Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ολιστικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 28 Μαΐου, 2022


Και βέβαια ο λόγος που τα λέω έτσι είναι η αναφορά του πρωθυπουργού μας, σε ομιλία του προς κάποιους νέους, ότι πρέπει να βλέπουν ολιστικά τη ζωή και ότι τα λεφτά, βρε αδερφέ, δεν είναι το παν. Κι έτσι ο όρος «ολιστικά» έγινε ιότροπος στο Τουίτερ και στο Φέισμπουκ. Είδα κάμποσα πετυχημένα αστεία, αλλά πιο πολύ μου άρεσαν κάποια λογοπαίγνια όπως «ο παλιάτσος ολιστής» ή «ολιστής με τις γλαδιόλες».

Και ξεκινάμε τα μεζεδάκια μας με ένα μεταφραστικό μαργαριτάρι που διορθώθηκε, αλλά με τρόπο που μάλλον φανερώνει την άγνοια του συντάκτη.

Ο λόγος για το απίστευτο μακελειό στο δημοτικό σχολείο στο Τέξας, ή μάλλον για τη συζήτηση στις ΗΠΑ σχετικα με το μακελειό αυτό -όπου ένας ρεπουμπλικάνος βουλευτής, βασιζόμενος σε μια πλαστή φωτογραφία που διακινούσαν ακροδεξιοί, δήλωσε, σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, ότι ο φονιάς ήταν «ένας τρανσέξουαλ αριστεριστής παράνομος εξωγήινος».

Γελάσαμε πολύ διαβάζοντάς το και, μοιραία, το μυαλό μας πήγε στον διάσημο εξωγήινο του Υμηττού ο οποίος, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, είχε συμβουλέψει κάποιον νέο να κάνει αλλαγή φύλου (ή κάτι τέτοιο).

Στην προκείμενη περίπτωση, βέβαια, ο εξωγήινος γεννήθηκε από μεταφραστική ατζαμοσύνη, διότι ο ακροδεξιός βουλευτής είπε It’s a transexual leftist illegal alien.

Στα αγγλικά, alien όμως είναι, απλώς, ο αλλοδαπός -και illegal alien είναι ο επίσημος όρος για τον «παράνομο» μετανάστη.

Τελικα, το διόρθωσαν (αν και το λάθος σώζεται σε αναδημοσιεύσεις), άφησαν το τρανσέξουαλ μόνο στον τίτλο και στο άρθρο έγραψαν:

…ο Γκοσάρ έγραψε στο Twitter ότι ο 18χρονος Σαλβαδόρ Ράμος, που σκότωσε 19 μαθητές και δύο δασκάλες, προτού πέσει νεκρός από τα πυρά ενός συνοριακού φρουρού, ήταν ένας «τρανσέξουαλ αριστεριστής παράνομος ξένος» (σ.σ. χρησιμοποίησε μεταφορικά τη λέξη «alien»).

Όχι, φίλτατε. Δεν χρησιμοποίησε «μεταφορικά» τη λέξη alien ο βουλευτής! Η λέξη σημαίνει, στην κυριολεξία, τον αλλοδαπό, τον ξένο, αυτή ήταν και η αρχική σημασία της -μετά πήρε και τη σημασία του εξωγήινου.

Και κάτι ακόμα, πάλι μεταφραστικό: όταν βλέπουμε στα αμερικάνικα leftist δεν είναι ο αριστεριστής, κι ας έχει -ist! Είναι ο αριστερός.

* Και πάλι από τον Σκάι, ένα δεύτερο μεταφραστικό. Σε άρθρο για τα γλυπτά του Παρθενώνα Βρετανός καθηγητής φέρεται να λέει: «Είναι διάφανα σαφές ότι τα περισσότερα μάρμαρα που πήρε ο Έλγιν, τα πήρε από το μνημείο».

Αυτό μυρίζει κατά λέξη μετάφραση του It is crystal clear that… Όμως στα ελληνικά λέμε «είναι ολοφάνερο», «είναι οφθαλμοφανές», «είναι φως φανάρι» και άλλα πολλά, αναλόγως ύφους.

* Kι αλλο ένα μεταφραστικό, αυτή τη φορά όμως από μηχανάκι, από την αυτόματη μετάφραση του Spotify, αν δεν κάνω λάθος, που προσφέρει, ανάμεσα στ’ άλλα, ταξινόμηση των επεισοδίων «ανά ραντεβού».

Sort by date, βεβαίως!

* Και συνεχίζουμε μεταφραστικά, αλλά εδώ δεν ξέρω αν η μετάφραση έγινε από μηχανάκι ή από άνθρωπο.

Σε άρθρο του Χάφιποστ για το διαιτολόγιο τεσσάρων καρδιολόγων, που ζουν στις ΗΠΑ, διαβάζω ότι ο δρ. Σαμίρ Μέχτα στις 3 μμ συνηθίζει να τρώει, για σνακ, ένα «ευγενικό» μπαρ.

Φανταστείτε ότι το έγραψε αυτό κάποιος συντάκτης και δεν αναρωτήθηκε: Τι γράφω εδωπέρα;

Ή μάλλον αναρωτήθηκε, διότι έτσι εξηγείται ότι έβαλε σε εισαγωγικά τη λέξη «ευγενικό», που σημαίνει ότι κάτι δεν του φάνηκε να είναι εντάξει, μια και αυτός είναι ένας από τους ρόλους των εισαγωγικών, όταν δηλώνουν ότι κάπως έτσι είναι αλλά όχι ακριβώς αλλά πού να ψάχνω τώρα για το ακριβώς σωστό. Όμως το προσπέρασε αγέρωχα, απλώς βάζοντας τη λέξη σε εισαγωγικά.

Τι τρώει λοιπόν ο Δρ. Μέχτα στις 3μμ; Μην του στείλετε μέιλ, υπάρχει το αγγλικό άρθρο για να σας απαντήσει -δεν έχω πρόχειρο το λινκ, αλλά το κοίταξα και λέει Kind bar, που θα πει μια μπάρα δημητριακών της μάρκας Kind –σαν κι αυτές.

Και όχι, δεν είναι ανάγκη να ζεις στις ΗΠΑ ή στην Αγγλία για να το ξέρεις αυτό, αν βάλετε στο γκουγκλ «Kind bar» βγαίνει φάτσα κάρτα η μπάρα της μάρκας αυτής. Αλλά βέβαια με τις αμοιβές των ιστοτόπων, το γκούγκλισμα είναι πολυτέλεια.

Έχει κι άλλα το άρθρο, ας πούμε «ένα στρογγυλό επίπεδο ψωμί … φτιαγμένο από πέτρινο αλεύρι ολικής αλέσεως», που σας τα αφήνω σαν άσκηση.

* Η τρολιά της εβδομάδας, σε σχέση με το πρωθυπουργικό ταξίδι στη Βοστώνη, ήταν το παραποιημένο έγγραφο από τη Διαύγεια, που κυκλοφόρησε στα σόσιαλ.

Το ιστορικό, το βλέπετε εδώ.

Για να συνοψίσω, το πραγματικό έγγραφο είχε την έγκριση της εξής δαπάνης:

και το παραποιημένο έγραφε:

Τώρα, αναρωτιέμαι αν υπάρχει λογικός άνθρωπος που να διαβάσει για τον τοπικό πολιτιστικό σύλλογο «Οι Κέλτες της Βοστώνης» και να μην σκεφτεί ότι είναι τρολιά.

Τι να σας πω, εγώ γέλασα πολύ και το βρήκα και πολύ καλογραμμένο, ειδικά τις επεξηγηματικές παρενθέσεις («καρποί αραβοσίτου» και «τύπου κόλα») -αλλά το κυβερνών κόμμα ζήτησε παρέμβαση της δικαιοσύνης, αναρωτιέμαι για ποιο αδίκημα.

Και κάτι ακόμα. Βλέπω ότι υπογράφει «Η αναπληρώτρια διατάκτης». Γιατί όχι «αναπληρώτρια διατάκτρια»; (Πιο κάτω, υπογράφει και μια «διευθύντρια», πάλι καλά).

* Πάμε στον αμφίσημο τίτλο της εβδομάδας:

Έρευνα σχετικα με το μέλι του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου ΑΠΘ

Φυσικά, όπως λέει και η αρχή του άρθρου, η έρευνα γίνεται από το ΑΠΘ, είναι λοιπόν «έρευνα του ΑΠΘ» που ερευνά το μέλι, και όχι κάποια έρευνα που ερευνά «το μέλι του ΑΠΘ».

Ειδικά το ΑΠΘ, που έχει πανεπιστημιακό δάσος στο Περτούλι, θα μπορούσε να παράγει και μέλι.

* Η Γκάρντιαν δημοσίευσε άρθρο για τα γλυπτά του Παρθενώνα. Στα ελληνικά μέσα (παράδειγμα) διαβάζω και το εξής:

«Ο Λόρδος Έλγιν χρησιμοποίησε παράνομα και άδικα μέσα για να αρπάξει και να εξάγει τα Γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς πραγματική νομική άδεια για κάτι τέτοιο, σε μια κατάφωρη πράξη κατά συρροή κλοπής», αναφέρει η Ελληνίδα υπουργός.

Προφανώς η δήλωση της κ. Μενδώνη εδώ μεταφέρεται μεταφρασμένη από το ΑΠΕ, οπότε δεν θα της χρεώσουμε το «να εξάγει», που κανονικά θα έπρεπε να είναι «να εξαγάγει» ή, όπως λένε οι πάντοτε καλαίσθητοι Κύπριοι, «να εξάξει», λύση που την προτιμώ τελικά.

* Μου γράφει φίλος στο Τουίτερ:

Στο nickelodeon οι μικροί μου ακούνε κάθε τόσο «Ποιά είναι αυτή η καινούργια μπάλα που όλοι μιλάνε;».
Στέλνω και το βίντεο με λινκ στο 16ο δευτερόλεπτο όπου ακούγεται η φράση.
Στέκει αυτή η πρόταση ή θέλει «Ποιά είναι αυτή η καινούργια μπάλα που όλοι μιλάνε γι’ αυτήν;»

Όχι, δεν μου αρέσει το «η μπάλα που όλοι μιλάνε». Θα διέφερε αν είχαμε «Ποια είναι αυτή η καινούργια μπάλα που όλοι θέλουν να αγοράσουν;» ή «Ποια είναι αυτή η καινούργια μπάλα που όλοι επιθυμούν;» (αν και πάλι, εγώ θα έβαζα και τον αδύνατο τύπο: που όλοι την επιθυμούν).

Η διόρθωση του φίλου είναι μια χαρά -προφορικό λόγο έχουμε, θα ήταν βαρύ το «Ποια είναι αυτή η καινούργια μπάλα για την οποία όλοι μιλάνε;»

* Στο άρθρο για τις λέξεις σε -άζ που είχαμε τις προάλλες ανέφερα και μερικούς όρους από το Αντίστροφο Λεξικό που τους χαρακτήρισα «πολύ σπάνιους» και ένας από αυτούς ήταν το «ρενσάζ».

Ίσως κακώς τον είπα «πολύ σπάνιο». Πάντως, τον συνάντησα, μασκαρεμένο έστω, σε φωτογραφία από τιμοκατάλογο κομμωτηρίου, σε μια ομάδα στο Φέισμπουκ.

Μασκαρεμένο, διότι κάποιος θέλησε (όπως και τα ρεφλέ) να τα γράψει με το λατινικό αλφάβητο, «αφού είναι ξένα» (υποθέτω ότι έτσι θα σκέφτηκε). Βέβαια στα γαλλικά γράφεται rinçage, αλλά εκεί θα κολλήσουμε τώρα;

(Τι είναι; δεν ξέρω. Στο πλυντήριο νομίζω πως είναι το ξέβγαλμα, αλλά στο κομμωτήριο δεν έχω πάει).

* Τίτλος άρθρου: Σαφάρι υγειών μικρών επιχειρήσεων στην επαρχία.

Και όπως διαβάζουμε:

«(…)οι τράπεζες «οργώνουν» την επαρχία προς αναζήτηση υγειών μικρών επιχειρήσεων(…)»

Υγεία, αλλά γράφουμε «υγιής» -άλλωστε στα αρχαία ο τύπος ήταν «υγίεια» και προϋπήρξε ο υγιής και από αυτόν προήλθε η υγίεια που έγινε υγεία.

* Διαβάζω στα Νέα για την υπόθεση της αρπαγής του μικρού Ράινερ.

Ο μικρός Ράινερ ερχόμενος λοιπόν στην Ελλάδα ζει με τη μητέρα του, πανεπιστημιακός στο επάγγελμα, ενώ περνά χρόνο και με τη γιαγιά του η οποία ζει στη Κηφισιά, ειδικά όταν η μητέρα του πρέπει να κάνει επαγγελματικά ταξίδια λόγω δουλειάς.

Να μη σταθούμε στα «επαγγελματικά ταξίδια λόγω δουλειάς» (φαίνεται πως υπάρχουν και επαγγελματικά ταξίδια για τουρισμό, κάτι θα ξέρει ο συντάκτης) και να προσέξουμε μια παρωνυχίδα.

Εννοώ το: Ο μικρός Ράινερ ζει με τη μητέρα του, πανεπιστημιακός στο επάγγελμα, ενώ…

Κανονικά, η πρόταση ανάμεσα στα κόμματα, που αποτελεί προσδιορισμό της μητέρας, έπρεπε να είναι στην ίδια πτώση με το «με τη μητέρα του», δηλ. «πανεπιστημιακό στο επάγγελμα». Ετσι που είναι συνταγμένο, κανονικά θα σήμαινε ότι ο μικρός Ράινερ είναι πανεπιστημιακός στο επάγγελμα.

Η αστοχία αυτή, που την έχω αποκαλέσει «παρενθετική ακλισιά», είναι πολύ πιο συχνή απ’ όσο θα νόμιζε κανείς  -και κάποιες φορές μπορεί να προκαλέσει πραγματική σύγχυση στον αναγνώστη. Τη λέω έτσι επειδή ο συντάκτης σκέφτεται τη φράση ανάμεσα σε κόμματα σαν παρένθεση -παρόλο που, και με παρένθεση κανονικά μάλλον πρέπει να τηρείται το ομοιόπτωτο

Φυσικά θα ήταν απόλυτα σωστό να έγραφε: «ζει με τη μητέρα του, που είναι πανεπιστημιακός…».

* Τι είναι οι περίοικοι όπλου;

Διαβάζω σε ιστότοπο της Θράκης:

Υποθέτω ότι μπήκε αντί για «όπου», αν και συντακτικά δεν στέκει και πολύ καλά η πρόταση («εντοπίστηκε από περίοικους, όπου και ειδοποίησαν…)

* Κι ένα γουστόζικο ορθογραφικό με ομόηχα σε ιατρικό ιστότοπο:

Το ένοχο γλυκαντικό που προκαλεί κύρωση

Κίρρωση βέβαια, όπως σωστά γράφεται μέσα στο άρθρο.

Κι αυτό μου θύμισε ένα πετυχημένο λογοπαίγνιο του καθηγητή Μάζη (τον οποίο γενικά δεν τον συμπαθώ, αλλά αυτό μου άρεσε) τις πρώτες μέρες του πολέμου: η μόνη κύρωση που φοβούνται οι Ρώσοι είναι η κίρρωση του ήπατος.

* Πιο πάνω υπερασπίστηκα τον τύπο «να εξάξει». Να δούμε άλλο ένα παράδειγμα τέτοιων ρημάτων, από οθονιά που στέλνει φίλος (δεν μου εξήγησε από πού είναι).

Είσαγε το δακτυλικό σου αποτύπωμα

Συχνότερα το βλέπουμε στον πληθυντικό (Εισάγετε….) και είναι εξίσου λάθος, αφού εδώ θέλουμε συνοπτικό τύπο. Κανονικά στον πληθυντικό «εισαγάγετε», στον ενικό δεν τολμώ να σκεφτώ πώς θα ήταν.

Και λοιπόν; Θα πούμε «είσαξε το δακτυλικό σου αποτύπωμα»; θα ρωτήσετε. Στην Κύπρο θα το έλεγαν, ίσως. Αλλά αν δεν έχουμε το θάρρος ή δεν θέλουμε να το πούμε έτσι, δεν έχουμε κάνει κανένα συμβόλαιο που να μας υποχρεώνει να χρησιμοποιούμε το ρήμα «εισάγω». Θα βρούμε άλλο ρήμα ή άλλη διατύπωση. (Βάλε το δακτυλικό σου αποτύπωμα, γιατί όχι; )

* Κι ένα του Γιάννη Χάρη, που δεν έχει πια στηλη αλλά προχτές έγραψε το εξής στο Φέισμπουκ:

Αντιδημοφιλή μικρογλωσσικά, 1

«Φασιστική επίθεση σε ξενώνα ανηλίκων προσφύγων της «Άρσις» στη Θεσσαλονίκη» διαβάζω τίτλο ρεπορτάζ σε εφημερίδα

γιατί αλλιώς; ποιος ξέρει; της Άρσεως; ή μήπως της Άρσιδος, όπως η Ίσις – της Ίσιδος π.χ.; και σε ποιο γλωσσικό αίσθημα αντιστοιχεί αυτό;

έτσι και όταν η Άρτεμη επιμένει να είναι Άρτεμις, και η Άλκηστη Άλκηστις, η Πρωτοψάλτη λ.χ. — τότε τι;

της Αρτέμιδος; ή τάχα της Αρτέμιδας; της Αλκήστιδος; ή της Αλκήστιδας;

της Άρσις λοιπόν και της Άρτεμις και της Άλκηστις,

αυτό λέει το γλωσσικό αίσθημα, και με το γλωσσικό αίσθημα πορεύεται ο χρήστης και η γλώσσα, όχι με αναντίστοιχη αλλιώς, αποστηθισμένη γνώση

* Κι ένα τελευταίο μεταφραστικό, που σχολιάστηκε με την αναμενόμενη θυμηδία στα σόσιαλ.

Το πολίτικο με κανταΐφι αποδόθηκε Politician with kadaifi.

Λέτε να τρώγονται έτσι;

* Και κλείνω με έναν πυροβολισμό με τόξο.

Γράφει η Lifo:

Κουτάβι βρέθηκε με βέλος περασμένο στο λαιμό του – Το πυροβόλησαν σκόπιμα.

Και το άρθρο συνοδεύεται από φωτογραφία ενός συμπαθέστατου τσιουάουα με ένα βέλος να διαπερνά τον λαιμό του.

Και συνεχίζει το άρθρο: «Το να πυροβολεί κάποιος εσκεμμένα αυτό το καημένο κουτάβι με ένα βέλος είναι αηδιαστικό».

Βλέπετε, στα αγγλικά λένε shoot και για τους πυροβολισμούς και για τα χτυπήματα με τόξο ή με βαλλίστρα. Αλλά δεν θα μεταφραστεί «πυροβολήθηκε» παιδιά. Χτυπήθηκε το καημένο, αν και ευτυχώς τώρα χαίρει άκρας υγείας. Καλό σαββατοκύριακο, ολιστικό!

252 Σχόλια προς “Ολιστικά μεζεδάκια”

  1. Costas X said

    Καλημέρα !

    «…φτιαγμένο από πέτρινο αλεύρι ολικής αλέσεως», που σας τα αφήνω σαν άσκηση.
    «stone ground whole wheat flour» = «αλεσμένο με μυλόπετρες…»

  2. Ολιστικό παρ΄*ν (σικ).

  3. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Δέν εἶναι κουφό μόνο τό «πυροβόλησαν». Καί τό «περασμένο στο λαιμό του» δέν ὑστερεῖ σέ ἀκυρολεξία. (Καταλαβαίνει κάποιος τό «ἕνα δαχτυλίδι περασμένο στόν δείκτη» ἤ «μιά χάντρα περασμένη σέ κλωστή» ἤ «θά σοῦ τό περάσω κολάρο» ἀλλά ὄχι αὐτό..)
    Καλημέρα σας!

  4. atheofobos said

    Και το κορυφαίο fake news της εβδομάδας!
    Πιθανόν να το διάβασες στην ΑΥΓΗ και να πίστεψες πως :Μεταξύ αυτών που «στοχοποιούν» την κυρία Θάνου ανήκει, και ο αρθρογράφος των «Νέων» Γιάννης Πρετεντέρης, ο οποίος μάλιστα «πήγε σε δίκη και κατέθεσε εναντίον της».
    Μόνο που ο Γ. Πρετεντέρης, όπως ο ίδιος αποκάλυψε στη στήλη του στα «Νέα», ούτε ξέρει για ποια δίκη γράφει η «Αυγή», ούτε τι συνέβη στην περίφημη δίκη, ούτε πότε έγινε, γιατί απλώς δεν μετείχε!
    https://tomanifesto.gr/gkafa-olkis/?fbclid=IwAR0Igywzu2recm56TnWWH4J83O5hhYgT_Q11SC8xDyBWqfkdge_8NTDaIuk

  5. Varadero said

    Oh oh I am alien

  6. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1 Μπράβο, αυτό είναι!

  7. odinmac said

    @0: «…συνηθίζει να τρώει, για σνακ, ένα «ευγενικό» μπαρ.»
    Είναι προφανές πως τρώει τον πίνακα του Hopper:


    Nighthawks 1942 Oil on canvas, 30 x 60 in; The Art Institute of Chicago

  8. Avonidas said

    Καλημέρα.

    μοιραία, το μυαλό μας πήγε στον διάσημο εξωγήινο του Υμηττού ο οποίος, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, είχε συμβουλέψει κάποιον νέο να κάνει αλλαγή φύλου (ή κάτι τέτοιο).

    Όχι που θέλω να υπερασπιστώ τον Κούλη, αλλά αυτό που είχε πει είναι ότι άκουσε ότι κάποιος νέος ήθελε να κάνει αλλαγή φύλου γιατί, λέει, του είπε να το κάνει ένας εξωγήινος στον Υμηττό. Κι αυτό το είπε στα πλαίσια της συζήτησης σχετικά με την αναθεώρηση του νομικού πλαισίου σε ό,τι αφορά τα τρανς άτομα – ότι, «ορίστε, ενθαρρύνουμε τους τρελούς στην τρέλα τους».

    Όχι ακριβώς σοβαρό επιχείρημα, και δεν τιμά ιδιαίτερα έναν πολιτικό ηγέτη να φέρνει καφενειακά κουτσομπολιά στη Βουλή ως επιχειρήματα, αλλά είναι διαστρέβλωση το ότι ο Μητσοτάκης πιστεύει σε εξωγήινους στον Υμηττό.

  9. Παναγιώτης said

    @4 Δεν ξέρω αν το εχου αλλάξει αλλά δεν φαίνεται να έχει γράψει η Αυγή ότι κατέθεσε αλλά προσφέρθηκε να καταθέσει σύμφωνα με την απάντηση της εφημερίδας με παραπομπή στο άρθρο ου υποτίθεται είχε τα φαικ νιους.
    https://www.avgi.gr/koinonia/416067_ah-giati-kyrie-pretenteri-mas

  10. Avonidas said

    Στα αγγλικά, alien όμως είναι, απλώς, ο αλλοδαπός -και illegal alien είναι ο επίσημος όρος για τον «παράνομο» μετανάστη.

    Πράγματι, και σε κάμποσα έργα ΕΦ αυτό είναι αφορμή για πλάκα – κάποιος χαρακτήρας μιλάει για εξωγήινους και κάποιος άλλος καταλαβαίνει μετανάστες. Αν θέλουμε ν’ αποφύγουμε την ασάφεια στ’ αγγλικά, υπάρχει ο όρος extra-terrestrial (εξ ου και ο ET, ο εξωγήινος στην ομώνυμη ταινία) – μια σπάνια περίπτωση αγγλικού όρου που είναι μακρύτερος απ’ τον ελληνικό 😉 . Βέβαια, το alien αρμόζει σε όλες τις περιπτώσεις μη αυτόχθονων σε κάποιον πλανήτη – κι όχι μόνο στη Γη. Ένας γήινος, π.χ., μπορεί να είναι alien σ’ ένα έργο που διαδραματίζεται σε άλλο πλανήτη. Δεν ξέρω πώς θα το μεταφράζαμε αυτό.

  11. Νέο Kid said

    «..αλλά είναι διαστρέβλωση το ότι ο Μητσοτάκης πιστεύει σε εξωγήινους στον Υμηττό»

    Συμφωνώ με Άβο! Όλα κι όλα, ο Μητσοτάκης πιστεύει σε εξωγήινους στην Πεντέλη!

  12. konos said

    Αν εξαιρέσουμε κάποια συμπεριφορικά θεματάκια (θέλω να γίνω ένα μαζί σου), το alien της καρδιάς μας (μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά, αν δεν δοθεί προσοχή στα εν λόγω θεματάκια…), είναι ένα!!

  13. odinmac said

    @0 «Έρευνα σχετικα με το μέλι του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου ΑΠΘ»

    Μάλλον ερευνούν το αρχαίο επεισόδιο με τον Βάκχο, από το 3ο βιβλίο του Οβίδιου:


    Piero di Cosimo (1462–1522), The Discovery of Honey by Bacchus (c 1499), oil on panel, 128.5 x 79.2 cm, Worcester Art Museum, Worcester, MA.

    Η ανακάλυψη του μελιού από τον Βάκχο,που στέκεται με την Αριάδνη, τη γυναίκα του, στο δεξί πρώτο πλάνο. Κρατάει έναν θύρσο, και εκείνη δείχνει το στεφάνι στο κεφάλι του. Γύρω τους είναι μερικοί από τους ακόλουθούς του, μεταξύ των οποίων και αρκετοί Σάτυροι, που κάνουν φασαρία για να διώξουν τις μέλισσες μακριά για να τους κλέψουν το μέλι. Μεταξύ αυτών των ακολούθων είναι ο μεθυσμένος Σιληνός που καβαλάει τον γάιδαρο.

  14. Avonidas said

    #11. Όλα κι όλα, ο Μητσοτάκης πιστεύει σε εξωγήινους στην Πεντέλη!

    Τα χεις μπερδέψει, στην Πεντέλη είναι οι κατηφορικές ανηφόρες 😉

  15. Νέο Kid said

    14. Και ποιος δημιουργεί την αντιβαρύτητα στην Πεντέλη ρε; Το καζίνο; Οι εξωγήινοι!

  16. Avonidas said

    Εντωμεταξύ, εμένα αυτό το «τρανσέξουαλ αριστεριστής παράνομος εξωγήινος» μου θυμίζει τις «βίγκαν λεσβίες αναρχικές μπαχαλοσατανίστριες» του Μπογδ.

  17. Pedis said

    Ο λόγος για το απίστευτο μακελειό …

    Γιατί απίστευτο;

    27 επιθέσεις σε σχολεία, φέτος.

    119 σύνολο από το 2018.

    https://www.edweek.org/leadership/school-shootings-this-year-how-many-and-where/2022/01

    Άκου απίστευτο; Δημοσιογραφικά στερεότυπα.

    Στέλνεις το πρωί το παιδί σου στο σχολείο και τρέμεις αν θα το ξαναδείς.

  18. Κιγκέρι said

    >>…της Άρσις λοιπόν και της Άρτεμις και της Άλκηστις..

    Και της Θέμις, και της Θέμις:

    «…Οι υπέροχες δημιουργίες της Θέμις Ζουγανέλη Κανελλοπούλου έχουν επιλεγεί για τα καλέσματα του βασιλικού ζεύγους της Ολλανδίας…
    …Ο Γουλιέλμος- Αλέξανδρος και η Μαξίμα στρώνουν το καθημερινό τους τραπέζι με σερβίτσια της διακεκριμένης designer Θέμις Ζουγανέλη – Κανελλοπούλου….
    …χρησιμοποιούν τα σερβίτσια της Θέήμις Ζουγανέλη – Κανελλοπούλου περισσότερο από όλα τα άλλα…»

    https://www.newmoney.gr/lemon-social-eye/ta-servitsia-o-gios-tou-rotzer-mour-ta-tsimenta-ke-i-vasiliki-ikogenia-tis-ollandias/

  19. Reblogged στις anastasiakalantzi59.

  20. Costas Papathanasiou said

    Καλημέρα.
    Στα (πολλά) διεθνή “Συν/Sin/Sing” του Πρωθ-Υμνούμενου θα πρέπει να προσθέσουμε λοιπόν και την αναμφισβήτητη συνεισφορά του στην σύγχρονη “Ολιστική Ποίηση”(βλ. σχετικά δείγματα στα https://www.newsbreak.gr/apopseis/335871/to-poiima-toy-koyli-istanmpoyli/ , https://www.koutipandoras.gr/article/o-dimitris-mitsotaki-empneetai-apo-tin-olistiki-zoi-toy-synonomatoy , http://avgi-anagnoseis.blogspot.com/2011/08/blog-post_9349.html και https://www.hartismag.gr/hartis-39/afierwma/skholia-me-aformi-mia-kirti-fotoghrafia )
    Και υπό μία ομόηχη έννοια τα τρέχοντα μεζεκλίκια είναι και “ὀπτά”(καλο-ιδωμένα/μαγειρεμένα) μα και “βολιστικά(ως οψάρια, ή ό,τι άλλο ανασύρει ένα πεζόβολο)”, οπότε και ευσύνοπτα και συμβολιστικά και κλασικά ως ορεκτικά .

  21. defterin said

    > Και λοιπόν; Θα πούμε «είσαξε το δακτυλικό σου αποτύπωμα»; θα ρωτήσετε. Στην Κύπρο θα το έλεγαν, ίσως. Αλλά αν δεν έχουμε το θάρρος ή δεν θέλουμε να το πούμε έτσι, δεν έχουμε κάνει κανένα συμβόλαιο που να μας υποχρεώνει να χρησιμοποιούμε το ρήμα «εισάγω». Θα βρούμε άλλο ρήμα ή άλλη διατύπωση. (Βάλε το δακτυλικό σου αποτύπωμα, γιατί όχι; )

    Μπα. Πρώτη μου επιλογή θα ήταν το «πάτα με το δάχτυλον», μετά «δώκε το δαχτυλικόν σου αποτύπωμαν» και μετά «βάλε το…».

    Δεν χρησιμοποιούμε το «εισάγω» για data entry συνήθως. Τα προσωπικά στοιχεία τα γράφουμε ή τα «διούμεν» (δίνουμε).

  22. odinmac said

    @0 «…illegal alien είναι ο επίσημος όρος για τον «παράνομο» μετανάστη.»

    Ο Ford Madox Brown δημιούργησε κάποιους πίνακες με μετανάστες:


    Ford Madox Brown (1821–1893), The Last of England (1852/55), oil on panel, 82.5 x 75 cm, Birmingham Museum and Art Gallery, Birmingham, England.

    Εδώ ένα ζευγάρι της μεσαίας τάξης που σίγουρα δεν απολαμβάνει το γεγονός ότι στο πλοίο είναι «όλα μια κατηγορία». Και οι δύο κοιτάζουν με ζόφο την προοπτική να μοιραστούν τις επόμενες εβδομάδες με τους θορυβώδεις επιβάτες της εργατικής τάξης πίσω τους, τρώγοντας τα ίδια μπαγιάτικα λαχανικά που κρέμονται από τα κορδόνια γύρω από τη ράγα του πλοίου .

    Το αριστερό χέρι της γυναίκας κρατά το μικροσκοπικό χέρι του μωρού της, το οποίο είναι στριμωγμένο με ασφάλεια μέσα στην αδιάβροχη κουκούλα.

    Ο Μπράουν και η οικογένειά του ήταν τα μοντέλα: ο σύζυγος είναι αυτοπροσωπογραφία, η σύζυγος είναι η Έμα Μπράουν, η δεύτερη σύζυγος του καλλιτέχνη, και το χέρι του βρέφους υποστηρίζεται ότι βασίστηκε σε αυτό του γιου τους Όλιβερ (Νόλι), το οποίο γεννήθηκε το 1855, ίσως ακριβώς την ώρα της ολοκλήρωσης του πίνακα. Τηρώντας τα προ-ραφαηλικά ιδανικά, ο Μπράουν το ζωγράφισε σε μεγάλο βαθμό σε εξωτερικούς χώρους και έβαλε τα μοντέλα του να κάθονται έξω με όλες τις καιρικές συνθήκες, ακόμη και κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Ο στόχος του εδώ ήταν να αναδημιουργήσει «την περίεργη όψη του φωτός παντού» που θεωρούσε ότι επικρατούσε ιδιαίτερα στη θάλασσα.

    Άλλες μικρές λεπτομέρειες προσδίδουν αυθεντικότητα και λίγο χιούμορ: πίσω βρίσκονται οι βράχοι από λευκή κιμωλία του Ντόβερ (το πλοίο απέπλευσε από το Λονδίνο), και υπάρχει ένα ατμόπλοιο με κουπί που κινείται στην ακτή, πιο κοντά στους γκρεμούς. Ένα αγόρι από την καμπίνα επιλέγει μερικά λαχανικά για μαγείρεμα από τη σωσίβια λέμβο στο βάθος, και μια μικρότερη βάρκα του πλοίου αποκαλύπτει το όνομα του σκάφους των μεταναστών ως Eldorado, η μυθική πόλη του χρυσού στην Κολομβία.

  23. odinmac said

    @22 «και υπάρχει ένα ατμόπλοιο με κουπί»

    να αφαιρεθεί το «με κουπί» βέβαια

  24. atheofobos said

    9
    Στο άρθρο της ΑΥΓΗΣ
    https://www.avgi.gr/politiki/415814_poioi-kai-giati-ti-stohopoioyn
    διαβάζουμε επακριβώς ότι:
    Στην εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων, εμφανίστηκε και ο δημοσιογράφος Γ. Πρετεντέρης, ζητώντας να καταθέσει υπέρ της ιστοσελίδας.
    Ως μάρτυρας υπεράσπισης του εκδότη του i-efimerida Χρ. Ράπτη και της δημοσιογράφου Δ. Κρουστάλη κατέθεσε ενόρκως, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και ο Ευ. Βενιζέλος. Και αυτός υπερασπιζόμενος την ελευθερία του Τύπου.
    Οποιοσδήποτε στοιχειωδώς νοήμων καταλαβαίνει πως έγινε κάποια δίκη στην οποία κατέθεσαν οι ανωτέρω δύο.
    Προσέξτε τώρα την δικολαβίστικη διάψευση της ΑΥΓΗΣ, που δεν έχει αναφέρει προηγουμένως ότι δεν προβλέπεται η εξέταση μαρτύρων, ενώ αντίθετα γράφει επίσης πως ο Ευ. Βενιζέλος κατέθεσε ενόρκως!.

    Μόνο που εμείς δεν είπαμε ότι ο Πρετεντέρης κατέθεσε σε κάποια δίκη. Είπαμε ότι, στην εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων που ζήτησε η Β. Θάνου κατά του συκοφαντικού δημοσιεύματος του iefimerida, ο Πρετεντέρης ζήτησε να καταθέσει ως μάρτυρας υπέρ της ιστοσελίδας. Δεν κατέθεσε, γιατί στα ασφαλιστικά μέτρα δεν προβλέπεται η εξέταση μαρτύρων.
    https://www.avgi.gr/koinonia/416067_ah-giati-kyrie-pretenteri-mas

  25. Pedis said

    Όσον αφορά τις εντυπώσεις (από ουσιαστικό έργο, έτσι κι αλλιώς, τρίχες κατσαρές), η κυρία Πρόεδρη θα τον φάει τον Σαρτζετάκη …

  26. Παναγιώτης said

    @25 Ας μας πουν οι νομικοί αν προβλέπεται κάποια ένορκη δήλωση ή απλά ο Βενιζέλος εκανε γνωμοδότηση που χρησιμοποιήθηκε απο την εφημερίδα και αν προβλέπεται κάτι τέτοιο.

    Νομίζω ότι με τις υψηλές θερμοκρασίες δεν πρέπει να φτιαχνουμε αχυρανθρώπους* που να τους ονομάζουμε Αυγή και να λένε ότι ο Πρετεντέρης κατέθεσε σε δίκη γιατί αποτελούν συγκέντρωση καύσιμης ύλης που είναι επικίνδυνη.

    *Είναι προφανείς΄ το strawman argument.

  27. ΣΠ said

    Κανονικά στον πληθυντικό «εισαγάγετε», στον ενικό δεν τολμώ να σκεφτώ πώς θα ήταν.

    Τι το κακό έχει το «εισάγαγε»;

  28. odinmac said

    @28.
    «Εισάγαγε» είναι; εγώ νόμιζα (χωρίς πολύ σκέψη) πως είναι «εισήγαγε»

  29. Παναγιώτης said

    @16 Δεν είναι τυχαίο ότι ήταν από τους πρώτους που το αναδημοσίευσε
    https://thepressproject.gr/se-trans-gynaika-apodidei-to-makeleio-tou-texas-o-bogdanos-anadimosievontas-fake-news/

    Και το Press project έχουν αντιγράψει την δήθεν μεταφορική χρήση του όρου alien.

  30. Μυλοπέτρος said

    Δύο τινά.
    Στην Αττική στο ασανσέρ λέει «έξοδος προς οδού Αδμήτου».
    Ποια γραμματική υποστηριζει κατι τέτοιο;
    Το άλλο : η κινηση ελεγχεται από κάμερα.
    Από ειναι το σωστό ή μήπως » με».
    Η κίνηση ελέγχεται από τον άνθρωπο με τη βοήθεια ή χρήση την μηχανής. Αυτο νομιζω εγώ.Πειτε μου σας παρακαλώ αν έχω λάθος.

  31. ymalliaros said

    Καλημέρα,
    Προσωπικά με το που διάβασα τον τίτλο για το μέλι σκέφτηκα «έβγαλε μέλι το ΑΠΘ; με τι όνομα;

    Καλά, δεν ξέρεις εσύ ότι τα ρήματα βάζω, βγάζω, παίρνω είναι απαγορευμένα;

  32. ymalliaros said

    Καλημέρα,
    Προσωπικά με το που διάβασα τον τίτλο για το μέλι σκέφτηκα «έβγαλε μέλι το ΑΠΘ; με τι όνομα;

    Καλά, δεν ξέρεις εσύ ότι τα ρήματα βάζω, βγάζω, παίρνω είναι απαγορευμένα;

  33. ymalliaros said

    Διπλό βγήκε. Εμ, άμα σχολιάζεις από κινητό…

  34. @ 29 Odinmac

    Κι εμένα αυτό μου ήρθε στο μυαλό. Ωραίο, έστω και αν δεν είναι σωστό.

  35. odinmac said

    35 Ναι είναι αόριστος αλλά θα μπορούσε να είναι και προστακτική: «εισήγαγε ρε!» 😀

  36. Μαρία said

    26
    Με 5 διαγραφές απο την ΕΣΗΕΑ. Οι 4 για παραβίαση της δεοντολογίας κι η μία για απεργοσπασία.

  37. Αγγελος said

    (31) Εγώ θυμάμαι να λέει (όχι σε ασανσέρ, πολύ προτού γίνει το μετρό) «Έξοδος Αδμήτου» ή «Έξοδος προς Αδμήτου». Μήπως αυτό τους παρέσυρε; Πάντως ελληνικά δεν είναι, κι ας λέμε «προς Θεού» ή «προς νερού του»!
    «Η κίνηση ελέγχεται από κάμερα» θα ήταν σωστό αν π.χ. η κάμερα ήταν συνδεδεμένη με διάταξη που άναβε αυτόματα το πράσινο των πεζών άμα έβλεπε κόσμο στη διάβαση, ή κατέβαζε αυτόματα τη μπάρα ή έκοβε το ρεύμα αν κάποιος πήγαινε εκει που δεν έπρεπε. Αλλά επειδή «από» μπορεί να σημαίνει και «μέσω», δεν θα το έλεγα λάθος και αν η σημασία ήταν «από άνθρωπο με κάμερα».

  38. Αγγελος said

    Ας θυμηθούμε και το απολαυστικό How to be an Alien του George Mikes, που μαζί με το How to scrape skies του ίδιου είχε εκδοθεί στα ελληνικά ως «Αυτοί οι Αγγλοσάξωνες!» Παραδόξως, το Eureka! του ίδιου, που αφορά την Ελλάδα, δεν ξέρω να έχει μεταφραστεί στα ελληνικά, και πάντως δεν είναι γνωστό.

  39. @ 36 Odinmac

    Ναι, ναι είναι πολύ ζωντανό με η… Παρήγγειλέ μου έναν καφέ καθώς θα ‘ρχεσαι.
    Είχα ακούσει διάλεξη όπου ο ομιλητής μιλούσε για παρΗκολούθηση κινηματογραφικής ταινίας.

  40. aerosol said

    Να δείτε που ο τρανσέξουαλ αριστεριστής παράνομος μετανάστης θα ήταν και άθεος και μουσουλμάνος.

    [Για να μην πω πως ήταν οπαδός του αθλιοτάτου επιδειξιομανή Steve Vai και όχι του γλυκόλαλου και μετρημένου Peter Green, και γίνουμε από δυο χωριά εδώ μέσα!]

  41. Alexis said

    #28: Θυμίζει τον Σταρόβα στο γνωστό βίντεο -παρωδία που τώρα δεν μπορώ να το βρω στο ΥΤ

  42. Χαρούλα said

    Άργησες Νικοκύρη! Δέκα και πέντε μέρες τώρα!🤓
    Το Politician with kadaifi σας το κέρασα δυό βδομάδες πριν, με τα μεζεδάκια του ενδέχεται(#60)!😂🤣

  43. Καραγκιόζης said

    Και πιο διάσημος illegal alien της Αμερικής:

    https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fs.abcnews.com%2Fimages%2FEntertainment%2FGTY_CReeves_Superman_MEM_160617_4x5_992.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fabcnews.go.com%2FEntertainment%2Fchristopher-reeves-son-talks-normal-child-superman%2Fstory%3Fid%3D39941428&tbnid=SjuWm5EBvZrxOM&vet=12ahUKEwjKzKWApoL4AhVugv0HHWJrCWUQMygZegUIARD_AQ..i&docid=g0QfbVnCJlLiuM&w=794&h=992&q=superman%20reeve&ved=2ahUKEwjKzKWApoL4AhVugv0HHWJrCWUQMygZegUIARD_AQ

  44. Καραγκιόζης said

    «ΠαρΗκολούθηση». Και η κοινότατη απΕκρουση που ακούγεται εντός κα εκτός γηπέδων

  45. Καραγκιόζης said

    Μέλι ΑΠΘ: Apiculture Θεσσαλονίκης!

  46. Καραγκιόζης said

    Μια απορία, αγαπητέ Νικοκύρη: Ο πρωθυπουργός γιατί συντομεύεται σε Π/Θ; Δεν θα έπρεπε να έχει τα αρχικά των δύο συνιστωσών του: «Π/Υ»;

  47. Avonidas said

    #41. Να δείτε που ο τρανσέξουαλ αριστεριστής παράνομος μετανάστης θα ήταν και άθεος και μουσουλμάνος.

    Άθεος μουσουλμάνος εβραιομασώνος! Εκπτώσεις θα κάνουμε τώρα; 😛

  48. … «ο παλιάτσος ολιστής» ή «ολιστής με τις γλαδιόλες». …

    …συναντούν τον
    ολιστή στη στέγη

  49. … Kind bar, που θα πει μια
    μπάρα δημητριακών της μάρκας Kind …

    Και για ένα
    Kinder, gentler nation
    μπαρόβιων:
    Kinder

  50. aerosol said

    #48
    Δεν έχεις άδικο… Να το κλείσουμε στο άθεος μουσουλμάνος εβραιομασώνος σατανιστής;

  51. aerosol said

    Λοιπόνανε, να δείτε τι κάνω για την επιστήμη!
    Το επιτελείο μας εντόπισε επαγγελματίες της κομμωτικής και αναφέρει για το ρανσάζ:
    Όταν κάνεις πιο ανοιχτό το χρώμα των βαμμένων μαλλιών, η βαφή συχνά δεν αρκεί, χρειάζεται ειδική διαδικασία: το λένε ντεκαπάζ. Το ανάλογο σε μαλλιά φυσικού χρώματος το λένε ντεκολορασιόν.
    Λεπτές διαδικασίες, καθώς ένα λάθος μπορεί να βλάψει το μαλλί ή το δέρμα. Ρανσάζ είναι μια τεχνική εργασία η οποία γίνεται μετά από ντεκολορασιόν ή ντεκαπάζ για να πιάσει καλά το νέο, επιθυμητό χρώμα και για την εξουδετέρωση της ανεπιθύμητης κιτρινοκόκκινης απόχρωσης.

  52. Μαρία said

  53. Χαρούλα said

    Καραγκιόζη #47 το είχε κατοχυρώση η Πυροσβεστική!😉😀

    Aerosol #52, τι λες τώρα!!! Λεπτομερής ορολογία! Νά ‘σαι καλά!

  54. Avonidas said

    #51. Άθεος μουσουλμάνος ρωσοεβραιομασώνος σατανιστής. Κατακιρρώθηκε!

    (το είδα πιο λολιστικά 😆 )

  55. 52# Α πάαινε ρε από δω χάμω που πρέπει να έχουμε Sorbonne II για να κουρευτούμε. Τι μαλλακιες είν’ εφτούνες? 😁

  56. Μαρία said

    Στο μεταφραστήρι ο γκόμενος γίνεται γκόμενα (nana) στα γαλλικά και στα αγγλικά (chick), απ’ όπου και το κοτόπουλο. Φαρσί τα μιλάει το μεταφραστήρι τα πέρσικα 🙂

  57. 55# Τουρκομογγολικής καταγωγής, διατί να το κρύψωμεν άλλωστε?

  58. Καλό δεν είναι όμως το «τι τζουτζές είσαι συ»;

  59. aerosol said

    #56
    Δεν άγγιξα καν την ιερή διεργασία της κοπής των μαλλιών, την λεπτότατη τέχνη του να δίνεται το σχήμα που ομορφαίνει το χτηνώδες προσωπάκι σου.
    Έδωσα μόνο μια μικρή γεύση του τι γίνεται όταν πας και κάνεις μπλε τη μοϊκάνα για να προσεγγίσεις την γοητευτική πάνκισσα.
    Αλλά τέτχοιοι είστε, αγνώμονες!

  60. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    56 🙂 🙂

    Δεν είναι μεζεδάκι αλλά οι ευρωπαίοι ρε παιδί μου ξέρουν να παίρνουν μέτρα προς τη σωστή κατεύθυνση:
    Απαγόρευση κυκλοφορίας στις γάτες για την προστασία του κατσουλιέρη.
    …Επιτρέπεται ακόμα να βγάζουν βόλτα τις γάτες με κοντό λουρί
    Γάτα με λουρί! Γελάω (ξέρω ότι σπανίως συμβαίνει κι αυτό, αλλά σκέφτομαι τί θα γίνεται με τους Γερμανούς τώρα προκειμένου να εκπαιδεύσουν τις γάτες στο λουρί.Είναι πολύς καιρός 3 μήνες εσώκλειστες -θα νομίζουν!)
    https://www.efsyn.gr/kosmos/eyropi/344299_apagoreysi-kykloforias-stis-gates-gia-tin-prostasia-toy-katsoylieri

  61. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ολιστικά >>…έτσι είναι η αναφορά του πρωθυπουργού
    Ολιστικούλης

    «Δεν δίνω μία για λεφτά
    Την έχω δει ολιστικά

    Χορταίνω δίχως φαγητά
    Σκέφτομαι μόνο σφαιρικά

    Είν’ όλα φιλοσοφικά
    Νεοφιλελευθερικά

    Μα απ’ του μπαμπά μου τα πουγκιά
    Κάτω τα χέρια σας, φρικιά.

    Πίνω βενζίνη τρία ευρά
    Δεν θέλω ρεύματα φτηνά

    Θέλω αέρια υγρά
    Την έχω δει ολιστικά…»

    Δ.Μ.
    25.5.22
    https://www.koutipandoras.gr/article/o-dimitris-mitsotaki-empneetai-apo-tin-olistiki-zoi-toy-synonomatoy

  62. 60# Έχω ξαναπεί ότι οι πάνκηδες είναι ανωμαλλοι. Αλλά τέτχοιος είσαι, απρόσεχτος.

  63. eran said

    Όντως είναι πολύ άδικη η κατηγορία ότι το Υπουργείο Παιδείας καταργεί τα φωνήεντα. Εδώ ανακάλυψε καινούριο δίψηφο: το ιι. Στην τελευταία ανακοίνωση για το νέο νόμο πλαίσιο έγραφε: διϊδρυματικός.

  64. ΣΠ said

    56
    Εσύ δηλαδή πας στο μπαρμπέρικο και λες «κόφ’ τα»; Μον ντιε!

  65. 65# Μαι ουί, μπιέν συρ! Εγκζακτεμάν!

  66. Μαρία said

    59
    Καλό. Νομίζω οτι έτσι εξηγούνται όλα https://www.nisanyansozluk.com/kelime/c%C3%BCce

  67. Μαρία said

    65, 66
    Κι εγώ, που ήξερα το ντεκαπάζ, το ίδιο λέω. Αλλά κουρεύομαι μια δυο φορές το χρόνο με την ψιλή.

  68. Alexis said

    #65: Όταν ήμουνα πιτσιρικάς πηγαίναμε κάποιες φορές για κούρεμα σ’ έναν μπαρμπέρη «παλιάς κοπής» που σε ρώταγε: «Αντρικό ή μοντέρνο;»
    Έτσι και του ‘λεγες «αντρικό» την είχες πουτσίσει. Σ’ έκανε σχεδόν γλόμπο!

  69. 69# Ναι ρε, για να γίνετε άντρες.

  70. Alexis said

    Μια και μιλάμε για μεζεδάκια…
    Στο μεσημεριανό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ στα αθλητικά, η δημοσιογράφος είπε: «Ο Τσιμίκας θα γίνει ο δεύτερος Έλληνας που θα παίξει σε τελικό Τσάμπιονς Λιγκ μετά τον Άκη Ζήκο»
    Της έχει μιλήσει ποτέ κανείς για κάποιον Παναθηναϊκό; Ντου γιου νόου Πανατινάικος;
    Και μην μου πείτε ότι τότε δεν ήταν Τσου Λου γιατί αμέσως πιο πριν είχε πει: «Αυτό το τρόπαιο για τη Ρεάλ θα είναι το δέκατο τέταρτο ενώ για τη Λίβερπουλ το έβδομο»

  71. ΚΑΒ said

    Χτες κάνοντας ζάπινγκ έπεσα πάνω στη Φλέσσα. Συζητούσε με κάποιον για την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης το 1204. Έλεγε ο συνομιλητής οι Βυζαντινοί…Η Φλ. «παραδόθηκαν» και αμέσως με ύφος 100 καρδιναλίων το διόρθωσε σε «παρεδόθησαν» !

  72. Αγγελος said

    Ένα μικρομεζεδάκι που είδα τώρα μόλις, από την ΕφΣυν:
    «Μία γυναίκα νοσηλεύεται βαριά τραυματισμένη έπειτα από επίθεση ενόπλου σε Λύκειο, στο λιμάνι της Βρέμης. Ο δράστης έχει ήδη συλληφθεί, ενώ η κατάσταση γύρω από το σχολείο έχει τεθεί υπό έλεγχο, ανακοίνωσε η αστυνομία.
    Η εφημερίδα Spiegel αναφέρει ότι το όπλο που έφερε ο δράστης δεν ήταν πυροβόλο, αλλά κάτι που μοιάζει με βαλλίστρα και εκτοξεύει βέλη.»

    Στο λιμάνι της Βρέμης; Ναυτικό Λύκειο ήταν; Μα δεν βλέπω θάλασσα στη φωτογραφία!
    Το θλιβερό συμβάν συνέβη φυσικά στο Bremerhaven, λιμάνι της Γερμανίας που εξυπηρετεί τη Βρέμη αλλά απέχει 55 χιλιόμετρα από αυτήν!

  73. ΚΑΒ said

    Turkaegean

    https://www.tanea.gr/2022/05/27/greece/giorgos-mpampiniotis-orgi-gia-to-turkaegean-tis-touristikis-kampanias-tis-agkyras/

  74. ΣΠ said

    28
    Αυτό λες.

  75. ΚΑΒ said

    τα δυο δεξαμενόπλοια

    τα δυο τάνκερς

    τα δυο τάνκερ

    από 3 εφημερίδες. Το β΄ βέβαια είναι το λανθασμένο.

  76. Μαρία said

    72
    Κάποιος ο Κοντογιώργης! Καλό.

  77. SearchPeloponnese said

    73.
    Αν τό ‘γραφε με κεφαλαίο («το Λιμάνι της Βρέμης»), θά ‘χε καλή δικαιολογία.

  78. Πέπε said

    73

    Σα να λέγαμε στη Σκάλα Ερεσσού, Σκαμνιάς, Βρέμης…

  79. SearchPeloponnese said

    Και διάφορα άλλα «εξαρτημένα» τοπωνύμια, όπως «Καλύβια» (Κερπινής, Θορικού)…

  80. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    16 Ακριβώς!

    21 Α, ευχαριστώ 🙂

    24 Πάρα πολύ καλό!

    28 Τι το καλό έχει, δεν ξέρω

    39 Δεν ήταν το πιο πετυχημένο του βιβλίο, ήταν όμως αφορμή να γνωριστούμε -είχε γράψει ο Φρέντι Γερμανός, Είχαν ενοχλήσει οι αναφορές στην Κύπρο. Αλλά νομίζω ότι είχε μεταφραστεί διότι θυμάμαι (στα ελληνικά) τίτλους κεφαλαίων.

    43 Αμ έχεις δίκιο -και όπως κάνουν κύκλους αυτά…

  81. sarant said

    Και συνεχίζω

    46 🙂

    47 Βασικά ΠΘ, όχι Π/Θ -αλλά επί της ουσίας δεν έχεις άδικο

    52 Πω πω θυσίες για την επιστήμη!

    72 !

    73 Μάλλον Απωνία παρά Νομανσλάνδη το μαργαριτάρι.

  82. Καραγκιόζης said

    54. Ευχαριστώ, Χαρούλα! 😁
    67. Δηλαδή, Μαρία, ο τζούτζουκος βγαίνει από τον τζουτζέ;

  83. Γιάννης Κουβάτσος said

    71: Μη μιλάς για ποδόσφαιρο, ρίχνεις το επίπεδο της συζήτησης. 😉 Επί της ουσίας, έχεις δίκιο, αλλά μην ξεχνάς ότι ο Παναθηναϊκός δεν είναι ιδιοκτησία του υπερπρωθυπουργού της χώρας, οπότε πώς περιμένεις να τον μνημονεύσει το κρατικό κανάλι (ή και οποιοδήποτε άλλο); 😊

  84. Μαρία said

    https://www.efsyn.gr/politiki/kybernisi/343612_prothypoyrgos-horis-baseis
    Κυκλοφόρησε https://www.efsyn.gr/politiki/345782_mia-olistiki-biografia-toy-kyriakoy-mitsotaki
    Ο Δημήτρης Ψαρράς αναζήτησε την πτυχιακή εργασία αλληλογραφώντας με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Χάρβαρντ και αναγκάστηκε να χρηματοδοτήσει την ψηφιοποίησή της εφόσον μέχρι σήμερα -δηλαδή 32 ολόκληρα χρόνια μετά την υποβολή της- μόλις δύο (2) άνθρωποι είχαν ενδιαφερθεί να τη διαβάσουν.

    83
    Όχι.

  85. SearchPeloponnese said

    84.
    Τώρα… πήρα τα ίσα μου…

    Διακόσια-τόσα σχόλια την άλλη φορά και πουθενά ο… Τόση συζήτηση για παράγκες, για κατευθυνόμενους διαιτητές, για κατευθυνόμενη δικαιοσύνη και ούτε μία αναφορά στον… Κι αναρωτιόμουνα κι εγώ: «Είναι δυνατό να μη φταίει ο… για το κάθε ένα στραβό του ελληνικού ποδοσφαίρου!»

    Αμ εκείνη η «Εξυγίανση» που έγινε για να εξυγιανθεί το ελληνικό ποδόσφαιρο από όλα όσα είχε προκαλέσει ο… (δύο φορές αποσιωπητικά) Πάει κι αυτή, ξεχάστηκε…

    Αλλά με το 84 ξαναμπήκαν τα πράγματα στη θέση τους!

  86. sarant said

    85 Α, δεν το ήξερα!

  87. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Χρειάστηκαν πολλές ώρες για να εγκλωβιστεί ο πύθωνας σε κλουβί
    https://www.in.gr/2022/05/27/greece/agia-paraskeyi-se-sok-oi-enoikoi-spitiou-pou-vrikan-pythona-sto-saloni-tous/

  88. rogerios said

    @71, 84: Στο μεταξύ, πρώτη φορά τέτοια βεβαιότητα για ποδοσφαιριστή που θα βρίσκεται στον πάγκο. 🙂

  89. sarant said

    89 Ο Ζήκος είχε πάιξει, έτσι δεν είναι;

  90. rogerios said

    @90: Ναι. Ολόκληρο το ματς.

  91. Γιάννης Κουβάτσος said

    89:Είναι το κρυφό χαρτί του Κλοπ : τον φυλάει για τη διαδικασία των πέναλτι. 😊

  92. ΣΠ said

    Κουίζ: Ποιος Έλληνας ποδοσφαιριστής έχει αγωνιστεί σε τελικό διεθνούς διασυλλογικής διοργάνωσης, όπου κέρδισε η ομάδα του;

  93. Georgios Bartzoudis said

    «illegal alien είναι ο επίσημος όρος για τον ‘παράνομο’ μετανάστη».

    # Τί να πω για τους …απαίδευτους Αμερικάνους. Μολονότι όλοι τους είναι leftist (τουτέστιν …λεφτάδες), δεν έχουν μάθει στοιχειώδεις αρχές του …λεφτισμού: Τί δεξιόστροφα είναι αυτά τα «illegal» και «παράνομοι» για τους κακόμοιρους μετανάστες;;; Χάθηκε ο κόσμος να τους πουν …παράτυπους;; Τώρα, θα μου πείτε ότι «παράτυποι άνθρωποι δεν υπάρχουν» (αν υπήρχαν τέτοιοι, τότε θα υπήρχαν και …λαθρομετανάστες!). Θα μπορούσαν βέβαια να …με μεταφράσουν και να τους πουν informal. Μπα! Θα μπερδεύονταν οι Ελληνοαμερικάνοι που θα τους έπαιρναν για …αφορμάριστους παίχτες του ράγκμπι. Πολύ δύσκολη γλώσσα τα …λεφτίστικα!

  94. SearchPeloponnese said

    ‘Ελα… αφήστε τις ζήλιες…

  95. sarant said

    93 Ωραίο κουίζ

  96. Pedis said

    # 37 – 26
    Με 5 διαγραφές απο την ΕΣΗΕΑ. Οι 4 για παραβίαση της δεοντολογίας κι η μία για απεργοσπασία.

    Και δεν φτάνουν αυτά για να βραβευτεί;

  97. SearchPeloponnese said

    Καλά, τις 5 διαγραφές τις κατάλαβα. Τις 4 (τουλάχιστον) επανεγγραφές δεν κατάλαβα. Σε δουλειά να βρισκόμαστε;;;

  98. # 71

    Αλέξη σωστά το είπε. Μπορεί το τσουλου να διαδέχθηκε το Πρωταθλητριών αλλά είναι τελείως διαφορετική οργάνωση, στο ένα έπαιζαν ΜΟΝΟ ιοι πρωταθλήτριες και τώρα κάποιες χώρες με 5 και 6 ομάδες , είναι πολύ περισσότερα τα παιχνίδια και φυσικά πολύ πιο δύσκολο να φτάσει μια ομάδα τελικό ή και να το πάρει όπως η Στεάουα την οποία ουδείς μνημονεύει φυσικά, ενώ μας ζαλίζουν με το Γουέμπλεϋ επί χούντας.
    Και φυσικά τα τρόπαια μπρεί να τα αθροίσει κάποιος αφού υπήρξε διαδοχή, όπως κι τα κυπελλούχων έγινε ουέφα

  99. rogerios said

    Κανένα Κυπελλούχων δεν έγινε Ουέφα. Το Κυπελλούχων πέθανε χωρίς διάδοχο. Μήπως το μπερδεύεις με το Εκθέσεων, το οποίο το διαδέχθηκε το Ουέφα (που με τη σειρά του αντικαταστάθηκε από το Γιουρόπα Λιγκ);

  100. Ριβαλντίνιο said

    Και δεν ισχύει πως στο Πρωταθλητριών έπαιζαν μόνο πρωταθλήτριες. Απ’ τα πρώτα Πρωταθλητριών είχαμε καμιά φορά 2 ομάδες από μια χώρα είτε λόγω κατάκτησης του τροπαίου είτε για άλλους λόγους . Π.χ. Ρεάλ – Ατλέτικο , Ρεάλ – Μπαρτσελόνα , Ρεάλ – Μπιλμπάο , Μπενφίκα – Σπόρτινγκ , Μίλαν – Ίντερ . Μετά άλλαξε αυτό , αλλά επανήλθε.

    Πώς να μνημονεύσουμε την Στεάουα όταν εκείνη την χρονιά μας θάμπωσε η ευρωπαϊκή πορεία του ΠΑΟΚ που αποκλείστηκε κατά την συνήθεια του απ’ τον πρώτο γύρο ; LoL

  101. SearchPeloponnese said

    Το Κυπελλούχων και το ΟΥΕΦΑ συγχωνεύτηκαν στο EL. Οι κυπελλούχοι έχουν ξεχωριστά δικαιώματα συμμετοχής.

  102. Ριβαλντίνιο said

    Το Κυπελλούχων καταργήθηκε. Όπως είχε καταργηθεί παλαιότερα και το Κύπελλο Ράπαν στο οποίο μας είχε καταρεζιλέψει ο Θρήνος των γηπέδων.

  103. SearchPeloponnese said

    Και το Βαλκανικό Κύπελλο καταργήθηκε, στο οποίο δε μας είχε ρεζιλέψει. Τι πα να πει αυτό;
    (Μην αναφέρω και το Κύπελλο Δημάρχου Πειραιώς, το Κύπελλο Χριστουγέννων και δε συμμαζεύεται.)

    ————————-

    Παραμπιπτόντως, Βαλκανικό Κύπελλο έχει κερδίσει και ο Εδεσσαϊκός.

  104. ΣΠ said

    102
    Το Κυπελλούχων καταργήθηκε το 1999. Το ΟΥΕΦΑ μετονομάστηκε σε Γιουρόπα Λιγκ το 2009.

  105. Που πας ρε Κλόπ ; Κουρ-τουά, ρε

    Δέκατέσσερα βρε !!

    κρίμα που το γκολ δεν ήταν του Μπενζεμά, χνα μην παίξει κι ο Τσιμίκας να χαρούν οι γάβροι, όλα εναντίον τους σήμερα !!

  106. rogerios said

    Στο μεταξύ το ωραίο κουίζ του ΣΠ μένει αναπάντητο. Πρέπει να είναι σούπερ παγίδα, γιατί κάτι μου λέει πως δεν πρόκειται για ευρωπαϊκή διοργάνωση. Ίσως ο άσος στο μανίκι να είναι κανένα ασιατικό κύπελλο ή καμιά διοργάνωση στην Αραβία. Πού είσαι Νεοκίδιε να βοηθήσεις; 🙂

  107. ΣΠ said

    106
    Ο Κουρτουά μου θυμίζει τον Αβερέλ.

  108. Ριβαλντίνιο said

    Διεθνής διασυλλογική διοργάνωση είναι και τα Βαλκανικά που έχουν σηκώσει πολλοί Έλληνες αρκετών ελληνικών ομάδων.

  109. SearchPeloponnese said

    Καταργήθηκε / συγχωνεύτηκε… άντε να πλακωθούμε και γι’ αυτό…

  110. ΣΠ said

    107
    Μια μικρή βοήθεια. Δεν είναι ασιατική, αφρικανική ή αυστραλέζικη διοργάνωση.

  111. ΣΠ said

    109
    Ε, όχι, μιλάμε για σοβαρό θεσμό.

  112. SearchPeloponnese said

    Κάτι πρέπει να πανηγυρίσουν κι οι ΠΑΟΚτζήδες φέτος. Κάτι, ό,τι νά ‘ναι…
    (Ακόμα και το ότι δεν έπαιξε ο Τσιμίκας!)

  113. ΣΠ said

    Θα φανερώσω την διοργάνωση, βρείτε τον παίκτη. Διηπειρωτικό κύπελλο.

  114. rogerios said

    Γιούρκας Σεϊταρίδης, 2004, Πόρτο εναντίον Όνσε Κάλδας Μανισάλες (Κολ.), 0-0, 8-7 στα πέναλτυ.

  115. ΣΠ said

    Γράφει εδώ:
    https://www.sport24.gr/football/liverpoyl-real-giati-den-metrise-to-gkol-toy-mpenzema.9647349.html
    Ο κανονισμός για το οφσάιντ αναφέρει χαρακτηριστικά: «Ένας ποδοσφαιριστής σε θέση οφσάιντ που λαμβάνει την μπάλα από έναν αντίπαλο που παίζει σκόπιμα την μπάλα, συμπεριλαμβανομένης της σκόπιμης σφαιρικής μπάλας, δεν θεωρείται ότι έχει κερδίσει πλεονέκτημα, εκτός εάν ήταν σκόπιμη απόκρουση από οποιονδήποτε αντίπαλο».

    Τι καταλαβαίνετε;

  116. ΣΠ said

    115
    Μπράβο, Ρότζερ!
    https://en.wikipedia.org/wiki/2004_Intercontinental_Cup

  117. # 113

    Ενώ οι γάβροι πήρατε ντάμπλ με το άλλο παράρτημα (μέσα στη μαμα Νουδούλα) φέτος αφού δεν τα καταφέρατε με τον ΟΑΡΗΣ
    Η πανηγυρίσατε περισσότερο την παραμονή του Κλάτενμπεργκ ;

  118. SearchPeloponnese said

    Για τα πανηγύρια… κι εσύ είσαι μια χαρά είσαι…

  119. rogerios said

    @117: Ευχαριστώ πάρα πολύ, αν και από τη στιγμή που αποκάλυψες τη διοργάνωση τα πράγματα έγιναν εύκολα. Πιο πριν δεν είχε πάει το μυαλό μου στο Διηπειρωτικό. Στο μεταξύ, αυτή του 2004 νομίζω ότι ήταν κι η τελευταία διοργάνωση του θεσμού.

  120. # 119

    Προσπαθώ να σε … εξυγειάνω αλλά έχεις τόση λιμανίλα όσα τα κιλά του Καραπαπάρα ! 🙂 🙂

  121. Triant said

    Η κωλοφαρδία της Ρεάλ μου έσπασε τα νεύρα. Κι έχω και τον γιό μου να με λέει ρατσιστή λες κι έχω κανένα πρόβλημε με τους Ισπανούς. Απλώς δεν τους χωνεύω στο ποδόσφαιρο και στο μπάσκετ (και στο τένις, στο γκολφ, στο μπάντμιντον, στο μπητς βόλεϋ, στο ποδοσφαιράκι και σε κάποιοα άλλα αθλήματα).

  122. Γιάννης Κουβάτσος said

    Αν δεν πειστούν οι άθεοι περί της ύπαρξης του Θεού βλέποντας αυτή τη Ρεάλ να κατακτάει το Τσαμπιολί, μια Ρεάλ που σε κάθε αγώνα των νοκάουτ γύρων αλλά και στον τελικό δεχόταν 20< τελικές, τότε δεν ξέρω πώς μπορούν να πειστούν. Ο Θεός υπάρχει, παιδιά, και είναι Ρεάλ. Το άστρο της Βηθλεέμ είναι αραγμένο μονίμως πάνω από την εστία του Κουρτουά. 😊

  123. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    «Είσαγε [..] Εισάγετε…. και είναι εξίσου λάθος, αφού εδώ θέλουμε συνοπτικό τύπο»

    Ἀμήν δέ λέγω ὑμῖν ὅτι μπορεῖ καί νά μήν εἶναι λάθος, ἀφοῦ οἱ πάγιες έντολές, ὁδηγίες κλπ συχνά ἔχουν χαρακτῆρα διαρκείας, ἀπευθυνόμενες ὁμοίως πρός ὅλους.

    -Γιά τή ἔξοδο πρός Σταδίου, στρίβετε δεξιά
    -Μήν ταΐζετε τά περιστέρια
    -Έπικυρώνετε ἀμέσως μετά τήν ἐπιβίβασι τά εἰσιτήριά σας

  124. Γιάννης Κουβάτσος said

    122:Μα δεν είναι όλες οι ισπανικές ομάδες κωλόφαρδες· μόνο η Ρεάλ είναι. Η Βαλένθια των δύο σερί χαμένων τελικών δεν είναι, η Ατλέτικο που έχασε τρεις τελικούς στο παρά ένα δεν είναι, η μεγάλη Μπαρτσελόνα των Μέσι-Τσάβι-Ινιέστα ισοπέδωνε τους αντιπάλους της, δεν «έκλεβε» με απίστευτη ρέντα τους τίτλους. Ενώ η Ρεάλ; Η Ρεάλ 5 τίτλους πήρε την τελευταία οκταετία και μόνο τον ένα έπεισε ότι τον άξιζε, αυτόν του 2017. Οι άλλοι ήταν στην παράταση, στα πέναλτι, ένας του Κάριου κι άλλος ένας του αγίου Τιμπό, αντάξιου διαδόχου του αγίου Ίκερ. Αν δεν κερδίζεις τον θαυμασμό και την αγάπη του κόσμου, αν δεν χαραχτείς στη μνήμη του, όπως ο μεγάλος Άγιαξ του 1971-73, τότε οι τίτλοι αφορούν μόνο τη στατιστική, τους φανατικούς οπαδούς σου και τους χορηγούς.

  125. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Ἄραγε ἀπ’ ὅλους ἐσᾶς τούς παναθηναϊκάκηδες πού τήν πέσατε στόν Τζῆ, ὑπάρχει κανείς πού πρόσεξε ὅτι οἱ ἀντιδράσεις τοῦ ἀμέσως θιγομένου (..τοῦ ΠΑΟΚ) ἦταν ὅσο πατάει ἡ γάτα, δηλ. γιά τά μάτια; (Τό πιάσατε τό ὑπονοούμενο, ἔ;; 🙂 )

  126. Alexis said

    #125: Έτσι ακριβώς είναι. Και μην ξεχνάμε και τον αλήστου μνήμης τελικό του 2018 με το εγκλληματικό και σκόπιμο φάουλ του Σέρχιο Ράμος στον Σαλάχ, που τον πέταξε έξω από το παιχνίδι νωρίς-νωρίς.
    Η Ρεάλ χθες το βράδυ έκλεψε άλλον έναν τίτλο και τον έβαλε στην τροπαιοθήκη της.
    Ε, και λοιπόν; Χέστηκε η φοράδα στ’ αλώνι!
    Το ποδόσφαιρο σίγουρα έχασε από τον χθεσινό τελικό…

    (Ωχ, συγγνώμη, είπα «ποδόσφαιρο» και έριξα το επίπεδο της συζήτησης…)

  127. Alexis said

    #99: Όλοι (δημοσιογράφοι, επίσημες ομοσπονδίες, εφημερίδες, κανάλια, ιστοσελίδες, οι πάντες λέμε) δέχονται το Τάμπιονς Λιγκ ως διάδοχο του Πρωταθλητριών και όλα, μα όλα τα στατιστικά (τρόπαια, συμμετοχές, σκόρερ, γκολ, ομάδες κλπ. κλπ.) δίνονται πάντα συνολικά.
    Ο θεσμός είναι ένας και ενιαίος και η ιστορία του δεν διαγράφεται επειδή άλλαξε όνομα και τρόπο διεξαγωγής.

  128. # 128

    Κοίταξε Αλέξη και τα πρωταθλήματα Ελλάδος τα σουμάρυνε αλλά από την άλλη τα ξεχωρίζεις σε πανηγυράκια, εθνικής κατηγορίας, επαγγελματικά κ.λπ.
    Σαφώς και στέκουν οι διαχωρισμοί.

  129. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    116 – «Τι καταλαβαίνετε;» Ότι οι κανόνες, είναι φτιαγμένοι από τους δυνατούς για τους δυνατούς. Η ποδοσφαιρική δικαιοσύνη, είναι ίδια με την κοινωνική, το ίδιο ίδιες, είναι και οι ψευδαισθήσεις των οπαδών, γενικώς.

    122 – Έλα ρε που είσαι εσύ ρατσιστής, αυτοί είναι Ισπανοί.😂

    Το τσάμπιονς λίγκ, έχει καταστρέψει την μαγεία του ποδοσφαίρου, βιονικοί παίχτες που τρέχουν ασταμάτητα, υποτάσσοντας την ατομική φαντασία και χαρά, στο τεχνοκρατικό πλάνο του προπονητή.
    «Εμπαπέ» εναντίον «Ζαϊρζίνιο, Σώκρατες, Κρόιφ, Μπεκενμπάουερ, Δομάζου, Κούδα, ΠαπαΪωάννου, Δεληκάρη, (για να έρθουμε στα δικά μας) κι ότι άλλο υπήρχε.

    Μαζί με αυτά, κατέστρεψε και την ελπίδα της νίκης του αδύνατου επί του δυνατού. Όπως και στην κοινωνία, Συριζα, Ποδέμος, Μπλόκο, κλπ, οι πλούσιοι το ξεκαθάρισαν, «ατυχήματα» τύπου, Παναθηναϊκός, ή Στεάουα, Ερυθρός Αστέρας κλπ, ΤΕΛΟΣ!

    Είκοσι λεπτά και πολλά ήταν που είδα.

    Καλημέρα

  130. Από τα σχόλια φαίνεται πως οι περισσότεροι βλέπουν επιφανειακά την μπάλλα, βλέπουν τα μισά και πιο λίγα από όσα γίνονταιστο γήπεδο και σχολιάζουν αντίστοιχα

    ώστε κολόφαρδη η Ρεάλ γιατί ΑΠΕΚΡΟΥΕ ο Κουρτυά τα σουτ που πήγαιναν μέσα (σχεδόν όλα). Αυτά δεν είναι «ευκαιρίες» που χάνει ο επιθετικός αλλά ικανότητα του τερματοφύλακα
    κλόφαρδη η Ρεάλ γιατί σε όλο το παιχνίδι η άμυνά της διασπάστηκε μία (αριθμητικώς 1 ) φορά ενώ της Λίβερπουλ τουλάχιστον 5. Θέμα προπονητού φυσικά (ένας κύριος με γραβάτα κι ένα ζαλισμένο σαν κοτόπουλο προπονητόπουλο)
    Κολόφαρδη η Ρεάλ γιατί διαλέγει παίκτες με μυαλό ενώ η Λίβερπουλ μόνο με φυσική κατάσταση. Οταν δεν μασάνε από τρέξιμο οι αντίπαλοι της Λίβερπουλ, οι παίκτες της μοιάζουν ανήμποροι, ακόμα κι ο Σαλάχ που έκανε απίστευτο παιχνίδι χωρίς να τον ακολουθήσουν οι άλλοι
    Κολόφαρδη η Ρεάλ γιατί ο Αλ-Αρνολντ και ο Ρόμπινσον υποτίμησαν τον Βινίσιους και τον Βαλβέρδε και ήταν τραγικοί σ’ ολο το ματς αφήνοντας τεράστιους χώρους
    Φυσικά και θα μπορούσε να μετρήσει και το γκολ του Μπενζεμα αφου η μπάλλα πριν φτάσει σ’ αυτόν βρήκε δύο (αριθμητικώς 2) φορές σε πόδια παικτών της Λίβερπουλ και να έχει λήξει από νωρίς το ματς. Με αυ΄τη την λογική ακυώθηκε, ο εξαιρετικός διαιτητ΄΄ηςΕΒΛΕΠΕ και ήξερε ποιός θα κερδίσει, ακόμα αι με ανατροπή αν χρειαζότανε όπως με ΠΣΖ και ΜΣίτυ

    Ατυχία είναι όταν σουτάρεις άουτ από καλή θέση και όχι όταν τα πιάνει ο απέναντι, αλλιώς έχεις λογική γνωστού εμπαθούς σχολιαστή που είναι μονίμως στο…γκουβά !!!

    Κερνάω σόδες για όσους δεν μπορούν να το χωνέψουν.

  131. SearchPeloponnese said

    126.
    «Ἄραγε ἀπ’ ὅλους ἐσᾶς τούς παναθηναϊκάκηδες πού τήν πέσατε στόν Τζῆ, ὑπάρχει κανείς πού πρόσεξε ὅτι οἱ ἀντιδράσεις τοῦ ἀμέσως θιγομένου (..τοῦ ΠΑΟΚ) ἦταν ὅσο πατάει ἡ γάτα, δηλ. γιά τά μάτια; (Τό πιάσατε τό ὑπονοούμενο, ἔ;; 🙂 )»

    Α και δεν ε’ιναι παναθηναϊκακάκιας (sic), αλλά… στον ΠΑΟΚ-τζη δεν απαντάμε σοβαρά. Απλώς του ρίχνουμε κέρματα να τραγουδάει.

    ———————————-

    131.
    «Φυσικά και θα μπορούσε να μετρήσει και το γκολ του Μπενζεμα αφου η μπάλλα πριν φτάσει σ’ αυτόν βρήκε δύο (αριθμητικώς 2) φορές σε πόδια παικτών της Λίβερπουλ…»

    Ωρέ! Βρήκαμε θέμα για «ανάλυση»!

    ——————————

    «Με αυ΄τη την λογική ακυώθηκε, ο εξαιρετικός διαιτητ΄΄ηςΕΒΛΕΠΕ και ήξερε ποιός θα κερδίσει, ακόμα αι με ανατροπή αν χρειαζότανε όπως με ΠΣΖ και ΜΣίτυ»

    Και δεύτερο θέμα καπάκι!

  132. SearchPeloponnese said

    Άσχετο: Ο ΠΑΟΚ δε μυρίζει λιμανίλα; Βάζει αποσμητικό;
    (Μήπως ξυρίζεται κιόλας; )

  133. sarant said

    Καλημέρα από εδώ!

    117 Μωρέ μπράβο!

    124 Δηλαδή, Γιώργο, η οδηγία θα έλεγε «Βάζετε το δάχτυλό σας εδώ»; Τότε ναι.

  134. ΣΠ said

  135. # 133

    Κάποτε οι πράσινοι κι οι κίτρινοι φωνάζανε » Εξω η ψαραγορά’ και «μαουνιέρηδες» τους κάφρους (,μετά «εξευγενίσθηκαν» σε …γαύρους) Εχεις ακούσει σύνθημα κατά του ΠΑΟΚ σχετικό με λιμάνι ;
    Αλλο παραθαλάσσιος και ΑΛΛΟ …λιμανίσιος
    Αλλά εσύ δεν μπορείς να ξεχωρίσεις την βούρτσα από την…κτένα,τι να λέμε, άντε να ανέβει και το Αιγάλεω να μην έχετε μονοπώλιο τις νίκες στην φαντασία σας !!
    Δεν πα να δεις αν κουνάνε οι βάρκες και θέλω να βγω για ψάρεμα …

  136. SearchPeloponnese said

    Κατάλαβα, εσείς είσαστε κάτι σαν το Μαλιμπού. 🙂

  137. Εγραφα πέρισυ…

    από φέτος για το άδικο μπορείτε να απαυθύνεστε και στον ( εναρμονισθέντα και παραμένοντα κατόπιν αυτού) κ. Κλάτενμπεργκ

  138. SearchPeloponnese said

    Έτσι την έπαθε κι ο ΟΑΡΗΣ;

  139. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @134β. Βεβαίως, ναί! 🙂

  140. rogerios said

    Για τον χθεσινό τελικό, έχω την εντύπωση ότι θα συμφωνήσω με τον Τζη (αν και δεν θα διατύπωνα την άποψή μου με τα ίδια ακριβώς λόγια). Η Ρεάλ έδωσε μαθήματα έξυπνης διαχείρισης, όχι μόνο χθες, αλλά σε ολόκληρη την αγωνιστική περίοδο, αγωνιστικά και οικονομικά.
    Κατά κάποιο τρόπο, έσωσε και το ενδιαφέρον του θεσμού, χάρη βεβαίως και στη βαριά φανέλα της κι ορισμένες ποδοσφαιρικές προσωπικότητες που έχει πάντα στις τάξεις της. Ας δούμε την πραγματικότητα: την τελευταία διετία, ξόδεψε μόλις 30 μύρια για μεταγραφές, την ώρα που Σίτυ και Τσέλσυ π.χ. ξόδευαν 350 (η Λίβερπουλ 250 πλας, ενώ η νεόπλουτη Παρί «μόλις» 150). Τα λεφτά και μπάλα παίζουν και φέρνουν την ευτυχία. Το αγγλικό πρωτάθλημα έχει ξεφύγει οικονομικά παίρνοντας τεράστια διαφορά από τα υπόλοιπα (εδώ σήμερα η Φόρεστ δεν θα παίξει απλώς για μια άνοδο αλλά για 100 έως 200 μύρια). Εάν λ.χ. για πέντε συνεχόμενα χρόνια έχεις τελικούς μόνο με αγγλικές ομάδες ποιο θα είναι τελικά το ενδιαφέρον για τη διοργάνωση; Για ποια ευρωπαϊκή διοργάνωση θα μιλάμε πια;
    Προσωπικά νοσταλγώ τις εποχές που οι εκπλήξεις τύπου Στεάουα ήταν δυνατές. Σήμερα όλα έχουν γίνει τόσο προβλέψιμα, βάσει μπάτζετ κάθε συλλόγου, που πλέον δεν μπορούμε να θυμηθούμε πότε έγινε ο τάδε ή ο δείνα τελικός. Τα ίδια ακριβώς ζευγάρια επαναλαμβάνονται… Αν αφαιρέσεις από το ποδόσφαιρο και το παραμικρό στοιχείο έκπληξης θα το σκοτώσεις.

  141. spyridos said

    Τα διαβάζω σήμερα.
    # 0
    «Ειδικά το ΑΠΘ, που έχει πανεπιστημιακό δάσος στο Περτούλι, θα μπορούσε να παράγει και μέλι.»
    Το ΑΠΘ παράγει μέλι. Εχει δικό του μελισσοκομείο για ερευνητικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς.
    Στο αγρόκτημα του ΑΠΘ στη Θέρμη.
    Οποιοσδήποτε με κέφι και χρόνο μπορεί μετά από εγγραφή να παρακολουθήσει μαθήματα μελισσοκομίας εκεί.

    # 43
    Εγώ ξαναγέλασα πάντως.

    # 73
    » συνέβη φυσικά στο Bremerhaven, λιμάνι της Γερμανίας που εξυπηρετεί τη Βρέμη»
    Το Bremerhaven ανήκει και διοικητικά στο ομόσπονδο κρατίδιο της Βρέμης, ας παρεμβάλλονται δεκάδες χιλιόμετρα Κάτω Σαξονίας ανάμεσα.
    Είναι τμήμα της πόλης κράτους της Βρέμης.

  142. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Προσωπικά νοσταλγώ τις εποχές που οι εκπλήξεις τύπου Στεάουα ήταν δυνατές. Σήμερα όλα έχουν γίνει τόσο προβλέψιμα, βάσει μπάτζετ κάθε συλλόγου, που πλέον δεν μπορούμε να θυμηθούμε πότε έγινε ο τάδε ή ο δείνα τελικός. Τα ίδια ακριβώς ζευγάρια επαναλαμβάνονται… Αν αφαιρέσεις από το ποδόσφαιρο και το παραμικρό στοιχείο έκπληξης θα το σκοτώσεις.»
    Ακριβώς. Ήδη το έχει σκοτώσει ο νόμος Μποσμαν, οι εμίρηδες και οι ολιγάρχες καθώς και η απληστία της Φίφα και της Ουέφα. Άλλη μια ποδοσφαιρική Γιουροβίζιον παρακολουθήσαμε χτες.

  143. sarant said

    141-142 Ωραία σχόλια!

  144. Pedis said

    Ας χώσω εδώ κάτι διαφορετικό, πριν βρουν ευκαιρία τίποτα σχολιάστριες να πιάσουν συζήτηση για νύχια, αστρολογία και ψυχολογία. 🥳😩🥱

    (Διαθέτουμε λίγες μα σοβαρές σχολιάστριες.)

    —-

    Η Natalia Stepanenko (43) με την κόρη της Jana (11) ακρωτηριασμένες μετά τη ρώσικη πυραυλική επίεθση στον Σταθμό του Krematorsk.

  145. SearchPeloponnese said

    Κάτσε, πού πας; Σε λίγο θ’ ανοίξουμε συζήτηση, αν ο κορονοϊός κολλάει από το κουταλάκι της Μετάληψης. (Και ποιος κάνει τη δουλειά του Άδωνη, αφού αυτός είναι ολη μέρα στα κανάλια, Ποιος, μωρό μου, ποιος; )

  146. odinmac said

    @141 Rogerios

    Σύμφωνοι, αλλά ευχαριστηθήκαμε ποδόσφαιρο από την Λίβερπουλ, τι τριγωνάκια, τετραγωνάκια, πολυγωνάκια, μονότερμα την έπαιζε την Ρεάλ. Ολοκληρωτικό ποδόσφαιρο, ευχαριστιόσουν να βλέπεις. Ειδικά στο 1ο ημίχρονο δεν ξέραμε τι καιρό κάνει στην μεγάλη περιοχή της Λίβερπουλ (δεν πήγε ποτέ εκεί η κάμερα). Και μόνο οι φάσεις (24-4 περίπου, και 13-3 εντός εστίας, πάλι περίπου, τα λέει όλα).

  147. theopeppas said

    Επειδή ηταν πολλά τα ποδοσφαιρικά πέρασα γρήγορα και αν αυτό που θα γραψω έχει ήδη επισημανθεί απολογίες» Αυτό για τα έξοδα του πρεσβευτη στον για τον τοπικό πολιτιστικό σύλλογο «Οι Κέλτες της Βοστώνης» -ΔΕΝ ξερω αν ηταν παραποιημενο, αλλά πρόκειται για την ομάδα μπάσκετ Boston Celtic οπότε εκεί πηγαν και τα εν μεταφράσει ποπ-κορν και κοκακόλες. Αν ηταν προβοκάτσια, οσων ειδαν πως ο περι ου πήγε στο μπάσκετ ή η αρχική χρέωση και «μαζεψε το μη μας ξεφωνισουνε» ουκ οίδα…

  148. Triant said

    Λάμπρο, το περίμενα πως θα τσιμπήσεις 🙂 (αν και ξέρω πως απλώς πήρες την πάσα).
    143 και πριν. Δεν με ενδιαφέρει να κερδίζει ο αδύναμος γιατί για μένα το ποδόσφαιρο δεν έχει καμία άλλη σημασία εκτός από το θέαμα. Είχα πολλά χρόνια να δω μπάλλα (ούτε τον Παναθηναϊκό δεν έβλεπα) ενώ από τότε που πρίν από 3 μήνες με έψησε ο γιός μου να βάλουμε Cosmote βλέπω τουλάχιστον δυο φορές την εβδομάδα Αγγλικό ποδόσφαιρο. Μόνο.

  149. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    149- 😊😊😊

  150. SearchPeloponnese said

    Ω, ρε, φάση στο Γουέμπλεϊ για ανάλυση από τον ΠΑΟΚ-τζη!

  151. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Δυσκλαίμοιρον (σίκ, κλπ κλπ· ἐτυμολογικῶς διαφανές, λόγῳ ὀρθογραφίας) 🙂

    ΠΡΟΣΟΧΗ, ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ.

    Παρακολούθησα τὸν χτεσινὸ τελικὸ χωρίς κάποια ἀρχικὴ προτίμηση (ἰσαποστάκιας). 😉

    Μέχρι τὸ τέλος τοῦ ἡμιχρόνου ἔγερνα πρὸς τὴ Λίβερπουλ καὶ ἤθελα νὰ βάλει γκόλ, μπὰς καὶ ξεμυτίσει ἡ Ρεάλ καὶ δοῦμε καλύτερο θέαμα, ὅπως στοὺς τρεῖς προηγούμενους γύρους (μὲ ΠΣΖ, Τσέλσυ καὶ Σίτυ).

    Στὴν πρώτη ἐπίθεσή της, στὸ 45′, ἡ Ρεάλ ἔβαλε γκόλ, ἄσχετα ἂν δὲ μέτρησε. Δὲ θὰ μπῶ σὲ λεπτομέρειες ἢ θεωρίες συνωμοσίας ἂν ἦταν ἢ δὲν ἦταν κανονικό. Τὰ ἀφήνω γιὰ τοὺς «εἰδικούς».

    Στὸ δεύτερο ἡμίχρονο ἡ Ρεὰλ σκόραρε νωρὶς καὶ αὐτό, κατὰ τὴ γνώμη μου, σκότωσε τὸν τελικό.

    Κρίνοντας συνολικὰ τὴ διοργάνωση πιστεύω πὼς δίκαια τὸ πῆρε. Ἀπέκλεισε τοὺς πιὸ δυνατοὺς ἀντιπάλους μὲ συναρπαστικὲς ἀναμετρήσεις καὶ ἀνατροπές.

    Αὐτὰ καὶ δὲν θὰ ἐπανέλθω ἀκόμα καὶ ἂν προκληθῶ. 🙂

  152. sarant said

    152 Συλλεκτικό 🙂

  153. Μαρία said

    152
    Διαβάζω οτι το ματς ξεκίνησε με 36 λεπτά καθυστέρηση.

  154. ΓΤ said

    O Μαρινάκης κερδίζει τη ζαριά των 230 εκατ. ευρώ.
    Η Νότιγχαμ Φόρεστ επιστρέφει μετά από 23 χρόνια στην Πρέμιερ.

  155. Μαρία said

    θρεντάρα

    Μετά το 5:45 γιατί πέρασε με τη 2η.

  156. sarant said

    154 Πάντως ο εκπρόσωπος της αστυνομίας μίλησε για «φιάσκο της Ουέφα, όχι της αστυνομίας»

  157. Μαρία said

    157
    Ες αύριον https://www.francetvinfo.fr/sports/foot/ligue-des-champions/ligue-des-champions-une-reunion-ministerielle-se-tiendra-lundi-pour-cerner-les-dysfonctionnements-apres-les-incidents-aux-abords-du-stade-de-france_5166493.html

  158. rogerios said

    Τελείωσε και ο επαναληπτικός του γαλλικού μπαράζ παραμονής-ανόδου. Ο Νικοκύρης μάλλον έφερε γούρι στην Ωσέρ, η οποία επιστρέφει στα μεγάλα σαλόνια μετά από χρόνια, ρίχνοντας την ακόμη ιστορικότερη Σαιντ-Ετιέν. Μετά από δύο ισοπαλίες 1-1, η θέση στη Ligue 1 κρίθηκε στα πέναλτυ, όπου επικράτησαν οι Βουργουνδοί με 5-4 (μοιραίος για την ASSE ο Ριγιάντ Μπουντεμπούζ που έχασε το πρώτο πέναλτυ). [το αποτέλεσμα υποτίθεται ότι ενδιαφέρει στην Ελλάδα τους ολυμπιακούς που θέλουν κάποιους παίκτες της Σ. Ε. (μη με ρωτήσετε, δεν θυμάμαι ποιους) και τώρα μπορεί και να τους πάρουν κοψοχρονιά 🙂 ].

  159. Pedis said

    # 156 – «Η ευλογιά των πιθήκων (…) από άποψη να δημιουργήσει πρόβλημα όπως ο COVID δεν έχει καμία σχέση, είναι διαχειρίσιμο».

    Βρωμάει από «τελευταίες διάσημες λέξεις». Μια άλλη παρόμοια δήλωση ήταν του Οφφικιάλιου πριν από δύο και κάτι χρόνια.

    —-

    Texas prison museum (δείγμα της συνεισφοράς του σύγχρονου αμερικάνικου πολιτισμού στις δυτικές αξίες).

  160. ΣΠ said

    157
    Όταν εμείς καθυστερούσαμε την έναρξη του τελικού μέσα σε δακρυγόνα, αυτοί έτρωγαν ακόμα βελανίδια.

  161. rogerios said

    @161: 🙂 Ναι, αλλά κάνουν φιλότιμες προσπάθειες να μας ξεπεράσουν και μάλιστα γρήγορα. Απόψε, μετά τα πέναλτυ στο μπαράζ Σεντ-Ετιέν-Ωσέρ, οι οπαδοί των Στεφανουά μπούκαραν στο γήπεδο με καπνογόνα και φωτοβολίδες και τα έκαναν όλα καλοκαιρινά.
    Έχω, βεβαίως, την αίσθηση ότι η κατακόρυφη αύξηση της βίας στο γαλλικό ποδόσφαιρο δεν αποτελεί αθλητική ιδιαιτερότητα, αλλά είναι ευθέως ανάλογη της αύξησης της βίας στη γαλλική κοινωνία, όπως αυτή εκφράζεται πρωτίστως στις σχέσεις εξουσιαστών και εξουσιαζομένων (βλ. διαδηλώσεις), αλλά όχι μόνον εκεί.
    Κρίμα. Το Ζοφρουά Γκισάρ ήταν το πρώτο γαλλικό γήπεδο στο οποίο παρακολούθησα παιχνίδι της L1 (Σετπέμβρης του 1990, ASSE – Λυόν 0-1 με ένα γκολ του Μπουντερμπαλά περίπου στο 80′).

  162. Μαρία said

  163. Μαρία said

    163

  164. sarant said

    162 Πράγματι, σε τόσα και τόσα ματς έχουν γίνει σοβαρά επεισόδια την τελευταία σεζόν.

  165. Triant said

    Χαχα! Ο στιχουργός εξυγίανε και το Αγγλικό ποδόσφαιρο 🙂

  166. Μαρία said

  167. # 166

    Να τα λέμε όλα όμως στο ματς της απ’ ευθείας ανόδου τον σφάξανε και τώρα έβαλε τα μεγάλα μέσα ( Κλάτενμπεργκ και γιος του μπάρμπαΣάββα ) και καθάρισε. Οι εγγλέζοι είναι οι πρώτοι διδάξαντες στα στησίματα, απλά σέβονται το θέαμα και δεν το ξεφτυλίζουν όπως εδώ.
    Υπάρχουν τρόποι απλά θέλουν λίγο κόπο (οι Πλατόπουλος και Σακαρέλης ( ; ) το έκαναν και τους έδωσαν από μια χρυσή σφυρίκτρα) αλλά πλέον λόγω παράγκας κανείς δεν ασχολείται με τέτοιες λεπτομέρειες. Για όσους δεν καταλαβαίνουν θα γράψω για ΠΑΟΚ (αυτά τα παιχνίδια βλέπω περισσότερο) πως από τότε που κατάλαβαν πως φάουλ έξω από την περιοχή είναι μισό γκολ για τον Κούρτιτς, η ομάδα που παίζει πιο επιθετικά από όλες δεν κέρδισε ούτε ένα (αριθμητικώς 1) στα ματς κυπέλλου και πλέηοφφς, ειδικά στον τελικό υπήρξαν 2 περιπτώσεις που έβγαζαν μάτια, π.χ. το πάτημα στο πόδι του Καντουρί, χωρίς να βρει μπάλλα ο αμυντικός και η πρεμούρα του Λάοθ να δείξει παίζετε-παίζετε
    φυσικά δεν υπάρχει VAR γι αυτά, ήταν μια ιδέα έξω από την περιοχή, αλλά είναι ενδεικτικό του δασκαλέματος των διαιτητών από τον Κλάτενμπεργκ.
    Επίσης για όσους δεν βυζαίνουν το δάκτυλο το ουέφα- μάφια είναι μια αγαστή πραγματικότητα σε αρμονία με τις στοιχηματικές εταιρίες- χορηγούς

    Εμπειρία : στο περιβόητο ματς που ο Σαργκάνης έπιασε τρία πέναλτυ ήμουνα στα επίσημα στο Καραϊσκάκης, με το θειο μου, ταμία του ΟΣΦΠ και μετά το τρίτο κάποιος από δίπλα φώναζε προς το τέλος » Πέστε κάτω, θα δώσει κι άλλο, πιασμένος είναι ) αλλά που κουράγιο οι παίκτες του ΟΣΦΠ να …ξαναπέσουν, τζάμπα κόπος τους φαινότανε
    Για λόγους ισορροπίας να αναφέρω κι ένα πέναλτυ σε βάρος του Ιωνικού παλιά όταν απελπισμένος από το 0-0 ο Καραβούτας ,παίρνει φόρα και πέφτει επάνω στον αμυνόμενο, πέναλτυ-φυσικά …

    Υ.Γ. Στον ιππόδρομο, αυτός που ΞΕΡΕΙ να στήνει κούρσες πληρώνεται αδρά για τις υπηρεσίες του, επιστήμη είναι Στο…Ελλάδα όταν ανέλαβε πρόεδρος στην Φίλιππο Ενωση ο καπετάνιος του ΠΑΟ προκειμένου να κερδίσει κάποια καλή κούρσα το άλογο του κουμπάρου του, το αφήσανε να τρέξει καμιά 20αριά μέτρα και μετά ξεκινησαν τα υπόλοιπα άλογα !. Φυσικά ο κάποτε κερδοφόρος (περισσότερο από το ΠροΠο )ιππόδρομος, με την «σοφή» καθοδήγηση της…Μιρέλλας (η Μαριάννα είχε φιλολογικά τσάγια και απείχε του Μαρκόπουλου) απαξιώθηκε πλήρως

  168. SearchPeloponnese said

    166.
    «Ο στιχουργός εξυγίανε και το Αγγλικό ποδόσφαιρο 🙂»

    Μεγαλεία ο Βαγγέλας! Σιγά-σιγά από Υπερπρωθυπουργός της Ελλάδας θα γίνει (ή θα τον κάνετε) Υπερπλανητάρχης!

    —————————

    168.
    «αλλά πλέον λόγω παράγκας»

    Τελικά τι απόγινε με ‘κείνη την Εξυγείανση; Όλη η φασαρία ήτανε να στηθεί καινούρια παράγκα στη θέση της παλιάς;;;

  169. Νέο Kid said

    Σωστός ήταν ο Εγγλέζος διαιτητής! Θεατράκια ήταν. Ο επιθετικός της Χάντερσφιλντ έχει αρχίσει να βουτάει πριν τον αγγίξει (αν τον άγγιξε, γιατί μαζεύει και το πόδι του) ο αμυντικός της Φόρεστ.
    Να τα λέμε όπως είναι, ασχέτου (σικ ρε!) Μαρινάκη!
    Τούτων λεχθέντων, κι επειδή είμαι σε μια ηλικία (δυστυχώς…) που θυμάμαι τις ευρωπαϊκές της εποποιίες… Λευτεριά στην Φόρεστ!

  170. Pedis said

    Έτσι εξηγείται γιατί ο Ο. είναι πρώτος στο εσωτερικό αλλά στο εξωτερικό πατώνει. Ο ορθόδοξος θεός κάνει κουμάντο μόνο στην Ελλάδα.

  171. […] Και βέβαια ο λόγος που τα λέω έτσι είναι η αναφορά του πρωθυπουργού μας, σε ομιλία του προς κάποιους νέους, ότι πρέπει να βλέπουν ολιστικά τη ζωή και ότι τα λεφτά, βρε αδερφέ, δεν είναι το παν. Κι έτσι ο όρος “ολιστικά” έγινε ιότροπος στο Τουίτερ και στο Φέισμπουκ. Είδα κάμποσα πετυχημένα αστεία, αλλά πιο… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2022/05/28/meze-534/ […]

  172. SearchPeloponnese said

    Αναρωτήθηκε κάποιος γιατί πατώνει ο Ο. στην Ευρώπη. Ίσως αυτή η λίστα περέχει μια ένδειξη:
    https://www.sport-fm.gr/article/podosfairo/PremierLeague/Premier-League-oi-periousies-idioktitwn-kai-marinaki/4303145

  173. theopeppas said

    173# εκάς εμού το να ανοίξουμε ποδοσφαιρική συζήτησ, αλλά ο πειρασμός με αναγκάζει να πω ότι και η λίστα ποιοί είναι κάτω από τον Ολυμπιακό εξηγεί γιατι αυτοί οι «ποιοί» πατώνουν στην Ελλάδα! Με χιούμορ μεν, αλλά γεγονός δε.

  174. Μαρία said

  175. Μαρία said

    Για την ανταπόκριση απο την Μόσχα Κυψέλης. Ένας απ’ τους λόγους παραίτησης του Γαμπρίτσιου.
    https://www.avgi.gr/koinonia/416444_i-esiea-ton-diegrapse-gia-3-mines
    Σύμφωνα με πληροφορίες ο πρόεδρος της ΕΡΤ, δημοσιογράφος Κωνσταντίνος Ζούλας πέφτει «στα μαλακά», με διαγραφή από τα Μητρώα της ΕΣΗΕΑ για 3 μήνες.
    Οι υφιστάμενοι του ωστόσο, παίρνουν μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης, καθώς, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, διαγράφονται από την ΕΣΗΕΑ για 6 μήνες. Πρόκειται για τον Γενικό Διευθυντή Ειδήσεων και Ενημέρωσης Φώτη Καφαράκη και τον προϊστάμενο πολιτικού ρεπορτάζ Γιάννη Τρουπή.
    Διαγραφή δύο μηνών επεβλήθη στην προϊσταμένη Εξωτερικού Δελτίου της ΕΡΤ, Άννα Παπασωτηρίου.

  176. ΚΙ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ !!

    180 000 ευρώ έδωσε ο Αλαφού στον ερασιτέχνη ΠΑΟ !!

    Ποιός, αυτός που δεν έβαζε φράγγο πριν 4-5 χρόνια όταν ο ΠΑΟ δεν υποβιβάθηκε από θαύμα συο βόλλεϋ !!

    Φυσικά όλα έχουν την εξήγησή τους με κινητήριο μοχλό το (μέσω σκανδάλου) χρήμα.
    Ο Αλ. δεν ήρθε στον ΠΑΟ να τον σώσει αλλά να τελειώσει την «δουλειά» του γηπέδου της Λεωφόρου που δεν κατάφεραν στην πρώτη προσπάθεια Το δίδυμο Θεοδώρας-Νικήτα
    Ο ΔΠΓ κάτι πήρε χαμπάρι έγινε πρόεδρος του Ερασιτέχνη, έφιαξε μια καλή ομάδα βόλλεϋ -που δεν θέλεει ούτε το 1/10 από μια ομάδα μπάσκετ που ήταν τελειωμένη αργπεθαίνουσα υπόθεση- από το 18 το έγραφα-.. Κατάλαβε τι γίνεται, αποχώρησε με την δήλωση ‘ εγώ δεν υπογράφω τον θάνατο της μάνας του συλλόγου, του ερασιτέχνη και τελικά του χάρισαν τ κλειστό τοτ ΟΑΚΑ αυτοί που φώναζαν » όλος ο ΠΑΟ στον Βοτανικό ΜΑΖΙ» γιαα να μη μιλάει.
    Με τον Μαλακατέ να δίνει γη και ύδωρ οΑλ. ‘εκανε ποδοσφαιρικές κινήσεις αξιοπέπειας (Παλ΄σιος 2 μύρια) ώστε με κάποιο σπρωξιματάκι να έλθει (μέσω ΟΣΦΠ) Ευρώπη και μέσω κλ-Κλ (κλήρωσης και Κλάτενμπεργκ) κι ένα κύπελλο να απογειώσει την λίμπιντο των βάζελων που μπροστά το γήπεδο- που όμως θα ανήκει στην ΠΑΕ (αγνώστου μετοχικής συνθέσως) και όχι στον ερασ. ΠΑΟ με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
    Ελα όμως που την τελευταία στιγμή η νμιμότητα της συνέλευσης Μαλακατέ αμφισβητήθηκε και η απόφαση πάει για Φλεβάρη… άρα χρειάζεται μέχρι τότε ένας (σχεδόν σίγουρος) τίτλος να εξυψώνει το φρόνημα, στο ποδόσφαιρο, ούτε γι αστείο, στο μπάσκετ πέφτουν οι τίτλοι τέλους, να στο βόλλεϋ 180 000 +100 000 που έδωσαν στην φιέστα οι αγνοι φίλαθλοι να ένα μπάτζετ στο βόλλεϋ που δεν έχουν δώσει ποτέ ως τώρα ο Μαρινάκης ή ο Σαββίδης.
    Είδες ο Αλαφού, που δεν έδινε φράγγο, ξαφνικά κουβαρντας. Η για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους αυτοί που είναι πίσω του μέσα στην Νουδούλα, χωρίς να φαίνονται

  177. Spiridione said

    175. Μάθαμε και το Ringtausch

  178. Μαρία said

    Η κ. Ανακρίτρια απέστειλε το έγγραφο στην μεταφραστική υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών για επίσημη μετάφραση, όπου μεταφράστηκε στα ελληνικά στις 12.04.2021.
    Επισκοπώντας τα σχετικά της δικογραφίας διαπιστώσαμε με έκπληξη ότι από την μετάφραση αυτή είχε απαλειφθεί εντελώς το όνομα πρώην υπουργού σε δύο μάλιστα ονομαστικές αναφορές που υπήρχαν στο πρωτότυπο έγγραφο και ήταν στην ίδια σελίδα!
    Έτσι η μετάφραση άλλαξε το κείμενο ουσιωδώς και ενώ αναφέρονταν στο πρωτότυπο ότι η Novartis «πλήρωσε» συγκεκριμένο ονομαστικά πρώην υπουργό, στη μετάφραση αναφέρεται ότι η εταιρεία αυτή «πλήρωσε» απλά, αφαιρώντας το όνομα αυτού που πληρώθηκε!
    Η ίδια μετάφραση στην ίδια σελίδα παρέλειψε επίσης να αναφέρει το ίδιο όνομα του πρ. υπουργού σε άλλη υπόθεση της ίδιας εταιρείας και ενώ στο πρωτότυπο αναφέρει ότι ο πρ. υπουργός «εισήγαγε» δύο φάρμακα της Novartis, στη μετάφραση αναφέρεται ότι τα δύο φάρμακα «εισήχθησαν» γενικά και αόριστα και σε παθητική φωνή! Έτσι αλλοιώνεται και το νόημα του πρωτοτύπου.
    Επίσης από την ίδια μετάφραση έχουν απαλειφθεί άλλα δύο γνωστά ονόματα εμπλεκομένων στην υπόθεση Novartis, σε συναλλαγή αναφερομένης δωροδοκίας.
    https://www.efsyn.gr/ellada/dikaiosyni/346547_lathroheiria-se-eggrafo-apo-ipa-gia-ti-novartis-kataggellei-i-toyloypaki

  179. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    179# Ώχου μωρέ Μαρία και συ τώρα να πούμε, είτε ο Λοβ τα εισήγαγε είτε ο θεός, το αποτέλεσμα είναι ότι εισήχθησαν. Με τον θεό θα τα βάλουμε τώρα?
    Προσωπικά το μόνο που βλέπω στο κείμενο είναι άριστη χρήση της παθητικής φωνής, και ως φιλόλογος θα έπρεπε να το εχτιμήσεις.

  180. Eva Matenoglou said

    179.
    «Ακριβής μετάφραση από την αγγλική του συνημμένου εγγράφου, Αθήνα, 12 Απριλίου 2021. Μεταφράστρια, Δ. Καρατζά»
    θέτοντας και την υπογραφή της, με βεβαίωση του γνησίου αυτής με εντολή του Υπουργού Εξωτερικών και σφραγίδα της Ελληνικής Δημοκρατίας από την Διευθύντρια (κ.α.α.), Ευφροσύνη Ριτσώνη.

    Το ξέραμε τι σόι «Ελληνική Δημοκρατία» είναι, αλλά τόσο θράσος;
    (Αυτή η επισημότητα με ξεπερνάει ! Δεν σταματούν να μας εκπλήσσουν…)

  181. sarant said

    179-181 Μου κάνει φοβερή εντύπωση. Τα κύρια ονόματα είναι τα πρώτα που φαίνονται.

    https://www.certified-translators.gr/metafrastes/karatza-despoina/

  182. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Προφανώς επενέβη ο καθοδηγηθείς προϊστάμενος της μεταφράστριας για την απάλειψη των σχετικών αλλά βεβαίως την άφησε εκτεθειμένη με την υπογραφή της στο κείμενο, για να είναι αυτή που θα την πληρώσει αν τελικά αποκαλυπτόταν (όπως έγινε) η λαθροχειρία.
    Για να το δέσω με το σημερινό, στα τούρκικα υπάρχει το βολικότατο ρήμα yaptιrtmak = βάζω κάποιον να βάλει κάποιον να κάνει κάτι.

  183. Μαρία said

    20 χιλιάδες! Μα τόσο φθηνιάρης.

  184. sarant said

    Όπως το «φιλότιμο» δεν μπορεί να μεταφραστεί από τα ελληνικά σε άλλες γλώσσες, έτσι και το Andreas Loverdos από τα αγγλικά.

    Γι’ αυτό και δεν εμφανίστηκε το όνομα του πρώην υπουργού στην (οΘντκ) επίσημη μετάφραση του ΥΠΕΞ -αυτή είναι η πραγματική αιτία και όλα τα άλλα που λένε, ότι τάχα παραποιήθηκε το κείμενο είναι συκοφαντίες.

  185. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Τι τον τραβάνε τώρα τον άθρωπα? Εδώ άλλοι βρέθηκαν με αδιευκρίνιστα ποσά εκαντοντάδων χιλιάδων γιουργίων και με γαλαντόμα πεθερά και δεν τρέχει τίποτα. Οι άλλοι χρωστάνε 400 μύρια και όλα καλά. Τα είκοσι ψωροχιλιάρικα τους μαράνανε? Εδώ στο ιστολόγιο να κάνουμε έναν έρανο, τα μαζέψαμε στο πιτς φιτίλιον να καθαρίσει η λοβέρδειος πρόσοψις.

  186. Μαρία said

    184
    Προσέξτε οτι τα ξεπλυμένα χρήματα τα μεταφράζουν νομιμοποιημένα.

    Τώρα η Παπαδάκου στο κόκκινο με Ανδρουλιδάκη.

  187. Μαρία said

    https://www.avgi.gr/koinonia/416612_afairesan-kai-onoma-toy-patoyli-ti-anefere-fbi

  188. Για κείνα και τούτα κατάργησαν τις μεταφραστικές υπηρεσίες του ΥΠΕΞ…

  189. ΓΤ said

    Μαγευτικές διαδρομές χρήματος και νοβ_άρτιες διασυνδέσεις στο
    https://www.documentonews.gr/article/kaine-to-senario-tis-skeyorias-oi-katatheseis-sto-fbi/

    όπου διαβάζουμε ότι «[…] πλήρωσε τουλάχιστον 1.101.000 ευρώ σε γιατρούς υψηλής συνταγογράφησης στην Ελλάδα για να αυξήσει τις πωλήσεις προϊόντων της Novartis με συνταγή».

    και επειδή «μια ζωή την έχουμε» και αν δεν τη γλεντήσουμε με μίζα, καταλαβαίνουμε ότι αυτό το «τουλάχιστον» σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχουν και άλλα 101,10 ευρώ τα οποία δεν εμφανίζει το έγγραφο μην και τα πιάσει το μάτι του Χορν μέσα σε αυτό το MoneyPorn…

  190. Μαρία said

    189
    Περιμένω δήλωση του Μισίρκα.

    Αίτηση Τουλουπ.
    https://www.avgi.gr/koinonia/416617_zita-na-enimerothei-fbi-gia-tin-parapoiisi-toy-eggrafoy

  191. Μαρία said

    192
    Με πρόλαβες. Μόνο το γνήσιο της υπογραφής βεβαιώνουν όπως οι μπάτσοι.

  192. Eva Matenoglou said

    192.
    Τι – λες – τώρα! (κάγκελο!)

    «φερόμενη», όταν μπορεί να τη δει ο καθένας;

    Και οι υπογραφές και οι επίσημες σφραγίδες πώς μπαίνουν σε κάτι που δεν έχει αρμοδιότητα να ελέγξει μια κρατική υπηρεσία;

    Δηλαδή, καταργήθηκε η υπηρεσία, καταργήθηκε η αρμοδιότητα ελέγχου, αλλά παρέμειναν οι σφραγίδες επισημοποίησης των μεταφράσεων! (τι γίνεται ρε παιδιά;)

  193. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    192 > 183

    Χα!

  194. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    (θα ήθελα όμως τη γνώμη του μέσου μαλάκα ψηφοφόρου τους)

  195. Eva Matenoglou said

    195.
    Βουλωμένο γράμμα διαβάζεις!

    (όμως, σου λέει, δεν είναι καν υφιστάμενή του, είναι συνεργαζόμενη ιδιώτης! (Τι σύμπραξις! Σκέτη ιδιωτεία!))

  196. Μαρία said

    Ν.4781/2921 https://www.e-nomothesia.gr/diplomatiki-nomothesia-diethneis-organismoi/nomos-4781-2021-phek-31a-28-2-2021-1.html

    άρθρο 117
    Η ΣΤ1 Διεύθυνση Προσωπικού και Διοικητικής Οργάνωσης είναι αρμόδια για:
    η) Θέματα Σώματος Πιστοποιημένων Μεταφραστών:

    ηα) τήρηση ατομικού φακέλου για καθένα πιστοποιημένο μεταφραστή,

    ηβ) εισήγηση προς τον Υπουργό Εξωτερικών μέτρων για τη βελτίωση των υπηρεσιών των πιστοποιημένων μεταφραστών,

    ηγ) διοικητική υποστήριξη της διαγωνιστικής διαδικασίας επιλογής και του Εποπτικού Συμβουλίου των πιστοποιημένων μεταφραστών,

    ηδ) εισήγηση προς το Εποπτικό Συμβούλιο για την εξέταση παραπτωμάτων των πιστοποιημένων μεταφραστών,

    ηε) έκδοση σχετικών εγκυκλίων και παροχή οδηγιών για την ορθή εφαρμογή του συστήματος μεταφράσεων και την ορθή άσκηση του έργου των πιστοποιημένων μεταφραστών,

    ηστ) εποπτεία των πιστοποιημένων μεταφραστών για την ορθή εκτέλεση του έργου τους, μέσω της διενέργειας ελέγχων, επιθεωρήσεων και ερευνών, είτε κατόπιν σχετικής καταγγελίας, είτε αυτεπαγγέλτως,

    ηζ) σύνταξη και αποστολή αιτιολογημένου αιτήματος συνδρομής προς την «Εθνική Αρχή Διαφάνειας» για τη διενέργεια ελέγχου στους πιστοποιημένους μεταφραστές.

    ΥΠΟΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’
    ΣΩΜΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΩΝ
    άρθρα 145 – 149

  197. sarant said

    197-198 Οι μεταφραστές είναι πιστοποιημένοι από την υπηρεσία, πάντως

  198. Eva Matenoglou said

    198.
    Και (αφού αυτός είναι ο καινούργιος νόμος) πώς δηλώνουν αναρμόδιοι;;;

  199. sarant said

    Βαξεβάνης λέει κάτι που το είχα σκεφτεί:

  200. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    197/200# Μάλλον θέμα αριστείας είναι. Οι άριστοι επέλεξαν τους άριστους μεταφραστές άρα δεν υπάρχει λόγος ελέγχου της δουλειάς τους.
    (Άσε τα βουλωμένα, πού να δεις πώς διαβάζω τα άγραφα γράμματα. Νεράκι λέμε 🙂 )

  201. Eva Matenoglou said

    Δηλαδή δύο ψέματα! Και για την αρμοδιότητα και για την ισχύ του νόμου!
    Δεν έφτανε ένα; Δεν μπορούσαν να διαλέξουν το καλύτερο;
    (Συγγνώμη, όλο απορίες είμαι σήμερα…)

  202. Μαρία said

    201
    Καρατζά απο το λίκνο που έβαλες.
    Πολυετής θητεία ως επίσημη μεταφράστρια της Αγγλικής και Ολλανδικής γλώσσας στη Μεταφραστική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών, στην οποία ορίστηκε με Απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών κατόπιν επιτυχούς συμμετοχής σε διαγωνιστική διαδικασία άριστης γλωσσομάθειας και μεταφραστικής επάρκειας. Εντάχθηκε αυτοδικαίως ως πιστοποιημένη μεταφράστρια στο σχετικό Μητρώο του Υπουργείου Εξωτερικών μετά την κατάργηση της Μεταφραστικής Υπηρεσίας την 1/9/2021

    Εσκί καλτάκ, που θα έλεγε κι η γιαγιά μου.

    Η Ριτσώνη, βλέπω στη διαύγεια, υπογράφει διάφορα οδοιπορικά και γνήσια της υπογραφής. Καμιά σχέση με μετάφραση

  203. Μαρία said

    204
    Υποψήφια δημ. συμβουλος στην Αγία Βαρβάρα. Πλήρες βιογραφικό.
    https://proodeutiki.gr/?p=69544

  204. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    (άσχετο)
    Κάνω λάθος ή έχει καιρό να φανεί ο Βουλάγξ?

  205. Μαρία said

    Λέγεται ότι δεν αναφέρονται τα ονόματα τεσσάρων (4) ατόμων που εμπλέκονται στην υπόθεση. Από μια γρήγορη ματιά στη μετάφραση μου που ανέσυρα, βλέπω όχι μόνο τα ονόματα αυτά αλλά και τις ιδιότητες τους. Καθώς και άλλα ονόματα.

    Άρα, για να με κατηγορήσει οποιοσδήποτε για παραποίηση, θα πρέπει να προσκομίσει το κείμενο – πηγή που είχα στη κατοχή μου και μετέφρασα στην μετάφραση μου της 12 Απριλίου 2021.

    Σε κάθε περίπτωση, ο φόρτος εργασίας που αντιμετωπίζω δεν μου επιτρέπει να ασχοληθώ περαιτέρω με το θέμα. Για ότι αφορά το κείμενο – πηγή, δυστυχώς δεν έχουμε αυτό που μετέφρασα. Και προσωπικά δηλώνω ότι μετέφρασα το κείμενο που παρέλαβα.

    Με εκτίμηση,

    drs. Δέσποινα Ι. Καρατζά

  206. sarant said

    207 The plot thickens!

  207. Μαρία said

  208. Μαρία said

    Παπαδάκου
    https://www.avgi.gr/gallery/podcasts/416635_ypoyrgeio-exoterikon-ofeilei-exigiseis-gia-parapoiimeno-eggrafo

  209. Μαρία said

  210. Spiridione said

    Το ΥΠΕΞ πάντως στην ανακοίνωση του μιλά για το παλιό καθεστώς της μεταχρ. υπ., παρελθοντικός χρόνος. Δηλ. δεν είχε έλεγχο επί του περιεχομένου της μετάφρασης των συνεργαζόμενων όχι πιστοποιημένων μεταφραστών.

  211. Αγγελος said

    Κι ο Νικοκύρης κι εγώ έχουμε δεκαετίες στο μεταφραστικό επέγγελμα. Λάθη κάνουμε, κι ακόμα περισσότερα πιάνουμε όταν μας δίνουν μεταφράσεις άλλων για αναθεώρηση. Αλλά να ΠΑΡΑΛΕΙΦΘΕΙ, και μάλιστα δυο φορές, κύριο όνομα, είναι κάπως απίθανο 🙂

  212. Μαρία said

    212
    Σωστά. Το γράφει κι η Καρατζά.
    Αλλά απ’ τη στιγμή που υπήρχε προϊστάμενος, δεν μπορεί να μην ασκούνταν έλεγχος.
    Ο παλιός νόμος, άρθρο 22 https://www.e-nomothesia.gr/diplomatiki-nomothesia-diethneis-organismoi/n-3566-2007.html

  213. Μαρία said

  214. sarant said

    212-214 Από τη στιγμή που βάζει τη σφραγίδα της η Μεταφραστική Υπηρεσία, έχει την ευθύνη του τελικού προϊόντος. Εδώ μάλλον εννοεί «δεν κάναμε εμείς την κουτσουκέλα».

  215. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Παραποίηση δημοσίου εγγράφου σε υπόθεση που εμπλέκονται μηνιαίοι μισθοί της τάξης των 500 ευρώ= 15 χρόνια φυλακή.
    Παραποίηση δημοσίου εγγράφου σε υπόθεση που εμπλέκονται εκατοντάδες μύρια ευρώ= Χ

    Μια απλή μέθοδος των τριών είναι ρε παιδιά, τι σας έχουμε τόσους θετικάριους στο ιστολόγιο?

  216. Triant said

    Η διαδικτυακή Ναυτεμπορική πάντως, δικαίωσε την προτίμησή μου σε αυτήν για ενημέρωση και δημοσίευσε το θέμα.

  217. Spiridione said

    214, 216 Ναι, έπρεπε να βάλω ένα θαυμαστικό στο τέλος.
    218. Διευθυντής τώρα ο Μιχάλης Ψύλος.

  218. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ποιος (δεν) πιστεύει :
    1. ότι το ΥΠΕΞ χρέωσε με κλήρωση τη μετάφραση
    2. ότι η μεταφράστρια έκανε τη λαθροχειρία

    Απλά ερωτήματα (αν είναι έτσι όπως δημοσιοποιήθηκαν τα γεγονότα)
    α. Γιατί η δικαστίνα έκανε αναπομπή για μετάφραση
    β. Οι σελίδες με (χωρίς) το/τα ονομα/τα, έχουν σφραγίδες και μονογραφές;

  219. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    πέφτουνε ένα – ένα τα μάνταλα
    μικρά μεσαία μεγάλα σκάνδαλα
    υπό την Νέα-νέα Δημοκρατία
    στοργή προντέρμ κλεπτοκρατία

    Η παραπομπή των παραπάνω για κακουργήματα εκθέτει σοβαρότατα την υπουργό Πολιτισμού Λ. Μενδώνη, η οποία την περίοδο στην οποία εντοπίζονται το σκάνδαλο των εικονικών δανείων και μια σειρά από υποθέσεις κακοδιαχείρισης και διασπάθισης δημόσιου χρήματος ήταν γενική γραμματέας του υπουργείου.
    Από τον Ιούλιο του 2019, οπότε η Λ. Μενδώνη ανέλαβε υπουργός και ενώ οι υποθέσεις αυτές βρίσκονταν ήδη στη Δικαιοσύνη, καλύπτει τον Τσακοπιάκο και τον Βλαντή παραλείποντας συστηματικά να διατάξει σε βάρος τους πειθαρχική δίωξη και να τους θέσει σε αργία, όπως επιβάλλεται από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα. Οι δύο υπάλληλοι εξακολουθούν να εργάζονται και να πληρώνονται κανονικά, ενώ ο Ι. Τσακοπιάκος εμφανίστηκε σε επίσημες εκδηλώσεις ως εκπρόσωπός της.
    https://www.avgi.gr/tehnes/416566_gia-kakoyrgimatikes-praxeis-diokontai-oi-prostateyomenoi-tis

  220. Spiridione said

    216. Υπάρχει απόφαση του Αρείου Πάγου, 1246/2000, που λέει επί λέξει για τους συνεργαζόμενους μεταφραστές του ΥΠΕΞ, κρίνοντας ότι παρέχουν ανεξάρτητες υπηρεσίες: «…και ήταν αυτός, ως γνωρίζων την ξένη γλώσσα, υπεύθυνος για την πιστή μετάφραση, ενώ η μεταφραστική υπηρεσία επικύρωνε με τη σφραγίδα της όχι το περιεχόμενο της μετάφρασης, αλλά τη γνησιότητα της υπογραφής του μεταφραστή». Αυτή την άποψη, ότι οι συνεργαζ. μεταφραστές παρέχουν ανεξάρτητες υπηρεσίες, δέχεται και το ΝΣΚ.
    Απ’ την άλλη υπάρχουν αντίθετες αποφάσεις των διοικητικών δικαστηρίων, ότι οι συνεργ. μεταφραστές παρέχουν εξαρτημένη εργασία, είναι όργανα της μεταφραστικής υπηρεσίας και η τελευταία ευθύνεται για την ακρίβεια των μεταφράσεων τους έναντι τρίτων, π.χ. ΣτΕ 2347/2015
    https://www.taxheaven.gr/circulars/22604/ste-2347-2015

  221. skom said

    Έχουμε το ερώτημα «ποιος ευθύνεται». Και υπάρχει διχογνωμία.
    Τουλάχιστον στα ανώτατα δικαστήρια.
    Μήπως και το «ποιος ωφελείται» είναι και αυτό θολό;

  222. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

  223. Spiridione said

    Κύκλοι του ΥΠΕΞ
    https://www.avgi.gr/politiki/416683_den-ehoyme-oyte-prototypo-oyte-metafrasmeno-keimeno-anaferoyn-piges-toy-ypex
    Η Μεταφραστική Υπηρεσία συνεργαζόταν με ιδιώτες μεταφραστές βάσει πίνακα, οι οποίοι εργάζονταν εκτός του χώρου της Μεταφραστικής Υπηρεσίας. Η Μεταφραστική Υπηρεσία επικύρωνε το γνήσιο της υπογραφής του μεταφραστή, ο οποίος ήταν και υπεύθυνος για την απόδοση της μετάφρασης (βλ. ΥΑ Φ093/3/ΑΣ1856/1998).
    Η Υπουργική αυτή απόφαση του 1998 λέει επί λέξει:
    1.Η Μεταφραστική Υπηρεσία χρησιμοποιεί ιδιώτες μεταφραστές βάσει πίνακα, οι οποίοι εργάζονται εκτός του χώρου της Μεταφραστικής Υπηρεσίας και επιλέγουν οι ίδιοι ποιες ημέρες και πόσες φορές την εβδομάδα προσέρχονται για παραλαβή εγγράφων. Όλες οι μεταφράσεις δακτυλογραφούνται σε Η/Υ σε χαρτιά Α4, που φέρουν τον τίτλο του Υπουργείου Εξωτερικών στην ελληνική, αγγλική και γαλλική γλώσσα. Η Μεταφραστική Υπηρεσία επικυρώνει το γνήσιο της υπογραφής του μεταφραστή, τον οποίο χρησιμοποιεί η Υπηρεσία μας και ο οποίος είναι υπεύθυνος για την απόδοση της μετάφρασης.
    2. Εσφαλμένες μεταφράσεις, που αναφέρονται σε σοβαρά λάθη, παραλείψεις, κακογραφίες και μη εμπρόθεσμη παράδοση μεταφρασμένων κειμένων θα ελέγχονται αυστηρά. Σε περίπτωση που πολίτης εκφράζει εγγράφως παράπονα, θα καλείται ο μεταφραστής να δώσει προφορικές
    εξηγήσεις. Διαπιστωμένης υπαιτιότητάς του για δεύτερη φορά θα γίνεται στον μεταφραστή έγγραφη παρατήρηση.
    3. Εάν στον ίδιο μεταφραστή κατατεθούν εγγράφως για τρίτη φορά παράπονα από ιδιώτη ο Διευθυντής της Μεταφραστικής Υπηρεσίας δεν θα του αναθέτει μεταφραστική εργασία επί πέντε συνεχείς εργάσιμες ημέρες.
    4. Σε περίπτωση που ο ίδιος μεταφραστής εξακολουθεί να προκαλεί δικαιολογημένα παράπονα και διαμαρτυρίες πολιτών με αποτέλεσμα να δυσφημίζεται το έργο της Μεταφραστικής Υπηρεσίας και να υποβαθμίζεται το κύρος των μεταφράσεων που παραδίδονται από το Υπουργείο Εξωτερικών τόσο στην ημεδαπή όσο και στην αλλοδαπή, ο εν λόγω μεταφραστής θα διαγράφεται από τον πίνακα της παραγρ. 3 του άρθρου 19 του Ν. 2594/98 χωρίς άλλη διαδικασία.

    Αφού η Μεταφραστική Υπηρεσία απλώς θεωρεί το γνήσιο της υπογραφής του μεταφραστή, πώς μπορεί να δυσφημίζεται το έργο της και να υποβαθμίζεται το κύρος των μεταφράσεων από μια αστοχία ενός ιδιώτη μεταφραστή;

  224. Μαρία said

  225. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Είμαστε όλοι απειροελάχιστοι κόκκοι σκόνης μπροστά στην αιωνιότητα και την απεραντοσύνη του σύμπαντος κι εσείς ασχολείστε με το αν παρακολουθήθηκαν τα τηλέφωνα κάποιων απίθανων τύπων σε κάποια γελοία γωνιά ενός αστείου πλανήτη μιανού ανεκδιήγητου γαλαξία? Σοβαρά τώρα?

  226. sarant said

    225 Ο μεταφραστής λοιπόν είναι υπεύθυνος για την ποιότητα της μετάφρασης.
    Βέβαια, στο 222 λες ότι υπάρχει και αντίθετη νομολογία.

    227 Α γεια σου!

  227. Μαρία said

  228. Spiridione said

    Το σύνολο της περιουσίας του μακαρίτη εκτιμάται πάνω από 100 εκ. ευρώ.

  229. Μαρία said

    230
    Όσο ζούσε δεν πήραν είδηση το ξέπλυμα.

    Στο μεταξύ:
    29 Αυγούστου 2020, 15:36 | Δέσποινα Καρατζά
    Εκτός από τη μείωση της γραφειοκρατίας για τον περιορισμό της ταλαιπωρίας των πολιτών και την αξιοπιστία των συναλλαγών, το μέτρο αυτό αποσκοπεί και στη πάταξη της διαφθοράς. Το νομοσχέδιο δεν κάνει καμία πρόβλεψη για τους δικηγόρους οι οποίοι επιδίδονται σε μεταφράσεις όπου παρατηρείται ευρεία εισφοροδιαφυγή, φοροδιαφυγή, μαύρη εργασία και πλαστογραφία / νόθευση εγγράφων.
    Ένα δημόσιο έγγραφο εχει νομικές, οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές συνέπειας στη ζωή των πολιτών. Χαιρετίζουμε το σημείο 3. δδ. του Άρθρου 66 όπου αναφέρεται ο μεταφραστής «να γνωστοποιεί αμελλητί στις αρμόδιες, κατά νόμο, αρχές οποιαδήποτε παραποίηση, πλαστογράφηση ή νόθευση εγγράφου, καθώς και να παρέχει όποια άλλη σχετική πληροφορία, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία» όπως και τη νεοσυσταθείσα Εθνική Αρχή Διαφάνειας. Όμως είναι προτιμότερη η πρόληψη σχετικών φαινομένων, ιδιαίτερα όταν ο θεσμός της δικαιοσύνης είναι αυτός που όλοι πλέον γνωρίζουν: αναξιόπιστος και διεφθαρμένος. Δεν προβλέπεται κανένα μέτρο πρόληψης.
    http://www.opengov.gr/ypex/?p=605#comments

    Το άρθρο 66 είναι τα άρθρα 145-46 του νόμου 4781

  230. Νίκος said

    Εφόσον τα ονόματα ήταν γνωστά χρόνια πριν και υπήρχε κατατεθειμένη πλήρης μετάφραση, τι εξυπηρετεί και ποιον ωφελεί στην πραγματικότητα η καταγγελία;

    Γιατί άραγε αυτή η δήθεν καθοριστική αποκάλυψη συνδέθηκε αμέσως και τόσο άκομψα με την πρόβλεψη νοθείας των εκλογών;

  231. sarant said

    232 Η ανακριτρια ζήτησε νέα μετάφραση, η οποία έδωσε τα χαλκευμένα έγγραφα. Προφανώς, η χάλκευση ειχε στόχο να καταδικαστεί ευκολότερα η κατηγορουμένη, η Τουλουπάκη, για σκευωρία.

  232. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Εισαγγελική παρέμβαση για το σβησμένο όνομα του Λοβέρδου στη μετάφραση του εγγράφου του FBI
    https://www.flash.gr/politiki/1961483/eggrafo-fbi-novartis-eisaggeliki-paremvasi-gia-to-svismeno-onoma-tou-loverdou

  233. Νίκος said

    Να καταδικαστεί ευκολότερα με τόσο χονδροειδή πρακτική; Κάτι δεν μου κολλάει καλά. Θα έχει ενδιαφέρον να μάθουμε ποιος και γιατί προχώρησε στην παραποίηση.

  234. Μαρία said

    Αποκάλυψε, μάλιστα, εκτός από την περίπτωση Λοβέρδου το όνομα του οποίου… χάθηκε στη μετάφραση «υπάρχουν και πολλά άλλα σημεία που δεν απασχόλησαν την ανακρίτρια, όπως ένας κατάλογος με τα ονόματα 12 senior πολιτικών υπαλλήλων που δωροδοκήθηκαν. Ανάμεσά τους, ο Γιώργος Πατούλης, ο τότε υπουργός Γιάννης Στουρνάρας και ο τότε πρόεδρος του ΕΟΦ και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Λιντζέρης». https://www.avgi.gr/gallery/podcasts/416675_tha-zitisoyme-na-xananoixei-i-anakrisi-gia-tin-skeyoria-novartis

  235. Νίκος said

    Αν μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει περιληπτικά την υπόθεση γιατί δεν την έχω παρακολουθήσει παρά μόνο αποσπασματικά. Ένα σημείο που γνωρίζω για την υπόθεση είναι για έναν μάρτυρα που κατέθεσε εδώ και στο FBI το οποίο απαγορευόταν να είναι προστατευμένος και στις δυο μεριές ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Η επιφανειακή ενημέρωση που έχω μου δημιουργεί δηλαδή την εντύπωση ότι γίνεται δυσανάλογα θόρυβος σε σχέση με την ουσία, διάβασα πχ για 20.000, ρισκάρει ο άλλος για τόσο ταπεινά ποσά; Τι να πω.

    Παράλληλα κρατάω επιφυλάξεις για την αξιοπιστία Βαξεβάνη, κάποτε πριν πολλά πολλά χρόνια τον διάβαζα φανατικά σε όλα τα ηλεκτρονικά κι έντυπα μέσα. Στην πορεία ξενέρωσα γιατί σε θέματα που γνώριζα πολύ καλά είδα ότι τα παρουσίαζε διαστρεβλωμένα μάλλον εξυπηρετώντας πολιτική σκοπιμότητα κι όχι τη δημοσιογραφική έρευνα. Γενικότερα θα πρέπει το Πόθεν Έσχες να ελέγχεται πολύ πιο αυστηρά για να αποφεύγονται λαμογιές και να περιλαμβάνει όποιον επηρεάζει τη δημόσια λειτουργία, δημοσιογράφους και πολιτικούς και κυρίως τις χρηματοδοτήσεις στα κόμματα και τα δημοσιογραφικά μέσα τους.

    Είναι πολύ σιχαμερό πολιτικοί και δημοσιογράφοι της πλάκας ενώ πεινούσανε να καταλήγουν σε λίγα χρόνια να έχουν εκατομμύρια.

  236. Νίκος said

    #230 Όπως οι περισσότεροι δραχμολάγνοι που έκαναν αγώνα να γυρίσουμε στη δραχμή προφανώς το έκαναν εκ του ασφαλούς με πολλά εκατομμύρια ευρώ εξασφαλισμένα στο εξωτερικό. Επιστροφή στη δραχμή θα πολλαπλασίαζε την αγοραστική τους δύναμη εσωτερικά και την επιρροή τους, γεγονός που ακόμα πολλοί ούτε το καταλαβαίνουν, ούτε το παραδέχονται.

  237. Νίκος said

    Η κάθε χώρα έχει ανάγκη από ισχυρή κι ικανή αντιπολίτευση που θα λειτουργεί ωφέλιμα πολιτικά και κοινωνικά. Η Ελλάδα διαχρονικά είχε κι έχει αντιπολίτευση που στηρίζεται στο λαϊκισμό.

    https://www.documentonews.gr/article/kyriakos-mitsotakis-epaggelmatias-xeiragogos-tis-dikaiosynis/?utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Echobox=1654284751-1

    Του σκίστηκε το σκουλαρίκι στο κάτω χείλος από όσο καταλαβαίνει κανείς από φωτογραφίες, βγαίνει από τις πρώτες ώρες και δίνει συνεντεύξεις δίχως πρόβλημα και παρουσιάζεται λίγο πολύ ως ετοιμοθάνατος. Βγαίνει ο άλλος με φωτογραφίες με αίματα στο κεφάλι και γίνεται χαμός και κανείς δεν παραδέχεται ότι του άνοιξαν το κεφάλι οι τσιμεντόλιθοι που έριχναν οι δικοί του από πίσω στους ματατζήδες. Καθημερινές αθλιότητες που κάνουν τους μετριοπαθείς να μην ασχολούνται και στο τέλος να επικρατούν οι υστερικοί φανατικοί. Αυτά κάνει ο λαϊκισμός και κύριος υπεύθυνος διαχρονικά είναι η αντιπολίτευση. Παλαιότερα επί παντοδυναμίας ΠΑΣΟΚ ήταν η ΝΔ με ΛΑΟΣ και λοιπούς και άλλαζαν θέση αναλόγως ποιος κυβερνούσε. Τώρα το δίπολο είναι ΣΥΡΙΖΑ με ΝΔ αλλά από πίσω υπάρχουν και Βελόπουλοι, Βαρουφάκηδες κι άλλα τέτοια διαμάντια.

    Είμαστε άξιοι του λαϊκισμού που ενθαρρύνουμε.

  238. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    (Σι)χαμένοι στη μετάφραση

    Για ένα φάρμακο φέρεται ότι ενθηλάκωσε το 20ρικο

    …Το 2012, η NVG πλήρωσε 20.000 ευρώ στον Ανδρέα Λοβέρδο, τα οποία ξεπλύθηκαν μέσω της εταιρείας Ιατρική Εξέλιξη, για να εμποδίσει ένα ανταγωνιστικό φάρμακο να αντικαταστήσει το Lucentis (που κατασκευάζεται από τη Νovartis), ως θεραπεία πρώτης γραμμής για οφθαλμολογική χρήση».

    …η μετάφραση του εγγράφου έγινε στις 12 Απριλίου του 2021 και πως σε σχέση με το αρχικό έγγραφο «είχε απαλειφθεί εντελώς το όνομα πρώην υπουργού σε δύο μάλιστα ονομαστικές αναφορές που υπήρχαν στο πρωτότυπο έγγραφο και ήταν στην ίδια σελίδα!», όπως επίσης και ότι «ενώ στο πρωτότυπο αναφέρει ότι ο πρ. υπουργός “εισήγαγε” δύο φάρμακα της Novartis, στη μετάφραση αναφέρεται ότι τα δύο φάρμακα “εισήχθησαν” γενικά και αόριστα και σε παθητική φωνή! Ετσι αλλοιώνεται και το νόημα του πρωτοτύπου».
    https://www.efsyn.gr/ellada/dikaiosyni/346600_hathike-sti-metafrasi-onoma-toy-loberdoy

  239. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ιούνιος 2013
    Ανδρέας Λοβέρδος:
    «Τσάκισα το σύστημα στο Υπουργείο Υγείας. Και είμαι περήφανος για αυτό».
    http://unfollow.com.gr/print-edition/loverdos/

  240. Νίκος said

    #242 Δεν με εκπλήσσει ως γεγονός. Θεωρώ δεδομένο ότι όσοι τραβούν την προσοχή του κράτους είναι εν δυνάμει στόχοι παρακολούθησης. Δεν είναι αποκλειστικά φαινόμενο κυβέρνησης κούλη ή ελληνικό. Το θέμα είναι η διαχείριση της δυνατότητας αυτής. Πχ σε μια κυβέρνηση τύπου Πούτιν αυτοί που ενοχλούν μπορεί να εξαφανίζονται, να αυτοκτονούν, να πίνουν τίποτα τσάγια εμπλουτισμένα με ραδιενεργά ισότοπα. Σε κυβερνήσεις τύπου Ερντογάν ή τύπου Κίνας μπορεί να καταλήξεις φυλακισμένος μερικές δεκαετίες αναμένοντας δίκη. Άραγε επί προηγούμενων κυβερνήσεων δεν γίνονταν παρακολουθήσεις, ποτέ πουθενά, καθόλου για κανέναν; Επί ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ είστε σίγουρη ότι δεν έγιναν, δεν γίνονται ή ότι δεν θα ξαναγίνουν; Το θέμα δεν είναι αυτό καθεαυτό αλλά ο τρόπος αξιοποίησης.

    Να θυμίσω ότι και ο Τράγκας έκανε ερευνητική δημοσιογραφία και αβάνταρε συγκεκριμένη πολιτική και έκανε στοχευμένη αντιπολίτευση. Η περιουσία του δεν έγινε με το μεροκάματο της ερευνητικής του δημοσιογραφίας. Παρομοίως υπάρχουν κι άλλοι αβανταδόροι δημοσιογραφικοί αστέρες που ασκούν δήθεν ερευνητική δημοσιογραφία αλλά καταλαβαίνει ο καθένας ότι απλώς ασκούν συγκεκριμένη πολιτική αβάντα. Ναι, βγαίνουν και κάποιες αλήθειες, ναι αποκαλύπτονται και κάποια πράγματα. Στοχευμένα όμως κι αυτό είναι υπηρεσία δεν είναι δημοσιογραφία, συμβόλαια, εξαρτήσεις κι εξυπηρετήσεις.

    Σιχαίνομαι τους δημοσιογραφικούς και τους πολιτικούς αστέρες, τα παράθυρα, τα δελτία, τους ειδικούς αναλυτές κοκ Σχεδόν πάντα διαστρεβλώνουν τα γεγονότα και διαμορφώνουν γνώμη εξυπηρετώντας ο καθένας τους δικούς του σκοπούς. Οι εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα και οι εξαιρέσεις δεν είναι στο κύκλωμα αστέρων.

  241. Νίκος said

    Στο 243 πήγαινε η προηγούμενη απάντηση.

  242. 237.
    «Είναι πολύ σιχαμερό πολιτικοί και δημοσιογράφοι της πλάκας ενώ πεινούσανε να καταλήγουν σε λίγα χρόνια να έχουν εκατομμύρια.»

    Ακόμη πιο σιχαμερό είναι οι δημοσιογράφοι που επιτελούν το εξαιρετικά χρήσιμο κοινωνικά έργο της ερευνητικής δημοσιογραφίας να θεωρούνται «εχθροί του κράτους» όταν ερευνούν οικονομικά σκάνδαλα. Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρεις ολόκληρο το χρονικό της απίστευτης ιστορίας της παρακολούθησης του Κουκάκη.
    Αξίζει να διαβάσεις ολόκληρο το άρθρο που αποκαλύπτει όλες τις όψεις της παρανομίας και της αντισυνταγματικότητας των επιλογών μιας κυβέρνησης που έκανε σημαία της τις συνταγματικές της «ευαισθησίες» κάθε φορά που στριμωχνόταν άσχημα.

    https://www.reportersunited.gr/8646/eyp-koukakis/

  243. 242.
    Το σχόλιό μου άλλαξε αριθμό επειδή είχε μείνει παγιδευμένο και έγινε μια καραμπόλα με τους αριθμούς των σχολίων.
    Αν μου επιτρέπετε, επιμένω στο να διαβάσετε με προσοχή το άρθρο – αλλιώς τζάμπα μιλάμε. Γιατί, αν μετά από προσεκτική ανάγνωση καταλήγουμε στο γενικόλογο «όλοι τα ίδια κάνουν, παρακολουθούν» ή ότι ο Κουκάκης είναι σαν τον Τράγκα, τότε δεν υπάρχει λόγος να συνεχιστεί η κουβέντα. Όταν το διαβάσετε, δεν θα δυσκολευτείτε να καταλάβετε ότι αν η προηγούμενη κυβέρνηση είχε χρησιμοποιήσει έστω και μία από αυτές τις μεθοδεύσεις (όπως αυτή με την τροπολογία για την ενημερωση των πολιτών από την ΑΔΑΕ), θα είχαν ξεσηκωθεί και οι πέτρες εναντίον τους – ακόμη θα μιλούσαμε για το θέμα αυτό!

  244. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    245# Εύα, πριν συνεχίσεις την κουβέντα ρίξε μια ματιά στα σχόλια του σημερινού νήματος. Για να μην κουράζεσαι στο λέω.

  245. Έχεις δίκιο, αλλά κάνω κι εγώ ασκήσεις υπομονής, όπως κι εσύ τις προάλλες σε άλλο νήμα (για τα εγκλήματα)
    (θαύμασα την υπομονή σου και παραδειγματίστηκα)

  246. 247=>246

  247. sarant said

    245-247-248 Για κάποιο λόγο, σήμερα τα σχόλιά σου τα πιάνει η μαρμάγκα

  248. Χαρούλα said

    Κώστα μια πολύ απλή ερώτηση.
    Κυρίως προς τον εαυτό σου. (Εγώ έχω δημιουργήσει άποψη από τον σημερινό συνολικό σχολιασμό σου.).
    Η αντιπολίτευση +-+-+! Εσύ; είσαι αντικειμενικός;;; Σκέψου το λίγο.

  249. 249.
    Είπα να συνδεθώ μια φορά μέσω WordPress (αλλά συνδέθηκα με Κάιρο! 😊)
    (Θα κοιτάξω πώς μπορώ να αποσυνδεθώ, μάλλον αυτό φταίει)

  250. sarant said

    Ναι, γιατί κι αυτό το κράτησε η μαρμάγκα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: