Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ιταλοαγγλικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 10 Ιουλίου, 2021


ή αγγλοϊταλικά; Τα ονομάζω έτσι από τον τελικό του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, που γίνεται αύριο. Έβαλα όμως πρώτη την Ιταλία επειδή αυτή είναι τυπικά η γηπεδούχος ομάδα, έστω κι αν ο τελικός γίνεται στο Γουέμπλεϊ, σε αγγλικό έδαφος και έστω κι αν η Αγγλία είχε την εύνοια να παίξει όλα της τα παιχνίδια σε γνώριμο έδαφος. Μπορείτε να κάνετε προγνωστικά, αν θέλετε, αλλά τα μεζεδάκια καθαυτά δεν έχουν ποδοσφαιρικό περιεχόμενο. Εγώ παντως θα είμαι με την Ιταλία.

Και βέβαια τελειώνει το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα του 2020 που γίνεται το 2021 για να αρχίσουν σε δυο βδομάδες οι Ολυμπιακοί αγώνες του 2020, που επίσης γίνονται το 2021 -χωρίς θεατές, όπως άκουσα. Τι τα θέλετε, η κορόνα αφήνει παντού το στίγμα της, ενώ περιμένουμε να δούμε πότε θα σκάσει το τέταρτο κύμα, που κατά σύμπτωση θα αφορά τη μετάλλαξη Δ.

* Kαι ξεκινάμε με ένα μαθηματικό μαργαριτάρι, αντλημένο από πρόσφατη ανάρτηση του καθηγητή Γκίκα Μαγιορκίνη στο Φέισμπουκ.

Παραθέτω μόνο το μισό, στη συνέχεια ο κ. Μαγιορκίνης κάνει χρήσιμες παραινέσεις να εμβολιαστούμε όλοι και έως τότε να αποφεύγουμε τον συγχρωτισμό και να κάνουμε αυτοτέστ.

Και σε αυτά δεν υπάρχει καμιά αντίρρηση. Η αντίρρησή μου είναι στα μαθηματικά του κ. Μαγιορκίνη. Το 619 από 236 δεν αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 262% ούτε «262% περισσότερα», αλλά αύξηση κατά 162%. Το ίδιο ισχύει για όλα τα στοιχεία. Ας πούμε, στο 3. η αύξηση από 395 σε 771 είναι αυξηση 95% και όχι 195%.

Όχι ότι αυτό αναιρεί την εγκυρότητα των συμβουλών του κ. Μαγιορκίνη, αλλά νομίζω πως κάνει κακή εντύπωση. Τι λέτε;

* Και συνεχίζουμε με ένα ακόμα μαθηματικό μεζεδάκι -πάνε δύο δύο.

Σε επιφυλλίδα του Πάσχου Μανδραβέλη στην Καθημερινή, ο αρθρογράφος αναφέρεται στους ανεμβολίαστους:

Όπως βλέπετε, ο αρθρογράφος προσθέτει το 2,7 και το 1,8 και βγάζει άθροισμα 3,5. Με τη συμβατική αριθμητική, το άθροισμα είναι 4,5.

Το καλό των κοινωνικών μέσων είναι ότι ο κ. Μανδραβέλης ανέβασε το άρθρο του στο Τουίτερ, και έκανα κι εγώ ριτουίτ επισημαίνοντας το λάθος στην πρόσθεση. Και είτε από τη δική μου επισήμανση είτε από άλλων, είτε και επειδή το ξαναδιάβασε ο ίδιος, το λάθος τελικά διορθώθηκε στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας – αν και υποθέτω όχι στη χάρτινη.

* Όπως σας έχω ξαναπεί, έχω έναν φίλο που είναι φιλόμουσος και αναζητεί στο γκουγκλ διάφορους καλλιτέχνες, της σοβαρής κυρίως μουσικής, και όταν βλέπει κανένα γουστόζικο μεταφραστικό λάθος στο σύντομο βιογραφικό που εμφανίζεται, μου το στέλνει.

Σημειώνω ότι αυτές οι μεταφρασεις γίνονται αυτόματα από τα αγγλικά και γίνονται προς τη γλώσσα του εκάστοτε χρήστη ή μάλλον στη γλώσσα που έχει δηλώσει στο μηχάνημά του -έτσι, εγώ τις περιλήψεις αυτές τις βλέπω στα αγγλικά.

Εδώ ο φίλος μας έμαθε ότι ο Philippe Jaroussky είναι «ένας Γάλλος αντίπαλος». Αντίπαλος τίνος; Γενικώς αντίπαλος;

Το αγγλικό λέει a French countertenor -δηλαδή κόντρα-τενόρος είναι ο άνθρωπος, ανήκει σε αυτή τη σπάνια κατηγορία τραγουδιστών που μπορούν να τραγουδήσουν άριες του 17ου-18ου αιώνα γραμμένες για καστράτους.

* Ένα αστείο λαθάκι σε τίτλο:

«δεκάδες ύποπτα κρούσματα σε πλοίο από τον Ιο»

(ως γνωστόν σε πολλά σάιτ δεν μπαίνουν τόνοι στα αρχικά κεφαλαία).

Όπως σχολίασε ο φίλος που το ψάρεψε, «λογικό δεν ήταν ένα πλοίο που έρχεται από τον Ιό να έχει πολλά κρούσματα;»

* Κι ένα διπλό μεζεδάκι.

Το «Παρατηρητήριο Fake News» της Νέας Δημοκρατίας, έβγαλε ανακοίνωση για το ζήτημα του αν και ποιος πρότεινε να μην είναι υποχρεωτικές οι μάσκες σε εξωτερικούς χώρους.

Στην ανακοίνωση αυτή, υπήρχε ένα λάθος από τσαπατσουλιά: το όνομα της Βάνας Παπαευαγγέλου, μέλους της επιτροπής ειδικών, γράφεται λάθος: Χατζηευαγγέλου.

Κι ενώ σωστά η Αυγή επισημαίνει το «αυτογκόλ», όπως το χαρακτηρίζει, ο συντάκτης έμελλε να επιβεβαιώσει τον νόμο του Μέφρι, διότι, ενώ κατηγορεί τη ΝΔ ότι «δεν γνωρίζει πώς λένε» την κ. Παπαευαγγέλου, κάνει κι αυτός λάθος στο όνομά της, αφού το γράφει, πάνω από μια φορά, Παπαευαγγέλλου!

Οπότε, 1-1 με δύο αυτογκόλ. Το έχω δει και σε ματς.

* Τίτλος σε θεσσαλονικιό σάιτ, για μια παράξενη είδηση που έγινε ιότροπη.

Πύθωνας δάγκωσε 65χρονο που βγήκε από την… λεκάνη της τουαλέτας

Ο 65χρονος βγήκε από τη λεκάνη της τουαλέτας; Είπαμε πως είναι παράξενη η είδηση, αλλά όχι και τόσο!

Όχι, ο 65χρονος καθόταν ανύποπτος στη λεκάνη της τουαλέτας, και ο πύθωνας βγήκε από μέσα και τον δάγκωσε -να μη σου τύχει δηλαδή.

Και το περιστατικό δεν έγινε στις μακρινές Ινδίες ή σε άλλο εξωτικό μέρος όπου (υποτίθεται ότι) οι πύθωνες κυκλοφορούν στο δρόμο, αλλά στο υπεράνω πάσης υποψίας Γκρατς της Αυστρίας.

Πού βρέθηκε ο πύθωνας (αλμπίνος μάλιστα) στο Γκρατς; Ο γείτονας του 65χρονου είναι ερπετόφιλος και είχε στο διαμέρισμά του 11 φίδια, ένα από τα οποία ξέφυγε μέσα από τις σωληνώσεις.

Μου άρεσε αυτό που διάβασα σε σχετικό ρεπορτάζ: «Ειδικός στα φίδια, ο οποίος εκλήθη από την υπηρεσία επειγόντων περιστατικών, απομάκρυνε το φίδι από την τουαλέτα, το καθάρισε και το επέστρεψε στον ιδιοκτήτη του».

* Και κάτι που δείχνει τη σημασία του κόμματος -εννοώ το σημείο στίξης.

Διαβάζω:

Ένα άλογο στις ΗΠΑ, γνωστό ως «Μεγάλος Τζέικ», λόγω τους ύψους του απεβίωσε σε ηλικία 20 ετών. «Πραγματικό σταρ» το χαρακτήρισε ο ιδιοκτήτης του.

αντί για το σωστό

Ένα άλογο στις ΗΠΑ, γνωστό ως «Μεγάλος Τζέικ» λόγω του ύψους του, απεβίωσε σε ηλικία 20 ετών. «Πραγματικό σταρ» το χαρακτήρισε ο ιδιοκτήτης του.

Αλλιώς, είναι σαν να απεβίωσε λόγω του ύψους του, περνώντας ξερωγώ κάτω από κάποια χαμηλή γέφυρα.

Ως γνωστόν, ένα λάθος κόμμα μπορεί να σου χαλάσει τη σύνταξη.

* Κι ένα τουριστικό, που το στέλνει ο ανταποκριτής μας απο τη Νίσυρο.

Το ένα ενδιαφέρον είναι οι αλλεπάλληλες συντμήσεις, που πρέπει να σπάνε κάποιο ρεκόρ.

Το άλλο, τα δύο ορθογραφικά λαθάκια, υφαίστειο (από υπό και αίστειο;) και εισιτίριο (πιο συχνό λάθος είναι το ανάποδο, εισητήριο).

*Μου στέλνει φίλος άρθρο γραμμένο με πολύ ύφος (υπογράφεται κιόλας) όπου, πέρα από λατινικούρες, διαβάζω:

Η κατάσταση, καθ οδόν προς την κορύφωση του τέταρτου κύματος ταυτοχρόνα με την κορύφωση του τουρισμού είναι εύρυθμη.

Μια χαρά, προς τι η ανησυχία αν η κατάσταση είναι εύρυθμη;

Αλλ’ ας διαβάσουμε πιο κάτω: Και κάθε συνεδρίαση, δήλωση ή παρέμβαση, κυβερνητικού στελέχους ή επιστήμονα, μεγαλώνει τη σύγχυση των πολιτών, οι οποίοι, στη συντριπτική τους πλειονότητα, δεν γνωρίζουν πλέον ποια μέτρα είναι σε ισχύ και ποια όχι.

Χμμμ… μάλλον έκρυθμη ήθελε να γράψει η συντάκτρια. Αλλά τώρα, μεταξύ φίλων, τι ψυχή έχει ένα γράμμα;

* Το επόμενο το ψάρεψε σε χτεσινό σχόλιο ο φίλος μας ο Γιάννης Κουβάτσος. Το αναβαθμίζω εδώ διότι μας δείχνει ότι ακόμα και δόκιμοι χειριστές του καλάμου, όπως η πολύ καλή Κατερίνα Σχινά, μπορεί να φαλτσάρουν, από απροσεξία και όχι από άγνοια θα έλεγα.

Σε συνέντευξή της λοιπόν στο Βακχικό η γνωστή συγγραφέας ερωταται

Τι ελπίζετε, τι ονειρεύεστε;

Και απαντάει
Ονειρεύομαι μια πολιτική, κοινωνική, πνευματική, αισθητική αποτελμάτωση. Αλλά δεν είμαι τόσο αισιόδοξη ώστε να ελπίζω.

Προφανώς εννοεί την έξοδο από το τέλμα, αλλά το λεξικό διαφωνεί: Αποτελμάτωση είναι η πλήρης στασιμότητα, η έλλειψη κάθε προόδου σε ένα θέμα.

Φταίει αυτό το διπρόσωπο «από», ο Ιανός των προθέσεων, που άλλοτε επιτείνει στον υπέρτατο βαθμό αυτό που δηλώνει το απλό ρήμα, πχ απογυμνώνω = γυμνώνω εντελώς, αποξηραίνω = ξεραίνω εντελώς, άλλοτε όμως δηλώνει κάτι αντίθετο με την αρχική λέξη. Απάνθρωπος είναι αυτός που δεν έχει ανθρώπινες ιδιότητες ενώ αποσυνδέω είναι το αντίθετο του συνδέω. Γι’ αυτό άλλωστε και οδηγεί σε εναντιοσημίες, όπως στη λέξη «απόφραξη» που, όπως έχουμε γράψει, μπορεί να σημαίνει τόσο το βούλωμα (π.χ. στις αρτηρίες) όσο και το ξεβούλωμα (στις αποχετεύσεις).

Αλλά η αποτελμάτωση προς το παρόν τουλάχιστον μία μόνο σημασία έχει, την ολοκληρωτική τελμάτωση.

Όμως, και ο Όμηρος νυστάζει.

* Και κλείνω με ένα παλιότερο φοβερό μαργαριτάρι ή μάλλον περιδέραιο, που το ανακάλυψε τις προάλλες στο Φέισμπουκ ο φίλος μας ο Κώστας (ένας από τους Κωστήδες δηλαδή).

Σε άρθρο στη Λάιφο για τις παλιότερες πανδημίες, διαβάζουμε ότι η ευλογιά είχε θύματα τους εξής απίθανους: τον Μάρκο Αουρέλιο, τον Βασιλιά Λούη και τη Βασίλισσα Queen Mary II !!

Ο Μάρκο Αουρέλιο της Ρώμης δεν είναι κανένας Βραζιλιάνος μεσοεπιθετικός της Λάτσιο, είναι ο Μάρκος Αυρήλιος, ενώ ο Λούης ο 15ος δεν είναι ο τρισέγγονος του Σπύρου Λούη αλλά ο Λουδοβίκος ο 15ος!

Το πιο περίεργο είναι πως το άρθρο δεν είναι ή τουλάχιστον δεν λέγεται ότι είναι μετάφραση, αλλά υποτίθεται ότι είναι γραμμένο από φυσικό ομιλητή της ελληνικής, και μάλιστα επίκουρο καθηγητή Φαρμακολογίας. Μηπως αυτά δεν τα έγραψε αλλά τα συνέρραψε; Αυτό θα εξηγούσε τα λάθη.

Έχει κι άλλα το άρθρο, όπως το φοβερό «Αυγανιστάν» στο τέλος, που θυμίζει Τριβιζά.

Τέλος πάντων, καλό σαββατοκύριακο να έχουμε και… ο καλύτερος να νικήσει και να φοράει μπλε!

324 Σχόλια προς “Ιταλοαγγλικά μεζεδάκια”

  1. Κουνελογατος said

    Γιατί απορείς; 0+0=14

  2. Αγγελος said

    Καλημέρα! Αμίμητα, ιδίως το τελευταίο.

  3. Πέπε said

    Καλημέρα.

    > Όχι, ο 65χρονος καθόταν ανύποπτος στη λεκάνη της τουαλέτας, και ο πύθωνας βγήκε από μέσα και τον δάγκωσε -να μη σου τύχει δηλαδή.

    Εδώ δε θα λέγαμε μάλλον «είναι να μη σου τύχει»; Το σκέτο να μη σου τύχει νομίζω πως είναι απλή ευχή, κυριολεκτική (για κάτι τόσο κακό που ευχόμαστε να μη σου τύχει). Όχι πως δε θα ευχόμασταν στον καθένα να μην τον δαγκώσει πύθωνας καθώς κάθεται φιλήσυχα στη λεκάνη της τουαλέτας, αλλά μάλλον Νίκο δεν εννοείς αυτό.
    _________________

    CounteRtenor (τυπογραφικό)

  4. Πήρε το πιάνο προτού γυρίσει στο τραγούδι. Άσ’ το πιάνο κάτω, ρε!

    Χρόνια πριν θαρρώ είχα πετύχει τον Μάρκο Αουρέλιο στους υπότιτλους της «Πτώσης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας» στην τηλεόραση, φυσικά κάποιο Πάσχα.

  5. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καημέρα.
    Ιταλία αύριο. Ευρωπαίοι είμαστε, μεσογειακοί, οφείλουμε να υποστηρίξουμε τους Ιταλούς εναντίον των αλαζόνων Άγγλων, που θεωρούν ότι όλοι οι τίτλοι τούς ανήκουν δικαιωματικά, ασχέτως αν αυτή είναι μόλις η δεύτερη φορά που φτάνουνσε τελικό μεγάλης διοργάνωσης, που -τι σύμπτωση- και αυτός θα διεξαχθεί στο Γουέμπλεϊ, όπως και ο τελικός του 1966. Φόρτσα Ιτάλια!👍⚽🏆

  6. Έγινε Λούης…
    Με καλημέρες.

  7. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Καί τόν Τσάρο Πιότρ τῆς Ρωσίας (αὐτό τοῦ ξέφυγε!).. Αὐτές οἱ ἕδρες (γενικῶς! 🙂 ) Φαρμακολογίας τῆς πατρίδας μας, μᾶλλον χρειάζονται γενική ἀποτελμάτωση

  8. Costas X said

    Καλημέρα !

    Το «Αυγανιστάν» (ή «Αβγανιστάν»; ) στο τέλος, που θυμίζει Τριβιζά, έγραψε ! 🙂

  9. Γιάννης Κουβάτσος said

    5: Καημέρα σημαίνει μέρα με καημούς;☺ Μακριά από μας, διορθώνω το λοιπόν: Καλημέρα.
    Αυτό με τον πύθωνα θυμίζει τους αστικούς μύθους με τους κροκόδειλους που υποτίθεται ότι κόβουν βόλτες στους υπονόμους της Νέας Υόρκης. Να που μπορεί να έχουν ίχνη αλήθειας, όπως όλοι οι μύθοι. Μπορείτε να φανταστείτε τίποτα πιο τρομακτικό από αυτό που συνέβη στον φουκαρά τον Αυστριακό; Είναι δυνατόν να επιτρέπεται να υπάρχουν σε διαμερίσματα φίδια ως κατοικίδια λες και είναι ψιψίνες;

  10. Πράγματι, πολλοί διαμαρτύρονται για τα κόμματα και τις συντάξεις…

  11. Πείτε τον Τριβιζάν…

  12. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @5. Γιάννη, ἄν ἦταν τελικός τῶν γυναικείων ἐθνικῶν ὁμάδων τους, Ἰταλία θά ἤμουν κι ἐγώ. Τώρα ὅμως, εἰς ἀνάμνησιν ἐκείνου τοῦ ἀνεπανάληπτου Ἀγγλικοῦ ποδοσφαιρικοῦ ἤθους τῆς δεκαετίας του ’60 (ἀσπρόμαυρες «χιονισμένες» μεταδόσεις, ἀπό ξένη τηλεοπτική συσκευή..) σύν κάτι οἰκογενειακές δεσμεύσεις, ἐγώ θά εἶμαι Ἀγγλία 🙂

  13. Αγγελος said

    Δύτη, κι εγώ είχα φρίξει με τον υποτιτλισμό της γνωστής ταινίας για τον Μεγαλέξανδρο, που προφανώς είχε γίνει με το αυτί, χωρίς να έχει ο υποτιτλιστής γραμμένους τους διαλόγους. Ο Σέλευκος π.χ. είχε γίνει Σαλούκος, γιατί βέβαια έτσι περίπου προφέρεται στα αγγλικά!

  14. f kar said

    Το φαρμακοάρθρο κατά τα άλλα δε φαίνεται κακό

  15. ΓΤ said

    Να μην ξεχάσουμε και τον τελικό του Κόπα Αμέρικα:

    11.07 | 03:00 Αργεντινή-Βραζιλία

  16. Μερικοί θυμόμαστε το «εισιτήριοι» (με όλα τα -ι- της γλώσσας, σχεδόν) που γράφανε τα 12χρονα στις εισαγωγικές εξετάσεις του γυμνασίου.

  17. Πέπε said

    9

    Γιατί, θα προτιμούσες να ξεπροβάλει ψιψίνα από τη λεκάνη και να σε δαγκώσει; Και να πρέπει μετά και να φωνάζεις τον ειδικό καθαριστή θηλαστικών για να την παραδώσεις σε κοσμιότερη κατάσταση απ’ ό,τι την παρέλαβες;

    8

    Αυγατηγανιστάν στο πρωτότυπο.

    Βέβαια το Αφγανιστάν και ο Αφγανός είναι προβληματικές λέξεις. Κανείς ποτέ δεν πρόκειται να τις προφέρει όπως γράφονται, με [f], αλλά και να τις γράφαμε όπως προφέρονται (Αβγανιστάν, Αβγανός) θα ‘ταν λίγο καφρίλα.

  18. Μονάχα εγώ θυμάμαι πως είχε βγει βόας σε τουαλέτα πριν χρόνια;

  19. Ε… ας το πούμε Αφχανιστάν. Δε χάλασε ο κόσμος.

  20. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    17β
    Οι Σέρβοι, ακριβώς επειδή γράφουν όπως προφέρουν, το γράφουν Авганистан/Avganistan.

  21. Πουλ-πουλ said

    Ευτυχώς υπάρχει η τεχνολογία, και οι Άγγλοι δεν μπορούν να υπολογίζουν στα ψεύτικα γκολ. Θυμηθείτε τι έγινε το 1966 με του Γερμανούς. Βέβαια, πάντα καραδοκούν τα ψεύτικα μπενάλτ, που έλεγε και ένας παλιός συμπαίκτης μου.

  22. Από ό,τι βλέπω εδώ:
    https://www.cunard.com/en-gb/cruise-ships/queen-mary-2/9?otprrf=https_www.google.com%2F

    Η Queen Mary II απλά δεν κάνει κρουαζιέρες αυτόν τον καιρό. Αλλά δνε νομίαω αν φραίειη ευλογιά όπως υποστηρίζει ο συντάχτης της Lifo 😉

    Θυμάμαι ου μου ελεγαν συναελφοι που είχαν δουλέψει σε εργα στην Αφρική (Καμερούν κ.λπ.) που το εργοτάξο και οι κατοικίες ήταν μεσα στη ζούγκλα* ότι πα΄ντα σήλωνα το καπάκι της τουαλέτας πριν κατσουν γιατί εκεί πολλές φορές κρύβονταν φίδια πιθανότατα γιατί ηταν δροσερά.

    *Και συχνά εβλεπαν ζώα στην περίφραξη ώστε να νιώθουν σαν ζωωολογικός κήπος που τα ζώα πάνε τα παιδια΄τους αν δούν τους ανθρώπους 😉

  23. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Νομίζω ὅτι ἡ «πολύ καλή Κατερίνα Σχινά» (πού τήν παρακολουθῶ πολλά χρόνια) δέν φαλτσάρει οὔτε ἀπό ἀπροσεξία, οὐτε ἀπό ἄγνοια. Ὅποιος κατέχει καί χειρίζεται ἄριστα τήν γλῶσσα, μπορεῖ θαυμάσια νά συνθέτη νέες λέξεις καί νά ἐπεκτείνη τίς σημασίες τους, τηρώντας τούς δομικούς κανόνες της. Πιθανώτατα ἡ Σχινᾶ ἐνσυνειδήτως σκάρωσε αὐτήν τήν μή λεξικογραφούμενη ἔννοια στήν ἀποτελμάτωση..

  24. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο σε όλους (εγώ το γράφω με κεφάλαιο, δεν ξέρω αν είναι σωστό, πείτε).
    Ωραία τα μεζεδάκια, «περπατημένες» οι παγίδες, ειδικά στα ποσοστά.
    Όσο για αύριο περιμένουμε την Αγγλία να μας κλειδώσει την απόδοση 5,50 στην οποία ποντάραμε πριν αρχίσει το Εuro.
    Και όσο σκέφτομαι ότι η πρώτη μου επιλογή ήταν «τελικός Ιταλίας-Αγγλίας», αλλά δεν τη διέθετε ο ΟΠΑΠ…

  25. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια:

    20 Νομίζω πως στα ρώσικα γράφεται ΑΦΓ… όμως

    14 Πράγματι

    9 Ισχύει

  26. Το συμπέρασμα με τον κροταλία ή δεν ξερωγώ είναι, στο «εν σουιτ μπάνιο», το βράδυ, να κλείνουμε την πόρτα προς το υπνοδωμάτιο.

  27. sarant said

    24 Δεν τη διέθετε;! Κρίμα…

  28. Boban said

    ..ενώ ο Λούης ο 15ος δεν είναι ο τρισέγγονος του Σπύρου Λούη αλλά ο Λουδοβίκος ο 15ος

    τρισπάππος, δεν θα ταίριαζε καλύτερα; (ή σοφός τρισπάππος αν είσαι o θλιμμένος μπούφος 🙂 )

  29. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @23 (συνέχεια..) Ἄν θυμᾶμαι καλά, ὁ Τζάρτζανος -στό Νεοελληνικό Συντακτικό του- ἔχει καμιά ΔΕΚΑΡΙΑ σελίδες γιά τίς πολυάριθμες σημασίες τοῦ «ἀπό»..

  30. Νέο Kid said

    Dear Fortyakos, sorry but it’s coming home!

  31. ΣΠ said

    Φίδι βγήκε από τουαλέτα σε κάμπινγκ στην Μαγνησία

  32. ΓΤ said

    @24, 27

    Ασφαλώς και τη διέθετε
    Στο Ειδικό Κουπόνι της 11.06, σελ. 14
    Κωδικός 2002, Επιλογή 425
    Ζευγάρι Τελικού: Αγγλία & Ιταλία. Απόδοση 23,00

  33. Νέο Kid said

    Μη λέμε ό, τι ναναι, νταξ;
    Οι Άγγλοι είναι διαχρονικά ριγμένοι απ τις διαιτησίες ! Και το 66 είχαν ομαδάρα μακράν καλύτερη των Φρίτσηδων. Άξια των παραδόσεων της Γουεστ Χαμ!

  34. 9# Αυτός εδώ είχε λέει καμιά δεκαπενταριά στο σπίτι του, εδώ στου Ζωγράφου.
    https://www.tanea.gr/2021/03/19/greece/psyxologos-kai-latris-ton-fidion-o-30xronos-pou-ton-dagkose-i-kompra-pos-tou-epitethike-to-erpeto/

    Ωραίο αυτό με το υφαίστειο. Στέκει να πούμε υφέστιο το γκαζάκι στην τρισχιλιετή? 🙂

  35. ΓΤ said

    @24, 27, 32

    https://pamestoixima.opap.gr/el/eurocoupon

  36. 31# Ο φίδης ήτανε χημικός, κοπρολάγνος ή και τα δύο?
    Εγώ πάντως λυπάμαι τους πυροσβέστες που το πιάσανε, το σκατόφιδο.

  37. sarant said

    28 Χμμμ… εξαρτάται από πού ξεκινάει η γενιά. Αν ο Σπύρος Λούης είναι ο πρώτος, τότε ο 15ος είναι απόγονος

    36 Με γάντια, χοντρά.

    Θα λείψω για μερικές ώρες.

  38. Πέπε said

    34

  39. dryhammer said

    Εδώ (στο άρθρο της Λάιφο για τις παλιότερες πανδημίες) λέει πως έχει και φωτό του Ραμσή του 5ου.

  40. Γιάννης Κουβάτσος said

    23. Μάλλον η γλώσσα είναι δυσήνιο άτι και πετάει κάτω ακόμα και τους πιο ικανούς και έμπειρους αναβάτες. Κι εγώ θεωρώ εξαιρετική μεταφράστρια και χειρίστρια της γλώσσας τη Σχινά, αλλά σε μια συνέντευξη επιδιώκεις την επικοινωνία με τους ακροατές ή τους αναγνώστες, οπότε δεν νομίζω πως θέλησε να πρωτοτυπήσει, αλλά απλώς την πάτησε. Έτσι, για να παρηγορούμαστε εμείς οι απλοί χρήστες της γλώσσας για τα δικά μας μεζεδάκια.

  41. Αβγανιστάν στα ρωσικά: Ψάρεψα έναАвганистан στο βικιλεξικό όπου απλά υπάρχει σημείωση πως δεν είναι η ρυθμισμένη αποδεκτή γραφή (Данное написание не соответствует ныне действующей норме)….

  42. dryhammer said

    [Το ξαναγράφω γιατί χάθηκε κι ελπίζω να μη βγει διπλό]

    Αν σκεφτούμε το αυτί και το αυγό, το Αυγανιστάν προφέρεται κατά τα κέφια του αναγνώστη κι είμαστε πάντα σωστοί…

  43. Πουλ-πουλ said

    33.
    Μα και βέβαια. Παικταράδες-προσωπικότητες σαν τον Μπόμπυ Μουρ, Μπόμπυ Τσάρλτον, Άλαν Μπώλ θα μπορούσαν να ρίξουν πεντάρα στη Γερμανία, αλλά αμαυρώθηκαν με το γκολ φάντασμα του ξυλοκόπου Τζεφ Χαρστ. Όσο για το χέρι του Θεού, ήταν τεράστια αδικία, αλλά τι να κάνουμε, το ποδόσφαιρο είναι παιχνίδι και αγαπά τους μύθους, λέγε με Μαραντόνα. Και η σημερινή Ιταλία των διαβολάκων είναι μια κλάση ανώτερη από την ανέμπνευστη Αγγλία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα κερδίσει στο Γουέμπλεϊ.
    Συγγνώμη Νικοκύρη για τα ποδοσφαιρικά σχόλια, αλλά τα καλεί η επικαιρότητα.

  44. ΚΑΒ said

    41. Αν το έχει πιάσει και ανία, τότε…

  45. dryhammer said

    Τό ‘χουν κι άλλοι [αλλά μόνο στον τίτλο]

    https://www.public.gr/product/books/greek-books/travel/travel-guides/pakistan-ayganistan-eurocart-anadiploymenos-hartis/prod6850575pp/

    https://polyfwno.gr/tag/%CE%B1%CF%85%CE%B3%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AC%CE%BD/

  46. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @40. Εἶναι γνωστό ὅτι μποροῦν νά τήν πατήσουν ἀκόμη καί τά καλύτερα παιδιά, ἀλλά προτίμησα Γιάννη νά μείνω στήν @23 ἑρμηνεία, ἐπειδή ἐδῶ ἡ Σχινᾶ δέν ὑποπίπτει σέ βαρβαρισμό, ἀλλά διαπράττει μιά κανονική (καί βέβαια, ἀποδεκτή) σύνθεση καί ἐπανερμηνεία. Ὅμως, δέν ἐπιμένω, γιά νά μήν χαλάσω τήν γεύση τοῦ μεζεδακίου.. 🙂

  47. ΣΠ said

    41
    Авганистан είναι στα σέρβικα και στα μακεδονικά https://en.wiktionary.org/wiki/%D0%90%D0%B2%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD.

  48. Γιάννης Κουβάτσος said

    46: Αποδεκτή; Η λέξη δεν είναι αμφίσημη όπως η απόφραξη. Το ότι είναι επαγγελματίς χειρίστρια του λόγου δεν σημαίνει ότι δεν κάνει λάθη. Για τον Βασίλη Βασιλικό π.χ. εδώδιμος σημαίνει ντόπιος:Μια μέρα
    αγκαλιασμένοι θα βρεθούμε οι απόδημοι κ’ οι εδώδιμοι…☺
    https://www.politeianet.gr/books/basilikos-basilis-papazisis-8-12-deuteros-tomos-1971-1973-211369

  49. ΓΤ said

    46@

    Επειδή κάποιοι γνωρίζουν περισσότερο την ΚΣ, δεν πρόκειται για σύνθεση και επανερμηνεία 😉
    Θα δεχόμουν με πολλή χαρά το μορενικής κοπής νεοέκδοχο «άπο-τελμάτωση», με έναν εμφαντικό ανατρεπτικό τόνο στο α.
    Ίσως και μια τολμηρή «εκτελμάτωση»

  50. Avonidas said

    Καλημέρα.

    Το 619 από 236 δεν αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 262% ούτε «262% περισσότερα», αλλά αύξηση κατά 162%. Το ίδιο ισχύει για όλα τα στοιχεία. Ας πούμε, στο 3. η αύξηση από 395 σε 771 είναι αυξηση 95% και όχι 195%.

    Ειναι λάθος, αλλά είναι συνηθισμένο λάθος στους υπολογισμούς με ποσοστά, να λέει κανείς αύξηση ή μείωση όταν στην πραγματικότητα αναφέρεται στην τελική ποσότητα ως ποσοστό της αρχικής.

    Ένα ερώτημα είναι ποιο νούμερο δίνει καλύτερα την πληροφορία. Προσωπικά, προτιμώ τον τρόπο του Μαγιορκίνη, με τη σωστή όμως διατύπωση. Θα πω, ας πούμε, ότι τα κρούσματα αυξήθηκαν στο διπλάσιο, ή μειώθηκαν στο μισό της προηγούμενης τιμής. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό είναι προτιμότερο και για έναν ακόμη λόγο: ότι ο αριθμός των νέων κρουσμάτων δεν περιλαμβάνει τα παλιά και δεν προστίθεται σε αυτόν.

    Επιπλέον, τα ποσοστά αύξησης και μείωσης έχουν κι ένα ακόμη πρόβλημα, ότι δεν υπολογίζονται συμμετρικά. Για παράδειγμα, από το 50 στο 100 είναι 100% αύξηση, ενώ από το 100 στο 50 είναι 50% μείωση, κι ωστόσο η διαφορά και στις 2 περιπτώσεις είναι η ίδια. Αφήνεται έτσι στον αναγνώστη/ακροατή εσφαλμένη εντύπωση.

  51. ΚΩΣΤΑΣ said

    —> Ως γνωστόν, ένα λάθος κόμμα μπορεί να σου χαλάσει τη σύνταξη.

    Αυτό δεν τό ‘πιασα καλά! Δηλαδή, τι λάθος κόμμα σου χαλάει τη σύνταξη; Ψηφίσαμε Σύριζα και ήρθε ο Κατρούγκαλος το 2016 και μας μείωσε τις συντάξεις; 😉

  52. Avonidas said

    Συμπληρώνω: όταν η μεταβολή είναι σχετικά μικρή, της τάξης του 10% ας πούμε, είναι προτιμότερο να δίνουμε τα ποσοστά αύξησης / μείωσης. Όταν ξεπερνά το 50%, είναι σαφώς καλύτερο να δίνουμε την τελική τιμή ως ποσοστό της αρχικής.

  53. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @48. Λεξικογραφικά κρινόμενη, δέν εἶναι ἀμφίσημη. Τολμᾶ καί τήν κάνει ἡ Σχινᾶ! 🙂 [Γιάννη, σε καταλαβαίνω καί δέν ἐπιμένω, καί ούτε ἰσχυρίζομαι ὅτι οἱ συγγράφοντες διανοούμενοι δέν κάνουν λάθη..]

  54. Γιάννης Κουβάτσος said

    51: Απ’ ό,τι θυμάμαι, κάποια άλλα λάθος κόμματα είχαν πετσοκόψει γερά τις συντάξεις και τους μισθούς (το ξέρω από πρώτο χέρι) στο διάστημα 2010-2014. Δεν καταστράφηκε η παραδείσια χώρα μας στο διάστημα 2015-2019, παρά τα περί του αντιθέτου προπαγανδιζόμενα.☺
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.tvxs.gr/mo/i/293773/f/news/egrapsan-eipan/ti-pragmatika-egine-apo-2010-eos-kai-simera-stis-syntakseis.html&ved=2ahUKEwiZjavokNjxAhWNGewKHUcyDKoQFjABegQIHxAC&usg=AOvVaw0HrABO_mrxFRBl7HLZwiXT&cshid=1625907393192

  55. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @49. Σωστό! Ἄν ἤμουν στήν θέση της καί ἔπρεπε νά φτιάξω ἕνα κείμενο γραπτῶν ἀπαντήσεων στήν συνέντευξη πού ἔδωσε, θά ἐπέλεγα κι ἐγώ τό «ἀπο-τελμάτωση».. 🙂

  56. Avonidas said

    Πύθωνας δάγκωσε 65χρονο που βγήκε από την… λεκάνη της τουαλέτας

    Ο 65χρονος βγήκε από τη λεκάνη της τουαλέτας; Είπαμε πως είναι παράξενη η είδηση, αλλά όχι και τόσο!

    Και πού το περίεργο; Ο άνθρωπος προφανώς γύριζε απ’ τη δουλειά του στο Υπουργείο Μαγείας 😋

    Η δική μου απορία είναι άλλη: οι πύθωνες δεν είναι συσφίγκτες; Πνίγουν δηλαδή το θήραμά τους, δεν το σκοτώνουν με δηλητήριο. Βεβαίως, αυτό δεν σημαίνει πως δεν δαγκώνουν καθόλου…

  57. Γιάννης Κουβάτσος said

    53: Εννοείται, συζήτηση κάνουμε, αλλά και στην κοινή χρήση η λέξη μονοσήμαντη είναι, γι’ αυτό και με ξένισε, όταν διάβασα τη συνέντευξη. Η λέξη π.χ. αποσταλινοποίηση δεν σημαίνει μόνο ένα πράγμα; Αν διαβάσεις ότι το ΚΚΕ θέλησε να αποσταλινοποιήσει την Ελλάδα, δεν θα πεταχτείς όρθιος από την έκπληξη;😊

  58. ΚΑΒ said

    48. Ας έγραφε τουλάχιστον «εδώδημοι»!

  59. ΓΤ said

    Να συμπληρώσουμε για τη μαγιορκινιά το εξής:
    O άθρωπας αυτός είναι πολυδιάστατος πρήχτης. Να ξηγηθώ:

    Λέει:
    619 έναντι 236, αύξηση, 262% περισσότερα

    Αφού έχει γράψει «αύξηση», η λέξη «περισσότερα» είναι περιττή
    Αφού βλέπουμε ότι από τα 236 πάμε στα 619, τι μας διπλομασοχορταριάζει ότι πρόκειται για «αύξηση»; Άλλη περιττή λέξη…
    Γράψε ζεύγος αριθμών, βάλε τη λέξη «μεταβολή», και στα τσακίδια

  60. ΚΩΣΤΑΣ said

    54 Σωστός… ο Σύριζα το καλύτερο κόμμα-κυβέρνηση 😅🤣😂

    Η έκφραση «λάθος κόμμα» είναι αμφίσημη, αυτό ήθελα να επισημάνω.

  61. Πέπε said

    52 κ. σχετ.:

    Εγώ δεν είμαι και πολύ βέβαιος πώς λέμε το καθετί. Π.χ.:

    Ήταν 100, έγιναν 90: Μειώθηκαν κατά 10% (ντάξει, μέχρι εκεί ξέρω) = μειώθηκαν στο 90%;
    Ήταν 100, έγιναν 110: Αυξήθηκαν κατά 10% = αυξήθηκαν στο 110%;
    Ήταν 100, έγιναν 1000: δεκαπλασιάστηκαν / αυξήθηκαν κατά 900% ;;
    Ήταν 100, έγιναν 10: υποδεκαπλασιάστηκαν / μειώθηκαν κατά 90% / μειώθηκαν στο 10%;

    Στο «αύξηση/μείωση Χ%», σκέτο χωρίς πρόθεση, εννοείται πάντοτε «κατά»;

    Κατά το «υποδιπλασιάστηκαν», «υποδεκαπλασιάστηκαν», σχηματίζονται κι άλλα; Πάντοτε για τις περιπτώσεις όπου η τελική ποσότητα ισούται με κλάσμα της αρχικής με αριθμητή 1;

  62. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @57. Θεός φυλάξοι! (..κατά ὁποιαδήποτε ἔννοια!.. 🙂 )

  63. Πέπε said

    56:

    Μπες στη θέση του. Εσύ τι θα ‘σφιγγες; Κι ας ήξερες ότι δεν είσαι δηλητηριώδης.

  64. ΣΠ said

    61
    Ναι, δεν είναι πάντα ξεκάθαρο. Αν τα χθεσινά κρούσματα ήταν 100 και πούμε ότι τα σημερινά είναι 3 φορές περισσότερα, τι εννοούμε; Ότι είναι 300 ή 400;

  65. Pedis said

    # 50 – Σωστά-σωστά, καλύτερος ο λόγος και η αναφορά στον συντελεστή που προκύπτει.

    Αν επαιζε η Γερμανία μπορεί, σε μια άλλη ζωή, και να ‘βλεπα τον τελικό.

    Κι εδώ έχουμε αυτογκόλ

    … βολέ στα κουτουρού

  66. Pedis said

    # 64 – x 3

  67. Avonidas said

    Μπες στη θέση του. Εσύ τι θα ‘σφιγγες;

    Στη θέση του 65χρονου, πάντως, θα έσφιγγα το σφιγκτήρα μου. Είναι να μη σου μπει! 😛

  68. Πουλ-πουλ said

    51, 54
    Μείωση συντάξεων είναι για μένα αποδεκτή, αν λόγω ανεργίας, υπογεννητικότητας, καθίζησης της οικονομίας κλπ. κλπ., το κράτος δεν μπορεί να υποστηρίξει τις παλιές συντάξεις. Αυτό όμως που είναι το άκρον άωτον του ατομισμού είναι η λεγόμενη «προσωπική διαφορά». Έτσι εμφανίζονται αδικίες μέσα στο ίδιο ταμείο, άνθρωποι με περισσότερα χρόνια δουλειάς να «ανταμείβονται» μ.Κ. (μετά Κατρούγκαλον) με σημαντικά μικρότερες συντάξεις από τους π.Κ. συναδέλφους τους, επειδή είχαν την ατυχία να καταβάλλουν μεγαλύτερες εισφορές!

  69. Γιάννης Κουβάτσος said

    Για σκεφτείτε και την απογοήτευση του βόα, όταν θα μπορούσε να έχει βρεθεί στη λεκάνη της μις Αυστρία, αλλά βρέθηκε στη λεκάνη του μπάρμπα. ☺

  70. ΣΠ said

    66
    Οπότε και το «262% περισσότερα» του Μαγιορκίνη μπορούμε να πούμε ότι σημαίνει 2,62 φορές περισσότερα.

  71. ΚΩΣΤΑΣ said

    68
    Επί της ουσίας συμφωνώ με το σκεπτικό σου. Και για την αδικία μεταξύ παλαιών και νέων συνταξιούχων και για την πολλαπλάσια αδικία μεταξύ αμοιβής-μισθού των νέων εργαζόμενων και των απολαβών των συνταξιούχων γενικότερα (παλαιών και νέων).
    Το θέμα σηκώνει συζήτησα, αλλά με τέτοια ζέστη… 😉

  72. Avonidas said

    Για σκεφτείτε και την απογοήτευση του βόα, όταν θα μπορούσε να έχει βρεθεί στη λεκάνη της μις Αυστρία, αλλά βρέθηκε στη λεκάνη του μπάρμπα

    «Συγγνώμη, λάθος», είπε ο σκαντζόχοιρος και κατέβηκε από τη βούρτσα. 😂

    (Πύθωνας ήταν, όμως)

  73. Pedis said

    Δεν το λέμε ακριβώς έτσι. Άλλωστε, ο Μαγιορκίνης είναι λίγο παρτς-βουρτς.

    «Ο αρ. των κρ. αυξηθηκε κατά/με συντελεστή … »

    ή 😆

    «Ο χτεσινός αριθμός των κρουσμάτων πολλαπλασιάστηκε (αφού δεν σου αρεσει το «αυξήθηκε», btw στα αγγλικά το increase σου δημιουργεί πρόβλημα;) με συντελεστή 2.62.»

  74. Πάντως, εδώ που τα λέμε, μετά τη μεγάλη αλλαγή της έννομης τάξης στην ΕΣΣΔ, τι χρειάζονται οι συντάξεις; Υπάρχει κανένας φόβος για τους αστούς και τους συνεργάτες τους;

  75. # 3

    Σχετικά με τον πύθωνα και την τουαλέττα δεν ταιριάζει το να » μη σου τύχει » όσο το » να μη σου λάχει» ! Διότι έλαχέ σου…

  76. Πέπε said

    > με συντελεστή 2.62

    Αν νομίζεις ότι τώρα το ‘κανες πιο εύκολο…! 🙂

    Τι σημαίνει αυτό; Ότι το 1 έγινε 2,62 ή ότι το 1 έγινε 1+2,62; Ή κάτι άλλο;

  77. Πουλ-πουλ said

    71.
    Σύμφωνοι, πάμε λοιπόν για νευροχαλαρωτικές βουτιές.

  78. Αυτό που λέμε για Μαγιορκίνη και ποσοστά, δηλαδή, τελικά, για σωστή χρήση προθέσεων και τυποποιημένων εκφράσεων, μου φέρνει στο νου, από ένα ερευνητικό άρθρο, τη θέση ότι «δεν είναι η εκμάθηση και η χρήση της ορολογίας που θέτουν προβλήματα αλλά η σωστή αξιοποίηση των τυποποιημένων λέξεων και εκφράσεων».

    Θυμάμαι πως οι περισσότεροι μαθητές, στην ερώτηση «πείτε μια θερμοκρασία και μια άλλη, κατά τρεις βαθμούς μεγαλύτερη», απαντούσαν «μηδέν βαθμοί και τρεις βαθμοί».

  79. ΣΠ said

    76
    Έτσι όπως το διατύπωσε σημαίνει ότι το 1 έγινε 2,62. Αλλά εγώ δεν ρώτησα αυτό, ούτε έχω πρόβλημα με το «αυξήθηκε». Εγώ ρώτησα τι σημαίνει «262% περισσότερα» και αν είναι ισοδύναμο με το «2,62 φορές περισσότερα».

  80. mitsos said

    Καλημέρα
    Ωραία πιατέλα πολύ γουστοόζικών οψαρίων.

    Μόλις επέστρεψα από 8 μέρες ραστώνης σε ξενοδοχείο κοντά στην Κυλήνη ( Αρκούδι συγκεκριμένα -εκ του Ακρούδι )
    Τώρα θα συνεχίσουμε τα μπάνια μας στο χωριό μας ( Ξυλόκατσρο )

    Προσθέτω άλλο ένα ενδιαφέρον
    Αντιγράφω από Ναυτεμπορική αλλά έτσι αναπαράγεται σε όλα σχεδόν τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα
    «Την επόμενη εβδομάδα ανοίγει η πλατφόρμα για να κλείσει ραντεβού για εμβολιασμό κατά της covid-19, η ηλικιακή ομάδα 15-17 ετών, δηλαδή των παιδιών που γεννήθηκαν μετά την 1η Ιανουαρίου 2006, ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους κατά την ενημέρωση ….»

    Δεν ξέρω αν έτσι το διατύπωσε ο κ. Μ. Θεμιστοκλέους ( βεβαίως βεβαίως ) ή αποτελεί απρόσεχτη αναπαραγωγή της πρώτης διατύπωςσης από κάποιο Αρούδι , αλλά…
    …αλλά οι γεννηθέντες μετά την 1η Ιανουαρίου 2006 είναι μικρότεροι των 15 ετών . Μάλον τους γεννηθέντες πριν την 1η Ιανουαρίου 2006 αφορά η δήλωση του κ. Θεμιστοκλέους ( βεβαίως βεβαίως )
    🙂
    Καλημέρα

  81. mitsos said

    Ξυλόκατσρο =Ξυλόκαστρο
    Μάλον= Μάλλον

  82. 80, 81
    γουστοόζικών = γουστόζικων 🙂

  83. Theodoros A. Peppas said

    Αν έγραφε τον Μάρκο Αουρέλιο της …Λεμεσού θα έλεγα, εμένα καλά μου φαίνεται ο άνθρωπος!!!

  84. Οσον αφορά τον τελικό πρόκειται για μια ομάδα ατάλαντων απέναντι σε μια ομάδα μετρίων, κοιμήσικο παιχνίδ,ι αδιαφορώ και δεν θα το δώ. Σ’ αυτό το Γιούρο η Πορτογαλία θα έκανε περίπατο αλλά ο θεός κοιμήθηκε με τους Βέλγους. Η γνωστή τακτική Σάντος «μαλακά στην αρχή κι όταν τους κουράσουμε επίθεση θύμισε την ατυχία του στον ΠΑΟΚ που τους έλεγε «άμυνα να κρατήσουμε το μηδέν μέχρι το 60 και τους φάγαμε» και τότρωγε στο 57 !!
    Με την ίδια τακτική ο Ρεχάγκελ πήρε το Γιούρο το 4 κι ο ίδιος το 16,είναι να σε θέλει η πόρνη…

  85. ΣΠ said

  86. Avonidas said

    #75. Πάντως, με τέτοιες ειδήσεις οι αναγνώστες θα κάνουν ένα μήνα να πάνε τουαλέτα. Ακόμα κι αυτοί που πριν έχεζαν αφιδώς.

    Συγγνώμη αν έγινα φιδέος.

  87. Avonidas said

    #78. Θυμάμαι πως οι περισσότεροι μαθητές, στην ερώτηση «πείτε μια θερμοκρασία και μια άλλη, κατά τρεις βαθμούς μεγαλύτερη», απαντούσαν «μηδέν βαθμοί και τρεις βαθμοί».

    Και πού είναι το λάθος;

  88. Pedis said

    # 76 – Όμως, «πολλαπλασιάστηκε με συντελεστη …», έγραψα.

    Να πάμε το ανέκδοτα «τι σημαίνει 2+2» ?

  89. 80: Τους γεννηθέντες μέσα στο 2016 (ακόμη και στις 31 Δεκεμβρίου), ή νωρίτερα.

  90. @ 79 ΣΠ

    Το 1 έγινε 2,62 άρα 1,62 ή 162% περισσότερο όχι «262% περισσότερο».

  91. 80, 89: Τι γράφω; Πάμε:
    Αυτοί που ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία 15-17 για εμβολιασμό είναι οι γεννηθέντες μεταξύ 1/1/2004 και 31/12/2006.

  92. @ 87 Avonidas

    Ότι φοβόνταν να πουν πως π.χ. το -17⁰ γινόταν -14⁰. Κολλούσαν στο μηδέν + τρία. Δεν καταλάβαιναν το «κατά».

  93. 87# Δεν είναι λάθος, αλλά θυμίζει εκείνο που λέει ότι τα έξι κυριότερα ζώα του βορείου πόλου είναι τρεις αρκούδες και τρεις φώκιες.

  94. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Μέ τί βρήκανε νά ἀσχοληθοῦνε;
    Μέ τά ψίχουλα πού δόθηκαν σέ μιά ἐπαρχιακή (καί δημιουργική, ὅπως φαίνεται) ἑστία πολιτισμοῦ. Αὐτό τους πείραξε ἀπό τήν σημερινή Ἑλλάδα!

    https://www.efsyn.gr/tehnes/media/301894_o-giatromanolakis-i-thraka-kai-asteio-akraio-kentro

  95. ΣΠ said

    90
    Για τα 64, 66 τι λες;

  96. Μαρία said

    94
    Συντονισμένη αλητεία απο Βασιλάκη, κυρ Τάκη και Παπαχρήστο.
    https://www.kosmoslarissa.gr/blog/larisa/panos-sapkas-gia-ti-thraka%E2%80%A6

    95
    Όταν διπλασιάζουμε πολλαπλασιάζουμε με το 2 και πάει λέγοντας. Άρα 300.

  97. Mindkaiser said

    Για τον Μαγιορκίνη είναι προφανές ότι χρησιμοποιεί μία περιγραφή που πραγματικά μπερδεύει. Έχει προσθέσει παντού στην μεταβολή την αρχική ποσότητα (100%) με αποτέλεσμα να δημιουργεί παρανοήσεις. Με λίγα λόγια υποθέτω ότι θέλει να πει 619 = 236*262% (ή 236*2,62) αλλά η περιγραφή είναι παντελώς άστοχη.

  98. Spiridione said

  99. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    51-60 Το «ένα λάθος κόμμα μπορεί να σου χαλάσει τη σύνταξη» είναι στερεότυπο αστείο από το 2010, βρε παιδιά

    64 300, όχι;

    83 Έχει αυτοκρατορικό στιλ ο παίχτης;

    94-96 Πιθανώς να ασχοληθούμε και τη Δευτέρα με το θέμα.

  100. ΣΠ said

    95β
    Η ερώτησή μου είναι: Όταν λέμε «2 φορές περισσότερα» εννοούμε διπλάσια από τα αρχικά ή τα αρχικά συν τα διπλάσια;

  101. Michael Tziotis said

    Είστε φοβερή παρέα! Και πολύ γλωσσοπλαστική! Αλλά\, υπάρχουν και όρια, ρε παιδιά!
    Εμένα, που με ηδονή αγκάλιαζα φιδίσια κορμιά τόσα χρόνια (το εγκρίνει και το …άσμα), μου σηκώθηκε η τρίχα!!! 🙂

  102. 100: x+2x = 3x, όπου x τα αρχικά.

  103. Μαρία said

    102
    Αν είναι έτσι, γιατί να μην πούμε οτι τριπλασιάστηκαν;

  104. ΣΠ said

    102
    Δεν συμφωνούν όλοι (σχόλια 66, 99β).

  105. 103: Ποιος το απαγορεύει να το πούμε;

  106. Pedis said

    Πες «δυο φορές μεγαλύτερο» . Το περισσότερο εδώ, να δεν θελει κάποιος να το παρεξηγήσει, έχει την έννοια του «παραπάνω» -> μεγαλύτερου.

  107. voulagx said

    Η απαντηση της Θρακας:
    https://thraca.gr/2021/07/h-%ce%b8%cf%81%ce%ac%ce%ba%ce%b1-%ce%b7-%ce%b1%ce%bb%ce%ae%ce%b8%ce%b5%ce%b9%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bf%ce%b9-%cf%83%cf%85%ce%ba%ce%bf%cf%86%ce%ac%ce%bd%cf%84%ce%b5%cf%82.html

  108. @ 95 ΣΠ

    >>Αν τα χθεσινά κρούσματα ήταν 100 και πούμε ότι τα σημερινά είναι 3 φορές περισσότερα, τι εννοούμε; Ότι είναι 300 ή 400;

    Τα σημερινά είναι τριπλάσια, 100×3 = 300, κατά 200 περισσότερα.

  109. Pedis said

    Λέει,

    «Σηματοδοτείται μια περαιτέρω εκθετική αύξηση των κρουσμάτων που δεν ξέρουμε που θα πάει, η κορυφή της είναι ακόμα άδηλη, μπορεί να πάει στα 5.000 κρούσματα, μπορεί στα 4,500 μπορεί και στα 6.000 κρούσματα»

    Ο άλλος έλεγε εκτιμούσε ότι θα φτάσουμε στα 3430 …

    Δώσε κι εσύ ένα νούμερο. Πού ξέρεις; Μπορεί να είσαι ο τυχερός!

  110. Pedis said

    Μήπως θα όφειλαν όλοι τούτοι οι τηλε-μαϊντανοί να πληροφορήσουν το κοινό αν και με τι ακρίβεια έχουν επιβεβαιωθεί τα μοντέλα τους από τα προηγούμενα κύματα για να δούμε πόσο αξιόπιστα είναι.

  111. Γιάννης Κουβάτσος said

    «σοβιετικού τύπου, επαιτειακή λίστα»…Συγγνώμη, αυτό το «επαιτειακή» τι είναι, τι σημαίνει; Μήπως πρόκειται για το επίθετο που παράγεται από το ρήμα επαιτώ και από το ουσιαστικό επαίτης; Πώς νόμιζα ότι είναι επαιτικός; Αλλά για να το γράφει έτσι κοτζάμ εκδότης επιθεώρησης με θέμα τα γράμματα και το βιβλίο, δεν μπορεί, δίκιο θα ‘χει. Και η λίστα Πέτσα …επαιτειακή ήταν, σοβιετικού τύπου κι αυτή;☺

  112. spyridos said

    Ο Βασιλάκης που τσίμπησε λεφτά από τη λίστα Πέτσα για να χλαπακιάσει, ζηλεύει αυτούς που επενδύουν στον πολιτισμό.

  113. ΣΠ said

    Όπως έγραψα στο 64, δεν είναι πάντα ξεκάθαρο. Το «α φορές περισσότερα», παρ’ όλο που λέγεται συχνά, δεν σημαίνει το ίδιο για όλους και καλό είναι να αποφεύγεται.

  114. 113: Πράγματι: που είναι α φορές μεγαλύτερος ή περισσότερος από κτ. άλλο

  115. Τα τυχερά του χταποδοκυνηγιού πάντοτε ευπρόσδεκτα αλλά τα σημερινά ήταν κυριολεκτικά μη αναμενόμενα !!
    Τούκαν φουσκωτό και σύμφωνα με τον νόμο της θάλασσας ό,τι επιπλέει χωρίς κυβερνήτη αλλάζει ιδιοκτησίαμε την του ευρίσκοντος
    Βέβαια δεν ήταν δυνατόν το μυαλό μου να μην πάει στην κάποτε καλύτερη γυναικεία φωνή του ροκ που το τραγούδησε με τους Τζέφερσον Ο,τιπετάει !!

  116. @ 113 ΣΠ

    Φοβάμαι κι εγώ πως ναι. Και δεν είναι σίγουρο κατά πόσο και ο αντίστοιχος ομιλητής ξέρει τι ακριβώς λέει.

    Έχουν παρατηρηθεί, κατά καιρούς, και άλλα τέτοια. Αύξηση κατά 20% του ΦΠΑ (*) καταγγέλλεται σαν αύξηση των τιμών κατά 20% (ενώ η τιμή έχει πάει από 105% στο 106%).
    ===============
    (*) από 5% γίνεται 6%.

  117. Γιάννης Κουβάτσος said

    111: Βέβαια, στο κείμενο του εντύπου του το «επαιτειακή» το έχει γράψει με πλάγια γραφή. Ίσως θέλει να κάνει λογοπαίγνιο συμφύροντας το επέτειος και το επαιτεία. Ποιος τον ξέρει…
    https://athensreviewofbooks.com/arxeio/teyxos129/4802-o-propetis-giatromanolakis-kai-i-epaiteiaki-lista-tou

  118. dryhammer said

    Ποιες καρέκλες είναι πιο αναπαυτικές, οι άσπρες ή οι μαύρες;

    https://www.slang.gr/lemma/6826-toukanismos

  119. dryhammer said

    118 –> 115

  120. Μαρία said

    107
    Θρασύτατη απάντηση Βασιλάκη και τον είχα λυπηθεί, όταν αναγκάστηκε να δώσει κώλο στο Φαήλο, για να μη χάσει το σπίτι του. Ο τύπος είναι εμμονικός.

    117
    Απο την απάντησή του βλ. 107
    «ξαναμμένο εξώδικο» «Εσείς βρήκατε μία πηγή να λάβετε άκοπα κρατικά χρήματα, και ως γνήσιοι Νεοέλληνες δεν τα απολακτίσατε
    Εναρκτήριο απολάκτισμα 🙂

  121. voulagx said

    #120: «όταν αναγκάστηκε να δώσει κώλο στο Φαήλο, για να μη χάσει το σπίτι του». Τι εγινε; Για λεγε λεπτομερειες;

  122. aerosol said

    Έκανα το σφάλμα να διαβάσω το κείμενο της Athens Review κλπ. Μου ξίνισε το γάλα στο ψυγείο με αυτόν τον παιδιάστικο μανταμουσουδισμό που ζέχνει «ντόπιος φιλελέ φαντασιώνεται πως είναι πνευματική ελίτ». Δεν γνωρίζω το ποιόν του Γιατρομανωλάκη, δεν ήξερα τη Θράκα, δεν αμφιβάλλω για πιθανά περίεργα στη λίστα των οικονομικά ενισχυμένων, αλλά αυτοί δεν πάνε καλά. Και σίγουρα δεν είναι επιχείρημα πνευματικής υψιπέτειας το να σου τη σπάει κάποιος επειδή η ονομασία του σου θυμίζει πλέμπα: κόμπλεξ είναι.

  123. sarant said

    117 Λογοπαίγνιο είναι αυτό.

    Θέλω κι εγώ να πω για το θέμα, οπότε το άρθρο της Δευτέρας πιθανότατα θα είναι αφιερωμένο εκεί.

  124. Πέπε said

    122

    > Και σίγουρα δεν είναι επιχείρημα πνευματικής υψιπέτειας το να σου τη σπάει κάποιος επειδή η ονομασία του σου θυμίζει πλέμπα: κόμπλεξ είναι.

    Ίσως όχι όταν εκπροσωπείς το Υψηλό.

    Απερίγραπτη έπαρση, συμφωνώ με το «δεν πάνε καλά». Ανεξαρτήτως του ενδεχομένου να έχουν κάποια δίκια.

  125. Μαρία said

    121
    https://www.antibaro.gr/article/2714

  126. Costas Papathanasiou said

    Καλησπέρα!
    Αξίζει να μνημονευτεί και η γριφώδης θεσμική διατύπωση:
    “Ο αριθμός των εργαζομένων με τηλεργασία καθορίζεται με βάση τη φύση των καθηκόντων των εργαζομένων και τις ανάγκες κάθε υπηρεσίας και μειώνεται σε ποσοστό 10% του ποσοστού τηλεργασίας, όπως αυτό είχε προσδιοριστεί με το πλάνο εργασιών κάθε υπηρεσίας μέχρι την έναρξη ισχύος της παρούσας” ( βλ.Αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 28503, σ21799, ΦΕΚ1872 Β΄-8 Μαΐου 2021 στο
    https://neologosattikis.gr/eidiseis/koinonia/meionetai-i-tilergasia-se-dimosio-kai-ota-nea-kya/ ).
    ..Κατόπιν της οποίας, μία Δημόσια Υπηρεσία με προσδιορισμένο αρχικά ποσοστό 30%, ερμηνεύοντας το “μειώνεται σε” ως “μειώνεται κατά”, αναδιαμόρφωσε το σχετικό ποσοστό σε 27%. Άλλη, με ίδιο αρχικό ποσοστό τηλεργασίας, μεταφράζοντας το “…σε ποσοστό…του ποσοστού” σε “…αφαίρεση ποσοστού..από το ποσοστό..”, κατέβηκε στο 20%” και άλλη —διαβάζοντας το “μειώνεται σε “ ως “κατέρχεται/υποβιβάζεται σε..”—υπέπεσε σε ποσοστιαία τηλεργασία 3%!.
    Συμπέρασμα: Πρόβλημα ερμηνείας/ανάγνωσης δεν θα υπήρχε εάν, προκειμένου για ποσοστά, τα αύξηση/μείωση ή αυξάνομαι/μειώνομαι συντάσσονταν με το “κατά” (αποφεύγοντας δηλαδή τη σύνταξη με τα σε/εις που συνήθως ακολουθούν τα ανεβαίνω/κατεβαίνω κλπ).

  127. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το χειρότερο είναι ότι δεν σέβονται το ίδιο τους το έντυπο. Όταν ακούς για επιθεώρηση περί το βιβλίο, περιμένεις άλλα πράγματα, πνευματικά, κι όχι αυριανίστικα ξεκατινιάσματα και συντεχνιακά αλληλομαχαιρώματα.

  128. aerosol said

    #127
    Ίσως έχω γίνει κι εγώ υπερβολικά κυνικός… Όταν ακούω επιθεώρηση για το βιβλίο όντως περιμένω κάτι πνευματικό. Όταν ακούω Athens Review of Books, περιμένω ένα ψώνιο που προσπαθεί να αποτινάξει κάθε σχέση με το «χωριό», και επαίρεται πως το πόνημά του αφορά τον αγγλόφωνο κόσμο.

  129. Δημήτρης Καραγιώργης said

    Ο Βασιλάκης δεν είχε τραβήγματα από τον Κοτζιά; Τι έγινε εκείνη η υπόθεση τελικά; Πλήρωσε για την αγωγή του Κοτζιά; Μάλλον θέλει κι άλλη αγωγή, από τη Θράκα μου φαίνεται.

  130. Μαρία said

    128
    Με βάλατε στον πειρασμό και το διάβασα μόλις κι εγώ. Ρε παιδιά, πρόκειται για λιβελογράφημα.

  131. sarant said

    Δεν κάνετε υπομονή ως τη Δευτέρα;

  132. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κι εδώ τα τραβήγματα που είχαν με τον Κοτζιά. Για τη συγκέντρωση του ποσού που επιδικάστηκε στον ενάγοντα, κλήθηκαν να συνεισφέρουν οι …αναγνώστες ☺:

    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://booksjournal.gr/editorials/item/2620-to-timhma-thw-eleftherias&ved=2ahUKEwi6uIWN_tjxAhUU_rsIHQj-CrUQFjAFegQIGxAC&usg=AOvVaw17bnHG-z-2AT6dpiD-BJIp&cshid=1625936865662

  133. Μαρία said

    129
    https://www.tovima.gr/2017/09/02/opinions/se-kali-meria-kyrie-ypoyrge/

  134. ΚΩΣΤΑΣ said

    Μέχρι πριν λίγο αγνοούσα την ύπαρξη της Θράκας στη Λάρισα. Κατέφυγα στις δικές μου έγκυρες πηγές και άκουσα τα καλύτερα γι’ αυτόν τον σύλλογο. Ειδικά για τα δύο άτομα που ηγούνται, Γώγος και Οικονόμου έχουν πολύ καλό όνομα και τυγχάνουν της εκτίμησης του λαρισαϊκού κοινού.

    Λυπάμαι για τους μίζερους επικριτές τους.

  135. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    61, 66, 70 (πριν και μετά)
    Νομίζω ότι οι εκφράσεις: ‘α φορές περισσότερο από το K’ και ‘α φορές μεγαλύτερο από το K’ και ‘α-πλάσιο του K’ είναι ισοδύναμες και σημαίνουν πάντα πολλαπλασιασμό = αK. Απλώς κάθε φορά είναι διαφορετική η κατάλληλη λέξη που χρησιμοποιούμε. Π.χ.
    Το Ηράκλειο έχει 3 φορές περισσότερους κατοίκους από τα Χανιά= 3.(πληθυσμός Χανίων)
    Ο Ψ αριθμός είναι 3 φορές μεγαλύτερος του K:= 3K
    Ο Πέτρος είναι 3 φορές βαρύτερος από τη Μαρία: =3.(βάρος Μαρίας)
    κ.ο.κ. με τα συγκριτικά: ψηλότερος, μακρύτερος, πυκνότερος κλπ.
    Η διατύπωση γίνεται ασαφής αν κάποιος πει: ‘κατά α φορές μεγαλύτερο από το Χ’. Και γι’ αυτόν τον λόγο η έκφραση αυτή πρέπει να αποφεύγεται.
    Τώρα, αν θέλουμε να εκφράσουμε τα παραπάνω ως ποσοστό αύξησης, προφανώς θα πούμε: (3Χ-Χ)/Χ (x100) = 200%, δηλαδή:
    Το Ηράκλειο έχει κατά 200% περισσότερο/μεγαλύτερο πληθυσμό από τα Χανιά (που δεν είναι, όμως, συνηθισμένη διατύπωση).
    Ο Πέτρος είναι κατά 200% βαρύτερος από τη Μαρία.
    κ.ο.κ.
    Κοντολογίς: Είτε θα πούμε ‘τα κρούσματα ήταν 2,62 φορές περισσότερα’ είτε (ισοδύναμα) ‘τα κρούσματα αυξήθηκαν κατά 162%’.
    Άλλες διατυπώσεις (με συντελεστή, τόσο% περισσότερα κλπ) είναι κτγμ …μπερδευτικές.
    —–+
    Ενδιαφέρον έχει η διατύπωση ‘αυξήθηκε στο π%’.
    Θεωρώ ότι έχει έννοια μόνο αν μιλάμε για ποσοστά. Δηλ. να πούμε ‘… και έτσι ο βαθμός απόδοσης του λέβητα αυξήθηκε από 80% στο 90%’ (αύξηση 10 ποσοστιαίες μονάδες).
    Αλλά, σ’ αυτή την περίπτωση, η απόδοση του λέβητα αυξήθηκε κατά: (90-80)/80 (x100) = 12,5%.
    (ή αλλιώς, αν θέλετε, αυξήθηκε: 90/80 = 1,125 φορές 🙂 )

    [Συγνώμη, αν για μερικούς σχολιαστές αυτά τα ‘σοφά’ είναι αυτονόητα…]

  136. # 118

    Οπως βλέπεις οι καρέκλες είναι παόκια : όταν χάνει η ομάδα καθόμαστε στις άσπρες για να γεμίζουμε αισιοδοξία για τον επόμενο αγώνα, όταν κερδίζουμε στις μαύρες για να θυμόμαστε χαμένες πατρίδες και κλεμένα πρωταθλήματα. Πάντοτε το ίδιο αναπαυτικές για μας και άγνωστο για τους αλλόθρησκους

  137. voulagx said

    #125: Αυτος ειναι; Θυμομουν την υποθεση αλλά όχι το όνομά του. Κριμα!

  138. Μαρία said

  139. sarant said

    138 Μέχρι να αλλάξει κατάθεση θα την κρατάνε.

  140. Δημήτρης Καραγιώργης said

    129 <– Μαρία, αυτό με το "Βήμα" που έστειλες είναι παλιό, 2017, εγώ ξέρω πως ο Βασιλάκης έφτασε μέχρι τον Άρειο Πάγο, Φθινόπωρο του 2018, για αναίρεση της απόφασης. Τι απόφαση βγήκε;
    Τελικά μόνο με αγωγές καταλαβαίνουν οι ά(χ)ριστοι. Θέλω πολύ να το τραβήξει μέχρι τέλους κι ο Παρασκευόπουλος, τώρα με τις δήθεν αποφυλακίσεις εξ αιτίας του νόμου του.

  141. sarant said

    140 Kαι στον Άρειο Πάγο έχασε
    Ακολουθεί ΕΔΔΑ

    https://www.athensvoice.gr/greece/558642_exodio-exodiko-toy-athens-review-books-ston-peppa

  142. aerosol said

    #129 & 133
    Δεν γνωρίζω για όλα αυτά (γιατί αυτές οι διαμάχες μου φαίνονται γελοίες) αλλά από περιέργεια έψαξα λίγο.
    Για μένα κακώς ο Κοτζιάς έκανε μήνυση. Κατά τη γνώμη μου είναι λάθος να ποινικοποιούνται τέτοια πράγματα. Αλλά έκανε. Και στο δικαστήριο δικαιώθηκε. Και από μια συγκεκριμένη οπτική αυτά που του έσουραν δεν ήταν απλά «αιχμηρά «δημοσιογραφικός» τόνος» όπως στρογγυλεμμένα το περιγράφει ο Παππάς, που είχε γράψει το εν λόγω κείμενο. Και η απάντηση του Μ.Βασιλάκη στο ARB παρουσιάζει ψευδώς το εν λόγω κείμενο ως μια «επιστολή». Ενώ ήταν κανονικό άρθρο, που έγραψε ο Παππάς, ο οποίος αδειάζει κανονικά τον εκδότη -και καλά κάνει.

    Κι επειδή ο Βασιλάκης επιμένει λεξιλογικά πως δεν είναι λίβελος ο χαρακτηρισμός «γκαουλάϊτερ του σταλινισμού», νομίζω πως τα ίδια τα λεξικά που αναφέρει δεν τον δικαιώνουν ακριβώς. Και παθαίνει εμμονές και με άλλα λεξιλογικά, ενώ κατά τη γνώμη μου παραλογίζεται (τα έκανε και τίτλο). Δεν ξέρω αν πήγε Στρασβούργο κι αν δικαιώθηκε (δεν βρήκα κάτι σχετικό). Το ελπίζω, καθώς είμαι υπέρ μιας ελευθερίας λόγου πιο ουσιαστικής από αυτό που δέχονται τα ελληνικά δικαστήρια και με ενοχλούν οι συνεχείς αγωγές επωνύμων για λίβελους. Όμως κάτι μου λέει πως αν ασκούσα εγώ τέτοιον δημόσιο λόγο -ας πούμε αν αποκαλούσα τον Βασιλάκη «πίθηκο του νεοφιλελεύθερου φασισμού»- μπορεί και να μου κότσαρε μια αγωγάρα ΝΑ, με το συμπάθειο. Χωρίς να σκεφτεί ιδαίτερα τον Ροϊδη ή την ελευθερία λόγου.

    Όλα αυτά χωρίς να ξέρω αν ο Κοτζιάς ήταν ή δεν ήταν φριχτό σταλίνι, δε με νοιάζει και δεν θα εκπλαγώ και να ήταν. Με ενδιαφέρει το πώς αντιμετωπίζεται στην Ελλάδα η κριτική, η απόρριψη, η προσβολή ενίοτε.

  143. sarant said

    142 Στο επίμαχο κείμενο, υπήρχαν και πραγματολογικά ψέματα. Ότι ο Κοτζιάς σπούδασε στη DDR ως εκλεκτός του Χόνεκερ, ενώ είχε σπουδάσει στο Γκίσεν της ΟΔΓ με τα λεφτά του μπαμπά του.

  144. Μαρία said

    143
    Πράκτορας της στάζι 🙂

  145. Μαρία said

    Α λα μανιέρ ντε Κύριος Μάξιμος 🙂

  146. aerosol said

    #143
    Το φαντάστηκα πως όλα αυτά τα λαμπρά αστέρια του αδούλωτου δημοσιογραφικού λόγου που βλέπουν παντού Σοβιετίες θα είχαν και τέτοια (διότι φαίνεται πως στην πράξη οι σταλινικές τεχνικές δεν τους ενοχλούν καθόλου…), αλλά να πω την αλήθεια δεν είχα υπομονή να βρω και το επίμαχο κείμενο. Και σκουπίδι να ήταν, κρίνω πως ο Κοτζιάς θα ήταν καλύτερα να το είχε χειριστεί εξωδικαστικά. Στάθηκα στο λεξιλογικό, καθώς είδα πως το έκανε σημαία ο Βασιλάκης -ίσως να ήταν σημείο-κλειδί για την απόφαση- και στο όλο κλίμα της απάντησής του. Εν μέρει κατανοώ την ένταση αυτού που νιώθει αδικημένος αλλά είχε κάμποση τρικυμία εν κρανίω εκεί μέσα. Μπορεί ο Τζήμερος να είναι ακραία περίπτωση μα όσο περισσότερο πετυχαίνω έλληνες «φιλελεύθερους», τόσο φαντάζομαι ψυχιάτρους να τρίβουν τα χέρια τους.

  147. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο ίδιος ο Κοτζιάς λέει ότι ποτέ δεν χρησιμοποίησε τα χρήματα της οικογένειάς του. Ο χαρακτηρισμός «Σουσλόφ του ΚΚΕ» τον καθιστά «φρικτό σταλίνι»; ☺
    Πάντως, άλλο ελευθερία του λόγου και άλλον να περιλούζεις τον άτυχο που έβαλες στο μάτι με βρισιές, προσβολές, άλλο δηλαδή αυτό που παλιότερα το λέγαμε σπίλωση και τώρα το λένε δολοφονία χαρακτήρα. Κατάχρηση της ελευθερίας του λόγου είναι όλα αυτά και ο επιδιδόμενος συστηματικά σ’ αυτό το άθλημα κάπως πρέπει να συμμαζεύεται, έστω και μέσω της δικαστικής οδού.
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.katiousa.gr/politika/nikos-kotzias-o-ellinas-souslof-tin-efesi-stis-paraitiseis/&ved=2ahUKEwiLst7GpNnxAhXOhP0HHcKcD4cQFjAAegQIAxAC&usg=AOvVaw1Q4FpymNIWq57pI-arj2Mu&cshid=1625947653111

  148. sarant said

    147 Οκ, πάντως δεν σπούδασε με υποτροφία του Χόνεκερ.

    (Πώς είναι «παιδί του Εμφυλίου» κάποιος που γεννήθηκε ένα χρόνο μετά τον εμφύλιο;)

  149. ΚΩΣΤΑΣ said

    Έχουμε δημοκρατία, δεν το αμφισβητώ, αλλά όσον αφορά την ελευθερία του λόγου στην πολιτική κριτική, κατά τη γνώμη μου, υπάρχει κάποιο έλλειμμα. Και αγγίζει και διαπερνά όλο το πολιτικό φάσμα, αδιακρίτως.

    Αυτές οι αγωγές με απαίτηση αποζημίωσης ανερχόμενης και σε ποσό εκατομμυρίων ευρώ μερικές φορές, είναι απολύτως απαράδεκτο φαινόμεμνο. Η προσφυγή στη δικαιοσύνη κάθε ανθρώπου που θεωρεί ότι θίγεται και προσβάλλεται η τιμή και η υπόληψή του, είναι σεβαστό και αναφαίρετο δημοκρατικό δικαίωμα. Η εξοντωτική χρηματική ποινή όμως είναι απαράδεκτη, για πολιτική κριτική. Θα μπορούσε να υπάρχει νομική πρόβλεψη και ο αδίκως συκοφαντηθείς να αποκατασταθεί και ο συκοφάντης να εκτεθεί ηθικά δημοσίως και το σπίτι του ή άλλα περιουσιακά στοιχεία να μην τα χάνει κανένας.
    πχ ο συκοφάντης, ο υβριστής… κλπ εφόσον καταδικαστεί να είναι υποχρεωμένος να πληρώσει τα έξοδα δημοσίευσης της είδησης ότι καταδικάστηκε, σε κατ’ ανώτατο αριθμό 20 εφημερίδες, κανάλια, σάιτ, φβ… κλπ σε σελίδα, ήμερα, ώρα, αν πρόκειται για τιβι, καθ’ υπόδειξη του δικαιωθέντος θύματος. Φαντάζεσθε την πλάκα οι δεξιοί που καταδικάζονται να ποζάρουν πρώτη σελίδα στην Καθημερινή και πρώτη είδηση στον ΣΚΑΙ; Ανάλογα και οι Συριζαίοι στην ΑΥΓΗ, οι ΚΚΕδες στον Ριζοσπάστη και πάει λέγοντας.

    Αυτή δεν είναι είναι καλύτερη τιμωρία; Εξυπηρετεί επιπλέον και την ενημέρωση του κοινού, για να τα έχει υπόψη του όταν βάζει σταυρούς σε πρόσωπα.

    *Αλήθεια εκείνες οι αλληλομηνύσεις Καμμένου _ Κοτζιά ξέρει κανείς τι απέγιναν;

  150. aerosol said

    #147
    Δεν έχω ιδέα ποιος ήταν ο Σουσλόφ ούτε ξέρω τα κριτήρια σκληρότητας των σταλινικών. Το άλλο θέμα το βρίσκω πιο ενδιαφέρον:
    Το τι είναι χρήση και τι κατάχρηση της ελευθερίας του λόγου είναι βαθύτατα υποκειμενικό. Και αυτή η θέση αλλάζει ανάλογα αν είσαι ο αποδέκτης ή ο «υβριστής». Νομίζω πως οι Έλληνες κουβαλάμε πολύ φουσκωμένα Εγώ. Έχουμε μακρά ιστορία τέτοιων αγωγών, και οι περισσότερες μου φαίνονται γελοίες. Ειδικά εφόσον μέχρι να τελεσιδικήσει το θέμα έχουν περάσει χρόνια και χρόνια και κανείς δεν θυμάται τι έγινε. Συχνά δεν είναι καν καλές δημόσιες σχέσεις να αντιδράς με τον νόμο – ο Νταλάρας βγήκε κοινωνικά δικαιωμένος από την διαμάχη με τον Πανούση;
    Σε άλλες περιπτώσεις οι αγωγές είναι απλά ο τρόπος να βουλώσεις στόματα που δεν σε βολεύουν, όπως έκανε το Δίκτυο-δεν-θυμάμαι-νούμερο σε κάθε δημοσιογράφο που ασκούσε κριτική.

  151. Γιάννης Κουβάτσος said

    Άλλο είναι να προσπαθείς να βουλώσεις στόματα και άλλο είναι να προσπαθείς να προστατευθείς από συκοφάντες και συστηματικούς υβριστές. Ο νόμος τα διαχωρίζει αυτά με κάτι που λέγεται αποδείξεις και στοιχεία. Και, πραγματικά δεν το καταλαβαίνω, η κριτική και η αντιπαράθεση μόνο με βρισιές, με προσβολές και συκοφαντίες μπορούν να ασκηθούν; Και βέβαια να τιμωρούνται ποινικά οι συκοφάντες και οι υβριστές, κανείς δεν τους υποχρεώνει να είναι τέτοιοι. Ο δημόσιος χώρος, ο δημόσιος διάλογος πρέπει να προστατεύονται από την τοξικότητά τους.

  152. Γιάννης Κουβάτσος said

    150: Αλήθεια δεν ξέρεις τον Σουσλόφ; Θα είσαι σχετικά νέος και σίγουρα κάτω των πενήντα.☺

  153. Pedis said

    Τα «γκαουλάιτερ του σταλινισμού» και τα ρεστα είναι πολιτική κριτική κι όχι συκοφαντία.

    Αν τον πω πολιτικά γελοίο υποκείμενο προσβάλλω (αυτό είναι ο σκοπός) την πολιτική του δημόσια πράξη, ιστορία, σταδιοδρομία.

    Για άλλα προσωπικά θέματα, αν πρόκειται για συκοφαντίες, από μία άποψη καλά κάνει ο Πολιτικός και ζητάει από το Δικαστήριο τα σώβρακα από τα μαφιοζάκια των μμε. Βέβαια, οι περισσότεροι πολιτικοί και δημοσιοκάφροι, οι οποίοι κάποια στιγμή είναι σε κόντρα, συχνά-πυκνά είναι μεταξύ τους κώλος και βρακί.

  154. Pedis said

    https://www.imerodromos.gr/to-lene-proto-thema-kai-ochi-proto-psema/

  155. Pedis said

    109 +

  156. Μαρία said

    153
    απο το 117
    Ο Σταύρος Θεοδωράκης κατά την σύντομη πολιτική σταδιοδρομία του διέπραξε αρκετά σφάλματα εξαιτίας των οποίων εξαφανίστηκε το πολλά υποσχόμενο «Ποτάμι». Επίσης και ορισμένα «εγκλήματα» για τα οποία υποθέτω πως έχει μετανιώσει, όπως λ.χ. ότι έκανε διάσημο έναν ιδιαζόντως ειδεχθή πολιτικό κακοποιό ονόματι Βαρουφάκη. Ανάμεσα στα asset του Σταύρου ήταν και ο καμαρωτός διάνος ονόματι Νικόλας Γιατρομανωλάκης. Απ’ όπου κι αν περιέφερε την περσόνα του στον δημόσιο βίο δεν έμεινε τίποτε, αλλά ο εν λόγω επηρμένος αεροκόπος, θορυβώντας, περιαυτολογώντας και πουλώντας τον μπαγιάτικο για φρέσκο αέρα φαίνεται πως πέρασε υπέροχα. Μέχρι που δόθηκε η ευκαιρία στο εν λόγω κελεπούρι να παριστάνει και τον υφυπουργό «Σύγχρονου Πολιτισμού» (sic). Πρόκειται για μια φούσκα που όσο πιο γρήγορα σκάσει τόσο το καλύτερο για τον σύγχρονο πολιτισμό. Διότι έχουμε να κάνουμε με έναν αδιανόητα αναιδέστατο καιροσκόπο, που περιφρονεί τους κοινά αποδεκτούς δημοκρατικούς κανόνες. Όσο πιο γρήγορα τον απομακρύνει ο Πρωθυπουργός από την δημοκρατική Κυβέρνησή του τόσο το καλύτερο.

    Ούτε στο παραπάνω απόσπασμα υπάρχει συκοφαντία. Είναι όμως αυτή γλώσσα πολιτικής κριτικής; Εγώ το χαρακτήρισα λιβελογράφημα.

  157. aerosol said

    #153
    Προσωπικά δεν βρίσκω κακό να πεις έναν πολιτικό «πολιτικά γελοίο υποκείμενο». Είναι η (πολύ αρνητική) άποψή σου. Θα ήθελα να είναι πλήρως νόμιμο και θεμιτό -όσο και να σε πει κι αυτός «πολιτικά κρετίνο» εξάλλου. Έχει κάτι εξ ορισμού υποκειμενικό, χωρίς θεσπισμένα κριτήρια. Ανάλογα, πιστεύω πως θα έπρεπε να έχω κάθε δικαίωμα να πω οποιονδήποτε πολιτικό μαλάκα, αλλά όχι πράκτορα. Το δεύτερο είναι μια βαριά κατηγορία που προϋποθέτει συγκεκριμένες αξιόποινες και πιθανότατα προδοτικές πράξεις. Το να είσαι γελοίος, μαλάκας ή υποκείμενο είναι έννοιες που ακόμα κι αν «αληθεύουν» δεν σημαίνουν παράνομες ή αποκρουστικές πράξεις για τις οποίες έχουμε συμφωνήσει κοινό κριτήριο. Η προσβολή δεν θα έπρεπε να είναι αυτόματα κάτι αξιόποινο.

    Το γκαουλάιτερ, που σαν λέξη το πρώτο που φέρνει στο νου είναι αξιωματούχοι του Γ’ Ράιχ (κάτι που καταγράφουν σαν κύρια έννοια μέχρι και τα λεξικά που φέρνει προς…υπεράσπισή του ο Βασιλάκης!) το βρίσκω πολύ πιο οριακό. Συγχέει την πορεία κάποιου με συγκεκριμένες, μισητές, ιδεολογίες και φριχτά ιστορικά γεγονότα. Αν βάλεις μέσα και «του σταλινισμού», τα πράγματα γίνονται πιο έντονα. Κι αν κρίνω από το πόσες οργισμένες παραγράφους του δίνει ο Βασιλάκης, αυτό φάνηκε να θεωρούν και όλα τα δικαστήρια απ’ όπου πέρασε το θέμα, από Πρωτοδικείο έως τον Άρειο Πάγο.

  158. aerosol said

    #156
    Σε ένα άρθρο που υποτίθεται πως ασκεί κριτική σε υπουργό της παρούσας κυβέρνησης (της ΝΔ), ξεκινάμε με το πόσο συμπαθούσε το Ποτάμι, μια σπόντα στον Θεοδωράκη, θάβουμε τον Βαρουφάκη, ΠΡΙΝ ΚΑΝ πάμε στο βασικό θύμα μας!
    Και βέβαια στη συνέχεια βρίζουμε ονομαστικά μια πολιτιστικού σκοπού ομάδα ανθρώπων που δεν χωνεύουμε (λόγω… ονόματος!), χώνουμε γκάζια στον Σύριζα και θυμόμαστε και την… Σοβιετία (!). Θυμάμαι το ανέκδοτο με «το οποίο σκουλήκι…». Δεν είναι καν λιβελογράφημα, είναι υστερικά καμώματα θυμωμένου παιδιού.

  159. Πέπε said

    151

    Θα διαχώριζα τη συκοφαντία από το βρισίδι. Αν βγω και πω δημόσια «έκανες το τάδε» ενώ δεν το έχεις κάνει, να τιμωρηθώ. Αν βγω και πω «είσαι μαλάκας», έχω ήδη αυτοτιμωρηθεί με το να εκθέτω ένα τόσο χαμηλό επίπεδο.

    Καλό μεν είναι να σου δίνει ο νόμος τη δυνατότητα να προστατευτείς και σ’ αυτήν ακόμη την περίπτωση, αλλά απ’ την άλλη καλό είναι και να μην κάνεις χρήση. Αλλιώς αισθάνομαι ότι γελοιοποιείσαι, «θα το πω στον μπαμπά μου που είναι πιο δυνατός από τον δικό σου» κι έτσι…

    Τώρα, η περίπτωση να θιγεί η εικόνα σου από άτομα που θα σκεφτούν «για να τον λέει ο άλλος μαλάκα, μάλλον θα είναι»… τι να πω, όλα υπάρχουν σ’ αυτό τον κόσμο, αλλά μιλάμε για πολλή ηλιθιότητα…

  160. Pedis said

    # 157, 156 – Το υπογραμμίζω: «Γκαουλάιτερ του σταλινισμού», με τη μεταφορική έννοια και όχι κυριολεκτικά (άλλωστε δεν υπάρχει τέτοιος συνδυασμός ιστορικά) είναι πολιτική κριτική.

    Αν πούμε ότι ο Κούλης ως προς την οικονομιή πολιτική της κυβέρνησης είναι «μαθητής του Πινοσέτ» εμπίπτει στην ίδια κατηγορία. Πρόκειται για πολιτική κρίση και κριτική. Σωστά;

    Αν πούμε ότι ο τάδε πολιτικός είναι «πολιτικά ανέντιμος» (λ.χ. ο Τσίπρας) δεν συνιστά συκοφαντία. Άλλα έλεγε και εκλέχτηκε κι άλλα έκανε στο καπάκι, έστω και μετά από 17 ολόκληρες ώρες σκληρών βασανιστηρίων. (Και μάλιστα τα έκανε καλύτερα από τους προηγούμενους και τους επόμενους.😅)

    Αν πούμε όμως ότι ο Χ Πολιτικός είναι ανέντιμος δηλ. παίρνει αποφάσεις και κάνει κονέ στη βάση του υλικού συμφέροντος του κόμματός του, του εαυτού του, της οικογένειάς του (λ.χ. Τσοχατζόπουλος) ή της κλίκας του, οφείλουμε να έχουμε στοιχεία που αποδεικνύουν την κατηγορία. Αν όχι, ο Πολιτικός έχει δικαίωμα να ζητήσει την τιμωρία μας και καλά θα κάνει.

  161. Μαρία said

  162. Pedis said

    Θα συνιστούσε πιθανά συκοφαντία αν, παραδείγματος χάρη, για κάποιον άριστο γόνο Πολιτικής οικογένειας γραφόταν ψευδώς ότι σπούδασε με τα λεφτά του μπαμπά στα καλύτερα Πανεπιστήμια για να φέρει κι αυτός ένα χαρτί για μόστρα στους καθυστερημένους ψηφοφόρους του, ενώ μπορεί να αποδειχτεί ότι πήρε υποτροφία ή δούλευε γκαρσόνι για να βγάλει τα φίιζ. 😜

  163. aerosol said

    #160
    Ναι. κατάλαβα τι λες αλλά δεν πείθομαι απόλυτα. Επιπλέον, αν κατάλαβα σωστά, δεν πείστηκαν τρία δικαστήρια.

  164. Pedis said

    Τι να πω, υπάρχουν και δικαστήρια που μπορεί να κρίνουν ότι η πολιτική κατηγορία ενάντια σε χρυσαυγίτη ως (νεο)ναζιστή αποτελεί συκοφαντία …

    Τέλος πάντων, η γνώμη μου είναι ότι τα δικαστήρια μπορούν να εχουν λόγο όταν ΔΕΝ πρόκειται για πολιτικές εκτιμήσεις και χαρακτηρισμούς (όσο ακραίες, άδικες, ανυπόστατες, υπερβολικές, αδικαιολόγητες μπορεί να φανούν ακόμη και στο 99.9% του πληθυσμού) όσον αφορά τη δράση, τη στάση και τις θέσεις ενός Πολιτικού, εκτιμήσεις υποστηριζόμενες από πολιτικά επιχειρήματα (σοβαρά, κακά, πειστικά, σαθρά, δεν ενδιαφέρει).

    Σκέψου ότι την κατηγορία του «προδότη» την έχουν λουστεί όλοι οι Πολιτικοί. Αν ήταν να επεμβαίνει το δικαστήριο κάθε φορά που εκτοξευόταν μία παρόμοια κατηγορία δεν θα έκαναν άλλη δουλειά.

    Και, προφανώς, ορθά δεν επεμβαίνει επειδή η κατηγορία είναι πολιτική, δηλ. έχει μεταφορική έννοια, ότι ο Χ Πολιτικός, κατά την εκτίμηση αυτού του το λέει, δρα πολιτικώς σαν να ήταν προδότης ή τσιράκι (α προπό, «τσιράκι των Αμερικάνων») , όχι επειδή κατηγορείται ότι είναι στρατολογημένος πράκτορας των ξένων, των εχθρών κλπ. Αλλά αν πρόκειται για το τελευταίο και δεν μπορεί να υποστηριχθει με ντοκουμέντα, τότε έχουμε περίπτωση συκοφαντίας που μπορεί να πάει φυσιολογικά στο δικαστήριο.

  165. aerosol said

    Αυτό μου θυμίζει την ατάκα «με την καλή έννοια»!
    Δεν βρίσκω την μεταφορική έννοια αυτονόητη, εμένα μου κάνει για την αντίδραση του ψευτόμαγκα που θέλει να λέει μεγάλες λεξούλες αλλά όχι να πληρώνει το τίμημα. Κάτι όλο και πιο συνηθισμένο πλέον, τώρα που όλοι οι πολιτικοί αγωνίζονται απεγνωσμένα να δείξουν πως είναι και του λιμανιού και του σαλονιού. Τα δικαστήρια ασχολούνται με εκατοντάδες υποθέσεις κάθε χρόνο ανάμεσα σε πολιτικούς και αρθρογράφους. Η πρότασή που κατεβάζω στη βάση (καλό;) θα γλίτωνε τεράστιο όγκο εργασίας από αυτά τα ψιλολόγια και θα έκανε πιο μαζεμένους τους άντρακλες εκλεκτούς του λαού!

  166. sarant said

    Kαλημέρα από εδώ

    161 Α μπράβο, το επίμαχο κείμενο είναι δυσευρετο.

  167. Γιάννης Κουβάτσος said

    159: Συμφωνώ ότι πρέπει να έχεις την επιλογή της καταφυγής στη δικαιοσύνη κι ας μην κάνεις χρήση. Αλλά πρέπει να ξέρουν οι Αυριανές και τα Μακελλειά ότι δεν θα σπιλώνουν και δεν θα τρομοκρατούν ασύδοτα. Και οι χειρότερες περιπτώσεις αυριανιστών και μακελάρηδων βρίσκονται σε δήθεν σοβαρά έντυπα και διαθέτουν την επίφαση του καλλιεργημένου και του δημοκράτη.

  168. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και για να μιλήσουμε με παραδείγματα: θυμάστε την υπόθεση Έθνους/Νικολούλη vs Κοροβέση; Τον «φωτογράφισαν» ως αρχηγό της 17Ν. Δεν τον κατονόμασαν, ώστε να μην μπορεί να τους μηνύσει, ήθελαν να τον καταστρέψουν εκ του ασφαλούς. Ο Περικλής, όμως, δεν πτοήθηκε και την κοπάνησε τη μηνυσάρα του εναντίον των συκοφαντών και καθάρισε. Έκανε άσχημα; Προσπάθησε να βουλώσει στόματα; Στράφηκε κατά της ελευθερίας του Τύπου; Μήπως τα ‘χουμε μπερδέψει λίγο τα πράγματα;
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.efsyn.gr/themata/fantasma-tis-istorias/239759_o-periklis-kai-ta-lagonika%3Famp&ved=2ahUKEwjOoYSMxNrxAhWJtKQKHSUQCfwQFjAAegQIAxAC&usg=AOvVaw305iL1FQ5AXSQJ_M9ZjlP6&ampcf=1

  169. Γιάννης Κουβάτσος said

    168: Για την ακρίβεια, όχι ως αρχηγό της 17Ν αλλά ως δολοφόνο του Μπακογιάννη και ως συμμέτοχο και σε προηγούμενα τρομοκρατικά κτυπήματα. Ως Κουφοντίνα, δηλαδή.

  170. Pedis said

    # 165 – Καλώς.

    Πέσανε στο μεταξύ και τα άσχετα και κολλημένα.

    Ας το αφήσουμε.

  171. ΚΩΣΤΑΣ said

    168 κλπ δικά σου, Γιάννη.

    Κανείς δεν μέμφεται το δικαίωμα καθενός που νομίζει ότι συκοφαντείται, αδικείται… κλπ, να προσφεύγει στη δικαιοσύνη. Η δική μου ένσταση εστιάζει στις αγωγές και στα υπέρογκα χρηματικά ποσά, ως ηθική βλάβη. Αυτό, κατά τη δική μου γνώμη, είναι ένα παραθυράκι που το εκμεταλλεύονται μερικοί για να «βουλώνουν» στόματα ή να βγάζουν εύκολο παραδάκι.

    Θα σας διηγηθώ μια προσωπική ιστορία. Προσέτρεξα στον Δήμο Θεσσαλονίκης, επί Δημαρχίας Γιάννη Μπουτάρη, για να βρω μια απόφαση περί ονοματοθεσιών οδών του έτους 1931.
    Αφού βρέθηκε η απόφαση, για να μου δοθεί αντίγραφο, με κάλεσε η τότε Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου που ήταν υπεύθυνη γι΄αυτά τα αρχεία, με έβαλε να υπογράψω κάτι χαρτιά και μου εξήγησε προφορικά τα εξής:
    Τα παλιά αρχεία του Δήμου Θεσσαλονίκης ανέλαβε να τα ψηφιοποιήσει το ΑΠΘ. Η εργασία είναι τελειωμένη, παραμένουν όμως κάποια νομικά ζητήματα να ρυθμιστούν και το ΑΠΘ μέχρι τότε δεν τα δίνει σε δημόσια χρήση. Ο λόγος; Επειδή τότε (ίσως και σήμερα;) υπήρχε η συνήθεια οι δημοτικοί σύμβουλοι να αλληλοϋβρίζονται μεταξύ τους, κλέφτη, απατεώνα… αυτά περιλαμβάνονταν στα πρακτικά. Σήμερα, κάποιοι δικηγορίσκοι άνεργοι, ψάχνουν να βρουν τέτοια δημοσιευμένα πρακτικά, βρίσκουν και επιζώντες κληρονόμους εκείνων των προσώπων, τους προτείνουν μήνυση και αγωγή για «προσβολή μνήμης τεθνεώτος» και ό,τι πάρωμεν τα κανονίζουμε στη μοιρασιά…

    Ευτυχώς, το κείμενο που πήρα εγώ, δεν έχει τέτοια λόγια μέσα.
    Δηλαδή εμένα, πρέπει να μου πάρουν το σπίτι επειδή θέλω να κάνω μια δημοσίευση σχετικά με τα οδωνυμικά των Αμπελοκήπων;

    Εδώ θέλω ξεκάθαρη απάντηση, τι λέτε επ’ αυτού;

    *Με την ευκαιρία, μήπως ξέρει κανένας αν αυτά τα αρχεία υπάρχουν στο διδίκτυο; τα έδωσε το ΑΠΘ; Θα ήμουν ευγνώμων στα καλά ψαχτήρια του ιστολογίου αν μου έδιναν κάποια τέτοια ηλεκτρονική σελίδα.

  172. 56, … Η δική μου απορία είναι άλλη: οι πύθωνες δεν είναι συσφίγκτες; Πνίγουν δηλαδή το θήραμά τους, δεν το σκοτώνουν με δηλητήριο. …

    Δηλαδή, θα ήταν πολύ χειρότερο αν αντί για
    Πύθωνας δάγκωσε 65χρονο
    έλεγε
    Πύθωνας μάγκωσε 65χρονο.

    Υπάρχει, εξ άλλου, αρκετή βοήθεια για
    Python bytes

  173. Γιάννης Κουβάτσος said

    171: Κώστα μου, άλλη η δική σου περίπτωση και άλλο η στοχοποίηση αθώων ανθρώπων. Στην περίπτωση π.χ. του Κοροβέση, θα είχε άδικο να τους πάρει και τα σώβρακα; Κάπως πρέπει να μπορεί να αμυνθεί ο πολίτης, όποια θέση κι αν κατέχει, απέναντι στις συκοφαντικές επιθέσεις μέσω του Τύπου, εν προκειμένω του Ρύπου. Κάθε περίπτωση πρέπει να κρίνεται βάσει των δικών της στοιχείων και ιδιαιτεροτήτων. Χάρη στον Τύπο έχουν αποκαλυφθεί μεγάλα σκάνδαλα, αλλά και εξαιτίας του Ρύπου έχουν σπιλωθεί, ταλαιπωρηθεί και καταστραφεί αθώοι άνθρωποι.

  174. ΚΩΣΤΑΣ said

    173
    Ναι, συμφωνώ, άλλη περίπτωση η δική μου, άλλη του Π. Κοροβέση. Μήπως όμως, στην περίπτωση του Π.Κ. θα ήταν ηθικά βαρύτερη ποινή, ο μεν Τύπος να έχει πρωτοσέλιδο την δική του καταδίκη, η δε εκπομπή τής άλλης να έχει ως πρώτο θέμα επίσης την δική της καταδίκη; Από λεφτά είχε ανάγκη ο Π.Κ. ή από αποκατάσταση της τιμής και της υπόληψής του και της ηθικής του δικαίωσης;

  175. Γιάννης Κουβάτσος said

    174: Τα λεφτά ως ποινή είναι βαριά τιμωρία γι’ αυτά τα κερδομανή κοράκια, λειτουργεί αποτρεπτικά, ώστε να το σκέφτονται πριν ξεφτιλίσουν κάποιον αθώο φουκαρά.

  176. dryhammer said

    171. >…υπήρχε η συνήθεια οι δημοτικοί σύμβουλοι να αλληλοϋβρίζονται μεταξύ τους, κλέφτη, απατεώνα…

    Πάντα θυμάμαι σκηνές από τη Γερουσία στα Λούκι Λουκ

  177. 103++, … 102
    Αν είναι έτσι, γιατί να μην πούμε οτι τριπλασιάστηκαν; …

    Την προτιμώ αυτήν την λύση, που δεν αφήνει αμφιβολίες για λόγο/διαφορά στην σύγκριση, αλλά δυσκολεύει σε περιπτώσεις όπως δυομισοπλασιάστηκαν κλπ.

    Γι’ αυτό ο πλασιέ (ξε)καθάρισε
    «με διπλάσιο αμμωνιαζόλ για διπλάσια δύναμη»

  178. Γιάννης Κουβάτσος said

    138,139: Μάλλον αλλιώς εξελίχθηκαν τα πράγματα ☺:
    https://www.efsyn.gr/ellada/dikaiosyni/301982_dioxeis-gia-14-kakoyrgimata-ston-astynomiko-kai-ton-patera-tis-19hronis

  179. Γιάννης Κουβάτσος said

    178:»Η εργαζόμενη στην καφετέρια, αφού έμαθε πως ο δεσμώτης είναι αστυνομικός, ειδοποίησε τις αρχές.»
    Ο καημένος, και δεσμώτης και θα βρει και τον μπελά του.😂

  180. Μαρία said

    Εκπομπή Με καφέ διπλό… https://www.avgi.gr/sto-kokkino#archive

  181. Pedis said

    https://www.efsyn.gr/node/301977

    Οι δύο «μεγάλοι» αλληλοκαταγγέλονται ως «υγειονομικοί σαμποτέρ».

    Στοιχειοθετείται κατηγορία για συκοφαντία;
    Να γίνουν μηνύσεις!

    Αν όχι, γιατί όχι;

  182. Pedis said

    Για την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού ή ποιος τον υπονομεύει;

  183. Κωστής Μηλολιδάκης said

    Σχετικά με τα «μαθηματικά» του κ. Γκίκα Μαγιορκίνη, στα οποία μάλιστα είχε παραπέμψει και ο κ. Τσίοδρας, δείτε την ακόλουθη ανάρτηση της σελίδας του «Συλλόγου Διδασκόντων της Σχολής Θετικών Επιστημών» του ΕΚΠΑ https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1984078345062715&id=175694682567766. Το ενδιαφέρον είναι ότι ο κ. Μαγιορκίνης επιμένει να γράφει αρλούμπες κάνοντας τον επαΐοντα σε πράγματα που, αν και τετριμμένα, είναι εκτός της αρμοδιότητάς του. Ούτε καν να ρωτήσει δεν τον νοιάζει.

  184. sarant said

    180 Μπλούζα που διάλεξε να φορέσει!

  185. dryhammer said

    184. Η Sirina του περιπολικού…

  186. Κι ο πατέρας λέει φορούσε μπλούζα sweet sixteen.

  187. Χαρούλα said

  188. Χαρούλα said

    Και οι αστυνομικοί με σπόνσορα!!!

  189. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εγώ απορώ με τους δικηγόρους που αναλαμβάνουν τέτοιες χαμένες υποθέσεις. Τι διάβολο να βρεις να πεις προς υπεράσπιση τέτοιων τύπων;

  190. Χαρούλα said

    …..επαγγελματίες ομοφυλόφιλοι, σου θυμίζει κάτι δαλσκαλε;😅😢😅😢
    Από ψυχιατρικά προβλήματα ως ευτελισμό του θύματος και αποδόμηση μαρτύρων.

  191. sarant said

    189 Μην το λες. Αν καταφέρει να ρίξει λίγο την ποινή, κέρδος είναι.

  192. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δεν περνάνε πια αυτά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτών των δύο καθαρμάτων τι να βρει να ψελλίσει ένας συνήγορος; Έντιμο πρότερο βίο και λοιπές αηδίες; Εδώ μιλάμε για τύπους που δεν τους αντέχουν ούτε οι συγκρατούμενοί τους.

  193. Πέπε said

    192

    Δεν πειράζει, χρειάζεται ο δικηγόρος. Μπορεί λ.χ. να προσπαθήσει να είναι η ποινή δίκαιη και όχι λιντσάρισμα. Όλοι έχουν δικαιώματα, κι αυτό δε σημαίνει ότι ο πιο ένοχος του κόσμου έχει δικαίωμα να αθωωθεί ή να πέσει στα μαλακά: υπάρχουν κι άλλα δικαιώματα που πρέπει να προστατεύονται.

  194. Γιάννης Κουβάτσος said

    193: Μάλλον δεν έγινα σαφής, δικό μου το λάθος. Η απορία μου είναι τι διάολο βρίσκει να πει ένας συνήγορος για να υπερασπίσει ουσιαστικά, όχι τυπικά ή διεκπεραιωτικά, έναν τέτοιο πελάτη, τι ελαφρυντικά μπορεί να επικαλεστεί χωρίς να γίνει γελοίος. Δεν ψέγω τους δικηγόρους που αναλαμβάνουν τέτοια καθάρματα, όλοι προφανώς δικαιούνται υπεράσπιση, υπέθετα ότι το έχουμε λύσει αυτό.

  195. Πέπε said

    194

    Έτσι όπως το θέτεις Γιάννη δύο πιθανές απαντήσεις σκέφτομαι:

    α) Τίποτε
    β) Κάτι, αλλά που να μην πληροί την προϋπόθεση που θέτεις: «χωρίς να γίνει γελοίος». Νομίζω ότι δεν υφίσταται τέτοιο ζήτημα στη δικηγορία. Έτσι είναι η δουλειά. Αν πρέπει οπωσδήποτε να πεις κάτι αλλά δεν υπάρχει τίποτε σοβαρό να πεις, λες το ασόβαρο και άμα πιάσει έπιασε. Αν γελάει ο κόσμος, ή γιουχάρει, ε, τι να κάνουμε, δεν έπιασε…

  196. Μαρία said

  197. ΣΠ said

  198. 197# Όντως κλάσει. Μακριά από το φαν όμως μην έχουμε θύματα.

  199. sarant said

    198 🙂 🙂 🙂

  200. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Αγωγή της Ενωσης Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (ΕΑΑΣ) κατά του δημοσιογράφου Νίκου Μπογιόπουλου
    https://www.imerodromos.gr/agogi-tis-enosis-apostraton-axiomatikon-stratoy-eaas-kata-toy-dimosiografoy-nikoy-mpogiopoyloy/

  201. Pedis said

  202. Pedis said

    Αυτός, μάλλον, θα ‘χει μπλεξίματα με πολλούς αφιονισμενους μαλάκες.

  203. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ποτέ οι Άγγλοι, ποτέ!😂

  204. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Βίβα Ιτάλια, ουφφ!!

  205. 202# Νταξ δεν είναι μόνος του.

  206. sarant said

    It’s not coming home, after all

    Το ποδόσφαιρο είναι ένα άθλημα που 11 παίχτες παίζουν εναντίον 11 παιχτών και στο τέλος χάνουν οι Άγγλοι

  207. Pedis said

    # 205 – Επικίνδυνα πράγματα να ανακετεύεται κανείς στις δραστηριότητες των κάφρων.

  208. Μαρία said

  209. Γιάννης Ιατρού said

    🙂

  210. Pedis said

    # 208 – Στα σεξονταβατζίδικα «αστεία», όταν έρχονται στην επικαιρότητα τέτοιες περιπτώσεις, και ΔΕΝ παίζει θύτης αλλοδαπός, κατ’ αυτούς, «κατώτερης ράτσας», ώστε να το γυρίσουν αλλιώς, οι (ακρο)δεξιοί ινφλουένσερς είναι εγγύηση οχετού.

    Καλά, αν πρέπει να ξεπλύνουν και δικό τους παιδί …

    Πρέπει να βιτσιάρουν και να ικανοποιήσουν το κοινό τους. 🤮

  211. Triant said

    Εγώ πραγματικά απορώ με τους γελοίους που κάνουν εκ των υστέρων αναλύσεις του τύπου «τελικά οι Άγγλοι δεν μπόρεσαν να αντέξουν το βάρος της φανέλας που φορούσαν» και τέτοια και σκέφτομαι οτι εάν δύο πέναλτι πήγαιναν διαφορετικά θα έπρεπε να πουν τελείως διαφορετικά πράγματα (ή πάλι ακριβώς τα ίδια, άραγε;). Και διερωτώμαι, είναι πράγματι τόσο ηλίθιοι ή είναι σίγουροι πως απευθύνονται σε ηλίθιους; Βέβαια, για κάποιους δεν υπάρχει δίλημμα 🙂

  212. Μαρία said

  213. Πέπε said

    201

    Και γιατί τα τύπωσες όλα αυτά, και γιατί όλο αυτό το έξοδο; Εμένα ένα ερωτηματολόγιο μου έδωσαν και αυτό ήταν όλο. Και το ήξερα από την ώρα που έβγαλα το εισιτήριο.

    Που και πάλι ήταν γεμάτο περιττές ερωτήσεις. Θα μπορούσε απλώς να λέει: «Έχετε κορωνοϊό; (α) ΝΑΙ (β) ΟΧΙ (γ) ΔΕΝ ΞΕΡΩ», αφού έτσι κι αλλιώς αυτό ήταν το νόημα.

    Τώρα βέβαια έχουν τα στοιχεία μου, οπότε, σε περίπτωση που κάποιος μπήκε στο καράβι καθαρός και βγήκε με κορωνοϊό, θα μπορούν να κάνουν ιχνηλάτηση 🙂 🙂 🙂

  214. Γιάννης Κουβάτσος said

    212: Στο δεύτερο ημίχρονο, όμως, φάνηκαν λιγουλάκηδες οι Άγγλοι. Και είναι η πολλοστή φορά που τους συμβαίνει να αποδεικνύονται κατώτεροι των περιστάσεων σε κρίσιμους αγώνες.

  215. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    (Γιά τόν Γιάννη Ἰατροῦ)
    Ἐπειδή ξέρω ὅτι σέ ἔτρωγε αὐτές τίς μέρες ἡ ἀγωνία γιά τό πῶς ἦταν οἱ μπομπονιέρες, ἰδού! 🙂

    https://www.iefimerida.gr/zoi/kikilias-mpalatsinoy-mpomponiera-apo-baptisi-gioy

  216. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @215. Ἰταλάκηδες, μπορεῖτε τώρα νά χαίρεστε ἀλλά ἡ Ἀγγλία στήν πραγματικότητα δέν ἔχασε. Θά διδάσκει πάντα ποδόσφαιρο μέ τους Banks, Moore, Charlton, Hurst κλπ. 🙂

  217. Γιάννης Ιατρού said

    216: Τα είδα Γιώργο, ειδικά μιά άλλη φωτό την χάρηκα.
    https://www.thetoc.gr/people-style/article/basilis-kikilias-kai-tzeni-mpalatsinou-baftisan-to-gio-tous-i-sugkinitiki-anartisi-tou-up-ugeias/

  218. sarant said

    210 Έτσι εξηγείται

    215 Μα, δυο μπαλιές δεν μπορούσαν να αλλάξουν

  219. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @218. Νομίζω ὅτι τώρα μποροῦμε νά ξαναγυρίσουμε ἤρεμοι στίς δουλειές μας. Δόξα τῶ Θεῶ, ὅλα πῆγαν καλά! 🙂 🙂

  220. Γιάννης Κουβάτσος said

    219: Δεν ήξεραν πώς να διαχειριστούν το υπέρ τους σκορ. Και, εννοείται, τα μαστόρια οι Ιταλοί δεν χάνουν τέτοιες ευκαιρίες.☺

  221. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και μια αγωγή της Ένωσης Αποστράτων εναντίον του Μπογιόπουλου. A priori και ενστικτωδώς …»Μπογιόπουλε, γερά!». Επί της ουσίας…η συνέχεια εν τη αιθούση, όπως καταλήγει κι ο Μπογιό.
    https://www.efsyn.gr/tehnes/media/301999_agogi-kata-toy-n-mpogiopoyloy-apo-tin-enosi-apostraton-axiomatikon-stratoy

  222. […] ή αγγλοϊταλικά; Τα ονομάζω έτσι από τον τελικό του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, που γίνεται αύριο. Έβαλα όμως πρώτη την Ιταλία επειδή αυτή είναι τυπικά η γηπεδούχος ομάδα, έστω κι αν ο τελικός γίνεται στο Γουέμπλεϊ, σε αγγλικό έδαφος και έστω κι αν η Αγγλία είχε την εύνοια να παίξει όλα της τα παιχνίδια σε γνώριμο έδαφος.… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2021/07/10/meze-488/ […]

  223. Γιάννης Κουβάτσος said

    Άιντε και να ‘γραφε η Αυγή για αυτοκίνητα με κέρατα και για κόσμο Φλιτζάνι, τι καζούρα θα έπεφτε από τους …άριστους.😂
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://twitter.com/nikosarantakos/status/1414565980743815173%3Fref_src%3Dtwsrc%255Egoogle%257Ctwcamp%255Eserp%257Ctwgr%255Etweet&ved=2ahUKEwjt5-_1yd3xAhVMMewKHfi8AnYQglR6BAgqEAw&usg=AOvVaw3jfNIM1n909DTgP7SLy4Y3&cshid=1626094592908

  224. Μαρία said

    Οι ίδιες πληροφορίες λένε πως η βουλευτής δεν έχει κάνει το εμβόλιο γιατί έτσι της είπε ο πνευματικός της.
    https://www.kathimerini.gr/opinion/561430003/theoreio-11-07-21/

  225. Μαρία said

    224

  226. Πέπε said

    Βέβαια αν απένεμαν φλιτζάνι δε θα ήταν πιο αυθαίρετο από το να απονέμουν κύπελλο. Σ’ έναν παράλληλο κόσμο ίσως απονέμουν κουτάλι, σουπιέρα ή κάποιο άλλο τέτοιο σκεύος.

    Θέλω να πω, μην το θεωρούμε και τόσο λογικό το κύπελλο!

  227. dryhammer said

    227. Γιατί, το παγκόσμιο κύπελλο είναι κύπελλο;

  228. Πέπε said

    Και γιατί το φλιτζάνι να είναι φλιτζάνι;

    Εξάλλου, κούπα δεν το λένε;

  229. Μαρία said

    Γιατί τόσο λάρτζ με τους υγειονομικούς;
    https://www.efsyn.gr/node/302169
    Πρώτον, καθίσταται υποχρεωτικός ο άμεσος εμβολιασμός των εργαζόμενων σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων, που είναι και η πιο ευπαθής κατηγορία. Όσοι δεν το πράξουν θα τεθούν σε αναστολή εργασίας από την 16η Αυγούστου και μετά.
    Δεύτερον, από την 1η Σεπτεμβρίου, ο υποχρεωτικός εμβολιασμός θα ισχύσει και για τους υγειονομικούς, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

  230. dryhammer said

    Θέλω να πω πως, επικράτησε τα τρόπαια να είναι κυπελλόσχημα (με 2 αυτιά) και να λέγονται κύπελλα, αλλά πολλά από τα απονεμόμενα σε διάφορες διοργανώσεις είναι πιάτα, σουπιέρες, αφηρημένα (ή όχι) γλυπτά που τα λένε (στη γλώσσα τους) κύπελλα. [World Mug]

  231. Μαρία said

  232. Μαρία said

  233. Γιάννης Κουβάτσος said

    229, 231: Τα πιο παράξενα τρόπαια:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.sport-fm.gr/article/amp/5-aparadekta-tropaia-san-ton-disko-tou-tsitsipa-amp/4185157&ved=2ahUKEwjMvKrXhd7xAhWP_qQKHSFsAmcQFjACegQIIRAC&usg=AOvVaw3wTkbnGej6jkzmEgyDiHYL&ampcf=1&cshid=1626110553923

  234. sarant said

    232 Διαβουλευσάρα!

  235. Μαρία said

    233
    Όταν κερδίζουν, δέρνουν λιγότερο.
    https://www.feministgiant.com/p/essay-when-football-goes-home

  236. Μαρία said

    Μηχ Μηχανολογος & Αρχιτεκτων Ναυπηγος με ειδικευση λιμανια και Μαρινες (Euromarinas)

  237. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  238. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    238,
    το πήρα από Ηλιας Θεοδωροπουλος
    @59fpatra

  239. Μαρία said

    https://www.efsyn.gr/athlitismos/podosfairo/302182_me-entoli-hardalia-mploko-stin-apostoli-tis-galatasarai

  240. Γιάννης Ιατρού said

    Χρειάζεται πολύ θράσος για να βγάζουν τέτοια ανακοίνωση στην ΕΛΑΣ. Αν έκριναν πως ήταν αναγκαίο να εξεταστεί η κοπέλα άμεσα, μπορούσε να γίνει εξέταση από ιατροδικαστή μέσα στο ΣΚ.
    Αλλά θα μου πείτε, εδώ την εξέταζαν «σαν μάρτυρα» κάπου 12 ώρες, προτού την στείλουν στο «Γεννηματάς» για τα τραύματά της…

    «Αδειάζει» την Διεύθυνση Εσωτερικών υποθέσεων η Ιατροδικαστική υπηρεσία Αθηνών με αφορμή την υπόθεση της 19χρονης από την Ηλιούπολη.

  241. Μαρία said

    Η Αργυρή Ερωτοκρίτου, γιατρός που εκείνη την ώρα εφημέρευε, δήλωσε στην Εργατική Αλληλεγγύη: “Η κοπέλα ήρθε αργά το βράδυ του Σαββάτου στο νοσοκομείο Γεννηματάς. Ήταν συνοδευόμενη από αστυνομικούς με πολιτικά. Παρόλο που δεν είχε χειροπέδες, οι αστυνομικοί τη συνόδευαν παντού. Ό,τι και να γινόταν ήταν μαζί της. Αυτό ενδεχομένως να επηρέαζε αυτά που μας δήλωνε η ίδια ως προς το τι της συνέβη, το οποίο με τη σειρά του επηρέαζε το τι προσέγγιση είχαμε κι εμείς. Στο τμήμα ακτινογραφιών, ζητήθηκε το κορίτσι να μπει μόνο του. Οι αστυνομικοί επέμειναν να μπουν μαζί. Στην ερώτησή μου λοιπόν γιατί συμβαίνει αυτό, αν το κορίτσι κρατείται η απάντησή τους ήταν ‘ναι, είναι κρατούμενη’. Είναι μια πολύ μεγάλη αυθαιρεσία της αστυνομίας. Αυτή η στενή επιτήρηση του κοριτσιού μας βάζει σε υποψίες ότι υπάρχουν πράγματα που δεν θέλουν να ακουστούν και να γραφτούν. Ή ότι έχουν ήδη με κάποιο τρόπο εκβιάσει το κορίτσι να μην πει κάποια πράγματα. Και μόνο το γεγονός ότι οι δικηγόροι δεν μπορούσαν να έχουν επικοινωνία μαζί της, λέει πολλά.

    Οι εργαζόμενοι στο νοσοκομείο δούλεψαν πραγματικά σωστά, ωστόσο παραμένει το ερώτημα κατά πόσο μπορεί η αστυνομία να παρεμβαίνει στη δουλειά μας και το κατά πόσο γίνεται σεβαστό ή καταπατείται το ιατρικό απόρρητο. Στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για καταπάτηση. Ακόμα και για μια κρατούμενη, δεν θα είχε δικαίωμα κάποιος να καταπατά το ιατρικό απόρρητο. Στη λήψη ιστορικού για παράδειγμα δεν μπορεί να είναι κανείς παρών πέρα από τον ασθενή και τον ιατρό ή νοσηλευτή”.
    https://ergatiki.gr/article.php?id=24523&issue=1479

  242. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    242
    Προστασιάρα του πολίτη

  243. Μαρία said

  244. Ο Πέπε ίσως είναι ένας από αυτούς που θα ενθουσιαστούν…

  245. Μαρία said

  246. 246# Ε βάλε και το σχόλιο ντε.

  247. Μαρία said

    245
    Μπράβο, Στάζυ. Φοβερό αρχείο και πολύ καλής ποιότητας εγγραφές. Έχει και ψαλτικά π.χ. στο 53 στην αρχή ψέλνουν το απολυτίκιο του Απόστολου Παύλου και μετά του Αϊ-Γιώργη αλλά δεν αναφέρονται οι ψαλτάδες, όπως γίνεται με τους τραγουδιστές και οργανοπαίχτες στα δημοτικά.

  248. Ναι, ζητούν πληροφορίες κι αυτοί, αλλά ποιος να τις βρει να τις δώσει…

  249. Μαρία said

  250. Πέπε said

    @245

    Δεν ήξερα ότι είναι διαθέσιμες ονλάιν. Τις ξέρω τις ηχογραφήσεις, μάλιστα νομίζω ότι έχω γράψει κι εδώ την ιστορία της δεύτερης ζωής τους. Τις έχω από τον άνθρωπο που τις βρήκε να μαζεύουν σκόνη σε μια αποθήκη του Χάρβαρντ και αποφάσισε να τις ψηφιοποιήσει και να τις καταστήσει διαθέσιμες. Μάλιστα τον ακολούθησα και σε κάποιες από τις εξορμήσεις όπου αναζητούσε τους απογόνους των συμετεχόντων, ή και τους ίδιους όσοι τυχόν ζούσαν ακόμη, για να τους τις αποδώσει.

    Και είναι όντως αξιολογότατες.

    Τεκμηρίωση δεν υπάρχει για όλες, δυστυχώς.

  251. 227,
    Για μεγαλύτερο από κύπελλο (cup = 8 fl oz.) υπάρχει και η γαβάθα (bowl = 12 fl oz.) και για μεγαλυτερότερο το Super Bowl του αμερικάνικου φούτμπολ (με το πεπόνι)

  252. sarant said

    251 Ωραία ιστορία πάντως.

  253. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

  254. sarant said

    254 Κάποιος ενοχλητικός στα σχόλια επιμένει πάντως ότι δεν υπήρξε ποτέ παίκτης με το όνομα Ντικς και ότι ο εικονιζόμενος είναι ο Λάιαμ Μπράντι.

  255. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    255# Την άγνοιά μου περί των ποδοσφαιρικών μόνο αυτή περί των οικονομικών μπορεί να τη συναγωνιστεί. Όμως είτε βέρο είτε μπεντροβάτο έχει πλάκα.

  256. Μαρία said

  257. 254-257,
    Όπως και να ‘χει,
    πρόκειται για την ομάδα με όνομα που
    αρχίζει από Arse-
    και τελειώνει σε -nal…

  258. Μαρία said

    «Εμείς δεν έχουμε αντίρρηση, εγώ σας το λέω ευθέως δεν είμαι ούτε υπέρ ούτε κατά. Ελεύθερος ο καθένας να λειτουργήσει και να σκεφτεί όπως θέλει. Σίγουρα για το κοινωνικό καλό πρέπει οι άνθρωποι να εμβολιαστούν. Από την άλλη όμως επειδή υπάρχουν και πολλές ενστάσεις νομίζω ότι για μας, επειδή έχουμε ήδη φορτωθεί πολύ, αν σας δείξω επιστολές, email, τι σχόλια δεχόμαστε και από τις δύο πλευρές. Η μια να μας θεωρεί ότι έχουμε ξεπουλήσει τα πάντα, η άλλη να μας θεωρεί τζιχαντιστές. Κατακρινόμαστε από όλους, περπατάμε σε τεντωμένο σχοινί και έχω την αίσθηση ότι αν μπούμε σε αυτή την λογική τελικά θα μείνουμε μόνοι μας στις εκκλησίες χωρίς κανένα πιστό».
    «Σε κανέναν δεν πρέπει να είμαστε επιτακτικοί, ούτε να του κουνάμε το δάχτυλο, ούτε να τον πιέζουμε, θα μπορούμε όμως να του εξηγήσουμε και πραγματικά η βοήθεια η δική σας όπως είπα και πριν είναι πολύτιμη» απάντησε ο κ. Πέτσας.
    «Επειδή και εγώ ζω το πρόβλημα μέσα από άλλη οπτική γωνία σας είπα την άποψή μου. Σίγουρα όπου μπορώ, αλλά επίσημα σας λέω όχι, δεν μπορώ να το κάνω, σας το λέω ευθέως» υπογράμμισε κλείνοντας ο Σεβασμιώτατος. https://www.youtube.com/watch?v=K4rj9Yr2NH0

    Σχόλιο της κυρίας που ανέβασε το βίντεο: Δείτε μετά την απάντηση του Μητροπολίτη τον Πέτσα και τον διπλανό του… έχουν συνέχεια τα χέρια τους στο σχήμα της μασoνίας.

  259. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    180# Έτσι εξηγείται το μπλουζάκι.
    https://thepressproject.gr/epivevaionei-alla-sfyrizei-adiafora-i-sirina-gia-to-symvolaio-me-ti-18chroni/

  260. Μαρία said

    260
    Ναι.

  261. spiridione said

    «Στα δικαστικά έγγραφα παρατίθενται τα ονόματα τριών αστυνομικών, που κατηγορούνται ότι βοηθούσαν το έργο των εκβιαστών. Ορισμένοι απ’ αυτούς μάλιστα υπηρετούσαν στο τμήμα Δίωξης Εκβιαστών. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο ένας απ’ αυτούς διέκοψε τη βάρδια του και έφυγε προσωρινά από την υπηρεσία του προκειμένου να επισκεφθεί μαζί με συγκατηγορούμενό του τον ιδιοκτήτη καφετέριας στο Γαλάτσι και –σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ.– να του αποσπάσουν εκβιαστικά χρήματα για προστασία.»
    Και ένα με γλωσσοιστολογικό ενδιαφέρον:
    «…Για το συμβάν, μέλος του Δ.Σ. ομάδας καλαθοσφαίρισης δήλωσε στους αστυνομικούς του τμήματος Εκβιαστών ότι τον προσέγγισαν δύο «φουσκωτοί», οι οποίοι –ούτε λίγο ούτε πολύ– του πρότειναν να επιτίθενται και να τρομοκρατούν τα μέλη των αντίπαλων αποστολών, ούτως ώστε η ομάδα του να κερδίζει τους αγώνες. Η συγκεκριμένη μέθοδος, του είπαν, ονομάζεται «τραμπούκο».»
    https://www.kathimerini.gr/society/561429469/epilogos-sti-diki-ton-37-gia-ekviasmoys-epicheirimation/?fbclid=IwAR0Yz-6n3fvbjgv7pw0KyzhgD388k4UsRyE6fGWUl9dYPNLzuNenv_k9u5Y

  262. Μαρία said

    262
    Σιγά τη … μέθοδο 🙂

  263. spiridione said

    263. Σχολίασα το ουδέτερο, το τραμπούκο, που μας θυμίζει το φιλοδώρημα.

  264. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    https://www.2020mag.gr/politics/1932-friki-apo-gerapetriti-epikalestike-to-tekmirio-athootitas-ton-viaston-kai-diakiniton-tis-ilioypolis-den-dikaioyntan-dikigoro-to-thyma-itan-martyras-video

  265. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    265 Φρίκη από Γεραπετρίτη / Επικαλέστηκε το τεκμήριο αθωότητας των βιαστών και διακινητών της Ηλιούπολης – «Δεν δικαιούνταν δικηγόρο το θύμα, ήταν μάρτυρας» (video)
    https://www.2020mag.gr/politics/1932-friki-apo-gerapetriti-epikalestike-to-tekmirio-athootitas-ton-viaston-kai-diakiniton-tis-ilioypolis-den-dikaioyntan-dikigoro-to-thyma-itan-martyras-video

  266. Αγγελος said

    Κι εγώ δεν είχα καταλάβει τι ήταν και γιατί ήταν αξιοπρόσεχτο το μπλουζάκι, αν και μου φάνηκε λίγο … περίεργη η παράστασή του. Τώρα καταλαβαίνω! Θέλει όμως θράσος να κυκλοφορείς δημοσία με τέτοιο ρούχο 🙂

  267. 267# Όχι θράσος Άγγελε. Πλάτες θέλει. Που ποτέ δεν θα μάθουμε πόσο φαρδιές είναι.

  268. Μαρία said

    267
    Εσύ είσαι πιο άσχετος απο μένα. Τον Σειρηνάκη τον έμαθα πρόσφατα.
    Ο Τζιτζικώστας, ο Σειρηνάκης και το Μεσαίο Δάχτυλο https://www.vice.com/el/article/epgdpw/o-tzitzikwstas-o-seirhnakhs-kai-to-mesaio-daxtylo

  269. spiridione said

    Ο Σειρηνάκης είχε γίνει γνωστός τότε με το βίντεο της Αλεξανδράτου (που ήταν μάνατζερ της ο Φουρθιώτης).

  270. Μαρία said

    270
    Αααα! Δεν συγκρατώ ονόματα.

  271. 270# Τον οποίο Φ. φύλαγε η αστυνομία που δεν έβρισκε τον φονιά της κοπέλας μπροστά στα μάτια της και έδερνε τον Γεωργιανό να ομολογήσει, που δεν είχε κατάσχει τα ηλεκτρονικά του Λιγνάδη, που ακόμα δεν έδωσε τα στοιχεία του μπάτσου στη δημοσιότητα και βγήκαν από αλλού, ενώ απομόνωσε το θύμα του για ώρες χωρίς δικηγόρο. Ό,τι στοίχημα θέτε πως η αστυνομία αγνοεί ακόμα και την ύπαρξη του Σειρηνάκη και πως ο Σειρηνάκης δεν έχει ούτε άκρες στην αστυνομία ούτε καλή άποψη γι αυτήν.
    Φοβάμαι μη βρει κάνα κακό εκείνη τη σερβιτόρα της καφετέριας.

  272. Spiridione said

    Η Λεγάκη έχει πει ότι και άλλοι αστυνομικοί είναι μπλεγμένοι.

  273. Μαρία said

    272
    Γράφτηκε κι αυτό αλλά δεν ξέρω αν αληθεύει.

  274. Μαρία said

  275. 274# Δεν ξέρω. Πάντως αυτό που είχε επιβεβαιωθεί στον καιρό του είναι ότι όταν μετά τη δολοφονία Φύσσα συνελήφθη ο Κασιδιάρης, του άφησαν το κινητό του και χαλαρά έστελνε εσεμές από το κρατητήριο της γαδα.

  276. spyridos said

    Η Μακονία ίνε Αιλυνηκί και αντιεμβολιασμός ένα πακέτο.

    https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/302476_syntagma-hrysaygites-akrodexioi-me-stayroys-kai-eikones-kata-ton-embolion

  277. spyridos said

    276
    Ο Ρουπακιάς ήταν. Μικρή η διαφορά βέβαια.

  278. 278# Ε, αφού αφήσανε το κινητό στον Ρουπ σίγουρα του Κασ θα του πήγανε ντέσκτοπ 🙂

  279. Μαρία said

    276
    Το τουί δεν είναι σαφές. Γράφτηκε οτι ξεγέλασε τους μπάτσους. Τους είπε οτι τηλεφωνεί σε δικηγόρο, ενώ τηλεφώνησε σε συνεργό του, για να εξαφανίσει το λαπιτόπι.

    277

  280. 280β
    Οι βυζαντινοί ήντουσαν κατά των εμβολίων? (επειδής είδα κάτι σημαίες ρωτάω).

  281. Γιάννης Κουβάτσος said

    Σημαίες, σταυροί, δικέφαλοι αετοί…Σιγά μωρέ, φοβισμένοι και διστακτικοί είναι, ψέκας και αρνητής ούτε ένας.😂

  282. Σιγά μην έβγαιναν τα ποσοστά ανεμβολίαστων με όσους κατέβηκαν στα συλλαλητήρια. Ένα σωρό κόσμος που ξέρω απλά φοβάται…

  283. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δηλαδή, στα συλλαλητήρια πηγαίνουν όλοι οι ομοφρονούντες; Μόνο οι πλέον μαχητικοί και φανατικοί πηγαίνουν, μια μειοψηφία, οι ίδιοι και οι ίδιοι. Όσο για τους φοβισμένους, κάτι μου λέει ό,τι σε κάνα μήνα που τα κρούσματα θα έχουν φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη, θα φοβηθούν περισσότερο. Και με το δίκιο τους. Αλλά εμείς οι υπόλοιποι, οι «γενναίοι», τι φταίμε να πληρώνουμε τον φόβο τους;

  284. ΣΠ said

  285. Μαρία said

    Δύο συγκεντρώσεις σε μία.

  286. ΚΩΣΤΑΣ said

    Κάτω η χούντα του Μητσοτάκη, φώναζαν οι ψεκασμένοι στις αντιεμβολιαστικές συγκεντρώσεις. Ρε που καταντήσαμε, οι ψεκασμένοι μόνο τον Μητσοτάκη βρίζουν.

    Προσέχετε ποιον πολιτικό βρίζετε… ίνα μην κριθείτε. 🤗

  287. Μαρία said

  288. spyridos said

    Όπως είπε κι ο Πάσχοντας «Σε όλες τις χώρες οι αρνητές των μέτρων ανήκουν κατά κύριο λόγο στη Δεξιά και στην Ακροδεξιά. Στην Ελλάδα, τα πράγματα είναι αντίστροφα: 55% ανήκουν στην Αριστερά, έναντι 34% που δηλώνουν δεξιοί.»

    Φως φανάρι

  289. Μαρία said

    Θρεντ

  290. Μαρία said

    289
    Θρεντ για τις ψευτιές του Πάσχοντα.

  291. sarant said

    285 Χαχαχά!

  292. Μαρία said

  293. Μαρία said

  294. Μαρία said

  295. sarant said

    293 Πώς το ξέρει για περιορισμένο αριθμό μεταλλάξεων; Επειδή μήπως τα γράμματα είναι 24; 🙂

  296. dryhammer said

    296. Ναι, αλλά αφού ξεκίνησε από την Κίνα, ξέρεις πόσα (ιδεο)γράμματα έχουν οι κινέζοι; [Θεέ και σκέπαζε…]

  297. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    297# Πάνω που ετοιμαζόμουνα να λυπηθώ τους τούρκοι που έχουν 29. Καλά να πάθουνε οι τουρκαλάδες.

  298. Δημήτρης Καραγιώργης said

    Ο Καισαρίων παρουσιάστηκε στη Μοίρα πυροβολικού με κάμερες και «δημοσιογράφους» κι αμέσως πήγε στη Διοίκηση της Ταξιαρχίας (32η) στην οποία υπάγεται η Μοίρα, στον Προβατώνα Έβρου στο Τυχερό. Του δόθηκε δωμάτιο κι έμενε εκεί μέχρι να ορκισθεί. Μετά την ορκωμοσία εξαφανίστηκε και δεν τον ξαναείδε κανείς. Από στρατιώτες της μονάδας του.

  299. Μαρία said

  300. Μαρία said

  301. Μαρία said

  302. Μαρία said

  303. Μαρία said

    Τι γίνεται, ρε παιδιά!

    https://left.gr/news/erotimatika-gia-i-aniliki-kori-toy-astynomikoy-eihe-vrethei-stin-kolasi-tis-ilioypolis
    Η μητέρα της ανήλικης κόρης τού αστυνομικού ήταν το πρωταρχικό του θύμα, την οποία απειλούσε και είχε βιαιοπραγήσει στο παρελθόν ώστε να την απομακρύνει από το ανήλικο τέκνο της και να έχει την αποκλειστική επιμέλεια. Η μητέρα ουδέποτε τόλμησε να διεκδικήσει την επιμέλεια έως σήμερα καθόσον ήταν υπό καθεστώς απειλών και τρόμου. Ήξερε ότι ο αστυνομικός μπορεί να υλοποιήσει τις απειλές του.

  304. Pedis said

    # 301, 302 – Φέικ νιουζ. Πρόκειται για Ψεκασμένα και άθεα κουμούνια σε προβοκάτσια. Θέλουν να δυσφημήσουν τη σοβαρή Δεξιά μας.

  305. Pedis said

    # 304 – Επειδή είναι μπάτσος, αναμεμειγμένος στο παρελθόν σε μπατσομαφιοζιλίκια, μαστρωπός, βιαστής, και δεν ξέρω μέλος(?) της ΝΔ, αποκλείεται δηλαδή να είναι καλός πατέρας;

  306. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλά, η θύρα 7 χρειάζεται πολλών ειδών εμβόλια, από πού ν’ αρχίσει και πού να τελειώσει κανείς…😂

  307. Μαρία said

    305
    Κείμενα των αυτόνομων έχεις διαβάσει;

  308. Pedis said

    # 308 – Ποιών αυτόνομων;

    Γιατί, πρέπει; 😆 Πόσοι είναι;

  309. Μαρία said

    309
    Ελάχιστοι, αν και δεν τους μέτρησα 🙂

    Τα λείψανα των αγίων μας ΤΟ φάρμακο.

  310. 309# Πέδη ηρέμησε κι έλα να πάρεις την αντιβίωσή σου. Έχει κι ωραία γεύση μπαγασάκο, μούρλια.

  311. Πιάσε κόκκινο Μαρία 🙂

  312. Pedis said

    # 310 – Ε, εντάξει. Πρέπει να υπάρχουν κρετίνοι από όλο το φάσμα. Αλλιώς, υπάρχει στατιστικό πρόβλημα. 😃

    Μα εδώ μιλάμε για τα θεμέλια του πολιτεύματος: Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια.

  313. Μαρία said

    312
    O ms έχει πολύ πράμα.

  314. Pedis said

    # 311 – Οι ΕΟΧ δεν έχουν ανάγκη τα φάρμακα και θεραπείες. Τους προστατεύει … Εκείνος. Ξέρεις 😎

  315. 314# Ναι, είδα λίγο. Άμα ανεβάσεις εσύ αυτόν που μιλάει με φόντο τα φυτά εγώ θα απαντήσω με τον άλλον που του παίρνουν συνέντευξη 😂

  316. Μαρία said

    316
    Αυτόνα που διαβάζει βιβλία με «παναληθές πράγματα μέσα»! Θλίψη. Ο άλλος σαν φτιαγμένος μου φαίνεται,
    Άντε τώρα να τους πείσουν αυτούς οι δεσποτάδες.

  317. Μαρία said

    Στο μεταξύ ο Βαρνάβας διαψεύδει οτι έθεσε σε αργία αντιεμβολιαστές παπάδες.
    https://www.voria.gr/article/varnavas-ta-themata-me-tous-ieris-ta-lisame-me-tropo-pnevmatiko-ochi-me-pines

  318. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    301. Ο θερμοκηπιάς Δήμαρχος, είναι (σχετικά φρέσκος) γαμπρός από κόρη του πασόκου πρώην Δημάρχου και π. ευρωβουλευτή Μανώλη Μαστοράκη. Στις τελευταίες εκλογές απειλήθηκε σοβαρά η δυνατότητα να ξαναβγούν, όταν κυκλοφόρησε ότι θα κατεβεί ο κοσμαγάπητος αριστερός γιατρός Μαμαντόπουλος που τελικά δεν ξέρω γιατί δεν κατέβηκε.

  319. Γιάννης Ιατρού said

    310, 311: Μπα, αυτά δεν είναι τίποτα. Όπως διαπίστωσα στην πρόσφατη περιοδεία στην επαρχία*, το πράμα έχει ξεφύγει τελείως:

    * Μαζί με τις λαϊκές επιτροπές έγινε επιθεώρηση των εκεί ιστορικών κτιρίων και κήπων ζαρζαβατικών 😇😥🤩

  320. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    320# Εσύ ν’ αφήσεις τις γκόμινες και να βρεις καμιά δουλειά, έχεις έξοδα τώρα.
    https://sarantakos.wordpress.com/2021/07/15/compagne/#comment-748008

  321. Γιάννης Ιατρού said

    321: Έλα ντε, με 3 μικρά παιδιά… δεν το διανοείσαι κάν τι στοιχίζουν!

  322. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Περιθάλπτουν». Ένα,»καθιερωμένο» πλέον, μεζεδάκι στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για τους υποχρεωτικούς εμβολιασμούς, όπου σωστά τονίζεται το αυτονόητο: ο εμβολιασμός είναι κοινωνικό καθήκον.
    https://www.efsyn.gr/politiki/kybernisi/302481_orthanoihto-afinei-parathyro-gia-apolyseis-mi-emboliasmenon-o-boridis

  323. Ντροπή ρε Νίκο να πούμε, τα πιό ωραία μας τα κρατάς κρυφά.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: