Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια από την Γειτονική Χώρα

Posted by sarant στο 15 Μαΐου, 2021


Ή, αν προτιμάτε τη μονολεκτική διατύπωση, «γειτονοχωρίτικα μεζεδάκια», που έχει και το πλεονέκτημα ότι πλουτίζει κατά μία λέξη την τρισχιλιετή μας.

Και τα λέω έτσι βέβαια επειδή στο πρόσφατο τουίτ του για τη συνάντησή του με τον Ζόραν Ζάεφ ο πρωθυπουργός απέφυγε να αναφέρει το όνομα «Βόρεια Μακεδονία», ενώ και ο κυβερνητικός βουλευτής κ. Σπανάκης, σε τηλεοπτική του παρουσία, αναφερόταν συνεχώς σε «γειτονική χώρα».

Tο γεγονός προκάλεσε θυμηδία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εμφανίστηκαν δε και μιμίδια όπως η πινακίδα αριστερά (ή ένας χάρτης με το όνομα «Geitoniki hora» στη θέση του North Macedonia). Ωραία ήταν και η φωτογραφία του Κώστα Μακεδόνα, με τη λεζάντα «Κώστας Γείτονας».

Πάντως, αν συνεχιστεί η μόδα να μην αναφέρεται η Βόρεια Μακεδονία από τα μέσα ενημέρωσης, αναρωτιέμαι τι θα γίνει τον άλλο μήνα στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, στο οποίο η… γειτονική χώρα κατόρθωσε να προκριθεί.

Φανταστείτε μεταδόσεις αγώνων, όπου θα ακούμε: «Γείτονας (ή: γειτονοχωρίτης) με την μπάλα, πασάρει στον γείτονα, σουτάρει και γκολ για την Γειτονική Χώρα. Ιταλία – Γειτονική Χώρα 3-1!»

* Ένας άλλος τίτλος που είχα υπόψη μου, αλλά τελικά προτίμησα τα Μεζεδάκια από τη Γειτονική χώρα, ήταν «Μεζεδάκια της G20», προφανώς με αναφορά στις πρόσφατες δηλώσεις στελεχών της κυβέρνησης και φιλοκυβερνητικών μέσων, σύμφωνα με τις οποίες η Ελλάδα «καταλαμβάνει την πρώτη θέση στους εμβολιασμούς στις G20 χώρες» (παράδειγμα).

Θα ήταν μικρόψυχο να επισημάνουμε τη μικρή λεπτομέρεια, ότι η Ελλάδα δεν ανήκει στην ομάδα G20;

Και βέβαια, αν πάμε σε ιστοτόπους όπως τον Our World in Data και βάλουμε το κατάλληλο κριτήριο και διαλέξουμε τις κατάλληλες χώρες, μπορούμε να εμφανίσουμε την Ελλάδα είτε πρώτη είτε τελευταία, αλλά τέτοιο κορφολόγημα δεν μπορεί να κρύψει ότι τα πράγματα δεν πάνε και πολύ καλά με την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Την κρίσιμη στιγμή, που επιχειρείται το άνοιγμα του τουρισμού, η χώρα βρίσκεται σε σαφώς χειρότερη θέση από τις άλλες ανταγωνίστριές της στη Μεσόγειο -σαν τον δρομέα που ενώ προπορευόταν στα τρία τέταρτα της διαδρομής, λαχανιάζει και χάνει έδαφος στην τελική ευθεία και τερματίζει τελευταίος.

Αλλά ας μην παρασύρομαι, σήμερα έχουμε μεζεδάκια.

* Kαι μια συνέχεια της συζήτησης για τον «ημεδαπό» που είδαμε μεσοβδόμαδα, μια συνομιλία του δημοσιογράφου Νικο Άγκο με έναν… ημεδαπό. Ή, ο ημεδαπός στον δρόμο των ευάριθμων τιμητών.

(Παρεμπιπτόντως: Αναρωτιέμαι ποιο είναι το ποσοστό όσων βάζουν τόνο στο ερωτηματικό πού/ πώς. Πρέπει να είναι πολύ χαμηλό).

* Και συνεχίζω με τον φίλο μου που αγαπά την κλασική μουσική και μου στέλνει μεταφραστικά αριστουργήματα που βγάζει το γκουγκλ σε αναζητήσεις καλλιτεχνών και μουσικών.

Το τελευταίο κρούσμα, σε αναζήτηση για τον Roberto Alagna:

Ο Roberto Alagna είναι ένας γαλλικός όπερος!

Αυτό θα το δείτε αν κάνετε την αναζήτηση από την Ελλάδα. Από το εξωτερικό, θα δείτε το ξενέρωτο Roberto Alagna is a French operatic tenor.

* Κι άλλη μια προσπάθεια εμπλουτισμού του λεξιλογίου της ελληνικής, σε άρθρο για τα ταξιδιωτικά μέτρα που πήρε η Μεγάλη Βρετανία:

Τέλος, επίσκεψη σε χώρα από την κόκκινη λίστα επισύει υποχρεωτική καραντίνα δέκα ημερών σε δωμάτιο ξενοδοχείου. Επισύει δεν υπάρχει. Υπάρχει «επισείει», όπως και «επισύρει», που αυτό μάλλον ήθελε να βάλει ο συντάκτης. Εγώ θα έβαζα «συνεπάγεται» πάντως.

* Μαργάριτάρι-καραβίδα από το Πρώτο Θέμα για τις συμμετοχές στο Φεστιβάλ Αθηνών.

Kαι βέβαια, πολύ δύσκολα θα χαρακτηρίζαμε «μουσικό της τζαζ» τον Μπράιαν Ίνο, αλλά ο Γκαρμπάρεκ είναι εντελώς αδύνατο να χαρακτηριστεί βιολονίστας διότι σαξόφωνο παίζει ο άνθρωπος (και, ναι, αυτός είναι μουσικός της τζαζ).

Όσο για τον Ζουμπίν Μέτα, αν τον γράψετε με το λατινικό αλφάβητο θα πρέπει να τον γράψετε Mehta.

Ο δε Οστερμάγιερ είναι διάσημοσ!

* Ένα ακόμα κρούσμα μπούρκας σε θηλυκό, σε άρθρο για τη νικήτρια των εκλογών στη Μαδρίτη.

Βέβαια έχει δίκιο ο Βασίλης Κανέλλης όταν προσπαθεί να μετριάσει κάπως τον αντισυριζαϊσμό των «φιλελεύθερων» σχολιαστών, που πανηγύρισαν για τη νίκη της κ. Αγιούσο στις εκλογές της Μαδρίτης.

Όμως, δεν έχει δίκιο όταν χρησιμοποιεί το αρσενικό αντί του θηλυκού τύπου και γράφει: Οσοι πανηγυρίζουν με την ήττα του Ιγκλέσιας και των Podemos, δεν βλέπουν ποια είναι η νικητής των εκλογών και ισχυρό πρόσωπο της Δεξιάς στην Ισπανία;

Η νικητής! Κι ας είναι εντελώς καθιερωμένο το «η νικήτρια». Βλέπετε ποιαν Κερκόπορτα ανοίγουν τύποι όπως «η βουλευτής», «η δικαστής».

* Το ειχαμε ξαναβάλει παλιότερα, αλλά το έστειλε και προχτές ένας φίλος, αυτή τη φορά με εικονογράφηση:

Εδώ μπορείτε να βρείτε λεπτομέρειες για το πώς να μεγαλώνουν ιτιές μουνί στο δικό σας ναυπηγείο.

Επειδή εγώ ναυπηγείο δεν έχω, δεν ενδιαφέρθηκα περισσότερο, αλλά αναγνωρίζω ότι ο συγκεκριμένος τύπος ιτιάς θα είναι πολύ χρήσιμος σε ναυπηγεία, όπου υπάρχει ανάγκη να σέρνουν καράβια. Ελπίζω πάντως οι ιτιές να μην είναι και κλαίουσες.

(Για την ιστορία, ο αγγλικός όρος είναι pussy willow. Παρακαλούνται οι γεωπόνοι του ιστολογίου να μας πουν την ελληνική ονομασία. Βρήκα ένα γιδοϊτιά, αλλά είναι για τη Salix caprea / goat willow. Όσο για το… ναυπηγείο είναι, απλούστατα το αγγλ. yard, η αυλή στο πιο πεζό).

* Φίλος που στέλνει συχνά υλικό στην πιατέλα μας επισημαίνει την πρόταση «το 54% των επιχειρήσεων προσφέρουν…» και θεωρεί αγγλισμό τον πληθυντικό. Κατά τη γνώμη μου, είναι σχήμα κατά το νοούμενο. Ίσως όμως αξίζει άρθρο.

* Κάτι για τους νομικούς του ιστολογίου. Διαβάζω δηλώσεις του υπουργού Δικαιοσύνης:

Ο κ. Τσιάρας επισήμανε εξάλλου ότι από την ψήφιση του νέου Ποινικού Κώδικα υπήρξαν αποφάσεις που δημιούργησαν πολλά ερωτηματικά και μεγάλη ανησυχία στην ελληνική κοινωνία. «Σήμερα ερχόμαστε με αυτή τη νομοθετική παρέμβαση να αντιμετωπίσουμε σχεδόν όλα τα ζητήματα που δημιούργησαν ερωτηματικά και απαντούν σε μεγάλο βαθμό στο περί κοινού δικαίου αίσθημα».

Αν όντως το είπε έτσι ο κ. Τσιάρας, είναι μαργαριτάρι. Διότι δεν έχουμε «αίσθημα περί κοινού δικαίου» αλλά βέβαια το «κοινό περί δικαίου αίσθημα».

Όχι τίποτε άλλο, θα δουν το «κοινό δίκαιο» οι αγγλοσάξονες και θα χαρούν που αναγνωρίζεται το common law.

* Και κλείνω με μια αγγλικούρα από τη σελίδα της Διεύθυνσης Διαβατηρίων που ασχολείται με τις προδιαγραφές των διαβατηρίων. Εννοώ την αγγλική μετάφραση του ελληνικού κειμένου, μια μετάφραση που μυρίζει Ελλάδα:

Το ελληνικό κείμενο ήταν: Αναλογικά, σε καμία από τις παραπάνω ενδείξεις δεν πρέπει να γίνεται υπέρβαση της κατώτερης και ανώτερης τιμής.

Και φυσικά, δίκιο έχει ο φίλος που το έστειλε που έχει επισημάνει το lower or upper price, διότι ναι μεν η τιμή είναι (και) price, αλλά εδώ έπρεπε να βάλει value (πάλι καλά, θα πείτε, που δεν έβαλε honour!)

Ωστόσο, σε αυτή τη σύντομη πρόταση πολλά ακόμα δεν στέκουν. Ούτε το «αναλογικά» θα το πούμε analogically (κι ας το πήραν από εμάς), ούτε το «παραπάνω» θα το πούμε upper, ούτε την υπέρβαση θα την πούμε overrun.

* Kαι για να κλείσουμε όπως αρχίσαμε, ένα τελευταίο που το βρήκα στη σελίδα του φίλου Εμμ. Μανωλά στο Φέισμπουκ:

Ένα περιστατικό από παλιό δημοτικό σχολείο:

Δάσκαλος: ΓΟΥ και Α;
Μαθητής: ΓΑ!
Δ: ΤΟΥ και Α;
Μ: ΤΑ!
Δ: Όλο μαζί;
Μ: Κατσούλα!

Σε πιο σύγχρονη έκδοση:

— Πες Βόρεια!
— Βόρεια.
— Πες Μακεδονία!
— Μακεδονία.
— Όλο μαζί;
— Γειτονική χώρα.

245 Σχόλια προς “Μεζεδάκια από την Γειτονική Χώρα”

  1. Δεν υπάρχουν πια ακτίνες Χ, μόνο X-ray

  2. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δεν φτάνει, τσιπρολάτρες, που ξεπουλήσατε το Όνομα και τη μακεδονική γλώσσα, την καθιαυτού, κάνετε και πλάκα αποπάνω. Ε ρε ξερονήσια που σας χρειάζονται!

  3. Κι αυτό το «γειτονική χώρα» κουφό δεν είναι; «Γειτονικιά χώρα» δεν θα έπρεπε να λέει; 🙂

  4. π2 said

    Η πλάκα είναι ότι τα «γειτονική χώρα», «οι βορειοδυτικοί μας γείτονες» κλπ. τα χρησιμοποιούσα κι εγώ χαριτολογώντας τον καιρό που το επίσημο όνομα ήταν πΓΔΜ, ακριβώς επειδή το όνομα μου φαινόταν γελοίο και δεν είχε εθνικό.

  5. ndmushroom said

    Καλημέρα.
    Το τουίτ του Niko Ago έχει μαζέψει γενικά πολύ αστείες αντιδράσεις. Η συγκεκριμένη όμως που φαίνεται στην εικόνα ξεκίνησε ως αστεία αλλά κατέληξε πολύ πιο σοβαρή, αφού, αν παρακολουθήσετε τη συνέχεια, όταν επισημαίνουν στον εν λόγω ότι ημεδαπός σημαίνει Έλληνας, αυτός γράφει «κι εγώ για Έλληνες μιλάω» ή κάτι τέτοιο. Που σημαίνει ότι από την απλή αμορφωσιά περάσαμε στον φουλ κοινωνικό κανιβαλισμό, όπου η ιθαγένεια θα δίνεται και θα αφαιρείται με εισοδηματικά κριτήρια.

  6. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πέρα από την πλάκα, πάντως, το να αποφεύγουν κορυφαίοι πολιτειακοί παράγοντες να αναφέρουν το αναγνωρισμένο όνομα της …γειτονικής χώρας, της Βόρειας Μακεδονίας, δεν είναι μόνο κωμικό, είναι και επικίνδυνο για την άσκηση αποτελεσματικής εξωτερικής πολιτικής. Αλλά είναι ίδιον αρκετών πολιτικών να θυσιάζουν την ουσία χάριν της ψηφοθηρίας και του ιδεοληπτικού λαϊκισμού.

  7. Μπλέξαμε άσχημα …
    https://bit.ly/3v1rUiF

  8. rizes said

    ΑΧ ΠΑΡΤΙΔΑ ΜΟΥ ΓΛΥΚΙΑ

    ΑΧ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ ΓΛΥΚΙΑ

  9. Λευκή ιτιά, Salix alba;

  10. Πέπε said

    Καλημέρα.

    > Τέλος, επίσκεψη σε χώρα από την κόκκινη λίστα επισύει υποχρεωτική καραντίνα δέκα ημερών σε δωμάτιο ξενοδοχείου. Επισύει δεν υπάρχει. Υπάρχει «επισείει», όπως και «επισύρει», που αυτό μάλλον ήθελε να βάλει ο συντάκτης. Εγώ θα έβαζα «συνεπάγεται» πάντως.

    Δεν είναι φυσική συνέπεια, είναι μια απόφαση. Από τις τρεις διαθέσιμες επιλογές, το «επισύρει» μου φαίνεται σχετικά πλησιέστερο, παρόλο που βέβαια κανονικά το λέμε για ποινές, οπότε ούτε κι αυτό είναι τέλειο. Νομίζω ότι το «συνεπάγεται» είναι μια λίγο πονηρή διατύπωση, που αρνείται την ανάληψη ευθύνης της απόφασης. Σε φάση «αν το ξανακάνεις θα σε σπάσω στο ξύλο: το είπα, από δω και πέρα δε φταίω εγώ».

    > Η νικητής! Κι ας είναι εντελώς καθιερωμένο το «η νικήτρια». Βλέπετε ποιαν Κερκόπορτα ανοίγουν τύποι όπως «η βουλευτής», «η δικαστής».

    Δε θα έλεγα ότι ανοίγουν κερκόπορτα. Είναι τύποι που υπήρχαν από παλιά, και έχει αρχίσει να διαπιστώνεται ότι δεν είναι ικανοποιητικοί. Αυτό με την κερκόπορτα να το λέγαμε αν κάποιος καινοφανής τύπος άνοιγε κακό προηγούμενο. Εκτός αν τους θεωρήσουμε καινούργιους σε σχέση με την εποχή όπου βουλευτές, δικαστές κλπ. ήταν ούτως ή άλλως μόνο άντρες.

    Τέλος, η ταμπέλα με τη Φλώρινα -πετυχημένη! 🙂 – πρέπει να είναι μία που έχει ξανασχολιαστεί εκτενώς στα σόσιαλ, που κανονικά γράφει Σκόπια (εννοώντας φυσικά την πόλη).

  11. Πουλ-πουλ said

    «Επειδή εγώ ναυπηγείο δεν έχω»
    Γιατί, μήπως έχεις ιτιές;
    Με τις καλημέρες μου, εν πλώ.

  12. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Η νικητής! Κι ας είναι εντελώς καθιερωμένο το «η νικήτρια». Βλέπετε ποιαν Κερκόπορτα ανοίγουν τύποι όπως «η βουλευτής», «η δικαστής».»
    Κι εγώ προτιμώ και χρησιμοποιώ τα βουλεύτρια και δικάστρια, αλλά δεν νομίζω πως στη μη χρήση τους οφείλεται το «η νικητής». Είναι απλώς θηριώδης κοτσάνα αλλά και ανεξήγητη, αφού το «η νικήτρια» χρησιμοποιείται ανέκαθεν στον καθημερινό λόγο από μορφωμένους και αμόρφωτους.

  13. Spiridione said

    Αυτό με τη γάτα και την κατσούλα είδα στο τούιτερ ότι είναι από μια παλιά σειρά, τον Φωτογράφο του χωριού. Εδώ στο 2.45′

  14. LandS said

    The person must apear such as the following shape, so that

    Shit in Many-years

    I got up on the stairs, eyes my, eyes my

  15. Γιάννης Κουβάτσος said

    (Παρεμπιπτόντως: Αναρωτιέμαι ποιο είναι το ποσοστό όσων βάζουν τόνο στο ερωτηματικό πού/ πώς. Πρέπει να είναι πολύ χαμηλό).
    Μην το φορτώσετε κι αυτό στους δασκάλους και στο σχολείο. Χτες και προχτές μ’ αυτό το θέμα ασχοληθήκαμε στην τάξη. Ψάξτε αλλού για τους ενόχους.☺

  16. theopeppas said

    Καλά, η αυτόματη μεταφραση σήκωνε ολόκληρο βιβλίο, από πολλές θεματικές σελίδες (ή λέμε «τοίχους», τουρκιστί ..Ντουβάρ -έτσι λεγόταν στο πρωτότυπο ένα φιλμ του Γκιουνέϊ) του Φακεβουκίου έρχονται αναρτήσεις αυτόματα μεταφρασμένες. Σε πρόσφατο από Ομαδα Φιλων Χοντρου Λιγνου το «…Laurel and Hardy face landlord.. ήλθε ως «δάφνη και Hardy πρόσωπο σπιτονοικοκύρη …»

  17. Κιγκέρι said

    Υπάρχει και η εκδοχή:

    Κου και Ο, κο
    Του και Α, τα
    Όλο μαζί;
    Γκαλίνα!

  18. dryhammer said

    13. Αυτή η ιστορία-ανέκδοτο προέρχεται από τις «Ιστορίες του χωριού» του Σταμ Σταμ (Σταμάτη Σταματίου) στις οποίες βασίζονται πολλά (όλα;) από τα διαδραματιζόμενα στην σειρά.
    Ιδέ και
    https://www.npress.gr/endiaferonta/stamaths-stamatiou-nafpaktos-istorikh-proswpikothta/
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%A3%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85

  19. Πέπε said

    15
    Α μπα; Καλά τα ξύνατε τόσον καιρό στην καραντίνα. Τώρα που σας ξαναστείλαν στο σχολείο γκρινιάζετε;

    😉

  20. Θρασύμαχος said

    Ο νεαρός που συνελήφθη στη Νέα Σμύρνη, περιήγαγε σε γλωσσική αμηχανία τους πουριτανούς ειδησεογράφους. Οι περισσότεροι κατέφυγαν στη φράση «με το μόριο έξω», σε εισαγωγικά https://www.iefimerida.gr/ellada/nea-smyrni-eisaggelea-22hronos-kynigoyse-kopela https://www.iefimerida.gr/ellada/aytoforo-monomeles-plimmeleiodikeio-22hronos-nea-smyrni http://www.matrix24.gr/2021/05/ston-isangelea-o-22chronos-pou-kinigise-ti-neari-me-to-morio-exo-sti-nea-smirni/ https://www.ethnos.gr/ellada/156517_nea-smyrni-dikazetai-proi-tis-deyteras-o-22hronos-satyros https://www.parapolitika.gr/ellada/article/1112418/nea-kataggelia-gunaikas-gia-ton-22hrono-pou-kunigise-ti-neari-me-to-morio-exo/ https://www.in.gr/2021/05/06/apopsi/oso-yparxoun-andres-morio-ekso-toso-tha-kindyneyoun-gynaikes/ ή χωρίς https://www.fimes.gr/2021/05/nearos-morio-nea-smurni/ https://www.makeleio.gr/εξωφυλλο/ΑΥΤΟ-ΤΟ-ΚΑΘΑΡΜΑ-ΚΥΝΗΓΑΕΙ-ΤΗΝ-ΚΟΠΕΛΑ-ΜΕ/

  21. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    5 Δεν είχα δει τη συνέχεια της συζήτησης

    10 Δεν μπορεί η πόλη Σκόπια να απέχει μόνο 19 χλμ από τη Φλώρινα. Tα 19 χλμ είναι τα σύνορα. Τα Σκόπια είναι 170 χλμ πιο μέσα.

    13-18 Με πρόλαβε. Θα έλεγα ότι είναι παλιά «ευτράπελη ιστορία», αλλιώς είναι του Σταμ Σταμ.

    20 Και οι προαγωγές κτλ που γίνονται με βάση τα μόρια;

  22. Ωραία τα μαζεδάκια αλλά με το #1 μπερδεύτηκα…

    Από το Ντουμπάι για Συρία, τι δουλειά είχε στο Ελλάντα ;

  23. Κουνελόγατος said

    Μην ξεχνάτε και το «Η Διευθυντής». Καλημέρα σας.

  24. Μυλοπέτρος said

    Την κόρη μου τη λένε Παρασκευή. Ο μικρότερος γιος μου την ελεγε Πεπέ. Μια μέρα τον έβαλα να το συλλαβισει.
    Εγώ: Πα
    Ο μικρός: Πα
    Εγώ: Ρα
    Εκεινος: Ρα κοκ.
    Εγώ: όλο μαζί.
    Ο μικρός: Πεπέ.
    Έχει μείνει ανεξίτηλο στα οικογενειακά χρονικά.

  25. Αγγελος said

    Μου κάνει εντύπωση η τραγικά κακομεταφρασμένη αγγλική διατύπωση των προδιαγραφών για τις φωτογραφίες του διαβατηρίου
    (1) γιατί και στην πρώτη φράση το ‘person’ μάλλον εννοεί ‘πρόσωπο = φάτσα’ και όχι ‘πρόσωπο=άνθρωπο’
    (2) γιατί και στα ελληνικά η σημείωση (το 4) δεν λέει τίποτε: πού πάει το «αναλογικά»; Και φυσικά, όταν ορίζουμε διαστάσεις με ανώτατο και κατώτατο όριο, «δεν πρέπει να γίνεται υπέρβαση» των τιμών αυτών — γι’ αυτό τις ορίζουμε (εκτός αν προβλέπεται ρητώς και συγκεκριμένη ανοχή)!
    (3) διότι αυτού του είδους οι προδιαγραφές είναι κατά κανόνα διεθνείς — άλλωστε όλη η ΕΕ χρησιμοποιεί διαβατήρια ενιαίου σχήματος, χρώματος κλπ. — οπότε φυσιολογικά απ’έξω θα μας έχουν έρθει και δεν χρειαζόταν να ξαναμεταφραστούν 🙂

  26. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αυτές οι ευτράπελες ιστορίες είναι καθημερινή πραγματικότητα για τους εκπαιδευτικούς. Έχω ένα ανάλογο περιστατικό σε τμήμα ενισχυτικής διδασκαλίας αλλοδαπών μαθητών, όπου το συλλαβιζόμενο μήλο κατέληξε κεράσι.
    – Μή-λο.
    – Μή-λο.
    – Έλα, ρε φίλε, να το πούμε όλο μαζί.
    – …
    – Έλα, ένα φρούτο είναι.
    – Κεράσι.☺

  27. dryhammer said

    21γ. Μα και ο Σταμ Σταμ κατέγραψε πολλές παλιότερες «ευτράπελες ιστορίες» που ήταν γνωστές μόνο προφορικά.

  28. sarant said

    25 Ετσι.

  29. sarant said

    27 Ναι. Αλλά μπορεί να είναι και δική του έμπνευση.

  30. LandS said

    19
    Το πιάνω το πείραγμα αλλά με έκανε να θυμηθώ αυτό το εξάμηνο.
    Πήγα, βλέπετε, Γ΄ Δημοτικού και Αγγλικά (στις αρχές, μετά τα κατάφερνε ο μεγάλος μόνος του) και Προνήπιο – του Δημοσίου δύο-πέντε. Το έχω να το λέω: Ηρωΐδες και ήρωες όλες και όλοι τους. Το τι δυσκολία ξεπέρασαν δεν μπορούσα να τη φανταστώ. Χαρακτηριστικό ήταν αυτό που είπε, σε μια από τις τηλεσυναντήσεις με τους γονείς, η δασκάλα του μεγάλου στη κόρη μου και τους άλλους γονείς.
    «Μα είναι δυνατόν να μας υποχρεώνουν να δώσουμε βαθμούς;»

    Χρωστάμε στους εκπαιδευτικούς.

  31. Γιάννης Κουβάτσος said

    23: «Δεσποινίς διευθυντής» ☺. Ωραία κωμωδία παρεξηγήσεων. Εκεί όμως ήταν απαραίτητο να ειπωθεί έτσι, ώστε να συντελέσει στη σύγχυση του Αλεξανδράκη και στη παρεπόμενη δημιουργία κωμικών καταστάσεων.

  32. Ανδρέας Τ said

    @5. Τα εισοδηματικά κριτήρια εφαρμόζονται ήδη για τη διευκόλυνση ψήφου στα προξενεία των Ελλήνων του εξωτερικού. Πρέπει να εχεις κάνει φορολογική δήλωση ειδ’ άλλως δεν μπορείς να ψηφίσεις στο προξενείο.

  33. Γιάννης Κουβάτσος said

    30: Και επειδή ανάγκασαν τους δασκάλους να δώσουν βαθμούς σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης, πάρα πολλοί έβαλαν σε όλα τα παιδιά άριστα Α και 10, καταργώντας έτσι πρακτικά τη βαθμολογία.

  34. Πέπε said

    @30
    > «Μα είναι δυνατόν να μας υποχρεώνουν να δώσουμε βαθμούς;»

    Και απουσίες, να προσθέσω. (Γυμνάσιο είμαι.)

    Δε λες πάλι καλά που τους έκοψε να μην κάνουν προαγωγικές; Σκεφτόμουν πολύ σοβαρά, αν γίνονταν, να έμπαινα στην αίθουσα και να έλεγα «παιδιά καλημέρα, περάσατε, πηγαίνετε σπίτια σας». (Και όλο και κάποιος δε θα είχε ξυπνήσει να έρθει εγκαίρως, και θα μπλέκαμε να του κάνουμε επαναληπτικές…)

  35. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

    Βλέπω μεζεδάκι σε κείμενο που πρέπει να έχει κι άλλα μεζεδάκια :«Ήταν μια έκρηξη βόμβας παγιδευμένης σε αυτοκίνητο που συνέβη μπροστά από την είσοδο του σχολείου», δήλωσε ένας αυτόπτης μάρτυρας…
    Παγιδεύτηκε η βόμβα στο αυτοκίνητο, δεν μπορούσε να φύγει κι έσκασε απ’ το κακό της!

    https://www.huffingtonpost.gr/entry/se-ti-chora-zoeme-threnos-kai-apelpisia-tis-mathetries-poe-dolofonethekan-feeyontas-apo-to-scholeio_gr_60979d0be4b0123516023404

  36. LandS said

    32
    Η Φορολογική Δήλωση ΔΕΝ είναι εισοδηματικό κριτήριο. Όλοι υποχρεούμαστε να κάνουμε, όχι μόνο όσοι έχουμε εισοδήματα.

  37. Spiridione said

    27. Σε βιβλίο του Γιώργου Καραμάνου βασιζόταν
    https://senariografoi.gr/gr/useful/tribute-karamanos/

  38. sarant said

    33 Αυτό δεν αναδείχτηκε καθόλου.

    37 Οκ!

  39. LandS said

    33
    Ναι, ίσως το μοναδικό πράγμα για το οποίο «κορόϊδεψαν». Μπράβο τους και σ’ αυτό.

  40. dryhammer said

    37. Στέκω διορθωμένος.

  41. Ανδρέας Τ said

    @36 Έχεις δίκιο. Ζητάνε εκτός από λιγότερο από 35 χρόνια στο εξωτερικό να έχεις και εισοδήματα δηλωμένα στην Ελλάδα ο ίδιος προσωπικά η συγγενής πρώτου βαθμού. Συγνώμη εγώ μπέρδεψα τη φορολογική δήλωση με τα εισοδήματα.

  42. Γιάννης Ιατρού said

    Χαιρετώ

    …Διότι δεν έχουμε «αίσθημα περί κοινού δικαίου»…

    Ε, πως δεν έχουμε, είναι αυτό που καμιά φορά φωνάζουμε «…πουτάνα δικαιοσύνη»

  43. Μπαϊράμι προχτές, ε, μεγαλωμένος σε μικτή γειτονιά, κι έχοντας φάει αμέτρητες πίτες ραμαζανιού που κερνούσαν οι εορτάζοντες μουσουλμάνοι γείτονες, ονομάζω τα σημερινά μεζεδάκια κομσούδικα. Για όλους εμάς τα πιτσιρίκια, που δεν γνωρίζαμε ονόματα και προσφωνήσεις, το κομσού (γείτονας) που ακούγαμε απ’ τους μεγαλύτερους, ήταν η συνηθισμένη προσφώνηση με την οποία απευθυνόμασταν στους γείτονες για να ζητήσουμε την μπάλα που είχε περάσει τον μαντρότοιχο της αυλής τους.

  44. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πέστα, ρε Φίλη, πέστα κι ας μη σ’ ακούνε…

    «Ως ριζοσπαστική Αριστερά, με τις αναγκαίες συμμαχίες, κερδίσαμε την εμπιστοσύνη των πολιτών. Το ίδιο μπορεί να γίνει και πάλι χωρίς να υποκύψουμε στον ανερμάτιστο πολυσυλλεκτισμό και στην παλαιοκομματική τακτική «ναι σε όλα, ναι σε όλους». Χρειάζονται προγραμματικές επιλογές κι ένα ύφος αντιπολίτευσης που θα συνομιλεί με τη νεολαία και τις εκατοντάδες χιλιάδες πολιτών που απέχουν απογοητευμένοι.»
    https://www.efsyn.gr/politiki/synenteyxeis/294030_o-syriza-den-mporei-na-leei-nai-se-ola-nai-se-oloys

  45. Costas Papathanasiou said

    Καλημέρα.
    Ο Θεόφραστος μνημονεύει την Ιτιά ως πάρυδρη και πολυειδή και ο Όμηρος ως ωλεσίκαρπον (ο δε Ιπποκράτης μπορεί να την αποκαλούσε και “παυσίπονη”).
    Με το όρο Pussy Willow (κατά λέξη “κατσουλιτιά”- εκ του γεγονότος ότι οι ανοιξιάτικες ταξιανθίες της, οι ίουλοι, είναι χνουδωτοί και ασημόγκριζοι σαν τρίχωμα από γατάκια, άλλως, κατσούλια), αναφέρονται τα είδη Salix caprea (Ιτέα η Αίγειος ή γιδοϊτιά) ιθαγενής της βόρειας Ευρώπης και Ασίας, η κοντινότερη συγγενής της Salix discolor (Ιτέα η Ωχρή) ή glaucous willow, ιθαγενής της βορείου Αμερικής και η Salix cinerea (Ιτέα η Τεφρή ή γκριζοϊτιά) , ιθαγενής κι αυτή της βόρειας Ευρώπης (της Βορειογειτονίας περιλαμβανομένης)..

  46. sarant said

    43 Είναι και κινητό το Μπαϊράμι, άντε να το εντοπίσεις.

  47. sarant said

    45 Οπότε δεν είναι ένα είδος…;

  48. # 42

    Τσ, τσ, τς,σαν να άρχισες να παοκφέρνεις, μου φαίνεται… γι αυτό άραγε βρέχει ;;

  49. ΣΠ said

    45, 47
    Από την Wikipedia

    Pussy willow is a name given to many of the smaller species of the genus Salix (willows and sallows) when their furry catkins are young in early spring. These species include (among many others):

    Goat willow or goat sallow (Salix caprea), a small tree native to northern Europe and northwest Asia.
    Grey willow or grey sallow (Salix cinerea), a small tree native to northern Europe.
    American pussy willow (Salix discolor), native to northern North America.

    Before the male catkins of these species come into full flower they are covered in fine, greyish fur, leading to a fancied likeness to tiny cats, also known as “pussies”. The catkins appear long before the leaves, and are one of the earliest signs of spring. At other times of year trees of most of these species are usually known by their ordinary names.

  50. 43, 46: Και λίγο προβοκατόρικα, με τη χτεσινή 101η επέτειο της Απελευθέρωσης / Ενσωμάτωσης της Δυτικής Θράκης …από Τούρκους, Βούλγαρους, Γαλλική διοίκηση και λοιπές κομσούδες και μη δυνάμεις / στην Ελλάδα.

  51. ΣΠ said

    49 συνέχεια
    Εδώ, από όπου προέρχεται και η «μετάφραση», λέει ότι είναι η Salix discolor, κοινό όνομα pussy willow ή glaucous willow (γλαυκή).

  52. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  53. Χαρούλα said

    #50 μια διευκρίνηση. Όχι όλη η Δυτική Θράκη μαζί. 14/5 επέτειος για Κομοτηνή και Αλεξανδρούπολη. Η Ξάνθη προηγήθηκε στις 10/10, ενώ το Διδυμοτειχο λίγες μέρες μετά, 25/5.
    Όσο για τις κομσούδες(ή και μη) χώρες, πραγματικά είναι κάπως πολύπλοκο το από… .

  54. ΣΠ said

    Η ευτράπελη ιστορία στο παλιό δημοτικό σχολείο μου θύμισε αυτό από την σειρά Friends

  55. ΣΠ said

    Το σχήμα κατά το νοούμενο στην Λεξιλογία
    https://www.lexilogia.gr/threads/%CF%83%CF%87%CE%AE%CE%BC%CE%B1-%C2%AB%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%BF%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF%C2%BB.9100/

  56. Σκακιστικά, Αυγενάκεια ανδραγαθήματα…\\

    (μετά τον Μπουμπούκο ο πιο κατάλληλος για την ερώτηση «ασθενής στην σκέψη ή την ψυχή ;»

    https://www.sdna.gr/genikes-eidiseis/839103_erixe-ta-zaria-ki-efere-exares

  57. leonicos said

    Όταν ήμουν στην Αρτοτίνα διαβασα ένα βιβλίο που μου δάνεισε ο δασοφύλακας, γα να καταλάβω τη λογική της δενδροτομιας (ποια δέντρα πρέπει να κοπούν γι το καλό του δάσους), της δασοχάραξης (πού και πώς ανοίγονται οι δασικοί δρόμοι ωα τρόπος ανάσχεσης της πυρκαϊάς), και της αναδάσωσης (που πρέπει να γ΄νεται σε εκτετμένο πεδίο ώστ τα δέντρα να μαγαλώνουν όλα μαζί). Θυμάμαι ότι η γιδοϊτιά είναι υο δέντρο που εμφανίζεται μετά από πυρκαϊές

  58. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Για τις ιτιές μουνί: καλά, αυτά τα μεταφραστήρια πώς και δεν τα πιάνει η γνωστή σεμνοτυφία τους; Η συνήθης τάση που έχω παρατηρήσει είναι να παράγουν ευφημισμούς ακόμα κι όταν πράγματι η σωστή μετάφραση θα ήταν κακόσημη λέξη.

    Με μια πρόχειρη δοκιμή στο Google Translate: από τα αγγλικά στα ελληνικά, το «pussy» το μεταφράζει «μουνί», με δεύτερη σημασία «γατίτσα» (και γιατί όχι γατούλα, ή γατάκι; ). Από τα αγγλικά στα γαλλικά, μου δίνει «chatte», με τις επιλογές, κατά σειρά: «la chatte», «le minou», «le vagin».

    Συμπέρασμα: μας έχει ψυχολογήσει καλά τους Έλληνες 😉

  59. … Ο Roberto Alagna είναι ένας γαλλικός όπερος! …

    Ο όπερος, η όπερα,
    το όπερον: γονίδια που τραγουδάνε* παρέα, αντικείμενο του Νόμπελ των Ζακόμπ-Μονό.

    Vamos Alagna!

    _______________
    * εκφράζονται καλλιτεχνικά

  60. leonicos said

    Σχήμα κατά το νοούμενον

    Σχήμα κατά το νούμενο είναι εκείνο το σχήμα κατά το οποίο το υποκείμενο και το αντικείμενο τεκμαίρονται από την κατανόηση της πρότασης και όχι από αυτή καθ’ εαυτή τη σύνταξή της
    Επομένως
    Οι φράσεις του τύπου «το ζευγάρι αποφάσισαν να μαγαλώσουν το έκθετο παιδάκι» ΔΕΝ είναι σχήμα κατά το νοουμενο. διότι δεν υπάρχει αμφισημία για το ποιος είναι ο αποδέκτης της ενέργειας. Απλώς, επειδή λέξει όπως ζευγαρι, κόσμος, λόχος, τάξη κλπ περιλαμβάνουν περισσότερα του ενός ΄τομα, γίνεται γρματική έλξη και δυνητικά πορεί να μπει τ ρήμα στον πληθυντικό

    Σχήμα κατα το νοούμενο είναι «παιδακι δάγκωσε σκυλάκι» όπου το λογικό συμπέρασμα είναι ότι το σκυλάκι είναι αυτό που δάγκωσε το παιδάκι, διότι αυτο προκύπτει από την εμπειρία και τη νόησή μας. Εντούτοις δεν αποκλείεται να ε΄ναι το παιδάκι που δάγκωσε το σκυλάκι. Σε αυτή την περίπτωση, ο συντάκτης οφείλει να το διευκρινίσει, διότι από την κοινή εμεπιρία συνήθως συμβαίνει το αντίθετο.

    Επίσης το παιδάκι είπε το κρασάκι ΔΕΝ ειναι σχήμα κατά το νοούμενο, διότι το κρασάκι ποτέ δεν πίνει το παιδακι, όπως τεκμαίρεται από την κοινή εμπειρία. Σε αντίστροφη διατύπωση θα πούμε «το κρασάκι το ήπιε το παιδάκι». Η χρήση του αναφορικού βάζει τα ρπράγματα στη θέση τους

  61. Μαρία said

    43
    Πρέπει να το έχω ξαναγράψει. Γείτονες Τούρκους δεν είχαμε αλλά τη λέξη κομσού τη χρησιμοποιούσαν στην παλιά μου γειτονιά όπου οι πίσω αυλές των σπιτιών επικοινωνούσαν με καμπιτζίκια και μπορούσες να πας απ’ το ένα σπίτι στο γειτονικό χωρίς να βγεις στο δρόμο. Όταν κάποιος πηγαινοερχόταν σε μέρη που φαίνονταν μακρινά, του έλεγαν «τι την πέρασες πχ. τη Σαλονίκη, κομσού καμπιτζίκ’ (komşu kapıcık);».

  62. … λεζάντα «Κώστας Γείτονας». …

    Από τα εκπαιδευτήρια
    Κωστέα-Μακεδόνα

  63. spyridos said

    47

    Η Ιτιά έχει αμέτρητα είδη και υποείδη και σχηματίζει και πολλά υβρίδια αν βρει κατάλληλες συνθήκες.
    H pussy willow είναι η Salix viminalis.
    Στη φωτογραφία βλέπουμε τα αρσενικά λουλούδια της. Τα θηλυκά είναι μακρύτερα και μοιάζουν περισσότερο με ουρές γάτας.

    Η κλαίουσα ιτιά είναι η Salix babylonica ή pendula.

  64. … η τιμή είναι (και) price, αλλά εδώ έπρεπε να βάλει value (πάλι καλά, θα πείτε, που δεν έβαλε honour!) …

    Ε, δεν ήταν και τιμητής

  65. spyridos said

    49

    Τώρα το είδα.
    Ναι η discolor είναι μάλλον η Βορειοαμερικάνικη ποικιλία.
    Στη δυτική Ευρώπη κυρίως η viminalis.

  66. Γιάννης Ιατρού said

    Για τιν Ιτιά, το τραγούδι κανένας σας δεν τό ΄βαλε;

  67. Μαρία said

  68. Spiridione said

  69. Γιάννης Ιατρού said

    67: Είναι τρομακτική η ακρίβεια στόχευσης και ο έλεγχος της ισχύος της έκρηξης με την οποία καταφέρνουν να ρίξουν ολόκληρη πολυκατοικία χωρίς (να φαίνεται τουλάχιστον) κάποια σημαντική (δηλ. εκτός από σπασμένα τζάμια κλπ.) επίδραση στα γύρω κτίρια!

  70. Spiridione said

  71. sarant said

    58 O δε γάιδαρος μεταφράζεται κώλος (ass)

    67κε Με ποιο αιτιολογικό βομβαρδίστηκε το κτίριο αυτό;

  72. Γιάννης Ιατρού said

    71β: Αφού είχε τα γραφεία του το Al Jazeera εκεί…

  73. Μαρία said

    71

  74. Γιάννης Ιατρού said

    71 (72, 73): το καλύτερο όπλο των παλαιστινίων είναι τα ειδησεογραφικά…

  75. dryhammer said

    Οι έξυπνες βόμβες έχουν λογισμικό 10 Widows

  76. Γιάννης Ιατρού said

    black widows 🙂

  77. Γιάννης Ιατρού said

    75: πολύ καλό 👍, θα το χρησιμοποιήσω Ξεροσφύρη

  78. 68, 73 κλπ

    https://www.tanea.gr/1999/04/24/greece/me-3-pyrayloys-to-nato-epebale-ti-siwpi-stin-enimerwsi/

  79. dryhammer said

    Δλδ να χαιρόμαστε που οι δικοί μας τους εδώ τους βομβαρδίζουν με ευρά;

  80. spyridos said

    Αν δεν το είχατε καταλάβει η Ντόρα μας το σπάει σε ταληράκια.
    Η ΝΔ έκανε την συμφωνία των Πρεσπών.
    Ε ρε κάτι εγκεφαλικά οι μακονομάχοι.

  81. spyridos said

  82. sarant said

    78 Kι εγώ αυτό θυμήθηκα

  83. Γιάννης Ιατρού said

    80: Θα φάει η μύγα σίδερο… 😂 Άσε που μπουζουριάσανε κι έναν «πατριώτη» σήμερα, βράζει ο τόπος, βγαίνουν τα μαχαίρια.

    ΥΓ: σαν να φέρνει σε γνωστό σχολιαστή ο κύριος που έχει φρίξει… Μοιάζει και η επιχειρηματολογία εν πολλοίς 😋
    Λες να πήρε εκπομπή;

  84. Γιάννης Κουβάτσος said

    Η Φλέσσα ολοφύρεται επειδή «εν μΙα νυκτί» αποκοπήκαμε από τη λόγια παράδοσή μας και ο Μπαμπινιώτης έκανε πως δεν το πρόσεξε. Κρίμα τα προσκυνήματα στη γλώσσα…☺

  85. Spiridione said

    Δε θυμάμαι ποιανού είναι αγαπημένη η Νίκη

  86. Μαρία said

    83
    Καλόγηρος, Ο μακομάχος.

    Με τον κουμπάρο και φίλο μου Στέργιο Καλόγηρο και την κόρη του Φαίη Καλογήρου που είναι υπ. Περιφερειακή Σύμβουλος Κεντρικού Τομέα με τον Γιώργο Πατούλη. Καλή επιτυχία Φαίη δεν ξεχνάμε πόσα κάνατε με την «Βεργίνα» Τηλεόραση για την Μακεδονία μας…

  87. Γιάννης Κουβάτσος said

    Με τι επιχείρημα άραγε θα καταδίκασε η Τζαβέλα και οι ομοϊδεάτες της την εκτόξευση ρουκέτας κατά του Μέγκα , επειδή δεν εύρισκαν αξιόπιστες τις ειδήσεις του οι κουφοντιναίοι; Προφανώς ως επίθεση κατά της ελευθεροτυπίας και άλλα ηχηρά παρόμοια που τα θυμούνται επιλεκτικά.

  88. 85# Κύριε, κύριε! Του Πέδη είναι, του Πέδη!

    Εγώ πάντως συμφωνώ, καλά τα λέει. Ζήτω η Νίκη. Ζιγκ χάιλ που λένε και πιο βόρεια.

  89. Γιάννης Ιατρού said

    ΜΑΡΜΑΓΚΑ …

  90. Γιάννης Ιατρού said

    Thousands join London protest against violence in Gaza
    για καμιά 100αριά χιλιάδες λένε στα ΜκΔ και άλλα ειδησεογραφικά.

    ΥΓ: Εδώ ο κόσμος πήγε στα νησιά και την επαρχία, αφού ο Βεζύρης άνοιξε το καπάκι της χύτρας ταχύτατος… Σε κανά 2 εβδομάδες να δούμε τι θα γίνει, πανελλαδικά. Οι ανεύθυνη νεολαία θα φταίει.
    Πάνω από 65.000 οχήματα πέρασαν τα διόδια…

  91. sarant said

    84 Χαχαχά!

    89 Οκ!

  92. Σωπάτε καλέ

  93. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και η Τζαβέλαινα πέφτει στη γνωστή παγίδα: θορυβημένη από το κράξιμο, προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και τα κάνει χειρότερα. Άστο, κυρούλα μου, δεν το σώζεις.

  94. Μαρία said

  95. Μαρία said

    μαρμάγκα

  96. Γιάννης Ιατρού said

    95: Κόλπο μυρίζομαι, για να βγάλουν δίφραγκα οι «ιδιωτικοί οργανισμοί πιστοποίησης», κάτι TÜV και παρόμοια, και μίζες βεβαιώς-βεβαίως….

  97. Γιάννης Ιατρού said

    96: θερίζει σήμερα 😂😂😂 Θα περιμένει επίθεση😎

  98. Μαρία said

    98
    Παλιά δεν έπαιρναν κάποιοι δίπλωμα οδήγησης;

  99. Μαρία said


    O B. B. King πέθανε πράγματι σαν χτες (14/5/2015) αλλά το άσμα είναι του Ben E. King.

  100. sarant said

    96 –> 100

    99 Ναι, στο ΣΕΜ όπου υπηρέτησα μπορούσες να βγάλεις επαγγελματικό δίπλωμα πχ για φορτηγο.

  101. Γιάννης Ιατρού said

    99: πρόσεξε την αρίθμηση με τη μαρμάγκα 🙂

    ναι , έπαιρναν, νομίζω και τώρα. Και μάλιστα φορτηγού, επειδή είχαμαν εκείνα τα Ρέο και τις Καναδέζες κλπ., όχι μόνο τα τζιπ.
    Αλλά εκεί τα πράγματα ήταν εύκολα, έρχονταν κάποιοι από στο συγκοινωνιών, αν θυμάμαι καλά. Αλλά οι «πιστοποιήσεις» είναι πιό ακριβές… Δεν ξέρω αν γνωρίζεις ενδεικτικά τι στοιχίζουν κάτι ISO κλπ. ή πιστοποιήσεις επιθεωρητών κλπ. Ο κούκος αηδόνι 💰

  102. Γιάννης Ιατρού said

    101: με πρόλαβες 🙂

  103. Spiridione said

    93. Και το AP ήταν παράπλευρη απώλεια
    https://apnews.com/article/israel-west-bank-gaza-middle-east-israel-palestinian-conflict-7974cc0c03897b8b21e5fc2f8c7d8a79

  104. ΚΩΣΤΑΣ said

    Ωραία τα μεζεδάκια, τα σχόλια επί τροχάδην, ασχολούμαι με αλλότρια, δεν έχω χρόνο.

    Καλή η συμφωνία, αν συνέβαινε και η γλώσσα και η εθνικότητα να ήταν κι αυτές βορειομακεδονικές. Ετεροβαρής κατ΄εμέ, εκείνοι τα πολλά, εμείς τα λίγα. Κατά τα άλλα είμαστε υποχρεωμένοι να την τηρήσουμε. Ο άλλος καραδοκεί στη γωνία. Να αναθεωρήσουμε λέει την συνθήκη της Λωζάνης γιατί πέρασαν 100 χρόνια και θέλει επικαιροποίηση…

    Γιώργο Κατσέα που είσαι, ρίχνε κανα γεια.

  105. Γιάννης Ιατρού said

    105 (τέλος): κι εγώ αυτό σκέφτηκα σήμερα…

    Να έχει δουλειές με τις ντομάτες ;;;

  106. ΚΩΣΤΑΣ said

    Δυτική Θράκη, μάλιστα…

    Έχουμε καταγεγραμμένο στα αρχεία μας και το κάτωθι δοκουμέντο:

    «Βουλγαρίδαι διδασκάλισσαι εις οίκον ανοχής, προκειμένου να επηρεάσουν τους Γάλλους αξιωματικούς υπέρ των βουλγαρικών συμφερόντων.» 😉

    Κι ένα σχετικό λινκ με την τότε ιστορία.
    https://www.milletgazetesi.gr/yunanca/i-toyrkiki-meionotita-kai-i-enswmatwsi-tis-dytikis-thrakis-ston-elliniko-kormo

  107. sarant said

    106 Ναι, πού να είναι;

  108. Μαρία said

    102
    Ρέο, τζέιμς κλπ πότε αποσύρθηκαν και με τι αντικαταστάθηκαν;

  109. Μαρία said

    106
    Εγώ περίμενα οτι σήμερα θα σχολίαζε την αγαπημένη του, που δήλωσε χτες στου Παπαδάκη οτι τόσο καιρό δεν έστειλε ούτε έναν εσεμέ.https://www.youtube.com/watch?v=GAlwkD9Kgeg

  110. Γιάννης Ιατρού said

    109: τα Ρέο των 2,5 και 5 τόνων (Μ34 και Μ35 αν θυμάμαι καλά) τερμάτισαν μετά από τρείς και τέσσερις δεκαετίες σε ελληνική υπηρεσία μέχρι το 1993 (τους άλλαξαν και τον κινητήρα, από βενζίνης (ΟΑ-331 και R-6602K) σε πετρελαίου). Μετά νομίζω ήρθαν τα αυστριακά Steyr 680

  111. Γιάννης Ιατρού said

    110: Πάγωσα 🙂

  112. ΚΩΣΤΑΣ said

    Με το συμπάθιο, Νικοκύρη, και κάτι άσχετο, δικό μου.

    Στο παρακάτω κειμενάκι μήπως υπάρχει κάτι το άτοπο, το επιλήψιμο. Όποιος/α θέλει, μου λέει την άποψή του.

    «Μήπως ο Αρίστατος ήταν υπάλληλος ή εργάτης στον παρακείμενο περικαλλή και ξακουστό για την εποχή του σιδηροδρομικό Σταθμό Κωνσταντινουπόλεως που είχαν χτίσει ο Τούρκοι και λειτουργούσε ήδη από το 1896; Τον χώριζαν μόνο οι σιδηροδρομικές γραμμές από τον χώρο της Επταλόφου. Σε αυτόν τον σταθμό, μια πανσπερμία φυλών, θρησκειών και κοινωνικών τάξεων συνυπήρχαν, ανακατεύονταν και συνωστίζονταν, σκορπώντας τις φωνές, τα σφυρίγματα, τους θορύβους και τη σκόνη των παπουτσιών τους γύρω στα χωράφια των Αμπελοκήπων. Τούρκοι αγάδες, τσιφλικάδες και ανώτεροι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι, Έλληνες εργάτες και τεχνίτες των γραμμών και των τρένων, βαστάζοι και λούστροι Βούλγαροι, Εβραίοι έμποροι αλλά και αχθοφόροι, Αρβανίτες μικροπωλητές και σαλεπιτζήδες, Ρουμάνοι…. και κάθε λογής και προέλευσης ταξιδιώτες και περιηγητές. Μήπως κι όλα αυτά ο Αρίστατος τα ζούσε από κοντά;»

  113. Χαρούλα said

    ΚΩΣΤΑ μια ακόμη ματιά στην ενσωμάτωση, από ενα blog που μάλλον θα σου αρέσει.
    http://alepakos.blogspot.com/2019/06/14-1920.html

  114. ΚΩΣΤΑΣ said

    114
    Αρκετά ενημερωτικό μπλογκ, Χαρούλα. Αυτό με τον Χριστοδούλου με παραξενεύει κάπως. Δεν είχα υπόψη μου ιστορική πληροφορία περί ομαδικής εθελούσιας αποχώρησης Βουλγάρων από την περιοχή.

    Συμπτωματικά, αυτές τις μέρες ασχολούμαι και με τον Χαρίσιο Βαμβακά.

  115. Γιάννης Κουβάτσος said

    113: Μια χαρά μού φαίνεται. Έχει και σχήμα κατά το νοούμενον, για το οποίο έγινε λόγος σήμερα.☺

  116. Μαρία said

    20 🙂

  117. Πέπε said

    @60
    Λεώνικε, πού το στηρίζεις αυτό, ότι δηλαδή σχήμα κατά το νοούμενον δεν είναι αυτό που λέει η Λεξιλογία αλλά κάτι τελείως διαφορετικό;

    Η Λεξιλογία το στηρίζει στο ότι κάποιος, κάποτε, διαπίστωσε ένα γλωσσικό φαινόμενο, αποφάσισε να το βαφτίσει κάπως, και η ονοματοθεσία έπιασε, και έκτοτε όσοι αναφέρονται σ’ αυτό το ονομάζουν έτσι (σχήμα κατά το νοούμενον).

    Εσύ ουσιαστικά αντιπροτείνεις μια άλλη ονοματοθεσία, με το ίδιο όνομα για άλλο φαινόμενο. Αν πιάσει, και υποσκελίσει την υπάρχουσα, τότε θα μπορούμε να λέμε «σχήμα κατά το νοούμενον είναι όταν υποκείμενο και αντικείμενο είναι ουδέτερες λέξεις» (γιατί αυτό ουσιαστικά λες). Μέχρι τότε όμως, σχήμα κατά το νοούμενον είναι αυτό που λένε οι παραδεκτοί ορισμοί.

    Βέβαια υπάρχουν κάποια προβλήματα:
    α) Το να έχεις λέξεις που δεν ξεχωρίζει η ονομαστική τους από την αιτιατική, άρα ούτε και ο συντακτικός τους ρόλος, δεν είναι «σχήμα».
    β) Αν αυτό το πούμε σχήμα κατά το νοούμενον, τότε για το «ο κόσμος χτίζουν εκκλησιές» θα πρέπει να βρούμε μια άλλη ονομασία.

    Τέλος, στη φράση «το κρασάκι το ήπιε το παιδάκι» το «το» δεν είναι αναφορικό.

  118. Μαρία said

    118
    Πουθενά. Έτσι πιστεύει.

  119. sarant said

    113 Κώστα, δεν βλέπω τίποτα το επιλήψιμο.

  120. ΚΩΣΤΑΣ said

    116 – 120
    Σας ευχαριστώ.
    Νικοκύρη, είναι δικό μου κείμενο, από τον πρόλογο μιας μελέτης που σχεδόν τελειώνω.
    Με προβλημάτισε μήπως οι χαρακτηρισμοί για κάποιες εθνότητες είναι προσβλητικές, πχ: βαστάζοι και λούστροι Βούλγαροι.

    Βέβαια, προσπαθώ να περιγράψω κλίμα με τότε δεδομένα και αντιλήψεις, στα δυτικά της Θεσσαλονίκης, το 1900+, πριν την απελευθέρωση.

  121. 117

    Στο 7:00

  122. 113# Το μόνο επιλήψιμο που βρίσκω:

    που είχαν χτίσει οι Τούρκοι 🙂

  123. ΚΩΣΤΑΣ said

    123
    Ευχαριστώ! Και νόμιζα ότι έχω τελειώσει με τα ορθογραφικά… 😉

  124. Πριν πα να την πέσω, να επισημάνω μόνο ότι αυτό που εντόπισα στο 123 είναι απαράδεκτο, εγώ στη θεση σου θα ντρεπόμουνα να βγω στη γκοινωνία 🙂

  125. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Γιαν Γκαρμπάρεκ

  126. Nestanaios said

    60, 118.
    Αυτά γίνονται σε γλώσσες (νέες γλώσσες) που δεν έχουν πάρει σχήμα ακόμα. (People are, people is).
    Και αυτά παθαίνουμε όταν δεν υπάρχει διάκριση πτώσεων.

  127. Nestanaios said

    2.
    Δεν θα μου άρεσε ο δάσκαλος του παιδιού μου να μιλάει έτσι. Ούτε να σκέπτεται έτσι.

  128. Γιάννης Κουβάτσος said

    128:Σκοτίστηκα τι θα σου άρεσε. Ούτε εμένα θα μου άρεσε να σκέφτομαι και να μιλάω όπως αρέσει σ’ εσένα. Μπρρρ!

  129. AIex Apostolakis said

    Δεν είμαι γεωπόνος, αλλά έχω δουλέψει ως μεταφραστής πολλά χρόνια. Με μια μικρή αναζήτηση που έκανα, το Goat Willow είναι για πολλούς συνώνυμο του Pussy Willow. Το Wikipedia από την άλλη θεωρεί ότι το Goat Willow είναι δέντρο που ανήκει στην οικογένεια των Pussy Willow. Σε κάθε περίπτωση, στο συγκεκριμένο άρθρο, δεν θα του έλεγε κανείς τίποτα αν το είχε μεταφράσει ‘Γιδοϊτιά’ ή ‘Κλαίουσα Ιτιά’.

  130. Γιάννης Κουβάτσος said

    Άλλη φορά θα βάζω χαμογελαστές φατσούλες, όταν αστειεύομαι σε σχόλιά μου, ώστε να διευκολύνω κάποιους σχολιαστές στην κατανόησή τους. Δική μου η παράλειψη.

  131. Nestanaios said

    129.
    Έζησες σε «καλά» χρόνια. Τώρα, τα πράγματα αλλάζουν σιγά-σιγά. Οι μαθητές αξιολογούν τους δασκάλους.

  132. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    Με το συνωστισμό που βλέπω έξω, αμφιβάλλω αν θα προλάβουν έστω οι μισοί να πάνε για τα εμβόλια που κανόνισαν…

  133. […] Ή, αν προτιμάτε τη μονολεκτική διατύπωση, “γειτονοχωρίτικα μεζεδάκια”, που έχει και το πλεονέκτημα ότι πλουτίζει κατά μία λέξη την τρισχιλιετή μας. Και τα λέω έτσι βέβαια επειδή στο πρόσφατο τουίτ του για τη συνάντησή του με τον Ζόραν Ζάεφ ο πρωθυπουργός απέφυγε να αναφέρει το όνομα “Βόρεια Μακεδονία”, ενώ και ο κυβερνητικός βουλευτής κ. Σπανάκης,… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2021/05/15/meze-480/ […]

  134. voulagx said

    Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, κλιμάκιο της ΕΛ.ΑΣ. μεταβαίνει στην περιοχή για να προσάγει τον ύποπτο στην Αθηνά και να τον εξετάσει.
    Το «παράξει» μάλλον έχει επικρατήσει, το «προσάξει» θέλει καιρό ακόμα.

  135. π2 said

    https://www.kathimerini.gr/society/561365401/me-astrazeneca-emvoliastike-o-kostas-mpakogiannis/

    Επειδή πάλι βλέπω να γίνεται θόρυβος για τους λάθος λόγους, αν δεν κάνω πολύ λάθος αυτό δεν είναι το καπάκι της σύριγγας που λένε στα ΜΚΔ, αλλά η βάση της βελόνας.

  136. sarant said

    130 Eυχαριστώ!

  137. Μαρία said

    136
    Αριστερόχειρας είναι; 🙂

  138. Πισμάνης said

    @113
    Δέν θά έλεγα τόν σταθμό που έκτισαν οι τούρκοι. Προφανώς δέν εννοείς τούς εργάτες. Άσε που εργολάβος μπορεί νά ήταν κάποια γερμανική εταιρεία μέ μεγαλομέτοχο τόν Σίνα. Αυτός που έχτισε τόν σταθμό δέν μπορεί νά είναι άλλος από τό οθωμανικό δοβλέτι, τό κράτος.

  139. Μαρία said

  140. 130, … Goat Willow είναι … ‘Γιδοϊτιά’

    Κατά το
    Calf/Cow Willow*
    ‘Μοσχοϊτιά’
    (genus louloudiasmeni)

    _____________
    * Not to be confused with Willow Calf, μού εφιστά την προσοχή το γκουγκλ.

  141. geobartz said

    Ωραία τα «γειτονικά» μεζεδάκια. Εγώ όμως έχω να πω για μια …μπριζόλα: Όσοι πραγματοποίησαν και όσοι ασπάζονται την προδοσία που λέγεται ξεπούλημα της Μακεδονικής γλώσσας και ταυτότητας, ας δοκιμάσουν να το πουν σε οποιαδήποτε ομήγυρη Μακεδόνων: Δεν θα ξέρουν σε ποιον …γείτονα να κρυφτούν [και επειδή εδώ «λεξιλογούμε», διευκρινίζω ότι όταν λέω «ομήγυρη» εννοώ τυχαίο δείγμα και όχι σύναξη εντεταλμένων χειροκροτητών, λαμογίων κλπ]. Τέτοια τσιπροπροδοσία δεν έχει ξαναγίνει στην «υπερτρισχιλιετή» μας.

  142. Triant said

    142: Δεν σας καταλαβαίνω. Υπάρχουν ένα κάρο σαιτ που θα γράφετε αυτά και θα σας χειροκροτούν. Αλλά όχι. Εσεις θέλετε εδώ που σας αγνοούν ή/και σας βρίζουν. Είναι κάποιο είδος μαζοχισμού αυτό;

  143. Πέπε said

    @142
    > Τέτοια τσιπροπροδοσία δεν έχει ξαναγίνει στην «υπερτρισχιλιετή» μας.

    Ας μείνουμε επιφυλακτικοί για ένα διάστημα. Φαίνεται ότι η τσιπροπατρότητα της προδοσίας έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση και επανεξετάζεται.

    (Ορίστε, δεν τον αγνόησα, ούτε τον έβρισα!)

  144. Γιάννης Ιατρού said

    Μπερδεύτηκε πολύς🙄 κόσμος από τη φωτό με τον εμβολιασμό του Δημάρχου, γιατί νόμισε πως η (πράσινη) βάση της βελόνας που φαίνεται είναι καπάκι της σύριγγας, κι ο Δ;hμαρχος προσποιείται πως εμβολιάζεται με Astra-Zeneca.

    Η ιστορία του Αισώπου με τον βοσκό και τον λύκο…. Πως θα μπορούσε να ήταν κι αλλιώς, μετά τα τόσα ψέματα κλπ. που έχουμε ακούσει και τα τόσα στημένα που έχουμε δει. Πλέον δεν τους πιστεύει κανείς, ό,τι κι αν δείχνουν, ό,τι κι αν λένε🤔

  145. Μαρία said

    145
    To ανάφερε κι ο Πιδύος παραπάνω αλλά δεν φαντάστηκα οτι κι η Ακρίτα πήρε μέρος στο χορό.

  146. Γιάννης Ιατρού said

    ναι, και βρήκαν ευκαιρία να «ξεφαντώσουν» που «επιτέλους την έπιασαν…». Πάντως πολλοί παρασύρθηκαν, ακόμα και το @20_20_mag κλπ. και μετά έσβηναν. Όπως προείπα, «ο βοσκός…»

  147. sarant said

    147 και πριν: Μου ξέφυγε εντελώς αυτή η συζήτηση…

  148. Μαρία said

  149. Avonidas said

    #143. Αλλά όχι. Εσεις θέλετε εδώ που σας αγνοούν ή/και σας βρίζουν. Είναι κάποιο είδος μαζοχισμού αυτό;

    Πώς έλεγε η αρκούδα του ανεκδότου στον κυνηγό: «Μάλλον δεν έρχεσαι στο δάσος για το κυνήγι, ε;» 😆

  150. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μεζεδάκια μαμούθ

  151. Διήγημα επιστημονιής (μαφιόζικης) φαντασίας

    Η συμμορία των εις – άκης

    Χθες παίχτηκαν δυο αδιάφορα παιχνίδια, ένα στα πλέηοφ του μπάσκετ όπου ο νικητής θα εύρισκε στον δρόμο του τον ΠΑΟ άρα μέχρι εκεί θα έφτανε κι ένα στα πλέηοφ του ποδόσφαιρου όπου τα πάντα είχαν ήδη κριθεί, με έλληνες διαιτητές.
    Αντίθετα το προσεχές Σάββατο θα παιχθεί ένας τίτλος με ξένο διαιτητή. Τι θα μπορούσε να κάνει μια επαγγελματική μαφία ; μα να προσπαθησει να χαλάσει το μυαλό του ενός αντιπάλου !!

    Η σύνθεση :

    Βαγγέλας, κάπο ντι κάπι (αντικειμενικός προσδιορισμός) προτείνει
    Κούλης, λοχαγός (συγκριτικός προσδιορισμός ) διατάζει
    Λευτεράκος, μ@υνϊ (επιεικής προσδιορισμός) εκτελεί

    Η εντολή : χαλάστε τους το α΄ημίχρονο να προβληματίζονται !

    ΠΑΟΚ-ΑΕΚ , μπάσκετ στο α΄ημίχρονο με διαιτησία 105-(-5) η ΑΕΚ παίρνει διαφορά 20 πόντων. Στο β΄ημίχρρονο στο 30 δευτερόλεπτο με το σκορ το +4 για την ΑΕΚ, κλέψιμο στο κέντρο του γηπέδου, λέη απ , η μπάλλα βρίσκει ΦΑΝΕΡΑ το ταμπλό και εν συνεχεία κόβει παίκτης της ΑΕΚ. Κανείς διαιτητής δεν «είδε» την παράβαση, κανένας από τους τρεις δεν πήγε στο ίνσταντ ριπλέη να δει καλύτερα, απλά ζήτησαν συγγνώμη μετά το τέλος του ματς για το λάθος τους που έκρινε το αποτέλεσμα. (δεν έφτασε το α’ ημίχρονο)
    ΠΑΟΚ-Αστέρας Τρίπολης, , ποδόσφαιρο. Στο α’ ημίχρονο ο ΠΑΟΚ έχει κατοχή αλλά χάνει 0-1, Αξιοσημείωτη στατιστική, για ρεκόρ Γκίνες ; ο διαιτητής σφύριξε 12φάουλ κι ένα πέναλτυ σε βάρος του ΠΑΟΚ και ΚΑΝΕΝΑ σε βάρος του Αστέρα !! Εδώ έφτασε το α΄ημίχρονο.

    Η εγκληματική οργάνωση μπορεί να έγινε συμμορία στην δίκη αλλά ζει και (δεν) βασιλεύει αλλά ΚΥΒΕΡΝΑ με την ψήφο αυτών που εγκρίνουν αυτές τις πρακτικές ή δεν ασχολούνται με τα αθλητικά.

  152. geobartz said

    143 Triant said…, 150 Avonidas said….
    # Triant και Avonidas: Αφήστε τους «μαζοχισμούς» και τις «αρκούδες» και ξεκαθαρίστε αν είστε με την τσιπροδοσία. (μέχρι τότε μπορείτε «να αγνοείτε ή και να βρίζετε!)

    144 Πέπε said: «…Φαίνεται ότι η τσιπροπατρότητα της προδοσίας έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση και επανεξετάζεται».
    # «Ου Λύκους είνι μπρουστά σ’ κι συ τουν ψάχν’ς απ’ τ’ν αντήρα τ’», λέμε Μακεδονιστί.

  153. nikiplos said

    100@ Αγαπητή Μαρία αυτό το κομμάτι του B.E. King είναι στην πραγματικότητα ένα καταπληκτικό μουσικό έργο. Είναι κάπως δύσκολο στο χρονισμό του, καίτοι φαίνεται και ακούγεται απλό, αλλά ο τραγουδιστής τραγουδάει στο ασθενές και στο τέλος του εκάστοτε μέτρου, τραγώντας λίγο τα τενούτο να κλέψει και λίγο από τα ισχυρά του εκάστοτε επόμενου. Είναι ίσως το κομμάτι που θα ακούσει κανείς συχνότερα να εκτελείται λανθασμένα και κακοχρονισμένα από τις περισσότερες ορχήστρες, ακόμη και τις καλές τέτοιες. Δεν μιλάω για το τι εκτός τόπου και χρόνου το έχω ακούσει από πιανίστες σε διάφορα μέρη, και καλά τέτοια, κι όλα αυτά γιατί βαριούνται, αλλά ο B. E. King έγγραψε και σε παρτιτούρα το πόνημά του, τονίζοντας αυτές τις λεπτομέρειες.

  154. Avonidas said

    @153. Δεν απαντώ σε ερωτήσεις εκ του πονηρού, του στυλ «δέρνεις ακόμα τη γυναίκα σου;». Δεν υπήρξε καμία προδοσία, και δεν απωλέσατε τίποτα, ούτε την πατρίδα, ούτε τη γλώσσα· τίποτα εκτός από την περικεφαλαία που βαυκαλίζεστε ότι φορούσατε.

  155. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    155# Όμως με αυτή την τακτική δεν θα μάθουμε αν δέρνεις ακόμα τη γυναίκα σου 🙂
    Και λέγε σε ποιον (ξε)πούλησες την περικεφαλαία, γιέ του Σαΐντ.

  156. AIex Apostolakis said

    141
    Η μετάφραση δεν είναι ακριβώς τέχνη του μαύρου/άσπρου – και γενικά η μετάφραση χωρίς λίγη ευελιξία είναι το χειρότερο είδος.

    Επίσης, σίγουρα είναι καλό να υπάρχει μια σωστή και ακριβής γνώση του αντικειμένου, αλλά πολλές φορές αυτό δεν είναι δυνατό ή δεν συμφέρει.
    Για παράδειγμα, αντί να περάσω 3 ώρες να ψάχνω την απόλυτη και ακριβής αντιστοιχία στα ελληνικά, εγώ προσωπικά θα το έψαχνα για λίγα λεπτά (όπως κι έκανα στη συγκεκριμένη περίπτωση) και τελικά θα το μετέφραζα ‘γιδοϊτιά’ ή ‘κλαίουσα ιτιά’, ανάλογα με τα συμφραζόμενα. Επίσης, υπάρχει περίπτωση να άφηνα και την αγγλική ονομασία, αλλά αυτό εξαρτάται από το κείμενο, το κοινό στο οποίο απευθύνεται και το ποιος μου ζήτησε τη μετάφραση, και ίσως και άλλες παραμέτρους.

  157. π2 said

    Δεν ξέρω πού αλλού να τη βάλω, οπότε βάζω εδώ μια ποδοσφαιρική απορία. Προσπαθώντας να καταλάβω τα σύνθετα ιδιοκτησιακά δεδομένα του Ηρακλή Θεσσαλονίκης (συνοπτικά: καθώς η ΠΑΕ έχει διαλυθεί, αγωνίζεται ως Ηρακλής Αμπελοκήπων, ομάδα της Γ΄ Εθνικής, ενόσω παζαρεύει να πάρει το ΑΦΜ ομάδας επαγγελματικής κατηγορίας για να συγχωνευτεί μαζί της), έπεσα σε ένα πολύ περίεργο όνομα ομάδας (θα θυμάστε τη μανία μου με αυτά).

    Ο Ηρακλής Αμπελοκήπων ιδρύθηκε το 1980. Αλλά το όνομα αυτό το πήρε το 1986. Αρχικά λεγόταν Ραμαντανιακός Αμπελοκήπων (https://staxera.wordpress.com/%ce%bf%ce%bc%ce%ac%ce%b4%ce%b5%cf%82/). Τι σημαίνει το όνομα; Το μυαλό μου φυσικά πήγε αμέσως στο Ραμαζάνι, αλλά θα ήταν πολύ περίεργο μια ομάδα στη Θεσσαλονίκη το 1980 να ονομάζεται με βάση το Ραμαζάνι. Ως μικροτοπωνύμιο το Ραμαντάνι το βρίσκω μόνο ως όνομα ρέματος στην Αργολίδα. Μαρτυρείται και στη Θεσσαλονίκη;

  158. Μαρία said

    158
    Ο Κώστας ίσως θα ξέρει ή μπορεί να μάθει. Μήπως απο κάποιον χορηγό Ραμαντάνη;

  159. ΚΩΣΤΑΣ said

    158 – 159

    Είπαμε, είμαι ο ιστορικός των Αμπελοκήπων, 😉
    μη φαντασθείτε και τίποτα σπουδαίο, κάτι σαν τον Θουκυδίδη τον Αθηναίο! 🤣😜😂

    Ο πρώτος ιδρυτής της ομάδας λεγόταν Ραμαντάνης και της έδωσε το όνομά του. Ένα χρόνο μετά βρέθηκαν κάποιοι άλλοι, την πήρα και την μετονόμασαν αργότερα σε Ηρακλή Αμπελοκήπων.
    Επάγγελμα πρώτου ιδρυτή, Γραφείο τελετών.

    Τί άλλο θέλετε, ρε…! χαμογελάτε. 🤪

  160. dryhammer said

    Το Θουκυδιδιλίκι τό ‘χει -ως γνωστόν- καπαρώσει άλλος!

  161. sarant said

    160 Μπράβο Κώστα! Εντυπωσιακό βέβαια που ο Ραμαντάνης έδωσε το όνομά του στην ομάδα. Δεν το έχω ξανασυναντήσει.

  162. Μαρία said

    160
    Χαίρομαι που υπέθεσα σωστά, ενώ ο Πιδύος έψαχνε για τοπωνύμιο 🙂
    Είχα βρει ένα Ραμαντάνη αλλά φαρμακοποιό στη Χαριλάου https://www.xo.gr/profile/profile-906292953/el/

  163. π2 said

    Ευχαριστώ, Κώστα. Δεν ξέρω άλλη ομάδα που ονομάστηκε από τον ιδρυτή της. Κι εντυπωσιακό ότι είχε γραφείο τελετών.

    Να περιμένουμε και Μπουκουριακό; 😋

  164. Μαρία said

    164
    Και Μπαμπουλιακό στις Συκιές.

  165. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Γενικά (α)ραμαντάνης είναι ο ατίθασος, ο χωργιογύρης (πάει απο δω κι από κει, ανέστιος κι ελαφρόμυαλος). Νόμιζα κάποια τουρκική ρίζα.
    Είχαμε έναν σκύλο Αραμαντάνη.

    Του Ραμαντάνη τ’ άρματα δεν πρέπει να πουλιούνται,
    μόνο στα δικαστήρια θα πρέπει να κρεμιούνται,
    να τα κοιτάνε οι δικαστές να βγάζουν αποφάσεις.
    Παλιό κλέφτικο (αναφέρθηκε και στη δίκη της 17Νοεμβρη)

    Το κάνανε και ριζίτικο
    (κατα το αγρίμια κι αγριμάκια μου)
    …να τα θωρούν οι δικαστές να βγάνουν τ΄ς αποφάσεις-του Ραμαντάνη τ΄αρματα.

  166. geobartz said

    155 Avonidas said: «Δεν απαντώ σε ερωτήσεις εκ του πονηρού, του στυλ «δέρνεις ακόμα τη γυναίκα σου;». Δεν υπήρξε καμία προδοσία, και δεν απωλέσατε τίποτα, ούτε την πατρίδα, ούτε τη γλώσσα· τίποτα εκτός από την περικεφαλαία που βαυκαλίζεστε ότι φορούσατε.

    # Και όμως απάντησες «σε ερωτήσεις εκ του πονηρού». Και να σου πω κάτι: Καλύτερα περικεφαλαία παρά ΚΑΠΕΛΩΜΑ από οποιονδήποτε πατερούλη. Όσο για την ΠΡΟΔΟΣΙΑ, κάνε ένα σελφ-τεστ με μια «ομήγυρη» που ανέφερα στο αρχικό μου σχόλιο.[δεν υποχρεώνεσαι να πεις σε κανέναν το …κυνηγητό που θα φας! Εντάξει, μπορείς να κάνεις τα παράπονά σου σε κανένα Χτηνος-σχολ. 156].

  167. Μαρία said

    Τζαβάρας για πανεπιστήμιο Πάτρας και δημόσια τάξη, άρα για Σταύρο αλλά και για δύτη για άλλους λόγους.

  168. 168 Επειδή είχα πει κάποτε ότι είναι συμπαθητικός ε;

  169. Μαρία said

    169
    Με αληθινό μεταπτυχιακό απ’ τη Ναντέρ, γι’ αυτό και υποστηρίζει οτι η αντεγκληματική πολιτική πρέπει να επιστρέψει στο υπουργείο δικαιοσύνης. Και δεν θα ξαναείναι υποψήφιος.

  170. sarant said

    166 Mήπως όμως στη δίκη είχε αναφερθεί η γνωστότερη παραλλαγή «τ’ αντρειωμένου τ’ άρματα»;

  171. Πέπε said

    @153

    > «Ου Λύκους είνι μπρουστά σ’ κι συ τουν ψάχν’ς απ’ τ’ν αντήρα τ’», λέμε Μακεδονιστί.

    Αυτό που λέτε, αυτό ήξερα κι εγώ τόσον καιρό. (Εντάξει, ας μην επαναλάβουμε ότι διαφωνούμε στο ζήτημα της προδοσίας, συμφωνούμε όμως στο ζήτημα της πατρότητας.)

    Εσχάτως όμως εμφανίστηκε κάποιο άλλο ζώο, πες πρόβατο, πες ό,τι να ‘ναι, δεν έχει σημασία, και είπε «δικό μου είναι αυτό το χνάρι!» Και βέβαια, όπως λέτε, στο τέλος των αχναριών είναι ένας λύκος…

  172. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    171
    http://fakelos-17-noemvri.blogspot.com/2015/01/17_58.html

    Λάζος και Θωμάς Ραμαντάνης, Νάουσα 1822
    https://www.dictyo.gr/index.php/categories/item/41990-i-epanastasi-sti-naousa-to-1822-kai-to-olokaftoma-tis-iroikis-polis-meros-v

  173. Μαρία said

    πρώκταγκον Τυχαίο;

  174. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    174. χαχα, το είχα έτοιμο-με αυτό το σχόλιο!
    αλλά κρατήθηκα να το αναρτήσω, λέω άσε κάποιος θα το γράψει 🙂

  175. sarant said

    173 Στέκομαι διορθωμένος!

  176. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Για το πάτωμα του Κολοσσαίου έκαναν διαγωνισμό οι μακαρονάδες! Πφ! Δεν κάλεσαν την Cimendoni με πείρα στην Ακρόπολη 😦
    https://www.news247.gr/politismos/italia-epistrefei-kai-pali-arena-kolossaio.9220326.html

  177. voulagx said

    Οπου ο Αδωνης τριπλαρει τον εαυτο του
    https://www.avgi.gr/politiki/387142_eskasan-sta-gelia-me-tin-apantisi-toy-gia-ton-prothypoyrgo-tis-geitonikis-horas

  178. Μαρία said

  179. Μαρία said

    Μάθατε τη βαρυσήμαντη δήλωση του Τράκη οτι δεν εμβολιάζεται όχι γιατί φοβάται τις παρενέργειες αλλά για να μην αλλοιωθεί το ντιενέι του;

  180. voulagx said

    Ποιος ειναι ο Τρακης;

  181. Μαρία said

    181

  182. Μαρία said

  183. Γιάννης Ιατρού said

    Όχι πως η Γιουροβίζιον είναι πλέον κάποιο καλλιτεχνικό γεγονός άξιο προσοχής, όπως πολύ παλιά, αλλά μια καλή επιτυχία στην γειτονική χώρα το οφείλουμε… 🤩

  184. spyridos said

    180

    Αυτός είναι επίσημος προμηθευτής του ΠΟΥ; και η ελπίδα της Ελλάδας για παραγωγή εμβολίου για τον κορονοιό;
    Την κάτσαμε τη βάρκα.

  185. Ομολογώ με συντριβή πως αγνοούσα τον εθνικό ευεργέτη που, καταπώς μου ψιθυρίζει στο αυτί η βίκυ, δώρισε στην Ελληνική Αστυνομία 10 μοτοσυκλέτες υψηλού κυβισμού.

  186. Γιάννης Ιατρού said

    185: Αλλά ο Τρυντώ…

  187. dryhammer said

    183. Δλδ, αν κατάλαβα καλά, από το 1971 (πριν 50 χρόνια κατά πως λέει) έχουμε να δούμε τέτοια κυβέρνηση…

  188. Γιάννης Ιατρού said

    Να μας πει ο Κώστας που βρισκόταν εκείνη την ώρα 🙂

  189. Μαρία said

    189
    Ο Κώστας μένει στην άλλη άκρη, ο Παναγιώτης είναι Καλαμαριώτης αλλά δεν είναι στο ΠΑΜΕ. Αυτή ανεβάζει πολλά βίντεα αλλά ως προς τα σχόλια είναι αναξιόπιστη.

  190. Μαρία said

    Έχει εξαφανιστεί κι ο φυσικός, για να θυμηθούμε τα παλιά με τον τσου Γκούτενμπεργκ.

  191. π2 said

    Η ονομασία της νέας υπηρεσίας του gov.gr θα προκαλέσει νέα γλωσσική συζήτηση: https://irantevou.gr/

  192. Γιάννης Ιατρού said

    192: καλά, δεν ντρέπονται λίγο; Θα πάθει τίποτα ο Μπάμπι😉

  193. Γιάννης Ιατρού said

    193 (συνέχεια): Ιδιωτικό είναι, όχι επίσημο παρακλάδι του gov.γρ

  194. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    O πρόεδρος της Βουλής, ο κ. Τασούλας -να τον χαιρόμαστε- μάνι μάνι, απέκλεισε ότι θα λειτουργήσει η Βουλή με αυτοπρόσωπη παρουσία των βουλευτών (σταδιακή προσέλευση κατά τις ονομαστικές ψηφοφορίες ζήτησε ο Τσίπρας για να σταματήσει το λοκ ντάουν της δημοκρατίας με κλειστή Βουλή και ανοιχτά σχολεία μέχρι νηπιαγωγεία και ανοιχτό πλέρια τον τουρισμό!)

    Ο Τσιάρας το κάνει όλο και χειρότερα τώρα. Κρώζει αοριστίες.

  195. Γιάννης Ιατρού said

    Επειδή αναφέρεται κι ο γνωστός μας αρθρογράφος:
    Προσωρινή διαγραφή από την ΕΣΗΕΑ στον διευθυντή των ΝΕΩΝ Γ. Μαντέλα για την λογοκρισία σε κείμενο της Ελ. Ακρίτα που την οδήγησε στην παραίτηση…Υπέρ του κ. Μαντέλα κατέθεσαν στο Πειθαρχικό οι Γ. Παπαχρήστος και Ειρ. Σακελλάρη ενώ υπέρ της κ. Ακρίτα οι Π. Μπουκάλας και Δ.Τρίμης…

    Μαίνεται η φωτιά στο Σχίνο Λουτρακίου, που άρχισε χθες το βράδυ σε ελαιώνα. Καμία διαφοροποίηση μέχρι στιγμής σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση της πυροσβεστικής. Εν τω μεταξύ το έργο της κατάσβεσης συντονίζει ο αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, αντιστράτηγος Κολοκούρης. Ο ίδιος που αναβαθμίστηκε…. μετά την τραγωδία στο Μάτι και τώρα κατηγορείται μεν αλλά αποποιείται των ευθυνών του..

    195: ΕΦΗ
    Η απαράδεκτη τακτική της κυβέρνησης μετατρέπει την εσωκομματική αδυναμία της ΝΔ να στοιχίσει τους βουλευτές πίσω από τη κομματική γραμμή στις ψηφοφορίες για σημαντικά νομοσχέδια (π.χ. συνεπιμέλειας, φαρμακευτικής κάνναβης, επικύρωση των μνημονίων συνεργασίας με τη Βόρεια Μακεδονία που αναμένονται το επόμενο διάστημα κλπ.) σε αδυναμία της κοινοβουλευτικής λειτουργίας.
    Δυστυχώς ούτε συνταγματικό δικαστήριο έχουμε ούτε ανεξάρτητη δικαιοσύνη, αφού στις θέσεις κλειδιά έχουν τοποθετηθεί «έμπιστοι». «Το εσωκομματικό σας πρόβλημα, το μετατρέπετε σε πρόβλημα της Δημοκρατίας. Δεν έχετε τα κότσια να φέρετε τα μνημόνια γιατί φοβάστε την κοινοβουλευτική σας ομάδα» τους είπε σήμερα ο Α.Τ. στη Βουλή.

  196. Μαρία said

  197. ΣΠ said

    197
    Από το διάγραμμα φαίνεται ότι η Ελλάδα είναι στην 5η θέση (4η στην ΕΕ) όσον αφορά τους πλήρως εμβολιασμένους.

  198. Γιάννης Ιατρού said

    6η (5η στην ΕΕ) με τα γέρικά μου μάτια

  199. ΣΠ said

    199
    Φαίνεται ότι τα δικά μου είναι πιο γέρικα.

  200. Γιάννης Ιατρού said

    200: Αυτό είναι λεπτομέρεια, δεδομένου ότι το δούλεμα, χοντρό, εκ μέρους της κυβέρνησης συνεχίζεται αμείωτο και δίνουν πάντα τον αριθμό των εμβολιασμών (4.615.746) κι όχι των εμβολιασμένων (2.794198 με μία ή με δυό δόσεις συνολικά), χθεσινοί αριθμοί. Έτσι δημιουργούν την εντύπωση πως έχουν εμβολιαστεί πολλοί, ενώ στην ουσία έχει εμβολιαστεί (μόνο) περίπου το 1/3 του πληθυσμού (>15 ετών).

  201. Γιάννης Ιατρού said

    201 (συνέχεια) και πλήρως μόνο το 17%-18%

  202. Γιάννης Ιατρού said

    Με τον ρυθμό που έχουν (περίπου 70.000/ημέρα Χ 30 ημέρες = 2.000.000 εμβολιασμοί τον μήνα) χρειάζονται ακόμα κάπου 5 μήνες για να επιτύχουμε την πολυπόθητη ανοσία της αγέλης.

    Πρόχειρος υπολογισμός:
    (10 εκ. άτομα >15ετών – 1.709.388 πλήρως εμβολισμένοι = 8.290.612 -1.084.810 εμβολιασμένοι με 1 μόνο δόση = 7.205.802 άτομα που περιμένουν Χ2 δόσεις ==>14,4 εκ, εμβολιασμοί)

    14,4 εκ. εμβολιασμοί + 1,084 εκ. υπόλοιπο με μία δόση = περίπου 15,5 εμβολιασμοί που χρειάζονται ακόμα για ολική κάλυψη.

    Επειδή έχουμε και εμβόλια της μιάς δόσης (Johnson, που δεν ξέρουμε πόσα έγιναν ακριβώς) και επίσης για την ανοσία της αγέλης χρειαζόμαστε να έχει εμβολιαστεί (ή γενικότερα να έχει ανοσία, π.χ. επειδή πέρασε την αρρώστια) περίπου το 70% του πληθυσμού, ας πούμε πως χρειάζονται ακόμα κάπου 10 εκ, εμβολιασμοί.
    Ε, με 2 εκ./μήνα, κάπου 5 μήνες!!!

    Διορθώσεις δεκτές 🙂 🙂

  203. Γιάννης Ιατρού said

    196β (συνέχεια) … φωτιά στο Σχίνο
    Με καφέ ό,τι κάηκε στην καταστροφική φωτιά της Κινέτας το 2018, με πορτοκαλί ό,τι καίγεται τώρα.
    Καταλάβαμε… Θα πλακώσει σε λίγο η ανάπτυξη 😥😡👎.

  204. # 203

    Αν θυμάμαι καλά η πρώτη παρτίδα ήταν 30 000. Αναμένονται 200 000 στο τέλος του μήνα

  205. Γιάννης Ιατρού said

    205: μικρή η επίδρασή του στο θέμα που προείπα. Εσύ ήσουνα τυχερός που το πρόλαβες, εφ΄όσον ήθελες το μία κι έξω. Τώρα τα πηγαίνουν στα νησιά, μπας και προλάβουν κάτι (εμένα μου λές…).

    ΥΓ: εγώ σήμερα έκανα και τη 2η δόση 👍 (ως εκ τούτου δικαιούμαι μιας κάποιας επιείκειας, π.χ. στα σχόλια για τον Λεώ 🙂 🙂 🙂 )

  206. Μαρία said

    206
    Είναι νωρίς για επιείκεια. Αύριο θα ακουστεί, αν είναι, το βιολί.

  207. Μαρία said

    Αλήθεια είναι: Έπεσε το σύστημα στο μέγα-εμβολιαστικό κέντρο της ΔΕΘ το απόγευμα της Τετάρτης.
    Υπενθυμίζεται ότι λίγο πριν το συγκεκριμένο εμβολιαστικό κέντρο είχε επισκεφθεί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη σήμερα.
    Πηγή: https://www.voria.gr/article/thessaloniki-epese-to-sistima-sto-emvoliastiko-kentro-tis-deth

  208. ΣΠ said

    203
    Πιο απλά.
    10 εκ. άτομα. Για ανοσία αγέλης χρειάζεται να εμβολιαστεί πλήρως το 70%, δηλαδή 7 εκ. άτομα ή 14 εκ. εμβολιασμοί, αν αγνοήσουμε τα μονοδοσικά. Μέχρι τώρα έχουν γίνει 4,6 εκ. εμβολιασμοί, οπότε χρειαζόμαστε ακόμα 14-4,6 = 9,4 εκ. εμβολιασμούς. Με 2 εκ./μήνα χρειαζόμαστε 9,4/2 = 4,7 μήνες. Στην ουσία λιγότερο αφού δεν έλαβα υπ’ όψη αυτούς που έχουν νοσήσει.

  209. Μαρία said

    209
    Βγάλε και τους εντιεμβολιαστές.
    Ξέρω ανθρώπους που κόλλησαν πέρσι και ήδη εμβολιάστηκαν.

  210. Γιάννης Ιατρού said

    Αυτό λέω κι εγώ, πριν τον Οκτ. δεν ξεμπερδεύουμε. Κι αυτό αν έχουμε αρκετά εμβόλια κι αν συνεχιστεί ο τωρινός ρυθμός.
    Ήδη συζητείται και μια 3η δόση, ενισχυτική και από του χρόνου οι επαναληπτικές, όπως με τη γρίπη. Θα θέλουμε τη δόση μας….

  211. Μαρία said

    Οι διαλέξεις του Καιρίδη, εξαιρετικά αφιερωμένες στον Κώστα https://vimeo.com/269596191 μετά το 29:00

  212. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    212 Να μάθουν οι Πόντιοι που τον ψήφισαν

  213. # 206

    Καλώς ήρθες στο κλαμπτων εμβολιασμένων (μας προτικούνε τα χταπόδια ! )

  214. Γιάννης Ιατρού said

    214: Κοκορεύεσαι ε; Μονο-εμβολιασμένε 🙂 🙂

    204: και λίγα είπα/υπέθεσα χθες… Δεν θα μείνει κολυμπηθραόξυλο κι ο Νικ Χαρντ θα μας λέει πως είχαμαν ατυχία γιατί εκδηλώθηκε πριν τις 25/5. ΡΕΝΤΙΚΟΛΑ έχουν γίνει, αυτοί που σε 20′ λεπτά θα εκκένωναν το Μάτι…
    Σημερινό:

    «Είμαστε άτυχοι» υποστήριξε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας που παραδέχθηκε ότι ο μηχανισμός δεν είναι έτοιμος να ανταποκριθεί στις πυρκαγιές

  215. Γιάννης Ιατρού said

    Χαρδαλιάς: Οι δυνάμεις πυρόσβεσης κέρδισαν το στοίχημα – Κάηκαν πάνω από 40.000 στρέμματα

    Ο κ. Χαρδαλιάς τόνισε ότι «οι δυνάμεις πυρόσβεσης κέρδισαν το στοίχημα» υπογραμμίζοντας ότι οποιαδήποτε άλλη εξέλιξη θα ήταν ολέθρια, ενώ όπως ενημέρωσε, έχουν καεί πάνω από 40.000 στρέμματα γης.

    Δεν πάμε καλά! Επικίνδυνος είναι αυτός.

  216. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    216
    Γιατί, μια χαρά τον βρίσκω. Σαν εκείνο τον δικηγόρο που με την μνημειώδη αγόρευσή του ανασκεύασε σαρωτικά το κατηγορητήριο και πέτυχε την επιεική απόφαση του δικαστηρίου υπέρ του πελάτη του ο οποίος καταδικάστηκε σε θάνατο.

  217. spiridione said

    216. 217.
    Η εγχείρηση πέτυχε, ο ασθενής απεβίωσε.

  218. Γιάννης Ιατρού said

    217: Σχεδόν κάθε καλοκαίρι έχουμε φωτιές, από εγκληματική αμέλεια, από εμπρησμούς για εξυπηρέτηση συμφερόντων, από φυσικά αίτια κλπ. Με οποιαδήποτε κυβέρνηση μπορεί να συμβεί μιά καταστροφή, να έχει αμελήσει κάποιον τομέα κλπ. (άλλο τώρα που με την σημερινή ορισμένα συμφέροντα έχουν ρέντα…).
    Όμως απ΄ την μιά η θρασύτητα των διοικούντων σήμερα να διαστρέφουν, να παραποιούν και να παρουσιάζουν το εξόφθαλμα μαύρο άσπρο και αφ΄ ετέρου το ξετσίπωτο ξεπούλημα των ειδησεογραφικών και της TV (όχι μόνο κουκουλώνουν ειδήσεις, εδώ ούτε να ρωτήσει δημοσιογράφος σε εκδηλώσεις ενημέρωσης δεν τολμά), σε συνδυασμό με την αδράνεια (επιεικώς) της δικαιοσύνης (πότε-πότε αλλάζουν και κανένα εισαγγελέα, για να σφίξουν οι κώλοι…), είναι πρωτοφανείς και ιδιαίτερα εξοργιστικές συμπεριφορές.

  219. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    219# Μη μου τα λες εμένα ρε Γιόχαν, εσείς τους ψηφίζετε. Καλά, δε ντρέπεστε λίγο, κοτζάμ ΠΘ και δεν τολμάει να δώσει μια συνέντευξη εκτός αποστειρωμένου περιβάλλοντος 😜 🤪

  220. Μαρία said

  221. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    221# Ε, τπτ μίζα από ασφαλιστικές θα παίρνει. Για το Μάτι είχε ρωτήσει?

  222. Μαρία said

    https://left.gr/news/apagoreysan-sti-mosha-tin-provoli-tis-tainias-akinito-potami-toy-aggeloy-frantzi
    Απαγόρευσαν την προβολή της ταινίας μας «Ακίνητο ποτάμι» στην Μόσχα!
    Συγκεκριμένα, λίγο πριν την έναρξη του, το φεστιβάλ σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου της Μόσχας, αποφάσισε ότι το «Ακίνητο ποτάμι», η «Winona» του Αλέξανδρου Βούλγαρη και το «Θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών» του Σύλλα Τζουμέρκα αντιβαίνουν την ρώσικη νομοθεσία για «το θρησκευτικό συναίσθημα», την «ομοφυλόφιλη προπαγάνδα» και την «πορνογραφία».
    Ο διευθυντής προγράμματος του φεστιβάλ, υπέροχος Δημήτρης Γεωργιάδης, μόλις το έμαθε παραιτήθηκε.

  223. Γιάννης Ιατρού said

    222: σιγά μην ασφαλίζουν (με ασφάλιστρα που μπορούν να πληρωθούν) σπίτια μέσα σε δάσος ή έστω με πεύκα κλπ. στις αυλές τους. Αλλά τι να περιμένει κανείς… Θέλει να πει ότι, οκ η αμέλεια, λάθη κκπ. της κυβέρνησης μπορεί να καίει το σπίτι σου, αλλά μη ζητάς κι εσύ αποζημίωση.

  224. spiridione said

    Αυτός είναι με τα παγουρίνα

  225. Γιάννης Ιατρού said

    225: Δηλ. ο Λασκαρίδης δεν έμεινε ευχαριστημένος από το ξαλάφρωμα του ιδρύματος; Πως θα γινόταν χωρίς την Χριστιανοπούλα/Κυβέρνηση που «…δεν έχει ανάγκη;…»
    600 χιλιάδες παγουρίνια, …δωρεά του Κοινωφελούς Ιδρύματος Α. Κ. Λασκαρίδη….

  226. Μαρία said

    225
    Και όχι μόνον https://www.efsyn.gr/tehnes/art-nea/256932_ladi-o-efoplistis-gia-tin-anelkysi-nayagioy

  227. Γιάννης Ιατρού said

    216: Η πραγματικότητα τον ξεπερνά μέσα σε λίγες ώρες! Από τις 40.000 στρέμματα τώρα έχουμε συνεχείς αναζωπυρώσεις – Εκκενώθηκε οικισμός στα Μέγαρα – 65.000 στρέμματα κάηκαν

  228. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Μια αναζήτηση «λασκαρίδης ανταρκτική» δίνει ενδιαφέροντα αποτελέσματα, πχ
    https://www.reportersunited.gr/1995/oi-mayres-kilides-ton-adelfon-laskaridi/

  229. Γιάννης Ιατρού said

    227: Τι ανέλκυση ναυαγίου, αρχαιοκαπηλία βαρβάτη, αλλά έλα ντε που τότε τους πήραν μάτι…

  230. Μαρία said

    228
    Εσύ που ξέρεις την περιοχή, αυτά τα σπίτια μέσα στο δάσος είναι νόμιμα;

  231. Γιάννης Ιατρού said

    231: Τι νόμιμα; Υπάρχουν νόμιμα μέσα σε δάσος; Παλιά (>20-25 ετών) ναι, υπάρχουν. Αλλά δεν είναι τόσα πολλά τα εντός δάσους, η περιοχή είναι για παραθερισμό το καλοκαίρι, στην παραλία από Αγιά Σωτήρα έως Μαυρολίμνη, Αλεποχώρι κλπ. έχουν γίνει πολλές επεμβάσεις.
    Σύγκρινε αυτό που καίγεται με φωτό πριν 20 χρόνια, κυρίως την περιοχή του δρόμου κλπ.

  232. Γιάννης Ιατρού said

    232: Όπως μπαίνουμε στις Βαμβακιές (αμέσως μετά το Σχίνο)

  233. Γιάννης Ιατρού said

    Για να πάρεις μιά ιδέα, δικές μου φωτό προ 6-8 ετών, περιοχή λίγο πάνω από την Σχίνο

  234. Γιάννης Ιατρού said

    χαχα, ρε τι γράφουν τα παλιόπαιδα! Έχουν διαβρωθεί τα πάντα 🙂

  235. Γιάννης Ιατρού said

    «μαίνεται» βέβαια, αλλά είναι και ανορθόγραφοι 🙂

  236. Μαρία said

    232
    Μαζονέτες που λέει μια γειτόνισσά μου.

    234
    2016. Πού έχτισε ο μπαγάσας!

  237. Γιάννης Ιατρού said

    237α: Μπούνγκαλος 🙂 🙂
    237β: Ανασφάλιστος μάλιστα!

  238. Μαρία said

  239. Γιάννης Ιατρού said

    239: Δεν ήθελαν καθόλου δημοσιογράφους…
    Ο κρατικός μηχανισμός απώθησε δημοσιογράφους-κάμερες στο Αλεποχώρι!

  240. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Τελευταία με τα συμβαίνοντα με πιάνω να βρίζω μέσα μου. Εδώ ετοιματζίδικα στολίδια
    Ομπάμα για Τραμπ: «Γ@@@νος παράφρονας και διεφθαρμένος μ@@@ας»
    https://tvxs.gr/news/kosmos/ompama-gia-tramp-gnos-parafronas-kai-dietharmenos-mas

  241. Μαρία said

    240
    Έδειξαν όμως το σπίτι της Αργυράκη https://www.star.gr/video=544022
    Έλιωσαν τα πάντα αλλά θα το είχαν ασφαλισμένο.

  242. Μαρία said

  243. Γιάννης Ιατρού said

    241: ΕΦΗ,
    ..τέλος αποφασίσαμε να γράφουμε στη γλώσσα
    που είναι και ρωμέικη και σύγχρονη και ζώσα
    και τρέχει ανεμπόδιστα σαν το νερό της βρύσης,
    για να εκφράσεις ό,τι θες και προ παντός να βρίσεις 🙂

    242: Αναφέρθηκαν και το «δράμα» της πρώην μις Κόσμος (1966), που εγκατέλειψε το σπίτι της εκεί, προληπτικά.
    Ήταν σε μέρος που δεν απειλήθηκε🙄

  244. Γιάννης Ιατρού said

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: