Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

  • Κλικάρετε εδώ για να γραφτείτε συνδρομητές και να έχετε ενημέρωση για νέα άρθρα με ηλεμηνύματα (ελληνιστί ημέιλ)

    Προστεθείτε στους 8.778 εγγεγραμμένους.
  • ΟΠΕΚΕΠΕ, η λέξη του 2025!

    Η λέξη της χρονιάς (2025)
  • ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΟΥ ΒΙΒΛΙΟ (2021)

  • ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ (2018)

  • ΤΟ ΠΡΟΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Τα πρώτα μεζεδάκια του 2025

Posted by sarant στο 4 Ιανουαρίου, 2025


Όπως και την περασμένη βδομάδα, έτσι και τούτη τη φορά δεν έχω κανένα πρόβλημα για τον τίτλο του σαββατιάτικου πολυσυλλεκτικού μας άρθρου. Θα μπορούσα βέβαια να το πω και «Ποδαρικό στα μεζεδάκια», αλλά προτιμώ την αντίστιξη με το προηγούμενο μεζεδοάρθρο, που περιλάμβανε «τα τελευταία μεζεδάκια του 2024».

Και  ξεκινάω με ένα λάθος που το έχουμε δει αμέτρητες φορές. Σε άρθρο του Σκάι για τις υπόγειες λίμνες που βρίσκονται στην υπογειοποιημένη κοίτη του Κηφισού, διαβάζουμε ότι «η Πολιτεία θα πρέπει να ενσκήψει με σοβαρότητα στην υπόθεση».

Αλλά το ρήμα «ενσκήπτω», σύμφωνα με τα λεξικά, χρησιμοποιείται «για δυσμενές ή αρνητικό φαινόμενο που εκδηλώνεται απότομα και απλώνεται με ορμή και σε μεγάλη έκταση». Η καταιγίδα ενσκήπτει, ο καύσωνας, η κρίση, μια επιδημία. Καμιά φορά ενσκήπτει και η Πολιτεία, αλλά όχι για καλό!

Ο συντάκτης προφανώς ήθελε να πει πως η Πολιτεία πρέπει να μελετήσει σοβαρά την υπόθεση, να «σκύψει πάνω από το πρόβλημα». Επειδή όμως το «σκύβω» είναι λαϊκό, και ίσως το θεωρούν και άσεμνο κάποιοι ευλογημένοι, κι επειδή δεν ξέρει ή δεν  του αρέσει το «εγκύπτω», που είναι η λογιότερη  εκδοχή, επιστράτευσε το «ενσκήπτω».

* Συζήτηση για κινηματογράφο και ταινίες στο Φέισμπουκ, όπου κάποιος σχολιαστής απαιτεί από την ταινία του Νόλαν «να αποδίδει τα του Καίσαρι (Ομήρου) τω Καίσαρι (Όμηρο)»

Και γκουγκλίζοντας σοκάρομαι όταν διαπιστώνω πως είναι διαδεδομένο το «τα του Καίσαρι» και όχι μοναδική εμφάνιση, μέχρι και σε… γνωμικολόγιο το βρίσκω.

Προσέξτε πάντως ότι ο σχολιαστής κλίνει σωστά τον  Όμηρο στη γενική και στην αιτιατική (αντί της δοτικής, διότι: στον Όμηρο).

Άρα, ο τύπος «Καίσαρι» μένει άκλιτος, ίσως επειδή θεωρείται ξένος,  λατινικός.

* Διάβαζα αποτελέσματα αγώνων μπάσκετ:

Άλμπα Βερολίνου-Ρεάλ Μαδρίτης 69-80
Μονακό-Αναντολού Εφές 94-75
Μακάμπι Τελ Αβίβ-Ζάλγκιρις Κάουνας 95-78
Αρμάνι Μιλάνο-Ολυμπιακός 83-84

Παρατηρώ ότι το Βερολίνο αντιστέκεται ακόμα στην  ακλισιά, μάλλον επειδή απέχει από το αντίστοιχο τοπωνύμιο «στα ξένα», ενώ το Μιλάνο υποκύπτει, μάλλον διότι η ονομασία της ομάδας στα ιταλικά είναι όντως «Αρμάνι Μιλάνο».

* Τα άχρηστα ή μάλλον παραπλανητικά εισαγωγικά της  εβδομάδας. Στον καλό ειδησεογραφικό ιστότοπο tonisi της  Μυτιλήνης (του νησιού εννοώ) δημοσιεύτηκε η είδηση που βλέπετε:

Πολλοί που το διάβασαν, όταν  αναδημοσιεύτηκε στην ομάδα Υπογλώσσια του Φέισμπουκ, σκέφτηκαν ότι τα «δώρα» θα είναι κάποια δυσάρεστη έκπληξη: απολύσεις ίσως ή κατάργηση παροχών -γι’ αυτό και μπαίνουν σε εισαγωγικά.

Όχι όμως, πιο κάτω διευκρινιζόταν ότι η εταιρεία αποφάσισε να χορηγήσει 15ο μισθό, μπόνους και αύξηση 5% σε όλους.

Τότε, προς τι τα εισαγωγικά; Εκτός αν ο συντάκτης έβαλε εισαγωγικά διότι θεωρεί (και σωστά, ίσως) ότι πρόκειται για κατακτήσεις του συνδικάτου των εργαζομένων και όχι για «δώρα».

* Μου γράφει φίλος του ιστολογίου:

Ψάχνοντας για την Αθηναΐδα Νέγκα, με αφορμή μια ανάρτηση που έκανε, ειρωνική πιστεύω, στις 26-12-2024 για τα διαμερίσματα των 6 μυρίων ευρώ που δεν μπορούν οι κάτοικοι να πάνε λόγω των βοθρολυμάτων στην Ποσειδώνος, έπεσα σε ένα δημοσίευμα που λέει για μια πάθηση που έχει η Νέγκα, και η ίδια την έχει ανακοινώσει και μιλάει για αυτήν: την έλκη.

Και μάλιστα ο υλατζής αμέσως παρακάτω την αναφέρει ως Έλκη,με κεφαλαίο,σου λέει θα είναι από το όνομα αυτού που την ανακάλυψε, όπως πχ η Πάρκινσον ή το σύνδρομο Ντάουν. Βέβαια και στον τίτλο του δημοσιεύματος και παρακάτω που παραθέτουν τα λόγια της ίδιας, μιλάει φυσικά για λεύκη. Υποστηρίζω την θριαμβευτική συμπερίληψη της Έλκης στις νομανσλανδικές ασθένειες!!

Ιδού και οθονιά:

Kάπου στην απομαγνητοφώνηση, η  λεύκη έγινε έλκη -να φταίει ο κορέκτορας ή κάποιο λογισμικό αναγνώρισης φωνής; Μάλλον για παραδρομή του συντάκτη το βλέπω. Σε κάθε περίπτωση, το υπουργείο Υγείας της Νομανσλάνδης παρακαλείται να επιληφθεί του θέματος.

* Η άχρηστη πληροφορία της ημέρας είναι ότι στα αγγλικά και στα γαλλικά η λεύκη έχει το εξωτικό όνομα vitiligo, που  μοιάζει με όνομα  ισπανικής  ομάδας χαμηλών κατηγοριών,  γνωστής από το δελτίο του στοιχήματος. Λατινικό είναι.

* Σε κάποια ομάδα του Φέισμπουκ είδα τη φωτογραφία που βλέπετε.  Προσπαθήστε να διαβάσετε  τι γράφει επάνω στη ζακούνα χωρίς να κοιτάξετε το αγγλικό ή το γαλλικό κείμενο:

Όπως βλέπετε, για κάποιο λόγο χρησιμοποίησαν μόνο τα 14 γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που είναι ίδια (στα κεφαλαία) με εκείνα του λατινικού, κι έτσι η ζακούνα είναι ενικύναυνη!

* Μια περίεργη σύνταξη σε άρθρο του Γ. Λακόπουλου:

Επειδή έχουν κατά νου ένα σχέδιο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμη και σατανικό, αν δεν ήταν απλώς παιδαριώδες: να ξαναφέρουν στον ΣΥΡΙΖΑ όσοι συγκρότησαν τη Νέα Αριστερά

Φυσικά «όσους συγκρότησαν» αν και σε κάποια ιδιώματα και στη  μάγκικη  γλώσσα συμβαίνει κάποτε να αντικαθίσταται η αιτιατική από την ονομαστική (π.χ. βλέπω τέσσεροι  παρέα, τους κρυφούς φωτισμοί κτλ.)

Όπως λέει ο φίλος γλωσσολόγος που το στέλνει:

Δεν με ενοχλεί, αν είναι συνήθης αβλεψία. Θα με ενοχλούσε, αν είναι υπερδιορθωση, οφειλόμενη σε ενοχοποίηση της έλξης.

* Φίλος στέλνει λινκ με τον απολογισμό του Αθηναϊκού Πρακτορείου για τους αθλητές που έφυγαν από τη ζωή το 2024. Εκεί, στις 5 Ιουλίου βλέπουμε ότι «Πέθανε σε ηλικία 1090 ετών ο Βικ Σέισας, Αμερικανός τενίστας….»

Σωστός Μαθουσάλας! Βέβαια, και χωρίς λάθος έφτασε τα 109 χρόνια, δεν τα λες και λίγα.

Αλλά το άρθρο, παρόλο που υπογράφεται από συντάκτη,  πρέπει να είναι (κακο)μεταφρασμένο. Και το λέω αυτό διότι, στη νεκρολογία του Ο.Τζ.Σίμπσον (στις 10  Απριλίου) διαβάζουμε  ότι,  κατά τη διάρκεια της δίκης «Σε μια άκρως θεατρική επίδειξη, ο Σίμπσον πάλεψε να φορέσει τα γάντια και υπέδειξε στην κριτική επιτροπή ότι δεν ταιριάζουν».

Κριτική επιτροπή βέβαια υπάρχει ας πούμε στα καλλιστεία και στα αγγλικά λέγεται  jury. Στις δίκες υπάρχει  jury αλλά στα ελληνικά λέμε «οι ένορκοι». Ο Σίμπσον απευθύνθηκε στους ενόρκους και όχι βέβαια σε κριτική επιτροπή. Κι αυτό το λάθος δείχνει πως  ο συντάκτης έκανε λογοκλοπή.

Κάπου είδα και έναν «εθνικοποιημένο Αμερικανό» μπασκετμπολίστα.  Πολιτογραφημένος λέγεται.

* Κι άλλος απολογισμός, όχι για εκλιπόντες αλλά για διάσημους μεγάλης ηλικίας, με αφορμή πάντως τον θάνατο του Τζίμι Κάρτερ. Και διαβάζουμε  σε σχέση με τον Κάρτερ:

Το 1976 κέρδισε το χρίσμα του Δημοκρατικού Κόμματος για τις προεδρικές εκλογές όπου βρήκε απέναντί του τον υποψήφιο των Ρεπουμπλικάνων και τότε νυν πρόεδρο, Τζέραλντ Φορντ.

Αλλά αν ήταν τότε, δεν ήταν «νυν». Μπορεί βέβαια κάποιος να είναι ‘τότε’ και ‘νυν’, αλλά όχι «τότε νυν». Και ο Φορντ ήταν ο «εν ενεργεία πρόεδρος», τότε.

Γκουγκλίζοντας  βρίσκω ότι το «τότε νυν» γράφεται όχι λίγες φορές, πάντως.

* Υπάρχει λέξη «ανθρωποχειρία»; με ρωτάει φίλος και μου στέλνει λινκ από ιστότοπο που ειδικεύεται σε θέματα ασφάλειας τροφίμων.

Στην Κεράλα της Ινδίας, λέει, έδωσαν  χαλασμένα φαγητά στους στρατιώτες, πολλοί έπαθαν τροφική δηλητηρίαση και  κάποιοι μαχαίρωσαν έναν αξιωματικό που τον θεώρησαν υπεύθυνο. Και:

“Στο περιστατικό του στρατοπέδου Thrikkakara, συνελήφθησαν δύο άτομα που συμμετείχαν στην ανθρωποχειρία κατά του αξιωματικού. Η περαιτέρω έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη. Θα κινηθούν νομικές ενέργειες εναντίον όσων εμπλέκονται”, δήλωσε ο Αστυνομικός Επίτροπος, P Vimaladitya.

Η λέξη βγάζει ελάχιστες γκουγκλιές, κυρίως με ινδικά συμφραζόμενα. Φαίνεται πως ανθρωποχειρία σημαίνει απόπειρα ανθρωποκτονίας όταν το θύμα επιζεί, τι να πω.

* Και κλείνω με μια οθονιά μάλλον από το Ταξίδι στ’ αστέρια.

— Ανακουφίστε τον, διατάζει ο πλοίαρχος Κερκ. Υποψιάζομαι ότι Release him θα έλεγε στα αγγλικά!

Κι εδώ τελειώνουν τα πρώτα μεζεδάκια του 2025, αλλά έχουμε μπροστά μας ολόκληρη χρονιά!

139 Σχόλια to “Τα πρώτα μεζεδάκια του 2025”

  1. π2's avatar

    π2 said

    Πολύ ωραίο το «τα του Καίσαρι». Επειδή Καίσαρης λέγεται δημοφιλής αθλητικογράφος, μπορώ να σκεφτώ και τίτλο εκπομπής Τα του Καίσαρη.

  2. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη's avatar

    Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Τά εἰσαγωγικά τοῦ συντάκτη προφανῶς γλίστρησαν ἀπό τήν «ΚΑΡΕΛΙΑ» πρός τά «δῶρα». Ὅσο γιά τήν ἀριστερόκλιτη ἄποψι πώς ὁ συντάκτης τῆς εἴδησης «θεωρεί (και σωστά, ίσως) ότι πρόκειται για κατακτήσεις του συνδικάτου των εργαζομένων» προφανέστατα εἶναι -νά τό πω κομψά- προκατειλημμένη. Ἀκόμη κι ἐγώ πού δέν κατέχω τίποτε ἀπό τόν (ἀνθρωποβόρο) κόσμο τῶν ἐπιχειρήσεων, ξέρω ὅτι ὁ ΚΑΡΕΛΙΑΣ, ἐδῶ καί χρόνια, δίνει ἀβίαστα τέτοια δώρα στούς ἐργαζόμενούς του, προφανῶς ἐπειδή ἔχει ἀνάλογα κέρδη πού τοῦ τό ἐπιτρέπουν.

    Καλημέρα σας!

  3. Νέο Kid's avatar

    Νέο Kid said

    Άκου τα του Καίσαρι!… καθώς πάντα (ως μπούμερ) άκουγα και θεωρούσα δεδομένο το τα του Καίσαρος , ίσως αυτό το γελοίο «του Καίσαρι» να έχει προκύψει από «έλξη» από μια όχι πολύ παλιά στήλη του μακαρίτη Κώστα Καίσαρη (ο γνωστός «αποδυτηριάκιας» του φιλάθλου) που λεγόταν νομίζω «Τα του Καίσαρη». Εικασία.

    Και η άχρηστη φωνολογική πληροφορία της ημέρας:

    Η Κεράλα παρά τοις Ινδοίς προφέρεται «Κέρλα»! Αν τους πεις «κεράλα» θα σε κοιτάξουν σαν εξωγήινο και κατά πάσα πιθανότητα θα σου πουν με την αξιαγάπητη ινδική προφορά τους :I am afraid there is no such place in India, sir!

  4. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη's avatar

    Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @3. Like! (γιά τήν Κέρλα..)

  5. sarant's avatar

    sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1-3 Ώστε τελικά έχει υπάρξει τίτλος «Τα του Καίσαρη» -διόλου παράξενο!

  6. Λεύκιππος's avatar

    Λεύκιππος said

    Την Πρωτοχρονιά την περάσαμε στους Νέοι Πόροι, ένα χωριό έξω από τον Πλαταμώνα.

  7. Νέο Kid's avatar

    Νέο Kid said

    ούπς! Τώρα είδα καλά το 1. του Π2ου. Μόνη ένσταση βέβαια το «λέγεται». Λεγόταν…

  8. Costas X's avatar

    Costas X said

    Καλημέρα !

    «Τα του Ομήρου…»: Στην αρχή της νέας ταινίας «Η επιστροφή» (The Return), ο Οδυσσέας δεν ξεβράζεται ως ναυαγός σε κάποια ακτή της Φαιακίας, αλλά κατευθείαν στην Ιθάκη. Ακολουθούν και άλλες παρεκλίσεις από την Οδύσσεια του Ομήρου.

    «Καίσαρης…»: Οι πιό παλιοί ίσως να θυμούνται τον «Μάγο Καίσαρα», τον ταχυδακτυλουργό Καίσαρη, μεσήλικα με μουστάκι, που εμφανιζόταν την δεκαετία του ’70 και στην τηλεόραση.

  9. Λεύκιππος's avatar

    Λεύκιππος said

    Υπήρξε κι αυτός ο Καίασαρης, του Καββαδία.

    Ξέρω ἐγὼ κάτι ποὺ μποροῦσε, Καῖσαρ, νὰ σᾶς σώσει.
    Κάτι ποὺ πάντα βρίσκεται σ᾿ αἰώνια ἐναλλαγή,
    κάτι ποὺ σχίζει τὶς θολὲς γραμμὲς τῶν ὁριζόντων,
    καὶ ταξιδεύει ἀδιάκοπα τὴν ἀτέλειωτη γῆ.

  10. 9 Αν υπήρξε, λέει!

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CE%AF%CF%83%CE%B1%CF%81_%CE%95%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%AE%CE%BB

    (Το ποίημα λέγεται «Γράμμα στον ποιητή Καίσαρα Εμμανουήλ», αν θυμάμαι καλά)

  11. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη's avatar

    Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Σπαζοκεφάλιασα μέ τήν προέλευσι ἐκείνου τοῦ «εξωτικό όνομα vitiligo, που μοιάζει με όνομα ισπανικής ομάδας» [πόσα ξέρει αὐτός ὁ ἄνθρωπος; -ἀκόμη καί τίς ἐρασιτεχνικές ὁμάδες τῆς Ἰσπανίας! 🙂 ], ἀλλά τελικά θυμήθηκα ἀπό ποῦ προέρχονται αὐτές οἱ ἀκουστικές ἐντυπώσεις!

  12. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    Για τον τότε νυν πρόεδρο:

    Λοιπόν για πρώτη φορά θα υπερσαραντίσω τον Σαραντάκο. Το αρχαίο επίρρημα νυν σήμαινε «τώρα», και στα νέα ελληνικά έχει αντικατασταθεί από το «τώρα». Όταν όμως χρησιμοποιούμε στα νέα ελληνικά το νυν, πάντοτε ως ονοματικό προσδιορισμό (ο νυν πρόεδρος/σύζυγος κλπ. αλλά όχι «νυν ο Χ είναι πρόεδρος»), σχεδόν σαν επίθετο δηλαδή, η έννοια τείνει προς το «εν ενεργεία», «ισχύων». Δεν το είχα ξαναδεί να αναφέρεται σε άλλον χρόνο εκτός από το παρόν, αλλά ήταν ένα αναμενόμενο επόμενο βήμα.

    για κάποιο λόγο χρησιμοποίησαν μόνο τα 14 γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που είναι ίδια (στα κεφαλαία) με εκείνα του λατινικού

    Ντεντεκτιβίστικη παρατήρηση, μπράβο! Τα 14 γράμματα είναι αυτά που χρησιμοποιούνται και στις πινακίδες των ελληνικών αυτοκινήτων. Αναρωτιέμαι τι κάνουν αντίστοιχα οι κυριλλικοί: Ρώσοι, Βούλγαροι κλπ. Δεν έχω δει ποτέ μου κυριλλικά γράμματα σε πινακίδα, ενώ γενικά ξένα αυτοκίνητα όλο και βλέπουμε να κυκλοφορούν στην Ελλάδα, και αναρωτιέμαι: δεν έτυχε, ή κι αυτοί βάζουν μόνο τα αντίστοιχα λατινόμορφα γράμματά τους μόνο (=τα είδα και δεν τα ξεχώρισα);

  13. Λάζαρος Μ.'s avatar

    Λάζαρος Μ. said

    «Η ζακούνα είναι ενικύναυνη»: Μεστό νοήματος, κάτι σαν το αξέχαστο «σκοιλ ελικικικού».

  14. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    2

    Ο Καρέλιας πρέπει να είναι δεινός επιχειρηματίας. Χρόνια τώρα ακούγονται αυτές οι ειδήσεις, πόσο παλιομοδίτικα γαλαντόμος είναι με τους εργαζομένους του, που σημαίνει αυτό ακριβώς που λες Γιώργο, ότι τα κέρδη του του το επιτρέπουν.

    Η εταιρεία Καρέλια είναι η μοναδική από δεκάδες παλιότερες ελληνικές καπνοβιομηχανίες που επιβιώνει. Εδώ και πολλά χρόνια δεν υπάρχει ούτε Κεράνης, ούτε ΣΕΚΑΠ, ούτε Αφοί Κωνσταντίνου (Σαντέ) ούτε τίποτα, αλλά ούτε και σε άλλες χώρες. Όλα τα τσιγάρα του κόσμου, με ελάχιστες εξαιρέσεις, κατασκευάζονται από τρεις ή τέσσερις πολυεθνικούς κολοσσούς που έχουν απορροφήσει ή εξαφανίσει όλες τις παλιές μικρότερες εταιρείες. Και μέσα σ’ αυτό το ακραία ανταγωνιστικό παγκόσμιο τοπίο ο Καρέλιας όχι απλώς επιβιώνει αλλά ακμάζει, με τα προϊόντα του να πουλιούνται σε δεκάδες χώρες.

  15. Πλούσιο μεζεδολόγιο. Καλημέρες.

  16. LandS's avatar

    LandS said

    12

    Εγώ ακούω μόνο για τους/τις πρώην, γιατί οι ιστορίες με τους/τις νυν δεν είναι πικάντικες.
    Ναι το νυν συχνά χρησιμοποιείται ως επίθετο, αλλά και πάλι «ο τότε τωρινός» δεν στέκει.

  17. sarant's avatar

    sarant said

    12α 🙂

    12β Δεν θυμόμουν πινακίδες σε βουλγαρικά και ουκρανικά αυτοκίνητα (που βλέπω συχνά) με κυριλλικά γράμματα και το έψαξα. Υπάρχει μια σύμβαση της Βιέννης, βάσει της οποίας οι χώρες με μη λατινικό αλφάβητο χρησιμοποιούν στις πινακίδες τους μόνο τα κοινά γράμματα, που είναι 12 στην περίπτωση του κυριλλικού.

  18. Καλημέρα κι από δω
    12β – 17 Σερβία και Βόρεια Μακεδονία (τουλάχιστον) χρησιμοποιούν και τα κυριλλικά αλλά παραδίπλα (η Βικηπαίδεια δίνει δείγμα αυτή απ’ το Βελιγράδι). Και βάζουν λατινικά τα άλλα.

  19. LandS's avatar

    LandS said

    17

    11+1 για την ακρίβεια, γιατί τ У που προφέρεται ου μοιάζει με το Υ αλλά δεν είναι το ίδιο.

  20. Μάλλον το OCR τους ήταν ρυθμισμένο σε λατινικά μόνο και βγήκε αυτό το αποτέλεσμα με τα λατινικά γράμματα που μοιάζουν με αντίστοιχα ελληνικά.

  21. Xar's avatar

    Xar said

    ανθρβοποχειρία:

    Μάλλον πρόκειται περι καλκ του manhandling, ήτοι μεταχειρίζομαι / συλλαμβάνω κάποιον με βία,

  22. LandS's avatar

    LandS said

    18. Αυτοί χρησιμοποιούν και τα δυο αλφάβητα. Κάτι καλό έμεινε από τη Γιουγκοσλαβία.

  23. Pedis's avatar

    Pedis said

    Βάζεις εισαγωγικά εδώ κι εκεί στον τίτλο και παίρνεις έξτρα κλικ. 🥸

    50 γυναίκες που δουλέψαμε με αυτοθυσία στο ΓΝΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΌΣ επί Κοβιντ , που ξεχάσαμε τα σπίτια μας , τον εαυτό μας , τα παιδιά μας , τους γονείς μας και εισπράξαμε από τον Βενιαμίν Μπατή υποδιοικητή του νοσοκομείου την εξής κοροιδευτική απάντηση στα ερωτήματα μας , δεν σας απολύουμε σας δίνουμε την δυνατότητα να πάτε στον Εργολάβο , ε και εκεί τρελάθηκα και του φώναξα , εσένα ρε η μάνα σου σε μεγάλωσε με 600 ευρώ τον μήνα , έτσι σε μεγάλωσε η μάνα σου να κοροϊδεύεις γυναίκες που είναι στην ηλικία της , έγινε ένα πανδαιμόνιο μετά και έφυγε γιατί θίχτηκε ο σφουγγοκωλαριος του Μητσοτάκη.

  24. sarant's avatar

    sarant said

    21 Ναι μπράβο, κακοποίηση θα έλεγα

  25. Γαλάζιο Ξωτικό's avatar

    Γαλάζιο Ξωτικό said

    9, 10

    Φαίνεται πια πως τίποτα – τίποτα δε μας σώζει

    Taedium Vitae, από τις Stillae Sanguinis (1951 – φαίνεται πάντως πως το συγκεκριμένο ποίημα είχε πρωτοδημοσιευθεί πριν το 1930, το Μαραμπού βγήκε το 1933)

  26. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    Κροατική πινακίδα αυτοκινήτου (HR) [ και τα γράμματα που χρησιμοποιούνται;]

  27. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    23. Pedis

    Μπράβο στον Δερμεντζόγλου! Ο γελοιογράφος που κάνει πολιτική ανάλυση, όπως παλιά ο Ιωάννου. Κάντε σύγκριση αυτού του έργου με τις γελοιότητες του Αρκά που συζητούσαμε τις προάλλες!

  28. Νέο Kid's avatar

    Νέο Kid said

    2.14. Τα Καρέλια έχουν εδραιωθεί καλά και στις Αραπιές και θεωρούνται εκλεκτά. Το duty free του Καΐρου ας πούμε , είναι γεμάτο Καρέλια.
    Είχα γνωρίσει κάποτε φοιτητής τους «υιούς» Καρέλια μέσω ενός Καλαματιανού συμφοιτητή . Σοβαρά και προσγειωμένα (δηλαδή , όχι ψωνισμένα και σνομπ) παιδιά, ειδικά ο μεγάλος (που υποθέτω ότι είναι αυτός που κάνει κουμάντο τώρα…)

  29. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    28

    Ο… τωρινός νυν, Αντρέας δε λέγεται;

  30. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    16

    «ο τότε τωρινός» δεν στέκει

    Ακριβώς! Αφού αυτό μεν δε στέκει, αλλά από την άλλη βλέπουμε φυσικούς ομιλητές (που κατά τεκμήριο οτιδήποτε κι αν πουν στέκει, αφού η γλώσσα είναι αυτή που μιλάμε και αυτό προσπαθούν να περιγράψουν οι γλωσσολόγοι) να λένε «ο τότε νυν», άρα δεν εννοούν «ο τότε τωρινός» αλλά κάτι που στέκει.

  31. Jorge's avatar

    Jorge said

    Για τους Καρελαίους.
    Νερό πίνουν εδώ στη Καλαμάτα στο όνομά τους.

    https://www.tharrosnews.gr/2024/12/karelia-afxisi-5-stis-miniaies-apodoxes-olon-ton-ergazomenon-kai-15os-misthos-gia-triti-chronia/

  32. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Ουνιόν Βερολίνου

    Δούλευε να πουλάω καρκίνο

    και δωράκι να σου δίνω

  33. spyridos's avatar

    spyridos said

  34. Jorge's avatar

    Jorge said

    # 32 Μπουναμάς του νέου στον παλιό κόσμο.

  35. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    33

    Ο γιος της εισαγγελέως «των Τεμπών και πολλών άλλων υποθέσεων» είναι;

  36. Jago's avatar

    Jago said

    Star Trek λέμε, όχι Ταξίδι στ’ αστέρια. Και αν κρίνω από τη φωτογραφία είναι κάποια ταινία από τις τελευταίες την πολυθρύλητης σειράς.
    ΥΓ. Στο Νέφτλιξ μας μοιράζει απλόχερα τη σειρά, πρέπει να την έχω δει τέσσερις φορές γιατί είμαι τρεκι. Τις ταινίες δεν ανεβάζουν δυστυχώς, η Οργή του Καν (φοβερός ο Ρικάρντο Μονταλμπάν) και το τέταρτο The Voyage Home είναι οι αγαπημένες μου. Μη πιάσουμε τα επεισόδια όπως εκείνο με την Τζόαν Κόλινς σε σενάριο του φοβερού Χάρλαν Έλισον, το τελευταίο του πρώτου κύκλου, και την Αλήθεια γύρω από τα Τριμπλς που ειρωνεύεται έμμεσα τη γατολατρεία. Α, και οι σκηνές του αρχιμηχανικού Σκοτ με το ουίσκι έχουν γράψει ιστορία! Δοκίμιο γράφω αν θέλετε κι έχετε όρεξη.

  37. mitsos's avatar

    mitsos said

    Καίσαρας για τους Φυσικούς ένας ήταν, ο Αλεξόπουλος

    Άλλοι ίσως ακούν τω Καίσαρι και να σκέφτονται τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο ή κάποιον Ρωμαίο ( μάλλον οι Ιστορικοί )

    Άλλοι ίσως σκεφτούν τον Κίκη ( μουσικοί ) κ.ο.κ.

    Αλλά στην Φυσική όταν πρέπει να αποδώσουμε τα του Καίσαρα τω Καίσαρι εμείς θα ξεκινάγαμε από τον τεθνεόντα ( υπερεκατούντη ) Καίσαρα Αλεξόπουλο.

  38. Γαλάζιο Ξωτικό's avatar

    Γαλάζιο Ξωτικό said

    36

    Ναι, Star Trek για τους πιο νέους – Ταξίδι στ’ αστέρια, όμως, για όσους το είδαμε στο κανάλι 11 (ΕΙΡΤ)

  39. aerosol's avatar

    aerosol said

    Τελικά…. τον ανακούφισε κανείς;

  40. … για τις υπόγειες λίμνες … στην
    υπογειοποιημένη κοίτη του Κηφισού, … «η Πολιτεία θα πρέπει να
    ενσκήψει …

    Για υπόγεια πρόσβαση, προτείνω να
    (εν)σκάψει

  41. 1, 3, 5, 8 … του Καίσαρη

    Τα του Καίσαρη επενδύθηκαν εμφανώς σε κοσμήματα.
    Βλέπω, πάντως, και τιμές ευκαιρίας για τιμαλφή σε πανέρι

  42. spyridos's avatar

    spyridos said

    35

  43. … κατακτήσεις του συνδικάτου των εργαζομένων και όχι … «δώρα». …

    Το συνδικάτο ως
    εκδωρεύς

  44. … η λεύκη έγινε έλκη …

    «Έλκη» έλξη από τα έλκη (το έλκος);

  45. ΚΑΒ's avatar

    ΚΑΒ said

    εκλιπούσα, όχι διάσημη

    πέθανε ο γηραιότερος άνθρωπος του κόσμου

    https://www.e-radio.gr/post/283616/pethane-se-ilikia-116-etwn-i-tomiko-itoka-o-giraioteros-anthrwpos-ston-kosmo

  46. … η ζακούνα είναι ενικύναυνη! …

    Δεδομένου ότι στην κορυφή γράφει
    EA[A]HNIKA,
    θα περίμενα
    ZAKOYAA αντί ZAKOYNA
    (Το N βλέπω πως είναι ή Ν ή Π: NAIXNIAI, ENIKINAYNH, NAIAIA)

    Ίσως φοβήθηκαν μην βγει
    Ζάκουλα
    (κι αυτό όχι για NAIAIA)

  47. mitsos's avatar

    mitsos said

    @@ 35 ,42 …

    Η ανακοίνωση της κ. Γ. Αδειλίνη έχει ως εξής :

    ««Το γεγονός της εξαφάνισης υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες του γιού συναδέλφου Εισαγγελέα Εφετών είναι ένα ανθρώπινο οδυνηρό περιστατικό, η παρουσίαση και ο σχολιασμός του οποίου, από ειδησεογραφικής πλευράς, δεν προσφέρονται για οποιασδήποτε μορφής εκμετάλλευση, με το πρόσχημα της ενημέρωσης. Εκφράζουμε τη θλίψη και αγανάκτησή μας, για την προσπάθεια μερίδας του τύπου να συνδέσει ή να συσχετίσει, καθ’ οιονδήποτε τρόπο, το συμβάν αυτό, με την άσκηση των εισαγγελικών καθηκόντων της συναδέλφου και μητέρας του αναζητούμενου προσώπου».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Εγώ βλέπω τουλάχιστον δυο συσχετίσεις

    α) Χρονική ακολουθία των δυο ειδήσεων

    β) συγγενική σχέση μεταξύ των προσώπων στις 2 ειδήσεις.

    Ναι προφανώς η κ. Αδειλίνη θα μπορούσε να υποθέσει πως πρόκειται περί συμπτωματικών συσχετίσεων αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί της προκαλεί θλίψη και απογοήτευση η προσπάθεια σύνδεσης ή συσχέτισης αφού είναι προφανείς συσχετίσεις . Νόμιζα πως η δουλειά της Εισαγγελίας είναι να διερευνήσει αν υπάρχει απλά σύμπτωση ή υπάρχει και άλλη συσχέτιση ή ερμηνεία πίσω από την χρονική ακολουθία καιτην συγγενική σχέση.Αλλά και ο ρόλος του τύπου είναι αυτός της διερεύνησης των συσχστίσεων των δυο γεγονότων.Να υποθέσω ότι η ανακοίνωση δηλώνει τι ; Την αμφισβήτηση του ρόλου του τύπου ή την άρνηση του ρόλου της Εισαγγελέίας λόγω κατάθλιψης ή απογοήτευσης ; Ρωτάω ευγενικά.

  48. spyridos's avatar

    spyridos said

    ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΟΫΝΕΡ
    Μπέρτολτ Μπρεχτ
    μετάφραση Πέτρου Μάρκαρη

  49. spyridos's avatar

    spyridos said

    Να μας τον στείλουνε εδώ. Αμέσως θα τον υπουργοποιήσει ο Μητσοτζιτζικωστάκης.

    Videos from 2015 have surfaced showing Shadi Alwaisi, the current HTS-appointed Minister of Justice in Syria, sentencing a woman to execution on alleged charges of prostitution.

  50. … αποδίδει τα του Καίσαρι … τω Καίσαρι …

    «Μανάρι μου τα κάναμε σαλάτα» (του Καίσαρι)

  51. ΓιώργοςΜ's avatar

    ΓιώργοςΜ said

    Καλησπέρα!

    Σχετικά με το Σταρ Τρεκ, μάλλον απ’ την Οργή του Κάαν πρέπει να είναι η σκηνή, ενδυματολογικά κρίνοντας (θα με βάλετε να το ξαναδώ…). Όσο για τη φράση, το relieve him μια χαρά πάει, με την έννοια όμως αντικατάστησέ τον, απάλλαξέ τον από τα καθήκοντά του.

  52. Και για: απόδοτε τα Καίσαρος Καίσαρι…

    Ποιος απ’ όλους είναι ο Καίσαρας που ανακάλυψε, αγάπησε και έδωσε το όνομα του στην αγαπημένη σαλάτα;
    Μην είναι ο Οκταβιανός -Αύγουστος; Μην είναι ο Τιβέριος; ‘Η μήπως ο Κλαύδιος; Και γιατί όχι ο Καλιγούλας ή ο Νέρωνας;

    Η απάντηση ή θα απογοητεύσει ή θα εκπλήξει.
    … από κανέναν από αυτούς

    Η δημιουργία της σαλάτας αποδίδεται γενικά στον Caesar Cardini, έναν Ιταλό μετανάστη που είχε εστιατόριο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο Cardini ζούσε στο Σαν Ντιέγκο αλλά άνοιξε εστιατόριο και στην Τιχουάνα του Μεξικού την εποχή της ποτοαπαγόρευσης (1920-1933), για να προσελκύσει Αμερικανούς που ήθελαν να παρακάμψουν τους περιορισμούς της κατανάλωσης αλκοόλ. Η κόρη του, η Ρόζα, διηγήθηκε ότι ο πατέρας της εφηύρε τη σαλάτα στο εστιατόριο στην Τιχουάνα, που είχε το όνομα του ιδιοκτήτη «Caesar’s restaurant» όταν μετά από μία μαζική «έφοδο» από πελάτες στις 4 Ιουλίου του 1924 εξάντλησε τα εφόδια της κουζίνας. Ο Cardini αρκέστηκε σε ό,τι είχε μείνει στην κουζίνα και κατέληξε να φτιάξει ένα “μωσαϊκό” με μαρούλι, γαύρο, παρμεζάνα, σχεδόν ωμό αυγό και πιπέρι ίσως και σάλτσα Worcestershire. Μερικές αφηγήσεις της ιστορίας αναφέρουν ότι ο Alex Cardini, ο αδερφός του Caesar Cardini, έφτιαξε τη σαλάτα και ότι η σαλάτα ονομαζόταν προηγουμένως “Aviator Salad” επειδή ήταν φτιαγμένη για αεροπόρους που ταξίδευαν κατά τη διάρκεια της ποτοαπαγόρευσης. Επίσης και αρκετοί από το προσωπικό του Cardini έχουν πει ότι εκείνοι επινόησαν το πιάτο. Οι πληροφορίες είναι συγκεχυμένες και σχετικά με την αρχική συνταγή του Cardini. Ότι και αν περιείχε όμως, η σαλάτα Caesar το 1924 σύντομα έγινε μόδα μεταξύ των διασημοτήτων του Χόλυγουντ όπως, ο Κλαρκ Γκέιμπλ και η Τζιν Χάρλοου.

    Η International Society of Epicures με έδρα το Παρίσι, τη δεκαετία του 1950, αποκάλεσε τη σαλάτα του Καίσαρα, την «καλύτερη συνταγή που προέρχεται από την Αμερική τα τελευταία 50 χρόνια».

    από https://cibum.gr/nea/istoria-trofimon/salata-toy-kaisara-apo-poion-kaisara-pire-to-onoma-tis/

  53. Costas Papathanasiou's avatar

    Costas Papathanasiou said

    Καλό μας σεφτέ συμποσιακό! Και, ως είθισται, σε οίκο ευκτήριο :
    “Star Wars”
    ἀλλ’ οὐκ οἰωνοῖσιν ἐρύσσατο κῆρα μέλαιναν

    Με σκήπτρο ενσκήπτει η Πολιτεία/ ως νόων σάλευσις
    σαν -σε ό,τι σκύψει- επιδημία, / τρέλα εκμετάλλευσης
    Πλέον, το “ Να ζήσεις χίλια χρόνιᨔ/ -σαν τον Βικ Σέισας-
    ακούγεται ως “Σ’ εμάς αιώνια/ να ΄ναι τα χρέη σας”
    Κι έτσι “ενικίναυνη ζακούνα” 0/ γεμίζεις Καίσαρι
    ή αν ακριβά πουλάς τη γούνα/ σε πάνε τέσσαροι…
    Με κάθε ‘σταρ’ φάλτσα πορεία/ χορόν ενόπλιο,
    στα μαύρα -εν ανθρωποχηρεία1– τούτο το αστρόπλοιο.
    Κι αφού ώς κ’ η λεύκη έλκει μαυρίλα/ και προς Thrikkakara2
    Με αγάπη, ως ‘τότε-νυν’, στα φύλλα/ καρδιάς ανάκαρα,
    πιάστε έναν φετινό Περσείδη,
    κι ευχή αν ακούει αφήστε τον:
    “Στον Κόσμο η Γη να’ ναι στολίδι”−
    και ‘ανακουφίστε τον’!

    0: Η “επικίνδυνη σακούλα” για ένα μάτι θολό.
    1: Με σημασία “τόπος Αγίου Ποδιού”( δες και χτες και https://en.wikipedia.org/wiki/Thrikkakara_Temple )
    2: Η ανθρωποχειρία βρίσκεται ως (κακή) απόδοση στα του ‘manhandle’(σχ.21,24) που έχει και τη σημασία “ανδρική χειραγώγηση”/ “ανδρικό στερεότυπο” πχ : Rose isn’t the only troubled girl who’s being manhandled./ Η Ρόουζ δεν είναι το μόνο προβληματικό κορίτσι που υφίσταται ανθρωποχειρία.(Πηγή: newyorker.comUnsinkable By Daniel Mendelsohn- April 9, 2012// “Αβύθιστος: Γιατί δεν μπορούμε να αφήσουμε τον Τιτανικό”, 10 Δεκεμβρίου, 2022 – 7:28 πμ -Editor’s picks, The Common Sense- ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ONLINE ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ- https://thecommonsense.gr/2022/12/10/%CE%B1%CE%B2%CF%8D%CE%B8%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5-%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CF%86%CE%AE%CF%83%CE%BF/
    ἀνθρωπόχειρον, τό, herb of mercury (= πενταδάκτυλον, ἑρμοδάκτυλον, Ps.-Dsc.), Cat. Cod.Astr. 8(3).162:—επίσης ἀνθρωπόχειρ, ὁ, ib. 7.234. : Η Μερκουριάλις η μονοετής/ η ετησία (επιστ. ονομ. Mercurialis annua/ Κοινές ονομασίες: παρθενούδι, σκαρολάχανο, σκαροβότανο, σκυλολάχανο, πρωτοθέριγο, πρωτοθέριγος, πρωτοθέρης, βροντοθέρι.), “ Ανθίζει σχεδόν όλο το έτος, κυρίως από Μάιο μέχρι Δεκέμβριο. Είναι φυτό δηλητηριώδες με άσχημη οσμή και πολύ πικρή και δυσάρεστη γεύση” ( https://www.agriamanitaria.gr/mercurialis-annua-%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%AC%CE%BB%CE%B9%CF%82-%CF%83%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%BF-%CF%83%CE%BA%CE%B1%CF%81%CF%8C%CF%87%CE%BF/ και https://en.wikipedia.org/wiki/Mercurialis_annua )
    Όθεν “ανθρωποχειρία” θα μπορούσε να είναι και η αυτοχειρία με παρθενούδι ή το να σε τρώνε σκαρολάχανο.

  54. Costas Papathanasiou's avatar

    Costas Papathanasiou said

    53: Ανάποδα τα 1,2 προφανώς (πολύ κρασί το μεσημέρι).

  55. sarant's avatar

    sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    36 Αν γράψεις, δημοσιεύουμε 🙂

    38 Ακριβώς

  56. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Εξωτερικές σόμπες: έρχεται απαγόρευση

  57. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    56

    Για να μην καθόμαστε έξω να φουμέρνουμε;

  58. freierdenker's avatar

    freierdenker said

    Η Καρέλιας αν και τυπικά εισηγμένη, είναι ουσιαστικά οικογενειακή επιχείρηση. Το 95% ανήκει σε τέσσερις πέντε στενούς συγγενείς.

    Στην Ελλάδα το επιχειρηματικό μοντέλο της οικογενειακής επιχείρησης θεωρήθηκε υπεύθυνο για τις προβληματικές των δεκαετιών 70΄- 80΄ και έπεσε σε ανυποληψία. Αλλά νομίζω ότι υπήρχε και η γενικότερη αντίληψη ότι ούτως ή άλλως είναι ένας αναχρονισμός, κάτι σαν ένα φεουδαρχικό κατάλοιπο στον μοντέρνου καπιταλισμού. Οπότε οι μετέπειτα και πολύ πιο επώδυνες κρίσεις (χρηματιστηριακές, τραπεζικές) δεν άλλαξαν αυτήν την αντίληψη.

    Στην Γερμανία η λεγόμενη Mittelstand – Wikipedia αποτελείται κυρίως από οικογενειακές επιχειρήσεις. Οπότε υπάρχει αρκετή βιβλιογραφία που συγκρίνει το οικογενειακό μοντέλο με το πολύ πιο διαδεδομένο μοντέλο της «ΑΕ».

    Από ότι κατάλαβα ο Καρέλιας έχει πολύ μεγάλη πλεονάζουσα ρευστότητα, διάβασα για 200 εκ., και μοίρασε 6 εκ., ποσό που αγγίζει το 2% του ετήσιου καθαρού τζίρου που ήταν 300 εκ. Ακόμα και ένας επενδυτής στο χρηματιστήριο θα έμενε ικανοποιημένος με μέρισμα 2% επί του τζίρου.

    Το οικογενειακό μοντέλο είναι αυτό που τους επέτρεψε να κινηθούν συντηρητικά με τα σημερινά δεδομένα και να συγκεντρώσουν όλη αυτήν την ρευστότητα, βασικά να αποταμιεύσουν. Σε μια πραγματικά εισηγμένη ΑΕ, αυτά τα 200 εκ. θα είχαν προ πολλού επιστραφεί στους μετόχους.

  59. sarant's avatar

    sarant said

    ΨΚάποτε, μαθητές ακόμα που είχαμε πρωταρχίσει το τσιγάρο, υπήρχε το σύνθημα «Ψωμί, σαρδέλι και Καρέλι»

  60. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    37. Mitsos

    Αξιοσέβαστος! Έφευγε από το Παλαιό Χημείο στην ανοιχτή Mercedes του και ανέμιζαν τα λευκά του μαλλιά, γοητευτικός!

    Είχα πάρει εννιά στο μάθημά του, (Σεπτέμβρη του ΄66) και πολύ το φχαριστήθηκα! Πέντε βιβλία ήταν αυτά!

  61. mitsos's avatar

    mitsos said

    @60 michaeltz

    Μπράβο !

    9; στον Καίσαρα !

    το 66 ! ; ( ήμουν 7 χρονών )

  62. Costas Papathanasiou's avatar

    Costas Papathanasiou said

    ΚΑΡΕΛΙΑΣΜΑΤΑ
    Και περιφέρομαι σαν την άδικη κατάρα/ Έχω ξεμείνει από τσιγάρα και για σένα τραγουδώ
    Και στο ξεκάρφωτο θα ‘ρθω να σου κάνω τράκα/ Και δε σου ‘γραψα για πλάκα, στα Καρέλια »Σ’αγαπώ’

    https://www.youtube.com/watch?v=5XaKzAMeTyg “Στα Καρέλια”/ΧατζηΦραγκέτα – Νατάσσα Μποφίλιου
    https://www.youtube.com/watch?v=gJS5ndJtEHY Χάρις Αλεξίου – “Τα Καρέλια” (Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου Μουσική: Νίκος Αντύπας και https://www.youtube.com/watch?v=BvkHKyAcS0Y Καρέλια: Δήμητρα Παπίου)
    https://www.youtube.com/watch?v=BJFqW58XxDo 14:01-16:31: “Καρέλια φίλτρο κασετίνα”-Empne/ Full Beattape ( Loopkeepers II /542 & Empne/ KNK-UC- 2023)
    https://www.youtube.com/watch?v=2wnVwbJQr0k Amorphis – Intro: Karelia* / The Gathering (* https://en.wikipedia.org/wiki/Karelia και https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%81%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%B1 .Karelia: region in Finland and Russia, so-called from the people’s name, which is perhaps from Finnish karja «herd» in reference to herdsmen. https://www.etymonline.com/word/Karelia )

  63. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    Θα ξαναγυρίσω στον Αλεξόπουλο. Ήταν πολύ αγαπητός στους φοιτητές που είχαν αγάπη για την Επιστήμη, οι άλλοι, που δεν ήταν σοβαροί τον μισούσαν. Ένα συμβάν, που θυμάμαι στις λεπτομέρειές του, είναι χαρακτηριστικό. Ένας συμφοιτητής μας πήγε να διαμαρτυρηθεί για το τέσσερα που είχε πάρει, ήταν σίγουρος πως είχε γράψει για πολύ περισσότερο. Στάθηκε δίπλα στον Αλεξόπουλο καθώς εκείνος ξανακοιτούσε το γραπτό του.Πρώτο θέμα, σωστό,το ίδιο για το δεύτερο και το τρίτο και το τέταρτο και το το πέμπτο! Άρχισε να φωνάζει: Ορίστε, κύριε, έπρεπε να πάρω τουλάχιστον πέντε! Περιμένετε, κύριε συνάδελφε, να δούμε τη συνολική εικόνα!
    Το έκτο θέμα, αλάνθαστο το ίδιο και τα επόμενα τρία! Ο δικός μας κόντευε να πάθει συγκοπή! Εννιά σωστά θέματα!
    Και στο δέκατο είχε γράψει μια κοτσάνα που έβγαζε μάτι!

    Να γιατί, κύριε, το γραπτό σας βαθμολογήθηκε με τέσσερα!
    Μα, κύριε καθηγητά, έχω γράψει εννιά ολόσωστα θέματα.
    Κύριε συνάδελφε, θα γίνετε επιστήμων. Οι επιστήμονες γνωρίζουν τι ξέρουν και γνωρίζουν τι δεν ξέρουν. Όταν δεν ξέρετε κάτι και γράφετε τέτοια αλλοπρόσαλλα πράγματα ξέρετε τι καταλαβαίνω εγώ; Ότι κάθε δέκα φορές που ανοίγετε το στόμα σας θα λέτε και μία θηριώδη ανακρίβεια! Την επόμενη φορά γράψτε μου σωστά όσα θέματα γνωρίζετε την απάντηση και παραλείψτε τα άλλα. Θα βαθμολογηθείτε ανάλογα!

    Γι αυτό πήρα εννέα (βλέπε σχ.60) Θα έγραφα και το δέκατο, όταν βγήκα διαπίστωσα πως η απάντηση που δίστασα να δώσω ήταν σωστή, αλλά θυμήθηκα το πάθημα του συνάδελφου.

    (Ιστορίες κοντά 60 χρόνια παλιές!)

  64. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    57 Πέπε

    Όχι. Αφού έχουμε πει ότι έρχεται τέρμα για την εξωφούμα. Λένε για ρύπους με τις σόμπες. Την αρχή έχει κάνει η Γαλλία. Σκυτάλη πήρε η Ισπανία, με Βαρκελόνη.

  65. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Αυτοκτόνησε ο Ματίας Ακούνια (ΑΕΛ, Λαμία).

  66. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    64

    Ε, δε μένει παρά να καπνίζουμε στους υπόλοιπους χώρους, όσους δεν είναι εξωτερικοί ή εσωτερικοί.

  67. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    Μπορεί να βγάζουν ρύπους οι γκαζόσομπες. Που τέλος πάντων δεν είναι παράλογο να τις θεωρήσεις και γενικότερα επικίνδυνες για πυρκαϊά. Αποκλείεται όμως να μην υπάρχει κάποιο αβλαβέστερο είδος σόμπας.

    Χώρια που ο Έλληνας σίγουρα θα βρει κάποιο είδος που, αβλαβές ή όχι, να πέφτει έξω από τις προβλέψεις του νόμου.

  68. spyridos's avatar

    spyridos said

    Πέθανε ο Κώστας Μάνος.

  69. #63

    Ηταν-αν θυμάμαι καλά – κι ένα από τους τρεις διευθυντές στο Βαρβάκειο-που δεν φάνηκε ποτέ ! Τρεις μέρες ο Μάζης και τρεις ο Κορακάς έρχονταν. Μετά η έδρα πέρασε κληρονομικά στην ανηψιά του , την Ευθυμίου, αλλά όλοι έπαιρναν σε βιβλίο την φυσική του Αλεξόπουλου κι όχι την δικιά της. Κουμάντο έκανε ο Μαρίνος με τα αντιπαιδαγωγικά του συστήματα, πρώτα κοίταζε το αποτέλεσμα στο κουτάκι (με προσέγγιση 10%-πράξεις με λογαριθμικό κανόνα) κι αν δεν υπήρχε έπαιρνες Α (πορρίπτεται) αν πάλι το έγραφες σκέτο με αντιγραφή πέρναγε αλλά αν σ’ έπιανε να κοιτάς λοξά στο αμφιθέατρο για να αντιγράψεις έπαιρνες Α σ’ αυτήν και την επόμενη !

    Η μαλακία στο τετράγωνο μούχε κόψει 3-4 ασκήσεις γιατί τις έλυνα και βαριόμουνα να γράψω το αποτέλεσμα στο κουτάκι, επειδή έτσι του άρεσε.

    Νύχτα με μέρα η σύγκριση με την έδρα του Χατζηϊωάννου

  70. Jorge's avatar

    Jorge said

    Ικανός.

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%8E%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%82_%CE%A3%CE%B7%CE%BC%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%82

  71. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    47. mitsos

    Αυτά που είπε η Αδειλίνη είναι, εκτός των άλλων, και παράνομη παρέμβαση στο έργο της Δικαιοσύνης. Αν θλίβεσαι και σκίζεις τα ρούχα σου για την αυτονόητη δήλωση της μάνας των θυμάτων, δεν αγνοείς μόνο τις συσχετίσεις! Κάνεις και ευθεία παρέμβαση στο έργο της Δικαιοσύνης. Εξαφανίστηκε το παιδί σου μόλις τόλμησες να εγκαλέσεις έναν από τους Εκλεκτούς συνεργάτες μας; Πάρε νά ‘χεις, για να σκεφτείς την επόμενη κίνησή σου!

  72. sarant's avatar

    sarant said

    Kαλημέρα από εδώ!

    70 Πέθανε και ο Σημίτης…

    Δεν θα έχουμε ειδικό άρθρο στο ιστολόγιο, πάντως.

  73. Alexis's avatar

    Alexis said

    #42, 47: Προσωπικά δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάτι ύποπτο, που να σχετίζεται με την υπόθεση των Τεμπών, πίσω από την εξαφάνιση του 39χρονου.

    Όμως η σπουδή της κ. Αδειλίνη να βγάλει αυτή τη συγκεκριμένη ανακοίνωση μου προκαλεί συναισθήματα που κυμαίνονται από θλίψη και προβληματισμό μέχρι οργή και αηδία.

    Τόσο υποτελείς των αφεντικών τους πια; Που αισθάνονται την ανάγκη να το βροντοφωνάξουν; Μην τυχόν και δεν το έχει καταλάβει και ο τελευταίος άνθρωπος σ’ αυτή τη χώρα;😡🤬

    (Τι είπαμε ότι αποφάνθηκε η ανεξάρτητη δικαιοσύνη για την υπόθεση των υποκλοπών;)

  74. Alexis's avatar

    Alexis said

    #67: Θέλω να πιστεύω ότι μαζί με τις σόμπες θα μπει και μια τάξη στο μπουρδέλο της αυθαίρετης και παράνομης κατάληψης χώρων από τα «μαγαζά» και των πάσης φύσεως κατασκευών που αποσκοπούν στην ετσιθελική αύξηση του χώρου τους.

    Τι, όχι; Μα περκέ?😟

  75. # 74 Σωστά Αλέξη. Τα λέει και ο δημόσιος χώρος.

    # 60 Μπράβο Michaeltz.

    # 37 Ωραία Mitsos.

  76. Καλημέρες Νίκο μου.

    Πάντως ήταν ο πρωθυπουργός με το οποίον έτυχε να βρίσκομαι μαζί σε αθηναϊκή κινηματογραφική αίθουσα τρεις φορές.

  77. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    76 ΔΧ

    Δεν έτυχε. Ήταν φόλοουέρ σου 😜

  78. Dong-ho Spiros Merimanis's avatar

    Dong-ho Spiros Merimanis said

    η λέξη «νυν» βρικολάκιασε τελευταία κι όπως όλα τα φαντάσματα έχει χάσει την υλικήτης υπόσταση

    όσοι και όσες τη χρησιμοποιούν δεν ξέρουν ότι είναι συνώνυμο του «τώρα» και της δίνουν την έννοια «τη στιγμή, το χρόνο για τον οποίο μιλάμε»

    παράδειγμα: το 1860 νυν πρόεδρος ήταν ο Λίνκολν ή όταν ο Τσίπρας ήταν νυν πρωθυπουργός …

  79. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    78

    Ας τη βοηθήσουμε να αποκτήσει νέα σάρκα, αίμα και ζωή: έτσι κι αλλιώς την έχουμε, κυκλοφορεί ανάμεσά μας, αλλά για το «τώρα» δε χρειαζόμαστε λέξη, έχουμε.

  80. π2's avatar

    π2 said

    7: Εγώ μιλάω για τον Θέμη Καίσαρη, εσύ για τον Κώστα Καίσαρη (πατέρα του Θέμη).

  81. π2's avatar

    π2 said

    Στην Άθενς Βόις, έβαλαν φωτογραφία του πιανίστα Murray Perahia ως νεανική φωτογραφία του Σημίτη. H ομοιότητα είναι εντυπωσιακή, εξού και υπήρχε σχετικό meme εδώ και χρόνια.

    https://www.athensvoice.gr/epikairotita/politiki-oikonomia/884666/dimosia-dapani-i-kideia-tou-kosta-simiti-tetraimero-ethniko-penthos/

  82. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    76

    Ε λοιπόν, κι εγώ τον έχω πετύχει σε βιβλιοπωλείο. Όχι τέσσερις φορές, μία, αλλά κάτι είναι κι αυτή.

    (Όταν κάποιος πεθαίνει, πρέει να λέμε «τον είχα πετύχει»;)

  83. Jorge's avatar

    Jorge said

    Κάποιος από εδώ μέσα, (όχι και τόσο παλιά) δεν είχε βρει στο Μοναστηράκι ένα βιβλίο του Σημίτη, με αφιέρωση;

  84. spyridos's avatar

    spyridos said

    Το Σημίτη το φυστικωμένο

  85. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    83 Ντάκμαν

    Φίλος του Ντάκμαν, 06.2020, τους Δρόμους ζωής, με αφιέρωση στον Μανώλη Καψή.

  86. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    83 Χόρχε 🙂

  87. Jorge's avatar

    Jorge said

    # 86 κοφτερή μνήμη.

  88. spyridos's avatar

    spyridos said

    Yannis Androulidakis  (Evgenios Agrimakis) στο Facebook σήμερα.

    Είναι πολύ δύσκολο να εξηγήσεις σε κάποιον που δεν το έζησε, τι σήμαινε ο Σημίτης και η εποχή του για την Ελλάδα. Ιδιαίτερα γιατί όλα αυτά που προκάλεσε και αποτέλεσαν τότε έναν επιθετικό μετασχηματισμό της κοινωνικής ψυχολογίας -μεταξύ άλλων-, σήμερα μοιάζουν σχεδόν δεδομένα, είναι στάσεις εμπεδωμένες και μεστωμένες και αυτό συνέβη μετά από μια δεκαετία τεράστιας κοινωνικής πόλωσης, κατά την οποία διαφορετικά σχέδια αναμετρήθηκαν το ένα απέναντι στο άλλο, η οποία καταλήγει -λανθασμένα- στο να υποτιμάται ό,τι προηγήθηκε.

    Ο Σημίτης κυβέρνησε για 8 χρόνια και 2 μήνες συνεχόμενα, κάτι το οποίο δεν έχει καταφέρει κανένας άλλος στην ελληνική ιστορία, από την εποχή του Καποδίστρια μέχρι την εποχή του Μητσοτάκη. Μέσα σε αυτό το διάστημα η Ελλάδα έγινε ένα χρηματοπιστωτικό Ελ Ντοράντο, με ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας να καταλαμβάνεται από τη μανία του χρηματιστηριακού τζόγου, τις τράπεζες να αναπτύσσουν μια ανορίωτη δράση δανεισμού και τα χρήματα που αφορούαν τον λεγόμενο «παραγωγικό» καπιταλισμό να κυκλοφορούν ακατάσχετα, δημιουργώντας σχέσεις εξάρτησης και γενικευμένης κατάχρησης.

    Λίγοι θυμούνται σήμερα -ιδιαίτερα καθώς μεσολάβησαν και αρκετά χρόνια βίαιης φτωχοποίησης- ότι του καθενός από εμάς το τηλέφωνο χτυπούσε δύο ή και τρεις φορές τη μέρα, από τράπεζες που μας πρότειναν τα πιο απίθανα δάνεια, ότι βγαίναμε για καφέ και στην παρέα συζητούσαν για τον Δείκτη στη Σοφοκλέους και σε περιφρονούσαν εάν έλεγες ότι κάποια στιγμή αναπόφευκτα όλα αυτά θα σκάσουν, ότι ο λαϊκισμός -τον οποίον υποτίθεται ότι η εποχή Σημίτη είχε έρθει για να ρίξει στο πυρ το εξώτερο- είχε μεατασχηματιστεί από ένα είδος αφελούς κοινωνικής υπερηφάνειας σε ένα συλλογικό πάρτι οικονομικής διαφθοράς, στο οποίο κόσμος έβγαινε στα ραδιόφωνα και απαιτούσε από τον πρωθυπουργό να ανεβάσει το Χρηματιστήριο στις 6000 μονάδες.

    Ό,τι βιώνουμε σήμερα ως δεξιά στροφή της κοινωνίας, έχει τις ρίζες του στην εποχή εκείνη. Η απενοχοποίηση του ατομικισμού, ο ρατσισμός -που εκτοξεύτηκε τα χρόνια εκείνα-, η αποκήρυξη κάθε συλλογικής διεκδίκησης, ο κυνισμός στο διεθνές πεδίο, η υποταγή κάθε στάσης σε ένα κέρδος απαλλαγμένο από το βάρος της στρατηγικής, της αλληλεγγύης και του ήθους. Η αποδοχή των ιδιωτικοποιήσεων ως αναμφισβήτητο δόγμα και η εξαφάνιση του αιτήματος για δημόσιες κοινωνικές υπηρεσίες. Και βέβαια, περισσότερο από όλα, η φτώχεια, η ανισότητα και η ανεξέλεγκτη εκμετάλλευση.

    Ο Σημίτης κέρδιζε και ξανακέρδιζε τις εκλογές, πρώτα στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ και μετά στην κοινωνία, νικώντας πρώτα τις κοινωνικές αντιστάσεις και το συλλογικό ήθος που είχε δημιουργήσει -έστω επιφανειακά- η πτώση της χούντας. Τηρουμένων των αναλογιών, ο Σημίτης υπήρξε για την Ελλάδα ότι η Θάτσερ για τη Μεγάλη Βρετανία. Επί των ημερών του νικήθηκαν οι αντιστάσεις για τη συμμετοχή στον πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία, την παράδοση του Οτσαλάν, τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, το πέρασμα των επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας στο ιδιωτικό κεφάλαιο: για πρώτη φορά, η κοινωνία -απεκδυόμενη αυτόν τον χαρακτηρισμό- στήριζε έναν πρωθυπουργό όχι παρά, αλλά ενάντια στις κινητοποιήσεις που γίνονταν απέναντι στην πολιτική της. Οι αγρότες, οι καθηγητές, οι συνταξιούχοι (που τότε έφαγαν για πρώτη φορά τόσο ξύλο), το φοιτητικό και το αντιπολεμικό κίνημα, ηττήθηκαν ολοσχερώς στην κοινωνική συνείδηση.

    Ο Σημίτης εγγράφεται στην παράδοση της μεγάλης δεξιάς στροφής της σοσιαλδημοκρατίας, που οδήγησε στη δομική εξαφάνισή της, του Μπλερ, του Σρέντρερ και των υπολοίπων, η οποία εκκινεί με την επικράτηση Κλίντον στους Δημοκρατικούς στις ΗΠΑ. Για την Ελλάδα όμως, χώρα στην οποία η κοινωνική συναίνεση δεν λειτούργησε με τον τρόπο που λειτούργησε στην υπόλοιπη Ευρώπη μετά τον πόλεμο, η λειτουργία του ήταν πιο πολύπλοκη. Στην ουσία ήταν αυτός ο οποίος σάρωσε οριστικά τη λανθάνουσα σοσιαλιστική συνείδηση που επιβίωνε στην ελληνική κοινωνία από το 1944. Και μάλιστα με τόση επιτυχία, ώστε η έκρηξη κοινωνικών κινημάτων και αριστερών πολιτικών ρευμάτων κατά τη δεκαετία του 2010 δεν κατάφερε να την επαναφέρει στη μορφή εκείνη.

    Τις τελευταίες ημέρες στα κοινωνικά δίκτυα στην Ελλάδα κυματίζει η συζήτηση για τον Καζαντζίδη. Απέχω από αυτήν, μεταξύ άλλων γιατί νομίζω ότι κάνει ότι δεν καταλαβαίνει ότι μιλά για μια εποχή που πέθανε ποδοπατημένη. Ο Καζαντζίδης τραγουδούσε για μια εποχή στην οποία η κυρίαρχη ιδεολογία τόσο της Δεξιάς όσο και της Αριστεράς (και αυτό τείνουν να το υποτιμούν οι αντιμαχόμενες πλευρές) αναγνώριζε ως αξίες τη συστολή, τη λιτότητα και μια συντηρητική στην απόληξή της έννοια ατομικής ακεραιότητας. Η εποχή αυτή συντρίβεται συμβολικά, τη μέρα που ο Σημίτης ανακοινώνει την είσοδο της Ελλάδας στο ενιαίο νόμισμα της ΕΕ, κουνώντας ένα μάτσο χαρτονομίσματα στην οθόνη, πολύ πριν το κάνουν οι τράπερς.

    Ο Σημίτης και η εποχή του έκλεισαν το μάτι στην κοινωνία ότι μπορεί να «φτιαχτεί» συμμετέχοντας στη λεία μιας αδιόρατης μπάζας. Λίγα χρόνια αργότερα, ο άλλοτε στενός του συνεργάτης Θόδωρος Πάγκαλος θα το σχηματοποιούσε αυτό στην φράση «μαζί τα φάγαμε», που υπήρξε βέβαια η πιο άκαιρη επίδειξη θράσσους της εξουσίας στην Ελλάδα.

    Η ελληνική κοινωνία μπόρεσε να εκφράσει την ενοχή της για εκείνη την περίοδο οδηγώντας το ΠΑΣΟΚ σε εξαφάνιση τα χρόνια μετά τον Σημίτη, θέση από την οποία δυσκολεύεται ακόμα και σήμερα να βγει. Ωστόσο, είναι προφανές ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποτελεί μια εξελιγμένη εκδοχή του σημιτισμού, ότι το ρατσιστικό όργιο και η εκτόξευση της ακροδεξιάς είναι συνέχεια της αλβανοφοβίας και της εμφάνισης ακροδεξιών κοινωνικών ομάδων εκείνης της οκταετίας, ότι η ενοχοποίηση της συλλογικής δράσης και η αναγνώριση του κυνισμού ως μοναδικής ρεαλιστικής στάσης βαστάνε από την ιδεολογική αντεπίθεση του φιλελευθερισμού τα χρόνια του Σημίτη.

    Ο ίδιος ο μακαρίτης -με την αξιόλογη αντιδικτατορική στάση που δεν μπορεί να μην αναφέρεται- ανήκει προφανώς στην ιστορία εδώ και χρόνια.

    Εμείς οι υπόλοιποι πάλι, εξακολουθούμε να ζούμε σε ένα σύστημα του οποίου οι πολιτικοί εκπρόσωποι μας κουνάνε χαρτονομίσματα στα μούτρα για να τρέχουμε πίσω τους κουνώντας την ουρά μας.

  89. spyridos's avatar

    spyridos said

    Καλό.

    «Το ΚΚΕ εκφράζει τα συλλυπητήριά του για τον θάνατο του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη. Υπήρξε ένας πολιτικός αντίπαλος που συνέδεσε το όνομά του με σημαντικά πολιτικά γεγονότα, υπερασπιζόμενος με συνέπεια τις θέσεις και τους στόχους της αστικής πολιτικής.»

  90. Πολύ περίεργο το συναίσθημα να πεθαίνει κάποιος που έχεις ζήσει το έργο, την προσωπικότητα, την συμπεριφορά, αλλά δεν τον γνωρίζεις προσωπικά!
    Λέει ο καθένας διαφορετικά γεγονότα, άλλες πράξεις και άλλα λόγια, πάντα αληθινά. Και καταλήγει με αυτά να έχει την άποψη του. Άλλη από την δική μου, την δική σου, την δική του….
    Να το πω υποκειμενική κρίση; Να το πω προσαρμογή στις προσωπικές απόψεις; Όπως και να το πώ, ειναι εντυπωσιακό! (με αφορμή τον θάνατο Σημίτη)

    Όσοι τον αγάπησαν, συγγενείς και φίλοι, ας κρατήσουν τα όμορφα του, κι ας λυπηθούν όσο γίνεται λιγότερο.

  91. sarant's avatar

    sarant said

    88 Καλά τα λέει ο Ανδρουλιδάκης

    89 Διάφοροι ηλίθιοι στο Τουίτερ θεωρούν «ξεπλυματική» την ανακοίνωση του ΚΚΕ

  92. Theo's avatar

    Theo said

    Τον Σημίτη τον συνάντησα τρεις φορές (τις δύο ως πρωθυπουργό). Η εντύπωσή μου είναι γενικά καλή. Πιο σεμνό πρωθυπουργό δεν έχω συναντήσει (ίσως τον Τσίπρα, αλλά τότε που τον συνάντησα ήταν αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης). Για το αν και πόσο έβλαψε ή ωφέλησε τη χώρα και τον λαό μας, δεν μπορώ να αποφανθώ. Ίσως (αν ζω) μετά από είκοσι χρόνια, όταν θα έχουν ανοιχτεί κάποια ντοκουμέντα.

    Ο Θεός να τον συγχωρήσει.

  93. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Θυμίζουμε και το αισχρό τάπερμαν της Μαλβίνας για τον Σημίτη, θαρρείς κι ήταν Εύα Χαντάβα αυτή που ήθελε να μειώσει…

  94. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    92

    Τον Τσίπρα τον έχω συναντήσει μερικές φορές σε εντελώς ανεπίσημο κύκλο, καθώς έχουμε κοινούς φίλους. Δεν ήταν πρθυπουργός, συνέβη πριν και μετά την πρωθυπουργία του. Σεμνός είναι αναμφισβήτητα, αλλά τον θεωρώ κάπως κοινωνικά αδέξιο.

  95. Theo's avatar

    Theo said

    @94:

    Ε, ναι, είναι λίγο κοινωνικά αδέξιος.

  96. aerosol's avatar

    aerosol said

    #88
    Βρίσκω πολύ καλό το κείμενο. Λίγα δικά μου σχόλια:

    Ο ίδιος ο Σημίτης χρησιμοποίησε την άνοδο του χρηματιστηρίου ως δήθεν απόδειξη της στιβαρότητας της ελληνικής οικονομίας υπό την ηγεσία του. Η κατάρρευση που ακολούθησε ήταν ίσως η μεγαλύτερη μεταφορά κεφαλαίου που γνώρισε η χώρα. Και βέβαια αυτήν δεν βιάστηκε να την καπαρώσει ως δείγμα δικής του αποτυχίας.

    Είναι ακόμα δυσεξήγητη η αντίθεση ανάμεσα στην γενικώς αποδεκτή προσωπική τιμιότητα του Σημίτη και την διάχυτη διαφθορά κατά την διακυβέρνησή του.

    Για τα ελληνικά δεδομένα η εποχή Σημίτη ήταν η κορωνίδα της μεταστροφής της κεντροαριστεράς σε νεοφιλελεύθερη δεξιά με ροζ περιτύλιγμα. Αυτή η παν-δυτική τάση της προδοσίας της κοινωνίας προς όφελος της ελίτ γέννησε (όταν τέλειωσαν οι παχιές αγελάδες και ξενερώσαμε από την χρηματομαστούρα) την σημερινή ήττα της αριστεράς και την άνοδο της ακροδεξιάς. Δεκαετίες μετά κάποιοι πέφτουν ακόμα απ’ τα σύννεφα -και περιμένουμε τον Μπέρνι Σάντερς να μας θυμίσει τα αυτονόητα.

    Κατά την διάρκεια της οικονομικής μας φούσκας βγήκαν στην επιφάνεια όλα τα απωθημένα μιας στερημένης νεόπλουτης κοινωνίας. Ρατσισμός απέναντι σε όσους μας θύμιζαν το πώς ήμασταν πριν λίγες δεκαετίες, και υπέρτατος σεξισμός όπου ολόκληρες εθνότητες έγιναν ταυτόσημες του πουτάνες για εμάς, τους περήφανους «άρχοντες» (λέξη με τρομερό σουξέ τότε).
    Αυτά δεν τα αποδίδω στον Σημίτη. Ήταν αυτός ο πρωθυπουργός, και ο Στεφανόπουλος ο ΠτΔ, που μίλησαν δημόσια για το καλό που έκαναν οι μετανάστες στην Ελλάδα.

    Θεωρώ καλό που αντιστάθηκε στην Εκκλησία στο θέμα των ταυτοτήτων, δεν οπισθοχώρησε, και τελικά πέρασε το δικό του. Ανάλογα είχε πράξει παλιότερα και ο Ανδρέας. Νομίζω πως σε κανέναν τους δεν στοίχισε πολιτικά, κάτι που με κάνει να αναρωτιέμαι για τον απίστευτο δισταγμό/φόβο των αριστερών (ή «αριστερών», αν θέλετε) να ακολουθήσουν την παραμικρή πολιτική που θα δυσαρεστούσε την Εκκλησία.

  97. Theo's avatar

    Theo said

    @96, τέλος:

    Κι εγώ θεωρώ καλό που αντιστάθηκε στον λαϊκισμό του Χριστόδουλου στο θέμα των ταυτοτήτων («τὰ τοῦ Καίσαρος τῷ Καίσαρι, καὶ τὰ τοῦ Θεοῦ τῷ Θεῷ») αλλ’ αυτό του στοίχισε στις επόμενες εκλογές, και αντ’ αυτού βγήκε ο Βούδας της Ραφήνας.

  98. sarant's avatar

    sarant said

    96 Καλή εκτίμηση

  99. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    97 Τεούμπα

    τα Καίσαρος Καίσαρι

    (Ματθ. 22:21)

  100. aerosol's avatar

    aerosol said

    #97
    Το κλίμα διαφθοράς είχε αηδιάσει τον κόσμο -μετά από ρεκόρ πρωθυπουργικού χρόνου και φθοράς. Εξάλλου είχε ήδη παραιτηθεί υπέρ του Γιωργάκη όταν έγιναν οι εκλογές του 2004. Έβλεπε το κλίμα και δεν τις πάλεψε καν. Κατά τη δική μου εκτίμηση η κόντρα με τον Χριστόδουλο δεν έπαιξε κανένα ρόλο: όσους δυσαρέστησε, τουλάχιστον άλλους τόσους χαροποίησε, μάλλον και περισσότερους. Απλά το Πασόκ δεν πήγαινε άλλο, είχε φθαρεί υπερβολικά και όλοι περιμέναμε το τίμημα της μετά-2004 ξεφούσκας, πριν καν γίνουν οι Ολυμπιακοί.

  101. Theo's avatar

    Theo said

    @99:

    Ευχαριστώ, ΓΤ 🙂

  102. Λάμπας's avatar

    Λάμπας said

    88. «ο ρατσισμός -που εκτοξεύτηκε τα χρόνια εκείνα»

    Οι υλικές βάσεις για τον εκφασισμό ενός σοβαρού κομματιού της ελληνικής κοινωνίας τέθηκαν κατά δεκαετία του 90, όταν η αθρόα είσοδος εξαθλιωμένων ανθρώπων από την Αλβανία και τις άλλες χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ έδωσε τη δυνατότητα σε χιλιάδες Έλληνες προλετάριους και φτωχούς μικροαστούς να μετατραπούν σε μικρομεσαίους επιχειρηματίες/αφεντικά, πρώτιστα χάρη στην ανελέητη εκμετάλλευση της πάμφθηνης και μαύρης εργασίας των μεταναστών (η περιβόητη μεσαία τάξη, για την οποία χύνει δάκρυα όλο το πολιτικό φάσμα).

    Όσο για τις ιδεολογικές βάσεις, αυτές θα πρέπει να αναζητηθούν στην έκρηξη του εθνικισμού σε σχέση με το Μακεδονικό (τότε ξετρούπωσαν οι διάφοροι Πλεύρηδες και άρχισαν να «μαθαίνουν ιστορία» τον κόσμο από τα διάφορα κανάλια που τους φιλοξενούσαν).

    Και τα δύο έχουν την αφετηρία τους στην περίοδο της διακυβέρνησης του βρικόλακα, όχι του Σημίτη. Εννοείται πως επί Σημίτη οι διεργασίες αυτές συνεχίστηκαν (χάρη και στον τραπεζικό δανεισμό, το κοινοτικό χρήμα και όλα τα φαινόμενα που περιγράφονται ως «φούσκα»), αλλά για να είμαστε δίκαιοι επί Σημίτη έγινε και η πρώτη σοβαρή προσπάθεια νομιμοποίησης μεταναστών.

    Ήμουν τότε ταμίας στην ΑΤΕ, όπου πληρωνόταν το παράβολο και οι παλιοί συνάδελφοι ανέθεσαν τις συναλλαγές με τους μετανάστες αποκλειστικά σε μένα, επειδή και καλά δεν ήξεραν να συνεννοηθούν στα αγγλικά (στην πραγματικότητα γιατί οποιοδήποτε λάθος ήταν αδύνατο να διορθωθεί: τράβα βρες τον…). Δε θα ξεχάσω την αγωνία και το φόβο των ανθρώπων, αλλά και την ελπίδα για το αύριο: πολλοί με χιλιοευχαριστούσαν, ενώ επρόκειτο για μια απλή τραπεζική συναλλαγή (παρεμπιπτόντως, οι πιο σοβαροί και συνεργάσιμοι ήταν, μακράν, όσοι προέρχονταν από την πρώην ΕΣΣΔ).

    Για το τέλος, το τραγούδι σύμβολο της μικροαστικής χυδαιότητας και ξιπασιάς, που κατέκλυσε την κοινωνία την συγκεκριμένη περίοδο. Το χόρευε τύφλα ο βιοτέχνης/ αεριτζής/μικροεπιχειρηματίας περιστοιχισμένος από ανατολικές πουτάνες και φαντασιωνόταν πως είναι απόγονος ένδοξων κατακτητών και βυζαντινών αυτοκρατόρων. 

  103. Jorge's avatar

    Jorge said

    # 102 είχαν προηγηθεί κατά μία δεκαετία οι Πολωνοί.

    Οι Αλβανοί ζητούσαν 3000 δραχμές μεροκάματο και έτσι οι Πολωνοί που ήδη είχαν φτάσει στο πεντοχίλιαρο, έφυγαν.
    Το ίδιο γίνεται και τώρα με Πακιστανούς.

    η αθρόα είσοδος εξαθλιωμένων ανθρώπων στην Ελλάδα πρέπει κάποτε να διασταυρώθηκε με την αθρόα έξοδο Ελλήνων απο την Ελλάδα.

    Έχει άρρωστη αίσθηση του χιούμορ η Ιστορία

  104. Alexis's avatar

    Alexis said

    #102: Συμφωνώ σε όλα εκτός από το τραγούδι.

    Άδικος και υπερβολικός ο χαρακτηρισμός.

    Υπήρξαν άλλα «πολιτιστικά προιόντα» μακράν πιο χυδαία…

  105. Alexis's avatar

    Alexis said

    #103: Στο Αιγάλεω, γειτονιά στην οποία έζησα ως έφηβος, υπήρχε οργανωμένη κοινότητα Ιρακινών ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του ’70.
    Επίσης Φιλιππινέζοι -Φιλλιπινέζες στα ΒΠ από τα ’80ς.

  106. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Τα Καίσαρος Καίσαρι:

    κεράσια στο Κλημεντοκαίσαρι!

  107. sarant's avatar

    sarant said

    105 Ισχύει

  108. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    103

    Εγώ μεγάλωσα με το «στην Ελλάδα δεν υπάρχει ρατσισμός».

    Δεν υπήρχε ρατσισμός γιατί δεν υπήρχαν ξένοι.

    Βέβαια υπήρχαν οι Φιλιππινέζοι των ΒΠ που λέει ο Αλέξης. Αλλά αυτοί ήταν υπηρετικό προσωπικό, δεν ήταν άτομα προς συναναστροφή.

    Υπήρχαν και Αφρικανοί, αλλά αυτοί ασχολούνταν ο ένας με τον άλλον, όχι μ’ εμάς, οπότε ούτε κι εμείς ασχολούμασταν μαζί τους. Το πολύ πολύ με μερικούς Αιθίοπες που είχαν μάθει άπταιστα ελληνικά και γενικά είχαν γίνει κανονικοί άνθρωποι.

    (Τους Ιρακινούς του #104 δεν τους ήξερα.)

    Και φυσικά υπήρχαν ντόπιοι Γύφτοι. Άμα ο άλλος είναι βρωμιάρης και ανέντιμος, τι μου λες για ρατσισμό; Απλώς έτσι είναι τα πράγματα. Και τον νου σου στα παιδιά.

    Κανονικοί ξένοι ήταν πρώτοι οι Αλβανοί, και μετά όσοι ακολούθησαν. Τότε ξεκίνησε ο ρατσισμός.

    Οι Αλβανοί τον έφεραν.

  109. Jorge's avatar

    Jorge said

    108 Προσωπικά θυμάμαι ένα σωρό Αιγύπτιους εποχικούς εργάτες γης στα Χανιά τη δεκαετία του εβδομήντα (με ψαροκάικα έρχονταν).
    Για Ιρακινούς δεν το ήξερα, αναρωτιέμαι αν υπήρχε σχέση με το λιμάνι, ή ήταν εξόριστοι από τα γεγονότα του 1968.

    Νομίζω πως ξενοφοβία υπήρχε, μόνο και μόνο γιατί ήταν άντρες μόνοι τους.

    Φυσικά αν είναι άλλος βρωμιάρης ανέντιμος, τι δουλειά έχει ο ρατσισμός;
    αλίμονο τώρα.

    Όσους ανθρώπους έχω γνωρίσει είναι κάθε καρυδιάς καρύδι, αν μου επιτρέπεται η γενίκευση. 🙂

    Υ.Γ. Ορθόδοξοι Αιθίοπες.

  110. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    108 (δικό μου):

    Και φυσικά υπήρχαν ντόπιοι Γύφτοι. Άμα ο άλλος είναι βρωμιάρης και ανέντιμος, τι μου λες για ρατσισμό; Απλώς έτσι είναι τα πράγματα.

    Σε καλύτερη διατύπωση:

    Και φυσικά υπήρχαν ντόπιοι Ρομά. Αλλά αυτοί δεν ήταν παρά γύφτοι.

  111. spyridos's avatar

    spyridos said

    108
    «Δεν υπήρχε ρατσισμός γιατί δεν υπήρχαν ξένοι.»

    Ο ευρωβουλευτής Δημήτριος Ευρυγένης παρουσίασε στο Ευρωκοινοβούλιο την έκθεση για την άνοδο του ρατσισμού στην Ευρώπη. Στην αναφορά του για την Ελλάδα είναι ιδιαίτερα επιεικής αλλά κλείνει αρκετά προφητικά. Γράφει ότι η χώρα δεν έχει δοκιμαστεί αρκετά από είσοδο ξένων.

    ——

    Το 1985 δεν υπήρχαν μεγάλες μειονότητες πουθενά στην Ελλάδα.
    Ούτε οι αραβικές κοινότητες των Χανίων ή του Βόλου ήταν τέτοιες.
    Η πυκνότητα δηλαδή σε σχέση με τον ντόπιο πληθυσμό ήταν μικρή.
    Πουθενά;
    Όχι ακριβώς.
    Στο Πέραμα υπήρχε μεγάλη παροικία εργατών από τις Φιλιππίνες που έκαναν πλέον όλες τις εξειδικευμένες εργασίες στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Παροικία με δικά της μαγαζιά καφενεία κτλ.
    Την ίδια περίοδο υπήρχε ήδη μια μικρότερη Πακιστανική κοινότητα εργατών που δούλευαν στις βαριές ανειδίκευτες εργασίες της ναυπηγοεπισκευαστικής.
    ΟΙ Αφρικανοί ήταν ακόμα περισσότεροι αλλά πιο διασκορπισμένοι. Εκείνοι δούλευαν ακόμα και σε δουλειές γραφείου, (λογιστικά κτλ) σαν φτηνοί αντικαταστάτες των ντόπιων.
    Το 1986 έγινε μια τοπική απογραφή των κατοίκων λόγω των νεών συνοικιακών συμβουλίων. Μια πασοκική αμεσοδημοκρατική μεταρρύθμιση που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.
    Θα ήταν ενδιαφέρον αν μπορούσαμε να βρούμε τα αποτελέσματά της.
    Στην οργάνωση της απογραφής δημιουργήθηκε μια μεγάλη αναστάτωση από μια μερίδα των απογραφέων (ήμουν μέρος της) που πίστευε ότι οι αλλοδαποί πρέπει να εγγραφούν κανονικά και να θέσουν και υποψηφιότητα μάλιστα.
    Έπεσαν λίγες ελαφρές τότε. Η εργατιά που ήταν τότε στα πράγματα (δήμαρχος του ΚΚΕ) δεν πίστευε ότι οι «μαύροι» πρέπει να απογραφούν.

  112. spyridos's avatar

    spyridos said

    111α

    Το 1985 η έκθεση Ευρυγένη.

  113. spyridos's avatar

    spyridos said

    102
    Συμφωνώ βέβαια με το σχόλιό σου αλλα οι «ιδεολογικές βάσεις» είναι πολύ παλιότερες και βαθύτερες.
    Σκέφτομαι τον εθνικισμό και τη μισαλλοδοξία με τις οποίες μας τάισαν δάσκαλοι που εμπιστευόμαστε.

  114. spyridos's avatar

    spyridos said

    Χάρης Δούκας
    «Ο Κώστας Σημίτης μας δίδαξε πολλά. Με το παράδειγμα και το ήθος του.
    Ήταν ένας αγωνιστής της Δημοκρατίας. Ένας τολμηρός μεταρρυθμιστής. Ένας μεγάλος Ευρωπαϊστής. Ένας σπουδαίος καθηγητής, αλλά και άνθρωπος.
    Η σύγχρονη Ελλάδα έχει την υπογραφή του.
    Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στους οικείους του.
    Αντίο Πρόεδρε.»

    » Η σύγχρονη Ελλάδα έχει την υπογραφή του. «
    Σε αυτό συμφωνούμε.

  115. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Εξιχρονιστήκαμε για οχτώ χρόνια

    «Αναλώσιμος, προβλέψιμος, μας κοιμησε ο Σιμητης με τους εξιχρονισμους του»

  116. Theo's avatar

    Theo said

    @109, ΥΓ:
    Αυτοί λένε ότι είναι Ορθόδοξοι γιατί έχουμε πολύ καλές σχέσεις (ο Χαϊλέ Σελασιέ έστελνε νέους να σπουδάσουν θεολογία στην Ελλάδα). Αλλά είναι μονοφυσίτες, δηλαδή δέχονται μόνο τις τρεις πρώτες Οικουμενικές Συνόδους. Και προσπαθούμε χρόνια να τα βρούμε γιατί στην πίστη και στο ήθος είμαστε πολύ κοντά, αλλά σκοντάφτουμε στην ιστορία. Έχουμε αναθεματίσει κάποιους αγίους τους, κι αυτοί κάποιους δικούς μας. 1574 χρόνια χώρια δεν είναι και λίγα 😦

  117. Pedis's avatar

    Pedis said

    Ο λαοπρόβλητος της τότε νυν και αεί «λίστας Πέτσα», τώρα έγινε κι ο «καταλληλότερος» για το κοφίνι. Χωρίς σπρώξιμο. Γι αυτό μάλλον άργησε.

  118. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Ανυπόγραφο γονατογράφημα https://www.efsyn.gr/kosmos/eyropi/458829_sto-edolio-xana-o-sarkozi-gia-diafthora

    για συνωμοσία = για σύσταση συμμορίας

    το δικαστήριο θα αποφασίσει τους ισχυρισμούς

    εκτελεστή του Καντάφι = εκτελεστικό όργανο

    χρήματα που σπιλώθηκαν από το αίμα αυτών των οικογενειών

  119. Καλημέρα και καλή χρονιά λίγο καθυστερημένα.

    «να ξαναφέρουν στον ΣΥΡΙΖΑ όσοι συγκρότησαν τη Νέα Αριστερά».

    Αυτά παθαίνει κανείς όταν επιμένει εμμονικά να διορθώνει το «ευχαριστώ όλους όσους», άσχετα με το ότι το άλλο είναι το σωστό. Ενοχοποίηση [και] της έλξης [τώρα], καλά τα λέει ο φίλος σου.

    Επίσης, λες να ήθελαν να γράψουν «να ξαναφέρουν στον ΣΥΡΙΖΑ όλους όσοι συγκρότησαν τη Νέα Αριστερά‘ και να χάθηκε το όλους; Μπα.

  120. aerosol's avatar

    aerosol said

    #105 & 108
    Οι Φιλιππινέζοι (παλιότερα κυρίως Φιλιππινέζες, τώρα φουλ οικογένειες) εργάζονταν στα ΒΠ αλλά δεν μπορούσαν να κατοικούν εκεί. Ακόμα βρίσκονται στους Αμπελόκηπους, όπου δημιουργήθηκε από τα ’80ς η κοινότητά τους και δημιούργησαν και τα πρώτα μαγαζιά με προϊόντα τους. Κλειστοί γενικά, όπως συχνά είναι οι Ασιάτες μετανάστες, αλλά συμπαθείς και ήσυχοι άνθρωποι. Ακόμα και οι πιο δύστροποι ντόπιοι το μόνο που είχαν να παραπονεθούν ήταν για τον θόρυβο κάποια Σάββατα από το καραόκε, και τη μυρωδιά από τις ξυδάτες σάλτσες που λατρεύουν.

  121. Θρασύμαχος's avatar

    Θρασύμαχος said

    Συστηματικά γράφανε «ζάμπλουτος» και κάποιοι υποχόνδριοι τους το διόρθωναν, οπότε απ’ τις αλλεπάλληλες διορθώσεις άρχισαν κάτι να υποψιάζονται αλλά πήγαν στην άλλη άκρη: «πλέον δε φέρει μόνο την ιδιότητα του πάπλουτου επιχειρηματία αλλά και εκείνη του στενού συνεργάτη του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ» https://www.iefimerida.gr/kosmos/makron-kata-mask-thelei-na-parembei-stis-eyropaikes-ekloges

  122. sarant's avatar

    sarant said

    121 Ο καβγάς για το πάμπλωμα!

  123. Jorge's avatar

    Jorge said

    # 116 Theo.
    ντοκιμαντέρ για τους πρωτοχριστιανούς στην Αιθιοπία (Αξούμ).

    https://www.ertflix.gr/en/vod/vod.389376-aithiopia-sta-ikhne-ton-proton-khristianon

  124. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΠΑΚΑΣ's avatar

    ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΠΑΚΑΣ said

    Καλημέρα και καλή χρονιά. Διαπίστωσα τις τελευταίες ημέρες μια διαμάχη στο X (πρώην twitter) περί της εννοιολογικής διαφοράς του «τέως» με τον «πρώην», που μου θύμισε μια αντίστοιχη παλαιότερη για το ως και το σαν. Υπάρχει διαφορά? Η αίσθησή μου με βάση το τι διδαχθηκαμε στο Δημοτικό είναι ότι και στις 2 περιπτώσεις οι λέξεις έχουν ακριβώς την ίδια έννοια και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κάθε περίπτωση και οι 2

  125. sarant's avatar

    sarant said

    124 Καλή χρονιά

    Προσωπικά συμφωνώ μαζί σας. Τη διαμάχη που λέτε δεν την έχω αντιληφθεί.

    Δείτε ένα παλιό μας άρθρο.

  126. Theo's avatar

    Theo said

    @88:

    Για τον Καζαντζίδη κάποιος μου έστειλε μια συνέντευξη του θειου μου, του Μέσκου:

    Κι ένα πρόσφατο άρθρο: Δυό πόρτες ἔχει ἡ ζωή: ἕνα σχόλιο στόν Στέλιο Καζαντζίδη

    @123:

    Ευχαριστώ.

  127. Pedis's avatar

    Pedis said

    Οι διορισμένοι από τη Ρώμη επίτροποι δυσκολεύτηκαν να αντιμετωπίσουν τα τεράστια επίπεδα χρέους που αντιμετωπίζουν τα νοσοκομεία, πράγμα που σημαίνει ότι οι Καλαβριανοί παραμένουν σακατεμένοι από σοβαρή έλλειψη ιατρικού προσωπικού και κρεβατιών, καθώς και από ατελείωτες λίστες αναμονής.

    Ενισχύστε το tvxs για να κακομεταφράζει, δηλαδή να αντιγράφει κάποιος ταλαίπωρος από τον χαζοτρανσγούγλη, γραμμή-γραμμή άρθρο του bbc.

  128. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    121

    Υποχόνδριοι; Ο ζάμπλουτος είναι βίαιη και απρόκλητη επίθεση στ’ αφτιά μας.

  129. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    https://x.com/reporters_gr/status/1877369869739463163

  130. Θρασύμαχος's avatar

    Θρασύμαχος said

    #128: έλεος, όχι όλα τοις μετρητοίς, υπάρχουν και σχήματα λόγου αν έχετε ακουστά 🙂

  131. Θρασύμαχος's avatar

    Θρασύμαχος said

    Από τη διεθνή επικαιρότητα: «πέντε πρώην προέδρων των ΗΠΑ παρόντες« https://www.iefimerida.gr/kosmos/o-tzimi-karter-kideyetai-me-times-stin-oyasingkton ενώ «το υπουργείο Εξωτερικών της Γαλλίας συνεχάρη τον νεοεκλεγέν πρόεδρο» https://www.iefimerida.gr/kosmos/libanos-o-stratigos-zozef-aoyn-neos-proedros

  132. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Διαμαρτυρία έξω από το Προεδρικό: «Killer go home» φώναζαν στον Χέρτζογκ (εικόνες & βίντεο) https://www.philenews.com/kipros/koinonia/article/1545256/diamartiria-exo-apo-to-proedriko-killer-go-home-fonazan-ston-chertzogk-ikones-vinteo/

  133. Theo's avatar

    Theo said

    @132:

    Κι αυτοί για (λάθος) πλευρά της ιστορίας μιλάνε. Ζήλεψαν τον Μητσοτάκη;

  134. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ασθενής ήταν πάνω στο φορείο, καθώς μόλις είχε πάρει εξιτήριο και επρόκειτο να μεταφερθεί στο σπίτι του με ιδιωτικό ασθενοφόρο. Από την πτώση του ασανσέρ υπέστη κάταγμα σε δύο σπονδύλους και αποφασίστηκε ξανά η εισαγωγή του στο νοσοκομείο. Ο συγκεκριμένος ασθενής είχε χειρουργηθεί στο ισχίο και σήμερα θα επέστρεφε στο σπίτι του καθώς είχε ολοκληρωθεί η νοσηλεία του. Η συνοδός του έχει υποστεί ποδοκνημική κάκωση, όπως και ο ένας από τους δύο διασώστες του ιδιωτικού ασθενοφόρου. Ο δεύτερος διασώστης φέρει κατάγματα στα πλευρά.

    Ανακοίνωση νοσοκομείου: Οι ασθενείς εξετάσθηκαν από το Ιατρικό προσωπικό, το οποίο διαπίστωσε ότι φέρουν ελάσσονες κακώσεις και βρίσκονται υπό παρακολούθηση. https://www.ertnews.gr/eidiseis/ellada/tesseris-traymaties-apo-ptosi-asanser-ston-erythro-stayro-diataxthike-ede/

  135. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    «We are Palestinian journalists. And we have been let down by the international community, particularly the international media organisations» Journalist Abubaker Abed gave an address in English to the international community

    https://x.com/MiddleEastEye/status/1877464541723853187

  136. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Τι σχέση έχει η πτώση του ασανσέρ του Ερυθρού Σταυρού με το Μετρό Θεσσαλονίκης και τις Φοιτητικές Εστίες του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης; Το ερώτημα μπορεί να ακούγεται ως παράδοξο, αλλά υπάρχει ένα… κοινό συρματόσχοινο που ενώνει αυτές τις τόσο διαφορετικές περιπτώσεις εγκαταστάσεων. Και δεν είναι άλλο από την εταιρεία που έχει εγκαταστήσει τα ασανσέρ, την πολυεθνική «ΟΤΙS». https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/459251_apo-tis-esties-toy-apth-kai-metro-thessalonikis-mehri-ton-erythro

    Και

    https://www.avgi.gr/koinonia/498990_apokatastathike-i-leitoyrgia-ekteloyntai-ola-ta-dromologia

  137. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Από «αστυνομικός της χρονιάς» το 2019 στο κύκλωμα προστασίας οίκων ανοχής https://www.in.gr/2025/01/10/greece/apo-astynomikos-tis-xronias-2019-sto-kykloma-prostasias-oikon-anoxis-poia-einai-37xroni-pou-synelifthi/

    Διμοτιανή https://www.youtube.com/watch?v=MF5-fwBVchQ

  138. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    137β Υπαστηνόμου Α

    Το ωραιότερο ότι, όταν την υποπτεύθηκαν, λέει, την πήγαν στην υπηρεσία ανηλίκων. Στου κασίδη το κεφάλι …
    Ειδικοί φρουροί, αυτή η μάστιγα. Όλο το σύστημα νοσεί, αλλά από κει, η πύλη η απύλωτη

  139. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    138. Στο 137β. λίγο παρακάτω: η συνδημότησά μας!

Σχολιάστε

 
Σχεδίασε έναν Ιστότοπο όπως αυτός με το WordPress.com
Ξεκινήστε