Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Τσιμπήστε και τσιμπηθείτε

Posted by sarant στο 30 Ιουνίου, 2021


Μη κρίνετε ίνα μη κριθήτε, λέει το Ευαγγέλιο, αλλά το τελευταίο διάγγελμα του πρωθυπουργού μας σε άλλη συμβουλή κατέληγε, σε παραίνεση: τσιμπήστε και τσιμπηθείτε ή τσιμπηθείτε για να τσιμπήσετε -ή, για να το μεταφέρω όπως γράφτηκε: Καλώ τα κορίτσια μας και τα αγόρια μας να τσιμπήσουν την ευκαιρία και να τσιμπηθούν με ένα εμβόλιο.

Συνήθως βέβαια τα κορίτσια και τα αγόρια δεν τσιμπιούνται με ένα εμβόλιο, αλλά μεταξύ τους, όμως το λογοπαίγνιο του πρωθυπουργικού λογογράφου, ο οποίος θέλησε με τον τρόπο αυτό να δώσει ένα νεανικό ύφος στις πρωθυπουργικές ανακοινώσεις, μας δίνει την ευκαιρία να λεξιλογήσουμε πάνω στις πολλές σημασίες του ρήματος αυτού, που θα του αφιερώσουμε το σημερινό άρθρο.

Το ρήμα «τσιμπάω» (ή τσιμπώ, αν προτιμάτε) είναι μεσαιωνικό. Σύμφωνα με τα ετυμολογικά λεξικά, προήλθε από το… κουνούπι. Το κουνούπι φυσικά τσιμπάει και το κουνούπι στα αρχαία ελληνικά λεγόταν «εμπίς», από την πρόθεση «εν» και το θέμα του ρήματος «πίνω». Οι ετυμολόγοι υποθέτουν έναν αμάρτυρο τύπο εξεμπίζω, που εξελίχθηκε σε *τσιμπίζω (επίσης αμάρτυρο) το οποίο από τον αόριστο θα έδωσε καινούργιο ενεστώτα. Έχει κάμποσους ελλείποντες (αμάρτυρους δηλαδή) κρίκους η εξήγηση αυτή αλλά νομίζω πως είναι γενικώς αποδεκτή.

Πάντως, τη λέξη τη βρίσκουμε στα μεσαιωνικά κείμενα, ακριβέστερα σε κείμενα των τελευταίων αιώνων του Βυζαντίου. Στον αγαπημένο μου Πωρικολόγο, ο βασιλιάς Κυδώνιος καταριέται τη Στάφυλο να τσαλαπατιέται και να δίνει κρασί και όσοι το πίνουν να κυλιούνται στις λάσπες και να κοιμούνται στο δρόμο «καὶ οἱ ὄρνιθες τοὺς τσιμπήσουν καὶ τοῦτοι νὰ μηδὲν γνώθουν».

Την ίδια πάνω κάτω περίοδο, στον Σπανό βρίσκουμε «ίνα τσιμπούν οι κουρούνες τας σάρκας σου», ενώ στον Μαρίνο Φαλιέρο: «Μὰ αὐτά σου τὰ δακάματα καὶ τὰ τσιμπήματά σου / μὲ κάμνουσιν, ἀλίμονο, νὰ φεύγω ἀπὸ κοντά σου».

Στην αρχή λοιπόν έχουμε την κυριολεξία, όταν κάτι αιχμηρό και λεπτό τρυπάει το δέρμα μας. Μπορεί να είναι το κεντρί της μέλισσας ή της σφήκας, μπορεί να είναι το δάγκωμα από κουνούπι, μύγα ή άλλο έντομο, μπορεί όμως να είναι και το αγκάθι ενός λουλουδιού ή ενός θάμνου ή μια βελόνα ή καρφίτσα ή ακόμα και τα αξύριστα γένια που μας τσιμπάνε στην επαφή. Η βελόνα της σύριγγας του εμβολίου σε αυτήν την κατηγορία τσιμπήματος ανήκει.

Μετά, έχουμε το τσίμπημα που το προκαλούμε σφίγγοντας και πιέζοντας το δέρμα με τον αντίχειρα και ένα άλλο δάχτυλο, συνήθως τον δείκτη, είτε οδυνηρά είτε θωπευτικά. Καμιά φορά τσιμπάμε κάποιον για να τον αφυπνίσουμε ή όταν ειναι αφηρημένος -και μια συνηθισμένη φράση για κάποιον που ζει κάτι πολυπόθητο είναι να πει «Τσίμπα με, μήπως ονειρεύομαι».

Τα πουλερικά, αλλά και τα άλλα πουλιά, τρώνε τσιμπώντας με το ράμφος τους την τροφή. Από εκεί η λέξη έφτασε να χρησιμοποιείται και για ανθρώπους, όταν τρώνε μικρή ποσότητα και πρόχειρα: Θα τσιμπήσουμε κάτι; Ή: Δεν πεινάω, τσίμπησα κάτι στο γραφείο.

Αλλά δεν τσιμπάνε μόνο τα πουλιά. Και τα ψάρια τσιμπάνε, αλλά μόνο όταν επιχειρούν να φάνε το δόλωμα στο αγκίστρι. Συνηθισμένη η ερώτηση προς ψαρά: Τσιμπάει σήμερα; Η εικόνα του ψαριού που ετοιμάζεται να καταπιεί το δόλωμα είναι τόσο ισχυρή και τόσο κοινή που έχει φυσικά αποκτήσει μεταφορική σημασία -νομίζω από παλιά. Οπότε, λέμε «τσίμπησε» ή «το τσίμπησε το δόλωμα» για κάποιον που δελεάστηκε και έπεσε στην παγίδα που του έχουμε ετοιμάσει. Και όταν θέλουμε να πείσουμε τον φίλο μας να μην αντιδρά στις προκλήσεις κάποιου άλλου, να αδιαφορήσει, του λέμε «Μην τσιμπάς». Το ίδιο κι όταν απορρίπτουμε προτάσεις δελεαστικές αλλά ύποπτες: «Δεν τσιμπάμε».

Από την εικόνα του τσιμπήματος με τα δάχτυλα, με επέκταση της σημασίας, το ρήμα χρησιμοποιείται επίσης όταν πιάνουμε ένα αντικείμενο ανάμεσα σε πολλά άλλα. Αλλά και όταν πετάμε κάτι σε κάποιον, μπορεί να του πούμε «Τσίμπα το». Με τη σημασία αυτή ο πρωθυπουργός κάλεσε τους νέους να «τσιμπήσουν την ευκαιρία», να την αρπάξουν. Και από τη σημασία «πιάνω» εύκολα πέρασε στο «συλλαμβάνω», πχ «Η αστυνομία τσίμπησε τον διαρρήκτη την ώρα που έβγαινε από το σπίτι με τη λεία». «Τον τσίμπησαν», τον συνέλαβαν. Ή, «τον έκαναν τσιμπητό».

Επέκταση της ίδιας εικόνας είναι η χρήση του «τσιμπάω» για να δηλωθεί η απόκτηση χρηματικού ποσού ή οφέλους με τρόπο έξυπνο (ή και δόλιο). «Πήγα να δω τον θείο μου και τσίμπησα ένα πενηντάρι χαρτζιλίκι» αλλά και «Μου τσίμπησαν το πορτοφόλι στο μετρό». Αλλά και όταν μια τιμή αυξηθεί: Οι τιμές των πρώτων υλών έχουν τσιμπήσει 5% τον τελευταίο μήνα. Και «Τσιμπημένες οι τιμές στο καινούργιο εστιατόριο».

(Πάντως, μπορεί κανείς να τσιμπήσει και κάτι όχι ευχάριστο -το λέμε επίσης οταν κανεις κολλήσει αρρώστια, ιδίως κρυολόγημα ή αφροδίσιο, όπως και στο στρατό για ελαφριά ποινή).

Να προσθέσουμε ακόμα τη σημασία του λεπτού χειρισμού, όταν επεμβαίνουμε σε ένα εργαλείο ακουμπώντας το ελάχιστα, π.χ. (απο το slang.gr) «Το στήνεις ωραία στη στροφή, τσιμπάς λίγο χειρόφρενο, στρώνεις με ανάποδο και τους γεμίζεις σκόνη». Με την ίδια σημασία λέμε ότι «τσιμπάει τα ζάρια», όταν τα ρίχνει με τρόπο που (υποτίθεται) φέρνει ευνοϊκή ζαριά. Υπάρχει και η περιφρονητική έκφραση άρνησης: Τσίμπα ένα αρχίδι!

Τέλος, στη μέση φωνή, το τσίμπημα μπορεί να είναι και ερωτικό. Λέμε ότι ο τάδε «τσιμπήθηκε μαζί της από την πρώτη στιγμή» ή ότι η άλλη «είναι τσιμπημένη με ένα αγόρι από τη σχολή».

Τελειώνοντας την επισκόπηση του βασιλείου των τσιμπημάτων, διαπιστώνω ότι ξέχασα την έκφραση «Μύγα σε τσίμπησε;» (ή: Ποια μύγα σε τσίμπησε;) που τη λέμε σε κάποιον που ξαφνικά οργίζεται χωρίς εμφανή λόγο ή που υπεραντιδρά. Επίσης, στο κιτάπι μου βρίσκω την ξεχασμένη πια παιδική φράση «Αβράκωτη μηλιά, σε τσιμπάνε τα πουλιά» που λεγόταν στα κοριτσάκια που έβγαιναν να παίξουν χωρίς να φοράνε βρακάκι.

Όσο για το εκατονπενηντάρι που θα τσιμπήσουν οι νέοι (της ηλικίας 18-25) εάν τσιμπηθούν έστω και με την πρώτη δόση, είναι μέτρο που δεν θα βλάψει, αν και βέβαια αποτελεί ομολογία αποτυχίας της ως τώρα εμβολιαστικής πολιτικής, έστω κι αν ο πρωθυπουργός προσπάθησε να το χρυσώσει ως επιβράβευση των νέων για τις θυσίες που έχουν κάνει μέσα στην πανδημία.

Αλλά ελάχιστα πιστευτός γίνεται ο πρωθυπουργός, τη στιγμή που όλοι τον έχουν ακούσει να επιδίδεται σε μισονεϊκά κηρύγματα από το βήμα της Βουλής, επιρρίπτοντας την ευθύνη για το δεύτερο κύμα «όχι στον τουρισμό αλλά στους ανεύθυνους νέους», όταν τα κυβερνητικά παπαγαλάκια συναγωνίζονταν σε εκφράσεις αποτροπιασμού για τους νέους που συγκεντρώνονταν στις πλατείες, ενώ την ίδια στιγμή η αστυνομία δεν τσιγκουνευόταν χημικά και ξύλο. Ούτε θα είναι ικανή αποζημίωση το εκατονπενηντάρι για τις δεκάδες χιλιάδες νέους 18-19 χρονών που θα μείνουν εκτός ανώτατης εκπαίδευσης εξαιτίας της εμμονής της κ. Κεραμέως να εφαρμόσει από φέτος το μέτρο της βάσης εισαγωγής.

Μ’ άλλα λόγια, ελπίζω πως οι νέοι θα σπεύσουν να τσιμπήσουν την προπληρωμένη κάρτα και να την αξιοποιήσουν, αν όμως η κυβέρνηση επιχειρήσει να εξαργυρώσει σε ψήφους την παροχή αυτή, περιμένω πως θα της απαντήσουν, για να μείνουμε και στο πνεύμα του άρθρου, «Δεν τσιμπάμε!»

 

 

204 Σχόλια προς “Τσιμπήστε και τσιμπηθείτε”

  1. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    \τι να τσιμπηθούν (-ούμε), η μπαρούφα της ΝΔ έχει φτάσει στον ουρανό. Κι έχεις και τα μεγάφωνά της….

  2. Καλημέρα

    να αναφέρουμε και το …τσίμπι-τσίμπι κόκορα, που τα πας τα μήλα κ.λ.π. όπου οκαθε ένας τσίμπαγε την νάστροφη του χεριού του άλλου !

    Πολύ πλάκα θα είχ αν οι αντιεμβολιαστές πρόσφεραν 200άρια για να μείνουν ανεμβολίαστοι οι νεολαίοι…

    Πολύ εκνευριστική η ερώτηση «τσιμπάνε ;» στου ψαράδες τη παραλίας, Αντίθετα οι καθετάκηδες με τις βάρκες ρωτάνε αν τρώνε τα ψάρια !!

  3. Κουνελόγατος said

    Υπάρχει και η περιφρονητική έκφραση άρνησης: Τσίμπα ένα αρχίδι!

    Σμπαρακουάκ!!!

  4. dryhammer said

    Καλημέρα!
    Και οι τσιμπίδες, τσιμπιδάκια, μυτοτσίμπιδα κλπ που με τα λεπτά άκρα (σε σχέση με το μήκος τους) αναπαριστούν το ράμφισμα προκειμένου να πιάσουν κάτι. [Εξαιρούνται τα οδοντωτά κροκοδειλάκια]

  5. voulagx said

    «Υπάρχει και η περιφρονητική έκφραση άρνησης: Τσίμπα ένα αρχίδι!»
    Νομίζω η πλήρης έκφραση είναι: «Τσίμπα ένα αρχίδι μέχρι να βγει το ψητό».

  6. Triant said

    Καλημέρα

    Και το επικό τσίμπημα:

  7. ΣΠ said

    Καλημέρα.

  8. nikiplos said

    Καλημέρα σε όλους. Ενδιαφέρον. Να προστεθεί και το ραμφίζω για τα πουλιά ή μήπως είναι νεότερο;

    Για την εμβολιαστική πολιτική. Θεωρώ εξαρχής πως είναι αποτυχημένη. Θα ήταν αποτυχημένη έτσι κι αλλιώς οποιαδήποτε κυβέρνηση κι αν ήταν, εφόσον ο μαζικός εμβολιασμός είναι δείγμα κοινωνικής ενσυναίσθησης, ευθύνης και υποχρέωσης, έννοιες ανύπαρκτες πρακτικά στη χώρα μας που δεκαετίες τώρα πρωτεύει ο αλόγιστος ιδιωτικός ατομισμός.

    Αυτές οι έννοιες γεννώνται από την οικογένεια, την κοινότητα, την κοινωνία. Εμείς μέχρι την οικογένεια και την παρέα μας φθάνουμε κι εκεί τελειώνει το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνικής μας ενσυναίσθησης κι ευθύνης. Ξεφεύγουν κάποιοι κοινωνικοί με φίλους και φυσικά συνεκτικοί πολιτικοί χώροι, που περισσότερο παρέες είναι.

    Ο εμβολιασμός δεν θα έπρεπε να προτείνεται ως μέσον αποτροπής της εξάπλωσης του ιού, αφού κι ο εμβολιασμένος μεταδίδει λένε. Επομένως δεν θα έπρεπε με τίποτε να δωροδοκείται ο πολίτης, οιασδήποτε ηλικίας. Ο εμβολιασμός γίνεται για να μας προστατέψει, για να μην βρεθούμε απροετοίμαστοι απέναντι σε έναν επικίνδυνο ιό και πάμε αδιάβαστοι, πριν την ώρα μας, εμείς και αρκετοί νεότεροι, αφού ο ιός χτυπάει αλύπητα τους άνω των 40, ενώ δεν ξέρουμε τι προβλήματα προκαλεί σε νεότερους που δήθεν δεν κινδυνεύουν.

    Τον ιό τον εξαπλώνουν οι συνθήκες της αστικοποιημένης ζωής μας:

    Δεν μπορούμε να γλυτώσουμε από τον οποιονδήποτε ιό. Μπορούμε όμως:
    να κρατήσουμε ποιοτικά εθνικά συστήματα υγείας
    να κρατήσουμε υγιή εθνικά ασφαλιστικά ταμεία που θα παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες, χωρίς να κάνει βουταρία το κράτος
    να έχουμε παιδεία, ώστε να μάθουμε να εμπιστευόμαστε την Επιστήμη και τους Επιστήμονες κι όχι τους τσαρλατάνους [*].

    [*] Δυστυχώς είμαστε ένα κράτος που έχει αρκετούς τσαρλατάνους σε καίρια πόστα και νευραλγικές θέσεις επιστημόνων.

    ΥΓ> Με τόση παραφιλολογία που έχει κυκλοφορήσει για τα εμβόλια, καταλαβαίνω όσους έχουν φόβο ή ενδοιασμό, παρόλο το τσουβάλιασμα που τρώνε ως αντιεμβολιαστές. Οι ύπαρξη αρνητών του ιού, όμως θεωρώ ότι είναι σαφής αποτυχία του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

  9. nikiplos said

    @3 και 5@: Και αν θέλεις να ξεκινήσεις ευγενικά τη συζήτηση, την αρχίζεις με ερώτηση:
    -Πιρούνι έχει(ς);

  10. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    6 Ναι μπράβο

    7 Α δεν το ήξερα

    9 Ή: Πιρούνια έχετε σπίτι σας;

  11. Πουλ-πουλ said

    Και οι ζαβολιάρηδες τσιμπούν τα ζάρια στο τάβλι..

  12. Georgios Bartzoudis said

    (α) Τσιμπίδι λέγεται μακεδονιστί η καλούμενη (εν Χαμουτζία) μασιά.

    (β) Ούτε θα είναι ικανή αποζημίωση το εκατονπενηντάρι για τις δεκάδες χιλιάδες νέους 18-19 χρονών που θα μείνουν εκτός ανώτατης εκπαίδευσης εξαιτίας της εμμονής …. να εφαρμόσει από φέτος το μέτρο της βάσης εισαγωγής».
    # Τί σχέση μπορούν να έχουν με την «ανωτάτη εκπαίδευση» όσοι νέοι (ή γέροι) δεν πιάνουν τη βάση εισαγωγής;;; [Α! ναι: Χαρά στον τσιπροσύριζα, πουθα κάνει το κάλεσμα «όσοι κουμπούρες, έλθετε πρός με. Ίσως κάποτε να σας κάνω και υπουργούς»].

  13. Νεσταναιος said

    8.
    Η ύπαρξη αρνητών του ιού, εγώ θεωρώ ότι είναι σαφής επιτυχία του φιλοσοφικού μας παρελθόντος.

  14. ΝΕΣΤΑΝΑΙΟΣ said

    1.
    Και αν φοράει μάσκα, θα έχει δίκιο;

  15. Πουλ-πουλ said

    8. Nikiplos
    «ο μαζικός εμβολιασμός είναι δείγμα κοινωνικής ενσυναίσθησης, ευθύνης και υποχρέωσης, έννοιες ανύπαρκτες πρακτικά στη χώρα μας που δεκαετίες τώρα πρωτεύει ο αλόγιστος ιδιωτικός ατομισμός.»

    Πολύ σωστά. Οπότε η πολυκατηραμένη «ατομική ευθύνη», «κοινωνική ευθύνη» θα έπρεπε να λεγόταν.

  16. Aghapi D said

    Και έκανα και τη δεύτερη δόση, τσιμπήθηκα ξανά δηλαδή από μιαν αλαφροχέρα νοσηλεύτρια.
    Απογοητεύτηκα που δέν είχα καμία παρενέργεια να νοιώσω ηρωίδα, όμως με ενθουσίασε η συμβουλή τού γιατρού: «Εγώ για χαλαρώνω το βράδυ τσιμπάω ένα ουίσκι. Εσείς μάλλον τού τσίπουρου μού φαίνεστε» «Εντάξει», απάντησα, «αν τσιμπήσω ένα τσίπουρο θα πειράξει;»
    Με βεβαίωσε πως αν είναι μόνο ένα μικρό δέν τρέχει τίποτα και τσίμπισα στον γυρισμό ένα μπουκαλάκι από κείνες τις μινιατούρες των περιπτέρων και είμαι ικανοποιημένη 😉

  17. ΣΠ said

    – Τσίμπα ένα αρχίδι.
    – …
    – Δεν πιστεύω να παρεξηγήθηκες.
    – Όχι.
    – Ε, τσίμπα ένα ακόμα.

  18. Aghapi D said

    Γνώμες για όσα κόμματα «τσιμπάνε» ονόματα για να ανεβάσουν τις ψήφους τους;
    Και το αντίστροφο: για όσες,-ους κολλάνε σε ένα κόμμα για να τσιμπήσουν ψήφους;

  19. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Η ύπαρξη αρνητών του ιού, εγώ θεωρώ ότι είναι σαφής επιτυχία του φιλοσοφικού μας παρελθόντος

    Μπα, όχι. Οι ΑΗΠ φιλοσοφούσαν άνευ μαλακίας.

  20. Γιάννης Ιατρού said

    Υπέρ του εμβολιασμού είναι, αλλά όταν διαβάζεις κάτι τέτοια σκέφτεσαι πως άνοιξε ο δρόμος για υποχρεωτικούς εμβολιασμούς…
    Και άσχετα με τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού, κάτι το πολύ πιθανό όταν κάποιοι έχουν εξ επαγγέλματος άμεση επαφή με το κοινό (π.χ. ιατροί, διασώστες, εκπαιδευτικοί, κάποιοι εργαζόμενοι σε δημ. υπηρεσίες, σε τράπεζες και σε καταστήματα λιανικής (σε μητρώα/πρωτόκολλα κλπ., γκισέ, ταμεία και παρόμοια)).
    To ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής του υποχρεωτικού εμβολιασμού στην ΕΜΑΚ

  21. atheofobos said

    όταν τα κυβερνητικά παπαγαλάκια συναγωνίζονταν σε εκφράσεις αποτροπιασμού για τους νέους που συγκεντρώνονταν στις πλατείες,

    Πράγματι οι διαδηλώσεις και τα κορονοπάρτι συμβάλλουν καλύτερα από τα εμβόλια στην καταπολέμηση του ιού! Άλλωστε και αν κολλήσουν θα μπορούσαμε να τους θεραπεύσουμε με μονοκλωνικά αντισώματα, όπως από καιρό διατείνεται, πρωτοπορώντας διεθνώς, πρώην υπουργός Υγείας ο οποίος μάλιστα λόγω ηλικίας δεν θα εισπράξει τα 150 ευρώ όταν αποφασίσει να εμβολιαστεί!
    Μήπως δε θα έπρεπε να θεσμοθετηθεί και ένα 150 παρηγοριάς σε όλα αυτά τα στιβαρά μυαλά που στερήθηκε η επιστήμη στην χώρα μας με την εφαρμογή της βάσης εισαγωγής;
    Με τους αριστούχους περιμένουμε να στηθούν τα κομματικά τραπεζάκια στα Πανεπιστήμια και να στελεχωθούν τα κόμματα ;

  22. Γιάννης Ιατρού said

    20: …Υπέρ του εμβολιασμού είμαι…

  23. Υπάρχει και σχετικό τραγούδι:

    Δώσε βάουτσερ στους νέους
    να χαρούνε τη ζωή
    τα εμβόλια να κάνουν
    και να είναι κόβιντ φρι…

    Κι άμα δεις πως δε μασάνε,
    δε λυγάνε, δε τολμούν,
    βάλ’ τους ένεση στο μπράτσο,
    το μπαράκι πριν διαβούν…

  24. Nestanaios said

    19. Ευτυχώς που δεν σε λένε «Αράουτ».

  25. Pedis said

  26. Avonidas said

    Ευτυχώς που δεν σε λένε «Αράουτ».

    Κρίμα που δεν μπορείς ν’ αποφασίσεις πώς σε λένε.

  27. Pedis said

    Τώρα το ελληνικό Δημόσιο ασκεί έφεση, ισχυριζόμενο ότι

    «ο αντίδικος έχει αποθεραπευτεί και έχει ανακτήσει την ακοή του και επομένως δεν είναι πλέον ανίκανος προς εργασία, ούτε υφίσταται κάποια παραμόρφωσή του που να δυσχεραίνει την κοινωνική του και προσωπική του ζωή»,

    αλλά και ότι δεν δύναται να τον αποζημιώσει αφού

    «η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας έχει επιδεινωθεί πρωτοφανώς στα χρονικά της σύγχρονης ιστορίας της Ελλάδας κι έχει προσλάβει διαστάσεις άμεσα απειλούμενης κατάρρευσης της οικονομίας κι εθνικής χρεοκοπίας».

  28. Pedis said

    Ας πω και μια καλημέρα, τρόπος του λέγειν.

  29. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα ! Να σημειώσουμε και το σχετικό όρο, τα νυκτά (δηλαδή τσιμπητά) έγχορδα όργανα, στα οποία οι χορδές τσιμπιούνται με το νύχι ή την πένα. Στο παλιότερο, βέβαια της οικογέλειας, το τσέμπαλο, οι χορδές τσιμπιούνταν με φτερά πουλιών.

  30. Πάνος με πεζά said

    @29 : …δηλαδή παιζόμενα με τα νύχια (όνυξ). έχγορδα όργανα…

  31. ΚΩΣΤΑΣ said

    20 Γιάννη, ως τώρα και διαχρονικά επί όλων των κυβερνήσεων, ο εμβολιασμός των παιδιών ήταν υποχρεωτικός, προκειμένου να γίνει δεκτή η εγγραφή ενός παιδιού στην Α’ τάξη του δημοτικού.

    Όταν άρχισε η έλευση προσφύγων και μεταναστών, ήταν και για τα παιδιά αυτών των κατηγοριών και επιπλέον τους δινόταν η δυνατότητα να εμβολιαστούν δωρεάν τα παιδιά σε υπηρεσίες της πρόνοιας.

    Τώρα, βέβαια, συμφωνώ κι εγώ μαζί σου. 😉 Λόγω του ότι έχουμε νέα δεδομένα, διδακτορία Κυριάκου, του αρίστου, ο εμβολιασμός πρέπει να γίνει υποχρεωτικά προαιρετικός, ίνα μην είπω και να απαγορευτεί, έως ότου προκύψει καμιά υπαρκτή σοσιαλιστική κυβέρνηση η οποία θα είναι και η μόνη που θα έχει το δικαίωμα να αποφασίσει ό,τι θέλει… 🤗

    Σε πειράζω και λίγο επειδή σε εκτιμώ, μην απαντήσεις με κανένα κατεβατό! 😂

  32. Πουλ-πουλ said

    Μόλις τσίμπησα το βασιλικό

  33. Γεράσιμος said

    Στα αρχαία ελληνικά το κουνούπι λεγόταν «κώνωψ» (Ηρόδοτος, Αισχύλος, Ιππής του Αριστοφάνη κλπ). Εμπίς ήταν η σκνίπα, όχι το κουνούπι. Ο Σουΐδας στο λήμμα «εμπίς» γράφει: «[Ἐμπίς:] κώνωψι παραπλήσιον. ζωύφιον παρὰ τοῖς ὕδασι γινόμενον ὅμοιον κώνωπι, μεῖζον δὲ τῇ περιοχῇ καὶ κατὰ τὸ μέσον λευκῷ περιεζωσμένον». Και ο Αριστοτέλης στο «Περί Ζώων» τρείς φορές γράφει πως άλλο είναι η εμπίς και άλλο ο κώνωψ

    Δεδομένου ότι η σκνίπα δεν τσιμπάει όπως το κουνούπι, η ετυμολογία του «τσιμπώ» από την εμπίδα που δίνει ο Μπαμπινιώτης και αποδέχεται ο κ. Σαραντάκος είναι εξαιρετικά αμφίβολη. Πειστικότερη είναι η εκδοχή ότι το ρήμα «τσιμπώ» ανάγεται στη λέξη «κίμβιξ» (= «γλίσχρος, μικρολόγος, φιλάργυρος, λεπτολόγος») ή στο ρήμα συμπιέζω. Επίσης υπάρχει η εκδοχή (για μένα είναι η πειστικότερη όλων) ότι το «τσιμπώ» προέρχεται από το απαρέμφατο «πιπίζειν» (= το να ρουφάς κάτι, εξ ού και η λέξη «οινοπίπης» για τους μεθύστακες) που επί Ρωμαϊκής εποχής κατήντησε να σημαίνει «κάνω πεολειχία»

    Τέλος υπάρχει και η περίφημη φράση του Αριστοφάνη από τις «Νεφέλες» (στίχος 165)

    « σάλπιγξ ὁ πρωκτός ἐστιν ἄρα τῶν ἐμπίδων.»

    που ο πολυδιαφημισμένος Θρασύβουλος Σταύρου μεταφράζει…

    «Του κουνουπιού ο ποπός λοιπόν… τρομπέτα!»

    κάνοντας ο αλιτήριος 3 χοντρά λάθη μέσα σε 6 λέξεις: 1. Άλλο ποπός και άλλο πρωκτός, 2. Άλλο σάλπιγξ και άλλο τρομπέτα 3. Άλλο εμπίς (= σκνίπα) και άλλο κουνούπι. Και διηγώντας τα να κλαίς για την τραγωδία που ονομάζεται «Μετάφραση αρχαιοελληνικών κειμένων στα ρωμέηκα»

  34. Triant said

    Ο πιο σοβαρός λόγος να εμβολιασθούν σχεδόν όλοι είναι για να μην υπερφορτώνεται το σύσημα υγείας. Δεν είναι άδικο ένας που δεν εμβολιάστηκε από άποψη να πάρει την θέση στην ΜΕΘ ενός που έκανε ότι μπορούσε αλλά έπεσε στο ποσοστό; Δεν θέλω (ακόμα) να πω πως οι εκ πεποιθήσεως μη εμβολιασθέντες δεν πρέπει να νοσηλεύονται αλλά μια μειωμένη προτεραιότητα όσο φασιστική και αν ακούγεται (ή είναι) είναι δίκαιη.

  35. Triant said

    Έλεγα κι εγώ: Πουν’ το σκουλήκιι, πουν’ το σκουλήκι; Έ! εκεί ήταν, αμέσως μετά τη στροφή 🙂

  36. Konstantinos said

    Τσιμπηδας στην κατασκευή ειναι ο ηλεκτροσυγκολλητης. Και μαλιστα αυτος που κανει γαζι. Αυτος που κοβει, μονταρει, κανει πονταρισματα ειναι εφαρμοστης/μονταδορος

  37. @ 30 Πάνος Με Πεζά

    >>…δηλαδή παιζόμενα με τα νύχια (όνυξ). έχγορδα όργανα…

    Δηλαδή το νυσσόμενο εννοεί με τους όνυχες; Ίδια ετυμολογία είναι;

  38. Πάνος με πεζά said

    @ 37 : Νομίζω ναι.

  39. spyridos said

    Τώρα έχει επικρατήσει να τα λέμε βρώμικα αλλά αρχές της δεκαετίας του 90 τα λέγαμε τσιμπητά.
    https://tinyurl.com/ypxjjr9h

  40. Kakia Ps said

    Στη Θεσσαλία χρησιμοποιούμε ευρέως το «τζουνάω», όταν αναφερόμαστε στο ελαφρύ τσίμπημα (από τα μούσια, από κάποιο άγριο στην υφή ύφασμα, κ.τ.λ). Δεν λέμε, δηλαδή, «Το πουλόβερ με τσιμπάει», αλλά «με τζουνάει»!

  41. ΣΠ said

  42. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    37 Δεν βλέπω στο ετυμολογικό λεξικό να έχει σχέση το νύχι με τη νύξη

    33 Θα κατρακυλήσουμε κι άλλο στην Αλέξαινα.

  43. Nestanaios said

    33. Ναι στο «συμπιέζω» και θα έπρεπε να γράφεται με «υ». Τσυμπάω. Παλαιά αρκαδική και κυπριακή προφορά του «συν» είναι «τσυν». Και έχουμε Τσυν + πάω = τσυμπάω. Το «πάω» είναι το «πιέζω». Π = πίεση. Το γλωσσικό στοιχείο της πίεσης καταγράφεται με το γράμμα «π» για να μαθαίνουν και οι γιατροί.

  44. Καλημέρα!
    Υπάρχει και το παιδικό τραγούδι – παιχνίδι – λάχνισμα: Τσίμπι τσίμπι τον αετό, τον αετό τον σταυραετό, που τσιμπάς ελαφριά το χέρι ή το πόδι των παιδιών που συμμετέχουν.

  45. ΣΠ said


    http://www.cine.gr/film.asp?id=702714

  46. Costas Papathanasiou said

    Γειά και χαρά!
    Ωραίο άρθρο, γραμμένο θαρρείς ως συνέχεια και απόηχος του μποστικού «Αι λάικ τσιμπολογάικ» (ίδιον αυτό και της τσιμπίδας του νόμου).
    Εναλλακτικά, πέραν της κρατούσας ετυμολόγησης, θα μπορούσε να εξεταστεί ως ευλογοφανής και η συσχέτιση ελλ. “τσιμπώ” και ιταλ cibo(=τροφή, πρβλ πορτογ. cevo =δόλωμα,βοσκοτόπι, τροφή και ισπαν. cebo =δόλωμα) όθεν cibare(=τρέφω, γονιμοποιώ, τρώω) τα οποία μπορεί να αναχθούν στο λατ. cibus (τροφή), λέξη σκοτεινού ετύμου, συγγενής κατά μία εκδοχή με τα κιβωτός και (κυπρ)κίβισις/ (αιολ.)κίββα(=ταγάρι, σακούλι).
    Υπό το πρίσμα αυτό η προτροπή «Τσιμπηθείτε για να τα τσιμπήσετε», μπορεί να συμπληρωθεί και με το « να τηνε σακουλεύεστε, να μη σας σακουλιάσουν»

  47. Avonidas said

    #42. Θα κατρακυλήσουμε κι άλλο στην Αλέξαινα.

    Σώπασε, κυρα Αλέξαινα,
    και μην πολυδακρύζεις·
    πάλι, με χρόνια, με καιρούς
    πάλι δικά μας θα ‘ναι

    😉

  48. Τα τσιμπογιαννάκια δεν ξέρω τι τσιμπολογάγανε, τσίμπαμ-τσατσούμπαμ

  49. sarant said

    46 Δεν το θυμόμουν αυτό το αριστούργημα

  50. Πάνος και Νίκος

    Κι εμένα παράξενο μου φάνηκε, αλλά…

  51. Γιάννης Ιατρού said

    42β: Μόνο θα κατρακυλήσουμε. θα βυθιστούμε στον βούρκο 🙂 🙂 🙂

    31: Όπως τα λες Κώστα, έτσι είναι.
    Η υγεία των παιδιών είναι θέμα των γονιών τους κι αυτοί αποφασίζουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Τώρα το ό,τι το κράτος μας θεωρεί ανήλικα «παιδιά του» είναι ιδιαίτερα συγκινητικό😥
    Σου αφιερώνω το άσμα «σκαλί καλέ μου σκαλί, σκαλί θα κατεβώ…» 😋

  52. Πάντως απ ‘οτι θυμάμαι ο Σουρής μεταφράζει στις Νεφέλες :

    – Λοιπόν στενό κολάντερο…(δεν θυμάμαι).. κι’ ηχεί με βίαν όλος
    – Μοιάζει λοπόν με σάλπιγγα των κουνουπιών ο κώλος

  53. Γιάννης Ιατρού said

    Όλα προς πώληση! Το νερό – νεράκι θα πούμε, εκτός κι αν βροντάει η τσέπη να αγοράζουμε μόνο εμφιαλωμένο. Συντήρηση του δικτύου ύδρευσης σε ιδιώτες…
    Τσιμπήστε τώρα και την είσοδο των ιδιωτών στη διαχείριση των υδάτων, me τροπολογία που κοτσάρισε η κυβέρνηση της καρδιάς μας (για τον Κώστα το λέω😎) σε άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας για τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και ζητήματα σχετικά με την πανδημία….

  54. GeoKar said

    Τσιμπημένο -απο πλευρας ενδιαφέροντος- το άρθρο (κ τα σχόλια) σήμερα, αλλά εμενα μου δημιουργήθηκε η εξής απορία, αγαπητέ Νικοκυρη, απο την τελευταία πρόταση της προτελευταίας παραγράφου: η έμφαση (ως προς την εμμονή της Κας υπουργού) είναι στο «από φέτος» ή εν γένει στην εφαρμογή βάσης εισαγωγής?

  55. dryhammer said

    40. Αν το τσίμπημα του πουλόβερ είναι πιο έντονο, στα όρια του ξεγδέρνω, τότε γρα-τζουνάει ενώ η γάτα με τα νύχια μας τσαγκρουνάει. [Αλλού και μας τσιδώνει]

  56. dryhammer said

    (συνέχεια) ή και μας τσουγκρανάει [Κι αν μας σκίσει τα ρούχα μας τσι-τσιδώνει]

  57. dryhammer said

    Αυτή τη στιγμή βαστάμε στους 35 κι ανεβαίνει, κι αύριο χειρότερα…

  58. Χαρούλα said

    Λέγεται για τον Καβάφη, που δεν ήθελε και πολύ, να τον επισκέπτονται.

    Όταν λοιπόν είχε επισκέπτες οι οποίοι ήταν φλύαροι, τους διέκοπτε με ένα μπολ με ελιές και έλεγε «τσιμπάτε μια ελιά». Ο συνομιλητής έπαιρνε την ελιά, έπρεπε να σταματήσει για να φάει την ελιά, να βγάλει το κουκούτσι, να το αφήσει. Άρα σταμάταγε τη φλυαρία που ενοχλούσε τον ποιητή. Όταν ο καλεσμένος του επέμενε να συνεχίζει την πολυλογία ο Καβάφης ξανάβγαζε το μπολ και του έλεγε «τσιμπάτε μία ακόμη ελιά» και με αυτό τον τρόπο συνεχιζόταν μετ΄ εμποδίων η συνομιλία….

  59. ΚΩΣΤΑΣ said

    40 – 56
    Θεσσαλικά ρήματα ή και άλλων περιοχών;
    Τζουνάω, γρατσουνάω, γραπατσαλώνομαι, τσιουκανάω…

    12
    Γιώργο Μπ., τσιμπίδα και μασιά τη λέμε κι εμείς οι βορειότεροι των χαμουτζήδων.

  60. spyridos said

    52
    Κάνετε κάποιο λάθος.

    1. Το 1/3 ως το 1/2 των παιδιών του Μωραίτη δεν έχουν εμβολιαστεί (δεν μιλάω για κόβιντ, τα κοινά εμβόλια).
    Δεν είναι αλλοδαποί. Αυτόχθονες φραγκάτοι και χιπστεράτοι είναι. Το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι.
    2. Τα εμβόλια για κόβιντ ΕΙΝΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ και δεν έχουν πάρει κανονική άδεια.
    Τα προβλήματα που προκαλούν στους νέους είναι προς το παρών περισσότερα από τα προβλήματα της κόβιντ.
    3-6.000 μυοκαρδίτιδες στους νέους στο Ισραήλ.
    3. Παλιά λέγαμε, παιδιά και γυναίκες πρώτα, σε περίπτωση ανάγκης. Για να σώσουμε το μέλλον.
    Τώρα λέμε τα γερόντια πρώτα και μάλιστα σε βάρος των παιδιών. Άπειρα παραδείγματα εγωιστικής συμπεριφοράς των γεροντότερων την τελευταία δεκαετία. Από το ας πάρω εγώ τη συνταξούλα και υπογράφω να ζει με 400 ευρώ όλη του τη ζωή το εγγόνι μου ως το να ψοφήσει το εγγόνι μου για να επιζήσω εγώ.

    Λίγη αυτοκριτική δεν θα μας έβλαπτε.

  61. dryhammer said

    Συνήθως, επί μαγκαλειοτάτων και καρβουνοειδών (νά κι ο κάβουρας) τσιμπίδα είναι εκείνο το τετραγωνικής διατομής με γωνιά στο άκρο που πιάνει, ενώ μασιά το πλακέ από έλασμα (για να μη μπούμε σε ειδικά εργαλεία, από την τσιμπίδα του σιδερά μέχρι τις μασιές για τα μπατζάκια στους ποδηλάτες και τα τσιμπιδάκια και μασιδάκια των μαλλιών)

  62. […] Μη κρίνετε ίνα μη κριθήτε, λέει το Ευαγγέλιο, αλλά το τελευταίο διάγγελμα του πρωθυπουργού μας σε άλλη συμβουλή κατέληγε, σε παραίνεση: τσιμπήστε και τσιμπηθείτε ή τσιμπηθείτε για να τσιμπήσετε -ή, για να το μεταφέρω όπως γράφτηκε: Καλώ τα κορίτσια μας και τα αγόρια μας να τσιμπήσουν την ευκαιρία και να τσιμπηθούν με ένα εμβόλιο. Συνήθως… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2021/06/30/empis/ […]

  63. sarant said

    55 Kατα μείζονα λόγο φέτος με τα τόσα προβλήματα.

  64. SteliosZ said

    ->61. Το στοιχείο 3000-6000 νέους με μυοκαρδίτιδες στο Ισραήλ από που έχει προκύψει; Γιατί, για παράδειγμα (στο https://www.reuters.com/world/middle-east/israel-sees-probable-link-between-pfizer-vaccine-small-number-myocarditis-cases-2021-06-01/ ) βρίσκω ότι

    In Israel, 275 cases of myocarditis were reported between December 2020 and May 2021 among more than 5 million vaccinated people, the ministry said in disclosing the findings of a study it commissioned to examine the matter. (δηλαδή, 275 περιπτώσεις μυοκαρδίτιδας σε 5 εκατομμύρια εμβολιασμένους…)

  65. Για μας τους μεσήλικες που τσιμπήσαμε το εμβόλιο αλλά όχι το εκατονπενηντάρι δεν λέει κανείς τίποτα (χτες έκανα τη δεύτερη δόση και είμαι τώρα σαν κοτόπουλο).

  66. Γιάννης Ιατρού said

    52: Σπύριδε, σε τι κάνω λάθος; Είπα εγώ κάτι για το (1), το (2) ή το (3) που αναφέρεις; Τι; Που;
    Είπα μόνο πως οι γονείς μεριμνούν για την υγεία των (μικρών) παιδιών κλπ.

    ΥΓ: Μιάς και το φέρνει η κουβέντα, για το (3) που γράφεις, έχω μια παρατήρηση:
    Οι ηλικιωμένοι προηγήθηκαν γιατί (κατά τα λεγόμενα των επιστημόνων) απειλούντο ιδιαίτερα με θάνατο αν νοσούσαν από τον κορονοϊό, σε αντίθεση με τους πιο νέους. Όχι από εγωιστική συμπεριφορά.

  67. spyridos said

    65

    Το κείμενο είναι παραπλανητικό. Ρόιτερ κλασικ.
    α. Δεν είναι 5 εκ. οι νέοι που εμβολιάστηκαν
    β. Δεν είναι 275 ο συνολικός αριθμός των μ.
    275 είναι αυτά που επίσημα συνδέθηκαν με τον εμβολιασμό με το κομιρνάτι (pfizer)
    γιατί δεν συνδέθηκαν τα υπόλοιπα κρούσματα που είναι 3-6.000 δεν το γνωρίζουμε.
    γ. σε επιστημονικά περιοδικά ΚΑΙ στο άρθρο που εσείς λινκάρετε θεωρούν αποδεδειγμένα σαν αιτία των μ. το εμβόλιο.
    δ. Δικαίωμά σας να στείλετε το 16χρονο παιδί σας για το εμβόλιο. Το δικό μου ήθελε να το κάνει και του είπα αυτό που λέγαμε στο χωριό μας. Οβερ μάι ντεντ μπόντι. Πήγαινε σε πάρτι να κολλήσεις και θα σου φτιάξω κοτόσουπα. Ελαφρύτερο από κρύωμα.
    Τα γερόντια να κάνουν εμβόλιο.

  68. spyridos said

    67

    Συμφωνώ με αυτά που λες. Τα λέω σε σένα για να τα ακούνε άλλοι.
    Καλά έκαναν και προηγήθηκαν (προηγηθήκαμε) οι μεγαλύτεροι και οι άρρωστοι.
    Αν αρχίσουν (αρχίσουμε) να λέμε να εμβολιαστούν με το ζόρι τα παιδιά για να μας προστατέψουν, είμαστε λάθος.
    Οι φαρμακευτικές μας λένε ότι το εμβόλιο μας προστατεύει.
    Ιδού λοιπόν ο κάβουρας ή εδώ σε θέλω Ρόδε ή όπως αλλιώς το λένε.
    Αν μας λένε ψέματα οι φαρμακευτικές θα το τσιμπήσουμε το τρίτο το μακρύτερο και θα ησυχάσουμε για τα καλά.

  69. Μαρία said

    Γιά πείτε, ρε παιδιά, αν διαβάζει σωστά ο γιατρός.

    Click to access Variants_of_Concern_VOC_Technical_Briefing_17.pdf


    Επίσης, αν σταθούμε στη σελίδα 13, ο σχετικός πίνακας 4 έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Οι ανεμβολίαστοι που ασθένησαν από τη μετάλλαξη Δέλτα του COVID-19 χρειάστηκαν νοσηλεία σε υγειονομική δομή σε ποσοστό 1,5% και το ποσοστό αυτών που πέθαναν ήταν 0,08%. Οι πλήρως εμβολιασμένοι που ασθένησαν από τη μετάλλαξη Δέλτα του COVID-19 χρειάστηκαν νοσηλεία σε υγειονομική δομή σε ποσοστό 2,6% και το ποσοστό αυτών που πέθαναν ήταν 0,69%.
    https://www.efsyn.gr/node/300374

  70. spiridione said

    Το τσιμούρι που έγινε τσιμπούρι από επίδραση του τσιμπώ

    Τριτσιμπίδας ήταν κάποιος ήρωας σε μια σειρά.

    Ο Τριτσιμπίδας και η Μαριωρή
    https://www.vmrebetiko.gr/item/?id=5470

  71. Pedis said

    Με άνω όριο 1 στα 100 χιλ συνολικά περιστατικά θανάτων από κόβιντ στις ηλικίες 10-19 , και αντίστοιχα 5 στα 100 χιλ. στις ηλικίες 20-29 (η συχνότητα θανάτων απουσία άλλων νοσημάτων είναι πολύ χαμηλότερη),

    *μαζικός* εμβολιασμός (τονίζω, μαζικός, όχι εξειδικευμένος σε ειδικές ομάδες ασθενών) στις μικρές ηλικίες, για λόγους αλτρουϊσμού (και μόνον, όπως είναι ευκόλως κατανοητό) θα μπορούσε να προταθεί από την πολιτεία, σε αποκλειστικά εθελοντική βάση,

    και μόνο με την υπόσχεση ότι στους νέους που θα δεχτούν να εμβολιαστούν (με αυτά τα υπό δοκιμή εμβόλια με απροσδιόριστες μεσομακροχρόνιες παρενέργειες) θα παρέχεται συνολική δωρεάν περίθαλψη και ασφάλιση, ό,τι κι αν συμβεί, σε όλη την υπόλοιπη ζωή τους.

  72. Μαρία said

  73. Pedis said

    # 70 – Θέλει μελέτη τα ραπόρτο.

    Γρήγορη παρατήρηση: τα νουμεράκια είναι ακόμη πολύ μικρά. Άλλωστε, πρέπει να διαφοροποιηθούν κατά ηλικία και υποκείμενα νοσήματα, για να βγουν συμπαράσματα.

    Γενικη παρατήρηση (εκτίμηση): από το Σεπτέμβρη και μετά, αφού πει ο κάθε ειδικός («ειδικός») την παπαριά του και ο κάθε δημοσιογράφος ή οποιοσδήποτε άλλος γράψει ό,τι παπαριά νομίζει οτι κατάλαβε από αυτά που του είπαν ή διάβασε, θα δούμε τι παίζει και με τη δέλτα.

  74. ΣΠ said

    71
    Η σειρά του Αντένα «Αστυνόμος Θανάσης Παπαθανάσης» με τον Θανάση Βέγγο. Στον ρόλο του Τριτσιμπίδα ο Σταμάτης Τζελέπης.

  75. spiridione said

    75. Ναι, μπράβο.

  76. Pedis said

    -> 74

  77. spiridione said

    Πάντως οι δικοί μας είναι πολύ δημιουργικά μυαλά. Πήραν την pass Culture του Μακρόν (που ήταν προ κόβιντ) και το έκαναν freedom pass.
    https://www.bbc.com/news/world-europe-57198737

    Δεν ξέρω αν και στα προνόμια των εμβολιασμένων είμαστε πρωτοπόροι στην Ευρώπη. Τα λέει καλά το άρθρο;
    https://tvxs.gr/news/ellada/pronomia-stoys-emboliasmenoys-elliniko-peirama-poy-dixazei

  78. spiridione said

  79. Χαίρετε,
    Θα σας πω ένα παραμύθι. Που μόνο παραμύθι δεν είναι δηλαδή. Πραγματική ιστορία των ημερών.
    Όπως ξέρουν πολλοί, είμαι εκπαιδευτικός ΔΕ (=Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης). Κι από τον Μάιο γυρίσαμε στα σχολεία μας. Γυμνάσιο. Και πάντα οι μαθητές της Γ’ είναι οι πιο δύσκολοι. Γιατί είναι 15χρονοι, είναι τελειόφοιτοι (παίρνουν απολυτήριο), είναι στην εφηβεία και νομίζουν πως είναι οι κυρίαρχοι. Κι όταν ήμουν εφημερία σ’ αυτούς είχαμε συνεχείς τσακωμούς για το θέμα της μάσκας στο διάλειμμα.
    Κι ένα τμήμα έκλεισε γιατί ένας μαθητής βρέθηκε θετικός στον κορονοϊό. Και τα πρωτόκολλα προβλέπουν πως κλείνει μόνο το τμήμα αν έχει έρθει ο μαθητής τις τελευταίες 48 ώρες πριν τα συμπτώματα. Έκλεισε το τμήμα από έναν, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως νόσησε μόνο ένας. Κι άλλοι βρέθηκαν θετικοί το διάστημα που ήταν κλειστό κι έτσι δεν ήρθαν στο σχολείο όταν το τμήμα ξανάνοιξε αλλά αργότερα (αν πρόλαβαν).
    Μέχρις εδώ κανένα παράξενο, μια συνηθισμένη ιστορία.
    Οι μαθητές που πάνε στο λύκειο, πρέπει να κάνουν εγγραφή κι αυτό γίνεται ηλεκτρονικά πια. Προχτές λοιπόν, προσπαθούμε να βρούμε τους κηδεμόνες κάποιων που δεν είχαν ολοκληρώσει την εγγραφή τους. Ανάμεσά τους και μια μαμά από κορίτσι που είχε νοσήσει τότε και δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο κατά την περίοδο εκείνη. Και μας λέει ότι το κορίτσι είναι στην εντατική. Σταθεροποιημένη και με καλές προοπτικές. Από επιπλοκές που εμφανίστηκαν ένα μήνα μετά.

    Δεν νομίζω πως υπάρχει κάτι να προσθέσω.

  80. Γιάννης Ιατρού said

    αν σταθούμε στη σελίδα 13, ο σχετικός πίνακας 4
    στη σελ. 13, Πίνακας 4 είναι αυτός

  81. Γιάννης Ιατρού said

    77: Πέδη, το απόσπασμα του πίνακα (#2, σελ. 8) που έβαλες αφορά σε προηγούμενη παρατήρηση του συντάκτη του άρθρου (Χρήστου Τσακαλάκη):

    Για παράδειγμα, στον πίνακα 2 στη σελίδα 8 αναγράφεται ότι η πιθανότητα θανάτου σε όλους – άσχετα με τον εμβολιασμό τους – στη Μεγάλη Βρετανία από τη μετάλλαξη Άλφα (τη λεγόμενη Βρετανική) και η οποία έχει επικρατήσει και στη χώρα μας είναι 1,9%, ενώ η πιθανότητα θανάτου από τη μετάλλαξη Δέλτα είναι 0,1%. Δηλαδή πολύ μικρότερη, όπως και αναμένεται με βάση τη φυσική πορεία των πανδημικών ιών.

    ΥΓ: το πιντιεφι που (σ΄εμένα <δεν) φαίνεται στο σχόλιο 70 της Μαρίας είναι αυτό (Variants_of_Concern_VOC_Technical_Briefing_17.pdf)

  82. sarant said

    70-81 Η εξήγηση για τον μεγάλο αριθμό θανάτων σε όσους έχουν λάβει 2 δόσεις μπορεί να είναι ότι η κατηγορία αυτή περιλάμβανε έως πρόσφατα κυρίως ηλικιωμένους.

  83. Μαρία said

    81
    Ε ναι, ρε συ. Δεν είμαστε γκαβοί. Αν διαβάζει σωστά τα δεδομένα ρώτησα.
    78
    Το γαλλικό είναι αυστηρά για τους δεκαοχτάρηδες, απ’ τη στιγμή που κλείνεις τα 18 μέχρι και την παραμονή του 19ου έτους (18 + 364 μέρες). Μετά απο δύο χρόνια εφαρμογής σκέφτονται να το επεκτείνουν και στους νεότερους απο 13 μέχρι 18 με μικρότερα ποσά.

  84. Triant said

    68:
    3-6.000 δεν είναι αριθμός. Υπάρχει εργασία που λέει 3 με 6 χιλιάδες; Αν το πει αυτό ο χασάπης αλλάζουμε χασάπικο.
    Υποθέτω λοιπόν πως ειναι διαφορετικές εργασίες. Πούν’ τες;

    Εύχομαι να έχεις δίκιο, όχι τόσο για σένα όσο για το παιδί σου.

  85. spiridione said

  86. spiridione said

  87. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @70. Μιά χαρά τά λέει ὁ γιατρός καί οἱ πίνακες πού παρατίθενται, Μαρία! 🙂

    (Ἄν ὑπῆρχε διαδικασία αὐτοφώρου στίς δημοσίως διατυπούμενες «έπιστημονικές» περί CoViD-19 «γνῶμες» [Ἔλα εδῶ παλληκάρι μου! Ἀπό ποῦ συνάγεται αὐτό πού ἀπειλητικά ἐκτοξεύεις κλπ, κλπ] οἱ περισσότεροι ἀπό αὐτούς τούς τρομοκράτες τῶν τηλεοπτικῶν δελτίων θά ἦταν στά ἴδια κελλιά μέ τόν Λιγνάδη καί τόν Φουρθιώτη. Οὔτε κατ’ἐλάχιστον δέν μπορεῖ ἕνας ἁπλός ἀνθρωπάκος νά φανταστῆ τό τί μποῦρδες ἀκούγονται καθημερινά ἀπό τούς ἐντεταλμένους «εἰδήμονες»)

    Εἶμαι ξενύχτης καί δέν τέλειωσα ἀκόμη τίς δουλειές μου. Θά τά ξαναποῦμε ἴσως ἀργότερα..

  88. Pedis said

    Εγώ παρατήρησα στα γρήγορα το εξής: τα νουμεράκια, όπως έγραψα παραπάνω, είναι μικρά 117 και 32 θάνατοι με δέλτα σε 92 χιλ (με το 50%, αν καταλαβαίνω σωστά βγαλενο με εκτίμηση) και 11.3 χιλ αντίστοιχα. Τα ποσοστά θνητότητας είναι ακόμη αναξιόπιστα. Δηλ. ότι το ποσοστό θνητότητας μεταξύ των εμβολιασμενων βγαίνει λίγο μεγαλύτερο από το αντίστοιχο των μη-εμβολιασμένων, πιθανά είναι αποτέλεσμα σπούριο.

    Έχω την εντύπωση, επίσης, (για να πω κάτι σε αυτό που ρώτησε η Μαρία) ότι ο συγγραφέας του άρθρου στη εφσυν έχει απο τα πριν αποφασίσει τι θα υποστηρίξει … 😁

  89. Triant said

    81: Μου αρέσει να διαβάζω πίνακες.

    Βλέπω λοιπόν οτι από τους 3.546 έμβολιασμένους άνω των 60 που άρπαξαν την Δέλτα, μας χαιρέτησαν οι 50 (1.41%). Από τους 976 αντίστοιχους ανεμβολίαστους δεν δικαιώθηκαν οι 38 (3.89%). Δεν μετανιώνω που τσιμπήθηκα.
    Όσο για το αρχικό 3.6 προς 1 των θετικών, ίσως αυτό δικαιολογείται από το ποσοστό των εμβολιασμένων αυτής της ηλικίας.

  90. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    (Γνῶμες εἰδικῶν) Λίγο πρίν σᾶς ἀφήσω:
    https://www.ethnos.gr/lifestyle/tileorasi/163728_matina-pagoni-dehtike-protasi-gia-dancing-stars-poioi-alloi-einai-sti

  91. Aghapi D said

    42 όλοι οι λαϊκοί οργανοπαίχτες, αλλά και οι περισσότεροι λόγιοι, αυτό ισχυρίζονται – για τα νύχια
    π.χ. εδώ https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%88%CE%B3%CF%87%CE%BF%CF%81%CE%B4%CE%BF

    και εδώ https://el.wiktionary.org/wiki/%CE%BD%CF%85%CE%BA%CF%84%CF%8C%CF%82

    Από το
    νύσσω, αττικό νύττω, μέλλοντας: νύξω – αυτό ακούω χρόνια τώρα

    ακουμπώ με κάτι αιχμηρό, τρυπώ, κεντώ, τσιμπώ ή ωθώ, σκουντώ
    βαρώ/ρίχνω πενιά, χορδίζω (αρμονικά όχι κουρδίζω), κιθαρίζω, (παρεμφερές γιατί γίνεται με τα δάχτυλα: αρπίζω)

  92. Pedis said

    # 90 – Δηλ. όχι μόνον είσαι έτοιμος να βγάλεις γενικά συμπεράσματα από τόσο μικρή στατιστική (χωρίς λεπτομερή αναφορά στην ταξινόμηση- διαφοροποιήσεις των περιπτώσεων) αλλά σε ικανοποιεί ένας φτωχός συντελεστής 2.7 στην σχετική θνητότητα μετά από τόση φασαρία. 🧐

  93. Triant said

    88, 91: Δεν ξέρω τι εννοείς, ελπίζω όχι αυτό που φοβάμαι. Πάντως, πραγματική ειδική, εντατικολόγος πολλά χρόνια, τα τελευταία ως διευθύντρια, πάρα πολύ καλή μας φίλη μας λέει συνεχώς: Παιδιά (!) να προσέχετε. Είναι πολύ άσχημη αρρώστια. Αυτά που βλέπουμε δεν τα ‘χουμε ξαναδεί. Και δεν είναι χέστρα, συνήθως είναι του ‘δεν πειράζει, δεν είναι τίποτα κλπ’.
    Οι δε 7.700 νεκροί του πρώτου εξαμήνου είναι λίγοι μπροστά στους 50.000 υπό κ.σ. αλλά δεν είμαι βέβαιος πως θα συμφωνήσουν οι δικοί τους. Ιδίως αν δεν μπορείς να τους δείς τις τελευταίες τους μέρες και σου λένε ξαφνικά να πας να πάρεις ένα σφραγισμένο φέρετρο.
    Μπορείς να μου κάνεις αγωγή επί τρομολαγνεία αλλά νομίζω πως θα την γλυτώσω.

  94. sarant said

    92 νυκτά από το νύσσω, απ’ όπου και η νύξη. Αλλά δεν βλέπω στο λεξικό να συνδέονται με το νύχι.

  95. Triant said

    93: Όχι βρε Πέδη, αλλά αυτά έχω και αυτά με βολεύουν. Τι θες να κάνω; Να πάω να βγάλω το εμβόλιο; Άσε που το 2.7 φορές πιό πιθανό να χαιρετήσεις δεν είναι αμελητέο.

  96. Γιάννης Ιατρού said

    84: Καλά τα λέει. Τον πίνακα τον έβαλα γιατί το πιντιέφι που λινκάρεις δεν φαίνεται παντού.

  97. spiridione said

    29. Με το νύχι είναι το πιτσικάτο, δηλαδή τσιμπητό, pizzicare.
    Ο πιτσικαμόρτης που λένε ακόμα στην Κέρκυρα, αυτός που τσιμπούσε λέει τους πανουκλιασμένους για να δει αν είναι ζωντανοί.
    και το πιτσικάρω λέει προέρχεται από το pizzicare.

  98. Pedis said

    # 96 – Μα δεν έχω καμιά όρεξη να αντιδικήσω με κανέναν πάνω σε … βολικές ερμηνείες σε σχέση, ειδικά, με φτωχές και ελλιπείς στατιστικές (δεν γίνεται αλλιώς, αφού το φαινόμενο της δέλτα είναι στα πρώτα στάδια στατιστικής μελέτης). Και ιδιαίτερα, δεν θα σχολιάσω θέσεις-υποθέσεις σαν: «Όσο για το αρχικό 3.6 προς 1 των θετικών, ίσως αυτό δικαιολογείται από το ποσοστό των εμβολιασμένων αυτής της ηλικίας.»

    Για την ώρα, τα στοιχεία που έχουν εμφανιστεί (για την ακρίβεια, αυτά που έχω υπόψην μου) όσο αφορά τη μετάλλαξη δέλτα και την αποτελεσματικότητα των υπαρχόντων εμβολίων είναι αντιφατικά. Θέλει ακόμη χρόνο.

  99. Pedis said

    # 98 – Pizzica (μουσικό διάλειμμα)

  100. aerosol said

    #61
    «Τα προβλήματα που προκαλούν στους νέους είναι προς το παρών περισσότερα από τα προβλήματα της κόβιντ.
    3-6.000 μυοκαρδίτιδες στους νέους στο Ισραήλ.»
    Δεν έχω ιδέα πού βρίσκεις αυτά τα νούμερα. Σε επιστημονικά περιοδικά (εξέτασα 4 λινκ) αναφέρονται μόνο τα 275 κρούσματα μέχρι τέλη Μάη. Τα συγκεκριμένα αφορούν το της Pfizer, καθώς ο εμβολιασμός στο Ισραήλ γίνεται σχεδόν αποκλειστικά με αυτό. Φαίνεται πως υπάρχει σχέση αιτίου-αιτιατού αλλά είναι υπό εξέταση το πραγματικό ποσοστό της επίδρασης, καθώς οι νέοι άντρες (ειδικά στην αλλαγή εποχών) είναι το κατεξοχήν ηλικιακό κομμάτι που παθαίνει μυοκαρδίτιδες. Το να βάζουμε κάτι ΧΙΛΙΑΔΕΣ παραπάνω δεν είναι καθόλου πλάκα. Οπότε, εύλογο ερώτημα: εσύ πού βρήκες αυτό το τεράστιο νούμερο;

    Θα δίσταζα κι εγώ να εμβολιαστεί ένας 16χρονος γιος μου (που δεν έχω). Τώρα με τον Δέλτα ίσως δίσταζα λιγότερο, δεν ξέρω.
    Το «αν μας λένε ψέματα οι φαρμακευτικές» έχει μια βάση αλλά ποτέ δεν έχουν εξεταστεί τόσο στενά, από τόσους πολλούς, οι εξελίξεις. Αν το είχα ως βασικό κανόνα, μάλλον θα ήμουν ήδη νεκρός από κάποια ασθένεια -όπως παλιότερα, που δεν τις είχαμε να «μας λένε ψέματα». Αν σκεφτόμουν πόσες φορές μας λένε ψέματα και οι παραγωγοί τροφίμων θα είχα πεθάνει από την ασιτία. Πάντα πας με το μικρότερο ρίσκο. Στον ευρύτερο κύκλο μου δεν έχω ανθρώπους με έντονα συμπτώματα από εμβόλιο. Αλλά έχω 2 νεκρούς και 2 που μπήκαν νοσοκομείο (ο ένας ΜΕΘ) από τον κόβιντ. Και οι 4 ανεμβολίαστοι και διστακτικοί με το εμβόλιο. Και μεγάλο αριθμό ασθενών, όλοι ανεμβολίαστοι -δεν είχαν προλάβει. Για το μέλλον θα δούμε…

  101. Μαρία said

    98
    Στα έγχορδα με δοξάρι τσιμπάμε με την άκρη των δαχτύλων, χωρίς νύχια 🙂

  102. Γιάννης Ιατρού said

    94: Triant
    έχεις μεηλ 🙂

  103. ΓιώργοςΜ said

    Για τα στατιστικά, να θυμίσω πως δεν συγκρίνονται εύκολα δύο αριθμοί. Το αποτέλεσμα 4 (+/-30) δεν είναι μεγαλύτερο από το 3 (+/-30). Χρειάζεται να ξέρουμε τις αβεβαιότητες, και συχνότατα δεν αρκεί, οπότε δε μπορούμε να συγκρίνουμε.
    Τη μελέτη δε μπορώ να τη διαβάσω εύκολα στο κινητό, αλλά από όσα μπόρεσα δεν είναι σαφές αν πρόκειται για ποσοστό επί αυτών που έχουν εκτεθεί ή επί αυτών που έχουν νοσήσει. Αν δηλ στη μία ομάδα εκτέθηκαν 10.000, νόσησαν 1000 και κατέληξαν 4 ενώ στην άλλη εκτέθηκαν 100.000, νόσησαν 1000 και κατέληξαν 10, είναι προφανές πως το 10 είναι καλύτερο από το 4 (εφόσον η αβεβαιότητα επιτρέπει τη σύγκριση, βέβαια)

  104. spiridione said

    102. Ναι, σωστά!
    100. Έχουμε και στα ιταλικά το τσιμπώ, συλλαμβάνω: la polizia l’ha pizzicato mentre tentava di forzare la portiera di una macchina (trecc.).

  105. Μαρία said

    101
    Φίλη μου 71 χρονώ 40 μέρες μετά τη 2η δόση νοσηλεύτηκε για δυο βδομάδες στο νοσοκομείο με περικαρδίτιδα και τώρα συνεχίζει την αγωγή απ’ το σπίτι. Αιτία άγνωστη χωρίς να αποκλειστεί το εμβόλιο. Η ίδια φίλη έχασε απο κόβιντ ζευγάρι φίλων της λίγο μετά το Πάσχα. Διστακτικοί στην αρχή, έκλεισαν ραντεβού με καθυστέρηση αλλά δεν πρόκαναν.

  106. Γιάννης Ιατρού said

    80: Γιάννη
    έχει αναδειχθεί το θέμα και δυστυχώς είναι μεσοπρόθεσμα και ίσως και μακροχρόνια μιά πολύ σοβαρή απειλή για ένα μεγάλο ποσοστό από αυτούς που νόσησαν και πήραν εξιτήριο μετά από την όποια θεραπεία.

    Αντιγράφω:

    Έρευνα του Πανεπιστημίου του Λέστερ έδειξε ότι το ⅓ των ασθενών που έχουν αναρρώσει από Covid επιστρέφουν μέσα σε διάστημα πέντε μηνών ξανά στο νοσοκομείο, ενώ ένας στους οκτώ πεθαίνει σε 140 ημέρες, όπως αναφέρεται στην σχετική προδημοσίευση της 11ης Ιανουαρίου 2021 στο περιοδικό medRxiv, https://doi.org/10.1101/2021.01.15.21249885 με τον τίτλο «Epidemiology of post-COVID syndrome following hospitalisation with coronavirus»

    Η έρευνα του Λέστερ κατέληξε πως από τα 47.780 κρούσματα κορονοϊού που έλαβαν εξιτήριο από το νοσοκομείο κατά το πρώτο πανδημικό κύμα, το 29,4% επέστρεψε στην κλινική μέσα σε 140 μέρες, και το 12,3% άφησε εκεί την τελευταία του πνοή κυρίως από πολυοργανική δυσλειτουργία.

    «Οι άνθρωποι φαίνεται πως πηγαίνουν σπίτι, εμφανίζουν μακροχρόνια συμπτώματα, επιστρέφουν και πεθαίνουν. Βλέπουμε πως το 30% επιστρέφουν στο νοσοκομείο, αυτοί είναι πολλοί άνθρωποι, οι αριθμοί είναι τόσο μεγάλοι»…

    Άτομα που έλαβαν εξιτήριο από το νοσοκομείο μετά τη νοσηλεία τους από COVID-19 αντιμετωπίζουν αυξημένα ποσοστά πολυοργανικής δυσλειτουργίας σε σχέση με το ιστορικού τους και η αύξηση του κινδύνου δεν περιορίζεται ούτε στους ηλικιωμένους ούτε σε κάποια εθνικότητα. Η διάγνωση, η θεραπεία και η πρόληψη του PCS απαιτούν ολοκληρωμένες και όχι προσεγγίσεις περιορισμένες σε όργανα ή σε συγκεκριμένες ασθένειες. Απαιτείται επειγόντως έρευνα για τον καθορισμό των παραγόντων κινδύνου για το PCS

    Εύχομαι η μαθήτρια να ξεπεράσει τα προβλήματα υγείας, είναι ιδιαίτερα λυπηρό όταν αυτό συμβαίνει σε τόσο νέους ανθρώπους!

  107. spiridione said

    70 Τώρα το διάβασα. Του κλίματος Πολάκη είναι;

  108. 107 Κι εγώ το εύχομαι. Να πάνε όλα καλά. Το θέμα είναι πως (ίσως επειδή ακριβώς είναι τόσο μικρή ηλικία) δεν νοσηλεύτηκε καθόλου. Τα συμπτώματά της ήταν πολύ ήπια…

  109. Γιάννης Ιατρού said

    109: Με τον χαμό που είχαμε λόγω έλλειψης προσωπικού και μέσων, ίσως από μιά πλευρά να ήταν καλύτερα που έμεινε σπίτι της. Το υιικό φορτίο που θα αντιμετώπιζε σε νοσοκομείο μπορεί να ήταν μοιραίο…
    Νομίζω πως τα επακόλουθα (long range) μπορούν να παρακολουθηθούν με εστιασμένες εξετάσεις, αν έχει νοσήσει κάποιος (και το έχει συνειδητοποιήσει…)

  110. ΝΕΣΤΑΝΑΙΟΣ said

    80. Υπάρχουν πολλά που μπορεί να προσθέσει κανείς αλλά την αλήθεια θα την δούμε μετά από 10-20 χρόνια. Εύχομαι μέχρι τότε να μην έχει αναζωπυρωθεί η γαλλική επανάσταση.

  111. Georgios Bartzoudis said

    60 ΚΩΣΤΑΣ said: «…τσιμπίδα και μασιά τη λέμε κι εμείς οι βορειότεροι των χαμουτζήδων».

    # Εντάξει. Είστε όμως και σεις «κάτ’ απ’ τ’ αυλάκ(ι)», μολονότι το ακουμπάτε!
    # Μακεδονιστί το λοιπόν λέμε και τζουνώ και γρατζουνώ και τζουγκρανώ, που αναφέρουν και άλλοι σχολιαστές (και τζουγκράνα, το γεωργικό εργαλείο). Το τσιουκανάω (τσιουκάν’σα κλπ) σημαίνει άλλο: Τσιουκανάω τα σκαλιστήρια για να γίνουν πιο κοφτερά.

  112. Μαρία said

    108
    Πιθανότατα.

  113. sarant said

    107 Ωχ…

  114. Γιάννης Ιατρού said

    114: κι επιπλέον να μην ξεχνάμε και το θέμα της ψυχικής υγείας των θεραπευθέντων, ειδικά όσων πέρασαν από κανονικές ή «μόνο κατ΄ όνομα» εντατικές θεραπείες/ΜΕΘ, αντιμετωπίζοντας το άγχος για το αν τα βάσανά τους τελείωσαν και το κοινωνικό στίγμα,
    Η Pam Belluck, έχει γράψει ένα κατατοπιστικό κι ενδιαφέρον άρθρο προ ενός χ΄ρονου ακριβώς, την 1η Ιουλίου του 2020 με τον τίτλο «Here’s What Recovery From Covid-19 Looks Like for Many Survivors», εδώ στους ΝΥΤ.

  115. 54# Αμάν η γκρίνια σου…Το ότι θα έχεις βαρβάτη και εγγυημένη σύνταξη για να πληρώνεις τον λογαριασμό του νερού δε μετράει?
    https://tvxs.gr/news/ellada/asfalistiko-akatadiokto-kai-gia-ta-golden-boys-poy-tha-diaxeirizontai-tis-eisfores-ton-a

  116. Γιάννης Ιατρού said

    116: κομμένο το νερό, μόνο τσιπουράκι πλέον

  117. Pedis said

    # 116 – Μην φοβάσαι ρε. Αυτά τα αντισυνταγματικά δεν περνάνε στη δημοκρατία.

    Θα τα ακυρώσουν οι Δικαστές σε ντετέ.

    Και η επόμενη κυβέρνηση με τα 800 ευρά κοινωνικό όραμα. 🤪 🤨

  118. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Τσιμπάω τήν μπάλλα λέγαμε -καί στό βόλλεϋ, καί στό ποδόσφαιρο- ὅταν μέ ἐλαχιστώτατο ἄγγιγμά της, τῆς ἀλλάζαμε ἐπωφελῶς πορεία.

  119. leonicos said

    Ton ;εκανα τσιμπητό =τον συνέλαβαν

    Η γυναίκα του τον έκανε τσιμπητό με φιλινάδα

    Η Φωτεινή μ’ έκανε τσιμπητό…. πάντα κάτι κακό της κάνω ως γνωστόν

    Να λέει ο Ιατρού εναντίον μου

  120. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    54+116.
    Να δεις τι σού‘χουν για μετά…

    – Τα τσιμπήματα στην καρδιά, κυριολεκτικά και μεταφορικά, τα είπαμε;

    – Ένας στίχος που μου είχε κάνει εντύπωση τότε (που ως ρεμπετορέκτες ακούγαμε και τα νέο-ρεμπέτικα του Τσιτσάνη – 1978):
    Δηλητήριο στη φλέβα
    είναι το δικό μου αίμα
    και οχιά να με τσιμπήσει
    κι αυτή καλέ μου, καλέ μου θα ψοφήσει.

    [Αν και ως τραγούδι δεν λέει και πολλά… κτγμ] https://youtu.be/P6lG7xBzZag

  121. voulagx said

    Πρωθυπουργικό σύνθημα προς νεολαία: «Και τώρα μπορείτε να πα να τσιμπηθείτε»

  122. Ας αναφέρουμε και το τσιμπητό κτύπημα «πικέ» μεκατακόρυφη την στέκα στο μπιλιάρδο, απαγορευμένο στα τρυφερά πόδια δια το ακέραιον της τσόχας, βεβαίως-βεβαίως (ειδικότης μου κτηθείσα εν τω σφαιριστηρίω » Η Ρεγγίνα» στην Φ.Ν.)

  123. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Μερικά σύνθετα κρητικά:
    τζ(σ)ιμποφιλώ και τζ(σ)ιμποφίλημα, για ερωτοτροπίες ελαφρώς τολμηρές…
    τζ(σ)ιμποπορεύομαι, βολεύομαι με λίγα, ζω λιτά.
    τζ(σ)ιμπογδέρνω, γδέρνω σφάγιο με αδεξιότητα, ώστε να προκαλέσω στη σάρκα του γδαρσίματα και άλλες κακώσεις (ο ατζαμής εκδορεύς… 🙂 )
    και ιδού το
    τζ(σ)ιμπότελο 🙂 https://static.wixstatic.com/media/4c48b4_e7225c0b543e42199113d272940f109a.jpg/v1/fill/w_448,h_299,al_c,q_85/4c48b4_e7225c0b543e42199113d272940f109a.jpg

  124. https://www.slang.gr/lemma/3276-tsimpitos

  125. Πέπε said

    @27

    > Τι λέει το κράτος; Πως ο Κυπραίος… ξεπέρασε την κατά 90% αναπηρία που του άφησαν οι αστυνομικοί, αλλά και ότι είναι πτωχό για να τον αποζημιώσει.

    -Κατηγορούμενε, αυτός εδώ λέει ότι σου δάνεισε ένα καζάνι και του το επέστρεψες τρυπημένο.
    -Ψέματα. Πρώτον, δεν του το επέστρεψα τρυπημένο. Δεύτερον, τρύπιο ήταν από την αρχή. Τρίτον, ποτέ δε μου δάνεισε κανένα καζάνι.

  126. Αγγελος said

    (121) Του Βολταίρου είναι (αν δεν το πήρε κι αυτός από κανέναν παλιότερο:
    L’autre jour, au fond d’un vallon,
    Un serpent piqua Jean Fréron.
    Que pensez-vous qu’il arriva?
    Ce fut le serpent qui creva.

  127. Spiridione said

    125. Θυμάμαι το τσιμπητοκολλητός από μια ραδ. εκπομπή πριν 30 χρόνια, Άκρως τρελό κι αφόρητο.

  128. Πέπε said

    42, 92 κ. σχετ. (νυκτά)

    Τα νυκτά έγχορδα δεν έχουν ιδιαίτερη σύνδεση με το νύχι. Κάποια όντως παίζονται με το νύχι, αλλά δεν είναι ούτε ο μοναδικός ούτε ο κυριότερος τρόπος. Υπάρχει και η ρώγα του δαχτύλου (όπως στο πιτσικάτο που λέει η Μαρία, αλλά και σε όργανα πλήρως και όχι κατ’ εξαίρεσιν νυκτά), αλλά και διάφορα είδη πένας υπήρχαν από τη βαθιά αρχαιότητα.

    Άρα πραγματολογική σχέση δεν υπάρχει ανάμεσα στο νυκτό / νύσσω και στο νύχι. Άμα δεν τεκμηριώνεται και ετυμολογική, που γιατί να τεκμηριωνόταν άλλωστε, η υπόθεση πάει βουρ αρχείο.

    Παρεμπιπτόντως υπάρχει και το τσίμπαλο. Δεν έχει σχέση με το τσέμπαλο (μόνο πολύ απόμακρη – είναι είδος σαντουριού), αν και ετυμολογείται από κει, δεν είναι νυκτό (παίζεις τις χορδές με μπαγκέτες που ισοδυναμούν με ελαφρά σφυράκια), και δεν έχει βέβαια σχέση με το τσιμπάω, αν και προσφέρεται για κάθε είδους παρερμηνεία.

  129. Πέπε said

    127

    Λογοκλόπος κι ο Βολταίρος:

    Την πεθερά μου τσίμπησε στο πόδι ένα λιακόνι
    και το λιακόνι ψόφησε κι εκείνη ζει ακόμη.

    Το λιακόνι είναι μια περίεργη κοντόχοντρη σαύρα με ατροφικά ποδαράκια, που για κάποιον άδικο λόγο στην Κρήτη θεωρείται δηλητηριώδης.

  130. Κιγκέρι said

    Από την ταινία «Φωνάζει ο κλέφτης», η καρδιακή κρίση της Ρένας Βλαχοπούλου:

    – Τσιμπήματα…Σουβλίσματα…Πού; Εδώ. Εκεί. Παντού!

  131. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μια πέρδικα συχνοτσιμπά
    τσι βιόλες του μπαξέ μου
    στο πάτημα την εύρηκα
    κι έπαιξα κι έφυγέ μου

    ‘Ημουνα κράχτης πετεινός
    κι εδά στα γερατειά μου
    να με τσιμπούνε οι όρνιθες
    δεν το βαστά η καρδιά μου

    2α , 44 ναι
    και

  132. Πέπε said

    Εμείς εδώ τζίμπα. Όπως τζαγκάρης, τζιγκούνης, ατζίγγανος, αλλά και ντεμπέλης – γενικά παίζει πολύ η προληπτική αφομοίωση ηχηρότητας (από το άηχο προς το ηχηρό).

    Παράδειγμα:

  133. spyridos said

    85 , 101 κτλ κτλ

    Υπάρχουν εργασίες που υπολογίζουν τις μ. στο Ισραήλ κάπου ανάμεσα σε αυτούς τους αριθμούς.
    Τώρα γιατί οι εντεταλμένοι «επιστήμονες» της Φάιζερ διάλεξαν αυτές τις 275 δεν το γνωρίζω.
    Ούτε γιατί το κοντέρ από την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου έχει κολλήσει στο 275.
    Μάλλον επειδή είναι όμορφος αριθμός και διαιρείται με το 5.
    Ούτε πρόκειται να ασχοληθώ πια.

    Αφού σου αρέσουν οι ταμπέλες. Αυτές οι 275 περιπτώσεις βγάζουν πιθανότητα μ. σε νέους ως 25, 0,03% σε ένα τετράμηνο εμβολιασμ’ων.
    Στο Βέλγιο, μια από τις βαρύτερα χτυπημένες χώρες πέθαναν στους 15 πρώτους μήνες της πανδημίας 12 νέοι εως 20 χρονών.
    Ποσοστό 0,0003%.
    Σε όλες τις χώρες βγαίνουν τόσα ή χαμηλότερα τα ποσοστά.
    https://dc-covid.site.ined.fr/en/data/
    Κατέβασε τα εξέλ και παίξε όσο γουστάρεις.

    Μην μου μιλήσει κανείς για ρίσκο που είναι μέσα σε ανεκτά όρια και τέτοια.
    Να τα πείτε στους συγγενείς αυτών των γυναικών (στα 30 και 40 τους) που πέθαναν από το Αστρα.
    Και τώρα δεν το κάνουν. Μα γιατί όχι. Αφού ήταν ασφαλές.

    Τα ποσοστά «επιτυχίας» του εμβολίου που βγάζουν οι φαρμακευτικές τα έχει δει κανείς.
    Την γελοιότητά τους;
    – 93%
    – και γιατί να είναι 93
    – Εμ ποσο να είναι
    – 94%
    και φτάσαμε στο 96% με αριθμούς κατευθείαν βγαλμένους από το μπακοκοίλι τους.

    Δεν είμαι κανένας ψεκασμένος.
    Ρώτησα την οικογενειακή γιατρό μου με ενημέρωσε και έκανα κανονικά το εμβόλιο.
    Δεν ρώτησα καν ποιο ήταν. Στο χαρτί που μου έδωσαν έγραφε κομιρνάτι.
    Το έβαλα στον γκούγκλη για να δω τι είναι.

    Σήμερα χρειάστηκε να πάω σε μαγαζιά. Δεν είναι μόνο ότι εδώ έχουν σταματήσει να φοράνε μάσκες και μέσα πια.
    Αλλά όλοι αγκαλιά ρε παιδί μου. Τα γερόντια αγκαλιασμένα στο σούπερ μάρκετ. 5-6 παρέα να σπάνε πλάκα και να ξεκαρδίζονται αγκαλιά. Χειραψίες κτλ κανονικά. Εξω δεν φόρεσαν μάσκες ποτέ. Στην υγρότερη χώρα της Ευρώπης. Μέσα στο βάλτο.
    Με μεγάλο ποσοστό που αρνείται να εμβολιαστεί. Και δεν είχαμε λοκντάουν.
    Οι θάνατοι έχουν πλέον σταματήσει και οι ΜΕΘ αδειάζουν.

    Δεν θα γίνει το παιδί μου πειραματόζωο για να σωθούν αυτοί που δεν προσέχουν.
    Αν και αυτοί που προσέχουν κατά πάσα πιθανότητα δεν είναι πολύ πιο προστατευμένοι από τους άλλους.
    Ανάμεσα στους γνωστούς μου, είμαστε η μόνη οικογένεια με παιδιά που δεν έχουμε περάσει κόβιντ.
    Ή δεν το καταλάβαμε.

  134. spyridos said

    Αυτό το βίντεο για να εξηγήσω γιατί δεν θα ξαναασχοληθώ.
    Μας αντιμετώπισαν από την αρχή σαν ηλίθιους.

    https://tinyurl.com/y29875sf

  135. Χαρούλα said

    #132β ΕΦΗ με συγκίνησες
    Τα χέρια της γιαγιάς μου, που το παίζαμε μαζί! Το επανέφερες στην μνήμη! Με άλλο τραγουδάκι όμως, που δεν το θυμάμαι. Μόνο το τσίμπι-τσιμπί μου έμεινε ως παράξενη λέξη… σ´ευχαριστώ

  136. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Τσίμπες στην Κρήτη λέμε τ΄αγκάθια, αλλού λένε τις σαρδέλες, αλλού τα διάφορα βλασταράκια κι αλλού το τσιμπητό ζυμάρι,
    αλλού τις γόπες του τσιγάρου
    (αυτό καταλαβαίνω από ένα ποίημα της Αγγ.Ελευθερίου)
    https://www.andro.gr/empneusi/oi-poiites-gia-to-nisi-tous/4/

    Ψαρεύω από το νέτι :
    Μα γιατί οι σφίγγες δεν λέγονται λέγονται τσίμπες αφού δεν σφίγγουν αλλά τσιμπάνε;

    Τσιμπιάρης είναι ο πετεινός
    του χωριού που επιτίθεται και τσιμπάει τον κόσμο, εξ ου και σφάζεται γρήγορα.

  137. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα τσιμπήματα.

    129 Το τσίμπαλο, όπως και το τσέμπαλο, προέρχονται βεβαίως από το clavicembalo άρα τελικά στο β’ μισό από το κύμβαλον -άρα μισοαντιδάνεια.

  138. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    136 🙂
    Των δικών μου παιδικάτων:
    Τσίμπι τσίμπι κόρακα
    πού τα πας τα πρόβατα,
    κάτω στα λακκώματα
    και στ΄αποκωλώματα
    που χει και νερό να πιούνε
    κι ασκιανό να κοιμηθούνε
    Τα χέρια τα βάναμε, εναλλάξ τα δικά μας και των αλλονών, το ένα από πάνω απ τ΄αλλο, (τσιμπώντας την προβιά του καύκαλου του χεριού)

    ΤΟ ΠΑΡΑ∆ΟΣΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙ∆Ι «ΤΣΙΜΠΙ ΤΣΙΜΠΙ ΤΟΝ ΑΤΟ»:
    ΝΕΕΣ ΚΑΡΠΑΘΙΑΚΕΣ, ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΙΑΚΕΣ & ΘΕΣΣΑΛΙΚΕΣ ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ

    Click to access %CE%A4%CE%A3%CE%99%CE%9C%CE%A0%CE%99-%CE%A4%CE%A3%CE%99%CE%9C%CE%A0%CE%99-%CE%A4%CE%9F%CE%9D-%CE%91%CE%A4%CE%9F.pdf

  139. Μαρία said

    135
    Κι όμως αυτή τη στιγμή η Ολλανδία είναι μια απ’ τις χώρες με τους περισσότερους εμβολιασμένους. 71,4 με 1η δόση, 42,7 με 2η.
    https://www.ecdc.europa.eu/en

  140. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Χαρούλα , για δες κι εδώ
    σελ.49-50

    Click to access Thrakika11.pdf

  141. Μαρία said

  142. Χαρούλα said

    #141 ΕΦΗ έκπληκτη! Με οδηγίες και ζορίστηκα να το βρώ! Θηρίο είσαι! Ευχαριστώ!
    Ναι είναι πολύ κοντά στην εκδοχή της Σηλυβρίας. Ίσως επειδή η καταγωγή μας είναι από Αίνο που περισσότερο γειτνιάζει μαζί της. …περιμέναμε τον μπαμπα να μας φέρει κάτι τι τυλιγμένο στο χαρτί.
    Να είσαι καλά!

  143. Πέπε said

    @139

    Παραλλαγές:

    …που ‘χει κι άλλα πρόβατα…

    και φινάλε: τσίμπαρο τσίμπαρο τσίμπαρο!! (με τσίμπημα που είναι μάλλον γαργάλημα)

  144. aerosol said

    #134
    Οι επιστήμονες που ανάφεραν τους αριθμούς του Ισραήλ δεν είναι της Pfizer, δούλεψαν για το κράτος του Ισραήλ που τους ζήτησε να μελετήσουν τα στοιχεία.
    Το νούμερο δεν «κόλλησε» στο 275, αυτή την χρονική περίοδο μελέτησε η έρευνα -και βγήκαν τα απαραίτητα στατιστικά. Λογικά τώρα θα είναι περισσότερα, με περισσότερους εμβολιασμένους.
    Κι ακόμα δεν ξέρω πού βρήκες αυτές τις απίστευτες χιλιάδες κρούσματα λόγω εμβολίων.
    Η οικογένειά σου είναι δικό σας θέμα, αλλά ό,τι ανάφερες εδώ (με πολύ σίγουρο τόνο) είναι επιεικώς παραπλανητικό.

    Επιπλέον, σήμερα βρήκα ένα ΘΕΜΑΤΑΚΙ που δεν είχα δει και που δεν προσμετρείται στα θύματα του κόβιντ:
    Όσοι μπήκαν νοσοκομείο για κόβιντ και βγήκαν ζωντανοί, ξαναμπαίνουν και πεθαίνουν από διάφορα προβλήματα, μέσα στους επόμενους μήνες, κατά 7 ή 8 φορές παραπάνω από το κανονικό ποσοστό

  145. gpoint said

    # 136

    Με χέρια τσιμπητά, ρυθμικά πάνω- κάτω

    – Τσίμπι-τσίμπι κόκορα,που τα πας τα μήλα ;
    – Τα πάω στη γκαμήλα !
    – Δο’μ’ και μένα ένα !
    – Πάπαλα, κανένα !

    και λύνονται τα χέρια.

  146. Παραλείψαμε την κλίση στα ΒΙ.

    Τσμπάου
    τσμπάς
    τσμπάει

    τσμπάμι
    τσμπάτι
    τσμπάν / τσμπάνϊ

    Παράδειγμα:

    — Έχχ κνούπια;
    — Ουου… αν έεχχ… [Γράφουμε -χχ- για το ουρανικό, π.χ. χχέλλ.]
    — Τσμπάνϊ, τσμπάνϊ; [Με αναδιπλασιασμό ερώτησης]

  147. # 148

    Καλημέρα

    Χαιρετίζω την αναφορά εις το ΒΙ και προτείνω την καθε τόσο ανταπόκριση από την Πρέζβα, καθώς και άλλους τόπους (κάτω απ’ τ’ αυλάκι, μεγαλόνησο, εύβοιαν,, θράκην κ.λ.π. ) εις μιαν εισέτι προσπάθειαν ν’ ανακάμψει το ιστολόγιον στην κλίμακα της Αλέαινας δι’ ενεργοποιήσεως της εν υπνώσει επαρχίας.

    Δίνω το καλό παράδειγμα :

    Γαλαξίδι (του ανταποκριτού μας)

    Σήμερον Πέμπτη και πρώτη του μηνός, καιρός αίθριος έως ολίγον νεφελλώδης, με άπνοιαν και ανεβασμένη υγρασίαν. Ασχολία των κατοίκων η περιποίηση των κήπων και το θαλάσσιον λουτρόν εν αναμονή της άφιξης των εγχώριων τουριστών του σαββατοκύριακου. Ξένοι τουρίστες ούτε για δείγμα και ελάχιστοι σκαφάτοι καταπλέουν. Μεταξύ αυτών ο σταθερός κάθε χρόνο επισκέπτης από τα στενά της Μαλαισίας όπως φαίνεται στην φωτό :

    Καλό μήνα

    Τζι

  148. Κιγκέρι said

    136, 139: Χαρούλα, Έφη,

    το τσίμπι τσίμπι όπως το ξέρω εγώ:

    Τσίμπι τσίμπι το λεφτό
    το λεφτό το σιγανό
    παίρνει ο δράκος το κοντάρι
    και βαρεί τον καβαλάρη
    καβαλάρη μου τι θέλεις
    θέλω μπαμ θέλω μπουμ
    θέλω κόκκινη σαΐτα
    να βαρέσω το πουλί
    που ήπιε το γλυκό κρασί
    Μπαμ μπουμ κόπανος
    της γριάς ο κώλαρος!

    Ακριβώς έτσι το άκουσα από τον πατέρα μου, που καταγόταν από τη Ραιδεστό, πριν από καμιά εικοσαριά χρόνια, μια μέρα που έπαιζε με την κόρη του πρώτου μου ξαδέρφου. Μ’ εμάς, μ’ εμένα και τον αδερφό μου, δεν είχε παίξει ποτέ έτσι, μάλιστα παραξενεύτηκα που ήξερε καν παιδικό τραγουδάκι, οπότε τον έβαλα και μου το είπε και το έγραψα. Κι επειδή η κατακλείδα του είναι λίγο σκαμπρόζικη, μου έδωσε και πιο σεμνή εκδοχή:

    Μπαμ μπουμ τσόμπανος
    της γριάς ο κόπανος!

  149. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    139 ΕΦΗ, 👏 για το παιδικό μας …
    +144 Πέπε, 👍 για το φινάλε του (που έτσι το θυμάμαι, αλλά με δυνατή τελική τσιμπιά!)
    —+++

    137 ΕΦΗ
    τσίμπες = γόπες τσιγάρου, ίσως επειδή τις σήκωναν από χάμω τσιμπώντας τες με καρφίτσα (που χρησίμευε και για το κράτημα του αποτσίγαρου προκειμένου να το καπνίσουν – ειδικά αν ήταν άφιλτρο…)

    Καλημέρα! Καλό (και δροσερό…) μήνα!

  150. Γιάννης Ιατρού said

    Καλό μήνα

    και ιδιαίτερα στον ανταποκριτή μας στην Φωκίδα 🙂 🙂

    148: ΥΓ: δεν βλέπω το βαθυσκάφος «Belarus» που καταγράφει την ερωτική ζωή των χταποδιών στο Γαλαξίδι😂🏴‍☠️

  151. nikiplos1 said

    71@ Και Τριτσιμπίδας ο δημιουργός του ντοκυμαντέρ Βιετ Κώστας που μας έμαθε τον Κ. Σαραντίδη
    http://www.tritsibidas.gr/gr/index.php?option=com_content&view=article&id=63&catid=1&Itemid=11

  152. spyridos said

    Καλό μήνα

    Καλά νέα
    Το τοίχος ανοησίας άρχισε να δίνει αποτελέσματα στη Μεγάλη Βρετανία με το 70% του πληθυσμού πλήρως εμβολιασμένο.
    https://tinyurl.com/hh3usuje

  153. BLOG_OTI_NANAI said

    Τσιμπ-

  154. antonislaw said

    Καλημέρα και καλό μήνα. ΈΦΗ, Τζι, Μικ_ιε, Κιγκέρι πολύ σας ευχαριστώ που μου θυμίσατε και μου συμπληρώσατε το «τζίμπι τζίμπι κόρακα» των παιδικάτων μου στην Κρήτη .

    Στο διαδίκτυο αλιεύονται κι άλλες παραλλαγές του παιχνιδιού :
    «Τσίμπι τσίμπι τον αετό τον ατό τον ποσιτό ,που γυρίζουν οι αγγέλοι και τρυπούν τους ουρανούς. ΄Εβγα κυρα-θάλασσα με την παρακόρη σου ,που παίζει το χρυσόμηλο με το βασιλόπουλο. Φάε ελιά και ψωμί ,πάνε πέρα στο καντούνι να γυρίζεις σαν γουρούνι». (Μεσαναγρός Ρόδου)

    Τζίμπι, τζίμπι το νιατό
    το νιατό το σταύρωτό
    που τζιμπούνε οι γερανοί
    και ψάλλουνε οι αγγέλοι,

    Ούρανε κουτσούρανε
    το παιδί που βάπτισες,
    ήφαε ψωμί γάλα
    και κατάπιε την κουτάλα.

    Δόστου δόστου κόκκαλο
    να ξεράσει κόκκαλο
    να το μελετήσουμε
    στις σαράντα εκκλησιές

    στη καινούρια παραστιά
    που ανώγια και κατώγια
    και της Παναγιάς τ΄ αλώνια (Σαντορίνη)

    Τσίμπι -τσίμπι το νατό, σύρνω το τζιαι παρπατώ
    πάω -πάω κατά τζιεί, βρίσκω μιάν πολιτιτζιή
    που μαϊρευκεν φατζιήν με το γάλαν το γλυτζίν
    τζι΄είπεν μου έλα φά τζιαι σύ.
    Δεν θέλω πολιτιτζιή , φάε του κάττου το νουρί τζιαι του ποντικού τ΄αυτί(Κύπρος)

    Τσίμπι – τσίμπι τον αετό. Τον αετό τον σταυραετό. Που τσιμπούνε οι αετοί,Και δεν τρώνε οι αγγέλοι. Οι αγγέλ’ οι αρχαγγέλοι.(Ιωάννινα)

    http://messanagros-rhodes.blogspot.com/2011/12/blog-post_09.html?m=1

    http://giannisargyros.blogspot.com/2018/01/blog-post.html?m=1

    Στη γλώσσα των νηπίων υπάρχει το επιφώνημα «μπίμπι, να το κάνω μπίμπι» τουλάχιστον έτσι μου τό ‘λεγε ο πατέρας μου στην Κρήτη.

    Νομίζω ξεχάσαμε και ένα δημοσιογραφικό ισέ, την «τσιμπίδα της εφορίας», τελευταία τη φράση την είδα και «τσιμπίδα της ΑΑΔΕ»

  155. spyridos said

    145

    Η απαίτηση να κάνουν ΜΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΑ εμβόλια τα παιδιά μας αφορά όλους.
    Εχει να κάνει με την κρατική και εταιρική ανευθυνότητα.

  156. aerosol said

    #153
    Από την ένταση δεν διαβάζεις σωστά και συνεχίζεις να γράφεις ταραγμένα.
    Στο άρθρο που λινκάρεις αναφέρονται «κάτι παραπάνω από το 60%» πλήρως εμβολιασμένοι -για την ακρίβεια σήμερα είναι 62,4%- όχι το 70% που λες.
    Αυτό δεν δίνει ανοσία στον πληθυσμό. Και με την εκδοχή Δέλτα που κυριαρχεί στο Ην.Βασίλειο θα ήθελαν πάνω από 80% πλήρως εμβολιασμένους για να είναι σχετικά καλά.
    Το ίδιο το άρθρο, βέβαια, ψεύδεται από τον τίτλο: δεν έχει «τείχος ανοσίας» το Ην. Βασίλειο, αυτά είναι παπαριές του ανώνυμου δημοσιογράφου.
    Το δε «ρεκόρ» κρουσμάτων είναι το 1/3 του Γενάρη, ευτυχώς προς το παρόν είναι πολύ μικρότερη η άνοδος νοσηλευομένων και θανάτων (μήπως έχουν βοηθήσει τα εμβόλια ή φτου κακά που ρωτάω;).
    Όλα αυτά είναι κακά νέα αλλά η υστερία δεν βοήθησε κανέναν να επιβιώσει.
    Με την δυσπιστία περί εμβολίων και τα χαμηλά ποσοστά εμβολιασμών, προσωπικά πιστεύω πως στην Ελλάδα ίσως δούμε χειρότερα μέχρι να τελειώσει η τουριστική σεζόν.

  157. spyridos said

    157
    Μας ψήσαν το σκώτι ότι η ανοσία της αγέλης επιτυγχάνεται με 60% του πληθυσμού.
    Τώρα 80% ;;;; Δε θικ πλότενς.

    Το άλλο με τα ποσοστά επιτυχίας των (ΜΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΩΝ) εμβολίων στο 96% το κοίταξες;
    Αν μπορείς να μου το εξηγήσεις θα με καταϋποχρεώσεις.
    Ρώτησα ένα φίλο 25 χρόνια ερευνητή στη φαρμακευτική της Ουτρέχτης και μου απάντησε μονολεκτικά:
    Μαλακίες

  158. aerosol said

    #156
    Τα εμβόλια είναι αδειοδοτημένα -φυσικά και είναι, δεν δίνονται χωρίς άδεια αλλά δεν εννοείς αυτό.
    Αυτό που μας απασχολεί είναι το πόσο ασφαλή είναι.
    Δηλαδή, σοβαρά τώρα, ΔΕΝ ξέρουμε γιατί βγήκαν άρον άρον τα εμβόλια;

    Ελλάδα:
    422.000 χιλιάδες τα καταγεγραμμένα κρούσματα.
    12.687 οι καταγεγραμμένοι νεκροί
    Μόνο στις 3 του Μάη είχαμε 134 νεκρούς από κόβιντ!

    Αθροιστικά, σε όλους τους μήνες, σε όλο τον κόσμο, οι θάνατοι που υπάρχει ΥΠΟΨΙΑ πως μπορεί να οφείλονται στα εμβόλια ήταν 1.332 (νεκροί από κόβιντ παγκοσμίως: 3.950.000) ως τις 9 Ιουνίου. Αν τα εμβόλια έβγαιναν κανονικά, δηλαδή χωρίς την «ανευθυνότητα» των κακών εταιριών και κυβερνήσεων, θα έβγαιναν ίσως σε 1 χρόνο από τώρα.
    Είσαι σίγουρος πως εσύ και τα παιδιά θα ήσασταν ζωντανοί να τα προλάβετε; Είναι όντως ανευθυνότητα που βγήκαν πρόωρα; Αν ήταν στο δικό σου χέρι η υπογραφή… τι θα έκανες;

    #158
    Η μετάλλαξη Δέλτα άλλαξε τα δεδομένα γιατί εξαπλώνεται ευκολότερα. Αλλά ποτέ δεν ήταν 60% το νούμερο, από πέρσι για τουλάχιστον 70% άκουγα. Μάλιστα το 80% που είπα παίζει να είναι λίγο, κότσαρε άλλα 5 να είμαστε μέσα. Όσα ερωτηματικά και να βάλεις,μπορεί μια άλλη μετάλλαξη να τα βγάλει έως και άχρηστα. Γιατί δεν υπάρχει σιγουριά για τίποτα, όσο κι αν το απαιτείς.
    Τα νούμερα μπορεί να είναι μαγειρεμένα για να φανούν καλύτερα. Μπορεί όχι -τα στατιστικά δεν τα πολυδιαψεύδουν ως τώρα, κοντά είναι απ’ όσο πήρα είδηση. Επειδή έχω φάει πολλές ώρες από τη ζωή μου εδώ και ένα χρόνο να εξηγώ σε ανθρώπους που βαριούνται να δουν μόνοι τους, όχι δεν θα το εξηγήσω τώρα (ΞΑΝΑ!). Τελικά είναι δική σου ευθύνη να μάθεις, εγώ έχω κάνει πολύ παραπάνω από αυτό που μου αναλογεί.

    Βάζω στοίχημα πως ο φίλος σου έκανε το έμβόλιό του. Ή δεν το έκανε διότι είναι ΜΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΑ;

  159. aerosol said

    Α, το γερμανικό (CureVac) έβγαλε 48% αποτελεσματικότητα. Δεν είδα η ανεύθυνη εταιρία να έδωσε διπλάσιο νούμερο για να μας το πουλήσει (να χαρεί και η ανεύθυνη Μέρκελ για τις εξαγωγές) και να σκοτώσει τα παιδάκια μας…

  160. ΣΠ said

    159
    Η μετάλλαξη δέλτα σίγουρα άλλαξε τα δεδομένα. Στο Ισραήλ, όπου έχει προχωρήσει ο εμβολιασμός, είχαν πετύχει ανοσία αγέλης και είχαν καταργήσει όλα τα μέτρα. Εξαιτίας της μετάλλαξης δέλτα αναγκάστηκαν να επαναφέρουν κάποια μέτρα. Για την μετάλλαξη δέλτα το ποσοστό που δίνουν για την επίτευξη ανοσίας είναι 82%.

  161. Μαρία said

  162. Πέπε said

    @155

    > Στη γλώσσα των νηπίων υπάρχει το επιφώνημα «μπίμπι, να το κάνω μπίμπι» τουλάχιστον έτσι μου τό ‘λεγε ο πατέρας μου στην Κρήτη.

    Μπίμπι = ενεση, ξέρω εγώ

  163. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μια χαρά τα λέει ο Σκέρτσος και καιρός είναι να πάψει η κυβέρνηση να χαϊδεύει τους ανεμβολίαστους, που κοιτάνε την πάρτη τους και περιμένουν από τους άλλους να χτιστεί το τείχος ανοσίας. Ό,τι και να λέμε για την κυβέρνηση, η αλήθεια είναι ότι όποιος θέλει να εμβολιαστεί, μπορεί να επιλέξει ημέρα, ώρα, τόπο και εμβόλιο για να το κάνει και, αν το ξεχάσει, η υπςνθύμιση του ραντεβού γίνεται με αλεπάλληλα sms και ημέιλ. Κι όλα αυτά δωρεάν. Αρκετά με τον λαό που δεν φταίει ποτέ και πάντα φταίνε το κράτος και η κυβέρνηση, η όποια κυβέρνηση. Είναι ξεκάθαρο: αν τους προσεχείς μήνες έχουμε έξαρση των κρουσμάτων, η ευθύνη θα βαραίνει εξολοκλήρου τους ανεμβολίαστους από άποψη και τους «διστακτικούς». Εξαιρούνται, φυσικά, όσοι θέλουν να εμβολιαστούν, αλλά η κατάσταση της υγείας τους δεν τους το επιτρέπει.

  164. ΝΕΣΤΑΝΑΙΟΣ said

    Κάποτε η τρομοκρατία εγένετο στο όνομα του κουμμουνισμού. Τώρα η τρομοκρατία γίνεται στο όνομα της υγείας δυστυχώς. Και έχει επιτυχία επειδή υπάρχουν ανάμεσά μας πολλοί αφελείς.
    Τίποτα δεν είναι δωρεάν και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά όλοι αυτοί που πληρώνουν φόρους.

  165. ΚΩΣΤΑΣ said

    165
    Ναι, αλλά τυχαίνει και φόρους – εισφορές να πληρώνεις και ανταπόδοση υπηρεσιών – αγαθών να μην έχεις. Εμβόλια γίνονται σε όλους.
    Διακρίνω και κάποια εμμονή σε πρόσωπα; Αν ναι, δεν βοηθάει στο καλό κλίμα εδώ μέσα.

  166. Γιάννης Κουβάτσος said

    166: Μην ανησυχείς, Κώστα. Έχω εμβολιαστεί απέναντι σε όλους τους ιούς.😂

  167. ΝΕΣΤΑΝΑΙΟΣ said

    166.
    Σε πρόσωπα όχι. Σε θέσεις ναι.

  168. @ 148 Τζι

    Χαιρετίζουμε (αργοπορημένα, λόγω απουσίας).

  169. aerosol said

    Τρομοκρατία σε κάποιο βαθμό μπορεί και να παίζει. Είναι περίεργη αυτή η σταδιακή δημιουργία πολιτών δυο κατευθύνσεων ανάλογα με την στάση τους στο θέμα κόβιντ/εμβολιασμών. Θα προτιμούσα μια μαζική εκστρατεία επιπλέον διαφήμισης και ενημέρωσης. Οι κυβερνήσεις (μαζί κι εμείς) πληρώνουν την ασάφεια δηλώσεων και το μπρος πίσω των μέτρων.
    Αυτό δεν αλλάζει πως έχουμε ένα θέμα δημόσιας υγείας που παίρνει ζωές. Το ένα δεν είναι αντίθετο του άλλου.
    Το ότι οι φαρμακευτικές θα πλουτίσουν δεν σημαίνει πως δεν έχουμε πραγματική ανάγκη το προϊόν τους. Συμβαίνουν ταυτόχρονα πολιτική, κυνήγι κέρδους και πανδημία.
    Όσοι το βλέπουν άσπρο-μαύρο απλά δεν μπορούν να αποδεχτούν πως ο κόσμος είναι περίπλοκος και άβολος.

  170. spyridos said

    159
    ΔΕΝ είναι αδειοδοτημένα τα εμβόλια.
    Και πιστεύω περισσότερο τη γιατρό μου από εσένα σε αυτό.
    Θα έκαναν αίτηση να αδειοδοτηθούν πλήρως, έλεγαν το Δεκέμβριο, αλλά το ξέχασαν στη διαδρομή.
    Μάλλον γιατί με τα πειραγμένα κει ελλιπή στοιχεία τους δεν πρόκειται να την πάρουν.
    Είναι απαράδεκτο να ζητάμε από τα παιδιά να κάνουν ένα μη αδειοδοτημένο εμβόλιο.
    Και παράνομο είναι.

    «Βάζω στοίχημα πως ο φίλος σου έκανε το έμβόλιό του. Ή δεν το έκανε διότι είναι ΜΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΑ;»
    Και ο φίλος μου το έκανε και εγώ. Αλλά έχω κάνει πολύ χειρότερα πράγματα στη ζωή μου.
    Δεν λέει κάτι αυτό.

    Οπως βλέπεις ο κοινωνικός αυτοματισμός, ο μικρός καθημερινός φασισμός που στην Ελλάδα είναι η κανονικότητα,
    έχει αρχίσει να δρα και να επιδρά γ’υρω μας.
    Οι διάφοροι «δημοκράτες» ζητούν να καταργηθούν τα δικαιώματα εκείνων που δεν συμφωνούν μαζί τους.
    Τα δικαιώματα φτιάχτηκαν για τα δύσκολα όχι για τα εύκολα.
    Στα εύκολα όλοι μπορούμε να τα διαφυλάξουμε. Στα δύσκολα είναι η μαγκιά.

  171. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τρομοκρατία, φίλε Αεροζόλ, είναι το βάσιμο ενδεχόμενο να ξαναζήσουμε καταστάσεις, που μπορούμε να αφήσουμε πίσω μας, αν εμβολιαστούν όλοι όσοι η υγεία τους επιτρέπει να εμβολιαστούν. Το ότι κάποιοι κάνουν αντάρτικο ενάντια στην κοινή λογική κσι την υγεία του συνόλου, αυτό είναι τρομοκρατία. Οι ειδικοί επιστήμονες στο σύνολό τους είναι σαφείς: μόνον ο μαζικός εμβολιασμός μπορεί να μας προστατέψει απέναντι στο επερχόμενο τέταρτο κύμα.

  172. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εντάξει, παιδιά, στην επόμενη καραντίνα ψάξτε για τους ενόχους στην κυβέρνηση, στις φαρμακοβιομηχανίες, στους μασόνους, στον Σόρος, στον Θεό που, ως γνωστόν, μας μισεί, παντού εκτός απ’ τον καθρέφτη.

  173. aerosol said

    #171
    «Στα δύσκολα είναι η μαγκιά.»
    Εδώ συμφωνούμε απόλυτα. Κι ενώ δεν είμαι υπέρ αφαίρεσης δικαιωμάτων, δεν θα έλεγα «δημοκράτες» με εισαγωγικά. Όπως καταλαβαίνω κι εσένα καταλαβαίνω κι αυτόν που θεωρεί πως η στάση κάποιων θα μπορούσε να τον στείλει στον τάφο -οπότε την θεωρεί αντικοινωνική συμπεριφορά που θα έπρεπε κάπως να στηλιτεύεται. Οι καιροί είναι θολοί και είναι δύσκολο να βγάζουμε άκυρα τα κριτήρια του δίπλα.

    «ΔΕΝ είναι αδειοδοτημένα τα εμβόλια.»
    Πίστευε όποιον θέλεις. «Άδεια» δίνουν κάποιοι φορείς, για συγκεκριμένη χρήση. Οι φορείς έδωσαν την άδεια. Όταν το λέει ο ΠΟΥ… πιο πάνω άδεια μπορεί να δώσει μόνο ο Θεός. Άδεια εκτάκτου ανάγκης (όχι κανονικά approved αλλά for emergency use) αλλά πάντως άδεια. Και τι λέει; Όροι είναι. Αν ζεις στην Ελβετία τα εμβόλια είναι επισήμως approved. Ξέρουν καλύτερα από την δίπλα χώρα; Κάθε χώρα όπως κρίνει. Οπότε… αδειοδοτημένα είναι ή παίζουμε με τις ορολογίες. Αλλά χεστήκαμε. Το μόνο ερώτημα είναι αν είναι ασφαλή.

    Τα υπόλοιπα, συγνώμη, δε στέκουν. Τίποτα δεν ξέχασαν (δεν ξεχνιούνται αυτά) και δεν υπήρχε περίπτωση οι οργανισμοί υγείας να άφηναν χωρίς αποτελεσματικό εμβόλιο τον κόσμο ενώ πεθαίνουν εκατομμύρια. Ούτε είναι χάπατα οι επιστήμονες που εργάζονται για τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ή τον Ευρωπαϊκό, ή τον FDA, ή…, ή… Και σε διαβεβαιώ πως δεν ξέρουν λιγότερα από την γιατρό σου. Κρίνουν θετικό το ποσοστό ρίσκου, και μέχρι τώρα συνολικά έχουν πέσει μέσα. Δεν έχει διαψευστεί στην πράξη η αποτελεσματικότητα των εμβολίων στις μεταλλάξεις για τις οποίες φτιάχτηκαν. Κι αν το 96% τελικά αποδειχτεί 88%, πάλι υπεργαμάτο είναι ένα εμβόλιο. Επίσης, και με τα πιο «εγκεκριμένα» φάρμακα συμβαίνει ένα ποσοστό σοβαρών επιπτώσεων, ακόμα και θανάτων.

    «Δεν λέει κάτι αυτό.»
    Λέει και παραλέει. Είναι η ώρα που αφήνεις το μπλα μπλα και κρίνεις ποιο ρίσκο θα πάρεις. Κι εγώ, κι εσύ, κι αυτός, πήραμε το ίδιο. Σύμπτωση ή μήπως θελήσαμε να αυτοκτονήσουμε;

  174. spyridos said

    174

    Επιστροφή στην επεξεργασία
    Μα εγώ δεν είπα ότι είναι χάπατα.
    Αφού τα λέει μια χαρά η Μαρία του Νεκροταφείου , μπρρρρρρρρρ

    https://tinyurl.com/y29875sf

    Οι οικογ. γιατροί στην Ολλανδία δίνουν συμβουλές με βάση αυτά που αποφασίζουν τα επιστημονικά τους συμβούλια
    που είναι ανεξάρτητα από το υπουργείο υγείας.
    Η χώρα έχει το χαμηλότερο ποσοστό χρήσης αντιβιωτικών στον κόσμο.
    Τις δυό φορές που έδωσαν αντιβίωση τα τελευταία 30 χρόνια τις θυμάμαι.
    Τα παιδιά ζήτημα αν πήραν 1 αντιβίωση κάθε 2 χρόνια. Τα ξαδέλφια τους στην Ελλάδα, έπαιρναν βδομάδα παρά βδομάδα
    καινούργια. Κάθε φορά που εμφάνιζαν ένα μικρό πυρετό.
    Επίσης τα παιδιά μου έχουν κάνει τα ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ εμβόλια που υπάρχουν για τις ηλικίες τους.
    Τα περισσότερα παιδιά στην Ελλάδα δεν τα έχουν κάνει.
    Για παράδειγμα όλες οι κοπέλες ως 20 χρονών έχουν κα΄νει το εμβόλιο για τον HPV.
    Από πέρυσι μπήκε στο εθν.πρόγραμμα εμβολιασμών και για τα αγόρια.
    Έχω 4 ανιψιές στην Ελλάδα κάτω των 18 και καμιά δεν το έχει κάνει.
    Οι μανάδες (μια από αυτές φαρμακοποιός) υποστηρίζουν ότι τα παιδιά τους θα πάθουν επιληψία και κάτι τέτοια.
    Επίσης δεν έχει μπει το εμβόλιο σε γενικό πρόγραμμα εμβολιασμών.
    Ε τώρα οι γιατροί ΔΕΝ το βάζουν το γαμωεμβόλιο σε εθν. πρόγραμμα και έχουν τους λόγους τους.
    Τους εμπιστεύομαι. Οι γιατροί αυτοί με έστειλαν και έκανα δύο επεμβάσεις ΜΕΣΑ σε νοσοκομείο στην καρδιά της πανδημίας.
    Ασφαλέστατα και όπως μου τα είπαν. Έτσι δημιουργούνται τα κοινωνικά συμβόλαια.

    Σε Ολλανδία και Βέλγιο μαζί (28 εκ πληθ) πέθαναν σε 15 μήνες πανδημίας 30 νέοι κάτω των 25, όλοι με προηγούμενα σοβαρά προβλήματα υγείας.
    Δεν γίνεται να απαιτούμε να κάνουν εμβόλιο όλοι. Το ρίσκο από ένα ΜΗ αδειοδοτημένο εβόλιο είναι πολύ μεγάλο,
    για έναν ακίνδυνο ιό για τον συγκεκριμένο πληθυσμό.
    Το επαναλαμβάνω.
    Αφού προστατεύει ας κάνουν αυτοί που φοβόνται τον ιό. Όπως εγώ για παράδειγμα.

    Στο λέω ξανά. Όλοι οι γνωστοί μου έχουν πάθει κορονοιό ΠΡΙΝ έρθει το εμβόλιο.
    Στις 1 Ιουνίου το SANGUIN (τράπεζες αίματος της Ολλανδίας) ανακοίνωσε ότι 52% του γενικού πληθυσμού έχει αντισώματα. Το 15% από από το 52% (δηλαδή 30% αυτών που έχουν αντισώματα) τα απόκτησε με εμβολιασμό.
    Για 1η Ιουλίου η ανακοίνωση θα βγει σήμερα ή τη Δευτέρα.

  175. Πέπε said

    @175

    > Τα παιδιά ζήτημα αν πήραν 1 αντιβίωση κάθε 2 χρόνια. Τα ξαδέλφια τους στην Ελλάδα, έπαιρναν βδομάδα παρά βδομάδα
    καινούργια. Κάθε φορά που εμφάνιζαν ένα μικρό πυρετό.

    Στην Ελλάδα ακούς συχνά «τα παιδιά μου δεν πήραν ποτέ αντιβίωση, του αλλουνού έπαιρναν για ψύλλου πήδημα» και μου φαίνεται ότι είναι θέμα γονέων, υπερπροστατευτικών ή όχι.

  176. spyridos said

    ΟΛΟΙ οι Ελληνες που έρχονται Ολλανδία παθαίνουν κρίσεις πανικού όταν αντιλαμβάνονται ότι δεν μπορούν να πάρουν όποιο
    φάρμακο θέλουν όποτε το θέλουν από οποιοδήποτε φαρμακείο.
    Παθαίνουν κρίση όταν ανακαλύπτουν ότι σε φαρμακείο δεν μπορείς να πάρεις τίποτα χωρίς συνταγή.
    Στην Ελλάδα μπαίνω και αγοράζω αντιαλλεργικά και άλλα έτσι χωρίς συνταγή γιατί δεν κάνω πλέον τον κόπο να την κουβαλάω.
    Ολοι οι Ελληνες συνταγογραφούν μόνοι τους και γνωρίζουν λίστες φαρμάκων και αντιβιοτικών από μνήμης.

    Η επαρχία της Ουτρεχτης έχει 1,3 εκ. κατοίκους και διανυκτερεύουν το πολύ ΤΡΙΑ φαρμακεία σε ολόκληρη την επαρχία.
    Μια πόλη 26.000 κατοίκων έχει ΕΝΑ φαρμακείο.
    Μια πόλη 63.000 κατοίκων έχει 7 φαρμακεία (η πόλη με το τρίτο σε μέγεθος νοσοκομείο της επαρχίας)
    Η Ουτρέχτη με Πανεπιστημιακό νοσοκομείο + το μεγαλύτερο νοσοκομείο της επαρχίας με 360.000 κατοίκους έχει 39 φαρμακεία.

    Τα Χανιά (ο τωρινός μεγάλος δήμος με 110.000 κατοίκους) έχουν 100+ φαρμακεία.
    Το Ηράκλειο με 140.000 έχει 169 φαρμακεία.
    Αι ρεστ μάι κέισ

    https://www.documentonews.gr/article/terastio-problhma-h-polyfarmakia-sthn-ellada/

  177. Γιάννης Ιατρού said

    177: κλέφτες θα γίνουν οι φαρμακοποιοί, ε;

  178. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εμπρός της γης οι ανεμβολίαστοι!
    «Ανθρωποι που φοβούνται, άνθρωποι που οχυρώνονται πίσω από θεωρίες συνωμοσίας, άνθρωποι που κραδαίνουν ακραίες αντιδραστικές θέσεις, άνθρωποι που επιστρατεύουν σοβαρά επιχειρήματα, άλλοι φαιδρά, ενώ υπάρχουν και οι επιτήδειοι που βρίσκουν την ευκαιρία για χρυσές δουλειές στο όνομα ενός «κινήματος» το οποίο πρέπει να μας προβληματίσει σοβαρά.»
    https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/300798_mpoli-fimotro-kai-kinima-ton-arniton

  179. aerosol said

    #175
    Στην Ελλάδα μεγάλωσα (πάνε κάτι χρονάκια βέβαια) και ζήτημα αν έπαιρνα αντιβίωση μια φορά στα 5 χρόνια μέχρι να γίνω 30.
    Δεν ξέρω τι νόημα έχουν όλα αυτά, και δε με αφορούν. Εξαρχής είπα πως δεν ξέρω και δε με ενδιαφέρει τι θα κάνει ο 16άρης.
    Αν σε καλύπτει περισσότερο, ακολούθησε τις οδηγίες του Υπ.Υγείας της Ολλανδίας.
    Αλλά όταν γράφουμε εδώ, δημόσια να μη βγάζουμε νούμερα από το μυαλό μας και σπέρνουμε τρόμο τσάμπα με πράγματα που δεν έχουμε καταλάβει.

    Για τα «μη αδειοδοτημένα» (που επιμένεις, μην έχοντας καν την ψυχραιμία να διαβάσεις τα ΠΡΟΦΑΝΗ που ήδη έγραψα):. Θέλω να μου πεις ποια άδεια τους λείπει και ποιος τη δίνει.
    Ποιός φορέας παραπάνω από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, που έχει ΖΗΤΗΣΕΙ την χρήση τους. ΖΗΤΗΣΕΙ. Θα ήθελα να μου λύσεις την απορία.

  180. aerosol said

    #179
    Αν οι κυβερνήσεις δεν είχαν κάνει κτηνώδεις ανοησίες, αν τα «έγκυρα μέσα» είχαν ιδέα τι τους γίνεται, αν τα μέτρα είχαν ενισχύσει τον τομέα Υγείας αντί να μιλάνε για μάσκες στο δρόμο, αν υπήρχε πιο σαφής και λιτή ενημέρωση, αν δεν κάλυπτε κάθε πολιτικίσκος την ανοησία του ρίχνοντας το φταίξιμο στον κόσμο που υποτίθεται πως υπηρετεί, αν μπορούσαν να σταματήσουν την πολιτική προπαγάνδα ακόμα και για τα νούμερα των εμβολιασμένων, οι αρνητές θα ήταν το 1/10.
    Η ανικανότητα της εξουσίας τους δημιουργεί, τα ξεφτιλισμένα ΜΜΕ τους έκαψαν τον εγκέφαλο και τους άφησαν να ψάχνουν στον πάτο του βαρελιού για αλήθεια. Τώρα… καλά κρασιά.

  181. Γιάννης Ιατρού said

    Αν είχαν χιούμορ θα έκαναν άλλου είδους διαφήμιση:

  182. spiridione said

    Από Θ. Καμπαγιάννη (σόρι που βάζω συχνά κείμενά του αλλά είναι η συμπάθεια μου)

    Είμαστε καταδικασμένοι να ζήσουμε μαζί
    Έχω τη γνώμη πως η συζήτηση για τον εμβολιασμό θα πρέπει να ξεκινά από τη βασική παραδοχή ότι όποια και αν είναι η άποψη ή η επιλογή καθενός και καθεμιάς, είμαστε καταδικασμένοι να ζήσουμε μαζί. Αυτό δεν είναι κάποιο κοινότοπο διαφημιστικό μότο, αλλά μια χρήσιμη πυξίδα για να αντιμετωπίσουμε τα δύσκολα ερωτήματα που τίθενται σε μια κοινωνία που θέλει να λέγεται ελεύθερη και την ίδια στιγμή είναι αντιμέτωπη με μια πανδημία. Εξηγούμαι:
    Όταν αυτοί που επιλέγουν να μην εμβολιαστούν, χρησιμοποιούν επιχειρήματα ελεύθερης βούλησης, βγαλμένα από τη συζήτηση για την ευθανασία («δικαίωμά μου είναι τι κάνω με το σώμα μου, αν θα ζήσω ή αν θα πεθάνω»), πρέπει να καταλάβουν ότι η υγεία σε μια οργανωμένη κοινωνία δεν τίθεται με ατομικιστικούς αλλά με συλλογικούς όρους. Η ελληνική πολιτεία έχει συνταγματική υποχρέωση να οργανώνει ένα δημόσιο σύστημα υγείας που να ικανοποιεί το ατομικό δικαίωμα ενός πολίτη στην προστασία της υγείας του. Η εκδήλωση μιας θανατηφόρας πανδημίας που έχει εξαιρετικά ταχεία διάδοση και εξαντλεί γρήγορα τους πόρους του δημόσιου συστήματος σημαίνει ότι οι ατομικές στάσεις (πχ ο μη εμβολιασμός) δεν είναι απλώς «ατομικό δικαίωμα», αλλά έχουν συλλογικό αντίκτυπο. Καθαρά ατομικά δικαιώματα υπάρχουν στις κατά φαντασία καταστάσεις τύπου Ροβινσώνα Κρούσου και όχι στις οργανωμένες κοινωνίες. Η αρρώστια του ενός έχει αντίκτυπο στη ζωή του άλλου: και αυτό δεν μπορεί να ξεπεραστεί ούτε με υπογραφή «παραίτησης» από την υποχρέωση του κράτους να περιθάλψει (πχ «Δηλώνω υπεύθυνα ότι δεν θέλω να με βάλετε σε ΜΕΘ») ούτε με απαλλαγή του κράτους από τη σχετική υποχρέωση επειδή κάποιος δεν εμβολιάστηκε («Για όποιον δεν εμβολιάζεται δεν έχει ΜΕΘ»). Αυτά είναι νεοφιλελεύθερες ονειρώξεις που έρχονται σε σύγκρουση με την οντολογία του ανθρώπου που γεννήθηκε ως συλλογικό ον και είναι καταδικασμένο να ζει ως τέτοιο.
    Όταν πάλι αυτοί που επιζητούν τα μέτρα διαχωρισμού εμβολιασμένων και ανεμβολίαστων απαιτούν την εξάπλωσή των μέτρων για λόγους «δημόσιας υγείας», θα πρέπει να μας απαντήσουν μέχρι πού φτάνει αυτή η απαίτηση: τα μέτρα της κυβέρνησης αφορούν ξανά αποκλειστικά κάποιες πλευρές της ανθρώπινης δραστηριότητας (εστίαση, ψυχαγωγία, επιλεγμένες μεταφορές, κλπ). Όμως υπάρχουν πολλαπλάσιες ανθρώπινες δραστηριότητες στις οποίες εμβολιασμένοι και ανεμβολίαστοι θα αλληλεπιδρούν: στα λεωφορεία πηγαίνοντας για δουλειά, στη δουλειά, στον δημόσιο χώρο, κοκ. Που τελειώνει η απαίτηση διαχωρισμού; Στη Σπιναλόγγα; Στο κλείσιμο των ανεμβολίαστων σε ξερονήσια όπου δεν θα μπορούν να βλάψουν εμάς τους εμβολιασμένους; Το όριο είναι, όπως και στην προηγούμενη περίπτωση, πάλι το ίδιο: είμαστε καταδικασμένοι να ζήσουμε μαζί, εκτός αν αποφασίσουμε να καταργήσουμε τον ισχυρισμό μας περί ελεύθερης και δημοκρατικής κοινωνίας. Γενικός υποχρεωτικός εμβολιασμός του πληθυσμού χωρίς ατομική συναίνεση δεν μπορεί να υπάρξει, ειδικά μάλιστα στη συγκεκριμένη πανδημία με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (υψηλή θνητότητα σε συγκεκριμένη ηλικιακή κατηγορία, κλπ) και με τα συγκεκριμένα εμβόλια που ο σύντομος χρόνος της παραγωγής τους (ένα συγκλονιστικό για μένα επιστημονικό επίτευγμα της ανθρωπότητας) γεννά επιφύλαξη σε κομμάτι του πληθυσμού, που πρέπει να απαντηθεί με πειθώ.
    Οπότες, αγαπητές μου φίλες και αγαπητοί μου φίλοι, η πραγματικότητα θέτει όρια στις αντιθέσεις μας. Ανάμεσα στις ονειροφαντασίες του Ροβινσώνα Κρούσου που κάνει ό,τι θέλει γιατί ζει μονάχος του και στις σύγχρονες Σπιναλόγγες των ανεμβολίαστων λεπρών, υπάρχουν απαντήσεις που απαιτούν νηφαλιότητα, πειθώ, σταθμίσεις. Δεν είναι ένα κάλεσμα χρυσής μεσότητας, ειδικά από εμένα που τυχαίνει να βρίσκομαι σε γνωστό πολιτικό «άκρο» και θεωρώ ότι οι λύσεις στα σημερινά αδιέξοδα της ανθρωπότητας θα είναι αναγκαστικά ριζικές και ριζοσπαστικές. Είναι υποχρέωση που μας επιβάλλει η πραγματικότητα του είδους μας.
    Δυστυχώς, τα μέτρα της κυβέρνησης είναι μέτρα που αντικαθιστούν την πειθώ με γελοίες δωροεπιταγές (πχ 150 ευρώ), την ίδια στιγμή που σκληραίνουν και πολιτικοποιούν την αντίδραση ενός κρίσιμου κομματιού του πληθυσμού που δεν έχει εμβολιαστεί ακόμα. Και αυτό ειναι το πιο ανησυχητικό στις κυβερνητικές αποφάσεις: υπονομεύουν τελικά την απαραίτητη εμβολιαστική προσπάθεια και θρέφουν τον ανορθολογισμό. Επί των συγκεκριμένων μέτρων, θα προσπαθήσω να τοποθετηθώ σε επόμενη ανάρτηση.
    Αλλά μην ξεχνιέστε: θα ζήσουμε μαζί, λέμε!

  183. ΝΕΣΤΑΝΑΙΟΣ said

    Διεθνές Δίκιο «το ιδιωτικό δεν πρέπει να επιβάλλεται στο δημόσιο». Τα εμβόλια και όλων των ειδών τα τεστ, άν είναι απολύτως απαραίτητα, πρέπει να περάσουν στον δημόσιο τομέα και να υπηρετούνται χωρίς κανένα ιδιωτικό συμφέρον.

  184. Σωτήρς said

    180 Δεν έβγαλε νούμερα από το κεφάλι του ο Spyridos. Ισχύει η εμφάνιση περιστατικών ήπιας μυοκαρδίτιδας σε άνδρες ηλικίας 16-24 χρονώ μετά την δεύτερη δόση Pfizer σε ποσοστό που πλέον κλίνει προς το 1:5000.

    Παρακάτω είναι ένας από τους γιατρούς που το πιστοποίησαν. Αν και δεν γνωρίζω εβραϊκά οι ίδιοι υποστηρίζουν πως δεν είναι λόγος για να σταματήσουν οι εμβολιασμοί σε αυτές τις ηλικίες.

  185. spyridos said

    «Για τα «μη αδειοδοτημένα» (που επιμένεις, μην έχοντας καν την ψυχραιμία να διαβάσεις τα ΠΡΟΦΑΝΗ που ήδη έγραψα):. Θέλω να μου πεις ποια άδεια τους λείπει και ποιος τη δίνει.»

    EMA

    E. SPECIFIC OBLIGATION TO COMPLETE POST-AUTHORISATION MEASURES FOR THE CONDITIONAL MARKETING AUTHORISATION
    This being a conditional marketing authorisation and pursuant to Article 14-a of Regulation (EC) No 726/2004,
    the MAH shall complete, within the stated timeframe, the following measures:
    order to complete the characterisation of the active substance and finished product, the MAH should provide additional data. July 2021. Interim reports: 31 March 2021
    In order to ensure consistent product quality, the MAH should provide additional information to enhance the control strategy, including the active substance and finished product specifications.July 2021. Interim reports: March 2021
    In order to confirm the purity profile and ensure comprehensive quality control and batch-to-batch consistency throughout the lifecycle of the finished product, the MAH should provide additional information about the synthetic process and control strategy for the excipient ALC-0315. July 2021. Interim reports: January 2021, April 2021
    In order to confirmthe purity profile and ensure comprehensive quality control and batch-to-batch consistency throughout the lifecycle of the finished product, the MAH should provide additional information about the synthetic process and control strategy for the excipient ALC-0159. July 2021. Interim reports: January 2021, April 2021
    In order to confirm the efficacy and safety of Comirnaty, the MAH should submit the final Clinical Study Report for the randomized, placebo-controlled, observer-blind study C4591001.December2023

    Αν όλα πάνε καλά θα δοθεί πραγματική αδειοδότηση (στην ΕΕ) για το comirnaty το Δεκέμβριο του 2023

  186. Missing Ink said

    Προφανώς από το τζουνάω (βλ. σχόλια 40, 112) και η τζούνα, το ακανθώδες περίβλημα του κάστανου (στη Β. Ελλάδα μπορεί να τ’ ακούσεις και ως «τζούνκα»)

  187. ΣΠ said

    185
    Για να ισχύει το «3-6.000 μυοκαρδίτιδες στους νέους στο Ισραήλ» και το 1:5000 θα πρέπει να υπάρχουν 15-30 εκ. νέοι στο Ισραήλ. Ο συνολικός πληθυσμός του Ισραήλ είναι 9,3 εκ.

  188. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στα ψεκασμένα μαθηματικά οι αναλογίες ισχύουν καταπώς βολεύει…☺

  189. Missing Ink said

    Κλασσικά Εικονογραφημένα:

    http://sinthimatapantou.blogspot.com/2016/08/blog-post_7.html

  190. Μαρία said

    186
    Στα ελληνικά https://www.ema.europa.eu/en/documents/product-information/comirnaty-epar-product-information_el.pdf

  191. Σωτήρς said

    188 Λάθος το έγραψε ο Spyridos, λάθος το διάβασα κι εγώ. Η αρχική πρόβλεψη που έκαναν αυτοί οι γιατροί ήταν από 1:3000 έως 1:6000 και τώρα κατέληξαν στο 1:5000.

  192. Γιάννης Ιατρού said

    192: Αυτό δεν αλλάζει την διαπίστωση του Σπύρου

  193. aerosol said

    #186
    Δηλαδή όλη η φασαρία είναι γι αυτό που γνωρίζουμε από την πρώτη μέρα και απλά στήνουμε παιχνιδάκια με τις λέξεις;
    Το ότι ο ίδιος ο οργανισμός από τον οποίο κάνεις copy-paste (όπως και όλοι οι σχετικοί οργανισμοί, με προεξάρχοντα τον ΠΟΥ) ζητούν τον εμβολιασμό με αυτά ακριβώς τα εμβόλια, δίνουν οδηγίες για την λήψη τους κλπ, δεν σου λέει κάτι; Πως η «άδειά» τους έχει δοθεί, ακόμα και πριν την συμπλήρωση όλων των υποχρεώσεων των φαρμακευτικών;

    Κάπου με δουλεύεις, καθώς ξέρεις καλά πως οι υπεύθυνοι θεωρούν απαραίτητη την λήψη τους, ακόμα και στο στάδιο που είναι.
    Εφόσον ΚΑΙ κυκλοφορεί, ΚΑΙ προτείνεται από τους ακριβώς αρμόδιους για άδειες οργανισμούς, ΚΑΙ επείγει να δοθεί, είναι de facto «αδειοδοτημένο».
    Ως κατεπείγον (με ανάλογους όρους το αναφέρουν και στα αγγλικά παντού) και κατ’ εξαίρεση.
    Αν δεν το πιστεύεις ούτε αυτό, κακώς το έκανες.

  194. ΝΕΣΤΑΝΑΙΟΣ said

    «Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από τους λαούς». Η εξουσία των ιδιωτικών φαρμακοβιομηχανιών (Big pharma) και πολλές άλλες εξουσίες (ΜΜΕ) δεν πηγάζουν από τους λαούς και κάτι πρέπει να γίνει για αυτό.

  195. Πέπε said

    182

    Αυτό απευθύνεται σε άτομα που επειδή δεν έχουν εμβολιαστεί δεν πάνε λ.χ. με το ταίρι τους στην παραλία ν’ αγναντέψουν μια άδεια θάλασσα χωρίς ίχνους λουόμενου, προτρέποντάς τους να εμβολιαστούν για να το κάνουν;

    Να ‘μαστε και λίγο ρεαλισταί.

  196. aerosol said

    #193
    Ο Spyridos έγραψε αυτό:
    «Τα προβλήματα που προκαλούν στους νέους είναι προς το παρών περισσότερα από τα προβλήματα της κόβιντ. 3-6.000 μυοκαρδίτιδες στους νέους στο Ισραήλ.»

    Αυτό δεν είναι διαπίστωση. Είναι μια λανθασμένη εικασία που εξηγείται από τρομακτικούς (και παντελώς λάθος) αριθμούς. Συνοδευμένη από σενάρια για «βαλτούς» γιατρούς της Pfizer.
    Διαπίστωση είναι πως υπάρχει μικρή πιθανότητα μυοκαρδίτιδας σε νέους άνδρες, σε ποσοστά που ίσως να είναι 1:5000, αλλά βρίσκονται υπό έρευνα.

  197. spyridos said

    194
    Κάπου τα έχεις μπλέξει. Αυτά να τα πεις στην 30χρονη μάνα χωρίς άλλα νοσήματα που πήγε καλιά της από το εμβόλιο.
    Η μάλλον σε αυτούς που άφησε πίσω της.
    Να τους εξηγήσεις επίσης ότι επειδή έκανε ΜΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟ εμβόλιο δεν έχουν δικαίωμα αποζημίωσης.

    183
    Μια χαρά τα λέει ο Καμπαγιάννης. Οπως έχουν.
    Υπάρχει βέβαια κάτι που δεν μπορεί να τα πει δημόσια για να κρατήσει τις ισορροπίες.
    Αυτό μπορεί να το πει μόνο ο τρελός του χωριού.
    Ας πάρω λοιπόν εγώ αυτό το ρόλο.
    Η αλληλεγγύη που ζητούν ΤΩΡΑ τα γερόντια, που έφεραν στην εξουσία τις καταστροφικές για τους νέους πολιτικές δυνάμεις,
    δεν είναι πιάτο επιλογής. Είναι ΟΛΟΚΛΗΡΟ το μενού ή τίποτα.
    Οταν ψηφίσαν για να κρατήσουν τις κωλοσυνταξούλες και να στείλουν τα χρέη σε βάθος χρόνου να τα αποπληρώσουν τα εγγόνια τους με μισθούς 280-480 ευρώ δεν ήταν καθόλου αλληλέγγυοι.
    Τώρα ζητούν να τους υποστηρίξουν τα παιδιά με κίνδυνο της υγείας τους.
    Και τολμούν μάλιστα να πουν ότι η πιθανότητα (1:5000) είναι μικρή.
    Οι ίδιοι που αγοράζουν το λαχείο με πολύ μικρότερη πιθανότητα να το κερδίσουν αλλά το βλέπουν σαν πιθανότητα.
    Λοιπόν ευτυχώς που βγήκε το καθυστερημένο το Κουλό και είπε ότι βλακεία του σέρβιρε η ομάδα επικοινωνιολόγων του.
    Τώρα είναι σίγουρο ότι οι νέοι θα βάλουν τον αντίχειρα πάνω στο μεσαίο δάχτυλο κουνώντας το παλινδρομικά και θα απαντήσουν:
    – Είστε ο αδύναμος κρίκος. Τον πούλο.

  198. Σωτήρς said

    197 και πριν: Συνολικά έως και το Μάιο κατέγραψαν 148 περιστατικά μυοκαρδίτιδας με την πλειοψηφία να είναι σε νέους άνδρες. Απο εκεί βγήκε το ποσοστό 1:5000.

    https://www.gov.il/en/departments/news/01062021-03

  199. Γιάννης Ιατρού said

    196: Πέπε
    Με εκπλήσσει η οπτική σου.
    Άσε που στo 1/3 των φωτό (οι 2 και 4) δεν πρόκειται για ζευγάρια που είναι κάπου ρομαντικά και μόνα τους, αλλά για κοινωνικές εκδηλώσεις με νέους, γέρους και παιδιά ή για συνάξεις (π.χ. οπαδών διαδηλωτών, θεατών κλπ.).
    Να μου πεις, γούστα είναι αυτά😕

    Όσο για το …δεν πάνε λ.χ. με το ταίρι τους στην παραλία…: Και πως θα βρεις ταίρι (αν δεν έχεις ήδη) κι είσαι κλεισμένος μέσα με τα λοκντάουν και οι κοινωνικές επαφές είναι πρακτικά αδύνατες;

    Συμφωνώ όμως στο: …Να ‘μαστε και λίγο ρεαλισταί… που γράφεις στο τέλος

  200. Γιάννης Ιατρού said

    200: Ξέχασα να θυμίσω κι αυτούς που ήταν αποκομμένοι από τους δικούς τους, επειδή βρέθηκαν μακριά και δεν μπορούσαν να επιστρέψουν εύκολα, μιάς και οι αεροπορικές εταιρίες κλπ. διέκοψαν τα δρομολόγια ή δεν επιτρεπόταν η μετάβαση από το ένα κράτος στο άλλο κλπ. κλπ. (π.χ.. φωτό Νο 3).

    Άσε που δεν μπορούσαμε να πάμε καν εκτός της περιφέρειας, ούτε καν για μπάνιο εντός της περιφέρειας, είτε μόνοι μας, είτε με τους φίλους μας ή με τις οικογένειές μας, είτε σαν ζευγάρι, ούτε για να «αγναντέψουμε μια άδεια θάλασσα χωρίς ίχνος λουόμενου»!

    Αλλά ήδη είπα: ο καθένας με την οπτική του προσλαμβάνει άλλα μηνύματα κοιτώντας τις φωτό/αφίσες αυτές🙄

  201. voulagx said

    Κι αν νομίζεις ότι θα τσιμπήσουμε, τσίμπα ένα…»

  202. Πέπε said

    200

    Συγκεκριμένα στην τελευταία φτγρ αναφερόμουν. «Εμβολιάσου για να μπορείς να το κάνεις!» -«Το κάνω ήδη ρε μπάρμπα, εσένα περίμενα θαρρείς, ή να πετύχω την παραλία άδεια;».

    Εντάξει, το άλλο με τον τύπο με το σακκίδιο στην πλάτη (προφανώς ταξίδι ξανανταμώματος που τόσον καιρό δε γινόταν ή δε γινόταν εύκολα ή συχνά), να το καταλάβω. Με τη συναυλία, ναι. Αλλά όχι και να παριστάνουμε πως το πνεύμα και το γράμμα του κάθε μέτρου είχε μέχρι τώρα εφαρμοστεί στο ακέραιο.

    Συναντιούνταν οι άνθρωποι. Και στην παραλία, και στην πλατεία, και στα σπίτια, και φυσικά στα λεωφορεία / σχολεία και κάθε άλλο μέρος όπου μπορεί να μη γουστάραν καν αλλά ποιος τους ρώταγε.

  203. Μαρία said

    77 κλπ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: