Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μια ιστορία που δεν… ίσταται με τίποτα

Posted by sarant στο 25 Σεπτεμβρίου, 2009


Η στήλη του Ναυτίλου ξανάρχισε σήμερα να δημοσιεύεται στην Ελευθεροτυπία ύστερα από διακοπή λίγων ημερών, και βέβαια ο Στάθης ασχολείται με τα προεκλογικά –και μεταξύ άλλων κάνει κριτική στον Ν. Χρυσόγελο των Οικολόγων για όσα είπε ή δεν είπε στο μεγάλο ντιμπέιτ και για τη σχέση μεταξύ ιστορίας και πολιτικής. Όμως, ο Στάθης γενικεύει την κριτική του και λέει:

Τέλος, για όσους τελευταίως θεωρούν (και με επιμονή λανσάρουν στον Τύπο) την ιστορία ως απλή αφήγηση (που αφορά την «αλήθεια του καθενός» ή συμβάλλει στη δημιουργία του «φαντασιακού» των πολιτών) τούς διαψεύδει η ίδια η λέξη. Σύμφωνα με το ΛΕΞΙΚΟ η ιστορία περιγράφει αυτό που ίσταται, που στέκει, που έχει εξετασθεί και στερεωθεί (αποδειχθεί).

Έτσι που τα γράφει, ακούγονται πολύ πειστικά, συμφωνείτε; Πολύ περισσότερο που το λέει και το λεξικό, και μάλιστα με γράμματα κεφαλαία. Ποιο είναι αυτό το λεξικό, δεν μας το λέει ο Στάθης. Και είναι κρίμα, διότι θα είναι πολύ δυσεύρετο σύγγραμμα. Γιατί το λέω αυτό; Διότι η ετυμολογία την οποία δίνει ο Στάθης είναι προσωπική του εφεύρεση, παρετυμολογία ολκής. Θέλω να πω, η λέξη «ιστορία» δεν έχει καμιά ετυμολογική ή άλλη σχέση με το «ίσταμαι» και όλη η «εξήγηση» ότι η ιστορία περιγράφει «αυτό που ίσταται, που στέκει» είναι τραβηγμένη από τα μαλλιά.

Η λέξη ιστορία προέρχεται από το ίστωρ που θα πει «γνώστης, μάρτυς» και είναι ρηματικό ουσιαστικό (ή κάτι τέτοιο) του οίδα (που θα πει «γνωρίζω»). Επιφανειακά, το ίστωρ βρίσκεται πολύ μακριά από το οίδα (και κοντά στο ίστημι), αλλά αν θυμηθούμε τα αρχαία στον πληθυντικό το οίδα κάνει ίσμεν, ίστε, ίσασιν (το οίδασιν του Ιησού δεν είναι ο αττικός τύπος και θα το έλεγαν «σολοικισμό» οι γλωσσαμύντορες της εποχής), οπότε βλέπουμε ότι υπάρχει συνάφεια. Από το ίστωρ το ρήμα ιστορέω, με σημασίες «αναζητώ πληροφορίες, πληροφορούμαι, ερευνώ» και από εκεί η ιστορία, που σήμαινε αρχικά έρευνα, πληροφορία και στη συνέχεια πήρε τη σημασία τη σημερινή.

Ο Στάθης ίσως να μπερδεύτηκε από μια άλλη βαριά λέξη, που έχει όντως σχέση με το «ίσταμαι»: η επιστήμη, που προέρχεται από το επίσταμαι. Επίσταμαι, δηλαδή στέκομαι πάνω από ένα αντικείμενο και το εξετάζω σχολαστικά. Η επιστήμη, ναι, έχει σχέση με το ίσταμαι, αν και ούτε γι’ αυτήν θα έλεγα ότι περιγράφει «αυτό που στέκει».

Γενικά πάντως είναι παρακινδυνευμένο να στηριζόμαστε αποκλειστικά στην ετυμολογία για να βγάλουμε συμπεράσματα για τη «βαθύτερη ουσία» μιας λέξης και ακόμα περισσότερο είναι κατακριτέο να χρησιμοποιούμε την ετυμολογία σαν όπλο της ιδεολογικής αντιπαράθεσης. Και βέβαια γίνεται κωμικό όταν, όπως εδώ, η ετυμολογική μας βάση είναι σαθρή, οπότε όλο το οικοδόμημα των συλλογισμών μας καταρρέει.

Τέλος πάντων, ίσως δεν πρέπει να γκρινιάζω, αφού η επάνοδος του Ναυτίλου σημαίνει πως θα έχω έναν επιπλέον λόγο να ανοίγω την εφημερίδα. Ωστόσο, πραγματικοί φίλοι του ζωγράφου Ενγκρ δεν ήταν εκείνοι που τον παίνευαν τι καλά που παίζει βιολί, αλλά όσοι τον παρότρυναν να ζωγραφίζει.

Υστερόγραφο: Ο Κορνήλιος που βάζει πνεύματα θα μου αντιτείνει ίσως ότι το οίδα έπαιρνε ψιλή ενώ το ίστωρ δασεία, άρα δεν μπορεί να συνδέονται. Και όμως συνδέονται. Παρόμοια, ενώ το ίσταμαι έπαιρνε δασεία, το επίσταμαι δεν δασύνθηκε (ώστε να γίνει εφίσταμαι, αν και υπάρχει και ο τύπος αυτός). Πράγμα που δείχνει ότι τα πνεύματα ήταν πολύ ρευστή υπόθεση και στα αρχαία (οι Ίωνες άλλωστε είχαν αποτινάξει τη δασεία από παλιά) οπότε καλά κάναμε και τα καταργήσαμε και ας τιμούμε τον Άγιο Κριαρά -ο οποίος, παρεμπιπτόντως, έχει σχέση και με τις εκλογές, αφού είναι υποψήφιος στο Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ. Στην τελευταία θέση, ωστόσο.

76 Σχόλια to “Μια ιστορία που δεν… ίσταται με τίποτα”

  1. π2 said

    Εμ, έπρεπε να έχει επικρατήσει ο φεμινιστικός όρος herstory αντί history, τον οποίο κάποιες φεμινίστριες, μεταξύ σοβαρού και μεταμοντέρνου αστείου, παρετυμολογούσαν από το his story. Να δω τότε τι θα σκαρφιζόταν ο κάθε Στάθης.

  2. Το είδα κι εγώ αυτό με την ιστορία του ΙΣΤΑΜΕ 🙂 , και αναρωτιόμουν πώς και δεν μπήκε στο προηγούμενο ποστ. Τίποτα δεν ξεφεύγει από τον Νικοδεσπότη!

  3. δὲν ἐνίσταμαι. κι ἐγὼ τὴν ἐτυμολογία ἀπὸ τὸ Fοῖδα γνωρίζω. λάθος τοῦ Στάθη. ἀλλὰ ἔχω καὶ ἕνα παλαιότερο λάθος του στὸ ἀρχεῖο μου κι ἕνα «ἐν ὑαλοπωλείο» (sic). ὅμως τώρα ποὺ ἔγινε δικός μας, ἐθνίκι, δὲν τὰ βγάζω στὴν φόρα. 🙂

  4. Γλωσσοδετολόγος said

    Ναι, αλλά για να γράψει κανείς ιστορία, δεν πρέπει να στέκεται/ίσταται κάπου; Τι δηλαδή, στο πόδι θα την έγραφε; Ίσταται λοιπόν ο ίστωρ και ιστάμενος ιστορεί! Μάλιστα, άμα εξίσταται, τότε λέμε ότι εξιστορεί. Στη συνέχεια προσθέτουμε δυο φύλλα φρέσκο δυόσμο και σωτάρουμε μέχρι να ξανθίνει. Σερβίρουμε με σορμπέ λεμόνι.

    ΥΓ Σας αφήνω τώρα γιατί με ζητούν δυο κύριοι με λευκά και απόχες.

  5. @1
    Η χερστορία θα ετυμολογιόταν από το χέρσα ρητορεία: την αφήγηση, την στεγνή και χωρίς «μπιχλιμπίδα», άρα την επιστημονική

  6. Πάπιας said

    Η οποία υποψηφιότητα του Κριαρά έγινε αντικείμενο κριτικής από γνωστό «ενημερωτικό» και «χιουμοριστικό» βοθρολόγιο με αφορμή λέει την ανανέωση στην Βουλή…

  7. Δείτε και το σχόλιο από τη «Μαρία Πενταγιώτισσα»:

    http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=85685

    🙂

  8. sarant said

    Δύτη, εξΙΣΤΑΜΕ!

    Πιδύε, Ντροπαλέ, Κορνήλιε: 🙂

    Γλωσσοδέτ, ορθώς ομίλησας!

    Πάπια, βάλε ένα λινκ έστω και «πειραγμένο» (να μην πατιέται), έχω περιέργεια.

    Γηγενή, ελπίζω να μη σκεφτεί κανείς πως το έγραψα εγώ -λέει και το δίβημα…

  9. Πάπιας said

    http://les-malakies.blogspot.com/2009/09/blog-post_22.html

  10. @Παπίας,
    Ουφ, ευτυχώς που στην προμετωπίδα διαβάζουμε για ενημέρωση με αξιοπρέπεια!!!

  11. Μπουκανιέρος said

    Τόση μανία με τ’ αρχαία κι ούτε την πρώτη φράση του Ηρόδοτου δεν έχει σταθεί να σκεφτεί.

  12. Ελένη said

    Εμένα μ-άρεσε η υποψηφιότητα Κριαρά, κι ας είναι τιμητική, συμβολική, πέιτε το όπως θέλετε: δεν ξέρω πολλούς που στα 102-103 (γεννημένος το 1906!!!)
    α) ζουν!
    β) καταλαβαίνουν/σκέφτονται πολιτικά και γλωσσικά

  13. Dimitris said

    Na me sygxorisete, mporei na po kai vlakeia, eimai makria apo ta (sxetika me to thema) vivlia mou, episis eimai se koinoxristo ypologisti amerikanikou idrymatos pou ellinika to pliktrologio tou den gnorizei eks ou ta vdelyra greeklish, alla nomizo pos to epistamai den exei na kanei me ti riza sta- tou (h)iste:mi/(h)istamai. Alloste to ephiste:mi/ephistamai ontos yparxei (eks aftou kai to ‘efisto tin prosoxi’ pou prokalei kopetous glosamyntorikous otan oi hmi-logioi omilites sximatizoun synoptikous typous ‘efistiso’ k.lp.). To epistamai dinei kai tin ‘episthmh, eno syntheta tou ‘histamai’ den dinoun paromoious sximatismous (kai episis den yparxei ‘episte:mi’).

  14. Dimitris said

    dld. me liga logia to ‘epistamai’ den einai syntheto tou ‘histamai’ kai den einai syntheto genikws.

  15. sarant said

    Κοίταξε, ο Μπαμπινιώτης το δίνει σύνθετο του ίσταμαι και λέει ότι χάθηκε η δάσυνση.

    Ο Chantraine στο ετυμολογικό της αρχαίας κρατάει μιαν επιφύλαξη: Probablement de επι-hίσταμαι, avec perte de l’aspiration et une contraction (ou hypherèse?) … Le mot se distingue franchement de εφίσταμαι qui est déjà homérique; la perte de l’aspiration pourrait indiquer une origine ionienne qui n’etonnerait pas. Και απορρίπτει κάποιες άλλες ιδέες.

  16. Dimitris said

    Πράγμα που δείχνει ότι τα πνεύματα ήταν πολύ ρευστή υπόθεση και στα αρχαία

    ki afto nomizo den einai toso sosto. Ontos i Ioniki dialektos eixe hasei ton dasy/laryngiko fthoggo –to vlepoume ston Hrodoto–, opos kai kapoies aiolikes poikilies nomizo, omos stin Attiki dialekto i parousia tou /h/ itan systimatiki kai i parousia/apousia tou edine polla zevgi diakriton lekseon. To leo aplos gia na ypainixtho oti einai oti einai poly epikindyno na poume oti se etymologikes sysxetiseis mporoume kai na to paravlepsoume ligo.

  17. Dimitris said

    Ο Chantraine στο ετυμολογικό της αρχαίας κρατάει μιαν επιφύλαξη: Probablement de επι-hίσταμαι, avec perte de l’aspiration et une contraction (ou hypherèse?) … Le mot se distingue franchement de εφίσταμαι qui est déjà homérique; la perte de l’aspiration pourrait indiquer une origine ionienne qui n’etonnerait pas. Και απορρίπτει κάποιες άλλες ιδέες.

    aha, ok efxaristo! panta otan ekana arxaia, eixa ypopsi oti to epistamai den einai syntheto tou istamai. Afto pou leei o Chantraine ontws tha einai to sosto se o,ti afora tin apwterh katagwgh ths lekshs. Afto epivevaiwnei en merei ki afto pou ksero oti stin klasiki, as poume, Attiki to thema tis leksis einai adiafanes, den ginetai antilipto san synthesi tou apo kai tou +istamai, eks ou kai i arketa diaforetiki symperifora se arketa epipeda (simasia, paragwgikotita k.lp.)

  18. Νομίζω οτι κάποιος χρειάζεται αντιισταμινικά…

  19. @ 12

    γ) Μιλούν με τόση ζέση για τον έρωτα, και είναι ερωτευμένοι με τη γυναίκα τους, ή τη μνήμη της. Αγάπη επέκεινα της απουσίας.

  20. espectador said

    Στωμεν καλως…

  21. vavou said

    to oti o stathis ekane lathos ayto de shmainei oti apodynamwnetai h gnwssiologikh dynamh ths etymologikhs analyshs

  22. vavou said

    alliws an to pisteyeis ayto, tote eisai ksekommenos apo th bathia γέγονη ανάγκη που οδήγησε αυτόν ή αυτούς που ποίησαν τη λέξη, δυνητικά για σένα και για μένα. Άν η γλώσσα απομακρυνθεί δραστικά από τη μαγεία των πρώτιστων σημείων της,αυτό ισοδυναμεί με έναν ευτυχισμένο άνθρωπο που έπεσε και χτύπησε στο κεφάλι και τώρα πάσχει από αμνησία. Αλλά αν η αμνησία είναι το ζητούμενο σας, τότε θεωρείστε τα παραπάνω περιττα.

  23. sarant said

    Βαβού, έγραψα:
    Γενικά πάντως είναι παρακινδυνευμένο να στηριζόμαστε *αποκλειστικά* στην ετυμολογία για να βγάλουμε συμπεράσματα για τη «βαθύτερη ουσία» μιας λέξης και ακόμα περισσότερο είναι κατακριτέο να χρησιμοποιούμε την ετυμολογία σαν όπλο της ιδεολογικής αντιπαράθεσης.

  24. neotera said

    Το ζήτημα μόνο γλωσσικό δεν είναι κι όσοι ασχολούνται επισταμένως ίσως ρίχνουν στάχτη στα μάτια του κοινού για να κρύβεται η γιγάντια σε εξέλιξη προπαγανδιστική επιχείρηση. Τούτο, προκειμένου να μην αρχίσει κανείς και σκέφτεται τα μεταμοντέρνα της Νέας Τάξης Πραγμάτων, περί το τέλος της Ιστορίας, το «μακεδονικό έθνος», την ρεπούσια «ανυπαρξία» ελληνικού έθνους, τη «γενοκτονία» των τούρκων το 21, το «συνωστισμό» στη Σμύρνη, το ξαναζέσταμα στα σάπια του Φαλμεράγιερ και γενικώς τον αναθεωρητισμό της Ιστορίας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη που προωθούν οι αγγλοαμερικανοϊσρΑΛΗΤΕΣ για να κατακτήσουν το σύμπαν.

  25. Μπουκανιέρος said

    Πω-πω, είναι σοβαρά τα πράματα!

  26. sapere aude said

    > Μπουκανιέρος:
    > Πω-πω, είναι σοβαρά τα πράματα!

    Να λέμε δόξα τω Θεώ που οι ΑΛΗΤΕΣ δεν έχουν βάλει στόχο και το multiverse!

  27. π2 said

    Όταν έλεγα για τον συνωστισμό ως reductio ad Hitlerum μου λέγατε ότι υπερβάλλω. Reductio ad Repussem* κανονικότατα, θα προπαγανδίσω τον όρο, μια που είμαι ένας στυγνός προπαγανδιστής που ρίχνει στάχτη στα μάτια του κοσμάκη.

    * Βολεύει τριτόκλιτο (Repussis, -is, κατά το classis)

  28. sarant said

    Πάντως και σε σχέση με το βιβλίο της Ρεπούση, ένα στοιχείο που ίσως θα έπρεπε να το πάρουν υπόψη τους όσοι αριστεροί θεωρούν ακόμα τίτλο τιμής το ότι αγωνίστηκαν για να αποσυρθεί. Στο ιστολόγιο του Άδωνη Γεωργιάδη (δεν βάζω λινκ, πρέπει να με πιστέψετε) έχει άρθρο όπου συνομιλεί με φανταστικό οπαδό του Λάος που προβληματίζεται τι κατάφερε το κόμμα σε δυο χρόνια κοινοβουλευτικής παρουσίας, προκειμένου να το ξαναψηφίσει. Και αραδιάζει κάμποσα επιτεύγματα, με πρώτο-πρώτο την απόσυρση του βιβλίου Ιστορίας.

    Θα μου πεις, καπηλεύεται. Έστω. Δεν θα καπηλευόταν, όμως, μια νικηφόρα απεργία.

  29. Σαος said

    Άσχετο: όλα τα ονόματα εις -ούση δεν είναι αρβανίτικα-αλβανικά;

  30. sarant said

    Λέτε; Κάπου έχω στο μυαλό μου ότι το -ούσης επιχωριάζει στη Χίο. Ο Αγγελούσης ο βουλευτής από πού ήταν όμως; Σερραίος θαρρώ. Αρβανίτες στη Χίο και στις Σέρρες δεν έχει.

  31. Σαος said

    Γιατί όχι; Πχ στο χωριό του πατέρα μου που είναι απέναντι από την Δράμα είχε έρθει και είχε εγκατασταθεί ένας αρβανίτης. Υπάρχει και εσωτερική μετανάστευση. Επί τουρκοκρατίας έγιναν πολλές τέτοιες. Όλη η Άνδρος και, αν δεν κάνω λάθος, η Σκόπελος είναι αρβανίτες στην καταγωγή. Μετά την Σφαγή της Χίου με ποιους εποίκησαν το νησί;

  32. π2 said

    Κι εγώ για χιώτικα τα ήξερα τα επώνυμα σε -ούσης.

  33. Μαρία said

    Νίκο, που τον θυμήθηκες ρε παιδί τον Άγγελο Αγγελούση;
    Χιώτης είναι ο τραγουδιστής Γιώργος Κοινούσης.

    Τα αρβανίτικα επίθετα είναι συνήθως δισύλλαβα: Μάζης, Λάσκος, Νάσης κλπ

    Όλη η Άνδρος, όχι.

  34. Σαος said

    Το λέω αυτό γιατί έχω παρατηρήσει πως υπάρχει αυτή η κατάληξη σε αλβανικά ονόματα αλλά και ιταλικά. Ως γνωστόν βέβαια όπως και πολλοί Έλληνες έτσι και πολλοί Αλβανοί κατά τον Μεσαίωνα την είχαν «κάνει» για την Ιταλική χερσόνησο και ιδιαίτερα με την επικράτηση των Οθωμανών. Θα ήταν ωραίο να γίνει μια έρευνα και για τα αγνώστης ταυτότητας επώνυμα (τα χαμηλής συχνότητας εμφάνισης), ΑΤΕ που θα το λέγαμε (κατά το ΑΤΙΑ) 😛

    @Μαρία

    Ναι αυτό με δισύλλαβα είναι γνωστό. Αλλά πχ και ο Κοροβέσης είναι αρβανίτης (η αλβανική φάρα των Κοροβέσιδων) οπότε δεν νομίζω πως είναι ο απόλυτος κανόνας.

  35. iconology2009 said

    Υπάρχει βέβαια και η ιστορία όπως την αντιλαμβάνεται και το ΙΣΤΑΜΕ Ινστιτούτο Σπουδών Ανδρέας Παπανδρέου,που επι της ουσίας είναι ένα εργαλείο γιά τον ασπούδαστο γιό του(γιά τον Ανδρέα Παπανδρέου η ιστορία ήταν όντως διττά βιωματική:και την έζησε απο κοντά αλλά και την παρήγαγε αλλά και πέρα απ’αυτό είχε εξαιρετική και εμβριθή γνώση της). Όσο γιά τη περίπτωση του Καθηγητή Κριαρά θεωρώ ότι γίνεται μιά ανίερη εκμετάλλευση του ονόματος ενός ευάλωτου πιά σ’αυτήν την ηλικία ατόμου(103 ετών!). Σίγουρα του έγινε πρόταση απο κάποιο σαΐνι που έτσι σκέφτηκε(αποκλείω τον ανελλήνιστο Γιώργο)να αντισταθμίσει τη δολοφονούμενη συνεχώς απο τα χείλια του προέδρου αυτού του Πασοκ και σίγουρα ο σεβάσμιος προύχοντας τού πνεύματος της γλώσσας μας είπε το ναί-το συμβολικό ναι-απο τη γενναιοδωρη φύση που διακρίνει τα γερόντια σε μιά τέτοια προχωρημένη ηλικία. Θεωρώ ότι δε θάπρεπε να απασχοληθεί ο κ. Κριαράς με τη πεζότητα της εκμετάλλευσης του ονόματος του. Θάταν ίσως πιό χρήσιμο γιά να τιμηθεί ο καθηγητής αν ο Γιώργος-‘έστω καθυστερημένα-μετατρέπονταν σε εικονικό έστω μαθητή του,διαβάζοντας κάποια κείμενα αυτής της μεγάλης πατριαρχικής μορφής της γλώσσας μας.Αυτή είναι η δέουσα και ουσιατική τιμή που χρειάζεται ένας δάσκαλος. Τί να το κάνω όταν ένας ταγός απο τη μιά βάζει τον Κριαρά στο ψηφοδέλτιο επικρατείας κι απο την άλλη δολοφονεί σε καθημερινή βάση και πολλές φορές την ημέρα μάλιστα τη γλώσσα ? Πρέπει «πάση Θεού» μιά τέτοια περίπτωση να απαξιωθεί με τη ψήφο μας αψηφώντας την

  36. sarant said

    Αγαπητέ, δεν θα συμφωνήσουμε. Ο καθηγητής Κριαράς δεν είναι απλώς ένας «σεβάσμιος προύχοντας του πνεύματος της γλώσσας» όπως λέτε (ίσως θέλατε να πείτε πρύτανης αντί προύχοντας), αλλά ένας πάντοτε μάχιμος στον γλωσσικό αγώνα, που τα λέει έξω από τα δόντια -γι’ αυτό και οι περισσότεροι γλωσσαμύντορες τον αντιπαθούν και τον λένε «ψυχαρικό γέροντα της Θεσσαλονίκης» -ο δε δίποδος Καστοριάδης τον είχε αποκαλέσει «κτήνος τετράποδο» ή κάτι τέτοιο.

    Επίσης, στις εκλογές του 2004 (αν θυμάμαι καλά) ο Κριαράς είχε κατεβεί και πάλι στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας ενός μικρού σοσιαλιστικού κόμματος, οπότε δεν είναι άσχετος με την πολιτική.

    Τώρα, λέτε ότι θα μαυρίσετε το ΠΑΣΟΚ για να εκδικηθείτε τα λάθη του Γιώργου Παπανδρέου. Σύμφωνοι, αλλά όχι ημίμετρα σας παρακαλώ. Να μαυρίσετε και τη Νέα Δημοκρατία, παρακαλώ, διότι και ο Καραμανλής κάνει κάμποσα γλωσσικά λάθη (άλλοι διέξοδοι, ντιμπέιτΣ) και διότι διόρισε υπουργό παιδείας τον απερίγραπτο Στυλιανίδη (που λέει ότι το έντερο προέρχεται από το εντός και αήρ!). Να μαυρίσετε και το ΛΑΟΣ του άσχετου Καρατζαφέρη, που λέει «εδώδιμοι» τρομοκράτες και εννοεί «εντόπιοι» (Τέτοιο μαργαριτάρι δεν έχει κάνει ο Παπανδρέου, που τα περισσότερα λάθη του είναι σαρδάμ) ή που λέει «αποελληνοποίηση» αντί «αφελληνισμός».

    Επομένως, αναπόδραστα οδηγείστε στο να ψηφίσετε ΣΥΡΙΖΑ (αλάνθαστος γλωσσικά ο Τσίπρας, μέχρι και το δικαϊκός ήξερε σωστά) ή ΚΚΕ (ανεπίληπτη γλωσσικά η Αλέκα) ή έστω Οικολόγους (ο Χρυσόγελος δεν έκανε κανένα λάθος στο ντιμπέιτ). Συμφωνώ μαζί σας!

  37. Σαος said

    Ο Καρατζαφέρης δεν έχει τελειώσει καν το Λύκειο από όσα είχαν ακουστεί στο παρελθόν. Τώρα πως είναι αρχηγός ενός κόμματος που είναι στην Βουλή, δεν ξέρω. Αν δεν κάνω λάθος, πρέπει να έχεις τουλάχιστον απολυτήριο Λυκείου για να είσαι υποψήφιος βουλευτής (ή κάνω λάθος;).

    Προσωπικά δεν θα ψηφίσω κανέναν. Κακά τα ψέματα, όλοι τους είναι το Σύστημα και ακόμα και τα μικρότερα κόμματα υπάρχουν για να εξυπηρετούν στο «μάντρωμα», να ανεβοκατεβάζουν τα δύο μεγάλα κόμματα και να ελέγχουν τα «άκρα» (όποια από αυτά εφάπτονται στα «άκρα»).

    Πάντως η Αλέκα είναι πιο συμπαθής σε σχέση με τους υπόλοιπους. Αν είχε και την εξωτερική εμφάνιση της Εύας Καϊλή, τότε θα χτύπαγε «γερό» διψήφιο! 😀

  38. TAK said

    Αγαπητέ κ. Σαραντάκο,

    σωστά το θυμόσαστε για τον Κριαρά, ήταν υποψήφιος με το ΔΗΣΟΚ, ένα μικρό σοσιαλιστικό κόμμα που είχαν σχηματίσει, αν δεν κάνω λάθος, δυσαρεστημένοι του ΠΑΣΟΚ, και είχε πάρει 13.627 ψήφους πανελλαδικά Αποτελέσματα Ευρωεκλογών 2004 .

    Όσο για το λάθος του αγαπητού μου Στάθη (με τις γλωσσικές επιλογές του οποίου διαφωνώ, αλλά φυσικά αυτό δε με εμποδίζει να τον διαβάζω και να τον εκτιμάω), ε, σήμερα μας έλυσε την απορία: ΛΕΞΙΚΟΝ = Δημητράκος! σημερινός ναυτίλος .

    Δυστυχώς, δεν έχω πρόχειρο τον πολύτομο Δημητράκο για να δω τι λέει για την ιστορία. Αν τον έχει καμιά/κανείς, παρακαλώ, ας μας διαφωτίσει (έτσι, για να μου φύγει η απορία).

    Δεν παρεμβαίνω συχνά, αλλά σας διαβάζω και σας απολαμβάνω όλες/ους.

    Με εκτίμηση,

    Τάσος Α. Καπλάνης

  39. gbaloglou said

    #28

    Μα οταν εναντιωθηκαν καποιοι/αρκετοι/πολλοι αριστεροι στο βιβλιο της Ρεπουση ηταν ηδη πασιγνωστο και πασιφανες οτι ο ΛΑΟΣ ηταν εναντιον του — δεν νομιζω οτι εχει αλλαξει κατι στα τελευταια 2-3 χρονια. Οσο για την αναθεωρητικη ματια στην ιστορια μας, αυτη οφειλεται πρωτιστως στην αυξανομενη ισχυ και επιρροη της γειτονος και οχι σε μυστικες συνωμοσιες, γι αυτο και υποστηρικτες του βιβλιου υπαρχουν σε ολους τους πολιτικους χωρους, με εξαιρεση τον ΛΑΟΣ. (Τωρα αν αυτο ειναι λογος για τους πολεμιους του βιβλιου και της ολης αναθεωρητικης ιδεολογιας να ψηφισουν ΛΑΟΣ … ας το κρινει ο καθενας κατα συνειδηση.)

  40. sarant said

    Αγαπητέ Τάσο Καπλάνη,

    Σ’ ευχαριστώ για την επισήμανση περί Κριαρά. Κι εγώ διαβάζω τακτικά τον Στάθη και τον απολαμβάνω… όταν δεν μιλάει για γλωσσικά. Πάντως, όχι -κι εγώ νόμισα πως το ΛΕΞΙΚΟ είναι ο Δημητράκος, αλλά απ’ όσο κοίταξα, όχι, δεν λέει τίποτε για το ίστημι στο λήμμα ιστορία. Είχα κοιτάξει και το ελληνικό Λίντελ Σκοτ, αλλά ούτε εκεί έχει τίποτα.

  41. #37 κάνεις λάθος.
    Δέσποτα ἔ ἀφοῦ ὁ ΛΑΟΣ εἶναι κατὰ τῆς Ῥεπούση κάθε ἀριστερὸς νὰ ὑποθέσω ὅτι ὀφείλει νὰ εἶναι ὑπέρ; κλασσικοὶ Ἑλληνᾶρες! ὰν καταργηθοῦν τὰ κόμματα καὶ τὸ ποδόσφαιρο θὰ μαλώνουμε γιὰ τὸ ἂν πρέπῃ νὰ φορᾶμε καπέλα ἢ ὄχι, μιᾶς ποὺ καὶ οἱ αἱρέσεις δὲν εἶναι πλέον τῆς μοδὸς βεβαίως βεβαίως….

  42. #12 ὁ Κριαρᾶς ἀνταγωνίζεται σὲ ἡλικία τὸν Καντιώτη.

  43. Αλλά σε διαύγεια του ρίχνει στ’ αυτιά!

  44. Μαρία said

    Τι μαθαίνω! Ζει ο Αυγουστίνος;

  45. Επίχαρμος Μπαρμπουτιώτης said

    Παιδιά ούτε εγω βρήκα τίποτε σχετικό στο Δημητράκο.Αλλά με βασανίζει ένα ερώτημα. Αν θυμαμαι καλά (ο Κορνήλιος θα μας βοηθήσει;)η ιστορία δασύνεται. Κατά την ετυμολογία του Στάθη λοιπόν η μυθιστορία είναι η μύτη που στέκει, που έχει εξετασθεί και στερεωθεί.(άρα η μυθιστορία ανήκει στην αρμοδιότητα των γιατρών και δη των πλαστικών χειρούργων κι όχι των ανθρωπιστικών επιστημών.

  46. Επίχαρμος Μπαρμπουτιώτης said

    Όσον αφορά την υποψηφιότητα του Εμμ. Κριαρά, έγινε αντικείμενο ειρωνικού σχολίου όχι μόνο από βοθρολόγια αλλά και από κομψεπίκομψες γραφίδες Ανατροπέων του γνωστού Συγκροτήματος. (σε Βήμα της περασμένης βδομάδας, που δυστυχώς δεν έχω μαζί μου. Επιφυλάσσομαι για αργότερα)

  47. #43 ἡ διαύγεια τοῦ Καντιώτη εἶχε ἀμφισβητηθῇ ἀπὸ τὴν χούντα καὶ εἰδικῶς ἀπὸ τὸν Πατίλη (οἱ λόγοι ἦταν ὅτι ὁ Καντιώτης ἀφώρισε τοὺς καρναβαλιστὰς καὶ ὁ Πατίλης εἶχε πρωτοστατήσει στὴν ἀναβίωσι τοῦ καρναβαλιοῦ). ναὶ Μαρία ζῇ, ἀλλὰ ὄχι νὰ περπατάῃ καὶ νὰ βολτάρῃ σὰν τὸν Κριαρᾶ. εὔχομαι δὲ ὁ Κριαρᾶς νὰ ζήσῃ ἄλλα τόσα χρόνια. θέλω νὰ ζῃ κατὰ τὴν ἐπάνοδο τοῦ πολυτονικοῦ. τὸν Τσοπανάκη πάντως τὸν προσπέρασε (ὰν καὶ πάντα προπορευόταν αὐτοῦ ἡλικιακῶς).

  48. sarant said

    Επίχαρμε, καλώς ήρθες. Γέλασα πολύ με την μυθιστορία, να είσαι καλά!

    Το σχόλιο του κομψεπόκομψου Ανατροπέα, εδώ:
    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=6&artId=289691&dt=22/09/2009

    Πήρε όμως σήμερα πληρωμένη απάντηση από αναγνώστη:
    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=290547&ct=6&dt=26/09/2009

  49. Βασικὰ πολὺ καλὰ τὰ λέει ὁ άνατροπεύς. Δὲν βλέπω νὰ ἀναφέρεται εἰδικῶς στὸν Κριαρᾶ. Δὲν μπορῶ νὰ καταλάβω τὴν ἀγωνία τοῦ φίλτατου οἰκοδεσπότη νὰ ὑπερασπιστῇ ἐν προκειμένῳ τὸν δικομματισμό.

  50. Μαρία said

    Κορνήλιε, πάλι το χαζό παριστάνεις.

  51. ppan said

    Ίσως μιλούσε για άλλον υπεραιωνόβιο σε άλλο ψηφοδέλτιο.

  52. Δὲν εἶπα ὅτι δὲν ἀναφέρεται στὸν Κριαρᾶ. Εἶπα ὅτι δὲν ἀναφέρεται εἰδικῶς στὸν Κριαρᾶ. Σιγὰ μὴν εἶναι καὶ πράκτορας τῶν νεοκαθαρευουσιάνων ὁ Πρετεντέρης. Καὶ γιὰ νὰ πῶ τὴν ἀλήθεια θὰ προτιμοῦσα ἕνα ὑπεκομματικὸ Κριαρᾶ. Τώρα στὰ γεράματα νὰ γίνεται μασκὼτ τοῦ δικομματισμοῦ στὴν βιτρίνα τοῦ ΠΑΣΟΚ δὲν μοῦ χτυπάει καλά. O tempora o mores!

  53. Μαρία said

    Κορνήλιε, έχεις χάρη που σέβομαι την ηλικία σου.

  54. #53 παροράματα: ὅπου Κορνήλιε διάβαζε: Κριαρᾶ 🙂

  55. philalethe00 said

    Την ίδια ετυμολόγηση γνωρίζω και εγώ, εκ του οίδα, γνωρίζω ήγουν.
    Πάντως, εδώ διαφωνώ: «Γενικά πάντως είναι παρακινδυνευμένο να στηριζόμαστε αποκλειστικά(σ.σ.: εντονοποιημένο) στην ετυμολογία για να βγάλουμε συμπεράσματα για τη «βαθύτερη ουσία» μιας λέξης και ακόμα περισσότερο είναι κατακριτέο να χρησιμοποιούμε την ετυμολογία σαν όπλο της ιδεολογικής αντιπαράθεσης.»
    Εκτός από τον Πυθαγόρα που έλεγε την περίφημη εκείνη και μυριοχρησιμοποιημένη ρήση για το ποιος είναι σοφωτατος(ο τα ονόματα τοις πράγμασι θέμενος ή θέσας), είναι και αυτή η πασίγνωστη της διαχρονικά «υψηλού επιπέδου» ελληνικής γλώσσας αντιστοίχηση σημαίνοντος-σημαινομένου. Βέβαια, δέχομαι, ότι η ελληνική γλώσσα έχει και μίαν άλλη αρετή. Ότι αντιστάθηκε σε από τα πάνω, «ταξικές» καθαρολογίες και λογιωτατισμούς. Οποτε, σέβομαι και χρησιμοποιώ ό π ο υ χ ρ ε ι ά ζ ε τ α ι και λέξεις με έννοιες που απέχουν πολύ της ετυμολογικής όπως έχουν διαμορφωθή στην λαϊκή χρήση τους. Αν και, χωρίς αμφιβολία, όλα αυτά οδηγούν στην απώλεια ακρίβειας, που είναι αποφευκτέα…

    Αυτά τα ολίγα. Σας ευχαριστώ για την «φιλοξενία»… 🙂

  56. sarant said

    Αγαπητέ Φιλαλήθη, η αντιστοίχιση σημαίνοντος-σημαινομένου στην ελληνική γλώσσα είναι πασίγνωστη για σας, αλλά ανύπαρκτη για άλλους. Αναρωτιέμαι αν, εφόσον είναι πασίγνωστη, σας είναι εύκολο να υποστηρίξετε αυτό που λέτε.

  57. κι ὅμως ἡ ἀπώτατη ἐτυμολογικὴ ἐξιχνίασι μιᾶς λέξεως λύνει πολλὲς φορὲς μείζονα ἑρμηνευτικὰ προβλήματα.

  58. chequechak said

    Αγαπητέ Νίκο,
    για να ευλογήσουμε τα γένια μας και ο Πέτρος Παπακωνσταντίνου από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ δεν έκανε κανένα κανένα γλωσσικό λάθος σε συνέντευξή του στο Τvxs. Οπότε, αν το κριτήριο κάποιων για την ψήφο είναι αυτό ας μας έχουν υπόψη τους!!!

  59. (48) Κατά σύμπτωση, στην ίδια σελίδα με τις αντιδράσεις των αναγνωστών θίγεται (εύστοχα, κατά τη γνώμη μου) και το θέμα του stage!

  60. (37) Λάθος κάνεις, αλλά απορώ πώς τόλμησες καν να σκεφτείς τέτοιο πράμα. Φυσικά είναι ευκταίο και σκόπιμο οι κάθε λογής διοικούντες να διαθέτουν παιδεία, αλλά ουαί και αλίμονο αν σε μια δημοκρατία επιβληθούν τέτοιες τυπικές απαιτήσεις. Τυπικά, δεν απαιτείται καν ο βουλευτής να είναι εγγράμματος (ενώ βεβαίως απαιτείται π.χ. για τον κλητήρα!)

  61. Μαρία said

    Άγγελε, την πρόσθεσα στο σχετικό ποστ.

  62. Ηλεφούφουτος said

    «πραγματικοί φίλοι του ζωγράφου Ενγκρ δεν ήταν εκείνοι που τον παίνευαν τι καλά που παίζει βιολί, αλλά όσοι τον παρότρυναν να ζωγραφίζει.»

    Πολύ καλό, Νικοδεσπότα! Η εύστοχη και καλοπροαίρετη κριτική πρέπει να λαμβάνεται υπόψη.

    Από την άλλη δεν θα συμφωνήσω με την άποψη ότι οι αριστεροί που πολέμησαν το βιβλίο της Ρεπούση πρέπει να προβληματιστούν σοβαρά επειδή καυχιέται γι αυτό και ο Άδωνης. Να θυμίσω ότι πολλοί στη Γαλλία έλεγαν ότι τα αριστερά κόμματα συμπορεύονται με το Λε Πεν όταν πολεμούσαν το Ευρωσύνταγμα ή τους ανθρωπιστικούς βομβαρδισμούς ή τέλος πάντων κλάθε φορά που τα αριστερά κόμματα δεν συναινούν με τους κυβερνώντες Σοσιαλιστές/Κεντροδεξιά.

  63. philalethe00 said

    @sarant
    Αγαπητέ, αυτό που λέω είναι δεδομένο για πάρα πολλούς φιλόλογους, γλωσσολόγους και τα τοιαύτα. Δείτε, όμως: ο τρόπος που εγώ το αντιλαμβάνομαι, δίχως να έχω «εντρυφήσει», είναι η εφικτότητα ετυμολογικής ιχνηλάτησης, ας το πούμε έτσι, που εμπειρικά δεν βρίσκω σε άλλες γλώσσες, βασικά τα αγγλικά, που «κατέχω» πολύ.
    Έτσι, στα αγγλικά λέμε: go off και εννοούμε χαλνάω, μπαγιατεύω. Λέμε come to και εννοούμε συνέρχομαι, ενώ στα ελληνικά, αν και το έχουμε ξεχάσει τελείως, οι προθέσεις έχουν συγκεκριμένο νόημα και επιφέρουν συγκεκριμένες νοηματικές (παρ)αλλαγές.

    Είναι και το άλλο: στα ελληνικά έχουμε όρους «επιστημονικούς», οικονομετρικούς εν προκειμένω και κοινωνιομετρικούς, όπως ετεροσκεδαστικότητα(των καταλοίπων). Στα εγγλέζικα λέμε heteroscedasticity. Είναι, βέβαια, ένα πολύ πρόχειρο ιδεόγραμμα αυτό. Επιτρέψτε μου να το θίξουμε αναλυτικότερα κάποια άλλη φορά. (Ευχαριστώ για την φιλοξένηση.)

  64. Μπουκανιέρος said

    #62
    Αλίμονο, Ηλεφού, δεν είναι το ίδιο.
    Το βιβλίο δεν αποσύρθηκε π.χ. λόγω της κριτικής στη μεθοδολογία του (που έγινε όντως στα σοβαρά από μερικούς αριστερούς), αλλά σαφώς σύμφωνα με το ακροδεξιό σκεπτικό. Επομένως έχουν δίκιο να καμαρώνουν οι ακροδεξιοί για την επιτυχία τους.
    Άλλωστε το όλο μοτίβο (επίθεση σε σχολικά βιβλία που ξεφεύγουν, ή υποτίθεται ότι ξεφεύγουν, απ’ την παραδοσιακή μυθολογία) αποτελεί κοπιράιτ της εκκλησιαστικής κι ακροδεξιάς κουλτούρας.
    Υποθέτω ότι το σχόλιο του Νικοκύρη απευθύνεται στους αριστερούς που λέω παραπάνω, με τη σοβαρή κριτική. Όσο για τους «αριστερούς πατριώτες», αυτοί έχουν εκπληρώσει ήδη τον ιστορικό τους ρόλο – που ήταν να απενοχοποιήσουν την ψήφο προς τους φασίστες και να φέρουν τον Πλεύρη στη Βουλή. Τελειωμένη υπόθεση, δηλ.

  65. sarant said

    Ηλεφού (62) και Μπουκάν (64)

    Έχει ένα δίκιο ο Ηλεφού όταν παραλληλίζει με τη Γαλλία -όμως αρπάζω την ευκαιρία για να θυμηθώ τι είχε γίνει στη Γαλλία, όπου στον αγώνα για το Όχι το αριστερό μέτωπο (που έπιανε από σοσιαλιστές έως τροτσκιστές) στις συγκεντρώσεις του δεν καλούσε ούτε τον Λεπέν, ούτε τον πιο αξιοσέβαστο ντεΒιλιέ ή άλλους δεξιούς που ήταν υπέρ του Όχι. Οι δικοί μας αριστεροί πήγαιναν ομιλητές πλάι στον Παπαθεμελή.

    Θυμάμαι μάλιστα ένα ντιμπέιτ που είχα παρακολουθήσει τις παραμονές του δημοψηφίσματος για το Μάαστριχτ, όπου είχαν κληθεί όλοι οι πρωτοκλασάτοι του Ναι και του Όχι, αρχηγοί κομμάτων, μεγαλοϋπουργοί, τέτοια. Μαζί και ο Λεπέν. Μόλις ο Λεπέν πέταξε την πρώτη χοντράδα (φυσικά το έκανε εσκεμμένα’ είπε για τον Μιτεράν, που ήταν άρρωστος τότε, on ne tire pas sur les ambulances), όλοι οι αριστεροί υπέρμαχοι του Όχι έφυγαν από την αίθουσα, στο πέμπτο λεπτό της εκπομπής. Οι δικοί μας όμως έμειναν να ακούν τις εξαλλοσύνες για Ρεπούσειο άγος. Μερικοί τις έλεγαν κιόλας.

  66. Angelos said

    Κορνήλιος είπε
    25 Σεπτεμβρίου, 2009 στο 18:36

    ….λάθος τοῦ Στάθη. ἀλλὰ ἔχω καὶ ἕνα παλαιότερο λάθος του στὸ ἀρχεῖο μου …. ὅμως τώρα ποὺ ἔγινε δικός μας, ἐθνίκι, δὲν τὰ βγάζω στὴν φόρα. 🙂
    ——————-

    Η ειλικρίνειά σου είναι αφοπλιστική. Και, οχι, ΔΕΝ το λέω ειρωνικά.

  67. Angelos said

    Παρεπιπτόντως, μια και διάβασα για το βιβλίο της Ρεπούση και δεν μπορώ να αντισταθώ στον πειρασμό:

    Συμφωνώ, κατ’ αρχήν, με τον Κορνήλιο ότι η όποια κριτική του όποιου Άδωνη ενάντια στο βιβλίο δεν πρέπει και δεν πρόκειται να επηρεάση τη γνώμη μου γι’ αυτό. Ίσως, επιφανειακά, αρχικά, αν θέλετε, να μου δώσει μία πρώτη εικόνα για κάτι για το οποίο δεν έχω γνώμη. Αλλά δεν μπορώ να αποκλείσω την περίπτωση να συμφωνώ σε κάτι με τον Άδωνι (με το οποίο διαφωνώ στα 99.9% όσων λεει, αλλά υπάρχει και το υπόλοιπο 0.1%). Ούτε πρόκειται να αφήσω τον κάθε Άδωνη και τις απόψεις του να επηρεάσουν τις δικές μου αρχές, μόνο και μόνο γιατί δεν «πρέπει» να συμφωνήσω μαζί του.

    Εν προκειμένω, βέβαια, δε συμφωνω μαζι του στο σύνολο της κριτικής (και κυρίως στο τί θα έπρεπε να αντικαταστήσει το βιβλίο της Ρεπούση). Σαφώς και η Ρ. έφτασε σε υπερβολές οι οποίες μπορεί να είχαν «καλό σκοπό» (να σταματήσει η καλλιέργεια του μίσους ανάμεσα στους λαόυς), αλλά ο σκοπός ΔΕΝ αγιάζει τα μέσα. Το να ωραιοποιείς την ιστορία με ψέμματα δεν οδηγεί τελικά πουθενά. Οι Τούρκοι (και ακόμα περισσότεροι οι Τσέτες, οι οποίοι από όσο ξέρω είναι οι σημερινοι «σύμμαχοί» μας, οι Κούρδοι) έκαναν φοβερά εγκλήματα εις βάρος των Ελλήνων κατά τη Μικρασιατική καταστροφή. Όπως και οι Έλληνες είχαν κάνει φοβερά εγλήματα εις βάρος των Τούρκων κατά τη Μικρασιατική εκστρατεία. Τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν την αλήθεια για το που οδηγεί τους ανθρώπους το μίσος και ο πόλεμος. Κάτι αντίστοιχο λέει και ο Μικελίδης (και μπράβο του) στην κριτική του «Ψυχή βαθιά», όπου (λέει, δεν το έχω δει ακόμα) ότι και οι δύο πλευρές παρουσιάζονται διστακτικές να κάνουν τα εγκλήματα που έκαναν. Κάτι που βεβαίως είναι ψέμμα και αν και ο σκοπός είναι καλός, με μέσο το ψέμμα δε νομίζω ότι επιτυγχάνεται.

    Παρεπιπτόντως, μπορεί κανείς από εδώ να μου πει τί ακριβώς εννοούσαν (ΑΝ όντως το έλεγαν) οι του Δ.Σ. με τη φράση αυτή? Οι μισοί μου παπούδες/θείοι ήτανε αριστεροί και κάποιοι πολέμησαν με το Δ.Σ., οι άλλοι μισοί ήτανε δεξιοί και κάποιοι πολέμησαν τους «κομμουνιστοσυμμορίτες» και όμως, κανείς εκ των απογόνων τους (και πάλι μοιρασμένοι) δεν την είχε ακούσει τη φράση.

  68. #44 τώρα δὲν ζῇ

  69. Nicolas said

    Ζωή σε λόγου σου, ρε Κορνήλυπε!
    103 ετών! όταν σου λένε «κακό σκυλί…»

    (69, 69 !!!)

  70. (#69 η επανεμφάνιση σου, άξιζε άνοιγμα του κουβά) Φαντάσου, ούτε ο κολλητός (;) του δεν τον ήθελε κοντά του… θαύμα-θαύμα!

  71. #ἄκυρο τὸ 68 ἀπὸ ὅ,τι βλέπω. http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?cat=43 μήπως ζῇ ἀκόμη;

  72. Nicolas said

    Η Βίκι η κουτσομπόλα τον έχει πεθάνει στις 24.
    Κορνήλιε, μια που έχεις πρόσβαση στο χαλασμένο τηλέφωνο, τον απολείπει ή δεν τον απολείπει ο θεός τον Αυγουστίνον; (μαγκιά τώρα να πεθάνει και Αύγουστο!)

    [Με όλα τα κουφά που είπα αυτό το καλοκαίρι, η φράση της μόδας είναι: αν ο θεός υπάρχει, την… κουτσίσαμε]

  73. Μπουκανιέρος said

    Αν κάνετε κάνα διαγωνισμό, ζει κι ο (αμετανόητος κομμουνιστής) Όσκαρ Νιεμέγιερ, στα 103.

    (Όσο για τον Κλοντ, το χάσαμε το παλικάρι.)

  74. τελικῶς τὸ μοιραῖο ἐπῆλθε σήμερα. σᾶς εἶπα μὴν ἐμπιστεύεστε τὴν Βίκυ. νὰ δῆτε τί βλακεῖες ἔγραφε γιὰ τὸν Μωσὲ Νταγιὰν κάποτε.

  75. #73 ὁπότε δὲν θὰ ἔχῃ δικαιολογία στὴν Κρίσι ὅτι δὲν εἶχε χρόνο νὰ μετανοήσῃ

  76. Μπουκανιέρος said

    Οι αμετανόητοι δεν καταφεύγουν σε τέτοιες φτηνές δικιολογίες (εξ ορισμού).

Σχολιάστε