Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια που χορεύουν μπάλο

Posted by sarant στο 16 Οκτωβρίου, 2021


Διότι βέβαια η Αττικη αλλά και πολλές αλλες περιοχές της χώρας δοκιμάστηκαν τις τελευταίες μέρες από την καταιγίδα που, για κάποιο λόγο, ονομάστηκε Μπάλος ή Μπάλλος αν προτιμάτε την ορθογραφία που επικράτησε στα περισσότερα μέσα, σε αντίθεση με τη σχολική ορθογραφία αλλά κλείνοντας το μάτι στον Μπαμπινιώτη (ο οποίος το γράφει έτσι στο λεξικό του διότι ο μπάλος, όπως και το μπαλέτο και οι λέξεις της οικογένειας είναι αντιδάνεια, αφού το ιταλικό ballare ανάγεται στο υστερολατινικό ballare το οποίο θεωρείται δάνειο από το αρχαίο βαλλίζω),

Γιατί όμως μπάλος (ή έστω μπάλλος); Ποια λογική έχει η ονοματοδοσία αυτή; Αναρωτήθηκα στο Τουίτερ αν η επόμενη καταιγίδα, μετά τον Μπάλο, θα ονομαστεί τάχα Πεντοζάλης (αν το πάμε με τους χορούς) ή Βρώμικο ψωμί (αν το πάμε με τους δίσκους του Σαββόπουλου). Κάποιος μου απάντησε «μόνο Πυρρίχιος να μην ονομαστεί», ενώ ένας άλλος μου υπέδειξε μιαν άλλη δυνατότητα: να ονομαστεί Φαλάσαρνα, θυμίζοντάς μου ότι Μπάλος είναι και μια διάσημη ακρογιαλιά στην Κρήτη.

Μου είπαν ότι ονομάστηκε έτσι η καταιγίδα επειδή η ΕΜΥ στο θέμα αυτό συνεργάζεται με την κυπριακή και την ισραηλινή μετεωρολογική υπηρεσία, και ότι επιλέγονται ονόματα κατά προτίμηση από τη μυθολογία. Όμως αυτό, ενώ ίσως εξηγεί γιατί Μπ- (αφού στο λατινικό αλφάβητο είναι B και προηγήθηκε η καταιγίδα Αθηνά) δεν εξηγεί τι το μυθολογικό έχει ο Μπάλος!

* Αν δεν ενέσκηπτε ο Μπάλος, τα σημερινά μεζεδάκια θα είχαν κατά πάσα πιθανότητα τίτλο «Μεζεδάκια κάτω από τον πλάτανο», διότι δυο μέρες πριν ενσκήψει ο Μπάλος ενέσκηψε ο Μπακογιάννης και ανακοίνωσε μεγαλεπήβολα σχέδια για (πολλοστή) ανάπλαση της πολύπαθης Πανεπιστημίου, που περιλαμβάνουν τη φύτευση 86 πλατάνων.

Και σε ένα «σκονάκι» που δημοσίευσαν οι υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων, με ερωτήσεις και απαντήσεις για το θέμα, διαβάσαμε ότι τα πλατάνια «αποτελούν μέρος της αστικής πανίδας της Αττικής» και ότι «είναι αειθαλή».

Διπλό το μαργαριτάρι, διότι βέβαια η πανίδα αφορά τα ζώα, όχι τα φυτά. Και όπως ξέρουμε τα πλατάνια είναι φυλλοβόλα, με εξαίρεση ένα είδος πλατάνου που δεν ευδοκιμεί στην Ελλάδα αλλά στην Αμερική.

Έγινε πολύ γέλιο στα σόσιαλ με τα πλατάνια και την πανίδα, και τελικά το διόρθωσαν, εν μέρει όμως. Έσβησαν δηλαδή το «είναι αειθαλή και καθώς» αλλά η αναφορά στην αστική πανίδα παρέμεινε!

Tελικά, αφού συνεχιζόταν το δούλεμα για την πανίδα, το διόρθωσαν κι αυτό σε «αστικής χλωρίδας».

Όμως, όπως είπαμε, μετά ήρθε ο Μπάλος και απέσπασε την προσοχή. Αν και κάποιοι συνέδεσαν τα δύο, ας πούμε με λογοπαίγνια για βουλεβαρκάδα στο βουλεβάρτο. Ο Γιάννης Ανδρουλιδάκης έγραψε στο Φέισμπουκ ότι σε απάντηση στην καταιγίδα ο δήμος Αθηναίων έχει κατασκευάσει κιβωτό, όπου θα μπουν σε ζευγάρια όλα τα είδη της αστικής πανίδας: δυο σκυλιά, δυο γατιά, δυο πλατάνια, δυο μητσοτάκηδες κτλ.

* Κι άλλο ένα σχετικό με τον Μπάλο και τις ζημιές του, ένα πολύ γουστόζικο λαθάκι που μπορεί να είναι λάθος του κορέκτορα.

Καθώς πλημμύρισε και το περιστύλιο της Βουλής, σχετικό ρεπορτάζ αναφέρεται στο γεγονός και λέει:

Αμέσως πάντως κινητοποιήθηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Βουλής, προκειμένου να διασφαλίσουν πως κανένα από τα αντικείμενα αξίας, μεταξύ των οποίων και η περίφημη πατισερί με τη «σχολή των Αθηνών, δεν θα τεθούν σε κίνδυνο.

H περίφημη πατισερί το πολύ πολύ να φτιάχνει υπέροχες πάστες, και να έχει έτσι δημιουργήσει ζαχαροπλαστική σχολή, αλλά εδώ ταπισερί ήθελαν να γράψουν.

Είπαμε, μπορεί να είναι λάθος του κορέκτορα, αλλά ένας σοβαρός ιστότοπος δεν θα έπρεπε τόσες μέρες να το έχει αντιληφθεί και να το έχει διορθώσει; Προς το παρόν, η πατισερί παραμένει.

* Το μεταφραστικό τερατούργημα της φωτογραφίας το έχουμε ήδη συζητήσει σε κάποια σχόλια αλλά το βάζω εδώ για λόγους πληρότητας -δεν είναι φωτοσοπιά, πρέπει να είναι αυθεντική ετικέτα από κάποια κρητικά κουλουράκια -καβρο… διακρίνω στην ετικέτα, παρακαλώ συμπληρώστε.

Ο Κρητικός βιοτέχνης, λοιπόν, πλήρωσε κάποιον να του γράψει ένα τραβηχτικό κειμενάκι για να το βάλει στη συσκευασία, ένα κειμενάκι που να προβάλλει τον παραδοσιακό χαρακτήρα και τη γνησιότητα του προϊόντος, τα αγνά υλικά του, τη νοστιμιά του.

Τσιγκουνεύτηκε όμως να πληρώσει ένα κλάσμα της προηγούμενης αμοιβής για να δώσει να μεταφραστεί το κείμενο από έναν επαγγελματία. Τι, πεταμενα λεφτά να δώσει; Φώναξε τον Μανωλιό, τον γιο του μπατζανάκη του, που έχει πάρει και Λόουερ, και του έδωσε να το γράψει στα αγγλικά.

Κι έτσι, το «γεύσεις που μυρίζουν παράδοση» έγινε «flavors that smell surrender» -παράδοση άνευ όρων, εννοείται.

Θα μου πείτε, πιο πιθανό δεν είναι, αντί να φωνάξει τον Μανωλιό, να χρησιμοποίησε το Google translate;

Δεν το αποκλείω. Μπορεί έτσι να έγινε. Αν πάντως σήμερα βάλετε την επίμαχη φράση στο Google translate θα πάρετε το αξιοπρεπέστατο Flavors that smell of tradition.

Όσο για το «Μοσχοβολούν Κρήτη» που έγινε They suck in Crete, το Google translate το αποδίδει They musk Crete.

Καλύτερα ο μεταφραστής, σύντεκνε.

* Κι ένα μεταφραστικό από το Τουίτερ, στη χτεσινή είδηση για τον τραυματισμό του βουλευτή στην Αγγλία.

Η είδηση στα αγγλικά: «A Conservative MP has been stabbed multiple times at a surgery in a church»

οπότε σχολιάζει ένας δικός μας από κάτω: «άμα κάνουν χειρουργείο σε εκκλησία λογικό να σε πετσοκοψουν».

Μπορεί βέβαια να το είπε στα αστεία, γνωρίζοντας τη σημασία.

Διότι η λέξη surgery στην προκειμένη περίπτωση δεν σημαίνει «χειρουργείο». Βλέπετε, surgery είναι στη Βρετανία και η καθορισμένη μέρα και ώρα που ο κάθε βουλευτής δέχεται τους ψηφοφόρους της εκλογικής του περιφέρειας.

Το έχουμε ξαναδεί στο ιστολόγιο, τότε που δολοφονήθηκε η βουλεύτρια Τζο Κοξ από έναν σαλεμένο, λίγο πριν απο το δημοψήφισμα για το Μπρέξιτ. Ο φόνος έγινε στο πολιτικό της γραφείο, την ώρα του surgery, την ώρα δηλαδή που δεχόταν ψηφοφόρους για ν’ ακούσει τα αιτήματά τους κτλ. Και κάποιο μέσο είχε γράψει ότι «τη μαχαίρωσαν μέσα σε χειρουργείο».

Προσθήκη: Και ενώ είχα γράψει τα παραπάνω, βλέπω στα Υπογλώσσια ότι αφενός ο τραυματισμένος βουλευτής υπέκυψε στα τραύματά του και αφετέρου ότι και τώρα σε κάποιον ειδησεογραφικό ιστότοπο γράφτηκε ότι «κατέληξε στο χειρουργείο»!

* Φίλος που παρακολουθει τα μεταγραφικά των μεγάλων ομάδων μού στέλνει την οθονιά που βλέπετε.

«Αμετάκλητος ο Μπαπέ».

Όχι όμως. Ο Μπαπέ (που κανονικά ΕμΜπαπέ προφέρεται, αλλά ας είναι) μπορεί να είναι αμετακίνητος στην απόφασή του, αμετάπειστος, αδιάλλακτος ακόμα, αλλά όχι αμετάκλητος.

Αμετάκλητη μπορεί να είναι η απόφαση που έχει πάρει.

* Τίτλος είδησης:

Μοιραίο ερωτικό τρίγωνο: Αστυνομικός πυροβόλησε την πρώην ερωμένη της και σκότωσε τη νέα σύντροφό της

Τουλάχιστον υπάρχουν οι κτητικές αντωνυμίες και καταλαβαίνουμε ότι όλα τα πρόσωπα του τριγώνου ήταν γυναίκες, αλλά θα βοηθούσε το «αστυνομικίνα» εδώ.

Και καλά αυτό, πάει κι έρχεται. Δείτε όμως και μιαν άλλη είδηση όπου η αποφυγή του έμφυλου τύπου πραγματικά μπερδεύει:

Ύστερα από περίπλοκες διαπραγματεύσεις, η FIFA ανακοίνωσε ότι «απομακρύνθηκαν από το Αφγανιστάν, με την υποστήριξη του Κατάρ, σχεδόν 100 μέλη της ποδοσφαιρικής οικογένειας», συμπεριλαμβανομένων μερικών γυναικών ποδοσφαιριστών.

Γυναικών ποδοσφαιριστών; Κι έχει και μέλη οικογένειας πιο πάνω, οπότε εύκολα μπορεί να σκεφτούμε ότι πρόκειται για γυναίκες ποδοσφαιριστών. Φυσικά, πρόκειται για ποδοσφαιρίστριες.

Στα αγγλικά, βλέπετε, δεν υπάρχει τρόπος να δειχτεί το φύλο του football player, οπότε για να δείξουν ότι είναι γυναίκα βάζουν το female. Αλλά στα ελληνικά δεν υπάρχει λόγος να μιμηθούμε δουλικά το πρωτότυπο!

* Κι ενα ακόμα από μεταφραστήρι.

Δεν φαίνεται πολύ καθαρά, αλλά διαφημίζεται μια εφαρμογή για «IOS & Αρρενωπός».

Kαι ιός και αρρενωπός; Android βέβαια….!

* Η ομοσπονδία χάντμπολ ξεκίνησε εκστρατεία διάδοσης του αθλήματος σε μαθητές και μαθήτριες στην Κρήτη. Στη σχετική είδηση διαβάζουμε:

Παράλληλα με τον διεθνή αγώνα Ελλάδα- Ολλανδία για το EURO 2022 Γυναικών στα «Δύο Αοράκια», κλιμάκιο της Επιτροπής Ανάπτυξης αποτελούμενο από τον στρατηγικό σύμβουλο της ΟΧΕ, Γκι Πετιτζιράρ και τον τεχνικό σύμβουλο Γιώργο Κρανάκη, βρέθηκε στα σχολεία του Ηρακλείου προκειμένου να μυήσει το άθλημα στους μαθητές και τις μαθήτριες.

Δεν πάει έτσι. Δεν μπορεί η ομοσπονδία να μυήσει το άθλημα στους μαθητές. Μπορεί να μυήσει τους μαθητές στο άθλημα, όμως.

* Στη νεκρολογία ενός από τους επιζώντες του Ολοκαυτώματος, που όχι μόνο επέζησε αλλά έφτασε και στα 101 του χρόνια, διαβάζουμε ότι:

Γεννήθηκε με το όνομα Αβραάμ Γιακούμποβιτς στο Λάιπτσιχ της Γερμανίας το 1920 και ήταν ο μόνος Εβραίος μαθητής στη σχολείο του.

Το «στη σχολείο» είναι απλή αβλεψία -ίσως έγραψε πρώτα «στη σχολή», μετά το άλλαξε και ξέχασε την πρώτη λέξη.

Αλλά Λάιπτσιχ; Κανείς πια δεν θυμάται τη Λειψία; Λειψή η γνώση για τη Λειψία;

* Κι αλλο από μεταφραστήρι, από εκείνα τα πολύ εκνευριστικά τεστ για να αποδείξουμε ότι είμαστε άνθρωποι και όχι μηχανάκια («Αποδείξτε την ανθρωπότητα», που έλεγε κάποια τέτοια σελίδα!)

Λοιπόν, για να αποδείξει ο χρήστης ότι δεν είναι ελέφ… ρομπότ, πρέπει να κλικάρει σε όλες τις εικόνες που δείχνουν… ένα δίαυλο;

Δίαυλος; Από πού κι ως πού;

Να σας πω. Το ζητούμενο είναι οι εικόνες που δείχνουν λεωφορείο. Το λεωφορείο στ’ αγγλικά είναι bus.

Στην πληροφορική όμως, όπου επίσης έχουμε τον όρο bus, π.χ. στα usb (universal serial bus), αυτό το bus έχει αποδοθεί στα ελληνικά και «δίαυλος» (αλλά και «αρτηρία»).

Όπερ έδει δείξαι.

* Τίτλος είδησης: «Ο μετεωρισμός του Ερντογάν μεταξύ Ανατολής και Δύσης».

Φίλος το στέλνει υποψιαζόμενος μαργαριτάρι, διότι, λέει, μετεωρισμός είναι όταν έχουμε τυμπανισμό, όταν διογκωθεί η κοιλιά μας από τα πολλά αέρια.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, μετεωρισμός είναι και το αποτέλεσμα του «μετεωρίζομαι», οπότε νομίζω ότι στέκει ο τίτλος. Στα λεξικά θα βρείτε και τις δύο σημασίες.

* Μου γράφει φίλος: Ίσως να γίνομαι υπερβολικός με τους αγγλισμούς που κυκλοφορούν, αλλά αυτό με ενόχλησε:

Στα παπούτσια του Τζόνι Ντεπ θα επιχειρήσει να χωρέσει το νέο it boy της εταιρείας Warner, ο Τιμοτέ Σαλαμέ, που μετά το «Dune» αναλαμβάνει πρωταγωνιστικά καθήκοντα σε ακόμα μια υπερπαραγωγή της εταιρείας.

Εξαρτάται βέβαια τι νούμερο παπούτσι φοράει ο Τζόνι.

* Κι ένα πολύ αστείο λάθος, που γίνεται ακόμα πιο αστείο αν σκεφτούμε ότι έγινε σε ΦΕΚ, σε επίσημο κείμενο.

Στην πρακτική άσκηση, λοιπόν, των υποψηφίων χειριστών αρπακτικών πτηνών, θα πρέπει να γίνει, μεταξύ άλλων:

«Ανάπτυξη στους εκπαιδευομένους των εφαρμοζόμενων τεχνικών και πρακτικών προικοθηρίας, ανάλογα με το επίπεδο χειριστή για το οποίο αξιολογούνται και ενημέρωση αναφορικά με την υποχρέωση τήρησης των όρων ευζωίας των θηρευτικών πτηνών».

Καταλαβαίνετε τι έγινε. Ο κορέκτορας μετέτρεψε το άγνωστό του «ιερακοθηρία» στο γνωστότερο «προικοθηρία» -και βέβαια κανένα από τα γαλάζια βύσματα που έχουν εξ εφόδου κυριεύσει τα πόστα δεν το κοίταξε ώστε να εντοπίσει το λάθος.

Πολύ αστείο αλλά, θα ρωτήσετε, η ιερακοθηρία, το κυνήγι με γεράκια δηλαδή, είναι πολύ παλιά τέχνη, προς τι η αναβίωσή της;

Υποθέτω ότι έχει να κάνει με το κυνήγι των δρόνων. Τα γεράκια είναι πολύ αποτελεσματικά σε αυτό το καθήκον, ακούω.

* Επώνυμη γκάφα στο Βήμα, αφού το άρθρο γνώμης το υπογράφει ο Βασίλης Κανέλλης, διευθυντής σύνταξης του in.gr αν δεν κάνω λάθος.

Γράφει λοιπόν για τον τραγικό θάνατο του Πακιστανού ντελιβερά, θέλοντας να στηλιτεύσει την υποκρισία των σχολιαστών στα σόσιαλ, οι οποίοι έκαναν εκστρατεία εναντίον της e-food, αλλά (υποτίθεται ότι) έμειναν ασυγκίνητοι από τον θάνατο του 18χρονου Πακιστανού:

Ο 18χρονος δεν έγινε γνωστός παντού, η είδηση πέρασε στα ψιλά. Δεν έγινε χαμός, όπως με την e-food.

Μια παράπλευρη απώλεια ήταν, ένας ακόμη νεκρός μετανάστης που δεν αξίζει να τους δώσουμε σημασία, όλοι εμείς που βυσσοδομήσαμε (και δικαίως) για την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων των ντελιβεράδων.

Καταρχάς, στα σόσιαλ εγώ είδα πάμπολλες αναρτήσεις για τον θάνατο του ντελιβερά.

Κατά δεύτερο όμως λόγο, τι νομίζει ο κ. Κανέλλης ότι σημαίνει «βυσσοδομώ»; Κάτι καλό θα νομίζει ότι σημαίνει, αφού μας λέει ότι «δικαίως βυσσοδομήσαμε για την καταπάτηση των δικαιωμάτων των ντελιβεράδων».

Αλλά αν ανοίξουμε το αμείλικτο λεξικό, θα δούμε ότι «βυσσοδομώ» σημαίνει «σχεδιάζω κρυφά και ύπουλα κτ. κακό για κπ.· μηχανορραφώ».

Ολοφάνερα, ο κ. Κανέλλης ήθελε να γράψει κάτι σαν «ξιφουλκήσαμε» και τα μπέρδεψε ο καημένος με τις πολυσύλλαβες λέξεις.

Οπότε διαπιστώνουμε ότι στον Όμιλο Μαρινάκη μπορεί κανείς να αναρριχηθεί σε υψηλές θέσεις αγνοώντας βασικά πράγματα στη γλώσσα.

Το πιο παλαβό είναι ότι ο κ. Κανέλλης, εκτός από διευθυντικό στέλεχος (αν δεν κάνω λάθος) στον ΔΟΜαρινάκη είναι και… μετακλητός υπάλληλος στο ιδιαίτερο γραφείο της κ. Σοφίας Νικολάου.

Και γεννάται το εξής υποθετικό ερώτημα: Αν πάει ένας απλός δημοσιογράφος του in.gr στον προϊστάμενό του κ. Κανέλλη και του πει «Έχω βρει στοιχεία για σκανδαλώδεις απευθείας αναθέσεις της Σοφίας Νικολάου», τι θα κάνει ο κ. Κανέλλης; Θα δημοσιεύσει το ρεπορτάζ ή όχι;

Φυσικά το ερώτημα είναι καθαρά υποθετικό.

* Kαι κλείνω με έναν τίτλο που μου φάνηκε πολύ αστείος. Από άρθρο στο cnn.gr:

Κανιβαλισμός και ανθρωποφαγία: Είναι τελικά τόσο κακό να τρώμε ο ένας τον άλλον; Και αν ναι, γιατί;

Αυτό το «τελικά» μου φαίνεται αστείο στα συμφραζόμενα, θα το περίμενα σε μια φράση όπως «Είναι τελικά τόσο κακό να τρώμε πολύ το βράδυ;»

Επίσης ο τίτλος με παραξένεψε και στο ότι κανιβαλισμός και ανθρωποφαγία μπορεί να θεωρηθούν συνώνυμα, το ένα εγχώριο και το άλλο δάνειο, όπως εκεχειρία και μορατόριουμ. Αλλά το άρθρο κάνει διάκριση ανάμεσα στα δύο, αφού έχουμε την ανθρωποφαγία σε περιπτώσεις ναυαγών κτλ. που αναγκάστηκαν να φάνε πτώματα συντρόφων τους και τον κανιβαλισμό για τις καθαυτό περιπτώσεις. Βέβαια, ο κανίβαλος είναι ανθρωποφάγος.

Είναι όμως τελικά τόσο κακό;

220 Σχόλια προς “Μεζεδάκια που χορεύουν μπάλο”

  1. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα,

    Νίκο, θα βαρυστομαχιάσουμε… Να μου πεις με τέτοια γεγονότα την εβδομάδα που πέρασε…

  2. Κουνελόγατος said

    Καλημέρα στον τεράστιο υπουργό, που μας έσωσε από τη γραφειοκρατία…
    Προσπάθησα προχθές το πρωί να ενεργοποιήσω το Freedom Pass για τον γάτο μου (γεννηθείς το 2006, πλήρως εμβολιασμένος). Τότε έγινε πτώση τάσης και τα 50 GB μεταφέρθηκαν στον δικό μου αριθμό, αντί γι αυτόν που χρησιμοποιεί ο ίδιος. Η εταιρεία δε μπορεί να κάνει κάτι. Το υπουργείο μου απάντησε πως δεν αλλάζει. Το παιδί -το γατί έστω- τι φταίει;
    Ξέρω, λαϊκίζω…

  3. atheofobos said

    Δεν ξέρεις τα καβρουμαδάκια;

  4. Νέο Kid said

    Ιερακοθηρία εν Ελλάδι;;
    Τελικά Μάς έκαναν Αραπιά! (Χωρίς τα πετρέλαια και τα γκάζια ) Άντε και καμηλοδρομίες στην Πανεπιστημίου ! Ή έστω κυνήγι αγριόχηνας , βουλεβάλτου ένεκα…

  5. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρωτα σχολια!

    2 Εχω ακούσει διάφορα παράπονα για τη συγκεκριμένη προσφορά.

    3 Ε, δεν τα ήξερα, Καβουρμάς είναι κάτι κρεατικό, της βόρειας Ελλάδας 🙂

  6. antonislaw said

    Περί αειθαλών πλατάνων. Κι όμως στην Κρήτη υπάρχει ένα σπάνιο είδος αειθαλούς πλάτανου, που λένε ότι πάνω σε έναν τέτοιο φιλοξενήθηκε η ένωση του Δία με την Ευρώπη και επειδή τους έκρυψε από την Ήρα του δόθηκε εσαεί αυτό το προνόμιο. Platanus orientalis var. Cretica), με περίπου 50 δέντρα να έχουν αναφερθεί σε όλο το νησί. Εδώ στην παραπομπή ο αειθαλής πλάτανος στο Μοναστηράκι Αμαρίου Ρεθύμνου.

    https://www.google.com/amp/s/www.daynight.gr/kriti/rethymno/monastiraki-rethymnou-platanos-dias-ira/amp/

    Παραδοσιακοί καβρουμάδες είναι τα παξιμαδάκια του συντέκνου μας

  7. Spiridione said

    Δηλαδή θα πολεμάμε τα τούρκικα ντρόουν με γεράκια;
    Για τη ρύθμιση πληθυσμών ειδών πανίδας στο φυσικό και αστικό περιβάλλον λέει το ΦΕΚ.
    Το οποίο επίσης με μπέρδεψε στην αρχή γιατί γράφει ρύθμιση θεμάτων για τη χρησιμοποίηση θηρευτικών ιεράκων για τη Θήρα, και νόμιζα εννοεί τη Σαντορίνη.

    Click to access fek-ierakothiria.pdf

  8. atheofobos said

    Το Κανιβαλισμός και ανθρωποφαγία μου θύμισε το -απεβίωσεν ο νέος και απέθανεν η κόρη- του ΜΠΟΣΤ!

  9. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλημέρα.
    Θα μπορούσε οι συμφορές που ενσκήπτουν κατά ριπάς από τον μοιραίο Ιούλιο του 2019 και δώθε να ονομάζονται «Κούλης 1», «Κούλης 2″ κ.ο.κ., ώστε και ακριβολόγοι θα ήμαστε και θα διαπιστώναμε αν οι αριθμοί είναι όντως άπειροι. 😊
    «… δικαίως βυσσοδομήσαμε για την καταπάτηση των δικαιωμάτων των ντελιβεράδων». Αποκλείεται να εννοεί αυτό που λέει ο κύριος τάδε; Ας μην ξεχνάμε ότι εργάζεται στον Όμιλο Μαρινάκη και στην κυβέρνηση. Αλλά μόνο των ντελιβεράδων; Γιατί τόση μετριοφροσύνη;
    Και μια που έγινε λόγος για τους έμφυλους τύπους, άκουσα στο ρεπορτάζ της ΕΡΤ για την πολυκατοικία στο Χαλάνδρι τη ρεπόρτερ να επαναλαμβάνει δις «η πολιτική μηχανικός». Στέκει αυτό;

  10. Γιάννης Κουβάτσος said

    2:Ποιος σου είπε να μικροδείχνεις; 😊

  11. sarant said

    9 Το έχω ξανακούσει το «η πολιτική μηχανικός» αλλά είναι μειοψηφικό.

  12. Κουνελόγατος said

    10. Δεν ήσουνα στη Μεταξού για να ξέρεις…
    Ο τιτανοτεράστιος παγκαλοκαλύτερος υπουργός έβερ…

  13. Costas X said

    Καλημέρα !

    Απόσπασμα περί κανιβαλισμού, είχα γράψει τους ελληνικούς υπότιτλους:

  14. sarant said

    Θα λείψω για κάμποσες ώρες.

  15. Spiridione said

    Εδώ τα ονόματα των προσεχών καταιγίδων. Το Ballos έχω την εντύπωση το πρότειναν οι Ισραηλινοί.
    http://www.hnms.gr/emy/el/meteorology/meteorological_news?name=WeatherNam

  16. dryhammer said

    Οπότε για να είμαστε πιστοί στον αλφαβητισμό των καταιγίδων η επόμενη θα είναι Colosyrtos*

    *Κωλοσυρτός η δετός: Ιδιόμορφος χορός της Καλαμωτής Χίου. Ιδέ και https://www.kalamoti.net.gr/contents_gr.asp?id=16

  17. sarant said

    15 Μωρέ μπράβο! Περιμενοντας την Καρμελ λοιπόν.

  18. Μυλοπέτρος said

    Γιατί γελάτε όλοι εσείς οι ξερόλες με το πανίδα. Εδώ ο κύριος Μπακογιάννης, Μητσοτάκης μην το ξεχνάμε, είναι το ευγενέστερο είδος της ελληνικής χλωρίδας…

  19. dryhammer said

    16. Άργησα κάτι δλ να ανεβάσω και κάτι μήνες να προτείνω γμτ

  20. Γιάννης Ιατρού said

    …Υποθέτω ότι έχει να κάνει με το κυνήγι των δρόνων. Τα γεράκια είναι πολύ αποτελεσματικά σε αυτό το καθήκον, ακούω….

    Μπορεί, αλλά μόνο με τους μικρούς (σε μέγεθος κι εμβέλεια), αυτούς του εμπορίου για (ιδιωτικές) λήψεις κλπ. από ψηλά. Με τους άλλους που μας ενδιαφέρουν από πλευράς άμυνας, δεν είναι. Και για λόγους μεγέθους, αλλά κυρίως γιατί και να ΄χαμε στην κατάλληλη τοποθεσία και χρονική στιγμή γεράκια, και να τους διέκριναν, τι θα μπορούσαν να τους κάνουν;

    ΥΓ: τώρα που πήραν τον Χρυσοτέτοιον στο ΕΛΙΑΜΕΠ, τι ανάγκη έχουμε, άσε που τό ΄χουμε ερευνήσει σε βάθος το θέμα…

  21. Πάλι καλά που έγραψε Λάιπτσιχ και όχι Λέιπζιγκ, ξερωγώ.

  22. nikiplos said

    Δεν πιστεύω να βρούμε άλλο κείμενο, τουλάχιστον της πρόσφατης περιόδου όπου θα βρούμε τρεις τύπους του ενσκήπτω +1 στα σχόλια. 🙂
    Καλημέρα σε όλους…

  23. Παναγιώτης K. said

    Μπάλος, μπαλέτο, ballare… Για φαντάσου!

    «μέρος της αστική πανίδας»
    Στη… μάνα τους αν το έδειχναν θα το διόρθωνε. Διότι κατά κανόνα οι μανούλες εκτός όλων των άλλων που προσφέρουν στα παιδιά τους, έχουν σημαντική συμβολή και στη γλωσσική τους εκπαίδευση.

    «Αστυνομικός πυροβόλησε την πρώην ερωμένη της και σκότωσε τη νέα σύντροφό της».
    Το πρώτο «της» το εξέλαβα ως λάθος. Ούτε πήγε στο μυαλό μου η εκδοχή της ομόφυλης τριάδας!
    Τι να περιμένεις από μια…απερχόμενη γενιά… (για μένα μιλώ…) 🙂

    Βρίσκω σωστή την πρόταση «πάρτε έναν μεταφραστή». Όμως δεν θα τελεσφορήσει…
    Μήπως οι επιγραφοποιοί έχουν μάθει ανοίγουν λεξικό;

  24. Costas Papathanasiou said

    Καλημέρα!
    Δεδομένου ότι τα φυτά και τα ζώα συνυπάρχουν σε βιοκοινότητες, θα μπορούσαμε να αποδεχτούμε και την αναδιατύπωση “τα πλατάνια αποτελούν μέρος του ενδιαιτήματος της αστικής και μυθικής πανίδας της Αττικής”, λαμβανομένου υπόψη ότι ένας πλάτανος φιλοξενεί κατά κόρον πολλούς εκπροσώπους της ορνιθοπανίδας, αλλά και δεντροπόντικες ή ποντικοσκίουρους (μπλούχια, παρ’ ημίν) και αγριόγατες (στο βαθμό που θηρεύουν τα προαναφερθέντα), αν μάλιστα είναι υπεραιωνόβιος (χιλιόχρονος) θα συνδέεται με πλείστους όσους θρύλους και παραδόσεις και οπωσδήποτε θά’ ναι και στοιχειωμένος και μόνιμη πρώτη κατοικία για νεράιδες, ξωτικά, καρκαντζέλια και λοιπά ωραία δαιμόνια.

  25. Παναγιώτης Κ. said

    «Και γεννάται το εξής υποθετικό ερώτημα: Αν πάει ένας απλός δημοσιογράφος του in.gr στον προϊστάμενό του κ. Κανέλλη και του πει «Έχω βρει στοιχεία για σκανδαλώδεις απευθείας αναθέσεις της Σοφίας Νικολάου», τι θα κάνει ο κ. Κανέλλης; Θα δημοσιεύσει το ρεπορτάζ ή όχι;»
    Κτγμ είναι εύστοχο παράδειγμα για το τι σημαίνει έλεγχος της εξουσίας. Πολιτικής και δημοσιογραφικής.

  26. papatha111 said

    Καλημέρα σε όλους.
    Να προσθέσω άλλο ένα μεζεδάκι από το «απίστευτο» σενάριο της σειράς «Τα καλύτερά μας χρόνια» που προβάλλεται στην ΕΡΤ1:
    Οι πρωταγωνιστές πρόκειται να ρίξουν το θεμέλιο λίθο για την ανέγερση μιας οικοδομής και φώναξαν τον παπά για το «τρισάγιο». Η φράση ειπώθηκε αρκετές φορές.
    Τρισάγιο στα θεμέλια, λοιπόν, κι όποιος κατοικήσει στην οικοδομή, βοήθειά του!

    Γιάννης Π.

  27. Όπως σου απάντησαν και στο σχετικό τουί σου, γίναμε IATA… Υπάρχει επίσημη ανακοίνωση της ΕΜΥ από τις 30/9, χωρίς καμία αναφορά σε μυθολογία σε αυτήν.
    Athina, Ballos, Carmel, Diomedes, Elpis, Filippos, Genesis, Helios, Irit, Kalypso, Lavi, Meliti, Nikias, Ora, Paris, Raphael, Semeli, Thomas, Uranis, Vion, Xenios, Yasmin, Zefyros.

  28. ΣΠ said

    Μοιραίο ερωτικό τρίγωνο: Αστυνομικός πυροβόλησε την πρώην ερωμένη της και σκότωσε τη νέα σύντροφό της

    Η αμφισημία δεν είναι στο φύλο της αστυνομικού αλλά στο «νέα σύντροφό της». Νέα σύντροφος ποιας; Της αστυνομικού ή της πρώην ερωμένης της;

  29. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Κτγμ είναι εύστοχο παράδειγμα για το τι σημαίνει έλεγχος της εξουσίας. Πολιτικής και δημοσιογραφικής»
    Πράγματι, σ’ αυτόν τον τομέα, τον μόνο, η κυβέρνηση αποδεικνύεται εξαιρετικά αποτελεσματική. Αν ήταν τόσο αποτελεσματική και στους άλλους τομείς ευθύνης της, ήδη η Δανία θα φιλοδοξούσε να γίνει» Ελλάδα του βορρά «.

  30. ΣΠ said

    15, 27
    Βλέπω ότι αγνόησαν το Q. Ε, πού να βρεις όνομα να αρχίζει από Q;

  31. 30
    Q
    https://images.app.goo.gl/SKgSc3kp6A3h1tAeA

  32. > Δεν πάει έτσι. Δεν μπορεί η ομοσπονδία να μυήσει το άθλημα στους μαθητές. Μπορεί να μυήσει τους μαθητές στο άθλημα, όμως

    Γιατί; «Χειροσφαίριση, από δω ο Μανούσος, το Λενιό, ο Βαρδής. Ο Μανούσος είναι καλός στην αριθμητική,…»
    Περίμενες κάτι καλύτερο από κανέναν μετακλητό του Αυγενάκη; Φυσικά ούτε Αλικαρνασσός υπάρχει., μόνο Νέα.

  33. Χαρούλα said

    Καλημέρα μουλιασμένη!
    Το βυσσοδομώ επειδή το ακούει για τον αέρα, μάλλον το ταίριαξε αρμονικά και εδω.
    Αυτό με τα γεράκια, το πρωτοάκουσα για την Γιάννα. Σε αυλίσιο πάρτυ, εριχναν τα ντρόουνς των παπαράτσι. Τώρα υπάρχει πια νομοθεσία για όλους τους γκλαμουρόζους.
    Το κρητικό κα-βρ-ουμάδάκι, το Εβρίτικο κα-β-ου-ρ-μάς.

  34. Χαρούλα said

    Και ένα μεζεδάκι κυριολεξίας
    O καβουρμάς μοιάζει λίγο με πηχτή, αλλά η υφή του είναι σαφώς πιο συμπαγής και ο συνδετικός ζελές ελάχιστος. Πολιτογραφείται στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης ως παραδοσιακό κρεατοσκεύασμα. Καλό μεσημέρι!

  35. venios said

    30 Quasimodo

  36. ΓΤ said

    15@

    Όταν έρθει η ώρα και ενσκήψει η Ora, θέλω μαζί και Ρίτα Όρα.

  37. Νέο Kid said

    Κβάζαρ , αλλά και Κβό βάντις !

  38. Ή να βγάλει η Νικολούλη στο Φως στο Τούνελ ρεπορτάζ για το Νουρ Ουάν…

  39. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    Η ταβέρνα «ο Πλάτανος» του Τάκη Καρυανού βρίσκεται στην ομώνυμη μικρή πλατεία στην Πλάκα με το μεγάλο πλάτανο, παραδίπλα από τους Αέρηδες.

    Θαμωνες : εναλλακτικοι μεσης ηλικιας απο τα προαστια, τουριστες και υπαλληλοι του ΥΠΠΟ απο τις διαφορες διευθυνσεις που στεγαζονται στην περιοχη.

  40. ΚΩΣΤΑΣ said

    Από Θεσσαλονίκη δεν υπάρχουν μεζεδάκια σήμερα, ε;

    Αναμενόμενο. Έριξεν πολλάς βροχάς και είχαμε μόνο εις τας ρύμας και τας αγυιάς πολλάς λασπάς και μερικάς οπάς.

    Δεν πειράζει, οι δικές μας πατισερί είναι καλά προφυλαγμένες!

  41. ΓΤ said

    39@
    «[…] και υπαλληλοι του ΥΠΠΟ απο τις διαφορες διευθυνσεις […]»

    Eν ώρα εργασίας να υποθέσω, ακριβώς όπως είναι γεμάτο το ουζερί «Η Κρήτη», στη στοά της πλατείας Κάνιγγος, από υπαλλήλους του παρακείμενου Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης. Εάν θέλετε κάποιον (αν)αρμόδιο, παρακαλώ τηλεφωνήστε στο ουζερί.

  42. Αιμ said

    Πατισερί δεν είναι αυτό που βάζουμε κάτω για να πατάμε ; :-;

  43. Αιμ said

    Τα γεράκια γλάρους και άλλα πουλιά από τα αεροδρόμια καθώς και περιστέρια από τα αστικά μνημεία ξέρω ότι διώχνουν κυρίως παρά δρόνους

  44. freierdenker said

    Ένα που πρόσεξα με την κάλυψη της κακοκαιρίας από τα ΜΜΕ είναι για τις ανάγκες του εντυπωσιασμού, οτι οι τηλε-ειδικοί αντί για το παραδοσιακό μέτρο του ύψους της βροχής αναφέρουν το συνολικό βάρος του νερού που έπεσε σε μια περιοχή, που είναι πολύ πιο εφετζίδικο.

    «Εκτίμηση σοκ από Λέκκα: Έπεσαν 30 εκατομμύρια τόνοι νερό στην Αττική, μέσα σε λίγες ώρες»

    Ανεξάρτητα από το τι ακριβώς εννοούσε ο Λέκκας στον ΣΚΑΙ (Αττική ή λεκανοπέδιο Κηφισού), προφανώς μίλησε για εκατομμύρια τόνους νερού για εφέ. Διότι 30 εκ. τόνοι νερού στην Αττική είναι λιγότερο από ένα εκατοστό ύψος βροχής. Έκτός κι αν μου ξέφυγε κάτι στους παρακάτω υπολογισμούς.

    30 εκατομμύρια τόνοι νερό είναι 30 εκατομμύρια κυβικά μέτρα (ειδικό βάρος νερού 1). Η Αττική είναι 3,8 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα (wikipedia), δηλαδή 3,8 δις τετραγωνικά μέτρα (1000×1000 = ένα εκατομμύριο τετραγωνικά μέτρα στο τετραγωνικό χιλιόμετρο). Μοιράστε 30 εκατομμύρια κυβικά μέτρα σε 3,8 δις τετραγωνικά μέτρα έκταση, αντιστοιχεί λιγότερο από 0,01 στο τετραγωνικό μέτρο. Δηλαδή κάτω από ένα εκατοστό.

    https://www.thetoc.gr/koinwnia/best-of-internet/ektimisi-sok-apo-lekka-epesan-30-ekatommuria-tonoi-nero-stin-attiki-mesa-se-liges-ores/

  45. Pedis said

    Ρε τον Κανέλλη τι πουστιά πήγε να γράψει και τά κανε σκατά … ο βιβλιο-σινε-κριτικός!

  46. Αλέκος81 said

    Κάτι σαν ball πρέπει να έλεγε η Ελισάβετ (Κέιτ Μπλανσετ) στην ομώνυμη ταινία για ένα επίσημο χορό στην Αυλή της. Η μετάφραση στον υπότιτλο της (παράνομα κατεβασμένης ταινιας, αν δεν με απατά η μνήμη μου);
    » Ας χορέψουμε έναν αναγεννησιακο χορό!», με μεταχρονολογημενη γνώση της εποχης που ζουσε.
    Σαν να λέμε σημερα, «Ας ακούσουμε μια επιτυχία των αρχών της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιωνα!»

  47. dryhammer said

    28. Μήπως, λέω μήπως, πυροβόλησε την μια (την πρώην ερωμένη), αλλά σκότωσε την άλλη (τη νέα σύντροφο);
    [Τί σκατά σκοποβολή τους μαθαίνουν;]

    Οι εργολάβοι στα βορεινά του Ν. Έβρου
    (https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%AE%CE%BC%CE%BF%CF%82_%CE%92%CF%8D%CF%83%CF%83%CE%B1%CF%82) δεν είναι αυτοί που Βυσσοδομούν;

  48. rogerios said

    Περιμένοντας την Κάρμελ; Μήπως πρόκειται για το βουνό κοντά στη Χάιφα (ο Κάρμηλος/ το Καρμήλιον όρος) ή για τη βιβλική πολίχνη Κάρμηλο της Ιουδαίας (υπάρχει και σύγχρονος οικισμός) στη Δυτική Όχθη του Ιορδάνη; Μήπως για το ουσιαστικό της εβραϊκής που σημαίνει περίπου «εύφορη γη» (και σχετίζεται ετυμολογικά με τη λέξη κερέμ = αμπελώνας); Εκτός κι αν το όνομα παραπέμπει στο συμπαθέστατο τζαζ σόουλ συγκρότημα της δεκαετίας του 1980 με τραγουδίστρια την Carmel Mc Court.

  49. Μαρία said

    45
    Τον μπέρδεψες με τον Ηλία.

  50. Νέο Kid said

    44. Γελοιότητες «επιστημόνων»… Άκου 30 εκατομμύρια τόνοι στην Αττική. Φοβερή ποσότης!
    Ακόμα και σε 1 δευτερόλεπτο να πέφτε αυτό το νερό … αν φτύσουν όλοι μαζί οι Αττικείς πιο πολύ θα βραχούν!

  51. Pedis said

    # 49 – Α, σόρρυ.

  52. ΓΤ said

    Τον ενοχλούσε το ρετιρέ της απέναντι πολυκατοικίας. Του έκοβε τη θέα προς την Ακρόπολη. Το αγόρασε. Το γκρέμισε. Απλά πράγματα.
    Στο σφυρί, μετά τον θάνατό του, δύο σκάφη του.

    Πάμε, τα χτυπάμε, και απολαμβάνουμε στο κατάστρωμα τον Σελίν.
    https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oikonomias/business-stories/ntoris-margellos-sto-sfiri-ta-dio-skafi-enos-bon-viveur-pics/

  53. spyridos said

    39
    Εχω να προχωρήσω στην Αθήνα πάνω από δεκαετία.
    Πριν πολλά χρόνια «όργωνα» τις γειτονιές με τα πόδια και με μηχανή.
    Είμαι σίγουρος ότι αν πήγαινα τώρα, μέσα σε ένα 24ωρο θα φωτογράφιζα τουλάχιστον 50 πλατάνια μέσα στα όρια του δήμου.

  54. Christos said

    30 Quetzalcoatl. Και μην ακούσω ότι πέφτει μακριά. Όλα από εμάς τα πήρανε.

  55. Περαστικός said

    24 Γνωρίζετε από πού ετυμολογείται η λέξη «μπλούχια»;

  56. Μαρία said

    52
    Ρε τι μαθαίνουμε! Σύζυγος της Σεσίλ Ιγγλέση.
    Ο συμφυρμός του bon vivant με τον σκέτο viveur είναι καθαρά ελληνικός.

  57. Μαρία said

    https://parallaximag.gr/life/sokaristikes-istories-apo-tin-efimeria-tou-ippokrateiou
    Ο κύριος Α. 89 ετών πολυαγγειακός άρρωστος δυσπνοεί με 30lt οξυγόνου. “Εσείς γιατί δεν εμβολιαστήκατε;”, “άσε γιατρέ, έμπλεξα! έλεγα στα παιδιά μου να με πάνε να εμβολιαστώ κι αυτά μου λέγανε, άσε είναι επικίνδυνο”.

  58. Παναγιώτης K. said

    140 mm βροχής έπεσαν τις δύο μέρες.΄
    3.800 τετρ.χλμ
    1mm βροχής σε ένα τετραγωνικό χιλιόμετρο είναι 1000 tn
    3.800X140X1000=532.10^5=53,2Χ10^6 κυβικά μέτρα νερού ή 53,2 εκατομμύρια tn νερού.

    Διορθώσεις δεκτές… 🙂

  59. Γιάννης Κουβάτσος said

    Όταν μιλάμε για υποδειγματική μετάφραση, μιλάμε για τη μετάφραση του «Ταξιδιού» από τη Σεσίλ Ιγγλέση-Μαργέλου.

  60. # 33, 34

    Απ ‘ ό,τι θυμάμαι πριν 40 χρόνια στο Ρέθυμνο καβουρμά λέγανε κάτι σαν κουλούρι ή παξιμάδι, όχι ;

  61. Παναγιώτης Κ. said

    @56. Γιατί δεν λες πόσα πλατάνια έχει η Νικολαΐδη; :)(Βαφοπούλειο…Ανθέων…)
    Κάποτε τα είχα μετρήσει στο περίπου και αν θυμάμαι καλά ήταν πάνω από 20. Μήκος δρόμου: 250 μέτρα περίπου.

  62. Γιάννης Ιατρού said

    58: 30 τόνοι έπεσαν, σιγά μην ξέρετε εσείς. 250 mm, το είπε ο Λέκκας στην συνέντευξη/συνομιλία με τον Χαζτητέτοιο, και το χαρακτήρισε μεγάλη μεν ποσότητα, αλλά όχι και καταστροφή, όταν το συνέκρινε με την ποσότητα που είχε πέσει στη Μάνδρα (340mm), η οποία ήταν καταστροφή
    .
    Δεν έριξε και σε όοολη την Αττική το ίδιο.

  63. Αιμ said

    44, 50 κ.ά. Στην πορεία διευκρινίσανε πως αναφέρονται στην λεκάνη απορροής του Κηφισού και το σώσανε κάπως

  64. Γιάννης Ιατρού said

    62: 30 εκ. τόνοι

  65. Γιάννης Ιατρού said

    62: έχει κι άλλα λάθη, 150mm, 300mm κλπ. Sorry, διορθώστε ανάλογα, με το κινητό έχω δυσκολίες με τα γράμματα ψείρες..

  66. freierdenker said

    58,

    Ναι, 53 εκατομμύρια τόνοι νερού είναι περίπου 14 χιλιοστά, δηλαδή κάτι λιγότερο από 1,5 εκατοστό ύψος βροχής.

    Ή λίγο παραπάνω αν βγάλεις από τα 3800 τετραγωνικά χιλιόμετρα την έκταση των νησιών του νομού Αττικής.

  67. Γιάννης Ιατρού said

    Απευθείας ανάθεση πρόκειται να δώσουν, έτσι ακούγεται 🙂 🙂

  68. freierdenker said

    58,

    Τώρα είδα οτι γράφεις 140mm αντί για 14mm.

    Αλλά νομίζω οτι σου ξέφυγε ένα μηδενικό και κανονικά τα 140mm αντιστοιχούν σε 532 εκ. τόνους, πολύ μακριά από τα 30 εκ. που έγραψαν.

  69. ΣΠ said

    60
    Αυτό είναι καβρουμάς (κουλούρι με γραβιέρα από την Κρήτη)

    και αυτό είναι καβουρμάς (κρεατικό από την Β. Ελλάδα)

  70. Παναγιώτης K. said

    @68. Έγραψα 532Χ10^5 κυβικά μέτρα δηλαδή 53,2Χ10^6 tn…

  71. Γιάννης Ιατρού said

    58, 66: Παιδιά άλλο πράμα τα 1000 τετραγωνικά μέτρα (10^3 τ.μ., το στρέμμα που λέμε) κι άλλο το τετραγωνικό χιλιόμετρο (1km X 1km = 10^6 τ.μ.).
    Ένα χιλιοστό (1 mm) βροχής μπορούμε να πούμε ότι αν σε μια επιφάνεια ενός τετραγωνικού μέτρου πέσει βροχή ενός (1) χιλιοστού τότε θα μαζευτεί νερό ίσο με ένα (1) λίτρο. Αν δε η επιφάνεια είναι 1000 τετραγωνικά μέτρα (ένα στρέμμα 🙂 ), τότε θα μαζευτεί νερό ίσο με 1000 λίτρα (βάρος δηλαδή ενός τόνου!!).

  72. Πουλ-πουλ said

    44. Freidenker
    Αυτά είναι φτηνά κόλπα για να εντυπωσιάζεται το πόπολο.
    Τι περιμένεις από γεωλόγο, που εξελίχτηκε σε σεισμολόγο, πολιτικό, ου μην αλλά, και υδραυλικό μηχανικό, ειδικό της πυρόσβεσης και δεν ξέρω εγώ τι άλλο. Άτιμο to γυαλί, εκμαυλίζει και τα καλύτερα παιδιά.

  73. Πέπε said

    Καλησπέρα.

    > η FIFA ανακοίνωσε ότι «απομακρύνθηκαν από το Αφγανιστάν, με την υποστήριξη του Κατάρ, σχεδόν 100 μέλη της ποδοσφαιρικής οικογένειας», συμπεριλαμβανομένων μερικών γυναικών ποδοσφαιριστών.

    Ειδικά εδώ δε συμφωνώ με τον σχολιασμό. Αν υποθέσουμε ότι δεν επρόκειτο για ποδοσφαιριστές αλλά για κάτι όπου η έμφυλη διάκριση δηλώνεται πάντα και χωρίς να παραξενεύει κανέναν, π.χ. μαθητές, δε θα λέγαμε «συμπεριλαμβανομένων μερικών μαθητριών». Η λέξη μαθήτρια εμφαίνει μεν το γένος, το φύλο, όμως η κεντρική της σημασία είναι ότι πρόκειται για …άτομο που μαθητεύει. (Τι άτομο; Θηλυκό.) Το αντίθετο της μαθήτριας είναι εκείνη που δεν είναι μαθήτρια, όχι εκείνο το μαθητιών άτομο που δεν είναι θήλυ.

    Εδώ θέλουμε να υπογραμμίσουμε ακριβώς το φύλο. Όχι απλώς να το αναφέρουμε. Θα λέγαμε λοιπόν «συμπεριλαμβανομένων μερικών κοριτσιών» ή κάτι παρόμοιο. Ή θα λέγαμε εξ αρχής «απομακρύνθηκαν οι μαθητές και οι μαθήτριες» – αν και μέσα στην «ποδοσφαιρική οικογένεια» φαντάζομαι ότι είναι και άλλοι που δεν παίζουν μπάλα, ξερωγώ προπονητές, κάποιο προσωπικό τέλος πα΄ντων, οπότε αντίστοιχα θα ισχύουν και για μια σχολική οικογένεια.

    Σε προφορικό λόγο, προκειμένου να υπογραμμίσω ακριβώς το φύλο, δε θα δίσταζα να πω ακόμα και: «και κάποιες μαθήτριες που είναι κορίτσια», κι ας είναι τυπικά πλεονασμός. Ναι μεν καμία μαθήτρια δεν είναι αγόρι, όμως εδώ μ’ ενδιαφέρει να αποτυπώσει οπωσδήποτε ο άλλος ότι αυτές οι μερικές είναι κορίτσια.

  74. Νέο Kid said

    71. Ε, δε λένε κάτι διαφορετικό (πάνω-κάτω) κι αυτοί! Γι αυτό η ποσότητα «30 εκατομμύρια τόνοι» είναι γελοία (πολύ μικρή δηλαδή)για 24ωρο storm event. Μια καταιγίδα που στοιχειωδώς σέβεται τον εαυτό της ρίχνει ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ τόνους νερού σε μια έκταση σαν της Αττικής . Και φυσικά, αναφορά σε ποσότητα νέτου χωρίς αναφορά στη μονάδα του χρόνου είναι καταγκιοζιλίκι.
    Αλλά πώς θα εντυπωσιάσουνε το αδαές πόπολο στο Κουλιστάν! Μη πούμε μόνο κάτι για τις γενετήσιες ορμές …

  75. Νέο Kid said

    74. «ποσότητα νερού» , όχι νέτου…

  76. Θρασύμαχος said

    «Έφηβος με ψεύτικο όπλο lego ακινητοποίησε τις αστυνομικές αρχές» https://www.iefimerida.gr/kosmos/germania-efibos-me-oplo-lego-astynomia – όμως τις ακινητοποίησε ή τις κινητοποίησε;

  77. Γιάννης Κουβάτσος said

    74:Του Ευαγγελάτου του φάνηκε απίστευτη η ποσότητα, αδυνατούσε να συλλάβει το νούμερο, το έλεγε και το ξανάλεγε μπας και το χωνέψει. Βέβαια, αν είχαμε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, μάλλον θα έλεγε ότι με την πρώτη σταγόνα της βροχής πνιγήκαμε, παντελώς ανέτοιμος ο κρατικός μηχανισμός, ας παραιτηθούν επιτέλους οι ανίκανοι, για να επανέλθει η κανονικότητα στη χώρα. 😊

  78. ΣΠ said

    73
    Όμως,»γυναικών ποδοσφαιριστών» μπορεί να σημαίνει και «συζύγων ποδοσφαιριστών». Με το «ποδοσφαιριστριών» χρησιμοποιούμε μία λέξη αντί για δύο και δεν υπάρχει αμφιβολία τι εννοούμε.

  79. Γιάννης Ιατρού said

    74: Ναι ρε Κίντο, γι αυτό λέω (#62) « σιγά μην ξέρετε εσείς».
    Μιά πρόχειρη χοντρική εκτίμηση (στη βάση ποσοτήτων σε κάποιες τοποθεσίες που έδωσαν) στη λεκάνη απορροής Κηφισού/Ιλισσού/Ρέματος Ν. Ιωνίας (οι ίδιοι ανέφεραν την λεκάνη απορροής, γιαυτό) εδώ:

  80. π2 said

    Ο καλός καβουρμάς, ελάχιστα ψημένος ή στο τηγάνι με καυτερή πιπεριά, είναι εξαιρετικός μεζές για αλκοόλ. Ο κακός καβουρμάς είναι ένα βαρύ, λιπαρό πράγμα που πέφτει σαν τούβλο στο στομάχι.

  81. venios said

    La Palisse ή Βασίλειος-Φοίβος Αξιώτης:
    https://gm1.ggpht.com/avuF7bu4dd3u-TDyA7a0mDgM_uK2aW98MvZyWTar0qI-gKGSi53FGyEBFwHm9fQA7w68fU5ZGKhzYxMtAAAj4MyDXjx5tPnhUJFRwlIZuPCCzD37XXUAnK-OFNuq7ByJ-6mD6o5hsoJhdrPTCnc5tAE17NVfBTDYD7LRqRdDZg5EDbpyIUo0jSY0IZP9AYKvtY29fIgs4fv5kaY2A4cDh1EeeJ6Pz8SCViMsvROENKJ-ed49qOjC21oNciipBPvVFUoKcid4MBYMby84B7kCJyyW4tqLBgtOZiEaafgjh-x2B6PCdKMVnA8-wy5uhQytr0Xp0LoJFRYNJ2_L9H_FL18ZrD3XSo6lT3nrsl4YtPNLgSl2rCOSDWs3P5E21DyidJNfN29ZV5j9D9CIMpQGIOx2OHhkd_jGWJTLl4RyRWZKJAQ3gT8sJljtrKfuQp0bM547AW3NsdWwZg7BDUJo4gi8Q3w7IfgoBIxrKAUxiUr0Bp1_TO6fUEvqcelLi65bLU_ERG7JdCnw9E1ojBeumgYsQETz30NY1E_IofUdl1De5JGD2Co6vhV9Vi-TqZhz8mgMX47CGpZdksrt4CdQGV5Vr-2q2ZTkuD1hg8UXGS6jNWwpiPpcVNKsHoPN-FE77-amMgH_ZMyrynr0yIAOPcEd7XRR9xrJMN9WHjfVQq8WoASelyKMQr6AJPHyhuJ10TNh7HAjPGou5Wj0GqKYiLzCvVUOy4VOo-utnH1UJw=s0-l75-ft-l75-ft

  82. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα! Να με συμπαθάτε για την πολύωρη απουσία, είχα πάει στο μέρος όπου ένας εκλεκτός σχολιαστής του ιστολογίου κατέρριψε ένα παγκόσμιο ρεκόρ.

    22 Ήταν και ελαφρώς εσκεμμένο

    27-30 Πράγματι, αν και υπάρχει Quentin, Στο 27 ξεχάστηκε ο Joel.

    35 Kαι αυτό!

    42 🙂

    52 Δεν ήξερα ότι πέθανε.

    81 Βένιο, κάτι δεν πήγε καλά, ίσως ήθελες να ανεβάσεις εικόνα.

  83. π2 said

    Αυτόν τον Αξιώτη τον έμαθα τώρα, με τις πλημμύρες και τις πλημμυρισμένες δηλώσεις του γι’ αυτές. Ίσως αξίζει μια έρευνα το εντυπωσιακά πλουμιστό βιογραφικό του.

  84. Φίλοι Αιγυπτιώτες, πριν χρόνια, έλεγαν «την κάναμε πατισερί» αποδίδοντας το δικό μας (ελλαδικό) «την πατήσαμε».

  85. Νέο Kid said

    “ είχα πάει στο μέρος όπου ένας εκλεκτός σχολιαστής του ιστολογίου κατέρριψε ένα παγκόσμιο ρεκόρ.”
    Μυστικό είναι;

  86. Γιάννης Ιατρού said

    82a, 85: Μάλιστα, μάλλον καταλάβαμε… https://sarantakos.wordpress.com/2021/04/01/april-9/#comment-728788

  87. sarant said

    86 Σωστά καταλάβατε 🙂

  88. ΣΠ said

    87
    Εκεί τράβηξες την φωτογραφία;

  89. Μαρία said

    81, 83
    Αυτόν το φλούφλη λέτε.
    Είχα δει τη ρήση αλλά δεν τον άκουσα να το λέει, για να επαληθεύσω.

  90. freierdenker said

    70,

    ναι, αλλά 3800x140x1000 είναι 532×10^6, όχι 532×10^5

    72,

    για τις ανάγκες του σόου πάντα θα βρίσκονται κάποιοι που θα τα δίνουν όλα. Οπότε φαντάσου αύριο να υπάρχει πρόβλεψη για βροχή στην Αττική, μόλις ένα εκατοστό μέσο όρο, βγαίνει ο τηλε-ειδικός και λέει 38 εκατμμύρια τόνοι νερού θα πέσουν πάνω στο κεφάλι μας μέσα σε μια μέρα, η κυβέρνηση καταβάζει τον στρατό για να επιβάλλει απογόρευση κυκλοφορίας, και τα υπόλοιπα θα είναι ιστορία.

  91. Μαρία said

    89
    Νομίζω οτι θα του πήγαινε.

  92. … Το ζητούμενο είναι οι εικόνες που δείχνουν…
    bus. …

    Αν δείχνουν
    Airbus
    πιάνεται;

  93. Costas Papathanasiou said

    55.
    Δύσκολη η ετυμολόγηση της λέξης “μπλούχι” που λέγεται και μπλούκος ή μπλούχος (=αρουραίος, ποντικός, στα Βολιώτικα). Ιδίως διότι με το όνομα “μπλούχους και “μπλούχ(ι)” καταγράφεται και ένα είδος ζουζουνιού αλλά και κάποιου πουλιού.
    Ασφαλέστερη φαίνεται η ετυμολόγηση της λέξης “μπλούχο(υ)ς”=σιδεράλετρο (από το σερβικό плуг=αλέτρι, που ανάγεται σε γερμανική ρίζα και κατά κάποιους συγγενεύει και με τα ελληνικά “πλοίο” και “πλώρη”, βλ.https://en.wiktionary.org/wiki/Reconstruction:Proto-Slavic/plug%D1%8A, https://en.wiktionary.org/wiki/Reconstruction:Proto-Germanic/pl%C5%8Dgaz).
    Από εκεί και πέρα όμως, η μεταπήδηση από την έννοια “αλέτρι” στην έννοια “ποντικός κλπ” είναι προφανώς αμφισβητήσιμη (:ζώο που σκάβει και χώνεται στη γη, σε ρίζες ή κουφάλες δέντρων, που κατοικεί σε τρύπες; ) παρότι όχι παντελώς απορριπτέα (πρβλ. άροτρο, αρουραίος)
    Οπότε, δεδομένου ότι υπάρχει και το ρήμα μπλουχιάζω (=μουχλιάζω, βλ.https://www.lithoksou.net/2020/11/lexeis-pou-arhizoun-apo-mp.html ) θα μπορούσε να εξεταστεί εναλλακτικά και η συσχέτιση με τα “μπουχός” [<τουρκ. bugu ή < σλαβ. puh] και “μπίχλα”, “μούχλα” ή κάποια άλλη παρόμοια λέξη που έχει την έννοια του “σκοτεινόχρωμος”

  94. Μαρία said

  95. Γιάννης Ιατρού said

    90: Ό,τι έπεσε εδώ, έπεσε σε 7 ώρες περίπου. Εκείνο στη Μάνδρα σε 3, άντε 3,5 ώρες… Οπότε και η διάρκεια του φαινομένου παίζει ρόλο. Πάντως συνοπτικά, τα τωρινά ήταν το 1/4, άντε το 1/3 του τότε.

    Και τα χάλια Δήμων και Περιφέρειας τα είδαμε. Με εξαίρεση τον Δήμο Χαλανδρίου, εκεί που έγιναν τα τελευταία χρόνια αντιπλημμυρικά έργα με πρωτοβουλία του (αριστερού) δημάρχου, και προφανώς λειτούργησαν. Ο δρόμος που υποχώρησε το οδόστρωμα, στην Παπανικολή, αυτός είναι ευθύνη της περιφέρειας (what else…)

  96. sarant said

    93 Στη Μάνη λέγανε μπλουχίζω = ευνουχίζω.

  97. Πέπε said

    @ΣΠ, 78:

    > Όμως,»γυναικών ποδοσφαιριστών» μπορεί να σημαίνει και «συζύγων ποδοσφαιριστών».

    Αυτό είναι δυστυχώς αλήθεια… 😉

    > Με το «ποδοσφαιριστριών» χρησιμοποιούμε μία λέξη αντί για δύο και δεν υπάρχει αμφιβολία τι εννοούμε.

    Διαφωνώ.

    Κατ΄αρχήν αυτή δεν είναι κανούργια σκέψη που να συμπληρώνει ό,τι έλειπε για να διευθετήσουμε το ζήτημα, είναι η αρχική σκέψη προς την οποία εξέφρασα τις επιφυλάξεις μου:

    Όχι απλώς υπάρχει αμφιβολία, χάνεται εντελώς αυτό που θέλαμε να πούμε: Διότι δε θέλαμε να πούμε απλώς ότι μερικές ποδοσφαιρίστριες, ανάμεσα σε άλλους, απομακρύνθηκαν από το Αφγανιστάν. Για κάποιο λόγο που δεν είναι πολύ σαφής, ο συντάκτης θέλει να μας τραβήξει την προσοχή στο γεγονός ότι στο σύνολο των περίπου 100 ατόμων, που ήτανκυρίως ή και αποκλειστικά ποδοσφαιριστ@ς, περιλαμβάνονταν *ακόμα και* κάποιες γυναίκες.

    Από την παράδοση της χρήσης έχει καθιερωθεί να βάζουμε το «συμπεριλαμβανομένου / -ων» κλπ. για εκείνους που δε θα ήταν προφανές και αναμενόμενο ότι συμπεριλαμβάνονται. Είνα μια πληροφορία που προσδοκά να προξενήσει κάποια κατάπληξη: ακόμα κι αυτός συμπεριλαμβάνεται; Θα πούμε π.χ. «πολεμήθηκε από εχθρούς και φίλους, συμπεριλαμβανομένων και μελών της οικογένειάς του», όχι όμως «αγαπήθηκε και υποστηρίχτηκε από όλους, συμπεριλαμβανομένων και μελών της οικογένειάς του». Στην πρώτη περίπτωση τα μέλη της οικογένειάς του είναι οι τελευταίοι που θα περίμενες να συμπεριλαμβάνονται, στη δεύτρη το αντίθετο.

  98. 7, … Δηλαδή θα πολεμάμε τα τούρκικα ντρόουν
    με γεράκια; …

    Εξ απ΄ ανέκαθεν:
    «Καμαρωτά περνούν τα φανταράκια μας
    γεμάτο λεβεντιά το ιππικό
    οι πυροβολητές και τα γεράκια μας…»

  99. Πέπε said

    …Εξάλλου, η προσπάθεια να συντάξω το #98 και ιδιαίτερα τη φράση που περιέχει το «που ήτανκυρίως ή και αποκλειστικά ποδοσφαιριστ@ς» με κάνει να συνειδητοποιώ γι’ άλλη μια φορά ότι εξακολουθούμε πάντα να χρειαζόμαστε και μια λέξη που να σημαίνει «άτομα που παίζουν ποδόσφαιρο» χωρίς να δηλώνει το φύλο τους. (Και το ίδιο και για τα άτομα που μαθητεύουν, για τα άτομα που δικάζουν, που καθαρίζουν κλπ. κλπ.) Και καθώς η γλώσσα μας δε διαθέτει ξεχωριστή γραμματική κατηγορία για κάτι τέτοιο, τον ρόλο αυτό τον έχει αναθέσει στα αρσενικά ουσιαστικά. Ναι, στους ποδοσφαιριστές μπορούν να συμπεριλαμβάνονται και γυναίκες, όσο κι αν στις ποδοσφαιρίστριες δεν μπορούν να συμπεριλαμβάνονται άντρες. Δε νομίζω ότι θα έπρεπε να αισθανόμαστε ενοχικά γι’ αυτό.

  100. Μαρία said

    95
    Δες κι αυτή τη σύγκριση: Είναι χαρακτηριστικό ότι από το απόγευμα της Πέμπτης 7/10 έως το απόγευμα τις Κυριακής 10/10, ο αθροιστικός υετός που έχει καταγραφεί στη Ζαγορά Πηλίου μέσα σε 72 ώρες, ξεπερνά τα 700 χιλιοστά (τα 473 στις 9/10 και έως το απόγευμα σήμερα), ύψος βροχής σχεδόν διπλάσιο από το ετήσιο ύψος βροχόπτωσης της Αθήνας. https://www.amna.gr/home/article/591973/I-kakokairia-Athina-erixe-700-chiliosta-brochis-se-72-ores-sti-Zagora-Piliou
    Μια φίλη που μένει εκεί νόμισε οτι απ’ το θόρυβο του νερού που κατέβαινε θα της γκρεμιστεί το σπίτι.

  101. 67,
    Η γραμμή Πειραιάς-Βούλα τώρα φτάνει
    Βουλιαγμένη

  102. Πέπε said

    @52

    > ήταν ένας λάτρης του ευ ζειν

    Μάλιστα, λάτρης του καλού βρασμού. Λέει και παρακάτω ότι ήταν μεγαλογκουρμές.

  103. ΣΠ said

    97
    ο συντάκτης θέλει να μας τραβήξει την προσοχή στο γεγονός ότι στο σύνολο των περίπου 100 ατόμων, που ήταν κυρίως ή και αποκλειστικά ποδοσφαιριστ@ς, περιλαμβάνονταν *ακόμα και* κάποιες γυναίκες

    Κατά την γνώμη μου αυτό επιτυγχάνεται το ίδιο καλά με το «ποδοσφαρίστριες» όπως με το «γυναίκες ποδοσφαιριστές».

  104. Γιάννης Ιατρού said

    100: Και η Ροδούλα (@Panagrod21) που μένει εκεί, τα ίδια μας έλεγε

  105. Γιάννης Ιατρού said

    αυτό

  106. Πέπε said

    103

    Πώς; «Περιλαμβάνονταν και ποδοσφαιρίστριες» μπορεί εξίσου να σημαίνει ότι τα υπόλοιπα από τα περ. 100 άτομα ήταν μη ποδοσφαιρίστριες. Τίποτε δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να ήταν όλες γυναίκες, και οι υπόλοιπες εκτός από τις ποδοσφαιρίστριες να είχαν οποιαδήποτε άλλη ιδιότητα μπορεί να τις εντάξει στην ποδοσφαιρική οικογένεια. (Πρακτικά μπορεί να είναι απίθανο αυτό, γλωσσικά όμως όχι. Σ’ το λέω εγώ που ΔΕΝ ξέρω τι είναι μια ποδοσφαιρική οικογένεια, και άρα δέχομαι κάθε ενδεχόμενο ως πιθανό.)

    Δε βλέπω πώς μπορεί να δοθεί έμφαση στο φύλο χωρίς τη λέξη γυναίκες.

    Φυσικά δέχομαι την αμφισημία των αλλεπάλληλων γενικών (γυναίκες ποδοσφαιριστές ή γυναίκες ποδοσφαιριστών;), αλλά αυτή θα λυνόταν με άλλη σύνταξη – και γιατί δηλαδή είναι τόσο απαραίτητη η γενική απόλυτη; «Μεταξύ των οποίων και μερικές…» – μια χαρά δε θα ‘ταν;

    Πέραν αυτού όμως, όσο κι αν το «γυναίκα ποδοσφαιριστής» είναι άγαρμπο, το «ποδοσφαιρίστρια» δεν το θεωρώ λύση στη συγκεκριμένη περίπτωση.

  107. Παναγιώτης Κ. said

    @90. Σωστά! 532Χ10^6 tn.

  108. Πέπε said

    ΣΠ, να σε ρωτήσω κάτι άλλο. Αν έχεις ένα σύνολο από άτομα που είτε παίζουν ποδόσφαιρο είτε άλλως πως συνδέονται με το ποδόσφαιρο, και για κάποιο από αυτά τα άτομα, το οποίο παίζει ποδόσφαιρο, θέλεις να τονίσεις με έμφαση ότι είναι άντρας, τι θα έλεγες;
    -ποδοσφαιριστής
    -άντρας ποδοσφαιριστής
    -άντρας

    …Εγώ «άντρας ποδοσφαιριστής» (εφόσον θα μπορούσε και να ‘ναι άντρας παρατρεχάμενος).

  109. sarant said

    103 Κι εγώ την ίδια άποψη έχω, πάντως.

  110. Αγγελος said

    Γιάννη (79), εγώ νυστάζω και δεν καταλαβαίνω ή κάποιος τρελάθηκε; ΑΘΡΟΙΖΟΝΤΑΙ τα χιλιοστόμετρα βροχής διάφορων σημείων της Αθήνας και πολλαπλασιάζεται το άθροισμα με μια έκταση; Είμαστε καλά;

  111. Γιάννης Ιατρού said

    110: ποσότητες νερού είναι (ανά επιφάνεια και χρονική περίοδο). Εφ όσον η χρονική περίοδος είναι η ίδια για όλες τις τοποθεσίες, Έριξε 10 λίτρα σε ένα μ² στα Πατήσια, 14 λίτρα σε ένα μ² στο Σύνταγμα. Συνολικά έριξε 10+14=24 λίτρα σε 2 μ² στο Σύνταγμα και στα Πατήσια. Στη λεκάνη απορροής στο σχ. 79 έριξε 715t σε 6 στρέμματα (=> περίπου 119 t/στρέμμα). Σε 161.000 στρέμματα 119Χ161.000 = 19.159.000 t νερό (19 εκ. τόνους) (ή 715t*161.000/6). Που έχεις πρόβλημα;

  112. Γιάννης Ιατρού said

    110/111: Ωωωωπ, ξαναβλέπω το #79, δεν έχω διαιρέσει το 115 με το 6. Δίκιο έχεις. Sorry. 115/6=19,1 το σωστό, όπως στο 110.

  113. Μαρία said

    108
    Αυτή η έμφαση στον άντρα είναι παρεξηγήσιμη. Εγώ θα καταλάβω οτι οι άλλοι είναι τρανς ποδοσφαιριστές 🙂

  114. Μαρία said

  115. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Εκτός από τα φρυγανιστά κουλουράκια/τσουρεκάκια που λέμε καβρουμάδες, λέγαμε και καβουρμά* το τσιγαριστό κρέας που διατηρούνταν μέσα σε λάδι ή στο λίπος του αν ήταν χοιρινό δικό μας. Όταν αγόρασα εδώ πρώτη φορά καβουρμά, ανίδεη ότι ήταν βραστό και με μπαχαρικά το κρέας, ψιλοαπογοητεύτηκα. Περίμενα γεύση περίπου σαν σουβλάκι, όπως ήταν τα ξεροψημένα και φυλαγμένα στο λάδι, κρεατάκια μας.

    από το *καβουρντίζω (τσιγαρίζω) είχα από τότε στο μυαλό μου ότι προερχόταν.

  116. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    114 Πατατουλάνθρωπας

    καραμέλα κι ασπιρίνη
    η ατομική ευθύνη

  117. Γιάννης Ιατρού said

    Πάρτι προμηνύεται με το τελευταίο βίντεο του Κυριάκου …

  118. Πέπε said

    113

    Μάλιστα, αυτό δεν το ‘χα προβλέψει! Πάσο λοιπόν, ποδοσφαιρίστριες. 🙂

  119. ΣΠ said

    106
    Το άρθρο είναι μετάφραση από ανακοίνωση της FIFA όπου λέει:

    FIFA can confirm, following complex negotiations, it has, with the support of Qatar, evacuated almost 100 members of the football family from Afghanistan, including female players.

    Το football family που μεταφράζεται «ποδοσφαιρική οικογένεια» περιλαμβάνει άτομα που ασχολούνται επαγγελματικά με το ποδόσφαιρο (ποδοσφαιριστές, προπονητές, παράγοντες κλπ.). Ξεχωρίζοντας τις ποδοσφαιρίστριες τονίζεται το γεγονός ότι μεταξύ των ποδοσφαιριστών υπάρχουν και γυναίκες.

    108
    Το «ποδοσφαιριστής» αρκεί. Όλοι καταλαβαίνουν ότι πρόκειται για άντρα ποδοσφαιριστή. Δεν μπορώ να σκεφτώ παράδειγμα όπου χρειάζεται να τονιστεί περαιτέρω ότι είναι άντρας.

  120. Πέπε said

    114

    !!!
    Για μισό. Σε πρώτη φάση θα έλεγα «όντως, δεν μπαίνεις στη λίμνη με το λεωφορείο, βλακεία του, αλλά δεν είναι η ώρα Πατούλη να το λες ειδικά εσύ αυτό, λες και είναι νορμάλ να αφήνεις να γίνονται οι δρόμοι λίμνες και αρκεί να προσέχουν οι οδηγοί». Ιδίως που δε θα άλλαζαν και πολλά: πάλι οι άνθρωποι δε θα πήγαιναν στη δουλειά τους, πάλι μούσκεμα θα γίνονταν, το πολύ πολύ να γλιτώναμε μια επισκευή λεωφορείου (σιγά το έξοδο μπροστά σε όλες τις ζημιές που έγιναν), και απλώς θα έλειπε αυτή η κορυφαία εμβληματική εικόνα.

    Αλλά από την απάντηση προκύπτει, αν καταλαβαίνω, ότι ο οδηγός μπήκε σε δρόμο που ΔΕΝ ήταν λίμνη και πλημμύρισε όταν ήταν ήδη εκεί με το λεωφορείο του; Κι αφού το χειρίστηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από κει και πέρα, έκατσε τελευταίος και φρόντισε να βγουν όλοι με ασφάλεια, εσύ του κούνησες το δάχτυλο;

    Τέτοια ρόμπα δεν υπάρχει.

  121. >> …συμπεριλαμβανομένων μερικών γυναικών ποδοσφαιριστών.

    Πρέπει να πούμε πως το πράγμα μπερδεύεται επειδή γίνεται και χρήση γενικής.
    Σήμερα [εννοώ: χθες Σάββατο] ακριβώς ο φίλος μας Γιάννης Χάρης παρουσιάζει πάλι το ζήτημα στη στήλη του στην efsyn: Στον ίσκιο των ομπρελών, επί των ξαπλωστρών.

  122. Πέπε said

    119

    > including female players

    Εδώ είναι το θέμα. Το player δεν είναι ούτε ποδοσφαιριστής ούτε ποδοσφαιρίστρια, είναι «ποδοσφαιριστής ή ποδοσφαιρίστρια αδιακρίτως», και αν χρειάζεται το προσδιορίζουμε και με το male / female. Αλλά ενώ γραμματικά το player δεν έχει αντίστοιχο στα ελληνικά, πρακτικά έχει: το «ποδοσφαιριστής». Το οποίο όμως σε διαφορετικά συμφραζόμενα είναι επίσης αντίστοιχο και του «male player».

    Αν το ελληνικό κείμενο δεν ήταν μετάφραση αγγλικού αλλά πρωτογενές, μπορεί η όλη ιδέα να είχε διατυπωθεί αλλιώς, μ’ έναν ελληνικά σαφέστερο και δοκιμότερο τρόπο.

  123. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κι όμως, αν ακολουθήσουμε τις εντολές τους και δείξουμε ατομική ευθύνη σε όλα, θα μπορέσουμε να απαλλαγούμε από δαύτους τους διακοσμητικούς άρχοντες, ιδρύοντας σοσιαλιστικές αυτοδιαχειριζόμενες κοινότητες. Αφού όλα είναι πλέον ατομική ευθύνη, ας το εξελίξουμε το θέμα: σε τι χρειάζονται μια κεντρική κυβέρνηση και μια κρατικός γραφειοκρατικός μηχανισμός , που σε κάθε δύσκολη στιγμή αποποιούνται τις ευθύνες τους και αποδεικνύονται τραγικά ανέτοιμοι και αναποτελεσματικοί; Μόνο για να μαζεύουν φόρους και να κάνουν απευθείας αναθέσεις;

  124. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Καλημέρα!

    Μεζεδακίων αξιολόγησις: 🙂

    😵😵😵: Ο αρπακολλατζής σύντεκνος με τη «μετάφραση-φραγκενστάιν»
    😵😵😵😵: Ο βυσσοδομήσας κ. Κανέλλης
    😵😵😵😵😵: Οι εκπαιδευόμενοι προικοθήρες! (Από χθες γελάω…)

    3, 5, 6 κε
    Στο Ηράκλειο (ίσως και Ρέθυμνο), καβρουμάδες δεν λέμε τα κριτσινοειδή κουλουράκια ή τα σφακιανά τραγανά παξιμαδάκια κ.λπ.
    Αλλά ξεροψημένα κουλούρια, σχετικά μεγάλα, πασπαλισμένα με άσπρο+μαύρο σουσάμι, που έχουν όμως γεύση και χρώμα περίπου όπως το (ε)φτάζυμο. Δηλ. περιέχουν –εκτός από αλεύρι- και αλεσμένο ρεβίθι που δίνει τελικά τη χαρακτηριστική γεύση του καβρουμά (μας).
    Ένας ή δυο φούρνοι εδώ εξακολουθούν να φτιάχνουν τέτοιους καβρουμάδες και αγοράζω τακτικά. Περίπου σαν αυτούς:

    Ετυμολογικά, ο καβρουμάς πρέπει να έχει κοινή καταγωγή με τον καβουρμά < τουρκ. kavurma, αλλά πόθεν η αλλαγή σημασίας;

  125. ΣΠ said

    122
    Όμως, ποδοσφαιρίστρια σημαίνει μονοσήμαντα female player.

  126. π2 said

    120: Αυτό περίμενες για να διαπιστώσεις το μήκος της ρόμπας; Ο τύπος βγήκε ατάραχος στα ΜΜΕ και είπε ότι δεν είχαμε πλημμυρικά φαινόμενα και ότι οι αντιπλημμυρικές υποδομές ανταποκρίθηκαν πολύ καλά. Το newspeak έχει περάσει σε νέα επίπεδα. Παλιότερα, οι πολιτικοί άφηναν απλώς να περάσει η στραβή και να ξεχαστεί το όποιο αρνητικό για την εικόνα τους επεισόδιο, ή τα έριχναν σε κάποιον άλλον, συνήθως προηγούμενο. Τώρα, δεν διστάζουν να πουν το άσπρο μαύρο ακαριαία, την ώρα που γίνεται κάτι.

  127. sarant said

    124 Το λογικό είναι να έχουν κοινή αρχή. Τι λέει σχετικά το βιβλίο του Βασίλη Ορφανού;

  128. π2 said

    Και τη σκυτάλη από τον Πατούλη την πήρε ο Μπακογιάννης:

    https://www.naftemporiki.gr/story/1790275/k-mpakogiannis-mas-ftinainei-olous-to-paixnidi-pou-paizetai-apo-tin-epomeni-tou-mpalou

    Μετάφραση: δεν θα παίξω το παιχνίδι των ευθυνών, αλλά φταίει η ΕΥΔΑΠ, οι συναρμοδιότητες και ο Χατζηπετρής.

  129. # 124

    Μπράβο γειά σου, έτσι ήταν αυτοί που έφαγα το 80περίπου στο Ρέθυμνο , ένας μόνο φούρνος τυος έβγαζε την παλιά πόλη, κάπου στο υπόγειο έχω φωτό που τυς τρώμε απ’ έξω από τον φούρνο αλλά είμαι 200+ χλμ μακριά από το υπόγειο. Ωστε τα μαύρα ήτανε μαύρο σουσάμι ; Σαν γεύση πάντως δεν με τρέλλαναν όσο κάποια περίτεχνα (σκαλτσούνια ; ) με τυρί.

  130. Πέπε said

    125

    Ε ναι, αλίμονο δα! Αυτή είναι η ελάχιστη βάση στην οποία μπορούμε να συμφωνήσουμε.

    Χωρίς βέβαια να σημαίνει, και πάλι, ότι μεταφραστικά είναι πάντοτε αντίστοιχα. Όταν είναι δεδομένο ότι πρόκειται για γυναίκα (π.χ. μιλάμε για μια γυναικεία ομάδα), στα ελληνικά όσες φορές και να την ξανααναφέρουμε, ποδοσφαιρίστρια θα την πούμε (ή παίχτρια τελος πάντων), αφού δεν έχουμε άλλη επιλογή. Ενώ στα αγγλικά το female θα μπει μόνο όταν πρέπει να γίνει η διάκριση φύλου, όχι όταν έχει ήδη γίνει.

    Παρατήρηση: επειδή ακριβώς η αγγλική διαθέτει ουσιαστικά που δε δείχνουν το φύλο, γι’ αυτό έχει αναπτύξει τα male και female, που στα ελληνικά δεν έχουν αντίστοιχο, επειδή δεν έχουμε και την αντίστοιχη ανάγκη. Στα ζώα (όπου κι εμείς έχουμε «ουδέτερα» ουσιαστικά) λέμε βέβαια αρσενικό και θηλυκό. Στους ανθρώπους όμως, το να πούμε άντρας-γυναίκα δεν είναι το ίδιο, έχει μεγαλύτερη έμφαση.

  131. # 120

    Ο οδηγός (υποτίθεται πως) γνωρίζει το δρομολόγιό του άρα άκανε κακή εκτίμηση του βάθους των υδάτων. Από την άλλη μεριά όμως υπάρχει υθύνη της τροχαίας ή του Δήμου που δεν έβαλαν προειδοποιητική ταμπέλα όπως φυσικά αναφέρει ο οδηγός ή ακόμα και του ΟΑ που δεν τον πρειδοποίησε.

  132. Αγγελος said

    Γιάννη (111), δεν είχα καταλάβει ότι έβγαλες μέσον όρο. Έλεγξα μάλιστα ότι το 715 ήταν το άθροισμα των επί μέρους τιμών, γι’ αυτό και απόρησα. Η διαίρεση διά 6 δεν φαινόταν πουθενά!

  133. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    127.
    Ο Ορφανός αναφέρει και τις δύο γραφές και σημασίες και <kavurma, χωρίς άλλο σχόλιο.

    129.
    Έ ναι, τα (σ)καλτσούνια ‘παίζουν’ σε ανώτερη κατηγορία! 🙂 (Άλλος μπερδεμοχαμός ως προς τα είδη, ονομασίες και λοιπά πραγματολογικά τους… Θα χρειαζόταν άρθρο 🙂 )

  134. π2 said

    131: Όποια εκτίμηση κι αν έκανε, χωρίς απαγόρευση από την τροχαία ή εντολή ανωτέρου δεν θα μπορούσε να πει δεν πάω πουθενά, γιατί θα έβρισκε τον μπελά του. Μου έχουν πει ιστορίες φρίκης από τον ΟΑΣΑ, με οδηγούς που τους αναγκάζουν να κάνουν διαδρομές με διαλυμένα λεωφορεία, σε ορισμένες περιπτώσεις με σοβαρό κίνδυνο για τους επιβάτες (π.χ. χαλασμένα φρένα).

  135. π2 said

    Μια που λέτε για τις γυναίκες ποδοσφαιριστές, πάρτε κι ένα γυναίκες βουλευτές και δικαστικοί:

  136. Πέπε said

    135

    Μια βουλευτίνα και μια δικαστικός. Εύκολο.

    Μια ομάδα βουλευτίνες και δικαστικοί. Πιο δύσκολο: οι δικαστικοί ήταν άντρες; γυναίκες; άντρες και γυναίκες; αδιάφορο;

    Άρα, γυναίκες δικαστικοί.

    Μια ομάδα βουλευτίνες και γυναίκες δικαστικοί όμως; Θα μπορούσε κι έτσι. Δικαστικές, ασφαλώς όχι (σήμερα που μιλάμε – σε μερικά χρόνια δεν ξέρω).

    Μια άλλη λύση: μια μομάδα γυναίκες, βουλευτίνες και δικαστικοί. Δηλαδή το «γυναίκες» ως κύρια πληροφορία και τα επαγγέλματά τους ως προσδιορισμό.

    Ή ακόμη, κάποια διατύπωση που να περιλαμβάνει άρθρο, όχι «οι» ή «των» βεβαια, αλλά «τις», ή επίθετο (τύπου μερικές), ή ξερωγώ «τις εκπροσώπους των…», αν κάτι τέτοιο στέκει πραγματολογικά.

  137. Πέπε said

    Βέβαια, προκειμένου για Αφγανές στη συγκεκριμένη χρονική-ιστορική συγκυρία, το ότι είναι γυναίκες πρέπει να τονιστεί.

    Τέλος πάντων, δεν είναι απλό το ζήτημα και οι περισσότερες λύσεις που θα έβρισκε κάποιος μπορούν να αμφισβητηθούν από κάποιον άλλο…

  138. sarant said

    128 🙂

    133 Μάλιστα, δεν μας φωτίζει για τη σημασία

    136 Βουλεύτριες και δικάστριες.

  139. sarant said

    138 (Βέβαια, μπορεί να είναι και του εισαγγελικού κλάδου, οπότε δεν στέκει)

  140. Georgios Bartzoudis said

    (α) .
    # Είθισται στο Ελλαδιστάν, όταν οι εκλεγμένοι ή διορισμένοι αξιωματούχοι διορίζουν «συνεργάτες», να εφαρμόζουν το δόγμα: Δικός μας νάναι κι ότι νάναι!

    (β)
    # Εγώ θα προτιμούσα: Αστυνομικίνα πυροβόλησε την πρώην ερωμένη της και σκότωσε τη νέα …συντροφίτριά της!

  141. @ 123 Γιάννης Κουβάτσος

    Καλό.

  142. Georgios Bartzoudis said

    Περί καβουρμά το …ανάγνωσμα!
    Έστι ούν καβουρμάς (Μακεδονιστί) η συντήρηση κρέατος (χοιρινού) μέσα στο «ίδιον» λίπος, όπερ κατά την διαδικασία παρασκευής εκτοπίζει τελείως τον αέρα και αποτρέπει τις αερόβιες ζυμώσεις.
    [Και όμως την σήμερον ημέραν, κάποιοι «ετερόχθονες» Μακεδόνες παρασκευάζουν (και πουλούν) «καβουρμά βουβαλίσιο» με διόλου εμφανές λίπος. Είναι καλό …βραστό κρέας αλλά δεν είναι καβουρμάς! ]

  143. π2 said

    Η φράση «σεξουαλικό πρόσημο» χρησιμοποιείται, αν δεν κάνω λάθος, μόνο για έμφυλες ταυτότητες (κι όχι ως ευφημισμός της φρίκης).

  144. Pedis said

    # 143 – Εξαρτάται από το πρόσημο:

    Κακοποίηση με θετικό σεξουαλικό πρόσημο -> σεξουαλική κακοποίηση

    Κακοποίηση με αρνητικό σεξουαλικό πρόσημο -> όχι σεξουαλική κακοποίηση.

    Πρόσημο, μία ακόμη δημοσιογραφική καραμέλα.

    Νικοκύρη, έχεις γράψει σχετικά με τις κοινότυπες δημοσιογραφικές (κενές ή άστοχες, λαθεμένες και ανακριβείς που όπως από τη χρήση έχουν γίνει αποδεκτές) εκφράσεις; Δεν θυμάμαι.

  145. Pedis said

    διόρθωση: … όπως από τη χρήση – > … όμως από τη χρήση

  146. Nestanaios said

    Μόνο οι παπάδες μπορούν να υπολογίσουν τον όγκο του νερού που ρίχνει ο θεός. Κανένας άλλος. Τα μαθηματικά εδώ δεν μπορούν να βοηθήσουν.

  147. Nestanaios said

    123.
    Εγώ είμαι αισιόδοξος μια μέρα όλα αυτά θα γίνουν. Δεν γίνεται να μη γίνουν. Πρέπει να αρχίσουμε από τον περιορισμό χρήσης τους χρήματος και με αύξηση των παροχών. Εργάζομαι μικρός για να έχω μεγάλος. Εργάζομαι όταν μπορώ για να έχω όταν δεν μπορώ.
    Πληρώνω τους φόρους στην πατρίδα με εργασία επειδή δεν έχω χρήμα. Η πατρίδα θα εισπράξει φόρους σε μορφή εργασίας από ανθρώπους που δεν θα πλήρωναν τίποτα επειδή δεν έχουν και ούτε θα αποκτήσουν ποτέ. Και αυτοί οι άνθρωποι θα επωφεληθούν διότι θα βιώσουν βίον αφορολόγητο στο μέλλον.
    Πρέπει να αρχίσουμε από την κατάργηση των μισθών των πολιτικών. Πριν τους εκλέξουμε τους υποχρεώνουμε να μας πουν τι χρηματικές απαιτήσεις έχουν αν τους στείλουμε στην βουλή.
    Πρέπει να αντικαταστήσουμε τους δήμους και τις νομαρχίες με ένα υπουργείο μη μισθωτών υπαλλήλων. Οι μεν μαζεύουν τα σκουπίδια και οι άλλοι φτιάχνουν δρόμους αλλά ούτε δρόμους έχουμε και αυτοί οι δρόμοι που υπάρχουν από παλιά είναι γεμάτοι σκουπίδια.
    Πρέπει να περιορίσουμε την χρηματοδότηση ιδιωτών με δημόσιο χρήμα και αν είναι ανάγκη να γίνει να χρειάζεται την έγκριση ενός πολύ υψηλού ποσοστού των βουλευτών. 270 βουλευτές πρέπει να ψηφίσουν για να φύγει ένα ευρώ από το δημόσιο ταμείο για να πάει σε ιδιώτη.
    Τότε θα δούμε ποιος θα πολιτεύεται.

  148. sarant said

    144 Όχι, δεν έχω γράψει

  149. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    127, 133
    καβρουρμάς, ο [kavrumás] & καβουρμάς*
    [kavurmás] (Παπ., Πάγκ., Κονδ., Ξανθιν.,
    Ιδομ., Αποστ., Τσιρ.) :
    1. είδος ξεροψημένου
    κουλουριού·
    2. ξεροψημένο κρέας.
    [< kavurma (Παπ.)] (قاورمه(
    {Στο ΛΚΝ μόνο με τη σημ. 2.}

    Ωραία!Ευτυχώς που πήγαμε στον Βασίλη Ορφανό γιατί αναρωτήθηκα αν μόνο εγώ θυμάμαι εκτός από το τραγανό κουλούρι και το τσιγαριστό κρέας 🙂
    σελ.82 h ttps://books.ub.uni-heidelberg.de/propylaeum/reader/download/660/660-29-90740-1-10-20201013.pdf

  150. Pedis said

    # 148 – Για σκέψου το. Αν καθόσουν να συλλέξεις και να αναλύσεις τα πολλά παλιά κλισέ (τα οποία έχουμε ήδη συνηθίσει και δεν μας φρικάρουν) μαζί με τα σύγχρονα του στυλ «κλείδωσε η απόφαση να τρέξει η δράση του Υπουργείου ώστε να μπει η κυβέρνηση στα παπούτσια του απλού πολίτη …» μέχρι και βιβλίο θα έβγαζες! 😄

  151. 119, … 108
    Το «ποδοσφαιριστής» αρκεί. Όλοι καταλαβαίνουν ότι πρόκειται για άντρα ποδοσφαιριστή. …

    Το είχε πει και ο Τζεντίλε το ’82, άλλωστε, όταν — σε αντίφαση του ονόματός του — εφάρμοζε το «ή η μπάλα ή τα πόδια, ποτέ και τα δύο» στον 21χρονο Μαραντόνα.

  152. Πέπε said

    Έγκλημα τιμής στο Μεγάλο Κάστρο:

    Χασάπης έσπασε στο ξύλο πελάτη που του έθιξε την τιμή (των προϊόντων του): αρνήθηκε να αγοράσει το κρέας που είχε διαλέξει, επειδή άλλη τιμή τού δείξανε στη βιτρίνα και άλλη τού μπήξανε στο ταμείο. Μεταξύ άλλων, του τσάκισε το πόδι με την πόρτα του αυτοκινήτου. Έδειρε δε και το αυτοκίνητο.

    https://www.news247.gr/koinonia/apisteyto-peristatiko-stin-kriti-kreopolis-epitethike-se-pelati-epeidi-den-agorase-kreas.9391636.html

  153. Γιάννης Ιατρού said

    152: να αγοράζετε με delivery εκεί, μην έχουμε τίποτα γεγονότα, ζούγκλα έχετε γίνει!

  154. Πέπε said

    153

    Μπα, μη θαρρείς. Δεν έχουν πομείνει και πολλοί που να ψωνίζουν κρέας. Οι περισσότεροι στην Κρήτη είναι χορτοφάγοι. Κυρίως στα ορεινά.

    (#νοτ)

  155. sarant said

    154 Χορτοφάγοι δηλαδή τρώνε λουκάνικα, απάκια, τέτοια.

  156. Γιάννης Κουβάτσος said

    154:Τρώνε κιόλας οι Κρητικοί; Νόμιζα ότι μόνο πίνουν. 😊

  157. Πέπε said

    Κακώς το νόμιζες. Τρώνε, και μάλιστα πολύ σχολαστικά! Για παράδειγμα η έκφραση «να πιεις μια ρακή / ένα κρασί» (άργησα να το καταλάβω) σημαίνει να σου κάνω ένα πρόχειρο τραπέζι με 5-6 πιάτα, μη μένεις και νηστικός μεταξύ γευμάτων (και άμα τραβάει η όρεξή σου, πίνεις και μια ρακή ή ένα κρασί ή 2, 3 κλπ. παράλληλα).

    Ένας μανάβης, αφού ψώνισα και μου ‘βγαλε λογαριασμό, μου είπε «να πιεις και μια ρακή;» καθώς παράλληλα μου έριχνε μες στη σακούλα με τα ψώνια μερικά ξυλάγγουρα. Πολύ ευχαρίστως, του λέω. Μετά έπιασε άλλους πελάτες, και αφού ματαίως περίμενα τη ρακή τελικά έφυγα. Όταν την άλλη βδομάδα ξανάγινε το ίδιο, τελικά κατάλαβα ότι εννοούσε να προσφέρει τον μεζέ, για το σπίτι βέβαια, και η ρακή απάνω μου.

    Αλλά όταν σου το πούνε σε σπίτι δεν εννοούν μερικά ξυλάγγουρα, εννοούν ΝΑ ΦΑΜΕ!

  158. Γιάννης Κουβάτσος said

    157:Δεν έχω πάει στην Κρήτη, ανήκω σ’αυτό το σπάνιο είδος, αλλά τα στερεότυπα των σίριαλ με επίκεντρο την Κρήτη (π.χ.Σασμός κ.α.) τους δείχνει να κατεβάζουν ρακές σε κάθε ευκαιρία, όπως εμείς πίνουμε νερό. 😊 Πόσο ισχύει;

  159. sarant said

    Στα νιάτα μου είχα πάει στην Κρήτη ως γκαλοπατζής δηλ. σε εταιρία που έκανε γκάλοπ. Θυμάμαι σε ένα κεφαλοχώρι, στις Βρύσες, που πήγα στις 10 και μισή, με κέρασαν ρακή και στα 10 σπίτια που επισκέφτηκα. Ευθύμησα.

  160. Πέπε said

    158

    Ε, ισχύει πάνω κάτω όσο φαντάζεσαι. Λιγότερο από το στερεότυπο, περισσότερο από το μηδέν.

    Πάντως είναι περίεργο πράγμα τα στερεότυπα. Ίσως το έχω ξανααφηγηθεί: πήγα ένα βράδυ στο Πλουμί, στις Αρχάνες, το συνεταιριστικό καφενείο που μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων έχει και αξιόλογη λάιβ μουσική σκηνή. Κάποιοι έπαιζαν, δε θυμάμαι πια, και το είχαν ψιλογεμίσει. Εμείς βρήκαμε να κάτσουμε, αλλά ένα ζευγάρι τουρίστες έμειναν όρθιοι. Τους φιλοξενήσαμε στο τραπέζι μας, πιάσαμε λίγη κουβέντα, και είδαμε ότι δεν είναι καθόου χαζοτουρίστες, είχαν πάει σε διάφορες ψαγμένες παραλίες, είχαν έρθει κι εκεί στο εναλλακτικό λάιβ, τέλος πάντων κατάλαβες το στυλ. Παρά ταύτα, κάποια στιγμή μας ρώτησαν:

    -Παρατήρησα κάτι περίεργο: γιατί κανένας δεν πίνει ouzo ??

  161. Γιάννης Ιατρού said

    154, 155: 😂 Μωρέ ας είναι και βήγκαν…, μόνο σανό να μην τρώνε..

    Για τα τεκταινόμενα με τους εκπαιδευτικούς, απεργίες κλπ. δεν είδα κάποια πρόσφατη αναφορά εδώ, κι έχουμε αρκετούς εκπαιδευτικούς που σχολιάζουν
    Αξιολόγηση: Ολοκληρώθηκε η Γ.Σ Προέδρων των ΕΛΜΕ – Ανατράπηκε η απεργία αποχή

  162. 154 >> Δεν έχουν πομείνει και πολλοί που να ψωνίζουν κρέας

    Το κλέβουν παναπεί? Πρωτάκουστα πράματα για τη λεβεντογέννα 🙂

  163. Pedis said

    (Και να μην έχει τώρα υπηρεσία ο Μπλογκ, το τουί αυτό είναι για πάραπάνω από πεντακόσα σχόλια νήμα … 😇)

  164. Γιάννης Κουβάτσος said

    161: Απ’ ό,τι φαίνεται, τα κομματικά κόλπα των συνδικαλιστών ξεπούλησαν την απεργία-αποχή. Θα δούμε τις προσεχείς ημέρες. Αλλά καλά μάς κάνουν. Πρώτον, γιατί ψηφίζουμε επιπόλαια και στις συνδικαλιστικές εκλογές και δεύτερον γιατί θεωρούμε ότι η απεργία είναι αργία και ευκαιρία για βόλτα ή ενασχόληση με άλλες δραστηριότητες, αντί να πηγαίνουμε στα συλλαλητήρια. Αν τη Δευτέρα συμμετείχαν στη διαδήλωση 50 χιλιάδες εκπαιδευτικοί αντί για 3-4 χιλιάδες, θα μας υπολόγιζαν περισσότερο κυβέρνηση και συνδικαλιστάδες.

  165. Πέπε said

    161, 164

    Απλά απογοήτευση…

  166. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    120 >>λες και είναι νορμάλ να αφήνεις να γίνονται οι δρόμοι λίμνες και αρκεί να προσέχουν οι οδηγο
    η αρχή της μεταβίβασης ευθυνών
    https://www.lifo.gr/culture/vivlio/pos-anotata-stelehi-ton-nazi-anadeihthikan-se-gkoyroy-toy-metapolemikoy-manatzment

  167. Μαρία said

    Η ΔΟΕ έτσι κι αλλιώς δεν είχε πρόταση για απεργία.

    Και η altera pars
    Επί της ουσίας οι εναλλακτικές προτάσεις που υπήρχαν ήταν είτε η επαναπροκήρυξη της απεργίας αποχής, είτε η συμπόρευσή μας με τη ΔΟΕ για μπλοκάρισμα της αξιολόγησης εκ των έσω, με την κατάθεση κοινών κειμένων από όλα τα σχολεία στην πλατφόρμα του ΙΕΠ. Οι ΣΥΝΕΚ τάχθηκαν με την δεύτερη εναλλακτική πρώτον γιατί θεωρούμε την συμπόρευση με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες βασικό συστατικό της επιτυχίας του αγώνα, όπως αποδείχτηκε άλλωστε με τις έως τώρα κινήσεις μας, και δεύτερον γιατί για την επαναπροκήρυξη της απεργίας αποχής ισχύουν τα εξής:
    Παράνομη επαναπροκήρυξη μετά την τελεσίδικη απόφαση του Εφετείου, θα σήμαινε ότι οι απεργοί σε μία τέτοια περίπτωση πέρα από τις πειθαρχικές κυρώσεις του άρθρου 56 του ν. 4823/21 και του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα θα είχαν πλέον και ποινικές ευθύνες.
    Νόμιμη επαναπροκήρυξη σημαίνει επί της ουσίας πλήρης συμμόρφωση στον αντιεργατικό νόμο Χατζηδάκη (που η ΟΛΜΕ έχει πάρει απόφαση να μην εφαρμόσει) και τις αποφάσεις των δικαστηρίων, δηλαδή: α) προσφυγή στον ΟΜΕΔ (ν.4808/21), β) ορισμός προσωπικού ασφαλείας (ν.4808/21), γ) ορισμός προσωπικού ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας (ΠΕΕΥ) λόγω απόφασης του πρωτοδικείου που δυστυχώς δεν αναιρέθηκε από το Εφετείο και δ) αλλαγή των αιτημάτων της απεργίας αποχής (για να μην κριθεί καταχρηστική), που είναι η κατάργηση των νόμων της αξιολόγησης (4692/20 και 4823/21). Ταυτόχρονα, ο ορισμός προσωπικού ελάχιστης εγγυημένης λειτουργίας (άρθρο 95, ν.4808/21) σημαίνει ότι η ΟΛΜΕ θα έπρεπε να ορίσει ονομαστικά το 1/3 των υπηρετούντων σε κάθε σχολείο, ως υπεύθυνους εφαρμογής της αξιολόγησης, καθώς μόνο τα 2/3 θα είχαν το δικαίωμα να συμμετέχουν στην απεργία αποχή. Επομένως, ακόμα και αν η ΓΣ Προέδρων αποφάσιζε να επαναπροκηρύξει την απεργία αποχή, με πλήρη υποταγή στο νόμο Χατζηδάκη, το 1/3 των συναδέλφων δεν θα ήταν νομικά καλυμμένοι στο να μην υλοποιήσουν τις διαδικασίες αξιολόγησης.
    https://left.gr/news/axiologisi-den-perase-i-synehisi-tis-apergias-apohis

  168. Σχετικά με την απεργία, εφ΄όσον ο συνδικαλισμός στην Ελλάδα ίναι κομματικός πτε δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα του κλάδου, απλά παίζει ρόλο μεσάζοντα.
    Κάπου το 85 αποφάσισαν οι συνδικάλες ΟΛΩΝ των κομμάτων απεργία 2-3 ημερών και σηκώθηκεη βάση να επιβάλλει διαρκεία και το πέτυχε. Αλλά αμέσως με την λήξη επανήλθε η…τάξη, δεν ξανάγινε.

    Εχοντας διορισθεί στην τεχνική είχα γραφτεί στην ΟΛΤΕ Με την ενοποίηση των κλάδων δεν γράφτηκα ποτέ στην ΟΛΜΕ, έτσι κι αλλιώς διαφωνούσα κατακόρυφα μετα σκεπτικά τους » μια-δυο μέρες απεργία, γιατί τόσο αντέχουμε» και ποτέ πάνω σε εξετάσεις (που θα έτσουζαν γονείς και κράτος) γιατί » οι εξετάσεις είναι ιερές»

    Ομελέττα χωρίς να σπάσεις αυγά….

  169. Χαρούλα said

    Καλημέρα
    https://www.epirus-tv-news.gr/2021/10/blog-post_317.html

  170. Γιάννης Κουβάτσος said

    167: Όπως μαθαίνω, δεν το έχω επιβεβαιώσει, το σύστημα «κοκκινίζει» τα κοινά κείμενα, τα απορρίπτει. Δεν είναι κορόιδα εκεί στο υπουργείο. Κεραμέως και Χατζηδάκης νίκησαν κατά κράτος και οι προτάσεις περί άμμου στα γρανάζια της αξιολόγησης ειναι αξιολύπητες ανοησίες.

  171. Γιάννης Κουβάτσος said

    168: Οι συνδικαλιστές εν Ελλάδι είναι εργαλεία των κομμάτων τους. Στην αρχή των αγώνων τηρούν κάποια προσχήματα, αλλά στη συνέχεια πέφτουν οι μάσκες. Μια χαρά θα τους βολέψει τους συριζαίους να βρουν ψηφισμένη και εφαρμοσμένη την αξιολόγηση, αν και όταν κληθούν να κυβερνήσουν.

  172. Γιάννης Ιατρού said

    170/171: Οι νόμοι-εργαλεία των Χατζηδάκη-Κεραμέως αλλάζουν μόνο με αλλαγή κυβέρνησης. Δεν καταλαβαίνω γιατί θα βόλευε το Σύριζα να βρει την «αξιολόγηση» έτοιμη. Απαξίωση της δημόσιας παιδείας την θεωρεί, οπότε ποιό το όφελος που θα είχε, εφ΄όσον είναι υπερ της δημόσιας παιδείας;

  173. Γιάννης Κουβάτσος said

    172:Διότι και ο ΣΥΡΙΖΑ είχε δρομολογήσει αξιολόγηση στο δημόσιο και στην εκπαίδευση με το αντίστοιχο δίδυμο Γεροβασίλη-Γαβρόγλου, αλλά δεν πρόλαβε να τις εφαρμόσει, υπήρξαν αντιδράσεις ακομα και στο εσωτερικό του. Τώρα που θα τις βρει έτοιμες, νομίζεις ότι θα τις καταργήσει; Όσο κατάργησε τον ΕΝΦΙΑ και όσο έσκισε τα μνημόνια και όσο εκμεταλλεύτηκε διαπραγματευτικά το 62% του Όχι.

  174. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    158, 160
    Μάλλον δεν ισχύει (όπως και άλλα), στον βαθμό που υπερτονίζεται! Ειδικά η νεολαία έχω την εντύπωση ότι απομακρύνεται σταδιακά τα τελευταία χρόνια από την ‘κουλτούρα’ της ρακής…
    Πάντως, εκεί στον «Σασμό» εντελώς αποσπασματικά και σίγουρα στερεοτυπικά ξέρουν την Κρήτη (ή την προβάλλουν έτσι, θεωρώντας ότι τους φέρνει μεγαλύτερη θεαματικότητα).
    Μια συνταγή για χοχλιούς μπουμπουριστούς άκουσα (γι’ αυτό και έχω μια μικρή επιφύλαξη αν ήταν από τον «Σασμό») κάποια στιγμή και έφριξα!
    Αν την ακολουθήσετε δεν θα σας μείνει παρά μόνο ένα ξεροκαβουρντισμένο κέλυφος!

    165, Πέπε
    Ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου είχε εξουσιοδότηση για λευκό; Ή ήταν εξουσιοδοτημένος ‘εν λευκώ’;

  175. Γιάννης Κουβάτσος said

    172:Χρειάζεται να αναφέρω ότι οι συνδικαλιστές του ΣΎΡΙΖΑ μαζί με τους συνδικαλιστές της ΝΔ τάχθηκαν κατά της προσπάθειας να συνεχιστεί η απεργία /αποχή, στο όνομα της νομιμότητας και του ρεαλισμού; Δεν είμαι νομικός, δεν ξέρω τι και ποια «παράθυρα» για τη συνέχιση της θα μπορούσαν να βρουν οι νομικοί σύμβουλοι των ομοσπονδιών, αλλά πολύ εύκολα κατέθεσαν τα όπλα οι συγκεκριμένοι συνδικαλιστάδες, αυτή είναι η εντυπωσή μου. Και όχι μόνο η δική μου.

  176. Γιάννης Ιατρού said

    173: …ο ΣΥΡΙΖΑ είχε δρομολογήσει αξιολόγηση στο δημόσιο και στην εκπαίδευση…
    Μα αυτό το τωρινό της Κεραμέως δεν είναι για αξιολόγηση προσώπων, για αξιολόγηση σχολείων κλπ. είναι. Αυτό είναι και το βασικό επιχείρημα στην αρνητική κριτική που του γίνεται. Πολλά τα παραδείγματα και τα σχόλια κι εδώ στο άρθρο της 13/10.

    Η αξιολόγηση Γεροβασίλη-Γαβρόγλου (του Σύριζα) είχε κυρίως αντικείμενο τα πρόσωπα. Οπότε ξανασκέψου τι γράφεις

  177. sarant said

    Καλημέρα από εδώ!

  178. Pedis said

    # 172 – Αυτές είναι παν-ΕΕυρωπαικές επιλογές, της αγοράς που λέμε Ντοττόρε, και στον έναν ή τον άλλο βαθμό, έκταση και με διαφοροποιήσεις εφαρμόζονται σε όλες τις χώρες.

    Να κάνει ο συρισοκ την διαφορά;

    Δεν νομίζω.

    Τίποτα αστερίσκους να βάλει εδώ κι εκεί, μπορεί.

    Α, αστερίσκους είπα …

    Χρονιάρα μέρα σήμερα, Συρισόκοι!!! 😆 😅

  179. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    154 >>Οι περισσότεροι στην Κρήτη είναι χορτοφάγοι.
    Ένας παλιός μπάρμπας μας έλεγε (κι έμεινε να αναβιώνεται συχνά στην οικογένεια αλλά και στο καφενείο,ευκαιρίας δοθείσης) :
    Ο γιατρός μου ΄πε ό,τι είναι πράσινο να μην το τρώω! 🙂

    160 >> Πλουμί:
    1) https://agonaskritis.gr/%CF%80%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%AF-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BA%CE%B1%CF%86%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CE%AF/

    2)https://www.e-storieskritis.gr/2017/05/blog-post_13.html

    3)https://el.wiktionary.org/wiki/%CF%80%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%AF

    155,156,162 🙂 🙂

    174 >>Μια συνταγή για χοχλιούς μπουμπουριστούς
    άμα δε βγάλουν γλώσσα στο νερό, μην τσι ζεματίσεις, κι άμα τσι ζεματίσεις, μάνι-μάνι να τσι καυτο-αλατοτηγανίσεις και με ξιδάκι κι αρισμαρί να τς αποσβήσεις.

  180. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Πλουμιού συνέχεια: έχομε κι όνομα βαφτιστικό : Πλουμιστή, ναίσκε!
    Καλημέρα σε όλους

  181. spyridos said

    https://www.efsyn.gr/ellada/dikaiosyni/315162_apofylakizetai-o-hrysaygitis-patelis-pyrinarhis-tis-nikaias

  182. spyridos said

  183. spyridos said

  184. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    181# Νομίζω πρέπει να τους αποζημιώσουν τους αθρώπους για την ταλαιπωρία.

  185. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    157# Άντε, να σπαμάρω και λίγο.
    https://www.slang.gr/definition/27170-ta-briskoumena

  186. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Σε ανακοίνωσή τους οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι ακέραια την ευθύνη για την ανατροπή της απεργίας-αποχής φέρουν οι εκπρόσωποι ορισμένων ΕΛΜΕ –που πρόσκεινται στη ΔΑΚΕ και τις ΣΥΝΕΚ- οι οποίοι καταψήφισαν θρασύτατα με θλιβερές δικαιολογίες την επαναπροκήρυξη, παρά τις αντίθετες αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων ή των ΔΣ των ΕΛΜΕ τους Σε ανακοίνωσή τους οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι ακέραια την ευθύνη για την ανατροπή της απεργίας-αποχής φέρουν οι εκπρόσωποι ορισμένων ΕΛΜΕ –που πρόσκεινται στη ΔΑΚΕ και τις ΣΥΝΕΚ- οι οποίοι καταψήφισαν θρασύτατα με θλιβερές δικαιολογίες την επαναπροκήρυξη, παρά τις αντίθετες αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων ή των ΔΣ των ΕΛΜΕ τους»
    https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/360859_ekpaideytikoi-ohi-sti-methodeysi-xepoylimatos-tis-apergias-apohis

  187. voulagx said

    Περί πραξικοπημάτων και ξεπουλήματος του αγώνα
    https://synekde.wordpress.com/2021/10/17/%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%af-%cf%80%cf%81%ce%b1%ce%be%ce%b9%ce%ba%ce%bf%cf%80%ce%b7%ce%bc%ce%ac%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%be%ce%b5%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%ae%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf/

  188. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Καλούμε όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς να απομονώσουν όσους επέλεξαν μεθοδεύσεις που προδίδουν τον όμορφο αγώνα που δώσαμε όλοι και όλες μαζί!» Δηλαδή, όλους σας,όλα τα φερέφωνα των κομμάτων.
    Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να πήραν το μάθημά τους και από δω και μπρος η μόνη λύση είναι να οργανωθούν ουσιαστικά, να απομονώσουν τα κομματικά συνδικάτα και να συστήσουν άλλα, που θα ενδιαφέρονται ΜΟΝΟ για τα συμφέροντα του δημόσιου σχολείου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Το ξέρω, βέβαια, ότι αυτό είναι όνειρο θερινής νυκτός, αφού δεν μαθαίνουμε από τα λάθη μας.

  189. Μαρία said

    186
    Θα περίμενα να τοποθετηθείς γι’ αυτό αντί να ασχολείσαι με τους καθηγητές.
    «Οι ίδιες παρατάξεις στην ΔΟΕ δεν έθεσαν θέμα επαναπροκήρυξης της απεργίας αποχής, μάλιστα το ένα από τα δύο μέλη των Παρεμβάσεων, προς τιμήν του, ψήφισε το σταμάτημα της απεργίας αποχής και την συνέχιση του αγώνα με άλλο τρόπο.»

    187
    Βλ. 167

  190. Μαρία said

  191. Γιάννης Κουβάτσος said

    189:Στο θέμα της αξιολόγησης δεν ξεχωρίζω καθηγητές από δασκάλους, όλοι εκπαιδευτικοί με κοινόν αντίπαλο το υπουργείο είναι. Άρα η άποψη που έχω για τις «ίδιες παρατάξεις» στην ΟΛΜΕ, είναι παρόμοια και για τις «ίδιες παρατάξεις» στη ΔΟΕ. Και περιμένω, όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι, να μας πουν ποια θα είναι αυτή η συνέχιση του αγώνα με άλλον τρόπο. Έτσι, για να πικρογελάσουμε λίγο με το χάλι των «συνδικαλιστικών» κομματικών παραρτημάτων.

  192. Γιάννης Κουβάτσος said

    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/360770_pos-mporei-na-sothoyn-i-olme-kai-i-apergia-apohi%3Famp&ved=2ahUKEwj4w5mLv9TzAhXV8rsIHaTsDbgQFnoECAMQAQ&usg=AOvVaw0grZh3yeoAOzgf-94kuhBu&ampcf=1

  193. Γιάννης Κουβάτσος said

    https://selidodeiktis.edu.gr/2021/10/17/%cf%84%ce%bf-%cf%83%cf%87%cf%8c%ce%bb%ce%b9%ce%bf-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b4%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%ad%cf%81%ce%b1%cf%82-%ce%bd%ce%b1-%cf%85%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b1%cf%83%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf/

  194. Μαρία said

    ΠΑΕ ΠΑΟΚ: Εξώδικο στον ΑΝΤ1 και το ΡΟΥΚ-ΖΟΥΚ 🙂
    Συγκεκριμένα, κατά την προβολή σε μαγνητοσκόπηση της εκπομπής-τηλεπαιχνιδιού «ΡΟΥΚ ΖΟΥΚ», με παρουσιάστρια την Ζέτα Μακρυπούλια, και η οποία έχει ως αντικείμενο την εύρεση λέξης μετά από περιγραφή στην οποία προβαίνει ο κάθε διαγωνιζόμενος, και ενώ η προς ανεύρεση λέξη ήταν η «Βουλγαρία», ένας διαγωνιζόμενος έδωσε ως λέξη περιγραφής στον συμπαίχτη του τη λέξη «ΠΑΟΚ» και ακολούθως ο συμπαίχτης του είπε τη λέξη «Θεσσαλονίκη» και αμέσως μετά τη λέξη «Βουλγαρία».

    https://parallaximag.gr/epikairotita/pae-paok-eksodiko-ston-ant1-kai-to-rouk-zouk

  195. Μαρία said

    https://thepressproject.gr/chydaies-apeiles-beou-mesa-sto-dimarcheio-volou-tha-sas-kano-mavrous-sto-xylo-koprites/

  196. Pedis said

    Πρότυπο το πουλ των ακρο/δεξιών ΝΔ ψηφοφόρων για τον Πέο στο Βόλο. Να το θυμάστε.

  197. Δημήτρης Καραγιώργης said

    Από κείμενο της εκπροσώπου των ΣΥΝ. Ε. Κ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ Στέλλας Μανουσογιωργάκη για τα της απεργίας και του ξεπουλήματος της.
    «….Υπενθυμίζω ότι τον Σεπτέμβριο η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ κάλεσε σε 2 πανελλαδικές συσκέψεις (βόρεια και νότια Ελλάδα) τα εκλεγμένα στελέχη, όπου αποφασίστηκε ότι αν βγει τελεσίδικα παράνομη η απόφαση, θα πάμε στο εναλλακτικό σχέδιο των ενιαίων κειμένων. Είχαμε προβλέψει από τότε ότι θα μας πάει στα δικαστήρια και ποια θα είναι η απόφαση και γι αυτό κλήθηκε η βάση της παράταξης να προαποφασίσει τη στάση μας, ώστε να είμαστε έτοιμοι. Η Γραμματεία σεβάστηκε και υλοποιεί την απόφαση αυτή, ακολουθώντας πάντα όσα μας λέει η νομική μας σύμβουλος.
    Δεν πήρε ποτέ η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ ή οι πανελλαδικές συσκέψεις των ΣΥΝΕΚ την απόφαση να σταματήσει η απεργία. Το Εφετείο την πήρε. Οι ΣΥΝΕΚ τοποθετήθηκαν ξεκάθαρα στο ΔΣ: «να πούμε την αλήθεια στον κλάδο και ό,τι αποφασίσει εμείς θα το στηρίξουμε». Οι γνωστοί άγνωστοι αρνήθηκαν να βγάλει ενημερωτικό η ΟΛΜΕ με όσα μας είχε εξηγήσει η νομικός και παραπληροφορούν συστηματικά τον κλάδο. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ. Τα έχουμε εξηγήσει πολλές φορές. Δεν καταλαβαίνω γιατί από τον Φλεβάρη μέχρι και πριν λίγες μέρες εμπιστευόμασταν πλήρως τις νομικές πληροφορίες και οδηγίες που δίνονταν και τώρα ξαφνικά αμφισβητούμε τα πάντα. Υπάρχει έστω και ένα πράγμα που είπαμε και διαψευστήκαμε τόσον καιρό; Αλήθεια, προς ποιον είναι η αμφισβήτηση; Οι Παρεμβάσεις και το ΠΑΜΕ δεν ασχολήθηκαν ποτέ με την νομική τεκμηρίωση όλον αυτόν τον καιρό και ακόμα και σήμερα δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Λένε ό,τι τους βολεύει εκ του ασφαλούς μόνο και μόνο για να μας διαβάλλουν. Φτάσαμε να ακούσουμε στη ΓΣ των προέδρων την παρεμβασίτισσα της Ε Θεσ/νικης ότι θα καταθέσουν λέει εξώδικο στη ΔΔΕ τους για συνέχιση της απεργίας αποχής!! Ακούσαμε άλλη να λέει «να πάνε φυλακή τα μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ για να ξεσηκωθεί ο κλάδος»! Αν ξαφνικά εμπιστευόμαστε αυτούς, ειλικρινά δεν ξέρω τι να πω. Αν, εκεί που όλοι μας όλο το προηγούμενο διάστημα προσπαθούσαμε να προφυλάξουμε τον κλάδο με κάθε νομικό μέσο από οποιαδήποτε ευθύνη, τώρα κάποιοι λένε «έλα μωρέ, τι θα μας κάνουν;» επίσης δεν ξέρω τι να πω. Οι ΣΥΝΕΚ πάντως δεν θα πάρουν την ευθύνη να στείλουν τον κλάδο στη σφαγή, μόνο και μόνο επειδή τραμπουκίζουν οι παρεμβάσεις ή για να μην χάσουμε ψήφους. Αυτά τα κάνουν οι αριστεριστές. Εμείς προτιμάμε να χάσουμε ψήφους παρά συναδέλφους. «

  198. Γιάννης Ιατρού said

  199. Δημήτρης Καραγιώργης said

    198 <– Ιατρού.
    Α τους κιαρατάδες, ούλα από μας τα πήραν

  200. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στις προσεχείς συνδικαλιστικές εκλογές θα αποτιμηθεί η στάση της κάθε παράταξης. Προσωπικά, θα πάω να ψηφίσω, επειδή μας δίνεται άδεια από την υπηρεσία γι’ αυτόν τον σκοπό. Δεν νομίζω πως έχει νόημα η ψήφος σε κάποιο από τα κομματικά παραρτήματα που υποδύονται τις αδέσμευτες συνδικαλιστικές παρατάξεις, που τάχα νοιάζονται μόνο για την δημοσια εκπαίδευση και τους λειτουργούς της. Εμετρήθησαν, εζυγίσθησαν και ευρέθησαν ελλιπείς για αλλη μια φορά.

  201. Γιάννης Ιατρού said

    199: Δεν λες τίποτα, τα καλύτερα! Όταν εμείς φωνάζαμε μητσοτάκη_….

  202. Θρασύμαχος said

    Νέο στάδιο δόξης λαμπρό για τους αλιείς μαργαριταριών ανοίγει γνωστή ειδησεογραφική ιστοσελίδα, που μέχρι τώρα πρωταγωνιστούσε στους ελληνικούς σολοικισμούς αλλ’ ήδη επεκτείνεται και στο διεθνές κοινό. Είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε την ελληνική αυτοψία να μεταφράζεται autopsy που σημαίνει νεκροψία, να λοιπόν τώρα https://www.iefimerida.gr/english/greece-serres-66-year-old-denier-coronavirus-died και το αντίστροφο: η ελληνική νεκροψία μεταφράζεται … necropsy, που όμως σημαίνει νεκροψία σε ζώα.

  203. sarant said

    198 Α!

    202 Ωχ, να ετοιμάσουμε την απόχη

  204. ΣΠ said

    Τα περίεργα μαθηματικά με τα κουτάκια Coca Cola στα ράφια του Σκλαβενίτη!

  205. sarant said

    204 !!

  206. Νέο Kid said

    205.204. Μπορεί (θα πρέπει δηλαδή) τα 0.60 € να αφαιρούνται στο ταμείο όπου «διαβάζεται» η προσφορά απ το barcode.
    Όχι ότι δεν είναι απατεώνες δηλαδή όλοι οι σουπεραγοράδες…

  207. Μαρία said

    Μπορούμε να παρακολουθούμε τη δίκη του Ζακ απο δώ

  208. Pedis said

    Πάντως, είναι εντελώς καθυστερημένοι αυτοί οι μουσουλμάνοι

  209. Μαρία said

    Μετά το 12:27 η απαίτηση του δεσπότη για αίθουσα προσευχής.
    Μα κι αυτοί οι χριστιανοί έφτιαξαν αίθουσα … διαλογισμού! https://www.youtube.com/watch?v=bO4XypA84yk

  210. Μαρία said

    208
    🙂

  211. Μαρία said

  212. Pedis said

    Πωπώ παιδί για υπουργός!

    Τι Καραμανλακας είναι τούτος ρε?!

  213. Μαρία said

    Ιούλιος 2010

  214. Μαρία said

  215. Pedis said

    # 211-212 – Σε χώρα με σοβαρή πολιτική *βιτρίνα*, αυτός εδώ ο … αταξινόμητος που τον έχει βάλει η Οικογένεια να κάνει τον Υπουργό θα είχε δώσει την παραίτησή του με αυτά που είπε.

    Και σε ποιον να τη δώσει, στον Κούλη? 😺 😸 😹

  216. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    215# Κατάλαβα. Τπτ αναρχοκουμούνι οπαδός της ακυβερνησίας θα είσαι και του λόγου σου. Αφού τα έχουμε πει ρε, αυτούς και τέτοιους έχουνε, με πχοιόνανε να κυβερνήσουνε δηλαδής? Σε λίγο θα ζητήσεις να διωχθεί ποινικά και η Νικολάου, θουκύργιε 😇

  217. Missing Ink said

    Κανέλλης και…βυσσοδόμηση: λέτε να ήθελε να γράψει «λυσσομανήσαμε» αντί για «βυσσοδομήσαμε»; Όχι πως έτσι βγάζει κάνα νόημα, τέλος πάντων

  218. Missing Ink said

    Η ΣΒΕΟΔ πάντως για τον Ανέες Μιρ –έτσι λεγόταν ο ντελιβεράς που σκοτώθηκε– καλεί σε μοτοπορεία, αύριο, 23/10/21
    https://sveod.gr/?p=3064

  219. Μαρία said

    Δήμητρα Καστρίτση / Σοκαριστικές καταγγελίες για περιστατικά βίας στην ενόργανη γυμναστική

  220. […] Μεζεδάκια που χορεύουν μπάλο […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: