Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Πριν από 13 χρόνια

Posted by sarant στο 4 Οκτωβρίου, 2022


Πριν από 13 χρόνια ήμασταν δεκατρία χρόνια νεότεροι, προφανώς, διότι δεν πιστεύω να μας διαβάζουν πολλοί και πολλές δωδεκάχρονοι και δωδεκάχρονες (και βγάλε) που δεν είχαν γεννηθεί τότε. Πέρα όμως απ’ αυτό, πριν από 13 χρόνια ακριβώς, τέτοια μέρα, έγιναν οι βουλευτικές εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009, με τις οποίες τερματίστηκε, πρόωρα και απότομα, η δεύτερη θητεία του Κώστα Καραμανλή στον θώκο του πρωθυπουργού, αφού νίκησε το ΠΑΣΟΚ του Γιώργου Παπανδρέου.

Να θυμηθούμε όμως τα αποτελέσματα των εκλογών εκείνων.

Πρώτο ήρθε το ΠΑΣΟΚ του Γιώργου Παπανδρέου, με ποσοστό σχεδόν 44% (και ελάχιστα πάνω από 3 εκατ. ψήφους), κερδίζοντας την αυτοδυναμία, αφού συγκέντρωσε 160 έδρες. Στη δεύτερη θέση η ΝΔ του απερχόμενου πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή με 33,5% και μόλις 91 έδρες. Στις προηγούμενες εκλογές, του 2007, η σειρά ήταν διαφορετική αλλά η διαφορά μικρότερη (41,8 με 38). Τρίτο το ΚΚΕ, με την Αλέκα Παπαρήγα, με ποσοστό 7,54% και 22 έδρες, σε μικρή πτώση από το 2007, τέταρτο το ΛΑΟΣ του Γιώργου Καρατζαφέρη με ένα εντυπωσιακό 5,6% υπερφαλαγγίζοντας τον ΣΥΡΙΖΑ, που είχε νέο επικεφαλής τον Αλέξη Τσίπρα και είχε συγκεντρώσει 4,6%, επίσης με μικρή πτώση ως προς το 2007. Στην εκτη θέση, κοντά στο όριο του 3% που χρειάζεται για την εκπροσώπηση στη Βουλή, αλλα κάτω από αυτό με 2,5% οι Οικολόγοι-Πράσινοι, στην καλύτερη έως τότε (και έως σήμερα) εκλογική τους επίδοση.

Οι δημοσκοπήσεις είχαν προβλέψει τη νίκη του ΠΑΣΟΚ, αλλά ίσως όχι την έκταση της διαφοράς.

Κάτι άλλο που κανείς, υποθέτω, δεν είχε προβλέψει τότε, ήταν πως οι εκλογές του 2009 θα ήταν οι τελευταίες (έως σήμερα) εκλογές με πανίσχυρο δικομματισμό. Πράγματι, στις εκλογές του 2009 τα δυο πρώτα κόμματα συγκέντρωσαν μαζί ποσοστό 77,5%, που ήδη ήταν κάπως μειωμένο σε σχέση με το 2007 (σχεδόν 80%) και αρκετά μικρότερο από τα θηριώδη ογδοντάρια παλιότερων αναμετρήσεων (πάνω από 86% το 1985, το 1993, το 1996 και το 2000). Ωστόσο, στις αμέσως επόμενες εκλογές, του Μαΐου 2012, το ακόμη επιβλητικό 77,5% κατακρημνίστηκε σε κατω από 36%, ιστορικό ναδίρ, ενώ στις εκλογές του Ιουνίου αυξήθηκε στο 56%. Σταδιακά, το άθροισμα της δύναμης των δυο μεγάλων κομμάτων αποκαταστάθηκε, αλλά ακόμη και στις εκλογές του 2019 δεν βρήκε τα παλιά του μεγαλεία αφού μόλις πλησίασε το 71,5%.

Και βέβαια, οι εκλογές του 2009 ήταν οι τελευταίες (τουλάχιστον προς το παρόν) στις οποίες το δίδυμο της κορυφής απαρτίστηκε από τη Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ (ή από το ΠΑΣΟΚ και τη Νέα Δημοκρατία. Σε όλες τις προηγούμενες αναμετρήσεις, από το 1977 έως το 2007, είχαμε αυτά τα δύο κόμματα στην πρώτη θέση, με μεγάλη διαφορά από τα άλλα. Από τον Μάιο του 2012, όπως όλοι ξέρουμε, τη θέση του ΠΑΣΟΚ στο προσκήνιο της πολιτικής την πήρε ο ΣΥΡΙΖΑ, το κόμμα που είχε έρθει μόλις πέμπτο στις εκλογές του 2009, (παρόλο που έναν χρόνο νωρίτερα, σε κάποιες δημοσκοπήσεις, είχε προς στιγμή πιάσει διψηφια ποσοστά, έως και 18%).

Επειδή από το 2009 άρχισα να ψηφίζω ΣΥΡΙΖΑ, θυμάμαι καλά ότι, τόσο στις βουλευτικές εκλογές του 2009, όσο και στις προηγηθείσες ευρωπαϊκές εκλογές του ίδιου χρόνου, εμείς που τον στηρίξαμε θεωρούσαμε τις εκλογικές επιδόσεις του κατώτερες του αναμενομένου (είχε προηγηθεί και ο καυτός Δεκέμβριος του 2008, που μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ τον στήριξε). Ακολούθησε το 2010 η διάσπαση και η αποχώρηση της λεγόμενης ανανεωτικής πτέρυγας, που σχημάτισε τη ΔΗΜΑΡ και θυμάμαι ότι εκείνη την περίοδο κάποιος δημοσιολόγος, που είναι και συνάδελφος, είχε γνωματεύσει ότι το ντεμπούτο του Τσίπρα στην ηγεσία του κόμματος υπήρξε καταστροφικό και είχε προφητέψει τη σύντομη και πρόωρη αποστράτευσή του.

Δεν ήταν και η πιο πετυχημένη πρόβλεψη. Ο Τσίπρας κατάφερε να διατυπώσει την πιο ελκυστική εναλλακτική λύση στη μνημονιακή λιτότητα και να κερδίσει τις εκλογές του 2015, κάτι που ασφαλώς ήταν αδιανόητο το 2009. Αντίθετα, όλοι οι αλλοι επικεφαλής κομμάτων που πηραν μέρος εκλέγοντας έδρες στις εκλογές του 2009 σήμερα δεν βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της πολιτικής, καθώς έχουν αποχωρήσει από τις ηγεσίες των κομμάτων τους -μάλιστα ένα από τα κόμματα αυτά, το ΛΑΟΣ, εδώ και καιρό φυτοζωεί, αν και επιφανή του στελέχη κατέχουν κορυφαία υπουργεία στη σημερινή κυβέρνηση.

To 2009 ευημερούσαμε ή μάλλον έτσι νομίζαμε. Μερικούς μήνες αργότερα είδαμε τον νεοεκλεγμένο πρωθυπουργό να απευθύνει τηλεοπτικό διάγγελμα από το Καστελόριζο και να αναγγέλλει τη χρεοκοπία της χώρας και τον ερχομό του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Πολλοί είπαν τότε ότι ο προηγούμενος πρωθυπουργός, ο Κώστας Καραμανλής, εκανε τις εκλογές επειδή ήξερε πολύ καλά τι θα ακολουθούσε, και ήθελε να πασάρει τον μουτζούρη σε άλλον.

Η αλήθεια είναι ότι οι λόγοι που επικαλέστηκε ο Κ.Καραμανλής για να προκηρύξει προωρες εκλογές το 2009 ήταν μάλλον ισχνοί, αν και πράγματι εκλογές θα γίνονταν έτσι κι αλλιώς στις αρχές του 2010 εφόσον το ΠΑΣΟΚ επέμενε στην άρνησή του να ψηφίσει τον Κ. Παπούλια για πρόεδρο δημοκρατίας -διότι δεν θα υπήρχαν οι απαιτούμενες 180 ψήφοι. Κι έτσι, η πρόωρη, εσπευσμένη και αιφνιδιαστική κήρυξη των εκλογών, στις αρχές Σεπτεμβρίου 2009, έδωσε τροφή για κάθε λογής εικασίες, ανάμεσά τους και πολλές συνωμοσιολογικές.

Όταν ζήτησε πρόωρες εκλογές, ο Κ. Καραμανλής είχε πει ότι ήθελε «νωπή λαϊκή εντολή» για να αντιμετωπίσει τη δύσκολη (μετά την οικονομική κρίση του 2008) κατάσταση της οικονομίας. Είχα γράψει ένα άρθρο τότε στο ιστολόγιο για τη λέξη «νωπός», μόλις προκηρύχτηκαν οι εκλογές, ενώ φυσικά και πολλά άλλα άρθρα του ιστολογίου, εκείνων των ημερών, αφορούσαν την εκλογική επικαιρότητα, μεταξύ άλλων επειδή οι εκλογές εκείνες είχαν και γλωσσική διάσταση, ας πούμε -εννοώ τη δημόσια συζήτηση με αφορμή κάποια γλωσσικά λάθη ή σαρδάμ του Γιώργου Παπανδρέου (εδώ, για παράδειγμα, άρθρο του ιστολογίου για το «μηδέν εις το πηλήκιον» που είχε πει ο ΓΑΠ και για την αντίδραση του Χρήστου Γιανναρά).

Ακόμα, το ιστολόγιο κατέγραψε την τελευταία κοτσάνα της προεκλογικής περιόδου, από τον Κυριάκο Βελόπουλο, τότε βουλευτή του ΛΑΟΣ και σήμερα αρχηγό κόμματος, ο οποίος είχε πει ότι το ΛΑΟΣ είχε «προσφέρει άνευ αποδοχών» υποστήριξη στην κυβέρνηση, όπως και την πρώτη μετεκλογική κοτσάνα, από τον Μιχάλη Λιάπη.

Βέβαια, η φράση που έμεινε από τις εκλογές εκείνες ήταν το «Λεφτά υπάρχουνε» του Γιωργου Παπανδρέου -απομονώθηκε από τα συμφραζόμενά της, θα απαντούσε ένας υποστηρικτής του.

Τότε το ιστολόγιο ήταν στα πρώτα του βήματα, δεν είχε ακόμα κλείσει εξάμηνο ζωής και δεν είχα τυποποιήσει να δημοσιεύω άρθρο κάθε πρωί (ούτε και να δημοσιευω άρθρο κάθε μέρα). Έτσι, τη μέρα των εκλογών το άρθρο του ιστολογίου δημοσιεύτηκε προς το βραδάκι, την ώρα που περιμέναμε τα έξιτ πολ. Είχα διαλέξει να βάλω παλιές γελοιογραφίες του Κώστα Μητρόπουλου από προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις, και στην πρώτη από αυτές, που είχε δώσει και τον τίτλο του άρθρου, o αρχετυπικός τσολιάς βρίσκεται καρφωμένος στην τηλεόραση παρακολουθώντας τα αποτελέσματα των εκλογών, οπότε ανοίγει η πόρτα και μπαίνει μια πανάσχημη γυναίκα με μπαλωμένα ρούχα, η Λιτότητα, και του λέει «Μην κοιτάς ποιος βγήκε, ποιος μπήκε κοίτα!» Θα μπορούσε να ειπωθεί και για τις εκλογές του 2009.

Advertisement

128 Σχόλια προς “Πριν από 13 χρόνια”

  1. leonicos said

    ντριν

  2. leonicos said

    Ο βλάκας πρωτος

  3. leonicos said

    Από τα χθεσινά
    για τις ιδιόρρυθμες

    αλλά γοητευτικές

    μετοχές του Ελύτη

    ποιητικά ιδιόλεκτα για τα οποία δεν υπάρχει λόγος να τα σπρώχνουμε να μπούνε στην περιγραφική γραμματική

    Απλώς, ΔΕΝ ξέρουμε τι θα έκανε αν τα χρειαζόταν στην αιτιατική

  4. ΓΤ said

    Καθηγητής Γεώργιος Μπαμπινιώτης: «Ουκ επί σήριαλ μόνοις ζήσεται ο τηλεθεατής».
    Διαμαρτυρία του γνωστού τύπου επειδή η ΕΡΤ δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ να μεταδώσει δωρεάν τις εκπομπές του.

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=1484800588690583&set=a.113162405854415
    https://www.iefimerida.gr/zoi/aihmes-mpampinioti-kata-ert-den-endiaferthike-metadosei-dorean-ekpompes-moy

  5. leonicos said

    Ήξερα πως είμαι βλάκας, αλλά όχι τόσο βλάκας

    Διάβασα και το άρθρο, και ακόμα δεν εμφανίστηκε κανείς!

  6. leonicos said

    Βέβαια, όταν δεν εμφανίζομαι καθόλου, συνήθως σαββατοκύριακα

    δεν οφείλεταισ την εξυπνάδα μου

  7. Τρύπωσε ένας Ανδρέας Παπανδρέου στην αρχή και με μπέρδεψε 🙂

  8. ΓΤ said

    4@

    «[…] ζήσεται ο Έλλην τηλεθεατής»…

  9. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    4 Στη σκιά του πατέρα του, λέμε!

  10. Να θυμηθούμε με την ευκαιρία πως 4η Οκτωβρίου, μια ακόμα οκτωβριανή ημερομηνία, ήταν και η ημέρα που εκτοξεύτηκε ο σοβιετικός Sputnik I. Το 1957 αυτό. Καλημέρες.

  11. atheofobos said

    Διαβάζοντας το «Ο Τσίπρας κατάφερε να διατυπώσει την πιο ελκυστική εναλλακτική λύση στη μνημονιακή λιτότητα και να κερδίσει τις εκλογές του 2015», μου ήρθε αυτόματα στο μυαλό ο Πιραντέλλο το «Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε»! 😊

    Με το σημερινό ενδιαφέρον ποστ με έκανες να ανατρέξω στο τι έγραφα εκείνη τη εποχή σχετικά με αυτές τις εκλογές.
    Την επομένη των εκλογών έγραφα στο ποστ μου
    ΕΚΛΟΓΕΣ, ΣΕΞ , ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
    http://atheofobos2.blogspot.com/2009/10/blog-post_05.html
    σχετικά για τον ΣΥΡΙΖΑ:
    Ο ΣΥΡΙΖΑ που είχε καβαλήσει το καλάμι όταν οι δημοσκοπήσεις τον έφταναν στο 17%, πέτυχε με το μαλλιοτράβηγμα των 11 συνιστωσών, να κινδυνεύει να μην πάρει ούτε το αναγκαίο για την Βουλή 3%.
    Τελικά παρά το ότι το 20% των ψηφοφόρων του πήγαν στο ΠΑΣΟΚ ξεπέρασε άνετα το όριο, γεγονός που πιστεύω ότι οφείλεται στην ικανοποιητική εμφάνιση του Τσίπρα στο ντιμπέιτ.
    Μπορεί να φανταστεί βέβαια κανείς τι θα είχε γίνει αν δεν είχαν πιάσει το 3%.
    Η Λερναία Ύδρα των συνιστωσών θα είχε αποκτήσει την επομένη μέρα άλλα 11 κεφάλια!
    Ενδιαφέρον επίσης έχει η έρευνα που είχε κάνει τότε η ΕΜΑΣ ότι οι εκλογές ανεβάζουν την λίμπιντο των ανδρών στο 78% του δείγματος με αποτέλεσμα να αυξάνουν κατά 72% τις σεξουαλικές τους επαφές!

    Στις 7 Οκτωβρίου δημοσίευσα το ποστ ΔΙΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟΣ, ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ
    http://atheofobos2.blogspot.com/2009/10/blog-post_07.html
    στο οποίο έγραφα από τότε για το διαχρονικό πρόβλημα με την απλή αναλογική:
    «Εκτός ίσως του Καρατζαφέρη ,που για να βρεθεί στην κυβέρνηση θα μπορούσε να συνεργαστεί και με τον διάβολο, όλα τα άλλα έχουν δηλώσει ότι δεν επιθυμούν να συνεργαστούν με κάποιο από τα κόμματα εξουσίας αλλά ούτε καν μεταξύ τους!»

    Τέλος στις 9 Οκτωβρίου στο πόστ μου Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
    http://atheofobos2.blogspot.com/2009/10/blog-post_09.html
    αναφέρω πως από τους 93 πρωθυπουργούς που θήτευσαν από το 1828 έως το 2007, τουλάχιστον 21 συνδέονταν μεταξύ τους με στενή συγγενική σχέση, σε ευθεία ή πλάγια γραμμή, αλλά και το γεγονός επίσης ότι :
    Οι υποψήφιοι «γόνοι» του ΠΑΣΟΚ ήταν 28 δηλαδή το 6,7% των υποψηφίων και της ΝΔ 35 δηλαδή το 8,5% των υποψηφίων .
    Και τα δύο κόμματα εξέλεξαν το καθένα από 15, οπότε από το σύνολο των υποψηφίων οι γόνοι που εξελέγησαν είναι μόνο το 3,6% των υποψηφίων στο κάθε κόμμα.

  12. Περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις (ο..διηγώντας ! )

    Η μεγαλύτερη αλητεία ήταν το λεφτά υπάρχουν του ΓΠ κι άγιο το χέρι του Μπέου που τούριξε κάποιες μπούφλες όταν πήγε σε εκδήλωση του Βόλου. Ο Γιωργάκης κι ο Κωστάκης, «ισχυρές εφεδρείες» για την θέση του ΠτΔ, στην Ελλάδα το μεγαλύτερο προσόν του πολιτικού είναι το … επίθετο.
    Οσο για την διακυβέρνηση στην Ελλάδα η μια άποψη είναι της «άφαντης μαφίας ανεξαρτήτως εκλογικού αποτελέσματος» η δε άλλη (σημερινή) ποδοσφαιρομιντιακή με παντοδύναμο άξονα τους Αλαφούζο- Μητσοτάκη -Ντόρα- Μαρινάκη και για τα μάτια του κόσμου να τσακώνονται πράσινο και κόκκινοι (αλήθεια οι πρασινοκόκκινοι του Συνασπισμού υπάρχουν ακόμα ; )

  13. LandS said

    «… το «Λεφτά υπάρχουνε» του Γιώργου Παπανδρέου -απομονώθηκε από τα συμφραζόμενά της, θα απαντούσε ένας υποστηρικτής του»

    Όχι μόνο υποστηρικτής του αλλά όποιος παρακολούθησε την συνέντευξη. Η διαστρέβλωση ξεκίνησε από τον ίδιο τον «δημοσιογράφο» που επιτέθηκε στον ΓΑΠ μην αφήνοντας τον να ακουστεί όταν έλεγε το ΠΟΥ υπάρχουν.
    Θυμίζω ότι τόσο στο προεκλογικό πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ, όσο και σε αυτό του ΣΥΡΙΖΑ υπήρχαν προτάσεις φορολόγησης της μεγάλης ακίνητης περιουσίας, της επαναφοράς της προοδευτικότητας της κλίμακας φορολογίας εισοδήματος, κατάργηση φορολογικών προνομίων κ.α. συνοδευόμενα από τα προεκλογικά συνήθη «πάταξη της φοροδιαφυγής, καταπολέμηση της μαύρης οικονομίας» και τέτοια.

  14. konstantinos said

    Στις κάλτσες!

  15. Alexis said

    Ωραίο, νοσταλγικό, ρετρό άρθρο το σημερινό!

  16. Νέο Kid said

    5. «Ήξερα πως είμαι βλάκας, αλλά όχι τόσο βλάκας»
    Η αυτογνωσία (αν είναι αληθινή…) περί της βλακείας σου δείχνει ότι δεν είσαι και τόσο βλάκας όσο νομίζεις!
    Το βασικό χαρακτηριστικό αλλά και το βασικό τεράστιο προσόν και κολοσσιαία δύναμη του βλακός είναι η αδυναμία αναγνώρισης της βλακείας του.
    Γι’αυτό η βλακεία είναι τόσο δυνατή, και ο συνασπισμός βλακών ισχυρότερος κι απ τις σκοτεινότερες σιωνοκαπιταλιστικομασονικές συνωμοσίες!

  17. ΓΤ said

    @16
    http://users.uoa.gr/~nektar/arts/prose/evangelos_lempesis_idiots.htm

  18. Alexis said

    Από ένα άρθρο σαν το σημερινό δεν μπορεί να λείπει αυτό: 😂

  19. Λεύκιππος said

    Λιάπης. Τι μου θύμισες τώρα……🤣😂🤣😜🤦‍♂️

    Και σύμφωνα με το τύπο εκείνης της εποχής ήταν ο πιο έξυπνος, αγαπημένος και προτιμώμενος για την διαδοχή του ανηψιός. Απλά δεν τον έλεγαν Καραμανλή.

  20. Πάνος με πεζά said

    Mας έμεινε το σποτάκι με το Γιώργο, να δένει το κορδόνι και να λέει «Πάμε !»… Το πού πήγαμε, βεβαίως, άσ’το…

  21. sarant said

    18 Α μπράβο!

    13 Σε συνέντευξη ήταν η πρώτη φορά; Νόμιζα σε προεκλογική συγκέντρωση

  22. Alexis said

    #21β: Στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου που έδωσε ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη ΔΕΘ, Σεπ 2009

  23. Νέο Kid said

    17. Ναί. Γνωστό αυτό και έχει ξανασυζητηθεί στο παρελθόν.
    Είναι όντως γεγονός (δυστυχώς…) ότι όσο μεγαλύτερη η βλακεία τόσο μεγαλύτερη και η αυτοπεποίθηση του βλακός! Οπως είχε πει (στο περίπου…) και κάποιος παλιός Εγγλέζος κομουνιστής «η τραγική ειρωνία της ανθρωπότητας είναι οτι οι έξυπνοι είναι γεμάτοι αμφιβολία και αναποφασιστικότητα ενώ οι βλάκες γεμάτοι σιγουριά και αυτοπεποίθηση!» (αλλά μπορεί να ήταν κι αυτός βλάκας τελικά, γιατί πίστευε ότι ο Θεός είναι ένα μακαρονοτέρας (με κιμά!) Άκου με κιμά! το βλάκα!…)

  24. Alexis said

    #22: Ωπ λάθος, μάλλον το έχει πει και παλιότερα σε ανοιχτή συγκέντρωση…

  25. ΣΠ said

    Σήμερα ανακοινώνεται το Νόμπελ Φυσικής.

  26. Νέο Kid said

    25. Έχουμε καμιά ελπίδα; (ως χώρα, δηλαδή. 🙂 ) Δεν μας βλέπω να προχωράμε ως βραβευθέντες πέρα απ τους λαπάδες τους ποιητάδες…

  27. Alexis said

    Εδώ σε προεκλογική συγκέντρωση στην Κοζάνη, το Σεπτέμβριο του 2009.
    Δύο σε ένα: μηδέν εις το πηλίκιο και λεφτά υπάρχουν (αν τα διεκδικήσεις)

  28. Alexis said

    12/10/2008 στην Κρήτη:

    «Λεφτά υπάρχουν. Βρέθηκαν στα γρήγορα για τις τράπεζες εκατοντάδες τρισεκατομμύρια. Λεφτά ξέρουμε ότι βρίσκονται και για τον πολίτη, όταν υπάρχει πολιτική βούληση. Κι αυτή την πολιτική βούληση, εμείς, το Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα, την έχουμε».

  29. (Αγίας) οικογενείας ανάγνωσμα αριθμητικών εξισώσεων…

    Ο πατέρας, γνωστός και ως ακατανόμαστος είχε πει το περιβόητο 0+0 = 14 !!

    επί ιού (σικ) πρωθυποργεύοντος μόλις πλήρωσα 13,4 ευρώ για συνταγή φαρμάκων 82 ευρώ όπου η συμμετοχή μου ήτανε…μηδενική (0%) και για την οποία πριν 20 μέρες που την ξαναεκτέλεσα δεν είχα πληρώσει τίποτε !!

    Κάτι ψέλλισε η φαρμακοποιός πως εκτός αππό την συμμετοχλη που καλύπτει ο ΕΟΠΥ, ο ασφαλισμένος πληρώνει και μια διαφορά στην τιμή των φαρμάκων, κάτι τέτοιο.

    παραξενεύτηκα λιγάκι
    (δικό σας )

  30. Πουλ-πουλ said

    Θυμάμαι ότι το μεγάλο θέμα των δημοσιολογούντων της εποχής ήταν αν θα παραιτηθεί ο Καραμανλής από πρόεδρος της ΝΔ, εφόσον ηττηθεί. Αυτό μας απασχολούσε όταν η επερχόμενη χρεοκοπία, και όχι η χιλιοειπωμένη λιτότητα, μας έσκαβε το λάκο!

  31. ΓΤ said

    06.10.2022, 14:00 Νόμπελ Λογοτεχνίας

    (αγαπάμε: Μάργκαρετ Άτγουντ, Αν Κάρσον, Τζόις Κάρολ Όουτς)

  32. ΣΠ said

    26
    Πάλι καλά να λες που υπάρχουν και οι λαπάδες. Τουλάχιστον οι κουμπάροι έχουν τον Πισσαρίδη.

  33. Νέο Kid said

    32. Θεωρώ το Νόμπελ Οικονομικών μεγαλύτερη ξεφτίλα κι απ το Νόμπελ «Ειρήνης»… 🙂

  34. ΣΠ said

    33
    Δεν έχεις άδικο.

  35. Theo said

    Καλημέρα,
    Δηλαδή τον Ιανουάριο να περιμένουμε άρθρο για τα 8 χρόνια;

    @31:
    Γιατί όχι (μετά που πέθανε ο Σεπούλβεδα) Ισμαήλ Κανταρέ ή Κυριάκο Χαραλαμπίδη (είναι και γείτονες) ;

  36. Theo said

    @35:
    Και για την Ιζαμπέλ Αλιέντε δεν θα ‘λεγα όχι 🙂

  37. Theo said

    Έτσι, για να σκάσουν οι Ηπανοί που τη θεωρούν brown 🙂 και για τον αείμνηστο θείο της, τον Σαλβαδόρ!

  38. Theo said

    @31:
    Αλλά κι ο Κούντερα είναι μάλλον καλύτερος από τους αγγλόφωνους που αγαπάς 🙂

  39. https://www.lifo.gr/now/world/nompel-fysikis-treis-epistimones-moirazontai-brabeio
    Οι Alain Aspect, John F. Clauser και Anton Zeilinger είναι οι νικητές του φετινού Νόμπελ Φυσικής.

  40. Νέο Kid said

    39. Τον Άντον Τσάιλινγκερ τον ήξερα! Κβαντομηχανικάρα ! (κανονικά, μόνο μηχανικοί θα έπρεπε να παίρνουν Νομπέλ να πούμε!) Τους άλλους δύο όχι.

  41. Νέο Kid said

    38. Ο Κούντερας καλυτερότερος απ τον Μπίλυ το Σεξπήρο;; (έχει πάρει Νομπέλ ο Μπίλης, όχι;)

  42. Νέο Kid said

    39. 40.
    «..Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Βασιλικής Ακαδημίας Επιστημών της Σουηδίας τιμώνται «για τα πειράματα με εμπλεκόμενα φωτόνια, για παραβίαση των ανισοτήτων Bell και την πρωτοπορία τους στην επιστήμη των κβαντικών πληροφοριών».

    «Οι Alain Aspect, John Clauser και Anton Zeilinger έχουν διενεργήσει, ο καθένας τους, πρωτοποριακά πειράματα.

    Και γαμώ τσι επιστημονικές «μεταφράσεις» να πούμε! Αφου διενέργησαν τα πειράματα… τί να πούμε εμείς; 🙂 (ελπίζω μόνο τα εμπλεκόμενα φωτόνια να μην προσαχθούν στην Ασφάλεια για τα περαιτέρω!…)

  43. sarant said

    22 …. 28 Α μπράβο, καλά θυμόμουν

    35 Γιατί όχι; Αν το θυμηθώ

  44. Νέο Kid said

    42. Εντάξει, η κβαντική διεμπλοκή είναι στάνταρ (νομίζω…) απόδοση για το Quantum entanglement ,αλλά όσο να πεις τα «εμπλεκόμενα φωτόνια» ακούγεται κάπως κρίντσυ! 🙂

  45. ΣΠ said

    44
    Ο Μπελ θα είχε πάρει Νόμπελ αν δεν είχε πεθάνει μόλις στα 62.

  46. nikiplos said

    Ανεπίγνωστα ξημερώσαμε σε έναν άλλον κόσμο στις 04-10-2009. Προσωπικά σε ό,τι με αφορά, αδαής όντας, σουλατσάριζα στα καλντερίμια της Βενετίας εκείνες τις ημέρες, αδιαφορώντας παντελώς για τα δρώμενα στην Ελλάδα.

    «Πρόσεξε. Όταν θα κατέβεις αυτήν την σκάλα, θα βγείς σε έναν άλλο κόσμο από τούτον εδω. Ωστόσο κι εκείνος ο κόσμος θα μοιάζει αρκετά σε τούτον εδώ» Συμβουλεύει ο (από μηχανής θεός-σύμβουλος) οδηγός ταξί την Αομάμε στο 1q84 του Μουρακάμι.

    Πολλοί μετά Χριστόν Προφήτες θα πουν, πως τα πράγματα φαίνονταν, πως τα είχαν προβλέψει. Ο Στανλεϊ λέει πως την Παρασκευή τα θινκ τανκς των προβλέψεων και των αναλυτων κινδύνων, είχαν friday night, έπιναν τις μπύρες τους ανέμελοι, ενώ μετά το ΣΚ, ξημέρωσε η περιβόητη Μαύρη Δευτέρα το 2008.
    Αναμφισβήτητα όταν έχεις στο τιμόνι της Οικονομίας τον Μπαρμπαθανασίου που έδινε αναλύσεις σε χαρτοπετσέτες στην Λαγκάρντ, δεν κάνεις και τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις.

    Ωστόσο υπήρξαν κι αυτοί που άρχισαν να ξεπουλάνε ό,τι ακίνητο (πανάκριβο) φιλέτο είχαν αποκτήσει τα χρόνια της αφθονίας και της σπατάλης (2001-2005). Δεν τα λέω εγώ, ούτε στοχεύω να στηλιτεύσω κάποιον. Τα λέει ο ίδιος ο κος Λαλιώτης στην επιστολή-«απολογία» του προς κάποιους που δεν θυμάμαι τώρα. Περιέγραφε ανεπίγνωστα πως πούλησε όλα τα ακίνητα που είχε (Ψυχικό, Ανατ Αττική, Αθήνα κλπ) κρατώντας μόνο το δικό του που έμενε η κόρη τους και το σπίτι στο χωριό. Κατά τη δήλωσή του, μέχρι το 2009 είχε ξεφορτωθεί όλα τα ακίνητά του. Μεγάλη τύχη βέβαια θα έλεγε κανείς.

    Και εμβαίνουμε σιγά, σιγά σε έναν άλλον κόσμο πάλι, ακόμη χειρότερο ως φαίνεται. Στο 1q84 (παραφθορά του 1984) υπήρξε δίοδος επιστροφής/διαφυγής. Σε εμάς δεν υφίσταται κάτι τέτοιο…

  47. ΣΠ said

    4
    Τι γκρινιάζει; Τα έδειξε το κανάλι της Βουλής. Και η Φλέσσα τα έβαλε στο YouTube με περιγραφή σε κάθε επεισόδιο.

    Όποιος θέλει μπορεί να τα δει.

  48. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Αχ, Νικοκύρη, πληγές μας άνοιξες σήμερα! 🙂

    23.
    NAI! Σοφή ρήση!
    Παράδειγμα(τα) της 2ης κατηγορίας, καθημερινά στις οθόνες μας! (και με αξιοσημείωτη δόση θρασύτητας…)

    29.
    Για δες μήπως κάτι παίζει με τα πρωτότυπα και τα γενόσημα. Μπορεί να πληρώνεις έξτρα …πρωτοτυπιάτικα. 🙂

  49. sarant said

    47 Σου λέει, η ΕΡΤ εχει μεγαλύτερη ακροαματικότητα

  50. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    «Ο Τσίπρας κατάφερε να διατυπώσει την πιο ελκυστική εναλλακτική λύση στη μνημονιακή λιτότητα και να κερδίσει τις εκλογές του 2015, κάτι που ασφαλώς ήταν αδιανόητο το 2009.»
    Με την υλοποίηση της ελκυστικής εναλλακτικής λύσης τα κατάφερε; ή ακολούθησε κι αυτός τον δρόμο των δεξιών και σοσιαλΗστών δημαγωγών απατεώνων;

    «Λεφτά υπάρχουν» Η μόνη αλήθεια που έχει πεί «πολιτικός» μετά την μεταπολίτευση που θυμάμαι. Όλα τα άλλα ήταν ψέματα βέβαια, αλλά και ποιός ψηφοφόρος θέλει ν΄ακούσει αλήθειες.😊
    Θα σκίσουμε το μνημόνιο, θα σκίσουμε το καλσόν μας, κι άλλα τέτοια επαναστατικά θέλει ο κυρίαρχος λαός με το αλάθητο κριτήριο.😂

  51. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    29 – Εγώ παραξενεύτηκα που παραξενεύτηκες,🤔 δηλαδή τι περίμενες;😂

  52. BLOG_OTI_NANAI said

    «άνευ αποδοχών»

    Μάλλον ήθελε να πει, «χωρίς ανταλλάγματα».

  53. aerosol said

    «τερματίστηκε, πρόωρα και απότομα, η δεύτερη θητεία του Κώστα Καραμανλή στον θώκο του πρωθυπουργού»
    Αυτό μεταδίδει μια αίσθηση έκπληξης -αλλά είναι απατηλή. Ο Καραμανλής είχε σχεδόν σταματήσει να ασκεί το αξίωμα, τα πάντα ήταν παγωμένα περιμένοντας κάποιες εξελίξεις, μια κυβέρνηση που να επιθυμεί όντως να κυβερνήσει. Νομίζω ήταν κοινή αίσθηση πως ο Κ.Κ δεν το επιθυμούσε πια, εξ ου και το παρατσούκλι «κουρασμένος» που του βγήκε. Απ’ αυτή την οπτική, η θητεία του και πολύ τράβηξε, και ήταν -κατά το κλισέ- το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου.

    Ακόμα προσπαθώ να καταλάβω σε ποιό ποσοστό ήταν υπεύθυνη η βλακεία για όσα ακολούθησαν και σε ποιό ο δόλος. Λίγες μέρες μετά την άνοδο ΓΑΠ ξεκίνησε το σκάνδαλο με τα CDS και το Τ3 – Τ10, το οποίο λόγω τεχνικών δυσκολιών και συνολικής σκανδαλολογίας δεν έμεινε στη μνήμη του πολίτη. Αλλά ήταν μια κίνηση εθνικής προδοσίας που βοήθησε (αν δεν οδήγησε σαφώς) στην κήρυξη πτώχευσης στο Καστελόριζο. Και μετά… στηρίξαμε τις τράπεζες, των οποίων τις πουτανιές τις μαθαίναμε από το BBC και το Reuters, γιατί εδώ τα ΜΜΕ τις έθαβαν και μας τους έφερναν στα παράθυρα να μας κουνάν το δάχτυλο και να δίνουν ορμήνειες -καθότι στήριζαν τα καναλικά υπερ-χρέη και τα διατηρούσαν ανοιχτά ακριβώς γι αυτή τη «δουλειά».
    [Και μετά κλάααμα τα παπούδια που ήρθε το «κωλόπαιδο» και τους έκλεισε το «μεγάλο κανάλι»! Αλλά αυτό είναι από άλλο κωμικό σκετς.]

    #33
    Νόμπελ Οικονομικών! Καλό! 😀

  54. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    29, >>εκτός από την συμμετοχη που καλύπτει ο ΕΟΠΥ, ο ασφαλισμένος πληρώνει και μια διαφορά στην τιμή των φαρμάκων
    Τζη, στην κατηγορία σου, για την αγωγή, στα γενόσημα δεν πληρώνεις αλλά αν πάρεις το πρωτότυπο έχει συμμετοχή 25%

  55. Χαίρετε,
    54 Έφη αν επιτρέπεται μια διόρθωση: Αν δεν πάρεις τα φτηνότερα γενόσημα πληρώνεις τη διαφορά (συν 1€ ανά συνταγή).
    Μύλος η υπόθεση. Α, από προχτές, την πρώτη δηλαδή του μήνα, παίζει κι ο οικογενειακός γιατρός. Αν δεν στα γράψει αυτός, θαρρώ πως έχει πάλι πρόστιμο…

  56. Spiridione said

    53. εξ ου και το παρατσούκλι «κουρασμένος» που του βγήκε
    Καθημερινή, 24-3-2009
    Προβληματισμό στο κυβερνητικό στρατόπεδο και ποικίλες συζητήσεις, ερμηνείες και σενάρια στο σύνολο του πολιτικού κόσμου προκάλεσε δημοσίευμα της Real News που έφερε τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή να έχει δηλώσει «κουρασμένος» και έτοιμος να αποχωρήσει από την ηγεσία της Ν.Δ. αν το κόμμα του ηττηθεί στις εκλογές. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ευ. Αντώναρος έκανε λόγο για ευφάνταστα σενάρια, διέψευσε τα όσα αποδίδονται στον κ. Καραμανλή με τη φράση «ο πρωθυπουργός είναι πολύ νέος για να σκέφτεται να συνταξιοδοτηθεί», όχι όμως και τη συνάντηση του πρωθυπουργού με τον εκδότη της εφημερίδας. «Ο πρωθυπουργός είναι σε συνεχή δράση. Είναι, φυσικά, παρών με όλες του τις δυνάμεις, με όλο του το σφρίγος, ειδικά στη σημερινή πολύ δύσκολη διεθνή συγκυρία», είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι «με τον Κώστα Καραμανλή θα πάει η Ν.Δ. -όταν έρθει η ώρα, όπως προβλέπει το Σύνταγμα- στις εκλογές και είμαι βέβαιος ότι θα τις κερδίσει».
    Υπενθυμίζεται ότι στο δημοσίευμα ο κ. Καραμανλής φέρεται να δήλωσε τα εξής: «Είμαι ήδη πρόεδρος της Ν.Δ. για περισσότερα από 12 χρόνια. Εχω κουραστεί. Θα εργαστώ σκληρά μέχρι τις εκλογές, θα δώσω όλες μου τις δυνάμεις στη μάχη για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, αλλά αν παρά ταύτα οι εκλογές χαθούν, θα φύγω».
    https://www.kathimerini.gr/politics/353345/senaria-sti-n-d-para-tis-diapseyseis/

  57. atheofobos said

    55
    Από την 01-12-2022 ισχύει η πρόσθετη συμμετοχή στη φαρμακευτική δαπάνη του πολίτη, ο οποίος δεν είναι εγγεγραμμένος σε Προσωπικό Ιατρό, κατά ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%), επιπλέον του καθορισμένου κατά περίπτωση ποσοστού συμμετοχής του.

  58. Και επί της ουσίας: Από τις εκλογές αυτές δεν έχω ιδέα. Πρώτη Σεπτέμβρη του 2009 φόρτωσα τ’ αυτοκίνητο και ξεκίνησα για Γερμανία. Όλον το μήνα έψαχνα να βρω σπίτι και μετά να το οργανώσω για να κοιμάμαι.
    Τα αποτελέσματα όμως των εκλογών τα ένιωσα πολύ καλά. Οι περικοπές που έπεσαν στο κεφάλι μου δεν λέγονται. Αλλά δεν θέλω να τα θυμάμαι…

  59. # 54

    Οχι Εφη δεν πλήρωσα συμμετοχή αλλά κάποια διαφορά στις τιμές των φαρμάκων που δεν καλύπτει ο ΕΟΠΥ, όπως έγραψα, πριν 20 μέρες πήρα ακριβώς τα ίδια φάρμακα και δεν πλήρωσα συμμετοχή. Δεν ξέρω αν οφείλεται πως ο γιατρός έγραψε ένα φάρμακο που δεν κυκλοφορεί πια και αντικαταστάθηκε από το ίδιο που είχα πάρει την προηγούμενη φορά

  60. Πάνος με πεζά said

    @ 53 : Kάποιοι είπαν «κουρασμένος», κάποιοι είπαν «απειλημένος» (αυτός ή τα παιδιά του, γύρευε)…
    Εκείνο το Σεπτέμβρη, περιμένοντας τη γέννηση της κόρης μου, είδα και το περίφημο debate.
    Θυμάμαι κάποια ερώτηση ή μπηχτή του ΓΑΠ, του στυλ «ΑΝ βέβαια είναι σωστά τα νούμερα που ξέρουμε», κάπως έτσι. Το είπε «φαινομενικά» εν τη ρύμη του λόγου του, αλλά νομίζω ότι ήξερε πολύ καλά τί έλεγε, και τί ερχόταν… Ένα αυτό, κι ένα της Ψαρούδα στον Παπούλια μερικά χρόνια νωρίτερα…

  61. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μα αν παίξουν τις εκπομπές του Μπαμπινιώτη στην ΕΡΤ, θα πρέπει να φάμε στη μάπα και τον στόμφο και τη δοκησισοφία της Φλέσσα. Κάποιοι φιλάνθρωποι στο κρατικό κανάλι μάς λυπήθηκαν. Το ξέρετε ότι χρησιμοποιεί την κτητική αντωνυμία «των»; Τα βιβλία των, τα ονόματά των κλπ. Ανυπόφορη.

  62. Γιάννης Κουβάτσος said

    Για νόμπελ λογοτεχνίας ψάξτε σε τίποτα εξωτικούς με ονόματα-γλωσσοδέτες. Νγκούγκι γουά Θιόνγκο, Σκολαστίκ Μουκασόνγκα, Λάζλο Κρασναχορκάι, τέτοια.

  63. sarant said

    61 Αυτό θα είναι αβάσταχτο πράγματι

    53 Δικιο έχεις, αλλά το εννοώ αλλιώς το «απότομα». Συνηθως για να πέσει πρόωρα μια κυβέρνηση πρέπει να υπάρχει κάποιος λόγος όπως αποχωρήσεις βουλευτών της. Εδώ δεν υπήρχε τίποτα τέτοιο

  64. ΣΠ said

    61
    Μάλλον από διαστροφή τις είδα όλες τις εκπομπές. Λίγα πράγματα έμαθα που δεν ήξερα. Με διασκέδαζε όμως η Φλέσσα με την αρχαιοπληξία της. Και δώσ’ του επαναφορά του πολυτονικού, και δώσ’ του επαναφορά της τρίτης κλίσης. Όταν αφηνίαζε, ο Γ.Μπ. δεν μπορούσε να την συγκρατήσει. Θυμάμαι που, όταν συζητούσαν για το ότι δεν λέμε καλησπέρα μετά τις 12 όταν ο ήλιος είναι ψηλά, είχε προτείνει για χαιρετισμό το «έρρωσθε». Κόντεψε να πνιγεί ο Γ.Μπ.

  65. spyridos said

  66. ΓΤ said

    O διψάσαντας την αυτοπροβολή Καθηγητής και η αβάσταχτη ελαφρότητα της Βίκυς
    Ο Χωροδεσπότης Γλώττης και η Σκαρδαμύσσουσα Κόρη η Δίκορος
    Ο Ληκυθιστής Ληρόσοφος και η άχρις οργασμού Κεχηνυία

  67. ΓΤ said

    @62 Δάσκαλος Θ13

    Μάλλον θα εκπλαγούμε, Γιάννη μ’. Αφού έφτασαν να το δώσουν στον γιδοβοσκό Ντίλαν…

  68. 62 Ξέρεις όμως ότι κάποιος Άγγλος συνάδελφός σου σίγουρα θα πρόσθετε κάτι σαν «…Gorgias Safaris or Odussas Alitis, whatever».

  69. ΓΤ said

    Μεζές Σαββάτου

    Ο Πολύδωρας για ιδιόχειρό του σημείωμα προς Κοττάκη: «ιδίοις αυτού χερσίν».
    https://www.frontpages.gr/d/20221004/26/%CE%95%CF%83%CF%84%CE%AF%CE%B1

  70. Γιάννης Κουβάτσος said

    67: Δεν ήταν ποτέ αξιοκρατικό, ούτως ή άλλως. Πολιτική σκοπιμότητα και δημόσιες σχέσεις είναι τα συνήθη κριτήρια.

  71. ΣΠ said

    69
    Η δοτική τον μάρανε.

  72. Γιάννης Κουβάτσος said

    Θα το μπέρδεψε με το ιδίοις όμμασι(ν) ο Στρατηγός Άνεμος. 😊

  73. freierdenker said

    11, αυτό το περί αυξημένης λίμπιντο την περίοδο των εκλογών, φέρνει στο μυαλό το τραγούδι Εκλογές του Πανούση.

    Το κουφό είναι οτι οι στίχοι του τραγουδιού, που περιλαμβάνουν και το κουπλέ «στης Βουλής τα έδρανα αχ κι εγώ να έκλανα» είναι του Γρηγόρη Ψαριανού που όντως σε εκείνες τις εκλογές εκλέχτηκε με τον ΣΥΡΙΖΑ.

  74. Costas Papathanasiou said

    Καλησπέρα.
    Δεδομένου ότι σαν σήμερα , από το 1931 και μετά, γιορτάζεται και η Παγκόσμια Ημέρα Ζώων (καθότι η 4η Οκτωβρίου είναι και ημέρα μνήμης του εξ Ασίζης Αγίου φιλόζωου), στο εν άρθρω ωραίο σκίτσο του Μητρόπουλου θα μπορούσε να μπαίνει,εναλλακτικά, μία ισχνή αγελάδα, απότοκο της πολιτικής “αλλαγής”, ο δε κλασικός τσολιάς θα μπορούσε να αναφωνεί: «Άγιε Φραγκίσκο βόηθα μας και δώσε κάνα φράγκο!». Ή να μολογάει εκείνη την τούρκικη παροιμία που λέει, περίπου :“δεν γίνεται ένα βόδι βασιλιάς, μπαίνοντας στο παλάτι, μα το παλάτι στάβλος”.
    Επίκαιρο και το σχετικό άσμα του Βαγγέλη στο https://www.youtube.com/watch?v=Btt_QAOXMMo Φοίβος Δεληβοριάς – Ένας Σκύλος Στο Κολωνάκι

  75. Theo said

    @41:
    Το #38 αναφέρεται στο #31: «(αγαπάμε: Μάργκαρετ Άτγουντ, Αν Κάρσον, Τζόις Κάρολ Όουτς)», όχι σε όλους τους αγγλόφωνους συγγραφείς 🙂

  76. Alexis said

    #65: Απίστευτοι και οι δύο! 😆 😆 😆

  77. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Μέ μέτρο καί μέ τέμπο οἱ πεζοπορίες σου, Νικοκύρη. Νά τί μπορεῖς νά πάθῃς ὅταν ὑπερβάλλῃς τῶν δυνάμεών σου!

    (Περαστικά στήν ὀμορφοβουλευτή μας! 🙂 )

    https://www.iefimerida.gr/politiki/noni-doynia-anartisi-lipothymia-boyli

  78. ΓΤ said

    @71 ΣουΠου

    Και όχι μόνο, μπρο Πατρών. Διότι βλέπουμε ότι ούτε η Εστία αντιλαμβάνεται το λάθος. Σε τέτοιες περιπτώσεις κάνουμε σιωπηλή διόρθωση. Διαφορετικά, δεν θα εξέθετε τον μεγάλο «άσπρα κοράκια, μαύρα κοράκια» Ποιητή της Γράνας 😛

  79. ΓΤ said

    78@

    σιωπηΡή

  80. ΓΤ said

    Σχετικά με το επεισόδιο της Νόνης Δούνια, απλώς έρχεται τούμπα η Ιστορία.

    Όταν κάποτε περπατούσε η Δούνια, γύρω της έπεφταν λιπόθυμοι. Τώρα αυτή καθόταν, και λιποθύμησε ανάμεσα σε αυτούς που σουλατσάρουν στα έδρανα. Έχει ιδιότυπο catwalk η πολιτική…

  81. sarant said

    69-71-72-78
    Δεν έχω καημό να υπερασπιστώ τον Πολύδωρα, αλλά με παραξενεύει να μην ξέρει το «ιδίαις αυτού χερσίν» που ήταν αρκετά διαδεδομένο παλιότερα -ακόμα και ως ακρώνυμο Ι.Α.Χ.
    Θα μπορούσε να το μεταφέρει λαθεμένα ο Κοττάκης.

    77 Ωχ, λες κι εγώ να… υπερβάλλω των δυνάμεών μου;

  82. ΓΤ said

    @81

    Ας μην μπούμε σε λεπτομέρειες… 😛

  83. Νίκος Κ. said

    Οι δημοσκοπήσεις το 2009 δεν τα είχαν πάει κι άσχημα:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling_for_the_2009_Greek_legislative_election#/media/File:OpinionPollingGreeceLegislativeElection2009.svg

  84. Γιάννης Κουβάτσος said

    81: Να θυμηθούμε κάτι πολύ επίκαιρο στο ιστολόγιο, Νικοκύρη; 😉

    «Ο νικήσαντας τον Άδη». Αν ζούσε ο Ελύτης, θα τους μαστίγωνε! αναφώνησε ο κ. Πολύδωρας.
    http://www.sarantakos.com/language/nikhsantas.html

  85. Και πριν 48 χρόνια η ίδρυση της ΝΔ…

  86. sarant said

    84 A μπράβο, καλά που το θυμήθηκες!

  87. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    84, 86
    (Στο εξής θα γράφω αραιά για να με προσέχετε 🙂 )
    https://sarantakos.wordpress.com/2022/10/03/findik/#comment-836981

  88. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Εκλογές 4.10.2009, γελοιογραφία
    «Στις 5 σοσιαλισμός»

  89. Γιάννης Κουβάτσος said

    87:Ωχ,ναι.😊

  90. sarant said

    87 Ωχ ναι (μπις)

  91. leonicos said

    16 Νέο Kid

    Το πρόβλημά μου είναι αυτό: ΔΕΝ ΠΕΙΘΩ

  92. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    55, Α δεν ξέρω περί αυτού (γενόσημο, πιο φτηνό κλπ)
    Στα φάρμακα τελικά, καθένας έχει άλλη εμπειρία. Σ΄εμένα, συνταγογραφείται μεν το γενόσημο αλλά εγώ προτίμησα και παίρνω το αντίστοιχο πρωτότυπο και πληρώνω μέρος της αξίας του. Τώρα βλέπω/υπολογίζω χάρη στη συζήτηση, ότι, σύμφωνα με την αναγραφόμενη λιαν. τιμή, είναι πάνω από 25% η δική μου συμμετοχή.
    Για τον προσωπικό γιατρό, πήρε παράταση. Ούτε 3000 δεν δήλωσαν σε όλη την Ελλάδα, άκουσα προ λίγων ημερών. Άνοιξαν άκουσα τις ειδικότητες κι έχει ο θεός.
    https://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/ygeia/402422/prosopikos-giatros-kai-episima-paratasi-pote-ksekinoyn-ta-prostima

  93. Ω, τι βράδυ τσουλού, έτυχε (;) θεέ μου ;

    ΙΝΤΕΡ-ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ
    Και πριν αλέκτωρ λαλήσαι τρις, φίλε Τριάντ, έκανε χέρι ο αμυντικός της Ιντερ, ο διαιτητής κοντά, δεν θεώρησε πως ήταν πέναλτυ, ο AVAR, τον φώναξε να το ξαναδεί, πήγε, το ξανάδε και ΦΥΣΙΚΟΤΑΤΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΕ ΑΠΟΦΑΣΗ !!!!

    ΠΟΡΤΟ-ΛΕΒΕΡΚΟΥΖΕΝ
    Τώρα για τα καραγκιοζιλίκια που γράφανε πέρισυ τα γνωστά πράσινα τρολλ του ιστολογίου ο διαιτητής στο VAR ακύρωσε γκολ σε βάρος της Πόρτο γυρίζοντας πίσω την φάση και δίνοντας πέναλτυ υπέρ της Πόρτο , όπως προβλέπουν οι κανονισμοί !!. Βέβαια όταν αυτό έγινε στην Τούμπα στο ΠΑΟΚ-ΟΦΗ, τα γνωστά πράσινα τρολλ γράφανε για τον …ρώσο ολιγάρχη που ελέγχει την διαιτησία, γάβρους του Βορρά και άλλες (αντικειμενικές) κουβάτσιες μαλακίες (καινούργια λέξη, στην προσπάθεια για τα 7 μύρια της γλώσσας μας )

    Λείπει κι ο Γιάννης που θα μας έδινε τις ημερομηνίες των σχολίων…

  94. # 92

    Αλλη πονεμένη ιστορία ο οικογενειακός γιατρος…ολόκληρη Κυψέλη έχει έναν στον οποίο δεν γράφτηκα εγώ (και μάλλον πολλοί άλλοι) γιατί μου δήλωσε πως δεν συνταγογραφεί τα χάπια πίεσης και ζαχάρου που παίρνω άλλά μόνο κάτι άλλα !!. Δηλαδή έψαχνα μήνες να βρώ ποιά «ταιριάζουν» με τον οργανισμό μου και να τ΄αλλάξω επειδή αυτός προωθεί άλλα !
    Οσο για τα φαρμακεία με το τεράστιο περιθώριο κέρδους, φαρμακοποιός που χρεώνει ευρώ για συνταγογράφηση σε ΠΕΛΑΤΗ του είναι για φτύσιμο, δεν γίνεται αυτό ούτε στο φαρμακείο του Γαλαξιδιού ! Από την άλλη αυτή η κυβέρνηση θέλει να καταργήσει ό,τι είναι δωρεάν, τι φάμπρικα βρήκε στα φάρμακα δεν ξέρω ακόμα, άκουσα και από άλλους διανμαρτυρίες και τρέμω γιατί μια ένεση που πήρα δωρεάν από το φαρμακείο του ΕΟΠΥ κοστολογείται 590 ευρώ κι αν χρειασθεί να την ξαναπάρω με ποσοστό συμμετοχής, κλάψτα

  95. # 92 συνέχεια

    Ναι, μπορεί να είναι πάνω από 25% η συμμετοχή σου γιατί το 25% υπολογίζεται στην τιμή του γενόσημου ενω το υπόλοιπο της διαφοράς το πληρώνεις ολόκληρο

  96. Alexis said

    #77: Κύριε των δυνάμεων!
    Είναι να βγαίνεις των ρούχων σου!

  97. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Καλημέρα.
    48β, 55, 94
    Μικρές πικρές ιστορίες του καθενός μας με τα φάρμακα.
    Πού ΄ναι ο καιρός που και τα πηγάδια ανάβλυζαν φάρμακα (να το δέσουμε και με το άρθρο-εποχή 2009 και πίσω)
    Σακούλες με φάρμακα σε πηγάδι στο Λαύριο
    https://m.naftemporiki.gr/story/271598

    95 Τζη, σα να ΄χεις δίκιο. Θα ρωτήσω στην επόμενη φορά.Άσε που είπε προ ημερών ότι «είναι σε έλλειψη» και δεν καταλαβαίνω/ποιος ξέρει, πού το κατευθύνουν.Στα γενόσημα υποχρεωτικά; Θα φανεί.

  98. nikiplos said

    93@ Το Γάβρος του Βορρά ή Ολυμπιακός του Βορρά, το έχω γράψει εγώ εδώ! Μην μου κλέψετε και την πατρότητα! Και την λέω από τα 90ς παρακαλώ… 🙂

  99. nikiplos said

    «Ο νικήσαντας τον Άδη». Γιατί είναι γραμματικά λάθος? Θα έπρεπε να γράψει ο νικήσας?

  100. nikiplos said

    Περί φαρμάκων: Το 2015, την εποχή που στον Βαρούφ έκλειναν τις τράπεζες, εγώ ζούσα έναν άλλον γολγοθά. Έπρεπε να βρω φάρμακα για τη έγκυο σύζυγο. Γοναδοτροπίνε, αλλά κάμποσες. Τα φαρμακεία τότε είχαν 2-3 εκδοχές: ένα σκεύασμα με 4 ενέσεις των 4€, ένα σκεύασμα παρόμοιο κι ένα σκεύασμα γνωστής εταιρείας με 2 ενέσεις των 16€. Καθώς έπρεπε να κάνουμε 16 ενέσεις η λογική ήταν: ή συνολικά 16€ (ελληνικής εταιρείας) ή συνολικά 512€ (ξένης εταιρείας). Στα φαρμακεία της Αττικής, το σκεύασμα των 4€ άφαντο. Το ίδιο και το παρόμοιο. Μόνο εκείνο των 16€ (με τις μισές ενέσεις μέσα, 2 αντί για 4). Δεν θυμάμαι τώρα, αλλά μεσούντος του καύσωνα πρέπει να γύρισα καμιά 300ριά φαρμακεία. Πουθενά. Πήρα τλφ το εργοστάσιο, αλλά πωλούσαν μόνο χονδρική και σε φαρμακοποιούς.

    Στην ουσία εξήγαγαν τα φθηνά στην ΕΕ μοσχοπουλώντας τα αγοράζοντάς τα με την ελληνική φθηνή τιμή των 4€. Κάποιοι έκαναν μπίζνα τότενες. Κι εμείς στον άσο.

    Μπήκα σε σάϊτ, μανούλες, έγκυοι, κλπ σε facebook κοινωνικά δίκτυα, ό,τι βάλει ο νους του καθενός, αραδιάζοντας παράλληλα ψεύδη στη σύζυγο, ότι τα έχει ένα τάδε φαρμακείο που πρέπει να πάω κλπ. Ευτυχώς μια κυρία (καλή της ώρα) που είχε μπουχτήσει στις εξωσωματικές, είχε περίσσευμα. Πήγα στο σπίτι της στο Χαλάνδρι. Μου τα χάρισε. Στον έξω κόσμο η μπίζνα συνεχιζόταν. Από περιέργεια συνέχισα να ψάχνω, να δω πόσο λέχρες ήταν. Κάποια φαρμακεία στη Γλυφάδα, με διαβεβαίωναν πως είχαν και περίσσευμα, αλλά όταν πήγαινα εκεί ξαφνικά είχε γίνει κάποιο λάθος και συγγνώμη κλπ Έρημος μέχρι και τον Νοέμβριο. Μετά ξαφνικά ξαναήρθαν και σε περίσσευμα, αλλά δεν τα χρειαζόμουν.

  101. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    99, είπε εξ αρχής ο Νικοκύρης «Ο σώσαντας και ο νικήσαντας είναι πάνω σε ένα γνωστό μοντέλο της γλώσσας, που είναι κλιτό.»
    https://sarantakos.wordpress.com/2022/10/03/findik/#comment-837011

  102. ΣΠ said

    Στο Ίντερ-Μπαρσελόνα ο διαιτητής μίλησε με τον VAR και δεν πήγε να δει την φάση. Είτε ο διαιτητής έκρινε ότι δεν χρειαζόταν να πάει είτε ο VAR του είπε ότι δεν είναι πέναλτι.

  103. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    100, φοβερό. Εικονικές ελλείψεις. Αισχρή κατάσταση.
    Από παντού μπορεί να μπάζει το πράμα αν δεν υπάρχει η βούληση για έλεγχο (και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί κάποτε λειτούργησαν-για λίγο, ο σύριζα έμεινε στο ξεκίνημα, οι αρμοί που έλεγε, και είχε δίκιο)
    «…τα μέλη της οργάνωσης προμηθεύονταν παράνομα, μέσω υπεξαιρέσεων, ψευδών ιατρικών πιστοποιήσεων και απατών, φαρμακευτικά σκευάσματα υψηλού κόστους, κυρίως νοσοκομειακής χρήσης, τα οποία στην συνέχεια διακινούσαν και εξήγαγαν σε φαρμακαποθήκες της Γερμανίας, της Ελβετίας και της Ιταλίας, με υπερδιπλάσια τιμή, συγκριτικά με το κόστος αγοράς τους. …»
    https://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/koinonia/207282/aftoi-einai-oi-giatroi-kai-nosileftes-pou-eklevan-kai-pouloysan-antikarkinika-farmaka-pics-vid

  104. Χαρούλα said

    Αυτές οι μετοχές στέλνουν το μυαλό μου σε εκκλησιαστικά κείμενα. Ίσως λάθος μου. Ενώ δεν θυμάμαι κάτι συγκεκριμένο, νομίζω περιέργως πως υπάρχουν παντού. Όπως στον Ακάθιστο ύμνο και στα Ευαγγέλια.
    Γιατί αραγε να έχω αυτήν την μάλλον λάθος αίσθηση;

  105. Theo said

    Καλημέρα,

    Να πως κι εγώ την αποψάρα μου:
    Όλες αυτές οι (ψευδο)μετοχές «ο νικήσαντας, ο σώσαντας, τα μυρίζοντας» για τις οποίες τόσος λόγος έγινε στο άλλο νήμα είναι εξεζητημένες και κακόηχες και μόνο τον βερμπαλισμό του Ελύτη εξυπηρετούν. Και, προς επίρρωσιν της απόψεώς μου, το γεγονός ότι κανείς ποιητής άξιος λόγου δεν τον μιμήθηκε, γιατί το έβλεπε ότι στο ποίημα του θα κλώτσαγαν. (Ο Σεφέρης που ήταν πολύ προσεκτικός με τη γλώσσα, τέτοιους πειραματισμούς και εξυπνάδες δεν τις έκανε.)
    Ο Ελύτης θα μπορούσε να βρει κάτι άλλο που να είχε μια καλαισθησία, να παρήγαγε ποίηση. Αλλά (λόγω και του Νόμπελ) είναι ένα τοτέμ, κι ό,τι έκανε θεωρείται καλώς καμωμένο, δυστυχώς 😦

  106. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    104 >>Αυτές οι μετοχές στέλνουν το μυαλό μου σε εκκλησιαστικά κείμενα
    Ναι,ναι.
    Έχει άφθονες μετοχές, στην «κανονική» όμως γραμματική τους εκφορά. Σκόρπια: Τον αναστάντα εκ τάφου (ονομ. ο αναστάς), τον παθόντα και ταφέντα, τον ευλογούντα και αγιάζοντα, νάμασι καταρδεύσαντας (τρεις ιεράρχες), κ.α., κ.α.,

  107. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    105 >>είναι ένα τοτέμ, κι ό,τι έκανε θεωρείται καλώς καμωμένο, δυστυχώς
    Τheο, ούτε εμένα είναι ο σούπερ αγαπημένος ποιητής ο Ο.Ε. αλλά εσύ το τερμάτισες 🙂 🙂
    Η λαϊκή γλώσσα, χωρίς να ξέρει τους Ελυτισμούς, λέει πχ, ο Άγιος Θεράποντας, ο Αϊ Σώζοντας

  108. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    104 ,106 – Πολύ περισσότερες μετοχές κι από τα εκκλησιαστικά κείμενα, έχει η εκκλησία.
    Τελικά, μόνο ο ιδρυτής της ήταν μπατίρης.😂

    105 – Έλα μωρέ Τheo, μη γίνεσαι μίζερος, άσε τους ποιητές στην τρέλα τους και κάποιους στην ματαιοδοξία τους, ούτε τους παίρνει κανείς στα σοβαρά, ούτε επηρεάζουν κάτι στην κοινωνία, κάτι σαν τους ζωγράφους ένα πράμα.😂

  109. Α. Σέρτης said

    105
    «Αλλά (λόγω και του Νόμπελ) είναι ένα τοτέμ, κι ό,τι έκανε θεωρείται καλώς καμωμένο, δυστυχώς»

    Βλ. ωστόσο το βιβλίο του εξαίρετου φιλόλογου και κριτικού Γιάννη Μιχαλέτου, «Ο Ελύτης χωρίς προσωπεία» (1987) όπου πίπτει κριτική ράβδος μπόλικη και αιτιολογημένη.

  110. Μπράβο, μπράβο, βλέπω η έσωθεν καλή μαρτυρία επανακάμπτει δριμύτερη και από πολλές πλευρές μάλιστα. Πείτε πράμα και για τον αγράμματο Καβάφη με τις εσωτερικές αυξήσεις του – η αποδόμηση του Σεφέρη δεν χρειάζεται, είχε γίνει ήδη της μόδας δέκα χρόνια πριν.

  111. Theo said

    @110:
    Τι εννοείς με το «η έσωθεν καλή μαρτυρία»;
    Μιαν άποψη εξέφρασα ως ο ελάχιστος των ομοτέχνων του Ελύτη.

    Οι δε Σεφέρης και Καβάφης είναι ποιητές με το Π κεφαλαίο, κατά την ταπεινή μου γνώμη.

  112. spyridos said

    Φιλόλογοι βγαίνουν με την οκά, οι ποιητές ούτε με το δράμι.

  113. Theo said

    @107:
    Ναι, η λαϊκή γλώσσα λέει λέει τα «ο Άγιος Θεράποντας, ο Αϊ Σώζοντας» και δεν ενοχλεί κανένα· όχι όμως τα ακαλαίσθητα «ο νικήσαντας, ο σώσαντας, τα μυρίζοντας».

  114. Αγγελος said

    ΕΦΗ² (107), βεβαίως η λαϊκή γλώσσα τα έχει αυτά, και δεν είναι πολύ διαφορετικά από το απολύτως αποδεκτό «ο παράγοντας». Ακόμα κι «ο νικήσαντας τον Άδη» είναι μια επιτρεπτή, ποιητική αδεία, προέκταση του ίδιου μηχανισμού. Αλλά «τα καράβια… τα μυρίζοντας χαρούπι» και διάφορα άλλα τέτοια που αναφέρθηκαν ξεφεύγουν από κάθε πλαίσιο κι εμένα τουλάχιστον μου κάθονται στο λαιμό.

  115. 111 Δεν πήγαινε σε σένα. Όλοι μπορούμε να κρίνουμε, αφ’ ης στιγμής κάνουμε φανερό ότι πρόκειται για τις κρίσεις μας και όχι για θέσφατα. Η έσωθεν καλή μαρτυρία είναι το αντίθετο της έξωθεν – ο νοών νοείτω.

  116. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    114 – Αν του δούμε ολόκληρο, εμένα μιά χαρά μου κατεβαίνει στον λαιμό.😊

    «ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ τα όρθια με το μαύρο πόδι
    τα καράβια οι αίγες των Υπερβορείων
    τα καράβια οι πεσσοί του Πολικού και του Ύπνου
    τα καράβια οι Nικοθόες κι οι Εύαδνες

    Τα γεμάτα βοριάδες και φουντούκι του Όρους
    τα μυρίζοντας μούργα και χαρούπι αρχαίο
    τα γραμμένα στη μάσκα τους καθώς οι Αγίοι»

    Εξάλλου βρε Άγγελε, αν δεν είχαν ελευθερία έκφρασης οι ποιητές, θα ήταν στιχουργοί ή μανάβηδες στην λαϊκή.😂
    Από κει και πέρα, ο καθένας έχει τις προτιμήσεις του, σ΄άλλους αρέσει σ΄άλλους δεν αρέσει, γούστα είναι αυτά. Το σημαντικό, είναι η ελευθερία έκφρασης στην τέχνη, όποια κι αν είναι αυτή, και το κακό, είναι πως πάρα πολλοί, την θέλουν σε καλούπι!

  117. Γιάννης Κουβάτσος said

    98:Το γάβρος του βορρά δεν έχει κοπιράιτ, αγαπητέ Νίκιπλε. Είναι απλώς η πραγματικότητα. 😉

  118. Γιάννης Κουβάτσος said

    Όντως άκρως υποκειμενική η άποψη του αγαπητού Theo για την ποίηση του Ελύτη. Αλλά, Theo, μπορείς να πεις απλώς ότι δεν σου αρέσει η λυρική ποίηση, δεν χρειάζεται να πέφτεις τόσο έξω αμφισβητώντας το ποιητικό ταλέντο του Ελύτη όπως παλαιότερα και του Σικελιανού. Κατανοητη η προτίμηση στη στοχαστική ποίηση του Σεφέρη και του Καβάφη και στα λιτά εκφραστικά της μέσα, αλλά υπάρχουν και άλλοι τρόποι να εκφραστεί ένας ποιητής ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του. Το ίδιο συμβαίνει σε όλες τις καλές τέχνες. Προσωπικά, μου αρέσουν πολύ και οι τέσσερις αυτοί μείζονες ποιητές μου και ας είναι τόσο διαφορετικοί μεταξύ τους.

  119. Γιάννης Κουβάτσος said

    118:μείζονες ποιητές μας, διορθώνω.

  120. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @118. Μέσα, Γιάννη! 🙂 Αὐτοί οἱ τέσσερις εἶναι σάν τά μαθηματικά ἀξιώματα. Δέν χρειάζεται νά τά ἀποδείξῃς! 🙂
    (Γιά τόν καθένα τους ἔχω ἕνα ξεχωριστό, μακρύ ράφι βιβλιοθήκης.
    Καί ἕνα γιά τόν Ρίτσο- ἀνεξάρτητα ἀπό καναδυό κόμπους πού ἔχω μέσα μου γι αὐτόν..)

  121. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Είναι και λίγο προσωπική οπτική τελικά (ακουστική μάλλον 🙂 ). Δε μου φαίνονται κακόηχες οι μετοχές αυτές και η παλιά εκζήτηση (μπορεί να) είναι καινούργιο σύνηθες. Ο συλληφθέντας, ο επιτυχόντας κ.α. μπήκαν ήδη στη γλώσσα της διοίκησης-που κι αν είναι μονολιθική.
    Ο αναστάντας Χριστός ή του αναστάντα Χριστού, γκουγκλίζεται.
    Διαφωνώ μεν αλλά δεν αντιδικώ.
    Υπογραφή:
    Η χορεύοντας με τους ίσκιους 🙂

  122. Theo said

    @118:
    Φυσικά κι είναι υποκειμενική η άποψή μου (η αντικειμενικότητα σ’ αυτά τα θέματα δεν είναι ούτε απαιτητή ούτε εφικτή, νομίζω).
    Και δεν είναι αλήθεια ότι δεν μου αρέσει η λυρική ποίηση. Από τον Ελύτη πχ (που έχω τα Άπαντά του) μου αρέσει το Άσμα ηρωικό και πένθιμο και αρκετά μέρη από το Άξιόν Εστι. Ενώ ο Σικελιανός, που λίγα του έχω διαβάσει, με απωθεί.
    Αυτό που δεν μου αρέσει είναι το ψέμα κι η προσποίηση. Κι αυτό είναι ένα προσωπικό μου κριτήριο και για την ποίηση.

  123. Πέπε said

    114
    > «τα καράβια… τα μυρίζοντας χαρούπι» και διάφορα άλλα τέτοια που αναφέρθηκαν ξεφεύγουν από κάθε πλαίσιο κι εμένα τουλάχιστον μου κάθονται στο λαιμό.

    Η προσωπική μου ανάγνωση: Υπάρχουν επειδή ακριβώς ξεφεύγουν από κάθε πλαίσιο. Και μας καλούν να τα καταπιούμε και να τα γλυκοχωνέψουμε, χωρίς να μας κάτσουν στον λαιμό. Κανείς δεν κάθεται να σχολιάσει «τα καράβια» και το «χαρούπι», που είναι κοινά ελληνικά. Στα «μυρίζοντας» είναι το θέμα!

    (Για φαντάσου να έλεγε «τα καράβια που μυρίζουν χαρούπι»: ομαλό φυσικά, αλλά δε λέει το ίδιο!)

  124. Alexis said

    123: Η δική μου προσωπική ανάγνωση: η ομορφιά στην ποίηση είναι η απλότητα και η λιτότητα στα εκφραστικά μέσα.
    Ο,τιδήποτε εξεζητημένο με απωθεί.

    Βεβαίως αυτό είναι η προσωπική μου άποψη, η πρόσληψη της ποίησης είναι μια καθαρά προσωπική υπόθεση.

  125. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Καλημέρα!
    124 >>Ο,τιδήποτε εξεζητημένο με απωθεί
    Τους πολλούς τους (μας) απωθεί, αλλά τί θεωρεί/εισπράττει κανείς ως εκζήτηση είναι το θέμα.
    Η»μαγκιά» είναι να αντηχούν οι λέξεις το νόημα που ο ποιητής (στο προκείμενο) ήθελε να αναδώσει και να το «πιάνουν» πολλές κεραίες,αν είναι δυνατόν όλες, αυτό είναι το στοίχημα νομίζω.
    Μπορεί να είμαι αφελής/αδαής αναγνώστρια που με ικανοποιεί/βρίσκω προσφυή τη χρήση πχ «τα μυρίζοντας» όπου διαρρηγνύεται η γραμματική τάξη (αν υπάρχει μπετόν αρμέ τέτοια στην ποίηση), όμως συμπλέω με τον ποιητή κι αυτό δεν είναι λίγο.
    Δεν υπεραμύνομαι του Ελύτη, του αισθητηρίου μου μόνο 🙂

  126. # 124, 125

    Η προσωπική μου εκδοχή

    βασικό στοιχείο της ποίησης είναι το νόημα αλλά να μην ξεχνάμε πως το νόημα μπορεί να δοθεί και με πεζό λόγο. Τι παραπάνω (πρέπει να) κάνει η (καλή) ποίηση ; να μεταφέρει το νόημα σε εικόνες (Καβάφης) και η εξαιρετική (Σεφέρης) σε βίδδεο !!!

    Μερικοί βέβαια, μπορεί να διαβάζουν ποίηση από το πρωί ως το βράδυ και να μην δούνε ποτέ εικόνες ή βίδδεο, αλλά εγώ όποτε διαβάζω αυτές τις οκτώ λέξεις

    είτε βραδυάζει είτε φέγγει μένει λευκό το γιασεμί

    βλέπω ντοκυμαντέρ ολόκληρο απ’ όσα έχω (ή ήθελα να έχω) ζήσει !

  127. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    125 – «και να το πιάνουν πολλές κεραίες, αν είναι δυνατόν όλες»

    Δεν είναι δυνατόν αυτό, γιατί δεν έχουμε όλοι τα ίδια βιώματα και εμπειρίες. Θα το πιάσουν μόνο οι κεραίες που βρίσκονται στην ίδια «συχνότητα» που καθορίζεται από την ανάλογη συναισθηματική ευαισθησία του καθενός που κι αυτή με την σειρά της, καθορίζεται από την ευαισθησία των αρχικών συνθηκών, ή κάπως έτσι, (ας πει ο Σ.Π.😊)
    Αυτός είναι κι ο λόγος που η αντικειμενική πραγματικότητα, έχει τόσο πολλές διαφορετικές ερμηνείες.😊

  128. Πέπε said

    123-124-125-126-127

    Απ’ όλες τις παραπάνω προσωπικές αναγνώσεις, η δικιά μου, που τη διατύπωσα αρκετά άτεχνα και μάλλον δεν την κατέστησα σαφή, έρχεται πιο κοντά κυρίως στης Έφης. Αλλά και σε μία μεμονωμένη φράση του Τζη: «βασικό στοιχείο της ποίησης είναι το νόημα αλλά να μην ξεχνάμε πως το νόημα μπορεί να δοθεί και με πεζό λόγο».

    Το αν εμένα τελικά μου αρέσει το «τα μυρίζοντας» ή με απωθεί δεν το έχω πολυψειρίσει, ούτε το θεωρώ μεγάλης σημασίας. Κι ο Λάμπρος καλά λέει ότι δεν μπορούν όλες οι κεραίες να πιάνουν το σήμα του ποιητή – ε μα ποιητής είναι!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: