Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Τεταρτοσεπτεμβριανά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 4 Σεπτεμβρίου, 2021


Τριτοσεπτεμβριανός υπάρχει, ο αναφερόμενος στην 3η Σεπτεμβρίου. Υπάρχει και τεταρταυγουστιανός, για το καθεστώς της 4ης Αυγούστου. Οπότε αναλογικά κατασκευάζουμε τον τεταρτοσεπτεμβριανό για τον τίτλο του σημερινού πολυσυλλεκτικού μας άρθρου, επειδή ήθελα κάτι το ουδέτερο, το ημερολογιακό, καθώς τα άλλα γεγονότα επισκιάστηκαν από τον θάνατο του μέγιστου Μίκη Θεοδωράκη.

* Τον οποίο Μίκη όλοι τίμησαν, άλλοι ειλικρινά κι άλλοι υποκριτικά. Έγραψα πολλά και ο ξένος τύπος. Και εδώ έκανε το θαύμα του ο Σκάι, που λογόκρινε στη μετάφραση τη Νιου Γιορκ Τάιμς.

Έγραψε η ΝΥΤ: Mikis Theodorakis, Greek Composer and Marxist Rebel και μετέφρασαν «ο Έλληνας συνθέτης και επαναστάτης», διότι το «μαρξιστής» φαίνεται πως παραπήγαινε.

(Την ίδια μέρα με τον Μίκη σκοτώθηκε πολύ νέος ο ράπερ Mad Clip. Ο υπουργός Στέλιος Πέτσας ανακάλυψε «εκατομμύρια fans»!).

* Φίλος που δηλώνει φανατικός με το Star Trek μου στέλνει άρθρο του Γιάνη Βαρουφάκη από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο, με θέμα το Αφγανιστάν, στο οποίο ο Βαρουφάκης συγκρίνει την κρίση του ιμπεριαλισμού και τις επεμβάσεις σε ξένες χώρες με κάποια χαρακτηρικά επεισόδια του Star Treκ που αφορούν τη μη παρέμβαση στα κοινά ειδικά των αναπτυσσόμενων εξωγήινων πολιτισμών, αλλά με κάποιες εξαιρέσεις και αστερίσκους.  Μόνο που στο άρθρο παρατίθεται σε παρένθεση ο αγγλικός όρος «Prime Direction».

Όπως όμως ξέρουν όλοι οι τρέκηδες, ο πρωτότυπος όρος είναι «Prime Directive». Λάθος του Βαρουφάκη; Όχι, διότι ο Βαρουφάκης το άρθρο το έγραψε στα αγγλικά, και αν ανατρέξετε στο πρωτότυπο θα δείτε ότι αναφέρεται σωστά το Prime Directive! Aκατανόητη είναι η αλλαγή στη μετάφραση, που βέβαια εκθέτει άδικα τον συγγραφέα. Σημειώνω επίσης ότι, αν προσέξετε, στο κείμενο ο επίμαχος όρος αποδίδεται στα ελληνικά άλλοτε «πρωτεύουσα οδηγία» και άλλοτε «πρωταρχική οδηγία», μια ασυνέπεια για την οποία πάλι δεν ευθύνεται ο Βαρουφάκης.

* Κι ένα μεταφραστικό, από την αυτόματη μετάφραση που κάνει το γκουγκλ όταν αναζητάτε ορισμένους όρους.

To Καϊπιρίνια λοιπόν είναι φτιαγμένο «με cachaça, ζάχαρη και ασβέστη». Χάλια θα είναι, αηδιαστικό, αλλά και ακατάλληλο προς πόση. Πώς το αντέχουν;

Το αντέχουν, επειδή lime είναι βέβαια ο ασβέστης, αλλά στην πτωχή αγγλική με τις ελάχιστες λέξεις lime είναι επίσης το λάιμ, αυτό το μικρό αδερφάκι του λεμονιού, μοσχολέμονο ή όπως αλλιώς το λέμε στην τρισχιλιετή.

Οπότε, αν θέλετε να φτιάξετε καϊπιρίνια στο σπίτι, μην βάλετε ασβέστη!

* Πέθανε και ο Άκης Τσοχατζόπουλος και με την ευκαιρία ήρθε στην επιφάνεια ένα παλιό ορθογραφικό δίλημμα. Στη νεκρολογία του γράφτηκε ότι «Ο Άκης Τσοχατζόπουλος υποστήριξε το μοντέλο της διαρχίας, ζητώντας ασυμβίβαστο μεταξύ των αξιωμάτων του πρωθυπουργού και του προέδρου του κόμματος» και ο φίλος που το είδε αναρωτήθηκε «διαρχία ή δυαρχία»;

Ο κανόνας, όπως είχαμε δει σε παλιότερη συζήτηση στη Λεξιλογία, είναι ότι τα παράγωγα του δύο γράφονται με δυ-, έτσι έχουμε δυάδα, δυάρι, δυϊκός, δυϊσμός, συνδυάζω. Όμως τα σύνθετα του δύο γράφονται με δι- κι έτσι έχουμε διμέτωπος, δίστιχο, δίγλωσσος και, επομένως, διαρχία.

Το ΛΚΝ έχει μόνο τη δυαρχία, κακώς.

* Η φωτογραφία που βλέπετε είναι από το βιβλίο «Αστυνομία της Μνήμης», της Γιόκο Ογκάουα, σε μετάφραση Χίλντας Παπαδημητρίου.

Δεν θα κρίνω τη μετάφραση καθαυτή αλλά μια γλωσσική επιλογή στην πρώτη πρόταση της πρώτης παραγράφου:

Περιττό να πω ότι ούτε ένα λουλούδι είχε απομείνει στον ροδώνα.

Περιττό να πω ότι αυτή η σύνταξη, η αποφυγή της διπλής άρνησης μου φαίνεται αντιγραμματική και ξεκάθαρα λανθασμένη στα νέα ελληνικά.

Αυτός ο «τρόμος της διπλής άρνησης» (νομίζω ότι ο Γιάννης Χάρης έπλασε τον όρο) είναι μάλλον επιρροή των αγγλικών, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν ταιριάζει στη γλώσσα μας.

* Mεταφραστική πατάτα σε άρθρο της Ertnews με μαθηματικό θέμα. Διαβάζουμε: «Γιατί οι πολύπλοκοι αριθμοί είναι τόσο σημαντικοί στην κβαντομηχανική;»

Τι εννοεί ο ποιητής λέγοντας «πολύπλοκοι αριθμοί»; Μήπως κανέναν αριθμό με πολλά δεκαδικά ψηφία; Όχι. Απλώς κακομεταφράζει το complex numbers του πρωτοτύπου, το οποίο εντώ στο Ελλάντα το λέμε «μιγαδικοί αριθμοί».

Και το κακομεταφράζει με ασυνέπεια, διότι σε άλλα σημεία του κειμένου το έχει αποδώσει «περίπλοκοι» ή και «σύνθετοι αριθμοί».

Έχει κι άλλα μεταφραστικά το άρθρο, που τα αφήνω ως άσκηση.

* Κι άλλο μεταφραστικό, αυτή τη φορά όμως σε σχέση με το τένις και τον Τσιτσιπά, ακριβέστερα για το toilet gate, όπως είδα να λέγεται η αντιπαράθεση σχετικά με τα παρατεταμένα διαλείμματα για τουαλέτα που παίρνει ο Έλληνας πρωταθλητής κατά τη διάρκεια των αγώνων του.

Ο βετεράνος Σκοτσέζος τενίστας Άντι Μάρεϊ, μετά την ήττα του από τον Τσιτσιπά έκανε δηλώσεις στις οποίες διαμαρτυρήθηκε για τα διαλείμματα αυτά και είπε, σύμφωνα με τη μετάφραση μάλλον του ΑΠΕ/ΜΠΕ (εγώ τη βρήκα στο Βήμα και σε πολλούς άλλους ιστότοπους): …θεωρώ ότι είναι εξαιρετικός παίκτης. Ότι είναι καλός για το παιχνίδι. Αλλά δεν έχω χρόνο γι’ αυτά τα πράγματα και έχασα το σεβασμό μου προς αυτόν.

Όμως, η αγγλική έκφραση «I have no time for that», που χρησιμοποίησε ο Μάρεϊ στις δηλώσεις του μετά το ματς με Τσιτσιπά (για την ακρίβεια είπε I have zero time for that), ΔΕΝ σημαίνει «δεν έχω χρόνο γι’ αυτά» όπως αποδόθηκε κατά λέξη!

Είναι ιδιωματισμός που σημαίνει «μου τη σπάνε αυτά τα πράγματα» (to dislike someone or sth, σύμφωνα με το λεξικό).

Ο Μάρεϊ δεν παίζει πια το τένις που έπαιζε όταν ήταν στα ντουζένια του (είχε φτάσει και Νο 1 στον κόσμο, έχει κερδίσει και τουρνουά γκραν σλαμ 3 φορές) αλλά στις ατάκες διατηρεί την ευθυβολία του. Σχετικά με το ίδιο επεισόδιο τιτίβισε ότι «Πιο γρήγορα πήγε ο Τζεφ Μπέζος στο διάστημα παρά ο Τσιτσιπάς στην τουαλέτα»!

* Φωτογραφική γκάφα του Σκάι στο Τουίτερ τις προάλλες, στην ανακοίνωση του θανάτου του Λι Πέρι, του μεγάλου της ρέγκε.

Η φωτογραφία που συνόδευε το άρθρο δείχνει πράγματι τον Λι, αλλά όχι τον Λι Πέρι. Δείχνει τον Σπάικ Λι, ο οποίος ζει και βασιλεύει και βεβαίως δεν είναι 85 χρονών.

Για να είμαι δίκαιος, στον ιστότοπο το έχουν διορθώσει.

* Αλλά μέσα στην εβδομάδα έφυγε από τη ζωή και άλλος ένας άνθρωπος της μουσικής σκηνής, ο Νίκος Μαϊντάς, κάποτε μέλος των Magic de Spell.

Η νεκρολογία του είναι γραμμένη αρκετά τσαπατσούλικα, ας πούμε:

Γεννημένος στην στην Αθήνα 1975, ο Νίκος ήταν μόλις 17 ετών όταν μπήκε στους κόλπους των ήδη επιτυχημένων Magic De spell, από το 1980 και κάτι παραπάνω από μία δεκαετία δραστηριοποιούνταν στην αγγλόφωνη ροκ σκηνή.

Εδώ σίγουρα κάτι λείπει, έστω ένα «που».

Επίσης, ο τίτλος του τραγουδιού «Όλγα» έπαθε αναγραμματισμό σε «Όγλα» ενώ ο Μάνος Ξυδούς ξαναβαφτίστηκε σε «Πάνο», με έλξη από τον Πάνο Κατσιμίχα.

* Έγινε όμως και ο ανασχηματισμός μέσα στη βδομάδα. Είχαμε και το φιάσκο με την παραίτηση Αποστολάκη πριν ακόμα ορκιστεί. Αλλά εμείς εδώ λεξιλογούμε, και όπως πρόσεξαν πολλοί, ακριβώς σε σχέση με το υπουργείο που επρόκειτο να αναλάβει ο ναύαρχος Αποστολάκης ο κυβ. εκπρόσωπος είπε, και τα μέσα έγραψαν, ότι «συνίσταται υπουργείο Πολιτικής Προστασίας».

Αμ δεν συνίσταται! Το συνιστώ, όταν σημαίνει «συγκροτώ, ιδρύω», έχει μέση φωνή «συνιστώμαι», κι έτσι το υπουργείο «συνιστάται». Ή ιδρύεται, για πιο απλά.

Συνίσταμαι σημαίνει «αποτελούμαι», όταν συντάσσεται με την πρόθ. «από» π.χ. «το νερό συνίσταται από υδρογόνο και οξυγόνο, και «έγκειται, βρίσκεται, υπάρχει, είναι» όταν (στο τρίτο βέβαια πρόσωπο) συντάσσεται με την πρόθεση «σε», π.χ. Η συμβολή του συνίσταται στη δωρεάν προσφορά μεταφορικών μέσων.

* Κι ένας τίτλος του τύπου «Μωρό δάγκωσε σκυλάκι», από το Τουίτερ.

Zευγάρι ηλικιωμένων απεγκλώβισαν πυροσβέστες μέσα από το φλεγόμενο διαμέρισμά τους.

Είναι πράγματι αξιέπαινοι οι δυο ηλικιωμένοι, που σε τέτοια ηλικία ρίχτηκαν στη φωτιά και κατάφεραν να μπουν στο φλεγόμενο διαμέρισμα των πυροσβεστών και να τους απεγκλωβίσουν.

Ή δεν έγινε έτσι;

Προφανώς, οι πυροσβέστες απεγκλώβισαν το ζευγάρι, αλλά η τάση να προτάσσεται το αντικείμενο στους τίτλους των ειδήσεων (είπαμε, μωρό δάγκωσε σκυλάκι) προκαλεί την αμφισημία.

Θα μου πείτε ίσως ότι αμφισημία δεν υπάρχει αφού το ζευγάρι είναι σε ενικό και δεν μπορεί να αποτελεί υποκείμενο του ρήματος «απεγκλώβισαν», αλλά θα επιμείνω ότι μπορεί να έχουμε σχήμα κατά το νοούμενο, του τύπου (όπως είναι το κλασικό παράδειγμα) «ο κόσμος χτίζουν εκκλησιές, χτίζουν και μοναστήρια». Εγώ τουλάχιστον (αν και χρωστώ άρθρο για το θέμα) συνηθίζω να γράφω «η πλειοψηφία επέλεξαν» ή «το 80% επιθυμούν να….»

* Είδηση στο Τουίτερ από την ΕφΣυν:

Μετά τον Σεμέδο, ελεύθερος αφέθηκε σήμερα και ο 40χρονος μάνατζερ του, που είχε επίσης καταγγείλει για ομαδικό βιασμό μια 17χρονη κοπέλα.

Ποιος κατάγγειλε ποιον; Ο μάνατζερ είχε καταγγείλει μια 17χρονη για βιασμό, έτσι λέει σε πρώτη ανάγνωση η είδηση. Αν η 17χρονη είχε καταγγείλει τον μάνατζερ, θα έλεγε «που τον είχε καταγγείλει μια 17χρονη».

Ξέρουμε βέβαια ότι δεν συνέβησαν έτσι τα πράγματα. Αλλά να προσέχουμε και πώς γράφουμε.

* Ο καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης στη σελίδα του στο Φέισμπουκ δημοσίευσε ένα σημείωμα στο οποίο αφηγείται μια συζήτηση που είχε με τον Μίκη Θεοδωράκη.

Μας διηγείται λοιπόν ότι ο Μ. Θεοδωράκης έδινε βαρύτητα στον ρόλο της γλώσσας και ταύτιζε τη γλώσσα με την αντίληψη του κόσμου (όπως υποτίθεται ότι κάνει ο Βιτγκενστάιν) και με τον ελληνισμό. Και, συνεχίζει:

«Στην ακηδία μας ως Ελλήνων για την γλώσσα επέρριπτε τα δεινά στην κακή χρήση και ελλιπή αξιοποίηση της γλώσσας μας. Προχώρησε -και με πολλή πικρία- είπε το ίδιο για την ακηδία των υπευθύνων … για την ελληνική μουσική …».

Ακηδία σημαίνει έλλειψη φροντίδας και ενδιαφέροντος, αλλά έχει και κάποιες θρησκευτικές συνδηλώσεις.

Ωστόσο, διαβάζω και ξαναδιαβάζω την πρώτη πρόταση και, ομολογώ, δεν βγάζω νόημα. Κάτι δεν μου πάει καλά, οπωσδήποτε θέλει διόρθωση, αλλά δεν σώζεται αν απλώς διορθώσουμε το «στην κακή χρήση» με το «για την κακή χρήση». Το «επέρριπτε τα δεινά» ίσως πρέπει να γίνει «επέρριπτε τις ευθύνες». Ίσως.

Μου φαίνεται λοιπόν πως με περισσή έλλειψη φροντίδας, στο πόδι θα λέγαμε, είναι γραμμένο το κειμενάκι για τον Μίκη, και έχει αρκετό ενδιαφέρον να συμβαίνει αυτό σε ένα κείμενο που καταγγέλλει την ακηδία!

* Η Νομανσλάνδη απέκτησε, αν και όχι σε μόνιμη βάση, έναν δικαστικό θεσμό.

Όπως είχε γραφτεί σε άρθρο για την αποφυλάκιση ενός δολοφόνου:

Ο διαβόητος δολοφόνος αφέθηκε ελεύθερος αφού το συμβούλιο Parole απέρριψε τη νομική αμφισβήτηση της κυβέρνησης για την αποφυλάκισή του.

Το συμβούλιο Parole, λοιπόν! (Το πρωτότυπο έχει Parole Board).

Το συζητήσαμε και στο Τουίτερ, οπότε κάποιος μπορεί να είδε τη συζήτησή μας ή μπορεί απλώς να το πήραν είδηση, κι έτσι τώρα το διόρθωσαν σε:

Ο διαβόητος δολοφόνος αφέθηκε ελεύθερος, καθώς όπως αναφέρει η Daily Mail, το Συμβούλιο Αποφυλάκισης της Βρετανίας, απέρριψε τις εκκλήσεις της κυβέρνησης για επανεξέταση της αμφιλεγόμενης αυτής απόφασης.

Συμβούλιο Αποφυλακίσεων μάλλον, αλλά μπράβο που το διόρθωσαν.

* Όπως επίσης μπράβο που οι περισσότεροι πήραν είδηση ότι το περίεργο Mu της νέας μετάλλαξης του κορονοϊού δεν είναι άλλο από το ελληνικό γράμμα Μ (το οποίο στα αρχαία γράφεται Μυ -με περισπωμένη μάλιστα- και έτσι το έχει και ο Μπαμπινιώτης), κι έτσι το γράφουν πλέον Μι ή Μ.

Μακάρι να μη γράψω άρθρο, σε λίγους μμμμήνες, για το Μ που μας τρομμμάζει….

258 Σχόλια προς “Τεταρτοσεπτεμβριανά μεζεδάκια”

  1. Τόχε αυτό ο μακαρίτης, ενενήντα χρόνια είχε πει τόσα που τώρα πας ανήρ ξυλεύεται.

  2. π2 said

    Χτεσινό Αδώνειο μεζεδάκι στη Βουλή (δεν ψάχνω τώρα για ηχητικό, αλλά το άκουσα): «Θα υπάρξουν υπό τις παρούσες διεθνείς συγκυρίες ανατιμήσεις σε πολλά προϊόντα, αλλά δεν θα έρθουν δυνάμει της κυβέρνησης. Δεν είναι στη δυνατότητά μας να ελέγξουμε την παγκόσμια οικονομία».

    Δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί έτσι το δυνάμει.

  3. LandS said

    Καλημέρα
    Εγώ θα έλεγα το parole αναστολή γιατί έτσι και κάνεις μπρέικ το παρόλ σε ξαναμπουζούριασαν.

  4. voulagx said

    Το τραγούδι «Μητσιέσαι Γαμιοτάκη» που εξαφανίστηκε από το YouTube
    https://www.koutipandoras.gr/article/to-tragoydi-mitsiesai-gamiotaki-poy-exafanistike-apo-to-youtube

  5. Νέο Kid said

    Πώς γίνεται κάποιος (κάποια, στην περίπτωσή μας) που καλείται (επαγγελματικά!) να αποδώσει ένα επιστημονικό- μαθηματικό άρθρο στα αγγλικά να μην έχει ΙΔΕΑ από μαθηματικά , επιστήμη και μόνο μια «γενική» ιδέα από αγγλικά…;;
    Και δεν καταδέχονται και το ταπεινό translate …

  6. LandS said

    Δηλαδή ενώ εμείς πασχίζουμε να τα βγάλουμε πέρα με τη ντέλτα μας την έπεσαν και οι επσάιλον, ζέτα, έτα, τέτα, ιότα, κάπα, λάμπντα, μου, νου…
    Σα παρέα από τουρίστριες ακούγεται.

  7. BLOG_OTI_NANAI said

    Στα ασκητικά κείμενα η «ακηδία» είναι ένα γνωστότατο πάθος των μοναχών (αλλά και των θρησκευόμενων λαϊκών εννοείται) και δηλώνει την αμέλεια, την απουσία διάθεσης για κάθε πνευματική εργασία, κυρίως βέβαια τον κανόνα της προσευχής.

  8. LandS said

    5
    Ποιο translate καλέ, αυτό που κάποτε μου έβγαλε συνδυασμοί με παραγγελία;

  9. Όλα ενδιαφέροντα.

  10. Νέο Kid said

    Όσο για την ουσία δε του «μαθηματικού» άρθρου ,( ας πει και κανα φυσικός αν θέλει, αφού διαβάσει βέβαια το ορίτζιναλ άρθρο…) μού φαίνεται ότι οι επιστήμονες στην προσπάθεια τους να βγει το paper τους στον «αφρό» ( μέσα από τα googleplex papers που βγαίνουν με ρυθμούς που κάνει την Diana να ωχριά…) άρχισαν να χρησιμοποιούν …click baits!
    Άκου οι μιγαδικοί έχουν πραγματικές εφαρμογές! Τι λέτε ρε παιδιά!
    Οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί έχουν μείνει άναυδοι! Ούτε που θα τους πήγαινε το μυαλό να χρησιμοποιήσουν μιγαδικούς… 😜🤪

  11. LandS said

    7
    Πρακτικά μόνο για το κανόνα προσευχής. Γιατί όταν σε πιάνουν οι μουργέλες και σε σκουντάνε, μπορείς να πεις «άσε τώρα, κάτι σκέφτομαι»

  12. Costas X said

    Καλημέρα !

    Ωραία και πλούσια τα σαββατιάτικα μεζεδάκια !

    Με τη μετάφραση του βιβλίου «Αστυνομία της Μνήμης», γενικά κάτι δεν μου πάει καλά, όπως το αφύσικο «περιορισμένα σε φύλλα και αγκάθια», που μάλλον θα έπρεπε να λέει «μόνο με τα φύλλα και τα αγκάθια» ή «που έμειναν με τα φύλλα και τα αγκάθια», και το «ψυχή ένα γύρο», που ακούγεται παράξενο ή ιδιωματικό, και μάλλον θα έπρεπε να λέει «γύρω δεν υπήρχε ψυχή.

    Υ.Γ. Προς πάντα ενδιαφερόμενο, νέα κορφιάτικα λιμερίκια στα «Λιμερίκια».

  13. Αγγελος said

    Εγραψα ένα σχόλιο, τελείως αθώο — ούτε κύρια ονόματα περιέχει, για να το πιάσει η μαρμάγκα, ούτε λίκνους, για να το λογοκρίνει η WordPress — αλλά δεν εμφανίζεται. Να δούμε αν θα εμφανιστεί τούτο εδώ, ή αν έγώ για κάποιο λόγο έχω σταλεί για μπάνιο 🙂

  14. Αγγελος said

    Εξακολουθεί να μην εμφανίζεται. Μήπως γιατί περιέχει τη λέξη «κομπλεξικός»; Αλλά ούτε ο Νικοκύρης βέβαια θα το λογόκρινε γι΄αυτό, ούτε (υποθέτω) η WordPress!

  15. Χαρούλα said

    Σε ορολογία ποτών και Bar, που δεν έχουμε και παράδοση, γίνεται πάρτυ! Ευτυχώς λόγω θέματος, ευθυμούμε απλά, όπως και όταν τα πίνουμε🤣🤪😂

    A blended malt, formerly called a vatted malt, or pure malt, is a blend of different single malt whiskies from different distilleries.
    Μια ανάμεικτη βύνη,που παλαιότερα ονομαζόταν βύνη vatted, ή καθαρή βύνη, είναι ένα μείγμα διαφορετικών ουίσκι μονού βύνης από διαφορετικά αποστακτήρια

    2 dashes bitters 2 παύλες πίκρες.

    There are light rums, dark rums, aged rums, and spiced rums. Some utilize pot stills while others are produced in column stills.
    Υπάρχουν ελαφριά ρούμια, σκούρα ρούμια, παλαιωμένα ρούμια και μυρωδικά ρούμια. Κάποιοι χρησιμοποιούν κατσαρόλες, ενώ άλλοι παράγονται σε στήλες.

  16. Αγγελος said

    Άρα δεν είναι αυτό το πρόβλημα…

  17. Αγγελος said

    To Google translate βγάζει διάφορες αποδόσεiς για το σκέτο complex, με πρώτη το «συγκρότημα» (ίσως συστηματικά, όταν μια αγγλική λέξη μπορεί να ανήκει σε διάφορα μέρη του λόγου, να βγάζει πρώτες τις σημασίες του ουσιαστικού — δεν είναι παράλογο), αλλά αν γράψει κανείς complex number, αμέσως βγάζει «μιγαδικός αριθμός». Θέλει δηλαδή απίστευτη τσαπατσουλιά — όχι μόνο να μην έχεις ακούσει ποτέ για μιγαδικούς αριθμούς, που πληροφορούμαι ότι δεν διδάσκονται πια στο Λύκειο, αλλά και να μην υποπτευθείς καν ότι ο «κομπλεξικός αριθμός» μπορεί να έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία, αφού μιλούμε για αριθμό — για να τον κάνεις «περίπλοκο»!

  18. Χαρούλα said

    Σήμερα
    4 Σεπτεμβρίου 2021 Σάββατο Προφήτου Μωϋσέως Θεόπτου
    γιορτάζει Μωυσής, Μωσής, Μωυσία, Μωσία

    Έχουμε κάποιον γνωστό για ευχές;;;🤩🥳😅!!!

  19. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    17 Αυτό ήταν το σχόλιο του Άγγελου που δεν εμφανιζόταν -αγνοώ γιατί, αλλά το προσυπογράφω.

  20. dryhammer said

    18.

  21. voulagx said

    #17: Προφανως οι complex numbers καποιο κομπλεξ θα εχουνε, ας τους καλεσουμε κομπλεξικούς.

  22. Νέο Kid said

    17. Κι όχι μόνο «περίπλοκο» αλλά πιο κάτω στο κείμενο τον κάνει «σύνθετο» , που σημαίνει βέβαια άλλου είδους αριθμούς. Ούτε δηλαδή το βασικό ότι στα μαθηματικά δεν αποδίδουμε διαφορετικά ονόματα στις ίδιες οντότητες /έννοιες!
    Και μετά λέμε για τα αρχαία…

  23. sarant said

    22 Ακριβώς….

  24. Νέο Kid said

    Έχω μια φρικτή υποψία ! Μπορεί, μέσα στον ορυμαγδό και την απίστευτη ηλιθιότητα του political correctness η λέξη “μιγάς» και κατ´επεκταση η λέξη «μιγαδικός» να θεωρείται ξέρω γω ταμπού, ρατσιστική , not political correct ρε παιδάκι μου τέλος πάντων!
    Οπότε, μπορεί η κοπελίτσα να γκουγκλαρε οντως το complex number και να είπε : Άσε τώρα μην μπλέξουμε… 🤪

  25. ΓΤ said

    Επειδή μιλήσαμε για ακηδία και μιγαδικούς, να θυμίσουμε ότι έχουμε και τους λεγόμενους μιγαδικούς μοναχούς, δηλαδή τους κοινοβιάτες 🙂

  26. theopeppas said

    Αυτό το Mu για την μετάλλαξη θα δώσει πεδίο δόξης λαμπρό στους καλαμπουριτζήδες των ΜΜΔ, ειδικά αν σκεφτούμε ποιό γράμμα έπεται. Και όσο για την ασβεστωμένη καϊπιρίνια, πού να δείτε μία συνταγή από το διαδίκτυο που έλεγε add oil και το μετέφρασαν «προσθέστε πετρέλαιο»-ευτυχώς που η μαγείρισα είχε περισσότερο μυαλό από το μηχάνημα….

  27. BLOG_OTI_NANAI said

    11: Μπορεί να αφορά και το εργόχειρο (μικροχειροτεχνίες, κομποσχοίνια, ξύλινες σφραγίδες, σταυρουδάκια, καλλιέργεια του κήπου κ.λπ.) που ειδικά για τους νέους μοναχούς είναι άλλος απαραίτητος κανόνας της ασκητικής διαβίωσης για περίσπαση του πνεύματος από «λογισμούς» (αρνητικές ή κοσμικές σκέψεις).

  28. ΓΤ said

    «[…] χαρακτηρικά επεισόδια του Star Treκ που αφορούν τη μη παρέμβαση στα κοινά […]».

    Μα πώς γίνεται, ρε μαν, να γύρισες το πληκτρολόγιο στα ελληνικά προτού ολοκληρώσεις το «Trek»; 🙂

  29. theopeppas said

    24. Με αυτή την λογική (των παραλόγων) πρέπει να μην γράφουν σε σελίδες ποδοσφαιρικού ρετρό τον Μουλατσιώτη (αμυντικός της Καλαμάτας, δεκαετία 70 για τους κάτω των …60, αλλά και τους μη ποδοσφαιρόφιλους) και να αναγράφεται περιφραστικά «ο μελαχρινός σκληροτράχηλος αμυντικός…»

  30. theopeppas said

    28. αμ γινεται, αλλά χειρότερα γίνεται αμα …δ ε ν γυρίσεις το ελληνικό πληκτρολόγιο, όπως το έπαθα, γράφοντας άρθρο για ουρολοιμώξεις…δείτε πώς φαίνεται το E.coli εάν …δεν!!!!

  31. ΣΠ said

    Μια και μιλάμε για μαθηματικούς όρους στα αγγλικά, χθες έμαθα ότι η λέξη septic έχει και άλλη σημασία εκτός από σηπτικός. Septic polynomials είναι τα πολυώνυμα εβδόμου βαθμού. Αυτή την σημασία δεν την βρήκα σε κανένα λεξικό. Μόνο στο Concise Oxford Dictionary of Mathematics βρήκα το λήμμα: sept- Prefix denoting seven.

  32. Αγγελος said

    Το μυστήριον τούτο μέγα εστί.
    Απαγορεύονται άραγε οι μιγαδικοί αριθμοί;
    Ή μήπως αγγλικά οι complex numbers;
    Μια τελευταία δοκιμή και θα πάψω να σας ζαλίζω…

  33. Αγγελος said

    Αρα όχι, δεν απαγορεύονται. Δεν ψάχνω άλλο…

  34. Αγγελος said

    (31) Ε, βάβαια, cubic, quartic, quintic, sextic, septic, octic… (πάρα πάνω δεν φαντάζομαι να πηγαίνει, άλλωστε ποιος έχει να πει κάτι για παραστάσεις έβδομου βαθμού και πάνω;)

  35. Pedis said

    Ο Μπαμπίς ίσως θα έπρεπε να έχει από καιρό αρχίσει να ξεσπάει τον αγανακτισμένο θυμό του κακού γέρου μόνο μέσω επιστολών στη στήλη «οι αναγώστες μας γράφουν» …

    ———

  36. Κουτρούφι said

    Πρόχειρα, δύο παρατηρήσεις για το κείμενο του Ertnews
    Α. “…..δεν σχετίζονται με μια απλή φυσική ιδιότητα, όπως η περιστροφή ενός ηλεκτρονίου.”
    Είναι μετάφραση από το σύνδεσμο Live Science όπου το χωρίο είναι:
    “…..isn’t related to a simple physical property, like the spin of an electron.”
    To «περιστροφή» αντιστοιχεί στο «spin». Για τo spin, ο όρος στην εξειδικευμένη ελληνική βιβλιογραφία είναι «ιδιοστροφορμή». Στην πράξη ο ελληνικός όρος δεν πολυχρησιμοποιείται στην ελληνική βιβλιογραφία και για να συνεννοούμαστε μεταξύ μας καλύτερα στην καθημερινότητά μας, χρησιμοποιείται ο αγγλικό όρος: σκέτο σπιν. Παρατηρούμε την αδυναμία της ελληνικής γλώσσας (από τον Όμηρο και μετά) να αποδώσει μαϊτζέβελα μια έννοια.

    Β. «….ο κβαντικός υπολογισμός επιτρέπει ενέργειες που δεν κάνει ο παραδοσιακός υπολογιστής»
    Η αντίστοιχη φράση στο Live Science:
    «quantum computing allows for actions that traditional computing doesn’t»
    Εδώ, το computing αποδίδεται, τη μια φορά ως «υπολογισμός» και την άλλη ως «υπολογιστής». Καταλληλότερη απόδοση (η οποία βρίσκεται στην ελληνική βιβλιογραφία) και στις δύο περιπτώσεις θα ήταν το «υπολογιστική». Όπως, π.χ. το “accounting” αποδίδεται ως «λογιστική».

  37. BLOG_OTI_NANAI said

    25: «μοναστάς και μιγάδας»

    Σωστό είναι αυτό και καλώς το επισήμανες. Σήμερα δεν χρησιμοποιείται τόσο στην «θρησκευτική» γλώσσα. Το συναντάμε στα αρχαία κείμενα, το χρησιμοποιούσε αρκετά ο Γρηγόριος ο Θεολόγος, ο Θεόδωρος Στουδίτης και κάποιοι μεταγενέστεροι. Σε κείμενα του προηγούμενου αιώνα σε καθαρεύουσα ή αρχαΐζουσα κάπου-κάπου το έβλεπες. Σήμερα το βλέπει κανείς πολύ λιγότερο, ή και να το δει σε εισαγωγικά ώστε να οδηγήσει τη σκέψη του αναγνώστη.

    Κάποιες φορές βεβαίως είχε και αρνητική σημασία, και αφορούσε τους μοναχούς που η σκέψη και ο βίος τους ήταν μοιρασμένος ανάμεσα στον μοναχισμό και τον «κόσμο». Επίσης μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για σοφούς που σε θεολογικά ζητήματα αναμείγνυαν την χριστιανική διδασκαλία με την κοσμική φιλοσοφία.

    Το παρακάτω επεξηγηματικό είναι από τον Συμεών τον Νέο Θεολόγο («Νέος» για να διακρίνεται από τον Συμεών τον Ευλαβή):

  38. sarant said

    28 Ωχ, ναι

    31 Πράγματι.
    Και στα γαλλικά το «σεπτίκ» μπορεί να είναι σηπτικός αλλά και σκεπτικός, δύσπιστος (sceptique).

    25-37 Tι μαθαίνει κανείς!

  39. ΓΤ said

    37@

    Αφού το ξέρεις ότι έχω φάει με το κουτάλι τα κείμενα της Εκκλησίας μας 🙂

  40. Νέο Kid said

    Θα περιμένω τον Καπετάνιο να εξηγήσει γιατί ενώ το «μιγάς» προέρχεται από το «μείγνυμι» γράφεται με αϊότα (κατά το μού…) κι όχι με ει

  41. ΣΠ said

    38β
    Γράφονται όμως διαφορετικά.

  42. ΓΤ said

    […] και αφορούσε τους μοναχούς που η σκέψη και ο βίος τους ήταν μοιρασμένος ανάμεσα στον μοναχισμό και τον «κόσμο» […]

    Επομένως εδώ αυτή η «διπολικότητα» του μιγαδικού μοναχού μπορεί να αναγνωστεί σαφώς μέσα από μαθηματικό πρίσμα, οπότε βλέπουμε ξεκάθαρα το πραγματικό μέρος και το φανταστικό μέρος του εν λόγω μοναχού 🙂

    Φίλος δε στο Άγιο Όρος, που κάποτε εγκατέλειψε τη NASA, είναι μιγαδικός μοναχός που, αυτονοήτως, έχει ασχοληθεί με μιγαδικούς αριθμούς.

  43. Νέο Kid said

    Υπολογίζεται ότι στη Σαχάρα υπάρχουν 1 septillion κόκκοι άμμου. 10^24 κόκκοι άμμου δηλαδή.
    (Κάποιες πηγές αναφέρουν τον υπερβολικο αριθμό 1,5 septillions. Δεν είναι τόσο μεγάλη πια η Σαχάρα !…)

  44. ΓΤ said

    το 42 στο 37 Blog

  45. Θρασύμαχος said

    Ο Βαρουφάκης δημοσιεύει άρθρο για το Σταρ Τρεκ! Μα δε φοβάται μην προκαλέσει συνειρμό για την ομοιότητά του με τον Σποκ; Ή μήπως ακριβώς αυτό επιδιώκει; https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQkId_Tl1Xm22zRqjpHXS3g7dUfLi_EOCkx2w&usqp=CAU https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQFKoPOikgOnEXOWZ1MlBNaHEft3r4kSY-15w&usqp=CAU

  46. ΣΠ said

    40
    Από το Ετυμολογικό Λεξικό Μπαμπινιώτη

    μιγάς
    < αρχ. μιγάς, -άδος [ήδη τον 5ο αι. π.Χ. στον Ευριπίδη,
    πβ. Βάκχ. 131: κεΐται μιγάσιν "Ελλησι βαρβάροις
    θ’ όμοϋ] < θ. μιγ-, μεταπτωτ. βαθμίδα τού θ. από το
    οποίο σχηματίζεται το ρ. μείγ-νυ-μι (βλ.λ. μείγμα,
    αναμειγνύω).

  47. Dong-ho Spiros Merimanis said

    η αμφισημία εξαφανίζεται άμα χρησιμοποιηθεί παθητική φωνή:
    Zευγάρι ηλικιωμένων απεγκλωβίστηκαν από πυροσβέστες μέσα από το φλεγόμενο διαμέρισμά τους.

    για το βιαστή μάνατζερ η φράση είναι πιο ενοχλητική γιατί αρχίζει με παθητική φωνή:
    «Μετά τον Σεμέδο, ελεύθερος αφέθηκε σήμερα και ο 40χρονος μάνατζερ του, που είχε επίσης καταγγείλει για ομαδικό βιασμό μια 17χρονη κοπέλα.»
    μετατρέποντας το «καταγγείλει» σε «καταγγελθεί» γίνεται ομαλή και σωστή:

    «Μετά τον Σεμέδο, ελεύθερος αφέθηκε σήμερα και ο 40χρονος μάνατζέρ του, που είχε επίσης καταγγελθεί για ομαδικό βιασμό από μια 17χρονη κοπέλα.»

  48. ΓΤ said

    «Με τσιμπούν και με ματώνουν αδυσώπητα τσιμπούρια» (Μαργαρίτα Θεοδωράκη)

    «Κανένα έντομο δεν τσιμπά από κακό» (Φρίντριχ Νίτσε)

    https://www.iefimerida.gr/ellada/proti-anartisi-margaritas-theodoraki-meta-thanato-miki

  49. Πέπε said

    47

    > Zευγάρι ηλικιωμένων απεγκλωβίστηκαν από πυροσβέστες μέσα από το φλεγόμενο διαμέρισμά τους.

    Και τι γυρεύανε, στην ηλικία τους, μέσα στο σπίτι των πυροσβεστών και μάλιστα την ώρα που φλεγόταν; Αν οι γέροι κάθονταν σπίτι τους να φάνε γιαουρτάκι αντί να κάνουν τον ήρωα, δε θα ‘χαμε τέτοια.

  50. BLOG_OTI_NANAI said

    39: Χαίρομαι!

    42: Ο μιγάδας ως μοναχός που έχει ασχολήθει με μιγαδικούς είναι μια δημιουργική λεξιλογική προσέγγιση!

  51. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Από το βιβλίο «Αστυνομία της Μνήμης», της Γιόκο Ογκάουα, σε μετάφραση Χίλντας Παπαδημητρίου.

    «….Καθε τοσο μια αύρα φυσούσε απο την κορυφή του λοφου….» ( νομιζω οτι το μια αύρα ειναι «αγγλισμος»).
    Ενας καθηγητης μου ελεγε αν δεν υπαρχουν δύο (ή περσσότερες) αυρες δεν γραφουμε » μια αύρα «.
    Ποιο ειναι το σωστο ?

  52. costasl said

    47 ακριβώς έτσι, αυτό θα έγραφα κι εγώ: με την παθητική φωνή λύνονται όλα.
    Για το συμβούλιο Parole: αυτά όλα είναι μια κατηγορία από μόνα τους, όταν δεν ξέρεις μια ιδιότητα και τη μεταφράζεις σαν όνομα. Πάνω από την κορφή του κεφαλιού μου (όπως θα έλεγε και η μετάφραση του Τσιτσιπά) ένα πρόσφατο που είδα πριν λίγες μέρες: ο αδελφός της Λαίδης Νταϊάνα μεταφράζεται σχεδόν παντού ως Ερλ Σπένσερ, ενώ ο άνθρωπος ονομάζεται Τσαρλς Σπένσερ και φέρει τον τίτλο ευγενείας του Earl («κόμης» νομίζω στα ελληνικά). Προσφωνείται Earl Spencer αλλά είναι αστείο να γράφεις στα ελληνικά «ο Ερλ Σπένσερ», είναι σαν να γράφουν οι άγγλοι mr. Navarchos Apostolakis. Υπάρχουν πάρα πολλά τέτοια παρόμοια, όπως το πτώμα που το παίρνει «ο κος Κόρονερ», θα θυμηθούμε κι άλλα αν ψάξουμε.

  53. Πέπε said

    51

    Αφού φύσαγε κάθε τόσο, άρα επρόκειτο για ριπές αύρας, ας πούμε. Νομίζω ότι μπορεί να γίνει δεκτό.

    Άλλωστε δε λέμε π.χ. «χτες φυσούσε ένας νοτιάς άλλο πράμα»; Πόσο μάλλον που αν θεωρήσουμε ότι ο νοτιάς είναι «ένας» άνεμος, ο ίδιος από καταβολής κόσμου, που είτε φυσάει είτε όχι, δεν ισχύει το ίδιο για την αύρα.

  54. Αγγελος said

    (51) Δεν βλέπω γιατί. Δεν λέμε «φυσούσε ένα αεράκι», «μια πνοή ανέμου»; Κι αφού είναι «κάθε τόσο», ήταν πράγματι πολλές οι αύρες 🙂

  55. sarant said

    45 Σωστό

    49 Έτσι

    51-54 «Μια αύρα» με ξενίζει. Θα έβαζα, «κάθε τόσο η αύρα φυσούσε».

    52 Έχουμε πολλά για τη Νομανσλάνδη, αναζητήστε τα.

  56. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Θαλάσσια αύρα είναι ο άνεμος που πνέει από ένα μεγάλο σώμα νερού προς τη ξηρά, ως αποτέλεσμα των διαφορών της ατμοσφαιρικής πίεσης που δημιουργείται εξαιτίας της διαφοράς θερμοχωρητικότητας μεταξύ νερού και στεριάς. Η θαλάσσια αύρα και η απόγειος αύρα είναι σημαντικοί παράγοντες στους κύριους ανέμους των παραλιακών περιοχών.

    Εφόσον η αυρα εχει σταθερα χαρακτηριστικα , ενω εμφανιζονται ριπες της θα απεδιδα περίπου ως εξης

    «….Καθε τοσο ριπές αύρας φυσούσαν απο την κορυφή του λοφου….»

    Νομιζω οτι ειναι καταχρηστικη εμμονη η προσθεση στον προφορικο λογο του αόριστου άρθρου ( ένας μία ένα) πριν απο ουσιαστικο, επιθετο κ.λπ. ειδικα αν πρόκειται για ένα
    Ενδεχεται οι μεταφραστες να επηρεαζονται απο τα ισχυοντα στα αγγλικα .

    ΥΓ ……δίπλα από τα ουσιαστικά ….ή τα επίθετα ,,,, ή τις μετοχές (πληγωμένο) ή τις αντωνυμίες (οποίος) βρίσκεται μια λέξη που μας δηλώνει αν η λέξη που ακολουθεί είναι αρσενικό, θηλυκό ή ουδέτερο (γένος), αν πρόκειται για ένα ή πολλά (αριθμό), σε ποια πτώση βρίσκεται και κατά πόσο κάτι είναι ορισμένο ή αόριστο. Αυτή η λέξη λέγεται άρθρο.

    http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/oristiko_aoristo_arthro.htm

  57. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    55.«Μια αύρα» με ξενίζει . Συμφωνω.
    Το «κάθε τόσο η αύρα φυσούσε», αποδιδει καλυτερα το κειμενο γιατι δεν φαινεται να φυσα κατα ριπες.

  58. … με … τον Τσιτσιπά, … για το toilet gate, … με τα παρατεταμένα διαλείμματα για τουαλέτα που παίρνει ο Έλληνας πρωταθλητής …

    Long
    number ones
    and
    number twos

    by the world’s
    number three?

  59. … το περίεργο Mu της νέας μετάλλαξης του κορονοϊού δεν είναι άλλο από το ελληνικό … Μι ή Μ. …

    Το νέο
    ιικό φορτίο
    είναι
    Μιικό ή Μυϊκό

  60. theopeppas said

    52. αυτοί που εχουν τίτλο ευγενείας μπορούν να γραφούν με τίτλο και επώνυμο , όπως ο Κόμης Μοντεχρήστος (¨Ο Κόμης Χατζηχρήστος» το παρέφραζε ο πατέρας μου!) αλλά και απλά «Μοντεχρήστος», ενώ ο …καρατομηθείς, τελικά, από την ερωμένη-Βασίλισσα Κόμης του Έσσεξ είναι απόλυτα αναγνωρίσιμος με σκέτο «Εσσεξ» όπως στο φιλμ του 1939 The Private Lives of Elizabeth and Essex με τον Ερρολ Φλυν και την Μπέτυ Ντέηβις…ή, τουλάχιστον ήταν, γιατί μετά βγήκε και ομώνυμο …απορρυπαντικό!

  61. theopeppas said

    59. Μη χειρότερσ είναι!

  62. theopeppas said

    59. ή Μη σου τυχει!

  63. … το περίεργο Mu της νέας μετάλλαξης του κορονοϊού δεν είναι άλλο από το ελληνικό γράμμα Μ (το οποίο στα αρχαία γράφεται Μυ -με περισπωμένη μάλιστα- και έτσι το έχει και ο Μπαμπινιώτης), κι έτσι το γράφουν πλέον Μι ή Μ. …

    Το οποίο Mu/μ ίσως το έχουν δει αρκετοί και στα μιόνια (muons)) σε κάποιο μάθημα φυσικής.

    Σε πιο ειδική φάση, ήταν στα 80ζ της μόδας μια θεωρία σχεδιασμού συστημάτων αυτομάτου ελέγχου ονόματι μ-synthesis, κύημα το Καλτέκου John Doyle, ο οποίος — στην προώθηση της ιδέας του — είχε βγάλει και μπλουζάκι με τυπωμένο το λογοπαικτικό λογότυπο «μ Wave».
    (Βλέπω στην Βίκη και άλλην εκδοχή του mu wave.)

  64. 61, 62,
    …και μ παρέκει, ναι!

  65. 36, … ο όρος στην εξειδικευμένη ελληνική βιβλιογραφία είναι «ιδιοστροφορμή».
    Στην πράξη ο ελληνικός όρος δεν πολυχρησιμοποιείται στην ελληνική βιβλιογραφία και
    για να συνεννοούμαστε μεταξύ μας καλύτερα στην καθημερινότητά μας,
    χρησιμοποιείται ο αγγλικό όρος: σκέτο σπιν. …

    Πράγματι, δεν είναι και σοβαρή απώλεια να λέμε το πλέον εύχρηστο «σπιν».

    Από τον Ian Stewart («Do Dice Play God?»):
    «An electron, for example, has a property known as spin. The name comes
    from an early mechanical analogy and could have been totally different
    without any loss of comprehension
    – one reason why later quantum properties
    ended up with names like ‘charm’ and ‘bottom’
    . Electron spin shares one
    mathematical property with classical spin: it has an axis. The Earth spins on
    its axis, giving us day and night, and the axis is tilted at an angle of 23·4° to
    the planet’s orbit. An electron also has an axis, but it’s a mathematical
    construct that can point in any direction at any time. The magnitude of the
    spin, on the other hand, is always the same: 1/2. At least, that’s the
    associated ‘quantum number’…»

  66. Konstanntinos said

    Η περιγρααφη της ακηδιας σε ορθοδοξα κειμενα αλλα και τα μετρα για την ανιμετωπιση της μας επιτρεπουν να πουμε οτι πεεριγρααφφει αυτο που σημερα λεμε καταθλιψη. Νικοκυρη αξιζει ρθρο και στη λεξη και στην εννοια.

  67. Irresistible said

    Παλιά μου τέχνη κόσκινο: Και στα σημερινά μεζεδάκια, ο κ. Σαραντάκος ασχολείται με τα ανθυποπταίσματα παγκοσμίως αγνώστων, «θάβοντας» το κορυφαίο μεζεδάκι της εβδομάδος που διέπραξε χθές η «Καθημερινή» του φιλαράκου του, Παντελή Μπουκάλα.


    Ο ακροδεξιός αρθρογράφος Σάκης Μουμτζής έγραψε άρθρο με τίτλο «Καραμανλής ή Τάνκς» θεωρώντας δεδομένο ότι ο Μίκης έκανε παρόμοια δήλωση, ενώ όλοι οι ιστορικοί συμφωνούν πως πρόκειται για απάτη της «Βραδυνής» του Τζώρτζη Αθανασιάδη. Μάλιστα, στην προκήρυξη που έστειλε η μαϊμού «Αντιστρατιωτική Πάλη» όταν τον Μάρτη του 1983 δολοφόνησε τον Τζώρτζη Αθανασιάδη, ως ένας από τους λόγους της δολοφονίας αναφέρεται και η δημοσιογραφική απάτη του «Καραμανλής ή Τάνκς», που έδωσε ευρεία πλειοψηφία στον «Εθνάρχη» στις εκλογές του Νοεμβρίου 1974.
    ΤΟΥΤΕΣΤΙΝ, ο επικεφαλής των διορθωτών της «Καθημερινής» κ. Παντελής Μπουκάλας αγνοεί στα 64 του ότι ΟΥΔΕΠΟΤΕ ο Μίκης έκανε παρόμοια δήλωση, απλώς του αλλοιώσανε τα λόγια οι αλιτήριοι της «Βραδυνής»

    Για την Ιστορία και για το ξεστράβωμα των αναγνωστών, αναρτώ τί ακριβώς γράφει ο Μίκης για την ιστορική απάτη του «Καραμανλής ή Τάνκς» στο μνημειώδες τρίτομο σύγγραμμά του «Το Χρέος» («Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης» 2011)


    ΥΓ: Καθηγητά Νικολάου (63), αφού οι αγγλόφωνοι γράφουν τα μυόνια με ύψιλον (muons), σεβόμενοι την αρχαιοελληνική γραφή «Μύ» με περισπωμένη, εσείς γιατί τα γράφετε με γιώτα (μιόνια); Φοβάστε μή σάς πούν οπισθροδρομικό και ελληνοβαρεμένο ο Κριαράς και τα κριάρια του;

    Υπόψιν ότι το γράμμα «Μύ» με περισπωμένη σύμφωνα με τους Ερασμίτες θα έπρεπε να προφέρεται «μού» και όχι «μί»

  68. Νέο Kid said

    63. Καλτέκος;
    Όπως Καλμούχος , Τατζίκος, Αζέρος…; 😊
    Καλώς ήρθατε στην Καλτεκία! Welcome to Kaltekia!
    Αν είχατε κάτω από 15 στο σχολείο στην Άλγεβρα και την αναλυτική γεωμετρία κι αν νομίζετε ότι ο Rafael Bombelli ήταν σεντερφόρ της Ίντερ, πάρτε το πρώτο αεροπλάνο και go home! 🤩🤪

  69. Πέπε said

    ^ Μα φυσικά προφερόταν μου τον καιρό που οι Ερασμίτες ήταν στα πράγματα!

  70. dryhammer said

    68. …κι αν ήταν και φανατικός, καρά-καλτέκος

  71. mitsos said

    Στα επιστημονικά διεθνή συνέδρια τουλάχιστον στην φυσική έχει συμφωνηθεί για όλα τα σύμβολα από το ελληνικό αλφάβητο αντί πι-γκρηκ , μι-γκρικ κ.ο.κ. να προφέρουμε πιου, μιού κ.ο.κ. ( ακόμη και ξιου ή φιου )
    Δεν ξέρω αν και το γράμμα π στα αρχαία ήταν πυ με περισπωμένη…

  72. mitsos said

    ΣΚΑΪ / Έβγαλαν μυθομανή τον Μίκη Θεοδωράκη ( Α. Πορτοσάλτε , Δ. Οικονόμου . Ποιοι άλλοι; )

    https://www.avgi.gr/parapolitika/395008_ebgalan-mythomani-ton-miki-theodoraki

  73. Νέο Kid said

    71. Ε όχι και πιού! (Το μαύρο «πιστόλι»;)
    Πι και πάι , και πάι ντέη στις 14 Μαρτίου (λόγω 3/14)

  74. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    63 Μπράβο, τα μιόνια!

  75. dryhammer said

    73. A pie for pi-day

  76. Νέο Kid said

    73. 71. Τώρα που το σκέφτομαι βέβαια, παρά τοις Τεύτοσι οντως κάτι σαν πιού- pü το προφέρουν!
    Βαλανιδοφάγοι ερασμιομανείς. Πφφφ…!

  77. ΓΤ said

    «ΜΠΑΣΟΚ»: καινούργια σνίκερ

    https://www.gazzetta.gr/basketball/2039419/o-anthropos-poy-eftiaxe-sneaker-mpasok-exigei-pos-empneystike-tin-dimioyrgia-toy

  78. Γιάννης Ιατρού said

    Σου λέει, δεν με παίρνει αυτό το ΣΚ στην Ελλάδα για χαρές και δείπνα, να την κάνω και λίγο έξω να ξεσκάσω, γιατί πολύ στεναχωρήθηκα με τις φωτιές και με τον Θεοδωράκη τελευταία, μου τα έψαλε κι ο άλλος κοντά-κοντά δυο φορές στη Βουλή, έλεος πιά… Τώρα βέβαια είχαν και τον Χάρισον Φόρντ στο δείπνο…. συμβολικά μάλλον, να του το φέρουν σιγά-σιγά, απαλά γιατί είναι κι ευαίσθητος 😂

  79. Νέο Kid said

    78. Χάρισον Φορντ και… μεγάλη απόδραση;; …
    Μάλλον έμπλεξαν τον μπούλη τον Φορντ με τον τιτανοτεραστιομέγιστο Στήβ Μακουήν!
    Η έμπλεξαν το fugitive με τη μεγάλη απόδραση .

  80. Νέο Kid said

    78. Και πού συνευρέθησαν , για νάχουμε καλό ρωτημα, ο Μανωλάκης, ο Κουλάκης , κι ο Ιντιάνα;
    Στα χρυσά βατόμουρα;

  81. Γιάννης Ιατρού said

    76: Μπα, περισσότερο όπως εμείς, π(ι) [pi], θά ΄λεγα. π.χ. οι μηχανικοί στη περίφημη κατηγοριοποίηση των υπολογισμών ακριβείας
    «Pi mal Daumen» 🙂

  82. Γιάννης Ιατρού said

    80: Μασσαλία, MARSEILLE (έχει και προϊστορία από τους Φωκαείς…)
    https://biologicaldiversity.org/w/news/press-releases/iucn-world-conservation-congress-convenes-to-tackle-global-priorities-2021-09-03/

  83. Γιάννης Ιατρού said

    Μπορεί και να θυμήθηκαν τον «Ναό Του Χαμένου Θησαυρού» όπου ο ΧΦ και μια τραγουδίστρια νυχτερινού κέντρου 😉😂😋…. (η Κέιτ Κάπσοου) καταφέρνουν μια θεαματική απόδραση από ένα ορυχείο-φρούριο…

  84. Γιάννης Ιατρού said

    79: 👍😂

  85. Γιάννης Ιατρού said

    Όοοοπα !! Ένωση Στρατιωτικών Ηπείρου: Όχι στην επιβολή του εμβολίου

  86. sarant said

    82 Μίλησε και γαλλικά ο κουλίς

  87. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Υπάρχει περίσσεια τόνων (τής, τής, κλπ) στο κείμενο του Μπάμπι (άρα και περίσσεια ακηδίας 🙂 ) ή έχει κάποιες δικές του διαφορετικές απόψεις για το θέμα; Ή εγώ κάνω λάθος;

    67.
    «Δεν είναι αυγό, μόνο το ‘καμε η κότα!» λέμε σε παρόμοιες καταστάσεις εδώ κάτω…
    (Επί της ουσίας, όμως, συμφωνούσα τότε – έστω και με βαριά καρδιά…)

  88. 63, … 63. Καλτέκος; …

    Όπως Αζτέκος!

  89. 68, … 63. Καλτέκος; …

    Όπως Αζτέκος, Τολτέκος!

  90. ΣΠ said

    87
    Ο Γ. Μπαμπινιώτης βάζει τόνους στα άρθρα που μπορεί να μπερδευτούν με εγκλιτικά (του, της, τους).

  91. Γιάννης Ιατρού said

    72: Ρε Μήτσο, κι αυτοί όπως κι ο ακατανόμαστος, ψάχνουν να μειώσουν, να λοιδορήσουν, να ρίξουν ύπουλα λάσπη σ΄ ό,τι κι όποιον βρουν μπροστά τους όταν δεν ανήκει στο ακροδεξιό συνάφι τους. Ακόμα κι αν οι προσπάθειές τους τους γελοιοποιούν πανελληνίως κάθε φορά περισσότερο.

  92. Πέπε said

    87, 90

    Όχι, κάτι άλλο παίζει. Κάθε νομοταγής πολίτης βάζει τόνους στο τον, την κλπ. όταν υπάρχει περίπτωση να μπερδευτεί με εγκλιτικό, αλλά στη φράση «παράρτημα της Ν. Υόρκης» λ.χ. δεν υφίσταται τέτοιο μπέρδεμα: αν ήταν εγκλιτικό, θα υπήρχε δεύτερος τόνος στο παράρτημα. Άρα πρόκειται για μπαμπινιώτειους κανόνες, που έχω τη φρικτή υποψία ότι στηρίζονται στην εξής λογική:
    α) βάζουμε όσο μπορούμε περισσότερα απ’ όλα: τόνους, τελικά -ν, ό,τι έχουμε τέλος πάντων
    β) βρίσκουμε κάποιον τρόπο να τα δικαιολογήσουμε.
    Δεν είναι περίσσεια ακηδίας αλλά προσεκτικότητας. (Δηλαδή προσέχουμε να μην πέσουμε ακόμη κι όταν δεν έχει πουθενά να πέσουμε.)

  93. Γιάννης Ιατρού said

  94. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Τώρα αξιώθηκα να ξεκινήσω το σημερινό και:
    >>Έγραψα πολλά και ο ξένος τύπος.
    έγραψε,μήπως;

  95. ΣΠ said

    92
    Δεν το διατύπωσα καλά. Ο Μπ. βάζει τόνους πάντοτε στα άρθρα για τα οποία υπάρχουν όμοια εγκλιτικά (π.χ., της) αλλά όχι στα υπόλοιπα (π.χ., την).

  96. ΝΕΣΤΑΝΑΙΟΣ said

    92. Εδώ ο Μπαμπινιώτης έχει δίκιο.

  97. sarant said

    95 Ακριβώς, βάζει πάντοτε τον τόνο στα τού, τής, τούς κτλ.

  98. ΣΠ said

    97
    Έχει μια λογική. Τον κανόνα που ισχύει, δηλ. βάζουμε τόνο μόνο όταν υπάρχει περίπτωση να μπερδευτεί με εγκλιτικό, σπάνια βλέπω να εφαρμόζεται.

  99. voulagx said

    #64: Κι όπως λέει το λαϊκόν άσμα:
    Μυ, καλέ μου, μυ
    Μυ, καλέ μου, μη μου άπτου.

  100. Πέπε said

    95

    Μα και για την αιτιατική υπάρχουν όμοια εγκλιτικά: άφησέ τον/την/το/τους κλπ.

    Αλήθεια, έχει σκεφτεί κανείς να βάζει και στην πρόθεση «με» τόνο; Κι αυτή μοιάζει με εγκλιτικό. «Δες μέ προσοχή / δες_με προσοχή που έχω».

    Ομοίως και με το «σε»: Κοιτώντας_σε θυμάμαι… / κοιτώντας σέ κάτι παλιά βιβλία…

  101. sarant said

    100 Όταν μονοτονίζεις καθαρευουσιάνικα πρέπει να τονίσεις και το είς = ένας (για να ξεχωρίζει από την πρόθεση εις), το έν = ένα για να ξεχωρίζει από την πρόθεση εν κτλ.

  102. Πέπε said

    101

    Όταν μονοτονίζεις καθαρευουσιανικα έχεις πρόβλημα. Είναι πάρα πολλά τα ζεύγη μονοσυλλάβων που διακρίνονται από τον τονισμό. Και τι θα κάνεις λ.χ. με το ους (τους οποίους) / ους (αφτί); Κανένα δεν είναι περισσότερο, ούτε λιγότερο αξιότονο από το άλλο.

  103. Missing Ink said

    Καλά, αν σας χαλάνε κάτι τέτοια πταίσματα στη μτφρσ της Χ. Παπαδημητρίου, πού να δείτε τον Έφηβο διά χειρός Κοραλίας Μακρή.
    Πω πω, δε διαβάζεται, μ’ έχει βγει η Παναγία. Είμαι στη σελ. 600, έχει καμιά κατοστή ακόμα, και σοβαρά σκέφτομαι να το παρατήσω. Επιμένω μόνο επειδή είναι Ντοστογιέβσκη (κι επειδή έδωσα και το 26άρι στον Γκοβόστη, γαμώτι)

  104. 73: 22/7 είπαμε 😉

  105. Pedis said

    Μία μεγάλη φαμίλια είμαστε. Διατί να το κρύψωμεν άλλωστε.

  106. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ένα άλλο βιβλίο της Γιόκο Ογκάουα «Ο αγαπημένος μαθηματικός τύπος του καθηγητή» μου είχε αρέσει πάρα πολύ. Δεν ξέρω για τη μετάφραση αν είχε λάθη εκφράσεων κλπ, τότες δεν διάβαζα το ιστολόγιο 🙂 🙂

  107. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    105
    Ακατάλληλες οι μάσκες του… εκλεκτού της οικογένειας Μητσοτάκη!
    https://www.newsbreak.gr/politiki/231816/akatalliles-maskes-eklektos-oikogeneias-mitsotaki/

  108. Γιάννης Ιατρού said

    105/107: Γι αυτό κι οι μισοί, συμπεριλαμβανομένης της ΝΜ, δεν φορούν μάσκα… Κάτι θα ξέρουν😎
    ΕΦΗ, εδώ η απόφαση του ΕΟΦ😉

  109. sarant said

    102 Γι’ αυτό και δεν το ανέφερα αυτο το ζευγάρι.

    103 Η Μακρή έχει πάντως καλό όνομα

    106 🙂

  110. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Καλημέρα. Χρόνια πολλά σε όσους Ζαχάρηδες και Ζαχαρένιες γιορτάζουν σήμερα!

    92, 95, 97.
    Μάλιστα… Ευχαριστώ πολύ!
    Δηλαδή και εδώ ο Μπ. παίζει το: «μοναχός μου κι όλοι σας»!

    98.
    Ο γνωστός κανόνας νομίζω ότι εφαρμόζεται από την πλειοψηφία των συγγραφέων, αρθρογράφων κλ.π. – τουλάχιστον εκείνων που διαβάζω. 🙂

  111. Γιάννης Ιατρού said

    108: Οι μάσκες με οξείδιο του χαλκού δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται από παιδιά, κι από κάποιες άλλες κατηγορίες ατόμων. Σημειωτέον πως μάσκες εμποτισμένες με οξείδιο του χαλκού από παλιά (2010) είχαν θεωρηθεί σαν πολύ χρήσιμες στην καταπολέμηση μολύνσεων (συμπεριλαμβανομένου του Covid-19), αργότερα όμως πολλοί επιστήμονες άρχισαν να αμφισβητούν τις απόψεις αυτές.

  112. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    111 και απλώς ανακάλεσαν κι ούτε γάτα ούτε ζημιά, πώς τί και γιατί ε; Θα έδωσαν καμιά έξτρα κρατική παραγγελία από τις νέες φουρνιές της εταιρίας να βγάλει τη βάφτιση, λέω τώρα εγώ η φαρμακόγλωσση .
    Καλημέρα!
    Συμπτωματικά ετοιμαζόμαστε να πάμε σε βαφτίσια μωρού αγαπημένων παιδιών που γεννήθηκε σαν από θαύμα (μεγάλο αιφνίδιο προβλημα υγείας και των δυο γονιών), επί πλέον μες την καραντίνα και καραντίνι/καραντινάκι τονε λέμε.Το εχουμε δει μόνο στο σκάιπ
    Διπλές μάσκες εγώ, με την απόξω ασορτί στα ρούχα 🙂 , Κ95 οι άλλοι και θα παραμείνουμε στο προαύλιο όσο λίγοι κι αν είμαστε. «Ζουμί ντομάτα» μας πάει. Δεν παίζουμε με τα …γράμματα.
    Ξου δέλτα, ξου μου 🙂

  113. Γιάννης Ιατρού said

    112: …με την απόξω ασορτί στα ρούχα
    Ακόμα γελάω ρε συ, νά ΄σαι καλά !!!

    Μιά Ν95 είναι αρκετή Έφη, από μέσα. Απ΄ έξω πάνινη που ταιριάζει στα ρούχα 🙂 🙂

    Όχι δεν έχουν δώσει τέτοια κρατική παραγγελία για μάσκες. Η «εταιρεία» έχει βγάλει ανακοίνωση, πως η απαγόρευση είναι μόνο για το συγκεκριμένο μοντέλο (με τον χαλκό…) και ότι ήδη από την άνοιξη δεν το κατασκευάζει/διαθέτει πλέον.
    Σημειωτέον πως και από άλλους κατασκευαστές (κινέζους κυρίως) οι μάσκες αυτού του τύπου απαγορεύτηκαν επίσης.

  114. Pedis said

    # 107, 108 – Μικρότητες! Κι έχετε μπροσά σας ένα παράδειγμα, σα βγαλμένο από τεξτμπουκ, επιτυχημένου επιχειρηματία!? 😝

  115. Pedis said

    Η σοβαρή χα αυτοσυγχαίρεται

  116. Pedis said

    Δεν ξερω αλλά πρέπει να υπάρχει ένα πολύ σοβαρό προβληματάκι με την υπουργοποίηση τής σοβαρής χα στο Υγείας και Πρόνοιας.

    Διότι υποτίθεται ότι ο υπουργός προϊσταται του ιατρικού προσωπικού το οποίο, όμως, στο έργο του δεσμεύεται από τη διακήρυξη της Γενεύης της Διεθνούς Ιατρικής Ενωσης (WMA Declaration of Geneva 1948 και νεώτερες εκδόσεις) που ορίζει τα εξής:

    The Physician’s Pledge

    AS A MEMBER OF THE MEDICAL PROFESSION:

    I SOLEMNLY PLEDGE to dedicate my life to the service of humanity;

    THE HEALTH AND WELL-BEING OF MY PATIENT will be my first consideration;

    I WILL RESPECT the autonomy and dignity of my patient;

    I WILL MAINTAIN the utmost respect for human life;

    I WILL NOT PERMIT considerations of age, disease or disability, creed, ethnic origin, gender, nationality, political affiliation, race, sexual orientation, social standing or any other factor to intervene between my duty and my patient;

    I WILL RESPECT the secrets that are confided in me, even after the patient has died;

    I WILL PRACTISE my profession with conscience and dignity and in accordance with good medical practice;

    I WILL FOSTER the honour and noble traditions of the medical profession;

    I WILL GIVE to my teachers, colleagues, and students the respect and gratitude that is their due;

    I WILL SHARE my medical knowledge for the benefit of the patient and the advancement of healthcare;

    I WILL ATTEND TO my own health, well-being, and abilities in order to provide care of the highest standard;

    I WILL NOT USE my medical knowledge to violate human rights and civil liberties, even under threat;

    I MAKE THESE PROMISES solemnly, freely, and upon my honour.

    https://www.wma.net/policies-post/wma-declaration-of-geneva/

    Ψιλά γράμματα?!

  117. 67, … Καθηγητά Νικολάου (63), αφού οι αγγλόφωνοι γράφουν τα μυόνια με ύψιλον (muons), σεβόμενοι την αρχαιοελληνική γραφή «Μύ» με περισπωμένη, εσείς γιατί τα γράφετε με γιώτα (μιόνια); …

    Δεν το πολυσκέφτηκα, για να πω την αλήθεια, γιατί δεν είχε τύχει να δω ποτέ
    «μυόνια»,
    το οποίο, εξ άλλου, φαίνεται να αποτελεί
    μιονότητα

    (Παρεμπ. θυμάμαι τον εξαιρετικό δάσκαλο της θερμοδυναμικής Michael Abbott, που ήξερε καλά όλο το ελληνικό αλφάβητο, και την πρώτη μου επαφή με μιου, νιου, σάι, σάι (σικ), κάι, πάι, και πάει λέγοντας, στις πρώτες παραδόσεις που παρακολουθούσα με την άφιξή μου στις ΗΠΑ.)

  118. Αγγελος said

    Μήτσο (71), Κύριε ελέησον! Πότε και από ποιους πάρθηκε τέτοια απόφαση; Πιου και φιου (στα αγγλικά υποθέτω) το π και το φ; Εχουν ακούσει ποτέ οι Αμερικάνοι μας, ή ο Αβονίδας που είναι και νεότερος και (υποθέτω) θα συμμετέχει σε συνέδρια τέτοια τέρατα;

  119. ΣΠ said

    118
    Πώς γίνεται να λένε πιου και φιου όταν γράφουν pi και phi;

  120. Γιάννης Ιατρού said

    118/119: μόνο στο ILL Οινόη… 😋

  121. voulagx said

    Οι γυναίκες πλειοψηφία στην αλβανική κυβέρνηση για πρώτη φορά στην Ιστορία
    https://www.efsyn.gr/kosmos/eyropi/308967_oi-gynaikes-pleiopsifia-stin-albaniki-kybernisi-gia-proti-fora-stin-istoria

  122. Pedis said

    # 119 – μιού, νιού, πάι, φάι, κάι (χ), ξάι.

  123. ΣΠ said

    122
    ζάι το ξ και σάι το ψ.

  124. Κουτρούφι said

    #122.
    και για λόγους πληρότητας, τάου.

  125. Γιάννης Ιατρού said

    Για αρχίστε την εξάσκηση να «πιάνετε» τι θα μας λέει ο Χ. Στυλιανίδης😎

  126. Πέπε said

    122

    Και χιούψιλον, υποθέτω;

  127. Pedis said

    # 123 – κσάι, πσάι. 😀

    124 – σωστά. Και (ο)υπσιλον.

  128. ΣΠ said

    Και αϊότα το ι.

  129. Γιάννης Ιατρού said

    121: => 93 🙂

  130. Νέο Kid said

    125. Επιτρέπεται απ το Σύνταγμα , τους νόμους ( ποιο ψευτόχαρτο τέλος πάντων τα καθορίζει αυτά…) ένας υπουργός να μην είναι Έλληνας υπήκοος;
    (Αν άρχισαν και οι τράμπες Κούλη – Νίκαρου… είμαστε να τα μαζεύουμε πουποδά! Βλέπω τα μεμέτια στο ρανταμπάου στη Γερμασόγεια σε κανα μήνα το πολύ …

  131. Γιάννης Ιατρού said

    130: Μεταγραφή υπουργού από Κύπρο, μόνο ο ανεμελόκτιστος θα μπορούσε να κάνει. Ο άνθρωπος νομίζει πως είναι πρόεδρος ΠΑΕ της superleague. Στον επόμενο ανασχηματισμό θα φέρει 2 Βραζιλιάνους και έναν Αργεντίνο…

  132. Pedis said

    Ειλικρινά, αυτή είναι μία πολύ μεγάλη μαλακία του Κούλη.

  133. Spiridione said

    130 Θα του κάνουν λέει τιμητική πολιτογράφηση αύριο το πρωί.

  134. ΣΠ said

    Ο Γιάννος Κρανιδιώτης, που ήταν υφυπουργός εξωτερικών σε κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, Κύπριος δεν ήταν;

  135. Spiridione said

    Ο Κρανιδιώτης ήταν από το 1976 μέλος του Πασόκ κ απο το 1981 γραμματέας στο υπ. Εξωτ. Θα είχε την ιθαγένεια προαφανώς πολύ πριν γίνει υπουργός

  136. Γιάννης Ιατρού said

    132: Μετά θα γελάει κι ο Σουλτάνος δίπλα, όταν του λέμε πως οι Τουρκοκύπριοι δεν πρέπει να θεωρούνται Τούρκοι κλπ.

  137. mitsos said

    @ 118 Δεν έγραψα κάτι για απόφαση. Έγραψα για συντομία έκφρασης των σωματιδίων που έχουν σύβολο ελληνικό γράμμα. Το είχα δις παρατηρήσει σε ομιλητές διαδικτυακών μεταδόσεων π.χ. το μιού , πιου , ξιου …. και έδειχναν μ , π , Ξ …
    εκτός και αν φταίνε οι εμβοές μου 🙂 .

    Τώρα για την Μετάλlαξη MU δεν ξέρω πως προφέρεται αλλά αν επικρατήσει μαζί με την επόμενη NI τότε σίγουρα την κάτσαμε 🙂

  138. Πέπε said

    125

    Έτσι για το τουκανιστικό του πράγματος, τι μαλακία είναι αυτό το βίντεο; Ακούς και διαβάζεις, και δεν καταλαβαίνεις Γριστόν. Σταματάς να διαβάζεις, και θαύμα! Τα αλαμπουρνέζικα μεταμορφώνονται σε ελληνικά, κυπραίικα βέβαια αλλά μια χαρά κατανοητά.

  139. # 131

    Θα σου έλεγα πως το ποδόσφαιρο είναι πιο σοβαρό αλλά όταν η εθνική δηλώνει πως θα παίξει ποδόσφαιρο κατοχής και κατεβαίνει με πέντε μπακ στην άμυνα, τύφλα νάχει ο Αυγενάκης !!!

  140. Pedis said

    -> 136 … εδώ οι δικοί μας έχουν τον ίδιο εθνικό ύμνο (και οι Ελληνοκύπριοι εκπαιδεύονται στη σχολή Ευελπίδων και στις σχολές ΥΕΑ του Ελλ. Στρατού κλπ κλπ)

  141. ΣΠ said

    138
    Το υπογράφει η Calypso Larah (εσκεμμένο κακέμφατο).

  142. Γιάννης Ιατρού said

    141: Αν το πεις γρήγορα 2-3 φορές καταλαβαίνεις🤨

  143. Γιάννης Ιατρού said

    138: Πέπε, (και) γι αυτό το έβαλα. Παιχνίδια του εγκεφάλου προσπαθώντας να συντονίσει ακοή και διάβασμα. Μάλλον δεν φτάνει η ταχύτητα του αποκωδικοποιητή !

  144. Πέπε said

    141, 143

    Έριξα μια ματιά σ΄αυτή την ευώνυμη ανεβάστρια και αρχίζω να καταλαβαίνω το χιούμορ της. Ντάξει, πλάκα έχει…

  145. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    125 >>ο Χ. Στυλιανίδης
    https://www.euractiv.gr/section/thesmika-themata/news/the-brief-oi-chryses-vizes-kaine-ton-epitropo-stylianidi/

  146. skom said

    late to the party Αλλά.
    «στα μαθηματικά δεν αποδίδουμε διαφορετικά ονόματα στις ίδιες οντότητες /έννοιες!»
    — ζυγός, άρτιος (even number)
    — πίνακας, μήτρα (matrix)
    — δικτυωτό, πλέγμα (lattice)
    — πεδίο, σώμα (field)
    κλπ
    Βέβαια όλα αυτά όχι στο ίδιο κείμενο (συχνά ούτε καν στο ίδιο τμήμα ίδρυμα). Συνήθως οι διαφοροποιήσεις προκύπτουν από καθηγητές που εκπόνησαν τις διατριβές τους σε διαφορετικές χώρες και έτσι από το Körper / field έχουμε δύο λέξεις.

  147. Πέπε said

    146

    Λέγεται το «ζυγός» στα μαθηματικά; Νόμιζα μόνο στην τρέχουσα γλώσσα, αντίστοιχα προς το «μονός» (που δεν το αναφέρεις!).

  148. και το συμπαγές, το λέμε κλειστόκαιφραγμένο…

  149. […] Τριτοσεπτεμβριανός υπάρχει, ο αναφερόμενος στην 3η Σεπτεμβρίου. Υπάρχει και τεταρταυγουστιανός, για το καθεστώς της 4ης Αυγούστου. Οπότε αναλογικά κατασκευάζουμε τον τεταρτοσεπτεμβριανό για τον τίτλο του σημερινού πολυσυλλεκτικού μας άρθρου, επειδή ήθελα κάτι το ουδέτερο, το ημερολογιακό, καθώς τα άλλα γεγονότα επισκιάστηκαν από τον θάνατο του μέγιστου Μίκη Θεοδωράκη. * Τον οποίο Μίκη όλοι τίμησαν, άλλοι… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2021/09/04/meze-496/ […]

  150. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    H καλύτερη, τον τελευταίο καιρό, κατ΄εμέ, συνέντευξη του Τσίπρα προ ολίγου στο Οπεν (Τσαπανίδου) .

    και ο Πολάκης είχε πει ότι θα εμβολιαστεί το φθινόπωρο και εμβολιάστηκε!
    Ξιδάκι, κούληδες 🙂

  151. Γιάννης Ιατρού said

    150: Ο Μητσοτάκης ξέρει πολύ καλά γιατί δεν θέλει να αναμετρηθεί μαζί του σε ντιμπέϊτ…

  152. ΚΩΣΤΑΣ said

    151
    Ο Λάμπρος εμβολιάστηκε, ο Πολάκης εμβολιάστηκε, μόνο εσύ… κι εγώ μείναμε κοκόροι εδώ μέσα, χα! χα! χα! 😛😜🤪

  153. Γιάννης Ιατρού said

    152: Γεία σου ρε Κώστα😂
    Αυτό με τον Λάμπρο με εντυπωσίασε (not), δεν το περίμενα👏😎.
    Ο Πολάκης το είχε πει πως θα περίμενε το φθινόπωρο (για να είναι πρόσφατος στο 4ο κύμα😋, λέει, μπας κι επιζήσει τελικά => The Last of the Mohicans)

  154. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    152 κι αναρωτιόμουν, ως ενός είδους δείκτη, αν υπάρχουν μη εμβολιασμένοι στο ιστολόγιο (για τους νορμάλ μιλώντας όχι για τον πολυώνυμο κλπ) .

  155. ΣΠ said

    150
    Και η απόδειξη

  156. ΚΩΣΤΑΣ said

    153 Άσε, Γιάννη, μετά τον εμβολιασμό τους, ο μεν Λάμπρος είναι αετός χωρίς φτερά, ο δε Πολάκης κότα, μην πας να τον δικαιολογήσεις. Χώρια που ο Αλέξης περιέπεσε σε ατόπημα, φανέρωσε προσωπικά ιατρικά δεδομένα άλλου προσώπου…

    154 Διαισθητικά, Έφη, υποθέτω, θα υπάρχουν κάποιοι λίγοι, αν κρίνω σωστά από σχόλια που διαβάζω.

  157. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Πάει και ο Πελμοντό, ο άσχημος με …όμορφο τρόπο, στα 88.

  158. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    156β Μακάρι Κώστα να είναι λίγοι (θα νόμιζα,λόγω επιπέδου, έως και κανένας). Η έλευση του Δέλτα και η αύξηση των θανάτων, ελπίζω να επηρεάσει και τους υπόλοιπους να εμβολιαστούν. Δεν έχουμε οι έρμοι και πολλά ν΄ αμυνθούμε.
    Μασκούλα- πλύσιμο- εμβόλιο. Για αποστάσεις, ξέχασέ το. Φίσκα τα ΜΜΜ.

  159. Ο γόης, πληθ. οι γόηδες
    https://www.efsyn.gr/tehnes/art-nea/309113_pethane-o-zan-pol-mpelmonto

  160. 159 και τώρα που το ξανακοιτάζω, ένα ακατανόητο «υποδύεται έναν ζεν πρεμιέ»

  161. Γιάννης Ιατρού said

    καλημέρα,

    δρόσισε σήμερα, 22-23°C έξω 👍 αλλά από βροχή, σταγόνα! Έχει απελπιστεί ο κόσμος που έχει χτήματα και καλλιέργειες/κηπευτικά.

    156: Χαχαχα, σιγά τα ιατρικά δεδομένα του κρητικού, όταν στέλνει εσεμες και βγάζει μέχρι και βίδεο τον εμβολιασμό (εκτός φωτό στο #155).

    158: Έφη, και δεν είναι επιλογή τα ΜΜΜ, πως θα πάει στη δουλειά του ο κόσμος; Και όπως έχουν γίνει τα πράματα με τα παιδιά, τώρα με τα σχολεία θα γίνει χαμός, και καλά τα παιδιά, ίσως το περνούν ήπια, αλλά στους γονείς/οικείους θα έχει άσχημα αποτελέσματα. Όπως μου έλεγες προχθές κατ΄ιδίαν… κι έφριξα!

  162. sarant said

    159 Κλίνεται κατά το «ο καουμπόης, οι καουμπόηδες».

  163. spyridos said

  164. ΣΠ said

    163
    Ο Πολάκης μου είναι αντιπαθής λόγω της εν γένει συμπεριφοράς του αλλά αυτό το υβριστικό τουίτ είναι απαράδεκτο.

  165. spyridos said

    Ο Πολάκης μου είναι συμπαθής.
    1.Σαν κάτι μπαρμπάδια από το χωριό ένα πράγμα
    και
    2. γιατί έκανε σωτήρια επέμβαση σε φίλο μου.
    Αλλά αυτό το τουιτ είναι κορυφαίο.

  166. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    152 – Δηλαδή ρε Κώστα με έχεις στην ίδια μοίρα με τον Πολάκη; Ωραίος φίλος είσαι ρε συ.😂
    Και για νάχουμε καλό ρώτημα, από πού είχες βγάλει το συμπέρασμα πως δεν θα εμβολιαστώ; Από πέρυσι τον Μάρτιο είχα αφήσει και την παραμικρή υπόνοια πως είμαι κατά των εμβολίων ή των μασκών; Κατά των ηλίθιων και φασιστικών μέτρων ήμουν και είμαι (τελικά μόνο φασιστικά είναι) και δυστυχώς, όπως και τότε έτσι και τώρα, είμαι ο μόνος.
    Τα πράγματα είναι απλά φίλε μου, αφού είδα πως έχω να κάνω με αδίστακτους εγκληματίες που δε νοιάζονται για την ζωή των πολιτών, ήταν δεδομένο πως θα το κάνω.
    Πιο πολύ κι απ΄τους ανίκανους, φοβάμαι τους ικανούς για όλα, όπως είναι αυτοί οι «κυβερνώντες» αλλά και οι προηγούμενοι γενικώς.
    Ο εκφασισμός γίνεται κανονικότητα αλλά εσείς επιμένετε πως ψιχαλίζει.😢

    153 – «Αυτό με τον Λάμπρο με εντυπωσίασε (not), δεν το περίμενα👏😎.»
    Δηλαδή αν δεν στο είχα πεί από τον Μάιο τι θα έκανες; Το mRNA έκανες είπαμε έτσι; για να ξέρουμε.😂😂😂

    156 – «Γιάννη, μετά τον εμβολιασμό τους, ο μεν Λάμπρος είναι αετός χωρίς φτερά,»
    Ποτέ δεν είχα δικά μου φτερά γι΄αυτό σαν τον Δαίδαλο έφτιαξα τεχνητά. Τον Αλέκτορα, τον πρώτο μας αετό, (δεν ήμασταν σίγουροι πως θα πετάξει εξ ού και το όνομα😂) τον σχεδιάσαμε και τον κατασκευάσαμε μόνοι μας με τον αδερφό μου το 1987, έγραψε πάνω από 10,000 ώρες πτήσης μέχρι που τον αποσύραμε, τιμής ένεκεν, ακόμη τον έχουμε.
    Το πουλί μου 😂 το έχω στεγασμένο στην αερολέσχη της Θήβας, έχει και μηχανή, όποτε θέλεις έλα να σε βολτάρω πάνω από την Κωπαϊδα και την Υλίκη, κι αν θέλεις, σε γυρνάω στο σπίτι σου αν έχει ανοιχτή ταράτσα (έχω παρελθόν στις προσταρατσώσεις😂) σε τρείς ωρίτσες το πολύ θα είμαστε εκεί. Η αίρ ΛΑΜΠΡΟΣ, εκτός από την δωρεάν πτήση, προσφέρει και καφέ, σάντουϊτς, και κοκορέτσι άμα λάχει στους επιβάτες της.😂
    Θα ευχαριστηθείς πτήση φίλε, μιλάμε για αληθινή απόλαυση, όχι σαν τα ιπτάμενα λεωφορεία.😊

    Η διαίσθησή σου, αν κρίνω από μένα, είναι ελαφρώς για εμποροπανήγυρη.😂

    Όπως βλέπεις Σ.Π το «μυστήριο» είναι λυμένο κατά 80% και δεν έχει να κάνει με σωστή διατύπωση από μένα, το άλλο 20% με λίγη ανοιχτή σκέψη γίνεται κι αυτό κατανοητό.😊
    Αν όχι, έλα στην επόμενη σύναξη.😊

    158 – «Μακάρι Κώστα να είναι λίγοι (θα νόμιζα,λόγω επιπέδου, έως και κανένας).»
    Εξαρτάται πώς μετράς το επίπεδο κοπελιά, πές του μαστροΝικόλα να σου δώσει ένα αλφάδι, και θα δείς πως τα περισσότερα επίπεδα εδώ, είναι εντελώς επίπεδα.😂
    Ο ατομικός εμβολιασμός ή μη, δεν έχει να κάνει με το γραμματικό επίπεδο (καμία σχέση με το μορφωτικό). Άλλωστε, αυτό που εφαρμόζεται στην δύση, είναι το ΣΟΚ ΚΑΙ ΔΕΟΣ, δηλαδή ΚΑΜΙΑ σχέση με την αντιμετώπιση της επιδημίας.

  167. Για την μετάλλαξη «δέλτα» δεν κατέχω αλλά για την μετάλλαξη «γάμα» είναι σίγουρο πως πέρασε και δεν ακούμπησε, ούτε άκουσεΠανούση !

  168. ΓιώργοςΜ said

    Ας μην τσουβαλιάζουμε όλους τους ανεμβολίαστους όμως, ε; Μερικοί έχουν αντικειμενικό πρόβλημα 😛

  169. ΚΩΣΤΑΣ said

    166
    Λοιπόν, Λάμπρε μου, εν αρχή την αγάπη μου και τα φιλιά μου, γιατί χάθηκες και είχαμε καιρό να τα πούμε.

    Σε πάω πολύ, όχι γιατί συμφωνώ με όλα όσα λες, αλλά οι αιρετικοί τύποι γενικώς με εξιτάρουν.

    Τώρα να τα πάρουμε ένα-ένα τα του σχολίου σου.

    Κάπου, πριν λίγες μέρες ο Νικοκύρης έγραψε ότι όσοι άνω των 40 δεν εμβολιάζονται κάνουν λάθος; βλακεία; κάπως έτσι. Πετάχτηκες αμέσως και τον αποπήρες. Πιστεύω ότι αν ήταν δικό σου το ιστολόγιο, θα τον έστελνες και για μπάνιο! 🤣😜
    Μετά από αυτό τί ήθελες να πιστεύω για σένα, ότι είσαι υπέρ των εμβολίων;

    Ως τώρα, με την φαντασία μου, τα τεχνητά φτερά σου τα θεωρούσα ως φυσική προέκταση των χεριών σου, του σώματός σου και σε έβλεπα σαν χρυσοφτέρουγο αετό. Μετά τον εμβολιασμό σου σε βλέπω πάλι ως αετό, αλλά πετούμενο με μηχανική υποστήριξη. Δηλαδή υποβαθμίστηκες κάπως στα μάτια της φαντασίας μου! 🤗

    Εξαιρετική η πρόσκλησή σου και σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Δυστυχώς πάσχω από υψοφοβία και δεν βγαίνω ούτε στην βεράντα του σπιτιού μου. Είναι αλήθεια αυτό, δεν το λέω για πλάκα.

    Αν σε φέρει ο δρόμος από Σαλονίκη, ρίξε σύρμα, δικά μου τα κεράσματα.

    Καλά έκανες και εμβολιάστηκες. Απλά βρήκαμε ευκαιρία με τον κακ.. ουπς, καλόψυχο Ιατρού να σε πειράξουμε λίγο! 😉

  170. Γιάννης Ιατρού said

    τι «…σε έβλεπα σαν χρυσοφτέρουγο αετό..» αετό ρε συ; Γύπας είναι 🙂 🙂

  171. Πέπε said

    Ρε παιδιά, είναι άραγε σωστό να συζητάμε αν εμβολιάστηκε ο ένας ή ο άλλος από τους παρόοντες σχολιαστές, και αν νομίζουμε ότι σκοπεύει ή δε σκοπεύει να εμβολιαστεί; Δε φτάνει που το δηλώνουμε στον μεγάλο αδελφό;

    Βέβαια μπορεί να δώσει λαβή σε ενδιαφέρουσες και χρήσιμες ανταλλαγές απόψεων, στοιχείων. Εκεί πάω πάσο. Αλλά το γεγονός καθεαυτό δε μας αφορά. Ιδίως άμα είναι να φέρνουμε τον άλλο σε θέση να δίνει εξηγήσεις!

    Παράλληλα, οι ηλικίες όπου έστω συμβουλευτικά προτείνεται ο εμβολιασμός (νομίζω αρχικά αυτό γινόταν και για τους μεγάλους) έχουν πέσει στα 12+…

  172. Γιάννης Ιατρού said

    171: Πλάκα κάνουμε ρε Πέπε, αλλά *μόνο* με πολύ στενούς φίλους που γνωρίζουμε προσωπικά εδώ μέσα και τα ζητάει ο κώλος τους, που λέει κι η λαϊκή ρήση😋. Γενικά δίκιο έχεις και κανένας δεν οφείλει δήλωση (και στο μπλογκ και γενικά) για το αν εμβολιάστηκε ή όχι,

  173. Γιάννης Ιατρού said

    ακόμα στην μαρμάγκα είναι ένα σχόλιο που έκανα μετά το 169😎

  174. ΚΩΣΤΑΣ said

    170
    Ναι, Πέπε, όπως τα λέει ο Γιάννης ( # 171) είναι, πλάκα κάνουμε κάποιοι μεταξύ μας. Στη σοβαρή του διάσταση, έχεις δίκιο.

  175. Γιάννης Ιατρού said

    173: Ε, ναι ρε συ, σαν να σε ρωτάμε π.χ.
    «Κώστα, έχετε ακόμα εσωκομματικό πένθος μετά τον εμβολιασμό του Πολάκη ή το ξεπεράσατε κι ασχολείστε πλέον με τις αυξήσεις (Ρεύμα, αέριο, τρόφιμα κλπ.);» 😂😂

  176. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    169 – Για να πώ την αλήθεια, ποτέ δεν κατάλαβα τι το αιρετικό λέω και μου έχει κολληθεί (και) αυτή η πινακίδα, όχι μόνο εδώ μέσα, κι έξω μία απ΄τα ίδια αντιμετωπίζω.😊
    Τέλος πάντων χαβιάρι και σαμπάνια που λέμε κι εμείς οι αριστοκράτες.😂
    Εγώ πάλι, σε πάω πολύ γιατί έχεις υψηλή αίσθηση του χιούμορ και μ΄αρέσουν τέτοιοι άνθρωποι, μπορείς να αστειευθείς, να γελάσεις αλλά και να μιλήσεις σοβαρά μαζί τους χωρίς να συμφωνείς απαραίτητα, κάτι που έχουμε κάνει δυό τρείς φορές και μαζί.😊

    «Κάπου, πριν λίγες μέρες ο Νικοκύρης έγραψε ότι όσοι άνω των 40 δεν εμβολιάζονται κάνουν λάθος; βλακεία; κάπως έτσι.» Πως είναι όλοι βλάκες είπε.

    «Πετάχτηκες αμέσως και τον αποπήρες.» Δεν τον αποπήρα, πραγματικά σοκαρίστηκα και δεν είμαι από αυτούς που σοκάρονται εύκολα. Αυτή η διατύπωση, είναι φασιστική και αυτό του είπα μια και δεν το περίμενα από αυτόν. Είναι όμως ένα μικρό τρελό αγόρι, και του συγχωρούνται κάποια ατοπήματα.😂

    «Πιστεύω ότι αν ήταν δικό σου το ιστολόγιο, θα τον έστελνες και για μπάνιο!»
    Μπά όχι, είμαι πολύ πιο ανεκτικός από το Νίκο, πχ δεν θα έστελνα για μπάνιο τον κομπλεξικό φασιστάκο, θα έστελνα όμως όσους του απαντούσαν και του έδιναν λόγο ύπαρξης.😂

    Ξέρεις, έχω ανοχή για όλα, εκτός από τον φασισμό σε όλες του τις εκφάνσεις, (όπως τον εννοώ εγώ, περιλαμβάνει όλα τα χρώματα και ιδεολογίες και όχι μόνο, δηλαδή ΠΟΛΥ ΚΟΣΜΟ!) κι επειδή από πολύ μικρή ηλικία, έχω φτύσει κυριολεκτικά αίμα από αυτόν, τον έμαθα πολύ καλά και τον αντιλαμβάνομαι αμέσως και στο παραμικρό του σκίρτημα.

    «Μετά από αυτό τί ήθελες να πιστεύω για σένα, ότι είσαι υπέρ των εμβολίων;»
    Γιατί όποιος υπερασπίζεται το δικαίωμα του άλλου να μη θέλει να κάνει εμβόλιο, είναι κατά; Άλλωστε εξήγησα εκτενώς τους πολλούς λογικούς λόγους που μπορεί να μη θέλουν κάποιοι να κάνουν εμβόλιο, και δεν τους καθιστούν συλλήβδην βλάκες.
    Ένας λόγος (που δεν απάντησε) είναι αν εμπιστεύεται τον νύν υπουργό υγείας, εσύ τον εμπιστεύεσαι; και κατ΄ επέκτασιν την «κυβέρνηση» που τον φύτεψε;😂
    Εδώ σε θέλω κάβουρα που περπατάς στα κολοκύθια με την ρίγανη.😂

    Το θέμα, είναι πως εσύ πρίν διαβάσεις τους λογικούς λόγους, είχες ήδη διαμορφώσει άποψη για μένα, έπεσε λογοκρισία στην αμυγδαλή και έβγαλε το πόρισμα, ΨΕΚΑΣΜΕΝΟΣ, κάτι που σε ενόχλησε αρκετά, γι΄αυτό χάρηκες όταν είπα πως εμβολιάστηκα.
    Αυτόν ακριβώς τον συναισθηματικό τρόπο σκέψης εκμεταλλεύεται και η «κυβέρνηση» για να διχάσει τον λαό και να αποποιηθεί τις εγκληματικές ευθύνες της. Το ίδιο κάνουν και όλα τα λογής κόμματα, όπως και οι θρησκείες και οι ΠΑΕ για να έχουν υπό έλεγχο τους πιστούς τους.

    «Δηλαδή υποβαθμίστηκες κάπως στα μάτια της φαντασίας μου! 🤗»
    Η πραγματικότητα, υπερβαίνει την φαντασία, έλα μια οποιαδήποτε «βόλτα» μαζί μου και θα καταλάβεις τι λέω.😂

    «Δυστυχώς πάσχω από υψοφοβία και δεν βγαίνω ούτε στην βεράντα του σπιτιού μου.»
    Η υψοφοβία, είναι ψυχολογικό πρόβλημα και είναι κάτι που διορθώνεται σχετικά εύκολα, ο ίλιγγος είναι παθολογικό πρόβλημα και στη νεαρή ηλικία που είσαι, πολύ δύσκολα διορθώνεται.
    Πώς διακρίνονται; Θα ανέβεις στα 11 μέτρα και πάνω, και θα πάς στην άκρη του μπαλκονιού, δεμένος😂, αν δεν ζαλιστείς, ξέρεις να έρθουν τα πάνω κάτω, έχεις υψοφοβία, αλλιώς, ίλιγγο. Αυτό το ξέρω από την σχολή αλεξιπτωτιστών στον στρατό, ακριβώς γι΄αυτό ο πύργος είναι στα 33 πόδια.

    «Αν σε φέρει ο δρόμος από Σαλονίκη, ρίξε σύρμα, δικά μου τα κεράσματα.»
    Καλά εννοείται αυτό, άλλωστε έχω και το άλλο το καρντάσι εκεί, τον Παναγιώτη.Κ.

    «Καλά έκανες και εμβολιάστηκες. Απλά βρήκαμε ευκαιρία με τον κακ.. ουπς, καλόψυχο Ιατρού να σε πειράξουμε λίγο! 😉»
    Ξέρετε πολύ καλά πως δεν τα σηκώνω τα πειράγματα.😂

  177. # 174, 176 προς το τέλος…

    Κώστα πρόσεχέ τον !!

    33 πόδια είναι κάτι λιγότερο από 10 μέτρα κι αυτός θέλει να σε ανεβάσει στα 11 !!!! Πονηρό σκοπό θα έχει !!!

  178. # 177

    διόρθωση : κάτι περισσότερο αντί κάτι λιγότερο

  179. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    178 – ‘Ενα πόδι = 33 εκατοστά πσαρά μου, άρα το σωστό, είναι κάτι λιγότερο από 11 μέτρα, ίσα με ένα λιθρινάκι,😊 οπότε δεν έχει να φοβηθεί τίποτε, ο σκοπός είναι ιερός, θα πέσουμε από τα 5000 μέτρα, και θα πιάσουμε 300,000 την ώρα, μετά δεν θα έχει υψοφοβία.😊

  180. Νέο Kid said

    179. Λάμπρο, σι μπέρδεψαν τα άτιμα τα ιμπήριαλ γιούνιτς…
    Τι τα θες αυτά εσύ; που είσαι λαϊκό παιδί!
    Να θυμάσαι τέλος πάντων ότι 2 πόδια (feet) 10 δάχλα!

  181. Γιάννης Ιατρού said

    180: τα χρειάζεται ο Λάμπρος το ιμπήριαλ, παίρνει παραγγελίες από το εξωτερικό, Λιβερία, Μιανμάρ κλπ. 🙂

  182. ΣΠ said

    179
    1 πόδι = 30,48 εκατοστά
    33 πόδια = 10,0854 μέτρα

    Εδώ έχει δίκιο ο πσαράς

    https://www.google.com/search?q=feet+to+meters&sxsrf=AOaemvLEeBDjkduz5lhwVW6WnJ5u-yUZ7w%3A1631035658825&source=hp&ei=CqE3Yf7HL4izmAWn95WICA&iflsig=ALs-wAMAAAAAYTevGkUjIiP5bDhNN89p1R8op3ebWAjq&oq=fee&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAEYADIECCMQJzIECAAQQzIFCAAQgAQyBQgAEIAEMgUIABCABDILCC4QgAQQxwEQrwEyBQguEIAEMgUIABCABDIFCAAQgAQyBQgAEIAEOgsILhCABBDHARDRAzoECC4QJzoLCC4QgAQQxwEQowJQsjJY2jtg31ZoAHAAeACAAZoBiAG3A5IBAzAuM5gBAKABAQ&sclient=gws-wiz

  183. ΣΠ said

    179
    1 πόδι = 30,48 εκατοστά
    33 πόδια = 10,0854 μέτρα

    Εδώ έχει δίκιο ο πσαράς

  184. Γιάννης Ιατρού said

    182: Ο Λάμπρος ζει στις Ινδίες, στην εποχή του χαλκού 🙂

  185. ΛΑΜΠΡΟΣ: Ένα πόδι = τριαντατρία εκατοστά
    ΣΠ: 1 πόδι = 30,48 εκατοστά.

    Συμπέρασμα: Ο Λαμπρούκος πέφτει με άπλυτα πόδια. Άμα τα έπλενε θα μπαίνανε λίγο.

  186. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    180-181-182- Θέτε με πιστεύετε θέτε όχι (τι θέτε;😂) δεν το έχω ψάξει ποτέ από τον Φεβρουάριο του 1983, (δεν μου χρειάστηκε και πουθενά) έτσι ακριβώς μας το είχε πεί ο εκπαιδευτής στην σχολή, αλλά τι να περιμένεις από μονιμά ανθυπασπιστή, μ΄όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις, (καρφί για την υποχρεωτική εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς😂).
    Εδώ με τόσους δασκάλους κι επιστήμονες, αν μη τι άλλο, γηράσκω αεί διδασκόμενος, παιδί του δημοτικού ουσιαστικά, να είστε όλοι καλά.

    Και φυσικά έχει δίκιο ο Πσαράς.😊

    Aυτό το υπέροχο τραγούδι που ακούω τώρα, για σάς και τον Πσαρά μας.

  187. Γιάννης Ιατρού said

    ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ

  188. 179, … θα πέσουμε από τα 5000 μέτρα, … μετά δεν θα έχει
    υψοφοβία.😊 …

    Αν δεν σπάσει τίποτα, ούτε
    γυψοφοβία

  189. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    188-👍😁 Δεν πρόκειται να σπάσει τίποτε, είναι μακράν από τα πιο ακίνδυνα σπόρ, και στο συνιστώ κι εσένα να το κάνεις, θα δείς πως είναι πολύ πιο συναρπαστικό από αυτό που έχεις ξεκινήσει.
    Για την ακρίβεια βέβαια, δεν θα πιάσεις 300 χιλ, αλλά μέχρι 270, (όχι άλλες ανακρίβειες, κι εδώ δεν έχω δικαιολογία😄).

    Αλήθεια τι έγινε, τα κατάφερες με το σπόρ που ξεκίνησες;😊

  190. sarant said

    185 Στο ανέκδοτο, δεν έκοβε τα νύχια 🙂

  191. Γιάννης Ιατρού said

    χαχαχα

    184: Ιain Morley, Colin Renfrew (2010) – Τhe Archaeology of Measurement, σελ. 136

  192. 189,
    Ναι, σε λογικό βαθμό!

  193. Pedis said

    # 187 – Και πολύ μεγάλος! Όπως τον είπες.

    Φαντάρος δεν πήγε για να εξασκηθεί να χαιρετάει σαν νεοσύλλεκτος πίθηκος πεντακόσιες φορές τη μέρα, αλλά το καταφέρνει το χέρι στο ύψος του εθνόσημου εκεί κάπου στην γεροκολοκύθα του. Βέβαια, σε αντίθεση με τσι Αμερικάνοι, στην Ελλάδα πρέπει να υπάρχει το εθνόσημο μπροστά από το κούτελο για να χαιρετήσεις κατ’ αυτόν τον τρόπο. Ψιλά γράμματα για καραγκιόζηδες. 😖

  194. Γιάννης Ιατρού said

    193: Στο Αμέρικα χαιρετούν κι έτσι, χωρίς εθνόσημο (το έχουν ενσωματωμένο στο κούτελο το εθνόσημο, τι στον διάολο τεχνολογία διαθέτουν, ε;). Αυτός είναι ο στρατιωτικός χαιρετισμός. Τ’ άλλο, εκείνο με το χέρι στην καρδιά, πολιτικός (πάρε παράδειγμα τις πρώτες κυρίες).

    Τώρα γιατί ο Σαββόπουλος χαιρετά στρατιωτικά, μόνο αυτός το ξέρει (προφανώς για να βγει φωτογραφία και να κάνει το διαφημιστικό του). Αλλά είπαμε, αναμενόμενο μιας κι είναι άνθρωπος της μάσας πλέον. Τα πρώτα του τραγούδια, εκείνα που μας είχαν ενθουσιάσει στα νιάτα μας, ήταν μιά πολύ σύντομη παρένθεση στην ιστορία του.

  195. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Ειδοποιώ τον Δύτη και τρέχω για ποπκόρνια.

  196. 195 Το έχω δει, δεν θα πω τίποτα.

  197. Pedis said

    # 194 – Εγώ δεν τον πήγα ποτέ με εξαίρεση μερικά τραγούδια του. Σκηνικά, δε, ήταν απαράδεκτος. Ψεύτικος. Ελεεινός. Και με την μαϊντανική τηλεοπτική του παρουσία και όταν περιφερόταν σαν αρκούδα από το Υπ. Αμύνης από πόλη σε πόλη κι από στρατώνα σε στρατώνα έφερνε, πλέον, αναγούλα.

  198. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    197# Έχει γράψει εξαιρετικά τραγούδια με τα οποία μεγάλωσα και δεν μπορώ να τα πετάξω στα σκουπίδια. Θα ξαναπώ όμως ότι από τα Τραπεζάκια Έξω ο λόγος του έγινε αφόρητα δασκαλίστικος και καθοδηγητικός (άλλη λέξη ψάχνω αλλά τεσπα) και, κυρίως, έγραφε πράγματα που πλέον δεν τραγουδιόντουσαν. Τραγούδι χωρίς αξία χρήσης ίσον μηδέν (κι αυτό τόχω ξαναπεί 🙂 ).
    Θυμάμαι και μια συνέντευξή του στον Σχολιαστή, 1984 πρέπει να ήταν, είχε ήδη αρχίσει τις ορθοδοξίες κλπ. Ως φυσική συνέχεια ήρθαν η περιφορά του στα στρατόπεδα τυλιγμένος με τη σημαία και τα πάρτυ με το τζετ σετ και τον Κοκό. Διάλεξε με ποιούς πήγε και ποιούς άφησε.

  199. Ό,τι και να πείτε, η τομή που έκανε στο ελληνικό τραγούδι ο Σαββόπουλος μόνο με το δίδυμο Μάνος/Μίκης συγκρίνεται. Εγώ αδυνατώ να φανταστώ τον εαυτό μου χωρίς το Περιβόλι του τρελού ή το Βρώμικο ψωμί. Αυτό μου φτάνει.
    (Και θεωρώ ότι έχει πει και ωραία πράγματα στις συνεντεύξεις του μέχρι το ’80 πάνω-κάτω.)

  200. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    199# Δεν διαφωνώ για την τομή. Μιλάω για την κατρακύλα μετά τη Ρεζέρβα.

  201. Ε, ναι, κανείς σοβαρός άνθρωπος νομίζω δεν διαφωνεί στ’ αλήθεια για την κατρακύλα. Τρία-τέσσερα κομμάτια θα έσωζα όμως από τη συνέχεια.

  202. dryhammer said

    199 και πίσω
    Το πράμα χάλασε (φανερά) όταν από Σκυλόσοφος έγινε Αρεοπαγίτης

  203. Pedis said

    Δεν τον πλησίασα ποτέ τόσο όσο να ενδιαφέρομαι να μάθω τις απόψεις του για … τη ζωή και το σύμπαν επειδή από τότε που τον θυμάμαι τον είχα για καραγκιόζη. Σόρρυ.

    Κάνα τραγουδάκι από το ραδιόφωνο e basta.

  204. Ας δεχτούμε -για την ώρα- ότι αυτά είναι γούστα (είπε ο πίθηκος κι έφαγε το σαπούνι)
    https://dytistonniptiron.wordpress.com/2010/04/24/savvopoulos/

  205. Το «Ρ» της Φωκίωνος Νέγρη said

    199: Μαζί και ο Μπάλλος. Κορυφαίες συνεισφορές του Σαββό στο κομμάτι της ελληνικής μουσικής που προσδιορίζεται ως ελληνικό ροκ.

    Από κει και πέρα το χάος, καλλιτεχνικά και ιδεολογικά…

  206. Γιάννης Ιατρού said

    Δεν είναι αυτό που φαίνεται:
    Η δεξιά die Welt μάλλον θετικά παρουσιάζει την πολιτική του Μητσοτάκη, τονίζοντας πως αφ΄ενός πολλοί φοβήθηκαν τις απολύσεις κλπ. και εμβολιάστηκαν (οι μισοί) και αφ΄ετέρου πως η Ελλάδα δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά ένα νέο λοκνταουν. Μόνο στο τέλος της δημοσίευσης παραθέτει και την άλλη άποψη, εν συντομία…
    GRIECHENLAND – Niemand geht härter gegen Impfskeptiker vor (Ελλάδα – Κανένας άλλος δεν παίρνει πιο σκληρά μέτρα εναντίον των αντιεμβολιαστών»

  207. Alexis said

    Ας βάλουμε και τον Σαββόπουλο στα θέματα που προκαλούν αβυσσαλέες κόντρες στο ιστολόγιο, μαζί με εμφύλιο, Στάλιν, ορθοπεδικούς και έτος 0.
    Ο Δύτης πάντως είπε μια πολύ σωστή κουβέντα στο λινκ του #204, ότι «δεν υπογράφει ο καλλιτέχνης κανένα συμβόλαιο με το κοινό του ότι θα το ακολουθεί ντε και καλά»

    Συμφωνώ πάντως ότι ο στρατιωτικός χαιρετισμός μπροστά στο φέρετρο του Μίκη είναι καραγκιοζιλίκι.

    Και επειδή εκτός των άλλων ο Σαβ. έχει κατηγορηθεί για για αντιγραφέας, είχα ξαναρωτήσει εδώ αν η μελωδία του «Καραγκιόζη» είναι δική του έμπνευση ή είναι «κλεμμένη»
    Νομίζω ότι δεν είχα πάρει απάντηση…
    Ίσως σε κάποια μελλοντική «Σαββοπουλιάδα» μας δοθεί η ευκαιρία να το ξεδιαλύνουμε.
    (Ο εκλεκτός φιλόλογος κ. Πέπε ακούει; ) 😂

  208. Triant said

    194: α πρώτα του τραγούδια, εκείνα που μας είχαν ενθουσιάσει στα νιάτα μας, ήταν μιά πολύ σύντομη παρένθεση στην ιστορία του. τά ‘πες όλα καλόψυχε.
    Ακόμα χειρότερα, έχω πει πολλές φορέ οτι κάποτε θα μάθουμε ποιός του έγραφε τα πρώτα τραγούδια.

    186: Λάμπρο, κι εμάς αυτό μας είχαν πει, 11 μέτρα. Το πιο πιθανό βέβαια είναι τα 33 πόδια (10 μέτρα) που λένε οι Γιάνκηδες να είναι το σωστό και το 11 μέτρα λάθος.

  209. Γιάννης Ιατρού said

    208: Επισκέπτης ων, ήταν ανοιχτή η TV και έδειχνε στον Α(λφα) την εξόδιο ακολουθία στην Μητρόπολη. Έδειχναν κι άλλα πλάνα/στιγμιότυπα από το ύστατο χαίρε που του απεύθυνε ο κόσμος και τσοοουπ, 3-4 φορές ο Νόνιος στην γνωστή στάση που προανέφερα και η ρεπόρτερ/δημοσιογράφα να λέει «τι συγκινητική σκηνή» κλπ. Αναγούλα μού ΄ρθε και παρακάλεσα κι αλλάξανε σταθμό, βάλανε ΕΡΤ.
    Ρε ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ, μα τελείως ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΙ οι πούστηδες!

  210. Γιάννης Ιατρού said

    Πολύ γιούχα έπεσε στον ΠΘ όταν έβγαινε από την Μητρόπολη μετά την εξόδιο ακολουθία. Ο ΚΜ παραπονέθηκε στον Κουτσούμπα μάλιστα, λες κι αυτός τους είχε βάλει….
    Κυκλοφορούν και τα αντίστοιχα βίδεα.
    Με την ακρίβεια και τις ανατιμήσεις και το δούλεμα που κάνουν στον κόσμο οι Αδώνιδες λέγοντας πώς όλα πάνε περίφημα κλπ. κλπ. σε λίγο η TV δεν θα δείχνει λάιφ από τις δημόσιες εμφανίσεις του Μητσοτάκη.

    Να του αφιερώσουμε το κατιτίς θυμούμενοι και τα πρώτα χρόνια του Σαββόπουλου…, τότε που τον χαιρόμασταν τον Καραγκιόζη

  211. 209# Γιόχαν σκέφτομαι πως όντως θεώρησε συγκινητική στιγμή τα καραγκιοζιλίκια του χατζατζάρη, και επίσης πως ίδιας αντίληψης, συναίσθησης και αισθητικής είναι και το ακροατήριο της…

  212. 211 -> Ή ότι σκέφτηκε πως οφείλουν να θεωρούνται συγκινητικά και να πει ον κάμερα τις παπαριές της, επειδή το εκπαιδευμένο της κοινό γουστάρει και περιμένει κάτι τέτοια.

  213. Α. Σέρτης said

    Μη δούνε άνθρωπο να χαιρετάει, πέσανε να τον φάνε τα ιστοσαϊνια:
    https://www.kathimerini.gr/society/561491572/mikis-theodorakis-dionysis-savvopoylos-i-istoria-mias-fotografias/

  214. Aghapi D said

    Αντιγράφω (αλλά συμμερίζομαι τα αρνητικά σχόλια που διάβασα πιο πάνω:

    Τα σωματεία Συνθετών και Τραγουδιστών για τον αποχαιρετισμό του Διονύση Σαββόπουλου:
    «Σε μια στιγμή μεγάλης συγκίνησης και θλίψης, που ενώνει όλο τον κόσμο του ελληνικού τραγουδιού, τη στιγμή της απώλειας του κορυφαίου μας Μίκη, αισθανόμαστε την ανάγκη να πούμε το εξής: χθες τα σωματεία των συνθετών και των τραγουδιστών απηύθυναν κάλεσμα στα μέλη τους για έναν ομαδικό αποχαιρετισμό στον μεγάλο συνθέτη. Αρκετοί από εμάς συγκεντρωθήκαμε στο Σύνταγμα, προχωρήσαμε προς τη Μητρόπολη και δώσαμε τον τελευταίο ασπασμό μαζί. Στο κάλεσμα ανταποκρίθηκε από τους πρώτους ο Διονύσης Σαββόπουλος. Τυχαίνει να γνωρίζουμε πως πάντα όταν τον έβλεπε τον χαιρετούσε ως «Κάπταιν, μάϊ κάπταιν» κάνοντας τρυφερή αναφορά στην ταινία «Ο κύκλος των χαμένων ποιητών». Έτσι επέλεξε να τον αποχαιρετήσει και στη Μητρόπολη. Αφού αποχαιρετηθήκαμε όλοι, φύγαμε ήσυχα και χωρίς τυμπανοκρουσίες, όπως άρμοζε άλλωστε στην περίσταση. Επειδή είδαμε σήμερα μια άδικη διαστρέβλωση των γεγονότων, θέλουμε να καταθέσουμε αυτή τη μαρτυρία μας. Ένας άνθρωπος που χαιρετάει με συντριβή τον φίλο και δάσκαλό του δεν θα έπρεπε να χρειάζεται υπεράσπιση για οποιονδήποτε λόγο, να όμως που στην συγκεκριμένη περίπτωση την χρειάζεται. Αυτά-και ας επιστρέψουμε στο μεγάλο γεγονός της απώλειας. Θα μας απασχολεί για καιρό.
    Τα σωματεία
    ΑΣΜΑ, ΜΕΤΡΟΝ, ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΩΝ»

  215. Γιάννης Ιατρού said

    Στην εκδήλωση του 2010, 85 χρόνια Μίκης Θεοδωράκης (απ΄όπου και η φωτό στην καθημερινή με την ανωτέρω ανακοίνωση των ΑΣΜΑ, ΜΕΤΡΟΝ, ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΩΝ») δεν είδα ούτε έναν, ούτε τον Σαββόπουλο, να χαιρετά έτσι (κάπταιν, μάι κάπτεν κλπ.).
    Τυχαίνει να γνωρίζουν,,,,
    Ιστορίες για αγρίους…

  216. voulagx said

    #209: Χατζιδακια μ’ , Θουδουρακια μ’, ισεις τρώτι κι πίνιτι κι μένα μι τρώ’ η αρκούδα,
    δεν αντεξε η αρκουδα και τον ξερασε.

  217. Γιάννης Ιατρού said

    χαχαχα, ο κόσμος το γλεντά πάντως

  218. voulagx said

    #217: Μη μου πεις οτι δεν ειναι φωτομονταζ!!!

  219. Γιάννης Ιατρού said

    216: Είναι αυτό που λένε, «δεν τρώγεται με τίποτα», γι αυτό 😉

  220. Γιάννης Ιατρού said

    217: Είναι βέβαια, αλλά η έμπνευση πρώτη!
    Η καθιαυτού με την ομπρέλα του ξενοδοχείου εδω:

  221. Pedis said

    -> 214 – Το ότι ο Νιόνιος έχει επηρεαστεί τόσο πολύ από αυτήν την ταινία αναφέρεται για την υπεράσπισή του; 😅

    (Και προσδίδει κύρος στα σωματεία; 🧐 Για να ξέρω.)

  222. Γιάννης Ιατρού said

    Την άλλη, στον Λευκό Οίκο, την είχε γλυτώσει ο δίμετρος πεζοναυτής την τελευταία στιγμή… 😋

  223. Πέδη, μου είχες πει πως ανησυχούσες. Τώρα μπορείς να κοιμάσαι ήσυχος.
    https://www.rosa.gr/koinonia/o-bakogiannis-epanaferei-tin-alexia-evert-pou-evlepe-os-katsarides-kai-troktika-tous-diadilotes/

  224. voulagx said

    #222: Ειναι ομπρελιαρης ο τυπος. Οι ομπρελες του Χερβουργου πώς και του ξεφυγανε; Δεν τις πηρε χαμπαρι;

  225. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Γιατί ασχολείστε με τις παπαριές του ματαιόδοξου γεροπαπάρα, δεν έχετε κάτι καλύτερο να κάνετε;

    208 – Ελληνικός στρατός ρε φίλε, ό,τι γράφει δεν ξεγράφει στον αιώνα τον άπαντα. Κάποιος βλάκας θα μετέφρασε έτσι τα 33 πόδια το 55, και κανείς δεν τόλμησε να το διορθώσει (κατά τ΄άλλα, ο τολμών νικά😂) και συνεχίζει η βλακεία από σειρά σε σειρά κι από γενιά σε γενιά κι έτσι θα μείνει μέχρι να καταργηθούν κάποτε.

    Στρατός, μετά την θρησκεία και την υποχρεωτική εκπαίδευση, η μεγαλύτερη κοινωνική απάτη.

  226. Pedis said

    # 223 – Δεν μου λες, θυμάσαι τι χρονικό όριο είχαμε βάλει για στοίχημα να την ξαναχώσει στη ακροδημοκρατική παράταξη;

  227. Γιάννης Ιατρού said

    224: αυτές τις βρίσκεις στο διαδίκτυο, τζάμπα, γι αυτό

    225: Ακόμα με τους πόδες ασχολείσαι ρε Λάμπρο;

  228. 226# Η βεριτά νέρα είναι πως πέσαμε πολύ έξω, αν θυμάμαι λέγαμε 2-3 μήνες.

  229. Pedis said

    # 228 – Έλα;! Ε, είδες; Eίμαστε προκατειλημμένοι. Την τιμώρησε παραδειγματικά o Μπακοτάκης.

  230. 229# Όντως, ούτε μπόγιας εσατζής στη μεταπολίτευση δεν τιμωρήθηκε τόσο σκληρά.

    Έμαθα τον φρικτό όρκο που έκαναν οι βασανιζόμενοι μέσα τους, όταν τους «ταλαιπώρουν» οι βασανισταί: «Έννοια σας…Δεν θ’ αλλάξουν τα πράμματα? Θα φάτε τετράμηνη διαθεσιμότητα που θα πάει καπνός…». Κι έτσι κατόρθοναν να μην ληγίσουν…

    Μποστ, Καλειδοσκόπιο.

  231. Pedis said

    Τα παραλές. Όσο καιρό ο Μητσογιάννης είχε βάλει την Αλεξία τιμωρία να σκεφτεί το λάθος της και να μεταμεληθεί ειλικρινά τον ίδιο χρόνο έκαναν σκληρή φυλακή ο Μάλλιος κι ο Μπάμπαλης.

  232. Τουλάχιστον τώρα πιά το δικαιϊκό μας σύστημα έχει αθρωπέψει. Ένας-ένας βγαίνουν οι ΧΑτες, αρκετά παιδεύτηκαν.

  233. Pedis said

    Btw σε σχετικά λύματα της ελλ. βίκη έχει γίνει εντυπωσιακή δουλειά από τους ακροδεξιούς. Εφάμιλλη των νεοφασιστικών ομάδων εργασίας για την ιταλική βίκη!

    Π.χ.

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%85%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%9C%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%82

  234. 233

  235. Alexis said

    Καλοκαίρι του 2002 εξαρθρώθηκε η 17Ν

  236. Αν κλικάρετε το λήμμα της βίκης θα δείτε ότι κάποιοι βικιπαιδιστές έκαναν κι αυτοί τη δουλίτσα τους.

  237. Γιάννης Ιατρού said

    235: Αυτό λέμε:
    Υπουργός Δημοσίας Τάξης (Κυβέρνηση Κώστα Σημίτη 1999 – 2003) Μιχ. Χρυσοχοΐδης

  238. Pedis said

    Είναι σαφέστατα οργανωμένη η δουλειά. Το λύμα έπειτα από το αρχικό του στήσιμο δύσκολα διαλύεται και το πολύ-πολύ να γίνουν τσόντες.

    Φταίει και το στήσιμο της βίκης. Θα τολμούσα να πω ότι *όλα* τα σχετικά με προσωπικότητες του φασισμού λήμματα στην Ιταλική βίκι είναι συνταγμένα και φροντισμένα από νεοφασιστικές ομάδες, καθώς επίσης και πολυάριθμα άλλα για τη δράση των παρτιζάνων (στη βάση τάχα μου βιβλιογραφικών αναφορών λ.χ. σαν του Pansa. 🤮 σαν να λέμε 100 Καλύβες)

    Αρπάχτε, τώρα, για πρωϊνή ανάγνωση τα εργα και ημεραι του δύστυχου Μπαμπάλεως.

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%AD%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%82_%CE%9C%CF%80%CE%AC%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B7%CF%82

  239. sarant said

    236 Σε διαβάζουν. Γενικώς δηλαδή, βλέπουν τις διάφορες επισημάνσεις και αντιδρούν.

  240. Pedis said

    Αυτά πώς σβήνονται/διορθώνονται;

    Μετά το πραξικόπημα της «21ης Απριλίου» του 1967 που ανέτρεψε την κυβέρνηση του Παναγιώτη Κανελλόπουλου και εγκαθίδρυσε το δικτατορικό καθεστώς που ονομάστηκε «χούντα των συνταγματαρχών», ο Μάλλιος τοποθετήθηκε επικεφαλής της Υπηρεσίας Πληροφοριών της Αστυνομίας Πόλεων και με το βαθμό του Αστυνόμου Α’ υπηρέτησε στη Γενική Ασφάλεια Αθηνών, αρχικά στην οδό Μπουμπουλίνας και στη συνέχεια στο κτίριο της Λεωφόρου Μεσογείων όπου αυτός, όπως και ο στενός του φίλος Πέτρος Μπάμπαλης [7], αναδείχτηκε σε έναν από τους αποδοτικότερους αξιωματικούς της Αστυνομίας Πόλεων και για την υπηρεσιακή του αφοσίωση τιμήθηκε με πολλές διακρίσεις και μετάλλια.

    Μετά το 1974
    Τον Σεπτέμβριο του 1974, δύο μήνες μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην Ελλάδα, ο Μάλλιος τέθηκε σε διαθεσιμότητα, ανακρίθηκε και στις 11 Νοεμβρίου του 1975 παραπέμφθηκε σε δίκη στο Μικτό Κακουργιοδικείο της Χαλκίδος. Στη διάρκεια της δίκης, η επονομαζόμενη και «δίκη των 15» αφού σε αυτή δικάστηκαν 15 αξιωματικοί και υπαξιωματικοί της Ελληνικής Αστυνομίας οι οποίοι κατηγορήθηκαν για τα βασανιστήρια, κατατέθηκε από μάρτυρες πως «οι αστυνομικοί Μάλλιος, Μπάμπαλης, Καραπαναγιώτης και Κραββαρίτης ήταν ικανότατοι και εκτελούσαν υποδειγματικά τα καθήκοντά τους»

    Κι άλλα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία ανθρώοινα και συγκινητικά 😭 🤧 (σε κάποια από τα οποία, απ’ ό,τι φαίνεται, άλλοι μη ακροδεξιοί βικιπεδιστές έχουν προσπαθήσει να βάλουν καποια τσοντούλα μπας και τουλάχιστον κάνουν το λήμμα τη γνωστή βικι-κουρελού εντυπώσεων , αλλά εδώ έχουν να κάνουν, μάλλον, με επαγγελματική ενασχόληση ακροδεξιών με στόχευση καιμ σχέδιο.)

    Το 1951 ο Μάλλιος έγινε δεκτός στο Σώμα της Αστυνομίας Πόλεων με γραμματικές γνώσεις αποφοίτου Δημοτικού. Ως Αστυφύλακας στην Αθήνα, παρακολούθησε μαθήματα σε νυχτερινό Γυμνάσιο ενώ αποφοιτώντας και μετά από επιτυχείς εξετάσεις εισήλθε, φοίτησε και αποφοίτησε από την Πάντειο Σχολή Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών και στη συνέχεια από την Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών [3], όπου ήταν συμφοιτητής με τον Κώστα Πλεύρη, καθώς και με τον συνάδελφο και φίλο του Πέτρο Μπάμπαλη. Το 1958 o Μάλλιος εισήλθε πρώτος, μετά από επιτυχείς εξετάσεις, στην Σχολή Αξιωματικών της Αστυνομίας Πόλεων και τα δύο έτη της εκπαιδεύσεως του αναδείχθηκε αρχηγός των αντίστοιχων τάξεων της Σχολής, ενώ αποφοίτησε πρώτος μεταξύ των συναδέλφων του, της ΙΔ’ εκπαιδευτικής περιόδου, με το βαθμό του Υπαστυνόμου Β’ [4]. Το 1963 ο Μάλλιος προήχθη στο βαθμό του Υπαστυνόμου Α’.

    Η νεκρώσιμη ακολουθία του Μάλλιου τελέστηκε στις 11:00 το πρωί της 16ης Δεκεμβρίου στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών, όπου έγινε και η ταφή του. Παρόντες ήταν πρώην στελέχη της Χούντας των Συνταγματαρχών, ενώ επικήδειους λόγους εκφώνησαν ο Γεώργιος Γεωργαλάς καθώς και οι Λάμπρου, Αγαθαγγέλου και Χρήστος Μίχαλος. Επί της σορού του κατατέθηκαν εκατοντάδες στεφάνια μεταξύ τους εκείνα των πρωταγωνιστών του πραξικοπήματος της 21ης Απριλίου Γεωργίου Παπαδόπουλου, Στυλιανού Παττακού, Νικολάου Μακαρέζου αλλα και Μιχαήλ Ρουφογάλη. Μετά την κηδεία του σημειώθηκαν επεισόδια όταν ομάδα υποστηρικτών της Χούντας των Συνταγματαρχών επιτέθηκε κατά δημοσιογράφων και τραυμάτισε ορισμένους εξ αυτών. Στις 23 Ιανουαρίου 1977 στη Μητρόπολη Αθηνών τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του.

  241. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    240# Ούτε σβήνονται ούτε διορθώνονται. Για να μαθαίνουν τα 4 και 6 ετών ορφανά του πώς οι κακοί άνθρωποι σκοτώνουν τους καλούς ανθρώπους.
    Εδώ έχουνε στήσει κοτζάμ μεταπίντια δική τους, να παρέμβουνε στην ανοιχτή βίκη θα κωλώνανε?

  242. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    «Και προχωρούσα» του Μιχάλη Αναγνωστάκη, λέει τώρα ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ μετά την αναφορά στο ποίημα από την Καρυστιάνη που την είχε στο τηλέφωνο. Του Μιχάλη του ήρθε το του» Μ.Αναγνωστάκη». Αβίωτο γαρ.

  243. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    242# Τι Μανώλης, τι Μιχάλης. Κάπου είχε ακούσει πως αυτός ο Θεοδωράκης είχε λέει μελοποιήσει κάτι ποιητές να ‘ουμ. Άμα δεν τόχεις, τρίχες Κατσαρές με το συμπάθιο…

  244. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    «Η φετινή Διεθνή Έκθεση…» ξεκίνησε ο νέος -Οικονόμου- κυβ.εκπρόσωπος,
    μωρέ μπράβο! ο ακτιβισμός σου Νικοκύρη για τα σε -ης τριγενή και δικατάληκτα επίθετα να γίνουν τρικατάληκτα, δικαιώνεται! 🙂
    (από τις ειδήσεις τώρα της ΕΡΤ-που διέκοψε την αναμετάδοση από την κηδεία του Μίκη για …πουρνάρια)

  245. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    όχι, δεν είμαι προληπτικός, αλλά ρε γμτ@#$#%, νομίζετε δηλαδή πως είναι τυχαίο τ΄όνομα που του βγήκε; 🤨

  246. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    245 🙂 🙂

  247. Γιάννης Ιατρού said

    246: του τραγούδησαν κιόλας

  248. Γιάννης Ιατρού said

    Πολύ θερμή η υποδοχή του ΠΘ στη ρομαντική πόλη της Θεσσαλονίκης υπό τους ήχους των ελικοπτέρων που πετάνε ανά 5 λεπτά..

    ΥΓ: εξαιρούνται γνωστά κακοποιά στοιχεία ποδοσφαιρικής ομάδας, τα οποία τραγουδούν το τελευταίο σουξέ>/a> από τα top-ten του Billboard.. 😂😂🤗👏

  249. ΚΩΣΤΑΣ said

    248
    Μπαοκζήδες και αντιεμβολιαστές ταυτόχρονα, τον ανφαν γκατέ της Θεσσαλονίκης!!! 😅🤣😂

  250. Γιάννης Ιατρού said

    Τους φιλάθλους τους αναγνώρισα, τους αντιεμβολιαστές εσύ πως τους ξεχώρισες ρε Κώστα;

  251. Γιάννης Ιατρού said

    250: Αυτοί οι συμβασιούχοι πυροσβέστες πάντως δεν είναι αντιεμβολιαστές, γι άλλα διαμαρτύρονται …

  252. ΚΩΣΤΑΣ said

    250
    Εσύ,Γιάννη, δεν το κατάλαβες, ε; 😉

    Είναι παοκτζήδες που διαμαρτύρονται γιατί δεν τους επιτρέπουν να μπουν ανεμβολίαστοι στα γήπεδα, για να παρακολουθήσουν αγώνες.

    https://www.newsit.gr/athlitika/paok-entasi-opadon-kai-mat-stin-poreia-diamartyrias-gia-ta-nea-metra-sta-gipeda/3361353/

  253. Γιάννης Ιατρού said

    250: Α, μάλιστα, βλέπεις ΣΚΑ(Ε)Ι… Την πηγή της αλήθειας, στης πληρότητας και της εγκυρότητας στις ειδήσεις🤢

  254. Γιάννης Ιατρού said

    252: Αυτό δεν τους κάνει αντιεμβολιαστές, περισσότερο με τους καθημερινά διακινούμενους στα ΜΜΜ θα τους παρομοίαζα…

  255. ΚΩΣΤΑΣ said

    254
    Είναι μη εμβολιασμένοι μπαοκτζήδες, πιο απλά δεν μπορώ να το πω.

    Αλλά μ’ αρέσει που εσείς όλο τέτοια λουλούδια αγκαλιάζετε… 🤗

  256. Γιάννης Ιατρού said

    255: Σφιχταγκαλιάζουμε, ε; 😂😂

  257. Γιάννης Ιατρού said

    Πυροσβέστες θά ΄ναι… και τους διασύρουν οι ΝΔίτες

  258. ΚΩΣΤΑΣ said

    256 🤪🤣😜

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: