Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Αναζωπύρωση, λέξη που μας τρόμαξε

Posted by sarant στο 9 Αυγούστου, 2021


Όταν άρχισα χτες να γράφω το σημερινό, στην Αττική οι πυρκαγιές φαίνονταν να έχουν τεθεί υπό έλεγχο, αλλά η Εύβοια εξακολουθούσε να καίγεται, από την παραλία του Ευβοϊκού ίσαμε τις ακτές που βλέπουν στο Αιγαίο. Πρώτη φορά στα χρονικά με τέτοιο πλάτος η καταστροφή στο νησί. Τις προηγούμενες μέρες, οι τίτλοι στους ειδησεογραφικούς ιστοτόπους έκαναν να φαντάζει απειλητική μια λέξη που δεν μας είχε ως τώρ’ ακουστεί δυσοίωνη.

Αγωνία για τις αναζωπυρώσεις στην Αττική, ο ένας τίτλος. Η αναζωπύρωση στην περιοχή της Νεμούτας (στην Ηλεία είναι) οδήγησε σε μεγάλο μέτωπο, σεγοντάρει ο άλλος.

Να αφιερώσουμε το σημερινό άρθρο, που δεν θα είναι και μεγάλο, σ’ αυτή τη λέξη.

Αναζωπύρωση, λέει το λεξικό, είναι το ξαναφούντωμα της φωτιάς, που προηγουμένως βρισκόταν σε ύφεση ή που είχε τεθεί υπό έλεγχο. Αυτή η απαίσια κυριολεκτική σημασία μάς ταλαιπωρεί τόσες μέρες -από τότε που η φωτιά της Βαρυμπόμπης, που είχε τεθεί υπό έλεγχο, ξαναφούντωσε και έκαψε πολύ μεγαλύτερες εκτάσεις.

Αλλά η λέξη έχει και μεταφορικές σημασίες, που αυτές συνήθως ακούμε τον καλό τον καιρό, και που δεν έχουν αμιγώς αρνητική χροιά.

Αναζωπύρωση λοιπόν είναι και η εκ νέου ενίσχυση της έντασης ενός φαινομένου που είχε ατονήσει ή και που κινδύνευε να χαθεί. Μπορεί να μιλήσουμε για αναζωπύρωση του εθνικισμού, των πολιτικών παθών, των ταραχών ή του πληθωρισμού, αλλά εξίσου μπορεί να κάνουμε λόγο για αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος ή της ζήτησης. Χαρακτηριστικά, το ΜΗΛΝΕΓ δίνει σαν συνώνυμα της αναζωπύρωσης την αναμόχλευση, για τις πρώτες χρήσεις, αλλά την αναζωογόνηση για τις δεύτερες. Υπάρχει και η αναθέρμανση, που χρησιμοποιείται κυρίως με θετική χροιά.

Πάμε τώρα στην ετυμολογία. Η λέξη είναι αρχαία, από το ρήμα αναζωπυρέω-ώ, που το βρίσκουμε π.χ. στον Αριστοτέλη (ἀναζωπυρεῖ θερμῷ τὸ θερμόν) και που είχε από τότε μεταφορικές σημασίες, π.χ. στην Ηλέκτρα του Ευριπίδη: ἀν᾽ αὖ σὺ ζωπυρεῖς νείκη νέα ή Καινούργιες έχθρες πάλι αναπυρώνεις, στη μετάφραση του Τάσου Ρούσσου.

Αυτό το «αναζωπυρέω» είναι σύνθετο, από το ανά + ζωπυρώ, το οποίο ζωπυρώ είναι ένα ρήμα που δεν υπάρχει στη νεότερη γλώσσα και σημαίνει «ανάβω φωτιά». Προέρχεται από το ζώπυρον, το οποίο ήταν η σπίθα, ο σπινθήρας, ήταν όμως και το πυρωμένο κάρβουνο που το χρησιμοποιούμε για να ανάψουμε φωτιά. Κι αυτή η λέξη πήρε μεταφορικές σημασίες πολύ γρήγορα. Ο Πλάτωνας, ας πούμε, μιλώντας για όσους επέζησαν από τον κατακλυσμό, τους αποκαλεί «σμικρὰ ζώπυρα τοῦ τῶν ἀνθρώπων διασεσωμένα γένους», δηλαδή διασώθηκαν στις κορφές των βουνών μερικές σπίθες από το ανθρώπινο γένος.

Το ζώπυρον προέρχεται από συναρπαγή, όπως λέγεται, δηλαδή συγχώνευση σε μία λέξη, της φράσης «ζωόν πυρ», ζωντανή φωτιά. Ωραία εικόνα, αρκεί να είναι στο τζάκι και υπό έλεγχο και όχι να κατακαίει δάση και χωριά.

Ωστόσο, αφού το ρήμα ήταν «αναζωπυρέω», ο αρχικός τύπος του ουσιαστικού ήταν «αναζωπύρησις». Κάμποσους αιώνες αργότερα όμως, υπό την επίδραση του απλού ρήματος πυρόω, το ρήμα εμφανίστηκε και μεταπλασμένο, σε «αναζωπυρόω», και από εκεί ο τύπος του ουσιαστικού «αναζωπύρωσις», ο οποίος εμφανίζεται πλέον στην ύστερη αρχαιότητα, στον μεγάλο αλχημιστή Ζώσιμο (κάπου 4ος αι. μ.Χ.): Ἡ λεύκωσις καῦσίς ἐστιν· ἡ δὲ καῦσις, ἀναζωπύρωσις·

Ο τύπος «αναζωπύρηση» ακούγεται και σήμερα, φυσικά πολύ σπάνια, πολύ λιγότερο από τον «αναζωπύρωση». Κι επειδή έχει κάπως πιο αρχαία διαπιστευτήρια, είναι κάποιοι που τον θεωρούν «σωστότερο», όπως γίνεται και με τον τύπο «ανακύκληση» που έγινε «ανακύκλωση» με παρόμοιο μηχανισμό. Ο Μπαμπινιώτης πάντως, και ευτυχώς, δέχεται εξίσου και τους δύο.

Μακάρι να ήταν αυτός ο μοναδικός μας μπελάς με τις αναζωπυρώσεις, δεν βρίσκετε;

 

 

131 Σχόλια προς “Αναζωπύρωση, λέξη που μας τρόμαξε”

  1. Costas X said

    Καλημέρα !

    Πολύ διαφωτιστικό το άρθρο, μέχρι σήμερα νόμιζα ότι η λέξη αναλύεται «ανά + ζω + πυρ + ώνω», δηλαδή «αναβιώνω τη φωτιά».

  2. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα λοιπόν κι απ΄εδώ,

    εύχομαι να μην έχουμε άλλες αναζωπυρώσεις σήμερα!
    Ενδιαφέρουσα η λέξη «ζώπυρον». Ρε τι μαθαίνουμε εδώ στου Νίκου👍

  3. Γιάννης Ιατρού said

    Κώστα, μιλημένο το είχαμε, ε;

  4. Costas X said

    @3. Όντως, δεν είχα ξανακούσει το «ζώπυρον» !

    Υ.Γ. Πρώτο σχόλιο λόγω διακοπών, όταν ξαναπιάσω δουλειά, καλό βράδυ και βλέπουμε ! 🙂

  5. ΓΤ said

    «[…] Σαν τον κορμό του πλάτανου. Ξύλο εξουθενωμένο και ξύλο ζώπυρο. Ξύλο της καρτερίας κι ανταρτεμένο. Πάνω που λες ο θάνατος θα συλλαβίσει την έξοδο, πάνω που λες δεν πάει λοιπόν αυτό το παραμύθι παρακάτω, νερό υπόγειο αναβάλλει – και το μηδενισμένο αντέχει, και πάλι κύκλους γράφει, πλέκει τραγούδια τους λυγμούς και ιστορεί την εμμονή του ήλιου την αλάθευτη. Και υψώνεται. […]». (Παντελής Μπουκάλας, «Οπόταν πλάτανος», 1999)

  6. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    5 Ωραίος ο Παντελής.

  7. Γιάννης Κουβάτσος said

    «…Στοχάσου πὼς ὅλα τὰ ζώπυρα
    κοιμοῦνται σ’ ἐγρήγορση δίχως ἐκτόπισμα
    στὴν ἄνθηση ποὺ ξεραίνει τὸ βιός της ὥστε νὰ ξανάρθει.»
    (Νίκος Καρούζος «Μεγάλη Παρασκευή)

  8. LandS said

    Καλημέρα σας, σας γράφω από Καλαμάκι. Επιστρέψαμε βλέπετε εχτές, άρον-άρον για να μη ξυπνήσουμε το ΧΑΠ του καλυτέρου (αγγλισμός) ημίσεως από την αιθάλη που σκέπασε τα πάντα το πρωί της Κυριακής σε ολόκληρη τη περιοχή των ωραίων Ωρεών που παραθερίζαμε για τέταρτη χρονιά φέτος. Δεν φοβόμασταν τη φωτιά, να αναπνεύσουμε δεν μπορούσαμε.
    Πριν δυο ή τρία χρόνια, μια μέρα με έντονο ΒΔ ακούσαμε για μεγάλη φωτιά στον Αγιάννη το Ρώσο. Ωχ! πάει το ομορφότερο δάσος σκεφτήκαμε και πριν ολοκληρώσουμε τη σκέψη μας τέσσερα Καναντέρ ήρθαν από εκείνη τη κατεύθυνση και βούτηξαν στον κόλπο να πάρουν νερό. Μισή μέρα (υπερβολές, τέσσερις ωρίτσες) τα βλέπαμε να πηγαινοέρχονται. Επαναλαμβάνω ότι το Μετεό τζι αρ έδινε 4-5 Μποφόρ. Σταμάτησαν και ακούσαμε ότι η φωτιά σβήστηκε.
    Τη περασμένη Τρίτη, όταν ακούσαμε για τη φωτιά στη Λίμνη , το πήραμε κάπως αψήφιστα. Δεν φύσαγε κιόλας. Εύκολη λεία για τα αεροπλάνα νομίζαμε. Το ίδιο και τη Τετάρτη που επεκτάθηκε στο Μοναστήρι του Δαβίδ και στις Ροβιές. Τη Πέμπτη που ακούγαμε ιστορίες για Αγιάννα και Μαντούδι αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε για το τι συμβαίνει και η φωτιά δεν σταματά χωρίς αέρα. Αν σηκωθεί αέρας; Αν αλλάξει κατεύθυνση; Αργά τη νύχτα από το μπαλκόνι μας στο Ν. Πύργο είδαμε στα βουνά στο Νότο φλόγες. Κατά το πρωί είχαν καταλαγιάσει και φαινόταν αμυδρά η κάπνια (φυσιολογικό). Έλα ντε που όλη τη Παρασκευή ακούγαμε στη τηλεόραση, για Βασιλικά, Ελληνικά, για Ροβιές και Λίμνη (ξανά μανά) και για Βουτά (εδώ νοιώσαμε ένα σφίξιμο -λες; Μα ο καιρός είναι ανάποδα. Τη πλάτη της φωτιάς είδαμε το βράδυ). Ξημέρωσε το Σάββατο με ένα τεράστιο νέφος προς το νοτιά. Σηκώθηκε και ένα τριαράκι (ΒΒΔ τσεκαρισμένο τόσο εμπειρικά όσο και επίσημα), ήρθαν τέσσερα μικρούλια «ιταλικά», αργότερα προστέθηκε ένα πέμπτο και κάπως αναθαρρήσαμε όταν είδαμε και το Ρώσικο. Μόνο που αυτό έγινε δυο ή τρεις φορές με πολλές ώρες ανάμεσά τους. Το νέφος όλο και ψήλωνε. Θα ακούσατε στη τηλεόραση τις τρομοκρατημένες κυρίες στην Ιστιαία. Δικαιολογημένα, μέσα στη πόλη δεν βλέπεις τα βουνά και τα λαγκάδια, βλέπεις στέγες και το τεράστιο αυτό πράμα να νομίζεις ότι θα σε φάει. Εμείς στον Πύργο θα το πάει μακρυά το νέφος νομίζαμε επειδή φύσαγε ανάποδα, βλέπαμε και φλόγες που και που. Όταν έπεσε το σκοτάδι όλος ο ορίζοντας προς τα κει είχε μια κόκκινη ανταύγεια λες και ξημέρωνε. Ήρθε και ένας φίλος που είχε πάει στον Ταξιάρχη (δίπλα) για βόλτα και μας είπε ότι το χωριό έκανε συνέλευση και αποφάσισε βάρδιες πυροπροστασίας. Είχε πιάσει άπνοια, ούτε καν λόγος για θαλασσινή αύρα, άπνοια. Αυτή μας έφαγε. Μέχρι το πρωί είχε κάτσει παντού. Δεν μπορούσες να βγεις έξω. Κόπηκε και το ρεύμα και έσβησε ο κλιματισμός, πώς θα μείνεις μέσα; Για πόσο ακόμα; Θα σφαχτούμε από τα νεύρα μας. Δυόμιση είχαμε φύγει πια. Είδαμε ουρανό στα Οινόφυτα. Μας είχε πλακώσει τη ψυχή το θέαμα στην Μαλεσίνα. Βράστα.
    Σόρι για τα προσωπικά.
    Τα υπόλοιπα και σπουδαιότερα θα τα έχετε μάθει από τη τηλεόραση (καλή δουλειά το Open. Δεν μιλάει ο παρουσιαστής πάνω στον ρεπορτερ- σημαντικό).
    Μόνο που δεν νομίζω να έχει υπάρξει άλλη φορά στη ζωή μου που να μην έχω φτάσει τόσο κοντά στο να υιοθετήσω θεωρίες συνομωσίας.
    Αντισταθείτε και σεις για να με βοηθήσετε να αντισταθώ.

  9. sarant said

    8 Ευχαριστούμε για τη μαρτυρία, Σταύρο!

  10. Λεύκιππος said

    Θεωρίες συνομωσιας, δηλαδή;

  11. Georgios Bartzoudis said

    «το ζώπυρον, το οποίο ήταν η σπίθα, ο σπινθήρας, ήταν όμως και το πυρωμένο κάρβουνο που το χρησιμοποιούμε για να ανάψουμε φωτιά».
    # Στη Μακεδονική γλώσσα το ζώπυρον/ πυρωμένο κάρβουνο, λέγεται ζιαρός(ο) [αλλά ζιαριά(τα)]. Και νομίζω ότι χαμουτζιστί λέγεται δαυλός.

  12. leonicos said

    Δεν με αναζωπυρώνεις με τίποτα

    Δεν φόρτωνε σήερα κανονικά, το είχα δει απο χτες, και το έβγαλα απο το προηγούμενο

  13. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα! Τραγικά επίκαιρο αλλά ωραίο άρθρο…
    Και φυσικά όπως καθετί, έτσι και η αναζωπύρωση έχει τους αρνητές της…

  14. Pedis said

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=382267

    Τελικά, τι κατάληξη είχε το μεγαλύτερο μέρος των χρηματων του εράνου για τους πυροπληκτους της ξεχασμένης πια καταστροφής του 2007 (για να μπορούν να λένε κάθε φορά οι κυβερνώντες ότι αιφνιδιάστηκαν από την μοναδική στα χρονικά καταστροφή που συμβαίνει κάθε καλοκαίρι); 🤬

    Τα έφαγε η τρόικα, οι ημέτεροι, τα μοιράστηκαν; 🤫

  15. leonicos said

    λαντς

    δεν το αντέχω

    ποτέ μου δεν ένιωσα τόσο χάλια.

    υπάρχουν αυτά τα καθάρμαρ ανάμεσά μας. Κυκλοφορούν και πιθανώς οπλοφορούν

  16. leonicos said

    Πάνω που λες ο θάνατος θα συλλαβίσει την έξοδο, πάνω που λες δεν πάει λοιπόν αυτό το παραμύθι παρακάτω, νερό υπόγειο αναβάλλει – και το μηδενισμένο αντέχει, και πάλι κύκλους γράφει, πλέκει τραγούδια τους λυγμούς και ιστορεί την εμμονή του ήλιου την αλάθευτη.

    Συγγνώμη, μου θυμίζει κριτικές για τον Michel Tippet. Δεν εννοώ αντιγραφή, αλλά το ίδιο πνευμα

  17. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μου ‘λεγε τηλεφωνικώς φίλος που μένει στη Μεταμόρφωση
    -Άσε, το τι ντουμάνι εισπνέουμε κάθε μέρα δε λέγεται! Θα πεθάνουμε από ασφυξία.
    (Ο φίλος καπνίζει καμιά τριανταριά άφιλτρα στριφτά την ημέρα. Αλλά είχε τον πόνο του, δεν του είπα τίποτα.)

  18. ΓΤ said

    17@

    Φούμα και λάβα
    ε ρε γκλάβα…
    κι αβέρτα money
    για το χαρμάνι
    Κλειστή η βάνα
    Να σβήσω θέλω
    Κάνω τζιβάνα
    — κράτος μπουρδέλο

  19. Irresistible said

    Το αναζωπύρωση» είναι βαρβαρισμός και οφείλεται στους ανελλήνιστους χριστιανούς αντιγραφείς, όπως σαφώς λέει ο Κωνσταντίνος Κόντος, στο κλασικό σύγγραμμά του «Γλωσσικαί παρατηρήσεις αναφερόμεναι εις την Νέαν Ελληνικήν Γλώσσαν», Αθήναι 1882. Το σωστό ελληνικό είναι «αναζωπύρηση».

    Αναρτώ τις σελίδες 22, 23 και 24 του βιβλίου του Κόντου


  20. ΓΤ said

    Και επειδή γίνεται της φωτιάς το κάγκελο, να μην ξεχάσουμε τον… φίλο μας τον Ζουράρι: «Πυρίκαυστος Ελλάδα»

  21. Γιάννης Κ. said

    Υπάρχει και το Ζωπυρείν του Αχαλινωτόπουλου, ένα διπλό cd με αρκετές καλές στιγμές (προτιμώ τον Υάκινθό του). Πχ:

  22. @20
    και ο στρατηγός άνεμος του Πολύδωρα.
    καλημέρα και καλή εβδομάδα,
    όσο καλή μπορεί να είναι δλδ

  23. ΓΤ said

    22@
    άγριες εμπυρίες…

  24. sarant said

    19 Πολλή πλάκα έχει ο Κόντος. Όπου δει στα κείμενα τύπο που δεν του αρέσει, λέει πως είναι λάθος των αντιγραφέων!

  25. Καλημέρα σας, μακάρι εκεί που είστε να είναι καλή.
    Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο.
    Η Εύβοια καταστράφηκε, η πράσινη ξεχωριστή Εύβοια δεν υπάρχει και θα κάνει πολλά χρόνια να συνέρθει. Η περιβαλλοντική καταστροφή είναι η μία πλευρά, αλλά η οικονομική είναι απόλυτη.
    Δεν πάθαμε με τις καραντίνες κατάθλιψη, τώρα μας γυροφέρνει.

  26. Costas Papathanasiou said

    Καλημέρα…(*).
    Έχουμε και τα κυριώνυμα Ζώπυρος (π.χ. ο σατράπης στις ιστορίες του Ηροδότου , ο φερόμενος ως «δούρειος ίππος» της Βαβυλώνας) και Ζωπυρίων (στρατηγός την εποχή του Μ.Αλεξάνδρου)
    Λαϊκές λέξεις, συνώνυμες με το «ζώπυρο» (αναμμένο ξυλαράκι, κάφτρα, σπινθήρας), είναι τα «σκαντζαλήθρα» και «προυκόβι».
    (*)…αλλά, όπως πάμε, το «Αύγουστε καλέ μου μήνα νά’σουν δυο φορές το χρόνο», πάει να καθιερωθεί ως Ύβρις μεγίστη.

  27. ΓΤ said

    ζωπύρια και τα φυσερά του σιδερά

  28. Καλημέρα,
    14 Δεν ξέρω τι έγιναν του 2007. Αλλά ακούω για κινήσεις τωρινές: τρόφιμα για τους πυρόπληκτους, νερά για τους πυρόπληκτους κλπ. Αλήθεια, όλ’ αυτά που μαζεύονται από καλοπροαίρετους (συνήθως) ανθρώπους πώς θα φτάσουν στον προορισμό τους; Βλέπω π.χ. από σχολείο εδώ στη Μυτιλήνη. Ή ακούω στη Δράμα. Άντε και μαζέψανε. Μετά; Ποιος; πού; πώς;
    Εντωμεταξύ, από κλιμάκιο εθελοντών της περιοχής υπάρχει ανακοίνωση που λέει πως από τέτοια είμαστε πλήρεις.Αν θέλετε, δώστε εξοπλισμό ή κάνα φράγκο ν’ αγοράσουμε εμείς αυτά που χρειαζόμαστε, και το βρίσκω πιο λογικό. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=4215791918502815&id=353196014762444&__tn__=%2AW-R
    (Επειδή ξέρω κόσμο από μέσα ήδη άρχισε να φαίνεται πως κάτι θα μαζευτεί, οπότε λένε να βρούνε κάνα πυροσβεστικό όχημα. Εντάξει, προφανώς όχι καινούργιο).

  29. voulagx said

    Και στη Λαρισα η αιθαλομιχλη απο την πυρκαγια στην Ευβοια.
    https://www.onlarissa.gr/2021/08/09/apokosmi-kai-apopniktiki-i-atmosfaira-sti-larisa-myrizei-kameno-apo-tis-pyrkagies-tis-evvoias-foto/

  30. LandS said

    28
    Να μια καλή πρωτοβουλία https://www.solidarity4all.gr/el/news/kampania-tis-allileggyis-gia-oloys-kai-toy-koinonikoy-iatreioy-athinas-gia-toys-pyropliktoys

    Η https://www.solidarity4all.gr/ έχει πολύ καλές επιδόσεις (δεν είμαι αμερόληπτος – κάθε άλλο)

  31. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

  32. Όπως και για την «αναζωπύρηση». έχω ακούσει επιχειρήματα και για την «ανακύκληση». Όμως οι λέξεις έχουν επικρατήσει ως «αναζωπύρωση» και «ανακύκλωση». Πειράζει;

  33. Γιάννης Κουβάτσος said

    32: Όπως και εκσπερμάτωση και εκσπερμάτιση.

  34. ΣΠ said

    32
    Ποιοι είναι αυτοί που προσπαθούν με το ζόρι να ταιριάξουν την γλώσσα στους κανόνες της γραμματικής χωρίς εξαιρέσεις; Οι κανόνες προκύπτουν από την γλώσσα, όχι το αντίστροφο.

  35. Πέπε said

    32 κ.επ.:

    Ειδικά για την ανακύκλωση, υπάρχει ρήμα κυκλώνω, οπότε είναι απολύτως λογικό το σύνθετο με το ανα- να είναι κι αυτό ανακυκλώνω. Πραγματικά απορώ με τη διαφορετική πρόταση. Με την αναζωπύρ*ση δεν ισχύει το ίδιο, οπότε μένουμε μόνο με το (ισχυρό) επιχείρημα της χρήσης. Όσο για την εκσπερμάτ*ση, παράγεται από το ρήμα με τις δύο παράλληλες μορφές «εκσπερματ**ω» – εδώ δεν ξέρω αν κάποιο από τα δύο έχει τα πρωτεία.

  36. ΣΠ said

    Από το Λεξικό Μπαμπινιώτη

    ανακύκληση – ανακύκλωση. Στον Ηράκλειτο η ανακύκληση τού
    κόσμου παίρνει τη μορφή μεταλλαγών τής φωτιάς: πυρ → ύδωρ →
    αήρ → πυρ. Στα λεξικά τής Αρχαίας το ανακύκλωση παραπέμπε-
    ται στο ανακύκληση, που θεωρείται κύριος τύπος (το ίδιο συμβαί-
    νει και με το ρήμα άνακυκλόω, που υποτάσσεται στο άνακυκλέω,
    -ω). Το ανακύκληση παράγεται από το άνακυκλέω, -ω (κυκλέω, –
    ώ), ενώ το ανακύκλωση από το άνακυκλόω, -ώ (κυκλόω, -ω). Στα
    κυκλέω, -ώ | άνακυκλέω, -ώ και ανακύκληση δηλώνεται κυρίως η
    σημασία τής «επιστροφής, επανόδου στην αφετηρία, επανάλη-
    ψης», ενώ με τα κυκλόω, -ώ, άνακυκλόω, -ώ και ανακύκλωση το
    βάρος πέφτει στη σημασία τού «κύκλου»: κυκλόω = περικυκλώ-
    νω- κυκλέω | άνακυκλέω — επανέρχομαι, επιστρέφω, επαναλαμ-
    βάνομαι (Αριστοτέλης: αϊ αύται δόξαι άνακυκλοϋνται εν τοϊς
    άνθρώποις, Μετεωρ. 339? 29). Σύμφωνα με αυτά, η ανακύκληση,
    που δηλώνει «την επαναφορά στην αρχική μορφή, την επανάλη-
    ψη», μπορεί να δηλώσει και τη «μετατροπή και επαναχρησιμοποί-
    ηση (τής ύλης)» καλύτερα από ό,τι το ανακύκλωση, που προσφέ-
    ρεται στη δήλωση τής «κυκλικής κύησης».

  37. sarant said

    35 Και στην αναζωπύρ*ση υπάρχει ρήμα πυρώνω. Αλλά το επιχείρημα του Μπαμπ. στο 36 προϋποθέτει ότι ο σημερινός ομιλητής ξέρει τις αρχαίες σημασίες σε τόσο βάθος ώστε να κρίνει λεπτές διαφορές!

  38. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @37. Νῖκο, φωτιά (ἐκ ζωπύρου!) νά πέση καί νά τόν κάψη αὐτόν πού θά ἰσχυριστῆ ὅτι τοῦ ἔχης μιά ψιλοσυμπάθεια αὐτοῦ τοῦ Μπαμπινιώτη 🙂 🙂 ἀλλά «ο σημερινός ομιλητής» δέν χρειάζεται νά «ξέρει τις αρχαίες σημασίες σε τόσο βάθος». Ὁ Μπαμπινιώτης κάνει μιά ἔγκυρη ἀνάλυση, προτείνει καί διδάσκει μιά χρήσιμη διάκριση καί ὁ φιλομαθής σημερινός ὁμιλητής, ἄν ἀγαπᾶ τούς χρωματισμούς καί τα καλωπιστικά παιχνιδίσματα τῆς γλώσσας μας, τήν ἀποδέχεται καί τήν χρησιμοποιεῖ. Ἄν ὄχι (ἄν δηλ. τοῦ φτάνει ἁπλῶς νά συνεννοεῖται) λέει «ἀνακύκλωση» σέ κάθε περίσταση καί δέν θά τοῦ πῆ κανείς τίποτε..

  39. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @33. Ἐσύ, Γιάννη, φιρί φιρί τό πᾶς μεσημεριάτικα για ζωπυρωτικά σχόλια! 🙂

  40. Pedis said

    #28 (#14) – Το συμπέρασμα είναι ότι τα λεφτά πήγαν κατα ένα μεγάλο μέρος για χρήση και εκμετάλλευση άλλων κι όχι για τις ανάγκες των πυροπληκτων και για έργα υποδομών στις περιοχές που επλήγησαν. Δηλ. όπως φυσιολογικά θα αναμενόταν δεδομένης της γενικότερης εμπειρίας κατέληξαν στους ‘θεσμους’ …εσωτερικους και, λογω του μνημονίου στη μαύρη τρύπα, στους ευρωπαϊκους.

    https://www.avgi.gr/politiki/282406_i-odysseia-gia-tameio-molybiati

  41. nikiplos said

    Καλησπέρα…

    Δύσκολο πράγμα η φωτιά. Η ορεινή πελοπόννησος είναι λίγο πιο οργανωμένη, μετά την «εμπυρεία» του 2007. Υπάρχουν περιπολίες από ντόπιους, και επισκέπτες, δρόνοι κλπ. Προς ώρας αυτά. Το 2007 πήγα εθελοντικά να βοηθήσω. Δυό τρία πράγματα που θυμάμαι από τότε.

    Δεν μπορείς να πλησιάσεις. Τα δέντρα αυτοαναφλέγονται από απόσταση, ενώ οι φλόγες κείνται ήδη 20-30 μέτρα μακριά. Το θερμό μέτωπο όμως όχι. Το ίδιο και τα σπίτια με ξύλινη σκεπή ή σκελετό.

    Χωρίς εκπαίδευση και εξοπλισμό δεν μπορείς να κάνεις απολύτως τίποτε. Ο εξοπλισμός είναι καθοριστικός, αν είναι επαγγελματικός. Εμένα που ήμουν ανεκπαίδευτος, μου έδωσαν ένα αλυσοπρίονο, χάρβαλο που κολλούσε και μπορούσε να σου κόψει κάνα χέρι ή πόδι άνετα, μετά το απότομο κι απρόσμενο ξαφνικό ξεκόλλημα. Κοινώς κατάλαβα γρήγορα πως ήμουν φύρα. Το μόνο θετικό που συνέβαλα, ήταν ότι μεσολάβησα να περάσει ένα φορτηγό με 10 Πολωνούς εργάτες, που έκαναν τον τόπο «γουλί» και έσωσαν σπίτια.

    Ένας φίλος του πατέρα μου, στο ανήλιο, ήταν ο μόνος που είχα καθαρίσει το σπίτι του και το χωράφι του. Ήταν τα μόνα που δεν κάηκαν και στο χωριό δεν του μιλούσαν για 6 μήνες. Τίποτε δεν έχει αλλάξει από τότε. Ο φίλος απέθανε, οι νέοι στην Αθήνα, τα χωριά παρατημένα στο έλεος της φύσης (που ενίοτε είναι ανηλεής). Κοινώς γκρινιάζουμε (καλώς δεν λέω) ενόσω δεν έχουμε κάνει κανένα έργο αντιπυρικής προστασίας στους οικισμούς.

    Και πως θα μπορούσαμε, όταν οι ίδιοι οι δήμαρχοι-κοινοτάρχες-αρμόδιοι, δεν κάνουν επίτηδες, προκειμένου οι οικισμοί να «επεκταθούν» στα δάση και να καταπατήσουν με τα γνωστά τερτίπια δημόσια γη, με το αζημίωτο βέβαια.

    Πως θα μπορούσαμε, όταν οι ίδιοι οι ανωτέρω, συντηρούν παράνομες χωματερές στα απάτητα μέρη των δασών.

    Τα λοιπά τα είχαμε πει εκτεταμένα στο Μάτι. Μόνο η πρόβλεψη σώζει τα δάση. Εκ των υστέρων λίγα μπορεί να κάνει κανείς.

    Η σημερινή κυβέρνηση, συνυπεύθυνη βέβαια αλλά μαζί με τις προηγούμενες, που κατάργησαν τα δασαρχεία και άφησαν την πυροσβεστική με σουγιάδες κολοκοτρωνέϊκούς κι εξοπλισμό 50ετίας. Έπρεπε να έρθουν οι Ρουμάνοι και οι Σέρβοι για να δούμε τι εστί σύγχρονος πυροσβεστικός εξοπλισμός κι αυτό καθόλου δεν έχει πλάκα. Και ναι, δεν είναι Γάλλοι ή Γερμανοί, αλλά Ρουμάνοι και Σέρβοι. Εκείνων που τις γυναίκες πηδάγαμε με ένα καλσόν και μια κολυνός…
    (αλλά δυστυχώς άλλο οι φαντασιώσεις, άλλο η αληθινή ζωή)

  42. Στην μακρόχρονη πορεία μου ως (αποτυχημένος κατά τον Νεοκίντ ψαράς) αποφεύγω τα αφρόψαρα, αν τσιμπήσει γόπα φεύγω με χίλια- πιστός στην έκφραση » δεν βρήκαμε ψάρια να φάμε και φάγαμε γόπες»- και μόνο κάτι σαφριδοειδή στο ανέβασμα της καθετής περιλαμβάνονται στα θηράματά μου. Σήμερα πρώτη φορά στην ζωή μου έπιασα στο ανέβασμα έναν κολιό. Λαμβανομένου υπ’ όψιν πως ήταν η 9η του Σούμπερτ, λάθος Αυγούστου, θεώρησα καλόν να τον ρωτήσω αν η παροιμία είναι ο κολιός τον Αύγουστο, ο κολιός στον Αύγουστο ή ο κολιός ως τον Αύγουστο που ισχυρίσθηκαν κάποιοι.
    Στο τελευταίο με κοίταξε παράξενα και με ρώτησε «μοιάζω για μακάκας να τσιμπήσω τέτοια μέρα αν δεν ήταν η εποχή μου ; Ασε που δεν στέκει ηχητικά. Οταν με ψήσεις θα πάρεις την απάντηση σου»
    Δεν θα έλεγα πως μπορεί να συγκριθεί με τις ανώτερες γεύσεις των καλοψημένων λιθρινιών ή μουσμουλιών αλλά ήταν αξιοπρεπώς καλή η γεύση του οπότε έμεινα με την μπαμπινιώτικη λεπτής αποχρώσεως απορία αν είναι τον ή στον Αύγουστο η παροιμία, διότι ο μεν κολιός τα κακάρωσε πριν μου το διευκρινήσει του δε «Μπαμπίς» δεν έχω το τηλέφωνο ούτε το ιμέηλ.

    Οπότε είπα να απολαύσω την εισαγωγή από την «μεγαλύτερη» συμφωνία που γράφτηκε ποτέ…

  43. sarant said

    41-2 Ωραία σχόλια!

  44. GeoKar said

    Λίαν ενδιαφέρουσα κ διαφωτιστική η σημερινή ανάρτηση, μολονότι η καρδιά μας έχει μαυρίσει τις τελευταίες μέρες – κοντεύει βδομάδα πιά… Ψες, όμως, σε κάποιο τηλεοπτικό κανάλι, άκουσα γνωστό περιφερειάρχη που έκανε δηλώσεις να αναφέρεται τρις στο «πυρανάλωμα»… Ίσως ν´αξιζει περαιτέρω έρευνας η λέξη.

  45. dryhammer said

    … το πυρανάλωμα του παρόντος μας… [και του μέλλοντος]

  46. Κιγκέρι said

    Ήμουν σίγουρη!

  47. Κιγκέρι said

    Και φαγάδικο στην Αλεξανδρούπολη:

  48. Alexis said

    #35:Ο Μπ. όμως λέει ότι το κυκλώνω δεν έχει σχέση (ετυμολογικά) με την ανακύκλωση

  49. Alexis said

    Οι σάλπες δεν με συγκινούν κι οι γόπες δε φελάνε
    Δωσ’μου λυθρίνια και σαργούς στ’ αγκίστρι να τσιμπάνε

  50. Μετά τις αναζωπυρώσεις του κορωνοϊού, πυρκαγιές…

  51. Πισμάνης said

    Καλησπέρα, μέ μάσκα καί μέσα στό σπίτι. Χειρότερα κι απ΄τή κορόνα.
    Ένα πολύ ενδιαφέρον σάιτ μέ μετρήσεις μικροσωματιδίων (καπνού καί όχι μόνο) ΕΔΩ.
    Όλα τά λεφτά, όμως, είναι ΕΔΩ, όπου μπορείς νά δείς καί τή διασπορά τού καπνού.

  52. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο Μητσοτάκης ζήτησε συγγνώμη για τις «όποιες αδυναμίες» υπήρξαν. Μα δεν ντρέπονται καθόλου; Αλλά γι’ αυτό έγινε βάιραλ και σύνθημα η γνωστή φράση.

  53. Τελικά ποιός φταίει περισσότερο, ο Κούλης ή αυτοί που τον ψηφίσανε ;
    μήπως δεν ξέρανε την προϊστορία της οικογένειας ; τ
    ον πατέρα του τον ρίξανε γιατί ζήταγ μίιζες από αυτούς που τον κάνανε πρωθυπουργό, κι ο ίδιος καθιέρωσε την μίζα και στα μέσα πυρόσβεσης όπως αποδείχθηκε!
    Το αίμα, νερό δεν γίνεται !!
    Τι ψηφίσατε ρε….

  54. Χαρούλα said

    Γράψτε με στην ίδια ομάδα του πρώτου σχολίου. Όπως κι ο Costas, άλλη ετυμολογία νόμιζα.

    Κιγκέρι καλώς ήρθες στον τόπο μας. Κάτσε να σε φιλέψουμε!🍴
    Αν σου πω ότι πίστευα πως είναι κάποιος μοδάτος όρος! Επειδή έχει healthy παρασκευές και λατινική γραφή, νόμιζα ότι είναι υλικό! Ουλτα που ασχολήθηκα…Ρεζιιιιίλι!

  55. Γιάννης Ιατρού said

    52 (53): ΑΞΕΧΑΤΟΣ θα μας μείνει, με τα τόσα που περάσαμε μαζί….

  56. rogerios said

    @26: Τι μορφή κι αυτός, ο κατά Ηρόδοτον Ζώπυρος, που έβαλε, λέει, να του κόψουν τη μύτη και τ’ αυτιά, ώστε να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιορκημένων Βαβυλωνίων και να καταστήσει ευχερή την εκπόρθηση της πόλης από τον Μεγάλο Βασιλέα. 😉

  57. sarant said

    46 Α μπράβο!

    52 Εμ….

  58. ΚΩΣΤΑΣ said

    52
    Το να ζητάει κανείς συγνώμη είναι προς ντροπή του; Δεν σε καταλαβαίνω, Γιάννη.

  59. Γιάννης Κουβάτσος said

    Για τυχόν αστοχίες όταν καίγεται ακόμα η χώρα; Τυχόν αστοχίες; Έλεος, ρε Κώστα, και οι νοτιοελλαδίτες άνθρωποι είναι.

  60. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και συγγνώμη κιόλας, Κώστα, για το έντονο ύφος, αλλά είμαι απέναντι στη βόρεια Εύβοια, παρέα με μάσκα μες στο σπίτι και κολλύριο. Φαντάσου τους Ευβοείς που καίγονται τόσες μέρες. «Τυχόν αστοχίες»…

  61. Νέο Kid said

    Μητσοτάκη γαμιέσαι!

  62. ΚΩΣΤΑΣ said

    59 -60
    Δεν άκουσα τη συνέντευξη Μητσοτάκη. «για τις «όποιες αδυναμίες» διάβασα στο σχόλιό σου.

    Αντιλαμβάνομαι τον εκνευρισμό σου, Γιάννη, εξ αυτού δικαιολογώ και το σχόλιο… 😉

  63. ΚΩΣΤΑΣ said

    61 Άμα το φχαριστιέται καλά κάνει. Ή περιμένεις να θυμώσω εγώ; Λάθος αντιδράτε αγαπητέ Κίντο.

  64. # 63

    Δεν πιστεύω πως ο Μητσοτάκης θα θυμώσει που τον βρίζουν. Οπως είχε πει και η αδερφή του προ ετών » Αφού μας ψηφίσατε ό,τι θέλουμε θα κάνουμε για 4 χρόνια»
    Οικογενειακό το κουσούρι και γνωστό, άγνωστο είναι το από τι πάσχουν αυτοί που τους ψηφίζουν

  65. Νέο Kid said

    Τους Ρουμάνους πυροσβέστες τούς εποπτεύει κανείς; Ή θα τα σβήσουν όλα οι μαλάκες και θα μας χαλάσουν τη μαγιά;…

  66. leonicos said

    56 Το έκανε και ο Σινων για την Τροία.

    Ιλίου Πέρσις, Τρυφιόδωρος

  67. ΓιώργοςΜ said

    Λένε κάμποσα για τη συγγνώμη.
    Πως όταν γεννήθηκε πέθανε το φιλότιμο. πως είναι μισό χέσιμο.
    Λένε επίσης πως τα λόγια είναι φτηνά.
    Άπαντα τα παραπάνω ισχύουν, όταν δεν υπάρχει έμπρακτη απόδειξη για το αντίθετο.
    Ο γιος του δράκουλα, που προφανώς διατήρησε το κληρονομικό χάρισμα (πήγε στην Ηλεία με τις φωτιές και έγινε και σεισμός, επισκέφτηκε τα πυροσβεστικά αεροπλάνα κι ένα έπεσε) αν ήξερε τι σημαίνει συγγνώμη, θα έπρεπε να τη ζητήσει αφού συρθεί γονατιστός από όπου στο διάολο μένει μέχρι την πλατεία Συντάγματος, λίγο πριν αυτοπυρποληθεί ή ζητήσει να του οριστεί η κατάλληλη τιμωρία εξιλέωσης. Εγώ πχ θα πρότεινα να του οριστεί να φυτεύει δέντρα στα καμένα για 16 ώρες κάθε μέρα για την υπόλοιπη ζωή του.

    Αυτό που έγινε στην Εύβοια είναι έγκλημα εκ προμελέτης.

    Τα λοιπά είναι κεφάλαια από την επικοινωνιακή στρατηγική που του έχει υπαγορευθεί. Κανένας κιαρατάς δε βγήκε στη διάρκεια των τελευταίων ημερών να δείξει τη μούρη του, για να μη συνδεθεί συνειρμικά με την καταστροφή και χάσει επικοινωνιακούς πόντους.

    Αυτός αλήθεια δεν ήταν που έλεγε «ανάληψη ευθύνης σημαίνει παραίτηση», ή θυμάμαι λάθος;
    Η τρέχουσα πολιτική, «φευγάτε για να μην έχουμε (πολλούς) νεκρούς και να κερδίσουμε τις συγκρίσεις με το Μάτι», δεν έδιωξε (στην αρχή, μέχρι να καταλάβουν το παραμύθι) τον κόσμο από τα σπίτια και κάηκαν τα χωριά;
    Να μη μπερδευόμαστε: Η στρατηγική «φύγετε οι άμαχοι να έρθουν οι επαγγελματίες» για την πυρόσβεση ισχύει σε πολλά μέρη του κόσμου.
    Χρειάζεται όμως να εφαρμοστούν και τα δύο σκέλη· όχι μόνο να φύγει ο κόσμος, αλλά να έρθουν και οι επαγγελματίες.
    Στην Ιστιαία υπάρχει πυροσβεστική υπηρεσία με 15 περίπου οχήματα
    που αγοράστηκαν μετά τη μεγάλη πυρκαγιά του 90 (30.000 στρέμματα, που δεν έχουν επανέλθει, καθώς πολλά ήταν από φυλλοβόλα δέντρα που δεν επανακάμπτουν εύκολα). Υπάρχουν καμμιά πενηνταριά μόνιμοι και καμμιά τριανταριά(;) εποχικοί, αρκετοί για να καλύψουν πεντέξι σταθμούς-πυροφυλάκια ή να σβήσουν μια φωτιά σε ένα χωράφι.
    Για μια καταστροφή όπως διαγραφόταν αυτή που βλέπουμε, χρειάζονται μέσα και αποφασιστικότητα.
    Ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός έχει πολλούς πόρους, και μπορεί να τους διαθέσει σε 24 ώρες πάνω-κάτω. Αν είχε ζητηθεί συνδρομή τη δεύτερη μέρα, θα ήταν εδώ την τρίτη και η φωτιά θα είχε σβήσει ή περιοριστεί την τέταρτη. Ζητάνε αεροπλάνα λέει. σήμερα, από τη Ρωσία, στέλνουν κι οι Ισραηλινοί κάτι ψεκαστικά (να ρίξουν αγιασμό άραγε;) για να σβήσουν τι; Αύριο, τα φυτά που θα έχουν μείνει άκαφτα στη Β. Εύβοια θα είναι μερικά καλλιεργημένα περιβόλια, και γλάστρες σε παραλιακά χωριά.

    Όχι, δεν έπρεπε να ζητήσει συγγνώμη. Έπρεπε να πάρει την Κωλάμπιά του και να φύγει νύχτα, με άλλο επώνυμο. Έχει ξαναγίνει…

  68. Πέπε said

    67

    > …λίγο πριν αυτοπυρποληθεί…

    Τι λες ωρέ; Τόση φασαρία έγινε για να μην καεί κόσμος! Μια αυτοπυρπόληση μετά από τέτοια λαμπρή επιτυχία θα ήταν μέγιστο αυτογκόλ.

  69. Γιάννης Κουβάτσος said

    68: Όντως λαμπρή επιτυχία. Ορατή απ’ το διάστημα. Απορώ πού είδε και τις τυχόν αστοχίες. Μάλλον το είπε για να μη θεωρηθεί αλαζονικός θριαμβολόγος.

  70. atheofobos said

    Επιτέλους μετά την επανάληψη, με την ανοχή του Νικοκύρη, για δεύτερη μέρα του γνωστού και πρωτότυπου στην σύλληψη του χάσταγκ, το ιστολόγιο ανέβασε πλέον επιτυχώς το γλωσσολογικό του επίπεδο !

  71. Αγγελος said

    (37) Είναι πάντως αστείο να προσπαθείς να εξηγήσεις τη σημασιολογική διάκριση των αρχαίων ρημάτων ανακυκλέω και ανακυκλόω επικαλούμενος φράση του Αριστοτέλη που λέει «ἀνακυκλοῦνται»!

  72. Νέο Kid said

    Έχουν δίκιο οι αγαπητοί συσσχολιασταί! Ας ανεβάσουμε λοιπόν το γλωσσολογικό επίπεδο .
    Στο κάτω κάτω της γραφής το «Μητσοτάκη» είναι πολύ απρόσωπο και ψυχρό και δεν ταιριάζει στο δικό μας παιδί . Άσε που με το «Μητσοτάκη» πάει το μυαλό σε αρχαιοκαπηλία , κυρίως…
    Οπότε στην περίπτωσή μας:
    Κούλη γαμιέσαι!

  73. Pedis said

    https://mobile.twitter.com/nmpogiopoulos/status/1424642232137695234

  74. Πάνος με πεζά said

    Μπορεί να μου εξηγήσει κάνεις, Πώς με 180 δις χρέος φτάσαμε στο χείλος του γκρεμού, πήραμε τρία μνημόνια, κόψαμε τα πάντα από παντού, ξεπουλήσαμε ό,τι ξεπουλιόταν, και τώρα με 380 δις χρέος, περισσεύουν από τα μπατζάκια μας να δίνουμε για τον κορονοιο, και να δίνουμε κάθε χρόνο για φυσικές καταστροφές στα κέρατα μας; Προσέξτε, δεν λέω ότι κακώς δίνονται. Απλά απορώ πού τα βρήκαμε. Και ειδικά τα χρήματα στους φετινούς πυρόπληκτους, μοιάζουν να είναι -και πάλι χωρίς να θίγω το γιατί δίνονται- χρήματα εντελώς σε βαρέλι δίχως πάτο, αφού καλώς ή κακώς οι άνθρωποι αυτοί θα αργήσουν να μπουν στην οικονομία και να μπορούν να αποδώσουν και φόρους, αν μπουν και πότε δηλαδή… Και πάλι προς αποφυγή παρεξήγησης, τονίζω ότι αναρωτιέμαι μόνο το πού τα βρήκαμε!

  75. Νέο Kid said

    74. Πούλησε ο Κούλης το 10% των αρχαίων της πατρικής κληρονομιάς …

  76. ΣΠ said

    61
    Πρέπει να μπει στην ψηφοφορία για λέξη της χρονιάς.

  77. Χαρούλα said

    Αυτά τα συνθήματα, και τους πανηγυρισμούς μας για τους πολίτες που τα έλεγαν έξω από τα δόντια, θα τα βρούμεε στις επόμενες εκλογές. Γιατί ψηφοφόροι της νδ που θα φύγουν προς το κέντρο δεν είναι και πολλοί. Αντίθετα οι φασίστες και ψεκασμένοι είναι. Αγανακτισμένοι θα ψάχνονται. …και τότε ο Βελόπουλος του σήμερα θα είναι γατάκι! Η Βουλή θα γίνει κατασκήνωση ανεγκέφαλων…..
    Κλαίω από τώρα.

  78. Νέο Kid said

    77. Ω, ελάτε τώρα! Αν είναι να δικαιολογούμε και να χαϊδεύουμε πάντα τους «ήπιους» για τη ρεμούλα, την ανικανότητα, την αχορταγιά, την ασυδοσία, την αδιαφορία, το αέναο μανιπουλάρισμα , το… ,με το σκεπτικό ότι θα έρθουν χειρότεροι Βελοκασιδιαραίοι … με το καλό να ορίσουν! Και τα κόκκινα χάλια από μένα!
    Θα μας αξίζουν και με το παραπάνω, χωρίς καμιά αμφιβολία!
    Οι Άραβες λένε : ποτέ μη δίνεις συμβουλή στο πλήθος! Κάτι ξέρουν …

  79. Νέο Kid said

    Τα κόκκινα χαλιά ( για κόκκινα χάλια είναι άλλοι ειδικοί…) στο 78. από μένα, βεβαίως.

  80. Γιάννης Κουβάτσος said

    77: ΘΑ γίνει;☺

  81. Γιάννης Κουβάτσος said

    77: Χαρούλα, στους πολίτες θα φορτώσουμε την ευθύνη για τα ξεσπάσματά τους; Έγινε αυτό με τους Αγανακτισμένους. Γιατί όμως η πλατεία Συντάγματος γέμιζε κάθε απόγευμα από αυτούς; Ήταν όλοι τους φασιστοειδή και αναρχομπακαλάκηδες; Δεν μου αρέσει το χάσταγκ που διαδόθηκε τόσο πολύ. Αλλά ποιοι φταίνε που διαδόθηκε; Πάλι οι πολίτες που αγανάκτησαν για πολλοστή φορά και αντιδρούν με μη πολιτικώς ορθό τρόπο; Οι πολιτικοί τι κάνουν για να υπερασπίσουν το κύρος τους, τους θεσμούς και τη δημοκρατία; Αν γεμίσουμε με ακόμη περισσότερα εξωτικά φρούτα, θα φταίνε μόνο οι ψηφοφόροι;

  82. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    42 Τζη πολύ ωραίο!

    61. Πώς σε καταλαβαίνω! Εδώ για ν΄ακούσουμε την αμετροεπή μπουρδολογία του λέγαμε σε κάθε φράση του άει πνίξου, για ν΄αντέξουμε ν΄ακούσουμε τα και χειρότερα παρακάτω του. Πάνω κι από οργή,ένιωσα ντροπή για λογαριασμό του και μας λυπήθηκα να έχουμε τέτοιο ψευταρά αναίσθητο ηγέτη.

    64 >>Δεν πιστεύω πως ο Μητσοτάκης θα θυμώσει που τον βρίζουν.
    κι όμως είδα ήδη τα τρόλια του κάποιο τουί από προχτές να ρίχνουν υπονοούμενα ότι είναι κολάσιμο να βρίζεις/κακολογείς τον ΠΘ, κάτι τέτοιο(δε θυμάμαι που διάλο το είδα) αλλά σιμά-κοντά ανέβηκε και η γιαγιά με τη φούστρα κυβέρνηση και μάλλον είδαν ότι επικοινωνιακά θα γίνει «ωραίος» μύλος και τ΄άφησαν(τουλάχιστον έτσι νομίζω-δεν είχα εποπτεία καθόλου σήμερα στο τουίτερ αν το έθιξαν-μα δε φαντάζομαι)

  83. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    41. Τα περιέγραψες άριστα. Η εθελοντική βοήθεια αν δεν έχεις κάποια πείρα και δεξιότητα περιορίζεται σε λίγα πράματα. Εγώ στην άτυπη επιφυλακή/βάρδια μου ήλεγχα με κυάλια από το οπτικό πεδίο που μου έδινε ο λόφος που καθόμουν για τυχόν καπνό ή φωτιά.
    Σαν το θείο σου, καθαρίσαμε κι εμείς από γύρο το σπίτι από τα ξερά (κάθε χρόνο το κάνουμε) αλλά βγάλαμε και άδεια και κόψαμε τα πεύκα που ακουμπούσαν τους τοίχους και στη σκεπή και στοίβαζαν βελόνες σ΄όλη την αυλή, ακριβώς από το φόβο πυρκαγιάς.

    65>> Τους Ρουμάνους πυροσβέστες τούς εποπτεύει κανείς; Ή θα τα σβήσουν όλα
    χαχα
    Ακούω έναν ακροατή στο ράδιο να λέει ότι σήμερα είδε κονβόι Τσέχων (με πυροσβεστικά οχήματα) στην Αρκαδία

  84. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Για την αναζωπύρωση,από χτες που έκανε τσα για λίγο το σημερινό νήμα, σκέφτηκα το ξανακαινούργιωμα/ξαναφούντωμα που λέμε στην Κρήτη:

    N’ ακούσει τούτα η Aρετή,
    εδάρθηκεν ομπρός τση,
    κ’ εξανακαινουργιώθηκεν
    ο πόνος ο παλιός τση.
    Ερωτόκριτος 817Ε
    ……………
    Κάθε φορά που ο έρωτας
    τον κύκλο του τελειώνει,
    κλαδεύω κλώνους ‘πό κορφής
    και ξανακαινουργιώνει.

    …………………
    Σαν είν’ η αγάπη μπιστική, παλιώνει, μηδέ λιώνει
    ανθεί και δένει στην καρδιά και ξανακαινουργώνει.

  85. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  86. ΓΤ said

    https://tvxs.gr/news/ellada/kyr-mitsotakis-adynato-na-antiliftho-ti-simainei-politiki-eythyni-dixos-paraitisi

  87. Για την αναζωοπύρωση δεν είπαμε τίποτα. Πώς μας ξέφυγε;

  88. ΓΤ said

    Αποζημιώσεις fast track, και στο βάθος ο Τράκης. Γενικώς, πατατράκ…

  89. sarant said

    Καλημέρα από εδώ, μακάρι να πάψει να είναι επίκαιρο το άρθρο.

  90. Χαρούλα said

    #81 Δάσκαλε μου, δεν θέλω να φορτώσω ενοχές. Δεν μέμφομαι τους πονεμένους και ταλαιπωρημένους.( Ευθύνη βέβαια πάντα έχουμε όλοι. )
    Απλά(έβαλα και μένα μέσα), πανηγυρίζουμε, γελάμε με αυτό το κύμα που γ…. ο Μητσοτάκης, απολαμβάνουμε τα π…α κυβέρνηση κλπ, αλλά όλα αυτά νομίζω πως δεν περιέχουν ιδεολογική θέση. Ένα πάθος, μια μόδα είναι από τους πολλούς και μια δικαιολογημένη αγανάκτιση από λιγότερους. Μου φαίνεται περισσότερο ως χαβαλές παρά ως προβληματισμός. Κι αυτό το «απολιτίκ» είναι που κρίνω, που με τρομάζει πως θα βγάλει μικρούς Τραμπ από την κάλπη.
    Προσωπική εκτίμηση….

  91. atheofobos said

    Όταν η αρχική εστία δεν σβήσει ολοκληρωτικά από τον πυροσβέστη, γίνεται αναζωπύρωση. Το ίδιο ακριβώς και με την χυδαιολογία.

  92. Γιάννης Κουβάτσος said

    90: Ναι, έτσι είναι, Χαρούλα. Ούτε εγώ πιστεύω ότι θα προκύψει κάποια αλλαγή προς το καλύτερο με θρυαλλίδα την επίμαχη υβριστική φράση. Πιθανότατα, ούτε καν κυβερνητική αλλαγή δεν θα προκύψει, αν θυμηθούμε ότι το 2007, δύο μήνες μετά τις πυρκαγιές της Αττικής, της Εύβοιας και κυρίως της Πελοποννήσου με τις δεκάδες νεκρούς, ο Κωστάκης Καραμανλής κέρδισε τις εκλογές. Αλλά και να προκύψει κυβερνητική αλλαγή και τι έγινε; Θα αλλάξει τίποτα; Φοβάμαι πως όχι, παρόλο που θέλω πολύ να φύγει αυτή η κυβέρνηση.
    Επί της ουσίας, λοιπόν, συμφωνώ. Αλλά θεωρώ ότι αν προκύψει απευκταίος τραμπισμός στην Ελλάδα, κυρίως υπεύθυνοι θα είναι οι πολιτικοί, που έχουν απαξιωθεί με δική τους ευθύνη στη συνείδηση του κόσμου και παίρνει η μπόρα, και πάλι εξαιτίας τους, και τους θεσμούς και την ίδια τη δημοκρατία και αυτό είναι πάρα πολύ ανησυχητικό. Μπορώ να βρω μια δικαιολογία για τους απελπισμένους που πάνω στην αγανάκτησή τους ξεσπάνε με απολιτικό και αδιέξοδο τρόπο. Για τους πολιτικούς, όμως, δεν βρίσκω καμία.

  93. Pedis said

    Το φετινο Μητσοτακη-γαμιεσαι ειναι η πασοκιστερη συνέχεια της μουντζας του όψιμα αγανακτισμένου και για αυτό περισσότερο αηδιαστικου πασοκομαλακα. Μην παρεξηγηθουν οι πρώην μη πασοκοι συριζαιοι αν του χρόνου ή του παραχρονου με το ανακυκλικο εθιμοτυπικό καλοκαιρινό κάψιμο της Ελλάδας και τη θερινή ανακύκλωση καρβουνου ακούσουν τίποτα Τσιπρα-τονπαιρνεις και το πάρουν προσωπικά. 😎

  94. ΓΤ said

    κυκλοφορεί meme με Σάκκαρη στο τερέν να ωρύεται «Πεθερέ, γαμιέσαι!»

  95. ΓΤ said

    https://www.in.gr/2021/08/10/greece/fotia-stin-eyvoia-ena-aeroplano-kaigomaste-tha-kanoume-paraggelia-akougetai-na-eironeyetai-astynomikos/

  96. Πέπε said

    81

    Γιάννη, δε σε βρίσκω και πολύ ενήμερο για τα της πλατείας Συντάγματος το ’11.

  97. Γιάννης Ιατρού said

    Σιγά μην παραιτηθεί. Έχει να φάει το ταμείο Ανάκαμψης.

    Να μας πει ο σχολιαστής από την Μεγαλόνησο μιας κι είναι πιό κοντά, αν πήρε κι αυτουνού τ΄ αφτί του πως ο Μόρφου Νεόφυτος (τέτοιους πνευματικούς ποιμένες χρειαζόμαστε) είπε ότι στις 15 Αυγούστου θα γίνει το θαύμα με τα καμένα δένδρα 😋😂

  98. Γιάννης Ιατρού said

  99. Γιάννης Κουβάτσος said

    96: Παρόλο που υπήρξα αυτόπτης και αυτήκοος μάρτυς; Ίσως. Κακοί μάρτυρες ανθρώποισιν οφθαλμοί και ώτα (δεν βάζω τη συνέχεια☺).

  100. Pedis said

  101. ΚΩΣΤΑΣ said

    Όποιος σπέρνει ανέμους, θερίζει θύελλες. Και στις πλατείες των αγανακτισμένων δεν ήταν μόνο το μαύρο φασισταριό, υπήρχε και κόκκινο. Κι όλοι μαζί έφεραν κι άλλο μνημόνιο.

  102. Νέο Kid said

    Μάλιστα! Ο λαός έφερε τα μνημόνια!…
    Ενώ αν είχαν κάτσει στ αυγά τους, θα έτρωγαν σήμερα ομελέτες και μπένεντικτ με χρυσά κοχλιάρια…

  103. ΚΩΣΤΑΣ said

    Με τις βρισιές και τα «κουφάλες έρχονται κρεμάλες» τί πέτυχαν; Άλλαξαν την κυβέρνηση, αλλά αποτελέσματα ίδια και χειρότερα. Και τώρα μπορεί να διώξουν τον τρισκατάρατο, αλλά να ξανάχουμε πάλι πυρκαγιές με κατακόμβες (σικ) νεκρών.

    Να διδαχτούμε όλοι μας από τα λάθη μας χρειάζεται και να σκεφτούμε ωριμότερα για το μέλλον. Οι άναρχες κραυγές και οι βρισιές,μόνο κακό και συμφορές προμηνύουν.

  104. Γιάννης Ιατρού said

    58, (52): Κώστα …το να ζητάει κανείς συγνώμη είναι προς ντροπή του;..
    Η συγνώμη του Mητσοτάκη είναι σαν τα εναέρια μέσα του:
    Κανένας δεν τα είδε, κανένας δεν τα άκουσε, κανένα αποτέλεσμα δεν είχαν!

  105. Γιάννης Κουβάτσος said

    Οι άναρχες κραυγές, οι βρισιές και η ψήφος σ’ όλους αυτούς τους αποτυχημένους που ανακυκλώνονται δεκαετίες τώρα στην εξουσία, όντως μόνο κακό και συμφορές προμηνύουν. Τώρα είναι ολοκληρωμένη η πρόταση.

  106. ΚΩΣΤΑΣ said

    104
    Εντάξει, ρε Γιάννη, δική μου γενική άποψη είναι ότι όποιος παραδέχεται λάθη και ζητάει συγγνώμη, κινείται προς θετική κατεύθυνση. Εσείς τα βλέπετε από άλλη γωνία τα πράγματα. Δικαίωμά σας, το σέβομαι, αλλά δεν συμφωνώ μαζί σας.

  107. ΚΩΣΤΑΣ said

    Τί καλύτερο βλέπεις εκτός ανακύκλωσης; Μήπως συγκεκριμένο παράδειγμα;

    Κι εγώ εύχομαι να εμφανιστεί κάτι νέο, σοβαρό και ελπιδοφόρο, αλλά τίποτα δεν φαίνεται να προβάλει στον ορίζοντα. Οπότε, για την ώρα, τα καλύτερα ανακυκλώσιμα αποτελούν μονόδρομο.

  108. Γιάννης Κουβάτσος said

    107: Ναι, Κώστα, το ξέρω αυτό το μοιρολατρικό παραμυθάκι «τι να κάνουμε, αυτούς έχουμε, μακάρι να πέσουν απ’ τον ουρανό κάποιοι καλύτεροι», το ξέρω, το ακούω από το 1974, λεγόταν από πολύ παλαιότερα, το λέμε και σήμερα, θα το λέμε εσαεί απ’ ό,τι φαίνεται. Και επειδή δεν είμαι ο τύπος του «κάνε με πρωθυπουργό, να σου φτιάξω τη χώρα σε 24 ώρες», πραγματικά δεν ξέρω τι πρέπει να γίνει. Ξέρω μόνο ότι η επανάληψη των ίδιων λαθών οδηγεί στα ίδια αποτελέσματα. Δυστυχώς, έχουμε τόσο πολύ απολέσει την ιδιότητα του πολίτη (από το 404 π.χ. λέει ο Καστοριάδης), μας έχει γίνει τόσο πολύ βίωμα η πελατειακή και οπαδική εξάρτηση, που μας αρκεί ο Αρχηγός (ο όποιος) να μας φτύσει στα μούτρα μια αλαζονική, μια κατ’ επίφαση συγγνώμη, για να του δώσουμε συγχωροχάρτι, για να τον ξαναψηφίσουμε, ώστε να ολοκληρώσει το …δημιουργικό έργο του και, το κυριότερο, να κάνουμε πλάκα στους άλλους στο καφενείο και στο τουίτερ. Γιατί είμαστε οι νικητές.

  109. Πέπε said

    103

    Κώστα, είναι σαφές ότι ούτε εσύ είσαι πολύ ενήμερος για τα της πλατείας.

    Κάτι μου λέει ότι κι εσύ κι ο Γιάννης τα μάθατε από τις ειδήσεις, τη στιγμή που απαγορευόταν η πρόσβαση σε δημοσιογράφους και άρα ό,τι έχει γραφτεί ήταν εξ ορισμού φανταστικό.

  110. Γιάννης Κουβάτσος said

    109: Για να το λες εσύ, Πέπε, έτσι θα ‘ναι. Προφανώς είμαι ψεύτης και φαντασιόπληκτος.

  111. ΚΩΣΤΑΣ said

    109
    Ναι, Πέπε, η κύρια ενημέρωσή μου προέρχεται από τις εικόνες των τηλεοράσεων. Μια-δυο φορές που πέρασα αυτοπροσώπως, είδα και ανθρώπους που μου έκαναν καλή εντύπωση, αλλά και κάτι περίεργους που μου δημιούργησαν την αίσθηση: εδώ ήρθαμε; πάμε να φύγουμε.

    Επειδή καταλαβαίνω το βαθύτερο νόημα των λεγομένων σου, οφείλω να κάνω δυο διευκρινίσεις.

    Σε καμία περίπτωση δεν ισχυρίζομαι ότι όσοι ήταν στις πλατείες, τότε, ήταν φασισταριά. Λέω όμως ότι όλα τα φασισταριά ήταν εκεί.

    Επίσης σε καμία περίπτωση δεν ισχυρίζομαι ότι όσοι ψήφισαν ΟΧΙ στο δημοψήφισμα δεν ήταν δημοκρατικοί πολίτες με άλλο όραμα για την επίλυση της οικονομικής κρίσης. Λέω όμως ότι και όλα τα φασισταριά ψήφισαν ΟΧΙ.

    Συμπέρασμα: Όλοι οι δημοκρατικοί πολίτες, όσο αντίθετοι και αν είναι με το πρόσωπο ή την κυβέρνηση Μητσοτάκη, ας είναι επιφυλακτικοί και ας καταδικάζουν ή τουλάχιστον να μην ενθαρρύνουν ύβρεις φασιστοειδών, θα το βρούνε αύριο μπροστά τους.

  112. Γιάννης Κουβάτσος said

    109,110: Και να προσθέσω άλλο ένα του Ηράκλειτου, αλλά δεν αφορά εμένα αυτήν τη φορά:»Ύβριν χρη σβεννύναι μάλλον ή πυρκαϊήν.» Και ύβριν και δοκησισοφίαν και αδολεσχίαν.😉

  113. Γιάννης Κουβάτσος said

    111: Κώστα, ο φίλος μας ο Πέπε έχει ένα ελάττωμα: αφιερώνει λίγο χρόνο στην κατανόηση και πολύ στο γράψιμο. Εγώ, που ήμουν πολλά απογεύματα παρών στην πλατεία, δεν είπα αυτά που «κατάλαβε» ο Πέπε διαβάζοντας εν τάχει και διαγωνίως. Είπα ακριβώς τα αντίθετα. Ότι το πλήθος στην πλατεία ήταν ετερόκλητο, δεν ήταν μόνο φασιστοειδή και αναρχομπαχαλάκηδες, όπως συκοφαντούσαν τα συστημικά ΜΜΑ. Όταν, μια Κυριακή απόγευμα, έκανα είκοσι λεπτά διαγκωνιζόμενος, για να πάω από την Αμαλίας στην αρχή της Ερμού, καταλαβαίνει κανείς ότι όλος αυτός ο κόσμος δεν ήταν ακραίοι ταραξίες. Δυστυχώς, οι Αγανακτισμένοι ήταν άλλη μια ευκαιρία για ουσιαστική αλλαγή που φυλλορρόησε ανεκμετάλλευτη.

  114. Πέπε said

    Δεν είπα Γιάννη ούτε ψεύτης ούτε φαντασιόπληκτος. Είπα κακά ενημερωμένος. Δε θα φανταζόμουν από τα γραφόμενά σου (τα προηγούμενα) ότι ήσουν επιτόπου, αλλά και τώρα που το μαθαίνω, βλέπω για παράδσειγμα ότι χρησιμοποιείς αυτή τη λέξη, «Αγανακτισμένοι», που τη χρησιμοποιούσαν κυρίως όσοι δεν είχαν σχέση με ό,τι συνέβαινε επιτόπου. Από τα πιο επίμονα επανερχόμενα ζητήματα στην πλατεία ήταν το ότι δε δεχόμαστε αυτό τον χαρακτηρισμό. Αν δεν αντιλήφθηκες αυτό, τότε δε θα αντιλήφθηκες και άλλα.

    (Αναφέρομαι στην καθαυτού πλατεία Συντάγματος, την «κάτω πλατεία». Από την «πάνω», δηλαδή τον Άγνωστο, είχα περάσει ξώφαλτσα. Ξέρω ότι εκεί τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά, αλλά δεν έχω πλούσια εμπειρία του πώς ακριβώς ήταν.)

    Εν πάση περιπτώσει, όσα φασισταριά κι αν είχαν μαζευτεί, γεγονός παραμένει ότι τόση δημοκρατικότητα συγκεντρωμένη δεν είχε ξαναϋπάρξει, όση υπήρξε τότε στις πλατείες ή τουλάχιστον στο Σύνταγμα. Ήταν κάτι εντελώς πέρα από ό,τι θα ήταν λογικό να περιμένει να δει ένας κάτοικος Ελλάδας με βάση τις εμπειρίες του. (Σκέτη δημοκρατικότητα δεν είναι βέβαια ολοκληρωμένη συνταγή για έναν καλύτερο κόσμο, έλειπαν άλλα – άλλο ζήτημα αυτό.)

  115. Γιάννης Ιατρού said

    106: Κωστα
    …δική μου γενική άποψη είναι ότι όποιος παραδέχεται λάθη και ζητάει συγγνώμη, κινείται προς θετική κατεύθυνση..
    Κοίτα, όπως γράφεις, ο καθένας με τις πεποιθήσεις του κλπ., αλλά να σου θυμίσω μόνο ότι και οι κακοποιητές ζητούν συγγνώμη κλαίγοντας, επιστρέφουν, κάνουν τα ίδια μέχρι να σε σκοτώνουν. Οπότε μια συγγνώμη δεν λέει τίποτα. TYN

  116. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    115 Ε ναι, άμα αρχίσουνε τώρα τα συγγνώμια οι Μωυσήδες της εξουσίας,γάμησετα.

    Πάντως να αναγνωρίσουμε στους εκπαιδευτικούς το ξεκίνημα έκφρασης της αγανάκτησης λαϊκώ τω τρόπω, από το Στρογγυλό .

  117. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    111 >>Λέω όμως ότι και όλα τα φασισταριά ψήφισαν ΟΧΙ.
    τα οποία σαν πόσα τα υπολογίζεις επί του 62%;

  118. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    https://twitter.com/Marka149133376?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1425011066157817880%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.2020mag.gr%2Fpolitics%2F2196-xaris-tzortzakis-sto-open-h-eyvoia-afethike-na-kaei-afti-einai-i-alitheia-dosame-80-ekat-sta-kanalia-kai-1-7-ekat-gia-tin-antipyriki-prostasia-video

  119. Γιάννης Κουβάτσος said

    111: Το ξέρουμε αυτό για τα φασισταριά, Κώστα. Μας το είπαν πολλές φορές οι Μπάμπηδες και οι Πορτοσάλτηδες και οι Τζήμεροι, δημοκράτες υπέρμαχοι του Ναι. Μόνο που το Όχι είχε πολλές αιτιολογίες. Η σημαντικότερη ήταν ένα σιχτίρισμα στο ευρωπαϊκό ιερατείο, στη νομενκλατούρα των Βρυξελλών, που κατάντησαν την ιδέα της ενωμένης Ευρώπης των λαών πατσαβούρι και ένα σιχτίρισμα στους πολιτικούς της χρεωκοπίας. Προσωπικά, έτσι ψήφισα κι όχι γιατί έτρεφα ψευδαισθήσεις για τη συνέχεια. Σιγά μη συγκινούνται από λαϊκές ετυμηγορίες οι καρχαρίες και τα καρχαριοειδή…

  120. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Αγρίεψε η πυρκαγιά στη Γορτυνία.Αυτή η φωτιά που είπε ο Χάρδης ότι οριοθετήθηκε! Καίγονται,δραματικές εκκλήσεις από Πυρρή (φτου για όνομα)/ τελικά μπήκε η φωτιά στο χωριό,παλεύουν οι κάτοικοι.
    Πανάθεμάαααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααα τους

    «Στο τιμόνι της χώρας βρίσκεται ένας μεγαλομανής ηλίθιος που αγοράζει αεροπλάνα για πάρτη του, ταΐζει πουλημένους δημοσιογράφους για να τον λιβανίζουν και έχει γραμμένο έναν ολόκληρο λαό εκεί που δεν πιάνει μελάνι. Βαθιά λύπη και οργή».
    https://www.efsyn.gr/tehnes/moysiki-horos/305886_otan-moy-paristaneis-ton-moysi-tote-antimetopise-tis-katastrofes-san

  121. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Τώρα στο Κόκκινο : Ακροατής/κατακαμένος με στάχτη σπίτι και επιχείρηση, 35 χρόνων ξενώνα, στην Τσαπουρνιά
    «Θέλει ταλέντο ανικανότητας για να ξεκινήσει μια φωτιά από την Λίμνη, να ταξιδέψει 50-60 χιλιόμετρα, να φτάσει στο Αρτεμίσιο και να γυρίσει πάλι να κάψει τη Λίμνη.
    Έκαψε ολοσχερώς 14 χωριά! «

  122. Γιάννης Ιατρού said

    118: Αυτό ήθελες να βάλεις, ε;
    «H Εύβοια αφέθηκε να καεί. Αυτή είναι η αλήθεια – Δώσαμε 80 εκατ. στα κανάλια και 1,7 εκατ. για την αντιπυρική προστασία»

  123. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τώρα στο Open μία κάτοικος, θύμα της πυρκαγιάς και των «τυχόν αστοχιών»:
    «Πιο πολύ με στενοχωρεί που κάηκαν τα βιβλία μου. Χίλια βιβλία. Τα μάζευα μια ζωή»…Πώς την καταλαβαίνω…😯

  124. Πέπε said

    123

    Τραγικό.

    Το να μην πεθάνει κανείς δεν ταυτίζεται απόλυτα με το να μη χαθούν ζωές. Ζωές χάθηκαν.

    Κι αυτής με τα βιβλία, και του 121 με το σπίτι και την μπίζνα, και πόσων πόσων ακόμα…

  125. Νέο Kid said

    Κι αντί να βρέξει λίγο στην καψοεύβοια, έβρεξε στο βουλγαρικό χωριό και τα παλικάρια του Θρήνου βούλιαξαν…

  126. Γιάννης Ιατρού said

    125: Οι Ρουμάνοι πυροσβέστες σβήνουν τις φωτιές, οι Βούλγαροι απέκλεισαν τον Ολυμπιακό, μεγάλες χαρές δίνουν σε πολλούς Έλληνες οι Βαλκάνιοι αδερφοί μας😋

  127. Alexis said

    Ε μέσα σε τόση μαυρίλα ας υπάρξει και μια ευχάριστη είδηση…

  128. Γιάννης Κουβάτσος said

    126: Ε, αφού οι αντίστοιχοι Έλληνες υστερούν σ’ αυτούς τους τομείς…☺

  129. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    https://tvxs.gr/news/ellada/otan-eklapse-o-xardalias-sto-twitter?utm_source=onesignal-Desktop&utm_medium=push&utm_campaign=onesignal-tvxsD-2021-08-10——twitter

  130. Είδα τον Χαρδαλιά στην τιβί. Ελεγε συνέχεια πως δεν είναι πολιτικός, δεν θα κατέβη στις εκλογές και κάτι εντελώς παλαβά για τις φωτιές και τις αντιδράσεις της κυβέρνησης,
    Αν όντως τα πίστευε αυτά που έλεγε, τον λόγο έχει η ψυχιατρική πλέον.

  131. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Αναζωπύρωση της χ.αβγής
    https://www.2020mag.gr/apopseis/2295-anazopyrosi-tis-xrysis-avgis

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: