Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ψηφίζουμε λοιπόν

Posted by sarant στο 21 Μαΐου, 2023


Οι πιο πρωινοί θα έχουν ήδη ψηφίσει, άλλοι -όπως εγώ- θα το αφήνουν για αργότερα, αλλά το ιστολόγιο χρωστάει να ανεβάσει κάτι το εκλογικό, έστω και για να χρησιμέψει για την υποδοχή του σχολιασμού σας, τόσο για τη μέρα των εκλογών όσο και για τα αποτελέσματα, όταν θα αρχίσουν να βγαίνουν, πρώτα ως εκτιμήσεις από τις σφυγμομετρήσεις εξόδου και μετά ως πραγματικά αποτελέσματα.

Πριν αρχίσω να γράφω το άρθρο, χτες, είχα στο νου μου να βάλω ένα απόσπασμα από  τους Χαλασοχώρηδες του Παπαδιαμάντη, εκεί όπου περιγράφεται (και, κατά κάποιο τρόπο δικαιολογείται) η αγοραπωλησία των ψήφων.  Όμως ύστερα θυμήθηκα ότι το απόσπασμα αυτό το είχα ήδη δημοσιεύσει στις προηγούμενες εκλογές, του Ιουλίου 2019, και δεν μου άρεσε η επανάληψη.

Μετά, σκέφτηκα, επειδή οι εκλογές γίνονται Μάιο, να βάλω μια γελοιογραφία του Φ. Δημητριάδη από τις εκλογές του 1958, που και αυτές είχαν γίνει μήνα Μάιο, ύστερα όμως συνειδητοποίησα πως κι αυτή τη γελοιογραφία την έχω ανεβάσει,  στο άρθρο των  εκλογών του Μαΐου 2012, ενώ στις επόμενες εκλογές, του Ιουνίου 2012, είχα δημοσιεύσει μια παρεμφερή γελοιογραφία, από τις  εκλογές του 1956.

Οπότε μεταφέρθηκα στα χρόνια της  μεταπολίτευσης κι έτσι θα δημοσιεύσω σήμερα τις γελοιογραφίες από την  πρώτη  σελίδα του Βήματος στις 20 Νοεμβρίου  1977. Ταιριάζει γιατί  πρόσφατα είχαμε αναφερθεί έμμεσα σε εκείνες τις εκλογές, όταν βάλαμε το σχετικό τραγούδι του Σαββόπουλου από τον δίσκο Ρεζέρβα.

Στις εκλογές εκείνες η  Νέα Δημοκρατία του Κωνσταντίνου Καραμανλή είχε  έρθει πρώτη με άνεση (41,8%) αν  και πολύ μακριά από το συντριπτικό 54% των πρώτων μεταπολιτευτικών εκλογών -άλλωστε, είχε κατέβει  στις εκλογές  η δεξιότερη Εθνική Παράταξη των  φιλοβασιλικών αποσπώντας ένα όχι ευκαταφρόνητο 6,8%.

Η πρώτη  γελοιογραφία, του Βαγγέλη Παυλίδη, του καλού γελοιογράφου από τη Ρόδο, που είχε ως σήμα κατατεθέν την κουκουβάγια (εδώ εξηγεί πώς γεννήθηκε η κουκουβάγια) εκφράζει τη γενική γραμμή της  εφημερίδας, που εκφραζόταν και από τον πρωτοσέλιδο τίτλο της («Τις δημοκρατικές δυνάμεις θα ενισχύσουν οι εκλογές»), αφού παρουσιάζει τον λαό να περιφρουρεί την κάλπη ζητώντας δικαιοσύνη προκαλώντας φόβο σε έναν υπουργό της ΝΔ με ημίψηλο.

Θυμάμαι σε εκείνες τις εκλογές τον Γεώργιο Μαύρο, τον αρχηγό της ΕΔΗΚ και ηγέτη έως τότε της αξιωματικής αντιπολίτευσης, να δηλώνει, πάνω από την κάλπη, «Περιμένω να ανοίξουν οι κάλπες και να  μου δοθεί η εντολή να σχηματίσω κυβέρνηση» -αλλά μόλις άνοιξαν  οι κάλπες φάνηκε πως η ΕΔΗΚ (αυτό σημαίνει Ένωση Δημοκρατικού Κέντρου) είχε κατρακυλήσει από το 20% στο 12% και στην τρίτη θέση, ενώ στη δεύτερη θέση πέρασε ορμητικά το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου σχεδόν διπλασιάζοντας το ποσοστό του και εγκαινιάζοντας την πορεία προς την εκλογική νίκη  του 1981.

Πιο αριστερά, το ΚΚΕ επικράτησε συντριπτικά στη μάχη με το ΚΚΕ εσωτ., το  οποίο είχε συμπήξει τότε τη Συμμαχία, μαζί με την ΕΔΑ, τη Σοσιαλιστική Πορεία, τη Σοσιαλιστική Πρωτοβουλία και τη Χριστιανική Δημοκρατία. («Οι πέντε  μικροί που δεν  κάνουν έναν μεγάλο», ήταν  ένα ειρωνικό σχόλιο του Ριζοσπάστη, τότε). Η Συμμαχία διαλύθηκε μετά τις εκλογές, αλλά κάποιες από τις δυνάμεις της βρέθηκαν μετά στον Συνασπισμό και  βέβαια στον ΣΥΡΙΖΑ.

Συμμετείχε επίσης το Κόμμα Νεοφιλελευθέρων, του Κ. Μητσοτάκη, που απέσπασε μόλις 1,08% πανελλαδικά αλλά επειδή συγκέντρωσε το εκλογικό  μέτρο στα Χανιά και στο Ρέθυμνο κατάφερε να  εκλέξει δύο βουλευτές και να κάνει την επάνοδό του στην πολιτική ζωή της χώρας. Η ειρωνεία της ιστορίας είναι ότι ο ίδιος  ο Κων. Μητσοτάκης επρόκειτο 13 χρόνια  αργότερα να θεσπίσει εκλογικό νόμο με πανελλαδικό όριο 3%  για την εκλογή βουλευτή, που, αν ίσχυε το 1977, θα τον απέκλειε από τη Βουλή -αχαριστία, θα έλεγε κανείς.

Οι εκλογές του 1977 είχαν βέβαια εκπλήξεις, αλλά το αποτέλεσμά τους, τόσο ως προς την πρώτη θέση όσο και ως προς την επόμενη κυβέρνηση, ήταν  γνωστό από τα πριν, αφού, με βάση  τον  τότε εκλογικό νόμο η ΝΔ συγκέντρωνε άνετη πλειοψηφία 171 εδρών  -όχι όμως αρκετή για εκλογή Προέδρου, κι έτσι από το 1979 ξεκίνησε μια διαδικασία αμφίπλευρης διεύρυνσης, προς το Κέντρο και προς την Ακροδεξιά, που έφερε τελικά τους πολυπόθητους 181 βουλευτές και εξασφάλισε την εκλογή του Κων. Καραμανλή στην προεδρία της Δημοκρατίας.

Το αποτέλεσμα των σημερινών εκλογών είναι  πολύ λιγότερο σίγουρο, ιδίως ως προς τη δυνατότητα σχηματισμού κυβέρνησης (και τη σύνθεσή της). Οπότε, η δεύτερη γελοιογραφία του Βήματος το 1977, από το πενάκι του Κώστα Μητρόπουλου, με τους ψηφοφόρους να σχηματίζουν ένα μεγάλο ερωτηματικό, ταιριάζει περισσότερο με τις σημερινές εκλογές παρά με τις τότε.

Αλλά σε λίγες ώρες θα έχουμε την απάντηση!

Advertisement

207 Σχόλια προς “Ψηφίζουμε λοιπόν”

  1. dryhammer said

    Καλημέρα!
    Καλό βόλι σ’ όσους ψηφίσουν και καλό «βόλι» σ’ όσους δεν ψηφίσουν.

    Χορταστικό δε λέω…

  2. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλημέρα.
    Καλό βόλι σ’ αυτές τις κρίσιμες εκλογές. Κοινώς, το νου σας, ρεμάλια! 😉
    Χρόνια πολλά και καλά στις εορτάζουσες και τους εορτάζοντες και ιδίως στον φίλο ΚΩΣΤΑ.
    Καλή επιτυχία και στον μπακετικό Ολυμπιακό. Πικρό ποτήρι το να σηκώσει την κούπα, αλλά φέτος το αξίζει. Είναι κι αυτή η Ρεάλ αντιπαθέστατη, βρε παιδί μου…

  3. dryhammer said

    Νά, ορίστε! με τις παπαριές ξέχασα να ευχηθώ τα καλύτερα σ’ όσ@ γιορτάζουν εντός κι εκτός ιστολογίου.

  4. Και ρωτάω λοιπον Νικοκύρη και λοιπές δημδυν: Πώς θα μας παρέδιδε ο Μητρόπουλος τη γελοιογραφία του αν ήταν υποχρεωμένος για λόγους ορθότητας να χρησιμοποιήσει ελληνικό ερωτηματικό?
    Άντε μπράβο, που έχετε πέσει να με κατασπαράξετε όλοι σας 🙂
    Καλημέρα και καλό βόλι.

  5. 3# Κι εγώ μια απ’ τα ίδια. Χρόνια πολλά λοιπόν σε Κωστολένες και Λενοκωστάδες.

  6. Reblogged στις anastasiakalantzi59.

  7. sarant said

    Kαλημέρα, χρόνια πολλά σε Κωνσταντίνους και Ελένες, ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια, και καλό βόλι!

    4 Το σκέφτηκα κι εγώ αυτό!

  8. Καλημέρα και χρόνια πολλά στους Κων/νους και τις Ελένες του ιστολογίου !

    Καλή επιτυχία στην Μαδρίδ !!

    Αργία σήμερα, έφιαξα τζατζίκι από ψωμοτύρι για δεκατιανό, θα κάνω κι ένα μπουργέτο μια σκόρπαινα, σαλάτα από μαρουλάκια του κήπου πιο λεπτά κι από τσιγρόχαρτα, κρεμμυδάκι φρέσκο, υρωδάτο μόλις κόπηκε και κρασί κρεβατίνας περσινής σοδείας που δεν ξύδιασε !

    οδηγίες προς ναυτιλομένους σε λίγο, προυγείται το φβ

  9. Μαρία said

    Εγώ ευχήθηκα στο προηγούμενο νήμα.

    Στις εκλογές του ’77 είχα πάει γραμμάτισσα σ’ ένα εκλογικό τμήμα γυναικών στην Παλιά Κοκκινιά (Α’ Πειραιά). Θυμάμαι τα άκυρα με σταυρό στη Μελίνα, που κατέβαινε στη Β’ Πειραιά, πασπαλισμένα με σουσάμι απ’ το κουλούρι που είχαν αγοράσει οι γιαγιάδες μετά την εκκλησία. Αλλά δεν θα ξεχάσω και την ταλαιπωρία μου, όταν το μεσημέρι, που αραίωσε η προσέλευση, κατέβηκα με καταρρακτώδη βροχή στην Ομόνοια για να ψηφίσω στο δικό μου εκλογικό τμήμα της ενορίας Αγίου Κωνσταντίνου Ομονοίας, που ήταν ένας φούρνος. Κι άντε πάλι πίσω μέχρι τις 4 το πρωί.

  10. Stelios Kornes said

    Τετοιες μερες κουδουνιζει συνεχως στο μυαλο μου πως «καθε λαος εχει την κυβερνηση που του αξιζει». Καλημερα κι ευχομαι ομαλοτητα κι ευπρεπεια απο και σε ολους. Και μη βιαστειτε να βγαλετε συμπερασματα.

  11. sarant said

    8 Αντε ρε τυχερέ!

  12. π2 said

    9. Κι εγώ είχα πάει γραμματέας σε εκλογές, πολύ πιτσιρικάς, για χαρτζιλίκι (δεν ξέρω αν είναι ακόμη έτσι, αλλά τότε επέλεγε ο εκλογικός αντιπρόσωπος, που ήταν συγγενής). Είχα περάσει πολύ ωραία, θυμάμαι. Μ’ άρεσε που η αρχική αμοιβαία επιφυλακτικότητα των αντιπροσώπων των κομμάτων, που κοιτούσαν με γερακίσιο μάτι να κάνουν το καθήκον τους, κατέληξε σε πλήρη συναδελφικότητα και κολλητηλίκια (να βγούμε για καμιά μπίρα ρε συ, τέτοια), ιδίως αργά το βράδυ, που η κούραση είχε οδηγήσει σε νευρικά γέλια.

  13. Παράλειψή μου να μην ευχηθώ ξεχωριστά στον Κώστα Παπαθανασίου !!

    Κωνσταντίνου και Ελένης

    Σε τι διαφέρει άραγε
    απ΄τη ζωή, ο θάνατος
    πέρα από τις αισθήσεις ;
    Σε τι από τα ονείρατα
    η ζωή ;
    Μήπως σ’ αυτά
    δεν νοσταλγούμε
    νάμαστε μόνο θεατές ;

    Σε τι απ΄το θάνατο
    το πρωϊνό τ’ ονείρατο
    που στο μυαλό μας μένει καρφωμένο
    και δεν ζητά πραγμάτωση
    παρά να ξεθωριάσει
    στου ήλιου τ΄ανελέητο το φως ;

    Αδειο πουκάμισο
    η Ελένη μας,
    γιορτάζει με τον Κώστα

  14. π2 said

    Χρόνια πολλά στους Κωστήδες και τις Ελένες.

  15. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα καὶ χρόνια πολλὰ στὶς ἑορτάζουσες καὶ στοὺς ἑορτάζοντες ἐντὸς καὶ ἐκτὸς ἱστολογίου.

    Γιὰ τὶς ἐκλογὲς ὅ,τι ἐπιθυμεῖτε.
    Δὲ θὰ χαλάσουμε τὶς καρδιές μας. 🙂

    Μιὰ μικρὴ διόρθωση στὰ ἀποτελέσματα τῶν ἐκλογῶν τοῦ 77.
    Τὸ ΠΑΣΟΚ δὲν ὑπερδιπλασίασε τὸ ποσοστό του, παρὰ λίγο νὰ τὸ διπλασιάσει· ἀπὸ 13,58% πῆγε στὸ 25,34%.

    Τὸ παράδοξο ἐκείνου τοῦ ἐκλογικοῦ συστήματος εἶναι τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ Μητσοτάκης ἔβγαλε 2 βουλευτὲς μὲ ποσοστὸ 1.08%, ὅσους καὶ ἡ Συμμαχία μὲ ποσοστὸ 2,72%.

  16. Alexis said

    Καλημέρα.

    Χρόνια πολλά στον αγαπητό ΚΩΣΤΑ, σε όλους τους Κωνσταντίνους, Κωνσταντίνες και Ελένες!

    Καλή ψήφο και καλή δύναμη σε όλους!

  17. Μαρία said

    12
    Και τώρα έτσι είναι, ο δικαστικός τον βρίσκει. Εγώ πήγα για χάρη του δικαστικού που κατέβαινε, όπως κι εγώ, απο δώ στην Αθήνα κι εκεί δεν ήξερε κανέναν. Θυμάμαι οτι την άλλη μέρα πήγα στην Κάνιγγος στο ΓΛΚ και πληρώθηκα ένα χιλιάρικο. Τώρα, αν θυμάμαι καλά, η αποζημίωση του γραμμ. είναι 150 ευρώπουλα και του δικαστικού κάτι λιγότερο απο 1 χιλιάρικο.
    Είχες πάει κι απ’ την προηγούμενη, όπως εγώ, για να γράψεις όλα τα ονόματα σ’ ένα τεφτέρι;

  18. π2 said

    17: A, μπα, τα είχε ετοιμάσει όλα η ξαδέρφη.

  19. Καλημέρα και χρόνια πολλά σε εορτάζοντες/ουσες!
    Περίμενα και κάτι σε Ιωάννου, λειψό το σημερινό.

  20. Μαρία said

  21. ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΥΣ

    (με στίχους νομπελίστα)

    Θα πάτε που θα πάτε να ψηφίσετε… τι έχετε δει ως τώρα ;
    Sixteen years
    Sixteen banners united over the field
    Where the good shepherd grieves
    Desperate men, desperate women divided
    Spreading their wings ‘neath the falling leaves…

    Τι να περιμένετε από τις εκλογές ; κάτι τέτοιο :
    … Gentlemen, he said
    I don’t need your organization, I’ve shined your shoes
    I’ve moved your mountains and marked your cards
    But Eden is burning, either getting ready for elimination
    Or else your hearts must have the courage for the changing of the guards
    Peace will come
    With tranquility and splendor on the wheels of fire
    But will bring us no reward when her false idols fall
    And cruel death surrenders with its pale ghost retreating
    Between the King and the Queen of Swords

    για περισσότερα ακούσατε το άσμα !

  22. sarant said

    15 Σωστή η διόρθωση για το ΠΑΣΟΚ. Διορθώνω

  23. 19# https://ioannou.files.wordpress.com/2009/09/anti-ioannoy2.pdf

    Επιθυμεί κάτι άλλο η Εξοχότης σας? 🙂

  24. Costas X said

    Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους τους συνονόματους Κώστηδες, τις Κωνσταντίνες και τις Ελένες !
    Θα πάω κι εγώ να ψηφίσω, αλλά με αρκετά κρύα καρδιά εφέτος, υποσυνείδητα μάλλον ψάχνω δικαιολογίες για να μην πάω, όπως ο σημερινός «Τσάντος» μου…

    «Ο Τσάντος κι ο παρτσινέβελος» (224) Εκλογές και αποχές…

    Και για όσους χρειάζονται λεξικό :
    Ώσκε : όχι, με έμφαση.
    Παρτσινέβελος : ιδιοκτήτης περιουσίας ή επιχείρησης, αφεντικό.
    Μου κάεται : μου φαίνεται, νομίζω, από το αρχ. «εικάζεται».
    Να μάσω : να μαζέψω, μέλλοντας του «μαζώνω».
    Μπόμπολας : το σαλιγκάρι.

  25. Pedis said

    Δεν έχει κείμενο σήμερα του Ππδ
    δια τας εκλογάς του 1904 και τα γεγονότα της γρηκ μαφίας; Έκπληξις! 😅

    ‘Ο,τι βόλι και να ρίξετε το πασόκ θα ξαναπάει κυβέρνηση. ‘Ενα το κρατούμενο.

  26. Μαρία said

    Πέντε άτομα τα οποία είχαν επάνω τους 197 Δελτία Ταυτότητας, «σταυρωμένα» ψηφοδέλτια και 6.060 ευρώ, συνελήφθησαν τις βραδυνές ώρες του Σαββάτου (20/5) σε περιοχή της Καρδίτσας.

    Σύμφωνα με την αστυνομία, κατά τη διάρκεια ελέγχου, εντός οχήματος ιδιοκτησίας ενός εκ των συλληφθέντων, βρέθηκαν 197 Δελτία Ταυτότητας, Διαβατήριο, 2 φωτοαντίγραφα Δελτίων Ταυτότητας καθώς και μία σακούλα με 114 κλειστούς φακέλους που έκαστος περιείχε κάρτα υποψήφιου Βουλευτή και 5 ψηφοδέλτια με «σταυρωμένο» το όνομα του συγκεκριμένου υποψήφιου. Παράλληλα, στην κατοχή δύο εκ των συλληφθέντων βρέθηκε συνολικά το χρηματικό ποσό των 6.060 ευρώ.
    https://www.avgi.gr/koinonia/448956_synelifthisan-5-atoma-me-197-deltia-taytotitas-kai-stayromena-psifodeltia

  27. Pedis said

    Ο αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών, Σωτήρης Κούβελας, αναρωτήθηκε πάλι ρητορικά: «Κύριοι συνάδελφοι, έχει κανένας την ψευδαίσθηση εδώ ότι θα μπορούσε να κυβερνηθεί ένας τόπος, εάν θεωρούσαμε τις ψήφους απολύτως ισοδύναμες;».

  28. 23 Α μπράβο Χτήνε. Πολλά από αυτά υπάρχουν και σε άλμπουμ, την «Άλλη επταετία».

  29. sarant said

    23 Α μπράβο

    26 Άλλο πάλι και τούτο -αλλά ποιου βουλευτή; Δεν λέει.

  30. Costas X said

    @29. -> 26. Θα πούνε μάλλον μετά το κλείσιμο της κάλπης, για να μην θεωρηθεί δυσφήμιση του κόμματος κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας.

  31. 28# Κι αυτή την έχω σε έντυπο, και το ίδιο το εκλογικό τεύχος, συλλεκτικό πια νομίζω.

  32. 26

    https://www.news247.gr/ekloges/thessalia-5-syllipseis-gia-exagora-psifon-apo-synergates-ypopsifioy-voyleyti.10050694.html
    Από τους πασοκογενείς είναι; https://www.gvaiopoulos.gr/viografiko/

  33. # 26,29

    Μοιάζει σαν ομηρία ψηφοφόρων ώστε να αποδείξουν πως θα ψηφίσουν τον σταυρωμένο βουλευτή. Βέβαια το πλήθος ταυτοτήτων με το ανευρεθέν ποσόν δείχνει μια ξεφτίλα της κλάσης 30 ευρώ το τεμάχιο εκτός αν ισχύει το γραφέν του Ηλ.Πετρόπουλου πως τα χρήματα που αναφέρουν τα δελτία από κατασχέσεις αστυνομικών είναι υποπολλαπλάσια των πραγματικών.

    κανα δέντρο, κάνας νεκρός, τίποτις ;

  34. Costas Papathanasiou said

    Καλημέρα! Χρόνια πολλά στην—σήμερα, εκτάκτως— εορτάζουσα (και ολίγον έγκυο) Δημοκρατία (δευτερευόντως σε Ελένες, Ντίνες και συνονόματους) και καλή της λευτεριά:
    “ωδής ὠδίς, ω! δυς”
    Ζήτω η αυτοδυναμία/ ως σ’αφτί ωδινών η μυῖα
    που άπαξ και απο-κτίσει οπίσθια/ πνέει πολλά κακά ώς τα λοίσθια
    (να‘χεις, δις, ως τ’άλας, δύων/ δυσωδία διοδίων)
    13: Χαίρε Γιώργο ορεξάτε! Να’ σαι καλά και πάντα υγιής και μερακλής.
    29β:Κάτι τρέχει στα γύφτικα…

  35. Μαρία said

    32
    Κι οικισμός πρέπει να είναι αυτός https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%B1_%CE%9A%CE%B1%CF%81%CE%B4%CE%AF%CF%84%CF%83%CE%B1%CF%82

  36. sarant said

    32 Ρεζίλι γίναμε

    34 Χρόνια πολλά Κώστα

  37. Avonidas said

    Καλημέρα, και χρόνια πολλά στους εορτάζοντες!

    Οι πιο πρωινοί θα έχουν ήδη ψηφίσει
    Εγώ ψήφισα από χτες το πρωί, όχι σαν εσάς τις αργοκαρούτες 😉

  38. Avonidas said

    κανα δέντρο, κάνας νεκρός, τίποτις ;

    Τον Κουβάτσο ρώτα, το ‘ριξε ή ακόμα; 😂

  39. Georgios Bartzoudis said

    Χρόνια Πολλά σε κάθε Ελένη, Λέγκω, Λεγκούση. Χρόνια Πολλά σε κάθε Κωνσταντίνο, Κωσταντή, Κώτσιο, Γκοντίνο!
    Κατά τα λοιπά, Κοντός Ψαλμός Αληλούια!

  40. sarant said

    37 Τέσσερις ώρες πηγαινέλα με το τρένο;

  41. Avonidas said

    #40. Τέσσερις ώρες πηγαινέλα με το τρένο;

    4μισι, και στο γυρισμό είχε μια ώρα καθυστέρηση. Ευτυχώς, μας βάλανε στο επόμενο που ήταν κι εξπρές (του μεσονυχτίου), αλλά έπρεπε να χωθουμε σε μια θέση στην τύχη, αφού καθίσουν όσοι είχαν εισιτήρια γι αυτό το τρένο.

    Τα κουβεντιαζα με μια Πολωνη, εκεί που περιμέναμε να τρυπώσουμε. Μου λέει, έτσι είναι δυστυχώς τα τρένα στην Πολωνία. Της λέω, και πού να δεις πώς είναι στην Ελλάδα 🙂

  42. xar said

    Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους τους Κωνσταντίνους, Κώστ(ηδ)ες, Κότσους, Κωνσταντίες, Ελένες, Έλενες, Έλενους, Λένες, Λένους και λοιπές εορτάζουσες δυνάμεις!
    Καλή ψήφο σε όλους (όσους πάνε να ψηφίσουν).

    @4, 7 «Πώς θα μας παρέδιδε ο Μητρόπουλος τη γελοιογραφία του αν ήταν υποχρεωμένος για λόγους ορθότητας να χρησιμοποιήσει ελληνικό ερωτηματικό?»

    Αν υπάρχει θέληση, όλα γίνονται. Θα μπορούσε π.χ. να έχει την ουρά του κόσμου κάτω από την κάλπη + μια σκάλα για να σκαρφαλώσουν. Και αν θέλαμε περισσότερη φαντασία, θα μπορούσε να έχει και μια τσουλήθρα στο πλάι της κάλπης, που να καταλήγει σε … [συμπληρώνετε ελεύθερα].
    Τελικά μήπως η γλωσσαμυντορία βοηθάει τη δημιουργικότητα;?! 😛

  43. kolokotronis said

    Καλή ψήφο σε όλους.
    Χρόνια πολλά σε όλους όσοι γιορτάζουν.

    #32
    κατά τα άλλα το «τι Πλαστήρας τι Παπάγος» σάς πείραξε…
    (εάν αληθεύει το όνομα και ο κομματικός χώρος)

  44. Theo said

    Τις θερμότερες, αναστάσιμες ευχές μου στους Κωνσταντίνους και τις Ελένες του ιστολογίου, κι από ‘δω!

    @17:
    Η αποζημίωση του γραμματέα είναι 120 ευρώ και του δικαστικού 960.

  45. Γιάννης Κουβάτσος said

    38: Εγώ θα είμαι ο πρώτος νεκρός που δεν θα ψηφίσει δεξιά, Αβό. 😉

  46. Καλημέρα,
    Για τους Κώστα, Costa (με συμπληρώματα) που σχολιάζουν εδώ, αλλά και κάθε Κώστα, Ντίνο, Κωνσταντίνο, Ντίνα, Κωνσταντίνα καθώς και Ελένη εύχομαι από καρδιάς χρόνια καλά και πολλά. Να απολαμβάνουν ό,τι επιθυμούν.

    Για τον Τζη και τον Νεσταναίο

    Για τον ΛΑΜΠΡΟ αυτοκόλλητο δεν πέτυχα, αλλά μιας και του αρέσει ο Χάρρυ Κλυνν

  47. spyridos said

    Χρόνια Πολλά στους εορτάζοντες και καλή άνοιξη σε όλους.

    Θυμάμαι που στο στρατό αλλάζαμε σε καλοκαιρινά ρούχα τέτοια μέρα, ανεξάρτητα από τον καιρό.
    Το σκέφτηκα προ ημερών όταν είδα στον Πειραιά μέσα στη ζέστη τους ναυτικούς δόκιμους να ιδρώνουν με τα χειμωνιάτικα.

    Εχθές ήταν η παγκόσμια μέρα μέλισσας, ότι κι αν είναι αυτό.
    Ας είναι μια καλή ευκαιρία να γιορτάσουμε την άνοιξη.
    Συγνώμη για την κατάχρηση του χώρου.

    Προχθεσινός αφεσμός πάνω στη μηλίτσα.

    Και πριν μισή ώρα βγαλμένες.
    Καμπανούλες και θυμάρι.

  48. spyridos said

    25
    Ε τότε έπρεπε να βάλει Ππθμλή ο Νικοκύρης

  49. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    Χρόνια πολλά στους: ΚΩΣΤΑΣ, Κώστας, Κώστας, Costas X, Costas Papathanasiou και όλους/ες Κωνσταντίνους και Ελένες.

    Μικρή διόρθωση. Από το 1976 η ΕΚΝΔ είχε γίνει ΕΔΗΚ (Ένωση Δημοκρατικού Κέντρου).

  50. Αγγελος said

    Kι από μένα θερμές ευχές στους εορτάζοντες. Στους άλλους όχι — τι εκλογικό αποτέλεσμα να τους ευχηθώ;

  51. ΓΤ said

    Πηγαίνω στα 55 μου με οργή 25άρη να ψηφίσω.
    Θα περάσω να δω και το σπιτάκι που γεννήθηκα –παραδίπλα απ’ την παλιά Θ21–, όπως κάνω πάντα, λεύτερο ν’ αφήσω ένα δάκρυ.
    Ποτέ δεν έκρυψα ότι ανήκω σε εκείνο το κομμάτι των Παναθηναϊκών που συμπαθούν πολύ την ΑΕΚ, έχει ένα κομμάτι της πράσινης καρδιάς μου, η πρώτη μνήμη, η κίτρινη γειτονιά, δεν σβήνει. Ασφαλώς θα βολτάρω και στο νέο γήπεδό της.
    Θα ανηφορίσω τη Δεκελείας, θ’ αράξω στην «Πόλη», ή θα χωθώ παραδίπλα, στο «Μικρασιάτικο».
    Με καυτερά και ούζο θα χαλαρώσω, και το ποτήρι στην υγειά των Κωστάδων μας θα υψώσω:
    Παπαθανασίου, ο τέρμα γαμάτος των λέξεων υφαντής
    Ο άλλος Κώστας, με γερμανικά που τα ζηλεύουν οι Γερμανοί, που παλιά ανακάτωνε κάτ’ σιντόνια στη Στοκχόλμη 😛
    O Κώστας ο Λαρισαίος Μενεμένης χαζοπαππούς, με μάτια σαν την ψήφο του και κουδουνίστρα στην κάλπη.
    Θα τηλεφωνήσω στην πρώτη πρώτη αγάπη μου, μια Ελένη ανεξίτηλη, και θα πιω για μια κολασμένη Ελένη στη Δράμα, πυρίπνοη Αίτνα…

  52. 40 – 41 (τώρα που διάβασα) Εμ, γι΄ αυτό είχε περίπου 20% αποχή στους του εξωτερικού (που κάνανε μπόλικο καυγά για να γραφτούνε ειδικά γι’ αυτές τις εκλογές, οι κατάλογοι δεν είναι μόνιμοι).

    Τζη, να κι άλλοι ομοϊδεάτες σου (και στους γενικούς καταλόγους εντός Ελλάδας, έχουν βρεθεί μπόλικοι υπεραιωνόβιοι).

  53. Alexis said

    Μέρα που ‘ναι (εκλογές και Ελένη)

  54. Ευχαριστώ για τις ευχές και ανταποδίδω σε εορτάζοντες και μη! 🤩

  55. 47 Δεν θυμάσαι καλά. 21 Μάη δεν παίζει με τίποτα. Η αλλαγή στολής γίνεται Δευτέρα πάντα, την πρώτη μετά τις 10 Μάη και Οκτώβρη αντίστοιχα (αν και βλέπω και κάτι αλλαγές πρώτη Δευτέρα του Μάη, νωρίς νωρίς).
    Και ναι, κρυώνεις, ζεσταίνεσαι, τη στολή που προβλέπει ο κανονισμός φοράς, αν έχεις επιλέξει να είσαι ένστολος!

  56. Avonidas said

    #52. Δεν είναι μόνιμοι οι κατάλογοι, αλλά ισχύουν για 8 χρόνια – αν βεβαίως δεν ακυρώσεις ή μεταβάλεις την αίτησή σου. π.χ. αν τελικά γίνουν εκλογές τον Ιούλιο, θα είμαι ήδη γραμμένος στους απόδημους χωρίς άλλη αίτηση (αν πάλι γίνουν τον Αύγουστο κι έχω κατέβει Ελλάδα για διακοπές, άστα βράστα 🙂 )

  57. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Ποτέ δεν έκρυψα ότι ανήκω σε εκείνο το κομμάτι των Παναθηναϊκών που συμπαθούν πολύ την ΑΕΚ»
    Έτσι, ρε μαν… 👍

  58. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    10 – Είναι παραμύθι της ελίτ αυτό για να ρίχνει τις ευθύνες της στον λαό. Άλλο αν ο λαός το τρώει αμάσητο (ας όψεται η υποχρεωτική εκπαίδευση που τον «μορφώνει» βολικά😊).

    Δηλαδή τι έπρεπε να ψηφίσει το 15, τη ΝΔ και τον Σαμαρά που τον πήδηξε; Το 19, τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Τσίπρα που τον ξέσκισε; Και τώρα τι να ψηφίσει, τη ΝΔ και τον βλαΚούλη που τον βίασε;

    Μαζικά ΚΚΕ και σύντροφό Κουτσούμπα! Αλλά αυτος θα επιστρέψει την εντολή, μια χαρά περνάνε κατηγορόντας εκ του ασφαλούς τους άλλους.😂

    Τελικά, μάλλον είναι παραμύθι πως με τις εκλογές αποφασίζει ο λαός για κυβέρνηση.
    Έλα όμως που αρέσουν στον λαό τα παραμύθια, μεγάλωσε μ’ αυτά!😂

  59. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Χρόνια πολλά στόν φίλο ΚΩΣΤΑ καί στούς Costa Papathanasiou, Κώστα, Costa X και τούς διαφεύγοντες ἄλλους Κωνσταντίνους.
    Χρόνια πολλά στίς φέρουσες τό ὡραιότερο γυναικεῖο ὄνομα: «..κι ἐσύ Ἑλένη καί κάθε Ἑλένη».

  60. GeoKar said

    Πολύ-καλόχρονες & πολυκαλόχρονοι εορταζουσες & εορτάζοντες του Ν(ο)ικοκυρεμενου ιστολογίου ακόλουθοι!

    #58 τέλος: ε, αμα θεμε παραμύθια, να χαζεύουμε τηλεοπτικές Καμιλο-Καρολό-στέψεις 😂😂😂

  61. Alexis said

    #55: Την πρώτη Δευτέρα μετά τις 15 Μαΐου και Οκτωβρίου θυμάμαι εγώ από την θητεία μου Γιάννη.
    Δεν ξέρω τι ισχύει σήμερα.

  62. sarant said

    47 Ωραίες φωτογραφίες

    49 Και βέβαια έχεις δίκιο

    51 Εισαι ωραίος

  63. ΓιώργοςΜ said

    Καλησπέρα, χρόνια πολλά στους και στις εορτάζοντες και εορτάζουσες εν ιστολογίω αδελφούς και αδελφές. Και στους εκτός, βεβαίως, αλλά δεν θα το μάθουν 😁

    Για τις εκλογές, άλλα λόγια να αγαπιόμαστε… Δε μπορώ να φανταστώ αποτέλεσμα που να με κάνει χαρούμενο, ελπίζω να αποφύγουμε το χείρον και το χείριστον τουλάχιστον.
    Αλλά, όπως έλεγε κι ο Σκούταρης του Παπαγιαννόπουλου, «αυτές οι εκλογές είναι μουγγές»

  64. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    32, πρόεδρος του συνεταιρισμού προβατοτρόφων της Λαζαρίνας

  65. ΓιώργοςΜ said

    63 συνέχεια: Αν κατέβαινε ο Λάμπρος με το Α.Σε.Δη. θα είχαμε τουλάχιστον κάτι να περιμένουμε, αλλά δεν…

  66. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    51, ΓΤ, εύψυχος και ψιχαλιστός!
    Τί ψήφισες ωρέ με ορμή;
    Δώσε γραμμή! 🙂

  67. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    47. Σπυρίδο, υπέροχες! Ταχυκαρδία από την ομορφιά της κατάστασης.

  68. Avonidas said

    Αξιοποίησα πάντως καλά το χρόνο μου στη Βαρσοβία· με την ευκαιρία του ταξιδιού, είπα να επισκεφτώ το Βασιλικό Κάστρο της Βαρσοβίας (ή μάλλον τη ρέπλικά του, γιατί είχε γκρεμιστεί στον Β’ ΠΠ). Και συγκεκριμένα, μια έκθεση που γίνεται εκεί αυτό τον καιρό αφιερωμένη στον Νικόλαο Κοπέρνικο, με αφορμή τα 550 χρόνια από τη γέννησή του,
    https://www.zamek-krolewski.pl/en/kopernik

    (θα πάω και για την 600η επέτειο, αν γίνεται να το συνδυάσω με τις εκλογές ακόμα καλύτερα 🙂 )

    Στην έκθεση μπορεί κανείς να θαυμάσει πρωτόλειες εκδόσεις του έργου του Κοπέρνικου Πέρι της Περιστροφής των Ουρανίων Σφαιρών και άλλων επιστημονικών εγχειριδίων· καθώς και επιστολές και σημειώσεις του, μαζί με διάφορα αστρονομικά όργανα της εποχής του.

    Ο Κοπέρνικος ήταν αναγεννησιακός άνθρωπος· οι πιο πολλοί τον γνωρίζουν ως τον εισηγητή του Ηλιοκεντρισμού (στη νεότερη εποχή, τουλάχιστον), αλλά οι σπουδές και το έργο του απλώνονται από τα μαθηματικά και την αστρονομία ως την ιατρική, τη θεολογία, τα νομικά, τις κλασικές σπουδές, και πολλά άλλα. Σπούδασε αστρονομία και μαθηματικά στο πανεπιστήμιο της Κρακοβίας, αλλά χωρίς να πάρει πτυχίο (αιώνιος φοιτητής ο Νικολάκης 😉 )· σπούδασε κατόπιν ιατρική και νομικά στην Πάδουα, στη Ρώμη και στη Μπολόνια, και πήρε το διδακτορικό του στο Εκκλησιαστικό Δίκαιο από το Πανεπιστήμιο της Φερράρα, για να ολοκληρωθεί το φαουστικό πακέτο 😛 Υπήρξε διπλωμάτης, πολιτικός διοικητής (οργάνωσε την άμυνα του Όλστυν ενάντια στους Τεύτονες Ιππότες), κι ακόμη ασχολήθηκε μ’ αυτό που σήμερα θα ονομάζαμε οικονομικά – ιδίως με τη θεωρία του χρήματος, όπου πρότεινε σταθερές ισοτιμίες ανταλλαγής χρυσού-αργύρου, και διατύπωσε μια μορφή του μετέπειτα γνωστού ως Νόμου του Γκρέσαμ (για τον Λάμπρο τα γράφω, μπας και μας προσέξει 😉 )

    Στους αιώνες που ακολούθησαν, έγινε ένα από τα σύμβολα της (διχοτομημένης) Πολωνίας, ως παράδειγμα τολμηρού λογίου και επιστήμονα που άλλαξε βαθιά τον τρόπο που σκεφτόμαστε για τον κόσμο. Επί κομμουνισμού ξεφύγανε βέβαια λίγο στην προπαγάνδα· και για του λόγου το αληθές:

  69. 4: Έλα μωρέ…

  70. ΚΑΒ said

    Πολύχρονοι όλοι οι Κωστήδες του ιστολόγιου. Και βέβαια η συνεορτάζουσα Ελένη.

    Καλά αποτελέσματα, αν και δεν τα βλέπω.

  71. xar said

    Αφιέρωμα του αρχείου της ΕΡΤ στον Χάρρυ Κλυνν με την ευκαιρία της 8ης επετείου από τον θάνατό του, 21/5/2018.

    https://www.ert.gr/ert-arxeio/charry-klynn-21-ma-oy-2018/

  72. rogerios said

    @68: Αγαπητέ Αβό, δεν ξέρω αν στα λημέρια του PiS έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο ξεφτίλας ώστε να χρεώνουν το καλλιτέχνημα που παραθέτεις αριστερά στη Λαϊκή Δημοκρατία της Πολωνίας (PRL), πλην όμως δεν υπάρχει καμία σχέση. Μπορείς να ψάξεις το επίσημο υλικό για τα 500 χρόνια από τη γέννηση του Κοπέρνικου, θα δεις ότι είναι εντελώς συμβατικό, όπως αναμενόταν (Κουτσούμπας απρούβς).
    Το έργο που παραθέτεις στα αριστερά φιλοτεχνήθηκε από τον Στανίσουαφ Σουκάλσκι (1893-1987), έναν εκκεντρικό αβανγκάρντ καλλιτέχνη που είχε γνωρίσει δόξες στην Πολωνία του Μεσοπολέμου και ο οποίος το 1940 εγκαταστάθηκε στην Καλιφόρνια. Μεταξύ των ιδιοτήτων του το ότι ήταν ο κολλητός φίλος του πατέρα του Λεονάρντο ΝτιΚάπριο και το ότι πίστευε ότι κοιτίδα του ανθρώπινου πολιτισμού ήταν η Νήσος του Πάσχα (όταν πέθανε οι στάχτες του σκορπίστηκαν εκεί). Καμία σχέση λοιπόν με το κομμουνιστικό καθεστώς.
    Ο πίνακας στα δεξιά είναι έργο του Γιαν Ματέικο, του «εθνικού» ζωγράφου της Πολωνίας. Έχει ως τίτλο «Astronom Kopernik, czyli rozmowa z Bogiem», δηλ. «Ο Αστρονόμος Κοπέρνικος ή Συνομιλία με τον Θεό». Είναι, επομένως, πολύ σχετικό το ποιος ξέφυγε τελικά.

  73. rogerios said

    @72: Και το σωστό λινκ για τον Σουκάλσκι .

  74. Νέο Kid said

    Στη δουλειά πάντως, έκανα τούρμπο έναν Πολωνό (ψιλο- έως χοντρομαλάκα!) συνάδελφο ,όταν του είπα την πικρή αλήθεια ότι ο Κοπέρνικος ήταν γερμαναράς! …🤪

  75. … η αγοραπωλησία των ψήφων. …

    Για τα
    καλπίκια

  76. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Οι κρητικοί μου δίνουν (για πανελλαδικά) 31, 34-35 και 11 (οι άλλοι δε μας νοιάζουν 🙂 .
    Αλλος για το Ρέμα 🙂

  77. Avonidas said

    #72. Αγαπητέ Ρογήρε, ευχαριστώ. Έβαλα τις δύο εικόνες στο μιμίδιό μου απλούστατα γιατί και τα δύο έργα εκτίθενται στην έκθεση για τον Κοπέρνικο που επισκέφτηκα. Για τον μεν Matejko βεβαίως γνώριζα, και λάθος μου που δεν έβαλα τον τίτλο του πίνακα – να επισημάνω ακόμη ότι η εικόνα είναι μέρος του πίνακα· μπορείτε να τον δείτε ολόκληρο εδώ

    Για τον Σουκάλσκι, δεν γνώριζα τίποτα· είδα μόνο τη χρονολογία στον πίνακα, και το ταμπελάκι που ανέφερε τα σχετικά με την 500η επέτειο. Οπωσδήποτε θα ‘πρεπε να πονηρευτώ, κι απορώ πώς δε μου ‘κοψε ότι δεν μπορεί να είναι μέρος του επίσημου υλικού της PRL, και η επιλογή και κεντρική θέση του πίνακα είναι αλλόκοτη· η έκθεση στο σημείο εκείνο περιλαμβάνει διάφορα αναμνηστικά μετάλλια και συλλεκτικά κέρματα, αλλά κανένα αντίστοιχο έργο. Ωστόσο, η έκθεση δεν «χρεώνει» κατά κανένα τρόπο το έργο στην PRL, κι όσο κι αν δε χωνεύω το PiS, η γκάφα πρέπει να χρεωθεί σε μένα και μόνο σε μένα. Ζητώ συγγνώμη για την παρανόηαη και σε ευχαριστώ για τη διόρθωση 🙂

  78. sarant said

    Αντε, σε 7 λεπτά κλείνουν οι κάλπες και ανοίγουν τα έξιτ πολ.

  79. Νέο Kid said

    Τιμιέται ο Κούλης κι ο Πειραιάς!

  80. dryhammer said

    Από τούδε, λοιπόν, μπορούμε να αλείψομε το ψωμί μας με βούτυρο κι από τις δυο μπάντες…

  81. Avonidas said

    #74. Αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς, δεν ήταν ούτε Γερμανός ούτε Πολωνός, με την έννοια που το εννοούμε σήμερα. Γεννήθηκε στη Βασιλική Πρωσσία, μια ημι-αυτόνομη περιοχή του Βασιλείου της Πολωνίας, σε μια εποχή που η Γερμανία κι η Πολωνία, με τα σημερινά τους σύνορα, δεν υπήρχαν· πολέμησε, ή τελος πάντων συμμετείχε στην απόκρουση, των Τευτόνων Ιπποτών, ενώ ταυτόχρονα η οικογένειά του αντιστάθηκε και στις προσπάθειες του Βασιλείου της Πολωνίας να τους ενσωματώσει· μιλούσε γερμανικά-πολωνικά-λατινικά με πάνω-κάτω την ίδια άνεση (αν κι η μητρική του γλώσσα ήταν όντως τα γερμανικά)· και τέλος, το όνομά του έχει πολωνική ετυμολογία (koper είναι ο άνηθος).

    Την εποχή που έζησε ο Κοπέρνικος, και για αρκετούς ακόμη αιώνες, ήταν κάτι το συνηθισμένο να κυβερνά ένα βασίλειο ένας ξένος μονάρχης – π.χ. ο Κάρολος Α’ της Ισπανίας κυβερνούσε εκτός από την Ισπανία την Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία (Γερμανία) και τις Κάτω Χώρες, κι η Μεγάλη Αικατερίνη της Ρωσίας ήταν Πρωσσίδα. Η εθνικιστική ματιά, που υιοθετήθηκε από τον 19ο αιώνα και μετά, είναι απολύτως αναχρονιστική.

  82. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    60 β – Αυτές, είναι αληθινές!😊
    Οι εκλογές, είναι σαν την Γιουροβύζιον,😂 το μόνο ενδιαφέρον, βρίσκεται στα αποτελέσματα της ψηφοφορίας και στην σειρά κατάταξης. Από κεί και
    πέρα, αληθινή αγωνία έχουν οι υποψήφιοι και οι παρατρεχάμενοί τους που προσδοκούν όφελος. Για τους υπόλοιπους, η επόμενη μέρα θα είναι μία απ΄τα γίδια😂 και γρήγορα θα ξεχάσουν.

    Ποιός θυμάται τους βιαστές, Γιωργάκη, Κωστάκη, Αντωνάκη, Αλέξη, αλλά, ακόμη και τον βλαΚούλη; Για ποιό λόγο τα θύματα πιστεύουν πως οι βιατές τους αυτή την φορά δεν θα τους βιάσουν; ή μήπως αυτό προσδοκούν;😉

    Πώς λέγεται αυτό, σύνδρομο Στοκχόλμης, σύνδρομο βλακείας ή αλλιώς; Ας πούν οι ειδικοί, εγώ δεν ξέρω, είμαι οικοδόμος.😊

    65 – Μα κατέβηκα, ολόκληρο προεκλογικό αγώνα έκανα (μόνος μου, ο γάμα γάμα ΚΩΣΤΑΣ είχε συνειδησιακή δηλητηρίαση😂) κι έδωσα γραμμή. ΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΑΚΥΡΟ Α.ΣΕ.ΔΗ!

    Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία, που λέει κι ο ποιητής, αδελφέ Γεώργιε και ατομική ευθύνη και αυτοεκτίμηση που λέω κι εγώ.😊
    Αν δεν αλλάξεις τον εαυτό σου, πώς θ΄αλλάξει ο κόσμος;
    Η δική σου αλλαγή, εξαρτάται μόνο από εσένα, το ίδιο και η αλλαγή του κόσμου.😊

    68 – Σας προσέχω, πάντα σας προσέχω, άλλο ασυμφωνία, κι άλλο ατομική εκτίμηση.😊
    Το οξύμωρο, είναι πως εγώ τον γνωρίζω τον νόμο Γκρέσαμ, άλλωστε αυτά που λέω για το χρηματιστήριο, τα παράγωγα και το χάρτινο χρήμα, τι άλλο είναι; Πόσοι άλλοι εδώ τον γνωρίζουν, και κυρίως, πόσο επηρεάζει άμεσα την ζωή τους;
    Και πού να δείς τι θα γίνει με το ψηφιακό νόμισμα, μ΄αυτό ο νόμος Γκρέσαμ θα κάνει TILT!😂

    Αλήθεια, πόσοι αντιλήφθηκαν την ΤΕΡΑΣΤΙΑ μπαρούφα που πέταξε ο Μπαρουφάκης με τα ψηφιακά νομίσματα;😂

    Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν. Άντε, 61 χρονάκια μείνανε ακόμη και την κάνω γι΄άλλες πολιτείες.

  83. Η νουδούλα ικανοποίησε τους οπαδούς 4 κομμάτων τις τελευταίες μέρες, μοίρασε αναδρομικά τους τελευταίους μήνες, κάρφωσε τον εξαγοραστή ψήφων ρομά πρωί-πρωί και γενικά χρησιμοποίησε κάθε βρώμικο ή καθαρό μέσο την ώρα που ο Τσίπρας ζητούσε… αυτοδύναμη πρωτιά χωρίς να κάνει τίποτε, εκτός ίσως να κατηγορούν λευκά-άκυρα και αποχή οι οπαδοί του
    Στατιστικά -το έχω ξαναγράψει- πάντοτε κάποιος κερδίζει ΔΥΟ φορές τις εκλογές, αλλά ξέχασα, ό,τι γράφω εγώ δεν είναι σοφό …

  84. τεσσάρων ομάδων, προφανώς στο σχόλιό μοου

  85. sarant said

    83 Αν επαληθευτούν τα έξιτ πολ, το 38-27 είναι θρίαμβος για τη ΝΔ

  86. Avonidas said

    #82. Το οξύμωρο, είναι πως εγώ τον γνωρίζω τον νόμο Γκρέσαμ

    Το ξέρω ότι τον γνωρίζεις, ντε, εγώ τον βάζω για να μπεις και να δεις τα υπόλοιπα, clickbait που λέμε 😉

  87. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ασ’τα, Νικοκύρη, πίκρα. Άλλο να το φοβάσαι κι άλλο να το βλέπεις. Ας περιμένουμε, πάντως, τα πραγματικά αποτελέσματα.

  88. Νέο Kid said

    87. Όποιου του μέλει να πνιγεί, ποτέ του δεν πεθαίνει! , Γιάννη. …
    ( Όπως είπα σε ένα Τούρκο συνάδερφο που έγινε … Τούρκος! απ’ τη διαφαινόμενη νίκη Ερντογάν, λέγοντας «γαμηθήκαμε πάλι» ,» Εντάξει μη στεναχωριέσαι τόσο. Εμείς θα γαμηθούμε την άλλη Κυριακή!» 🙂

  89. Theo said

    @81:
    Υπέγραφε και στα ελληνικά: Νικολέων Κοπέρνικος (βλ. https://www.alamy.com/stock-photo-nicolaus-copernicus-n1473-1543-polish-astronomer-autograph-signature-95480479.html)

  90. Avonidas said

    #89. Αλλόκοτο αυτό το «Νικολέων» αντί Νικόλαος, κι ακόμα πιο αλλόκοτος ο τόνος στην προ-προπαραλήγουσα (που στα ελληνικά δεν τονίζεται ποτέ), αντί στην παραλήγουσα (πάντα, στα πολωνικά), ή στην προπαραλήγουσα (ενίοτε, στα λατινικά). Αναρωτιέμαι μήπως ο τόνος είναι καθαρά στυλιστικός, ή όντως υπάρχει κάποια επίδραση απ’ τα γερμανικά.

  91. Alexis said

    #87: Κι άμα είσαι γαύρος έχεις μια ευκαιρία να το χρυσώσεις το χάπι απόψε.
    Αν είσαι βάζελος με τι να το χρυσώσεις;
    Με νίκη της Ρεάλ;
    Χίαρ άι γουόντ γιου κραμπ!

  92. Σας προτείνω να δείτε τον τελικό της ευρωλίγκας αντί τις ανούσιες συζητήσεις στα πάνελ των τηλεοπτικών σταθμών. Θα είχε ενδιαφέρον αν σχολίαζαν Μελισσανίδης, Αλαφούζος, Μαρινάκης, Σαββίδης και κυρίως Βαρδινογιάννης (αν και φωνή του είναι ο Μελισσανίδης, η κοινή τους πορεία στον ιππόδρομο το στηρίζει)

  93. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    81 – «Η εθνικιστική ματιά, που υιοθετήθηκε από τον 19ο αιώνα και μετά, είναι απολύτως αναχρονιστική.»

    Δεν είναι ακριβώς έτσι, η δημιουργία εθνικών κρατών εξυπηρέτησε το χρηματοπιστωτικό και το νεόκοπο (σ΄αυτή την μορφή) χρηματιστηριακό σύστημα να εξαπλωθούν σε όλο τον κόσμο, και τελικά να τον ελέγξουν ολοκληρωτικά.
    Κατά τα φαινόμενα, αυτό το μοντέλο δεν έχει κάτι άλλο να δώσει, και θα πάμε (μάλλον βίαια) σε άλλο παγκοσμιοποιημένο μοντέλο. Είδομεν.😊

  94. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Σκέφτομαι στο μέλλον τη χώρα με τόσους μονόχειρες

  95. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Το μέλλον στη χώρα

  96. sarant said

    87 Φοβάμαι ότι όσο πάει θα χειροτερεύουν τα αποτελέσματα, Γιάννη. Πέρασε απόλυτα το αφήγημα της κυβέρνησης, σωστό ή λάθος.

  97. evamaten said

    85,87,88
    …Και, καθώς περιμένουμε, αγαπητέ Γιάννη, ας λεξιλογήσουμε με κάθε πιθανή παραλλαγή της έκφρασης («γαμηθήκαμε πάλι») – που θα μας φανεί πολύ χρήσιμη για τις επόμενες ώρες, μέρες (χρόνια) 🙁

  98. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    85 – «Αν επαληθευτούν τα έξιτ πολ, το 38-27 είναι θρίαμβος για τη ΝΔ»
    Δεν είναι θρίαμβος της ΝΔ, αλλά ΜΕΓΑΛΗ ΞΕΥΤΙΛΑ του ΣΥΡΙΖΑ που, αρχικά τους ξέπλυνε, και τέσσερα χρόνια έκανε τα αδύνατα δυνατά για να παραμείνουν στην «εξουσία» (εννοείται πως δεν εξουσιάζουν αυτοί) ακόμη και την ίστατη στιγμή με τον Κατρούγκαλο και την άλλη την ανεκδιήγητη δεν θυμάμαι πώς την λένε. Θίασος του καραγκιόζη που μόνο οι πιστοί του δεν το βλέπουν.

    Το ΚΚΕ περιμένουν να ωριμάσουν οι ήδη σαπισμένες συνθήκες, ο ΣΥΡΙΖΑ εφαρμόζει ακροδεξιά πολιτική ως κυβέρνηση, και υποστηρικτική στην κυβέρνηση ως αντιπολίτευση. Καημένη αριστερά ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ!

    91 – Γι αυτό είμαι εγώ εδώ, αυτό το υπέροχο τραγούδι για όλους τους πικραμένους συριζαίους οπαδούς.😊

  99. Γιάννης Κουβάτσος said

    96: Και πέρασε αμαρκάριστο, Νικοκύρη. Τώρα τι γίνεται; Άλλα τέσσερα χρόνια πώς αντέχονται;

  100. Theo said

    Και πάμε για εφτά ή οχτώ κόμματα (από έγκυρη πηγή της «Πλεύσης Ελευθερίας» μαθαίνω πως την είσοδο στη Βουλή την έχουν δεδομένη, ενώ κι η «Νίκη» φλερτάρει με αυτήν), αλλά για 6-7 βδομάδες 🙂

  101. ΣΠ said

    Δεν καταλαβαίνω τίποτα. Μετά τις υποκλοπές, τα Τέμπη και όλα τα άλλα σκάνδαλα το μόνο κόμμα που έχασε είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Φαίνεται ότι στο στοίχημα όλοι θα πάμε στον κουβά. Θέλω να δω αυτός που θα κερδίσει την σπαμακόπιτα πόσο κοντά θα είναι στο τελικό αποτέλεσμα.

  102. evamaten said

    Ξέχασα να πω:
    Χρόνια πολλά σε όσους και όσες έχουν τη γιορτή τους! Να είναι γεροί και γερές!

  103. dryhammer said

    https://www.slang.gr/lemma/11986-poutsa-me-lepi

  104. Γιάννης Κουβάτσος said

    101:Ε, βλέπεις η δεξιά έχει τους στάνταρ παραδοσιακούς οπαδούς της, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ του φύσει 3%-5% παίζει με δανεικούς ψηφοφόρους. Αν το προ μνημονιακού στραπάτσου ΠΑΣΟΚ είχε αντίπαλο αυτήν την κυβέρνηση, θεωρώ ότι θα έκανε περίπατο.

  105. Μαρία said

    https://ekloges.ypes.gr/current/v/home/
    Σαρώνει η ΝΔ. Μόνο η Ροδόπη έμεινε ροζ.

  106. 101: 41-18-5 είναι ένα καλό δελτίο.

    Νομίζω θα είναι 6 τα κόμματα στη Βουλή, με την ενσωμάτωση Αθήνας-Πειραιά. Θα μπει στο τέλος το Μέρα25 και θα πέσουν Νίκη κλπ.

    Όμως άλλες εκλογές δεν βλέπω. Ο Μητσοτάκης έχει στο τσεπάκι βουλευτές από τον Βελόπουλο, αύριο.

  107. 106 Και γιατί να πάρει απ’ το Βελόπουλο και να του τη λένε αφού με τις επόμενες ακόμα και να πέσει την έχει την κυβέρνηση στο τσεπάκι του;

  108. ΟΣΦΠ-Μαδρίδ 45-45 ΣΤΟ ΗΜΊΧΡΟΝΟ

    # 96

    Νίκο, είναι γεγονός πως οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες βλέπουνε πολύ πιο μακριά από άλλους ανθρώπους, όταν λοιπόν Μελισσανίδης και Σαββίδης κάνανε κρα για μια θεσούλα στην νουδούλα, ήταν φανερό πως η τετραετία Σύριζα τους απογοήτευσε οικτρά (παρότι ο Μελισσανίδης πήρε ένα χάρτινο πρωτάθλημα με επέμβαση Βασιλειάδη και ανοχή Τσίπρα). Ο Τσίπρας αδυνατεί να αντιληφθεί τι επηρεάζει και τι όχι εκλογικά τον λαό.

  109. 107: Σωστό κι αυτό. Για το καλό της χώρας, ντε, που δεν αντέχει κλπ.

  110. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και γιατί να πάρει βουλευτές του Βελόπουλου και να μην πάει σε εκλογές στις 2 Ιουλίου, όπου, λογικά, θα πάρει πάνω από 160 βουλευτές;
    Ο ΣΥΡΙΖΑ ξεφούσκωσε για τα καλά. Στο ποδόσφαιρο (που, ως γνωστόν, είναι σοβαρότερο από την πολιτική 🙂), ο προπονητής θα είχε ήδη παραιτηθεί.

  111. Στο τσακ δεν θα δούμε τη Τζάνη στη Βουλή γαμώτο…

  112. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δεν θυμάμαι πότε (ποτέ όμως) εκλογές στη μεταπολίτευση που η κυβέρνηση να πάρει στη δεύτερη τετραετία της ποσοστό μεγαλύτερο απ’ ό,τι στην πρώτη και η αξιωματικά αντιπολίτευση να πάθει τέτοιο κάζο. Μόνο η ΕΔΗΚ το 1977, αλλά ήταν λόγω της μεγάλης ανόδου του ΠΑΣΟΚ. Τσίπρα, πούλα.

  113. ΣΠ said

    105
    Αυτό δεν το είχε καταφέρει ούτε ο Καραμανλής το 1974.

  114. sarant said

    110 Εκλογές στις 25 Ιουνίου, λένε

    111 Με τη Νίκη ήταν;

    112 Τότε η κυβέρνηση είχε μειωθεί -βλ. αυτό εδώ το άρθρο.

  115. Avonidas said

    #110. Πολύ σωστή παρατήρηση. Στην κατά τα άλλα αυταρχική δεξιά, τα τελευταία τουλάχιστον χρόνια, έχουμε δει αρχηγούς που υπέστησαν πολύ μικρότερες ήττες να παραιτούνται· θεωρείται σχεδόν αυτονόητο. Στον ΣΥΡΙΖΑ και στην αριστερά γενικότερα δεν φαίνεται να υπάρχουν τέτοιες ευαισθησίες, ούτε καν για τα μάτια του κόσμου.

  116. Avonidas said

    #114. Εκλογές στις 25 Ιουνίου, λένε
    Αυτή τη φορά λέω να πάω στο Wilanów 😉

    Ικανοποίηση στις τάξεις του ΠΑΣΟΚ σκόρπισαν τα αποτελέσματα του exit poll, με κύκλους της Χαριλάου Τρικούπη να αναφέρουν πως, αν αυτά επιβεβαιωθούν, τότε το κόμμα θα αυξήσει τα ποσοστά του κατά 40%.

    «Κεντρική στόχευση του κόμματος είναι να επιστρεψει ως πρωταγωνιστικός πόλος, κάτι και εξυπηρετείται από τα ποσοστά αυτά» αναφέρουν από την Χαριλάου Τρικούπη και προσθέτουν: «Αν επιβεβαιωθούν τα χαμηλά ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ, το κάλεσμα προς τους προοδευτικούς πολίτες θα είναι ευθύ. Χρειάζεται προοδευτική εναλλακτική που μπορεί το ΠΑΣΟΚ να προσωποποιήσει.».

    Εδώ ήρθαμε, πάμε να φύγουμε :-/

  117. Γιάννης Κουβάτσος said

    Να ‘σαι Συριζαίος, Ολυμπιακός και Κώστας και να σε παίρνουν τέτοια ώρα για ευχές…

  118. Ρε(ι)άλ με ισχυρό φίνις !!!!

    πάμε τώρα για «σοβαρές» συζητήσεις (λέμε, και καμιά λαμακία να περνάει η ώρα) φτάνει η αντιπολίτευση να μην αγγίζει Λάδωνη, Αυγενάκη, Πλεύρη (μόνο γιαούρτι επιτρέπεται και δεν θυμάμαι γιαούρτι σε ποδοσφαιριστή)

    Α ναι Σύριζα Ψι, το σωστό

  119. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Σφάξε με αγάμ ν΄αγιάσω.

  120. 114β: λάθος μου, με τη Βόρεια Λέγκα (Κράμα) ήταν. Το έχω τουιτάρει κιόλας…

    Εντωμεταξύ στη Σαλονίκη…

  121. Οπως είπε ο Μητσοτάκης τώρα επιταχύνουμε…έπειτα χύνουμε (την καρδάρα με το γάλα!!)

  122. ndmushroom said

    110
    Για τους nerds, τα σημερινά αποτελέσματα (μέχρι τώρα) θα έδιναν στη ΝΔ 172 βουλευτές με τον νέο εκλογικό. Βέβαια κάτι μου λέει ότι στις επόμενες η βουλή δε θα είναι πεντακομματική.

  123. sarant said

    121 Aυτή την ωραία ρίμα την έχει κάνει ο Λαπαθιώτης

    122 Μάλλον τετρακομματική, ε;

  124. Avonidas said

    #122, 123. Εγώ λέω να στέψουμε τον Κούλη αυτοκράτορα της Αγίας Ρωμέικης Οικογενείας, να τελειώνουμε. Βαρέθηκα.

  125. ndmushroom said

    123
    Δεν έχω ιδέα. Η λογική (μου) λέει ότι ο Βελόπουλος θα κρατήσει (αφού δεν υπήρξε συσπείρωση τώρα που θεωρητικά ήταν αμφίρροπο το αποτέλεσμα, γιατί να υπάρξει όταν η ΝΔ έχει σίγουρη την αυτοδυναμία; Για να αλλάξει και το Σύνταγμα;) και η Νίκη θα μπει στη Βουλή, ενώ και η Πλεύση μπορεί να μαζέψει απογοητευμένους του Μέρα, για να μην πω και του Σύριζα.
    Αλλά όπως είχα πει και στην ανάρτηση για τις προβλέψεις, μόνο δύο ήσσονος σημασίας προβλέψεις μπορούσα να κάνω (και έπεσα έξω στη μιάμιση από αυτές) ενώ για τη γενικότερη εικόνα δήλωσα πλήρη άγνοια. Το δε σημερινό αποτέλεσμα με μπέρδεψε ακόμα περισσότερο.

  126. Πέπε said

    101

    Μα, άμα έχεις Τέμπη, υποκλοπές και όλη την υπόλοιπη ατελείωτη λίστα (από πού ν’ αρχίσεις…), τι παραπάνω θες για να κάνεις λίγη αντιπολίτευση της προκοπής;

    Συμφωνώ με Λάμπρο #98:
    > Δεν είναι θρίαμβος της ΝΔ, αλλά ΜΕΓΑΛΗ ΞΕΥΤΙΛΑ του ΣΥΡΙΖΑ

  127. ΣΠ said

    106α
    Υπάρχει άνθρωπος που έκανε τέτοια πρόβλεψη;

  128. 127: Ναι, αμέ, κι αν δεν είναι σύμπτωση το όνομα που άφησε, είναι και γνωστός -δεν εννοώ δικός μου

  129. ΣΠ said

    126
    Όπως είπε ο προπονητής του Παναθηναϊκού «Δεν κέρδισαν αυτοί το πρωτάθλημα, εμείς το χάσαμε».
    Καλά λέει ο Τζη ότι το ποδόσφαιρο είναι σοβαρότερο από την πολιτική.

  130. ΣΠ said

    128
    Ο Μητσοτάκης; Μπα, ούτε αυτός. 🙂

  131. Alexis said

    #117: Α, χα, χα, χα!!! 😆 😆 😆

  132. ndmushroom said

    Παρότι δεν ευθύνεται το ίδιο το σύστημα, έχει ενδιαφέρον ότι στις πρώτες εκλογές (και, πολύ φοβάμαι, τελευταίες) εκλογές με ένα σύστημα που θα έκανε αντιπροσωπευτικότερη την κοινοβουλευτική εκπροσώπηση, το ποσοστό των ψηφισάντων που δεν εκπροσωπούνται στη Βουλή αγγίζει το 16%, ποσοστό που νομίζω ότι υπερβαίνει κατά (πάρα) πολύ το δεύτερο μεγαλύτερο (ενδεικτικά, στις προηγούμενες εκλογές, όπου τα Αβγά άγγιξαν την είσοδο στη βουλή, το ποσοστό των μη εκπροσωπούμενων ήταν κάτω από 8%)

  133. Το στοίχημα για τον Σύριζα-Ψ τώρα είναι να μην κάνει αυτοδύναμη κυβέρνηση η νουδούλα. Δύσκολο αλλά όχι αδύνατο μια που η Νοουδούλα δύσκολα θα έχει νέα όπλα για τις άλλες εκλογές, οπαδικά καλύφθηκε πλήρως, οικονομικά μόνο το μπουρδέλο-πας μένει να δώσει (τουλάχιστον εγώ δεν βλέπω άλλες οικονομικές παροχές) κι από την άλλη θα πρέπει ο Σύριζα να στοχεύσει τα αδύνατά της σημεία, τους μόνιμους Αυγενάκη και ΓεΟργιάδη, τους Πλεύρη και Τσιμεντώνη, να τους ξετινάξει κι όχι αντιπολίυευση της πολυθρόνας.
    Οι σύμβουλοι του Τσίπρα (αν έχειμπραγματικούς κι όχι κολλητούς του) είναι για τα μπάζα.

  134. Alexis said

    Δεν έχει προηγούμενο στην μεταπολιτευτική ιστορία της Ελλάδας αυτό που έγινε σήμερα.
    Κατά τη γνώμη μου μπαίνουμε σε μία νέα εποχή που θα κυριαρχείται από μια ακραία συντηρητική στροφή της ελληνικής κοινωνίας, έναν ιδιότυπο ορμπανισμό αλά ελληνικά.
    Και το πιο ανησυχητικό για μένα δεν είναι το ποσοστό που πήρε η ΝΔ. Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι η αποδοχή που έχουν από το εκλογικό σώμα σχηματισμοί όπως του Βελόπουλου, της Νίκης, και που δυνητικά θα είχε και ο Κασιδιάρης αν δεν είχε κοπεί.

  135. Alexis said

    #133, τέλος: Το στελεχιακό δυναμικό του ΣΥΡΙΖΑ συνολικά, κατά 80% είναι για τα μπάζα.
    Πολύ λίγες οι φωτεινές εξαιρέσεις.

    Α, και κάτι ακόμα.
    Θλιβερές οι εικόνες των… έξαλλων πανηγυρισμών των Πασόκων για… το 11,6%
    Ακούγονται τριγμοί σε κάποιον τάφο στο Α’ Νεκροταφείο…

  136. ΣΠ said

    134
    Ναι, μεταπολιτευτικά δεν υπάρχει άλλη περίπτωση κυβερνώντος κόμματος που να αύξησε το ποσοστό του.

  137. Γιάννης Κουβάτσος said

    134: Φταίει και το ότι οι λεγόμενες δημοκρατικές – προοδευτικές δυνάμεις αδυνατούν να συνεννοηθούν και να καταρτίσουν ένα κοινό πρόγραμμα…Ας όψεται ο ναρκισσισμός και οι αγεφύρωτες ιδεολογικές διαφορές, τρομάρα τους και, δυστυχώς, τρομάρα μας. Εδώ μέχρι και τα Μ-Λ ΚΚΕ κσι ΚΚΕ (μ-λ) με τις χαώδεις ιδεολογικές διαφορές κατάφεραν να κατέβουν μαζί σε κάποιες εκλογές, αλλά ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις προτιμούν τις κατά μόνας σφαλιάρες από τη δεξιά. Νσι, αλλά εμείς τι φταίμε;

  138. Ο Σ

  139. ΣΠ said

    Έχουμε και τις θριαμβολογίες των νεοδημοκρατών. Τουλάχιστον γλιτώσαμε των γαύρων.

  140. Το 138 έμεινε στον αέρα. Πάμε ξανά.

    Ο ΣΥΡΙΖΑ ποτέ δεν υπήρξε κόμμα με δουλειά κι εκπροσώπηση στη βάση της κοινωνίας. Πού είναι στον πρωτοβάθμιο συνδικαλισμό, στον πρωτογενή τομέα, στο δρόμο, στην τοπική αυτοδιοίκηση ακόμα-ακόμα; Με μεταγραφές από το πασόκ σε επίπεδο στελεχών, αυγή και κόκκινο να μην βλέπουν πέρα από τη μύτη τους, με «αγώνα» στο τουίτερ, με μητσοτάκη-γαμιέσαι και με θέσεις 108, το μόνο που κάνεις είναι να θυμώνεις κι αυτούς που είναι δεξιά σου, κι αυτούς που είναι αριστερά σου -δεν είσαι λιγότερο μεταξωτός από το μητσοτάκη, έτσι. Και τιμωρείσαι.

  141. Avonidas said

    Το στοίχημα για τον Σύριζα-Ψ τώρα είναι να μην κάνει αυτοδύναμη κυβέρνηση η νουδούλα.

    Γιατί να είναι αυτό στοίχημα για τον ΣΥΡΙΖΑ; Για να κάνει ο Κούλης κυβέρνηση συνεργασίας με τον Βελόπουλο;

    #135. Α, και κάτι ακόμα.
    Θλιβερές οι εικόνες των… έξαλλων πανηγυρισμών των Πασόκων για… το 11,6%
    Ακούγονται τριγμοί σε κάποιον τάφο στο Α’ Νεκροταφείο…

    Οι επιτυχίες κι οι αποτυχίες κρίνονται πάντα με βάση τη δεδομένη κατάσταση. Και με βάση τη δεδομένη κατάσταση, στο ΠΑΣΟΚ έχουν κάθε λόγο να πανηγυρίζουν, ως και να μιλάνε για νεκρανάσταση. Κι εμείς έχουμε κάθε λόγο ν’ απελπιζόμαστε.

  142. ΚΩΣΤΑΣ said

    Χρόνια πολλά σε συνονόματους/ες και στις Ελένες του ιστολογίου που γιορτάζουν σήμερα.

    Ευχαριστώ σας όλους/ες για τις ευχές σας.

    Ιδιαίτερες ευχαριστίες και κέρασμα… 🍷 🍷 🍷 🍷 🍷 🍷🍷 🍷 🍷   στους: Γιάννη Κουβάτσο, Αλέξη, ΣΠ, ΓΤ, Γιώργο Κατσέα καθώς και στον Λάμπρο και την Μαρία για τις προσωπικές σας ευχές.

    Λάμπρε μου, σε αυτές τις εκλογές νίκησε το πνεύμα της Α.ΣΕ.ΔΗ. Ο σπόρος που σπείραμε άρχισε να φυτρώνει… 😜 🤣 🤪 

  143. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    133 – Ο ΣΥΡΙΖΑ τελείωσε, το ίδιο και Τσίπρας, μαζί τους, τελείωσε και η αριστερά όπως την ξέρουμε. Ο συντηρητισμός που έχει εξαπλωθεί στην Ευρώπη, εδραιώθηκε και στην χώρα μας, κι ο φασισμός έρχεται καλπάζοντας. Για άλλη μια φορά όπως την δεκαετία του 30, η αριστερά δεν κατάφερε να πείσει τα εργατικά πλήθη και τους νέους, που στρέφονται μαζικά στην συντήρηση και την ακραία δεξιά, ιδίως οι νέοι.

    Αν δεν είναι στημένες από την ελίτ (που είναι για μένα) οι ηγεσίες των αριστερών κομμάτων, είναι εντελώς ηλίθιες. Για τους οπαδούς τους δεν έχω να πω κάτι, όλοι ίδιοι είναι. Προς το παρόν, απολαμβάνω τους πανηγυρισμούς των δεξιών, των πασόκων και των ΚΚΕδων. Γιατί πανηγυρίζουν άραγε; 😂😂😂

    134 – Μάλλον πολύ αργά το αντιλήφθηκες. Έχουμε μπεί στην συντηρητική εποχή από τον πρώτο χρόνο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Από τότε φωνάζω συνεχώς γι’αυτή την στροφή της κοινωνίας στον ακραίο συντηρητισμό, και έχω ακούσει και λουστεί, ένα σωρό κοσμιτικα επίθετα. Μέχρι και συντηρητικό με είπαν.😂

  144. Μαρία said

    Το μόνο που είχα προβλέψει σωστά είναι οτι ο Καραμανλής θα ήταν πρώτος σε σταυρούς στα Σέρρας.

  145. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    142 – Venceremos ΚΩΣΤΑ! 👍 Και πάλι πολύχρονος.✋🥳

  146. Pedis said

    Ικανοποιητικός όρος για τη μετάφραση στην τρισχιλιετή του implosion; 😎

  147. ΚΩΣΤΑΣ said

    117
    Γιάννη, αυτή η ζωή έχει και πολλά ευτράπελα. Εγώ σήμερα (για πρώτη φορά) απείχα από τις εκλογές. Με τα αθλητικά γενικά δεν ασχολούμαι ιδιαίτερα. Όσοι με έπαιρναν τηλέφωνο για την γιορτή μου, από τις 7μμ και μετά, μου έδιναν συγχαρητήρια και για την νίκη… 😂 😅 🤣 

  148. rogerios said

    @146: Κατάρρευση εκ των έσω.

  149. rogerios said

    @77: Αγαπητέ Αβό, ευχαριστώ πολύ για το ευγενέστατο σχόλιό σου και ζητώ ειλικρινά συγγνώμη που έπαιξα αυτόν τον άχαρο ρόλο. Κατά τα λοιπά, εξήγησες πολύ εύστοχα το ζήτημα της όποιας εθνοτικής υπαγωγής του Κοπέρνικου. Δεν ερμηνεύονται όλα με όρους 19ου αι.

    Αργοπορημένα χρόνια πολλά κι ευτυχισμένα στους (αρκετούς, αλλά εκλεκτούς) εορτάζοντες και (στις αφανείς στο ιστολόγιο) εορτάζουσες.

    Το εκλογικό αποτέλεσμα δεν νομιμοποιούμαι να το σχολιάσω, αλλά πάντως δυσκολεύομαι να το εξηγήσω. Η όχι επιτυχημένη αντιπολίτευση και η κάκιστη επικοινωνιακή διαχείριση της κρίσιμης προεκλογικής περιόδου δεν αρκούν για να εξηγήσουν το συγκεκριμένο αποτέλεσμα, το οποίο δεν αφήνει ιδιαίτερα περιθώρια αισιοδοξίας.
    Αν κάποιος το προέβλεψε, όπως λέει ο Στάζυ, δεν ξέρω τι να πω. Τρόλλαρε, ήθελε να πικάρει ή μίλησε απευθείας με τον θεό;

  150. Pedis said

    # 148 – Απότομη μη ελεγχόμενη συρρίκνωση όγκου (ξεφούσκωμα) υπό εξωτερική πίεση. Αλλά έτσι δεν αποτελεί με τίποτα μια αξιοπρεπώς ικανοποιητική απόδοση του ξενικού όρου.

  151. Πω, πω πέρασε η ώρα… Αλλά πριν ξημερώσει να πω χρόνια πολλά στους εξαιρετικούς Κωστήδες του ιστολογίου και στις κρυφές Ελένες. Υγεία και χαρά!

    Τι ήταν κι αυτό… Δεν μ’ αρέσει να θεωρώ τους άλλους ότι δεν ξέρουν, δεν κρίνουν, δεν σκέφτονται… Σήμερα λέω απλά ότι εγώ είμαι σε άλλο κόσμο, με φίλους και φίλες που είναι και αυτοί σοκαρισμένοι. Όλα λοιπόν καλώς καμωμένα, εγώ δεν το έχω νιώσει…
    Καλό σας βράδυ.

  152. 146, 147# Δεν είναι κατάρρευση. Είναι έκρηξη που προκαλείται με συμπίεση κρίσιμης μάζας προς τα μέσα κατ’ αρχήν. Σ’ αυτή βασίστηκε η βόμβα του Ναγκασακιού (άρπα τη Νικοκύρη, δημότη της Χιροσίμας 😜 🤪) και όλα τα μετέπειτα πυρηνικά (το λιτλ μπόι ήταν σχέδιο ουάν-οφφ).
    Έχω την εντύπωση πως ο Πέδης τη βρισκει να βάζει τα μαύρα γυαλιά και να μας βασανίζει 😜

  153. Πέδαρε, εκτός από πυρηνικά, το implosion χρησιμοποιείται και σε άλλα πεδία ως ορολογία? Αφορά έκρηξη σε κάθε περίπτωση ή κάνω λάθος?

  154. rogerios said

    @150: Υπέθεσα (μάλλον εσφαλμένα) ότι αναζητείς απόδοση για τη μεταφορική χρήση του όρου κι όχι για τις θετικές επιστήμες.

  155. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Λακωνικό σχόλιο φίλου: Χρειαζόμαστε περισσότερα ψυχιατρεία.

  156. Pedis said

    # 152, 153 – Νομίζω ότι ο όρος περιγράφει μόνο τη μία φάση, αυτή της ξαφνικής και αστραπιαίας συρρίκνωσης. Ότι μπορεί μετά το πέρας της να ακολουθήσει έκρηξη σε χίλια κομμάτια, δεν μπορώ να το προβλέψω από τώρα για τον σύριζα … 😜

  157. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κουτσούμπας:
    «Το ΚΚΕ θα αξιοποιήσει τη δύναμη που του έδωσε ο λαός στην κάλπη για να οργανώσει την αντίσταση στον δρόμο της ανατροπής»
    Από 5,3% σε 7,2%…Τρέμουν οι μηροί της αστικής τάξης. Ό,τι να ‘ναι…

  158. Pedis said

    # 154 – Γιατί μεταφορική; Εξωτερικές συνθήκες πάντα υφίστανται. Πάντως, «κατάρρευση εκ των έσω» έχεις κι όταν κάτι είναι ήδη ερείπιο και το περιμένεις να διαλυθεί. Στην περίπτωση του σύριζα ο ίδιος ουσιαστικά επέλεξε τις εξωτερικές συνθήκες, τις νεοφιλελέ (με συμπάθεια), με συνέπεια τελικά να μην αντέξει στην πίεση και να ξεφουσκώσει απότομα, αστραπιαία και για τους παρατηρητές αναπάντεχα.

  159. Πέπε said

    151
    > Σήμερα λέω απλά ότι εγώ είμαι σε άλλο κόσμο, με φίλους και φίλες που είναι και αυτοί σοκαρισμένοι

    Μα πραγματικά, τι στο διάβολο γίνεται; Δε συνηθίζω ούτε να δηλώνω άμεσα την πρόθεση ψήφου μου ούτε να ρωτάω τους άλλους, αλλά σε ό,τι συζητήσεις έλαχα όλον αυτό τον καιρό κανείς δεν απέκλινε από τη γενική γνώμη ότι ο Μητσοτάκης δεν παλεύεται άλλο, πρέπει πρώτα να φύγει και μετά βλέπουμε… Το υπόλοιπο 40% πού κρυβόταν;

  160. Avonidas said

    #146,148,150,152-154,156 (ουφφ…) Για το implosion, σε τεχνικά κείμενα, έχω δει να χρησιμοποιείται και ο όρος ενδόρρηξη,
    https://el.wiktionary.org/wiki/%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%8C%CF%81%CF%81%CE%B7%CE%BE%CE%B7

    #149. Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι, φίλε Ρογήρε: δεν ζητάς ποτέ συγγνώμη όταν έχω πει κάτι αποδεδειγμένα λάθος και με διορθώνεις. Θέλω να με διορθώνουν όταν κάνω λάθος, κι ακόμα περισσότερο όταν έχω άθελά μου παραπληροφορήσει τόσο κατάφωρα. Γιατί, αν θέλουμε να τα πούμε όπως είναι, η μόνη διαφορά ανάμεσα σ’ αυτό που έκανε ο Βελόπουλος στο ντημπέιτ και σ’ αυτό που έκανα εγώ σήμερα είναι ότι εγώ το έκανα εν αγνοία μου.

  161. Avonidas said

    #155. Χρειαζόμαστε περισσότερα ψυχιατρεία.

    Έφη, κάνε μου τη χάρη και μη συκοφαντείς τους τρελούς, έτσι; Τρελοί είναι, όχι ηλίθιοι 😛

  162. Pedis said

    # 159 – Το υπόλοιπο 40% πού κρυβόταν;

    Πώς να κρυφτεί αφού είναι τσιμενταρισμένο. Και γιατί να μην είναι;

    Αυτή η «Νίκη» είναι παπαδίστικη φράξια της ακροδεξιάς;

    # 160 – Στην ανάγκη ναι, αλλά …

  163. Avonidas said

    #157. Από 5.3% σε 7.2% είναι 35% άνοδος (με την προϋπόθεση ότι μιλάμε για συγκρίσιμο αριθμό ψηφισάντων, που μάλλον μιλάμε) Όπως είπα και νωρίτερα, οι επιτυχίες κι οι αποτυχίες κρίνονται με βάση το πού βρίσκεσαι και τι περιμένεις. Και κανείς δεν περιμένει να σαρώσει τις εκλογές το ΚΚΕ.

  164. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    161 Για εμάς ! 🙂

  165. Μαρία said

    159
    Δεν άκουσες που έλεγαν οτι αυτές οι εκλογές είναι βουβές;

    Στην Α’ Θεσ/νίκης βγαίνει κι ο αδερφός του Βελόπουλου με τη ΝΔ αυτός.

  166. Γιάννης Κουβάτσος said

    163: Γιατί όχι; Γιατί δεν το εμπιστεύεται ποτέ ο εργαζόμενος λαός, ενώ είναι το μόνο φιλεργατικό κόμμα, όπως διατείνεται, το μόνο ασυμβίβαστο, το μόνο αγωνιστικό, το μόνο γενικώς; Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ, ακόμα και στην ξεφτίλα του, πήρε τριπλάσιο ποσοστό από το ΚΚΕ; Οπότε, μια μικρή άνοδος και η μόνιμη καθήλωση σε χαμηλά μονοψήφια ποσοστά δεν θα έλεγα ότι δικαιολογεί κομπασμούς και πανηγυρισμούς.

  167. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα. Θα τα συζητήσουμε, βέβαια, και αύριο

    140 Συμφωνώ σε πολλά από αυτά, εκτός ίσως από την κριτική στα μέσα του ΣΥΡΙΖΑ

    142 Χρόνια πολλά ΚΩΣΤΑ. Να σε ακούμε συχνότερα!

    160 Καλή είναι η ενδόρρηξη, νομίζω. Γιατί εν-ρηξη = έρρηξη είναι αδιαφανές.

    163-166 Μεγάλη επιτυχία του ΚΚΕ είναι ότι έρχεται τρίτο στο Λεκανοπέδιο.

  168. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Με τόσες καταστροφές, τόσα σκάνδαλα και το ποσοστό του μπετόν αρμέ.
    Οι αριστερόστροφοι, δώθε κείθε να βρουν παρηγοριά από τον κακό σύριζα.
    Ευτυχώς που ξαναβγήκε η Μιλένα. Καημό τοχα.

  169. sarant said

    168 Κι άφησε έξω τον Λοβέρδο!

  170. Avonidas said

    #166. Διότι ο ΣΥΡΙΖΑ, ακόμα και μέσα στην ξεφτίλα του, προτίθεται να κυβερνήσει. Και διότι ο εργαζόμενος λαός, ακόμα και μέσα στη μιζέρια του, περιμένει κάποιον να τον σώσει. Χωρίς να κουνήσει τα χέρια του, πέραν του να ψηφίσει. Αυτός λοιπόν ο λαός, που περιμένει κάποιον να τον σώσει, δεν μπορεί να ψηφίσει κανέναν άλλον, παρά μόνο κάποιον που θα του λέει πως θα τον σώσει κυβερνώντας τον. Είναι αδύνατον, μέχρις ότου ενηλικιωθεί ο Έλληνας, να ψηφίσει κάποιον με την προοπτική να βάλει μετά πλάτες για να σωθεί μόνος του.

  171. xar said

    Θλιβομαι για το αποτέλεσμα των εκλογών.

    Όχι για τα ποσοστά ή για τη διαφορά, αλλά γιατί βλέπω ακόμα μια φορά ότι και στην Ελλάδα το πολιτικό φάσμα έχει μετακινηθεί δεξιά. Τα λεγόμενα κεντροαριστερά κόμματα έχουν δεξιά ατζέντα και δυστυχώς ο Σύριζα, αντί να προσπαθήσει να φέρει κάτι νέο, προσπάθησε απλά να καταλάβει τον χώρο του ΠΑΣΟΚ, χωρίς να είναι ΠΑΣΟΚ οργανωτικά. Πολιτικές και σκάνδαλα που άλλοτε θα ξεσήκωναν τον κόσμο ή θα ήταν αιτία παραίτησεων πλέον περνάνε αγόγγυστα, μάλιστα πολύς κόσμος όχι απλά τα αποδέχεται, αλλά τα υποστηρίζει κιόλας.

    Φοβάμαι ότι η αντιπολίτευση στη ΝΔ θα έρθει από δεξιότερα (κάτι που μάλλον διαπιστώνουν και στη ΝΔ, όπως ίσως φαίνεται από το προεκλογικές απαγορεύσεις καθόδου ακροδεξιών κομμάτων) και θα καταλήξουμε σε σκηνικό Γαλλίας, Ολλανδίας κτλ.

  172. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    169 Ωχ, τώρα άλλος καημός 🙂
    Στο Λασίθι (δυο έδρες) έχασε ο σύριζα (Θραψανιώτης) και την πήρε το πασόκ, (μια 38χρονη, πρώην»αιώνια φοιτήτρια») πρωτόπειρη στα πολιτικά. Αν έχεις τύχη διάβαινε.

  173. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    171 >>μάλιστα πολύς κόσμος όχι απλά τα αποδέχεται, αλλά τα υποστηρίζει κιόλας.
    Μακαρόνια Μαράτα
    και Κούλη στα γεμάτα

  174. Pedis said

    160 Καλή είναι η ενδόρρηξη, νομίζω. Γιατί εν-ρηξη = έρρηξη είναι αδιαφανές.

    Tο implosion ως το αντίθετο του explosion για τον αγγλόφωνο παραπέμπει σε βασικά χαρακτηριστικά της έκρηξης με φορά όμως προς τα μέσα, ειδικότερα προς το κέντρο, κι όχι προς τα έξω και ακτινικά. Το ενδόρρηξη ο ελληνόφωνος χρήστης το καταλαβαίνει με τον ίδιο τρόπο; Αν ναι, από μένα πάσο.

  175. Μαρία said

    174
    Ο αγγλόφωνος μη ειδικός θα καταλάβει αυτό που λες, αφού του οριστεί, κι όχι λόγω της ετυμολογικής διαφάνειας. Το ίδιο ισχύει και για τον ελληνόφωνο που θα διακρίνει επίσης τα δυο συνθετικά της λέξης.

  176. Μαρία said

  177. sarant said

    175 Κι αυτό σωστό

  178. Nestanaios said

    Ο λαός «ψήφισε» βασιλιά αλλά επειδή ο βασιλιάς δεν πήρε την αυτοδυναμία για να μπορεί να πει «L’État, c’est moi» θα γίνουν ξανά οι εκλογές. Δεν τους ενδιαφέρει το κόστος των εκλογών αρκεί αυτοί να μπορούν να πουν «L’État, c’est moi». Δεν μπορούν να συγκυβερνήσουν συνεργαζόμενοι επειδή είναι υποτελείς. Κατά τα άλλα έχουμε Δημοκρατία.

  179. Nestanaios said

    143. «Αν δεν είναι στημένες από την ελίτ (που είναι για μένα) οι ηγεσίες των αριστερών κομμάτων, είναι εντελώς ηλίθιες.»

    Μαθαίνω από Κουβανούς ότι πίσω από το «Κουμμουνιστικό» καθεστώς του Κάστρο ήταν η Οικογένεια Ροκφέλερ.

  180. Alexis said

    #142: Οι επιτυχίες κι οι αποτυχίες κρίνονται πάντα με βάση τη δεδομένη κατάσταση. Και με βάση τη δεδομένη κατάσταση, στο ΠΑΣΟΚ έχουν κάθε λόγο να πανηγυρίζουν, ως και να μιλάνε για νεκρανάσταση.

    Σωστό. Αλλά η εικόνα δεν παύει να είναι θλιβερή. Για να μιλήσω με ποδοσφαιρικούς όρους είναι σα να έχει υποβιβαστεί ο Παναθηναϊκός και μετά από 3-4 χρόνια στη Β’ Εθνική να πανηγυρίζουν οι οπαδοί του την άνοδο στην Α’ Εθνική ξανά.
    Κωμικοτραγικό…

  181. Γιάννης Κουβάτσος said

    Δίκιο έχει ο Τσακίρογλου:
    «Εάν η Εύβοια που καιγόταν επί μέρες ή η Λάρισα μετά τα Τέμπη δίνουν συντριπτική πρωτιά στη Νέα Δημοκρατία, τότε κάτι δεν πάει καλά με τη δημοκρατία στην Ελλάδα. Δεν πρόκειται περί κινδυνολογίας, αλλά για ένα φαινόμενο εν εξελίξει σε όλη την Ευρώπη και η αριστερά πρέπει να το λάβει σοβαρά υπόψη της: παγκοσμίως το συντηρητικό κύμα δεν αφήνει ανεπηρέαστη καμία χώρα. Το εκκρεμές δείχνει να κινείται αντίθετα με τις δεκαετίες του ‘60 και του ‘70 της αμφισβήτησης και της απελευθέρωσης. Βέβαια, μεσολάβησε και η αντιμεταρρύθμιση του νεοφιλελευθερισμού τις δεκαετίες του ‘80 και του ‘90, όμως τώρα φαίνεται ότι ζούμε μια πολιτισμική αντεπανάσταση της λεγόμενης Alt Right, με πλεόνασμα συνωμοσιολογίας, μισογυνισμού, ρατσισμού και ακραίου κοινωνικού συντηρητισμού.

    Η αριστερά στην Ελλάδα (και όχι μόνο) απεμπόλησε το οραματικό στοιχείο, εκείνο δηλαδή που τη διαχώριζε στο κοινωνικό πεδίο και έκανε ελκτικό το σχέδιό της για το μέλλον. Εάν αποφεύγεις να μιλήσεις γι’ αυτό στο οποίο προσβλέπεις, εάν κρύβεις τον οδικό χάρτη που οδηγεί εκεί και, πολύ περισσότερο, εάν αυτός ο ου-τόπος θυμίζει το αποκρουστικό για τους πολλούς τοπίο του «υπαρκτού σοσιαλισμού» και της σταλινικής παραχάραξης, τότε ελάχιστες ελπίδες έχεις να χτυπήσεις τον αντίπαλο μέσα στο γήπεδό του: δηλαδή εκείνο της διαχείρισης.

    Για τον απλό λόγο ότι ο αντίπαλος έχει πολλά «ένσημα» στη διαφθορά, στη διαπλοκή και στη «συναλλαγή». Εάν πράγματι πιστεύεις ότι μπορείς να το κάνεις, τότε απλώς αναπαράγεις τις αυταπάτες του παρελθόντος και επαναλαμβάνεις τα ίδια λάθη.»
    https://www.efsyn.gr/stiles/ypografoyn/390661_empros-sto-dromo-poy-haraxe-i-lepen-kai-i-meloni

  182. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ορίστε, να και άλλοι κερδισμένοι των εκλογών. Εντυπωσιακή αύξηση των ποσοστών της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς. Η ιδεολογική καθαρότητα και η μοναχική πορεία τώρα δικαιώνονται. Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα κάνοντας το «σύστημα» να τρέμει:

    ► η ΑΝΤΑΡΣΥΑ συγκεντρώνει ποσοστό 0,53% και 30.849 ψήφους. Το 2019 το ποσοστό της ήταν 0,41% και 23.239 ψήφοι.

    ► το ΚΚΕ(μ-λ) αγγίζει το 0,22% με 12.557 ψήφους, έναντι 0,14% και 7.760 ψήφους το 2019.

    ► το Μ-Λ ΚΚΕ καταγράφει ποσοστό 0,07% και 3.852 ψήφους, ενώ πριν τέσσερα χρόνια είχε 0,05% και 2.706 ψήφους.

    ► Η ΟΚΔΕ συγκεντρώνει 0,03% και 1.896 ψήφους. Το ποσοστό είναι ανάλογο με το 2019 (επίσης 0,03%), ενώ οι ψήφοι που έλαβε τότε ήταν 1.576.

    Τέλος, η ΟΑΚΚΕ (που δεν είχε συμμετάσχει στις εκλογές του 2019) συγκεντρώνει ποσοστό 0,02% και 997 ψήφους.
    https://www.efsyn.gr/politiki/antipoliteysi/390675_anodos-gia-ta-kommata-tis-exokoinoboyleytikis-aristeras

  183. Nestanaios said

    Μετά τις φωτιές, στην Εύβοια δόθηκε πολύ χρήμα από το δημόσιο ταμείο, από φόρους, δικό μας χρήμα.

  184. Alexis said

    #143: Μάλλον πολύ αργά το αντιλήφθηκες. Έχουμε μπει στην συντηρητική εποχή από τον πρώτο χρόνο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

    Όχι. Η στροφή στον συντηρητισμό έχει ξεκινήσει, στην Ελλάδα αλλά και παγκόσμια, από τις αρχές της δεκαετίας του ’90.
    Από τότε, αργά αλλά σταθερά, ξεκίνησε το «ξήλωμα του πουλόβερ» και σήμερα (χθες) μπήκε η ταφόπλακα.
    Κι όπως έχω ξαναγράψει εδώ, η αναλαμπή του ΣΥΡΙΖΑ την περίοδο 2012-2019 σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι οι Έλληνες έγιναν ξαφνικά αριστεροί. Απλώς πιάστηκαν από ένα κόμμα που τους έταζε λαγούς με πετραχήλια, ο Τσίπρας καβάλησε το κύμα που ερχόταν και βρέθηκε στον αφρό.
    Τώρα που το κύμα τον έβγαλε σε ξέρα πρέπει να ξεπεζέψει…

  185. Pedis said

    Νικοκύρη, έγκριση σε παρακαλώ.

    Τι θα γίνει με τον Λάζαρο; Έγραψε χτες μια μαλακία και θέλει να τη βγάλει πέρα; Θα μας τα σπάσει κανονικά. Α, ρε Αστεναίε, μασόνε, ιηουσίτη, ναϊτη της κακιάς ώρας … 😤

  186. Ακρο/δεξιά επί των ψηφισάντων 50%+
    Αποχή επί του εκλ. σώματος (πρακτικά ακρο/δεξιά ως στάση και αντίληψη) 40%+
    Καληνύχτα.

  187. Pedis said

    https://tvxs.gr/news/ellada/ekloges-2023-ti-psifisan-oi-ellines-toy-eksoterikoy
    Στη Σαουδική Αραβία η ΝΔ λαμβάνει ποσοστό 70% ενώ ακολουθεί το ΠΑΣΟΚ με 12,5% και ο ΣΥΡΙΖΑ με 7,5%

    Εκεί νομίζουν ότι έχουν πιάσει τον παπά απ’ τ’ αρχίδια. Τους έχει βαρέσει κι η ζέστη.

  188. gpointofview said

    Οταν κάποιος δεν μπορεί να κατανοήσει γιατί ΔΕΝ πρέπει να κάνει αυτοδύναμη κυβέρνηση ΤΩΡΑ, θα το καταλάβει ΜΕΤΑ από αρκετά τέρμινα αλλά δυστυχώς πολιτικά ο μέσος έλλνας καταλαβαίνει την πραγματικότητα στην πολιτική είτε πολύ αργά, είτε ποτέ.

    Αυτός είναι ο λόγος που ο οιοσδήποτε κερδίζει δυο συνεχόμενες φορές στις εκλογές και ο λαός ( πλην κομματικώς ενταγμένους -που δν επηρεάζουν το αποτέλεσμα- ψηφίζει πάντοτε εναντίον κάποιου, στην περίπτωσή μας εναντίον Τσίπρα για τον τρόπο που αντιπολιτεύθηκε. Είναι κάτι που δεν είχε ξαναγίνει κι αν γίνει αυτοδύναμος ο Κούλης θα έχουμε πρότυπα Ερντογάν, Πούτιν κ.λ.π.

  189. Γιάννης Κουβάτσος said

    Λογοκρισία στο δικό σου μαγαζάκι, σταλινάκο, όπως είστε μαθημένοι. Εδώ είναι το σαραντακέικο, όαση δημοκρατίας και ελευθερίας του λόγου, και απορώ τι ζητάς εσύ σε ένα τέτοιο μέρος.

  190. Nestanaios said

    174. Ενδων + ρήξη = ένδον + ρήξη = ενδόρρηξη. Μια ρήξη «εν των ένδων» (γενική τοποθετική) σίγουρα έχει τάση προς τα έξω. Η «έκρηξη» δεν προσδιορίζει φορά.

    Εν + ρήξη = έρρηξη και βαίνει προς τα εντός.
    Αυτά τα δυο είναι αντίθετα όπως είναι τα implosion και explosion.

  191. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα.

    Δυσκλαίμοιρον (ἐτυμολογεῖται ἀπὸ τὸ δυστυχὴς κλαίει τὴ μοίρα του):
    Ἀκολουθεῖ μὴ πολιτικὸ σχόλιο.

    Στιγμιότυπο ἀπὸ τὸ ἐκλογικὸ τμῆμα ὅπου ψήφιζα, ὥρα μεταμεσημβρινή.

    Μπῆκα εὐδιάθετος, μετὰ ἀπὸ τὸ μεσημεριανό καὶ τὴ σχετικὴ συνοδεία του.
    Περιμένοντας νὰ ἀδειάσει τὸ παραβὰν ἄκουσα τὰ μέλη τῆς ἐφορευτικῆς νὰ συζητοῦν μὲ τὴν δικαστικὴ ἀντιπρόσωπο γιὰ ἔλλειψη ψηφοδελτίων τοῦ κόμματος ΚΟΤΕΣ.

    Μετὰ τὴν ἄσκηση τοῦ ἐκλογικοῦ μου δικαιώματος παρέδωσα στὴ δικαστικὴ ἀντιπρόσωπο τὸ ψηφοδέλτιο τοῦ προαναφερθέντος κόμματος ποὺ μοῦ περίσσεψεπρὸς ἀντιμετώπιση τῆς λειψοκοτίας. 🙂

    Πέρα ἀπὸ πλάκα τώρα.

    Τί γίνεται σὲ αὐτὲς τὶς περιπτώσεις;

    Ποιὸς εἶναι ὑπεύθυνος γιὰ νὰ ὑπάρχουν ἐπαρκεῖς ποσότητες ψηφοδελτίων, τὰ κόμματα ἢ ἡ Νομαρχία;

  192. ndmushroom said

    Το 2019 είχα γράψει αυτό. Βλέποντας ότι η ακροδεξιά μαζεύει 11% (με τη ΝΔ στο 41%), ότι η αριστερά (μαζί κι ο ΣΥΡΙΖΑ) καταποντίζεται χάνοντας 10 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2015 και ότι οι νέοι, λέει, έβγαλαν για πρώτη φορά 1ο κόμμα τη ΝΔ, δε μου μοιάζει και πολύ άκυρο το σχόλιό μου.

  193. Pedis said

    Περισσότερο από ορατά τα αποτελέσματα της παρακρουσης …

  194. […] Οι πιο πρωινοί θα έχουν ήδη ψηφίσει, άλλοι -όπως εγώ- θα το αφήνουν για αργότερα, αλλά το ιστολόγιο χρωστάει να ανεβάσει κάτι το εκλογικό, έστω και για να χρησιμέψει για την υποδοχή του σχολιασμού σας, τόσο για τη μέρα των εκλογών όσο και για τα αποτελέσματα, όταν θα αρχίσουν να βγαίνουν, πρώτα ως εκτιμήσεις από… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2023/05/21/kalpes-7/ […]

  195. Nestanaios said

    191. ‘Όλοι ευθύνονται. Δεν χρειάζονται ψηφοδέλτια, ούτε κάλπες, ούτε συγκεντρώσεις, ούτε αφίσες, ούτε διαφημίσεις. Μπορούμε να το κάνουμε όπως το κάνουν οι τράπεζες. Όνομα χρήστη και κωδικός και έχουμε ψηφίσει. Με αυτό τον τρόπο μειώνουμε την φορολογία.

  196. Pedis said

    Το 193 για τον Λάζαρο, μην γίνει παρεξήγηση. Ενώνουμε τη φωνή μας ενάντια στην καταπίεση των ελεύθερων ελλήνων χριστιανών ορθοδόξων. Η λογοκρισία δεν θα περάσει. Εκ του ΠΠ του ΔΔ της ΚΕ του ΓΓ του ΚΚ.

  197. Pedis said

    # 175 – Α, κι εγώ νόμιζα ότι οι αγγλόφωνοι είναι φύσει πιο έξυπνοι και πιάνουν πουλιά στον αέρα … 😟

    Κοίτα, αυτό που λέω, αν και το κατάλαβες είμαι βέβαιος, είναι ότι ισοδύναμα, όσον αφορά την άμεση κατανόηση του αντιθέτου, με το ζεύγος (ex, in/m) για τον σημερινό αγγλό/λατινο-φωνο βρίσκεται το ζεύγος (εκ, εσ) για τον σημερινό ελληνόφωνο. Τα ερρ-, ενδορρ- είναι εντελώς αδιαφανή και συνιστούν απαρχαιωμένη φρίκη.

  198. Avonidas said

    #187. Τους έχει βαρέσει κι η ζέστη.

    Ναι, τράβα να δεις και τι ρίξαμε εμείς στη δροσερή Πολωνία…
    https://ekloges.ypes.gr/current/v/home/countries/191/

  199. Pedis said

    # 198 – Είστε θρησκόληπτοι εκεί, και πάλι καλά να λες που δεν πήρε η Νίκη κεφάλι.

    Και με το που θα γίνουν στάχτη και τα υπόλοιπα, στο 50% ο Κούλαρος.

    https://ekloges.ypes.gr/current/v/home/districts/37/

  200. sarant said

    191 Τα κόμματα πρέπει να έχουν στείλει ψηφοδέλτια.

    Ο Τζήμερος κατάγγειλε ότι στο τάδε εκλογικό τμήμα οι κουκουέδες αντιπρόσωποι στα πακετάκια που έδιναν έβαζαν πέντε-πέντε τα ψηφοδέλτια του κόμματός του για να τελειώσουν γρήγορα 🙂

  201. Avonidas said

    #199. Θα ‘λεγα τι είμαστε εδώ, αλλά μου ‘χει πει η μαμά μου να μη λέω κακιές λέξεις.

  202. ΚΩΣΤΑΣ said

    Καλή η ανάλυσή σου, Νικοκύρη, αλλά η αριστερά πρέπει να ψαχτεί…

    Δεν μου άρεσαν κι εμένα τα εκλογικά αποτελέσματα, η μονοκρατορία χωρίς αντίπαλο δεν είναι για το καλό μας.

    Δεν θέλω να αναλύσω ή να επεκταθώ για τις αντιλήψεις, την νοοτροπία, την εκφορά λόγου και την φαντασιακή άποψη των αριστερών προς τους μη αριστερούς. Δυστυχώς υποβόσκει κι εδώ μέσα, από θεωρούμενα υψηλής μόρφωσης και κύρους άτομα ένα τέτοιο κλίμα.

    Στοπ εδώ, δεν θα απαντήσω σε τυχόν ερωτήματα για την κατακλείδα του σχολίου μου.

  203. Pedis said

    Έτσι! Για τιμωρία που δεν ψήφισαν Κούλη. Να εκλιπαρούν κι απάντηση να μην παίρνουν. 😭

  204. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    179 – Εξαρτάται από ποιούς Κουβανούς το μαθαίνεις.
    Το σίγουρο, είναι πως όλες οι λαϊκές επαναστάσεις, είναι χρηματοδοτούμενες και δεν είναι λαϊκές, και φυσικά, ο χρηματοδότης δεν το κάνει για την ψυχή της μάνας του αλλά, για το κέρδος.
    Βρές τον χρηματοδότη λοιπόν.

    184 – Δεν διαφωνώ καθόλου αλλά, είπα να είμαι πιο συντηρητικός γιατί έχω τρομάξει μαζί σας.😂 Άλλωστε, για τον Τσίπρα τα έλεγα από τον Δεκέμβρη του 14, και τι δεν έχω ακούσει από τότε. 😂 Κι εσύ αλλιώς τα έλεγες μέχρι προχθές, παρ΄όλο που τα ήξερες αυτά.😂

    Πάντως, καλό είναι να ξεφύγεις από το συγκινησιακό και να ρίξεις μιά βαθιά αποστασιοποιημένη ματιά στην χρηματιστηριακή λειτουργία (δεν εννοώ το δικός μας περίπτερο) και θα δείς πόσο «ομορφα» δένουν όλα στον κόσμο και στο Ελλαδιστάν.
    Δεν είναι θέμα πολιτικών προσώπων, αλλά χρηματικών θεσμών. Ένα είναι το παγκόσμιο κόμμα και μία η παγκόσμια ιδεολογία, ΧΡΗΜΑ!
    Πιο ισχυρό από όλες της θρησκείες και ιδεολογίες μαζί! Φαντάσου να έχεις τον έλεγχό του.😊

    186 – «Ακρο/δεξιά επί των ψηφισάντων 50%+
    Αποχή επί του εκλ. σώματος (πρακτικά ακρο/δεξιά ως στάση και αντίληψη) 40%+
    Καληνύχτα.»

    Με αυτά τα δεδομένα, αν ψήφιζε το 100% του εκλογικού σώματος, το ΚΚΕ θα έμπαινε οριακά στην Βουλή!
    Καληνύχτα.

  205. Nestanaios said

    204. Μηδενός εξαιρουμένου. Μέσα και έξω από την Κούβα. Μιλούν απαξιοτικά για αυτόν και για αυτούς που κυβέρνησε. «Εδώ τους μάζευε και τους μιλούσε». Τον κακοποίησαν σεξουαλικά σε νεαρή ηλικία κατά τη διάρκεια της φυλάκισής του επι καθεστώτος Μπατίστα. Συν τοις άλλοις, τον κατέστησαν ανίκανο σεξουαλικά συντρίβοντάς του τους ορχεις με συνέπεια να μη μπορεί να κάνει παιδιά. Αυτό το συνήθιζαν στις φυλακές της Κούβας. Το ίδιο πρόβλημα είχε και ο Χιτλερ.
    Τον χρησιμοποίησε η οικογένεια «Ροκ». Του παρείχε δασκάλους υποκριτικής. Τον είχε κάνει όργανό της. Είχε σχέσεις με τον Πάμπλο Εσκομπάρ ενδεχομένως προς όφελος της οικογένειας «ΡΟΚ». Αυτά και πολλά άλλα λένε Κουβανοί μέσα και έξω από την Κούβα.

  206. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    205 – Μένει να φέρουν και καμιά απόδειξη τότε.

  207. Nestanaios said

    206. Εγώ βλέπω ειλικρίνεια στα μάτια τους και αυτό μου αρκεί. Δεν χρειάζομαι τίποτα περισσότερο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: