Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Χίλιοι δρόμοι

Posted by sarant στο 20 Ιουνίου, 2023


Αυτοαναφορικό το σημερινό θέμα, αφιερωμένο σε ένα προσωπικό  ορόσημο,  ιδιωτικό και ασήμαντο βέβαια, αλλά πάντως ορόσημο, οπότε θα  μου συγχωρέσετε ελπίζω την παρασπονδία.

Πριν από εννιά περίπου χρόνια, τον  Αύγουστο του 2014, μου κατέβηκε η  ιδέα να δω αν μπορώ να κάνω 100 καλές πεζοπορικές διαδρομές σε ένα χρόνο, δηλαδή να έχουν τουλάχιστον 5 χλμ. μήκος, να μην επαναλαμβάνονται ή αλληλοκαλύπτονται, να τις καταγράφω και να παίρνω και φωτογραφίες. Τα κατάφερα, έκανα 101. Αφού τα κατάφερα, συνέχισα και τον  επόμενο χρόνο, και τον μεθεπόμενο, έχοντας κάπως χαλαρώσει τις απαιτήσεις, δηλαδή κατέβασα το κάτω όριο -σε ειδικές συνθήκες δέχομαι να μετρήσω και διαδρομές των 2-3 χλμ.-  και αναγκαστικά δέχτηκα κάποια επικάλυψη στις διαδρομές.

Σε αυτό μου το χόμπι αναφέρθηκα και στο ιστολόγιο, στα τέλη του 2015, και έβαλα και τον χάρτη  μιας διαδρομής που μόλις είχα κάνει, της υπ’ αρ. 125.

Και συνέχισα να κάνω λίγο περισσότερες από 100 διαδρομές κάθε χρόνο. Στο Λουξεμβούργο υπάρχουν 201 σημαδεμένες κυκλικές πεζοπορικές διαδρομές, σε όλη τη χώρα, και τις έκανα όλες, ιδίως τους πρώτους μήνες της πανδημίας που δεν μπορούσες (εύκολα) να περάσεις σύνορα -τότε εξάντλησα τις 201 και άρχισα να φτιάχνω δικές μου. Έχω περάσει από όλους τους δήμους του Λουξεμβούργου και σχεδόν από όλους τους (κάπου 550) οικισμούς του.

Ακριβώς από την πανδημία και μετά άρχισα να κάνω περισσότερες πεζοπορίες, κι έτσι το Σάββατο που μας πέρασε έκανα τη χιλιοστή (καταγραμμένη) πεζοπορική μου διαδρομή, μέσα σε 8 χρόνια και 10 μήνες από τότε που ξεκίνησα τη συνήθεια αυτή -το ορόσημο που λέγαμε.

Τις διαδρομές τις καταγράφω σε ένα ιδιωτικό μπλογκ που έχω για τον σκοπό αυτό. Δεν υπάρχει λόγος να το δημοσιοποιήσω, αλλά εδώ έχω έναν κατάλογο με κάθε μία από τις 1000 διαδρομές, μαζί με τα στατιστικά τους.

Οι χίλιες αυτές διαδρομές έχουν συνολικό μήκος σχεδόν 7200 χιλιόμετρα. Αν τα βάλεις στη σειρά, ξεκινάς από την Αθήνα και φτάνεις κάπου μεταξύ Κρασνογιάρσκ και Ιρκούτσκ.

Σχεδόν οι μισές διαδρομές έγιναν στο Λουξεμβούργο, που δεν είναι περίεργο -για την  ακρίβεια, 444 από τις 1000. Ακριβώς το 1/4 έγιναν στην Ελλάδα, 250. Πολλές έκανα και στις όμορες χώρες του Λουξεμβούργου: 133 στη Γαλλία, 96 στη  Γερμανία, 41 στο Βέλγιο και 19 στη σχεδόν όμορη Ολλανδία. Έχω επίσης 5 στη Δανία, 3 στη Μάλτα, από 2 στην Πορτογαλία και στην Ιταλία, και από 1 στην Αλβανία, τη Βόρεια Μακεδονία, την Τσεχία, την Πολωνία και την Ισπανία. Έχω κάνει κάποιο στρογγύλεμα στα νούμερα διότι κάμποσες από τις διαδρομές μου είναι διασυνοριακές, οι περισσότερες ανάμεσα σε δύο χώρες (που δεν είναι και δύσκολο όταν ζεις στο Λουξεμβούργο, όπου αν  δεν το προσέξεις μπορεί να περάσεις τα σύνορα, όπως λέει το αστείο) κι έχω και 5-6 τριεθνείς διαδρομές  διότι μου αρέσει να περνάω σύνορα με τα πόδια.

Κάποτε δοκίμασα να βάλω όλες τις διαδρομές μου σε ένα χάρτη google maps, αλλά έπεσα θύμα των μεγάλων αριθμών. Υπάρχει όριο στα 10ΜΒ για κάθε αρχείο .kml, και αυτό το συνειδητοποίησα όταν το έφτασα, οπότε αποκαρδιώθηκα και σταμάτησα. Μια λύση θα είναι να φτιάξω περισσότερους χάρτες (έναν χάρτη για κάθε χώρα και δύο ή τρεις για Ελλάδα και Λουξεμβούργο),  αλλά δεν έχω βρει τον καιρό να το κάνω. Έχω βέβαια επιμέρους χάρτες για μέρη που τα περπατάω συχνά (Υμηττό, καθώς και τα δάση γύρω από το Λουξεμβούργο) ώστε να  αποφεύγω  να περνάω από τα ίδια σημεία.

Σημειώνω επίσης σ’ έναν χάρτη τα σημεία εκκίνησης (και ενίοτε τερματισμού, αν δεν είναι κυκλική) των διαδρομών που κάνω. Στην πορεία σταμάτησα να σημειώνω όλες τις πεζοπορίες που κάνω μέσα στην περιφέρεια Πρωτευούσης ή στην πόλη του Λουξεμβούργου, για να μην παραβαρύνει ο χάρτης, κι έτσι δεν έχει 1000 σημεία αλλά κάπου 800 (πρέπει να ζουμάρετε, αλλιώς δεν βλέπετε πολλά πράγματα).

Η χιλιοστή διαδρομή που έκανα το Σάββατο ήθελα να είναι κάπως ξεχωριστή, οπότε διάλεξα να ξεκινήσω από μια μικρή πόλη του Βελγίου, το Gouvy, πάνω από το βόρειο Λουξεμβούργο και να  περάσω δυο φορές σύνορα, που όπως έχω πει μου αρέσει να τα περνάω με τα πόδια και, ει δυνατόν, από όχι αμαξιτό δρόμο. Άργησα να ξεκινήσω όμως, είχε πολλή ζέστη, είχα και πρόβλημα με το καλώδιο του φορτιστή, οπότε τα 16-17 προσχεδιασμένα χιλιόμετρα τα συντόμεψα σε 13,5.

Στην επιστροφή, πολύ κοντά στα βελγολουξεμβουργιανά σύνορα, από τη βελγική μεριά, βρήκα το μνημείο της φωτογραφίας, στη μνήμη των τεσσάρων αδελφών Λεονάρ, που ζούσαν σε ένα χωριό της περιοχής και είχαν συμμετοχή στην αντίσταση κατά των Ναζί.

Ύστερα από ένα σαμποτάζ στις τηλεφωνικές γραμμές, οι Γερμανοί έκαναν έρευνα στα σπίτια του χωριού τους και βρήκαν ενοχοποιητικές ενδείξεις για συμμετοχή στην αντίσταση. Συνέλαβαν τα 4 αδέρφια. Ήταν 6 Ιανουαρίου 1945.

Η δασκάλα του χωριού πρόσπεσε στον Ντεγκρέλ, τον αρχιδωσίλογο του Βελγίου, για να σώσει τη ζωή τους. Εκείνος υποσχέθηκε ότι οι δύο νεότεροι θα γύριζαν σπίτι. Όμως κανείς δεν τους ξαναείδε. Τους βρήκαν δύο μήνες αργότερα στο δάσος, νεκρούς, με μια σφαίρα ο καθένας στο σβέρκο.

Διαβάτη που περνάς…

Όσο για την πεζοπορία, μετά το ορόσημο των 1000 είναι δύσκολο να σκεφτώ αν θα υπάρξει επόμενο, και ποιο θα είναι -περνάνε και τα χρόνια, βλέπετε κι αυτό το βλέπω και στα χιλιόμετρα που κάνω, αφού τα δύο τελευταία χρόνια κάνω μεν περισσότερες διαδρομές αλλά και αρκετά πιο σύντομες κατά κανόνα. (Τις πιο μεγάλες αποστάσεις ανά διαδρομή τις έκανα το 2020 μέσα στο λοκντάουν, τον Απρίλη και τον Μάη. Τότε περπατούσα με μανία, τα 15 χλμ τα είχα για πλάκα).

Μπορεί βέβαια, όταν σταματήσουν να με ακούνε τα πόδια  μου, να αναπροσαρμόσω τους στόχους μου, να κάνω ας πούμε διαδρομές «Διάσχιση σαλονιού», «Ανάβαση στον τρίτο όροφο», «Υπνοδωμάτιο – μπάνιο μέσω κουζίνας». Αλλά δεν ξέρω αν  θα τις δημοσιοποιήσω στο ιστολόγιο…

 

119 Σχόλια to “Χίλιοι δρόμοι”

  1. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Και στις 2000, Νικοκύρη. Η απόσταση είναι δευτερεύουσα.
    Με αφορμή την κατακλείδα, οι δικές μου διαδρομές, περίπου…

    Αν τυχόν περπατήσεις στον Υμηττό, στα βόρειά του, και θες παρέα, είμαι (συνήθως) διαθέσιμος. Καιρό το λέω ν’ αρχίσω, κάτι έγινε με την καραντίνα, αλλά μόλις κάτσω στο σαλόνι κι ανοίξω υπολογιστή, όλο το ξεχνάω…

  2. atheofobos said

    Υποκλίνομαι!
    Η γυναίκα μου σε ανταγωνίζεται στην διαδρομή υπνοδωμάτιο-σαλόνι και κάθε φορά που συμπληρώνει τον αριθμό 20, δηλαδή περπάτημα 20 λεπτά, μου το ανακοινώνει με υπερηφάνεια!

  3. Πουλ-πουλ said

    Αφιερωμένο από τον δράκοντα της ωραίας κοιμωμένης για τις περιπλανήσεις στον Υμηττό.

  4. Λεύκιππος said

    Από τις πιο, για την ηλικία μας, ευχάριστες, χρήσιμες και υγιεινές ασχολίες.

  5. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1 Πόσο βόρεια; Αγία Παρασκευή ας πούμε; Είναι από τα μέρη που έχω περπατήσει λιγότερο, μια και απέχει από το Φάληρο. Συνήθως πάω Καισαριανή ή Ηλιούπολη για Υμηττό, ακόμα και Γλυφάδα.

  6. ΓιώργοςΜ said

    5 Ναι, Αγία Παρασκευή. Λίγο έξω από το Δημόκριτο κατοικοεδρεύω.
    Έχει πολλές διαδρομές στον Υμηττό, έχω πάει καναδυό (νομίζω μία έκανες κι εσύ). Κάποιες έχουν κάποια (λίγα) δύσκολα σημεία, απότομα, αλλά γενικά περπατάς σε δασικούς δρόμους και μονοπάτια.
    Παλιότερα, που πηγαινοερχόμουν από Νέα Σμύρνη κι έπαιρνα το δρόμο μέσω Καισαριανής για να γλιτώσω το πήξιμο της Κατεχάκη, έβλεπα απειράριθμους περιπατητές που πάρκαραν στην Καλοπούλα ή και παραπάνω, οπουδήποτε έχει άνοιγμα/διασταύρωση/απόληξη δασικού δρόμου, μέχρι του Παπάγου.

  7. ΚΑΒ said

    Υποκλίνομαι. Να είσαι πάντα καλά να περπατάς πολλά πολλά χιλιόμετρα.

  8. Reblogged στις anastasiakalantzi59.

  9. Costas X said

    Καλημέρα, εύχομαι στον Νικοκύρη να είναι πάντα υγιής… και οδοιπόρος !

    Βασιζόμενος στο εξυπνορολόι μου, πίστευα ότι κάνω καθημερινά γύρω στις 10.000 βήματα, μέχρι που κατάλαβα ότι καταγράφει κάποια βήματα επειδή, ως Επτανήσιος, όταν μιλάω κουνάω πολύ τα χέρια μου !

  10. Καλημέρα κι από δω
    Πήγες δηλαδή από το Λουξεμβούργο στο Λουξεμβούργο (το Βέλγικο https://en.wikipedia.org/wiki/Gouvy) και γύρισες στο Λουξεμβούργο (τη χώρα, να βάλω και την πόλη αρχή και τέλος και παραγεμίσει 🙂 ).

  11. Και σίδερο τα πόδια σου (αλλά και όλο το μυοσκελετικό). Και στους 2000 (σε πρώτη φάση).

  12. 9 Άρα δεν είναι πολύ έξυπνο 🙂 Εμένα έχει ανάποδη χαζομάρα: π.χ. στο διάδρομο στο γυμναστήριο δεν γράφει κανένα (είτε κρατάω είτε κουνάω τα χέρια είτε οτιδήποτε).

  13. ΣΠ said

    Να έχεις πάντα καλό δρόμο.

  14. sarant said

    9 Υπάρχει αυτός ο κίνδυνος, πράγματι, με τα εξυπνορολόγια. Αλλά ισχύει και αυτό που λέει ο ΓΜ στο 12.

    10 Ακριβώς, τα εδάφη αυτά ανήκαν στο Δουκάτο του Λουξεμβούργου και παραχωρήθηκαν στο Βέλγιο το 1839.

  15. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Χίλιες και μία διαδρομές!
    Χαίρε περιπατητή μεγάλων και πολλών αποστάσεων!
    Και στο διχίλιαρο να το σχολιάσουμε εν απαρτία, αμήν!
    Μέγας Δρομολάτης.

    σσ
    Μια ωρα για δυο λέξεις. Αδέξια του τάμπλετ
    Καλημέρα!

  16. Costas X said

    @ 12. – 14. Μάλλον το εξυπνορολόι του Γ.Μ. είναι πιό έξυπνο, βασίζεται στο GPS για να βλέπει κίνηση.

  17. odinmac said

    # 9, 12, 14α, 16:
    Μήπως να το φορέσετε στο πόδι;

  18. Yiannis KYRiakides said

    Μπραβο κυρ Νικο! Να τα κανεις 10.000 τα 7200 χλμ., να ενα οροσημο.
    -Περπατας μόνος;

  19. «Δρόμο παίρνει, δρόμο αφήνει, έλιωσε τρία ζευγάρια σιδερένια παπούτσια, τρία σιδερένια μπαστούνια…»

  20. ΓιώργοςΜ said

    12, 14 κλπ
    Η κίνηση στα ξυπνορόλογα υπολογίζεται από το επιταχυνσιόμετρο, υπολογίζοντας το σύνολο των επιταχύνσεων και φιλτράροντας με την περιοδικότητα που ενδέχεται να έχει το ανθρώπινο βήμα, ενδεχομένως και με την ένταση και κατεύθυνση που μπορεί να έχει το άνυσμα της επιτάχυνσης όταν το ρολόι είναι στο χέρι. Στο διάδρομο, το άθροισμα είναι μηδέν.
    Η ευαισθησία ρυθμίζεται μερικές φορές, κι έτσι μπορεί να καταγράψει σαν βήματα άσχετες κινήσεις, ειδικά τα βηματόμετρα που δε βασίζονται σε ρολόγια αλλά στο επιταχυνσιόμετρο του ίδιου του κινητού.
    (Δεν ξέρω πως μου ήρθε ο συνειρμός, αλλά θυμάμαι μια ταινία που κάποιος μετρούσε έλξεις στο μονόζυγο, «μία, δύο, τρεις, πέντε, σαρανταδύο, σαρανταπέντε, ενενηνταενιά, εκατό» 😛 )

  21. Costas X said

    @ 17. Τότε, επειδή είμαι αγύμναστος, θα είναι λίγο δύσκολο να βλέπω την ώρα ! 🙂

  22. Yiannis KYRiakides said

    Και ως ευχη:
    ΘΑ ΞΑΝΑΓΥΡΙΖΩ ΠΑΝΤΑ – Je reviens toujours

  23. ΓιώργοςΜ said

    21 Ένας λόγος παραπάνω: «Τι εννοείς άργησα, αγάπη μου; Ορκίζομαι, δεν έβλεπα την ώρα να γυρίσω» 😛 😛

  24. sarant said

    18 Συνήθως μόνος, κάποτε με παρέα (έχω καναδυό συνοδοιπόρους). Γινονται και οργανωμένες μαζικές πεζοπορίες στο Λουξ, παλιά πήγαινα ταχτικά, τώρα πιο σπάνια διότι τις έχω κάνει τις διαδρομές αυτές.

  25. odinmac said

    #21 Όταν θες να δεις την ώρα θα βρίσκεις μια καρέκλα και θα κάθεσαι σταυροπόδι με τον αστράγαλο πάνω στο γόνατο.

  26. Costas X said

    @ 23. Καλό, κι επειδή εδώ λεξιλογούμε, που λέει κι ο Νικοκύρης, το «δεν έβλεπα την ώρα να…» είναι διφορούμενο, μπορεί να σημαίνει και «ανυπομονούσα να…» !

  27. Costas X said

    @ 25. 🙂

  28. Μέχρι πριν δυο-τρία χρόνια είχα καλοκαιρινή προπόνηση 4 χιλιομέτρων καθημερινά τα μακρά λόγω σύντακης καλοκαίρια, πάντοτε η μια πλευρά ήταν θάλασσα κι η άλλη σπίτια ή πεύκα.
    Ω Ντέμπορα, τέμπορα, ω μωρές μόρες, τα πόδια βάρυναν, τα πλεμόνια τάφτυσαν και το κατοστάρι μου κάνει μαραθώνιος

  29. sarant said

    28 Αυτή η Ντέμπορα έχει πάρει πολύ κόσμο στο λαιμό της

  30. odinmac said

    #21->25, συνέχεια..
    και για να το τραβήξουμε λίγο, επειδή δεν θα υπάρχει κάποια καρέκλα πάντα κοντά σου όταν θα θέλεις να δεις την ώρα, θα μπορουσες να έχεις κάποια σπαστή, απ΄αυτές τις ελαφριές, περασμένη με ιμάντα στην πλάτη σου, και αν κάποιος σε ρωτήσει: «που πας με την καρέκλα; για ψάρεμα;», θα του απαντάς: «όχι, την έχω για να βλέπω την ώρα», (θα σε νομίσει για καλιτέχνη βέβαια).

  31. miltos86 said

    Καλημέρα, συγχαρητήρια για το σπουδαίο κατόρθωμα! Πού τα προλαβαίνεις όλα Νικοκύρη, μπράβο!

    Ο επόμενος στρογγυλός αριθμός έρχεται σύντομα στο δυαδικό σύστημα, το 1024!

    Και εκτός Ευρώπης να ευχηθώ!
    Αλλά και σχετικά κοντά σου βλέπω απουσιάζουν Αυστρία και Ελβετία από τη λίστα σου, οι οποίες έχουν καταπληκτικές διαδρομές.
    Τις καλύτερες (και ασφαλέστερες επίσης) πεζοπορίες τις έχω κάνει στις Αζόρες και τις συνιστώ ανεπιφύλακτα. Βέβαια δεν έχω πάει ακόμα Ισλανδία που ενδέχεται να τις ξεπεράσει κι αυτές.

  32. aerosol said

    Συγχαρητήρια! Καμαρώνω (και ζηλεύω). Πάντα τέτοια.

  33. sarant said

    31 Αυστρία και Ελβετία είναι στα υπόψη

  34. Alexis said

    Εντυπωσιακό και αξιοθαύμαστο! Να είσαι πάντα καλά και να περπατάς!

  35. ΣΠ said

    Πόση ώρα χρειάζεσαι για 5 χλμ;

  36. konstantinos said

    κι άλλοι περπατάνε αλλά η ικανότητά σου να κρατάς τόσο λεπτομερές αρχείο ακόμα και στο περπάτημα είναι εκπληκτική!

  37. sarant said

    35 Εξαρτάται από το ανάγλυφο της διαδρομής, αν έχει ανήφορο ή όχι. Επίσης, από τότε που άρχισα να παίρνω και βίντεο εκτός από φωτογραφίες αναγκαστικά χασομεράω περισσότερο.

    Aν η διαδρομή δεν έχει πολλή ανηφόρα, πάω με 5 χλμ/ώρα περίπου. Πχ η πεζοπορία αριθ.999, με 100 μ. ανάγλυφο (όχι πολύ) για 8 χιλιόμετρα έκανα 1 h. 37′

  38. BLOG_OTI_NANAI said

    Δεν μπορούμε και να ευχηθούμε «να τις χιλιάσεις»!

    Με αφορμή τη φράση «όταν σταματήσουν να με ακούνε τα πόδια μου» που κρύβει και πάντα θα κρύβει για όλους μια μελαγχολία για το μυστήριο του χρόνου, ένα ποίημα πολύ μελαγχολικό για χίλιους δρόμους που κάποτε περπατήθηκαν:

  39. sarant said

    38 Α μπράβο! (Πρόκειται άραγε για τον Αθ. Κυριαζή; )

  40. phrasaortes said

    Μπράβο, αν και αρκετά νεότερος, το ρεκόρ μου είναι λίγο παραπάνω από 15 χιλιόμετρα. Δεν μπορώ να οδηγήσω, οπότε η αφετηρία είναι αναγκαστικά το σπίτι, αλλά ευτυχώς το Στρασβούργο προσφέρεται για βόλτες. Είμαι αυτοδίδακτος. Χωρίς εξοπλισμό, ξεκίνησα συντηρητικά ως την ρωσική εκκλησία, αλλά πια το ζενίθ της περηπατητικής καριέρας μου είναι το Βεντενχάιμ. Μερικές φορές κατάφερα να χαθώ (ούτε κινητό με σύνδεση στο Ίντερνετ έχω), όμως χάρη στην ατζαμοσύνη μου είχα κι ευχάριστες εκπλήξεις. Αποπροσανατολίστηκα εντελώς στο Πουρταλέ, έστριψα δυτικά, αντί για νότια (είχε και συννεφιά) και βρέθηκα στην καρδιά του δάσους, πέφτοντας πάνω σε δύο ελάφια.

  41. BLOG_OTI_NANAI said

    39: Πάνω από τον τίτλο έχει ένα σχέδιο και βλέπω ένα παρόμοιο σε εξώφυλλο βιβλίου που του μοιάζει.
    Βεβαίως, στο συγκεκριμένο τεύχος τον αναφέρει μόνο ως «Α. ΚΥΡΙΑΖΗ» (και στα περιεχόμενα). Αν κρίνω όμως από άλλα τεύχη του ίδιου περιοδικού που αναφέρει συνεργασίες με «Α. ΚΥΡΙΑΖΗ», με «ΑΘ. ΚΥΡΙΑΖΗ» ή με «ΑΘΑΝ. ΚΥΡΙΑΖΗ», τότε -αν δεν είναι συνωνυμία- μάλλον το βρήκες.

  42. sarant said

    40 Εδώ ο οργανισμός σιδηροδρόμων έχει διαδρομές «από σταθμό σε σταθμό». Παίρνεις το τρένο, πας σε ένα σταθμό, περπατάς τη διαδρομή (σημαδεμένη καλά) και φτάνεις στον άλλο σταθμό, οπότε παίρνεις το τρένο και πας σπίτι σου.

    Αλλά το κινητό χρειάζεται, παρά τα καλά σημάδια.

    41 Ο Αθανάσιος Κυριαζής είναι μεγάλος μάστορας

  43. phrasaortes said

    42. Μπράβο το Λουξεμβούργο. Έχω κάνει αντίστοιχες ημερίσιες εκδρομές σε μέρη που η δημόσια συγκοινωνία είναι πολύ πυκνή (συνήθως τουριστικοί προορισμοί κοντά στο Κολμάρ ή το Ομπερναί), αλλά δεν πρόκειται ακριβώς για περιπάτους, γιατί επισκέπτομαι και χωριά, μουσεία, κάστρα κλπ. Τελευταία φορά ήταν στο Ντάμπαχ, όπου εξερεύνησα τα κοντινά κάστρα και χωριά. Συνολικά ίσως βγήκαν 30 χιλιόμετρα περίπου. Μετά ήμουν ελαφρώς πτώμα. Με τις ζέστες όμως κομμένες οι εκδρομές.

  44. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Σαν είν’ ο άντρας ‘πο γενιά μα να ν’ και διωματάρης*
    Πατεί τη γη κι αυτή ρωτά ποιος είν ο πορπατάρης
    *χαρισματικός

    Πορπατάρης, περπατάρης, περιπατητής, πεζοπόρος, στρατολάτης, δρομολάτης, διαβάτης, στρατοκόπος

  45. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  46. Πολύ ενδιαφέρον. Μου αρέσει κι εμένα το περπάτημα, αλλά κάποια ρεκόρ μου –αν υπάρχουν– καταγράφονται εντός του αστικού χώρου. Ερώτηση: Υπάρχει κίνδυνος από σκυλιά;

  47. phrasaortes said

    46. Στην Γαλλία όχι, γιατί δεν υπάρχουν αδέσποτα. Στην Ελλάδα όμως πρέπει οπωσδήποτε να πάρετε μια γλίτσα (ή έστω ένα μεγάλο κλαδί) πριν βγείτε για εξόρμηση. Ακόμα και με γκλίτσα όμως, τα κοπάδια αιγοπροβάτων πρέπει να τα αποφύγετε πάση θυσία.

  48. Costas Papathanasiou said

    Καλησπέρα και είθε καλοδιάβα(σ)τοι και οι δρόμοι οι επόμενοι:
    Οδοιπόρος με πυξίδα/ όποια ανθρώπινη γραφίδα:/
    Πεζο-Γράφος, με μια λέξη-
    πλέον, για Λόγου χίλιες στράτες/ και Λεγάτος για διαβάτες/
    με ίδια κοινωνίας έξη…
    …Ή ένας απλός “Χιλίαρχος Γραφιάς” ο οποίος “όταν σταματήσουν να τον ακούνε τα πόδια  του” μπορεί να χαίρεται αντίστοιχα ταξίδια ‘γράφοντάς’ τα κι αυτά και ακούγοντας π.χ…. λοξάτους πετεινούς.
    “…Αν έχω δίκιο, μη μου πεις/ Δε σου ζητώ τη γνώμη
    Στο ανάγλυφο της ζήσης μας/ Υπάρχουν χίλιοι δρόμοι…”
    https://iraklionews.gr/81890-chilioi-dromoi-o-psarantonis-symprattei-me-ton-petroloyka-chalkia-kai-ton-michali-preponi-vid , ή :
    “…There’s a thousand roads up this mountain
    You can get lost in a minute if you try
    And it’s probably enough that I was just laughing today, yeah
    Lookin’ this close in your eye…”
    https://www.youtube.com/watch?v=7n71dXwtZAk Thousand Roads – David Crosby

  49. Να μας, για την υπεράσπιση του βαδιστικού ιδεώδους.

  50. @ 47 Phrasaortes

    Ναι, ναι, στην Ελλάδα έχω εμπειρίες, ως παλιός ποδηλάτης, από τα σκυλιά. Έχουν όμως πολλούς υπερασπιστές.

  51. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Βαδιστής χιλιοδρόμος.
    Xίλιες διαδρομές στη 10ετία και πάνω από 3.500 αναρτήσεις (με τα σχόλιά τους) στο ιστολόγιο το ίδιο διάστημα, εκτός από τα βιβλία κλπ.
    Όσα αγαπά, τα κάνει ο άθρωπος, μόνο σωπάτε, δε θέλω μα και μου 🙂 . Μαζι με τις ευχές «τριανταφυλλένια η στράτα σου κρινοσπαρμένοι οι δρόμοι», ευχαριστουμε (και) για το παράδειγμα Nικοκύρη.

  52. GeoKar said

    Χιλιοβαδιστε Ν(ο)ικοκύρη, μπράβο! Όχι μόνο για τις πεζοπορίες αλλά, κυρίως, που πετυχαίνεις τόσα πολλά κ διαφορετικά και, μάλιστα, τόσο καλά!

  53. sarant said

    43 To Club Vosgien είναι πολύ καλό, όσα μονοπάτια του έχω δει είναι καλοφτιαγμένα -αν και λίγα έχω κάνει λόγω της απόστασης.

    46-7 Μία και μόνη φορά με έχει δαγκώσει σκύλος, επιπόλαια, στον άγριο βορρά του Λουξεμβούργου (στο βορειότερο χωριό, μέσα στο χωριό μάλιστα). Ενας μικρός ήταν, που ήθελε να δείξει στο αφεντικό του ότι είναι άγρυπνος φρουρός -ενώ ο μεγάλος σκύλος απλώς με γάβγισε.

    Στην Ελλάδα έχω φοβηθεί καναδυό φορές και πήρα καλάμι να κρατάω.

  54. 51 -52 Είναι πούχει καταφέρει τη μέρα του να έχει πάνω από 30 – 35 ώρες 🙂

  55. Για τις αθηναϊκές διαδρομές στο σημερινό Athens Voice.

  56. ΣΠ said

    Τέτοια οργάνωση δεν έχω ξαναδεί. Μου κάνει εντύπωση πάντως που δεν υπάρχει καμία διαδρομή στην Λέσβο.

  57. sxoliastis2020 said

    Εύγε!

    “How many roads must a man walk down before you call him a man?”

  58. Αγάπη said

    Αν ήξερες πόσο ζηλεύω…

  59. sarant said

    56 Αχ, έχω χρόνια να πάω. Πάνω από 10 χρόνια.

  60. Αγγελος said

    Σε ζηλεύω αλλά και σε θαυμάζω. Πότε βρίσκεις τον καιρό και τα κάνεις όλ’ αυτά;

  61. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Το (καθημερινό) πάνω κάτω της Ρεματιάς, υπολογίζω σκάρτα 3 χιλιόμετρα, είναι 20 χιλιόμετρα εβδομαδιαία! καλούτσικο, δεν τόχα σκεφτεί. Τώρα μπήκα στο τρυπάκι να το μετρήσω. Παλιότερα συναντιόμασταν ποδαράτο με φίλη, εκείνη να ξεκινά ανεβαίνοντας από Αμπελόκηπους κι εγώ από Χαλάνδρι κατεβαίνοντας. Κάπου Ν.Ψυχικό ή Κ. Χαλάνδρι ανταμώναμε. Πάνω που το είχαμε στρώσει (αν και το περπάτημα μες την πόλη, δεν είναι και το ιδανικότερο αλλά απ’ τ΄ολότελα…) ήρθε η πανδημία με τις απαγορεύσεις και τα ωράρια και ατόνησε. Στο μεταξύ βελτιώθηκε πάρα πολύ η Ρεματιά (μη θαρρείτε, βρώμαγε πριν λίγα χρόνια, από κρυφές εκροές ως και αποχετεύσεων) κι έτσι πλέον την χιλιοπερπατώ 🙂 . Κατεβαίνει και μια αλεπού και κουτελώνουμε πότε -πότε όταν πέφτει το σκοταδάκι τώρα που είναι μεγάλες οι μέρες κ δεν αντέχει την πείνα, αλλά, από το σημείο που την είδα τελευταία, πολύ κάτω προς τα σπίτια, σκέφτομαι ότι αιτία είναι μάλλον η κατάφορτη, με ολόγλυκα φρουτάκια, μουριά που ακουμπάνε τα κλαδιά της στο χώμα και νομίζω τα ορέγεται ιδιαίτερα το ζούδι αυτό. Τώρα, πριν τις βροχές, είδα, πρώτη μου φορά αυτό, σ΄ένα πλαγιαστό σημείο κάτω από πεύκα αλλά εκεί που περνά ο ήλιος , μια στεριανή χελώνα να γεννά τ΄αυγά της. Έσπρωχνε με το πίσω πόδι τα φρύγανα και τα κάλυπτε! Μόλις βραδιάσει καλά, βγαίνουν και τα σκαντζοχοιράκια. Κάνουν θόρυβο ανάμεσα στα χόρτα κι εντοπίζονται. Χθες ήταν και μια παρέα, 4-5 παιδόπουλα, 12-14 χρονών περίπου, να διασχίζουν/ εξερευνούν το τοπίο μέσα στην κοίτη του γάργαρου πια ποταμιού με πειράγματα και χαχανα. Ευλογία.
    Λίγο κόσμο συναντώ. Πιο πολύ για βόλτα των σκύλων. Σπεύδω να τους δηλώσω όταν διασταυρωνόμαστε σε στενά σημεία, ότι εγώ δεν δαγκώνω ! 🙂 . Ρωτάω τα ονόματά τους (των σκύλων), με τον καιρό έμαθα καμιά δεκαριά. Στην αρχή κρατούσα ξύλο, έτσι για ακουμπιστήρι και για να κατεβάζω κανένα κορόμηλο, σύκο κλπ, αλλά ρωτούσα από μακριά αν φοβούνται τα σκυλιά το ξύλο μου, μερικά γίνονται επιθετικά, αγριεύουν ακριβώς απ΄αυτό(αν έχουν δαρθεί προφανώς). Πια δεν πολυκρατώ απ΄όταν μια φορά μου λέει μια κοπέλα αν το έχω για να χτυπώ τα σκυλιά! Ακριβώς έτσι είπε! (Άσε μας ρε κοπελιά, είπα από μέσα μου-ναι, βγήκα να βαρέσω ζώα με τη μαγκούρα, έτσι από κακοψυχιά… 😦 )
    Πάω τώρα να ρεματιστώ 🙂 .

  62. loukretia50 said

    Μπράβο Νικοκύρη!
    Εύχομαι να συνεχίσεις με το ίδιο κέφι!
    Είναι τόσοι πολλοί οι δρόμοι!

    Αλλά δεν πειράζει αν ξεφύγουν μερικοί!

    ΥΓ : Τέτοια κάνετε εσείς οι πεζοπόροι με το καλάμι, και την πληρώνουν αθώες μεγαλοκοπέλες με μαγκούρα!
    Κάποτε όλα τα σκυλιά με πλησίαζαν, με ποδήλατο είχα πάντα followers!
    Tώρα τα εκπαιδευμένα με μισούν, ενώ τα αδέσποτα με φοβούνται.
    Σε πρόσφατο κακό συναπάντημα σε πάρκο, δοκίμασα να την κρατήσω σα γκλίτσα – τσέλιγκα style, αεράτο, μη απειλητικό. Η κόρη μου έκανε πως δε με ξέρει, το ζόρικο ντόμπερμαν ευτυχώς με σνομπάρισε!
    Ρεζίλι των σκυλιών!

  63. nikiplos said

    Να τους κάνεις 3.000 Νικοκύρη με υγεία!
    Αν ποτέ περάσετε από την ορεινή Αρκαδία στα κεντρικά σημεία πωλούνται τοπικές γκλίτσες.

    Είναι από τα καλύτερα που μπορεί να έχει πεζοπόρος. Πολύ ελαφριές και πολύ ανθεκτικές… Με το σωστό μήκος για να δίνει απόσταση στα σκυλιά… Έχω αγοράσει και τις βιομηχανικές δύο-τρεις ποιότητες. Όταν όμως είναι να κάνω μεγάλη διαδρομή και μεγάλη ανάβαση παίρνω την παραδοσιακή αυτή γκλίτσα…

  64. Missing Ink said

    Νικοκύρη, μια αφιέρωση κι από μένα:
    ‘A Thousand Roads’ των Parts & Labor
    (τους είχα γνωρίσει όταν ήμουν στη ΝΥ, τα καλύτερα παιδιά στην πόλη!)

  65. evamaten said

    Εκεί που μου έχει πέσει το σαγόνι από την έκπληξη και τον θαυμασμό για τις τόσες ωραίες (και ενδιαφέρουσες και στοχαστικές διαδρομές, που ζήλεψα), έρχεται η εκπληκτική κατακλείδα σου και σκάω στα γέλια (λατρεύω το χιούμορ σου, Νικοκύρη!)
    Να είσαι γερός και να μη χρειαστεί να κάνεις καμιά αναπροσαρμογή ούτε στις διαδρομές ούτε στις δημοσιεύσεις σου – που διαδρομές είναι κι αυτές (αλλά τις μοιράζεσαι μαζί μας). Καλούς δρόμους να ‘χεις, γενικά!

  66. Costas Papathanasiou said

    Ακόμα λίγοι χιλιοδρομάκηδες:
    —Στέλιος Ρόκκος, “Σε χίλιους δρόμους πάλι θα χαθώ”( https://www.youtube.com/watch?v=rwgY1OyoyLc )
    —Kurt Tucholsky [ “Augen in der Großstadt” https://www.deutschelyrik.de/augen-in-der-grossstadt-1930.html μτφ εδώ https://ideostrovilos.gr/logotexnia/pano-apo-afti-ti-gi ]
    …Du gehst dein Leben lang/ auf tausend Straßen;
    du siehst auf deinem Gang,/ die dich vergaßen…
    —Τίτος Πατρίκιος:
    “Στην άκρη της μνήμης τελειώνει η θάλασσα/ πέρα  απ’ το  παράθυρο  αρχίζει  ο  κόσμος./
    Τα  βιβλία  φθείρονται  μες  στα  χέρια  μας/ τα  βιβλία  που  ώρες  κι  ώρες  σκύβουμε  πάνω  τους/
    που  τα  συζητάμε  στην  κλειστή  κάμαρα./ Τύψη  της  αδέξιας  πράξης/
    πιο  τυραννική  κι  απ’ της  άνομης  πράξης./ Είναι  μακριά  οι  σοφές  πόλεις  της  Ευρώπης/
    με  τις  γερτές  σκεπές, τις  καμινάδες/ που  δε  γνωρίζουνε  την  αγωνία/
    της  παράνομης  συνεδρίασης./ Χίλιοι  δρόμοι  οδηγούν  στη  λευτεριά”. (IV, Ποιήματα, Ι 24)
    —Επίλογος-1928: “Από χίλιους δρόμους είμαστε φτασμένοι/ σ’ ένα σημείο όλοι, για ένα σκοπό/ Και προσμένουμε μ’ άγνοια τυλιγμένοι/ μα περισσότερο αξιολύπητοι γι’ αυτό..”, αποδιδόμενος στον Καρυωτάκη( http://www.magikokouti.gr/kar-figi1.htm ) ίσως γιατί θυμίζει το:
    “…Ας υποθέσουμε πως δεν έχουμε φτάσει/ από εκατό δρόμους τα όρια της σιγής,/ κι ας τραγουδήσουμε, το τραγούδι να μοιάσει/ νικητήριο σάλπισμα, ξέσπασμα κραυγής—/ τους πυρρούς δαίμονες, στα έγκατα της γης,/ και, ψηλά, τους ανθρώπους να διασκεδάσει.” (“Αισιοδοξία”,1928)
    — Wu Men Hui-k’ai ( English version by Eiichi Shimomisei ) : “The Great Way has no gate,/ A thousand roads enter it./ When one passes through this gateless gate,/ He freely walks between heaven and earth.”
    — Lizette Woodworth Reese:
    Along the thousand roads of France, / Now there, now here, swift as a glance,
    A cloud, a mist blown down the sky, / Good Joan of Arc goes riding by.(…)
    (“The Good Joan”, https://www.poetrynook.com/poem/good-joan-0 )

  67. sarant said

    60 Kαι ποιος σου είπε ότι τα προλαβαίνω;

    61 Τυχερή είσαι.

    63 Ίσως χρειάζεται μια γκλίτσα. Έχω κάτι μπατόν πεζοπορίας, αλλά δεν με βολεύουν διότι στα χέρια μου κρατάω κινητά κτλ.

    65 Νάσαι καλά!

  68. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Πῶς λέγονται οἱ δρόμοι πού τούς διανύουν ἀσυμμάζευτοι μεσήλικες; 🙂

  69. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Ζηλεύ(γ)ω σου και την όρεξη και τη μπόρεση, Νικοκύρη!
    (Μην ανησυχείς, δεν ματιάζω 🙂 )
    Επικροτώντας και το #65/Evamaten, εύχομαι να συνεχίσεις έτσι – σε όλους τους τομείς, εννοείται…

    «Η μοναξιά του δρομέα μεγάλων αποστάσεων».
    Μια ταινία που με εντυπωσίασε τότε (μέσα ‘60s), πρωτοποριακή για την εποχή της. Θα ήθελα να την ξανάβλεπα για να τεστάρω/ανιχνεύσω τυχόν νοητικές – και όχι μόνο- επιδράσεις των χρόνων που πέρασαν…

  70. Προσωπικά χρησιμοποιώ το https://el.smashrun.com/ για να ανεβάζω τις διαδρομές που περπατάω. Με χρήσιμα στατιστικά αλλά δεν ξέρω αν έχει κι αυτό κάποιο όριο στο μέγεθος του αρχείου καταγραφής.

  71. BLOG_OTI_NANAI said

    37: Επειδή βρέθηκε άνθρωπος (να’ ναι καλά) να μου δώσει παλιό διάδρομο που τον είχε μετατρέψει σε κρεμάστρα (ως συνήθως) και του έπιανε χώρο, ανεβαίνω μερικές φορές την εβδομάδα για καλή υγεία. Έχω συνηθίσει αρκετά ώστε να κάνω 2,5 χιλ. σε μισή ώρα, με κλίση γύρω στο 5 (φτάνει ως 10) και ταχύτητα κυμαινόμενη 4,5 έως 6 χλμ/ώρα. Μετά κατεβαίνω, αλλά έχω κουραστεί. Γι’ αυτό τα βλέπω πολύ ζόρι «8 χιλιόμετρα σε 1 h. 37′». Προφανώς έχει να κάνει με το πόσο έχει προπονηθεί κάποιος με τόσες διαδρομές.

  72. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μπράβο, Νικοκύρη, μην σταματάς να περπατάς, λιθάρι που κυλάει δεν χορταριάζει. Να σου αφιερώσω τον “Δρόμο» του Εμπειρίκου από την Οκτάνα:
    «…O δρόμος, σκυρόστρωτος ή με άσφαλτο ντυμένος, από παντού πάντα περνά – Aθήνα, Mόσχα, Γιαροσλάβ, Λονδίνο και Πεκίνο, από την Σάντα Φε ντε Mπογκοτά και την Γουαδαλαχάρα, την Σιέρρα Mάντρε Oριεντάλ και τις κορδιλλιέρες, μέσ’ από τόπους ιερούς σαν τους Δελφούς και την Δωδώνη, μέσ’ από τόπους ένδοξους, όπως τα Σάλωνα, όπως η γέφυρα της Aλαμάνας, καθώς και από άλλα μέρη ξακουστά, σαν την κοσμόπολι εκείνη, που ηδυπαθώς την διασχίζει ο γκρίζος Σηκουάνας…»
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.snhell.gr/anthology/content.asp%3Fid%3D95%26author_id%3D10&ved=2ahUKEwi41f_kyNL_AhW0gv0HHUEyDO8QFnoECBgQAQ&usg=AOvVaw2bL8aSvSyp65oBVQt-HbKw

  73. sxoliastis2020 said

    Εγώ χρησιμοποιώ το locus map στην δωρεάν έκδοσή του. Αξιοπρεπές και για την καταγραφή διαδρομών.

    https://www.locusmap.app/

  74. ΣΠ said

  75. sarant said

    70 Ευχαριστώ!

    71 Θα φανεί κοινότοπο, αλλά κυρίως στο μυαλό είναι το θέμα. Πρόσεξε όμως και το άλλο: αν κάνεις διάδρομο, είναι πολύ εύκολο μόλις βαρεθείς ή κουραστείς να κατεβείς απλώς και να σταματήσεις. Όταν όμως περπατάς, αν έχεις διαδρομή 8 χιλιόμετρα, κυκλική, αν τύχει και βαρεθείς / κουραστείς δεν έχεις τρόπο να διακόψεις, πρέπει να κάνεις και τα άλλα 4 χλμ για να πας στο αυτοκίνητό σου. Μπορεί βέβαια να υπάρχει ένας συντομότερος δρόμος, αλλά μάλλον σπάνιο είναι αυτό.

    72 Αφού δεν μου αφιέρωσες τον Γιάννο του Παπαντωνίου που έκοψε τον πεύκο, και μετά περπατούσε κι όλο περπατούσε και το δάσος απομακρυνόταν, καλά είναι ! 🙂

  76. sarant said

    73 Ευχαριστώ!

    74 Ωραία! Κι άλλοι χιλιοι δρόμοι!

  77. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Μπράβο Νικοκύρη που κατάφερες να πετύχεις τον μεγάλο στόχο σου.😊
    Αν θές την συμβουλή μου, μη βάλεις άλλον στόχο, απλά απόλαυσε τις διαδρομές σου και μη τις μετράς. Όπως και στην ζωή, η ομορφιά και η απόλαυση, βρίσκεται στην διαδρομή, αρκεί να ξέρεις που θέλεις να πάς, και να μη πηγαίνεις εκεί που θέλουν να πάς άλλοι.😊

    Ένα άλλο σημαντικό, είναι που οι περισσότεροι πιστεύουν πως η πεζοπορία γυμνάζει γενικά. ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ! Κάνει βέβαια καλό αλλά υπό προϋποθέσεις, αλλιώς δημιουργεί άλλα προβλήματα.
    Δεν πίνουμε αλκοόλ, (μόνο στις συνάξεις😂) δεν είμαστε υπέρβαροι, αλλιώς, όσα περισσότερα δεκάκιλα, τόσα λιγότερα χιλιόμετρα😊 διατρεφόμαστε σωστά, δηλαδή, λίγο απ΄όλα αλλά, λίγο, πίνουμε αρκετό νερό, κι αυτό που κάνουμε, μας ευχαριστεί, όταν χάνεται η ευχαρίστηση, σταματάμε.

    Το σημαντικότερο όμως, είναι να πηγαίνουμε τουλάχιστον 2,3 φορές την εβδομάδα στο γυμναστήριο για συνολική σωματική εκγύμναση. Τότε η πεζοπορία θα είναι αληθινή απόλαυση.
    Καλές διαδρομές σου εύχομαι.

    Μία διαδρομή που εξακολουθώ να κάνω τακτικά από το 2001 που ήρθαμε στον Γέρακα, είναι από το σπίτι μου ως τον άγιο Πέτρο στην Πεντέλη. Θέλει σχετικά καλή φυσική κατάσταση γιατί έχει αρκετή ανηφοριά μέχρι σχεδόν την πηγή, αλλά η θέα είναι μαγευτική κι από τις δύο πλευρές, ενώ ο γυρισμός είναι πιο εύκολος.

    Μία άλλη διαδρομή που προτείνω ανεπιφύλακτα σε όσους μπορούν να την κάνουν, είναι η ανάβαση στην κορυφή του Ολύμπου, κυριολεκτικά, ΘΕΪΚΗ!😂
    Είναι πολλά χρόνια που θέλω προτείνω να την κάνουμε ως ιστολόγιο, αλλά δεν ξέρω πόσοι θέλουν και μπορούν, σίγουρα ελάχιστοι, αλλά αν μαζευτούμε καμιά δεκαριά, (2 ήδη έχουν δηλώσει συμμετοχή😂) θα είναι μια υπέροχη εμπειρία και θα περάσουμε πολύ όμορφα.

    ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ!😂

  78. BLOG_OTI_NANAI said

    75: Ναι, παίζουν ρόλο αυτά που λες. Και πράγματι «κυρίως στο μυαλό είναι το θέμα». Είχα ακούσει κάποιον δρομέα μεγάλων αποστάσεων που έλεγε ότι βασίζεται στα ψυχικά αποθέματα διότι το σώμα εξαντλείται νωρίτερα και κατόπιν, σαν να έχει αυτόματο πιλότο, ακολουθεί το συγκεντρωμένο στο στόχο μυαλό.

  79. ΣΠ said

    75
    Όταν η διαδρομή δεν είναι κυκλική, πώς επιστρέφεις στο αυτοκίνητό σου;

  80. sarant said

    77 Για Όλυμπο είμαι μέσα

    79 Αυτές που διαλέγω είναι κυκλικές.

    Αλλιώς, χρειάζεσαι δύο αυτοκίνητα και έναν συνοδοιπόρο -με μια φίλη το έχω κάνει πεντέξι φορές για ωραίες διαδρομές που δεν είναι κυκλικές. Δίνουμε ραντεβού στο τέρμα, αφήνουμε εκεί το ένα αμάξι, πηγαίνουμε με το άλλο αμάξι στην αφετηρία, πεζοπορούμε, επιστρέφουμε με τον ίδιο τρόπο.

    Σε μερικές περιπτώσεις, μέσα σε πόλεις, μπορείς να επιστρέψεις με λεωφορείο, μετρό, ταξί έστω. Όταν έκανα τον γύρο της Αίγινας, σε πολλά ετάπ, επέστρεφα με λεωφορείο ή αγγάρευα κάποιον. Στον γύρο της Αττικής που δεν έχω ακόμα τελειώσει (από την Κινέτα ως το Δήλεσι) επιστρέφω όπως μπορώ, ανάλογα την περίπτωση.

    Υπάρχει και η λύση «από σταθμό σε σταθμό» (του τρένου ή του προαστιακού κτλ.)

    Και για πιο προχώ, μεγάλες διαδρομές πολυήμερες, με διανυκτέρευση σε άλλο ξενοδοχείο κάθε φορά (που σου μεταφέρουν και τις αποσκευές). Κάνεις 20-30 χιλιόμετρα το πρωί ως το μεσημέρι, μετά τρως και πίνεις και πέφτεις ξερός. (Δεν το έχω κάνει όμως).

  81. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    66, Μιας και ξετρυπώνετε σχετικά,
    «χίλιες διαδρομές» έχουν δυο τραγούδια του Αντώνη Βαρδή
    η Εθνική Οδός
    και το Εδώ σε περιμένω

  82. Να τις εκατονταχιλιάσεις τις διαδρομές Νικοκύρη! Σε ζηλεύω!!

    Κι εμένα μ’αρεσει πολύ το περπάτημα αλλά τον τελευταίο καιρό δεν βρίσκω ποτέ χρόνο… Πρέπει όμως να το αλλάξω αυτό!

    @77: Όλυμπο; Για πεζοπορία μιλάμε ή για ορειβασία; Θα ψηνόμουν αλλά νομίζω ότι απαιτείται και μια φυσική κατάσταση που μάλλον δεν έχω…

  83. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    77 Λάμπρο και τις δύο διαδρομές τις έχω κάνει- έστω και κατά το πολύ με αυτοκίνητο 🙂 . Στην πηγή στον Άγιο Πέτρο πηγαίναμε (και πάμε), από πολύυυ παλιά, μαθήτρια ακόμη, με του θείου μου την οικογένεια. Ανεβαίναμε από Χαλάνδρι με τ΄αμάξι ως το Άγιο Πνεύμα, στην Π.Πεντέλη και μετά ποδαράτο (μερικοί και μερικώς 🙂 ). Ο θείος είχε μεράκι με το νερό από κει. Του θύμιζε λέει το νερό του χωριού του (κάπου από το Μεραμπέλο ήταν ο αγαπημένος, που πέθανε νωρίς, από καρδιά στα 51).
    Στον Όλυμπο πήγαμε σε μεγάλη εκδρομή 5 ημερών, με το σχολείο του μικρού όταν ήταν στο δημοτικό. Από έκτακτο λόγο, τελευταία στιγμή, δεν μπορούσε μια συνοδός και απευθύνθηκαν στους γονείς και μου έλαχε εμένα αυτή η αξέχαστη εμπειρία. Πρώτα στα 3-5 Πηγάδια της Νάουσας, όπου μαζί με τα υπόλοιπα σπορ (κάτι αναρριχήσεις σε βράχια και εναέριες διαβάσεις με σκοινιά (τα παιδιά, με οδηγούς) πεζοπορήσαμε θαυμαστά, σκαρφαλωτή διαδρομή πάνω στο Βέρμιο και μετά σε άλλο κομμάτι του ταξιδιού, στο βουνό των θεών. Περπατήσαμε αρκετά και περί τη Σκήτη του Αγίου Διονυσίου, θυμάμαι. (Μωρέ πώς θυμήθηκα το μέρος που ρετάρω τελευταία 🙂 ). Μαγικό βουνό όντως. Κατεβήκαμε μετά στο Δίον, άλλη μαγεία.

  84. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    82. Στέλιο, μη φοβού! 🙂
    https://olympiobima.gr/diadromi-sto-spilaio-toy-agioy-dionysioy-ston-olympo/

    https://www.topoguide.gr/mountains/macedonia/advs_olymbos/routes/olymbos_Prionia_AgioSpileo.php

  85. sarant said

    82 Ναι, το κακό είναι ότι θέλει χρόνο, δεν συμπιέζεται το άτιμο.

  86. aerosol said

    #64
    Μεσιέ Μελάνη, έχετε γραφή. Εκτός αν πήγε αλλού! 😀

  87. 54,
    Κάπου 40!

  88. Κυριάκος said

    Περπατάω πολύ και πραγματικά οι αδέσποτοι σκύλοι είναι πρόβλημα. Όταν μάλιστα είναι 3-4 μαζί τότε η κατάσταση για τον πεζοπόρο είναι δύσκολη.
    Οι φίλοι μου μού λένε ότι στη Γερμανία δεν υπάρχουν αδέσποτοι σκύλοι. Πώς το καταφέρνουν; Τους μαζεύει ο μπόγιας; Έχει ευθύνη ο Δήμος αν σε δαγκώσει αδέσποτος σκύλος; Υπάρχει σχετική νομοθεσία στην Ελλάδα;

  89. ΓιώργοςΜ said

    78 Έτσι είναι. Οι δικές μου διαδρομές (όταν αξιώνομαι) είναι 20λεπτες, στο ημερήσιο διάλειμμά μου, αντί για… τσιγάρο. Το ξυπνορόλογο λέει 6χλμ/ώρα περίπου, η διαδρομή είναι 1.8-2χλμ αλλά το περπάτημα είναι στη φύση και περισσότερο σκέφτομαι μην αργήσω ή μην ιδρώσω πολύ, δεν αισθάνομαι κούραση.
    Στις λίγο μεγαλύτερες διαδρομές, με παρέα, μπορεί να φτάσω και τα 6-8 χλμ αλλά με χαμηλότερο ρυθμό, πέφτει κουβεντολόι, ενδιάμεσες στάσεις για ανεφοδιασμό και μετά βίας μετράει ως αεροβική άσκηση. Πολύ καλύτερο από το… καναπέδινγκ σε κάθε περίπτωση.

    Για τους γενικά αγύμναστους, το περπάτημα είναι εξαιρετική άσκηση, θα διαφωνήσω με τον Λάμπρο εδώ. Γυμνάζει κυρίως την καρδιά – πνεύμονες – κυκλοφορικό, εξαιρετικά σημαντικό-αυτό το επαναληπτικό σφίξιμο της γάμπας σε κάθε βήμα είναι ένας χτύπος μιας δευτερεύουσας καρδιάς. Αν ήταν να βάλω σκορ, αυτό είναι το 70% του επιθυμητού αποτελέσματος οποιασδήποτε άσκησης δεν στοχεύει σε ποντίκια και λοιπά… σφιχτερμανικά. Ακολουθούν οι μύες της μέσης, της ράχης, οι κοιλιακοί (δηλαδή διόρθωση της στάσης και πρόληψη αυχενικού, προβλημάτων της μέσης κλπ) και φυσικά τα πόδια. Παρατηρώ τη στάση μου στο γραφείο να έχει χαλάσει, καμπουριάζω όταν δεν πάω για περπάτημα για παραπάνω από καμιά βδομάδα.

  90. Costas Papathanasiou said

    Καλημέρα!
    81: Πρόγονος του ημετέρου χιλιόδρομου λουξεμβουργόνικου και ο μυριοκέλευθος ισθμιόνικος του Πίνδαρου:
    «ἔστι μοι θεῶν ἕκατι μυρία παντᾷ κέλευθος:/ ὦ Μέλισσ’, εὐμαχανίαν γὰρ ἔφανας Ἰσθμίοις/ὑμετέρας ἀρετὰς ὕμνῳ διώκειν:/ αἷσι Κλεωνυμίδαι θάλλοντες αἰεὶ / σὺν θεῷ θνατὸν διέρχονται βιότου τέλος. ἄλλοτε δ’ ἀλλοῖος οὖρος/ πάντας ἀνθρώπους ἐπαΐσσων ἐλαύνει.» [ Πίνδαρος, στ.1-6, Ισθμιόνικος 4, ΜΕΛΙΣΣῼ ΘΗΒΑΙῼ ΠΑΓΚΡΑΤΙῼ ]
    [Με των θεών τη χάρη έχω μύριους δρόμους για παντού,/ Ω, Μέλισσε, πολύτροπους, που στα Ίσθμια φανέρωσες,/ να ακολουθήσω υμνώντας τις ανδραγαθίες της οικογένειάς σου/ διά των οποίων οι Κλεωνυμίδες θα θάλλουν εσαεί,/ με τη βοήθεια του θεού, καθώς του βίου το πέρας θα διαβαίνουν. Σε άλλους καιρούς, άλλοι άνεμοι, άνθρωπους θα σπρώχνουν μπρος, αισίως, καθοδηγώντας τους. ]

  91. sarant said

    88 Επιβεβαιώνω ότι δεν υπάρχουν (ή, τέλος πάντων, δεν έχω δει) αδέσποτα σκυλιά εδώ στην Εσπερία. Πώς γίνεται, δεν το ξέρω.

  92. ΓιώργοςΜ said

    91 Απ’ όσο ξέρω, από συζητήσεις με κτηνιάτρους αλλά και κόσμο που έχει ζήσει έξω, τα πρόστιμα είναι τσουχτερά αν συλληφθεί κάποιος που να μη φροντίζει το ζωντανό του, κι όταν λέω φροντίζει εννοώ να το έχει πάντα δεμένο, να του έχει φίμωτρο εκεί που επιβάλλεται (στη Βιένη είδα πως στο μετρό πάντα μπαίνει φίμωτρο σε οσοδήποτε μικρό σκυλάκι) κλπ. Σε πρόσφατη συζήτηση, έμαθα πως στην Αυστραλία αν η γάτα σου βρεθεί σε χώρο έξω από την επίβλεψή σου, το πρόστιμο είναι χιλιάρικα.
    Γι’ αυτό υποτίθεται πως είναι τσιπαρισμένα τα κατοικίδια, τουλάχιστον οι σκύλοι. Εδώ, το τσιπάκι είναι χρήσιμο μόνο αν σε δαγκώσει σκυλί και το αφεντικό του κάνει τον Κινέζο.
    Αν πάλι μαζέψει ο δήμος (ή η αρμόδια υπηρεσία) ένα αδέσποτο, το κρατάει για ένα χρονικό διάστημα σε κάποιο καταφύγιο και μετά γίνεται ευθανασία.

    Στη γειτονιά που μένω, τα αδέσποτα δεν τολμάει να τα πειράξει κανείς. Δεν έχει πολλά, αλλά έστω κι ένα φτάνει. Αλλά είναι ένας από τους πολλούς κινδύνους του εξτρίμ σπορ του βαδίζειν στην πόλη· ανάμεσα στο στραμπούλιγμα ή το πέσιμο από την ποιότητα των πεζοδρομίων, την ανυπαρξία τους, την αδιαφορία των οδηγών για τους πεζούς (έχω φάει βρίσιμο επειδή τόλμησα να περάσω, από διάβαση, το δρόμο κι αναγκάστηκε να στραβοτιμονιάσει κάποιος, για φρενάρισμα ούτε λόγος), κλπ, κλπ…

  93. Απίστευτο Νικοκύρη! Μπράβο σου! Και καλή συνέχεια.

    Στην Ελλάδα σου προτείνω (και σε όποιον άλλο, περπατάει ερασιτεχνικά έστω) τα μονοπάτια στο Μαίναλο ή αυτά της Άνδρου. Είναι εξαιρετικές προσπάθειες για μια άλλου τύπου ανάπτυξη. Πρόσφατα κάναμε μέρος από το Menalon Trail και εντυπωσιαστήκαμε. Άψογη σηματοδότηση, τα πάντα καθαρά και ελεγμένα. Βραβευμένη προσπάθεια, το πρώτο πιστοποιημένο μονοπάτι στην Ελλάδα. Μια ολόκληρη τοπική οικονομία μπορεί να έχει (και έχει, από όσο είδαμε) τους καλούς, προσεκτικούς περιπατητές όλο τον χρόνο. Κάνουν μία εβδομάδα από χωριό σε χωριό, περίπου 15 χλμ πεζοπορία την ημέρα. Το Μονοπάτι του Μαινάλου, μήκους 75 χλμ, περνά μέσα από τα χωριά Στεμνίτσα, Δημητσάνα, Ζιγοβίστι, Ελάτη, Βυτίνα, Νυμφασία, Μαγούλιανα, Βαλτεσινίκο, Λαγκάδια. Οι πεζοπόροι μένουν σε άλλο χωριό κάθε βράδυ και τα πράγματά τους μεταφέρονται με ταξί ώστε να τους περιμένουν στο επόμενο κατάλυμά τους. Πολλοί, από αυτούς τους πιο αυθεντικούς, τα έχουν στην πλάτη και ελαττώνουν τα έξοδα.
    Εδώ πληροφορίες https://menalontrail.eu/.

    Στην Άνδρο τα έχουμε περπατήσει πριν μερικά χρόνια και ελπίζω να παραμένουν στην πολύ καλή κατάσταση που τα είδαμε. https://www.androsroutes.gr/el/androu-monopatia/

  94. Alexis said

    #88:Έχει ευθύνη ο Δήμος αν σε δαγκώσει αδέσποτος σκύλος;

    Ναι, σύμφωνα με τη νομοθεσία ο Δήμος είναι υπεύθυνος για τα πάσης φύσεως αδέσποτα εντός των ορίων του. Αν σε δαγκώσει αδέσποτος σκύλος κανονικά κάνεις αγωγή στο Δήμο.

    Υπάρχει σχετική νομοθεσία στην Ελλάδα;

    Υπάρχει αλλά δεν εφαρμόζεται (πρωτότυπο 🙂 ). Ούτε οι ιδιώτες τσιπάρουν τα σκυλιά τους, όπως υποχρεούνται, ούτε οι Δήμοι αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους για τα αδέσποτα. Μία αγωγή στο Δήμο για δάγκωμα αδέσποτου σκύλου δεν ξέρω τι κατάληξη μπορεί να έχει και μετά από πόσον καιρό (χρόνια)

  95. sarant said

    93 Το Μαίναλο το έχω στα υπόψη!

  96. Theo said

    Καλημέρα,

    Και σε μένα αρέσει το περπάτημα κι από τότε που είδα πως το σμαρτόφωνό μου μετρούσε τα βήματά μου κι υπολόγιζε τα χιλιόμετρα που βάδιζα, άρχισα να το χρησιμοποιώ για να καταγράφω τις πορείες μου. (Είχα ένα διάλειμμα όμως πέντε χρόνων λόγω προβλήματος στο ισχίο, επακολούθησαν δύο επεμβάσεις, η δεύτερη επιτυχής, που μου επέτρεψε το περπάτημα αφού πέρασαν πέντε μήνες απ’ αυτήν, περπάτησα αρκετά για δυόμιση χρόνια, κι εδώ και τρισήμισι μήνες παρουσιάστηκε υποτροπή κι είμαι καθηλωμένος στην καρέκλα και στο κρεβάτι.)

    Είναι μια πολύ καλή άσκηση για κάποια λυκόπουλα σαν και μένα. Κι επειδή, λόγω της άκρως επιβαρυμένης μέσης μου, δεν μπορώ να κάνω σχεδόν καμία άλλη άσκηση, αρκούμαι στο περπάτημα και το κολύμπι, κι αυτό όταν η θερμοκρασία της θάλασσας ξεπερνά τους 25 βαθμούς, σε ζεστές ώρες.
    Και, ναι, μετά από κάποιους μήνες περπατήματος πάνω από 3-4 χιλιόμετρα καθημερινά, τα 8-9 χιλιόμετρα δεν με κουράζουν (κι οι γιατροί με συμβουλεύουν να μην το παρακάνω, δηλαδή όχι πάνω από 10-11 χιλιόμετρα). Στο ανάγλυφο συνήθως η ταχύτητά μου είναι περίπου 4,8 χλμ/ώρα, ενώ στην πόλη κάπου 5,2 χλμ/ώρα.

    Μια φορά με δάγκωσε σκύλος (από μια αγέλη αδέσποτων κοντά στον Λευκό Πύργο), δηλαδή έσκισε λίγο το παντελόνι και γρατσούνισε τη γάμπα μου, και δεν το έκανα θέμα. Μιαν άλλη φορά μ’ ἐστειλε ένας φίλος στον Δήμο Θεσσαλονίκης, για καταγγελία (αυτόν τον δάγκωσε βαθιά κι είχε τρεχάματα για αντιλυσσικούς ορούς κλπ.) γιατί ο ίδιος ήταν περαστικός από την πόλη. Αλλά δεν είχα υπ’ ὀψιν μου τη δυνατότητα αγωγής στον Δήμο.

  97. ΓιώργοςΜ said

    94 >Μία αγωγή στο Δήμο για δάγκωμα αδέσποτου σκύλου δεν ξέρω τι κατάληξη μπορεί να έχει και μετά από πόσον καιρό (χρόνια)
    Οι άνω των 50 καλό θα είναι να βάλουν σχετικό όρο στη διαθήκη τους, ώστε αν δικαιωθεί να μην τσακώνονται οι κληρονόμοι, όταν τελεσιδικήσει η υπόθεση.

  98. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    89 – «Για τους γενικά αγύμναστους, το περπάτημα είναι εξαιρετική άσκηση, θα διαφωνήσω με τον Λάμπρο εδώ.»
    Σε τι ακριβώς διαφωνείς Γιώργο; Είπα πως κάνει καλό αλλά υπό προϋποθέσεις, αλλιώς δημιουργεί άλλα προβλήματα.
    Εξαιρετική άσκηση για τους αγύμναστους μια φορά, δεν είναι σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση, κι όποιος το λέει αυτό, είναι άσχετος ή απατεώνας.
    Για να έχεις τα οφέλη που γράφεις, πρέπει να πηγαίνεις με 6,7 χιλιόμετρα την ώρα αλλιώς στην καλύτερη περίπτωση, απλά συντηρείς το υπάρχον δυναμικό. Επιπλέον, πρέπει να πηγαίνεις με σταθερό ρυθμό και κινήσεις χεριών και παράλληλα με ΣΩΣΤΗ σωματική στάση, αλλιώς θα δημιουργηθούν προβλήματα στην μέση, στην πλάτη, στον αυχένα, στα γόνατα και στα ισχία.

    Ένα άλλο που κάνουν πολλοί αγύμναστοι και ειδικά οι υπέρβαροι, είναι να πιέζουν υπερβολικά τον εαυτό τους στην όποια αερόβια άσκηση, ακόμη και στο περπάτημα. ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ και κινδυνεύουν από ανακοπή καρδιάς μέχρι εγκεφαλικό αν δεν έχουν εξαιρετικό κυκλοφορικό (που ΔΕΝ).
    Επίσης, οι περισσότεροι πιστεύουν πως με την άσκηση (γενικά) θα αδυνατήσουν ενώ δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση, με την άσκηση δυναμώνουμε το μυϊκό και σκελετικό μας σύστημα κι έχουμε όλα τα υπόλοιπα οφέλη. Το αδυνάτισμα όπως και η πάχυνση, είναι καθαρά θέμα διατροφής.

    Είναι προφανές πως έχετε μπερδέψει το περπάτημα με το βάδισμα που γυμνάζει. Δεν είναι το ίδιο πράγμα αλλά, και τα δύο κάνουν καλό, αρκεί να ξέρουμε τι κάνουμε και γιατί.😊

  99. Α. Σέρτης said

    98
    Προσυπογράφω κάθε λέξη.
    Έχω κουραστεί να βλέπω (45 χρόνια που τρέχω) υπέρβαρους περιπατητές χιλιομέτρων χωρίς να χάνουν ούτε κιλό…

  100. BLOG_OTI_NANAI said

    Ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας και η αμερικάνικη καρδιολογική εταιρεία αναφέρουν ποια φυσική δραστηριότητα προλαμβάνει «heart disease, stroke, diabetes», δηλ. συμβάλλει σε ένα υγιές καρδιαγγειακό σύστημα:

    Το βασικότερο:
    «at least 150–300 minutes of moderate-intensity aerobic physical activity». Δηλ. σαν αυτό που αναφέρθηκε παραπάνω, 6-7 φορές την εβδομάδα, 2,5 χιλ. σε 30 λεπτά είναι ακριβώς μέσα στα όρια αυτά (αυτή η απόσταση επιτυγχάνεται με έναν Μ.Ο. 5,2 χλμ/ώρα).
    Επιπλέον, αναφέρουν τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα μέτριες ασκήσεις ενδυνάμωσης.

    https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/physical-activity
    https://www.heart.org/en/healthy-living/fitness/fitness-basics/aha-recs-for-physical-activity-infographic

    Αυτά είναι ένας καλός μέσος όρος για καλό καρδιαγγειακό σύστημα. Φυσικά μπορεί κάποιος αντί για 30 λεπτά να φτάσει και στα 40 ή 45 λεπτά της ίδια άσκησης.

  101. BLOG_OTI_NANAI said

    100: Φυσικά, 2,5 χιλ. σε 30 λεπτά επιτυγχάνεται με έναν Μ.Ο. 5 χλμ/ώρα.

  102. sarant said

    100 Δεν βλέπω πάντως να ορίζει το moderate, αν και δεν φαντάζομαι να διαφέρει από αυτό που λες.

  103. ΓιώργοςΜ said

    Υπάρχει ένα κάτω και πάνω «όριο» στην αεροβική άσκηση: Κάτω από 20 λεπτά δεν έχει σημαντική επίδραση, πάνω από 30 η βελτίωση που επιφέρει είναι δυσανάλογα μικρή σε σχέση με την προσπάθεια, και από κάποια στιγμή και μετά (νομίζω 1 ώρα) είναι περισσότερο καταπόνηση παρά άσκηση.

    Βαριέμαι να βρω λίκνο τώρα με το σμαρτόφωνο, αλλά όποιος (αγγλομαθής) έχει όρεξη, στο συσωλήνα είναι ένα κανάλι που παρακολουθώ κι εκτός από έγκυρες αναλύσεις έχει και πολλή πλάκα, Medlife crisis για όποιον ενδιαφέρεται.

    Όσο για το βάρος, φυσικά είναι θέμα ισοζυγίου. Για να αδυνατίσεις, πρέπει να πεινάσεις λίγο, χωρίς πειθαρχία δε γίνεται τίποτα. Αν δε είναι πολλά τα κιλά (Άρη 😛), πολύ χρήσιμη έως απαραίτητη η βοήθεια ειδικού, μήπως φτιάχνοντας κάτι χαλάσει κάτι άλλο.

  104. BLOG_OTI_NANAI said

    102: Σωστά, συνήθως τα επίπεδα «moderate» κ.λπ. τα ορίζουν με τους χτύπους της καρδιάς ανά ηλικιακή ομάδα, με άνω όριο -αν θυμάμαι καλά- το 220 μείον την ηλικία. Αλλά επειδή ενδιαφερόμουν να μάθω τα επίπεδα του «moderate» σχετικά με διάδρομο διότι με αυτό επρόκειτο να ασχοληθώ, τελικά ψάχνοντας αρκετά σε ιστοσελίδες υγείας και γυμναστικής αυτό το όριο προέκυψε ως συνισταμένη. Μάλιστα βρήκα και ιστοσελίδες υγείας που ερμηνεύουν το moderate πιο ελαφρύ ακόμα.

  105. BLOG_OTI_NANAI said

    Ήθελα να προσθέσω, το έχω αναφέρει πάλι, ότι η κίνηση του αίματος στο σώμα με την αεροβική, αποτελεί θεραπεία. Έχω κάποια λίγα χρόνια που ασκούμαι. Τα προβλήματα της καθιστικής ζωής στον Η/Υ εξαλείφονται. Για παράδειγμα η ένταση στον αυχένα υποχωρεί. Η πίεση στον καρπό από το ποντίκι. Τα βαριά πόδια από την πίεση του πίσω μέρους των μηρών στην καρέκλα. Ο σκούρος χρωματισμός από φλεβίτιδα στον αστράγαλο ειδικά αν έχεις και παραπάνω βάρος. Τυχόν τενοντίτιδες. Μικρο-τραβήγματα π.χ. από σήκωμα βάρους στα ψώνια, επουλώνονται γρηγορότερα.

    Να προσθέσουμε ότι πέρα από τη βελτίωση στις τιμές ζαχάρου και χοληστερίνης, η αεροβική αφορά κάθε σημείο του σώματος από το οποίο περνούν αγγεία. Δηλαδή κάνει καλό στα μάτια, π.χ. ακόμα και για την ωχρά κηλίδα είχα διαβάσει. Για τα αυτιά και την ακοή. Πρόσφατα διάβασα θετικά και για το Αλτσχάιμερ λόγω της αιμάτωσης του εγκεφάλου.

    Πρόκειται δηλ. για ένα τεράστιο όφελος, μια αναζωογόνηση ολόκληρου του σώματος. Και πολλά από όσα αναφέρω, τα έχω ήδη βιώσει ακριβώς επειδή κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι αισθάνομαι το σώμα μου βαρύ και γεμάτο μικροπονάκια από την καθιστική ζωή.

    Εννοείται πως όσα αναφέρω για βελτιώσεις, δεν αφορούν βαριές ασθένειες που πρέπει να δει γιατρός! Ούτε βαριά προβλήματα μέσης. Όμως, ένα αίσθημα π.χ. «βαριάς» και σφιχτής μέσης που αισθάνεσαι να σε τραβάει, διορθώνεται κατά πολύ.

  106. odinmac said

    #104-3-2
    Όπως τα λέει το 104.
    Γενικά αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το «αναερόβιο κατώφλι», αυτό το βρίσκει ο γιατρός αλλά ισχύει ο γενικός κανόνας του 104 (για να είμαστε σίγουροι αφαιρούμε άλλες 10 μονάδες). Όταν γυμναζόμαστε, όποια άσκηση και να ‘ναι αυτή, κοντά και ελάχιστα κάτω από αυτό, τότε παίρνουμε τα μέγιστα ωφέλη της άσκησης.
    «Αναερόβιο κατώφλι» είναι εκείνη η καρδιακή συχνότητα, οι σφυγμοί, την οποία αν την ξεπεράσουμε η ενέργεια που χρειαζόμαστε για την άσκηση, δηλαδή η γλυκόλη, μετατρέπεται σε γαλακτικό οξύ. Οι αθλητές έχουν μια έκφραση γι’ αυτό: «γαλακτώθηκα».
    Οπότε το «moderate», γενικά μιλώντας, πρέπει να είναι το ενδιάμεσο των σφυγμών από την κατάσταση ηρεμίας ως το αναερόβιο κατώφλι.

    https://el.wikipedia.org/wiki/Αναεροβική_αναπνοή

  107. sarant said

    Με βάλατε στα αίματα, βγήκα και περπάτησα στο κοντινό πάρκο, με ελάχιστο ανάγλυφο, 3.75 χλμ σε 42 λεπτά.

  108. odinmac said

    Ξαναδιαβάζοντας το 104 να πω ότι αφαιρώντας την ηλικία από το 220 δεν μας δίνει το «moderate» αλλά το «αναερόβιο κατώφλι», δηλαδή το μέγιστο που δεν πρέπει να ξεπερνάμε σε σφυγμούς κατά την διάρκεια της άσκησης (αν και στον πρωταθλητισμό μικρών αποστάσεων πχ 100ρια, 200ρια 400ρια ή και τα αντίστοιχα στο κολύμπι ή και σε άλλα αθλήματα που απαιτούν υψηλή ένταση για λίγο χρόνο, οι αθλητές το μόνο που δεν τους νοιάζει είναι αν γαλακτωθούν, στην πραγματικότητα κατά την διάρκεια τέτοιων αγώνων είναι όλοι «γαλακτωμένοι»)

  109. Theo said

    @107:
    Δηλαδή, κοντά στα 5,2 χλμ. την ώρα;

  110. odinmac said

    Νίκο, να σου πω και ‘γω συγχαρητήρια γι’ αυτό που κάνεις, (είδα ότι δεν το έγραψα, καμιά φορά τα αυτονόητα τα ξεχνάω) και να δώσω και μια άχρηστη πληροφορία: στο χρυσό (στην ουσία) μετάλλιο που πήρε ο Γιαννιώτης στα 10κμ ανοιχτής θαλάσσης πριν λίγα χρόνια η μέση του ταχύτητα ήταν (ακριβώς) 5.450 μέτρα την ώρα. (δεν θυμάμαι τώρα ακριβώς τον χρόνο αλλά ήταν περίπου 1ω 50 λ).

  111. odinmac said

    110
    1:52:59 στους Ολυμπιακούς του Ρίο.

  112. sarant said

    109 Λίγο παραπάνω, κάπου 5,4

  113. @82: Α ναι βέβαια, στη μονή Αγ.Διονυσίου και στο σπήλαιο έχω πάει. Υπέροχη διαδρομή!
    Απλά ο Λάμπρος μιλούσε για την κορυφή και λίγο με τρόμαξε 🙂

    Πάντως αν είναι να πάμε στον Όλυμπο να κανονίσουμε γρήγορα να τον προλάβουμε, γιατί σκοπεύουν να τον… αναβαθμίσουν:

    https://www.elassonanews.gr/anavathmizetai-o-olybos-resort-4-asteron-teleferik-kai-dianoixi-dromon/

  114. BLOG_OTI_NANAI said

    112: Αίλουρος!

  115. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    82 – «Όλυμπο; Για πεζοπορία μιλάμε ή για ορειβασία; Θα ψηνόμουν αλλά νομίζω ότι απαιτείται και μια φυσική κατάσταση που μάλλον δεν έχω…»
    Για ορειβατική πεζοπορία γιατί είναι «εύκολη» η διαδρομή ως την κορυφή και ακίνδυνη. Όντως απαιτείται μια σχετικά καλή φυσική κατάσταση που σίγουρα δεν την έχεις, είναι καιρός να βάλεις μπροστά να την αποκτήσεις.😊
    Έχω ανέβει δύο φορές, μία στο στρατό όταν κάναμε χειμερινή διαβίωση με σκηνάκια στα 2.750 λίγο πιο πάνω από το καταφύγιο Γιώσος Αποστολίδης και μία 4 χρόνια αργότερα, τον Αύγουστο του 87. Και τις δύο φορές, ήταν ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ! Την δεύτερη κατέβηκα πολύ πιο γρήγορα και άνετα από τα 2000 μέτρα με παραπέντε.😂

    83 – Κι εμείς μικροί, πηγαίναμε εκδρομή στην πηγή και να «δούμε» το μαγνητικό πεδίο, και το νερό, είναι όντως πολύ νόστιμο.
    Πολύ παλιά, ίσαμε 40 χρόνια (ψιλομεγαλώσαμε μου φαίνεται😂) είχαμε κάνει ποδαράτα την διαδρομή, Μαρούσι Ν. Μάκρη και πίσω. Ο γυρισμός ήταν πολύ ζόρικος μέχρι τον άγιο Πέτρο, ήταν όμως ωραία εμπειρία αλλά, δεν επαναλήφθηκε ξανά.😂

    103 αρχή – Το θέμα, είναι για ποιό λόγο κάνεις κάτι. Εγώ έχω σαν βασική αρχή την ευχαρίστηση και την χαρά, αυτά καθορίζουν και τα όριά μου σε οτιδήποτε κάνω. τελικά με τα χρόνια, έχει αποδειχθεί πως αυτός ο κανόνας, έχει καθολική ισχύ γιατί πέρα από αυτά τα όρια, δημιουργούνται προβλήματα. Κατά τ΄άλλα, ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει.😊

    113 – Έλα εσύ πασάκα μου και μη φοβάσαι, θα σε αφήσουμε στο καταφύγιο να φυλάς τα φαγητά μη μας τα φάνε.😂

  116. Με γαλάκτωση ή χωρίς, δύο ολυμπιακά μετάλλια στην πάλη
    ο Γαλακτόπουλος

  117. ΓιώργοςΜ said

    114 Προσοχή, αίλουρος, όχι τσιτάχ. Μη γίνουν και τίποτις συνειρμοί… 😛

  118. Επειδή μια διαδρομή δεν επαναλαμβάνεται σ’ όλες τις μεταβλητές ποτέ -εκτός από αυτούς που βρίσκονται εκτός χρόνου- υπάρχουν δυο επιλογές να κάνεις κάθε φορά καινούργια διαδρομή πλαταίνοντας τις γνώσεις ή να κάνεις κάθε φορά την ίδια, κερδίζοντας σε βάθος από πράγματα που δεν φαίνονται πριν την νιοστή φορά !
    Δεν θα ξεχάσω που βάδιζα για τρισχιλιοστή φορά στον ίδιο κεντρικό δρόμο και μούρθε νσ κοιτάξω ψηλά κουρασμένος από τις φάτσες των συνανθρώπων. Εκπληκτος ανακάλυψα πως υπήρχαν τα πιο ψηλά δέντρα της πόλης που κανένας δεν πρόσεχε όταν πέρναγε δίπλα από τους σχετικά λεπτούς κορμούς τους. Εστιάζοντας σ’ αυτά που υπάρχουν στο οπτικό πεδίο μας αλλά διαφεύγουν της προσοχής μας εγραψα το πρώτο μου βιβλίο με αποτέλεσμα να μου κόψουν την καλημέρα οι μισοί αναγνώστες θεωρώντας με περίπου τρλλό ή επικίνδυνο/ Κι όμως πόσες φορές δεν ανακαλύπτουμε σε πρόσωπα που τα ξέρουμε καλά και πολύ χρόνο, άγνωστες πτυχές που δεν συνάδουν με την εντύπωση που έχουμε σχηματίσει ;

  119. ΣΠ said

    https://www.ow.gr/wellness/etsi-tha-kaneis-to-perpatima-pio-pliri-askisi/

Σχολιάστε