Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μαντέψτε τη Λέξη της χρονιάς για το 2021!

Posted by sarant στο 27 Δεκεμβρίου, 2021


Σε 72 ώρες, στις 6 μ.μ. (ώρα Ελλάδος) της Πέμπτης 30 Δεκεμβρίου, θα κλείσει η ψηφοφορία για τη Λέξη της χρονιάς 2021, που έχει αρχίσει από τις 15 Δεκεμβρίου. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν το πρωί της παραμονής, 31.12.2021.

Με τούτο το εμβόλιμο άρθρο θέλω αφενός να σας υπενθυμίσω ότι αν θέλετε να ψηφίσετε πρέπει να βιαστείτε, και αφετέρου να κάνω έναν πρόχειρο και γρήγορο διαγωνισμό, κάτι άλλωστε που είχε ζητηθεί από κάποιους σχολιαστές.

Αν λοιπόν ΔΕΝ έχετε ακόμα ψηφίσει, μπορείτε να ψηφίσετε στην ωραιότατη ειδική σελίδα που έχει φτιαχτεί γι’ αυτό τον σκοπό.

Και στα σχόλιά σας εδώ σας καλώ να μαντέψετε ποια λέξη, μία μόνο, θα έρθει πρώτη μόλις ανοίξουν οι κάλπες παραμεθαύριο. Δεν είναι βέβαια ανάγκη να έχετε ψηφίσει αυτή τη λέξη, εδώ ζητάμε την «παράσταση νίκης», να μας πείτε ποια λέξη θεωρείτε πως θα αναδειχτεί νικήτρια.

Εγώ βέβαια ξέρω ποιες λέξεις προηγούνται, οπότε δεν θα πάρω μέρος σε αυτό τον διαγωνισμό, ούτε και το έτερο μέλος της εφορευτικής επιτροπής. Εσάς όμως τίποτα δεν σας εμποδίζει. Κάποιοι έχετε ήδη κάνει σχετική πρόβλεψη σε σχόλιο στο προηγούμενο άρθρο, αλλά για διευκόλυνση σας παρακαλώ να τα επαναλάβετε εδώ. Και θα σας δώσω ένα τιπ: Φέτος, υπάρχει μία λέξη που από την αρχή πήρε προβάδισμα και εκτός υπερσυγκλονιστικού απροόπτου θα βγει πρώτη με διαφορά και με ρεκόρ ψήφων.

Ποια όμως είναι αυτή; Εσείς θα τη μαντέψετε!

Να θυμηθούμε όμως τις 42 λέξεις που έχουν μπει στον τελικό κατάλογο της ψηφοφορίας:

 

ακαταδίωκτο MeToo Ψήφισες για τη λέξη της χρονιάς;
αναζωπύρωση ΜΕΘ
αναμνηστική δόση μεταλλάξεις
αναστολή εργασίας μονοδοσικό
ανεμβολίαστος μονοκλωνικά
αντιεμβολιαστής μπόλι
απογραφή νόσηση
απολιγνιτοποίηση Όμικρον
αρνητής πανδημία των ανεμβολίαστων
αυτοαπογραφή πετσωμένος
γυναικοκτονία πιστοποιητικό εμβολιασμού
Δέλτα πιστοποιητικό νόσησης
διάγγελμα πλατφόρμα
διασωληνωμένοι push-back
διπλοεμβολιασμένος πυρκαγιές
εκκένωση Ρουμάνοι πυροσβέστες
εμβόλιο σελφ τεστ
ενισχυτική δόση συνεπιμέλεια
έξυπνα μέτρα τρίτη δόση
κορονοπάρτι υποχρεωτικότητα
ΚΥΑ ψέκα

Έχετε καιρό να κάνετε προβλέψεις μέχρι τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 30.12.21

Οι νικητές θα κερδίσουν την αιώνια ικανοποίηση ότι έκαναν σωστή πρόβλεψη και τα ονόματά τους θα γραφτούν σε αναμνηστική πλάκα που θα εντοιχιστεί στα γραφεία του ιστολογίου, όταν αποκτήσουμε (στον τρίτο όροφο, διότι στον πρώτο και τον δεύτερο όροφο θα μπουν τα ονόματα των νικητών του αντίστοιχου διαγωνισμού σε προηγούμενες χρονιές).

Και βέβαια χρνια πλλά και καλή χρνιά!

126 Σχόλια προς “Μαντέψτε τη Λέξη της χρονιάς για το 2021!”

  1. Μάχη Χατζηγιάννη said

    Αντιεμβολιαστής, αυτή η λέξη νομίζω θα νικήσει (είναι μια λέξη πολύ φορτισμένη ιδεολογικά).

  2. ΣΠ said

    Νομίζω ότι το MeToo θα κάνει την έκπληξη.

  3. Χαρούλα said

    Θα έλεγα μάλλον το #MeToo 🙂

  4. aristea k said

    Είμαι ανάμεσα στο αντιεμβολιαστής και στην υποχρεωτικότητα.
    Νομίζω ότι θα είναι η υποχρεωτικότητα και θα μας απασχολήσει πολύ και τη νέα χρονιά!

  5. sarant said

    Kαλησπέρα, ευχαριστώ πολύ για τις πρώτες προβλέψεις.

    Σε ένα σχόλιο της κ. Χατζηγιάννη, που κρατήθηκε, λέει ότι παίρνει μήνυμα λάθους όταν επιχειρεί να σχολιάσει. Πράγματι, είχα κάνει ένα λάθος όταν ετοίμαζα το άρθρο, αλλά αφού βλέπω τώρα και δικό της επόμενο σχόλιο αλλά και άλλα σχόλια υποθέτω ότι δεν υπάρχει πλέον πρόβλημα.

  6. Νέο Kid said

    Όμικρον !

  7. Ανδρέας Τ said

    ΜΕΘ

  8. ΚΩΣΤΑΣ said

    Καλά, όταν ψηφίζει κάποιος, δεν υποδηλώνει και έμμεσα ότι αυτή η λέξη, κατά τη γνώμη του, θα επικρατήσει; Να μαντέψω τώρα εγώ τι σκέψη του καθενός/μιάς;

    Λίγη βοήθεια στο κοινό που λέμε, πχ γύρω από την πανδημία, την οικονομία, καιρικά φαινόμενα…
    Ε! τότε να κάνω μια προσπάθεια, σκέτα έτσι, αδυνατώ.

  9. leonicos said

    δεύτερο άρθρο σε μια μέρα;

  10. Νέο Kid said

    Εγώ αξιοποίησα χιντ του Νικ κι αν μπλόφαρε … το κρίμα στο λαιμό του!

  11. leonicos said

    αρνητής

    Η ομικρον έκανε μικρή διαδρομή ακόμα

    το Metoo είναι πολύ ‘ειδικό’ και δεν έχουμε πολλούς ειδικούς εδώ για να το υπσοστηρίξουν

  12. leonicos said

    Γράψε λάθος

    Διαγράφεται το σχόλιο 11

    Όταν είδα το πρώτο σχόλιο ενθυσιαστηκα

    ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΩ

    Αλλά στη διαδρομή ξέχασα μια λεπτομέρεια

    Αντιεμβολιαστής εννοούσα, όχι αρνητ’ης

  13. leonicos said

    ενθυσιαστηκα

    είπαμε χωρίς όμικρον

    να ήταν το μόνο που μου λείπει…..

  14. leonicos said

    Κι επειδή ήμουν βόρειο Ελλάδα και πήγα στο Πομακοχώρια,

    να πούμε σδώ ότι η επίσκεψη στα χωριά αυτά είναι πολύ σημαντική γιατί τους επανασυνδέει με την Ελλάδα, και το χρειάζονται, διότι έχουν φάει επίσημο μπούλινγκ τις προηγούμενενς δεκαετίες από ανεγκέφαλους υπερέλληνες

    ΚΑΙ

    υπάρχει χωριό Λευκίμη Έβρου, στο οποι υπάρχει απολιθωμένο δάσος, με αριθμημένα δείγματα και διαδρομές, καθώς και ένα μουσειάκι, και ένας εξαιρετικός υπεύθυνος, ο οποίος ξεναγεί. Εντελώς άλλη προσέγγιση από το αντίστοιχο της Μυτιλήνης. ένα μαστ που θα έλεγε και ο Σαραντάκος

  15. leonicos said

    Έχει συμβεί και άλλοτε

    Εμένα δεν μυ έρχονται πια τα άρθρα στο ημέιλ. Εδώ και κάτι μήνες, τα παίρνω από το ένα στο άλλο.
    Δεν με νοιάζει, αλλά λέω ότι κάτι έγινε από μόνο του

  16. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    Χιντ δεν δίδω!

  17. Νέο Kid said

    16. Τότε ντροπή που η τελευταία πρόταση στο άρθρο ήταν : « Και βέβαια χρνια πλλά και καλή χρνιά!» Ήταν παραπλανητικό ! Οπότε ,για να πατσίσεις το unfair, θα δεχτείς και δεύτερη προσπάθεια!:
    Αντιεμβολιαστής

  18. Triant said

    8: Δεν είναι έτσι. Ψηφίζεις αυτή που κατά τη γνώμη σου είναι η λέξη της χρονιάς εν γνώσει σου οτι μπορεί να είσαι μειοψηφία. Αλλιώς τι νόημα έχει να ψηφίσεις;
    Γι αυτό άλλωστε υπάρχει και το παρόν άρθρο.

  19. ΚΩΣΤΑΣ said

    18
    Και ναι και όχι, όπως τα λες. Ναι μπορεί να είμαι μειοψηφία, αλλά παραμένει η ίδια επιλογή για μένα. Αυτή νομίζω ότι τελικά θα βγει (η μία από τις τρεις).

    Εντάξει, δεν είναι και κανένα σοβαρό θέμα για αντιδικίες, τώρα. 😉

    Και να κάνω μια προσπάθεια να μαντέψω, λέω λοιπόν αντιεμβολιαστής.

  20. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @14. Λεώνικε, αὐτό τό βλακωδέστατο καί καταστροφικό μπούλινγκ (γιά τό ὁποῖο δέν φταῖνε μόνο οἱ ἐπιτήδειοι ἑλληναράδες..) ἔχει κοπεῖ ἐδῶ καί ἀρκετές δεκαετίες. Ἡ Ἑλλάδα τούς βλέπει πλέον μέ ἄλλο μάτι, ἔχουνε γίνει πολλά, χρειάζεται νά γίνουν πολύ περισσότερα, ενῶ ἤδη ἀναδείχτηκαν στιβαρές καί σοβαρές προσωπικότητες τῆς μειονότητας πού ἀγωνίζονται γιά τήν ἀπαγγίστρωσί της ἀπό τούς πνιγηρούς ἐναγκαλισμούς τοῦ Τουρκικοῦ Προξενείου.
    Ἔκανα ἐκεῖ Παθολογία καί τούς γνώρισα ἀρκετά καλά. Οἱ Πομάκοι εἶναι μιά ἐξαιρετική ράτσα, ἐργατικοί, ταπεινοί καί τίμιοι καί δέν ζητοῦν ἰδιαίτερες χάρες ἀπό τήν Πατρίδα τους..

  21. Μάνια Π said

    Αρνητής

  22. sarant said

    16 Δεν είχα σκοπό να (σε) παραπλανήσω, δεκτή η διόρθωση της συμμετοχής!

  23. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @20. ..ἀπαγκίστρωσις! 🙂

  24. ndmushroom said

    Εμβόλιο δαγκωτό! Με τη γυναικοκτονία αουτσάιντερ, αν έχουμε πολλούς πρώτη φορά ψηφίσαντες 😉

  25. Νέο Kid said

    22. ΔΕΝ είναι διόρθωση συμμετοχής! Είναι δεύτερη συμμετοχή και ΔΕΝ μπορείς να κάνεις αλλιώς!
    Έχω μπει με δύο συμμετοχές ήδη . Όμικρον και αντιεμβλιαστή . Και μη λες πολλά… γιατί θα ρίξω και τρίτη ψήφο! Α!

  26. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κανονικά, αν λάβουμε υπόψη τι συμβαίνει και τι ακούγεται στην κοινωνία, το εμβόλιο πρέπει να είναι ο νικητής. Αλλά εδώ, στον μικροκοσμό μας, άντε βρες τι ψηφίσαμε. 😊

  27. Αντιεμβολιαστής νομίζω ότι την ψήφισα κιόλας. Ποιος θυμάται μετά από την αποχώρηση από την κάλπη; 😉🤔😄

  28. 27: Μαγδαληνές ψήφισαν δύο, η μία έχει και αντιεμβολιαστή μέσα, και οι δυο έχουν από τρεις λέξεις.

  29. 26: Αν το εδώ σημαίνει το ιστολόγιο, θα ήταν κάτω από τις μισές οι ψήφοι.

  30. mouzes said

    Ο εμβολιαστής είναι στις καρδιές μας !

  31. Χαρούλα said

    Καλησπέρα!
    Μόλις μπαίνω και με …βλεπω με σχόλιο στο 3!!! Τι έγινε ρε παιδιά; Φαντάζομαι έχουμε και άλλη Χαρούλα. Δεν μπορεί να το έγραψα και να μην το κατάλαβα!😅
    Εγώ είμαι η Χαρούλα που στεναχωρέθηκε με τον Leonikos! Ναι καλά, ήρθες στα μέρη μου και ούτε ένα τσάι δεν επέτρεψες να κεράσω! Καλά σου! Στο κρατάω Εβρίτικο!🙂
    Γεροί να είστε να ταξιδεύετε!
    Και ένα ενημερωτικό για το απολιθωμένο δάσος της Λευκίμης.

  32. leonicos said

    20 Αγαπητέ Γιώργο Κατσέα

    Όταν λέω ‘ελληναράδες’ δεν εννοώ τους έλληνες, ακόμα και τους φανατισκούς. Εννοω τους ξενόφοβους και ξενοδιώχτες.

    Το πρόβλημα είναι ότι δεν μιλάνε καν (βουλγαρο)πομάκικα αλλά τούρκικα. ιδιαίτερα οι νέοι.

    Φυσικά έχουν γίνει πολλά, αλλά οι επιγραφές στο νεκροταφείο είναι τούρκικες, η επιγραφή στην ποτίστρα, μια καταπληκτική κεραμική κατασκευή, είναι τούρκικα. Ό,τι γράφουν, ακόμα και γράφιτι, είναι τούρκικα kabinim πάνω σε τσίγκο.

    Όταν λέω πρέπει να πηγαίνουμε, να τους μιλαμε, να ξοδευουμε κανένα φράγκο στα μαγαζιά τους, και τα συναφή.

    Τέλος πάντων, το πρόβλημα δεν λύνεται ε μερικά λόγια μεταξύ μας

  33. Παναγιώτης Κ. said

    Υποστηρίζοντας την επιλογή μου (αρνητής, γυναικοκτονία, απολιγνιτοποίηση) δεν μπορώ παρά να προβλέψω «αρνητής».
    (Είχα εκθέσει και το σκεπτικό για την επιλογή μου).

  34. leonicos said

    31 Χαρούλα, θα ξανάρθω.

    Ήταν κλειστοί οι αρχαιολογικοί χώροι λόγω τριημέρου. Μόνο στους Φιλίππους ο φύλακας με άφησε να περιδιαβάσω τα γύρω γύρω από το μουσείο. Στενοχωριέμαι όταν βλέπω στήλες με παραστάσεις εκτεθειμένες. Και φωτογράφισα πεντέξι.

    Δώσε στον Νοικοκύρη το ημέιλ σου αν θέλεις.

  35. sarant said

    31 Ναι, συνωνυμία.

    Εγώ όταν έρθω θα ειδοποιήσω. 🙂

  36. leonicos said

    31 Ο άνθρωπος που έχει το μουσείο του πετρωμένου δάσους, έκανε μια ξενάγηση σε μια οικογένεια με τρία παιδιά. Ο τρόπος που τα προσέγγισε, τα ενθουσίασε κι ενθουσίασε κι εμένα. Πραγματικά το αγαπάει

  37. leonicos said

    31

    Το βίντεο είναι λίγο παλιό. Τώρα το μουσείο είναι σε δικό του χώρο και τα εκθέματα είναι διευθετημένα διαφορετικά.

    Πάντως, υτός είναι, πάντα με το κόκκινο μπουφάν.

  38. Ενδοοικογενειακό καβγαδάκι Βαγγέλα και Κούλη για τις θέσεις στα γήπεδα, ο χοντρός ζητάει περισσότερα από το 10 %

    Ενδιαφέρον παρουσιάζει τι θέση θα πάρει ο…Αυγενάκης ,μπρρρρρρρρ

  39. Χαρούλα said

    Νικοκύρη θα χαρώ. Και φυσικά δίνεις το μέιλ μου στον Λεω!

    Γενικά επειδή δεν είμαστε κι από τις πρώτες επιλογές ταξιδιών, λόγω απόστασης, θα χαρώ να έρθετε όσοι τα καταφέρετε και να πιούμε κι ένα (;) ποτηράκι εδώ σαπάν😉!

  40. στο σχόλιο 38 αντικαταστήσατε την λέξγ χοντρός με την λέξη στιχουργός !

  41. Παναγιώτης Κ. said

    Βρέθηκα πριν 3-4 χρόνια στον Εχίνο.
    Οι άνθρωποι με τους οποίους μίλησα ήταν απολύτως προσηνείς.
    Ρώτησα κάποια κορίτσια του Δημοτικού αν μαθαίνουν ξένες γλώσσες στο σχολείο και μου είπαν ναι. Μέσα στις ξένες γλώσσες είχαν περιλάβει και τα Ελληνικά.
    Εντύπωση μου είχαν κάνει κάποιες νεαρές με μαντίλι στο κεφάλι. Οδηγούσαν πολυτελή γερμανικά αυτοκίνητα έχοντας έναν «αέρα» κοσμοπολιτισμού σε αντίθεση με την ενδυμασία τους που θα την έλεγα παραδοσιακή και σε ανοιχτά χρώματα.

  42. Παναγιώτης Κ. said

    @39. Καλή ιδέα.
    Να είναι και ο Λάμπρος!
    Ας όψεται ο κορονοϊός διότι περιόρισε την ελευθερία μας.

  43. sarant said

    39 Εντάξει! Αμποτε!

  44. Νίκος said

    ΜΕΘ

  45. Συμελα Ψωμοπουλου said

    Γυναικοκτονια.

  46. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @32. Κι ἐγώ αὐτούς ἐννοῶ, Λεώνικε! 🙂

  47. 39: Να βάλεις τη Γαβριηλίδου, την αντιπρυτάνισσα, να τον καλέσει για καμιά ομιλία στο ΤΕΦ.

  48. Theo said

    Πάντως εγώ, μια ώρα μετά την ψηφοφορία, δεν θυμόμουν τι ψήφισα. Μάλλον δύο που αρχίζουν από α.

  49. Χαρούλα said

    #48 Theo, σε κατανοώ. Εγώ κράτησα σημείωση! Όχι τίποτα άλλο, αλλά μπορεί η επιτροπή να κλέψει για να γλυτώσει την σοαμακόπιτα!😀😉😘

    #47 Stazy θέλεις να πεις κάτι; Μήπως ξέρεις κάτι, μηπως την ξέρεις καλύτερα; Εγώ δεν έχω άποψη. (ειναι και στην Κομοτηνή) Αλλά αν είναι να ερθει ο Νικοκύρης, να ψάξω να την βρώ!🤓

    #42 Παναγιώτη Κ. Υπέροχη ιδέα! Ο Λάμπρος μου έταξε για το καλοκαίρι 22. Να περιμένουμε τόσο;;;🤔🤩

    #34,36,37 Leo δυστυχώς στους περισσοτερους αρχ.χώρους προσλαμβάνεται προσωπικό μόνο για καλοκαίρι. Γιαυτό κλειστά… Οι Ξενοδόχοι το διεκδικούσαν, έως …να που ανοίξε καζίνο και δεν είναι προτεραιότητα των επισκεπτών οι αρχαιότητες!🥺😖

  50. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Θα επιμείνω στην γυναικοκτονία, είναι μεγάλη ντροπή η κοινωνική αλλά και πολιτική αδράνεια μπροστά στην φασιστική σφαγή των γυναικών (ακριβώς αυτό είναι και δεν κάνω κατάχρηση του όρου).
    Ξανακάνω την πρόταση για καθιέρωση άρθρου για γυναικεία κοινωνικά θέματα αλλά και πολιτιστικά, έστω μιά φορά τον μήνα.
    Σκέψου το Νοικοκύρη.

    14 – Στην Λευκίμμη γεννήθηκα Λεώνικε, «πρώτη» και τελευταία φορά που την είδα, ήταν το 1984 τέτοιες μέρες. Πηγαίνοντας με το αυτοκίνητο με τον αδερφό μου κι έναν φίλο για το Σοφικό, κάναμε μιά παράκαμψη για να δώ το μέρος που γεννήθηκα για λίγα λεπτά, μου φάνηκε πολύ παράξενη η αίσθηση που ένιωσα.
    Αλλού γεννήθηκα, αλλού περπάτησα και μεγάλωσα κι αλλού πήγαινα διακοπές στο χωριό.😊
    Το καλοκαίρι λέμε να πάμε στο Σοφικό, οπότε θα περάσουμε σίγουρα κι από κεί

    42 – Αν κάτσει η κατάσταση θα περάσουμε πολύ ωραία, και με οικοδέσποινα την Χαρούλα, θα μάθετε τι σημαίνει εβρίτικη φιλοξενία, τόσο βαθιά ανθρώπινη, ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!

  51. 49β: Γλωσσολόγος είναι, αλληλοεκτιμώνται, Δεν την ξέρω προσωπικά -Καβαλιώτισσα, θαρρώ είναι.

  52. sarant said

    50 Βάζουμε «γυναικεία» άρθρα, Λάμπρο. Θα το έχω στο νου μου όμως.

  53. sarant said

    47 Την ξέρω κι εγώ 🙂

  54. Νίκος Κ. said

    Είναι κάτι σαν exit poll

    Μαντεύω (ή, καλύτερα, επιθυμώ): γυναικοκτονία

  55. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    52 – Καθιερωμένα εννοώ Νίκο, όπως π.χ το μηνολόγιο, μιά φορα τον μήνα π.χ αλλά στο τέλος. Είναι βέβαιο πως θα βοηθήσει στο να μπούνε περισσότερες γυναίκες στον σχολιασμό, και στην επισκεψιμότητα από μέρους τους, αλλά και να κατανοήσουμε κι εμείς καλύτερα τα προβλήματά τους. Κάπως από κάποιον, πρέπει να γίνει μιά αρχή ρε γαμώτο, κάνε την εσύ.

  56. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

    Πιστεύω ανεμβολίαστος που το ψήφισα κιόλας. Αν βγει η γυναικοκτονία θα χαρώ, δεν την ψήφισα μόνο και μόνο γιατί ήταν και άλλη χρονιά στις πρώτες θέσεις. Μe too ψήφισα, αλλά θα ήταν φαβορί χωρίς την πανδημία, τώρα δύσκολο το βλέπω.

  57. 55: Με τι θέματα, δηλαδή; Κοπτική – ραπτική – μαγειρική; Τα θέματα τώρα τι είναι; ανδρικά; Λεξιλογούμε ανδρικά εδώ; Όχι, τώρα σοβαρά: δώσε εσύ δυο θέματα, ορίστε. Κι ας σκεφτούμε πόσες γυναικείες συνεργασίες υπήρξαν τα 13 σχεδόν αυτά χρόνια. Φαίνεται τις έκοβε ο νικοκύρης.

  58. 16, … Χιντ δεν δίδω! …

    Όμως το εν λόγω άρθρο είναι
    εμβόλιμο!

  59. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

  60. 58: Ούτε λίγο, ούτε πολύ, έξι από τις σαράντα δύο επιλογές περιέχουν το ίδιο θέμα με το εμβόλιμο. Κι αυτό, μετά τις φιλότιμες προσπάθειες της εφορευτικής να περιορίσει παρόμοιες / ομόρριζες, κλπ., για να μη διασπαρούν οι ψήφοι σε συναφείς επιλογές.

  61. Χαρούλα said

    ΛΑΜΠΡΟ(#55) θα συμφωνήσω με τον Stazy(#57). Με ενοχλεί από άποψη η ιδιαίτερη μεταχείρηση, υπέρ ή κατά, στις γυναίκες. Νομίζω ότι διαιωνίζει την ανισότητα. Μια χαρά γιούνισεξ🙂 θέματα έχουμε εδώ. Και σε γενικές γραμμές και οι σχολιαστές δεν είναι σεξιστές. Προσωπικά μου αρέσει να μην με αντιμετωπίζουν ως κοινωνικά κουτσή, που χρειάζεται να μου προσφέρουν συνεχώς ένα μπαστούνι.

    #51 Η συμμετοχή της στην εκπομπή του κυρίου μόνο εύσημο δεν είναι… Ελπίζω να «παρασύρθηκε». Ο Νικοκύρης που την γνωρίζει, κάτι περισσότερο θα ξέρει.

  62. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Αρνητής μου φαίνεται μένα ότι θα πάρει κεφάλι.

  63. antonislaw said

    Καλησπέρα σας! Εγώ νομίζω ότι ο αντιεμβολιαστής έχει πάρει κεφάλι και θα νικήσει. Όπως έγραψε παραπάνω κι ο Μιχάλης Νικολάου, το άρθρο άλλωστε είναι εμβόλιμο…

    «Και βέβαια χρνια πλλά και καλή χρνιά!»

    Ευχαριστώ πλύ! Ευτυχές τ νέ έτς! 😀

  64. 60,
    Η εφορευτική επιτροπή έχει ήδη εξασφαλίσει τα εύσημα για μια ακόμα λαμπρή διοργάνωση της ψηφοφορίας!

  65. Μπορεί να είναι σατανική σύμπτωση (στην δική μου κοσμοθεωρία δεν είναι) αλλά από τότε που ο πράσινος λαός έδιωξε με κείνη την μάζωξη στην Αλεξάνδρας τον Βαρδινογιάννη από τον ΠΑΟ, όλα τα στραβά γίνονται σε βάρος αυτού του συλλόγου και κατ’ επέκταση του ελληνικού ποδοσφαίρου.
    Τελευταίο κρούσμα η απόφαση για 15 μέρες στα γήπεδα ο αριθμός των θεατών να είναι το 10% των θέσεων με ταβάνι τα 1000 άτομα, Συμπτωματικά ο ΠΑΟ σ’ αυτό το διάστημα αντιμετωπίζει τον ΟΣΦΠ και τον Αρη στο γήπεδό του !!!!!
    Πέρα από την προφανέστατη οικονομική ζημιά, τεράστιο πρόβλημα η επιλογή των 1000 εκλεκτών όταν οι κάρτες διαρκείας είναι πολύ περισσότερες (ίσως την επιλογή την κάνει ο Μπουμπούκος) είναι και η αγωνιστική μια που χάνει την δύναμη της έδρας σε δυο ματς δύσκολα κι ενώ κυνηγάει μια από τις 4 μόνο θέσεις που βγάζουν την ομάδα στη Ευρώπη με βασικό αντίπαλο τον ομόσταυλο του ΟΣΦΠ, Αρη.
    Ισως γι αυτό ο πρώτος που διαμαρτυρήθηκε (κατά την γνωστή μαφιόζικη συνταγή -όπως με τον Κλάτενμπεργκ) ήταν ο ΟΣΦΠ !!!!

  66. Γιάννης Ιατρού said

    65: όλο μαζί το γράφουν Γιώργο: …τον ΟΣΦΠ και ΤονΑρη…😂

  67. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Να διαλέξω κι εγώ λαχνό, γυναικοκτονία. Ακούστηκε πολύ φέτος, κι όχι άδικα.

  68. miltos86 said

    Καλημέρα!
    Λοιπόν αντικειμενικά η λέξη που πιστεύω ότι αξίζει να βγει είναι το εμβόλιο.

    Επειδή ωστόσο υπήρξαν πάμπολλες συγγενείς υποψήφιες, ενδεχομένως υπήρξε διασπορά κι έτσι μπορεί να έχασαν όλες την πρώτη θέση. Με άλλα λόγια αν αθροίζαμε τις ψήφους σε όλες τις σχετικές (π.χ. εμβόλιο, ανεμβολίαστος, μονοδοσικό, αρνητής, αντιεμβολιαστής, όμικρον κλπ) θα είχαμε καθαρό νικητή. Αλλά τώρα ίσως νίκησε μια λέξη άλλης θεματολογίας με μικρότερο ανταγωνισμό.

    Οπότε προσωπικά εικάζω ότι κέρδισε η γυναικοκτονία, κι ας είχε ένα μικρό περισπασμό από το metoo

  69. Γιώργος Σιώμος said

    Εμβόλιο

  70. Triant said

    Καλημέρα

    Αρνητής

  71. Alexis said

    Ανεμβολίαστος

  72. sarant said

    Καλημέρα από εδώ και ευχαριστω για τις προβλέψεις!

    58 🙂

    59 🙂

  73. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    57 – Μην αρπάζεσαι ρε συ, δεν είπα πως δεν βάζει γυναικεία θέματα και συνεργασίες, δεν είναι όλα άσπρο μαύρο σαν τον ΠΑΟΚ😂. Μιά χαρά ανοιχτό και δημοκρατικό είναι το ιστολόγιο, και μεγάλη η δική σου αφανής συμβολή για την λειτουργία του.
    Η πρότασή μου, είναι στο πλαίσιο της αύξησης των σχολιαστριών και στην περαιτέρω ευαισθητοποίηση των ανδρών στα προβλήματά τους. Εγώ μπορώ να δώσω πολλά θέματα που τους αφορούν, το ζήτημα, είναι να τα δώσουν οι ίδιες από την δική τους οπτική, όπως είχα προτείνει την πρώτη φορά.
    Αν δεν θέλουν και δεν θέλετε, όλα καλά από μένα.😊

    Καλημέρα.

    61 – Αυτό που σας ευχαριστεί, είναι το καλύτερο για σάς Χαρούλα κι όχι αυτό που λέω εγώ.😊

    Καλημέρα.

  74. Tsikaboum said

    Γυναικοκτονία

  75. DominoTheory said

    Άσχετα με τις προβλέψεις, ήθελα να πω ότι έμεινε απέξω μια δυνατή υποψηφιότητα:
    NO, YOU HAVE NOT BEEN TO SAMOS! 🤩🤩🤩

  76. Missing Ink said

    Προτού κοιτάξω τα σχόλια, «αντιεμβολιαστής» σκέφτηκα κι εγώ. Με προβληματίζει όμως η πληροφορία ότι «θα βγει πρώτη με διαφορά και με ρεκόρ ψήφων». Τη φανταζόμουν να κάνει photo finish με τη «γυναικοκτονία». Οπότε ποντάρω στο ταμπεραμέντο των φίλων συναναγνωστών, και λέω «ψέκα».

    Έπρεπε πάντως να υπάρχει μια λέξη και για τους Μπάτσοι-Λουλούδια-Αγγελούδια. Ιστορικά θα μείνουν τα φετινά τους ανδραγαθήματα. Ή κάποια λέξη για την καταστολή γενικότερα. Μεγάλη έλλειψη κτγμ.

  77. 61β: Στο 32ο επεισόδιο είναι ήδη. Λίστα είναι ο λίκνος μου.

    73: Ρε συ, μίλησα πουθενά για μένα, είπα ότι θέλω κάτι; Μην στρεψοδικείς. Δυο παραδείγματα θεμάτων πες, από αυτά που θες να βάλει ο νικοκύρης στο τέλος των επόμενων δύο μηνών, να καταφέρω να μπω στο μυαλό του Λάμπρου.

  78. Πέπε said

    Συμφων’ω με τη Χαρούλα ότι η «ειδική» μεταχείριση των γυναικών δε λύνει το πρόβλημα αλλά το διαιωνίζει.

    Από την άλλη, ο Λάμπρος έχει ένα επιχείρημα: έχουμε λίγες γυναίκες στην παρέα των τακτικών σχολιατών, και με πιο γυναικεία θεματολογία μπορεί να αυξηθούν. (Μετά, αφού στρατολογήσουμε αρκετές, κόβουμε πάλι τα γυναικεία θέματα και καθιερώνουμε τα Παοκτζήδικα…)

  79. 78 με πιο γυναικεία θεματολογία μπορεί να αυξηθούν

    Παραδείγματος χάριν;

  80. Πέπε said

    79

    Ευχαριστώ πολύ για την ερώτηση. Παρακαλώ περιμένετε.

    Λάμπροοοο! Για σένα είναι.

  81. 80: Από την άλλη, ο Λάμπρος έχει ένα επιχείρημα
    Όταν λες «από την άλλη», σημαίνει ότι μπορεί να δίνεις δίκιο στην προηγούμενη πρόταση, αλλά δίνεις και σ’ αυτήν που ακολουθεί. Όχι; Θέση εσύ δεν έχεις;

  82. Γιάννης Ιατρού said

    Ο Λαμπρούκος δεν έχει παρά να γράψει ενα-δύο -τρία, όσα θέλει τέλος πάντων άρθρα με το θέμα που νομίζει πως ενδιαφέρει, είναι του γούστου, θα προσελκύσει,.. το κοινό που αναφέρει και να το στείλει στον Νίκο για δημοσίευση (και για peer review, μην έχουμε τίποτα τραβήγματα…). Τα άλλα είναι εκ του Περισσού 🙂

  83. Άλλη φορά…

  84. Γιάννης Κουβάτσος said

    Τι σημαίνει γυναικεία θεματολογία;

  85. Γιάννης Ιατρού said

  86. Μαρία said

    79
    Η ανδρική κλιμακτήριος.

  87. loukretia50 said

    79 – 86 E, μα!!!

    ====
    Τα σοβαρά κοινωνικά θέματα μας αφορούν όλους΄.
    Διάκριση έκαναν οι γιαγιάδες μας, οι Χρυσηίδες και το Κοσμοπόλιταν.

    * και μη μου πείτε γιατί δε βάζω » /όλες».

  88. Πέπε said

    81

    > Όταν λες «από την άλλη», σημαίνει ότι μπορεί να δίνεις δίκιο στην προηγούμενη πρόταση, αλλά δίνεις και σ’ αυτήν που ακολουθεί. Όχι;

    Ακριβώς αυτό.

    > Θέση εσύ δεν έχεις;

    Αν αυτό (ότι βρίσκω κάποιο δίκιο και στους δύο) δε σου κάνει για θέση, τότε δεν έχω. Αν συνεχίσουμε να το συζητάμε, μπορεί να σχηματίσω κάποιαν.

    Σκέφτομαι για παράδειγμα: πέρα από γλωσσικά όπως το γνωστό ζήτημα με τη βουλεύτρια και το «ευχαριστώ όλους και όλες», που όσο ζουμί και να ‘χουν δεν μπορούν να μας καλύπτουν ταχτικά κάθε μήνα, τι άλλο υπάρχει ως θεματολογία; Μήπως κάτι στην ήδη καθιερωμένη λογοτεχνική στήλη της Κυριακής;

    Εκεί μου ‘ρθε ένα κείμενο που πέτυχα ξεφυλλίζοντας τα «καινούργια» Ερωτικά του Βάρναλη. Μία αλληλογράφος του, που δεν ξέρω αν είναι πραγματική, παρουσιάζει μέσα στη δεκαετία ’40 πώς έβλεπε το ζήτημα του να είναι βαμμένες και περιποιημένες οι εργαζόμενες σ’ ένα γραφείο, και βλέπουμε απόψεις πολύ διαφορετικές από τις σημερινές. Μου είχε κινήσει το ενδιαφέρον. Δεν είναι «γυναικεία θεματολογία» με την έννοια της πλεκτικής, είναι κάτι που αφορά τη θέση και τη σχέση των φύλων. Αφορά τους άντρες ως άντρες και τις γυναίκες ως γυναίκες.

    Να λοιπόν μια περίπτωση: στη λογοτεχνία υπάρχει άπειρο ψωμί σε τέτοια ζητήματα, και όλο και θα βρίσκονται κομμάτια που να ταιριάζουν και με τις υπόλοιπες προδιαγραφές υπό τις οποίες τα επιλέγει ο Νίκος για δημοσίευση. (Προφανώς δεν εννοώ να μπει οπωσδήποτε ο Βάρναλης, άλλωστε στο τέλος θα μας παρατήσει κι ο ΓΤ, ένα παράδειγμα ήταν.)

    Και αντισκέφτομαι: ναι, αλλά αν μπαίνει κι από ένα τέτοιο κάθε τελευταία Κυριακή, π.χ., μήπως είναι σαν να εξορίζεται από τις υπόλοιπες Κυριακές, και η σύμβαση μας αναγκάσει να διαβάζουμε όλο θέματα μη γυναικείου ενδιαφέροντος σε άνιση ποσόστωση; Σε μια τέτοια περίπτωση θα ‘χουμε πετύχει ακριβώς το αντίθετο από το επιδιωκόμενο, ακόμα κι αν τσιμπήσουμε σχολιάστριες.

    Και εκεί δεν έχω απάντηση. Προς το παρόν τουλάχιστον.

  89. Να σας χαιρετίσω κι από δω.
    Να ψηφίσω «αντιεμβολιαχτής»

    Αλλά να την πω και του Λάμπρου
    50 «θα μάθετε τι σημαίνει εβρίτικη φιλοξενία, τόσο βαθιά ανθρώπινη, ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!» Πώς το λέει το τραγούδι; https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=%23&ved=2ahUKEwjy7PDfhof1AhUdSvEDHYG6BPoQ8DV6BAgHEAM&usg=AOvVaw0VTJzWxrN8ZFOD4xbU2nov (γράφω από τάμπλετ και με πετάει στ γιουτιουμπ και δεν ξέρω αν θα βγει, είναι η Πίτσα που τραγουδάει)
    Η τριετής παραμονή μου στο Έβρο (Διδυμότειχο) μου έχει δώσει την αντίθετη εικόνα. Μη φιλοξενία. Όπως και στο χωριό μου δηλαδή.

  90. Γιάννης Ιατρού said

    89: Γιάννη, από τότε που σταμάτησε να πηγαίνει εκεί ο φίλος μας, η κατάσταση έφτιαξε… Είχε φοβηθεί το μάτι των ανθρώπων, αφού 🙂

  91. Χαρούλα said

    #Γ.Μ. Στον Λάμπρο το λές, άλλη πετάγεται!😊

    Δεν θα σε ακυρώσω. Θα προσπαθήσω να εξηγήσω.
    Στους επισκέπτες είμαστε πάρα πολύ φιλόξενοι, όπως λέει ο Λάμπρος. Αλλά
    σε όσους «ξένους» έρχονται για στρατό, δουλειά,κλπ, πολλοί ντόπιοι αλλάζουν. Ως κάτοικοι φτωχού τόπου χωρίς πολλές πηγές εισοδήματος, τους βλέπουν ως …φράγκα! Ευτυχώς όχι όλοι.
    Βέβαια υπάρχει και η προκατάληψη από τους ερχόμενους, πως είμαστε μετάθεση τιμωρίας.
    Λίγο το ένα, λίγο το άλλο, αρκετοί νοιώθουν όπως εσύ.

  92. Γιάννης Ιατρού said

    91: Χαρούλα
    κι όχι μόνο εκεί βλέπουν μ΄άλλο μάτι στους «ξένους», όπως τους ορίζεις. Εγώ τα ίδια γνώρισα σε πολλά, αν όχι σε όλα τα ακριτικά νησιά, «όταν ήμην πρόσκοπος», περί το 1980 (79-82). Ούτε νερό δεν μας έδιναν χωρίς λεφτά. Ιδίως σε Σάμο και Ρόδο.

  93. ΣΠ said

    Στην πρόσφατη απογραφή του ιστολογίου υπήρχε ερώτηση «Τι θα θέλατε να προστεθεί και λείπει;» Στο παρακάτω λινκ όλες οι απαντήσεις:
    https://sarantakos.wordpress.com/2021/11/26/census-2/#comment-779097
    Δεν βλέπω να ανέφερε κανένας γυναικεία θέματα.

  94. Triant said

    92 και πριν: Στη Χίο να δείς. Μέχρι και στην φοιτητική λέσχη που πήγα να βρω κάποιον, μου είπαν ‘απαγορεύεται η είσοδος σε φαντάρους’. Και δεν φορούσαμε και στολή στις εξόδους.

  95. 93: Οι προβληματισμοί θα προέκυψαν μετά το σχολιασμό των αποτελεσμάτων της απογραφής. Βιτσιόζικος κύκλος ανατροφοδότησης… 😋

  96. Πέπε said

    92

    Από Κάλυμνο δε φαίνεται να πέρασες. Εγώ εκεί έπαθα σοκ από τη φιλοξενία των κατοίκων. Για πρώτη φορά κατάλαβα το νόημα του στερεοτύπου περί ελληνικής φιλοξενίας. Χωρίς καθόλου να εξαιρούνται εκείνοι που η πηγή του εισοδήματός τους ήμουν εγώ ο τουρίστας!

    Ένα ενδεικτικό παράδειγμα:

    Πρωτοπήγα μ’ ένα φίλο μου, με το σχέδιο να κοιμηθούμε όπου να ‘ναι το πρώτο βράδυ και μετά να πάμε σε μια παραλία που είχαμε διαλέξει από τον χάρτη για να στήσουμε ελεύθερο. Το πλοίο φτάνει μαύρα μεσάνυχτα. Έρχεται ένας ρουμς με βανάκι, μας λέει θέλετε ρουμς, δε θέλαμε, φεύγει. Ψάχνουμε να βγούμε με τα πόδια από την Πόθια (λιμάνι + πρωτεύουσα) για να στήσουμε κάπου, αλλά χανόμαστε και κατευθυνόμαστε όλο και πιο κεντρικά στην πόλη, η οποία κοιμάται σύσσωμη. Ξαναπερνά ο ρουμς: Ρε παιδιά, μήπως χαθήκατε, να βοηθήσω;

    Και μας υπέδειξε πού μπορούμε να πάμε να στήσουμε σκηνή εκεί κοντά! Ποιος, ο επαγγελματίας να τσιμπάει τουρίστες από το καράβι για δωμάτια!

    Παρόμοια μοτίβα επαναλαμβάνονταν αδιάκοπα σ’ όλη μας τη διαμονή. Θα μπορούσα να γράψω βιβλίο. Πρέπει να ‘ταν γύρω στο 2005. Επί μια δεκαετία ξαναπήγα αρκετές φορές, και συνεχιζόταν το ίδιο.

  97. Πέπε said

    93

    Εγώ σίγουρα δεν ανέφερα γυναικεία θέματα. Δεν είναι κάτι που το αποζητώ γενικά στη ζωή μου, πόσο μάλλον από ένα ιστολόγιο για τη γλώσσα. Όμως τη μικρή αναλογία γυναικών σχολιαστριών (έτσι το λένε! το σκέτο «σχολιάστριες» πάει σε άλλα συμφραζόμενα) την έχω παρατηρήσει. Απλώς εκείνη τη στιγμή δεν την είχα στον νου μου.

  98. Triant said

    96: Η Κάλυμνος είναι ειδική περίπτωση. Νομίζω οτι δεν ζει από τον τουρισμό. Έχει μεγάλο μόνιμο πληθυσμό με πολύτεκνες οικογένειες και οι Καλύμνιοι είναι οι μόνοι αληθινοί ψαράδες στο Αιγαίο.

  99. Νέο Kid said

    98. 96. Όλα (στα νησιά) έχουν να κάνουν με το βαθμό αλλοτρίωσης απ το χρήμα. Υποθέτω ότι το 1920 η Μύκονος ήταν όπως η Ικαρία το 95 ,που πηγαίναμε πίναμε , τρώγαμε και στο τέλος όταν φωνάζαμε για λογαριασμό μάς έλεγαν «μωρέ παιδιά , μήπως με πληρώσατε πριν; Κρίμα να σας πάρω δυο φορές λεφτά!» … 🤪 Ικαρία! Love for ever ❤️ ( δεν ξέρω αν είναι ακόμα έτσι αγνοί κι απονήρευτοι οι Νικαριώτες. Από το 95 έχω να πάω)

  100. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    77 – «Ρε συ, μίλησα πουθενά για μένα, είπα ότι θέλω κάτι;»

    Γιατί είπα εγώ για σένα ή πως θέλεις κάτι;😊 Από το αρχικό ύφος του σχολίου σου και το αυθαίρετο συμπέρασμα στο τέλος, κατάλαβα πως ενοχλήθηκες, γι΄αυτό και είπα μην αρπάζεσαι, αν κατάλαβα λάθος, συγγνώμη.
    Κατά τ΄άλλα, ήμουν σαφέστατος (πιο σαφής δεν μπορώ ΣΠ😂) δεν θέλω να μπείς στο μυαλό μου (αν όμως το επιχειρήσεις, φόρα κι ένα παλτουδάκι, έχει μεγάλα ρεύματα στο άδειο δωμάτιο και θα την αρπάξεις😂) αλλά να βάλλουν τα θέματα που θέλουν οι γυναίκες, αν πάλι δεν θέλουν, κανένα πρόβλημα από μένα, μεγάλα κορίτσια είναι ξέρουν καλύτερα,😊 εγώ απλώς μιά πρόταση έκανα, δεν βλέπω για ποιό λόγο γίνεται φασαρία.

    82 – Είναι πάααααααρα πολλά χρόνια που κατάλαβα πως ενώ έχω πολλά ενδιαφέροντα, ενδιαφέροντα😂 ενδιαφέρονται ελάχιστοι γι΄αυτά, οπότε ακολουθώ την μοναχική μεν, ενδιαφέρουσα δε πορεία των πραγμάτων που μου αρέσει.😊
    Εδώ μπαίνω κυρίως για να μάθω κι έχω μάθει πολλά τόσα χρόνια από τόσους πολλούς καλούς δασκάλους αλλά και σχολιαστές, οπότε σπανίως προτείνω κάτι, υπάρχουν αρμοδιότεροι από μένα, άλλωστε με άλλα ασχολούμαι κυρίως.
    Ένα που μ΄ενδιαφέρει πολλά χρόνια, είναι τι σημαίνει και ποιά είναι η ετυμολογία μιάς λέξης για την οποία έχουν χυθεί χιλιάδες τόνοι μελάνης και ποτάμια αίματος, το ζήτησα από το Νικοκύρη αλλά μου είπε πως είναι δύσκολο θέμα και δεν του ξαναφορτώθηκα.😂

    Στάζυμπε δεν θυμάμαι να σου έχω αφιερώσει κάποιο τραγούδι, αυτό που ακούω τώρα, για σένα, είναι καινούριο, ελπίζω να σου αρέσει.

  101. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    89 – «Η τριετής παραμονή μου στο Έβρο (Διδυμότειχο) μου έχει δώσει την αντίθετη εικόνα. Μη φιλοξενία. Όπως και στο χωριό μου δηλαδή.»

    Μα δεν πήγες για φιλοξενία και δεν πήγες σε χωριό, τράβα στο Σοφικό και πές πως είμαι γνωστός του Λάμπρου και θα δείς πως θα ανοίξουν όλες οι πόρτες, κι ας έχω να πάω 18 χρόνια κι ας είναι πολύ μεγάλο χωριό (για την Λευκίμη δεν ξέρω τίποτα😊).

    Θέλεις να πιάσουμε την Λέσβο που την ξέρω καλά, ή μήπως προς Αμαλιάδα μεριά. Πήγαινε στο Κρυονέρι και πές πως είσαι γνωστός της Παπέν, (το χωριό του πατέρα της) έχεις να φάς πόρτα στην μούρη,😂 κι είναι μια στάλα κατσικοχώρι, όλοι σκοτωμένοι με όλους!

    Είμαστε κιμπάρηδες ό,τι κι αν λές.😊

  102. Γιάννης Ιατρού said

    92: Είχα την «τύχη» να γνωρίσω πολλά, κι αυτό που λες. Όμως για πολύ λίγο (από ώρες έως λίγες μέρες) κάθε φορά, χωρίς σταθερή βάση… και σε διαφορετικά μέρη με κάθε επίσκεψη. Νύχτα φτάναμε στις ακτές, νύχτα φεύγαμε 🙂
    96: Εκεί, περιέργως πώς, δεν πήγα Πέπε. Κω δίπλα και Λέρο, ναι.
    99: Για την Ικαρία, πάντα του τότε (1980) βέβαια, συμφωνώ, απόλυτα!

  103. Πέπε said

    101

    Τι θα πει δεν πήγε για φιλοξενία; Άμα είσαι ξένος, υπάρχει πάντα το πεδίο για να δείξει ο άλλος τα φιλόξενα ή όχι αισθήματά του, είτε είσαι επισκέπτης είτε φαντάρος, φοιτητής, διορισμένος ή οτιδήποτε άλλο.

    Να πω επίσης ότι το τι θα γίνει άμα πει κανείς «είμαι γνωστός του τάδε» δεν το θεωρώ ενδεικτικό. Το θέμα είναι τι θα γίνει άμα είμαι τελείως άγνωστος. (Γεια σας, είμαι ο παγκοσμίως άγνωστος φιλόλογος κ. Πέπες…)

    Σχετικά με τους φαντάρους: εγώ το 9μηνο το υπηρέτησα σ’ ένα χωριό που για πολύ καιρό νόμιζα ότι είναι μισοεγκαταλελειμμένο, αφού δεν έβλεπα άνθρωπο εκτός από αυτούς που είχαμε πάρε δώσε (προσωπικό σε ταβέρνες και καφετέριες κλπ.). Μου προξενούσε απορία ότι όλα τα σπίτια έδειχναν κατοικημένα, με γλάστρες, ενδεχομένως με ανοιχτά παντζούρια και κουρτίνες, αλλά χωρίς ανθρώπους. Όταν όμως σε κάποια θρησκευτική εορτή πήγα με το άγημα στην εκκλησία, ήταν κατάμεστη από κόσμο. Και τότε κατάλαβα ότι απλά κρύβονται τις ώρες που βγαίναμε εμείς!

    Όχι πως τους αδικώ. Κι εγώ το ίδιο θα ‘κανα. Οι φαντάροι των συνόρων είναι μια μιζέρια. Βρίζουν σαν μουλαράδες σε κάθε πρόταση όλοι τους (ακόμη κι αυτοί που δεν έβριζαν ως πολίτες), γκρινιάζουν ασταμάτητα, μιλάνε αποκλειστικά για σκοπιές και αγγαρείες, κι έχουν όλοι τον ίδιο σβέρκο. Και φυσικά δε νιώθουν το παραμικρό θετικό συναίσθημα για τον τόπο όπου υπηρετούν. Τι να κάτσει να κάνει μαζί τους ο ντόπιος;

  104. 86, … 79
    Η ανδρική κλιμακτήριος. …

    Γνωστή και ως
    κλιμακτική αλλαγή

  105. # 98

    Πριν από χρόνια έκαναν περαντζάδα μιας βδομάδας, πάντα την ίδια εποχή, από το Γαλαξίδι δυο Καλύμνιοι μ΄ένα βαρκάκι και ρίχνανε κιούρτους. Πιάνανε ωραία μεγάλα ψάρια, ποντικομούρια (ούγενες) και σαργούς κυρίως. Ο περιβόητος Μπόλαρης, παράσιτο του λιμανιού, τους είχε απο κοντά να τους πουλά τα ψάρια και να τα κουτσοπίνουν στην ταβέρνα μήπως μάθει τι βάζανε μέσα στους κιούρτους για δόλωμα αλλά το μυστικό τους δεν το φανέρωναν.
    Μια χρονιά φάνηκε ο Μπόλαρης τυλιγμένος με κουβέρτα, κατάλαβαν πως είχε μαχαίρι, έφυγαν και δεν ξαναπέρασαν από το Γαλαξίδι.
    Αρκετά χρόνια μετά ήμουνα στην Γλύφα με μια ωραία γυναίκα και σε μια αυλή δυο ψαράδες, πατέρας και γιός σενιάρανε τα παραγάδια τους. Τους έπιασα κουβέντα κι ο πατέρας -που δεν ξεκόλαγα τα μάτια από την σύντροφό μου- μου είπε πως να ρίχνω πετονιά για συναγρίδες (η συμβουλή του απέδωσε, αλλά η συναγρίδα του Κορινθιακού είναι για να την βλέπεις όχι για να την τρως) και μετά τι βάζανε οι Καλύμνιοι στον κιούρτο. Ακόμα θυμάμαι το δολοφονικό βλέμμα του γιού όταν ο πατέρας ξέρναγε τα μυστικά σε κάποιον που ρτον διαβεβαίωσε πως δεν ψαρεύει αλλού εκτός από τον Κρισσαίο κόλπο. Την συνταγή για τον κιούρτο δεν την εφάρμοσα ποτέ, το δόλωμα και δύσκολα βγαίνει και ζημιά μπορεί να σου κάνει αν δεν ξέρεις να το χειριστείς καλά.

  106. Γιάννης Ιατρού said

    103: Πέπε, νομίζω πως ο Λάμπρος ήθελε να δείξει την διαφορά νοοτροπίας συγκρίνοντας τους δύο τόπους, Σοφικό και Αμαλιάδα, ακόμα κι αν είσαι γνωστός κάποιου εκεί. Αυτό που θίγεις όμως (είτε γνωστός, είτε άγνωστος) είναι σωστό: η καλή μέερα απ΄ το πρωί φαίνεται…

  107. Γιάννης Ιατρού said

    105: αυτό

  108. Triant said

    105: Τώρα που αραίωσε ο κόσμος να τα πούμε λίγο Τζί.
    Πρίν από καμιά εικοσαριά χρόνια μπαίνει στους Πάλους της Νισύρου (όχι τη φορά με το εννιάρι) ένας Καλύμνιος, μόνος του, μέ ένα μικρό τρεχαντηράκι 6-7 μέτρα. Φουντάρει το τεσσαροχάλι του, σταματάει στους 30 πόντους από τον ντόκο και με ήρεμες αλλά γρήγορες κινήσεις έρχεται πλώρα και δένει με εκείνον το γρήγορο και καλό κόμπο που δένουν οι Καλύμνιοι στην πίντα (αν δεν τον ξέρεις να στον δείξω καμιά φορά).
    Όπως νετάριζε το παραγάδι του πιάσαμε κουβεντούλα. Δεν είχε πιάσει πολλά πράγματα – ούτε τα πετρέλαια – και ήταν στενοχωρημένος, αλλά παρ’ όλα αυτά ήταν προσηνής και ευγενικός.

    Οι άλλοι όμως νησιώτες (σε δυό τρία νησιά που ρώτησα) δεν τους πάνε, τους λένε βρωμιάρηδες’ αλλά μου φαίνεται πως απλώς τους ζηλεύουν και τους εχθρεύονται γιατί ψαρεύουν και στα δικά τους (όπως πιστεύουν) νερά.

  109. Triant said

    108 συνέχεια:
    Άσε που βουτάνε για πλάκα. Όταν βγάζουν τις βάρκες τους με τα βάζα βουτάνε για να δούνε αν κάθεται καλά.

  110. Καλημέρα,
    101 Άμα είναι να ψάχνω ένα γνωστό που νάχει ένα γνωστό, βράσ’ τα.
    Διευκρίνισα το Διδυμότειχο γιατί νομίζω πως δεν είναι παντού τα ίδια, είχα μια διαφορετική άποψη για τα άλλα χωριά. Και σίγουρα ήμασταν καρφί στο μάτι τους που δουλεύαμε εκεί χωρίς καν να συναγωνιζόμαστε τους Τούρκους ποιος θα είναι ο πιο συντηρητικός 🙂
    Το χωριό μου παρόμοια αφιλόξενο είναι (και το είπα ήδη) αλλά αυτό δεν ισχύει για όλο το νησί. Κάθε μέρος έχει τα δικά του.

  111. # 109

    Ναι, όπως βουτάνε και για να βγάλουνε το δόλωμα για κιούρτο. Αλλά στα μέρη μου και γενικά οι επαγγελματίες ψαράδες δεν μπαίνουν στην θάλασσα ούτε για μπάνιο με καύσωνα, είναι ένα είδος σεβασμού. Πάντως πολλοί τουλάχιστονπαλιά οργώνανε το Αιγαίο το καλοκαίρι και κάποιοιόπως έγραψα φτάνανε και Κορινθιακό !
    Από κόμπους είμαι άσχετος, να μου τον δείξεις

  112. 96 για να το επιβεβαιώσω και γιατί αξίζει στους Καλύμνιους να γίνουν γνωστοί γι’ αυτό τον λόγο.
    Πραγματικά είναι οι πιο φιλόξενοι άνθρωποι που έχω συναντήσει. Μας έτυχε μια μικρή βλάβη σε αυτοκίνητο και ρωτήσαμε έναν που πήγαινε στη δουλειά του με μηχανάκι και γύρισε μπήκε μπροστά μας και μας οδήγησε σε συνεργείο. Αυτό γινόταν για οτιδήποτε. Όλοι εξυπηρετούσαν όλους. Με έναν τρόπο ειλικρινούς ενδιαφέροντος. Ελπίζω και τώρα που έγιναν ο τόπος που συγκεντρώνονται οι αναρριχητές από όλον τον κόσμο να παραμένουν φιλόξενοι.

  113. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    103 – Έλα βρε Πέπε, αστειεύομαι για τον Γιάννη Μ.😊 Έχοντας ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα κυριολεκτικά, θα έλεγα πως ισχύει ο κανόνας, πως παντού υπάρχουν καλοί και κακοί αλλά, όσο πιο βόρεια και πεδινά, τόσο πιο χαλαροί και φιλόξενοι είναι οι άνθρωποι, οι Θεσσαλοί που είναι στην μέση, είναι το ίδιο και το ποσοστό τους.😊
    Μόνη εξαίρεση του κανόνα, ο νομός Ηλείας, μια περιοχή που γνωρίζω καλύτερα κι απ΄την Αθήνα. Εκεί τα πράγματα ήταν και παραμένουν άγρια, το στερεότυπο που τους ακολουθεί, τους εκφράζει απόλυτα.🤢
    Για τα νησιά γενικώς, όσο πιο μεγάλη η τουριστική εξάρτηση, τόσο πιο μεγάλη η αλλοτρίωση.

    Αυτό που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν οι μεγαλύτεροι πλέον, είναι η διάδοση του διαδικτύου και στα πιο απρόσιτα μέρη και η μεγάλη αλλαγή στην συμπεριφορά των νέων κάτω των 30. Το χωριό έγινε παγκόσμιο με ό,τι αυτό συνεπάγεται, καλό και κακό.

    110 – Ναι βρε αστείο έκανα, άλλωστε έχουμε εσένα για παράδειγμα που είσαι απ΄τα καλύτερα παιδιά, (άσε που μαγειρεύεις κιόλας, προβλέπω γαστρονομική μάχη με τον Πσαρά μας στην επόμενη σύναξη😂) το άλλο είναι μπασταρδεμένο και δεν μετράει.😂

    Πάντως, το παράδειγμα που έφερα, είναι αληθινό.😎

  114. Πέπε said

    113

    > όσο πιο βόρεια και πεδινά, τόσο πιο χαλαροί και φιλόξενοι είναι οι άνθρωποι

    Εκπλήσσομαι, πρέπει να ‘χουμε εμπειρίες από διαφορετικές περιοχές. Εγώ βρήκα ότι όσο πιο ορεινά, τόσο πιο αγνά και ανοιχτόκαρδα. Στον κάμπο, και ιδίως τον παραθαλάσσιο, κάθε εξέλιξη φτάνει νωρίτερα, συμπεριλ της αλλοτρίωσης των ηθών από την κερδοσκοπία.

    Το συνδέω μάλιστα και με τη δόμηση: στα ορεινά χωριά, όπου μπορεί κανείς να χτίσει έχει ήδη χτίσει, το μόνο που μπορεί να κάνει είναι ανακαινίσεις, κι αυτές μέσα σε κάποιους αντικεμενικά ανυπέρβλητους περιορισμούς. Στον κάμπο δεν υπάρχει πρόβλημα να γκρεμίσεις εντελώς το σπίτι, ή να πέσει επειδή ρήμαξε, και να χτίσεις παραδίπλα. Έτσι χάνονται οι ρίζες. Παλιό καμπίσιο χωριό σπάνια να δεις (ασχέτως αν έχει ιστορία χιλιετιών), ενώ ορεινό πολύ συχνά.

  115. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    114 – Τα περισσότερα ορεινά χωριά, της Στερεάς, της Ηπείρου και της Μακεδονίας, τα γνώρισα από τις εκδρομές για αιωροπτερισμό, παραπέντε, αναρριχήσεις και ράφτινγκ. Όσο πιο ψηλά τόσο πιο κλειστοί ήταν οι άνθρωποι. Μιά λογική εξήγηση, έχει να κάνει με την απομόνωση και την ελάχιστη αλληλεπίδραση με το κοντινό αστικό κέντρο. Ήταν αγνοί με την ευρύτερη έννοια, αλλά όχι τόσο ανοιχτόκαρδοι. Όσο Νάνσι, το άγνωστο πάντα φοβίζει.

  116. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Όσο νάναι ργμτ😂

  117. Πέπε said

    115

    Α, αιωροπτερισμό; Προφανώς πας κάπου σε υψόμετρο για να ξεκινήσεις, και φτάνεις κάπου χαμηλά. Λογικό λοιπόν οι ορεινοί να σου λένε καλά ξεκουμπίδια και οι πεδινοί καλωσόρισες! Για σκέψου να σου λέγαν οι ορεινοί: όχι θα κάτσεις να φάμε, όχι θα κάτσεις να πιούμε, κι όταν μετά από 2-3 μέρες κατάφερνες να ξεκολλήσεις, να προσγειωνόσουνα στα πεδινά και να σε μπαλοτάρανε σαν τη Μάχη της Κρήτης!

  118. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    117 😂😂😂👍

  119. Theo said

    Από τη δική μου εμπειρία (ορεινή vs πεδινή και παραθαλάσσια Χαλκιδική – ορεινή κατά 90% Δυτική Μακεδονία vs πεδινή Κεντρική Μακεδονία), οι ορεσίβιοι είναι πιο φιλόξενοι κι ανοιχτοί από τους καμπίσιους, ίσως γιατί έχουν αλλοτριωθεί λιγότερο από το εύκολο χρήμα.

  120. Ποιοι από εσάς θα ψηφίζατε σε μια τέτοια ψηφοφορία, σαν αυτή που πρότεινε πέρσι ο Avonidas. Δοκιμάστε επώνυμα. https://forms.gle/zs2e71RXyotET9UP8

  121. sarant said

    120 Ψηφίστε και κανείς άλλος!

  122. Το πρόβλημα (ένα πρόβλημα) είναι ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα να περιστραφεί (-)90 μοίρες η ερώτηση, να πάνε δηλαδή οι 1η, 2η και 3η επιλογή σε κολώνες, και οι 42, ή όσες είναι, επιλογές σε γραμμές. Αυτό γιατί οι μόνοι κανόνες που δίνουν οι γουγλόφορμες σε αυτόν τον τύπο ερώτησης είναι για υποχρεωτική απάντηση σε κάθε γραμμή και για μία ακριβώς απάντηση σε κάθε στήλη. Το αντίστροφο είναι που θα βόλευε, για να μην χρειαζόταν να πάμε προς τα δεξιά για να δούμε όλες τις λέξεις.

  123. Νέο Kid said

    121.122. (και συναφή σχόλια) . Ποιος είναι ο σκοπός αυτής της έξτρα ψηφοφορίας. «Περιμένοντας τον Κοντορσέ» ; 😊

  124. Νέο Kid said

    123. Pardon! Περιμένοντας τον Κοντό -ρσέ , εννοούσα. 🥴

  125. Δεν είναι ψηφοφορία. Να δείτε πώς είναι, και να σχολιάσετε απλώς. Για τον Κοντορσέ και τον Άροου τα είπαμε και πέρσι (σχόλιο 120 και συζήτηση μετά). Για να μην μπλέξουμε μαζί τους, απλώς τα αποτελέσματα θα τα μετρούσαμε πάλι με τον ίδιο τρόπο, αλλά θα δίναμε και την πληροφορία για κάθε λέξη πόσες πρώτες δεύτερες και τρίτες προτιμήσεις είχε.

  126. Δες το και ως proof of (bad) concept. Αλλά πού είναι ο Avonidas;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: