Δύο κείμενα και μερικά περίεργα για προχτές
Posted by sarant στο 23 Μαΐου, 2023
Θα συνεχίσω με κάτι για τις εκλογές της Κυριακής. Όσα είχα να πω εγώ, τα είπα στο χτεσινό άρθρο, κι είπατε κι εσείς στα σχόλιά σας τη γνώμη σας. Σήμερα θα παραθέσω δύο κείμενα φίλων, του Στρατή Μπουρνάζου και του Παντελή Μπουκάλα, για το αποτέλεσμα των εκλογών. Και τα δύο δημοσιεύτηκαν στη Lifo από τον Θοδωρή Αντωνόπουλο.
Στο διάλειμμα ανάμεσα στις δύο πράξεις, θα σχολιάσω μερικά στατιστικά αξιοπερίεργα των προχτεσινών εκλογών.
Και πρώτα, το κείμενο του Στρατή Μπουρνάζου:
Ο χάρτης βάφτηκε γαλάζιος ή τίποτα δεν έχουμε καταλάβει
«Να λοιπόν που οι δημοσκοπήσεις διαψεύστηκαν. Που για άλλη μια φορά δεν έπιασαν τα υπόγεια ρεύματα. Όχι όμως επειδή, χειραγωγούμενες –όπως πολλοί υποψιάζονταν ή έλεγαν ανοιχτά–, φούσκωναν τη ΝΔ, αλλά επειδή δεν κατάφεραν να συλλάβουν το εύρος της σαρωτικής της νίκης.
Και αν αυτό ισχύει μία φορά για τους δημοσκόπους, ισχύει δύο και τρεις και δεκατρείς για όλους και όλες εμάς, που στεκόμαστε απέναντι στην κυβέρνηση. Αλήθεια υπήρχε κανένας μας που την είχε έστω και υποψιαστεί;
Η νίκη της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη (του προσώπου και του συστήματος Μητσοτάκη) είναι σαρωτική. To λένε οι αριθμοί. Τελεία. Νίκη πρωτοφανής ποσοτικά αλλά και ποιοτικά, αν σκεφτούμε ότι έρχεται έπειτα από μια τετραετία διακυβέρνησης με τόσο πολλά να βαραίνουν τη ΝΔ.
Υπάρχουν πολλά επιμέρους στοιχεία στο αποτέλεσμα (η σημαντική άνοδος κυρίως του ΠΑΣΟΚ αλλά και του ΚΚΕ, η αποτυχία του ΜέΡΑ, η όχι ευκαταφρόνητη παρουσία μιας πανσπερμίας ακροδεξιών μορφωμάτων), αλλά όλα αυτά ωχριούν μπροστά στον θρίαμβο της ΝΔ και την κατακρήμνιση του ΣΥΡΙΖΑ: αυτό είναι το κρίσιμο γεγονός, που αναδιατάσσει εκ βάθρων το τοπίο και δημιουργεί συνθήκες δεξιάς ηγεμονίας. Γι’ αυτό πιστεύω ότι ευλόγως βέβαια ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ χαίρονται, αλλά η υπερβολική χαρά, που εξατμίζει το καταλυτικό γεγονός της γαλάζιας επέλασης, αλλοιώνει τη συνολική εικόνα και καταντάει κοντόθωρη.
Δεν έχω, αυτή τη στιγμή, καμιά συνεκτική ερμηνεία. Πρέπει όμως επειγόντως, επί ποινή πολιτικής παραλυσίας, να καταλάβουμε. Και, αν θέλουμε να καταλάβουμε πραγματικά, πρέπει να αναζητήσουμε τα δομικά χαρακτηριστικά, τα πολιτικά και κοινωνικά θεμέλια όπου βασίστηκε η νίκη της ΝΔ.
Η νίκη είναι τέτοια που καθιστά σχεδόν γελοίο να αναζητάμε τους λόγους πρωτίστως στη «λίστα Πέτσα» ή στον αποδιοπομπαίο Κατρούγκαλο είτε να αναλωνόμαστε σε άγονες καταγγελίες εναντίον όσων απείχαν, όσων δεν ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, εναντίον του ΚΚΕ για τον σεχταρισμό του κ.ο.κ. Και πρέπει να ερμηνεύσουμε την κατάσταση, επειδή θέλουμε να την αλλάξουμε – όπως και τον κόσμο.
Οι εκλογές είναι η γιορτή της δημοκρατίας. Ο ελληνικός λαός μίλησε χθες, και μίλησε δυνατά. Και όμως, σήμερα ξημερώνει μια μαύρη μέρα για τη δημοκρατία και το κράτος δικαίου. Η ξεκάθαρη χθεσινή ψήφος είναι ψήφος εμπιστοσύνης και στις υποκλοπές, στη συγκάλυψή τους, στα pushbacks, στη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος, στο κράτος των ημετέρων, στην απαξίωση των δημόσιων υποδομών, τη χειραγώγηση της ενημέρωσης.
Προσοχή, δεν εννοώ ότι ο Μητσοτάκης ψηφίστηκε γι’ αυτά. Οι λόγοι είναι πολύ διαφορετικοί – ως εντελώς πρώτη προσέγγιση, νομίζω ότι θα έπρεπε να αναζητηθούν κάπου μεταξύ κανονικότητας, εκσυγχρονισμού, συντηρητισμού, ασφάλειας και ανασφάλειας, προσδοκιών οικονομικής και πολιτικής σταθερότητας, πελατειακών σχέσεων, πανευρωπαϊκής κάμψης της Αριστεράς.
Για να είμαι σαφής, η ΝΔ δεν νίκησε εξαιτίας των υποκλοπών, αλλά παρά τις υποκλοπές· και η υπερψήφισή της, παρά τις υποκλοπές και όλα όσα ανέφερα παραπάνω, αποτελεί επιβράβευση και εγγύηση για τη συνέχισή τους.
Το σοκ, για τον αριστερό κόσμο, είναι μεγάλο και μπορεί να τροφοδοτήσει πολλές στάσεις. Από τη ματαίωση, την εξουθένωση και την οργή μέχρι τις ελεεινολογίες για τον λαό και τη μοίρα μας, τις κατάρες για το «στραβό το ριζικό μας». Όπως όμως έλεγε χθες ένας καλός φίλος, ο Δημήτρης Χριστόπουλος, η Αριστερά είναι μαθημένη από ήττες. Και όπως έγραψε μια άλλη φίλη, η Ζωή Κασάπη, «ούτε μετανάστευση ούτε μετεωρίτες ούτε τίποτα. Σοβαρή αυτοκριτική, ανανέωση, αυτοοργάνωση και δουλειά, δουλειά, δουλειά καθημερινή, σε όλα τα πεδία».
Θα κλείσω με έναν τρίτο φίλο – γιατί αυτή τη στιγμή αποζητώ τους φίλους. To τέλος της ελληνικής μεταπολίτευσης έχει εξαγγελθεί πολλές φορές μέχρι σήμερα. Ωστόσο, ο «ιστορικός του μέλλοντος» (αυτό το ιδεατό πλάσμα που μας χρησιμεύει για να πούμε διάφορα που θέλουμε) θα μπορούσε να αποφανθεί ότι η αυλαία έπεσε εντυπωσιακά το βράδυ της 21ης Μαΐου, όπως έγραφε χθες ο Νίκος Κατσιαούνης. Χθες, Κωνσταντίνου και Ελένης, όταν, παρά την απλή αναλογική, η ΝΔ άγγιξε την αυτοδυναμία και ο χάρτης, όλος, βάφτηκε γαλάζιος.
ΥΓ. Το δεύτερο μέρος του τίτλου («τίποτα δεν έχουμε καταλάβει») αναφέρεται καταρχάς στην αστοχία των προβλέψεών μας. Αλλά και σε κάτι ακόμα: στο ότι δεν έχουμε καταλάβει τι μας ξημερώνει, πόσο σαρωτική είναι όχι μόνο η νίκη, αλλά και θα είναι η επέλαση της Δεξιάς. Το πιστεύω ακράδαντα, παρότι από χθες οι πολιτικές βεβαιότητές μου, μαζί με το φυλλοκάρδι μου, τρέμουν. Και το λέω με πόνο καρδίας, γιατί αν κάτι απεχθάνομαι πολύ είναι το «δρυός πεσούσης…». Νέα κατάσταση λοιπόν, νέα καθήκοντα, που πρέπει να προσδιορίσουμε κατεπειγόντως.
ΥΓ2. Τα αποτελέσματα είναι θρίαμβος για τη ΝΔ και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, στρατηγική ήττα για τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα. Τα δύο αυτά αλληλοσυνδέονται, αλλά έχουν και την αυτοτέλειά τους. Πολιτικά, πιστεύω, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι να ερμηνεύσουμε αυτοτελώς το καθένα, όχι ως απόρροια το ένα του άλλου.
****************************************************
Ιντερμέδιο, που λέμε, μερικά μικροστατιστικά, τις στατιστικές ανωμαλίες, αν θέλετε, των εκλογών ή τις περιοχές εκείνες που αποτέλεσαν εξαίρεση στο γαλάζιο που έβαψε όλον τον χάρτη της Ελλάδας, όπως έγραψε και ο Στρατής Μπουρνάζος.
Σε επίπεδο νομών ή πιο σωστά εκλογικών περιφερειών, μόνη περιφέρεια όπου πρώτευσε ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν η Ροδόπη, όπου η ψήφος της μειονότητας πήγε μαζικά εναντίον της ΝΔ, στον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και στο ΠΑΣΟΚ.
Το ΠΑΣΟΚ κατάφερε να υπερφαλαγγίσει τον ΣΥΡΙΖΑ και να πάρει τη δεύτερη θέση σε έξι περιφέρειες: Ρέθυμνο, Λασίθι, Δράμα, Κιλκίς, Λακωνία και Χίο.
Το ΚΚΕ ήρθε τρίτο σε πολλές περιφέρειες, και κυρίως σε όλη την Αθήνα-Πειραιά, αλλά αυτό δεν είναι αξιοπερίεργο.
H Ελληνική Λύση απέσπασε την τρίτη θέση στην εκλογική περιφέρεια Α’ Θεσσαλονίκης.
Τέλος, όπως έγραψα και σε χτεσινό σχόλιο, υπάρχει μία εκλογική περιφέρεια όπου ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε περισσότερες έδρες από τη ΝΔ αν και υστέρησε σε ψήφους: δεν είναι η Ροδόπη (που είναι τριεδρική και οι έδρες πήγαν 1-1-1 με το ΠΑΣΟΚ) αλλά τα Ιωάννινα, όπου ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε 2 έδρες και η ΝΔ μία.
Σε επίπεδο δήμων, η ΝΔ κέρδισε σε όλους σχεδόν τους δήμους της χώρας, με ελάχιστες εξαιρέσεις.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ήρθε πρώτος σε τρεις μειονοτικούς δήμους (Μύκης Ξάνθης, Αρριανών και Ιάσμου Ροδόπης), στον δήμο Ερυμάνθου (Αχαΐας) και στον δήμο Β. Τζουμέρκων (Ιωάννινα). Επίσης, στην πόλη (αλλά όχι τον δήμο) της Άρτας, καθώς και στις περιφέρειες Ισπανίας, Πορτογαλίας και Σουηδίας (όπου βέβαια οι ψηφοφόροι ήταν πολύ λίγοι).
Το ΠΑΣΟΚ ήρθε πρώτο στον δήμο Οροπεδίου Λασιθίου και ισοψήφισε με τη ΝΔ στην πρώτη θέση στον δήμο Βιάννου.
Το ΚΚΕ ήρθε πρώτο στην Ικαρία (με 35%, με δεύτερο τον ΣΥΡΙΖΑ με 22% και τρίτη τη ΝΔ με 19%) και δεύτερο σε: Ασπρόπυργο, Λειψούς, Θάσο, Σκόπελο, Φούρνους.
Η Ελληνική Λύση ήρθε δεύτερη στην Αλόννησο.
Η Εθνική Δημιουργία ισοψήφισε με τον ΣΥΡΙΖΑ στη δεύτερη θέση στην Πολωνία (βέβαια, με 11 ψήφους) ενώ το ΜΕΡΑ25 ισοψήφισε με τη ΝΔ στη δεύτερη θέση στη Βαρκελώνη και ήρθε τρίτο στη Σουηδία (αλλά λείπουν τα αποτελέσματα της Στοκχόλμης).
Αν έχετε άλλο μικροστατιστικό, το αναφέρετε στα σχόλια
**********************************************************
Και κλείνω με το κείμενο του Παντελή Μπουκάλα
Η κάλπη της 21ης Μαΐου πήρε τον χαρακτήρα εκλογών εξόδου για τον Τσίπρα
Τεράστια η νίκη της Νέας Δημοκρατίας, βαρύτατη η ήττα του ΣΥΡΙΖΑ. Οι είκοσι μονάδες διαφορά δεν πρέπει να είχαν προβλεφθεί ούτε από τον φανατικότερο οπαδό του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.
Όσο δε για τους φανατικούς οπαδούς του κ. Αλέξη Τσίπρα, σίγουρα θα θυμούνται για πολύ καιρό τις διαβεβαιώσεις του, μέχρι και την προτεραία των εκλογών, για τον επικείμενο θρίαμβο του κόμματός του. Τέτοια αυταπάτη πια; Τόσο λαθεμένη ανάγνωση των σημάτων;
Οι εκλογές έγιναν με το σύστημα της απλής αναλογικής, πλην όμως, όπως αποδείχτηκε, και σε αυτές επικράτησε η λογική του συστήματος που δίνει αυτοδυναμία στο πρώτο κόμμα. Η απλή λογική κρίθηκε ανεπιθύμητη. Κάηκε με την πρώτη. Τα κόμματα που τη διεκδικούσαν από παλιά έκαναν τα πάντα για να τη διαβάλουν και να την απαξιώσουν.
Στην Κύπρο τα exit polls τα λένε δημοσκοπήσεις εξόδου. Η κάλπη της 21ης Μαΐου πήρε τον χαρακτήρα εκλογών εξόδου για τον κ. Τσίπρα. Ο ίδιος είχε δηλώσει ότι αν ο ΣΥΡΙΖΑ χάσει με πάνω από έξι ποσοστιαίες μονάδες, θα υπάρξει πρόβλημα. Προσωπικό-πολιτικό πρόβλημα.
Η παραδοξότητα. ωστόσο. που χαρακτηρίζει τον ΣΥΡΙΖΑ δεν αποκαλύπτεται τώρα: Έφτασε έως εδώ, κυβέρνησε και κατόπιν σταθεροποιήθηκε στη δεύτερη θέση, χάρη στον κ. Τσίπρα. Ηττήθηκε όμως πρωτίστως εξαιτίας του, αφού όλη η προεκλογική εκστρατεία του κόμματός του υπήρξε μονοπρόσωπη.
Μπρος γκρεμός…
kalantzianastasia said
Reblogged στις anastasiakalantzi59.
Παναγιώτης Κ. said
Προτείνω να συνεχιστεί ο διάλογος για τα αίτια που οδήγησαν στα συγκεκριμένα αποτελέσματα. Να φιλοξενηθούν αρθρογράφοι από το ευρύτερο δημοκρατικό τόξο. Όχι μόνο όσοι πονάνε για τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και εκείνοι που έχουν ουδέτερη ή και αρνητική στάση.
Γιάννης Κουβάτσος said
«η Αριστερά είναι μαθημένη από ήττες»
Αυτό τώρα τι είναι; Απλή διαπίστωση, παράσημο, τι ακριβώς; Διότι από προχτές ακούω την ίδια καραμέλα που ακούω εδώ και δεκαετίες και τη διαβάζω και στα βιβλία ιστορίας και σχετικής λογοτεχνίας : τι να γίνει, ο αγώνας συνεχίζεται, δεν σκύβουμε το κεφάλι, αυτοκριτική, οι συνθήκες (πάντα ανώριμες) και όλες αυτές οι λουζεριές που ο παροιμιώδης μέσος άνθρωπος – πολίτης – εργαζόμενος τις θεωρεί γραφικές και πάει και ψηφίζει ό,τι του λέει η τσέπη του και ο κουμπάρος του που είναι στα πράγματα και μπορεί να βοηθήσει.
basmag said
«Η παραδοξότητα. ωστόσο. που χαρακτηρίζει τον ΣΥΡΙΖΑ δεν αποκαλύπτεται τώρα: Έφτασε έως εδώ, κυβέρνησε και κατόπιν σταθεροποιήθηκε στη δεύτερη θέση, χάρη στον κ. Τσίπρα. Ηττήθηκε όμως πρωτίστως εξαιτίας του»
Είναι σίγουρος ο πρώτος ισχυρισμός; Δεν προϋπήρχε (για δεκαετίες και απολύτως δίκαια) ένα τεράστιο κεφάλαιο εμπιστοσύνης και ευυποληψίας στην Αριστερά;
Τι ήταν αυτό που έπεισε τόσο κόσμο να εμπιστευτεί αυτόν τον άνθρωπο;
sarant said
Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!
4 Τις προηγούμενες δεκαετίες όμως η Αριστερά ήταν καθηλωμένη σε μονοψήφια ποσοστά.
Xar said
3
Παρηγοριά στην άρρωστο είναι
Δύτης των νιπτήρων said
Αφού ανέφερε τον Χριστόπουλο τον παλιό μου φίλο ο Μπουκάλας, ας βάλω ένα σημερινό κείμενό του: https://www.news247.gr/gnomes/dhmhtrhs-xristopoylos/programmatiki-antipoliteysi-poly-arga-alla-kai-pali-i-moni-lysi-os-tis-25-ioyni.10053224.html
dimosioshoros said
Δεν ξέρω αν έγιναν αναλύσεις με όρους 20ού αι. ως προς την έννοια της Αριστεράς. Ποιος είναι, δηλαδή, σήμερα κληρονόμος της ΕΔΑ και κατά πόσο ο ΣΥΡΙΖΑ εκφράζει βαθιά το νόημα μιας αντιδεξιάς αντίστασης στη σημερινή Ελλάδα της αστικής (ή έστω μικρομεσαιωνικής) ευδαιμονίας.
sarant said
7 Nαι μπράβο, θα το έβαζα κι αυτό αν το είχα δει εγκαίρως.
Avonidas said
Καλημέρα.
Η απλή λογική κρίθηκε ανεπιθύμητη.
Λογοπαίγνιο του Μπουκάλα, ή ο δαίμων του ηλετυπογραφειου?
basmag said
5. Πολύ σωστά! Αυτο είναι που καθιστά το ερώτημα περισσότερο ενδιαφέρον…
ΚΩΣΤΑΣ said
Ωραία και τα σημερινά, Νικοκύρη.
Γίνονται υπόγειες διεργασίες στην ελληνική κοινωνία που ακόμη δεν τις έχουμε αντιληφθεί και πιο πολύ δεν μπορούμε να τις ερμηνεύσουμε. Τα προχθεσινά εκλογικά αποτελέσματα στέλνουν την υπόκωφη βουή τους. Μακάρι οι σοφοί αυτού του κόσμου να τα ερμηνεύσουν έγκαιρα.
Ταπεινή μου γνώμη: αδήριτη ανάγκη να υπάρχει και ισχυρός κεντροαριστερός πόλος, για διασφάλιση της δημοκρατίας και της ομαλότητας, καθώς και η δυνατότητα εναλλακτικής κυβερνητικής διαχείρισης.
Επιμένω, όμως, ότι η σημερινή αριστερά πρέπει να αλλάξει ριζικά. Ζει με το παρελθόν της…
Pedis said
Οι εκλογές είναι η γιορτή της δημοκρατίας.
Ο ελληνικός λαός μίλησε χθες, και μίλησε δυνατά.
Και όμως, σήμερα ξημερώνει μια μαύρη μέρα για τη δημοκρατία και το κράτος δικαίου.
Πόσα κλισέ άραγε χωράνε ακόμη σε μια υποπαράγραφο; 😱
—-
Σε επίπεδο νομών ή πιο σωστά εκλογικών περιφερειών, μόνη περιφέρεια όπου πρώτευσε ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν η Ροδόπη, όπου η ψήφος της μειονότητας πήγε μαζικά εναντίον της ΝΔ, στον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και στο ΠΑΣΟΚ.
Εδώ όντως υπάρχει πρόβλημα.
Πρέπει να αναζητηθούν οι ευθύνες.
Η ΝΔ πρέπει να δώσει απαντήσεις στον κόσμο της! 🤭
—
Νικοκύρη, κάνα πολιτικότερο άρθρο από το χώρο σας δεν έχει βγει ακόμη;
Δηλαδή, όλοι τους/σας θα ήταν ικανοποιημένοι από την πολιτική πρόταση του Σύριζα, εάν έφερνε καλύτερο εκλογικό αποτέλεσμα, με το κυβερνητικό πρόγραμμα που έχει, και συγκυβερνούσε με το πασόκ;
ΚΑΒ said
Έγραψα την Κυριακή το απόγευμα ότι δε μου φαίνεται να είναι καλά τα αποτελέσματα. ΄Εγραψα χτες ότι οι δηλώσεις του Τσίπρα ότι οι άλλοι φταίνε δεν προδικάζουν καλή συνέχεια.
Εμείς φταίμε, πότε θα γίνει επιτέλους κατανοητό; Εμείς τι κάνουμε;τι προτείνουμε;
ο λόγος μας πρέπει να είναι σαφής, καθαρός και ενιαίος. Οι αοριστίες και αμφισημίες δεν έχουν πια πέραση.
Γιάννης Κουβάτσος said
«Ταπεινή μου γνώμη: αδήριτη ανάγκη να υπάρχει και ισχυρός κεντροαριστερός πόλος, για διασφάλιση της δημοκρατίας και της ομαλότητας, καθώς και η δυνατότητα εναλλακτικής κυβερνητικής διαχείρισης.
Επιμένω, όμως, ότι η σημερινή αριστερά πρέπει να αλλάξει ριζικά. Ζει με το παρελθόν της…»
Έτσι ακριβώς, όπως τα λέει ο Κώστας. Και για να είναι ισχυρός, πρέπει να είναι και σοβαρός. Αυτό έχει λείψει διαχρονικά στην Ελλάδα, αφού δεν μπορώ να θεωρήσω σοβαρό το ΠΑΣΟΚ, παρ’ όλες τις εκλογικές του επιτυχίες. Ένα σοβαρό σοσιαλδημοκρατικό κόμμα δυτικοευρωπαϊκού τύπου.
Paco Fermin said
Καλημέρα σας.
Δεν υπήρξα ποτέ ψηφοφόρος του ΣΥΡΙΖΑ και δεν πρόκειται να είμαι στις ερχόμενες εκλογές.
Διαπιστώνω από ένα μεγάλο κομμάτι οπαδών και στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ μια διάθεση προστασίας προσωπικά για τον Τσίπρα. Αναρωτιέμαι λοιπόν με ποιον έμπρακτο τρόπο χρεώνεται αυτήν τη συντριπτική ήττα για το κόμμα του. Και αν μετά τις εκλογές ζητήσει από το κόμμα του αναβάπτιση της ηγετικής εντολής που έλαβε πρόσφατα τότε θα μου θυμίσει γνωστό Σερραίο πολιτικό που «αναβαπτίστηκε» προχθές με λαϊκή εντολή.
Αναρωτιέμαι επίσης για πόσον καιρό ακόμη θα θεωρείται ως αριστερός ένας πολιτικός που δεν υπάρχει μία πολιτική του θέση για την οποία δεν υπάρχει και η αντίθετή της (διατυπωμένη από τον ίδιο) λίγους μήνες ή χρόνια νωρίτερα.
sarant said
10 Κοπιπάστε το πήρα, δεν ξέρω αν είναι λάθος ή λογοπαίγνιο
16 Να παραιτηθεί τώρα θα ήταν χειρότερο. Μετά τις 25/6 θα δούμε.
Alexis said
Αν έχετε άλλο μικροστατιστικό, το αναφέρετε στα σχόλια
Κάπου άκουσα ότι η Κρήτη έγινε για πρώτη φορά ολόκληρη «μπλε» από το 1974 και μετά.
Δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω αλλά αν ισχύει είναι όντως εντυπωσιακό.
Nestanaios said
Το 1985 ο τότε Μητσοτάκης είχε περίπου τα ίδια ποσοστά αλλά η Ελλάδα είχε βαφτεί όλη πράσινη.
Ένας στους τέσσερις Έλληνες ψήφησε Ν.Δ. και απαιτεί να κάνει μονοκομματική κυβέρνηση.
nikiplos said
18@ Ούτε με τον Μητσοτάκη Πατήρ, ούτε το 2019 είχε γίνει μπλε… τουλάχιστον σε βουλευτικές εκλογές…
Nestanaios said
2. Είναι απλό. Πάρε όλους τους υπουργούς του Σύριζα και αντιπαράθεσέ τους με τους υπουργούς του Ανδρέα Παπανδρέου το 1981 και 1985 και θα καταλάβεις τι έχει συμβεί. Για να μιλάμε για τον ίδιο χώρο.
nikiplos said
Από το Φου μπου:
Ιδιωτικοί υπάλληλοι: ΝΔ 28,5% ΣΥΡΙΖΑ 23% (άρα δεν κρίθηκε εκεί)
Συνταξιούχοι: ΝΔ 49% ΣΥΡΙΖΑ 20%.
Ελεύθεροι επαγγελματίες: ΝΔ 55% ΣΥΡΙΖΑ 13%.
Δεν είναι πυρηνική φυσική.
(Στοιχεία από Δ. Μαύρο, MRB)
Spiridione said
17. Μετά τις 25-6 θεωρώ προσωπικά θεωρώ αδιανόητο να μείνει ο Τσίπρας μετά από τέτοια ήττα προχτές (ό,τι και να γίνει στις 25-6). Ο Τσίπρας έχει κουράσει και ίσως έχει κουραστεί. Πριν από τις 25-6 είναι πολύ λίγος ο χρόνος, και λογικά κανένας δεν θα ήθελε να αναλάβει αρχηγός σε τέτοιες συνθήκες. Αλλά, ίσως μετά τις 25-6 να είναι αργά.
atheofobos said
Στα μικροστατιστικά, εκεί που θριάμβευσε ο ΣΥΡΙΖΑ, εκτός από τους μουσουλμάνους, είναι στις φυλακές Κορυδαλλού με πάνω από 80% φτάνοντας μαλιστα σε ένα τμήμα το 89% με ΝΔ 4%!
2
Τα παρακάτω έχουν βασιστεί σε μερικά ενδιαφέροντα σχετικά άρθρα, εκτός του χώρου του ΣΥΡΙΖΑ, για το πως φτάσαμε στην πανωλεθρία.
Το σημερινό
ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΩΛΕΘΡΙΑΣ
https://atheofobos2.blogspot.com/2023/05/blog-post_23.html
αλλά και το προεκλογικό
Η ΛΟΥΜΠΕΝ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
http://atheofobos2.blogspot.com/2023/05/blog-post_13.html
ΓΤ said
https://www.kathimerini.gr/opinion/562433596/kyriakos-mitsotakis-epoches/
Avonidas said
#15. Έτσι ακριβώς, όπως τα λέει ο Κώστας. Και για να είναι ισχυρός, πρέπει να είναι και σοβαρός. Αυτό έχει λείψει διαχρονικά στην Ελλάδα, αφού δεν μπορώ να θεωρήσω σοβαρό το ΠΑΣΟΚ, παρ’ όλες τις εκλογικές του επιτυχίες. Ένα σοβαρό σοσιαλδημοκρατικό κόμμα δυτικοευρωπαϊκού τύπου.
Δεν θα καταλάβω ποτέ μου αυτόν τον ορισμό της «σοβαρότητας» στην πολιτική, με βάση τον οποίο το «σοβαρός» είναι συνώνυμο στην καλύτερη περίπτωση του «άπραγος» και στη χειρότερη του «ανοιχτά αντιλαϊκός». Πρέπει λοιπόν, για να πάρει κανείς τα εύσημα της σοβαρότητας, να εφαρμόζει πολιτικές αποδεδειγμένα αδιέξοδες, απλώς και μόνο επειδή αυτές εφαρμόζουν οι άλλοι κι αυτές εφαρμοζαμε μέχρι τώρα; Είναι «σοβαρό» να φτωχοποιείται και να πεινάει ο μέσος πολίτης, να σηκώνει ο φτωχός το βάρος της «διάσωσης» της οικονομίας, να απολαμβάνει την ασυλία του ο πλούσιος, να ρημαζεται η παιδεία κι η υγεία, να φεύγει στην εξορία μια ολόκληρη γενιά; Είναι σοβαρό και ώριμο να σηκώσουμε τα χέρια και να πούμε «ναι, αυτό είναι το καλύτερο που μπορούμε να πετύχουμε»;
Η σοβαρότητα δεν έχει να κάνει τοσο με το ποια πολιτική προκρίνεις, όσο με τη συνέπεια των όσων λες και κάνεις για να την υλοποιήσεις. Μπορείς ωραιότατα να μιλάς για την ανάγκη ρήξης, και ταυτόχρονα να αναγγέλλεις ότι δεν θα είναι ανώδυνη. Πολλοί είπαν καθηκι τον Τσωρτσιλλ, π.χ., αλλά δεν ξέρω κανέναν που να τον είπε φαιδρό ή ασόβαρο.
Georgios Bartzoudis said
Επαναλαμβάνω κάτι που είπα και χθες: Εκτιμώ ότι ο κυριότερος λόγος για την κατάρρευση του Σύριζα ήταν το ΜΙΣΟΣ που κυριαρχούσε στην προεκλογική του καμπάνια (άλλοι το είπαν τοξικό λόγο). Και θα ξαναπώ ότι λυπάμαι τον Τσίπρα, όπως λυπάμαι όλους τους ηττημένους. Πιο πολύ τον λυπάμαι διότι φεύγει από το προσκήνιο (και) με ένα διακεκριμένο στίγμα. Έχει μια τελευταία ευκαιρία ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΕΙ την ΠΡΟΔΟΤΙΚΗ συμφωνία, δηλώνοντας δημόσια ότι ήταν ΛΑΘΟΣ του το ξεπούλημα της Μακεδονικής Γλώσσας και Ταυτότητας στους ΒουλγαροΣκοπιανούς.
gpointofview said
Ούτε υπόγειες διεργασίες ούτε τίποτε… ο βουλευτής του Σύριζα πήγε να αγοράσει 200 ψήφους Ρομά με 6 χιλιάρικα δλδ 30 ευρώ το κομμάτι (κάντε την διαίρεση με τα ακριβή νούμερα για να μου πείτε πως γράφω ανακρίβειες !! )
Ο Κούλης έταξε 150ευρώ στον πιτσιρικά που θα ψηφίσει , ΤΟΥ ΕΔΩΣΕ ΟΡΑΜΑ, πως θα ξαναπάρει 150άρι στις επαναληπτικές εκλογές και πήρετο σύνολο των νέων που πήγε να ψηφίσει, οι νέοι δν είναι αχάριστοι και φυσικά οι αριστερίζοντες από τσαντίλα δεν πήγαν να ψφίσουν (σαν τους ποδοσφαιριστές δλδ που δεν τους έταξαν πριμ!
Λογικά πράματα
ΠΡΟΣΟΧΗ μη βγει η Νουδούλα αυτοδύναμη και το γυρίσει ο Κούλης (δλδ αυτός που κρύβεται πίσω από αυτόν και άλλα κόμματα) σε Ερντογαν, Πούτιν κι ό.τι άλλο χειρότερο υπάρχει. Μέχρι που σκέφτομαι να ψηφίσω αυτή την φορά …
Δεν σας άρεσε τότε ο βασιλέψ, φάτε τώρα τον Κούλη σουλτάνο (ή τσάρο)
ΥΓ γράφω με τόσο σοβαρό ύφος, όσο σοβαρή είναι η πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα
Avonidas said
ΠΡΟΣΟΧΗ μη βγει η Νουδούλα αυτοδύναμη και το γυρίσει ο Κούλης (δλδ αυτός που κρύβεται πίσω από αυτόν και άλλα κόμματα) σε Ερντογαν, Πούτιν κι ό.τι άλλο χειρότερο υπάρχει. Μέχρι που σκέφτομαι να ψηφίσω αυτή την φορά …
Δεν σας άρεσε τότε ο βασιλέψ, φάτε τώρα τον Κούλη σουλτάνο (ή τσάρο)
Έχω ένα ξαδελφακι με άκρες στο Σινούρη, είναι υπέροχα εκεί, έχει ησυχία, καλή παρέα, και κάνουν κι ένα πρωινό πλουσιοτατο κι υπέροχο – το χω δοκιμάσει δηλαδή, εγγυημένα πράματα. Αμα θες κανονίζω διαμονή, ψήνεσαι;
nikiplos said
Νικοκύρη μου εμφανίζει μαρμάγκα
ΣΠ said
Δεν είναι η πρώτη φορά στην μεταπολίτευση που ένα κυβερνών κόμμα αυξάνει τον αριθμό ψήφων και το ποσοστό του σε σχέση με τις προηγούμενες εκλογές. Το είχε πετύχει και το ΠΑΣΟΚ του Σημίτη το 2000. Είναι όμως η πρώτη φορά που αυξάνει την διαφορά από το δεύτερο κόμμα.
Pedis said
# 17 – 16 Να παραιτηθεί τώρα θα ήταν χειρότερο. Μετά τις 25/6 θα δούμε.
Δεν αλλάζεις άλογα μέσα στο ποτάμι, μεν, που λένε αλλού (που έχουν άλογα και ποτάμια), αλλά έχει κι άλλον; Από τη συλλογική ηγεσία; Ποια; Με τα «ναι-εγώ», «βεβαίως εγώ» που τ’ άρχισε μετά την κωλοτούμπα και τις «17 ώρες» που του βγήκε η φάση;
Απορία (Νικοκύρη, μεταξύ μας, πες – ξέρεις!): ποιος του εισηγήθηκε να νεκραναστήσει τον Ανδρέα, τα συνθήματα κλπ;
—
Στον Σύριζα είναι πιθανό από ψυχολογικής πλευράς, ότι θα αρχίσουν να ελπίζουν στο μυστικό όπλο που θα φέρει τούμπα την κατάσταση … 😂
ΚΩΣΤΑΣ said
@28
30 ευρώ; κουβαρδάς είσαι…, 20 ευρώ το καμμάτι 😜
https://www.thetoc.gr/politiki/best-of-internet/autos-einai-o-upopsifios-bouleutis-tou-suriza-me-ta-stauromena-psifodeltia-pou-brethikan-sta-xeria-ton-roma/
ΣΠ said
Το κόμμα ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ-Δημοσθένης Βεργής πήρε 1 ψήφο σε ολόκληρη την επικράτεια. Καταγράφηκε στην Α’ Αθηνών, όπου προφανώς ψήφισε τον εαυτό του. Το ίδιο είχε συμβεί και το 2019.
Avonidas said
#33. Όταν οι αστυνομικοί ρώτησαν τον 37χρονο «ψηφοθήρα», σχετικά με τα δελτία ταυτότητας και τα ψηφοδέλτια εκείνος απάντησε πως μία εβδομάδα πριν επικοινώνησε μαζί του ένας 30χρονος «φίλος» του υποψήφιου βουλευτή με τον οποίο γνωριζόταν από το ποδόσφαιρο, προκειμένου να βρει ψηφοφόρους μέσα στον οικισμό αθιγγάνων στους Σοφάδες, οι οποίοι να «σταύρωναν» τον υποψήφιο αντί 20 ευρώ την ψήφο.
Πιατέλα περιττών εισαγωγικών για τα μεζεδάκια του Σαββάτου, Νικοκύρη; 😉
Theo said
@34:
Ο Δημοσθένης Βεργής, ο πρόεδρος του κόμματος Ελλήνων Οικολόγων, που έλαβε μόλις μια ψήφο, αναζητά ποιος τον ψήφισε καθώς ο ίδιος δεν στήριξε τον εαυτό του αλλά… Νέα Δημοκρατία, όπως αποκάλυψε στο Open και την εκπομπή «Ώρα Ελλάδος».
«Ψάχνω τον μοναδικό μου ψηφοφόρο για να τον κεράσω!», είπε.
[…]
Σε ερώτηση γιατί δεν ψήφισε ο ίδιος τον εαυτό του απάντησε πως δεν τύπωσε ψηφοδέλτια! «Κάποιος πήγε και έγραψε στο λευκό και το μέτρησε ο δικαστικός αντιπρόσωπος».
🙂 🙂 🙂
Avonidas said
#28. Ο Κούλης έταξε 150ευρώ στον πιτσιρικά που θα ψηφίσει , ΤΟΥ ΕΔΩΣΕ ΟΡΑΜΑ, πως θα ξαναπάρει 150άρι στις επαναληπτικές εκλογές και πήρετο σύνολο των νέων που πήγε να ψηφίσει, οι νέοι δν είναι αχάριστοι
Ευτυχώς που δεν χάθηκε ο έρωτας,
ευτυχώς που υπάρχουν πουτάνες!
Alexis said
#34: Αυτό είναι όντως ένα από τα περίεργα των εκλογών αλλά δεν έγινε ακριβώς έτσι.
Το κόμμα του Βεργή, αν και ανακηρύχτηκε κανονικά από τον Α.Π., αρνήθηκε να τυπώσει ψηφοδέλτια σε ένδειξη διαμαρτυρίας (δεν ξέρω για ποιο πράγμα).
Ωστόσο κάποιος ψηφοφόρος έγραψε σε λευκό ψηφοδέλτιο το όνομα του κόμματος «ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΒΕΡΓΗΣ» και το έριξε, και ο δικαστικός αντιπρόσωπος το μέτρησε ως έγκυρο (προβλέπεται λένε από την εκλογική νομοθεσία)
Ο ίδιος ο Βεργής λέει ότι ψήφισε …Μητσοτάκη!
Δες εδώ
Alexis said
Με πρόλαβε ο Theo στο #36
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
35# Μπα. Λείπουν εισαγωγικά από την ψήφο, τους ψηφοφόρους, το ποδόσφαιρο. Μη σου πω κι από το ρώτησαν 🙂
Avonidas said
#40. «Λείπουν»; 😛
Alexis said
#31: Σωστά, είναι η πρώτη φορά που συμβαίνουν και τα 2 μαζί.
Μιλάμε πάντα για εκλογές μετά από κανονική κυβερνητική θητεία, και όχι για τις απανωτές του 1989-90 ή του 2012.
ΣΠ said
Το ΠΑΣΟΚ κατάφερε να υπερφαλαγγίσει τον ΣΥΡΙΖΑ και να πάρει τη δεύτερη θέση σε πέντε περιφέρειες: Ρέθυμνο, Λασίθι, Δράμα, Κιλκίς και Χίο.
Έξι με την Λακωνία.
Δύο κείμενα και μερικά περίεργα για προχτές « Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία – Kon/Spira[l] said
[…] Θα συνεχίσω με κάτι για τις εκλογές της Κυριακής. Όσα είχα να πω εγώ, τα είπα στο χτεσινό άρθρο, κι είπατε κι εσείς στα σχόλιά σας τη γνώμη σας. Σήμερα θα παραθέσω δύο κείμενα φίλων, του Στρατή Μπουρνάζου και του Παντελή Μπουκάλα, για το αποτέλεσμα των εκλογών. Και τα δύο δημοσιεύτηκαν στη Lifo από τον… — Weiterlesen sarantakos.wordpress.com/2023/05/23/ekloges-12/ […]
xfacto said
«Όπως όμως έλεγε χθες ένας καλός φίλος, ο Δημήτρης Χριστόπουλος, η Αριστερά είναι μαθημένη από ήττες. Και όπως έγραψε μια άλλη φίλη, η Ζωή Κασάπη, «ούτε μετανάστευση ούτε μετεωρίτες ούτε τίποτα. Σοβαρή αυτοκριτική, ανανέωση, αυτοοργάνωση και δουλειά, δουλειά, δουλειά καθημερινή, σε όλα τα πεδία». Και ακριβώς εκεί βρίσκεται το πρόβλημα, είμαστε μαθημένοι στις ήττες, ΚΚΕ δλδ. Και γενικά όλο το υποκείμενο της Αριστεράς παγκόσμια. Όχι ευχαριστώ δε θα πάρω, πια. Προσωπική περιχαράκωση, αυτοπροστασία, και φευγιό τλχ για τα παιδιά μας. Μπάς και αυτά φρεσκάρουν τα μουχλιασμένα μας μυαλά.
kostantinos diamadopoulos said
Δεν μπορεις να λες οτι εκπροσωπεις την αριστερα και υστερα να ζητας τις ψηφους των φασιστοχουντικων δολοφονων
nikiplos said
Καλημέρα καταρχάς και εδώ. Το βέβαιο είναι πως τα αποτελέσματα προκάλεσαν τεράστια έκπληξη και στην Αριστερά και στην Δεξιά. Όμοια με τους αριστερούς την ίδια έκπληξη και βουβαμάρα νιώθουν και οι δεξιοί. Κανείς δεν περίμενε αυτά τα αποτελέσματα. Όλοι πιάστηκαν στον ύπνο. Κι αν δεν βλέπετε τους δεξιούς να πανηγυρίζουν και να κορνάρουν, δεν είναι γιατί δεν έχουν βενζίνη στα αυτοκίνητα όπως ευφυολόγησε ένας στα ΜΚΔ, αλλά γιατί κι αυτοί ακόμη ψάχνονται…
Η Νίκη έχει πολλούς πατεράδες αλλά η Ήττα είναι ορφανή πάντα λέει ο σοφός λα(γ)ός. Σήμερα και τις επόμενες ημέρες οι σταλεγάκηδες θα φυτρώσουν σε κάθε αποστροφή του πολιτικού λόγου. Μαζί και οι δεκάρικοι που θα μιλούν για αυτοκριτική κλπ (Thanks Δάσκαλε Γιάννη Κουβάτσε (@3), και ευτυχώς που σε έχουμε πάλι εδώ).
Επιτρέψτε μου όμως μια υπόθεση εργασίας. Αν τα αποτελέσματα την Κυριακή το βράδυ ήταν ανάποδα (ΣΥΡΙΖΑ 36%, ΝΔ 29% και ΠΑΣΟΚ 17%) θα ένιωθε κανείς έκπληξη? Εγώ ομολογώ όχι. Θα τα θεωρούσα τελείως φυσιολογικά. Αφύσικα θεωρώ αυτά που μας ξημέρωσαν.
Δεν ξέρω αν πρέπει να γιορτάσω στη γιορτή της Δημοκρατίας, σε μια χώρα που χώνει φυλάκα τον Ινδιάνο 6 μήνες χωρίς να δώσει λογαριασμό, που έχει ακόμα φυλάκα την μητέρα της 12χρονης και οσονούπω θα απελευθερώσει τον Ηλία Μίχο, που κανείς δεν ξέρει ούτε ποιοί είναι οι 200 που βίαζαν την 12χρονη. Που δεν έχει εισαγγελέα να τον τρέμουν οι 200, αλλά υπαλληλάκο της Δικαιοσύνης καθυποταγμένο στη δικαστική χούντα του καθεστώτος που δεν τολμάει να καλέσει σε ανάκριση κανέναν από τους 200.
Σε μια χώρα που κανείς δεν βγήκε υπεύθυνα να πει πόσοι επέβαιναν στο τρένο στα Τέμπη. (μην αυταπατώμαστε. Από τα IMEI και τα στίγματα κυψέλης στα κινητά ήξεραν από την πρώτη στιγμή τον ακριβή αριθμό).
Καμία γιορτή Δημοκρατίας δεν βλέπω προσωπικά λοιπόν. Βλέπω κουμπωμένους πολίτες και τον μηχανισμό της (άκρας)Δεξιάς σε δίλημμα: να τους γαμήσω ή όχι?
Αυτά…
sarant said
30 –> 47
43 Να διορθώσω
Πάνος με πεζά said
Kαταπράσινος ο χάρτης, ή έστω με εξαίρεση κάποιο νομό, δε νομίζω να έγινε ποτέ επί ΠΑΣΟΚ. Θυμάμαι ακόμα και στα «καλά» χρόνια του Αντρέα, κάτι Λακωνίες, Γρεβενά κλπ. να είναι άπαρτα κάστρα. Μια άλλη φορά πάλι, θυμάμαι όλη την Ελλάδα μπλε, με πράσινη μόνο την Κρήτη, σα γαλατικό χωριό ή όπως τώρα η Ροδόπη.
Το ποσοστό αποχής δε μου λέει κάτι τόσο πραγματικό όσο αυτό που ακούγεται… Οι εκλογικοί κατάλογοι με τους εγγεγραμμένους έχουν μείνει δεκαετίες πίσω, περιλαμβάνοντας ακόμα κατοίκους εξωτερικού ή πεθαμένους. Κι εν ολίγοις, πιστεύω ότι αν η συμμετοχή με βάση τους καταλόγους «δείχνει» 60%, σε πραγματικά νούμερα είναι γύρω στο 80%.
Κατά τα λοιπά, ο δικός μου σχολιασμός νομίζω ότι έχει ήδη γίνει. Ένα πολυσυλλεκτικό κόμμα, υποφέρει ακριβώς από αυτό : να δείξει σε ποιον απευθύνεται, και με ποιους θα τα βάλει. Ακόμα και το τίμιο κολλημένο ΚΚΕ, σου λέει «κύριε, είμαι με τον εργαζόμενο, κι όσο παίρνω»(παίρνει κι από αλλού, αλλά λέμε τώρα).
Ο ΣΥΡΙΖΑ της εποχή της διακυβέρνησής του εξυπηρέτησε συμφέροντα πολλών, αλλά οι περισσότεροι το αντιμετώπισαν ως «παροδική παρένθεση», κι επανηλθαν εκεί που θα επανέρχονταν.
Ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε κακό και στο Βαρουφάκη βέβαια, στον οποίο κληροδότησε τη λογική της «ρήξης και ανατροπής», σε μια εποχή όμως που δεν υπάρχουν «πλατείες» του 2010 κι ο κόσμος θέλει να ηρεμήσει μάλλον – λέω εγώ τώρα. Ο κόσμος δείχνει να ξυπνάει μόνο όταν νιώσει ότι κινδυνεύει ΕΚ ΒΑΘΡΩΝ η ζωή του, και τώρα δείχνει δυστυχώς να ΜΗΝ είναι μια τέτοια εποχή. Ακόμα κι αν ίσως ο κόσμος «αρχίζει να μοιάζει στο τέρας, επειδή το συνήθισε…»
Οι ανατροπές δε θέλουν πολλά : θέλουν απλώς έναν εμπνευσμένο, και λαοπλάνο πες αν θέλεις, άνθρωπο-ηγέτη, να εμφανιστεί πάνω στον αφρό του κύματος… Ο ηγέτης ξεχωρίζει από χιλιόμετρα, αλλά δυστυχώς αυτή την εποχή, κι από τούτο πάσχουμε…
Πάνος με πεζά said
Όταν δεν έχουμε ηγέτες, έχουμε καλούς διεκπεραιωτές, κι ένας τέτοιος «ρούκι» θα είναι σίγουρα την επόμενη τετραετία, όπως έγραψα και χτες, ο Κώστας Μπακογιάννης…
Πάνος με πεζά said
Οι υπόλοιποι, ας βρουν ποιον -νυν ανύπαρκτο- θα πρέπει «να εφεύρουν», που έλεγε κι εκείνος ο τύπος…
sarant said
50 Αυτος είναι ακόμα πιο τεχνητός από τον Κυριάκο
nikiplos said
Με βάση το 22@ πάντως φαίνεται η ζημιά που έκανε ο Κατρούγκαλος να είναι πολύ μεγαλύτερη από όσο νομίζουμε ή υποθέτουμε… Γιατί δεν είναι μόνο οι ίδιοι οι Ελεύθεροι Επαγγελματίες με το μπλοκάκι (1.3 εκατομ. στην Ελλάδα) αλλά και οι άμεσα εμπλεκόμενοι συγγενείς τους τουλάχιστον έως 1ου βαθμού. Πρακτικά 1.5 εκατομύρια κόσμος εμπλέκεται άμεσα από τη μλκ του Κατρούγκαλου. Βάλε οι μισοί μόνο από αυτούς να τσίμπησαν, μια χαρά γύρισαν την πλάτη…
gpointofview said
#49 τέλος
Δεν πάσχουμε απλά, νομίζω πως κάποιος με μυαλό και αξιοπρέπεια δεν μπλέκει πια στην πολιτική, θάχει δεμένα χέρια από -όπως θέλεις πέστα- μεγάλα συμφέροντα, ολιγάρχες, μαφίες.
Θυμάμαι ένα συμμαθητή μου στο σχολείο, γιο μιας αδλφής του Καραμανλή κι ενός βουλευτή Σερρών, ξύπνιο και καλό παιδί. Από αυτόν δανείστηκα τον πρώτο δίσκο Ντύλαν που άκουσα και κόλλησα. Αντίθετα με τα ξαδέρφια του, τον βούδα Κωστάκη τον θριαβεύσαντα τώρα στις εκλογές υπεύθυνο για τα Τέμπη και τον απερίγραπτο Λιάπη, δεν ασχολήθηκε με την πολιτική.
Χαρούλα said
Ακούω πως έχασε η απλή αναλογική. Πως ο κόσμος δεν την θέλησε.
Με πιάσαν αδιάβαστη. Δεν κατάλαβα πως έπρεπε να ψηφίσω για εκλογικό σύστημα και ψήφισα για κοινοβούλιο η χαζή!
Δεν μας φταίει το σύστημα, ο άλλος, οι δημοσκόποι, ο καιρός, οι νέοι, οι γέροι,….
Αν θέλουμε να λεγόμαστε αριστεροί ένας ο δρόμος. Ο καθρέφτης…
και μην μου πείτε: γιατί; όμορφοι είμασταν! τα κουστουμάκια μας, τα 4Χ4, τις συγκεντρώσεις μας, τους σελέμπριτιζ, τα πανώ μας, κόσμο στο Σύνταγμα, τα σποτ μας κόκκινα και γκρίζα,….
Ότι κάναν σχεδόν κι αυτοί, το κάναμε!😢😤
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Πολύ κακώς μεν, αλλά δεν αντιλαμβάνεται/δεν παίρνει υπόψη ο πολύς κόσμος, ο μέσος άνθρωπος (αν δεν το αντιμετωπίσει προσωπικά, στο πετσί του) ούτε για δημοκρατία ούτε για σύνταγμα που κινδυνεύουν, ούτε για την κουτσή δικαιοσύνη, ούτε για τα σπίτια που θα τα πάρουν τα φαντς (εκτός αν ο ίδιος είναι που το χάνει, σου λέει να το χάσει, εγώ πλήρωσα το δικό μου), ούτε για παρακολουθήσεις («χεστήκαμε, γνωστό ότι οι κυβερνήσεις παρακολουθούν»), όσο για πρόσφυγες και ΛΟΑΤΚΙ, πέρα βρέχει ( αυτά για τους πολλούς είπαμε). Δουλειά , μισθός , σύνταξη, και τίποτα επιδοτήσεις /ενισχύσεις, παςς, αυτά κοιτάνε. Άσε το θέσφατο «τις συντάξεις τις έκοψε ο Κατρούγκαλος».
Στον κύκλο γνωστών, κάτι που πήρα χαμπάρι, μετά τις κατρουγκάλειες αποφάνσεις την τελευταία στιγμή, μια παρέα καλλιεργητών, παραγωγών/λαϊκάριων από την Ηλεία (δυο οικογένειες) -που περιμένουν τί θα γίνει με την επιστρεπτέα προκαταβολή, άλλαξαν εκλογική επιλογή με τη μία.
28 Υποψήφιος ήταν, ο πρόεδρος προβατοτρόφων τάδε.
Πάνος με πεζά said
Εδώ, όλοι οι «χάρτες» των εκλογών μετά τη Μεταπολίτευση ! https://www.newsbeast.gr/weekend/arthro/780936/oloi-oi-hartes-ton-eklogon-apo-ti-metapoliteusi
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
55 Μπα, σε πολλά , πχ σε πετσωμένους ντελάληδες, υστερούμε κατά κράτος!
Επίσης σε αντιστροφή της αλήθειας από τσούρμο τρολ («ποτέ δεν είπε», «ποτέ δεν έγινε», «δεν εννοούσε αυτό») στο δευτερόλεπτο, κι ας υπήρχε απτή, καταγραμμένη η αλήθεια.
Το «εγώ ποτέ δεν είπα…» πόσες φορές το επικαλέστηκε-ψευδόμενος ο ΠΘ;
Ας τολμούσαν να το κάνουν αυτό (μα δεν μπορούν κιόλας λόγω ιδεολογίας) οι του Τσίπρα.
Άσε Χαρούλα, σκοτάδια.
Μακάρι να γίνει αντιληπτό έστω τώρα τί θα φέρει αυτή η μονοκρατορία και στα κεφάλια τίνων θα πέσει και να ανακάμψουν τα τρομακτικά εκλογικά ποσοστά.
(κι αυτός ο Ανδρουλάκης είναι τόσο λίγος)
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Εθνικές Εκλογές 2023, 2019, 2015
Δήμος Χαλανδρίου
Ν. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
45,13% , 16.266 ψήφοι
45.48% , 15,222 Ψ.
32.64% , 10,536 ψ.
ΣΥΡΙΖΑ
19,76% , 7.121 ψήφοι
28.41% , 9,508 Ψ.
31.16% , 10,057 Ψ.
Pedis said
Περιτρέχοντας τα σχόλια από προχτές αναρωτιέμαι: ποιο να ‘ναι περισσότερο παράδοξο στην αγανάκτηση και το θυμό για τις πολιτικές θέσεις του σύριζα; Όταν γίνονται από κάποιον/α που δεν τον ψήφισε (και συνειδητά τον καταψήφισε) ή που μόλις προχτές τον υπερψήφισε (και μπορεί να προσκαλούσε κι άλλους με θέρμη ή/και επιχειρήματα παπαγοπλαστά να το κάνουν μέχρι και την Κυριακή των εκλογών); 🧐
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
60# Εξαιρετικά εύστοχο ερώτημα. Άμα το καταλάβαινα κιόλας θα σου έδινα αποστομωτική απάντηση 😜 🤪
aerosol said
#15
Ο μόνος λόγος που σου φαίνονται σοβαρά είναι πως ζεις σε άλλη χώρα. Εδώ και δεκαετίες αποτελούν μια «πιο ήπια» δεξιά που κοτσάρει στον τίτλο και κάτι αριστερό, όπως μερικά ντελίβερυ δηλώνουν πως φτιάχνουν σουβλάκια, πίτσες, λαδερά, μαγειρευτά, ψάρια, μακαρονάδες, τσίλι, χάμπουργκερ και σούσι.
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
57# Σκρολάροντας τους χάρτες παρατηρούμε πώς παίζει μαζικά το ωραίο τους γαλλαζωπράσινο από κάλπη σε κάλπη, αναλόγως του πού φυσάει το πορτοφόλι. Τους είχαν μελετήσει καθόλου αυτούς τους χάρτες εκεί στην Κουμουνδούρου, παλιότερα ή πρόσφατα?
ΣΠ said
Μια δημοσκόπηση για την ψήφο της Κυριακής.
https://www.news247.gr/ekloges/ereyna-aboutpeople-giati-psifisame-opos-psifisame.10053417.html
Το «Ρ» της Φωκίωνος Νέγρη said
Εδώ και τριάντα χρόνια τουλάχιστον αυτό το ζόμπι που αυτοπροσδιορίζεται ως σοσιαλδημοκρατία στη Δυτική Ευρώπη (και στην Ελλάδα) έχει υιοθετήσει σε τέτοιο βαθμό το ιδεολογικό οπλοστάσιο του νεοφιλελευθερισμού ώστε η λέξη να έχει καταλήξει κενή κάθε νοήματος. Η Καϊλή, ο Λοβέρδος, ο Γεωργούλης ή η Αχτσιόγλου που αποτελούν μερικά από τα ετερόφωτα αστεράκια της σοσιαλδημοκρατίας του 21ου αιώνα θα μπορούσαν να πολιτεύονται άνετα με τη ΝΔ, το παλιό Ποτάμι ή τη ΔΗΞΑΝ και να μην χρειαστεί να αναθεωρήσουν τίποτα από το πακέτο των ιδεών που υποτίθεται ότι έχουν μέσα στο κεφάλι τους αυτή τη στιγμή. Εδώ να ξαναθυμίσουμε τη νεοφίλ επίθεση στις κοινωνικές κατακτήσεις που εγκαινίασαν κατά τη δεκαετία του ’90 και του ’00 μέσα στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. οι κυβερνήσεις των Εργατικών στη Βρετανία, του SPD στη Γερμανία, του «εκσυγχρονιστικού» ΠΑΣΟΚ στα δικά μας, των σοσιαλιστών στη Γαλλία κλπ. Αυτή η κενή κάθε πολιτικού νοήματος ύπαρξη των σύγχρονων σοσιαλδημοκρατών στην Ευρώπη είναι που έχει συμβάλλει τα μάλα και στην εμφάνιση-καθιέρωση του ζοφερού εκλογικού φαινομένου να καλούνται κοινωνίες όπως η γαλλική να επιλέξουν κυβερνήσεις μεταξύ νεοφιλελεύθερων κρετίνων τύπου Μακρόν και νεοφασιστών τύπου Λεπέν.
GeoKar said
Οφείλω -από χτες- να συγχαρώ τον Ν(ο)ικοκυρη για την άμεση (στις 2 μ.μ.?), νηφάλια, θαρραλέα κ εύστοχη ανάλυση του προχτεσινού εκλογικού αποτελέσματος, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη την συναισθηματική φόρτισή του δεδομένης της δεδηλωμένης κομματικής προτίμησής του. Αντιθέτως, ακούγοντας σε διάφορα κανάλια προχτές το βράδυ αρκετά προβεβλημένα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ να αποφεύγουν επιμελώς να σχολιάσουν οτιδήποτε πέραν της αποδοχής της ήττας, παραπέμποντας «στα όργανα» την ανάλυση του αποτελέσματος κ διαβάζοντας την πρώτη επίσημη κομματική ανακοίνωση, μάλλον θα έπρεπε να έχουν υιοθετήσει την ανάρτηση αυτή.
#50: ε όχι κ ο «φρουρός» του Μεγάλου Χαζό-περίπατου που έχει αναστατώσει, άνευ λόγου κ ουσίας, το μισό κέντρο της Αθήνας εδώ κ τόσα χρόνια…
Pedis said
# 61 – Γιατί ρε, έμεινες κι εσύ ρινκολιονήτος από το αποτέλεσμα;
Μην χάνεις μωρέ το θάρρος σου.
Κι η επανάληψη του θαύματος του Οίκου του Βραδεμβούργου είναι πιθανή. 🤯
Πάνος με πεζά said
@ 66 : Και όμως, μια χαρά θα τον πάνε κι αυτόν για Πρωθυπουργό… Τώρα, «μαθαίνει» στη διαχείριση του χρήματος – τη διοίκηση, θεωρητικά την ξέρει… To 2027, έχοντας εγκαινιάσει το τελειωμένο γήπεδο του Παναθηναϊκού (και ίσως και με τον Παναθηναϊκό πρωταθλητή), ο κόσμος θα αποφασίσει και πάλι, με αμιγή πολιτικά κριτήρια.
Πάνος με πεζά said
Εξάλλου, η ΝΔ «χρωστάει» στον εαυτό της τρεις σερί εκλογές, πράγμα που το ΠΑΣΟΚ έχει πετύχει (93-96-00). (Εντάξει, θα πεις, το ΠΑΣΟΚ είναι ΠΑΣΟΚ 🙂 )
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
66, Πόσο δίκιο! Αν διαβάζανε τον Νικοκύρη, πολλές ανορθογραφίες (κυριολεκτικά και μεταφορικά) θα είχανε γλιτώσει.
sarant said
66 Νομίζω πριν από τα μεσάνυχτα
57 Ωραίοι χάρτες. Αρα ποτέ δεν έχει βαφτεί μονόχρωμη όλη η χώρα.
konstantinos said
υπάρχει κάποιο site που μπορούμε να δούμε αποτέλεσματα ανά εκλογικό τμήμα;
Μαρία said
Ζούμε το τέλος του δικομματισμού. Ξαναγυρίσαμε στο 1974.
Πάνος με πεζά said
@ 57, 71 : Λείπει ο χάρτης του 2019, γιατί το άρθρο είναι του 15, αλλά αυτός βρίσκεται εύκολα στα συγκριτικά.
Μαρία said
12
Κώστα, είδες καθόλου αναλυτικά αποτελέσματα;
Στους Αμπελόκηπους ο Βελό πήρε 10,34, στη Μενεμένη και στο Κορδελιό 13,97. Σ’ όλη τη δυτική Θεσσαλονίκη είναι 3ο κόμμα.
sumac said
Στη Δανία όχι μόνο βγαίνει πρώτος ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά και η ΝΔ είναι στην 4η θέση:
ΣΥΡΙΖΑ: 28,66% (135 ψήφοι)
ΚΚΕ: 21,66% (102)
ΜέΡΑ25: 19,75% (93)
ΝΔ: 14,65% (69)
ΠΑΣΟΚ: 5,73% (27)
ΑΝΤΑΡΣΥΑ: 3,40% (16)
ΠΛΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ-Κωνσταντιπούλου: 2,76% (13)
ΕΘΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Τζήμερος-Κρανιδιώτης: 2,34% (11)
Georgios Bartzoudis said
47 Nikiplos said: «σε μια χώρα που χώνει φυλάκα τον Ινδιάνο 6 μήνες χωρίς να δώσει λογαριασμό, που έχει ακόμα φυλάκα την μητέρα της 12χρονης και οσονούπω θα απελευθερώσει τον Ηλία Μίχο, που κανείς δεν ξέρει ούτε ποιοί είναι οι 200 που βίαζαν την 12χρονη. Που δεν έχει εισαγγελέα να τον τρέμουν οι 200, αλλά υπαλληλάκο της Δικαιοσύνης καθυποταγμένο στη δικαστική χούντα του καθεστώτος που δεν τολμάει να καλέσει σε ανάκριση κανέναν από τους 200.
Σε μια χώρα που κανείς δεν βγήκε υπεύθυνα να πει πόσοι επέβαιναν στο τρένο στα Τέμπη. (μην αυταπατώμαστε. Από τα IMEI και τα στίγματα κυψέλης στα κινητά ήξεραν από την πρώτη στιγμή τον ακριβή αριθμό)».
# Να ένας ακόμα λόγος (ή μάλλον δύο) που καταποντίστηκε η σιριζοφρονία!
Γιάννης Κουβάτσος said
Ε, «Ρ», όταν μιλάμε για σοσιαλδημοκρατία, προφανώς δεν εννοούμε τη μετάλλαξή της από το 1990 και δώθε. Εννοούμε τη σοσιαλδημοκρστία του Πάλμε και των λοιπών σκανδιναβικών χωρών. Από το 1990 ο νεοφιλελεύθερος παγκοσμιοποιημένος οδοστρωτήρας σάρωσε τα πάντα, η σοσιαλδημοκρατία θα του γλύτωνε; Μπορεί να την απορρίψει όποιος θέλει, μπορεί να τη θεωρήσει νεκρή πλέον ή ό,τι άλλο, αλλά τουλάχιστον να ξέρουμε για τι πράγμα μιλάμε, ώστε να συνεννοούμαστε και να μη σκιαμαχούμε.
ΚΩΣΤΑΣ said
75
Μαρία, είχα αποφασίσει αποχή και δεν ασχολήθηκα με τις εκλογές. Απέφευγα και τους δικούς μου γιατί όταν τους είπα ότι θα απέχω, άρχισαν να γίνονται πιεστικοί. Δεν θέλω τώρα να ρωτήσω ανά εκλογικό τμήμα. Μια ματιά στο σάιτ του ΥΠΕΣ έριξα από περιέργεια.
Ο Δήμος Αμπ-Μεν έβαλε αυτό το
σάιτ.
https://www.ertnews.gr/eidiseis/ellada/politiki/ekloges-2023/ekloges-2023-deite-ta-apotelesmata-ston-dimo-ampelokipon-menemenis/
sarant said
72 Καλή ερώτηση. Νομίζω ότι δεν υπάρχει ανά τμήμα. Μόνο ανά Δήμο και Δημοτική ενότητα.
72-79 Ας πούμε, εδώ μπορεί κανείς να δει την Α’ Θεσσαλονίκης και από το μενού «Επιλέξτε δήμο» να διαλέξει Δήμο και στη συνέχεια Δημοτική ενότητα
https://ekloges.ypes.gr/current/v/home/districts/6/
76 Γι αυτό και στον χάρτη είναι ένα τεράστιο ροζ η Γροιλανδία 🙂
Μαρία said
79
Μα εκεί είδα τα ποσοστά.
Πώς εξηγείται η μαυρίλα στη Μενεμένη;
Avonidas said
#80. Γι αυτό και στον χάρτη είναι ένα τεράστιο ροζ η Γροιλανδία
Αν μας είχε κόψει και την αγοράζαμε εμείς, αντί για τον Τραμπ που την ήθελε, τώρα θα μπορούσε ο ΣΥΡΙΖΑ να σκαρώσει εξόριστη κυβέρνηση 🙂
ΚΩΣΤΑΣ said
81
Δεν ξέρω, Μαρία. Ή παίζονται παιχνίδια με τους ρομά ή κάποιος υποψήφιος του Βελό βρήκε τον τρόπο. Αυτός που εκλέγεται έχω ακούσει ότι ικανό άτομο, δεν τον γνωρίζω, όμως.
Christos said
Ο ΣΥΡΙΖΑ έμοιαζε με DJ που πάει σε κλαμπ και παίζει κλασική μουσική. Κι όταν τον ρωτάνε αν πάει καλά, απαντάει «Γιατί; αφού αυτή ειναι η πιο σημαντική μουσική που έχει γραφτεί ποτέ!»
Έκανε σημαία του θέματα όπως οι υποκλοπές, θεωρώντας ότι η αναμφισβήτητη σημασία τους θα συγκινούσε τον κόσμο. Ο κόσμος όμως δεν πάει να ψηφίσει με κριτήριο τις υποκλοπές, τα pushback ή τις διάφορες συγκαλύψεις. Ο κόσμος στέκεται πάνω από την κάλπη ζυγιάζοντας πόση ασφάλεια του δίνει ο καθένας. Με την ασφάλεια καθένας έχει διαφορετικό πράγμα στο μυαλό του: άλλος εννοεί το να μη φοβάται αν θα του ξημερώσει μνημόνιο, άλλος εννοεί το φράχτη στον Έβρο, άλλος ένα βόλεμα σε κάποιο πόστο. Λυπηρό, αλλά αν θες να κερδίσεις εκλογές δεν επικαλείσαι ιδανικά, μα ανασφάλειες και φόβους.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ακόμη και τα θέματα που άγγιζαν τους ψηφοφόρους, τα έπιασε από λάθος μεριά. Και το συνονθύλευμα προσώπων και απόψεων που εξέφραζαν αντιφατικά πράγματα δε βοήθησε και πολύ, όπως δε βοήθησαν η θολή στρατηγική, η έλλειψη αυτοκριτικής, η οργανωτική αδυναμία ώστε να βγάλει ρίζες στην κοινωνία, κι ένα σωρό άλλα που θα τα πουν οσοι είναι πιο οξυδερκείς από μένα.
Γιάννης Κουβάτσος said
«Ο καταλογισμός ευθυνών στον κόσμο ένα πράγμα δείχνει: τη μη κατανόηση των μηχανισμών διαμόρφωσης συνείδησης και στάσεων ζωής. Το πώς το σύστημα διαμορφώνει χειραγωγούμενες συνειδήσεις. Πώς το θύμα πείθεται να συνταχθεί με τον θύτη. Και πρόκειται για μηχανισμούς πολυπλόκαμους κι εν πολλοίς επιστημονικά στημένους. Αν οι κοινωνικές και πολιτικές πρωτοπορίες εισέλθουν σε μία διαδικασία αφ’ υψηλού θεωρήσεων και ελιτίστικων συμπεριφορών, τότε αυτομάτως ο προσδιορισμός της πρωτοπορίας χάνεται. Οι από καθέδρας δασκαλίστικες νουθεσίες προς την «πλέμπα» δεν έχουν σχέση ούτε με την επαναστατική πολιτική ούτε με την ηθική των επαναστατών (ας θυμηθούμε τις αλήστου μνήμης προτροπές της ηγεσίας του ΚΚΕ «να διορθώσει ο λαός την ψήφο του»).»
https://www.efsyn.gr/stiles/apopseis/390841_poso-bathia-ehei-prohorisei-i-syntiritikopoiisi-tis-ellinikis-koinonias
GeoKar said
#68: «Τώρα, «μαθαίνει» στη διαχείριση του χρήματος»: μήπως τα εισαγωγικά πρέπει να πάνε όχι στο ‘μαθαίνει’ αλλά στην «διαχείριση του χρήματος»? Λέω εγώ τώρα…
Όσο για «τον Παναθηναϊκό πρωταθλητή», όσο ζει (ένας Βάζελος) ελπίζει :-)))
GeoKar said
#70 & 71: 👍
spyridos said
@77
Πιστεύω ότι μια πλήρης ανάλυση των εκλογικών αποτελεσμάτων συνοψίζεται με το:
Μακριά από τον κώλο μου κι ας είναι και 3 πόντοι.
spyridos said
https://www.powergame.gr/big-mouth/433406/to-neo-big-deal-stis-kataskeves-ta-pragmatika-pososta-tou-syriza-to-psifodeltio-epikrateias-tis-nd-kai-o-m-bletsas/
27 Απρ 2023
Η απλή δειγματοληψία των δημοσκοπήσεων
– Αντιλαμβάνομαι ότι οι περισσότεροι έχετε μπερδευτεί με τα όσα ακούτε και διαβάζετε για τις δημοσκοπήσεις. Για την απλή δειγματοληψία, την αναγωγή και την εκτίμηση ψήφου. Επειδή, όμως, είναι πλέον της μοδός, που λένε και στο χωριό μου, και επειδή κινδυνεύει να γίνει της… Πόπης μετά τις δηλώσεις Τσαπανίδου, έκρινα σκόπιμο να μεταφέρω αυτά που φτάνουν στ’ αυτιά μου από τέσσερις τον αριθμό δημοσκόπους. Έχουμε και λέμε, λοιπόν. Στην απλή δειγματοληψία οι ερευνητές συναντούν τον απόλυτο παραλογισμό. «Βρίσκουν» τη ΝΔ στην περιοχή του 36%-38% (ναι, πολύ καλά διαβάσατε) και τον ΣΥΡΙΖΑ στα επίπεδα του 17%-19%. Σε καμία, μα καμία έρευνα, καμίας, μα καμίας δημοσκοπικής εταιρείας το κόμμα του Τσίπρα δεν ξεπερνά το 20%. Επειδή διαχρονικά καταγράφεται ένα «σφάλμα» στο δείγμα του ΣΥΡΙΖΑ, οι δημοσκόποι επιχειρούν (και το έχουν πετύχει) μια διόρθωση προς τα πάνω. Έτσι, ο ΣΥΡΙΖΑ πηγαίνει στο 25%-28%, σε αντίθεση με τη ΝΔ, που πέφτει, γιατί η στάθμιση γίνεται προς τα κάτω. Ρωτώντας τους ερευνητές αν υπάρχει έστω και μία περίπτωση να έχει σφάλμα το δείγμα, έλαβα την εξής μονολεκτική απάντηση: «ΚΑΜΙΑ». Δεν θα πρέπει να θεωρείται, άλλωστε, τυχαίο ότι ακόμη και ο πρόεδρος Τσίπρας δεν αμφισβητεί πλέον την πρωτιά της ΝΔ, απλά επισημαίνει ότι η διαφορά θα είναι πολύ μικρότερη από αυτήν που καταγράφουν (σήμερα) οι δημοσκοπήσεις.
sarant said
86 Θα το δούμε κι αυτό, πού θα πάει…
ΚΑΒ said
το διαβάσατε;
https://www.efsyn.gr/stiles/apopseis/390930_dryos-pesoysis-pas-anir-xyleyetai
ΜΙΚ_ΙΟΣ said
Με το ιδιαίτερο ενδιαφέρον τους τα δύο άρθρα. Αλλά και πολύ δίκιο ο Χριστόπουλος, Δύτα! (#7)
Η ειλικρινής/πλήρης/θαρραλέα -χωρίς ‘μα και μου’ και αστερίσκους- παραδοχή του «εμείς και μόνο φταίμε!» είναι αναγκαία (όχι ικανή, βέβαια…) προϋπόθεση για να ξεπροβάλει κάτι διαφορετικό, με προοπτική ανάκαμψης, στον χώρο της (κέντρο-)αριστεράς.
===+===
Μικροστατιστικό:
Αν δεν υπήρξε Ε.Π. (νομός) –πλην Ροδόπης- όπου η ΝΔ υστέρησε σε σχέση με το 2019, τότε στην Ε.Π. Ρεθύμνου η ΝΔ σημείωσε τη μικρότερη αύξηση: 36,55% τότε, 37,1% τώρα.
===+===
Το επιτελείο της ΝΔ και οι τοπικές ΝΟΔΕ έκαναν καλή δουλειά στην επιλογή των υποψηφίων. Σε Ηράκλειο-Ρέθυμνο-Λασίθι –που μπορώ να έχω κάποια γνώμη- διάλεξαν πολλά νέα πρόσωπα με βασικό κριτήριο την μέγιστη δυνατή συλλογή από προσωπικές ψήφους. Κυρίως, από τον ιατρικό χώρο, τα ΜΜΕ γενικότερα, την αυτοδιοίκηση. [Αλλά, εννοείται, μέχρι του σημείου να μην μπορούν να απειλήσουν τα παραδοσιακά στελέχη. Όπερ και εγένετο! Αυγενάκης, Κεφαλογιάννηδες, Πλακιωτάκης κ.λπ. εκλέχθηκαν].
Πράγμα που δεν έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ. Νομίζω είχε επισημανθεί και χθες.
[Για να μην παρεξηγηθώ, υπάρχουν και αρκετές σοβαρές υποψηφιότητες στα ψηφοδέλτιά του].
33.
Κυκλοφορεί, πάντως, και εδώ κάτι αντίστοιχο για κάποια «καλόπαιδα», που πρότειναν να πουλήσουν ψήφους σε υποψήφιους…
Μαρία said
Δημοτική κοινότητα καθιαυτού Βισαλτίας https://www.dimosvisaltias.gr/economy/dimotiki-enotita-visaltias/
Ν.Δ. 56,62
Βελό 5,74
Νίκη 3,06
https://ekloges.ypes.gr/current/v/home/municipaldistricts/4707/
Ζουν ανάμεσά τους και 8 Κινέζοι, ένας απο μπρός και 7 απο πίσω 🙂
sarant said
92 Υπήρξαν πολλοί νομοί που η ΝΔ έπεσε σε ποσοστό από το 2019. Αναμενόμενο άλλωστε αφού το ποσοστό της δεν αυξήθηκε και πολύ.
91 Χμμμ… τροφή για σκέψη
dimopal said
Ρε παιδιά, η Ροδόπη δεν μοιάζει στον μπλέ χάρτη με το ανυπότακτο χωριό; Στην παρέα που όλοι ψηφίσαμε Μέρα να δεις έκπληξη.
Κυριάκος said
Αυτοί οι 700.000 με τα κόκκινα δάνεια μάλλον δεν ξέρουν τι τους περιμένει.
Avonidas said
#95. Ρε παιδιά, η Ροδόπη δεν μοιάζει στον μπλέ χάρτη με το ανυπότακτο χωριό;
υπάρχει και το σχετικό μιμίδιο

ΜΙΚ_ΙΟΣ said
94.
Σωστά! Παρασύρθηκα και γενίκευσα τα αποτελέσματα της Κρήτης! 🙂
spyridos said
93
Κι εσύ εκεί ψηφίζεις;
Ένας πολύ καλός μου φίλος ψηφίζει εκεί (Τράγιλο) αλλά μένει Θεσσαλονίκη.
Αν θυμάμαι καλά μόνο ένας είναι καθιαυτού Μαοϊκός.
Περισσότερους έχει ο Τράγιλος. Κομμουνιστομάνα η Μαυροθάλασσα.
Costas Papathanasiou said
Καλησπέρα.
«Η απλή λογική κρίθηκε ανεπιθύμητη. Κάηκε με την πρώτη. Τα κόμματα που τη διεκδικούσαν από παλιά έκαναν τα πάντα για να τη διαβάλουν και να την απαξιώσουν.»
…Ή, κατά την ρήση Τζιμάκου, η κοινή γνώμη επανεδείχθη ως μια πόρνη μια κοινή (ικανή να ανεχθεί επί τη υποσχέσει χρηματικής αποζημίωσης τα πάντα), κατ’ επέκταση και ο κοινός νους εξεφράσθη ως κρίση κυνός, ήτοι:
-Πάνω από το 70% ξαναψήφισε ξεκάθαρα υπέρ της ευρωπαϊκής προοπτικής της χώρας, ήτοι (κατ)ανάλωση υπό σκιάν Ευρώ δανεικών και -μετ’ ευχών- αγύριστων για όσο η ζωούλα των ψηφισάντων θα κρατικοσυντηρείται, οπότε
-Πάνω από 40% επέλεξαν ως Χωροτσέλιγκα εκείνον που εγγυάται καλύτερους όρους δανεισμού και παράλληλα προστασία του ποιμνίου από (γκρίζους, μαύρους, καψαλούς και λοιπούς μονόχρωμους) λύκους ώστε να συνεχίζει τη βόσκησή του απρόσκοπτα και
– Ένα μεγάλο ποσοστό είπε το μείζον αντι-Μπέε στον “φιλευρωπαϊστή” τσοπάνη που πειραματίστηκε (ή χαζοσαλάγισε) με την απόσυρση της στάνης του από την ευρωπαϊκή στρούγκα, κάνοντάς την να φαίνεται επιπλέον και ως κέντρο διερχομένων σαρκοβόρων .
(Τούτων δοθέντων, η ενδυνάμωση, έστω και κατά 1%, οιασδήποτε φλογέρας με τον αρχαίο σκοπό “ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο” μπορεί να θεωρηθεί εν κατακλείδι και ως “κουφή”, ερμηνεύσιμη νοηματικώς μόνον από αμνούς κωφάλαλους )
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Βαλ’τα να ξαναρμέξουμε (και γάλα πού να βρούμε..)
gpointofview said
σουβλάκι στην πλατεία παρουσία …αλεπούς !
φιλαράκι με την γάτα
ΓΤ said
https://www.agiathimia.com/%CE%B7-%CE%B1%CE%BB%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%8D-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%85%CF%87%CE%BD%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CE%B5-%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%B2%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%AF%CE%B4%CE%B9/
Παναγιώτης K. said
Οι δημοσκόποι, αν κατάλαβα σωστά, κάτι ψέλλισαν για τη διαφορά μεταξύ πρώτου και δευτέρου κόμματος, ότι την είχαν δει αλλά φοβήθηκαν πιθανό μπούλινγκ οπότε, μας έδωσαν άλλα αποτελέσματα.
Αν πράγματι είναι έτσι, υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό να μας δείξουν τα πορίσματα της επιστήμης τους, της επιστήμης των προβλέψεων, για τις προσεχείς εκλογές.
sarant said
101 Κατοικίδια αλεπού;
ΓΤ said
@ΝΔ Φωκίδας: Ξενοφών Χασούρας…
Χαρούλα said
Απορία
Οι δημοσκόποι έβλεπαν το 20 του συριζα, αλλά δεν το έλεγαν. Αυτό το επιπλέον που έλεγαν όμως(αφού συνολικά όλα ειναι 100), από ποιόν το έκοβαν;
Τελικά ακρίβεια και είλικρίνεια στις προβλέψεις. Μπράβο. Πείσθηκα….
Σπάιρος said
Υπάρχει ένα 5% που μετακινείται προς τον νικητή. Λογικά είχε γίνει τις προηγούμενες εκλογές αλλά υπήρξε μάλλον κι άλλη μετακίνηση προς ΝΔ που πήρε ψηφοφόρους του 2019. Και σίγουρα υπάρχει και κάτι από ελεύθερους επαγγελματίες που τελευταία στιγμή προτίμησαν ΝΔ. Που αυξάνουν το ποσοστό της ΝΔ και την διαφορά μεταξύ των δύο κομμάτων.
Υπάρχουν και αυτοί που δεν ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ αλλά κάτι άλλο, μικρό. Πιθανόν επίσης να μην ψήφισαν καθόλου και η κινητοποίηση της Δεξιάς, η προσέλευση ψηφοφόρων που απείχαν στις προηγούμενες εκλογές, να ήταν πολύ μεγαλύτερη.
Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί λόγοι να μην ψηφίσει και σε αυτές τις εκλογές κάποιος ΣΥΡΙΖΑ, δεν υπάρχει μια ομοιόμορφη εξήγηση για όλους: ας πούμε ένας άνθρωπος που δεν ψήφισε ποτέ ΠΑΣΟΚ, να ψηφίσει ΣΥΡΙΖΑ με επιχειρήματα ΠΑΣΟΚ, που τα λένε άνθρωποι του ΠΑΣΟΚ (έχει πιο πολύ ΠΑΣΟΚ στο σύριζα απο το πασοκ); Τρώτε εκεί που χ… και μυρίζει άσχημα το στόμα σας: αν θέλουν να το συνεχίσουν από εκεί που το άφησε ο Αντρέας μπράβο τους, καλό δρόμο, κι ο Τζουμάκας να τους φωτίζει από την Επιτροπη Πολιτικής Στρατηγικής και Ανάλυσης.
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
104
(Αρκετά με τα τσακάλια, τους γύπες και τις ύαινες. Ας βάλουμε και κάτι άλλο)
sxoliastis2020 said
Για να το ελαφρύνουμε λίγο:
Αφιερωμένο εξαιρετικά (…Finding myself making every possible mistake…):
ΓΤ said
μικροστατιστικό
ΔΕ Εκάλης
συμμετοχή 75%
Κίνημα Φτωχών Ελλάδος: 12 ψήφοι (0,3%)
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Δεν αναφερθήκαμε στα εναντίον του σύριζα και στον μπαμπούλα της απλής αναλογικής (που πήγε και ψήφισε), που θα μας έφερνε ακυβερνησία (φοβερό νόσημα) καθότι για συγκυβέρνηση απαπα…
Μαρία said
99
Εγώ στην Α΄Αθήνας 🙂 Είμαι μπάσταρδη στην καταγωγή. Αλλά έχω φίλη Νιγριτνιά.
ΛΑΜΠΡΟΣ said
55 – » Δεν κατάλαβα πως έπρεπε να ψηφίσω για εκλογικό σύστημα και ψήφισα για κοινοβούλιο η χαζή!»
Δεν έχει σημασία τι και γιατί θα ψηφίσεις Χαρούλα, το χρήμα θα κερδίζει πάντα. Έχει χάσει ποτέ; 😊
Δικαιοσύνη, ισονομία, ισότητα κι άλλες τέτοιες ομορφιές σε οποιοδήποτε χρηματικό σύστημα, είναι ψευδαισθήσεις. Απλώς, γεννιόμαστε και μεγαλώνουμε σ΄αυτό το διαστροφικό κοινωνικό πλαίσιο, και το θεωρούμε μοναδικό και κανονικότητα. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ!
Μαρία said
103
Ο Τεμεκενίδης το διαψεύδει. Λέει οτι το ταβάνι ήταν 12-13%, σε καμιά περίπτωση 20.
Μετά το 20:40 https://soundcloud.com/user-958813084/pasxalis_temekenidis_ekloges_2023
sarant said
110 Στην Εκάλη, αν είδα καλά, η ΝΔ πήρε 81%
ΓΤ said
@115 Ντάκμαν
Ναι, στις ψήφους του Κινήματος Φτωχών σταθήκαμε…
https://kinimaftoxon.gr/
Nestanaios said
Καλό είναι οι δημοσκοπήσεις να καταργηθούν να απαγορευθούν δια νόμου.
Pedis said
Στοπ! Ο Κανελλόπουλος τη βρήκε την πραγματική αιτία!
Γιατί; Κατά τη γνώμη μου τη ζημιά την έκανε ο Κατρούγκαλος και οι δηλώσεις του. […] Σάββατο βράδυ από το Μαξίμου έλεγαν, όχι δημοσίως φυσικά, ότι έχουν σίγουρο το 38%. Την ίδια ώρα στον ΣΥΡΙΖΑ δήλωναν πολύ αισιόδοξοι.
https://www.efsyn.gr/stiles/ypografoyn/390882_o-katroygkalos-tsakise-ton-syriza
Τι παραμάγαζο του σύριζα έγινε κι η εφσυν?!
Μιχάλης Νικολάου said
101, 104, 108
Ζούμε σε καιρούς (χ)αλεπούς
Γιάννης Κουβάτσος said
119: Στην Εκάλη παίρνουν ψήφους η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και το ΚΚΕ(μ-λ)… Αυτά γίνονται, όταν οι μπαμπάδες κάνουν τσιγκουνιές στο χαρτζιλίκι των παιδιών.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://ekloges.ypes.gr/current/v/home/municipaldistricts/115/&ved=2ahUKEwj89oanoIz_AhWQHuwKHWNFCm8QFnoECAkQAQ&usg=AOvVaw0caRlbqD9qQZy9DMJJXLNK
sarant said
119 !!
Avonidas said
#118. Βάζω ποπκόρν και ετοιμάζομαι για τις Δίκες της Κουμουνδούρου! 😀
Παναγιώτης Κ. said
114. Πολύ ενδιαφέρουσα η τοποθέτηση του Τεμεκενίδη!
Για μένα, επιστημονική!
Pedis said
# 122 – Κοίτα, έχω ακουστά μερικές χήρες που τον έχουν άχτι. Φαντάζομαι, θα έκαναν τίποτα μαγικά στους ψηφοφόρους που τους είχε ο Σύριζα στο τσεπάκι του Κατρούγκαλου, κάτω από το μαντηλάκι. Κι έπιασαν! Το αποκλείεις;
Μαρία said
123
Είναι Καλαμαριώτης συγγενής του μακαρίτη Γιώργου;
Παναγιώτης Κ. said
Όσο περνάνε οι μέρες όλο και πυκνώνουν οι πληροφορίες για αυτό, το εκπληκτικό για μένα, φαινόμενο:
Άτομα που δεν ψήφισαν π ο τ έ στη ζωή τους ΝΔ βρέθηκαν να την ψηφίζουν λέγοντας (ίσως για να…απενοχοποιηθούν): Εγώ ψηφίζω Μητσοτάκη!
Σε τούτες τις εκλογές παρατήρησα και κάτι ακόμα: Οι πέριξ στα άτομα της παραπάνω κατηγορίας, δεν ήταν αποτρεπτικοί για την επιλογή των φίλων τους ενώ σε προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις…έπεφταν σφαλιάρες σε μια τέτοια εκδοχή! 🙂
Επομένως, πρέπει να πάρουν τέλος οι πονηριές, τα ψέματα, οι…ξερωλισμοί, η διπλή γλώσσα (δημοσίως εκθειάζεται ο λαός και ιδιωτικώς μας θεωρούν…γίδια!).
Και κάτι προσωπικό: Τους μαθητές μου τους αγαπούσα και…δημόσια και…ιδιωτικά!
Παναγιώτης K. said
125. Γιός του είναι!
(Ξανα)θυμήθηκα τον Γιώργο.
Συγκινούμαι…
Μαρία said
127
Και αδερφός του Άρη;
Παναγιώτης Κ. said
Ναι,ναι και αδερφός του Άρη και γιοι της Σοφίας. (Φιλόλογος και αυτή).
Spiridione said
Ένα σημαντικό κείμενο που μου το θύμισε το facebook
https://www.efsyn.gr/stiles/apopseis/299937_i-anasygkrotisi-toy-ellinikoy-astismoy
aerosol said
#108
🙂
Οι αλεπούδες μπορούν να είναι φιλικές και γλυκύτατες. Όμως δύσκολα του σπιτιού, γιατί συνήθως δεν πείθονται να κάνουν την ανάγκη τους σε συγκεκριμένο χώρο.
gpointofview said
#104,131
Δεν είναι κατοικίδιο, έχει φωλιάσει στο παρακείμενο δάσος κι έρχεται να την ταΐζουν ο μαγαζάτορας και οι πελάτες σαν μασκότ του μαγαζιού
Παναγιώτης Κ. said
Στις κάπως απομακρυσμένες από το κέντρο συνοικίες, είναι συνηθισμένη η εικόνα να κυκλοφορούν αλεπούδες! Μου εξήγησε η κόρη μου ότι ψάχνουν για φαγητό στα σκουπίδια.
Παναγιώτης Κ. said
Στο Λονδίνο αυτά…
Γιάννης Κουβάτσος said
Δεν χρειάζονται σφαλιάρες, Παναγιώτη. Είναι και αντιδημοκρατικό και περιττό. Τις σφαλιάρες τις δίνουν η ίδια η ζωή και οι επιλογές μας. Μου έστειλαν κάτι έξυπνο χτες: Οι οπαδοί της ΝΔ, λέει, θέλουν να βγουν να πανηγυρίσουν κορνάροντας, αλλά δεν έχουν βενζίνη στα αυτοκίνητα. 🙂
Παναγιώτης K. said
Έστειλαν και σε μένα έναν… υποθετικό διάλογο. 🙂
-Γλύτωσες φιλενάδα, γλύτωσες
-Τι γλύτωσα;
-Με τη φόρα που είχε πάρει ο δικός σου σαν… Αντρέας όλο και κάποια Μιμή θα μπορούσε να προκύψει…
(Έτσι λειτουργούν τελικώς τα πράγματα στην Ελλάδα.Το τραγικό παρέα με το κωμικό και σε αναλογία 3:1…Κυρίως τρεις οι τραγικοί της Αρχαιότητας και ένας κωμικός…)
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Ο Κατρουγκ λέει ξεφρενιάστηκε με την υποψηφιότητα Λινοϋ . Τετοια μεγαλεία
Δημήτρης Μαρτῖνος said
Καλημέρα.
Μιᾶς καὶ εἶμαι ἐκτὸς ΜΚΔ, τὸ ἄκουσα στὶς εἰδήσεις καὶ τὸ βρῆκα γκουγκλάροντας:
Παρέμβαση στο Facebook του Παύλου Πολάκη και δη στο post του μετά τα εκλογικά αποτελέσματα, έκανε ο συγγραφέας και αρθρογράφος της εφημερίδας «Αυγή» Νίκος Σαραντάκος, ο οποίος ζήτησε από τον Χανιώτη βουλευτή να παραιτηθεί, καθώς ευθύνεται για την πανωλεθρία στα Χανιά.Ο Νίκος Σαραντάκος απάντησε σε ανάρτηση του Παύλου Πολάκη στο Facebook: «Από το αποτέλεσμα αποδεικνύεται πως ήταν λάθος του Αλέξη Τσίπρα που ανακάλεσε την αρχική του απόφαση να μην σας συμπεριλάβει στα ψηφοδέλτια» και συνέχισε: «Την πανωλεθρία στα Χανιά, που τα κέρδισε η ΝΔ πρώτη φορά στην ιστορία, τη χρεώνεστε εσείς, υπουργέ».
Έκλεισε δε λέγοντας: «Το θαρραλέο θα ήταν να παραιτηθείτε από το ψηφοδέλτιο των επόμενων εκλογών».
Ένας χρήστης του Facebook του απάντησε, ρωτώντας «Αφού παραιτηθεί ο Τσίπρας για την πανωλεθρία ή πριν;», με τον Νίκο Σαραντάκο να του επισημαίνει: «O Τσίπρας μετά τις εκλογές».
Pedis said
Ωχ! Νικοκύρη, αν σε ενοχλήσει ο Κρητικόσαυρος, πέσμου να ρωτήσουμε κάτι Σάρδους, μήπως τον πάρουν να τον φυλάνε καλά κρυμμένο μέχρι τις επόμενες εκλογές … Για τον Τσίπρα, κανόνισε μόνος σου, αλλά είναι νέος ακόμη …
sarant said
138 Έφτασε και στις ειδήσεις η χάρη μου; Το «αρθρογράφος της Αυγής» βέβαια είναι παλιά ιδιότητα. Εχω σταματήσει, όχι για άλλο λόγο αλλά επειδή σταμάτησαν τα Ενθέματα όπου δημοσίευα.
ΣΠ said
138
https://www.thetoc.gr/politiki/article/arthrografos-tis-augis-zitaei-apo-ton-polaki-na-paraitithei—tin-panolethria-sta-xania-ti-xreoneste/
gpointofview said
# 138
Μετά τις εκλογές Αχτσιόγλου να την ψηφίζουν -πλην των άλλων- οι φεμινιστές και οι οπαδοί του ωραίου !
sarant said
141 Ναι, το βρήκα. Με φωτο από το 2014
nikiplos said
Παρακαλώ διορθώστε. Δεν είμαι ΣΥΡΙΖόφρων, αλλά Βαρελόφρων… Τουτέστιν, αντίπαλός σας, καθώς είστε Τσιπρόφρων… (στα καθιαυτού, όστις καταναλώνει Τσίπουρο υπέρ το δέον).
Δύτης των νιπτήρων said
Αλεπού είχα δει το φθινόπωρο του ’19, ξημερώματα, στην Κεφαλληνίας λίγο πριν την Αχαρνών. Είχαν νομίζω απεργία οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα και έβρισκε τροφή το ζώο. Από πού να είχε έρθει, τώρα, δεν ξέρω. Απ’ τα Τουρκοβούνια;
ΓΤ said
O Μπουκάλας
https://www.kathimerini.gr/opinion/562434826/i-koinonia-kai-to-akornteon/
Μανώλης said
Καλησπέρα,
Έχω μία ερμηνεία που με τριβελιζει χωρίς να μπορώ να την στηρίξω πλήρως αλλά ούτε και να την απορρίψω:
Τον Σεπτέμβρη του 15, κόντρα στο εξάμηνο που προηγήθηκε, (ανεξήγητα για τους υπόλοιπους)το 40%(περίπου) των ψηφοφόρων, πείστηκε ότι ο Τσιπρας έκανε ο,τι καλύτερο γινόταν στις δεδομένες συνθήκες και πείστηκε ότι αυτός μπορούσε καλύτερα να του διασφαλίσει το ψωμάκι του σε καιρό μνημονίου.
Αντίστοιχα φέτος, κόντρα στην τετραετία που προηγήθηκε, το 40% (πάλι ανεξήγητα για τους υπόλοιπους) πείστηκε ότι ο Μητσοτάκης έκανε ο,τι καλύτερο γινόταν και πείστηκε ότι αυτός μπορεί καλύτερα να του διασφαλίσει το ψωμάκι του σε καιρό «κανονικοτητας «
Γιάννης Κουβάτσος said
Οι τύποι είναι εντελώς αυτοκαταστροφικοί. Τελειωμένοι.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.documentonews.gr/article/karfia-doyroy-kata-papadimoyli-oi-diloseis-toy-einai-aidiastikes-gia-na-min-apodoso-alla-politika-sxedia/&ved=2ahUKEwjhyebuoI7_AhUqxgIHHY0eD5MQr_oDKAB6BAgVEAE&usg=AOvVaw0AJnHWY6abC4ZrJ-Coo4qk
Avonidas said
#148. Και τι είπε τελοσπάντων ο Παπαδημούλης, «καρατομήστε τον Τσίπρα»; Όχι, ο άνθρωπος είπε «μήπως να προβάλαμε και κάναν άλλο, απ’ όσους τα πήγαν καλά στα ψηφοδέλτια;»
Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω αυτή τη σταλινική λατρεία που του ‘χουν. Διάβαζα τις προάλλες και την Ακρίτα («τον Τσίπρα δεν θα τον ξαναβρίσεις! Τον Τσίπρα!!» 😆 ) Και να ‘ταν κάνας χαρισματικός πάει κι έρχεται, αλλά ο Αλέξης;!
(εγώ και τότε που ψήφιζα ΣΥΡΙΖΑ με κάποιες ελπίδες, τον ψήφιζα παρά την αρχηγία Τσίπρα, όχι εξαιτίας της).
Γιάννης Κουβάτσος said
(εγώ και τότε που ψήφιζα ΣΥΡΙΖΑ με κάποιες ελπίδες, τον ψήφιζα παρά την αρχηγία Τσίπρα, όχι εξαιτίας της).
Ακριβώς. Αλλά πες ότι τότε ήταν φέρελπις και άφθαρτος σε ένα πολιτικό σύστημα ανυπόληπτων δεινόσαυρων. Τώρα δεν είναι τίποτα από τα δύο. Αλλά πέρα από αυτό, αρχίζουν το ξεκατίνιασμα μετά από τέτοια φάπα και εν αναμονή των δεύτερων εκλογών; Γι’ αυτό τους γλεντάει ο Μητσοτάκης.
xar said
@148
Να πω την κακία μου:
Ξέρεις τι είναι να θεωρείς εαυτόν Νο2 και να χάνεις τη σειρά σου γιατί έγινε μια στραβή στη βάρδια σου;
Ρώτα και τους ομοιοπαθείς Βενιζέλο, Λοβέρδο κ.λπ.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
149
Για πες ένα χαρισματικό στα πρόχειρα (από τους βρισκούμενους)
Γιάννης Κουβάτσος said
151: Δεν είναι κακία. 😉
Δύτης των νιπτήρων said
Η Δούρου είπε μάλλον «είναι βιαστικές» και όχι «αηδιαστικές», που δεν βγάζει και νόημα.
Γιάννης Κουβάτσος said
152: Υποτίθεται ότι η αριστερά στηρίζεται στη συλλογικότητα και όχι στους «χαρισματικούς ηγέτες», Έφη. Αν πάλι θέλουν «κάτι να γυαλίζει», ώστε να δώσει ο πολύς κόσμος την ψήφο του, αφού έτσι είμαστε μαθημένοι, τότε «αυτό» δεν είναι πια ο Τσίπρας, που ολοφάνερα «δεν αρέσει πια», για να θυμηθούμε την ατάκα της Μερκούρη.
Spiridione said
154. Αλήθεια; Και δεν έχει βγάλει μια ανακοίνωση; Τρομεροί.
Γιάννης Κουβάτσος said
154: Και στην Εφ Συν, πάντως, «αηδιαστικές» γράφει και δεν υπάρχει μέχρι τώρα διάψευση. Συμφωνώ, βέβαια, ότι δεν βγάζει και πολύ νόημα, γιατί αν είναι «στην καλύτερη περίπτωση αηδιαστικές» τότε φαντάσου τι θα είναι στη χειρότερη.
Νίκος Κ. said
147: Συμφωνώ με την ερμηνεία σας. Ο κόσμος ψήφισε και ψηφίζει με βάση αυτό που νομίζει ότι του εξασφαλίζει καλύτερα το (λίγο πλέον) ψωμάκι του.
Επιπρόσθετα, σε αυτή την αναμέτρηση ο ένας πόλος πρότεινε κάτι συγκεκριμένο για τη διακυβέρνηση (την αυτοδυναμία). Ο άλλος πόλος απλά δεν υπήρχε, μόνο προτάσεις για … διαβούλευση ανάμεσα σε διάφορα κόμματα.
Avonidas said
#152. Στον ΣΥΡΙΖΑ; Δεν μου ‘ρχεται κανείς. Επιπλέον, και για να γίνω κάπως τεχνικός, φοβάμαι πως η τομή ανάμεσα στα (κάπως) σοβαρά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, και στα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ με στοιχειώδη πολιτικά αντανακλαστικά (να μην ανοίγουν το στόμα τους και ν’ αποδεκατίζουν τη βάση) είναι το κενό σύνολο
Δύτης των νιπτήρων said
Στο μεταξύ βλέπω ότι στους σοβαρούς συγκαταλέγεται ο Σταθάκης, του οποίου η προσέγγιση στα οικονομικά ήταν και είναι επιπέδου «έλα μωρέ, θα βρεθεί λύση».
ΣΠ said
154, 156, 157
Τι ακούτε;
Avonidas said
#161. «ήτανε βιαστικές». Σαφέστατα. Και δεν πιστεύω ότι το μπέρδεμα στον υπότιτλο έγινε αθώα κι από λάθος.
Γιάννης Κουβάτσος said
Σαφώς βιαστικές λέει. Η πετσωμένη παραπληροφόρηση συνεχίζεται. Αλλά η ΕφΣυν πώς δικαιολογείται;
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
159 Και σ΄άλλους χώρους. Ίσως δεν είναι κι ακριβώς τα στελέχη, είναι η συγκυρία που μεγεθύνει (πολύ) την απαίτηση. Αλλιώς, και οι Νουδίτες που θριάμβευσαν, σιγά τ΄αστέρια.
Εφιάλτης το 41%! Τουλάχιστον να κλαδευόταν σε κάτι με «πρόσημο» το 3, στις δεύτερες, αλλά πού. Απασχολημένοι όλοι να επιχαίρουν που καταβαραθρώθηκε ο κακός σύριζα, ξεχνούν την δεξιά αποθηρίωση.
aerosol said
Το άκουσα 6 φορές. Ακούω «αηδιαστικές», ενώ καταλαβαίνω πως θα μπορούσε να είναι ένα μικρομπέρδεμα της γλώσσα και να λέει «να είναι αν-ν-ν…βιαστικές, θα έλεγα». Αλλά βασικά ακούγεται ως αηδιαστικές και δεν νομίζω πως είναι θέμα «πετσώματος».
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
Ακούω «αναδιαστικές» (6 μύρια+). Ας είναι, βιαστικές. Όμως η συνέχεια της φράσης δείχνει πως τα μαχαίρια έχουν ήδη βγει.
Γιάννης Κουβάτσος said
166: Καλά, αυτό είναι δεδομένο. Και στην πιο ακατάλληλη στιγμή.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
155 Καλά ναι, υποτίθεται πρώτα η συλλογικότητα… (αν κι έχει τη σημασία της κ η γοητεία του ηγέτη, κακά τα ψέματα).
Ένας Τσε δηλαδή, δε θα μας κακόπεφτε, όντες και με διερυμένοι 🙂 . Άλλοι καιροί, αν και με τέτοια δεξιά στυγνότητα που προδιαγράφεται, μπορεί η Ιστορία να κάνει (μαύρο) κύκλο.
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
168# Να πάω εγώ? Και κούκλος είμαι, και γλυκούλης, και κορμάρα, άσε που (εκτός από θεληματικό πηγούνι) έχω και όνομα που συναρπάζει τα πλήθη.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
162, 163
Στο τηλέφωνο το είπε; Αν είχαμε εικόνα της την ώρα που το λέει, μπορεί να φαινόταν αν είπε β ή δ.
Μια άλλη εκδοχή , να ήθελε να πει «είτανε αδειαστικές» – άδειαζαν δηλαδή (τον Τσίπρα).
168 .Διόρθ. όντες και διευρυμένοι (χωρίς με)
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
169 Τον δεξιοδιώχτη χρειάζεται να έχεις… 🙂
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
171# Ε τι λέω τόση ώρα για το όνομα? 🙂
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
172 Δγιάλε τς απολιμάρι σου για αρχηγός! 🙂
ΛΑΜΠΡΟΣ said
147 – Είναι το αλάθητο λαϊκό κριτήριο αυτό.
Πελάααατες μου!😂
Σε ένα συστημικό κύκλο με κέντρο το χρήμα, τι είναι δεξιό και τι αριστερό;
Pedis said
Από παραπροχτές ο αρχηγός εμφανίζεται πάντα χαμογελαστός, και η φάση ταιριάζει κουτί στον Νόμο του Jones: «ο άνθρωπος που μπορεί να χαμογελά όταν όλα πάνε κατα διαόλου έχει ήδη σκεφτεί σε ποιον θα τα φορτώσει.» 🥸 (σε φρι τρανσλέσιον)
sarant said
157-161 Από τα συμφραζόμενα το «αηδιαστικές» δεν ταιριάζει και ούτε το λέει καθαρά. Μάλλον «ήταν βιαστικές»
Γιάννης Κουβάτσος said
Δεν πήραν χαμπάρι «το κακό που έρχεται»… Και επί τόσες δεκαετίες η αριστερά (και ένα μέρος της ακόμα) λειτουργούσε βάσει του καταστροφικού δόγματος «το κόμμα ξέρει».
https://www.efsyn.gr/stiles/ypografoyn/391046_aytia-boylomena-matia-kalymmena
Παναγιώτης Κ. said
Με καμιά δύναμη δεν μπορώ να δεχτώ ότι είπε «αηδιαστικές».
Παναγιώτης K. said
174. Σκέφτομαι τώρα εγώ εκτός από την απεικόνιση των αριθμών στον άξονα χ΄χ, έχουμε και την απεικόνιση στον κύκλο. Θα το σκεφτώ και θα δω αν προκύπτει κάτι. Πάντως , υπάρχουν απεικονίσεις κοινωνικών φαινομένων στο σύστημα χοψ η οποίες είναι αρκούντως διαφωτιστικές.
ΣΠ said
Χθες, στο δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ1 ήταν ο Αλέξης Χαρίτσης. Ο Γιώργος Κουβαράς τον ρώτησε για την δήλωση της Δούρου χρησιμοποιώντας την λέξη «αηδιαστικές» και ο Χαρίτσης δεν τον διόρθωσε.
Παναγιώτης Κ. said
«Προοδευτική κυβέρνηση συνεργασίας».
Είμαστε σίγουροι ότι το επίθετο «προοδευτικός» έχει το ίδιο νόημα για έναν πολιτικοποιημένο άνθρωπο και για την φίλη μου την Ελένη που δεν έβγαλε το Δημοτικό; (Κυριολεκτώ).Και αν η Ελένη θελήσει να βρει το αντίθετο του «προοδευτικός» τι θα βάλει στη θέση του;
Με το παράδειγμά μου θέλω να επισημάνω την απόσταση που υπάρχει μεταξύ των κομμάτων της Αριστεράς και της πλειοψηφίας των ανθρώπων.
Λόγω αυτής της δυσαρμονίας, γνωρίζουμε ποιος τελικά κερδίζει!
Θα με ενδιέφερε να διαβάσω κάτι σχετικό με αυτό που ονομάζω «αοριστία κειμένου».
Η αοριστία σε ένα κείμενο «αριστερό» και η αοριστία σε ένα κείμενο «δεξιό»
Είναι γνωστό. Η χρήση επιθέτων και πολύ περισσότερο η κατάχρηση τους δεν αναδεικνύει αλήθεια δεν αναδεικνύει λογική, αναδεικνύει ασάφεια και μη καθαρότητα. Στοχεύει στο συναίσθημα των ανθρώπων και επιδιώκει τελικώς να τους παρασύρει να ψηφίσουν το ένα ή το άλλο κόμμα.
Γιάννης Κουβάτσος said
181:Γιατί, Παναγιώτη, οι υπόλοιποι όροι που χρησιμοποιούμε έχουν την ίδια σημασία για όλους; Όταν λέμε δεξιά, αριστερά, δημοκρατία, ελευθερία κλπ, όλοι καταλαβαίνουμε και εννοούμε το ίδιο πράγμα; Ας θυμηθούμε τον Σωκράτη, την εμμονή του με τον σαφή ορισμό των εννοιών και το πώς κλόνιζε με τις συνεχείς ερωτήσεις τις βεβαιότητες των συνομιλητών του για όσα αυτοί θεωρούσαν ότι είναι σαφέστατα.
Πέπε said
149
> Και να ‘ταν κάνας χαρισματικός πάει κι έρχεται, αλλά ο Αλέξης;!
Δεν μπορούμε νομίζω να αρνηθούμε ότι αυτός έβγαλε τον ΣΥΡΙΖΑ από τα μικρά όρια της παραδοσιακής εκλογικής του δύναμης και τον έκανε δεύτερο και πρώτο κόμμα.
Αυτό βέβαια άνοιξε άλλες ευθύνες, και από κει και πέρα…
Τι σημαίνει χαρισματικός; Ότι έχει πολλά χαρίσματα, ή αρκεί και ένα; Αν αρκεί ένα, τότε είναι.
Παναγιώτης K. said
182. Ο φίλος…Γιάννης Κουβάτσος έγραψε κάποτε για κάποιο καινούργιο συντάκτη εφημερίδα και την κουβέντα που του είπε παλαιότερος συνάδελφός του . Του είπε πως κάθε φορά που θέλει να χρησιμοποιήσει επίθετο θα πρέπει να παίρνει την άδεια του αρχισυντάκτη και αυτός βρίσκεται πέντε ορόφους πιο πάνω!
Τα επίθετα και ο χλευαστικός λόγος ξέρουμε σε πιο χωράφι κατά κύριο λόγο φυτρώνουν…
Παναγιώτης Κ. said
σε ποιο…