Μηνολόγιον Μαρτίου έτους 2023
Posted by sarant στο 1 Μαρτίου, 2023
Το Μηνολόγιο, που το δημοσιεύω εδώ στις αρχές κάθε μήνα (συνήθως, αλλά όχι πάντα, την πρώτη του μηνός), ήταν ιδέα του πατέρα μου, του αξέχαστου Δημήτρη Σαραντάκου, ο οποίος αρχικά το δημοσίευε στο περιοδικό Φιστίκι, που έβγαζε επί πολλά χρόνια στην Αίγινα. Στο εδώ ιστολόγιο, το Μηνολόγιο άρχισε να δημοσιεύεται τον Οκτώβρη του 2010 και βέβαια μέσα σε 12 μήνες έκλεισε τον κύκλο. Τότε, αποφάσισα να εξακολουθήσω να το δημοσιεύω στις αρχές κάθε μήνα, επειδή έχει γίνει το σταθερό σημείο αναφοράς που ενημερώνεται συνεχώς με δικά σας σχόλια μέσα στη διάρκεια του μήνα, σχόλια που συνήθως αφορούν επισήμανση ημερομηνιών, αν και κυρίως αγγελτήρια θανάτων.
Οπότε, συνεχίζω τις δημοσιεύσεις όσο θα υπάρχει ενδιαφέρον, προσθέτοντας πάντοτε δικές σας προτάσεις από πέρυσι. Πάντως, σε κάποιες περιπτώσεις η επέτειος έχει εσκεμμένα μετατεθεί κατά μία ημέρα.
Να επισημάνω ότι δυο από τις μέρες του μήνα (23 και 29 Μαρτίου) τιμούν γεγονότα του οικογενειακού μας μικροκόσμου. (Και για να προλάβω ερωτήσεις, ο Χαράλαμπος Κανόνης ήταν γεωπόνος της Αγροτικής Τράπεζας και αδελφικός φίλος του παππού μου, που μαρτύρησε στη Χίο στις 29 Μαρτίου 1948, στα τριανταεννιά του χρόνια).
Τε 1 | Ανακάλυψις της ραδιενεργείας υπό Ερρίκου Μπεκερέλ και γενέσιον Φρειδερίκου Σοπέν | |
Πε 2 | Γενέσιον Αντωνίου Βιβάλντι | |
Πα 3 | † Νικολάου Γκόγκολ | |
Σα 4 | Γενέσιον Αλεξάνδρου Παπαδιαμάντη | |
Κυ 5 | † Ούγου Τσάβες | |
Δε 6 | Μιχαήλ Αγγέλου. Και του Κιλελέρ. | |
Τρ 7 | Αριστοτέλους του Σταγειρίτου θανή | |
Τε 8 | Παγκόσμια ημέρα των δικαιωμάτων της γυναίκας | |
Πε 9 | Αναξαγόρου του φιλοσόφου | |
Πα 10 | † Γεωργίου Ζαμπέτα και Παγκόσμια ημέρα ασκαύλου | |
Σα 11 | Ρωμαίου και Ιουλιέτας | |
Κυ 12 | Άννας Φρανκ τελευτή εν τω στρατοπέδω και Σταύρου Κουγιουμτζή θανή | |
Δε 13 | † Ίβο Άντριτς. Και λοκντάουν επέτειος. | |
Τρ 14 | Κοίμησις Καρόλου Μαρξ και Στεφάνου Χώκινγκ του ηλεκτρόμυθου. Και ημέρα του πι. | |
Τε 15 | Γενέσιον Αγγέλου Σικελιανού, του υψιπετούς | |
Πε 16 | † Μοδέστου Μουσόργκσκι του μουσουργού | |
Πα 17 | Του Εθνικού Θεάτρου | |
Σα 18 | † Οδυσσέως Ελύτη | |
Κυ 19 | Ταφή Ανδρέου Κάλβου «είναι γλυκύς ο θάνατος μόνον όταν κοιμώμεθα εις την πατρίδα» | |
Δε 20 | †Κοίμησις Ισαάκ Νεύτωνος | |
Τρ 21 | Παγκόσμια ημέρα ποιήσεως αλλά και εαρινή ισημερία. | |
Τε 22 |
|
|
Πε 23 | Άχθου Αρούρη, του αγνώστου ποιητού | |
Πα 24 | † Αδαμαντίου Κοραή. Και θανή Ιωάννη Ιατρού του Καλόψυχου. | |
Σα 25 | Της Ελληνικής Επαναστάσεως | |
Κυ 26 | † Λουδοβίκου φαν Μπετόβεν | |
Δε 27 | Παγκόσμια ημέρα θεάτρου | |
Τρ 28 | Δημώνακτος του φιλοσόφου | |
Τε 29 | Μαρτύριον Χαραλάμπους Κανόνη εν Χίω | |
Πε 30 | Νικολάου Μπελογιάννη και των συν αυτώ τυφεκισθέντων | |
Πα 31 | Των εν Χίω υπό του Καραλή σφαγιασθέντων μυρίων |
Ο Μάρτιος, όπως έχουμε ξαναπεί, ήταν αρχικά ο πρώτος μήνας του παλιού ρωμαϊκού ημερολογίου. Ήταν αφιερωμένος στον θεό Άρη (Mars), κάτι που ταίριαζε αφού τα χρόνια εκείνα οι εκστρατείες ξεκινούσαν την άνοιξη, και μάλιστα την πρώτη του Μάρτη γιόρταζαν το Armillustrum (Αρμιλούστριο) σε τέμενος του Άρη, γιορτή καθαγιασμού των όπλων.
Η ελληνική λοιπόν ονομασία του τρίτου μήνα της χρονιάς είναι δάνειο από τα λατινικά, όπως άλλωστε και όλα τα ονόματα των μηνών. Για να αναφέρουμε την άχρηστη πληροφορία της ημέρας, ο Μάρτιος είναι ένας από τους τρεις μήνες του χρόνου που η τουρκική του ονομασία είναι επίσης δάνειο από τα λατινικά, Mart (οι άλλοι δυο: Mayιs και Ağustos). Στα αγγλικά, το όνομα του μήνα, March, συμπίπτει με τη λέξη march που σημαίνει πορεία/εμβατήριο (μαρς) αλλά πρόκειται για απλή σύμπτωση -δεν υπάρχει ετυμολογική συγγένεια. Σύμφωνα δε με το γνωστό ανέκδοτο, στα λαρσινά ο Μάρτιος είναι επίσης Μαρτς, όπως στα αγγλικά.
Ο Μάρτης είναι ο πρώτος μήνας της άνοιξης, αλλά κάνει και τα τελευταία κρύα. Η γνωστή παροιμία λέει: Μάρτης, γδάρτης, παλουκοκάφτης, ενώ μια άλλη συμβουλεύει «Φύλα ξύλα για το Μάρτη να μην κάψεις τα παλούκια». Βέβαια, να θυμηθούμε πως τον καιρό που φτιάχτηκαν οι παροιμίες είχαμε το παλιό ημερολόγιο, άρα πρέπει να πάμε 10-12 μέρες πιο μπροστά: ο τότε Μάρτης είναι σημερινός Απρίλης ενμέρει. Ξέρουμε άλλωστε ότι “από Μάρτη καλοκαίρι κι από Αύγουστο χειμώνα”, εξίσου όπως και “μήτε ο Μάρτης καλοκαίρι, μήτε ο Αύγουστος χειμώνας”. Σε μια συλλογή κεφαλονίτικων γνωμικών του Δημ. Λουκάτου βρίσκω και μιαν άλλη παραλλαγή: Από Μαρτιού ποκάμισο κι απ’ Αύγουστο σεγκούνι.
Άστατος λοιπόν ο μαρτιάτικος καιρός. Από την ίδια συλλογή, «Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει». Για να εξηγήσουν αυτή τη μετεωρολογική διπροσωπία του Μάρτη, οι παλιοί είχαν φτιάξει μια παράδοση, ότι ο Μάρτης έχει γυναίκα πανέμορφη, αλλά κουτσή. Όποτε τη βλέπει καθιστή, χαίρεται και κάνει τον λαμπρό μαρτιάτικον ήλιο. Όποτε όμως η γυναίκα σηκώνεται, ο Μάρτης θυμάται το κουσούρι της και κατσουφιάζει. Σε μιαν άλλη παραλλαγή, ο Μάρτης έχει δυο γυναίκες, τη μια πάμφτωχη και πανέμορφη, την άλλη πάμπλουτη και άσκημη. Όποτε πηγαίνει με την όμορφη, ο καιρός είναι καλός. Γενικά, και για την αστασία του καιρού οι γυναίκες φταίνε. Ωστόσο, ανάμεσα στα δυο ενδεχόμενα, το να είναι ο καιρός του Μάρτη βροχερός ή αίθριος, η λαϊκή σοφία προτιμά το πρώτο, αφού έχουμε την παροιμία «Κάλλιο Μάρτη στις γωνιές, παρά Μάρτη στις αυλές». (Καλύτερα να κάνει ο Μάρτης βροχές, κρύο και να είμαστε στη γωνιά, παρά ήλιο και να είμαστε στις αυλές)
Πάντως, κατά τη λαϊκή αντίληψη ο ήλιος του Μάρτη καίει, οπότε κάθε πρωτομηνιά, σαν σήμερα, οι μανάδες φορούσαν στα παιδιά (ή μόνο στα κορίτσια) ένα βραχιολάκι από στριμμένες κλωστές, κόκκινη σίγουρα, ίσως και άσπρη ή άλλα χρώματα -το έθιμο ακόμα βαστάει νομίζω. Τα βραχιολάκια αυτά τα λέμε Μάρτηδες ή Μαρτάκια, θαρρώ -στην Ήπειρο, έχουν «το μαρτίτσι». Λέει κι η παροιμία, οπούχει κόρην ακριβή, του Μάρτη ο ήλιος μην τη δει. Το έθιμο αυτό είναι κληροδότημα των αρχαίων, αν και σε εκείνους δεν συνδεόταν με συγκεκριμένη ημερομηνία. Σε πολυπληθείς αγγειογραφίες υπάρχουν παραστάσεις παιδιών ή αντρών που έχουν στον καρπό του χεριού κλωστές ή ταινίες ενώ γυναίκες έχουν δεμένες κλωστές στα πόδια,στον βραχίονα, στον τράχηλο. Οι κλωστές αυτές δεν είχαν κάποιον διακοσμητικό ή πρακτικό χαρακτήρα, αλλά προέρχονταν από κάποια δεισιδαίμονα συνήθεια που απομεινάρι είναι ο δικός μας μάρτης. Ο Ιωάννης Χρυσόστομος καταδικάζει τη συνήθεια: κρόκη δε και στήμων και τα άλλα περιάμματα τα τοιαύτα των παίδων εμπιστεύονται την ασφάλειαν. Έθιμο ανάλογο με τα μαρτάκια ή τους Μάρτηδες έχουν και οι Βούλγαροι -και μάλιστα οι βουλγάρικες μαρτινίτσες είναι υπερπαραγωγές σε σύγκριση με τις δικές μας ταπεινές κλωστίτσες, όπως βλέπετε στην εικόνα που μας έστειλε πέρυσι η φίλη μας το Κιγκέρι.
Στα τέλη του Μάρτη, την τελευταία του Κυριακή, περνάμε και στη θερινή ώρα, ενός μέτρου που όλο καταργείται και όλο συνεχίζεται. Βέβαια, ήδη οι μέρες έχουν μεγαλώσει και από την ισημερία και μετά θα πάρουν το πάνω χέρι. Τον παλιό καιρό, που η δουλειά βαστούσε ήλιο με ήλιο, οι αγρότες δούλευαν πολύ τον Μάρτη, καθώς είχε μεγαλώσει η μέρα και είχε σπάσει το κρύο, ενώ και οι περισσότερες καλλιέργειες βρίσκονταν σε κρίσιμο σημείο. «Τον Μάρτη βάλε εργάτες κι ας είν’ και ακαμάτες», λέει μια παροιμία, ενώ μια άλλη, αμπελουργική, συμβουλεύει: Τις εννιά του Μαρτιού, μήτε σκύλος κούντουρος στ’ αμπέλι -επειδή πια τα μπουμπούκια έχουν δέσει, αν μπει στο αμπέλι σκύλος (έστω και κολοβός!) θα κάνει μεγάλη ζημιά.
Τον Μάρτη έρχονται τα χελιδόνια, αλλά ο Βάρναλης στους Πόνους της Παναγιάς μιλάει και για την καρδερίνα του Μαρτιού. Στην Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων υπάρχει ο μαρτιάτικος λαγός, March hare, που είναι θεότρελος κατά την παροιμία (mad as a march hare).
Από τον Μάρτη έχουμε και τις Ειδές του Μαρτίου, που αναστήθηκαν στη γλώσσα μας εξαιτίας εκείνης της ταινίας που δεν έχω αξιωθεί να δω (αν και επειδή τον τελευταίο καιρό άρχισα να βλέπω ταινίες δεν αποκλείεται πριν κλείσει ο μήνας να τη δω) αλλά βέβαια το “Ειδές” το θεωρούμε μαλλιαρό και δεν το λέμε και προτιμάμε το “οι ειδοί, τις ειδούς”, σκέτη καθαρευουσιανιά, και όπως είναι άτριφτη λέξη όλο και περισσότεροι φοράνε στις ειδούς μουστάκια και λένε για “τους ειδούς” (που βγάζει περισσότερες γκουγκλιές από τις ειδούς), ενώ με τις Ειδές είναι αδύνατο να φορεθεί μπούρκα. Είδες οι Ειδές;
Ένα ακόμα ημερολογιακό ορόσημο που οπωσδήποτε πέφτει (και) τον Μάρτη είναι η Σαρακοστή, εξού και η παροιμία «Λείπει ο Μάρτης από τη Σαρακοστή;» που τη λέμε για κάποιον που επιδιώκει και καταφέρνει να παρευρίσκεται συνεχώς σε συγκεντρώσεις, εκδηλώσεις κτλ. Ο φετινός Μάρτης είναι ολοσούμπιτος σαρακοστιανός.
Υπάρχει και επίθετο Μάρτης, μάλλον από παρατσούκλι. Ίσως θυμάστε τον Νικ. Μάρτη, υπουργό κυβερνήσεων της ΝΔ, με έντονη δραστηριότητα για το Μακεδονικό. Εκείνος ήταν από την Καβάλα, αλλά βρίσκω ότι το επώνυμο επιχωριάζει ιδίως στην Πέρδικα της Αίγινας και στον Ποταμό της Κέρκυρας. O φίλος μας ο Νομικαντώνης μάς πληροφόρησε πέρυσι ότι υπάρχει και όνομα Μάρτης -ο γνωστός Ροδίτης μαθηματικός Μάρτης Μαρτάκης.
Τέλος, στις 21 Μαρτίου που έχουμε την ισημερία, οι Κούρδοι, οι Πέρσες και άλλοι λαοί της Κεντρικής Ασίας γιορτάζουν το Norouz ή Newroz (και πολλές άλλες παραλλαγές, ανάλογα τη γλώσσα), την πρωτοχρονιά τους. Κατά λέξη, Norouz στα αβεστικά θα πει «νέα ημέρα».
Τραγούδια για τον Μάρτη υπάρχουν πολλά -όπως και για κάθε μήνα. Βάζω σήμερα ένα παλιό (1970) του Πουλόπουλου, σε μουσική Γιάννη Γλέζου και στίχους Διονύση Τζεφρώνη, που μιλάει για όλους τους ανοιξιάτικους μήνες: Κάθε Μάρτη, κάθε Απρίλη, κάθε Μάη.
Μπορεί να το έχω ξαναβάλει, αλλά όχι τα τελευταία 4-5 χρόνια, το κοίταξα.
Ο περυσινός Μάρτης είχε έρθει ζοφερός, καθώς μόλις πριν από 5 μέρες είχε αρχίσει η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και ο πόλεμος. Φέτος ο πόλεμος συνεχίζεται, αλλά τον συνηθίσαμε. Να πούμε καλό μήνα; Καλό μήνα!
Δύτης των νιπτήρων said
Ωραία που μπήκε αυτός ο μήνας όμως…
Καλό μήνα, τέλος πάντων.
Ανδρέας Τ said
Καλό μήνα και καλή ημέρα. Δεν ξέρω για την Αθήνα αλλά στην Εσπερία κάτω από το μηδέν τη νύχτα. Για την ώρα είναι παλουκοκαύτης ο Μάρτης.
Αγγελος said
«Φέτος ο πόλεμος συνεχίζεται, αλλά τον συνηθίσαμε.» Εμείς, που είμαστε έξω από το χορό, τον συνηθίσαμε. Αυτοί που βομβαρδίζονται και σκοτώνονται, ένα χρόνο τώρα, και δε βλέπουν φως; Καλό μήνα, quand même !
sarant said
Καλημέρα, όσο γίνεται, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!
2 Κι εδώ πολύ κρύο
Alexis said
Με το χειρότερο δυνατό τρόπο μπήκε ο φετινός Μάρτης. 😦 😦 😦
Ας ελπίσουμε τουλάχιστον σε μια καλύτερη συνέχεια…
Τέλος πάντων… καλημέρα και καλό μήνα…
Πάνος με πεζά said
Ο Θεός να τον κάνει καλό μήνα… Ένα σημαδιακό, μια και κάθε μέρα ψάχνω τα αποφθέγματα που δημοσιεύω στο facebook, στην επέτειο γέννησης ή θανάτου αυτού που τα είπε. Μια πασίγνωστη φράση που όλοι λέμε, τραγικά επίκαιρη σήμερα ακριβώς. «If we see light at the end of the tunnel, it’s the light of the oncoming train.»
(Robert Lowell, 1.3.1917-12.9.1977)
Aghapi D said
Δέν προλαβαίνουμε να συνέλθουμε.
Τί «καλό μήνα» να ευχηθείς…
Πάνος με πεζά said
Και κείνο που με τρελαίνει, είναι, το 2023, να βλέπω στον υπολογιστή μου τις θέσεις των αεροπλάνων σε όλο τον κόσμο, τις θέσεις των πλοίων στις θάλασσες, από κρουαζιερόπλοια μέχρι ιστιοπλοϊκά, να βλέπω στο κινητό μου τις θέσεις των λεωφορείων στην πόλη, στους αυτοκινητοδρόμους να υπάρχουν προειδοποιητικές πινακίδες για ό,τι θα συναντήσεις παρακάτω, κι από την άλλη, να πηγαίνουν δυο τρένα το ένα πάνω στο άλλο, και να μην το βλέπει κανείς… Τέλος πάντων. Ελπίζω τώρα που υπήρξε η απαραίτητη «ελληνική συνθήκη προόδου», οι ανθρώπινες απώλειες δηλαδή, να εκσυγχρονιστούν τα πράγματα όσο πιο σύντομα γίνεται…
Alexis said
«Παρέμβαση Ντογιάκου για την τραγωδία στα Τέμπη»
Νταξ’, τώρα κοιμάμαι ήσυχος…
Το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκκαλο. 😡
Πάνος με πεζά said
To κόκκαλο στο οποίο θα φτάσει το μαχαίρι, είναι να φορτώσουμε ανθρώπινο λάθος, σε κάποιον ήδη πεθαμένο από το συμβάν… Και καθαρίσαμε… «Ποιος ξέρει γιατί..το πήρε στον τάφο του..» Ε;
Γιάννης Μαλλιαρός said
Καλημέρα και καλό μήνα
Πέρυσι ο Μάρτης μπήκε λίγο μετά την εισβολή στην Ουκρανία, το 2020 με τον κορονοϊό στα μέρη μας, φέτος με το «ατύχημα» στα Τέμπη. Τι να πω.
Στα Τέμπη που θα πάνε η ΠτΔ, ο πρωθυπουργός, ο αρχηγός της αντιπολίτευσης, ο αρχηγός άλλου κόμματος και λοιποί επί τόπου. Το πρόβλημα θα λυθεί με το μαχαίρι στο κόκκαλο που λένε κι οι προηγούμενοι.
Το ότι τα τρένα τα ξεπουλήσαμε αφού φτιάξαμε την υποδομή κι οι καινούριοι δεν ασχολούνται με τη συντήρησή της, είναι θέμα εξέλιξης και τι να κάνουμε. Πρέπει να προχωρήσουμε στις ιδιωτικοποιήσεις.
Εξάλλου, συνήθως στα έργα που γίνονται υπάρχουν οι πόροι για να γίνουν (τις πιο πολλές φορές επειδή πληρώνει κι η ΕΕ) αλλά σπάνια να υπάρχει και πρόγραμμα συντήρησης μετά. Φταίνε αυτοί που τα χρησιμοποιούν και τα χαλάνε ή η κακιά η ώρα που δεν τ’ αφήνει να δουλέψουν σωστά.
8 Έλα ντε…
Α! και κάτι ακόμα.
«Η Hellenic Train θέτει στη διάθεση των νοσοκομείων, στα οποία έχουν μεταφερθεί οι τραυματίες του ατυχήματος, την τράπεζα αίματος που έχει δημιουργηθεί από τους εργαζόμενους της εταιρείας για την κάλυψη των άμεσων αναγκών».
Παρντόν;
α) Η τράπεζα αίματος δεν είναι τράπεζα που έχεις τα λεφτά σου και πας και τα σηκώνεις όταν τα χρειαστείς. Γιατί το αίμα δεν κάθεται να σε περιμένει. Έχει μικρή διάρκεια ζωής. Απλά δίνεις αίμα με την προσδοκία πως όταν το χρειαστείς θα έχει να πάρεις και δεν θα ζητήσουν από συγγενείς και φίλους να συνδράμουν.
β) Αυτή η τράπεζα αίματος είναι των εργαζόμενων. Άρα μπορούν να την χειριστούν οι εργαζόμενοι. Όχι η εταιρία. Με ξένα κόλλυβα κάνει μνημόσυνο.
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
9, 10
Το πρόβλημα είναι πως το μαχαίρι είναι κοκάλινο και το κόκαλο ατσάλινο.
https://www.avgi.gr/politiki/407630_shedon-1-ekat-eyro-ta-adieykrinista-posa-stoys-logariasmoys-toy
Alexis said
#10, 12: Μιλάμε για μία τραγωδία που οφείλεται αποκλειστικά στον ανθρώπινο παράγοντα. Σε εγκληματικό ανθρώπινο λάθος και σε σωρεία αστοχιών/κενών ασφαλείας του δικτύου.
Δεν υπάρχει απολύτως τίποτε άλλο που να μπορεί να επικαλεστεί κανείς.
Ούτε τα ακραία καιρικά φαινόμενα, ούτε ο στρατηγός άνεμος, ούτε ο εγκέλαδος ούτε τίποτα μα τίποτα άλλο.
Το λέω για να ξέρουμε για τι μεγέθους έγκλημα μιλάμε.
Και ασφαλώς υπάρχουν τεράστιες ευθύνες και της εταιρείας αλλά και πολιτικές γι’ αυτό το έγκλημα.
ΛΑΜΠΡΟΣ said
Καλημέρα και καλό μήνα, και μη τρελαίνεστε, έτσι ήταν πάντα ο κόσμος, κι έτσι θα συνεχίσει να είναι, γιατί η τυχαιότητα, είναι κυρίαρχη στο σύμπαν και φυσικά στην ζωή μας, και μέχρι στιγμής τουλάχιστον, είναι απρόβλεπτη, και δεν προβλέπεται να αλλάξει αυτό σύντομα.
Πάρτε παράδειγμα πόσο τυχαία, είναι η ατομικής μας ύπαρξη.
Γι΄αυτό έχει βγεί και το λαϊκό γνωμικό, είναι να μη σου τύχει, ή το αντίθετο, όποιου του μέλλει να πνιγεί, ποτέ του δεν πεθαίνει, κάτι που στην περίπτωσή μου, έχει ΑΠΟΛΥΤΗ ισχύ.
Είναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ το ότι είμαι ζωντανός με τόσες φορές που έχω κινδυνεύσει να σκοτωθώ (ποτέ από τα σπόρ που κάνω😊) σε εντελώς απίθανες και απρόβλεπτες περιπτώσεις. Το ότι έχω βγεί ουσιαστικά αλώβητος από αυτές και δεν είμαι ανάπηρος, ξεπερνάει τα όρια και του απίστευτα απίστευτου.😂
Απλώς, ζούμε με την θρησκευτικού τύπου ψευδαίσθηση, πως η επιστήμη και η τεχνολογία, μπορούν να τα προβλέψουν όλα. Ε, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ!
Για άλλη μιά φορά, αποδεικνύεται πως η δογματική πίστη στην οποιαδήποτε θρησκεία, είναι κακό πράγμα! Άντε να πείσεις τους πιστούς όμως.😊
Pedis said
Πρόκειται για τον σταθμάρχη Λάρισας, εκπρόσωπο της εταιρείας, τον προϊστάμενο εκδοτηρίων και τον προϊστάμενο μηχανοδηγών. Σύμφωνα με πληροφορίες του newsit.gr όλοι φαίνεται να κάνουν λόγο για λάθος του σταθμάρχη.
https://sidirodromikanea.blogspot.com/2023/03/blog-post_65.html
Εν τω μεταξύ επί Συρανέλ παίχτηκε η τελευταία φάση του μακροχρόνιου ξεφτιλίσματος του ΟΣΕ (και ουσιαστικά της σταθερής πολιτικής επιλογής, χατίρι στα διάφορα ΚΤΕΛ και τους εμπόρους και εισαγωγείς λεωφορείων, με σκοπό τη μη-ύπαρξη λειτουργικών ελληνικών σιδηροδρόμων) πριν το ξεπούλημά του, ως μέρος των μνημονιακών λύτρων μην χάσουν την κουτάλα που μόλις είχαν πάρει στα χέρια τους.
—
Το 2017, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η «Ferrovie dello Stato Italiane Group» εξαγόρασε αντί 45 εκατομμυρίων ευρώ την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το χρέος του ΟΣΕ, ύψους 14,3 δισ. ευρώ, προστέθηκε στο κρατικό δημόσιο χρέος όπως και η ετήσια επιχορήγηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον κρατικό προϋπολογισμό. Επίσης μετακινήθηκαν υπάλληλοι σε άλλες θέσεις του Δημοσίου, στο πλαίσιο των προγραμμάτων «εξυγίανσης». Το συνολικό κόστος για το ελληνικό δημόσιο έφτασε τα 15,719 δισ. ευρώ.
Η ιταλική εταιρεία επιδοτείται με 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο για να εκτελεί συγκεκριμένα δρομολόγια, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) που έχει υπογράψει με το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών.
Να σημειωθεί πως η σύμβαση ιδιωτικοποίησης που υπογράφηκε το 2017 ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και τη «Ferrovie dello Stato» για τη μεταβίβαση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ουδέποτε δημοσιεύθηκε.
Απλόχερη είναι φυσικά η κυβέρνηση της ΝΔ που τον Ιούλιο του 2022 επικύρωσε στη Βουλή σύμβαση με την οποία η σιδηροδρομική εταιρεία θα τσεπώσει 750 εκατομμύρια ευρώ για να εκτελεί δρομολόγια στις δήθεν «άγονες γραμμές».
Η σύμβαση έχει ισχύ για 15 χρόνια, στη διάρκεια των οποίων η εταιρεία θα εισπράττει κάθε χρόνο 50 εκατομμύρια, χωρίς βέβαια να αποκλείεται και «αναπροσαρμογή» προς τα πάνω. Όσο για το ποιες είναι οι «άγονες γραμμές», είναι χαρακτηριστικό ότι μία απ’ αυτές είναι το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
https://www.902.gr/eidisi/politiki/321868/ta-apotelesmata-tis-apeleytherosis-poy-egine-idiotikopoiisi-me-kerdi-ekat
Pedis said
Νικοκύρη, μπορείς σε παρακαλώ να σβήσεις το πρώτο λινκ στο #15 που μπήκε από λάθος κοπυπέιστ; Ευχαριστώ.
ΛΑΜΠΡΟΣ said
13 – Όλες οι τραγωδίες, αποκλειστικά στον ανθρώπινο παράγοντα οφείλονται.
Μηνολόγιον Μαρτίου έτους 2023 « Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία – Kon/Spira[l] said
[…] Το Μηνολόγιο, που το δημοσιεύω εδώ στις αρχές κάθε μήνα (συνήθως, αλλά όχι πάντα, την πρώτη του μηνός), ήταν ιδέα του πατέρα μου, του αξέχαστου Δημήτρη Σαραντάκου, ο οποίος αρχικά το δημοσίευε στο περιοδικό Φιστίκι, που έβγαζε επί πολλά χρόνια στην Αίγινα. Στο εδώ ιστολόγιο, το Μηνολόγιο άρχισε να δημοσιεύεται τον Οκτώβρη του 2010 και… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2023/03/01/march-10/ […]
sarant said
8 Έτσι ακριβώς!
16 Οκ
kalantzianastasia said
Reblogged στις anastasiakalantzi59.
gpointofview said
Μέσα σ’ όλα το δυστύχημα έγινε λίγο μετά από στροφή, δλδ οι οδηγοί δεν είχαν οπτικό πεδίο να φρενάρουν έστω λίγο
Σύστημα παρακολουθήσεως των τρένων αγοράσθηκε (γιατί είχε μίζα)
Δεν εγκαταστάθηκε, δεν λειτούργησε (γιατί εδώ δεν είχε μίζα )
Η συνενόηση γινότανε με ασύρματους -Ελα Θύμιομ΄ακούς; ιγώ σ’ ακούω ; )
Χρόνια πολλά πριν αναρωτιότανε :
Sometimes I feel so low-down and disgusted
Can’t help but wonder what’s happenin’ to my companions
Are they lost or are they found?
spyridos said
3. εγώ μετράω τουλάχιστον 8 χρόνια
8. έφτασε
https://travic.app/?z=5&x=2891685.7&y=5689466.5&l=lite&ol=
εδώ μόνο Ολλανδία,
https://en.treinposities.nl/#close
αλλά έχει μπόνους τις ζωντανές κάμερες σε διάφορους σταθμούς, οπότε μπορείτε να δείτε ότι έχει λιακάδα
σε αυτή στο Άπελντοορν, ζωντανά η κατασκευή του τούνελ κάτω από τη σιδηροδρομική γραμμή,
Pedis said
# 19β – Μερσί μπιέν.
ΓΤ said
Πέθανε ο Ζιστ Φοντέν.
spyridos said
στο πρώτο λινκ του 22 είναι πολύ ωραίο ένα ζουμ στο Βερολίνο.
Εκτός από τα τρένα, ζωντανά και τα S – ελαφρύς σιδηρόδρομος, U – Μετρό και M – τραμ στο πρώην ανατολικό.
Χαμός, έχω χαζέψει να τα παρακολουθώ και με παίρνουν τηλέφωνο να τους στείλω κάτι έγγραφα.
Μπα θα συνεχίσω στο ίδιο μοτίβο.
Α. Σέρτης said
24
Σήμερα, ειδικά, θα μπορούσες να απέχεις από το να μας πεις ποιος κλοτσοσκούφης πέθανε…
Της Μηχανής Ραψίματα said
Καλό μήνα σε όλη τη παρέα. Πόσο δύσκολα βγαίνει σήμερα αυτή η ευχή απ΄το στόμα όλων μας. Μέσα στο 12ωρο αυτό, 2 ώρες έκλεισαν τα μάτια μόνο, το τηλέφωνο για ουρά και τέρμα ο ήχος κλήσεων για να μη χάνω μηνύματα και τηλεφωνήματα δυο πολύ καλών μου ραπτοφιλενάδων. Τους έκανα παρέα όσο περίμεναν ν΄ακούσουν τη φωνούλα των παιδιών τους. Η μια απ΄τις δυο είχε καλά νέα, σχεδόν 2 ώρες μετά το δυστύχημα, άκουσε τη φωνή του γιου της απ΄την άλλη άκρη της γραμμής «Μαμά είχαμε ένα ατύχημα αλλά είμαι καλά, δε ξέρω πως θα γυρίσω πίσω αλλά είμαι καλά». Η δεύτερη ακόμη και μέχρι αυτή την ώρα δεν έχει καθόλου νέα, προσπαθούμε να μαζέψουμε πληροφορίες, είναι σε κάποιο νοσοκομείο, είναι αγνοούμενος δε ξέρουμε 🥲 Κάποιες μανούλες δυστυχώς δεν θα ξανακούσουν τα παιδιά τους, κάποιοι μπαμπάδες δε θα τα ξαναπεριμένουν να φτάσουν στο σταθμό να τους μεταφέρουν στο σπίτι. Μαθαίνω πως μέχρι και τα τώρα, γονείς και γιαγιοπαππούδια περιμένουν παιδιά κι εγγόνια, αγόρια και κορίτσια περιμένουν τα ταίρια τους να κατεβούν από τα λεωφορεία με τους επιζήσαντες. Ξεροσταλιάζουν στα τηλέφωνα, φέρνουν βόλτες πάνω κάτω μες στο σπίτι μουδιασμένοι, ξενυχτισμένοι, απογοητευμένοι, περιμένοντας να βρουν κάποιον να τους ενημερώσει. Είναι καλά οι δικοί τους, ζουν, είναι τραυματισμένοι, που έχουν μεταφερθεί, τι ανάγκες έχουν;;;; Πείτε τους μη τους αφήνετε να λιώνουν. Μη το ζήσει κανείς μας όλο αυτό ποτέ, δε υπάρχει αυτό το μαρτύριο. Δε ξέρω τι άλλο να πω στέρεψα από λόγια, καλύτερα να μη μιλήσω άλλο. Νικοκύρη μας, φέτος αν μαζί με τη λέξη της χρονιάς, κάνεις ψηφοφορία και για φράση της χρονιάς, νομίζω πως η φράση που θα βγει παμψηφεί θα είναι το «Πάμε κι όπου βγει» 😔
spyridos said
Αυτό ήταν το μήνυμα του προέδρου των σιδηροδρομικών λίγες ώρες πριν το ατύχημα.
«Ο Κ. Μητσοτάκης θα βρεθεί αύριο στο Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος διαβάζω μόλις σε site. Μπορεί κάποιος να μας πει που είναι και που λειτουργεί η σηματοδότηση & τηλεδιοικηση στην βόρεια Ελλάδα ; Προς Δράμα δεν υπάρχει , μετά το ΠΛΑΤΥ προς Φλωρινα μονή γραμμή , ενώ προς Αθήνα όλα σβηστά, μετά το τχ1 κόκκινο, σε λειτουργία η Σίνδος, η γραμμή προς Στρυμώνα ζούγκλα . Στην φωτό , οι ετοιμασίες.. Ρε τι ζουμε;;;;;;»
Τα συστήματα ασφαλείας στη γραμμή Αθήνας Θεσσαλονίκης, μπήκαν λέει το 2000 αλλά βρίσκονται ακόμα σε φάση ανάπτυξης.
«Στην Ελλάδα οι σταθμάρχες κάνουν τη δουλειά ηλεκτρονικών συστημάτων -που ‘χουμε πληρώσει αλλά δεν λειτουργούν
Τα τρένα μπαίνουν στη γραμμή, με εντολή που δίνει ο διαχειριστής. “Δεν λειτουργεί όμως, κανένα ηλεκτρονικό σύστημα. Όλα γίνονται χειροκίνητα στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής”, όπως λέει ο κύριος Γενιδούνιας.»
13
πλάκα κάνεις; Το πιστεύεις αυτό;
spyridos said
Το ανθρώπινο λάθος είναι ότι
βρίσκονται στη φυλακή οι μελισσοκόμοι
και στην κυβέρνηση οι κηφήνες.
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
test
Faltsos said
7 Φεβρουαρίου 2023
Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις.
Ανακοίνωση της Δημοκρατικής Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης Σιδηροδρομικών – ΔΕΣΚ πριν από λίγες μέρες
https://www.topontiki.gr/2023/03/01/distichima-sta-tempi-i-profitiki-anakinosi-tis-desk-den-tha-perimenoume-to-distichima-pou-erchete/
Alexis said
#14: Εάν ήταν άλλη συγκυρία θα έλεγα ότι κάνεις μαύρο και κακής ποιότητας χιούμορ.
Τώρα, δεν ξέρω τι ακριβώς κάνεις.
Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!
Προφανώς χρειάζεται υψηλού επιπέδου τεχνολογία για να υπάρξει ηλεκτρονική διαχείριση της κυκλοφορίας και αυτόματη σήμανση! 😡
sarant said
28 Αν δεν είχε συμβεί η τραγωδία στα Τέμπη, αυτή τη στιγμή ο Κ. Μητσοτάκης θα βρισκόταν στον Σιδ.Σταθμό Θεσνίκης και θα παρουσίαζε όλος καμάρι το (ανύπαρκτο) Κέντρο Τηλεδιοίκησης-Σηματοδότησης Βορείου Ελλάδος.
Αν όντως υπήρχε τηλεδιοίκηση, δεν θα είχε συμβεί η τραγωδία στα Τέμπη.
Κώστας said
27: Με συγκλόνισες!
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Κίγκε, όλα καλά;
…
33, Ναι
Επικοινωνιακή φιέστα με φόντο τους σιδηροδρόμους ετοίμαζε ο Μητσοτάκης
https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/380289_epikoinoniaki-fiesta-me-fonto-toys-sidirodromoys-etoimaze-o-mitsotakis
…
Ο άτυχος μηχανοδηγός
https://www.patrisnews.com/tragodia-sta-tempi-vathia-thlipsi-stin-amaliada-nekros-o-michanodigos-giorgos-koytsoympas/
leonicos said
Γειά σας
ΓΤ said
ονόματα τραυματιών
https://www.onlarissa.gr/2023/03/01/sygkrousi-trenon-sta-tempi-exi-atoma-stis-meth-ton-nosokomeion-tis-larisas-65-eton-koritsaki-stin-cheirourgiki-tou-pgnl-onomata/
nikiplos said
8@ Σε όλα δυστυχώς τα πράγματα η χώρα μας δεν είναι οργανωτική. Θα μπορούσε η τρενοσέ/Ελλάς Τρέϊνς κλπ μέχρι να εγκατασταθεί το σύστημα European Train Control System (ETCS) [*], να προμηθευτούν 30 σμαρτόφωνα με GPS, και με ένα (πάμφηνο διάολε) λογισμικό παρακολούθησης στόλου, ωσότου να λειτουργήσει το περιβόητο ETCS, να γνωρίζουν την ακριβή θέση της εκάστοτε αμαξοστοιχίας. Ο οδηγός θα αφήνει το σμαρτόφωνο στην καμπίνα διακυβέρνησης της αμαξοστοιχίας για τον επόμενο. Λέω ΜΕΧΡΙ να εγκασταστήσει η πολυχρονεμένη μας εταιρεία τον περιούσιο εξοπλισμό της και να κάνει την έναυση λειτουργίας του (commission).
[*] Tο οποίο apropos προμοτάρει μια «γνωστή» εταιρεία στα δρώμενα της χώρας. Ονόματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε.
Pedis said
Κιγκέρι said
35: Καλά, Έφη, σ’ ευχαριστώ για τη σκέψη! Παρακολουθώ κι εγώ τα τοπικά μμε για κανένα γνωστό παιδί.
Το «Ρ» της Φωκίωνος Νέγρη said
Η εξωτερίκευση του κόστους (externalization) μιας επιχείρησης είναι το κόστος παραγωγής που αποφασίζει αυθαίρετα η επιχείρηση ότι πρέπει να πληρώσει κάποιος άλλος. Υπάρχουν πολλοί τύποι εξωτερικοποίησης του κόστους: το κοινωνικό κόστος, το κόστος υγείας, το περιβαλλοντικό κόστος, το στρατιωτικό κόστος, το κόστος ασφάλειας, οι επιδοτήσεις και η ανάπτυξη υποδομών. Η υποβάθμιση των υποδομών σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών & εμπορευμάτων, διαχείρισης κυκλοφορίας και σήμανσης, και εντέλει των προσφερόμενων υπηρεσιών είναι ένα κλασικό παράδειγμα εξωτερίκευσης του κόστους από μια ιδιωτικοποιημένη σιδηροδρομική εταιρεία προς την κοινωνία. Όλα αυτά με τέσσερις λέξεις: Είναι ο καπιταλισμός ηλίθιε!
Λάμπας said
38. «Σε όλα δυστυχώς τα πράγματα η χώρα μας δεν είναι οργανωτική.»
Στην εισαγωγή, εγκατάσταση, λειτουργία και συγκάλυψη του predator πάντως έχει επιδείξει άριστες οργανωτικές ικανότητες.
Το σίγουρο είναι πως αυτές τις μέρες θα παίξει πολύ Μάτι στην τηλεόραση.
ΓΤ said
Σε μια χώρα που, καιρό τώρα, μετράει παντού τα συντρίμμια της, η συντριβή τρένων είναι χρυσή ευκαιρία ώστε οι υπουργοί να εμφανίζονται συντετριμμένοι. Χρονομετρήστε το διάστημα που θα παρέλθει ώστε το κροκοδείλιο δάκρυ να γίνει χασκόγελο σε πολιτική μάζωξη κουστουμιασμένων. Άλλωστε, οι «μαθητές» Λιγνάδη δεν θα μπορούσαν παρά να είναι Άριστοι στην υποκριτική.
gpointofview said
Οταν η ομάδα δεν παίζει καλά οι Φίλαθλοι δεν πηγαίνουν στο γήπεδο, πάνε μόνο οι οπαδοί κι οι χούλιγκαν. Οταν οι πολιτικοί δεν πηγαίνουν καλά, δυστυχώς στις κάλπες δεν πάνε μόνο στελέχη και κομματόσκυλα αλλά και απλός λαός που ταλαιπωρείται από αυτούς.
nikiplos said
27@ Δεν μπορώ να διανοηθώ μεγαλύτερη αγωνία. Ωστόσο και οι «αρμόδιοι» έχουν να κάνουν με απανθρακωμένους, πολτοποιημένους ιστούς. Εδώ αγνοούμε τους επιβαίνοντες…
sarant said
38 Εμ!
voulagx said
Ερωτηθείς για τις συνθήκες του δυστυχήματος είπε ότι «στο σημείο έχει διπλή γραμμή, ένα ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει, δεν ξέρω γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή».
Αυτή ήταν από την αρχή κι η δική μου απορία.
Κι ένα γλωσσικό απο το ίδιο λινκ:
Στην ανάρτησή του συμπεριέλαβε κιόλας φωτογραφία από τις προετοιμασίες για τη φιέστα που ετοιμαζόταν, η οποία φυσικά ματαιώθηκε ελέω πολύνεκρης τραγωδίας.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Προ καιρού, μας έδειχνε (κυρίως στον επίσης μηχανικό μπαμπά του) ο γιος μου, τη μελέτη ενός τμήματος σιδηροδρομικής γραμμής, που έκανε για λογαριασμό μιας ελβετικής επαρχιακής πόλης. Ήταν εντυπωσιακό σαν παρουσίαση με τους σύγχρονους τρόπους προβολής και στη μεγάλη οθόνη, όπως ήταν, είδαμε και το φυσικό τοπίο για το οποίο προοριζόταν η μελέτη. «Ολοζώντανα» όλα. Αφορούσε λοιπόν δεύτερη γραμμή για ένα σχεδόν χωριό, όπου ο υπάρχων σταθμός δεν φαινόταν παλιός και η προσομοίωση (με «κόσμο» να «μπαινοβγαίνει») δεν έδειχνε τόσο πληθυσμό που να δικαιολογεί προέκταση/συμπλήρωση του δικτύου. Μες τα λιβάδια ο σταθμός, (ούτε χιονοδρομικό εξυπηρετούσε, ούτε μεγάλο αστικό κέντρο κλπ) απέπνεε (ευχάριστη) επαρχιακή ραθυμία και καθόλου δεν έδειχνε η υπάρχουσα δομή να ασφυκτιά για παράλληλη/κι άλλη γραμμή.
«Προκηρύχθηκε μέσα τον προγραμματισμό του δήμου για την επόμενη τριανταετία»… είπε ο μελετητής.
…
Μετά από πόση/πόσες ώρα/ώρες από το δυστύχημα αναφέρθηκε το όνομα του αρμόδιου υπουργού, των συγκοινωνιών; Δεν ξέρω την απάντηση αλλά από νωρίς το πρωί άκουγα επί πολύ, μόνο για την παρουσία Πλεύρη (στο πλευρό κλπ)
ΓιώργοςΜ said
47 Δε λειτουργεί η ηλεκτροδότηση στη δεύτερη γραμμή, από καιρό.
Σύστημα επιτήρησης υπάρχει, αν και παρωχημένο. Υπάρχει τρόπος να δει κανείς πως είναι δύο τρένα στην ίδια γραμμή (στο συγκεκριμένο τμήμα). Άλλωστε, με την ελάχιστη κίνηση που έχει το υποτυπώδες δίκτυό μας, η επικοινωνία μπορεί να γίνει και με απλά τηλεφωνήματα: Φανταστείτε πως στην εθνική οδό Αθήνας Θεσσαλονίκης να υπήρχαν μόνο 4-5 αυτοκίνητα. Θα μπορούσαν να μιλάνε μεταξύ τους συνεχώς.
Στα σημεία διακλάδωσης οφείλει να γίνεται έλεγχος της διαθεσιμότητας της γραμμής (όπως γινόταν και πριν τη διπλή γραμμή).
* Δε μπορεί να λειτουργήσει σύστημα με gps, αφενός επειδή δεν υπάρχει σήμα στα τούνελ (το δυστύχημα έγινε στην έξοδο ενός) και αφεδύο επειδή δεν γίνεται να διακρίνει τις γραμμές, καθώς η απόσταση μεταξύ τους είναι μικρότερη από την ακρίβεια του στίγματος. Όπως είπα και πριν, δεν είναι η έλλειψη συστήματος, αλλά η δυσλειτουργία του.
voulagx said
Παραιτήθηκε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής
Πουλ-πουλ said
49.
Ολόσωστο το αστεράκι, γιατί η διαχεόμενη ξερολίαση βλάπτει σοβαρά τον μυελό των οστών.
Ο γρουσούζης
ΛΑΜΠΡΟΣ said
32 – Δεν κάνω τίποτε παραπάνω απ’ότι κάνω πάντα, δείχνω το δάσος της πραγματικότητας, εσύ όμως όπως και οι περισσότεροι,
είδες, και θα δουν, το δέντρο του μεμονωμένου γεγονότος. Ήδη μετά τα πρώτα σχόλια, ξεπεράστηκε η τραγικότητα του συμβάντος κι άρχισε η κομματικοποίηση του.
Τις επόμενες ώρες και μέρες, θα χυθεί πολύ κομματικό «αίμα» και εδώ και στα ΜΜΑ , και θα ξευτιλιστεί κάθε έννοια λογικής.
Οποιαδήποτε πρόληψη, μειώνει τις πιθανότητες δυστυχήματος, δεν τις εξαλείφει. Συμφωνείς μ’ αυτό ή όχι; γιατί αυτό γράφω ουσιαστικά. Ακόμη κι όταν θα αναλάβουν μόνο η μηχανές, πάλι θα γίνονται δυστυχήματα.
Από κει και πέρα, σου είπα πως για όλες τις τραγωδίες, ευθύνεται ο ανθρώπινος παράγοντας, (που κι αυτός όμως είναι απρόβλεπτος), αλλά το προσπεράσεις.
Τον Δεκέμβρη του 2008 πηγαίνω με την μηχανή μου σε δρόμο προτεραιότητας, στην διασταύρωση πιο κάτω, είναι σταματημένα δύο αυτοκίνητα που έχουν στοπ. Γιατί υπάρχουν τα στοπ; για πρόληψη ατυχήματος φυσικά, μια και πριν μπουν, γινόταν χαμός.
Η κυρία που ήταν στο πρώτο αυτοκίνητο, για δικούς της λόγους, μόλις έφτασα μπροστά της αποφάσισε να ξεκινήσει. Για καλή μου τύχη δεν με βρήκε στο πόδι που είναι το σύνηθες (ο πεζοπάνος το ξέρει από πρώτο χέρι) για κακή μου τύχη, δεν σταμάτησε, αφού πέρασε πάνω από την μηχανή, πέρασε κι από πάνω μου που είχα πεταχτεί πιο πέρα, αλλά για καλή μου τύχη πάλι, ήμουν ανάσκελα και ξανά για καλή μου τύχη, πέρασαν οι ρόδες ακριβώς πάνω από την κοιλιά μου, (το ότι ήταν γυμνασμενοι οι κοιλιακοί μου δεν ήταν θέμα τύχης, αλλά επιλογής της πρώιμης ηλικίας, που σε βάθος χρόνου αποδείχθηκε σωτήρια 😊).
Τελικά βγήκα απ’όλο αυτό, με μερικά γδαρσίματα κι ένα ελαφρύ θλαστικό τραύμα στον ραχιαίο. Κυριολεκτικά, ευτυχώς δεν πάθαμε τίποτα.😊
Πως μπορεί να προβλεφθεί αυτό; Το στοπ εκεί ήταν. Κι έχω 5,6 ακόμη περιπτώσεις, κατά πολύ πιο απίθανες.
Συνεχίστε τώρα το ψάξιμο των πολιτικών – κομματικών υπευθύνων.
Μόνο να μη ξεχάσετε, πως είναι αιρετοί, κι άντε μετά να δούμε αν θα βρείτε τους υπεύθυνους.
44 – Ακριβώς έτσι Gee!
phrasaortes said
Το Πρώτο Θέμα έχει πάρει πολύ ζεστά την υπόθεση απόδοσης ευθυνών. Εδώ και ώρες έχει σαν κύρια είδηση του δυστυχήματος τις ευθύνες του σταθμάρχη, όπου μάλιστα παρουσιάζονται και οι γραπτές οδηγίες του προς τους μηχανοδηγούς. Υπογραμμίζεται μάλιστα ότι σύμφωνα με τις «αρμόδιες πηγές», «σαφώς μικρότερο μερίδιο ευθύνης» έχουν οι μηχανοδηγοί και τέλος οι Hellenic Trains, επειδή δεν είχε εγκαταστήσει σύστημα Τζιπηές. Το αναφέρω, επειδή φαντάζομαι ότι οι ισχυρισμοί του ΠΘ αποτελούν την ανεπίσημη γραμμή της κυβέρνησης για το δυστύχημα.
sarant said
47 Έλεος!
49 Σωστό αυτό για το gps
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
47α
Ο καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος είπε, από τις πληροφορίες του, ότι, παρόλο που υπήρχε διπλή γραμμή (ολοκληρωμένη σε όλο το μήκος της γραμμής από τον Απρίλιο του 2019- το ξέρει από πρώτο χέρι, ήταν εκεί) έγινε ακούσια /ανεπίτρεπτη-από άγνωστη αιτία, μετά το σταθμό της Λάρισας, εκτροπή/άνοιξε λάθος μπάρα και το τρένο οδηγήθηκε/μπήκε στο ρεύμα καθόδου ( εκείνης από Θεσνίκη). Επί 15 λεπτά βρισκόταν στις ράγες του αντίθετου «ρεύματος» και δεν υπήρξε καμιά ειδοποίηση, κανένα σήμα. Το αγορασμένο και εγκατεστημένο σχετικό ηλεκτρονικό σύστημα τάδε (κάτι αρχικά), απλώς (από τους ιδιώτες που πουλήθηκαν τα τρένα) δεν έχει τεθεί σε λειτουργία!
Ίσως σε αυτή τη φάση, λέω τώρα εγώ, όταν το πήραν χαμπάρι, να ειπώθηκε «πάμε κι όπου βγει», ευχόμενοι να μην έρχεται άλλο τρένο, αλίμονο… 😦
Pedis said
Pedis said
Η παλιότερη σχετική δήλωση Βρφκη στο Σίτι ήταν δημοσιευμένη τον Φεβ. 2015 από ειδησεογραφικό βοθρότοπο. Κι όμως …
Yanis Varoufakis
@yanisvaroufakis
·
Jun 21, 2019
Replying to
@zaralikos
Και βέβαια είναι. Για 1 ευρώ εφόσον επενδυθούν 2 με 3 δις ώστε να έχουμε υπερσύγχρονο τραίνο και πολλές θέσεις εργασίας. Ο ΣΥΡΙΖΑ πούλησε τον ΟΣΕ σε πτωχευμένη Ιταλική εταιρεία που δεν θέλει/μπορεί να επενδύσει σοβαρά.
Χριστοφ. Ζαραλικος
@zaralikos
·
Jun 21, 2019
Replying to
@yanisvaroufakis
Δηλαδή θα αγόραζε κάποιος με 1 ευρώ και θα επένδυε 2-3 δις. Μάλλον δεν βρήκατε τέτοιον επενδυτή , πιστεύετε θα βρίσκατε κάποτε ; Η κυβέρνηση γιατί νομίζετε τον χάρισε , αυτό έγινε κατα την γνώμη μου , εκτελούσε εντολές ή έχουμε συναλλαγή δηλαδή σκάνδαλο ;
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
49 *
Ναι αλλά επί σχεδόν 15 λεπτά δεν υπήρξε ένα σήμα, κάτι, ότι έγινε λάθος. Όλο μες στο τούνελ ήταν;
EBCS , είπε το σύστημα ο Μυλόπουλος.
Το τρένο της Κοπεγχάγης έχει δοθεί σε ιδιωτική εταιρεία, αλλά με αυστηρή κρατική εποπτεία.
GeoKar said
#27: Αχχχ…
Αν μού επιτρέπετε, πάντως, νομιζω πως το «Πάμε κι όπου βγει» (ασχέτως αν αληθεύει ή όχι για τη σημερινή τραγωδία κ ανεξαρτήτως πολιτικών, κομματικών ή άλλων πεποιθήσεων) θα μπορούσε να είναι όχι απλώς η φράση της χρονιάς για το ιστολόγιο μας, αλλά το εθνικό μόττο της χώρας μας – δυστυχως…
Και ένα «ευτυχώς» μέσα σ’αυτή τη φρίκη: το δυστύχημα ΔΕΝ έγινε μέσα στα τούνελ, λιγες εκατοντάδες μέτρα πριν.
Κρίμα, κρίμα, κρίμα… Βαρύς γδάρτης, όχι Μαρτης, μπηκε σήμερα 😢
Αγγελος said
«Υπάρχει τρόπος να δει κανείς πως είναι δύο τρένα στην ίδια γραμμή (στο συγκεκριμένο τμήμα).»
Υπάρχει τρόπος να to δει AN KOITAΞEI. To ζήτημα είναι να το διαπιστώνει αυτόματα το σύστημα και να κόβει το ρεύμα ή να ειδοποιεί τους μηχανοδηγούς! Και άσχετος όντας με τους σιδηροδρόμους, πίστευα αφελώς ότι έτσι γίνεται, τουλάχιστον από τότε που εξηλεκτρίστηκε η γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Αμ δε!
Faltsos said
56, 57
Είναι αστείο να περιμένουμε «να επενδυθούν 2 με 3 δις» από τον «επενδυτή».
Είναι τραγικό να διαβάζουμε αλλού ότι «Η ιταλική εταιρεία εξαγόρασε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ.» και ότι «η ιταλική εταιρεία επιδοτείται με 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο για να εκτελεί συγκεκριμένα δρομολόγια».
https://tvxs.gr/news/ellada/tempi-xroniko-mias-proanaggeltheisas-tragodias
Πείτε μου σας παρακαλώ ότι δεν είναι αλήθεια αυτό που διαβάζω, γιατί υπάρχει κάτι που δεν καταλαβαίνω.
Πουλ-πουλ said
Υπάρχει κάποιος γραμματικός κανόνας που επιβάλλει το επίθετο «ανείπωτη», να συνοδεύεται από το ουσιαστικό «τραγωδία»; Γιατί έτσι μονότονα το ακούω από πολιτικούς, δημοσιογράφους κτλ., που, όπως και να το κάνουμε, είναι άριστοι χειριστές της φτωχής μας γλώσσας. Κατά τα άλλα, η λεξιπενία των νέων τους μάρανε…
Αγγελος said
Λάμπρο (52), το αυτοκίνητο πάει όπου θέλει — συνήθως όπου θέλει ο οδηγός, μερικές φορές όπου θέλει αυτό. Καλά τα φανάρια, τα στοπ και οι διαγραμμίσεις, αλλά άμα δεν τα σέβεται ο οδηγός ή δεν πιάσουν τα φρένα… Το τρένο ΔΕΝ πάει όπου θέλει, δεν βγαίνει απ’ τις γραμμές του, δεν είμαστε πια στην εποχή που κατέβαινε ο οδηγός για να γυρίσει το κλείδί στις διακλαδώσεις. Με τα σωστά συστήματα ασφάλειας, δύσκολα γίνονται ατυχήματα χωρίς χοντρό λάθος των υπευθύνων!
Χαρούλα said
Κ Α Λ Ο (;) Μ Η Ν Α !
sarant said
62 Θα το συζητήσουμε αύριο
Λεύκιππος said
32 Το ίδιο με σένα σκέφτηκα. 👍👍👍
Χαρούλα said
Μάρτης άβροχος, μούστος άμετρος.
Μάρτης βροχερός, θερισμός κουραστικός.
Μάρτης δίμουρος. Μάρτης πεντάγνωμος.
Μάρτης έβρεχε, θεριστής τραγούδαγε.
Οπόχει κόρην ακριβή, το Μάρτη ήλιος μην τη δει.
Ούτε ο Αύγουστος χειμώνας, ούτε ο Μάρτης καλοκαίρι.
Τα λόγια σου είναι ψεύτικα σαν του Μαρτιού το χιόνι, που το ρίχνει από βραδύς και το πρωί το λιώνει.
Του Μάρτη και του Τρυγητή ίσα τα ημερόνυχτια.
Μαρία said
61
Το δίκτυο δεν είναι ευθύνη των Ιταλών αλλά του δημόσιου ΟΣΕ.
Μαρία said
ΓιώργοςΜ said
58 στο* αναφέρω γιατί δεν θα λειτουργούσε ένα σύστημα μόνο με gps.
Σύστημα υπάρχει αλλά είτε δε λειτούργησε, είτε δεν ερμηνεύτηκαν σωστά οι ενδείξεις του. Ο σταθμάρχης δεν έπρεπε να αφήσει το τρένο να ξεκινήσει αν υπήρχε άλλο τρένο στη γραμμή.
Δικλίδες ασφαλείας από πλευράς διαδικασιών υπήρχαν από την εποχή του «μουτζούρη».
Όμως, τότε υπήρχε ένας οργανισμός που, κουτσά-στραβά, λειτουργούσε. Τώρα, σαλαμοποιήθηκε και το δυνητικά επικερδές κομμάτι (τραινοσέ) χαρίστηκε στους Ιταλούς (που δεν τους νοιάζει να ασχοληθούν, κάνουν μόνο τα επιδοτούμενα δρομολόγια χωρίς να διακινδυνεύουν τίποτα) και οι υποδομές παρέμειναν στον χωρίς έσοδα (εκτός από την πενιχρή κρατική χρηματοδότηση) υπόλοιπο ΟΣΕ. Έτσι, οι υποδομές δεν συντηρούνται, το έμπειρο προσωπικό γερνάει και δεν αντικαθίσταται, διοικητικοί εκπαιδεύονται για θέσεις διαχείρισης κυκλοφορίας, τα τρένα εκτροχιάζονται ή συγκρούονται μετωπικά, ο κόσμος αγανακτεί, και όταν πουληθεί και η τελευταία βίδα, θα ανακουφιστεί που επιτέλους ανέλαβαν οι ιδιώτες (με επιδότηση του Δημοσίου φυσικά, πολλαπλάσια από πριν) να στρώσουν την κατάσταση…
Να, δεν είδατε την Αττική Οδό; Κλείνει ποτέ με χιόνια; Κι αν κλείσει,
μοιράζειυπόσχεται διχίλιαρα στους παθόντες, ε; Και δεν ανοίγει μύτη…Costas Papathanasiou said
…Σαν μπαίγνιο Λόγου τραγικό μάς βρήκε εντέλει αυτός ο μήνας (“ο Μάρτης-Θανάτου πορεία- ως μάρτυς, εν πλήρει απορία”)
«Death March» (by Henry Lee)
So you are dead. The easy words contain
No sense of loss, no sorrow, no despair.
Thus hunger, thirst, fatigue, combine to drain
All feeling from our hearts. The endless glare,
The brutal heat, anesthetize the mind.
I can not mourn you now. I lift my load,
The suffering column moves on. I leave behind
Only another corpse, beside the road.
(https://warpoets.org.uk/worldwar2/poets-and-poetry/henry-lee/ , https://en.wiktionary.org/wiki/death_march )
sarant said
70 Όπως φαίνεται, ο σταθμάρχης της Λάρισας είχε μόλις πριν από ένα μήνα περάσει εκπαίδευση/πιστοποίηση ενώ πριν εκτελούσε άλλα καθήκοντα.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Ο Γεραπετρίτης λέει θα πάει στο υπουργείο μεταφορών-συμφορών.
68 >>Το δίκτυο δεν είναι ευθύνη των Ιταλών αλλά του δημόσιου ΟΣΕ.
Ακριβώς, αλλά το προσωπικό, του ιδιώτη.
:
72 Λες να ήταν «με μπλοκάκι»; Συζητήθηκε ότι μπορεί και γίνεται πλέον. Έχει αποψιλωθεί το τακτικό προσωπικό, όπως σε τόσους (πρώην δημόσιους) φορείς. Νοσοκομεία, μουσεία,ναυπηγεία, σχολεία…
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
72# Παραδέχτηκε λέει την ευθύνη του, η κακιά ώρα κλπ. Case closed.
Alexis said
#52: Την απάντηση στην έδωσε ο Άγγελος στο #63.
Αλλά αφού δεν καταλαβαίνεις ούτε τη σοβαρότητα κάποιων πραγμάτων ούτε αυτό που έγραψα στο πρώτο μου σχόλιο, συνέχισε να μας απαριθμείς τα κατορθώματά σου με αετούς και τραμπολίνα. Και με τους γυμνασμένους σου κοιλιακούς που πάνω τους σπάνε τσιμεντόλιθοι.
ΛΑΜΠΡΟΣ said
63 -Ναί Άγγελε, γι΄αυτό είπα στον Αλέξη, πως όλες οι τραγωδίες, οφείλονται σε ανθρώπινο παράγοντα, που κι αυτός είναι απρόβλεπτος τελικά, εκτός κι αν υπάρχει δόλος στο όποιο δυστύχημα.
Στο συγκεκριμένο και σε πολλά άλλα εδώ, και ανά τον κόσμο, με την ευρύτερη έννοια, υπάρχει δόλος, αλλά εκεί υπεισέρχονται ο ανθρώπινος και οι αστάθμητοι παράγοντες της τυχαιότητας.
«Με τα σωστά συστήματα ασφάλειας, δύσκολα γίνονται ατυχήματα χωρίς χοντρό λάθος των υπευθύνων!»
Δύσκολα μεν, αλλά γίνονται, και θα συνεχίσουν να γίνονται όσα προληπτικά μέτρα κι αν πάρουμε, αλλά λιγότερα κάθε φορά.
Αυτό που μ΄ενοχλεί πολύ, είναι η υποκρισία όλων και η κομματική εκμετάλλευση τραγικών γεγονότων.
Όσο για τα χάλια που έχει μόνο η Ελλάδα, δές αυτά.
https://www.marieclaire.gr/newsroom/distichimata-me-treno-pou-sigklonisan-tin-evropi/
https://www.iefimerida.gr/news/361610/sygkroysi-trenon-stin-elvetia-30-traymaties
ΚΩΣΤΑΣ said
Θλίψη, θλίψη, θλίψη… Δοξαράς, σύγκρουση τραίνων το 1972. Τέμπη, μαθητές από το Μακροχώρι Ημαθίας, παιδιά φίλαθλοι του ΠΑΟΚ και σήμερα πάλι σύγκρουση τραίνων. Πολύ αίμα άδικα στον λαρισαϊκό κάμπο. Γιατί;;;
Δεν έχουμε οργανωμένο κράτος, δεν λειτουργούμε σωστά ως λαός.
Κρίμα για τις αθώες ψυχές που χάθηκαν, δύναμη και κουράγιο στους συγγενείς και φίλους να αντέξουν τον πόνο.
Και να είναι το τελευταίο ατύχημα.
ΛΑΜΠΡΟΣ said
75 – Δεν πειράζει, έχεις την απόλυτη κατανόηση μου.
ΓιώργοςΜ said
72 Ναι, ξέρω, αλλά δεν ήθελα να επεκταθώ πριν γίνει ευρέως γνωστό.
Εκπαιδεύτηκε βέβαια βάσει κάποιων προδιαγραφών, αλλά αν είσαι ξερωγώ λογιστής ή κάτι τέτοιο, όπου το χειρότερο λάθος που μπορεί να κάνεις είναι ένα άθροισμα ή μια εκπρόθεσμη υποβολή που οδηγεί σε οικονομική ζημιά και συνήθως διορθώνεται, είναι πολύ κόντρα ρόλος να αναλάβεις μια δουλειά που απαιτεί αντανακλαστικά και τσαγανό, αλλιώς πεθαίνει κόσμος. Ένας σταθμάρχης κανονικά πρέπει να είναι σε θέση να πάει κόντρα στον οποιονδήποτε για την ασφάλεια της αμαξοστοιχίας, κι ας είναι ο προϊστάμενος, ο τσέο ή ο υπουργός, δε μπορεί να σκέφτεται διεκπεραιωτικά. Είναι και η ηλικία, παλιός γάιδαρος καινούρια περπατησιά δε γίνεται. Αλλά αν η επιλογή είναι αυτό ή η ανεργία κοντά στα 60…
Βολικό εξιλαστήριο θύμα, βέβαια. Φυσικά και δεν (θα έπρεπε να) είναι δυνατόν να αρκεί ένα ανθρώπινο λάθος για να γίνει κάτι τέτοιο, πρέπει να υπάρχουν τρεις και τέσσερις δικλίδες που να αστοχήσουν όλες.
Μαγδαληνή said
Πόση πίκρα, πόση οδύνη, πόσος θυμός…
Και τα ΜΑΤ έριξαν δακρυγόνα στην πορεία μπροστά από τα γραφεία της HellenicTrain…
https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/380351_me-himika-pigan-na-stamatisoyn-ti-maziki-diamartyria-gia-egklima-sta-tempi
Χαρούλα said
2023! Δεν θα το πίστευα😲😬
Και θυμήθηκα🥲
Χριστίνα Ταχιάου 26 ΑΠΡΙΛΊΟΥ 2014
…«Αυτός είναι ο πύργος ελέγχου;», αστειεύτηκα. «Αυτός». «Μα, δεν έχετε ένα κομπιούτερ; Αυτό είναι παλαιολιθικό σύστημα» είπα έκπληκτη, γιατί τέτοια τεχνολογία θυμάμαι ότι είχα δει τελευταία φορά κάπου στο 1980 σε αντιτορπιλικό με το οποίο είχε τύχει να ταξιδέψω. «Το σύστημα με το οποίο δουλεύουμε είναι του 1981», απάντησε. «Έκτοτε, δεν έχει γίνει καμιά μετατροπή ή αναβάθμιση.»….
https://www.protagon.gr/epikairotita/ellada/mia-vradia-sto-lianokladi-tou-1981-33470000000
Της Μηχανής Ραψίματα said
34.Κώστας
δεν υπάρχει αυτό πραγματικά, ακόμη νομίζω πως δε το ζω αυτό
45. Nikiplos
είναι αδιανόητο πραγματικά. Δύσκολες καταστάσεις που δυστυχώς ψυχολογικά σε καταβάλλουν. Η φίλη μου έδωσε ηδη δείγμα DNA αλλά η διαδικασία θα πάρει ώρες μέχρι να γίνει οποιαδήποτε ταυτοποίηση.
59. GeoKar
συμφωνώ κι επαυξάνω και νομίζω πως άτυπα είναι ήδη το εθνικό μας μότο
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
79# Είπαμε, έκλεισε η υπόθεση, γιατί επιμένεις παλιόπαιδο?
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη, υπέβαλε αμέσως την παραίτηση του. Το ίδιο και οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Η στάση του τον τιμά, καθώς όλα δείχνουν πως το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος.
https://www.efsyn.gr/politiki/kybernisi/380352_ebgale-porisma-o-prothypoyrgos-gia-ta-tempi
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
82. Φρίκη κι αυτό με το DNA. Είναι φίλη φίλων μας η οικογένεια του μηχανοδηγού και μας είπαν ότι η 20χρονη κόρη του πήγε για την άχαρη διαδικασία. Και πάλι, με όλο τον άφατο πόνο, λέει κανείς καλύτερα που ήταν το παιδί να δίνει το δείγμα, στη ζωντανή πλευρά δηλαδή του δράματος.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Πάμε πάλι
(θυμηθήκαμε του Σαμαρά τα εκνεκνά)
ΓΤ said
Σίδερα μασάει ο Κουταλιανός
και χαντγκλάιντιν κάνει ο Κουταλιανός
σε ναυάγια πάει ο Κουταλιανός
και δάση εμάς μας δείχνει ο Κουταλιανός
Κι αν μασάει σίδερα και λέει όλο τα ίδια
στο τσαρδί μας ο Κουταλιανός
τρέμει σαν το ψάρι στο βιβλίο μπρος
εκτός κι αν είν’ για οργόνη ο φτωχός Κουταλιανός
τρέμει σαν το ψάρι στο βιβλίο μπρος
εκτός κι αν είν’ για οργόνη ο φτωχός Κουταλιανός
Για τρένα γνωματεύει ο Κουταλιανός
τον κόσμο κυριεύει ο Κουταλιανός
το χρήμα αναλύει ο Κουταλιανός
και κάθε μίτο λύει ο Κουταλιανός
Κι ότανν μιλάει πάντοτε για σεξουαρρυθμία
στο τσαρδί μας ο Κουταλιανός
σκίζω τα πτυχία, μένω κεχηνώς
αχ τι κόσμος είναι τούτος ‘δώ βρε ο λαμπρός
-Κλάνει το μπαρμπούνι άραγε από μπρος;
-Για κάθε απορία ασφαλώς «Κουταλιανός»
Γιάννης Μαλλιαρός said
73 Σταθμάρχες με μπλοκάκι στον ΟΣΕ; Αμέσως.
https://www.topontiki.gr/2023/03/01/ose-proselave-to-proi-tis-tetartis-73-stathmarches-me-blokaki-liges-ores-meta-tin-tragodia-sta-tempi-i-apofasi-sti-diavgia/
Νίκος Κ. said
Η μετακίνηση με το τρένο υποτιμήθηκε σκόπιμα, γιατί πρέπει να κυκλοφορούμε με τα αυτοκίνητα.
Που καίνε βενζίνη και πετρέλαιο.
Που κάποιοι εισάγουν / διυλίζουν / εμπορεύονται.
Αγγελος said
Εντάξει, να τουφεκιστεί ο σταθμάρχης που έβαλε το τρένο στο αντίθετο ρεύμα χωρίς να ελέγξει αν έρχεται άλλο τρένο απέναντι. Αλλά το σύστημα που επέτρεψε να δοθεί αυτή η διαταγή, που δεν άναψε αυτόματα δέκα φωτάκια και πέντε σειρήνες, που δεν έκοψε το ρεύμα και άφησε το τρένο να πάει να πέσει πάνω στο άλλο έστω και με τις ευλογίες του σταθμάρχη, πώς είναι δυνατόν να λειτουργεί στην κύρια σιδηροδρομική γραμμή της χώρας, διπλή και εξηλεκτρισμένη εδώ και κάποια χρόνια, το σωτήριον έτος 2023;
Αλλά την εξήγηση μας την έδωσε η Χαρούλα στο (81)…
Alexis said
#83: Με το συμπάθιο κιόλας Χτήνε, αλλά το βρίσκω λίγο υπερβολικό να την πέφτουν στον Μητσοτάκη ότι έσπευσε να βγάλει πόρισμα.
Όταν έχεις ένα τρένο που κινείται στην λάθος τροχιά και συγκρούεται με άλλο, το να μιλήσεις για ανθρώπινο λάθος είναι το απολύτως αυτονόητο.
#86: Πολύ ωραίο, αλλά σε ποιον αναφέρεσαι, δεν έχω καταλάβει… 🙂
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
86 Τώντι. Να κλαις και να γελάς ! Είναι και βαριά η βραδιά, δε σηκώνει παραπάνω. Εύγε σου.
Κουλινιανός
Pedis said
# 89 – Και σε κάτι τέτοιες … «σοφιστείες» η έτοιμη απάντηση είναι χωρίς ζόρι: «Αυτή είναι η Ελλάδα!»
—
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
90# Αλέξη, δες το #89.
Spiridione said
https://miir.gr/prosochi-den-echei-sima/
Pedis said
sarant said
79 Έτσι!
83κε Ο Μητσοτάκης έσπευσε να προκαταλάβει τους εμπειρογνώμονες…
87 !!!
Georgios Bartzoudis said
Τί να πει κανείς για την πρωτομαρτιά! Χειρότερα δεν γίνονταν. Ποιος και πώς να παρηγορήσει τους παθόντες! Ας ευχηθούμε να ήταν η τελευταία τραγωδία.
Πληρώσαμε λεει «τεχνολογία» αλλά δεν την αξιοποιήσαμε. Θυμάμαι που είχα ανοίξει ένα μηχάνημα, χωμένο σε ξύλινο «περιτύλιγμα» (κι από μέσα γράσσα). Είχε αποσταλεί πριν από 20 χρόνια. Αγοράστηκε με κλήριγκ: Δίναμε στη Σταλινία πορτοκάλια και μας έδιναν μηχανήματα. Τα γράμματα όλα «αρμένικα». Κανείς δεν ήξερε τί ήταν. Κάποιο ηλεκτρονικό/ηλεκτρολογικό όργανο. Πιάσ’ τ’ αυγό και κούρευτο. Τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου.
Το σημερινό όμως ήταν άλλο πράγμα. Δεν ήταν …χαμένα πορτικάλια. Ήταν παιδιά!
xar said
Η όλη κατάσταση μού θυμίζει την αντίστοιχη στην Αγγλία στις αρχές το 2002-2003, όπου (μετά την ιδιωτικοποίηση το 1994-1997) σημειώθηκαν αρκετά ατυχήματα λόγω κακής διαχείρισης και συντήρησης του δικτύου. Παντού ακουγόταν διαμαρτυρίες για «new trains on old tracks». Η εταιρεία που ήταν υπεύθυνη για το δίκτυο (Railtrack) τελικά χρεωκόπησε καθώς το κόστος συντήρησης είχε γίνει δυσθεώρητο μετά από χρόνια παραμέλησης, ενώ είχε χάσει και τεχνογνωσία λόγω των μειώσεων προσωπικού (οι δουλειές γίνονταν σε μεγάλο βαθμό μέσω του περίφημου outsourcing, που είναι το ευαγγέλιο όλων των «εκσυγχρονιστικών» διοικήσεων).
Παράδειγμα από ένα ατύχημα τον Μάιο του 2002 με 7 νεκρούς, :
Ms Christian said: «The picture emerging is of decaying infrastructure full of damaged parts which nobody is doing much about. There is a complete laissez faire attitude – people just accept that things don’t work properly.» […]
Investigators found that the usual method of checking points, by kicking them to ensure they were secure, was «unreliable and generally ineffective». […]
There was also criticism of the relationship with engineering contractors. The HSE said the crash had thrown up a lack of guidance and instruction, with inadequate checks made of the competence of track workers.
https://www.theguardian.com/uk/2003/may/30/pottersbar.transport1
Ως αποτέλεσμα συστάθηκε μια ημιδημόσια μη κερδοσκοπική εταιρεία, η Network Rail, για τη συντήρηση του δικτύου. Κατατοπιστικό το σχετικό άρθρο στη βίκη:
https://www.theguardian.com/uk/2003/may/30/pottersbar.transport1
ΥΓ Όταν συμβαίνει μια τραγωδία κοντά μας είναι φυσικό να υπάρχει αυξημένη ευαισθησία και ενσυναίσθηση στον πόνο του γείτονα. Μην ξεχνάμε όμως ότι έχουμε ετησίως πάνω από 1200 θανάτους από τροχαία, το 2022 είχαμ 102 θανατηφόρα εργατικά ατυχήματα, ακόμα πεθαίνει κόσμος από covid (95 θάνατοι την προηγούμενη εβδομάδα) κτλ. Σε αυτά όμως έχουμε αναπτύξει μιθριδατισμό και τα κανάλια δεν θεωρούν ότι αξίζει να προβάλλονται.
xar said
@98
Το σωστό λινκ για το άρθρο στη βίκη:
https://en.wikipedia.org/wiki/Network_Rail
Μαρία said
Ο δικηγόρος Χάρης Λαδής που έζησε το περιστατικό ακινητοποίησης και μετωπικής σύγκρουσης των τρένων, στην ίδια γραμμή, πριν από έναν χρόνο κατά τη διάρκεια του χιονιά και είναι εντολοδόχος 100 επιβατών εκείνου του δρομολογίου, μιλάει στον 105.5 στο Κόκκινο και την Αλέκα Ζουμή για την τραγωδία των Τεμπών και ξεκαθαρίζει πως παρά τα μεγάλα λόγια της κυβέρνησης για πλήρη διαλεύκανση, καμία απολύτως κίνηση δεν έγινε προς αυτή την κατεύθυνση.
Alexis said
#93: Οκ, κατάλαβα απολύτως το πνεύμα του σχολίου 89, με το οποίο συμφωνώ βεβαίως.
nikiplos said
98@ 700 περίπου είναι οι θάνατοι από τροχαία μετά τους νέους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους. Κι αυτοί θα μπορούσαν να περιοριστούν στο μισό αν υπήρχε η στοιχειώδης επιτήρηση των δρόμων και δεν ήταν οι αστυνομικοί αποσπασμένοι να φυλάνε τους ταγούς και επιφανείς πολίτες.
Κάτι για να μην μπερδεύουμε τις ευθύνες:
Το (μοιραίο) ανθρώπινο λάθος του σταθμάρχη είναι ατομική υπαιτιότητα. Το να βασίζεται σύμπασα η ασφάλεια των τρένων στο ότι δεν θα γίνει ανθρώπινο λάθος, τότε ναι έχουμε (εγκληματική) ευθύνη του κράτους και της Διοίκησης.
Στην «πρώτη δημοτικού» της Ασφάλειας συστημάτων διδάσκεται πως ο αδύναμος κρίκος είναι πάντοτε ο παράγοντας άνθρωπος. Αν ένα σύστημα ασφαλείας βασίζεται στον παράγοντα άνθρωπο, σιγά τότε μην πούμε πως έχουμε ασφάλεια.
Επειδή αυτό με το gps το δευτεροανέφερα εγώ, να πω πως ως backup api είναι μια χαρά. Ως τέτοιο έχει κάποια όρια φυσικά, πχ δεν μπορεί να διαχωρίσει γραμμές ή έχει ένα σφάλμα για κάποιες ταχύτητες και άνω, αλλά για αυτό υφίσταται η φωτοσήμανση και εν τέλει κάποτε το κύριο σύστημα, δλδ ο αυτοματισμός όλων αυτών μέσω του περιβόητου ECTS. Εδώ υπάρχει στα αεροσκάφη αυτοματισμός. Ως μπακάπι όμως όταν το κεντρικό κανονικό δεν λειτουργεί και υπό προϋποθέσεις (χαμηλές ταχύτητες και προσοχή σε δύσκολα σημεία) μια χαρά θα έκανε τη δουλειά του.
Ας μου επιτραπεί να καταχραστώ λίγο το σεντόνι. Όταν την προηγούμενη 20ετία πλήρωνα μια περιουσία στον Καλφάκη, θυμάμαι ότι ήταν peace of cake ο αυτοματισμός στα ηλεκτρικά τρενάκια. Το καθένα από αυτά είχε μια ψηφιακή διεύθυνση και μέσω συχνοτικού σήματος το οποίο διαδιδόταν από τις γραμμές φόρτισης/τροφοδοσίας, μια χαρά ελεγχόταν ένα μικρό δίκτυο (δλδ μια απλή γραμμή) και μπορούσες να έχεις μέσα πολλά τρένα. Φαντάζομαι το αυτόν θα συμβαίνει και στα κανονικά ηλεκτρικά τρένα. Και ακριβώς αυτός είναι ο λόγος που προκρίθηκαν έναντι των υπολοίπων πετρελαιοκίνητων σε όλον τον κόσμο. Το γιατί στην Ελλάδα δεν λειτούργησε το σύστημα, μένει να αναζητηθεί από τους πραγματικούς ερευνητές.
ΥΓ1> Ο Καραμανλής ο μικρός, παραιτήθηκε διότι έτσι κι αλλιώς θα τελείωνε το πολύ σε 2 μήνες η θητεία του. Η πιο ανέξοδη παραίτηση ήταν. Όχι πως δεν είχε για τον ίδιο κόστος, αφού έμμεσα (αλλά και άμεσα) εισπράττει το σύνολο του πολιτικού κόστους για το ατύχημα.
ΥΓ2> Διαβλέπω μια δαιμονοποίηση των ιδιωτών, που αγγίζει την ίδια εμμονή με το αντίπαλο δέος. Εάν ενυπάρχουν κανόνες, συστήματα ασφαλείας και πιστοποίηση, μια χαρά κινείται με ασφάλεια το σύστημα. Και σαφώς κρατική και διεθνής επιτήρηση στον οιονδήποτε ιδιώτη. Μια χαρά λειτουργεί στα αεροσκάφη. Ατυχήματα θα εξακολουθήσουν να γίνονται, όμως αυτό που συνέβη δεν ήταν ατύχημα.
Κιγκέρι said
102: Νικιπλέ, αν τα έχεις ακόμα τα τρενάκια σου και θέλεις να τα τρέξεις, ξέρω έναν σύλλογο που μαζεύονται κι άλλοι …τρενοβλαβείς κάθε Σ/Κ σε έναν χώρο δίπλα στον Σταθμό Πελοποννήσου, όπου υπάρχει μεγάλη μακέτα τρενομοντελισμού.
Διονύσης said
Παραιτήθηκε λέει ο μικρός Καραμανλής.
Αυτό έγινε, επειδή απέχουμε λίγες εβδομάδες από τις εκλογές, και πιθανότατα για να απορροφήσει μέρος του πολιτικού κόστους.
Αλλιώς, θα παρέμενε για να βάλει το μαχαίρι στο κόκκαλο (για το καλό του τόπου βεβαίως…). Το έχουμε ξαναδεί το έργο.
Σε μια άλλη (ουτοπική χώρα), ο εν λόγω κύριος (και όχι μόνο αυτός βέβαια), ούτε απ’έξω απ’τη Βουλή δεν θα πέρναγε. Στην χώρα που ζούμε όμως, το βαρύ επώνυμο ανοίγει πόρτες. Μέχρι και πρωθυπουργός μπορεί να γίνει κάποιος.
Σωτήρς said
89 Τέτοιο σύστημα δεν υπάρχει. Πρέπει ο σταθμάρχης να κάνει τη δουλειά του αλά παλαιά και προχθές κατά πάσα πιθανότητα δεν την έκανε. Δεν θα έπρεπε να την κάνει έτσι εδώ και χρόνια αλλά η ΕΡΓΟΣΕ είναι μια παχιά αγελάδα που την αρμέγουν οι εθνικοί και ευρωπαϊκοί μας εργολάβοι. 4 δις έργα προκήρυξε τους τελευταίους μήνες γιατί μάλλον είμαστε σκανδιναβία του νότου αλλά για αυτούς σημασία έχει να προκηρύσσονται τα έργα όχι να τελειώνουν.
Η γυναίκα μου ήταν στο τρένο και ευτυχώς για εμάς είναι καλά.
sarant said
Καλημέρα απο εδώ!
102 Ποιος είναι ο Καλφάκης;
105 Σοβαρά; Ευτυχώς! Σε ποιο βαγόνι ήταν;
Σωτήρς said
106 Στο τέταρτο βαγόνι ήταν. Ήταν το πρώτο βαγόνι από τα πίσω που δεν εκτροχιάστηκαν.
nikiplos said
102@ Όσοι ασχολούμασταν με μοντέλα στα 90ς και 00ς ήταν 2-3 μαγαζιά στην Ιπποκράτους. Εγώ ήμουν τρενάς, άλλοι ήταν με αεροπλάνα κλπ. Το πρόβλημα ήρθε όταν ξεκίνησε η συγκατοίκηση με το έτερο φύλο, οπότε το ένα δωμάτιο που είχα spare τότε έγινε σαλόνι και το τρενάκι μπήκε οριστικά σε αποθήκη άπαξ διαπαντός.
103@ Καλό μου Κιγκέρι, σε ευχαριστώ για την πληροφορία. Εδώ και πολλά χρόνια δυστυχώς δεν ασκώ το σπορ. Τα καλά χρόνια πριν την κρίση, είχα στη Γερμανία επισκεφθεί κοντά στο Freiburg αν δεν με γελάει η μνήμη μου μια «υπερπαραγωγή», σε ένα άλλοτε εγκατελειμμένο κλειστό αθλητικό κέντρο. Είχα ρίξει ένα 6ωρο εκεί…
Apropos, ο κορέκτορας και η Google μου προτείνουν το «μισητό» εγκαταλελειμμένο. 50 χρόνια δημοτικής, στράφι… χάρις στον Μπαμπινιωτισμό…
xar said
@102 «Διαβλέπω μια δαιμονοποίηση των ιδιωτών»
Αν αναφέρεσαι σε εμένα, εν μέρει σωστά διαβλέπεις ότι είμαι κατά των ιδιωτικοποιήσεων σε ορισμένους τομείς. Δεν θα το έλεγα δαιμονοποίηση, γιατί δεν θεωρώ ότι οι ιδιώτες είναι παντού ανεπιθύμητοι. Ωστόσο, σε καίριους τομείς της οικονομίας, που έχουν από τη φύση τους μονοπωλιακό χαρακτήρα και μπορούν να παίξουν ρόλο στην εξομάλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, κυρίως στο φως-νερο-τηλέφωνο, θεωρώ ότι η συμμετοχή των ιδιωτών περισσότερο βλαπτει παρά οφελεί.
Στην παιδεία-υγεία-συγκοινωνία, που δεν έχουν από τη φύση τους μονοπωλιακό χαρακτήρα, δεν αποκλείω απαραίτητα τους ιδιώτες, αλλά εφόσον δεν είναι εις βάρος των αντίστοιχων δημόσιων υπηρεσιών, που τις θεωρώ απαραίτητες. Το σιδηροδρομικό σύστημα είναι εξαίρεση σε αυτή τη 2η κατηγορία, καθώς έχει μονοπωλιακό χαρακτήρα, άρα η γνώμη μου για τη συμμετοχή των ιδιωτών σε αυτό τον τομέα είναι αντίστοιχη με το φως-νερό-τηλέφωνο.
Η προσπάθεια να στηθούν αγορές σε αυτούς τους τομείς καταλήγει σε, κατά τη γνώμη μου πάντα, αστείες αγορές με πολυκατατμημένους ρόλους και αρμοδιότητες (αντίθετα από τη λογική των οικονομιών κλίμακος) που τελικά καταλήγουν σε:
– αυξημένο κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών
– κίνδυνο (σχεδόν βεβαιότητα) δημιουργίας τραστ, διαμόρφωσης εναρμονισμένων πολιγικών τιμολόγησης κτλ.
– επιδότηση των εταιρειών από το κράτος
– ανάγκη για πολύ περισσότερο κρατικό έλεγχο
– λαμπρό πεδίο για διαπλεκόμενους
ΛΑΜΠΡΟΣ said
91 – Σοβαρά ρε ΕΦΗ ΕΦΗ; Κι εσύ υπερήρωα είδες, κι όχι έναν που πήγαινε σίγουρος κι αμέριμνος στο ΟΑΚΑ να δεί την κόρη του να αγωνίζεται στο πανελλήνιο πρωτάθλημα κολύμβησης, και ξαφνικά κι απρόβλεπτα, βρέθηκε να χαροπαλεύει, κι από ένα σωρό απίθανες συμπτώσεις, βγήκε σώος κι «αβλαβής»;
Για ένα κλίκ, θα έμεναν χήρα η γυναίκα μου και ορφανά τα παιδιά μου, κυριολεκτικά από το πουθενά, και σιγά μη νοιάζονταν κανείς μετά, όπως δεν θα νοιάζεται κανείς εδώ για όσους χάθηκαν στο δυστύχημα, μετά από 5 μέρες το πολύ.
Εγώ απλώς έδειξα πως είναι μεγάλη ψευδαίσθηση η πίστη στην σιγουριά και βεβαιότητα της τεχνολογίας, η τυχαιότητα όπως κι αν την ονομάσουμε πχ ανθρώπινο λάθος, πάντα θα υπάρχει και καλό είναι να το αποδεχτούμε και να μη ζούμε με ψευδαισθήσεις.
Κάποιοι, απλώς έβγαλαν τ΄απωθημένα τους.
Στις εκλογές ψηφίστε υπεύθυνα, κι αν αλλάξει κάτι, να με φτύσετε!
LandS said
110
Εγώ Λάμπρο μου θα ψηφίσω ανεύθυνα γιατί από το να μη ψηφίσω ανεύθυνα είναι καλύτερο
ΛΑΜΠΡΟΣ said
111 – Να κάνεις ότι θέλεις Lands, ότι κι αν κάνεις όμως, θα κερδίσουν οι τράπεζες, κι όποιος κι αν βγεί κυβέρνηση, θα κάνει ό,τι του πούν. Μέχρι και μνημόνιο που θα έσκιζε, αν του πούν να το εφαρμόσει, θα μας τον εφαρμόσει. Στο υπογράφω αυτό!
Αν δεν γίνει έτσι, φτύσε με στην επόμενη σύναξη.
Της Μηχανής Ραψίματα said
84 ΕΦΗ ΕΦΗ
Αχχχ Έφη μου μόνο ένα αχχχ μου βγαίνει σήμερα.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
110 Ίντα λες μωρέ Λάμπρε; Πράμα δεν εκατάλαβα. Ποιο ΟΑΚΑ και ποια κόρη; Σίγουρα σ΄εμένα απαντείς; Γιατί αν απαντείς σ΄εμένα, να μην απαντείς, γιατί σε άλλον μάλλον θες να απαντείς 😦
gpointofview said
# 111
Εγώ κάτι άλλο βλέπω από αυτούς που ψηφίζουνε είτε ανεύθυνα, είτε υπεύθυνα (σαν τις κυρίες που παίζουνε κουμκαν στα τέια και σκέφτονται πριν ξεσκαρτάρουν φύλλο, αφού υπολογίσουν με πιθανότητες την ενδεδειγμένη λύση…) πως τόοοσες φορές που ψήφισαν την προκοπή δεν βρήκαν (πλην κομματοσκύλων που διορίστηκαν, πήραν δάνεια κ.λ.π.)
Γιατί να μην δοκιμάσεις και κάτι άλλο, αφού είναι απολύτως κατανοητό πως ο αριθμός των σταυρών εκάστου εκλεγμένου είναι ανάλογος της ρεμούλας που δικαιούται.
Μήπως δεν βλέπεις την συνειδητή στην πράξη υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας από ΟΛΕΣ τις κυβερνήσεις και σε αρμονία με τα κόμματα της αντιπολίτευσης; γιατί άραγε ;
Ειλικρινά, μου θυμίζει μύα που επιμένει να περάσει μέσα από τζάμι κλειστού παράθυρου …