59 + 62 = 121
Posted by sarant στο 2 Νοεμβρίου, 2021
Δεν συνηθίζω να βάζω απλές μαθηματικές πράξεις για τίτλους άρθρων του ιστολογίου, αλλά σήμερα θα κάνουμε μια εξαίρεση -άλλωστε η πράξη του τίτλου δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται.
Στο ιστολόγιο αφιερώνουμε άρθρα σε αριθμούς, μια φορά το χρόνο -ξεκινήσαμε στις 9/9/2009 και κάθε χρόνο βάζαμε ένα άρθρο, κι έτσι φέτος, στις 21/2/21, αφιερώσαμε άρθρο στον αριθμό 21. Με τη φάμπρικα αυτή θα πάμε, εμείς να ‘μαστε καλά, έως το 31, που θα το δούμε στις 31 κάποιου μηνός του σωτηρίου έτους 2031.
Ωστόσο, τον αριθμό 62 θα τον δούμε σήμερα -για ποιο λόγο; Αφενός διότι ως το 2062 μπορεί να το ξεχάσω. Αφετέρου, επειδή αν κάποιος έτυχε να γεννηθεί στις 2 Νοεμβρίου του 1959 σήμερα θα συμπλήρωνε τα 62 του χρόνια. Ξέρω κάποιον που γεννήθηκε τη μέρα τούτη, δεν τον ξέρετε, είναι απ’ το χωριό. (Για να τα λέμε όλα, αυτό το κόλπο έπιανε καλύτερα το 2018, που ο φίλος μου, γεννημένος το 59, έκλεινε τα 59 του χρόνια, και είχαμε βάλει άρθρο για τον αριθμό 59. Αλλά κανείς δεν είναι τέλειος κι έτσι το αντίστοιχο άρθρο το επανέλαβα και πέρυσι, για τον αριθμό 61, διότι πολύ τον αγαπώ αυτόν τον φίλο μου). Μάλιστα, για το χατίρι του φίλου μου, το ιστολόγιο ξεστρατίζει από το πρόγραμμά του κι έτσι σήμερα Τρίτη δεν θα έχουμε το προγραμματισμένο άρθρο με κείμενα της εποχής του 1821).
Δεν έχει και πολλά να γράψεις για τον αριθμό 62. Δεν είναι καν πρώτος αριθμός, όπως είναι ο 61, ο προηγούμενος. Είναι όμως ημιπρώτος, διότι αποτελεί το γινόμενο δύο πρώτων αριθμών, 2 x 31.
Στη Βικιπαίδεια βρίσκω δυο διακρίσεις που έχει, από μαθηματική άποψη, ο αριθμός 62, που όμως φοβάμαι πως θα σας αφήσουν ασυγκίνητους:
Αφενός είναι ο μικρότερος αριθμός που αποτελεί άθροισμα τριών διαφορετικών τετραγώνων, με δυο τρόπους: 1^2+5^2+6^2, αλλά και 2^2+3^2+7^2. Αφετέρου, είναι ο μοναδικός αριθμός που ο κύβος του αποτελείται από μια τριάδα ψηφίων που επαναλαμβάνονται: 238328. Ε, δεν είναι και πολύ συναρπαστικά.
Στο αρχαίο ελληνικό σύστημα (το κλασικό, όχι το ακροφωνικό) ο 62 γραφόταν ΞΒ’. Στο αττικό ή ακροφωνικό ήταν ΠΔΙΙ. Στο ρωμαϊκό (μοιάζουν) ήταν LXΙI. Ετσι κι αλλιώς, αυτές οι αναπαραστάσεις δεν εμφανίζονται συχνά όπως π.χ. τα ΙΔ’, XIV (του 14) που τα βρίσκουμε σε βασιλιάδες και αρχιερείς -πού να βρεθεί ο 62ος εστεμμένος με το ίδιο μάλιστα όνομα;
Το 62 είναι ο ατομικός αριθμός του σαμαρίου (Sm), που δεν είναι το σαμάρι στην καθαρεύουσα αλλά σπάνιο χημικό στοιχείο, ανήκει στη σειρά των λανθανιδών. Ονομάστηκε έτσι από το ορυκτό σαμαρσκίτης, στο οποίο βρέθηκε, το οποίο ορυκτό ονομάστηκε έτσι προς τιμή του Ρώσου μεταλλειολόγου Στρατηγού Βασίλη Σαμάρσκι-Μπύχοβετς, που έτσι ήταν ο πρώτος άνθρωπος που έδωσε (έστω και έμμεσα) το όνομά του σε κάποιο χημικό στοιχείο.
Ακόμα, το 62 ειναι το τηλεφωνικό πρόθεμα της Ινδονησίας -όσοι κάνουν τουρισμό στο Μπαλί θα το ξέρουν. Στο γαλλικό σύστημα αρίθμησης των νομών, το 62 αντιστοιχεί στον νομό Pas de Calais, στον Βορρά. Πρωτεύουσά του όχι το Καλαί, αλλά το Αρράς, που είναι μεσόγειο -έχω πάει, συμπαθητική μικρή πόλη, που παίζει ρόλο στους Αθλίους του Ουγκό. Η εικόνα που συνοδεύει το άρθρο είναι από τον γερμανικό αυτοκινητόδρομο 62, που βρίσκεται στη Ρηνανία-Παλατινάτο, κοντά στα μέρη τα δικά μου, τον έχω ταξιδέψει. Λιγότεροι αναγνώστες θα έχουν ταξιδέψει τον αμερικανικό 62, που όπως βλέπω στον χάρτη πηγαίνει διαγώνια από το Ελ Πάσο στο Νιαγάρα.
Όσοι μένουν στο Ηράκλειο θα ξέρουν την οδό 62 Μαρτύρων. Το ενδιαφέρον είναι πως, σε αντίθεση με άλλες ομάδες μαρτύρων, οι 62 αυτοί δεν μαρτύρησαν στους πρώτους χριστιανικούς αιώνες ούτε στην Τουρκοκρατία, αλλά στη γερμανική κατοχή. Εκτελέστηκαν από τους Γερμανούς, οι 12 στις 3 Ιουνίου 1942 και οι άλλοι 50 στις 14 Ιουνίου του ίδιου χρόνου, ως αντίποινα, στη δεύτερη περίπτωση για το σαμποταζ στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Ο αριθμός 62 έχει μια μικρή παρουσία σε μοτίβα δημοτικών τραγουδιών, όταν στο δεύτερο ημιστίχιο κάνει αντίστιξη με άλλον αριθμό από το πρώτο ημιστίχιο. Εννοώ στίχους όπως:
Σαρανταπέντε Κυριακές κι εξηνταδυό Δευτέρες
Με τετρακόσια δυο φλουριά, μ’ εξηνταδυό ρουμπιέδες
Με ξηνταπέντε κάτεργα, με ξηνταδυό φεργάδες
Πώ ΄χει σαρανταδυό ΄κλησιές κι εξήντα δυο καμπάνες
Όταν λέμε «το εξηνταδύο» οι περισσότεροι σκεφτόμαστε το 1962, κάποιοι μάλιστα γεννήθηκαν τότε. Λιγότεροι σκέφτονται το 62 μ.Χ., κατά το οποίο ο Νέρωνας παντρεύτηκε την Ποππαία, κι αν γεννήθηκε κανείς τότε μάλλον δεν θα μας διαβάζει. Το εξηνταδύο ως χρονολογία εμφανίζεται στη μπαλάντα του Δημήτρη Λάγιου για τη Γαβριέλλα, τη διδασκάλισσα όλων των γενεών, που «την πήδηξα λοιπόν το εξηνταδύο».
Πιο γνωστό, με τον τύπο «εξηνταδυό», στους στίχους του Μανώλη Ρασούλη, που τους μελοποίησε ο Λοΐζος για τη Χαρούλα Αλεξίου:
Μες το πλήθος σ’ είχα δει το εξηνταδυό
στη διαδήλωση που βάφτηκε στο αίμα…
Αν όμως θέλουμε τραγούδι που να έχει στον τίτλο του το 62, θα πάμε στο Παράγραφος 62 του Καρβέλα με την Άννα Βίσση, σε στίχους Εύης Δρούτσα. Παρακαλούνται οι νομικοί του ιστολογίου να μας πουν αν και τι σημαίνει ο τίτλος.
Συμφωνα με το λεξικό, εξηντάρης είναι κάποιος που «έχει ηλικία εξήντα (περίπου) ετών». Με τον ορισμό αυτό, εξηντάρης θα λέγαμε πως είναι ένα πρόσωπο ηλικίας από 57 έως 63 ή από 58 έως 62.
Τώρα, κάποιος που είναι 62 χρονών, αν θέλουμε να ακριβολογήσουμε, είναι 62χρονος, ή εξηνταδυάχρονος, που θυμίζει τα «46χρονος» και «34χρονη» που τόσο συχνά ακούμε στις ειδήσεις του αστυνομικού δελτίου.
Τέλος πάντων, εγώ που έχω σήμερα γενέθλια (μαζί με εκείνον τον φίλο μου) αυτοπροσδιορίζομαι και ως εξηντάρης αλλά και ως εξηνταδυάχρονος. Πείτε μου πάντως και χρόνια πολλά.
Δύτης των νιπτήρων said
Χρόνια πολλά λοιπόν!
Έμαθα και κάτι σήμερα, για τους 62 μάρτυρες του Ηρακλείου. Κάποτε, που κολλούσες στην κίνηση εκεί (θαρρώ τώρα είναι καλύτερα), έλεγα ότι είναι πολύ περισσότεροι οι μάρτυρες της οδού.
Κουνελόγατος said
Αφενός διότι ως το 2062 μπορεί να το ξεχάσω.
Θα στο θυμήσουμε εμείς, δεν θα γλιτώσεις το κέρασμα.
Γιάννης Μαλλιαρός said
Καλημέρα και χρόνια πολλά κι από δω.
Καλά κάνεις και τον τιμάς τον φίλο σου αυτόν. Είναι σημαντικός (ειδικά για σένα 🙂 ) και πρέπει να τον προσέχεις!
ΓΤ said
ανήκει στη σειρά των λανθανίδων —> ανήκει στη σειρά των λανθανιδών
mouzes said
Χρόνια πολλά να σε συνεχίσεις έτσι, είσαι πολύ χρήσιμος.
sarant said
Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια και τις ευχές σας!
1 Καλό!
4 Ωχ!
Stelios Kornes said
Χρόνια Πολλά και Καλά!
rizes said
ΣΠ said
Καλημέρα.
Νικοκύρη, Χρόνια Πολλά. Να είσαι πάντα γερός και δραστήριος.
Χρίστος said
Καλημέρα και χρόνια πολλά κι από ‘δώ
Σήμερα δεν δουλεύω.
62
…σημαίνει κι ἡ Ἁγιά-Σοφιά, τὸ μέγα μοναστήρι,
μὲ τετρακόσια σήμαντρα κι ἑξήντα δυὸ καμπάνες,
κάθε καμπάνα καὶ παπᾶς, κάθε παπᾶς καὶ διάκος.
…επίσης κάτι ξέρουν και οι παπαροκάδες.
Psi said
Χρονια πολλα και καλα! (και τα λαθη κοπυ-παστε απο το αρθρο για το 61, χαλαλι, σημερα! 🙂 )
atheofobos said
LandS said
Καλημέρα και χρόνια σου πολλά.
Υ.Γ. Έτσι όπως πας, αυξάνοντας την ηλικία σου κάθε χρόνο, θα με φτάσεις.
Crap said
Χρόνια πολλά και ευτυχισμένα!
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Σαράντα βρύσες με νερό
κι εξηνταδυό πηγάδια
δε μου τη σβήνουν τη φωτιά
που χω στα φυλλοκάρδια
Παμπάλαιη μαντινάδα, την έλεγε η γιαγιά μου που πέθανε το Νοέμβρη του ΄73, στις 17 .
ΣΠ said
9

Δεν εμφανίστηκε η εικόνα. Βάζω μιαν άλλη.
nikiplos said
Χρόνια πολλά Νικοκύρη! Να τα χιλιάσεις πάντα δημιουργικός κι ακάματος!
Aghapi D said
Χρόνια καλά να έχεις
Νέο Kid said
Υπάρχει άνθρωπος εν ζωή ,του οποίου το όνομα έχει πάρει χημικό στοιχείο. Το αφήνω ως κουίζ
(Είναι ο μοναδικός στον πλανήτη που αν τον σταματήσει μπάτσος και του ζητήσει τα στοιχεία του, θα πει : Ψάξε στον περιοδικό πίνακα!
Triant said
Καλημέρα.
Χρόνια πολλά και καλά Νίκο. Άντε, ένας χρονάκος ακόμα και θα μπορείς να δουλεύεις περισσότερο 🙂
ΣΠ said
κι έτσι φέτος, πρόσφατα, στις 20/10/20 αφιερώσαμε άρθρο στον αριθμό 20
Υπόλειμμα του κοπιπάστε.
Διόρθωση: κι έτσι φέτος στις 21/2/21 αφιερώσαμε άρθρο στον αριθμό 21.
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
Πολύχρονος και καλόχρονος Νικοκύρη, και Εκατοντάκος και Χιλιάκος άμα λάχει να ούμ 🤩 🥳
ΜΙΚ_ΙΟΣ said
Πολύχρονος Νικοκύρη! Πάντα γερός και παραγωγικός! (Εννοείται και ο ‘κολλητός’ σου, βέβαια 🙂 )
[Εκτός από τα 61, 61ος ξέφυγε και το προμήθιο… ( ->σαμάριο) 🙂 ]
ΓΤ said
«[…] Ρώσου μεταλλειολόγου Στρατηγού Βασίλη Σαμάρσκι-Μπύχοβετς […]»
Ρε μαν, σολάρεις 🙂 Ξέρουμε κι άλλους Βασίληδες. Τον Βασίλη Γκρόσμαν, τον Βασίλη Καντίνσκι, τον Αγιοβασίλη…
Άσε που ήταν συνταγματάρχης…
(Αλλά στα γενέθλια, όλα επιτρέπονται 🙂 )
ΓΤ said
19@
To λιβερμόριο. Ο Τζέικ Λίβερμορ παίζει μπαλάρα στη Γουέστ Μπρομ
ΚΑΒ said
Πολύχρονος, Νικοκύρη. Πάντα γερός και δημιουργικός.
ΣΠ said
19
Γιούρι Ογκανεσιάν.
ΓΤ said
19@
Γιούρι Ογκανεσιάν —-> Ογκανέσιο
Αντώνης said
Χρόνια πολλά
Theo said
Χρόνια πολλά κι ευλογημένα, Νικοκύρη!
sarant said
Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα και για τις ευχές.
Αλλα και για τις διορθώσεις, άτιμο κοπιπάστε!
Πάνος με πεζά said
Πολύχρονος, δυνατός κι αναζητιάρης ! (το τελευταίο, λεξιπλασία δικιά μου !)
William T. Riker said
Χρόνια πολλά!
Ανδρέας Τ said
Χρόνια πολλά.
Πάνος με πεζά said
Αν σου λέει κάτι αυτό, τη χρονιά της γέννησής σου, αποκτήσαμε για πρώτη φορά Αντισεισμικό Κανονισμό !
sarant said
32 A, ωραίο!
ΓΤ said
32@
Ο «αναζητιάρης» εμφανίζεται στις 07.09.2010 στο Indymedia 🙂
Tety Solou said
Νίκο, πολύχρονος και γερός, όλο χαρές και άρθρα!
Jiannis Xristopulos said
πολύχρονος κι από ‘δω. Με τέτοια πήγαινέ μας μέχρι τα 124
Mindkaiser said
Χρόνια πολλά Νικοκύρη. Ό,τι καλύτερο και πάντα με υγεία.
basmag said
χρονια πολλά αγαπητέ Νικο! Ως συνομήλικος να πω ότι δεν μεγαλώνουμε, απλώς ωριμάζουμε…😀
Χαρούλα said
Χρόνια πολλά, Νικοκυρίστικα, δημιουργικά και ευτυχισμένα!
…Όταν λέμε «το εξηνταδύο» οι περισσότεροι σκεφτόμαστε το 1962, κάποιοι μάλιστα γεννήθηκαν τότε……. ΠΑΡΟΥΣΑ!
Πάνος με πεζά said
@ 37 : Ναι, το έψαξα κι εγώ και βγήκε ένα, όλο κι όλο, αποτέλεσμα. Άρα δεν διεκδικώ την πατρότητα, αλλά μακάρι να καθιερωθεί. Το «αναζήτουλας» π.χ. ακούγεται υποτιμητικό…
ΚΩΣΤΑΣ said
Χρόνια πολλά, Νικοκύρη. Γερός, ορεξάτος και γενικώς σε όλα σου χαρούμενος κι ευτυχισμένος.
ΓΤ said
«[…] ο 61 γραφόταν ΞΒ’». Είπαμε: σήμερα όλα επιτρέπονται 🙂
Georgios Bartzoudis said
«έχω σήμερα γενέθλια …αυτοπροσδιορίζομαι και ως εξηντάρης αλλά και ως εξηνταδυάχρονος».
# Χρόνια Πολλά, και Ευτυχισμένα και Παραγωγικά! Να εκφράσω όμως και μια απορία: Υπάρχουν ακόμα τόσο μικρές ηλικίες;;;
ΓΤ said
@37, 43
Βέβαια, ο «αναζητιάρης» μού φέρνει στο μυαλό έναν λογοπαικτικό διάλογο των παιδιών του Μπουκάλα όταν αυτά ήταν μικρουλάκια:
-Είσαι ξαπλουριάρα!
-Είσαι αναγκαζιάρης!
(όπως είχε γράψει ο ίδιος ο Μπουκάλας πριν από… πολλά χρόνια σε επιφυλλίδα του της Τρίτης)
B. said
Πολύχρονος και με πολλές αναρτήσεις!
sarant said
Ευχαριστώ για τα νεότερα!
39 Τουλάχιστον!
41 Έτσι μπράβο
45 Η κοπιπάστη που λέγαμε
46 Εμ…
47 Και ο Χάρης έχει αναφέρει σε άρθρο αυτα τα παιδιόπλαστα.
Jimakos said
Η 62η Τελετή των βραβείων Όσκαρ (έγινε το 1990), είχε:
Καλύτερη Ταινία τον Σοφέρ της Κας Ντέιζι
Καλύτερο Σκηνοθέτη τον Όλιβερ Στόουν (Γεννημένος την 4η Ιουλίου)
Α’ Ανδρικού τον Ντάνιελ Ντέι-Λιούις (Το Αριστερό Μου Πόδι. * Ήταν το πρώτο από τα συνολικά 3 Όσκαρ που έχει ως σήμερα)
Α’ Γυναικείο την Τζέσικα Τάντι (ο Σοφέρ της Κας Ντέιζι. * Στα 80 της η γηραιότερη νικήτρια ως τότε)
Β’ Ανδρικό τον Ντένζελ Ουάσινγκτον (Γκλόρι. * πρώτος μαύρος ηθοποιός που κερδίζει μετά από αρκετά χρόνια)
Καλύτερη Ξενόγλωσση, Σινεμά ο Παράδεισος (του Τορνατόρε).
Eπειδή σαν τελετές προφανώς και δεν συμβαδίζουν, η 62η τελετή των Κανών έγινε το 2009. Εκεί τον Χρυσό Φοίνικα πήρε η Λευκή Κορδέλα του Χάνεκε, ενώ στην κατηγορία «Ένα Κάποιο Βλέμμα», ο Κυνόδοντας του Λάνθιμου.
Έτσι για την ιστορία όλα αυτά, επειδή έχουμε κι αρκετούς κινηματογραφόφιλους εδώ.
Σε κάθε περίπτωση, Χρόνια Πολλά, Νικοκύρη μας!
sarant said
50 Ωραία, να οργανώσω μαραθώνιο ταινιών!
Γιάννης Κουβάτσος said
Χρόνια πολλά, Νικοκύρη. Να ‘σαι πάντα καλά και να μας φιλοξενείς στο ιστολόγιό σου. Σου αφιερώνω «Το’ 62 του Μανου Χατζιδάκι» με Λένα Πλάτωνος και Σαβίνα Γιαννάτου:
Αγγελος said
Χρόνια πολλά με υγεία κι από μένα!
ΓΤ said
52@ Δάσκαλος Θ13
Η οποία Σαβίνα είναι επίσης 62
voulagx said
Νικοκύρη, πολύχρονος και χαλκέντερος.
Πάνος με πεζά said
«To να μεγαλώσεις είναι αναπόφευκτο · το να γεράσεις, προαιρετικό !»
kpitsonis said
Χρόνια πολλά και καλά !
leonicos said
Αφετέρου, είναι ο μοναδικός αριθμός που ο κύβος του αποτελείται από μια τριάδα ψηφίων που επαναλαμβάνονται: 238328.
Τη λέξη ‘μοναδικός’ μην την ξαναπείς για μια ‘ανοιχτή’ ιδιότητα, διότι οι αριθμοί είναι άπειροι και δεν θα φταίει ο γνωστός, αν σου αραδιάσει πεντέξι για πρωινό
Γιάννης Κουβάτσος said
54 : Κι εγώ το ’62. Χρονιά που πήρε το πρωτάθλημα η Πανάθα. Κάποιες σχέσεις είναι προκαθορισμένες. 😊
dryhammer said
Γεννήθηκες, λοιπόν, την ίδια μέρα (2 Νοε 59) με τον Notis; Wow!
leonicos said
125 χθεσινό ΣΠ
Γιατί το χορτάρι δεν είναι γαλάζιο; Απλώς επειδή αυτό που βλέπουμε ως χρώμα του γρασιδιού, μάθαμε να το λέμε πράσινο, επειδή ΕΤΥΧΕ να το ονομάσουν έτσι.
Δεν υπάρχει καμιά βεβαιότητα, ούτε είναι δυνατόν να βρεθεί, τι βλέπουμε από τα χρώματα. Απλώς ονομαζουμε κόκκινο, αυτό που καιοι άλλο ονομάζουν έτσι, αλλά δεν θα μάθουμε ποτέ τι ακριβώς βλέπουν.
leonicos said
61
Φυσικά κάνω πλάκα. Το δίδαγμα του παραμυθιού σου είναι σαφέστατο
Απλά είπα να πω κάτι για τα χρωματα
ΓΤ said
http://www.johndcook.com/blog/2010/02/05/carnival-of-mathematics-62/
gpointofview said
Χρόνια καλά και πολλά \
( κουράγιο σε δυο χρόνια θα σου τραγουδάνε οι Μπητλς)
Μεταξύ μας μέχρι ένα σημείο είμαστε συνομήλικοι, soixante d… ,μετά τα χαλάμε !! :
κι ένα λίντερ, το 62ο έργο του
Agapanthos said
Χρόνια πολλά, Νίκο!
ΓΤ said
59@ Δάσκαλος Θ13
Να προσέξουμε το 62ο λεπτό των αγώνων της 07.11.2021 🙂
(Ξεκινάει κι η Β’ Εθνική, με ΟΣΦΠ Β-ΠΑΟΚ Β)
Κώστας said
Καλημέρα, χρόνια πολλά!
Αγγελος said
Λεώνικε (58), οι αριθμοί είναι βεβαίως άπειροι, αλλά οι αριθμοί που αποτελούνται από δύο τριάδες ίδιων ψηφίων είναι φυσικά πεπερασμένοι το πλήθος, οπότε είναι πολύ εύκολο να βεβαιωθούμε ότι ο 238328=62³ είναι ο μόνος τέλειος κύβος μεταξύ τους.
leonicos said
Ο αριθμός 62 έχει μια μικρή παρουσία σε μοτίβα δημοτικών τραγουδιών
Ο 77 ακόμα μικρότερη
leonicos said
68 Άγγελε
Έχεις δίκιο
Έκανα το λάθος να μην προσέξω τον όρο ‘δύο τριάδες’. Το πήρα απλώς τριάδες, οπότε θα ήσαν άπειροι
Αλλά δύο τριάδες, ασφαλώς δεν είναι
ΣΠ said
61, 62
Πέρα από πλάκα, το τι βλέπουμε ως χρώμα δεν είναι κάτι αντικειμενικό. Είναι δημιουργία του εγκεφάλου μας. Αυτό που είναι αντικειμενικό και ίδιο για όλους είναι η συχνότητα της φωτεινής ακτινοβολίας.
Γιάννης Κουβάτσος said
Τώρα που σιγά-σιγά(;) μας παίρνει η κατρακύλα των χρόνων, το σονέτο 62 του Σαίξπηρ δίνει μια κατευθυντήρια γραμμή για τους πιο θαρραλέους 😉:
«Painting my age with beauty of thy days»
(«Τη νιότη σου ψιμύθιο στα γηρατειά μου βάζω» στη μετάφραση της Λένιας Ζαφειροπούλου)
Νέο Kid said
Νικοκύρη, αν τα χρόνια σου ήταν πλακάκια κανονικά , 20 τρίγωνα 30 τετράγωνα και 12 πεντάγωνα ,θα κατασκεύαζαν το θρυλικό Ρομβοεικοσιδωδεκάεδρο, το τελευταίο Αρχιμήδειο στερεό (Archimedean solids) έχει 62 έδρες .
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rhombicosidodecahedron
Πουλ-πουλ said
Μπήκα μια στιγμίτσα για χρόνια πολλά και ξαναφεύγω δρομαίως.
Γιάννης Κουβάτσος said
66:Μέχρι τότε θα ‘χει κάνει χατ τρικ ο Καρλίτος. 😊
(Και το σχόλιο 62 ανήκει στον Λεώνικο, που στέφεται νικητής της ημέρας 😊)
sarant said
Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα και για τις ευχές!
ΓΤ said
Η γενέθλια ακολουθία ψηφίων του Νικοκύρη, 02111959, πρωτοεμφανίζεται στο 168.726.364ο ψηφίο του δεκαδικού μέρους του π (και αυτό συμβαίνει άπαξ στα πρώτα 200.000.000 δεκαδικά ψηφία)
https://www.angio.net/pi/
Νέο Kid said
75. Το σχόλιο 62 ήταν δικό μου , αλλά για ακατανόητο* λόγο σπαμοπιάστηκα και μόλις λευτερώθηκα!
* ίσως να έχει μπει κόφτης σε ό,τι αρχίζει από -Αρχι- λόγω τρανσέξουαλ καπετάνιου…
ΓΤ said
75@ Δάσκαλος Θ13
Ας μη γινόταν αλλαγή ο Λισγάρας στο 62ο λεπτό, και θα σου ‘λεγα εγώ τι θα έγραφε ο πίνακας στην Τούμπα! 🙂
Νέο Kid said
77. Ενδιαφέρον! Ας προσθέσω και το εξής π-ικό:
Αν βγάλουμε τον αριθμητικό μέσο των δεκάρικων ψηφίων του π , ενίοτε προκύπτει ακέραιος. Για τα τρία πρώτα ας πούμε ισχύει: 3,141 μ.ο (1,4,1) =2 . Ο μεγαλύτερος γνωστός αριθμός ψηφίων του π για τον οποίο αυτό ισχύει είναι 62.
Το ενδιαφέρον βέβαια είναι γιατί να είναι σπάνιο το ακέραιο average?
Μια εύλογη προσέγγιση είναι ότι αφού τα ψηφία του π είναι essentially random πρέπει μακροπρόθεσμα να αβεραντζάρουν (γαμω τις λέξεις έφτιαξα!) στο 4,5 (αφού τα ψηφία είναι 9) . Οπότε , ενώ οι μικροί αριθμοί μπορεί να αποκλίνουν απ αυτό το μέσο όρο, οι μεγάλοι αναγκαστικά θα προσεγγίζουν το 4,5 με μια τυπική απόκλιση λιγότερη από 1/2. Άρα όχι ακέραιοι, άρα το 62 μπορεί και να είναι το τελευταιο πλήθος ψηφίων με ακεραιο μέσο.
ΓΤ said
77@
Αν δεν σας καλύπτουν τα πρώτα 200 εκατ. δεκαδικά ψηφία, ανεβαίνουμε στα 1 δισ. αντίστοιχα ψηφία
http://piproject.org/decimals/
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
>>Ο αριθμός 62 έχει μια μικρή παρουσία σε μοτίβα δημοτικών τραγουδιών,
όχι και πολύ πολύ μικρή 🙂
*δώδεκα δίπλαις ο χορός, κ’ έξηνταδυό τραπέζια,
*Σαράντα κύκλους ο χορός κι εξήντα δυο καγκέλια
*να στείλω την κουρδέλα σ’ (Θουδώρα,) μ’ εξήντα δυο φλουριά
(Εγώ είμαι ο γέρο Όλυμπος στον κόσμο ξακουσμένος,)
*έχω σαρανταδυό κορφές κι εξηνταδυό βρυσούλες,
ή
*είχα σαρανταδυό κορφές κι εξηνταδυό ραχούλες.
ή
*έχω ν-εξηνταδυό κορφές κι εξηνταδΰο ρίζες,
*Κάτσετε σεις τ’ άλλα βουνά μα σαν εμέ δεν είστε,
γιατί έχω εξηνταδυό κορφές κι εξηνταπέντε βρύσες, (ο Ψηλορείτης)
*Βάζει τρακόσια φλάμπουρα κι εξήντα δυο νταούλια,
και
*Με τετρακόσια φλάμπουρα, μ’ εξήντα δυο παιγνίδια.
*Κι ο βασιλιάς εξέβγαινε να λαγοκυνηγήσει, μ εξήντα δυο λαγωνικά,
*Τον έσυραν τον ξέσυραν εξηνταδυό μερούλες
*Μια μπαταρια τον δώσανε μ’ εξηνταδυο κομμάτια
*σκαπέτησε τρία βουνά κι εξηνταδυό ραχούλες (μοιρολόι-μην το ψάξετε)
και
*Σαρανταπέντε μισταργκοί κ΄εξηνταδυό μαστόροι
*δόσ’ τουν τα ιννιά πουκάµισα τα εξήντα δυο γιλέκια
https://digibug.ugr.es/bitstream/handle/10481/34603/24145051.pdf?sequence=1&isAllowed=y
*βαρύν ταγίν ταγίζ’ ατον, εξήντα δύο κότ(ι)α
Ποντιακό/Χήρας υιός και ο ίππος του
κότια, ενικ. κότ’ = μέτρο βάρους (16 οκάδες),
*μέσα έχουν χίλιες μέλισσες και εξήντα δυο κρινιά.
Βγάζουνε μέλι και κερί και πράσινες λαμπάδες
Των μελισσιών:σελ 3
Click to access Rodavgi91.pdf
*σαράντα κιούπια γιόμιζα κι εξηνταδυό σακκούλες
ΤΡΙΒΟΛΟΣ 29.7.1932 σε. 130 «ΣΑΤΥΡΑ»
http://dspace.cplm.gr/bitstream/handle/123456789/15478/TRIVOLOS_29_07_1932.pdf?sequence=1
Νέο Kid said
Βιαστικά (βιάζομαι!) ταγραψα από πάνω . Αλλά καταλαβαίνουν , όσοι θέλουν. 4,5 είναι προφανώς η αναμενόμενη τιμή ψηφίου εννοούσα κλπ.
Και το «δεκάρικα» είναι δεκαδικά.
Costas Papathanasiou said
Καλημέρα «…και ο Νικοκύρης εφ’ Ιστού, χίλια χρόνια να ζήσει!»
Σχετική και η αρχή ενός ωραίου δημοτικού («Ο ελευθερωθείς αιχμάλωτος») που συνδυάζει το κλασικό Σαράντα (του φούρναρη του καλοψωμά) με το σημαδιακό Εξήνταδυό (του συνταξιοδοτικού δικαίου):
Σαράντα κάτεργά ’τανε κ’ εξηνταδυό φεργάδες
Κ’ είχανε σκλάβο όμορφο στα σίδερα βαρμένο.
Kι ο σκλάβος ενεστέναξε κ’ εστάθην η φεργάδα
Κι ο Μπέης μας του ’γροίκησεν από την κάμαρήν του.
—Ποιος είνε που ’νεστέναζε κ’ εστάθηκ’ ή φεργάδα ;
Αν είν’ από τσοι σκλάβοι μου να τοις ελευθερώσω,
Κι’ αν είν’ ά τσοί λεβέντες μου, χάρισμα να τους δώσω•
Κι ο σκλάβος ’πηλοήθηκε κι ο σκλάβος ’πολοάται.
—Εγώ ’μαι που ’νεστέναξα κ’ εστάθην η φεργάδα.
— Σκλάβε πεινάς, σκλάβε διψάς ; Πάρε ψωμί και φάε.
— Μηδέ πεινώ, μηδέ διψώ, μηδέ φαεί δε θέλω.
Τση μάνας μου ’θυμήθηκα, τση δόλιας μου γυναίκας,
Πού ’μαν τριώ ’μερώ γαμπρός, δώδεκα χρόνοι σκλάβος.
Σήμερα τη γυναίκα μου άλλος τηνέ βλοάται∙
—Σκλάβε μου, γιά τραούδησε να ’δής τη ’λευτεριά σου.
—Πολλές βολές’τραούδησα, μα ’λευτεριά δεν είδα. (…)
ΓιώργοςΜ said
Χιλιόχρονος Νικοκύρη! Αν μη τι άλλο, για να εξαντληθεί η θεματολογία του ιστολογίου.
Και να ‘μαστε όλοι υγιείς να σου ευχηθούμε και τότε.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Από Τον δάσκαλο που εγέρασε στην τάξη/
της Δώρας Μοάτσου-Βάρναλη
(που μας το θύμισε προ ημερών ο δάσκαλός μας εδώ, ο τακτικός κι εξαιρετικός ποιηματοδότης μας, Γιάννης Κ.) :
Το βράδυ μες στην άθλια κάμαρά του
μαζεύεται νωρίς-νωρίς κι αρχίζει:
Εξήντα δυο τετράδια διορθώνει,
το κάθε λάθος πόσο τον φουρκίζει
κατά το πνεύμα, λμτ
Στα 62 του ο Νικοκύρης, ω χαρά του
πουρνό πουρνό κάθε πρωί αρχίζει
χίλιους εξηνταδυό-καθείς χαβά του-
να διορθώνει, να εξηγά, να κουλαντρίζει
🙂
venios said
Χρόνια καλά κι από μένα!
sarant said
77 !
82-4 Τελικά λοιπόν είναι κάμποσα τα δημοτικά 62άρια.
leonicos said
;;
ΓΤ said
Ο Νικοκύρης (02111959) ζει και βασιλεύει 14 φορές μέσα στα πρώτα 1 δισ. ψηφία του δεκαδικού μέρους του π, με αρχή γενέθλιας ακολουθίας στα ψηφία:
168.726.364-o
200.456.214-o
214.343.609-o
246.987.832-o
333.455.852-o
378.182.231-o
385.591.505-o
473.296.160-ό
552.113.512-ο
634.276.450-ό
647.594.630-ό
662.476.034-ο
800.568.246-ο
883.928.794-ο
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
82 προτελευταίο
Φτου! Η Ροδαυγή μάς στράβωσε. Συγγνώμη. Μαντάρα.
Να ΄ταν ο από κάτω Τρίβολος τουλάχιστον, θα ΄τανε χαλάλι 😦
leonicos said
77 Η γενέθλια ακολουθία ψηφίων του Νικοκύρη, 02111959
Δώσε μας ολόκληρο το ΑΜΚΑ του να του γράψουε καμιά συνταγή
ΓΤ said
90@
Και επειδή η γενέθλια αυτή ακολουθία, 02111959, είναι string ψηφίων, είδαμε τη stringολαλιά του π για τον Νικοκύρη
leonicos said
Και βασιλιάς
Τί άλλο θ’ ακούσω πια σ’ αυτό το ιστολόγιο!
να το ακούει ο Τζι που υποστηρίζει τον Γκλυξμπουργκ
Sofia said
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!
ΓΤ said
92@
Δώσε μας ολόκληρο το ΑΜΚΑ του να του γράψουε καμιά συνταγή —-> Δώσε μας ολόκληρο τοΝ ΑΜΚΑ του να του γράψουε καμιά συνταγή
Ο ΑΜΚΑ, αρσενικό είναι
Ο ΦΠΑ, τον ΦΠΑ
Κασσάνδρα said
Χρόνια Πολλά ,Νικοκύρη.
Περιμένουμε αντίστοιχο άρθρο το 2062 ,όπως υποσχέθηκες.
Λεύκιππος said
Χρόνια πολλά. Ίσως είμαι και ο 100ός που σχολιάζει και σου εύχεται. Ίσως.
Λεύκιππος said
Παρά λίγο το 100.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Ο Μεσιέ 62 είναι ένα σφαιρωτό σμήνος σε απόσταση περίπου 22.500 έτη φωτός στον αστερισμό Οφιούχο.

ΚΩΣΤΑΣ said
Νά το το 100
Να τα εκατοστίσεις, Νικοκύρη
sarant said
90 Bρετιμαθαινει κανείς!
97 Ασφαλώς!
mitsos said
Χρόνια πολλά Νίκο
και στα 124 υγιής ευδιάδετος και δημιουργικός.
Γιάννης Κουβάτσος said
87:Νομίζω ότι σ’ αυτό το ποίημα με πρόλαβε αλλος/η. 😊
Γιάννης Κουβάτσος said
Το 104 στο 86 της Έφης.
Sofia said
61. Υπάρχει ένας όρος στα εβραϊκά που απαντάται συχνά στη Βίβλο και έχει εγείρει πολλές συζητήσεις για τη μετάφρασή του. Πρόκειται για το «tekhelet» που μεταφράζεται ως «μπλέ». Σημαίνει όντως το χρώμα ή το υλικό και την ποιότητα?
Ο Ομηρος έβλεπε τη θάλασσα στο χρώμα του κρασιού. Μάλλον τη θάλασσα κόκκινη και όχι το κρασί μπλέ αφού τότε ήξεραν μόνο τρία χρώματα, άσπρο, μαύρο, κόκκινο.
Ετσι για να πώ κάτι για το χρώμα…
Γιάννης Μαλλιαρός said
41 – 49 Διαφωνώ. Γιατί μετά την ωρίμανση τί έρχεται; Το σάπισμα. Απαπά…
60 Και τα καλά δεχούμενα και τα κακά δεχούμενα. Πολύ περισσότερο όταν δεν μπορούμε να τα επηρεάσουμε.
80 Κίντο, γιατί εγώ έχω την εντύπωση ότι στο ν-δικό σύστημα τα ψηφία είναι ν (δηλαδή 10 στο δεκαδικό); Το 0 το καημένο θα τ’ αφήσουμε παραπονεμένο επειδή το σκεφτήκαμε αργά να το γράφουμε;
85 Η καλύτερη ευχή!
96 Χμ. Με τα αρκτικόλεξα ποτέ δεν είσαι σίγουρος πως ακολουθείται ο κανόνας. Γιατί ναι μεν ο ΑΜΚΑ είναι αριθμός αλλά λέμε και το ΑΜΚΑ σου
gpointofview said
# 94
ΠΑΟΚg’s είμαι κι όχι βασιλικός, Λεώνικε. Απλά σαν πρακτικός άνθρωπος προτιμώ να έχω μια βασιλική οικογένεια να ταιζω- όπως στην μισή Ευρώπη- παρα με την ψήφο του λαού μια πολυπληθέστερη (Μητσοτακέίκο), μια καθιαυτού (Καραμανλέικο), μια ιστορικη (Σαμαρέικο) μια της εναλλαγής (Παπανδρέικο), μια της…τεχνολογίας (Τσιπρέικο), μια χωρίς ψήφο, άρα ισχυρότερη (Βαρδινογιαννέϊκο), και κάποιες άλλες αθόρυβες που αγνοείς τα ονόματά τους.
Οι Γκλύξμπουργκ στοίχιζαν λιγότερο από όλο αυτό το συνοθύλευμα
Μαγδαληνή said
Χρόνια πολλά, όπως πάντα δημιουργικά και με υγεία!
42 Χαρούλα, 59 Γιάννης Κ κι η αφεντιά μου συνομίληκοι.
Γιάννης Μαλλιαρός said
108 Γιώργη, απ’ αυτούς δεν θα γλίτωνες. Απλά θα τάιζες όλη την οικογένεια (που θα έπρεπε να κυκλοφορούν και βασιλικά = πολυέξοδα για να μην πέσει η υπόληψή τους). Κι όσο για τη μισή Ευρώπη έχω μια απορία: 16 χώρες έχει συνολικά η Ευρώπη; (Κι αν πάμε στον κόσμο άντε οι 8 – με το Μονακό, ε; – της Ευρώπης να γίνουν 10 – 12).
dryhammer said
106. >Ο Όμηρος έβλεπε τη θάλασσα στο χρώμα του κρασιού. Μάλλον τη θάλασσα κόκκινη και όχι το κρασί μπλε …
Ως γνωστόν, ο Όμηρος δεν έβλεπε διάβολο μαύρο…
Voyageur autour de la chambre said
Χρόνια πολλά κι από μένα.
Νέο Kid said
111. 😀😀😅
Γιάννης Μαλλιαρός said
111 Έλα ντε. Αλήθεια, τον πρόλαβες εσύ; Είστε και συντοπίτες 🙂 🙂 🙂
Νέο Kid said
Νομίζω ότι οι περισσότερες αρχαιοελληνικές αναφορές στο χρωμα της θάλαττας μιλούν περί «χαλκόχροης» θάλασσας. Κι ως γνωστόν ο χαλκός όταν «παλιώνει» (δηλαδή οξειδώνεται) πάει από καφέ μπεζ μέχρι βαθυπράσινο. Ταμάμ δη γκρηκ sea!
Κάπου διάβασα, αλλά δε θυμάμαι πού, ότι το μπλε , ως λέξη, παγκοσμίως έχει μπει τελευταίο σε πολλές γλώσσες μεταξύ όλων των βασικών χρωμάτων. Και η φύση και η πανιδοχλωρίδα δεν πολλωέχει μπλε.
Το σίγουρο είναι ότι όλες οι γλώσσες έχουν λέξεις για το άσπρο , το μαύρο και το κόκκινο.
Αν ρωτήσεις στο ξεκούδουνο και ξαφνικό 100 ανθρώπους να σου πουν ένα χρωμα, οι 80 τουλάχιστον θα πουν «κόκκινο». Ένεκα αίματος γαρ.
Γιάννης Κουβάτσος said
108:Μονο που για μας πρέπει να αντιστραφεί η σειρά των δύο προσθετέων: 62+59=121 😊
dryhammer said
114. Πρόλαβα μόνο την ονοματοδοσία του αεροδρομίου που τότε στα late ’60ς θα το ονόμαζαν «ο μηρός» για να τιμήσουν τις δίμετρες Σκανδιναβές με τα σορτσάκια τους που θα ερχότανε, αλλά ο επιγραφατζής ήταν άσχετος και τα κόλλησε σε μια λέξη…
Γιάννης Κουβάτσος said
115: Εγώ θα ‘λεγα πράσινο, παναθηναϊκό και ποιητικό. ☘️ Ριχ’τα, ρε Ελύτη, που ‘χεις και γενέθλια σημερα:
ΠΡΑΣ1ΝΟ
Μια μαχαιριά στου μήλου τα ψαχνά
Μια πίκρα στο βρακί του φρέσκου αμύγδαλου
Ένα πήδημα νερού μέσα στα πράσα
Και το κορίτσι που δεν μπήκε ακόμη ολάκερο στον έρωτα
Μα κρατάει μες στην ποδιά του ένα στυφό δασάκι φρούτων.
Κορίτσι μου έχω στην καρδιά μια χλόη ανέγγιχτη
Και μια βροχή νιογέννητο τριφύλλι
Μα ο καταρράχτης που δεν χίμηξε είναι πιο βαθιά
Πιο χαμηλά
Και θα χιμήξει σαν θηρίο μέρας στον Απρίλη σου
Όταν αγγίξω την πηγή κι όταν σε φάει ο ήλιος.
Χόρτο στρωτό κρεβάτι
Σπίνου αυτί μελιού αλοιφή ανάσας καλωσόρισμα
Το κύμα της στεριάς είναι κι αυτό μεγάλο
Το άγγιγμα του κορμιού είναι κι αυτό βαθύ
Ο καιρός δεν είναι μάταιος στο γέλιο που σφαδάζει
Από την όρεξη να μπει στο πάθος τ’ ουρανού.
Θα μπω απ’ την πόρτα που ένα φύλλο σκέτο υπερασπίζεται
Θα μιμηθώ του έφηβου αλόγου τη βραχνάδα
Θα δοκιμάσω τον σπασμό που σ’ ανεβάζει ως τ’ άστρα!
aerosol said
Χρόνια πολλά στον Ιστολόγο της ΚαρδΓιάς μας!
Αφιερωμένο ένα αγαπημένο μου του ’59…
ΣΠ said
Δύο ταινίες με το 62 στον τίτλο τους:
Private Detective 62 (1933) του Μάικλ Κέρτιζ με τον Ουίλιαμ Πάυελ
Totòtruffa ’62 (1961) με τον παλιό Ιταλό κωμικό Τοτό
GeoKar said
Πολύχρονος κ καλόγραφος αγαπητέ συνομηλικε Ν(ο)ικοκυρη!
Πέπε said
Νίκο μας, χρόνια πολλά και καλά!
Πέρα από την πληροφορία για τα γενέθλιά σου, όλο το υπόλοιπο άρθρο -μα όλο όμως- είναι ό,τι λιγότερο ενδιαφέρον έχω διαβάσει εδώ και καιρό (και να ληφθεί υπόψιν ότι διαβάζω τακτικά, μεταξύ άλλων, βαθμολογικές καταστάσεις μαθητών και άλλα τέτοια κατάστιχα).
Με κάποια αφορμή παλαιότερα είχα δηλώσει ότι μ’ αρέσουν οι ιστορίες όπου τελικά δε γίνεται τίποτα. Ετούτο το άρθρο θίγει τόσο πολλά ζητήματα που κανένα τους δε λέει τίποτα, ώστε μπορώ να το κατατάξω μεταξύ των κορυφαίων σ’ αυτή την αγαπημένη μου κατηγορία. Με άλλα λόγια το θεωρώ ένα αριστούργημα λεπτού χιούμορ.
Θα τονίσω ενδεικτικά δύο σημεία:
> Στη Βικιπαίδεια βρίσκω δυο διακρίσεις που έχει, από μαθηματική άποψη, ο αριθμός 62, που όμως φοβάμαι πως θα σας αφήσουν ασυγκίνητους…
Προφανώς κάποιους ανθρώπους τούς συγκινούν τόσο ώστε κάθονται και λένε: γιά να δούμε, ποιοι αριθμοί αποτελούν τρία διαφορετικά αθροίσματα τετραγώνων ο καθένας; Και ποιοι αριθμοί σχηματίζουν κύβο με διάταξη κλειδαράδικου τηλεφώνου; Μόνο ένας; Και για να δούμε, πώς μπορώ να αποδείξω ότι δεν υπάρχει άλλος;
> Το 62 είναι ο ατομικός αριθμός του σαμαρίου (Sm), που δεν είναι το σαμάρι στην καθαρεύουσα αλλά σπάνιο χημικό στοιχείο, ανήκει στη σειρά των λανθανιδών. Ονομάστηκε έτσι από το ορυκτό σαμαρσκίτης, στο οποίο βρέθηκε, το οποίο ορυκτό ονομάστηκε έτσι προς τιμή του Ρώσου μεταλλειολόγου Στρατηγού Βασίλη Σαμάρσκι-Μπύχοβετς, που έτσι ήταν ο πρώτος άνθρωπος που έδωσε (έστω και έμμεσα) το όνομά του σε κάποιο χημικό στοιχείο.
Οκέι, αυτό το αντέγραψες από τη Φρικηπαίδεια, έτσι; Το σαμάριο της οικογένειας των λανθανιδών που ανακάλυψε ο… ταράν τατάν, ποιος άλλος; ο Μπούχοβετς!
Sofia said
115.Για το μπλέ συστήνω τον ιστορικό χρώματος Michel Pastoureau
Oσο για τα βασικά χρώματα είναι τρία. κόκκινο- κίτρινο- μπλέ.
sarant said
Ευχαριστώ για τα νεότερα!
122 Βίκη και όχι Φρίκη, πάντως
sarant said
115-123 Για το μπλε των αρχαίων και για τον οίνοπα πόντο χρωστάμε άρθρο, αλλά ποιος θα το γράψει…
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
125 κάτι έχει ειπωθεί
Οι Άραβες γράφουν “τη σκούρα σαν κρασί θάλασσα”
“Σωστά το μετάφρασες. Είναι ο “οίνωψ πόντος” του Ομήρου. Τί ωραία απεικόνιση των νερών του Αιγαίου σαν κοντεύει να βασιλέψει ο ήλιος και το βαθυγάλαζο χρώμα τους παίρνει πορφυρές αποχρώσεις”, συμφώνησα.
https://sarantakos.wordpress.com/2016/08/30/arimaspi-7/
και
https://sarantakos.wordpress.com/2019/02/14/mpoukalas-7/
gpointofview said
# 110
Ρηχά το βλέπεις Γιάννη, ίσως γιατί δεν πρόλαβες να τα δεις γιατί ήσουνα μικρός. Ούτε Καραμανλής, ούτε Παπανδρέυ είχανε τότε βασιλική συμπεριφορά ούτε κανείνας άλλος, θα ήτανε προσβλητική προς τον θεσμό. Αντίθετα η βασιλεία λειτουργούσε σαν φρένο στις ορέξεις τους που ήταν διαχρονικές. Αυτές οι αυτοκρατορικές συμπεριφορές με περιφρόνιση στον λαό και ανεξέλεγκτη μάσα αναπτύχθηκαν επί Καραμανλή του Α με ανώτατους άρχοντες τσάτσους που τοποθετούσαν οι ίδιοι και τα σκάνδαλα στην σειρά να δούμε ποιός την έχει πιο μεγάλη.
Αγγλία, Ισπανία, Κάτω χώρες, σκανδιναυία κάνουν περίπου την μισή ευρώπη αλλά να στο πω διαφορετικά, ο έλληνας δεν έχει την μ’ορφωση να στηρίξει δημοκρατία, ελλείψει βασιλιά στηρίζει μόνο ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ κόμματα κι όχι κόμματα με αρχές γι αυτό και εμφανίζονται βασιλικές συμπεριφορές από τις πολιτικές οικογένειες είτε είναι είτε δεν είναι στην εξουσία.Προετοιμάσου για τον Γιωργάκη τον Β’ …
Το μη χείρον, βέλτιστον λέγανε κάποιοι.
Μιχάλης Νικολάου said
Πολύχρονος και Πολυλεκτικότατος!
Sofia said
115. Ενεκα αίματος γάρ: και οι Ιταλοί το μολύβι το λένε matita. Και δεν είναι πορτοκαλισμός!
Τα πρώτα μολύβια ήταν από lapis aematitis (αιματίτης λίθος) και έγραφαν κόκκινο χρώμα όπως τα σχέδια του Λεοναρντο Ντα Βιντσι. Αργότερα χρησιμοποιήθηκε ο γραφίτης που γράφει γκρί. ΟΙ Ιταλοί τα έλεγαν lapis (ακόμη και σήμερα οι παλαιότεροι) ή matita που έχει επικρατήσει και ναι μεν γράφει γκρί αλλά προέρχεται απο την ελληνική λέξη αίμα
BLOG_OTI_NANAI said
Σε πολλά παραδοσιακά φτιάχνει στίχο το 62:
BLOG_OTI_NANAI said
Χρόνια πολλά, πάντα γερός και δημιουργικός!
Σε πολλά παραδοσιακά φτιάχνει στίχο το 62:
Μιχάλης Νικολάου said
… ονομάστηκε έτσι προς τιμή του Ρώσου
μεταλλειολόγου Στρατηγού Βασίλη Σαμάρσκι-Μπύχοβετς …
Ως καλός Σαμαρσκίτης
ο στρατηγός είχε παρασημοφορηθεί
με πολλά
μεταλλεία
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
126 β
στο νήμα, το σχόλιο 13 -Nessim, όπου λινκάρει από τα ενθέματα του 2013-Στ.Αλεξίου
Ο ομηρικός «οίνοψ πόντος»: τα χρώματα στους αρχαίους
https://enthemata.wordpress.com/2013/11/24/stalex/
Μιχάλης Νικολάου said
19, … Υπάρχει άνθρωπος εν ζωή ,του οποίου το όνομα έχει πάρει χημικό στοιχείο. Το αφήνω ως κουίζ …
Δεν το ήξερα, το έψαξα!
Το όνομά του, πάντως, μού θύμισε δίπαξ Ολυμπιονίκη στο μήκος.
voulagx said
#107γ @Μαλλιαρος: Νομιζω ότι ο Κιντο θελει να πει οτι τα π-ικα δεκαδικα αβερεϊτζαρουν στο μισο του 9 δηλ. (9+0)/2=4,5.
Γιάννης Ιατρού said
«Κλειδώνουν» τα μέτρα που προτείνει η επιτροπή των λοιμωξιολόγων για την αντιμετώπιση του νέου κύματος της πανδημίας, που συνεδριάζουν σήμερα από τη μία το μεσημέρι»….
Ας τολμήσει… και τα λέμε 🤨
Νέο Kid said
135. 107. Ναι Γίγα, μερσί! Τα έγραψα λόγω βίας λίγο τσάτρα πάτρα (που λέμε στα μέρη μας του Βουλάγξ και τα ημέτερα) Όντως το (0+1+2+…+9)/10 =4,5 εννοούσα.
Νέο Kid said
136. Και γιατί κάνουν εστίαση οι εκκλησίες ; Τα συσσίτια τα λένε εστίαση τώρα; 😈
Μα να μη χρησιμοποεί κανείς πια το «απότι»!…
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
*Σαράντα μαστορόπουλα κι εξήντα δυο μάστοροι
*σαρανταπέντε Κυριακές κι εξήντα δύο Τρίτες
*εξήντα δυο πηχώ τονε, με χίλιους ναύτες μέσα
*Αλή πασάς, πασάς επέρασε μ’ εξήντα δυο χιλιάδες
κι όλοι στον ίσκιο μ’ έκατσαν,
……………………………………………………………….
104,105 Γιάννης Κ.
ε δεν πειράζει νομίζω. Ζητώ συγγνώμη απ΄ τον/την αδικημένο/η
…………….
136 Αυτό είναι και μεζεδάκι
(τί σημαίνει «στην εστίαση από τις εκκλησίες; » Αντιθετικό ή εξειδίκευση; 🙂 )
ΣΠ said
80
Ποιος είναι ο ακέραιος αριθμητικός μέσος αυτών των 62 ψηφίων, 4 ή 5;
Δημήτρης Μαρτῖνος said
Νικοκύρη, χρόνια πολλά, καλὰ καὶ δημιουργικά.
Καὶ πάνω ἀπ᾿ ὅλα μὲ ὑγεία.
Κόκκινος πλανήτης said
Χρόνια Πολλά, υγιής και ευτυχισμένος, ευχαριστούμε
Τέρρυ Χατζηιερεμίας said
Χρόνια σας Πολλά κύριε Σαραντάκο. Προσφέρετε μεγάλο έργο
Πέπε said
139
Σαρανταπέντε Κυριακές κι εξηνταδυό Δευτέρες.
Αυτό με τις Τρίτες κάπου το έχω ξανασυναντήσει, και θαρρώ πως πρόκειται για μετάφραση από ξένο κείμενο που αναφέρει (χωρίς να το παραθέτει) το δημοτικό τραγούδι, με λάθος μνήμης στη μέρα. Το ασυνίζητο εξηνταδύο είναι εντελώς αντιδημοτικό, οι δε Τρίτες δεν κολλάνε πουθενά με το κείμενο, ενώ οι Κυριακές έχουν νόημα (είναι η ξεχωριστή, ιδιαίτερη, πισήμαδη ημέρα) και οι Δευτέρες απλώς τις συμπληρώνουν. Πιθανόν ο ξένος μελετητής απλώς να μην ήταν τόσο εξοικειωμένος ώστε να θυμάται ως αυτονόητη αυτή τη διαφορά (ή να μην ήταν καν μελετητής, δε θυμάμαι πού το πέτυχα).
Καλά, δε λέω, μπορεί να υπάρχει και κάποια τοπική παραλλαγή κάπου στην Ελλάδα με Τρίτες, αλλά κατ’ αρχήν σφόδρα απίθανο…
Σε άλλο δε τραγούδι έρχεται από μακριά ο γαμπρός να πάρει τη νύφη, και
σέρνει καλάμια εξηνταδυό, νταούλια εξηνταπέντε
Σέρνει = φέρνει ακολουθία, καλάμια = ζουρνάδες
Γαμήλιο, νομίζω μοραΐτικο, που επαινεί τη μυθικών διαστάσεων πομπή που σέρνει ο γαμπρός και άρα τον πλούτο και το μεγαλείο του, και λέγεται την ώρα που φτάνει στ’ αλήθεια ο γαμπρός (άσχετα αν φτάνει μόνος του με τα πόδια και με καναδυό φουκαράδες παρέα).
sarant said
Ευχαριστώ για τα νεότερα και για τις ευχές, με συγκινείτε!
129 Aυτό δεν το ήξερα για το matita!
133 Ναι, έχουν διατυπωθεί πολλές θεωρίες
134 Είχε και «Τερ».
Μιχάλης Ρουμελιώτης said
Χρόνια πολλά στή ζωή σου και ζωή πολλή στά χρόνια σου
Νέο Kid said
Τεμπέλη Σταύρο! 😃 5. εδώ ομαδοποιημένα ανα ψηφίο.
http://www.alcula.com/calculators/statistics/mean/#gsc.tab=0
Κι εδώ το π με 62 δεκαδικά.
https://decimal.info/digits-of-pi/value-of-pi-to-62-decimal-places.html
ΣΠ said
147
Δεν είχα καταλάβει ότι εννοούσες τα 62 πρώτα δεκαδικά. Νόμισα ότι εννοούσες 62 διαδοχικά δεκαδικά σε οποιαδήποτε θέση.
H. Mandragoras said
Νικοκύρη, 62 ακόμα ευχομαι, και μετά άλλα τόσα.
ΣΠ said
ΣΠ said
ΣΠ said
gpointofview said
# 129, 145
Ricordo gli occhi, gli occhi solamente,
segnati un pò con la matita blu,
poi vi giurai d’amarvi eternamente.
Vi chiamavate … non ricordo più.
Λάτρης των παλιών ιταλικών τραγουδιών…La signora di trent’ anni fa
ΣΠ said
6700 κρούσματα, 59 θάνατοι, 434 διασωληνωμένοι. Ξέφυγε η κατάσταση.
Μαγδαληνή said
Μαύρα τα μαντάτα για την πανδημία:
6700 κρούσματα, 59 νεκροί, 434 διασωληνωμένοι.
Μαρία said
154
59+1 απο ενσωμάτωση
Αλλά σε σχέση με πέρσι η «ειδΙοποιός διαφορά» κατα Πλεύρη είναι το εμβόλιο.
voulagx said
#137 @ΝιουΚιντ: Κοντοχωριανε, ενα δωρακι λογω της ημερας.
Αν 3ν+1=χ^2 και 4ν+1=ψ^2 να βρεθει ο λογος ν/56.
Αν απορεις τι σχεση εχει το δωρο με την σημερινη μερα σου εξηγω:
Αν στο 56 προσθεσουμε τους συντελεστες του ν και αφαιρεσουμε μετα τον σταθερο παραγοντα του ως ανω συστηματος εξισωσεων προκυπτει το 62, τουτεστιν η ηλικια το Νικοκυρη. Βρισκω οτι αυτο ειναι μια θαυμασια ιδιοτητα του 56, δεν ειναι;
Μαρία said
«Ότι είναι εγγύτερα στα Βαλκάνια δεν εμβολιάζεται.»
sarant said
151 Ωστε είχε βγει τραγούδι και μάλιστα από τον Έρικ Μπάρντον!
Νέο Kid said
157. Αχα! Μυρίζομαι εξίσωση του Pell αλλά δεν προκάνω τώρα ρε Γίγαντα. Έχω επέτειο γάμου και πρέπει να πάω τη γυναίκα μου για μύδια. 😊
Ίσως το βράδυ αργά …( αν δεν έχουν καμια παρενέργεια τα μύδια…🥴
voulagx said
#160: Η όσφρησή σου λειτουργεί περίφημα! Ασε τον Πελλ, πήγαινε για μύδια και να τα κατοστησετε μαζι! 🙂
Νέο Kid said
157. Στα γρήγορα , όταν λες «να βρεθεί ο λόγος ν/56» υποθέτω ότι ζητάς να αποδειχτεί ότι το ν διαιρεί το 56 (δηλαδή και το 7 και το 8) Σωστά;
Μουτούσης Κωνσταντίνος said
Χρόνια πολλά !
Μὲ ἕνα ὡραῖο ποὺ διάβασα :
“ Δὲν ὑπάρχουν πολυτιμότερες ἀναμνήσεις στὸν ἂνθρωπο ἀπὸ ἐκεῖνες τῶν παιδικῶν χρόνων στὸ σπίτι μὲ τοὺς γονεῖς . Κι αὐτὸ ἰσχύει σχεδόν πάντα , ἀκόμη καὶ γιὰ τὶς οἰκογένειες ποὺ ἒχουν μόνο μιὰ σταλίτσα ἀγάπη καὶ ἐνότητα . Ναὶ , ἀκόμα κι ἀπ’τὴν πιὸ ἀνόητη οἰκογένεια μποροῦν νὰ διαφυλαχθοῦν ἀναμνήσεις πολύτιμες , φτάνει ἡ ἲδια σου ἡ ψυχή νὰ εἶναι ἰκανή νὰ ἀναζητᾶ τὸ πολύτιμο . “
Федор Михайлович Достоевский
Νέο Kid said
157. Και τα x^2 και ψ^2 είναι τέλεια τετράγωνα, έτσι;
Νέο Kid said
Για Ν= 56 βγαίνει πάντως Γίγα . 169 (13^2) και 225 (15^2). Αλλά υποθέτω ότι δε ζητάς αυτό το τετριμμένο… ( ωχ! Κατέβηκε. Φεύγω! 😀)
voulagx said
#162,164: Να αποδειχτεί ότι το 56 διαιρεί το ν και να βρεθει το πηλικο ν/56=; εντός του συνόλου Ν.
loukretia50 said
Αναρίθμητοι * φαν σου εύχονται
Χρόνια καλά και δημιουργικά Νικοκύρη!
* : σταμάτησαν να μετράνε πολύ πριν το 62…
sarant said
167 Να’σαι καλά Λου!
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
144 >>Το ασυνίζητο εξηνταδύο είναι εντελώς αντιδημοτικό,
Από το rembetiko.gr το κοπιπάστωσα* και ναι, κ εσύ κι άλλοι εκλεκτοί, μετείχατε κι εκεί 🙂
Την ίδια αίσθηση είχα κι εγώ για «εξήντα δύο» σε Δημοτικό τραγούδι , ωστόσο είχα ήδη βρει στην παν/κή εργασία-παρουσίαση «Τα βουνά και τα ποτάμια της Θεσσαλίας στο Δημοτικό Τραγούδι» στο γνωστό «Ο Όλυμπος κι ο Κίσσαβος τα δυο βουνά μαλώνουν…» να
λέει ο Όλυμπος
…Εγώ είμαι ο γέρο Έλυμπος ο γεροπαινεμένος
έχω ν-εξηνταδυό κορφές κι εξηνταδΰο ρίζες,
σελ.87
https://ir.lib.uth.gr/xmlui/bitstream/handle/11615/9976/P0009976.pdf?sequence=1&isAllowed=y
*
https://rembetiko.gr/search?q=%CE%A4%CF%81%CE%AF%CF%84%CE%B5%CF%82%22%20
>>οι δε Τρίτες δεν κολλάνε
καμιά φορά,σπάνια, μπορεί να βολεύει να μπαίνουν και Τρίτες 🙂
Στο Τσακώνικο (σκοπός μπάλος) «Τρεις θάλασσες ξαγνάντισα» (έτσι για την κουβέντα περισσότερο)
…η μια ξομπλιάζει τον αητό-
δε βγαίνεις έξω να σε ιδώ
κι η άλλη τον πετρίτη,
Παρασκευή και Τρίτη
κι η τρίτη η καλλιότερη
κι απ ούλες ομορφότερη
εννι΄ αρμαθούλες κάνει
όλες με το γαϊτάνι.
Stazybο Hοrn said
Οι 62 με ονοματεπώνυμα: https://www.typoskritis.gr/index.aspx?aid=1308&cid=4
Triant said
123: Πήγα να γράψω κάτι για τα βασικά χρώματα αλλά το θέμα είναι τόσο περίπλοκο που το άφησα. Για όποιον ενδιαφέρεται υπάρχει αυτό. Πάντως κόκκινο, κίτρινο και μπλε είναι τα ‘παραδοσιακά’ βασικά χρώματα που απέχουν αρκετά από το να κάνουν αυτό που υπόσχονται.
Κουτρούφι said
Χρόνια Πολλά κι από μένα, Νίκο
Για το σαμάριο, η ελληνική wiki δεν έχει και πολλά. Στην αγγλική βίκι βλέπουμε ότι αυτός που αναγνώρισε ότι είναι στοιχείο ήταν ένα Γάλλος το 1879. Επειδή πρωτοβρέθηκε στο σαμαρσκίτη πρότεινε το όνομα. Ο καθεαυτού σαμαρσκίτης, πάντως, αποτελείται από άλλα στοιχεία και το σαμάριο που βρέθηκε εκεί ήταν πρόσμιξη.
#144
«Αυτό με τις Τρίτες κάπου το έχω ξανασυναντήσει, και θαρρώ πως πρόκειται για μετάφραση από ξένο κείμενο που αναφέρει (χωρίς να το παραθέτει) το δημοτικό τραγούδι, με λάθος μνήμης στη μέρα.»
Βρίσκεται στο βιβλίο του Βρετανού περιηγητή James Theodore Bent, στο βιβλίο του Cyclades or Life Among the Insular Greeks» (1885) σε αναφορά του στην Πάρο:
«…we entered to hear four youths singing to the tune of an instrument which was new to us; they called it a βουσούκιον. It was a long sort of guitar, with six strings and eighteen notes, and pretilly inlaid. They sang us a love song about its being forty five Sundays and sixty twο Tuesdays κλπ κλπ»
Το βιβλίο είναι προσβάσιμο:
https://archive.org/stream/cycladesorlifea01bentgoog#page/n5/mode/2up
Γιάννης Μαλλιαρός said
137 Το κατάλαβα (περίπου γιατί δεν κατάλαβα τα 62 πρώτα δεκαδικά). Απ’ την άλλη, ξέχασα (ενώ τόχα κατά νου) να γράψω κι εγώ πως η παράλειψη αυτή δεν αλλάζει το αποτέλεσμα.
ΜΙΚ_ΙΟΣ said
Παλιά κι αγαπημένα… Νο62
19,
Το Δημήτριο(ν) εννοείς;
154.
Ε, πώς να μην ξεφύγει η κατάσταση! Με τον τρόπο που «ανοίξαμε και σας περιμένουμε» του καλοκαιριού και ενώ ΔΙΑΠΙΣΤΩΜΕΝΑ οι εμβολιασμοί δεν προχωρούσαν!
Τα είχαμε σχολιάσει τότε εδώ…
Σίμος said
<>
αντίστιξη μάλλον;
sarant said
170 Mπράβο
175 Οτιδήποτε βάζετε μέσα σε γωνιώδεις αγκύλες χάνεται, αλλά προφανώς θέλατε να διορθώσετε την αντίστΟΙξη, και φυσικά έχετε δίκιο.
Γιάννης Μαλλιαρός said
Κίντο, τώρα είδα και τα άλλα. Να ζήσετε να αλληλοχαίρεστε.
Κιγκέρι said
Χρόνια πολλά και καλά, Νικοκύρη, να σε χαίρονται οι αγαπημένοι σου και μαζί τους κι όλοι εμείς!
Διονύσης said
Χρόνια Πολλά και Λεξιλογικά 🙂
Πέπε said
@169
> καμιά φορά,σπάνια, μπορεί να βολεύει να μπαίνουν και Τρίτες
Δεν είπα ότι απαγορεύεται γενικώς η Τρίτη στα δημοτικά! Στο συγεκριμένο παράδειγμα το τσακώνικο όντως βολεύει, γιατί όμως;
Γιατί ο στίχος λέει:
η μια ξομπλιάζει τον αητό κι η άλλη τον πετρίτη,
κι η τρίτη η καλλιότερη εννι΄ αρμαθούλες κάνει
…και όλα τα υπόλοιπα είναι τσακίσματα εκτός κειμένου. Εξυπηρετούν τη μελωδία, την ομοιοκαταληξία (που στο καθαρό κείμενο δεν υπάρχει), και άμα κολλάνε και με το νόημα τόσο το καλύτερο, αλλιώς δε θα σκάσουμε κιόλας, σιγά μην κεντούσε τον πετρίτη συγκεκριμένες μέρες της εβδομάδας επειδή τις άλλες είχε γαλλικά και κολυμβητήριο!
freierdenker said
Χρόνια πολλά, και να τα εκατοστήσετε!
spyridos said
Χρόνια Πολλά και Καλά Νικοκύρη.(τώρα και στη σωστή ημέρα)
Εδώ στη γειτονιά μας (κατω – δυτικο – γερμανικά) τον έλεγαν μήνα του χειμώνα και των ανέμων (wintermaend; windmaend, windelmaend; ναυτικά loefmaend) πριν τον πουν Νοέμβριο
αλλά και μήνα των σφαχτών και της λίγδας (slachmaend, slach(t)maend, slaagtmaend, smeermaend). Ακόμα και οι φτωχοί έβρισκαν κοψίδια και νοστιμιές να λιγδώσουν το αντεράκι τους πριν σφίξει για τα καλά ο χειμώνας.
Ολοι οι φίλοι και γνωστοί μου που έχουν γεννηθεί Νοέμβριο ξέρουν να χαίρονται το καλό φαγητό και το ποτό.
Ελπίζω λοιπόν να λίγδωσες κι εσύ το αντεράκι σου σήμερα κυριολεκτικά, όχι σαν τον δήμαρχο Χαρχούδα.
Οτι επιθυμείς λοιπόν και πάντα με τους δυστροποπιγκικούς.
Τατιάνα Καποδίστρια said
Πολύχρονος, υγιής και εσαεί διανοητικά ανήσυχος.
Μιχάλης Νικολάου said
167,
Δυσάριθμοι!
dimosioshoros said
Χαχα… 121άρης γίνομαι και εγώ σε λίγες μέρες.
sarant said
Eυχαριστώ για τα νεότερα!
182 Δεν παρέλειψα!
mitsos said
Πάντως στις 2 /11 / 59
– απέμεναν άλλες 59 μέρες για να γυρίζει ο χρόνος ( όπως κάθε χρόνο στις 2 Νοεμβρίου )
– γεννήθηκε εκτός από τον Νίκο και ο Νότης ( τι «ποιος Νότης;» ρε κουλτουριάρησες ; Ένας είναι ο Νότης … )
-γιορτάζει ο Ακίνδυνος, ο Ανεμπόδιστος, Αφθόνιος, ο Ελπιδοφόρος και ο Πηγάσίος
περισσότερα για την 2α Νοεμβρίου 1959
https://bestofdate.com/1959-11-02
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
180 >>σιγά μην κεντούσε τον πετρίτη συγκεκριμένες μέρες της εβδομάδας επειδή τις άλλες είχε γαλλικά και κολυμβητήριο!
Τι άλλες ξεμετρούσε τις εξηνταδυό κορφές 🙂
Παναγιώτης Νικηφόρου said
Χρόνια πολλά και ευτυχισμένα!
kiriakimateri said
Χρόνια πολλά αλεπουδακι 😃(112)
59 + 62 =121
5. +6
9. +2
11 11
1+1+1+1=4
121=1+2+1
112=1+1+2
4
Fishler !!!
Λέγεται η μέθοδος της χαζης και η σύμπτωση . Έχω φυσικό χάρισμα.
Χρόνια πολλά και πάλι.
Σε αγαπώ πολύ και βρίσκω κάθε μαλακία σου υπέροχη .
Κική Μ.
mitsos said
@189
Εεεεεε
11 x 11=121 !
Τυχαίο ;
Δεν νομίζω
ΛΑΜΠΡΟΣ said
Xρόνια πολλά Νίκο, με υγεία και αστείρευτη όρεξη για μεζεδάκια (και με τις δύο έννοιες😂) και λεξικές περιπλανήσεις.
Να τα εκατοστήσεις.
Σου αφιερώνω ένα νέο τραγούδι από τους γερόλυκους PFM. Δεν είναι αυτό που περίμενα από αυτούς, αλλά για την ηλικία τους, δεν είναι και άσχημο.😊
sarant said
192 Γεια σου Λάμπρο!
Το 191 απαντάει στο 190, χάλασα την αρίθμηση.
ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said
Χρόνια πολλά στον Νικοκύρη.
Άργησα μόνο λίγα λεπτά.
Pedis said
Θερμές ευχές για τα γενέθλιά σου, Νικοκύρη!! (αν και καθυστερημένες) και πάντα ωραίος και παραγωγικός.
gpointofview said
Πέθανε ο Γαλαξιδιώτης παιδικός μου φίλος, ο συνθέτης Τάκης Μπουγάς. Βασικός συνεργάτης του Χάρρυ Κλιν και σύζτγος της Αννας Φόνσου. Θυμάμαι ακόμα τις πρώτες μελωδίες του στο δασάκι όταν μελοποίησε την Ιλιάδα με τους γνωστούς πιπεράτους στίχους με κάποια ακούσματα από Μπαχ κι αργότερα στην γκαρσονιέρα άλλες που δεν βγήκανε ποτέ στον αέρα περιμένοντας την κατάλληλη φωνή. Κρίμα.
Καλό του ταξίδι.
Από τα πιο γνωστά τραγούδια του, αυτό :
Νίκος Κ. said
Χρόνια πολλά κι από εμένα, έστω και καθυστερημένα.
Από ότι βλέπω υπάρχει και ξενοδοχείο με το όνομα 62. Και μάλιστα στη Βαρκελώνη:

Γιάννης Ιατρού said
Καλημέρα

και ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στον επόμενο στην σειρά να γιορτάσει σήμερα τα ΓΕΝΕΘΛΙΑ του, τον φίλο μας τον Πσαρά, τον Gpoint, τον Γιώργο ντε!
sarant said
Καλημέρα από εδώκαι ευχαριστώ για τις ευχές.
Χρόνια πολλά στον Τζι!
Costas X said
Χρόνια πολλά, καλά και δημιουργικά !
Παναγιώτης Κ. said
Σήμερα μπήκα και διάβασα τα χθεσινά.
Νικοκύρη, χρόνια πολλά και ΚΑΛΑ.
Ευχαριστίες από μας προς εσένα, για το δημιούργημά σου!
Μανιατολεσβιος said
Χρόνια πολλά. Με υγεία και ευτυχία.
Ανδρέας «Κουπονιώτης» said
Χρόνια σου πολλά Νίκο
Να είσαι και να περνάς καλά!
Γιάννης Ιατρού said
198: ΑΚΥΡΟ, λάθος μου, τον Μάρτιο έχει γενέθλια ο Τζί, Νίκο σβήσε το αν μπορείς !
Νέο Kid said
Λοιπόν Βουλάγξ/Διόφαντα* του κάμπου, λαβέ!:
Όλα τα τετράγωνα mod 8 είναι 0,1 ή 4.
Αρα για το τετραγωνο 3ν+1 το ν θα ειναι 0 (mod 8) ή 1 (mod 8)
Το 4ν+1 για να δωσει ισοϋπόλοιπο 0,1,ή 4 θα είναι ν= 0,2,4,6, ή 8 (mod 8) [ εντάξει φαινεται με μια ματιά οτι το 4ν+1 είναι περιττό τετράγωνο άρα ν άρτιο] . Αυτες συναληθεύουν για ν=0 mod 8 , άρα το 8 είναι παράγοντας του ν.
Οι εξισώσεις 3ν+1=χ^2 και 4ν+1=ψ^2 δίνουν την: 4χ^2 -3ψ^2=1 ή οποία έρχεται στην κλασική μορφή της Pell:
(2x)^2-3ψ^2=1 (1)
Ως γνωστόν ο λόγος 2χ/ψ που ικανοποιεί την (1) ως ακολουθία συνεχών κλασμάτων συγκλίνει στη ρίζα του 3 .
Άρα απο τη γενική ακολουθία 2/1, 7,4, 26/15, 97/56, 362/209, 1351/780, 5042/2911… κρατάμε τους εναλλασόμενους όρους που αφορούν άρτιο αριθμητή (λογω 2χ) και έχουμε το ακολουθο πινακάκι τιμών:
χ : 1,13,181,2521,35113,… (2)
y: 1, 15, 209, 2911, 40545,… (3)
Aπό τις αρχικες εξισώσεις με αφαίρεση κατά μέλη προκύπτει : ν=χ^2-ψ^2= (χ-ψ)(χ+ψ) οπότε προσθαφαιρούμενες κατά μέλη οι ακολουθίες (2) και (3) μάς δίνουν τις τιμές χ-ψ και χ+ψ:
χ-ψ: 0, 2, 28, 390, 5432,…
χ+ψ:2,28,390,5432,75658,….
Άρα το ν είναι 0*2 , 2*28, 28*390, 390*5432, 5432*75658,… (τα διαδοχικά γινόμενα/ζεύγη εχουν ενα κοινο παράγοντα που διαιρει παντα το 7. Τα 28,5432,1053780,… ΑΡΑ και το 7 είναι παραγοντας του ν. ΟΕΔ)
ήτοι ν= 0,56,10920,2118480,410974256,….
Ουφ! Βρήκα και την ακολουθία στην εγκυκλοπαίδεια ,Βουλάγξ.
https://oeis.org/search?q=Numbers+n+such+that+3*n%2B1+and+4*n%2B1+are+both+squares.&sort=&language=english&go=Search
* Σωστά το γράφω έξυπνοι! Διόφαντας . Έτσι τον φώναζαν οι φίλοι του από το Διός+Φάντα επειδή ο Δίας του είχε δώσει όταν ήταν μικρός να πιεί Fanta, κι ο Διόφαντας έγινε τόσο έξυπνος που ανακάλυψε την Άλγεβρα πριν τους Αραπάδες ,και μάλιστα τη δούλευε χωρίς σύμβολα και μηδέν! Σα να οδηγείς αμάξι χωρίς τιμόνι και φρένα, κι όμως να το οδηγείς!
Νέο Kid said
Τι γιορτάζει ο Τζης ρε παιδιά; Είναι καμιά επέτειος σήμερα που ο Πάοκ απέκλεισε τη Μηχανιώνα ξερω γω στο κύπελλο, ή κατι τέτοιο;
dryhammer said
205*
Το λένε κιόλας. Οι δυό(ς) Φάντα είναι Ελληνική συνταγή
ΓΤ said
206@
Απορώ που δεν κατάλαβες ότι σήμερα, αντίθετα από το #198, ΔΕΝ είναι τα γενέθλια του Gpoint. Διαφορετικά, θα είχε προηγηθεί ευχετήριος λόγος του Ντίλαν.
Γιάννης Ιατρού said
208: χαχαχα, καλό👍
ΥΓ: εκτός του δελτίου τύπου γνωστής ομάδας της συμπρωτεύουσας: 🙂
sarant said
200-201-202-203 Ευχαριστώ σας!
204 Είναι όμως ωραία η φωτογραφία 🙂
gpointofview said
# 198, 199
Ευχαριστώ, αλλα βιαστήκατε κάνα πεντάμηνο ! (εκτός και θέλατε να με διαβεβαιώσετε πως είμαι μπροστά από την εποχή μας )
# 204
Πάλι έχασες, έχεις μια τρίτη και τελευταία ευκαιρία
Sofia said
196. Lucio Battisti 1970
gpointofview said
# 206
Κουτοπονηράδες… σκέφθηκε ο άικιούς μας : παίζει τελικό Πέμπτη βράδυ θα κατέβη ψόφιος Κυριακή στην λεωφόρο, ε θα τον βρω μπόσικο, όπως κι ο γάβρος , θα δώσει και τίποτις πορτοκαλάδες ο Γιοβάνοβιτς για την καλή όρεξη ε, ας ασχοληθώ λίγο με το τόπι…μόνο που ζήταγε λινκ με τον ΟΦΗ και δεν είχε καταλάβει πως θα τους άφηνε διψασμένους ο Γιοβάν για να πιούνε πολύ την Κυριακή, να μην βαρυστομαχιάσουν κιόλας. Καλά μωρε παιδάκι μου ξέρεις από Κύπρο που τροφοδοτεί με πορτοκαλλάδες όλα τα ευρωπαϊκά ιπποδρόμια και στάδια και χαμπάρι δεν παίρνεις
Αχ αυτές οι πορτοκαλάδες τι παραισθήσεις φέρνουν…την μια πας για πρωτάθλημα, την άλλη βλέπεις τον Αρη με -6 να σου στερεί οσονούπω το ευρωπαϊκό εισιτήριο ανκόρυνφουά που λέμε στας Φωκίδας.
Κουιζάκι : τι κοινό είχε ο ΑΠΟΕΛ (που θαύμαζε ειρωνικά ο Μουρίνιος) και ο αρσιβαρίστας προπονητής Ιακώβου (ο «κάτσε κάτω απ ‘την μπάρα, ντε») ;
leonicos said
62ο Φεστιβάλ ινηματογράφουΘεσσαλονίκης. το έιπε κανεις;4 έως τις 14 Νοεμβρίου 2021, σε εφτά κινηματογραφικές αίθουσες στη Θεσσαλονίκη
Νέο Kid said
Τι με νοιάζει για το αποέλ το γαύρο της Κύπρου;

Μόνο Δόξα κατωκοπιάς!
Sofia said
145.Οι ρωμαίοι χρησιμοποιούσαν τη λέξη sanguigna ( επειδή άφηνε κόκκινο ίχνος) για να γράφουν τις ρουμπρίκες, λέξη απο το ruber που σημαίνει κόκκινο
Νέο Kid said
216. Α ωραίο. Κι από κει υποθέτω και τα «αιματηρά» πορτοκάλια για χυμό. Τα σαγκουίνια. Σωστά;
dryhammer said
Εμείς εις την νήσον τα λέμε (αι)ματσίτικα
Sofia said
217. Σωστά..Και το ρουμπίνι απο το ruber
ΧΗΜΙΚΟΣ ΧΗΜΙΚΟΣ said
Χρόνια πολλά και καλά,
νομίζω πως υπάρχει ένα μπέρδεμα Οβανεσιάν με Ογκανεσιάν,
έμαθα και το ακροφωνικό σύστημα…
59 + 62 = 121 « Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία – Kon/Spira[l] said
[…] Δεν συνηθίζω να βάζω απλές μαθηματικές πράξεις για τίτλους άρθρων του ιστολογίου, αλλά σήμερα θα κάνουμε μια εξαίρεση -άλλωστε η πράξη του τίτλου δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται. Στο ιστολόγιο αφιερώνουμε άρθρα σε αριθμούς, μια φορά το χρόνο -ξεκινήσαμε στις 9/9/2009 και κάθε χρόνο βάζαμε ένα άρθρο, κι έτσι φέτος, στις 21/2/21, αφιερώσαμε άρθρο… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2021/11/02/59-62-121/ […]
Yiannis KYRiakides said
Ω, εγίνηκες εξηνταθκυό γρονών; Να τα υπερεκατοστήσεις σου έφκουμαι!
-Εφτz̆ές ‘πού εναν Κυπραίον
zgrisp said
Χρόνια πολλά και καλά και πάντα δημιουργικά (και ….ετεροχρονισμένα πιάνουν οι ευχές!)
sarant said
222-223 Μέχρι σαράντα μέρες μετά, ευχαριστώ!
Μιχάλης Νικολάου said
220, … νομίζω πως υπάρχει ένα μπέρδεμα Οβανεσιάν με Ογκανεσιάν, …
Πρόκειται για
λογικό άλμα!