Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μυκονιάτικα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 24 Ιουλίου, 2021


…που δεν είναι τοπικές σπεσιαλιτέ της Μυκόνου, ας πούμε λούζα. Απλώς, ο τίτλος δόθηκε με αφορμή τις παλινωδίες σχετικά με το «μίνι λοκντάουν» στη Μύκονο, η είδηση για το οποίο προκάλεσε αίσθηση διεθνώς, αλλά που όπως όλα δείχνουν δεν πρόκειται να παραταθεί μετά τη Δευτέρα.

Και βέβαια, γεννιέται το ερώτημα, πόσο προετοιμασμένα έγινε το άνοιγμα του τουρισμού, όταν και στη Μύκονο αλλά και σε άλλα νησιά βρέθηκαν τουρίστες θετικοί στον κορονοϊό που δεν έβρισκαν κατάλυμα καραντίνας -αλλά αυτά θα τα συζητήσουμε άλλη φορά, σήμερα είναι Σάββατο και το πρόγραμμα έχει πολυσυλλεκτική ύλη με διάφορα γλωσσικά στραβά και ανάποδα ή απλώς αξιοπερίεργα.

Εξάλλου, δεν είναι μόνο η Μύκονος που παρουσιάζει πρόβλημα, αφού και άλλες περιοχές της χώρας ανέβηκαν σε χειρότερη κατηγορία στον επιδημιολογικό χάρτη, από το πράσινο στο κίτρινο και από το κίτρινο στο πορτοκαλί. Μόνη θετική μεταβολή ήταν ένα άγνωστο νησί, που από το κίτρινο επέστρεψε στο πράσινο, όπως βλέπετε στην οθονιά (νομίζω την πήρα από το skai.gr), η εξωτική Κύνθος.

Ποια να είναι η Κύνθος; Μήπως είναι η Ζάκυνθος αποκεφαλισμένη; Ή μήπως πρόκειται για άλλη ονομασία της μυστηριώδους Ιφκίνθου; Μπα, η Κύθνος είναι -και ο αναγραμματισμός εμφανίζεται και δεύτερη φορά στην ίδια σελίδα, που δείχνει πως ο συντάκτης είχε… άποψη. Ο δον Μήτσος, αν μας διαβάζει, θα μας πει αν ο αναγραμματισμός συμβαίνει συχνά.

* Συζητήθηκε αρκετά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μια πρόσφατη ανάρτηση του Γ. Μπαμπινιώτη στο Φέισμπουκ με τίτλο Βελτιώστε τα… Αγγλικά σας.

Σε αυτήν ο κ. Μπαμπινιώτης, ειρωνικά βέβαια, λέει ότι προσπαθώντας να βελτιώσει τα αγγλικά του άρχισε να διαβάζει γνωστές αγγλικές εφημερίδες, κι έτσι έμαθε 14 νέες… αγγλικές [τα αποσιωπητικά δικά του] λέξεις, τις εξής:

aegis, anathema, aseptic, automaton, cynical, demagogue, despotism, laconic, macrocosm, misanthropic, panacea, prognosticate, somatic, symposiarch.

Κάποιοι είπαν ότι ο κ. Μπαμπινιώτης ζήλεψε τη δόξα του Ξ. Ζολώτα ή, επί το αργκοτικότερον, «έπαθε Ζολώτα».

Εμένα μου φάνηκε περίεργο ότι βάζει αποσιωπητικά πριν από το «αγγλικές λέξεις», σαν να μην τις θεωρεί αγγλικές. Απορώ επίσης σε ποια εφημερίδα (και με ποιαν αφορμή) εμφανίστηκε η λέξη symposiarch. Πολύ περίεργο μου φαίνεται.

Κατά τα άλλα, η σημασία των λέξεων πράγματι είναι προφανής για έναν Έλληνα, έστω κι αν δεν έχουμε μονολεκτικό ρήμα αντίστοιχο του prognosticate (που άλλωστε σχηματίστηκε μέσω λατινικών από το προγνωστικός, prognosticare). Ελπίζω να μη γενικευτεί όμως η άποψη ότι η σημασία των αγγλικών ελληνογενών λέξεων είναι αυτονόητη διότι πολλοί θα την πατήσουν με λέξεις όπως empathy, iconic ή sycophant (δεν σημαίνει συκοφάντης!)

* Mεταβατικοποίησης συνέχεια. Όπως ανέφερε στο Φέισμπουκ φίλη, παρουσιάστρια της ΕΡΤ3, σχολιάζοντας τη μπίχλα που μαζεύτηκε στη θάλασσα, κολλητά στην παραλία της Θεσσαλονίκης (σάπια φύκια, διαφόρων ειδών σκουπίδια, νεκρά ζώα και άλλα ωραία) είπε:

«Η κατάσταση δυσανασχετεί τους κατοίκους και τους τουρίστες.»

Εγώ θα έλεγα «δυσαρεστεί» ή κάτι τέτοιο, και ίσως αυτό να είχε κατά νου η παρουσιάστρια. Δεν έχω συναντήσει ξανά το «δυσανασχετώ» ως μεταβατικό, όμως το Χρηστικό λεξικό το αναφέρει «αμτβ. κ. μτβ.» αν και δεν δίνει καμιά παραδειγματική φράση με μεταβατικό το ρήμα.

Αλλά και το ΜΗΛΝΕΓ αναγνωρίζει και ως μεταβατικό το ρήμα, και μάλιστα δίνει αρκετές φράσεις όπως:

Η συγκεκριμένη εξέλιξη τον δυσανασχέτησε
Η γραφειοκρατία κουράζει και δυσανασχετεί τους πολίτες
Η αύξηση των τιμών δυσανασχετεί τους αγοραστές
Ο αριθμός των εισακτέων στα πανεπιστήμια μειώθηκε φέτος, πράγμα που δυσανασχέτησε τους υποψηφίους των εξετάσεων

και ακόμα ως απρόσωπο (με δυσανασχετεί): Με δυσαρεστεί πολύ και με δυσανασχετεί ότι αλλιώς φαίνεται το προϊόν στη διαφήμιση κι αλλιώς είναι στην πραγματικότητα

Οπότε, κάτι έμαθα και σήμερα.

* Μιλώντας για βρομιές σε τουριστικά και άλλα μέρη, φίλος στέλνει έναν τίτλο που τον βρίσκει αριστουργηματικό, από ναυπλιώτικο σάιτ.

Αν μάλιστα διαβάσετε το άρθρο, θα δείτε ότι ο περαστικός ήταν «γνωστός Ναυπλιώτης» που πήγαινε στη θάλασσα για το πρωινό του μπάνιο.

Οι επαρχιακοί ιστότοποι έχουν κάτι από την αύρα των παλιών επαρχιακών εφημερίδων, που αναδείκνυαν σε ειδήσεις τέτοια περιστατικά -όχι ότι δεν είναι πρόβλημα τα σκουπίδια.

* Φίλος γλωσσολόγος μού γράφει, επισημαίνοντας μια απρόσμενη γενική στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για το πόθεν έσχες του Κυρ. Μητσοτάκη:

Καλούμε λοιπόν τον κο Μητσοτάκη να αφήσει κατά μέρους τα δακρύβρεχτα περί στοχοποίησης της συζύγου του και να απαντήσει επί της ουσίας

Σχολιάζει ο φίλος: Φαίνεται ότι, όταν γράφει κανείς επίσημες ανακοινώσεις, τον καταλαμβάνουν ασυναίσθητα η γενικομανια και ο λογιοτατισμος. Το «κατά μέρος» ηχεί λαϊκοτροπο, καθημερινό. Και παρόλο που το ύφος στο συγκεκριμένο σημείο είναι καθημερινό (η έκφραση αφήνω κατά μέρος δεν είναι λόγια, καθώς το λόγιο ύφος δεν προσδιορίζεται μόνο μορφικά αλλά και από τη χρήση, πχ το λόγιο μετά λύπης σε αντίθεση με το μη λόγιο μετά χαράς), η γλωσσική διαίσθησή του γράφοντος τον οδηγεί σε φαινόμενο υπερδιόρθωσης, καθώς αναφύεται μια γενική εκεί που δεν την σπείρανε (κατά + γενική συνήθως εναντίωση δηλώνει). Εντύπωση, πάντως, μου κάνει πώς, ακόμη κι όταν το ύφος από επίσημο γίνεται συνομιλιακό, ως ένδειξη αμεσότητας, μη επιτήδευσης κλπ, η λόγια απόχρωση ξεπετάγεται να δώσει τόνο καθωσπρεπισμού!

Δεν έχω κάτι να προσθέσω.

* Από υπότιτλο του Νέτφλιξ:

Έχουμε πιο επείγουσα θέματα. Το αντίθετο των «πληγέντων περιοχών» σχολιάζει ο φίλος που το στέλνει.

* Σε άρθρο για την ΕΣΣΔ και τη σημερινή Ρωσία:

Μέσα σε ένα τέταρτο της ώρας ο Γέλτσιν και η παρέα του ακύρωσαν τρεις αιώνες της ρωσικής ιστορίας, κληροδοτώντας την Ευρώπη με μια ωρολογιακή βόμβα αστάθειας.

Δεν πάει έτσι, όμως. Κληροδοτώ σε κάποιον κάτι. (Κάποιοι βέβαια χρησιμοποιούν το «κληρονομώ»).

* Η φράση στο πανό, μου λένε, ανήκει στον Κων. Μητσοτάκη, αλλά το πανό προέρχεται από συγκέντρωση κατά του υποχρεωτικού εμβολιασμού που έγινε στην Άρτα.

Δεν ξέρω ποια ήταν τα αιτήματα της συγκεκριμένης συγκέντρωσης αλλά δεν βρίσκω πολύ σχετικό το σύνθημα. Όσο για τα ορθογραφικά λάθη, το σπάνιο είναι η δημοκρατεία.

* Στην ανακοίνωση για το πρόγραμμα κατ’ οίκον εμβολιασμών, διαβάζω ότι αφορά:

Άτομα με δυσκολία μετακίνησης
Πολίτες που βρίσκονται μόνιμο κλινοστατισμό
Πολίτες με βαριά ψυχική ή νοητική νόσο, όπως πχ Alzhaimer

Οπότε, αφενός μάθαμε μια λέξη (κλινοστατισμός, η αναγκαστική κατάκλιση λόγω ασθένειας) και αφετέρου απορώ για ποιο λόγο γράφουν στα ξένα ένα κοινότατο πλέον (δυστυχώς) όνομα νόσου, Αλτσχάιμερ, αν μάλιστα δεν ξέρουν πώς γράφεται (Alzheimer).

Εντάξει, το Έμενταλ έχει ευκολότερη ορθογραφία.

* Το ιστολόγιο αγαπάει τα ραμόνια και τους έχει αφιερώσει πολλά άρθρα (παράδειγμα). Ιδού όμως ένας αγγλόφωνος ιστότοπος αφιερωμένος στα ραμόνια, ή μάλλον στα mondegreen, όπως λέγονται στα αγγλικά.

* Ο φίλος Γιώργος Γιαννόπουλος επισήμανε στο Φέισμπουκ τον εξής τίτλο είδησης, και τον σχολίασε πολύ έξυπνα ως εξής:

Διχασμένη εμφανίζεται η κοινωνία ως προς το αν οι απαγορεύσεις διχάζουν την κοινωνία. Ο κουρέας που κουρεύει όσους δεν κουρεύονται μόνοι τους.

* Στον κατάλογο νέων λέξεων που οφείλονται στην πανδημία, ας προσθέσουμε το περίεργο υβρίδιο pingdemic, που είναι το πρόβλημα που δημιουργείται όταν πάρα πολλοί πολίτες βρεθούν θετικοί στον ιό, δηλαδή όταν τους εντοπίσει (ping) η σχετική εφαρμογή του αγγλικού NHS. Ανάλυση εδώ. Εμείς ευτυχώς τέτοιες εφαρμογές δεν έχουμε, οπότε δεν έχουμε και προβλήματα ορολογίας.

* Γράφοντας για το σύντομο ταξίδι του Τζεφ Μπέζος στο διάστημα, ιστότοπος βάζει τον τίτλο:

1982: Ένα παιδί με ελληνικό επίθετο ονειρεύεται να πάει στο διάστημα – Και το πετυχαίνει

Το «ελληνικό επίθετο» είναι το Μπέζος, και βέβαια έχουμε τον Γιάννη Μπέζο και τον Κώστα Μπέζο, αλλά και πάλι εγώ θα έγραφα «ελληνοφανές». Άλλωστε, το άρθρο αναγνωρίζει ότι ο Τζεφ Μπέζος δεν έχει ελληνική καταγωγή.

Τέλος πάντων, όλα από εμάς τα πήρανε κι ας μην το ξέρουν.

* Σε νεκρολογία του Τόλη Βοσκόπουλου διαβάζουμε:

Αυτός ήταν ο Τόλης Βοσκόπουλος. Αγαπούσε με πάθος και ειλικρίνεια τις γυναίκες και κάθε φορά που χώριζε άφηνε πίσω του δώρα αξίας πολλών μηδενικών ενώ παράλληλα αντιμετώπιζε τους φίλους του και τους ανθρώπους στους οποίου πίστευε με αδελφική αγάπη και προστατευτικότητα.

Δώρα αξίας πολλών μηδενικών. Είναι βέβαια σαφές τι εννοεί, ότι μπροστά από τα πολλά μηδενικά θα υπάρχει κι ένα τουλάχιστον μη μηδενικό ψηφίο, αλλά σας αρέσει αυτή η έκφραση;

* Περίεργη σύμφυρση ειδήσεων στην οθονιά που μου στέλνει φίλος, λες και τα δύο θέματα συνδέονται:

* Eπί του πιεστηρίου, και κλείνοντας το άρθρο, συνειδητοποιώ ότι, σε ανύποπτο χρόνο, είχα σκεφτεί να τιτλοφορήσω «Ολυμπιακά» τα σημερινά μεζεδάκια, αφού αρχίζουν σήμερα οι Ολυμπιακοί αγώνες. Αλλά το ξέχασα -και δεν το αλλάζω τώρα, ακριβώς γιατί είναι ενδεικτικό πιστεύω του πόσο (λίγη) σημασία έχουν οι περίεργοι αυτοί αγώνες. Συμφωνείτε;

272 Σχόλια προς “Μυκονιάτικα μεζεδάκια”

  1. Παρών !

  2. Νέο Kid said

    Μάπα τα μεζεδάκια σήμερα!… ούτε τόσος δα Αντετοκούμπος; …

  3. Καλημέρα!
    Ναι άρχισαν οι Ολυμπιακοί αγώνες και η τελετή έναρξης ήταν λιτή και ενώ αυτό μπορεί να είναι προτέρημα σε μεγάλη εκδήλωση, ήταν μάλλον αδιάφορη. Απ’ την άλλη πολλά όπως πρέπει στοιχεία. Και ανάπηροι και διαφορετικοί και παιδιά και μεγάλοι κλπ

  4. «σε αντίθεση με το μη λόγιο μετά χαράς»

    Αυτό μου φαίνεται κάπως παράξενο. Το «μετά χαράς» έχει δομή καθαρευουσιάνικη. Με εκπλήσσει που την γλωσσική καταστολή της καθαρεύουσας τη λέμε τα τελευταία χρόνια «λόγϊα» γλώσσα κ.λπ.

  5. Και «δημοκράτεια» θα ήταν καλό, λόγω κεφαλαίων.

  6. BLOG_OTI_NANAI said

    Μάλλον αναφέρεται σε ύψωμα της Δήλου!

  7. Καλημέρα. Πάντως, η λέξη «αυτόματο» με αυτή την έννοια (του ρομπότ) μας ήρθε από τη Γαλλία, έτσι δεν είναι;

  8. BLOG_OTI_NANAI said

  9. Έχει και το Έμεdαλ τα δικά του.

  10. theopeppas said

    Πραγματικά, σπάνια Σάββατο μπορούσε να έχει τόσες ιδέες για επιθετικό (γραμματικά, όχι με την σημασία της ..επιθετικότητας!) προσδιορισμό στα Μεζεδάκια. Ισως όχι το «Ολυμπιακά» μήπως και ξύπναγε αντανακλαστικά των αντίθετων στην Πειραϊκή ομάδα, αλλά πολλά, όπως Φίλια, Κεραμεικά, Εορτοεπετειακά, Βucks to Buck, Bucksίσια Μεζεδάκια, Ιωαννιτικά (όπως οι Ιππότες), ΕνΜπιΑ-ϊκά ..

  11. theopeppas said

    Α…και Δαμασκηνά, κατά την χρήση της πόλης στην περίπτωση του (μετέπειτα) Αγίου Παύλου…δεν ξέρω εάν προσέξατε πόσοι, μετά τον εν Μιλγουώκη θρίαμβο είδαν «τον δρόμο προς την Δαμασκό»…τελικά δύσκολο να θεωρηθείς Ελληνας, πρέπει να πάρεις δαχτυίδι στο ΝΒΑ με 50 πόντους….

  12. voulagx said

    Μια γενική, γέννημα της γενικομανίας, που μάλλον θα γίνει κανόνας σιγούλια-σιγούλια:
    προσπάθησε να αποποιηθεί των ευθυνών του

  13. BLOG_OTI_NANAI said

    «symposiarch»

  14. theopeppas said

    Ξεκίναγα να προσθέσω άλλο ένα μεζεδάκι και παρασύρθηκα….όσοι είδατε ενα φιλμ στην ΕΡΤ2 χθες (καλά να πάθουμε!) με τίτλο Hit and Run θα πρόσεξαν στους υπότιτλους ενα κραυγαλέο «συναντησε κάποιον πολύ ενδιαφέρΩΝ» και μετα μερικά δευτερόλεπτα, για να το εμπεδώσουμε, «γιατί τον βρήκε ενδιαφέρων…» Τουλάχιστον στη μεταφραση δικαίωσε τον τίτλο…και χτυπησε (την γραμματική, έστω!) και εφυγε τρέχοντας!

  15. Alexis said

    «Θα φας ξύλο μετά μουσικής» μας έλεγαν κάποτε οι γονείς μας όταν κάναμε κάποια σκανταλιά. Εδώ το «μετά μουσικής» είναι λαϊκό ή λόγιο;
    Τι θέλω να πω; Ότι το λόγιο, όταν λέγεται με παιγνιώδη διάθεση, γίνεται λαϊκό.
    Πάντως το «κατά μέρους» του ΣΥΡΙΖΑ μάλλον για λάθος πληκτρολόγησης δείχνει (παλιά τα λέγαμε τυπογραφικά) και όχι για εσκεμμένη χρήση γενικής.

  16. BLOG_OTI_NANAI said

    Ο Μπαμπινιώτης γράφει «iaconic» προφανώς εννοεί «iconic»;

  17. Jago said

    Μην πείτε του Μπάμπι ότι η… αγγλική λέξη idiot διατηρεί ακέραια την αρχαιοελληνική σημασία της και πάθει εγκεφαλικό. Μου είχε διαφύγει αυτό με το Ντισκάβερι καθότι φανατικός τρέκι αλλά η αλήθεια είναι ότι βαρέθηκα πια να σημειώνω τις αστοχίες στους ιππότιτλους του Νέτφλιξ. Πρόσφατα έβλεπα ένα αξιοπρεπές ντοκιμαντέρ για την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, σε αφήγηση του Νεντ Σταρκ, εεε εννοώ τον Μπόρομιρ γκρρ τον Σον Μπιν, και κουράστηκα στις εναλλαγές των μεταφραστών, τη μια συγκλητικός την άλλη γερουσιαστής, ε νισάφι. Και να ήταν μόνο αυτό… Μπάμπι.

  18. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο σε όλους ! Ωραία τα μεζεδάκια, και πάλι ! Όσο για τον τίτλο, οι Ολυμπιακοί ξεκίνησαν νομίζω από την Πέμπτη (πριν κι από την τελετή έναρξής τους), οπότε έτσι κι αλλιώς έχουν περάσει μέρες. Η Μύκονος πάλι, όλο το καλοκαίρι είναι στο προσκήνιο ! (Να ζήσουμε να τη θυμόμαστε…)

  19. Spiridione said

    Και ένα μεταφραστικό: ιλαρισμός ως απόδοση του illeism
    https://www.news247.gr/epistimi/giati-to-na-milame-ston-eayto-mas-sto-trito-prosopo-mas-kanei-pio-sofoys.9259036.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Echobox=1627102538

    illeism
    https://www.lexilogia.gr/threads/illeism.12167/

  20. Jago said

    Α κι επίσης τον Ναυαγό της Κυνθίας του Ιούλιου Βερν τον θυμάστε;

  21. @ 13 BLOG_OTI_NANAI
    «symposiarch»

    Να λοιπόν που κάποιες εφημερίδες κάνουν χρήση της λέξης «symposiarch».
    Το σενάριο είναι απλό.
    Ο κ. Μπ. ξεφύλλιζε ξένες εφημερίδες σε αίθουσα αναμονής ιατρείου οπότε το μάτι του έπεσε στην επίμαχη λέξη.

  22. LandS said

    Μόλις είδα είδηση από την ΑΥΓΗ, που τη βάζω μόνο και μόνο επειδή μιλάει για μια… βουλευτή. Η ίδια βέβαια, όχι μόνο δίνει την ιδιότητα του βουλευτή στον εαυτό της αλλά και δηλώνει ότι είναι και παρατηρητής (των γεγονότων που δεν της άρεσαν και την οδήγησαν σε αποχώρηση)

    https://www.avgi.gr/politiki/392379_anexartitopoiithike-me-aihmes-i-boyleytis-konstantina-adamoy

  23. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    16
    Όχι, γράφει Laconic.

  24. Πουλ-πουλ said

    14.
    Ε, καλά να πάθετε! Την ίδια ώρα στη Βουλή είχε την αγέραστη «Η Αλίκη στις πόλεις» του Βέντερς.

  25. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    2 Oρίστε, να σου πω ένα αντετοκουμπικό: Τα Σεπόλια είναι παγκοσμίως η γειτονιά με τους περισσότερους πρωταθλητές ΝΒΑ

    6-8 Α μπράβο!

    10 Και «Ελαφιακά», αφού κάποιοι λένε «Ελαφιακό» τους Μπακς

    12 Προς τα κει πάει

    13 Βρήκαμε ποιες εφημερίδες διαβάζει ο κ. Μπαμπινιώτης!

    16 Laconic διαβάζω εγώ

    19 Ιλαρισμός; Από πού κι ως πού;

    20 Α μπράβο!

  26. Triant said

    Καλημέρα.
    Κι όμως το αυτόματον είναι καθαρά Ελληνική λέξη. Τα αυτόματα εισήχθησαν (!) από τον Ήρωνα περίπου στην αρχή των μοντέρνων καιρών (0 μΧ). Έγραψε μάλιστα και βιβλίο την ‘Αυτοματοποιητική’. Έχει ενδιαφέρον, ρίχτε του μια ματιά. Εγώ πάντως το automaton.gr το έχω από το 2000.

  27. ΣΠ said

    2
    Κιντ, όταν είδα ότι σχολίασες, σκέφτηκα ότι θα έγραφες για την εκδοχή με τον μπαρμπέρη του παράδοξου του Ράσελ.

  28. theopeppas said

    24. Την εχω δει, αλλά και βέβαια έχετε απόλυτο δικιο…καλυτερα να ξαναβλέπεις το καλό , παρά πρεμιέρα σε κακό (και την πατάς και …άσχημα-νάτο και το κατά …Λεόνε ευαγγέλιο!)

  29. Πάντως θα μπορούσαν τα σημερινά μεζεδάκια να είχαν ολυμπιακό χρώμα αλλά με ιαπωνικό άξεντ και κάποια ισπανική νοστιμιά:
    オリンピックの タパス
    Orinpikku no tapasu.

  30. BLOG_OTI_NANAI said

    23: Σωστά, τώρα είδα ότι όλες τις λέξεις τις ξεκινά με μικρό γράμμα.

    21: Σίγουρα! Άλλωστε και σε ποιο ελληνικό ιατρείο δεν συναντάς σώμα αγγλόφωνων εφημερίδων από το 1894; Οπότε, με μια ματιά εύκολα βρίσκεις τη χρήση αυτής της λέξης που είναι… μία στο εκατομμύριο 🙂

  31. @ 30 BLOG_OTI_NANAI

    Έτσι, ε; Και σώμα; Πάντως μην υπερβάλουμε. Διάφορα φύλλα των προηγουμένων ετών ή δεκαετιών πάντα βρίσκουμε στα ιατρεία. 🙂

  32. ΣΠ said

    έστω κι αν δεν έχουμε μονολεκτικό ρήμα αντίστοιχο του prognosticate

    προβλέπω, προλέγω, προφητεύω;

  33. ΣΠ said

    Το ιστολόγιο αγαπάει τα ραμόνια και τους έχει αφιερώσει πολλά άρθρα (παράδειγμα).

    Λείπει το λινκ.

  34. LandS said

    15
    Μην είσαι και πολύ σίγουρος, οι περισσότερες των περιπτώσεων πάνε σύννεφο.

  35. ΣΠ said

    Ο κ. Μπαμπινιώτης έβαλε τις λέξεις κατ’ αλφαβητική σειρά και όχι με την σειρά που τις έβρισκε ή άνοιξε κανένα λεξικό;

  36. Ένας χρόνος από το Kara Cuma…

    Καρά τζουμά
    Μαύρη Παρασκευή
    με τη Αγια Σοφιά
    να γίνεται τζαμί…

  37. leonicos said

    κλινοστατισμός

    συγγνώμη! Αυτη δεν είναι καινούργια λέξη. Κατακλήσεις λόγω κλινοστατισμού, κοινοτοπότατο

    Έπαθε εγκεφαλικό και καταδικάστηκε σε μακροχρονιο κλινοστατισμο

    Ο κλινοστατισμος προκαλεί παχυσαρκία

    Επίσης θεραπεία επί κλίνης, φυσικοθεραπεια επι κλίνης,

    Επίσης, αυτος είναι κλινήρης

    Μην τρελαθούε κι όλας και δώσουμε ψωμί στον Αμούρ και Σια

  38. sarant said

    32 Εννοώ δεν έχουμε, τουλάχιστο στη νέα γλώσσα, ρήμα από την ίδια ρίζα, προγιγνώσκω ας πούμε.

  39. LandS said

    Πάντως one forecasts the weather, one does not prognosticate the weather.

  40. leonicos said

    17 Jago

    Μην πείτε του Μπάμπι ότι η… αγγλική λέξη idiot διατηρεί ακέραια την αρχαιοελληνική σημασία της και πάθει εγκεφαλικό.

    Ιδιώτης πρβλ ιδιωτικός και ιδιωτεύω versus Ιδιώτης πρβλ Ιδιωτία

    Και όμως είναι η ίδια λέξη. Το Ιδιωτία (πνευματική καθυστέρηση), κατά σύμβαση δεν γράφεται με ει, παρά το ρήμα ιδιωτεύω (και παρα το οτι πολλοί γιατροπί αγνοούν τη λετομέρεια αυτή και το γράφουν όπω τους έρθει), διότι προέρχεται από το (γαλλικό) idiot, δηλαδή ο ιατρικός όρος είναι κατ’ ουσία αντιδάνειο.

    Το ιδιωτεύω, ασχολούμαι μόνο με τα άεσα προβλήματα μο και δεν συμμετέχω στ κοινά ή είμαι ανίκανος να συμμετάσχω λόγω χαμηλής μορφωσης, έδωσε τον ιδιώτη, αμέτοχο, αφελή και τελικώς πνευματικά καθυστερημένο.

    Επομένως είναι μεγάλο λάθος να παίζουμε πάντα με τον Μπάμπη. Θέλει κότσια για να παίξεις μαζί του, και αξιοπρεπεια, να δέχεσαι και τη δική σου αστοχία.

    Παίζεται ασφαλώς, όλοι παίζονται, αλλά από δυνατούς παίχτες

  41. leonicos said

    Ich wartet fur dich eine ganze Zeit (fur, u trema)

    τέλεια γερμανικά. από φίλο μου

  42. leonicos said

    Βοσκόπουλος

    Λυπήθηκα για τον άνθρωπο, για όλους λυπάμαι, αλλά όχι για τον τραγουδιστή

  43. Ε… φαίνεται πως υπαινίσσεται την Ewigkeit der Zeit… 🙂

  44. Jago said

    40. Δεν καταλαβαίνω που διαφωνείς μαζί μου Λεώνικε, το ίδιο πράμα λέμε.

  45. leonicos said

    19 Spiridione

    πάντως το hilarity, ιλαρότητα, εύθυμη διαθεση, καλαμπούρι, ασφαλώς ειναι δάνειο από το ἱλαρός (δασεία) εύθυμος

    το illeism τριτοπρόσωπη αυτοαναφορά σαν συγγραφικό τέχνασμα είναι εντελώς διαφορετικό και λατινογενές ille illa illud

  46. leonicos said

    15 Alexis

    Τι θέλω να πω; Ότι το λόγιο, όταν λέγεται με παιγνιώδη διάθεση, γίνεται λαϊκό

    Αυτό δεν γίνεται. Αλλά η γλώσσα, ήγουν ο ομιλητής, κουβαλάει από τη μια γλωσσική περιοχή στην άλλη, στερεότυπα, κοινώς κλισέ.

    εν πάση περιπτωσει, συν Θεώ, συν αυτώ, εν όσω (όχι ενόσο) και πολλά άλλα.

  47. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κι όσο σκέφτομαι ότι ο Αντετοκούνμπο φοιτούσε σε γειτονικό σχολείο και ότι θα μπορούσα να γίνω φίρμα για 15 λεπτά, αν τον είχα μαθητή, όπως η νηπιαγωγός του!..😯
    Η ρεπόρτερ είπε επίσης και «του πλαγκτόν», όπως λένε όλοι οι τηλεοπτικοί. Καλά, αυτό το ρημάδι ελληνική λέξη δεν είναι; Το πλαγκτόν-του πλαγκτού; Ελληνοποιούμε τον Μπέζος και τους χαρίζουμε το πλαγκτόν; Αν επενδύσει εδώ τα λεφτά του, είναι έξυπνη ανταλλαγή.

  48. […] …που δεν είναι τοπικές σπεσιαλιτέ της Μυκόνου, ας πούμε λούζα. Απλώς, ο τίτλος δόθηκε με αφορμή τις παλινωδίες σχετικά με το “μίνι λοκντάουν” στη Μύκονο, η είδηση για το οποίο προκάλεσε αίσθηση διεθνώς, αλλά που όπως όλα δείχνουν δεν πρόκειται να παραταθεί μετά τη Δευτέρα. Και βέβαια, γεννιέται το ερώτημα, πόσο προετοιμασμένα έγινε το άνοιγμα… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2021/07/24/meze-490/ […]

  49. leonicos said

    44 Jago

    40. Δεν καταλαβαίνω που διαφωνείς μαζί μου Λεώνικε, το ίδιο πράμα λέμε.

    Δεν διαφώνησα. Διευκρίνισα. Ίσως είναι θέμα όρων. Δεν ‘γίνεται’ το λόγιο ‘λαίκό’ Χρησιμοποιείται με λαϊκό τρόπο.

  50. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και αφού μιλάμε για μεζεδάκια, να …εξάρουμε και την ουρανομήκη γκάφα της ΕΡΤ που …κατάφερε να μη μεταδώσει την προσπάθεια του Πετρούνια. Αλλά βέβαια πρόβαλε τη συζήτησή του με τον Αυγενάκη. ΥΕΝΕΡΤ.
    https://www.sdna.gr/taxonomy/term/861798_salos-sto-twitter-me-ti-gkafa-tis-ert-leyteri-stoys-krikoys-thelame-alla-ohi

  51. sarant said

    47 Το πλαγκτόν πολλοί το θεωρούν γαλλικό (και το προφέρουν αναλόγως κάποιοι).

    Αλλά και το νέον (τους λαμπτήρες π.χ.) όλοι άκλιτο το έχουμε.

  52. Καραγκιόζης said

    7. 26. «Αυτόματα» έχει ήδη ο Όμηρος βάλει τον εφευρέτη των θεών, Ήφαιστο, να κατασκευάζει για να τους εξυπηρετούν. Με τροχίσκους για να μετακινούνται εύκολα (ραψ. Σ)

  53. ΓΤ said

    «[…] είχα σκεφτεί να τιτλοφορήσω «Ολυμπιακά» τα σημερινά μεζεδάκια, αφού αρχίζουν σήμερα οι Ολυμπιακοί αγώνες […]»

    Εξαιρετικό το «Μυκονιάτικα». Τα τελευταία χρόνια οι Ολυμπιακοί Αγώνες αρχίζουν… πριν από την τελετή έναρξης, ακριβώς για να προλάβουν ορισμένα αθλήματα να ολοκληρωθούν σε συγκεκριμένη ημερομηνία. Οι αγώνες ξεκίνησαν στις 21.07.2021, με το Ποδόσφαιρο Γυναικών (Μ. Βρετανία-Χιλή 2-0, Ιαπωνία-Καναδάς 1-1, Κίνα-Βραζιλία 0-5, Ζάμπια-Ολλανδία 3-10, Σουηδία-ΗΠΑ 3-0, Αυστραλία-Νέα Ζηλανδία 2-1)

  54. sarant said

    53 Mπα; Χάσανε 3-0 οι Αμερικάνες;

  55. dryhammer said

    Κύνθος όπως Κόρνιθος;

  56. >>…Αυτός ήταν ο Τόλης Βοσκόπουλος. Αγαπούσε με πάθος και ειλικρίνεια τις γυναίκες…

    Ήταν φιλάνθρωπος, ημιφιλάνθρωπος ή γυναικολάτρης;

  57. Δεν θα πούμε κάτι και γι’ αυτό;

  58. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και βέβαια να πούμε: Ιάσονας και όχι Ιάσωνας.☺ Και επί της ουσίας: Ο Αποστολόπουλος πρέπει να παρασημοφορηθεί ως πολυδιασώστης, ο άνθρωπος είναι ταγμένος στο ανθρωπιστικό έργο του. Οι απόψεις του και το ποσοστό ορθότητας και επιθετικότητας που περιέχουν, είναι άλλο θέμα, σηκώνουν πολλή συζήτηση και σύγκριση στοιχείων.

  59. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    50. Ναι! Γκάφα ολκής της ερτ! Δεν ήταν συνδεμένη/συντονισμένη, με την προσπάθεια των αθλητών μας.
    https://www.efsyn.gr/athlitismos/olympiakoi-agones/303769_probare-hryso-o-petroynias-alla-i-ert-metedide-kanoe-kagiak

  60. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Με μια λέξη, το νομοσχέδιο παίρνει «άριστα» για μια θατσερική Κυβέρνηση που οραματίζεται την «αξιολόγηση» μιας Ανώνυμης Εταιρείας, αλλά δεν πιάνει ούτε την «ελάχιστη βάση» για ένα δημόσιο Σχολείο όπως το οραματίζονται και επιβάλλουν οι πραγματικές ανάγκες μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.»
    https://www.efsyn.gr/stiles/apopseis/303693_gia-ae-kai-ohi-gia-sholeia-i-axiologisi-poy-proothei-i-kerameos

  61. Αγγελος said

    Γιάννη (60), το «συγγραφικό έργο» ή η «συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα» γιατί είναι κακό να εκτιμώνται θετικά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών; Εφόσον βεβαίως έχουν κάποια σχέση με τη δουλειά τους…

  62. Μαρία said

    57
    Με πρόλαβες https://tvxs.gr/news/ellada/thriler-ta-mesanyxta-o-mpogdanos-akyronei-apofasi-tis-proedroy-tis-dimokratias

  63. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    57, 58 το πρωι το άκουσα στο ράδιο κι έλεγε ότι ο Ιασ. Αποστολόπουλος, σε τηλεφωνική επικοινωνία τους επιβεβαίωσε ότι του τηλεφώνησαν από την ΠτΔ, χθες βράδυ για τα ακριβή στοιχεία του προκειμένου να βγει το ΦΕΚ για την επικείμενη/σημερινή παρασημοφόρησή του και σήμερα το πρωί τον πήρε ένας, κάποιος αρμόδιος, να του πει ότι ακυρώνεται με μια αόριστη εξήγηση (δε θυμάμαι τα ακριβή-δυο τρία- λόγια). Του Μπόγδανου τα υπόλοιπα…

  64. Μαρία said

  65. Χαίρετε,
    Σχόλια δύο:
    α) περί Αλτσχάιμερ. Ο φουκαράς ο συντάκτης την ήξερε έτσι, ελληνικά. Αλλά είπε να μείνει πίσω απ’ τη μόδα και να την λατινογράψει. Ήξερε πως είναι γερμανική και πως στα Γερμανικά τα γράμματα τα διαβάζουμε όπως είναι δεν έχουν τις παραξενιές των Αγγλικών. Οπότε έγραψε Alzhaimer. Δεν τούπανε πως υπάρχουν δυο τρεις εξαιρέσεις απ’ αυτόν τον κανόνα και πως α-ι διαβάζεται το ei. Ούτε ήξερε πώς γράφεται ον Αϊνστάιν ή το Άιφελ! Οι Γερμανοί φταίνε που έχουν εξαιρέσεις στον κανόνα τους.

    β) 30 – 31 Περί σώματος. Είναι αργκοτική λέξη των ασχολούμενων με τον τύπο. Και κάποτε έκανε η Μαρία μάθημα στο παιδί ενός δημοσιογράφου που δούλευε (και) στη γενική γραμματεία τύπου. Και τι κάνεις εκεί τον ρωτάμε. Ετοιμάζω το σώμα του πρωθυπουργού, μας λέει. Και πού να καταλάβουμε τι εννοεί. Και μας εξήγησε πως έπαιρνε κάθε μέρα το σώμα των εφημερίδων (όλες τις εφημερίδες που έβγαιναν εκείνη τη μέρα) και τις τσεκάριζε, υπογραμμίζοντας αυτά που έπρεπε να δει ο πρωθυπουργός. Εγώ λέει υπογραμμίζω ό,τι νομίζω πως πρέπει. Από μένα το σώμα πάει στο Καστρί και το παραλαμβάνει η Αγγέλα. Τι πάει πιο μέσα, δεν έχω ιδέα (Όπως καταλάβατε μιλάμε για δεκαετία 80, Αγγέλα η Κοκόλα και πρωθυπουργός ο Αντρέας. ΠΑΣΟΚ στα ντουζένια του. Ο δημοσιογράφος του εσωτερικού)!

  66. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    62, Μέχρι να τα γράψω, πρόλαβες, μα δεν ήξερα κι ότι ήταν παρμένα από νυχτερινό του tvxs

  67. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Αυτό φαίνεται πληρώνει
    https://tvxs.gr/news/eyropi-eop/martyria-diasosti-sto-tvxsgr-i-ee-xrimatodotei-symmories-gia-na-katastelloyn-prosfyg

  68. 61 Άγγελε θέλει πολλή κουβέντα. Κάποιοι βγάζουν ένα «βιβλίο» με ασκήσεις την εποχή που δουλεύουν σε φροντιστήριο (ή και μετά) κι αυτό είναι συγγραφικό έργο που συνεκτιμάται και δίνει μόρια. Καλά, η συμμετοχή σε ερευνητικό πρόγραμμα ακόμα περισσότερο. Δηλαδή ποιο είναι το ερευνητικό πρόγραμμα; Τι πάει να πει αυτό; Ποιος το κρίνει αν όντως πρόκειται για ερευνητικό πρόγραμμα ή απλά το ονομάζουμε έτσι (π.χ. έχω έναν γνωστό στο πανεπιστήμιο για να δώσω και κάποιο κύρος και κάνουμε έρευνα για ένα θέμα με ερωτηματολόγια που στέλνουμε για να μας πουν τη γνώμη τους όποιοι θέλουνε).

  69. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Σάλος στο twitter με Μπογδάνο για Ιάσωνα Αποστολόπουλο: Παρέμβαση σε απόφαση Σακελλαροπούλου

    Μετά τα μεσάνυχτα δέχθηκα ένα τηλεφώνημα από το υπουργείο Εξωτερικών», μας είπε, « στο οποίο ο κ. Ζεβελέκης, που δεν γνωρίζω, μου ανακοίνωσε ότι “με τα νέα δεδομένα, δεν συγκροτείται η υπόθεση της παρασημοφόρησης μου”».

    Ο εκπρόσωπος του υπουργείου δεν διευκρίνισε ποια είναι τα νέα αυτά δεδομένα. Αλλά o κ. Μπογδάνος σχολιάζοντας στο facebook τις παρόμοιες απόψεις κι άλλων «αγανακτισμένων» οπαδών του, που ρωτούσαν αν.. «προλάβαμε τέτοια ξεφτίλα», έγραψε: «Έγιναν τα δέοντα».
    https://eretikos.gr/salos-sto-twitter-me-mpogdano-gia-iasona-apostolopoylo-paremvasi-se-apofasi-sakellaropoyloy/431141

  70. 65β Προφανώς αυτοί που χρησιμοποίησαν τη λέξη (30 – 31) την ήξεραν, Δεν είναι γι’ αυτούς η εξήγηση. Αλλά για άλλους σαν και μένα που δεν ήξερα.

  71. Μαρία said

  72. Γιάννης Κουβάτσος said

    61: Κακό δεν είναι, αλλά η φάμπρικα μεταπτυχιακών είναι μάλλον άσχετη με τη δουλειά στην τάξη. Και μια αποτελεσματική και ουσιαστική αξιολόγηση σ’ αυτό πρέπει να εστιάζει: πόσο ικανός είναι ο εκπαιδευτικός να αντεπεξέλθει στα πολυσύνθετα καθήκοντά του μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας. Ξέρεις, Άγγελε, πόσους συναδέλφους έχω γνωρίσει με πλήθος τυπικών προσόντων αλλά μέτριους έως ακατάλληλους στα διδακτικά τους καθήκοντα και στην αλληλεπίδραση με τους μαθητές;

  73. > Απορώ επίσης σε ποια εφημερίδα (και με ποιαν αφορμή) εμφανίστηκε η λέξη symposiarch.
    Απάντηση: Απορώ επίσης σε ποια εφημερίδα (και με ποιαν αφορμή) εμφανίστηκε η λέξη symposiarch.
    Όχι ότι βελτιώνεται, άμα βάλεις τις υπόλοιπες λέξεις…

  74. > Απορώ επίσης σε ποια εφημερίδα (και με ποιαν αφορμή) εμφανίστηκε η λέξη symposiarch.
    Απάντηση: https://trends.google.com/trends/explore?date=all&geo=GB&q=symposiarch
    Όχι ότι βελτιώνεται, άμα βάλεις τις υπόλοιπες λέξεις…

  75. Μαρία said

    Μίλησε το κνίτικο παρελθόν.

  76. Spiridione said

  77. Γιάννης Ιατρού said

    57, 58 και επόμενα για την «μη παρασημοφόρηση»
    εμ, και πολύ ώρα πέρασε μέχρι να το θίξετε. Από τις 7 το πρωί το έγραψα, αλλά…

    Αναρωτιέμαι, μια μέρα χωρίς να νιώσουμε τον ξεπεσμό και την ξεφτίλα μπορούμε να περάσουμε;

  78. Γιάννης Ιατρού said

    77: ξέφυγε λίγο η παρένθεση μετά το «έγραψα» και γίναν όλα μπλε, στα εθνικά μας χρώματα λοιπόν…

  79. Αφού εδώ γλωσσολογούμε, με αρκετή ντροπή, θα πω ότι σήμερα μόλις συνειδητοποίησα ότι αυτό που λέμε ενόργανη γυμναστική, οι άλλοι -στη δύση μάλλον όλοι τη λένε καλλιτεχνική. Ευτυχώς τη ρυθμική τη λένε ρυθμική κι αυτή.
    Βέβαια, πίσω από το πρώην παραπέτασμα, καλλιτεχνική λένε τη ρυθμική, ενώ τη ρυθμική τη λένε… αθλητική. Πιο πέρα, προς Ασία, κουράστηκα να ψάξω.
    Πάντως,εδώ που τα λέμε, όργανα έχει κι η ρυθμική.

  80. Εμένα ο Βοσκόπουλος μου άρεσε εξαιρετικά στο τραγούδι που παραθέτω, τα υπόλοιπά του δεν με συγκίνησαν αν και έμαθα (τώρα) πως ήταν ο συνθέτης κάποιων επιτυχιών του (τεράστιου) Στράτου Διονυσίου

  81. sarant said

    57κε Ο Μπογδάνος έγραψε «έγιναν τα δέοντα» αλλά θεωρεί συκοφαντικό να του λένε ότι αυτός έκανε κάτι για να ακυρωθεί η παρασημοφόρηση. Το αρνείται. Λέει μάλιστα πως τον στοχοποιεί όποιος το λέει.

    74 Μάλιστα! Ευχαριστώ!

  82. Μαρία said

  83. aerosol said

    Αχ, με πόσο τρυφερή ποιητικότητα του οικονομικού ιστότοπου της Καθημερινής παρουσιάζεται αυτό το «παιδί με το ελληνικό όνομα», ο Μπέζος! Πώς και δεν έγραψαν οτι μετρούσε τ’ άστρα;
    Αλλά το παιδί μεγάλωσε, έγινε ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, και το πιο μαζικά άθλιο αφεντικό.
    [Προτείνω εναλλακτικό τίτλο «Το παιδί που ονειρευόταν το διάστημα αναγκάζει υπαλλήλους να ουρούν σε μπουκάλια».]
    Τώρα, ενώ ο κόσμος καίγεται, το «παιδί» μετράει το πουλάκι του με τα άλλο «παιδί», τον Έλον Μασκ, για το ποιος κτηνωδώς πλούσιος θα κάνει πρώτος τουρισμό εκτός Γης. Ένα αντρίκιο δάκρυ ατόφιας συγκίνησης κυλά στο μάγουλο του έγκριτου δημοσιογράφου.

  84. @ 65 Γιάννης Μαλλιαρός

    Σωστά.

  85. @ 68 Γιάννης Μαλλιαρός

    Γιατί τόση γενικευμένη απαξίωση όλων των συγγραφικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων;

    Η κάθε μία θα αξιολογηθεί και θα δώσει τα μόριά της.

  86. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    83 «παιδί με το ελληνικό όνομα»
    χαχα
    Το επώνυμο «Μπέζος» το πήρε από τον δεύτερο σύζυγο της μητέρας του, τον Κουβανό Μιγκέλ Μπέζος
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%B6%CE%B5%CF%86_%CE%9C%CF%80%CE%AD%CE%B6%CE%BF%CF%82

  87. @ 72 Γιάννης Κουβάτσος

    >>Ξέρεις, […] πόσους συναδέλφους έχω γνωρίσει με πλήθος τυπικών προσόντων αλλά μέτριους έως ακατάλληλους στα διδακτικά τους καθήκοντα και στην αλληλεπίδραση με τους μαθητές;

    Αλήθεια, αγαπητέ Γιάννη, ας μου επιτραπεί να παρέμβω και να ρωτήσω: υπό ποιες πραγματικές συνθήκες έγινε η αξιολόγηση αυτών των εκπαιδευτικών; Βρίσκομαι κι εγώ στην εκπαίδευση και τη διδασκαλία τα τελευταία 50 χρόνια αλλά δεν μου δόθηκε καθόλου μια τέτοια ευκαιρία.

  88. Triant said

    Άσχετο, αλλά επίκαιρο.

    Σχετικά με τα εμβόλια (ή και με την Δ, δεν ξέρω).

    Σήμερα είχαμε 2.472 κρούσματα με 8 νεκρούς και 133 διασωληνωμένους (με 95.324 τεστ, θετικότητα 2,59%).
    Στις 29 Απριλίου είχαμε 2.415 κρούσματα με 73 νεκρούς και 817 διασωληνωμένους (με 71.099 τεστ, θετικότητα 3,40%).
    Η αλήθεια είναι πως οι νεκροί και οι διασωληνωμένοι έχουν κάποια χρονική καθυστέρηση σε σχέση με τα κρούσματα αλλά 2.181 κρούσματα είχαμε ήδη από τις 6 Ιουλίου.

    Ελπίζω να έχω δίκιο και τα πράγματα να μην χειροτερέψουν ξαφνικά.

  89. ΝΕΣΤΑΝΑΙΟΣ said

    Εγώ θέλω ονόματα, διευθύνσεις και τηλέφωνα των νεκρών (συγγενών).

  90. Χαρούλα said

    Σήμερα όλοι μιλάμε για τον Ιάσωνα και τον Λευτέρη με εκτίμηση! Όλοι; Κάτι μισάνθρωποι όχι. Και αυτό ανεβάζει τους 2 ακόμη ψηλότερα στο βάθρο των Αξιών(και των αξίων)!
    Στο τέλος, το Καλό παίρνει την εκδίκηση του. Τους ξεφτίλησαν απλά, μόνο με την προσωπικότητα τους!

  91. sarant said

    88 Μακάρι

    90 Έτσι.

  92. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @80. Τζῆ, τό τραγούδι εἶναι διαμάντι καί εἶναι ΒΙΡΒΟΣ!

  93. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @81. Στά σοβαρά, πιστεύει κανείς πώς ὁ Μπογδᾶνος ἔχει τόν τρόπο νά ἀκυρώση (ἐξ ἰδίων δυνάμεων 🙂 ) μία Προεδρική βράβευση; [Πιθανότατα ἀνασύρθηκε κάτι τό ἀμφιλεγόμενο ἀπό τά στοιχεῖα τοῦ βιογραφικοῦ τοῦ ἐν λόγῳ ὑποψηφίου πού ἡ Προεδρία θεώρησε ὅτι ἴσως θά προκαλοῦσε συζητήσεις..]

  94. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Πάντως, γι αὐτό δέν θά ἔχη νά πῆ κανείς τίποτε!

    Από την Προεδρία της Δημοκρατίας ανακοινώθηκε (23-7-2021) ότι η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, μετά από πρόταση του Υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, θα απονείμει την τιμητική διάκριση του Μεγαλόσταυρου του Τάγματος της Τιμής στο Μίκη Θεοδωράκη.
    Πρόκειται για την ύψιστη τιμητική διάκριση που απονέμει η/ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας σε Έλληνες πολίτες που διακρίνονται για το έργο τους για την πατρίδα και σε διαπρεπείς προσωπικότητες των τεχνών και των γραμμάτων.
    Ο σταυρός του Τάγματος έχει στο κέντρο ανάγλυφα την κεφαλή της θεάς Αθηνάς. Η κεφαλή περιβάλλεται από μια λωρίδα πάνω στην οποία είναι χαραγμένη η επιγραφή “Ο ΑΓΑΘΟΣ ΜΟΝΟΣ ΤΙΜΗΤΕΟΣ”.

  95. Γιάννης Κουβάτσος said

    87: Σοβαρά, όταν συνυπηρετείς με κάποιους ανθρώπους, δεν αντιλαμβάνεσαι ποιοι έχουν όρεξη και μεράκι και ποιοι όχι; Ποιοι γουστάρουν αυτό που κάνουν και ποιοι κάνουν αγγαρεία και όσα βλέπει η πεθερά (και ούτε κι αυτά πολλές φορές); Με εκπλήσσει η απορία σου.

  96. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Γιάννη, ἐκεῖνοι οἱ δάσκαλοι [ὅλων τῶν βαθμίδων, ἀλλά κυρίως τοῦ Δημοτικοῦ καί τοῦ Γυμνασίου..] πού ἀγαπήσαμε βαθιά καί μᾶς σημάδεψαν, δέν εἶχαν μεταπτυχιακά 🙂
    (Ἀκόμη καί σήμερα, τά ΕΓΓΟΝΙΑ -!!!!!- τῶν μαθητῶν τοῦ παπποῦ μου, λένε «ὁ Δάσκαλος»..)

  97. sarant said

    94 Και άργησαν, βέβαια.

  98. … Ποια να είναι η Κύνθος; …

    Κύνθιοι εν Αθήναις, ως γνωστόν, διέσωσαν τις παραδόσεις τους με τον
    Καλλιτεχνικό Οικολογικό και Λαογραφικό Όμιλο Κύνθου (ΚΟΛΟ Κύνθου),
    απ΄ όπου τελικά και η ονομασία της γνωστής γειτονιάς.

    Μάλιστα, η ισχυρή οικολογική συνείδηση που εδραίωσε ο Όμιλος εξηγεί ότι
    «Μέχρι πριν από τριάντα χρόνια η περιοχή είχε πολλά περιβόλια και χωράφια».

  99. aerosol said

    #86
    Ε, ναι, έχω βαρεθεί να επαναλαμβάνω πως οι «έγκριτοι» δημοσιογράφοι μας των «έγκυρων» Μέσων (που θέλουν να μας προστατεύουν από τα fake news) συχνά αδιαφορούν για την αλήθεια -όταν ξέρουν τι τους γίνεται, το οποίο δεν συμβαίνει πάντα.

  100. Γιάννης Κουβάτσος said

    96: Έχεις δίκιο, Γιώργο, αλλά, για να μην παρεξηγηθώ, δεν υποτιμώ τα λεγόμενα τυπικά προσόντα και τον κόπο και τα έξοδα που καταβάλλουν οι εργαζόμενοι, για να τα αποκτήσουν. Αλλά κάπου βλέπω να μπερδεύουμε μέσα και σκοπούς. Άλλο κάνω μεταπτυχιακό για να γίνω ακόμα καλύτερος στο επάγγελμα/λειτούργημά μου και άλλο για να καταφέρω να φύγω απ’ την τάξη, επειδή δεν την αντέχω, και να καταλάβω μια θέση ευθύνης, από την οποία θα υποδεικνύω στους δασκάλους της τάξης μεθόδους και καθήκοντα, στα οποία εγώ δεν κατάφερα να αντεπεξέλθω, όταν ήμουν στη θέση τους.

  101. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Ἄν ἡ «παρουσιάστρια τῆς ΕΡΤ 3» εἶναι ἡ Θἀλεια, ὀρθά εἰπώθηκε τό «δυσανασχετεῖ τούς κατοίκους» 🙂
    Ἅν εἶναι κάποια ἄλλη, θά ἔλεγα ὅτι δέν μοῦ ἀκούγεται καλά- ὅ,τι και νά λένε τά λεξικά..

    https://www.zappit.gr/psychagogia/thaleia-zagnaferi-poia-einai-i-sexy-dimosiografos-tis-ert3-pou-eklepse-tis-entyposeis-sti-deth/2760892

  102. sarant said

    98 Αψογος!

  103. mitsos said

    Πήξαμε σε στελέχη Εκπαίδευσης με διδακτορικά και συγγραφικό έργο αλλά με μηδέν ώρες διδασκαλίας στην αίθουσα.
    Έτσι μετά την κατάληψη θέσης συνεχίζουν το συγγραφικό τους έργο. Οι περισσότεροι εκεί που δεν πιάνει μελάνι αφού πλέον δεν χρειάζεται να μετράνε πλέον τα …»μόρια τους» 🙂

    Την καλησπέρα μου σε εσάς και σε αυτούς.

  104. Spiridione said

  105. Τα μεζεδάκια ξεκίνησαν μυκονιάτικά αλλά τείνπουν να γίνουν μηκωνιάτικα !

  106. aerosol said

    Το λικέρ μαστίχας Skinos στην τρέχουσα διαφημιστική καμπάνια του εφηύρε το ανύπαρκτο «Skinos Island, Aegean sea», όπως μας πληροφορεί το σουπεράκι. Το πολύ ασαφές κόνσεπτ μάλλον αναφέρεται σε κάποιο φανταστικό νησί (της αλήθειας…!) που ανακαλύπτει κάποιος μέσα του, πίνοντας το λικέρ. Ή τουλάχιστον αυτό κατάλαβα μυρίζοντας τα νύχια μου. Αν ήμουν ξένος θα έψαχνα στο χάρτη την ανύπαρκτη Σκίνο -και μάλλον θα έβλεπα φωτογραφίες από τη Σίκινο.
    Ακριβώς το αντίθετο του περίφημου ορισμού «truth well told», όπως καμιά φορά προβάλλουν οι διαφημιστές αυτό που κάνουν. Καλή παραγωγή πάντως.

  107. sarant said

    104 Από πού κι ως πού είναι το ΥΠΕΞ αρμόδιο, δεν το καταλαβαίνω.

  108. Μαρία said

    Στο 00:20

  109. Μαρία said

    107
    Έτσι προβλέπει το 1ο άρθρο του Ν. 106/75.

    https://www.lifo.gr/now/greece/kykloi-tis-ptd-apantoyn-gia-tin-akyrosi-parasimoforisis-toy-diasosti-ypex-proteinei-ti
    Το LiFO.gr επικοινώνησε με το ΥΠΕΞ, από όπου η αρμόδια διεύθυνση παρέπεμψε για το ζήτημα της διαγραφής του διασώστη στην Προεδρία της Δημοκρατίας. Όπως όμως ξεκαθαρίζουν οι κύκλοι της Προεδρίας, η λίστα άλλαξε από το υπουργείο Εξωτερικών.

  110. Μαρία said

  111. 72 Έτσι. Σε κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού μάλιστα, ξεκίνησαν μεταπτυχιακά γιατί το ζητούσαν οι Έλληνες αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί της περιοχής!

    77 Ε όχι κι απ’ τις 7. Η στάμπα δίνει 7.58 χειμερινή ώρα, δηλαδή 8.58 τρέχουσα. Νάλεγες 9 δεν θα ήταν λάθος. Πάλι τα είχες τα πρωτεία!

    85 Μα δεν θα κριθεί το συγγραφικό έργο καθαυτό. Απλά, υπάρχει; παίρνει μόρια. Τι είν’ αυτό δεν μετράει. Η συνάφεια, ναι. Κι εκεί αρχίζουν τα δύσκολα.

  112. Μαρία said

  113. 95 Και ποιοι κάνουν αυτό που κάνουν μόνο και μόνο για να φανούν…

  114. Γιάννης Ιατρού said

  115. 100 Κουβάτσε, έγραψες!

  116. Μαρία said

  117. sarant said

    114 Πρόσεξε πόσο χυδαία εκμεταλλεύεται ο Μπογδάνος την εναντίον του επίθεση, και πώς συνδέει κάθε εναντίον του κριτική με αυτήν.

  118. BLOG_OTI_NANAI said

    64: Ο τύπος δεν έχει ανάγκη παρασήμου, διότι πέρα από τα τουιτς με τις βλαστήμιες, την αντιθρησκευτική μισαλλοδοξία, την αποσιώπηση της συνεργασίας μελών ΜΚΟ με τους δουλέμπορους, τα μπινελίκια στο ελληνικό λιμενικό που τραβάει όλο το κουπί, τις ανεπιβεβαίωτες συκοφαντίες («είπαν’, ακούστηκε») για βασανιστήρια και απειλές με όπλα, πέρα από τους ύμνους για το… καλό τουρκικό λιμενικό(!), τελικά κάθε δεύτερο τουίτ μιλάει διαρκώς για τον εαυτό του και πόσους «έσωσαν», άρα έχει πάρει το μερίδιο της δόξας του περιαυτολογόντας ασύστολα στα σόσιαλ μίντια και ταυτόχρονα βρίζοντας όλους τους άλλους, εκτός φυσικά τον Κουφοντίνα… Και φυσικά στον μονομερή πολιτικό του λόγο, και ενώ κατηγορεί για μονομέρια τα ΜΜΕ, δεν έχει «ιδέα» για τα τάγματα εφόδου με τις μολότοφ, θεωρεί τις καταλήψεις τσιφλίκι του κάθε φασίστα, δεν μιλάει για την απόπειρα δολοφόνίας του αστυνομικού, δεν «είδε» τις εμετικές πορείες «είμαστε 17 Νοέμβρη»… Δεν φτάνει να κάνεις ιδεολογικοποημένη αλληλεγγύη και να περιαυτολογείς. Πρέπει να είσαι και πρόσωπο άξιο λόγου.

    Το πόσο ελεεινός χαρακτήρας φαίνεται από το ότι βρίζει διαρκώς τους μηχανισμούς διάσωσης (frontex κ.λπ.) που από το 2015 έως τώρα έχουν διασώσει πάνω από 540.000 ανθρώπους.
    Επίσης, το ελληνικό λιμενικό που διαρκώς βρίζει και συκοφαντεί ο συγκεκριμένος, μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2021 έχει διασώσει 2.500 ανθρώπους.

  119. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @118. Δέν εἶχα ἰδέα γιά τόν ἐν λόγῳ καί ἄν ὅλα αὐτά εἶναι ἀληθινά, προφανῶς καί ὑπῆρχε θέμα. Αὐτό, ὅμως, θά μποροῦσε νά γίνη χωρίς νά πετάγεται στήν μέση ὁ Μπογδᾶνος, ἔστω καί ἄν αὐτός ἐνημέρωσε σχετικῶς τό ἁρμόδιο Ὑπουργεῖο.

  120. Γιάννης Ιατρού said

    Γιώργο,
    … κυρίως η αντιθρησκευτική μισαλλοδοξία… τον έφαγε 🙄

  121. @ 95 Γιάννης Κουβάτσος

    Δυστυχώς, ειλικρινώς, δεν μου συνέβη ποτέ αυτό. Εκτός και αν στα (15) διαφορετικά πόστα που υπηρέτησα ήμουν ο κρινόμενος από τους κρίνοντες.

  122. Γιάννης Ιατρού said

    ….Το πόσο ελεεινός χαρακτήρας φαίνεται από το ότι βρίζει διαρκώς τους μηχανισμούς διάσωσης (frontex κ.λπ.)…

    Εμ δεν είναι ο μόνος ελεεινός που κατηγορεί την Frontex…. Εδώ κάτι κρυφομπολσεβίκοι γερμανοί της ραδιοφωνίας WDR το ίδιο κάνουν! Έχουν διαβρωθεί τα πάντα 😎
    https://www1.wdr.de/daserste/monitor/sendungen/frontex-libyen-100.html

  123. ΣΠ said

    118
    Μπορείς, σε παρακαλώ, να δώσεις λινκ για αυτά τα τουίτ; Με ενδιαφέρει να τα δω.

  124. Γιάννης Κουβάτσος said

    118,119: Το ύφος του και οι κατηγορίες που σκορπίζει αβασάνιστα δεξιά κι αριστερά ούτε εμένα μ’ αρέσουν. Με απωθούν και μου θυμίζουν τον Εθνικό Μηνυτή. Αλλά διασωστική δουλειά κάνει και αυτό θα πρέπει να βραβευτεί, αφού στη δεξίωση καλούν πλέον και ανθρώπους που δεν είναι «πλούσιοι και διάσημοι».

  125. Γιάννης Ιατρού said

    Ακόμα και στην Γερμανική Βουλή εξέτασαν το θέμα των συμπεριφορών της Frontex, μόνο και μόνο η σχετική περιληπτική ανακοίνωση του Γερμανικού Κοινοβουλίου πρέπει να μας κάνει επιφυλακτικούς. Εδώ το σχετικό κείμενο:
    Fraktionen befragen Frontex-Chef zu Pushbacks

  126. Μαρία said

    H Nτόρα Γροσομανίδου ωστόσο, πρώην πρέσβειρα, με δήλωσή της ανακοίνωσε ότι φέτος δεν αποδέχεται την πρόσκληση, ως μέλος του Συνδέσμου Φυλακισμένων και Εξορισθέντων (ΣΦΕΑ) , να παρευρεθεί στο προεδρικό μέγαρο, εξαιτίας του αποκλεισμού του Ιάσ. Αποστολόπουλου. Η δήλωσή της έχει ως εξής:

    Τί νά πεί κανείς γιά τό πάθος καί τήν αφοσίωση τού διασώστη ανθρώπινων ψυχών Ιάσωνα Αποστολόπουλου.

    Ανήμερα τού εορτασμού τής Αποκατάτασης τής Δημοκρατίας,πληροφορούμεθα διά χειρός Μπογδάνου,ότι ο Ιάσωνας δέν θά λάβει τό παράσημο πού είχε προβλεφθεί,»επειδή είναι επικριτής υπεράσπισης τών συνόρων τής Ελληνικής Δημοκρατίας καί τών Αρχών Ασφαλείας».

    Μία μέρα σάν τήν σημερινή,πού σηματοδοτεί στόν ύψιστο βαθμό,τήν αποκατάσταση τών Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

    Κατόπιν αυτού,καί γιά λόγους αυτοσεβασμού,δέν θά ανταποκριθώ στήν πρόσκληση πού έλαβα ώς μέλος τού ΣΦΕΑ,νά παραστώ στόν αποψινό εορτασμό.
    Ελπίζω,κάποτε,διαφορετικά…
    https://tvxs.gr/news/ellada/apokleismos-apostolopoyloy-sto-ypeks-metathetei-tin-eythyni-i-proedria-antidraseis-kai-s

  127. 123:Εδώ φωτογραφίες χωρίς συμφραζόμενα, δεν ξέρω καν αν εικονίζεται… https://twitter.com/Aristotelns/status/1418955265441947661
    Κι εδώ https://twitter.com/manchurian/status/1418896957184040968

  128. Μαρία said

    123

  129. Ατυχήματα σαγιοναρών μπορούν να πλήξουν τον τουρισμό — γι’ αυτό, διαβάζω:

  130. Κιγκέρι said

    Εν τω μεταξύ, όλοι γράφουν «Ιάσωνας» και δεν έχω καταλάβει αν είναι ανορθογραφία ή άποψη.

  131. aerosol said

    Βρε τον ελεεινό, έβρισε την Frontex; Τς, τς, τς…
    Frontex chief accused of possible rights ‘cover up’
    Frontex neglected evidence of potential migrant pushbacks, says Parliament report
    EU border agency ‘has failed to protect asylum seekers’ rights’

    Θα ήθελα να μάθω και πού ακριβώς άκουσες το ψεύδος πως η Frontex είναι… «μηχανισμός διάσωσης»!!! Και γιατί το αναπαράγεις.

  132. aerosol said

    Το απο πάνω απευθύνεται με εκτίμηση στο #118.

  133. Γιάννης Κουβάτσος said

    130: Ανορθογραφία είναι, αλλά δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση αυτά τα εις -ων-ονος και -ων-ωνος:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.lexilogia.gr/threads/%25CE%259A%25CE%25BB%25CE%25AF%25CF%2583%25CE%25B7-%25CE%25BA%25CF%258D%25CF%2581%25CE%25B9%25CF%2589%25CE%25BD-%25CE%25BF%25CE%25BD%25CE%25BF%25CE%25BC%25CE%25AC%25CF%2584%25CF%2589%25CE%25BD-%25CF%2583%25CE%25B5-%25CF%2589%25CE%25BD.4448/&ved=2ahUKEwjIrM3svfzxAhXKDOwKHb8RAAoQFjAHegQIGBAC&usg=AOvVaw1MuL86RPhb7Lk7VMWCNOJE&cshid=1627156423897

  134. Μαρία said

    130
    Ανορθογραφία που την είχε σχολιάσει και παλιότερα ο Πιδύος. Αλλά, όταν γράφουμε Πλάτωνας, Απόλλωνας, Τρύφωνας, Στράβωνας κλπ, το λάθος είναι αναμενόμενο, άρα «ανορθογραφία» .

  135. Γιάννης Ιατρού said

  136. sarant said

    130-134 Ιάσονας φυσικά, αλλά οι περισσότεροι το έγραψαν με ωμέγα, όπως και για το παλικάρι που σκοτώθηκε έξω από τη Βουλή.

  137. ΣΠ said

    127, 128
    Ευχαριστώ αλλά θα ήθελα να δω αυτά με τις βλαστήμιες και την αντιθρησκευτική μισαλλοδοξία.

  138. ΣΠ said

    Ο Μπογδάνος θυρωρός στη γιορτή της Δημοκρατίας

  139. Μαρία said

    136
    Πάρα πολύ φυσικά 🙂

  140. Χαρούλα said

    Ωχ! Με ωμέγα και γω! Με όμικρον μου φαίνεται κουτσουρεμένο…. Ελπίζω να το θυμάμαι για επόμενη χρήση.

    Δεν ξέρω τι είπε ή τι έγραψε ο Ιάσονας. Θα είχαν νόημα σε προσωπική σχέση ίσως. Θα βραβευόταν όμως για τις διασώσεις. Σωστά; Έκανε(και κάνει) στα πέλαγα αυτό, με πάθος αλλά και με κόπο; Μην αρχίσουμε να τον μουτζουρώνουμε, ακόμη δεν τον μάθαμε οι περισσότεροι! Κάπως το λένε αυτό… να δεις… Ααα! Δολοφονία χαραχτήρων νομιλζω

  141. Μαρία said

  142. Μαρία said

    Και στην ερτ απ’ όπου και τον έμαθα https://www.youtube.com/watch?v=IJNlViiRNLE

  143. mitsos said

    Δεν βλέπω κάτι καινοφανές. Αν ο εθνικός ρουφιάνος δεν ξεσκεπάσει την αμετροέπεια του Iason , ποιος θα το κάνει ; Ο θρησκευτικός ηγέτης ασχολείται με τον παρηγορητικό του ρόλο. Όπως λέμε και μεις στο χωριό μου σε άπταιστη λογιοτάτη : Ο καθείς εφ ω ετάχθη .

  144. ΣΠ said

    Αμφίσημος τίτλος «Άδικη κριτική στην ΕΡΤ, συγγνώμη από Πετρούνια».

  145. Δημήτρης Καραγιώργης said

    1) Άντε να πέφτουν τα κάστρα ένα ένα. (Δεν ξέρω αν πρόλαβε και το ανέβασε άλλος)
    Χαρά Χαραλάμπους, καθηγήτρια Μαθηματικών στη Σχολή Θετικών Επιστημών (πρώην ΦΜΣ) του ΑΠΘ και Κοσμητόρισσα. Μπράβο της. Βιογραφικό:
    http://users.auth.gr/~hara/cv_greek.pdf.
    2) Δεν έχω λογαριασμό στα σόσιαλ. Έριξα μια ματιά στο προφίλ του Αποστολόπουλου. Ότι πρόλαβα και διάβασα από τις αναρτήσεις του με εκφράζει απόλυτα.
    3) Καλό ξημέρωμα. Το μπαράκι από απέναντι δεν μ αφήνει να πάω για ύπνο. Ένεκα η μουσική γμτ

  146. sarant said

    144 Ο Πετρούνιας ζήτησε συγγνώμη που έκανε άδικη κριτική στην ΕΡΤ.

  147. Πέπε said

    @80:

    Ναι, ωραίο τραγούδι! Δεν το ήξερα, αυτές τις μέρες το έμαθα που αναγκάστηκα να φάω στη μάπα πολύ Βοσκόπουλο, από ραδιόφωνα που δεν ήταν στο χέρι μου να τα κλείσω. Αλλά έχει πει τόσο πολλά, που κάποια θα ήταν και ωραία. Το συγκεκριμένο μού έκανε εντύπωση, το έψαξα στο ίντερνετ, και το έχω ακούσει κάμποσες φορές αυτές τις μέρες, από δικού μου πια. Έψαξα και διασκευές και επανεκτελέσεις κλπ.

    Τέτοια μελωδία θα μπορούσε να έχει γραφτεί και το 1930. Και βασικά μου κάνει εντύπωση ότι στην πραγματικότητα γράφτηκε τότε που γράφτηκε, και μάλιστα έκανε και επιτυχία.

    Βέβαια η ποιητική μεταφορά του αστικού λεωφορείου είναι κάπως αφόρητη. Όπως και η προφορά «κάπγοιος», που τη θεωρώ μάστιγα στο λαϊκό τραγούδι. Αλλά η μουσική είναι δυνατή, και μ’ αρέσουν και τα «βρε πω πω» – «κυρά μου» που πετάει εμβόλιμα και απογειώνουν τον ρυθμό.

  148. Spiridione said

    142 και για όσους βαριούνται τα βίντεο
    https://thepressproject.gr/den-echo-di-kanenan-prosfyga-pou-na-min-echi-perasi-ekmetallefsi-vasanistiria-ki-echoume-diasosi-chiliades/

  149. Μαρία said

    145
    Απο το 1958 είναι λάθος αντί του 1928.

    Με 117 ψήφους συναδέλφων της η καθηγήτρια του Τμήματος Μαθηματικών Χαρά-Μυρτώ-Αγάπη Χαραλάμπους, εξελέγη στις 14 Ιουνίου κοσμήτορας στη Σχολή Θετικών Επιστημών, επικρατώντας του καθηγητή του Τμήματος Φυσικής, Κωνσταντίνου Χρυσάφη, που συγκέντρωσε 89 ψήφους.
    Read more at: https://parallaximag.gr/epikairotita/thessaloniki-oi-neoi-kosmitores-stis-scholes-tou-apth

  150. sarant said

    147 Θυμάμαι όταν βγήκε, πρέπει να ήμουν 10-11 χρονών.

  151. @ 147 Πέπε + @ 80 Gpointofview

    >>Βέβαια η ποιητική μεταφορά του αστικού λεωφορείου είναι κάπως αφόρητη.

    Μακάρι τα τραγούδια μας να ήταν πιο κοινωνικά και να είχαν το θάρρος να αναδείξουν τα προβλήματα της ζωής της πόλης.

  152. Κιγκέρι said

    Χαρά-Μυρτώ-Αγάπη; Τι παράξενος συνδυασμός ονομάτων! Πώς τη φωνάζουνε αλήθεια;

  153. Κιγκέρι said

    147: Η ποιητική μεταφορά του λεωφορείου υπάρχει και σε άλλο τραγούδι, μεταγενέστερο, το «Ξενοδοχείο» της Τάνιας Τσανακλίδου, σε στίχους και μουσική του Χρήστου Ευθυμίου:

    Σαν επιβάτης στη ζωή μου μπαινοβγαίνεις
    και σ’ όποια στάση σού γουστάρει κατεβαίνεις,
    θα `ναι το τέρμα σου το τελευταίο αντίο.
    Μα τι το πέρασες εδώ; Λεωφορείο;
    Θα `ναι το τέρμα σου το τελευταίο αντίο.
    Βρε τι το πέρασες εδώ; Λεωφορείο;

    (Έχει και πολλά γατιά το βιντεάκι!)

  154. # 121

    Απλά δεν είσαι κουτσομπόλης όσο η θέση απαιτεί…

    # 147

    Στα μουσικά μου γούστα προσπαθώ να ακολουθώ τα λεγόμενα του Μάνου » κάθε τραγούδι που έχει ήθος και αιτία για την οποία γράφτηκε αξίζει σεβασμού»
    Εξ άλλου τότε κάπνιζα τσιγάρα με βαρύ χαρμάνι (Hellas Special) 🙂 🙂

    # 147, 151

    στιχουργός είναι ο Κ. Βίρβος

  155. Διονύσης said

    130

    Όπως ήδη ειπώθηκε, είναι ανορθογραφία. «Άποψη», είναι ο Γιάνης (με ένα νι).

  156. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δηλαδή έχουμε το χειρότερο λιμενικό στον κόσμο, το οποίο πετάει στη θάλασσα και πνίγει πρόσφυγες και μετανάστες, αντί να τους διασώζει; Δηλαδή οι Έλληνες λιμενικοί απλώνουν τα χέρια για να πάρουν από τις υπερφορτωμένες βάρκες τα μωρά και ύστερα τα πετάνε στη θάλασσα; Όλες αυτές τις εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστες/πρόσφυγες που πέρασαν θαλασσοπνιγμένοι το Αιγαίο, τους έσωσαν μόνοι τους ο Αποστολόπουλος και οι σύντροφοί του, παρά τις λυσσαλέες προσπάθειες των λιμενικών να τους εμποδίσουν; Έχει δράκο αυτό το παραμύθι; Λέει κάτι παραπάνω η τουρκική προπαγάνδα; Είναι τόσο δύσκολο να κάνουμε τη δουλειά μας, χωρίς να κατηγορούμε όλον τον κόσμο; Επιμένω ότι κακώς, κάκιστα, ματαιώθηκε η βράβευσή του, αλλά δεν πιστεύω με τίποτα ότι οι Έλληνες λιμενικοί πετάνε στη θάλασσα πρόσφυγες και μετανάστες.

  157. @ 153 Κιγκέρι

    Πράγματι, μεγάλη περιφρόνηση για τις λαϊκές συγκοινωνίες και για τη λειτουργία της πόλης.

  158. @ 154 Gpointofview

    Πράγματι, σημαντικός μας στιχουργός. Αλλά δυστυχώς η πόλη δεν εμπνέει σεβασμό στους στιχουργούς μας και τους συνθέτες μας.

  159. sarant said

    Καλημέρα από εδώ!

  160. Χαρούλα said

    Αλεξανδρουπολίτικα μεζεδάκια

    https://postimg.cc/0KdJ57N0

  161. Το πιο χαλαρό, να είσαι κοσμήτορας σχολής με ένα τμήμα, π.χ. της Νομικής, ή της ΣΕΦΑΑ -α, του ΑΠΘ έχει 2 ΤΕΦΑΑ, στη Σαλονίκη και στα Σέρρας…

  162. Γιάννης Ιατρού said

    156: Γιάννη Κουβάτσε, μην γενικεύεις. Ούτε όλοι κάνουν τέτοια, ούτε είναι σωστό να κρύβονται παρόμοια περιστατικά.

    Άσε που χρησιμοποιώντας εκφράσεις όπως: απλώνουν τα χέρια για να πάρουν από τις υπερφορτωμένες βάρκες τα μωρά και ύστερα τα πετάνε στη θάλασσα ή πετάει στη θάλασσα και πνίγει πρόσφυγες και μετανάστες δεν πείθεις πως με το λιμενικό ή/και με τις άλλες δυνάμεις φύλαξης των θαλασσίων (ή των χερσαίων) συνόρων μας έχουμε να κάνουμε με αγγέλους.
    Ξέχασες πολλά δημοσιεύματα για το τι έγινε πέρυσι στην Βόρεια Ελλάδα με την δράση «παρακρατικών» ομάδων (δεν είχαν βεβαίως καμία σχέση τα μέλη τους με μέλη των δυνάμεων φύλαξης των συνόρων, ούτε καν συναδελφικές επαφές δεν είχαν 😂🙄) που εμφορούνται από «πατριωτικά» αισθήματα;

    Pushback τα λένε, και δεν είναι αποκυήματα φαντασίας. Αν καταλαβαίνεις γερμανικά, διάβασε την σχετική επίσημη περιληπτική ανακοίνωση για την κατάθεση του αρχηγού της frontex στην εξεταστική επιτροπή του Γερμανικού Κοινοβουλίου (σύνδεσμος στο #125). Αναφέρει και ενέργειες του δικού μας λιμενικού. Στις επίσημες ερωτήσεις και αιτήματα για πληροφόρηση του γερμ. κοινοβουλίου για συγκεκριμένα γεγονότα, οι δικοί μας «…δεν απάντησαν».

  163. Γιάννης Κουβάτσος said

    162: Και τι σχέση έχουν οι παρακρατικές φασιστομάδες με τους λιμενικούς που καθημερινά θαλασσοδέρνονται και τ’ ακούνε κι από πάνω για το ευχαριστώ, συνονόματε; Εγώ μίλησα μόνο για τη συκοφάντηση των Ελλήνων λιμενικών, για τίποτα και για κανέναν άλλον. Αν υπάρχουν ατράνταχτα στοιχεία ότι θαλασσοπνίγουν μετανάστες, περιμένουμε να τα παραθέσει, όποιος τα διαθέτει.

  164. Δημήτρης Καραγιώργης said

    156 <– Κύριε Κουβάτσο, σε ό τι αφορά τη δική μου ανάρτηση για τον Αποστολόπουλο (145, 2), τον οποίο τώρα τον έμαθα, μη μου βάζετε επιχειρήματα που δεν είπα για να ενισχύσετε τη δική σας άποψη. Ανέτρεξα στα γρήγορα τις αναρτήσεις του διασώστη στο τουίτ σε βάθος εξαμήνου, μέχρι τον Γενάρη. Σε ότι διάβασα για τις απωθήσεις από το Λιμενικό (Ελληνικό, Ιταλικό, Ισπανικό), το είχα διαβάσει και σε αρθρογραφία από εφσυν, tpp και άλλους παρόμοιους ιστότοπους (εγνωσμένων πολιτικών φρονημάτων βεβαίως βεβαίως). Πουθενά δεν είδα γραμμένη τη φράση πως το Ελληνικό είναι το χειρότερο Λιμενικό του κόσμου κι ότι τα στελέχη του είναι φονιάδες. Έλεος.
    Είναι η πολιτική των Ευρωπαϊκών κρατών στη Μεσόγειο. Όσο έρχονταν, πριν 6 χρόνια, «της Γης οι Κολασμένοι» τους αφήναμε (άφηναν και οι άλλοι) γιατί είμαστε χώρα διέλευσης τους για να πάνε στη Γη της Επαγγελίας (Βόρεια Ευρώπη), τρομάρα τους. Όταν έκλεισαν οι πόρτες του παραδείσου, έμεινε σε μας (Ελλάδα Ιταλία Ισπανία αλλά και Γαλλία) η καυτή πατάτα κι εκεί άρχισε το παιχνίδι το ποιος θα μουντζουρώσει πρώτος τον άλλον θα ρίξει δλδ το φταίξιμο. Οι Γάλλοι έριχναν το φταίξιμο στους Ισπανούς και Ιταλούς και οι Άγγλοι με τη σειρά τους στους Γάλλους. Το ίδιο ακριβώς και σε μας με τους Τούρκους. Πιστεύω πως το Λιμενικό της Τουρκίας είναι περίπου όπως και το δικό μας.
    Εσείς δέχεστε πως τα ειδησεογραφικά άρθρα και οι αναρτήσεις του διασώστη για τα περιστατικά στη Μεσόγειο με τις επαναπροωθήσεις είναι ψευδή; Αν ναι, ποια τα αληθή; Και πως προέκυψαν πως είναι αληθή; Μήπως γιατί υπάρχει κάπου η στρογγυλή σφραγίδα της Ελληνικής ή Ιταλικής Δημοκρατίας ή του Ισπανικού Βασιλείου; Στείλτε μου κάποιον σύνδεσμο σας παρακαλώ να τα διαβάσω κι εγώ.
    Τέλος, το παραμύθι, που δεν είναι παραμύθι, έχει δράκο. Είναι η αδιαφορία μας, η ματιά μας που δεν τους βλέπει κι ακόμη χειρότερα, το συστηματικό, συνειδητό γαργάλημα του μίσους για τον «άλλον». Για τους πνιγμένους, τους εκτελεσμένους, τους βιασμένους.
    Επιμένω πως αυτά που διαβάζω με εκφράζουν απόλυτα. Στείλτε μου οθονιά αν υπάρχει κάτι διαφορετικό. Αν θεωρείτε πως κάνω λάθος, ε. Επιτρέψτε μου να κάνω λάθος. Δεν θυμάμαι περίοδο στη ζωή μου που διεκδίκησα το αλάθητο. Κι όπως λένε στο χωριό μου: «σα θες να βρεις κάποιον που δεν κάνει λάθος, τράβα στα λιμόρια*»
    Αν δεν αναφέρεστε στο δικό μου σχόλιο, αγνοήστε το μακρινάρι.

    * Αυτό είναι μια μικρή άσκηση προς τους λεξιλογούντες για μη χάνουν τη φόρμα τους από τη θερινή ραστώνη. Η λέξη είναι γραμμένη σε απλοποιημένη μορφή γιατί δεν την είδα πουθενά σε γραπτό λόγο. Είναι πάντα στον πληθυντικό και τη λένε οι γέροι στο χωριό μου για τα νεκροταφεία. Πριν πολλά χρόνια, φρεσκοδιορισμένος στην εκπαίδευση, ρώτησα συνάδελφο Θεολόγο μήπως ξέρει την ετυμολογία της. Το έψαξε μέρες και μου έφερε δύο πιθανές εκδοχές. Δεν ήταν σίγουρος κι αυτός. α) από τη λέξη «Λειμώνας» και β) από τη λέξη «Μνημούρι».
    Δεν μου φάνηκαν και πολύ «σόικες» οι εξηγήσεις. Τι λέτε οι υπόλοιποι;

    Ήμαρτον για το σεντόνι. Δεν θα το ξανακάνω.

  165. Spiridione said

    163. Στο Αιγαίο push back δεν κάνουν παρακρατικοί (εκτός από κάτι καθάρματα που έλεγαν στους πρόσφυγες δεν σε γκαστρώσαμε εμείς), αλλά οι επίσημες αρχές. Κάνουν τουρκική προπαγάνδα το Ευρωκοινοβούλιο, η Διεθνής Αμνηστία, το Spiegel οι New York Times κα;
    https://www.efsyn.gr/epanaproothiseis?page=0

  166. Γιάννης Ιατρού said

    163: Ε τώρα, τι θέλεις να πιστέψω; Πως είσαι αφελής;

    164: Να το ξανακάνετε. Εμένα μου άρεσε το στυλ (και το περιεχόμενο) 👍

  167. sarant said

    164 Λημόρια το γράφουν συνήθως και προτείνεται η παραγωγή: μνημόρια > νημόρια >λημόρια.

  168. Spiridione said

  169. Μαρία said

    163
    Το Φαρμακονήσι το ξέχασες;

  170. spyridos said

    164
    Στις 26 Οκτωβρίου 2020 το Pointer (του ρωμαιοκαθολικού-προτεσταντικού KRO-NCRW, μόνο αριστερό δεν το λες) είχε δικό του ρεπορτάζ για τα πούσμπακ του Ελληνικού λιμενικού και αναφέρει και νεκρούς. Δεν υπήρξε αντίδραση της Ελληνικής κυβέρνησης στο ρεπορτάζ. Ενα από τα πολλά.

  171. spyridos said

    Bellingcat

    https://www.bellingcat.com/news/2020/10/23/frontex-at-fault-european-border-force-complicit-in-illegal-pushbacks/

  172. Spiridione said

    Το φιάσκο δεν το κλίνουμε;

  173. sarant said

    172 Ελα ντε; Αν και είναι κάπως σπάνιος ο πληθυντικός.

  174. Γιάννης Ιατρού said

    172, 173: άμα δυσκολευόμαστε βάζουμε «διασυρμοί» και καθαρίζουμε 🙂

  175. Μαρία said

  176. Α. Σέρτης said

    172
    Και βέβαια το κλίνουμε.
    Και η ΕΦΣΥΝ το κλίνει, όποτε το κρίνει:
    «Γιατί σιωπούν οι ειδικοί για τα φιάσκα;»
    https://www.efsyn.gr/stiles/ano-kato/280858_na-pei-i-kybernisi

  177. Μαρία said

    Είναι τόσο κοντός ο Πρετεντέρης;

  178. … το μη λόγιο μετά χαράς …
    145, … Χαρά Χαραλάμπους, … Κοσμητόρισσα.

    Είδηση μετά Χαράς

  179. sarant said

    177 Μήπως πατάει σε σκαλάκι ο Μπογνάν;

  180. Πέπε said

    172

    Τα φιάσκι. (Σπάνιο ζυμαρικό, το σερβίρουν μόνο μικρές ταβέρνες της Νάπολι όπου πας συστημένος)

  181. Μαρία said

  182. Μαρία said

    Ακροδεξιά με βεβαρημένο ποινικό μητρώο, η οποία είχε καταδικαστεί σε φυλάκιση 18 μηνών, ήταν μία από τις καλεσμένες της προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και συμμετείχε στη προχθεσινή γιορτή για την επέτειο της αποκατάστασης της δημοκρατίας στο Προεδρικό Μέγαρο. https://tvxs.gr/news/ellada/akrodeksia-me-ametakliti-katadiki-kalesmeni-apo-tin-proedro-tis-dimokratias-stin-epeteio

  183. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    182# Ποσόστωση είναι, Μαρία. Τα σέρτικα τα σερνικά τα αδωνοβοριδομπόκτανα μόνα τους θα μένανε να αλωνίζουνε? Κι είσαι και γυναίκα, ντροπή σου καημένη 😛 😝 😜 🤪

  184. Πέπε said

    181

    Πάντως λένε «του τριανταενός ετών πρωταθλητή», σωστά και αθρωπινά, αντί για το «31χρονου» που κανείς δεν ξέρει πώς διαβάζεται. Να τα λέμε όλα.

  185. Pedis said

    # 182, 183 – Μα να λείπουν οι λαϊκοί εκπρόσωποι του εθνικού κορμού από τη μεγαλύτερη γιορτή της ελληνικής πολιτείας;

    Να συμμετέχουν μόνον οι κορυφές; Η ελίτ της ακροδεξιάς; Αυτό θέλετε;

    Αριστεροί σου λέει, μετά …

    Πρόκειται για σημαντική πρόοδο και για το λόγο ότι η ελληνική … δημοκρατία δείχνει, πλέον, προσήλωση στην ικανοποίηση των αρχών της ποσόστωσης. 🤪

  186. Εσύ με το κονσερβοκούτι στα δόντια στην επόμενη βουλή θα φας κατακέφαλα Λατινοπούλου που θα ξεχάσεις το αφιμί σου. Θα σου δείξω εγώ τι παναπεί ποσόστωση, εκδοροσφαγέα.

  187. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ασχολείται κανείς με αυτές τις δεξιώσεις στο προεδρικό μέγαρο; Παίρνει καν χαμπάρι κανείς ότι διεξάγονται, ποιοι είναι οι καλεσμένοι και ποια κριτήρια πληρούν για να λάβουν μέρος σ’ αυτήν την πανήγυρη;Τελευταία φορά που έγινε κάποιος (κουτσομπολίστικος) ντόρος ήταν όταν πήγε ο Τσίπρας με συνοδό την Καντίτσα.

  188. Pedis said

    # 186 – Μη γίνεσαι αντιπαθής και μισαλλόδοξος. Η άλλη με παρόμοιο CV με τη δική μας πάει για πρωθυπουργός.

    Αντί να ασχολείσαι με τις υποτιθέμενες αδικίες σε τύπους που δυσφημούν το Λιμενικό μας Σώμα, σκέψου την πρόοδο που θα έχουμε ως χώρα κι ως πολιτεία αν ποτέ γίνει ώριμο το αίτημα για ποσόστωση στην ηγεσία της ακροδεξιάς της πατρίδας μας. 😋

  189. spiridione said

  190. Μαρία said

    187
    Κάθε χρόνο ασχολούνται λόγω πασαρέλας.

    Φυσικά δεν έλειψαν και τα φαρμακερά βλέμματα από κυρίες πολύ νεότερες της, οι οποίες όμως έχουν καταντήσει σαν ροτόντες χαρτοπαικτικής λέσχης. Έσπευσαν μάλιστα να φορέσουν και πράσινα, μήπως και μοιράσει κανένας Κουμ Καν πάνω στο κορμί τους.

  191. sarant said

    190 Ποιας εικοσάχρονης πήρε το κορμί; Και τι έγινε το θύμα; Και πώς είναι οι ροτόντες της λέσχης; Τα τραπέζια εννοεί;

  192. 191# Οι ροτόντες είναι στρογγυλές, με μεγάλη περιφέρεια (2π x ακτίνα).

  193. Αγγελος said

    Ελαφρώς άσχετο, αλλά κάποιοι θα θυμούνται ότι αναρωτήθηκα κάποτε δημοσία πώς λέγεται ελληνικά το module με την αλγεβρική του έννοια και δεν πήρα ικανοποιητική απάντηση. Κοίταξα τα σχετικά με την κα Χαρά Χαραλάμπους, είδα ότι ειδικεύεται στην αντιμεταθετική άλγεβρα (η βασικότερη έννοια της οποίας είναι ακριβώς το module), και άνοιξα τις σχετικές σημειώσεις της να δω πώς το λέει. Ε, το λέει… module! (Και υποmodule, έτσι, ελληνοφραγκιστί 🙂 το submodule.)
    Δεν κοροϊδεύω. Δείτε το! (Δεν θέλει ψάξιμο, οι όροι υπάρχουν στις πέντε πρώτες γραμμές του κειμένου. Και αν σας φαίνονται κινέζικα, το ίδιο μου φαίνονται κι εμένα. Και υπήρξα κάποτε μαθηματικός, τρομάρα μου!)

  194. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δηλαδή, μπορούμε να παραφράσουμε τον Χριστιανόπουλο; «Καημένε Παναγούλη, σε τσακίσανε στο ΕΑΤ-ΕΣΑ, για να μοστράρει η Αγγελοπούλου κορμί εικοσάχρονης»;

  195. sarant said

    194 Καλό

    193 Δεν είχα απαντήσει τότε. Στην πληροφορική έχω δει να το λένε «άρθρωμα»

  196. Pedis said

    Κάτι όροι σαν τα module, modular, model, modulo, modulus, moduli έχουν κάποια ρίσκα στην ελληνική μετάφραση. Με τη συνήθεια, βέβαια, οι αποδόσεις στον κάθε ειδικό τομέα αναφοράς γίνονται αποδεκτές και … φυσικές.

    Πώς θα μεταφραζόταν ο όρος modulor του Le Corbusier?

  197. Μαρία said

  198. Δημήτρης Καραγιώργης said

    193 <– (Άγγελος) Μάλλον θα εννοείτε τον όρο αυτό για τη Θεωρία Συνόλων, ίσως η έννοια του ορισμού πράξης επί συνόλου (πεπερασμένου πεδίου – field); Άρα ουσιαστικά τελεστής πράξης; Έχετε δίκιο στο ότι ο όρος αυτός έχει ένα σωρό διαφορετικές σημασίες σε διάφορους τομείς όπου αναφέρεται και μάλλον δεν σχετίζεται με τη θεωρία υπολοίπων, ούτε με τα αρθρώματα – τμήματα κώδικα που συναρμολογούνται σε μεγαλύτερο κώδικα στην Πληροφορική.
    Κοίταξα αυτό: https://mathworld.wolfram.com/SetModulus.html που ενδεχομένως το ξέρετε ήδη.
    Δυστυχώς τα πανεπιστημιακά μου Μαθηματικά έχουν πιάσει μια πιθαμή σκόνη μετά από 4+ δεκαετίες. Α ρε Χαρά και χάρηκα για το πόστο σου. Από την άλλη όμως ας της το συγχωρήσουμε γιατί φαίνεται η πίεση και η δυσκολία να βρεθούν σωστές εκφράσεις- όροι στην Ελληνική από ένα σωρό τέτοιες έννοιες της Αγγλικής και προτιμούν να βάζουν αυτούσιους τους Αγγλικούς όρους κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Αλήθεια, οι φοιτητές της κατάλαβαν 😉

  199. Γιάννης Ιατρού said

    Τέλος η συνεργασία της ΕΡΤ με τον Καρμοίρη μετά το σχόλιό του για τα «σχιστά μάτια»

  200. Μαρία said

    199
    Καρμιριά.

  201. Μαρία said

  202. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πώς μπορούν να παρακολουθούν το μπαλάκι με σχιστά μάτια; Τις προάλλες είπε ότι η Κορακάκη τα θαλάσσωσε. Δεν είχα την παραμικρή εκτίμηση στον Καρμοίρη, πολύ λίγος για να το παίζει φίρμα της αθλητικής δημοσιογραφίας, αλλά τέτοιες χοντράδες δεν τις λες ούτε στο καφενείο με την παρέα σου. Ας πρόσεχαν στην ΥΕΝΕΡΤ.

  203. ΣΠ said

    202
    Είναι και γαύρος.

  204. Μαρία said

    202
    Για το σχόλιό του για την Κορακάκη διαμαρτυρήθηκε κι ο αδερφός της https://www.gazzetta.gr/skopoboli/olympiakoi-agones/2028384/korakaki-exallos-o-adelfos-tis-me-sholio-toy-dimostheni
    Αυτό για τους σχιστομάτηδες θα το χαρακτήριζα απλώς χαζό, επιπέδου νηπιαγωγείου. Αλλά μάλλον ξεχείλισε το ποτήρι με το βλάκα.
    Με τι σχέση εργασίας δούλευε στην ΕΡΤ;

  205. Γιάννης Κουβάτσος said

    203:Αυτό δεν είναι άσχετο με την αναξιοκρατική εξέλιξή του.

  206. Γιάννης Κουβάτσος said

    204:https://www.tinasmess.gr/poios-poly-gnostos-dimosiografos-epestrepse-stin-ert-meta-apo-11-chronia/

  207. Μαρία said

    ένα από τα βασικά δέλεαρ https://www.efsyn.gr/oikonomia/elliniki-oikonomia/304129_emploki-stin-polisi-ton-naypigeion-skaramagka

    Το πρωτοάκουσα άκλιτο τις προάλλες (20/6/21) απ’ τον ιστορικό Δορδανά σε εκπομπή του κόκκινου.

    Αν ήταν μισογύνηδες, θα ήξεραν τα νηχόμενα δελέατα 🙂

  208. Γιάννης Κουβάτσος said

    207: «Δέλεαρ» λεγόταν η καφετέρια στο Πεδίον του Άρεως, ψηλά, προς τα δικαστήρια. Πριν από χρόνια, θέλοντας να εντυπωσιάσω μία συνάδελφο με την οποία καθόμασταν εκεί, λέω «Πολύ ωραίος ο καφές του Δελέατος». Όντως εντυοωσιάστηκε. Δεν ήξερα ότι κλίνεται, μου λέει.☺

  209. Γιάννης Ιατρού said

    207/208: Κλίνεται. Από τότε που έκανα εκανα την επιμέλεια στη Παλατινή Ανθολογία 🙂
    ..Κάλλος άνευ χαρίτων τέρπει μάνον, ου κατέχει δε, ως ατερ άγκιστρου νηχόμενον δέλεαρ..

  210. Γιάννης Ιατρού said

    208: Α, κι εσύ ψαράς, ε;

  211. Και βέβαια κλίνεται. Όποιος πει όχι θα του φάω το ήπαρ και θα τον πετάξω στο φρέαρ.

  212. Μαρία said

    211
    Σ’ αυτά, συχνότερα στο φρέαρ, ακούγεται κάπου κάπου ο πληθυντικός, αν και αμφιβάλλω οτι κάποιος που χρησιμοποιεί τη λαϊκή έκφραση «μου κόπηκαν τα ήπατα» συνειδητοποιεί οτι χρησιμοποιεί τον πληθ. του ήπατος. Ο ίδιος άνθρωπος μπορεί να πει του ήπαρ.

  213. Μαρία said

  214. Γιάννης Κουβάτσος said

    Είναι και «το στέαρ των κολυμβητών» του Εμπειρίκου, βάλτε και το στεατοπυγικό σύστημα του γίγαντα Ζουράρι.☺

  215. 212 Πιο πιθανό μου φαίνεται να ξέρει το θέμα ήπατ- (από την κίρρωση συν τοις άλλοις, και απ’ τα κομμένα).
    Τον τοίχο του φρέατος τον ξέρουν όλοι όσοι ζουν σε πολυκατοικίες με ασανσέρ, όπως και τα φρεάτια. Πόσοι ξέρουν το φρέαρ; Μόνο το αρτεσιανό, και αν!

  216. Μαρία said

  217. ΣΠ said

    212, 215
    Όμως το έαρ και το νέκταρ κλίνονται αλλιώς.

  218. # 210

    Διαμαρτύρομαι -σε σώζει το «ψ» αλλιώς… εγώ μόνο δολώματα βάζω, ποτέ δελέατα !!

    # 195, 198

    Στην θεωρία υπολοίπων το έλεγα κριτήριο του Προκρούστη

  219. Μαρία said

    217
    Η τετράδα δέλεαρ, ήπαρ, στέαρ, φρέαρ είναι της ανωμαλίας.

  220. Μαρία said

  221. Κιγκέρι said

    Αρτεσιανό μου φρέαρ, της καρδιάς μου το έαρ!

  222. Γιάννης Ιατρού said

    220: ‘Οχι πως από τα μέχρι τώρα γνωστά εκτιμώ τον ηθοποιό ή δεν του αξίζει, αλλά
    Φωτιές έχουμε και καίγονται σπίτια, 20 χιλ. από την Αθήνα, ΕΡΤ με προβλήματα στην μετάδοση των Ολ. Αγώνων έχουμε, η «Δ» και τα κρούσματα καλπάζουν κι ο εμβολιασμός παρουσιάζει κάμψη, τις άβολες συνεδριάσεις επιτροπών πόθεν έσχες στη Βουλή αναβάλουμε, εξηγήσεις για το πόθεν έσχες δεν δώσαμε, ρεζίλι με τις παρασημοφορήσεις γίναμε κι έχουμε και μαλλιοτραβήγματα με την ΠτΔ και τον Δένδια, ο τουρισμός έχει πατώσει κλπ. κλπ, ε, καιρός είναι τα χρηματοδοτούμενα ΜΜΑ (Α=> Αποβλάκωσης, ως γνωστόν) να βρουν θέμα να απασχολήσουν την κοινή γνώμη με «συνταρακτικά» ρεπορτάζ και παρόμοια.

  223. dryhammer said

    Υπομονή, από την Κυριακή δεν θα υπάρχουν ειδήσεις…

  224. Βρε, Κιντ, βγες απ’ την Τουρκία!

  225. sarant said

    224 Ή από τον Δενδια;

  226. 222# Κοίτα, για τις φωτιές φταίνε οι συριζαίες αλεπούδες που περιφέρονται φλεγόμενες, χώρια που το δάσος είναι γεμάτο δέντρα (νταξ αυτά παίζει να είναι και ΕΡΕ).

  227. Οι αλλοινοί είναι των μη Ευκλειδίων…

  228. Γιάννης Ιατρού said

    226: Ναι, ναι. Το διάβασα το απόγευμα… Δες και τα σχόλια 😉

  229. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ξαναγυρίσαμε στις ιπτάμενες κουκουνάρες του Ράλλη. Οι επόμενοι εμπρηστές θα είναι οι Τούρκοι πράκτορες και ακολουθούν οι ασύμμετροι αναρχικοί της Ντόρας. Όλα αυτά αντάμα με τον στρατηγό Άνεμο του Μπάιρον. Αμάν αυτή η τηλεόραση, το καλοκαίρι όλο επαναλήψεις παίζει!

  230. Πέπε said

    221

    Της καρδίας μου, προσοχή!

    Αλλά ποτέ δε μου άρεσε αυτός ο στίχος. Επιδεικτικά αντιποιητικές λέξεις. Καθώς μάλιστα είναι και μουσικά τελείως άσχετος από το υπόλοιπο, δε θα μ’ ενοχλούσε να λείπει ολωσδιόλου από το ωραιότατο κατά τα άλλα τραγούδι.

    (Τώρα θα μου πεις είναι κριτική αυτό; Γράψ’ το εσύ! Σωστά, αλλά ως ακροατές δε σας συμβαίνει ποτέ αυτό, να σας αρέσει ένα τραγούδι εκτός από ένα σημείο που σας το χαλάει;)

  231. Γιάννης Κουβάτσος said

    230: Μια χαρά κριτική είναι, τεκμηριωμένη. Και ποιος θα πει «γραψ’ το εσύ»; Ο συνθέτης κι ο στιχουργός στον πελάτη ακροατή; Δεν δικαιούνται να πουν κάτι τέτοιο, δικιά τους δουλειά είναι η δημιουργία. Θα το πει άλλος; Μα έχουμε κάθε δικαίωμα να κρίνουμε ένα πολιτιστικό/πνευματικό προϊόν, ακόμα κι αν δεν είμαστε «ειδικοί».

  232. Μαρία said

  233. Μαρία said

  234. Γιάννης Κουβάτσος said

    232: Αντί να ενημερώσει «από πείρας», ενημερώνει «διά πείρας» ο Νικολαΐδης. Πάλι καλά που δεν ενημερώνει «διά πυράς», να ‘χουν να λένε για εμπρηστές συριζαίους οι νεοδημοκράτες.

  235. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ή και εκ πείρας, ακόμα καλύτερα.

  236. Μαζί με την καλημέρα…
    αφιερωμένο εξαιρετικά στους αθεράπευτα πιστούς βάζελους και συριζαίους (θανατοφόρος συνδυασμός που όμως σώζει καταστάσεις από τους αδικαιολογήτως έχοντες μόνο το ένα «κουσούρι») με την (έωλη) ευχή » πάλι με χρόνους με καιρούς… πάλι ο ΠΑΟΚ πρωτάθλημα θα πάρει και τα δισέγγονα των τεως πρωθυπουργών μας θα ξανακυβερνήσουν»

  237. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    https://www.documentonews.gr/article/apokalypsi-arxeiothetoyn-tis-pseydeis-diloseis-pothen-esxes-toy-mitsotaki-en-meso-polykroton-apokalypseon-gia-nea-adikimata/

  238. Μαρία said

    237
    Χθες προσπάθησαν να αναβάλουν επ΄ αόριστον τη συνεδρίαση της Επιτροπής ελέγχου δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης, όπου επρόκειτο να συζητηθεί μετά από αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ το πόθεν έσχες του κ. Μητσοτάκη, επειδή δήθεν δεν υπήρχαν διαθέσιμες αίθουσες. Σήμερα, μετά την κατακραυγή, όρισαν άρον – άρον συνεδρίαση και επιχείρησαν να εντάξουν το όνομα του κ. Μητσοτάκη σε λίστα βουλευτών με εκκρεμότητες οι οποίες θα αρχειοθετούνταν. Όταν πιάστηκαν και πάλι με τη γίδα στην πλάτη έσπευσαν να πουν, χωρίς να τους απομένει πια ίχνος αξιοπρέπειας, ότι το όνομα του κ. Μητσοτάκη βρέθηκε «εκ παραδρομής » στη λίστα!
    https://left.gr/news/syiza-ps-piastikan-kai-pali-me-ti-gida-stin-plati-gia-pothen-eshes-toy-mitsotaki

  239. 238# Τι μαλακίες είν’ αυτές ρε, αίθουσες υπάρχουν.
    https://www.efsyn.gr/ellada/ekpaideysi/290813_stoibazoyn-ta-nipia-se-peninta-konteiner

  240. spiridione said

  241. Pedis said

    # 237, 238 – Οι τέσσερις εξουσίες στη χώρα διακρίνονται για την προσήλωση τους στην εθνική ενότητα. Εξού και η περίφημη διάκριση των εξουσιών.

    # 239 – Λαϊκίζεις, φίλος. Εδώ έχουμε ευρύτερες διαενδοπαραταξιακές συγκλίσεις.

    https://thepressproject.gr/me-tis-psifous-bakogianni-kai-chrysis-avgis-i-topothetisi-konteiner-anti-anegersi-nipiagogeion-ston-dimo-athinaion/

    Υποπτεύομαι ότι είσαι και κατά της αξιολόγησης και του εκσυγχρονισμού του ελληνικού σχολείου για τις ανάγκες του 21ου (μεσ)αιώνα.

  242. 241# Κάνεις λάθος μάστορα. Εγώ είμαι με τα κωλέγια και τα κωλάμπγια και την εθνική μας κυβέρνηση και της υποδεικνύω αστοχίες προς διόρθωση. Για να μην έχουν να λένε κάτι κουμουνισταί που γνωρίζω στο διαδίχτχυο.
    Άντε μη σε κάνω να τρέχεις κακομοίρη μου.

  243. Γιάννης Ιατρού said

    Χτήνος όπως προέβλεψες τότε, έχουμε κι άλλα χαμπέρια από τον φίλο του Πέδη…: Σε διαθεσιμότητα ο συνοριοφύλακας «αγάπη μόνο», ο ακροδεξιός Τάσος Ποτσέπης…

  244. Pedis said

    # 243 – Το γλωσσοφάγατε το παιδί.

    Να δείτε που θα πάρει και προαγωγή (σε ανθυποδεκανέα, ξερωγώ, ό,τι προβλέπεται τέλος πάντων στην καριέρα τους) και θα σκάσετε από το κακό σας!

    Η Μαρία άρχισε να ερημερεύει;

  245. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    243# Ε, δε θέλει και πυρηνική φυσική, σιγά την πρόβλεψη…

  246. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Το θέμα είναι αν ο ψυχίατρος που κάνει την εκτίμηση των υποψηφίων μπάτσων έχει περάσει από ψυχίατρο. Αλλά μπορεί να αρκούν μόνο τα κομματικά προσόντα και να λέω μαλακίες 😎

  247. sarant said

    244 Ναι, στερούμενη διαδικτύου

  248. Κι εγώ το σουκού θα πάω για κάνα ψ/ντουφ, αν σφαχτείτε μετά να σφουγγαρίσετε τα αίματα μην έρθει κανείς και λέει πως είμαστε καβγατζήδες. Μη δω τπτ νεφραμιές και σκωτοπλέμονα όταν γυρίσω.

  249. Αγγελος said

    (198) Δημήτρη Καραγιώργη, όχι. Εννοώ τη βασική έννοια της αντιμεταθετικής άλγεβρας: module σημαίνει αβελιανή ομάδα που δέχεται δακτύλιο τελεστών. (Κάθε αβελιανή ομάδα δέχεται τους ακεραίους ως δακτύλιο τελεστών· αν ο δακτύλιος τελεστών είναι πεδίο, έχουμε διανυσματικό χώρο.) Είναι τελείως άλλο πράγμα από την αυτοτελή ενότητα, το άρθρωμα, τον κάναβο, το μέτρο, την απόλυτη τιμή, ή όποια άλλη έννοια του αγγλικού όρου module/modulus.
    Στη μία και μόνη μου επίσκεψη στην Πόλη, το 1976, είδα μια ντισκοτέκ που λεγόταν The Module. Δεν μπήκα μέσα και δεν ξέρω τι νόμιζε ότι σημαίνει όποιος την ονόμασε έτσι. Δυστυχώς δεν έχω φωτογραφία 🙂

  250. Pedis said

    # 247 – Μερσί. Καλά το κατάλαβα.

    # 248 – Έχω κονσερβοκούτι με σιγαστήρα, ήσυχες καθαρές δουλειές, έννοια σου. Να προσέχεις τα μαλακισμένα τα τζετ σκι.

    # 249 – Πρέπει να έχει καθιερωθεί εδώ η έννοια του «προτύπου» για το module.

  251. 250# Ευτυχώς εκεί στη Λακωνία που πάω δεν έχει τέτοια. Να πιάσεις κάνα λοφάκι σαν τον Ξέρξη στο Αιγάλεω και να τους στέλνεις έναν-έναν με το τζι τρία, τα τσογλάνια…

  252. Γιάννης Ιατρού said

    251: Βάλε σημαιούλες (και καμιά ψαρόβαρκα με βαρκάρη από πάνω, η σημαδούρα/το σερνάμενο δεν φαίνεται…)

  253. Το βαρύ με τον Ποτσέπη δεν είναι η διαθεσιμότητα επειδή έβρισε τον ΠΘ. Είναι που διώκεται από την αστυνομία που μια χαρά έχει στο δυναμικό της τον άλλο που ατιμώρητος έλεγε για τον πουτάνας γιό Τσίπρα και προέτρεπε συναδέλφους του σε διάπραξη κακουργημάτων (βασανιστήρια).
    Πολλές μαλακίες λέω σήμερα, πρέπει να το κοιτάξω. Μπορεί νάναι κι η ζέστη όμως, ζητώ την επιείκεια…

  254. Γιάννης Ιατρού said

    253: Τώρα το δικαιολογούν με την επίθεση στην εμβολιαστική προσπάθεια…
    Προφανώς τα κοσμητικά επίθετα τα έχουν συνηθίσει. Το έχουμε ξαναδεί το έργο, π.χ. με την διαγραφή Μπογδάνου και την επιστροφή του (γιατί …όλοι χρειάζονται την δεδομένη στιγμή).

  255. 254# Μπα, τι να συνηθίσουνε? Αλλά βλέπουν πως τα φίδια που ζεσταίνανε τόσο καιρό άρχισαν να δαγκώνουν ανεξέλεγκτα και τρέχουνε να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα (ψηφαλάκια). Όταν φτιάχνεις φασίστες και θρησκόληπτους να περιμένεις το ρόπαλο και την αγιαστούρα και στη δική σου κεφάλα. Στο Μελιγαλά δεν ήτανε που δέρνανε οι ΧΑτες τους ΝΔτες?

  256. Γιάννης Κουβάτσος said

    Από πού συνάγεται ότι έβρισε τον Κούλη; Στο βίντεο κάποιον αποκαλεί γκαντεμόσαυρα και γουρλομάτη. Δεν υπάρχουν άλλοι με αυτά τα χαρακτηριστικά στην Ελλάδα; Μάλλον σε διαθεσιμότητα πρέπει να τεθούν όσοι πήγε το μυαλό τους στον πρωθυπουργό και τιμώρησαν τον βαρεμένο.

  257. sarant said

    253 Πράγματι

  258. 257# Αφού το είπα και μόνος μου Νικοκύρη πως σήμερα λέω πολλές μαλακίες, γιατί μου το χτυπάς και με πληγώνεις? 😜 🤪

  259. 256# Αν πρέπει να τον χαρακτηρίσω με μία λέξη, αυτή δεν είναι «βαρεμένος».
    https://www.ethnos.gr/ellada/123781_o-agapi-mono-tasos-potsepis-paron-kai-stin-poreia-toy-kasidiari

  260. Γιάννης Κουβάτσος said

    Α, είναι ιστορία το παλικάρι…Δεν είναι απλώς άλλο ένα βλαμμένο του ίνσταγκραμ…

  261. ΣΠ said

    249
    Άγγελε
    https://www.google.com/search?q=module+istanbul&sxsrf=ALeKk011rOoTU3uynODZDFPS4muCs3vlrA:1627595649253&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiMmYukoonyAhUG_7sIHV-qB6oQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1545&bih=916&dpr=2

  262. Triant said

    243: Το τερματικά αστείο είναι πως στο «γκαντεμόσαυρε γουρλομάτη» αναγνώρισαν τον πρωθυπουργό 🙂 🙂 🙂

  263. Triant said

    256: Συγγνώμη Γιάννη. Για κάποιον λόγο ο εγκέφαλός μου δεν αναγνώρισε/καταχώρισε το σχόλιό σου. Έχει θέμα, του το λέω συνέχεια, αλλά πού.

  264. Δημήτρης Καραγιώργης said

    249 (Άγγελος) <– Σας ευχαριστώ πολύ. Όπως και νάχει η δυσκολία υπάρχει σ αυτόν που θα μεταφράσει τέτοιους εξειδικευμένους όρους. Φαίνεται πως η μονολεκτική μεταγραφή δεν αρκεί. Η κυρία Χαρά όμως θα έπρεπε να τολμήσει τη μετάφραση.

  265. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    256, 262
    Σωστά, όμως στο πεδίο της μάχης, επί του πρακτικού δλδ, αν ρωτηθεί η κοινή γνώμη ποιος είναι γνωστός με αυτά τα προσωνύμια συνδυασμένα, η απάντηση είναι μία 🙂 Άρα ας πρόσεχαν, και ο ΚΜ και ο ΤΠ. Αλλά και να μην προσέξουν, εμένα στο γκιώνη μου 🙂

  266. Γιάννης Κουβάτσος said

    263: Δεν είναι όντως πολύ εντυπωσιακό; Ενώ δεν κατονομάζει τον πρωθυπουργό, ενώ ισχυρίζεται ότι απευθύνεται σε έναν φίλο του, τον έθεσαν σε διαθεσιμότητα.😂 Άρα, αυτοί οι δύο χαρακτηρισμοί μπορούν πλέον να θέσουν σε κίνδυνο τον χρήστη τους, ιδίως αν είναι δημόσιος υπάλληλος. Η ιστορία θυμίζει τα κατσαριδίσια μουστάκια του Στάλιν που κόστισαν πολύ στον Μαντελστάμ. Να βράσω τον φιλελευθερισμό τους, δηλαδή.

  267. voulagx said

    Ο μέχρι πρότινος διευθυντής της Παθολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου «Παπανικολάου», Ιάκωβος Αβραμίδης, είναι πρώτος και με διαφορά στη διαδικασία αξιολόγησης, όμως γίνεται προσπάθεια να καθαιρεθεί από τη θέση του, γιατί δεν ξέχασαν τις δημόσιες τοποθετήσεις του στη διάρκεια του δεύτερου θανατηφόρου κύματος της πανδημίας.

    https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/304532_aristos-giatros-alla-kanei-kritiki

  268. Γιάννης Ιατρού said

  269. Αγγελος said

    (249) Ωστε υπάρχει ακόμα το πολίτικοThe Module! Για φαντάσου! Παραμένει η απορία, τι νόμιζε ότι σημαίνει όποιος το βάφτισε έτσι;

  270. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    241α
    Η διάκριση των εξουσιών…

  271. Γιάννης εμίρης said

    Γιατί το sycophant δεν σημαίνει συκοφάντης; Ο γκούγκλης αυτή την μετάφραση δίνει (;)

  272. Γιάννης Ιατρού said

    Ο Σαρηγιάννης είπε το απόγευμα ότι «…η κορύφωση του κορονοϊού δεν είναι η Δ(έλτα) μετάλλαξη αλλά η Λ(ου), η οποία εμφανίστηκε στη Νότια Αμερική και την περιμένουμε σύντομα και κοντά μας…. »

    Ώστε εμφανίστηκε στην Ν. Αμερική (μέχρι εκεί έφτασε η χάρη της!!!), κι έλεγα, που έχει χαθεί τώρα τελευταία η Λ(ου)! Αλλά προφανώς σύντομα επιστρέφει… 🙂 🙂 🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: