Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μπρασενικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 23 Οκτωβρίου, 2021


Και έψαχνα να βρω τίτλο, χτες που έγραφα το άρθρο, η Ευγενία Λουπάκη στην εκπομπή της στο Κόκκινο 105.5 έβαλε τραγούδια του Μπρασένς και μάς θύμισε ότι χτες συμπληρώνονταν 100 χρόνια από τη γέννηση του αγαπημένου μου Ζορζ Μπρασένς, στις 22 Οκτωβρίου 1921 στη Σετ της νότιας Γαλλίας. Οπότε, μπρασενικά τα σημερινά μας μεζεδάκια, εις μνήμην, και λέω να το συνεχίσω και αύριο.

Πριν θυμηθώ τον Μπρασένς, είχα σκεφτεί μήπως τα έλεγα «παπανδρεϊκά μεζεδάκια» για να τιμήσω την επάνοδο του Γιώργου Παπανδρέου στην πρώτη γραμμή της πολιτικής, αφού θα διεκδικήσει την ηγεσία του ΚΙΝΑΛ, αν και βέβαια θα μπορούσε να θεωρηθεί παρέμβαση στα εσωτερικά του κόμματος.

Πάντως, είχε ενδιαφέρον πώς στα κοινωνικά μέσα οι σχολιαστές που είναι φιλικοί προς την κυβέρνηση επιδόθηκαν σε οξύτατες επιθέσεις εναντίον της υποψηφιότητας του Γ. Παπανδρέου. Βέβαια, σημειώθηκαν και κάποια αυτογκόλ, όπως με εκείνον τον κατά δήλωσή του κωμικό, που σχολίασε στο Τουίτερ για «εκείνο το χαζό που υπάρχει μόνο και μόνο λόγω ονόματος» -και όλοι απορούσαν για ποιο λόγο στράφηκε ξαφνικά εναντίον του πρωθυπουργού.

Αλλά ας προχωρήσουμε στα μεζεδάκια μας.

* Μου στέλνουν το εξής απόσπασμα από πρόγραμμα συνεδρίου, που μάλιστα γίνεται σήμερα.

Όπως βλέπετε, στις 12.30 προβλέπεται να μιλήσει ο κ. Π. Γεωργογιάννης, με θέμα: Θεωρία των ζωντανών και νεκρών γλωσσών: Ένα εγχείρημα για την διευκρίνιση χρονιζόντων αντιπαραθέσεων και ισχυρισμών.

Δεν ξέρω τι θα πει ο κ. καθηγητής, και δεν είμαι βέβαιος ότι θα συμφωνήσω μαζί του, αλλά η φίλη που μου έστειλε το απόσπασμα επισημαίνει το «χρονιζόντων αντιπαραθέσεων».

Έχουμε λοιπόν ένα ακόμα παράδειγμα του γνωστού και συχνότατου λάθους, του τύπου των «πληγέντων περιοχών»; Μα καλά, δεν πρόσεξαν στο συνέδριο;

Αλλά να προσέξουμε λίγο περισσότερο, διότι δεν είναι απλώς «χρονιζόντων αντιπαραθέσεων» αλλά «χρονιζόντων αντιπαραθέσεων και ισχυρισμών». Το πρώτο θηλυκό, το δεύτερο αρσενικό στο γένος. Με ποιο συμφωνεί η μετοχή;

Με το πιο κοντινό, θα πουν πολλοί, άρα «χρονιζουσών αντιπαραθέσεων και ισχυρισμών». Ωστόσο, αν έχουμε άψυχα διαφορετικού γένους, η συμφωνία γίνεται στο ουδέτερο (λίθοι, πλίνθοι, κέραμοι, ατάκτως ερριμμένα) άρα στέκει το «χρονιζόντων», οπότε αθώος ο κατηγορούμενος.

Βέβαια, καλύτερο ίσως θα ήταν να αναλυθεί η μετοχή («…που χρονίζουν») ή να μπει επίθετο (χρόνιων).

Πιο κάτω θα δούμε ένα ακόμα συναφές, αλλά πιο σπάνιο παράδειγμα.

* Δεύτερο ερώτημα, που μου το στέλνει ένας αυστηρός φίλος μου, και που θέλω να το βάλω στην κρίση σας.

Διαβάζει ο αυστηρός μου φίλος το εξής απόσπασμα:

Πρόκειται για μια πολύπλοκη αποστολή, που προετοιμαζόταν από τη NASA εδώ και χρόνια και η οποία θα απαιτήσει χειρισμούς υπερβολικά μεγάλης ακρίβειας λόγω των πολλών προγραμματισμένων «ραντεβού» της.

και μου το στέλνει.

«Τι μου ξεφεύγει;» τον ρωτάω.

Και εξηγεί ο αυστηρός μου φίλος:

Αν είναι υπερβολικά μεγάλη η απαιτούμενη ακρίβεια, εξ ορισμού δεν πρόκειται να επιτευχθεί. Εκτός αν είναι σαν το Ça c’est trop bon που λένε τα γαλλάκια.

Είμαι αυστηρός;

Είναι αυστηρός ο φίλος, αλλά δεν έχει άδικο. Ας έγραφε «εξαιρετικά μεγάλης ακρίβειας».

Εσείς τι λέτε;

* Και τώρα ας δούμε ένα ακόμα παράδειγμα ασυμφωνίας μετοχής, αντίστροφο όμως από το «χρονιζόντων αντιπαραθέσεων».

Πρόκειται για επιγραφή σε εμπορικό κατάστημα, που υπενθυμίζει τους υγειονομικούς περιορισμούς (που όλοι τους έχουν ξεχάσει, με πρώτον τον υπουργό Υγείας).

Λέει λοιπόν:

Λόγω των υπάρχουσων υγειονομικών περιορισμών, παρακαλούμε εισέρχεστε μέχρι δύο άτομα.

Πρωτότυπο το λάθος. Ενώ έχουμε δει αμέτρητα «πληγέντων περιοχών» και «εγκριθέντων δαπανών», το αντίστροφο, όπως εδώ, είναι σπάνιο -εγώ δυο-τρία θυμάμαι να έχω δει.

Να το πούμε υπερδιόρθωση;

Προσέχω βέβαια και τον παρατονισμό, το «υπάρχουσων».

* Σε άρθρο για τις εξαγορές και συγχωνεύσεις επιχειρήσεων που πραγματοποιήθηκαν φέτος, διαβάζουμε:

Είναι ενδεικτικό ότι μέσα στο 2021 έκλεισαν 23 συναλλαγές αξίας άνω του ενός δισ. ευρώ. Οι μεγαλύτερες ιδιωτικές εξαγορές ή συγχωνεύσεις ήταν αυτές της Chipita με τίμημα 1,64 δισ. ευρώ, της Wind με 980 δισ. ευρώ, της Pharmathen με 1,6 δισ. ευρώ, της Vivartia με 600 εκατ. ευρώ και του Ελληνικού, ύψους 915 εκατ. ευρώ, ενώ ακολούθησαν αρκετές ακόμα με μικρότερα αλλά καθόλου ευκαταφρόνητα ποσά.
Όπως αυτή της MetLife που απέκτησε η NN Group σε Ελλάδα και Πολωνία αντί 548 εκατ. ευρώ και της Εθνικής Ασφαλιστικής που απέκτησε η CVC Capital Partners (όπως και τη Vivartia) αντί 505 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία η αξία των 23 συμφωνιών άνω του ενός δισ. ευρώ έφτασε τα 7 δισ. ευρώ.

Και γεννάται το ερώτημα: αν υπήρξαν 23 συμφωνίες άνω του ενός δισ. ευρώ, πώς γίνεται η συνολική τους αξία να φτάνει στα 7 δισ. ευρώ;

Δύσκολο μαθηματικό πρόβλημα σαν κι αυτά που βάζει ο Κιντ, αλλά μάλλον δεν έχει λύση -αφού ακόμα κι αν κάθε συμφωνία από τις 23 είχε αξία ακριβώς 1 δις το άθροισμα θα ήταν 23 δις.

Το λάθος είναι προφανώς στο «ανω του ενός δισ. ευρώ», παρόλο που επαναλαμβάνεται δυο φορές. Εικάζω ότι 23 θα ήταν οι συμφωνίες «άνω των 100 εκατ. ευρώ». Έτσι έχει νόημα. Και ίσως ο συντάκτης που ανέλαβε να το γράψει να μέτρησε λάθος τα μηδενικά και να μετέτρεψε το 100000000 σε 1 δισεκατομμύριο. Γι’ αυτό βάζει ο κόσμος τελίτσες στα μεγάλα νούμερα με πολλά μηδενικά.

* Από τον Σκάι, οι δηλώσεις Πάιατ:

Η ελληνοαμυντική συμφωνία ενισχύει την ασφάλεια της Ελλάδας.

Βέβαια την ενισχύει, διότι οι… αμυντικές ένοπλες δυνάμεις θα σπεύσουν να μας βοηθήσουν, έτσι δεν είναι;

Αν απορείτε πώς γεννήθηκε ο όρος «ελληνοαμυντική», μαλλον θα προέκυψε από το «ελληνοαμερικανική αμυντική συμφωνία» ύστερα απο κάποια καραμπόλα.

* Η μπούρκα της εβδομάδας, σε άρθρο για ένα περιστατικό που συνέβη στη Ρωσία.

Αρκούδα επιτέθηκε σε έγκυο θηριοδαμαστή, διαβάζουμε. Και πιο μετά, «η θηριοδαμαστής».

Γιατί όχι «θηριοδαμάστρια»;

Και μάλιστα σε ένα σημείο το άρθρο γράφει: Συγκλονίζουν οι εικόνες από μία παράσταση τσίρκου στην πόλη Οριόλ στη δυτική Ρωσία, όπου μια αρκούδα επιτέθηκε σε μια γυναίκα θηριοδαμαστή, η οποία ήταν έγκυος, σε σημείο που να προκαλείται η απορία στον αναγνώστη, γιατί ο ευλογημένος ο θηριοδαμαστής πήρε και τη γυναίκα του στο τσίρκο, αφού ήταν έγκυος.

* Είχαμε βέβαια και το τραγικό ατύχημα στο Νέο Μεξικό, όταν στα γυρίσματα ενος γουέστερν το όπλο που κρατούσε ο γνωστός ηθοποιός Άλεκ Μπάλντουιν εκπυρσοκρότησε και σκότωσε τη διευθύντρια φωτογραφίας, ενώ τραυμάτισε και τον σκηνοθέτη.

Σε σχετικό ρεπορτάζ διάβασα ότι η διευθυντρια φωτογραφίας και ο σκηνοθέτης «πυροβολήθηκαν όταν απελευθερώθηκε ένα κινηματογραφικό όπλο χρησιμοποιήθηκε από τον Αλεκ Μπάλντουιν, 68 ετών, παραγωγό και ηθοποιό»

Έτσι είναι αυτά τα όπλα, όταν τα αφήνεις ελεύθερα γίνονται επικίνδυνα!

Πώς έγινε το λάθος; Προφανώς, στο αγγλικό άρθρο υπήρχε το ρήμα discharged, το οποίο μπορεί να αποδοθεί και «απελευθερώθηκε».

Πάντως, πρέπει να αναγνωρίσω ότι το είδαν και το διόρθωσαν. Τώρα το κείμενο έχει: «πυροβολήθηκαν όταν ένα κινηματογραφικό όπλο χρησιμοποιήθηκε από τον Αλεκ Μπάλντουιν, 68 ετών, παραγωγό και ηθοποιό».

Κάτι άλλο που δεν διορθώθηκε είναι η ηλικία του ηθοποιού. Γεννημένος το 1958, είναι μόλις 63 χρονών, όχι 68.

* Σε διαφήμιση της Λιντλ για κάποιο πρόγραμμα κατάρτισης που προσφέρει σε νέους, βλέπω να χρησιμοποιείται το σύμβολο @ (ή η παραλλαγή του) για τη δήλωση όλων των φύλων και μάλιστα δυο φορές, αφενός «σπουδαστ…» και αφετέρου, πιο κάτω, «υποδιευθυντ@».

Αυτό μέχρι πρόσφατα το βλέπαμε κυρίως σε ανακοινώσεις φεμινιστικών οργανώσεων. Το ότι έχει περάσει στην επικοινωνία μιας πολυεθνικής είναι ασφαλώς ενδιαφέρον.

* Θα γίνει και η απογραφή φέτος, όπως ίσως θα ξέρετε.

Βλέπω λοιπόν στον ιστότοπο της απογραφής την εξής προτροπή:

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ ΝΑ ΧΕΙΡΙΣΟΥΝ Cntrl-F5 ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΙΝ ΜΕΤΑΒΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ

Χειρίζω; Τον έχω ξαναδεί αυτόν τον περίεργο τύπο, και μάλιστα παλιά, τον προηγούμενο αιώνα.

Τι θα βάζατε εσείς; Γιατί όχι «να πατήσουν»;

* Διαβάζω στην Αυγή ότι οι ξένοι εργάτες στα φραουλοχώραφα της Ηλείας οργανώθηκαν σε συνδικάτο, κάτι που δεν βολεύει τους εργοδότες:

Στα φραουλοχώραφα της Αχαΐας και της Ηλείας πλέον υπάρχει συνδικαλιστική οργάνωση και οι φραουλοπαραγωγοί «είναι σε αναμμένα καρφιά», υπογραμμίζεται, καθώς μέχρι πρότινος ο κύριος όγκος της παραγωγής εξάγετο σε υψηλή τιμή, ενώ αν δεν συλλεχθούν οι φράουλες εγκαίρως, «υποβιβάζονται» στην εγχώρια παραγωγή μαρμελάδας, για την οποία η πρώτη ύλη πωλείται στην μισή τιμή.

Λέμε «κάθεται σε αναμμένα κάρβουνα», λέμε επίσης και «κάθεται στα καρφιά». Λέμε όμως «σε αναμμένα καρφιά»; Δεν θυμάμαι να το έχω ξανακούσει, αλλά προφανώς προέκυψε από πάντρεμα αυτών των δυο εκφράσεων. (Κάπως έτσι και το «έχασε τ’ αυγά και τα καλάθια» και το «έχασε τα πασχάλια του» συγχωνεύτηκαν στο «έχασε τ’ αυγά και τα πασχάλια».

* Φίλος στέλνει την οθονιά από το Μέγκα με το σουπεράκι που βλέπετε.

Ο φίλος επισημαίνει την ανορθογραφία (πρόδοσε αντί για το σωστό «πρόδωσε»).

Εγώ πάλι προσέχω επίσης τα, αχρείαστα κατά τη γνώμη μου, εισαγωγικά στο «κλειδί», όπως και την καθιερωμένη πια χρήση των ηλικιών για έμμεση δήλωση προσώπου.

* Κι ένα θηριώδες μεταφραστικό που το ψάρεψε καινούργιος φίλος του ιστολογίου σε χτεσινό του σχόλιο αλλά αξίζει να αναβαθμιστεί και να δημοσιευτεί σε άρθρο.

Σε άρθρο για ένα πρόσφατο έγκλημα στη Φλόριντα, διαβάζουμε:

Ο δικηγόρος των γονιών του Λόντρι, με δήλωσή του, επιβεβαίωσε πως έχουν ενημερωθεί ότι τα οστά είναι του γιου τους. «Δεν έχουμε κανένα άλλο σχόλιο αυτή τη στιγμή και σας ζητάμε να σεβαστείτε το απόρρητο του πλυντηρίου αυτή τη στιγμή», ανέφερε η δήλωση.

Ποιο είναι το απόρρητο του πλυντηρίου; Ξέραμε το δικηγορικό απόρρητο, το απόρρητο της εξομολόγησης, το ιατρικό απόρρητο, υπάρχει τάχα και… πλυντηριακό απόρρητο;

Μάλλον θα υπάρχει, αφού μάλιστα λέμε «έβγαλε τα άπλυτα στη φόρα»!

Καταλαβαίνετε βέβαια τι έγινε. Το οικογενειακό όνομα Laundrie μπερδεύτηκε με το ουσιαστικό laundry. Πράγματι, το αγγλικό κείμενο γράφει:

“We have no further comment at this time and we ask that you respect the Laundries’ privacy at this time.”

Η κανονική μετάφραση είναι «να σεβαστείτε την ιδιωτικότητα της οικογένειας Λόντρι». Αλλά ο συντάκτης του άρθρου έβαλε τη φράση στο google translate και μετέφερε στο άρθρο του αυτό που του έδωσε το μηχανάκι -με μια διαφορά, το γκουγκλ δίνει «το απόρρητο του Πλυντηρίου» και ο συντάκτης το… διόρθωσε σε «πλυντηρίου»!

Φαινεται ότι η αρχική πηγή είναι από την Καθημερινή, όπου όμως διορθώθηκε σε «το απόρρητο της οικογένειας» -αλλά το μαργαριτάρι έμεινε στην αναδημοσίευση.

Και για του λόγου το αληθές:

* Τίτλος άρθρου:

Χαρά Χαραλάμπους: Η πρώτη γυναίκα κοσμητόρισσα «σπάει» στερεότυπα μισού αιώνα στο ΑΠΘ

Πέρα από τα εισαγωγικά, που ασφαλώς είναι περιττά, κάποια φίλη στο Φέισμπουκ αναρωτήθηκε ποιος ήταν ο πρώτος άντρας κοσμητόρισσα στο ΑΠΘ.

Θα έλεγα ότι το «γυναίκα» περισσεύει. Τι λέτε εσείς;

* Και κλείνω με μιαν είδηση από την πανδημία.

Κορωνοϊός: «Ρεζερβουάρ» παραγωγής νέων μεταλλάξεων τα παιδιά

Τα παιδιά μεταδίδουν και αποτελούν ρεζερβουάρ νέων μεταλλάξεων είπε η Μ. Θεοδωρίδου

Γιατί όμως ρεζερβουάρ; Δεν το λέω επειδή είναι ξενικό, δεν μ’ έπιασε μπαμπινιωτισμός. Αλλά ρεζερβουάρ στα ελληνικά είναι άλλο πράγμα, είναι μόνο στα αυτοκίνητα.

Δεξαμενή, παιδιά.

Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!

324 Σχόλια προς “Μπρασενικά μεζεδάκια”

  1. Το τι θα διαβάσουμε αύριο για τον Μπρασένς κάποιοι, όσοι είμαστε γραμμένοι με μέιλ, το ξέρουμε λίγο-πολύ 🙂

    Στην είδηση για την άτυχη διευθύντρια φωτογραφίας πρόσεξα και ότι τα πρώτα ελληνικά ρεπορτάζ μιλούσαν για κινηματογραφίστρια. Ψευδόφιλη σαν το academic/πανεπιστημιακός, μιας και cinematography είναι η φωτογραφία (του σινεμά).

    Και τελειώνω με τα νεότερα περί Μανωλάδας: «μυστηριωδώς» κάηκαν τα παραπήγματα των εργατών που ζήτησαν αύξηση και αξιοπρεπείς συνθήκες.

  2. https://thepressproject.gr/fotia-stis-paragkes-ergaton-sti-manolada-meta-tin-protovoulia-tous-gia-syndikalistiki-organosi/

  3. atheofobos said

    Και ένα ακόμη μεζεδάκι από την χρονίζουσα αντιμαχία Τσίπρα-ΓΑΠ στο ποιος θα μας προφέρει περισσότερα γλωσσικά μεζεδάκια!
    Το Παρεκτράπην του Τσίπρα στην Βουλή πρόσθεσε μια ακόμα λέξη στα εκατομμύρια της Ελληνικής Γλώσσας! Είναι επιτυχής συνδυασμός του καθαρευουσιάνικου –παρεξετράπην- και του στην Δημοτική –παρεκτράπηκα.

  4. dryhammer said

    3. Μου θύμισε το περιστατικό όπου σε κάποιον ωρυόμενο, κάποιος άλλος του είπε «Παρεκτράπης» για να πάρει την απάντηση «Παρεκτράπης είσαι συ κι όλο σου το σόι»

  5. Costas X said

    Καλημέρα !

    «Άσφαιρες σφαίρες» διάβασα και άκουσα χθες σε κάποια μέσα, σχετικά με την υπόθεση Αλεκ Μπάλντουιν. Αναμενόμενο ήταν, αφού λέμε «σφαίρα» όλο το φυσίγγιο, τον κάλυκα μαζί με τη σφαίρα. Η οποία «σφαίρα» δεν είναι πλέον καν σφαίρα. 🙂

  6. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1 Ωραίο παραδειγμα

    2 Ωχ!

    3 Ωχ, αυτό το ξέχασα και θα πεις ότι το έκανα επίτηδες. Αν λοιπόν έγραφα θα ελεγα ότι το σωστό και το κανονικό ήταν να πει «παρεκτράπηκα». Το «παρεξετράπην» μου φαίνεται ότι δεν πολυλέγεται σήμερα. Πάντως, στο Γκουγκλ βρίσκω πολλά «παρεκτράπη», και έχει εξήγηση το θέμα, ανεξαρτήτως Τσίπρα.

  7. Νέο Kid said

    “the Laundrie’s privacy”
    Νικοκύρη, έτσι το γράφουν ;σιγουρα; Ή μήπως ανορθόγραψες; Μήπως «Laundries’ privacy” ?
    Γιατί όπως τοχεις είναι σόλοικο ή μάλλον εγγλεσόλοικο, ελαφρώς. 😀 isn’t it?

  8. ndmushroom said

    Τα 980 δισ. της Wind μόνο εγώ τα πρόσεξα; Ποια Google και ποια Apple… 😋

  9. Καλημέρα,
    Κι ακόμα χειρότερα, για το πιστόλι που εκπυρσοκρότησε (αν είναι έτσι) και σκότωσε την κοπέλα. Διαβάζω σε άρθρο (είδηση; σχόλιο;) «Άλεκ Μπάλντουιν: Σε κακή κατάσταση μετά το δυστύχημα στα γυρίσματα – Οι πρώτες φωτογραφίες». https://www.topontiki.gr/2021/10/22/alek-balntouin-se-kaki-katastasi-meta-to-distichima-sta-girismata-i-protes-fotografies-photos-videos/ Δηλαδή; Ν’ αρχίσουμε να λυπόμαστε τον Άλεκ κι όχι την Χαλίνα; Αυτή που πέθανε βέβαια, σε πόσο κακή κατάσταση νάναι; Ούτε ο άλλος που τραυματίστηκε σοβαρά. Αυτός που έριξε είναι το θύμα; Δεν είχε ακούσει πως με τα όπλα δεν παίζουμε ούτε όταν είναι άδεια γιατί τα άδεια όπλα σκοτώνουν; (Καλά το ότι χρειάζονταν αληθινά όπλα κι όχι απομιμήσεις – ρεπλίκες που λέμε – αυτό είναι άλλου παπά βαγγέλιο).

  10. Γιάννης Κουβάτσος said

    3: Τσίπρα-ΓΑΠ-Κούλη, αγαπητέ. Όχι και εδώ κομματική μεροληψία. Ξεχνάς πόσες κοτσάνες του χάλι τράβελερ έχουμε απολαύσει στη σαββατιάτικη πιατέλα του Νικοκύρη; Η παραγωγή μεζεδακιών είναι διακομματική… δημιουργία. 😏
    (Χάπι τράβελερ ήθελα να γράψω, αλλά ο κορέκτορας αποδείχτηκε πιο ακριβής, οπότε το αφήνω ως έχει.)

  11. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Καλημέρα.
    Κατ: Ο Ισίδωρος Ζουργός που είπαμε προ ημερών, προσκαλεσμένος για το νέο του βιβλίο σε λίγο, μετά τη Θεανώ Φωτίου, Στοκοκκινο ράδιο 105.5
    (με αδιάβαστο το άρθρο-και είναι θελκτικότατο απ τον τίτλο-χθες ..Μπρασενίστηκα κι εγώ στα 100χρονα του- πάω για τροφοπρομήθειες νωρίς )

    Ελπίζω όλα καλά για τον Γιάννη Ι.

  12. mouzes said

    Εγώ νομίζω καλώς μπήκε η γυναίκα στην κοσμητόρισσα για να δώσει έμφαση, εξάλλου είναι η πρώτη και είναι και γυναίκα.

  13. Θρασύμαχος said

    Μπορεί το «χρονιζόντων» να είναι τελικά σωστό, πλην όμως εμένα με τρώει άλλη απορία, όχι γλωσσική αλλά θεματική: τί σόι συνεδρία είναι αυτή, όπου συμφύρονται η ιθαγένεια του Αντετοκούμπο, η υποβρύχια αρχαιολογία, η θεωρία των νεκρών γλωσσών και ο Αριστοτέλης;;; Μόλις προλαβαίνουμε να πάμε, μπας και ακολουθούν εισηγήσεις για χημεία τροφίμων ή αεροναυπηγική.

  14. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Κορωνοϊός: «Ρεζερβουάρ» παραγωγής νέων μεταλλάξεων τα παιδιά

    Τα παιδιά μεταδίδουν και αποτελούν ρεζερβουάρ νέων μεταλλάξεων είπε η Μ. Θεοδωρίδου»
    Εμείς, πάντως, στο σχολείο, 40 μέρες σε λειτουργία, δεν έχουμε ούτε ένα κρούσμα σε παιδί. Μήπως πρέπει οι λοιμωξιολόγοι να αναθεωρήσουν τις δυσοίωνες προβλέψεις τους ή βιάζομαι να χαρώ;

  15. H. Mandragoras said

    Θα έλεγα ότι το «η πρώτη γυναίκα κοσμητόρισσα» δεν είναι πλεονασμός. Το σκέτο «η πρώτη κοσμητόρισσα» μου φέρνει στο μυαλό «αυτή που πρωτοάνοιξε τη σχολή» και περιμένω μετα να ακούσω για το έργο που συνεπάγεται το να βάλεις μια σχολή να ρολάρει κλπ. Το «η πρώτη γυναίκα κοσμητόρισσα» μου φέρνει πιο κοντα στο «η πρώτη γυναίκα που διοίκησε τη σχολή [μετα από μια σειρά ανδρών]», και περιμένω να ακούσω πχ για τη δυσπιστία που αντιμετώπισε.

  16. sarant said

    7 Μάλλον δίκιο έχεις, θα το διορθώσω.

    11 Όλα καλά θα πάνε

    13 Δεν έχεις άδικο

    15 Ούτε εσύ 🙂

  17. Γιάννης Κουβάτσος said

    9: Προφανώς τα θύματα είναι η νεκρή και ο τραυματίας αλλά και ο ηθοποιός θύμα είναι κι αυτός. Για φαντάσου τι σοκ είναι αυτό που βίωσε και θα τον ακολουθεί σε όλη του τη ζωή… Να σκοτώσεις άνθρωπο, γιατί κάποιος μαλάκας φροντιστής έβαλε αληθινές σφαίρες στο όπλο… Ασύλληπτο.

  18. 14 Να σε διορθώσω λίγο. Όχι δεν έχετε κανένα κρούσμα σε παιδί αλλά δεν ξέρετε να έχετε. Προσωπικά δεν θάβαζα το χέρι μου στη φωτιά για την αλήθεια των δηλώσεων (α. ότι έγινε σελφ τεστ και β. ότι αυτό ήταν αρνητικό). Δυστυχώς δεν έχω εμπιστοσύνη στη διαδικασία αυτή.

    Και μιας και αναφέρθηκε η επάνοδος του Γιωργάκης, ιδού μια σημερινή γελοιογραφία https://ankyr.blogspot.com/2021/10/blog-post_23.html

    Πάω να πάρω τα βουνά.

  19. 17 Δίκιο έχεις, αλλά διάβασα πολλά σχετικά με το δικό του θέμα κι όχι των άλλων. Γι’ αυτό.

  20. angelos said

    Αυτο με το «υπερβολικα» ειναι, νομιζω, σχετικα καινουργιο (20ετιας, δλδ), αλλα ανερχομενο.
    Το πρωτακουγα καπου το 2003-2004 σε φρασεις οπως «ειμαι υπερβολικα ευχαριστημενος», εννοωντας απλως «παρα πολυ». Νομιζω, πλεον λεγεται ολο και περισσοτερο.
    Προσωπικα, εξακολουθει να με ξενιζει.

    Καλημερα.

  21. Καλημέρες.
    Με έβαλε σε σκέψεις ο τίτλος: «Μπρασενικά» ή «Μπρασενσικά»;
    Θυμάμαι μια συζήτηση για «barthesien ή barthien;» για το επίθετο από το επώνυμο του Ρολάν Μπαρτ (Ronald Barthes).
    Αυτό το βρίσκω πάντως barthien.

  22. Γιάννης Κουβάτσος said

    18: Σωστά. Πάντως δεν έχουμε παιδιά που να έχουν απουσιάσει για πάνω από 2-3 μέρες, ούτε μας έχουν παραπονεθεί για ύποπτα συμπτώματα κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο.

  23. @ 20 Angelos

    Πάντως δεν έχουμε καθαρή λέξη/έκφραση για τα trop, too much, zu. Οπότε το πολυσύλλαβο βέβαια «υπερβολικά» καλύπτει μια ανάγκη. Γνώμη μου.

  24. Χαρούλα said

    Καλημέρα!
    ΕΦΗ(#11) ελπίζει για τον …γιατρό μας; Να ανησυχήσουμε; Όπως και να’χει ευχές για όποιον κι αν είναι.

    28η Οκτωβρίου – Αναφορές για ξεχωριστό «χώρο γυναικών» στην πρόσκληση των επισήμων στην παρέλαση της Θεσσαλονίκης. Φυσικά χώρο συζύγων εννοούν.
    https://www.in.gr/2021/10/22/greece/28i-oktovriou-anafores-gia-ksexoristo-xoro-gynaikon-stin-prosklisi-ton-episimon-stin-parelasi-tis-thessalonikis/

  25. sarant said

    24 Δεν υπάρχουν επίσημες, μόνο επίσημοι!

    Θα πάρω κι εγώ τα βουνά, τα λέμε αργότερα.

  26. Χαρούλα said

    Και το συνηθισμένο λάθος του πολιούχου. Σε πολλές αναφορές, ενδεικτικά από το Πρώτο Θέμα
    Με μεγαλοπρέπεια και θρησκευτική κατάνυξη γιορτάστηκε και φέτος ο πολιούχος της Ελληνικής Αστυνομίας, Άγιος Αρτέμιος.

    Ευτυχώς στην σελίδα της αστυνομίας τουλάχιστον, γράφτηκε προστάτης. Ξέρουν από προστάτες😂🤣😂!

  27. Γιάννης Κουβάτσος said

    Να γκρινιάξω και πάλι για ένα μεταφραστικό μεζεδάκι σε λογοτεχνικό βιβλίο. Αυτή τη φορά, στο βιβλίο του Σουηδού Τουμπίας Ούλσον «Από το ίδιο αίμα». Η ιστορία εκτυλίσσεται στη χώρα μας, στην Ορεστειάδα συγκεκριμένα, και ο συγγραφέας, δημοσιογράφος στο επάγγελμα, με αφορμή τη δολοφονία ενός Σουηδού αστυνομικού, καταγγέλλει τον εθνικισμό, την ξενοφοβία και την κακομεταχείριση προσφύγων και μεταναστών. Αλλά στη σελίδα 419 διαβάζουμε το εξής απίστευτο: «… αυτά δεν είναι λόγια ακροδεξιού ρατσιστή. Είναι λόγια ενός από τους πιο κοντινούς συνεργάτες του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, του Φίλιππου Μελάγχθονα». Εδώ αναπηδούμε στην καρέκλα μας: είχε συνεργάτη τον Μελάγχθονα ο αιδεσιμότατος Κινγκ; Μήπως διαβάζουμε πειραγμένη τη » Μηχανή του χρόνου » του Ουέλς; Ποιος έκανε αυτό το λάθος; Ο συγγραφέας, και ο μεταφραστής το μετέφερε άκριτα στο ελληνικό κείμενο; Ή πήρε πρωτοβουλία ο μεταφραστής και κόλλησε το Κινγκ δίπλα στο Μάρτιν Λούθερ; Και ποιος ο ρόλος της επιμελήτριας; Και, εν τέλει, αν το λάθος χρεώνεται σε μεταφραστή και επιμελήτρια, αρκεί η γνώση ξένων γλωσσών για να κάνεις αυτή τη δουλειά; Δεν χρειάζεται και μια ευρύτερη παιδεία;

  28. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    Φαινεται ότι η αρχική πηγή είναι από την Καθημερινή, όπου όμως διορθώθηκε σε «το απόρρητο της οικογένειας»

    Δεν είναι ακριβής η μετάφραση του privacy σε «απόρρητο». Ή έπρεπε να γράψουν «ιδιωτικότητα» ή να το διατυπώσουν περιφραστικά (π.χ., να μη τους ενοχλούν).

  29. Pedis said

    Το σωστό κι ευπρεπές
    «Η πρώτη γυναίκα στην ηγετική (ή πρώτη) θέση (διοίκησης) της Κοσμητείας. »

    Αλλιώς

    «Η πρώτη Κοσμήτορα»

    όχι κοσμητόρισσα. Τι είναι; Η γυναίκα του κοσμήτορα.

  30. Νέο Kid said

    27. Φοβερό Γιάννη! Και οποία σατανικη σύμπτωση ο Μαρτίνος Λούθηρος κι ο Μαρτιν Λούθερ Κινγκ.
    Πάλι καλά που δεν έπαιξε μπάλα κανας λουθηρανός βασιλιάς στη «μετάφραση»…
    Μα ούτε το Λούθηρο ρε γμτ!

  31. Νέο Kid said

    Το σαφές και μόνο ορθό είναι «η πρώτη γυναίκα κοσμήτωρ»

  32. Νέο Kid said

    27. Καλά να πάθεις όμως, για να μάθεις να μη διαβάζεις βιβλία δυσφημιστικά για τη χώρα ! 😈🤪
    Χώρια ότι μας έριξαν δυο μπαλάκια οι παλιοσουηδοί!

  33. Α. Σέρτης said

    27
    Στο πρωτότυπο βέβαια δεν υπάρχει τέτοιο σφάλαμα από τον συγγραφέα.
    Πυροβολήστε ελεύθερα μεταφραστή και επιμελητή.

  34. Pedis said

    Η πρώτη παρατηρήτρια των πάλσαρ και η θέση των γυναικών στον Ακαδημαϊκό χώρο

    (όταν η πλειοψηφία περίπου των σχολιαστών μας μόλις είχε πάρει το απολυτήριο εξαταξίου Γυμνασίου … 😆 )

  35. Pedis said

    + 34 – δηλαδή όχι πολύ παλιά. Μία-μιάμιση γενιά πίσω.

  36. Α. Σέρτης said

    «άρα στέκει το «χρονιζόντων», οπότε αθώος ο κατηγορούμενος.»

    Και ταυτοχρόνως ένοχη η φίλη που το έστειλε για «μεζεδάκι», καθώς αποτελεί στοιχειώδη γνώση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

  37. Γιάννης Κουβάτσος said

    32: Τιμή και δόξα στον Μάρκο τον Μπεργκ! 😊☘️

  38. LandS said

    «…να τιμήσω την επάνοδο του Γιώργου Παπανδρέου στην πρώτη γραμμή της πολιτικής, αφού θα διεκδικήσει την ηγεσία του ΚΙΝΑΛ, αν και βέβαια θα μπορούσε να θεωρηθεί παρέμβαση στα εσωτερικά του κόμματος.»

    Ναι, αλλά ο τίτλος του χτεσινού άρθρου ΉΤΑΝ παρέμβαση στα εσωτερικά του ΣΥΡΙΖΑ. 😊😊

    Να σου πω, έτσι νόμιζα όταν είδα τον τίτλο του Χάρη στην εφημερίδα και ξαφνιάστηκα όταν είδα το όνομά του. Αλλά ήταν γλωσσικό.

  39. atheofobos said

    10
    Για να προσθέσω τον Μητσοτάκη στο δίπτυχο Τσίπρα-ΓΑΠ, έβαλα στο Γούγλη αρχικά προς εξέταση το ερώτημα «γλωσσικές κοτσάνες Κούλη» και δεν μου έβγαλε κανένα αποτέλεσμα .
    Στην συνέχεια έβαλα «γλωσσικές κοτσάνες Μητσοτάκη» και περιέργως δεν μου έβγαλε πάλι καμία του Μητσοτάκη, αλλά αντιθέτως του Τσίπρα!

    https://www.in.gr/2019/04/17/apopsi/politiko-glossiko-vertigo-tou-tsipra/
    – 18.03.15 στη Σύνοδο Κορυφής για το Προσφυγικό: «Η Τουρκία δεσμεύεται στα προσχώματα» (αντί του προσκόμματα δηλαδή τα εμπόδια).
    – 13.09.15: «Θα έχει να κάνει με μένα, όποιος βάλει προσχώματα (προσκόμματα ) στη δικαιοσύνη για τη λίστα Λαγκάρντ».
    – Μετά τη Δαντική πυρκαγιά, σε Νέο Βουτζά και Μάτι, ο Τσίπρας τα βάζει με τα ΜΜΕ καταλογίζοντας για τις αποκαλύψεις τους … Τυμβωθυρία αντί του ορθού τυμβωρυχία. Αλλά προς τι η σύληση των τάφων; Από τους τύμβους αντλεί κανείς πληροφορίες ή από την ζώσα πραγματικότητα;\
    – Και έπεται η συνέχεια, με τις κοτσάνες, «Δεν γεννήθηκα με τη ‘Δαμόκλειο σπάθη, να γίνω πρωθυπουργός», «Πλατειά απεύθυνση», «θα θρέψω (αντί του ορθού θα δρέψω) καρπούς της προσπάθειάς μου» ή «Είμαι πάντοτε διάτρητος (αντί του διαθέσιμος) σε κάθε κριτική», κλπ, κλπ.

    Επίσης
    https://www.in.gr/2019/04/19/politics/kyvernisi/ta-margaritaria-tou-tsipra-pos-skotose-tin-elliniki-glossa/

    Μπορείς δε να δείς μόνος σου το τι αποτελέσματα υπάρχουν στο ερώτημα «γλωσσικές κοτσάνες Τσίπρα»!

  40. π2 said

    27: Καταπληκτικό.

    Και μια σύμπτωση: Λίγα λεπτά προτού διαβάσω το εντυπωσιακό μεζεδάκι διάβαζα για το πώς ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ μετέπεισε την ωραιότατη Νισέλ Νίκολς, τη μαύρη υπεύθυνη επικοινωνιών στο τηλεοπτικό Σταρ Τρεκ, να μην αφήσει τη σειρά για το Μπρόντγουεϊ, όπως εκείνη σκόπευε. Αφενός ο Κινγκ ήταν φανατικός trekkie, αφετέρου την έπεισε ότι πρέπει να μείνει στη σειρά διότι for the first time on television, we will be seen as we should be seen every day, as intelligent, quality, beautiful, people who can sing dance, and can go to space, who are professors, and lawyers.

  41. ΣΠ said

    39
    https://www.koutipandoras.gr/article/mhtsotakhs

  42. LandS said

    «Δύσκολο μαθηματικό πρόβλημα σαν κι αυτά που βάζει ο Κιντ, αλλά μάλλον δεν έχει λύση -αφού ακόμα κι αν κάθε συμφωνία από τις 23 είχε αξία ακριβώς 1 δις το άθροισμα θα ήταν 23 δις.»

    Και γίνεται ακόμα πιο δύσκολο αν προσέξουμε την εξαγορά της WIND για 980 δισ. αντί για 980 εκ. ή 9,8δις, ή….
    Αλλά όμως «της Wind με 980 δισ. ευρώ,[…], της Vivartia με 600 εκατ. ευρώ και του Ελληνικού, ύψους 915 εκατ.»
    Λεπτομέρεια βέβαια το «άνω» αντί για το «σχεδον» των WIND και Ελληνικό. Αλλά της VIVARTIA; Το 0,6 δεν το λες 1.

  43. LandS said

    «αρκούδα επιτέθηκε σε μια γυναίκα θηριοδαμαστή, η οποία ήταν έγκυος»
    Σε μια γυναίκα και όχι σε γυναίκα. Από όλες τις γυναίκες του διάλεξε να έχει μαζί του την έγκυο ο παλιάνθρωπος.

  44. atheofobos said

    26
    Δεν είναι όλοι οι αστυνομικοί ευτυχείς που προστάτης τους είναι ο Άγιος Αρτέμιος, όπως γράφω στο ποστ μου:
    ΟΙ ΟΡΧΕΙΣ ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΉ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
    http://atheofobos2.blogspot.com/2014/12/blog-post.html

    41
    Τα δύο που αναφέρει εκεί, το δεύτερο μάλιστα προφανώς από τον λογιστή του που θα συνέταξε την δήλωση, δεν καταφέρνουν να τον ανεβάσουν στο πάνθεον των Τσίπρα-ΓΑΠ!

  45. voulagx said

    #27: Αυτός ο Φίλιππος Μελάγχθων ήταν από τα Μαυρόγεια;

  46. Γιάννης Κουβάτσος said

    45:»Είσαι Έλληνας! Πες είμαι Έλληνας. Αν δεν είσαι Έλληνας δεν μπορείς να καταλάβεις. Σβάρτσερντ, από σήμερα είσαι Μελάγχθων…» Ο ελληνιστής παιδαγωγός Ρόιχλιν πείθει, καπως αυταρχικά, τον δωδεκάχρονο Φίλιπ Σβάρτσερντ να εξελληνίσει το όνομά του. Ε, ρε, δόξες! 😊

  47. ΚΩΣΤΑΣ said

    Εξαιρετικά και επιμορφωτικά τα σημερινά μεζεδάκια.

    0 —> Ας έγραφε «εξαιρετικά μεγάλης ακρίβειας».
    Εσείς τι λέτε;

    Τα υπερβολικά μπορεί να εκτένονται και πέραν του εφικτού, οπότε, εξαιρετικά.

    *Συμβαίνει κάτι με τον Γιάννη Ι; Από καρδιάς το καλύτερο, ό,τι κι αν είναι αυτό.

  48. H. Mandragoras said

    23 Θα έλεγα οτι το υπερβολικά είναι το καθαρό αντίστοιχο των zu/too κλπ και δεν καλύπτει απλά μια ανάγκη. Δηλώνει ότι κάτι (ακόμα και καλό) υπάρχει σε τέτοιο βαθμό, που καταντάει πρόβλημα, ή που είναι απαγορευτικό για κάτι άλλο. Χάνω κάτι;

    Η χρήση του ως «πάρα πολύ» πράγματι ξενίζει.

    Πάντως έχουμε κι άλλες δομές, λιγότερο πολυσύλλαβες, που δηλώνουν το ίδιο. πχ «πολύ σκληρός για να πεθάνει» ή «παραείναι ψηλός»

  49. Νέο Kid said

    Το «υπερβολικός» (αν δεν αναφέρεται σε Μαθηματικό συγκείμενο…) έχει πάντα αρνητική σημασία ακόμη κι όταν προσδιορίζει επιθετικά καλά πράγματα. Υπερβολικά όμορφος (για τη φυλακή! Θα του την πέσουν οι αδερφές) . Υπερβολικά καλός (τον εκμεταλλεύονται ) , Υπερβολικά ψηλός (για πιλότος. Δε χωράει στο πιλοτήριο) κλπ. Έτσι στο προκείμενο , «υπερβολικά μεγάλης ακρίβειας» θα σήμαινε χειρισμούς που για χάριν της ακρίβειας θα θυσίαζαν αλλά πιο ουσιώδη οφέλη. Δεν είναι προφανώς αυτό που θέλει να πει ο ποιητής, άρα απλά και ξεκάθαρα λάθος.

  50. Γιάννης Κουβάτσος said

    Βία, πυροβολισμοί, νεκροί, τραυματίες και χτες και σήμερα και κάθε μέρα σχεδόν. Γιατί το υπουργείο Προστασίας(😜) του Πολίτη δεν κάνει αγωγή στην εγκληματικότητα, ώστε τα δικαστήρια να την κηρύξουν παράνομη και καταχρηστική, ως συνήθως; Βοήθα λίγο, τεχνογνώστρια Κεραμέως.

  51. ΣΠ said

    44
    Υπάρχουν κι άλλα, μη με βάζεις να ψάχνω.
    https://www.thetoc.gr/koinwnia/best-of-internet/akrita-to-sxolio-gia-to-sardam-mitsotaki—o-apofoitos-xarbarnt-molis-eipe-uperesia/
    https://www.topontiki.gr/2021/02/11/vouli-to-atiches-sardam-tou-kiriakou-mitsotaki-gia-to-politechnio-video/
    https://www.metrosport.gr/to-epiko-sardam-toy-mitsotaki-se-mathites-452036

  52. ΓΤ said

    24@ και «παρελάσεως» και «παρέλασης»…

    26@ Αφού Αστυνομία και άγιος Αρτέμιος, μάλλον έρχεται «θαύμα» με αποφυλάκιση Αρτέμη Ματθαιόπουλου…

    Ας πάμε και στον Συναξαριστή του αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου να διαβάσουμε για τον άγιο Αρτέμιο: «Άξιον δε είναι να προσθέσωμεν εδώ και μερικών θαυ­μάτων τού αγίου διήγησιν άνθρωπος τις έχων τα δίδυμά του πολλά εξογκωμένα από το σπάσημον, έπηγεν εις τον ναόν του αγίου Αρτεμίου κλαίων και ζητών την ιατρείαν. Εκείτετο λοιπόν ο ασθενής εις το μέσον του ναού επάνω εις στρώμα, και ολίγον υπνώσας, βλέπει τον άγιον Αρτέμιον εις τον ύπνον του λέγοντα αύτο, δείξον μου το πάθος σου, ο δε έδει­ξε τον τόπον, όπου είχε το πάθος. Τότε ο άγιος κύφας και πιάσας επιτήδεια με τας δύο του χείρας το σπάσιμον τών διδύμων του, έσφιγξεν αυτά όσον εδύνατο, ο δε ασθενής πονήσας μεγάλως και φωνάξας το, ουαί μοι, εξύπνησε και εύρε τον ε­αυτόν του υγιή δοξάζων τον Θεόν και τον άγιον».

    Επομένως ο άγιος Αρτέμιος είναι και προστάτης των όρχεων. Μετά από όσα αναφέρθηκαν, είστε ελεύθεροι να συνδέσετε τους «όρχεις» με ό,τι κρίνετε.

  53. Γιάννης Ιατρού said

    11β, 16β, 24α: Σου είπα στο τηλέφωνο, πάντως θα φέρω και χαρτί απ΄τον κηδεμόνα μου, να, κάτι εμβολιασμοί, κάτι εξετάσεις, κάτι άλλα, αλλά είπαμε, δεν το βάζουμε κάτω (θα λίνκαρα την Γαλάνη, αλλά θα παρεξηγηθεί 😂🙄). Νά ‘στε καλά😍

  54. Το Cntrl είναι λάθος, επίσης. Το πρόθεμα Ctrl γράφουμε για να εννοήσουμε το ομόγραφο ( ; ) πλήκτρο. Το γέλιο της αρκούδας θα είναι ο τρόπος απογραφής. Αφήστε τα χιλιάδες ονόματα στους πίνακες. Πού είναι ο Αθανάσιος να συμπληρώνει μικρά ονόματα…

    Στα λάθη στα σουπεράκια δεν δίνω πια σημασία. Πολύ περισσότερο στις οθονιές τους ως μεζεδοτεκμήρια. Πολλά διορθώνονται επιτόπου, κι άλλα αποσύρονται σε δευτερόλεπτα.

    Δεν γκούγκλαρα. Τελικά είναι Μπα ή Μπο ο άτυχος, αλλά ολοζώντανος, θύτης;

    1: Κινηματογραφίστρια είναι κι η διευθύντρια φωτογραφίας. Εμένα, δεν με χάλασε, ούτε το διάβασα ως ψευδόφιλο.

    27: Αν είναι η Ορεστιάδα του Έβρου, γράφεται με γιώτα.

  55. Γιάννης Κουβάτσος said

    54 τέλος :Ωπ, ναι, έχεις δίκιο, το διέπραξα. 😊

  56. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    11,16,47, Ο Γιάννης Ι. υγιαίνει αλλά τρέχει για εμβόλια (δικό του και προστατευομένων μελών) και …εμβόλιμα ιντερνετίζεται με την νεαρά Ιατροπούλα. Αυτές είναι χαρές που εύχομαι να τις αξιωθούμε όλοι μας. Ολα καλά λοιπόν.

    Παρεκτράπη και ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει πει !
    28.9.2016
    «Δικαίωμα σας είναι αυτό κ. Τσίπρα. Αλλά το κίνημα αυτό συχνά παρεκτράπη σε εκδηλώσεις βίας, που στιγμάτισαν τον τόπο. Ο οργάνωση που συμμετείχατε λεγόταν «εγκέλαδος”. Αυτόν τον…εγκέλαδο έχετε προκαλέσει στη χώρα.
    https://www.capital.gr/politiki/3157724/k-mitsotakis-o-a-tsipras-exei-prokalesei-egkelado-sti-xora

  57. ΣΠ said

    34
    Από τις μεγάλες αδικίες των Νόμπελ.

  58. Georgios Bartzoudis said

    Δεν θα με πείραζε καθόλου «η κοσμήτωρ» που άλλωστε δεν θα ήταν ποτέ …η γυναίκα του κοσμήτορα {ενώ η κοσμητόρισσα θα μπορούσε να είναι). Σε κάθε περίπτωση, συνστώ στους φαν της κοσμητόρισσας να μένουν εσαεί φαν κάθε -ίσσας και να αποφεύγουν τις -έσσας: Είχαμε κάποτε μια Νομάρχη (sic) κατά δω μεριά. Ένας αιώνιος συνδικαλΗσταρχος (αιωνία του η μνήμη, καθότι απεδήμησε εις Κύριον), σε μια επίσημη σύναξη, την τάραξε στο «κυρία Νομαρχέσα». Ώσπου ξέσπασε ένας ομόφρων αυτού: Νισ’αφ πια. Φτάν(ει) τοσο που χέ……

  59. @ 48 H. Mandragoras

    … το τρένο… 🙂

    Απαντώ στο «χάνω κάτι;».
    Νομίζω συμφωνούμε. Εγώ με τα too / zu / trop, σε αρνητική συμφραζόμενο, καταλαβαίνω κάτι το ανεπανόρθωτο. Δηλαδή με το «too late / zu spät / trop tard», χάνω το τρένο.

  60. 13: Πρόκειται για γνωστό στην πιάτσα πανεπιστήμονα, εκδότη επιστημονικών -οθντκ- περιοδικών και διοργανωτή -οθντκ, επίσης- συνεδρίων, με ίμπακτ υπό του μηδενός. Αλλά είπαμε, εδώ είμαστε ό,τι δηλώσουμε.

  61. 54 Δηλ. όταν βλέπεις «κινηματογραφιστής» δεν σκέφτεσαι, ξέρω γω, τον Αϊζενστάιν;

  62. Θρασύμαχος said

    #60: α, μπράβο, ευχαριστώ, με την καίρια καθοδήγησή σου το βρήκα http://ipode.gr/wp-content/uploads/2021/10/33o_synedrio_programme.pdf

  63. 61: Όχι μόνο. Κινηματογραφιστές είναι κι ο Αγγελόπουλος κι ο Αρβανίτης, κι ο Νίκβιστ κι ο Μπέργκμαν. Αντίθετα, το σκέτος φωτογράφος δεν στέκει, ενώ ακόμα και το Διευθυντής Φωτογραφίας θέλει συγκείμενο για να γίνει αντιληπτό.

  64. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    1, 54 Διευθύντρια Φωτογραφίας μάλλον ενδεικνυται πιο πολύ, επειδή στα ελληνικά κινηματογραφικά βραβεία έχουμε Βραβείο Φωτογραφίας που απονέται στον καλύτερο Διευθυντή Φωτογραφίας, παρότι πράγματι είναι συνώνυμα:
    κινηματογραφιστής, ή διευθυντής φωτογραφίας,
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82

    53, 24 Μέχρι να διαβάσω το νήμα και τα σχόλια,και χωρίς να ριφρεσάρω 🙂 , έσκασε μύτη ο Γιάννης μας, ο ευτυχής παππούς, ο αρχειονόμος μας ο παινεμένος! Γεια σου!

  65. voulagx said

    #46 @Κουβατσος: Κι αν το παιδι λεγόταν Mittelerdt (σωστα το λεω;) θα τον εξελληνιζε Μεσόχθων; 🙂

  66. Θα παραδεχτείς τουλάχιστον ότι το αγγλικό ή (νομίζω) μάλλον αμερικάνικο ζεύγος cinematography/photography στα ελληνικά αποδίδεται ως φωτογραφία, είτε είναι για κινούμενες είτε για ακίνητες εικόνες (πώς να το πω; Η αλήθεια είναι πως είναι χρήσιμη η αμερικάνικη λεξιπλασία).

  67. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    61, 63 Ναι, ναι ξέχασα να πω ότι κινηματογραφιστές όμως αποκαλούνται και οι σκηνοθέτες που βέβαια συχνά έχουν και άλλες κινηματογραφικές ιδιότητες (και Δντές φωτογραφίας, σεναριογράφοι ,σκηνογράφοι -έχω κατ΄νου αρκετούς, Πανουσόπουλος, Καββουκίδης, Κούνδουρος κ.α, κ.α.)

  68. 67: Τον αγαπημένο του, Τσιώλη δεν έβαλες… 🙂

  69. 66: Ναι, έπρεπε να λέει την ακριβή ιδιότητά της νεκρής, Διευθύντρια Φωτογραφίας, αλλά, ίσως, λέω, το κινηματογραφίστρια να το καταλαβαίνουν περισσότεροι από το πρώτο, κι ας είναι πιο γενικό. Τελοσπάντων ίσως -ίσως λέω- να μην ήταν ψευδόφιλη, αλλά εσκεμμένη η επιλογή μετάφρασης του όρου. Σε κουβέντα να βρισκόμαστε.

  70. Γιάννης Κουβάτσος said

    65:Προφανώς.😊 Και πάλι καλά, δηλαδή. Θα μπορούσε να λέγεται και Σβάινσταϊγκερ. Φίλιππος Χοιροσταυλίτης, δηλαδή, γερμανομαθείς;

  71. Missing Ink said

    Τι γίνεται ρε φίλε, εδώ και δέκα χρόνια ζούμε Το Δόγμα του Σοκ και κάποιοι…νοσταλγούν το ΠΑΣΟΚ:

    https://www.lifo.gr/stiles/daily/ena-politismeno-brady-me-ton-gap-stin-aygi-ton-anemelon-90s

    https://www.lifo.gr/stiles/daily/mazi-soy-andrea-gia-mia-ellada-nea-40-hronia-apo-tin-allagi

  72. ΓΤ said

    62@

    Πολύ ωραίο το πρόγραμμα του συνεδρίου:

    Στη σελ. 1> 22-24 Οκτωβρίου
    στη σελ. 3> 22-23 Οκτωβρίου

  73. ΓΤ said

    70@ Γιάννης

    Σκέψου έναν Λόταρ Λάιχενμπεργκ —> Λοθάριος Πτωματοσώρης

  74. Γιάννης Κουβάτσος said

    73 :😊 Μια χαρά, λοιπόν, ο Μελάγχθων.

  75. Μαρία said

    51
    Απο τα πράσφατα της λίστας μου:
    σε έναν ιό, που δεν είναι καν ορατός δια γυμνού οφθαλμού (14/6/2021)
    να φοιτεί (στο Δαμάσι, 13/9/2021)

  76. ΣΠ said

    72
    Μπροστά στους τίτλους των ομιλιών αυτά είναι ασήμαντες λεπτομέρειες.

  77. Μαρία said

  78. ΓΤ said

    76@

    A, δεν πήγα μέχρι εκεί. Αυτοί δεν ξέρουν πότε τελειώνει το συνέδριο 🙂

  79. Νέο Kid said

    Θυμήθηκα το γέλιο που είχαμε ρίξει τότε (το 2015 νομίζω ήταν) με το συνέδριο της Υπατίας… ειδικά με το κορόιδο το Λάμπρο που είχε πάει για τον…Ντώκινς , κι έφυγε με τον Αρχιπαπαρόπουλο… 😀😄🥲

  80. Γιάννης Κουβάτσος said

    77: Απ’ τη στιγμή που δεν είναι αριστεροί, τι πρόβλημα υπάρχει; 😊

  81. Αγγελος said

    Εγώ πάντως από την είδηση για το τραγικό ατύχημα, όπως την άκουσα στο ΒΒC, έμαθα ότι αγγλικά cinematographer λέγεται ο διευθυντής φωτογραφίας. Ελληνικά «κινηματογραφιστή» καταλαβαίνω τον Φ. Φίνο, τον Αγγελόπουλο κλπ. (βασικά παραγωγούς και σκηνοθέτες, άντε και σεναριογράφους).
    Αλλά πέστε μου: γιατί ο Μπάλντουιν πυροβόλησε, έστω και με όπλο που καλόπιστα το νόμιζε άδειο, τη διευθύντρια φωτογραφίας και τον φουκαρά που ήταν πίσω της; Να πυροβολήσει ένας ηθοποιός άλλον σε γύρισμα σκηνής ουέστερν που ακριβώς αυτό εικόνιζε, το καταλαβαίνω· αλλά με τη διευθύντρια φωτογραφίας τι έκανε, χαζολογούσε; δεν είχε πάει στρατιώτης, να μάθει ότι «τα άδεια όπλα σκοτώνουν»;

  82. ΓΤ said

    77

    θλίψη…

  83. Αγγελος said

    (65) Μάλλον. Κι ένας Hausschein δεν το έκανε Οικολαμπάδιος; Και ο Έρασμος Lieven (κοινότατο ολλανδικό όνομα) δεν ήταν αρχικά; Αλλά το Desiderius δεν του έφτανε ως εξαρχαϊσμός…
    Και υπάρχει και ο Trapassi, που έγινε Μεταστάσιος 🙂 και που μας άφησε το αλησμόνητο τετράστιχο:
    E’ la fede degli amanti
    Come l’arabe fenice:
    Che ci sia, ciascun lo dice;
    Dove sia, nessun lo sa.

  84. Γιατί συνεχίζετε κι εδώ να τον λέτε Μπάλντουιν; Μπόλντουιν δεν είναι; Και δεν είναι δα, και κανένας καθιερωμένος Ίστον…

  85. Διονύσης said

    Κατά τον δημοσιογράφο, αν δεν «έσπευδε», πότε θα έπρεπε να τα επιστρέψει; Σε 100 χρόνια;

    Μάλλον ο οφειλέτης, υπερέβαλε στην εφαρμογή του «σπεύδε βραδέως»…

    https://www.in.gr/2021/10/23/greece/apisteyti-istoria-stin-kriti-epestrepse-40-eyro-se-mparman-meta-apo-11-xronia/

  86. ΣΠ said

    81
    Η ταινία είναι ουέστερν αλλά αυτό δεν δικαιολογεί το γιατί το όπλο ήταν στραμμένο προς την διευθύντρια φωτογραφίας. Ο φουκαράς που ήταν πίσω της είναι ο σκηνοθέτης της ταινίας Τζόελ Σούζα, ο οποίος την σκαπούλαρε. Βγήκε από το νοσοκομείο.

  87. Μαρία said

    84
    Μπολ.. στην αρχή, Μπαλ.. στη συνέχεια. https://www.efsyn.gr/kosmos/boreia-ameriki/316015_ypopsies-gia-kena-asfaleias-apo-nea-stoiheia-stin-tragodia-toy-rust
    Εδώ και με ορέα σύνταξη: Το όπλο που πυροδότησε ο Μπάλντουιν χτύπησε την Χαλίνα Χάτσινς στο στήθος και τραυμάτισε τον Τζόελ Σόουζα, που βρισκόταν πίσω της, ενώ έκανε πρόβα της σκηνής, στον ώμο.

  88. sarant said

    Eυχαριστω για τα νεότερα!

    26τέλος 🙂

    27 Κι αν ειναι του συγγραφέα το λάθος, τι κάνεις;

    28 Προφανώς. Εγώ έχω πια σταντάρει, εδώ και χρονια, την ιδιωτικότητα.

    33 Δεν υπάρχει; Δηλαδή ο μεταφραστής πρόσθεσε το «Κινγκ» στο όνομα του Λούθηρου; Ωχ ωχ….

    38 Χαχαχά!

  89. sarant said

    Και συνεχίζω

    43 🙂

    53 Α γεια σου!

    56 Α, αυτό δεν το είχα δει. Ναι, νομίζω ότι αυτοί οι μεσοβέζικοι τυποι (όπως και θεωρείτο, αποτελείτο κτλ) θα μείνουν. Όχι ότι μ’ αρέσουν. Θα γράψω ίσως κάτι.

    83 Μπα, του Μεταστάσιου είναι αυτό; Διότι με μια αλλαγή στον πρώτο στίχο (la fede delle femmine) είναι από το Κοζί φαν τούτε του Μότσαρτ σε λιμπρέτο του Ντα Ποντε.

    85 Ακριβώς, σπεύδε βραδέως

  90. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Όταν στην οθόνη βλέπουμε γκρο πλαν την μπούκα του όπλου όταν ακούμε τον πυροβολισμό, πώς θα γίνει η λήψη αν όχι κατάφατσα στον Δντη Φωτογραφίας; Αν ήταν ιδέα της το γκρο πλαν στην κάννη την ώρα του μπαμ, αυτό θα είναι ακόμη πιο τραγικό!

  91. Missing Ink said

    Λινκάρω αβέρτα άσχετα πράματα…τέλος πάντων. Αφού δεν πρόλαβα το Μηνολόγιον ή τα Προοκτωβριανά. Το σκετσάκι εξάλλου καταπιάνεται με ζητήματα που απασχολούν το μπλογκ γενικότερα, εντάξει, δεν είναι και Bill Burr αλλά εγώ γέλασα

  92. Κιγκέρι said

    Στην περιγραφή του ατυχήματος με το όπλο διάβασα τη φράση:
    «Ο ίδιος ο Άλεκ Μπάλντουιν εθεάθη αργότερα έξω από το γραφείο του σερίφη συντετριμμένος και περίδακρυς»
    και ομολογώ ότι αυτό το «περίδακρυς» με συγκίνησε!

    https://www.protothema.gr/world/article/1174238/alek-baldouin-den-ixere-oti-to-oplo-itan-gemato-me-alithines-sfaires/

  93. Pedis said

    Μπα, μπάτσοι-κομπάρσοι σε ταινία με άσφαιρα …

  94. Pedis said

    Φτιάχτε του ένα παρεκκλήσι, μια καππέλλα Τσελεντίνα, στον θάλαμο να μην τα πρήζει …

  95. Γιάννης Κουβάτσος said

    88β:Αστερίσκος και επισήμανση του λάθους στο κάτω μέρος της σελίδας. Το έχω δει σε αρκετά βιβλία.

  96. Pedis said

  97. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    92 (από το λινκ) >>Δεν ήξερε ότι το όπλο ήταν γεμάτο με αληθινές σφαίρες
    Κοτσάνα! Αν ήξερε, θα ήταν φόνος, όχι τραγικό ατύχημα! 😦

  98. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στο λινκ ο Μπαλντομπόλντουιν εκτόξευσε το όπλο. Μετά περιδάκρυσε. (Άκου περίδακρυς! Πού τα βρίσκουν οι μπαγάσηδες… 😂)
    «Το όπλο που εκτόξευσε ο Μπάλντουιν χτύπησε την Χαλίνα Χάτσινς στο στήθος»
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.newsbomb.gr/kosmos/story/1245729/alek-mpalntoyin-o-voithos-skinotheti-i-apeiri-kai-to-thanasimo-lathos/amp&ved=2ahUKEwj0mKbT4uDzAhWGC-wKHezhD9sQFnoECHoQAQ&usg=AOvVaw3Jr5l3fIbruH41IgbslYvf&ampcf=1

  99. Νέο Kid said

    98. «Το όπλο που εκτόξευσε ο Μπάλντουιν χτύπησε την Χαλίνα Χάτσινς στο στήθος»
    Με πίλουμ τη σκότωσε; Όπως το Βίκτωρ Ματσιούρ στο «Ο Χιτών» ; (φατσούλα tragicomic)

    P.s θα διαφωνήσω ελαφρώς με Στάζυ. Ποιο πολύ Μπάλντουιν παρά Μπόλντουιν είναι η «γνήσια» προφορά.

  100. Γιάννης Ιατρού said

    84: Εδώ στην ίδια ιστοσελίδα το γραφούν και με τους δύο τύπους (και δεν είναι εξαίρεση αυτό στη φωτό), στο ιστολόγιο δεν θα αποτυπωθεί αυτό; Και στο ελληνικό ιντερνετ οι μισοί έτσι κι άλλοι μισοί αλλιώς 🙂
    Μπoλντουιν είναι του συγκεκριμένου το σωστό, νομίζω. Αλλά το επίθετο δεν είναι σπάνιο κι άλλοι το λένε Μπαλντ*.
    Ίσως αγγλικά/αμερικάνικα να έχει διαφορά; Δεν είναι και καλός γνώστης…

  101. Γιάννης Ιατρού said

    100: .. Δεν είμαι και…

  102. Μαρία said

    27
    Ο μεταφραστής πάντως είναι Ελληνοσουηδός https://www.ertnews.gr/eidiseis/politismos/o-jonas-jonasson-kai-o-ekatontachronos-poy-anevike-sto-aerostato-kai-exafanistike-grafei-o-xenofon-pagkalias/

  103. freierdenker said

    60, δεν γνωρίζω τον διοργανωτή των συνεδρίων, και η όλη πρωτοβουλία όντως φαίνεται ατομική, με όλα τα προβλήματα που αυτό συνεπάγεται, αλλά τα συνέδρια δεν μου φαίνονται απάτη. Το μέσο επίπεδο προφανώς δεν είναι υψηλό, αλλά νομίζω οτι προσφέρουν, δεν κάνουν ζημιά.

    Δημοσιεύουν αρκετή πρωτογενή έρευνα, υποψιάζομαι από μεταπτυχιακά μάστερ, που αλλιώς θα πήγαινε χαμένη, αλλά ίσως και από διδακτορικά. Επίσης και από ερευνητές μερικής απασχόλησης (ερασιτέχνες ας πούμε). Ίσως να υπάρχουν και μερικά κρυμμένα διαμαντάκια εκειπέρα. Είδα τα πρακτικά του 30ου Συνεδρίου, «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και τα ελληνικά ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα» και η θεματολογία μου φάνηκε ενδιαφέρουσα. Ενδεικτικά:

    «Διερεύνηση των αντιλήψεων των μεταναστών γονέων για την υποστήριξη της βασικής εκπαίδευσης των παιδιών τους μέσω της βοήθειας στην κατ’ οίκον εργασία». Δεν ξέρω πόσοι έχουν αναρωτηθεί γι’ αυτό, οι μετανάστες χρησιμοποιούν ελληνικά ή την μητρική τους γλώσσα όταν διαβάζουν τα παιδιά τους;

    «Το φαινόμενο του γλωσσικού σεξισμού στην ελληνική δημόσια διοίκηση». Πόσο συχνό είναι; Πως αντιδρούν άντρες δημόσιοι υπάλληλοι κατά την διάρκεια επιμορφωτικών σεμιναρίων πάνω στο θέμα;

    «Τα συνωνυμικά ζεύγη λόγιο-λαϊκό της Νέας Ελληνικής κατά την διδασκαλία των Ελληνικών ως δεύτερης/ξένης γλώσσας: Μια πειραματική διδασκαλία με στόχο την ενίσχυση του λεξιλογίου». Πως εξηγείς οτι δεν λέμε «μένουμε στον δρόμο Σολωμού, αριθμός 10», ή «ΠΑΟ θρησκεία, πόρτα 13».

  104. Νέο Kid said

    100. 99. Εντάξει , αν θελουμε να είμαστε ειλικρινείς δεν υπάρχει 100% σωστό μεταξύ των μπα και μπο. Αλίμονο αν οι αγγλοσαξωναίοι είχαν καθαρά φωνήεντα. Ποσοστά τάσης προς το α και το ο αντίστοιχα αναγκαστικά. 65%α – 35%ο . Κουάερε βέρουμ! που λέμε και στην οργάνωση…

  105. atheofobos said

    51
    Δεν έγραψα για σαρδάμ ή για γκάφες των πολιτικών του τύπου των 360 μοιρών και της Λέσβου –Μυτιλήνης.
    Έγραψα για κοτσάνες που σχετίζονται με κακοποίηση της γλώσσας , σαν το παρεκτράπη του Μητσοτάκη που αναφέρει η ΕΦΗ-ΕΦΗ στο 56.
    Πάντως αυτό μόνο δεν αρκεί για να προστεθεί και ο Μητσοτάκης στους πρωταθλητές του είδους Τσίπρα-ΓΑΠ.
    Πάντως, όπως είδα στο 89, αυτές οι παρεκτροπές ερέθισαν τον Νικοκύρη να ασχοληθεί μελλοντικά με τους διάφορους μεσοβέζικους λεκτικούς τύπους.

  106. Νέο Kid said

    102. Έτσι εξηγείται που δεν ξέρει το Λούθηρο και τον έκανε Κινγκ. Είναι αθεορθόδοξος. Πού να ξέρει τους μπυροκοιλιάδες καθολικούς γερμαναράδες;…

  107. spyridos said

    81 , 86
    Η καλή διευθύντρια φωτογραφίας είναι και καλή οπερατέρ (φωτογράφος) ταυτόχρονα.
    Οπως ο Γιώργος Αρβανίτης στις ταινίες του Αγγελόπουλου ή ο Gianni di Venanzo σε 50 κορυφαίες Ιταλικές (Αντονιόνι, Φελίνι κ.α.). που βλέπουμε να βρίσκεται ακριβώς πίσω από την κάμερα.

    Πολλές λήψεις στα γουέστερν γίνονται με τους ηθοποιούς να πυροβολούν προς την κάμερα.

  108. sarant said

    91 Πολύ μού άρεσε το σκετσάκι

    100 Πλουραλισμός 🙂

  109. Costas Papathanasiou said

    Καλησπέρα!
    Μια μικρή παρατήρηση είναι ότι γινόμαστε κάπως ανακόλουθοι όταν αφενός θεωρούμε (πολύ σωστά) ότι ο όρος “γυναικοκτονία” σημαίνει δολοφονία ανθρώπου θηλυκού γένους, αφετέρου ότι με το διπλόλεξο “γυναίκας π.χ. θηριοδαμαστή” (παρότι εν προκειμένω το “θηριοδαμάστριας” είναι σαφώς το ενδεδειγμένο) θα πρέπει να νοείται πρωτίστως η σύζυγος ενός θηριοδαμαστή.
    Το να θεωρούμε ως πρώτη σημασία της λέξης “γυναίκα” τον ρόλο της ως υποζύγιο ανδρός (η υπερβολή για λόγους έμφασης), είναι οπωσδήποτε υπονόμευση της αυτεξούσιας οντότητάς της.
    Ομοίως οι αρχαιοπρεπείς τίτλοι σε -ωρ, όταν δεν είναι επίκοινοι, δίνουν θηλυκά σε -ειρα, όπως αυτοκράτειρα και κοσμοκράτειρα. Οι βυζαντινής προελεύσεως τύποι σε -ορισσα σημαίνουν κυρίως επαγωγικό, δικαιωματικό τίτλο συζύγου ή κόρης (χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι το προσωνύμιο της Παναγίας, ως ταπεινής Κόρης Θεού, είναι Παντοκρατόρισσα και όχι το βλάσφημο Παντοκράτειρα, διότι ένας και μοναδικός είναι ο Πατήρ και Παντοκράτωρ όλων). Και κάπως έτσι, κάποτε, τα σε -ορισσα γίνονται και κακόσημα (βλ.”μαστόρισσα”).
    Οπότε, κατά τα ανωτέρω, αντί “(πρώτη) γυναίκα κοσμητόρισσα”, θα προτιμούσα “γυναίκα κοσμήτορας” ή απλούστερα πρώτη κοσμήτορας ή κοσμήτειρα” (το “κοσμητόρισσα” θα μου άρεσε αν κι αυτής έτσι της αρέσει και οπωσδήποτε αν είναι μια κοσμήτορας μαγκιόρα και προβοκατόρισσα).

  110. ΜΕΖΕΔΑΚΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΩΝΥΜΟ ΤΗΣ ΚΑΗΜΕΝΗΣ ΤΗΣ ΤΟΜΟΚΟ

    Είδα χθες την ταινία ΜΙΝΑΜΑΤΑ με τις λεπτομέρειες για τη φωτογραφία του Eugene Smith (στο περιοδικό LIFE, 1971) που τον υποδύεται ο Τζόνι Ντεπ.
    Η ασπρόμαυρη φωτογραφία απεικονίζει μια μητέρα που κρατάει αγκαλιασμένη τη γυμνή κόρη της σε μια παραδοσιακή ιαπωνική μπανιέρα. Η νεαρή Τομόκο πάσχει από τα τρομερά σωματικά και νοητικά συμπτώματα της «νόσου Minamata» που είχαμε μάθει ότι ήταν ένας τύπος δηλητηρίασης από υδράργυρο και προκαλούνταν από τα απόβλητα της βιομηχανικής επιχείρησης Chisso (チッソ).
    Με τη δημοσίευση της φωτογραφίας στο περιοδικό LIFE, το ζήτημα έγινε παγκοσμίως γνωστό, αναδεικνύοντας διεθνώς και τον αγώνα των ακτιβιστών για αναγνώριση της αιτίας της νόσου στην περιοχή της Μιναμάτα και αποζημίωση των θυμάτων.

    Αν και το ζήτημα είναι τραγικό (όπως ο φόνος στο κινηματογραφικό πλατό με τον Μπόλντουν) ας πούμε για το μεζεδάκι εκείνης της εποχής. Το επώνυμο της Τομόκο είναι Kamimura και γράφεται με χαρακτήρες κάντζι ως 上 村 (άνω/ανώτερο/υψηλό + δάσος), η φωτογραφία συνδέεται συνήθως, λανθασμένα, με το επώνυμο Uemura. Αυτό προέρχεται από εσφαλμένη ανάγνωση του πρώτου χαρακτήρα 上 (που συχνά διαβάζεται ue και σημαίνει επάνω). Στα ελληνικά θα λέγαμε κάτι σαν Πανωδασίτης αντί για Ανωδασίτης ή Υψηλοδασίτης.
    Η σωστή ανάγνωση 上 kami συγχέεται και με τη λέξη kami 神 που σημαίνει «θεός», πρβλ. «καμικάζι» = θεϊκός άνεμος.

  111. 81, … Αλλά πέστε μου: γιατί ο Μπάλντουιν πυροβόλησε, … τη διευθύντρια φωτογραφίας …

    Μακάβριο, αλλά ως διευθύντρια φωτογραφίας ίσως προέτρεψε
    «Let’s take some shots«…

    Επ’ ευκαιρία, το ΗΠΑνικό flu shot είναι flu jab αλλαχού. Τυχαίο;

  112. 99, 104: Μπαλντ στέιτμεντ.

  113. spyridos said

  114. dryhammer said

    110. > Στα ελληνικά θα λέγαμε κάτι σαν Πανωδασίτης αντί για Ανωδασίτης ή Υψηλοδασίτης.

    Στο στρατό είχα γνωρίσει έναν (μόνιμο) ονόματι Δαιμονάκο, που αν τον αποκαλούσες Διαβολάκο εξαγριωνόταν.

  115. 31, … Το σαφές και μόνο ορθό είναι «η πρώτη γυναίκα κοσμήτωρ» …

    Σαφά, αν και θα μπορούσε να είναι και η
    μητέρα του κόσμου/των κόσμιων(?)
    κατά το
    βασιλομήτωρ

  116. Triant said

    50 κ.α. Όταν ρώτησα φίλο αστυνομικό ποιός είναι αυτός ο Πολίτης που προστατεύουν μου είπε ‘πάντως όχι εσύ’.

  117. Διόρθωση: Πανοχωρίτης αντί Πανωδασίτης.

  118. spyridos said

    Η ομάδα Δίας του Αιγάλεω καταδίωξε αυθαίρετα τους νεαρούς στο Πέραμα

    https://www.documentonews.gr/article/h-omada-dias-toy-aigaleo-katadioxe-aythaireta-toys-nearoys-sto-perama/

  119. @ 114 Dryhammer

    🙂

  120. Μαρία said

    105
    Ε τότε εκτός απ’ το φοιτεί που ανάφερα παραπάνω να προσθέσω:
    πάκτα κουν σερβάντα
    επάρθη η απόφαση
    προστίματα

  121. @ 115 Μιχάλης Νικολάου

    Όχι «κοσμομήτωρ»

  122. Όχι «κοσμομήτωρ»; 🙂

  123. Μαρία said

  124. 122,
    Χάριν απλο(λο)γίας!
    (Και του Κοσμά θα μπορούσε)

  125. sarant said

    114 Μπορεί να κρατάει από το χωριό του παππού μου, τη Γέρμα.

  126. @ 124 Μιχάλης Νικολάου

    Ναι, ναι. Και του Κοσμά. Όπως η σχετική περί Κοσμά κουβέντα, η κοσμολογία.
    Η μόνη αναπλολόγητη θα μείνει στο τέλος η απλολογία, όπως και η παλιά Λολό ή Τζίνα. 🙂

  127. Νέο Kid said

    Πάντως , «η υποβρύχια δραστηριότητα στον αρχαίο ελληνικό κόσμο» από το συνέδριο θα με ενδιέφερε ως θέμα! Δε θυμάμαι να έχω διαβάσει/ δει κάτι σχετικά.
    Σαλαμινομάχοι σκούμπα ντάιβερς οϋκάδες κι έτσι! Υποθέτω όμως ότι για καμιά σπογγαλιεία θα πρόκειται. Αλλά και πάλι είναι ενδιαφέρον.

    Aντίθετα το «Αριστοτέλης, μια σημαντική (σικ ρε! Σωωώπα!) μορφή…» πόσο γκροτέσκ μον ντιέ!

  128. Georgios Bartzoudis said

    13,62-Θρασύμαχος , 60 Stazybο Hοrn , 62- Θρασύμαχος, 72-ΓΤ

    # Να τα συμπεράσματα ενός άλλου (μη …υπάρξαντος) συνεδρίου για 22-24 Οκτωβρίου με …ενιαίο θέμα!
    22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1912
    Ο ΓΙΑΓΚΛΗΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΩΤΗΣ
    Την ημέρα αυτή, στη θέση «Κεραμιδαριό» του χειμάρρου Λαγάτρη (κλάδος της Γκουλιαμαρυάκας), οι Πρόσκοποι του Γιαγκλή, μετά από ολοήμερη μάχη, καταφέρνουν συντριπτική νίκη εναντίον ισχυρής Τουρκικής δύναμης. Ο δρόμος για τη Νιγρίτα είναι ανοιχτός. Και, ο πολύπειρος Οπλαρχηγός «σπευδει βραδέως».
    Ξημερώνοντας η 23 Οκτωβρίου, έχει διεισδύσει στη Νιγρίτα, έχει εξασφαλίσει την άμυνα έναντι ενδεχόμενης τουρκικής αντεπίθεσης και έχει εγκαταστήσει φρουρές στα γειτονικά χωριά, από την Τσιαρπίστα (Τερπνή) μέχρι το Δημητρίτσι και από το Χούγκος (Χουμνικό) μέχρι το Τζίντζιος (Σιτοχώρι).
    Την επομένη, 24 Οκτωβρίου, Ο Γιαγκλής και το Σώμα των Προσκόπων του, παρελαύνουν στη Νιγρίτα και παρίστανται σε πανηγυρική δοξολογία. Την ίδια μέρα εγκαθιστά τοπικές αρχές «εν ονόματι του Βασιλέως των Ελλήνων» και υψώνει την ελληνική σημαία σε όλη την περιοχή, από τις Κρούσοβες (Κερδύλλια) μέχρι το Όρλιακο (Στρυμονικό).
    Οι κάτοικοι, Έλληνες και Τούρκοι, τον υποδέχονται παντού με ενθουσιασμό και ικανοποίηση. Η προηγούμενη κλεφταρματωλική, όσο και φιλολαϊκή, δράση του είναι εγγύηση για την ειρήνη και την ασφάλεια όλων. Στα αμιγή τούρκικα χωριά (Φλαμούρι, Μονούχι κ.α.) διορίζει τούρκους μουχτάρηδες.
    Καμιά επιβάρυνση δεν επιβάλλει στους κατοίκους. Έχει προβεί σε κατάσχεση των τουρκικών αποθηκών της δεκάτης (σιτηρά, όσπρια κλπ) και με αυτήν συντηρεί τους άνδρες του, οι οποίοι εξάλλου διαμένουν στα …σπίτια τους, αφού όλοι σχεδόν είναι ντόπιοι. Έχει μάλιστα περισσεύματα και στέλνει φορτίο με σιτηρά στον Πειραιά, για να ανακουφίσει αναξιοπαθούντες συμπολίτες του Ελληνικού Βασιλείου!
    Έτσι «κυβέρνησε» ο Γιαγκλής την περιοχή, το «αυτόνομο κράτος της Νιγρίτας», επί έναν και πλέον μήνα, μέχρις ότου ο Γενικός Διοικητής Μακεδονίας διόρισε τον Μιλτιάδη Ζαφειρόπουλο ως Πολιτικό Διοικητή (Έπαρχο) Νιγρίτας.

  129. Μαρία said

    110
    Το αντίθετο δηλ. της Uemura μπορεί να είναι το υβρίδιο Χαμούρα;

  130. Christos said

    Διαβάζω μια ανακοίνωση των «Ενεργών Μπαμπάδων» κι έχει πλάκα η προσπάθειά τους να γράψουν σε επίσημο ύφος («Aναγιγνώσκοντας το περιεχόμενο», «την περιέλευση σε γνώση μας», «ανάγκη τους όπως μεγαλώνουν» και άλλα παρόμοια), ενώ ταυτόχρονα αραδιάζουν τη μια ελληνικούρα μετά την άλλη: «εν ισχύ», «διεγράφει», «εμάς που αποτελούμαι» ,»»διευκρίνηση», «του εν λόγω φερόμενου συμβάντος» κ.ά.
    Μεσιεσουσουδισμός;

  131. Παναγιώτης K. said

    Στην διαδικασία επιλογής προέδρου στο ΚΙΝΑΛ ο Σύριζα υποστηρίζει ΓΑΠ ή απλά είναι ιδέα μου;

  132. Γιάννης Κουβάτσος said

    Με τέτοιο τίτλο «Ενεργοί μπαμπάδες» πώς να τους πάρει κανείς στα σοβαρά; Ας το έκαναν τουλάχιστον «Μπαμπάδες με ρούμι», να αποκτήσουν κάποιο ενδιαφέρον.

  133. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Je suis ΓΑΠ». Χίλιες φορές Γιωργάκης απ’ το να εκλεγεί ο απεχθής Λοβέρδος.

  134. Μαρία said

  135. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    123 >> «Στην προσπάθειά τους να διαφύγουν, οι δράστες πραγματοποίησαν κίνηση όπισθεν και εμβόλισαν πέντε δίκυκλα Ομάδων ΔΙ.ΑΣ. τραυματίζοντας συνολικά εφτά αστυνομικούς.»

    Θανάσης Καμπαγιάννης
    «Σε δεύτερο βίντεο που είδε το φως της δημοσιότητας, ακούγονται πεντακάθαρα οι διαβιβάσεις όπου λέγεται ότι δεν υπάρχει κανένας τραυματίας αστυνομικός.
    Όλες οι ειδήσεις των ΜΜΕ που αναφέρουν επτά τραυματίες αστυνομικούς (αναμεταδίδοντας το δελτίο τύπου της ΕΛΑΣ) διαψεύδονται. Είναι σαφές ότι υπάρχει σε εξέλιξη σχέδιο συγκάλυψης.»
    https://tvxs.gr/news/ellada/binteo-ntokoymento-apo-perama-astynomikos-enimeronei-aksiomatiko-pos-den-yparxoyn-trayma

  136. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @89 (γ). Καί γιατί νά μείνουν; Ἐπειδή ἡ ψευτοπροοδευτική ἄποψι δέν θέλει νά ἀκούση τήν λέξι «λάθος»; Ἄν δέν τό ἔχεις, πές το παρεκτράπηκε (πού ἀκούγεται μιά χαρά καί προκύπτει ἀβίαστα). Ἀλλιῶς, κάνεις λάθος, εἴτε λέγεσαι Μητσοτάκης, εἴτε λαϊκός ἀγωνιστής, εἴτε σοσιαλιστής ἐθνοπατέρας, εἴτε δημοσιογράφος, εἴτε δημοσιογραφῶν συγγραφέας.

  137. ΣΠ said

    105
    Και τα περισσότερα λεκτικά λάθη του ΓΑΠ σαρδάμ ήταν.

    120
    Όσα και να προσθέσεις δεν θα τον πείσεις.

  138. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    114 >>αν τον αποκαλούσες Διαβολάκο εξαγριωνόταν
    Διαμονιζόταν 🙂

    133 Πάντως ο Καστανίδης είναι η τρέχουσα αριστερή πλευρά του κιναλ, νομίζω δηλαδή 🙂

  139. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    120 και οι τιμητές, γραπτώς κιόλας
    “Αγαπητέ Πύρρο, επειδή δεν είμαστε όλοι ίδιοι, συγχαρητήρια για μια ακόμη φορά, εύχομαι καλές σπουδές και καλή επιτυχία στον γιο σου και μη δίνεις μεγάλη σημασία στους τιμητές της μετριότητας, του φθόνου και της ήσσονος προσπάθειας.
    https://thecaller.gr/parapolitika/gkafa-tou-mitsotaki-se-anartisi-sto-facebook/

  140. Γιάννης Κουβάτσος said

    138. Ναι, και ο Καστανίδης. Αν ήμουν ΚΙΝ. ΑΛ. αυτόν θα ψήφιζα. Αξιοπρεπής και σοβαρός. Γι’ αυτό και δεν έχει πολλές ελπίδες επικράτησης.

  141. Christos said

    132: Ακόμα γελάω! Νόστιμη ιδέα, αλλά ίσως το «Ενεργούμενοι Μπαμπάδες» να ήταν πιο ειλικρινές.

  142. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    130 Περιέλευση!

    137 Το πηλήκιο και οι κάλτσες σίγουρα.

  143. sarant said

    140 Αναρωτιέμαι πόσοι που δεν ειναι (και δεν θα γίνουν) ψηφοφόροι του ΚΙΝΑΛ θα ψηφίσουν στις εσωκομματικές εκλογές.

  144. Μαρία said

    142
    Την ανακοίνωση των μπαμπάδων δικηγόρος την έγραψε. Η περιέλευση εις γνώσιν είναι καθιαυτού δικηγορίστικη.

  145. Μαρία said

    Γιώργο Κατσέα, τι είναι οι ενεργείς εφημερίες; Ο αναπληρωτής διοικητής άγνωστο τι επαγγέλλεται, αφού βιογραφικά δεν είδαμε.
    Μετά το 11:02 https://www.youtube.com/watch?v=Y80rCsicYwU&t=665s

  146. freierdenker said

    31, η Φωτεινή Μαρμάνη στην εργασία της για τον γλωσσικό σεξισμό στην δημόσια διοίκηση (στην σειρά συνεδρίων που αναφέρθηκε πιο πάνω) κάνει μια σχετική παρατήρηση.

    Περιγράφει τα επιμορφωτικά σεμινάρια για υπαλλήλους, και όπως αναμενόταν καταγράφει διαφορετικές συμπεριφορές ανδρών και γυναικών. Το μόνο σημείο μερικής σύγκλισης που αναφέρει είναι:

    «Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η στάση αρκετών γυναικών που διαφώνησαν σε ό,τι αφορά τα λεγόμενα επαγγελματικά θηλυκά ή τα ονόματα που γενικότερα δηλώνουν ιδιότητα και την παραγωγή τους με επιθήματα όπως τα -ίνα, -τρια και -ίσσα (π.χ. γιατρίνα, δικαστίνα, βουλεύτρια, αρχιτεκτόνισσα), καθώς θεώρησαν πως είναι υπερβολή και άσκοπη η χρήση τους.

    http://e-library.ipode.gr/praktika/CP45/#p=201

  147. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    «…Το μοντέλο φαρ-ουέστ με αστυνομικούς πιστολέρο φέρνει νεκρούς. Η θανατική ποινή έχει καταργηθεί, κε Θεοδωρικάκο.»
    https://thefaq.gr/quot-i-thanatiki-poini-echei-katargithei-kyrie-theodorikako-quot-katapeltis-o-thanasis-kampagiannis-gia-tin-aimatiri-katadioxi-sto-perama/

    114 εγώ ήθελα , αλλά ξέχασα από προχτές να ρωτήσω γι΄ αυτό:
    …αναστέλλεται η λειτουργία της μονάδας της Έδεσσας προκειμένου να ενισχυθεί σε προσωπικό η Μ.Ε.Θ. Γιαννιτσών για τις ανάγκες από τον covid19.
    https://www.karatzova.com/2021/10/blog-post_880.html

    138α Δαιμονιζόταν

  148. Θρασύμαχος said

    #145: στα ελληνικά όλων των άλλων πλην ιατρών ΕΣΥ, το επίθετο είναι ο ενεργός – η ενεργός (καθαρεύουσα) / η ενεργή (δημοτική) – το ενεργόν (καθαρεύουσα) / το ενεργό (δημοτική) – οι ενεργοί (αρσενικό) – οι ενεργοί (θηλυκό καθαρεύουσα) / οι ενεργές (θηλυκό δημοτική) – τα ενεργά. Στην αργκό των ιατρών ΕΣΥ και μόνον αυτών, μα τελείως μόνον αυτών και μόνον όταν αναφέρονται σε εφημερίες, το επίθετο είναι η ενεργής – οι ενεργείς.

  149. Μαρία said

    148
    Άλλο κι αυτό! Δεν το είχα ξανακούσει.

  150. @ 129 Μαρία

    🙂
    Ακόμα πιο καλό το Hamura, 羽村, Φτεροχώρι, μέσα στο Τόκιο. Πρβλ Haneda το αεροδρόμιο στο Τόκιο.

  151. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @145. Ἐνεργός ἐφημερία εἶναι αὐτή (ἡ συνήθης) στήν ὁποία ὁ γιατρός παραμένει στό νοσοκομεῖο καί ἐργάζεται ὁλο τό 24ωρο. Μεικτή εἶναι αὐτή κατά τήν ὁποία ὁ γιατρός ἐπιστρέφει στό σπίτι του καί προσέρχεται στό νοσοκομεῖο, ὅταν κληθῆ.

  152. Θρασύμαχος said

    #149: «ενεργείς εφημερίες» https://www.aade.gr/sites/default/files/2020-01/a1478_2019.pdf https://www.gng.gr/images/efhmeries/04082021.pdf https://www.serresparatiritis.gr/odontiatroi-kentrwn-ugeias-n-serrwn-zita-metatropi-olwn-twn-efimeriwn-tou-nosokomeiou-se-energeis-efimeries/articles/36/2088/ http://www.pefni.gr/content/ενεργείς-εφημερίες-χημικών-βιοχημικών-κλινικών-χημικών-βιολόγων-φαρμακοποιών-νοσοκκών https://eclass.ekdd.gr/esdda/modules/document/file.php/KST_BEID_PDYY124/Κουφάκης%20Α.%20-%20Οργάνωση%20Νοσοκομείων%20ΕΣΥ%20%28παρουσίαση%205η%29.pdf

  153. Triant said

    Άκουσα πως η ΝΔ υποστηρίζει Ανδρουλάκη (και θα πάνε λέει να τον ψηφίσουν) ενώ ο Μαρινάκης σμπρώγνει μα τα μπούνια Λοβέρδο. Τώρα, αν είναι αλήθεια, θα σας γελάσω (εντ αι ντοντ γουόντ του λαφ γιου).

  154. Γιάννης Κουβάτσος said

    153: Θα στείλει τη Θ.7 να τον ψηφίσει. Τουλάχιστον όσους ξέρουν ανάγνωση.

  155. Alexis said

    Γίνεται σαφέστατα και κατάχρηση του ρήματος «εμβολίζω» σ’ αυτήν την περίεργη υπηρεσιακή στρατιωτικο-μπατσική γλώσσα, την οποία πιθηκοειδώς αντιγράφουν και οι δημοσιογράφοι.
    Το να κάνει ένα αυτοκίνητο όπισθεν και να χτυπήσει τις μοτοσυκλέττες των αστυνομικών δεν λέγεται επουδενί «εμβολίζω»

  156. aerosol said

    Θύμα είναι και Άλεκ Μπόλντουιν. Η ασφάλεια του όπλου είναι θέμα εξειδικευμένου σε όπλα, υπεύθυνου φροντιστή, αλοίμονο να πρέπει ένας ηθοποιός να έχει την ευθύνη ελέγχου για κάθε εργαλείο που βάζουν στα χέρια του στο γύρισμα. Οι περιστάσεις, η τύχη και (πιθανότατα) η αμέλεια κάποιου άλλου, μετάτρεψαν σε ένα δευτερόλεπτο έναν επαγγελματία που έκανε δουλειά ρουτίνας σε φονιά.

    Το δίπλο Γιωργάκης – Λοβέρδος είναι αστείο όσο και τραγικό. Τη Σκύλλα ή την Χάρυβδη προτιμάτε; Το γραφικότερο κόμμα του πολιτικού φάσματος έχει πιάσει πάτο.

  157. Α. Σέρτης said

    148
    «Στην αργκό των ιατρών ΕΣΥ και μόνον αυτών, μα τελείως μόνον αυτών»

    Άνοιξε κάνα λεξικό καλέ μου άνθρωπε. Κάνας Σταματάκος, κάνας Δημητράκος δεν παίζει;

  158. ΚΩΣΤΑΣ said

    Ας πω κι εγώ για τις εκλογές στο ΚΙΝΑΛ. Η έως τώρα εμπειρία μου λέει ότι εκλέγονται αυτοί που στο μυαλό των ψηφοφόρων θεωρούνται ταυτισμένοι με το κόμμα, όπως έγινε παλιότερα με ΓΑΠ – Βενιζέλο και στη ΝΔ με Σαμαρά – Ντόρα.

    Υπάρχει στους εκλογείς και μια τάση για νέους, να δούμε, θα υπάρξει κάποια έκπληξη;

  159. Alexis said

    #154: Γιατί όχι και τους υπόλοιπους; Θα τους τα δίνει σταυρωμένα…

    Λες να δούμε και τον Τσουκαλά στην προεκλογική μάχη του ΚΙΝΑΛ; 😆

  160. Γιάννης Ιατρού said

    135: Από την φωτό του left στο τουί στο # 123, δεν διακρίνω οπισθοκίνηση, όπως αναφέρει η ΕΛΑΣ, μονό μπροστά έχει πάρει σβάρνα μια μηχανή. Πίσω δεν φαίνονται μηχανές, όχι κοντά του τουλάχιστον. Ούτε σημάδια πρόσκρουσης διακρίνω στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Μάλλον βρώμα η δουλειά.

    ΥΓ: Πάντως άσχετα από το προφανές στήσιμο, ένα αυτοκίνητο που επιχειρεί εμβολιασμό, είναι τρόπον τινά ένα όπλο.

  161. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    143 Ανοιχτοί εκλογικοί κατάλογοι ; Όποιος θέλει μ΄ένα τρίευρο ξερωγώ, «γράφεται» επί τόπου και ψηφίζει; Κάτι τέτοιο άκουσα προ ημερών ενόψει υποψηφιοτήτων στο ραδιόφωνο. Στα δημοσιεύματα τώρα δεν το βρήκα διατυπωμένο ξεκάθαρα.

    156α Ακουσα στο ράδιο και δε θυμάμαι σε ποια εκπομπή, ότι ο οπλουργός που είχαν στο συνεργείο (νομίζω κιόλας ότι ήταν γυναίκα) δεν ήταν διαπιστευμένη (δε θυμάμαι τον όρο ακριβώς) αλλά πήραν «από το σωρό» (άπειρη, ανειδίκευτη;) κάπως το είπε, γι πιο φθηνά
    Κάτι βρήκα τώρα σχετικά
    https://www.cnn.gr/kosmos/story/286515/hpa-etsi-synevi-to-dystyxima-me-ton-alek-mpolntoyin-o-voithos-skinotheti-kai-to-cold-gun

    https://m.huffingtonpost.gr/amp/entry/opla-stis-tainies-ti-akrivos-ischeei-kai-pos-chresimopoioentai_gr_6173b9dce4b06573573b9450/

  162. Μαρία said

    151
    Για τον πληθυντικό σε ρώτησα 🙂

    152
    Το καλύτερο εύρημα νομίζω είναι στην απόφαση του υπουργείου. Ενεργός στον ενικό, ενεργείς στον πληθυντικό.

  163. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ωχωχ, βλέπω ότι ο σκοτωμένος ήταν τσιγγανόπουλο και καταφθάνουν οι δικοί του.
    https://eretikos.gr/kinonia/entasi-me-roma-ston-aspropyrgo-poreia-kai-sta-exarcheia-gia-ton-nearo-poy-skotosan-astynomikoi/455010/

  164. Νέο Kid said

    162. Και πού είναι το παράξενο δηλαδή; Κλίνεται όπως «ο Θετταλός , οι Θετταλείς». Το είχαμε αναλύσει πριν από χρόνια το θέμα αν θυμάσαι. Ρώτα και το Βουλάγξ.

  165. Νέο Kid said

    162. Και πού είναι το παράξενο δηλαδή; Κλίνεται όπως «ο Θετταλός , οι Θετταλείς». Το είχαμε αναλύσει πριν από χρόνια το θέμα αν θυμάσαι. Ρώτα και το Βουλάγξ.

  166. Θρασύμαχος said

    #157: μα ακριβώς, ευγενέστατε, ανοίγω ό,τι μου προτείνεις πλην όμως τύπο «η ενεργής» – [θηλ. πληθ.] «οι ενεργείς» δεν βρίσκω σε κανένα λεξικό, παρά μόνο σε ανακοινώσεις νοσοκομείων, ιατρικών συλλόγων και συναφών φορέων, ως επιθετικό προσδιορισμό σε εφημερίες. Θα ήμουν υπόχρεως αν μου το έδειχνες και οπουδήποτε, μα οπουδήποτε αλλού!

  167. Μαρία said

  168. William T. Riker said

    Λόγω ημέρας, ορίστε κάτι που αλίευσα πριν λίγο (από την περιγραφή της πλοκής μίας ταινίας που θα βγει σύντομα στους κινηματογράφους):
    «Επιβαρυμένοι με την ταλαιπωρία του επικείμενου αφανισμού της ανθρωπότητας, το πάνω χείλος τους γίνεται άκαμπτο, ενόσω ανοίγουν ένα ακόμη μπουκάλι κρασί και συνεχίζουν τους εορτασμούς.»

  169. Μαρία said

    166
    Και όμως, όπως βλέπω στο Λίντελ Σκοτ, υπάρχει τελικά τύπος ενεργής, μεταγενέστερος του ενεργός. Τον βρίσκω επίσης σε εκκλησιαστικά κείμενα. Μόνο που σ’ αυτή την περίπτωση η εφημερία θα έπρεπε να λέγεται ενεργής και όχι ενεργός.

  170. Γιάννης Κουβάτσος said

    167: Δεν τα έχουν ακόμα συμφωνήσει μεταξύ τους εκεί στο γκουβέρνο αν οι αστυνομικοί παράκουσαν τις εντολές και έσπασαν κάθε ρεκόρ «υπέρμετρου ζήλου» και»υπέρβασης καθήκοντος» ή αν έδρασαν σύμφωνα με τους κανονισμούς και τους πρέπει εύφημος μνεία και γαλήνιος ύπνος;

  171. dryhammer said

    Εκεινών (και των υπουργο-τσατσο-φασιστο-παπαγάλων κλπ όντων) ο ύπνος είναι πάντα γαλήνιος. Των υπόλοιπων όσο πάει και λιγοστεύει

  172. ΣΠ said

    166, 169
    Έχει συζητηθεί στην Λεξιλογία.
    https://www.lexilogia.gr/threads/%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%8D-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%AE%CF%82-%CE%AE-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%8D%CF%82.11347/

  173. leonicos said

    Δεν ξέρω τι θα πει ο κ. καθηγητής, και δεν είμαι βέβαιος ότι θα συμφωνήσω μαζί του, αλλά η φίλη που μου έστειλε το απόσπασμα επισημαίνει το «χρονιζόντων αντιπαραθέσεων».

    Το κείμενο όμως λέει: Ένα εγχείρημα για την διευκρίνιση χρονιζόντων αντιπαραθέσεων και ισχυρισμών.

    Εάν ‘εγραφε Ένα εγχείρημα για την διευκρίνιση χρονιζόντων ισχυρισμών και αντιπαραθέσεων θα μπορο΄σε να ερμηνευθεί ως έλξη. Πιθανώς η λέξη ‘αντιπαραθέσεων’ μπήκε σφήνα και δεν προσεχτηκε η μετοχή .

  174. Μαρία said

  175. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>Μπάλντουιν ή Μπόλντουιν
    Ο κινηματογραφικός χώρος Μπάλντουιν τον λέει
    π.χ. https://www.athinorama.gr/cinema/movie/thlimmeni_tzasmin-10029473.html

  176. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα και να με συμπαθάτε που, λόγω εξόδου, δεν ήμουν… ενεργής απόψε!

  177. sarant said

    168 Το πάνω χείλος τους γίνεται άκαμπτο!

  178. Alexis said

    #174: Ας μην ξεχνάμε ότι μεγάλο μέρος της ομάδας ΔΙΑΣ έχει στελεχωθεί από τους ειδικούς φρουρούς που προσέλαβε η κυβέρνηση Μητσοτάκη το 2019, λίγους μήνες μετά την εκλογή της.
    Άπειροι και ανεκπαίδευτοι (η εκπαίδευσή τους έγινε με fast track διαδικασία ενός μήνα!) καλούνται να αντιμετωπίσουν από κλεφτρόνια και μικροκακοποιούς μέχρι περιστατικά οργανωμένου εγκλήματος.
    Η κυβέρνηση φέρει τεράστια ευθύνη γι αυτές τις φουρνιές αστυνομικών που βγάζει στο δρόμο, θέτοντας σε κίνδυνο τόσο τη δική τους ζωή όσο και τη ζωή των πολιτών που θα βρεθούν μπροστά τους «στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή»

  179. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @169. (Ἔβλεπα ταινία…)
    Ναί, Μαρία.
    Ὑπάρχει τῦπος «ἐνεργής» (ἐκεῖνα τά -διπλόθεμα- σιγμόληκτα πού λέγαμε κάποτε..) > ἐνεργεῖς.
    Ἐγώ, προφορικά καί γραπτά, (ὡς ἀρχαιόπληκτος 🙂 ) χρησιμοποιοῦσα καί χρησιμοποιῶ τό «ένεργός» > ἐνεργοί

  180. Μαρία said

    Εκτενές ρεπορτάζ για την τελετή εκταφής ενός καλόγερου εδώ https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/46189-oi-protes-eikones-apo-tin-ektafi-tou-geronta-iosif-tou-vatopaidinoy

  181. eran said

    » Ωστόσο, αν έχουμε άψυχα διαφορετικού γένους, η συμφωνία γίνεται στο ουδέτερο (λίθοι, πλίνθοι, κέραμοι, ατάκτως ερριμμένα) άρα στέκει το «χρονιζόντων», οπότε αθώος ο κατηγορούμενος.»

    Ο προβληματισμός μου είναι ο εξής, ξεκινώντας από ολόκληρη τη φράση: «ὥσπερ λίθοι τε καὶ πλίνθοι καὶ ξύλα καὶ κέραμος ἀτάκτως μὲν ἐρριμμένα οὐδὲν χρήσιμά ἐστιν»

    Εδώ όμως τα ερριμμένα δεν είναι επιθετική μετοχή στα ουσιαστικά διαφορετικού γένους που προηγούνται, και, αν το αντιλαμβάνομαι σωστά, είναι υποκείμενά της.

    Και επιπλέον, αν των χρονιζόντων αντιπαραθέσεων και ισχυρισμών είναι γενική ουδετέρου, η ονομαστική θα ήταν τα χρονίζοντα αντιπαραθέσεις και ισχυρισμοί;
    Μήπως κάνω κάπου λάθος;
    Ενδιαφέρουσα και η συζήτηση στη Λεξιλογία:
    https://www.lexilogia.gr/threads/%CE%BB%CE%AF%CE%B8%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CE%BB%CE%AF%CE%BD%CE%B8%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BA%CE%AD%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BA%CF%84%CF%89%CF%82-%CE%B5%CF%81%CF%81%CE%B9%CE%BC%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%87%CF%81-%CE%B5%CF%81%CF%81%CE%B9%CE%BC%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CE%B9.2180/

  182. Μαρία said

    181
    Ο κανόνας που ανέφερε ο Νικοκύρης ισχύει στα αρχαία για το κατηγορούμενο, δηλαδή για το «χρήσιμα» στο οποίο προσαρμόζεται η μετοχή.
    Δεν μπορεί να έχει εφαρμογή στο θέμα της ανακοίνωσης του συνεδρίου, πόσο μάλλον που τη μετοχή χρονιζόντων δεν νομίζω οτι υπάρχει άνθρωπος που θα τη θεωρήσει ουδέτερου γένους. Νομίζω οτι με μια μικρή μετάθεση διορθώνεται το λάθος: Ένα εγχείρημα για την διευκρίνιση χρονιζόντων ισχυρισμών και αντιπαραθέσεων.

  183. Missing Ink said

    @ 168, 177
    Εντάξει, αν πίναν μπρούσκο, λογικό που το πάνω χείλος πήγε άκαμπτο 😀

  184. freierdenker said

    168, 177, 183

    Δύσκολη περίπτωση. Το αρχικό κείμενο ήταν

    Burdened with the inconvenience of mankind’s imminent destruction, they adopt a stiff upper lip, crack open another bottle of prosecco and continue with their festivities.

    Επιβαρυμένοι με την ταλαιπωρία του επικείμενου αφανισμού της ανθρωπότητας, το πάνω χείλος τους γίνεται άκαμπτο, ενόσω ανοίγουν ένα ακόμη μπουκάλι κρασί και συνεχίζουν τους εορτασμούς.

    Το inconvenience πιο καλά «ενόχληση» παρά «ταλαιπωρία», για να αποδώσει το understatement. Το stiff upper lip ίσως «σφίγγουν τα χείλη», αλλά γιατί όχι και «κρατούν άκαμπτο το πάνω χείλος». Το prosecco θα μπορύσε να μείνει και prosecco διότι από τα συμφραζόμενα αντιλαμβάνεται κανείς τι είναι. Το «ενόσω» είναι πολύ άχαρο, καλύτερα θα ήταν «και». Συνολικά

    Παρά την ενόχληση από τον επικείμενο αφανισμό της ανθρωπότητας, σφίγγουν το πάνω χείλος, ανοίγουν ένα ακόμη μπουκάλι prosecco, και συνεχίζουν τους εορτασμούς.

  185. # 143

    15 467

  186. Α. Σέρτης said

    166
    «μα ακριβώς, ευγενέστατε, ανοίγω ό,τι μου προτείνεις»

    Πρώτα μια παρατήρηση περί «ευγένειας»: μου αρέσει να τηρώ τις αναλογίες. Εφόσον λοιπόν καταφέρθηκες με τόσο μένος καθ’ ημών των ιατρών που τάχα είμαστε οι μόνοι μυστήριοι κλπ κλπ, η μόνη ορθή και δίκαιη απάντηση ήταν αυτή που έλαβες.

    Δεύτερον, σου πρότεινα Σταματάκο και Δημητράκο. Δεν τα άνοιξες και συνεχίζεις το ίδιο προσβλητικό βιολί με τους γιατρούς.

  187. Alexis said

  188. Α. Σέρτης said

    166
    Και ο Σταματάκος (Λεξικόν της Νέας Ελληνικής Γλώσσης):

    ενεργής: ο εν ενεργεία ων, ο εν δράσει ων, ο ενεργών, ο δραστήριος, αποτελεσματικός, τελεσιουργός, ενεργητικός, γόνιμος

  189. Alexis said

    «έχουμε δύο ανθρώπους που πυροβολήθηκαν κατά λάθος στα πλατό ταινίας από τροποποιημένο όπλο»

  190. Όποιος ξαναπεί ξινό τον Πρόεδρο, θα έχει να κάνει με τον κ. Σέρτη.

  191. dryhammer said

    178. Εκεί ακριβώς έγκειται η (ειδοποιός – ου μην και αηδιοποιός) διαφορά ανάμεσα στο εκπαιδεύω αστυνομικούς και στο εκτρέφω μπάτσους.

  192. Γιάννης Ιατρού said

    190: Ετυμολογείς από τα τουρκικά ή από τα περσικά; Για να ξέμε 😋

  193. Γιάννης Κουβάτσος said

    «στο εκπαιδεύω αστυνομικούς και στο εκτρέφω μπάτσους.»
    Ή ντοπάρω μπάτσους. Για του λόγου το ασφαλές, ας ξαναδιαβάσουμε τα συχαρίκια του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και ας θυμηθούμε το «εσείς είστε το κράτος» του πατρός Μητσοτάκη.

  194. Θρασύμαχος said

    ##186+188: κάποιο σύγχρονο πραγματικό παράδειγμα σύγχρονης πραγματικής χρήσης σε σύγχρονο πραγματικό κείμενο εκτός ιατρικών εφημεριών;;;

  195. @174 Οι περισσότεροι απόό,τι καταλλαβα νομίζουν ότι οι ταινίες με τον Τσάρλς Μπρόνσον και τον Κλίντ ϊστγουντ είίναι ντοκιμαντέρ!

  196. sarant said

    Καλημέρα από εδώ

    181-2 Ναι, έχει βάση αυτό που λες, η κατάσταση είναι διαφορετική από τα «ερριμμένα». Δύσκολα θα λέγαμε «χρονίζοντα αντιπαραθέσεις και ισχυρισμοί».
    Θα το συζητήσουμε ξανά, είμαι βέβαιος.

    184 Ή σφίγγουν τα δόντια ελληνιστί

  197. Γιάννης Ιατρού said

    193: Αλλά τι να περιμένεις από έναν ιστορικό, βιοπαλαιστή βιβλιοπώλη; Νομικές γνώσεις; Ουσιαστικά είναι υπουργός ακροδεξιάς προπαγάνδας… Κι έχεις και τον γνωστίο Σ’ακη να λέει πως «…παλικάρι ο Αδωνις. Βγήκε μπροστά και τάχθηκε με το μέρος των παλικαριών της ομάδας ΔΙΑΣ όταν οι άλλοι κρύβονται..»🤢

  198. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ο Σάκης είναι ο Μουμτζής; Καλά, αυτός εχει κόψει καπίστρι και καλπάζει ασυγκράτητος. 😂

  199. Αγγελος said

    Keeping a stiff upper lip είναι κοινότατη αγγλική έκφραση για την ψυχραιμία, τη διατήρηση έστω και φαινομενικής αταραξίας. Στα ελληνικα, το «άκαμπτο άνω χείλος» δεν λέει τίποτα. Το κοντινότερο είναι το «σφίγγω τα δόντια», που είπε κι ο Νικοκύρης, αλλά προκειμένου για ανθρώπους που πίνουν κρασί, έστω και prosecco, μάλλον δεν ταιριάζει 🙂

  200. Νέο Kid said

    Δεδομένου ότι το έργο διαδραματίζεται στο Λονδίνο, εγώ θα απέδιδα το a stiff upper lip ως «με βρετανικό φλέγμα» After all, it’s Christmas. Not even the end of the world should ever spoil Christmas!

  201. Pedis said

    Φασιστική επίθεση, λέει, με Ρουβικώνικα τρικάκια έξω από το σπίτι της Κεραμέως σε ώρα προσευχής.

  202. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το αστείο, ή μάλλον το τραγικό, είναι οτι προς στιγμήν πίστεψα ότι οι αστυνομικοί πυροβόλησαν τους Ρουβίκωνες, που ήταν βαριά οπλισμένοι με τρικάκια και σπρέι. Και γιατί να μην το πιστέψω άλλωστε;

  203. π2 said

    201: Δεν είπε απλώς ότι είναι φασιστική πράξη το να πετάς τρικάκια ο επίσημος εκπρόσωπος της κυβέρνησης του τόπου μας, είπε και ότι περιμένει άμεση καταδίκη από όλα τα κόμματα της φασιστικής αυτής πράξης.

    Έχει πάψει να είναι χαριτωμένο το newspeak.

  204. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Τώρα Στο Κοκκινο, 105.5 για το βιβλίο
    ΣΛΑΒΟΦΩΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
    ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ
    ΑΛΒΑΝΟΣ ΡΑΥΜΟΝΔΟΣ

  205. Pedis said

    Ενεργές ή ενεργείς οι εφημερίες ενεργούν στην τσέπη μέχρι το ύψος συγκεκριμένου κονδυλίου πέραν του οποίου μένουν απλήρωτες αλλά φορολογημένες στο μάξιμουμ.

    Οι εφημερίες στάντ-μπάι στις περισότερες των περιπτώσεων είναι μούφα

    (και από επικίνδυνες , αφού αφήνεται στο πόδι, χώνεται, «το παιδί» (νοννίσμο, ιταλιστί) ως άκρως επικίνδυνες για ορισμένες ειδικότητες, ειδικά σε μεγάλες και χαοτικές πόλεις σαν την Αθήνα)

    και συν της άλλης😆, δηλαδή μαζί με την άλλη κατάσταση, τουτέστιν επιπλέον και ως βολική συνέπεια 😜 (να) έχουν οι γιατροί τη φωλιά τους λερωμένη όταν αισθάνονται ότι πρέπει να διαμαρτυρηθούν για το αισχρό (μοναδικό? στην ΕΕ) καθεστώς εργασίας και εφημεριών με 24-32 συνεχείς ώρες για 5-10 μέρες το μήνα.

  206. Γιάννης Κουβάτσος said

    203:Ποτέ δεν ήταν χαριτωμένο.

  207. Γιάννης Ιατρού said

    198: Ναι, αυτός 😎
    203: Καταρχήν να ζητήσει συγγνώμη η επίσημη αστυνομία για την ψεύτικη ανακοίνωση με τους 7 τραυματίες.

    Κάποιοι ήθελαν μέσα σε 4 χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ να κάνει θαύματα και να μας πάει 100 χρόνια μπροστά …
    Αλήθεια, τώρα πως τους φαίνεται που μόλις σε 2 χρόνια η ΝΔ μας έχει πάει 100 χρόνια πίσω;

  208. Pedis said

    # 203 (τέλος) – Μα εδώ ακούμε ακροδεξιούς και χρυσαβγίτες να καταγγέλουν φασιστική συμπεριφορά …
    🙀

  209. Pedis said

    # 207 – 1ον, μας πάει μπροστά, να γίνουμε Αμέρικα ντριμ. 2ον, θα σου έλεγα τίποτα για τον πασόκο που έχεις μέσα σου ως μετασυριζαίος, αλλά έχε χάρη 😁 😆 😅

  210. Μαρία said

    204
    Η διατριβή του είναι, που αποφάσισε να την εκδώσει μετά απο περίπου 15 χρόνια. Έπαιξαν ρόλο κι οι Πρέσπες.

  211. Αιμ said

    Έφη (δεν βλέπω νούμερα ) είναι εξαιρετικός ομιλητής ο Ραϋμόνδος αν κι έπιασα ένα λαθάκι στα τριγενή κ δικατάληκτα

  212. Costis Melolidakis said

    Μιας και απασχόλησε το κοινό εδώ ο διπλός ρόλος του Αγίου Αρτεμίου ως προστάτη τόσο της ΕΛ.ΑΣ. όσο και των «διδύμων» (όρχεων) να παραπέμψω στην αυθεντική πηγή, το συναξάρι του Άγιου Νικόδημου του Αγιορείτη, όπου παρατίθενται πολλές ιστορίες της θαυματουργικής (έτσι το γράφαμε σε μια παλιά ιστοσελίδα, εξαιρετικά αφιερωμένη στον Γέροντα της καρδιάς μας, Όσιο Παΐσιο) επέμβασης του Αγίου Αρτεμίου, μεγάλη η χάρη του, υπέρ των διδύμων ευλαβών χριστιανών. Δείτε στο Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού το http://www.snhell.gr/references/synaxaristis/search.asp?id=1712. Προσωπικά εγώ ξετρελαίνομαι με την ακόλουθη ιστορία (κόπυ-πάστε): «Ένας Xριστιανός από βάρος ανυπόφορον οπού είχεν εις τα δίδυμα, εζήτει την ιατρείαν. O δε Άγιος Aρτέμιος εφάνη εις τον ύπνον του και λέγει αυτώ. Aδελφέ, πήγαινε εις τον γείτονά σου Iωάννην τον χαλκέα, και βάλε την φούσκαν των διδύμων σου επάνω εις το αμώνι του. Kαι εάν εκείνος κτυπήση αυτήν δυνατά με το πυρωμένον σφυρί του, ευθύς θέλεις ιατρευθής. O δε ασθενής εφοβείτο να κάμη τούτο, ως οδυνηρόν. Όθεν πάλιν εφάνη ο Άγιος εις αυτόν, και πάλιν του λέγει τα αυτά. O δε ασθενής πάλιν εφοβείτο να κάμη τούτο. Tότε ο Άγιος και τρίτον φανείς εις αυτόν του λέγει. Πίστευσόν μοι αδελφέ, ότι αν δεν κάμης τούτο, οπού σοι είπον, ποτέ δεν θέλεις ιατρευθής. O δε ασθενής θέλωντας και μη θέλωντας, εξ ανάγκης επήγεν εις τον χαλκέα. Kαι έβαλε το σπάσιμόν του επάνω εις το αμώνι εκείνου. Bλέπωντας δε το πυρωμένον σφυρί, οπού εκατέβαινεν επάνω εις το σπάσιμόν του, ετραβίχθη οπίσω από τον φόβον του. Kαι ω του θαύματος! ευθύς το σπάσιμον αφανίσθη, και το σφυρί εκτύπησεν επάνω εις το ξηρόν αμώνι. Eθαύμασαν δε και οι δύω, ό,τε χαλκεύς και ο ασθενής, διά το παράδοξον αυτό θαύμα. Όθεν και οι δύω εδόξασαν και ευχαρίστησαν εξ όλης της καρδίας τον Θεόν, όστις εδόξασε τόσον τον Mάρτυρά του Aρτέμιον.»

  213. Costis Melolidakis said

    Και μιας και έγινε λόγος για τον καθηγητή Τσελέντη, ιδού και μία μνημειώδης αφίσα του από τις ευρωεκλογές. Νέος και ωραίος (στη αφίσα), προφανώς εμπνέεται από το ευαγγελικό «και ιδού το καταπέτασμα του ναού εσχίσθη απ άνωθεν έως κάτω εις δύο» https://twitter.com/atselentis/status/1124315895453618176/photo/1

  214. Μαρία said

  215. Γιάννης Κουβάτσος said

    207: Ας μας πήγαινε και εκατό μέρες μπροστά και καλά θα ήταν. 😊

  216. Μαρία said

  217. Νεσταναῖος said

    181. Πριν τον Όμηρο, η γλώσσα δεν είχε γένη και μόνο μια κλίση, την τρίτη και δεν είχε η γλώσσα πρόβλημα κανένα.

  218. Μαρία said

    20 χρονώ, 18 λέει ο πατέρας του, με 2 παιδιά κι ένα τρίτο στην κοιλιά της γυναίκας του.

  219. Γιάννης Ιατρού said

    Ανεμελιές… (επιεικώς)

  220. ΣΠ said

    214
    Δεν είναι μόνο 6. Είναι γύρω στις 350 περιπτώσεις.
    https://www.theguardian.com/film/2021/oct/22/on-set-fatalities-halyna-hutchins-alec-baldwin

  221. Μαρία said

    220
    Εντυπωσιακό. Χώρια αυτοί που πέθαναν απο καρκίνο εξαιτίας της ραδιενέργειας στη Νεβάδα, όπως κι ο Περουβιανός που ακρωτηριάστηκε μετά απο τσίμπημα φιδιού.

  222. sarant said

    201κε Έχουν χάσει οι λέξεις τη σημασία τους….

    204-210 Το έχω και δεν έχω αξιωθεί να το διαβάσω, όπως τόσα άλλα….

  223. Μαρία said

  224. Γιάννης Κουβάτσος said

    220:Κι ο Βικ Μόροου ανάμεσά τους, ο «λοχίας Σόντερς» της «Μάχης» που βλέπαμε μανιωδώς μικροί.

  225. Γιάννης Κουβάτσος said

    Νικοκύρη, μαρμάγκα.

  226. freierdenker said

    200, βρετανικό φλέγμα είναι όντως καλή λύση, αν πάρει κάποιος την μεταφραστική ελευθερία.

    199, Προφανώς το οτι με σφιγμένα τα δόντια, ανοίγουν ένα ακόμα μπουκάλι prosecco, ακούγεται κωμικό, αλλά εδώ έχουμε την χιουμοριστική σύνοψη μιας κωμωδίας.

    196, υπάρχει και το δαγκώνω τα χείλη μου, όπως π.χ. στο «με δαγκωμένα χείλη σηκώνουν τα πανό και ξεκινάνε» στο πάγωσε η τσιμινιέρα του Νταλάρα. Αν και συνήθως σηματοδοτεί περισσότερο απελπισία παρά αποφασιστικότητα.

    Σε όλες τις περιπτώσεις είναι πολύ δύσκολο να πιαστεί η ελαφρά διαφορετική σημασία του stiff upper lip στην συγκεκριμένη περίπτωση, δηλαδή να μην εκδηλώνεις δημόσια τα συναισθήματα σου, τυπικά από άτομα καλής ανατροφής όταν διεκπεραιώνουν τις κοινωνικές τους υποχρεώσεις.

  227. Α. Σέρτης said

    190
    Μρε καλώς το παλουκάρι από τα όζοντα ύδατα!
    Σου έδωσα καμία αφορμή να με μνημονέψεις με το έκπαγλο χιούμορ σου;

  228. Γιάννης Κουβάτσος said

    Στην Ελλάδα έχουμε αυτό :
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.mixanitouxronou.gr/ekrixi-germanikis-narkis-kata-ti-diarkia-girismaton-pou-skotose-ti-simprotagonistria-ton-katraki-iliopoulou-ke-alexandraki/%3Famp%3D1&ved=2ahUKEwiMw47uqOPzAhXS5KQKHaFFACEQFnoECAQQAQ&usg=AOvVaw0GgK47qsk6jPBtwOj_WNUl&ampcf=1

  229. sarant said

    225—> 228 Δεν το είχα υπόψη μου!

  230. Άκουγα χτες από το Δεύτερο πρόγραμμα μια αναμετάδοση εκπομπής του Γιώργου Παπαστεφάνου για τον Χατζηδάκι. Και κάποια στιγμή τον ακούω να λέει «απ’ τη φωνή της Ζωζούς». Έμεινα. Γιατί δεν το περίμενα απ’ τον Παπαστεφάνου αλλά και δεν πίστευα πως πάει τόσο μακριά αυτή η ιστορία με τις καταλήξεις σε -ούς για τόσο σημερινά ονόματα.

  231. Pedis said

    Αυτό για τον Δύτη. David Parenti σκίτσο σε χαρτονάκι

    Α, κι αυτό

  232. 231 Ω, γκράτσιε τάντι!

    227 Συχνά μου έχουν πει για όζοντα ύδατα. Ό,τι βλέπει κανείς.

  233. sarant said

    230 Πράγματι, αυτό μόνο για πλάκα το λέγαμε…

  234. Μαρία said

    Διαβάστε τι του σέρνουν απο κάτω στα σχόλια οι ακροδεξιοί.

  235. Μαρία said

  236. ΣΠ said

    Τελευταία έχουν πληθύνει οι ζοχάδες στο ιστολόγιο.

  237. Μαρία said

    Στην κατα Άδωνη κατηγορία «μη σώσει και το κάνει».

  238. ΣΠ said

    228
    Αυτή είναι η ταινία. Δείτε την αφιέρωση στο 1:53.

  239. Pedis said

  240. Pedis said

    Και νεοφιλελεύθερη και γλειφταμερικανόδουλη … και φιλομοναρχικιά.

    Όλες τις αρετές της μεταπολεμικής ακρο/δεξιάς παράταξης εκφράζει η θεία …

  241. Γιάννης Ιατρού said

    ΜΑΡΙΟΣ ΔΙΟΝΕΛΛΗΣ: «ΓΑΜΗΜΕΝΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ»
    …Όταν λοιπόν, συνάδελφοι, στην επόμενη πορεία θα ακούσουμε «γαμημένοι δημοσιογράφοι», ή «μπάτσοι, τιβί, νεονάζι κτλ» να μην απορήσουμε. Είναι για δημοσιεύματα σαν αυτό εδώ, είναι για τη βρωμιά που κουβαλάει η δουλειά μας όπως κατάντησε, να ζέχνει από χιλιόμετρα. Και δεν το γράφω για τους συντάκτες του (ανυπόγραφου) δημοσιεύματος, έτσι κι αλλιώς ποτέ δεν θα καταλάβουν. Το γράφω για όλους εμάς, τους υπόλοιπους του κλάδου, που δεν θα βγούμε δημόσια να αντιδράσουμε…

  242. sarant said

    238 Βρε τι βρίσκει κανείς!

  243. Α. Σέρτης said

    232
    «Συχνά μου έχουν πει»

    1)Να χαρώ εγώ ελληνικά!
    2) Για να στο λένε συχνά, μήπως να σταματήσεις να ψαρεύεις σε θολά νερά;

  244. Έχει κόψει καπίστρι μεν, τακτικός αρθρογράφος της έγκριτης Καθημερινής δε:

  245. Γιάννης Κουβάτσος said

    244:Δηλαδή, οι ζωές των Τούρκων δεν μετράνε; Σαν να λέμε ότι καλός Τούρκος είναι ο νεκρός Τούρκος; Σοβαρά υπήρξε κάποτε ΚΚΕεσ. αυτός ο τύπος; Τι να του συνέβη στην πορεία; Στο «Ολοι λένε σ’ αγαπώ» του Γούντι Άλεν μια παρόμοια μετάλλαξη οφειλόταν σε εγκεφαλικό, αν θυμάμαι καλά.

  246. Pedis said

    # 244 – Τίποτα τέτοιο δεν του συμβαίνει. Ικανοποιεί (και κρατάει σε φόρμα) την πελατεία της Κ, τη δικη του, της ΝΔ: Ακρο/Δεξιούς, και στα λόγια, πατριώτες, τουρκοφάγους και τα γνωστά. Καραγκιόζης.

  247. Γιάννης Ιατρού said

    245: ε, μα…

  248. spyridos said

  249. spyridos said

    Στο ΚΚΕεσ δεν ήταν μόνο ο Μπανιάς ήταν κι ο Κύρκος και οι γύρω του κολλημένες κουράδες.
    Να φτιάξουμε μια φορά λίστα να δούμε τι κατάφερε να μαζέψει αυτός ο ηλίθιος αν και πιστεύω ο καλύτερος καθρέφτης είναι ο γιόκας του.
    Τι Μπίστηδες, τι Ψαριανοί το ανφαν γκατέ της πολιτικής σκηνής.

  250. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    245# Τόχουμε ξαναπεί (Ημείς τα Χτήνη): Μαζί με τη στροφή έρχεται και η βουτιά. Που οφείλει να είναι βαθιά γιατί έχουν να αποδείξουν στα νέα τους φιλαράκια πως είναι καλά παιδιά, που απλώς σαν παιδιά παραστράτησαν στα νιάτα τους.

    ________________

    0 >> Χειρίζω; Τον έχω ξαναδεί αυτόν τον περίεργο τύπο, και μάλιστα παλιά, τον προηγούμενο αιώνα.

    Το ρήμα το ξέρω από παλιότερα, από την προηγούμενη χιλιετία 🙂
    Το χρησιμοποιούσαν οι εκπαιδευτές μας στη σχολή σηματωρών του ΠΝ όταν μας μάθαιναν μορς.

  251. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Πέθανε η Φώφη Γεννηματά. Ματαιότης ματαιοτήτων. Θκατά.

    230, 233 η Νικολούδη όμως (Όρνιθες) ήταν Ζουζού

  252. Pedis said

    # 251 – Βράστα.

    «Τι είν’ ο άνθρωπος, ένα τίποτα … κι αρχηγός εγώ.»

  253. Pedis said

    Επειδή οι ‘Ελληνες Ρομά δεν είναι άνθρωποι (για τους Τούρκους δεν υπάρχει αμφιβολία) για να εξολοθρευτούν είναι αναγκαία η χρήση silver bullet. Οι κανονικές όσες και να ‘ναι δεν τους κάνουν τίποτα.

  254. voulagx said

    Ποιος θα υπερασπιστεί τους θεσμούς;
    https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/316165_poios-tha-yperaspistei-toys-thesmoys

  255. Μαρία said

    254
    Η γνωστή μαφία του Δημοκρίτειου.

  256. Μαρία said

  257. Γιάννης Κουβάτσος said

    https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/316129_mpreht-se-koini-thea-apo-mathites-toy-dimotikoy

  258. ΣΠ said

    Η IFFHS έφτιαξε την «καλύτερη» ελληνική ενδεκάδα όλων των εποχών και άφησε έξω τον Κούδα!
    https://www.iffhs.com/posts/1405

  259. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και τον Μαύρο και τον Αναστόπουλο και… και…

  260. ΓΤ said

    258@

    Γράψε τέτοια, να κινηθούν τίποτε μπαόκια να τα σπάσουνε, κι έχουμε άλλα ντράβαλα μετά…

  261. Michael Tziotis said

    @60
    Σου ξέφυγε! Το «υπό», όταν συντάσσεται με γενική, σημαίνει (σήμαινε) ποιητικό αίτιο, π.χ. το προϊόν κατασκευάζεται (ή παρασκευάζεται) υπό αρίστων τεχνικών και επιστημόνων. Αν θέλεις να σημαίνει «κάτω από» πρέπει να χρησιμοποιήσεις την αιτιατική, «υπό το μηδέν», «κατασκευάζεται υπό άριστες συνθήκες».
    Αντίστοιχα, το «υπέρ» με γενική σημαίνει προστασία, «υπέρ βωμών και εστιών», Αν θέλεις να πεις «πάνω από» πρέπει να χρησιμοποιείς αιτιατική. «Υπέρ το μηδέν», «υπέρ το δέον» και όχι «υπέρ του δέοντος».
    Αλλά, γιατί δεν γράφεις «κάτω από το μηδέν», «περισσότερο από το δέον», για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο;

  262. Νέο Kid said

    258. Εντάξει, είχαν μεγάλο συντελεστή βαρύτητας οι πρωταθλητές Ευρώπης το 2004 αλλά ξέχασαν τον Καραγκουνη… αλλά περισσότερο από τον μη-Κούδα ξενίζει ο … Γεωργάτος! Άκου Γεωργάτος! Πιο πολύ έπαιξε στην Ίντερ ο Καραγκούναρος! 😀

  263. Μαρία said

  264. ΣΠ said

  265. Μαρία said

    264
    Τον έχει κράξει το σύμπαν απ’ τη στιγμή που το έγραψε.

  266. Pedis said

    https://thepressproject.gr/paradechtike-epanaproothiseis-o-voridis-kai-tin-epivoli-tou-nomou-kai-taxis/

    Συγκεκριμένα, ο Μάκης Βορίδης δήλωσε πως «τα νησιά σχεδόν άδειασαν από τους παράνομους μετανάστες, οι ροές σχεδόν μηδενίστηκαν, γίνονται επαναπροωθήσεις,

    Α, ναι? Γίνονται επαναπροωθήσεις, τελικά; Δυσφημεί ο κάθε Βορίδης τη χώρα; Tο τιμημένο Λιμενικο Σώμα;

    η βία της άκρας αριστεράς έχει αντιμετωπιστεί σε μεγάλο βαθμό, αν και πρέπει να γίνουν περισσότερα, η φορολογία μειώθηκε και θα μειωθεί κι άλλο, ιδιωτικές επενδύσεις προσελκύονται, ο ποινικός κώδικας αυστηροποιήθηκε, η Τουρκική επιθετικότητα αντιμετωπίστηκε, η αμυντική συμφωνία με τη Γαλλία υπεγράφη, η εταιρική σχέση με τις ΗΠΑ διευρύνθηκε».

    «Όχι, δεν υπάρχει κενό στα δεξιά της Νέας Δημοκρατίας.

    Το έχουμε γεμίσει.

    Οι εξτρεμιστές και οι περιθωριακοί δεν μπορούν να συγκροτήσουν πολιτικό υποκείμενο», εκτίμησε ο Μάκης Βορίδης και κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ πως «αποπειράται να παρουσιάσει τη Νέα Δημοκρατία ως μια φασιστική καρικατούρα».

    Για το τελευταίο, τα λέγαμε παραπάνω, Π2, για τις λέξεις με ανασκολοπισμένο νόημα και χρήση 😖

  267. Alexis said

    #258, 259: Σ’ αυτές τις «ιδανικές ενδεκάδες» που φτιάχνουν διάφοροι είναι φυσικό να μένουν πολλοί μεγάλοι απέξω.
    Δεν μου κάνει εντύπωση.
    Πιο πολύ με εντυπωσιάζει που δεν έχει τον Σαργκάνη τερματοφύλακα.
    Το «πουλί» ίσως είχε καλύτερο μάρκετινγκ και αναγνωρισιμότητα λόγω Γουέμπλεϊ 🙂

  268. […] Και έψαχνα να βρω τίτλο, χτες που έγραφα το άρθρο, η Ευγενία Λουπάκη στην εκπομπή της στο Κόκκινο 105.5 έβαλε τραγούδια του Μπρασένς και μάς θύμισε ότι χτες συμπληρώνονταν 100 χρόνια από τη γέννηση του αγαπημένου μου Ζορζ Μπρασένς, στις 22 Οκτωβρίου 1921 στη Σετ της νότιας Γαλλίας. Οπότε, μπρασενικά τα σημερινά μας μεζεδάκια, εις… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2021/10/23/meze-503/ […]

  269. Μαρία said

    Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ. Οι μπατσίνες μοιράζουν μάσκες αλλά κάνει κουμάντο ο παπάς.
    https://www.ertnews.gr/eidiseis/ellada/thessaloniki-eortasmos-toy-agioy-dimitrioy-me-metra-prostasias-alla-kai-parafonies-iereas-proetrepe-pistoys-na-mpoyn-choris-maskes/

  270. ΣΠ said

    269
    …ασπάζοντας τις εικόνες…

  271. ΣΠ said

  272. Μαρία said

    270
    Πού βρίσκεται το ασπάζοντας; Το ψάχνω και δεν το βρίσκω.

  273. sarant said

    272
    Κάποιοι ήθελαν να μπουν στο ναό αρνούμενοι να φορέσουν μάσκα άλλοι ασπάζοντας τις εικόνες χωρίς προστασία,

    Με control-F το βρίσκεις 🙂

  274. Μαρία said

    273
    Στραβομάρα μου.
    Η γλυκύτατη κυρία στο 2ο βίντεο έχει μητρική γλώσσα τα ποντιακά.

  275. Γιάννης Κουβάτσος said

    Υπάρχουν και χειρότερα από τον Στάλιν και τον Γκορμπατσόφ😊:
    https://trc.taboola.com/sport24gr-p19510062/log/3/click?pi=%2Fbasket%2Fto-nva-frenare-charnten-ntontsits-kai-perase-to-minyma-toy.9402386.html&ri=0febd379f9d4f0668194cfcaf65dba77&sd=v2_32f47726a31b173659bc473694029f28_38951c16-f8f2-4a27-98f6-8b18d427b2d7-tuct86e803b_1635258779_1635259112_CIi3jgYQz_hPGNirp-jLLyACKAMwWDiKvQpAsKEQSKP02ANQ____________AVgAYAForIWg7PHQqYqTAXAB&ui=38951c16-f8f2-4a27-98f6-8b18d427b2d7-tuct86e803b&it=video&ii=~~V1~~7753826117198741057~~uDp6vDdfPvfOWORsOG9M4Rstq_3BR0X5ZcO4JYP-kvf6nH0OabNJtzzP-ddPU2nvK8Bm7FKD2NW1M1BCiW1-kuMDMqg65-jJbi04eURsbtqeHe1S9jo_X4timp5pCZhQ1qPnz8TIp56FGMwGW1REdH3j_TjRFEI7J2fOZj-t19jGP7k691pE6wqD34lUNg7eO99DixDEd6_XmLDmFs7DSt9-SclKaA0Frri4tfgzbgrp8apZn67aKWhcXmR3Pc6N&pt=text&li=rbox-t2v&sig=05b1e2532019aacc611e0da4921ad409f5b10338a27f&redir=https%3A%2F%2Fwww.news247.gr%2Fkosmos%2Fepiki-stigmi-sti-vretaniki-tileorasi-mperdepsan-ton-omiro-me-ton-homer-simpson.9402297.html%3Futm_source%3DSport24%26utm_medium%3DBoN_mob_article%26utm_campaign%3D24MediaWidget%26tblci%3DGiAKFRHyW7eTf4k3iphBQbd5NtTwtt6U6NGf7wAi18fpZyCx31Aoxcr05rj9-PDaAQ%23tblciGiAKFRHyW7eTf4k3iphBQbd5NtTwtt6U6NGf7wAi18fpZyCx31Aoxcr05rj9-PDaAQ&vi=1635259110872&p=tdggr24mediaexchange&r=17&lti=deflated&ppb=CEs&cpb=EhIyMDIxMTAyNi0zLVJFTEVBU0UYASAAKhZ0YWJvb2xhc3luZGljYXRpb24uY29tMgh3YXRlcjAxNTiAqofyBUCKvQpIsKEQUKP02ANY____________AWMI1xYQ1R8YI2RjCMUhEMgtGCRkYwjq__________8BEOr__________wEYFmRjCNIDEOAGGAhkYwiWFBCcHBgYZGMItRQQwhwYCWRjCPQUEJ4dGB9keAKAAboJiAG_po3EAQ&prt=nt

  276. voulagx said

    #270 κ.ε.: Προφανώς το αρχικό «α» του «ασπάζοντας» είναι στερητικό, άρα εννοεί «μη σπάζοντας τις εικόνες». Τι δεν καταλαβαίνετε;

  277. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Κάποιοι ήθελαν να μπουν στο ναό αρνούμενοι να φορέσουν μάσκα άλλοι ασπάζοντας τις εικόνες χωρίς προστασία,»
    Γιατί όμως αρνούμενοι και όχι αρνιώντας που γκουγκλάρεται κιόλας;
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.astratv.gr/2021/10/26/thessaloniki-eortasmos-tou-agiou-dimitriou-me-metra-prostasias-alla-kai-parafonies-iereas-proetrepe-pistous-na-boun-choris-maskes/&ved=2ahUKEwja-8K_rOjzAhWSOuwKHQOoDvEQFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw1POHMtEfESj8KFkJGdyxMO

  278. Μαρία said

    Ασπάζοντας την άποψη του Νίκου Καζαντζάκη https://www.public.gr/product/krayges/prod204001mm/

    και άλλα πολλά, που δείχνουν οτι το γερούνδιο που δεν έχουν τα αποθετικά ρήματα χρειάζεται.

  279. Μαρία said

  280. Μαρία said

  281. Μαρία said

  282. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

  283. Pedis said

    # 282 – Μωρέ φάε κι άλλον αλήτη-κοπρίτη-μπασταρδογράφο. 😋

  284. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    283# Μην τους αδικείς, ό,τι μπορούνε κάνουνε.
    https://www.gazzetta.gr/plus/koinwnia/article/1569103/aparadektes-eikones-me-mat-na-htypoyn-kai-na-psekazoyn-himika-se-dimosiografoys-ti-varate-re-vids

  285. Μαρία said


    https://left.gr/news/i-stigmi-poy-matatzis-spaei-katastima-sta-exarheia-nai-eimai-trelos-leei-proklitika-vinteo

  286. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Το βάζω εδώ πριν προλάβει ο Πέδης 😇

  287. Μαρία said

  288. Μαρία said

    Παιδί θαύμα.

  289. Μαρία said

    Την τελευταία στιγμή λόγω της διακοπής των εργασιών της Βουλής εξαιτίας της θλιβερής είδησης του θανάτου της προέδρου του ΚΙΝ.ΑΛΛ. αποτράπηκε -τουλάχιστον προσωρινά- η κυβερνητική μεθόδευση να ελεγχθεί πλήρως η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων (ΠΟΑΣΥ) από φιλοκυβερνητικές συνδικαλιστικές παρατάξεις.
    Ετσι δεν ψηφίστηκε χθες τροπολογία, που κατατέθηκε εσπευσμένα μόλις μία εβδομάδα πριν από τις εκλογές των συνδικαλιστικών οργάνων, με την οποία καταργείται στο συγκεκριμένο Σώμα η απλή αναλογική. https://www.efsyn.gr/ellada/astynomiko/316310_apopeira-antidimokratikis-ektropis-stin-poasy

    Το έμαθα χτες απο μπάτσο της ΔΕΚΑ που μίλησε στο κόκκινο https://www.dekapolice.gr/2021/10/blog-post_26.html

  290. Pedis said

    # 289 – Οουουούτε για ξεκάρφωμα δεν περιμένει κανείς από το κωλ … , το το παλιόπαιδο, το νανογιλεκοφασιστόπαιδο να καταδικάσει οφθαλμοφανή αυθαιρεσία και παρανομία των μπάτσων καταστολής.

  291. Pedis said

    Αυτή υποτίθεται είναι η σοβαρή επιστήμονας. Όχι σαν κάτι Γιαμαλιναρέλλου. 😵 🤐 🥴 🤢

  292. Μαρία said

    Φοβερή νομικός!

    Άρθρο 278 ΠΚ
    (Καταργείται) 🙂
    https://www.e-nomothesia.gr/kat-kodikes-nomothesias/nomos-4619-2019-phek-95a-11-6-2019.html

    Άρθρο 278 – Κώδικας Ποινικής Δικονομίας (Νόμος 4620/2019) – Πώς γίνεται η σύλληψη
    https://www.lawspot.gr/nomikes-plirofories/nomothesia/n-4620-2019/arthro-278-kodikas-poinikis-dikonomias-nomos-4620-2019

  293. Pedis said

    # 293 – Καλά, εσύ που μας την έλεγες, βάζεις Σκατινοπούλου; 😛

    Φταίω τώρα να βάλω απτυχίωτο αρχιλεχρίτη της ευρύτερης πατριωτικής παράταξης;!

  294. Pedis said

    Αλλά πάρε κάτι ανάλογο σε απλή Καθημερινή βερσιόν

  295. Μαρία said

    295

  296. Μαρία said

    O Σίμος Ρούσσος για τους Ρομά στο Χαλάνδρι.
    https://www.avgi.gr/gallery/podcasts/399391_eidame-apokleismenoys-anthropoys-na-metamorfonontai

  297. Μαρία said

  298. spyridos said

    Διάβαζα για τον λιμενεργάτη που σκοτώθηκε από γερανό.
    Εχει η Εφσυν φωτο της συγκέντρωσης σήμερα.
    https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/316466_orgi-gia-ton-dimitri

    Με φόντο, στο βάθος πάνω από το αριστερό βαρέλι της Σελ, στη γωνία το σημείο που σκότωσαν το γυφτάκι.
    Ανθρωπογεωγραφία.

  299. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ως νομικός, άρα τριτοδεσμίτισσα, η Λατινοπούλου δεν ξέρει οτι η γενική δεν ειναι «των χειροπέδων» αλλά των «χειροπεδών»; Ως νομικός επίσης δεν ξέρει ότι πρέπει να βάζει την επιστήμη της και το λειτούργημά της πάνω από την κομματική υστερία της; Ακόμη, δεν θυμάμαι να διαμαρτυρήθηκε όταν οι αστυνομικοί φόρεσαν χειροπέδες στη νηπιαγωγό, όταν απο απροσεξία της ξεπόρτισε ένα πιτσιρίκι. Αντιστάθηκε ή ήταν ύποπτος φυγής η … εγκληματίας; Κατ’ εμέ, το θέαμα αστυνομικών με χειροπέδες είναι μία ένδειξη ότι λειτουργεί, όσο και όποτε, η δικαιοσύνη στην Ελλάδα. Όσο και όποτε.

  300. Pedis said

    # 298 – Εκφράζει την ικανοποίησή του στην ανεξάρτητη δικαιοσύνη, ο Υπουργός, που δεν τον έφερε σε δύσκολη θέση για την πολιτική του καριέρα και

    που του δίνει την ευκαιρία να δείξει σε εκείνους που κάνουν κουμάντο στο Υπουργείο του, δηλ στην ακροδεξιά και φιλοναζιστική πτέρυγα της μεγάλης παράταξης του

    ότι με μεγάλη ευχαρίστηση τους κάνει τον μπιντέ.

    🤮🤮🤮

  301. Γιάννης Κουβάτσος said

    https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/316300_ohi-kyrie-ypoyrge-ohi-kyrie-theodorikako

  302. Γιάννης Ιατρού said

    κι αυτό, δεν πρόλαβα να σχολιάσω σχετικά χθες…

  303. Pedis said

    Πρέπει να επιστρέψουν στα καθήκοντά τους διότι πρεσβεύουν αγνήν εθνικήν ιδεολογίαν, είναι ψυχραιμότατοι στην εκτέλεση των καθηκόντων τους και αποδείχθησαν ικανότατοι σκοπευταί.

  304. 295# Ναι βρε. Η εικόνα τους να χτυπάνε πισώπλατα καθαρίστριες, να βάζουν κρατούμενους να χαστουκίζουν ο ένας τον άλλο, να καταβρέχουν ανάπηρο με τη μάνικα και να σπάνε αυτοκίνητα στη Χίο και τζαμαρίες στα Εξάρχεια προφανώς είναι τιμητική για την υπηρεσία και το κράτος. Αυτό είναι το κράτος, αυτά είναι τα σκυλιά του. Ό,τι σκατά και το φτυάρι.

  305. Γιάννης Κουβάτσος said

    Να μην ξεχνάμε και τα ξεβρακώματα εν μέση οδώ.

  306. Pedis said

    Πότε τα ‘πανε, πότε τα συμφωνήσανε, μια μαφία το ξέρει …

    Όλα μέλι-γάλα και η δικαιοσύνη ανεξάρτητη από όλα αυτά.

    Όλοι οι τσαμπουκό-μπατσοι σαν τον συγκεκριμένον οπλοφορούν, υπόψην.

  307. 307# Έχεις ξεφύγει, νομίζω. Σε λίγο θα ρωτήσεις και αν ο μισθός του διευθυντή καλύπτει την κατοχή τέτοιας μερσεντέ. Για κάνε μας λίγο μάθημα περί μοντέλων και τιμών να σε δώ, άντε.

  308. 307 >> Επιπλέον έκρινε ότι τη συγκεκριμένη στιγμή ο κατηγορούμενος ήταν ανίκανος προς καταλογισμό και τον απάλλαξε και από τις κατηγορίες της οπλοφορίας και οπλοχρησίας (βαριοπούλα).

    Αυτό για την οπλοφορία που λες στο τέλος. Αύριο, μετά από κάνα φονικό, θα τον απαλλάξουν λόγω ανικανότητας προς καταλογισμό. Και ο μισθός + τυχερά θα συνεχίσει να πέφτει. Είπαμε, ανίκανος προς καταλογισμό, όχι κορόιδο.

  309. sarant said

    307 Η δικαιοσύνη ξέρει πότε πρέπει να είναι επιεικής.

  310. Γιάννης Κουβάτσος said

    Η δικαιοσύνη είναι τυφλή αλλά όχι κουφή.

  311. Μαρία said

    Ροδίτης μπράβος, 25 Απριλίου 2020

  312. Μαρία said

    https://www.tanea.gr/2021/10/27/sports/othersports/sok-gia-tsitsipa-tzokovits-xaos-sto-tenis/

  313. Μαρία said

  314. Μαρία said

  315. Μαρία said

    https://www.ellinikahoaxes.gr/2021/10/28/1944-elas-partisans-attica-photo-pappas-misinformation/

  316. Γιάννης Ιατρού said

  317. Γιάννης Ιατρού said

    Απορώ που ακόμα δεν βγήκε ο γνωστός χαμαιλέων να μας πει για την ελληνόψυχη αδελφή του Zuckerberg…

  318. sarant said

    318 Έχει φάει μπαν, αφού.

  319. Γιάννης Ιατρού said

    319: είναι εφευρετικός όμως…

  320. Μαρία said

  321. Γιάννης Ιατρού said

    321: αποκαλύψεις 🙂 🙂

  322. Michael Tziotis said

    @7 Η ακριβής ορθογραφία:

    ΣΗΜΕΡΟΝ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΕΧΕΙ ΠΡΟ0ΔΟΝ ΜΕΓΑΛΗΝ
    ΒΓΕΝΕΙ ΑΠ΄ΤΟ ΜΑΦΣΟΛΕΙΟΝ ΚΕ Ο ΞΑΠΛΟΜΕΝΟΣ ΣΤΑΛΙΝ
    ΑΝΑΣΤΕΝΟΝΤΕ ΣΤΑ ΚΡΑΤΗ ΚΕ ΚΙΝΟΥΝΤΕ ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ
    ΜΕ ΜΕΓΑΛΗΝ ΕΦΚΟΛΙΑΝ ΚΕ ΜΕΓΑΛΟΙ ΚΕ ΜΙΚΡΟΙ
    ΔΙΑΔΙΔΕΤΑΙ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΚΙ΄ Ο ΝΕΚΡΟΣ ΠΟΥ ΑΠΟΘΝΗΣΚΕΙ
    ΗΜΠΟΡΕΙ ΚΕ ΝΑ ΟΡΘΟΥΤΑΙ
    ΚΙ΄ ΑΛΛΗΝ ΣΤΑΣΗΝ ΝΑ ΕΒΡΙΣΚΕΙ
    ΕΝΟΘΕΦΘΗΣΑΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ
    ΚΙ΄ ΕΚΛΟΓΕ ΚΑΙ ΑΙ ΚΗΔΕΙΑΙ
    ΠΡΟΚΑΛΩΝ ΠΡΩΤΟΝ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ
    ΚΕ ΚΑΤΟΠΙΝ ΘΥΜΗΔΙΕ
    ΤΩΡΑ ΕΞΕΛΘΩΝ ΕΚΕΙΝΗ
    ΚΑΙ ΓΥΡΙΖΩΝ ΥΓΙΗΣ
    ΑΣ ΑΝΕΥΡΩΜΕΝ ΕΝ ΜΕΡΟΣ
    ΝΑ ΞΑΠΛΟΣΟΜΕΝ ΗΜΕΙΣ.

  323. Michael Tziotis said

    Λάθος! Προοριζόταν για τον Μποστ!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: