Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

  • Κλικάρετε εδώ για να γραφτείτε συνδρομητές και να έχετε ενημέρωση για νέα άρθρα με ηλεμηνύματα (ελληνιστί ημέιλ)

    Προστεθείτε στους 8.778 εγγεγραμμένους.
  • ΟΠΕΚΕΠΕ, η λέξη του 2025!

    Η λέξη της χρονιάς (2025)
  • ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΟΥ ΒΙΒΛΙΟ (2021)

  • ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ (2018)

  • ΤΟ ΠΡΟΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Γροιλανδικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 11 Ιανουαρίου, 2025


Η γροιλανδική κουζίνα περιλαμβάνει  κυρίως  προϊόντα της  θάλασσας, οπότε τα γροιλανδικά μεζεδάκια είναι  κυρίως ψαρομεζέδες. Όποιος  έχει επισκεφτεί το μεγάλο παγωμένο νησί  μπορεί  να μας  πει περισσότερα  -αλλά εγώ απλώς έναν  τίτλο ήθελα να βρω για το εβδομαδιαίο πολυσυλλεκτικό μας άρθρο, και τον βρήκα στις τελευταίες ιμπεριαλιστικές δηλώσεις του Ντόναλντ Τραμπ, που θέλει  να βάλει χέρι στη Γροιλανδία.

Και ξεκινάμε τα μεζεδάκια μας με μια γενικομανία,  που την  έχουμε δει πολλές φορές με το συγκεκριμένο ρήμα. Ο γνωστός δημοσιογράφος Γιώργος Παπαχρήστος φέρεται ότι είπε πως η κ. Δάφνη Σημίτη «θα αποποιηθεί της σύνταξης του πρωθυπουργού».

Μπορεί  και να  μην ισχύει η κατηγορηματική διαβεβαίωση,  διότι αλλού διάβασα σχόλιο φίλης της οικογένειας που θεωρεί την είδηση υποβολιμαία -αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μου εδώ, Σάββατο είναι σήμερα και δεν  πολυμπαίνουμε στην ουσία. Το  θέμα μου είναι ότι η κ. Σημίτη θα αποποιηθεί ή δεν θα αποποιηθεί τη σύνταξη.

Δεν συντάσσεται με γενική το αποποιούμαι, ποτέ δεν συντασσόταν έτσι. Αλλά  φαίνεται πως  η γενική έχει μια  χροιά επισημότητας, ότι κάποιοι πιστεύουν πως κάνει λογιότερο το κείμενό τους  και βαθύτερα τα επιχειρήματά τους,  όταν  τα διατυπώνουν ζορ ζορνά με γενική.

* Και κάτι αθλητικό, από τον χώρο του τένις, νέο ρεκόρ διάρκειας αγώνα.

 

Hττήθηκε η Μαρία Σάκκαρη στην Αυστραλία, «μετά από μάχη 3 ετών» με την Πέιτον Στερνς. Εντάξει, στο τένις δεν υπάρχει καθορισμένη διάρκεια των αναμετρήσεων, αφού κάθε πόντος μπορεί να οδηγηθεί σε τάι μπρέικ που να διαρκέσει επ’ αόριστον, αλλά το ρεκόρ μεγαλύτερης διάρκειας σε επίσημο αγώνα είναι 11 ώρες  (σε 3 μέρες). Τα  τρία χρόνια  που βλέπετε εδώ είναι, φυσικά, 3 ώρες,  όπως ξεκαθαρίζεται στο κυρίως κείμενο της είδησης. Αλλά  και τριετές ματς έχει γούστο.

* Μετά τις «επιλεγμένες κερκυραίικες πρωτεύουσες» στα τελευταία μεζεδάκια του 2024, ο  φίλος μας ο Costas X έστειλε άλλο ένα μεζεδάκι από την ίδια πηγή, το περιοδικό Στρατηγική.

Εδώ  έχουμε Δοκιμή αναχαίτισης βαλλιστικού… «παράλυτου»

Θα  ήταν βέβαια απάνθρωπο να χρησιμοποιούν άτομα με ειδικές ανάγκες ως ανθρώπινες βολίδες, αλλά ολοφάνερα η λεζάντα  έπρεπε να λέει «βαλιστικού πυραύλου». Πώς μετατράπηκε σε «παράλυτο» ο πύραυλος, δεν το ξέρω, είναι εξίσου παράλογο με τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που έγιναν κερκυραίικες. Ίσως ο  κορέκτορας του περιοδικού να διατελεί εν ευθυμία, τι να πω.

* Τις  προάλλες, συζητώντας με τον Άρη Πορτοσάλτε στην τηλεόραση, η Ελένη Αρβελέρ, που μακάρι να φτάσουμε τα χρόνια της και τη διαύγειά της, έκανε ένα λαθάκι.

Αναφέρθηκε στα λόγια που είπε στον Ξέρξη ο εξόριστος Σπαρτιάτης βασιλιάς *Δημάδης* για να τον  προειδοποιήσει πως  η εκστρατεία στην Ελλάδα δεν θα ήταν περίπατος.

Δημάρατος βέβαια, ο Δημάδης (όχι της περούκας) ήταν Αθηναίος ρήτορας.

Στην ίδια εκπομπή, το άκουσα καλά, ο Πορτοσάλτε είπε για τις «αρίθμητες διακρίσεις» της κ. Αρβελέρ.

* Και μια γεωπολιτική ανάλυση:


Όλα καλά, αλλά σιιτική η Σαουδική Αραβία; Από πότε;

Φυσικά, το μόνο μουσουλμανικό κράτος  όπου κυβερνούν Σιίτες είναι το Ιράν, κάπως τα μπέρδεψε ο συντάκτης. Όμως, για να είμαστε δίκαιοι, το διόρθωσαν τελικά, σβήνοντας το «σιιτική».

* Κι άλλο ένα από την  κηδεία του Κ. Σημίτη

Με τη διατύπωση αυτή, αυτός που «λύγισε λίγο πριν  το τελευταίο αντίο» είναι ο πρώην πρωθυπουργός. Καμιά φορά βοηθάει να κόβουμε  την  πρόταση σε δύο μικρότερες.

* Και πάλι για την  υπόγεια λίμνη, τις  υπόγειες λίμνες  μάλλον, του Κηφισού. Φίλος στέλνει (κακογραμμένο) άρθρο όπου διαβάζουμε:

… εκεί που είχαν φτάσει σε προηγούμενη εξερεύνηση το 2023, από τα κατάντι

Τα κατάντη βεβαίως, στερεότυπο, και όχι η κατάντια ή το κατάντι.

και πιο  κάτω:

…λύματα που έρχονται μέσα στον Κηφισό από ένα συμβάλλων διευθετημένο ρέμα από τα Πατήσια.

Μπορεί το ωμέγα να είναι πιο μεταξωτό, αλλά οι  μεταξωτές  περισκελίδες θέλουν επιδέξια ορθογραφία: ένα συμβάλλον ρέμα.

* Και μια φωτογραφία από το τραμ, που τη βρήκα σε σελίδα του Φέισμπουκ.

Το αξιοσημείωτο  στην παραπάνω επιγραφή είναι  πως το αγγλικό κείμενο είναι «σωστό» (βάζω εισαγωγικά διότι το the public property δεν θέλει οριστικό άρθρο, ούτε και το πρώτο the χρειάζεται νομίζω) αλλά το ελληνικό έχει πραγματολογικό λάθος, αφού μιλάει για Νόμο 381 και 382 του Ποινικού Κώδικα, ενώ βεβαίως πρόκειται για άρθρα.

* Ο σινεφίλος μας έστειλε ένα μόνο μεζεδάκι τούτη τη φορά, ένα αλλά… Λεόνε όπως γράφει.

Ο δύστυχος Ένιο Μορικόνε φαίνεται πως πολιτογραφήθηκε Έλληνας  ή τέλος πάντων  θεωρήθηκε πως μετέχει της ελληνικής παιδείας, αφού το όνομά του όχι μόνο γράφεται με δύο ν,  αλλά και κλίνεται, όπως του Κόιντου Έννιου, του Ρωμαίου τραγικού ποιητή.

Σε αντάλλαγμα, τσαλακώθηκε κάμποσο το επώνυμό του, ίσως για να αποκτήσει μοριακή και κανονική δομή.

* Η σκηνή στο νεκροταφείο βέβαια είναι από την κλασική ταινία του Σέρτζιο Λεόνε «Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος». Κατά σύμπτωση, προχτές που πήγα να δω την κωμωδία Μπαμπάδες με ρούμι στο θέατρο, στο πρόγραμμα είχε αναφορά σε ταινίες που περιλαμβάνουν σκηνές σε νεκροταφείο (διότι και η δεύτερη πράξη του θεατρικού εκτυλίσσεται μέσα σε νεκροταφείο).

Η κωμωδία είναι του περασμένου αιώνα, αλλά οι ατάκες έχουν εκσυγχρονιστεί. Σε κάποιο σημείο, λένε για τον πατέρα τους, που έχει πάθει εγκεφαλικό, ότι «με πέρασε για τον Στέφανο Κασσελάκη». Και ο άλλος λέει «Α, γι’ αυτό με ρώτησε  αν έχει έρθει και ο Τάιλερ».

* Και θα κλείσω με ένα διαφημιστικό.

Tι θα πει «Αψωνίστε»;

Είναι στερητικό το α-; Και αν ναι, ποιο είναι το αντίθετο του «ψωνίζω»; Ή είναι το λεγόμενο αθροιστικό, όπως στις αρχαίες λέξεις άπαξ, άπας;

Ή έγραφε «ΑΓΟΡΑΣΤΕ» και πήγε να το κάνει πιο λαϊκό αλλά ξέχασε το πρώτο γράμμα της λέξης;

Διαβάζω πως από αύριο χαλάει ο καιρός. Μακάρι να μη χιονίσει πολύ στα ορεινά και τα βόρεια, διότι υπάρχει κίνδυνος οι φίλοι μας οι Αμερικανοί να μας μπερδέψουν με τη Γροιλανδία!

 

192 Σχόλια to “Γροιλανδικά μεζεδάκια”

  1. Κουνελόγατος's avatar

    Κουνελόγατος said

    Όπως ο Χατζηχρήστος. Ασιουπή.

  2. LandS's avatar

    LandS said

    Καλημέρα. Έκλεισα 24ωρο απύρετος, ούτε δέκατα, άρα είμαι καλά.

    Αποποιούμαι τη σύνταξη του αποποιούμαι με γενική.

  3. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Μια χαρά είναι το αρίθμητες. Ένα σωρό παλιά λεξικά (βλ. GoogleBooks) το έχουν. Βέβαια, το είπε ένας αδιάβαστος – άλλο αυτό.

  4. Νέο Kid's avatar

    Νέο Kid said

    Το άρθρο πρπει να έλεγε κάτι σαν …ballistic missile(s) crippled by AEGIS (που είναι defense system, αντιπυραυλικό δηλαδή) … και βγήκε παράλυτη η “μετάφραση».

  5. LandS's avatar

    LandS said

    Και όμως σύμφωνα με το περιοδικό Ρακετοζωή έχει υπάρξει ματς διάρκειας τριών+ ημερών:
    The longest-ever tennis match was played at Wimbledon (2010) over three days. The match was disputed between John Isner and Nicolas Mahut, with Isner claiming victory after eleven hours and five minutes of play. The score was the following: 6-4, 3-6, 6-7, 7-6, 70-68, with a total of one hundred and eighty-three games played. 

  6. sarant's avatar

    sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1 Ακριβώς!

    5 Περαστικά.

    Μα, αυτό ακριβώς το ματς λέω ότι έχει στο ρεκόρ με 11 ώρες διάρκεια, σε 3 μέρες.

  7. ndmushroom's avatar

    ndmushroom said

    Καλημέρα!

    Περί δακρύων Δάφνης Σημίτη: στη συγκεκριμένη περίπτωση δε χρειάζεται καν να κόψουμε την πρόταση στα δύο. Αρκεί να μεταφέρουμε το «τον πρώην πρωθυπουργό» πριν από τη Δάφνη Σημίτη, και η πρόταση στρώνει μονομιάς: Με δάκρυα αποχαιρετά τον πρώην πρωθυπουργό η Δάφνη Σημίτη, που λύγισε λίγο πριν το τελευταίο αντίο.

    Εγώ πάντως δεν την ψέγω τη Στρατηγική. Αφού μπήκαν σε τόσο κόπο να βγάλουν το τεύχος Φεβρουαρίου 2025 αρχές Γενάρη, όλο και κάτι θα τους ξέφευγε. 🙂

  8. Για μια στιγμή πίστεψα ότι το Ρακετοζωή υπάρχει ως έντυπο ελληνικό περιοδικό και είπα, μπράβο, είναι μερακλήδες.

  9. Πουλ-πουλ's avatar

    Πουλ-πουλ said

    «ο Πορτοσάλτε είπε για τις «αρίθμητες διακρίσεις» της κ. Αρβελέρ

    Αρίφνητες, ήθελε να πει ο ερίφης
    https://el.wiktionary.org/wiki/%CE%B1%CF%81%CE%AF%CF%86%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%82

  10. LandS's avatar

    LandS said

    Έψαξα σε μια βάση που δίνει σημασίες ονομάτων το Ένιο και τον μόνο συσχετισμό που δίνει είναι της οικογένειας του Κόιντου Έννιου. Το λήμμα στην Ιταλική Βίκη για τον ποιητή είναι Quinto Ennio.
    Μια και τα λατινικά ονόματα τα ελληνοποιούμε πάνω από δυο χιλιάδες χρόνια δεν βρίσκω κακό να λέμε «η μουσική του Έννιου Μορικόνε». Θα εύρισκα στο Μορρικόνε και βρίσκω πολύ κακό το Μοριοκάνε του αποσπάσματος.

  11. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    διότι υπάρχει κίνδυνος οι φίλοι μας οι Αμερικανοί να μας μπερδέψουν με τη Γροιλανδία!

    Πάντως ιθαγενείς μας θεωρούν, και κίνδυνος υπάρχει, ιδίως από τότε που διακηρύξαμε πως θέλουμε να γίνουμε Δανία του Νότου! Άσε που έχουν το ελεύθερο να κάνουν ό,τι θέλουν στην ελληνική επικράτεια εσχάτως.

  12. Costas X's avatar

    Costas X said

    Καλημέρα !

    «αναχαίτισης βαλλιστικού… παράλυτου» : Ε βέβαια, όταν τελειώνουν οι πύραυλοι κάποιοι τρομοκράτες εκτοξεύουν παράλυτους βομβιστές αυτοκτονίας… 🙂

  13. Ένιοι Μορικόνε γράφουν μουσική, ένιοι όχι.

  14. Costas X's avatar

    Costas X said

    @ 10. «…η μουσική του Έννιου Μορικόνε…» : Άρα ονομαστική «ο Μορικόνες», όπως λέμε «ο Ντεγκρές». 🙂

  15. # 11

    Γιατί, πότε δεν είχαν ; το 126 π.Κ. :

    ( προ Κολόμβου )

  16. Νέο Kid's avatar

    Νέο Kid said

    14. Όχι Μορικόνες. Μοριοκάνες! 😝

  17. LandS's avatar

    LandS said

    Μια ερώτηση στην ομήγυρη. Άσχετο με το ζήτημα Μορικόνε.

    Εσείς εκνευρίζεστε όταν ακούτε για τις φωτιές της Καλιφόρνια και που θέλει ο Τραμπ να μετονομάσει τον Κόλπο του Μεξικό;

  18. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    9 Πουλ-Πουλ

    Προφανώς. Αλλά εδώ έχουμε και πόζα, αφού ο αρίφνητος είναι έξω από το «κειμενικό πλαίσιο» της συνέντευξης. Μια στρακαστρούκα κενοδοξίας. Να είμαστε τέρμα χύμα σε κουτούκι, να μου ‘χει κυλήσει η βδομάδα με τις καλές μου και τις κακές μου ώρες, να με ρωτάς πώς είμαι, και να σου απαντώ, με τη φάβα στη σέντρα, ότι βιώνω έναν επαμφοτερίζοντα ψυχισμό. Δεν μου πρέπει τότε σάπια ντομάτα;

  19. Costas X's avatar

    Costas X said

    17. Ε, βέβαια, «της Καλιφόρνιας» και «του Μεξικού» λέγαμε ανέκαθεν.

  20. sarant's avatar

    sarant said

    17 Φυσικά και με ενοχλεί, όπως ο Κώστας στο 19 το λέω

  21. π2's avatar

    π2 said

    13: Με πρόλαβες, αυτό μπήκα να γράψω.

  22. Για την Αρβελέρ και τις 6 φορές που κάνει το λάθος σε μαγνητοσκοπημένη από τον περασμένο Νοέμβριο συνέντευξη, στο Πολεμικό Μουσείο -όχι όπου κι όπου, και που υπήρχε άπειρος χρόνος να διορθωθεί, αλλά τόσο στόκος είναι κι ο Πορδοσάλτε, έχει ολόκληρο άρθρο κι ο κολλητός μας της Αλέξαινας, που άμα βάλω το όνομά του εδώ, θα με πιάσει η μαρμάγκα.

  23. Ντελούλου το καρναβάλι φέτος στην Ξάνθη.
    Ξανθιώτικο Καρναβάλι 2025: 60 χρόνια… Delulu – Ταξίδι στην παράδοση και τη φαντασία

  24. Πουλ-πουλ's avatar

    Πουλ-πουλ said

    «Και πάλι για την  υπόγεια λίμνη, τις  υπόγειες λίμνες  μάλλον, του Κηφισού.»
    Μπήκαν οι σπηλαιολόγοι στον Κηφισό (σιγά το κατόρθωμα!) και τρομάξανε τον κόσμο. Η επιθεώρηση αυτή είχε γίνει πριν μερικά χρόνια από μηχανικούς, και όλα αυτά ήταν λίγο-πολύ γνωστά. Αλλά έτσι είναι, όταν μηχανικοί μπαίνουν έρποντας σε καταχθόνιες τρύπες, ή παριστάνουν τους εναερίτες για να κάνουν τη δουλειά τους, δεν τρέχει τίποτα.
    https://www.kathimerini.gr/society/563407318/o-kifisos-den-peftei-apo-ti-mia-stigmi-stin-alli/

  25. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    Καλημέρα.

    Τώρα της μόδας είναι οι αποποιήσεις κληρονομιάς, ακόμα κι αν είν’ αρίφνητα τα πλούτη.

    Καμιά φορά είναι ιδιαίτερα κρίσιμο να είναι σύντομος ο αγώνας στο τένις, όπως στην ταινία «Ο Άγνωστος του Εξπρές»:

    Δεν μπορώ να αντισταθώ, θα το βάλω το Mexican stantoff:

  26. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    Παρά να πετάξω τα σκουπίδια, πέταξα τα ψώνια της λαϊκής και παρά να φορέσω το παντελόνι, βγήκα έξω με την πιτζάμα κ.ό.κ.

  27. sarant's avatar

    sarant said

    26 Περίεργη χρήση.

  28. Καλημέρα,
    Λέμε της Καλιφόρνια, άκλιτο, δεν σας αρέσει. Το κλίνουμε και λέμε του Έννιου (ή του Ένιου) πάλι δεν σας αρέσει. Τι θέτε τέλος πάντων;

  29. Pedis's avatar

    Pedis said

    Βασικά χαρακτηριστικά της χώρας σε ένα βιντεάκι.

    Κάποιος εξυπνάκιας, πιθανότατα παράγοντας της περιοχής, παραβιάζει κάθε κανόνα μπαίνει στο νερό από την αντίθετη πλευρά και διανύοντας 2-3 μέτρα πιάνει τον Σταυρό.

    Κανένας από τους παριστάμενους δεν αντιδρά, παρά μόνο μία γυναίκα!

    Φωνάζει ότι αυτό δεν είναι δίκαιο, ότι αφού η ζωή είναι άδικη τουλάχιστον να είναι δίκαιη η εκκλησία και ότι με τέτοια πράγματα δεν θα φέρει τα εγγόνια της του χρόνου στον αγιασμό.

    Ο παπάς της απαντάει ότι «πλέον τελείωσε», δεν εγκρίνει αυτό που έγινε αλλά δεν αλλάζει, ότι «οι γυναίκες μιλάνε πολύ» και ότι «λυπάται τον άντρα της».

    Στο τέλος-τέλος, η μαντάμ που διαμαρτύρεται φταίει, που πάει σε ειδωλολατρικές εορτές!

    Απορία του καφέ: Να υπάγεται και η χήρα Σημίτη στο νόμο Κατρούγκαλου;

    Α, μεγάλη αγάπη οι χήρες στον Κατρούγκαλο! Και μεγαλώνει μετά την τριετία από τον θάνατο. Το λιγότερο που του εύχονται είναι να πα να κάνει παρέα στον σχωρεμένο.

  30. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Παίζεται απ’ την Πέμπτη στην Αθήνα το ντοκιμαντέρ του Χαραλαμπόπουλου για τον Πλουμπίδη https://flix.gr/articles/stelios-haralambopoulos-interview-ploumbidis-doc.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter+9+January+2025+&cmid=dead226e-dc07-47a1-b05c-4b24670611be

    στο Μαρούσι και στην ταινιοθήκη.

  31. 29: Θάχει και 5 ή 6 χρόνια που έγινε αυτό με τον σταυρό. Θαρρώ το 19 ή το 20.

  32. xar's avatar

    xar said

    @29
    Το εκπληκτικό είναι ότι ο παπάς επκρίνει τη γυναίκα «ένας άνθρωπος της εκκλησίας δεν φέρεται όπως φέρεσαι εσύ» και αμέσως επιδεικνύει την ορθή εκκλησιαστική συμπεριφορά λέγοντας επιτακτικά «αυτό που σου λέω», «σουτ» κ.ά.

  33. Κώστας's avatar

    Κώστας said

    Καλημέρα.

    Μόλις έγινε το μπέρδεμα του Δημάρατου με τον Δημάδη, από φυσική περιέργεια έκανα μια γρήγορη αναζήτηση της φράσης «Αρβελέρ Δημάρατος» διαπιστώνοντας ότι σε παλαιότερες συνεντεύξεις και ομιλίες πάντα ακουγόταν το σωστό όνομα. Άρα όντως, ακόμα κι αν στη συνέντευξη το λάθος επαναλήφθηκε αρκετές φορές, έγινε προφανώς εκ παραδρομής. Άλλωστε πράγματι, ας φτάσουμε κι εμείς στην ηλικία της διατηρώντας τέτοια διαύγεια…

  34. xar's avatar

    xar said

    Το αρίθμητες θα μπορούσε να θεωρηθεί ίσως και αποτέλεσμα περικοπής, όπως το αποστρατικοποίηση;

  35. sarant's avatar

    sarant said

    30 Θα πάω σήμερα στην Ταινιοθήκη να το δω.

  36. xar's avatar

    xar said

    @17
    Καθόλου δεν εκνευρίζομαι με το «τις φωτιές της Καλιφόρνια«, πλέον λέω και το χρηματιστήριο του Λονδίνο, τα περίχωρα του Παρίσι κοκ.

    (Πλάκα κάνω, μου γυρίζουν τα άντερα)

  37. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    Όταν αμφιβάλλεις ότι υπάρχει Ποντοηράκλεια.

  38. Pedis's avatar

    Pedis said

    # 31 – Kαι; Άλλαξε τίποτα στο μεταξύ;

  39. sarant's avatar

    sarant said

    37 Και με δύο τόνους.

  40. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    31. Αλλά 6/1/2025 η ανάρτηση.

  41. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    Γριλανδία;;;

    https://www.lexigram.gr/lex/gren/%CE%93%CF%81%CE%B9%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CE%AF%CE%B1#Hist0

  42. Theo's avatar

    Theo said

    @29, 31, 38:

    Kαι; Άλλαξε τίποτα στο μεταξύ;

    Μας άφησε χρόνους εδώ και τέσσερα χρόνια. Ήταν ο μητροπολίτης Κιλκισίου Εμμανουήλ (συγκάτοικός μου για ένα τρίμηνο, όταν ήμασταν φοιτητές). Ήταν διαβητικός, του είχαν κόψει το πόδι, κι ίσως σ’ αυτό οφείλεται η οργή του. (Αλλά αν την ίδια συμπεριφορά έχει κάποιος ομοϊδεάτης του Πέδη, κάτι που μάλλον συμβαίνει καθημερινά, περνά απαρατήρητη. Πετροβολούν τα δέντρα που έχουν καρπούς, που ΄λεγε κι ο γέρος του Μοριά -ακόμα και χρόνια μετά τον θάνατό τους 😦 )

  43. Μήπως ο γράφων την διαφήμιση, φτερνίστηκε βρε παιδιά και από το αψού του, έγραψε Αψωνίστε;🤔

    #2 Lands να μην σου ξανατύχει❣️

    #23 Ενώ βρίσκω την αφίσα Stazy, μια νεανική και καλλιτεχνική προσέγγιση, το ντελούλου, ούτε μου αρέσει, ούτε νομίζω ταιριάζει.🥳

    #28 πες τα Ιωάννη χρυσόστομε! Αμαν πχιά!🤓

    #30 Μαρία γιατί μας ξεσηκώνεις, εμάς τους μακρινούς; Έστω… Θα περιμένουμε🥺. Ευχαριστούμε.

    #37 ο δεύτερος τόνος είναι για την καθαρεύουσα🧐. Της μεγαλοπρεπούς ποντουπόλεως…

    Από την Γροιλανδία του νότου, που ούτε πάγους έχει, ούτε αντιρρήσεις, αλλά εύκολα παραδόθηκε (Λιμάνι και …αυγά😜) στις ΗΠΑ, την καλημέρα μου!

  44. Faltsos's avatar

    Faltsos said

    Από το Μηνολόγιο Ιανουαρίου:

    Σα 11
    Γενέσιον Νικολάου Καββαδία του μαρκονιστή

    Από τα ελάχιστα γνωστά του ποιητή:

  45. Jorge's avatar

    Jorge said

    Εντυπωσιακό είναι που έδωσε συνέντευξη η Αρβελέρ στο προτοσάλτε.

  46. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Κυψέλη@ψαράδικο:

    σαρδέλα 9,00€

    Έρχεται η ανάπτυξη λοιπόν…

  47. leonicos's avatar

    leonicos said

    Καλά όλα αυτά, έχουν ενδιαφερον.

    Αλλά…. έχω πάθει μια μικρή πλάκα. Πότε μπήκε στα ελληνικά η λέξη ‘βρακί’;

    Δεν έχεις δίπλα σου το Ετυμολογικο του Μπαμπ;;

    Ασφαλώς και το έχω!

    Δεν έχεις από την άλλη το ετυμολογικό του Chandraine; Ασφαλώς και το έχω!

    Η λέξη θεωρείται κελτικής αρχής και στην ελληνική, ελληνιστική.

    Και βρίσκω στην Σαπφώ:

    Τίς δ’ ἀγροΐωτις θέλγει νόον …..ἀγροΐωτιν ἐπεμμένα σπόλαν …..οὐκ ἐπισταμένα τὰ βράκε᾽ ἔλκην ἐπὶ τὼν σφύρων;

    Η κοπέλα δεν ήξερε ν’ ανασηκώσει τη φούστα της όταν χόρευε προφανώς.

    Ή το κείμενό ου είνα πειραγμένο…. ή εγώ!

    Μπορεί να κανείς ναμου λύσει την απορια;

  48. Jorge's avatar

    Jorge said

    Νόμιζα πως την έγραφαν λάθος την αγία Santa Ana.

    Λάθος, αν κατάλαβα καλά η Άννα είναι Μεξικάνα και αυτή με τη μία σαρδέλα Άνα, Σπανιόλα.

  49. sarant's avatar

    sarant said

    44 A μπράβο

    47 Αυτό το βράκος για πολλούς είναι παράλληλος τύπος του ράκος, αλλά ο Σαντρέν, όπως βλέπω, έχει επιφυλάξεις.

  50. GeoKar's avatar

    GeoKar said

    δεν νομίζω πως στο τένις «κάθε πόντος μπορεί να οδηγηθεί σε τάι μπρέικ», κάθε σετ ναι (με ενδεχόμενη εξαίρεση το 5ο παλιότερα).

  51. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    42 Φταίει ο διαβήτης για το μισογυνισμό; Δεν νομίζω.

    Πλούσιο βιογραφικό βλέπω https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%A0%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%82_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CE%9A%CE%B9%CE%BB%CE%BA%CE%B9%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85_%CE%95%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%AE%CE%BB

  52. Νέο Kid's avatar

    Νέο Kid said

    Στον Αστερίξ πάντως ,οι βράκες που φοράνε οι Γαλάτες λέγονται bracae. 😊

  53. Νέο Kid's avatar

    Νέο Kid said

    52. Γνωστό και το τραγούδι που τραγουδάνε στον Οβελίξ στα συμπόσια: «Την όμορφή σου βράκα, που κάνει τρίκι-τράκα!»

  54. IWN's avatar

    IWN said

    Για τον Leonicos (47):

    Το κείμενο της Σαπφούς δεν είναι βέβαιο. Αλλά αυτό το «βράκεα» θα μπορούσε να συνδεθεί με τη λ. βράκος, δηλ. Fράκος, δηλ. ῥάκος, το οποίο όμως δεν ικανοποιεί σημασιολογικά. Καμιά σχέση, πάντως, με το πολύ μεταγενέστερο (και όντως κελτικής αρχής) βράκα/βρακί.

  55. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    μηχανήματα τριανταετίας λέει ο ειδικευόμενος γιατρός του Ερυθρού κατα το εικοσαετίας. Καλό μ’ ακούγεται. https://www.efsyn.gr/ellada/ygeia/459319_ptosi-asanser-ston-erythro-etoimazoyn-ede-kata-giatroy-poy-milise-gia-ta

  56. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    47 Λεώνικος

    Chantraine

  57. Vasilis's avatar

    Vasilis said

    17, 19, 20

    Ο εξάχρονος γιος μου λέει «το εισιτήριο ή ο σταθμός του μετρού».

    Και απο εκεί που το έβρισκα χαριτωμένο, τώρα που το συνήθισα το βρίσκω λογικό και όποτε θυμάμαι το λέω και εγώ 🙂

  58. sarant's avatar

    sarant said

    57 Και πολύ καλά λέει

    50 Λάθος διατύπωση. Κάθε πόντος μπορεί να παίζεται επ’ αόριστο, με πλεονέκτημα του ενός ή του άλλου, που ποτέ να μην υλοποιείται.

  59. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Δώστε φώτα, ρε παιδιά, εάν έχετε φρέσκια εμπειρία Γαλλίας ή νέα από εκεί. Ερωτώ γιατί μου φάνηκε υπερβολή.

    Στην πρόσφατη κουβεντούλα μεταξύ Μητσοτάκη και Μπρικνέρ, ο δεύτερος υποστήριξε ότι, τώρα πια, εάν κοιτάξεις έντονα μια γυναίκα, αυτή έχει το δικαίωμα να καλέσει την αστυνομία και να καταγγείλει ότι «τη βίασες με τα μάτια».

  60. Jorge's avatar

    Jorge said

    # 59
    Αν όντως υποστήριξε κάτι τέτοιο ο Μπρικνέρ, είναι πολύ σκληρό για άνθρωπους με μικροαποκλίσεις από τη μέση οξύτητα όρασης.

  61. Vasilis's avatar

    Vasilis said

    58 έχουμε ένα προβληματάκι βέβαια, γιατί εδώ στη Θεσσαλονίκη το μέτρο μας είναι καινούργιο και μοντέρνο μεν αλλά έχει φαίνεται και κλασσικές προδιαγραφές. Έτσι σε όλες τις ανακοινώσεις έχει «θύρες» όχι πόρτες. Οπότε, οι θύρες του μετρού 😅

  62. Theo's avatar

    Theo said

    @51:

    Φταίει ο διαβήτης για κάποιες εξάρσεις.

  63. Nestanaios's avatar

    Nestanaios said

    Τί τα θέλουμε τα λεξικά και τα ετυμολογικά;  Έχουμε μια συλλαβή (μια μικρή έννοια)  και τέσσερα στοιχεία.  Β-Ρ-Α-Κ.   και  Β-Α-Ρ-Κ. και Κ-Α-Ρ-Β. και ενδεχομένως πολλά άλλα.  Που πάει το μυαλό σας;  Το «ρ» αναφέρεται σε χρόνο.  Το Α σε υλικά σώματα και άυλα και εξαρτάται από το πνεύμα.  Το «Κ» αναφέρεται σε χώρο ψιλό και καλό και φίλα προσκείμενο στον άνθρωπο. Το «β» Αναφέρεται σε βία πάντως όχι κακή σε μεγάλο βαθμό.

    Τώρα, η σύνδεση απαιτεί μυαλό.

  64. Theo's avatar

    Theo said

    Πέθανε η Χρύσα Μαλτέζου

  65. sarant's avatar

    sarant said

    61 🙂

  66. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    εξίσου παράλογο με τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που έγιναν κερκυραίικες

    Κερκυραίικες; Όποτε δε θέλω «κερκυραϊκό» προτιμώ «κορφιάτικο».

    Μην ξεχνάμε ότι η δημοτική είναι η γλώσσα του λαού – αν η γλώσσα του λαού ήταν άλλη, θα προτιμούσαμε εκείνην. Επομένως, για να είναι δημοτικός ένας τύπος πρέπει να λέγεται από τον λαό. (Όχι πως κι αυτοί που λένε «κερκυραϊκός» είναι εκτός λαού, απλώς θέλω να πω, υπάρχουν επιλογές.)

  67. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    42

    Ο παπάς στο βίντεο, που διδάσκει πώς ακούμε περισσότερα όταν μιλάμε λιγότερο, και γενικά πώς φέρεται ένας άνθρωπος της εκκλησίας, είναι το δέντρο με τους πολλούς καρπούς; Και πού είναι κρυμμένοι, κάτω από τα εφτά στρώματα του λίπους;

    Λοιπόν, διευχών και αμέτε στο διάβολο όλοι σας, λίγο σύντομα. Και για ύπνο χωρίς ευλογία.

  68. Πάνος με πεζά's avatar

    Πάνος με πεζά said

    Ναι, το βλέπω κι εγώ μια βδομάδα αυτό το «αψωνίστε», μήπως το έγραψε κάποιος απόγονος του Χατζηχρήστου;

    Αμ πώς!

  69. … θα αποποιηθεί της σύνταξης …

    Σύνταξη αποποιητική αδεία.
    (Το αποποιούμαι το είχα πρωτοδεί μικρός στην φράση
    «Ο Σαρτρ απεποιήθη το βραβείον (Νόμπελ)»)

  70. Pedis's avatar

    Pedis said

    — Κι αν προσπαθούσαμε να λογικευτούμε;

    — Μπράβο! Κι έτσι μετά μας κατσαδιάζει ο θεός.

  71. 51, … 42 Φταίει ο διαβήτης για το μισογυνισμό;

    Όχι κατά κανόνα

  72. Βασίλη 16.16 (απ’ το κινητό ζόρι να ψάχνω νούμερα, κάπου μετά το 60 πρέπει νάναι): α) όλα τα μέσα έχουν θύρες (τουλάχιστον γραπτά -και στην Αθήνα κι αλλού). β) στις πινακίδες το άλλαξαν που έγραφαν «οι θύρες ανοίγουν από την αριστερά»; Το συνειδητοποίησα λίγα πριν βγω την τελευταία φορά λαι δεν μπόρεσα να το φωτογραφίσω.

  73. Jorge's avatar

    Jorge said

    #71 Καλό αυτό 🙂

  74. Jorge's avatar

    Jorge said

    # 72 β) Παλιά επιγραφή σε λεωφορείο: μην βιάζετε τας θύρας !

  75. …  σιιτική η Σαουδική Αραβία; …

    Ούτε σιιτική αδεία

  76. …  the public property δεν θέλει οριστικό άρθρο, …
    … μιλάει για Νόμο
    381 και 382 του Ποινικού Κώδικα, … ενώ … πρόκειται για άρθρα. …

    Εν περιλήψει,
    δεν βάζει τα άρθρα εκεί που πρέπει

  77. Costas Papathanasiou's avatar

    Costas Papathanasiou said

    Καταρχάς, το “Βαλλιστικού παράλυτου”, συνιστά πιιθανότατα ένα κλασικό lapsus clavis ,είναι δηλαδή προϊόν ενός λαβδακισμένου (τονισμένου με ‘λ’) πυραύλου που σερβιρίστηκε ως εκ τούτου με τη μορφή “πυραλυλου” με αποτέλεσμα να υποστεί τελικά την θεραπεία του “παράλυτου”, στο ιατρικό ασανσέρ κάποιου τρελού (αυτόματου) διορθωτήρα.
    Περαιτέρω, εν είδει (ευ)γενικής ελεγείας προκύπτουν και :
    Γενικής Μην-Ώραι
    Γενικών Γκουβέρνου φόρτε/ η αποποίηση συντάξεων:
    Δουλειά με δαφνών το κόρτε/ υπέρ κρατικών εισπράξεων..
    Ρακετοζωή(*) είναι εκείνη/ που, με αρίθμητα ρεβέρ, [(*)σχ.5]
    ο Άρχων δυστυχίας στη δίνει/ ή -όπως λέει κι η Αρβελέρ-
    Ο συμβάλλων σε κατάντι/ προς δημΆδη επάρατος
    σάμπως Γκάντι με μποξ γάντι-/ τάχαμου Δημάρατος
    ”..
    Κηφισώνονται1 όλοι οι βίοι/ κάποτε ανθισμένοι ή όχι.
    Σαν Σιιτών οδούς τους σείει/ κακής ώρας πρωτοβρόχι..
    Πού της Γροιλανδίας τα χιόνια;/ Πού των Άνδεων οι γρύλλοι;
    Πού του αψώνιστου τα ψώνια;/ Πού χορτάτοι πίττας σκύλοι;
    Φεύγουν όπως ύδωρ τα έτη/ Μόλις τρία περνούν και είτε
    νίκη Stearns2, είτε προσέτι/-αλί!- μια για ‘Σάκκαρη3: ΗΤΤΑΙ’.

    Χρόνος: Κύμα που, ασημένιο-/ μαύρο, ακάθεκτο χυμάει.
    H έννοια ενιαυτού που ο Έννιο/ Μορικόνε λέει “Chi Mai”4.

    1: Αγνώστου ετύμου. Ίσως συγγενεύει με το όνομα Κηφεύς που μπορεί να σημαίνει ‘Κηπουρός’, αν προκύπτει εκ του ‘κήπος’ https://kids.britannica.com/students/article/Cepheus/341173 , https://el.wiktionary.org/wiki/%CE%BA%CE%AE%CF%80%CE%BF%CF%82
    2: Με σημασία ‘αυστηρός, σοβαρός’ : https://en.wikipedia.org/wiki/Stearns_(surname) ή ‘αστέρι’:https://www.houseofnames.com/stearns-family-crest/german
    3: Μάλλον από Τουρκική ‘sakar’= αδέξιος, άγαρμπος/(ζωολ) ασπροβουλάτος (π.χ. ίππος) ή από Αραβική سُكَّر (sukkar)= ‘σάκχαρο’ https://en.wiktionary.org/wiki/sakar
    4: The house where I grow old will be free of ghosts
    From what I’ve done, I won’t run, come the dark night
    I wouldn’t change yesterday, not in my life
    The years show, I’ve lived in a house of no regrets

    https://www.youtube.com/watch?v=2O9RXT2ev1M “House Of No Regrets (Chi Mai)”-Ennio Morricone & Dulce Pontes-2003 (Writer(s): Ennio Morricone, Carlo Nistri, Mark Niedzwiedz ) ή
    https://www.youtube.com/watch?v=XyRDYldzV6Y “House Of No Regrets”-Katherine Jenkins / Second Nature 2004 Universal Classics & Jazz

  78. 30, 35 Δείτε όσοι μπορείτε το ντοκιμαντέρ για τον κόκκινο δάσκαλο Νίκο Πλουμπίδη. Είναι πολύ καλό, εξαιρετικό υλικό, ωραία δομημένο. Ευτυχώς παίχτηκε εδώ στο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ της Χαλκίδας. Ήταν κι ο σκηνοθέτης παρών και ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση.

  79. Georgios Bartzoudis's avatar

    Georgios Bartzoudis said

    «τα διατυπώνουν ζορ ζορνά με γενική»

    # Ζορ ζορντάν παρ’ ημίν (τουτέστιν Μακεδονιστί)

  80. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    59 Μπούρδες. Είναι μέγας πολέμιος του metoo και των οικολόγων. Οτι δεν υπάρχει λέει άφεση του αμαρτήματος και ο αμαρτωλός, δηλ. ο βιαστής, θεωρείται αιώνια καταραμένος. Στο μεταξύ σε σχετική εξεταστική επιτροπή της βουλής για τη βία στο χώρο της κουλτούρας έχουν ακουστεί σημεία και τέρατα απο άντρες και γυναίκες που καταθέτουν ενόρκως.

    Η Μπινός έλεγε σε συνέντευξή της οτι σε κάστινγκ του Γκοντάρ έπρεπε τσίτσιδη να τρέχει γύρω απο ένα τραπέζι με το δεξί χέρι να χτενίζεται και με το αριστερό να κρατάει χαρτί και να διαβάζει ένα ποίημα!

  81. Jorge's avatar

    Jorge said

    77 δείτε τον 4.

  82. Theo's avatar

    Theo said

    @67:

    Ηρέμησε λίγο!

    Ο μακαρίτης ο φίλος μου Εμμανουήλ δεν ξέρω αν εμπίπτει σ’ αυτό που είπε ο Κολοκοτρώνης (δεν είμαι εγώ ο Κριτής), ωστόσο αυτό που είπε είναι αλήθεια. Είθισται να πετροβολούνται τα δέντρα που έχουν καρπούς.

  83. Theo's avatar

    Theo said

    @51, 62:

    Ίσως έδωσα την εντύπωση ότι επικροτώ τη συμπεριφορά ή τα λεχθέντα (στο #29) του μακαρίτη. Όχι, δεν συμφωνώ. Όμως, επειδή τον ήξερα από τόσο παλιά, ξέρω ότι είχε κι άλλες, καλές πλευρές. «Μὴν κρίνετε, ἵνα μὴ κριθῆτε», είπε ο Κύριος.

  84. Nestanaiοs's avatar

    Nestanaiοs said

    Η λέξη «λαός» έχει παρεξηγηθεί ή μήπως όχι;

    «Έπεται δε λαός». 

    Λαός είναι τα άψυχα σώματα, πολεμοφόδια, άμαξες, σπαθιά, δόρατα, πλοία, ακόντια και όλα μαζί αλλά όχι οι στρατιώτες.  Έχουμε το λεωφορείο = φέρει ανθρώπους και έχουμε το λαοφορείο = φέρει εμπορεύματα.

  85. Costas Papathanasiou's avatar

    Costas Papathanasiou said

    81: Μα τον είχα ήδη δει. To 4, μετά πολλής δυσκολίας, με ένα πολύ τρελό μεταφραστήρι, θα μπορούσε να ισχύσει ως εξήγηση του λάθους, εαν δεν προτασσόταν το ¨αναχαίτισης” ή αν γραφόταν κάτι για ‘αναπηρία/παράλυση’ βαλλιστικού π.

  86. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Όποτε διαβάζω Νέστα νιώθω πανηλίθιος. Ασφαλώς αυτό δεν απαγορεύει το να είμαι.

  87. ofakiris's avatar

    ofakiris said

    1. ΓΤ
      Α, πρόκειται για τον Πασκάλ. Καλό κουμάσι το παλικάρι.
      Ένθερμος υποστηρικτής κάθε εγκλήματος και κάθε βρωμιάς των ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, ΙΣΡΑΗΛ σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και αλλού. Με δική του άποψη για την αντιμετώπιση των παγκόσμιων προβλημάτων δια της εξοντώσεως του αντιπάλου χωρίς πολλά πολλά.
      Δε χρειάζεται να τον ξύσεις καν για να φύγει η φλούδα και να δεις το κάθαρμα.
      Δεν τον αποκαλώ φασίστα γιατί οι φασίστες υποτίθεται έχουν κάποια ιδεολογία ενώ τα καθάρματα όχι.
      Καλό ντουέτο με τον Μητσοτάκη.

    https://www.iefimerida.gr/kosmos/paskal-mprikner-oykrania-israil-sozoyn-timi-eleytheroy-kosmoy

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%AC%CE%BB_%CE%9C%CF%80%CF%81%CF%85%CE%BA%CE%BD%CE%AD%CF%81

    83, Τheo
    «Μὴν κρίνετε, ἵνα μὴ κριθῆτε», είπε ο Κύριος αλλά ο Μητροπολίτης δεν το άκουσε φαίνεται. Κάτι θα καταβρόχθιζε αν κρίνω από την κοιλιά του. Προβλήματα υγείας είχε αλλά εκεί, αγκαλιά με τον θρόνο.
    Σίγουρα θα είχε και καλές πλευρές αλλά δεν πήραν φαίνεται το πάνω χέρι.

    Καλό βράδυ!

  88. leonicos's avatar

    leonicos said

    Θέλεις κι ένα μεζεδάκι;

    Αρχαία Ελληνική Γραμματεία

    Χριστιανική Ποίηση

    Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός

    Περὶ τῶν τοῦ βίου ὁδῶν

    Οι!!!!!! οδοί του βίου

    Ό,τι νεοελληνική γλώσσα κι αν έχει το σχόλιο, οι οδοί δεν το λες, Αι οδοί ή οι δρόμοι

  89. Jorge's avatar

    Jorge said

    # 63 βαρύτητα ;

  90. leonicos's avatar

    leonicos said

    58 Γ Τ

    το τ το ίδες. Σοιγχαρειτίρεια για το αετίσιο μάτη. Απάντισι δεν εδοσαις

  91. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    90 Λεώνικος

    Κουράζεσαι από τις πολλές εκδρομές. Πήγαινε άλλη μία αν μπορείς, που σαφέστατα μπορείς.

  92. Με την ευκαιρία
    Γροιλανδία: όσα δεν γνώριζα για την πιο παγωμένη χώρα του κόσμου
    https://www.clickatlife.gr/taksidi/story/26366

  93. «τα διατυπώνουν ζορ ζορνά με γενική»
    -Ζορ ζορντάν παρ’ ημίν (τουτέστιν Μακεδονιστί)-

    Εντυπωσιάστηκα που η φράση ΖΟΡ ΖΟΡΝΑ χρησιμοποιείται και στην Νότια Ελλάδα! Νόμιζα πως μόνον εδώ την είχαμε συνεταιρικά με τους εξ ανατολών γείτονες.
    Και τώρα κάποιος θα μου βρει άρθρο που ΦΥΣΙΚΑ την έχουμε συζητήσει στου Σαραντάκου!😂😹😂

    #86 ΓΤ, προτείνω να κάνουμε κλαμπ….

  94. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>θα αποποιηθεί της σύνταξης του πρωθυπουργού
    Ασύντακτη σύνταξη

    74 και στα ασανσέρ 🙂
    Μη βιάζετε τας θύρας. Πιέσατε το κομβίον ορόφου μόνον όταν αι θύραι είναι κλεισμέναι καλώς. Εξέρχεσθε του θαλαμίσκου μόνον όταν ούτος σταματήση εντελώς και κανονικώς προ της στάσεως. Μη χρησιμοποιήτε ασκόπως το κόμβιον στάσεως και το κόμβιον κινδύνου.

  95. Jorge's avatar

    Jorge said

    Αυτό με τις επιγραφές, μουδιάζει λίγο στην σκέψη, πως μια κοινωνία περιγράφεται μια χαρά, με πέντε δέκα απαγορευτικές / αποτρεπτικές / συμβουλευτικές πινακίδες. 😦

    μην κύπτετε , απαγορεύεται το πτύειν.

  96. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    83 Τεούμπα

    95 Χόρχε

    Το ν χάνεται εκεί που δεν το περιμένεις. Αφού στου Μαθιού το 7:1 «Μη κρίνετε […]», στα δε ταμπελίδια του γαμημένου ΗΣΑΠ «Μη κύπτετε […]».

  97. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Οι θύρες για τα γήπεδα καλά κρατούν. Το γράφουν κιόλας; Μπα.

  98. Jorge's avatar

    Jorge said

    εεε ναι 96 παρασκύψανε και είχαν απ´τάλλα με το νjι

  99. sarant's avatar

    sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    66 Αφού «κερκυραίικες» έγραφε;

    75 🙂

    77 Πολύ καλός, Κωστή!

    88 Πάντως στο TLG δεν υπάρχει «οι οδοί»

    93 Ε, εμένα μου έχει κολλήσει και το γράφω πότε πότε

  100. Jorge's avatar

    Jorge said

    Δύο του βίου οι ουδοί.

  101. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Γροιλανδία για πες αλεύρι

    https://www.threads.net/@georgopalis_dimitris/post/DEjodyIqSJU/media

  102. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    ΕΞΩ αι ΗΠΑ

    Πάντα ζωντανό στον αριστερό μαρμάρινο παραστάτη της πύλης του Πολυτεχνείου

  103. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    «Αι ΗΠΑ» στην καθαρεύουσα.

    «Οι ΕΠΑ» (θα μπορούσε να λέγεται) στη δημοτική.

  104. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    «Αι ΗΠΑ» στην καθαρεύουσα.

    «Οι ΕΠΑ» (θα μπορούσε να λέγεται) στη δημοτική.

  105. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη's avatar

    Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Μιά σταλιά Ἱστορίας, ἀντιστάθμισι στήν σημερινή γροιλανδική παγωνιά.

    ΑΚΡΙΒΩΣ αὐτήν τήν ὥρα (πρίν ἀπό 80 χρόνια) ὑπογράφονταν [στό κτήριο τοῦ Μ.Τ.Σ ὅπου καί τό βρεtτανικό στρατηγεῖο] στρατιωτική ἀνακωχή μεταξύ τῆς ἀντιπροσωπείας τοῦ Ε.Λ.Α.Σ. (Ζέβγος, Παρτσαλίδης, Μακρίδης, Ἀθηνέλλης) καί τῶν ταξιάρχου H. Mainwaring (διαπραγματευτής ἐκ μέρους τοῦ στρατηγοῦ Scobie) καί τοῦ Scobie.

    Τόσο αἶμα…

  106. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Απολαύστε στο #101 το «αίμα» να ψιλούται…🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  107. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    ΟΣΦΠ-Άρης 2-1

  108. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  109. sarant's avatar

    sarant said

    105 Τελικά δεν έγινε μεγάλη δημόσια συζήτηση για τα Δεκεμβριανά, παρά την στρογγυλή επέτειο.

  110. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    108 Φου

    Η Αστυνόμος της Ψωλοχρονιάς 2019 δεν είναι τίποτα, Έφη. Διότι δεν… έφταναν ούτε τα φράγκα από τα μπουρδέλα κιαπαλλού. Στο κόλπο είναι επίσης πυροσβέστες κ.λπ. ξευτιλισμένη κρατική ενστολαρία , με εικονικές εταιρείες, ενθυλακώσεις ΦΠΑ, με συνολικά «κέρδη» -κάθεσαι;- 70.000.000€. Πλήρωνε, μαλάκα Έλληνα, τα παλιοτόμαρα! Περιμένουμε τη γνώμη των Δεξιοτόμαρων. Άντε μπράβο, βρομοαλήτες, παλιοτόμαρα!

  111. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    108 Διμοτιανή https://sarantakos.wordpress.com/2025/01/04/meze-670/#comment-971303

  112. Jorge's avatar

    Jorge said

    # 105 και 109 «στρογγυλή» και «ΑΚΡΙΒΩΣ» εννοείτε 22:22 ;

  113. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Στο τέρμα κόντρα σενάριο, ας δει κανείς γιατί βραβεύτηκε στας ΗΠΑ η Ειρήνη Πρέντζα (Irene Prentzas). (Όπου, για να δούμε και μια περίεργη γλωσσική διάσταση, στον υμνητικό λόγο που αρθρώθηκε για αυτή την Ειρήνη, οι ΜεγαλοΜηλογαλονάκηδες τη χαρακτηρίζουν cop).

    Η εγχώρια μπορούσε να βαρέσει παραίτηση και να ξηγιόταν μόστρα το αχηβαδέλι της στο OnlyFans να γίνει τούμπανο ο λογαριασμός από τα κλικοπόντικα! 😜

  114. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    Ακόμα ένα από τα λιγότερα γνωστά μελοποιημένα του μαρκόνη Καββαδία:

  115. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη's avatar

    Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @109. Ὄχι, δέν ἔγιναν! Τέτοιες δημόσιες συζητήσεις (γιά νά ἔχουν νόημα) ἀπαιτοῦν ὑψηλό ἦθος καί κατάρτησι, ἰδιότητες πού δέν τίς διαθέτουν πολλοί στόν τόπο μας.

    Ἐναλλακτική λύσι: Νά διαβάζουμε κριτικά καί συνεχῶς, ὅσο μποροῦμε περισσότερο, ἀρχίζοντας ἀπό τίς ἀπόψεις πού (φαίνονται νά) εἶναι ἀντίθετες ἀπό τίς δικές μας! Συχνά, αὐτές μᾶς ἀνοίγουν τά μάτια 🙂

  116. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη's avatar

    Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @112. Ναί! 🙂

  117. IWN's avatar

    IWN said

    96

    Κανένα ν δεν χάνεται σε αυτές τις προτάσεις. Στα αρχαία ελληνικά η λέξη είναι μη (το μην είναι νεοελληνικό)

  118. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    106 ΓΤ, έψαχνα αίμα ψιλούμενο στο ποστάρισμά μου.

    110, Ναι, σημεία και τέρατα. Αλλά αυτά δεν στήνονται αν δεν είναι μέσα υψηλές μούρες.

  119. Jorge's avatar

    Jorge said

    # 116 !

  120. 111: https://x.com/stazybohorn/status/1877791914772103378

  121. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    83

    α) Τις κουβέντες που άκουσα στο βίντεο γιατί να μην τις κρίνω; Κι εσύ τις κρίνεις, και σε βλέπω να συμφωνείς λίγο πολύ μαζί μου. Τον άνθρωπο ολόκληρο δε μου πέφτει κανένας λόγος να τον κρίνω.

    β) Κάτι είχα παρανοήσει. Νόμιζα ότι το βίντεο από τα Φώτα ήταν φετινό, κι όχι ότι ο άνθρωπος είναι ήδη μακαρίτης – και φίλος σου. Συγγνώμη λοιπόν για το ειρωνικό σκέλος του σχολίου μου, δε θα το έλεγα ποτέ εν γνώσει μου για νεκρό. Αλλά όσα λέει δεν παύουν να είναι απαράδεκτα. Είναι ο χειρότερος -ως ρόλος, έτσι; επαναλαμβάνω, όχι ως ολόκληρος άνθρωπος- μέσα σ’ ένα γενικό φεστιβάλ ανώριμης καφρίλας, στο οποίο συμμετέχουν και ο τυπάς που, αντί να βουτήξει, βούτηξε στον σταυρό από τους άλλους, και όλος ο κόσμος που το πήρε σαν να μην τρέχει τίποτε, και σε κάποιο βαθμό και η κυρία που διαμαρτύρεται.

  122. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς's avatar

    ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

    Επέστρεψα μετά από 3 βδομάδες στον υπολογιστή μου και είπα να κάνω ένα μιμίδιο.

  123. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    88

    Ό,τι νεοελληνική γλώσσα κι αν έχει το σχόλιο, οι οδοί δεν το λες, Αι οδοί ή οι δρόμοι

      Γιατί;; Σήμερα η λέξη «οδός» υπάρχει, ενώ ο τύπος «αι» του άρθρου δεν υπάρχει. Όταν θέλουμε να μιλήσουμε για τις οδούς, δε θα πούμε οι οδοί; Τι θα πούμε; Το ότι υπάρχει και η λέξη δρόμος δεν αλλάζει τίποτε. Λες, για παράδειγμα, κλειστές θα παραμείνουν οι οδοί τάδε και τάδε. (Πόντου και Ηρακλείας ξερωγώ.)

    1. leonicos's avatar

      leonicos said

      Πέπε, έχεις δίκιο όπως το θέτεις. Αλλά στο συγκεκριμένο σημείο… δεν ξερω. Σε άλλες αναρτήσεις τους διατηρούν τον αρχαίο τρόπο

    2. ΓΤ's avatar

      ΓΤ said

      117

      Βεβαίως. Όφειλα εισαγωγικά, αφού διαβάζουμε μέσα από το τωρινό μας πρίσμα.

    3. ΓΤ's avatar

      ΓΤ said

      Εν τω μεταξύ, ο λόγιος που κοπάνησε ψιλή στο «αίμα» συνέχισε με «κατάρτηση». Ντάκμαν, κόβε εισιτήρια, τι παράκμα ζούμε!

    4. ΓΤ's avatar

      ΓΤ said

      108α Φου

      Ποιος ο λόγος;

    5. freierdenker's avatar

      freierdenker said

      50, 58 ο κάθε πόντος στο τένις όντως μπορεί να παίζεται επ’ αόριστο, με αέναη ανταλλαγή κτυπημάτων χωρίς κατάληξη. Το ράλι δηλαδή δεν έχει χρονικούς περιορισμούς. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στο βόλει, ή στο πινγκ πονγκ.

      Επίσης στη διάρκεια ενός γκέιμ το πλεονέκτημα μπορεί να αλλάξει χέρια απεριόριστες φορές, όπως και στο τάι μπρέικ στο τέλος του σετ.

      Η ορολογία του τένις έχει και ενδιαφέροντα ετυμολογικά. Π.χ. άλλοι λένε ότι το 0 στο γκέιμ λέγεται love από την αγάπη (playing for love σημαίνει και playing for nothing) και άλλοι λένε από το γάλλικο l’œuf, αυγό γιατί το μηδέν μοιάζει με αυγό.

      Άλλοι λένε ότι η ρακέτα (racket) έχει αραβική ρίζα (rahat) και άρα είναι συγγενική με το ραχάτι. Άλλοι το αμφισβητούν.

    6. ΓΤ's avatar

      ΓΤ said

      128 Freierdenker

      Ακριβώς αυτό το ωοειδές 0 το «βλέπουμε» και στο μπέιζμπολ, όπου, όταν το σκορ δεν έχει ανοίξει, λέμε ότι έχουμε «goose eggs».

    7. Alexis's avatar

      Alexis said

      #72: Μου θύμισες παλιά έπιγραφή στα βαγόνια του ηλεκτρικού, δεκ. 70: «Μήν στηρίζεστε επί των θυρών. Ανοίγουσι και κλείουσιν αυτομάτως»!

      (Και παραδίπλα: «Βλασφημείς; Δεν είσαι Έλλην… κλπ… κλπ…»)

    8. Alexis's avatar

      Alexis said

      Ο Ένιος ο Μορικόνες είναι αυτός που έγραφε μουσική στα γουέστερν του Σέργιου του Λεοντή.

      Αδερφού του δικού μας Χρήστου Λεοντή.

    9. ΓΤ's avatar

      ΓΤ said

      81 Alexis

      Σέργιος Λεοντής με λεοντή καουμπόι

    10. Ρενέ's avatar

      Ρενέ said

      57. Το ίδιο ακριβώς κι εγώ!το μετρό, του μετρούη Λαμποργκίνη, της Λαμποργκίνηςο Φεντερίκος, του ΦεντερίκουκοκΕπίσης το παπάκι, του παπακιού. Είναι τόσο περιοριστικό να σου λένε ότι δεν υπάρχει γενική.

    11. Ρενέ's avatar

      Ρενέ said

      57. Το ίδιο ακριβώς κι εγώ!το μετρό, του μετρούη Λαμποργκίνη, της Λαμποργκίνηςο Φεντερίκος, του ΦεντερίκουκοκΕπίσης το παπάκι, του παπακιού. Είναι τόσο περιοριστικό να σου λένε ότι δεν υπάρχει γενική.

    12. Ρενέ's avatar

      Ρενέ said

      57. Το ίδιο ακριβώς κι εγώ!το μετρό, του μετρούη Λαμποργκίνη, της Λαμποργκίνηςο Φεντερίκος, του ΦεντερίκουκοκΕπίσης το παπάκι, του παπακιού. Είναι τόσο περιοριστικό να σου λένε ότι δεν υπάρχει γενική.

    13. Ρενέ's avatar

      Ρενέ said

      Συγγνώμη, το σχόλιο εμφανίστηκε τρεις φορές αυτόματα! Επίσης χωρίς επεξεργασία κειμένου. Περίεργα πράγματα…

    14. sarant's avatar

      sarant said

      Καλημέρα από εδώ!

      112 Εγώ πάντως τα 80 χρονια εννοούσα 🙂

      122 Πολύ καλό, πραγματικά!

      123 Εχει πολλούς εξόδους, που μου έλεγε κάποιος.

      136 Ε, δεν πειράζει

    15. ΓΤ's avatar

      ΓΤ said

      Από την κηδεία Σημίτη απουσίασαν Καραμανλής, Παπανδρέου, Σαμαράς, Τσίπρας: οι εν ζωή διατελέσαντες Πρωθυπουργοί. Και πήγε ο Κυνηγός Τενεκέδων Ελαίου…

      Τασούλας για ΠτΔ

    16. sarant's avatar

      sarant said

      Σχόλιο στο ΦΒ

      Καλημέρα! Το βλέπω πολύ συχνά αυτό με τον κορέκτορα που διορθώνει μια λέξη κατά το δοκούν, όταν είναι γραμμένη έστω και λίγο λάθος.

      Εδώ μάλλον ο άνθρωπος έγραψε «πυραλυου» (χωρίς τόνο φυσικά, γιατί έτσι έρχεται η μαγεία συνήθως) κι αντί για «πυραύλου» επιλέχθηκε το «παράλυτου».

      Έχω δει γραμμένο «τινάχτηκε σαν ελεύθεροι» αντί για «τινάχτηκε σαν ελατήριο»

    17. Pedis's avatar

      Pedis said

      Βιβλίο Κασσελάκη, λέει…
      Τι θα τράβηξε κι ο γκοστράιτερ;!

    18. Jorge's avatar

      Jorge said

      Καλημέρα,
      το cripple σαν : καθιστώ ανίκανο ή ανήμπορο,
      είναι συνηθισμένη στρατιωτική ορολόγια.

      …a Soviet first strike with a limited number of warheads aimed at the Minuteman silos or control bunkers could cripple the US ICBM fleet

      https://en.wikipedia.org/wiki/LGM-118_Peacekeeper

    19. Theo's avatar

      Theo said

      @121α:

      Γενικά με ενοχλεί η συνήθεια στο Διαδίκτυο να κρίνεται κάποιος συνολικά ως χαρακτήρας και να τον ρίχνουν στο πυρ το εξώτερον μόνο από ένα στραβοπάτημα, μια χοντράδα, κλπ. Συνήθως αποφεύγω να κρίνω ανθρώπους και προσπαθώ να κρίνω μόνο πράξεις ή γραφόμενα.

      @121β:

      ΟΚ.

    20. Pedis's avatar

      Pedis said

      Παπάς, από συμφέρον που του έκανε τη δουλειά, ευλογεί απατεώνα, αναθεματίζει αυτόν που αντιδρά στην αδικία. Κι αν πρόκειται για γυναίκα βγάζει εξτρα μισογυνισμό στο φουλ. Κλασσίκ. Συμβολικότατη η σκηνή.

    21. Nestanaios's avatar

      Nestanaios said

      138.

      Αυτοί οι τέσσερις σίγουρα κάτι ξέρουν.

      Στον Κάρτερ ήσαν όλοι παρόντες.

    22. Theo's avatar

      Theo said

      @143:

      Τόσο Κλασσίκ, που όλοι εσείς που κλείνετε τα μάτια σας στα όσα καλά κάνει η Εκκλησία (κατά κανόνα, χωρίς να τα διαφημίζει) και κάνετε την τρίχα τριχιά για μικροατοπήματα που θα τα περνούσατε στο ντούκου αν τα έκαναν κάποιοι δικοί σας, τόσα χρόνια δεν έχετε βρει κάτι άλλο συμβολικό, και καταντάτε να ποστάρετε το ίδιο και το ίδιο για μια χοντράδα κάποιου μακαρίτη από χρόνια, με θριαμβολογίες σα να ανακαλύψατε τον τροχό, και δεν ντρέπεστε. Αλλά πού ντροπή για κάποιους που επιβεβαιώνουν την αριστεροσύνη τους κατακεραυνώνοντας δικαίους και αδίκους! Σα να ήταν δυνατό να αυτοδικαιωθεί και ν’ ανέβει στο αριστερόμετρο κάποιος μόνο και μόνο επειδή κάθε τόσο ξορκίζει το δήθεν κακό και τους φορείς του! Σα να μην ήταν η Αριστερά προσφορά και θυσία για τον άλλο και για τη δικαιοσύνη στην κοινωνία! Κι όταν αυτή η μιζέρια έχει γίνει δεύτερη φύση, δύσκολο να χαρεί κανείς τη ζωή του, αφήνοντας και τους άλλους να τη χαίρονται όπως το διάλεξαν.

    23. Μαρία's avatar

      Μαρία said

      Ακόμα για τον δεσπότη τσακώνεστε!

    24. Jorge's avatar

      Jorge said

      Υπό την επήρεια μέθης παντού.
      Θλιβερή μειοψηφία, το αλκοόλ.

    25. Theo's avatar

      Theo said

      @146:

      Ε, όταν το τρολ, με τις γνωστές γελοιότητές του, θέλει να έχει τον τελευταίο λόγο παντού…

    26. Μαρία's avatar

      Μαρία said

      Εκπρόσωπος τύπου του Όρμπαν https://en.wikipedia.org/wiki/Zolt%C3%A1n_Kov%C3%A1cs_(politician,_born_1969)

      Today, we honor the memory of the Hungarian soldiers who fell during the Don Disaster of WWII. May they rest in peace. https://x.com/zoltanspox/status/1878415036026142952

    27. Μαρία's avatar

      Μαρία said

      Λος Αντζελες: «Εσωσε τον πίνακα από το φλεγόμενο σπίτι του γιατί η μητέρα του λάτρευε τον Φασιανό»

      Η σύζυγος και η κόρη του μεγάλου Ελληνα ζωγράφου, Μαρίζα και Βικτώρια Φασιανού, επικοινώνησαν με τον ποδηλάτη που διέσωσε τον πίνακα και δηλώνουν συγκινημένες στην «Κ» ότι θα του στείλουν μια νέα μεταξοτυπία για να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους https://www.kathimerini.gr/society/563413429/los-antzeles-esose-ton-pinaka-apo-to-flegomeno-spiti-toy-giati-i-mitera-toy-latreye-ton-fasiano/

    28. Δεν ξέρω πόσο θα μείνει ας βάλει καποιος οθονιά
      https://www.efsyn.gr/athlitismos/podosfairo/459521_o-bolos-sokare-ton-pasok-stis-kathysteriseis

      Θέλω σχόιο του gpoint

    29. Pedis's avatar

      Pedis said

      Ωρέ να μην αφήσει τίποτα να περάσει το μαστίφ της ρασορθοδοξίας! Κι αμολάει χαζαμάρες αβέρτα. Εκτός αν πρόκειται για συνέπειες του … «διαβήτη» ξέρωγώ. 🤥

      Λος Άντζελες: Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τη μετατροπή των φυλακισμένων σε πυροσβέστες … 😎

      Ανθρωπιστική αποστολή στη Γάζα: οδοιπορικό μέσα σε μια ένοπλη κατεδάφιση (Μιχαήλος Λιοντήρης, ιατρός επειγοντολόγος. Μόνιμος κάτοικος Βερολίνου. Εχει πάρει μέρος σε ανθρωπιστικές αποστολές σε εμπόλεμες ζώνες όπως η Ουκρανία και η Γάζα)

      Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της OCHA, από τα 164 αιτήματα που έκανε ο ΟΗΕ το διάστημα 6/10/24 μέχρι 30/12/24 για να παραδώσει βοήθεια στη Βόρεια Γάζα, τα 148 απορρίφθηκαν αμέσως από τον IDF, ενώ οι 16 αποστολές που πέρασαν έγιναν με σημαντικές παρεμποδίσεις. Σε μία από αυτές τις 16 ήμουν και εγώ. […]

      Ξεκινάμε για το τσεκ πόιντ του Βορρά, περνάμε τανκς και στρατιωτικές μπουλντόζες, οι οποίες ανοίγουν δρόμους και κατεδαφίζουν κτίρια. Ο αρχηγός του κομβόι κατεβαίνει και διατάσσει ένα ένα τα οχήματα να προχωρήσουν και να ελεγχθούν από τους στρατιώτες. Βγαίνουμε όλοι έξω και σηκώνουμε τα χέρια ψηλά. Τελευταίο όχημα είναι αυτό των Ινδονήσιων.

      Οδηγία του IDF ήταν να έχουν μόνο μία αποσκευή ανά άτομο. Πώς να χωρέσουν προσωπικά αντικείμενα και χειρουργικός εξοπλισμός σε μόνο 7 βαλίτσες για τα 7 άτομα από την Ινδονησία;

      Εχουν μαζί τους 27 αποσκευές, κάτι που δεν αρέσει στον IDF που τους υποχρεώνει να πετάξουν τις 20 σε ένα χαντάκι παραδίπλα. Ολα αυτά τα μαθαίνουμε από τον ασύρματο και τα βλέπουμε στον καθρέφτη.

      Εξηγούμε στον Πούτρα τι συνέβη και ότι τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας του τώρα πετάνε τα προσωπικά τους αντικείμενα στο χαντάκι και παίρνουν μόνο τον χειρουργικό εξοπλισμό. Εγώ και ο Μαξ δίνουμε στον Πούτρα ό,τι έχουμε στην προσωπική μας τσάντα που θα μπορεί να χρειαστεί: ξηρά τροφή, μια πετσέτα, μια οδοντόβουρτσα, έναν φακό. Ο Πούτρα, όπως και οι άλλοι Ινδονήσιοι, δεν πτοείται. Ξέρουν γιατί είναι εκεί και είναι έτοιμοι να φέρουν σε πέρας την αποστολή τους με κάθε μέσο, εξακολουθώντας να έχουν ένα πλατύ χαμόγελο. Ακόμα κι αν πηγαίνουν στη Βόρεια Γάζα χωρίς προστατευτικό εξοπλισμό ή προσωπικά αντικείμενα. Η υπέρτατη αλληλεγγύη.

      Με μεγάλη καθυστέρηση παίρνουμε το πράσινο φως από το τσεκ πόιντ. Η ώρα είναι 14.30 και οι Ισραηλινοί μάς λένε ότι μέχρι τις 15.30 πρέπει να είμαστε πίσω στο τσεκ πόιντ, αλλιώς «δεν είμαστε ασφαλείς». Διασχίζουμε γρήγορα αλλά προσεκτικά την Τζαμπάλια και την Μπέιτ Λάχια κι αυτό που αντικρίζουμε μπορεί να περιγραφεί μόνο με δυο λέξεις: μία ένοπλη κατεδάφιση.

      Η διασωλήνωση πετυχαίνει, παρά τις δυσκολίες, αλλά, ενώ έχω τον τραχειοσωλήνα ακόμα στο χέρι μου και η νοσηλεύτρια το δένει, ακούω την πρώτη έκρηξη απ’ έξω. Σύντομα μαζεύονται όλοι οι συνάδελφοι του κομβόι στη ΜΕΘ και, ενώ εγώ είμαι ακόμα κολλημένος στον ασθενή, μου λένε ότι πρέπει να φύγουμε. Τους εξηγώ ότι θέλω άλλα 5 λεπτά για να τον πάρω στο ασθενοφόρο και λέγοντάς το, ξέρω την απάντηση που θα λάβω: πρέπει να φύγουμε τώρα. Με τραβάνε μακριά από τον ασθενή, ενώ βόμβες συνεχίζουν να πέφτουν απέξω.

      Περνάμε το τσεκ πόιντ προς τον Νότο και είμαστε περίπου 100 μέτρα από την ανθρωπιστική ζώνη. Βλέπουμε ένα σώμα να κείτεται πάνω σε μία λίμνη αίματος στα δεξιά του δρόμου και το κομβόι σταματάει. «Είναι ένα παιδί», ακούω από τον ασύρματο. «Μπορώ να έχω κάποιον από τους CADUS να πλησιάσει;». Ο νοσηλευτής συνάδελφός μου βγαίνει έξω και διαπιστώνει τον θάνατο του παιδιού με μια μονή σφαίρα στο πίσω μέρος του κρανίου του. Παρακολουθώ από το πίσω μέρος του ασθενοφόρου αυτό το θέαμα αποσβολωμένος.
      Το νεκρό παιδί, ίσως 7 ή 8 ετών, μόνο του πάνω στην άσφαλτο[…]

    30. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

      ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

      149# Τι γκρινιάζεις ρε Μαρία? Μια χαρά ο εχπρόσωπας. Συναδολφική αλληλεγγύη.

    31. Μαρία's avatar

      Μαρία said

      Η εμβληματική Ελληνοαυστραλέζα δημοσιογράφος στο στόχαστρο του σιωνιστικού λόμπι https://www.efsyn.gr/stiles/apopseis/459535_i-emblimatiki-ellinoaystraleza-dimosiografos-sto-stohastro-toy-sionistikoy

    32. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

      ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

      149# Μάστα. Επίσημη ορολογία το The Don Disaster για τους ούγγροι. Υποθέτω πως είναι καμιά τριανταριά χρονώ. Τι τράβηξαν κι αυτοί οι ήρωες στα χέρια των σατανικών μπολσεβίκων, των οπλισμένων με αμερικάνικα όπλα και ταϊσμένων με αμερικάνικες κονσέρβες. Και τους ξηγήθηκαν σκουληκιάρικα και οι φίλοι τους οι γερμανοί. Ντροπής πράματα.

      https://dailynewshungary.com/a-mission-doomed-from-the-start-the-don-disaster/

    33. Μαρία's avatar

      Μαρία said

      Ο παντογράφος συρμού που έμπαινε στον σταθμό ξεκόλλησε και έπεσε δίπλα στον κόσμο που περίμενε να επιβιβαστεί. https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/459616_skines-tromoy-se-apobathra-toy-proastiakoy

      155 Επι Όρμπαν πρέπει να καθιερώθηκε το μνημόσυνο.

    34. Μαρία's avatar

      Μαρία said

      108 Η 37χρονη φέρεται να ξεκίνησε να εμπλέκεται στο κύκλωμα έπειτα από επαφές που απέκτησε υπηρετώντας στη Μύκονο για τον εντοπισμό παράνομων πάρτι κατά την περίοδο του κορονοϊού. https://www.efsyn.gr/ellada/astynomiko/459532_ayti-den-einai-astynomikina-ayti-einai-gkangkster

      Μεγάλο διαφθορείο η Μύκονος.

    35. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

      ΕΦΗ - ΕΦΗ said

      157, Ας μην πω τπτ για την (αστυ)νομική που τέλειωσε.
      Θου θου και ξαναθού…

    36. Μαρία's avatar

      Μαρία said

      Ο «άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι» ανάμεσα στους 19 συλληφθέντες του κυκλώματος με αστυνομικούς που πουλούσε προστασία

      Η αστυνομία «δεν έβρισκε» τον S.C., παρόντα σε όλα τα γεγονότα του φόνου του Ζακ Κωστόπουλου, την ίδια περίοδο που είχε απανωτές συλλήψεις. https://omniatv.com/853491946/o-andras-me-to-kitrino-mployzaki-anamesa-stoys-19-syllifthentes-toy-kyklomatos-me-astynomikoys-poy-poyloyse-prostasia/

    37. spyridos's avatar

      spyridos said

      159

      Όπως ακριβώς δεν βρίσκουν και τους μπάτσους που έκαψαν την Μαρφίν.
      Και η πίτα της αυταρχικότητας ολόκληρη και ο σκύλος του νεοναζισμού χορτάτος.

    38. spyridos's avatar

      spyridos said

      ινσαλά

    39. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

      ΕΦΗ - ΕΦΗ said

      Δυο άρθρα για τις όμορφες χαμωτίδες

      και άλλα πουλιά των υδροβιότοπων της Β. Ελλάδας.

      8.1.2025 στην Lifo :
      Κεφαλούδι και χαμώτιδα: Τα σπάνια πουλιά που έκαναν την εμφάνισή τους σε Έβρο και Ξάνθη
      …Οι 120 χαμωτίδες στο Δέλτα του Έβρου, ωστόσο, αποτελούν μία ιδιαίτερα σημαντική καταγραφή, καθώς ο συνήθης διαχειμάζων πληθυσμός δεν υπερβαίνει τις λίγες δεκάδες άτομα. Αξίζει, επίσης, να επισημανθεί, πως η τελευταία περίπτωση φωλιάσματος στην Ελλάδα καταγράφηκε το 1917.

      14.1.2025 Καθημερινή
      Οι χαμωτίδες επέστρεψαν στο Δέλτα του Εβρου μετά από 108 χρόνια. Οι σημαντικές καταγραφές σπάνιων πουλιών σε ελληνικούς υγρότοπους. Γιατί οι νανόκυκνοι τις πρωινές ώρες ταξιδεύουν στην Τουρκία και τις απογευματινές επιστρέφουν στην Ελλάδα
      …τα πουλιά τρέφονται στους τουρκικούς ορυζώνες και τις απογευματινές ώρες επιστρέφουν στο ελληνικό κομμάτι γιατί η δική μας περιοχή είναι πιο ασφαλής και το καταλαβαίνουν αυτό τα πουλιά

    40. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

      ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

      162# Τρώνε στην Τουρκία και μετά γυρνάνε εδώ, προφανώς για να ξαλαφρώσουν μετά τη μάσα. Ακόμα και τα πουλιά μας έχουν χεσμένους.

    41. Πέπε's avatar

      Πέπε said

      163

      Ή και αλλιώς: δεν πάνε να μείνουν στην Τουρκία γιατί είναι χάλια. Εμείς έχουμε ωραίο κλίμα, φιλότιμο, σπουδαία γλώσσα κλπ. που δεν τα βρίσκεις στη στέπα των βαρβάρων. Όμως και μες στα χάλια του ακόμη, ο Τούρκος ξέρει από καλό φαί.

    42. Πέπε's avatar

      Πέπε said

      (Πάντως, πόσο παράλογο μπορεί να είναι να λες ότι τα πουλιά τρώνε στην Τουρκία και κοιμούνται στην Ελλάδα! Δοκίμασε να το εξηγήσει κανείς στα πουλιά; Ή να τα ρωτήσει «γιατί περνάς τη μέρα σου ανάμεσα σε δύο χώρες;», να δούμε τι θα καταλάβει; Δεν τολμώ δε να διανοηθώ τι μπορεί να γίνεται με τα πουλιά κοντά στα τριεθνή, π.χ. Πρέσπες που σίγουρα θα είναι υγροβιότοπος.)

    43. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

      ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

      165# Με απογοητεύεις, πρέπει να πω. Σ’ έναν υγροβιότοπο δεν ρωτάς το πουλί για τα δρομολόγιά του. Για την τσιπροφωνία το ρωτάς, και αν έχει παρατηρήσει αύξηση των ρύπων στις λίμνες τα τελευταία χρόνια.

    44. Πέπε's avatar

      Πέπε said

      Στα άρθρα βλέπω κυρίως «χαμωτίδα», αλλά και λίγο «χαμώτιδα». Μάλλον πρόκειται για άλλη μία από τις εκτρωματικές ονομασίες της Ορνιθολογικής Εταιρείας, αλλά ακόμη κι έτσι υπάρχει σωστό και λάθος, και το σωστό είναι χαμωτίδα.

      Υπάρχει ένα σχετικά πιο συνηθισμένο πουλί, η ωτίς. Μεταφράζεται στα υποτιθέμενα νέα ελληνικά ωτίδα, αν και υπάρχει γνήσια νεοελληνική ονομασία γι’ αυτό το πουλί, τόι (τα τόγια). Η χαμωτίδα θα είναι κάτι παραπλήσιο προς το τόι αλλά με μεγαλύτερη συμπάθεια προς τα χάμω, μάλλον δε θα πετάει συχνά ψηλά ή κάτι τέτοιο.

      Η ωτίς λέγεται και στα λατινικά Otis (όπως οι ανελκυστήρες). Αν η λέξη ξεκίνησε από τα ελληνικά, μοιάζει να σημαίνει «αφτάκι» (υποκοριστικό του ωτός) αν και εν ξέρω πώς μπορεί να προέκυψε τέτοια μετωνυμία. Αλλά μπορεί και να είναι δάνειο από τα λατινικά.

    45. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

      ΕΦΗ - ΕΦΗ said

      🙂 🙂
      Και η ανακρίβεια οι χαμωτίδες επέστρεψαν στο Δέλτα του Εβρου μετά από 108 χρόνια.
      Περαστικές είναι κυρία αρθρογράφα μου! Δεν φωλεύουν, ΟΥΤΕ μετά από 108 χρόνια, όπως κάνανε τον τόπο, σαν τα μούτρα τους, οι γενιές των αφεντικών σας, αναξιόπιστο και μόνο για αναγκαίο τράνζιτ.

      Κι αυτοί οι νανόκυκνοι, καλά κουμάσα, αλλού τρων και πίνουν κι αλλού …
      Όλη μέρα τούρκου ρύζι και το βράδυ μετερίζι

    46. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

      ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

      168# Όλη μέρα τούρκου ρύζι μα το βράδυ εδώ μυρίζει.

    47. Jorge's avatar

      Jorge said

      Ή 🙂 ταύρος.
      Διόλου άσχημα για πρώην δεινόσαυρος.
      https://xeno-canto.org/362697

    48. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

      ΕΦΗ - ΕΦΗ said

      169 Ολημέρα τούρκου ρύζι μα να χέσει, εδώ γυρίζει.

      Σημερινά (αγριο)ζωικά νέα :
      Αστικά αγριογούρουνα
      Θρακομακεδόνες, το απόγευμα

      Γουρνιλανδικά μεζεδάκια.

    49. Jorge's avatar

      Jorge said

      Γεωγραφικά του Αριστοτέλη. 🙂

      https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1266915501163968&id=100035365913458&mibextid=wwXIfr&rdid=BYThuhqJyj1GAWbU

    50. #162 ΕΦΗ(και οι μετά)
      …επιστρέφουν στο ελληνικό κομμάτι γιατί η δική μας περιοχή είναι πιο ασφαλής και το καταλαβαίνουν αυτό τα πουλιά.
      Αν έχεις καλή δεξιά κυβέρνηση, έχεις ασφαλή περιοχή. Κοιμάσαι ήσυχος.

      Ενώ: …τα πουλιά τρέφονται στους τουρκικούς ορυζώνες και τις απογευματινές ώρες
      Όπως αρκετοί ντόπιοι τρέφουν τα αυτοκίνητα τους(και όχι μόνον) στους τούρκικους πετρελαιομπαξέδες. Χάριν στην πολυχρονεμένη μας κυβέρνηση, και πάλι!

    51. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

      ΕΦΗ - ΕΦΗ said

      Να το έχω γράψει:
      Μου λέει ο καλός μου νωρίτερα, να σου πω ποιος θα είναι ΠτΔ ; Ποιος θα είναι υποψήφιος του Κούλη του λέω ή ποιος θα γίνει; Ποιος θα γίνει μου λέει.
      Ε μόνο ο Τασούλας θα δεχόταν να γίνει με την τρίτη ψηφοφορία, ο Βενιζέλος νομίζω όχι, απάντησα κι έληξε η συγκεκριμένη συζήτηση.

      Εντωμεταξύ, στην κατάσταση για το θέμα ΠτΔ, ταιριάζει η πίτα ολόκληρη κι ο σκύλος χορτάτος, αν πιστέψουμε στη φήμη ότι θα (αναγκαστεί να) πει η Σακελλαρό, ότι η ίδια δεν επιθυμεί να είναι υποψήφια. Κι έτσι ο ΠΘ, «ελευθερώνεται» να προτείνει όποιον θέλει.

    52. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

      ΕΦΗ - ΕΦΗ said

      173 🙂 Γεια σου Χαρούλα! Καλά λες, τα πουλιά στα ρύζια και οι συνοριοκάτοικοι, στη βενζίνη (μα και στα ρύζια δεν αποκλείεται, μαζί με τ΄άλλα ψώνια)

    53. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

      ΕΦΗ - ΕΦΗ said

      Η κ. Καρυστιανού για τον Τασούλα

      https://x.com/mkaristianou/status/1879124140755415353

    54. sarant's avatar

      sarant said

      174 Ο Τασούλας έχει μια ατιμωτική υπόθεση με εκβιασμό που έκανε ως δήμαρχος Κηφισιάς και δεν δικάστηκε ποτέ.

    55. Πέπε's avatar

      Πέπε said

      Δεν είναι καλό νέο ότι ήρθαν στον Έβρο πουλιά που είχαν καιρό να έρθουν. Είναι κακό νέο ότι φύγαν από κει που πήγαιναν εδώ και 107 χρόνια!

    56. #177 Αυτό;
      https://x.com/tazmanolis/status/1879263067407528334?s=61&t=GFKkEHSuaFboe7oETtJvag
      https://x.com/tazmanolis/status/1879263067407528334?s=61&t=GFKkEHSuaFboe7oETtJvag
      (Ελπίζω νατα κατάφερα με την μεταφορά εδώ)

    57. spyridos's avatar

      spyridos said

      Επιτέλους , ένας πρόεδρος που η ηθική του υπόσταση είναι αντιπροσωπευτική του νεοελληνικού προτεκτοράτου.
      Άξιος αρχηγός του κωλοχανείου.

      Από Βικιπέντια

      «Αίτημα άρσης ασυλίας και καταδίκη από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο

      Το 1996, ο Βασίλειος Τσαλκιτζής, εργολάβος και ιδιοκτήτης οικοπέδου στην Κηφισιά, ζήτησε από την πολεοδομία να αυξήσει τη δόμηση κατά 300 τ.μ. (από τα 1.200 τ.μ.) στο οικόπεδο που διατηρούσε και για το οποίο είχε εκδοθεί άδεια ανέγερσης εμπορικού κέντρου. Αν και αρχικά έγινε δεκτή η αίτησή του, δύο μήνες μετά, ο νέος διευθυντής της Πολεοδομίας προχώρησε σε ανάκληση της απόφασης, με αποτέλεσμα ο Τσαλκιτζής να προσφύγει στα δικαστήρια.[17] Τον Νοέμβριο του 2001 ο τελευταίος μήνυσε τον Τασούλα για εκβίαση ισχυριζόμενος ότι σε κατ’ ιδίαν συνάντηση του είχε ζητήσει 70 εκατομμύρια δραχμές προκειμένου, ως δήμαρχος Κηφισιάς, να άρει τον χαρακτηρισμό ως κοινόχρηστου χώρου των 300 τ.μ.[18]

      Λόγω της βουλευτικής ιδιότητας του Τασούλα η υπόθεση συζητήθηκε στην ολομέλεια της Βουλής προκειμένου να αποφασιστεί η άρση ή μη της βουλευτικής ασυλίας όπως απαιτείται σε τέτοιου είδους περιπτώσεις. Η Βουλή, με απλή πλειοψηφία, αποφάνθηκε να μην άρει τη βουλευτική ασυλία του Τασούλα καθώς θεωρήθηκε ότι η καθυστέρηση υποβολής της μήνυσης, αλλά και ότι ο Τσαλκιτζής είχε δώσει συνεντεύξεις στα Γιάννενα (εκλογική περιφέρεια του Τασούλα) μαζί με πολιτευτή που δεν είχε καταφέρει να εκλεγεί βουλευτής, φανέρωναν την πολιτική σκοπιμότητα της κίνησής τους. Σύμφωνα με τον ίδιο τον βουλευτή η καθυστέρηση της υποβολής της μήνυσης αλλά και το περιεχόμενο αυτής αποδεικνύουν ότι αυτή έγινε για λόγους πρόκλησης πολιτικής βλάβης.[18]

      Τον Αύγουστο του 2003 ο Τσαλκιτζής υπέβαλε νέα μήνυση, για την οποία ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου γνωμοδότησε ότι αφορούσε την ίδια υπόθεση χωρίς την προσκόμιση νέων στοιχείων. Εν συνεχεία διαβιβάστηκε στη Βουλή, όπου ο Πρόεδρος της Βουλής, Απόστολος Κακλαμάνης, απέρριψε το αίτημα για άρση της ασυλίας χωρίς σύγκληση της Ολομέλειας.[17] Κατά αυτής της απόφασης ο Τσαλκιτζής προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.[19] Παράλληλα προσέφυγε με αγωγή αποζημίωσης στα Πολιτικά Δικαστήρια κατά του Τασούλα, τα οποία, όμως, απέρριψαν τις αγωγές του.[17]

      Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου καταδίκασε την Ελλάδα για παραβίαση του δικαιώματος δίκαιης δίκης (πρόσβαση σε δικαστήριο) θεωρώντας ότι οι καταγγελόμενες πράξεις του δεν συνδέονταν με την άσκηση του κοινοβουλευτικού του έργου.[17]«

    58. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

      ΕΦΗ - ΕΦΗ said

      177, 180
      Τον πρόλαβα ονεδιτη/αβερωφάκι φάκι στο πανμιο… Μακρύς ο βίος και η πολιτεία του.

      Στο υπ.πολιτισμού, όταν πέρασε, με δική του, πρωτοφανή, εντολή έβγαλαν στον εξωτερικό χώρο τον υποψήφιο δήμαρχο Γαβρ. Σακελλαρίδη να μιλήσει στους εργαζόμενους και όχι μέσα, στο αμφιθέατρο, όπως συνηθιζόταν πάντα, στις προεκλογικές ομιλίες υποψήφιων.

      Αιδώς αχρείοι. Οι αδίστακτοι στην εξουσία. Νεο-ολοκληρωτισμός.

    59. Πέπε's avatar

      Πέπε said

      180

      Τα περισσότερα δικαστήρια, απ’ όσο ξέρω, γίνονται αιώνες μετά. Δεν μπορείς, αν μηνύσεις έναν βουλευτή, μετά να προκαλέσεις καθυστερήσεις (ή απλά να περιμένεις και να γίνουν μόνες τους οι καθυστερήσεις) μέχρι να μην είναι πια βουλευτής;

    60. Προς την συλλογική σοφία του ιστολογίου. Άσχετο και προσωπικό.

      Εσείς αντιλαμβάνεστε την συγκεκριμένη διαδικασία; Εγώ χωρίς νομικές γνώσεις, κάπου σε κάτι παραξενεύομαι, αλλά δεν μπορώ να προσδιορίσω που και τι… Είναι ιδέα δική μας, ή γίνεται σε διάφορες υπηρεσίες;

    61. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

      ΕΦΗ - ΕΦΗ said

      Χαρούλα
      Προστασία θα ήταν η υποβολή μόνο στις Δνσεις Προσωπικού, σε συγκεκριμένο εντεταλμένο υπάλληλο-ους, όπως στο Εμπιστευτικό Πρωτόκολλο, με κλειστό φάκελο, ναι, που βέβαια ανοίγει και καταχωρεί, μόνο ο προς τούτο αρμόδιος.
      Αυτό με το «καταστρέφεται» είναι περιτό/βλακώδες. Ίσως αρκούσε η υπόμνηση, εφαρμόζεται η ενδεδειγμένη εχεμύθεια και τπτ άλλο.
      Τελείως δημοσιοϋπαλληλικό, αυτοσχεδιαστικό κείμενο που φαίνεται ότι αυτός-ή, ήθελε απλώς να βγάλει απόξω τον/την απατό-ή της και δίκιο έχεις για τη θολούρα.
      Σε ποια Δνη (ή Γεν. Δνση) που διέγραψες, λέει να μην γίνεται στο εξής αποστολή; Στην Προσωπικού/Διοικητικού; ή στην οικεία, που εργάζεται ο υπάλληλος;
      Και βασικό: Αν ο ασθενής υπάλληλος, παρά την ενημέρωση (κοινοποίηση των διατάξεων για τα προσωπικά δεδομένα, δεν τον νοιάζει η μη «προστασία» του, μέσω αποστολής από τον ίδιο σε «αναρμόδια» δνση, παίρνει την ευθύνη αυτός και ο αναρμόδιος αποδέκτης απλώς το προωθεί στον προσωπάρχη (με ενημέρωση περί αυτού, στον ενδιαφερόμενο). Ηλεκτρονική εποχή, ζήτημα λίγων λεπτών ή και δευτερολέπτων.
      Ευθυνοφοβία και «να το πλασάρω σ΄άλλον» διαφαίνεται στο έγγραφο. Θα ρωτήσω σε φίλους Δ.Υ. αν έλαβαν κάτι αντίστοιχο

      «Το κράτος δεν έχει παρασχέσει καμία βοήθεια» , «δεν έχει παρασχέσει τα στοιχεία» ακούω από συνήγορο.
      Το χουμε … ξεσχήσει; ή κάνω λάθος;
      Έχω, είχον, έξω και σχήσω, έσχον, έσχηκα, εσχήκειν.
      Δεν έχει παρέξει, θα νόμιζα. Αλλιώς, στον ανήκουστο μου, β΄τύπο, δεν έχει παρασχήσει, όχι;

    62. #184 ΕΦΗ Είναι και γω δεν έβλεπα την λογική. Γιαυτό ρώτησα, μήπως τελικά εγώ είμαι η παράλογη! «Καταστροφή» εγγράφου που κατατίθεται σε υπηρεσία!!! Νομίζω παράνομο.
      Πουθενά επίσης, όπως λες, δεν συναινεί ο υπάλληλος στην διαδικασία (εφόσον δεν είναι Νόμος). Και ναι οι αιτήσεις-γνωματεύσεις διαβιβάζονται στην Δ/νση Διοικητικού στο Υπουργείο(Αθήνα) που εγκρίνει ή στέλνει σε επιτροπές. Αυτό θα γίνεται, με κλειστούς φακέλους😂!
      Εύχομαι να μην χρειαστεί, αλλά επειδή είμαι «περίεργος άνθρωπος», θα βάλω λευκή κόλλα στον φάκελο για να δω, πότε και ποιοί, θα το αντιληφθούν!!!😈
      Εύχομαι καλό απόγευμα!

    63. xar's avatar

      xar said

      @185 και πριν
      Από όσο ξέρω ο Κανονισμός για την προστασία των προσωπικών δεδομένων επιβάλει να μην διατηρούνται αρχεία με προσωπικά δεδομένα χωρίς τεκμηρίωση ότι είναι απαραίτητα για τις λειτουργίες της υπηρεσίας και να καταστρέφονται όσα παλιά αρχεία υπάρχουν και όσα νέα προσωπικά δεδομένα δεν είναι πλέον απαραίτητα.

      Αλλά το σημείωμα είναι όντως ένα μπέρδεμα. Αν καταλαβαίνω καλά, ο ασθενής αφενός να πρέπει να προσκομίζει χειρόγραφη/τυπωμένη τη γνωμάτευση, η οποία τηρείται σε αρχείο-ντουλάπα (προφανώς για να υπάρχει δικαιολογητικό της αναρρωτικής), και αφετέρου να επιδεικνύει/στέλνει με e-mail την ίδια γνωμάτευση για να ελέγχονται οι μέρες απουσίας. Αν σταλεί με ηλ. ταχ., καταστρέφεται. Το γιατί θεωρείται οκ το αρχείο ντουλάπα αλλά όχι το ηλεκτρονικό, δεν μπορώ να το καταλάβω, όπως δεν μπορώ να καταλάβω γιατί χρειάζεται διπλή κοινοποίηση/επίδειξη.

      Σαν να λέει «αυτό που θα μείνει στη ντουλάπα μείνετε ήσυχοι ότι θα το δουν μόνο τα μάτια του έμπιστου σεκρετάριου, αλλά το άλλο που θα το δει η γραμματεία θα αυτοκαταστραφεί σαν τα μηνύματα του αστυνόμου Σαΐνη.»

    64. xar's avatar

      xar said

      @186
      βάλτε ακόμα ένα λ στο επιβάλει, να μην το χρωστάω 🙂

    65. Μαρία's avatar

      Μαρία said

      184 Δεν έχει παράσχει. Το παράχεσε ο συνήγορος.

    66. Θρασύμαχος's avatar

      Θρασύμαχος said

      #180: κάτι λείπει από την περιγραφή της wikipedia, τα πράγματα εκτυλίχθηκαν ακόμη χειρότερα καθώς ο βουλευτής όχι απλώς γλύτωσε λόγω ασυλίας τη δίκη σε βάρος του με βάση τη μήνυση του εργολάβου, αλλ’ επί πλέον είχε το θράσος να μηνύσει ο ίδιος τον εργολάβο για συκοφαντική δυσφήμηση και φυσικά η μήνυση αυτή, εν αντιθέσει προς την άλλην, εκδικάστηκε κανονικά και ο εργολάβος εισέπραξε μιάν ωραιότατη καταδίκη. Οι δύο σχετικές αποφάσεις του Στρασβούργου εδώ https://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-166632 και εδώ https://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-188888

    67. Πέπε's avatar

      Πέπε said

      183

      Σ’ εμάς, στα σχολειά, δεν έχω αντιληφθεί να είναι έτσι. Βλέπω δε ότι παραπέμπει σε νόμο του ’19, άρα θα ισχύει από τότε. Δε θα το ‘χα προσέξει;

    68. sarant's avatar

      sarant said

      188 Χαχαχα

      189 Πιο αναλυτικά:

      Το 2004 ο κ. Τασούλας υπέβαλε μήνυση κατά του κ. Τσαλκιτζή για ψευδή καταμήνυση, ψευδορκία και δυσφήμιση. Ο κ. Τσαλκιτζής καταδικάστηκε ερήμην σε φυλάκιση το 2007, ενώ το 2009 η υπόθεση δικάστηκε απο το Εφετείο, το οποίο καταδίκασε εκ νέου τον Τσαλκιτζη. Κατά την διάρκεια αυτής της διαδικασίας στο Εφετείο ο Τσαλκιτζής κάποια στιγμή έφυγε από την αίθουσα λόγω αδιαθεσίας, αλλά συνέχισε η δίκη με παρόντα τον συνήγορό του. Η προσφυγή στον Άρειο Πάγο απορρίφθηκε επίσης. Ο κ. Τσαλκιτζής φυλακίστηκε για 8 μέρες καθώς αδυνατούσε να εξαγοράσει την ποινή του και τελικά κατέβαλε 5.799,94 ευρώ και την εξαγόρασε.

      Ο κ. Τσαλκιτζής προσέφυγε εκ νέου στο Ε.Δ.Δ.Α., επικαλούμενος παραβίαση του δικαίωμάτός του σε δίκαιη δίκη, επειδή είχε ζητήσει να ανασταλεί η εκδίκαση της εις βάρος του μήνυσης, διότι δεν είχε δικαστεί η δική του μήνυση πρώτα. Ο προσφεύγων βασίστηκε στον ισχυρισμό της Κυβέρνησης στην προηγούμενη υπόθεσή του, σύμφωνα με την οποία ο κ. Τασούλας θα μπορούσε να δικαστεί όταν έληγε η βουλευτική θητεία του, άρα δεν είχε κλείσει η υπόθεση της δικής του μήνυσης εις βάρος του βουλευτή και δικαίως ζητούσε αναστολή.

      Με την απόφαση της 19.10.2017 στην υπόθεση Τσαλκιτζής κατά Ελλάδας (2), το Ε.Δ.ΔΑ. έκρινε ότι η Ελλάδα δεν παραβίασε τα δικαιώματα του Τσαλκιτζή κατά την εκδίκαση της υπόθεσης του.

    69. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

      ΕΦΗ - ΕΦΗ said

      188, Αυτοσχεδίασα κι εγώ με το παράσχω (το έχω παράσχει, κάπου δεν μου …αρκούσε για συντελεσμένο χρόνο, πολύ πίσω 🙂 , ρετάρω λέμε) αλλά καθώς ακούστηκε τρις, το παραστραμπουληγμένο από νεαρή φωνή συνηγόρου,είπα, μπα, πιο περίπλοκο σχηματισμό θα έχει, που τον έχω ξεχάσει, παρόλο που θυμόμουν, νερό, έτσι γίνεται με τα γεροντάματα, από τις εισαγωγικές, τον ανώμαλο σχηματισμό.
      Κάηκε γμτ και δεν το ξαναβρήκα να το έχω, το παλιό λεξικό μου, των αρχαίων ανωμάλων ρημάτων του Ρώσση, να μη ρεζιλεύομαι 😦 .

      Για την εκκαθάριση εγγράφων/αρχείων στο δημόσιο, κάπως έτσι, χονδρικά: Στην αρχή κάθε χρονιάς (υποτίθεται ότι) εξετάζεται το υλικό που έχει κλείσει, πανω κάτω,πενταετία. Πρέπει να συγκροτούνται επιτροπές, ανά τμήμα συνήθως, που καταγράφουν ποια πρέπει να κρατηθούν (ενεργά/χρήσιμα αρχεία), ποια να πάνε, ενδεχομένως, στα Γεν. Αρχεία του Κράτους (απ΄όπου και εκπορεύονται οι σχετικές εγκύκλιοι για το θέμα) και ποια να καταστραφούν. Όλα αυτά, καταχωρισμένα ενυπόγραφα και μετά, (παλιότερα) τα έβγαζαν, σκισμένα όπως όπως, στα σκουπίδια και συντάσσονταν πρωτόκολλα καταστροφής. Μετά μπήκε η ανακύκλωση στη μέση και (υποτίθεται ότι) γίνονται πρώτα ψιλές κορδέλες, με ειδικό καταστροφέα και τα ροκανίδια αυτά προωθούνται στην ανακύκλωση. Χαιρετίσματα… Ίσως τα γραφεία «αιχμής» /διαβαθμισμένης σπουδαιότητας (αντιλαμβανόμαστε ποια), να το κάνουν επιμελώς, οι λοιποί, αμφιβάλλω.

    Σχολιάστε

     
    Σχεδίασε έναν Ιστότοπο όπως αυτός με το WordPress.com
    Ξεκινήστε