Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Εκλογές επί μακρόν

Posted by sarant στο 5 Απριλίου, 2022


Και με τον τίτλο αυτόν, το ιστολόγιο συνεχίζει τα εύκολα λογοπαίγνια με το όνομα του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν. Πριν από 5 χρόνια, στις προηγούμενες εκλογές, είχαμε δημοσιεύσει άρθρο μετά τον πρώτο γύρο των εκλογών, με τον τίτλο Μακρόν προ Λεπέν προτιμάται, τούτη τη φορά όμως το άρθρο το γράφουμε πριν από τον πρώτο γύρο -που είναι την Κυριακή που μας έρχεται, σε 5 μέρες.

Τούτες τις μέρες στη Γαλλία, μπροστά στο δημαρχείο κάθε πόλης αναρτώνται οι αφίσες των 12 υποψηφίων για τις εκλογές, ενώ επίσης στέλνονται με το ταχυδρομείο σε κάθε πολίτη τα εκλογικά προγράμματα των υποψηφίων. Τις προάλλες είχα βρεθεί σε μια μικρή γαλλική πόλη και φωτογράφισα μπροστά από το δημαρχείο τις αφίσες με τους 12 που συμμετέχουν στην επίκείμενη αναμέτρηση:

Eδώ βλέπετε την πρώτη εξάδα υποψηφίων, ή μάλλον θα τη βλέπατε αν δεν είχαν επέμβει κάποιοι. Από αριστερά, η Ναταλί Αρτό (ή Αρτώ), η μία από τις 4 γυναίκες υποψήφιες. Η κόρη της Αρλέτας, θα λέγαμε, αφού διαδέχτηκε, ήδη από το 2012, την ιστορική υποψήφια του κόμματός της, της τροτσκιστικής Εργατικής Πάλης, την Αρλέτ Λαγκιγιέ, υποψήφια από το 1974 έως το 2007. Σύνθημά της, Η παράταξη των εργαζομένων.

Δίπλα της ο Φαμπιέν Ρουσέλ, του Κομμουνιστικού Κόμματος Γαλλίας, που την προηγούμενη φορά είχε υποστηρίξει τον Μελανσόν αλλά τώρα κατεβαίνει αυτόνομο. Το κάποτε κραταιό ΚΚΓ βρίσκεται σε αργή αλλά σταθερή τροχιά παρακμής και την τελευταία φορά που κατέβασε υποψήφιο, το 2007, είχε πάρει 1,93%. Ο Ρουσέλ φέτος έκανε καλή προεκλογική εκστρατεία, μάλιστα πιστώνεται με μια από τις κορυφαίες ατάκες, οταν είπε στην τηλεόραση ότι «Το πρατήριο βενζίνης είναι το μοναδικό μέρος όπου κρατάς το πιστόλι κι όμως πέφτεις θύμα ληστείας» (στη Γαλλία, όπως και σε πολλές χώρες της Δυτ. Ευρώπης, στα βενζινάδικα βάζει βενζίνη μόνος του ο οδηγός). Ωστόσο, καθώς πλησιάζει η μέρα των εκλογών και ο Μελανσόν δείχνει ότι έχει κάποιες πιθανότητες να περάσει στον δεύτερο γύρο, λειτουργεί η λογική της χρήσιμης ψήφου κι έτσι οι κομμουνιστές, που είχαν αγγίξει το 5% σε κάποιες δημοσκοπήσεις, κινδυνεύουν να επιστρέψουν στο 3%. (Το 5% έχει κάποια σημασία, διότι εξασφαλίζει πληρωμή όλων των εκλογικών εξόδων από το κράτος). Το σύνθημά του είναι «Η πρόκληση των ευτυχισμένων ημερών»

Γιατί δεν στήριξαν οι κομμουνιστές τον Μελανσόν όπως το 2017, που είχε πάρει 19%; Μεγάλη ιστορία και δεν είμαι βέβαιος ότι έκαναν καλά. Η βασική πολιτική διαφορά που έχουν είναι ότι οι κομμουνιστές είναι υπέρ της πυρηνικής ενέργειας στη Γαλλία (που εξασφαλίζει έτσι την ηλεκτροπαραγωγή της) ενώ ο Μελανσόν αναφανδόν κατά. Τώρα θα με βαρέσετε, αλλά επειδή κι εγώ είμαι υπέρ της πυρηνικής ενέργειας στη Γαλλία (και κατοικώ σε απόσταση 20 χλμ «όπως πετάει το κοράκι» από πυρηνικό εργοστάσιο) αν ήμουν Γάλλος θα ψήφιζα τον Ρουσέλ, αν και, καθώς γερνάω, μπορεί και να υπέκυπτα στο δίλημμα της χρήσιμης ψήφου.

Τρίτος στην εξάδα ο απερχόμενος πρόεδρος, ο Μακρόν, με το σύνθημα Εμείς όλοι – Nous tous. Ο Μακρόν είναι βεβαιως το φαβορί και έχει κερδίσει σε προβολή από τις πρωτοβουλίες που έπαιρνε πριν και μετά το ξέσπασμα του πολέμου, ενώ επίτηδες άργησε πολύ να ανακοινώσει την υποψηφιότητά του κι έτσι ως τον Μάρτιο γύριζε όλη τη Γαλλία ως πρόεδρος (και όχι ως υποψήφιος) και επιπλέον ως ασκών την προεδρία της Ευρώπης. Καθώς ο αντίπαλός του φαίνεται ότι θα είναι η Μαρίν Λεπέν, στην τελευταία (και μοναδική) προεκλογική του συγκέντρωση χρησιμοποίησε αρκετά αριστερά συνθήματα, ακόμα και το «Η ζωή μας αξίζει πιο πολύ από τα κέρδη τους» (Ή: Οι ζωές μας… για να το μεταφράσουμε κατά λέξη). Έχει άλλωστε δεχτεί τη στήριξη από πολλά επιφανή στελέχη που ανήκαν τόσο στους σοσιαλιστές όσο και στους (δεξιούς) ρεπουμπλικάνους. Ο Μακρόν είναι ένα θαύμα της σύγχρονης επικοινωνιακής τεχνολογίας, αλλά ενώ αναμένεται να αυξήσει σαφώς τα ποσοστά του σε σύγκριση με τον πρώτο γύρο του 2017, έχουν αυξηθεί και εκείνοι που τον απορρίπτουν κατηγορηματικά.

Στην τέταρτη αφίσα ήταν ο Ζαν Λασάλ, αλλά κάποιος την έσκισε και άφησε μόνο το όνομά του (μπορείτε να τη δείτε εδώ). Είναι βουλευτής των Πυρηναίων, παλιά με την κεντροδεξιά και την τελευταία φορά με δικό του κόμμα, το Resistons! Ας αντισταθούμε! . Με πολύ συντηρητικές θέσεις σε θέματα όπως ο γάμος των ομοφυλοφίλων και ιδιόρρυθμες προωθημένες θέσεις σε άλλα (π.χ. στη στήριξη στον Ασάνζ). Έγινε γνωστός πανεθνικά επειδή είχε κάνει απεργία πείνας για να μη φύγει ένα εργοστάσιο από την περιφέρειά του. (Στη Γαλλία έχουν μονοεδρικές και δεν υπάρχει φυσικά όριο 3% και κατάργηση της πρώτης κατανομής όπως σε μας, οπότε κάποιος μπορεί να εκλεγεί βουλευτής ανεξάρτητος, και πολλοί εκλέγονται. Στην Ελλάδα, ένας συνδυασμός μπορεί να πάρει το 100% των ψήφων μιας εκλογικής περιφέρειας αλλά δεν θα εκλέξει βουλευτή αν δεν περάσει το 3% πανεθνικά). Είχε κατέβει και στις προηγούμενες εκλογές και είχε πάρει 1,7%. Ήρθε πρώτος με διαφορά σε δημοσκόπηση με ερώτημα «Με ποιον υποψήφιο θα θέλατε να είστε μαζί σε μπάρμπεκιου σε κάμπινγκ». Σύνθημά του «Η αυθεντική Γαλλία».

Στην πέμπτη αφίσα ήταν η Μαρίν Λεπέν αλλά την έσκισαν. Μπορείτε να τη δείτε εδώ. Το σύνθημά της είναι Femme d’état, που δύσκολα μεταφράζεται αλλά λόγοπαίζει με το Homme d’état (που είναι το αντίστοιχο του αγγλ. statesman) Η Λεπέν θεωρείται φαβορί για να περάσει, δεύτερη, στον δεύτερο γύρο, παρόλο που στις αρχές του χρόνου πολλοί πίστευαν ότι ο νεοφερμένος ακροδεξιός της αντίπαλος, ο Ζεμούρ, θα την υποσκέλιζε. Και πράγματι, ο Ζεμούρ κατάφερε να αποσπάσει την υποστήριξη πολλών προσωπικοτήτων της γαλλικής εθνικιστικής δεξιάς και ακροδεξιάς, που άλλοτε στήριζαν τη Λεπέν. Ακόμα και η ανιψιά της Μαρίν Λεπέν, η Μαριόν Μαρεσάλ, που ήταν σαν παιδί της, στήριξε Ζεμούρ. Κι όμως, τελικά όλο αυτό γύρισε υπέρ της Λεπέν, επειδή ο Ζεμούρ είναι καραγκ… εριστικός και προκλητικός πολιτικός που δεν μπορεί να συσπειρώσει ευρύτερα. Μάλιστα, ακριβώς επειδή ο Ζεμούρ δεν στρογγύλεψε καθόλου την ακροδεξιά ρητορική του, αυτό έμμεσα έχει αποδαιμονοποιήσει τη Λεπέν και την έχει κάνει αποδεκτή ή μη απορριπτέα σε πιο πλατιά στρώματα.

Η εξάδα τελειώνει, ακριβώς, με τον Ζεμούρ, που ήταν ένας Μπογδάνος με περισσότερο ταλέντο. Έγινε γνωστός ως πολεμίστ (polémiste, το είχαμε συζητήσει τις προάλλες και τελικά καμιά λύση δεν με ικανοποιεί) από την τηλεόραση, χωρίς ως τώρα να έχει κατέβει στην πολιτική. Με την ευκαιρία της προεκλογικής εκστρατείας ίδρυσε το κόμμα Reconquête, που φέρνει στο μυαλό την ισπανική επανακατάκτηση, τη Ρεκονκίστα, όταν νίκησαν και έδιωξαν τους Άραβες από την Ιβηρική. Φουλ η ρητορική της άκρας δεξιάς: εισβολείς, «μεγάλη αντικατάσταση» και τέτοια. To σύνθημά του: «Για να μείνει Γαλλία η Γαλλία».

Και πάμε στη δεύτερη εξάδα.

Πρώτος από αριστερά ο Ζαν Λυκ Μελανσόν, της Ανυπότακτης Γαλλίας, με σήμα το ελληνικό Φ αν και για τις εκλογές προβάλλει περισσότερο την Union populaire, Λαϊκή ενότητα. Ο Μελανσόν είναι καταπληκτικός ρήτορας (αν μιλάτε γαλλικά, ακούστε τον π.χ. εδώ μετά το 28.30′) και στις τελευταίες δημοσκοπήσεις έχει αποσπαστεί από το 10% όπου παρέμενε για πολύ καιρό και ξεπέρασε το 15%, είναι καθαρά τρίτος και έχει (μικρές) πιθανότητες να έρθει αυτός δεύτερος ξεπερνώντας τη Λεπέν. Σήμερα το βράδυ ο Μελανσόν κάνει προεκλογική συγκέντρωση, ταυτόχρονα, σε 12 γαλλικές πόλεις -θα μιλήσει το ολόγραμμά του. Αυτό το είχε κάνει και την προηγούμενη φορά.

Παλιά ήταν πολύ κοντά σε πολιτικές θέσεις με τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά θεώρησε προδοσία τον συμβιβασμό το καλοκαίρι του 2015. Ξέρω κι άλλους αριστερούς Ευρωπαίους που επίσης απογοητεύτηκαν όταν δεν μπόρεσαν να κάνουν επανάσταση δι’ αντιπροσώπου: ήταν διατεθειμένοι να αγωνιστούν μέχρι τον τελευταίο Έλληνα και ασφαλώς θα έστελναν πλουσιοπάροχη ανθρωπιστική βοήθεια. Τέλος πάντων, μακάρι να περάσει στον δεύτερο γύρο. Σύνθημά του «Ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός».

Δεύτερη η Αν Ινταλγκό, δήμαρχος Παρισιού και υποψήφια του κάποτε κραταιού Σοσιαλιστικού Κόμματος, με σύνθημα «Μαζί να αλλάξουμε το μέλλον». Κέρδισε τις εσωτερικές εκλογές του κόμματός της, αλλά έχασε τη στήριξη πολλών γνωστών στελεχών που θα στηρίξουν Μακρόν, ακόμα και του προκατόχου της, του Ντελανοέ. Στις δημοσκοπήσεις έχει πέσει κάπου στο 2%, μεταξύ άλλων και επειδή χάνει ψήφους προς τον Μελανσόν.

Τρίτος ο Γιανίκ Ζαντό, των Πράσινων, που επίσης κέρδισε τις εσωτερικές εκλογές στο κόμμα του. Οι Πράσινοι παραδοσιακά τα πάνε καλά στις ευρωεκλογές και άσχημα στις προεδρικές, κι ο Ζαντό κινείται γύρω στο 5%. Οι καιροί άλλωστε είναι δύσκολοι για οικολογία (αν και ο Μελανσόν έχει εξίσου προωθημένες θέσεις στα οικολογικά). Σύνθημα «Faire face avec Yannick Jadot», που θα το λέγαμε «Να [το/τους;] αντιμετωπίσουμε με τον Γ.Ζ.»

Τέταρτη και μισοσκισμένη η Βαλερί Πεκρές των Ρεπουμπλικάνων, δηλαδή του παλαιού γκολικού κόμματος (RPR, μετά UMP), που του άλλαξε το όνομα ο Σαρκοζί. Πετυχημένη ως επικεφαλής της περιφέρειας Ιλ ντε Φρανς, η Πεκρές κατέβηκε στις εκλογές με το επιχείρημα ότι είναι η μόνη που μπορεί να νικήσει τον Μακρόν στον δεύτερο γύρο αλλά τελικά πιάστηκε στη μέγκενη και χάνει ψήφους και στελέχη τόσο προς τον Μακρόν όσο και προς τους δεξιότερους, Λεπέν και Ζεμούρ. Τώρα βρίσκεται κοντά στο 10% και κινδυνεύει να την περάσει και ο Ζεμούρ και να έρθει πέμπτη. Να φανταστείτε ότι ακόμα και ο Σαρκοζί αρνήθηκε να εκδώσει δήλωση υποστήριξής της (ο Σαρκοζί συμπαθεί τον Μακρόν, μια πολύ συνετή προτίμηση αφού καθώς έχει και δικαστικά μπλεξίματα). Σύνθημά της Le courage de faire -de faire quoi, ρώτησαν πολλοί (Το θάρρος να κάνεις… τι όμως; Θα το μεταφράζαμε μάλλον Το θάρρος της πράξης).

Η ζωή μας αξίζει πιο πολύ από τα κέρδη τους, είναι το σύνθημα του Φιλίπ Πουτού, ο οποίος διαμαρτυρήθηκε που ο Μακρόν τον αντέγραψε. Ο Πουτού είναι ο υποψήφιος του Νέου Αντικαπιταλιστικού Κόμματος, μετεξέλιξης της Επαναστατικής Κομμουνιστικής Ένωσης που είχε ιδρύσει ο πρόσφατα εκλιπών Αλέν Κριβίν. Το Νέο Κόμμα είχε πάρει μέχρι και 5% με υποψήφιο τον νεαρό τότε Ολιβιέ Μπεζανσενό το 2002, αλλά 20 χρόνια μετά ο Πουτού κινείται κάπου στο 1% (Σε εκείνες τις χαλαρές εκλογές του 2002, που έγιναν ενώ κυβερνούσε η πληθυντική αριστερά του Λιονέλ Ζοσπέν, κατέβηκαν 16 υποψήφιοι, ανάμεσά τους τρεις τροτσκιστές που συγκέντρωσαν όλοι μαζί 10,4%, κατέβηκαν και διάφοροι άλλοι επιπλοποιοί και σαλαμέμποροι, οι ψηφοφόροι των σοσιαλιστών πήγαν για ψάρεμα για να κρατήσουν δυνάμεις για τον δεύτερο γύρο, και τελικά ήρθε δεύτερος ο Λεπέν).

Τέλος, στο άκρο δεξιό της εξάδας, ο Νικολά Ντυπόν Αινιάν, επικεφαλής του μικρού δεξιού κόμματος «Όρθια η Γαλλία» με σύνθημα «Διαλέγουμε την ελευθερία». Ο Αινιάν ήταν στο κόμμα του Σιράκ αλλά διαφώνησε (από τα δεξιά) με τον Σαρκοζί και αποχώρησε -δεξιός πατριώτης, ας πούμε, που πήρε καλούτσικο ποσοστό (4,5%) στις προεδρικές του 2017 επειδή τον ψηφισαν κάποιοι που δεν ήθελαν τη Λεπέν. Στον δεύτερο γύρο συντάχθηκε με τη Λεπέν και, αν έβγαινε Πρόεδρος εκείνη, θα ήταν ίσως ο πρωθυπουργός της. Στις τωρινές εκλογές θα πάει χειρότερα.

Μια διαπίστωση που ακούμε πολύ συχνά είναι ότι το γαλλικό εκλογικό σώμα έχει πάρει έκδηλη δεξιά στροφή, αφού αν αθροίσουμε τα δημοσκοπικά ποσοστά, η δεξιά (χωρίς τον Μακρόν) ξεπερνάει το 40% (και τη μερίδα του λέοντος την έχει η ακροδεξιά) ενώ η αριστερά, ακόμα κι αν συνυπολογίσουμε τους Πράσινους, ίσως και να μην ξεπερνάει το 30%. (Στις εκλογές του 2002 οι αριστεροί και ακροαριστεροί υποψήφιοι είχαν συγκεντρώσει 37,5% και άλλο ένα 7% οι δυο οικολόγοι).

Μια άλλη όμως διαπίστωση, που δεν την ακούμε τόσο συχνά, είναι ότι σε αυτές τις εκλογές τα παραδοσιακά κόμματα καταρρέουν. Οι σοσιαλιστές στο 2%, οι ρεπουμπλικάνοι στο 10%. Αντίστροφα, τα πάει σχετικά καλά ο Ζεμούρ, που δεν έχει ουσιαστικά κόμμα, ο Μακρόν που έφτιαξε ο ίδιος το κόμμα του, ο Μελανσόν που επίσης έχει πολύ χαλαρό κόμμα. Γι’ αυτό και ενώ το Κομμουνιστικό Κόμμα έχει πολύ μικρότερη επιρροή, βρήκε πολύ εύκολα 500 υπογραφές (από δημάρχους και περιφερειακούς συμβουλους) για να στηρίξει την υποψηφιότητα του Ρουσέλ, ενώ ο Μελανσόν δυσκολεύτηκε. Βέβαια, τα παλιά κόμματα διατηρούν ακόμα τις τοπικές τους οργανώσεις και την οργανωτική τους δομή και γι’ αυτό σε τοπικό επίπεδο τόσο οι σοσιαλιστές όσο και οι ρεπουμπλικάνοι (αλλά και οι κομμουνιστές ακόμα) έχουν πολλά ερείσματα. (Κάτι ανάλογο βλέπουμε και στην Ελλάδα, οπου π.χ. στις δημοτικές εκλογές του 2014 το ΚΚΕ, χάρη στην οργανωτική του δύναμη, κατέβασε υποψήφιους σε περισσότερους δήμους απ’ό,τι ο ΣΥΡΙΖΑ που επρόκειτο να κερδίσει τις βουλευτικές εκλογές τον επόμενο χρόνο).

Αλλά φλυάρησα πολύ. Ετσι κι αλλιώς, στις γαλλικές εκλογές οι περισσότεροι θα είμαστε το πολύ απλοί παρατηρητές (αν και μας διαβάζουν καναδυό που έχουν και γαλλική ιθαγένεια). Δεν είπα τίποτα για τον δεύτερο γύρο -μπορεί βέβαια να γράψω ειδικό άρθρο στο μεσοδιάστημα ανάμεσα στους δυο γύρους. Πάντως, μόλις διάβασα μια δημοσκόπηση σύμφωνα με την οποία η διαφορά Μακρόν-Λεπέν πρώτη φορά μειώθηκε στις 3 μονάδες (51.5-48.5). Όπως έλεγα πιο πάνω, ενώ η αποδοχή του Μακρόν έχει αυξηθεί, έχουν αυξηθεί και εκείνοι που τον απορρίπτουν αναφανδόν. Η Λεπέν όχι μόνο έχει μεγαλύτερη δεξαμενή να αντλήσει αλλά και έχει φανεί πιο συμπαθητική εξαιτίας του άλλου καραγκ… ακροδεξιού υποψήφιου. Δεν νομίζω ότι θα νικήσει τελικά (αν βεβαίως περάσει στον δεύτερο γύρο) αλλά δεν μπορώ και να το αποκλείσω με απόλυτη βεβαιότητα όπως το 2017. Μόνο αυτό μας έλειπε, θα πείτε -αλλά φοβάμαι πως αυτή τη φράση θα την πούμε πολλές φορές ακόμα.

173 Σχόλια προς “Εκλογές επί μακρόν”

  1. dryhammer said

    Καλημέρα.

    0>μια πολύ συνετή προτίμηση αφού καθώς έχει και δικαστικά μπλεξίματα

    Ή σβήσε ένα από τα δύο «αφού – καθώς» ή βάλε κόμμα ανάμεσα.

    —————
    Παρόλο που κι εγώ χρησιμοποιώ τον χαρακτηρισμό καραγκ… νιώθω πως προσβάλλω τον ήρωα του θεάτρου σκιών όταν τον αποδίδω σε τέτοια άτομα.

  2. Κουνελόγατος said

    Έχεις γράψει κάτι με κεφαλαίο, λες και είναι όνομα, ενώ είναι χαρακτηρισμός. Να δούμε…

  3. Παναγιώτης K. said

    «Σήμερα το βράδυ ο Μελανσόν κάνει προεκλογική συγκέντρωση, ταυτόχρονα, σε 12 γαλλικές πόλεις -θα μιλήσει το ολόγραμμά του. Αυτό το είχε κάνει και την προηγούμενη φορά.

    Παλιά ήταν πολύ κοντά σε πολιτικές θέσεις με τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά θεώρησε προδοσία τον συμβιβασμό το καλοκαίρι του 2015. Ξέρω κι άλλους αριστερούς Ευρωπαίους που επίσης απογοητεύτηκαν όταν δεν μπόρεσαν να κάνουν επανάσταση δι’ αντιπροσώπου: ήταν διατεθειμένοι να αγωνιστούν μέχρι τον τελευταίο Έλληνα και ασφαλώς θα έστελναν πλουσιοπάροχη ανθρωπιστική βοήθεια.»

    Τα ωραία πρέπει να τα επαναλαμβάνουμε! 🙂

  4. Παναγιώτης K. said

    Πως και δεν έχουν καθιερωθεί και σε μας οι μονοεδρικές περιφέρειες;
    Όταν γίνεται λόγος για χαμηλή ποιότητα του πολιτικού προσωπικού της χώρας μια τέτοια επιλογή δεν ήταν λύση;

  5. Πολύ ωραίο ρεπορτάζ. Καλημέρες.

  6. Pedis said

    Κακιούλες του Νικοκύρη για τον Μελανσόν. Λες και ήταν ο Μελανσόν που ανάγκασε τον Τσίπρα, τον Σύριζα και τους Συριζαίους να παίξουν μέχρι τις εκλογές του ’15 τους πολύ Αριστερούς κι επαναστάτες.

    Αναμφίβολα ο Μελανσόν θα έπρεπε να χειροκροτήσει τους πολιτικούς σαλτιμπάγκους για το νούμερό τους. Και που έγιναν νούμερα σε όλον τον Κόσμο.

  7. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1 Θέλει κόμμα, έχεις δίκιο

    4 Οι μονοεδρικές, είτε στο γαλλικό στιλ (δύο γύροι) είτε στο αγγλικό (ένας γύρος κι όποιος έρθει πρώτος) έχουν τα δικά τους προβλήματα. Ας πούμε, ενα κόμμα με ισοκατανεμημένη δύναμη 15% σε όλη την επικράτεια δεν θα βγάλει ούτε μία έδρα (έχει γίνει κάτι τέτοιο).

  8. LandS said

    Καλημέρα προς όλους.
    «Παλιά ήταν πολύ κοντά σε πολιτικές θέσεις με τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά θεώρησε προδοσία τον συμβιβασμό το καλοκαίρι του 2015. Ξέρω κι άλλους αριστερούς Ευρωπαίους που επίσης απογοητεύτηκαν όταν δεν μπόρεσαν να κάνουν επανάσταση δι’ αντιπροσώπου: ήταν διατεθειμένοι να αγωνιστούν μέχρι τον τελευταίο Έλληνα και ασφαλώς θα έστελναν πλουσιοπάροχη ανθρωπιστική βοήθεια»

    Να δεις πόσους Έλληνες ξέρω εγώ!

  9. phrasaortes said

    Πάντως στις προηγούμενες εκλογές, οι δημοσκοπήσεις είχαν υπερεκτιμήσει την δύναμη της Λε Πεν.

    https://fivethirtyeight.com/features/macron-won-but-the-french-polls-were-way-off/

    Αντιθέτως, στην περίπτωση του Τραμπ, η διαφορά ήταν πολύ μικρή και μάλιστα στα πλαίσια του στατιστικού λάθους.

    https://news.harvard.edu/gazette/story/2017/03/nate-silver-says-conventional-wisdom-not-data-killed-2016-election-forecasts/

  10. ndmushroom said

    Ευτυχώς ο καλός μας ΣΥΡΙΖΑ δεν συντάχθηκε με τους τσάμπα μάγκες επαναστάτες της δυτικοευρωπαϊκής αριστεράς, αλλά με τους υπεύθυνους φιλέλληνες της Κομισιόν και της δυτικοευρωπαϊκής δεξιάς. Ο τελευταίος Έλληνας θυσιάστηκε και συνεχίζει να θυσιάζεται, αλλά οι πρώτοι Έλληνες (οι άριστοι ντε!) τη γλίτωσαν, μη σου πω ότι βγήκαν και κερδισμένοι. Και αυτό πρέπει να του το αναγνωρίσουμε του καλού μας ΣΥΡΙΖΑ. 😛

    Και μετά την (αντι)ειρωνία, στα της Γαλλίας.
    Αν επιβεβαιωθούν οι δημοσκοπήσεις, ένα ενιαίο πρασινοκόκκινο μέτωπο (από οικολόγους και τους 5 διαφορετικούς αριστερούς υποψηφίους -το PS δεν το συνυπολογίζω σε αυτούς, για πολλούς λόγους, όχι μόνο ιδεολογικούς) με υποψήφιο τον (αντικειμενικά χαρισματικότερο και δημοφιλέστερο μεταξύ των 6) Μελανσόν θα μπορούσε ενδεχομένως να κάνει την έκπληξη και να περάσει στο δεύτερο γύρο, όπου τα πράγματα θα γίνονταν πολύ ενδιαφέροντα. Και τώρα θα είναι πολύ ενδιαφέροντα, αλλά για σαφώς πιο απαισιόδοξους λόγους: η αναμφίβολα δεξιότερη των προσδοκιών πολιτική του Μακρόν (παράγοντας Α) κάνει την αριστερά (τουλάχιστον σε επίπεδο ψηφοφόρων, αν όχι σε επίπεδο πολιτικών προσώπων) και την εργατική τάξη γενικότερα πολύ πιο απρόθυμη να τρέξει να τον υποστηρίξει στο δεύτερο γύρο, ακόμα και απέναντι στον κίνδυνο της ακροδεξιάς Λεπέν, η οποία έχει, τουλάχιστον σε επίπεδο ρητορικής, αμβλύνει πολύ το λόγο της, ενώ, όπως έγραψε κι ο Νικοκύρης, η παρουσία του Ζεμούρ έχει λειτουργήσει απενοχοποιητικά για τη Λεπέν, που πλέον δεν καταλαμβάνει το ένα άκρο του πολιτικού φάσματος (παράγοντας Β). Η παρουσία δε του Ζεμούρ, σε συνδυασμό με τη γενικότερη κατάσταση στη Γαλλία, έχει στρέψει ξεκάθαρα προς τα δεξιά την πολιτική ημερήσια διάταξη, αφού ακόμα και η Πεκρές σκλήρυνε τελευταία τη στάση της στα ζητήματα μετανάστευσης και ένταξης, πράγμα που σημαίνει ότι κόσμος από την εργατική, κυρίως, τάξη (που συνεχίζει να υφίσταται τα πάνδεινα, και η πανδημία δεν βοήθησε) ενδέχεται να ασπάζεται πλέον αντιμεταναστευτικές ή ξενοφοβικές απόψεις που δεν ασπαζόταν στο παρελθόν (παράγοντας Γ).
    Ο συνδυασμός των τριών αυτών παραγόντων με κάνει να πιστεύω πως πολύς κόσμος που παλιά θα έτρεχε στην κάλπη για να «υπερασπιστεί τη Δημοκρατία απέναντι στην ακροδεξιά» φέτος θα κάτσει σπίτι του ή, ακόμα χειρότερα, θα ψηφίσει τη Λεπέν. Το αν αυτό θα οδηγήσει σε εκλογή Λεπέν ή όχι δεν το ξέρω. Σίγουρα πάντως το βράδυ του δεύτερου γύρου θα τελειώσει πολύ πιο αργά από ό,τι είχε τελειώσει το 2017, ή το 2002.

  11. LandS said

    4.
    Γιατί το πολιτικό προσωπικό της Γαλλίας, Βρετανίας, ΗΠΑ κλπ είναι καλύτερο; Αλλά και χωρών με απλή αναλογική δεν έχει καλύτερες επιδόσεις.
    Βλέπεις δεν είναι το εκλογικό σύστημα που φτιάχνει «καλό» πολιτικό προσωπικό.

  12. Georgios Bartzoudis said

    «Παλιά ήταν [ο Μελανσόν] πολύ κοντά σε πολιτικές θέσεις με τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά θεώρησε προδοσία τον συμβιβασμό το καλοκαίρι του 2015. Ξέρω κι άλλους αριστερούς Ευρωπαίους που επίσης απογοητεύτηκαν όταν δεν μπόρεσαν να κάνουν επανάσταση δι’ αντιπροσώπου: ήταν διατεθειμένοι να αγωνιστούν μέχρι τον τελευταίο Έλληνα και ασφαλώς θα έστελναν πλουσιοπάροχη ανθρωπιστική βοήθεια».

    # Ε! Τί να κάνουμε; Σωρεία τοιούτων διαρροών εξέβαλε η μηδέποτε αριστερά του ΤσιπροΣΥΡΙΖΑ. Μέχρι που βρώμισε ολόκληρο σύμπλεγμα λιμνών με το ξεπούλημα της Μακεδονικής Γλώσσας και Ταυτότητας!
    # Όσο για τους «αριστερούς» και …πάσης φύσεως Ευρωπαίους, έχει ο Θεός! Βρήκαν άλλον «αντιπρόσωπο» και ήδη αγωνίζονται «μέχρι τον τελευταίο» …Ουκρανό στέλνοντας «πλουσιοπάροχη ανθρωπιστική βοήθεια»!

  13. leonicos said

    Εγώ δεν θα ψηφίσω κανένα τους.

    Είναι συντηρητικό να είσαι κατά του γάμου των ομοφυλοφίλων. Αλλά είναι και γελοίο να είσαι μαχητικά υπέρ.

    Έχω φίλους ομοφυλόφιλους, γιατρούς και μαθηματικό ολκής, που γελάνε με τους ομοφυλόφιλους που θέλουν να παντρευτούν τάχα, ενώ τόσα ετερόφυλα ζευγάρια συζούν επί χρόνια και δεν παντρεύονται.

    Ο γάμος των ομοφυλοφίλων είναι απλώς ένα πείσμα «το κατακτήσαμε κι αυτό, για να σας μπούμε στο μάτι» και δεν καλύπτει καμιά πραγματική ανάγκη.

  14. ndmushroom said

    13
    Μεταξύ μας, κι ο γάμος των ετεροφυλοφίλων καμία πραγματική ανάγκη δεν καλύπτει. Ας τον καταργήσουμε να τελειώνουμε, και μετά ας καταργήσουμε και άλλα πράγματα που δεν καλύπτουν καμία πραγματική ανάγκη, και που κρύβονται πίσω από όλες αυτές τις επιλεκτικές απαγορεύσεις και από μύρια άλλα δεινά.

  15. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Καλημέρα!

    Ξέρω ότι είμαι εκτός θέματος και ίσως να έχει συζητηθεί αλλού εδώ, αλλά το σωστό είναι Μπούκα, Μπούχα ή Μπούτσα;

    Αρχίζει να κουράζει αυτή η πληροφοριακή ασυμφωνία, σαν να μην ήταν τα γεγονότα από μόνα τους δυσάρεστα…

  16. nikiplos said

    Καλημέρα. Είτε αποδέχεται κάποιος πως ο γάμος είναι απλά ένα νομικό σχήμα που συνενώνει δύο πολίτες είτε αποδέχεται πως ο γάμος έχει και θρησκευτική οντότητα (ενωθήσενται, εις σάρκα μίαν), οπότε απορρέουν πολλά άλλα προβλήματα: πόσοι ενωθήσενται? γιατί υποχρεωτικά δύο? Να είναι του ίδιου φύλου? Και άλλα πολλά. Ακούγεται ίσως ολίγον γραφικό, αλλά κανένας πιστός σε αυτόν τον κόσμο δεν άκουσε απευθείας το λόγο του Θεού του, παρά μόνο δι’ αντιπροσώπων σε άλλες ιστορικές περιόδους και πορείες της ανθρωπότητας.

    Βέβαια τα ίδια προβλήματα επάγονται και στη νομική φύση του γάμου. Γιατί να ενωθούν νομικά δύο μόνο πολίτες κι όχι 3 ή 4? Γιατί να δύνανται να υιοθετήσουν μόνο ετερόφυλα ζευγάρια και όχι ομοφυλόφυλα, αμφιφιλόφυλα ή και trans, queers κοκ? Κι αν νομικά πρέπει να αφουγκραστούμε ως προοδεφτικοί (η.ο = ηθελημένη ορθογραφία εφεξής) την γενετήσια ορμή των πολιτών, γιατί όχι και να μην παντρεύονται και οι υπόλοιποι ανωμαλιάρηδες? Πχ ένας κτηνοβάτης με έναν κόκκορα?

    Περισσή υποκρισία κατά τη γνώμη μου. Η (κακή της ώρα) Ρούλα Πισπιρίγγου δεν είναι αντιπαράδειγμα ώστε να σκεφτούμε πως γιατί όχι, να μπορούν βρε αδερφέ να υιοθετούν και να μεγαλώνουν παιδιά ομόφυλοι γονείς. Η κοινωνία πρέπει να μεριμνά για την συντριπτική πλειοψηφία της (που φυσικά είναι οι ετερόφυλοι) και μετά ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ κι όχι ΓΕΝΙΚΑ (γιατί δεν είναι μόνο ζήτημα ΝΟΜΙΚΗΣ ΣΟΦΙΑΣ) να δίνει δυνατότητες ΥΠΟ ΣΥΝΘΗΚΕΣ.

    Προσωπικά είμαι κάθετα αντίθετος με τον γάμο ομοφιλοφύλων. Το σύμφωνο συμβίωσης είναι υπερ-αρκετό. Θα μπορούσε να επεκταθεί και σε κληρονομικά ζητήματα, ώστε να επιλυθούν και τέτοια θέματα εφόσον ενυπάρχουν. Για υιοθεσία τέκνων από ομόφυλα ζευγάρια/τρίο/κουαρτέτα κλπ, όπως προείπα, υπό συνθήκες και μόνο και εφόσον ΔΕΝ υπάρχουν ΑΜΕΣΑ διαθέσιμα ετερόφυλα ζευγάρια…

  17. nikiplos said

    Οι Γαλλικές Προεδρικές εκλογές μου θυμίζουν τις ελληνικές του 2009. Αγωνίζονται υποψήφιοι με ατζέντες που δεν θα έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα που θα ξημερώσει…

  18. […] Και με τον τίτλο αυτόν, το ιστολόγιο συνεχίζει τα εύκολα λογοπαίγνια με το όνομα του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν. Πριν από 5 χρόνια, στις προηγούμενες εκλογές, είχαμε δημοσιεύσει άρθρο μετά τον πρώτο γύρο των εκλογών, με τον τίτλο Μακρόν προ Λεπέν προτιμάται, τούτη τη φορά όμως το άρθρο το γράφουμε πριν από τον πρώτο γύρο… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2022/04/05/french-elections/ […]

  19. ndmushroom said

    Νικοκύρη, κλείσε τη χρονομηχανή!

    16
    Το κράτος νομοθετεί για τα του κράτους. Η θρησκευτική διάσταση του γάμου, της αγαμίας, της νηστείας, της γέννησης ή του Γιουβέντους-Ίντερ αφορά τους πιστούς και τους λειτουργούς της κάθε επιμέρους θρησκείας.

  20. sarant said

    10 τέλος: Ξέρω κάποιους που δεν θα πάνε στον δεύτερο γύρο

    15 Μπούτσα. Γι’ αυτό και οι παραλλαγές.

  21. ndmushroom said

    15
    Από ό,τι βλέπω Μπούτσα προφέρεται (με το παχύ ch), αλλά υποθέτω ότι τίθενται ζητήματα (εν μέρει δικαιολογημένης, στην εποχή των memes) σεμνοτυφίας για ορισμένα ΜΜΕ.

  22. atheofobos said

    Είτε μας αρέσει είτε όχι ο Μακρόν σήμερα είναι ο μόνος ηγέτης στην Ευρώπη που μπορεί να εκφράσει μια κοινή ευρωπαϊκή θέση , απέναντι σε ΗΠΑ, Ρωσία και Κίνα. Και επειδή οι εκλογές ποτέ δεν ξέρεις τι εκπλήξεις μπορεί να έχουν, σκέπτομαι ότι στην απίθανη περίπτωση αν δεν είναι αυτός ο αντίπαλος της Λεπέν στον δεύτερο γύρο, η εκλογή της τότε δεν είναι τόσο απίθανη.
    Η άνοδος του λαϊκισμού διεθνώς έχει σαν αποτέλεσμα οι δημοσκοπήσεις να αποτυγχάνουν πολλές φορές, με χαρακτηριστική την μεγαλύτερη ήττα των εταιρειών δημοσκοπήσεων στη Γαλλία το 2002 , καθώς ουδείς δημοσκόπος ή εκλογολόγος είχε προβλέψει την εκλογή του Λεπέν αντί του Ζοσπέν στο δεύτερο γύρο.
    Σύμφωνα με τον Μπερνάρ Σανανές, πρόεδρο του Ινστιτούτου Elabe και τις καταγραφές της κοινής γνώμης, «οι μετακινήσεις ψηφοφόρων είναι μεγαλύτερες εφέτος από όσο ήταν προ πενταετίας».
    Σύμφωνα με δημοσκόπηση της Ipsos για λογαριασμό του Cevipof, του Ιδρύματος Ζαν Ζωρές και της εφημερίδας «Le Monde», το ένα τρίτο των ψηφοφόρων δεν είναι βέβαιο ότι θα πάει να ψηφίσει. Και από τα άλλα δύο τρίτα το 37% δηλώνει ότι πιθανότατα θα αλλάξει γνώμη για το πού θα δώσει την ψήφο του – δεν έχει δηλαδή κατασταλάξει.
    Ας ελπίσουμε πως μέχρι τις εκλογές δεν θα γίνει κάποιο απρόβλεπτο γεγονός, γιατί στις προεδρικές του 2017 ένας ψηφοφόρος στους πέντε άλλαξε πολιτική επιλογή την παραμονή ή και ανήμερα της διεξαγωγής του πρώτου γύρου!
    Το πρόβλημα που έχει ο Μακρόν είναι ότι στην παράσταση νίκης συγκεντρώνει 60% για τον δεύτερο γύρο. Αυτή όμως η πεποίθηση όμως οδηγεί σε χαλαρή ψήφο και πολλούς ψηφοφόρους να προτιμούν τον καναπέ τους αντί τις κάλπες.

  23. Anasto said

    Όπως βλέπω, δεν είμαι ο μόνος που εστίασε στο σχόλιο για τον Μελανσόν και τον Τσίπρα. Έχω μια σχετική απορία. Οι υποστηρικτές του Τσίπρα, σε ποιου το πολιτικό στίγμα τον τοποθετείτε κοντύτερα, του Μελανσόν ή του Μακρόν;

    Δεν λέω για πριν το 2015, που έλεγε ότι θα σκίσει άμεσα τα μνημόνια, θα καταργήσει τον ΕΝΦΙΑ, θα καταργήσει τις παρελάσεις, θα έχει πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική, θα αυξήσει και θα επιστρέψει μισθούς και συντάξεις, θα κρατήσει δημόσια τα λιμάνια κι αεροδρόμια, θα φέρει απλή αναλογική θα, θα, θα… Μιλάω για τον τωρινό, σοβαρό Τσίπρα, που έχει κυβερνήσει και μας έχει δεσμεύσει στο μνημόνιό του μέχρι το 2060, αύξησε πολλαπλά τα βάρη, έχει εκδηλώσει με λόγια και πράξεις την πίστη του σε ΗΠΑ και ΝΑΤΟ, ιδιωτικοποίησε τάχιστα ό,τι μπορούσε, κ.λπ.

    Εμένα ακόμη κι ο Μελανσόν που σαν αριστερός μού κάνει λίγο γιαλαντζί, μου φαίνεται πως δεν έχει καμιά σχέση (τουλάχιστον μέχρι τώρα) με τους ρεαλιστές, ισορροπημένους, νουνεχείς, συμβιβάσιμους, Μακρόν και Τσίπρα.

    Κι όσο για το ποιοι και πόσοι ήταν διατεθειμένοι να αντιταχθούν στα μνημόνια, τις επιτροπείες, τα ξεπουλήματα και τη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα, για ξένους ηγέτες δεν ξέρω. Οι Έλληνες πολίτες πάντως, τελευταία φορά που μετρηθήκαμε, βγήκαμε τουλάχιστον 6 στους 10.

  24. Θέλω να πιστεύω πως η εκλογή της Λεπέν είναι τόσο πιθανή όσο να ξαναγύριζε η Μπριζίτ Μπαρντο το «και ο θεός έπλασε την γυναίκα» (και τι γυναίκα !!! )

  25. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αν ήμουν Γάλλος, τότε θα ψήφιζα τη σοσιαλδημοκράτισσα Αν Ινταλγκό στον α’ γύρο, λόγω ιδεολογικής συγγένειας, και τον Μακρόν στον β’ γύρο, προκειμένου να αποτραπεί η εκλογή της Λεπέν στην προεδρία. Δυστυχώς, όμως, δεν είμαι Γάλλος, αν και πολύ θα το ήθελα. 😊

  26. sarant said

    22 Εύστοχος

    23 Εγώ πάντως είμαι πιο κοντά στον Ρουσέλ

    25 Βέβαια, αν ήμασταν Γαλλοι πιθανώς θα υπήρχαν κι άλλοι παράγοντες που θα επηρέαζαν την ψήφο μας.

  27. Γιάννης Κουβάτσος said

    23:Βγήκαμε 6 στους 10 (κι εγώ μέσα), γιατί ήταν απλώς μια ψήφος διαμαρτυρίας. Διαφορετικά, δεν είμαι καθόλου σίγουρος, αν θα δεχόμασταν να υποστούμε τις συνέπειες της αρνητικής ψήφου. Ή, μάλλον, είμαι σίγουρος για το ακριβώς αντίθετο. Τις λεβεντοαριστερές παρόλες τις γνωρίζουμε, καλές είναι για τις διαδηλώσεις (κι εγώ μέσα), αλλά μέχρις εκεί.
    Τον Μελανσόν για λεβεντοαριστερό τον κόβω, αλλά, αν εκλεγεί, μάλλον θα εξελιχθεί σε άλλον έναν συμβιβασμένο αριστερό κυβερνήτη, που θα διαπιστώσει πολύ γρήγορα ότι άλλο είναι οι διαδηλώσεις και άλλο οι ευθύνες της εξουσίας. Δυστυχώς, αυτήν την εντύπωση έχω.

  28. Πέπε said

    13, 14

    Ο γάμος μεταξύ οποιωνδήποτε είναι και νομική πράξη. Καλύπτει ζητήματα πατρό/μητρότητας, κληρονομικά κ.ά.

  29. sarant said

    Ένας από τους έχοντες γαλλική υπηκοότητα φίλος μας, στέλνει μέιλ ότι η Αρλέτ προφέρεται Λαγκιγιέ και όχι Λαγκιγιέρ που είχα γράψει. Διόρθωσα κοκκινίζοντας.

  30. nikiplos said

    23@ Επειδή πρέπει να λέμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, μέχρι το 2061 μας δέσμευσαν οι Βενιζέλος-Σαμαράς με την περιβόητη επιμήκυνση του Ιουλίου 2011. Σε αυτήν την απόφαση αποσυνδέθηκαν οι μισθοί και οι συντάξεις από το ΑΕΠ για 50 χρόνια. Μπορεί το Γ’ Μνημόνιο, να έκανε το 2061–> 2081 δεν ξέρω, αλλά τουλάχιστον την περιβόητη αμφίσημη επιμήκυνση που πολύ γλαφυρά είχε σχολιαστεί την εποχή εκείνη στα memes, την είχαν κάνει οι κυβερνήσεις το 2011.

  31. spyridos said

    28
    «Καλύπτει ζητήματα πατρό/μητρότητας, κληρονομικά κ.ά.» οικονομικά εφορίας

    Στην έρευνα του υπουργείου δικαιοσύνης στην Ολλανδία ο γάμος θα μπορούσε να αντικατασταθεί με περισσότερα από 300 συμβόλαια και πάλι θα υπήρχαν κάποια νομικά κενά.
    Φαντάζομαι και στην Ελλάδα ανάλογη κατάσταση.
    Γιαυτό ο γάμος αντιμετωπίστηκε κυρίως σαν νομικό θέμα και θέμα ισότητας, αντιμετώπισης ισότιμα όλων των πολιτών.
    Η τελευταία μορφή του συμφώνου συμβίωσης αντικαθιστά το γάμο για όποιον το θέλει.
    Και δεν έχει να κάνει με σεξουαλικότητα.
    Σύμφωνο συμβίωσης κάνουν πλέον και μια μητέρα ή πατέρας που ζουν στο ίδιο σπίτι με ένα ενήλικο παιδί τους ή δυο αδέρφια ή δυο φίλοι.
    Για να είναι καλυμμένοι νομικά.

    Παράδειγμα
    Ένας γιος που φροντίζει την υπερήλικη μητέρα του, ζώντας στο ίδιο σπίτι.
    Με ένα σύμφωνο συμβίωσης, κανονίζει αμέτρητα θέματα εφορίας και ασφαλίσεων και έχει κανονιστεί αυτόματα και το θέμα των κορακιών που εμφανίζονται συχνά μόνο μετά το θάνατο του γονιού για την κληρονομιά.

  32. spyridos said

    22
    » γιατί στις προεδρικές του 2017 ένας ψηφοφόρος στους πέντε άλλαξε πολιτική επιλογή την παραμονή ή και ανήμερα της διεξαγωγής του πρώτου γύρου!»
    και αυτό το ξέρουμε από που;
    Λέμε για παράδειγμα ότι ο Κούλης θα πάρει 30% και τσιμπάμε φραγκάκια και όταν έρθει το 18%, δεν φταίμε εμείς, φταίνε οι λαϊκιστές ψηφοφόροι που ανήμερα των εκλογών άλλαξαν επιλογή. 100% έμπιστο και επιστημονικότατο αφού το λένε αυτοί που έκαναν το λάθος.

  33. ΚΩΣΤΑΣ said

    Για τον Τσίπρα και για την αλλαγή στάσης μετά το δημοψήφισμα του 2015, νομίζω ότι από απόψεως πραγματικών και καλώς εννοουμένων συμφερόντων του ελληνικού λαού, σωστά έπραξε. Θα είχαμε μπει σε άγνωστες και αχαρτογράφητες περιπέτειες αν είχε ακολουθήσει το ΟΧΙ.

    Βέβαια, εδώ τίθεται ένα τεράστιο δεοντολογικό και ηθικό θέμα, αυτό του σεβασμού της λαϊκής βούλησης και λαϊκής κυριαρχίας. Ψήφισα ΝΑΙ -μένουμε Ευρώπη- και δεν έζησα προσωπικά το συναίσθημα της απάτης και του ξεγελάσματος. Με προβληματίζει όμως πώς το βίωσαν οι ψηφοφόροι του ΟΧΙ.

    Επειδή, όμως, στις εκλογές που ακολούθησαν ο λαός επικύρωσε με την ψήφο του αυτή την αλλαγή, μάλλον ως διαπραγματευτικό όπλο εννοούσαν το ΟΧΙ και δεν ήταν πραγματική τους επιθυμία. Όλοι καταλαβαίνουν το πραγματικό συμφέρον, αστική δημοκρατία – Δύση.

    Καλύτερα όμως επ’ αυτού ας μιλήσουν οι ίδιοι οι ψηφοφόροι του ΟΧΙ.

    Αναμένω, μεθ’ υπολήψεως… 😉

  34. spyridos said

    Δημοσκόπηση
    Κάθετη γραμμή στην ημερομηνία της εισβολής στην Ουκρανία.

  35. spyridos said

    Απάντηση στην υποθετική ερώτηση αναμέτρησης Μακρόν – Λεπέν στο 2ο γύρο
    Σήμερα βγήκε καινούργιο αλλά δεν το έχω εδώ. Στο καινούργιο ποσοστά 51,5 για Μακρόν 48,5 για Λεπέν.

  36. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το ΟΧΙ το δικό μου ήταν μία αντίδραση στην απαράδεκτη συμπεριφορά του ιερατείου της Ε.Ε. απέναντι στη χώρα μας και στον λαό μας. Προφανώς και δεν πίστευα ότι θα αλλάξει κάτι, αφού, όταν συγκρούονται τα συμφέροντα των ελίτ με την ψήφο του λαού, τόσο το χειρότερο για την ψήφο. Αν γινόταν πάλι δημοψήφισμα, πάλι ΟΧΙ θα ψήφιζα· είμαι (φιλο)ευρωπαίος και θεωρώ ότι η δημοκρατία δυτικού τύπου είναι το καλύτερο πολιτικό σύστημα μέχρι τώρα, αλλά οι ευρωπαίοι ηγέτες είναι ένα τσούρμο υπάλληλοι των οικονομικών ελίτ. ΟΧΙ σ’ αυτούς, λοιπόν.

  37. sarant said

    34 Aσφαλώς με το ξέσπασμα του πολέμου ωφελήθηκε ο Μακρόν

  38. Anasto said

    Νικοκύρη, το «διόρθωσα κοκκινίζοντας» μού φάνηκε τόσο «διπλής» που ανέβηκα προς τα πάνω να δω αν κοκκίνισες τη λέξη. 😛 Τελικά ήταν αυτό που νομίζαμε. Σε αντίθεση με το δημοψήφισμα. 😛

    Γιάννη @27, νομίζω έχεις δίκιο. Ήταν και ψήφος διαμαρτυρίας. Αλλά γνωρίζω πάρα πολύ κόσμο που ήλπιζε να ανατρέψει το σύστημα που συνεχίζει να εξουσιάζει στην Ελλάδα σήμερα, και που φυσικά δεν σταμάτησε να το κάνει ούτε την πενταετία του Σύριζα. Κι εμείς ηττηθήκαμε, το ξέρουμε, με εκπρόσωπο της παράδοσης των όπλων στο… «ντόπιο και ξένο κατεστημένο», 😛 τον Τσίπρα. Χωρίς να μας ρωτήσει τίποτα ούτε εμάς, που θέλαμε να παλέψουμε και να υποστούμε τις συνέπειες και σκοπεύαμε να προετοιμαστούμε για έξοδο από την ΟΝΕ, ώστε να μπορούμε να μένουμε βιώσιμα κι ανθρώπινα εντός ΟΝΕ (όπως λέγανε, κι ας μην επρόκειτο να βρέξουν αυτοί τον πισινό τους, και κάποιοι νομπελίστες οικονομολόγοι, άσε μας εμάς τους αιθεροβάμονες λεβεντοαριστερούς) ούτε τους άλλους, τους πιθανά πιο κομφορμιστές ψηφοφόρους του ΟΧΙ φυσικά, σε περίπτωση που επέλεγε τη ρήξη με τους εταίρους/δανειστές μας.

    Διαπραγματευτικό όπλο δε Κώστα @33, χωρίς προετοιμασία λαού και κράτους για εναλλακτική, εκτός της πλήρους συμμόρφωσης στις βουλές των απέναντι, πρώτη φορά βλέπω. Φαίνεται φοβήθηκε μην γίνει η Αθήνα, Μήλος.

    Και για τον Μελανσόν, ίδια εντύπωση με εσένα έχω Γιάννη. Απ’ την άλλη, χωρίς να ξέρω τι ακριβώς πρεσβεύει ο άνθρωπος, ο Ρουσέλ, και στο επώνυμο αλλά και σαν φάτσα, μου θυμίζει τον Τιερί. Οπότε από εμένα, για αισθητικούς λόγους, είναι όχι. 😛

  39. ndmushroom said

    28
    Φυσικά και ο γάμος αποτελεί νομική πράξη που καλύπτει πολλά ζητήματα, και δεν είναι καπρίτσιο που «δεν καλύπτει καμία πραγματική ανάγκη», όπως ισχυρίζονται ορισμένοι (μόνο για τα ομόφυλα ζευγάρια, όμως, μην τρελαθούμε κι όλας! Εκεί ακριβώς πήγαινε το σχόλιό μου: ένας γάμος μεταξύ ομοφύλων «καλύπτει» ή «δεν καλύπτει» ακριβώς όσες ανάγκες καλύπτει ή δεν καλύπτει ένας γάμος μεταξύ ετεροφύλων).

    31
    Παρότι υπάρχουν ακόμα ορισμένες διαφορές μεταξύ συμφώνου συμβίωσης και γάμου (π.χ. αν αποκλείσω στη διαθήκη μου τη συμβία μου, δεν έχει δικαίωμα στην περιουσία μου όταν πεθάνω. Αν αποκλείσω τη σύζυγό μου, εξακολουθεί να διατηρεί δικαιώματα), είναι γεγονός ότι σε πολύ μεγάλο βαθμό το σύμφωνο συμβίωσης έχει εξομοιωθεί με το γάμο. Το οποίο εγείρει το εύλογο ερώτημα: γιατί το ίδιο κράτος προβλέπει δύο διαφορετικά, πλην σχεδόν πανομοιότυπα καθεστώτα;
    Αν μπορεί να απαντηθεί το ερώτημα χωρίς να γίνει αναφορά στη διακριτική μεταχείριση ατόμων με ιδιαίτερα (ένα, συγκεκριμένα) χαρακτηριστικά, πολύ θα ήθελα να ακούσω την απάντηση (η οποία, για να προλάβω, δεν έχει να κάνει με το πόσο ευκολότερη είναι η διαδικασία του συμφώνου συμβίωσης. Αν το ζητούμενο ήταν η ευκολία, θα μπορούσε απλά να αλλάξει, ή να καταργηθεί, η -νομική- διαδικασία του γάμου).
    Η ιστορία της θέσπισης του συμφώνου συμβίωσης (που σε όλες τις χώρες – πλην της Ελλάδας. Είπαμε, έθνος ανάδελφο 😛 – θεσπίστηκε ακριβώς για να μπορούν τα ομόφυλα ζευγάρια να έχουν τις νομικές εξασφαλίσεις που προβλέπονται για τα ετερόφυλα ζευγάρια, χωρίς ο νομοθέτης να υποστεί το πολιτικό κόστος του «ευτελισμού του Ιερού θεσμού του Γάμου» από τους εκεί χριστιανοταλιμπάν) πάντως είναι αρκετά αποκαλυπτική.

  40. sarant said

    38 Στο δημοψήφισμα, εγώ τουλάχιστον -και το είχα γράψει και τότε- ήξερα γιατί ψήφισα Όχι. Ίσως δεν θα ήταν άσκοπο στις 5 Ιουλίου να κάνουμε ειδική συζήτηση.

  41. Anasto said

    Μην τάξεις σε άγιο κερί και σε παιδί κουλούρι δεν λένε; Εγώ που είμαι άγιο παιδί, για 5 Ιούλη πιάνω στασίδι από τώρα. 🙂

  42. # 33

    βρε Κώστα, σε ποιόν πλανήτη ζεις ; ; μια φορά ο λαός δεν είχε «πεισθεί» να ψηφίσει το…»ποθούμενον» και φάγαμε 7 χρόνια χούντα κι άλλη μια με τον Γιωργάκη του » με φηφίσατε, κονόμησα και φεύγω-κόψτε τον λαιμό σας» προ του εκλογικού χάους επελέγη τραπεζίτης , ομοφόνως.! (σικ, το φο με όμικρον)
    Πιστεύεις με τα σωστά σου πως με την ψήφο σου επηρεάζεις το (προκαθορισμένο) αποτέλεσμα ;

  43. Χαίρετε,
    31 Να δώσω κι εγώ ένα (άλλο) παράδειγμα: παιδί φίλου, πτυχιούχος νομικός ζει και εργάζεται στην Αγγλία. Αποφασίζει να πάει στις χριστουγεννιάτικες διακοπές σε (ελληνικό) δημαρχείο για να κάνει έναν πολιτικό γάμο. Βάζουν χίλια εμπόδια για τα απαραίτητα χαρτιά από το μέρος που μεγάλωσε. Το έτερον ήμισυ τα κανονίζει στο πι και φι. Μιας και οι μέρες περνούν, πάνε σ’ ένα δικηγόρο, κάνουν ένα σύμφωνο συμβίωσης κι άσε τους δημοτικούς υπαλλήλους να κουρεύονται 🙂

    Αλήθεια, ξέρει κανείς αν το σύμφωνο συμβίωσης που γίνεται σε μια χώρα ισχύει αυτοδίκαια και σε άλλες (εντός ΕΕ π.χ.) ή χρειάζεται νέα διαδικασία;

  44. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @24. Νομίζω πώς περιττεύουν τά θεολογικά καί φιλοσοφικά ἐπιχειρήματα. Ναί, ὑπάρχει Θεός!

  45. aerosol said

    Δεν έχω παρακολουθήσει τα πολιτικά δρώμενα της Γαλλίας αλλά έχω κάποιες γενικές σκέψεις βασισμένες στα πολιτικά δρώμενα ανά τον κόσμο:

    «Ο Μακρόν είναι βεβαιως το φαβορί – Ο Μακρόν είναι ένα θαύμα της σύγχρονης επικοινωνιακής τεχνολογίας»
    Τον βγάζουν φαβορί οι ίδιοι που ελέγχουν την επικοινωνία. Κάποτε θα είχαν δίκιο… αλλά πάνε χρόνια που η επικοινωνία δεν ελέγχεται. Αν δεν πειστήκαμε από το Μπρέξιτ, τον τραμπισμό, τον αντιεμβολιασμό, πως μεγάλο κομμάτι του κόσμου έχει συνειδητά απομακρυνθεί από τους συστημικούς διαύλους επικοινωνίας, έχουμε χάσει επεισόδια. Μπορεί με τον πόλεμο ο Μακρόν όντως να έχει ισχυροποιηθεί. Μπορεί τα πολυάριθμα ακροδεξιά κόμματα να αποδυναμώσουν κάπως τη Λεπέν. Αλλά δεν θα πέσω κι από τα σύννεφα (όπως θα το πάθουν τα ΜΜΕ ανά τον κόσμο) αν τύχει και το φαβορί κατακρημνησθεί. Έτσι κι αλλιώς είναι μια συντηρητική μετριότητα, γέννημα των ευρωπαϊκών ελίτ με ένα χέρι «αριστερής» μπογιάς, απ’ αυτά που έκαναν θραύση στα ’90ς και τα ’00ς. Αλλά δεν ζούμε σε εκείνες τις εποχές. Αν αυτά είναι τα καλύτερα που έχει να προσφέρει το υπάρχον σύστημα ας μην μας κάνει εντύπωση που αργά και βασανιστικά σωριάζεται -κι από τον κουρνιαχτό βγαίνουν και χειρότερα φαντάσματα.

    #23
    Ναι ρε Αναστό! Επιτέλους, δεν μπορούμε να το ξεχνάμε…
    Έχω συνηθίσει, το έχω στανταράκι, πως η κάθε εξουσία δεν θα με ρωτήσει για τις επιλογές που θα κάνει πάνω στο σβέρκο μου. Αλλά είναι όντως ΠΡΟΔΟΣΙΑ να κάνει το σφάλμα να με ρωτήσει και μετά να με γράψει στα παπάρια του, επειδή δεν τον βόλευε η απάντηση. Κάνουμε γαργάρα το ότι γκρεμίστηκαν εν μία νυκτί τα προσχήματα δημοκρατίας στην Ελλάδα. Επίσης…

    #33
    … νομίζω πως εγώ έχω απαντήσει και παλιότερα. Δεν μιλώ συναισθηματικά, του στυλ «δεν νίκησε η ομάδα μου». Θα ήμουν επίσης συγκλονισμένος αν νικούσε το Ναι και μια κυβέρνηση το έθαβε κάτω από το χαλάκι ως μη γενόμενο. Κάποια πράγματα πάνε βαθύτερα από τις διαφωνίες μας στο τι πρέπει να γίνει, οι οποίες είναι κατανοητές και αναμενόμενες στην δημοκρατία. Πάνε στο ότι πέφτει ο φερετζές πως τάχα η δημοκρατία είναι το πολιτικό μας σύστημα. Εφόσον κουμαντάρεις προτεκτοράτο, έχε το στοιχειώδες θάρρος να μη ρωτήσεις τους υπόδουλους αν τους αρέσει λες και παίζει ρόλο. Δεν υπάρχει λόγος να τους στερήσεις κάθε αξιοπρέπεια. Μην κλωτσάς αυτόν που είναι πεσμένος.

  46. atheofobos said

    32
    Εκ των υστέρων μόνο μπορούν να διαπιστώσουν οι δημοσκόποι την αλλαγή στην αρχική πρόθεση ψήφου.
    Πριν από την ψηφοφορία αυτό που μπορούν να μετρήσουν είναι ότι δηλώνει ο καθένας και τα τελευταία χρόνια είναι διαδεδομένη και η απόκρυψη της δήλωσης της πραγματικής ψήφου.
    Όταν το 2002 απέτυχαν παταγωδώς οι δημοσκοπήσεις να προβλέπουν ότι ο Λεπέν θα υπερτερούσε του Ζοσπέν ήταν προφανές πως πολλοί ψηφοφόροι ντρεπόντουσαν να πουν ότι θα ψηφίσουν τον Λεπέν.
    Κάτι το αντίστοιχο έγινε και εδώ με την μη προβλέψιμη άνοδο της ΧΑ που κόντεψε να φτάσει το 10%.

  47. spyridos said

    46
    «Εκ των υστέρων μόνο μπορούν να διαπιστώσουν οι δημοσκόποι την αλλαγή στην αρχική πρόθεση ψήφου.»

    Οι πετσωμένοι ταχυδακτυλουργοί δεν είναι δημοσκόποι.
    Επαναλαμβάνω, αυτός που έκανε το τεράστιο λάθος κρίνει τον εαυτό του και τον βγάζει λάδι πάρα πολύ εύκολα.

  48. SearchPeloponnese said

    0.
    «Ξέρω κι άλλους αριστερούς Ευρωπαίους που επίσης απογοητεύτηκαν όταν δεν μπόρεσαν να κάνουν επανάσταση δι’ αντιπροσώπου:»

    Καλά, αυτοί ήθελαν να κάνουν επανάσταση δι’ αντιπροσώπου. Ο ΣΥΡΙΖΑ τι ήθελε να κάνει;
    (Επανάσταση μετ’ ΑΝΕΛ, θα μου πείτε…)

  49. Προς το τέλος, εδώ, ο Χρήστος Χατζηιωσήφ λέει και δυο λόγια για τις γαλλικές εκλογές: https://www.epohi.gr/article/42871/fileleytheros-kapitalismos-enantion-aytarhikoy-kapitalismoy

  50. Ανδρέας Τ said

    Καλημέρα. Όποιος από σας καταλάβει τι ακριβώς θέλει πολιτικά ο Μελανσόν να μου το πει και μένα να το καταλάβω. Δέκα μέρες τώρα κλεισμένος στο νοσοκομείο εξασκώ τα νευρικά μου κύτταρα με τις δηλώσεις-αμφίθυμες-του Φ. Θέλει κοσμικό κράτος ενώ κατηγορεί το Σαρλί; Οι σχέσεις του με τις «ισλαμοπερίεργες » οργανώσεις μου προκαλούν ερωτήματα.
    Όσον αφορά τον Ρουσσέλ τον συμπαθώ γιατί δεν έχει ξύλινη γλώσα και λέει καθαρά τα πράγματα με ρεαλισμό-πχ ραδιενέργεια, διατροφή φτώχεια κλπ-. Μόνο που είναι πλατωνικός ο μπαγάσας. Και θα πάρει καθαρή θέση στο δεύτερο γύρο όχι σαν τον Φ που λέει ότι δεν θα επιλέξει ανάμεσα Μακρόν και της ξανθιάς αιώνιας υποψηφιας.
    Εύχομαι να μην έχουμε πρόβλημα.

  51. sarant said

    50 Έχει πει ο Μελανσόν ότι δεν θα επιλέξει; (Δεν αμφισβητώ, απλώς δεν το ξέρω)

  52. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Γαλλικές εκλογές, ας ελπίσουμε σε νίκη της Λεπέν παρά του Μακρόν. Όπως και νάχει, είναι καλύτερο να βλέπεις τον εχθρό χωρίς παραπλανητική δημοκρατική μάσκα.
    Μου αρέσει που όλοι εδώ, από το 16 μέχρι το 20, βρίζατε συνεχώς τον Τράμπ ως φασίστα, για τον Μακρόν ούτε κουβέντα δεν έχετε πεί (ρωτήστε και κανένα κιτρινογιλέκο να σας πεί) όσο για τον Μπάιντεν, δεν το συζητώ, αυτός είναι ο ορισμός του δημοκράτη.

    33 – «και δεν έζησα προσωπικά το συναίσθημα της απάτης και του ξεγελάσματος. Με προβληματίζει όμως πώς το βίωσαν οι ψηφοφόροι του ΟΧΙ.»
    Όπως βιώνουν οι απλοί ψηφοφόροι της ΝΔ τον βιασμό τους από την «κυβέρνηση» των αρίστων Κώστα μου.🤢
    Υπάρχουν βέβαια κι αυτοί που έχουν χαλαρώσει και το απολαμβάνουν.😂

    «Όλοι καταλαβαίνουν το πραγματικό συμφέρον, αστική δημοκρατία – Δύση.»
    Αυτό που δεν καταλαβαίνουν, είναι πως έχουν τραπεζική κοινοβουλευτική δικτατορία.
    Σύντομα θα το καταλάβουν όμως, όπως κι εσύ, μέχρι το 30 το πολύ, τότε που δεν θα έχετε καθόλου υλικά χρήματα, ούτε κάρτες, μόνο ψηφιακά και απολύτως ελεγχόμενα από τα ευαγή ιδρύματα.

    «Καλύτερα όμως επ’ αυτού ας μιλήσουν οι ίδιοι οι ψηφοφόροι του ΟΧΙ.»
    Εμείς οι ψηφοφόροι του ΙΣΩΣ, μπορούμε να μιλήσουμε;😊

  53. Ανδρέας Τ said

    @51 Ναι ήταν μια από τις πρώτες του δηλώσεις πριν μήνες. Τώρα αρχίζει να λέει ότι θα ζητήσει από την βάση να αποφασίσει…

  54. spyridos said

    50.
    «… της ξανθιάς αιώνιας υποψηφιας.»

    Αυτό πιθανότατα θα αλλάξει. Μάλιστα όσο περισσότεροι χαμένοι του πρώτου γύρου πάρουν θέση υπέρ του Μακρόν τόσο περισσότερο θα ανέβουν οι πιθανότητες της να εκλεγεί.

  55. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δεν θα μου κάνει εντύπωση, αν δεν ταχθεί υπέρ του Μακρόν στον β’ γύρο ο Μελανσόν. Τι Πλαστήρας, τι Παπάγος, τι ναζιστές, τι σοσιαλφασίστες… Υπάρχει παράδοση στο τσουβάλιασμα. 😜

  56. Εγώ ψήφισα ΟΧΙ(μεγάλο) γιατί ξαφνικά είδα ένα μπερντέ πολύ μεγαλύτερο, πίσω από τον μπερντέ με τους Έλληνες πολιτικούς, με τους Ευρωπαίους πολιτικούς να είναι πολύ μεγαλύτεροι καραγκιόζηδες (συγγνώμη Dryhammer!). Έμεινα σας λέω!
    Αυτοί που μας λέγανε ότι δεν θα χρεοκοπήσουμε ποτέ γιατί «έχουμε τους Ευρωπαίους πίσω μας» (άβολη η θέση μας!) τώρα μας λένε «ας χρεοκοπήσαμε, έχουμε τους Ευρωπαίους πίσω μας» (δεν έχουμε μόνο τους Ευρωπαίους «πίσω μας», έχουμε κι αυτούς που μας το λένε!).
    Έγινε η κωλοτούμπα (αν με ρωτάτε κι εγώ πιστεύω ότι δεν γινόταν αλλιώς,) και επικράτησαν οι εγκληματίες – λωποδύτες ως συνήθως. Αλλά εκείνη η χαρά που είδα σε κάτι πρόσωπα θυμάτων των εγκληματιών – λωποδυτών για την κωλοτούμπα δεν θα την ξεχάσω ποτέ! Πιο πολύ χάρηκαν τα θύματα από τους εγκληματίες – λωποδύτες!

  57. Εξαιρετική ενημέρωση, ευχαριστούμε Νικοκύρη.

    16 και άλλοι
    Για το θέμα υιοθεσίας παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια.

    Όπως και κάθε θέμα, κατά τη γνώμη μου, καταλήγει να είναι απλά ταξικό.
    Τα ομόφυλα ζευγάρια με κοινωνική και οικονομική ευχέρεια βρίσκουν, αποκτούν, γεννούν παιδιά. Το να μην επιτρέπεται στους υπόλοιπους που δεν έχουν τον τρόπο είναι άδικο. Τους στερεί την πατρότητα (ενώ γυναίκες ομοφυλόφιλες πολύ εύκολα γίνονται μητέρες και μεγαλώνουν τα παιδιά τους με τη σύντροφό τους) και κρύβει κάτω από το χαλί (η πρώτη ή η τελευταία φορά είναι, θα μου πείτε) την πραγματικότητα. Το αν είναι σωστό ένα παιδί να μεγαλώνει σε οικογένεια με γονείς του ίδιου φύλου, όσο και να μας ξενίζει, νομίζω ότι έχει απαντηθεί με έρευνες σε πολλά μέρη του κόσμου και δεν φαίνεται να δημιουργεί προβλήματα.

  58. Μάρκελλος said

    Άκουσα ότι η ουκρανική πόλη Буча (αγγλ. Bucha) όπου έγιναν οι σφαγές έχει την ίδια ετυμολογία με την ελληνική λέξη «πο@τσα» και στα σλάβικα σημαίνει «εξόγκωμα». Η πόλη Буча πήρε το όνομά της από τον ομώνυμο ποταμό που ρέει εκεί κοντά και ξεκίνησε ως σιδηροδρομικός σταθμός που «εξείχε» στην περιοχή. Διερωτώμαι αν προτίθεσθε να γράψετε σχετικό άρθρο, κ. Σαραντάκο, γιατί το θέμα ενδιαφέρει πολύ κόσμο, σας διαβεβαιώ.
    Και κάτι ακόμα: Με εντολή Μπαμπινιώτη το GoogleTranslate μεταφράζει στα ελληνικά την Буча με χ (Μπούχα)

  59. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη
    >>Νομίζω πως περιττεύουν τα θεολογικά και φιλοσοφικά επιχειρήματα. Ναι, υπάρχει Θεός!

    Φυσικά. Το κάθε κράτος έχει τον δικό του. Είναι γεωπολιτική κατασκευή.

  60. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @59. Ἴσως ἔχουμε κάπως διαφορετικά πράγματα στό μυαλό μας.. 🙂 🙂

  61. Γιάννης Κουβάτσος said

    60: Ο γιατρός μας εννοεί ότι ένα πλάσμα σαν την Μπαρντό αποκλείεται να είναι προϊόν τυχαίας εξέλιξης· είναι από μόνη της απόδειξη ότι υπάρχει Θεός.
    (Αλλά, βρε γιατρέ, γιατί ο Θεός δεν προστάτευσε αυτό το Δημιούργημα από το γήρας και τη φθορά; Άγνωστοι αι βουλαί κι ετσι; 😊)

  62. rogerios said

    Οι γαλλομαθείς μπορούν να δοκιμάσουν αυτό το κουίζ της Μοντ , για να διαπιστώσουν ποιος υποψήφιος βρίσκεται πιο κοντά στις απόψεις τους.
    Στην περίπτωσή μου έδωσε πρώτους σε ισοβαθμία την Ινταλγκό των σοσιαλιστών και τον Ζαντό των οικολόγων (και στη συνέχεια Μακρόν, Πουτού και Ρουσσέλ). Στον πάτο της δικής μου βαθμολογίας (και χαίρομαι για αυτό), Λε Πεν, Πεκρές και Ζεμμούρ. 🙂

  63. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το 61 στο 59 (αλλά και στο 60😊)

  64. dryhammer said

    58. Και ο γνωστός, που έχει της Бучаς του το χαβά…

  65. Γιάννης Κουβάτσος said

    Βρε καλώς τον Μάρκελλο… 😜

  66. Αγγελος said

    Μάρκελλε (58), ένας ποταμός να έλκει το όνομα από λέξη που σημαίνει «εξόγκωμα» μου φαίνεται κάπως απίθανο…

  67. @ 60 Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη

    Α… αυτό, σαν υπόθεση, να λέγεται. 🙂

  68. dryhammer said

    66. Κάνας τέτοιος ποταμός θα είναι…

  69. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @61. Γειά σου Γιάννη! Ἔτσι εἶναι! 🙂

  70. dryhammer said

    61. Αυτή που στα αρχαία θα την φώναζαν Βηβή;

  71. sarant said

    53 Οκ, ευχαριστώ

    64-65 Πάει για μπανιο ο Μάρκελλος, ο καλός ο άνθρωπος…

  72. Γιάννης Κουβάτσος said

    62: Εμένα Ρουσέλ 13/18, και με 11/18 Ινταλγκό, Ζαντό, Μελανσόν και Πουτού. Στον πάτο οι ακροδεξιάντζες.
    (Πρώτος ο Ρουσέλ; Πρέπει να κοιταχτώ.😜)

  73. Μαρία said

    51

    https://www.lemonde.fr/election-presidentielle-2022/article/2022/04/01/comme-en-2017-jean-luc-melenchon-consultera-ses-soutiens-en-cas-de-second-tour-macron-le-pen_6120102_6059010.html

  74. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @70. Αὐτήν! 🙂

  75. Η ακτινογραφία μου.

  76. # 70

    Για μερικούς μπορεί και…Βιβή !!

  77. π2 said

    62: Ινταλγκό, Ζαντό, Πουτού εμένα, στον πάτο Ζεμούρ, Ντυπόν-Αινιάν, και τελευταία και καταϊδρωμένη η Λε Πεν.

  78. Costas Papathanasiou said

    «Μια άλλη όμως διαπίστωση, που δεν την ακούμε τόσο συχνά, είναι ότι σε αυτές τις εκλογές τα παραδοσιακά κόμματα καταρρέουν», Ήτοι, εμμέτρως πλην σαφώς, άλλη μια ολυμπιάδα όπου :
    Δώδεκα είναι όλοι κι όλοι/ και στη μέση τον Μανώλη.
    Άρα, όσοι είναι απολιτίκ/ ή τους “γράφουνε” με μπικ—
    εκτός των Macron τειχών—
    και απεχθάνονται το μπόλι/ πού’ χουν της Λεπέν χαχόλοι,
    ας ψηφίσουνε γκρικ-φρικ/ ή τον κύριο πετρετζίκ
    για ωραία Μακαρόν
    (βλ. https://akispetretzikis.com/recipe/3432/makaron )
    ΥΓ:71β- Όντως καλός ο καιρός για υδατόλουτρα. Παραμένει όμως ως ευρύτερος προβληματισμός το κατά πόσον αξίζει να χαλιέται ένα ζωτικό αγαθό και για έναν τόσο ευσυνείδητο επόπτη δημόσιας υγείας, όπως ο Κος Μαρκέλλος, ο οποίος απλώς επιτονίζει την παραβίαση της πρώτιστης Υγειονομικής Αρχής “ὃ σὺ μισεῖς ἐντέρῳ μὴ ποιήσεις”. Οπότε μένουμε με την παλίνδρομη αγωνία: για το πού πού θα νίβουμε οι λοιποί φουκαράδες φάτσα κι άπλυτά μας- πριν αυτά βγούνε στη φόρα. (Φτού! Αγχώθηκα πάλι: Πώς αλλάζεις ματιά και κεφάλι;)

  79. Μαρία said

    62
    Κάποιες ερωτήσεις προϋποθέτουν γνώση της γαλλικής νομοθεσίας αλλά ας είναι.
    Πουτού, Ρουσέλ 13 – Μελανσόν 11 – Ινταλγκό, Ζαντό 10 … Λεπέν, Ζεμούρ 3 και Μακρόν 2
    https://www.lemonde.fr/les-decodeurs/article/2022/03/31/quiz-sur-la-presidentielle-2022-de-quel-candidat-etes-vous-le-plus-proche_6119971_4355770.html

  80. Γιάννης Κουβάτσος said

    Σ’ εμένα ο Μακρόν 5/18. Τι σημαίνει αυτό; Ότι βρίσκεται πολύ πιο κοντά στην ακροδεξιά από ό,τι στην αριστερά; Μανολάκη, παρ’ το αλλιώς. 😊

  81. ndmushroom said

    Προσωπικά προτιμώ τα αγγλοσαξωνικά τεστ, με συγκεκριμένες προτάσεις επί των οποίων τοποθετείται (με συμφωνώ/διαφωνώ/αδιάφορο) κάθε υποψήφιος και εν συνεχεία κάθε ψηφοφόρος. Σε πολλές από τις ερωτήσεις της Monde θα μπορούσα να απαντήσω δύο ή και τρεις διαφορετικές απαντήσεις, και κάτι μου λέει ότι το ίδιο θα έκαναν και οι ίδιοι οι υποψήφιοι.
    Πάντως σύμφωνα με το τεστ ανήκω ξεκάθαρα στο χώρο της αριστεράς (έμαθα και κάτι 😛 )

  82. nikiplos said

    52@ Φίλτατε Λάμπρο, μπράβο που θυμήθηκες αυτό το παλιό τραγουδάκι. Βέβαια αξιοσημείωτο σε αυτό το έργο, πλην της μπάντας ΜΤ είναι και ο στιχουργός… 🙂

  83. ndmushroom said

    Για όποιον ενδιαφέρεται, πάντως, υπάρχουν δεκάδες τέτοια κουίζ για τις γαλλικές εκλογές. Ορισμένα είναι (κατά τη γνώμη μου πάντα) σαφώς καλύτερα από της Monde. Του Figaro π.χ. (αν και χρειάζεται να είσαι λίγο μέσα στα πράγματα).

  84. miltos86 said

    …Τώρα θα με βαρέσετε, αλλά επειδή κι εγώ είμαι υπέρ της πυρηνικής ενέργειας στη Γαλλία (και κατοικώ σε απόσταση 20 χλμ «όπως πετάει το κοράκι» από πυρηνικό εργοστάσιο)…

    Δε σχολιάστηκε αυτό νομίζω! Εύγε Νικοκύρη, είμαι κι εγώ υπέρ και σχεδόν όλοι οι μηχανικοί στο χώρο της ενέργειας.
    Δυστυχώς πολλά πολιτικά παιχνίδια έχουν παιχτεί πάνω στον τρόμο που έχει χτιστεί γύρω από δύο πυρηνικά ατυχήματα. Ουσιαστικά ωστόσο μοιάζει με το φόβο μερικών για τα αεροπλάνα κι ας είναι αποδεδειγμένα το πιο ασφαλές ΜΜΜ.

    Μια απλουστευμένη αλλά πολύ αξιόλογη παρουσίαση του θέματος από το κανάλι kurzgesagt:

  85. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αυτό, ε; Όντως είναι καλύτερο :
    https://www.lefigaro.fr › fig-data › l…
    Le test de la présidentielle : de quel candidat êtes-vous le plus proche ?

  86. 38 Εννοώ ότι ο λαός έδωσε το ΟΧΙ στον Τσίπρα ως διαπραγματευτικό όπλο. Μήπως, Αναστό μου, το κατανόησες διαφορετικά;

    42 Μια ψήφο μπορώ να δώσω, ρε Τζη, αυτό κάνω. Τι μπορώ να κάνω παραπέρα;

    45γ –> «… Δεν υπάρχει λόγος να τους στερήσεις κάθε αξιοπρέπεια. …»
    Δεν διαφωνώ με το γενικότερο σκεπτικό σου, αλλά και ο λαός, εκ των υστέρων, επικρότησε αυτή τη στάση. Άρα το θέμα είναι πιο πολύπλοκο… χρειάζεται περισσότερη μελέτη και ανάλυση.

    52 Λάμπρο, η αλήθεια είναι ότι από παγκοσμιοποίηση και μετά οι αστικές δυτικές δημοκρατίες πάνε προς το χειρότερο, αλλά μέχρι στιγμής παραμένουν, από τα χειρότερα, ό,τι καλύτερο έχουμε ακόμη. Ελπίζω στο εγγύς μέλλον να προκύψει κάτι καλύτερο.
    Αν απογοητευτώ πλήρως, ξέρεις τι θα κάνω, το είπα και παλιότερα, προσχώρηση στην ΑΣΔ, στο δικό σου εφαρμοζόμενο δημοκρατικό πολίτευμα!
    Και φυσικά εσείς του ΙΣΩΣ μπορείτε όχι μόνο να μιλάτε, αλλά και να φωνασκείτε! 😂
    Ωραίο, κυρίως στιχουργικά, και το τραγούδι, ευχαριστώ!

  87. ΚΩΣΤΑΣ said

    86 Ρε παιδιά, τί έγινε; Βγήκε με μπλε το χρηστώνυμό μου και όταν τσέκαρα πάνω μου βγάζει οσία Μαρία.

    Ωχ! Μπαναϊα μ’ , τί άλλο θα δουν τα μάτια μας;

  88. Γιάννης Κουβάτσος said

    85: Γιανίκ Ζαντό των Οικολόγων μού έβγαλε το τεστ του Φιγκαρό. Pas mal. 😊

  89. Γιάννης Κουβάτσος said

    Νικοκύρη, έπιασε η μαρμάγκα το τεστ του Φιγκαρό. 😊

  90. # 86 β

    Κώστα μου δεν τόπιασες, δεν είναι η δική σου ψήφος ή όλων που θα αλλάξει το αποτέλεσμα ενώ έχει αποφασισθεί ΠΡΙΝ ψηφίσεις με χίλιους τρόπους : σου φέρνω παραδείγματα, χούντα, Παπαδήμα και το τερατούργημα Συριζανέλ που ουδείς τα ψήφισε. Μια άμυνα έχεις μόνο την αποχή που κομπλάρει αυτούς που κινούν τα νήματα γιαί φοβούνται πως ξυπνάει ο λαός ενω τον ταΐζουν με νέα κόμματα, ιδέες και αρχηγούς

  91. Γιάννης Κουβάτσος said

    85: Για να δούμε τώρα :
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.lefigaro.fr/fig-data/le-test-de-la-presidentielle-de-quel-candidat-etes-vous-le-plus-proche-20220331&ved=2ahUKEwitzNSzvf32AhXP-aQKHUwfAVIQFnoECAQQAQ&usg=AOvVaw2QsZEQXWQGiW24k3JC2XhZ

  92. sarant said

    72 Καμαραντ 🙂

    84 Ίσως χρειάζεται να βάλουμε ειδικό άρθρο

    89 –> 91

  93. sarant said

    91 Κι αυτό προϋποθέτει να ξέρεις τη γαλλική πραγματικότητα πολύ καλά. Και με έβγαλε 95% Πουτού και 93,5% Ρουσέλ.

  94. Μαρία said

    86
    Αμάν. Τι έγινε ρε παιδιά! Μαρία βγες απ’ τον Κώστα.

  95. ndmushroom said

    Και που κατά τη γνώμη μου θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον θα ήταν όλα αυτά τα κουίζ και οι οδηγοί ψήφου να δημοσιοποιούσαν τα αποτελέσματά τους.
    Καταλαβαίνω ότι αυτό είναι προβληματικό από πολλές απόψεις (μεταξύ άλλων από το ότι το κοινό που κάνει το κάθε διαφορετικό τεστ δεν είναι σε καμία περίπτωση αντιπροσωπευτικό), αλλά υπάρχει -και στη Γαλλία και παντού- μια τεράστια αναντιστοιχία μεταξύ των κομμάτων/υποψηφίων που εκφράζουν περισσότερο τις θέσεις μας και των κομμάτων/υποψηφίων που τελικά ψηφίζουμε, και θα είχε ενδιαφέρον αυτή να αποτυπωθεί κάπου και να μελετηθεί (αφορά εξίσου όλους τους χώρους/χώρες/υπόβαθρα; Πού οφείλεται; κλπ.)

  96. Γιάννης Κουβάτσος said

    93: Στο να αυξηθεί ο μισθός των εκπαιδευτικών, δεν το σκέφτηκα καθόλου, ούτε ζήτησα περαιτέρω εξηγήσεις.😊
    Πάντως, μαθαίνει κανείς αρκετά για τα θέματα που απασχολούν τη σημερινή Γαλλία κάνοντας το τεστ και διαβάζοντας τις διευκρινίσεις.

  97. Γιάννης Κουβάτσος said

    «μια τεράστια αναντιστοιχία μεταξύ των κομμάτων/υποψηφίων που εκφράζουν περισσότερο τις θέσεις μας και των κομμάτων/υποψηφίων που τελικά ψηφίζουμε»
    Ίσως επειδή δεν φτάνει η ταύτιση με τα προγράμματα των υποψηφίων· παίζει ρόλο και η εμπιστοσύνη που μας εμπνέουν, ο πρότερος βίος τους κλπ.

  98. ΚΩΣΤΑΣ said

    94 Ρε Μαρία, τι μπέρδεμα ήταν αυτό; Καλά, δεν με νοιάζει, πως λέει και το τραγούδι, άμα θες να φύγεις, φύγε, άμα θες να κάτσεις, κάτσε… Φαντάσου όμως να υπάρχει κάποια παρεξήγηση με κάποιον και να θεωρηθεί δόλια ενέργεια.

    Αν μπορεί να επισκευάσει κάποιος την πόρσε για να μην κάνει τέτοια μπερδέματα, ας το κάνει.

  99. spyridos said

    Le Monde
    P. Poutou 15
    F.Roussel 14
    JL. Melenchon 13
    Y.Jadot 12
    A.Hidalgo 11
    N.Arthaud 10
    J.Lassalle 5
    N. Dupont-Aignan 3
    V. Pécresse 3
    Mr. Le Pen 2
    E.Macron 2
    E.Zemmour 2

  100. rogerios said

    Δεν υπάρχει λόγος να ξινίζουν μούτρα κάποιοι φίλοι επειδή δεν τους άρεσε το κουίζ της Μοντ. Όσο για τις διαφορές με το αντίστοιχο του Φιγκαρό, αυτές αφορούν τον βασικό τρόπο παρουσίασης: πολλαπλές επιλογές στη Μοντ, μια θέση για να απαντηθεί με ναι ή όχι στον Φιγκαρό. Τα θέματα που αφορούν τα δύο ερωτηματολόγια ταυτίζονται σε μεγάλο βαθμό. Και, ναι, προφανώς και απαιτούν γνώση της γαλλικής νομοθεσίας και των θεμάτων που έχουν συζητηθεί στην προεκλογική εκστρατεία. Παράλογο είναι; Πώς αλλιώς θα γινόταν, δηλαδή; Εκτός κι αν θεωρούμε ότι αυτό δεν συμβαίνει στην Ελλάδα κι ότι σε μας όλη η προεκλογική εκστρατεία αναλώνεται σε διακηρύξεις-λόγια του αέρα. 😉

  101. ndmushroom said

    97
    Σίγουρα είναι ένας από τους παράγοντες, όχι ο μόνος όμως. Υπάρχει και η στρατηγική ψήφος, υπάρχει και η άγνοια για ορισμένους υποψηφίους σε συνδυασμό με την υπερπροβολή άλλων (ο Νοικοκύρης λέει ότι στη Γαλλία αποστέλλονται τα εκλογικά προγράμματα όλων των υποψηφίων στους ψηφοφόρους. Στην Ελλάδα οι ψηφοφόροι δεν ξέρουν καν το εκλογικό πρόγραμμα του κόμματος που ψηφίζουν, πολλώ δε μάλλον των υπολοίπων), υπάρχει και η παράσταση νίκης (που σχετίζεται, αλλά δεν ταυτίζεται με τη στρατηγική ψήφο) και αρκετά άλλα που θα ήταν χρήσιμο να ανακαλυφθούν, μαζί με τη συγκριτική τότε βαρύτητα.
    Για την ελληνική πραγματικότητα, πάντως, έχω την αίσθηση ότι η εμπιστοσύνη/ο πρότερος έντιμος βίος δεν επηρεάζει τόσο πολύ. Ίσως επειδή μιλάμε για κόμματα και όχι για επιμέρους υποψηφίους (εξαίρεση τα προσωποπαγή, όπως το Ποτάμι ή το Μέρα25), ίσως επειδή, ιδίως μετά τη Δεύτερη Φορά Πρώτη Φορά Αριστερά δεν έχουν μείνει και πολλά κόμματα με «πρότερο έντιμο βίο» 🙂

  102. Νίκος Κ. said

    Σχετικά με την πυρηνική ενέργεια:

    Εκείνο που παραμένει εντελώς άλυτο είναι η τελική διάθεση των πυρηνικών απoβλήτων των εργοστασίων παραγωγής πυρηνικής ενέργειας. Ποιός μπορεί να διασφαλίσει ότι μετά από π.χ. 100 χρόνια δεν θα περάσουν στον υδροφόρο ορίζοντα; (Και μετά άντε μάζεψέ τα). Ήδη έχουν εμφανιστεί «διαρροές»

    Είμαστε σίγουροι ότι μετά από 500 χρόνια θα θυμούνται που τα έχουμε θάψει; (με όλους τους κινδύνους που συνεπάγεται αυτή η απώλεια μνήμης).

    Επίσης: Σε ποιά κατάσταση (οικονομική και πολιτική) θα είναι οι χώρες με πυρηνικά εργοστάσια και περιοχές απόθεσης μετά από 200 χρόνια; Ή τι γίνεται αν στη διάρκεια πολέμου (καλή ώρα) βγει εκτός ελέγχου ένα πυρηνικό εργοστάσιο που βρίσκεται 10 χιλιόμετρα από μια μεγάλη πόλη και την κάνει ακατοίκητη;

    Να έλεγες νικοκύρη υπέρ της πυρηνικής σύντηξης, να συμφωνήσω με τα χίλια 🙂

    Τώρα, βέβαια, δεν θεωρώ ότι είναι τόσο σοφό από τον Μελανσόν να προβάλει αυτό το θέμα αυτή τη στιγμή. Και μάλιστα στη Γαλλία που εξασφαλίζει το 75% από τα πυρηνικά της εργοστάσια (εννοείται, σχάσης).

  103. spyridos said

    Μου βγάζει πρώτη μου προτίμηση την Αντικαπιταλιστική Ένωση δεύτερη το ΚΚΓ και τελευταία τα ακροδεξιά προγράμματα των Λεπέν, Μακρόν, Ζεμούρ. Καλοφτιαγμένο.

  104. SearchPeloponnese said

    97.
    Θα ‘λεγα την ατζέντα των κομμάτων (φανερή και κρυφή) και όχι τόσο τα προγράμματα. Θα μου πεις, να μυρίσω τα νύχια μου για να ψηφίσω; Μμμμμ…..

  105. ndmushroom said

    100
    Αν αναφέρεστε σε εμένα, εξήγησα ακριβώς το λόγο που δεν μου άρεσε το κουίζ της Monde. Και φυσικά αυτό δε σημαίνει ότι μέμφομαι εσάς που το προτείνατε -εκτός αν το σχεδιάσατε εσείς ο ίδιος 🙂. Τουναντίον, η συνεισφορά σας ήταν εξαιρετικά χρήσιμη και άνοιξε νέα μονοπάτια στη συζήτηση!

  106. Μαρία said

    98
    Ίσως ο Στάζυ, που ξέρει απ’ αυτά, να μπορεί να εξηγήσει πώς έγινες οσία.

    100
    Παράλογο δεν είναι για τους Γάλλους ψηφοφόρους. Για μας όμως;

  107. Γιάννης Κουβάτσος said

    101:Στην ελληνική πραγματικότητα παίζει ρόλο και η ύπαρξη των λεγόμενων παραδοσιακών ψηφοφόρων, οι οποίοι έχουν οπαδική σχέση με το κόμμα που ψηφίζουν, παρά ιδεολογική. Ξέρω δεξιούς που συμφωνούν σε περισσότερα με το πρόγραμμα του ΚΚΕ παρά με της νεοφιλελεύθερης ΝΔ, ιδίως σε κοινωνικά -εργασιακά ζητήματα, αλλά προτιμούν να κόψουν το χέρι τους παρά να το ψηφίσουν, αφού «στον εμφύλιο είχαν σκοτώσει τον παππού μου». Επίσης οικογένειες ολόκληρες είναι επί δεκαετίες ταυτισμένες με κάποια παράταξη, ιδίως στις μικρές κοινωνίες, και η αλλαγή στρατοπέδου θεωρείται προδοσία. Σε επίπεδο κομμάτων/παρατάξεων, λοιπόν, ίσως και τον μικρότερο ρόλο για επιλογή ψήφου να τον παίζουν τα προεκλογικά προγράμματα.

  108. ndmushroom said

    107
    Αυτό όμως δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Το βλέπουμε σε πολλές χώρες. Το ακούσαμε, για παράδειγμα, στις τελευταίες εκλογές στο Ηνωμένο Βασίλειο και το πάλαι ποτέ red wall που κατέρρευσε.

  109. spyridos said

    100
    «Εκτός κι αν θεωρούμε ότι αυτό δεν συμβαίνει στην Ελλάδα κι ότι σε μας όλη η προεκλογική εκστρατεία αναλώνεται σε διακηρύξεις-λόγια του αέρα. »
    Ναι αυτό θεωρούμε. Εχω προσπαθήσει αλλά δεν κατάφερα να βρω ένα πρόγραμμα οποιουδήποτε κόμματος από εκλογές στην Ελλάδα.
    Ποτέ. Μπορείς να μου βρεις ένα;
    Εγώ δεν τα έχω καταφέρει πάντως. Κι όταν λέω πρόγραμμα εννοώ πρόγραμμα όπου σε 300- 500 σελίδες να περιγράφουν τα ακριβή μέτρα που υποστηρίζουν για κάθε τομέα, κάθε υπουργείου. Με υπολογισμούς για την πραγματοποίηση των μέτρων ελεγμένους από το γενικό λογιστήριο του κράτους. Αυτά τα βγάζει κάθε κόμμα στην Ολλανδία όταν είναι να γίνουν εκλογές.
    Μετά κάθονται στις διαπραγματεύσεις παίρνει ο καθένας τις 500 του σελίδες και προσπαθεί ανάλογα με τα ποσοστά του να εφαρμόσει 10-20-40- 150 σελίδες στην καλύτερη περίπτωση. Μιας και υπάρχει απλή αναλογική.
    Και δεν βγαίνει μετά κανείς να πει. Α εσύ που κυβέρνησες με τους ΑΝΕΛ ή εσύ που δεν εφάρμοσες τα πάντα. Γιατί αυτό δεν γίνεται να εφαρμοστεί. Όλοι κάνουν υποχωρήσεις και όλοι έχουν και κάποιες νίκες μικρότερες ή μεγαλύτερες.
    Οι τελευταίες εκλογές έγιναν στις 17/03/2021 και η νέα κυβέρνηση ορκίστηκε τέλος Δεκεμβρίου.
    9 μήνες που έγραφαν έσβηναν και πήρε ο καθένας τις σελιδίτσες του. Πως θα μπορούσε να γίνει στην Ελλάδα κάτι τέτοιο, χωρίς γραπτό και υπολογισμένο πρόγραμμα;

  110. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    82 – Πρέπει αν ήταν καλοκαίρι του 79 που είχα πάει σε μια συναυλία τους σε ένα γυμνάσιο κι είχα πάρει μια κασέτα με διάφορα τραγούδια που δεν κυκλοφόρησαν ποτέ.
    Και τι άλλαξε από τότε ρε φίλε; απολύτως ΤΙΠΟΤΕ, στο ίδιο έργο θεατές, ήμουνα νιός και γέρασα και συνεχώς ακούω και βλέπω τα ίδια πράγματα και το χειρότερο, είναι πως τώρα δεν υπάρχουν αναλφάβητοι για δικαιολογία.🤔

    86 – «αλλά μέχρι στιγμής παραμένουν, από τα χειρότερα, ό,τι καλύτερο έχουμε ακόμη.»
    Σε τι στηρίζονται όμως Κώστα; Στην καταλήστευση όλου του υπόλοιπου κόσμου, γι΄αυτό εκτός από την διεθνή κοινότητα, ΚΑΝΕΙΣ άλλος δεν έχει καταδικάσει την ρωσική εισβολή.
    Αυτή είναι η διεθνής κοινότητα που μας έχουν πρήξει τα @@@ τα ΜΜΑ.
    https://katohika.gr/diethni/i-diethnis-koinotita-gia-tin-opoia-akous-na-legetai-synecheia/

    Ξέρεις γιατί πνίγηκαν αυτοί Κώστα; Ας είναι καλά οι δυτικές δημοκρατίες που δεν τους αφήνουν τίποτε στην δυτικοκατεχόμενη χώρα τους για να ζήσουν..
    https://www.lifo.gr/now/world/giatroi-horis-synora-neo-nayagio-me-90-nekroys-sti-mesogeio

    Και για νάχουμε καλό ρώτημα, μ΄αυτούς τους νεκρούς τι γίνεται στις δυτικές δημοκρατίες; Έλα μωρέ, οι ανεμβολίαστοι φταίνε. Δύο χρόνια λογοκρισία για την πανδημία, μία από τα ίδια για την ρωσική εισβολή, αλλά εσύ επιμένεις, είναι δημοκρατίες και είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει.

    Πραγματικά, αν δεν είχα την μουσική θα είχα γίνει φευγάτος προ πολλού.

  111. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Γι΄αυτούς τους νεκρούς λέω που δεν ακούμε και δεν βλέπουμε ΤΙΠΟΤΕ πλέον στα «πρωτοσέλιδα» των ΜΜΑ». Μια χαρά πάμε και χαλαρώνουμε τα μέτρα.
    Θα ήταν μεγάλη παράνοια, αν δεν ήταν τόσο ελεγχόμενα στημένο.
    https://www.news247.gr/ygeia/koronoios-18-988-nea-kroysmata-simera-stin-ellada-70-nekroi-kai-358-diasolinomenoi.9585315.html

  112. sarant said

    111 Η πολιτική είναι αυτή, να μην συζητιούνται καθόλου.

    100 Υπόψη οτι το κουίζ του Φιγκαρό σου επιτρέπει να μην απαντήσεις, αλλά μονο σε 3 ερωτήσεις.

  113. freierdenker said

    Ο Όρμπαν και η Λεπέν κάνουν πολιτική στο θεματικό τρίπτυχο πατρίδα, θρησκεία, οικογένεια. Από όσο ξέρω, η Αριστερά αυτά τα θέματα τα αποφεύγει, με την δικαιολογία οτι δεν θα παίξουμε μπάλα στο γήπεδο της Δεξιάς. Εμείς θα μιλήσουμε για αυτά που πραγματικά απασχολούν τον κόσμο, τα σχολεία, τα νοσοκομεία, τους μισθούς και τις συντάξεις.

    Αυτό και αλαζονικό είναι, αλλά και εκτός πραγματικότητας. Ο περισσότερος κόσμος πάντα νοιαζόταν για την πατρίδα του, ή την θρησκεία, ή την οικογένεια, αλλά μέχρι πρόσφατα τα θεωρούσε υπεράνω του διακυβεύματος των εκλογών. Τώρα, καλώς ή κακώς, θεωρεί οτι κινδυνεύουν, και αντίστροφα, δεκαετίες πολιτικής σταθερότητας, που εξελίχθηκε σε στασιμότητα, τον έκανε να θεωρεί οτι τα αποτέλεσμα των εκλογών δεν συσχετίζονται τελικά με την ποιότητα των σχολείων, ή την αγοραστική δύναμη των συνταξιούχων.

    Δεν νομίζω οτι η Αριστερά μπορεί να αντιμετωπίσει αυτήν την πρόκληση. Ναι, μπορώ να φανταστώ έναν Δεξιό να μονομαχεί με τον Τσίπρα στην τηλεόραση για αυτά τα θέματα, και ο Τσίπρας με κατάλληλες ατάκες στον σωστό τόνο να κερδίζει στα σημεία. Αλλά οι Δεξιοί θα μιλάνε για την πατρίδα, την θρησκεία και την οικογένεια κάθε μέρα, από το πρωί ως το βράδυ, ενώ και μια μόνο ομιλία του Τσίπρα για αυτά τα θέματα θα κάνει το στενό του ακροατήριο, τον πυρήνα των οπαδών του, να δυσφορήσει. Τους πιο μετριοπαθείς δηλαδή, διότι οι πιο κινηματικοί θα τον πάρουν με τα γιαούρτια.

  114. Γιάννης Κουβάτσος said

    Προφανώς, η παιδεία, η υγεία, η απασχόληση, τα εργασιακά και τα κοινωνικά δικαιώματα, το επίπεδο ζωής, ο πολιτισμός είναι πιο σημαντικά θέματα από το νεφελώδες τρίπτυχο «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια», πάνω στο οποίο κάνει παιχνίδι η λαϊκιστική δεξιά. Θα πρέπει να εγκαταλείψει η αριστερά τα πραγματικά προβλήματα και να αρχίσει να ψαρεύει σε θολά νερά; Τότε, όντως δεν θα έχει κανέναν λόγο ύπαρξης.

  115. Γεγονότα !

    Κοντόφθαλμα βλέπει ο μύωψ και μακρόφθαλμα ο πρεσβύωψ !!

  116. dryhammer said

    Πάντως αν κάποιος μ’ έβγαζε πουτού κατά 90+%, ή θα πήγαινα σε δικηγόρο ή θα ντρεπόμουν να κυκλοφορήσω στη Χίο…

  117. nikiplos said

    110@ Λάμπρο και λοιποί, το ενδιαφέρον στο τραγούδι που έβαλες, είναι ο … στιχουργός! Ο πολλά βαρύς και όχι Γρηγόρης Ψαριανός, τέως βουλευτής (επομένως έκανε αυτό που ήθελε στης Βουλής τα έδρανα), τέως οσμιστής γυναικείων μπουφάν και νυν μετακλητός του Πικραμμένου…

  118. dryhammer said

    118. > Ο πολλά βαρύς και όχι Γρηγόρης Ψαριανός,

    που αποδείχτηκε (κι αυτός) γλυκύ-βραστός

  119. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    119 >> γλυκύ-βραστός
    με φουσκάλες (στον εγκέφαλο) 😦
    βλ.»φασισταριά και υπεραμόρφωτοι»

    Φάσκελο στον …άρκαλο.

  120. Θοδωρής said

    Ο Μακρόν θα βγεί. 2ο γύρο περνάει ο Ζεμούρ όχι η Λεπέν. Ο Μελανσόν θάναι 4ος

  121. sarant said

    115 🙂

  122. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    112 – Αυτό φωνάζω από το ξεκίνημα πρόπερσι τον Μάρτη, πως τα μέτρα δεν έχουν καμία σχέση με επιστήμη, είναι φασιστικά κι ο στόχος τους, είναι καθαρά πολιτικός, αλλά όλοι με κράζατε.
    Με τρείς νεκρούς την ημέρα, κλείνουμε την οικονομία (καταστρέφοντας δεκάδες χιλιάδες μικροεπαγγελματίες) γιατί ΠΡΩΤΑ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ, τώρα με 70 νεκρούς την ημέρα και εμβολιασμένο σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού, (αλήθεια, εκείνο το περίφημο τείχος ανοσίας τι έγινε;) χαλαρώνουμε τα μέτρα γιατί;…….!

    Κι όλοι αυτοί που ούρλιαζαν εναντίον των ανεμβολίαστων λοιδορώντας τους συλλήβδην ως ψεκασμένους, τι κάνουν τώρα; Τους πέρασε ο φόβος του κόβιντ, κι ασχολούνται με τον πόλεμο και με την Πισπιρίγκου βγάζοντας τα ίδια ηλίθια πορίσματα με τον εισαγγελάτο όπως πριν με τον κόβιντ..
    ΜΜΑ και ξερό ψωμί.

  123. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    118 – Καλά κι ο Πανούσης δεν είχε και μεγάλη διαφορά, μια από τα ίδια πάνω κάτω.
    Η κρυφή γοητεία της μπουρζουαζίας, είναι αμείλικτη, λίγοι ξεφεύγουν, αυτοί είναι οι αληθινά μεγάλοι.

  124. jesus said

    να σημειώσω ότι το σύνθημα «le courage de faire» της πεκρές (για χάρη της οποίας είχα φάει κ κάτι χημικά κ κάτι γκλομπιές όταν ήταν υπούργος* του σαρκοζί) είναι ελαφρώς φασίζον (η αποθέωση της πράξης σε βάρος της διανόησης είναι βασικό χαρακτηριστικό της φασιστικής πρακτικής κ ρητορείας). σε προεκλογική συγκέντρωση, δε, υπό την πίεση του καραγκ… του ζεμούρ έκανε ό,τι κάνει κάθε δεξιός που σέβεται τον εαυτό του, πήγε δεξιότερα κ μίλησε για την «μεγάλη αντικατάσταση», κεντρικό θέμα της προεκλογικής εκστρατείας του ζεμούρ, θεωρία συνωμοσίας κατά την οποία υπάρχει οργανωμένο σχέδιο αντικατάστασης ημών των όμορφων ξανθών κ έξυπνων αρίων (βλ. ζεμούρ) από αφρικανούς κ άραβες θου κύριε.

    * δια της παρούσης εισηγούμαι το υπούργος κατά το χειρουργός-χειρούργος, κακούργος, ραδιούργος κτλ.

  125. jesus said

    *αρείων, όχι αρίων, σαν τα βραβεία όπου θα βγει να μιλήσει προσεχώς ο ζελένσκι…

  126. Μαρία said

    126
    αρίων
    Άλλο η αρεία φυλή των οπαδών του Άρη κι άλλο η αρία φυλή των Ινδοευρωπαίων.

  127. Γιάννης Κουβάτσος said

    125: Ζεμούρ-γος.

  128. sarant said

    125 Καλά λες, τη ρητορική του Ζεμούρ την υιοθέτησε όχι η Λεπέν αλλά η Πεκρές!

  129. Μαρία said

    Emmanuel Macron (28,1%) et Marine Le Pen (23,3%) s’affronteront à nouveau au second tour, Jean-Luc Mélenchon troisième (20,1%), selon notre estimation https://www.francetvinfo.fr/elections/presidentielle/direct-resultats-presidentielle-2022-macron-le-pen-melenchon-zemmour-pecresse-qui-sera-en-tete-a-l-issue-du-premier-tour-suivez-notre-soiree-speciale_5070043.html

  130. rogerios said

    Από την αρχή της εκστρατείας της, η Πεκρές είχε αποφασίσει να στραφεί σε εντελώς ακροδεξιές θέσεις με την ελπίδα να προσεγγίσει το αντίστοιχο εκλογικό κοινό. Εκτός των άλλων, είχε θέσει υπό αμφισβήτηση τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της Γαλλίας και είχε κάμποσες φορές αρνηθεί την υπεροχή του ενωσιακού δικαίου έναντι του εθνικού. Στο τέλος κούρσεψαν την πελατεία της οι Λε Πεν και Ζεμμούρ. Καλά να πάθει! (και να σκεφτεί κανείς ότι πριν από χρόνια, όταν ήταν ανερχόμενο αστέρι του χώρου της έδειχνε μια σχεδόν φυσιολογική κεντροδεξιά πολιτικός!)

    Ωστόσο, τι να πούμε και για την κατάντια (αναμενόμενη) των σοσιαλιστών; 2,1 %; Και μάλιστα με μια υποψήφια που (όσες αντιρρήσεις και να έχει κάποιος για τις θέσεις της) δεν τη λες κι αμελητέα πολιτική προσωπικότητα; Και δώσε εσωστρέφεια, ομφαλοσκοπήσεις κι εμφύλιες συγκρούσεις σε ένα κόμμα που κάποτε εκπροσωπούσε πολλούς κι ενσάρκωνε τόσες προσδοκίες. Κρίμα!

  131. sarant said

    131 Μετά το 1967 (;) ο υποψήφιος του ΚΚ ξεπερνάει τον υποψήφιο του ΣΚ!

  132. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δυστυχώς ο Ολάντ με την αποτυχημένη προεδρία του κατάφερε να καταβαραθρώσει ένα από τα πιο ιστορικά ευρωπαϊκά κόμματα.

  133. Μαρία said

    Έσκισε κι ο Λασάλ. Απ’ το 1,21 πήγε στο 3,2%.
    Άμα αθροίσουμε απο Πεκρές μέχρι Ζεμούρ, φτάνουμε κοντά στο 40%. Έχει πολλές εφεδρείες η Λεπέν.

  134. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δηλαδή, πολλοί δημοκρατικοί Γάλλοι θα αναγκαστούν να ξαναψηφίσουν τον αντιπαθητικό Μακρόν, προκειμένου να μην εκλεγεί η Λεπέν. Κατάντια το να αναγκάζεσαι να ψηφίζεις όχι κάποιον που πραγματικά σε εκφράζει αλλά τον λιγότερο επικίνδυνο.

  135. sarant said

    134 Ακριβώς, σε αντίθεση με το 2017.

    Ο Σιοτί, που έχασε από την Πεκρές για το χρίσμα του κόμματος, είπε ότι δεν θα ψηφίσει Μακρόν (και με όσα άλλα είπε, έγειρε προς Λεπέν)

  136. rogerios said

    @134: προσθέτοντας και τον Ντυπόν-Αινιάν που μόλις δήλωσε ότι το βασικό είναι να καταψηφισθεί ο Μακρόν, φτάνουμε στο 40,4 %.
    @135: Ακριβώς έτσι.

  137. Μαρία said

    137
    Τον είχα συμπεριλάβει κι αυτόν στο περίπου. Το ίδιο έκανε και το ’17.

    Στο μεταξύ οι υποψήφιοι της αριστεράς και η Πεκρές καλούν να ψηφιστεί ο Μακρόν, ενώ ο Μελανσόν δήλωσε «ούτε μία ψήφος στη Λεπέν» 🙂

    Δείτε αποχή των νέων:
    Ce sont les plus jeunes qui ont le moins voté aujourd’hui : l’enquête Ipsos-Sopra Steria estime l’abstention à 26%, mais elle grimpe à 42% chez les 18-24 ans et 46% chez les 25-34 ans. A l’inverse, les 60-69 ans ne sont que 12% à ne pas avoir glissé un bulletin dans l’urne.

  138. Μαρία said

    136
    Να κι ο κυριούλης.

  139. jesus said

    138 η πεκρές το είπε, αλλά δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα γίνει. αν θυμάμαι σωστά το ’17 η λεπέν είχε πάρει υπολογίσιμο ποσοστό απ’ την δεξιά

  140. Γιάννης Κουβάτσος said

    139:Σημαντικό το ότι ο Μελανσόν ουσιαστικά πήρε θέση. Σκέφτομαι, όμως, ένα ανάλογο δίλημμα στην Ελλάδα : να μην είσαι δεξιός και να πρέπει να ψηφίσεις π.χ. Μητσοτάκη προκειμένου να μην εκλεγεί π.χ. ο Μπογδάνος ή ο Βελόπουλος. Φρίκη.

  141. Μαρία said

    141
    Ε όχι ακριβώς. Η υπόδειξη ούτε μια ψήφος στη Λεπέν, δεν είναι ίδιο με το ψηφίστε Μακρόν. Θα πέσει πολύ αποχή όπως και το ’17.

  142. Νίκος Κ. said

    Τα πράγματα θα είναι ζόρικα:

    Η πρώτη εκτίμηση για τον δεύτερο γύρο από το TF1: Μακρόν 51% – Λεπέν 49% https://www.ieidiseis.gr/kosmos/140704/i-proti-ektimisi-gia-ton-deytero-gyro-apo-to-tf1-makron-51-lepen-49
    (και μεσολαβούν 2 εβδομάδες)

    Θα την πω την κακία μου: Θα ήταν άσχημα να είχε κατέβει η αριστερά λίγο πιο ενωμένη (και να ξεπερνούσε τη Λεπέν);

  143. sarant said

    143 Eλα ντε! Μόνο το ΚΚ θα αρκούσε ίσως.

  144. sarant said

    Στα πραγματικά αποτελέσματα, στο 50% της ενσωμάτωσης, η Λεπέν προηγείται με 27.40, ο Μακρόν έχει 26,77, ο Μελανσόν 18.61.

  145. Γιάννης Κουβάτσος said

    Να κατέβει η αριστερά ενωμένη; 😊

  146. Μαρία said

    145
    Απο χωριά και μικρές πόλεις είναι.
    Δες και Saint-Amand-les-Eaux (Nord) την πόλη όπου ο Ρουσέλ έβγαινε δημ. σύμβουλος και τώρα έσχισε https://www.lemonde.fr/politique/live/2022/04/10/resultats-de-la-presidentielle-2022-en-direct-emmanuel-macron-ne-nous-trompons-pas-rien-n-est-joue_6121426_823448.html

  147. Νίκος Κ. said

    Αν μπορούν να μας ενημερώσουν οι εκπρόσωποι του ιστολογίου εξωτερικού 🙂 αν έχει αρχίσει να επηρρεάζει (αρνητικά) τον κόσμο το μεταναστευτικό ρεύμα από την Ουκρανία. Στα ΜΜΕ δεν φαίνεται κάτι τέτοιο (δείχνουν σαν να τους υποδέχονται όλοι με ανοιχτές αγκαλιές), αλλά αυτό δεν σημαίνει και πολλά.
    Αν έχει αρχίσει να δημιουργεί αντιμεταναστευτικά αντανακλαστικά, φοβάμαι ότι οι επόμενες 2 εβδομάδες μπορεί να φουσκώσουν τα πανιά της Λεπέν.

  148. Pedis said

    Ο Λεμόνδ δίνει το εξτραπολασιόν?

    https://www.resultats-elections.interieur.gouv.fr/presidentielle-2022/FE.html

    1.3% η διαφορά.

  149. Γιάννης Κουβάτσος said

    142:Είναι μια πρόοδος από το 2017, που είχε τηρήσει αυστηρή ουδετερότητα.

  150. rogerios said

    Στο μεταξύ, οι νεότεροι υπολογισμοί του τελικού αποτελέσματος δίνουν Λε Πεν 23 % – Μελανσόν 22,2 %. Με άλλα λόγια, μια τεράστια ευκαιρία που χάνεται για τόσο λίγο από την Αριστερά…

  151. Μαρία said

    151
    Όχι. Στο 87% των καταμετρημένων ψήφων Μακ 27,41 ΛεΠ 24,92 Μελ 20,53

    Κάτι κουφό συμβαίνει στο 6ο παρισινό διαμέρισμα, θα μάθω αύριο. Ο Ζεμούρ 3ος με 10,52% κι Λε Πεν 6η https://www.resultats-elections.interieur.gouv.fr/presidentielle-2022/011/075/075056AR06.html

  152. Μαρία said

    152
    Τελικά βλέποντας τα διαμερίσματα στα οποία ολοκληρώθηκε η καταμέτρηση, βγαίνει το συμπέρασμα οτι οι μεγαλοαστοί του Παρισιού ψηφίζουν πρώτα Μακρόν και μετά Ζεμούρ. 2ος στο 8ο με 15,31 έναντι 46,76 του Μακρόν.

  153. sarant said

    151-152 Το ένα (καταμετρημένα) δεν αποκλείει το άλλο (εκτίμηση για τα τελικά).

    Στο γαλλικό Τουίτερ οι μελανσονικοί βρίζουν τον Ρουσέλ και τον Ζαντό.

  154. Μαρία said

    154
    Άκουσα απ΄το Γραικό οτι, ενώ έγινε πρόταση απ’ το ΚΚ ή και τους οικολόγους για κοινό υποψήφιο της αριστεράς, ο Μελ. πρόλαβε και ανακοίνωσε την υποψηφιότητά του και ματαιώθηκε η σύσκεψη.

    Αυτό, γιατί, όταν οι Γάλλοι λεν η αριστερά, εννοούν το σοσιαλιστικό κόμμα.

  155. Μαρία said

    154
    Εξαιτίας των εκλογών άφησες το θολό νερό αφρούρητο.

  156. Μαρία said

  157. spyridos said

    Στη Μαγιότ (97% μουσουλμάνοι), 43% Λεπέν, 24% Μελανσόν, 17% Μακρόν.
    Οι ντόπιοι επευφημούν τη Λεπέν.
    «Αλάχου Ακμπάρ
    Αλάχου Ακμπάρ»

    Είδα βίντεο του περασμένου Δεκεμβρίου.

  158. Μαρία said

  159. Αγγελος said

    (158) H Mayotte είναι τελείως ειδική περίπτωση. Όταν η Γαλλία παραχώρησε ανεξαρτησία στις νήσους Κομόρες, αυτό το νησί (δυο νησιά είναι, συν κάτι νησάκια) ΘΕΛΗΣΕ (και το επικύρωσε με επανειλημμένα δημοψηφίσματα) να μείνει υπό γαλλική κυριαρχία — τελευταία μάλιστα έγινε κανονικός γαλλικός νομός, μέρος του εδάφους της ΕΕ (που οι Φερόες Νήσοι π.χ. δεν είναι, ούτε ήταν η Νήσος Μαν ακόμα και πριν φυγει το ΗΒ). Οι κάτοικοι ειναι μεν στη συντριπτική τους πλειοψηφία μουσουλμάνοι, φαίνεται όμως ότι δεν θέλουν να μπαίνουν στο ίδιο σακκί με τους άλλους Κομοριανούς (που τα τελευταία χρόνια έχουν κατακλύσει τη Μαγιότ, νόμιμα ή παράνομα), και ίσως γι’αυτό ψηφίζουν Λεπέν, φοβούμενοι ότι οι άλλοι πολιτικοί θα μπορούσαν και να τους πουλήσουν.

  160. Spiridione said

    159. Στη χώρα μας τα διλήμματα είναι μεταξύ προόδου και αριστερής συντήρησης. Το διευκρίνισε ο εκπρόσωπος τύπου της ΝΔ.
    https://www.iefimerida.gr/politiki/gaitanis-nd-proodos-i-syntirisi-dilimma

  161. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ευτυχώς που το διευκρίνισε, γιατί είχαμε μπερδευτεί: ποιανού είναι άραγε η …πρόοδος που βιώνουμε εδώ και τρία χρόνια;

  162. Μαρία said

    161
    Kαὶ τὴν εἰωθυῖαν ἀξίωσιν τῶν ὀνομάτων ἐς τὰ ἔργα ἀντήλλαξαν τῇ δικαιώσει.

  163. sarant said

    160 Εχουν 48% μετανάστες από τα γυρω νησιά, λέει.

  164. jesus said

    161 κ η πρόοδος είναι προφανώς μ’ αυτόν που έκανε υπ. εσ. τον τύπο που παρήλαυνε με τον μπαμπάκα της μαρίν 20 χρόνια πριν

  165. sarant said

    Εγραψα το εξής σχόλιο στο ΦΒ

    Σε άλλα νέα, σήμερα ο Μακρόν είναι στη Μυλούζ, εργατούπολη κοντά στην Ελβετία που έφερε πρώτον τον Μελανσόν με 36%. (Χτες είχε πάει στη Λανς και σε άλλες πόλεις των ανθρακωρύχων, όπου πρώτευσε η Λεπέν).
    Σήμερα δέχτηκε την υποστήριξη του πρώην προέδρου Σαρκοζί (ο οποίος πριν από τον πρώτο γύρο είχε αρνηθεί κατηγορηματικά να καλέσει σε ψήφο υπέρ της Πεκρές ή έστω να δηλώσει ότι την ψηφίζει).
    Ο Μακρόν δήλωσε ότι η στήριξη του Σαρκοζί τον τιμά και τον υποχρεώνει και έγινε πολλή κουβέντα για κάποια μορφή συνεργασίας του Μακρόν, αν εκλεγεί, στις βουλευτικές εκλογές του Ιουνίου, με τους δεξιούς που έχουν ήδη περάσει στις γραμμές του.
    Θυμίζω ότι ο Σαρκοζί έχει ήδη δυο πρωτόδικες καταδίκες για σκάνδαλα και σκανδαλάκια και τουλάχιστον άλλη μια υπόθεση που βρίσκεται υπό εξέλιξη.
    Αναρωτιέμαι αν το φλογερό ειδύλλιο με ένα πρόσωπο τουλάχιστον απεχθές για την αριστερά θα ωφελήσει ή όχι τον Μακρόν -δηλαδή μήπως, για να πάρει τα μισά τού 5% διακινδυνεύει τα μισά του 22%,
    (Χτες στο ράδιο μιλούσε ένας βουλευτής της Λεπέν που εκλέγεται στις πόλεις των ανθρακωρύχων όπου ήταν χτες ο Μακρόν. Όταν του είπαν για την Ανυπόταχτη Γαλλία, όπως λέγεται το κόμμα του Μελανσόν, ο βουλευτής κάλεσε τους ανυπόταχτους να μεινουν ανυπόταχτοι ως το τέλος και να δείξουν ανυπακοή στον αρχηγό τους. Σήμερα πάλι η Λεπέν κατηγόρησε τον Μελανσόν για προδοσία προς τους ψηφοφόρους του).

  166. Μαρία said

    166
    https://www.francetvinfo.fr/elections/presidentielle/presidentielle-2022-comment-emmanuel-macron-et-marine-le-pen-tentent-de-seduire-les-electeurs-de-jean-luc-melenchon_5077717.html

  167. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εμ…

    «Το ερώτημα που απασχολεί και στη Γαλλία και στην Ελλάδα και αλλού, όσους δεν μπορούν (λόγω αδυναμίας) ή αρνούνται (λόγω κόπωσης) να παρακολουθήσουν τις διεργασίες που συντελούνται στον αστερισμό της Αριστεράς, που δεν ενδιαφέρονται να ανακαλύψουν ποιος είχε δίκιο, ο Κάουτσκι ή ο Λένιν, ποιος ήταν με τη σωστή πλευρά της Ιστορίας, ο Τρότσκι ή ο Μάο, είναι, γιατί δεν προσπαθούν οι συνιστώσες της να βρουν εκείνα που τις ενώνουν; Είναι οι διαφορές τους τόσο σημαντικές; Δεν γίνεται να υπάρξουν πολιτικές συμμαχίες έστω για μερικά από τα ζητήματα που ταλαιπωρούν τις τάξεις που θέλει να εκφράσει η Αριστερά;

    Δεν αντιλαμβάνονται οι ηγεσίες τους ότι η σεχταριστική αντίληψη περί ιδεολογικής καθαρότητας και η αυταπάτη για την καθολικότητα της δικής τους αλήθειας, που δεσπόζουν και καθορίζουν συμπεριφορές, λειτουργούν υπέρ των πολιτικών αντιπάλων τους; Δεν έχουν συνετιστεί από τις πολλές αποτυχίες που έχει προκαλέσει ο εμφύλιός τους; Δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι καταγγελίες που εκτοξεύει η μία πλευρά κατά της άλλης για ρεφορμισμό-οπορτουνισμό και αριστερισμό αφορούν μόνο αναιμικές μειοψηφίες; Δεν έχουν καταλάβει ότι για να αποκτήσει εγκυρότητα το διαβατήριό τους για το μέλλον χρειάζεται να εμπλουτιστεί και με άλλα στοιχεία εκτός από το ένδοξο παρελθόν τους και τις μεγαλοστομίες τους για αυθεντική εκπροσώπηση των ιδεών των θεωρητικών του σοσιαλισμού;»
    https://www.efsyn.gr/stiles/ypografoyn/339609_oi-synepeies-tis-diaspasis-tis-aristeras

  168. Μαρία said

    166
    Η καλή υπόθεση που άνοιξε πέρσι το Γενάρη σχετίζεται με τους πτωχούς* Ρωσοαρμένιους αδερφούς Σαρκισόφ https://www.theguardian.com/world/2021/jan/15/france-investigates-sarkozy-over-contract-with-russian-insurer
    Μιλάμε για υπόθεση Σαρκοζισόφ 🙂

    *https://www.lefigaro.fr/flash-actu/paris-le-luxueux-duplex-d-un-oligarque-russe-cambriole-plus-de-500-000-euros-de-prejudice-20201020

  169. Βουνίσιος said

    Διαβάζω στη γαλλική και στην αγγλική wikipedia ότι ο Μελανσόν θεωρείται στη Γαλλία εμμονικός αντισημίτης κι έχει έρθει πολλές φορές σε κόντρα με τον Συμβούλιο των Εβραίων της Γαλλίας (CRIF). Η ελληνική βικιπαίδεια δεν αναφέρει το παραμικρό για αντισημιτισμό του Μελανσόν. Ξέρει κανείς ποια είναι η αλήθεια; Είναι δυνατόν ένας αριστερός να είναι αντισημίτης;

  170. sarant said

    170 Άλλος ένας εμμονικός

  171. Μαρία said

  172. jesus said

    166 υπενθυμίζω για τα συμφραζόμενα ότι ο σαρκοζύ δεν ασχολήθηκε να στηρίξει την πεκρές (που κατέβαινε με το κόμμα του) κ ότι η στήριξη στον μακρόν ανακοινώθηκε ταυτόχρονα με την έκκληση της πεκρές για δωρεές γιατί έχει άνοιγμα 5 εκατομμύρια για την προεκλογική κ το κράτος δεν επιχορηγεί καθόλου γιατί δεν πέρασαν το κατώφλι του 5%

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: