Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Αμιγή μεζεδάκια

Posted by sarant στο 17 Ιουλίου, 2021


Αμιγή είναι τα μεζεδάκια μας όπως είναι «αμιγείς» οι κλειστοί χώροι (εστιατόρια, κινηματογράφοι κτλ.) και τα ανοιχτά και κλειστά κέντρα διασκέδασης (κέντρα, κλαμπ κτλ.), όπως και τα γήπεδα, αφού με βάση τη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση απαγορεύονται οι μικτοί χώροι σε αυτές τις κατηγορίες.

Αμιγείς είναι οι χώροι όπου η πρόσβαση επιτρέπεται μόνο σε εμβολιασμένους και νοσήσαντες (σημείωση: νοσήσαντες που έχουν δηλωθεί και μπορούν να το αποδείξουν). Έτσι λοιπόν είναι αμιγή και τα μεζεδάκια μας σήμερα. Για να τα διαβάσετε και για να σχολιάσετε, πρέπει να έχετε ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό. Επειδή όμως ακόμα δεν έχει αναπτυχθεί η εφαρμογή που θα ελέγχει τα πιστοποιητικά, προς το παρόν θα γίνονται δεκτός και ο σχολιασμός με βάση υπεύθυνες δηλώσεις -ατομική ευθύνη, που λέμε.

Και το πρώτο μας μεζεδάκι μάς το κερνάει η ίδια η ΚΥΑ:

Αν προσέξετε, στην κατηγορία 4, των ανοικτών χώρων εστίασης, διαβάζουμε: Λειτουργεία με τα ισχύοντα πρωτόκολλα της ΓΓ Εμπορίου.

Και ναι μεν τα -ία και -εία είναι σε ορισμένες περιπτώσεις πονοκέφαλος, αλλά θα έλεγα πως η λειτουργία είναι και γνωστή λέξη αλλά και δεν βρίσκω λόγο να τη γράφουμε με -ει.

Εκτός βέβαια αν κάποιος θέλησε να εφεύρει τον νέο όρο «τα λειτουργεία» (όπως τα υπουργεία, και με τη γνωστή αθυρόστομη φράση).

Αν μάλιστα κοσκινίσουμε και την ΚΥΑ θα βρούμε κι άλλα πταίσματα, όπως:

Τα ανωτέρω πιστοποιητικά, επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή είτε ηλεκτρονικά μέσω κινητής συσκευής του θεατή…

Στο μάτι χτυπάει η «έγχαρτη μορφή» αλλά αυτό δεν είναι λάθος, (και) έτσι λέγεται αν και υπάρχουν και λιγότερο μουράτες διατυπώσεις. Λαθάκι όμως είναι το κόμμα μετά τη λέξη «πιστοποιητικά» που χωρίζει υποκείμενο από ρήμα. Αλλά σε τέτοια θέματα λίγοι είναι αναμάρτητοι -εγώ πάντως δεν είμαι.

* Kι άλλο ένα πταίσμα, αν και χτυπάει στο μάτι κι αυτό, επειδή είναι σε σουπεράκι.

Όσοι παρακολουθούν τηλεόραση θα ξέρουν ίσως σε ποιο κανάλι έγινε το λαθάκι, αλλά εμένα μου το έστειλαν χωρίς να μου το προσδιορίζουν.

Πάντως «όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε«, και είναι περίεργο ότι αμέσως μετά ακολουθεί το «πριν ταξιδέψετε», σωστά γραμμένο.

* Και συνεχίζω με την ακλισιά της εβδομάδας, για τα φρικτά συμβάντα στην Ηλιούπολη.

Γράφει το σάιτ του Mega: Η κόρη του αστυνομικού ήταν παρών στις φρικαλεότητες.

Όχι όμως. Παρούσα ήταν. Το ίδιο λάθος το βλέπω και σε άλλους ιστότοπους, οπότε ίσως προέρχεται από κάποιο κεντρικό κοτσανοδιανομείο όπως το ΑΠΕ. Πάντως στο in.gr, όπου το είχα επίσης δει, το διόρθωσαν. Αλλά για το in.gr θα πούμε παρακάτω περισσότερα.

* Αναγνώστης του ιστολογίου, που είναι μάλιστα και συνάδελφος χημικός μηχανικός, μου στέλνει ένα μεταφραστικό, που προέρχεται από άρθρο του Αθηναϊκού Πρακτορείου, με θέμα, ποιο άλλο, τα εμβόλια και τις μεταλλάξεις του ιού.

«Η Pfizer εμφανίζει έναν οπορτουνισμό, βασίζοντας την ανακοίνωση της σε πολύ πρώιμα και ‘αχώνευτα’ στοιχεία από το Ισραήλ»

Το πρωτότυπο είναι: “Pfizer looks opportunistic by hanging an announcement on the back of very early and undigested data from Israel,” said John Moore, a virologist at Weill Cornell Medicine in New York.

Θα τα πούμε «αχώνευτα», έστω και σε εισαγωγικά, τα undigested data; Τι λέτε; (Και τι αντιπροτείνετε; Ακατασταλαχτα; Δεν είναι ανεπεξέργαστα, αν καταλαβαίνω καλά).

* Ένα απόκομμα εφημερίδας με ένα κυριολεκτικό μεζεδάκι από το μακρινό 1968, που το βρήκε ο φίλος μας ο Ακίνδυνος, που του αρέσει να ανασκαλεύει παλιές εφημερίδες, και το εμφάνισε στο Τουίτερ.

Προσέξτε ότι στον τίτλο η λέξη «σουβλάκια» είναι σε εισαγωγικά, επειδή προφανώς θεωρήθηκε υπερβολικά λαϊκή λέξη.

Ο φίλος που το δημοσίευσε σχολιάζει:

«εψημμένο κρεατοπαρασκεύασμα, δεν είναι τόσο ότι χορταίνεις και μόνο να το λες, όσο ότι μέχρι να το παραγγείλεις έχει ψηθεί».

Φανταστείτε μάλιστα διάλογο:

— Σας παρακαλώ, έχετε εψημμένα κρεατοπαρασκευάσματα;

— Βεβαίως κύριε!*

— Είναι από κρεωσκοπηθέν χοίρειο κρέας;

— Βεβαιότατα!

— Φτιάξτε μου δύο με πίτα, παρακαλώ.

— Να βάλω και γιαουρτοσκόρδιον;

* Και τα άχρηστα εισαγωγικά της εβδομάδας, από τη Μηχανή του χρόνου.

Σε είδηση για την πυρκαγιά στο Σέιχ Σου, διαβάζουμε:

Στα μέτωπα της φωτιάς πραγματοποιούν συνεχείς ρίψεις νερού τα τρία αεροσκάφη, τύπου καναντέρ και τα δύο ελικόπτερα που «πετούν» πάνω από το δάσος του Σέιχ-Σου….

Γιατί τα εισαγωγικά στο «πετούν»; Δεν πετάνε τα ελικόπτερα; Υποκρίνονται;

Να υποθέσουμε ότι ο συντάκτης επιφυλάσσει το ρήμα «πετάω» στην άδολη μορφή του μόνο για τον αετό, τον γλάρο και τα άλλα πουλιά ενώ για τις ιπτάμενες μηχανές, αεροπλάνα, ελικόπτερα και δρόνους, επιφυλάσσει τη νοθευμένη μορφή με τα εισαγωγικά; Ή μήπως να πούμε «ιπτάμενες» μηχανές αφού δεν πετούν αλλά «πετούν»;

* Και κάτι από αυτόματη μετάφραση, που δείχνει τη συνοπτικότητα, και κατά συνέπεια την ανωτερότητα, της ελληνικής.

Κοτζάμ μακρινάρι 11 λέξεων στα μογγολικά αποδίδεται με δυο μόνο λέξεις, Καλή ξεκούραση, στα ελληνικά. Εκτός κι αν η μετάφραση είναι, πώς να το πω, ελλειμματική.

* Και κάτι που πρόσεξα σε έναν τίτλο άρθρου με θέμα, τι άλλο, την πανδημία.

Σαρηγιάννης: Μπορούμε εύκολα να φτάσουμε τα 6.400 κρούσματα

Πείτε με υπερβολικό, αλλά δεν μου αρέσει ο τίτλος. Όταν λέμε «μπορούμε εύκολα να…» σημαίνει ότι αυτό το ενδεχόμενο το θέλουμε, το επιδιώκουμε ή τουλάχιστον ότι δεν προσπαθούμε να το αποφύγουμε.

Επειδή έτυχε να ακούσω τη σχετική εκπομπή, ο κ. Σαρηγιάννης δεν χρησιμοποίησε αυτή τη διατύπωση -είναι του δημοσιογράφου. Εγώ πάντως θα έβαζα άλλη διατύπωση, π.χ. «Είναι πολύ πιθανό να φτάσουμε….» ή «Μην εκπλαγείτε αν φτάσουμε….» ή έστω «Εύκολα μπορεί να φτάσουμε…» -διαφέρει η απρόσωπη σύνταξη, κατά τη γνώμη μου τουλάχιστον. Τι λέτε εσείς;

* Αλλά το κυρίως πιάτο της εβδομάδας ήταν, αναμφίβολα, η «ποικιλία του σεφ» που σερβιρίστηκε από το in.gr, σε άρθρο για τον τελικό του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος και τη νίκη της Ιταλίας επί της Αγγλίας.

Βάζω οθονιά αντί για λινκ διότι ύστερα από το πανηγύρι που έγινε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το επιτελείο του ιστότοπου διόρθωσε τουλάχιστον τα πιο χοντρά λάθη.

Λοιπόν, όπως βλέπετε, η επιτυχία των Ιταλών θεωρείται ευρέως ως ανάκαμψη «από την αποτυχημένη αποτυχία του να μην προκριθεί στον τελευταίο κόσμο Φλιτζάνι»

Φυσικά, το «κόσμο Φλιτζάνι» είναι η… μετάφραση του World Cup και αυτός ο αδάμας Κοχινόρ επισκιάζει τ’ άλλα μαργαριτάρια, και δίκαια. Όμως, αν έχετε απορία πώς ήταν η αποτυχημένη αποτυχία στο πρωτότυπο, η απάντηση είναι:

a success widely seen as a rebound from the heartbreak failure of not qualifying for the last World Cup.

(Αλήθεια, μια αποτυχημένη αποτυχία εξακολουθεί να είναι αποτυχία; Ή μήπως τα πρόσημα αλληλοεξουδετερώνονται και γίνεται επιτυχία; Τι λένε οι μαθηματικοί μας; )

Έχει όμως και παρακάτω, ένα περιδέραιο από μαργαριτάρια:

.Όπως βλέπετε, οι πανηγυρισμοί ξεσπούν από το βορρά προς το νότο (αν και αυτή η διατύπωση υπάρχει και στο πρωτότυπο), ενώ ο «τελικός αγώνας» δεν είναι παρά η τελευταία απόκρουση (final save). Θαυμαστές είναι βεβαίως οι fans, αλλά το αποκορύφωμα είναι τα αυτοκίνητα που «χτυπάνε τα κέρατά τους». Είναι να χτυπάς τα κέρατά σου από τα γέλια, βεβαίως -ή: και κερατάς και χτυπημένος.

Φυσικά το πρωτότυπο γράφει cars beeped their horns.

Kαι για ορντέβρ:

Ο οπαδός Gianluca Iannilli (εγώ θα έλεγα «φίλαθλος»), «μελετά να είναι διερμηνέας», σε κατά λέξη μετάφραση του who is studying to be an interpreter in Rome. Ε, εγώ θα έβαζα «σπουδάζει διερμηνέας».

Αφού γελάσουμε, και με το δίκιο μας, ίσως σκεφτούμε αν μας αρέσει η προοπτική να γράφονται στο μέλλον με αυτό τον τρόπο όλα τα άρθρα των ηλεφημερίδων: πετώντας στο μεταφραστήρι (και όχι σε πολύ καλό μεταφραστήρι μάλιστα) τις ανταποκρίσεις των ξένων πρακτορείων και δημοσιεύοντας ό,τι βγάζει το μηχανάκι χωρίς καμιά επιμέλεια από άνθρωπο.

Μια απάντηση. Έβαλα στο google translate τις επίμαχες παραγράφους. Στην πρώτη, η διατύπωση είναι πολύ όμοια στην αρχή, έως την «αποτυχημένη αποτυχία», αλλά το κοσμοφλιτζάνι δεν υπάρχει:

γιορτάζοντας μια επιτυχία που θεωρείται ευρέως ως ανάκαμψη από την αποτυχημένη αποτυχία του να μην προκριθεί στο τελευταίο Παγκόσμιο Κύπελλο.

Να διδάχτηκε τώρα το σωστό; Ή να το ήξερε ήδη;

Η δεύτερη παράγραφος, με τα κέρατα, βγαίνει από το google translate σχεδόν ίδια με αυτήν που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο:

Η χαρά ξέσπασε σε πόλεις από το βορρά προς το νότο της χώρας μετά τον τελικό αγώνα από τον τερματοφύλακα της Ιταλίας Gianluigi Donnarumma από το Bukayo Saka. Οι θαυμαστές γέμισαν την κεντρική πλατεία Duomo του Μιλάνου και τα αυτοκίνητα χτυπούσαν τα κέρατα στη Νάπολη.

Όσο για τον φίλο μας που σπουδάζει, η φράση από το google translate είναι ολόιδια με αυτήν που δημοσίευσε το in.gr:

δήλωσε ο οπαδός Gianluca Iannilli, 25 ετών, ο οποίος μελετά να είναι διερμηνέας στη Ρώμη

Συμπέρασμα; Ο «συντάκτης» πέρασε το κείμενο από το Google Translate, διόρθωσε δυο-τρία πράγματα (π.χ. διορθώνει το «χύθηκαν σε δρόμους και τετράγωνα» και το κάνει «σε δρόμους και πλατείες»), ούτε καν όσα βλέπει η πεθερά της παροιμίας.

Θα μπορούσα δηλαδή να αφιερώσω ξεχωριστό άρθρο στο κοσμοφλιτζάνι. Είναι να χτυπάς τα κέρατά σου! Καλό σαββατοκύριακο!

287 Σχόλια προς “Αμιγή μεζεδάκια”

  1. Καλημέρα! Μια ερώτηση σχετικά με τις αμαρτίες των κομμάτων, επειδή κι εγώ είμαι πολύ αμαρτωλός στη χρήση τους κι ας έχω ανατρέξει πολλές φορές στους σχετικούς κανόνες. Δεν θα μπορούσαμε να καταλήξουμε ότι, εν τέλει, είναι εξίσου έγκυρη η διαισθητική χρήση τους με βάση την εκφορά – δηλαδή στα σημεία μικρής παύσης του λόγου – αντί να επιμένουμε στην οργανική λειτουργία τους βάσει συντακτικού;

  2. Προς το παρόν, μια αμιγή «καλημέρα».

  3. Παναγιώτης Κ. said

    Το συνηθισμένο λάθος το διαπράττει η γυναίκα που μας λέει ότι είναι γεννηθΕΙΣ π.χ το 1950. 🙂

  4. ΓΤ said

    3@

    Φαντάσου ότι αυτό το έλεγε κάποτε «μούρη» εκδοτικού οίκου για τη μητέρα του…

  5. Πουλ-πουλ said

    Καλημέρα
    Αυτή η μετάφραση από τα μογγολικά θυμίζει τις μεταφράσεις στα ινδιάνικα του Λούκυ Λουκ, όπου μακρυνάρια καταλήγουν σε φράσεις τύπου Ουγκ Αγκά. Ε, δεν είναι η ελληνική η μόνη περιεκτική γλώσσα στον κόσμο.

  6. GeoKar said

    Καλημερα Νικοκυρη, Καλημερα σε όλες κ όλους! Απίθανα τα μεζεδάκια σήμερα, ιδίως τα ποδοσφαιρικά.
    Θα μού επιτρέψεις, όμως, να παρατηρήσω ότι κτγμ τα ορθογραφικά λάθη στα σουπερακια της τηλεόρασης (παρεμπιπτόντως, το «γνωρίζεται» -πρέπει να- είναι από το Action24) συχνά οφείλονται είτε στην ταχύτητα με την οποία -πρέπει να- γράφονται αυτά τα κειμενάκια (άρα μπορεί να θεωρηθούν απλά τυπογραφικά) είτε στους κορρεκτορες που διαθέτουν πολλά συστήματα κ πολλές φορές μας ταλαιπωρούν όλους. Όσο για το undigested, δεν θα μπορούσε να αποδοθεί ως «μη κατασταλαγμένα» ή «μη οριστικ(οποιημεν)α»? Τέλος, συμφωνώ με την απρόσωπη διατύπωση του σχολίου Σαρηγιάννη.
    Καλό και, ας ελπίσουμε, δροσερό γερό Σ/Κ!

  7. Παναγιώτης Κ. said

    Χαλαρό σχολείο, χαλαρό πανεπιστήμιο, χαλαρή δημόσια διοίκηση, κ.ο.κ Να προσθέσουμε στον πίνακα της…χαλαρότητας και τα ΜΜΕ.
    Για τον εργαζόμενο που είναι πάνω από το πληκτρολόγιο και κάνει διάφορα λάθη γίνομαι επιεικής. Ρίχνω μεγάλη ευθύνη σε εκείνους που έχουν το γενικό πρόσταγμα στο μέσο που διευθύνουν. Προφανώς τους διακρίνει χαλαρότητα απέναντι στα λάθη και δεν διδάσκουν τους νεότερους να είναι μεθοδικοί (να ανοίγουν λεξικό) και προσεκτικοί.
    Όσο για τα εξωφρενικά που βλέπουμε ως αποτελέσματα της αυτόματης μετάφρασης, δεν είμαι βέβαιος ότι οι διάφοροι υπεύθυνοι τα αντιλαμβάνονται. Φοβούμαι ότι πορεύονται με την πεποίθηση πως ό,τι κάνει η μηχανή είναι καλώς καμωμένο!

  8. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το κόμμα είναι το σημείο στίξης που μας προβληματίζει περισσότερο αλλά όχι σε όλες τις περιπτώσεις. Δεν μπορώ π.χ. να χωρίσω με κόμμα το υποκείμενο από το ρήμα : Ο Αλαφούζος, καταστρέφει τον Παναθηναϊκό. Υποκειμενικό το παράδειγμα αλλά όχι και το κόμμα.☺

  9. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    Το undigested θα το μετέφραζα αναφομοίωτα.

  10. ΣΠ said

    Στα μογγολικά το «καλή ξεκούραση» είναι сайн амрах
    https://translate.google.rs/?hl=el&tab=wT&sl=mn&tl=el&text=%D1%81%D0%B0%D0%B9%D0%BD%20%D0%B0%D0%BC%D1%80%D0%B0%D1%85&op=translate

  11. Γιάννης Κουβάτσος said

    7: Προφανώς και υπεύθυνοι είναι οι έχοντες το γενικό πρόσταγμα. Αυτοί απολύουν εργαζόμενους (διορθωτές κ.α.) και τους αντικαθιστούν με μεταφραστικά μηχανάκια και αυτοί αναγκάζουν όσους εργαζομένους δεν απολύσουν, να δουλεύουν με εξοντωτικούς ρυθμούς και μισθούς-χαρτζιλίκι.

  12. Μυλοπέτρος said

    Ε, όχι και γιαουρτοσκορδιον!
    Υγειαρτοσκόροδον είναι το σωστό, αν σκεφτούμε ότι το γιαούρτι είναι υγειαρτος, και το σκόρδο σκόροδον.

  13. ΓΤ said

    (Πέθανε η Φιλιώ Πυργάκη.)

  14. atheofobos said

    Το undigested θα το μετέφραζα ανεπιβεβαίωτα.

  15. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Θα περίμενα να προχωρήσουν οι εκκενώσεις και όχι να μαθαίνω για τόσους πολλούς νεκρούς από πλημμύρες εν έτη 2021. Αυτό είναι πολύ, πολύ, σοβαρό», είπε.
    Ένα μεζεδάκι και ένα αχρείαστο κόμμα. Αν και αυτό που πρέπει να μας προβληματίζει είναι το πώς γίνεται να πνίγονται εκατοντάδες άνθρωποι λόγω πλημμυρών σε μια χώρα όπως η Γερμανία. Προφανώς οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές καταφέρνουν να διαλύουν και τα πλέον οργανωμένα κράτη.
    https://www.efsyn.gr/kosmos/eyropi/302794_ethniki-tragodia-me-politikes-proektaseis

  16. Πουλ-πουλ said

    8.
    Ορθότατο είναι το κόμμα μετά το Αλαφούζος, γιατί ακολουθεί μικρή παύση και βαθιά εκπνοή.

  17. Νέο Kid said

    Το γκουγκλ τρανσλάτορ δίνει «μη αφομοιωμένα δεδομένα» για το undigested data , που δεν είναι κακό θεωρώ. Προσωπικά θα το απέδιδα «πρώιμα» δεδομένα.

  18. Πέπε said

    17

    Αυτό. «Πρώιμα» και για τις δύο λέξεις μαζί. Δεν είναι μετάφραση πανελλαδικών, που να πρέπει να αποδοθεί σχολαστικά το κάθε γε, τοι κλπ. Το νόημα είναι, πολύ απλά, πως είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα.

  19. Costas X said

    «Δυνατά τα κέρατα μου τα χτυπώ (μπιπ-μπιπ),
    δυνατά τα κέρατα μου τα χτυπώ (μπιπ-μπιπ),
    μια και είμαι ‘γώ παιδί, θέλω πάντα να γελώ,
    δυνατά τα κέρατα μου τα χτυπώ!»

    Καλημέρα σας !

  20. Πουλ-πουλ said

    Ας πω και ‘γω τη βλακεία μου: undigested=ανώριμα.

  21. ΘΝΣ said

    Προσοχη!
    Πρέπει να έχετε ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό, οχι οποιο να΄ναι.
    Γιατι αλλιως μπορει να παρεισφρησουν προδοτες που εμβολιαστηκαν με το [φτου κακα] Σπουτνικ ή το κινεζικο, τα οποια ως γνωστον ανταγωνιζονται τα δικα μας ευλογημενα εμβολια, ξερετε, αυτα που εχουν μεν καποιες παρενεργειες αλλα δεν παυουν να ειναι δικα ΜΑΣ (μη ξεχναμε το «ανηκομεν εις την Δυσιν»), και ΕΜΕΙΣ εχουμε χρηματοδοτησει την αναπτυξη τους μεσω Βρυξελλων, τα δε κερδη πανε σε δικα ΜΑΣ χρυσα παιδια, οχι στον Πουτιν [φτου κακα ξανα] ή στον Μαο [φτου φτου φτου!
    Προσοχη λοιπον: Εμβολια απο τη γαλερα σου κι ας ειναι υποπτα…

  22. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    8-16 Δεν ακολουθεί αναστεναγμός;

    6-9-14-17 Μάλιστα. Πρώιμα δεν μπορούμε να τα πούμε στη συγκεκριμένη φράση.

  23. sarant said

    1 Ως προς το κόμμα, όλοι είμαστε αμαρτωλοί φοβάμαι…

  24. Νέο Kid said

    Δεν παρακολουθώ από πολυ κοντά τα άρθρα και τα σχόλια τελευταία , έχουμε πει τίποτα για το «λίκνισμα»;
    Στην Κύπρο πέφτει πολυ γέλιο με το «λίκνισμα». Ο επίσημος κυβερνητικός «στόχος» ενόψει COVID… Επιτρέπεται το λίκνισμα ( δηλαδή ο χορός) μόνο στους εμβολιασμένους! 😀😀🤪
    Παίζει και στην Ελλάδα το λίκνισμα;

  25. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Παραφουσκώσαμε με τα μεζεδάκια του in.gr σήμερα!

    >> Συμπέρασμα; Ο «συντάκτης» πέρασε το κείμενο από το Google Translate…
    Μήπως ο «συντάκτης» πρέπει να πάει για …σύνταξη; [Εκτός αν η δουλειά του είναι άλλη –π.χ. ηλεκτρολόγος- και τον βάζουν να κάνει και τις αυτόματες μεταφράσεις, στον κενό του χρόνο… Δεν μου φαίνεται απίθανο!) Σχετικά σχ. 7 και 11.

    – Στο σουβλακο-μεζεδάκι υπάρχει και το νόστιμο (συστατικό του 🙂 ) : … από τις κτηνιατρικές υπηρεσίας…

    – Με την ‘αποτυχημένη αποτυχία’ θυμήθηκα το καταπληκτικό που είχα κάποτε ακούσει σε τοπικό κανάλι: …ξεδίψαζαν αγοράζοντας εμφιαλωμένα μπουκάλια…

    Καλό Σαββατοκύριακο!

  26. Γιάννης Κουβάτσος said

    16,22: Μορφασμός αηδίας ακολουθεί, αλλά πώς μπορεί να αποδοθεί με σημείο στίξης; Ίσως με επιφώνημα: Ο Αλαφούζος (μπλιάχ!) καταστρέφει τον Παναθηναϊκό.

  27. Πουλ-πουλ said

    24.
    Ε όχι και λίκνισμα, λικνισμός. rocking που λέμε για τις αρχαίες κολώνες όταν σείονται από σεισμό.

  28. ΓΤ said

    24@

    «[…] θα απαγορευτεί ξανά ο χορός και το λίκνισμα […]».
    https://www.philenews.com/koinonia/eidiseis/article/1245340/nea-afstira-metra-safepass-pantoy-kai-telos-sto-liknisma

  29. Γιάννης Κουβάτσος said

    24: Όχι, εδώ δεν παίζει το λίκνισμα, αλλά, ούτως ή άλλως, οι κουμπάροι είναι πρωτοπόροι στα γλωσσικά ζητήματα.😂 Διαβάζοντας όμως τις οδηγίες και τα μέτρα, ώστε να λειτουργήσει η εστίαση, αναρωτιέμαι ποιος μαζόχας θα ήθελε να λάβει μέρος σε τέτοια περιπέτεια;
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://politis.com.cy/politis-news/kypros/ypoyrgeio-ygeias-epitrepetai-to-liknisma-gyro-apo-to-trapezi-anakoinose-nees-chalaroseis/&ved=2ahUKEwjnvvvD0OnxAhXjgP0HHfL7CqMQFjAAegQIAxAC&usg=AOvVaw0p0ct5sdttt6LP4IC1kZL4&cshid=1626508688856

  30. Alexis said

    Α, χα,χα,χα,χα,χα!!!!!! 😆 😆 😆 😆 😆
    Έχω πέσει κάτω και χτυπάω τα κέρατά μου από τα γέλια!!!!!!

  31. Alexis said

    #26: Όχι. Η σωστή σύνταξη είναι: Ο Αλαφούζος (με το συμπάθειο) καταστρέφει τον Παναθηναϊκό.

  32. Alexis said

    Για τους μερακλήδες υπάρχουν και εναλλακτικές διατυπώσεις όπως: Ο Αλαφούζος (μακριά απ’ τον κώλο μας κι ας είναι κι ένα πόντο) καταστρέφει τον Παναθηναϊκό.

  33. sarant said

    24-29 Όχι, δεν το έχω ακούσει εδώ το λίκνισμα

    28 Έπος, ελπίζω να είναι τρολιά.

  34. >> όλα όσα πρέπει να γνωρίζεται πριν ταξιδέψετε

    Ως αττική σύνταξη καλά στέκει. Όλα όσα πρέπει να είναι γνωστά (σε σας) πριν (εσείς) ταξιδέψετε 😎

  35. Παναγιώτης Κ. said

    13. Το ιστολόγιο είναι ευαίσθητο ως προς την επικαιρότητα και ιδιαίτερα όταν αυτή αφορά στον πολιτισμό.
    Εγκρίνω!

  36. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Αυτή η «έγχαρτη» είναι λίγο ξιπασμένη. Έντυπη απλά κι ωραία θαρρώ.

    Θυμήθηκα ένα σχετικά ανάλογο με έναν μεγαλόσχημο της κουλτούρας, όνομα κ μη χωριό που, πριν μερικά χρόνια, στο ξεκίνημα της ηλεκτρονικής/ψηφιακής συντέλειας είχε ψωμοτύρι την «ένυλη μορφή» σε συντεχνειακές συζητήσεις για την προστασία του κιν/φικού προϊόντος/αγαθού. Ακουγόταν (και ήταν) εξεζητημένο σε βαθμό που μια φορά που άργησε, ψιθύρισε κάποιος από την ομήγυρη δίπλα μου, λείπει ο ένυλος! (οι άλλοι έλεγαν φιλμική εγγραφή/φ.αποτύπωση/φ.μορφή)

    Θερμή, 37 βαθμούς λέει, καλημέρα σε όλους

  37. rogerios said

    Καλημέρα,

    Πάντως στη Νάπολη θα μπορούσαν να χτυπούν τα κέρατά τους, αν και βέβαια το ηχητικό αποτέλεσμα δεν θα ήταν τόσο εντυπωσιακό όσο αυτό με τα κλάξον. 🙂

    [στη Νάπολη το φυλαχτό/γούρι σε σχήμα κέρατου είναι απίστευτα διαδεδομένο, θεωρείται ότι προστατεύει από το κακό μάτι, ότι σε κάνει Γκαστόνε κ.λπ. Εάν δεν κάνω λάθος, η διάσημη πιτσαρία Σταρίτα βγάζει και μίνι πίτσα φρίττα σε σχήμα κέρατου.]

  38. sarant said

    37 Ναι, ξιπασμένη!

    38 Βρε τι μαθαίνει κανείς… ευχαριστούμε

  39. Σπάζοντας το, το μογγολικό κείμενο μου έδωσε κάτι πιο πλούσιο αλλά με την ίδια κεντρική ιδέα:

    Сайхан амраарай хедееявсан хед маань
    ингээд цэмцийээд явж байгаа биз дээ

    Have a good rest, my countrymen
    That’s how it’s going, isn’t it?

    Όποιος θέλει μπορει να κάνει και άλλες δοκιμές.

  40. mitsos said

    Καλημέρα
    Δεν έχω ευρωπαϊκό πιστοποιητικό ακόμη αλλά δηλώνω υπεύθυνα πως θα το καταθέσω αμέσως μόλις εκδοθεί .
    Τώρα μπορώ να σχολιάσω.
    Ο Νικοκύρης σε πολλά κέφια σήμερα.
    Το ελικόπερο μπορεί να πετάξει νερό ή μια ρουκέτα αλλά ως αυτο-ιπτάμενη μηχανή «πετά» και το ίδιο …σε εισαγωγικά διότι δεν πετάει κάτι αλλά ίπταται το ίδιο , χωρίς κανείς άλλος να το πετάξει.
    Τι ; Δεν σας αρέσει η ερμηνεία μου περί των προθέσεων του συγγραφέα της λέξης «πετάω»;
    😉

  41. Αυτό το «εψημμένο κρεατοπαρασκεύασμα» δεν μας φέρνει στο νου «εμβεβολιασμένος»; Ή όχι; Υπάρχει;

  42. Κιγκέρι said

    Έχει κανείς καμιά Μαρίνα σήμερα;

  43. Avonidas said

    Καλημέρα.

    το αποκορύφωμα είναι τα αυτοκίνητα που «χτυπάνε τα κέρατά τους». Είναι να χτυπάς τα κέρατά σου από τα γέλια

    Και το Polish horn είναι κέρατο βερνικωμένο; 😛

  44. π2 said

    Όπως είπε και ο βάρδος (As you like it, πράξη β΄, σκηνή ζ΄, στ. 169), «όλος ο κόσμος είναι ένα κοσμοφλιτζάνι».

  45. Αμάν, λυσσάξατε με τα κέρατα. Ψάχτε πρώτα λίγο, να μην εκτίθεστε.
    https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=texas+cars+with+cow+horns&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ahUKEwi1s52w6-nxAhUrgf0HHbyqDSIQjJkEegQIBxAC&biw=1920&bih=955

  46. Avonidas said

    #45. Έλεγε και το φλυτζάνι ο βάρδος; 🙂

    (Όχι, δεν θα τραγουδήσεις, όχι, δεν θα τραγουδήσεις!)

  47. ΣΠ said

    αποτυχημένη αποτυχία

    Όπως είπε κάποτε ο Στηβ Γιαντζόγλου «Σήμερα χάσαμε από συμπτωματικές συμπτώσεις».

  48. Avonidas said

    Σας παρακαλώ, έχετε εψημμένα κρεατοπαρασκευάσματα;

    Εψημμένα μέζεα, που θα ‘λεγε κι ο Ζουράρις.

  49. ΣΠ said

  50. Πέπε said

    @43

    Τι ωραία μπάντα! Τι εκπληκτικός τραγουδιστής, τόσο απλός και τόσο ουσιώδης! Τι διασκευή, σεμνή και εύστοχη!

    Πορτογάλοι είναι, διαβάζω.

  51. …με πολλαπλές συρροές και clusters

  52. 52 Οι φετινές διακοπές στη Μύκονο θα είναι αξέχαστες, ήδη από τη σκατοθύελλα τις προάλλες. Κάρμα ιζ α μπιτς!

  53. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    15 Σοκαριστικά όσα συμβαίνουν εκεί και που λένε ότι αναμένονται και προς τα δω.
    Επί της ουσίας των πλημμυρών και λοιπών ακραίων φυσικών φαινομένων, οι οικολόγοι μιλούν από καιρό για κλιματική ΚΡΙΣΗ κι όχι μόνο κλιματική αλλαγή πλέον.
    https://www.news247.gr/perivallon/i-klimatiki-krisi-irthe-emeis-poy-eimaste.9280896.html

  54. Μπορεί και η παρατεταμένη θερμική κακοκαιρία των τελευταίων εβδομάδων να είναι εκδήλωση της κλιματικής κρίσης. Πάντα όμως η Μεσόγειος είχε θερμικές κακοκαιρίες. Άσχετα αν το αγνοεί η ΕΜΥ (αφού πουλάμε ΘΚ).

  55. «Μελετά να είναι διερμηνέας» αντί «σπουδάζει διερμηνέας»…

    Διερμηνεία που μας θυμίζει κάτι λυπηρά μεταφραστικά των τελευταίων ημερών.

  56. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μήπως δε θυμάμαι καλά; Ο Μπάμπης δεν ήταν από τους πρωταγωνιστές του δαχτυλοκουνήματος και μέγας υπέρμαχος των μνημονίων και των σκληρών μέτρων; Τι τον ψέκασε ξαφνικά;
    https://www.ethnos.gr/politiki/166490_mpampis-papadimitrioy-plimmyres-se-germania-timoria-apo-theo

  57. Μαρία said

    28
    Χα, χα, ο κύριος Μάξιμος έκανε σχολή.

    Πανηγύρι στα σχόλια.

  58. Μια άλλη εκδοχή και με διόρθωση:
    Сайхан амраарай хөдөө явсан хед
    маань ингээд цэмцийээд явж байгаа биз дээ
    Have a good rest when you go to the countryside
    That’s how it’s going, isn’t it?

  59. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>Αμιγή μεζεδάκια
    Αντιθέτως, μιγαδερά (παξιμαδάκια) έχουμε και λέμε κάτω
    https://www.elixiroflife.gr/product/diatrofi/eidi-artopoiias/migadero-paksimadi-olikis-aleseos-me-prozymi/

    38 >>στη Νάπολη το φυλαχτό/γούρι σε σχήμα κέρατου είναι απίστευτα διαδεδομένο,
    Ναι! το σκέφτηκα κι εγώ αυτό! Eχω ένα παμπάλαιο τέτοιο κοραλάκι 🙂

  60. Εξαιρετικά μεζεδάκια τα σημερινά, ακόμα γελάω !!

  61. Μαρία said

    57
    https://parallaximag.gr/featured/epistrofi-sto-mesaiona-k-mpampis-kai-thanatos-ton-germanon

  62. Πέπε said

    @52

    > Παράλληλα, στο μικροσκόπιο βρίσκονται άλλοι πέντε δημοφιλείς καλοκαιρινοί προορισμοί που παρουσιάζουν αύξηση κρουσμάτων: η Ίος, η Σαντορίνη, η Πάρος, το Ρέθυμνο και το Ηράκλειο.

    Μμμ, τέλεια. Φτιάξε με αλύπητα.

  63. ΣΠ said

    58
    Κατεβάστε το pdf αυτού του άρθρου και δείτε το σχήμα 2b
    https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(21)00299-6/fulltext

  64. Πάνος με πεζά said

    Καλό Σαββατοκύριακο, με πολύ ωραία μεζεδάκια και πάλι!
    Γέλασα πολύ με το φοιτητή! Εμείς το «σπουδάζει γιατρός» το λέγαμε τότε προληπτικό κατηγορούμενο, επεξηγούμενο με τη σφήνα «σπουδάζει για να γίνει γιατρός»,
    Άσχετα βεβαίως αν αρκετοί έμεναν στην πρέφα του καφενείου, εσσαεί…Ίσως όχι γιατροί, αλλά γενικώς…
    Και από την άλλη η διατύπωση μου θύμισε μια ευρηματική ρίμα του Φοίβου Δεληβοριά από την «όμορφη πόρτα» : άλλος καίει τα λάστιχα των αυτοκινήτων, άλλος σπουδάζει να ‘ναι ξένος στο Ήτον…»

  65. […] Αμιγή είναι τα μεζεδάκια μας όπως είναι “αμιγείς” οι κλειστοί χώροι (εστιατόρια, κινηματογράφοι κτλ.) και τα ανοιχτά και κλειστά κέντρα διασκέδασης (κέντρα, κλαμπ κτλ.), όπως και τα γήπεδα, αφού με βάση τη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση απαγορεύονται οι μικτοί χώροι σε αυτές τις κατηγορίες. Αμιγείς είναι οι χώροι όπου η πρόσβαση επιτρέπεται μόνο σε εμβολιασμένους… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2021/07/17/meze-489/ […]

  66. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    57-62 Απίστευτος!

  67. Μυλοπέτρος said

    Μαρίνα Μαρίνα Μαρίνα
    Τα πόδια σου είναι στραβά.
    Μοιάζουν σαν σανίδες
    Σαν οδοντογλυφίδες…
    Τι θυμήθηκα μέρα που είναι σήμερα Θε μου συχωρεσέ μου που λέμε στα μαστχοχωρα.

  68. Μαρία said

    64
    Επειδή βαριέμαι να διαβάσω ολόκληρη την έρευνα, τους το μέτρησαν οι ερευνητές ή αρκέστηκαν στη δήλωση των πασχόντων;

  69. π2 said

    Ερώτηση προς τους κάμποσους αν θυμάμαι καλά παρεπιδημούντες μαθηματικούς. Διαβάζω ότι υποστήριξε με επιτυχία τη διδακτορική διατριβή του σε παρισινό πανεπιστήμιο, διαδικτυακά φυσικά, ο 77χρονος Αλέξανδρος Γιωτόπουλος (ναι, ο γνωστός). Ο τίτλος ήταν «Η επίλυση των εξισώσεων των Navier-Stokes χωρίς κατακόρυφο ιξώδες». Επειδή μου ακούγεται λίγο σουρεαλιστικός ο τίτλος, βγάζει νόημα;

  70. Avonidas said

    #57-62. Μπορεί κανείς να μου πει πού περίπου το λέει; Γιατί 45′ συνέντευξη δεν αντέχω να την ακούσω, και δεν εμπιστεύομαι πια τους τίτλους των ειδήσεων.

  71. ΣΠ said

    69
    Με ερωτηματολόγιο.

    We conducted an online survey of people with suspected and confirmed COVID-19, distributed via COVID-19 support groups (e.g. Body Politic, Long COVID Support Group, Long Haul COVID Fighters) and social media (e.g. Twitter, Facebook). Data were collected from September 6, 2020 to November 25, 2020. We analyzed responses from 3762 participants with confirmed (diagnostic/antibody positive; 1020) or suspected (diagnostic/antibody negative or untested; 2742) COVID-19, from 56 countries, with illness lasting over 28 days and onset prior to June 2020. We estimated the prevalence of 203 symptoms in 10 organ systems and traced 66 symptoms over seven months. We measured the impact on life, work, and return to baseline health.

  72. Avonidas said

    #70. Οριακά μπορεί να βγάζει νόημα. Το ιξώδες είναι, ας πούμε, ένα μέτρο της εσωτερικής τριβής που παρουσιάζει ένα ρευστό, και στη γενικότερη περίπτωση είναι ένας τανυστής – δηλαδή έχει διαφορετικές τιμές σε διάφορες κατευθύνσεις. Αυτό το «κατακόρυφο» υποψιάζομαι ότι υποδηλώνει μια κατεύθυνση στην οποία το ιξώδες θεωρείται αμελητέο – είτε κυριολεκτικά την κατακόρυφη κατεύθυνση είτε, το πιθανότερο, κάποια «εγκάρσια» συνιστώσα.

    Με κάθε επιφύλαξη, βέβαια.

  73. Avonidas said

    #71. Το βρήκα. Γύρω στο 29:10 είναι.

  74. Μαρία said

    71
    Μετά το 29:10.

  75. Πουλ-πουλ said

    70.
    Σουρεάλ, αλλά έτσι είναι οι διαφορικές εξισώσεις της ρευστομηχανικής.

  76. Avonidas said

    #67. Οριακά θα μπορούσε να υποστηρίξει ο Παπαδημητρίου ότι παρερμηνεύτηκε, αφού ξεκίνησε τη φράση του με το «Στεναχωριέμαι γι’ αυτούς τους ανθρώπους, αλλά…» (όπως έλεγε κι ο Νεντ Σταρκ, ο,τιδήποτε προηγείται του «αλλά» είναι τρίχες). Αυτό που ήθελε να πει, εμφανώς, είναι «ορίστε, δεν είμαστε μόνο εμείς μπ@υρδέλο, συμβαίνουν καταστροφές και στις Ευρώπες», αλλά αν το ‘χε διατυπώσει έτσι κάνας συριζαίος θα τον είχανε σταυρώσει στο Σύνταγμα.

  77. Νέο Kid said

    https://www.semanticscholar.org/paper/Vanishing-vertical-viscosity-limit-of-anisotropic-Tao/a4e032df520f4f855640091ed4721677324c4a92#paper-header
    2018 …

  78. Πουλ-πουλ said

    70, 73, 78
    Αν δεν είχε κάνει αυτή την απλοποιητική παραδοχή για το ιξώδες θα ήταν τώρα εκατομμυριούχος.
    The Navier–Stokes equations are also of great interest in a purely mathematical sense. Despite their wide range of practical uses, it has not yet been proven whether smooth solutions always exist in three dimensions—i.e. they are infinitely differentiable (or even just bounded) at all points in the domain. This is called the Navier–Stokes existence and smoothness problem. The Clay Mathematics Institute has called this one of the seven most important open problems in mathematics and has offered a US$1 million prize for a solution or a counterexample

  79. Νέο Kid said

    Θα μπορούσα να σας διηγηθώ γιατί οι εξισώσεις Ναβιέ (έτσι προφέρεται αγγλοβλαχάκια!) Στόουκς ΔΕΝ εξηγούν γιατί σηκώνονται τα αερόπλανα… αλλά έχει πολλή ζέστη γμτ…

  80. ΣΠ said

    77
    Δεν μπορεί να το σώσει από την στιγμή που μιλάει για τιμωρία από τον Θεό.

  81. Μαρία said

    77
    Θεία δίκη, ίσως απ’ τον Θεό της Ελλάδος.
    «Όμως, είναι μία τιμωρία από τον Θεό κυριολεκτικώς, σε κάποιους οι οποίοι μας κούναγαν το δάχτυλο και μας έδειχναν σαν τριτοκοσμική χώρα.»

  82. Avonidas said

    #81. Εγώ δεν είπα για να το σώσει, και σκοτίστηκα κιόλας. Άλλο λέω: ότι ξεκάθαρα στη δήλωσή του δεν στόχευε σε κανέναν «αντιγερμανισμό», την ανικανότητα της κυβέρνησής του πήγε να δικαιολογήσει. Άτσαλα κι αδέξια, κατά το γνωστό «κυρία, κι ο Γιωργάκης μιλούσε», ή τα περσινά του Άδωνη, «κοιτάχτε πώς τα πάνε και στο Βέλγιο». Κουτοπονηριές.

  83. sarant said

    77-81 Οριακά, αλλά είναι και το «κυριολεκτικώς» που τον καταδικάζει.

  84. ΣΠ said

    Ε, αυτό λέω. Η αναφορά σε τιμωρία από τον Θεό πέρα από το «δεν συμβαίνουν μόνο σε εμάς, συμβαίνουν και σε άλλους» δείχνει εκδικητικότητα και όχι απλώς δικαιολογία.

  85. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εμένα δεν με παραξενεύει γενικά η δήλωση περί θεϊκής τιμωρίας, γεμάτη η χώρα από ψέκες, αλλά επειδή μιλάει με χαιρεκακία κατά των Γερμανών, ποιος, ο Μπάμπης, που, επί τροϊκανής μνημονιοκρατίας, υπερθεμάτιζε σε απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς για την ελληνική μπουρδελοκρατία, πρωτοστατούσε στο εθνικό μας αυτομαστίγωμα και ορκιζόταν πως τα εξοντωτικά μέτρα και τα μνημόνια ήταν μονόδρομος και έκανε καντάδα κάτω από το μπαλκόνι του Σόιμπλε «χτύπα κι άλλο, θα τ’ αντέξω…». Πώς πήρε, λοιπόν, αναδρομικές ανάποδες α λα Ραταπλάν;

  86. Avonidas said

    #86. Γιατί, έχει κανείς μνήμη σ’ αυτή τη χώρα; Κι αν έχει, τη χρησιμοποιεί όταν ψηφίζει;

  87. 38, … στη Νάπολη θα μπορούσαν να χτυπούν τα κέρατά τους, …

    Στην Καλλιθέα (και αλλαχού, όπως διαβάζω) θα μπορούσαν να χτυπούν τα κέρματά τους, κατά προσφιλή συνήθεια στις παρελάσεις, όπου τα εκτοξευόμενα κέρματα στόχευαν καλούς φίλους.

  88. 9, … Το undigested θα το μετέφραζα αναφομοίωτα. …

    Καλή λύση.
    Και «ακατέργαστα» θα σκεφτόμουν.
    (Επ’ ευκαιρία, γνωστό και το Readers’ Digest, με ρεζουμέ μακροσκελέστερων άρθρων.)

  89. 43,
    Έχουμε, ευχαριστούμε!

  90. Μαρία said

    Υπό κανονικές συνθήκες το ποσό καταβολής για διενέργεια PCR φτάνει τα 60 ευρώ, ωστόσο οι έλεγχοι στα δωμάτια ξενοδοχείων και σε βίλες φέρεται να φτάνουν και στα 150 ευρώ, και όλες αυτές οι συναλλαγές χωρίς απόδειξη.
    Την ίδια στιγμή, η περιπέτεια ενός 18χρονου Ιταλού τουρίστα με κορωνοϊό που δεν έβρισκε δωμάτιο σε ξενοδοχείο καραντίνας αναδεικνύει το γενικότερο πρόβλημα που υπάρχει στο νησί.
    Το ξενοδοχείο καραντίνας στη Μύκονο το οποίο βρίσκεται στην Ανω Μερά, είναι γεμάτο εδώ και μέρες από ασθενείς. Χαρακτηριστικό είναι ότι όσοι τουρίστες θετικοί στη νόσο Covid-19 δεν βρίσκουν κατάλυμα να φιλοξενηθούν, αναγκάζονται να κοιμούνται στις παραλίες!
    Ιδιωτική εταιρεία φέρεται να προσφέρθηκε τελικά να φιλοξενήσει σε τρία σπίτια τριών υπνοδωματίων το καθένα τουρίστες που πρέπει να τεθούν σε καραντίνα.
    https://www.tovima.gr/2021/07/17/society/pagose-i-mykonos-me-to-lockdown-den-ta-perimename-katastrefoun-ton-tourismo/

  91. 46,
    Σωστά, γνωστό μοντέλο της Cattlelac

  92. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Εἶπα νά μήν ἐρεθίσω, Νῖκο, τό συντεχνιακό σου (αὐτός ὁ Σαρηγιάννης πρέπει νά εἶναι στούς Χημικούς Μηχανικούς τοῦ Ἀριστοτελείου 🙂 ) ἀλλά δέν μπορεῖ νά μήν πρόσεξες ὅτι ὅποιου τό λαχταράει ἡ καρδιά νά ἀκουστῆ ἀπό τά ΜΜΕ (χημικός τροφίμων, δερματολόγος, μηχανικός ἀεροπλάνων, ἀναισθησιολόγος, νομικός κλπ, κλπ, κλπ), βγαίνει καί κάνει μιά «δραματική ἔκκληση» γιά τούς ἐμβολιασμούς, ἐκτοξεύει τρομακτικά σενάρια, ζητάει «ἀπεγνωσμένα» τάγματα ἐφόδου [γιά τήν ὥρα, μόνο τά νεογέννητα τῶν μαιευτηρίων δέν περιέλαβαν στούς στόχους τους..] καί οἱ τηλεοπτικές κάμερες σπεύδουν (..πρόσεξα μάλιστα ὅτι ἐνίοτε κάνουν καί γκρό πλάν στό στόμα τοῦ ἐπιστήμονος δραματουργοῦ, ὥστε νά αὐξηθῆ ἡ τραγικότητα τῆς ἔκκλησης 🙂 ..). Καί βέβαια, ὅποιος πετάξει ἕνα μεγαλύτερο νούμερο πιθανῶν μελλοντικῶν κρουσμάτων (3.000, ρελάνς:4.000, ρελάνς: 10.000, ρελάνς:25.000 κ.ό.κ) γίνεται τό ἀστέρι τῆς ἡμέρας.
    Βέβαια, ὑπάρχει ἡ γ@&^(#η πραγματικότητα (μονοψήφιος ἀριθμός νεκρῶν, καμιά ἑκατοσταριά εἰσαγωγές σέ ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ἄλλη μιά ἑκατοσταριά διασωληνωμένοι καί γύρω στίς 2.000 κρούσματα + «κρούσματα» πού «νοσούν» ἥ νοσούν ἀνάλαφρα ..) ἀλλά ποιός τήν γ@&^(#ει τήν πραγματικότητα; Ἡ δουλειά μας νά γίνεται!..

    [Ὄχι, δέν ἔχω καμιά σχέση μέ τούς ἀντιεμβολιαστικούς ἱεροκήρυκες. Ὅποιος ἐνήλικος -ὄχι βέβαια 18ρηδες καί 20ρηδες!- ζήτησε τήν γνώμη μου, τόν ἔστειλα νά ἐμβολιαστῆ. Καί μάλιστα, στό νοσοκομεῖο μου, εἶχα μιά ἰδιαίτερη συνεισφορά στά ἐμβολιαστικά ἰατρεῖα..]

  93. 70: Είχε προηγηθεί μάστερ http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=130902

  94. sarant said

    93 Για να πω την αλήθεια, δεν το είχα προσέξει πως είναι συνάδελφος, αν είναι

  95. Πισμάνης said

    Κακώς απεσύρθη.

  96. 93: Στους Πολιτικούς Μηχανικούς είναι.

  97. Μαρία said

    97
    Όχι https://www.auth.gr/node/26861
    Καθηγητής, Διευθυντής Τομέα Τεχνολογιών Διευθυντής Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Μηχανικής Τμήμα Χημικών Μηχανικών, Πολυτεχνική Σχολή, ΑΠΘ

  98. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @98. Καί ὑποψηφιότητα γιά Πρυτανικές Ἐκλογές; Ἄμ, ἔτσι εξηγεῖται! 🙂 [Καί δέν βλέπω, τί τόν ἐμποδίζει νά «προβλέψη» 100.000 κρούσματα! Ποιός θά τόν διαψεύση; Ποιός δέν θά ψηφίση ἕναν τόσο προβεβλημένο ἐπιστήμονα; 🙂 ]

  99. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Γιάάάάά συμμαζευτεῖτε ἐσεῖς οἱ Χημικοί Μηχανικοί!! 🙂 🙂 🙂

  100. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Κεντάει! Συναγωνισμός μέ Ματίνα Παγώνη τήν ὁποία..
    (Θά μέ θυμηθῆτε στίς ἑπόμενες βουλευτικές ἐκλογές..)

    https://program.ert.gr/details.asp?pid=3751594&chid=11

  101. aerosol said

    #82
    Ο Μπάμπης μας κούναγε το δάχτυλο και μας αντιμετώπιζε σαν τριτοκοσμική χώρα που δεν ακούμε τον σοβαρούς, τεχνοκράτες Γερμανούς και λοιπούς. Και κάθε αντίδραση την εξηγούσε ως ανώριμο λαϊκισμό που έκανε ρεζίλι τη χώρα μας παγκοσμίως. Φαντάζομαι πως ο καλός Θεούλης θα του ρίξει καμιά βιβλική καταστροφή στο κρανίο.

    #93
    Θα πεθαίνουν σαν τις μύγες! Θα τους μαζεύουνε τα κάρα!!!
    [Ζητείται κανάλι να βγάλει Αεροζόλ στα παράθυρα.]

  102. Μαρία said

    Πολιτικός μηχανικός είναι αυτός αλλά στο τμήμα χημικών μηχανικών και μηχανικών περιβάλλοντος στην Κρήτη 🙂

  103. Γιάννης Κουβάτσος said

    Βάρα, αφέντρα, βάρα…Να δούμε ποιος θα πονέσει στο τέλος…
    https://www.efsyn.gr/ellada/ekpaideysi/302865_me-neo-arthro-ypaith-metatrepei-toys-dieythyntes-sholeion-se-sholarhes

  104. Είχε αποχωρήσεις ο Κώστας Συνολάκης από Κρήτη;

  105. …αποχωρήσει…

  106. Μαρία said

  107. sarant said

    104 Υπαλλακτικός τρόπος!

  108. ΣΠ said

    105
    Ναι https://www.chenveng.tuc.gr/el/prosopiko/kathigites

  109. ΚΩΣΤΑΣ said

    104
    Εντάξει με την αφέντρα, αλλά και το ρεζιλίκι με τους εκπαιδευτικούς, όλη την ώρα να λιώνουν και να τελειώνουν, αθώα μαθητικά γραπτά να μουτζουρώνουν και να διορθώνουν, και τη ζωή των παιδιών να καθορίζουν, βάζοντας βαθμό που αυτοί νομίζουν ότι τους αξίζουν (τους μαθητές) και λόγο σε κανέναν να μη δίνουν.

    Οι υπηρετούντες σήμερα εκπαιδευτικοί δεν έχουν αξιολογηθεί ποτέ στην καριέρα τους.

    Ναι, το ξέρω, δεν είναι κατά της αξιολόγησης, αλλά θέλουν δίκαιο σύστημα που θα αναδεικνύει πάντα την απροσμέτρητη αξία τους.

  110. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    86
    Μιλάμε για μία άκρως σοκαριστική εξέλιξη. Ο Μπάμπης να βρίζει την Γερμανία! Και που; Στον Σκάι, στην εκπομπή του Πορτοσάλτε!
    Είναι σα να μπαίνει ο Οσάμα Μπιν Λάντεν στο τέμενος του Αλ Aκσά και να βρίζει τον Αλλάχ! Η ακόμα χειρότερα, σαν να έδινε ο Ανδρέας Λοβέρδος συνέντευξη στα Νέα και να κατακεραυνώνει την Novartis!
    Που οι εποχές που ο Μπάμπης υμνούσε την Γερμανία, τον Σόιμπλε, το ΔΝΤ. Μιλάμε για άκρως ανησυχητικά πράγματα. Αν αναλογιστούμε μάλιστα ότι ο Μπάμπης Παπαδημητρίου υπήρξε και από τους απολογητές της Χρυσής Αυγής, καλώντας την μάλιστα να σοβαρευτεί.εντέλει φαίνεται ότι την αντικατέστησε επάξια.
    https://www.newsbreak.gr/kurios-maximos/225189/dyskoles-stigmes-gia-ton-mpampi-papadimitrioy/

  111. Μαρία said

    110
    Μη μου πεις οτι δεν είχες δάσκαλο ή καθηγητή για τα μπάζα που όμως είχε καλή έκθεση υπηρεσιακής ικανότητας; Εμείς είχαμε μέχρι και ψυχικά άρρωστους.
    Εγώ τη 2η χρονιά επιθεωρήθηκα με βάση το άρθρο 60 του Ν. 309/1976 στα εξής:
    α.ήθος, χαρακτήρας
    β.υπηρεσιακή ευσυνειδησία
    γ.διοικητική ικανότητα
    δ.επιστημονική κατάρτιση
    ε.διδακτική ικανότητα
    Τα 3 πρώτα τα βαθμολογούσε αιτιολογημένα ο διευθυντής αλλά ο επιθεωρητής είχε δικαίωμα να αλλάξει τη βαθμολογία αιτιολογημένα.
    Βαθμ. κλίμακα
    10-9 εξαίρετος, 8-7 λίαν καλός, 6-5 καλός, 4-3 μέτριος, 2-1 ακατάλληλος

    Σε τι χρησίμευε όλο αυτό; Έπαιρνες κάποια μόρια, όταν ζητούσες μετάθεση.

  112. Γιάννης Κουβάτσος said

    110: Εμένα, Κώστα, σκασίλα μου για την αξιολόγηση, συνεχίζω να είμαι εν υπηρεσία επειδή γουστάρω το δασκαλίκι, είναι η ψυχοθεραπεία μου. Αλλά διάβασε πρώτα το σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που εμπνεύστηκε το παρόν υπουργείο και μετά κρίνε. Δεν είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί που αντιδρούν τεμπέληδες, απλώς ξέρουν εκ των έσω πώς παίζεται το παιχνίδι της αξιολόγησης στην Ελλάδα ανεξαρτήτως κυβερνήσεως.

  113. ΚΩΣΤΑΣ said

    Τώρα είμαι εκτός, αργότερα ή αύριο

  114. Πέπε said

    Το πρόβλημα με την αξιολόγηση είναι ότι δεν είναι αξιολόγηση, είναι κάτι άλλο με το ίδιο όνομα.

    Ουσιαστική αξιολόγηση εκπαιδευτικών τι σημαίνει; Αυτό που ξέρουν άριστα όλοι οι μαθητές, και το καταλαβαίνουν λίγο πολύ και όσοι δεν είναι μαθητές: ποιος δάσκαλος είναι καλός. Καλός είναι όποιος έχει αγάπη και σεβασμό, όποιος έχει μέθοδο, όποιος έχει γνώσεις, όποιος εμπνέει, όποιος είναι δίκαιος, όποιος είναι φιλόπονος κλπ. (προσθέστε ό,τι είχαν οι δασκάλοι που θυμάστε ως καλούς και δε θα δυσκολευτούμε να καταλήξουμε σ’ έναν τύπο).

    Αλλά παράλληλα προς αυτό υπάρχουν και αυτές οι χαριτωμένες μετωνυμίες των τελευταίων κάμποσων ετών, τύπου «υπουργείο προστασίας του πολίτη», «ξένιος Δίας», «δομές φιλοξενίας» κλπ. Εδώ εντάσσεται και η αξιολόγηση.

    Ένας απλός τρόπος να βάλεις όλη την κοινωνία να πιέζει: α, οι δασκάλοι δε θέλουν να αξιολογηθεί αν κάνουν καλά το λειτούργημά τους, προτιμούν την ασυδοσία.

  115. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Ένας απλός τρόπος να βάλεις όλη την κοινωνία να πιέζει»
    Ένα παιχνίδι που αυτή η κυβέρνηση ξέρει καλά να το παίζει με μπροστάρη της τα ΜΜΑ.

  116. sarant said

    115-6 Έτσι ακριβώς.

  117. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    52,53

  118. ΚΩΣΤΑΣ said

    @112-113-116-117

    Γενικά, για μένα, είναι πρωτίστως θέμα ηθικής τάξεως. Δεν μπορεί, από την ώρα που διορίζεται ο εκπαιδευτικός ως την ώρα που θα βγει στη σύνταξη, καθημερινά να αξιολογεί, χωρίς να δέχεται και ο ίδιος να αξιολογηθεί, έστω κάποιες λίγες φορές.

    Δεν αντιδικώ με σας, αναφέρομαι στον πολύ κ. Κάτσικα. Περίμενα μια κριτική επί των άρθρων της Κεραμέως και μια αντιπρόταση δική του. Οι αυθαίρετες κρίσεις του «να γυρίσει την εκπαίδευση δεκαετίες πίσω…» και «διευθυντές σε σχολάρχες» δεν μου λένε τίποτα. Τεκμηρίωση και αντιπρόταση.
    .

    @115 —> «Ουσιαστική αξιολόγηση εκπαιδευτικών τι σημαίνει; Αυτό που ξέρουν άριστα όλοι οι μαθητές, και το καταλαβαίνουν λίγο πολύ και όσοι δεν είναι μαθητές: ποιος δάσκαλος είναι καλός. Καλός είναι όποιος έχει αγάπη και σεβασμό, όποιος έχει μέθοδο, όποιος έχει γνώσεις, όποιος εμπνέει, όποιος είναι δίκαιος, όποιος είναι φιλόπονος κλπ.»

    Μάλιστα, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Αυτό, αν το δεις διαφορετικά και το κρίνεις ως σωστό και δίκαιο, μπορεί να γίνει πράξη με έναν νόμο και ένα άρθρο, μόνο. Δικαίωμα στους μαθητές και στους γονείς ελεύθερης επιλογής σχολείου και δασκάλου.

    Προσωπικά είμαι αντίθετος σε μια τέτοια επιλογή. Δεν είναι η ώρα να εξηγήσω τους λόγους. Οι εκπαιδευτικοί, και κυρίως οι συνδικαλιστές τους, το διαισθάνονται ότι αυτό μπορεί να συμβεί; Και τότε θα δουν τι έχασαν, τι έχουν, τι τους πρέπει.

  119. Μαρία said

    Μάγεψε ο Κυριάκος στο Costa Navarino https://www.newsbreak.gr/politiki/225194/magepse-o-kyriakos-sto-costa-navarino/
    Αυτό πάντως που εντυπωσίασε τους παρευρισκόμενους ήταν το γυμνασμένο σώμα του πρωθυπουργού, που έκανε τους ξένους να αναρωτιούνται εάν είναι κάποιος ηθοποιός, κάποιος αθλητής, κάποιος fitness coach.
    Είναι βέβαιο ότι μαζί με τον Γιώργο Παπανδρέου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα μείνει στην ιστορία. Ως οι πλέον γυμνασμένοι πρωθυπουργοί με αξιοσημείωτη προσφορά στον τόπο.

  120. Μαρία said

    119
    Μάλιστα. Έχεις βρει και πώς θα αξιολογούνται;

  121. Triant said

    120: Στα χνάρια όλων των μεγάλων πολιτικών. Από τον βενιζέλο και τον Τσώρτσιλ μέχρι τον Αντρέα και τον Εθνάρχη.
    Αναρωτιέμαι από που ξεκλέβει χρόνο για το γυμναστήριο. Από τον ύπνο του και τα ταξίδια του υποθέτω.

  122. ΚΩΣΤΑΣ said

    121
    Ούτε είναι δικό μου θέμα, ούτε έχω τις ειδικές γνώσεις να το προτείνω. Απλά είμαι υπέρ της διαδικασίας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Περίμενα να δω και καμιά πρόταση κι από τον Κάτσικα. Εξ αιτίας του άρχισε αυτή η συζήτηση.

  123. Μαρία said

  124. ΚΩΣΤΑΣ said

    121
    Α, και κάτι άλλο που ξέχασα, Μαρία. Οι εκπαιδευτικοί ασμένως και ελαφρά τη καρδία, έγιναν μετά χαράς κριτές και αξιολογητές των συναδέλφων τους που ήθελαν να διεκδικήσουν θέση διευθυντή*. Και κάποιους, έστω λίγους, τους απέκλεισαν από αυτό το δικαίωμα, επειδή δεν πήραν ένα κάποιο προαπαιτούμενο ποσοστό ψήφων.

    Δος τους το δικαίωμα να αξιολογούν, πρώτοι, πες τους να αξιολογηθούν, με τίποτα.

    Νομίζω ότι αυτό έγινε επί Γαβρόγλου.

  125. Pedis said

    # 120 – Όλη τη βδομάδα γυμναστήριο και γυρίσματα (πλάνα για τα μμε), ε, το ΣΚ δικαιωματικά έχει ξεκούραση.

    Μάλλον το ‘χει παραχέσει ο κερατάς.

  126. Παναγιώτης Κ. said

    Υποτίθεται ότι ο αξιολογητής «κατέχει τον λόγο της αληθείας».
    Αν στη διαδικασία της αξιολόγησης πάρουν μέρος οι νυν Εκπαιδευτικοί Σύμβουλοι,τότε μπορώ να πω ότι οι περισσότεροι από αυτούς δεν χαίρουν κάποιας ξεχωριστής εκτίμησης από τους μάχιμους εκπαιδευτικούς.
    Η άποψη μου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών εν συντομία έχει ως εξής: Να καθοριστεί με σαφήνεια αυτό που περιμένουμε από τον εκπαιδευτικό και να τον ελέγξουμε μετά αν το πραγματοποίησε.
    Αναρωτιέμαι: Οι διάφορες πολιτικές ηγεσίες δεν ξέρουν ότι ο κάθε εκπαιδευτικός είναι ένας εμπειροτέχνης; Δεν εκπαιδεύτηκε γι αυτό που κάνει. Διατηρεί μαθητικές μνήμες και κατά κάποιο τρόπο κινείται με τον τρόπο που θα επιθυμούσε να κινούνται οι δάσκαλοί του.
    Αυτή είναι η ευμενής εκδοχή των πραγμάτων.
    Η αρνητική εκδοχή είναι ο αγχωμένος εκπαιδευτικός λόγω άγνοιας του αντικειμένου του.
    Για μένα τα πράγματα είναι απλά.
    π.χ στα Μαθηματικά θα γίνει η…υπέρβαση και από την απλή μέθοδο των τριών οι απόφοιτοι του Λυκείου να χρησιμοποιούν και τις εξισώσεις; 🙂
    Για τη Φυσική θα μάθουν ότι στο εναλλασσόμενο ρεύμα τα σύρματα στην πρίζα δεν είναι θετικό και αρνητικό αλλά φάση, ουδέτερος και γείωση;
    Τελειώνοντας το σχολείο θα γνωρίζουν μια ξένη γλώσσα;

    Πάντως, όσο το σχολείο παραμένει χαλαρό, δεν πρέπει να περιμένουμε σπουδαία πράγματα.
    Προς το παρόν, υπολήπτομαι τη δουλειά που κάνουν οι δάσκαλοι και οι δασκάλες στο Δημοτικό. Αν μη τι άλλο, μαθαίνουν στα παιδιά μας γραφή, ανάγνωση (ως προς την ανάγνωση έχω κάποιες επιφυλάξεις αν τα παιδιά ευχερώς μπορούν να διαβάζουν) και αριθμητική.Έχω και κάποια καλά παραδείγματα όπου τους μαθαίνουν και Ιστορία!
    Η αυστηρή κριτική μου είναι στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

    Και μια ερώτηση: Η Τράπεζα θεμάτων γιατί καταργήθηκε;
    Αν θυμάμαι καλά το 2014 ήταν σε ισχύ.

  127. Νέο Kid said

    Παραφράζοντας τον μεγάλο Ζίγκμπερτ Τάρας (χωρίς Μπούλμπα), για εσάς αγαπητοί δασκάλοι έχω να πω μόνο τρεις λέξεις:
    Romanes eunt domus!

  128. Παναγιώτης Κ. said

    Οι Ρωμαίοι πάνε σπίτι…?
    Ας μας διαφωτίσουν οι λατινομαθείς…και ο…Κιντ…:)

  129. Αντώνης said

    #129

  130. sarant said

    124 Μανία έχει αυτή η «κακιά η ώρα» να σκοτώνει γυναίκες….

  131. dryhammer said

    131. Γι αυτό είναι κακιά. Αλλιώς λένε «καλή του ώρα εκεί που πήγε»

  132. LandS said

    128
    τσ τσ τσ
    Romani ite domum

    Τη βλέπουμε ολόκληρη τη σεκάνς και όχι την αρχή της.

  133. Νέο Kid said

    133. Romani ite domum λένε οι δασκάλοι! …
    (Δε τα πιανς τα λεπτά νοήματα…τς,τς,τς…)

  134. Παναγιώτης Κ. said

    Θυμίζω την παραδοξολογία του Ράσελ.
    «Παρά την προσπάθεια των δασκάλων οι μαθητές τελικά μαθαίνουν». 🙂

  135. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Αν στη διαδικασία της αξιολόγησης πάρουν μέρος οι νυν Εκπαιδευτικοί Σύμβουλοι,τότε μπορώ να πω ότι οι περισσότεροι από αυτούς δεν χαίρουν κάποιας ξεχωριστής εκτίμησης από τους μάχιμους εκπαιδευτικούς.»
    Θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου. 😉
    Όπως προείπα, ούτε τη φοβάμαι, ούτε με ενδιαφέρει πλέον η αξιολόγηση λόγω επικείμενης συνταξιοδότησης. Δεν ήταν πρώτη μου επιλογή αυτό το επάγγελμα/λειτούργημα, αλλά το αγάπησα και το υπηρέτησα με ευχαρίστηση, χωρίς να με εξαναγκάζει καμιά αξιολόγηση. Η αλληλεπίδραση με τους μαθητές μου ανέκαθεν με ζωογονεί και γι’ αυτό παραμένω ακόμα εκπαιδευτικός της τάξης και μακριά εκ πεποιθήσεως και εκ χαρακτήρος από τις λεγόμενες θέσεις ευθύνης. Αλλά, όπως βλέπω να διαμορφώνονται πλέον τα πράγματα, λυπάμαι τους νέους και νεότερους συναδέλφους, που θα βρεθούν δούλοι κωπηλάτες στη σχολική γαλέρα του παρόντος και του μέλλοντος. Τους λυπάμαι, τους συμπονώ, τους εύχομαι κουράγιο και γερό στομάχι και τους θυμίζω ότι μόνο με αγώνες, με αλληλεγγύη και με δημιουργικό πνεύμα αλλάζουν τα πράγματα προς το καλύτερο. Η εκπαίδευση είναι οι μαθητές και οι δάσκαλοι. Κανείς άλλος.

  136. ΓιώργοςΜ said

    134 και πριν, και για όσους δε σκαμπάζουμε Λατινικά, υπάρχει και ανάλυση που δεν αφήνει την ευκαιρία να σχολιάσει «τον στείρο τρόπο εκμαθησης της γλώσσας τον 20ο αι. από λεξικά και γραμματικές»
    Δένει και με τα εκπαιδευτικά, που δε θέλω να σχολιάσω, τα έχουμε χιλιοπεί…

  137. Αγγελος said

    “The power of instruction is seldom of much efficacy except in those happy dispositions where it is almost superfluous.” (Gibbon)
    Δεν το υιοθετώ, αλά μια δόση αλήθειας την έχει. Τι λέτε, φίλοι εκπαιδευτικοί;

  138. Spiridione said

  139. Γιάννης Κουβάτσος said

    Να μία μεγάλη πρόοδος: το Έθνος, μια μάλλον συντηρητική εφημερίδα, αποδέχεται και χρησιμοποιεί τον όρο γυναικοκτονία:
    https://www.ethnos.gr/ellada/166554_folegandros-omologise-o-30hronos-ti-dolofonia-tis-26hronis

  140. Χρήσιμη η κουβέντα για την αξιολόγηση. Μακάρι να μπορούσε να γίνει σε πιο δομημένο πλαίσιο.

  141. ΓΤ said

    140@
    https://www.tovima.gr/2021/07/18/society/folegandros-mia-akoma-gynaikoktonia-ti-eipe-o-syntrofos-tis-26xronis/

  142. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Μάθετε στ’ αγόρια σας να φέρονται με ανδρισμό» έκανε έκκληση η μάνα του θύματος. Βρομάει, όμως, αυτή η λέξη πια…Με πολιτισμό να φέρονται, με σεβασμό, αυτό πρέπει να τους μάθουν οι μανάδες τους.

  143. ΝΕΣΤΑΝΑΙΟΣ said

    136.
    Η εκπαίδευση δεν περιορίζεται σε δάσκαλο και μαθητή. Αυτό είναι πολύ επικίνδυνο και πολύ ύποπτο επειδή απουσιάζουν οι γονείς, οι συγγενείς, οι φίλοι και όλοι οι γείτονες και όλοι οι συγχωριανοί.
    Έχεις ποτέ σκεφτεί η αξιολόγηση μαθητών τε και εκπαιδευτικών να γίνεται από μία ή και πολλές ανεξάρτητες αρχές; Άλλο πράγμα είναι το εκπαιδεύω και άλλο πράγμα είναι το αξιολογώ. Πρέπει να μάθουμε να κάνουμε διακρίσεις.

  144. greggan193 said

    Το undigested θα το έλεγα ημιτελή.

  145. rogerios said

    Μια και το undigested συνεχίζει να μας απασχολεί, εγώ θα πρότεινα «ανεπαρκώς τεκμηριωμένα», «ανεπαρκώς διακριβωμένα».

  146. ΣΠ said

    131

  147. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κάτι μου λέει ότι στην «κακιά την ώρα» θα στηρίξει την υπερασπιστική του γραμμή ο σούπερ ντούπερ συνήγορος, θα μιλήσει για το «καλό παιδί από καλή οικογένεια» που θόλωσε και τα λοιπά δικολαβίστικα μπλα μπλα…Και η Γαρυφαλλιά άλλο ένα όνομα στη μακάβρια λίστα…

  148. Πέπε said

    144

    > Έχεις ποτέ σκεφτεί η αξιολόγηση μαθητών τε και εκπαιδευτικών να γίνεται από μία ή και πολλές ανεξάρτητες αρχές; Άλλο πράγμα είναι το εκπαιδεύω και άλλο πράγμα είναι το αξιολογώ.

    Για τους μαθητές δεν το βλέπω εφικτό. Μια ανεξάρτητη αρχή μπορεί να μπορεί να διαγνώσει αντικειμενκά ότι ο Χ μαθητής πέτυχε να μάθει το 1/10 από αυτά που έπρεπε, αλλά μόνο ο δάσκαλός του ξέρει με πόσο αγώνα το κατάφερε αυτό. (Που ούτε κι ο δάσκαλος βέβαια το ξέρει πλήρως, ούτε ο γονιός, αμφίβολο και αν ο ίδιος ο μαθητής, ίσως οι τρεις μαζί αν καταφέρουν να έχουν ιδανική συνεργασία…)

    Αυτό γίνεται στις πανελλήνιες, όπου βέβαια το ερώτημα δεν είναι πόσο κοπίασες αλλά τι κατάφερες. Δεν μπορεί όμως αυτό να είναι το ερώτημα σε όλη τη διάρκεια της εκπαίδευσης.

  149. ΝΕΣΤΑΝΑΙΟΣ said

    149.
    Εγώ στεναχωρήθηκα πολύ όταν διάβασα ότι η εκπαίδευση περιορίζεται ανάμεσα σε δάσκαλο και μαθητή. Η μάθηση είναι επίτευξη πολλών παραμέτρων, δύσκολων παραμέτρων και βασίζεται πρωτίστως στους γονείς και ας μην είναι παρόντες σε πολλές περιπτώσεις.
    Για τις πανελλήνιες έχω να πω ένα. Η εξέταση πρέπει να γίνεται εφόλης της ύλης και όχι αποσπασματικά. Μια εξέταση δε εφ’όλης της ύλης δεν μπορεί να γίνει μέσα σε ένα τρίωρο. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΔΙΚΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.

  150. Μαρία said

    Το ξύλο μεταφέρεται προς το παρόν στους παράδρομους.

  151. Pedis said

    undigested data = ακατέργαστα δεδομένα -> #89

    Αν και ο αμερικανισμός στο πρωτότυπο δεν είναι καθόλου ακριβής. Από δεδομένα που είναι ακατέργαστα («μη χωνεμένα από την ανάλυση» ) δεν μπορεί να βγει κανένα συμπέρασμα. Θα μπορούσε να είχε γραφτεί partially undigested, not fully digested, αν δηλαδή κανείς επιμένει να χρησιμοποιήσει τον όρο αυτόν, για να δηλωθεί ότι τα συμπεράσματα δεν είναι ασφαλή.

  152. Αγγελος said

    Μήπως «κακοχωνεμένα»; Ότι τα μαζέψαμε δηλαδή, ίσως και να τα επεξεργαστήκαμε κάπως, αλλά δεν τα έχουμε ακόμα χωνέψει (όπως λέμε «χωνεμένη κοπριά»), δεν τα έχουμε μετατρέψει σε άμεσα αξιοποιήσιμο υλικό.

  153. Πέπε said

    150

    Καλά, δεν το ‘πα για να πιάσουμε το θέμα των πανελληνίων. Χίλιες αντιρρήσεις μπορεί κανείς να έχει για το πώς γίνονται, αλλά εδώ μιλάγαμε για όλα τα προηγούμενα στάδια της εκπαίδευσης.

  154. ΣΠ said

  155. Μαρία said

  156. Pedis said

    # 155 – Και η ρατσιστρια κρετινοπούλου την ίδια κασέτα παίζει …

  157. Pedis said

    Έτσι δεν θα έπρεπε να είναι όλες οι παραλίες και όλοι οι υπαίθριοι χώροι σε όλη τη χώρα;

    Άλλωστε, για ποιο λόγο να πας στη θάλασσα ή έστω να πιεις έναν καφέ στην πλατεία, για να σου παίρνουν τα αυτιά τα ντάμπα-ντούμπα, ή να ακούς το πλατς-πλουτς από το κυματάκι και το τσίου-τσίου από κάνα πουλάκι;

    Να πεις και καμιά κουβέντα χωρίς να γκαρίζεις.

  158. Μαρία said

    157
    Όλα τα ακροδεξιά μπουμπούκια του τουίτερ. Ανακάλυψαν σήμερα οτι ο γυναικοκτόνος ήταν λέει αναρχικός.

  159. sarant said

    157-159 και πριν: Και εν τω μεταξύ έχει γράψει όλο το Τουίτερ

    153 και πριν: Τελικά σκέφτομαι πως το undigested είναι όχι ανεπεξέργαστα αλλά πρώιμα με την έννοια ότι θα θέλαμε να έχουμε άλλα τόσα ή και περισσότερα. Μου φαίνεται καλό το ακαταστάλαχτα που είχα προτείνει αρχικά.

  160. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @160. Ἡ ἔννοια τοῦ «ἀκαταστάλακτου» ΣΙΓΟΥΡΑ ἐμπεριέχεται στό undigested. Γιά νά τό ποῦμε ἁπλᾶ, οἱ ἰατρικές τεκμηριώσεις ἔχουν τίς διαβαθμίσεις τους, ἀρχίζοντας ἀπό τίς χαμηλῆς ἀξιοπιστίας μελέτες παρατήρησης, άναδρομικές μελέτες κλπ (κάπου ἐδῶ πρέπει νά κινεῖται ὁ ὑπό συζήτησιν ὅρος) καί φθάνοντας μέχρι τίς ἀναντίρρητα ἀποδεκτές πολλαπλές, διπλά τυφλές μελέτες καί μεταναλύσεις.

  161. Μαρία said

  162. ΓΤ said

    @161

    «Γιά νά τό ποῦμε ἁπλᾶ»

    Δεν πρόκειται για το επίθετο «απλά», αλλά για το επίρρημα, οπότε δεν περισπάται.

  163. ΓιώργοςΜ said

    160 Γιατί να μην κρατήσουμε το πρώιμα τότε; Είναι ακριβής περιγραφή, ώριμα μεν, κατάλληλα προς κατανάλωση (=δεν περιέχουν μεθοδολογικά προβλήματα), αλλά πρώτα χρονικά σε σχέση με τα υπόλοιπα.
    Αν μιλούσαμε για φρούτα, θα λέγαμε πχ πως τα πρώιμα κεράσια είναι καλά, αλλά δεν ξέρουμε πώς θα πάει η σοδειά αν δε μαζευτούν και κάμποσα από τα κανονικά.

  164. Pedis said

  165. Κι η ΠτΔ

  166. BLOG_OTI_NANAI said

    155, 156: Δεν ξέρω αν όντως είναι αριστερο-προοδευτικός ο γυναικοκτόνος.
    Αλλά αν είναι, τα πράγματα έχουν ως εξής:

    Δυστυχώς θα μπορούσα ψάχνωντας να βρω τουλάχιστον πολλά εμετικά σχόλια στα «προοδευτικά» του πισινού σόσιαλ μίντια, όπου για τα τάγματα εφόδου με τις μολότοφο, μόνο οι δεξιοί, οι «μπάτσοι» και οι «νοικοκυραίοι» μπορούν να είναι γυναικοκτόνοι…

    Οι ανεγκέφαλοι όμως που τα έλεγαν αυτά ίσως ξύπνησαν αργά. Οπότε, πριν καταγγελθούν οι όντως δεξιοί μαλάκες σαν τον Μπογδάνο, θα έπρεπε να καταγγελθούν εδώ και πολύ καιρό όλοι αυτοί οι «προοδευτικοί» μαλάκες που έκαναν ταξικές και κομματικές συνδέσεις με τις γυναικοκτονίες. Αλλά όταν ο βόθρος φτάνει σε όλες τις ιδεολογικές γειτονιές, τότε μόνο ξυπνάνε αφού για κάποιον λόγο πίστευαν ότι αυτούς δεν τους άγγιζε.

    Διότι προσωπικά τα έγραφα ότι ουδέποτε αποδείχτηκε πως η κομματική ιδεολογία είχε αποστάσεις από τα έμφυλα εγκλήματα. Τα βασανιστήρια στις αθεϊστικές δικτατορίες πρόσφεραν απόλαυση στους άνδρες-κτήνη που βασάνιζαν με επίκεντρο τον κόλπο και τα στήθη τις φυλακισμένες γυναίκες.

    Ας ρουφήξουν τώρα το αυγό τους διότι η πορεία για να γίνεις άνθρωπος έχει πόνο…

  167. sarant said

    164 Στο συγκεκριμένο δεν μπορούσε να μπει το «πρώιμα» διότι το αγγλικό έλεγε very early, undigested.

  168. Μαρία said

  169. Γιάννης Ιατρού said

    167: Για κατεβατά απάντησης θα φωνάξω τον Λάμπρο, πού ΄χει το πατέντο. Αλλά με δυό λόγια: Μπλόγιε ντροπή.
    Δεν είναι θέμα να βάλουμε στη ζυγαριά ποιός είναι πιό πολύ τομάρι, ούτε θα περιμένουμε να καταδικάσουμε τους μεν, αφού πρώτα καταδικάσουμε τους δε κλπ. Όπως έρχονται, έτσι θα τους περιποιούμαστε.

    Όσο για την ιδεολογική τοποθέτηση της ακροδεξιάς και την σχέση της με τους «μπρατσωμένους», «ανώτερους ανθρώπους» και την θέση της γυναίκας στην ιδεολογία τους κλπ. δεν χρειάζεται να ψάξουμε και πολύ.

  170. Στο 166 υπήρχε κι αυτό https://www.facebook.com/KateSakellaropoulou/posts/351033536578972

    Δεν ξέρω γιατί χάθηκε…

  171. Το πολύ το εμπέντιγκ φέρνει καθυστέρηση…

  172. Μαρία said

    171, 172
    Ναι, εγώ συνεχίζω να το βλέπω.

  173. Spiridione said

    173. Το ΕΛΑΜ;

  174. Pedis said

    # 168 – Αυτό που θέλει να πει ο … ποιητής (αν εκφραζόταν με ακρίβεια) είναι «πρόχειρη ανάλυση (κάποιων) αρχικών δεδομένων από το Ισραήλ». Με το «undigested» εννοεί, στην καλύτερη περίπτωση που θα του δίναμε δίκιο για τη λέξη που χρησιμοποιεί, ότι είναι «προχειρο-αναλυμένα» αν θα λεγόταν ποτέ κάτι τέτοιο στα ελληνικά.

  175. Μαρία said

    174
    Κι αυτό σίγουρα.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε από χθες η σελίδα «Awaken Cypriots» https://www.philenews.com/koinonia/eidiseis/article/1247362/
    https://www.facebook.com/watch/awakencypriots/

  176. Γιάννης Κουβάτσος said

    «ούτε θα περιμένουμε να καταδικάσουμε τους μεν, αφού πρώτα καταδικάσουμε τους δε»
    Οι μεν είναι οι δεξιοί γυναικοκτόνοι και οι δε οι αριστεροί; Ή το αντίθετο; Έχω μπερδευτεί. Παλιά υπήρχε κομματικός φανατισμός, πράσινα και γαλάζια καφενεία και τα τοιαύτα καφριλίκια, ποικιλόχρωμοι αυριανισμοί, αλλά δεν θυμάμαι η μωρία να έφτανε μέχρι του σημείου να ψάχνουμε να βρούμε τι ψήφιζε ο κάθε επίκαιρος δολοφόνος. Δεν θυμάμαι να ασχολήθηκε κανείς με την κομματικοπολιτική ένταξη π.χ. του Μπέσκου, του Φραντζή ή των σατανιστών της Παλλήνης. Τώρα, με το που θα σκάσει φονικό, τρέχουν αλαλιασμένα τα στίφη των ανισόρροπων τουϊτεράδων να ψάξουν, να μάθουν, να τον χρεώσουν στους «άλλους». Τι ωραία που ήταν τότε, πριν εφευρεθούν αυτές οι τοξικές ψηφιακές «εκκλησίες του δήμου», τρομάρα τους…

  177. Πέπε said

    Τα πρώιμα φρούτα δεν είναι άγουρα. Είναι ώριμα, απλώς ωριμάζουν πιο νωρίς από την πλειοψηφία του είδους τους. Άρα το early, εδώ, ιδίως που συνοδεύεται και από το undigested, δε σημαίνει πρώιμα (θα μπορούσε να υπάρξει πρώιμο αλλά έγκυρο συμπέρασμα) αλλά ίσως πρόωρα.

    Όσο για το undigested, ασφαλώς και σημαίνει προχειροαναλυμένα, που λέει ο Πέδης, ή κακοχωνεμένα που είπαν άλλοι, αλλά αυτό δε θα ήταν καλή μετάφραση. Δε λέγεται σε κάθε γλώσσα αυτό που σκέφτηκε ο χρήστης μιας άλλης γλώσσας – το ζητούμενο είναι να αποδοθεί εκείνο το νόημα που είναι υπεράνω γλωσσικών ορίων.

    Έτσι: Καθώς το ότι είναι πρόωρα προκύπτει επειδή ακριβώς το early έχει και το undigested δίπλα, επιμένω ότι οι δύο λέξεις μπορούν κάλλιστα να αποδοθούν στη μετάφραση με μία, η οποία -προτείνω- είναι το «πρόωρα».

  178. Pedis said

    Η ανάλυση από το Istituto Superiore di Sanità καταλήγει σε ξεκάθαρα πλεονεκτήματα των εμβολιασμένων έναντι των μη εμβολιασμένων (αν και εκ των πραγμάτων δεν υπαρχει παρά λίγη δέλτα στα δεδομένα).

    L’efficaciacomplessiva della vaccinazione, aggiustataper età, è superiore al 70% nel prevenire l’infezione in vaccinati concicloincompleto (71,3%, IC95%: 71,0%-71,7%)e superiore all’88% per i vaccinati con ciclo completo (88,5%, IC95%: 88,3%-88,7%).

    L’efficacia nel prevenire l’ospedalizzazione,sale all’80,8% con ciclo incompleto (IC95%: 80,1%-81,6%)e al 94,6% con ciclo completo (IC95%: 94,3%-94,9%).

    L’efficacia nel prevenire i ricoveri in terapia intensivaè pari all’88,1% (IC95%: 86,3%-89,7%)con ciclo incompleto e a97,3% con ciclo completo (IC95%: 96,4%-98,0%). Infine, l’efficacia nel prevenire il decesso è pari a 79,0% (IC95%: 77,4-80,6%)con ciclo incompleto ea95,8% con ciclo completo (IC95%: 95,3%-96,3%).

    Queste stime non sono aggiustate per diversi fattori che potrebbero influire sul rischio di infezione/ricovero/morte e sulla probabilità di essere vaccinato(per esempio, categoria arischio, comorbidità ecc.).

    Click to access Bollettino-sorveglianza-integrata-COVID-19_14-luglio-2021.pdf

  179. Pedis said

    # 178 – Το «early», κατά τη γνώμη μου, δεν εννοείται εδώ ούτε ως «πρόωρα» ούτε ως «πρώιμα», αλλά ως «πρώτα» ή «αρχικά» δεδομένα. Τα οποία τέθηκαν σε «πρόχειρη» ή «προκαταρκτική» (-> prelimimary) ανάλυση.

    Αυτο είναι το νόημα επειδή ολόκληρο το σχετικό κομμάτι λέει:

    Some experts also pushed back on the Pfizer news, calling any decisions around boosters premature.

    «There’s really no indication for a third booster or a third dose of an mRNA vaccine, given the variants that we have circulating at this time,» Dr. Céline Gounder, an infectious disease specialist at Bellevue Hospital Center in New York City, told The New York Times. «In fact, many of us question whether you will ever need boosters.»

    «If we’re worried about variants, our best protection is to get the rest of the world vaccinated, not to hoard more doses to give third doses of mRNA vaccines to people here in the U.S,» Gounder added.

    «Pfizer looks opportunistic by hanging an announcement on the back of very early and undigested data from Israel,» John Moore, a virologist at Weill Cornell Medicine in New York City, told the Times. «When the time is right for using boosters here, the decision isn’t theirs to make.»

    The latest data on the Pfizer vaccine has not yet been published, nor peer-reviewed. The companies said they plan to submit their findings to the FDA in the coming weeks, CNN reported.

    Citing data from Israel, Pfizer and BioNTech suggested their vaccine’s efficacy «in preventing both infection and symptomatic disease has declined six months post-vaccination.»

    Health officials in Israel have estimated that the Pfizer-BioNTech vaccine offers only 64 percent efficacy against the Delta variant, the Times reported. It was greater than 90 percent against the original virus.

    But Israel’s estimates have been contradicted by a number of other studies finding that the vaccine works well against all variants. One recent study showed that mRNA vaccines like Pfizer’s trigger a persistent immune reaction in the body that may protect against the coronavirus for years.

    https://www.progresswest.org/Health-Library/View-Content?contentTypeId=6&contentId=1653727438

  180. Βλέπω πολλοί κατάπιαν αμάσητο το σανό του Μπογδάνου και της Λατινοπούλου, ότι και καλά το «αριστερό τουίτερ» αντέδρασε χλιαρά στην τελευταία γυναικοκτονία επειδή κλπ κλπ.
    Τι ωραία που ήταν τότε, πριν εφευρεθούν αυτές οι τοξικές ψηφιακές «εκκλησίες του δήμου» πράγματι. Έλεγες «έγκλημα πάθους» και ξεμπέρδευες.

  181. Spiridione said

  182. sarant said

    180 Μάλλον έτσι είναι

  183. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ενώ τώρα λες ότι οι αριστεροί ή οι δεξιοί (ανάλογα με το κομματικό σου μαντρί) είναι γεννημένοι γυναικοκτόνοι. Και δεν το λες έτσι απλά, το ουρλιάζεις αφρίζοντας και βρίζοντας. Σαφής πρόοδος από το «έγκλημα πάθους».

  184. 184 Ποιος το είπε αυτό, παρακαλώ;

  185. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    184# Δεν μίλησε κανείς για γεννημένους γυναικοκτόνους. Αυτό που ειπώθηκε (και τώρα, και παλιότερα, και εδωμέσα) είναι πως οι αφίσες της ΔΑΠ πχ αναπαράγουν μια συγκεκριμένη νοοτροπία που μπορεί να φτάσει στη γυναικοκτονία και πως η ακροδεξιά αστυνομία και ο κομματικός μηχανισμός της ΝΔ καλύπτουν ξεδιάντροπα από δολοφόνους μέχρι παιδεραστές και νταβατζήδες.

  186. BLOG_OTI_NANAI said

    170: Γιάννη, ευτυχώς η σκέψη μου δεν παρουσιάζει ΠΟΤΕ αμφιταλαντεύσεις σε κανένα θεμελιώδες ζήτημα. Κατά συνέπεια γι αυτό που γράφεις, μόνο μια ερμηνευτική διέξοδος υπάρχει: βγάλε τις παρωπίδες και διάβασε τι ακριβώς γράφω, και ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΞΕΧΝΑΣ τι άλλα γράφω εδώ και 8 χρόνια που σχολιάζω.

    Επειδή λοιπόν κανείς δεν θα τολμήσει ποτέ ούτε να σκεφτεί ότι θα μπορούσα να βάλω υποσημείωση στη καταδίκη γυναικοκτόνων, ή σε οποαδήποτε προσπάθεια χειραφέτησης της γυναίκας, το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι όσα έγραψα αποτελούν επίθεση στους όχλους των σόσιαλ μίντια.

    Μην ξεχνάμε ότι είμαι ο μόνος που κάνω επιθέσεις στα βουβά, δήθεν «προοδευτικά» σόσιαλ μίντια, που με την σιωπή τους ή με τον πλαστό όρο «ισλαμοφοβία», επιβεβαιώνουν την εμετική τους σύμπραξη με το Ισλάμ στην καθολική υποταγή και εξαφάνιση της ίδια της γυναίκας… Όταν τα «προοδευτικά» σόσιαλ μίντια τολμούν να γράφουν με χυδαιότητα ότι είναι… «δικαίωμα»(!) της γυναίκας να μπαίνει στη θάλασσα με στολή δύτη, και αποσιωπούν τις γυναικείες φωνές στο Ισλάμ ότι αυτή η κατάντια οφείλεται σε αιώνες πατριαρχικής καταδυνάστευσης, κανείς δεν μιλάει… Αλλά και τις φωνές των γυναίκών που αυτή τη στιγμή ουρλιάζουν στο Αφγανιστάν από τρόμο ότι οι Ταλιμπάν όπου περνούν εφαρμόζουν τις πιο ακραίες ερμηνευτικές εκδοχές της Σαρία κατά των γυναικών, πάλι δεν τις ακούν οι «προοδευτικοί». Θα μας πουν φαίνεται ότι είναι «ικαίωμα» τους να ζουν σαν ένα κομμάτι κρέας χωρίς πρόσωπο και δικαιώματα…

    Οπότε, Γιάννη μου, άσε τις ελεγκτικές σου παρορμήσεις για την ΜΟΥΓΚΗ παράταξη που προανέφερα. Εμένα κανείς και τίποτα δεν μπορεί να με φιμώσει από το να μιλάω υπέρ των γυναικών και κατά όλων των «αλληλέγγυων» του πισινού, που η δήθεν «αλληλεγγύη» τους περνάει πρώτα από τις κομματικές και ιδεολογικές τους ατζέντες…

  187. Γιάννης Ιατρού said

    186: Έτσι.
    Κι επιπλέον, ψάχνουν να βρουν το ό,τιδήποτε, παραποιημένο, ψεύτικο, άσχετο κλπ., μόνο και μόνο για να μουτζουρώσουν τον πολιτικό αντίπαλο. Σου λέει ό,τι και να γίνει μετά, ε, λίγο από την ρετσινιά θα μείνει…

    Και μετά σου βγαίνει κι η «πρώτη κ@*», παραπονούμενη, και σου λέει πως την κακολογούν** γιατί είναι γυναίκα 🙄

    * «κυρία»
    ** π.χ. για το ιδιωτικό συμφωνητικό της 3ης Αυγ. του 2016 με την «δωρεά» (παραβλέπουμε και το ό,τι δεν πληρώθηκε ο αναλογών φόρος δωρεών 10% στην εφορία) στον ετεροθαλή αδελφό της κ. Γιώργο Παπαζήση, για το οποίο «συμφωνητικό» βεβαιώθηκε το γνήσιο της υπογραφής της κας ΜΓ στην Αθήνα την ίδια μέρα που η ίδια ποστάριζε στο Instagram πως βρισκόταν σε νησί σε διακοπές…😂😂🤦‍♂️

  188. Pedis said

    Ο κάθε καημένος «με άποψη» τοποθετεί τουλάχιστον ένα από τα δυο άκρα κατά τρόπο ώστε να προσποιείται ότι κάθεται στη μέση. 🥱

  189. Καλημέρα,
    Απ’ το παράθυρο μπήκε το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Το είδα νωρίς, αλλά χρόνο και τρόπο να γράψω δεν είχα. Γιατί ήταν πολλά. Μιας κι έχω κάμποσα χρόνια στο κουρμπέτι. Τάγραψα αναλυτικά κι εδώ βάζω το κλείσιμο που έχει σχέση με το θέμα:

    «…τι να την κάνω την αξιολόγηση που επανέρχεται στην επικαιρότητα για μια ακόμα φορά. Ο συγκεκριμένος μαθητής δεν είναι «άριστος». Δεν ήταν και κακός. 17 του είχα. Αλλά αυτά που έγραψε είναι ο καλύτερος έπαινος για μένα. Για μένα που πριν δυο χρόνια, σε άλλο σχολείο μαθητές πέταγαν αυγά στον πίνακα την ώρα που έγραφα. Για μένα που άλλα δυο χρόνια πριν, μαθητές που της Γ’ Λυκείου που δεν θα έδιναν μαθηματικά (ενδιαφέρονταν για ιατρική) έλυναν ασκήσεις στην τάξη και δούλευαν στα μαθηματικά που κάναμε (όποιος έχει κάνει μάθημα σ’ αυτήν την τάξη καταλαβαίνει τι σημαίνει αυτό). Και τόσες άλλες στιγμές θετικές και αρνητικές.

    Συμπέρασμα; Εγώ φεύγω ευχαριστημένος από την εκπαίδευση. Με τις καλύτερες εντυπώσεις. Όσο για τις προτάσεις για αξιολόγηση τις ακούω βερεσέ. Μιας και δεν μιλάμε για μια χώρα με αρχές. Για ένα πολιτικό σύστημα που αυτοί που βρίσκονται στην εξουσία να λειτουργούν σαν αλυσίδα και να μην είναι ο πρώτος στόχος τους να ανατρέψουν αυτά που οργάνωσαν οι προηγούμενοι. Που να έχουν κερδίσει (σαν σύστημα) την εμπιστοσύνη του πολίτη. Πουν να μην είναι πελατειακό.»

    https://gevseis.blogspot.com/2021/07/Apoxairetismoi.html

  190. BLOG_OTI_NANAI said

    186, 188: Σε αυτό που γράφεις, η αισχρότητα και η κατάντια είναι ότι έστω για τους τύπους, δεν θα έπρεπε ποτέ επίσημος πολιτικός φορέας σε μια Δημοκρατία να έχει τέτοιες αφίσες. Το πρόβλημα είναι ότι αυτή η αισχρότητα δεν είναι προνόμιο καμίας παράταξης. Είναι ένα κοινωνικό στερεότυπο με πολλές πτυχές. Στα σχόλια εδώ στο μπλογκ, που δεν έχουμε και ακροδεξιούς σχολιαστές, αν κάνουμε ένα μάζεμα του τι έχει σχολιαστεί εδώ και χρόνια, θα βρούμε άραγε ατάκες και φωτογραφιούλες που αναπαράγουν αυτό το στερεότυπο; Διότι καλό είναι όλοι να έχουμε και μια αυτογνωσία και να μην είμαστε μόνο τιμητές.

    Βεβαίως όπως είπα, το πρόβλημα είναι πολύπλοκο. Θα απαγορεύσει κάποιος σε μια γυναίκα να εκφράζει το πρότυπο της αφίσας; Αν μιλάμε για χειραφέτηση δεν είναι δυνατόν, είναι προσωπική της επιλογή. Θα απαγορεύσει μήπως κάποιος σε έναν άντρα να ελκύεται από το γυναικείο πρότυπο της αφίσας; Μα αν ήταν αλλιώς, δεν θα υπήρχαν όλα αυτά τα χιλιάδες ροζ κλαμπ και ροζ ταινίες κ.λπ. κ.λπ. που προβάλουν αυτό ακριβώς το πρότυπο.

    Σίγουρα, η Δημοκρατία παρέχει ελευθερίες. Και εφόσον δεν τίθεται θέμα προσβολής της γενετήσιας ελευθερίας, καθένας μπορεί να φορά ή να λικνίζεται όπως θέλει.
    Η ουσία του προβλήματος βρίσκεται κυρίως στην αντίληψη της έννοιας της ελευθερίας του άλλου. Ττα συνειδητά όρια που βάζουμε ανάμεσα στις ελευθερίες των προσώπων, πρέπει να μπαίνουν χωρίς ποτέ να ΥΠΟΘΕΤΟΥΜΕ περισσότερα από όσα ρητά μας επιτρέπει ο άλλος. Αυτός που «μπερδεύει» όσα συμβαίνουν στον επί πληρωμή χώρο του «ροζ», αυτός που «μπερδεύει» την τάδε γυναίκα και όσα εκείνη επέτρεπε με μια άλλη γυναίκα για την οποία ΦΑΝΤΑΖΕΤΑΙ ότι και αυτή ΘΑ επιτρέπει τα ίδια, είναι ο αποκλειστικά ένοχος για κάθε είδους παρερμηνεία που δεν προκύπτει από ξεκάθαρες εξηγήσεις.

    Το έγκλημα βεβαίως είναι μια άλλη κατηγορία. Δεν μας κάνει όλους η απόρριψη, η ζήλια, ο έρωτας κ.λπ να εγκληματούμε. Σίγουρα η βάση του εγκλήματος είναι μια άρρωστη αντίληψη κτητικότητας.

  191. Γιάννης Κουβάτσος said

    187: Το πρόβλημα είναι, Μπλογκ, πως αν οι δυτικές κυβερνήσεις δεν επιτρέπουν στις μουσουλμάνες να κολυμπούν με μπουρκίνι, τότε τις καταδικάζουν να στερηθούν την απόλαυση της κολύμβησης και της παραλίας, αφού οι άντρες των οικογενειών τους δεν θα τους επιτρέψουν να φορέσουν κανονικό μαγιό. Και αυτό συμβαίνει και με την μπούρκα και με την μαντίλα: αν απαγορευθούν στη δύση, τότε αυτές οι γυναίκες δεν θα απελευθερωθούν, θα καταδικαστούν σε ισόβιο εγκλεισμό στο σπίτι.

  192. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    191# Χωρίς αμφιβολία, τα μπουμπούκια αυτού του είδους ανθίζουν παντού. Όμως είναι συγκεκριμένος ο πολιτικός χώρος που διαφημίζει και προωθεί αυτή τη νοοτροπία. Και συγκεκριμένα τα κέντρα που την ξεπλένουν (Λιγνάδης «για το τίποτα», Μπάμπης ο γοητευτικός κλπ), όλως τυχαίως προσκείμενα στον ίδιο πολιτικό χώρο.
    Εδώ στο μπλογκ να κάνουμε την καταμέτρηση που λες συμπεριλαμβάνοντας ή εξαιρώντας τις αναρτήσεις του μακαρίτη γουσού?

    Να απαγορεύσεις δεν μπορείς. Αυτό που μπορείς είναι να ελπίζεις σε μια κάποια βελτίωση σε βάθος χρόνου μέσω Παιδείας (όχι μόνο σχολικής).

  193. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    193 συνέχεια

    Ο Ν. Γεωργιάδης δήλωσε δημοσίως πως ο Μητσοτάκης του είπε να κάτσει λίγο πίσω μέχρι να ξεφουσκώσει το θέμα του και μετά ξαναβγαίνει. Από πλευράς Κ.Μ. απ’ όσο ξέρω δεν υπήρξε η παραμικρή αντίδραση. Ως εντελώς μέσος άνθρωπος σε όλα μου, δεν μπορώ να βρω άλλο τρόπο ανάγνωσης και ερμηνείας αυτής της σιγής από αυτόν που σκεφτόμαστε όλοι εδωμέσα.

  194. Γιάννης Ιατρού said

    194: να προσέξεις την ορθογραφία σου. ΓεΟργιάδης γράφεται 😋

  195. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    195# Η επίθεση ξεδιπλώνεται με καταπληκτική πάσα του Ιατρού και το Χτήνος με μνημειώδη ζογκλερική ενέργεια στέλνει τη μπάλα στην εξέδρα:

    Που λες διάβαζα προ ημερών πως ψόφησε ο Ράμσφελντ και σκέφτηκα, πάει κι αυτός, έγινε μακαρθίτης 😇

  196. Γιάννης Ιατρού said

    χαχα, να το σφυρίξεις σε κανένα σκιτσογράφο/γελοιογράφο, είναι πολύ καλό σούτ 🙂

  197. BLOG_OTI_NANAI said

    192: Δηλαδή επειδή οι άντρες του Ισλάμ γουστάρουν την ακαρία Σαρία με σεξισμό, ανισότητα και βία κατά των γυναικών, εμείς απαντάμε «ε, και τι να κάνουμε;»!

    Ε, δεν πάει έτσι… Έχουμε νόμους και οφείλουμε να ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την πλήρη απελευθέρωση της γυναίκας και όχι να καταφεύγουμε σε ανασήκωμα των ώμων. Δεν θα φτιάξουμε την κοινωνία σύμφωνα με τους φασίστες, αλλά οι φασίστες θα υποκύψουν στις απαιτήσεις της ισονομίας απέναντι στην γυναίκα.

    Θα ακούσαμε φαντάζομαι και για τα φαινόμενα ισλαμικής «αστυνομίας» στο κέντρο της Αθήνας. Ελέγχουν οι ισλαμοφασίστες στο δρόμο αν οι γυναίκες-δούλες υποτάσσονται όπως τις έχουν διατάξει αλλιώς επεμβαίνουν…

    ΥΓ
    Τα Νέα τώρα ζητάνε συγγνώμη… ( https://www.tanea.gr/2021/07/19/media/mia-syggnomi-gia-mia-aparadekti-kai-lanthasmeni-frasi/ )
    Αλλά τι είδους άνθρωπος ήταν αυτός που μπόρεσε να γράψει τέτοιο κείμενο ενώ έχει δολοφονηθεί με τόση βαρβαρότητα μια κοπέλα;…

  198. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αυτό που έχει σημασία για τη ζωή αυτών των γυναικών είναι να βοηθηθούν πραγματικά και όχι διά της βίαιης επιβολής του νόμου, που υποτίθεται θέλει να τις απελευθερώσει, ενώ στην ουσία τις καταδικάζει σε μεγαλύτερη σκλαβιά. Δεν είναι θέμα μοιρολατρίας, είναι θέμα ουσίας. Στη δημοκρατία πρέπει να τηρούνται ισορροπίες, ιδίως σε ευαίσθητα θέματα.

  199. Πέπε said

    198

    Ωραιότατη συγνώμη, χωρίς μισόλογα. Όποιος ποτέ βρεθεί στην ανάγκη να κάνει το ίδιο, έτσι πρέπει να το κάνει (να ζητάει συγγνώμη εννοώ).

  200. Γιάννης Ιατρού said

    Λιποθύμησε κι έπεσε πάνω στην ξιφολόγχη….

    Πάλι καλά που ήταν καρδιολόγος εκεί παρών (Γιώργο ΚΑτσέα, να πηγαίνεις τακτικά σε τελετές κλπ.😎) και σώθηκε το παιδί!
    …παρουσία του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Εορδαίας κ. Ιωάννη Χαρακτσή (καρδιολόγος)

  201. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ανυπόγραφο ήταν αυτό το έμεσμα; Κάποιος το έγραψε, αυτός δεν θα έχει συνέπειες; Ο Μπαλάσκας για ανάλογες παπαριές τέθηκε σε φιαθεσιμότητα. Ένα συγγνώμη και τέλος; Δεν ελέγχει κανείς τα κείμενα εκεί πέρα,πριν μολύνουν τον δημόσιο λόγο; Ή έχουν αναθέσει κι αυτήν την ευθύνη σε κάναν αυτόματο αρχισυντάκτη;

  202. Γιάννης Ιατρού said

    200: Ναι, αλλά περίμενα να έρθει πολύ νωρίτερα, κάπου 18 ώρες μετά την ανάρτηση ήρθε (18/7), περίμενα αυτό να γίνει μετά από πολύ λίγες ώρες, δεν έπρεπε να γίνει πρώτα τόσος ντόρος και να σηκωθεί τόση σκόνη!

  203. Μαρία said

    Νοσταλγικό άρθρο του 2013 για τους κολλητιρτζήδες με τίτλο : H παλιά ξεχασμένη «τέχνη» του κολλητηρτζή στα αθηναϊκά αστικά λεωφορεία
    και κατακλείδα: Όσοι έχετε δράσει στο παρελθόν ως κολλητηρτζήδες, απολαμβάνοντας τις πεταχτές καμπύλες της κυρίας μπροστάς σας ή έχετε πέσει θύματα κολλητηριού και το έχετε απολαύσει, ιδού μία ευκαιρία να αποτίσετε όλοι ένα φόρο τιμής στο περίφημο παράσιτο των αστικών συγκοινωνιών που έκανε τις διαδρομές με τρόλεϊ και λεωφορεία μία ξεχωριστή, γεμάτη περιπέτεια, ενοχλητική εμπειρία στην γκρίζα, θλιβερή μαγεία της αλλοτινής Αθήνας…
    Πηγή: iefimerida.gr – https://www.iefimerida.gr/node/134971

    202
    Επίσης ανυπόγραφο. Πιθανόν ο συντάκτης να ήταν θύμα που το απόλαυσε.

  204. Πέπε said

    203

    Πάσο, δεν έχω παρακολουθήσει τις λεπτομέρειες

  205. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση συνεχίζει την ίδια μέθοδο διαλεκτικής με την κοινωνία. Απειλές, τρομοκράτηση, επιβολή. Σε όλα τα πεδία.» Σε όλα όμως…Και με τα ΜΜΑ να «πυροβολούν» τους «απείθαρχους». Και όλος αυτός ο εσμός των …φιλελεύθερων δεν γούσταραν το σοβιετικό σύστημα, επειδή ήταν αυταρχικό. Μάλλον δεν ήταν όσο αυταρχικό θα το ήθελαν, τελικά.
    https://www.efsyn.gr/ellada/ekpaideysi/302952_timories-gia-ekpaideytikoys-kai-sholeia-eno-dinontai-yperexoysies-stoys

  206. Γιάννης Ιατρού said

    204: τι άλλο να περιμένεις από την Μέκκα της ενημέρωσης…

  207. θρεντ, που λένε:

  208. Γιάννης Ιατρού said

    206: Τσίπρα θα λέτε και θα κλαίτε… 🙂 🙂

  209. Γιάννης Ιατρού said

    208: Μόνο αυτό θα πω, να μην τους το συγχωρήσουν ποτέ τα παιδιά που χαντακώσανε, οι γελοίοι!

  210. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Τό γατόνι τῆς Pfizer. (Ἠλία, νομίζω πώς δέν φτάνει μιά τρίτη δόση. Τό λογικό εἶναι νά κάνουμε ΟΛΟΙ ἐμβόλιο κάθε τρίμηνο..)

    https://www.iefimerida.gr/ygeia/mosialos-poioi-tha-hreiastei-na-kanoyn-kai-3i-dosi-embolioy

  211. Γιάννης Ιατρού said

    211: Και στη γρίπη κάπως έτσι δεν είναι; Να δεις που στο τέλος θα βγεί Combi, «Κορωνογριπικό της χρονιάς»

  212. Νέο Kid said

    Πφφ!…πφφάιζερ και πράσινα άλογα!
    Δεν είχατε παρά να κάνετε το καλύτερο το Γιάνσεν που είναι και μια δόση και ξεμπερδεύεις και είναι αμερικάνικο! Εγγύηση!
    Το έκανα και τώρα δεν με κολλάει τίποτα! Ούτε σύφιλη!

  213. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Κορωνογριπευλογικό, Γιάννη! Καί σέ ποιό site δέν ἔχουν κοτσάρει τήν φρίκη τῆς εὐλογιᾶς ὥστε νά τρομοκρατήσουν τόν κόσμο γιά τόν ..κορονοϊό;

  214. Γιάννης Ιατρού said

    Σε λίγο θα έχουμε κι άλλα ωραία, γενικά αυτοί οι ανυπάκουοι είναι ένα πρόβλημα Γιώργο.


    Σύνταγμα, εμβολιασμός και Covid- 19
    Πρόσφατο, 6 ημερών 🙂

  215. Μαρία said

    208
    Τις προάλλες διάβασα ένα παράδειγμα παραλογισμού για το μαθηματικό Θεσ/νίκης που έχει συντελεστή 1,20 παρακαλώ. Η βάση όπως βλέπω στο εξελόφυλλο είναι 14,38.

  216. Μαρία said

    215

  217. dryhammer said

    Η μικρή (28) έκανε Γιάνσεν. Εγώ (57) τα 2 άστρα του Σενέκα. Η γυναίκα (48) κανένα, γιατί προ 5ετίας την έβαλαν με το ζόρι να κάνει αντιγριπικό και μια βδομάδα είχε το μπράτσο πρησμένο και πονούσε και τώρα δεν ψήνεται με τίποτα.

  218. Μαρία said

  219. dryhammer said

    219. Και πού ‘σαι ακόμα…

  220. sarant said

    215-217 Aυριανό θέμα

  221. ΣΠ said

    221
    Αύριο Τρίτη δεν έχει Δημήτρη Σαραντάκο;

  222. Μαρία said

    Η δεύτερη κυρία που θεωρεί απαραίτητη τη μουσική στη Μύκονο πρέπει να είναι Ιταλίδα.

  223. Μαρία said

    208
    Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.
    https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/353931_epistoli-pros-kerameos-me-20988-moria-apotyhimenos-aristos

    Κι άλλο θύμα του ειδικού μαθήματος. Ακολουθούν σχόλια ηλιθίων που δεν πήραν μυρουδιά απ’ το φετινό σύστημα.

  224. Μαρία said

  225. 225
    Τα ζιζάνια πάντως τα ξεριζώνει.

  226. Γιάννης Κουβάτσος said

    211:Μόσιαλος:το νέο κύμα της πανδημίας αφορά σε πολίτες μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος που δεν έχουν πρόσβαση στον εμβολιασμό.
    Γιατί δεν έχουν πρόσβαση; Τι σχέση έχει το εισόδημα;
    (Γιατρέ μου, πολύ μας τα μπερδεύουν οι συνάδελφοί σου και φοβάμαι πως στο τέλος μπορεί και να αποδειχτούμε μαλάκες όσοι σπεύσαμε να εμβολιαστούμε. Παίζει τέτοιο ενδεχόμενο; Γιατί τόσα ήξεις αφήξεις που σπέρνουν αμφιβολίες ακόμα και σ’ εμάς τους πιστούς των εμβολίων;)

  227. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλά να θεωρούν οι ερωτηθέντες τη ΝΔ χειρότερη από τον ΣΥΡΙΖΑ στα εργασιακά, αναμενόμενο και πού ‘σαι ακόμα…Αλλά και στην εγκληματικότητα; Νόμος και τάξη, χελόου;
    https://www.ethnos.gr/politiki/166746_megali-dimoskopisi-open-crash-test-kybernisis-antipoliteysis-gia-ola-ta-megala

  228. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Γιάννη, ὁ Μόσιαλος παίζει σέ τερραίν πού ἐμεῖς δέν μποροῦμε νά τά συλλάβουμε μέ τόν κοινό μας νοῦ. Ναί στόν ἐμβολιασμό, ὄχι στήν τρομοκρατία καί τά πρός τοῦτο χαλκευμένα ψευδοεπιστημονικά δεδομένα! (Θά ἔρθη κάποτε ὁ καιρός πού θά μάθουμε πολλά γιά τά νήματα πού κινοῦν αὐτούς τούς χρυσοκάνθαρους. Ἔσσεται ἦμαρ..)

  229. Μαρία said

    227
    Στις φτωχές χώρες αναφέρεται μετά το 2:40

  230. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    222 Οι Σωτήρες τελείωσαν, ένα τελευταίο βιβλίο δεν το έχω πρόχειρο.

  231. Μαρία said

    229
    Επειδή έβαλα το βίντεο, μπορείς να πεις σε ποιο σημείο ασκεί τρομοκρατία και γιατί διαφωνείς με την αναμνηστική δόση στους ανοσοκατεσταλμένους;

  232. Γιάννης Κουβάτσος said

    230: Α,οκ, αναφέρεται στους κατοίκους των φτωχών χωρών, τώρα βγάζει νόημα.
    Γιώργο, αυτό που είπες με εκφράζει: Ναι στον εμβολιασμό, όχι στην τρομοκρατία (και για λόγους αρχής και γιατί στην πράξη οδηγεί στα αντίθετα προς τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα).

  233. Μαρία said

  234. BLOG_OTI_NANAI said

    Άλλη μια αφορμή για να αγανακτώ με τους τουίτερς:

    Κοίτα τι γράφει με δασκαλίστικο ύφος για ένα πανευρωπαϊκό φαινόμενο λες και απευθύνεται σε λοβοτομημένους…. Στις σκανδιναβικές χώρες τότε ρε ηλίθιε γιατί έχουν γυναικοκτονίες;

  235. Πεντακόσιοι άνθρωποι απαντάν από κάτω, τι πα να πει «να αγανακτώ με τους τουίτερς»!

  236. BLOG_OTI_NANAI said

    235: Στην ίδια λούμπα έπεσε και ένας κωμικός με ανάρτηση του, ενθυμούμενος τις ελληνίδες που έπλεναν πιάτα και τους ελληνάρες άντρακλες να καπνίζουν… Όμως, σήμερα δεν ζούμε στο 1950… Έχουμε πρόσβαση σε πλήθος στατιστικών και γνωρίζουμε ότι αυτά είναι μακακίες διότι η ενδοοικογενειακή βία ως φαινόμενο υπάρχει παντού στην Ευρώπη, και σε χώρες που είχαν πολύ πιο αμβλημένα έμφυλα πρότυπα. Αλλά στη χώρα που πρότυπο δημόσιας αποψάρας έχει ο καθένας, χαιρετίσματα.
    Κι εμένα ο πατέρας μου από χωριό ήταν, η μάνα μου έκανε όλες τις δουλειές, ο πατέρας μου μόνο εργαζόταν, ήταν πολύ δυναμικός, και όχι μόνο βία δεν άσκησε ποτέ, αλλά τη λέξη «γκόμενα» δεν την άκουσα ποτέ από το στόμα του, και ακόμα και όταν βγαίναμε μαζί έφηβος εγώ και με παρατηρούσε αν κοιτάω τα κορίτσια, ούτε μια κουβέντα υποτιμητική προς κοπέλα ή γυναίκα δεν άκουσα ποτέ.

    Βεβαίως, αυτό που για κάποιους οφειλόταν στον χαρακτήρα τους, μπορεί σήμερα να γίνει και παιδεία. Αλλά ξέρουμε ότι ποτέ, δεν θα μπορέσουν όλοι να γίνουν φορείς αυτής της παιδείας διότι το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό.
    Όσοι μάλιστα μιλούν απλώς για στερεότυπα χάνουν το δάσος. Κανένα στερεότυπο από μόνο του δεν αποτελεί αιτία βίας ή γυναικοκτονίας. Τιθάσευση της εξουσίας και κτητικότητας που γεννά η δύναμη πρέπει να είναι ο πρώτος στόχος. Διότι, όταν υπάρξει θέληση για αντρική βία κατά της γυναίκας, η γυναίκα -αν δεν είναι εκπαιδευμένη…- είναι ανυπεράσπιστη, εκτός αν δεχτούμε ότι όλες οι γυναίκες που βιάζονται ή δολοφονούνται, το επιθυμούν.

    Ποιος μπορεί να επιθυμήσει να κατέχει πράγματα; Ενστικτωδώς είναι μόνο αυτός που μπορεί. Και ακριβώς επειδή μπορεί, επιθυμεί να κατέχει. Διότι ο ίδιος άνθρωπος, απέναντι σε έναν ισχυρότερο, χάνει αμέσως την οποιαδήποτε σκέψη να επιθυμεί ή να κατέχει. Ο άντρας όμως απέναντι στη γυναίκα, αισθάνεται ότι μπορεί.
    Ο στόχος λοιπόν είναι να μην υπάρχει θέληση για τη βία αυτή, και αυτό να γίνει τόσο βαθύ βίωμα, ώστα να προκύπτει ως μονόδρομος, ως αυτονόητη εξέλιξη κάθε σύγκρουσης μόνο η λεκτική αντιπαράθεση και τίποτα πέρα από αυτό.

  237. BLOG_OTI_NANAI said

    236: Εϊδες μήπως ότι το συγκεκριμένο άτομο αριθμεί: 7,340 Following – 7,258 Followers;!
    Όταν μπορείς και γράφεις τέτοιες ηλιθιότητες, γιατί να έχεις 7,258 Followers;!
    Αυτό είναι το πρόβλημα…

  238. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @232. Ὅταν ξελασκάρω ἀπό τίς ὑποχρεώσεις τῆς κλινικῆς, θά τά ποῦμε. (Τρομοκρατία εἶναι κάθε ἀφόρητο διοικητικό μέτρο, τρομοκρατία εἶναι ἡ ἐκφοβιστική διαχείριση καί στρεβλή παρουσίαση τῶν ὑπαρχόντων κλινικῶν δεδομένων, τρομοκρατία εἶναι ἠ ἐπιβολή κανόνων ἐμβολιασμοῦ πού δέν ὑπαγορεύονται ἀπό ὁριστικά ἐπιστημονικά συμπεράσματα- καί τέτοιες τρομοκρατίες τίς ἀσκοῦν πολλοί, πάρα πολλοί!)

  239. Γιάννης Ιατρού said

    239: Κοίτα μην μας βγεις τίποτα αναρχικός, ε; 🙂 🙂 🙂

  240. ΓΤ said

    240@

    Πω, ρε μαν, και μετά από αυτή την τροπή, θα παίξει μποστάνι-κολεκτίβα

  241. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @240. Φίλε Γιάννη, τίς φιλτραρισμένες προσωπικές μου ἀλήθειες (ἰατρικές καί ἄλλες) δέν τίς νοθεύω μέ ΚΑΜΙΑ πολιτική γραμμή/ἔνταξη. 🙂

  242. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    239 (που πάει και στο σημερινό -για την υποχρεωτικότητα- νήμα)
    >>τρομοκρατία εἶναι ἠ ἐπιβολή κανόνων ἐμβολιασμοῦ πού δέν ὑπαγορεύονται ἀπό ὁριστικά ἐπιστημονικά συμπεράσματα-

    κατόπιν αυτού,μήπως στο undigested ταιριάζει το «μη οριστικά» ;

  243. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @243. Διστάζω νά συμφωνήσω ἐπειδή ἡ ἔκφραση «μη οριστικά» προϊδεάζει σέ μιά πρακτικά προβλεπτή κατάληξη, δηλ. εἴμαστε σχεδόν βέβαιοι γιά τό πού θά καταλήξουμε ἀλλά μᾶς ὑπολείπεται μιά ὁλοκληρωμένη ἐπεξεργασία τῶν δεδομένων. Τά undigested δεδομένα, ὅμως, συνιστοῦν μόνο ἀφορμή γιά σχεδιασμό μελετῶν ἀναμφισβήτητης ἀποδεικτικῆς ἀξίας. Μέ ‘ἄλλα λόγια, τά συμπεράσματα ἀπό τίς καλά σχεδιασμένες μελέτες (digested 🙂 )μπορεῖ νά εἶναι -ἀποκαρδιωτικά- ἀντίθετα ἀπό τίς πρῶτες (undigested) ἐντυπώσεις.

  244. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Μερικώς επεξεργασμένα, ακαταστάλακτα, αν δεν έχει ειπωθεί πιό πάνω.

  245. Γιάννης Κουβάτσος said

    242: Με την ευκαιρία, Γιώργο, έχεις διαβάσει αυτό;
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.politeianet.gr/books/9786188352315-michea-jean-claude-magma-tzortz-orgouel-enas-suntiritikos-anarchikos-281570&ved=2ahUKEwjE_sPap_HxAhVz_7sIHQL5AdEQFjAAegQIAxAC&usg=AOvVaw0SgJY-QmWBeUUh8_lvi5Ok
    Αν όχι, το συστήνω.

  246. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και μια πολύ ενδιαφέρουσα κριτική σε μια σειρά δοκιμίων του:

    Click to access ce9dceafcebacebfcf82-ce9aceb1cf83cf86ceafcebaceb7cf82-cea4ceb6cebfcf81cf84ceb6-ce8ccf81ceb3cebfcf85ceb5cebb.pdf

  247. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και μια απορία: Γιατί στον καθ’ ομολογίαν της Φολεγάνδρου δεν φόρεσαν αλεξίσφαιρο γιλέκο και δεν τον συνόδευαν 18 ρόμποκοπ κατά τη μεταγωγή του, όπως συνέβη με τον καθ’ ομολογίαν των Γλυκών Νερών; Δεν προσφέρεται για σόου η περίπτωσή του, κύριε Μιχάλη;

  248. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @246. Πράγματι, φαίνεται ἐνδιαφέρον Γιάννη. (Στήν ἑπόμενη παραγγελία πρός «Πολιτεία»! 🙂 )

  249. Μαρία said

    226

  250. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    250# Στα σχόλια από κάτω κάποιος λέει για τον σύντροφο Μπρέζνιεφ 🙂

  251. Θρασύμαχος said

    της 15χρονης Γωγούς https://www.iefimerida.gr/ellada/thanatos-15hronis-gogoys-stoiheia-giatro-epembasi

  252. sarant said

    252 Ωχ την κακομοίρα…

  253. spyridos said

  254. Γιάννης Ιατρού said

    254: Θα λυσσάξει ο Πλεύρης κι ο Άδωνις…

  255. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

  256. sarant said

    256 Για τον ρουφιάνο δεν λέτε τίποτα, όμως.

  257. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Υποκριτές Νίκο, τι περιμένεις…

  258. Γιάννης Ιατρού said

    257: Σκέτο μπερδευόμαστε, αλλά άμα πείς «Εθνικό Ρουφιάνο», αμέσως κάνει κλικ….

    https://independentnews.gr/από-πότε-υπάρχουν-ρουφιάνοι/

  259. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    250, 251
    Το σκαρώσανε ήδη.

    http://tsak-giorgis.blogspot.com/2021/07/blog-post_872.html

  260. Μαρία said

    Αλήθεια https://www.google.com/search?q=%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82+%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%86%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CF%82&client=firefox-b-d&sxsrf=ALeKk03uYoHSmcqRGS4YDD74lSmSqZPKEg:1626985878581&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi4gOPawvfxAhVL_rsIHWuTCMMQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1366&bih=596

  261. Διονύσης said

    Κάποιες σκέψεις με αφορμή την λέξη «γιαουρτοσκόρδιον», η οποία υπάρχει στον φανταστικό διάλογο ο οποίος συνοδεύει το σχετικό με τα σουβλάκια, απόκομμα εφημερίδας του 1968.
    Νομίζω ότι, η συγκεκριμένη σύνθετη λέξη, με την λόγια αύρα της, εξυπηρέτησε σεναριακή ανάγκη τηλεοπτικής σειράς των τελών της δεκαετίας του ΄90 και έκτοτε επικράτησε.

    Πρόκειται για προσδιοριστική σύνθετη λέξη, όπου το ένα συνθετικό (σκόρδο) προσδιορίζει και το το άλλο (γιαούρτι) προσδιορίζεται.Το τζατζίκι είναι γιαούρτι με σκόρδο, οπότε, όπως το ψωμί με σκόρδο λέγεται σκορδό-ψωμο και όχι ψωμό-σκορδο, το ψωμί με λάδι λέγεται λαδό-ψωμο και όχι ψωμό-λαδο (το οποίο θα σήμαινε λάδι από ψωμί, κατά το ελαιό-λαδο), έτσι και το γιαούρτι με σκόρδο πρέπει να λέγεται σκορδο-γιαούρτιον ή έστω σκορδο-γιάουρτο.
    .
    Με την ίδια λογική, πιο σωστός μοιάζει ο «κεφαλό-πονος» (όπως η «κεφαλ-αλγία») από τον κακόηχο «πονο-κέφαλο» και αντίστοιχα ο «κοιλό-πονος» από τον εκτρωματικό «πονό-κοιλο».

  262. sarant said

    262 Το αν μια λέξη είναι κακόηχη, πάντως, είναι κάτι υποκειμενικό. Επίσης, συχνά οι κανόνες αυτοί παραβιάζονται. Λέμε ιπποπόταμος (από τα αρχαία) και όχι ποταμόϊππος.

  263. Μαρία said

    263
    https://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/structure/page_057.html#p093

  264. Πέπε said

    Διάφοροι πόνοι όντως περιγράφονται με λέξεις σχηματισμένες όχι κανονικά. Εκτός από τον πονοκέφαλο και τον πονόκοιλο είναι και ο πονόδοντος, και ο πονόλαιμος. Πέρα από αυτό όμως, που δείχνει να έχει μια συστηματικότητα, είναι υπερβολή να πούμε ότι επειδή ο ιπποπόταμος είναι σχηματισμένος ανάποδα, γι’ αυτό οι κανόνες παραβιάζονται «συχνά».

    Για σύνθετες λέξεις που δεν υπάρχουν αλλά για κάποια εκφραστική ανάγκη τις σχηματίζουμε ευκαιριακά, είναι στάνταρ ποιο συνθετικό θα είναι πρώτο και ποιο δεύτερο.

  265. Γιάννης Ιατρού said

    Πού ΄στε δάσκαλοι και καθηγητάδες; Δεν ντρέπεστε να βάζετε βαθμό 2 στα παιδιά και να διασύρεται πανελληνίως η γυναίκα;

  266. sarant said

    265 Είναι τα φιλο- όπου επίσης έχεις πολλά ζευγάρια (ζωόφιλος-φιλόζωος, μουσόφιλος-φιλόμουσος κτλ.) και θα βρούμε κι άλλα αν σκεφτούμε.

  267. Διονύσης said

    263
    Κι όμως, θα ήταν πιο λογικό να λέμε ποταμό-ιππος (ίππος του ποταμού) όπως λέμε ποταμό-πλοιο, ποταμό-ψαρο κλπ. Όπως λέμε νερό-φιδο (και όχι φιδό-νερο), νερο-χελώνα κλπ.
    Ανακαλώντας πρόχειρα στο μυαλό μου σύνθετες λέξεις από δύο ουσιαστικά όπου το ένα προσδιορίζεται από το άλλο, δυσκολεύομαι να βρω κάποιες που σχηματιστεί ανάποδα όπως ο ιππο-πόταμος, ο πονό-λαιμος κλπ. Ο άτυπος (δεν ξέρω αν υπάρχει κανονικός) κανόνας, είναι, ως δεύτερο συνθετικό, να τοποθετείται το ουσιαστικό το οποίο δείχνει τι είναι αυτό που εκφράζει η λέξη.
    πχ
    ποταμό-πλοιο = πλοίο (του ποταμού)
    κυλινδρο-κεφαλή = κεφαλή (του κυλίνδρου)
    αυλό-πορτα = πόρτα (της αυλής)
    γαϊδουρ-άγκαθο = αγκάθι (που τρώγεται από το γαϊδούρι, υποθέτω…)

  268. Μαρία said

    268
    Για τον ανάποδο ιπποπόταμο δες 264.

  269. Διονύσης said

    269
    Χθες δεν άνοιγε ο σύνδεσμος. Μόλις το είδα.

    Ευχαριστώ!

  270. ΣΠ said

    Και το «φιλέλληνας» ανάποδο είναι.

  271. Μαρία said

    267, 271
    Το φιλο- έχει ρηματικό χαρακτήρα, αυτός που φιλεί.
    https://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/structure/page_051.html#p076

  272. NESTANAIOS said

    262. Εγώ δεν θα συμφωνήσω ούτε με το «λαδόψωμο» ούτε με το «ψωμόλαδο». Το ένα είναι το λάδι του ψωμιού και το άλλο είναι το ψωμί του λαδιού. Εδώ δεν θέλουμε γενική αλλά δοτική και το σωστό είναι λαδίψωμο, ψωμί με λάδι. Συμφωνώ με το «κεφαλόπονο» και «κοιλόπονο». Ζωόφιλος και όχι φιλόζωος. Ελληνόφιλος και όχι φιλέλληνας.

    272. Υπεκφυγή. Στο γόνατο. Μου θυμίζει εργασία του Χοιροβοσκού περί ρηματικών κανόνων που ξεκινά με πέντε υπέροχες σελίδες και μετά συνεχίζει με 250 σελίδες με ανοησίες. TLG. 4093.001

    265. Πέπε
    Θα σου πω κάτι για τον ίππο. Η ετυμολογία απορρίπτει την ύπαρξη δύο ίδιων στοιχείων σε μία συλλαβή και μας αναγκάζει να αναζητήσουμε άλλες μεθόδους ετυμολογίας. Ο ίππος ανήκει στην αρχαία κλίση (3η) και κλίνεται όπως η Παλλάς. Το «ς» είναι η πτωτική κατάληξη και πριν το «ς» υπάρχει ένα «δ» το οποίο έχει αποβληθεί στην ονομαστική και επανέρχεται στις άλλες πτώσεις.

    Παλλά-ς Ίππο-ς (Θα μπορούσαν να είναι «Παλλάζ» και «ίπποζ»)
    Παλλάδ-ος Ίπποδ-ος
    Παλλάδ-ι Ίπποδ-ι
    Παλλάδ-α Ίπποδ-α

    Το θέμα είναι «ίπποδ» και η συλλαβές είναι ιπ – ποδ.
    Το «ι» είναι επιτατικό μόριο.
    Το «π» καταγράφει το στοιχείο της πίεσης.
    Και έχουμε ιπ – ποδ. Επιτεταμένη (μεγάλη) πίεση επί των ποδών.
    Και έτσι ετυμολογείται ο ίππος.
    Κάνε αντικαταστάσεις σε ομηρικούς στίχους και θα δεις ότι δεν αλλάζει τίποτα στο μέτρο. Και αν αλλάζει κάτι είναι προς το καλύτερο.

  273. Pedis said

    # 180 – «Πρώτα», «Αρχικά», άντε «πρώιμα» δεδομένα από «προκαταρακτική ανάλυση» που τελικά, μάλλον, επιβεβαιώνεται …

    https://www.efsyn.gr/epistimi/iatrika-themata/304228_sars-cov-2-pos-kai-giati-nosoyn-emboliasmenoi-kata-toy-koronoioy

    Η πιθανότητα να μολυνθεί κάποιος μετά από έκθεση στον ιό 14 ημέρες αφού έχει λάβει και τις δύο δόσεις των εμβολίων που υπάρχουν στην Ελλάδα είναι μέχρι τρεις φορές μικρότερη [ …Σημ. ? μόνο ! …] από ό,τι αν δεν είχε εμβολιαστεί. Στη συνέχεια, αφού μολυνθεί ένας εμβολιασμένος, η πιθανότητα να νοσήσει βαριά είναι μειωμένη κατά οκτώ φορές από ό,τι αν δεν είχε εμβολιαστεί.

    Στην πράξη αυτό μεταφράζεται για τον εμβολιασμένο σε μία εξαιρετικά μικρότερη πιθανότητα να καταλήξει στο νοσοκομείο, σε ΜΕΘ ή να πεθάνει εξαιτίας της λοίμωξης με τον ιό.
    Εμβόλια και νέα στελέχη κορονοϊού

    Αναφερόμενοι στο γεγονός ότι τον τελευταίο καιρό υπάρχουν παραδείγματα ανθρώπων που έχουν εμβολιαστεί αλλά έχουν κολλήσει τον ιό, και αν αυτό σημαίνει ότι τα εμβόλια έχουν χάσει την ισχύ τους έναντι των νέων στελεχών ή ότι τα εμβόλια δεν προσφέρουν προστασία, οι Γκίκας Μαγιορκίνης και Θάνος Δημόπουλος επαναλαμβάνουν ότι τα εμβόλια μειώνουν την πιθανότητα να μολυνθεί κάποιος αλλά δεν τη μηδενίζουν.

    Εξηγούν ότι σε έναν πληθυσμό που έχει εμβολιασθεί το 70% πλήρως και με δεδομένο ότι μειώνεται η πιθανότητα μόλυνσης τρεις φορές ως αποτέλεσμα του εμβολιασμού, αναμένουμε φυσιολογικά το 40% των διαγνώσεων να αφορά εμβολιασμένους και το 60% να αφορά μη εμβολιασμένους.

    Συνεπώς η συνδρομή του εμβολιασμού σε αυτό το παράδειγμα (70% πλήρως εμβολιασμένοι) είναι η παραδοχή ότι αν δεν είχε γίνει εμβολιασμός ο αριθμός των κρουσμάτων θα ήταν τουλάχιστον τρεις φορές υψηλότερος (χωρίς να λαμβάνουμε υπόψιν ότι οι εμβολιασμένοι έχουν πολύ μικρότερη πιθανότητα να μεταδώσουν τον ιό όταν κολλήσουν και άρα ο αριθμός των κρουσμάτων θα ήταν κατά πολύ υψηλότερος αν δεν είχε γίνει ο εμβολιασμός).

    Πρόκειται, λοιπόν, για μία δραματική μείωση καταρχήν στον αριθμό των κρουσμάτων. Επιπλέον, αυτό το 40% των εμβολιασμένων που έχουν μολυνθεί έχουν σημαντικά μικρότερη πιθανότητα να νοσήσουν βαριά, συνεπώς πολύ λίγοι από αυτούς θα οδηγηθούν σε νοσοκομεία, Μονάδες Εντατικής Θεραπείας ή θα καταλήξουν.

  274. ΝΕΣΤΑΝΑΙΟΣ said

    273. Εγώ θα διαφωνήσω στο εξής. Ο ίππος δεν μπορεί να γράφεται με «ο» ενώ έχει αποβληθεί στοιχείο από το θέμα. Το θέμα είναι «ιπποδ» και αν αποβληθεί το «δ» πρέπει να εκταθεί το «ο» σε «ω» για να έχουμε ίππως. Ίππως, ίπποδος. Αν δεν αποβάλλουμε το «δ» και το ενσωματώσουμε με το πτωτικό «ς» τότε διατηρούμε το «ο» και έχουμε «ίπποζ». Ίπποζ, ίπποδος. Και αυτό το «ίπποζ» οδήγησε στο «ίππος» και στην συνέχεια στο «ο ίππος», «του ίππου» και η ετυμολογία δηλητηριάστηκε.

    274. Τα λεφτά είναι πολλά. Τον ακριβή αριθμό θα τον μάθουμε μετά από πολλά χρόνια.

  275. 275# Επειδή δεν καταλαβαίνουμε τίπποτα από τη θεωρία, μίππως ιππάρχει πουθενά τιππωμένη σε χαρτί να τη διαβάσουμε? Θα σου είμαστε ιππόχρεοι. Ίππα και ελάλησα.

  276. Pedis said

    # 276 – Το θυμάσαι το ανέκδοτο με τα υποβρύχια που αναδύονται και εμφανίζονται οι κυβερνήτες στους πυργίσκους και διαμείβεται ο εξής διάλογος;

    – 4!
    – 2!
    – Τι 2?

    και καταδύονται ταυτόχρονα.
    😆

  277. Όχι, δεν το ήξερα 😂

  278. Πέπε said

    @273, 275

    Συγγνώμη, είστε δύο συγχωριανοί, Νεσταναίος και Nestanaios, και διαφωνείτε για το -ο- του ίπποδος παραμένοντας σύμφωνοι στα υπόλοιπα; Ή ο ίδιος ο γνωστός, με λάθος νούμερο σχολίου;

  279. 277
    -Πόσα;
    -Πέντε!
    -Τι πέντε;
    -Τι πόσα;

  280. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    280# Α, αυτό το ήξερα 🙂

  281. ΝΕΣΤΑΝΑΙΟΣ said

    279.
    Συ πρέπει να το ξέρεις. Κάνεις λάθος εσκεμμένα για να δεις αν σε παρακολουθούν οι μαθητές.

  282. Pedis said

    # 280 (281 😆) – Ίσως το είχα αλλάξει από τότε που το άκουσα και, προφανώς θυμάμαι τη δική μου βερσιόν. 😃

  283. Πέπε said

    @262, 265 κλπ σχετικά με τα ανάποδα σύνθετα (ιπποπόταμος αντί ποταμόιππος κλπ.):

    Βρήκα άλλο ένα: το «αφρόλουτρο», όταν σημαίνει προϊόν, υγρό σαπούνι. Το αφρόλουτρο ως διαδικασία είναι λουτρό με αφρούς, άρα κανονικά σχηματισμένο. Το αφρόλουτρο όμως ως προϊόν είναι αφρός για λουτρό, ή τέλος πάντων κάτι που αφρίζει και είναι για το λουτρό, άρα λάθος σχηματισμένο. Προφανώς ακολουθεί το bath foam, αλλά επειδή το «λουτρόαφρο» θα ακουγόταν παράξενο (γιατί όμως; κυρίως επειδή ήδη υπάρχει το «αφρόλουτρο», έστω και με άλλη σημασία), το είπαν αφρόλουτρο.

    Η άλλη εκδοχή είναι η μετωνυμία: να ονόμασαν «αφρόλουτρο» το προϊόν που είναι για να κάνεις αφρόλουτρο. Πολύ φτωχή έμπνευση, σαν το σαμπουάν να το λέγανε «λούσιμο».

    (Εξάλλου, δεν ξέρω: χρησιμοποιεί κανείς το αφρόλουτρο για να κάνει στ’ αλήθεια αφρόλουτρο; Ο κόσμος με ντους πλένεται. Γεμάτη μπανιέρα μόνο στις ταινίες έχω δει. Και μη μιλήσω γι’ αυτή τη μούφα που πίνουν κρασιά στο ψηλοτάκουνο, καπνίζουν, διαβάζουν βιβλία κλπ., με άφατη απόλαυση και κυρίως χαρακτηριστική άνεση. Πήγα να το κάνω μια φορά, τα ‘κανα όλα μουνί, χάλασα το βιβλίο, και δεν υπάρχει τίποτε απολαυστικό στο ντουμάνι ενός τσιγάρου μέσα σε μπάνιο γεμάτο υδρατμούς – αλλά ευτυχώς βράχηκε αμέσως κι έσβησε… Τέλος πάντων, αυτά για τη σειρά των συνθετικών.)

  284. sarant said

    284 Ο Τζέρεμι Φλιντ, αριστοκράτης μπριτζέρ, είχε ακυρώσει κάποτε τη συμμετοχή του σε ένα τουρνουά διότι του είχαν δώσει δωμάτιο με ντουζιέρα και «στη ντουζιέρα δεν μπορείς να καπνισεις πούρο».

  285. ΣΠ said

    284
    Ο Ντάλτον Τράμπο έγραφε τα σενάρια στην μπανιέρα, καπνίζοντας και με την γραφομηχανή πάνω σε μια σανίδα.

  286. Πέπε said

    285

    Μπορείς, με ομπρέλα. Αλλά οκέι, ας δεχτούμε ότι δεν μπορείς: πάντως ούτε στην μπανιέρα μπορείς. Κι εγώ έβαλα σανίδα και ακουμπούσα διάφορα, αλλά είναι αδύνατον να κρατήσεις τα χέρια σου στεγνά και χωρίς σαπουνάδα, και κατ’ επέκταση και τα πράγατα που κρατάς ή αγγίζεις.

    Η όλη προσπάθεια δεν είχε τίποτε το χαλαρωτικό, ήταν εκνευριστική. Κάνεις κάποιο λάθος και πρέπει να σκουπίσεις τα χέρια σου; Πρέπει να κρατάς την πετσέτα με ειδικό τρόπο για να μην πέφτει η άκρη της στο νερό. Θες μετά να πας να την αφήσεις κάπου; Γιά να σε δω πώς θα βγεις με τη σανίδα, φορτωμένη πράγματα, μες στη μέση! Και μετά πώς ξαναμπαίνεις; Στήνεις πρώτα τη σανίδα με τα πράματα και μετά γλιστράς από κάτω με γιόγκα, ή πρώτα μπαίνεις και μετά σκύβεις έξω για να πιάσεις τη σανίδα, να την κρατάς με το ένα χέρι για να μην τη ρίξεις με τα γόνατα, και με το άλλο να πιάνεις ένα ένα τα πράγματα;

    Ίσως είναι θέμα εμπειρίας, ή ίσως οι αριστοκράται μπριτζέρ να παρακολουθούν ειδικά μαθήματα, αλλά γεγονός παραμένει ότι η παραμικρή κίνηση απαιτεί σχεδιασμό που μάλλον σκακιστής πρέπει να ‘σαι (να προβλέπεις δέκα κινήσεις μετά).

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: