Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Η μέρα του 22

Posted by sarant στο 22 Φεβρουαρίου, 2022


Σήμερα έχουμε 22 του μηνός, αλλά αν γράψουμε την ημερομηνία ολογράφως βλέπουμε ότι είναι 22/02/2022, δηλαδή εμφανίζονται τρία 22άρια. Όπως μάλιστα γράφει κάποιος, η σημερινή ημερομηνία, αν τη γράψουμε χωρίς διαχωριστικά, δηλαδή 22022022, αποτελεί παλίνδρομο, δηλαδή διαβάζεται το ίδιο από τα δεξιά προς τ’ αριστερά, ενώ αν χρησιμοποιήσουμε τη γραμματοσειρά της εικόνας αποτελεί επίσης αμφίγραμμα (αν έτσι αποδίδεται το ambigram) δηλαδή διαβάζεται το ίδιο κι αν την αναποδογυρίσουμε.

Πολλά 22άρια λοιπόν σήμερα, οπότε λογικό είναι να αφιερώσουμε το σημερινό άρθρο στον αριθμό 22, συνεχίζοντας έτσι μια παράδοση ετήσιων αριθμοάρθρων. Οι ταχτικοί θαμώνες θα θυμούνται ότι στις 12 Δεκεμβρίου του 2012 (στις 12/12/12) είχα γράψει ένα άρθρο για τη Μέρα με τα τρία δωδεκάρια, συνεχίζοντας μια παράδοση που ήδη μετρούσε τέταρτο χρόνο, αφού στις 11/11/2011 είχαμε τη μέρα με τα τρία εντεκάρια, στις 10/10/ 2010 είχαμε γράψει για τη  μέρα με τα τρία δεκάρια και στις 9/9/2009 για  την αντίστοιχη μέρα με τα τρία εννιάρια. Η ωραία αυτή παράδοση κινδύνεψε να σταματήσει το 2013, διότι μέρα με τρία 13άρια δεν υπάρχει, αφού δεν έχουμε δέκατο τρίτο μήνα, τελικά όμως σκέφτηκα ότι η 13/3/13 ήταν μια καλή προσέγγιση κι έτσι έγραψα το άρθρο για τα δεκατριάρια, και στο ίδιο πατρόν το 2014 το άρθρο για τα δεκατεσσάρια, στις 14/4/14. Στις 15/5/15 αγρόν ηγόραζα, κι έτσι το αντιστοιχο άρθρο με τα δεκαπεντάρια το έβαλα τελικά στις 15 Οκτωβρίου, αλλά το 2016 επανήλθα στην κανονικότητα κι έτσι είχαμε το άρθρο για τα δεκαεξάρια στις 16/6/16 και το άρθρο για τα δεκαεφτάρια στις 17/7/17. Το άρθρo για τα δεκαοχτάρια θα έπρεπε να δημοσιευτεί στις 18 Αυγούστου, αλλά λόγω ραστώνης δημοσιεύτηκε στις 18/9/18. Μετά είχαμε το άρθρο για τα δεκαεννιάρια στις 19/9/19, ενώ πρόπερσι το άρθρο για τα εικοσάρια στις 20/10/20 και πέρυσι το άρθρο για το 21 στις 21/2/21.

Ξεκινάμε λοιπόν με τον αριθμό 22. Δεν είναι βέβαια πρώτος, αλλά είναι ημιπρώτος, αφού είναι γινόμενο δύο πρώτων αριθμών, του 2 και του 11.

Στη Βικιπαίδεια έχει κι άλλες ιδιότητες του αριθμού 22 (ως αριθμού, εννοώ) π.χ. ότι είναι πενταγωνικός αριθμός, αλλά δεν τις βρίσκω ιδιαίτερα αξιομνημόνευτες.

Στη χημεία, πάλι, το 22 είναι ο ατομικός αριθμός του τιτανίου, Ti, ενός μετάλλου που βρίσκει ολοένα και περισσότερες μοντέρνες εφαρμογές, από οδοντόκρεμες και εμφυτεύματα έως κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές, κοσμήματα και ποδήλατα.

Στο ελληνικό αριθμητικό σύστημα το 22 είναι κβ’, ενώ στο ρωμαϊκό είναι XXΙΙ. Τους αριθμούς αυτούς τους χρησιμοποιούμε πλέον κυρίως για αιώνες και για εστεμμένους αν και το να υπάρξει εικοστός δεύτερος εστεμμένος με το ίδιο όνομα δεν είναι εύκολο. Στους πάπες, αντιθέτως, το όνομα Ιωάννης έχει φτάσει το 23. O Πάπας Ιωάννης XXΙΙ ήταν Γάλλος και εξελέγη Πάπας το 1316, σε ηλικία 72 ετών, ως συμβιβαστική λύση -περίμεναν ότι θα πέθαινε γρήγορα, αλλά εκείνος πείσμωσε και έμεινε στον θρόνο 18 ολόκληρα χρόνια και έκανε πολλά και διάφορα που μας τα διηγείται εδώ ο φίλος μας ο Ρογήρος -μεταξύ άλλων, είναι ο πάπας για τον οποίο γίνεται συνεχώς λόγος στο Όνομα του Ρόδου του Ουμπέρτο Έκο.

Στο δυαδικό αριθμητικό σύστημα, ο αριθμός 22 γράφεται 10110, ενώ στο δεκαεξαδικό σύστημα… 16.

Ο αριθμός 22 κανονικά γράφεται, ολογράφως, με δίλεκτο: είκοσι δύο, αν και συχνά τον βλέπουμε και ενωμένο, εικοσιδύο, ενώ μπορεί να προφερθεί/γραφτεί και «εικοσιδυό». Κάποιος που είναι 22 χρονών, είναι εικοσιδυάχρονος.

Φυσικά, εφόσον ζούμε στον 21ο αιώνα, ο επόμενος θα είναι ο 22ος, που αρχίζει την 1/1/2101. Στοιχηματίζω ότι αρκετοί θα βιαστούν να τον γιορτάσουν από την 1/1/2100, αλλά αυτό είναι κάτι που θα το σχολιάσουμε τότε.

Όταν λέμε «το 22» μπορεί να εννοούμε και το 1922, ως μετωνυμία για τη Μικρασιατική Καταστροφή. Όταν το γράψουμε ολογράφως, συνήθως προτιμούμε μονολεκτική αναγραφή και με κεφαλαίο: Το Εικοσιδύο. Φέτος συμπληρώνονται τα 100 χρόνια και θα βαλουμε κι εμείς στο ιστολόγιο κάποια σχετικά άρθρα. Θυμίζω τον πασίγνωστο στίχο του Σαββόπουλου «Ο πατέρας μου ο μπάτης ήρθε απ’ τη Σμύρνη το Εικοσιδυό».

Για τους κάπως παλιότερους, ιδίως όσους κάπνιζαν, ο αριθμός 22 φέρνει στο μυαλό την ιστορική μάρκα τσιγάρων 22 Αντινικότ, της καπνοβιομηχανίας Γεωργιάδη, η οποία ιδρύθηκε το 1938 και έκλεισε το 2013, αφού άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα με το γύρισμα του αιώνα. Δεν τα κάπνιζα κι έτσι δεν θυμάμαι τι γεύση είχαν, αν και στατιστικά αποκλείεται να μην έχω καπνίσει ένα-δυο σε τράκα ή κέρασμα.

Γιατί ονομάστηκαν 22; Η θεωρία που είχα ακούσει τότε που ήμουν νέος και κάπνιζα είναι ότι παλιότερα το πακέτο (κάθε μάρκας) είχε 22 τσιγάρα, εξού και η ονομασία. Κάποια στιγμή όμως, τα 2 αφαιρέθηκαν (με διατήρηση της τιμής πώλησης) ως είδος έκτακτου φόρου «από τη Φρειδερίκη» ή «υπέρ αεροπορίας» ή για κάποιον άλλο λόγο. Ομολογώ ότι δεν έχω ελέγξει τη βασιμότητα της θεωρίας αυτής κι έτσι την αντιμετωπίζω με δυσπιστία. Αν διαβάζει κανείς παλιότερος, ας μας πει: είχαν ποτέ τα πακέτα 22 τσιγάρα;

Μια ακόμα βαριά χρήση του αριθμού 22 στη ζωή μας είναι στο ποδόσφαιρο, αφού κάθε ομάδα έχει (κανονικά) 11 παίκτες κι έτσι στο γήπεδο διεκδικούν τη μπάλα 22 παίχτες, τουλάχιστον αν δεν έχει αποβληθεί κανείς. Ένα αντιποδοσφαιρικό ποίημα του Ασημάκη Πανσέληνου, που το έχουμε παρουσιάσει παλιότερα στο ιστολόγιο, ξεκινάει με τον στίχο: Εικοσιδυό λεβέντες και μια μπάλα…

Επίσης, υπάρχουν εικοσιδυάρια πιστόλια, δηλαδή με διαμέτρημα 22 εκατοστά της ίντσας.

Μια χρήση του 22 που έχει πια διεθνοποιηθεί αν και ξεκίνησε από τα αγγλικά είναι το παράδοξο Catch-22, από το αντιπολεμικό μυθιστόρημα Catch-22 του Τζόζεφ Χέλερ που έγινε και ταινία. Στο μυθιστόρημα, το παράδοξο εμφανίζεται πολλές φορές, η κυριότερη από τις οποίες είναι ότι ένας πιλότος μπορεί να ζητήσει να απαλλαγεί από τις πτήσεις επικαλούμενος ότι δεν είναι καλά στα μυαλά του -όμως, με το να ζητήσει απαλλαγή, δείχνει ότι είναι λογικός και έμφρων. Πιο απλά, το παράδοξο το βλέπουμε στην καθημερινή ζωή όταν σε όλες τις αγγελίες για θέσεις εργασίας ζητούν εργασιακή πείρα -αλλά πώς θα αποκτήσει κανείς πείρα; Ή, για να μπορεί ένας άστεγος να νοικιάσει σπίτι πρέπει να πιάσει δουλειά. Αλλά για να πιάσει δουλειά πρέπει να έχει μόνιμη διεύθυνση.

Συνεχίζοντας τις σκόρπιες αναφορές, 22 είναι τα γράμματα του εβραϊκού αλφαβήτου, ενώ στη γαλλική αργκό το 22 είναι σύνθημα ότι έρχεται η αστυνομία, 22, voilà les flics.

Το 22 εμφανίζεται και σε τίτλους λογοτεχνικών και άλλων έργων, με γνωστότερο το Catch-22 που ήδη αναφέραμε. Επίσης υπάρχουν πολλά (αγγλόγλωσσα) τραγούδια με τίτλο 22, κάποια από τα οποία αρκετά γνωστά, π.χ. της Taylor Swift.

Στην ελληνική ποίηση το 22 εμφανίζεται π.χ. στην τελευταία στροφή του Αλκιβιάδη του Βάρναλη:

Ανίκητε σε γη και σε πελάη
και μόνο από τα πάθη νικημένε,
στα εικοσιδυό σου πάντ’ ανθοβολάει
η νιότη σου, απολλώνειε, μυρωμένε,
γλυκέ εραστή, γλυκύτατ’ ερωμένε.

Aπό τίτλους βιβλίων, πέρα από το Catch-22, έχουμε, στα ελληνικά, το «22 πράγματα που μας λένε για την ελληνική κρίση και δεν είναι έτσι«, των Χρήστου Λάσκου και Ευκλείδη Τσακαλώτου. Φυσικά, θα υπάρχουν και τίτλοι βιβλίων με το 22 ως αναφορά το 1922. Αν υπάρχει το 22 και σε τίτλο λογοτεχνικού έργου περιμένω να μου το πείτε στα σχόλιά σας.

Υπάρχει και μουσικό συγκρότημα (πώς δείχνω τα χρόνια μου…) που λέγεται Σίγμα Εικοσιδύο. Κλείνουμε ακούγοντάς τους.

Προσθήκη:

Όπως επισήμανε φίλος στο Τουίτερ, θα ήταν ασυγχώρητη παράλειψη να λείπει από το άρθρο ένα ακόμα τραγούδι, τα Καντήλια (ή «Μ’ ένα εικοσιδύο μπλε») του Σταμάτη Κραουνάκη και της Λίνας Νικολακοπούλου:

Advertisement

288 Σχόλια προς “Η μέρα του 22”

  1. ΤΟ ΗΞΕΡΑ https://sarantakos.wordpress.com/2022/02/21/100lps/#comment-796137


    Στον στίχο του Σαββόπουλου, δεν είναι ο μπάτης παρά ο Μπάτης – κι ας μην ήρθε απ’ τη Σμύρνη αυτός παρά από τα Μέθανα 🙂

  2. Έμαθα και την αποφένια https://www.news247.gr/sunday-edition/22-2-22-ti-simainei-i-twosday-poy-einai-simera.9538705.html
    …που βέβαια είναι αποφάνεια ή αποφαίνεια https://www.lexilogia.gr/threads/apophenia-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%86%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1.19103/

  3. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα ! Μέρα είναι, θα περάσει (εκτός αν λόγω της ενδεικτικής ημερομηνίας, ξεκινήσει κανας πόλεμος…)
    Υπαρκτό επώνυμο επίσης το Εικοσιδυός
    https://www.lifo.gr/tropos-zois/gefsi/eikosidyos-enas-thrylos-tis-thessalonikis-kai-monadiko-soyblaki-toy

  4. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Στα αξιομνημόνευτα του τιτανίου το λευκό οξείδιό του, που αντικατέστησε το αντίστοιχο τοξικό του μολύβδου στις χρωστικές ουσίες. Μια από τις μεθόδους για τον έλεγχο γνησιότητας πινάκων ζωγραφικής η παρουσία του.

  5. Πάνος με πεζά said

    Οι παλιότεροι προλάβαμε και το Club22, στην αρχή της Βουλιαγμένης, αντίποδα ίσως τότε του «21Kifissia».

  6. Δεν ξέρω τι μέλλον έχει η συζήτηση για το «22» οπότε να συνεισφέρω ένα γλωσσολογικό αστειάκι.

  7. Πάνος με πεζά said

    Και τέλος, στο έργο του Τσέχοφ «Βυσσινόκηπος», ο επιστάτης Επιχόντωφ αποκαλείται περιπαικτικά με το παρατσούκλι «Εικοσιδυό κακομοιριές», Δεν ξέρω αν είναι τυποποιημένη ρωσική φράση (πως λέμε «τα τρία κακά της μοίρας του»), πείτε.

  8. dryhammer said

    6. Προσφορά ξεπροσφορά, τα ΙΕ αποδείχτηκαν αγγούρια [ξιδάτα και παραμονεύει και μια καυτερή πιπερίτσα στην army]

  9. Κιγκέρι said

    Καλημέρα μ’ ένα εικοσιδύο μπλε!

  10. Κουνελόγατος said

    αυτό είναι κάτι που θα το σχολιάσουμε τότε.

    Α Π Ο Κ Λ Ε Ι Ε Τ Α Ι!!! Θα λείπω τριήμερο.

  11. atheofobos said

    Για χρόνια κάπνιζα το 22 με φίλτρο. Και όπως έγραφα το 2014 στο
    ΠΑΛΙΕΣ, ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΜΑΡΚΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΣΙΓΑΡΩΝ
    http://atheofobos2.blogspot.com/2014/01/blog-post_5.html
    Παρά το ότι έχω κόψει το κάπνισμα, πάνω από 20 χρόνια, μερικές φορές στα όνειρα μου βλέπω με έκπληξη τον εαυτό μου να καπνίζει!
    Μάλιστα μια μέρα έβλεπα πως κρατούσα ένα πακέτο 22 φίλτρο, που όταν πρωτοκυκλοφόρησε, η παραγωγή του δεν προλάβαινε την ζήτηση, με αποτέλεσμα να κατεβαίνω στην Κρήτη που ζούσα τότε με 3-4 κούτες από αυτά, για να μην μου λείψουν !

  12. Reblogged στις anastasiakalantzi59.

  13. Κουνελόγατος said

    Τέτοια κάπνιζε ο πατέρας μου, αλλά είχε κάποια στιγμή πακέτο τύπου μάλμπορο μαλακό σε χρώμα κάτι ανάμεσα σε χρυσαφί και κάτι άλλο που δεν καλοθυμάμαι. 🙂

  14. leonicos said

    Κυρίες, Δεσποινίδες, Κύριοι και μη κύριοι

    Δεν ξέρω τι σας λέει αυτός εκεί πάνω, αλλά σήμερα γιορτάζουμε επέτειο μου με τη Φωτεινή.
    Επίτηδες τη διάλεξε αμφίδρομη, για να με πιάνει και από τ’ αριστερά και από τα δεξιά, και να μ’ έχει μονίμως παγιδευμενο.
    Απαγορευεται να βγω, για να μην πάω και αγοράσω βλακείες. Κόντεψε να μου πάρει και το τηλέφωνο, διότι τώρα οι βλακείες έρχονται και με άλλον τρόπο. Αλλά δεν μπορεί να μου πάρει και το κομπιούτερ….

    Περιμένω ευχές απ’ όλους ανεξαιρέτως, ακόμα και από κάποιον που θα δισταζε, Προτείνω abolution day επί τη ευκαιρία. Αρκετά μείναμε μαλωμένοι (που λέει ο λόγος).

    Ο Τζι να μου στείλει και τη φωτογραφία του. Θα μας έρθει ένα παιδάκι το βράδυ, για να το βοηθήσουμε να τρώει

  15. leonicos said

    Ti, ενός μετάλλου που βρίσκει ολοένα και περισσότερες μοντέρνες εφαρμογές, από οδοντόκρεμες και εμφυτεύματα έως κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές, κοσμήματα και ποδήλατα.

    Και στα ετερομοσχεύματα του ισχίου και το υγόνατος

  16. nikiplos said

    Καλημέρα! Δύτη έπεσες διάνα… 22 αντινικότ κάπνιζε η γιαγιά μου. 4 πακέτα ημερησίως μέχρι τα 76 της που πέθανε από εγκεφαλικό βέβαια και όχι καρκίνο πνεύμονα. Κωνσταντινουπολίτισσα γαρ…
    Να προσθέσουμε πως το 21022012 ήταν η προηγούμενη καρκινική ημερομηνία…

  17. nikiplos said

    Στο 16 το «Δύτη έπεσες διάνα» απευθύνεται στο σχόλιο του Δύτη στο προηγούμενο νήμα και όχι βέβαια στο τι κάπνιζε η γιαγιά μου… 🙂

  18. LandS said

    0. ο επόμενος θα είναι ο 22ος, που αρχίζει την 1/1/2101
    Αρχίιιισαμε

  19. Divolos said

    Το 22 κασετίνα της φωτογραφίας είναι το πρώτο πακέτο τσιγάρα που θυμάμαι. Τα κάπνιζε ο πατέρας μου όταν ήμουν μικρός μέσα προς τέλη 70 και πολλές φορές με έστελνε να του αγοράσω από το περίπτερο. Μετά άλλαξε πολλές άλλες μάρκες, αλλά αυτό το πακέτο δεν το ξεχνάω. Νομίζω επίσης πως κάποια στιγμή είχαν βγει και σε μαλακό πακέτο.

  20. dryhammer said

    13. Αυτό θα λες

    Το αριστερά που μετά συμπληρώθηκε από το δεξιά το «σπέσιαλ».
    Το κλασσικό μαλακό 22 ήταν στον καιρό μου το τσιγάρο της οικοδομής (τότε που φορούσαν στο κεφάλι μαντίλι με κόμπους)

  21. leonicos said

    Στα 22 ήμουν ερωτευμένος με την…….
    Αν δεν πείτε ολοι, δεν θα πω κι εγώ

  22. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    9 Ασυγχώρητη παράλειψη, το πρόσθεσα στο άρθρο, στο τέλος!

  23. Καλημέρα,
    Με το 22 καθάρισες, Αλλά το καημένο το 2; Να περιμένουμε στις 22/2/2222; Θα βαρεθούμε μέχρι τότε (χώρια που θα τάχουμε ξεχάσει) 🙂

    13 Το 22 σε σκληρό κουτί στην αρχή και σε μαλακό αργότερα κάπνιζε ο δάσκαλος στο χωριό και μας έστελνε στο περίπτερο να του αγοράσουμε (και δεν ήταν και κοντά).

    14 Να ζήσετε χρόνια πολλά αγαπημένοι κι ευτυχισμένοι. Και σ’ ευχαριστώ (https://gevseis.blogspot.com/2022/02/katarraktis.html)

  24. sarant said

    Κι έτσι κατάφερα στο άρθρο για το 22 να κάνω το σχόλιο αρ. 22 πιο πάνω.

  25. 24 Εμ, αργάω. Γιατί πρέπει και να ψάξω 🙂

  26. dryhammer said

    14. Μπαίνει ένας σ΄ένα ζαχαροπλαστείο και βλέπει έναν γνωστό του να παίρνει κατηφής μια τούρτα.
    -Τί γίνεται ρε ΧΧΧΧ; Γιορτάζουμε;
    -Άσε, κλείνω σήμερα 25 χρόνια γάμου.
    -Και γι αυτό είσαι κατσούφης;
    Όχι μωρέ αλλά σκέφτομαι πως αν την είχα πνίξει τότε, τώρα θα ήμουν έξω […από καιρό]

    Χαρούμενη επέτειο Λεό και πάντα ευτυχισμένοι.

  27. Κουνελόγατος said

    20. Ναι για…

  28. Νέο Kid said

    Ούτε μία αναφορά στο 22; (1922)
    Πέρα από κάθε είδους εθνική/εθνικιστική και/ή ιδεολογική φόρτιση, ε! νομίζω ότι και ως ψυχρό ιστορικό πραγματολογικό γεγονός, δεν συμβαίνει και κάθε μέρα να ξετοπίζεται/ξεριζώνεται μια πολιτισμική παρουσία (που επιπροσθέτως έχει δώσει και το όνομα ακόμα της Ελλάδας σε όλους τους νοτιοανατολικούς λαούς ) χιλιετιών από έναν μεγάλο τόπο ,πρακτικά εν μία νυκτί! Τι λένε οι ιστορικοί του ιστολογίου ;

  29. ΣΠ said

    2
    Δύτη, ξεχνάς.
    https://sarantakos.wordpress.com/2019/01/20/dkanellopoulos/#comment-559506

  30. sarant said

    28 Πώς ούτε μία αναφορά; Δεν λέει το άρθρο;

  31. Πέπε said

    Το πακέτο 22 Αντινικότ (άκου όνομα!!) άφιλτρο (άφιλτρο, αλλά αντινικότ όμως) κασετίνα, αριστούργημα σχεδιασμού, είναι πολύ αρχαίο. Μπορεί να ‘ναι και μισός αιώνας που καταργήθηκε. Τα πιο πρόσφατα πακέτα 22, που την έβγαλαν μέχρι το 2013 που έκλεισε η εταιρεία ή μέχρι λίγο πιο πριν, είναι αυτά:

    http://syllogi-apo-paketa-tsigaron.blogspot.com/2012/10/22.html

    Ο Γεωργιάδης ήταν παλιότερα μια ακμαία μικρή οικογενειακή τσιγαροβιομηχανία με πολλές μάχιμες μάρκες, είτε δικές του είτε κατόπιν αδείας από ξένες εταιρείες (π.χ. Ρόθμανς). Σταδιακά παρήκμασε, ενώ παράλληλα όλες οι υπόλοιπες αντίστοιχες, η μία μετά την άλλη, είτε έκλειναν είτε εξαγοράζονταν από πολυεθνικούς κολοσσούς. Το ότι την πάλεψε μέχρι το 2013 ήταν ένας άθλος εντελώς κόντρα στις πιθανότητες.

    Αυτή τη στιγμή τα περισσότερα τσιγάρα στον κόσμο παράγονται από τρεις υπερπολυεθνικές. Το ότι η εταιρεία Καρέλια, απομεινάρι της παλιότερης κατάστασης, όχι απλώς επιβιώνει αλλά πάει και καλά με ένα σωρό εξαγωγές και με πολύ δυνατές μάρκες στο εσωτερικό εμπόριο είναι ένα παγκοσμίως σπάνιο φαινόμενο.

    ****************

    Η παραλλαγή της θεωρίας που έχω ακούσει για τον τίτλο «22» είναι ότι τα δύο έξτρα τσιγάρα κόπηκαν υπέρ του στρατού (για να έχει ο στρατός τσιγάρα, όχι λεφτά) σε κάποιον πόλεμο. Προσκρούει στην παρατήρηση ότι, αν παλιότερα όλα τα πακέτα είχαν 22 τσιγάρα, ο αριθμός 22 δε θα ήταν και πολύ έξυπνο όνομα μάρκας. Εν πάση περιπτώσει πακέτα των 22 δεν έχω δει, αν και στη συλλογή μου έχω κυρίως πρόσφατα (δηλαδή σύγχρονα της ίδιας της συλλογής: περίπου 1990), από παλιότερα μόνο ό,τι τύχαινε να βρω κατ’ εξαίρεση.

  32. sarant said

    31 Η Καρέλια είναι ανεξάρτητη; Μάλιστα. Να το ξέρω αν ξαναρχίσω 🙂

  33. Νέο Kid said

    30. Ω, συγγνώμη Νικοκύρη! Μου διέφυγε.

  34. LandS said

    22
    Η ήττα δεν χωνεύεται ρε πατριώτη.

    Ο παππούς μου ήταν φαντάρος στο πόλεμο του 1898. Σε όσους το έχω πει με ρώτησαν σε ποιον πόλεμο αναφέρομαι.

    Το 22 το θυμόμαστε για τη καταστροφή της Σμύρνης και τον ξεριζωμό των Μικρασιατών και των Ποντίων, γεγονότα που μας διαμόρφωσαν όσο κανένα άλλο, μόνο για να ρίξουμε το ανάθεμα στους Τούρκους. Ούτε η παραμικρή σκέψη για το πως να μη τη ξαναπατησουμε τόσο χοντρά.

    Είπα τον γεροντικό μου δεκάρικο σήμερα.

  35. ΣΠ said

    Το Catch-22 έχει γίνει και τηλεοπτική σειρά 6 επεισοδίων το 2019. Κατά την γνώμη μου είναι καλύτερη από την ταινία.

    Ο Χέλερ έγραψε και την συνέχεια του Catch-22, το Closing Time, χωρίς ανάλογη επιτυχία.

  36. LandS said

    το 34 για το 28. (θα στραμπουλήξω κάνα δάχτυλο σήμερα όπως πληκτρολογώ)

  37. sarant said

    34 Του 1897 εννοείς;

  38. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μια απορία : Ξέρει κάποιος επαΐων τι σημαίνει το επίθετο σίγειος; Το χρησιμοποιεί ο Παπαγγελής στη μετάφρασή της Αινειάδας («στα πλάτη τους τα σίγεια νερά…»).

  39. 29 Ωχ, όντως ξεχνάω…

  40. LandS said

    Το 22 δεν γράφεται 26 στο οκταδικό;

    Βρήκα και άλλο τρόπο να γράψουμε την σημερινή μέρα. 022022022. Σαν υπεραστικό τηλέφωνο φαίνεται. Ποια περιοχή ήταν 022 ρε παιδιά, δεν θυμάμαι.

  41. ΓιώργοςΜ said

    Να μνημονεύσουμε και το POP22WATT, κατάστημα με ηλεκτρονικά, κυρίως για ραδιοπειρατές ραδιοερασιτέχνες… Σχόλιο που θα έκανε κι ο μακαρίτης ο Γς, νομίζω κάτι έχουμε ξαναπεί στο παρελθόν.

  42. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    34# Την επόμενη φορά δεν θα την πατήσουμε τόσο χοντρά. Το ντηλ με τους γάλλοι είναι καλό γιατί στο Σαχέλ δεν υπάρχουν ελληνικοί πληθυσμοί για να ξεριζωθούν. Το πολύ ν’ αρχίσουνε να σκάνε τπτ τζιχαντόμπομπες στις γειτονιές μας, αλλά τα θύματα θα είναι ημεδαποί οπότε ποιος χέστηκε. Να φύγουνε να πάνε στις πατρίδες τους.

  43. 40 Μήπως η Χαλκίδα, γιατί η Κύμη ήταν 0222

  44. LandS said

    42
    Ναι αλλά οι Φραντσέζοι φεύγουν πριν προφτάσουμε να πάμε εμείς.

  45. sarant said

    38 Μόνο την πόλη, το Σίγειον ξέρω. Και δεν υπάρχει στο LiddellScott τέτοια λέξη.

  46. […] Σήμερα έχουμε 22 του μηνός, αλλά αν γράψουμε την ημερομηνία ολογράφως βλέπουμε ότι είναι 22/02/2022, δηλαδή εμφανίζονται τρία 22άρια. Όπως μάλιστα γράφει κάποιος, η σημερινή ημερομηνία, αν τη γράψουμε χωρίς διαχωριστικά, δηλαδή 22022022, αποτελεί παλίνδρομο, δηλαδή διαβάζεται το ίδιο από τα δεξιά προς τ’ αριστερά, ενώ αν χρησιμοποιήσουμε τη γραμματοσειρά της εικόνας αποτελεί επίσης αμφίγραμμα… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2022/02/22/eikosidyo/ […]

  47. Καλημέρα σας!
    43 Η Χαλκίδα έχει σήμερα κωδικό τηλεφώνου 22210 και παλιά ήταν 0221

  48. ΓιώργοςΜ said

    43 Ναι, όλη η Εύβοια από 22 έχει κωδικούς (226 Ιστιαία-Αιδηψός)

  49. nikiplos said

    Και κάποιες «κοντινές καρκινικές ημερομηνίες…
    10022001
    20022002
    30022003
    01022010
    11022011
    21022012
    13022013
    31022013
    02022020
    12022021
    22022022
    03022030
    13022031
    23022032
    14022041
    24022042
    15022051
    25022052

    Το ενδιαφέρον είναι πως το 2030 θα ξαναδούμε την επόμενη

  50. Γιάννης Κουβάτσος said

    45:Ναι,αυτό πρέπει να είναι :τα νερά του Σίγειου.

  51. ΓΤ said

    Επομένως σήμερα, εκτός από Tuesday, είναι και Twosday.

  52. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    44# Ωπ μου είχαν διαφύγει οι τελευταίες εξελίξεις. Μπορεί τελικά να χρειαστεί να συμβιώσουμε με τους λεχρίτες τους ημεδαπούς.
    Αλλά η περιοχή δεν θα ησυχάσει, μεταφέρουνε λέει τη δραστηριότητα δίπλα, στον Νίγηρα.

  53. Νέο Kid said

    Μιας και ο Νικολάου μάλλον κοιμάται τώρα… θα ήταν μήπως σώφρον να πούμε ότι σήμερα είναι Twosday?

  54. Νέο Kid said

    51. ! Τσβάι ντούμε, άιν γκεντάνκε! 😊

  55. ΓΤ said

    54@

    Κιντάκο μ’, σου έχω ντουμιά: αυτοί οι zwei Dumme, επάνω στους παλίνδρομους, μας πηγαίνουν στην παλινδρόμηση, μας πάνε στη regression, οπότε σκάει μύτη μια dummy βάριαμπλ 😉

  56. Α. Σέρτης said

    38
    «στα πλάτη τους τα σίγεια νερά…»

    Για γράψε όλη τη φράση να δω κάτι.

  57. Λοζετσινός said

    Καλημέρα σας
    η επόμενη παλινδρομική ημερομηνία είναι στις 03-02-2030. Ένας συνθέτης σκακιστικών προβλημάτων και σπουδών έχει γενέθλια σήμερα, ογδονταρίζει!
    Το βρήκα τυχαία πριν από λίγο και κατέβασα και το βιβλίο του
    https://en.chessbase.com/post/the-octogenarian-puzzle-master

    2/22/2022 – Werner Keym is a teacher (of French and Latin) and a musician who has organised more than 300 concerts in his town. In 2010, he ran for Mayor of Meisenheim and won in a landslide. Now in retirement he devotes his time to the family — he has six grandchildren — and to his hobbies. The foremost of them is problem chess, where he is the is one of the most creative problemists we know. Today he turns 80, and we celebrate with samples of his work. Prepare for an hour of fun.

    Today he turns eighty – and Werner Keym noted the palindrome in the date: 22.02.2022 can be read backwards and forwards. The next time we see a palindromic date will be on the third of February 2030. He never fails to spot such oddities.

    Werner Keym specializes in problems involving castling, en passant captures and pawn promotion. For many years I have enjoyed his problems, and his chess humour. Also his meticulous quest for accuracy.

    For decades Werner Keym has published studies and chess problems. The focus is «out of the box» problems: en-passant capture, rotation, adding pieces, retro puzzles, text problems, proof games, special stipulations, jokes etc. for which he is a leading specialist. I have helped with comments and suggestions for his books – and with proof-reading. In return for this «service» I am allowed to show you examples from them ad libitum, on our news page, together with his notes and comments. The book is no longer in print, but you can read it or download the full PDF, absolutely free of charge, from the Schwalbe website here.

    And now, to celebrate his 80th birthday, here are a few examples from his recent book («Anything but Average,»link and purchase option at the end of this article):

  58. Λοζετσινός said

    49
    nikiplos δεν είχα δει το δικό σου πίνακα, προσπαθούσα να λύσω μια σκακιστική σπουδή και δεν έκανα ανανέωση

  59. My Self said

    22/7>π

  60. Α. Σέρτης said

    56
    άκυρον

  61. Πιτσιρικάδες, στην δεκαετία του ’50, παίζαμε «τζόγο» με τα καπάκια των τσιγαρόκουτων, ένα από τα οποία ήταν και το Αντινικότ (!) 22.

  62. ΣΠ said

    Αίνιγμα με προφανή απάντηση:
    Είκοσι δύο τρελοί κυνηγούν ένα πετσί.

  63. ΓΤ said

    Κάρολος Κουν, «Είκοσι δύο ποιήματα. Καλοκαίρι 1938», «Ίκαρος», Αθήνα, 1983.

  64. ndmushroom said

    Καλημέρα!
    Ανησύχησα για την απουσία αναφοράς στον Εικοσιδυό (χαμουτζής ο Νικοκύρης), αλλά διόρθωσε αμέσως ο Πάνος στο 3, και έτσι οι μακεδονομάχοι του ιστολογίου δε χρειάστηκε να πάρουν τα όπλα! 🙂

  65. Κιγκέρι said

    22 τσιγάρα έχει τώρα το πακέτο το Stuyvesant, το οποίο όταν πρωτοκυκλοφόρησε είχε 25, αλλά σε κάθε ανατίμηση αφαιρείται ένα!

  66. ΚΩΣΤΑΣ said

    Εικοσιδυός στην Επάλοφο, φίλος. Θα μπορούσε να διαπρέψει στο τραγούδι και σε άλλους τομείς, αλλά η ζωή μερικές φορές τα φέρνει αλλιώς.

    Ένας Εικοσιδυός, φανταστικός ήρωας του Γιώργου Σκαμπαρδώνη στο μυθιστόρημα «Πολύ βούτυρο στο τομάρι του σκύλου.» Οι φερώνυμοι συγγενείς του φίλου μου σκέφτηκαν προς στιγμή να προσφύγουν στην δικαιοσύνη για δυσφήμιση επωνύμου…

  67. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Το 22 στον Ερωτόκριτο

    Β167
    Mε νεραντζάτα κι αργυρά ρούχά’τονε ντυμένος,
    νέος, εικοσιδυό χρονών, ομορφοκαμωμένος.

    Δ1123
    Σε τούτους τσ’ ανακατωμούς εικοσιδυό αντρειωμένοι
    είχαν απ’ τον Bλαντίστρατον μιάν ορδινιά παρμένη

    Δ1135
    Kι οπίσω του άλλοι ‘κοσιδυό, και ως δράκοντες εράσσαν,
    κι οκτώ κοντάρια, σ΄του Pηγός το κούτελον εσπάσαν.

    Δ1340
    δεκατριώ χρονώ ήτονε, τό’ρχιξε κ’ επολέμα.
    Kι εδά θε΄ να’ναι εικοσιδυό, λογιάσετε ίντα ξάζει.
    Kι εμείς επά ποιόν έχομε στ’ άρματα να του μοιάζει;

  68. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    62 ο πατέρας μου:
    22 κουζουλοί ξετρέχουνε ένα ν τόπι 🙂

  69. ΓΤ said

    Παπουτσάκια νούμερο 22 (US) φοράει ο Σακίλ Ο’Νιλ. Είμαστε γύρω στο 56 (ευρωπαϊκό).

  70. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Ρακί χασίσι και σεβντάς με κάναν να χτικιάσω
    εικοσιδυό χρονώ παιδί τα νιάτα μου να χάσω

  71. Costas Papathanasiou said

    Καλημέρα. Ευτυχή επέτειο σε Λεώνικο-Φωτεινή!
    ΤΟ ΓΙΝΟΜΕΝΟ ΤΩΝ Δύο ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ Μη και Δεν
    Δεδομένη η αριθμοπαιγνεία, αριθμολαγνεία, και αριθμομανία που καταντά και ιδεοληπτική, αντιφατική απόπειρα να εξαριθμηθεί και να ερμηνευτεί (στανικά και βλακωδώς) η αρίφνητη τυχαιότητα, πράγμα που θα ήταν απλώς διασκεδαστικό αν δεν εξέπιπτε και σε αυτοκαταστροφική στάση ζωής βασισμένη σε τέτοις σημειοκεντρικές προκαταλήψεις, στην παράλογη πίστη στα “σημαδιακά” φαινόμενα (βλ.και “αποφαίνεια” σχ.2). Χαρακτηριστική η ταινία του Joel Schumacher «Τhe number 23(2007)» (στα υπόψη, ενδεχομένως, για το ανάλογο άρθρο του χρόνου).
    Σχετική, εν προκειμένω, και η “μαντική” τράπoυλα Ταρώ (άλλως Major Arcana), αυτή με τις 22 κάρτες της, τυπικά αριθμούμενες από το 0 έως το 21 (βλ. https://en.wikipedia.org/wiki/Tarot και https://en.wikipedia.org/wiki/Major_Arcana ). Όπου το επιπρόσθετο στα.21, 22ο
    μονήρες φύλλο της, είναι η κάρτα του τρελού (The Fool), με την οποία ξεκινά και το χωρισμένο σε 22 κάρτες-κεφάλαια βιβλίο του William Lindsay “Nightmare Alley(1946)” για να τελειώσει με την κάρτα του κρεμασμένου (The Hangεd Man). Το οποίο βιβλίο έγινε και ομότιτλη ταινία το 1947 από τον Edmund Goulding, ο οποίος το ακολούθησε σε γενικές γραμμές, αλλά το κακοποίησε προσθέτοντας ένα μελιστάλαχτο αίσιο τέλος (ακολουθώντας την εμπορική συνταγή της εποχής του, υποθέτω) καταστρέφοντας έτσι την κεντρική ιδέα του συγγραφέα: Ότι ο άνθρωπος(Ανήρ+Γυνή) είναι φτιαγμένος (γεννημένος) ως λασπερό και κολασμένο «φρικιό» και –αν δεν το συνειδητοποιήσει– ως τέτοιο πεθαίνει μοιραία, πριν ακόμα ταφεί, ακολουθώντας έναν εφιαλτικό προδιαγεγραμμένο μονόδρομο. Μια κεντρική ιδέα την οποία αποδίδει και μεγεθύνει (όπως η Τέχνη οφείλει να κάνει) ο Guillermo del Toro στην πρόσφατη (2021) ωραία ταινία του που την είδαμε εδώ με τον ισπανοπρεπή τίτλο «Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών» («El camino de las almas perdidas» είναι ο αντίστοιχος ισπανικός τίτλος του βιβλίου του Gresham).
    Περαιτέρω, ωραίο και το άρθρο της Maura Judkis” Here comes Tuesday, 2-22-22, a.k.a. Twosday. (It can mean anything you want it two.)” για την αριθμολοαγνεία του δύο (βλ. https://www.washingtonpost.com/lifestyle/2022/02/21/2-22-22-meaning/) αλλά και την εμπορική εκμετάλλευση που αυτή συνεπάγεται (βλ.https://www.amazon.com/Nacho-Average-Taco-Twosday-22/dp/B09QRZS4G1 , https://nationaltoday.com/national-margarita-day/ ).

    Ένα γενικό συμπέρασμα απ’ όλα αυτά θα μπορούσε να είναι ότι όποιας πάει γυρεύοντας για ένα ψυχαναγκατικό καιροσκοπικό ασπαστικό αντάμωμα, επιβεβαιώνει το «Kiss-Met»του τυφλού.
    Οπότε, αν θέλαμε να ερμηνεύσουμε ψυχωφελώς τη σημερινή (αναμενόμενη) αριθμοσυμπτωσία, θα πρέπει απλώς να τη δούμε από τη συμβολική της πλευρά, ως αφορμή, λόγου χάριν, για να ζυγοσταθμίσουμε τα μυαλά μας.
    Ξεκινώντας από την αποδοχή ότι όλα πρέπει να μπαίνουν στη μηδενική βάση του «Έν οίδα ότι όυδέν οίδα/είδα). Ότι το μηδέν είναι μία διφυής αριθμητική αξία (αρχή και τέλος συνάμα) του αρνητικού ή θετικού γίγνεσθαι και η διφυΐα του αυτή υποκρύπτεται (στη βάση του δυαδικού κώδικα) με τον ένα ή άλλο τρόπο και σε όλους τους εξ αυτού αριθμούς.
    Ότι τη διάβα των αιώνων τη μετράμε πλέον απ’ το μηδέν και όχι από το ένα διότι έτσι μετράμε (κατά συμβαση) και τις δεκαετίες ’60-’70 κλπ. Ότι η (επίσης κατά συνθήκη) παιδική απαρίθμηση πραγμάτων, ημερών κτλ, εκκινούσα(οιονεί με τα δάχτυλα) από το ένα, οφείλεται στην αδυναμία μας να αντιληφθούμε, επί παραδείγματι, ότι «ο ασθενής μηδέν», δεν είναι ένας άνθρωπος μηδενικός-ανύπαρκτος αλλά απλώς ο υπ’αρ.0 νοσήσας. Ότι και το συμπαντικό μας σπίτι γεννήθηκε και μεγάλωσε στην «οδό αβύσσου αριθμός 0», υπέρ του ζεύγους καλό-κακό.

  72. Jago said

  73. Georgios Bartzoudis said

    Μέσω του 22 αντινικότ(!) πλήρωνα φόρο βλακείας επί τινας δεκαετίας!

  74. sarant said

    65 Σοβαρά; Δηλαδή είχε και 23 ή 24 στο πακέτο;

    Τα άφιλτρα που κάπνιζα εδώ στο Λουξ (Maryland) είχαν 25 στο πακέτο.

  75. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    73. Η Λίνα κάπνιζε αντινικότ 22 εγω ασσο φιλτρο…

  76. ΓΤ said

    Η συνειδητοποίηση καταβολής φόρου αβελτηρίας δεν θεμελιώνει αυτομάτως οξύνοια που να οδηγεί στην άρση του φόρου αυτού.

    Έβαλε μες στο ταγάρι ψωμοτύρ’ κι Αντινικότ
    Φούμαρε ευτυχισμένος σαν να έπιασ’ το τζακπότ
    Πήγε, φίλε, ν’ αγοράσει ακανέ κι ένα πικάπ
    κι ήθελε να μου shυγκρίνει αμανέ με λόου μπαπ!

  77. # 14 τέλος

    πως να φάει το πιτσιρίκι που το ταράξατε στο μπρόκολο και το γρασίδι ; φέρτο από δω να φάει γαριδόσουπα και ψητό ψαράκι να στανιάρει (θάρθει ένα λίγο πιο μεγάλο παιδί ! )

  78. Αφώτιστος Φιλέλλην said

    41.Περι το 1980, στο Μοναστηράκι απο το POP-22WATT αγορασα εναν καλής κατασκευής μετασχηματιστη-ανορθωτη (φορτιστη ,μπατταριας) που τον χρησιμοποιω ακομη !!! για φορτιση μπατταριων μοτοσυκλετας και ΕΙΧ.
    Ο κ. Χρήστος ας ειναι καλα εκει πανω.

  79. Κιγκέρι said

    74: Ναι και μάλιστα βλέπω εδώ ότι το 2013 τα σκληρά πακέτα είχαν 23 τσιγάρα, ενώ τα αντίστοιχα μαλακά 24:

    Click to access Deltio_25.5.2013_No2.pdf

  80. ΚΩΣΤΑΣ said

    Τώρα έριξα και μια ματιά στα σχόλια.
    Λεώνικε, γεροί και αγαπημένοι, να χαίρεστε τη ζωή σας και ό,τι αγαπάτε.

  81. Γιάννης+Ιατρού said

    77: το καλό παιδί εννοείς 🤩👍

  82. Γιάννης+Ιατρού said

    77: το καλό παιδί εννοείς 🤩👍

  83. Γιάννης Ιατρού said

    Και διπλά σχόλια και παραποίηση ονόματος κι ο, τι θέλει η πορσε🤔

  84. Γιάννης+Ιατρού=L.F.E.
    Γιορτάζετε κι εσείς όπως ο Λεώνικος; (Να ζήσετε Λεώνικε!)

  85. sarant said

    83-84 To περίεργο είναι ότι η Πόρσε δέχτηκε το παραποιημένο χρηστώνυμο

  86. BLOG_OTI_NANAI said

  87. ΣΠ said

    Η κωμωδία του 2014 22 Jump Street

  88. 49 Νίκιπλε είσαι σίγουρος για τις ημερομηνίες που έβαλες; Για ξανακοίτα την τρίτη. Ο αυτόματος πιλότος κάνει και λάθη 🙂

  89. avadistos said

    Τα ΕΛΤΑ πάντως για την σημερινή παλίνδρομη έφτιαξαν αναμνηστική σφραγίδα:

    Περισσότερα εδώ:

    https://tinyurl.com/2p96zz2n

  90. nikiplos said

    88@ Χα χα χα! Πολύ σωστά… Φτιάχνοντας τον αλγόριθμο έβαλα ως προϋπόθεση τα δύο πρώτα < 31 και τα δυο δεύτερα <12. Γι' αυτό την πάτησα!

  91. 85 Μα δεν είν’ η πρώτη φορά που μας το κάνει. Και μένα (δυο φορές) και του Ντοτόρε Γιάννη. Μάλλον κάτι έχει με τ’ όνομά μας. Πάντως και την πρώτη φορά το είχε δεχτεί.
    83 Από τι γράφεις; 🙂

  92. J. Iatrou said

    77: το καλό παιδί εννοείς 🤩👍

  93. J. Iatrou said

    Α, έχει και συνέχεια βλέπω…. Μάλλον πουτινιές λόγω των γεγονότων…

  94. dryhammer said

    88 (49) Μόνο;

    30022003

    31022013

    03022030

  95. Γιάννης Ιατρού said

    94, 95: έτσι 👍😜😜
    Πάντως η γαριδόσουπα ήταν πρώτη, τώρα πάμε στο 2ο ημίχρονο 👌👍

  96. Νέο Kid said

    Υπάρχει καμιά σπαμακόπιτα για όποιον σχολιάσει στις δέκα και εικοσιδύο το βράδυ ; (22:22 22/2/2022)

  97. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    >>είχαν ποτέ τα πακέτα 22 τσιγάρα;

    Βέβαια, είχαν κάποτε:

    Ο ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ είχε βγάλει και το Νο2 με 22 τσιγάρα (το 1945).

    – Υπήρχαν (μέχρι και μέσα/τέλη δεκαετίας ’50) και κούτες των 44 τσιγάρων, από τα οποία ο περιπτεράς πουλούσε χύμα, όσα τσιγάρα ήθελε ο θεριακλής! Τη θυμάμαι την κούτα αυτή πολύ καθαρά γιατί με στέλνανε (τότε που ήμουν πράγματι λυκόπουλο – λμτ 🙂 ), δυο-τρεις γειτόνοι να τους αγοράζω τσιγάρα. Και περίσσευε και κάτι για καμιά καραμέλα δική μου…

    – Και όπως βλέπω εδώ, υπήρχαν και συσκευασίες των 88 τσιγάρων.

  98. Έχουμε κουβεντιάσει και το ambigram όπως την αποφαίνεια;

    Είναι ότι διαβάζεται και τα πάνω-κάτω: https://en.wikipedia.org/wiki/Ambigram

  99. Πέπε said

    65, 74

    Σε καναδυό ανατιμήσεις ακόμα θα πουλάνε το πακέτο αδειανό.

    Όταν πρωτοήρθε στην Ελλάδα το Stuyvesant ήταν το πρώτο 25άρι. Εκείνη την περίοδο υπήρχαν αποκλειστικά 20άρια, μάλλον όχι λόγω κάποιου νόμου αλλά απλώς από καθιερωμένη συνήθεια. Παλιότερα πάντως είχαν υπάρξει και 10ρια, και βέβαια και τα χύμα τσιγάρα.

    Όταν λοιπόν το Stuyvesant έσπασε το ταμπού βγήκαν και κάποια ακόμα 25άρια, καθώς και το Πρέζιντεντ 30άρι, το μόνο νομίζω ή πάντως το πρώτο. Οπότε υπήρχε πλέον αρκετή ποικιλία στο πόσα τσιγάρα έχει κάθε μάρκα στο πακέτο. Ξαναβγήκαν και δεκάρια, από μάρκες που έβγαζαν και εικοσάρι ή κάποιο άλλο κανονικό πακέτο.

    Αρκετά πιο πρόσφατα, στο πλαίσιο της αντικαπνιστικής νομοθεσίας, απαγορεύτηκαν όλα τα κάτω των 20, που ήταν βολικά για πιτσιρικάδες λόγω περιορισμένων οικονομικών (αλλά και για κάθε άλλον που είχε περιορισμένα οικονομικά βέβαια). Επίσης όλοι οι καπνοί, που αρχικά ήταν 50 γραμμάρια και μετά μίκρυναν σε μια μεγάλη ποικιλία από 20άρια, 15άρια, 17μισάρια κλπ. (και ήταν αδύνατο να κάνεις μια αντικειμενική σύγκριση τιμών), τώρα είναι υποχρεωτικά σε συσκευασίες των 30.

    Βέβαια τώρα έχουν βγει διάφορα προϊόντα που με μια μικρή τροποποίηση ξεφεύγουν από τον νομικό ορισμό του τσιγάρου, κάτι που φέρνουν σε πουράκια (χωρίς να είναι: σε καπνιστές τσιγάρων απευθύνονται) και είναι πάλι σε δεκάρια πακέτα.

  100. Νέο Kid said

    98. Έχουμε δει και διαβάσει και τον Κώδικα Νταβίντσι ,κύριε! Δεν είμαστε τίποτις αγράμματοι!
    Αμφίγραμμα ελληνιστί, ε;

  101. Νέο Kid said

    100. Γκάφα βιασύνης . Τους Ιλουμινάτι εννοούσα, με τις σφραγίδες αμφιγράμματα που ο κακός μαρκάριζε τους καρδινάλιους σα μοσχάρια…

  102. Πέπε said

    [Σχόλιο που δεν μπόρεσε να φύγει στην ώρα του και λέει και μερικά που στο μεταξύ απαντήθηκαν ήδη]

    65, 74

    Σε καναδυό ανατιμήσεις ακόμα θα πουλάνε το πακέτο αδειανό.

    Όταν πρωτοήρθε στην Ελλάδα το Stuyvesant ήταν το πρώτο 25άρι. Εκείνη την περίοδο υπήρχαν αποκλειστικά 20άρια, μάλλον όχι λόγω κάποιου νόμου αλλά απλώς από καθιερωμένη συνήθεια. Παλιότερα πάντως είχαν υπάρξει και 10ρια, και βέβαια και τα χύμα τσιγάρα.

    Όταν λοιπόν το Stuyvesant έσπασε το ταμπού βγήκαν και κάποια ακόμα 25άρια, καθώς και το Πρέζιντεντ 30άρι, το μόνο νομίζω ή πάντως το πρώτο. Οπότε υπήρχε πλέον αρκετή ποικιλία στο πόσα τσιγάρα έχει κάθε μάρκα στο πακέτο. Ξαναβγήκαν και δεκάρια, από μάρκες που έβγαζαν και εικοσάρι ή κάποιο άλλο κανονικό πακέτο.

    Αρκετά πιο πρόσφατα, στο πλαίσιο της αντικαπνιστικής νομοθεσίας, απαγορεύτηκαν όλα τα κάτω των 20, που ήταν βολικά για πιτσιρικάδες λόγω περιορισμένων οικονομικών (αλλά και για κάθε άλλον που είχε περιορισμένα οικονομικά βέβαια). Επίσης όλοι οι καπνοί, που αρχικά ήταν 50 γραμμάρια και μετά μίκρυναν σε μια μεγάλη ποικιλία από 20άρια, 15άρια, 17μισάρια κλπ. (και ήταν αδύνατο να κάνεις μια αντικειμενική σύγκριση τιμών), τώρα είναι υποχρεωτικά σε συσκευασίες των 30.

    Βέβαια τώρα έχουν βγει διάφορα προϊόντα που με μια μικρή τροποποίηση ξεφεύγουν από τον νομικό ορισμό του τσιγάρου, κάτι που φέρνουν σε πουράκια (χωρίς να είναι: σε καπνιστές τσιγάρων απευθύνονται) και είναι πάλι σε δεκάρια πακέτα.

  103. Νέο Kid said

    98. Και κάτι για την αποφαίνεια. Έχεις εσυ γράψει τίποτε σχετικό;
    https://m.thewire.in/article/culture/happy-twosday-why-numbers-like-22-2-22-have-fascinated-us-for-long

  104. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    61.
    Το ’χαμε καλλιεργήσει αυτό το ‘άθλημα’ και τα εδώ στο Ηράκλειο πιτσιρίκια. Μάλιστα, τότε είχαν αρχίσει να εμφανίζονται στους δρόμους και πακέτα αμερικάνικων τσιγάρων (Βάσεις, γαρ…), τα οποία ήταν πολύτιμα! Ένα τέτοιο ανταλλασσόταν με καμιά 10αριά ελληνικά!

    67.
    Ωραία! 👌
    (Να ψάξω εγώ την Ερωφίλη; 🙂 )

  105. Avonidas said

    Καλημέρα.

    ενώ αν χρησιμοποιήσουμε τη γραμματοσειρά της εικόνας αποτελεί επίσης αμφίγραμμα (αν έτσι αποδίδεται το ambigram) δηλαδή διαβάζεται το ίδιο κι αν την αναποδογυρίσουμε.

    Μισό λεπτό: αυτό εξαρτάται από το ΠΩΣ θα την αναποδογυρίσουμε! Αν την περιστρέψουμε 180°, όπως στον σύνδεσμο που δίνει ο Δύτης στο #98, πράγματι. Αλλά αν απλά τη γυρίσουμε τούμπα (φανταστείτε ότι τα γράμματα είναι κρεμασμένα σε μια οριζόντια ράβδο και τα πιάνουμε και τα στήνουμε όρθια, όπως γυρίζουμε τα φύλλα ενός ημερολογίου τοίχου), τότε τα ‘2’ γίνονται ‘5’!

  106. BLOG_OTI_NANAI said

  107. Avonidas said

    #105. Τα γράμματα -> τα ψηφία

  108. BLOG_OTI_NANAI said

    97:

  109. BLOG_OTI_NANAI said

    Άλλοι δύο τίτλοι:

  110. Spiridione said

    Για την Φρειδερίκη υπάρχει ένας κόκκος αλήθειας. Υπάρχει μια έκκλησή της του Δεκεμβρίου του 1948 που λέει ότι αποφασίστηκε η αφαίρεση 1-2 τσιγάρων από κάθε πακέτο (και ένας μικρός φόρος στα δημόσια θεάματα) για την ενίσχυση των οικογενειών των μαχομένων. Αλλά δεν ξέρω αν έγινε έτσι τελικά.
    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin_ftr.asp?c=64&pageid=4810&id=-1&s=0&STEMTYPE=1&STEM_WORD_PHONETIC_IDS=ASMASPASUASkASbASRASJAAgASQASNASEASUASJAScASJ&CropPDF=0

  111. ΓΤ said

    97@

    Σχετικά με τα 88 τσιγάρα, ο πατέρας μου θυμόταν τη δεκαετία του ’30 μια μάρκα τσιγάρων «Φούκα» που κυκλοφορούσαν σε ξυλόκουτο των 88. Χαρακτηριστικά έλεγε ότι έβλεπε θεριακλομπαρμπάδες οι οποίοι καθάριζαν το κουτί με σκυτάλη τη φωτιά από το πρώτο τσιγάρο στο δεύτερο κ.ο.κ.

    Τη φούμα εγώ την άρχισα στη Βήτα Γυμνασίου
    και το ‘κοψα οριστικά στη Γάμα του Λυκείου

  112. avadistos said

    οι παλίνδρομες στον αιώνα αυτό και στη μορφή ηη-μμ-εεεε είναι 29
    σε άλλες μορφές ημερομηνίας μπορεί να είναι διαφορετικές , περισσότερες ή λιγότερες.
    10-02-2001
    20-02-2002
    01-02-2010
    11-02-2011
    21-02-2012
    02-02-2020
    12-02-2021
    22-02-2022
    03-02-2030
    13-02-2031
    23-02-2032
    04-02-2040
    14-02-2041
    24-02-2042
    05-02-2050
    15-02-2051
    25-02-2052
    06-02-2060
    16-02-2061
    26-02-2062
    07-02-2070
    17-02-2071
    27-02-2072
    08-02-2080
    18-02-2081
    28-02-2082
    09-02-2090
    19-02-2091
    29-02-2092

  113. ΣΠ said

    112
    Ε, ναι. Κάθε μία από τις μέρες του Φεβρουαρίου αντιστοιχεί στο έτος με τα δύο τελευταία ψηφία με αντίστροφη σειρά. Μάλιστα, έχουμε 29 τέτοιες μέρες, αφού το 92 είναι πολλαπλάσιο του 4 και το 2092 είναι δίσεκτο. Τον 22ο αιώνα έχουμε 31 παλινδρομικές ημερομηνίες αφού ο Δεκέμβριος έχει 31 μέρες. Μετά πρέπει να πάμε στον 31ο αιώνα για να βρούμε παλι παλινδρομικές ημερομηνίες.

  114. Georgios Bartzoudis said

    Βεβαίως, παλίνδρομο ή ambigram είναι και το «22». Γι’ αυτό το κάπνιζα! ΑΛΛΑ μην ξεχνάμε ότι το παλίνδρομο ανακαλύφτηκε εν Ακανία! ΣΕΡΡΕΣ

  115. Spiridione said

    Αυτό το 22 πρέπει να το έβγαζαν προηγουμένως οι Γιαννουκάκη Υιοί. Θα ξέρει καλύτερα ο Πέπε.
    Αυτοί έβγαζαν και σήμα ’33’.

    Και μια διαφήμιση του 1946

  116. Πέπε said

    106:

    Έχω ένσταση στο δεύτερο παράθεμα. Το Νο 5 και το Νο 10 ήταν μάρκες του Παπαστράτου. Το ‘χουμε ξανασυζητήσει κι εδώ. Ήταν μια ολόκληρη σειρά από μάρκες με νούμερα αντί για ονόματα, από τις οποίες επιβίωσε μέχρι των ημερών μας ο Άσσος, το Νο 1. Κάθε νούμερο ήτν διαφορετικό χαρμάνι και/ή διαφορετική ποιότητα, π.χ. το Νο 1 ήταν πολυτελέστερο και το Νο 5 λαϊκό.

    Άλλωστε σε καμία γλώσσα «Νο 10» ή «Νο 5» ή «Νο 22» δε σημαίνει πόσα τσιγάρα έχει μέσα. Ειδικότερα δε το «Νο 22» πρέπει πιθανώς να είναι λάθος μνήμης αντί σκέτο «22».

  117. odinmac said

    Όπως σωστά γράφει και ο Costas Papathanasiou στο 71, είναι φυσικό να πούμε ότι ο κάθε αιώνας (και χιλιετία) ξεκινάνε από 01/01/..00 αφού και με τις δεκαετίες το ίδιο λέμε.
    Εκτός αν πούμε πχ ότι οι δεκαετίες του ..20 ξεκινούν το ..21, του ..30 το ..31 κ.ο.κ

  118. ΓΤ said

    Φούμα παλίνδρομη και τα «555»
    http://www.antikerasmos.gr/el/product/1777-syllektika-vintage-palio-syllektiko-gemato-paketo-tsigarwn-555-filter-kings-me-to-periexomeno-palaiopwleio-antikerasmos

  119. Χαρούλα said

    Λεώ και Φωτεινή, πάντα γεροί και ευτυχισμένοι!

    Φωτεινή υπομονή! Έμπλεξες! Σε καταλαβαίνουμε… τα ζούμε και μεις εδώ…!
    Τι να κάνουμε όμως; Δεν είναι και για να τον πνίξεις!!!🤣😍😂🥰😘
    Διπλή η χαρά σας! Με εκτίμηση

  120. ΓΤ said

    Δεν βλέπω τον Ιατρού να μπαίνει πριν τις 20:00. Έχει να χωνέψει τρεις σχάρες…

  121. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    97 Μάλιστα… Να ξεκίνησαν από τα 44 ή τα 88 της κούτας; Πιθανό.

    98 Λέει κάτι το άρθρο για τα αμφιγράμματα. Πιο παλιά να είχαμε συζητήσει δεν θυμάμαι.

    106 Ωραία ευρήματα

    108 Επιβεβαιώνεται λοιπόν το 97.

    109 Μπράβο. Το Hitch βέβαια λογοπαίζει με το Catch

    110 Mπράβο Σπύρο, βρέθηκε κάτι σημαντικό

    113 Αρα από τον 23ο αιώνα και μετά δεν θα έχουμε αφορμές για άρθρα (με παλινδρομικές ημερομηνίες) στο ιστολόγιο

  122. Prince said

    Λεώνικε, δεν υποτίθεται ότι οι Μάρτυρες δε γιορτάζετε επετείους; Ή έχω καταλάβει κάτι λάθος;
    (Ο Prince ήταν Μάρτυρας του Ιεχωβά κι εγώ ισόβιος… πιστός τού πρώτου – εξ ου και το ονοματάκι μου, κι από κει έχω μάθει κάποιες αρχές τους)

  123. Χαρούλα said

    Υπάρχει ακόμη
    EIKOSI DYO, κοσμήματαΤΗΣ MELANIE NYDEGGER
    Η Melanie αντλεί την έμπνευσή της από τη μεσογειακή κουλτούρα, τη φύση, τη μυθολογία και τα σύμβολα. Ποιητικά εκλεκτά κοσμήματα σχεδιασμένα στο Παρίσι και χειροποίητα στην Ελλάδα.
    eikosi dyo σημαίνει «είκοσι δύο» στα ελληνικά.

    Και τα 22 του Κουγιουμτζή

  124. ΣΠ said

    Η ταινία του Ν. Κούνδουρου.

  125. Πέπε said

    115

    Εδώ πάλι αντί να λέει πόσα τσιγάρα έχει το πακέτο λέει γραμμάρια: 12,5 και 25. Είτε πρόκειται για κουτιά των 11 και 22 είτε των 10 και 20, κάθε τσιγάρο πρέπει να ήταν τουλάχιστον τρεις φορές πιο γεμάτο απ’ ό,τι σήμερα.

  126. leonicos said

    122 Prince

    Όχι πρίγκιπά μου. είναι η μονη ιδιωτική γιορτή που έχουμε, όσοι είναι παντεένοι και θέουν να γιορτ΄σουν, διότι δεν έχει κανένα θρησκευτικό παραφερνάλιο. Όπως ξέρεις δεν εχουμε μυστήρια.

    Δεν γιορτάζουμε ονομαστικές γιορτές (δεν έχουμε αγιόυςς), θρησκευτικέ γιορτές και γενέθλια

    Γιορτάζουμε μόνο την Ανάμνηση, τη μόνη ετήσια γιορτή άπαξ ετησίως

  127. ΣΠ said

    117
    Είναι θέμα διατύπωσης. Η δεκαετία του ’20 ξεκινάει από το 2020 (2020-2029), αλλά η τρίτη δεκαετία του αιώνα ξεκινάει από το 2021 (2021-2030).

  128. ΓΤ said

    @122
    Πω, ρε μαν, ούτε τη Νύχτα του Γκάι Φοκς γιορτάζουν…

    https://www.jw.org/el/%CE%BC%CE%AC%CF%81%CF%84%CF%85%CF%81%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B9%CE%B5%CF%87%CF%89%CE%B2%CE%AC/%CF%83%CF%85%CF%87%CE%BD%CE%AD%CF%82-%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%BC%CE%AC%CF%81%CF%84%CF%85%CF%81%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B9%CE%B5%CF%87%CF%89%CE%B2%CE%AC-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AC%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AD%CF%82/

  129. Χαρούλα said

    #128 Πω, ρε μαν, τι γιορτές είναι αυτές;!
    Όλο άγνωστες λέξεις!🤔🤫

  130. sarant said

    126 Και πότε είναι η Ανάμνηση;

  131. ΕΦΗ - ΕΦΗ said



    H ναυαρχίδα στα τσιγάρα ήταν το Αντινικότ «22»
    «…διαφήμιση του 1952 για τα Αντινικότ «22» που «εξασφαλίζουν απολύτως την καλήν λειτουργίαν της καρδιάς και του στομάχου». …»
    https://www.newsbeast.gr/weekend/arthro/3649901/i-elliniki-viomichania-tsigaron-pou-tolmise-to-pirama-ke-telika-apetiche

  132. Κιγκέρι said

    130: Ανάμνηση του θανάτου τού Ιησού:

    https://www.jw.org/el/%CE%BC%CE%AC%CF%81%CF%84%CF%85%CF%81%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B9%CE%B5%CF%87%CF%89%CE%B2%CE%AC/%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%BC%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7/

  133. Spiridione said

    115. 125. Η διαφήμιση λέει «όπως πριν τον πόλεμο», γιατί στην Κατοχή, με το Ν.Δ. 605/24-10-1941, διατάχθηκε τα τσιγάρα θα συσκευάζονταν εφεξής σε συσκευασίες μόνο των 20, 100 και 250 γραμμαρίων, και ότι οι συσκευασίες των 20 γραμμαρίων δεν θα μπορούσαν να περιέχουν πάνω από 20 τσιγάρα.
    http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wFA21Udt8I16XdtvSoClrL8tvi_tYclS3V5MXD0LzQTLWPU9yLzB8V68knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS_18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K–td6SIuSmC18fJjoFaDug5AUndw-UBdprsxXtL7Xd2cMESlguL
    Εδώ, από τη μελέτη του Σμπαρούνη για την Κατοχή, που επιβεβαιώνει ότι τα κυτία των 25 γραμμαρίων είχαν 22 τσιγάρα.
    https://books.google.gr/books?id=smgyAAAAIAAJ&q=%CF%83%CE%B9%CE%B3%CE%B1%CF%81%CE%AD%CF%84%CF%84%CE%B1+25+%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%AF%CF%89%CE%BD&dq=%CF%83%CE%B9%CE%B3%CE%B1%CF%81%CE%AD%CF%84%CF%84%CE%B1+25+%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%AF%CF%89%CE%BD&hl=el&sa=X&ved=2ahUKEwi889qp6JP2AhUHSPEDHTePBj4Q6AF6BAgGEAI

  134. sarant said

    132 Κινητή γιορτή φαίνεται, Μεγάλη Παρασκευή του καθολικού Πάσχα.

    133 Α μπράβο

  135. Yiannis KYRiakides said

    Είκοσι δύο και εικοσιδύο και εικοσιδυό.
    1. Ο εικοσιδυάχρονος πώς προφερεται; Με ή χωρις συνίζηση, στο -δϋά-;
    2. Ας αναφερω τι γινεται στην Κυπρο (να δω πιανού θα …αρεσει):
    είκοσι, ’κοσιέναν, ’κοσιθκυό, ’κοστρία, ’κοστέσσερα, ’κοσπέντε, ’κοσιέξι, ’κοσιεφτά, ’κοσιοχτώ, ’κοσιεννιά, τριάντα ή τράντα, τραντάναν, τρ(ι)ανταθκιό, τριαντατρία και μετα κανονικα, εκτος από το πεήντα και το εκατόΝ. 😁

  136. sarant said

    135 Ωραίοι.

    Λέτε «πεήντα»;

  137. dryhammer said

    135 β. Σαν τα παλιά Χιώτικα. Εξαιρούνται τα σε -θκιό το τράντα και το πεήντα. [Το ν του εκατόΝ κυρίως για έμφαση στα σύνθετα]

  138. ΓΤ said

    129@ Χαρούλα

    Κοίταξε δειλά απ’ την πόρτα
    για να πάει στο ντουλαπάκι
    το δωμάτιο μύριζε χόρτα
    μα άλλο είχε στο μυαλουδάκι

    Την ελέγανε Χαρούλα
    και σκεφτόταν ζαβολιά
    της γιαγιάκας μια ελιά
    ήθελε να φάει στη ζούλα

    Τώρα έχει μεγαλώσει
    ζει ψηλά, στα σύνορα,
    κι είναι τόσο θαρραλέα,
    σαν τον Αγαπήνορα

    Δώθε-κείθε ψάχνει λέξεις
    σαν κουμπιά στα ραπτικά,
    Δεν μιλάει συφερτικά
    και τι στίχο να της πλέξεις…

  139. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Λεώνικε, πολύ χαίρομαι για σάς, να περνάτε καλά.😍

    Δεν ξέρω, αλλά αυτό το τραγούδι μου βγήκε συναισθηματικά.
    Σας το αφιερώνω.

  140. ΣΠ said

  141. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μιας κι έχει την τιμητική του το τσιγάρο 22, να θυμηθούμε και το EXTRA 22

  142. Costas Papathanasiou said

    127(ΣΠ):Είστε κάπως μπερδεμένος, διότι α) η τρίτη δεκαετία του 21ου αι., αφού 1η δεκαετία του είναι αυτή του 0, είναι προφανώς η 2020-2029 (όπου περιλαμβάνεται και το 2021), β) ουδείς “διατυπώνει” τις δεκαετίες ως δεκαετίες του 1, 11, 21 κλπ. Εάν βέβαια εσάς έτσι σας αρέσει, αυτό απλώς συνιστά μία καθόλου ενοχλητική “παραξενιά” σας.

  143. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Λεώνικε, λόγῳ φόρτου ἐργασίας (πού λένε..) ἔκανα μόνο 1-2 κλίκ καί ἔπεσα σέ κάτι εὐχές ἀπό τόν Κώστα. Δέν προλαβαίνω νά τό διασταυρώσω, ἀλλά ἄν πράγματι γιορτάζετε ἐπέτειο μέ τήν γυναῖκα σου, νά σοῦ εὐχηθῶ κι ἐγώ:Νά τά ἑκατοστήσετε (σέ πρώτη φάσι, καί ὕστερα βλέπουμε.. 🙂 )

  144. Πέπε said

    135

    Γιατί; Εμένα αρέσκει μου πολλά.
    (Και όπως απάντησε και ο Βλάσης: «πάρα πολλά;»)

    Στην Ελλάδα όλα προφέρονται μονολεκτικά, με έναν τόνο και χωρίς παύση παρεκτός για τυχόν λόγους θεατρικής έμφασης, και δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να γράφονται σε δύο λέξεις. Λέμε δε σχεδόν πάντα εικοστρία / εικοστρείς και εικοσπέντε.

  145. Πέπε said

    …και εικοστέσσερα βέβαια! Αλλά κι αν δεν πούμε έτσι το 23-24, το 25 στάνταρ θα το πούμε.

  146. Rogue said

    Για το αργκοτικό «22, voilà les flics» (ή κομμένο «v’là les flics!», ή σκέτο «vingt-deux!», που είναι εντελώς αντίστοιχο με το δικό μας «σύρμα!») υπάρχει μια θεωρία ότι προέρχεται από ένα μεγάλο σουγιά που σέρνανε οι Απάχηδες των Παρισίων εκεί στο γύρισμα του 20ού αιώνα, και που λεγόταν «22» επειδή η λάμα είχε μήκος 22 εκατοστά. Και ότι η ιαχή «22!» σήμαινε αρχικά «γιούργια!», δηλαδή βγάλτε τα μαχαίρια να σφάξουμε κάνα μπάτσο, παλικάρια.

    Προσωπικά δεν πείθομαι, για παρετυμολογία μού φαίνεται. Κατ’ αρχάς αυτοί οι σουγιάδες δεν είχαν λάμα ακριβώς 22 εκατοστών, έπαιζε από περίπου 16 ως 21 (απ’ όσο ξέρω), και αν η έκφραση ήταν «20» πες κάναμε στρογγυλοποίηση, το 22 όμως είναι πολύ συγκεκριμένο, από πού βγήκε. Δε νομίζω απ’τη λάμα. (Αυτά φτιάχνονταν αρχικά στο Châtellerault ως κυνηγετικά μαχαίρια, «couteaux de chasse», λέγονται και «Solognots», δεν ξέρω γιατί, και τέλος πάντων δεν ήταν αποκλειστικά για χρήση… εκ του σύνεγγυς, κάθε άλλο. Οι εικονογραφήσεις της εποχής σαφώς δείχνουν τους Apaches να τα χρησιμποιούν, αλλά όχι μόνο αυτά. Τι ήταν, στρατιώτες; Ό,τι έβρισκαν κουβαλούσαν.)

    Κατά δεύτερον, ό,τι μα ό,τι λέγεται για τους Apaches πρέπει να το διπλοτσεκάρουμε, γιατί στην εποχή τους προκάλεσαν πανικό (πώς λέγεται βρε παιδιά το moral panic στα ελληνικά; ) και οι εφημερίδες της εποχής δεν πιάνονται για αξιόπιστη πηγή, ενώ μετά την εποχή τους μυθοποιήθηκαν, οπότε πάλι δεν έχουμε αξιόπιστες πηγές.

    Αλλά δεν παίρνω κι όρκο, ούτε ξέρω πώς βγήκε η έκφαση «22 v’là les flics!», οποτε αν έχει κανείς υπόψη του κάνα ετυμολογικό λεξικό της argot, παρακαλώ πείτε μας κι εμάς. Πολύ θα ήθελα ένα ετυμολογικό λεξικό της argot.

  147. loukretia50 said

    146. Δεν ξέρω αν είναι αξιόπιστο, αλλά επειδή κι εγώ έψαχνα, έπεσα σ΄αυτό :

    https://www.cnews.fr/france/2014-11-21/pourquoi-dit-22-vla-les-flics-larrivee-de-la-police-695057

    Από αργκό, αυτά τα λίγα που θυμάμαι δε βοηθάνε!

  148. mitsos said

    Τι ώρα είναι ;
    ( τι μέρα είναι; και τι χρονιά ;….)

  149. Λεώνικε, τις ευχές μου για την μέρα που γιορτάζεις ενώ σε πολλούς έχει καταντήσει αποφράς. Ειλικρινά το χαίρομαι θυμάμαι τον πατέρα μου που δεν πρόλαβε για λίγες μέρες την πεντηκοστή επέτειο.
    Οσο για το τραγουδάκι…όνομα και πράμα !

  150. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    148 Μήτσο,ήσουνα αλέστα ε; 🙂 Μπράβο! και στις 1/1/2101 , 1:1 με καλό!

  151. mitsos said

    @150 Α ευχαριστώ πολύ για την ευχή.

    και επειδή η Έφη Έφη έφα
    αντεύχομαι να διαπιστώσει «ιδιοις όμμασι» αν επιασε τόπο η ευχή της ή όχι.

  152. sarant said

    148 Μπράβο Μήτσο!

    146 Ο Alain Rey σε ένα λεξικό εκφράσεων που έχω λέει ότι είναι άγνωστης προέλευσης, αλλά ότι στα αγγλικά έχουν το twenty-three για ανάλογη περίσταση.

  153. rogerios said

    @7: Άργησα και ζητώ συγγνώμη, αλλά, ναι, νομίζω ότι η έκφραση «двадцать два несчастья» (22 συμφορές/ κακοτυχίες) είναι (ή ήταν στάνταρ) για τον… καντεμογρουσούζη. 🙂 Υπήρχε άλλωστε και ένα φιλμ του 1930 των Γκεράσιμοφ και Μπαρτένιεφ με τον ίδιο τίτλο . Οπότε ο Γεπιχόντοφ δεν είναι μοναδική περίπτωση.

  154. Rogue said

    #147: Πολύ ενδιαφέρον λινκάκι, ευχαριστώ! Πιο λογική τη βλέπω αυτή την εκδοχή, αλλά χωρίς πηγές, ποιος ξέρει.

  155. 142 Παλιά κουβέντα. Να ρωτήσουμε κάναν μαθηματικό πότε αρχίζει και πότε τελειώνει η πρώτη δεκάδα, εκατοντάδα, χιλιάδα κλπ (για να πάμε μετά στις επόμενες). Η απάντηση του Άβο, ε, βάλτε κι ένα έτος μηδέν να μετράμε κι ας μην υπάρχει. Αλλά τι να του πεις. Φυσικός είναι. g=10 λέει 🙂

  156. Rogue said

    #152: Ευχαριστώ, δεν το ήξερα το twenty-three, βλέπω κι αυτό αγνώστου ετύμου είναι, κι ότι υπάρχουν θεωρίες ότι σχετίζεται με τζόγο, ιππόδρομο ή χαρτιά και τέτοια.
    https://greensdictofslang.com/entry/kbarhpi
    https://www.barrypopik.com/index.php/new_york_city/entry/twenty_three_skidoo_myth/

  157. loukretia50 said

    dear Mitsos,
    σου εύχομαι να χαρείς πολλές πολλές φορές ανθισμενη τη μανόλια!

    Λεώνικε, αξίζει να γιορτάζετε!

  158. Alexis said

    Ευχές στο Λεώνικο για την επέτειο του!

  159. rogerios said

    Πολλές ευχές στον Λεώνικο!

  160. Μαρία said

    146 κλπ
    Δες εδώ άλλη ερμηνεία για την αργκό των τυπογράφων που συνδυάζεται με το μαχαίρι ή τη γροθιά.
    https://www.russki-mat.net/find.php?q=Vingt-deux&l=FrFr&c=lem

  161. Μαρία said

    160
    Το στιλέτο το έκανα γροθιά η ηλίθια.

  162. Γιάννης Ιατρού said

    120: Henkersmahlzeit το λένε 😎
    Πιθανώς θα λείψω μερικές μέρες, μην ανησυχήσετε😉

  163. ΣΠ said

    142
    Κύριε Παπαθανασίου, κάνετε λάθος. Αφού δεν υπάρχει έτος 0, η 1η δεκαετία του 1ου αιώνα είναι η 1-10 μ.Χ. και συνεπώς όλες οι επόμενες δεκαετίες αρχίζουν με έτος που λήγει σε 1. Η πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα είναι η 2001-2010 και δεν ταυτίζεται με την δεκαετία του [200]0 που είναι η 2000-2009. Ούτε εγώ διατυπώνω τις δεκαετίες ως δεκαετίες του 1, 11, 21 κλπ., αλλά όταν λέω «δεκαετία του ’20» εννοώ άλλο από όταν λέω «3η δεκαετία του αιώνα». Την 1/1/2020 μπήκαμε στην δεκαετία του ’20 και την 1/1/2021 μπήκαμε στην τρίτη δεκαετία του αιώνα. Αυτό εννοώ όταν λέω ότι είναι θέμα διατύπωσης.

  164. mitsos said

    157 Λου ευχαριστώ
    Φέτος άργησε λίγο φέτος η Αιγυπτία.
    Σήμερα το πρωΐ ήταν έτσι :

    https://drive.google.com/file/d/1Na5FnaxBKPz10qPnG38UNYWrOEe6GNDL/view?usp=sharing

    σε 4- 5 ημέρες που θα γεμίσει θα ανεβάσω καινούρια εικόνα

  165. Γιάννης Ιατρού said

    150: αλέστα => σε ετοιμότητα, γρήγορος
    *όχι* από το ιταλ. allesta, προστακτική του allestare (ναπολιτάνικα) αλλά από το lesto (ευκίνητος). Αλλιώς θα γραφόταν και με δύο λ(ου) 🙂

    164: Μήτσο, πολύ ωραία, και ρόζ !! Η δική μου (λευκή) δεν πάει και τόσο καλά, άλλωστε δεν την έχω περιποιηθεί 1+ χρόνια… Κι έχει 50αρίσει κιόλας🙄🤔

  166. Αγγελος said

    22 Φεβρουαρίου είναι και τα γενέθλια του Ουάσιγκτον, που στις ΗΠΑ είναι αργία. Όμως:
    = όταν γεννήθηκε, ίσχυε ακόμα στην Αγγλία και στις αποικίες της το ιουλιανό ημερολόγιο, οπότε η ημέρα εκείνη ήταν 11/2,
    = για να γίνεται τριήμερο, από το 1971 τα γενέθλια του Ουάσιγκτον γιορτάζονται… την αμέσως προηγούμενη Δευτέρα 🙂

  167. # 163

    Οταν λέμε δεκαετία του 20 σαφώς εννοούμε τα έτη 20-29

    Απο κει και πέρα έχουμε για τις αριθμητικές δεκάδες σαν πρώτη την 0-9, δεύτερη την 10-19 κ.ο.κ.

    Οταν αριθμούμε το ο.τιδήποτε χρησιμοποιούμε γενικώς αριθμητικό μοντέλο δλδ το 0-9, τώρα επειδή δεν υπάρχει το έτος μηδέν δεν δημιουργεί πρόβλημα, όπως λέει ο Αβό, φιάχνουμε ένα έτος χωρίς διάρκεια. Το πρόβλημα ξεκινάει από το δημοτικό που μαθαίνουν στα παιδάκια ένα, δύο, τρία΄… αντί του σωστού μηδέν, ένα, δυο, τρία.

    Και οι πλευρές των πολυγώνων (πολυπλεύρων) ξεκινάνε από το 3 αλλά θα ακουγόταν πολύ παράξενο να ανήκει στην πρώτη δεκάδα το 12γωνο, δεν είναι ; Πιο «φυσικό» είναι να θεωρήσεις ένα σύνολο με 0γωνο (σημείο) 1γωνο (ευθ.τμήμα), 2πλευρο (γωνία), 3γωνο, 4πλευρο κ.λ.π.

  168. ΓΤ said

    Κάποτε είχαμε τον Χρήστο Οικονόμου με το «Γράμματα και αριθμοί».

    Σε μια πολύ ιδιότυπη ώσμωση, σήμερα έχουμε τον Σαραντάκο, που έχει καταφέρει, με αμοιβαία αγκαλιά, να συμμαντρώνει μούρες των γραμμάτων και των αριθμών, δίχως ασφαλώς από τον συγκεκριμένο πληθυσμό να λείπει το γκροτέσκο στοιχείο, (αν)άξιος εκπρόσωπος του οποίου δεν έχω πρόβλημα να είμαι εγώ.

    Ο Σαραντάκος είναι αρχιμανάβης, ένας μετα-Φοσόν, όπου μπορείς να ψωνίσεις ταυτόχρονα από αλεφική αποκοπή μέχρι τανυστές να διπλαρώνουν τον Πρώτο του Βεελφεγώρ με αγριοθάλασσές νότες αλμύρας του Μέλβιλ που θα θελήσει να γευτεί ο Τέρενς Τάο. Αλλά υπάρχει ένας άγραφος νόμος: έχουμε ανθρώπους των αριθμών που τα πάνε πολύ καλύτερα στα γράμματα απ’ όσο θα μπορούσαν αντίστοιχα να πάνε στους αριθμούς άνθρωποι των γραμμάτων. Οπότε οι ενδεχόμενες μονόπλευρες διορθωτικές εισπηδήσεις ακριβώς επάνω στο σαγματικό σημείο θαρραλέας αλφαριθμητικής συνάρτησης μπορούν ενδεχομένως να ζωγραφίσουν αειθαλή θυμηδία σε χείλια του Έρντος που σμίγουν με τον Μπέκετ.

  169. Costas Papathanasiou said

    163(ΣΠ): «Yes, this is the bad end you’ve come to, and two and two is—as it always was—»began Trurl, but just then the machine made a faint, barely audible croaking noise and said, for the last time, «SEVEN.»
    ( STANISLAW LEM, “Trurl’s Machine” ,THE CYBERIAD-Fables For The Cybernetic Age(1974), Translated from the Polish by MICHAEL KANDEL, Original edition: Cyberiada, Wydawnictwo Literackie, Cracow, 1967, 1972 )

  170. Πέπε said

    167
    > Το πρόβλημα ξεκινάει από το δημοτικό που μαθαίνουν στα παιδάκια ένα, δύο, τρία΄… αντί του σωστού μηδέν, ένα, δυο, τρία.

    Μα το μαθαίνουν πολύ πριν από το δημοτικό, όχι σαν μάθημα αλλά στην πράξη, μετρώντας πράγματα. Η μόνη περίπτωση που ξέρω να μετράμε πράγματα αρχίζοντας από το μηδέν είναι οι κάμψεις στον στρατό: Καμία, μία, δύο….

  171. # 170

    Χρόνια στο κουρμπέτι…

    αγαπητέ, το μηδέν σαν αριθμός είναι σχετικά πρόσφατη εφεύρεση -κοντά στην χιλιετία- το μηδέν όμως με την έννοια του τίποτε υπήρχε από παλιά. Αν θες να μάθεις σωστά σ’ ένα παιδί να μετράει του λες πόσα μήλα έχεις πριν αρχίσεις να του δίνεις οπότε έχει μηδέν , μετά έχει ένα κ.λ.π.
    Αν ξεκινήσεις όπως εσύ από το ένα και κάνεις αφαίρεση τρία από τρία και του πεις «μηδέν» του δημιουργείς σύγχυση γιατί τέτοιον αριθμό πριν από το ένα δεν έχει μάθει, ίσως αυτό που σου γράφω είναι η αιτία που ένα τεράστιο ποσοστό ώριμων ανθρώπων ακούνε μαθηματικά και παθαίνουν αλλεργία αφού αντί να τους θυμίζουν λογική, τους μπερδεύουν χωρίς ουσιαστικό λόγο

  172. stratosbg said

    Reblogged στις a hairless ape.

  173. ΣΠ said

    170
    Μα γι’ αυτό οι αριθμοί 1, 2, 3,… ονομάζονται φυσικοί αριθμοί. Βάλε ένα παιδί του δημοτικού να μετρήσει τα δάχτυλα των χεριών του ξεκινώντας με το 0: μηδέν, ένα, δύο, …, οχτώ, εννέα!

  174. # 173

    αυτό είναι το βασικό πρόβλημα, μαθαίνουν τα παιδιά να μετράνε με τα δάκτυλα αντί να τα μαθαίνουν να μετράνε με το μυαλό….δεν φιάξαμε υπολογιστές μετρώντας με τα δάκτυλα αλλά με το μηδέν και το ένα, και εξισώσεις φιάξαμε όταν «ανακαλύφθηκε» το (αριθμητικό) μηδέν !

    Η παροιμία «παλιός γάιδαρος, καινούργια περπατησιά» έχει μεγάλη εφαρμογή σε μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου, χρόνια την πάλευα στα ιδιαίτερα,, στα σχολεία και φροντιστήρια ποιός ασχολείται με τέτοια

  175. # 173

    Επίσης οι ονομασία «φυσικοί αριθμοί» είναι μετάφραση του natural numbers που όπως και το Nature μεταφράζεται σε φύση αλλά ουδεμία σχέση έχει με την Φύση αφου η μια προέρχεται από το φύω και άλλη από το nato=γεννώ !

  176. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Εγώ που είμαι απόφοιτος δημοτικού πώς να μετρήσω τα δάχτυλα μου ρε γαμώτο; Μέχρι τώρα τα έβγαζα 10, τα μέτρησα με το 0 και τα έβγαλα 9, πόσα δάχτυλα έχω τελικά;😂
    Και μετά μου τη λέτε που κατηγορώ την υποχρεωτική εκπαίδευση.😂

    ΑΠΑΤΗ ΣΚΕΤΗ!😂

    Καλημέρα.

  177. Πέπε said

    174

    Εξακολουθώ να το βλέπω δύσκολο να συνδυαστεί με τη φυσική εμπειρία. Το να μετράς με τα δάχτυλα είναι σχεδόν το ίδιο με το να μετράς τα ίδια σου τα δάχτυλα. δηλδή να μετράς πράγματα. Και το να μετράς πράγματα είναι η αρχική φυσική αριθμητική εμπειρία – το να μετράς έτσι σκέτα μάλλον έρχεται αργότερα. Μπορεί να έχω ένα καλάθι και ν’ αρχίσω να βάζω μέσα μήλα, οπότε στην αρχή έχω μηδέν μήλα: τότε όλα καλά. Αλλά αν τα μήλα είναι ήδη μες στο καλάθι και θέλω να τα μετρήσω, το μηδέν δεν ανταποκρίνεται σε τίποτε που να το βλέπω μπροστά μου!

    Όσο για τον παλιό γάιδαρο, τι να σου πω, δεν έχω τη δική σου εμπειρία με μαθητές, αλλά πού είναι το φοβερό στο να μάθεις κι έναν αριθμό -το μηδέν- λίγο αργότερα από τους υπόλοιπους; Εμείς γιατί καταλαβαίνουμε ότι τρία μείον τρία ίσον τίποτα, επειδή κουβαλάμε τη σοφία της τριτοτέταρτης ηλικίας; Από παλιότερα το είχαμε καταλάβει!

    Άλλωστε πιστεύω ότι πέρα από το πέντε ή έξι ή κάπου εκεί γύρω, οι αριθμοί είναι απλώς λεξιλόγιο. Υπάρχει φυσική εμπειρία του εβδομήντα; Θα δει κανείς εβδομήντα μήλα και να ξέρει εμπειρικά ότι είναι εβδομήντα και όχι άλλη ποσότητα; Και για τα εφτά ακόμη αμφιβάλλω.

  178. # 176

    Λαμπρούκο μου δέκα δάκτυλα έχεις μην ανησυχείς,. μόνο οι ψαράδες με δυναμίτη έχουν (συνήθως) λιγότερα. Αλλά όπως πάτάς το on στο κομπιούτερ για να αρχίσει να λειτουργεί, έτσι και το μυαλό ξελαμπικάρει αν σκεφτείς πρώτα μηδέν και μετά αρχίσεις ντο μέτρημα (και θα πιάνεις και ψάρια όπως σου λέει ο πσαράς !! )

  179. sarant said

    Καλημέρα από εδώ!

    168 🙂

  180. # 177

    Σωστά λες πως οι περισσότεροι αριθμοί δεν έχουν «εικόνα» στο μυαλό, μέχρι το επτά το πολύ και από κλάσματα άντε μέχρι τα δυο τρίτα και τα τρία τέταρτα. Η Φύση όμως έχει μηδέν αφού κάθε τόσο φύονται δημιουργούνται καινούργια είδη φυτών και ζώων. Ξαναγράφω πως κακώς με την λέξη φύση έχουμε μεταφράσει το Nature που είναι Γένεση. Ο άνθρωπος «γένησε» με τα μάτια του, με τις αισθήσεις του, τους αριθμούς ένα, δύο, τρία, η Φύση (η λογική, το μυαλό) τον υποχρέωσε όταν «ωρίμασε» το 1000 μ.Χ. περίπου, να ανακαλύψει και το μηδέν.

    Οπως ξέρεις λέμε ανατέλλει ο ήλιος ενώ απλά η γη γυρίζει, το πρώτο είναι η λογική των αισθήσεων και το δεύτερο γνώσεις. Στους αριθμούς όμως δεν υπάρχουν αισθήσεις, καλό είναι να χρησιμοποιούμε το μυαλό μας μόνο

  181. ΣΠ said

    177
    Ακριβώς. Όταν έχεις δέκα μήλα σε ένα καλάθι, δεν χρειάζεται να σκεφτείς το 0 για να αρχίσεις να τα μετράς. Θα ξεκινήσεις από το 1. Και όταν έχεις δέκα έτη πάλι από το 1 θα ξεκινήσεις. Το 0 δηλώνει ανυπαρξία και δεν συνδέεται με κάποιο από τα μετρούμενα πράγματα.

  182. Πέπε said

    180

    Ευχαριστώ, όσο το συζητάμε ξεκαθαρίζω σιγά σιγά τι πιστεύω. Έχω δρόμο βέβαια ακόμα…

    Λοιπόν, συμφωνώ βέβαια ότι η φύση έχει μηδέν, και η φυσική εμπειρία επίσης, όχι όμως ως κάτι παρόμοιο με τη φυσική εμπειρία του 1, του 2 κλπ. Το άδειο καλάθι δεν έχει μέσα απλώς 0 μήλα, έχει 0 από οτιδήποτε μπορείς να φανταστείς, ή μάλλον δεν έχει γενικώς τίποτα, ενώ τα 2 μήλα είναι μήλα όπως το 1 μήλο.

  183. Καλημέρα
    167 Γιώργο ξεκίνα να μετράς παιδάκια (με ή χωρίς διαλυτικά), δαχτυλάκια, προβατάκια κλπ και ξεκίνα απ’ το 0! Μέτρημα = απαρίθμηση. Τυχαία θαρρείς πως το 0 μπήκε στους αριθμούς τόσο αργά; Αλλά είπα και προηγούμενα, να ρωτήσουμε κάναν μαθηματικό. Όχι πρώην που ξέχασε ό,τι μαθηματικά ήξερε στα νυχτερινά ΤΕΛ (κλπ) που σύχναζε. Κι αν στο προηγούμενο είπα για τους φυσικούς, για τη μαστοράντζα τι να πω1 🙂 🙂 🙂

  184. # 182

    Ναι, το μηδέν έχει απορροφητικότητα είναι μηδέν για όλα , ένα σύμβολο για το κανένα μήλο, κανένα αυγό, κανένα οτιδόπτε, όπως το ένα για το μήλο, αβγό κ.λ.π.δηλαδή είναι ΑΡΙΘΜΟΣ και οφείλουμε να τον συμπεριλάβουμε στο σύνολό τους.
    Το να μετράς από το ένα είναι μια πρακτική διευκόλυνση που όμως δημιουργεί αθέατες επιπλοκές σε μη εξασκημένα μυαλά (π.χ. # 176 🙂 🙂 )

  185. Και για να συμπληρώσω, η απαρίθμηση έρχεται πρώτα και φυσιολογικά. Οι πράξεις αργότερα και με μια σειρά. Πρώτα η πρόσθεση, μετά η αφαίρεση κοκ. Άρα, όταν φτάσεις στο έσω τρία πορτοκάλια και τάφαγα και τα τρία, πόσα μου μείνανε, εκεί εμφανίζεται η ανάγκη αυτό το τίποτα να το πούμε κάπως. Αν αρχίσεις στο παιδάκι απαρίθμηση απ’ το 0 που θα το χρειαστεί κάποια στιγμή, άρα να το ξέρει από τότε, μόνο μπλέξιμο θα του προκαλέσεις. Και ναι, οι αριθμοί ξεκίνησαν για να καλύψουν κάποιες ανάγκες. Ήθελε ο άλλος να ξέρει πόσα πρόβατα, παιδιά, πουλιά είχε. Κι επειδή έκοβε κάτι στη μέση χρειάστηκαν οι δεκαδικοί. Το ότι κατάφερε να θεωρητικοποιήσει και να μοντελοποιήσει αυτά που χρειαζότανε και να τα επεκτείνει μέχρι τους μιγαδικούς, είναι αποτέλεσμα πως είχε καιρό για θεωρητικές σκέψεις. Όμως πρώτα έπρεπε να καλύψει τις πρακτικές του ανάγκες.

  186. ΣΠ said

    183
    Μα 0!=1 (προφανώς αστειεύομαι).

  187. # 183

    Φυσικά και ξεκινάω από το 0, όπως τα παιδιά ξεκινάνε με το πλουφ και μετά α μπε μπε μπλομ όταν τα βγάζουνε.

    Δεν ξέρω αν εσύ έχεις εμπειρίες από νυχτερινά ΤΕΛ ααλλά εγώ έχω διδάξει και στο 1ο και στο 2ο Πειραματικό και σε πρότυπα Γενικά Λύκεια οπως το 30 και στο 2ο Ταύρου και στο 4 Γαλατσίου και στο 41 και στο 15 και ξέρω μάλλον καλύτερα τις (ανύπαρκτες) διαφορές επιπέδου.

    Αλλά υποκλίνομαι στις δικές σου εμπειρίες, αφού θεωρείς μέτρημα= απαρίθμηση δλδ όταν κόβει κάποιος 1,80 μέτρα κασμίρι, κάνει απαρίθμηση !!!!

  188. 187 Μου φαίνεται πως τσαντίστηκες για το ΤΕΛ παρά την τετράδα 🙂 με τις φατσούλες που έβαλα.

    Επί της ουσίας:
    Είπα πως όταν έφτασε να θέλει το 1,80 που λες, προχώρησε σε παραπέρα διαδικασίες. Και βέβαια το 1,80 δεν μετράει φυσικές οντότητες αλλά συγκρίνει με βάση κάποια (αυθαίρετη) μονάδα.
    Αν επιμένεις πως θα πας να πάρεις μια πεντάδα αγκίστρια, και θα τα μετρήσεις μηδέν, ένα, δύο τρία, τέσσερα και θάναι όλα εντάξει, να συμφωνήσω μαζί σου αν μου εξηγήσεις και γιατί αυτό είναι πεντάδα (αντίστοιχα με τη δεκάδα κλπ). Γιατί το μόνο που βλέπω να βολεύει ν’ αρχίζει το μέτρημα απ’ το μηδέν είναι για να είναι η ολοκλήρωση μιας χιλιετίας το 1999 και ν’ αρχίζει της άλλης το 2000 γιατί αλλάζουν τα ψηφία. Αλλ’ αυτό είναι μια πολύ ειδική περίπτωση.

  189. # 188

    Μπερδεύεις το μέτρημα με την μέτρηση που μπορεί και να είναι απαρίθμηση.
    Πόσο πιο απλά να σου εξηγήσω πως το σψστο όταν έχεις 5 αγκίστρια είναι να λες μηδέν, ένα αγκίστρι δυο αγκίστρια κ.λ.π. αντίστοιχα με το σύνολο που χρησιμοποιείς, πως να σου εξηγήσω πως δεν είναι ακολουθία ώστε το πρώτο αγκίστρι να είναι το μηδέν αγκίστρι, το μηδέν είναι αριθμός δεν έχει μονάδες ή αγκίστρια, σαν αριθμός ανήκει στο Ν, όταν λοιπόν απαγγέλλουμε τους αριθμούς ξεκινάμε από το μηδέν και όχι από το ένα που μαθαίνουν τα παιδάκια.

  190. Δεν βγαίνει άκρη. Εξηγείς το ίδιο. Δεν μου απαντάς: αφού θάχω σταματήσει το μέτρημα στο τέσσερα πώς θα βγάλω απ’ το στόμα μου το πέντε να πω πως έχω πέντε αγκίστρια, ή μια πεντάδα. Το ότι το 0 ανήκει στο Ν είναι πολύ πρόσφατο, τα τελευταία 40 χρόνια. Όταν ήμουν μαθητής το Ν άρχιζε από το 1. Αλλά μετά μας βόλευε να το βάλουμε κι αυτό μέσα, αλλά αυτό δεν του παράγει έννομα δικαιώματα να μετράμε απ’ αυτό. Το 0 δεν είναι φυσικός αριθμός, δεν είναι θετικός αριθμός, δεν είν’ αρνητικός αριθμός. Είναι μια ξεχωριστή περίπτωση μόνο του (όπως οι μύκητες δεν είναι φυτά 🙂 ).

  191. loukretia50 said

    Mαλλιαρέ μ’ , κάπως έτσι βγήκε για τα μοναχοπαίδια το
    «ένα ίσον κανένα!»

  192. Πέπε said

    189

    Λες «μα πώς να σου εξηγήσω…». Αν είναι τόσο δύσκλο να το εξηγήσεις, πάει να πει πως πρόκειται για ένα απαιτητικό είδος γνώσεων. Αφού επιμένεις πως είναι σωστό, εγώ ποιος είμαι να το αμφισβητήσω. Όλοι όμως οι άνθρωποι, από μικρά παιδάκια μέχρι τον οποιονδήποτε μορφωμένο ενήλικα που απλώς δεν έχει κατακτήσει, ειδικά στα μαθηματικά, τόσο υψηλό επίπεδοα, αλλιώς το κάνουν, και τα καταφέρνουν. Και υποψιάζομαι ότι σε παλιούς πολιτισμούς όπως ο ελληνικός και ο ρωμαϊκός (που δεν είχαν ψηφίο 0), ακόμα και οι μαθηματικοί από το ένα θα μέτραγαν. Όλα δείχνουν ότι κι αυτό πρέπει να είναι εξίσου σωστό, και απλώς σε άλλη περίπτωση χρειάζεται το ένα και σε άλλη το άλλο.

  193. Κιγκέρι said

    …and then there were none:

  194. voulagx said

    https://sarantakos.wordpress.com/2021/01/03/meze-460/#comment-735450

  195. loukretia50 said

    193. … κι όταν » ο ένας» γίνεται μηδέν,
    τον διαγράφεις, μα εκείνος… ΔΕΝ !

  196. Αγγελος said

    Νομίζω πως ο Πέπε (182) το βρήκε. Μέτρημα (=αρίθμηση, counting· η μέτρηση = measurement είναι άλλο πράμα) γίνεται μόνον αν υπάρχουν τα συγκεκριμένα πράματα. Αν έχουμε μήλα σε μια φρουτιέρα και ρωτήσουμε «πόσα μήλα έχει», και το εξάχρονο παιδάκι θα απαντήσει π.χ. «τρία (μήλα)»· αν όμως δεν έχει μήλα η φρουτιέρα, έστω κι αν έχει π.χ. αχλάδια, θα απαντήσει «δεν έχει (μήλα)», ΔΕΝ θα απαντήσει «μηδέν μήλα», εκτός αν έχει μόλις μάθει στο σχολείο το μηδέν και θέλει να μας επιδείξει τις καινούργιες γνώσεις του 🙂
    Το φυσικό μέτρημα λοιπόν αρχίζει από το 1. Δεν είναι τυχαίο ότι πέρασαν τόσοι αιώνες για να φτάσει να θεωρείται αριθμός το 0 — ενώ βεβαίως την έννοια του «τίποτε, κανένα» την είχαν συλλάβει και οι πιο πρωτόγονοι άνθρωποι.

  197. Αγγελος said

    Με διέκοψαν προηγουμένως και δεν εξήγησα τελείως αυτό που ήθελα να πω. Ήθελα να πω ότι μετράμε «ένα μήλο, δύο μήλα, τρία μήλα…», έστω κι αν δεν λέμε τη λέξη «μήλα», διότι τα βλέπουμε ή και τα πιάνουμε ένα-ένα. Θα ήταν παράλογο να πούμε «μηδέν μήλα» ΠΡΙΝ αρχίσουμε να τα μετράμε ένα-ένα!

  198. ΓΤ said

    H σημερινή ματιά του Gpoint είναι διαυγέστατη. Ατυχώς, όχι για όλους.
    Επειδή όμως υπάρχουν δυσκολίες, όχι ανυπέρβλητες, λόγω διαφορετικής παιδείας, ας το δούμε και μέσα από το πρίσμα του Μπέρτραντ Ράσελ (αγκαζέ με τον Πεάνο).
    (Ιδιαίτερα, Κεφ. 1, σελ. 2 κ.εξ.)

    https://people.umass.edu/klement/imp/imp.html#chapter1

  199. ΓΤ said

    Ασφαλώς, το #198 επ’ ουδενί σημαίνει ότι διαφωνώ με τον Άγγελο, που μόλις τώρα διάβασα. Ήθελα να σταθώ στη θέση του Gpoint.

  200. Αγγελος said

    Όσο για τη δήθεν διαφορά μεταξύ φύσης και natura, μου φαίνεται ανύπαρκτη: η λέξη natura πλάστηκε στα λατινικά ακριβώς για να αποδώσει το ελληνικό «φύσις», και πράγματι το αποδίδει, σημαίνοντας κατά πρώτον το πώς είναι κάτι ex natu = από γεννησιμιού του, εκ φύσεως (πρβ. De natura rerum = περί της φύσεως των πραγμάτων), και δευτερευόντως το σύνολο των όντων που υπάρχουν χωρίς ανθρώπινη επέμβαση.

  201. ΣΠ said

    Ρε μπρο, αυτά του Ράσελ είναι γνωστά και αφορούν τα μαθηματικά ως πλατωνική οντότητα. Τι σχέση έχουν με το πώς μετράμε τα έτη μιας δεκαετίας;

  202. ΓΤ said

    Ρε μαν, είναι ο πλατωνικός έρωτάς μας για το αριθμηλίκι. Δεν είχα πρόθεση όμως να το συσχετίσω με τις δεκαετίες. Έπιασα σταθμό Gpoint από τα αγκίστρια. 🙂
    Στην τελική, ξεκινάμε να μετράμε απ’ όπου γουστάρουμε, πληθάριθμος συνόλου ίδιος.

  203. ΣΠ said

    Ε, δεν θα πάμε στην ανάλυση του Πεάνο και στον αξιωματικό ορισμό της αριθμητικής για να βρούμε πόσα μήλα έχουμε σε ένα καλάθι. Υπάρχει αλούστερος τρόπος.

  204. ΓΤ said

    203@

    Ασφαλώς. Αλλά θέλαμε, μέσα από τα αγκίστρια, να δείξουμε στον φίλο Πέπε τη δυνάμει συμπερίληψη του μηδενός.

    (Πάω να απολαύσω CVs τώρα από αυτά που σου αρέσουν 😉 )

  205. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    181,
    Κάποιος 21 χρονών, βαδίζει την τρίτη δεκαετία της ζωής του, αλλά
    αν κάποιος μου έλεγε «είμαι στην τρίτη δεκαετία της ζωής μου + 1 χρόνο», θα σκεφτόμουν 31 🙂

    σσ κι όλες τς άλλες φορές που τα έχετε πει αυτά τα αριθμοτέτοια, στο τέλος πράμα δεν εκατάλαβα ή μάλλον συνέχιζα να καταλαβαίνω όσα ήδη είχα καταλάβει από πριν 🙂

    191, Λου, αυτό το λέω για τ΄αυγά 🙂

  206. sarant said

    Kαι πού να λέγαμε και για ορθοπ*δικούς!

  207. Ελειπα…

    # 200 Εχουμε μέτρημα =το διδόμενο ή λαμβανόμενο με το μέτρο & μέτρησις= καταμέτρησις, το μέτρημα ( από λεξ. Σ.Βυζάντιου ) άρα η αρίθμηση μάλλον με την μέτρηση κι όχι το μέτρημα έχει σχέση όπως είπα και στο # 189

    Αγγελε, δυο πραγματάκια μόνο, το ένα από την διδακτική μου πείρα στα προβλήματα των μικρών μαθητών που διαιωνίζονται μετά σε μεγάλο ποσοστό :

    Δεν είναι παράλογο να πεις μηδέν μήλο ή σκέτο το αριθμητικό 0. Παράλογο φαίνεται σ’ ένα παιδικό μυαλό να λες τίποτε ή κανένα δλδ λέξεις και να συνεχίζεις με αριθμούς. Ετσι πριν χίλια χρόνια εφευρέθει ο αριθμός μηδέν ΛΟΓΙΚΑ
    (δεν ξέρω αν έχεις την δυνατότητα να σκεφτείς απλοϊκά όπως ένα μικρό παιδί και όχι με το στάτους του.

    Επίσης όταν κάτι φυτρώσει μετά καρπίζει, δλδ γενά. Το φυτρώσει δεν έχει αιτία έξω από την Φύση φαίνεται πως είναι η ίδια ρίζα. Στις αβρααμικές θρησκείες η έννοια της Φύσης απαγορεύεται αφού όλα γενιώνται με εντολή του θεού. Αυτά λένε οι θρησκείες αλλά όπως ξέρεις μεγάλη επαφή με την λογική δεν έχουν και μη μου πεις πως στην φράση Numitori, qui natu major est regnum reliquit, το natu έχει τίποτε από…Φύση, όλα από τον Proca, τον… rex Albanorum τα πήρε !!!
    Βλέπεις στην ελληνική μυθολογία που δεν έχει Αβραάμ, εκεί θεοί βγήκαν κι αυτοί από το αυγό που έφιαξε η Φύση, όπως οι άνθρωποι και όλα.

    Αποφεύγω αυτές τις συζητήσεις και κατανοώ πως κάποιος πολλές φορές δεν απαντά γιατί θίγονται θρησκευτικές του πεποιθήσεις, με παρασύρατε σήμερα.

  208. # 207

    στάτους σου, βεβαίως

  209. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Κάποτε ήταν 4 φιλόσοφοι και φιλοσοφούσαν για διάφορα θέματα. Κάποια στιγμή δίψασαν και ζήτησαν να τους φέρουν μια κανάτα νερό. Τους έφεραν την κανάτα αλλά πρίν βάλουν να πιουν, λέει ένας φιλόσοφος, αυτό δεν είναι μια κανάτα με νερό, – και τι είναι; ρώτησαν οι άλλοι – είναι νερό σε μια γυάλινη κανάτα – όχι είπε ένας άλλος, είναι γυαλί με νερό, – λάθος είπε ένας τρίτος, είναι ένα σκεύος με νερό, -……………..! Στο τέλος πέθαναν από την δίψα.😂

    Η εκάστοτε κοινωνίες, ανεξαρτήτως τι λένε οι «σοφοί» σωστό και λάθος, κρατούν ό,τι είναι εύχρηστο και διευκολύνει την ζωή τους.

  210. Νέο Kid said

  211. Yiannis KYRiakides said

    #136, #137, #144
    1. Πεήντα – κοβουμε το σύμφωνο αλλά κραταμε τα δυο φωνηεντα πε-ή-ντα
    2. Πεπε να το λες σωστα: Εμέναν αρέσκει μου πάρα πολλά
    3. Επισης, ο Κυπριος θα πει «Κοσιδϋάχρονος»

  212. voulagx said

    Για τον Κιντ ξανακαταθέτω το #194:

    Το ότι οι αρχαίοι δεν θεωρούσαν το 0 ως αριθμό δεν σημαίνει ότι δεν γνώριζαν την έννοια του μηδενός.
    Ο Πτολεμαίος χρησιμοποιούσε ένα σύμβολο για το μηδέν (ένα μικρό κύκλο με επιγράμμιση), π.χ. σε πίνακα χορδών γωνιών μικροτέρων της μονάδος.
    Ο Διονύσιος ο Μικρός επίσης χρησιμοποιούσε ένα σύμβολο για το 0. Ο Βραχμαγκούπτα ήταν ο πρώτος που όρισε τους κανόνες των πράξεων με το 0, δεν το επινόησε αυτός το 0.
    Το ότι πλέον το 0 θεωρείται αριθμός δεν σημαίνει ότι αυτό εξισώθηκε με την μονάδα. Μηδέν ήταν και μηδέν παρέμεινε. Κάθε σημείο της ευθείας των πραγματικών αριθμών αντιστοιχεί σε έναν μοναδικό αριθμό ο οποίος εκφράζει την απόσταση του σημείου από το σημείο 0.

    Το σύστημα των πραγματικών αριθμών χρησιμοποιούμε και για την μέτρηση του χρόνου με το ισχύον ημερολόγιο. Υπ’ όψιν πως οι υποδιαιρέσεις και των αρνητικών ετών (ημέρες, μήνες) προσημαίνονται θετικά.

    Για να βρούμε την επέτειο των 2500 χρόνων της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας, η οποία έγινε στις
    22 Σεπτεμβρίου του έτους -480, εργαζόμαστε ως εξής:
    (-480+8Μ+22Η)+2500=2020+8Μ+22Η=22/9/2021, εντός του 2021.
    όπου Μ=μήνες και Η=ημέρες.

    Για να βρούμε τις ν-άδες που χωράνε σε έναν αριθμό τον διαιρούμε δια ν, π.χ.:
    1980/1=1980 μονάδες
    1980/10=198 δεκάδες
    1980/100=19 εκατοντάδες συν 80/100 της 20ής εκατοντάδος
    1980/0= μηδενάδες δεν υπάρχουν

    Ο αριθμός α με δείκτη 0 επί την μηδενική δύναμη του 10 είναι μονοψήφιος κι όχι μηδενοψήφιος.

    ΥΓ: Ο μηδενομοναδισμός δεν θα περάσει. Ζήτω ο μηδενομηδενισμός.

  213. sarant said

    211 Ευχαριστώ!

  214. Νέο Kid said

    212. Ωραίος Γίγα! Μια μικρή τυπολατρική διορθωση : «. Κάθε σημείο της ευθείας των πραγματικών αριθμών αντιστοιχεί σε έναν μοναδικό αριθμό Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΤΙΜΗ του οποίου εκφράζει την απόσταση του σημείου από το σημείο 0.»

  215. ΣΠ said

    Οποιαδήποτε δέκα διαδοχικά έτη αποτελούν μια δεκαετία, π.χ. 2014-2023. Αν όμως διαιρέσουμε την χρονική περίοδο από την αρχή μέτρησης του χρόνου σε δεκαετίες και τις κατατάξουμε, τότε η 200ή δεκαετία είναι η 1990-2000 και η 201η η 2001-2010. Το 2021 (και όχι το 2020) μπήκαμε στην 203η δεκαετία. Αυτά είναι τόσο προφανή και τετριμμένα που απορώ που υπάρχουν αντιρρήσεις από κατά τεκμήριο ευφυείς ανθρώπους.

  216. SearchPeloponnese said

    :trolling mode on
    Μπορεί κάποιος να απαντήσει ότι τα δέκα πρώτα χρόνια είναι η «δεκαετία 0», αφού δεν έχει συμπληρωθεί ακόμα ολόκληρη δεκαετία κοκ.
    :trolling mode off

  217. # 210

    Μπορείς να δεχθείς πως το δωδεκάγωνο ανήκει στην πρώτη δεκάδα των πολυγώνων ;

  218. # 217 —> 216

    και πως η δεύτερη δεκ΄δα θα είναι από 13γωνο έως το 22γωνο ; Το θεωρείς «φυσικό» ;

  219. ΣΠ said

    216
    Δεν έχω πρόβλημα με αυτό. Δες το 163.

    217, 218
    Αν τα κατατάξεις κατά αύξοντα αριθμό γωνιών, ναι. Όπως και το 13 ανήκει ανήκει στην πρώτη δεκάδα των πρώτων αριθμών.

  220. Επειδή όμως μια δεκάδα εκτός από σειρά νοείται πως έχει κριτήριο την ομοιογένεια (ειδικά από τότε που μπήκε η μαθηματική έννοια του συνόλου στη ζωή μας) σαν πρώτη δεκάδα αριθμών νοούνται οι μονοψήφιοι ςίναι πιο λογικό η πρώτη «δεκάδα» στις χρονολογίες να έχει ένα πλασματικό μηδέν από το να έχει ένα διψήφιο !! Και ανάλογα όλες οι επόμενες να έχουν σαν κοινό ζ χαρακτηρισεικό το πρώτο ψηφίο.
    Στον αντίποδα βέβαια υπάρχει η απεικόνιση των αριθμών στο Κίνο …

  221. voulagx said

    #220: Οταν λεμε πρωτη δεκαδα εννοουμε πρωτη δεκαδα μοναδων.

  222. Πέπε said

    Την πρώτη (δεύτερη κλπ.) δεκάδα πολυγώνων δεν την καταλαβαίνω ως επιλογή παραδείγματος. Το πρώτο είναι το τρίγωνο. Πάντα κάποιο θα είναι το πρώτο σε μια σειρά, αλλά γιατί να διαλέξουμε ειδικά εκείνη τη σειρά όπου θα μας μπερδεύουν τα νούμερα, λες και δεν είχαμε ήδη αρκετά μπερδέματα;

    (Πρώτη μέρα της βδομάδας η Δευτέρα, δεύτερη η Τρίτη… Και υπήρχε νομίζω κάποτε και σχολικό σύστημα με Εβδόμη και Ογδόη του εξαταξίου.)

  223. Πέπε said

    Και άλλη μία σκέψη (που δείχνει ότι κάτι τέτοια οδηγούν σε αρχή παράνοιας):

    Αν είναι να μετρήσουμε τις δεκάδες κάποιου πράγματος, π.χ. δεκαετίες αιώνα ή δεκαετίες μιας ζωής ή δεκάδες πολυγώνων κλπ., και συζητάμε αν στην πρώτη θα περιλαμβάνεται και το υπ’ αρ. 0 στοιχείο, δε θα πρέπει να υπολογίσουμε και την υπ’ αρ. 0 δεκάδα; Πόσα στοιχεία θα περιλαμβάνει αυτή;

    Όπως έχουμε (έστω υπό συζήτηση) έτος 0, να έχουμε και δεκαετία 0 και αιώνα 0. Και προς τα κάτω το ίδιο: πόσα μισά έχει μια δεκαετία; Θα βάλουμε μέσα μόνο την 1η και τη 2η πενταετία ή και την 0ή;

  224. ΣΠ said

    223
    Μπράβο, Πέπε.
    https://sarantakos.wordpress.com/2021/01/03/meze-460/#comment-707709

  225. voulagx said

    #223: Ολη η φασαρια γινεται για το ετος 0, οχι ομως και για αλλες μοναδες μετρησης π.χ. κιλο 0, χιλιομετρο 0. Και φυσικα δεν μπορει να εχεις μοναδα μετρησης το 0.

  226. Καλημέρα (μια ευχή είναι)
    225 Έτσι. Και τόπα και στο 188. Κάποιους τους βολεύει να λογαριάζουν και έτος 0 ώστε η δεκαετία ή η χιλιετία ν’ αλλάζει όταν αλλάζει το πρώτο ψηφίο. Δεν είν’ έτσι, αλλά άμα θέλουν ας το κάνουν κι ας μην μας ζαλίζουν. Αλλά όχι να προσπαθούμε να το βάλουμε σε κάθε μέτρημά μας. Έλεος. Και βέβαια όχι να θέλουν να δεχτούν όλοι την δική τους προτίμηση.

  227. # 226

    Ξαναγράφω το πιο απλό που αρνείσθε να αξιολογίσετε : Οταν λέμε δεκάδα εννοούμε δεκάδα από πράγματα που έχουν κάποιο κοινό χαρακτηριστικό. Δέκα χρόνια είναι και τα 1, 32, 145, 148, 12, 1900, 7, 11, 2022 και 2153 αλλά το μόνο κοινό χαρακτηριστικό τους είναι πως είναι χρονολογίες , Οι αριθμοι 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 έχουν σαν χαρακτηριστικό όπως είναι δέκα διαδοχικοί αριθμοί ξεκινώτας από το 1. Τότε η 3η δεκάδα θα έχει χαρακτηριστικό 10 διαδοχικούς αριθμούς ξεκινωντας από το 21. Αν σας αρέσει αυτός ο ορισμός , γούστα είναι αυτά, η γιαγιά μου έλεγε πως ο κόσμος είναι μεγάλος και χωρά όλων των ειδών τους ανθρώπους, εξ άλλου έτσι βλέπουν τα παιδιά γραμμένους τους αριθμούς στο Κίνο και θα το νομίζουν σωστό.

    Εγώ προτιμώ τον απλούστατο ορισμό να ορίζονται από το ίδιο πρώτο ψηφίο ξεκινώντας από το 0 για την πρώτη δεκάδα (0,1,2,3,4,5… εννοείται το μηδέν που παραλείπεται ή τους λες και μονοψήφιους) το 1 για την δεύτερη, το 3 για την τρίτη κ.λ.π ακριβώς όπως 0 είναι ο πρώτος αριθμός, 1 ο δεύτερος 2 ο τρίτος

    Ετσι και στα πολύγωνα-πολύπλευρα η πρώτη ομάδα ξεκινά από το τρίγωνο, τελειώνει στο ενιάγωνο και συμπληρώνει την δεκάδα με τα 0-γωνο,1-γωνο, 2-γωνο που δεν αντιστοιχούν σε σχήματα ακριβώς όπως το έτος 0 είναι στιγμιαίο.

    Ισως για όλα φταίνε τα σύνολα, τα οποία βέβαια κάποτε δεν διδασκότουσαν στο εξατάξιο, ενώ έπρεπε να διδάσκονται από το δημοτικό.

  228. voulagx said

    #227: Οταν λεμε δεκαδα εννοουμε δεκα μοναδες και μοναδα 0 δεν υπαρχει ουτε στη θεωρια των συνολων.

  229. ΣΠ said

    226
    Εγώ είμαι ευέλικτος. Τα δέχομαι και τα δύο, αλλά την 2021-2030 την λέω τρίτη δεκαετία του αιώνα και την 2020-2029 την λέω δεκαετία του ’20. Ούτε αυτό τους αρέσει. Θέλουν σώνει και καλά να μας πείσουν ότι η 2020-2029 είναι η τρίτη δεκαετία του αιώνα. Κι αν δεν είναι, πρέπει να την κάνουμε προσθέτοντας το έτος 0.

  230. voulagx said

    #227 @Gpoint: Αν προτιμας το συνολο {0,1,2,…,8,9} να ειναι η πρωτη δεκαδα, τοτε ποια θεωρεις οτι ειναι η πρωτη αρνητικη δεκαδα;

  231. 229 Εγώ μαζί σου. Το μυστικό είν’ αυτό: «Θέλουν σώνει και καλά να μας πείσουν» και επικαλούνται πράγματα έξω απ’ το θέμα τους που τα γενικεύουν για να το καταφέρουν (πολύγωνα, μήλα κλπ). Δεν πείθομαι, τέλος. Αν δεν καταλαβαίνεις τι λέω ρώτα με. Αλλά μην απαιτείς να δεχτώ την άποψή σου. Αυτοί τίποτα.

  232. Πέπε said

    227

    Όπως είναι γνωστό, η σαρανταποδαρούσα έχει σαράντα ποδάρια και η χιλιοποδαρούσα χίλια. Υπάρχουν και ενδιάμεσα συγγενικά είδη, με 41 έως 999 ποδάρια.

    Η πρώτη χιλιάδα των ειδών αυτής της τάξης περιλαμβάνει:
    -τη μηδενποδαρούσα
    -τη μονοποδαρούσα
    -τη διποδαρούσα

    -την τριαντεαεννιαποδαρούσα
    (όλες αυτές έχουν μηδενική διάδκεια όπως το 0γωνο)
    -τη σαρανταποδαρούσα

  233. Πέπε said

    *διάρκεια*

  234. SearchPeloponnese said

    Δηλαδή, αν κατάλαβα καλά, ο ΠΑΟΚ έχει 2 πρωταθλήματα στο ποδόσφαιρο, το 0, το 1 και το 2. Σωστά;

  235. SearchPeloponnese said

    ΥΓ. Κι ο γέρο-Μητσοτάκης δεν έλεγε κάτι τέτοια; 3+3=0, κάτι τέτοιο.

  236. Νέο Kid said

    Έχω σκάσει στα γέλια με τη μηδενοποδαρούσα του Πέπε. 🤪

    Χωρίς να θέλω να εμπλακώ στη «μαθηματική» διαμάχη … θα εμπλακώ! 😍
    Αγαπητέ Τζη, μιας και σκέφτεσαι με όρους θεωρίας συνόλων σκέψου τον αυστηρό μαθηματικό ορισμό του ΤΙ είναι η καταμέτρηση (counting στα εγγλέζικα . Άλλο πράγμα απ τη μέτρηση (measurement) που αφορά συνεχή μεγέθη κι όχι διακριτά )
    Αυστηρά μαθηματικώς λοιπόν μιλώντας η καταμέτρηση ενός συνόλου που έχει αποτέλεσμα ν, είναι μια διαδικασία που δίνει μια αντιστοιχία ένα προς ένα (αυτό που οι Εγγλέζοι λένε bijection) μεταξύ του υπό εξέταση συνόλου και του υποσυνόλου των ΘΕΤΙΚΩΝ ακέραιων {1, 2, …, ν}. Επιπροσθέτως (πολύ βασικό αυτό!) μπορούμε να αποδείξουμε με επαγωγή το …προφανές , ότι δηλαδή δεν μπορεί να υπάρξει bijection μεταξύ δύο συνόλων {1, 2, …, ν} και {1, 2, …, μ} παρά μόνον εάν και μόνο εάν ν = μ
    Εύχομαι να βοήθησα.

  237. Νέο Kid said

    236. Ας το κάνω λίγο Λιανό ( δεν έχει και σαρβάιβορ σήμερα γμτ!…) διά τους τριτοδεσμίτας που απεχθάνονται τη μαθηματική γλώσσα ( αν και οι δικοί μας εδώ είναι όλοι εξαίρετοι!)
    Σε απλή δημοτική λοιπόν , το 236 λέει ότι όταν μετράμε/απαριθμούμε διακριτά πραγματάκια , ήτοι :μήλα, προβατάκια, χρονάκια … ξεκινάμε απ το 1 . Το ένα ! Όχι απ το μηδέν . 🥸

  238. SearchPeloponnese said

    Βασικά, υπάρχει και έναα άλλο πολύ σοβαρό ερώτημα, αυτό του βοσκού που μετράει τα πόδια των προβάτων και διαιρεί δια Χ, για να βρει πόσα πρόβατα έχει.
    Αρχίζει κα μετράει «0, 1, 2…103 πόδια». Μετά;;; Διαιρεί με 4 ή με 3; Πόσα πόδια έχουν τα πρόβατα; 1,2,3,4 ή 0,1,2,3; Και τι αποτέλεσμα θα πάρει από αυτή τη διαίρεση;

  239. Πέπε said

    Ο βοσκός που μέτραγε μ’ αυτό τον τρόπο ήταν ήδη προχώ περίπτωση (λες και δεν μπορούσε απλά και όμορφα να μετρήσει τα κέρατα και να διαιρέσει διά 2). Αλλά να τα μετράει και με θεωρία συνόλων, …αυτός χαραμίζεται στα λιβάδια!

  240. SearchPeloponnese said

    Έγραψα το 238 πριν δω τα 236-237.

    Από την άλλη πάλι, επειδή δεν υπάρχει «σχόλιο 0» και θα πρέπει να το προσθέσουμε, πώς θα αναφερόμαστε στα προηγουμενα σχόλια; Με τον αριθμό που εμφανίζεται δίπλα ή με τον αριθμό που θα έπρεπε να εμφανίζεται αν προσθέταμε το «σχόλιο 0»;

    Και τι σχόλιο θα ήταν το «σχόλιο 0», σφού είναι μηδενικό, δηλαδή ανύπαρκτο;

    Όπως εξάλλου και το έτος 0 θα ήταν μηδενικό, δηλαδή ανύπαρκτο. Θα ήταν ένα έτος μέσα στο οποίο… δε συνέβη ποτέ τίποτα…

    Ενδιαφέρον!!!

  241. Νέο Kid said

    240. Εδώ μέσα έχει λυθεί κι αυτό το θέμα! Όταν γράφει κάποιος (παλιά γινόταν συχνά. Αλλά εκλείπει σιγά σιγά , δυστυχώς…) 0. αναφέρεται στο κείμενο του Νικοκύρη. 😊
    Τώρα που το σκέφτομαι, αυτό συνάδει και με τις σύγχρονες αντιλήψεις της επιστήμης ότι το 0 , το τίποτα, το «απόλυτο τίποτα» είναι ασταθές! Κι ότι όπως από το 0 μπορεί να προκύψουν τα πάντα , έτσι κι απ το μηδενικό σχόλιο (δηλαδή το άρθρο του Νικοκύρη) προκύπτει μια πληθώρα σχολίων κάθε μέρα.

  242. SearchPeloponnese said

    239.
    Το σκέφτηκα να αναφέρω και την εναλλακτική τωνν κεράτων, αλλά… μπερδεύτηκα στους υπολογισμούς! 103 πόδια προβάτων σε πόσα κέρατα αντιστοιχούν;;;

    241.1.
    Προφανώς αυτό είναι λάθος προσέγγιση. Η αρχική ανάρτηση θα έπρεπε να είναι το -1. Καλά δεν τα λέω;

  243. ΣΠ said

    Η χιλιοποδαρούσα ανήκει στην δεύτερη χιλιάδα.

  244. Νέο Kid said

    239. Δεν καταλαβαίνω ειλικρινά γιατί ο βοσκός να κάνει αυτά τα πολύπλοκα που λέτε με τα πόδια και τα κέρατα ,ενώ μπορεί κάλλιστα κι απλούστατα να μετρήσει την ουρά κάθε προβάτου και να βάλει τις μετρήσεις σε ένα πινακάκι που θα δώσει φυσικά μια κανονική καμπάνα Γκάους ως κατανομή ,και με ένα απλό πατηματάκι στο Casio scientific calculator να βρει το mean και το sd (standard deviation) …οπότε μετά το ολοκλήρωμα που δίνει τον πληθυσμό των προβάτων είναι παιχνιδάκι!

  245. ΣΠ said

    Εδώ περί βοσκού: https://sarantakos.wordpress.com/2019/12/28/meze-407/#comment-623629

  246. 238, 239, 244
    να’ στε καλά ! Μες στη μαυρίλα της μέρας γελάσαμε λιγάκι!

  247. Νέο Kid said

    245 ! 😅😂😂👍

  248. sarant said

    246 Πράγματι, γελάσαμε λιγάκι. Και μόνο εδώ θα μπορούσε να ανάψει, τέτοια μέρα, αυτή η συζήτηση!

  249. dryhammer said

    Όπως λένε, εδώ ο κόσμος καίγεται κι εμείς κάνουμε κουπ.

  250. # 230

    Φυσικά η { 0,-1,-2,…-9 } ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που φιάχνεται η θετική, κι αυτή δανείζεται το 0. Ας μην ξεχνάμε την πολλαπλότητα του 0, δεν έχει πρόσημο, δεν έχει μονάδες

  251. Πέπε said

    263

    > Έχω σκάσει στα γέλια με τη μηδενοποδαρούσα του Πέπε.

    H μηδενποδαρούσα (Apus apus, δηλαδή Άπους ο άπους) έχει κάπως περίεργη εμφάνιση για αρθρόποδο, αλλά δεν είναι ευγενικό να γελάμε.

  252. SearchPeloponnese said

    Δεν καταλαβαίνω γιατί μια τόσο σοβαρή συζήτηση σας φαίνεται αστεία, αλλά συνεχίζω. Έχω ακόμα μία απορία.

    Εφόσον το μηδενικό σχόλιο, το μηδενικό έτος (και το μηδενικό πρόβατο) είναι ανύπαρκτα, είναι απαραίτητο να ύπάρχουν μόνο ένα από αυτά; Δεν μπορεί, δηλαδή, κανείς να έχει καμιά εκατοστή μηδενικά πρόβατα; (Εγώ, για παράδειγμα, ακριβώς τόσα έχω.)

    Και το ρωτάω αυτό, γιατί έτσι μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημα της πρώτης αρνητικής δεκάδας των ετών. Δηλαδή, η πρώτη θετική δεκαετία να είναι τα έτη {0,1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 και 9} και πριν από αυτήν να είναι τα έτη {-9, -8, -7, -6, -5, -4, -3, -2, -1 και 0′}. Ή, αν προτιμάτε, {9 πΧ, 8 πΧ, 7 πΧ, 6 πΧ, 5 πΧ, 4 πΧ, 3 πΧ, 2 πΧ, 1 πΧ και 0 πΧ} (όπου το 0 πΧ είναι διαφορετικό από το 0 μΧ). Έτσι κι αλλιώς, τα έτη «μηδέν» και «μηδέν τόνος» ανύπαρκτα είναι και ποτέ δε συνέβη τίποτα στη διάρκειά τους.

    Παρακαλώ, μόνο σοβαρά σχόλια…

  253. ΣΠ said

    248
    Νικοκύρη, εσύ έβαλες την φιτιλιά: «Φυσικά, εφόσον ζούμε στον 21ο αιώνα, ο επόμενος θα είναι ο 22ος, που αρχίζει την 1/1/2101».

  254. Νέο Kid said

    250. Μάλιστα ! Οπότε οι 2 «δεκάδες» ΔΙΑΔΟΧΙΚΩΝ ακέραιων , από το -9 έως και το +9, έχουν απόσταση 18. …
    Αν μ έστελνε πάντως η γυναίκα μου για μια δωδεκάδα αυγά κι έφερνα πίσω δέκα …

  255. SearchPeloponnese said

    …θα έφερνες 10 αυγά + 2 μη αυγά (όπως τα λέω παραπάνω), σύνολο 12. Και θα σου έφτιαχνε μία μη ομελέτα…

  256. # 254

    Τι σαχλαμάρα είναι αυτή ρε Κίντο ; απόσταση δλδ μέτρο δλδ απόλυτη τιμή από το 1 ως το 10 πόση είναι ; Δεν είναι πάλι 9 ; Σοβαρέψου

    Φαίνεται πως σας έπεσαν βαριές οι ακολουθίες που το πρώτο στοιχείο ήταν το αμηδέν κι όχι το άλφα ένα …

  257. Νέο Kid said

    256. Και ΜΗ χειρότερα!

  258. Νέο Kid said

    256. Κοίτα. Σου έβαλα στο 236. τον επίσημο ορισμό της καταμέτρησης σύμφωνα με όλα τα επίσημα μαθηματικά συγγράματα και εγχειρίδια. Τώρα , αν εσυ θέλεις να μετράς διακριτές οντότητες και να ξεκινάς με το 0 … ( δεν πιστεύω βέβαια ,ούτε κατ’ ελάχιστο , ότι δεν καταλαβαίνεις πραγματικά! Απλά έχεις μουλαρώσει (όπως πάντα…)

  259. Νέο Kid said

    Το 257. πήγαινε στο 255.

  260. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Mωρέ καλά λεώ εγώ πως η υποχρεωτική εκπαίδευση, είναι απάτη. Ένα σωρό δάσκαλοι, καθηγητάδες κι επιστήμονες, και δεν μπορούν να μετρήσουν μέχρι το 10.😂😂😂

  261. voulagx said

    #252: Απορώ πως σας διήλθε εκ του νοός ότι αστειευόμεθα! Ορίστε η πρώτη θετική και η πρώτη αρνητική δεκάδα ομού και ταυτοχρόνως όπου εμφαίνεται διαυγώς ότι το μηδέν τό ‘χει δίθυρο: {-9, -8, -7, -6, -5, -4, -3, -2, -1, ±0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 και 9}

  262. SearchPeloponnese said

    261.
    Ναι, αλλά συνολικά προκειται για 19 στοιχεία. Χρειαζόμαστε δύο μηδενικά για να γίνουν 20. Είτε -0 και +0, είτε 0 και 0′ (μηδέν τόνος), είτε 0 πΧ και 0 μΧ.

    Κι άμα πάρουμε αμπάριζα, μπορούμε να φτιάζουμε και ολόκληρον αιώνα με μηδενικά, τον 0ο αιώνα. Αφού έχουμε έτη 0 πΧ και 0 μΧ, δε χρειαζόμαστε και μερικούς αιώνες; Τον 0 πΧ και τον 0 μΧ; Η πρώτη δεκάδα αιώνων από τι θα αποτελείται; Από τα έτη 0, 0, 0, 0… 0, 1, 2… 88 και 89. Σωστά;

  263. Πέπε said

    260

    Απεναντίας. Όχι απλώς μπορούμε, αλλά και με δεκάδες διαφορετικούς τρόπους. Θες να σ’ τις απαριθμήσω (τις δεκάδες τρόπων);

  264. voulagx said

    #262: Αυτα ειναι ανωτερα μαθηματικα και δεν κατεχω πραμμα.

  265. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    263 – Ναί θέλω, για ξεκίνα.😂

  266. Πέπε said

    252

    > Εφόσον το μηδενικό σχόλιο, το μηδενικό έτος (και το μηδενικό πρόβατο) είναι ανύπαρκτα, είναι απαραίτητο να ύπάρχουν μόνο ένα από αυτά; Δεν μπορεί, δηλαδή, κανείς να έχει καμιά εκατοστή μηδενικά πρόβατα; (Εγώ, για παράδειγμα, ακριβώς τόσα έχω.)

    Νομίζω ότι η ορθή διατύπωση θα ήταν:

    «Εφόσον το μηδενικό σχόλιο, το μηδενικό έτος (και το μηδενικό πρόβατο) είναι ανύπαρκτα, είναι απαραίτητο να μην ύπάρχουν μόνο ένα από αυτά; Δεν μπορεί, δηλαδή, κανείς να μην έχει καμιά εκατοστή μηδενικά πρόβατα; (Εγώ, για παράδειγμα, ακριβώς τόσα δεν έχω.)»

    (Το να μην έχεις ακριβώς καμιά εκατοστή πρόβατα σε κατατάσσει στην 0ή εκατοντάδα μη βοσκών.)

  267. Σχετικά με την «σοφία» του Κίντου πως η απόσταση δύο δεκάδων είναι 18 για τους μη εξοικειωμένους να εξηγήσω πως οι δυο δεκάδες 1-10 και 11-20 έχουν αποστάσεις 9+9= 18 ενώ αν ενωθούν σε εικοσάδα 1-20 έχπυν απόσταση 19.
    Οι περισσότεροι μαθητές γυμν.-Λυκείου δεν καταλαβαίνουν καλά την έννοια της απόστασης (από το 0 ) όπως ορίζουν την απόλυτο τιμή.
    ΤΕΛΟΣ

  268. SearchPeloponnese said

    264.
    Μα, αγαπητέ μου, με τόση λεπτομέρεια μας τα εξήγησαν. Αφού η πρώτη δεκαετία περιλαμβάνει τα έτη 0-9, τότε και η πρώτη χιλιετία περιλαμβάνει τους αιώνες 0-9.
    Και ο μηδενικός αιώνας με κάτι πρέπει να γεμίσει. Προφανώς με μηδενικά.

    266.
    Μπορεί να ‘χεις δίκιο. Μπερδεύτηκα με τους υπολογισμούς, μπέρδεψα και τη σύνταξη.

  269. ΣΠ said

    263
    Πέπε, μπορείς να γράψεις την πρώτη δεκάδα των περιττών (μονών) αριθμών; Μη ξεχάσεις το μηδέν, γιατί καήκαμε!

  270. odinmac said

    Βρε παιδιά όταν μετράμε χρονικές περιόδους ξεκινάμε πάντα από το μηδέν, όχι από το ένα. Πάρτε ένα χρονόμετρο να το δείτε. Δεν είναι αντικείμενο ο χρόνος. Η αρχή των ετών έπρεπε να ξεκινά από το μηδέν και την πρώτη πρώτου του ένα (1/1/1) να μπαίναμε στην δεύτερη χρονιά.
    Δεν διορθώθηκε ποτέ αυτό και έτσι μπερδεύει τον κόσμο γιατί το αισθητήριο του «χρόνου» που έχουμε αποκτήσει εμπειρικά έχει πάντα, μα πάντα, υπόψιν του το «σημείο μηδέν» που ξεκινά η (χρονική) μέτρηση.

  271. SearchPeloponnese said

    Αυτό ακριβώς λέμε, αγαπητέ μου. Την 1/1/1 μπαίνουμε στη δεύτερη χρονιά, στη δεύτερη δεκαετία, στον δεύτερο αιώνα και στη δεύτερη χιλιετία. Γιατί, αφού υπάρχει έτος 0, θα πρέπει να υπάρχει και δεκαετία 0 και αιώνας 0 και χιλιετία 0. Σωστά;

  272. Νέο Kid said

    270. Ο χρόνος δεν είναι διακριτός αλλά οι χρονιές είναι! 1η , 2η, 3η,…ν-ιοστή χρονιά. Δεν υπάρχει μηδενική χρονιά. Όταν ο διαιτητής σφυράει την έναρξη του αγώνα το χρονόμετρο δείχνει 0:00 αλλά «τρέχει» το 1ο λεπτό του αγώνα. Στα 30 δεύτερα, στο 0:30 είσαι στο πρώτο λεπτό . Όταν το χρονόμετρο δείξει 1 :00 μπαίνεις στο δεύτερο λεπτό.
    Ληγμένα παίρνετε μ αυτό το «θέμα» ρε γμτ; …

  273. ΣΠ said

    270
    Ακριβώς, το 0 είναι μόνο χρονικό σημείο και όχι ολόκληρο έτος. Αυτό το χρονικό σημείο βρίσκεται στο τέλος του έτους 1 π.Χ. και στην αρχή του έτους 1 μ.Χ. Δεν βλέπω να χρειάζεται να διορθωθεί κάτι. Από το σημείο 0 ξεκινάει η μέτρηση του χρόνου είτε προς τα εμπρός είτε προς τα πίσω. Το 1 μ.Χ. σημαίνει το 1ο έτος μετά την χρονική στιγμή 0 και το 1 π.Χ. σημαίνει το 1ο έτος πριν από την χρονική στιγμή 0.

  274. odinmac said

    271
    Όχι.
    Στα 30 δευτερόλεπτα ενός αγώνα βρίσκεσαι ήδη στο πρώτο λεπτό αλλά το χρονόμετρο δείχνει 00¨00″30 (άρα είσαι μέσα και στην πρώτο δεκάλεπτο, την πρώτη ώρα κτλπ).

  275. odinmac said

    272
    Η χρονιά δεν είναι χρόνος;

  276. odinmac said

    Αλλιώς

    272 «…στο 0:30 είσαι στο πρώτο λεπτό»

    ναι αλλά το χρονόμετρο δεν γράφει ένα (1) λεπτό, οπότε γιατί όταν εμείς όταν ξεκινάμε την χρονολόγηση, τους πρώτους 12 μήνες, γράφουμε έτος 1;

  277. odinmac said

    Αλλιώς:

    σήμερα έχουμε 25-02-2020
    Το πρώτο νούμερο δηλώνει μέρες (25 επί 1)
    Το δέυτερο μήνες (2 επί 30)
    Το τρίτο χρόνια (2020 επί 365)

    Βρες το λάθος

  278. ΣΠ said

    276
    Διότι το 1 που γράφουμε είναι σαν τακτικό αριθμητικό. Σημαίνει το 1ο έτος. Το 1/1/1 σημαίνει η 1η μέρα του 1ου μήνα του 1ου έτους. Αντίστοιχα, το 00:00:30 του χρονομέτρου θα το γράφαμε 30/1/1, δηλ. το 30ο δευτερόλεπτο του 1ου λεπτού της 1ης ώρας.

  279. odinmac said

    277
    Καλά εντάξει
    Το δέυτερο μήνες (2 επί 30 μείον 5)

    Πάω για ύπνο…

  280. Νέο Kid said

    276 . Άλλο το «είμαστε στο έτος 1» κι άλλο το ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ-ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΕ /ΓΡΑΦΟΥΜΕ το έτος 1.
    Οι ημερομηνίες είναι «τρέχουσες». Όταν λέμε έχουμε 26 (πλέον) Φλεβάρη 2022 εννοούμε ότι έχουν περάσει ακριβώς 2021 χρόνια , ένας μήνας (με 31 μέρες) και 25 ημέρες ακόμα, από τη χρονική στιγμή 0 , που ήταν η στιγμή που πατήθηκε το «χρονόμετρο». Το έτος 2022 τρέχει ακόμα! Δεν έχει ολοκληρωθεί.

  281. odinmac said

    278 Σωστό και αυτό, μάλλον έχεις, έχετε, δίκιο, άρα είναι ο τρόπος γραφής, πάω για ύπνο

  282. Νέο Kid said

    Σταύρο, εγώ παραιτούμαι!
    Στο φινάλε, εσύ είσαι ο καθηγητής !
    Συγχαρητήρια για την πρόκριση του ΠΑΟΚ επί του μεγαθηρίου ! 😊
    (Αλήθεια, η Σαχτάρ του Ντόνετσκ θα θεωρείται τώρα ουκρανική ή ρωσική ομάδα; Μπλεξίματα…)

  283. ΓΤ said

    Στο 00:30 διανύουμε το μονοπάτι του 1ου λεπτού, στο 1:03 βρισκόμαστε ήδη στο 2ο λεπτό (έχοντας ήδη διανύσει το 1/20 αυτού).
    Όταν το κοράκι στα γαμωγήπεδα δίνει «4 λεπτά καθυστέρηση», ακούμε τον σπορτκάστερ να λέει στο 91:10, και πολύ σωστά, «‘έχουμε μπει στο δεύτερο λεπτό των καθυστερήσεων».

    Καρντιναλιές κι ορντιναλιές
    μπερδεύουνε τα πλήθη
    στο μέτωπο η ρυτίδα μου
    αξέφυγη απ’ τη λήθη

  284. Νέο Kid said

    Ένα τελευταίο ,που μάλλον το έχω ξαναγράψει παλιότερα. Ο λόγος που δεν αλλάζουμε σωστά δεκαετίες, αιώνες κλπ . Ο εικοστός πρώτος αιώνας μπήκε/άρχισε την 1/1/2001 ( αφού δεν υπάρχει έτος 0) είναι καθαρά ψυχολογικός. Καθαρό «μάρκετινγκ»! Οι άνθρωποι αγαπούν τους στρογγυλούς αριθμούς! Θέλουνε το 2000 κι όχι το 2001. Θελουμε το 2020 κι όχι το 2021 . Αυτά και λεκανόστ!

  285. ΓΤ said

    282@ NeoKid

    Πήγαν στα πέναλτι και είχαν ευκαιρία για φουσκοφλεβίτικο counting…

  286. ΓΤ said

    Κιντ,

    φαντάζομαι είδες το ακόλουθο πανό των ζμπαούγκανων:

    https://www.thetoc.gr/athlitika/article/paok-emetiko-pano-apo-tous-opadous-tou-dikefalou—aderfia-kratate-gera-gia-tous-dolofonous-tou-alki-eikones/

  287. […] ένα άρθρο, κι έτσι φέτος, στις 22/2/22, αφιερώσαμε άρθρο στον αριθμό 22. Με τη φάμπρικα αυτή θα πάμε, εμείς να ‘μαστε καλά, έως […]

  288. […] 20/10/20, πρόπερσι το άρθρο για το 21 στις 21/2/21 και πέρυσι το άρθρο για το 22 στις […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: