Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Τι να τα κάνεις τα ρεπά όταν δεν έχεις φράγκο;

Posted by sarant στο 16 Ιουνίου, 2021


Το άρθρο που θα διαβάσετε σήμερα δημοσιεύτηκε χτες στο ηλεπεριοδικό 2020mag. Όπως έχω ήδη γράψει, στο ηλεπεριοδικό αυτό δημοσιεύω άρθρα με Λέξεις της επικαιρότητας -σαν εκείνα που δημοσίευα κάθε μήνα στα Ενθέματα της Αυγής. Εδώ μπορείτε να βρείτε όλα μου αυτά τα άρθρα. Η εικονογράφηση είναι του περιοδικού. Στην εδώ δημοσίευση προσθέτω κάτι λίγα.

Τι να τα κάνεις τα ρεπά, άμα δεν έχεις φράγκο;

Συζητιέται αυτές τις μέρες στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας με τον μακροσκελή τίτλο «Για την Προστασία της Εργασίας – Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής «Επιθεώρηση Εργασίας» – Κύρωση της Σύμβασης 190 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για την εξάλειψη της βίας και παρενόχλησης στον κόσμο της εργασίας – Κύρωση της Σύμβασης 187 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για το Πλαίσιο Προώθησης της Ασφάλειας και της Υγείας στην Εργασία – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1158 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για την ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής και της ιδιωτικής ζωής» (το έκανα κόπι πάστε από τον ιστότοπο της Βουλής, βέβαια) ή αλλιώς «νομοσχέδιο Χατζηδάκη», ή, κατά την αντιπολίτευση «αντεργατικό νομοσχέδιο».

Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι με το νομοσχέδιο καταργείται το οχτάωρο και ότι θα αποδιαρθρωθεί η οικογενειακή και κοινωνική ζωή των εργαζομένων, ενώ επίσης μπαίνουν νέα προσκόμματα στην άσκηση του δικαιώματος της απεργίας, αλλά ακόμα και η βουλεύτρια της συμπολίτευσης Άννα Ευθυμίου, που μάλιστα ως εργατολόγος είναι και καθ’ ύλην αρμόδια, επέκρινε πολλές διατάξεις του νομοσχεδίου και τόνισε πως «είναι πασίδηλο ότι η ελαστικοποίηση των όρων και των σχέσεων εργασίας» δεν δημιούργησε νέες επενδύσεις.

Σε πολλές εμφανίσεις του σε τηλεοπτικά κανάλια προς υπεράσπιση του νομοσχεδίου του, ο αρμόδιος υπουργός προσπάθησε να παινέψει τις πρόνοιες του νομοσχεδίου του, επισημαίνοντας ότι ο εργαζόμενος θα μπορεί να δουλεύει περισσότερο για να συσσωρεύει ρεπό ώστε να πάει να μαζέψει τις ελιές, ύστερα ότι η μητέρα θα μπορεί να δουλεύει δυο ώρες παραπάνω από Δευτέρα ως Πέμπτη και την Παρασκευή να κάθεται και να βλέπει τα παιδιά της, ενώ σε κάποια συνέντευξη είπε ότι ο εργαζόμενος που θα στερηθεί την έκτακτη υπερωριακή αμοιβή δεν θα χάσει εισόδημα αφού θα έχει τα ρεπό.

Κι αφού τα ρεπό ήρθαν έτσι στην επικαιρότητα, σε μιαν ιδιότυπη ερμηνεία του αξιώματος «ο χρόνος είναι χρήμα», ας λεξιλογήσουμε σήμερα για αυτή τη λέξη.

Το ρεπό είναι λέξη δάνεια, και γι’ αυτό κανονικά είναι άκλιτη, αν και οι άνθρωποι της πιάτσας, που έχουν ίσως πιο ανόθευτο γλωσσικό αισθητήριο συχνά την κλίνουν, όπως τους στυλούς και τα μπετά, ιδίως σχηματίζοντας πληθυντικό: «Δεν μου έχει δώσει τα ρεπά μου». Βλέπετε, η κατάληξή της την κάνει να προσαρμόζεται εύκολα στο ελληνικό τυπικό: το ρεπό, όπως το ποσό.

Όμως, αν και δάνεια, η λέξη ρεπό τελικά ανάγεται σε παλιότερη ελληνική λέξη. Ποια είναι αυτή; Θα μπορούσα να σας το βάλω σε κουίζ, διότι δεν είναι προφανής η απάντηση, αλλά στην επόμενη παράγραφο θα το πάρει το ποτάμι, οπότε αν θέλετε να προσπαθήσετε να το βρείτε μην διαβάσετε παρακάτω.

Λοιπόν, η λέξη ρεπό είναι δάνειο από το γαλλικό repos, που θα πει «ανάπαυση». Τον καιρό που η γαλλική γλώσσα κυριαρχούσε παγκόσμια, ο Γεώργιος ο Α’ βάφτισε «Μον Ρεπό» την έπαυλη που του χάρισαν στην Κέρκυρα –«η ανάπαυσή μου». Αλλά η γαλλική λέξη ανάγεται στο ρήμα reposer, αναπαύομαι ή ησυχάζω, το οποίο με τη σειρά του ετυμολογείται από το υστερολατινικό repausare (re + pausare) και αυτό στο pausa, το οποίο, φαίνεται πια καθαρά, είναι η μεταφορά του αρχαίου ελληνικού παύσις (έπαιρνε περισπωμένη τον παλιό καιρό). Οπότε, το ρεπό είναι είδος αντιδανείου, από μια οικογένεια που έχει τροφοδοτήσει και με άλλα αντιδάνεια τη γλώσσα μας (πόζα, ας πούμε).

Μέχρι τώρα, το ρεπό ήταν η (κανονικά εργάσιμη) μέρα ανάπαυσης των εργαζομένων, ιδίως σε οργανισμούς ή επιχειρήσεις που λειτουργούν συνεχώς, όπως οι συγκοινωνίες, η αστυνομία ή η εστίαση. Να θυμίσω εδώ την κωμωδία «Το ρεπό» του Βασίλη Βαφέα (1982) με τις περιπέτειες ενός υπαλλήλου που παίρνει ρεπό για να διεκπεραιώσει διάφορες εκκρεμότητες.

Ο έκτακτος ή ημιαπασχολούμενος εργαζόμενος που αναπληρώνει αυτόν που παίρνει ρεπό (ή που λείπει σε άδεια) λέγεται «ρεπατζής». Και η λέξη έχει χρησιμοποιηθεί και μεταφορικά· «κάνω τα ρεπό του» σημαίνει «τον αναπληρώνω». Στις αρχές του 2019, οι (τότε) βουλευτές του Ποταμιού Αμυράς και Ψαριανός αρνήθηκαν να ψηφίσουν τη Συμφωνία των Πρεσπών διακηρύσσοντας ότι δεν θα γίνουν ρεπατζήδες του Καμμένου, εννοώντας ότι δεν θα αναπληρώσουν την απουσία του (τελικά έγιναν χειροκροτητές του Μπογδάνου, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία).

Να σημειώσω εδώ ότι τα ρέπο (τόνος στην παραλήγουσα), που πολύ είχαν ακουστεί στην περίοδο της επίπλαστης ευημερίας, είναι αγγλικό δάνειο και δεν έχουν καμιά σχέση με τα ρεπό: πρόκειται για σύντομη μορφή του repurchase agreement, συμφωνία επαναγοράς (μετοχών).

Ο κ. Χατζηδάκης διαμαρτυρήθηκε έντονα, ότι η αντιπολίτευση διαστρέβλωσε τα λεγόμενά του και ότι ο ίδιος δεν εννοούσε ότι «θα πληρώνεστε με ρεπό». Ωστόσο, αυτό ακριβώς θα συμβαίνει· σε κλάδους που έχουν έντονη εποχικότητα, ας πούμε πολλά είδη καταστημάτων τον Δεκέμβριο, οι εργαζόμενοι που δούλευαν υπερωρίες την περίοδο της μεγάλης αιχμής, έβγαζαν ένα καλούτσικο ποσό από τις (πληρωμένες με προσαύξηση) υπερωρίες που έκαναν. Τώρα, χάρη στον κ. Χατζηδάκη, ο εργοδότης θα αντισταθμίζει την υπερωριακή εργασία του Δεκεμβρίου παρέχοντας ρεπό τον Γενάρη, που η κίνηση κάνει κοιλιά, και θα ενθυλακώνει την προσαύξηση που πλήρωνε ως τώρα.

Οπότε, δεν ήταν άδικο το χλευαστικό ξέσπασμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με ατάκες όπως «Είναι πολλά τα ρεπά, Άρη» και με τα πενηντάρεπα. Και ο τίτλος του σημερινού σημειώματος είναι εμπνευσμένος από αυτή την παιγνιώδη αντικατάσταση του «λεφτά» με «ρεπά», αλλά μπορεί να διαβαστεί και σε πρώτο επίπεδο.

Δίκαια επικρίθηκε και ο ανεκδιήγητος κ. Κυρανάκης, που θεώρησε αρετή του νομοσχεδίου ότι κάποιος θα μπορεί να δουλεύει περισσότερο ώστε αν του παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα υγείας να μπορεί να το φροντίσει -λες και δεν έχουν θεσπιστεί αναρρωτικές άδειες ή λες και πρόκειται σε επόμενο νομοσχέδιο να καταργηθούν.

Επειδή όμως κατά σύμπτωση αυτές τις μέρες ήρθε στο προσκήνιο και το θέμα της «υπογεννητικότητας» με το σεξιστικό συνέδριο που (χάρη στην κατακραυγή από τα σόσιαλ) ματαιώθηκε, αλήθεια, σκέφτηκε κανείς από τους κυβερνητικούς φωστήρες πώς επηρεάζεται η οικογενειακή ζωή ιδίως των νέων εργαζομένων από την απορρύθμιση του χρόνου και των σχέσεων εργασίας;

Διότι είναι ηλίου φαεινότερο ότι με τις ελαστικές σχέσεις ειδικά οι νέοι εμποδίζονται ακόμα περισσότερο να κάνουν οικογένεια και παιδιά. Εκτός αν μεθαύριο έρθει κάποιος άλλος κυβερνητικός βουλευτής να μας πει ότι τώρα θα μπορεί η εργαζόμενη να κάνει υπερωρίες και να συσσωρεύει ρεπό ώστε να μπορεί αύριο να τα προσθέσει στην άδεια τοκετού της…

 

177 Σχόλια προς “Τι να τα κάνεις τα ρεπά όταν δεν έχεις φράγκο;”

  1. nikiplos said

    Καλημέρα…
    Το κατάπτυστο νομοσχέδιο των ταρτούφων υπουργίσκων και των συνοδοιπόρων τους από τη μία και οι λεονταρισμοί των συνδικαλιστικών κλάδων από την άλλη, μου θυμίζουν την παροιμία για τους όνους που μαλώνανε σε ξένον αχυρώνα. Με την ανεργία να δέρνει άγρια τον τόπο, την απελπισμένη νεολαία να καταφεύγει στα πολιτικά γραφεία για να βρει μια οποιαδήποτε δουλειά, τα μασκαρεμένα 8-10ωρα σε 4ωρα που έχουν γίνει καθεστώς εδώ και χρόνια, τις εποχικές αλλά εξίσου μεσαιωνικές γαλέρες των νησιωτικών και λοιπών τουριστικών προορισμών, και την «ατμομηχανή» της ελληνικής οικονομίας (κατά Λαλιώτη) να έχει μείνει από λάδια εδώ και χρόνια, η συζήτηση δεν μπορεί παρά να μην είναι καθόλου ευχάριστη.

  2. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    σήμερα η απεργία και η ψήφιση του αισχρού αυτού νομοσχεδίου (μόνο από τους βολευτές της ΝΔ, που πολλοί είναι κι φανατικοί υποστηρικτές της 3000ετούς ιστορίας μας).

  3. spyridos said

    Καλημέρα

    Αφού αναφέρεται η «υπογεννητικότητα».
    Μια είδηση που μόλις διάβασα. Το Μάρτιο η Γερμανία είχε ρεκόρ γεννήσεων της τελευταίας εικοσαετίας.
    Περίπου 66.000, 10% περισσότερες από πέρυσι. Παρόμοιες αυξήσεις στις γεννήσεις υπήρξαν και σε άλλες χώρες.
    Τα μωρά του τέλους του πρώτου κορονοκύματος.
    Την τελευταία φορά που η Γερμανία είχε παρόμοιο κύμα γεννήσεων ήταν αρχές του 2007.
    Τα των πανηγυρισμών του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2006.

  4. Aghapi D said

    «Με ρεπά, δεν γίνονται παιδιά»
    από https://www.efsyn.gr/politiki/paraskinia/298295_me-repa-den-ginontai-paidia

  5. greggan193 said

    Reblogged στις THE BROOM.

  6. Γιάννης Ιατρού said

    Έχουν βγει παγανιά οι εντεταλμένοι αλλά…

  7. Γιάννης Ιατρού said

    4: Άργησαν στην ΕΦΣΥΝ 🙂

  8. ΣΠ said

    3
    Το 2006 το Παγκόσμιο Κύπελλο το κέρδισε η Ιταλία.

  9. Καλημέρα
    7 14:30 αυτοί, δεν φαίνεται η δικιά σου ώρα. Δεν ξέρω ποιος έχει τα πρωτεία (ο Πάπας; Α, ναι. Αλλά κι ο Παπάς. Το ξεστρατίσαμε). Κάποιος αντιγράφει ή τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται 🙂

    Τα ρέπο; Ρέπω προς τα ρέπος. Έτσι τάκουγα την εποχή εκείνη…

  10. 9 α Πάντως, οι της εφσυν δεν διεκδικούν πρωτεία. Από τα σόσιαλ το είδανε και τους άρεσε λένε…

  11. dryhammer said

    4,7,9 Αμφότεροι και οι δυο με μια φωνή: «Μας διαβάζουν, εκεί»

  12. Γιάννης Ιατρού said

    6: (συνέχεια) Με όλα τα μέσα προσπαθούν να στρέψουν τον κόσμο κατά της απεργίας για το βρομερό νομοσχέδιο.
    Οι φάπες στα πουλημένα κανάλια πέφτουν βροχή 🤗👍🤩 κι ακούγονται σ΄ όλη την Ελλάδα

  13. ΓΤ said

    8@

    E, έφτασαν μέχρι τα Ημιτελικά, στις 04.07.2006, αποκλείοντας στα πέναλτι την Αλμπισελέστε στις 30.06, οπότε μέχρι τότε πανηγύριζαν 😉

  14. Γιάννης Κουβάτσος said

    Η παγκοσμιοποίηση και οι συνέπειές της αποδίδουν τους δύσοσμους καρπούς τους. Πάει το κοινωνικό κράτος, πάει η όποια φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου κατόρθωναν να επιτύχουν κάποιες κυβερνήσεις (όχι στην Ελλάδα), πάνε και τα μεταπολεμικά κεκτημένα των εργαζομένων, τα σύνορα κατάντησαν εικονικά, όλα μπάχαλο και μόνοι κερδισμένοι οι συνήθεις διαχρονικά κερδισμένοι. Να δούμε, όταν και ΑΝ, γίνει κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ ή όποιο άλλο αριστερό κόμμα γίνει κυβέρνηση, τι από όλα αυτά θα μπορέσει να αλλάξει. Ρητορική η διερώτηση, την ξέρω την απάντηση.

  15. Γιάννης Ιατρού said

    10: Ναι, ομολογουμένως, δεν το αποκρύπτουν 👍👏

  16. 6 και άλλη συνέχεια

  17. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πάντως, στη διαδήλωση της περασμένης Πέμπτης που είχα πάει, οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα, που αυτούς κυρίως αφορά το φιλοεργοδοτικό νομοσχέδιο, απουσίαζαν. Μόνο δημοσίους και δημοτικούς υπαλλήλους είδα και τα απαραίτητα μέλη αριστερών και πολύ αριστερών οργανώσεων. Την ώρα της διαδήλωσης, καταστήματα και εταιρείες λειτούργησαν κανονικά.

  18. Παναγιώτης Κ. said

    Ερώτηση: Το μέτρο της 10-ωρης ημερήσιας εργασίας και των επακόλουθων ρεπό ισχύει μόνο για τον ιδιωτικό τομέα ή και για τον δημόσιο;

  19. 17 Επειδή είναι ήδη πολύ πιο δύσκολο να απεργήσεις στον ιδιωτικό τομέα. Οι λόγοι ευνόητοι.

  20. spyridos said

    8
    Οι πανηγυρισμοί του 2006 στο Βερολίνο ήταν μεγαλύτεροι από αυτούς του 2014 όταν έγιναν παγκόσμιοι πρωταθλητές.
    Διάφοροι ιστορικοί υποστηρίζουν ότι το 2006 είναι η χρονιά της απενοχοποίησης του πανηγυρισμού για γερμανική νίκη.
    Βγήκε λάθος ο Χέλμουτ Σμιτ που πίστευε ότι θα κράταγε για πάντα, η ντροπή.

    https://tinyurl.com/pc33j4zf

  21. atheofobos said

    Με την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας η υπερωριακή εργασία είναι εμφανής και πληρωτέα και καταστρατήγηση της δεν θα είναι τόσο ευχερής όσο είναι σήμερα. Η σύσταση της Επιθεώρησης Εργασίας ως ανεξάρτητης διοικητικής αρχής ελπίζω να αποτελέσει σημαντικό θεσμό για την προστασία των εργαζομένων.
    Με τα ήδη ισχύοντα εδώ και 30 χρόνια αλλά και την ευρωπαϊκή οδηγία, όταν υπάρχουν αυξημένες ανάγκες σε μία επιχείρηση επιτρέπεται να αυξηθούν οι ώρες εργασίας σε 10 με αντίστοιχη μείωση σε άλλα διαστήματα ή την παροχή άδειας. Υπάρχει όμως ένα κρίσιμο σημείο: προϋπόθεση για την εφαρμογή της διευθέτησης είναι η ύπαρξη συλλογικής συμφωνίας. Ο νόμος αυτός ίσχυε και επί ΣΥΡΙΖΑ και τέτοιες συμφωνίες υπάρχουν ήδη στην Ελλάδα (αναψυκτικά, κονσερβοποιίες, κλπ).
    Τα ρεπό τα ζητά ο εργαζόμενος, αν τα θέλει ο ίδιος, με την προϋπόθεση στο 6μήνο ο μέσος όρος εργασίας να είναι 5 ημέρες την εβδομάδα και 8 ώρες την ημέρα.

  22. Γιάννης Ιατρού said

    14: Εύκολα χαλάς, δύσκολα φτιάχνεις. Κάθε φορά τα ίδια γίνονται.

  23. Γιάννης Ιατρού said

    17, 19: Έτσι, εκδικούνται κι απολύουν για να φοβηθεί ο κόσμος…

  24. ΓΤ said

    23@

    Βαϊράμογλου: αξίες και οράματα…
    https://bairamoglou.gr/kariera/

  25. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    16 Ωραίο αυτογκόλ (όπως χτες στο ματς Γαλλία-Γερμανία)

    17-19 Είναι πραγματικά πολύ δύσκολο. Αλλά και εκεί υπάρχει αύξηση στους απεργούς.

  26. ΓΤ said

    Αν ζητάς σ’ εμέ καριέρα
    να θυμάσαι ότι είμαι λέρα

  27. Pedis said

    «Μ’ ένα νόμο κι ένα άρθρο» θα νομοθετήσουμε ότι παραλάβαμε καμένη γη

    Πρακτικά, η επόμενη κυβέρνηση θα θέλει να ξηλώσει και δεν θα μπορεί – κλασική παγίδα που στήνει η Δεξιά και την έχουμε ξαναζήσει. Δεν μπορεί κάθε φορά μια προοδευτική κυβέρνηση να αγωνίζεται από όλο και πιο δύσκολες θέσεις και να περιμένουμε να πετύχει δαπανώντας χρόνο και πολιτικό κεφάλαιο.

    Αυτό πρέπει να είναι σαφές και στα κόμματα και στους πολίτες. Όταν όλο και πιο πολύ το οργανωμένο έγκλημα ελέγχει την πολιτική και οικονομική ηγεσία, θα είναι δεμένα τα χέρια κάθε μελλοντικής κυβέρνησης.

    Και όσο περνούν τα χρόνια και ισχύει η κατάργηση του οκτάωρου και οι απλήρωτες υπερωρίες, όσο μένει η πανεπιστημιακή αστυνομία στα πανεπιστήμια, τόσο δυσκολότερο θα είναι να νομοθετηθεί η κατάργησή τους.

    https://www.avgi.gr/politiki/388847_apo-heiroteres-theseis

    Μάλλον επειδή θα το έχει συνηθίσει ο κόσμος το αγγουρι και θα του αρέσει. Πως να πας κόντρα, και να θέλεις;!

    Τι να πεις …, πασόκοι.
    🤮

  28. leonicos said

    Γκρεμίζουν τα πάντα και δεν τους σταματάει κανείς

    Μουσεία, αρχαιότητες, εργασία

    Μπορεί η κυβέρνηση Σύριζα να μην κάνει τίποτα, Απλώς διότι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡ:Α και ας λέει ότι τίτλος ό,τι θέλει

  29. nikiplos said

    17-18@ εννοείται πως αφορά ΚΑΙ τους ΔΥ και θα φανεί αυτό σε επόμενους εφαρμοστικούς επεξηγηματικούς νόμους και βολικές γνωμοδοτήσεις.

    19@ ακούω από ΔΕΚΟ και Δημοτ. Υπαλλήλους, ότι είναι το ίδιο δύσκολο κι εκεί, αλλά δεν γνωρίζω αν ευσταθεί.

    21@ Οι περισσότεροι σήμερα εν Ελλάδι, εργάζονται μαύρα ή με 4ωρη εργασία (στα χαρτιά), ώστε να πληρώνει ο εργοδότης λιγότερα (δυσβάστακτα εδώ που τα λέμε) ασφάλιστρα. Πολλές επιχειρήσεις είναι οικογενειακές, ενώ αρκετοί έχουν μπλοκάκι. Επομένως η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, μάλλον ΔΥ και ελάχιστους καλοβαλμένους του Ιδιωτικού θα αφορά. Να πούμε πως μετά την κρίση, κανόνας είναι οι υπάλληλοι του ΙΤ να θεωρούνται εποχικοί: Δηλαδή απολύονται τον Μάϊο και μπαίνουν στο ταμείο ανεργίας, ώστε οι θερινές τους επιβαρύνσεις – που πέφτει η δουλειά κι ο τζίρος – να μετακυλιθούν στο κράτος, και ξαναπροσλαμβάνονται τον Νοέμβριο. (Εννοείται πως οι περισσότεροι πηγαίνουν κανονικά για … ντολειά… )

    Στην Ελλάδα ΜΜε (δηλαδή μικρομεσαία επιχείρηση) θεωρείται μια επιχείρηση εάν απασχολεί κάτω από 100 άτομα συνολικά. Quiz: Υπάρχουν στη χώρα μας μεγάλες επιχειρήσεις που δεν είναι ΜΜε ή όλες αυτές για λογιστικούς και φορολογικούς λόγους «σπάνε» σε μικρές? Εξαιρούνται οι πολυεθνικές που φορολογούνται αλλού: Νίκαια, Βέλγιο, Λουξεμβούργο.
    Το Quiz θα μπορούσε κάποιος να το πει και ρητορικό.

  30. sarant said

    29 Δεν κατάλαβα την ερώτηση του κουίζ

  31. nikiplos said

    30@ ήταν σχεδόν ρητορική. Ακόμη και οι μεγάλες εγχώριες επιχειρήσεις -πχ όμιλοι- σπάνε σε πολλές μικρομεσαίες, για να γλυτώνουν φόρους, εισφορές κλπ

  32. sarant said

    31 Θα άξιζε να έψαχνε κανείς τα επίσημα στοιχεία.

  33. Βασίλης Φίλιππας said

    Καλημέρα
    Λόγω της πολύπλευρης επίθεσης που δεχόμαστε και της καθημερινής υποτίμησης της ζωής και των αναγκών μας από τους κρατούντες (οι οποίοι έχουν πάρει μόνιμο ρεπό απ’ όσα σχετίζονται με τις ανάγκες και τα προβλήματα μας) και του παραληρηματικού-ασυνάρτητου-φαιδρού λόγου με τον οποίον δικαιολογούν τις επιλογές τους ή επιχαίρουν γι’ αυτές (που βασανίζει τ’ αφτιά και το μυαλό μας) προβληματίστηκα αν θα έπρεπε, σήμερα ειδικά, να συμπληρώσω κάτι σχετικό με τα γλωσσικό μας θέμα αλλά στο τέλος σκέφτηκα ότι αν το δεν το έκανα θα ήταν μια ακόμη μικρή υποχώρηση: στα επτανησιακά ιδιώματα, λοιπόν, συναντούμε/συναντούσαμε τις λέξεις ρεποζάρω/ριποζάρω και ρεπόζο/ριπόζο – στο λευκαδίτικο ειδικότερα συναντούμε τις λ. ρεποζάρω/ρεποσάρω/ριποσάρω (< βεν. repossar, ιταλ. riposare) και ρεπόζο/ρεπόσο (< βεν. reposso, ιταλ. riposο). Με τα ρεπό και τόσα άλλα, όμως, που μας ετοιμάζουν «δε μας γλέπω να ρεποζάρομε μομέντο…»

  34. Γιώργος Κεγκέρογλου said

    Στο Ηράκλειο Κρήτης δεκαετία 80 η καφετέρια απέναντι από το 2ο Γυμνάσιο-Λύκειο λεγόταν repose.
    Επίσης ο παππούς ρωτούσε : «πότε θα κάνετε πάψεις (παύσεις-θα κλείσουν τα σχολεία) να ρθείτε στο χωριό;»

  35. Γιάννης Ιατρού said

    24: Ναι, οπτικά κλπ. «Βγάζει μάτι» που λένε…😡

  36. Konstantinos said

    Ο Ηλίας Πετροπουλος στο Μπουρδελο αναφέρει «ρεπατζου» την αναπληρωματική πουτανα που καλυπτει την βασική, όταν η βασική απουσιάζει γιατί «έχει τα ρούχα της»

  37. atheofobos said

    29
    Ακριβώς επειδή όπως γράφεις, οι περισσότεροι σήμερα εν Ελλάδι, εργάζονται μαύρα ή με 4ωρη εργασία (στα χαρτιά), με την κάρτα εργασίας είναι μεγάλη η πιθανότητα να σφίξει ο κώλος των εργοδοτών και να βελτιωθεί η κατάσταση. Να χειροτερεύσει δεν μπορεί.
    Και ο εποχιακός θα πρέπει να κτυπήσει κάρτα εργασίας οπότε πως θα θεωρηθεί εποχιακός αυτός που θα εμφανίζεται να δουλεύει συνεχώς;

  38. sarant said

    33 Ρεποζάρω = ξεκουράζομαι, δηλαδή;

  39. Γιάννης Κουβάτσος said

    Σαφώς και είναι δύσκολο να απεργήσεις μόνος σου στον ιδιωτικό τομέα. Το ξέρω καλά αφού έχω δικούς μου ανθρώπους που εργάζονται σε εταιρείες. Αλλά η ισχύς εν τη ενώσει ίσχυε πάντα στο συνδικαλιστικό και εργατικό κίνημα και αυτό πρέπει να γίνει και τώρα. Είναι και κωμικό και αναποτελεσματικό π.χ. να απεργώ και να διαδηλώνω εγώ, ο στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης ευρισκόμενος εκπαιδευτικός, και να εργάζονται οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, αυτοί που, για να χυδαιολογήσω παραστατικά, τρώνε το αγγούρι. Η ισχύς εν τη ενώσει, και πριν και τώρα και πάντα, δεν υπάρχει άλλος δρόμος.

  40. Βασίλης Φίλιππας said

    Ναι!
    Αναλυτικότερα:
    ρεποζάρω: 1. αναπαύομαι, ξεκουράζομαι, «έλα μέσα, τζόγια μου, που σου κρένω, κι άμα θέλ’ς να ρεποσάρ’ς κάτσε στο πόρτ’γό μας, άν’ξε και τα τελέρια, που ’ναι παράδ’σος», 2. κοιμάμαι, 3. αδρανώ, απρακτώ, 4. μτφ. ρομαντσάρω. (Η λ. ρεποζάρω, αν θυμάμαι καλά και στη «Γυναικοκρατία» του Βυζάντιου (οι «ήρωες, -ίδες» της είναι Επτανήσιοι-ες).
    ρεπόζο (το): 1. ανάπαυση, ξεκούραση, «με το ρεπόζο σ’»: με την ησυχία σου, 2. ραστώνη, 3. ύπνος, μεσημεριανός ύπνος.

  41. ΚΩΣΤΑΣ said

    Τώρα μόλις μπήκα, δεν είδα τίποτα, μόνο τα δύο τελευταία σχόλια.
    Ρεποζάρω, αυτή τη λέξη δεν είμαι σίγουρος ότι την έχω ξανακούσει, ξέρω το πασίγνωστο και πολυχρησιμοποιούμενο ρεπάρω.

  42. Αυτό το «ΜΜε (δηλαδή μικρομεσαία επιχείρηση)» υπάρχει;
    ΜΜΕ δεν σημαίνει μόνο «μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις» στον πληθυντικό;

  43. Georgios Bartzoudis said

    «Στις αρχές του 2019, οι (τότε) βουλευτές του Ποταμιού …αρνήθηκαν να ψηφίσουν τη Συμφωνία των Πρεσπών διακηρύσσοντας ότι δεν θα γίνουν ρεπατζήδες … εννοώντας ότι δεν θα αναπληρώσουν την απουσία…».

    # Η ψήφιση της συμφωνίας της ντροπής μόνο με διαρκές ρεπό από τη δημόσια ζωή μπορεί να πασαλείψει με κάποια παρηγοριά τον οιονδήποτε ψηφίσαντα, χωρίς βέβαια να εξιλεώνεται για το έγκλημα που έκανε.

  44. antonislaw said

    33, 38 «στα επτανησιακά ιδιώματα, λοιπόν, συναντούμε/συναντούσαμε τις λέξεις ρεποζάρω/ριποζάρω και ρεπόζο/ριπόζο – στο λευκαδίτικο ειδικότερα συναντούμε τις λ. ρεποζάρω/ρεποσάρω/ριποσάρω (< βεν. repossar, ιταλ. riposare) και ρεπόζο/ρεπόσο (< βεν. reposso, ιταλ. riposο). Με τα ρεπό και τόσα άλλα, όμως, που μας ετοιμάζουν «δε μας γλέπω να ρεποζάρομε μομέντο…»"

    Είναι και το γνωστό τραγούδι του Σιορ Διονύσιου "Ωραία που ‘ναι η Ζάκυνθος"
    "Σου λένε Πάτρα Πειραιά, που είν' όλο φουγάρα, και εσύ καημένη Ζάκυνθος, με πόρτο με ρεπάρα" όπου εδώ είναι από το riparo που στα ιταλικά σημαίνει καταφύγιο. Ήταν τα μικρά ιδιόκτητα και -καταπατημένα- μικρά λιμανάκια μπροστά από τα αρχοντικά της προσεισμικής Ζακύνθου. Να έχουν σχέση τα ρεπάρα με τα ρεπά; ομοηχούν πάντως. Αν και το νομοσχέδιο -με νεοφιλελεύθερες πορδές δεν βάφονται αυγά- Χατζηδάκη (με όλα ήτα για να μη γίνεται καμία παρανόηση με τον κανονικό Χατζιδάκι) δεν κάνει ούτε για τον καραγκιόζη.

    https://www.imerazante.gr/2013/07/02/67461

  45. antonislaw said

    2 Γιάννη καλημέρα! δική σου η λεζάντα κάτω από τον αμφορέα των αηπ που μαζεύουν ελιές ρεπάροντας;

  46. Γιώργος Κεγκέρογλου said

    40. «με το ρεπόζο σ’»: με την ησυχία σου , στην Κρήτη «με το ρε(μ)πομπό σου» ,λέγεται με αρνητική έννοια. «Εγώ να τρέχω πάνω κάτω σαν το κουζουλό να προλάβω τις παραγγελίες και αυτή με το ρεπομπό της .

  47. antonislaw said

    46 ««με το ρεπόζο σ’»: με την ησυχία σου , στην Κρήτη «με το ρε(μ)πομπό σου» ,λέγεται με αρνητική έννοια. «Εγώ να τρέχω πάνω κάτω σαν το κουζουλό να προλάβω τις παραγγελίες και αυτή με το ρεπομπό της .»

    Τη φράση στο Ρέθυμνο την έχω ακούσει «πας με το ροποπό σου», δηλαδή χαλαρά που λένε οι νεοέλληνες

  48. sarant said

    46 Ωραίο!

    44 Δεν το ήξερα το ριπάρο, αλλά είναι το ιταλικό, όπως λες, που ανάγεται στο λατ. parare.

  49. Triant said

    43: Επιτρέψτε μου μία απορία.

    Η κουραστική επανάληψη των ίδιων απόψεων σε ένα ιστολόγιο τι αποτέλεσμα προσδοκάτε να έχει; Εκτός βεβαίως από το να γίνεστε γραφικός.

  50. # 3, # 8

    Μήπως το 2006 είχε απαγορευτεί το ψάρεμα στην Γερμανιά ;;

  51. spiridione said

    Η επιστημονική υπηρεσία της Βουλής για το άρθρο 59
    H δυνατότητα συµψηφισµού των ωρών εργασίας ενός χρονικού διαστήµατος, µε τις λιγότερες ώρες απασχόλησης ενός άλλου αντιστοίχου χρονικού διαστήµατος, ασκεί άµεση επίδραση στην εφαρµογή των διατάξεων της κείµενης νοµοθεσίας που αφορούν την υπέρβαση των χρονικών ορίων εργασίας, ενώ επιδρά και στο κόστος εργασίας όπως και στην αµοιβή των εργαζοµένων.
    Υπό το ισχύον σήµερα νοµικό καθεστώς, δεν επιτρέπεται, κατά κανόνα, να επιβληθεί, ή ακόµη και να συµφωνηθεί, διά της ατοµικής σύµβασης εργασίας, ο συµψηφισµός των περισσότερων του κανονικού ωρών εργασίας µίας ηµέρας ή µίας εβδοµάδας, µε τις λιγότερες ώρες εργασίας µιας άλλης ηµέρας της ιδίας εβδοµάδας ή µίας άλλης εβδοµάδας. Οι ώρες της εργασίας κάθε ηµέρας εξετάζονται, δηλαδή, αυτοτελώς, προκειµένου να διαπιστωθεί αν παρέχεται υπερωρία, όπως, αντίστοιχα, και κάθε εβδοµάδας, προκειµένου να διαπιστωθεί αν παρέχεται υπερεργασία. Περίοδος αναφοράς, συνεπώς,
    είναι, αντίστοιχα, η ηµέρα (για την υπερωρία) και η εβδοµάδα (για την υπερεργασία).
    Ήδη η νοµοθεσία προβλέπει, υπό όρους, ορισµένες τέτοιες δυνατότητες συµψηφισµού των ωρών εργασίας. Πρόκειται για τη λεγόµενη διευθέτηση του χρόνου εργασίας. Προς τον σκοπό αυτόν, προβλέπονται περίοδοι αυξηµένης απασχόλησης και περίοδοι µειωµένης απασχόλησης, µε ταυτόχρονη δυνατότητα αυξοµείωσης του ηµερήσιου ή εβδοµαδιαίου χρόνου, χωρίς να καταβάλλονται προσαυξήσεις, αλλά, τελικά, να αναζητείται µόνον ο µέσος όρος εργασίας κατά τις περιόδους αναφοράς (βλ. Κ. Παπαδηµητρίου, Ατοµικό Εργατικό Δίκαιο, 2021, σελ. 263 επ).
    Ειδικότερα, µε τις διατάξεις του ν. 3986/2011 προβλέπονται και στη χώρα µας δύο συστήµατα διευθέτησης του χρόνου εργασίας. Το πρώτο σύστηµα αφορά διευθέτηση του ωραρίου, µε περίοδο αναφοράς µέχρι έξι µήνες. Το δεύτερο σύστηµα αφορά διευθέτηση του ωραρίου, µε περίοδο αναφοράς ενός έτους. Και τα δύο συστήµατα προϋποθέτουν τη σύναψη συλλογικών συµφωνιών µε τους εκπροσώπους των εργαζοµένων.
    Η διευθέτηση του χρόνου εργασίας καθορίζεται σήµερα µε συλλογικές συµφωνίες (επιχειρησιακή συλλογική σύµβαση εργασίας, συµφωνία εργοδότη και επιχειρησιακής συνδικαλιστικής οργάνωσης οποιουδήποτε είδους για τα µέλη της, συµφωνία του εργοδότη και του συµβουλίου των εργαζοµένων, συµφωνία του εργοδότη και ένωσης προσώπων), ενώ παραχωρείται, διά επιχειρησιακών και κλαδικών συλλογικών συµβάσεων εργασίας, ελευθερία να καθορίζεται έτερο σύστηµα διευθέτησης χρόνου εργασίας, ανάλογα µε τις ιδιαιτερότητες του κλάδου ή της επιχείρησης.
    Με την προτεινόµενη διάταξη ορίζεται ότι θα είναι δυνατόν να επιχειρηθεί διευθέτηση και µε ατοµική συµφωνία, η οποία θα συνάπτεται µετά από πρόταση του εργαζοµένου. Πρέπει, όµως, να σηµειωθεί, εν προκειµένω, ότι στην επιστήµη του εργατικού δικαίου αµφισβητείται, εν γένει, η αυθεντικότητα των ατοµικών συµφωνιών εργαζοµένου και εργοδότη, λόγω ακριβώς της εξάρτησης του πρώτου από τον δεύτερο (βλ. Ι. Κουκιάδη, Ατοµικές εργασιακές σχέσεις, σελ. 65 επ., Κ. Παπαδηµητρίου, Ατοµικό Εργατικό Δίκαιο, 2021, σελ. 3). Δεν προβλέπεται, εξ άλλου, προηγούµενη καταχώριση αυτής
    της συµφωνίας στο σύστηµα ΕΡΓΑΝΗ, προκειµένου αυτή να καθίσταται γνωστή στις ελεγκτικές αρχές και να εξασφαλίζεται, και στην πράξη, η τήρησή της.
    Επίσης, θα µπορούσε να τεθεί ερώτηµα ως προς τη χρονική διάρκεια αυτής της συµφωνίας, δηλαδή ως προς το αν θα περιορίζεται σε µια περίοδο αναφοράς ή αν θα µπορεί να έχει µακρότερη διάρκεια, και, υπό τη δεύτερη εκδοχή, ποιά θα είναι η δέσµευση του εργαζοµένου από την εν λόγω συµφωνία, δηλαδή, αν θα µπορεί να ανακληθεί από αυτόν, και υπό ποίους όρους ή µε ποιές συνέπειες.

  52. Triant said

    3,8,50. Γιατί μου θυμίζει το ανέκδοτο με το ημερολόγιό της και το ημερολόγιό του;

  53. Alexis said

    #36: …οι οποίες ρεπατζούδες ήταν συνήθως «γυναίκες της διπλανής πόρτας», νοικοκυρές ή γυναίκες που έκαναν άλλα επαγγέλματα και συμπλήρωναν με αυτό τον τρόπο το εισόδημά τους.

    #13: Τότε που τους …έκλεισε το σπίτι ο Ντελ Πιέρο με το δεύτερο γκολ στο τελευταίο λεπτό της παράτασης!
    (Ως γνωστόν οι Γερμανοί είναι φίλοι μας… 😆 )

  54. Alexis said

    Παρεμπιπτόντως το «οι Γερμανοί είναι φίλοι μας» είναι μια από τις πιο παρεξηγημένες ατάκες του ελληνικού κινηματογράφου.
    1) Δεν έχει ειπωθεί από αυτόν που όλοι νομίζουν ότι την είπε. Αν επιχειρήσεις να τη γκουγκλάρεις, μόλις γράψεις τα πρώτα γράμματα ο γούγλης σου προτείνει αυτόματα «Αρτέμης Μάτσας». Κι όμως την έχει πει ο Δήμος Σταρένιος.
    2) Δεν ειπώθηκε ακριβώς έτσι αλλά μάλλον …χειρότερα! Η ακριβής φράση του Σταρένιου είναι «μας αγαπάνε οι Γερμανοί, σαν φίλοι ήρθανε»!
    Εδώ στο 0:44

  55. ΓιώργοςΜ said

    37 >Και ο εποχιακός θα πρέπει να κτυπήσει κάρτα εργασίας (…)
    Είναι κι ένα με τον Τοτό που δεν το θυμάμαι ακριβώς…

  56. Χαρούλα said

    Το «αφήνω να ρεποζάρει», παλαιότερα(δεν ξέρω τελευταία), το χρησιμοποιούσαν στις επαγγελματικές κουζίνες. Για τα ζυμάρια πριν την τελική χρήση, και τα ψητά κρέατα πριν την κοπή τους.

  57. spiridione said

    56. Τώρα λένε ‘να ρεστάρει’ στα μάστερσεφια.

  58. Pedis said

  59. ΣΠ said


  60. atheofobos said

    55
    Να στο θυμίσω!
    Άρθρο 74 Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
    1. Επιχειρήσεις – εργοδότες υποχρεούνται να διαθέτουν και να λειτουργούν ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων τους, άμεσα συνδεδεμένο και διαλειτουργικό, σε πραγματικό χρόνο, με το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.
    2. Η μέτρηση του χρόνου εργασίας πραγματοποιείται με τη χρήση ψηφιακής κάρτας εργασίας. Με τη χρήση της, καταγράφεται σε πραγματικό χρόνο στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ κάθε μεταβολή που αφορά στον χρόνο εργασίας των εργαζομένων, όπως ιδίως, η ώρα έναρξης και λήξης της εργασίας, το διάλειμμα, η υπέρβαση του νόμιμου ωραρίου εργασίας και κάθε είδους άδεια.
    3. Τα στοιχεία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας διασταυρώνονται με τα στοιχεία που αναγράφονται στην Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (Α.Π.Δ.) που υποβάλλεται από την επιχείρηση. Είναι δυνατή η αυτοματοποιημένη προσυμπλήρωση της Α.Π.Δ. από το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ βάσει των στοιχείων που εισάγονται με τη χρήση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας.
    4. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αξιοποιείται από την Επιθεώρηση Εργασίας για τον έλεγχο τήρησης του ωραρίου των επιχειρήσεων. Εάν, κατά τον επιτόπιο έλεγχο σε επιχείρηση, διαπιστωθεί ότι η ψηφιακή κάρτα εργαζόμενου δεν είναι ενεργοποιημένη, επιβάλλεται στον εργοδότη πρόστιμο δέκα χιλιάδων πεντακοσίων (10.500) ευρώ ανά εργαζόμενο που δεν έχει ενεργοποιημένη ψηφιακή κάρτα. Σε περίπτωση που σε τρεις ελέγχους, εντός χρονικού διαστήματος δώδεκα (12) μηνών, διαπιστωθεί η παράβαση της παρούσας επιβάλλεται προσωρινή διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης για χρονικό διάστημα δεκαπέντε (15) ημερών.

  61. Pedis said

  62. nikiplos said

    42@ Ναι έχεις δίκιο. ΜΜΕ είναι ο όρος, αλλά δημοσιογραφικά όταν γράφουμε ΜΜΕ, όλοι σκέφτονται τα μέσα ενημέρωσης.

    (Άσχετο με το 42@ , αλλά σχετικό με το 32@, χωρίς να γνωρίζω την απάντηση)
    Δούλευα για ένα γραφείο που έφτιαχνε ολοκληρωμένες προτάσεις-φακέλους για χρηματοδότηση από τα ΕΠΕΤ της ΕΕ, αρχές του μιλένιουμ. Απευθύνονταν στην μικρομεσαία επιχείρηση. Εκτός από τις πολύ μεγάλες (που είχαν τη δυνατότητα να οργανώσουν να συντάξουν και να κατεβάσουν επίσημη καθόλα τεκμηριωμένη πρόταση), οι κυρίως ΜΜΕ, απευθύνθηκαν σε γραφεία τα οποία ιδρύθηκαν εν μία νυκτί.
    Τα γραφεία αυτά πληρώνονταν από ανεξάρτητο ευρωπαϊκό πρόγραμμα για να υποδεχθούν την πιθανή νέα πελατεία (είχε λεφτά η ΕΕ τότε και έδινε αβέρτα).

    Στα θέματα που εγώ είχα απασχοληθεί, το σκορ θυμάμαι ήταν 1700 – 17. Δηλαδή περίμενε το Υπουργείο του ΥΠΑΝ του Χριστοδουλάκη, στις ΜΜΕ επιχειρήσεις τεχνικών οχημάτων 1700 με 2000 αιτήσεις πανελλαδικά. Τελικά είχαν στείλει πλήρη τεκμηριωμένο φάκελο … μόλις 17 (δεκαεπτά). Και καταλαβαίνετε πως αυτές οι δεκαεπτά ήταν κυρίως μεγάλες αντιπροσωπείες. Οι υπόλοιποι πήγαμε στον κουβά. Τα χρήματα όμως εγώ τα πληρώθηκα κανονικότατα να συντάξω και να αναμένω αιτήσεις που ποτέ δεν ήρθαν, γιατί κανείς δεν σκέφτηκε τις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων εκείνων τότε. Και φυσικά τα χρήματα αυτά χάθηκαν, μιλάμε για εκατομύρια ευρώ, που θα μπορούσαν να έχουν εκσυγχρονίσει συνεργεία, να βοηθήσουν συγχωνεύσεις τεχνικών επαγγελμάτων σε μεγάλα σύγχρονα γενικά συνεργεία, να οργανώσουν υπηρεσίες κλπ.

    Στις εκεί συναντήσεις μας, θυμάμαι ποιές θεωρούνταν ΜΜΕ και πόσες μικρότερες ΜΜΕ είχε λογιστικά ο όμιλος Ιντρακόμ και άλλοι διάσημοι της εποχής όπως η Σήμενς κλπ.

    Συγνώμη για την παρέκβαση…

  63. nikiplos said

    37@, το πρόχειρο σενάριο που μου έρχεται είναι αυτό του συγγενή μου:
    Εργάζεται κανονικά όλο το χρόνο, δηλώνεται σαν εποχικός (δλδ θα χτυπάει κάρτα μόνο το Χειμώνα), ενώ το καλοκαίρι ως άνεργος ταμείο ανεργίας και μαύρος. Να πω εδώ πως στο συνεργείο του, εργάζονται κανονικά 8 άτομα ενώ δηλωμένοι είναι δύο, οι υπόλοιποι είναι μαύροι με τη δική τους πρωτοβουλία. Μιλάμε για τεχνικό επάγγελμα που εγκυμονεί άμεσους κινδύνους σοβαρού τραυματισμού. Τρέμω στην ιδέα τι θα συμβεί εάν μια μηχανή ή λαμαρίνα που ζυγίζει τόνους κόψει κάποιο χέρι από αυτούς.

  64. BLOG_OTI_NANAI said

    Λέξεις με ομοιότητα:

  65. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    @ 14. Το προοδευτικο περιοδικο the nation δημοσιευσε το παρακατω αρθρο.

    Tax the Plutocrats!
    Money is needed for social programs. And the rich have more than their share.
    By Gar Alperovitz

    https://www.thenation.com/article/archive/tax-plutocrats/

  66. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

  67. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    65, 14 Πιο προσφατα τεθηκε το ιδιο θεμα στις ΗΠΑ και διαδοθηκε παγκοσμιως

    Wealthiest Executives Paid Little to Nothing in Federal Income Taxes, Report Says
    An analysis by ProPublica based on I.R.S. documents showed billionaires like Jeff Bezos and Elon Musk benefited from tax code loopholes and a focus on taxing income over wealth.

  68. sarant said

    54 Κάποιοι την αποδίδουν σωστά στον Σταρένιο

    56 Όπως λέμε «να ξεκουραστεί»
    57 Αυτό δεν το ήξερα, δεν παρακολουθώ

    64 Ρεποθέμελα, από το ερείπιο (ρέπιο)

    65-67 Ενδιαφέρον!

  69. @ 62 Nikiplos
    ok.

    Ένας φίλος επέμενε ορθά να μη λέμε «μικρομεσαία» αλλά «μικρή ή μεσαία» και πληθυντικός «μικρές και μεσαίες». Το μεταφέρω παστικοπικώς.

    Οι SME:
    είναι: Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)
    δηλαδή «μικρές ΚΑΙ μεσαίες επιχειρήσεις»,
    δηλαδή αναλυτικότερα:
    «μικρές επιχειρήσεις ΚΑΙ μεσαίες επιχειρήσεις»
    Η έννοια αυτή δεν αποδίδεται κατάλληλα με τον όρο «μικρομεσαίες επιχειρήσεις», η ορολογική ανάλυση του οποίου δηλώνει ότι οι επιχειρήσεις αυτές είναι ταυτόχρονα μικρές και μεσαίες, πράγμα παράλογο.
    Το «μικρομεσαίος» μπορεί να θεωρηθεί παρατακτικό σύνθετο, αλλά είναι επίθετο συντιθέμενο από δύο επίθετα. Δεν είναι ουσιαστικό όπως τα «μαχαιροπίρουνα», «γυναικόπαιδα», «αλατοπίπερο», «πομποδέκτης» που συντίθενται παρατακτικά αλλά από δύο ουσιαστικά.
    Αλλά και αν το «μικρομεσαίος» θεωρηθεί προσδιοριστικό σύνθετο ( = μικρός από τους μεσαίους) και πάλι δεν αποδίδει την παρατακτική έννοια των SME.
    Ο όρος «μικρομεσαίες επιχειρήσεις» προσκρούει στην Αρχή της γλωσσικής καταλληλότητας.

  70. spiridione said

    Και μερικά ακόμη παλάτια Μονρεπό
    Κάστρο Μονρεπό στο Νόιβιντ Ρηνανίας – Παλατινάτου.
    https://de.wikipedia.org/wiki/Schloss_Monrepos_(Neuwied)
    Παλάτι Μονρεπό στο Λούντβιχσμπουρκ Βάδης-Βυρτεμβέργης από τον Φρειδερίκο Α΄ της Βυρτεμβέργης.
    https://de.wikipedia.org/wiki/Seeschloss_Monrepos
    Ο ίδιος είχε προηγουμένως το μέγαρο Μονρεπό στο Βίμποργκ της Βαλτικής (σήμερα πάρκο στη Ρωσία).
    https://de.wikipedia.org/wiki/Monrepos_(Wyborg)

  71. Δεν είπαμε τίποτα και για την «Ανάπαυση του πολεμιστή».

  72. Μαρία said

    69
    Μακρόστενος, ζερβόδεξος.

  73. aerosol said

    #27
    Προφάσεις εν αμαρτίαις. Μια -ειδικά νεοεκλεγμένη- κυβέρνηση πάντα μπορεί να ανατρέψει κάτι που δεν είναι λαοφιλές. Ακριβώς αυτή η υπόσχεση την φέρνει στην εξουσία. Αλλά συνήθως προτιμά να ταϊσει άλλους μηχανισμούς με την, συχνά απατηλή, σκέψη πως θα την κρατήσουν στην εξουσία περισσότερο. Διαλέγει άλλους συμμάχους και όχι τους ψηφοφόρους, και μετατρέπεται σε ένα άδειο κέλυφος από μπλα μπλα χωρίς ουσία.
    Όταν πραγματικά θέλει να κάνει κάτι, μπορεί. Βρίζουμε τους Πασόκους (λες και ήρθαν από άλλο πλανήτη και δεν αντανακλούσαν την ελληνική κοινωνία) αλλά όταν ο Αντρέας και ο Σημίτης τα έβαλαν με την Εκκλησία (με διαζύγιο και ταυτότητες αντίστοιχα), έκαναν αυτό που αποφάσισαν και ο κόσμος δεν τους γύρισε την πλάτη. Παρά τις τεράστιες αντιδράσεις του δυνατού μηχανισμού της Εκκλησίας που μπορεί να μαζέψει κόσμο στο δρόμο. Ποιος θα πολίτης αγωνιστεί για να προστατέψει την… πανεπιστημιακή αστυνομία ή αντεργατικά νομοσχέδια;

    Εδώ ο Σύριζα τρομοκρατήθηκε από το αποτέλεσμα του ίδιου του δημοψηφίσματος που κατέβασε στον κόσμο, και το οποίο έλπιζε να χάσει! Άλλες δυνάμεις δημιουργούν τα «δεμένα χέρια» και καταλύουν την έννοια της δημοκρατίας.

    #67
    Πάνε πολλά χρόνια πλέον από τότε που διέρευσαν τα λεγόμενα Panama Papers και φάνηκε ξεκάθαρα αυτό που γνωρίζαμε όλοι: η ελίτ που έχει τα λεφτά στα χέρια της έχει καλά δουλεμένους τρόπους να φοροδιαφεύγει ή να φοροαποφεύγει, υπό την αιγίδα ή τουλάχιστον την ανοχή των κυβερνήσεων. Ευτυχώς επανέρχεται το θέμα μέσω ΗΠΑ, ακόμα κι αν αφορά στην ουσία μια φούχτα ανθρώπους μόνο, την διάσημη κορυφή του σκανδαλώδους παγόβουνου. Όχι ότι περιμενω να γίνει κάτι.

  74. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Θα τα κάψω τα ρημάδια τα ρεπά μου
    Για τα ρεπά τα κάνεις όλα ,για τα ρεπά δε μ΄αγαπάς

    29β >>ακούω από ΔΕΚΟ και Δημοτ. Υπαλλήλους, ότι είναι το ίδιο δύσκολο κι εκεί, αλλά δεν γνωρίζω αν ευσταθεί.
    Σκέψου ότι προϊστάμενοι υπαλλήλων ΟΤΑ/μηχανικών κλπ είναι διορισμένοι Διευθύνοντες Σύμβουλοι των (νεόκοπων) Αναπτυξιακών Επιχειρήσεων των Δήμων κ της Περιφέρειας.

    34 επάψεις οι πάψεις-διακοπές των σχολείων ανατολικά

    46,47 Ρεπεπό (χωρίς μ) εμείς ,ναι «με το πάσο σου»,
    Ρεμπεμπό βέβαια πάει πιο κοντά στο ρέμπομαι, χαζογυρίζω: αυτός ολημέρα ρέμπεται , σαν του παπα το σκύλο. Γυρνοβολάει άσκοπα. Επίσης, «Εχάθηκε στα ξένα, δε ακούστηκε το ρέμπος του» ή «η φανιά του» -τα χαμπέρια του.
    Μου φαίνεται τα ξαναείπαμε εδώ, στη ρεμπέτα/ ρεμπέτες;

  75. sarant said

    73τέλος Και πάλι, είναι μια κίνηση κόντρα στο πνεύμα των τελευταίων δεκαετιών.

  76. ΣΠ said

    67
    Αφήστε ήσυχο τον ελληνόψυχο Έλον Μασκ. 🙂

  77. Μαρία said

    27
    Δεν είν’ αυτό πάντως το πνεύμα του άρθρου. Ο Π. υποστηρίζει οτι το νομασχέδιο δεν πρέπει να ψηφιστεί επειδή «Η επόμενη κυβέρνηση θα πατήσει σε λασπωμένο έδαφος. Και μάλιστα όσο περισσότερο διατηρούνται τα αρνητικά δεδομένα τόσο περισσότερο καθίσταται δύσκολο να ανατραπούν και να βγει η χώρα από τον βούρκο που την έριξε ο Μητσοτάκης. Άλλωστε ο ίδιος ο Μητσοτάκης φροντίζει να κάνει τις νεοφιλελέδικες μεταρρυθμίσεις του κάτι σαν μνημονιακή υποχρέωση της χώρας, καθώς συνδέει τη χρηματοδότηση από το ταμείο ανάπτυξης με τη διατήρηση και την πρόοδό τους.»

    73
    Με διαζύγιο…
    Εννοείς μάλλον τον πολιτικό γάμο, που αποτέλεσε προϊόν συμβιβασμού με την εκκλησία και δεν είναι υποχρεωτικός.

  78. ΕΦΗ - ΕΦΗ said


    http://www.litart.gr/to-vyzantio-exei-repo/

  79. Γιάννης Ιατρού said

    45: Αντώνη γειά, ναι δική μου η λεζάντα 🙂

  80. atheofobos said

    63
    Δεν ζω σε άλλο πλανήτη και μιλάς για γνωστές και υπαρκτές καταστάσεις εξαπάτησης του κράτους από τους εργοδότες αλλά και από τους εργαζόμενους. Με την κάρτα εργασίας υπάρχει η πιθανότητα τέτοιου είδους καταστάσεις να περιοριστούν και οπωσδήποτε θα είναι καλύτερα τα πράγματα από σήμερα που δεν υπάρχει.
    Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην χώρα μας αναπόφευκτα θα μπορέσει να εκσυγχρονίσει και τον έλεγχο της εργασίας που σε μεγάλο βαθμό μέχρι σήμερα ήταν ανεξέλεγκτος γιατί ήταν δύσκολο να ελεγχτεί.
    Κάποτε όταν σου έδιναν απόδειξη έτριβες τα μάτια σου. Τώρα που με μεγάλη γκρίνια και αντιδράσεις αναγκάστηκε η πλειονότητα να αποκτήσει μηχανάκια και πολλοί συνήθισαν να πληρώνουν με κάρτα, η φοροδιαφυγή μειώθηκε χωρίς βέβαια να εξαφανιστεί.

  81. sarant said

    78 Αυτό θα ήθελα κάποτε να το διαβάσω

  82. Avonidas said

    Καλησπέρα.

    #80.Κάποτε όταν σου έδιναν απόδειξη έτριβες τα μάτια σου. Τώρα που με μεγάλη γκρίνια και αντιδράσεις αναγκάστηκε η πλειονότητα να αποκτήσει μηχανάκια και πολλοί συνήθισαν να πληρώνουν με κάρτα, η φοροδιαφυγή μειώθηκε χωρίς βέβαια να εξαφανιστεί.

    Μειώθηκε – αν μειώθηκε – η φοροδιαφυγή της μαρίδας. Οι καρχαρίες τα φυλάνε καλά τα λεφτά τους (δες #73). Και οι καιροί που μπορούσαμε αφελώς να υποθέτουμε ότι όλη μαζί η φοροδιαφυγή της μαρίδας συνιστά ένα υπολογίσιμο ποσοστό της συνολικής φοροδιαφυγής έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Ακόμα κι οι ρεμούλες σύσσωμου του πολιτικού κλάδου συνιστούν ηθική μόνο κι όχι οικονομική πληγή· και μαχαίρι να κόβονταν, είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στη φοροαποφυγή των μεγαλοπαραγόντων.

  83. Pedis said

    # (27),77 – Ακόμη και τα πιο ελεεινά και «μη δομικά» νομοθετήματα (κατάργηση οκταώρου και υπερωριών, πανεπιστημιακή αστυνομία) θα είναι δύσκολο ως ακατόρθωτο να καταργηθούν. Αυτό λέει το άρθρο. Το οποίο, μάλιστα, συνεπάγεται: μην έχετε ελπίδες για διαφορετική πολιτική από τη μνημονιακή νεοφιλελεύθερη, εφαρμοσμένη σε καθεστώς προτεκτοράτου.

    Αυτό είναι το νόημα του άρθρου (-> #27), πως να το κάνουμε. Δεν θα κάνουμε το μαύρο άσπρο, Μαρία. Βάλτα με τον αρθρογράφο και την Αυγή που τα έγραψε έτσι, είτε το εννοεί (όπως πιστεύω εγώ) είτε όχι (όπως, μάλλον, πιστεύεις εσύ).

  84. spyridos said

    73

    Κάτι τέτοια έλεγε κι ο Βαρουφάκης και πήρε τον μπούλο.

  85. Georgios Bartzoudis said

    49 Triant said: «43: Επιτρέψτε μου μία απορία. Η κουραστική επανάληψη των ίδιων απόψεων σε ένα ιστολόγιο τι αποτέλεσμα προσδοκάτε να έχει; Εκτός βεβαίως από το να γίνεστε γραφικός».

    # Νομίζω ότι ξανάκανες την ίδια ερώτηση/παρατήρηση. Και βλέπω ότι δεν «κουράζεσαι» που την επαναλαμβάνεις. Πάντως, εσύ αν θέλεις μπορείς να αλλάζεις απόψεις ανάλογα με το ιστολόγιο που συμμετέχεις. Εναλλακτικά, σου φτάνει μια «Πράβντα» (άιντε και καμιά «Ισβέστια»). Και, για να μην «κουράζεσαι». Η προδοσία, άπαξ και έχει γίνει, δεν …ξεχνιέται.

  86. sarant said

    Το οποίο σκουλήκι…

  87. aerosol said

    #78
    Έχεις δίκιο Έφη (-Έφη), μιλώ για τον πολιτικό γάμο -αλλά υπήρξαν και κάποιες νομικές διευκόλυνσεις/επιτάχυνση διαζυγίου.Στο ίδιο χρονικό πλαίσιο, λίγο νωρίτερα, ήταν και η περίφημη αποποινικοποίηση της μοιχείας (θυμόμαστε την «Βίλλα των Οργίων» με τον Κωνσταντάρα να περιφερεται με σεντόνι;). Για την οποία η Εκκλησία, βασισμένη στο Ού μοιχεύσεις, δήλωνε «η αποποινικοποίηση της μοιχείας θα κλονίσει τα θεμέλια της οικογένειας και του γάμου». Οπότε έχω στο νου μου συνολικά εκείνες τις αλλαγές επί Πασόκ αλλά ασφαλώς κυριάρχησε στην αντιπαράθεση ο γάμος. Με αντιδράσεις, συγκεντρώσεις, εντάσεις στα ΜΜΕ και έντονο πόλεμο.

    Επιφανειακά υπήρξε συμβιβασμός. Επί της ουσίας εγώ κρίνω πως όχι. Δεν νομίζω πως ο Αντρέας καιγόταν να καταργήσει τον θρησκευτικό -αν και αυτό υποστήριζαν οι Πασόκοι. Ήθελε να θεσπίσει πολιτικό και το έκανε, όπως έκανε και τις υπόλοιπες αλλαγές στο οικογενειακό δίκαιο, πηγαίνοντας κόντρα σε παμπάλαιες πολιτικές και ήθη. Τότε ορίστηκε για πρώτη φορά η ενδο-οικογενειακή βία ως αδίκημα -διότι ξεχνάμε, και είναι κοινή τάση μόνο να διακωμωδούμε το Πασόκ. Η δεξιά τι είπε;
    «Το ΠΑΣΟΚ αποποινικοποίησε την γκαρσονιέρα και ποινικοποίησε την κρεβατοκάμαρα»!

    Δεν θέλω να πλέξω εγκώμια στο μακαρίτη. Απλά λέω πως μια κυβέρνηση -ειδικά αν έχει νωπή εντολή- φερνει τα πάνω κάτω, αρκεί να διαθέτει τα κότσια.

  88. ΓιώργοςΜ said

    60 Γνωστός δούλευε ως επιθεωρητής του ΙΚΑ. Όταν πήγαινε για έλεγχο σε καφετέριες, όλα τα γκαρσόνια κάθονταν στα τραπέζια, ντεμέκ πελάτες, και οι ιδιοκτήτες είχαν καναδυό φουσκωτούς δίπλα.
    Δεν έχει σημασία αν η κάρτα είναι ψηφιακή ή χάρτινη, αν δεν τη χτυπάει κανείς. Με την παλαιόθεν υποτονική επιθεώρηση εργασίας ξεδοντιασμένη, ποιος θα εφαρμόσει τη νομοθεσία;
    Και το να περνάς φανάρι με πορτοκαλί απαγορεύεται, και το παρκάρισμα στο πεζοδρόμιο ή στις γωνίες, αλλά δε βλέπω να ιδρώνει κανενός το αυτί…

  89. spiridione said

    Η έκθεση της Βουλής για το άρθρο 69 λέει σχετικά:
    Σύµφωνα µε την ισχύουσα σήµερα διάταξη του άρθρου 1 του ν. 3846/2010, ισχύει, υπό προϋποθέσεις, τεκµήριο εξαρτηµένης εργασίας.
    Με τη δεύτερη παράγραφο του υπό ψήφιση άρθρου καθιερώνεται, για τις περιπτώσεις των συνεργαζοµένων µε ψηφιακές πλατφόρµες, το αντίθετο τεκµήριο, δηλαδή, τεκµήριο παροχής ανεξάρτητης εργασίας. Προκύπτει, συνεπώς, ότι στη συγκεκριµένη περίπτωση των εργαζοµένων σε ψηφιακές πλατφόρµες, θα είναι, ενδεχοµένως, εφαρµοστέο το ειδικότερο τεκµήριο της προτεινόµενης διάταξης, το οποίο άγει στο αντίθετο αποτέλεσµα, δηλαδή στο ότι η σύµβαση δεν θα θεωρείται κατά τεκµήριο ως εξαρτηµένης εργασίας, αλλά ως άλλου είδους, όπως, λ.χ., σύµβαση ανεξάρτητων υπηρεσιών ή έργου.
    Ειδικότερα, ορίζεται ότι η σύµβαση µεταξύ της ψηφιακής πλατφόρµας και του παρόχου υπηρεσιών τεκµαίρεται ότι δεν είναι εξαρτηµένης εργασίας, εφόσον ο πάροχος υπηρεσιών δικαιούται, βάσει της σύµβασής του, σωρευτικά: α) Να χρησιµοποιεί υπεργολάβους ή υποκατάστατους για να παρέχουν τις υπηρεσίες που έχει αναλάβει να προσφέρει. β) Να επιλέγει τα διάφορα έργα που η ψηφιακή πλατφόρµα του προτείνει να αναλάβει ή να θέτει µονοµερώς ο ίδιος τον µέγιστο αριθµό τέτοιων έργων που εκάστοτε θα αναλαµβάνει. γ) Να παρέχει τις ανεξάρτητες υπηρεσίες του προς οποιονδήποτε τρίτο ή να εκτελεί έργα για οποιονδήποτε τρίτο. δ) Να καθορίζει ο ίδιος τον χρόνο παροχής των υπηρεσιών του, εντός δεδοµένων χρονικών πλαισίων, προσαρµόζοντάς τον στις προσωπικές του ανάγκες.
    Εφόσον πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις, θα ισχύει, κατά την προτεινόµενη διάταξη της δεύτερης παραγράφου του υπό ψήφιση άρθρου, το τεκµήριο ανεξάρτητης εργασίας, αλλά προφανώς θα µπορεί ο εργαζόµενος να αποδείξει πλήρως ότι, τελικά, και σε αντίθεση προς το τεκµήριο, υπάρχει εξάρτηση του εργαζοµένου και ασκείται διευθυντικό δικαίωµα.
    Εν προκειµένω, όµως, λαµβανοµένου υπόψιν ότι στην προτεινόµενη διάταξη αναφέρεται ότι οι ανωτέρω όροι εξετάζονται «βάσει της σύµβασης», ανακύπτει το ερώτηµα αν το εν λόγω τεκµήριο ανεξάρτητης εργασίας θα ισχύει απλά και µόνο γιατί γίνεται αναφορά στη σύµβαση κάποιων δικαιωµάτων του εργαζοµένου, χωρίς να εξετάζεται αν τα παραπάνω τηρούνται και στην πραγµατικότητα. Δηλαδή τίθεται το ερώτηµα αν η απλή διαµόρφωση της σύµβασης, η οποία συνήθως επιχειρείται από την εργοδοτική πλευρά µε προδιατυπωµένους όρους, θα αρκεί για τη δηµιουργία του εν λόγω τεκµηρίου. Εν προκειµένω, θα πρέπει να επισηµανθεί ότι, ως προς τον χαρακτηρισµό της σύµβασης εργασίας ως εξαρτηµένης ή ως ανεξάρτητης, προτείνεται συχνά ότι δεν θα πρέπει να είναι κυρίαρχος ο συµβατικός χαρακτηρισµός ή ότι πρέπει να µην λαµβάνεται κυριαρχικά υπόψιν η διαµόρφωση των συµβατικών όρων, αν δεν βρίσκουν ανταπόκριση και στην πράξη (βλ.
    International Labour Office, The employment relationship, 2006, σελ. 24 επ.).

    Και η ΓΣΕΕ
    Προβλέπεται ότι με μόνη την υπογραφή μιας στερεότυπης σύμβασης με το παραπάνω περιεχόμενο θα δημιουργείται τεκμήριο σε βάρος της σύμβασης εξαρτημένης εργασίας ακόμη και αν η πραγματικότητα της απασχόλησης, όπως συμβαίνει συνήθως θα είναι τελείως διαφορετική. Πρόκειται για μια ρύθμιση η οποία θα οδηγήσει σε εξασθένηση της νομικής θέσης των εργαζομένων στις πλατφόρμες και θα δυσχεράνει την αποδεικτική θέση τους, αφού αυτοί θα πρέπει να καταρρίψουν το παραπάνω τεκμήριο, ιδίως στις περιπτώσεις που σύμφωνα με τον ορθό νομικό χαρακτηρισμό της σύμβασής τους αυτή θα πρέπει να θεωρείται εξαρτημένης εργασίας.

  90. sarant said

    89 Αυτο που θιγεις είναι πολύ ενδιαφέρον!

  91. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    (Ἄσχετο!)
    Νά γιατί, Νῖκο, μας χρειάζονται τά Ἀρχαῖα καί ἡ Γραμματική τους. Ἄν καμμιά φορά μᾶς κάνει ὁ Θεός Μπογδάνους, νά μήν λέμε στήν Βουλή «οὐρανομῆκες ψέμμα» 🙂 🙂

  92. Γιάννης Ιατρού said

    87: Aerosol ..μια κυβέρνηση -ειδικά αν έχει νωπή εντολή- φερνει τα πάνω κάτω, αρκεί να διαθέτει τα κότσια…

    Ναι, αν έχει νωπή εντολή. Kαι τα ΜΜΕ τουλάχιστον κατά το ήμισυ όχι εχθρικά μαζί της, και την δικαιοσύνη πραγματικά ανεξάρτητη και όχι τρομαγμένη και βασικές δομές, όπως π.χ. Τράπεζα της Ελλάδος, πυροσβεστική, πολ. προστασία, εφορίες κλπ. κλπ. αφοσιωμένες στο έργο τους . Να τα λέμε κι αυτά. Γιατί έχουμε και τους εξωγενείς παράγοντες που εκβιάζουν.

  93. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Απλά λέω πως μια κυβέρνηση -ειδικά αν έχει νωπή εντολή- φερνει τα πάνω κάτω, αρκεί να διαθέτει τα κότσια.»
    Όχι, δεν τα φέρνει. Το είδαμε το πρώτο επτάμηνο του 2015. Τότε που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε μαζί του πολύ πάνω από το 36% που πήρε στις εκλογές, τότε που το 63% των Ελλήνων είπε όχι στους εκβιασμούς και στις πιέσεις του ιερατείου της ΕΕ. Εκτός αν θεωρούμε πως αν ο Τσίπρας/ΣΥΡΙΖΑ είχε αντέξει και πέρα από τις 17 ώρες σφυροκοπήματος, θα είχε βάλει τις βάσεις τού πάνω-κάτω. Προσωπικά, δεν το πιστεύω, μάλλον με σενάριο επικής χολιγουντιανής ταινίας με χάπι εντ για τους καλούς θα έμοιαζε μια τέτοια συνέχεια.

  94. Pedis said

    # 92 – Εν Χριστώ αδελφοί Συριζαίοι, ο Αη Ιερώνυμος προειδοποιεί! 😇😉

    «dum excusare credis, accusas»

    «San Girolamo nel suo sudio«, (1475) Antonello da Messina

  95. Γιάννης Ιατρού said

    94: Άσε ρε με τα λατινικά σου 🙂 🙂 οι Γάλλοι το λένε πιό σύγχρονα, qui s’excuse s’accuse

  96. ΚΑΒ said

    Mε άλλα λόγια: όποιος πιστεύει τις δικαιολογίες απατάται.

  97. Pedis said

    # 95 – Οι Ιταλοί το λένε κι αλλιώς, αρχαιοπρεπώς και οριτζιναλικώς 😆

    Excusatio non petita, accusatio manifesta

  98. Avonidas said

    #93. Τότε που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε μαζί του πολύ πάνω από το 36% που πήρε στις εκλογές, τότε που το 63% των Ελλήνων είπε όχι στους εκβιασμούς και στις πιέσεις του ιερατείου της ΕΕ.

    Αν ο Τσίπρας είχε μαζί του τόσο κόσμο, τον είχε μόνο στα λόγια. Και το ήξερε. Εξ ου κι η κωλοτούμπα.

  99. Να βάλουμε και το σχετικό τραγούδι του τίτλου. Το τροχαίο λέγεται από την καταπληκτική «Εκδίκηση της γυφτιάς» Ξυδάκης, Ρασούλης, Παπάζογλου στα καλύτερά τους.

  100. Ερντογάν- Ουαλία 0-2 !!

  101. Γ.Κ. said

    https://www.sport-fm.gr/article/podosfairo/paei-pisw-tin-olistiki-meleti-i-epo/4185159

    Κατά τα άλλα, ο Μαρινάκης φταίει για όλα…
    (Σιγά μη δώσουμε ψήφο και στις γυναίκες.)

  102. dryhammer said

    100 Είχα κάποτε μια φίλη Ιουλία που όποτε ήθελα να την τσατίσω την φώναζα Ουαλία.

  103. sarant said

    91 Κανονικά έτσι που τα λες είναι. Αλλά δεν θα πεις και «αύθαδες παιδί» φαντάζομαι.

    98 Φοβάμαι πως ναι.

    99 A γεια σου!

  104. ΚΩΣΤΑΣ said

    Ο Τσίπρας με την κωλοτούμπα του 2015, δεν πρόδωσε, δεν πούλησε κανέναν. Έπραξε σύμφωνα με το λαϊκό και εθνικό συμφέρον. Θα το καταγράψει στα υπέρ του η ιστορία, έτσι εκτιμώ.
    Πίστευε κι αυτός ότι θα νικήσει το ΝΑΙ και είπε να πουλήσει λίγη μαγκιά και να αποδεσμευτεί όμορφα και ωραία από τις προεκλογικές του δεσμεύσεις, έλα μου όμως που του την έφεραν οι απερίσκεπτοι ΟΧΙδες. 😉

  105. Γιάννης Κουβάτσος said

    98: Εδώ δεν τα κατάφερε κοτζάμ Αλιέντε, σιγά μην τα κατάφερνε ο Τσίπρας. Τηρουμένων των αναλογιών, πάντα.

  106. sarant said

    104 Χωρίς να συμφωνώ μαζί σου στη δεύτερη παράγραφο, εντύπωσή μου είναι πως το Ναι με το Όχι ήταν ντέρμπι, αλλά οι Μενουμευρωπαίοι με τις συγκεντρώσεις τους κατάφεραν να εξοργίσουν πολύ κόσμο που στράφηκε στο Όχι.

  107. Γιάννης Κουβάτσος said

    104: Το αντεργατικό νομοσχέδιο και όλα τα άλλα που σκάρωσε και σκαρώνει η ΝΔ, είναι αποτέλεσμα και της «κωλοτούμπας» του Τσίπρα. Που, κατ’εμέ, ήταν ειλικρινής μέσα στην αφέλειά του. Γιατί αφέλεια ήταν και είναι να πιστεύουμε ότι οι καρχαρίες σέβονται και υποτάσσονται στις λαϊκές ετυμηγορίες.

  108. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    «Χαράζει η μέρα και η πόλη έχει ρεπό…»

    89, 90
    Μια ακόμη …πουστιά, θα λέγανε στο χωριό μου! (εκσυγχρονιστική, βεβαίως, βεβαίως 🙂 )

  109. Pedis said

    # 98 – Η κωλοτούμπα ήταν αναμενόμενο ότι θα γινόταν, και μόνο γνωρίζοντας την ιστορία και την πορεία του Συν και του στελεχικού δυναμικού του κλπ.

    Το ’13-’15 με τα φόρα, τις διεθνείς συναντήσεις γνωριμίας και συστάσεων θα έπρεπε να είχε ήδη γίνει καταφάνερο.

    Παρέα με τις δανεικές παπαριές τού Βαρουφάκη, ότι το μνημόνιο είναι μία παρεξήγηση, ένα λάθος, ότι πρέπει να εξηγήσουμε στους εταίρους ότι δεν είναι προς όφελος τους, ότι κάνει κακό στην ΕΕ κλπ, και που πριν τις ίδιες παπαριές τις απηύθυνε για να νουθετήσει τον ΓΑΠ και το πασόκ ότι έχουν κάνει λάθος και πρέπει να το παραδεχτούν, και ότι υπάρχει ακόμη χρόνος να τις πάρουν πίσω, και μετά το ’12 τις πούλησε στον Σύριζα ο οποίος με χαρά τις αγόρασε για κατανάλωση ως πλαν Β στο «ένας νόμος κι ένα άρθρο», για το κοινό του.

    Κόσμο δεν ήθελαν, γι αυτό και δεν έκαναν καμία προσπάθεια για μαζικοποίηση του συνασπισμού-κόμματός τους, πέρα από την οργάνωση των λάικς, με εξαίρεση τις γελοιότητες-χάπενιν για τα καρναβάλια που έστηναν καμιά κατοσταριά νεολαίοι (κάτι σαν τα γελοία girotondo όπως τα έλεγαν οι μοντέρνοι «ριζοσπάστες» του PD στην Ιταλία, είκοσι χρόνια νωρίτερα).

    Βέβαια, εκεί στα ’13-’15, όταν έλεγες σε συριζαίο με συνείδηση αριστερού, οχι πασόκου, ότι «κοίτα, πάνε για συμβιβασμό», σου απαντούσε (από εγχειρίδιο; επειδή ήθελε να το πιστέψει και ο ίδιος;): «Καμουφλάρισμα. Θα παίξουμε βαριάντα Φιντέλ».

    😆 😅 😂 🤥 😊

  110. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @100. gpointofview said:

    » Ερντογάν- Ουαλία 0-2 !! »

    Ἂς πρόσεχε.

    Μὲ αὐτὸν ποὺ συνάντησε πρὶν λίγες μέρες περίμενε νὰ φέρει γοῦρι στὴν ὁμάδα του; 😉

  111. Μαρία said

    Εξαιρετικής ποιότητας το καλαματιανό.
    https://www.kalamatajournal.gr/messinia/kalamata/item/25151-chrysomallhs-sth-boylh-o-chatzhdakhs-efarmozei-osa-elege-o-mpakoynin%2C-beltiwnei-tis-synthhkes-ergasias%E2%80%A6
    Χρυσομάλλης στη Βουλή: Ο Χατζηδάκης εφαρμόζει όσα έλεγε ο Μπακούνιν, βελτιώνει τις συνθήκες εργασίας…

  112. ΚΩΣΤΑΣ said

    Στραβή είναι και η κυβέρνηση, στραβή και η ΕΕ, στραβοί και οι Αμερικάνοι… και ο καπιταλισμός και η λεγόμενη γενικότερα Δύση, αλλά τίποτα καλύτερο για την ώρα δεν έχουμε. Σε σύγκριση με τον υπόλοιπο κόσμο είμαστε μια όαση στην έρημο.

    Τα υπόλοιπα είναι βαθυστόχαστες αναλύσεις απλά για να πουλάμε μούρη εκ του ασφαλούς. Φως στον ορίζοντα, απτά παραδείγματα θέλουμε να δούμε για να πειστούμε κι εμείς για να αλλάξουμε ρότα, αλλά που; βλέπει κανείς σας τίποτα;

  113. Avonidas said

    #112. Σε σύγκριση με τον υπόλοιπο κόσμο, είμαστε ένας αμμόλοφος στην έρημο.

    (Επίσης, το «καλά είμαστε» θα έπρεπε πάντοτε να συνοδεύεται από τη διευκρίνιση «μιλώ βεβαίως για την αφεντομουτσουνάρα μου»).

  114. voulagx said

    #111: Anarchy In The GR https://www.youtube.com/watch?v=qbmWs6Jf5dc

  115. ΚΩΣΤΑΣ said

    113 Εντάξει, από την αφεντομουτσουνάρα μου ξεκινάω, αλλά ούτε ολιγάρχης, ούτε καπιτάλας είμαι. Ζω σε μια γειτονιά λαϊκή, με μεγάλο ποσοστό ρομά, μεταναστών και προσφύγων. Είναι επιλογή μου και είμαι ευχαριστημένος που ζω σε τέτοιο χώρο.

    Αν φύγω από την αφεντομουτσουνάρα μου, μπορώ να βρω κι ένα, κατά την γνώμη μου, αντικειμενικό κριτήριο που ενισχύει την άποψή μου, τα μεταναστευτικά ρεύματα. Όλοι στη Δύση εισρέουν, εκροές από Δύση προς αλλού, γιοκ.

  116. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  117. spyridos said

    53

    «τους …έκλεισε το σπίτι ο Ντελ Πιέρο»

    οι πραγματικοί φίλαθλοι τα θυμόνται αυτά. Εγώ θυμάμαι μόνο ότι πανηγύριζα.

    Τώρα παίζει πάλι η Ιταλία αλλά ποιος μπαίνει μέσα να το δει.
    Εδώ πετάνε ακόμα οι μέλισσες στη λιακάδα. Δύση Ηλίου σε μια ώρα 22¨01

  118. Pedis said

    + 111 – Εδώ ρε, γίνεται επανάσταση! Κούληδες, χαζοβολεμένοι ραγιάδες ξυπνάτε. Μα τουλάχιστον, μην τα πρήζετε με τα ψωροκωστένικα τροπάρια!!

    «Αν θέλατε να ασκήσετε μια κριτική στον Κωστή Χατζηδάκη, θα μπορούσατε απλά να του πείτε ότι στην ουσία εφαρμόζει αυτά που είχε πει ο Μιχαήλ Μπακούνιν, δηλαδή βελτιώνει τις συνθήκες εργασίας, αποδίδει στην εργασία αυτό που της οφείλεται και αποδίδει με τον τρόπο αυτό στους ανθρώπους ασφάλεια, άνεση και αναψυχή. Γιατί αυτή είναι η αλήθεια!», ανέφερε ο βουλευτής κ. Χρυσομάλλης στην ομιλία του στη Βουλή και συνέχισε: «Εμείς έχουμε έναν και μόνο στόχο, να εξασφαλίσουμε τα δικαιώματα των εργαζομένων στην εργασία, τα δικαιώματα των εργαζομένων στην απεργία, τα δικαιώματα των εργαζομένων για ένα αξιοπρεπές και σύγχρονο περιβάλλον ίσων ευκαιριών».

  119. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Τα ρεπά σου δεν τα θέλω ‘γω, πάψε να μ’ αγαπάς
    δε σε θέλω στο ‘πα μια και δυο, βρε παπαρόμαγκα.

    Εγώ θέλω παραδάκι, έχω και παιδιά, αμάν, αμάν
    και μπακάλη να πλερώσω που δε δέχεται ρεπά.
    Δέκα ώρες την ημέρα στη δουλειά περνώ, αμάν, αμάν
    τα ρεπά μου να τα παίρνω άμα συμφωνώ.

    Δεν τις θέλω ‘γω τις κάρτες σου και τ’ άλλα τα καλά
    παραχόρτασα με ψέματα, βρε παπαρόμαγκα.

    [ 🙂 Τραγουδιέται όπως το: ’’Τα λεφτά σου δεν τα θέλω ‘γω’’ του Π. Τούντα με τη Ρ. Εσκενάζη] https://youtu.be/7-rR54y4akA

  120. jesus said

    «…συχνά την κλίνουν, όπως τους στυλούς και τα μπετά, ιδίως σχηματίζοντας πληθυντικό…»

    θα διαφωνήσω. τα ρεπό και τα ρεπά είναι πλήρως συνώνυμα, απλά ζουν σε διαφορετικούς βιότοπους.

    κανείς όμως δεν θα πει «δεν είχαν λεφτά να τελειώσουν το σπίτι κ τους έμεινε στα μπετό», «έχουμε τελειώσει τα καλουπώματα και από βδομάδα θα ρίξουμε τα μπετό»

  121. Μαρία said

    Τα παιδιά …

    Άρθρο 56 – Νόμος 4611/2019 – Διατάξεις για την υγεία και την ασφάλεια κατά τη διανομή και μεταφορά προϊόντων και αντικειμένων
    https://www.lawspot.gr/nomikes-plirofories/nomothesia/n-4611-2019/arthro-56-nomos-4611-2019-diataxeis-gia-tin-ygeia-kai-tin
    https://www.e-nomothesia.gr/law-news/ti-provlepi-egkiklios-tou-ip-ergasias-gia-tin-prostasia-ton-ergazomenon-dianomeon-me-dikiklo.html

  122. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Τα υπόλοιπα είναι βαθυστόχαστες αναλύσεις»
    Φρικτή πραγματικότητα είναι, δυστυχώς, και το να ψηφίζουμε το κόμμα των εργοδοτών, επειδή τάχα είναι το κόμμα του ρεαλισμού, σίγουρα δεν την κάνει καλύτερη. Όπως έλεγε ο Καστοριάδης, δεν ξέρω ποιος είναι ο δρόμος, αλλά ξέρω ποιος δεν είναι ο δρόμος.

  123. Spiridione said

    121. Δες σχόλιο 89.
    Μιλά για τους αυτοαπασχολούμενους της Wolt κλπ. Από τη μια αντιστρέφει το τεκμήριο ειδικά γι’ αυτούς, θεωρώντας τους αυτοαπασχολούμενους, με τις συνακόλουθες δυσμενείς επιπτώσεις σε μισθούς, δώρα, άδειες, απόλυση κλπ, και απ’ την άλλη τους κάνει κάποια δωράκια, όπως ότι μπορούν να συνδικαλίζονται, τη στιγμή που τα συνδικάτα μπαίνουν στο στόχαστρο. Και επεκτείνει και αυτές τις διατάξεις του νόμου του 2019 και στους αυτοπασχολούμενους. Δες τα άρθρα 69-72 του νόμου.

  124. Μαρία said

    123
    Αχα.

    Απο αστρολογία ξέρει κανείς; Τι σημαίνει ευθυγράμμιση των άστρων;

  125. Alexis said

    #117: Έχω φτάσει στο σημείο να βαριέμαι πλέον αφόρητα να κάτσω μπροστά στην τηλεόραση για 90΄ για να δω έναν αγώνα ολόκληρο. Εκτός αν πρόκειται για κάτι εξαιρετικό, έναν τελικό ή ένα ενδιαφέρον νοκ-άουτ ματς.
    Το ποδόσφαιρο έχει γίνει πλέον τόσο τοξικό και τόσο μπίζνα που μου προκαλεί πλήξη, ανία ενίοτε και θλίψη. Δες τον άλλον πιο πάνω, πετάχτηκε στο ξεκάρφωτο να παραστήσει το συνήγορο του Μαρινάκη λες και ασχολήθηκε κανείς ή του τον έθιξε…
    Η Ιταλία πάντως κέρδισε 3-0 και έπαιξε και καλή μπαλίτσα, το έβλεπα κατά διαστήματα…

  126. sarant said

    120 Έχεις δίκιο για «τα μπετό»

  127. 108# Γειά σου ρε Μικιέ!

  128. aerosol said

    #92
    Θα διαφωνήσω, τουλάχιστον σε ένα βαθμό. Αν, ας πούμε, έχεις όλα τα ΜΜΕ κόντρα και βγαίνεις (ονόματα δε λέμε…) τότε έχεις κόσμο που δεν ακολουθεί πια τα ΜΜΕ και θα είναι υπέρ σου αν κάνεις κάτι από αυτά που του είπες.

    #93
    Μια χαρά το είδαμε αυτό που λέω. Έγραψα «αν έχει κότσια». Ο Σύριζα δεν είχε, κάτι που θεωρώ πως φάνηκε γρήγορα.

    #104
    Ο Τσίπρας ΚΑΙ πούλησε ΚΑΙ πρόδωσε. Το αν ακολούθησε τελικά το σωστό είναι άλλη συζήτηση. Μπορεί να δικαιωθεί η πολιτική που ακολούθησε, μπορεί όχι, μπορεί να διαφωνούμε (εγώ διαφωνώ, αλλά το βρίσκω δευτερεύον). Αλλά κήρυξε το απόλυτο κάλεσμα στον λαό, το δημοψήφισμα: την εντονότερη επίκληση στη λαϊκή βούληση και ό,τι κοντινότερο σε άμεση δημοκρατία προβλέπει το σύστημά μας. Ρώτησε τον λαό και μετά τον έγραψε κανονικά. Ας μην τον ρώταγε. Ας έκανε κωλοτούμπα άνευ δημοψηφίσματος. Ας έλεγε κι αυτός «παιδιά… μονόδρομος» -αλλά να το είχε πει και να το είχε πάρει πάνω του ανοιχτά. Αν δεν ήθελε την απόφαση του λαού… ας είχε τα παπάρια να πάρει την δικιά του, όπως μπορούσε.

    Αν δεν κάνουμε λάστιχο τα κριτήριά μας, άσχετα από την προτίμηση του καθενός, αυτή του η κίνηση ήταν μια κατάλυση της δημοκρατίας και η χειρότερη επιβεβαίωση πως δεν έχουν νόημα οι εκλογικές μας διαδικασίες. Μιλάμε για δημοψήφισμα, δε μας έβαλε να κάνουμε κουβεντούλα σε καφενείο! Και ο Κάμερον δεν ήθελε το Brexιt, μάλλον δεν θεωρούσε πως θα επικρατήσει, αλλά από την στιγμή που ψηφίστηκε δεν είπε σε ένα ολόκληρο έθνος «η βούλησή σας κρίνεται ηλίθια, αποφασίζουμε εκ των υστέρων πως έχει αυστηρά συμβουλευτικό χαρακτήρα και τελικά απορρίπτεται»!

    #107
    Εγώ δεν του δίνω το ελαφρυντικό (;) της αφέλειας. Δεν μπορεί να μην γνώριζε πράγματα που ξέραμε τόσοι που δεν πολιτευόμαστε, ούτε πιστεύω πως δεν είχε το IQ.
    Ο μόνος που δεν ξέρω πραγματικά αν ήταν ηλίθιος ή πουλημένος είναι ο Γιωργάκης -και τείνω προς το πρώτο.

    #109
    Συμφωνώ, αναμενόμενο, αλλά δεν είμαστε μάγοι, κανείς δεν μπορούσε να είναι και 100% σίγουρος τις πρώτες μέρες.
    Ο Σύριζα πήρε Βαρουφάκη ακριβώς γιατί μπορούσε να προσποιηθεί πως «προσπάθησα αλλά τι να κάνουμε ρε παιδιά!», διότι ο Βαρουφάκης δεν ήταν του κόμματος, δεν είχε ομάδα, ούτε πολιτική σημασία. Μπορούσε να σουταριστεί με συνοπτικές διαδικασίες χωρίς εσωκομματικό κόστος. Το οποίο και έγινε, αλλά ούτε αυτό δεν είχαν τα κότσια να το κάνουν έγκαιρα, για να μη φανεί η υπαναχώρηση. Έτσι κι αλλιώς η πολιτική που πρότεινε ο Βαρουφάκης εγκαταλείφθηκε στο δίμηνο, όχι στο επτάμηνο -τους έξτρα πέντε μήνες τον κράτησαν για στάχτη στα μάτια.

  129. 120, 126
    Στη μια περίπτωση, της επίσημης να πούμε γλώσσας, δεν υφίσταται πληθυντικός. Δε νομίζω ν’ ακούσεις πχ τον Χατζηδάκη να λέει «οι εργαζόμενοι θα παίρνουν τα ρεπά τους». Από την άλλη, η χλεμπάγια χαλαρά λέει «έχω ρεπό σήμερα» και «έχω τρία ρεπά, πα να πάρω τσιγάρα κι ένα κωλόχαρτο».

  130. Πέπε said

    120

    Το μπετό είναι μόνον κλιτό. Λέγεται όμως παράλληλα και το άκλιτο μπετόν, π.χ. η αντοχή του μπετόν. Και βέβαια μπετονιέρα, όχι *μπετιέρα (βέβαια στα ελληνικά δεν είναι παράγωγο, είναι αυτούσιο δάνειο), ενώ από την άλλη μπετόβεργα.

  131. Spiridione said

    129. Και σήμερα ρεπάρω.

  132. Pedis said

    Υπέρ σε 56 άρθρα από ΣΥΡΙΖΑ και σε 74 από ΚΙΝΑΛ

    Και δούλεμα από τον Χ’δάκη:

    «Η ονομαστική ψηφοφορία, που προκαλέσαμε, έκανε τα αποκαλυπτήρια της αντιπολίτευσης και ιδιαίτερα του ΣΥΡΙΖΑ. Συγκεκριμένα, ο ΣΥΡΙΖΑ υπερψήφισε σχεδόν τα μισά άρθρα αυτού του “τρισκατάρατου” νομοσχεδίου. Αποκλειστικά από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας υπερψηφίστηκαν μόλις 42 από τα 128 άρθρα, ενώ τα υπόλοιπα 86 άρθρα υπερψηφίστηκαν και από βουλευτές της αντιπολίτευσης. 56 άρθρα συγκέντρωσαν πάνω από 200 ψήφους» δήλωσε μεταξύ άλλων ο Κωστής Χατζηδάκης.

    https://thepressproject.gr/ergasia-choris-oria-kai-dikaiomata-me-sfragida-mitsotaki-chatzidaki/

  133. Pedis said

  134. Μαρία said

    132
    Να βλέπουμε και κανένα τίτλο άρθρου.

    Click to access 11660742.pdf

  135. Pedis said

    # 134 – Τα ‘χει πει ο Μπακούνιν. Τα ψήφισε και το Κιναλ. Μέχρι και η Ελλ. Λύση. Φιλεργατικά θα είναι. Αβλεπεί.

  136. Alexis said

    #133: Η «λογική» του απόλυτου παραλογισμού: «Εγώ είμαι πιο επαναστάτης από σένα γιατί εγώ καταψήφισα όλα τα άρθρα, ενώ εσύ υπερψήφισες μερικά»
    Το μονίμως «όχι σε όλα-όχι για πάντα-ναι μόνο σε ό,τι λέω εγώ» ΚΚΕ έχει το κεφάλι του ήσυχο και δεν κινδυνεύει να χαρακτηριστεί συμβιβασμένο.

  137. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Το μονίμως «όχι σε όλα-όχι για πάντα-ναι μόνο σε ό,τι λέω εγώ» ΚΚΕ έχει το κεφάλι του ήσυχο και δεν κινδυνεύει να χαρακτηριστεί συμβιβασμένο.»
    Γι’ αυτό και είναι κολλημένο και γενικώς και στο 5%.

  138. ΚΩΣΤΑΣ said

    128 γ Αεροζόλ
    Με την καθαρά τυπική σημασία των λέξεων «πρόδωσε και πούλησε» θα συμφωνήσω με το σκεπτικό σου. Όμως, εγώ μένω στην ουσία του αποτελέσματος. Παρέμεινε η χώρα σε σχετικά ήρεμα νερά και δεν μπήκε σε απρόβλεπτες περιπέτειες.

    Θα προσθέσω κι ένα σημείο ακόμη. Κι αυτοί που ψήφισαν ΟΧΙ, στην ουσία δεν το πίστευαν, μπλοφάριζαν. Μπορεί να ήθελαν να του δώσουν μεγαλύτερη διαπραγματευτική δύναμη. Απόδειξη περί αυτού, το αποτέλεσμα των εκλογών που ακολούθησαν. Ο Τσίπρας ξανάγινε πρωθυπουργός και οι πιστοί στις υποσχέσεις (Λαφαζάνης… κλπ) δεν μπήκαν καν στη Βουλή.

    Λαός και κυβερνώντες στο ίδιο καζάνι βράζουμε.

  139. Triant said

    Καλημέρα.

    Η ατολμία και γενικά οι μισές δουλειές του Συριζα οφείλονται και καταλογίζονται στο ΚΚΕ, το οποίο προκειμένου να στεγανοποιήσει και να διατηρήσει το μαγαζάκι του έβαλε στην κυβέρνηση τους ψεκασμένους.
    Αυτός είναι ο ελέφαντας στο δωμάτιο και όλα τα άλλα είναι νάχαμε να λέγαμε!

  140. Pedis said

    Το τρίτο μημόνιο είχε πλατειά συναίνεση.

    Θα είχε και καλά μέτρα. 🥳 🥱 🤬

    Ω ρέ τι δίκιο έχει τελικά ο Χατζηδάκης! 😜 🤪 🤨

    Ο νόμος είναι φιλεργατικός και θα πείτε κι ευχαριστώ. 👿 👹 👺

  141. Pedis said

    Άσε που αν τύχαινε να ψηφίσει το ΚΚΕ κάνα άρθρο διαφορετικό από τα δικά τους, θα έλεγαν «πλακάκια το κκε με τη δεξιά».

    Και δεν υπάρχει κανένας λόγος για το συριζα-καλοπασόκ να καταργησει το νόμο! 2 σε 1.

  142. Pedis said

    # 139 – Σε πείθει; 😎

  143. Καλημέρα!
    Δεν βλέπω τα νούμερα των σχολίων και γι’ αυτό γράφω κάτι γενικότερο που το πιστεύω.
    Έρχεται για ψήφιση ένα νομοσχέδιο στη Βουλή. Δεν πρέπει η αντιπολίτευση να ψηφίσει θετικά σε άρθρα που είναι σύμφωνα με την αντίληψη της; Δηλαδή το άρθρο για τη βία ή τη σεξουαλική παρενόχληση στους χώρους δουλειάς δεν έπρεπε να τα υπερψηφίσει και να καταψηφίσει αυτά που διαφωνεί όπως πχ οι αλλαγές στο σώμα επιθεωρητών εργασίας; Αυτή η μπετόν (για να είμαστε κοντά και στη φρασεολογία του άρθρου…) συμπεριφορά δεν ταιριάζει σε σκεπτόμενους ανθρώπους. Νομίζω…🤔

  144. nikiplos said

    95@, 96@ Το αντίθετο καταλαβαίνω εγώ:
    Αυτός που δικαιολογεί τον εαυτό του, έμμεσα τον κατηγορεί.
    Δηλαδή όταν δικαιολογείς τον εαυτό σου για μια πράξη, τότε έμμεσα δηλώνεις την ενοχή σου για αυτήν.

  145. Triant said

    142: Ποιός να με πείσει; Αυτή είναι η αποψάρα μου. Και η αιτία που ακούω ΚΚΕ και την κάνω ενώ το ψήφιζα χρόνια.

  146. nikiplos said

    Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κυβέρνησε αυτοδύναμος. Συγκυβέρνησε με θεωρητικά τουλάχιστον ιδεολοδικά αντίθετους. Επομένως έπρεπε να τηρήσει βασικές καταστατικές συμφωνίες, δεν μπορούσε να κάνει τομές και να ήθελε.

  147. Alexis said

    #143: Αυτή η μπετόν (για να είμαστε κοντά και στη φρασεολογία του άρθρου…) συμπεριφορά δεν ταιριάζει σε σκεπτόμενους ανθρώπους.
    Λεπτομέρειες… Το θέμα είναι να κάνουμε επανάσταση εκ του ασφαλούς από τη θέση της μόνιμης αντιπολίτευσης.
    Μετά τους φταίει το ποδόσφαιρο και οι ποδοσφαιρικές συζητήσεις εδώ μέσα που «είναι χαμηλού επιπέδου και εκτός θέματος»
    (Πάω στοίχημα ότι αν ποτέ κατεβάσουν πρόταση δική τους και δηλώσει η ΝΔ ότι την ψηφίζει, αυτοί θα την καταψηφίσουν για να μη φανεί ότι τα κάνανε πλακάκια με τη δεξιά)

  148. Μόνο όταν στις εκλογές προσέλθει το 10-12 % θα βάλουν μυαλό ΟΛΑ τα κόμματα (πλην ΚΚΕ, αυτό θα κοιτάξει να διατηρήσει το δικό του 4%) κάτι βέβαια που με το επίπεδο της εδώ πολιτικής κουλτούρας θέλει ακόμα πάμπολλα πρωινά και χιλιόμετρα για νάρθει.

    Μέχρι τότε θα μας φαίνεται λογικό αυτό που λέει ο Κώστας, το «προτιμώ όποιον βρωμάει λιγότερο» αλλά δεν καθαρίζει ο τόπος έτσι.

    Ταφόπλακα ήταν το στιγμιαίο όπου προτιμήθηκε η αναίμακτη λύση και δόθηκε το ηθικό δικαίωμα στα κόμματα να κάνουν χειρότερα κι από την χούντα για να «προασπίσουν την δημοκρατία» και είδαμε απίστευτες αρπαχτές και πρακτικές.
    Και ελάχιστοι κατάλαβαν πως αυτοί που υποστήριξαν οικονομικά την χούντα κι έκαναν τις δουλειές τους, στήριξαν μετά οικονομικά ΟΛΑ τα κόμματα και μεγάλωσαν περισσότερο τις δουλειές τους.
    Ο Γιωργάκης φωτεινό παράδειγμα, όχι γιατί είναι ηλίθιος -όπως νομίζουν πολλοί- αλλά γιατί δεν είχε καθόλου τσίπα. Πέτυχε όμως να βάλει την οικογένεια που εκπροσωπούσε στο «βασιλικό» επίπεδο, να μην χρειάζεται κυβερνητική εκπροσώπηση, κάτι που δεν πέτυχε ο βλάκας Κωστάκης και ετοιμάζουν τώρα έναν άλλον ΚΚ μήπως τα καταφέρει. Σ’ αυτόν τον τομέα ο Κούλης δοκιμάζεται τώρα γιατί ενώ πρώτα είχαμε μία μόνο βασιλικιά -ελέω ΘΕΟΥ- οικογένεια, τώρα έχουμε μερικές -ελέω ΛΑΟΥ- και μας κοστίζουν περισσότερο.

  149. sarant said

    139 Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα ήταν, βέβαια, τότε.

  150. Pedis said

    # 145 – Μα τι; Δικαίωμά σου. Να βεβαιωθώ ήθελα ότι … σοβαρολογείς.

    Είχε πιάσει τον παλμό ο Πάγκαλος! Πολλά χρόνια τσοπάνης.

  151. Triant said

    128: Για εξήγησέ μου τι θα γίνει αν πάει το 10%. Θα ιδρώσει το αυτί τους; Θά γίνουν άλλοι; Γιατί, τους νοιάζει τι λέει ο κόσμος; Ίσα ίσα που πάλι θα τα ακούσει ο ανώριμος λαός.

  152. Triant said

    150: Κανα επιχείρημα οτι δεν έπαιξε ρόλο;
    Θες να πεις πως ο Κατακαημένος δεν φρέναρε; Ο Φίλης θα έφευγε αν ήταν ο Συριζα με το ΚΚΕ; Για να πω ένα χοντρό.

    149: Ποιός ήταν ο γκρεμός Νίκο; Γιατί στο ρέμα, έπεσε. Αν εννοείς να έκανε κυβέρνηση η Ενωμένη Δεξιά, συμφωνούμε. Αλλά εγώ μιλάω για την στάση του ΚΚΕ, που ενδιαφέρθηκε περισσότερο για την πάρτη του από ότι για την χώρα.

  153. Pedis said

    Ω ρε δε πα να κόψετε το λαιμό σας Σύριζα! 🤪 🤣🥳

  154. jesus said

    129: ναι όντως στην καθομιλουμένη χρησιμοποιούνται και οι δύο εκδοχές, κλιτή κ άκλιτη, κ εξαρτάται απ’ τα συμφραζόμενα. κ όντως στην επίσημη γλώσσα δεν κλινεται το ρεπό.

    η λέξη μπετό όμως έχει την ιδιαιτερότητα ότι υποχρεωτικά κλίνεται σε συγκεκριμένες χρήσεις (ο Νίκος συμφωνεί στο 160)

  155. Αγγελος said

    (151) Αν πάει να ψηφίσει μόνο το 12%, τότε, επειδή το 4% που ψηφίζει ΚΚΕ θα πάει να ψηφίσει (αν δεν πάρει γραμμή για αποχή 🙂 ), θα βρεθεί το ΚΚΕ με 33% και πιθανόν και πρώτο κόμμα. Τότε θα χ… επάνω τους όλοι οι άλλοι — κι εγώ μεταξύ τους, το ομολογώ 🙂 Αλλά αυτά είναι εξωπραγματικά σενέρια…

  156. aerosol said

    #138
    Προσωπικά δεν θεωρώ τυπικό το να γίνει η δημοκρατία κουρέλι, το θεωρώ ουσία.
    Ούτε εγώ (που ψήφισα Όχι) ούτε κανένας από τους πολλούς που γνωρίζω δεν ψήφισε για να δώσει διαπραγμευτική στήριξη για το ακριβώς αντίθετο από αυτό που ψήφισαν. Στην πιο δύσκολη και τρομακτική απόφαση που πήραμε ως πολίτες/ψηφοφόροι δεν κάναμε… μπλοφίτσες. Αυτό μπορεί να λέτε στον εαυτό σας οι του Ναι ή τα ΜΜΕ.

    Δεν θα ανοίξω την τεράστια κουβέντα του γιατί δεν βλέπω καθόλου ήρεμα νερά και του γιατί εξακολουθώ να κρίνω πως ψήφισα σωστά. Θα μείνω μόνο πως, παρά το μεγάλο βάρος της απόφασης του καθενός, αν έβγαινε το Ναι ΔΕΝ θα έλπιζα να γίνει κάποια πραξικοπηματική κίνηση εναντίον της λαϊκής βούλησης για να γίνει αυτό που θέλω εγώ, όσο σοβαρή κι αν έκρινα την κατάσταση. Αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα στο να στηρίζεις όντως το σύστημα της δημοκρατίας και το να το στηρίζεις μόνο όταν πάει με τα νερά σου. Δεν θεωρώ δημοκρατία το να έχεις τα παιδάκια να παίζουν πως αυτοκυβερνώνται αλλά στα «σοβαρά» να αναλαμβάνει κάποιος Μπαμπάς, είτε με στρατό, είτε με πολιτικό πραξικόπημα, είτε με ξεκάθαρη διαστρέβλωση της λαϊκής ψήφου.

    Η επικράτηση του Σύριζα στις επόμενες εκλογές για μένα ήταν μια παραδοχή πως είμαστε και τυπικά προτεκτοράτο και πως έπρεπε απλά να δούμε ποιος λακές ελπίζουμε να είναι πιο ήπιος στο μανατζάρισμα των έξωθεν εντολών. Οι ψήφοι του Σύριζα ήταν αρκετά λιγότεροι και σχεδόν ένας στους δυο δεν πάτησε στις κάλπες. Άλλοι το έριξαν στο σορολόπ, ρίχνοντας Λεβέντη.

  157. Γιάννης Κουβάτσος said

    152: Το ΚΚΕ δεν ασχολείται με ταπεινά καθήκοντα, όπως η διακυβέρνηση μιας αστικής δημοκρατίας. Κρατάει τις δυνάμεις του και την παρθενιά του για να ηγηθεί των μαζών κατά τη διάρκεια της Τρίτης Εφόδου στον ουρανό.

  158. Γιάννης Ιατρού said

    143: Μαγδαληνή
    Όχι μόνο απλά άρθρα που είναι σύμφωνα με την αντίληψη του, αλλά ψήφισε τις ενσωματώσεις των διεθνών συμβάσεων και της Ευρωπαϊκής Οδηγίας που είναι υποχρεώσεις της χώρας και θετικά μέτρα που εκκρεμούν με ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης (Μητσοτάκη) από το φθινόπωρο του 2019.
    Η Αντιπολίτευση και ειδικά ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε ένα προς ένα όλα τα αντεργατικά μέτρα που υπαγόρευσε ο ΣΕΒ.

  159. # 155

    Αγγελε, θα προσαρμοζότανε πάλι σε ποσοστό μονοψήφιο με μια κατάλληλη διάσπαση, αυτό διδάσκει η ιστορία

    # 151

    τον Νοέμβριο που θα επανέλθω στην Αθήνα, λοκντάουν μη υπάρχοντος και τσίπουρου υπάρχοντος θα σου το κάνω πενηνταράκια. προς ώρας μόνο κάτι χοντρό : ο κάθε «Κούλης» κυβερνά με περίπου 3 μύρια που τον ψήφισαν ( υποστηρικτές ή συνοδοιπόροι που δίνουνε και σ’ αυτόν «μια ευκαιρία» όπως έδωσαν και στον Ιωαννίδη μετά τον Π’δόπουλο) αρκετούς αν όχι να κουκουλώσουν, να αμφισβητήσουν οποιαδήποτε ατασθαλία του ΄(οικο+1)νομική, δεστο και εδώ μέσα με την ευγενική προσφορά του Κώστα. Οταν περιορισθούν στο 10% των προηγούμενων δεν θα είναι τόσο εύκολο γιατί δεν θα αντιπροσωπεύουν ένα 30-40% «ταγμένων» αλλά ένα ταπεινό 3-5% που δεν είναι ικανό να κουκουλώσει ατασθαλίες.
    Αυτό ακριβ’ως επιδιώκουν οι λίγες οικογένειες που κυβερνούν αυτόν τον τόπο μετά την χούντα, χωρίς να φαίνονται, επιβάλλοντας Μπουμπούκους για αντιπροέδρους, Καμμένους για συγκυβερνήσεις κα άσε τον Λάμπρο να βαυκαλίζεται με το «συνειδητοποιημένο λευκό «

  160. Κι επειδή το ποδόσφαιρο προηγείται της πολιτικής διάβασε ένα υποθετικό σενάριο

    Εστω πως αύριο ανακαλύπτεται στην Ελλάδα ο θηλυκός Κριστιάνο Ρονάλντο !
    Ποιός αμφισβητεί πως αν την «υπογράψει» ο Σαββίδης θα παίζει στην μόνιμη πρωταθλήτρια γυναικεία ομάδα του ΠΑΟΚ, ενώ αν την υπογράψει ο Μαρινάκης την ίδια ώρα ο Αυγενάκης θα φέρει νομοσχέδιο στην Βουλή που θα επιτρέπει ττην συμμετοχή γυναικών στο ανδρικό πρωτάθλημα ;

    🙂 🙂

  161. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Ο θατσερικός φανατισμός του Κωστή Χατζηδάκη ή του Αδώνιδος Γεωργιάδη είναι μόνο η αιχμή του δόρατος για τη θανάτωση κάθε δικαιώματος και ιστορικής κατάκτησης που έχουν απομείνει. Η ταξική μεροληπτικότητα των μέτρων που εξαγγέλλονται κάθε τόσο είναι μνημειώδης, ενώ και η πρεμούρα να υλοποιηθούν «εδώ και τώρα» εκφράζει τη συνείδηση ότι η πανδημία είναι μια χρυσή ευκαιρία να πληγούν τα κεκτημένα με οριστικό και τελεσίδικο τρόπο. Πρόκειται στην κυριολεξία για ένα ξεκαθάρισμα λογαριασμών από την πλευρά των ισχυρών του πλούτου με βαθύ πνεύμα ρεβανσισμού.

    Το δικό της μερίδιο ευθύνης έχει –τηρουμένων των αναλογιών– και η Αριστερά για την κατάσταση στο συνδικαλιστικό κίνημα, δεδομένων των πολιτικών που ακολούθησε για χρόνια, στη λογική «ιμάντας μεταβίβασης» και «κομματική γραμμή». Η γλώσσα και οι μέθοδοι δράσης παρέμειναν για δεκαετίες τόσο ξύλινες που αποξένωσαν ακόμα και τα πιο ενεργά και φιλότιμα μέλη τους.»
    https://www.efsyn.gr/stiles/ypografoyn/298785_hatzidakiam-mitsotakiam-eseis-trote-kai-pinete

  162. Triant said

    159: Τουναντίον Γιώργο. Αν πάει στις κάλπες μόνο το 10% αυτό θα σημαίνει οτι ο κόσμος έχει βαρεθεί/παραιτηθεί και οτι μπορούν να κάνουν (πιο) ότι θέλουν. Εσύ δηλαδή τι λές; Οτι βαριούνται να πάνε να ψηφίσουν αλλά είναι επί ποδός πολέμου; Έτοιμοι να βγουν στους δρόμους (και τις χιλιάδες μπάτσους που προσλαμβάνουν συνέχεια, τι θα τους κάνουν; Θα περνάνε γριές απέναντι;). Μπορεί, αλλά μάλλον δεν είναι το πιο πιθανό σενάριο. Δες τον κόσμο στις χώρες που η συμμετοχή είναι μικρή ή μικραίνει συνέχεια (ημών συμπεριλαμβανομένων).

  163. ΚΩΣΤΑΣ said

    156 Αεροζόλ

    Θεωρητικά και τυπικά είναι σωστές οι απόψεις σου, και σεβαστές και εκ μέρους μου.

    Το δικό μου σχόλιο γράφτηκε κάτω από διαφορετικό οπτικό πρίσμα. Ήμουν ψηφοφόρος του ΝΑΙ και είχα (και έχω) εδραία την πεποίθηση ότι τυχόν αποχώρησή μας από την ΕΕ, μόνο δεινά θα σωρεύσει στη χώρα μας. Θεώρησα ότι ο Τσίπρας, την τελευταία στιγμή, είδε την αλήθεια κατάματα, έπραξε το σωστό, και γι’ αυτό τάχθηκα μαζί του στο θέμα αυτό.

    Για το ηθικό της περίπτωσης, άλλα έλεγε και άλλα έκανε, και για το αντιδημοκρατικό της παραβίασης του δημοψηφίσματος, ας τον έλεγχαν πρώτα οι ψηφοφόροι του*, αλλά αυτοί τον επιβράβευσαν πάλι με την πρωθυπουργία. Αυτό δεν είδα να το σχολιάζεις επαρκώς. 😉

    *Ψυχολογικά σε καταλαβαίνω. Κάπως παρόμοια ένιωσα κι εγώ όταν είδα να επιλέγουν ως αρχηγό και πρωθυπουργό, στο χώρο μας, οι ομοϊδεάτες μου τον… Αντωνάκη.

  164. Triant said

    Του χουμ ιτ μέι κονσέρν. Το λοκντάουν έχει πάψει και η εστίαση έχει ανοίξει.
    Δεν ξέρω αν του πιάσατε του υπονοούμενου 🙂

  165. Pedis said

    Αυτό που θέλησε ο ΣυΠασόκ ήταν να δώσει το μήνυμα (σε συναγωνισμό με το κινάλ, που υπερψήφισε ακόμη περισσότερα … προοδευτικά άρθρα) ότι πρόκειται για σοβαρή πολιτική δυναμη ευθύνης, τάχα μου super partes, ώστε να την έχουν υπόψη τους οι δεξιοπασοκούληδες.

    Ντάξει, ένα ακόμη επεισόδιο στην καιροσκοπική και απολίτικη «κεντρο(δήθεν)αριστερή» εκλογική καμπάνια του ΣυΠασόκ, μα το χειρότερο είναι ο συμβολισμός: η υπερψήφιση του μισού νόμου «για πίσω στον 19ο αιώνα» μεγαλώνει την επιτυχία του βάρβαρου νεοφιλευθερισμού της ΝΔ και είναι φτύσιμο στον αριστερό κόσμο που ακόμη αντιστέκεται.

  166. sarant said

    164 Έχει και περιορισμό ατόμων;

  167. # 164

    Ιτς α λονγκγουέη του Τιπερέρι (διαγράφεται μια λέξη) Γκαλαξίντι, μπατ δε σπιριτ ις δερ…

    Εχω ζήσει λίγες μέρες σε μια πόλη που όλοι οπλοφορούσανε εκτός από τους αστυφ’υλακες. ολα κυλούσαν τόσο ήρεμα και πολιτισμένα, αντί να υπάρχει ο φόβος του αστυφύλακα μηπως τον δει και το θράσος του τραμπούκου όταν ξέρει πως δεν τον βλέπει οαστυφύλακας, υπήρχε ο φόβος του διπλανού κι ο καθένας φερότανε όπω πρέπει. Σε μια-δυο μέρες το πολύ το συνήθιζες. Κάπως το ίδιο συμβαίνει με τις δημοκρατικά εκλεγμένες κυβερνήσεις με μειοψηφικά ποσοστά κι ακόμα χειρότερα με τις δικτατορικές που «επιβραβεύονται» με ολοκληρωτικά ποσόστα.
    Ξανασκέψου το.
    Ουκ εν τω πολλώ (ποσοστώ) το ευ !!!!

  168. # 167

    Αντε επειδή έχει παλιόκαιρο έξω να σου γράψω κάτι ακόμα :

    Στην Ελλάδα υπάρχει ένα 20-25% «αμετακίνητοι» δεξιοί κι ένα μικρότερο μάλλον ποσοστό «αμετακίνητων» αριστερών σε χοντρές γραμμές. Κανένα από τα δυο δεν μπορεί να κυβερνήσει μόνο του και ασχολούνται όλοι με τους «μετακινούμενους » σαν (χαλασμένο) εκκρεμές που τους προσελκύουν με επιχειρήματα όπως τους Ινδιάνους με χάντρες και καθρεφτάκια…
    Τι να σου θυμίσω; το «η Ελλάδα στους Ελληνες», το «Εξω από το Νάτο» ή την «Πρώτη φορά αριστερά»(περιορίζομαι στην μία πλευρά) Μήπως είναι καλύτερα να μην ψηφίζουν όλοι αυτοί οι καιροσκόποι που είτε για λόγους της βλακείας τους, είτε για να διορίσουν το παιδί τους, είτε για να κτίσουν παράνομα προσέρχονται, ψηφίζουν και κρίνουν το αποτέλεσμα ; Οταν και αν ποτέ ξεφύγουμε από αυτό θα πηγαίινουν να ψηφίσουν μόνο όσοι έχουν ΑΠΟΨΗ
    Αμα κοβόταν το ρουσφέτι οι μισοί τουλάχιστον δεν θα ξαναπηγαίναν να ψηφίσουν.
    Η Θεοδώρα Εμβακοϊωάννη το είπε άπαξ και ξεκάθαρα : Αφού μας ψηφίσατε για 4 χρόνια θα κάνουμε ό,τι θέλουμε. οι άλλοι δεν το είπαν αλλά το πράττουν.

  169. Μαρία said

    Δύο νέες συλλογικές συμβάσεις μεταξύ εργοδοτών-εργαζομένων υπογράφτηκαν τις τελευταίες εβδομάδες που καλύπτουν συνολικά 450.000 μισθωτούς και εργοδότες αλλά το υπ. Εργασίας και ο κ. Χατζηδάκης …αρνείται να υπογράψει την έγκρισή τους.
    https://www.avgi.gr/gallery/podcasts/389572_dyo-syllogikes-symbaseis-ypograftikan-o-hatzidakis-kofeyei

  170. aerosol said

    #163
    «Επαρκώς» για ποιόν; Δεν κάνω διδακτορικό, τους λόγους για τους οποίους πιστεύω πως ξαναβγήκε ο Σύριζα τους είπα -όπως τους έζησα από τον κόσμο που γνωρίζω. Γι αυτό και θεωρώ πως έχει ελάχιστο πραγματικό αντίκρυσμα στην κοινωνία, είναι αξιωματική αντιπολίτευση χωρίς ισχυρές οργανώσεις, χωρίς πολλά μέλη και ελάχιστη εδραιωμένη παρουσία στον κόσμο. Νομίζω και ακόμα και το μισοπεθαμένο Πασόκ διατηρεί ακόμα περισσότερους αληθινούς «πιστούς». Εξ ου και θεωρώ γελοίες τις πάγιες, πλέον, κραυγές για υποτιθέμενες «ορδές Συριζαίων» που ακούω σε κάθε αντίδραση στην κυβερνητική πολιτική (και τα ακούω από εποχές Πάγκαλου, με τον Σύριζα στο 8%). Αν είχε ο Σύριζα τέτοιο κόσμο θα σάρωνε.

    Στην απάντησή σου καταλαβαίνω ακριβώς πως δεν σε (και θα τολμήσω να πω «σας») ενδιαφέρει το πώς θα γίνει αυτό που θέλεις. Αρκεί να γίνει. Η δημοκρατία είναι ένας δευτερεύον φερετζές που πετιέται όταν μας δυσκολεύει -και ας νιαστούν γι αυτόν κάποιοι άλλοι. Γι αυτό συγκρίνεις με τον Αντωνάκη. Όμως τον ψήφισαν κανονικά. Δεν ψήφισαν άλλον και βγήκε παράτυπα Αντωνάκης. Οπότε δεν με καταλαβαίνεις, θεωρείς πως αντιδρά μόνο αυτός που δεν πήρε αυτό που θέλει. Για μένα ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα.

  171. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Για μένα ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα.»
    Επειδή δεν βλέπεις την πολιτική οπαδικά. Αν την έβλεπες έτσι, θα ήθελες να νικήσει η παράταξη/ομαδάρα έστω και με μαϊμού πέναλτι στο 90′. Μια από τις κατάρες του τόπου μας είναι να ταυτιζόμαστε με τα κόμματα, όπως ταυτιζόμαστε με τις ποδοσφαιρικές ομάδες. «Δεν με νοιάζει αν τα κάνουνε μούσκεμα και χαντακώνουν τη χώρα, εγώ θα τους ψηφίζω πάντα, επειδή είναι το κόμμα ΜΟΥ, το κόμμα της οικογένειάς μου αναντάμ παπαντάμ.»

  172. ΚΩΣΤΑΣ said

    170 Aerosol

    Εντάξει, είπα, είπες… ευπρεπή διάλογο κάναμε, ας χαλαρώσουμε και αν το κρίνεις σκόπιμο, ας το λήξουμε εδώ.

    Θα κλείσω μόνο με τούτο. Από τα δικά σου επιχειρήματα, όπως εγώ τα κατανόησα, και σε ό,τι με αφορά, θεωρείς ότι με διακρίνει κάποιο έλλειμμα δημοκρατικότητας.

    Μού ‘μεινε όμως και μια απορία. Αυτοί που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και όσοι από αυτούς τον ξαναψήφισαν μετά την παραβίαση του δημοψηφίσματος, τί είναι; προοδευτικοί αριστεροί δημοκράτες ή κάτι χειρότερο από εμένα; 😉

  173. ΚΩΣΤΑΣ said

    Φίλε, Γιάννη Κ, ένα ερώτημα και για σένα, δεν σου απάντησα σε προηγούμενα σχόλια.
    Η τρίτη έφοδος στον ουρανό θεωρείς ότι θα γίνει με ελεύθερες δημοκρατικές εκλογές και απλή αναλογική; 🤪 🤣

  174. aerosol said

    #172
    ΟΚ, λήξις. Παρασύρομαι σχολιάζοντας νοοτροπίες. Δεν ήθελα να σε αδικήσω, ούτε με θεωρώ ηθικότερο ως άνθρωπο.

    Τι να απαντήσω στο άλλο; Διαφορετική απάντηση θα έδινα για τους «πριν» και τους «μετά», πιστεύω υπήρξαν ριζικά διαφορετικοί λόγοι . Θα μείνω στους μετά, όπως εγώ νομίζω:
    Οιι περισσότεροι είναι βυθισμένοι στο μη χείρον βέλτιστον, ελπίζοντας πως ο Σύριζα σε κοινωνικό και μικρο-οικονομικό επίπεδο θα είναι πιο προοδευτικός/αριστερός από τις εναλλακτικές. Έχει μια λογική, άσχετα αν εμένα δεν μου φτάνει. Άλλοι ίσως αυταπατώνται πως δεν έγινε τίποτα. Άλλοι έχουν συνηθίσει την πραγματικότητα της χώρας-προτεκτοράτο και ελπίζουν πως έστω κι έτσι κάνουν μια ελάχιστη διαφορά. Νομίζω ο κόσμος αποφεύγει να το σκέφτεται και προσπαθεί να βάλει κάτω από το χαλί τα παλιά, ελπίζοντας πως αργά ή γρήγορα το δίπολο θα είναι ανάλογο του Πασόκ-ΝΔ, όπως στα ’90s που δε μας καιγόταν και καρφί. Η ψυχολογική ανάγκη για μια αίσθηση κανονικότητας είναι μεγάλη και δεν έχουν ιδιαίτερη επιθυμία για γραφικότητες σαν αυτές που λέω εγώ, γιατί τους μαυρίζει την ψυχή. Αυτά πιστεύω, ας μιλήσουν και οι ίδιοι.

  175. Γιάννης Ιατρού said

    169: Λες να να μην υπογράφει ο Χατζηδάκης επειδή είναι «partner» (υπό την ευρεία έννοια) στην (φιλανδική) Wolt κλπ. ευαγή ιδρύματα;

  176. dryhammer said

    Το ρεπό έχει ως αντίθετο την εργάσιμη (ημέρα), ενώ τα ρεπά το ρε δεν πα (να…) κι ο partner.

  177. Γιάννης Ιατρού said

    Για κινέζους το ρεπά γίνεται ΛεΠά 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: