Ματωμένη Γάζα
Posted by sarant στο 3 Νοεμβρίου, 2023
Ή ματωμένη γάζα; Το μακάβριο αυτό λογοπαίγνιο μπορεί να γίνει μόνο στα ελληνικά, όπου η πολύπαθη περιοχή της Παλαιστίνης ομοηχεί ακριβώς με τη λέξη για το αραιά υφασμένο βαμβακερό ύφασμα από το οποίο φτιάχνονται επίδεσμοι.
Υπερβολή είναι βέβαια αυτό το «μόνο στα ελληνικά» -δεν έχω ελέγξει όλες τις γλώσσες, θα ήταν αδύνατο αυτό. Πάντως, στα αγγλικά η Γάζα είναι Gaza, ενώ η γάζα είναι gauze, ενώ στα γαλλικά είναι Gaza πάλι η Γάζα, αλλά gaze το ύφασμα.
Το ίδιο λογοπαίγνιο αξιοποιήθηκε σε ένα μιμίδιο που μου έστειλε φίλος, μια φωτογραφία με ένα ρολό γάζας ξετυλιγμένο και τη λεζάντα «Δυο μέρες παλεύει ο Φάμελλος να εξηγήσει στον Κασσελάκη ότι όταν λέμε Λωρίδα της Γάζας δεν εννοούμε αυτό». Άστοχο το βρίσκω, διότι ως αμερικανοθρεμμένος ο Κασσελάκης θα ξέρει πολύ καλά τι είναι η Gaza strip.
Στο Λεξικό Κυρίων Ονομάτων του Μπαμπινιώτη βρίσκω ότι το όνομα της πόλης της Παλαιστίνης είναι ελληνιστικό. Προέρχεται από το εβραϊκό ‘Az(z)a, που η αρχαία εβραϊκή προφορά του ήταν γaza, που ίσως ανάγεται σε ρίζα με σημασία «ισχυρός, ορμητικός», πρβλ. αραβ. Gazzah.
Tο τοπωνύμιο, συνεχίζει ο Μπαμπινιώτης, απαντά στον Πλούταρχο, στον Αρριανό κ.ά. αλλά και νωρίτερα, ήδη στην Καινή Διαθήκη και στην Παλαιά Διαθήκη, πχ. «επί την οδόν την καταβαίνουσαν από Ιερουσαλήμ εις Γάζαν» (Πράξεις Αποστόλων 8.21), αλλά και στον προφήτη Ζαχαρία βρίσκω το εξής, χμ, προφητικό χωρίο: «όψεται Ασκαλών και φοβηθήσεται, και Γάζα και οδυνηθήσεται σφόδρα» (Ζαχ. 9.5).
Οπως είχαμε πει σε πρόσφατο μεζεδοάρθρο μας, αλλά δεν βλάφτει να το επαναλάβουμε, στην αρχαιότητα οι κάτοικοι της Γάζας λέγονταν Γαζαίοι, υπήρχαν μάλιστα οι Γαζαίοι πατέρες της εκκλησίας, όπως ο Προκόπιος ο Γαζαίος ή ο Αινείας ο Γαζαίος. Και τους σημερινούς μπορούμε να τους λέμε Γαζαίους, αν θέλουμε μονολεκτικόν όρο.
Η γάζα ο επίδεσμος μπορεί να προέρχεται από τη Γάζα την πόλη. Στα ελληνικά, ο επίδεσμος-γάζα είναι δάνειο από το γαλλ. gaze (απ’ όπου και το αγγλ. gauze). H γαλλική λέξη μπορεί να ανάγεται στο τοπωνύμιο, και πράγματι σε πολλά λεξικά, ιδίως παλιότερα, θα βρείτε ότι αυτό έγινε επειδή στην παλιά Γάζα καλλιεργούσαν βαμβάκι και έφτιαχναν βαμβακερά υφάσματα. Ωστόσο, η εκδοχή αυτή σήμερα δεν θεωρείται η πιθανότερη, μεταξύ άλλων επειδή δεν έχουν βρεθεί στοιχεία για την ανάπτυξη της βιοτεχνίας βαμβακερών στη Γάζα. Πιο πιθανή λοιπόν θεωρείται μια προέλευση από το αραβ. qazz «μετάξι», από το οποίο, παρεμπιπτόντως, προέρχεται και το δικό μας «γαζί».
Στα αρχαία ελληνικά υπάρχει και μια άλλη γάζα, ομόηχη, που είχε τη σημασία «θησαυρός» και κατ’ επέκταση «μεγάλο χρηματικό ποσό». Η λέξη είναι περσικής αρχής και δεν είναι τυχαίο ότι πολλές αναφορές της αφορούν, ακριβώς, περσικά συμφραζόμενα, π.χ. στον Στράβωνα: καὶ ἥ γε γάζα καὶ οἱ θησαυροὶ καὶ τὰ μνήματα ἐνταῦθα ἦν τοῖς Πέρσαις
Από αυτήν τη γάζα έχουμε και το γαζοφυλάκιον, δηλαδή το θησαυροφυλάκιο, και γαζοφύλαξ ο θησαυροφύλακας. Η λέξη έχει πολλές αναφορές στην Παλαιά Διαθήκη και μία στην Καινή, στο κατά Μάρκον: «Καί καθίσας ο Ιησούς κατέναντι τού γαζοφυλακίου εθεώρει πώς ο όχλος βάλλει χαλκόν εις τό γαζοφυλάκιον. Καί πολλοί πλούσιοι έβαλλον πολλά.»
Η Λωρίδα της Γάζας, όπως τη λέμε, δημιουργήθηκε στον εικοστό αιώνα, εννοώ ως ξεχωριστή γεωγραφική περιοχή. Mετά τον πόλεμο του 1948, η Αίγυπτος κατέλαβε τη Λωρίδα της Γάζας, όπου είχαν καταφύγει πολλές χιλιάδες Παλαιστίνιοι πρόσφυγες μετά τη Νάκμπα, και εγκαθίδρυσε εκεί μια Παμπαλαιστινιακή κυβέρνηση (All-Palestine Government, Ḥukūmat ‘Umūm Filasṭīn). Τότε γεννήθηκε και ο όρος «Λωρίδα της Γάζας». Η Αίγυπτος απέφυγε να προσαρτήσει επίσημα την περιοχή, που τη διοικούσε σαν προτεκτοράτο. Το 1956, με την κρίση του Σουέζ, ο Ισραηλινός στρατός μπήκε στη Λωρίδα της Γάζας και διέπραξε αποτρόπαιες σφαγές αμάχων, που βέβαια δεν πήραν μεγάλη δημοσιότητα (Γενικά, το αιματοκύλισμα στην περιοχή δεν άρχισε στις 7 Οκτωβρίου). Το 1957 ξαναπέρασε η περιοχή στον έλεγχο των Αιγυπτίων, ως το 1967, που την κατέλαβε το Ισραήλ μετά τον πόλεμο των 6 ημερών. Από το 1994 η Γάζα πέρασε σταδιακά στον έλεγχο της Παλαιστινιακής Αρχής, με κάποιες εξαιρέσεις όπως οι οικισμοί των εποίκων. Από το 2005 το Ισραήλ αποχώρησε εντελώς από τη Λωρίδα, εκκενώνοντας με τη βία τους οικισμούς των εποίκων που υπήρχαν. Ωστόσο, το Ισραήλ διατηρεί τον έλεγχο της περιοχής από ξηρά (με εξαίρεση το πέρασμα προς Αίγυπτο), θάλασσα και αέρα.
Με τις εκλογές του 2006 η Γάζα άρχισε να κυβερνιέται από τη Χαμάς, ενώ από τότε δεν έχουν γίνει εκλογές. Αυτή είναι η πρώτη διαφορά μεταξύ Γάζας και Δυτικής Όχθης, όπου κυβερνάει η Φατάχ. Η δεύτερη διαφορά είναι ότι μέσα στη Γάζα δεν υπάρχουν Εβραίοι, ενώ στη Δυτική Όχθη υπάρχουν έποικοι, οπλισμένοι μέχρι τα δόντια, που αυτές τις μέρες διαπράττουν κάθε λογής εγκλήματα εναντίον Παλαιστινίων, απ’ όσο ξέρω σε απόλυτη ατιμωρησία. Περιέργως αυτοί δεν χαρακτηρίζονται τρομοκράτες.
Η Γάζα έχει έκταση 356 τετρ. χιλιόμετρα, δηλαδή είναι λίγο μικρότερη από τη Θάσο ή την Άνδρο, αλλά σε αυτό τον μικρό χώρο ζουν ή μάλλον ζούσαν πριν αρχίσουν οι συγκρούσεις, κάπου 2.300.000 άνθρωποι -μιλάμε για πυκνότητα σαν του Χονγκ Κονγκ, αλλά χωρίς τον πλούτο του.
Κάποτε ο Γιτζάκ Ραμπίν είχε πει «Μακάρι η Γάζα να βούλιαζε στη θάλασσα και να χανόταν, αλλά αφού αυτό δεν γίνεται πρέπει να βρεθεί μια λύση». Η λύση που βρήκε ήταν οι Συμφωνίες του Όσλο, που τις πλήρωσε με τη ζωή του αφού τον δολοφόνησε ένας ακραίος εθνικιστής. Ο Νετανιάχου σήμερα μάλλον προκρίνει τη λύση της εθνοκάθαρσης και προς το παρόν έχει σκοτώσει πάνω από 9.000 Γαζαίους, τους περισσότερους αμάχους και παιδιά. Σύμφωνα με τον ΟΗΕ στη Γάζα διαπράττονται εγκλήματα πολέμου, που θα μείνουν κατά πάσα πιθανότητα ατιμώρητα μεταξύ άλλων και για τυπικούς λόγους -το Ισραήλ, ας πούμε, δεν δέχεται τη δικαιοδοσία του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου. Την ίδια στιγμή, στα προάστια του Παρισιού κάποιοι ζωγραφίζουν αστέρια του Δαυίδ έξω από τις κατοικίες Εβραίων.
Οπότε, η Γάζα θα συνεχίσει να ματώνει, μέχρι ο ένας από τους δύο αντιμαχόμενους να εξοντώσει τον άλλον.







Δύτης των νιπτήρων said
Πώς είναι ελληνιστικό το όνομα Γάζα, αφού την πολιόρκησε ο Αλέξανδρος και η ελληνιστική εποχή αρχίζει με το θάνατό του;
(Καταλαβαίνω ότι οι σχετικές πηγές -Αρριανός, Πλούταρχος…- είναι ελληνιστικές, αλλά και πάλι…)
Πουλ-πουλ said
Ωστόσο, το Ισραήλ διατηρεί τον έλεγχο της περιοχής από ξηρά (με εξαίρεση το πέρασμα προς Αίγυπτο, θάλασσα και αέρα.
Ας κλείσει αυτή η παρένθεση (κυριολεκτικά και μεταφορικά).
Theo said
Καλημέρα,
Άραγε όταν την πολιόρκησε ο Μ. Αλέξανδρος την έλεγαν Γάζα ή κάπως αλλιώς;
Theo said
Το #3 στο #1.
gpointofview said
Καλημέρα
Νομίζω πως η μόνη λύση είναι ο αφοπλισμός όλων των πλετρών και… εντάξει,σταματώ !
sarant said
Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!
1-3 Δεν έχει σωθεί συγκαιρινή πηγή, οπότε δεν ξέρουμε πώς λεγόταν η πόλη όταν την πολιόρκησε ο Μεγαλέξ. Ίσως κάτι σαν Καζ, Γαζ, που θα εξελληνίστηκε σε Γάζα.
2 Έκλεισε, ευχαριστώ!
leonicos said
Τί σχόλειο να γράψω;
Μου γράφουν από κάτω τα ξαδέρφια μου ότι περνανε δύσκολες ώρες.
Τους έγραψα το γιατί, και συμφωνούν αλλά δε μπορούν να κανουν κατι τώρα παρά να πάρουντα όπλα.
Το θέμα δεν είναι το ποιος θα επικρατήσει. Δεν πρεπε να επικρατησει κανεις.
Αλλά προοπτικά, μπροστά στον αραβικό κόσμο, το Ισραήλ είναι just an Israeli strip. Και δεν το έχουν ακταλάβειακόμα
sarant said
7 Έτσι
ΣΠ said
Για την γάζα τα λεξικά έχουν και την γενικότερη σημασία του λεπτού υφάσματος όχι κατ’ ανάγκη για ιατρικούς σκοπούς. Γράφει το ΛΚΝ:
πολύ λεπτό και διαφανές ύφασμα από μετάξι, λινό ή βαμβάκι: Εσάρπα από ~. Έριξε μια ~ στο πρόσωπό της.
sarant said
9 Σωστά
Πέπε said
9
Σωστά, ενώ η ιατρική γάζα δε νομίζω ότι είναι απαραίτητα και αποκλειστικά από ύφασμα «γάζα». Ωστόσο η έννοια «είδος υφάσματος» πρέπει να είναι πεπαλαιωμένη.
ΓΤ said
Γράφω πρόχειρα, γιατί τρώω πίεση:
Από κάποια γερμανικά σχόλια στον Ηρόδοτο με αναφορά στη Γάζα, υπάρχει παραπομπή στο 16.40 του Πολύβιου, ο οποίος εκεί μιλά για πόλη ονόματι Γίττα.
atheofobos said
Οπότε, η Γάζα θα συνεχίσει να ματώνει, μέχρι ο ένας από τους δύο αντιμαχόμενους να εξοντώσει τον άλλον
Δυστυχώς όπως εξελίσσονται τα πράγματα και στις δύο πλευρές έχουν επικρατήσει οι ακραίοι και αυτός είναι ο επιδιωκόμενος στόχος τους και των δύο.
Η μεν Χαμάς που διακηρύσσει ως στόχο της την εξαφάνιση του Ισραήλ, με την τρομοκρατική της επίθεση επιδίωξε να ξανακάνει το Παλαιστινιακό από διαμάχη Παλαιστινίων και Ισραήλ διαμάχη μουσουλμανικών Χωρών και Ισραήλ, ενώ από την άλλη πλευρά έδωσε την ευκαιρία και το δικαίωμα στην κυβέρνηση Νετανιάχου, που στηρίζεται στους φασίζοντες ακραίους Ισραηλίτες, που και αυτοί πιστεύουν ότι η λύση είναι η εξόντωση των Παλαιστινίων , να ισοπεδώσει την Γάζα για να καταστρέψουν όλη την υπόγεια κατασκευή της Χαμάς, που εκεί κρύβεται και από εκεί εκτοξεύει τους χιλιάδες πυραύλους τους .
dimosioshoros said
Είναι ενδιαφέρον πως το άστρο του Δαβίδ ✡ το λέμε (τουλάχιστον σε σχέση με την παλιά εβραϊκή γειτονιά στην Πρέβεζα) «πεντάλφα» (η -). Μαθαίναμε να την σχεδιάζουμε σε μονοκοντυλιά αλλά αποτελεί διαφορετικό σχήμα. Πάντως τη συνδέουμε με την εβραϊκή ιστορία (και μου έκανε εντύπωση η ιδέα να αποδοθεί ως πεντάλφα το ΣΥ του ΣΥΡΙΖΑ).
ΓΤ said
@14 ΔΧ
Στην οποία αυτή «πεντάλφα», ο Μπογδάνος βλέπει το αστέρι της 17Ν.
Δύτης των νιπτήρων said
Πεντάλφα το λέτε αλλά είναι εξάλφα. Η κανονική πεντάλφα είναι το γνωστό άστρο της ΕΣΣΔ (και του ΣΥΡΙΖΑ 🙂 ).
Πρόσφατα έμαθα κάτι εντυπωσιακό, ότι το άστρο του Δαβίδ δεν είναι κανένα πανάρχαιο εβραϊκό σύμβολο (όπως η μενορά, η επτάφωτος λυχνία), αλλά σύμβολο της μαγείας που πέρασε στην ιουδαϊκή μαγεία από τη… μουσουλμανική.
sarant said
14 Mπράβο, εύστοχη παρατήρηση για το ΣΥ
12 Το 16ο βιβλίο του Πολυβίου δεν έχει σωθεί και σώζονται μόνο αποσπάσματα σε άλλα έργα.
Εν προκειμένω:
Γίττα, πόλις Παλαιστίνης. Πολύβιος ἑκκαιδεκάτῳ.
sarant said
16 Κοίτα να δεις!
dimosioshoros said
@ 15, 16, 17
Κοίτα να δεις… 🙂
ΓΤ said
@17 Ντάκμαν
Ευχαριστώ για την επισήμανση. Δεν είχα περισσότερο χρόνο…
π2 said
Γάζα και Γαζαῖος έγιναν και ανθρωπωνύμια στην αρχαιότητα, καθώς η πόλη άκμαζε λόγω του εμπορίου. Μια τιμητική επιγραφή (I. Porto 5), που θα ανεγέρθηκε με πρωτοβουλία Γαζαίων στο Πόρτο, ένα λιμάνι κοντά στην Όστια, ηχεί πολύ πικρή σήμερα:
Αὐτοκράτορα Καίσαρα Μ(ᾶρκον) Ἀντώνιον Γορδιανὸν Εὐσεβῆ Εὐτυχῆ Σεβαστόν, τὸν θεοφιλέστατον κοσμοκράτορα, ἡ πόλις ἡ τῶν Γαζαίων ἱερὰ καὶ ἄσυλος καὶ αὐτόνομος, πιστή, εὐσεβής, λαμπρὰ καὶ μεγάλη.
spyridos said
LandS said
16
Πάντως στην εγγλέζικη γουίκι βρίσκουμε «Unlike the menorah,[2] the Lion of Judah, the shofar and the lulav, the hexagram was not originally a uniquely Jewish symbol.[6] The hexagram, being an inherently simple geometric construction, has been used in various motifs throughout human history, which were not exclusively religious. It appeared as a decorative motif in both 4th-century synagogues and Christian churches in the Galilee region.»
Επίσης στην αρχή του άρθρου λέει ότι ο συνδυασμός των δύο ισόπλευρων τριγώνων είναι και ινδουιστικό σύμβολο.
Φαίνεται ότι ήταν συνηθισμένο σύμβολο στη περιοχή από παλιά. Πριν το Ισλάμ.
Επίσης για τους Ισραηλίτες είναι η Ασπίδα του Δαβίδ ή/και η Σφραγίδα του Σολομώντα, όνομα που χρησιμοποιείται και στο Ισλάμ και, ορισμένες φορές, απεικονίζεται ως πεντάλφα.
Θα έχετε ήδη παρατηρήσει ότι το μεν πεντάλφα είναι οι διαγώνιοι του καν. πεντάγωνου και το… εξάλφα του καν. εξάγωνου.
Λεύκιππος said
Τελικά, υπάρχουν και προβλήματα χωρίς λύση.
LandS said
Ένας ωραίος και δίκαιος τρόπος να κόψεις την Αγιοβασιλιάτικη Πίττα είναι να φτιάξεις ένα πεντάλφα και να κόψεις τα κομμάτια από το στις κορυφές και στα μεσοδιαστήματά τους προς το κέντρο.
Σε περίπτωση που υπάρχουν θρησκευόμενοι και καμπαλόφοβοι, αυξάνεις τις πιθανότητες να σου μείνει το φλουρί και να το οικειοποιηθείς.
Νέο Kid said
23. Για την ακρίβεια , οι διαγώνιοι του πενταγώνου ορίζουν ακριβώς μία πεντάλφα, αλλά οι διαγωνιοι του εξάγωνου ορίζουν τρία άστρα του Δαβίδ (με κοινό κέντρο)
Δύτης των νιπτήρων said
23 Ναι, προφανώς είναι παλιό σύμβολο της περιοχής. Η θεωρία του Γκέρσομ Σόλεμ, απ’ ό,τι κατάλαβα, είναι ότι στον ιουδαϊσμό της εποχής της διασποράς μπήκε (ή ξαναμπήκε αν προτιμάτε) μέσω μαγείας και δη ισλαμικής.
sarant said
21 Φοβερό, πράγματι.
Theo said
Δεν φοβάστε μη γίνετε σαν τη Χαμάς, κύριε πρέσβη;
Νέο Kid said
Το σχήμα απεικονίζει καλλιτεχνικά το Star of David theorem .
Συνοπτικά, αν προεκτείνουμε τις πλευρές ενός κανονικού εξάγωνου συναντούνται ανά δυο πάνω σε κυκλο ορίζοντας ένα άστρο του Δαβίδ. Και οι διαφωνίες του εξάγωνου συναντούνται στο κέντρο. (Σιγά την ανακάλυψη δηλαδή!)
Ουσιαστικά πρόκειται για μια εξειδικευμένη περίπτωση του θεωρήματος του Πάππου.
Γιάννης Μαλλιαρός said
Καλημέρα,
Γάζα στο χωριό μου εκτός απ’ την ιατρική, λέμε τη βρωμιά και γαζάρ το βρωμιάρη, γαζάρκου το βρώμικο.
23 κε Βασικά, η πεντάλφα είναι μη κυρτό κανονικό πεντάγωνο
Γιάννης Κουβάτσος said
Αντί αλλού σχολίου, αυτό :
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://tvxs.gr/news/ellada/athina-megali-synaylia-allileggyis-ston-palaistiniako-lao-tin-kyriaki-sto-syntagma-kai-poreia-stin-presveia-toy-israil/&ved=2ahUKEwj9wZLr5KeCAxUTxQIHHYW9BHkQ0PADKAB6BAgQEAE&usg=AOvVaw2Ys4451v43LDoLW5QNB3PC
aerosol said
#16
Αν και έχει ακουστεί πολύ η άποψη περί μουσουλμανικής προέλευσης της εξάλφας, δεν την θεωρώ την πιθανότερη. Στην εβραϊκή παράδοση προϋπάρχει του ισλαμισμού. Είτε είναι κάτι που υιοθέτησαν οι μουσουλμάνοι μυστικιστές επηρεασμένοι από τους Εβραίους αντίστοιχους, είτε απλώς είναι από τα αρχετυπικά γεωμετρικά σύμβολα που μπορεί να αποκτήσουν σημασία σε διάφορες εποχές και λαούς.
Για να πάει το μυαλό μου σε πεντάλφα πρέπει το σύμβολο να έχει τις συνδετικές γραμμές, δηλαδή το αστέρι να μην έχει «γεμισμένο» χρώμα. Όταν είναι γεμισμένο είναι το πιο σύνηθες σύμβολο για το αστέρι σε όλο τον κόσμο είναι ακριβώς αυτό -δεν το συνδέω συγκεκριμένα με ΕΣΣΔ. Ακριβώς έτσι υπάρχει και στην αμερικάνικη σημαία (50 φορές!), αλλά και στης Γκάνας, της Ονδούρας, της Σενεγάλης, του Τζιμπουτί, της Νέας Ζηλανδίας, της Κίνας κ.ο.κ.
Πέπε said
14
Ποτέ δεν έχω ακούσει το άστρο του Δαβίδ να αναφέρεται ως πεντάλφα. Η πεντάλφα είναι το κλασικό αστέρι που έχει πέντε ακτίνες, που γίνεται με μονοκοντυλιά, και που χρησιμοποιούμε συνήθως για να απεικονίσουμε τα αστέρια σε απλά παιδικού τύπου σχεδιάκια, για αστερίσκους σε χειρόγραφο, κλπ.. Το άλλο είναι δύο ισόπλευρα τρίγωνα σε θέση 69 μεταξύ τους. Τη λέξη πεντάλφα τη λέμε συνήθως όταν το συγκεκριμένο άστρο το εννοούμε ως μαγικό σύμβολο, τη λέξη άστρο του Δαβίδ όταν το άλλο συγκεκριμένο το εννοούμε ως σύμβολο του Εβραϊσμού, και τη λέξη εξάλφα σπάνια ούτως ή άλλως αλλά πάντοτε για το σωστό αντικείμενο αναφοράς.
xar said
Από τη βίκη:
Η Γάζα κατοικείται από την 3η χιλιετία π.Χ., αρχικά από Χανααναίους. Την περιοχή κατέκτησαν ανά διαστήματα Αιγύπτιοι, Φιλισταίοι (που βάσει της Βίβλου εικάζονται και ως απόγονοι των Καφθοριτών), Ισραηλίτες (μάλλον τον 11ο αι. π.Χ.), Ασσύριοι, Βαβυλώνιοι, Πέρσες, Έλληνες, Ρωμαίοι, Άραβες, Σταυροφόροι, Μαμελούκοι, Οθωμανοί και κάτι ψιλά, χωρίς να ξεχνάμε και τους Βρετανούς στον Μεσοπόλεμο. Στην αρχαιότητα είχε και μεγάλα διαστήματα που ήταν εγκαταλελειμμένη.
Στη Βίβλο αναφέρεται ως ο τόπος που φυλακίστηκε και πέθανε ο Σαμσών.
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Gaza
Το όνομα Γάζα (Gaza) απαντάται πρώτη φορά στα «πολεμικά χρονικά»* του Τούθμωσι Γ’ της Αιγύπτου (1479-1425 π.Χ.) τον 15ο αι. π.Χ. (Katzenstein, 1982). Σε νεοασσυριακές πηγές, που αντιστοιχούν στην περίοδο των Φιλισταίων, αναφέρεται ως Hāzat (Seymour Gitin, ‘Philistines in the Book of Kings,’ in André Lemaire, Baruch Halpern, Matthew Joel Adams (eds.), 2010).
https://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_City#Etymology
*από την πηγή: χαραγμένα σε τοίχο του ναού του Άμμων-Ρα στο Καρνάκ
Μιχάλης Νικολάου said
Ας ήταν της αυγής κροκάτη…
xar said
ενδιαφέρον και το γράφημα:
Ματωμένη Γάζα – Kon/Spira[l] said
[…] sarantakos.wordpress.com/2023/11/03/gaza/ […]
sarant said
32 Kαι κάποιοι μαζεύουν υπογραφές προς τον Δήμαρχο εναντίον της εκδήλωσης…
36 Καλά που το αναφέρεις διότι είχα σκοπό να το βάλω και το ξέχασα, κι είναι τόσο ωραίος στίχος……
aerosol said
#34 & 14
Σωστά. Αν κατάλαβα σωστά είναι μόνο πρεβεζάνικη συνήθεια (και παρανόηση).
Η πεντάλφα -και μάλιστα εγγεγραμμένη σε κύκλο- στις παλιές παραδόσεις είναι θετικό ή/και προστατευτικό σύμβολο. Ακόμα και η ανεστραμμένη δεν ήταν κάτι αρνητικό. Η ταύτιση της ανεστραμμένης πεντάλφας με το κακό ή τον σατανισμό είναι πρόσφατο πράγμα, στο οποίο μάλλον βοήθησαν οι ταινίες τρόμου παρά η ιστορία της.
Χαρούλα said
(Γράφτηκε στις 31/5/2010, τότε που οι Ισραηλινοί επιτέθηκαν στο “ένα πλοίο για τη Γάζα” και σκότωσαν τους ακτιβιστές)
ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΣΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
——————————————
Του Μανώλη Γλέζου
Ήταν την ώρα της περισυλλογής
τότες, που όλες οι μνήμες
στριφογυρνούν στις στενάχωρες θύρες του μυαλού
στις ωκεάνιες δίνες της συνείδησης.
Τότες ήρθες να με βρεις
να με ρωτήσεις: γιατί;
Κλαίω. Γιατί ξέρω το αίτιο
και δεν μπορώ να το σταματήσω.
Θρηνώ, μικρό παιδί, για τα χρόνια της ζήσης
που έχασες
για τις χαρές της ζωής που δεν πρόλαβες.
Οδύρομαι για τα ολοκαυτώματα στο Άουσβιτς
στο Ματχάουζεν, στο Μπίρκεναου
για όλα τα εκατομμύρια των εβραίων.
Κι όσο σκέφτομαι και θρηνώ και κλαίω
το αιμάτινο λύθρον
που σφραγίζει όλες τις σελίδες της ιστορίας
τόσο και δεν αντέχω
της γενιάς σου άνθρωποι
να μιμούνται τους δολοφόνους σου.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Γάζα ύφασμα, συνώνυμα τουλπάνι και τσαντίλα.
25,30 Δεν μου φαίνεται εύκολο σχήμα για ίσα μερίδια στη βασιλόπιτα!
Χαρούλα said
Το όνομα(του Γιώργου Χριστοδουλίδη)
Σε λένε Γάζα
επειδή είσαι ένα απέραντο χειρουργείο αθώων
και το αίμα σου είναι οι γραμμές
στις λωρίδες κυκλοφορίας
οι σημάνσεις για το κατά που πάνε στο θάνατο
και όλοι οι δρόμοι οδηγούν στις εκατόμβες
σε λένε Γάζα
επειδή είσαι μια διαλυμένη αρτηρία
επειδή συνοψίζεις
κάθε λευκό που απορροφάται από το κατακόκκινο
σε λένε Γάζα επειδή
ρυακίζεις δάκρυ και σάλιο
και τα χαμόγελα των παιδιών σου
πριν τους έρωτες
πριν τις λατρείες
κυλούν μέσα σε ανοικτούς τάφους
σε λένε Γάζα
επειδή
το αίμα αρνείται να πήξει
μια ιστορική αιμορροφιλία
μια αυτοάνοση αιμορραγία
για ελευθερία
και ελευθερία
μέχρι να σε λένε Γάζα
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Δεν ανθίζουν γαζίες στη Γάζα
θάνατος, αίμα και πόλεμου μπάζα
Στη Γάζα οι όλμοι γαζώνουν παιδιά
κι η Ευρώπη ανά και κατά και διά…
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Γάζα, Αγάπη Μου//Gaza Mon Amour
των Ταρζάν και Αραμπ Νάσερ
https://flix.gr/cinema/gaza-mon-amour.html
σσ Όσοι έχετε cinobo, παίζεται ακόμη, όπως και το Βαλς με τον Μασίρ
aerosol said
#45
Εξαιρετικό το Βαλς με τον Μπασίρ!
Συστήνω και το Divine Intervention του Παλαιστίνιου (με ελληνορθόδοξη καταγωγή) Ελία Σουλεϊμάν.
[Το οποίον όμως μισώ αφάνταστα, καθώς παντρεύτηκε την τραγουδίστρια Γιασμίν Χαμντάν, που ήταν προορισμένη να με γνωρίσει και να με ερωτευτεί παράφορα! Το δίχως άλλο! Άτιμε Ελία, στην έχω φυλαγμένη…]
sarant said
45-46 A μπράβο!
gpointofview said
Κι από φωνή… κορμάρα…ούτε ο Τασιτσιπάς το θυληκό του :(ο οποίος από τότε που καθιέρωσε το άσπρο-μαύρο στην εμφάνισ΄΄η του, πετάει !! )
gpointofview said
Τσιτσιπάς στο θηλυκό του, γμυ
aerosol said
#48
Όντως, φωνάρα σαν του Μπομπ δεν έχει!
loukretia50 said
«I want a hometown
Let there be neither trouble in the head nor longing in the heart;
Let there be an end to the sibling fight…»
Naci en Palestina
Πριν από 3 μήνες
gpointofview said
Το άκουγα μικρός όταν ο πόλεμοςς ήταν μακριά μας, στο Βιετνάμ, τώρα, μεγάλος πια πλησιάζει στην γειτονιά μας …
Λεύκιππος said
Όντως τελευταία ο Στέφανος σκίζει. Ίσως είναι και ο έρωτας….
gpointofview said
# 50
Πάντως ούτε Νόμπελ ούτε Οσκαρ θα πάρει !
aerosol said
#54
Δεν ξέρεις, ο Αλλάχ είναι μεγάλος!
BLOG_OTI_NANAI said
Δεν χρειάζεται κάποια φιλοσοφία, η σφαγή από τη Χαμάς έγινε με συγκεκριμένο σκοπό όπως είχα ξαναπεί, πιθανώς για να ξεκινήσει μια γενικευμένη τζιχάντ όταν οι ισραηλινοί θα μετατρέψουν τη Γάζα σε σφαγείο παλαιστινίων. Όμως το Ισραήλ θα εκμεταλλευτεί και αυτό τη σφαγή των ισραηλινών για να μετατρέψει οριστικά τη Γάζα σε ισραηλινό parking εκτοπίζοντας οριστικά έναν διαχρονικό κίνδυνο και να έχει το νου της στραμμένο μόνο στη Δυτική Όχθη.
Φυσικά, εάν μπουν οι λοιποί μουσουλμάνοι στον πόλεμο, θα δώσουν απλά την ευκαιρία σε Ισραήλ και ΝΑΤΟ να εξαφανίσουν το Ιράν και να χαραχτεί πλέον η πολιτική στη Μέση Ανατολή χωρίς αυτούς. Δεν συζητάμε για τις μικρότερες δυνάμεις που θα αφανιστούν οριστικά.
Αν έχουν κάποιο συμφέρον οι γύρω χώρες, είναι να μην εμπλακούν, ώστε το ποτάμι αίματος στη Γάζα να υποχρεώσει και τους πιο φανατικούς να πάρουν το μέρος των Παλαιστινίων. Όμως, οι πάντες ξέρουν ότι ακόμα και οι μεγαλύτερες σφαγές ξεχνιούνται εύκολα και πιθανόν το Ισραήλ να μην σταματήσει χωρίς να εκκενώσει οριστικά την ισοπεδωμένη Γάζα.
Αν όμως εμπλακούν οι λοιπές μουσουλμανικές χώρες, τότε τα βλέμματα θα στραφούν στην μεγάλη εικόνα, η Δύση θα επικεντρωθεί στην οικονομική κρίση που θα φέρει η γενίκευση του πολέμου, αλλά το Ισραήλ θα πετύχει το σκοπό του στη Γάζα ανενόχλητο, μην πούμε ότι θα βρει άλλοθι να εκκενώσει και την Δυτική όχθη.
sarant said
53 Ο Κασσελάκης;
crystallomath said
45 & 46 Μπράβο σας που το θυμάστε το «Βαλς με τον Μπασίρ», είχε παιχθεί στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 2008!
dimosioshoros said
@ 33 Aerosol
Μην ξεχνάμε και το αστροφέγγαρο (ay yıldız) της γειτονικής Τουρκίας.
BLOG_OTI_NANAI said
56: Αρκεί αν δει κανείς το σημερινό διάγγελμα του ηγέτη της Χεζμπολάχ, που ουσιαστικά δείχνει ότι ξέρει τι τους περιμένει αν εμπλακούν σε μεγάλη κλίμακα. Η συντριβή του ISIS απέδειξε ότι ο φανατισμός, οι μεγάλοι αριθμοί μαχητών και τα καλάσνικοφ, σήμερα δεν επαρκούν.
dimosioshoros said
@ 34 Πέπε
Εγώ σήμερα πρωτάκουσα το/την εξάλφα. Αλλά σε σχέση με την εβραϊκή κοινότητα της Πρέβεζας (όπως άκουγα απο παλιούς) η ελληνική λέξη που έλεγαν οι ντόπιοι – Χριστιανοί ήταν πεντάλφα.
dimosioshoros said
@ 40 Aerosol
Ενδιαφέρον. Βλ. και 61.
BLOG_OTI_NANAI said
16: Το έχεις ψάξει αυτό; Γιατί μου φαίνεται κάπως μούφα, οι Εβραίοι να βάλουν στη σημαία τους παγανιστικό σύμβολο του… Ισλάμ! Μήπως είναι καμιά ιστορία σαν την ελληνική σημαία του 1821 που τάχα ήταν αντίγραφο» της East India Company» του… 1700;
crystallomath said
56 Ναι, αν και ίσως μια άλλη οπτική Χαμάς κλπ είναι να κάνουν πολλούς Ισραηλινούς να φύγουν σιγά σιγά από το Ισραήλ, είτε λόγω της φρίκης της σφαγής της 7ης Οκτωβρίου είτε λόγω της φρίκης που προκαλεί η ίδια η εκδίκηση τους: η ιδέα (μπορεί να) είναι να χάσει πολλούς από τους best and brightest το Ισραήλ — που δεν θα θέλουν να ζουν σε τέτοιου είδους διαρκή ένταση αυτοί και τα παιδιά τους — ώστε σιγά σιγά να παρακμάσει (λέω). Αυτοί πιστεύουν ότι μπορούν να παραμείνουν στην Ιερή Γη όσους ανθρώπους και να χάσουν, ενώ το Ισραήλ θεωρούν (ίσως) ότι έχει περιορισμένα αποθέματα και αντοχές σε ανθρώπινο υλικό. «Θα πάρει γενεές», μου είχε πει κάποτε κάποιος Παλαιστίνιος — τον θυμάμαι ακόμη να περιφέρεται, συμβολικότατα, στο άδειο πλέον πάρκο με τον γιο του υπό τους ήχους Εβραϊκών μουσικών ύστερα από την λήξη της γιορτής που διοργάνωσαν Εβραίοι φοιτητές για την Εθνική Ημέρα του Ισραήλ — στρέφοντας με (χωρίς να το ξέρει) ‘οριστικά’ εναντίον του(ς)…
BLOG_OTI_NANAI said
64: Εδώ που τα λέμε αυτή δεν είναι ζωή, ούτε μέρος να μεγαλώνεις παιδιά σε διαρκή πολεμική εγρήγορση, εκπαιδευμένα στο μίσος, περιμένοντας καθημερινά τυφλά χτυπήματα.
sarant said
64 Πριν από μερικά χρόνια έλεγα ότι το Ισραήλ, εξαιτίας της μετανάστευσης από τη Ρωσία, έχει κερδίσει, αλλά τώρα δεν είμαι σίγουρος. Όσο η Δύση χάνει το βάρος της και όσο αλλάζει και η σύνθεση των πληθυσμών της, η θέση του Ισραήλ θα γίνεται όλο και πιο επισφαλής.
crystallomath said
66 Αυτό φοβάμαι και εγώ, αν και η Δύση θα γίνει και αυτή επισφαλής, γεμίζοντας Γάζες — όχι αναγκαστικά λόγω ξεριζωμού Παλαιστινίων, αλλά λόγω μαζικών μεταναστεύσεων άλλων πληθυσμών λόγω πολέμων, φτώχειας, κλιματικής αλλαγής…
aerosol said
#62
Η λέξη εξάλφα είναι όντως σπάνια, και την χρησιμοποίησα για να είναι σαφής και η διαφορά στο σχήμα. Αλλά η πεντάλφα είναι γνωστή και -νόμιζα- αναγνωρίσιμη ως κάτι διαφορετικό από το άστρο του Δαυίδ. Γι αυτό και μου κάνει εντύπωση η χρήση της στην Πρέβεζα.
geobartz said
Για κάθε φόνο αμάχου είναι υπεύθυνοι ΕΞ ΑΔΙΑΙΡΕΤΟΥ, τόσο το αριστεροδέξιο πολεμικό συμβούλιο του Ισραήλ όσο και το αριστερό(?) επιτελείο της Χαμάζ.
Προτιμώ να λεξιλογήσω: Γάζωναν τα υφάσματα με τις ραπτομηχανές οι μοδίστρες του παλιού καιρού. Για το γάζωμα προσλάμβαναν γαζώτριες οι πάλαι ποτε ακμάσασες βιοτεχνίες ενδυμάτων της Θεσσαλονίκης. Γάζωναν όμως και τα πολυβόλα, με τις θεριστικές βολές που σκορπούσαν τον όλεθρο. Και, τέλος, όταν κάποιον τον «δούλευαν» στην παρέα, ελέγετο ότι «τον πήραν στο ψιλό γαζί».
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
ΚΩΣΤΑΣ said
Γάζα: γαζώνω, γάζωμα, γαζί… εξαιρείται η γαζέλα
Ράφα: ράφω, ράβω, ραφή, ράφτης… εξαιρείται ο ράπτης και η Ραφαέλα, λ.ε.τ. 😉
sarant said
Ευχαριστώ για τα νεότερα!
Γιάννης Κουβάτσος said
Κείμενο του Σπύρου Τσάμη…
«Η γλώσσα του πολέμου είναι η γλώσσα του ψεύδους. Την παράγουν οι προπαγανδιστές στις κυβερνήσεις και την αναπαράγουν οι «χρήσιμοι ηλίθιοι» στις μαζικές εφημερίδες και στην τηλεόραση (παρότι που τα πράγματα έχουν γίνει σαφώς πιο πολύπλοκα, τις μέρες μας, με το διαδίκτυο). Δεν χρειάζεται να πάμε βαθιά στην Ιστορία. Το πήραμε το μάθημα από την Αμερική στη ροή της ζωής μας. Πρώτα, αρχή της εμπλοκής τον ΗΠΑ στο Βιετνάμ. Ενας «βομβαρδισμός στον κόλπο του Τόνκιν» που ποτέ δεν έλαβε χώρα. Και, ύστερα, στο Ιράκ, τα «όπλα μαζικής καταστροφής», που πήγαν οι Αμερικάνοι να τα καταστρέψουν και ήταν ανύπαρκτα. Ενας μηχανισμός που διαστρεβλώνει αφορμές και αίτια, ανάλογα με κάποιων τα συμφέροντα. Κι έτσι αναβάλλονται οι λύσεις ειρήνης. Εν τω μεταξύ, στους πολέμους που ακολουθούν, θυσιάζονται, σε αιματηρούς βωμούς, δεκάδες χιλιάδες συνάνθρωποι μας.
Επίσης, στη σύγχρονη Ιστορία, δεν υπήρξε στον κόσμο κατοχή που να μην ενέχει αποτρόπαιη βία. Ας θυμηθούμε, και πάλι, το Βιετνάμ (αιματηρή αντίσταση σε δυο κατακτητές διαδοχικά), ας θυμηθούμε την Αλγερία, και την Ινδία (ενάμιση αιώνα αγώνα κατά της Βρετανικής αυτοκρατορίας). Όχι μόνο βία από τον κατακτητή, αλλά και από αυτόν που αναζητά την ελευθερία. Να αναφέρουμε, εικονικά, τον σφαγιασμό των νέων που χορεύουν σε ένα κλαμπ, που είδαμε στο σινεμά στο κλασσικό έργο «Η Μάχη του Αλγερίου». Και τη σφαγή των μωαμεθανών κατακτητών στην άλωση της Τριπολιτσάς, από τους υποταγμένους επί αιώνες Ελληνες, όπως το αποκατάστησε πρόσφατα η ενδελεχής μελέτη της Ιστορίας.
Πατάει, λοιπόν, τον σβέρκο του κατακτημένου ο κατακτητής με του στρατιώτη τις μπότες, γιατί ξέρει ότι ο πόνος υποτάσσει. Κι εκείνος, κάτω στο χώμα, έχει μια σκέψη μόνο: πώς να αντιδράσει. Και γίνεται αντάρτης. Στο έπακρον, τρομοκράτης. Ξέρει τον πόνο καλά, και ξέρει πως για να πετάξει από πάνω του τον ζυγό θα πρέπει τον πόνο να ανταποδώσει, και με το παραπάνω. Και ο κατακτητής που έχει το επάνω χέρι, από υλική άποψη, εφαρμόζοντας το νόμο «των πολλαπλασίων» της εκδίκησης (βλέπε, πιο κοντά σε μας, το Δίστομο, βλέπε τα Καλάβρυτα) χτυπάει ακόμα πιο σκληρά. Οι νεκροί του άλλου να είναι πέντε, δέκα φορές περισσότεροι! Για να χορτάσει στο βωμό της εκείνη «η απεχθής θεότητα της Εκδίκησης», όπως την ονόμασε, σε ένα πρόσφατο άρθρο του, ο ποιητής Παντελής Μπουκάλας. Και ο μεγάλος νικητής μέσα σε όλα αυτά είναι ο θάνατος (και οι έμποροι του, που μετρούν τη ζωή με το κεφάλαιο).»
ΓΤ said
Πέθανε ο Βασίλης Γεωργίου.
ΣΠ said
Εις μνήμην.
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
7 >>προοπτικά, μπροστά στον αραβικό κόσμο, το Ισραήλ είναι just an Israeli strip.
ΣΠ said
68 και πριν
Αυτό το σχήμα ονομάζεται εξάγραμμα.
sarant said
75 Α μπράβο
Costas Papathanasiou said
“Hades-Exodus (Αδη-εξωδος)”
Καλησπέρα.
“Οπότε, η Γάζα θα συνεχίσει να ματώνει, μέχρι ο ένας από τους δύο αντιμαχόμενους να εξοντώσει τον άλλον.”
Και έτσι, άμα ελπίδα άλλη δεν υπάρχει, ίσως θα πρέπει να το ρίξουμε εντέλει και στα μαϊλίκια του τύπου:
“Επωδή”
Φτάνει πια η “Προς Αγρίας Δυσμάς” κατηφόρα,/ η κατάρα του αιώνιου Αποίκου,
για αίματός του εκλογή, να σταυρώνει όποια χώρα/ και να στέκει του ο Χάρος απίκου :
Στην αντίθετη πρέπει -οδηγώντας- Λωρίδα,/ από αυτή της αιμάσσουσας Γάζας
νά ‘βρουμε Ήλιο που υψώνει για πάντων Πατρίδα / τη σημαία κροκάτης του γάζας.
(Πες γι’ αυτό, από δύο όχθες, “Ζῆθι!”,
Πότιζε σε Πεντάλφα ένα κρίνο,
μ’ αυτές που ‘χουν της Χάινεκεν ζύθοι
και όσες τα ύδατα Σαν Πελεγκρίνο… )
—Συνιστάται προσέτι και επιλογή κατάλληλης υπόκρουσης όπως:
https://www.youtube.com/watch?v=ZMmLDpoAYu4 ΠΙΣΣΑ ΚΑΙ ΠΟΥΠΟΥΛΑ – Ξυπνάτε Πεθαίνω
(…Σοφέ εβραίε βάρα τον παλαιστίνιο αυτό, / χάρισ’ του τον πόνο, σφάξ’ του το μωρό,
τη χώρα διέλυσε του μέχρι να τρελαθεί / κι αυτός αργοπεθαίνει με την πνιχτή κραυγή:
Ξυπνάτε, πεθαίνω!/ Ξυπνάτε, πεθαίνω, ρε!)
https://www.youtube.com/watch?v=tOUmd_ePCN0 Ska-P/ Intifada (Greek Lyrics)
(…Las victimas se han convertido en los verdugos se vuelven del reves,
Colonizando territorios Palestinos, de nuevo atentando a la sensatez.
…Muertos, muertos!!! En nombre de quin?/ Muertos, muertos!!! De Yave
Piedras contra balas una nueva intifada en Cisjordania, en Gaza o en Jerusalem
Ohh, quien podria imaginar oh…/ Que David fuese Goliath
Ohh Intifada, intifada/ Ohh Intifada, liberacion!)
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=_IZ4EWEmfl0 Israel/Palestine- Krazy Kyle Lapointe
(…My girlfriend and I, everything was going fine/She was more for Israel, and I was more for Palestine
My girlfriend and I, everything was going well…/ except….
I was more for Palestine, while she believed in Israel, βλ. και “Ένας Γερμανός και μια Εβραία”)
https://www.youtube.com/watch?v=vqG-PU2XNTc Oh, Palestine – Jam Chris Castle
(…When I get there to Palestine/ I’ll meet some old good friends of mine
And we’ll all bust into a chorus line/ Children waving victory signs
Oh, Palestine…)
sarant said
79 Δεν τα ήξερα αυτά τα τραγούδια…!
crystallomath said
78 Όπως σχολίασα εκεί προ επταετίας (ως aktinotos) ο τίτλος είναι ξεκάθαρα παραπλανητικός, παρ’ όλα αυτά αυτοί που ανέβασαν το βίντεο ΔΕΝ τον άλλαξαν:
«Πολύ αξιόλογη συνέντευξη, και χρήσιμοι οι Ελληνικοί υπότιτλοι για τους μη Αγγλομαθείς. Δυστυχώς όμως ο τίτλος που βάλατε είναι παραπλανητικός: στο 8:06 ο Γιδεόν Λεβί δεν εννοεί ότι «το Ισραήλ δεν έχει μέλλον» ή ότι «δεν υπάρχει ελπίδα για το Ισραήλ» ή κάτι παρεμφερές, αλλά ότι δεν υπάρχει ελπίδα να επέλθει αλλαγή στην Ισραηλινή πολιτική και κοινωνία μέσα από το Ισραήλ (καλώντας ουσιαστικά τους Εβραίους των ΗΠΑ να παρέμβουν). [Πράγματι, αμέσως πριν το 8:06 ο Λεβί λέει ότι όταν βλέπει συνέδρια όπως αυτό αρχίζει να ελπίζει «ότι κάτι μπορεί να αλλάξει, γιατί η αλλαγή μπορεί να γίνει μόνο εδώ (ΗΠΑ), στο Ισραήλ δεν υπάρχει τέτοια πιθανότητα, ξεχάστε το» — «and when I see conferences like here today, again, it gives me some hope, that change might happen; because change will have to take place here, in Israel it is a lost case, forget it».]»
Λεύκιππος said
57 Ο Τσιτσιπάς. Sorry.
crystallomath said
Το σχόλιο μου (81) αναφερόταν βεβαίως στο 76, όχι στο 78: ‘παίζει’ πολύ αυτές τις μέρες το υποτιθέμενο «ξεχάστε το Ισραήλ» του Γιδεόν Λεβί, και οι λόγοι είναι απολύτως ευνόητοι, ενώ η στάση αυτών που ανέβασαν το βίντεο με τον παραπλανητικό τίτλο αξιοκατάκριτη 😦 [Για να γελάσουμε και λίγο, είχα ξεχάσει και το βίντεο και το προ επταετίας σχόλιο μου, οπότε αφού το διάβασα κοίταξα από περιέργεια να δω ποιος είναι ο σχολιαστής … και είδα κατάπληκτος τον εαυτό μου 🙂 🙂 ]
freierdenker said
Η ιστορία της Λωρίδας της Γάζας υπό Αιγυπτιακή διοίκηση (1948-1967) ήταν σύντομη αλλά πολύπλοκη, αντανακλώντας την ταραχώδη πολιτική κατάσταση του Αραβικού κόσμου της εποχής. Καταρχήν, πολλές Αραβικές χώρες δεν ήταν ακόμα ανεξάρτητες. Μετά, υπήρχε η ιδεολογία του παναραβισμού από τη μια, και οι ανταγωνισμοί μεταξύ των αραβικών κρατών από την άλλη.
Η Γάζα βρέθηκε υπό Αιγυπτιακό έλεγχο το 1948 και την ίδια χρονιά δημιουργήθηκε η Παμπαλαιστινιακή Κυβέρνηση. Το Υπουργικό Συμβούλιο της Παμπαλαιστινιακής Κυβέρνησης διαλύθηκε 1953, δηλαδή με την πολιτειακή αλλαγή στην Αίγυπτο, από Βασίλειο σε Δημοκρατία. Η επίσημη πλήρης διάλυση της Παμπαλαιστινιακής Κυβέρνησης έγινε το 1959 όταν η Γάζα, μέσω Αιγύπτου, εισήλθε σε πολιτική ένωση και με την Συρία στα πλαίσια της Ηνωμένης Αραβικής Δημοκρατίας, της προσπάθειας δηλαδή του Νάσερ για ένα παναραβικό κράτος. Από τότε και μέχρι το 1967 η Γάζα ήταν υπό άμεση Αιγυπτιακή διοίκηση.
Κάτι αντίστοιχο συνέβη και στην Δυτική όχθη, η οποία μετά τον πόλεμο του 1948 βρέθηκε υπό Ιορδανική διοίκηση. Και εκεί υπήρξαν προσπάθειες ομοσπονδιοποίησης, και πολιτικής ένωσης της Δυτικής Όχθης με την Ανατολική Όχθη, δηλαδή την Ιορδανία. Η οποία Ιορδανία ήταν η μόνη χώρα του τότε Αραβικού Συνδέσμου που δεν αναγνώρισε την ελεγχόμενη από την Αίγυπτο Παμπαλαιστινιακή Κυβέρνηση της Γάζας.
aerosol said
#69
Αν θες να λεξιλογείς, τότε μη γράφεις ανοησίες για πολιτικά πράγματα που δεν γνωρίζεις.
Δεν υπάρχει αριστερά στην κυβέρνηση εκτάκτου ανάγκης του Ισραήλ, και φυσικά όχι στη Χαμάς, που είναι εθνικιστική/θρησκευτική. Σου χαλάω το παραμύθι, αλλά έχουμε δεξιά, δεξιότερη και δεξιότατη σ’ αυτή την ιστορία.
Μαρία said
81
Χα, χα, εσύ ήσουν; Το είχα διαβάσει τότε το σχόλιο του ακτινωτού και του έδωσα δίκιο.
Pedis said
Γιάννης Κουβάτσος said
85: Είχα γράψει ένα παρόμοιο σχόλιο, αλλά μετάνιωσα και δεν το έστειλα, γιατί βαρέθηκα να μπλέξω σε κουβέντα «υψηλού» επιπέδου με τον κύριο εκ Μακεδονίας. Αφού το έγραψες εσύ, προσυπογράφω.
BLOG_OTI_NANAI said
Για την αρχαιότητα του σχήματος:
BLOG_OTI_NANAI said
Και τα δύο σύμβολα σε ευρήματα του 4ου αι. μ.Χ. ίσως και παλαιότερα:
BLOG_OTI_NANAI said
73: Πόσο βρωμιάρης και ελεεινός πρέπει να είναι κάποιος για να μην αναφέρει τα ΑΜΕΤΡΗΤΑ ολοκαυτώματα αθώων αμάχων, γυναικών, γέρων, παιδιών, βρεφών, του ελληνισμού από τους Τούρκους από το 1453 έως το 1914-22, και να αναφέρει «τη σφαγή των μωαμεθανών κατακτητών στην άλωση της Τριπολιτσάς, από τους υποταγμένους επί αιώνες Ελληνες»!
Ο ελληνισμός υπέφερε από αυτά τα κτήνη περισσότερο απ’ ότι και οι αφροαμερικανοί. Οι σφαγές και το δουλεμπόριο των Ελλήνων και των άλλων βαλκανικών λαών, είναι άνευ προηγουμένου στην ιστορία της ανθρωπότητας και υπάρχουν εδώ φερέφωνα του εθνικιστικού παραληρήματος της Τουρκίας, να μας φέρουν την άποψη της τουρκικής ακροδεξιάς για να ξεπλύνουν την τουρκική δυσωδία 4,5 αιώνων!
Και αυτός ο παλιάνθρωπος, προβληματίζεται για την προπαγάνδα των «χρήσιμων ηλίθιων», τη στιγμή που αποτελεί ο ίδιος πρόβλημα όπως όλοι οι λαϊκιστές, τη στιγμή που βεβαίως είναι ένας «έξυπνος ηλίθιος», δηλ. συνειδητό φερέφωνο του τουρκικού εθνικισμού.
Ελπίζουμε ότι κάποια στιγμή όλα αυτά τα φασιστικά ιδεολογικά απολιθώματα θα καταλήξουν στον κάδο των ιδεολογικών σκουπιδιών της ιστορίας…
BLOG_OTI_NANAI said
91: Στις 2/10/23 είδαμε ένα άλλο φερέφωνο, καθώς σε βίντεο ακούσαμε τον Παναγιωτίδη να λέει ότι «οι Τούρκοι δεν απαγόρευαν», κόντρα στις αμέτρητες πηγές της Τουρκοκρατίας που τεκμηριώνουν το ακριβώς αντίθετο. Μόνο στα χιλιάδες τεκμήρια του 1821, θα διαπιστώσουμε έναν λαό να επαναστατεί δηλώνοντας ότι το κάνει γιατί δεν αντέχει άλλο τον Τούρκο να του γαμεί τη μάνα. Πέρα από εκατοντάδες άλλες πηγές μέσα από την Τουρκοκρατία, και μόνο τα Αρχεία της Ελληνικής Παλιγγενεσίας να δει κάποιος που είναι ψηφιοποιημένα, διαθέσιμα σε κάθε άνθρωπο, και όμως ο Παναγιωτίδης λέει δημοσίως χωρίς ντροπή, ότι «οι Τούρκοι δεν απαγόρευαν»…
Τι να πει κανείς… Ό,τι και να πει πάει χαμένο…
Πέπε said
91
Μα γιατί φωνάζεις; Είσαι προγραμματισμένος να φωνάζεις όποτε αναφέρεται η Τριπολιτσά; Ο άνθρωπος προβάλλει μία θέση και φέρνει διάφορα παραδείγματα. Δες την Τριπολιτσά στο πλαίσιο όπου την τοποθετεί, μέσα στο σκεπτικό του, και όχι σ’ όποιο θες εσύ.
Γιάννης Κουβάτσος said
91: Αν διαβάσεις προσεκτικά και αφανάτιστα, θα αντιληφθείς, ως νοήμων και μορφωμένος άνθρωπος που είσαι, ότι αναφέρεται στις πράξεις αντεκδίκησης των θυμάτων της τρομοκρατίας και της καταπίεσης των ισχυρών της κάθε εποχής. Πράξεις αντεκδίκησης που συμβαίνουν στις εξεγέρσεις των υπόδουλων και των αμυνόμενων εξαιτίας της συσσωρευμένης και δικαιολογημένης οργής τους για όσα δεινά έχουν υποστεί και εξακολουθούν να υφίστανται. Και, δυστυχώς, αυτές οι πράξεις αντεκδίκησης έχουν πολλές φορές ως θύματα και αθώους και αμάχους.
Γιάννης Κουβάτσος said
93: Με πρόλαβες. 🙂
dimosioshoros said
@ 90 BLOG_OTI_NANAI
Ωραία. Άρα έχει και η πεντάλφα τίτλους ιστορίας.
π2 said
93: «Είσαι προγραμματισμένος να φωνάζεις όποτε αναφέρεται η Τριπολιτσά;»
Ναι. Επόμενη ερώτηση.
π2 said
89-90: Προσοχή στο κενό ανάμεσα στη χρήση ενός γεωμετρικού μοτίβου για διακοσμητικούς λόγους και το σαφές και κοινά αναγνωρισμένο σε πομπό και δέκτη σημαινόμενο. Η υπογραμμισμένη φράση «The tradition states» του πρώτου χωρίου δε σημαίνει και πολλά.
sarant said
Καλημέρα από εδώ!
85 Κι εγώ ήθελα να το σχολιάσω, αλλά το προσπέρασα. Καμιά αριστερή δύναμη δεν μετέχει στην κυβέρνηση του Ισραήλ.
Theodota Nantsou said
Πάρα πολύ ωραίο άρθρο. Θα μπορούσατε παρακαλώ να το δημοσιεύσετε και σε Αγγλική εκδοχή, ώστε να το αναπαραγάγουμε σε πιο διεθνές κοινό;
sarant said
100 Σας ευχαριστώ πολύ. Αν θέλετε να το μεταφράσετε, ευχαρίστως.
gpointofview said
# 75
και στο τέλος το κύπελλο σήκωσε ο … κόουτς Παττακός !!!
Μιχάλης Νικολάου said
Με τ’ άστρα το ‘χουν πολύ κι εδώ οι σερίφηδες (και όχι μόνον), που διαθέτουν

με πέντε μυτάκια,
με έξι

και, πιο χορταστικό, με εφτά (χωρίς κανόνα και διαβήτη)

Για ψηλότερες θέσεις, τέσσερα αρκούν

sarant said
103 Το αν θα είναι 5, 6 ή 7 εξαρτάται από την πόλη ή είναι τυχαίο;
ΣΠ said
Στην σημαία της Αυστραλίας τα άστρα έχουν 7 ακτίνες.

Στου Αζερμπαϊτζάν 8.

Στου Νεπάλ 12.

Στης Μαλαισίας 14.

Αιμ said
Γεια σου ρε Τζι, τώρα το είδα κ το πρώτο που σκέφτηκα ήταν το «όποιου του μέλλει κλπ» Να προσέχεις στο ψάρεμα συνεπώς φίλε 🙂
sarant said
105 Tης Μαλαισίας είναι λέει 14 επειδή έχει 13 συνιστώντα κράτη και 1 την κεντρική κυβέρνηση – 14
Νέο Kid said
Απουσία Μπαρτζούδου… ας φάνε τη σκόνη μας οι ακτινοτσιγκούνηδες
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vergina_Sun_WIPO.svg
xar said
@105 «Στου Νεπάλ 12.»
Να τους καταγγείλουμε αμέσως ότι θέλουν να οικειοποιηθούν τον ήλιο της Βεργίνας!
Στην Αυστραλία βλέπω έχει και ένα πεντάκτινο.
ΣΠ said
108, 109
Αν βάλουμε και τους ήλιους έχουμε:
Της Ουρουγουάης με 16 ακτίνες.

Της Ρουάντας με 24.

Του Καζακστάν με 32

Του Κιργιστάν με 40.

sarant said
110 Κι αυτά θα έχουν κάποια εξήγηση
ΣΠ said
33
Πεντάλφα με όλες τις γραμμές έχουν οι σημαίες…
της Αιθιοπίας…

και του Μαρόκου.

Theo said
Άρθρο του Κωστόπουλου: https://www.efsyn.gr/themata/kryfa-hartia/410291_eno-kaigetai-i-gaza
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
Κρητική Πολιτεία 1896-1913
BLOG_OTI_NANAI said
93: «Μα γιατί φωνάζεις;»
Εγώ σχόλιο έγραφα, δεν είπα τίποτα.
«Δες την Τριπολιτσά στο πλαίσιο όπου την τοποθετεί, μέσα στο σκεπτικό του, και όχι σ’ όποιο θες εσύ.»
Το σκεπτικό του είναι ακόμα χειρότερο από αυτό που είπα διότι από το κείμενο αποδεικνύεται ότι θεωρεί αντίστοιχο τρομοκρατικών οργανώσεων όπως η Χαμάς που έκανε τη σφαγή στο Ισραήλ, με τους Έλληνες του 1821. Μιλάμε για οργανώσεις σε σημερινές εποχές όπου έχουν υπογραφεί από τις περισσότερες χώρες η Σύμβαση της Γενεύης και όλα τα μεταγενέστερα πρωτόκολλα. Οργανώσεις που έχουν κατηγορηθεί κατ’ επανάληψη ότι χρησιμοποιούν τους αμάχους συντοπίτες τους ως ασπίδες για την προστασία τους και ότι ντύνουν ακόμα και ανήλικα παιδιά ή ανάπηρους με γιλέκα αυτοκτονίας και τους στέλνουν στον θάνατο σε τυφλά δολοφονικά χτυπήματα.
113: Ο Κωστόπουλος δεν υπηρετεί ποτέ τη συνέπεια όσων γράφει. Σύμφωνα με όσα γράφει για τη γενοκτονία των Ποντίων, οι Πόντιοι ήταν αυτοί που ευθύνονται για την εκκαθάριση τους διότι δεν κάθονταν να τους σφάξουν οι Τούρκοι και πήραν τα όπλα, άρα αφού πήραν όπλα για να αμυνθούν, καλά έπαθαν και σφαγιάστηκαν οι Πόντιοι. Άρα, φαντάζομαι θα έπρεπε να γράψει ότι οι Παλαιστίνιοι ευθύνονται επίσης για την εθνοκάθαρση τους.
Μην αναφερόμαστε σε τσαρλατάνους.
BLOG_OTI_NANAI said
113: Να θυμίσω ότι σύμφωνα με την επιστολή Καραΐσκου που πλαστογράφησε ο Κωστόπουλος, μόνο στα ορεινά, οι κάτοικοι προσπάθησαν να φυλάξουν τα σπίτια και τις οικογένειες τους από τη μεθοδευμένη σφαγή. Σε όλες τις άλλες περιοχές οι Πόντιοι ήταν άοπλοι και η τύχη τους «καθορίστηκε» γρηγορότερα.
BLOG_OTI_NANAI said
98: Δεν εξετάζω το ζήτημα της πατρότητας ή τον πρότερο ρόλο του συμβόλου, αλλά ότι έχει ήδη προϊσλαμικό παρελθόν στην συνείδηση ή στις εβραϊκές παραδόσεις. Θεωρούσα περίεργο να ισχύει αυτό που λέει ο Δύτης στο σχ. 16: «σύμβολο της μαγείας που πέρασε στην ιουδαϊκή μαγεία από τη μουσουλμανική».
Μια παρόμοια (μερικές φορές στρατευμένη) «παρανόηση» υπάρχει για τον χριστιανικό Σταυρό, το όργανο επάνω στο οποίο εκτελέστηκε ο Ιησούς. Το είχαμε συζητήσει εδώ πάλι. Ο ισχυρισμός είναι ότι το σχήμα του Σταυρού καθιερώθηκε από τον Μέγα Κων/νο τον 4ο αι. που επειδή ήταν ειδωλολάτρης, επέλεξε ένα παγανιστικό σχήμα και το επέβαλε στους χριστιανούς. Και θεωρούν ως «απόδειξη» γι’ αυτό ότι η λέξη «σταυρός» στα αρχαία ελληνικά΄σήμαινε πάσσαλος, άρα, ο Ιησούς «πασσαλώθηκε» -θα λέγαμε- και «δεν σταυρώθηκε» όπως ισχυρίζεται η «χριστιανική προπαγάνδα».
Και η απάντηση είναι φυσικά οι μαρτυρίες πως ο Ιησούς σταυρώθηκε σε σχήμα ΤΑΥ ξεκινούν από τις αρχές του 2ου αι., άρα πολύ πριν τον Μ. Κων/νο και τον 4ο αι.
BLOG_OTI_NANAI said
117: Κάτι γίνεται με τα λινκς…
— https://sarantakos.wordpress.com/2020/02/21/pseudofiloi-2/#comment-633145
— https://sarantakos.wordpress.com/2020/02/21/pseudofiloi-2/#comment-633227
Μαρία said
Theo said
Από το χθεσινό άρθρο του Μπουκάλα:
Ειρηνική συνύπαρξη θεών δεν προβλέπουν τα ανθρώπινα. «Ο Αλλάχ θα νικήσει» φώναξε ο Ερντογάν μπροστά σε 1.000.000 πιστούς του. «Ευγνωμονούμε τον παντοδύναμο Θεό γι’ αυτό το θαύμα», είπε ο ραββίνος του Εβανστον των ΗΠΑ, όταν η Χαμάς απελευθέρωσε δύο από τους ομήρους της, μάνα και κόρη. «Θα ελευθερώσουμε κι άλλους με τη θέληση του Θεού», τις παρηγόρησε ο Μπάιντεν.
Θα φρονίμευαν άραγε οι ηγέτες των εμπολέμων και οι σύμμαχοί τους αν στρώνονταν να διαβάσουν όλοι μαζί τον «Εκκλησιαστή»; Εστω την αρχή του: «Ματαιότης ματαιοτήτων, είπεν ο Εκκλησιαστής, ματαιότης ματαιοτήτων, τα πάντα ματαιότης». Ακόμα και ο θάνατος χιλιάδων αθώων ένθεν και ένθεν, μάταιος κι αυτός. Δεν σημαίνει.
Το «Ρ» της Φωκίωνος Νέγρη said
Ο Δημήτρης Λένης που κυκλοφόρησε πρόσφατα κι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον βιβλίο για τις θεωρίες συνωμοσίας , εξηγεί πολύ ωραία σε χθεσινό του άρθρο στο Κοσμοδρόμιο γιατί τόσοι πολλοί αντισημίτες υποστηρίζουν το Ισραήλ.
ΛΑΜΠΡΟΣ said
120 -«Θα φρονίμευαν άραγε οι ηγέτες των εμπολέμων και οι σύμμαχοί τους αν στρώνονταν να διαβάσουν όλοι μαζί τον εκκλησιαστή;»
Τι γράφει ρε Theo ο άνθρωπος, αν είναι δυνατόν.
Ανώδυνες παπαριές καμαρωτές από βολεμένους, όπως αγάπη ειρήνη ευτυχία για όλους!
Σοβαρά τώρα; Όχι ρε «φίλε» δεν θα φρονίμευαν και χέστηκαν για τον εκκλησιαστή και για κάθε θρησκευτική (γενικώς) παπαριά, αυτά τα αφήνουν για τα ΑΙΩΝΙΑ κορόιδα – θύματα, και το ξέρεις πολύ καλά αλλά, είπες να πείς κι εσύ την σοφιστική ισαποστασική παπαριά σου.
ΟΧΙ, δεν μπορεί να υπάρξει για όλους αγάπη ειρήνη κι ευτυχία, οι φτωχοί και αδύναμοι, θα μένουν πάντα ΜΠΟΥΚΑΛΑ.
Οι «ηγέτες» των εμπολέμων και μη, όπου Γής, δεν αποφασίζουν, ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΤΙΣ ΕΝΤΟΛΕΣ αυτών που τους πληρώνουν, ανεξαρτήτως τι τάζουν σ΄αυτούς που τους ψηφίζουν.
Ο πόλεμος, ήταν και είναι δημιουργική καταστροφή σ΄αυτό το φαύλο πατριαρχικό σύστημα, και χωρίς αυτόν, είναι αδύνατον να λειτουργήσει, παρά μόνο στην φαντασία των φτωχών και απελπισμένων.
ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΘΑ ΤΗΝ ΝΕΜΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΟΙ ΠΛΟΥΣΙΟΙ-ΔΥΝΑΤΟΙ, ΚΙ ΟΙ ΦΤΩΧΟΙ-ΑΔΥΝΑΜΟΙ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ, ΑΥΤΟΙ ΗΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΠΟΥ, ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥΣ, ΠΑΝΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ .
Κανείς «ηγέτης» δεν θέλει ειρήνη στην μέση ανατολή, ΚΑΝΕΙΣ, γιατί απλούστατα, ΔΕΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ.
ΑΪ ΣΙΧΤΙΡ ΠΙΑ εθελοτυφλίτη.
Βγάλτε το χρήμα απ΄οποιοδήποτε ιδεολογικό πολιτικοθρησκευτικό σύστημα, και αυτομάτως θα καταρρεύσει, τόσο απλά.
Συλλογική ΑΡΡΩΣΤΙΑ.
Μαρία said
Theo said
@122:
Για έναν που βλέπει πέρα από την αμεσότητα, όλοι αυτοί οι σκοτωμοί, το μίσος, τα κέρδη των εντολέων των φονιάδων και των πολιτικών που τους υποκινούν ή διατάζουν, είναι ματαιότητα. Συμφωνώ με τον Μπουκάλα.
ΛΑΜΠΡΟΣ said
124 – Τι εννοείς συμφωνείς με τον Μπουκάλα Τheo, πιστεύεις πως αν διαβάσουν οι «ηγέτες» τον Εκκλησιαστή, θα φρονιμέψουν;
Εκεί βρίσκεται το πρόβλημα κι όχι στο πατριαρχικό σύστημα που σκοτώνει την υπέρτατη χαρά που μπορεί να αισθανθεί ο άνθρωπος; Πως να μη γίνει μετά δολοφόνος της χαράς, και ειδικά των άλλων;
Αυτός ο κόσμος, τέτοιους ηγέτες μπορεί να παράξει.
Ο Εκκλησιαστής λέει μπούρδες, δεν είναι όλα μάταια. Μάταια είναι το κυνήγι της επιτυχίας, της διάκρισης, της νίκης, της δόξας, του πλούτου. Η χαρά των αισθήσεων δεν είναι μάταιη, είναι όμορφες εμπειρίες, γνώσεις και δημιουργικότητα, είναι η μετάδοση στην επόμενη γενιά, έτσι, ο θάνατος δεν είναι μοιραίος, είναι το μέτρο.
Στην πρώτη περίπτωση, είναι φόβος και τρόμος, στην δεύτερη, είναι γαλήνη ατομικής πληρότητας.
Μπορούμε να ζούμε με αισθήσεις ή με ψευδαισθήσεις!
Καλημέρα
Pedis said
# 121 – Τα ‘χει όλα μέσα ο Δημήτρης και βαλμένα σωστά. Έξελεντ.
Theo said
@125:
Οι ηγέτες παράγονται κατ’ εικόνα και ομοίωσιν του μέσου πολίτη. Αν αυτός δεν τα αποτιμούσε όλα με το χρήμα, τη δόξα, την πρόσκαιρη ηδονή, αλλά με την ανθρωπιά: την αγάπη, την αυταπάρνηση, για να ζήσουν και να χαρούν οι άλλοι, που στην τελική είναι ο εαυτός του, δεν θα έβγαζε (ψήφιζε ή ανεχόταν) τέτοιους ηγέτες. Κι όπως γράφει ο Παύλος, πατριάρχης της Σερβίας, «Εάν όμως συμπεριφερόμαστε απάνθρωπα, τότε η γη θα μας φαίνεται πολύ στενή, ακόμη κι αν απομείνουμε δυο άνθρωποι πάνω σ’ αυτήν.»
Ναι, ό,τι απάνθρωπο αποδεικνύεται μάταιο στη μακρά διάρκεια.
ΛΆΜΠΡΟΣ said
Τι θα πεί αν,Theo, το θέμα είναι το γιατί. Οι άνθρωποι δεν γεννιούνται δολοφόνοι και κλέφτες, γίνονται, αλλιώς κάτι έχει κάνει λάθος ο θεός (δηλαδή έτσι κι αλλιώς, αν υπάρχει, δική του είναι η ευθύνη 😊).
Τι φταίει που οι άνθρωποι συμπεριφέρονται έτσι μπορεί να μας ο Μπουκάλας, ο πατριάρχης Παύλος ή κάποιος άλλος ξυπνιτζής; Τι είναι αυτό που τους κάνει δολοφόνους και διεστραμμένους και απάνθρωπους; Τι είναι αυτό που δημιουργεί όλα αυτά τα άσχημα επίκτητα, μια και δεν γεννιέται μ’ αυτά;
Τα ευχολόγια τα ξέρουν όλοι αλλά, μέχρι τώρα, λύση δεν έχουν δώσει, και η δολοφονία των αδύναμων από τους δυνατούς, συνεχίζεται αδιάλειπτα χιλιάδες χρόνια τώρα.
Theo said
@128:
Το γιατί το παρέθεσα, όπως το λέει ο πατριάρχης Παύλος, σε άλλο νήμα (https://sarantakos.wordpress.com/2023/10/27/combla/, σχ. 13).
Ας μην ανακυκλώνουμε τα ίδια και τα ίδια.
Theo said
@129, διόρθωση:
σχ. 143
ΛΑΜΠΡΟΣ said
129 – ΕντάξειTheo κατάλαβα, ο θεός είναι ατελής, όπως το κατ’ εικόνα και ομοίωση δημιούργημα του.
ΣΠ said
Είναι γενικά δεκτό ότι η ψυχοπάθεια (με την επιστημονική σημασία του όρου) μπορεί να επηρεάζεται και από γενετικά αίτια.
Theo said
@131:
Ο Θεός είναι τέλειος, η εικόνα του είναι ο Χριστός (το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας που έγινε άνθρωπος) και κατ’ αυτήν την εικόνα, τον Θεάνθρωπο, πλάστηκε το δημιούργημά του, ο άνθρωπος, με την προοπτική να του μοιάσει, να φτάσει στην τελειότητα. Όμως, ο άνθρωπος είναι ελεύθερος να επιλέξει. Αν χρησιμοποιήσει σωστά την ελευθερία του, φτάνει στην «ἀτέλεστον τελειότητα» (δηλαδή, προχωρεί συνεχώς και μετά θάνατον). Αν δεν τη χρησιμοποιήσει σωστά, φτάνει στην απανθρωπιά, το μίσος κι όλα τα παράγωγά τους.
Μαρία said
ΛΑΜΠΡΟΣ said
132 – Ναι, η φύση κάνει διάφορα «παιχνίδια» αλλά, είναι εξαιρέσεις όχι ο κοινωνικός κανόνας που βλέπουμε.
133 – Τheo είσαι θρήσκος (και μάλλον πιστός, κι ο μόνος εδώ μέσα) κι είμαι άθρησκος, δεν θέλω να πιάσουμε θεολογική συζήτηση, καταλαβαίνεις άλλωστε πολύ καλά την αντίφαση του τέλειου θεού, και της δήθεν ελεύθερης βούλησης του ανθρώπου που, ουσιαστικά, ακυρώνει την παντογνωσία του.
Εγώ υποστηρίζω πως υπάρχει αίτιο και αιτιατό στην φυσική λειτουργία, το ίδιο και στην κοινωνική στην οποία το αίτιο, είναι η πατριαρχική σεξουαλική καταπίεση, το αιτιατό, είναι όλες οι διαστροφές και ακρότητες που βλέπουμε, και δεν διορθώνονται στους αιώνες των αιώνων ΑΜΗΝ και ΑΜΑΝ.
Είμαστε κοπάδι προβάτων μεταξύ δύο Πάσχα που, στο ενδιάμεσο, ψάχνουν να βρούν τι φταίει για τις προηγούμενες σφαγές των αμνών.
Τι λές, αν διαβάσουν τον Εκκλησιαστή οι ποιμένες μας, θα φρονιμεψουν το επόμενο Πάσχα (ο καιρός γαρ εγγύς 😊) και δεν θα μας σφάξουν;
Αν μη τι άλλο, μια πλάκα την έχουν οι χορτασμένοι αυτού του κόσμου.😊
Theo said
@136:
Όποιος διαβάσει τον Εκκλησιαστή και καταλάβει καλώς. Κι αν δεν, έχ’ ο Θεός.
Σωτήρς said
125 Λάμπρο πιστεύω αν διαβάσεις τον Εκκλησιαστή ολόκληρο, όχι μόνο την πρώτη παράγραφο, θα συμφωνείς σε πολλά μαζί του. Δεν κάνω πλάκα και δεν είναι μεγάλο.
Μαρία said
Ολόκληρη η συνέντευξη https://www.francetvinfo.fr/replay-radio/8h30-fauvelle-dely/grand-entretien-conflit-israel-hamas-israel-est-en-train-de-mener-une-guerre-d-hier-estime-dominique-de-villepin_6140460.html
Theo said
Gideon Levy, Απαγορεύεται ακόμα και να συμπάσχεις με τους αθώους κατοίκους της Γάζας
Theo said
Μια επιστολή στον πιο επικίνδυνο φιλόσοφο της Δύσης, τον Σλαβόι Ζίζεκ
Theo said
https://www.efsyn.gr/kosmos/mesi-anatoli/411045_kyrie-mpainten-me-akoyte-akoyte-ta-oyrliahta-ton-athoon-binteo
Μαρία said
139
«Ο ακτιβιστής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και πρώην διευθυντής του «Peace Now», Yariv Oppenheimer παρακολούθησε την Amira Hass να ρίχνει δάκρυα έμπνευσης για τη μοίρα των κατοίκων της Γάζας …»
δάκρυα έμπνευσης;
Το βιβλίο της Χάς για τη Ραμάλα έχει μεταφραστεί στα ελληνικά αλλά όχι το παλιότερό της για τη Γάζα.
Μαρία said
ΛΑΜΠΡΟΣ said
137 – Εκτός του ότι τον έχω διαβάσει πριν πολλά χρόνια, σημασία δεν έχει σε πόσα συμφωνώ εγώ (λίγα, γιατί έχω άλλη στάση ζωής) που πέρα από την οικογένειά μου, δεν επηρεάζω κανέναν, αλλά, τι θα κάνουν ΑΝ τον διαβάσουν όλοι μαζί οι εμπόλεμοι (και μη)ηγέτες, θα φρονιμέψουν;
Λέω λοιπόν πως αυτά, είναι ανέξοδες πιασάρικες ηλιθιότητες κάποιων επωνύμων που νομίζουν πως έχουν να πούν κάτι σημαντικό για όλα και όλους αλλά, οι ‹ηγέτες» τους έχουν γραμμένους εκεί που έχουν κι εμάς.
Εσύ τι λές.
stodgialohtinos said
Η εισαγγελική αρχή θα δίνει εντολή στους παρόχους υπηρεσιών φιλοξενίας να προβούν εντός μίας ώρας στην αφαίρεση του υλικού που κρίνεται τρομοκρατικό.
https://www.efsyn.gr/ellada/dikaiosyni/411299_diadiktyako-fimotro-se-eyropaiko-patron
Μαρία said
Μαρία said
Theo said
Γιατρός μέσα από το Αλ Σίφα περιγράφει στο Middle East Eye την κατάσταση κάνοντας λόγο για εικόνες εμπόλεμης ζώνης. «Ο ισραηλινός στρατός είπε σε όλους να απομακρυνθούν από τα παράθυρα γιατί θα δεχθούν πυροβολισμούς» λέει ο δρ. Αχμέτ Μοκαλατάτι για να προσθέσει ότι «πρόκειται για μια εμπόλεμη ζώνη μέσα σε νοσοκομείο που βρισκόταν ήδη σε δεινή κατάσταση λόγω έλλειψης εφοδίων, νερού, τροφίμων και χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα. Όλο το νοσοκομείο δεν έχει βασικά είδη υγιεινής, πρέπει να μας βοηθήσουν όλοι να προστατεύσουμε τους ασθενείς».
Ο κ. Μοκαλάτι δήλωσε ότι τις τελευταίες ημέρες έχουν πεθάνει έξι νεογνά που γεννήθηκαν πρόωρα, προειδοποιώντας ότι θα πεθάνουν κι άλλα εξαιτίας της έλλειψης οξυγόνου και ηλεκτρικής ενέργειας.
Ο διευθυντής του νοσοκομείου, μάλιστα, Μοχάμαντ Ζακούτ υπογραμμίζει «κατά τη διάρκεια εκκένωσης του νοσοκομείου δηλώσαμε πολλές φορές ότι δεν υπάρχει χώρος για να βάλουμε 40 θερμοκοιτίδες έξω από το νοσοκομείο». Το υπουργείο Υγείας της Αιγύπτου προσπαθεί να συντονίσει την μεταφορά 36 νεογνών με ειδικά ασθενοφόρα που περιμένουν στα σύνορα, όμως ο μηχανισμός κινείται πολύ αργά γιατί οι λίστες με τους ασθενείς που πρέπει να μεταφερθούν απορρίπτονται από το Ισραήλ.
Παλαιστίνιος αξιωματούχος, μιλώντας στο Al Jazeera καταγγέλλει ότι Ισραηλινοί στρατιώτες «χτυπούν ασθενείς, τραυματισμένους και εκτοπισμένους. Τους βάζουν να βγάλουν τα ρούχα τους, τους βρίζουν και τους προσβάλουν. Ζήτησαν από το προσωπικό να φύγει από τα πόστα του ώστε να μπορέσουν να διεξάγουν ανακρίσεις υπό την απειλή όπλων».
(https://www.efsyn.gr/kosmos/mesi-anatoli/411656_israil-ekane-al-sifa-pedio-mahis-dramatikes-martyries-apo-ton-efialti)
Μαρία said