Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ποιος είναι μπούμερ;

Posted by sarant στο 22 Ιουλίου, 2021


Είδαμε χτες πώς ο αρθρογράφος Πάσχος Μανδραβέλης, θέλοντας να αστειευτεί με μια διαφήμιση που είδε στον ιστότοπο της Αυγής, κατάφερε να γίνει ρεζίλι στο Τουίτερ επειδή έδειξε την άγνοιά του για το πώς λειτουργεί αυτό το είδος διαδικτυακών διαφημίσεων.

Ανάμεσα στους πολλούς χαρακτηρισμούς που εκτόξευσαν διάφοροι χρήστες κατά του Π. Μανδραβέλη, ο συχνότερος ήταν «μπούμερ», π.χ. «Eίσαι ο ορισμός του μπούμερ» ή «Επιμένει ο μπούμερ. Κατέβασε το AdBlock και σταμάτα να ξεφτιλίζεσαι» ή «Μάθε κι εσύ και ο άλλος ο μπούμερ πώς δουλεύουν τα Google Ads που μου θες να φέρεις και επενδύσεις» (αυτό απευθυνόταν στον υπουργό Άνευ Ανάπτυξης κ. Άδωνη Γεωργιάδη, ο οποίος επιδοκίμασε το τουίτ-γκάφα του Π.Μ. χαρακτηρίζοντάς το «κορυφαίο» και χωρίς να εννοεί «κορυφαία γκάφα»).

Σκεφτόμουν από πριν να αφιερώσω άρθρο στη λέξη αυτή, οπότε τώρα που βρήκα αφορμή περνάω στην πράξη. Μπούμερ λοιπόν είναι μειωτικός χαρακτηρισμός από νεότερο χρήστη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προς πιο ηλικιωμένο. Η φράση φυσικά έχει περάσει και στην πραγματική ζωή. Έχω ακούσει παράπονα πολλών ηλεφίλων που έχουν παιδιά στην εφηβεία ή την πρώτη μετεφηβεία, ότι τα παιδιά τους συνηθίζουν να κλείνουν τους διαξιφισμούς μαζί τους με τη φράση «Οκέι, μπούμερ» (για την οποία θα πούμε πιο κάτω) ή να τους αποκαλούν «μπούμερ».

Μπούμερ είναι ο αγγλοσαξονιστί boomer, baby-boomer που θα τον έλεγε ο κ. Μπαμπινιώτης. Εν αρχή λοιπόν ην το baby boom, η εκρηκτική αυξηση των γεννήσεων στον δυτικό κόσμο μετά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο, που, όσον αφορά τις ΗΠΑ, μπορείτε να τη δείτε σε αυτό το διάγραμμα.

Σε ανύποπτο χρόνο, όταν είχε χρειαστεί να αποδώσω το baby boom το είχα πει «πληθυσμιακή έκρηξη» και το baby boomer «γενιά της πληθυσμιακής έκρηξης». Βέβαια τέτοιες αποδόσεις ταιριάζουν σε πιο επίσημα κείμενα -στον δημοσιογραφικό λόγο πολύ συχνά βλέπουμε τον ξένο όρο αμετάφραστο («μπέιμπι μπούμερ») ή και αμετάγραπτο (baby boomer).

Ποιοι είναι οι μπέιμπι μπούμερ; Έχω δει να χαρακτηρίζονται έτσι οι γεννημένοι από το 1946 έως το 1950, αλλά αυτός ο ορισμός είναι υπερβολικά στενός. Η διεθνής συναίνεση πλαταίνει πολύ περισσότερο τον όρο, αφού δέχεται ότι μπέιμπι μπούμερ είναι οι γεννημένοι από το 1946 έως το 1964 (η ελληνική Βικιπαίδεια περιέργως δέχεται το 1946-1962). Βέβαια, μετά το 1960 οι γεννήσεις, αν δείτε το παραπάνω διάγραμμα, είχαν πέσει αισθητά, αλλά οι περισσότεροι μελετητές δέχονται το διάστημα 1946-64 για την οριοθέτηση της γενιάς.

Στην Ελλάδα, έχουμε τον όρο «Γενιά του Πολυτεχνείου» ο οποίος περίπου ταυτίζεται με τους μπέιμπι μπούμερ. Ο Σαββόπουλος έχει τραγουδήσει «εμείς, του 60 οι εκδρομείς», παρόλο που, αν το δούμε αυστηρά, ο ίδιος οριακά δεν είναι μπέιμπι μπούμερ αφού γεννήθηκε το 1944. Ο Πάσχος Μανδραβέλης, γεννημένος το 1963, οριακά είναι, τουλάχιστον σύμφωνα με τον διεθνή ορισμό. Κι εγώ είμαι, και δεν ντρέπομαι γι’ αυτό.

Πώς φτάσαμε από τους μπέιμπι μπούμερ στους μπούμερ; Αφενός και βεβαίως με συντόμευση του όρου, αλλά για τη δημοτικότητα του όρου «μπούμερ» καθοριστικό ρόλο έπαιξε η παγκοσμίως διάσημη φράση Ok, boomer, που υπήρχε μεν από πιο παλιά, αλλά έγινε ακαριαία γνωστή στα πέρατα του κόσμου όταν χρησιμοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2019 σε ένα βίντεο στο Τικ Τοκ.

Θα το μεταφράζαμε «Εντάξει, μπάρμπα», και υπονοεί ότι ο μπούμερ δεν μπορεί να καταλάβει επειδη ανήκει σε μια άλλη, παλιότερη γενιά. Ειδικότερα, χρησιμοποιείται για να υπονοήσει ότι ο μπούμερ είναι ανεπίδεκτος μαθήσεως σε σχέση με τις προόδους της τεχνολογίας ή ότι είναι τεχνοφοβικός, ότι είναι συντηρητικός, ότι έχει παρωχημένες αντιλήψεις ή ακόμα ότι έζησε σε μια περίοδο πολύ πιο εύκολη. Μια άποψη ή πράξη που θεωρείται τυπική για έναν μπούμερ λέγεται «μπουμεριά».

Πάντως, η φράση δεν έχει αποκλειστικό στόχο τους μπέιμπι μπούμερς, τους γεννηθέντες την περίοδο 1946-1964. Στη Βουλή της Νέας Ζηλανδίας τη χρησιμοποίησε μια βουλεύτρια γεννημένη το 1994 προς έναν βουλευτή γεννημένο το 1968. Και έχω δει να χρησιμοποιείται και προς νεότερους, όπως είπα πιο πάνω. Άλλωστε, θα θυμάστε πως όταν πηγαίναμε στο γυμνάσιο-λύκειο οι καθηγητές μας μάς φαίνονταν πολύ γέροι ενώ πολλοί ήταν απλώς σαραντάρηδες ή και νεότεροι.

Επίσης, όπως είπα, ο χαρακτηρισμός «μπούμερ» δεν είναι μόνο ηλικιακός. Κάποιος στο Τουίτερ έγραψε: Ο όρος μπούμερ μπορεί να χαρακτηρίζει μια συγκεκριμένη γενιά αλλά κυρίως είναι τρόπος ζωής. Είναι τάση. Μπούμερ λοιπόν είναι ο εγωκεντρικός, ο αλαζόνας, ο εγώ τα ξέρω όλα και μπορώ καλύτερα από όλους, ο υπερόπτης, ο βλάκας, ο ηλίθιος, ο άχρηστος. Το βάρος της κοινωνίας. Ο Πάσχος.

Να μην το εξατομικεύουμε τόσο. Μπούμερ μπορεί να είναι ο μεγαλύτερος που κοιτάζει αφ’ υψηλού και συγκαταβατικά τους νεότερους, που θεωρεί ότι όλα γίνονταν καλύτερα στην εποχή του (αν και εδώ υπάρχει η δικαιολογημένη νοσταλγία της νεότητας), ο θείος που θέλει «να καθίσει με τη νεολαία», ο θείος Αιμίλιος που τον λένε στα Κουραφέλκυθρα.

Εμείς εδώ στο ιστολόγιο είμαστε οι περισσότεροι (μπέιμπι) μπούμερ και βάλε, τουλάχιστον οι τακτικοί σχολιαστές, οπότε ίσως δεν είμαστε αντικειμενικοί σε σχέση με την αντιμπουμερική ρητορική των νεότερων. Αλλά ας δούμε τι λέει για τη φράση αυτή το slang.gr, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι συμφωνώ με όλα όσα γράφει:

Αν και δεν είναι αποκλειστικά ελληνική έκφραση, αλλά μάλλον διεθνής, η χρήση της έχει κατακλύσει τα κοινωνικά δίκτυα και αναφέρεται και από Έλληνες χρήστες. Η φράση χρησιμοποιείται με σαρκαστική διάθεση εναντίον οποιουδήποτε εκφράζει κάποια ξεπερασμένη ή παλιακιά άποψη. Η ελληνική απόδοση της έκφρασης βρίσκεται κάπου μεταξύ του «δε μας χέζεις ρε μπάρμπα» και του «ρε μπάρμπα, βγάλε το σκασμό επιτέλους, πήξαμε στη μαλακία».

Boomers είναι στην πραγματικότητα η γενιά των ανθρωπων οι οποίοι γεννήθηκαν κατά τα έτη 1946-1964, δηλαδή η γενιά που στην Ελλάδα μέχρι πρότινος, αναφέραμε ως «γενιά του Πολυτεχνείου». Συγκεκριμένα, μετά τον Β’ Π.Π. οι άνθρωποι ξεπατώθηκαν να καβαλιούνται, με αποτέλεσμα μια ταχεία παγκόσμια αύξηση των γεννήσεων (έγινε «μπουμ») εκείνη την περίοδο. Οι μπούμερς είναι η γενιά η οποία εδραίωσε με τις πράξεις της τον καπιταλισμό και κατέστρεψε μια για πάντα την περιβαλλοντική ισορροπία του πλανήτη, ενώ ταυτόχρονα χέστηκε στα γκαφρά.

Παιδιά των μπούμερς είναι οι millenials (μιλλένιαλς), άνεργοι και αποτυχημένοι (σύγχρονοι) τριαντάρηδες, των οποίων η ζωή καταδικάστηκε για πάντα στη λήθη από τις επιλογές των γονιών της, δηλαδή των μπούμερς (μπαμπά σ’αγαπώ κι ας τό’ριξες πασοκ, αχ). Οι μπούμερς για πολύ καιρό κορόϊδευαν και υποτιμούσαν τους μιλλένιαλς, κατακρίνοντάς τους μεταξύ άλλων και για «υπερευαισθησία», αν και στην πραγματικότητα, τα δεδομένα που παρέδωσαν στους μιλλένιαλς και που οι τελευταίοι κλήθηκαν να διαχειριστούν, ήταν τραγικά (επαγγελματικά, οικονομικά και κοινωνικά).

Οι μπούμερς, ως άλλοι θείοι που κάθονται με τη νεολαία, υποτίμησαν τις επόμενες γενιές, πράγμα που τελικά τους γύρισε μπούμερανγκ: όταν αναγνωρίστηκαν οι συνθήκες που οδήγησαν την ανθρωπότητα στο χείλος της ανυπάρξιας (πάνω στο οποίο ακόμη παραπέουμε), οι μπούμερς κρίθηκαν ως οι απόλυτα ένοχοι. Και πλέον ο παλιός καλός καιρός, αναγνωρίστηκε ως μούφα. Και πια οι μπούμερς έγιναν αντικείμενο χλευασμού και ειρωνίας.

Κλείνοντας να σημειώσω ότι: (α) η φράση έχει κατηγορηθεί από τους ίδιους τους μπούμερς ως ρατσιστική ηλικιακά -ageist, αγγλιστί (μαλιστα, οκ μπούμερ) και (β) η φράση, λανθασμένα, χρησιμοποιείται και εναντίον ανθρώπων μικρότερης ηλικίας, κυρίως από πιτσιρίκια εναντίον των Generation X (οι νεολαίοι των 90ς).

Επίσης, για να λέμε τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη, δεν τα κάνανε όλα λάθος οι δόλιοι. Στη γενιά αυτή οφείλεται το civil rights movement, το stonewall, το τρίτο φεμινιστικό κίνημα, το πασοκ… Ουπς, λάθος το τελεύταιο!

(Κάπως ανάλογα και σε ένα άλλο σλανγκουργείο).

Βέβαια, εγώ που είμαι μπούμερ θα έλεγα επίσης ότι η οικονομική ευημερία την οποία απόλαυσαν οι εργαζόμενοι στον δυτικό κόσμο την περίοδο 1945-75 (τα «τριάντα ένδοξα χρόνια» που λένε οι Γάλλοι), που τα απόνερά της έφτασαν μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 80, πριν επικρατήσει παντού ο θατσερισμός, οφειλόταν σε πολύ μεγάλο βαθμό στο αντίπαλον δέος, στην ύπαρξη του σοβιετικού συνασπισμού, που ανάγκαζε την αστική τάξη και τους εργοδότες των χωρών αυτών να μετριάζουν την απληστία τους.

Εσείς είστε μπούμερ;

158 Σχόλια προς “Ποιος είναι μπούμερ;”

  1. Κουνελόγατος said

    Καλημέρα.

  2. Καλό. Καλημέρες.

  3. Κουνελόγατος said

    Εγώ είμαι τζόβενο όπως είναι γνωστό.

  4. Aghapi D said

    Καλημέρα
    Ενδιαφέρον

    Ερώτηση: «δεν έχει αποκλειστικό στόχο τους μπέιμπι μπούμερς»
    Χρησιμοποιούμε τελικό σίγμα = κανόνας ξένης γλώσσας που δηλώνει πληθυντικό και στα Ελληνικά;

  5. ΘΝΣ said

    Αυτες οι τρεις γραμμες στο τελος εξηγουν συνοπτικα τα αιτια της σημερινης μιζεριας που κυριευει τον Δυτικο κοσμο μετα το «Τελος της Ιστοριας»…

  6. Β. said

    Εμείς generation X, αλλά συν τω χρόνω μπουμεριάζουμε (αυτή η σημερινή νεολαία δε σέβεται τίποτα, ούτε καν το παλιό ΠΑΣΟΚ το ορθόδοξο)

  7. Πέπε said

    Καλημέρα.

    Κοντεύει ο Αύγουστος που δε θα ‘χει ειδήσεις:

    Σήμερα, εισαγωγή σε μια νέα έννοια (για μένα πάντως νέα ήταν), που χρειάζεται τόσα λόγια για να εξηγηθεί, και που εκφράζει κάτι που υπήρχε από πάντα.

    Χτες, τι έγραψε ένας δημοσιογράφος κάπου αλλού και όχι εκεί όπου δημοσιογραφεί (αλλά αναφερόταν σε εφημερίδα, η οποία αφιέρωσε άρθρο της ύλης της, τουλάχιστον της ηλεκτρονικής, σε απάντηση!), όπου έκανε μια χοντρογκάφα κι έγινε ρεζίλι σε όσους το αντιλήφθηκαν.

  8. Νέο Kid said

    Εγώ δεν είμαι μπούμερ! Είμαι (πώς το πες…;) Generation X !
    Σήμερα την έμαθα τη λέξη και το διπλοτσέκαρα με την κόρη μου που φυσικά τον ήξερε τον όρο.
    Τη ρώτησα αν εγώ και η μάνα της είμαστε μπούμερς ,και στην καταφατική της απάντηση ( άτιμο τικ τοκ!) την τάπωσα με το άνω όριο 1964 … χα!

  9. Νέο Kid said

    Το generation X από πού βγαίνει; Τους X-men ?

  10. dryhammer said

    Δηλαδή οι ακριβώς του ’64 (σαν και του λόγου μου) τί είμαστε; [Generation Boomers ή Babies X ?]

  11. Babis said

    (η ελληνική Βικιπαίδεια περιέργως δέχεται το 1946-1962)

    Μάλλον θα μπήκα εγώ και θα το άλλαξα, αλλα δεν το θυμάμαι 😛

  12. sarant said

    Καλημέρα σε μπούμερ και μη, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    4 Αβλεψία μου, κανονικά δεν βάζω το ς στον αγγλικό πληθυντικό.

    7 Αν δηλαδή είχα άρθρο για κάποιο οπωρολαχανικό τι θα ήταν; Επίκαιρο;

    8 Είδες; Τα παιδιά δεν παίρνουν υπόψη τους επίσημους ορισμούς (Τόσο μικρός είσαι;)

  13. Alexis said

    Ουφ, ευτυχώς δεν είμαι μπούμερ… 😆

  14. Γιάννης Κουβάτσος said

    Γεννημένος το 1962, μπούμερ είμαι κι εγώ αλλά από τους νεοσσούς της γενιάς.☺ Η απορία μου όμως είναι η εξής: στα καθ’ ημάς, ανήκω στη γενιά του Πολυτεχνείου ή στη (χαμένη) γενιά της μεταπολίτευσης; Ή μήπως μιλάμε για το ίδιο πράγμα, αφού τα ηλικιακά όρια είναι μάλλον στενά και συγχέονται; Εδώ σε θέλω, κάβουρα…☺

  15. Babis said

    (Στην Ελλάδα, έχουμε τον όρο «Γενιά του Πολυτεχνείου» ο οποίος περίπου ταυτίζεται με τους μπέιμπι μπούμερ )

    (Boomers είναι στην πραγματικότητα η γενιά των ανθρωπων οι οποίοι γεννήθηκαν κατά τα έτη 1946-1964, δηλαδή η γενιά που στην Ελλάδα μέχρι πρότινος, αναφέραμε ως «γενιά του Πολυτεχνείου». )

    Παρατηρώ ένα πρόβλημα απλής αριθμητικής 😛
    Αυτοί που γεννήθηκαν το 1964 πήγαιναν τετάρτη δημοτικού όταν έγινε το πολυτεχνείο.
    Ενναλακτικά μπορούμε να επεκτείνουμε τοχρονικό διάστημα μέχρι το 1973 για να περιλάβουμε όσους είχαν γεννηθεί όταν έγινε το πολυτεχνείο

  16. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα !
    Τί ωραία έκφραση είχε ο πατέρας μου, για να δείξει ότι δεν πολυκαταλάβαινε τα τεχνικά…
    – Εγώ, χαρτογιακάς είμαι, πού να ξέρω από τέτοια !

  17. Alexis said

    Το «χάσμα των γενεών» δεν είναι και τόσο μεγάλο τελικά… (ή μήπως εγώ είμαι υπερβολικά αισιόδοξος;😅 )

    Πριν από λίγες μέρες, καθήμενος στο PC μου (άτσα!), είδα ότι ο γιός μου, που είχε κάτσει πριν, είχε αφήσει ανοιχτό το ΥΤ όπου άκουγε το «Wish you were here» των Pink Floyd.
    Δεν του είπα τίποτα αλλά την επόμενη μέρα με ρώτησε:
    -Μπαμπά εσείς στην εποχή σας ακούγατε Pink Floyd;
    -Ε, βέβαια, ήταν κλασικό άκουσμα τότε…
    -Τους έχω ανακαλύψει τώρα τελευταία και μου αρέσει πολύ η μουσική τους. Είναι φοβεροί!

  18. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Βρήκα ετούτο που συνοψίζει τις γενιές:

    Baby Boomers: Baby boomers were born between 1946 and 1964. They’re currently between 57-75 years old (71.6 million in the U.S.)
    Gen X: Gen X was born between 1965 and 1979/80 and is currently between 41-56 years old (65.2 million people in the U.S.)
    Gen Y: Gen Y, or Millennials, were born between 1981 and 1994/6. They are currently between 25 and 40 years old (72.1 million in the U.S.)
    Gen Y.1 = 25-29 years old (around 31 million people in the U.S.)
    Gen Y.2 = 29-39 (around 42 million people in the U.S.)
    Gen Z: Gen Z is the newest generation, born between 1997 and 2012. They are currently between 6 and 24 years old (nearly 68 million in the U.S.)
    Gen A: Generation Alpha starts with children born in 2012 and will continue at least through 2025, maybe later (approximately 48 million people in the U.S.)

    Το ok, boomer νομίζω το άκουσα από τα ανήψια μου νωρίτερα από το ’19, αλλά ίσως κάνω λάθος.
    Στην απορία (και μετέπειτα διαμαρτυρία) μου, βρήκαμε πως είμαι gen X τελικά (68)

  19. 91 Ήταν ένα βιβλίο αμερικάνικο μ’ αυτό τον τίτλο, που είχε βγει γύρω στο ’90 και από το οποίο δεν θυμάμαι τίποτα.

  20. dryhammer said

    18 (10). Ωραία! Μου λύθηκε η απορία. Γεννημένος το ’64 είμαι baby των boomers [τρομάρα μου]

    Πάντως η γενιά των μπούμερς πρόλαβε να δει πως όσα καμάρωνε γυρίσαν μπούμερ-ανγκ

  21. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    18 Ναι, κάπως έτσι είναι (τουλάχιστον στην Αμερική).

  22. elfokaki said

    Καλημέρα, πάντως εμένα ο πρώτος Boomer που μου έρχεται στο μυαλό δεν έχει καμία σχέση με τον ορισμό μιας και είναι ο σκυλάκος με αυτό το όνομα που έβλεπα μικρή στην τηλεόραση (αδέσποτος, μπάσταρδος και έξυπνος) https://en.wikipedia.org/wiki/Here%27s_Boomer ; ) 😊

  23. spyridos said

    #9
    Ο όρος προϋπήρχε αλλά ο Douglas Coupland τον καθιέρωσε με το βιβλίο του.
    Είχα ένα καθηγητή το 1990 που αναφερόταν σε μας (τους φοιτητές του) υποτιμητικά σαν «Generation X»
    όπως ακριβώς λέγεται το μπούμερ στους μεγαλύτερους.
    Το Χ ήταν ο άγνωστος Χ της εξίσωσης. Μια γενιά χωρίς κοινά χαρακτηριστικά, έλεγαν κάποιοι ή μια γενιά που δεν μπορούσε να βρει το δρόμο της.
    Σε Ολλανδία και Βέλγιο χρησιμοποιούν τον όρο που καθιέρωσε ο κοινωνιολόγος Χενκ Μπέκερ. Γενιά «Nix» (νιξ) ή Χαμένη Γενιά.
    Στη Γερμανία τη λένε γενιά Zuviel (πάρα πολλές επιλογές) ή γενιά του Γκολφ (του αυτοκινήτου).

  24. LandS said

    Εγώ είμαι (1951)
    Στην Ελλάδα, αν θυμηθούμε ότι οι τελευταίοι εξόριστοι/φυλακισμένοι γύρισαν το 1964, πρέπει να συμπεριλάβουμε και τους γεννημένους μέχρι το 1967.

  25. Αγγελος said

    Ομολογώ πως δεν ήξερα τι θα πει boomer, παρόλο που η έκφραση ΟΚ, boomer μου ήταν γνώριμη — αν και για κάποιο λόγο τη συνέδεα στο μυαλό μου με το moose, εκείνο το ταρανδοειδές της Β. Αμερικής.
    Ποιο είναι αυτό το βίντεο του ΤικΤοκ που την έκανε παγκοσμίως γνωστή πρόπερσι; Και ποιος αποφάσισε αυτές τις κατήγοριοποιήσεις, Generation X, Y, Y.1, Y.2 κλπ.;

    Χρονολογικά, είμαι βεβαίως μπούμερ, αφού γεννήθηκα το 1952. Για τα ελληνικά δεδομένα πάντως, μου φαίνεται τελείως αταίριαστος ο χαρακτηρισμός. Δεν νομίζω πως είχαμε baby boom στην Ελλάδα τότε: τουλάχιστον όλοι οι παιδικοί μου φίλοι είτε ήταν μοναχοπαίδια σαν κι εμένα, είτε είχαν έναν μόνο αδελφό/αδελφή. Στη γενιά του Πολυτεχνείου επίσης ανήκω — θα ήμουν μάλιστα κατά πάσαν πιθανότητα δικαιωματικά 🙂 μέσα στο Πολυτεχνείο, αν δεν είχα φύγει στο εξωτερικό τελειώνοντας το σχολείο.

  26. Νέο Kid said

    Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να μπλέκουμε με ημερομηνίες και «ακρίβειες» χρονικές λίγο-πολύ ουτοπικές . Ένας απλός διαχωρισμός είναι γενιές του Μαραντόνα και γενιές του Μέσσι.
    Όσοι θεωρούμε (σωστά!) τον Ντιέγκο σαν το Θεό της μπάλας ,και απ την άλλη όσα παιδάκια ( που δεν είχαν την τύχη να δούνε το θεό να κεντάει σταυροβελονιά στο χορτάρι) μεγάλωσαν με το φλωροΜεσάκι…

  27. Γιάννης Ιατρού said

    Μας έχει φάει η ορολογία και οι εισαγόμενοι νεολογισμοί από τους αγγλοσάξονες. Τι να κάνουμε, γι αυτό λέμε και «επικυριαρχική» για την γλώσσα τους. Πιάνονται συνήθως από μιά τρίχα και δημιουργούν έννοιες, αλλά οφείλω να πω, στην πλειονότητα πιασάρικες. Έχουμε κι εμείς σχετική ορολογία, «μπάρμπα», ίσως και «γέρο» για το μπούμερ, αλλά σήμερα αποφεύγεται η ντόπια ορολογία🙄

    Εγώ, ως γνωστόν, εμπίπτω στην κατηγορία των «με τον Λέοντα Σγουρό στο στρατό, όταν ήταν ακόμα δόκιμος».

    12β: 😂😂👍

  28. LandS said

    18
    Συγνώμη αλλά μεταξύ της δικής μου γενιάς (γ1951) και αυτής των εγγονών μου (γ2012 και γ2016) η απόσταση είναι εξ ορισμού δυο γενιές και όχι έξι.

  29. sarant said

    27 Eτσι

    25 Όποιος έχει καιρό, να βρει τις γεννήσεις στην Ελλάδα κάθε χρόνο, υπάρχουν τα στοιχεία.

  30. Γιάννης Κουβάτσος said

    17: Ε, μα, με συγχωρείς, συγκρίνεται η μουσική, ελληνική και ξένη, των δεκαετιών ’60 και ’70 με τις αηδίες που γράφονται και ακούγονται σήμερα; Πώς να μη στρέφονται προς τα κει τα παιδιά που έχουν καλό γούστο και απαιτήσεις;☺

  31. spyridos said

    #25
    Η πιθανότητα λάθους είναι πολύ μεγάλη όταν κάνουμε αναγωγή του προσωπικού σε κοινωνικό.
    Εμείς και το άμεσο κοινωνικό μας περιβάλλον υπάρχει πιθανότητα να μην είμαστε αντιπροσωπευτικό δείγμα της κοινωνίας.
    Βέβαι υπήρξε baby boom στην Ελλάδα. Δεν ήταν τόσο μεγάλο όσο αυτό των ΗΠΑ γιατί ο πόλεμος εξαφάνισε 10% του πληθυσμού.

  32. ΓΤ said

    Εδώ Gen X (1968)

    Σχετικά με το βίντεο στο TikTok, τη Νεοζηλανδή βουλεύτρια κ.λπ., ας δούμε επίσης στο
    https://www.oneman.gr/originals/ok-boomer-ti-shmainei-h-pio-viral-ataka-twn-hmerwn/

  33. LandS said

    30
    Όταν ο χεβιμεταλας γιος μου (για την ακρίβεια Ντεθ Μεταλ) μου είπε ότι χαιρόταν που άκουγε Iron Maiden οπως και εγώ στην ηλικία του, τον κοίταξα αυστηρά και του έβαλα να ακούσει Iron Butterfly.
    Σιγά τώρα τον GenX

  34. ΓΤ said

    (Μηνολόγιον Δεκεμβρίου> 29: Γενέσιον Δημοσίου Χώρου, aka Ιωάννου Πρεβέζης του ιαπωνολόγου, πολεογράφου και δε συμμαζεύεται, πολυπτύχου πολυπτυχιούχου, ευεργέτου αράδων) 🙂

  35. sarant said

    32 Α μπράβο!

  36. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Μην ανησυχείτε, θα έχετε επιεική αντιμετώπιση. Έχετε όλοι το ελαφρυντικό της μετεφηβικής ηλικίας.

  37. Sub said

    Έχω την εντύπωση πάντως ότι στην αρχή, στο βίντεο του 2019 και την αμέσως επόμενη περίοδο, η φράση είχε μια αρκετά πιο «πολιτικοποιημένη» έννοια. Και στο αρχικό βίντεο αλλά και μετά, συμπυκνώθηκε σε μια μικρή φράση όλη η αντίδραση που είχε μαζευτεί στις μικρότερες γενιές για την κριτική που δέχονται μαζικά για μια κατάσταση στην οποία βρίσκονται χωρίς να το έχουν επιλέξει.
    Mπορεί κανείς με ενα γκουγκλάρισμα της φράσης «Millennials are killing» να βρει πλήθος παραδειγμάτων για το πώς αρεσκόταν επι δεκαετία ένα συντηρητικό κομμάτι της αμερικάνικης δημοσιογραφίας να κατηγορεί τους νεότερους ότι είναι η αιτία που ολόκληρες βιομηχανίες κινδυνεύουν με εξαφάνιση, όπως και για το ότι δεν αγοράζουν πια σπίτια, δεν κάνουν παιδιά κλπ.
    Φυσικά πλέον θα απαντηθεί το ίδιο εύκολα ως απεγνωσμένη κραυγή εφήβου όταν ο γονιός ζητήσει λίγη βοήθεια με τις ρυθμίσεις στο smartphone ή κάτι αντίστοιχο.

  38. spyridos said

    Η ηλικιακή πυραμίδα των ΗΠΑ και της Ελλάδας το 1965

  39. Λγς said

    Παραπέουμε;! Μάλιστα!
    Υπονοεί κάτι;

  40. Voyageur autour de la chambre said

    Καλημέρα, εγώ απλώς να θυμίσω ένα αγαπημένο μου:

    “I’ve come up with a set of rules that describe our reactions to technologies:
    1. Anything that is in the world when you’re born is normal and ordinary and is just a natural part of the way the world works.
    2. Anything that’s invented between when you’re fifteen and thirty-five is new and exciting and revolutionary and you can probably get a career in it.
    3. Anything invented after you’re thirty-five is against the natural order of things.”
    ― Douglas Adams, The Salmon of Doubt

    Και το δικό μας: «Εκεί που είσαι ήμουνα, εκεί που είμαι θά ‘ρθεις»

    Όπως καταλαβαίνετε έχω ήδη αρχίσει να παίρνω τη στροφή από «γνώστης της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας» σε «τεχνολογικά αναλφάβητος».
    Γεννημένος το 74, άγνωστος Χ απ’ ό,τι είδα στα σχόλια.

  41. leonicos said

    Ρε παιδιά
    εγώ γεννημένος το 44 ειμαι, αλλ’α δεν ειμαι
    εγωκεντρικός, ο αλαζόνας, ο εγώ τα ξέρω όλα και μπορώ καλύτερα από όλους, ο υπερόπτης, ο βλάκας, ο ηλίθιος, ο άχρηστος. Το βάρος της κοινωνίας.

    έχω άλλα μπουμεριστικά χαρακτηριστικά, αλλά δεν είμαι γωκεντρικός, ο αλαζόνας, ο εγώ τα ξέρω όλα και μπορώ καλύτερα από όλους, ο υπερόπτης, ο βλάκας, ο ηλίθιος, ο άχρηστος.

    Δεν το λεω απολογητικά αλλά με μπερδέψατε Και ως ξεκιπενικός, αγνοούσα και τον όρο κι τα συν αυτώ.

    Έχω τους συντηρητισμούς μου, γλωσσικούς τους πιο πολλούς, αλλά και άλλους ασφαλώς, π.χ. αρνούμαι ν’ απατήσω τη Φωτεινή (δεν τολμώ)
    αλλά έχω και τους προοδευτισμούς μου που κάνουν έξαλλη τη Φωτεινή.

    Για μένα ο τέλειος άντρας είναι αυτός που η γυναικα του ξεστράτησε μια νύχτα, αδυναμίες είναι αυτές, έμεινε έγκυος, και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, από το τεστ αποδεικνύεται οτι το παιδί δεν είναι δικό του. Εκείνη κλαίει κι εκείνος την αγκαλιάζει, τη φιλάει και της μιλάει για την αγάπη τους, χαϊδεύοντας την κοιλιά της.

    Ακούγεται εξωπραγματικό. Το αντιλαμβάνομαι. Αλλά δεν το γράφω για πλάκα. Το εύχομαι να γίνει. Πρέπει να πάψει κάποτε να μας ενδιαφέρει πού ήταν χτες αυτός που είναι μαζί μας σήμερα. Δεν προβάλλω έξαλλες απόψεις, ελεύθερες σχέσεις αλαλούμ. Μιλάω όμως για αγάπη.

  42. Φυσικά και είμαι μπούμερ και ειδικά από τις πιο(…) μέρες του (…) έτους !!

    Οταν και αν τα παιδιά και τα εγγόνια σας ανακαλύψουν τον ντύλαν μπορείτε να κοιμάστε ήσυχοι ! Οπω όλη η κλασσική μουσική και η όπερα περιλαμβάνονται στα έργα του Βέρντι έτσι και όλες οι νέες τάσεις της μουσικής αν ο ψάξεις καλά κάπου τον Ντύλαν θα βρεις από πίσω !

  43. leonicos said

    Ομολογώ ότι δεν ξέρω πώς δουλεύουν τα Google Ads, δεν ξέρω και τι είναι για την ακρίβεια

    αλλά δεν νιώθω εγωκεντρικός, ο αλαζόνας, ο εγώ τα ξέρω όλα και μπορώ καλύτερα από όλους, ο υπερόπτης, ο βλάκας, ο ηλίθιος, ο άχρηστος

  44. leonicos said

    Τι τον θέλουμε τον Τζι εδώ μέσα;

  45. ΓΤ said

    booming δηλώσεων: ωσάν του μυδραλίου τας ριπάς

  46. Avonidas said

    Καλημέρα.

    «Βέβαια, εγώ που είμαι μπούμερ θα έλεγα επίσης ότι η οικονομική ευημερία την οποία απόλαυσαν οι εργαζόμενοι στον δυτικό κόσμο την περίοδο 1945-75 (τα «τριάντα ένδοξα χρόνια» που λένε οι Γάλλοι), που τα απόνερά της έφτασαν μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 80, πριν επικρατήσει παντού ο θατσερισμός, οφειλόταν σε πολύ μεγάλο βαθμό στο αντίπαλον δέος, στην ύπαρξη του σοβιετικού συνασπισμού, που ανάγκαζε την αστική τάξη και τους εργοδότες των χωρών αυτών να μετριάζουν την απληστία τους.»

    Εγώ θα έλεγα ότι οφείλεται στο ότι σηκώθηκαν από τον καναπέ και βγήκαν στους δρόμους να τη διεκδικήσουν. Η ύπαρξη της Σοβιετίας βοήθησε (όλους εκτός απ’ τους ίδιους τους Σοβιετικούς), αλλά αν δεν ξεκολλήσεις απ’ το πληκτρολόγιο δίκιο δεν βρίσκεις. Οκ, μυξιάρικο; 😛

  47. # 41

    Αγαπητέ Λεώνικε

    Δεν χρειάζεται κάποιος να τα ξέρει όλα αλλά είναι απαραίτητο να ξέρει για τα πράγματα που μιλά κι ας δίνει την εντύπωση του ξερόλα γιατί τα σιωπηλά του διαστήματα δεν προσμετρώνται.
    Το είπε κι ο Ντύλαν εξ άλλου στο τραγούδι που ακούστηκε όταν βραβεύθηκε με οσκαρ :

    …and I Know my song well before I start singing …

    Για σένα επιτρέπεται να μιλάς και για όσα ξέρει η Φωτεινή 🙂 🙂 υπάρχουν αρκετοί ομοιοπαθείς εδώ μέσα που το κρύβουν !

    ΥΓ Χάρηκα που σου άρεσε η Λορεντάνα.

  48. spiridione said

    ………….ΓΕΝΝ …..ΘΑΝ….. +/-
    1932 185.523 117.593 67.930
    1940 179.500 93.830 85.670
    1960 157.239 60.563 96.676
    1965 151.448 67.269 84.179
    1970 144.928 74.009 70.919
    1975 142.273 80.077 62.196
    1980 148.134 87.282 60.852
    1985 116.481 92.886 23.595
    1990 102.229 94.152 8.077
    1995 101.495 100.158 1.337
    2000 103.274 105.170 -1.896
    2005 107.545 105.091 2.454
    2010 114.766 109.084 5.682
    2015 91.847 121.212 -29.365
    2016 92.898 118.792 -25.894
    2017 88.553 124.501 -35.948

  49. Dimitris Harvatis said

    Από τη Washington Post:
    An unprecedented number of generations, as defined by the Pew Research Center, coexist at one time: greatest (born 1927 and earlier), silent (1928-1945), boomers (1946-1964), Gen X (1965-1980), millennials (1981-1996), Gen Z (1997-2012), and To Be Named Later (tykes born after 2012, and good luck plucking a new letter).

  50. Βέβαια, […] θα έλεγα επίσης ότι η οικονομική ευημερία την οποία απόλαυσαν οι εργαζόμενοι στον δυτικό κόσμο την περίοδο 1945-75 […] οφειλόταν σε πολύ μεγάλο βαθμό στο αντίπαλον δέος, στην ύπαρξη του σοβιετικού συνασπισμού, που ανάγκαζε την αστική τάξη και τους εργοδότες των χωρών αυτών να μετριάζουν την απληστία τους.
    Καλό αυτό για τη μεγάλη πατρίδα του σοσιαλισμού. Πάνω στην ώρα που έλεγα πως και η slang.gr δεν είχε κάνει κάποια τέτοια αναφορά.

  51. Π.Χ. said

    ‘Εχω την εντύπωση ότι η ηλικιακή κατηγοριοποίηση ξεκίνησε στην Αμερική από την προσπάθεια των διαφημιστών να προσδιορίσουν το τάρτζετ γκρούπ των διαφημίσεών τους…

  52. Avonidas said

    Οι μπούμερς είναι η γενιά η οποία εδραίωσε με τις πράξεις της τον καπιταλισμό και κατέστρεψε μια για πάντα την περιβαλλοντική ισορροπία του πλανήτη, ενώ ταυτόχρονα χέστηκε στα γκαφρά.

    Να, κάτι τέτοιες μαλακίες διαβάζω και φαντάζομαι τον γράφοντα πιο γέρο κι απ’ τον Μαρξ, να γράφει με φτερό χήνας 😂 Ναι, δεν υπήρχε καπιταλισμός πριν τους μπούμερ. Κι όσο για το περιβάλλον, η Σοβιετική Ένωση ήταν η Αρκαδία επί της γης, μάλιστα…

    Ο χαρακτηρισμός των μπούμερ μου φέρνει στο μυαλό ένα σύνθημα στη Νέα Ομιλία από το «1984»: Oldthinkers unbellyfeel Ingsoc, που παναπεί περίπου ότι όσοι είχαν γεννηθεί πριν την «επανάσταση» δεν μπορούσαν να νιώσουν τη βαθια φιλοσοφία του Κόμματος 😉 Βεβαίως, ο Όργουελ σατιρίζει τους πραγματικούς κομμουνιστές ινστρούχτορες που έπαιζαν τη θεωρία στα δάχτυλα κι είχαν μια απάντηση για τα πάντα.

  53. Avonidas said

    Οι μπούμερ μεταξύ άλλων έφτιαξαν κι αυτούς τους υπολογιστές κι αυτό το διαδίκτυο που «δεν μπορούν να καταλάβουν».

  54. Babis said

    (Μπούμερ λοιπόν είναι ο εγωκεντρικός, ο αλαζόνας, ο εγώ τα ξέρω όλα και μπορώ καλύτερα από όλους, …)

    Αυτοί που νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα, εκνευρίζουν πάρα πολύ εμένα που τα ξέρω όλα.

  55. BLOG_OTI_NANAI said

    Το λεξικό Ηλίου (1955) λέει ότι χρησιμοποιούσαν για κάποιο είδος καγκουρώ το παρωνύμιο μπούμερ/γέρος:

  56. agapanthos said

    Έχω την αίσθηση ότι στην Ελλάδα οι παλιότερες γενιές πάνε λίγο διαφορετικά. 1930-1943 η κατοχική γενιά, 1943-1958 του Πολυτεχνείου, 1958- 1970 της μεταπολίτευσης. Και μετά κανονικά οι γενιές Χ, Υ, Ζ.

  57. Το «Ρ» της Φωκίωνος Νέγρη said

    1990 —> Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.

    2020 —> Για να θυμάται ο Boomer και να μαθαίνει ο Zoomer.

  58. BLOG_OTI_NANAI said

    Άρθρο του 2007:

  59. ΓιώργοςΜ said

    54 Το έχω εδώ και πολλά χρόνια τοιχοκολλημένο στο γραφείο μου… 🙂
    Για την ακρίβεια. «Αυτοί που νομίζουν πως τα ξέρουν όλα, ενοχλούν αφάνταστα εμάς που τα ξέρουμε»

    (Ο γιος μου, όταν πήρα το διδακτορικό: Δηλαδή μπαμπά, ήσουν που ήσουν ξερόλας, τώρα θα είσαι δόκτωρ ξερόλας;)

  60. sarant said

    48 Αυτό το βρήκα κι εγώ αλλά δυστυχώς πάει από το 1940 στο 1960 κι έτσι χάνουμε την κρίσιμη περίοδο

    39 Δεν ξέρω αν το «παραπέουν» είναι λάθος ή λογοπαίγνιο του slang.gr, που συνηθίζει κάτι τέτοια.

  61. ΓιώργοςΜ said

    46 Αν κατέληγες «οκ, zoomer», θα ήταν πιο αποτελεσματικό το χτύπημα 🙂

  62. Γιάννης Ιατρού said

    55: δύσκολα δικαιολογείται το «μπούμερ» του 1955 στα καγκουρό με κάποιο «boom» σε γεννήσεις. Ακόμα κι αν θεωρήσουμε πως πάρθηκε από τον χαρακτηρισμό ανθρώπων και μετά τον «κόλλησαν» και στα καγκουρό, το 1955 ήταν ακόμα νωρίς για να χαρακτηριστεί έτσι μια γενιά ανθρώπων μετά τον ΒΠΠ (επειδή γέννησαν πολλά παιδιά).
    Πιθανολογώ λοιπόν πως ο όρος προέρχεται από κάποιο άλλο «boom».

  63. nikiplos said

    Καλημέρα. Νομίζω πως απλά πρόκειται για μια μοδάτη έκφραση που ως ξένη και καινοφανής, κομίζει δήθεν δυτική δροσιά και φρεσκάδα. Προσωπικά αν πρόκειται για σκώμμα προτιμώ το μπάρμπα, μπαρμπούδι, μπαρμπούδια, θειά, θείτσα κλπ Το μπούμερ είναι πιο ήπιο, ως λιγότερο διάφανο.

    Σχετικά με όλες αυτές τις δαιμονοποιήσεις, πιστεύω πως έχει να κάνει με την έκρηξη ανάπτυξης και πιστότητας στον Δυτικό κόσμο (οι του ανατολικού μπλοκ ήταν στη σκιά του φεγγαριού δυστυχώς) που σε συνδυασμό με την κυριαρχία των ΗΠΑ και της Δ. Ευρώπης, δημιούργησε αλυσιδωτή οικονομική ανάπτυξη. Επόμενο ήταν αυτό να έχει ένα τέλος, μέχρι και τα 90ς, που η credit economy άρχισε παντού στον κόσμο να βάζει φραγμούς στον δανεισμό – με εξαίρεση το μαλάγρωμα της ΕΕ και του ευρώ, που πήρε άλλα 10-15 χρόνια.

    Επόμενο ήταν οι άνθρωποι που είχαν γεννηθεί εκείνη την εποχή να βρίσκουν εύκολα εργασία με ικανοποιητικούς μισθούς, οι πτυχιούχοι μόλις που προλάβαιναν να καλύψουν τις περισσότερες θέσεις που δημιουργούνταν καθημερινά κλπ. Τους μακαρίζει η επόμενη γενιά (η δική μου, του παρά πέντε, αυτοί που δεν πρόλαβαν κλπ) αλλά τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, παραβλέπει βασικά δομικά πράγματα, όπως πχ ότι στη χώρα μας, ο ήλιος ανέτειλε μέχρι και το 1980, για τους μισούς μόνο έλληνες.

  64. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    62# Το μπούμερ για τα καγκουρά η Μπριτάνικα το συνδέει με την ηλικία.

    In any mob, the largest male (“old man,” or “boomer”) dominates during the mating season.

    https://www.britannica.com/animal/kangaroo/Behaviour#ref1254732

  65. sarant said

    Από το Φέισμπουκ, φίλος γράφει:

    Μας λένε μπούμερ επειδή ο,τι καναμε και ειπαμε στα νιατα μας (χτες, αντε και προχτες) γυρναει τωρα και μας χτυπαει καταφατσα σαν μπουμερανγκ.

  66. LandS said

    54 και59

    Μάθετε πρώτα να το λέτε σωστά:
    Αυτοί που γνωρίζουν τα πάντα εκνευρίζουν εμάς που τα ξέρουμε όλα. Και τούμπαλιν.

  67. Γιάννης Ιατρού said

    64: Αυτό λέω, επομένως αφού ο ορισμός αυτός προφανώς προϋπήρχε, γιατί τώρα να το συνδέουμε αποκλειστικά με τις γεννήσεις της μεταπολεμικής περιόδου;

  68. spiridione said

    ……….ΓΕΝΝ … ΑΔΓ (αριθ. γεννησ. ανά 1.000 κατ.)
    1951 155.422 20,33
    1952 149.637 ­ 19,35
    1953 143.765 18,39
    1954 151.892 19,24
    1955 154.263 19,37
    1956 158.203 19,70
    1957 155.940 19,26
    1958 155.359 19,01
    1959 160.199 19,40
    1960 157.239 18,88
    1961 150.716 ­ 17,95
    1962 152.158 18,01
    1963 148.249 17,48
    1964 153.109 17,99
    1965 151.448 17,71
    1966 154.613 17,95
    1967 162.839 18,68
    1968 160.338 18,34
    1969 154.077 17,56
    1970 144.928 16,48

    Ο ΑΔΓ έπεσε στο 15 το 1980, στο 10 το 1990 και κάτω απ’ το 10 σήμερα.

  69. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    67# Χμμμ, δεν ξέρουμε από πότε τα λένε μπούμερς.

  70. Το «Ρ» της Φωκίωνος Νέγρη said

    Σύμφωνα με τον νικοκύρη οι περισσότεροι σχολιαστές στο ιστολόγιο είναι (μπέιμπι) μπούμερ και βάλε, οπότε ένα γρήγορο σκρόλινγκ στα σχόλια μπορεί να το πει κανείς και μπουμερότσαρκα! 🙂

  71. sarant said

    68 A μπράβο, αν και πάλι λείπουν τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια. Όμως φαίνεται πως εμείς δεν είχαμε μπουμ.

  72. spiridione said

    Click to access %CE%95%CE%9A%CE%98%CE%95%CE%A3%CE%97%20%CE%94%CE%99%CE%91%CE%9A%CE%9F%CE%9C%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%97%CE%A3%20%CE%9A%CE%9F%CE%99%CE%9D%CE%9F%CE%92%CE%9F%CE%A5%CE%9B%CE%95%CE%A5%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%97%CE%A3%20%CE%95%CE%A0%CE%99%CE%A4%CE%A1%CE%9F%CE%A0%CE%97%CE%A3%20%CE%93%CE%99%CE%91%20%CE%A4%CE%9F%20%CE%94%CE%97%CE%9C%CE%9F%CE%93%CE%A1%CE%91%CE%A6%CE%99%CE%9A%CE%9F.pdf

  73. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    71# Τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια εμείς είχαμε μπαμ μπουμ.

  74. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κακά τα ψέματα, πιο αντισοβιετικός από μένα πεθαίνεις, αλλά από τότε που ψόφησε η «αρκούδα», μας πήρε και μας σήκωσε. Ήταν βαρβάτο αντίπαλο δέος η μακαρίτισσα, κατασπάραζε τους υπηκόους της, αλλά ήταν χρήσιμη για μας τους υπόλοιπους. Με το που κατέρρευσε, να η ουσιαστική κατάργηση των συνόρων και η αποδυνάμωση του εθνικού κράτους, να η συνεχής φαλκίδευση των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων, να η φυγή των κεφαλαίων, να οι φορολογικοί παράδεισοι των κροίσων…Τώρα κάνε όσες διαδηλώσεις και απεργίες θέλεις, κανένας δεν θα ανησυχήσει, ο πλανήτης είναι πλέον μονόχρωμος. Τι θα γίνει στο μέλλον, άγνωστο.

  75. spiridione said

    71 μόνο το 1949 έχει το σχόλιο 72: 139.000 γενν.

  76. mitsos said

    προαγωγός ;
    Όχι;

  77. dryhammer said

    65. Ιδέ και σχ. 20 τέλος [ελάσσονος σχολιαστού μη έχοντος φβ]

  78. sarant said

    73-75 Ναι, δεν είναι περίεργο.

  79. spiridione said

    71. Δεν υπάρχουν ληξιαρχικά δεδομένα για το 1940-1950

  80. spyridos said

    Στην μελέτη του 72 (σελίδα 32), ηλικιακή πυραμίδα 1961.
    Οι ηλικίες γεννηθέντων 45-48 παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση.
    Παρόλο τον αποδεκατισμό του πληθυσμού από τον πόλεμο, οι γεννήσεις πρέπει να είναι αναλογικά περισσότερες από εκείνες γύρω από το 1935.
    Υπάρχει δηλαδή μπουμ, ταυτόχρονα με το μπαμ μπουμ.
    Και σίγουρα τέτοια αύξηση δεν γίνεται με 1,7 παιδιά Μ.Ο. σε κάθε οικογένεια. (Δεν αμφιβάλω ότι ο αριθμός 1,7 ή κάτι τέτοιο ήταν αντιπροσωπευτικός σε μια ακτίνα 1 χιλιομέτρου γύρω από την Ομόνοια).
    Ο αριθμός είναι σίγουρα αρκετά πάνω από το 2 και τηρουμένων των αναλογίων είναι ένα baby boom.

  81. Georges said

    Καλημέρα στον Ν(ο)ικοκύρη και σε όλους.

    Πολύ ωραίο το άρθρο και τα σχόλια (όπως πάντα από τότε που παρακολουθώ το ιστολόγιο).

    Αλλά σαν boomer που είμαι (1964) με έχει πιάσει το παράπονο. Όλα τα στραβά καρβέλια σε μας πχια 😀;

    Σίγουρα υπάρχουν πολλά που κάναμε και που -κυρίως- δεν κάναμε σαν γενιά. Ωστόσο πώς να τα φορτωθούμε όλα οταν μέχρι και σήμερα παντού κάνανε κουμάντο οι σιωπηλοί (silent generation 1925-1945), από την Θάτσερ, που λέει και το άρθρο, την Μέρκελ τον Σημίτη μέχρι και τον Μπάμπι 😀;

    Δεν είναι κρίμα κι άδικο;

  82. Georges said

    Διόρθωση: Η Μέρκελ είναι boomer (και δεν το λέω σαν βρισιά, εντάξει;)

  83. @ 74 Γιάννης Κουβάτσος

    Δηλαδή, σε άλλη διατύπωση η Μεγάλη Οκτωβριανή Επανάσταση έφερε κοινωνικά δικαιώματα στο μεταπολεμικό κόσμο.

  84. sarant said

    81 Έλα ντε!

  85. Αιμ said

    «Θα το μεταφράζαμε «Εντάξει, μπάρμπα»»
    – Μπαρμπαριά και Τούνεζι 🙂

  86. Το «Ρ» της Φωκίωνος Νέγρη said

    Ο μεταπολεμικός κόσμος διαμορφώθηκε από τις γενιές που είχαν πάρει μέρος με τον ένα ή άλλο τρόπο σαν νέοι ή σχετικά νέοι στο σφαγείο του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και σαν πιο ώριμοι στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Έχοντας ζήσει τη φρίκη του ολοκληρωτικού πολέμου, το Ολοκαύτωμα και το πυρηνικό ολοκαύτωμα στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι ήταν διατεθειμένοι να κάνουν αμοιβαίους συμβιβασμούς για να στεριώσουν οι προϋποθέσεις μιας ειρηνικής συνύπαρξης στο πλαίσιο έστω της ισορροπίας του τρόμου μεταξύ των δύο υπερδυνάμεων. Αυτό είχε σημαντικό αντίκτυπο και στην κοινωνική ειρήνη εντός των ίδιων των κρατών. Αυτή τη γενιά διαδέχτηκαν στη διαχείριση της πολιτικής οι μπούμερ εκεί γύρω στα τέλη του ’90 και αρχές ’00, τύποι μεγαλωμένοι μεν μέσα στην αφθονία της χρυσής εποχής του καπιταλισμού (1945-1975) αλλά και πολιτικά ωριμασμένοι μέσα στην αλαζονεία του νικηφόρου νεοφιλελευθερισμού απέναντι στην αναίμακτη κατάρρευση του Ανατολικού Μπλοκ και της Σοβιετικής Ένωσης. Τύποι με μηδαμινές μνήμες από τον τελευταίο μεγάλο πόλεμο και ως εκ τούτου λιγότερο έως καθόλου ευαισθητοποιημένοι στην πιθανότητα ανάφλεξης μιας νέας σύγκρουσης τέτοιας έκτασης και καταστροφικότητας. Αυτή η έλλειψη ευαισθητοποίησης μπορεί να μην έχει φανεί ακόμη στους ανταγωνισμούς των μεγάλων παικτών πέρα από τους ατελείωτους πολέμους δια αντιπροσώπων που έχουν ξεσπάσει σε όλη τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική τα τελευταία είκοσι χρόνια, φαίνεται όμως στην εσωτερική τους πολιτική όπου έχουν ξηλωθεί όλες ή οι περισσότερες κοινωνικές κατακτήσεις των πρώτων δεκαετιών του μεταπολεμικού κόσμου, η ανισότητα έχει αυξηθεί και η κοινωνική πόλωση έχει βαρέσει κόκκινα. Η κληρονομιά που φαίνεται να αφήνει αυτή γενιά θα είναι μάλλον πολύ πικρή για τους επόμενους. Όχι ότι και οι επόμενοι φαινόμαστε πολύ καλύτεροι (στο αμέρικα πάντως ο σοσιαλισμός ως προοπτική κάνει θραύση στους μιλένιαλς: https://info-war.gr/to-70-ton-neon-amerikanon-psinontai-na-psifisoyn-sosialismo/) αλλά ο καθένας θα κριθεί όταν έρθει ο καιρός του.

  87. Γιάννης Κουβάτσος said

    83: Από σπόντα, ναι. Ζούμε σε πολύπλοκο και αλληλοεπηρεαζόμενο κόσμο.
    (Η Μεγάλη Φεβρουαριανή Επανάσταση.☺ Η άλλη ήταν πραξικόπημα των μπολσεβίκων.☺ Ε, αυτό το πραξικόπημα αποδείχτηκε ευεργετικό για τους εργαζόμενους του μεταπολεμικού δυτικού κόσμου. Τσ παράδοξα της ιστορίας.☺)

  88. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Την εκφραση «μπέιμπι μπούμερ» δεν την «χωνεψα» ποτε. Μια ακομη «αμερικανια» απο εσωτερικους μεταναστες μετριων ικανοτητων που εκαναν μεταπτυχακα στις ΗΠΑ. Το κακο ειναι οτι την εχει χρησιμοποιησει η Σωτη Τριανταφυλου που ειναι Αθηναια. Ας υποθεσω οτι οφειλεται στην ξενομανια των δεκαετιων ’60, ’70.

    Αν υπηρχε αστυνομια γλωσσας 🙂 θα επρεπε να επιτρεποταν σε επιστημονικα αρθρα και μονον εις την αγγλικην ως «baby boomers».

    ΥΓΟ Πάσχος Μανδραβέλης γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1963. Σπούδασε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκανε media studies στο New School της Νέας Υόρκης.

  89. GeoKar said

    Αντιλήφθηκα ότι με κατάλαβαν ως μπούμερ κ οι άλλοι όταν μια κοπελίτσα μού πρόσφερε τη θέση της στο λεωφορείο – τοτε που μπαίναμε ακομη σε ΜΜΜ…

  90. sarant said

    89 Ακόμα δεν μου έχουν προσφέρει θέση, αλλά δεν μπαίνω πολύ συχνά σε ΜΜΜ.

  91. leonicos said

    47

    Γειά σου Τζι

    ¨οχι μόνο μου άρεσε η Λορεντάνα, αλλά κάνει σχολή

    πολύ θα χαρώ να σε πετάξουν από δω μέσα

    Πσάρακλα

  92. aerosol said

    Ανήκω στην Gen X και όχι στους μπούμερ. Στην Ελλάδα το ακριβές είναι να πω γενιά της μεταπολίτευσης. Εμείς που δεν ζήσαμε καμία από τις παλιές περιπέτειες της χώρας και δεν κουβαλάμε στο πετσί μας τα σημάδια τους. Ομολογώ πως, από το Λύκειο ακόμα, η γενιά μου (όσο μπορώ να γενικεύσω έτσι) μου φαινόμασταν φλώροι. Οι πρώτοι μιας σειράς φλώρων. Έξυπνοι, ικανοί, πιο ραφινάτοι κάποιες φορές, πάντως και λιγότερο έντονοι, λιγότερο της πράξης, μάλλον άπραγοι σε πολλά πράγματα, πιο κονφορμιστές. Συμπέσαμε και με την μετάλλαξη της ελληνικής κοινωνίας σε κάτι πιο νεόπλουτο -κάτι που άλλαξε ακόμα και τους παλιότερους. Σαφώς με υποβαθμισμένο πολιτικό κριτήριο, χάψαμε (ως γενιά, όχι απαραίτητα ως άτομα) το παραμύθι του τέλους των ιδεολογιών, της πολιτικής, της Ιστορίας (χα!!!).

    Το ΟΚ, μπούμερ έχει πλάκα σε μικρή δόση αλλά η εξάπλωσή του με ενοχλεί.
    Πρώτον διότι πλέον χρησιμοποιείται για οτιδήποτε μεγαλύτερο, συνεπώς απλά σαρκάζει με μόνο κριτήριο την ηλικία (μεγάλη… μπουμεριά από μόνη της, ανόητα πιτσιρίκια!). Δεν εκτιμώ σε δημόσιο λόγο τόση γενίκευση και συγκατάβαση/ειρωνία, είτε προς μεγαλύτερους είτε προς μικρότερους.
    Δεύτερον, κουβαλά μια τελείως παιδική και ανώριμη ψευδαίσθηση πως υπάρχει μια στιγμή που μια γενιά υπογράφει στην προηγούμενη και «παίρνει τα πράγματα στα χέρια της», λες και αναλαμβάνει υπουργείο! Δεν είναι σκυταλοδρομία, όλοι γεννιόμαστε σε ένα περιβάλλον που περιέχει παγιωμένες δομές εξουσίας και περιλαμβάνει πληθώρα ηλικιών και τάσεων. Καμιά γενιά δεν παίρνει σύσσωμη απολύτως καμία απόφαση. Δεν καταστρέφει περιβάλλον, δεν φτιάχνει ή γκρεμίζει καπιταλισμούς, δεν… δεν… Αυτοί οι διαχωρισμοί είναι μπακαλίστικοι, καλοί μόνο για περιορισμένη χρήση ή για εύκολες ατάκες. Με αυτή την λογική, ήδη τον κόσμο τον έχουν αναλάβει οι millenials οι οποίοι τα πάνε τραγικά! Αλλά ξέρουν (τώρα) πως δεν πάει έτσι.

    Δίνω το σημαντικό ελαφρυντικό πως συχνά και εντονότατα οι μεγαλύτεροι (μπούμερ ή Gen X) αδυνατούν να καταλάβουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πλέον οι νεότεροι και που οι ίδιοι δεν τα αντιμετώπιζαν. Έχουν επικρίνει ανόητα και επί μακρόν τους νεότερους, συνεπώς ήταν θέμα χρόνου να πληρωθούν με το ίδιο νόμισμα. Ειδικά αν μιλάμε για τους τελευταίους χρονικά των μπούμερ, που φαίνονται συχνά να μην έχουν ιδέα για τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους ή τα εγγόνια τους, δηλαδή ζουν στην κοσμάρα τους και δίνουν αφ’ υψηλού συμβουλές παντελώς άσχετες με την σημερινή πραγματικότητα.

  93. Γιάννης Ιατρού said

    Άλλοι είναι μπουμερ στα χαρτιά κι άλλοι στην ψυχή….

  94. Triant said

    33:

  95. sarant said

    92 Κυρίως αυτό, στην τελευταία παράγραφο.

  96. Jorge said

    Πότε οι ζωντανοί, αριθμητικά ξεπερασαν τους νεκρούς
    και πότε, το ανάποδο;
    Αρχη των χρόνων ας πούμε ο διποδισμός, ή οποια αλλη.

  97. @ 87 Γιάννης Κουβάτσος

    🙂

  98. ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΑΒΟΡΙΑΝΑΚΗΣ said

    Εξαιρετικό άρθρο. Μου προσέφερε μεγάλη ανακούφιση, αφού ακόμα και στην πιο ακραία εκδοχή του όρου είμαι εκτός του πεδίου ορισμού, ως γεννηθείς το 1967. Να ΄σαι καλά, Νίκο. 🙂

  99. sarant said

    Χαίρε μημπούμερ Μανώλη, το σχόλιό σου το κράτησε ο πορτιέρης επειδή ήταν το πρώτο σου.

  100. Jo Stefanou said

    Generation X εδώ, που κάποτε ηχούσε πολύ όμορφα στ’ αυτιά μου. Μπούμερ(ς) του σήμερα, οι μπούμερ(ς) του αύριο σας χαιρετούν…

  101. Πέπε said

    Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ, αλλά εφόσον η πληθυσμιακή έκρηξη λέγεται μπέιμπι μπουμ, και άρα η έκρηξη λέγεται μπουμ, συνάγεται αβίαστα το συμπέρασμα ότι η αγγλική είναι νοηματική γλώσσα. Όπως και η τουρκική (σαματά κιοφτέ, τσογλάν μαντρί…), η ινδιάνικη (μπαστούνια που ξερνούν φωτιά, νερό που καίει…) και άλλες ίσως.

    Την τρισχιλιετίτσα μας τη βλέπω πολύ πίσω.

  102. Πέπε said

    Και βέβαια ποια άλλη γλώσσα πλην της θείας αγγλικής έχει τη δυνατότητα να κάνει τη λεπτή διάκριση ανάμεσα σε εκρήξεις τύπου «μπουμ» (όπως η πληθυσμιακή) και εκρήξεις τύπου «μπανγκ» (όπως το μεγάλο);

  103. sarant said

    100 🙂

    102 🙂

  104. Μαρία said

    >Η διεθνής συναίνεση πλαταίνει πολύ περισσότερο τον όρο, αφού δέχεται ότι μπέιμπι μπούμερ είναι οι γεννημένοι από το 1946 έως το 1964.
    Αυτά δεν είναι σοβαρά πράματα. Εγώ στην ίδια γενιά με μαθήτριά μου γεννημένη το ’64; Μέχρι τώρα ήξερα οτι το μπέιμπι μπουμ έφτανε το πολύ μέχρι το 1955.

  105. mitsos said

    Δεν είμαι πληθωρικό δείγμα ( ούτε ξεχωριστό δείγμα ) του είδους μου ( ναι είχε και θετικό πρόσημο ο όρος boomer παλαιότερα )

    Δεν είμαι καγκουρό

    Δεν είμαι πυρηνικό υποβρύχιο …

    Δεν είμαι promoter ( για τον οποίο νόμιζα ότι καταχρηστικά χρησιμοποιήθηκε παλαιότερα στην αργκό και το boomer , δεν είμαι όμως σίγουρος, μπορεί και να κάνω λάθος, αφού αυτό το τελευταίο δεν το βλέπω σε κανένα λεξικό)

    Αλλά έχω γεννηθεί το 1959
    Μπάρμπα ήδη με έχουν πει. Γερο όχι.
    Ούτε μπούμερ με έχουν ακόμα χαρακτηρίσει
    Όχι ότι θα με πείραζε.
    Θα με πείραζε μόνο αν με προσομοίαζαν με τον … Πάσχο 🙂

    Καλησπέρα

  106. geobartz said

    «Έχω δει να χαρακτηρίζονται έτσι [Μπούμερς] οι γεννημένοι από το 1946 έως το 1950… Η διεθνής συναίνεση πλαταίνει πολύ περισσότερο τον όρο, αφού δέχεται ότι μπέιμπι μπούμερ είναι οι γεννημένοι από το 1946 έως το 1964 (η ελληνική Βικιπαίδεια περιέργως δέχεται το 1946-1962)».

    # Άρα, εγώ που γεννήθηκα σε «υποκατώτατη» χρονολογία (όπως λέγαμε …τσοπριστί) είμαι αντιμέτωπος με όλα τα «γκουλιάρια» (όπως λέμε Μακεδονιστί).

  107. sarant said

    104 Γιατί όμως; Πόσο κρατάει μια γενιά;

  108. aerosol said

    #104
    Κι εγώ κάτι τέτοιο πίστευα Μαρία. Αλλά έχει μια λογική: συνήθως θεωρούμε πως οι «γενιές» κρατάνε 20-25 χρόνια, μέχρι τα νεογέννητα να φτάσουν σε ηλικία γάμου. Εξάλλου αυτή ήταν η χρυσή περίοδος του καπιταλισμού, πριν φανούν τα ρήγματα των ’60s.

    #105
    Και με το δίκιο σου να σε πείραζε, καθότι ο Πάσχος, αν και νεότερος, είναι… μπούμερ με περικεφαλαία.

  109. Πέπε said

    108

    Ναι, αλλά από τη στιγμή που γεννιέσαι μέχρι τη στιγμή που, κατά μ/ο, τεκνοποιείς, υπάρχουν ήδη γεννημένοι που θα είναι μεγαλύτεροι και που θ’ αρχίσουν να τεκνοποιούν κάπου στα μισά. Δεν μπορείς να πεις ότι είσαι ίδια γενιά με όποιον γεννήθηκε από σένα και δώθε μέχρι τα παιδιά σου.

    Στις σχετικώς πολύτεκνες οικογένειες η σχέση ανάμεσα στη γενιά όπου ανήκει ο καθένας και στη διαφορά ηλικίας διαταράσσεται ήδη από την 3η – 4η γενιά (θείοι μικρότεροι από τ’ ανήψια τους κλπ.).

    Η μέτρηση «μια γενιά = περ. 25 χρόνια» όντως εξυπηρετεί, αλλά όχι σε όλες τις περιπτώσεις. Για να πούμε ότι κάποιος ανήκει στη γενιά του τάδε οροσήμου χρειάζεται να οριστεί η γενιά με μικρότερη χρονική έκταση.

  110. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Γεια σας συν-μπουμεράκια! 🙂

    Άλλοι μπούμερ κι άλλος Μπρούμελ
    https://www.avgi.gr/social/392113_astynomikoi-eisebalan-se-horafi-kai-katebasan-pano-kata-toy-mitsotaki

  111. dryhammer said

    Στον καιρό μου (τον μπουμερέικο) λέγανε πως η γενιά είναι 33 χρόνια. Τώρα τα κάνουν πιο μικροί τα παιδιά;

  112. Spiridione said

    Για τα δημογραφικά των μπούμερ
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mid-20th_century_baby_boom#Europe

  113. Konstantinos said

    Η generation Χ (στην οποια ανηκω) στην Ελλαδα εχει δικο της ονομα : τα παιδια του πασοκ η τα παιδια της Αλλαγης.
    Συμφων ω με τον Aerosol οτι μου φαινομασταν οι πρωτοι απο μια σειρα φλωρων, αλλα μαλλον ειμαστε κι εμεις ενδιαμεσοι. Ο Πορτοκαλογλου λεει στον Ασωτο Υιο για της μεταπολιτευσης τη χλιαρη , χαμενη γενια.

  114. ΚΩΣΤΑΣ said

    Δεν ξέρω τι λέει η επιστήμη ή η σημερινή κοινή γνώμη, ποιοι είναι οι μπούμερ. Ο δικός μου εμπειρικός διαχωρισμός και κατάταξη είναι συνάρτηση με τις γενιές. Γενάρχης, παιδί, εγγόνι, δισέγγονο. Στον προηγούμενο αιώνα αντιστοιχούσαν κατά μέσο όρο 4 γενιές, όπως παραπάνω. Τούτος ο αιώνας που διανύουμε ο αριθμός κατεβαίνει στις 3 γενιές. Όλο και σε μεγαλύτερη ηλικία δημιουργούν οικογένεια οι νέοι, με αποτέλεσμα λίγοι θα είναι αυτοί που θα δουν δισέγγονα.

  115. Μαρία said

    112
    Τα καημένα τα γουρουνάκια καθόλου καρπερά.

  116. … ξεπατώθηκαν να καβαλιούνται,
    με αποτέλεσμα μια ταχεία παγκόσμια αύξηση των γεννήσεων
    (έγινε «μπουμ») …

    «Απόψε κάνεις μπαμ»
    κατέληγε σε
    «Απόψε κάνεις μπουμ»

  117. … Οι μπούμερς, … υποτίμησαν τις επόμενες γενιές,
    πράγμα που τελικά τους γύρισε μπούμερανγκ …

    Αυτό το μπούμερανγκ
    δημιουργεί
    Boomer Angst

  118. sarant said

    117 🙂

    113 Ο Πορτοκάλογλου που είναι στα χρόνια μου (γενν. 59 ή 60) είναι κι αυτός μπέιμπι-μπούμερ.

  119. 110# Αχχχ ΕΦΗ-ΕΦΗ 🙂
    https://sarantakos.wordpress.com/2021/07/17/meze-489/#comment-749131

  120. Triant said

    Γενιά 25 και 33 χρόνια! Αστεία πράγματα! Στην οικογένειά μου την ξεφτιλίσαμε. Ο γιός μου έχει 102 χρόνια διαφορά με τον παππού του (δεν τον πρόλαβε).

  121. 45, … booming δηλώσεων: ωσάν του μυδραλίου τας ριπάς …

    Παρόμοια και η έμπνευση για το παρατσούκλι του πρωταθλητή της αντισφαίρισης
    Boom Boom Becker
    μη μπούμερ: γεννηθείς το 1967.

  122. … Εσείς είστε μπούμερ; …

    Αναφανδόν, αν και δεν ξέρω αν είμαι ΟΚ

  123. Triant said

    Boom – Boom: Ιστορική ντισκοτέκ στην Καλλιθέα (ενδεχομένως μπούμερ).

  124. 124,
    Ντίσκο με
    Boom a Boomerang!

  125. Για τηλεορώντα μπούμερ στα 60ζ-70ζ
    άγνωστη λέξη ήταν ο
    Μπούμαν
    (Boom man,
    boom το στέλεχος που στην άκρη είχε το μικρόφωνο,
    ίδια λέξη με την μάτσα στο πανί ιστιοσανίδας ή ιστιοπλοϊκού.)

  126. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Τον μπούμερ τον αγνοούσα μέχρι προ τινος. Τον έμαθα μαζί με τον ηλικισμό (ρατσισμός κατά της τρίτης ηλικίας) -και παρεμπιφτού, στα ΚΑΠΗ σε δέχονται από 60!

    119. Ναι,ναι, αλλά πώς θα κόλλαγε ο Μπρούμελ καλύτερα; Ήθελα και να το ξαναδούμε το έπος! 🙂

  127. ΣΠ said

    101, 102
    Τα bang και boom δεν σημαίνουν έκρηξη αλλά θόρυβο που (μπορεί να) είναι από έκρηξη. Όπως στην τρισχιλιετή τα μπαμ και μπουμ. Δηλαδή το big bang θα έπρεπε να λέγεται το μεγάλο μπαμ.

  128. spyridos said

    Τη δεκαετία του 80 μιλούσαμε για τη γενιά του 60.
    Δεν είχε μπει ο μπέιμπι μπούμερ στη ζωή μας.

  129. Μαρία said

    127

  130. aerosol said

    #109
    Εντάξει, δεν κυριολεκτούμε ούτε κάνουμε πληθυσμιακή ανάλυση. Είναι μια συχνή, πρόχειρη σύμβαση, χωρίς αξίωση ακρίβειας. Αλλά μπορούμε να πούμε «τρεις γενιές πίσω» και να εννοούμε κάτι σαν 60-80 χρόνια. Κοινωνικά υπάρχουν και γεγονότα-ορόσημα που επηρεάζουν τα πράγματα (πχ, η μεταπολίτευση). Υποκειμενικά, ένιωθα κάποτε άλλη γενιά από αυτούς που γεννήθηκαν 7-8 χρόνια μετά από εμένα. Τώρα τους θεωρώ μάλλον γενιά μου.

  131. 129,
    Υπάρχει και η τεχνική bang-bang optimal control για βέλτιστο έλεγχο συστημάτων όταν οι ενέργειες εκχειρισμού είναι κάπου ανάμεσα σε δύο φράγματα, οπότε βέλτιστες τιμές είναι άλλοτε το άνω φράγμα (bang) και άλλοτε το κάτω φράγμα (bang ξανά!) αλλά όχι ενδιάμεσα. Πχ, για ένα αυτοκίνητο που θέλει να καλύψει μιαν απόσταση στον ελάχιστο χρόνο, ο βέλτιστος έλεγχος είναι πρώτα τέρμα γκάζι και μετά τέρμα φρένο (για να αποφύγουμε και τρίτο bang, ιδίως του είδους big).

    Παρεμπ., βλέπω στην Wikipedia πως η σημασία του όρου bang-bang control έχει αλλοιωθεί — πχ, ο θερμοστάτης χρησιμοποιεί on-off control, όχι bang-bang.

  132. Καραγκιόζης said

    Οι «μπούμερ» είναι οι τελευταίοι που θα έχουν ωραίες βιβλιοθήκες. Γιατί μετά…

  133. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Αποχαιρετώντας τη γενιά των μπέϊμπι μπούμερ
    https://www.presspublica.gr/apochairetontas-ti-genia-ton-mpeimpi-mpoymer/

  134. Γιάννης Ιατρού said

    καλημέρα
    133: πρωινή σήμερα, ε;

    Γνωστός τουιτεράς όταν μπήκε από τον υπολογιστή του στο site της Αυγής (χωρίς ad blocker)

  135. Γιάννης Ιατρού said

    Χμ, η είδηση για τον τουιτερά προορίζονταν για το προχθεσινό νήμα (Αυτογκολ στο Τουίτερ)…, πάω να συνεχίσω τον καφέ 🙂

  136. Καλημέρα σε όλους και στον Λεώνικο !

    Διαβάζω τα σχόλια και σχολιάζω δι’ αντιπροσώπου…

  137. ΓιώργοςΜ said

    116 με ένα bang ανάμεσα 🙂

  138. ΓΤ said

    Το JSTOR για την… Ντόλι Πάρτον

    https://daily.jstor.org/how-dolly-parton-is-literally-like-a-cougar/?utm_term=Read%20More&utm_campaign=jstordaily_07222021&utm_content=email&utm_source=Act-On+Software&utm_medium=email

  139. sarant said

    Καλημέρα από εδώ

    132 Δεν το είχα σκεφτεί, αλλά μάλλον έχεις δίκιο….

  140. @ 132 Καραγκιόζης
    >>Οι «μπούμερ» είναι οι τελευταίοι που θα έχουν ωραίες βιβλιοθήκες. Γιατί μετά…

    Να που το καλύτερο της ημέρας ήταν καραγκιοζιλίκι. Μπράβο.

  141. Χρίστος said

    boom boomer DEMETRIO STRATOS

  142. Voyageur autour de la chambre said

    @ 105
    Συγγνώμη για το θάρρος, αλλά το ύφος του σχολίου μου θύμησε αυτο:

    🙂

  143. Έχουμε και με τρία boom, από Βίσση/Καρβέλα

  144. ΣΠ said

    121
    Και ο Ray «Boom Boom» Mancini

  145. […] Είδαμε χτες πώς ο αρθρογράφος Πάσχος Μανδραβέλης, θέλοντας να αστειευτεί με μια διαφήμιση που είδε στον ιστότοπο της Αυγής, κατάφερε να γίνει ρεζίλι στο Τουίτερ επειδή έδειξε την άγνοιά του για το πώς λειτουργεί αυτό το είδος διαδικτυακών διαφημίσεων. Ανάμεσα στους πολλούς χαρακτηρισμούς που εκτόξευσαν διάφοροι χρήστες κατά του Π. Μανδραβέλη, ο συχνότερος ήταν “μπούμερ”,… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2021/07/22/boomer/ […]

  146. * στο λήμμα της ελλ. Βικιπαίδειας είχε παραποιηθεί πρόσφατα το άνω όριο, προφανώς από κάποιον αρνητή μπούμερ 😃 Το διόρθωσα

    Όλες αυτές οι δημογραφικές κοόρτεις δεν έχουν απόλυτα χρονολογικά όρια και βασίζονται στα γενικά (κυρίαρχα) πολιτικοκοινωνικοπολιτισμικοοικονομικά χαρακτηριστικά που βίωσε η κάθε μία τους. Συνεπώς και είναι αποδεκτό το να τραβιούνται λίγο πιο πέρα όταν μιλάμε για άλλες χώρες πέρα από τις ΗΠΑ (στις οποίες βασίζονται) ή να μην λαμβάνονται υπόψη καθόλου και να υιοθετούνται άλλες όπως έχει λεχθεί παραπάνω (Κατοχική, του Πολυτεχνείου, της Μεταπολίτευσης). Για παράδειγμα οι μπούμερς στις ΗΠΑ μετακινούνταν στα suburbia, ενώ την ίδια περίοδο στην Ελλάδα ξεκινούσε η αστικοποίηση, στις ΗΠΑ έχουμε το χίπικο κίνημα, τα κινήματα για τα ανθρώπινα δικαιώματα κλπ στην Ελλάδα δικτατορία κλπ. Αντίστοιχα η Gen X (δικιά μου) ήταν αυτή που άρχισε να βάζει τους ΗΥ στο σπίτι ως κάτι πρωτόγνωρο και δημιουργικό με καθυστέρηση 2-3 χρόνων στην Ελλάδα, ενώ oi Gen Z και Gen A γεννήθηκαν με το κινητό στο χέρι ως κάτι δεδομένο αλλά και παθητικό, ταυτόχρονα με όλο τον υπόλοιπο κόσμο, αφού η παγκοσμιοποίηση μηδένισε τον χρόνο διάδοσης τεχνολογιών, ιδεολογιών, και πολιτισμού. Οπότε μπορούμε να πούμε ότι οι μπούμερς στην Ελλάδα μπορεί να έχουν γεννηθεί ακόμη και το 1970, και μόνο από την Gen X και μετά υπάρχει ουσιαστική χρονολογική ταύτιση.

  147. sarant said

    146 🙂 Πολύ γέλασα με την αρχή.

  148. Φώτης said

    O «θατσερισμός» όμως ήρθε σαν απάντηση στην απληστία και την αδιαλλαξία των Βρετανικών συνδικάτων.
    Και όχι μόνο αυτό αλλά οδήγησε σε σημαντική οικονομική ευημερία στη Μεγ. Βρετανία στα τέλη των 80ς και στα 90ς.
    Για αυτό και η Θάτσερ κυβέρνησε για 10 χρόνια.

    Άλλο που εμείς την καταριόμαστε.

  149. spyridos said

    148
    Ναι οι άπληστοι.
    Οι ανθρακωρύχοι να φανταστείς (με το ισχυρότερο συνδικάτο) έβγαζαν 140 λίρες τη βδομάδα το 1981.
    Έτσι μπορούσε η πενταμελής οικογένεια να ζει σε μια τρώγλη 70τμ και να τρώει 2 φορές τη βδομάδα φτηνό κρέας.

  150. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πόσα θες να μας τρελάνεις, ρε Φώτη; Ας μην ήταν η «ένδοξη νίκη» στα Φόκλαντ και η Θάτσερ θα ‘χε πάρει πόδι απ’ τις εκλογρς του ’83.

  151. Φώτης said

    @149
    Πριν μερικά χρόνια έκανα ένα μεταπτυχιακό στο Λονδίνο με θέμα τη συγκοινωνιολογία. Μας εξιστορούσαν λοιπόν εκεί για το πόσο αποδοτικότερο έγινε το σύστημα των μεταφορών στο Λονδίνο αλλά και σε όλη την επικράτεια όταν η Θάτσερ προχώρησε σε ιδιωτικοποιήσεις. Μας έλεγαν για το πόσο έπεσε το κόστος μεταφοράς ανα επιβάτη, για το πόσο τα μέσα λειτουργούσαν με μεγαλύτερη αξιπιστία και ακρίβεια.
    Στην τελευταία διανάφεια του powerpoint εδειχνε και τους μισθούς των οδηγών που κατα μέσο όρο μειώθηκαν σημαντικά. Τόλμησα τότε εγώ ο ελληνάρας φοιτητής να ρωτήσω:
    – «Μα δεν ήταν αρνητικό που μειώθηκαν οι μισθοί των οδηγών, κύριε Καθηγητά?»

    Μου απάντησε τότε ό καθηγητής και το θυμάμαι ακόμα:
    «Εσένα δουλειά σου ως μελλοντικός συγκοινωνιολόγος δεν είναι να προστατεύεις τους μισθούς των οδηγών αλλά να εξασφαλίζεις καλυτερες και ασφαλέστερες μεταφορες για τους επιβατες και για την κοινωνία.»

    Έτσι λοιπόν έρχομαι και γω να σας απαντήσω ότι δουλειά ττης Θάτσερ και του/της εκάστοτε πρωθυπουργού δεν ήταν/είναι να προστατεύει μισθούς και θέσεις εργαζομένων εις βάρος της υπόλοιπης κοινωνίας αλλά να φροντίζει για τη συνολική πρόοδο όλης της κοινωνίας.

    Όταν μίλησα για συνδικάτα αναφερομουν περισσότερο στις βρετανικές κρατικές αυτοκινητοβιομηχανίες της δεκαετίας του 70 που νομίζω έχουν μείνει στην ιστορία για τα κακά και αναξιόπιστα αυτοκίνητα που έφτιαχναν και για τις απεργίες που έκαναν. Σιγά σιγά έκλεισαν και ησύχασαν.

    Για τους ανθρακορύχους, διαβάζοντας μια επισκόπηση από το history.com θα έλεγα ότι (τουλάχιστον η επισκόπηση αυτή) δικαιώνει σε μεγάλο βαθμό τη Θάτσερ.

    Σας παραθέτω σύνδεσμο και απόσπασμα:
    https://www.history.com/news/margaret-thatcher-miners-strike-iron-lady

    «The failure of the 1984-85 miners’ strike helped revive the British economy, but had major implications for the future of labor unions and coal mining in Britain. Union membership fell from some 40 percent of the nation’s workforce to barely 20 percent, and dropped even lower in the decades to come.»

    @150
    Σϊγουρα η Θάτσερ βοηθηθηκε από τον πόλεμο του 1982 αλλά όπως λέει και ο συνδεσμος που παρέθεσα:

    «The prime minister’s tough stance helped build her enduring reputation as the “Iron Lady”—a nickname given her by the Soviet press in the 1970s. She would lead the Conservative Party to three straight election wins, and would hold office for 11 years, longer than any other British politician of the 20th century.»

    Νομίζω ότι δεν αρκει ο πόλεμος για να εξηγήσει τις συνεχείς εκλογικές επιτυχίες της Θάτσερ.

  152. Μάλλον δεν χρησιμοποιούσες τα ιδιωτικά προαστιακά τρένα του ευρύτερου Λονδίνου αν πείστηκες από τον καθηγητή ότι λειτουργούν με αξιοπιστία και ακρίβεια.

  153. Νέο Kid said

    152. Britannia rule the waves, dear Sir!
    Not the bloody rail tracks!…

  154. Φώτης said

    Φαντάσου όμως λοιπόν πόσο χειρότερα θα ήταν πρωτύτερα.

    Και μενα δε μου άρεσε να σου πω την αλήθεια. Πολύ ακριβά τα πάντα από τρένα και μεταφορές.
    Βέβαια ήταν ακριβά επειδή δεν τα επιδοτούσε πλέον το κράτος και έπρεπε να βγάζουν τα λεφτά τους από τα εισιτήρια.

  155. Δεν θα μιλήσω για πράγματα που δεν ξέρω. Η θεία μου πάντως που είναι Αγγλίδα με διαβεβαίωνε ότι ξεχαρβαλώθηκαν με τις ιδιωτικοποιήσεις της Θάτσερ.
    Μία (1) φορά δεν έτυχε να μπω σε γραμμή της Northwestern, Southeastern και δεν συμμαζεύεται χωρίς προβλήματα!

  156. 153 Μπα, σαν τα χιόνια! Βράσατε στη Λιβύη ή όχι ακόμα;

  157. Νέο Kid said

    156. Βράζω μια χαρά στην Κύπρο! Τι χρείαν έχομεν Λιβύης;

  158. Διακοπές ή η επιστροφή του ασώτου;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: