Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεζεδάκια της Κυριακής

Posted by sarant στο 2 Οκτωβρίου, 2022


Της Κυριακής αντί για το συνηθισμένο Σάββατο, διότι χτες είχαμε 1η του μηνός, κι έτσι το Μηνολόγιο εκτόπισε τα μεζεδάκια για σήμερα. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι το καθιερωμένο για την Κυριακή λογοτεχνικό (ή συναφές) μας ανάγνωσμα αναβάλλεται για την επόμενη Κυριακή, μια διευθέτηση που έχει ξαναγίνει όταν η πρώτη του μηνός πέφτει Σάββατο.

Χτες ήταν πρώτη Οκτωβρίου, οπότε παραδοσιακά κάποιοι ευχήθηκαν «καλό φθινόπωρο». Επειδή όμως οι θερμοκρασίες είναι καλοκαιρινές, είδα στο Τουίτερ μια φίλη να εύχεται «καλό καλοκαιρόπωρο». Βέβαια, εδω στην Εσπερία ο καιρός και το θερμόμετρο είναι όντως οκτωβριανά.

Καθώς έγραφα το άρθρο, χτες, ήρθε η θλιβερή είδηση για τον θάνατο του Σταμάτη Κόκοτα. Αντιστάθηκα στον στιγμιαίο πειρασμό να κάνω λογοπαίγνιο στον τίτλο του άρθρου με την απώλεια -και τι να έλεγα δηλαδή; «ασταμάτητα»; Αλλά με μια σχετική είδηση θα ξεκινήσουμε τα σημερινά μας μεζεδάκια, ένα μεζεδάκι αλιευμένο από τις νεκρολογίες που πρόχειρα γράφτηκαν σε διάφορους ιστότοπους, που το εντόπισε, πρέπει να πω, ο φίλος Φώντας Τρούσας στο Φέισμπουκ.

* Όπως βλέπετε σε αυτή τη νεκρολογία, αναφέρονται τρία από τα «σπουδαία» τραγούδια του Σταμάτη Κόκοτα, μόνο που το τρίτο, το «Δελφίνι δελφινάκι» δεν έχει βέβαια σχέση με τον εκλιπόντα, αφού το τραγούδησε ο Γιάννης Καλατζής -και απ’ όσο μπορώ να θυμηθώ, ο Κόκοτας δεν το έχει καν δισκογραφήσει σε κάποια επανεκτέλεση.

Και να πεις ότι δεν υπάρχουν πηγές… Τέλος πάντων, όταν γράφεις στο γόνατο αυτά γίνονται.

* Βλέπουμε συχνά να γράφεται, λαθεμένα αλλά εξηγήσιμα, «έδωσε το παρόν (π.χ. σε μια εκδήλωση)». Φίλος μού στέλνει ένα παρεμφερές εύρημα αλλά πιο σπάνιο. Σε ηπειρώτικο σάιτ γράφτηκε, το περασμένο Σάββατο, για τον Γιαννιώτη ολυμπιονίκη της κωπηλασίας:

Παρόν στον τελικό του Παγκόσμιου πρωταθλήματος το μεσημέρι της Κυριακής θα είναι ο Στεφανος Ντούσκος. Ο Γιαννιώτης Ολυμπιονίκης πήρε την 3η θέση στον ημιτελικό του σκιφ ανδρών κάνοντας συντήρηση δυνάμεων με χρόνο 6:51.54 και θα διεκδικήσει ένα μετάλλιο που δεν έχει κατακτήσει ποτέ Έλληνας κωπηλάτης στο θεσμό.

Παρεμπιπτόντως, τελικά ο Ντούσκος βγήκε δυστυχώς έκτος.

* Φίλος έστειλε φωτογραφία αφίσας που αναγγέλλει μια εκδήλωση. Δεν την βάζω εδώ για να διαφημίσω την εκδήλωση, που άλλωστε έχει γίνει πια, αλλά για να επισημάνω τον λογοπαικτικό ρηματικό τύπο «Επαρτάρουμε» αντί για το αναμενόμενο «παρτάρουμε».

Το παραπανίσιο αρκτικό έψιλον παραπέμπει βέβαια στο διαφημιστικό σύνθημα της μπίρας Μάμος, «Εζυμώθηκε με πάθος», με την περιττή σήμερα, αλλά υποχρεωτική στην καθαρεύουσα του 1876, χρονική αύξηση.

Φαίνεται πως η χρονική αύξηση ακούγεται τόσο παράξενη σήμερα, που αυτό το αρκτικό ε- απλώς λειτουργεί ως σήμα κατατεθέν της εταιρείας.

Με την ευκαιρία, το ρήμα «παρτάρω», που είναι πια αρκετά συχνό, δεν έχει λεξικογραφηθεί από κανενα λεξικό μας. Βέβαια, είναι προφανές ότι θα λείπει από το ΛΚΝ (έκδ. 1998), αλλά δεν το καταγράφουν ούτε τα νεότερα λεξικά: Μπαμπινιώτη, ΜΗΛΝΕΓ ή Χρηστικό. Το Χρηστικό, παρεμπιπτόντως, έχει λήμμα «πάρτι άνιμαλ», αλλά όχι το «παρτάρω».

* Ο σκακιστικός κόσμος συγκλονίζεται από ένα σκάνδαλο, τις κατηγορίες του παγκόσμιου πρωταθλητή Μάγκνους Κάρλσεν εναντίον του 19χρονου ανερχόμενου Αμερικανού σκακιστή Χανς Νίμαν για απάτη.

Ο Κάρλσεν έχασε από τον Νίμαν σε τουρνουά στις αρχές Σεπτεμβρίου, αν και έπαιζε με τα λευκά, κάτι που σταμάτησε ένα σερί 53 παρτίδων χωρίς ήττα, και αμέσως αποσύρθηκε από το τουρνουά εκείνο.

Σε επόμενο τουρνουά, όταν κληρώθηκε αντίπαλος του Νίμαν (με τα μαύρα τώρα) εγκατέλειψε μετά τη δεύτερη κίνησή του και μετά κατηγόρησε ευθέως τον Νίμαν ότι κλέβει στις παρτίδες. (Παρεμπιπτόντως, τελικά ο Κάρλσεν κέρδισε αυτό το τουρνουά).  Ο ίδιος ο Νίμαν έχει αναγνωρίσει ότι έκλεψε στο παρελθόν σε ηλεκτρονικές παρτίδες στον ιστότοπο chess.com, όταν ήταν 12χρονος και 16χρονος, κάτι για το οποίο έχει αποκλειστεί από τον ιστότοπο, αλλά αρνήθηκε ότι έχει κλέψει σε παρτίδα με φυσική παρουσία πάνω απ’ τη σκακιέρα.

Και πώς έχει κλέψει; Κάποιοι λένε ότι έχει έναν συνεργό που αναπαράγει την παρτίδα σε υπολογιστή και τον ειδοποιεί συνθηματικά για την κίνηση που πρέπει να παίξει με δονήσεις, σε έναν δονητή που ο Νίμαν (υποτίθεται ότι) τον έχει κρύψει εκεί που φανταστήκατε.

Λοιπόν, σε ένα άρθρο που ανασκοπεί το επεισόδιο, διαβάζουμε απόσπασμα από συνέντευξη που έδωσε ο Νίμαν:

Μετά τη νίκη του Niemann επί του Carlsen, είχε πει ότι «από κάποιο γελοίο θαύμα» είχε μαντέψει ποιο θα ήταν το ασυνήθιστο άνοιγμα του αντιπάλου του και είχε προετοιμαστεί γι’ αυτό. «Πρέπει να είναι ντροπιαστικό για τον παγκόσμιο πρωταθλητή να χάνει από εμένα», δήλωσε ο Νίμαν. 

Δεν μου αρέσει το «γελοίο θαύμα», παρόλο που είναι κατά λέξη μετάφραση των λεγομένων του Νίμαν:

Niemann said that “by some ridiculous miracle” he had guessed what his opponent’s obscure opening would be and prepared deeply for it that morning. “Magnus must be embarrassed to lose to me,” he said

Δεν μου αρέσει, αλλά δεν έχω καταλήξει τι θα έγραφα εγώ. Ίσως «κάποιο αλλόκοτο θαύμα» ή κάτι τέτοιο. Εσείς τι λέτε;

* Κι ένα υποτιτλιστικό, χτεσινό από το Mega.

Ένα χρόνο νωρίτερα; Ή μήπως ένα χρόνο πιο μετά, όπως λέει το αγγλικό;

Αλλά τι σημασία έχει; Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα;

* Και η ακλισιά της εβδομάδας, που την επισημαίνει φίλος.

Μου γράφει:

Η επιδημία της ακλισιάς εξαπλώνεται και στα πιο κοινά ελληνικά ονόματα. Δείτε εδώ τίτλο:

Τάκης Ζαχαράτος: Κάνει την πιο ξεκαρδιστική μίμηση της Σοφία Χατζηπαντελή στο GNTM [vid]

Βέβαια, το «της Σοφία Χατζηπαντελή» θα μπορούσε να είναι απλώς τυπογραφικό λάθος. Ο φίλος που το στέλνει όμως σχολιάζει:

Δεν νομίζω ότι είναι τυπογραφικό λάθος. Μάλλον κάποιοι πιστεύουν ότι τα ονόματα όσων εμφανίζονται κάπου στο εξωτερικό, δεν πρέπει να κλίνονται!

* Καθώς ο Ερντογάν θέτει συνεχώς θέμα στρατιωτικής παρουσίας στα ελληνικά νησιά του Αιγαίου, ακούγεται όλο και περισσότερο η απλολογία «στρατικοποίηση/ αποστρατικοποίηση». Φίλος εντόπισε μια ακόμα εμφάνισή της σε τίτλο άρθρου του in.gr:

Τουρκία: Αποφασίζει τα βήματα της απέναντι στη «στρατικοποίηση» – Τα μηνύματα των ΗΠΑ

Θυμάμαι ότι είχα σχολιάσει την «αποστρατικοποίηση» που είχε πει ο… Ανδρέας Παπανδρέου το μακρινό 1985!

Ο ίδιος φιλος γράφει (αλλά χωρίς λινκ τεκμηριωσης, όμως γκουγκλίζεται) ότι περιστασιακά βλέπει και την «ανεξαρτοποίηση».

* Ο Δήμος Κομοτηνής θα οργανώσει γιορτή για την υποδοχή των πρωτοετών φοιτητών στην πόλη και στη σχετική αφίσα υπάρχει διαγλωσσικό λογοπαίγνιο.

ΓουέλΚΟΜ, παίζει με το αγγλικό Welcome, με το ΚΟΜ κεφαλαίο για την ΚΟΜοτηνή.

Δεν ξέρω αν το βρίσκετε πετυχημένο, εμένα στην αρχή με ξένισε αλλά τελικά δεν το βρίσκω κακό.

Όμως, ο συντάκτης του δελτίου τύπου είχε τη φαεινη ιδέα να μετατρέψει στο λατινικό αλφάβητο το σύνθημα, κι έτσι το λογοπαίγνιο χάνεται και δίνεται η εντύπωση ανορθογραφίας: που συμμετέχει δυναμικά στο WELΚΟΜ. 

Αν θες να το γράψεις στα λατινικά, γράψε «στο Wel-KOMe», ώστε να φαίνεται. Χωρίς το Ε, ο αναγνώστης θεωρεί ότι το Κ είναι ανορθογραφία (ή ότι για κάποιο λόγο έχει μπει στα γερμανικά, αν δεν ξέρει γερμανικά).

* Σε μια ομάδα γλωσσικού ενδιαφέροντος στο Φέισμπουκ συζητήθηκε ο ελληνικός τίτλος μιας αμερικανικής ταινίας.

O αγγλικός τίτλος είναι Once upon a Time in Venice

και ο ελληνικός:

Κάποτε στην Καλιφόρνια.

Κάποιος λοιπόν σχολιαστής θεώρησε… λάθος τον ελληνικό τίτλο, διότι δεν μεταφέρει πιστά τον αγγλικό.

Βέβαια, Βενετία, ή μάλλον Venice, υπάρχει και στην Καλιφόρνια, είναι μια γειτονιά του Λος Άντζελες με μεγάλη και πολύ γνωστή τοπικά πλαζ.

Οπότε, ο Αμερικανός που διαβάζει Once upon a Time in Venice μάλλον θα σκεφτεί την αμερικάνικη παραλία. Ωστόσο, ο Έλληνας που θα διάβαζε «Κάποτε στη Βενετία» σίγουρα θα σκεφτόταν γόνδολες, εννοώ ότι θα σκεφτόταν την ιστορική πόλη της Ιταλίας, τη γαληνοτάτη.

Προσωπικά, βρίσκω απόλυτα εύστοχη την ελληνική απόδοση -κι ας μην μεταφέρει κατά λέξη το περιεχόμενο του αμερικανικού τίτλου. Και έχω να πω ότι είναι μεγάλη μάστιγα οι αγγλομαθείς του Λόουερ που ανακαλύπτουν λάθη κάθε φορά που ένας τίτλος δεν έχει μεταφραστεί κατά λέξη!

* Η υπουργός Παιδείας έπαιξε σε αγώνα μπιτς βόλεϊ με υπαλλήλους του υπουργείου, αλλά η ομάδα της ηττήθηκε. Όπως διαβάζω στο σχετικό ρεπορτάζ:

Διότι, όπως λένε οι «κακές» γλώσσες, στην αντίπαλη ομάδα, που και αυτή αποτελούνταν από υπαλλήλους του υπουργείου Παιδείας, συμμετείχε η Πρωταθλήτρια Ευρώπης του Beach Volley και συμμετέχΩΝ στους Ολυμπιακούς Αγώνες Βασιλική Καραντάσιου…

Η συμμετέχων λοιπόν!

* Το επισήμανε ο Γιάννης Χάρης στο Φέισμπουκ, αλλά το άκουσε και φίλος, οπότε το μεταφέρω εδώ με βεβαιότητα ότι ειπώθηκε.

Το είπε, λέει, η Ζήνα Κουτσελίνη στην εκπομπή της («Αλήθειες με τη Ζήνα») στον STAR, αναφερόμενη στον Αλέξη Κούγια:

… του ξέφυγε ερήμην του λόγου.

Πολύ ωραίο παράκουσμα του αρχαίου περσικού «εν τη ρύμη του λόγου», που το μετατρέπει σε «ερήμην». Δεν ξέρω γιατί, αλλά θυμήθηκα την ωραία λέξη «μυαλοφυγόδικος».

* Στις οδηγίες για την παρακολούθηση δεμάτων στον ιστότοπο της ACS βλέπουμε ότι ο χρήστης καλείται να δώσει «τον αριθμό αποστολής ή απών σημειώματος».

(Το «εισάγετε» της επόμενης παραγράφου ας το προσπεράσουμε).

Τι είναι αυτό, πέρα από την εντυπωσιακή ακλισιά;

Προφανώς, είναι το σημείωμα που αφήνει ο διανομέας στο σπίτι του παραλήπτη όταν δεν τον βρει εκεί (ή όταν βαριέται να χτυπήσει το κουδούνι, όπως λένε οι κακές γλώσσες).

Θα το λέγαμε «σημείωμα απουσίας» ή κάτι τέτοιο, έτσι δεν είναι; Πώς έγινε «απών σημείωμα»;

Ο φίλος που το έστειλε υποθέτει ότι η διαδρομή για την παραγωγή του μαργαριταριού είναι η εξής:

Πρώτα κάποιος, με όχι μητρική γλώσσα τα αγγλικά, απέδωσε το σημείωμα απουσίας ως «missing note» στα αγγλικά, στοχεύοντας στους ξενόγλωσσους πελάτες. Μπαρούφα νο 1. Μετά το αυτόματο μεταφραστήρι έκανε το missing note «απών σημειώματος». Αν είχε ξεκινήσει από τα ελληνικά κι έγραφε Σημείωμα Απουσίας και ζητούσε από το μεταφραστήρι το αγγλικό θα του έλεγε Absence Note και θα ήταν όλα εντάξει.

Πολύ πιθανό να έγινε έτσι!

* Και κλείνω με έναν τίτλο που τον βρήκα πολύ διασκεδαστικό.

Πήγε για ψώνια και δείτε πώς μεγάλωσαν τα παιδιά της με τον Χρήστο Λούλη

Όταν πηγαίνεις για ψώνια τα παιδιά μεγαλώνουν γρήγορα, όλοι το ξέρουν αυτό.

Θυμίζει επίσης το ανέκδοτο εκείνο που λέει ο άλλος «πάω για τσιγάρα» και γυρίζει σε 20 χρόνια.

Οπότε, καλό σαββατοκύριακο, κι αν πάτε για ψώνια (κι έχετε μικρά παιδιά) μην παραξενευτείτε αν, επιστρέφοντας στο σπίτι, τα βρείτε να φοιτούν στο πανεπιστήμιο. Θα γλιτώσετε και τα έξοδα για τα φροντιστήρια.

Advertisement

146 Σχόλια προς “Μεζεδάκια της Κυριακής”

  1. Κουνελόγατος said

    Καλημέρα.

  2. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλημέρα.
    «είναι μεγάλη μάστιγα οι αγγλομαθείς του Λόουερ»
    Πολύ μεγάλη. Συναγωνίζεται την άλλη λαθοθηρική μάστιγα, τα ημιμαθή μπαμπινιωτάκια που σε κράζουν αν σου ξεφύγει κάνα Κλειώς. 😊

  3. Costas X said

    Καλημέρα !

    «Εζυμώθηκε με πάθος», με την περιττή σήμερα, αλλά υποχρεωτική στην καθαρεύουσα του 1876, χρονική αύξηση»

    Υποχρεωτική και σήμερα στο επτανησιακό, αλλά και σε άλλα νησιώτικα ιδιώματα, μάλλον και στο πατρινό του «Μάμου». «Ε» στην αρχή, αλλά κι άλλο ένα «ε» στο τέλος, στο τρίτο πρόσωπο πληθυντικού του παρατατικού ή του αορίστου, «εσυναντηθήκανε, εφιληθήκανε κι εβουρδουλιστήκανε» !

  4. Γιάννης Κουβάτσος said

    3:Σωστά. Ο μουσικός του σχολείου μας, βέρος Κερκυραίος (όπως κάθε μουσικός που σέβεται την τέχνη του😊) χρησιμοποιεί την αύξηση απαρεγκλίτως :εφέραμε, εδώσαμε κλπ.

    Ως προς τη φάπα που έφαγε ο Κάρλσεν, δεν νομίζω πως η λέξη θαύμα χρειάζεται επιθετικό προσδιορισμό. Δεν έχει νόημα να μιλάμε για αλλόκοτα ή παράξενα ή ανήκουστα θαύματα, αφού όλοι αυτοί οι χαρακτηρισμοί εμπεριέχονται εξ ορισμού στο θαύμα. Μπορεί ο Νίμαν να το αποκάλεσε γελοίο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έτσι πρέπει να το μεταφράσουμε και στα ελληνικά. Το πιάνουμε το νόημα και μόνο με την αναφορά της λέξης θαύμα.

  5. ap8938 said

    Νοικοκύρη, αυτό «το αγγλικό Wellcome» εμένα πάντως με μπέρδεψε.

  6. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    Welcome γράφεται με ένα L.

  7. LandS said

    3,4
    Αν είναι υποχρεωτικό στα επτανησιακά, άρα και στο κεφαλλονιίτικα, είναι και στο πατρινιά.

  8. Costas X said

    «ΓουέλΚΟΜ…Δεν ξέρω αν το βρίσκετε πετυχημένο, εμένα στην αρχή με ξένισε…»

    Εμένα συνεχίζει να με ξενίζει, αλλά περισσότερο με ξένιζε ανέκαθεν αυτό το λαρυγγικό (υπερωικό) «Γου» που αποδίδει στα ελληνικά το «W».
    Η πρώτη μου δασκάλα αγγλικών, φραγκισκανή μοναχή με άψογη αγγλική προφορά, άκουγε που λέγαμε «γουέστερν», «Γουόλτον» και μας έλεγε:
    «Γιατί βρε παιδιά βάζετε αυτό το «γου», που εγώ δεν μπορώ καν να το πω ; (και όντως δεν μπορούσε)
    Είναι «Ουέστερν», Ουόλτον», «ουάι», όπως κάνουν τα μωρά «ουά-ουά» !

  9. Πουλ-πουλ said

    Καλημέρα
    «Η Ν. Κεραμέως, με αθλητικό παπούτσι »
    Αν έλεγε ξυπόλυτη πιο πιασάρικο θα ήταν, και πιο πραγματικό.
    Αλλά η απορία μου είναι άλλη. Τόση μεγαλοθυμία, ολόκληρη υπουργός να μην μπορεί να πάρει στην ομάδα της την Καραντάσιου!

  10. ndmushroom said

    Καλημέρα!
    Για την ACS, ο φίλος δεν νομίζω ότι υποθέτει, αλλά ότι κυριολεκτεί. Αν αλλάξεις τη γλώσσα της σελίδας στα αγγλικά, άλλωστε, αυτό ακριβώς γράφει: Missing note.

    Το ridiculous miracle είναι εξέλιξη των ridiculous coincidence και των άλλων ridiculous+ουσιαστικό, που με τη σειρά τους είναι εξέλιξη του ridiculously+επίθετο, που, φυσικά, δε σημαίνει «γελοιωδώς» αλλά αποτελεί απλή έκφραση υπερβολής. Αν πούμε «ridiculously difficult», π.χ., δεν εννοούμε «γελοιωδώς δύσκολο», αλλά «υπερβολικά δύσκολο, τόσο που καταντάει γελοίο το πόσο δύσκολο είναι». Το πρόβλημα βέβαια είναι ότι και το θαύμα/miracle εμπεριέχει ούτως ή άλλως το τραβηγμένο, το υπερβολικό, το αλλόκοτο, το υπερφυσικό, άρα τί επίθετο να του κοτσάρεις για να το τραβήξεις ακόμα περισσότερο;

  11. Προς Νίκο:
    Αυτό με το Wellcome (αλλά με ένα -l-) δεν υπάρχει και στο πρώτο σου διήγημα για το χαλάκι;

  12. Θρασύμαχος said

    «γόηδες»!!! https://www.iefimerida.gr/politismos/10-thrylikoi-goides-kinimatografos

  13. Γιάννης Κουβάτσος said

    10:Με τόσο λιβάνισμα από τα πετσωμένα ΜΜΕ, πολύ πιθανόν να πιστεύει ότι είναι καλύτερη από την Καραντάσιου. Και ας μην κοιτάμε που έχασε η ομάδα της· για να θυμηθούμε και την καβαφική «Εύνοια του Αλεξάνδρου Βάλα» :
    «Μα αν ήμουν ακαλαίσθητος, κι αν μυστικά το είχα προστάξει —
    θάβγαζαν πρώτο, οι κόλακες, και το κουτσό μου αμάξι»

  14. Νέο Kid said

    Για το ridiculous miracle εγώ θα το απέδιδα με την πιο «στάνταρ» ελληνικη έκφραση κι ας είναι τελείως «εκτός» κυριολεκτικής μετάφρασης: «Κατά σατανική/διαβολική σύμπτωση…»
    Δε μ’αρέσει επίσης το «απάτη» σαν απόδοση του cheating γι αυτή την περίπτωση . Θα χρησιμοποιούσα είτε το περιφραστικό «έκανε χρήση κομπιούτερ/υπολογιστή/στόκφις» ή αν έπρεπε να είναι ντε και καλά μονολεκτικό θα έγραφα «ατιμία»

  15. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το 13 στο 9.

  16. Νέο Kid said

    Νίκο, προς αποφυγή παρεξηγήσεων απ τους μαζέτες… αυτό με τα anal beads… και τις πρωκτικές δονήσεις είναι αστεία/τρολιές βέβαια! 🙂
    Μπορώ να γράψω πολλά επί της ουσίας , αλλά επειδή μάλλον δεν πολυενδιαφέρουν τα σκακιστικά απλά θα πω ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Κάρλσεν δεν το χειρίστηκε το θέμα καθόλου σωστά…

  17. LandS said

    8
    Δεν ξέρω αν είναι τόσο απλό. Στο ου εμείς στρογγυλεύουμε το στόμα, κάτι που δεν πρέπει να το κάνουμε στις λέξεις που ξεκινάνε με w. Και ναι μεν το w δεν είναι Γου, αλλά άντε να γράψεις τη «σωστή» προφορά του σε Έλληνα όταν είναι σε ηλικία που ξεκινάει να μαθαίνει αγγλικά.
    Δεκαετία του 90 σε επιθεώρηση με Παναγιωτοπούλου, Καφετζόπουλο κ.α. έπεσε πολύ γέλιο με τρόπο που ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης παρίστανε τον Ν. Χατζηνικολάου να λέει Washington.
    ΟΥ-ΑΑ-σικτον, καταφέρνοντας να πει ου με ανοιχτό στόμα.

  18. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Ἐπειδή αὐτή ἡ περίοδος δημιουργιῶν τοῦ Κόκοτα (μέ Ξαρχᾶκο, Γκάτσο, Μούτση κλπ) καί τοῦ Καλατζῆ (Λοΐζος, Παπαδόπουλος κλπ) συνέπεσε μέ τήν πρώτη πρώτη νεότητά μας καί χάιδεψε τρυφερά τίς εὐαισθησίες μας -καί ἧταν ὄμορφα τά τραγούδια!- δικαιοῦμαι/-μαστε νά εἴμαστε πιό φαρμακόγλωσσοι ἀπό σένα, Νικοκύρη. Αὐτά τά δημοσιογραφικά κείμενα δέν εἶναι τοῦ γόνατος. Εἶναι τοῦ κώλου.

  19. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    5-6 Δικαίως σας μπέρδεψα, έγραψα κοτσάνα, διορθώθηκε τώρα με το τι εννοούσα.

    4-14: Λοιπόν έχετε δίκιο και οι δύο, αλλά την πρόταση του Κιντ δεν την είχα σκεφτεί και τον ζηλεύω.

    16 Τρολιά ξεκίνησε, αλλά νομίζω πως ο Νίμαν το διέψευσε, άρα κάποιοι το πήραν σοβαρά.

    13 Πολύ καλά το σκέφτηκες.

  20. ΣΠ said

    16
    Κιντ, θα με ενδιέφερε η γνώμη σου επί της ουσίας. Τα μόνα επιχειρήματα που έχω ακούσει είναι ότι έπαιξε πάνω από το επίπεδό του και ότι αναλύοντας την παρτίδα φαίνεται ότι οι κινήσεις να προέρχονται από υπολογιστή. Κανείς δεν έδωσε μιαν εξήγηση πώς στην ευχή κατάφερε να επικοινωνήσει με υπολογιστή.

  21. Costas Papathanasiou said

    Καλημέρα.
    «“Παρόν στον τελικό του Παγκόσμιου πρωταθλήματος(…) θα είναι ο Στεφανος Ντούσκος. Ο Γιαννιώτης Ολυμπιονίκης(…)Έλληνας κωπηλάτης (…).”//Παρεμπιπτόντως, τελικά ο Ντούσκος βγήκε δυστυχώς έκτος.”
    Όπερ μεθερμηνευόμενο σημαίνει, αναντιρρήτως, ότι ο κ. Σ.Ν. όχι μόνο δέν είναι παρελθόν, αλλά κατοχυρώνει και εκτοπλασματικούς χρόνους για ανάβαση “εις Όλυμπον”, στο μέλλον.
    ΥΓ:Καλοτάξιδος ο Σταμάτης Κόκοτας. Με σήμα-κατατεθέν όχι μόνο την ωραά φωνή του αλλά και τις… φοβερές φαβορίτες του. Χάρη στις οποίες, ο Βέγγος, στην ταινία “Διακοπές στο Βιετνάμ-1971”, δείχνοντας μια φωτογραφία του καλλιτέχνη στους Βιετκόνγκ που τον συλλαμβάνουν, τους τρέπει σε φυγή ( ή αργότερα τους ρίχνει ξερούς με ένα σκοροδιστό του χνότο αναφωνώντας -και χλευάζων τις ναπάλμ- “Σκόρδον το ελληνικόν, σκόρδον το φλογοβόλον!”, ή παίζοντας μαζί τους τον “παπά”, τους παίρνει τα όπλα. Αλλά -αλίμονο- σαν πάει να χαϊδέψει ένα εξωτικό λουλούδι που επιβιώνει μες στο μακελειό, του το θερίζει μία σφαίρα).

  22. Πέπε said

    > Once upon a Time in Venice

    Εγώ θα φανταζόμουν ότι για το σύνολο του αγγλόφωνου κόσμου, εκτός ίσως από όσους κατοικούν στη στενή περιοχή της αμερικάνικης ομώνυμης πόλης, «Βενετία» παραπέμπει πρωτίστως στη Βενετία της Ιταλίας, και ότι επομένως ο τίτλος έχει την πρόθεση της ανατροπής: σου τη σκάσαμε, εννοούσαμε τη Βενετία της Καλιφόρνιας! Αυτό λοιπόν δεν αποδίδεται με τη μετάφραση «Κάποτε στην Καλιφόρνια».

    (Θυμίζω και το «Παρίσι, Τέξας»: ο τίτλος, αναπαράγοντας στα ελληνικά τη στερεότυπη αμερικάνικη σύνταξη «πόλη, κόμμα, πολιτεία», σημαίνει «η πόλη Παρίσι του Τέξας», αλλά όλοι στα ελληνικά νόμιζαν ότι σημαίνει «Παρίσι-Τέξας», «από το Παρίσι της Γαλλίας ως το Τέξας», μέχρι να τη δουν. Που άλλωστε αν υπάρχουν Έλληνες σ’ εκείνα τα μέρη μάλλον θα λένε «το Πάρις», «το Βένις».)

  23. Καλημέρα

    θα γράψω μερικά για τον Σταμάτη Κόκοτα, από αυτά που ακουγότουσαν στον περιγυρό του, όταν ερχότανε στον ιππόδρομο σαν ιδιοκτήτης αλόγων- μαζί με κάτι αγώνες ράλλυ και τις περιβόητες φαβορίτες ήταν τα διαφημιστικά του όπλα.
    Το όνομά του βρισκοταν τυπωμένο την δεκαετία του 50 στα οπισθόφυλλα των ιπποδρομιακών περιοδικών, τραγούδαγε σε κάποιες «μάντρες» στις Τζιτζιφιές, τρίτο-τέταρτο όνομα. Εν συνεχεία σπούδασε τραγούδι (στο εξωτερικό ; ) και επανήλθε δριμύτερος και φαβοριτάκιας. Πολλοί τραγουδιστές είχανε άλογα γιατί οι αλογομούρηδες ήταν κλασσικοί πελάτες των μαγαζιών τους. Εκτός από τον τιτανοτεράστιο Στράτο ( ΖΗΤΩ Ο ΣΤΡΑΤΟΣ γράφανε με πέτρες στα βουνά επί χούντας) άλογα είχε ο Κωστής Χρήστου που κέρδισε Ντέρμπυ με την Κλάρα και άλλοι πολλοί, η Αθηναία, το τοπ κέντρο της εποχής ήταν μέσα στο χώρο του ιπποδρόμου. Πολλοί θυμούνται τον Σταμάτη, χαμογελαστό και καταδεκτικό να συνομιλεί εύκολα με τον καθένα χωρίς τουπέ, ήταν πολύ δημοφιλής, άλλοι συναδελφοί του κρυβότουσαν μην τους δούνε.
    Θεωρώ καλύτερο του τραγούδι το «στου Προφήτη Ηλία τα σοκάκια»

  24. LandS said

    22
    Μπράβο.
    Είχα κάνει προσπάθεια να καταλάβω ότι το «Παρίσι, Τέξας» δεν είναι ρομαντική ταινία για δυο Τεξανούς που συναντιόνται τυχαία στο Παρίσι.
    Πολύ καλύτερη απόδοση και το «Πάρις, Τέξας» και το «Κάποτε στο Βένις».

  25. sarant said

    22 Tότε, «κάποτε στο Βένις», όχι «στη Βενετία».

  26. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πάντως, στο διήγημα του Percival Wilde «Η καραμέλα με γεύση λεύκας» («Ιστορίες της σκακιέρας») τα σκονάκια δίνονται στον παίκτη γραμμένα σε περιτυλίγματα καραμελών. Και στον αγώνα Κορτσνόι-Καρπόβ, όπου εξετάστηκαν οι καρέκλες των παικτών με ακτίνες x-ray για παν ενδεχόμενο, ο Κορτσνόι θεώρησε ύποπτα ακόμα και τα γιαούρτια χρώματος μοβ που έτρωγε ο Καρπόβ. 😊

  27. Νέο Kid said

    20. Σταύρο, το θέμα δεν είναι απλό και είναι γεγονός ότι ειπώθηκαν και ακόμα λέγονται πολλές ανοησίες επί του θέματος ,κυρίως από Chess streamers στο γιουτούμπ. Έχουν πιαστεί και ομολογήσει στο παρελθόν (κι από τότε η σχετική τεχνολογία πιθανότατα έχει κάνει «άλματα»!) κάποιοι που όντως κατάφεραν να κλέψουν σε over the board (δηλαδή κανονικές παρτίδες σε σκακιέρα σε τουρνουά) παιχνίδια. Ήταν κάποιος Βουλγαρος -νομίζω Iβάνοφ- που είχε σαρώσει δυ0-τρία τουρνουά παίζοντας με το μηχανάκι «παραμάσχαλα»… πριν τον τσιμπήσουν και ομολογήσει.
    Ο τρόπος που προσπαθούν να κάνουν ρετροανάλυση ήδη παιγμένων παρτίδων, και να διαγνώσουν cheating από το accuracy rate (δηλαδή πόσο κοντά, πόσο matching κάνουν στην 1η ή έστω 2η επιλογή του υπολογιστή οι κινήσεις) είναι βασικά Στατιστική , αλλά παίρνει πολλές ερμηνείες!
    Δεν αρκεί να πεις ότι «ξέρεις, ο Κίντ έπαιξε 2 παρτίδες με 100% accuracy , άρα είναι cheater!»
    Πρέπει κάποιος να δει τα ανοιγματα, τους αντιπάλους, τη θεωρία. Μπορεί να παίξω μια παρτίδα όπου θα παιχτούν 10-15 κινήσεις θεωρία και μετά ο αντιπαλος να κάνει ένα χοντρό λάθος (blunder) οπότε οι 2-3 κινήσεις που θα τον αποτελειώσουν να είναι απλό ζήτημα. Accuracy 100% για το νικητή, αλλά δεν αποδεικνύει τίποτα αυτό περί cheating! Bέβαια λέγεται ότι τα «κατοστάρια» του Χανς Νίμαν είναι πολλά και με σχετικά καλούς αντιπάλους και σε πολλές κινήσεις. Είδα για μια παρτίδα 45 κινήσεων! Είναι σχεδόν απίθανο να έχει κάποιος 100% accuracy για τοσες πολλές κινήσεις!… Δεν ξέρω. Μπορεί να επανέρθω αργότερα.

  28. Πέπε said

    24, 25

    Χμ… Τώρα που το σκέφτομαι, ούτε με το «Κάποτε στο Βένις» διατηρείται η ανατροπή. Απλώς προξενεί μια απορία…

    Τελικά δε βρίσκω καμία ικανοποιητική λύση, οπότε αρκούμαι στη διαπίστωση ότι δεν είναι κι εύκολο αυτό που αξιώνουμε από τον μεταφραστή, και υπενθυμίζω ότι υπάρχει και μεγάλη παράδοση εντελώς αλλαγμένων τίτλων.

  29. spyridos said

  30. sarant said

    27 Έτσι που τα λες.

    Στο μπριτζ, το 1965 Σαπίρο και Ριζ είχαν κατηγορηθεί ότι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα επικοινωνούσαν με κώδικα, δείχνοντας πόσες κούπες κρατάνε ανάλογα με το πόσα δάχτυλα έβαζαν για να κρατάνε τα φύλλα τους. Ωστόσο, στην ανάλυση των παρτίδων δεν φάνηκε να έχουν αντλήσει συστηματικά όφελος από την (υποτιθέμενη) παράνομα μεταδοσμένη πληροφορία, αφού σε πολλές περιπτώσεις έκαναν επιλογές που δεν έδειχναν γνώση αυτού του στοιχείου.

  31. Νέο Kid said

    27. 20. Πρέπει επίσης να τονίσω κάτι. Σε επίπεδο Γκρανμέτρ (αλλά και πιο κάτω…) δεν χρειάζεται απαραίτητα να του «σφυρίξει» κάποιος (με όποιο τρόπο κι αν γίνεται τεχνικά αυτό το «σφύριγμα»!) ΤΗΝ κίνηση αυτή καθαυτή! Αρκεί ένα ping ότι «εδώ κάτι υπάρχει!», κι ο καλός παίχτης θα ψάξει και πιθανότατα θα το βρεί. Δηλαδή και μόνο η απλή επισήμανση ότι η θέση είναι «κρίσιμη» (σε αντίθεση με την εκτίμηση του παίχτη που μπορεί να είναι ότι η θέση ειναι απλή-«αθώα») είναι cheating!

  32. Πουλ-πουλ said

    21.
    Και η φωτογραφία του Κόκκοτα στο 1.28. με την ίδια ένδειξη: «Απαράδεκτον».

  33. ΣΠ said

    31
    Ναι, αλλά ακόμα και το «σφύριγμα» πώς γίνεται; Τους ψάχνουν σχολαστικά πριν μπουν για την παρτίδα. Κανένας δεν έδωσε μιαν εξήγηση και άρχισαν να λένε για αντικείμενα στον κώλο. Δηλαδή θα πρέπει να τους κάνουν και δακτυλοσκόπηση; Πάντως μετά από αυτή την τελευταία υπόθεση αποφάσισαν να μεταδίδονται η παρτίδες με 15 λεπτά καθυστέρηση.

  34. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >> επαρτάρουμε, (ανεξάρτητα από το χρόνο) μου θύμισε το επάρουμε, έπαρε

    Ύπνε μου κι έπαρέ μου το, ύπνε νανούρισέ το
    κι αν έχεις μήλα, κόψε του, κουλούρια τάισέ το
    κι αν έχεις και ροδόσταμο, να το ροδοσταμνίσεις.
    Κι αν μου το πάρεις, ύπνε μου, τρεις χώρες σου χαρίζω
    τρεις χώρες και τα τρία χωριά και τρία μοναστήρια.
    Την Κάρπαθο με τα νερά, τη Ρόδο με τα πλούτη
    και την Κωσταντινούπολη με το πολύ λουάρι.
    http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2228/Keimena-Neoellinikis-Logotechnias_A-Gymnasiou_html-empl/index02_03.html

  35. sarant said

    Φίλος που έχει δουλέψει κούριερ μου γράφει τα εξής:

    Να ξερετε οτι το Απων Σημειωμα ειναι καθιερωμενος ορος στη γλωσσα των κουριερ. Δεν ειναι κατι που συναντας μονο στην ACS

    Αν υπηρχε μεταξυ του απων σημειωμα μια παυλα, θα ηταν καλυτερο. Ή εγω θα ελεγα Απων – Ειδοποιηση

    Και δεν ειναι μονο αυτο… Εχουμε και τον ορο inability to deliver, που το μεταφραζουμε ως αδυναμια παραδοσης. Το οποιο ναι μεν ευστοχο και σωστο ειναι, ομως εχει παιδεψει τοσο κοσμο στην προσπαθεια του να βρει πού ειναι το δεμα του! Κι αυτο γιατι παρολο που παντα θα το δεις με τη μορφη ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ: ΑΠΩΝ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ή ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ: ΑΓΝΩΣΤΟΣ, θα το συναντησεις και με τη μορφη ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ: ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ, που σημαινει οτι δε διακινηθηκε καν το δεμα σου ή στη χειροτερη οτι ο οδηγος το ειχε μαζι του και απο τον μεγαλο φορτο εργασιας δε στο εφερε καν!

    Κανεις ομως δεν ειναι υποχρεωμενος να ξερει τι σημαινει ενα ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ… Οποτε, βλεπουν τη λαθεμενη κατ’ εμε διατυπωση ‘αδυναμια παραδοσης’ και νομιζουν οτι πηγε καποιος ρεμπελος οδηγος που βαρεθηκε να χτυπησει και σηκωθηκε κι εφυγε. Βλεπετε, το ‘αδυναμια παραδοσης’ ευκολα μπορει να ερμηνευτει απο τον παραληπτη ως χαρακτηρισμος απουσιας του απο το χωρο… Κι ετσι καπως ξεκιναει το βρισιδι: «Ημουν ολη μερα στο σπιτι και ειστε ψευτες»… κλπ. κλπ.

  36. Αγγελος said

    Καθώς δεν παρακολουθώ τα σκακιστικά, μένω εμβρόντητος για το ότι μπορεί κανείς να κλέψει σε σκάκι τέτοιου επιπέδου. Αυτό σημαίνει δηλαδή ότι ο όποιος υπολογιστής φέρεται να χρησιμοποίησε ο Νίμαν μπορεί να νικήσει τον πρωταθλητή του κόσμου! Έχει προχωρήσει τόσο πολύ η σχετική τεχνική;

  37. Χαρούλα said

    #29 Spyridos ευχαριστώ. Κι ας μην κατάλαβα γιατί. Ειχα καιρό να το ακούσω.

    Από το τουίτερ, και δεν έχω λόγο να το αμφισβητήσω

  38. Νέο Kid said

    33. Τι να σου πω Σταύρο, δεν ξέρω! Η χρονοκαθυστέρηση μετάδοσης υποτίθεται ότι αποκλείει το «συνεργό» (εκτός πια κι αν αυτός είναι μέσα στο τουρνουά κάποιος executive ή ξερω γω διαιτητής). Πάντως η συγκεκριμένη παρτίδα που έχασε ο Κάρλσεν απ το Νίμαν στο Siquenfield Cup και που ξεκίνησε τον ντόρο είναι αστείο και μόνο που λέγεται ότι ήταν «ύποπτη». Ο Κάρλσεν έπαιξε αχαρακτήριστα (για το επίπεδό του) άσχημα (νομίζω είχε accuracy κάτω από 50% ! Δεν υπάρχει αυτό το ποσοστό για τον Κάρλσεν! είναι «μηχανή» ) και απλά ο μικρός τον εκτέλεσε.
    Το αν ο Κάρλσεν έπαιξε τόσο άσχημα λόγω της γνώσης του ή της υποψίας του ότι ο άλλος γενικά «κλέβει» (ομολόγησε άλλωστε ότι είχε κλέψει παλιότερα (16 χρονών!) σε διαδικτυακά παιχνίδια) είναι μεν βάσιμο ως ελαφρυντικό, αλλά και άλλης τάξης ζήτημα.

  39. Saradimas said

    το ridiculous miracle θα το απέδιδα απροσδόκητο θαύμα

  40. dryhammer said

    0> … σε έναν δονητή που ο Νίμαν (υποτίθεται ότι) τον έχει κρύψει εκεί που φανταστήκατε. Λοιπόν, σε ένα άρθρο που ανασκοπεί το επεισόδιο …

    Το άρθρο ανασκολοπεί το επεισόδιο

    [Σε πρόλαβα Κε Νικολάου]

    0> Το παραπανίσιο αρκτικό έψιλον παραπέμπει στο … «Εζυμώθηκε με πάθος», με την περιττή σήμερα, αλλά υποχρεωτική στην καθαρεύουσα του 1876, χρονική αύξηση.

    Εκτός από την διατήρηση της αύξησης σε διάφορα τοπικά ιδιώματα (και την τροπή του «ε» σε «η» κλπ κλπ) η συνηθέστερη λέξη που τη διατηρεί (-ούσε;) είναι στην έκφραση «Εγαμήθηκε(νε)!» σε διάφορα πρόσωπα ενικού και πληθυντικού

  41. Νέο Kid said

    36. Άγγελε, πλάκα κάνεις/τρολάρεις ή έχεις μείνει όντως τόσο πίσω τεχνολογικοσκακιστικά;; 🙂
    Ποιος «υπολογιστής του Νίμαν» τώρα; Το σκακιστικό προγραμματάκι που κατεβάζεις σε δυό λεπτά στο κινητό σου παίρνει πλέον παραμάζωμα για πλάκα τον παγκόσμιο πρωταθλητή!

  42. Αγγελος said

    (35) Καλά, «Δρομολόγηση αποστολής» δεν θα πει ότι κάποιος αποφάσισε και διέταξε να σταλεί το δέμα στον προορισμό του; Τι μπορεί να σημαίνει «ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ: ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ», αν όχι ότι δεν μπόρεσαν να παραδώσουν το δέμα και το ξαναστέλνουν σε κάποια άλλη στιγμή στον παραλήπτη; Κι αν δεν σημαίνει αυτό, γιατί δεν το λένε κατανοητά;

  43. Καλημέρα
    14 Εγώ που δεν ξέρω αγγλικά ούτε επιπέδου λόουερ (αλλά πολλές φορές δουλεύω λοουερούχους που δεν μπορούν να καταλάβουν ένα απλό κείμενο) θα τόλεγα σκέτο θαύμα. Αλλά η διαβολική σύμπτωση είναι σαφώς ανώτερη (για τα δικά μου κριτήρια πάντα).

    Όσο και το κλέψιμο στο παιχνίδι, στο χωριό μου είχαμε μονολεκτική απόδοση: τζούτζα (δεν μπορώ να το γράψω ηχητικά, δεν ξέρω, πάντως είναι με παχύ τζ). Και για να πούμε σε κάποιον πως τον καταλάβαμε πως κλέβει (ή για να πούμε πως θεωρούσαμε ότι κέρδισε άδικα) είχαμε σχετικό δίστιχο:
    Τζούτζου παλβάν
    π’ έκλιψις τ’ αγιού του λβαν.
    (πού κολλάει το παλιβάνι δεν ξέρω, έτσι λέγαμε το σχοινί που δέναμε τα πόδια στα μεγάλα ζώα – γαϊδούρια, άλογα – ενώ στα μικρά – γιδοπρόβατα – είναι αλπούτζις κι η διαδικασία αλπούτζουμα. Πρόσφατα έμαθα για παστούρωμα, από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις).

  44. Αγγελος said

    Σοβαρά, ΝεοKid; Ναι, έχω μείνει πολύ πίσω φαίνεται! Νόμιζα ότι το σκάκι, καίτοι πεπερασμένο παιχνίδι, ακόμα ξεπερνάει τις υπολογιστικές δυνατότητες και των τελειότερων μηχανών…
    Αλλά αν είν’ έτσι, τι γίνεται αν παίξουν μεταξύ τους δύο τέτοια προγράμματα, ή δύο αντίτυπα του ίδιου προγράμματος; Νικούν πάντοτε τα άσπρα (ή τα μαύρα); Ή οδηγείται σε ισοπαλία;

  45. ΣΠ said

    36

  46. Αγγελος said

    Ωραία η «διαβολική σύμπτωση», αλλά πιο πεζά θα το έλεγα «εξωφρενικό θαύμα». Να κάνει π.χ. ο Άγιος Ραφαήλ το θαύμα του και να γίνει καλά ένας άρρωστος, δεν είναι πρωτοφανές· αλλά να επέμβει ακόμα και ο Διάβολος σε αγώνα σκακιού, παραπάει 🙂

  47. sarant said

    41 Δυστυχώς έτσι είναι… Μονο στο μπριτζ αντέχει ακόμα η ανθρώπινη πονηριά.

  48. sarant said

    46 και πριν: Εξωφρενικό θαύμα είναι καλύτερο από το αναπάντεχο ή απροσδόκητο, μια και όλα τα θαύματα είναι αναπάντεχα -είναι όμως εξωφρενικά;

    Πάντως γενικά το ridiculous έχει αλλάξει σημασία, όπως λέει κι ένα προηγούμενο σχόλιο, ίσως λόγω του gaming.

  49. ΣΠ said

    44
    Εδώ νίκησαν τα άσπρα.

  50. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πώς ξεχωρίζουμε ένα αναπάντεχο θαύμα από ένα εξωφρενικό θαύμα; Ανάλογα με τη συχνότητα που συμβαίνουν; Ή να επανέλθουμε στην καλοκαιρινή διαφωνία περί «εκ θαύματος» και «ως εκ θαύματος»; 😊

  51. 36 κλπ Επίσης ο κομπιούτορας μπορεί να τροφοδοτηθεί με την τρέχουσα θέση, όπου έχει πολύ μεγαλύτερο πλεονέκτημα (όχι;)

  52. Πέπε said

    48

    Άμα βρεις μια εικόνα (κυρίως της Παναγίας) χαμένη σε κάποιον ερημότοπο, και την πάρεις αλλού και ξεκινήσεις να της χτίζεις εκκλησιά, είναι απολύτως αναμενόμενο ότι η εικόνα θα εξαφανιστεί τη νύχτα και θα ξαναφανερωθεί εκεί που την πρωτοβρήκες, και ότι θα εξακολουθεί να το κάνει μέχρι ν’ αποφασίσεις να της χτίσεις εκεί την εκκλησιά και όχι όπου σε βολεύει εσένα.

    Άλλες πάλι εικόνες είναι τόσο καθιερωμένο να δακρύζουν / ματώνουν / ιδρώνουν συγκεκριμένες μέρες του χρόνπου ώστε το απροσδόκητο (αλλά όχι θαύμα) θα είναι να μην το κάνουν! Παραδοσιακά μάλιστα οι σχετικές ειδήσεις και αφιερώματα ξεκινάνε με το «τι λένε οι ειδικοί».

    Άρα δεν είναι κάθε θαύμα απροσδόκητο.

  53. odinmac said

    Άγγελε γίνονται και πρωταθλήματα προγραμμάτων τα οποία μεταδίδονται ζωντανά, ωστόσο , στην περίπτωση του Κάρλσεν, το παιχνίδι ήταν μπλιτζ, 15 λεπτά ο κάθε παίχτης σύν 10 δεύτερα ανά κίνηση, οπότε και πολύ δύσκολο να προλάβει να το αντιμετωπίσει.

  54. Νέο Kid said

    Ομολογώντας ότι δεν κατέχω πώς ακριβώς λειτουργεί η τεχνητή νοημοσύνη του Alphazero ,να πούμε απλά και μόνο για να εντυπωσιάσουμε τον Άγγελο ακόμα περισσότερο 🙂 ότι ο Alphazero υποτίθεται ότι δεν λειτουργεί με brute force και databases (ανοιγμάτων , παρτίδων , αυτό που στην κλασική ορολογία αποκαλούμε «Θεωρία») αλλά «έμαθε» σκάκι μόνος του εκ του μηδενός, με μόνο input τους κανόνες του παιχνιδιού. (παίζοντας πολλές παρτίδες με τον εαυτό του)

    Δεν ξέρω πού βρίσκεται πλέον τεχνολογικά το ζήτημα της ΑΙ ,αλλά θυμάμαι πόσο είχα εντυπωσιαστεί πριν κάποια χρόνια στο ματς Alphazero- Stockfish (η δυνατότερη τότε, και ακόμα σήμερα νομίζω μηχανή με updated versions) όταν ο Alphazero εκτέλεσε το Stockfish με κυριολεκτικά εξωγήινο σκάκι!

    To Αλφαζήροου κερδίζει για πλάκα το Στόκφις που κερδίζει για πλάκα τον Κάρλσεν που κερδίζει για πλάκα εμένα που κερδίζω για πλάκα (έχει και καιρό να παίξει…) το Σαραντάκο!
    Νίκο είσαι στον πάτο της σκακιστικής τροφικής αλυσίδας! 😆 😆

  55. Γιάννης Κουβάτσος said

    Νομίζω ότι πρέπει να φτιαχτεί μία κλίμακα μέτρησης συχνότητας των θαυμάτων, αντίστοιχη με τις κλίμακες Μποφόρ και Ρίχτερ, ώστε να μπορούμε να συνεννοούμαστε. Αλλά πώς θα την ονομάσουμε; Π.χ. στη θαυματογόνο περιοχή τάδε έγινε ένα θαύμα 3,8 της κλίμακας…;

  56. Νέο Kid said

    51. Τι ακριβώς εννοείς Δύτη; Γιατί δηλαδή το πλεονέκτημα είναι μεγαλύτερο στην «τρέχουσα θέση»;

  57. dryhammer said

    55. συχνότητας ή έντασης;
    Π.χ. στη θαυματογόνο περιοχή τάδε έγινε ένα θαύμα εντάσεως 3,8 της κλίμακας… Τήνου;

  58. Νέο Kid said

    Τα οικονομικά πάντως θαύματα μετριούνται στην κλίμακα «Mitsotakis» ! Αν ας πούμε πάρεις τον μέσο ελληνικό μισθό σου και επιβιώσεις πάνω από 15 μέρες είναι θαύμα εντάσεως 6,8 της κλίμακας!
    (Aν βγάλεις δε το μήνα; Άμεση αγιοποίηση!)

  59. Από τους τίτλους που κάνουν τη διαφορά, υπάρχει ένα της Αγκάθα Κρίστι Why Didn’t They Ask Evans που στα ελληνικά αποδόθηκε «Γιατί δεν ρώτησαν τον Έβανς». Στα Αγγλικά που δεν έχει άρθρο, το παιχνίδι στέκει γιατί τελικά δεν είναι ο αλλά η Εβάνς που δεν ρωτήθηκε – δεν της ζητήθηκε να κάνει κάτι, ενώ υπάρχει και ο Έβανς στην υπόθεση. (Διπλό παιχνίδι τόσο με το φύλο όσο και με το ask ρωτώ – ζητώ). Θεωρήθηκε πως αυτός ο τίτλος ήταν αποτυχημένος και σε επόμενες εκδόσεις έγινε «οκτώ κόκκοι μορφίνης». Μέχρι που προχτές βλέποντάς το μεταφερμένο στην οθόνη είδα μια πολύ έξυπνη απόδοση που αποφεύγει το άρθρο: «Γιατί δεν σε ρώτησαν Έβανς;» Εγώ το θεώρησα εξαιρετικό. Ναι, δεν είναι ακριβής μετάφραση αλλά κρατάει την έκπληξη καλά.
    Για όποιον θέλει να το δει, προλαβαίνει μέχρι την Τετάρτη 5/10. https://www.ertflix.gr/vod/vod.159440-mis-marpl-6 Στο1:28 περίπου (αν και πρέπει να το ξαναέχει).

    35 «ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ: ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ» Αυτά πρέπει να είναι εσωτερικά για την εταιρία και να μην βγαίνουν στην οθόνη του πελάτη. Αλλά τώρα που να κάθονται να γράφουν – βρίσκουν άλλα κατανοητά

  60. Γιάννης Κουβάτσος said

    57:Επειδή στα σχόλια το κριτήριο είναι η συχνότητα. Κλίμακα Τήνου, λες; Ίσως στην ανατολή. Στη δύση μπορεί να ονομαστεί κλίμακα Λούρδης. Όπως Κελσίου και Φαρενάιτ, ας πούμε.
    58:Να βγάλεις τον μήνα; Εντάξει, τώρα το τερμάτισες.

  61. ΓΤ said

    Έκανε ράπιντ, βρέθηκε θετικός, εισήχθη στο 424 ΓΣΝΘ, τόσο απλά, τόσο όμορφα: ο Άνθιμος
    Κάνε το τεστ σου, έχει μια θέση υγείας και δι’ εσέ.

  62. sarant said

    54 Ναι, αλλά στο μπριτζ;

    59 Για τον τίτλο του μυθιστορήματος αυτού έχουμε συζητήσει ξανά στο ιστολόγιο. Η λύση που βρέθηκε είναι ευφυέστατη.

    60α Καλό!

  63. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    61, 424 ΓΣΝΕ, >>τόσο απλά, τόσο όμορφα
    τόσο ανθηρά
    https://www.dogma.gr/ellada/thetikos-ston-koronoio-o-thessalonikis-anthimos/157166/
    ΜιξοΓάργαρη γλώσσα,
    υποβληθείς, ευρέθη, εισήχθη, να υποβληθεί, να έχει

  64. Λάμπας said

    Απροσδόκητο θαύμα θα ήταν να μην κλάψει μια φορά ή εικόνα της Παναγίας, αλλά να ξεκαρδιστεί στα γέλια.

  65. ΓΤ said

    @54

    Συμπληρώνουμε ότι πίσω από τον AlphaZero βρίσκεται ο Ντέμης Χασάμπης.

  66. ΣΠ said

    62β
    https://sarantakos.wordpress.com/2018/06/26/papadopoulos/

  67. 62β Κι εμένα μ’ εντυπωσίασε. Δεν θυμόμουνα πώς το κάνανε και το έψαξα (θυμόμουνα την αναφορά κάπου προς το τέλος). Για να μην λέμε μόνο για τους κακούς υπότιτλους 🙂

  68. ΓΤ said

  69. Pedis said

    … «αστείο θαύμα» … θα έλεγα.

    ή αλλιώς σε εντελώς ελεύθερη απόδοση … «ρεζιλίκια πράγματα».

    Αναπάντεχο θαύμα … εννοείται ότι είναι τυχαίο θαύμα ή συγκυριακό; Υπάρχουν και κατά παραγγελία θαύματα;

    Γελοίο θαύμα … υπάρχουν και θαύματα που δεν προκαλούν τα γέλια;

  70. BLOG_OTI_NANAI said

    «ανεξαρτοποίηση»

    Σε κείμενα του 19ου και αρχών του 20ου αιώνα δεν πρέπει να υπάρχει.
    Με βάση τα πρακτικά της Βουλής όπου συναντάμε ένα μείγμα γλωσσικών μορφών από καθαρεύουσα έως δημοτική, πρώτη φορά εμφανίζεται η μορφή αυτή το 1958 και από εκεί και πέρα εμφανίζεται αρκετά συχνά στα πρακτικά:

  71. freierdenker said

    Τα ισχυρότερα σκακιστικά προγράμματα είναι τα Stockfish, Dragon, Lc0. Στο chess.com αυτή τη στιγμή παίζουν blitz το Dragon με το Lc0 και ο νικητής θα παίξει το Stockfish στον τελικό.

    https://www.chess.com/computer-chess-championship

    Το Alphazero όντως τάραξε τα νερά στην εποχή του, διότι έδειξε τις δυνατότητες της τεχνικής «reinforcement learning». Αλλά επειδή το πρόγραμμα δεν έγινε ποτέ δημόσια προσβάσιμο, και επειδή ήταν στην ουσία της Google που το χρησιμοποίησε για δημοσιότητα, υπάρχει κάποια συζήτηση για τις πραγματικές του δυνατότητες. Ακόμα και όταν έπαιζε με το Stockfish στο ίδιο hardware, αυτό γινόταν σε διαμόρφωση ευνοϊκή για το Alphazero.

    Το Lc0 θεωρείται με μια έννοια ο διάδοχος, ή το υποκατάστατο, του Alphazero. Αναπτύχθηκε από άλλη ομάδα αλλά ακολούθησαν την ίδια μέθοδο, όπως την δημοσίευσε η ομάδα του Alphazero σε μια εργασία. Είχε νικήσει το Stockfish σε μερικά πρωταθλήματα, αλλά αυτή τη στιγμή έχει μείνει κάπως πίσω. Όπως βλέπω, χάνει 14,5 – 15,5 από το Dragon, αλλά μέχρι τις 300 παρτίδες έχει πολύ δρόμο ακόμα.

  72. Νίκος Κ. said

    Είμαι υπέρ του «αναπάντεχου θαύματος». Η λέξη «αναπάντεχο» επιτείνει το ότι ήταν κάτι που δεν το περίμενε, δεν το επιδίωξε

    48: Για όσους πιστεύουν υπάρχουν και θαύματα που έρχονται μετά από παράκληση (π.χ. τόσοι πιστοί που πηγαίνουν στην Τήνο ελπίζοντας σε κάποιο -μικρότερο ή μεγαλύτερο- θαύμα ή οι λιτανείες για βροχή κλπ.), άρα όχι εντελώς αναπάντεχα

  73. sarant said

    66 Α μπράβο. Ίσως όμως έχουμε συζητήσει και (πολύ) πιο παλιά.

    70 Ωραία ευρήματα!

    71 Μάλιστα, πολύ ενδιαφέρον.

  74. Costas Papathanasiou said

    32: Σωστός. “Ασύλληπτο κορόιδο”, όπως και να ‘χει, ο Βέγγος.
    48:“ridiculous miracle”: θα μπορούσε να αποδοθεί και ως “κουφό θαύμα” (με εννοιολογική επέκταση του “ανήκουστος”‘ σε αυτόν που “ακουόμενος είναι μόνον για γέλια” ).

  75. odinmac said

    Το θαύμα θα μπορούσε να προσδιοριστεί και ως – 5,8 βαθμούς της Ορθόδοξης κλιμακας, Προτεσταντικής κλίμακας, Ισλαμικής… – κτλπ

  76. dryhammer said

    Το κατά Ιωάννου

  77. ΣΠ said

    73α
    https://sarantakos.wordpress.com/2012/01/19/serselafam/#comment-96514

  78. freierdenker said

    71, μια και ανέφερα την μηχανή δημοσιότητας της Google, την προηγούμενη εβδομάδα τάραξε τα νερά της ελληνικής επικαιρότητας ανακοινώνοντας την δημιουργία στην Ελλάδα region (ας πούμε κόμβου) του Google Cloud, με την δημιουργία 20 χιλιάδων θέσεων εργασίας. Το νούμερο ακούγεται εξωπραγματικό.

    Το Google Cloud έχει 34 regions και πέρσι σύμφωνα με το Bloomberg είχε 37 χιλιάδες εργαζόμενους. Δηλαδή η αναλογία είναι περισσότερο 1000 εργαζόμενοι ανά region. Αν βάλεις ότι οι περισσότεροι θα δουλεύουν στις πωλήσεις και στην υποστήριξη πελατών, στην χώρα του πελάτη, 200 απασχολούμενοι στις υποδομές ενός περιφερειακού region ακούγεται πιο πιστευτό.

    Συχνά σε τέτοιες ανακοινώσεις προσθέτουν ένα μηδενικό στο τέλος για κάποια μη προσδιορίσιμα πολλαπλασιαστικά φαινόμενα, αλλά εδώ φαίνεται σαν να πρόσθεσαν δύο μηδενικά.

    Εκτός και αν περιμένουν ραγδαία ανάπτυξη που θα σημαίνει 2000 εργαζόμενους στο region, οπότε ένα μηδενικό στο τέλος φτάνει. Το οποίο μου θυμίζει ένα άρθρο στο The Register πριν δύο τρεις μήνες: Google Cloud’s growth is slowing, losses are mounting, bosses are unconcerned. Σε ελεύθερη μετάφραση, Google Cloud, η ανάπτυξη επιβραδύνεται, οι ζημίες συσσωρεύονται, τα αφεντικά ανέμελα.

  79. Α. Σέρτης said

    «πλήρης ανεξαρτοποίησις των Ασιατικών λαών»
    (ΕΜΠΡΟΣ 25/11/1926)

  80. Μαρία said

  81. BLOG_OTI_NANAI said

    79: Ενώ η «ανεξαρτητοποίηση» υπάρχει από τον 19ο αι., δεν υπάρχει η αντίστοιχη συνέπεια για την «ανεξαρτοποίηση». Την είχα βρει στο 1932, αλλά στο ίδιο έργο υπήρχε και ως «ανεξαρτητοποίηση» και θεώρησα ότι μπορεί να είναι και ορθογραφικό.

  82. Πέπε said

    Η ανεξαρτοποίηση και η (απο)στρατικοποίηση δεν είναι ακριβώς ίδιες περιπτώσεις. Ενώ κι οι δύο βασικά αποτελούν απλολογίες, ωστόσο για την αποστρατικοποίηση είναι δυνατόν να προβληθεί και κάποια ετυμολογική δικαιολογία, έστω και εκ των υστέρων. Υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσε και να είναι ο σωστός και αρχικός τύπος (στρατός > *στρατικός). Ενώ με την ανεξαρτοποίηση δεν ισχύει τίποτε τέτοιο, ούτε καν διασταλτικά.

    Άρα, αναμενόμενο να είναι παλιότερη η αποστρατικοποίηση. Για παλιά ευρήματα της ανεξαρτοποίησης, ιδίως μάλιστα μεμονωμένα και μη συστηματικά, θα πιθανολογούσα το απλό τυπογραφικό λάθος.

  83. Α.Σέρτης said

    81
    «Ενώ η «ανεξαρτητοποίηση» υπάρχει από τον 19ο αι., δεν υπάρχει η αντίστοιχη συνέπεια για την «ανεξαρτοποίηση»»

    Και ευλόγως, εφόσον το πρώτο είναι το σωστό και το δεύτερο είναι λάθος

  84. sarant said

    77α Μπράβο, αυτό είχα στο νου μου

    78 Ωραία αναλυσούλα, δεν το είχα προσέξει το όλο θέμα.

  85. leonicos said

    ridiculous miracle

    θαύμα γελοιότητας

  86. … το «Δελφίνι δελφινάκι» … ο Κόκοτας δεν το έχει καν δισκογραφήσει …

    Ούτε καν το ‘χει τραγουδήσει στο
    Δελφινάριο

  87. Μαρία said

    Ματς στην Τούμπα Τζι εναντίον Κουβάτσου, 1-0 για την ώρα.
    Τα συνθήματα ακούγονται μέχρι εδώ, χιλιόμετρα μακριά.

  88. Χρήστος Π. said

    Καθώς ο κόσμος της ΑΕΚ και η Ελλάδα περιμένει το πρώτο παιχνίδι αύριο της ομάδας με τον Ιωνικό, η ηλιθιότητα των ελεεινών θολοκουλτουριάρηδων εικαστικών, αυτών που έκαναν τέχνη και εικόνα το ψυχολογικό τους πρόβλημα, έγραψε νέες σελίδες δόξης. Εκ μέρους του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, ο Νάσος Χαλκίδης και η Βικτώρια Νταρίλα, μας πληροφορούν ότι τα αυτοκρατορικά σύμβολα και ο δικέφαλος αετός προκαλούν… ανησυχητικές εθνικιστικές εξάρσεις! (ουψ, γκολ ο ΠΑΟΚ εν τω μεταξύ).

    Δεν γνωρίζω αν οι συγγραφείς του γελοίου κειμένου είναι αριστεράντζες ή εξυγχρονιστές ιδεολόγοι των επιδείξεων μόδας, αλλά έχουν και προτάσεις. Το γλυπτό πρέπει να αποσυρθεί! Ο Δικέφαλος αετός με τα στέμματα έχει άγρια επιθετική όψη! Χρηματοδοτούνται από το υπουργείο πολιτισμού…

  89. Costas Papathanasiou said

    85: Κι αυτό καλή απόδοση, σεβόμενη τη ριζική σημασία “καταγέλαστος”, αλλά, επιπροσθέτως, κάπως θα πρέπει να μοιάζει και με κάτι που θα έλεγε, όπως συνέβη εν προκειμένω, ένας 19χρονος. Είναι προφανές ότι στο συγκεκριμένο συγκείμενο η έκφραση “by some ridiculous miracle” χρησιμοποιείται με την έννοια “από απλή…κωλοφαρδία (βλ.και σχόλιο 14)” — πράγμα, βεβαίως, που ίσως επιβεβαιώνει, ειρωνικότατα, τις καταγγελίες για χρήση δονητή στο προαναφερθέν μέρος του σώματος.

  90. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    88 -Ο κόσμος της ΑΕΚ το καταλαβαίνω (όχι όλος πάντως😂) αλλά η Ελλάδα; Είναι λίγο υπερβολικό νομίζω.😊

    Κάπως πρέπει να κερδίσουν τα 15 λεπτά δημοσιότητας. Λες να είναι αριστερό το υπουργείο;😂

  91. # 87

    Παλιά η «δουλειά» γινότανε με τους πλαϊνούς, τώρα είναι η εποχή του ΑVAR . Τι κι αν έχει άποψη ο διαιτητής τον καλεί ο ΑVAR και του βάζει «μυαλό» … Τρίτη φορά στα τρία ντέρμπυ του ΠΑΟ. Αντε νάρθει ο Φλεβάρης, να οριστικοποιηθεί το σκάνδαλο Βοτανικού-Αλεξάνδρας, να μην έχουν ανάγκη τους οπαδούς, μήπως και δούμε μπαλίτσα καθαρή

  92. Triant said

    Ποδοσφαιρικό σχόλιο.
    Έχεις δίκιο ρε Τζί. Ο άνθρωπος ήθελε να τον χαϊδέψει, απλώς ξέχασε να ανοίξει το χέρι 🙂

  93. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα, περίμενα περισσότερα ποδοσφαιρικά, πάλι καλά 🙂

  94. Avonidas said

    #55. Νομίζω ότι πρέπει να φτιαχτεί μία κλίμακα μέτρησης συχνότητας των θαυμάτων, αντίστοιχη με τις κλίμακες Μποφόρ και Ρίχτερ, ώστε να μπορούμε να συνεννοούμαστε.

    Ο Ντώκινς στον «Τυφλό Ωρολογοποιό» έκανε ακριβώς αυτό, ορίζοντας ως «θαύμα» κάτι που είναι κατ’ αρχήν δυνατό, αλλά στατιστικά πολύ απίθανο, και καταρτίζοντας μια «κλίμακα απιθανότητας» η οποία ουσιαστικά μετράει τις πιθανότητες εναντίον σου (με άλλα λόγια, τους δυνατούς τρόπους με τους οποίους μπορεί να συμβεί κάτι, έναντι του ενός ευνοϊκού).

    Στη συνέχεια, όρισε μερικά ορόσημα πάνω σ’ αυτή την κλίμακα. Για παράδειγμα, το «1 μπριτζ» (one dealion στο πρωτότυπο) μετράει την απιθανότητα ενός τέλειου μοιράσματος στο μπριτζ (καθένας από τους 4 παίκτες καταλήγει με τα 13 χαρτιά κάθε χρώματος της τράπουλας). Οι πιθανότητες εναντίον είναι 2,235,197,406,895,366,368,301,559,999 προς 1.

    Ζήτησε επίσης από έναν φίλο του φυσικό να του υπολογίσει, λέει, ποιες είναι οι πιθανότητες να κουνήσει αυθόρμητα το χέρι του ένα μαρμάρινο άγαλμα· ο μηχανισμός που είχε κατά νου είναι ότι όλα τα άτομα στο χέρι του αγάλματος κινούνται τυχαία στην ίδια κατεύθυνση, και μετά τυχαία αντιστρέφουν και πάλι κατεύθυνση και επιστρέφουν το χέρι στην αρχική του θέση. Δεν αναφέρει τον αριθμό, αν και από την περιγραφή του έχω μια ιδέα πώς να τον υπολογίσω – εντελώς πρόχειρα, πρέπει να είναι κάτι της τάξης του 10^(10^23). Προσωπικά, όμως, νομίζω ότι ο φίλος του κάνει λάθος· λόγω του νόμου διατήρησης της ορμής, είναι απλώς αδύνατο να κουνηθεί ολόκληρο το χέρι ενός αγάλματος σε μια κατεύθυνση, εκτός κι αν το υπόλοιπο άγαλμα «ανακρούσει» στην αντίθετη (αυτό όμως απλώς κάνει τις πιθανότητες πολύ μικρότερες).

  95. Γιάννης Κουβάτσος said

    Περισσότερα ποδοσφαιρικά τον Μάιο, Νικοκύρη. Τότε μιλάνε οι έμπειροι ποδοσφαιρόφιλοι. Τώρα μιλάνε οι συνωμοσιολόγοι-τερατολόγοι. 😜

  96. # 92

    Εγραψα αλλού για την ανάκληση του πέναλτυ βασικά που δεν στέκει διαιτητικά αφού ο διαιτητής είχε άποψη για την φάση, μην σου πω πως αν ήταν ανάποδες οι φανέλες θα σφύριζε επιθετικό φάουλ αφού κάθε επαφή με τον τερματοφύλακα εντός της μικρής περιοχής είναι φάουλ, αλλά και εδώ μπορούσε εύκολα να θεωρήσει πως το κτύπημα έγινε με την μπάλα να έχει βγει εκτός αγωνιστικού χώρου και να περιοριστεί σε κίτρινη όπως έχει γίνει αρκετές φορές που ο τερματοφύλακας δεν βρίσκει μπάλλα αλλά αντίπαλο, ειδικά ο τερματοφύλακας του ΠΑΟ έχει μοιράσει μπόλικες σε άλλα παιχνίδια ατιμωρητί.
    Γενικά, εσύ πιστεύεις πως ο διαιτητής όταν καλείται από τον ΑVAR να «ξαναδεί» την φάση, αν δεν αλλάξει γνώμη, υπάρχει περίπτωση να ξαναδιαιτητεύσει ; για να ξέρω πόσο σοβαρά σχολιάζεις.
    Διάβασε το σχόλιό μου στο άλλο νήμα

  97. sarant said

    94 Σε ένα διήγημα των Στρουγκάτσκι (θαρρώ) υπάρχει κάτι τέτοιο, «Η γιγαντιαία διακύμανση».

  98. # 95

    Κουβάτσε, σημείωσε μια…τερατολογία : επειδή ο Μπέος ξεφτίλισε άλλα μια ομάδα του διευρυμένου ΠΟΚ (+ ΟΑΡΗΣ) θυμ’ισου πως του χρόνου θα ανεβάσουνε την Νίκη Βόλου στην σούπερλίγδα σε ρόλο αντίστοιχο του ΟΑΡΗΣ στην Θεσσαλονίκη (είδες που κέρδισε φέτος τον ΟΣΦΠ ; καλό για τον ΠΑΟ ήτανε, πέρισυ που έχασε 2 φορές στα πλέηοφφς από τον ΟΣΦΠ, πάλι καλό για τον ΠΑΟ ήτανε… συμπτώσεις, σημειολογίες και τερατολογίες ή αποτελέσματα γράφω, πάνσοφε του πληκτρολογίου που κλάνεις μπαρμπούνι να εμφανισθείς δια ζώσης ;

  99. ΣΠ said

    97
    Εδώ ο Κιντ έχει δώσει λινκ για το διήγημα στα αγγλικά.
    https://sarantakos.wordpress.com/2015/08/15/meze-180/#comment-305603

  100. … ΓουέλΚΟΜ, παίζει με το αγγλικό Welcome …

    Μπορούν και γουέμπ σάιτ
    Kom.com ή Komo.com
    (αν δεν έχει καπαρωθεί)

  101. 23, … για τον Σταμάτη Κόκοτα, … στον ιππόδρομο
    … με … τις περιβόητες
    φαβορίτες …

    Έτσι έβρισκε τα
    φαβορί

  102. 40, 😀
    Άξιος!

  103. 7,
    Πράγματι, θυμάμαι μικρός στην Αχαΐα:
    εφαγωθήκετε (όλο το μεσημέρι)
    εχαθήκετε
    δεν εβαρεθήκετε;
    και πολλά παρόμοια.

  104. 44,
    Είναι όπως το λέει στο 41!
    Μάς απομένει η παρηγοριά ότι το πώς μαθαίνει σκάκι ο υπολογιστής είναι στημένο από ανθρώπινο μυαλό (άλμα για τάβλι στα 90, πριν απογειωθεί με το ΆλφαΓκο η ιδέα (γενίκευση της εκτίμησης του cost-to-go μετά από πολλά τυχαία παιχνίδια) — αλλά κι αυτό το κάστρο σύντομα θα πέσει.

  105. 93 Τα ποδοσφαιρικά πήγαν στο νήμα για το Ιράν…
    97, 99 Μπράβο! Το διήγημα είχε βγει και στα ελληνικά, στο «9» της Ελευθεροτυπίας (νοσταλγία…).

  106. nikiplos said

    Καλημέρα. Ο Ιππόδρομος είχε στα 60ς-70ς άλλο ειδικό βάρος από εκείνο που είχε μετά τα 80ς που ξέπεσε τελείως μέχρι που … συγχωρέθηκε στο Μαρκόπουλο. Όποιος ήθελε να συμμετέχει στο κοινωνικό γίγνεσθαι της χώρας, υποχρεωτικά περνούσε από τον Ιππόδρομο στα 60ς. Όλη η καλή κοινωνία πήγαινε εκεί, στα κλασάτα θεωρεία ενώ η πλεμπαίοι έβλεπαν από τις μαζικές κερκίδες. Φαντασιώνονταν Άσκοτ? Ποιός ξέρει. Πάντως ακόμη και στα 80ς, στο roof garden του Χανδρή άλλαζαν χέρια περιουσίες, όπως και να το κάνουμε.

    Ο Κόκοτας ήταν από τους ελάχιστους τραγουδιστές της λαϊκής σκηνής, που ήξερε να διαβάζει παρτιτούρα, ήξερε να διαβάζει μουσική. Λάτρης του μηχανοκίνητου αθλητισμού βέβαια, ήταν από τους πρώτους Έλληνες που είχαν αποκτήσει και πόρσε και Rolls Royce.

    Παρότι ήταν κι αυτός ξοφλημένος από τα 80ς, στα 60ς μεσουρανούσε. Μετά την απόσυρση Καζαντζίδη, έμειναν αυτός κι ο Μπιθικώτσης. Ο ανταγωνισμός τους γιγαντώθηκε από τους Δημοσιογράφους.

    Έτσι ρώτησαν μια μέρα τον Κόκοτα για τον Μπιθικώτση:
    -Ποιός είναι αυτός? Δεν τον γνωρίζω! (απάντησε ο Κόκοτας)
    Οι Δημοσιογράφοι μετέφεραν τη στιχομυθία στον Σερ Μπιθί: Ρωτήσαμε τον κο Κόκοτα για εσάς και είπε πως του είστε άγνωστος. Τι έχετε να πείτε για αυτό?
    -Σε ποιόν είμαι άγνωστος? Στο παιδί με το χρυσό κλουβί?
    (εννοούσε το πανάκριβο πόρσε αυτοκίνητό του)

    Άλλα χρόνια, άλλες εποχές, άλλα ήθη.

  107. Pedis said

    # 94 – ποιες είναι οι πιθανότητες να κουνήσει αυθόρμητα το χέρι του ένα μαρμάρινο άγαλμα

    Με πράιορ την ύπαρξη περίεργου και κουτσομπόλη θεού που τ’ αρέσει να κάνει ταχυδακτυλουργικά κόλπα στους θρησκόληπτους ή όχι;

  108. sarant said

    97-99-105 Ναι, αυτό. Έχει βγει και σε βιβλίο στα ελληνικά, σε μια ανθολογία σοβιετικής ΕΦ που κάπου κάποτε την είχα αλλά τώρα δεν. Περί το 1980.

  109. Πάνος με πεζά said

    Το «επαρτάρουμε» φυσικά είναι εντελώς λάθος χρονικά. Επαρτάραμε ή επαρτέρναμε !

  110. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Κιντ, ξέρεις να μου πεις, γιατί η άμμος της ερήμου δεν κάνει για δομικό υλικό κι όλα αυτά τα παλάτια που έβαλαν οι Άγγλοι τους σεΐχηδες να χτίζουν στην άμμο, είναι χτισμένα με εισαγόμενη νταμαρίσια άμμο;
    Έχω κάτι στο νου μου και μ’ ενδιαφέρει.

    Υ.Γ – Αλήθεια, το νταμάρι από που βγαίνει, δεν μου φαίνεται ελληνική λέξη.😊

  111. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    110# Τρκ damar, φλέβα. Για τα ρέστα στον Κίντο. Η άμμος της ερήμου πάντως κάνει για την κατασκευή γυαλιού.

  112. Πέπε said

    110
    Είσαι εκτός θέματος Λάμπρο. Εδώ έχουμε Κόκοτα. Το αν είναι καλό στην άμμο να χτίζεις παλάτια, εδώ βρήκες να το ρωτήσεις;

  113. Avonidas said

    #107. Με πράιορ την ύπαρξη περίεργου και κουτσομπόλη θεού που τ’ αρέσει να κάνει ταχυδακτυλουργικά κόλπα στους θρησκόληπτους ή όχι;

    Προφανώς όχι. Το ερώτημα ήταν ποιες είναι οι πιθανότητες να κουνήσει το χέρι του το άγαλμα μέσα στα πλαίσια των φυσικών νόμων. Για να το θέσω αλλιώς, αν όντως κουνούσε το χέρι του ένα άγαλμα, θα μπορούσαμε να αρνηθούμε ότι παραβιάστηκαν οι φυσικοί νόμοι;

    Βεβαίως, κανείς σχεδόν δεν αποδέχεται τον ορισμό του Ντώκινς για τα θαύματα. Οι πιστοί θεωρούν ότι θαύματα συμβαίνουν, και έχουν υπερφυσική προέλευση (ή ότι όντως συμβαίνουν στα πλαίσια των φυσικών νόμων, αλλά ο Θεός ως Παντοδύναμος και Παντογνώστης έχει προοικονομήσει μια κολοσσιαία σύμπτωση). Οι άπιστοι, ανάμεσά τους κι εγώ, απλά δεν πιστεύουν ότι συμβαίνουν γνήσια θαύματα, απλώς λιγότερο ή περισσότερο απίθανες συμπτώσεις· αν λοιπόν δούμε ένα άγαλμα να κουνά το χέρι του, το συντριπτικά πιθανότερο σενάριο είναι να πρόκειται για σκόπιμη απάτη.

    Ο Ντώκινς όμως συζητά στο σχετικό κεφάλαιο τις θεωρίες περί αβιογένεσης (πώς έγινε κι εμφανίστηκε η ζωή στη Γη), και σ’ αυτή την περίπτωση πολύ απλά η σκόπιμη απάτη αποκλείεται, για προφανείς λόγους. Μένουν λοιπόν η σύμπτωση και η θεία παρέμβαση, κι ο Ντώκινς επιχειρεί να δείξει ότι δεν έχουμε καλό λόγο να υποθέτουμε θεία παρέμβαση, με άλλα λόγια ότι η σύμπτωση, αν και διαβολική για τα ανθρώπινα μέτρα, είναι εύλογη για τα συμπαντικά.

  114. Avonidas said

    #47. Δυστυχώς έτσι είναι… Μονο στο μπριτζ αντέχει ακόμα η ανθρώπινη πονηριά.

    Γιατί «δυστυχώς»; Στο κάτω κάτω, ο alphazero δεν φύτρωσε στα δέντρα (ούτε κατέβηκε απ’ αυτά). Είναι εξολοκλήρου προϊόν της «ανθρώπινης πονηριάς» 🙂
    Το να φτιάξεις μια μηχανή ικανότερη από σένα σε κάτι δεν είναι εξίσου εντυπωσιακό με το να φτιάξει ο Θεός μια πέτρα τόσο βαριά που να μη μπορεί να τη σηκώσει; 😛

    (ε, καλά, όχι· δεν είναι πάντως περισσότερο εντυπωσιακό από το ότι ο Γκάους ήταν – πιθανόν – πολύ καλύτερος στα μαθηματικά από τη μητέρα του 🙂 )

  115. sarant said

    114 Έβαλα πονηριά γιατί στο μπριτζ, που έχει κρυφά φύλλα, παίζει περισσότερο ρόλο η παραπλάνηση του αντιπάλου κτλ.

  116. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    111 – «Τρκ damar, φλέβα». Ευχαριστώ Χτήνος, για το γυαλί το ξέρω.

    112 – 😂😂😂
    Είπα να μη βαρύνω με άσχετα (αλλά πολύ ενδιαφέροντα για μένα) το σημερινό νήμα, εξάλλου εκτός από τον Gee, δεν είδα να ενδιαφέρει άλλους ο μοναδικός Κόκοτας.

  117. Μαρία said

    Συλλογή Στερν και Αρχαιοκαπηλία
    Ο Δρ. Χρήστος Τσιρογιάννης μας κοινοποιεί αποκλειστικά το πόρισμα της έρευνάς του
    https://www.athensvoice.gr/politismos/773005/sullogi-stern-kai-arhaiokapilia/
    Θέτοντας το ΥΠΠΟ προ των ευθυνών του, σχολιάζει: «Αυτό το οποίο είναι εξαιρετικά σημαντικό στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι το ελληνικό κράτος ανακοινώνει και κυρώνει μία συμφωνία για επιστροφή μιας συλλογής, χωρίς η αρμόδια διεύθυνση του ΥΠΠΟ (την οποία εγώ και οι συνεργάτες μου δημιουργήσαμε με γραπτές προτάσεις μας στην τότε πολιτική ηγεσία το 2007, μετά την επιτυχή μας εργασία και τον επαναπατρισμό στην Ελλάδα 4 μοναδικών αρχαιοκαπηλικών αριστουργημάτων από το μουσείο Γκετί στην Καλιφόρνια) να ψάξει προηγουμένως τα αρχεία που έχει στη διάθεσή της για αποδείξεις αρχαιοκαπηλικής προέλευσης. Είναι στίγμα για το ΥΠΠΟ το γεγονός ότι δεν έκαναν την ταύτιση.Κι ακόμα χειρότερα, αν έψαξαν τα αρχεία στο σύνολό τους, μέσω της πολυδιαφημισμένης συνεργασίας τους με τους Ιταλούς Καραμπινέρους και έχουν διαπιστώσει την ταύτιση, γιατί δεν το ανακοινώνουν στους Έλληνες πολίτες και στη διεθνή κοινότητα, μια και η υπόθεση έχει λάβει διεθνείς διαστάσεις και στον ξένο Τύπο;

    Πλέον, με αυτή μου την ταύτιση, υπάρχει αποδεδειγμένα σχέση αντικειμένου της συγκεκριμένης συλλογής με μεγαλέμπορο και καταδικασμένο διακινητή αρχαιοτήτων, τον Μπεκίνα. Ενώ μέχρι τώρα έκαναν λόγο για αντικείμενα χωρίς προέλευση, τώρα έχουμε πλέον ένα ταυτισμένο αντικείμενο που προέρχεται από έναν από τους πιο διαβόητους αρχαιοκάπηλους, χωρίς να έχει διαπιστωθεί έτι προγενέστερη προέλευση. Είναι ευθύνη του ΥΠΠΟ να ερευνήσουν εις βάθος το σύνολο της συλλογής και, ακόμα κι αν δεν ταυτίσουν άλλο, να εξακριβώσουν την προέλευση του κάθε αντικειμένου, πρώτον από τον ίδιο το συλλέκτη (όταν είσαι συλλέκτης τέτοιου μεγέθους και αυτού του είδους, όπως ο Στερν, κρατάς αρχείο, έγγραφα, και πρωτίστως, θυμάσαι ο ίδιος πώς απέκτησες το κάθε αντικείμενο),και δεύτερον τα στοιχεία που μπορούν να βρεθούν από τους καταλόγους οίκων δημοπρασιών και εμπόρων τέχνης. Έτσι θα αρχίσουν να επαναπροσδιορίζουν την πραγματική προέλευση της συλλογής, έστω και τμηματικά. Διότι δεν μπορούν να μείνουν οιονεί χωρίς προέλευση. Όλες αυτές οι ενέργειες θα έπρεπε να έχουν γίνει πριν δεχτούμε τη συλλογή και όχι μετά, όπου πολλά κομμάτια μπορεί, συν τω χρόνω, να αποδειχθούν πλαστά, κτλ.».
    Για τους όρους της συμφωνίας ο Δρ. Τσιρογιάννης τονίζει πως «δεν θα υπήρχε κανενός είδους ηθικό στίγμα, αν οι αρχαιότητες επιστρέφαν απευθείας, χωρίς ενδιάμεσους και χωρίς την εμπλοκή ιδιωτικών ιδρυμάτων και μουσείων με πρόσφατο αρχαιοκαπηλικό παρελθόν. Όποιος είναι καθαρός, τα παραδίδει απ’ευθείας στην πλησιέστερη Ελληνική πρεσβεία. Όλα τα υπόλοιπα είναι εκ του πονηρού, και μάλιστα εμείς το αποδεχθήκαμε, συμμετείχαμε σε αυτό και φτιάξαμε και νόμο για να το διασφαλίσουμε, κάνοντας επιπλέον τρομερές υποχωρήσεις, να δανείζουμε νόμιμες αρχαιότητες με τέτοιους όρους για να πάρουμε αρχαιοκαπηλικά, ενδεχομένως και πλαστά. Αυτό είναι διασυρμός για ένα κράτος και ειδικά για ένα υπουργείο Πολιτισμού, και μάλιστα της Ελλάδας. Και τα Γλυπτά του Παρθενώνα μπορούμε κάλλιστα να τα πάρουμε αν δανείσουν στους Βρετανούς τον Ηνίοχο των Δελφών και τον Ερμή του Πραξιτέλη, ή αν τυλίξουν, όπως έχω ξαναπεί, ολόκληρο το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και το στείλουν στο Βρετανικό Μουσείο ως µακροχρόνιο δάνειο. Σίγουρα θα ικανοποιήσει τους Βρετανούς και έτσι θα πάρουμε τα Γλυπτά. Είναι επονείδιστο όμως για ένα κράτος να κάνει τέτοιου είδους υποχωρήσεις. Εν κατακλείδι, όπως το έθεσε και ένας εξαιρετικός φίλος και φιλέλληνας, ο Αμερικάνος καθηγητής Αρχαιολογίας Ρικάρντο Ελία, σε άρθρο του σχετικά με τη διακίνηση αρχαιοτήτων: “Επιτέλους ή είσαστε με τους αρχαιοκάπηλους ή εναντίον τους.”Κι αυτό ταιριάζει απόλυτα σε αυτή την περίπτωση».

  118. Μαρία said

    Δεν θα ήταν δυνατόν μια τόσο μεγάλη συνάντηση αρχαιολόγων και ιστορικών από όλο τον κόσμο να μένει αδιάφορη απέναντι στην επικίνδυνη πολιτική που ασκείται στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα στο θέμα της νομιμοποίησης των προϊόντων αρχαιοκαπηλίας. Το ζήτημα της Συλλογής Στερν, που ειδικά για την Κρήτη ξυπνά μνήμες από την αντίστοιχη νομιμοποίηση των προϊόντων αρχαιοκαπηλίας της Συλλογής Μητσοτάκη, αλλά και θέματα όπως η μετατροπή των μουσείων σε νομικά πρόσωπα (μεταξύ αυτών και το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου) θα είναι «παρόντα», τόσο με αφορμές που δίνονται από αρκετές εκ των εισηγήσεων όσο και στο περιθώριο των εργασιών.
    Αυτός πιθανώς είναι και ο λόγος που η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη θα απουσιάσει επιδεικτικά, παρ’ όλο που τυπικά εμφανίζεται ως επικεφαλής της Τιμητικής Επιτροπής του συνεδρίου. Οπως έχει ανακοινωθεί, η ίδια θα βρίσκεται μεν στην Κρήτη αλλά σε ασφαλή απόσταση, στα Χανιά, για μια άλλη συνάντηση με θέμα τα… ιστορικά καφέ της Ευρώπης. https://www.efsyn.gr/efkriti/koinonia/361549_mia-megali-synantisi-gia-tin-istoria-tis-kritis

  119. ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ (κυρίως για τον Χρήστο που έχει λάθος άποψη, τα καμένα μυαλά δεν έχει νόημα να το διαβάσουν )

    Ο θεσμός του VAR ήρθε για να βοηθά τον διαιτητή-όπως και η ενδοσυνενόηση,- στην Ελλάδα της παράγκας μετά τους πρώτους μήνες εξελίχθηκαν σε … έλεγχο του διαιτητή για παραγκίσιους λόγους κι αυτό δημιουργεί προβλήματα ισης μεταχείρισης !

    Η δουλειά του ΑVAR (πρέπει να είναι) φυσικά να ΒΟΗΘΑ τον διαιτητή σε φάσεις που δεν μπορεί να έχει πλήρη αντίληψη, π.χ. γραμμές οφφσάιντ, φυσική ή όχι θέση χεριού για πέναλτυ , επικίνδυνη επαφή για κόκκινη, για να μιλήσω με πρόσφατα παραδείγματα την μπουνιά του Κοτάρσκι που ελάχιστοι πιάσανε στο ζωντανό μέσα στο σύμπλεγμα παικτών.
    Διαμαρτύρεται η ΑΕΚ για το διπλό σπρώξιμο στον Αραούχο που δεν δόθηκε πέναλτυ από τον διαιτητή και ΚΥΡΙΩΣ γιατί ΔΕΝ ΦΩΝΑΞΕ ο Τζήλος τον διαιτητή στο VAR !! Ολοι ξέρουμε τονΤζήλο και την (ατιμώρητη) απόπειρα δολοφονίας του στην Λάρισσα, δεν είναι όργανο, απλά επιζεί.
    Εχουν δίκιο στο θέμα της … ίσης μεταχείρισης, αλλά η λογική λέει το απλό, πως ο διαιτητής είχε ΠΛΗΡΗ ΕΛΕΓΧΟ της φάσης, δεν του ξέφυγε κάτι, έτσι έκρινε (σωστά ή λαθεμένα) έτσι σφύριξε (ή δεν σφύριξε) και ΤΕΛΟΣ.

    Αλλο βέβαια η (όχι η μόνη με τον ΠΑΟ) φάση με το πέναλτυ στον Κωνσταντέλια όπου ο ΑVAR καλεί τον διαιτητή να το…ξανασκεφτεί επειδή το ματς είναι …ταγμένο, τον τελευταίο καιρό συμβαίνει συχνά.
    Οταν αυτά γινότουσαν με τον ΟΣΦΠ οι οπαδοί του ΠΑΟ τα βλέπανε, τώρα έχουν (πάλι) μια θολούρα στα μάτια, την θυμάμαι αυτήν την θολούρα από τα χρόνια του 70 που με έκανε να αλλάξω ομάδα. Την ίδια εποχή οι οπαδοί του ΠΑΟ μιλάγανε για σφαγές, ο Γιοβάνοβιτς ποτέ, οι προπονητές είναι ΠΑΝΤΟΤΕ στο κόλπο, οι παίκτες -πρακτικά- ΠΟΤΕ, εκτελούν τις οδηγίες των προπονητών. Τώρα δεν μιλάει ο … Λουτσέσκου να μη χαλάσει το κλίμα (χαχαχαχ)

  120. Νέο Kid said

    Δεν έχω διαβάσει τον «Ωρολογοποιός» αλλά ψυλλιάζομαι ότι ο Ντώκινς βάζει και την ψυχολογική παράμετρο . Δηλαδή ,θαύμα είναι αυτό που STANDS OUT! Ξεχωρίζει, μας εντυπωσιάζει , είτε οπτικά (όπως το να πάρει κάποιος απ τους τέσσερεις στο μπριτζ ένα αυτούσιο χρώμα) είτε επειδή ο άνθρωπος το συνδέει (αυθαίρετα! Correlation does not imply causation!) με κάτι άλλο σημαντικό χρονικά ή τοπικά.
    Εξηγώ: Η πιθανότητα κάποιος να πάρει όλες τις κούπες , ο δεύτερος τα σπαθιά κλπ είναι ακριβώς η ίδια με το να πάρουν οι μπρίτζερς ένα οποιοδήποτε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ μοίρασμα της τράπουλας. Αλλά κανείς δεν θα πει: Πωω! Ο Σαραντάκος πήρε τον ασσο πικα , το 3 και το 7 καρώ, την Ντάμα σπαθί κλπ,κλπ…) Ή κανείς δεν θα δώσει σημασία ούτε θα συζητήσει το γεγονός ότι κάποιο ρολόι σταμάτησε να δουλεύει τη στιγμή που αφόδευε … ε! Κάποια ρολόγια μπορεί να σταματήσουν και τη στιγμή που κάποιος ξεψυχάει…
    Φυσικοί, με αυτά που ξέρω ο καψερός περί «δεσμών» των ατόμων στα στερεά , υγρά και αέρια , το άγαλμα δεν γίνεται να κουνήσει το χέρι του χωρίς να παραβιαστούν φυσικοί νόμοι

  121. Triant said

    119: Δες λίγη Premier League να καταλάβεις ποιός είναι ο ρόλος του VAR και πόσες φορές ανατρέπει απόφαση του διαιτητή (χωρίς αυτός να ζητήσει βοήθεια).

  122. # 121

    Δεν το έχω δει ακόμα σε φάση που ελέγχεται από τον διαιτητή, μόνο σε φάση που υπάρχει κάτι που δεν υπέπεσε στην αντίληφή του όπως έγραψα. Με ποιά λογική ένα μαρκάρισμα που το είδε αντικανονινκό την αλλην φορά θα το δει κανονικό (με τις ίδιες συνθήκες) ;
    Πόσες φορές έχεις δει τον διαιτητή να μην πηγαίνει στο VAR κι ας τον φωνάξανε στην Αγγλία ; Εδώ οι διαιτητές που έρχονται είναι χωρίς προσωπικότητα, για ξεπέτα έρχονται.
    Ο διαιτητής αποφασίζει, όχι ο VAR

    Δηλαδή να στο κάνω λιανιά ο διαιτητής είδε επαφή (αναμφισβήτητη, το είπε κι ο σπήκερ ) στο γόνατο του Κωνσταντέλια και σφύριξε (αφηρημένος ; ) πέναλτυ. Τι είδε ο VAR και τον φώναξε ; και τι ο διαιτητής και άλλαξε απόφαση ; πως η επαφή δεν ήταν ικανή να τον ρίξει (την έβαλε στο δυναμόμετρο ; )
    Τα ίδια έγιναν στον τελικό, τα ίδια και στο ματς με την ΑΕΚ, άσχετα με το ποιός άξοζε να κερδίσει.
    Αν αναρωτηθείς γιατί δεν υπήρξε αντίδραση από τον επίσημο ΠΑΟΚ (που θεωρείται πρώτος στην κλάψα από τους χαμουτζήδες-δεν είναι ; ) και μάθεις για την πορεία της αδειοδότησης της Νέας Τούμπας, πολλά θα καταλάβεις.

    ΥΓ πόσους γνωστούς έχεις που γράφτηκαν μέλη του ΠΑΟ τελευταία ; εγώ τρεις, ο ένας έκανε και δωρεά !! (σε όλα ο Βοτανικός και το οικόπεδο της Αλεξάνδρας είναι στο βάθος)

    Γνωριζόμαστε, γι αυτό απαντώ.

  123. 119: Τα ποδοσφαιρικά σου σχόλια, ειδικά μετά τον χαμό που έγινε την τελευταία φορά, κατά κανόνα τα προσπερνώ. Αυτή τη φορά, ωστόσο, υπέκυψα στον πειρασμό και τα διάβασα και δεν θα αποφάσιζα να τα σχολιάσω, αν δεν ανακινούσες για άλλη μία φορά αναίτια και απρόκλητα το θέμα. Γράφεις λοιπόν τα εξής:

    «Η δουλειά του ΑVAR (πρέπει να είναι) φυσικά να ΒΟΗΘΑ τον διαιτητή σε φάσεις που δεν μπορεί να έχει πλήρη αντίληψη, π.χ. […] φυσική ή όχι θέση χεριού για πέναλτυ […]»

    Για να ακριβολογούμε, «αποφάσεις πέναλτι/όχι πέναλτι».

    «[…] αλλά η λογική λέει το απλό, πως ο διαιτητής είχε ΠΛΗΡΗ ΕΛΕΓΧΟ της φάσης, δεν του ξέφυγε κάτι, έτσι έκρινε (σωστά ή λαθεμένα) έτσι σφύριξε (ή δεν σφύριξε) και ΤΕΛΟΣ.»

    Λάθος! Δεν ισχύει αυτό που λες ξανά και ξανά. Τι θα πει «ο διαιτητής είχε ΠΛΗΡΗ ΕΛΕΓΧΟ της φάσης, δεν του ξέφυγε κάτι». Μα ό,τι κι αν αποφασίζει ο διαιτητής, το αποφασίζει επειδή κατά τη δική του κρίση και αντίληψη δεν του ξέφυγε κάτι. Οπότε; Ο VAR, λοιπόν, όταν πρόκειται για απόφαση πέναλτι ή όχι, και βλέπει στο βίντεο κάτι που προφανώς ή ενδεχομένως δεν είδε ο διαιτητής, του το επισημαίνει προτείνοντάς του επανεξέταση. Το προτείνει, δεν τον αναγκάζει! Το τι θα κάνει τελικά ο διαιτητής, μόνο ο ίδιος το αποφασίζει. Μπορεί να αγνοήσει τη σύσταση, μπορεί να την αποδεχθεί και μετά τον επανέλεγχο να αλλάξει την αρχική του απόφαση ή και να εμμείνει σε αυτήν. Εσύ τώρα έρχεσαι και τραβάς αυθαίρετα ένα Χ στη δεύτερη δυνατότητα, εξυφαίνοντας θεωρίες συνωμοσίας, και περιμένεις στα σοβαρά να σταθεί αυτό ως επιχείρημα…

  124. «(αναμφισβήτητη, το είπε κι ο σπήκερ )»

    I rest my case… 😄

  125. «Δεν το έχω δει ακόμα σε φάση που ελέγχεται από τον διαιτητή, μόνο σε φάση που υπάρχει κάτι που δεν υπέπεσε στην αντίληφή του όπως έγραψα.»

    Ναι, και αυτό που εδώ δεν υπέπεσε στην αντίληψή του, είναι το ότι ο Κωνσταντέλιας δεν έπεσε από το πόδι ή το χέρι του Μάγκνουσον. Τελεία.

  126. ΣΠ said

    120
    Κιντ, αν σε ενδιαφέρει, υπάρχει στα αγγλικά εδώ

    Click to access The_Blind_Watchmaker.pdf

  127. Νέο Kid said

    126. Μερσί μεσιέ Σταυγός!

  128. Γιάννης Κουβάτσος said

    Να υποθέσω ότι ο συντάκτης παράκουσε και το Άρειος Πάγος το έκανε άγιος Παύλος;
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.iefimerida.gr/ellada/sok-gynaika-epese-apo-ta-brahakia-toy-agioy-payloy-stin-akropoli%3Famp&ved=2ahUKEwjltMrD4Mb6AhVggf0HHSSZD00Q0PADKAB6BAgGEAE&usg=AOvVaw0cEXQlMVpHaAyfym7IkKrU

  129. Αγγελος said

    Κι εγώ όταν το άκουσα στην τηλεόραση αναρωτήθηκα ποιος να είναι ο βράχος του Αγ. Παύλου. Στην Πνύκα; αλλά δεν θυμόμουν να έχει επικίνδυνο γκρεμό εκεί…

  130. Γιάννης Κουβάτσος said

    129:Από τον βράχο του Αρείου Πάγου έπεσε η γυναίκα, αυτό είναι βέβαιο. Αλλά γιατί λόφος Αγίου Παύλου; Παράκουσμα; Επειδή εκεί κήρυξε ο απόστολος Παύλος τον χριστιανισμό στους Αθηναίους;

  131. freierdenker said

    Η ηλεκτρονική Καθημερινή έχει σήμερα μια συνέντευξη του Κίσινγκερ που λέει:

    Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, εξηγεί, υπήρχε ακόμη η δυνατότητα του δικομματισμού. Το εθνικό συμφέρον ήταν ένας όρος που είχε νόημα, δεν αποτελούσε αντικείμενο αντιπαράθεσης.

    Εδώ το δικομματισμός είναι νομίζω προβληματικό διότι το bipartisanship στην Αμερική υπονοεί συννενόηση (κάτι σαν διακομματικό) ενώ εδώ ανταγωνισμό.

    Το άλλο είναι ότι ο αναγνώστης της Καθημερινής δύσκολα θα αντιληφθεί ότι η συνέντευξη δόθηκε πριν 4 μήνες, αρχές Ιουνίου. Είπαμε μπαγιάτικα αλλά όχι και έτσι.

    Most notably, he said, there had been a reduction in the possibility of bipartisanship. «The national interest was a meaningful term, it was not in itself a subject of debate,» he said.

    https://www.google.com/amp/s/www.kathimerini.gr/world/562071619/pos-teleionei-o-polemos-k-kisingker/amp/

  132. sarant said

    130 Μάλλον παράκουσμα -άλλωστε, συνήθως λέμε «Απόστολος Παύλος», εκτός αν υπάρχει εκκλησία.

    131 Στα όρια του μαργαριταριού είναι η απόδοση «δικομματισμός»

  133. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μακραίνει η μύτη με τέτοιο φέικ.
    https://www.efsyn.gr/politiki/kybernisi/361959_apisteyti-gkafa-mitaraki-me-binteo-toy-toyrkikoy-limenikoy

  134. freierdenker said

    Στον ΣΚΑΙ σήμερα, μια δήλωση της Γαλλικής Προεδρίας:

    «Τώρα πρέπει να βρούμε τον κατάλληλο μηχανισμό ώστε αυτή η νόμιμη στήριξη να είναι συμβατή με την λειτουργία των ολοκληρωμένων οικονομιών μας», δήλωσε η ίδια προεδρική πηγή.

    Παρατήρησα ότι αρκετές φορές το integrated economics, με την έννοια του διασυνδεδεμένες, ενοποιημένες, γίνεται ολοκληρωμένες οικονομίες, αλλά και πάλι νομίζω ότι ακούγεται λίγο περίεργα. Λέμε ότι κάτι είναι ολοκληρωμένο, με την έννοια της ενότητας ή της πληρότητας, αλλά δεν είμαι σίγουρος αν λέμε και ότι τα μέρη του είναι ολοκληρωμένα.

  135. Μαρία said

    133
    Ρε τον απατεώνα.

  136. sarant said

    134 Καλή παρατήρηση.

  137. Νίκος Κ. said

    Με το αν «κλέβει» ή όχι ο Νίμαν στο σκάκι, ασχολήθηκαν ακόμη και η Wall Street Journal και η Washington Post. Και από ότι μεταδίδουν, σύμφωνα με έρευνα του Chess.com, «πιθανόν» να το έχει κάνει σε πάνω από 100 διαδικτυακές παρτίδες.

    https://www.washingtonpost.com/sports/2022/10/05/chess-com-investigation-cheating-hans-niemann-magnus-carlsen/

    https://www.wsj.com/articles/chess-cheating-hans-niemann-report-magnus-carlsen-11664911524?mod=e2tw

  138. sarant said

    137 Μάλιστα!

  139. Αγγελος said

    Το integration/integrated πράγματι μας ταλαιπωρούσε πολύ μεταφραστικά στην ΕΕ προτού… πωρωθούμε και αρχίσουμε να δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα τις πολιτικές και τις στρατηγικές, το σιτηρό στον ενικό και την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. Εγώ συχνά το έγραφα «σύνολο κλήρωση», που εξακολουθώ να πιστεύω πως ήταν καλή ιδέα, αλλά φοβάμαι πως δεν βρήκα μιμητές…

  140. Αγγελος said

    «Συνολοκλήρωση» με μία λέξη, άτι ε σχιζολεκτη διορθωτή!

  141. Αγγελος said

    Άτιμε σχιζολέκτη διορθωτή!

  142. sarant said

    139 Δεν θυμάμαι να το είχα δει το «συνολοκλήρωση».

  143. Μαρία said

    🙂

  144. Πέπε said

    140
    > σύνολο κλήρωση

    Από τις σπάνιες πρωτοβουλίες του κορέκτορα που είναι έξυπνες και με χιούμορ!

  145. freierdenker said

    139, αυτή τη στιγμή νομίζω οτι το ευρωπαϊκή ολοκλήρωση ακούγεται απόλυτα φυσιολογικό.

    Και μπορώ να φανταστώ οτι ήταν πολιτικά προτιμότερο καθώς μια έννοια της ολοκλήρωσης είναι οτι φτάνεις στον προορισμό σου. Λέμε ολοκληρώθηκα ως άνθρωπος ή ως καλλιτέχνης, που στα αγγλικά νομίζω θα το έλεγε κανείς fulfilled (σίγουρα όχι integrated).

  146. freierdenker said

    Σε κείμενο της ΕΕ είδα το comprehensive relations να αποδίδεται ολοκληρωμένη σχέση.

    Εδώ νομίζω ότι θέλει προσοχή διότι δεν είναι μόνο το integration η δύσκολη λέξη, αλλά και η ολοκλήρωση. Αν για παράδειγμα πει κανείς ότι οι Γερμανοί θέλουν μια ολοκληρωμένη σχέση με την Ελλάδα, ή ακόμα χειρότερα, να ολοκληρώσουν τις σχέσεις τους με την Ελλάδα, το μυαλό του κόσμου μπορεί να πάει αλλού.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: