Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μεγάλο προεκλογικό στοίχημα, σπεύσατε πάλι!

Posted by sarant στο 15 Μαΐου, 2023


Tην Κυριακή δεν είναι μόνο Κωνσταντίνου και Ελένης, είναι και η ημερομηνία των  βουλευτικών εκλογών. Ψηφίζουμε λοιπόν και τις προηγούμενες μέρες είχαμε στο ιστολόγιο κάμποσα εκλογολεξιλογικά άρθρα.

Όπως είχαμε κάνει και το 2015, σκέφτηκα να διοργανώσουμε και φέτος ένα προεκλογικό στοίχημα. Θα σας ζητήσω λοιπόν να μαντέψετε τα ποσοστά των δύο πρώτων κομμάτων, καθώς και τον αριθμό των κομμάτων που θα μπουν στη Βουλή.

Τρεις ερωτήσεις λοιπόν θα έχει το Στοίχημα, στις δύο πρώτες προσπαθείτε να μαντέψετε το ποσοστό της ΝΔ και το ποσοστό του ΣΥΡΙΖΑ, στην  άλλη πόσα κόμματα θα περάσουν το 3% και θα μπουν στη  Βουλή -το 2019 είχαμε 6, τον  Σεπτέμβριο του 2015 είχαμε  8 που είναι και το ρεκόρ για τα χρόνια μετά τη μεταπολίτευση.

Θα ρωτήσετε, και δικαίως, για ποιο λόγο δεν ζητάω στο στοίχημα τα ποσοστά και των άλλων κομμάτων, όπως έκανα το 2015 (όπου σας είχα καλέσει να μαντέψετε τα ποσοστά 10 κομμάτων). Η αλλαγή γίνεται για τεχνικούς λόγους, γιατί ο  υπολογισμός του νικητή δυσκολεύει αρκετά όταν έχουμε πολύ διαφορετικά μεγέθη (άλλο είναι να αστοχήσεις 2 ποσοστιαίες μονάδες σε ένα κόμμα που παίρνει 30% και άλλο 2 μονάδες σε ένα κόμμα του 4%).

Τις προβλέψεις σας πρέπει να τις καταχωρίσετε στην ειδική σελίδα που έχει φτιάξει η εφορευτική του ιστολογίου (τον λένε και Στάζιμπο). Mπορείτε επίσης να ψηφίσετε από το ΣΤΟΙΧΗΜΑ  2023 στο οριζόντιο μενού του ιστολογίου. Ωστόσο, σας ενθαρρύνω να αναφέρετε και στα σχόλιά σας τις προβλέψεις σας, για ανταλλαγή απόψεων με τους άλλους σχολιαστές.

Για τεχνικούς λόγους, δεν πρέπει να χρησιμοποιήσετε υποδιαστολή στις προβλέψεις σας αλλά τελεία, και πρέπει να αποφύγετε το σύμβολο %. Για παράδειγμα, αντί για 32,5% να γράψετε 32.5. Παρακαλούμε μόνο ένα  δεκαδικό, περισσότερη ακρίβεια είναι περιττή.

Για να αναδειχτεί ο νικητής, πρέπει να αναφέρετε κάποιο όνομα ή παρανόμι. Έτσι κι αλλιώς το Πρέντατορ τα ξέρει.

Όπως και στο παρελθόν, μπορείτε να απαντήσετε στο στοίχημα περισσότερες από μία φορές, αλλά μετράει μόνο η πιο πρόσφατη συμμετοχή σας, που ακυρώνει τις προηγούμενες.

Ο νικητής προκύπτει από συγκερασμό των δύο πρώτων απαντήσεων και της τρίτης.

Νικητής θα είναι όποιος πετύχει την καλύτερη προσέγγιση συνδυαστικά στα ποσοστά των δύο κομμάτων, που υπολογίζεται με το άθροισμα των απόλυτων τιμών των διαφορών μεταξύ πρόβλεψης και αποτελέσματος, για καθένα από τα δύο κόμματα. Αυτό, όμως, εφόσον έχει πετύχει σωστά την τρίτη πρόβλεψη, τον αριθμό, δηλαδή, των κομμάτων της Βουλής.

Αν έχει αστοχήσει στην τρίτη πρόβλεψη, παίρνει 3 βαθμούς ποινής για κάθε αστοχία,  που προστίθενται στο σκορ των  δύο πρώτων απαντήσεων.

Αν άτονα είναι τα αποτελέσματα και με τονούμενο οι προβλέψεις, το σκορ προκύπτει από τον τύπο:

|ΝΔ-ΝΔ’|+|ΣΥΡΙΖΑ-ΣΥΡΙΖΑ’|+|πλήθος-πλήθος’|×3

Παράδειγμα. Έστω ότι την Κυριακή παίρνει 30% η ΝΔ  και 34% ο ΣΥΡΙΖΑ (λέμε τώρα) και ότι μπαίνουν στη Βουλή 6 κόμματα.

Ο Α’ παίκτης, πρόβλεψε 33% ΝΔ, 31% ΣΥΡΙΖΑ και 6 κόμματα. Το σκορ του είναι 3+3+0 = 6
Ο Β’ παίκτης πρόβλεψε 31% ΝΔ, 32.5% ΣΥΡΙΖΑ και 5 κόμματα στη Βουλή. Το σκορ του είναι 1+1.5+3  = 5.5
Ο Γ’ παίκτης πρόβλεψε 30.5% ΝΔ, 33.5% ΣΥΡΙΖΑ και 8 κόμματα στη Βουλή. Το σκορ του είναι 0.5+0.5+6 = 7

Νικητής είναι ο Β’  παίκτης, παρόλο που πιο κοντά στα ποσοστά έπεσε ο  Γ’ παίκτης και παρόλο που ο Α’ παίκτης έπιασε σωστά τον αριθμό των κομμάτων.

Ο νικητής θα κερδίσει την αιώνια δόξα και ένα ταψί σπαμακόπιτα.

Προγνωστικά γίνονται δεκτά ως τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 19/5 (ώρα Ελλάδος), οπότε δεν έχουμε πολύ καιρό: σπεύσατε, σπεύσατε!

Advertisement

228 Σχόλια προς “Μεγάλο προεκλογικό στοίχημα, σπεύσατε πάλι!”

  1. Κουνελόγατος said

    Πού είναι η ειδική εφαρμογή;

  2. Κουνελόγατος said

    Καλημέρα, κοιμάμαι ακόμη.

  3. Konstantinos Malafantis said

    Καλημέρα Νίκο και σε όλη την παρέα!

    Δυο παρατηρήσεις:
    α. Απλή αναλογική δεν είπαμε ότι έχουμε; Τι «μαγειρέματα» κάνεις;
    β. Μου θυμίζει κάτι εκλογές που κάναμε προχτές στο ΕΚΠΑ…

    Κ. Δ. Μαλαφάντης

  4. Ψήφισα. 🙂

  5. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Λείπουν σημαντικές λεπτομέρειες για το έπαθλο: Τι διάμετρο έχει το ταψί; Είναι βίγκαν η σπαμακόπιτα; Φύλο κρούστας ή χωριάτικο;
    Όχι να φάμε τόσο χρόνο για μελέτη στατιστικών, ανάλυση δεδομένων, όσφρηση ονύχων και να πάρουμε κανένα ατομικό ταψάκι, τζάμπα κόπος!
    Τελοσπάντων, στοιχημάτισα και βλέπουμε…

  6. https://bit.ly/ele23 ο σύντομος λίκνος

  7. Reblogged στις anastasiakalantzi59.

  8. Μια ωραία δημοσκόπηση θα ήταν να αναζητηθεί το ποσοστό της λαϊκής εκπροσώπησης (π.χ. 46% ή 53% κ.λπ.) που θα συγκεντρώσει το όποιο κυβερνών σχήμα.

  9. Reblogged στις "Δημόσιος Χώρος Γ. Ρέντζος".

  10. ΓιώργοςΜ said

    Για να σοβαρευτώ, σημαντικό στοιχείο θα ήταν και η αναφορά στην αποχή/άκυρα/λευκά.
    Ένα κόμμα με 34% επί του 50% του εκλογικού σώματος είναι ουσιαστικά 17%. Έτσι, για να έχουμε μια αίσθηση του πόσο λίγοι χρειάζονται για να μας κάνουν κουμάντο…

  11. LandS said

    8
    Ενδιαφέρει η Πολιτική εκπροσώπηση και όχι η εκχώρηση της (εκτός αν υπάρχει λόγος φυσικής αδυναμίας) .
    Είπαμε, εξασκούμε τα δικαιώματά μας για να τα κρατήσουμε ισχυρά.

  12. Πέπε said

    5
    > …και να πάρουμε κανένα ατομικό ταψάκι

    Και να ‘ναι και τίγκα στη γλουτένη!

  13. Alexis said

    #8: Αν υπάρξει (κυβερνών σχήμα εννοώ)

  14. phrasaortes said

    Και πιο αναλυτικά:

    Νέα Δημοκρατία: 37%
    ΣΥΡΙΖΑ: 35%
    ΠΑΣΟΚ: 8%
    ΚΚΕ: 5%
    Ελληνική Λύση: 4,5%
    Μέρα 25: 3,5%

    Παραδοσιακά πάντως πέφτω πολύ έξω στις προβλέψεις.

  15. Πιπίτσα said

    @8
    Η «λαϊκή εκπροσώπηση» να σηκωθεί απ’τον καναπέ & να πάει να ψηφίσει.

  16. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια και τη συμμετοχή στο στοίχημα\

    5 Τη συνταγή της σπαμακόπιτας την ξέρει μόνο ο Μιχάλης Νικολάου και τη μεταδίδει από παππού σε εγγονό.

    14 Τόσο πολύ οι δυο πρώτοι, ε;

  17. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    Διευκρινιστική ερώτηση: Τα ποσοστά πρέπει να είναι επί του συνόλου των ψήφων ή μετά την αφαίρεση λευκών και άκυρων;

  18. LandS said

    Έπαιξα ως «LandS – Φυσικά». Ίσως ακολουθήσουν και συμμετοχές (όχι πολλές και όχι δικές μου, αλλά φίλων μου) του τύπου «LandS – μικρό όνομα». Παρακαλώ να μη τις πάρει ο CIO ως μία.
    Και να μη σώσει να χαρεί σπαμακόπιτα όποιος με χακάρει.

  19. ndmushroom said

    Καλημέρα. Όπως έχω γράψει και αλλού, η μόνη πρόβλεψη που μπορώ να κάνω είναι ότι η ακροδεξιά (Βελόπουλος και όποιος συγκεντρώσει τους Ναζί) θα πάει καλύτερα από ό,τι δίνουν οι δημοσκοπήσεις (παλιά πίστευα ότι τη μεγαλύτερη υποεκπροσώπηση την είχε το Μέρα, αλλά μετά τις επιθέσεις όλου -μα όλου όμως- του πολιτικού φάσματος και τη μάλλον απογοητευτική εμφάνιση Βαρουφάκη στο ντιμπέιτ δεν ξέρω πόσο καλύτερα θα τα πάει τελικά).
    Από εκεί και πέρα, δεν έχω την παραμικρή ιδέα. Ούτε ποιος θα βγει πρώτος και ποιος δεύτερος, ούτε τι ποσοστά θα πάρουν, ούτε πόσο θα πάρει το ΠΑΣΟΚ, ούτε…
    Η εικόνα που μου πλασάρουν οι δημοσκοπήσεις μου μοιάζει τελείως αναντίστοιχη με την εικόνα που έχω εγώ, από την άλλη εγώ τα της Ελλάδας τα μαθαίνω κυρίως από τις γυάλες μου (τη διαπροσωπική και τη διαδικτυακή/σοσιαλμιντιακή), άρα δεν θα ξέρω μέχρι το βράδυ των εκλογών αν φταίνε οι εταιρίες δημοσκοπήσεων και το γενικότερο μιντιακό παραμύθι, η αποδημία μου, ή η γενικότερη πόλωση που αδιαμφισβήτητα έχει επικρατήσει στη μνημονιακή και μεταμνημονιακή εποχή.
    Εκεί που είμαι σαφώς πιο σίγουρος για το τι θα συμβεί, όμως, είναι στα μετεκλογικά. Αν η ΝΔ κερδίσει με πάνω από 2,5 μονάδες, πάμε σε δεύτερες εκλογές. Αν κερδίσει με κάτω από 2,5 μονάδες, πολλώ δε μάλλον αν βγει πρώτος ο ΣΥΡΙΖΑ, πάμε σε κυβέρνηση συνεργασίας ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ακροδεξιάς.

  20. phrasaortes said

    16. Το σκεπτικό είναι ότι θα υπάρξει πόλωση και οι αναποφάσιστοι θα μοιραστούν μεταξύ των δύο πρώτων. Ίσως και να το παράκανα βέβαια, αλλά τουλάχιστον μπορεί να πετύχω τα ποσοστά του δεύτερου γύρου (αν όντως διεξαχθεί). Αν όμως πέσω μέσα, οριακά σχηματίζεται κυβέρνηση συνεργασίας ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και Μέρα 25.

  21. sarant said

    19 Μάλλον….

  22. Pedis said

    Κούλης > 30%

    Μπορεί να φαίνεται σαδομαζοχέ παράδοξο με όλα αυτά που έχουν γίνει αλλά δεν είναι και τόσο, όταν για αντιπολίτευση έχεις το Συρισόκ.

    Επίσης, ο σημαντικότερος λόγος στο οποίον οφείλεται η Κούλεια νίκη

    αποχή + λευκά + άκυρα > 50%

  23. sarant said

    22 Δεν σκέφτηκα να βάλουμε ερώτηση για την αποχή

    Θα λείψω για μερικές ή πολλές ώρες

  24. Χαρούλα said

    Ρε τίντουτο;;;😂
    Αν πρόκειται για να ψηφίσω να μάθω υψηλά μαθηματικά😜, πάω να κάνω παρέα σε G+Λάμπρο!🤓

    Τι να πω;;; Τωρα ακόμη σκέφτομαι τι θα ρίξω στην κάλπη🧐. Μετά θα ρίξω και εδώ τις προβλέψεις.

    ΓΤ όλα καλά;
    Πέθανε ο Γιάννης Βογιατζής ο του Παναναθηναϊκέ…!

  25. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Κούλης 32% , Τσίπρας 34%, πασοκ 9,5% .
    Να πάμε πιο κοντά στην Κυριακή για τα υπόλοιπα. Αν είδαν πολλοί το «ντιμπέιτ», φοβάμαι ότι πήρε κάτι ο κηραλοιφής που το έχασε ο Κουτσούμπας. Ροκανιστηκε λίγο κι ο Μερας.

  26. # 22

    δεν το κάνεις λιανιά πως γνωρίζεις τις προθέσεις κάθε λευκού, άκυρου και κυρίως της αποχής, αυτό το πως η αποχή ευνοεί το κόμμα του Κούλη ; έχεις μαντικές ικανότητες ή γνωρίζεις την (εκλογική ) ψυχοσύνθεση κάθε λευκού, άκυρου ή αποχής ;
    Μάλλον κλαις που δεν ψήφισαν αυτό που ψήφισες εσύ !!

    Σε πληροφορώ πως αν έβαζες το μαχαίρι στον λαιμό κάθε ψηφοφόρου αποχής για ψηφίσει, οι (πολλοί) περισσότεροι θα ψήφιζαν Κούλη με την λογική καλύτερη η χορτασμένη μύγα από την αχόρταγη (το είδαμε και με την ΠΦΑ)

    Δεν σε προβληματίζει καθόλου πως ΟΛΑ τακόμματα στο μόνο που συμφωνούν είναι εναντίον της αποχής ; (για ΠΕΛΑΤΕΣ ψάχνουνε)

  27. Theo said

    Τα δικά μου προγνωστικά:
    ΝΔ 36%
    ΣΥΡΙΖΑ 30%
    ΠΑΣΟΚ 9.5%
    ΚΚΕ 6%
    Ελλ. Λύση 4%
    Μέρα25 3.5%

  28. ΣΠ said

    Πρέπει στην προμετωπίδα του ιστολογίου να αντικατασταθεί το ΣΤΟΙΧΗΜΑ 2015 με το ΣΤΟΙΧΗΜΑ 2023.

  29. π2 said

    Αν ήσουν κανονικό πρακτορείο στοιχημάτων πάντως Νίκο, θα έπρεπε να έχεις και ειδικά ερωτήματα, π.χ.:

    – Ποσοστό αποχής.
    – Ποσοστό κομμάτων εκτός Βουλής.
    – Θα περάσει κόμμα που θα μείνει εκτός Βουλής το όριο του 1,5% που δίνει κρατική χρηματοδότηση (ο κύριος στόχος της Ζωής Κωνσταντοπούλου [1,47% στις προηγούμενες] και των περίεργων παιχνιδιών που παίζονται με την καθοδήγηση της ψήφου των χρυσαυγιτών);
    – Θα πάρει το ΚΚΕ (μ-λ) περισσότερες ψήφους από το Μ-Λ ΚΚΕ;

    Και φυσικά, η ερώτηση με τα πολλά λεφτά, λίγα βάζετε πολλά παίρνετε:
    – Ποιο κόμμα θα βγει τελευταίο σε ψήφους;

  30. ndmushroom said

    26
    Δεν είναι καθόλου παράλογο αυτό που λέει ο Pedis. Απέχουν/ψηφίζουν λευκό/άκυρο οι αναποφάσιστοι και οι αδιάφοροι, κυρίως δε οι νέοι. Το γιατί οι νέοι δεν θα ψηφίσουν Κούλη ελπίζω να μη χρειάζεται να το εξηγήσω. Το ότι οι πιο ηλικιωμένοι που παραδοσιακά ψηφίζουν σε μεγαλύτερα ποσοστά θα ψηφίσουν Κούλη ελπίζω επίσης να μη χρειάζεται να το εξηγήσω. Το ότι η ΝΔ έχει καλύτερη οργάνωση του κομματικού μαντριού από ό,τι κάθε άλλο κόμμα (με εξαίρεση το ΚΚΕ); Πρέπει να αναλυθεί;

    Όσο για τη χορτασμένη και την αχόρταγη μύγα, αν υπάρχει ένα πράγμα που η τελευταία τετραετία απέδειξε περίτρανα είναι ότι μια μύγα μπορεί να είναι ταυτόχρονα χορτασμένη και αχόρταγη. Και να φοβάσαι μια καλοταϊσμένη πλην αχόρταγη μύγα, ιδίως όσο τελειώνει το διαθέσιμο φαΐ (σου).

  31. π2 said

    Για τους νέους να πω δυο πράγματα που έχω πει κι αλλού.

    1. Το χάσμα των γενεών έχω την αίσθηση ότι είναι πολύ πιο έντονο απ’ ό,τι στο παρελθόν. Δεν νομίζω ότι μπορεί να ανιχνεύσει, εξηγήσει και, κυρίως, προβλέψει εύκολα ένας πενηντάρης την εκλογική συμπεριφορά των νέων.

    2. Ξέρω κάμποσες περιπτώσεις νεαρών παιδιών (έως 20 ετών), κυρίως παιδιά φίλων, που θέλουν οπωσδήποτε να ψηφίσουν φέτος, ενώ δεν ήξεραν τι θα ψηφίσουν τελικά. Όσο μπορώ να κρίνω (βλ. σημείο 1) πρόκειται για περιπτώσεις με τελείως διαφορετικές πολιτικές προσλαμβάνουσες και όλα είναι εκτός κομματικών σωλήνων.

  32. ΓΤ said

    @24 κηπάκι Έβρου

    Ναι, Χαρούλα, όλα καλά. Απλώς ήμουν εκτός Κυψέλης από την Παρασκευή, και, όπως έχουμε πει, στο μπλογκ μπαίνω μόνο από το σπίτι 🙂

  33. @ 11 LandS

    Σωστά.

  34. Παναγιώτης Κ. said

    Σχετικά με τους νέους άκουσα δύο πράγματα.
    Το ένα ότι κάποιοι από αυτούς θα ψηφίσουν ό,τι και οι γονείς τους.

    Το άλλο, θα ψηφίσουν ακροδεξιά έστω και αν οι γονείς τους ψηφίζουν ΝΔ.

  35. @ 15 Πιπίτσα

    Σωστά. Λέμε όμως εκπροσώπηση μεταξύ κυριακάτικων εκκαναπιζομένων πολιτών…

  36. @ 13 Alexis

    Σωστά. Ή για όποτε υπάρξει.

  37. Avonidas said

    #26. Αυτός που απέχει από τις εκλογές επειδή πιστεύει πως το σύστημα είναι σάπιο, και οι εκλογές δεν αλλάζουν τίποτα, δείχνει έμπρακτα αυτή του την πεποίθηση κάνοντας πολύ περισσότερα από το να απέχει, με ενέργειες που μπορεί να κυμαίνονται από την εξωκοινοβουλευτική πολιτική δράση μέχρι το να πάρει τα όπλα – ενέργειες που ως επί το πλείστον δεν με βρίσκουν σύμφωνο, αλλά τέλος πάντων δείχνουν μια συνέπεια.

    Απέχει από τις εκλογές και πάει για ψάρεμα εκείνος που είναι εντάξει με οποιοδήποτε αποτέλεσμα· κι αυτό δεν είναι καθόλου το ίδιο με το να μην είναι εντάξει με κανένα αποτέλεσμα.

  38. ΓιώργοςΜ said

    37 Προσυπογράφω

    34 Κι εδώ, δυστυχώς, τις ίδιες πληροφορίες έχω…

  39. Avonidas said

    #26 Δεν σε προβληματίζει καθόλου πως ΟΛΑ τακόμματα στο μόνο που συμφωνούν είναι εναντίον της αποχής ;

    Δεν σε προβληματίζει που όλοι οι δάσκαλοι θέλουν οι μαθητές τους να κάνουν τις εργασίες τους;

    Δεν σε προβληματίζει που όλοι οι γιατροί θέλουν οι ασθενείς τους να παίρνουν τα φάρμακά τους;

    Τόσα άλυτα μυστήρια, πού θα βρούμε έναν Πουαρώ να μας τα λύσει; 😛

    (για ΠΕΛΑΤΕΣ ψάχνουνε)

    Πιθανόν. Εμείς πάντως εδώ μέσα ψάχνουμε για πολίτες. Με το φανάρι του Διογένη.

  40. ΓΤ said

    @29 Π2

    https://www.stoiximan.gr/apodoseis/vouleutikes-ekloges-kyriaki-21-05-2023/27772821/

  41. ΓΤ said

    Είμαι κρυφός φόλοουερ του Αβονίδα.

  42. 16β, 🙂

  43. Theo said

    31α:
    Συμφωνώ.

    31β:
    Από τις λίγες ενδείξεις που έχω από παιδιά που θα φηφίσουν πρώτη φορά, μάλλον θέλουν να ψηφίσουν άλλο από αυτά που ψήφισαν οι γονείς τους τα τελευταία 20-30 χρόνια (αν αυτό είναι ακροδεξιά, όπως λέει το #34, δεν το ξέρω).

  44. # 39

    Ξέρω πολλούς και ΚΑΛΟΥΣ δάσκαλους που ΔΕΝ προβληματίζονται αν όλοι οι μαθητές δεν κάνουν την εργασία τους, είναι φυσικό στην ηλικία τους, το αντίθετο οδηγεί σε ΥΠΑΚΟΥΟΥΣ βουτυρομπεμπέδες, όμως εσύ δεν ψάχνεις για πολίτες αλλά ΥΠΗΚΟΟΥΣ (τόσο κοντά στο υπάκοους )
    Και Πολίτης με Π κεφαλαίο δεν είναι αυτός που πέι να ψηφίσει αλλά αυτός που προσφέρει εθελοντική και κοινωνική εργασία

    Για τα πόσα εκατομμύρια χρωστά το κάθε κόμμα, μούγκα στην στρούγκα, μόνο των φτωχών που χρωστάνε χιλιάρικα τους παίρνουν τα σπίτια αλλά …ισότητα και δικαίωμα ψήφου ! Και φυσικά που λεφτά για υγεία και παιδεία, μόνο για όπλα και κομματικούς αγώνες

    Η καθημερινότητα του πολίτη δεν εξαρτάται από το κυβερνόν κόμμα και τον εκάστοτε υπουργό, αλλά από τον αστυφύλακα, τον δικαστή, τον δάσκαλο και τον παπά, κι αυτοί δεν αλλάζουν όχι με εκλογές, ούτε με την χούντα δεν ‘αλλαξαν !

  45. # 39

    και πριν μου απαντήσεις (αν) να σου πω πως εγώ φοράω τις παρωπίδες που επιλέγω ΕΓΩ, όχι οι άλλοι ή το κόμμα.

  46. Λγς said

    34: Δεν ακούω ακροδεξιά από τους νέους καθόλου! Πολύ μεγάλο ρεύμα προς Βαρουφάκη οι κάτω των 30.

  47. Λγς said

    Όσο για τα μικρά που ψηφίζουν, είναι προφανές: ή αυτό που ψηφίζουν οι γονείς ή το αντίθετο, ανάλογα με το χάσμα που χάσκει στην κάθε οικογένεια. Επαίσχυντο το δικαίωμα ψήφου σε αυτές τις ηλικίες. Όποιος διαφωνεί, να μου πει αν έχει εμπειρία των σημερινών εφήβων, πριν επιχειρηματολογήσει.

  48. Λγς said

    Μία πρόβλεψη μόνο: Βελόπουλος εκτός Βουλής.

  49. Nestanaios said

    15, 35. Επειδή εγώ και πολλοί άλλοι, συνειδητά ρίχνουμε λευκό ή άκυρο η δεν πάμε να ψηφήσουμε, απαιτούμε όλες αυτές οι έδρες που μας αναλογούν να μείνουν κενές και οι μεγάλες οικονομικές εταιρίες (κόμματα) ας πορευτούν στην διακυβέρνηση του τόπου με αυτές τις έδρες που έχουν απομείνει βαπτίζοντας την κομματοκρατία Δημοκρατία.

  50. Νίκος Κ. said

    Έκανα τις ακόλουθες προβλέψεις:
    – ΝΔ: 34.0 %
    – ΣΥΡΙΖΑ: 34.0%
    – 6 κόμματα στη Βουλή

    Και μια δημοσκόπηση επί των δημοσκοπήσεων: Πόσους από εμάς μας παίρνουν τηλέφωνο εταιρείες δημοσκοπήσεων;
    Εμένα, στο παρελθόν, με έχουν πάρει αρκετές φορές. Ίσως επειδή έχω την υπομονή και τους απαντάω. Τους τελευταίους δύο μήνες δεν με έχει πάρει κανείς.

  51. aerosol said

    #50
    Δεν σηκώνω πάντα το τηλέφωνο για αριθμούς που δεν γνωρίζω οπότε η απάντησή μου δεν θα είναι ακριβής. Αλλά θέτω το επιπλέον ερώτημα: πόσοι απαντούν και ποιές μπορεί να είναι οι πολιτικές τους τάσεις;

  52. Avonidas said

    #49. Από ποιον το «απαιτείτε»; Από τους βουλευτές, από τους υπόλοιπους που ψηφίζουμε, από τους θεούς του φου-μπου και του τουίτερ;

    Κάτι δεν έχεις καταλάβει καλά. Σ’ αυτόν τον κόσμο, όποιος θέλει να γίνει κάτι δεν απαιτεί, παλεύει. Σε κάθε πολίτευμα, ακόμα και στην άμεση δημοκρατία. Δεν είναι υποχρεωμένος κανείς να τρέξει για τις υποθέσεις σου, να αγωνιστεί για τα δικαιώματά σου ή να σου προσφέρει υποψήφιους κι επιλογές της αρεσκείας σου. ΕΣΥ πρέπει να τρέξεις, να παλέψεις και ν’ ασχοληθείς.

    Κι αν αυτοί που δεν θέλουν ν’ ασχοληθούν είναι περισσότεροι απ’ αυτούς που ασχολούνται, τότε τις αποφάσεις θα τις παίρνουν εκείνοι που ασχολούνται. Μέχρις ότου οι άλλοι χωρίσουν τα τσανάκια τους και φτιάξουν δικό τους κράτος, δικούς τους θεσμούς και δική τους κυβέρνηση. Διαφορετικά, ο καθένας θα μπορούσε ν’ αράξει στον καναπέ του κι, ενώ δεν έχει ουσιαστικά να προτείνει τίποτα, να κρατάει τους υπόλοιπους ομήρους στην αδιαφορία του.

    (Δεν έχω αντίρρηση να μένουν οι έδρες κενές, ή να υπολογίζονται τα εκλογικά αποτελέσματα στο σύνολο των εκλογέων. Υπό τον όρο όμως ότι θα είσαι υποχρεωμένος να πας να ψηφίσεις, και ότι θα σε τραβολογάνε στην κάλπη μέχρις ότου βγει κυβέρνηση. Διαλέγεις και παίρνεις, αλλά μονά ζυγά δικά σου δεν παίζει).

  53. Καλησπέρα,
    Με αφορμή το 37 και τη γενικότερη περί εκλογών συζήτηση (και πάλι ή και πάλη, όπως το δει κανείς):
    Αν με τις εκλογές μπορούσε ν’ αλλάξει το πολιτικό σύστημα, αυτές θα ήταν παράνομες. Το απόφθεγμα δεν είναι δικό μου, αλλά έλα που έτσι είναι. Στις εκλογές επιλέγεις τον διαχειριστή του συγκεκριμένου πολιτικού συστήματος. Άρα πολύ σωστά τα λέει ο Αβο, αν κάποιος θέλει ν’ αλλάξει το σύστημα «δείχνει έμπρακτα αυτή του την πεποίθηση … με ενέργειες που μπορεί να κυμαίνονται από την εξωκοινοβουλευτική πολιτική δράση μέχρι το να πάρει τα όπλα».
    Τα υπόλοιπα είναι για να έχουμε να λέμε (π.χ. η αποχή να βγάζει έδρες και ας μου πει κάποιος πώς θα μετρήσει η συνειδητή αποχή του Τζη σε σχέση με την αποχή του Α που βρίσκεται μακριά απ’ τον τόπο που ψηφίζει για διάφορους λόγους και δεν μπορεί να πάει να ψηφίσει – ακόμα και τα έξοδα είναι θέμα – ή πώς θα ξεχωρίζουν οι έδρες των οπαδών της αποχής απ’ αυτές του άκυρου ή του λευκού μιας κι υπάρχουν και τέτοιες επιλογές ή απ’ αυτούς που δεν έπιασαν το ποσοστό για έδρα).

    Επί του γκάλοπ, δεν έχω ιδέα. Τα αποτελέσματα θα με εκπλήξουν όποια και νάναι (για τη σειρά των κομμάτων κάτι μπορεί να σκεφτώ, αλλά για ποσοστά με τίποτα). Για το πόσα θα είναι στη βουλή; Μάλλον 6 λέω, αλλά κι εκεί δεν είμαι και πολύ σίγουρος.

  54. Avonidas said

    #44. Δηλαδή Τζη, εσύ προσφέρεις – ή σκέφτεσαι να προσφέρεις – εθελοντική και κοινωνική εργασία;

    Μ’ αρέσει πάντως ότι ενώ επιμένεις ότι η καθημερινότητά μας δεν επηρεάζεται από τις εκλογές και τα κόμματα, δώστου και γκρινιάζεις, γκρινιάζεις, γκρινιάζεις, για τα θαλασσοδάνεια των κομμάτων, τη διαφθορά, τον κόσμο που του παίρνουν τα σπίτια… Σκοπεύεις λοιπόν να κάνεις κάτι γι’ αυτά τα όντως αίσχη, ή πρέπει απλά να σ’ ακούμε να λες τον πόνο σου χωρίς σκοπό κι αποτέλεσμα; Το μόνο σίγουρο είναι ότι κανενός κυβερνώντα τ’ αυτί δεν πρόκειται να ιδρώσει με τη γρίνα σου.

  55. 54 Καλά, κάνεις τώρα πως δεν καταλαβαίνεις. Δεν φταίει η όποια κυβέρνηση δεν δίνει λεφτά για την παιδεία (υγεία κλπ) φταίνε οι εκπαιδευτικοί (κλπ) που δεν προσφέρουν εθελοντική εργασία να μην έχουν ανάγκη τα λεφτά της κυβέρνησης 🙂
    Για τα σώματα ασφαλείας δεν ισχύει αυτό, εκεί πρέπει να έχουμε εξασφαλίσει ένα κάποιο επίπεδο στην ασφάλειά μας!

    (Λέμε και καμιά μαλακία να περνάει η ώρα και να σκάει το χειλάκι μας).

  56. Avonidas said

    #53. Σκεπτόμενος κάποτε πάνω σ’ αυτό το κλασικό ερώτημα του γερο-Καραμανλή («ποιος κυβερνά αυτό τον τόπο; » ), είχα καταλήξει στο φαινομενικά παράδοξο συμπέρασμα: οι από καιρό νεκροί. Γιατί μπορεί οι νεκροί να μην ψηφίζουν (τουλάχιστον σε ομαλούς καιρούς), αλλά όλο μας το πολίτευμα – το Σύνταγμα, το διαχωρισμό των εξουσιών, τη σύνθεση της Βουλής, τη διαδικασία των εκλογών, το ποιος και πώς και πότε δικαιούται ψήφο – τα αποφάσισαν, τα καθιέρωσαν και τα νομιμοποίησαν κάποιοι που δε ζούνε πια, κι εμείς οι ζωντανοί δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να κινηθούμε μέσα στα πλαίσια που έθεσαν – ακόμα και για ν’ αλλάξουμε αυτά τα πλαίσια. Όταν λοιπόν διαμαρτυρόμαστε ότι δεν μας εκφράζει κανείς κι ότι αποφασίζουν ερήμην μας, αξίζει να θυμόμαστε ότι κι αυτά ακόμη που θεωρούμε αυτονόητα δικαιώματά μας, κάποιος αποφάσισε ότι τα έχουμε πριν τύχει να γεννηθούμε σ’ αυτή τη γωνιά της γης. Πρέπει λοιπόν να είμαστε προετοιμασμένοι να καταβάλουμε τον ανάλογο μόχθο για να τα διατηρήσουμε, να τα εξασκήσουμε ή και να τα επεκτείνουμε.

  57. aerosol said

    #44 & 54
    Για πολλούς άλλους, μια και μόνη κυβερνητική απόφαση μπορεί να τους αλλάξει άρδην την καθημερινότητα. Το σε τι νοσοκομείο θα πας όταν χρειαστεί, κι αν υπάρχει προσωπικό, φάρμακα, κλινοσκεπάσματα, μηχανήματα και γιατροί (κι αν θα υπάρχει καν το νοσοκομείο ή έκλεισε!) καθορίζεται κι αυτό από πολιτικές αποφάσεις, όχι από τον χωροφύλακα. Το αν θα χάσεις το σπίτι σου και θα μείνεις στον δρόμο, ενίοτε κι αυτό είναι θέμα πολιτικών αποφάσεων και υπογραφών σε κάποιο νόμο. Το αν αντί για μόνιμη θέση έχεις μια ζωή στην ομηρεία συμβάσεων, τέτοιων που τις χάνεις αν βρεις έστω και μια πρόχειρη δουλειά στο μεταξύ, ήταν κι αυτό αποτέλεσμα κυβερνητικών αποφάσεων και νόμων που ψηφίστηκαν από τους παρόντες στη Βουλή. Και χεστήκαμε για τον παπά. Το αν είναι εύκολο ή όχι να χάσεις την δουλειά σου λόγω εγκυμοσύνης καθορίζεται κι αυτό από νομικό πλαίσιο που ψηφίζεται από πολιτικούς -οι δικαστές συνήθως πάνε στα πλαίσια ψηφισμένων νόμων. Η κατάσταση του οδικού δικτύου, του δικτύου ύδρευσης, του δικτύου ηλεκτροδότησης (και το τι θα πληρώνεις γι αυτά κάθε μήνα) καθορίζεται από συγκεκριμένες αποφάσεις, συγκεκριμένων ανθρώπων.

    Αυτά, για να μείνω στην ταπεινή καθημερινότητα, και όχι στα μεγαλύτερα και ευρύτερα -ΕΚΕΙ μπορεί να παίζει να πούμε για τον χωροφύλακα, τον παπά, τον δάσκαλο, τον βλαχοδήμαρχο, τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας και την φασιστοποίηση της παγκόσμιας φονταμενταλιστικής νεοδεξιάς ακόμα! Η καθημερινότητά μου μπορεί να μην είναι ίδια με του γείτονα, και μια υπογραφή από συγκεκριμένα άτομα μπορεί να κρίνει αν κάποτε θα πηδήξω από το μπαλκόνι ή όχι. Δεν υποστηρίζω πως το υπάρχον πολιτικό προσωπικό είναι υποσχόμενο, αλλά απ’ αυτό πηγάζει ένα ζωτικό κομμάτι της καθημερινότητάς μας.

  58. Στα 100 πρώτα δελτία (μπορεί να υπάρχουν και επανατοποθετήσεις) η εικόνα είναι (μ.ο. στα ποσοστά και στο πλήθος κομμάτων):

    Αν έβγαιναν και αληθινά, τη σπαμακόπιτα θα την έτρωγε ο/η Αλή Μουχτάρ Σεΐζης.

  59. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    17 Τα ποσοστά που θέλουμε είναι αυτά βάσει των οποίων θα μοιραστούν οι έδρες, επομένως χωρίς άκυρα-λευκά

    28 Καλά λες

    31.2 Ενδιαφέρον!

    46 Κι εγώ αυτό βλέπω, ρεύμα νέων προς Μέρα

    51 Εγώ απαντάω όταν με παίρνουν για δημοσκοπήσεις, αλλά συμβαίνει πολύ σπάνια.

  60. sarant said

    58 Μπράβο Στάζιμπε

  61. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    46, 59
    Κι εγώ τα ίδια ακούω για Μέρα. Σε δεύτερες όμως εκλογές μάλλον θα εξαερωθεί.

  62. Αντί άλλης απαντήσεως …
    Δείτε δυο φωτό από το μετρό της Αθήνας διαφήμιση κατά της αποχής (προφανώς από όλα τα κόμματα) για να σωθεί η παδεία (!!!), να έχουμε σωστή ενημέρωση (!!!) και άλλα φαιδρα για τα οποία Υπουιθεται πως φταίει η αποχή (θα συμφωνεί κι ο Αβονίδας αλλά όταν ήταν υποχρεωτική η ψήφος-επίπεδο μπανανίαςΒΒ- δεν σώθηκε ούτεη Παιδεία άσε που είχαμε (έχουμε) μόνο κυβερνητικ΄ν ενημέρωση
    Είναι φανερό πως τα δια φημιστικά απευθύνονται σε κάφρους, είδα αρκετούς νεολαίους να τα μουτζώνουνε !

  63. Πέπε said

    62
    Δεν κατάλαβα το πόιντ. Σε επίπεδο παιδείας και ενημέρωσης (και σε κάθε άλλο), σ’ αρέσουν ή δε σ’ αρέσουν οι επιλογές της κυβέρνησης που έβγαλε το 17-τόσο % του εκλογικού σώματος; Το ότι κάποιοι μούντζωσαν δε βγάζει συμπέρασμα.

  64. xar said

    Καλησπέρα, έκανα και εγώ τις προβλέψεις μου, που τις στήριξα σε εμπεριστατωμένη ψυχανάλυση του ιστολογίου, με το εξής σκεπτικό:

    Δεδομένου ότι οι σχολιαστές φαίνεται να γέρνουν ως σύνολο ελαφρώς αριστερά έως και αναρχοαυτόνομα μερικοί-μερικοί, και με την παραδοχή ότι οι επιθυμίες μας επηρεάζουν και τις προβλέψεις μας, πήρα τα νούμερα του Στάζυμπου και πρόσθεσα +3 για τη ΝΔ και +1 για τον Σύριζα, με το προηγούμενο εκλογικό αποτέλεσμα ταβάνι και πάτωμα για ΝΔ και Σύριζα, αντίστοιχα.
    Άρα ΝΔ: 35,4, Σύριζα 32,5
    Και 7 κόμματα γιατί είμαστε χουβαρντάδες.

    Η εκτίμηση της απόκλισης εκτιμήθηκε με βάση στέρεες επιστημονικές μεθόδους και περίπλοκα μαθηματικά μοντέλα, σαν αυτά που χρησιμοποιούνται για να προβλεφθεί η αύξηση του ΑΕΠ μόλις απελευθερώσουμε τις υποδουλωμένες άδειες ταξί και φαρμακοτριβείων, ή σαν αυτά που εκτιμούν ότι το τάδε μέτρο θα έχει κόστος 2.999.999 ευρώ, αλλά θα αποφέρει 30.000.000 ευρώ (και μετά λέμε ούπς! λαθάκι στον πολλαπλασιαστή, είχε τελικά ένα μηδενικό λιγότερο, αλλά και πάλι το καθαρό αποτέλεσμα είναι θετικό!). 🙂 😛 🙂

  65. 62 Ποιανού είναι αυτές οι αφίσες;

  66. 62-65 Α τώρα βλέπω VouliWatch και άλλες οργανώσεις (φαντάζομαι).

  67. Avonidas said

    θα συμφωνεί κι ο Αβονίδας αλλά όταν ήταν υποχρεωτική η ψήφος-επίπεδο μπανανίαςΒΒ- δεν σώθηκε ούτεη Παιδεία

    Ουφ, μη κάνεις τον Κινέζο· απαντούσα στις γνωστές πομφόλυγες «θέλουμε έδρες για την αποχή και τα λευκά», κι είπα πως όποιος θέλει μερίδιο στη διακυβέρνηση πρέπει να συμμετέχει και στις εκλογές. Τόσο απλό.

  68. eran said

    Η αίσθησή μου είναι:
    – τα 17χρονα και τα 18χρονα, η Δευτέρα και η Τρίτη Λυκείου, θα πάνε μαζικά να ψηφίσουν
    – είναι μόδα ανάμεσά τους , με διάφορα βιντεάκια και συνθήματα, οι καλές μέρες του ΠΑΣΟΚ, αλλά δε νομίζω ότι θα το ψηφίσουν, όπως και τον Βαρουφάκη, τον οποίο δεν τον πολυξέρουν
    -δε τολμά κανένα να δηλώσει δημόσια ότι θα ψηφίσει Κυριάκο, ανεξάρτητα από το τι θα κάνει, γιατί πέφτει καζούρα απίστευτη.
    Όσο για το δικαίωμα ψήφου τους, ας κοιτάξουμε πρώτα τη δική μας την καμπούρα, το τι ψηφίζουμε τόσα χρόνια και το τι καταφέραμε και μετά ας μιλήσουμε για τα μικρά.
    Κατά τα άλλα, οι γείτονες μπορεί να ψήφισαν ό,τι ψήφισαν αλλά τουλάχιστον έχουν εκκαθαρισμένους εκλογικούς καταλόγους (αλλιώς δε θα είχαν πάνω από 90% συμμετοχή) και επέτυχαν να οργανώσουν αποτελεσματικά την ψήφο εκατομμυρίων εκτός Τουρκίας, δύο πράγματα που, στα καθ’ ημάς, έχουν καταντήσει ανέκδοτα.

  69. 66: Έχουν κι ένα πιο αναλυτικό κι ενδιαφέρον «Βρες το πιο συμβατό σου κόμμα».

  70. Ολυμπιακός - η μεγαλύτερη ομάδα των Βαλκανίων said

    «Tην Κυριακή δεν είναι μόνο Κωνσταντίνου και Ελένης, είναι και η ημερομηνία των βουλευτικών εκλογών.»
    Παραβλέπω το γεγονός ότι είθισται να λέγεται «Κωνσταντίνου και Ελένης» (όπως και «Χριστός και Παναγία»), δηλ. ο υιός έχει μεγαλύτερη αξία από τη μητέρα (η ειρωνεία είναι ότι οι γυναίκες είναι πιο θρήσκες από τους άνδρες).
    Ώστε, λοιπόν, βάζετε τις εκλογές πάνω από τον τελικό του Final 4! Αναρχικοί είστε;

    Όσον αφορά τις εκλογές (ποιες και ποιοι ασχολούνται;), την Κυριακή 21 Μαΐου: ΝΔ 35%, ΣυΡιζΑ 29%, ΠαΣοΚ 11%. Ο κόσμος θα ψηφίσει «χαλαρά» και άλλ’ αντ’ άλλων. Λογικά, θα μπουν 6 κόμματα στη Βουλή. Μην αποκλείουμε να μπουν και περισσότερα, μην αποκλείουμε να δούμε στη Βουλή ακόμη και τη Ζωή Κωνσταντοπούλου και τον Ηλία Ζαφειρόπουλο (ΟΑΚΚΕ)· μην αποκλείουμε ο Βελόπουλος να φθάσει … 7%. Τον Ιούλιο, όμως, ο κόσμος θα ψηφίσει διαφορετικά: η ΝΔ θα «αγγίξει» οριακά αυτοδυναμία (ίσως και να την πάρει), το ΠαΣοΚ θα πέσει κάτω από το 10% και θα μπουν 4 κόμματα στη Βουλή. Αλλά μέχρι τον Ιούλιο βλέπουμε· τώρα, προέχει ο Ολυμπιακός!
    Και να μη ξεχνιόμαστε: ο Μητσοτάκης είναι Ολυμπιακός, ο Τσίπρας είναι Παναθηναϊκός και ο Ανδρουλάκης ήταν Ολυμπιακός και, 6 ή 7 ετών (κατά δήλωση του), έγινε Παναθηναϊκός! Ουδέν σχόλιο.

  71. Avonidas said

    #47. Επαίσχυντο το δικαίωμα ψήφου σε αυτές τις ηλικίες. Όποιος διαφωνεί, να μου πει αν έχει εμπειρία των σημερινών εφήβων, πριν επιχειρηματολογήσει.

    Έχω να πω ότι (α) δεν έχω εμπειρία των σημερινών εφήβων, (β) έχω όμως εμπειρία της δικής μου εφηβείας, και όλοι οι έφηβοι σε όλες τις εποχές βράζουν στο ίδιο χοχλαστικό, ορμονοθολωμένο καζάνι 😉 , και (γ) ενηλικιώνεται κανείς όχι όταν γίνει 18, ούτε όταν γίνει 21, αλλά τότε και μόνον τότε, όταν αποδημήσει εις Κύριον η μάνα του.

  72. Costas Papathanasiou said

    Καλησπέρα.
    Κατόπιν λογαριθμικής επεξεργασίας μεγάλων αλλ-ηθειών της ζωής, όπως ότι “ο χαμένος τα παίρνει όλα” και “η λευτεριά, η κοκαλένια, είναι είδος φωσφορούχου οστεάλευρου”, μπορεί να προκύψει ως αναφαίρετη ελευθερία έκφρασης και το φανερό δικαίωμα να ψηφίζει κανείς, εν κρυπτώ, σόλο-ωμό (ή σούσι), και ως εξής:
    ΨΗΦΑΛΓΟΡΥΘΜΙΣΗ ΕΞΩΣΤΩΝ
    Κάρτες Αγοράς-καρτούν/ όπου τα καρτέλ καρτέρι
    στήνουν, στο ιερόν οστούν/ κόσμου, για να βάζουν χέρι:
    Μια του Κούλη, δυο του Κούλη/ το σανό με το δικούλι
    Τρεις και ταίς Σέρραις γι-α Λέξη/ “πάρε πέντε” μ’ έθη ως έξη
    Σ’επτά και ως οκτώ, απ-οκτώ/ το μηδέν κύκλω διωκτό
    και ως τα εννιά- /‘ΜΗΝ’, η έννοια η νια
    τί(ύ),πώς-σ(’)ω(ο)στό/ ψήφου, απ’ωστόν
    για ν’ αποστώ/ απ’ αρρωστών.
    [ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Α, να χαθούν όσοι κερδίζουν…]

  73. sarant said

    64 Eνδιαφέρουσα μέθοδος!

    70 Βρήκα ένα κοινό που έχω με τον Ανδρουλάκη

    71τέλος 🙂

  74. dryhammer said

    Εκκύφθη ο ρίβος!

  75. 62 Η ψήφος εξακολουθεί να είναι υποχρεωτική. Απλά, όπως και σε άλλα θέματα, έχει πάψει να ελέγχεται αυτό.

  76. sarant said

    74 Καλό, και δεν το εχω ξανακούσει!

  77. Avonidas said

    #75.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Compulsory_voting#Current_and_past_use_by_countries

    As of January 2020, of the 36 member states of the Organisation for Economic Co-operation and Development, only Australia and Luxembourg had forms of compulsory voting which were enforced in practice. Voting in Belgium, Greece, Mexico and Turkey is compulsory, but is not enforced.

    Είδες μπανανία το Λουξεμβούργο; 😛

  78. aerosol said

    Μια λεπτομέρεια που ακούω από κάποιους Τούρκους για τις εκλογές τους:
    Η μεγάλη τουρκική διασπορά σε Γερμανία, Βέλγιο, Γαλλία, Ολλανδία, ψήφισε Ερντογάν σε τεράστιο ποσοστό. Στατιστικά είναι χαμηλής μόρφωσης, ήρθαν στην Ευρώπη ως γκασταρμπάιτερ, παραδοσιακά υπερσυντηρητικοί, δεν ζουν την προβληματική καθημερινότητα της Τουρκίας, θεωρούν πως ο Ερντογάν την κάνει «σεβαστή στον κόσμο», δηλαδή μάλλον θολο-εθνικιστικά. Αντίθετα, ο Ερντογάν πάτωσε στη διασπορά σε ΗΠΑ, ΗΒ, και Καναδά, που αποτελείται κυρίως από πιο μορφωμένους. Όμως αυτοί είναι λίγοι, ενώ μόνο η Γερμανία έχει 3 εκατομμύρια Τούρκους.

  79. Nestanaios said

    52. Εσύ δεν έχεις καταλάβει καλά πολλά. Είσαι κολλημένος πολλά χρόνια κάπου και δεν με ενδιαφέρει που. Εγώ απαιτώ Δημοκρατία από τους ανώνυμους εργοδότες όλων των στελεχών των μεγάλων κομμάτων. Πρόσεξε, μιλάω για Δημοκρατία και όχι για λαοκρατία. Το κράτος των δήμων και όχι του λαού και δήμος δεν είναι ο λαός όπως τους συμφέρει να τον παρουσιάζουν. Δήμος είναι ένα εκλεκτό τοπικό σώμα (δέμας) που προκύπτει από τοπικές εκλογές. Το κράτος που προκύπτει από αυτούς τους δήμους λέγεται Δημοκρατία και σε όσους αρέσει. Οι εκλογές είναι τοπικές και αναδεικνύουν τοπικούς δήμους όπως γίνεται παντού σε όλον τον κόσμο. Αυτοί οι δήμοι πρέπει να αναδεικνύουν κυβερνήσεις για να έχουμε δημοκρατία. Πρόσεξε, οι τοπικές εκλογές στους δήμους δεν είναι απαραίτητο να διεξάγονται την ίδια μέρα. Κάθε τοπική κοινωνία μπορεί να αποφασίσει και να ορίσει χρόνο και τόπο για τις εκλογές της και είναι ανεξάρτητη από τους άλλους δήμους.

  80. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Προβλέψεις δημο(σ)κόπων: Μετά τα αποτελέσματα των εκλογών στην Τουρκία και αφού έπεσαν τόοοσο μέσα, έ, δεν μπορούμε παρά να εμπιστευτούμε τις προβλέψεις τους! 😂 🤣😝 😜 🤪
    Δεν απαντάω ποτέ σε δημοσκοπήσεις, αν και φέτος δεν με ενόχλησαν.

    Πάντως, έχω την αίσθηση –χωρίς τεκμηρίωση…- ότι οι προβλέψεις, σε περασμένες εκλογικές αναμετρήσεις, έτειναν να υπερεκτιμούν την επίδοση του πρώτου κόμματος και τη διαφορά του από το δεύτερο. Περισσότερο επιτυχής ήταν η πρόβλεψη για τον αριθμό των κομμάτων στη Βουλή –πάλι χωρίς να το ψάξω…

    (Θα εξαντλήσω το χρονικό όριο της ψηφοφορίας, για να σκεφτώ «ωριμότερα»… 😀😉)

  81. #67

    Αβονίδα εσύ κάνεις τον Ταϊβανέζο, δεν αναφερόμουνα στο τελευταίο ποστ σου -είναι ηλίου φαεινότερον, εγώ δεν μίλησα για έδρες και λευκά – αλλά σε προηγούμενα έπεα και κυρίως στο (ο θεός φυλάξοι) επιχείρημα μαθητών και ασθενών που βρίσκονται σε μειονεκτική σχέση με δάσκαλο και γιατρό υποχρεωτικά, ενώ ο πολίτης δεν (πρέπει να ) έχει τέτοια σχέση με κόμματα και πολιτική ώστε να υπακούει στο «πρέπει» της ψηφοφορίας. Κάποτε ανέβηκαμε λίγο σε επίπεδο μπανανίας, από ΒΒ σε ΒΑ κι έπαψε νάναι υποχρεωτική αλλά δυστυχώς κάποιο αναπολούν τα μεγαλεία που πήγαιναν με καροτσάκια ανάπηρους να ψηφίσουνε «για να σωθεί η πατρίς»

  82. Avonidas said

    #79. Πρόσεξε
    Προσέχω με αμείωτο ενδιαφέρον. Στην προσεχή διαδρομή, θα εκθέσω τις απόψεις σου στον ταξιτζή μου, και θα εισηγηθώ να κατατεθούν στην επόμενη συνεδρίαση του κλάδου.

  83. Avonidas said

    #81. Σου είπα ότι δεν μου καίγεται καρφάκι αν θα πας να ψηφίσεις ή όχι, εφόσον κι εσύ δεν μου κουνάς το δάχτυλο που θα πάω. Από κει και πέρα, ως φαίνεται πολλοί εδώ μέσα κάπως ξέρουν ότι είμαι «ενταγμένος», και πού, κι από πότε. Αναρωτιέμαι πώς τους καρφώθηκε η ιδέα.

  84. sarant said

    77 Ούτε στο Λουξ γίνεται enforcement, πες του

  85. Μαρία said

    75
    Ακριβώς. Παλιά την Κυριακή των δημοτικών εκλογών πήγαινα στο αστυνομικό τμήμα, για να πάρω βεβαίωση οτι η αποχή μου ήταν δικαιολογημένη λόγω της απόστασης.

    Ο εκλογέας που αδικαιολόγητα δεν ασκεί το δικαίωμα του εκλέγειν τιμωρείται με φυλάκιση από ένα (1) μήνα έως ένα (1) χρόνο (άρθρο 117 παρ. 1 του π.δ. 26/2012). https://www.gov.gr/sdg/residence/participating-in-municipal-elections-and-elections-to-european-parliament/municipal-elections/information-on-compulsory-voting-penalties-for-non-participation

  86. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    A ωραία, να και μιά σοβαρή ψηφοφορία.😂

    N.NΔ 34,5

    Α.Α ΣΥ.ΡΙΖ.Α 27,5

    ΚΟΜΜΑΤΙΑ 6

    Και μιά μετεκλογική πρόβλεψη. Δεν έχω βγάλει άκρη γιατί δώσανε τον Κούλη οι Αμερικάνοι για τις υποκλοπές. Τι έκανε λάθος; ‘Αγνωστες οι βουλές των αφεντών μας, απλώς εικάζω πως για δικούς τους λόγους (που δεν μας αφορούν εμάς😂) θέλουν δικομματική κυβέρνηση με το ΠΑΝ.ΣΟΚ.Κ

    Για το ακροδεξιόστροφο «αριστερό» μουλάρι, τα πράγματα θα είναι κομμάτι δύσκολα, και ειδικά για τον ακροβάτη σαλτιμπάγκο. Ο λεβεντομαλάκας Ιζνογκούντ, αμέσως μετά την ήττα, θα θέσει θέμα αρχηγού.😂

    Οι υπόλοιποι, έτσι κι αλλιώς γνωρίζουν πως δεν επηρεάζουν τίποτε και κανέναν, κι ο μοναδικός στόχος τους, είναι να ξανακλάσουν στης Βουλής τα έδρανα, με την ευγενική χορηγία των ψηφοφόρων τους. Πέντε χιλιαρικάκια το μήνα βρέξει χιονίσει για να κλάνεις και να χειροκροτείς ή να βρίζεις μερικές φορές, όταν σου λέει ο κομματικός άνκορμαν, δεν είναι άσχημα στους οικονομικά χαλεπούς καιρούς που ζούμε.😂

    Ποιός είναι ο ρόλος των κομμάτων; ΔΙΑΙΡΕΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕ ΕΛΙΤ!
    Ποιός ο ρόλος των στημένων κι από πρίν ξεπουλημένων (πχ ΣΥ.ΡΙΖ.Α ΑΝ.ΕΛΛ) εκλογών; Συνενοχή στον φόνο, και μετά η απόλυτη ενοχή, τύπου μαζί τα φάγαμε, τι ψηφίσατε ρε μαλάκες, ο κάθε λαός έχει την κυβέρνηση που του αξίζει, κι άλλες τέτοιες μαλακίες, που παραδόξως, έχουν αποτέλεσμα στους (και καλά) ενήλικες ψηφοφόρους.

    14 – «Παραδοσιακά πάντως πέφτω πολύ έξω στις προβλέψεις.»
    Θα συνεχιστεί η παράδοση.😂

    24 – » πάω να κάνω παρέα σε G+Λάμπρο!» Έεελα, στην παρέα μας Χαρούλα.😂

    «Τωρα ακόμη σκέφτομαι τι θα ρίξω στην κάλπη» Σοβαρά τώρα; Μη το σκέφτεσαι ΚΑΘΟΛΟΥ, μονοκούκι Α.ΣΕ.ΔΗ!😂
    Και για να μη μπερδευτείς, θα πάρεις το λευκό, θα γράψεις τα αρχικά του κινήματος, θα το βάλεις στον φάκελο τον οποίο δεν χρειάζεται να γλείψεις για να κολλήσει, σαν τον στοκνάνμπερ,😂 έχει βρεγμένο σφουγγαράκι μέσα στο παραβάν.😊

    26 – Gee τι προσδοκείς ακριβώς; 😂
    Κάτσε ρε συ αναπαυτικά να απολαύσουμε το σόου των ψευδαισθήσεων.😂😂😂
    47 – «Επαίσχυντο το δικαίωμα ψήφου σε αυτές τις ηλικίες.
    Όποιος διαφωνεί, να μου πει αν έχει εμπειρία των σημερινών εφήβων, πριν επιχειρηματολογήσει.»

    Εγώ έχω εμπειρία των σημερινών εφήβων, και λέω πως στην πλειοψηφία τους, έχουν καλύτερο κριτήριο από την συντριπτική πλειοψηφία των 75+ και τους περισσότερους ενήλικους ψηφοφόρους, που στην πλειοψηφία τους ψηφίζουν οπαδικά ή μικροσυμφεροντικά.

    62 – Είπαμε, ΣΟΒΑΡΕΨΟΥ! Αυτές οι εκλογές, είναι οι πιο κρίσιμες.😂😂😂

  87. Χαρούλα said

    #86 ΛΑΜΠΡΟ μου, μια από τις συμβουλές του πατέρα μου ήταν ΟΧΙ στην Αποχή. Αφού βίωσε την αποχή του ΚΚΕ το 1936, πίστευε πως τέτοιο λάθος δεν πρέπει να ξαναγίνει.
    Έτσι στην μνήμη του, δεν θα πιώ καφέ μαζί σας, αλλά θα πάω στο Δημοτικό μου, με μια πάντοτε κατασταλλαγμένη σκέψη. Πάντα αντιΔεξιά.

  88. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    75 Η σχετική εγκύκλιος (αντί να αναφέρει ποιοι εξαιρούνται από την υποχρεωτικότητα της ψήσου*, κάτι τέτοιο τελοσπάντων), γράφει:

    Αριθ. Εγκυκλίου: 530
    ΘΕΜΑ: «Eκλογείς που δεν θα μπορέσουν να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα
    στις γενικές βουλευτικές εκλογές της 21ης Μαΐου 2023»

    Click to access eklogiko_dikaioma.pdf

    *στραβογραψιά αλλά την αφήνω 🙂

  89. Δίνοντας, χοντρά-χοντρά 10+5+4+3 στα κόμματα από την 3η ως την 6η θέση, κι άλλο ένα 6 σ’ όλα τα υπόλοιπα κάτω από την 6η θέση, μένει ένα 72 για τα δύο πρώτα. Θα το μοιράσω προς το παρόν σε 33,5-28,5 υπέρ της ΝΔ.

  90. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Υπάρχει σοβαρός εκλογολόγος στην πολιτική ή τη γενική πιάτσα;
    (Μετά το σοκαριστικό φευγιό του Ηλία Νικολακόπουλου)

  91. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    89 Μπορεί, στέκει, να πέσει τόσο το 32% του σύριζα του 2019 (κάτω από τις χειρότερες συνθήκες) .

  92. 91: Το 10 στον Ανδρουλάκη είναι υπερεκτίμηση, 10-11 μπορεί να πάρει στην επαρχία, Αθήνα-Σαλονίκη-Πειραιά όχι, αλλά μαζί με τους 3 επόμενους, κάπου εκεί στο 22 τους υπολογίζω, ή στο 28 μαζί με όλους τους μικρούς.

  93. Μαρία said

    89
    Στις εκλογές του ’19 ήταν 2,08% τα άκυρα/λευκά και 8,07% τα κάτω απο 3%.

  94. Είδες, χωρίς να δω το 8,07 έκανα την μπακαλική μου. Το 2,08 δεν μετράει είπαμε στα ποσοστά. Αν ξαναείναι στο 8 τα μικρά, αυτό το 2 θα το κόψω από ένα από τα δύο πρώτα, θα τους δώσω δηλ. 32,5-27,5. Λέτε ο Παΐσιος να έχει ρεύμα και παραέξω απ’ τη Σουρωτή, ή/και να έχει σπρώξιμο από Ιβάν;

  95. loukretia50 said

    Αναρωτιέμαι,
    Εσείς που δηλώνετε με καμάρι ότι συμμετέχετε ενεργά στα κοινά, αλλά απαξιώνετε τις βουλευτικές εκλογές, το σύστημα κι όλους τους πελάτες,
    με συνειδητή αποχή/άκυρο/λευκό,

    Έχετε την ίδια σθεναρή στάση σε κρίσιμες εκλογές του σωματείου σας, ομάδας της καρδιάς/θρυλικής/τοπικής, ομίλου ναυτοπροσκόπων, συλλόγου γονέων , γηγενών Κολοπετινιτσιωτών , φατσομπουκιού – γουατέβερ?

    – Αν ΟΧΙ, εφόσον εκεί ψηφίζετε ελεύθερα, πιστεύετε ότι οι εκλογές είναι αδιάβλητες, η ψήφος σας μετράει και δεν ανέχεστε να αποφασίσουν άλλοι για πάρτη σας,
    δε διαφωνούμε επί της ουσίας.

    Αλλά διορθώστε με αν μου διαφεύγει, δεν έχουμε χούντα – ακόμα.

    – Αν ΝΑΙ, « εφόσον είναι γνωστό ποιοι κινούν τα νήματα…»
    τότε για ποια συμμετοχή μιλάτε?

    Και όταν βγαίνει Πρόεδρος στο σύλλογο γονέων γνωστό κομματικό μικρολαμόγιο , φερέφωνο κυβερνητικών αποφάσεων για θέματα που επηρεάζουν άμεσα τα παιδιά σας, δηλώνετε περήφανα ότι απείχατε ή ψηφίσατε συνειδητά λευκό/άκυρο?

    Δε χρωστάτε σε μένα απάντηση

  96. kolokotronis said

    #87 «…Αφού βίωσε την αποχή του ΚΚΕ το 1936, πίστευε πως τέτοιο λάθος δεν πρέπει να ξαναγίνει…»

    Προφανώς εννοείς την αποχή του ΚΚΕ το 1946 και όχι το 1936.
    Επίσης, υπάρχει αντίλογος από σημαντικό μέρος της Αριστεράς,
    που δεν θεωρεί λάθος την τότε αποχή του ΚΚΕ από τις εκλογές του 1946.

  97. Πέπε said

    Μεταξύ των ψηφοφόρων μαθητων Λυκείου δε νομίζω ότι η Κεραμέως έχει πολύ ισχυρό ρεύμα ( 🙂 ). Αυτό βέβαια δε μας λέει -κι ούτε από αλλού έχω ενδείξεις- προς τα πού θα πάνε οι αντιΝΔ εφηβικές φήφοι.

    Πάντως, επειδή κάποιος ρώτησε αν έχουμε συναναστραφεί εφήβους, ανάμεσα στους λίγους που έχω συναναστραφεί (των ηλικιών που ψηφίζουν) έχω ακούσει και την ερώτηση του εκατομμυρίου, κύριε τι σημαίνει νου-δου;

    Έχω επίσης ακούσει το στερεότυπο ότι κι ο ένας κι ο άλλος (Σύριζα – ΝΔ, δεν υπάρχουν άλλοι) τα ίδια είναι. Το λέει και το ΚΚΕ, αλλά έτσι όπως το άκουσα δε θύμιζε ΚΚΕ, θύμιζε καφενειακή σοφία των μεγάλων όταν ήμουν παιδί, επί Αντρέα-Μητσοτάκη.

  98. kolokotronis said

    #89, 94 «…μένει ένα 72 για τα δύο πρώτα. Θα το μοιράσω προς το παρόν σε 33,5-28,5 υπέρ της ΝΔ…»

    33,5+28,5= 62 και όχι 72. Από τον υπολογισμό σου λείπει ένα 10%

  99. sarant said

    95 Σωστό κι αυτό

  100. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    87 – Μα δεν σου είπα να απέχεις, να ψηφίσεις συνειδητά άκυρο σου είπα. Εγώ συμμετέχω, ο Gee απέχει. Δεν μπορεί να κατανοήσει πως αυτές οι εκλογές, είναι οι πιο κρίσιμες για το μέλλον της χώρας.😂

    Το μόνο σωστό που έχει πει το πρώην ΚΚΕ, είναι το, τι Παπάγος τι Πλαστήρας! Μετά το γυρίσανε στον καλαματιανό, ούτε καν ζωναράδικο.😂

    «Πάντα αντιΔεξιά.» Πρόσεξε μόνο μη το πάρεις όλο αριστερά, γιατί θα βρεθείς Δεξιά, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ ένα πράμα.😂

    Δεν υπάρχουν αυτές οι έννοιες ως οντότητες καλή μου, είναι ψευδαισθήσεις που μας φυτεύουν στην αμυγδαλή του εγκεφάλου από μικρά, ανάλογα από τι @@ γεννήθηκαμε.😂 Μόνο πατριαρχία και χρήμα υπάρχουν. Αφαίρεσε το χρήμα από την κοινωνική εξίσωση, και θα δείς πού θα πάνε όλα και όλοι.😂
    Αφιέρωσε λίγο χρόνο και σκέψου τι είναι κυρίως το χρήμα και τι ακριβώς πρεσβεύει, και θα καταλάβεις καλύτερα τι λέω.😊

    Καληνύχτα

  101. # 95

    Σχετικά μ’ αυτό που αναρωτιέσαι, σε πληροφορώ πως παρότι (μικρο)μέτοχος του ΠΑΟΚ, σιγά μην πηγαίνω κάθε τόσο Σαλόνικα να ψηφίσω στις γενικές συνελεύσεις !! Και φυσικά δεν πιστεύω πως η ψήφος μου μετράει μπροστά στο συντριπτικό ποσοστό του Ιβάν κι αυτό ΤΟ ΞΕΡΩ
    Μακάρι να ήξερες κι εύ πόσο μετράει η ψήφος σου μπροστά στο ΘΕΛΩ της οικογένειας Β. (π.χ.), η συγκυβέρνηση Συριζανελ έδειξε πως καθόλου (Θυμίσου πως έχασαν τα συγκεκριμένα υπουργεία τους οι Κοντονής και Φίλης για να μη χάσει και την πρωθυπουργία ο Σύριζα κι αν νομίζεις πως θα γινότανε από τον Καμμένο, να σου θυμίσω Λαφαζάνη και Σία ; )
    Δεν γράφτηκα ποτέ σε σύλλογο γονέων και κηδεμόνων θα ήταν γελοίο αφού ήμουνα καθηγητής. Πέραν τούτου, με φωτεινή εξαίρεση την ενεργητικότητα του 2ου Πειρ. Γυμν. Αθηνών, που είχε ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ δυο μέλη του με βάρδια στο σχολείο, όλοι οι άλλοι που γνώρισα ήτανε για γέλια και για κλάματα.
    (Φυσικά ούτε στην ΟΛΜΕ ήμουνα γραμμένος πλην μιας Χρονιάς που με έγραψε πό μόνος του ένας συνδικάλας του ΠαΣοΚ μήπως τον ψηφίσω … ) Πρόκοψε ο συνδικαλισμός της ΟΛΜΕ …

  102. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    95 – Τα έχεις κάνει λίγο αχταρμά, με λευκά, άκυρα, συνειδητά άκυρα κλπ, αλλά δεν πειράζει, αερικό είσαι ό,τι θέλεις κάνεις.😂

    Αφού είσαι υπέρ της δημοκρατίας (αν έχω καταλάβει σωστά😂) θα έπρεπε να γνωρίζεις πως αναγνωρίζει το δικαίωμα του λευκού, στους ψηφοφόρους που δεν τους εκφράζει κανένα κόμμα, πολιτικός, η ιδεολογία. Εσύ γιατί λες πως απαξιώνουμε τις εκλογές όσοι ψηφίζουμε συνειδητά άκυρο; Κι όσοι ψηφίζουν για μια θεσούλα στο δημόσιο ή οπουδήποτε αλλού, για κάποια εξυπηρετησούλα, ή τυφλά οπαδικά, τι τις κάνουν, τις σέβονται;
    Θα μου πεις πόσοι είναι αυτοί, ούτε το 70%των ψηφοφόρων, αλλά και πάλι, είναι περισσότεροι από ημάς.😂

    Σε οτι με αφορά, έχω πεί πως θα ψηφίσω όποιον μου πει ΑΛΉΘΕΙΑ. Μέχρι να βρεθεί, θα ψηφίζω συνειδητό άκυρο, δηλαδή, Α.ΣΕ.ΔΗ 😂γιατί ισάξια αξία με την ελευθερία για μένα, είναι η αξιοπρέπεια.

    Υ.Γ – Εσύ μπορείς να μου πεις ποιο κόμμα λέει αλήθεια, η ποιο είπε από την μεταπολίτευση και μετά;

    Καληνύχτα

  103. Ρε Λάμπρο, τι παιδεύεσαι, πες το απλά : για κάθε κόμμα ο ψηφοφόρος είναι ελεύθερος να ψηφίσει ό,τι θέλει φτάνει, να είναι το αυτό κόμμα !! Η χαμένη ψήφος (λευκό και άκυρο) και η ανύπαρκτη ψήφος (αποχή, θάνατος κ.λ.π.) μόνο σαν χαμένη λογίζεται, ΔΕΝ ΣΥΓΧΧΩΡΕΙΤΑΙ
    Δες και σχόλιο 22

  104. Αγγελος said

    E όχι, Λάμπρο! Δεν είχε δίκιο το ΚΚΕ με το «τι Πλαστήρας, τι Παπάγος», όσο κι αν, με την εκτέλεση του Μπελογιάννη νωπή ακόμα, μπορούμε να το καταλάβουμε (αλλά δεν θα έπρεπ οι πολιτικοί να σκέφτοντσι έτσι). Δίκιο, πολύ δίκιο είχε ο πατέρας της Χαρούλας…

  105. Και κάτι πολύ περισσότερο πολιτικό απ’ ό,τι φαίνεται σχετικά με τον θάνατο του προέδρου του ΠΑΣ Γιάννινα . Αντιγράφω :

    Μου έκανε μια κάποια εντύπωση (ή, μήπως, δεν θα έπρεπε να μου κάνει καμία εντύπωση;) ότι Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός, από όλη την ο-θεός-να-την-πει οικογένεια της Σούπερ Λιγκ, δια της σιωπής δήλωσαν την αποχή τους στη λύπη για τον κύριο Χριστοβασίλη. Δεν αισθάνθηκαν καν, την ανάγκη να δείξουν ότι συμμετέχουν στη λύπη. Και δεν πρόκειται για άτονα αντανακλαστικά, υπαλλήλων στους δύο top οργανισμούς. Καθυστέρηση, θα είχε καλυφθεί έως, έστω, νωρίς το απόγευμα της Δευτέρας. Εμφανέστατα είναι, εντολή ιδιοκτητών. Εκείνοι, ξέρουν γιατί.

  106. Pedis said

    «Έχει καταφέρει στην πανδημία να φέρει καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Και αυτά είναι συμπεράσματα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, με ένα σύστημα Υγείας που ήταν αδύναμο όταν μπήκαμε λόγω περικοπών που είχαν συμβεί και από την προηγούμενη Κυβέρνηση, παρ’ όλα αυτά άντεξε» Σκέρτσος.

    Κάνουν παιχνίδι συντήρησης μόνο για το τσιμενταρισμένο κοινό τους. Δεδομένων των συσχετισμών (με την «αριστερά» των μνημονίων ως «αντίπαλο δέος») τους φτάνει και τους περισσεύει.

  107. spyridos said

  108. kolokotronis said

    #104 Αγαπητέ Άγγελε,

    ας δούμε ψύχραιμα και την άλλη άποψη, με ιστορικά στοιχεία (ονόματα, τηλέφωνα και διευθύνσεις, που λένε) :

    https://www.902.gr/eidisi/apopseis-sholia/328857/o-plastiras-o-papagos-kai-o-syriza

  109. Δεξιά και Αριστερά στην Ελλάδα…
    «Ως οι Ινδοί εις φυλάς, ούτω και οι Έλληνες διαιρούνται εις τρεις κατηγορίας:
    α) Εις συμπολιτευομένους, ήτοι έχοντας κοχλιάριον να βυθίζωσιν εις την χύτραν του προϋπολογισμού.
    β) Εις αντιπολιτευομένους, ήτοι μη έχοντας κοχλιάριον και ζητούντας εν παντί τρόπω να λάβωσιν τοιούτον.
    γ) Εις εργαζομένους, ήτοι ούτε έχοντας κοχλιάριον ούτε ζητούντας, αλλ’ επιφορτισμένους να γεμίζωσιν την χύτραν διά του ιδρώτος των. »
    Όσα αριστεροδεξιά κόμματα (θνησιγενή και αρχηγικά κατά κανόνα) κι αν κατασκευαστούν, αυτός ο θεμελιώδης διαχωρισμός παραμένει αναλλοίωτος.

  110. aerosol said

    #107
    Εύγε.

  111. Χαρούλα said

    #96 Kolokotronis ε, ναι του 1946 φυσικά. Λάθος πλήκτρο.
    Η Ιστορία εχει μια επίσημη άποψη μεσα απο στοιχεία και «μανδύες». Δεν πήρα τεχνοκρατικά θέση για την Αποχή.
    Είπα πως απλά ακολουθώ τα λόγια ενός σημαντικού στην ζωή μου ανθρώπου, που είχε βιώματα.

    #100 ΛΑΜΠΡΟ Λευκό ίσως και να ψήφιζα κάποτε, αν αντιστοιχούσε σε κενές έδρες που θα διαμόρφωναν πλειοψηφία.
    Αλλά Άκυρο γιατί; Υπήρξαν τόσοι αγώνες για το δικαίωμα έκφρασης της άποψης. Να πάω εγώ η «βολεμένη» του σήμερα, να τους …ακυρώσω;
    Από το 1985 ψηφίζω από τα υπάρχοντα το καλύτερο. Όπως ζούμε🤓 στην καθημερινότητα.
    Διαλέγουμε πάντα από ότι υπάρχει και μπορούμε. Σπάνια έχουμε το ονειρεμένο αυτοκίνητο, σπίτι, εραστή🫣! Στους βουλευτές θα ψάξω τον ιδανικό;

    Καλημέρα! Αλλά… Φεύγω για την «παραγωγή»🤣

  112. Παναγιώτης Κ. said

    44, 52β,γ Προσυπογράφω.
    109! Καλά έκανες και μας το θύμισες!
    90. Ο Στρατής Κουνιάς…

  113. Παναγιώτης K. said

    111. Ωραία τα έγραψες!

  114. Pedis said

    Λίγο πριν η συζήτηση μπει στο ζήτημα της τραγωδίας των Τεμπών, καθώς ο τόπος της συνέντευξης ήταν η Λάρισα, ο Σταύρος Θεοδωράκης ρώτησε τον Αλέξη Τσίπρα αν είναι έτοιμος για την «εισβολή» (στο Μαξίμου).
    «Αυτή τη φορά δε θα είναι εισβολή», απάντησε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, «γιατί έχω την εμπειρία και τη δυσάρεστη σε πολλά σημεία εμπειρία, μιας πολύ δύσκολης περιόδου διακυβέρνησης. Με μεγαλύτερη εμπειρία και γνώση των προβλημάτων. Το 2012 αυτό που υπερίσχυε πάνω μου ήταν η αισιοδοξία της βούλησης που έλεγε ο Γκράμσι».

    Ναι, εγώ! Βεβαίως, εγώ!


    Όσον αφορά τα Τέμπη, ο Αλέξης Τσίπρας, είπε μεταξύ άλλων ότι δεν έφταιξε η ιδιωτικοποίηση αλλά η απαξίωση του σιδηρόδρομου από την κυβέρνηση,

    https://www.topontiki.gr/2023/05/16/tsipras-stous-protagonistes-an-enas-politikos-chasi-me-6-monades-prepi-na-echi-kirosis-mono-i-dimoskopi-de-logodotoun/

    Τι κολιόνε κι ο Γκράμσι, μας πήρε στιο λαιμό του ο μπαγάσας!

  115. Nestanaios said

    82. Κάτι παρόμοιο μου είχε πει κάποτε ο μακαρίτης ο Κουβάτσος αλλά πέθανε. Αν εκτονώνεστε λέγοντας αυτά που σας ενοχλούν σε ταξιτζήδες να το κάνετε συχνά.

  116. Πέπε said

    115
    Τι έκανε λέει;

    Νεσταναίε, εξηγήσου σε παρακαλώ χωρίς υπαινιγμούς να καταλάβουμε όλοι. Ποιος μακαρίτης Κουβάτσος;

  117. Alexis said

    Συμφωνώ με Αβονίδα, Aerosol, Χαρούλα, Λουκρητία και… άλλες δημοκρατικές δυνάμεις. 🙂
    Δεν θέλω να γράφω τα αυτονόητα.
    Προφανώς και δεν ζούμε σε κοινωνία αγγέλων, προφανώς και δεν είναι όλα καλά καμωμένα στο πολιτικό μας σύστημα, αλλά σε έναν πλανήτη που σε μεγάλο βαθμό κάνουν κουμάντο μικροί και μεγάλοι δικτατορίσκοι και που το 80% του παγκόσμιου πληθυσμού ζει κάτω από αυταρχικά και ολοκληρωτικά καθεστώτα, το δικαίωμα της ψήφου δεν θα το ακυρώσω ούτε θα το απαξιώσω.
    Να με συμπαθάνε οι αγαπητοί συσχολιαστές Τζι και Λάμπρος αλλά τα επιχειρήματά τους υπέρ της αποχής-άκυρου μου φάνηκαν ελάχιστα πειστικά, για την ακρίβεια μου φάνηκαν ως μη-επιχειρήματα.

    Οι προβλέψεις μου:
    Ν.Δ.: 36%
    ΣΥΡΙΖΑ: 32,5%
    Κόμματα εντός Βουλής: 6

    Καλημέρα σε όλους.

  118. Theo said

    @115:
    Αυτό για τον Κουβάτσο που πέθανε από σένα το ακούω. Και, μαζί με τον Πέπε, ζητώ εξηγήσεις/αποδείξεις.

  119. Alexis said

    #115: Ώπα, δεν κάνουν αστεία μ’ αυτά τα πράγματα!!!
    Ξέρεις κάτι για τον Κουβάτσο;
    Εννοώ κάτι που να μην το ξέρουμε ή να μην έχει αναφερθεί εδώ;

  120. Παναγιώτης Κ. said

    115. Τι έγραψες;

  121. Πέπε said

    119
    Το μόνο που έχει αναφερθεί εδώ είναι ότι έχει καιρό να γράψει. Κατά καιρούς σχολιαστές τού είπαν, αν τυχόν το δει, να ξανάρθει και ότι μας λείπει. Πάει πόσος καιρός, κάνας χρόνος;

    Έχει κανείς επαφές μαζί του εκτός ιστολογίου;

  122. LandS said

    Ας είναι να πρόκειται για άλλον Κουβάτσο και όχι τον Γιάννη.

  123. ΚΩΣΤΑΣ said

    Επικοινώνησα με το σχολείο του, ο Γιάννης αυτή την ώρα κάνει μάθημα στην τάξη του. , μήνυμα να μπει στο ιστολόγιο του Σαραντάκου.

    Νεσταναίε, … δεν παίζουμε με τέτοια πράγματα

  124. Theo said

    @121:
    Έχει εξαφανιστεί από το ιστολόγιο από το φθινόπωρο. Ας ελπίσουμε ότι θα εμφανιστεί όταν ο ίδιος το κρίνει καλό.

  125. Πέπε said

    123
    Μπράβο ρε τσίφτη Κώστα!

    Οκέι, ας συνεχίσουμε. Ο Νεσταναίος θα τις δει τις ερωτήσεις.

  126. Παναγιώτης Κ. said

    Ούφ!
    Δεν θα βρίσω…

  127. ΚΩΣΤΑΣ said

    125 – 126
    Ο διευθυντής του μου είπε ότι χαίρει άκρα υγείας ο Γιάννης!

  128. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    127 Απλώς ο Νέστα μπέρδεψε τους Γιάννηδες (δεν είναι παράξενο-και θυμίζω ότι η περίπτωσή του είναι «του λέμε πάντα ναι», έτσι μου τον σύστησαν, οι παλιοί εδώ, όταν ανακάλυψα το ιστολόγιο).
    Ασ το καλό, πρωί πρωί .

  129. LandS said

    123
    ΟΥΦ!

  130. Elected gr said

    62, 75, 87 & 96:
    Η ψήφος παραμένει υποχρεωτική. Οπότε το δικαίωμα τής ψήφου είναι υποχρέωση. Επί Σημίτη, καταργήθηκαν οι διοικητικές κυρώσεις [πχ: έκδοση διαβατηρίου, άδεια οπλοφορίας και οπλοκατοχής (ακόμη και κυνηγητικού), αγορά αυτοκινήτου, κλπ]· όμως, το αξιόποινο (πλημμέλημα) παραμένει, άλλο που δεν τηρείται (όπως χιλιάδες άλλα δεν τηρούνται στην Ελλάδα). Μετά τη μεταπολίτευση, κανείς δεν είχε μηνυθεί (πιθανόν ούτε πριν)· έχει ατονήσει.
    Το αξιόποινο της αποχής θεσπίστηκε από τους αστούς για να φυλακίζουν τους κομμουνιστές (βλ. αποχή του 1946). Σήμερα, το ΚΚΕ είναι υπέρμαχο της υποχρεωτικότητας της ψήφου· δηλ. το ΚΚΕ υπεραμύνεται και υποστηρίζει ένα μέτρο που καθιερώθηκε για να «μπουζουριάζουν» τους κομμουνιστές!

    70 & 73:
    Κόμμα αλλάζουμε, θρησκεία αλλάζουμε (ακόμη και γινόμαστε άθρησκοι ή και άθεοι), εθνικότητα αλλάζουμε. Ομάδα, όμως, ποτέ δεν αλλάζουμε (ακόμη κι αν έχουμε γίνει τυχαία, ακόμη και αν δεν ασχολούμαστε). Μου προκαλεί κατάπληξη.

    111:
    Άκυρο και άκυρο έχει διαφορά. Άλλο το άκυρο που δεν μπορείς να καταλάβεις εάν είναι ηθελημένο ή κατά λάθος, και άλλο το άκυρο που είναι εμφανώς ηθελημένο. Δεν μιλάω για μουντζούρες ή βρισιές· αναφέρομαι σε σκιτσάκια, τυπωμένες φωτογραφίες (ας είναι καλά το internet), ευφυολογήματα.

  131. sarant said

    Καλημέρα από εδώ
    Διάβασα τώρα τα σχόλια και έπαθα στιγμιαίο σοκ, μέχρι να δω τη σωτήρια παρέμβαση του Κώστα -μπράβο, φαίνεται ο παλιός!- και να ανακουφιστώ.

    Ισχύει το της Έφης στο 128, μάλλον.

    130 Και σε άλλες χώρες της Ευρώπης (Βέλγιο, Λουξεμβούργο) υπαρχει υποχρεωτική ψήφος αλλά χωρίς κυρώσεις

    Όσο για το ότι «ομάδα δεν αλλάζεις», μου φαίνεται πως είναι μύθος.

  132. ΓΤ said

    Ο Νέστα μάλλον αναφέρεται στον γνωστό υποστράτηγο Μιχαήλ Κουβάτσο που έστελνε συνεχώς επιστολές στην «Καθημερινή»…

  133. Pedis said

    Καλύτερα στη σπηλιά με τις σκιές, όταν δεν έχεις ουσιαστικές εναλλακτικές ?!?

    https://www.efsyn.gr/kosmos/eyropi/389861_kratise-ta-propyrgia-toy-stis-seismopliktes-periohes-o-erntogan

    Φταίξιμο του Πέπε. Όχι του Ασθεναίου. Ο Πέπε που γράφει για τα πάντα και μη χάσει μια λέξη από σχόλιο να την τονίσει … 😜

    Προτείνω ριμπούτ στο σχολιασμό. Όλοι με νέα χρηστώνυμα. Παλιόκρασα σε νέα μπουκάλια… έστω.

    Ανανέωση. Πρόοδος. Τόλμη. Αλλαγή. 😬 🤣

  134. sarant said

    132 Τον θυμάσαι κι εσύ; (Όπως έχει αναφερθεί και εδώ, πατέρας του δικού μας)

  135. ΓΤ said

    O A είναι εκλεκτό μέλος του ιστολογίου. Ο Β είναι φίλος του, αλλά ο Α δεν ξέρει ότι ο Β είναι και δικός μου φίλος. Ο Β παρακολουθεί το μπλογκ χωρίς να έχει ποτέ σχολιάσει. Όταν πεθάνω έχω πει στον Β να σας ενημερώσει για τον θάνατό μου. Ή θα το κάνει μέσω του Α ή αυτό θα είναι το πρώτο του σχόλιο. Βέβαια, πρέπει να ψάξω και για εναλλακτικούς δρόμους…

    Ρε σαν πεθάνει ο ΓουΤου
    θα γίνει γλέντι μέγα
    και όλοι οι αλαλαγμοί
    θα ακουστούν στον Βέγα
    😛

  136. ΓΤ said

    @134 Ντάκμαν

    Βεβαίως τον θυμάμαι. Θα πω κάτι, και ασφαλώς δεν θέλω να πικράνω τον Γιάννη.

    Δεν μπορώ να ξεχάσω τον Μιχαήλ Κουβάτσο για ένα λόγο. Ο πατέρας μου ξεκοκάλιζε την «Καθημερινή», κι έβλεπε συνεχώς στις Επιστολές το εν λόγω επώνυμο. Οπότε τον θυμάμαι που έλεγε: «Tι διάλο, πάλι αυτός; Μωρή πουτάνα Καθημερινή, δεν υπάρχει χώρος γι’ άλλους; Eίπαμε, Στρατηγέ μου, είπαμε, αλλά όχι κι έτσι!»
    Εγώ έσκαγα στα γέλια 🙂

  137. spyridos said

    136
    Και στα Νέα και σε τοπικές εφημερίδες.
    Για τα θέματα που έγραφε πάντα ενημερωμένος, άλλου παπά βαγγέλιο αν συμφωνούσες μαζί του.
    Προσεκτικά γραμμένες επιστολές, γιαυτό και τις δημοσίευαν.

    133
    Καλά αυτοί στην Εφσύν δεν τσεκάρουν τα στοιχεία τους.
    Τα μαντάτα από Τουρκία λένε ότι στις σεισμόπληκτες περιοχές έγινε το μεγάλο ψηφονοθευτικό πάρτυ.
    Σε άδειες γειτονιές που πήγαν να ψηφίζουν μερικές εκατοντάδες ψηφοφόροι καταμετρήθηκαν χιλιάδες ψήφοι.

  138. Theo said

    @132:
    Δηλαδή ο Μιχαήλ Κουβάτσος έλεγε κάτι τέτοια στον Νέστα;
    Και πού; Στην «Καθημερινή» ή «Τα Νέα» ή σε τοπικές εφημερίδες;

    Κι όχι ο Γιάννης Κουβάτσος εδώ;

    Περίεργο!!

  139. Theo said

    @135:
    Καλή ιδέα!
    Κι εγώ έχω δύο γνωστούς (νέοτερούς μου) που παρακολουθούν ανελλιπώς το ιστολόγιο. Ο πρώτος σχολιάζει μια στο δίμηνο ή τρίμηνο. Ο δεύτερος, που το διαβάζει δις καθημερινά εδώ και 11-12 χρόνια, έχει σχολιάσει δύο φορές όλες κι όλες.
    Να τους πω να σας ενημερώσουν όταν πεθάνω;

  140. Καλημέρα
    135 Το θέμα είναι να υπάρχει ο Α τότε 🙂

  141. 98: Και κάτι μου καθόταν στραβά… 😳 Συγχωρήστε την κούρασή μου.

  142. Avonidas said

    @115. Νεσταναίε, μου χρωστάς έναν καφέ· και να δοξάζεις την τύχη σου που σε διάβαζα στο κινητό, διαφορετικά θα μου χρωστούσες έναν καφέ ΚΑΙ ένα πληκτρολόγιο.

    @135. Φλωριές, αγαπητέ ΓουΤου. Εγώ έχω σκαρώσει ένα σκριπτάκι που είναι μονίμως συνδεδεμένο με τον ψηφιακό φρουρό της υγείας μου (Fitness band, που λέει κι ο Μπάμπι)· με το που θα σταματήσει η καρδιά μου, στέλνει αίτημα στο ChatGPT να γράψει μια νεκρολογία μου και να τη στείλει στον Νικοκύρη, μετά να συνδεθεί στο CERN και να κατεβάσει την ελληνική σημαία στον ιστό, να κυματίζει μεσίστια, και τέλος να σβήσει το ιστορικό του firefox/chrome/opera, διότι για ένα κούτελο (δεν) ζούμε 😛

  143. π2 said

    https://www.euractiv.com/section/politics/news/greeks-brace-for-post-election-uncertainty-amid-polls-row/

    Δεν ξέρω αν το πιο ενδιαφέρον είναι τα πολύ διαφορετικά ποσοστά, ή το γεγονός ότι πολυεθνικές κάνουν πολύ πιο λεπτομερείς και με τελείως διαφορετική μεθοδολογία δημοσκοπήσεις από τους επαγγελματίες του κλάδου.

  144. Γιάννης Κουβάτσος said

    Οι φήμες περί του θανάτου μου είναι μάλλον υπερβολικές. Δεν θα πεθάνουμε κιόλας για ένα δικαίως απολεσθέν πρωτάθλημα.

  145. Theo said

    @144:
    Ωραίος και καλώστονε 🙂

  146. Ζεις!! Μπράβο, πώς τα κατάφερες; 😄

  147. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    144, Δάσκαλε αγαθέ, τί ποιήσω ίνα μείνης ; 🙂

  148. Νέο Kid said

    Κουβάτσος θρησκεία θύρα 13, τιμιέται ο Νεσταναίος και η «ετυμολογία»!

  149. Avonidas said

    #144. Καλώστον. Αλλά δεν είναι πράγματα αυτά· έπρεπε δηλαδή να πεθάνεις για να μάθουμε ότι ζεις; 😉

  150. ΓιώργοςΜ said

    144 Δάσκαλε, ευελπιστούμε σε δυναμική σου επάνοδο, χρειάζεται ένα -επιπλέον- ποιητικό σχόλιο για μας τους πεζούς. Όχι να μας τσιτάρεις έναν Τουέιν και να ξεμπερδεύεις! 😛

  151. #117

    Βρε Αλέξη , έλεος ! δικαίωμά σου η άποψή σου, αλλά δεν είναι αυτονόητα αυτά που υποστηρίζεις ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ και κατηγορώντας τους άλλους για τα επιχειρήματά τους ! Εκτός και θεωρείς ηλίθιους όσους διαφωνούν μαζί σου στο θέμα αυτό !
    Στο μεταξύ για πες μου τι πέτυχες εσύ και όσοι ψηφίζετε τόσα χρόνια, γιατί εγώ το μόνο που βλέπω είναι κάθε τόσο να ψηφίζουν να φύγει κάποιος που τον είχαν ψηφίσε για να βφεί ελπίζοντας πως ο επόμενος θα είναι κσλύτερος κι αυτό από το 74 και μετά.
    Α, και ξέρω πολλούς «κοψοχεράκηδες» …

  152. 152# Βρε Τζη, άμα στην περιοχή σου το νερό είναι βρόμικο, δεν κόβεις την κατανάλωση νερού. Κοιτάς τι πρέπει να κάνεις για να έχεις καθαρό νερό.

    (στο μεταξύ έχει μαρμαγκωθεί ένα ζωτικής, υπαρξιακής σημασίας σχόλιό μου προς τον Πέδη)

  153. eran said

    143. Πράγματι έχει μεγάλο ενδιαφέρον, και θα το ξέρουμε την Κυριακή.
    Πάντως εγώ εντυπωσιάστηκα από την αυτόματη μετάφραση. Το διέτρεξα κάπως βιαστικά αλλά δεν πρόσεξα κανένα σοβαρό λάθος.

  154. loukretia50 said

    Ω! αγαπητέ Κουβάτσο!
    Αναπάντεχο σουλάτσο!

    Φέηκ ήτανε λοιπόν!
    ομιλεί ο εκλιπών!

    Έπρεπε να το κρατήσεις,
    με τα σχόλια να γλεντήσεις!

    Πήγαινε και για ρεκόρ
    έστω με μικρό το σκορ!

    Μα ποιος έχει τέτοια τύχη
    επικήδειο να πετύχει…

  155. #152

    Mένη, αποφεύγω όσο μπορώ τέτοιους παραλληλισμούς γιατί χωρίς νερό δεν ζεις και θα του ρίξεις φθόριο και χλώριο να ξεβρωμίσει και θα το πιείς βαστώντας την μύτη σου από την μυρουδιά και την γεύση αλλά χωρίς βουλευτές ζήσαμε 7 χρόνια-όχι πως μ’άρεσε αλλά δεν πέθανε κανείς από την έλλειψή τους, έτσι ;
    Ασε με ν’ ακούω Ερνάνι…

  156. Avonidas said

    #155. Κάμποσοι πέθαναν, αλλά δεν γίνεται να λέμε ξανά και ξανά τα ίδια. Μια φορά τα λέμε κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.

  157. # 156

    Το περίμενα πως θα γράψεις την πατάτα σου, όταν δεν έχεις στοιχεία πετάς το μπαλάκι στην εξέδρα …Από την έλλειψη βουλευτών αιτία θανάτου (να την γράφει ιατροδικαστής) ξέρεις κανένα ; Υπάρχει σαν αιτία θανάτου; γιατί και με την διάλυση της βουλής μέχρι την καινούργια βουλή πάλι δεν υπάρχουν βουλευτές ! κι αφού κι αυτές τις μέρες κάποιοι πεθαίνουν να χρεώσουμε τον θάνατό τους στην απουσία τους ;;;

  158. Avonidas said

    #157. Ούτε από σφαίρα γράφει κανείς αιτία θανάτου, θ’ αντιμετωπίσεις ποτέ τους συνομιλητές σου σαν ενήλικες; Καταντάει κουραστικό.

  159. aerosol said

    #155
    Δεν «ζήσαμε όλοι». Κάποιοι έφαγαν σφαίρα στο κεφάλι επειδή περπάταγαν στη γειτονιά τους λάθος μέρα. Κάποιοι έζησαν, αφού τους έβαλαν ηλεκτρόδια στα γεννητικά όργανα. Κάποιοι περπατούν ακόμα κουτσοί από τη φάλαγγα. Και οι Κύπριοι σίγουρα δεν έζησαν αμέριμνοι. Για σένα μπορεί να συνέχισε η ζωή ομαλά -αν είναι όπως το λες- αλλά του γείτονα όχι.

    Ζήσαμε χωρίς βουλευτές. Δεν ζήσαμε χωρίς εκτελεστική εξουσία. Πάντα υπάρχει εκτελεστική εξουσία, εκτός αν ένα κράτος φτάσει σε πλήρη κατάρρευση και αυτή υποκατασταθεί από τοπικούς πολέμαρχους, οι οποίοι τότε αποτελούν την, ασταθή και περιορισμένη, εξουσία. Στην όποια εκτελεστική εξουσία οφείλεται η καθημερινή διαχείριση του κράτους. Είτε έχεις βασιλιά, είτε χούντα, είτε κάποιας μορφής αστική δημοκρατία, είτε κομμουνισμό, κάποιοι επώνυμοι άνθρωποι καλούνται να πάρουν την ευθύνη για το πώς κουμαντάρεται ένα κράτος. Κι αν θεωρήσουμε πως οι σημαντικές αποφάσεις παίρνονται στον Χ απόμακρο πυρήνα «πραγματικής» εξουσίας (είτε το πεις οικονομικές ελίτ, είτε μια ξένη κυβέρνηση, είτε οι εξωγήινοι) πάλι κάποιοι επώνυμοι και συγκεκριμένοι άνθρωποι έχουν την ευθύνη, εφόσον δέχονται να παίξουν τον ρόλο του πιονιού και να βάλουν την δική τους υπογραφή σε αποφάσεις και νόμους που σφραγίζουν τη μοίρα των άλλων.

  160. Pedis said

    # 143 – Παλιότερα ενημερώνονταν γρηγορότερα οι εκλογικοί κατάλογοι;

  161. ΣΠ said

    160

  162. Pedis said

    Όταν ο Νιονιος έκανε τον μπιντε στους πασοκους, δεν θα είχε κάνει κάποιο σχόλιο ο Μπίστης …🙈🙊

  163. ΓΤ said

    @144 Δάσκαλος Θ13

    Γιάννη εκλεκτέ, έχω την αίσθηση ότι θα ξανακλείσεις την πόρτα, και εύχομαι να διαψευστώ.

  164. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    103 – 😂😂😂

    104 – «Δίκιο, πολύ δίκιο είχε ο πατέρας της Χαρούλας…»

    Τι Παπάγος, τι Πλαστήρας, ούλοι οι σκύλοι μια γενιά.
    Αν μου αποδείξεις Άγγελε, πως δεν ισχύει αυτό έστω και μία φορά από τότε μέχρι σήμερα, τότε θα δεχθώ πως είχε δίκιο ο πατέρας της Χαρούλας.

    111 – «Αλλά Άκυρο γιατί; Υπήρξαν τόσοι αγώνες για το δικαίωμα έκφρασης της άποψης.»
    Πότε έγιναν αυτοί οι αγώνες Χαρούλα; Μήπως μπερδεύεσαι με τους αγώνες των γυναικών;😊 (που δεν ήταν συλλογικός, μιά χούφτα αγωνίστηκαν).
    Γενικά μιλώντας, δεν έγιναν ποτέ αγώνες για δικαίωμα ψήφου των αντρών, ήταν η φορά των πραγμάτων από την βιομηχανική επανάσταση στην Αγγλία, που επέβαλε την παραχώρηση από τους κεφαλαιούχους αυτού του δικαιώματος στην μεσαία κυρίως τάξη, γιατί θεώρησαν (σωστά) πως ήταν καλύτερη η ελεγχόμενη παραχώρηση, από την επιβολή της δια της βίας από κάτω.
    Πρακτικά, οι άντρες απέκτησαν δικαίωμα ψήφου μετά τον α΄π.π.
    ΟΛΑ τα εργατικά «δικαιώματα» ήταν και είναι παραχωρήσεις της οικονομικής ελίτ γιατί έτσι την βόλευε – βολεύει. Οι αγώνες και τα θύματα, είναι μεν υπαρκτά δεδομένα, πλήν όμως χρησιμοποιήθηκαν από την ελιτ για να δημιουργηθούν τα απαραίτητα λαϊκά παραμύθια κι οι απαραίτητες ψευδαισθήσεις. Οι αδύναμοι και καταπιεσμένοι, πρέπει πάντα να ελπίζουν κάπου, και πρέπει κάπου να στηρίζουν τις όποιες ελπίδες τους, για να μπορέσουν να υπομείνουν τα δεινά τους, όχι μόνο αδιαμαρτύρητα αλλά, και παραγωγικά.😊

    Όποιος ελέγχει το παρελθόν, ελέγχει το μέλλον. Όποιος ελέγχει το παρόν, ελέγχει το παρελθόν.
    1984 Όργουελ.

    «Να πάω εγώ η «βολεμένη» του σήμερα, να τους …ακυρώσω;»
    Ακυρωμένοι είναι έτσι κι αλλιώς, και χωρίς την ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ λαϊκή και κομματική αντίσταση αλλά, όχι, να πάς να ψηφίσεις όποιον σου πεί ΑΛΗΘΕΙΑ. Ναι;😊
    Είναι ένα ερώτημα βέβαια, το ποιός και ποιά την θέλει.😂

    117 – Το να θέλω να ψηφίσω όποιον μου λέει αλήθεια (όσο σκληρή κι αν είναι) κι όχι όποιον υποτιμά την νοημοσύνη μου λέγοντας ΤΕΡΑΤΩΔΗ ψέματα και τάζοντας τον ουρανό με τ΄άστρα, δεν είναι επιχείρημα για σένα. Οκ, και ποιό είναι επιχείρημα κατά την γνώμη σου; Του Νικοκύρη που είπε πως θα ψηφίσει τον (γελοίο) Μυθριδάτη χωρίς να έχει δεί καν τις άλλες υποψηφιότητες; Το γνωστό αλάθητο λαϊκό κριτήριο.

    ΚΑΙ Η ΖΩΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ, ΠΡΟΣΕΧΩΣ ΔΥΟ ΕΡΓΑ ΣΕΞ ΚΑΙ ΚΑΡΑΤΕ!

    Αυτό για τον Γιάννη Κουβάτσο που αναστήθηκε, σε πείσμα των άθεων που δεν πιστεύουν στην ανάσταση.😂

  165. Χαρούλα said

    Αργά… αλλά έστω! Αγαπητοί δάσκαλοι Γιάννη και ΚΩΣΤΑ, πάντα γεροί και χαρούμενοι.
    Εβίβα παρεάκι❣️ Να πεθάνει ο θάνατος!😜

    Τελικά πράγματι η συζήτηση στο taxi κρύβει έγκυρες ειδήσεις!😂☺️😤🤣🤓😠😹

  166. ΣΠ said

    Ακόμα και μεταξύ κακών επιλογών μπορεί να γίνει μια διαβάθμιση και να επιλέξει κανείς να ψηφίσει την λιγότερο κακή.

  167. Χαρούλα said

    #161 ξέρει από γυρολόγους. Σε στενότερο χώρο μεν, αλλά με υπουργικούς καρπούς. Αλλά του Νιόνιου μυρίζουν!😹😹😹
    1974: Οργανώνεται στο ΚΚΕ
    1983: Αποχωρεί. Προσχωρεί στο ΚΚΕεσωτ.
    1987: Διάσπαση στο ΚΚΕ Εσωτ. Ιδρ.μέλος του ΚΚΕ εσωτ.Αναν.Αριστ.(μετα ΑΚΟΑ) του Γ.Μπανιά.
    1991: Μετά από την 2η εκλ.αποτυχία του ΚΚΕ εσωτ.-Α.Α, προσχωρεί στον Συνασπισμό
    2000: Μαζί με ολιγομελή ομάδα ιδρύει την βραχύβια ΑΕΚΑ (Ανανεωτική Εκσυγχρονιστική Κίνηση της Αριστεράς). Το σχήμα αυτοδιαλύεται μέσα στο ΠΑΣΟΚ.
    2003: Επιβραβεύεται για τη στήριξη στον εκσυγχρονισμό και τον Σημίτη, που τον διορίζει υφυπουργό Εσωτερικών για τον τελευταίο χρόνο της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ.
    2005 – 2007: Εκλέγεται στο Εθνικό Συμβούλιο (με τη στήριξη του Ευ. Βενιζέλου), μέλος του Πολ.Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ
    Απρίλιος 2012: Αποχωρεί από το ΠΑΣΟΚ και προσχωρεί στην ΔΗΜΑΡ.
    2013: Προσχωρεί στην “Ελιά – Δημ.Παράταξη. Και στη συνέχεια και πάλι στο ΠΑΣΟΚ, στη Δημοκρατική Συμπαράταξη και στο ΚΙΝ.ΑΛ, μέχρι να προσχωρήσει και πάλι στον ΣΥΡΙΖΑ.

  168. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    161β# Τον άκουσα 🤮💩 στον Σκατάι 🤮💩 με τον 🤮💩 Τσίμα. Έχω να πω ότι περιμένω με ανυπομονησία το γραφτό του Δύτη για τα Τραπεζάκια 🙂

  169. 168 Έχει βγει ήδη στη μόστρα 🙂

  170. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    170# Με μια πρώτη ματιά επιβεβαιώνεται η εντύπωσή μου πως είσαι ευγενέστατος άνθρωπος ήπιων τόνων 🙂

    (Ο Νικοκύρης λουφάρει, η αρίθμηση των σχολίωνε πάσχει, το δικό μου εξακολουθεί μαρμαγκωμένο και θα διαμαρτυρηθώ στην εταιρεία. Μας βρήκανε χαλαρούς και κάνουνε ό,τι τους θεμουσχώραμε)

  171. 170 Αφού το δικό σου είναι μαρμαγκωμένο, άρα η αρίθμηση είναι ν-1 απ’ αυτήν που βλέπεις. Πάσχει στην κομπιούτα σου γιατί εκεί μετράει και το φυλακωμένο. Συνήθως όμως για να μη χαλάει η αρίθμηση ημών όλων, όταν το βγάζει ο Νικοκύρης του αλλάζει την ώρα ώστε οι αναφορές να είναι σωστές (εκτός απ’ τις δικές σου που δεν παίρνεις υπόψη σου τον δικό σου περιορισμό (ας πούμε στο 170 απαντάς στο 170 το δικό σου; όχι. Στο 169 του Δύτη που όμως σε σένα εμφανίζεται κλπ…

  172. ΣΠ said

    170
    Ο Νικοκύρης ταξιδεύει και σήμερα.

  173. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Γιάννη (άνευ αριθμού σχολίου) αυτά είναι πολυσύνθετοι συλλογισμοί κι εγώ είμαι κομμάτια 🙂

  174. ΣΠ said

    170, 171
    Για να μην εμφανίζεται το μαρμαγκωμένο κλείσε τον browser και μπες από την αρχή.

  175. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Δε βαριέσαι Σταύρο, συνεννοούμαστε νομίζω 🙂

  176. evamaten said

    163, 144
    Αφού δεν μπόρεσε ν’ αντισταθεί στον πειρασμό μιας τόσο γοητευτικής ατάκας, πιστεύω ότι θα την ανοίξει πάλι…
    (Και το εύχομαι, Γιάννη, πραγματικά. Έλα να μαλώνουμε, να γουστάρει κι ο Γουτού – που τον ξέρεις τί Κορσικανός είναι 🙂)

  177. Πέπε said

    176
    Καλά, εδώ που τα λέμε εγώ περίμενα να μας πει κάτι του στυλ «μη βαράτε τον Νεσταναίο, αφού καλά σάς λέει, πέθανα!»

    (Όπου εντωμεταξύ μάλλον η Έφη το βρήκε: ο Ν. μπέρδεψε τα επώνυμα των Γιάννηδων.)

    Γιάννη, να ‘σαι καλά! Μας λείπεις εδώ.

  178. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    176# Χαίρετε, Κυρία 🙂

  179. evamaten said

    177
    Αυτό, ομως, θα ηταν Πέπε (στυλ), καθαρά (και πολύ θα γελούσαμε, πράγματι😂)

  180. Πέπε said

    179
    Βγαίνει και καλύτερο: παιδιά σόρι που πέθανα, αλλά τουλάχιστον μη βαράτε τον Νεσταναίο.

  181. evamaten said

    178
    Χτηνάκι! (μου έλειψες – τελευταία δεν προλαβαίνω ούτε να διαβάζω —αλλά πού θα πάει…)
    154
    Υπέροχη, απίθανη Λου!

  182. # 159

    Εχουμε ξανακάνει τν συζήτηση και κανένας δεν αμφισβήτησε πως κάποιοι υπέφεραν και πέθαναν στην χούντα, τότε ενοχλούσε το 5% που είχα γράψει…
    αλλά είναι τραβηγμένο από τα μαλλιά της παράνοιας να υποστηρίζει κάποιος πως αυτό οφείλεται στην μη ύπαρξη βουλευτών (που ήταν το ΘΕΜΑ), και επί δημοκρατίας έχουμε χρονικά διαστήματα χωρίς βουλευτές , δεν είναι χαρακτηριστικό μόνο της χούντας.
    θυμίζει το ο αστυφύλακας είναι όργανο, το μπουζούκι είναι όργανο, άρα ο αστυφύλακας είναι όργανο και είναι λυπηρό αυτός που υποστηρίζει κάτι τέτοιο ελλείψει άλλου επιχειρήματος να μιλάει για…ενήλικες.
    Γενικά η αποχή είναι αγκάθι σε αγκυλωμένα μυαλά

  183. 133β# Συμφωνώ. Εδώ από κάτω, ποιο λες μου πάει καλύτερα?
    Μοσχαροκεφαλή
    Ο κατήφορος μιας ορφανής
    Κυρία Ξι Παπαμήτρου

  184. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    181# Α ναι? Κρίμα, κι έγραψα πριν από καναδυό Κυριακές (για να σε κουρδίσω αυτό) 🙂

  185. sarant said

    170-172 Μόλις επανήλθα και ξεμαρμάγκωσα τα 182, 183.

    Να με συμπαθάτε, αλλά 700 χιλιόμετρα έκανα.

  186. evamaten said

    184
    Α, σε απόλαυσα κι εγώ μαζί τότε, κι έγραψα και σχόλιο (ειδικά για το τρίτο, το πιο «βαρύ»), αλλά δεν μπόρεσα να συνδεθώ και μετά πια μπαγιατιασε…🙂)

  187. Avonidas said

    #182. Έχω παίξει αυτό το παιχνίδι με τον Λάμπρο, και ειλικρινά δε γουστάρω να το ξαναπαίξω. Συνίσταται στο να λέει κάποιος αυτό που ολοφάνερα θα ερμηνευτεί ως Α, για να την κάνει γυριστή μετά ότι τάχα μου εννοούσε το Β. Και ούτω καθεξής ως το Ω, μέχρι να τον σιχτιρίσουν, ή να τα παρατήσουν, ή να ξαναπιάσει τα ίδια από το Α.

    Ο Αεροζόλ στα #159 σου απαντάει, αναλυτικότερα και υπομονετικότερα, και φυσικά κατάλαβε αυτό ακριβώς που κατάλαβα κι εγώ απ’ αυτά που έγραψες. Κι αυτό που σαφώς ήξερες ότι θα καταλάβαινα.

    Με δυο λόγια τρολλάρεις, Τζη. Και απουσία μεζέδων και κρασιού, δεν έχω και κανένα λόγο να δεχτώ μεγαλόθυμα το τρολλάρισμα.

  188. Πέπε said

    Εγώ αυτό που βλέπω είναι να στηρίζει ο Τζη το σκεπτικό του στο αν υπάρχουν άμεσες δυσμενείς συνέπειες από την απουσία βουλευτών (αν όχι, τότε δεν υπάρχουν ούτε και άμεσες ευεργετικές συνέπειες από την ύπαρξή τους).

    Θα μπορούσε κανείς να αντιτείνει μεταξύ άλλων:
    α) γιατί μόνο άμεσες; Πρέπει δηλαδή ο ιατροδικαστής να γράψει «από έλλειψη βουλευτών»; Εκκρεμεί τεκμηρίωση.
    β) η παρένθεση παραπάνω (αν όχι, τότε …) είναι τελείως αυθαίρετη
    γ) ψηφίσεις δεν ψηφίσεις, έγκυρο ή άκυρο ή λευκό, με έναν ή οσουσδήποτε γύρους εκλογών, το μόνο βέβαιο είναι ότι θα καταλήξουμε με ακριβώς 300 βουλευτές. Οπότε;

    Δεν τα λέω αυτά για να τα καταλάβει ο Τζη, τάχα πως δεν τα καταλαβαίνει και χωρίς τη βοήθειά μου. Απλά για να ρωτήσω ποιος ο σκοπός της συζήτησης.

    (Ότι το ποδόσφαιρο είναι σοβαρότερο από την πολιτική αναφέρθηκε ή μας το αποκρύπτουν μετά μανίας;)

  189. ΣΠ said

    188
    Το μπάσκετ είναι σοβαρότερο από την πολιτική ή αυτό ισχύει μόνο το ποδόσφαιρο;

  190. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    188 – Δηλαδή, πριν τη Χούντα που υπήρχαν βουλευτές, δεν γίνονταν βασανιστήρια και εκτελέσεις; η μήπως δεν γίνονται τώρα βασανιστήρια αλλά, και συγκαλυμένες εκτελέσεις!

    Σε ένα κόσμο ψευδαισθήσεων, οτιδήποτε αληθινό, μοιάζει και είναι παράταιρο. Τίποτε δεν πρέπει να χαλάει την λαϊκή εικονική κανονικότητα.

    Λαέ, σ’ αυτές τις κρίσιμες εκλογές, εσύ αποφασίζεις για το μέλλον σου.
    Καλό και διαχρονικό ανέκδοτο.😂

    Αλήθεια, την Λαγκάρντ, που αποφασίζει και διατάσσει, ποιοι θα υποφέρουν και ποιοί θα καταστραφούν στην ΕΕ, ποιος την ψήφισε;

  191. Πέπε said

    189
    Εξαρτάται. Το μπάσκετ είναι σοβαρότερο από το ποδόσφαιρο;

    190
    Άλλος που τάχα θέλει να του εξηγήσουν αυτά που καταλαβαίνει άριστα… Ναι, γίνονται. Οπότε, τι; Σημαίνει ότι δεν υπάρχει καμία διαφορά; Μα τότε ο αστυνομικός δεν είναι βασανιστής, είναι μπουζούκι.

  192. Pedis said

  193. Μαρία said

  194. aerosol said

    #182
    Το ζήτημα δεν είναι η αποχή ή οι βουλευτές. Σου έγραψα συγκεκριμένα περί εκτελεστικής εξουσίας και καθημερινότητας: αν δεν είναι το ένα θα είναι κάτι άλλο, υπό άλλες συνθήκες. Αλλά την καθημερινότητα ΠΑΝΤΑ κάποιος την ελέγχει και την καθορίζει με συγκεκριμένους τρόπους, όχι τελείως ίδιους.

    #188
    Αν δεν υπάρξουν βουλευτές θα υπάρξει κάτι άλλο. Η εξουσία δε μένει ποτέ χήρα. Ιστορικά, πάντως, το άλλο συνήθως δεν είναι καλύτερο.
    Ο σκοπός εκ μέρους μου είναι να κάνει ο καθένας όπως νομίζει. Αλλά να μην επιχειρηματολογεί άστοχα, λες και βρήκε την σούπερ απάντηση. Στην διαχείρηση της ήττας αυτού του προτεκτοράτου, όλων μας η καθημερινότητα είδε σοβαρές διαφορές από πριν το 2008 και το μετά, μερικές ακόμα και ανάμεσα στις πρόσφατες κυβερνήσεις. Για κάποιους ήταν καθοριστικές, έως και τραγικές. Δεν τρέχει σε όλους μια σύνταξη, κάποιοι μένουν άστεγοι, πολλοί είναι χρόνια έγκλειστοι στην επισφάλεια και θα μείνουν ως να πεθάνουν. Το πολύ μπλαζέ είναι γι αυτούς που τα βασικά τα έχουν κάπως λυμμένα.

  195. # 188,194

    Η διαφορά μου με τον Αβονίδα (κυρίως και εκεί ξεκίνησε το ΘΕΜΑ κι ο Αεροζόλ μου γράφει πως δεν είναι εκεί το ζήτημα…) και εν μέρει με σας, είναι πως εγώ (όπως κι ο Λάμπρος) μιλάμε για την πραγματική, καθημερινή ζωή και δεν πολιτικολογούμε.Δηλαδή όταν έχουμε υπηρεσιακή κυβέρνηση ή το διάστημα που κυβέρνησε ο Π»δήμας (δεν είναι μόνο η χούντα) γίνανε σημεία και τέρατα γιατί δεν είχαμε εκλεγμένη κυβέρνηση και αδρανείς βουλευτές ;
    Κλασσικά οι πολιτικολογούντες όταν στριμώχνονται αλλάζουν το θέμα, δεν είναι δύσκολο, είναι θέμα αν ζεις την πραγματικότητα ή ό,τι σου λένε τα δελτία ειδήσεων και οι «ανεξάρτητες» εφημερίδες.
    Και για να μην έχετε λανθασμένες εντυπώσεις όσοι δεν με ξέρετε (ο Αβονίδας με χαρακτήρισε προνομιούχο) τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι, πορεύομαι με την κάθε είδους βοήθεια από φίλους.

    Πριν κάποια χρόνια ΟΛΟΙ οι πολιτικοί βρίζανε τον Σόιμπλε για την λιτότητα. Κι όμως ο Σόιμπλε είχε πει το αυτονόητο πως θέλει τα λεφτά του και του είναι αδιάφορο αν η κυβέρνηση τα πάρει από τους πλούσιους ή τους φτωχούς.
    Το πως διαστρέφει η πολιτική την πραγματικότητα ακόμα και στο ποδόσφαιρο το είδαμε ΧΟΝΤΡΑ φέτος με την ΑΕΚ. Στο ματς που κέρδισε 1-0 τον ΠΑΟΚ όλοι μιλάγανε και γράψανε πως της ακύρωσε ο διαιτητής κανονικό γκολ στην αρχή του αγώνα. Μπορείτε να δείτε την φάση στα 30 πρώτα δευτερόλεπτα τουβίδδεο και να ακούσετε ΚΑΘΑΡΑ τον σπήκερ να λέει «έχει σφυρίξει ο (διαιτητής) Κουλμπάκοφ»Οσοι ξέρουν από κανονισμούς όταν ο διαιτητής σφυρίξει ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ συνέχεια και δεν υπάρχει γκολ που ακυρώθηκε (ο διαιτητής είπε πως σφύριξε γιατί του είπε ο τέταρτος από την ενδοσυνενόηση να σφυρίξει, κακώς βέβαιια) Αντίθετα στο γκολ που μέτρησε προηγήθηκε φάουλ σε παίκτη του ΠΑΟΚ που ο διαιτητής δεν έδωσε και ο VAR δεν επενέβη (στο 9.34)

  196. Alexis said

    #191: Πέπε τι ψάχνεις, εδώ η συζήτηση έχει ξεφύγει τελείως.
    Μιλάμε για την απόλυτη λογική της ισοπέδωσης με επιχειρήματα που δεν στέκουν ούτε ως αστείο.
    Του τύπου:
    (Βασανιστήρια πριν τη χούντα, Βασανιστήρια και μετά)
    ΑΡΑ
    Κοινοβουλευτική δημοκρατία=Χούντα

    Ή παλιότερα
    (Γυναικοκτονίες στο Ιράν, Γυναικοκτονίες και στην Ελλάδα)
    ΑΡΑ
    Ελλάδα=Ιράν

    Ο Αεροζόλ έχει την υπομονή και το χρόνο να απαντάει τεκμηριωμένα και διεξοδικά, εγώ πραγματικά βαριέμαι (και δεν έχω και το χρόνο) να μπω σε έναν τέτοιου είδους διάλογο…

  197. Παναγιώτης Κ. said

    Έκανα μια πρόχειρη εκτίμηση. Οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι έχουμε χάσει πάνω από 30% του εισοδήματός μας λόγω της ανόδου των τιμών σε αγαθά και υπηρεσίες.
    Τι φταίει και έχουμε αυτά το θηριώδες ποσοστό;
    Εγώ μπορώ να αντιμετωπίσω την κατάσταση… Με τρομάζει όμως το γεγονός ότι είμαι υποχείριο κάποιων οι οποίοι τσαλακώνουν την αξιοπρέπειά μου κάνοντας ό,τι τους αρέσει.

  198. ΓιώργοςΜ said

    197 Υπάρχει αυτό το εργαλείο για υπολογισμό του «προσωπικού» πληθωρισμού, ανάλογα με την κατανάλωση του καθενός σε προϊόντα και υπηρεσίες. Πέρυσι μου έβγαλε 40%, φέτος… 1%.
    Αυτό που πρακτικά μπορώ να πω είναι πως με το ζόρι βγάζω πλέον το μήνα (διατροφή, στέγαση, βασικές μετακινήσεις, μία το πολύ έξοδος το μήνα), ενώ περίμενα με τα περσινά και προπέρσινα δεδομένα να αποταμιεύω κιόλας.
    Απορώ κι εγώ πώς είναι δυνατόν ο κόσμος να μη βλέπει το πορτοφόλι του πριν ψηφίσει…

  199. # 189, 191α

    Πολύ σοβαρότερο … βρίζει ο Γιαννακόπουλος τον Μητσοτάκη, του δίνει ο Μητσοτάκης τζάμπα ολόκληρο το ΟΑΚΑ και γίνεται ο Γιαννακόπουλος ο καλύτερος υποστηρικτής του !
    Παίρνει τρία πρωταθλήματα ο Μαρινάκης κι ακόμα βρίζει τον κουμπάρο του Μητσοτάκη…
    Πιο μάγκας ο Μελισσανίδης πήρε ένα χάρτινο πρωτάθλημα με τον Σύριζα κι ένα διορισμένο τώρα με την Νουδούλα…
    τα συμπεράσματα περί σοβαρότητας, δικά σας

  200. # 197,198

    Είναι απλό υπάρχουνε οι Ελληνες και η Ελλάδα (δηλαδή οι πολιτικοί, οι διπλωμάτες, οι δικαστικοί).
    Είναι αδύνατον να ευημερούν και τα δυο μέρη, δεν βγαίνει και η Ελλάδα ,ως γνωστόν, είναι πάνω απ’ όλα …

  201. Γιάννης said

    Η ΝΔ θα έχει φθορά αναμφισβήτητα, οπότε θεωρώ ότι θα είναι γύρω στο 35 +(35.4) στοιχηματισα, Ο ΣΥΡΙΖΑ θα έχει άνοδο αλλά μικρή, καθώς θεωρώ δεν θα καρπωθεί όλη την απώλεια της ΝΔ- θα πάρουν ένα ποσοστό τα μικρότερα κόμματα-οπότε το μοίρασα στη μέση και λέω ότι θα κυμανθεί γύρω στο 33.5+ (33.6) στοιχηματισα. Θεωρώ ότι θα μπουν 7 κόμματα στη Βουλή πιθανολογωντας ότι ένα εκ των ακροδεξιών κομμάτων (που τους άφησαν να συμμετέχουν) θα καταφέρει θα πιάσει το 3 ή η Ζωίτσα, την θεωρώ outsider πάντως.

  202. Ψηφισα κι εγώ.
    Νου Δου 33.5
    Συριζα 32.5
    Πασοκ 8
    ΚΚΕ 6
    Μερα 4.5
    Παραλήπτης επιστολών χριστού 4 . Ο μόνος κερδισμένος του ντιμπέιτ

    Πιστεύω ότι τα λευκά θα έπρεπε να προσμετρώνται. Δεν είναι το ίδιο με την αποχή ή τα άκυρα. Τα κόμματα/σχήματα που κατεβαίνουν δεν καλύπτουν τον πολίτη. Αν δεν υπήρχε αυτό το άθλιο πλαφόν του 3%, με ένα 1% λευκά ας έμενε μια β. έδρα κενή.

  203. ΓιώργοςΜ said

    202 Να υπερθεματίσω: Το ποσοστό των λευκών να βγαίνει με κλήρωση από το γενικό πληθυσμό!
    Ε ρε γλέντια που θα γίνονταν…

    200 Γιώργο, αν νομίζεις στ’ αλήθεια πως η διαφορά αφορά αυτούς που λες, είσαι πολύ μακριά νυχτωμένος. Τα κέρδη των εταιρειών ενέργειας, των πετρελαιάδων, των μικρο- και μεγαλοκατασκευαστών, των μεγαλομπακάληδων, είναι αρκετές φορές, ίσως εκατοντάδες ή χιλιάδες φορές, παραπάνω από το συνολικό κόστος της μισθοδοσίας οποιωνδήποτε υψηλόμισθων. Εμείς πληρώνουμε και τους μεν και τους δε.

  204. aerosol said

    #195
    Το θέμα για το οποίο σου απευθύνθηκα εγώ δεν είναι κατ’ ανάγκη αυτό του Αβονίδα -και δεν το άγγιξες καθόλου, κάνοντας μεγάλη προσπάθεια να μην καταλάβεις αυτό που σαφέστατα έγραψα. Επίσης, απευθύνθηκα σε σένα και όχι στον Λάμπρο. Δικαίωμά σου να μην ασχοληθείς, εννοείται, δε θα σε πιάσω κι απ’ το λαιμό. Αλλά ιστορίες του στυλ «είμαστε Εμείς και μας την πέφτουν Αυτοί» είναι καλές για τα γηπεδικά, εδώ απλώς έστειλες τη μπάλα στην κερκίδα. Και βέβαια δεν συνεχίζω, δεν υπάρχει και νόημα.

  205. Περάσαμε τους 8 διπλασιασμούς στη συμμετοχή, Αγγελος και Theo εμφανίζονται δυο φορές -φαντάζομαι είναι οι ίδιοι και γνωστοί θαμώνες.

    Πιο κοντά στη συλλογική (κατά μέσο όρο) επιλογή είναι ο/η lamarakis

  206. Ήταν δύο και οι συμμετοχές του ΣΠ, με διαφορά λεπτών και ταυτόσημες, οπότε διέγραψα τη μία.

  207. ΣΠ said

    206
    Καλά έκανες. Την πρώτη φορά μου έβγαλε σφάλμα κατά την ψηφοφορία και σκέφτηκα ότι μπορεί να μη περάστηκε η ψήφος.

  208. Theo said

    @205:
    Ναι, εγώ είμαι. Διάβασα το «μπορείτε να απαντήσετε στο στοίχημα περισσότερες από μία φορές, αλλά μετράει μόνο η πιο πρόσφατη συμμετοχή σας, που ακυρώνει τις προηγούμενες» και, με τη δεύτερη συμμετοχή μου, διόρθωσα την πρώτη. Οπότε, μπορείς να τη διαγράψεις.

  209. Theo said

    Να την ακυρώσεις, εννοώ.

  210. Γιάννης Κουβάτσος said

    Φίλες και φίλοι, χαίρομαι που εξαιτίας (ή χάρη σε) μιας παρεξήγησης πήρα μια γεύση για το πώς θα αντιδράσουν δικοί και γνωστοί αν και όταν πεθάνω. Είναι, νομίζω, κοινή αυτή η περιέργεια σε όλους τους ανθρώπους, ε; 🙂 Αλλά το ξεκαθαρίζω: δεν σκοπεύω να τα κακαρώσω πριν ξαναδώ την Πανάθα πρωταθλήτρια και πριν διαβάσω όλα τα αδιάβαστα βιβλία που περιμένουν τη σειρά τους σκονιζόμενα στη βιβλιοθήκη. Οπότε… έχω πολύ μέλλον ακόμα. 😉

  211. 210 Γερός νάσαι και τ’ άλλα γίνονται!

  212. ΣΠ said

    210
    Ευτυχώς γλίτωσα την λαχτάρα γιατί διάβασα τα σχόλια όταν πια είχε ξεκαθαριστεί το θέμα. Πάντως, δάσκαλε, μην εξαφανιστείς πάλι για κανένα εξάμηνο.

  213. sarant said

    210 Καλώς τον Γιάννη, πολύ χαίρομαι που σε ακούω και από εδώ.
    Αυτό με την Πανάθα δεν είναι πια και τόσο απίθανο, οπότε καλά κάνεις και βάζεις και τον δεύτερο όρο που μάλλον θα σου χαρίσει την αθανασία!

    Να μη σε χάσουμε, όμως.

  214. # 204

    Προφανώς με δουλεύεις ή αυτοδουλεύεσαι !!
    Δεν βλέπω γιατί έπρεπε να απαντήσω σε κοινοτυπίες γνωστές στον καθένα μόνο και μόνο για να νοιώσεις πως είπες κάτι σωστό όταν έχω ανοικτό ΑΛΛΟ θέμα με τον Αβονίδα. Με το συμπάθειο αλλά δεν διευθύνεις εσύ με την είσοδό σου την συζήτηση.
    Και μη μου γράφεις για άστεγους, χωρίς να ξέρεις τίποτε για μένα.

  215. Αγγελος said

    (205) Εγώ νομίζω πως ψήφισα μόνο μια φορά — αλλά δεν εμπιστεύομαι πια τη μνήμη μου για τα πρόσφατα 😦

  216. Pedis said

    Και τα μεγάλα μέσα …

    Το πιο πιθανό είναι ότι ξέχασε πώς ακριβώς του το ‘χαν γράψει στο σκονάκι να το πει και τα έκανε σκατά.

  217. 208-209: Ναι, ισχύει ότι μπορούμε να αλλάζουμε και ότι ισχύει το τελευταίο. Για τον ΣΠ, το έσβησα το ένα γιατί ήταν ταυτόσημα και σχεδόν κολλητά. Το πρόβλημα είναι με τους Παναγιώτηδες, τους Δημήτρηδες, τους nikos, τους giannis, κλπ. Ποιοι είναι ένας, κλπ.

    Στο μεταξύ υπερδιπλασιάσαμε πάλι, κι έγινε ντέρμπι -ήταν κι η μια κεντρική συγκέντρωση…

    Σπαμακόπιτα θα έτρωγε ο Λ. Π. (δεν γράφω όλο το όνομα, αν θέλει το κάνει ο ίδιος)

  218. 215: Αγγελε, τώρα το είδα αυτό. 8:36, 11:22 το βράδυ της 15/5. Αγγελος ατονος και τις δύο φορές, με τεραστια διαφορα στην πρόβλεψη

  219. sarant said

    217 Αυτό δεν λύνεται φοβάμαι

  220. 637 δελτία ως τώρα, ας ρίξω κι εγώ το δικό μου:

    νδ 35
    συριζα 32

    πασοκ 10
    κκε 5
    ελλυ 4
    μ25 3
    λοιπά 11

  221. ΣΠ said

    220
    Πόσα κόμματα; Το Μέρα25 μέσα ή έξω;

  222. 220: 6 κόμματα, μέσα το Μέρα25

  223. sarant said

    Σε 4 ώρες και κάτι κλείνει το προεκλογικό μας στοίχημα.

    Ως τώρα έχουμε σχεδόν 700 συμμετοχές, 6 κόμματα στη Βουλή και διαφορά μισή μονάδα (0,5) ανάμεσα στα δυο πρώτα κόμματα.

  224. Από στοιχηματικής άποψης, κουβάς ο λεγόμενος. Δύο μόνο δελτία πέσανε σε απόσταση, βάσει του τύπου που τέθηκε, μονοψήφια:

    Νικητής με απόσταση 2,3 ο Manolas. Έριξε το δελτίο του στις 18/5, 1:44:37 μ.μ. Είχε προβλέψει ΝΔ 41, ΣΥΡΙΖΑ 18 και 5 κόμματα

    Δεύτερος/η, άξιος για μνεία, με απόσταση 5,7 ο Γιώργος Μπουροζίκας. Έριξε το δελτίο του στις 18/5, 10:29:32 μ.μ. Είχε προβλέψει ΝΔ 36, ΣΥΡΙΖΑ 21 και 5 κόμματα.

  225. 6 προβλέψατε το ποσοστό της ΝΔ σε απόσταση ±2: 39,1, 41,0, 40,6, 40,0, 39,0
    3, άλλοι από τους 6, προβλέψατε το ποσοστό του ΣΥΡΙΖΑ σε απόσταση ±2: 21,0, 21,5, 22,0
    (η σειρά παραπάνω είναι βάσει της τελικής απόστασης, με μαύρα εκείνοι που πρόβλεψαν και 5 κόμματα)

    5 κόμματα λέγανε τα 122 από τα 776 δελτία (παρεμπ., μπορείτε να μαντέψετε τον πειρασμό της εφορευτικής να ρίξει άλλο ένα δελτίο…)

  226. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @224. Θὰ ἦταν ἐνδιαφέρον νὰ σχολιάσουν οἱ δύο πρῶτοι νικητὲς καὶ νὰ μᾶς ποῦν τὸ σκεπτικό τους.

    Μὲ τὶς προβλέψεις τους κατατρόπωσαν ὅλες τὶς ἑταιρεῖες δημοσκοπήσεων.

    Κάποια ἀπὸ αὐτὲς θὰ μποροῦσε νὰ τοὺς προτείνει συνεργασία.

  227. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @225. Ὅ,τι γράφω στὸ 226 ἰσχύει καὶ γιὰ ὅσους ἔκαναν τὶς προβλέψεις ποὺ ἀναφέρονται στὸ 225.

  228. Στις 6 προβλέψεις του 225, δεν μπήκε στο κοπιπάστε το 41,0, πρώτο-πρώτο, του νικητή. Δηλ. αν τα αντιγράψω πάλι:

    6 προβλέψατε το ποσοστό της ΝΔ σε απόσταση ±2: 41,0, 39,1, 41,0, 40,6, 40,0, 39,0

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: