Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ρήτρα τρόμου

Posted by sarant στο 2 Μαΐου, 2022


Το άρθρο που θα διαβάσετε σήμερα δημοσιεύτηκε προχτές στο ηλεπεριοδικό 2020magΌπως θα ξέρετε, στο ηλεπεριοδικό αυτό δημοσιεύω άρθρα με Λέξεις της επικαιρότητας -σαν εκείνα που δημοσίευα κάθε μήνα στα Ενθέματα της Αυγής. Εδώ μπορείτε να βρείτε όλα μου αυτά τα άρθρα, 18 ως τώρα. Η εικονογράφηση είναι του περιοδικού.

Ρήτρα τρόμου

Τούτες τις μέρες, ενώ συμπληρώνεται το πρώτο τετράμηνο του 2022, μια λέξη βρίσκεται διαρκώς στην επικαιρότητα, σε σημείο που θα μπορούσα να διακινδυνεύσω την πρόβλεψη ότι θα διεκδικήσει καλή θέση στην ψηφοφορία για τη Λέξη της χρονιάς τον Δεκέμβριο.

Εννοώ τη λέξη «ρήτρα»· ή μάλλον, για να το διατυπώσω πιο σωστά, τον δίλεκτο όρο «ρήτρα αναπροσαρμογής», μια και αυτός είναι που ακούγεται συνεχώς και που μας βασανίζει. Ο όρος «ρήτρα» μόνος του είναι ανώδυνος, αλλά μαζί με την αναπροσαρμογή μεταμορφώνεται και προκαλεί τρόμο, αφού μπορεί να εκτοξεύσει την τιμή του λογαριασμού της ΔΕΗ σε ύψη δυσθεώρητα που ξεπερνούν ακόμα και τις μηνιαίες αποδοχές πολλών καταναλωτών.

Να λεξιλογήσουμε λοιπόν για τη ρήτρα. Η λέξη είναι αρχαία, ήδη ομηρική. Στα αρχαία σήμαινε προφορική συμφωνία, συνθήκη· ακόμα και στοίχημα, που βάζουν δυο άνθρωποι.

Στο ξ της Οδύσσειας, ο Οδυσσέας λέει στον Εύμαιο: «ἀλλ᾽ ἄγε νῦν ῥήτρην ποιησόμεθ᾽· αὐτὰρ ὄπισθε μάρτυροι ἀμφοτέροισι θεοί» ή «Μα συμφωνία ας κάμουμε, και μάρτυρες ας είναι οι αθάνατοι από πάνωθε» στη μετάφραση του Εφταλιώτη. Ο Όμηρος βέβαια χρησιμοποιεί τον ιωνικό τύπο, ρήτρη.

Η ρήτρα ετυμολογείται από το θέμα ρη- (πιο σωστά Fρη-) και το παραγωγικό τέρμα -τρα (πρβλ. μή-τρα, γάσ-τρα). Το ίδιο θέμα το βρίσκουμε και σε λέξεις όπως ρήτωρ, ρήμα, ρήσις, διαρρήδην (απερίφραστα), που όλες έχουν να κάνουν με την ομιλία. Βλέπουμε δηλαδή ότι η αρχική σημασία της ρήτρας ως προφορικής συμφωνίας εξηγείται και από την ετυμολογία της λέξης, αλλά βέβαια αργότερα πήρε και τη σημασία συνθήκης ή διατάγματος, δηλαδή γραπτού κειμένου.

Θα μου πείτε, δεν είναι αυτή η σημερινή σημασία της λέξης· σήμερα, ρήτρα λέγεται ο πρόσθετος όρος που υπάρχει σε μια συμφωνία, συνθήκη ή σύμβαση, που έχει εγγυητικό χαρακτήρα, δηλαδή ορίζει με ποιο τρόπο θα εξασφαλιστεί η εφαρμογή της συμφωνίας· για παράδειγμα, η ποινική ρήτρα προβλέπει την αποζημίωση που οφείλει να καταβάλει στο άλλο συμβαλλόμενο μέρος όποιος αθετήσει όρο της συμφωνίας.

Αυτή η σημασία αποτελεί απόδοση του υστερολατινικού clausula, που σήμαινε την κατακλείδα νόμου ή συμβολαίου με πρόσθετο όρο, που ανάγεται στο λατινικό ρήμα claudo («κλείνω») και που έχει δώσει και το clause των αγγλικών και γαλλικών.

Κατά καιρούς έχουμε ακούσει για διάφορες ρήτρες, όπως την ποινική ρήτρα που αναφέραμε, τη ρήτρα «μάλλον ευνοουμένου κράτους» (όπου το «μάλλον» δεν θα πει «πιθανώς», θα πει «περισσότερο»), ή τη ρήτρα δολαρίου ή ελβετικού φράγκου σε κάποια δάνεια.

Ήδη η ρήτρα ελβετικού φράγκου έκαψε τη γούνα πολλών δανειοληπτών τον καιρό που το ελβετικό νόμισμα είχε πάρει την ανηφόρα ως προς το ευρώ. Αλλά η ρήτρα αναπροσαρμογής καίει πολύ περισσότερο κόσμο, την πλειοψηφία (ή πλειονότητα, αν προτιμάτε) των καταναλωτών. Στην αρχή την είχαν μόνο οι ιδιώτες πάροχοι, από πέρυσι άρχισε να την εφαρμόζει και η ΔΕΗ, ενώ στη συνέχεια οι άλλοι πάροχοι άρχισαν να την επιβάλλουν μονομερώς και σε συμβόλαια που είχαν, υποτίθεται, σταθερές τιμές.

Για τον μέσο καταναλωτή, η ρήτρα είναι τελείως αδιαφανής. Μπορεί ο μαθηματικός της τύπος να φαίνεται απλός (y = ax + b) αλλά αρκεί να σκεφτείτε ότι το x, όπως μας πληροφορούν οι πάροχοι, ισούται με «τον αριθμητικό μέσο όρο της Τιμής Εκκαθάρισης Αγοράς (Market Clearing PriceMCP) της Προ-Ημερήσιας Αγοράς (Day Ahead MarketDAM) του προηγούμενου μήνα (t-1) που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας» για να καταλάβετε ότι είναι εντελώς αδύνατο όχι απλώς για τον μέσο αλλά ουσιαστικά για οποιονδήποτε καταναλωτή να έχει μια ιδέα για την τιμή του ρεύματος που θα κληθεί να πληρώσει στον επόμενο εκκαθαριστικό του λογαριασμό.

Υποθέτω πως η ρήτρα αυτή (ο πλήρης τίτλος είναι ρήτρα αναπροσαρμογής χρεώσεων προμήθειας) έχει σκοπό να προφυλάξει τον πάροχο από τις διακυμάνσεις της τιμής της ενέργειας, που καθορίζονται από το χρηματιστήριο ενέργειας -κάτι όμως που γίνεται με τρόπο αδιαφανή και που μετακυλίει το επιχειρηματικό ρίσκο δυσανάλογα στους ώμους του καταναλωτή, ενώ υποτίθεται πως το επιχειρηματικό ρίσκο είναι που δικαιολογεί το επιχειρηματικό κέρδος.

Οπότε, δεν είναι περίεργο που η ακατανόητη αυτή ρήτρα έγινε μέσα σε πολύ λίγο διάστημα απεχθής μπαμπούλας, ρήτρα τρόμου -ή ίσως «ρήτρα Μητσοτάκη», όπως εύστοχα τονίζει η αντιπολίτευση. Και την ίδια στιγμή που οι πολίτες παίρνουν υπογλώσσια πριν ανοίξουν τον φάκελο του εκκαθαριστικού λογαριασμού, ο πρόεδρος της ΔΕΗ, ο κ. Στάσσης, εισπράττει μεροκάματο χιλίων ευρώ, με απολαβές εξαπλάσιες από του προκατόχου του. Φαίνεται πως το δικό του συμβόλαιο έχει ευνοϊκή ρήτρα.

 

Advertisement

135 Σχόλια προς “Ρήτρα τρόμου”

  1. Καλό και καθόλου ρετρό. Καλημέρες.

  2. Καλημέρα

    ρήτρα–> (θέλει) λύτρα —> (μας ρίχνει στην) χύτρα —> ( μας γ@μεί την) μήτρα !

  3. Costas X said

    Καλημέρα !

    Η «ρήτρα» κάνει ρίμα και με τα «λύτρα», που μας ζητάνε για να μην μας κόψουνε το ρεύμα !

  4. Costas X said

    @ 2. Απίστευτο! Όταν έγραψα το σχόλιό μου (3), δεν είχε εμφανιστεί ακόμη το δικό σας !

  5. Πέπε said

    Παλιά -δεν ξέρω αν και τώρα- στο παν/μιο ίσχυε ανεπίσημα ο θεσμός της ρήτρας βαθμολογίας: στο γραπτό σου στις εξετάσεις μπορούσες να βάλεις π.χ. ρήτρα 9, που σημαίνει «αν το γραπτό μου δεν πιάνει τουλάχιστον 9, παρακαλώ απορρίψτε το», οπότε σε επόμενη εξεταστική ξανάδινες προσπαθώντας πάλι να πετύχεις ψηλή βαθμολγία. Το έκαναν όσοι ήθελαν να βγάλουν πτυχίο με ψηλό μέσο όρο χωρίς να τους νοιάζει τόσο πολύ το πόσο γρήγορα θα το έπαιρναν. Κάποτε είχα διαπράξει τον εξυπνακισμό να βάλω ρήτρα 5.

  6. 5 Μπράβο, και έλεγα τι άλλο μου θύμιζε η ρήτρα.

  7. Μιχάλης Ρουμελιώτης said

    Νίκο, επίτρεψέ μου μια διόρθωση. Η «ρήτρα» στά νομικά σημαίνει οποιονδήποτε επί μέρους όρο συμβάσεως· όχι μόνο εγγυητικού χαρακτήρα. Μπορεί π.χ. να έχουμε ρήτρα για τόν τόπο παροχής, ή ρήτρα απαλλαγής από ευθύνη για ελαφρά αμέλεια. Και, αν και πράγματι χρησιμοποιήθηκε ιστορικώς και ως αντίστοιχη τής clausulae, η ρήτρα δεν συνδέθηκε στά ελληνικά με τήν κατακλείδα, ενώ κάθε ρήτρα είναι και (επί μέρους) συμφωνία/ σύμβαση. Κατά τούτο διασώζει τήν αρχαία της έννοια, αν και πράγματι δεν σημαίνει ποτέ σήμερα τήν όλη σύμβαση.

  8. dryhammer said

    Αχ! του Δρακουμέλ η φύτρα
    έβαλε στο ρεύμα ρήτρα

  9. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    «Υποθέτω πως η ρήτρα αυτή (ο πλήρης τίτλος είναι ρήτρα αναπροσαρμογής χρεώσεων προμήθειας) έχει σκοπό να προφυλάξει τον πάροχο από τις διακυμάνσεις της τιμής της ενέργειας, που καθορίζονται από το χρηματιστήριο ενέργειας»

    Πάντα ήταν θέμα χρόνου για να ανακαλυφτεί ο ελέφαντας στο δωμάτιο. Τόσα χρόνια φωνάζω εδώ πως δεν υπάρχουν οικονομικά συστήματα στην πράξη, (πρόσφατη είναι η μεγάλη διαμάχη μας με τον φίλο μου τον Χρήστο Π) παρά μόνο χρηματιστήριο. Εκεί καθορίζονται όλα και είναι χαοτικό και μη προβλέψιμο, (εξ ου και οι πλούσιοι εισήγαγαν τα παράγωγα ως αντιστάθμισμα κινδύνου, άλλο που ανακάλυψαν αεριτζίδικη πηγή γρήγορου υπερπλουτισμού) και ειδικά τα τελευταία 15 χρόνια, έχει ξεφύγει τελείως και κινείται σε πέρα από κάθε φαντασία επίπεδα.
    Τα πράγματα είναι απλά, κορόνα κερδίζει η οικονομική ελίτ, γράμματα χάνουμε εμείς!😂

    «ή ίσως «ρήτρα Μητσοτάκη», όπως εύστοχα τονίζει η αντιπολίτευση.»
    Μόνο που πολύ εύστοχα, ξέχασε να μας πεί, γιατί δεν την κατάργησε όταν ήταν κυβέρνηση!

  10. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    2-3 Την πρώτη ομοιοκαταληξία τη σκέφτηκα κι εγώ

    5-6 Μπράβο, έπρεπε να το αναφέρω. Ισχύει ακόμα, όπως μου έλεγαν οι κόρες μου, αν και δεν τη δέχονται όλες οι σχολές.

    9 Λένε πάντως ότι την προηγούμενη τετραετία το κόστος του ρεύματος δεν αυξήθηκε καθόλου.

  11. Stelios Kornes said

    Οι απλοι ανθρωποι χρειαζονται μια ρητρα που να τους προστατευει απο τετοιες «ρητρες αναπροσαρμογης» κι αλλη μια που να τους προστατευει απο αυτους που τις σκεφτονται και τις εφαρμοζουν…

  12. ΓΤ said

    φουσκωμένο CV Στάσση
    φουσκωμένη τσέπη

    φουσκωμένος λογαριασμός
    ξεφούσκωτη τσέπη

    η ρήτρα είναι μπραβιλίκι
    στη γιαγιά με το τερλίκι

  13. Παναγιώτης Κ. said

    Δικός μου άνθρωπος που εργάζεται σε εταιρεία ενέργειας στη Βρετανία (δεν είναι…νεοφιλελεύθερος) 🙂 μου έλεγε ότι το χρηματιστήριο ενέργειας μάλλον είναι προς το συμφέρον του καταναλωτή.
    Την άποψή του δεν είμαι σε θέσει να την υπερασπιστώ. Έχω απλά τη στάση που έχουμε οι άνθρωποι σε διάφορα ζητήματα: Εμπιστευόμαστε αυτούς που ξέρουν ή έστω που πιστεύουμε ότι ξέρουν.

  14. Πουλ-πουλ said

    Εκτός από την ποινική ρήτρα-μπαμπούλα για τις καθυστερήσεις, υπάρχει και η ευχάριστη «ρήτρα πρόσθετης καταβολής (πριμ)» για την ταχύτερη εκτέλεση ενός έργου.

  15. Pedis said

    Σωστή μα εύκολη η κριτική στον Κούλη. Μα υποσχέθηκε ο Συρισόκ, ως επόμενος διαχειριστής, ότι θα βάλει τάξη στις διάφορες ρήτρες μαφίας στην ελληνική οικονομία? Και με ποιον τρόπο?

  16. ΓΤ said

    Απρίλιος 2019
    Η ΡΑΕ για Ρήτρα Προσαρμογής

    Click to access %CE%94%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CE%B5%CE%B4%CF%8E-%CF%84%CE%BF-%CE%AD%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%BF.pdf

  17. 13. δεν είμαι σε θέση…

  18. 10, τέλος: Πάντως από το έγγραφο της ΡΑΕ προς τους παρόχους τον Απρίλιο του 19 τεκμαίρεται ότι υπήρξαν αυξήσεις. Ακόμα και η «Αυγή», μάλιστα, αν διάβασα σωστά, στον αντίλογό της επικαλείται μόνο τη ΔΕΗ.

  19. 16: Αυτό ακριβώς.

  20. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    10 – Το αν αυξήθηκε ή όχι δεν έχει σημασία, η ρήτρα αναπροσαρμογής δημιουργήθηκε για να προστατεύει τον πάροχο από τις όποιες απρόβλεπτες (και όχι μόνο, όπως έχει αποδειχθεί) ανατιμήσεις της παραγωγής ενέργειας, μετακυλώντας το απρόβλεπτο (;) κόστος στους καταναλωτές, (και ποιό είναι το ρίσκο του μετά;) Είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟΣ κρατικός προστατευτισμός των ιδιωτικών επιχειρήσεων (και για να μη ξεχνιόμαστε, η ΔΕΗ είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο) στην κατ΄ ευφημισμό «φιλελεύθερη» οικονομία. Βασικά εις βάρος των εργαζομένων, οι πλούσιοι ούτως η άλλως δεν πληρώνουν τίποτα γιατί το περνούν στα έξοδα κάποιας ΑΕ που έχουν συνδέσει το όποιο ακίνητο, και στο τέλος παίρνουν και επιστροφή φόρου.
    Η ΠΦΑ κυβέρνηση, όφειλε να γνωρίζει πως αυτή η ρήτρα όχι μόνο δεν εξυπηρετεί τον απλό λαό, αλλά είναι νομιμοποιημένη κλοπή εις βάρος του, και ΑΝ ήταν όντως αριστερή, έπρεπε να την καταργήσει, ΑΝ!

  21. sarant said

    18 Ναι, για τη ΔΕΗ λέω κι εγώ ότι δεν έκανε αυξήσεις την περίοδο 2015-19.

  22. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    13 – Και μόνο που λέει «μάλλον» έπρεπε να σε υποψιάσει αρνητικά.
    ΘΑ, ήταν έτσι, ΑΝ, λειτουργούσε σωστά το χρηματιστήριο, δηλαδή χωρίς ΠΑΡΑΓΩΓΑ, και κρατικές παρεμβάσεις για να σωθούν ιδιωτικές επιχειρήσεις.
    Ο χρηματιστηριακός τζόγος για την ενέργεια όπως και για την ρήτρα ρύπων, βρίσκεται σε ασύλληπτα ύψη, υπερβαίνει κατά πολύ το ΑΕΠ της Ε.Ε.

    Από τα 20κάτι που αντιλήφθηκα τι παίζεται με το χρηματιστήριο, φαντάζω σαν τον τρελό του χωριού, εντελώς παράταιρος με όλους. Χρειάζεται μεγάλη ψυχική δύναμη για να μείνει κανείς ισορροπημένος, όταν αντιληφθεί τι περίπου γίνεται (ακριβώς είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ για οποιονδήποτε) με τον χρηματιστηριακό παραλογισμό, και με τον ακόμη μεγαλύτερο κοινωνικό που θα αντιμετωπίσει μετά.

  23. 21: Ωραία, παραμένει τότε η απορία που εξέφρασε και ο Λάμπρος, για ποιον λόγο δεν προστατεύτηκαν οι καταναλωτές των υπόλοιπων ιδιωτικών παρόχων.

  24. Νίκος Κ. said

    Στοιχειώδης υποχρέωση των περόχων (καθώς και του κράτους που υποτίθεται ότι τους ελέγχει) είναι να πληροφορούν τους καταναλωτές (που πληρώνουν) για το πώς υπολογίζουν αυτό το υπέρογκο χαράτσι που μας χρεώνουν.

    Ο τρόπος υπολογισμού έχει περάσει (με υπουργική απόφαση) και σε ΦΕΚ (τεύχος Β, αριθμ. 420, 3/2/2022, άρθρο 6Α:
    http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wGGrezhDLcpZ3dtvSoClrL81WUyxwCdZHF5MXD0LzQTLf7MGgcO23N88knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS_18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K–td6SIuYR7Hin17CZQyf41w1t1i3TSlcUgZuOPYxGpF1ln4Bt4

    Στηρίζεται κατ’ αρχήν στη σχέση: Υ = α.x+β
    Εξ αυτών:
    α: Συντελεστής Προσαύξησης, ίσος με 1,15 (κανείς δεν μας λέει πώς προκύπτει αυτή η τιμή)
    β: Συντελεστής Προσαύξησης, ίσος με 0,0115 €/KWh (κανείς δεν μας λέει πώς προκύπτει αυτή η τιμή)

    x ίσος με τον αριθμητικό μέσο όρο της Τιμής Εκκαθάρισης Αγοράς (Market Clearing Price – MCP) της Προ Ημερήσιας Αγοράς (Day Ahead Market-DAM) του προηγούμενου μήνα (t-1), που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας
    https://www.enexgroup.gr/el/markets-publications-el-day-aheadmarket

    όποιος πατήσει (ή κάνει copy-paste) στο παραπάνω λινκ (που μας το δίνει το ΦΕΚ) θα διαπιστώσει ότι δεν δουλεύει!

  25. […] Το άρθρο που θα διαβάσετε σήμερα δημοσιεύτηκε προχτές στο ηλεπεριοδικό 2020mag. Όπως θα ξέρετε, στο ηλεπεριοδικό αυτό δημοσιεύω άρθρα με Λέξεις της επικαιρότητας -σαν εκείνα που δημοσίευα κάθε μήνα στα Ενθέματα της Αυγής. Εδώ μπορείτε να βρείτε όλα μου αυτά τα άρθρα, 18 ως τώρα. Η εικονογράφηση είναι του περιοδικού. Ρήτρα τρόμου Τούτες τις μέρες, ενώ συμπληρώνεται… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2022/05/02/clause/ […]

  26. Νίκος Κ. said

    24: διόρθωση: «των παρόχων»

  27. ΓΤ said

    Ο άντρακλας της ψαροταβέρνας

    https://www.thetoc.gr/koinwnia/article/ntropi-kai-aisxos-klotsise-gata-sti-thalassa-se-taberna-stin-aidipso—xaskogelouse-i-parea-tou-binteo/

  28. geobartz said

    «η ρήτρα αυτή …γίνεται με τρόπο αδιαφανή και που μετακυλίει το επιχειρηματικό ρίσκο δυσανάλογα στους ώμους του καταναλωτή, ενώ υποτίθεται πως το επιχειρηματικό ρίσκο είναι που δικαιολογεί το επιχειρηματικό κέρδος».
    # Το μέγεθος της «ρήτρας» προκύπτει από μια διαδικασία …πιάσ’ τ’ αυγό και κούρευτο, ακόμα και για καταναλωτές που (υποτίθεται πως) έχουν τη γνώση για να ψάξουν. Δεν το έψαξα διότι, έχοντας εκτός την θέρμανση, οι δικοί μου λογαριασμοί της ΔΕΗ «λειαίνονταν» ικανοποιητικά με την κρατική επιδότηση. Όμως καταλαβαίνω (και πληροφορούμαι) ότι σε πολλές περιπτώσεις, ιδίως σε μικρές επιχειρήσεις, το πρόβλημα είναι τεράστιο.
    # Τα «γκόλντεν μπόυς» των εταιρειών όφειλαν να ξέρουν ότι τέτοιες «εξυπνάδες» δεν περνούν. Επειδή όμως αυτά τα «καλά παιδιά», λόγω πολλών γνώσεων, έχουν στερηθεί τον κοινό νου, ΩΦΕΙΛΕ το Κράτος να επεμβεί εξαρχής και να μην αναμένει να γίνουν αθρόες προσφυγές στα δικαστήρια (προς …χαρά των Δικηγορικών Συλλόγων!).
    # Σε κάθε περίπτωση, ο οποιοσδήποτε πάροχος ενέργειας, ασφαλώς και οφείλει να αναλαμβάνει επιχειρηματικό ρίσκο, ΑΛΛΑ: Επιχειρηματικό ρίσκο δεν είναι να απαιτούμε από τον πάροχο να αγοράζει το προϊόν σε …μεγαλύτερη τιμή από ότι το πουλά. Αυτό θα το λέγαμε «επιχειρηματική αυτοκτονία»! Το πρόβλημα με τις τιμές του φυσικού αερίου είναι πραγματικό. Και βεβαίως, η κρατική παρέμβαση πρέπει «από χθες» να γίνει πιο ουσιώδης.

  29. # 23

    Ε, να μη μένουν αναπάντητες οι δήθεν αθώες ερωτήσεις :

    για τον απλούστατο λόγο πως τότε αν έκαναν μεγάλες ανατιμήσεις οι ιδιωτικές,ο κόσμος θα γύρναγε στην κυβερνητική ΔΕΗ που ακολουθούσε φιλολαϊκή πολιτική, ενώ τώρα με την Νουδούλα η ΔΕΗ ξεσάλωσε κι αυτή και χέστηκε το Μητσοτακέικο πως θα τα βγάλει πέρα ο κόσμος.
    Οι πάνω των πενήντα έχουν αναμνήσεις από την κυβέρνηση του ακατανόμαστου που τον έριξαν οι της Νουδούλας γιατί έπαιρνε μίζες και από αυτούς !!
    Οι πάνω των σαράντα θα θυμούνται την δημαρχία της Θεοδώρας με το μεγάλο φαγοπότι των ολυμπιακών και τα γαλλικά της που δεν ήξερε πως προφέρεται το jeux olympiques, trom;ara thw κι δεν άφησε να μιλήσει η διερμηνέας.
    Να ρωτήσω κι εγώ γιατί δεν ενδισφέρθηκε ξανά για τον Δήμο ; μήπως γιατί δεν προχώρησε το σκάνδαλο της διπλής ανάπλασης που την πέτυχαν τώρα επί δημαρχίας τέκνου και παράκρουσης της «πράσινης» λογικής λόγω στέρησης διακρίσεων ;

    Πιάσαμε πάτο ελπίζω με τον Κούλη, μπας και δούμε τίποτις καλύτερο γιατί ως τώρα κάθε καινούργιος και χειρότερος

  30. # 27

    Χτηνωδία !!

  31. miltos86 said

    θέμα ρη- (πιο σωστά Fρη-)

    Καλημέρα! Μόνο εγώ χάθηκα εδώ; Τι είναι το F;

  32. miltos86 said

    το παραγωγικό τέρμα -τρα (πρβλ. μή-τρα, γάσ-τρα)

    Επίσης το -τρα πολύ ενδιαφέρον (είναι και το -θρα ίδιο; ) αλλά κατανοητό όταν προηγείται ένα άρτιο θέμα, όπως προξενήτρα, χωρίστρα. Υποθέτω λύτρα από το λύω και χύτρα από το χέω, αλλά τα μήτρα, γάστρα και εν προκειμένω ρήτρα δε μου είναι προφανή, ποια θέματα έχουν;

  33. ΣΠ said

    31
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%AF%CE%B3%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1

  34. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    9, 19 κε
    Εξέλιξη μέσης τελικής (μαζί με επιβαρύνσεις Δήμου κλπ) τιμής ρεύματος – που πληρώνει οικιακός καταναλωτής (από λογαριασμούς του σπιτιού μου).
    (Η κόκκινη γραμμή καταλαβαίνετε σε τι αντιστοιχεί… Τυχαίο;; 🙂 )

  35. miltos86 said

    7 Ενδιαφέρουσα παρατήρηση. Άρα παρότι μπορεί να κατέληξαν να συμπίπτουν εννοιολογικά η ρήτρα είναι μια δευτερεύουσα/συμπληρωματική σύμβαση ενώ clausula απλά μια υποσημείωση/κατακλείδα;

  36. dryhammer said

    31. Κλειδί για βάνες (άλλως πως βάρδουλες)

  37. Πέπε said

    27
    Σαδιστής δειλός βλάκας. Μέχρι εδώ το ‘χουμε ξαναδεί. Αλλά επιπλέον και από άλλο πλανήτη: από έναν πλανήτη όπου φαντάζει φυσικό και ανώδυνο να δημοσιοποιείς μόνος σου τη σαδιστική δειλή βλεκεία σου στα σόσιαλ. Σε παλιότερες εποχές ο τύπος θα κουρευόταν μόνος του με την προβατοψαλίδα, θα καβάλαγε τον γάιδαρο ανάποδα και θα διαπόμπευε τον εαυτό του στις στράτες, βρίσκοντας κάποιον τρόπο να ρίξει απάνω του αβγά και σάπιες ντομάτες.

    Για την ίδια την πράξη προβλέπεται λέει πρόστιμο μέχρι 50.000 ευρώ. Ένα χιλιάρικο καμπάνα να φάει, αλλά στ’ αλήθεια όμως, δεν θα ΄ναι άσχημα. Για το ανέβασμα στα σόσιαλ δεν είδα να προβλέπεται τίποτα, αλλά κατά τη γνώμη μου η τόση βλακεία θα έπρεπε να τιμωρείται με αφαίρεση του ίδιου του ατόμου.

  38. miltos86 said

    @33 Α, το δίγαμμα, ευχαριστώ! Προς υπεράσπιση μου, αν η μεσαία γραμμή στο F έπεφτε λίγο θα το είχα καταλάβει! 😅

  39. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    38 Δεν έχεις άδικο, αλλά βαρέθηκα να το αναζητήσω (υποθέτω ότι υπάρχει σύμβολο για το δίγαμμα, διαφορετικό από το F)

  40. 29: «για τον απλούστατο λόγο πως τότε αν έκαναν μεγάλες ανατιμήσεις οι ιδιωτικές […]»

    Μα στο επίμαχο έγγραφο η ίδια η ΡΑΕ αναφέρει ρητά ότι «έχει γίνει αποδέκτης διαμαρτυριών από καταναλωτές αναφορικά με την επαύξηση του
    ενεργειακού τους κόστους, σε συνέχεια της ενεργοποίησης της ρήτρας προσαρμογής από τους Προμηθευτές τους.» Άρα και αυξήσεις είχαμε και ρήτρα αναπροσαρμογής υπήρχε. Ας μην υπήρχε η ρήτρα, να μην υπήρχαν και αυξήσεις. Τόσο απλά.

  41. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    23 – Δεν εξέφρασα καμία απορία πουθενά.

    30 – Κτηνωδία, έχει διαφορά.😊

  42. 41α: Αναφέρθηκα στη διατύπωση «και ΑΝ ήταν όντως αριστερή, έπρεπε να την καταργήσει, ΑΝ!»

    Ας το πούμε, λοιπόν, «ρητορική απορία».

  43. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    42 – Μα με το ΑΝ δεν προκύπτει κάποια απορία, αλλά βεβαιότητα πως ΔΕΝ ήταν αριστερή. Προσωπικά δεν αμφέβαλλα ποτέ γι’ αυτό.

  44. GeoKar said

    Η κατάσταση με την εν λόγω ρήτρα έχει ξεφύγει εντελώς και αντί οι κυβερνώντες να την αντιμετωπίσουν ως κοινωνικό κ πολιτικό θέμα, που είναι, παραπέμπουν στις δικαστικές προσφυγές δικηγορικών, καταναλωτικών, κ.ά. συλλόγων, λες κ πρόκειται για συμβατική διαφορά μεταξύ αντισυμβαλλόμενων πλευρών…

    Σε κάθε περίπτωση, όμως, πιστεύω ότι το μέγα ζήτημα είναι αυτή καθαυτή η ύπαρξη χρηματιστηρίου ενέργειας [από πού κι ως πού κ πώς κ πόσο, που λεν κ στο χωριό μου, αν κ υποψιάζομαι ότι μάλλον εκ ΒΞΛ εκπορ(ν)εύτηκε…] που, κατά τα φαινόμενα, μάλλον για κρυφό καζίνο ή …μπαρμπουτιέρα πρόκειται, και οποιαδηποτε σχετική δράση θα πρέπει να στοχεύει στην πλήρη κ ολοκληρωτική κατάργηση αυτής της ανοησίας. Οτιδηποτε άλλο είναι, κτγμ πάντα, ματαιοπονία.

  45. Αντιλαμβάνομαι αυτό που εννοείς, Λάμπρο.

  46. # 27, 37,

    Εχει και συνέχεια :

    «Σιγά που σκοτώσαμε το γατί ρε μ@@@», λέει ο άντρας που κακοποίησε τη γάτα στην ψαροταβέρνα ζητώντας παράλληλα συγγνώμη για την πράξη του.

    «Ένα συγγνώμη για αυτό που έγινε χθες. Είχαμε πιει πέντε μπύρες παραπάνω. Κάναμε μια μ@@@ σε λογικά επίπεδα. Δεν πήγαμε να κάνουμε χοντρή μ@@@. Δεν κλοτσήσαμε, σπρώξαμε το γατί και έπεσε στους είκοσι πόντους στην παραλία», λέει σε κάποια από το βίντεο που δημοσίευσε στο Instagram δημοσιεύοντας παράλληλα φωτογραφίες με ζώα σε μία προσπάθεια να πείσει ότι είναι φιλόζωος και όχι κακοποιητής ζώων όπως παρουσιάζεται στο βίντεο που ο ίδιος δημοσίευσε στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

    # 41β

    Λάμπρο :

    Χαμός, Χάος, Χτηνωδία, λέγαμε μικροί

  47. π2 said

    44: Το χρηματιστήριο ενέργειας δεν είναι από μόνο του πρόβλημα. Πρόβλημα είναι η υπερβολική εξάρτηση από το χρηματιστήριο (είμαστε η μόνη χώρα όπου 100% της κατανάλωσης ρεύματος περνάει μέσα από τη spot αγορά, ενώ άλλες χώρες έχουν μεγάλα ποσοστά σταθερών συμβολαίων για να γλιτώνουν από κερδοσκοπικά παιχνίδια), καθώς και η ξεκάθαρη λειτουργία καρτέλ των παρόχων με αδιαφανείς όρους.

    Η σημερινή παραδοχή Αδώνιδος ότι η ρήτρα αναπροσαρμογής στόχο έχει να γλιτώσει τις εταιρίες από τη χρεοκοπία είναι ενδιαφέρουσα, κυρίως επειδή θεωρεί απολύτως θεμιτό να διασώζει ο πελάτης μια ιδιωτική εταιρία από το ρίσκο (ακόμη κι όταν δεν έχει τα λεφτά για να πληρώσει τον λογαριασμό). Καπιταλισμός μηδενικού ρίσκου, με κρατική και ιδιωτική εξασφάλιση.

  48. π2 said

    39: F / Ϝ

    Στην πραγματικότητα σε επιγραφές η δεξιά κάθετη στο δίγαμμα συνήθως πάει ως κάτω.

  49. Nestanaios said

    Όταν παύσει ο άνθρωπος να είναι δορυφόρος του χρήματος, θα διορθωθούν πολλά.
    Όταν η εργασία αναδειχτεί ο μεγαλύτερος δορυφόρος του ανθρώπου, θα διορθωθούν πολλά.
    Όταν παύσει η εργασία να εξαρτάται από το χρήμα, θα διορθωθούν πολλά.
    Όταν σταματήσει το χρήμα να είναι μέτρο πλούτου, θα διορθωθούν πολλά.
    Όταν σταματήσουν οι λαοί να κυβερνούνται από ιδιώτες τυχοδιώχτες, θα διορθωθούν πολλά.

  50. GeoKar said

    #47: μπορεί να ισχύει αυτό που λέτε, αλλά η αντίρρησή μου είναι επί της αρχής: από που κι ως πού υπαρχει «χρηματιστήριο» ενέργειας? Κατ’εμέ κ μόνον ως έννοια είναι κάτι αδιανόητο ή, θα τολμούσα να πω, προϊόν νοσηρών εγκεφάλων…

  51. Νίκος Κ. said

    Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, υπάρχουν αρκετά Πανεπιστήμια όπου το συνολικό κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας θα πλησιάσει ή και θα υπερβεί τον συνολικό τακτικό τους προϋπολογισμό

  52. Τι είναι το δίγαμμα (F), πάντως, φαίνεται να είναι γενική απορία,
    γιατί βλέπω το διαδίκτυο γεμάτο με την ερώτηση
    «What the F»

  53. Nestanaios said

    47. Το πρόβλημα του ρεύματος είναι ότι περιορίστηκαν οι εργασίες στα εργοστάσια παραγωγής με κάρβουνο και μεταφέρθηκαν θέσεις εργασίας από αυτά στα εργοστάσια εκτός Ελλάδος (Γερμανία, Κίνα και αλλαχού) δήθεν για «πράσινη ενέργεια», φωτοβολταικά και ανεμογεννήτριες που παράγονται εκτός Ελλάδος και θέλουν αντικατάσταση πριν κάνουν απόσβεση.
    Οι ανεμογεννήτριες και τα φωτοβολταικά είναι μία απάτη που καλύπτεται από τον μανδύα της «πράσινης ενέργειας». Μεταφέρει θέσεις εργασίας εκτός Ελλάδας και λαμβάνει δημόσιο χρήμα από τους φορολογούμενους πολίτες για την εγκατάσταση τους. Η εγκατάσταση χρηματοδοτείται εν μέρει και είναι και αυτό απάτη.

  54. Μιχάλης Ρουμελιώτης said

    35: Σύμβαση σημαίνει συμφωνία. (Προφορική, γραπτή, αδιάφορο). Όχι βέβαια ότι π.χ. μάς αρέσει τό Better call Saul, αλλά ότι προβαίνουμε σε μια δέσμευση, π.χ. ότι παύω εγώ να έχω τό τάδε πράγμα και εφεξής θα τό έχεις εσύ. Κι από μόνος του λοιπόν, ένας επί μέρους όρος, μια ρήτρα, είναι συμφωνία/ σύμβαση. Η clausula είναι κι αυτή στά λατινικά, από ένα σημείο και πέρα, ρήτρα, κάθε ρήτρα (με επιφύλαξη, γιατί τά λατινικά μου είναι στοιχειώδη ή ούτε καν – μπορεί και να μην σημαίνει κάθε ρήτρα, αλλά μόνο τό κλείσιμο τού κειμένου), αλλά δεν είναι ρήση, είναι κατακλείδα, τουλάχιστον στήν ετυμολογία της.

  55. LandS said

    50
    Δεν θέλω να πάρω μέρος σε αυτή τη κουβέντα και στα παρακλάδια της που πολλοί καλοί συσχολιαστές ενεπλάκησαν εδώ, αλλά σε εσάς θα προσπαθήσω να δώσω μια απάντηση, αν και μάλλον δηλώνετε και δεν ερωτάτε.
    Είναι λογικό επόμενο όταν η κύρια πρώτη ύλη να είναι χρηματιστηριακό είδος (στη περίπτωσή μας, πετρέλαιο, φυσικό αέριο) και το παραγόμενο προϊόν να είναι και αυτό χρηματιστηριακό είδος. Φυσικά η Ενέργεια δεν (πρέπει να) έχει την ίδια αντιμετώπιση με τα πολύτιμα μέταλλα, τα μέταλλα, το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο, τη ξυλεία, το βαμβάκι, το ρύζι, τη ζάχαρη, τον πορτοκαλοχυμό, την βρόμη, τα βοοειδή, τα δημητριακά, το κακάο, τη σόγια, τον καφέ για να μείνω μόνο στα διεθνή ανταλλακτήρια. Η Ενέργεια είναι, ας πούμε κοινωνικό αγαθό, τη ΔΕΗ τη λέγαμε ΔΕΚΩ (Δημόσια Επιχείρηση Κοινής Ωφελείας) για παράδειγμα.
    Όμως το πως πρέπει να αντιμετωπίζεται, στη πράξη, η Ενέργεια είναι μια πολύ μεγάλη κουβέντα. Άντε και το βρήκαμε, ας πούμε «φτηνό ρεύμα στο Λαό». Κάτσε βρες τις υποδομές, τα μέσα και τις λειτουργείς για να το υλοποιήσεις.
    Με μόνο μέσο τη κουβέντα μας εννοείται.

  56. Πέπε said

    46
    Ντόμπρος και ωραίος. Θα μπορούσε όμως και καλύτερα:

    «Μια συγγνώμη (από ποιον αλήθεια;) γι’ αυτό που συνέβη χτες. Είχαμε πιει πέντε μπύρες παραπάνω απ’ όσες είχαμε πιει πριν τις πέντε τελευταίες. Κλοτσήσαμε το γατί στη θάλασσα, εκμεταλλευόμενοι την αφέλειά του να έρθει να φάει τον μεζέ που του ρίξαμε. Η πιθανότητα να πνιγεί ήταν απολύτως εις γνώση μας: ένας κίνδυνος μέσα σε λογικά επίπεδα. Ετοιμαζόμασταν να κάνουμε το ίδιο και στο δεύτερο γατί, δυστυχώς δεν προλάβαμε. Δεν είχαμε κακή πρόθεση, θέλαμε μόνο να τραβήξουμε ένα βίντεο με βασανισμό ζώων για τα σόσιαλ. Δε θέλαμε να κάνυμε χοντρή μ@@@.»

  57. Costas Papathanasiou said

    Καλησπέρα.
    Κάποτε ο λόγος μας ομηρικό συμβόλαιο και αυτό αρκούσε. Πλέον, μετά από την αρχαία Μεγάλη (βλ.https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B7_%CE%A1%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B1 ) και την σύγχρονη ποινική και “τρομερή/ αναπροσαρμοστική” ρήτρα, (προ)βλέπουμε(;) στις συμβάσεις και άλλες πολλές (βλ. και σχ.7, 54) όπως διαιτησίας/ ακεραιότητας/ προαίρεσης/ τιμαριθμικής αναπροσαρμογής/ πρόσθετης καταβολής(πριμ) κλπ— βλ. ενδεικτικά N. 4782 ΦΕΚ Α 36/9.3.2021.
    Ως προς την συγκεκριμένη δε, την απότοκη της απελευθερωμένης (έως έκλυτης) από το 1999 ενέργειας (βλ. Ν.2773 ΦΕΚ Α/286-1999), θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ορισμένοι πάροχοι βασίζουν καταρχήν την σχετική υπερτιμητική τους κοστοστρέφεια (την συνώνυμη έτσι με “αναθεωρητισμό” και αισχροκέρδεια) στις Υπουργικές Αποφάσεις (υφυπουργού) Ασημάκη Παπαγεωργίου(:Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, Αθήνα, 29 Μαρτίου 2013, ΦΕΚ Β΄ 832/9.4.2013 ) και (υπουργού) Γεωργίου Σταθάκη (:Κώδικας Προμήθειας Φυσικού Αερίου σε Πελάτες, Αθήνα, 10 Μαΐου 2018, ΦΕΚ Β΄ 1969/1.6.2018), τις ερειδόμενες με τη σειρά τους στο ενωσιακό δίκαιο (βλ.και σχ.9,24,47) και τελούσες υπό τη συνεχή εποπτεία της ΡΑΕ η οποία κάθε άλλο παρά φαίνεται να συμφωνεί με παράλογες, παραβατικές ανατιμήσεις (βλ.π.χ.https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oikonomias/energeia/rae-diefkrinisis-gia-ti-ritra-anaprosarmogis-stis-simvasis-promithias-ilektrikis-energias/ , επίσης σχ.16).
    Δυστυχώς, παρ’ όλα αυτά, διαφαίνεται ως κατακλείδα ότι κάθε καταναλωτής δεν πρέπει να αρκείται στην όση τυχόν Αξιοσύνη κάποιας Κυβέρνησης ή Ανεξάρτητης Αρχής ή Συνηγόρου, αλλά και να έχει εμπεδώσει την παραίνεση “μάθε παιδί μου γράμματα, ιδίως τα ψιλά”(βλ. και σχ.49), ώστε να είναι εντέλει εις θέσιν να άδει ψύχραιμα και περιπαικτικά: “Ρήτρα Ρητράκι κανένα δε φοβάσαι/ τίποτα δε θυμάσαι/ μόνον για τρόμο θά’ σαι….

    ΥΓ: Ωραίο (φυσικά) το άρθρο αλλά ένα δεν κατάλαβα: Ποιον φοβάται ο (σκιαγμένος) Βιργίνιος Γουλφ της φωτό; -Ελπίζω όχι εμάς τους μόνιμους του Καθαρτηρίου (βλ.και σχ.29) που θα πληρώνουμε ισοβίως -ευχάριστα, ασμένως και μετά χαράς- και αμαρτίες αλλονών.

  58. sarant said

    47 Aυτό ακριβώς.

    51 Σοβαρά το λες;

    52 Πολύ καλό Μιχάλη!

  59. Nestanaios said

    55. Όχι φτηνό ρεύμα στο λαό. Απλά ρεύμα στο λαό χωρίς υπερβολές δωρεάν 100 KWH ανά άτομο κάθε μήνα στην οικογένεια. Δεν το παράγουμε ούτε με χρήμα, ούτε με αέρα, ούτε με ήλιο. Με κάρβουνο, νερό και εργασία το παράγουμε. Εργασία όχι πληρωμένη με φόρους αλλά με υπηρεσία. Το παράγουμε όταν ήμαστε νέοι για να το έχουμε στα γεράματα. Το αποθηκεύουμε όχι σε χρήμα σε κάποια τράπεζα χρήματος αλλά σε εργασία στην ψυχή της κοινωνίας.

  60. Nestanaios said

    52. FFF or 3F.

  61. ΣΠ said

    27, 37, 46, 56

  62. Spiridione said

    Και η ρήτρα αποδέσμευσης στο ποδόσφαιρο

    Τέλη δεκαετίας ’70 αρχές ’80 υπήρχε στους λογαριασμούς της ΔΕΗ η ΡΑΚ, ρήτρα αναπροσαρμογής καυσίμων, και η ΡΑΜΗ, ρήτρα αναπροσαρμογής μισθών ημερομισθίων.
    Εδώ μια διαφήμιση της ΔΕΗ το ’81, πριν τις εκλογές με τίτλο «πέρασε η εποχή της φθηνής ενέργειας».
    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin_ftr.asp?c=65&pageid=45973&id=-1&s=0&STEMTYPE=1&STEM_WORD_PHONETIC_IDS=ARtARdARmAAgARtARdARoARj&CropPDF=0

    Το 2007 επί Καραμανλή είχε θεσπιστεί πάλι ρήτρα αναπροσαρμογής καυσίμων, αλλά δεν εφαρμόστηκε αφού ξεκίνησε η παγκόσμια οικονομική κρίση και έπεσαν οι τιμές.

  63. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    46 – Αν κι έβαλα φατσούλα, δεν το έπιασες το υπονοούμενο Gee.😕 Κτήνος, για να μην ενοχληθεί και πάρει ανάποδες το Χτηνος, που ξέρουμε πόσο αγαπάει τις γάτες, αφού μόνο αρνιά ,κατσίκια, γουρούνια και μοσχάρια παραγγέλνει στις ταβέρνες, ΠΟΤΕ γάτες.😂
    Αυτή η λεπτότητα του, είναι συγκινητική! 😪😄

  64. # 63

    Ελα βρε Λάμπρο, δεν θα υπονοούσα ποτέ τον Μένη, στον Μένη η προφορά έχει μια τρυφερότητα, ενώ σ’ αυτόν άπειρη απέχθεια, αλλά στα γραπτά αυτό δεν φαίνεται. Οσο για τις φατσούλες να ξ’ερεις δεν φαίνονται πάντοτε σε όλους, είναι θέμα συσκευής.

    Τέσπα, μπορεί και νάχεις δίκιο, έχω τις καλές μου !
    (αφιερωμένο)

  65. Ή what the ϝ… 🙂

  66. BLOG_OTI_NANAI said

    61: Έλα με τους καραγκιόζηδες πια… Κατά τη γνώμη μου, η κλωτσιά σε ζώο είναι γεγονός αδικαιολόγητο, αλλά όχι να το τραβάμε έτσι για το θεαθήναι.
    Για να βρεις αστυνομικό να σε κοιτάξει μετά από βιασμό ή δικαστήριο για να δικάσει έγκλημα, πρέπει να γυρίσει ο κόσμος ανάποδα, και έχουμε κάνει νόμους που δημιουργούν τέτοια κινητοποίηση σε πολύτιμους πόρους για την κοινωνία, για τις γάτες ή τα σκυλιά. Άλλο να έχουμε άτομο που θανατώνει, που βασανίζει σκληρά και άρα έχουμε την υπόνοια ότι είναι επικίνδυνος.

    Αντιθέτως, αν δούμε την ρητορική μίσους, το τι εύχονται για τον θάνατο των μελών της οικογένειας αυτού που κλώτσησε, και την φαντασία ως προς το πώς θα κρεμούσαν ή θα δολοφονούσαν αυτόν που κώτσησε τη γάτα, μάλλον οι «ζωόφιλοι» είναι πιο επικίνδυνοι, τους θυμόμαστε και με τον καθηγητή για τι τραμπούκους και εν δυνάμει εγκληματίες πρόκειται.

    Και έχουμε και μια ηλίθια φρασεολογία εκτός μέτρου. Σε κάποια ιστοσελίδα ανόητων, αναφέρονται στην κλωτσιά με τον όρο… «φρικαλεότητες», την ώρα που στην Ουκρανία υπάρχουν κατηγορίες ότι βασανίζονται δολοφονούνται άμαχοι. Αν είναι «φρικαλεότητα» βρε τσιμεντόλιθε η κλωτσιά στη γάτα, τότε ή υποβαθμίζουμε ή αδιαφορούμε για τα πραγματικά εγκλήματα.

  67. Χαρούλα said

  68. sarant said

    66 Ε, δεν έχεις και άδικο

  69. sarant said

    Κάτι άσχετο.

    Είδα τυχαία ότι έχει μεγάλο σουξέ (1700 επισκέψεις σήμερα, και κάπου 500 χτες) ένα παλιό άρθρο «Ενεοί και κεχηνότες».

    Πώς έτσι; Χρησιμοποίησαν τις λέξεις σε κανένα ριάλιτι; Το είπε η Πισπιρίγκου;

    Ενεοί και κεχηνότες

  70. Triant said

    66: Ν’ αγιάσει ο στόμας σου. Να φάει 100-200 θες 500 ευρώ πρόστιμο να πονέσει. Αλλά έχει χαθεί το μέτρο.
    Αν μάλιστα έχει μεγαλώσει σε χωριό, το ότι δεν της έβαλε φωτιά στην ουρά δείχνει ωριμότητα και σαφή πολιτισμική βελτίωση.

    (Μάλλον ήρθε η σειρά μου για κατάρες – και πιάνουν οι ρημάδες όχι σαν τις ευχές).

  71. Ριβαλντίνιο said

    Τι 100-500 ευρώ. Εδώ λένε για 30.000 ευρώ πρόστιμο και 10 χρόνια φυλάκιση ! Δεν πάμε καλά μου φαίνεται. Εγώ λέω για το πλασεδάκι του μεθυσμένου καθυστέρα ( που δηλώνει και ζωόφιλος ) στο γατί , να τον πυροβολήσουμε και μετά να τον δείρουμε ! Μικικάκιους πιο επίκαιρος από ποτέ :

  72. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Τζη και Λάμπρο,νταξ ρε σεις, θα τ’ αλλάξω το χρηστώνυμο. Θα το κάνω ΚακοΨοφοΤερας, αλλά μόνο με την προϋπό ότι δε θ’ αρχίσετε να λέτε για τερατωδίες.

  73. Μαρία said

    66
    Σωστός.
    Χώρια που κάποιοι έσπευσαν να πολιτικοποιήσουν το θέμα λέγοντας πως ο τύπος είναι συριζαίος. https://twitter.com/draxmikaipote/status/1521173322641330176

  74. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Όσο για την τιμωρία του τύπου, ας είναι μια τσουχτερή σφαλιάρα βάσει της φορολογικής του δήλωσης (η αναλογικότητα που κουβεντιάζαμε παλιότερα) και κάποιες ώρες κοιν. εργασίας, σε κάποιο φορέα προστασίας ζώων (αν είχαμε δημόσια χοιροστάσια, θα ήταν ταμάμ μια θέση καθαριστή ας πούμε).

  75. BLOG_OTI_NANAI said

    73: Καλά, δεν έχουν τον θεό τους…

    71: Δεν το είχα υπόψη, εξαιρετικά εύστοχο, και ελπίζω πράγματι να υπάρχει μια ελπίδα ότι θα υπάρξει διαβούλευση που θα μας απαλλάξει από τις ακρότητες και δεν θα τολμά ο εκάστοτε υπουργός να κινητοποιεί αστυνομία και δικαιοσύνη για αυτοδιαφήμιση, χωρίς πραγματικά σοβαρό λόγο.

  76. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    66. Ουφ, δόξασοι! Είπε κάποιος αυτά που σκεφτόμουν, αν χαθεί το μέτρο, χαθήκαμε. Ψυχρολουσία η κακομοίρα η γατού αλλά δεν θα πνίγηκε κιόλας. Όλα τα ζώα κολυμπούν στο νερό. Οι άνθρωποι όμως (έρμοι μετανάστες) πνίγονται και δε βλέπω να κινητοποιείται το ίδιο γοργά ο κρ(ε)ατικομηχανισμός να βρεθούν και να τιμωρηθούν οι αίτιοι κάθε φορά. Τον Ιάσονα Α. μόνο αποβράβεψαν και βρυχούνται να τον κατηγορήσουν, αντιστρέφοντας την πραγματικότητα. Οι δράστες (αν ξέρουν μπάνιο) να πεταχτούν, μια πρωτομαγιά στο νερό και να γελάμε εμείς αποπάνω.

  77. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    64 – Αχ βρε Gee, ου γάρ έρχεται μόνο, γερνάς φίλε μου και παρ’ ότι έχεις ανεπτυγμένο χιούμορ, αργείς…!😄 Δικό μου ήταν το υπονοούμενο για το τρελό αγόρι, δεν είπα πως άφησες εσύ κάποιο. Αστείο ρε φίλε για να γελάσουμε.😂😂
    Αναρωτιέμαι, αν μετά την ισοπαλία που πήρατε στην Τούμπα από την ΑΕΚ έχεις τέτοιο θόλωμα, τα θα σου συμβεί αν (λέω ΑΝ) χάσετε το κύπελλο από τον βάζελο! Ας μη το σκέφτομαι καλύτερα.😂😂😂

    Υ.Γ – Σε περίπτωση που δεν φαίνονται, έχω βάλει πολλές χαμογελαστές φατσούλες.😂😂😂

    72 – Όχι ρε συ που θα αλλάξεις τέτοιο ωραίο όνομα, τι θα πει ο νονός σου! Άσε που θα πρέπει να αλλάξεις και θρησκεία, πας καλά; θα σε σουβλίσει μετά ο Ριβαλντίνιο.😂

    Υ.Γ – Τώρα που το ξανασκέφτονται, Χτηνος ψητό στην σούβλα, δεν είναι άσχημη ιδέα, έχεις και λίγα λιπαρά! Μήπως να το άλλαζες;😂

  78. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Αυτό που αλλάζουν οι λέξεις στο τάμπλετ μόνο σε μένα συμβαίνει; Ξανασκέφτονται έγραψα, ξανασκέφτονται βγήκε, τι διάολο γίνεται;
    Μ’ αυτά τα μηχανήματα του σατανά, θα μας κάψει ο θεός.😂

  79. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    ΑΝ ΕΊΝΑΙ ΔΥΝΑΤΌΝ, καλά που έγραψα την διόρθωση, θα το γράψω κεφάλαια ΞΑΝΑΣΚΕΦΤΟΜΑΙ.

  80. rogerios said

    Με μεγάλη καθυστέρηση, ας επιβεβαιώσω αυτό που ορθότατα επισήμανε στο σχόλιο 7 ο κύριος Ρουμελιώτης: κάθε όρος της σύμβασης αποτελεί ρήτρα, όχι μόνον ο πρόσθετος ή καταληκτικός (και θα προσέθετα, αρκεί ο όρος αυτός να έχει στοιχειώδη αυτοτέλεια). Εντελώς μπακάλικα, θα έλεγα ότι τα κομμάτια που αποτελούν μια σύμβαση (οι «διατάξεις» της) μπορούν να ονομαστούν είτε άρθρα είτε ρήτρες, χωρίς να υπάρχει ουσιαστική σημασιολογική διαφορά. Ήδη, άλλωστε, από τον Μεσαίωνα η λέξη clausa είχε αποσυνδεθεί από το claudere έτσι ώστε να δηλώνει οποιονδήποτε όρο σύμβασης (βλ. και Larousse, clause = Disposition particulière d’un acte juridique/ για τα ελληνικά βλ. και ΛΚΝ ρήτρα = όρος που αναγράφεται σε μια σύμβαση).
    Να προσθέσω στις γνωστές ρήτρες τη ρήτρα επιλογής εφαρμοστέου δικαίου ή τη ρήτρα παρέκτασης διεθνούς δικαιοδοσίας. Κι ακόμη, τη ρήτρα προαιρέσεως (που ουσιαστικά δίνει σε ένα από τα συμβαλλόμενα μέρη να επιβάλει τη σύναψη μιας νέας σύμβασης, με περιεχόμενο πιο «βαρύ» από εκείνο της αρχικής, π.χ. από τη μίσθωση να περάσει στην πώληση/αγορά).

  81. 66 Γραμμένο σε κολώνα στα Χανιά

    Φαίνεται πως τα ζωάκια μετράνε παραπάνω απ’ τους ανθρώπους αφού η τιμή της «κακοποίησης» (κι άντε βρες τι σημαίνει) είναι το να σπας πόδια ή χέρια.

  82. rogerios said

    Για το άλλο θέμα που συζητάτε:
    1. Θα συνιστούσα μια σύντομη συγκριτική εξέταση της νομοθεσίας ευρωπαϊκών κρατών σχετικά με την κακοποίηση και τον βασανισμό ζώων, με έμφαση στο τι ποινές προβλέπουν και στο με πόση σαφήνεια ορίζουν τις αξιόποινες πράξεις.
    2. Θα ξαναπώ ότι αποτελεσματική δεν είναι η αυστηρότητα των προβλεπομένων από τον νόμο ποινών, αλλά η βεβαιότητα ότι θα επιβληθεί κάποια ποινή.
    Εν προκειμένω, καλύτερη δουλειά θα έκανε το να υποχρεωθεί ο περί ου ο λόγος σε εργασία για κάποιο διάστημα σε κέντρο φροντίδας ζώων, παρά να συζητούμε τη (μάλλον) θεωρητική πιθανότητα να του επιβληθεί δεκαετής κάθειρξη. Αλλά όταν χάνεται η αίσθηση της αναλογικότητας…
    Τέσπα, αυτά συμβαίνουν σε χώρες χωρίς υποψία σοβαρής νομοθετικής πολιτικής, όπου τα πάντα γίνονται επειδή κάποιος, κάποιο λόμπυ, πίεσε κι έκανε, ασχέτως αν είχε κίνητρα ευγενή ή ιδιοτελή.

  83. Pedis said

    # 74 – (αν είχαμε δημόσια χοιροστάσια, θα ήταν ταμάμ μια θέση καθαριστή ας πούμε).

    Άσε που μετά από αυτό κατά 99% θα γίνει τουλάχιστον βετζετέριαν. 😜

  84. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    82- 2 αρχή- Μου θύμησες την διαφορά αντιμετώπισης των μικρών παιδιών μας όταν έκαναν κάποια αταξία, «αφού έχεις την κακή συμπεριφορά, δεν σου μιλάω για μία μέρα» από την αντίστοιχη όλων των γνωστών μας που έλεγαν «θα σου κόψω τα χέρια, τα πόδια κλπ» που φυσικά δεν έκαναν και τα παιδιά τους μετά από λίγο επαναλάμβαναν τις διάφορες αταξίες.

    Κάποτε δεν τους είχα μιλήσει για μία εβδομάδα, απο τότε στις ελάχιστες φορές που παρεκτρεπονταν, αρκούσε η απειλή, δεν σου μιλάω, για να διορθώσουν αμέσως την συμπεριφορά τους.

    Ακόμη και τώρα που είναι γυναίκες, αν τις ρωτήσεις, ποιά ήταν η χειρότερη «τιμωρία» θα πουν, που δεν μας μίλαγαν.😂

    Η οικογένεια είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας,κυρίως εκεί διδασκόμαστε παιδεία, είναι σημαντικό να λειτουργεί με το πολίτευμα που θέλουμε και στην κοινωνία.
    Το ερώτημα, είναι τι πολίτευμα θέλουν οι περισσότεροι. Δύσκολη η απάντηση.

  85. ΓΤ said

  86. Μαρία said

    Χτεσινά Πλάνα με ουρά https://program.ert.gr/details.asp?pid=3799095&chid=49
    Σπάρτη / Συνελήφθη αντιδήμαρχος μετά από καταγγελία για «κυνοκομείο κολαστήριο» https://www.avgi.gr/koinonia/408677_synelifthi-antidimarhos-meta-apo-kataggelia-gia-kynokomeio-kolastirio

  87. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    73, 81
    Ο Εμφύλιος ποτέ δεν τελείωσε, άλλη μια ασήμαντη καθημερινή επιβεβαίωση. Ε ρε και να γινότανε καμιά γενικότερη στραβή και να βρισκόμασταν με όπλα στα χέρια…

  88. Χαρούλα said

    Αρχίζει και ξεδιπλώνεται το σχέδιο, που ξεκίνησε με Ανδρεάδη, πως δεν βρίσκουν εγαζόμενους οι κακόμοιροι οι ξενοδόχοι!😠😡
    Αυτό το είχαν έτοιμο. Θα δούμε κι άλλα χατζιδακικά….😡🤬

    https://www.ethnos.gr/tag/1173/toyrismos

  89. sarant said

    82.2 Ε, ναι

  90. Νίκος Κ. said

    58: Ναι, χωρίς καμία υπερβολή.

  91. Pedis said

    # 74 – (άσχετη φώτο, αλλά έχει γουρούνια) Σιέρρα Λεόνε

  92. # 77

    Λάμπρο, έπεσες έξω Χ ήθελα το ματς για να μην χάσει η ΑΕΚ την Ευρώπη (στο κάτω-κάτω είναι καλύτερη και από ΟΑρης και ΠΑΟ) αλλά και να μεγαλώσει το σερί που δεν έχουμε χάσει από την ΑΕΚ, νομίζω 18 αγώνες από μια αδιάφορη ήττα επί Φερέιρα, σε παιχνίδι με πραγματικό ενδιαφέρον από τότε με το χάρτινο …
    Οσο για τον ΠΑΟ κέρδισε ΟΣΦΠ και ΠΑΟΚ σε ματς που και οι δυο είχαν αλλού το μυαλό τους και τον ΟΑρης λόγω βλακείας του Καμαρά που αποβλήθηκε, δεν παίζει τίποτε σπουδαίο, τρέχουν μισή ώρα και μετά ταμπούρι. Σε τελικούς το προγνωστικό μου είναι απλό, όποιος προηγηθεί το σηκώνει, επ ΄ευκαιρία πάντως δεν μας δανείζετε τον Μάνταλο να κουβαλήσει το κύπελλο μέχρι την σέντρα για γούρι ;
    Για φέτος είχα πει πως δεν πάει για πρωτάθλημα αλλά για καλή πορεία στην Ευρώπηόπου πέτυχε τον στόχο του. Του χρόνου θα έχει ρόστερ και για Ευρώπη και για πρωτάθλημα

  93. Μαρία said

    Στο μεταξύ https://www.avgi.gr/koinonia/413730_fesi-50-60-ekat-eyro-apo-tis-etaireies-energeias-stoys-dimoys
    Την ώρα που ενεργειακή κρίση χτυπά κόκκινο, με τους καταναλωτές να διαμαρτύρονται για τους δυσθεώρητους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, οι ιδιωτικές εταιρείες-πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας απειλούν για διακοπές ρεύματος, αλλά ταυτόχρονα εδώ και έναν χρόνο δεν αποδίδουν στους δήμους τα ανταποδοτικά τέλη για οδοφωτισμό και καθαριότητα, που περιλαμβάνονται στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι, οι δήμοι έχουν επιλέξει τη νομική οδό και στέλνουν εξώδικα στις εταιρείες ενέργειας, προκειμένου να εισπράξουν τα παρανόμως παρακρατηθέντα ανταποδοτικά τέλη. Ένα τέτοιο εξώδικο είναι και του Δήμου Καλλιθέας, που ζητάει από τις εταιρείες παροχής ενέργειας 342.300 ευρώ από την παράνομη παρακράτηση των ανταποδοτικών τελών.
    Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) Δημήτρη Παπαστεργίου, το ποσό που παρανόμως παρακρατούν οι εταιρείες ενέργειας από τους δήμους για τα ανταποδοτικά τέλη κυμαίνεται μεταξύ των 50-60 εκατ. ευρώ. Το θέμα έχει απασχολήσει την ΚΕΔΕ, με τους δημάρχους πρώτα των μεγάλων πόλεων να έχουν κινηθεί νομικά προκειμένου να διεκδικήσουν τα παρανόμως παρακρατηθέντα χρήματα.

  94. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    91# Κάνα άλλο κόλπο με χοίρους ξέρεις?😎

  95. Pedis said

    # 94 – Κάτσε να ρωτήσω την Κίρκη.

  96. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

  97. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ρήτρα ρητράκι

    Έψαχνα το λογαριασμό και τελικά τον βρήκα
    κι άνοιξα κι ανακάλυψα ένα θεριό τη ρήτρα

    Ρήτρα διακόσια επί οχτώ
    κι έχω εξακόσια πέντε
    Κούλη για να μη στα χρωστώ
    όρτσα από τώρα πέντε

    Ρήτρα ρητράκι κανένα δε λυπάσαι
    ρήτρα ρητράκι που τρισανάθεμασε

    Καληνύχτα

  98. Μαρία said

  99. Με λύπη διάβασα σχόλια για υπερβολική δημοσιότητα στην βάρβαρη συμπεριφορά στις γατούλες από αρρωστημένο ανθρωποειδές. Προφανώς και υπάρχουν γατόφιλοι και σκυλόφιλοι που συχνά δεν χωνεύουν τις γάτες και βάζουν τα σκυλιά τους να τις σκοτώνουν, καμαρώνοντας γι αυτό. Αυτοί θεωρούν τον εαυτό τους …ζωόφιλο γιατί ο σκύλος από την φύση του είναι υπάκουος, ενώ η γάτα όχι. Δεν θυμάμαι άλλη φορά είδηση που να αφορά κακοποίηση γάτας ενώ αντίθετα πολλές φορές για βασανισμούς σκύλων, γιαυτό και με παραξένεψε η σύγκριση της είδησης με αυτές των δεινών των μεταναστών.
    Προσπαθώ να βάλω μερικά πράγματα στη θέση τους…
    Αλλο οποιοδήποτε ζώο κι άλλο άνθρωπος.
    Η αδέσποτη γάτα δεν λερώνει τα πεζοδρόμια όπως οι σκύλοι, είτε αδέσποτοι, είτε με ασυνείδητα αφεντικά.
    Η αδέσποτη γάτα κυνηγάει και κανένα ποντίκι προσφέροντας κάποιο ελάχιστο κοινωνικό όφελος, μερικά αδέσποτα σκυλιά επιτίθενται αναίτια σε ανθρώπους, έχω πικρή και αξεπέραστη πείρα επ’ αυτού.
    Τον σκύλο τον αγοράζεις, την γάτα την κερδίζεις, γι αυτό δεν υπάρχουν εκπαιδευτές για γάτες.

    Είναι παρήγορο που τα τελευταία χρόνια βλέπω αρκετούς που βάζουν τροφή και νερό για τις αδέσποοτες γάτες- οι περισσότεροι έχουν και οικόσιτες. Πριν 50 χρόνια τους βάζανε καρφίτσες στα μάτια και τους κρεμούσανε τενεκέδες στην ουρά, άρα προοδεύουμε …

    Η πολιτική ταυτότητα του δράστη αμφισβητείται αν και η λογική δείχνει σαφέστατα χώρο, ήταν και μια πολιτική ταινία πιν 50 χρόνιαπου κάποιος έλιωνε ένα γατάκι στον τοίχο, η οπαδική είναι ξεκαθαρισμένη με πολύ άσχημο τρόπο.

  100. BLOG_OTI_NANAI said

    99: Η τροφή στα ζώα δεν αποτελεί εγγυημένη απόδειξη ζωοφιλίας, αν δεν συνοδεύεται από τις αντίστοιχες προσπάθειες καθαριότητας και στείρωσης. Διότι όταν το φαγητό απλά προσελκύει 15-20 γάτες σε μια γωνία, και τα πάντα γύρω γεμίζουν αποφάγια και κόπρανα, με τα ζώα να πολλαπλασιάζονται διαρκώς, να γεμίζουν τους δρόμους και τελικά να έχουμε διαρκώς σκοτωμένες γάτες από οχήματα, δεν βλέπω ζωοφιλία αφού έχει ως μοναδικό αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζονται και να σκοτώνονται τα ζώα που υποτίθεται «αγαπά» κάποιος.

  101. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Στην ψευδαίσθηση του πολιτισμένου κόσμου που ζούμε, περισσεύουν η υπερβολή και η υποκρισία ένθεν κακείθεν. Έχει χαθεί το μέτρο, αν υπήρξε ποτέ.

  102. Στην γειτονιά μου κυκλοφορούν μία ή δύο σε κάθε οικοδομικό τετράγωνο που τις φροντίζουν κάποια σπίτια. Στο μέσον του δικού μου οικοδομικού τετραγώνου υπάρχει μεγάλος ακάλυπτος χώρος με δέντρα και χώμα. εκεί βλέπουν οι πίσω μεριές των πολυκατοικιών, υπάρχουν καμιά δεκαριά γάτες που μπαίνουν από τα ισόγεια πάρκινγκ και πολλοί τους πετάνε τρόφιμα. Από εκεί ήρθε και η δικιά μου στην διπλοκατοικία μου. Φυσικά και δεν λερώνουν γιατί η γάτα πάντοτε σκάβει και σκεπάζει τα περιττώματά της.
    Πριν λίγα χρόνια κάποιος ηλίθιος πέταγε φόλες, είχα χάσει δυο δικές μου γάτες έτσι. Τώρα έχουν εκπολιτισθεί αρκετά στο θέμα, δεν έχουμε ξανά δηλητηριάσεις, προοδεύουμε σιγά-σιγά …

  103. Ριβαλντίνιο said

    Και οι γάτες λερώνουν . Μπορεί όχι τα πεζοδρόμια όπως οι σκύλοι , αλλά λερώνουν αυλές , πιλοτές , χώρους πάρκινγκ , μπαλκόνια , ακάλυπτους χώρους , ημίκλειστους χώρους κ.α.

  104. Κιγκέρι said

  105. ΓιώργοςΜ said

    102 Τζη κι εγώ έχω κήπο (προς το παρόν), κι εγώ βάζω κατά καιρούς (παλιότερα πιο συστηματικά) τροφή για τα γατάκια της γειτονιάς, αλλά φίλε το σκ@τό στον κήπο πάει σύννεφο. Όπου βρουν μαλακό χώμα, στολίζουν. Όσο για το σκέπασμα, όποτε γίνεται, συμβολικό.

    Επίσης, επειδή το σπίτι είναι «πέρασμα», συχνότατα φτυαρίζω και των σκύλων από το πεζοδρόμιο. Ευτυχώς είναι μειοψηφία οι σκυλοκάτοχοι που δεν μαζεύουν.

    Αλλά να κάνω λίγο τον προβοκάτορα: Γιατί δηλαδή είναι καλό να σκοτώνουν οι γάτες τα κακόμοιρα τα ποντικάκια και κακό οι σκύλοι να σκοτώνουν τα γατιά; Τα ποντίκια δεν έχουν ψυχούλα;

  106. spyridos said

    Οι γάτες έχουν κριτική σκέψη.
    Λερώνουν χώρους εκείνων που αγαπάνε Τζήμερο, Μικεμαλάκα και λοιπά αποβράσματα. Και καλά κάνουν.
    Γιαυτό τις αγαπάμε.

  107. Πέπε said

    103, 105
    Καλά που το επισημαίνετε, γιατί νόμιζα ότι κυκλοφορεί εδώ κανένα άγνωστο είδος ζώου που κρύβεται πάντοτε και δεν αφήνει παρά μόνο την… υπογραφή του. Μέχρι και στις γλάστρες, τις κάπως μεγαλούτσικες (μέχρι που τις γεμίσαμε με ξύλα από σουβλάκια προς αποτροπή).

    > Όσο για το σκέπασμα, όποτε γίνεται, συμβολικό.

    Ακριβώς.

    Το δε τάισμα αδέσποτων πρέπει να γίνεται με κάποιο σχεδιασμό, όχι χαζοχαρούμενα για να σώσουμε την ψυχή μας. Να αποφασίζει κανείς ότι θα ταΐζει π.χ. πέντε γάτες, και να βάζει φαί αυστηρά για πέντε. Το ποιες πέντε θα είναι αυτές, θα το βρουν μόνες τους. Άμα βάλεις φαί για δέκα επειδή είδες να έρχονται δέκα, θα έρθουν δεκαπέντε. Το αποτέλεσμα θα είναι να γεμίσει ο τόπος νωθρές παραταϊσμένες γάτες που δε θα έχουν και κανένα κίνητρο να εκπληρώσουν το κοινωνικό τους καθήκον, δε θα τρώνε ούτε ποντίκια ούτε τίποτα. Και να σκοτώσουν κανένα από ένστικτο, εκεί θα το αφήσουν. Άσε που δε θα κυνηγάνε και τα περιστέρια, με επόμενο αποτέλεσμα να γίνονται κι αυτά απειράριθμα και νωθρά.

    Είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα σαν να πας σ’ έναν φυσικό βιότοπο, να επιλέξεις ένα απ’ όλα τα είδη που ενδημούν εκεί και ν’ αρχίσεις να το ταΐζεις ανεξέλεγκτα. Με στοιχειώδεις σχολικές γνώσεις για τα οικοσυστήματα και την τροφική αλυσίδα φαντάζεται κανείς τι διαταραχές θα προκύψουν (βλ. νεροχελώνες σε ένα σωρό ποταμάκια σ’ όλη τη χώρα).

  108. sarant said

    97 Πολύ καλό Έφη!

  109. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Στράφηκε η συζήτηση στο ζωοφιλόμετρο του καθενός μας, που κάτι τέτοιο νομίζω ήθελαν να πλασαριστεί με τα (υποκριτικά ,θορυβώδη) «‘αμεσα» ανακλαστικά της κυβέρνησης. Κοτζάμ Θεοδωρικάκος βγήκε να πει για τη σύλληψη του μαλάκα (αυτοχαραχτηρίστηκε) που κλώτσησε στη θάλασσα τη γάτα, αλλά …φροντερή σιωπή για τις επιτυχείς κλωτσιές/ επαναπροωθήσεις των μεταναστών στο Αιγαίο* που γ΄αυτό ο υπουργός Μυταράκος είχε βραβεύσει πρόσφατα τον προϊστάμενο της frontex, αυτόν που τώρα παραιτήθηκε** υπό το βάρος σοβαρών κατηγοριών,..

    Σαν είδαν ότι αυτός ο απεχθής τύπος δεν είναι συριζαίος, αλλά δεξιόστροφης ράτσα, βγήκε μετά και το Λατινοπούλι να κελαηδήσει, να το πάει αλλού, ότι ασχολούνται τα ΜΚΔ με τη γάτα αλλά όχι με την κοπέλα και τον πακιστανό. Τυράκι στο τυράκι, κι όπου τσιμπήσουν τα πλήθη, να μην γίνεται κουβέντα πχ για ρήτρες και ανθρωποκυνηγούς.

    Είναι γνωστό ότι ζώα και παιδιά στο σενάριο,μ΄οποιοδήποτε ρόλο, κλέβουν πάντα τη δημοσιότητα

    * https://www.news247.gr/kosmos/kataggelies-prosfygon-sto-cnn-oi-ellines-mas-richnoyn-sti-thalassa.8216273.html

    ** https://www.naftemporiki.gr/story/1858393/anatarakseis-kai-stin-ellada-fernei-i-paraitisi-tou-dieuthunti-tis-frontex.

    ΣΣ Στις γάτες δεν αρέσει και απομακρύνονται (και δεν σκάβουν κλπ) σε σημεία που έχουμε σκορπίσει φλούδες πορτοκαλιού (κ νεραντζιού κλπ εσπεριδοειδών). Ψιλοκόβουμε τις φλούδες και απλώνουμε/σκορπάμε . Είναι ευωδιαστό και καλό λίπασμα όταν ξεραθεί και αφομοιωθεί

  110. voulagx said

    #93: Ειχα και έχω την απορια γιατί αυτά τα ανταποδοτικά δημοτικά τέλη περιλαμβάνονται στους λογαριασμούς ηλ. ρεύματος κι όχι στους λογαριασμούς ύδρευσης των ΔΕΥΑ ώστε να εισπράττονται αμέσως από τους Δήμους.

  111. aerosol said

    #100
    Ταϊζοντας απαλύνεις τον πόνο που βλέπεις. Δεν υπάρχει οργανωμένο σχέδιο που να ικανοποιεί πλήρως όλες τις παραμέτρους και ολονών τα κριτήρια. Και στις ανθρωπιστικές κρίσεις στέλνουμε ρούχα και τρόφιμα, δεν μπορούμε να λύσουμε το ότι έτσι θα ζήσουν περισσότερα παιδιά για να πεθάνουν από δυσεντερία σε δύο χρόνια. Αρκετοί σκέφτονται και άλλες παραμέτρους και βάζουν συγκεκριμένη ποσότητα τροφής με συγκεκριμένο τρόπο. Ή στειρώνουν με δικά τους έξοδα ό,τι μπορούν. Που κι αυτό, τελικά, δεν ξέρω τι ρόλο παίζει σε βάθος χρόνου. Δεν είμαστε θεοί να ορίζουμε τη μοίρα ολόκληρων ειδών ζώων, ούτε το οφείλουμε σε κανέναν για να μας «επιτρέψει» μια μικρή επιλογή συμπόνοιας.

    #105
    Τα κριτήρια για το τι αγαπάμε δεν μπορεί να είναι σαφή και ξεκάθαρα, και είναι πάντα υποκειμενικά. Πάντως τα ποντίκια (που, χωρίς να μπορώ να ορίσω τι είναι η «ψυχούλα», κρίνω πως την έχουν όσο και οι γάτες) έχουν ξεπαστρέψει πολλά εκατομμύρια ανθρώπους. Προσωπικά αυτό το θεωρώ αρκετά ικανοποιητικό κριτήριο για να μην τα ταϊζω.

    #107
    Έχει λογική αυτό που λες για την ποσότητα τροφής. Αλλά τα ζώα δεν έχουν κοινωνικό καθήκον. Δηλαδή δεν χρειάζεται να μας πληρώνουν για να τους επιτρέψουμε (στη μεγάλη μας μεγαλοπρέπεια!) να συνεχίζουν να υπάρχουν. Ειδικά στις πόλεις, εκτός από εμάς ζουν ελάχιστα ζώα και δεν έχουμε ιδιαίτερα εργαλειακή σχέση μ’ αυτά. Θεωρώ προβληματικό το να με σοκάρει το παραμικρό ξεβόλεμα του να μοιράζομαι τον δημόσιο χώρο με κάτι πέρα από την αφεντιά μου και να μην αντέχω μια ελάχιστη δόση πανίδας -εφόσον δεν είναι επικίνδυνη. Ακόμα κι αν πατήσω σκυλοκούραδο (που δεν το θέλω και δεν το εκτιμώ καθόλου), είναι το κόστος του να μην είσαι το μόνο θηλαστικό στα πέριξ. Το οποίο το θεωρώ σημαντικότερο από μια διεστραμμένη αίσθηση ευπρέπειας των απομονωμένων όντων που συχνά βλέπω γύρω μου, που εύκολα σκοτώνουν με αφορμή μια μικρή ενόχληση.
    Επίσης, προσωπικά δε με αφορά η γυμναστική των ζωντανών. Οι γάτες είναι πάντα περισσότερες από την προσφερόμενη τροφή και όσες είναι να κυνηγήσουν ποντίκια, θα κυνηγήσουν.

  112. ΓιώργοςΜ said

    111β Ξεκίνησε μεταξύ σοβαρού και αστείου, αλλά είναι ένας έγκυρος αν και προβοκατόρικος προβληματισμός. Τις γάτες και τους σκύλους τα έχουμε εξημερώσει από χιλιετίες ακριβώς με αφορμή το ανταποδοτικό της σχέσης: Προστασία έναντι τροφής (για τα πρόβατα, κατσίκια, γουρούνια, γελάδια, τροφή έναντι τροφής 🙂 ). Είναι αδύνατο να μη δημιουργηθεί συναισθηματική σχέση, καθώς άνθρωποι και ζώα είναι συναισθηματικά όντα. Έτσι, καταλήξαμε να θεωρούμε «δικά μας» τα λεγόμενα ζώα συντροφιάς μόνο για τη συναισθηματική σχέση. Δεχόμαστε τη λύσσα, τον εχινόκοκκο και τα λοιπά παράσιτα ως αναγκαίο κακό, λόγω αυτής της οικειότητας, και λόγω του γεγονότος φυσικά ότι είναι πολύ λιγότερο επικίνδυνα από τη λεπτοσπείρωση και την πανούκλα. Κατανοητό, αλλά ο πλήρης εξανθρωπισμός των ζώων οποιουδήποτε είδους είναι κτγμ τραβηγμένος.

    111γ Για να μοιράζομαι τον χώρο με τα ζώα των άλλων δεν είναι καθόλου απαραίτητο να ανέχομαι τις ακαθαρσίες τους. Αυτά που ανεχόμαστε είναι οι ακαθαρσίες σκύλων που τους πηγαίνουν βόλτα γάιδαροι… Ούτε νομίζω πως είναι παράλογο να θέλω να κοιμάμαι το βράδυ χωρίς να με ξυπνάνε 3-4 φορές κάθε νύχτα οι αμολημένοι σκύλοι που γαβγίζουν σε κάθε διερχόμενο όχημα. Μωρό να ‘χουμε, κώλο να μην έχει, δε γίνεται. Όποιος έχει κατοικίδιο, οφείλει να φροντίζει ώστε η δική του επιθυμία ή ανάγκη να μην είναι επιβάρυνση για τους άλλους.

    109 τέλος Αν και κάπως αργά, θα το δοκιμάσω. Δυστυχώς δεν θα είμαι στο σπίτι με τον κήπο για πολύ, ας όψονται οι Κινέζοι…

  113. Πέπε said

    > τα ζώα δεν έχουν κοινωνικό καθήκον

    Μα προφανώς και δεν έχουν, σχήμα λόγου ήταν. Το πόιντ μου είναι ότι ακόμη και μέσα σε φουλ αστικό περιβάλλον υπάρχουν οικοσυστήματα ικανά, ως ένα μέτρο, να διατηρούν την ισορροπία τους. Όποιος επεμβαίνει πρέπει να φροντίζει να μην τη διαταράξει, αλλιώς δημιουργούνται προβλήματα που τα λουζόμαστε εμείς οι ίδιοι.

    Το να κυκλοφορούν αδέσποτες γάτες στους δρόμους είναι καλό. Και περιστέρια επίσης. Το να κυκλοφορούν υπερβολικά πολλές γάτες και περιστέρια, εκφυλισμένα σε βαθμό που να τα πατάνε τα αυτοκίνητα σε δρόμους όπου δεν υπάρχουν εκ των πραγμάτων μεγάλες ταχύτητες, ή να βρωμεί ο τόπος από κουτσουλιές και γατοεκκρίματα, είναι -πώς να το πω ρε συνάνθρωπε- είναι ενοχλητικό!

    Κάποιοι δεν έχουν καταλάβει ότι πέρα από την προσωππική τους παρόρμηση να κάνουν τον σαμαρείτη υπάρχει κι ένα κοινωνικό σύνολο, κι ότι αυτοί έχουν και παραέχουν κοινωνικό καθήκον. (Δεν εννοώ τον κάθε ταϊστή προφανώς, εννοώ τους ασυνείδητους.)

    _________________

    Τα ποντίκια εδώ που τα λέμε δεν είναι σημαντικός παράγοντας στο όλο ζήτημα. Το να τρώει η γάτα τα ποντίκια έχει νόημα σε κανένα αγροτόσπιτο όπου είτε υπάρχει μια δεδομένη φωλιά με ποντίκια, οπότε αυτά πρέπει να λείψουν από το σπίτι, είτε δεν υπάρχει. Στις πόλεις τα ποντίκια ζουν αφανή, και αν τυχόν ποτέ συμβάλουν στη διάδοση καμιάς ασθένειας αυτό είναι κάτι που δεν αντιμετωπίζεται με το να φάει η γάτα ένα.

  114. aerosol said

    #112
    Καλά τα λες Γιώργο αλλά πλέον δεν ζούμε όπως πριν από χιλιάδες χρόνια. Η βασική ανταποδοτική σχέση για τον άνθρωπο της πόλης είναι πλέον η συναισθηματική ή και αισθητική (διότι το πολύ τσιμέντο και η ελάχιστη φύση στην παίζει στον εγκέφαλο τελικά!). Ο εξανθρωπισμός είναι, δυστυχώς, δείγμα δικών μας προβλημάτων. Παρεμπιφτού, δεν ανεχόμαστε τη λύσσα. Αντίθετα με την πανούκλα, είναι σίγουρη καταδίκη σε θάνατο. Φόβος και τρόμος. Απλά είναι πια πολύ σπάνια, και σχεδόν ανύπαρκτη σε μαγάλες πόλεις.

    Για τις ακαθαρσίες:
    Όχι, δεν είναι απαραίτητο, και φταίνε οι αμελείς κάτοχοι. Αλλά συμβαίνει. Με ενοχλεί μεν αλλά, αν τα βάλω κάτω, η ενόχληση δεν είναι τέτοια που να έλπιζα να μην υπήρχαν τέτοια ζώα γύρω μου. Ποτέ στην ιστορία της ανθρωπότητας δεν έχουμε ζήσει σε τόσο προστατευμένο και αποστειρωμένο περιβάλλον όσο τώρας. Κάνουμε λίγο σαν την πριγκήπισσα του παραμυθιού που την ενοχλούσε το μπιζέλι κάτω από τα δέκα στρώματα.

    #113
    Σε πιάνω Πέπε. Αλλά λέω κι εγώ πως ποτέ δεν υπάρχει ακριβώς ισορροπία. Είναι πάντα μια δυναμική κατάσταση, ποτέ ακριβώς βολική. Οι ασχολούμενοι με το… άθλημα των ταισμάτων είναι μεν περισσότεροι πια αλλά στην πραγματικότητα λίγοι, και μόνο μικρή επίδραση βλέπω να έχουν στους πληθυσμούς. Και πάντα (μα ΠΑΝΤΑ ρε φίλε!) υπάρχει σε κάθε γειτονιά και ο τύπος με τις φόλες ή ακόμα και το αεροβόλο. Απέχουμε πολύ από το να είναι πρόβλημα πως τα καλομάθαμε όλα τόσο που εξαιτίας μας έχουν γίνει ορδές. Απλά πολλαπλασιάζονται και πεθαίνουν ανάλογα τις συνθήκες κάθε γειτονιάς. Οι ταϊστές συνήθως μόνο απαλύνουμε τη ζωή μερικών ζώων που συνηθίζουμε, παρατηρούμε, και τελικά θεωρούμε φίλους -και συχνά το ανταποδίδουν. Μαζικής φύσης πρόβλημα δεν λύνει κανένας μας μόνος του, ούτε καν για τα ανθρώπινα. Κι όπως όλοι μας είμαστε χαζοί, έξυπνοι, λογικοί ή παλαβοί, τέτοιους θα βρεις και στους ταϊστές. Ομολογουμένως, κάποιοι είναι λίγο παλαβοί με διαφορετικό τρόπο από τους άλλους!

  115. BLOG_OTI_NANAI said

    111: Νομίζω ότι διαφωνώ εντελώς με τα περί «συμπόνιας» που όμως γράφει στα παλαιά των υποδημάτων της όλους μας τους γείτονες και την κοινότητα μέσα στην οποία ζούμε. Αυτό ακριβώς θα έλεγα είναι και το πρόβλημα.
    Μερικοί νομίζουν ότι τα σόσιαλ μίντια και η TV τους έκαναν ζωόφιλους, ενώ μέχρι προχθές θεωρούσαν ότι τα ζώα συντροφιάς αφορούν μόνο κάτι σουσούδες στο Κολωνάκι που τα ταΐζουν φιλέτα…

    Και επειδή ακριβώς δεν γίναμε ζωόφιλοι, η πάρτη μας και μόνο είναι ο γνώμονας ακόμα της δήθεν «ζωοφιλίας». Γι’ αυτό άλλωστε οι δήθεν «ζωόφιλοι» μπορούν να ασκούν βία, να εύχονται θάνατο, να μισούν με όλη τη δύναμη της ψυχής τους ή να αδιαφορούν για τους πάντες, διότι ακριβώς δεν έχουν καταλάβει ότι η πράξη τους γίνεται με βάση μια ιδεολογία και όχι κάποιο περίσσευμα αγάπης για τη φύση.

    Συχνά θα δούμε τον τύπο με τον σκύλο όχι μόνο να αφήνει τον σκύλο του να λερώνει τα πάντα, αλλά να πετάει σκουπίδια και πλαστικά όπου κάθεται και να τον αφήνει να μπαίνει στη θάλασσα δίπλα σε μένα και τα παιδιά μου και όταν του πεις να πάρει το ζώο από δίπλα σου, είναι έτοιμος για ξύλο…

  116. Παρεμπιπτόντως, το όρθιο δίποδο, η αλήθεια είναι, δεν κλώτσησε το γατάκι, αλλά το έσπρωξε με ελεγχόμενη κίνηση του ποδιού. Επίσης, το ζώο δεν έπεσε στη θάλασσα αλλά σε χαλίκια και από μικρό ύψος. Έτερον εκάτερον όμως. Και για μένα άσχετο με το τι γίνεται στην Ουκρανία ή σε οποιαδήποτε άλλη γωνιά της γης. Αναλογικά ας τα κρίνουμε. Το όρθιο δίποδο, λοιπόν, δεν είχε κανέναν απολύτως λόγο και σίγουρα κανένα δικαίωμα να «διασκεδάσει» εις βάρος του ζώου, πόσο μάλλον να βγει μετά και να στολίσει μ’ αυτόν τον αισχρό τρόπο εκείνους που τον κατέκριναν.

  117. BLOG_OTI_NANAI said

    Δείγμα «ζωόφιλου»:

  118. Να συμπληρώσω ότι δυστυχώς κι εγώ ο ίδιος έχω υπάρξει στη ζωή μου όρθιο δίποδο, διασκεδάζοντας εις βάρος ζώων. Παιδί ακόμα και αργότερα έφηβος, έχω μπουγελώσει με την παρέα μου για πλάκα μαϊμού σε κλουβί· έχω ρίξει πέτρα σε γάτα αφήνοντας αναίσθητο άνθρωπο· έχω κυνηγήσει γάτα που μπήκε απρόσκλητη στο σπίτι μας αναγκάζοντας την να πηδήσει από τον δεύτερο όροφο· έχω σπάσει σκουπόξυλο πάνω στο τραπέζι αντί στις γάτες που μας είχαν φάει το φαγητό και άλλα. Και ντρέπομαι ακόμα για τη συμπεριφορά μου. Αν εξομολογούμουν, δηλαδή, κάποια θα τα έλεγα στον πνευματικό μου. Αλλά εντάξει, ρε γμτ, όχι και να ‘σαι ολόκληρος μαντράχαλος, να κάνεις τις μακακίες σου, να τις απαθανατίζεις και να βγαίνεις κι από πάνω, αντί να βάλεις το κεφάλι κάτω και να ζητήσεις συγγνώμη χωρίς αστερίσκους και ναι μεν αλλά.

  119. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Ήθελα νά‘ξερα αν κάποιος από τους διαμαρτυρόμενους ζωόφιλους για την κλοτσιά στο γατί (που δεν ήταν και κλοτσιά, κατά πως λέτε), έκανε καμιά ανάρτηση διαμαρτυρίας και αγανάκτησης για τις μέχρι θανάτου κλοτσιές που έφαγε ο Ζακ Κωστόπουλος! Κάτι μου λέει πως ΟΧΙ… Το γνωστό ‘νεοελληνικό εκκρεμές’ έχει πάει στην άλλη άκρη!
    [Συγνώμη αν έχει λεχθεί κάτι παρόμοιο προηγουμένως, αλλά δεν παρακολούθησα στενά το νήμα…]

  120. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ανίερη παράφραση, αλλά μου σφηνώθηκε από το σχ.98, Το χαρίζω στο 99/ γατοπατέρα Τζη μας.

    Ο γάτος μπανοβγαίνει στην ταβέρνα,
    το διάδρομο που δίχνει η ουρά του
    παπούτσια μαύρα τον διαβαίνουν
    μ’αγριωπούς ανθρώπους

    Ο γάτος μπαινοβγαίνει στην ταβέρνα
    βγαίνει και ξαναμπαίνει στην ταβέρνα

    Ο γάτος μπαινοβγαίνει στην ταβέρνα
    κι οι μυρωμένοι γαύροι στον γιαλό
    μυρίζουν αλατόνερο
    μα και γατίσιο αίμα

    Πάνω στους στίχους του Λόρκα, όπως μεταφράστηκαν από τον Λευτ.Παπαδόπουλο και μελοποιήθηκσν από το Χρ. Λεοντή : Ο χάρος μπαινοβγαίνει στην ταβέρνα
    La muerte
    entra y sale
    de la taberna
    .
    (Νοερά συγγνώμη από τους μεγάλους δημιουργούς, κι όποιον το θεωρήσει βλάσθημο έναντι του εξαίσιου ποιήματος)

  121. ΓΖ said

    69
    Καλημέρα,
    Το ενεός ήταν ερώτηση στον εκατομμυριούχο χθες

  122. sarant said

    121 Α, σας ευχαριστώ πολύ. Έτσι εξηγείται!

  123. Πέπε said

    114
    Στην πραγματικότητα δεν έχω και τόσο πρόβλημα με τίποτε σχετικό με γάτες. Διαχρονικά έχω διαπιστώσει πως όσο ενοχλούμαι, τόσο μ’ ενοχλούν. Μόλις τις αποδεχτώ παν αλλού να λερώσουν.

    Με τα περιστέρια είναι που έχω πρόβλημα!

  124. ΣΠ said

    122
    Το σκέφτηκα αλλά είναι σύμπτωση. Το τηλεπαιχνίδι ήταν στις 2/2 20:00-21:00, δηλαδή την ώρα που έγραψες το σχόλιο 69.

  125. ΓΖ said

    124
    Συμπτώσεις δεν υπάρχουν 🙂
    Παιζόταν και στο διαφημιστικό σποτ η ερώτηση

  126. aerosol said

    #115
    «Μερικοί» είναι μια εύκολη λέξη που χρησιμοποιείς για να τσουβαλιάσεις μεγάλη κατηγορία ετερόκλητων ανθρώπων. Σα να λέμε σιχαίνομαι τουυς ταμίες τραπεζών γιατί βαράνε τις γυναίκες τους και τους Χριστιανούς γιατί μου κατουρούν τον τοίχο! Και μοιάζει να έχεις εμμονή με το θέμα των ζωώφιλων (καθώς συχνά αναφέρεσαι απρόκλητος στο θέμα) λες και οι μόνοι που υπάρχουν (ή οι περισσότεροι) είναι κάποιοι αγενείς και υστερικοί. Μένοντας πολλά χρόνια πάνω σε πλατεία με άπειρα ζώα συντροφιάς και αδέσποτα, όχι, δεν θα δούμε συχνά «τον τύπο με τον σκύλο να αφήνει τον σκύλο του να λερώνει τα πάντα». Υπάρχουν αλλά είναι συγκριτικά λίγοι, όσοι είναι οι αγενείς και σε όποια άλλη ομάδα ανθρώπων ανήκεις εσύ ή ο καθένας μας. Όλοι οι μαλάκες που έχω ακούσει να εύχονται να «κρεμάγαμε στο Σύνταγμα» διάφορες κατηγορίες ανθρώπων δεν ήταν ιδιαίτερα ζωόφιλοι, ανήκουν παντού. Μάλιστα, κατά τη μικρή μου εμπειρία και με βάση τον δικό μου κύκλο, είναι περισσότεροι ανάμεσα σε αυτούς που τους εκνευρίζουν πολύ οι ζωόφιλοι.

    Άσε που ο καλύτερος συν-λουόμενος που γνώρισα ποτέ ήταν ο σκύλος Μίκη, πάντα διακριτικός και άψογος στην ετικέττα της θάλασσας, με γνωστούς και αγνώστους. Τα παιδιά σου θα ήταν όχι μόνο ασφαλή αλλά και πιο χαρούμενα αν τον είχαν δίπλα τους.

    #118
    Κώστα, ως παιδά και νέοι πολλοί κάνουμε βλακείες. Ακόμα και άσχημες βλακείες. Αλλά μεγαλώνουμε, μαθαίνουμε, αυτό έχει σημασία. Εξάλλου παλιά το γενικό κλίμα ήταν διαφορετικό: σπάνια θα μας έλεγε κάποιος πως τέτοιες συμπεριφορές ήταν κακές.

    #119
    Ξέρω πολλούς. Θες ονόματα?
    Οι… μη ζωόφιλοι (πώς τους λέμε αυτούς;) τρέξανε σύσσωμοι και το έχασα;

  127. BLOG_OTI_NANAI said

    126: Εμμονή έχω πάντα με τους υποκριτές, τους οποίους περιγράφω ως «ζωόφιλους» σε εισαγωγικά, διότι παριστάνουν μέσα στα μούτρα μας, με έναν εμετικό τρόπο, τους «ευθαίσθητους» και το στόμα τους ξερνάει μόνο μίσος.
    Για να γράφεις όσα γράφεις, προφανώς θέλεις να πεις ότι δεν έχεις καταλάβει ότι ακόμα και η ρητορική των επίσημων ζωοφιλικών οργανώσεων, επειδή όσα λένε ακούγονται παντού, έχει αλλάξει προς τους «ζωόφιλους» σε εισαγωγικά, και προσπαθούν να τους πείσουν να κρατούν χαμηλύς τόνους, να αποφεύγουν το μίσος και τις κατάρες. Ακόμα και στην περίπτωση αυτή της γάτας, και πάλι ζωοφιλική οργάνωση τα έγραψε αυτά! Προφανώς, μετά τα γοριλάκια με εμφάνιση νεοναζί που κατόπιν κλήσης μιας πυροβολημένης, απειλούσαν έναν νεαρό, ή μετά τις απειλές για λυντσάρισμα έξω από το σπίτι του καθηγητή, κατάλαβαν ότι η ζωοφιλία τείνει να αποκτήσει ένα απεχθές απειλητικό πρόσωπο μίσους.

    Εσύ όμως δεν είδες ότι έχει κυριολεκτικά ξεφυτρώσει τα τελευταία χρόνια ως πακέτο με την πολιτική ορθότητα και μια κατηγορία οπαδών που απλά ψάχνουν κάπου να κατευθύνουν το μίσος τους και έτσι η «ζωοφιλία» αποτελεί γι’ αυτούς ιδεολογία που όποιος δεν ανήκει σε αυτή του αξίζει τιμωρία, ξύλο ή κάτι χειρότερο.

    Δεν είδες τι είδους ζωόφιλοι και «ευαίσθητοι» είναι αυτοί αν το σχόλιο 117 που καταφεύγουν σε χυδαία εξύβριση και ρητορική μίσους;
    Το πρόβλημα θα ήταν αν καθόμουν και παρακολουθούσα αμίλητος αυτή την παράνοια.

  128. Χωρίς σχόλια…

  129. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    126, τέλος
    Μακάρι! Αν είναι έτσι, χαίρομαι! (π.χ. ξέρουμε κάποια σχετική περί Ζακ ανάρτηση-τοποθέτηση από την κυρία του σχολίου 117;)

  130. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    123 – «Με τα περιστέρια είναι που έχω πρόβλημα!»
    Άμα τα κάνεις κοκκινιστά θα πάψεις να έχεις.😂

    126 – Ο σκύλος, αντίθετα από τα δίποδα τετράποδα, δεν κάνει καμία ανάγκη του μέσα στο νερό, γι΄αυτό κι όταν αρχίζουν να έρχονται τα στίφη, εμείς φεύγουμε (το αργότερο στις 11) στις λίγες φορές που θα πάω σε παραλία με κόσμο.

    Πατριαρχία = ιδιοκτησία και κληρονομιά φίλε μου, γι΄αυτό και οι περισσότεροι άνθρωποι συμπεριφέρονται σαν ιδιοκτήτες της Γής και όλων των ειδών της.
    Εν μέρει μπορεί να σου λύσει και κάποια απορία αυτή η εξήγηση.😊

  131. 128: Τώρα έρχονται και τα σχόλια: τον καθώς πρέπει κύριο, λοιπόν, τον πείραξε που το «κοπρόσκυλο» πλατσούριζε στο… σιντριβάνι και για να ξεσπάσει που δεν μπόρεσε να «επιβάλει την τάξη», το ‘ριξε στις χριστοπαναγίες και τα ανατολίτικα αντριλίκια. Από την άλλη, βέβαια, στο τέλος κάπου χάθηκε ο έλεγχος και ο σκύλος δεν υπάκουε. Εκεί, λοιπόν, από τη στιγμή που το ζώο παρά τις εντολές του κατόχου συνεχίζει να εκδηλώνει επιθετικές διαθέσεις, ο καθένας νομιμοποιείται να αμυνθεί, όπως μπορεί. Το θέμα, όμως, είναι αν αξίζει να φτάσουμε μέχρι εκεί…

  132. BLOG_OTI_NANAI said

    131: Οι απίστευτες και πάμπολλες τοποθετήσεις στα σχόλια, «κωλόγερος», «γιατί δεν τους έτρωγε», «καλά έκανε και τους επιτέθηκε», «γιατί δεν τον άφησαν να τους ορμήσει», νομίζω επιβεβαιώνει την αρρώστια της λεγόμενης «ζωοφιλίας» και πόσοι επικίνδυνοι υπάρχουν ανάμεσα τους…

  133. 132: Εννοείται αυτό…

  134. Μαρία said

    Ουρανοκατέβατα κέρδη (windfalls profits) κατά πρωθυπουργικό ευφημισμό «πρόσθετα συγκυριακά έσοδα».
    https://primeminister.gr/2022/05/05/29261

  135. Μαρία said

    Μάλιστα, η «Εφ.Συν.» υπέβαλε χθες ερώτημα σε τι ύψος συνολικού λογαριασμού αντιστοιχεί η επιστροφή των 600 ευρώ, αλλά οι υπουργοί Σταϊκούρας, Σκρέκας, Σκυλακάκης και οι δύο γενικοί γραμματείς Θ. Πετραλιάς και Αλεξάνδρα Σδούκου δεν απάντησαν. Η «Εφ.Συν.» ρώτησε επίσης εάν έχει υπολογιστεί πόσοι είναι εκείνοι που θα λάβουν κάποια επιστροφή. Εκεί προέκυψε σύγχυση.

    «Τώρα θα διαπιστώσουμε τον πραγματικό αριθμό των ανθρώπων που είχαν σημαντικές αυξήσεις στην πρώτη κατοικία τους», είπε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θ. Σκυλακάκης. Ο γ.γ. Θ. Πετραλιάς είπε ότι «δεν ξέρουμε με ακρίβεια γιατί δεν έχει γίνει ο υπολογισμός». «Το ξέρουμε», απάντησε όμως ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ. Σκρέκας όταν ο υπογράφων ρώτησε πόσοι είχαν κατανάλωση πάνω από 300 κιλοβατώρες τον μήνα και έμειναν εκτός επιδότησης.

    Ο κ. Σκρέκας είπε ότι πρόκειται για 1.300.000 παροχές ρεύματος ενώ αργότερα ο Θ. Σκυλακάκης ανέφερε ότι το ποσό που θα διατεθεί για αναδρομικές επιδοτήσεις θα είναι συνολικά 280 εκατομμύρια. Από τα δύο αυτά νούμερα προκύπτει με τη διαίρεση ότι το «600άρι» πέφτει κατά μέσον όρο στα 215 ευρώ το εξάμηνο -δηλαδή 36 ευρώ τον μήνα.
    https://www.efsyn.gr/oikonomia/elliniki-oikonomia/342744_epikoinoniaka-trik-algorithmoi-kai-anapantita-erotimata

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: