Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

  • Κλικάρετε εδώ για να γραφτείτε συνδρομητές και να έχετε ενημέρωση για νέα άρθρα με ηλεμηνύματα (ελληνιστί ημέιλ)

    Προστεθείτε στους 8.778 εγγεγραμμένους.
  • ΟΠΕΚΕΠΕ, η λέξη του 2025!

    Η λέξη της χρονιάς (2025)
  • ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΟΥ ΒΙΒΛΙΟ (2021)

  • ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ (2018)

  • ΤΟ ΠΡΟΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Κοραλλιόπληκτα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 22 Φεβρουαρίου, 2025


Διαβάζω ότι το κύμα ψύχους (κυματάκι, εδώ που τα λέμε, τουλάχιστον στην Αττική) αυτών των ημερών οφείλεται στην κακοκαιρία που ονομάστηκε Coral. Οπότε, τα μεζεδάκια μας, επηρεασμένα από τον καιρό, δεν είναι κοραλλιογενή, αλλά μάλλον κοραλλιόπληκτα.

Αλλά το πρώτο  μας μεζεδάκι,  κατ’ εξαίρεση,  δεν είναι μόνο κοραλλιόπληκτο αλλά και κοραλλιογενές, αφού αναφέρεται ακριβώς στην καταιγίδα Coral.

O μετεωρολόγος λοιπόν προβλέπει  «Χιόνια μέχρι τα δίκτυα του ψαρά», εννοώντας μέχρι την ακρογιαλιά, μέχρι και τις παραθαλάσσιες περιοχές. Μακάρι να πέσει έξω (μένω κοντά στη θάλασσα) αλλά γιατί δίκτυα; Πρόκειται μήπως για κανένα δίκτυο αλιευτικών συνεταιρισμών; Όχι, για τα δίχτυα του ψαρά πρόκειται,  που όμως ευπρεπίστηκαν (πολύ μπασκλάς αυτό το χτ!).

Το ξέρω,  οι όμορφες διακρίσεις όμορφα καίγονται -κι έτσι κάποιοι θέλουν να κάψουν τη διάκριση του διχτυού από το δίκτυο. Τι να πω, εγώ θα την κρατήσω.

* Τίτλος άρθρου για ένα φονικό που έγινε  από αυτά τα  άκακα σκυλάκια που δεν πειράζουν κανέναν:

Ιταλία: Πίτμπουλ σκότωσε το μωρό της οικογένειάς του – Είχε σκοτώσει και άλλο σκύλο

Επειδή είναι τίτλος, τίποτα δεν αποκλείει το μωρό να  σκότωσε τον σκύλο. Αλλά,  να το πάρει το ποτάμι, το πίτμπουλ είναι που σκότωσε το μωρό. Ποιο μωρό όμως; Της οικογένειάς του. Ποιας οικογένειας; Της δικής του ή των αφεντικών του; Ανθρωπάκι ή σκυλάκι;

Είχε σκοτώσει κι άλλο σκύλο, μας  λένε. Και πάλι δεν ξεδιαλύνει τι ήταν το θύμα.

Εντάξει, διαβάζουμε παρακάτω -το μωρό των  αφεντικών του σκότωσε. Κρίμα έτσι κι  αλλιώς.

* Αλλά και άνθρωποι σκοτώνουν σκύλους. Παράδειγμα τίτλου:

Απαράδεκτο, θα πείτε, αλλά γιατί το αναφέρω; Σκότωσε τον σκύλο του, να μπει στη φυλακή.

Αλλά αν διαβάσετε το άρθρο, δεν σκότωσε τον σκύλο του!

Συνελήφθη την 19-2-2025 απογευματινές ώρες σε περιοχή της Καβάλας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Καβάλας, ένας ημεδαπός, διότι έπειτα από σχετική καταγγελία, χθες το μεσημέρι, με τη χρήση πυροβόλου όπλου, θανάτωσε σκύλο του καταγγέλλοντα, σε αγροτική περιοχή οικισμού της Καβάλας.

Aλλουνού σκύλο σκότωσε, του καταγγέλλοντα (επιδοκιμάζω -την κλίση βέβαια, όχι το έγκλημα).

* Απαράδεκτο λάθος στην κλίση της Χρυσής μας:

Να πείτε «της Βανδής» όπως λέγανε παλιότερα «της Βουγιουκλάκης», πάει κι έρχεται. Αλλά «της Χρυσής ΒαρδινογιάννηΣ»; Ίσα κι όμοια είναι η μέλλουσα άνασσα; Κελ ντεκαντάνς!

(Προσοχή όμως: αν είναι να πάρει το  επώνυμο Ντε Γκρες, έχει  γούστο να το κλίνουμε. Χρυσή Ντεγκρέ, θα είναι!)

* Πλουραλισμός στη Λάιφο:

του ανδριάντα, στον τίτλο (σωστά)

του αδριάντα, στον υπότιτλο.

Ή ο συντάκτης είναι μαοϊκός και αφήνει 100 λουλούδια να ανθίσουν, ή άλλος έγραψε τον τίτλο και  άλλος τον υπότιτλο.

Μάλλον η πρώτη εκδοχή  ισχύει, διότι και στο κυρίως κείμενο του άρθρου βρίσκουμε μία φορά ΑΝδριάντα και μία φορά Αδριάντα.

Ευτυχώς που δεν  φτιάχνονται ανδριάντες του Αδριανού διότι θα βλέπαμε και τους τέσσερις συνδυασμούς (ανδριάντας του Ανδριανού, ανδριάντας του Αδριανού, αδριάντας του Ανδριανού, αδριάντας του Αδριανού)!

* Μαοϊκός είπα; Να δούμε και το μαονικό. Τι θα πει «μαονικός»;

Tι εννοεί ο εθνικός μας ξεβλαχευτής όταν λέει ότι «Η woke ατζέντα ξεκίνησε καλά όμως  κατέληξε να γίνει «μαονικό» κίνημα»;

Εννοεί κίνημα από μαόνι; Απίθανο το βρίσκω.

Ή έκανε λάθος ο χειριστής που φτιάχνει τα σουπεράκια; Και αν έγινε λάθος,  ποιο ήταν το σωστό;

Μαοϊκό κίνημα; Μπορεί αλλά όχι πολύ πιθανό.

Μασονικό κίνημα; Λίγο λιγότερο απίθανο.

Να ρωτήσουμε τον ξεβλαχευτή, θα πείτε. Ή κάποιον που κολλάει βαρέα και ανθυγιεινά και παρακολούθησε τη συνέντευξη (πρόσφατη είναι, προχτεσινή μάλλον). Ξέρει κανένας;

* Και ένα χτεσινό, από την υπόθεση Καλογήρου.

Παραίτηση ιατροδικαστού, λέει. Και αυτό το λέει  επειδή παραιτήθηκε η ιατροδικάστρια Ρουμπίνη Λεονταρή. Πράγματι, όσοι χρησιμοποιούν επίκοινους τύπους κάνουν μια διάκριση στο θηλυκό στη γενική πτώση  σε ορισμένες περιπτώσεις. Λένε:  ο βουλευτής του βουλευτή αλλά: η βουλευτής της βουλευτού, ο δικαστής του δικαστή, αλλά: η δικαστής της δικαστού, ο γραμματέας του γραμματέα, αλλά: η γραμματέας της γραμματέως, ακόμα και: ο ταμίας του ταμία, αλλά: η ταμίας της ταμίου.

Το λεξικό του Μπαμπινιώτη αυτούς τους τύπους προτείνει για τη γενική των θηλυκών.

* Ανορθογραφία σε επίσημη σελίδα της ΑΑΔΕ, από το mydata

Συναλλασσόμενος είναι. Δύο λου, δύο σου.

Επικουρικά, συναλλασσόμενου ή συναλλασσομένου; Αφού έχει θέση ουσιαστικού, κανονικά ο τόνος κατεβαίνει. Το ΑΦΜ του συναλλασσομένου, αλλά πχ τα παράπονα του συναλλασσόμενου πολίτη.

* Και μια είδηση από ελληνικό ιστότοπο των  Βρυξελλών για μια εξαιρετικά πετυχημένη  εκδήλωση.

Δεν ξέρω τι είναι το Bright Festival, δεν έχω πάει ποτέ και πολύ λυπάμαι που όλα αυτά τα χρόνια γινόταν δυο βήματα πιο πέρα από το σπίτι μου (που λέει  ο λόγος) ένα  τόσο δημοφιλές φεστιβάλ κι εγώ δεν είχα πάρει είδηση.

Σχεδόν μισό δισεκατομμύριο, λέει, επισκέφθηκαν τη φετινή διοργάνωση. Παναπεί, όλοι οι κάτοικοι της ΕΕ (450 εκατ.) και μερικά ακόμα εκατομμύρια εκτός ΕΕ (ας πούμε, Βρετανοί). Μόνο εγώ θα έλειπα, τι ντροπή!

Αλλά με μια πιο ψύχραιμη ματιά, συμπεραίνουμε πως μάλλον σχεδόν μισό εκατομμύριο θα ήταν η προσέλευση. Πολύ και πάλι, αλλά άλλη τάξη μεγέθους.

* Στη μετάδοση Ρεάλ – Μάντσεστερ Σίτι, ο εκφωνητής είπε ότι η επίθεση  της  Ρεάλ «ξετυλίσσεται» -λες και παίζει σέντερ φορ ο κόμης Αλμαβίβα. Μετά έβαλε γκολάρα ο Εμπαπέ, οπότε δεν είχε σημασία.

* Μια φίλη στέλνει την εξής οθονιά από ιστότοπο παιχνιδιών:

Όπως βλέπετε, ο χρήστης που ενδιαφέρεται να εγγραφεί στον  ιστότοπο πρέπει όχι μόνο να  συμφωνήσει με την  επεξεργασία των προσωπικών του δεδομένων αλλά και να δηλώσει υποταγή, να κάνει ράι που λέγανε οι Οθωμανοί, όπως ζητούσε και ο Μπραήμης από τα προσκυνημένα χωριά.

Ή ίσως έχει στραβομεταφραστεί από το μηχανάκι το SUBMIT, το κουμπί της υποβολής  των στοιχείων.

* Πολύ σχολιάστηκε η ανάρτηση του μητροπολίτη Θεόληπτου εναντίον της Μαρίας Καρυστιανού, με ύφος που ταιριάζει σε φανατικό οπαδό κόμματος αλλά όχι σε δεσπότη. Ο Ικονίου Θεόληπτος, να  πούμε, δεν έχει κανονική μητρόπολη, αφού δεν  υπάρχουν, φευ, χριστιανοί στο Ικόνιο από το 1924 και μετά. Τιτουλάριος είναι.  Οπότε ίσως έχει πολύ ελεύθερο χρόνο, αρκετό για να  γράφει χυδαίες αναρτήσεις, όχι όμως για να τις ξαναδιαβάζει και να  διορθώνει τα λάθη του, αν ξέρει να τα διορθώσει.

Ο φίλος που το στέλνει σημείωσε  μερικά μόνο από τα  ιερά μαργαριτάρια:

Για να τα λέμε όλα, ο Οικουμενικός Πατριάρχης τράβηξε το αυτί στον Θεόληπτο και καλά τού έκανε.

* Και μια «επίκληση στην πληθοσοφία», όπως λέει ο φίλος που το στέλνει.

Ψάχνει ο Κώστας  Γιαννακίδης σε ποια εκπομπή, τηλεοπτική ή ραδιοφωνική, μάλλον την εποχή που δεν υπήρχαν ιδιωτικοί σταθμοί,  ακουγόταν το διάσημο και χιλιοδιασκευασμένο Ποπκόρν:

Ο Φώντας Τρούσας έχει ως συνήθως εξαιρετικό άρθρο, αλλά όχι για το ερώτημα.  Ο φίλος που το  στέλνει, μου λέει: Αν το θεωρείς σκόπιμο, βάλ’το κάπου -το Σάββατο; ή χωριστά, μήπως οι δεινόσαυροι θυμηθούμε Είναι από αυτά που λες «το ξέρω, αλλά δεν μούρχεται, έχω κολλήσει»

Λοιπόν, είμαι βέβαιος ότι το έχω ακούσει, το ξέρω, αλλά δεν  μου’ρχεται!

* Και κλείνω με τη συμβολή του σινεφίλου μας.

Υπότιτλοι από την ταινία «Η μεγάλη κούρσα γύρω από τον κόσμο».

Η Ναταλί Γουντ λέει στον κιθαρωδό να το παίξει σε E flat, δηλαδή, απλώς, σε μι ύφεση.

Σε Εμονότονο, μεταφράζει ο υποτιτλιστής -πρώτη φορά θα δόθηκε τέτοια παραγγελιά!

Αυτά για σήμερα -και προσοχή στην Κόραλ, συνεστιαζόμενοι και μη!

221 Σχόλια to “Κοραλλιόπληκτα μεζεδάκια”

  1. Εμμονότονο θα μπορούσε να είναι αν η εμμονή στην E flat οδηγούσε σε κουραστικές υπερβολές. [mode Νικολάου off].

    Ο ξεβλαχευτής νομίζω θα είπε μαοϊκό. Όχι με την έννοια του Μπλογκ αλλά με εκείνη, ας πούμε, της Πολιτιστικής Επανάστασης.

  2. Κουνελόγατος's avatar

    Κουνελόγατος said

    Και μάλιστα το άκουσα πρόσφατα, ψάχνοντας κάτι άλλο. Τι όμως; Και γιατί δεν το θυμάμαι;

  3. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Ε flat —> μι ύφεση

  4. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    Καλημέρα. Να διορθώσω: E flat είναι Μι ύφεση.

    Να κι ένα κοντσέρτο για πιάνο σε Μι ύφεση μείζονα:

  5. sarant's avatar

    sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1 Λες; Μπορεί να έχεις δίκιο

    2 Ποιο άκουσες;

    3-4 Το διόρθωσα, εγώ φταίω που δέχομαι ανεξέταστα ό,τι στέλνουν οι φίλοι.

  6. Καλημέρα

    ευκολοχώνευτα τα μεζεδάκια πλην τα της χρυσαςντεφούφουτος…

  7. # 4

    Είπαμε , μι χαρά είναι ο Δον Τζιοβάνι (όλοι έγραψαν και κάτι καλό, οι ΦορΤοπ το Αλλμπιδερ π.χ.) αλλ΄μπροστά στον Δον Τζιοβάνι Ντ’Αραγκόνα (στο 0.40 του βίδδεο τι να λέει ;; )

  8. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Αφού η Lifo γράφτηκε Λάιφο, τότε θα έπρεπε και Μαϊντάτα (που ‘χει άσχημα μαντάτα).

    Δις σημαίνει δύο φορές. Γράφουμε δισ. για όσους ξέρουν. Και αυτό δεν σχολιάστηκε καν.

    Για τον μαονικό είναι σαφές ότι το ιστολόγιο το διαβάζουν στο κανάλι. Πρόσφατα είδαμε «ακούω ό,τι γράφω», οπότε ούτε στο κανάλι άντεξαν τρία φωνήεντα στη σειρά, κι έχωσαν σφήνα σύμφωνο πουρ λε ρεζόν ντ’ εφονί.

  9. Κουνελόγατος's avatar

    Κουνελόγατος said

    5. Το popcorn. Κάπου κάτι έψαχνα κι έπεσα στην εκπομπή και άκουσα το σήμα. Το θυμάμαι, διότι το έβαζε στα πάρτι ο θείος μου, αρχές της δεκαετίας του εβδομήντα, αλλά…

  10. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη's avatar

    Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Ὄχι καί ἄνασσα ἡ Χρυσή! Γιά νά γίνῃ ἄνασσα, χρειάζεται νά συμβοῦν προηγουμένως ἀθροιστικά 5-6 φοβερά καί τρομερά ἱστορικά γεγονότα, μηδενικῶν συνολικά πιθανοτήτων. 🙂

  11. LandS's avatar

    LandS said

    Πάντως πρέπει να ήταν εντυπωσικό:
    Bright Festival | Visit Brussels

    Δεν βρήκα πουθενά στοιχεία για επισκέπτες, εισπράξεις άνοδο τζίρου πατατοπεριπτέρων κλπ.

  12. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη's avatar

    Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Καί ἕνα κουίζ πού δέν θέλει (δέν ἐπιθυμεῖ, τουλάχιστον δημοσίως..) ἀπάντησι. Ἀπό τήν φωτογραφία καί μόνο, φαίνεται ἡ ἀσθένεια ἀπό τήν ὁποία πάσχει ὁ Βαρδινογιάννης.

  13. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    Popcorn & Swedish Chef μαζί:

    @7: Το έψαξα:

    «Io son conte, duca sono
    di Segorbia, di Cardona…»

  14. # 13

    Αγαπητέ, όσο περνάνε τα χρόνια καταλαβαίνω και περισσότερο γιατί στην όπερα το αλατοπίπερο είναι οι βαρύτονοι… και φυσικά στον Ερνάνι είναι τρεις οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι για βαρύτονους, οπότε (υπόγεια) νίκησε όλες τις άλλες προσωπικές προτιμήσεις μου

  15. Triant's avatar

    Triant said

    Καλημέρα.

    Κι όμως το δίκτυο βγαίνει από τα δίχτυα του ψαρά. Γιατί να γράφεται διαφορετικά; Στα αγγλικά π.χ. είναι η ίδια λέξη.

  16. Spiridione's avatar

    Spiridione said

    Ωστόσο, η ΝΔ διαθέτει ένα σημαντικό αυτού: Την αδυναμία των κόμματων της μείζονος αντιπολίτευσης να συντονιστούν με τον κοινωνικό παλμό.

    https://www.dnews.gr/eidhseis/politikes-eidhseis/513173/o-mitsotakis-en-meso-tempon-kai-tramp

  17. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    8. ΓΤ

    δις – δισ.

    Ευχαριστώ, δεν τό ‘ξερα! Το έχω γράψει λάθος σε σχόλιο εδώ και δεν το διόρθωσες! Μισή ευθύνη δική μου και μισή δική σου! 🙂

  18. Spiridione's avatar

    Spiridione said

    Δεν είναι μόνο φωνολογική η διαφορά:

    δίχτυ, δί-χτυα

    δίκτυο, δί-κτυ-α.

  19. sarant's avatar

    sarant said

    15: Καλώς τον, δες όμως το 18

  20. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    7 Τζιώτμαν

    Το είχα δει.

  21. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    δίκτυα ψαρά @Αραβικόν μυθολογικόν. Νέα Χαλιμά, επιμ. Γιώργος Κεχαγιόγλου, «Εστία», 1990.

  22. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Με αφορμή το ποπκόρν κουΐζ για φιλόμουσα λυκόπουλα που είχαν τηλεόραση στις αρχές της δεκαετίας του ’70.

    Ακούστε απ’ το 14:49 και πείτε ποιανής σειράς ήταν σήμα.

  23. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    20. ΓΤ

    Το διόρθωσα τώρα… Ευχαριστώ!

  24. Το κουμπί μάλλον μετάφραση του I consent είναι.

    Τα χιόνια μέχρι τα δίχτυα του ψαρά τα έχετε ξανακούσει; Είναι τίποτα παροιμιώδης φράση; Εγώ πρώτη φορά τ’ ακούω. Μήπως υπάρχει τέτοια φράση σε άλλη γλώσσα;

  25. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    @ 14 Αγαπητέ GPointofview χαίρομαι να συνομιλώ με ανθρώπους που καταλαβαίνουν από το είδος αυτό της μουσικής.

    Τις προάλλες κουβέντιαζα με συνάδελφο που τυγχάνει και βαρύτονος και μου παραπονιόταν ότι οι βαρύτονοι είναι σχεδόν πάντα οι «κακοί» της υπόθεσης ενός έργου. Εγώ όμως λέω ότι οι «κακοί» χαρακτήρες είναι αυτοί που προωθούν την πλοκή, χωρίς αυτούς δε θα υπήρχε δράμα, βλέπε πχ Σκάρπια στην Τόσκα.

  26. 24β: Πριν την τωρινή εμφάνιση από τον μετεωρολόγο αυτό, το google search δεν έχει έχει άλλα ευρήματα καταγραμμένα.

  27. phrasaortes's avatar

    phrasaortes said

    Όχι η συγκατάθεση είναι στα αριστερά. Υποβολή έπρεπε να γράψει κανονικά στο κουμπί.

    Κι ένα χαζό μεταφραστικό από το Πρώτο Ψέμα. Αναφέρει μπόλικες φορές το μεσαιωνικό Τάγμα των Ιατρών της Βρετάνης. Όντως, ordre des médecins, αλλά μάλλον για τον ιατρικό σύλλογο πρόκειται.

    https://www.protothema.gr/world/article/1604764/imerologia-enos-teratos-gallos-heirourgos-kakopoiise-sexoualika-299-paidia/

  28. Πάντως στην ομιλία/συνομιλία το «Το ΑΦΜ του συναλλασσομένου» είναι κάπως βαρύ. Βέβαια ο κανόνας αυτός είχε καθιερωθεί σχολικά πριν μισό αιώνα.

  29. Triant's avatar

    Triant said

    19: Το ξέρω, αλλά η ερώτησή μου παραμένει. Εφόσον είναι η ίδια λέξη γιατί να γράφεται διαφορετικά;.

    Και η ά-δει-α με την ά-δεια προφέρονται διαφορετικά αλλά γράφονται το ίδιο. Δεν γράφουμε άδγεια.

  30. # 29 Triant

    Θα υπήρχε κάποιος εύκολος τρόπος διαφοροποίησης των άδεια/άδεια; Μερικές φορές αστειεύονται με το -γ-, π.χ. στο χωργιό.

  31. spyridos's avatar

    spyridos said

    Gunfight at The O.K. Corral

  32. Στα ιαπωνικά έχουν μεταφράσει το Do, re, mi κ.λπ. με τον πρώτο στίχο από το παντόγραμμά τους που έχει τις 47 συλλαβές της γλώσσας τους. I-ro-ha-ni-ho-he-to (= το χρώμα ευωδιάζει). Όμως η αντιστοιχία γίνεται με το αγγλοσαξονικό Α, B, C,…

  33. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    29 Τα δίκτυα για τα δίχτυα είναι περίπτωση υπερδιόρθωσης όπως ο νάπτης. Βλ. και ράφτης αλλά εμπορορράπτης, φτερό αλλά περίπτερο. Αυτοί που μετέφρασαν το net στα ελλην. προτίμησαν τον καθαρευουσιάνικο τύπο παραβιάζοντας φωνολογικό κανόνα της ΚΝΕ και ιδού τα αποτελέσματα 🙂

  34. spyridos's avatar

    spyridos said

  35. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    27 Ναι, ιατρικός σύλλογος. Εξαιρετικός χειρούργος έλεγαν οι συνάδερφοί του που έπεσαν απ’ τα σύννεφα. Μεγάλη ανωμαλάρα. Κατέγραφε σχολαστικά τους βιασμούς.

  36. spyridos's avatar

    spyridos said

    «της Χρυσής ΒαρδινογιάννηΣ»

    Οι πτώσεις έχουν αρχίσει να πεθαίνουν. Έχει επέλθει ήδη μερική νέκρωση.

  37. Figgles's avatar

    Figgles said

    #29 Να σημειωθεί πάντως ότι στα αγγλικά που είναι φτωχάτζες και όχι τρισχιλιετείς, δεν είναι απαιράτητο να είναι ακριβώς η ίδια. Άλλο network και άλλο net, το δίκτυο στον υπολογιστή μπορεί να είναι net, αλλά τα δίχτυα του ψαρά δεν μπορούν να είναι network.

  38. # 37 Figgles

    Σωστός.

  39. Jorge's avatar

    Jorge said

    «Στις 11:35 π.μ. σήμερα σταμάτησε προσωρινά η λειτουργία κατά μήκος της Γραμμής 1 του Μετρό Θεσσαλονίκης για να διενεργηθεί προληπτικός έλεγχος, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, λόγω ενδείξεως στο Κέντρο Ελέγχου που αφορούσε την ετοιμότητα εφεδρικού συστήματος. Οι επιβάτες αποβιβάστηκαν κανονικά και με ασφάλεια στις αποβάθρες των σταθμών. Η λειτουργία αποκαταστάθηκε πλήρως στις 12:45 μ.μ.»

    Με συγκινεί η αναφορά στη γραμμή #1, γεννά προσδοκίες.
    Παραπέμπει και σε τεχνικές μάρκετινγκ «Πείραμα #22» που βέβαια είναι ένα και μόνο.
    Η απάντηση είναι έργο τέχνης!

    Την τηλεοπτική (ενημερωτική;)με το popcorn σαν θέμα τίτλων, το θυμάμαι σαν χθες. Υπνωτιστική μουσική.

    #12 D.H. ?

  40. Georgios Bartzoudis's avatar

    Georgios Bartzoudis said

    «παραίτηση ιατροδικαστού, λέει. Και αυτό το λέει  επειδή παραιτήθηκε η ιατροδικάστρια Ρουμπίνη Λεονταρή. Πράγματι, όσοι χρησιμοποιούν επίκοινους τύπους κάνουν μια διάκριση στο θηλυκό στη γενική πτώση  σε ορισμένες περιπτώσεις».

    # Τί να κάνει η καημένη! Μια …ανθρωπεύτρια είναι και αυτή Και θαμαίνομαι [Μακεδονικό αυτό) πώς να την κλίνω στη γενική, της ανθρωπεύτριας ή της ανθρωπευτρίας;;;]  

  41. sarant's avatar

    sarant said

    29-33 Συμφωνώ με τη Μαρία, βλ και 37

    40 Αν ήταν ιατροδικαστής όμως, στη γενική σχεδόν όλοι θα γράφαμε «του ιατροδικαστή»

  42. ΓιώργοςΜ's avatar

    ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    Πάλι καλά που Coral και όχι Corral, αλλιώς θα ήταν μαντρωμένα τα μεζεδάκια – χώρια που σε ένα τέτοιο μαντρί γίνονται και κάτι μονομαχίες… 🤪

  43. ΓιώργοςΜ's avatar

    ΓιώργοςΜ said

    Έτσι είναι, αν διασπαστεί η προσοχή σου λίγο (42), σε προλαβαίνουν τα πιο γρήγορα πιστόλια (31)🤣

  44. # 42 ΓιώργοςΜ

    Όπως στο Ο.Κ. που λέει ο spyridos (31).Τη θυμάμαι την ταινία.

  45. ΓιώργοςΜ's avatar

    ΓιώργοςΜ said

    Για το ιατρικό κουίζ, έχει υποθέτω να κάνει με την κλίση του σώματος, την κάπως απλανή έκφραση και το χαμηλό bmd, που υποδηλώνουν πολύ γνωστή νευροεκφυλιστική ασθένεια;

  46. Jorge's avatar

    Jorge said

    Ο.Κ. Corral
    https://en.wikipedia.org/wiki/O.K._Corral_(building)

  47. ΓιώργοςΜ's avatar

    ΓιώργοςΜ said

    44 Ναι, η ταινία είναι μεταξύ εκείνων με τις τελείως άκυρες μεταφράσεις/ αποδόσεις τίτλων, δεν θυμάμαι όμως ποιος ήταν, μονομαχία στον κόκκινο ήλιο ή κάποιο άλλο.

  48. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    #0

    To ΑΦΜ… —> Ο ΑΦΜ

  49. xar's avatar

    xar said

    @37
    Αν δεν κάνω λάθος, το net στην κομπιουτερική, τις επικοινωνίες κτλ. είναι συντόμευση του network.

    @41β
    Ακόμα και ο Χατζηνικολάου;

  50. Μα και στα ελληνικά, άλλο δίκτυ/δίχτυ κι άλλο δίκτυο.

  51. Spiridione's avatar

    Spiridione said

    29 κτλ. Και κανείς νομίζω προφορικά δε λέει δί-κτυα, ούτε δί-χτυ-α.

  52. xar's avatar

    xar said

    «E flat -> ε μονότονο»
    Θα μπορούσε και «ε ίσιωμα», αλλά μάλλον εκρίθη τρο μπανάλ.

    Στην εικόνα με το «υποτάσσομαι», νομίζω ότι έχει και άλλη αστοχία: Το «επαφή» ψηλά και δεξιά δεν θα έπρεπε να είναι «επικοινωνία».

    Επ’ ευκαιρίας, μπορώ να φανταστώ εκκλησιαστικό σάιτ για βαφτίσεις με ανάλογο κουμπί «αποτάσσομαι».

  53. xar's avatar

    xar said

    @52
    Άντε πάλι: Στη δεύτερη παράγραφο θέλει ένα ερωτηματικό στο τέλος.

  54. xar's avatar

    xar said

    Τριχοτομική απορία:

    Αν δεχτούμε την κατά Μπάμπι κλίση, αρσ. γεν.: του ιατροδικαστή, θηλ. γεν.: της ιατροδικαστού, έχουμε πραγματικά επίκοινο τύπο ή έχουμε μη επίκοινο επίθετο, του οποίου όμως ορισμένες πτώσεις συμπίπτουν (όπως π.χ. στην αιτιατική πολλών αρσενικών και ουδέτερων, π.χ. τον/το καλό);

  55. spyridos's avatar

    spyridos said

    η δάσκαλος
    της δασκάλου κτλ

  56. spyridos's avatar

    spyridos said

    51

    Έχε τα μάτια σου ανοιχτά βράδυ πρωί γιατί μπροστά σου πάντα απλώνεται ένα δίχτυ.

  57. Dong-ho Spiros Merimanis's avatar

    Dong-ho Spiros Merimanis said

    η λέξη Ντεγκρές κλίνεται κανονικά όπως κι άλλες λέξεις που μπήκαν στα ελληνικά από τα γαλλικά (πανσές, φραπές, πουρές) ή τα τούρκικα (κεφτές, ναργιλές, τενεκές)

    στη δημοτική ο τόνος δεν κατεβαίνει, αντίθετα καμιά φορά ανεβαίνει όπως στον «αμερικάνο», επιπλέον «του συναλλασσομένου» έχει 4 άτονες συλλαβές πριν από την τονισμένη και χάνεται ο ρυθμός της φράσης, το πιο παράξενο βέβαια είναι το ότι η ίδια λέξη έχει διαφορετική γραμματική ανάλογα με το πώς χρησιμοποιείται μέσα στη φράση, δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που σκέφτεται πριν γράψει, κι ακόμα λιγότερο πριν μιλήσει αν αυτό που θα γράψει ή θα πει είναι επίθετο ή ουσιαστικό

  58. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    47 και πιο πάνω σχετικά σχόλια: ο ελληνικός τίτλος ήταν «Αίμα στον Πράσινο Βάλτο» με τους Μπαρτ Λάνκαστερ ως Γουάιατ Ερπ και Κερκ Ντάγκλας ως Ντοκ Χόλιντει.

    Η Μονομαχία που έγινε στο Ο.Κ. Corral (στην πραγματικότητα δίπλα σε αυτό) είναι το πιο διάσημο πιστολίδι της Άγριας Δύσης και έχει αποτυπωθεί σε διάφορα φιλμ(τα πριν, τα κατά, και τα μετά την μονομαχία) όπως: «Gunfight at the OK Corral», «My Darling Clementine», «Wyatt Erp», «Tombstone», «Hour of the Gun», «Doc» κ.α.

  59. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    50 Αν το δίκτυο το ονόμαζαν δίχτυο, δεν θα υπήρχε το λάθος υπερδιόρθωσης.

  60. spyridos's avatar

    spyridos said

    To κλέβω από το threads και τον @accountingdadcanada

    The original James Bond novels by Ian Fleming are an interesting read, but they are definitely a product of their time. Some of the material in them is so outdated and unbelievable now. For example, in Moonraker, the villain is an incredibly rich businessman who offers to build rockets for England but he’s secretly a nazi trying to cause chaos. I mean that’s just crazy and totally unrealistic, right?

  61. evamaten's avatar

    evamaten said

    Ιταλία: Πίτμπουλ σκότωσε το μωρό της οικογένειάς του – Είχε σκοτώσει και άλλο σκύλο
    Τουλάχιστον, ας έγραφαν «και έναν σκύλο». Με το «και άλλον» υπονοείται ότι το πρώτο θύμα ήταν επίσης σκύλος – το πίτμπουλ! Εντάξει, συγκρούεται μετωπικά με τη λογική, αλλά το τερμάτισαν κι αυτοί!

  62. evamaten's avatar

    evamaten said

    61
    Παντως γθα την ουσία της φρικιαστικής είδησης, δεν νομίζω να έλεγε κανείς άκακο σκυλάκι ένα πίτμπουλ η ροτβαιλερ, που είναι εκπαιδευμενοι φύλακες. Η ευθύνη του ιδιοκτήτη φαίνεται κι από την εξωφρενική δήλωση ότι η φονική επίθεση έγινε την ώρα που ο ίδιος κοιμόταν δίπλα στο μωρό! Εκτός κι αν έφυγε, ο κύριος, αφήνοντας ένα πίτμπουλ να φυλάει το μωράκι του (έλεος!)

  63. sarant's avatar

    sarant said

    61 Εμ….

    52 Ή Ε διαμέρισμα

    48 Λέει κανείς «ο ΑΦΜ»; Αναρωτιέμαι.

  64. Xar's avatar

    Xar said

    Λέω το ΑΦΜ κατά κανόνα, αλλά και ο ΑΦΜ δεν με ξενίζει.

    Το ανάποδο με το(ν) ΑΜΚΑ.

  65. Θρασύμαχος's avatar

    Θρασύμαχος said

    #63γ΄: όντως ενδιαφέρον ότι όλοι λένε «το ΑΦΜ» ενώ κανονικά είναι αρσενικό, καθώς και «ο ΑΣΕΠ» ενώ κανονικά είναι ουδέτερο 🙂

  66. freierdenker's avatar

    freierdenker said

    Σίγουρα ο Κωστόπουλος εννοούσε μαοϊκό κίνημα, και η σχετική συζήτηση είναι μεγάλη, άρθρα, βιβλία, ομιλίες.

    Ένας τρόπος για να μπει κάποιος στην συζήτηση παραμένοντας όμως εντός ασφαλούς χώρου είναι διαβάζοντας άρθρα εναντίον της συσχέτισης του woke με τον μαρξισμό και τον μαοϊσμό. Όπως το παρακάτω, που αναλύει διαδικτυακές σχέσεις και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι αυτή η συσχέτιση είναι μια συνωμοσία ακροδεξιών συνωμοσιολόγων.

    https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/03063968231164905

    Δεν προτείνω κάτι τέτοιο επειδή πιστεύω ότι πολλοί μαοϊκοί διαβάζουν τα σχόλια, αλλά επειδή ούτως ή άλλως, και ανεξάρτητα ιδεολογίας, οξείες αλλεργικές αντιδράσεις όταν κάποιος εκτίθεται σε μια αντίθετη άποψη είναι κάτι πολύ συνηθισμένο.

    Αν τώρα κάποιος θέλει κάτι πιο σκληρό κάνει Google για woke και maoism και βρίσκει πολλά. Π.χ. σε μια ομιλία του ένας συγγραφέας λέει, με ρωτάνε τι είναι woke, το woke είναι μαοϊσμός με αμερικάνικα χαρακτηριστικά.

  67. spyridos's avatar

    spyridos said

    «ο εθνικός μας ξεβλαχευτής»

    Πέτρος Κωστόπουλος: «Ο Τζέικ ήρθε και μου ζήτησε το χέρι της Αμαλίας»…….. μια κίνηση που τον συγκίνησε πολύ.

  68. Λάμπας's avatar

    Λάμπας said

    Το συγκεκριμένο δεν το θυμάμαι, θυμάμαι όμως ότι στην Αθλητική Κυριακή της δεκαετίας του 80, πριν από τα στιγμιότυπα των αγώνων (τα χάιλάιτς, που λένε στη νεοελληνική), έπαιζαν εισαγωγές από γνωστά κομμάτια.

    Pink Floyd – One Of These Days (https://www.youtube.com/watch?v=raV_A8YcBu0)

    The Alan Parsons Project – Mammagamma (https://www.youtube.com/watch?v=XXzOkCLdFwI)

    The Alan Parsons Project – Lucifer (https://www.youtube.com/watch?v=E9e9tp3_PE8)

  69. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    63 Ντάκμαν

    Λες λοιπόν το ΕΦΚΑ;

  70. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    Για τον Θεόληπτο θεολύπητο Ικονίου…

    Ακόμα και το ελληνικό κράτος κατάργησε παραπανίσιους ανώτατους αξιωματικούς, τώρα που καταργήθηκαν οι τομείς της δραστηριότητάς τους. Η Εκκλησία, κράτος εν κράτει, τους κρατάει ακόμα;

    Και περιμένει ο επικεφαλής της ιεραρχίας να επανέλθει η τάξη στο ποίμνιο επειδή ο φασίστας υποχρεώθηκε σε ανασκευή των εμετικών και χωρίς σεβασμό στα θύματα του «ατυχήματος» χαρακτηρισμών; Δεν ανησυχεί που ο κοσμάκης (συγνώμη, το χριστεπώνυμο πλήρωμα της στάνης του ποιμένα) βλέπει και ακούει το εγκληματικό αντιχριστιανικό τέρας να μην τιμωρείται και να πηγαίνει να κλειστεί σε κάποιο μοναστήρι, για να σταματήσει να μολύνει το περιβάλλον και τον αέρα που ανασαίνει ο κόσμος; Πόση αθλιότητα νομίζουν οι επικεφαλής αυτού του εξουσιαστικού μηχανισμού παπαδίστικης καφρίλας ότι μπορούμε να αντέξουμε; Πόση αλητεία θα διδάξουν στα παιδιά αυτού του τόπου; Τι θα απαντήσουν οι θεολόγοι καθηγητές στις τυχόν ερωτήσεις των παιδιών που διδάσκουν;

    Αλλά και κάτι πιο σοβαρό, πολύ πιο σοβαρό: Αυτός ο αχρείος, δεν ψηφίστηκε από τον απατημένο λαό για να καταλάβει αυτή τη θέση στην εκκλησιαστική ιεραρχία. Αυτός προτάθηκε από τους ιεράρχες και έγινε επίσκοπος, ή ό,τι σκατά τελοσπάντων έγινε, που αποφάσισαν χωρίς να ελέγξουν το ποιόν του; Τόσες δεκαετίες, δεν τον είχανε πάρει χαμπάρι τι κτήνος ήτανε; Κραύγασαν, μαζί με τους τυφλωμένους πιστούς, Άξιος άξιος; Άξιος για τι; Για να προκαλεί, με τις απόψεις του, εγκεφαλικά σε όσους ακόμα παραμένουν πρόβατα στη στάνη;

  71. Costas X's avatar

    Costas X said

    Νά ‘ναι καλά ο Νικοκύρης για το λινκ, και ο Φώντας Τρούσας για το άρθρο του περί του «Πόπκορν»!

    Πριν από πολλά χρόνια, στείβοντας το μυαλό μου και ρωτώντας παλιούς φίλους, κατάφερα να συγκεντρώσω σε μια συλλογή περίπου εξήντα mp3, τα περισσότερα από τα ξένα τραγούδια που ακούγαμε στο τζουκ μποξ στα «Μπάνια τ’ Αλέκου», την αστική λαϊκή πλαζ της Κέρκυρας. Ανάμεσα στα δισκάκια, που χρονολογούνταν από τα μέσα του ’60 μέχρι τις αρχές του ’80, υπήρχε και το Popcorn, που ακουγόταν πολύ συχνά. Στην άλλη πλευρά του δίσκου υπήρχε και εκτέλεση με τραγούδι, με λόγια, αλλά δεν την έβρισκα πουθενά. Ο λόγος είναι επειδή πίστευα ότι το δισκάκι ήταν των Hot Butter, ενώ τελικά ήταν των Anarchic System, οι οποίοι όμως μετονομάστηκαν, λόγω του φόβου της χούντας από την ελληνική εταιρία, σε Aftarchic System! Βρήκα λοιπόν το κομμάτι στο Γιουτιούμπ, το έκανα mp3, κι έτσι συμπλήρωσα τη συλλογή μου!

    Όσο για το Popcorn ως μουσική έναρξης κάποιας μουσικής εκπομπής της ΕΙΡΤ το θυμάμαι μεν, αλλά δεν θυμάμαι ποιά ήταν η εκπομπή, σίγουρα ήταν σχετική με ξένες ποπ επιτυχίες την δεκαετία του ’70.

  72. Costas Papathanasiou's avatar

    Costas Papathanasiou said

    Καλημέρα! Ωραία και τα κοραλλιογενή, συνάδουμε ως εκ τούτων συμφωνώντας με τα εξής:
    “Αλικόρης κοραλλί”
    Για φυσιογνωμία αδρή/ κάνεις έναν αδριάντα
    όπως, υποθέτων δρυ,/ αναφύεις άνΔρύ:άντα
    ή γι’ Αλέξαδρο (άνευ ‘νου’,/ να μην κλέβει τ’ οξυγόνο)
    τον θαλλό αλεξανδρινού/ σε μια γλάστρα στήνεις μόνο,
    έτσι ως θέλει Αρχή αλά Μάο/ κάθε ανθόζωο να φυτρώνει,
    μην τη δείρει, ον Μάο Μάο, / με ματσούκι από μαόνι,
    διότι, αν θάλλει σαν κοράλλι,/ τα ιερά μαργαριτάρια
    σε κελιά στρειδιών προσβάλλει/ και γελούν και κλόουν-ψάρια
    κι άλλος πια ραγιάς δεν μένει/ για μπράιτ φέστιβαλ-γιορτάσι
    όπου συνθαλασσωμένοι/ λέν “υπεταξάμην” και άσοι
    που’ ναι πρώτοι μπαλαδόροι/ μα κανείς δεν συναλλάσσει,
    για ύφεση του ‘μη’, το δόρυ/ Αθηνάς στη φέξη ή χάση
    σε Τεμπών να παίξει τέμπο/ για άσμα ηρωικόν της Βέμπο
    (και όχι για βραβείο Χορν/ υπέρ αγοράς ποπκόρν) :
    ἴτε παῖδες, Έμπα παῖ/ άσε πια τον καναπέ
    βάλε γκολ σαν Εμπαπέ/
    κι απέ κάνα αστείο πέ’
    κι αντί συφοράς μαντάτα
    φέρε μόνο ΜάηData
    γι’ αυγής χρώμα κοραλλί
    δίχως Κόρης άλλο ‘αλί!’.

    Κατά τα λοιπά -εννοείται- και προς το παρόν, ‘ακόμα τούτη η Άνοιξη και κοραλλί καρτέρει’ :
    https://www.youtube.com/watch?v=3dg-X8XJZG0 Γιώργος Αβραμίδης – Κοραλ(λ)ί
    https://www.youtube.com/watch?v=fbyq8NPxm1M Ιουλία Καραπατάκη – Κοράλλι
    https://www.youtube.com/watch?v=27vFoLet6Fs Κατερίνα Κυρμιζή – Το κοράλλι
    https://www.youtube.com/watch?v=JASLOe3Q1qY «Встала весна»(Ήρθε η Άνοιξη)- Ансамбль «Червоні Коралі»/ KORALI vocal group

  73. sarant's avatar

    sarant said

    69 Όχι, λέω «ο ΕΦΚΑ». Αλλά, ασφαλώς, το ΑΦΜ, όπως έλεγα, στο στρατό, «το ΑΣιΜί» (αριθμός στρατιωτικού μητρώου). Όπως σχεδόν όλος ο κόσμος δηλαδή.

  74. sarant's avatar

    sarant said

    71 Ο φίλος Γεράσιμος από το ΦΒ νομίζει πως ήταν από την εκπομπή «Ντισκοτεκ για Νεολαια»

  75. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    72. Costas Papathanasiou

    Πόσο τυχεροί είμαστε που κοσμείς την παρέα μας! Μένω άφωνος και σε ευχαριστώ από το βάθος της ψυχής μου που κάθε μέρα απολαμβάνω τα γλωσσικά σου πονήματα/κοσμήματα!

    Να είσαι καλά!

  76. Costas X's avatar

    Costas X said

    @ 68. Το «One Of These Days», το πρώτο κομμάτι από το «Meddle» των Pink Floyd, ήταν και η μουσική των τίτλων στο «Μουσικόραμα», στις αρχές του ’80. Ο πλήρης τίτλος, που είναι και τα μοναδικά λόγια του τραγουδιού, είναι «One of these days I’m gonna cut you into little pieces» !

  77. Σε εκείνη τη δραματική ταινία με τη Ναθαναήλ (Ένας έρωτας το καλοκαίρι ή κάπως έτσι), του ’71, στη σκηνή που πνίγεται στο βυθό, παίζει το Mind your throats, please από το Atom Heart Mother. Το είδα τυχαία πέρσι και μου έφυγε η μασέλα.

  78. Costas X's avatar

    Costas X said

    @ 74. Δυστυχώς δεν θυμάμαι τέτοιο τίτλο εκπομπής, μάλλον είχε μέσα και τη λεξη «ποπ», γι΄αυτό ίσως επέλεξαν και το «Ποπκόρν».

  79. 77 Εκείνο το καλοκαίρι

  80. 71: Όχι. Κι άμα αρχίσουμε να αραδιάζουμε τυχαία τζινγκλ εκπομπών, έχουμε πολλά, αλλά δεν βγαίνει άκρη έτσι.

  81. freierdenker's avatar

    freierdenker said

    Ο τίτλος ενός σημερινού άρθρου του Lifo.

    Ο Τραμπ αντικατέστησε τον πρώτο Αφροαμερικανό ΑΓΕΕΘΑ μετά από μόλις 2 χρόνια θητείας

    Φαντάζομαι οι περισσότεροι εδώ μέσα θα θυμούνται τον Κόλιν Πάουελ. Μπορεί με την ηλικία η μνήμη να αδυνατίζει, αλλά σε σχέση με τους νέους έχουμε μεγαλύτερο πλούτο γνώσεων και εμπειριών.

    https://www.lifo.gr/now/world/o-tramp-antikatestise-ton-proto-afroamerikano-ageetha-meta-apo-molis-2-hronia-thiteias?amp

  82. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Για τον Πέερ Γκιντ όμως δεν λέτε τίποτα 🙂

  83. Jorge's avatar

    Jorge said

    Σκάλωσα με το popcorn,θυμόμουν υπήρχε και τραγουδάκι στα ελληνικά, και ορίστε :

    …Μία νύχτα που ‘ταν μέρα κι έβρεχε χωρίς νερό / έτρεχα χωρίς να τρέχω Μαριγούλα να σε βρω / και σε βρήκα ξαπλωμένη / όρθια σε μια μηλιά / να μαζεύεις μανταρίνια κάτω απ’ την πορτοκαλιά/ Κι άνοιξα ένα ραφείο / μέσα στο νεκροταφείο / κι είχα σκελετούς πελάτες / και τους έραβα γραβάτες 

    Popcorn

  84. Jorge's avatar

    Jorge said

    pop corn το αυθεντικό.
    Gerson Kingsley

  85. 84: Το αυθεντικό είναι στο άρθρο. Όπως και στου Τρούσα.

  86. 82: Το ξέρεις ή το ψάχνεις;

  87. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη's avatar

    Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @45. Ἐπειδή ἔχει νά κάνῃ μέ συγκεκριμένο -ἐν ζωῇ- πρόσωπο, καλύτερα νά μήν ὑπερβοῦμε συζητώντας το, τά ὅρια τῆς ἰατρικῆς δεοντολογίας.. 🙂

  88. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    86 Το ξέρω, παρόλο που δεν είχαμε ακόμα τηλεόραση αλλά πετύχαινα την σειρά σε μια θεία μου.

  89. Αντώνης's avatar

    Αντώνης said

    #73

    Σχετικά με το Α.Σ.Μ., θυμάμαι ότι η μεταλλική ταυτότητα που κρεμούσαμε στο λαιμό (Ένδοξο Πολεμικό Ναυτικό, μέσα της δεκαετίας του ’70) έγραφε, με λατινικά στοιχεία, το ονοματεπώνυμο και το A.G.M. (= Α.Γ.Μ., αριθμός γενικού μητρώου) και, φυσικά, το «αστείο» ήταν να ρωτήσεις τον άλλο «Ποιο είναι το Α-Γα-Μί σου;».

  90. ΓιώργοςΜ's avatar

    ΓιώργοςΜ said

    87 Δεν είμαι γιατρός και δεν δεσμεύομαι, αλλά σύμφωνοι, γι’ αυτό ήμουν κι εγώ σιβυλλικός 🙂
    Θυμήθηκα όμως το ανέκδοτο με τους γιατρούς που έβλεπαν κάποιον να κουτσαίνει περίεργα στον δρόμο, έβαλαν στοίχημα τη διάγνωση και όταν τον ρώτησαν αν έχει οσφυαλγία ή ισχιαλγία, τους απάντησε «Δεν ξέρω πώς το λένε επιστημονικά, εγώ χεσμένος είμαι» 😛

    Περί αρκτικόλεξων, ο ΑΦΜ, ο ΑΜΚΑ θα πω, αφού ξέρω πως είναι αριθμός, αλλά ακούω συχνά το. Μου γρατσουνίζει λίγο το αφτί, αλλά δεν θα κάνω και παρατήρηση, δεν θέλω να αποδεχτώ το ουδέτερο γιατί χάνω μετά την ανάλυση των αρχικών, θα ψάχνομαι για κάποιο ουδέτερο. Η (ποιος τη θυμάται;) ΑΤΑ ας πούμε γιατί δεν έγινε «το» ποτέ;
    Το ΑΣΜ έχει γίνει αυτόνομη λέξη σχεδόν, πχ οι (ημιαγράμματοι, ενδεχομένως) φαντάροι έψαχναν κοντινά ασιμιά για να έχουν μια αίσθηση οικειότητας.

  91. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη's avatar

    Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Ποιός περιμένει τό ἄλλο Σάββατο Νικοκύρη;

    (Πάντως, εἶναι μεζές πού τόν σερβίρουν κατά καιρούς, πολλοί δημοσιογραφοῦντες: Ἄλλο «ἡγέτις», κυρία μου, καί ἄλλο «ἠγερία»)

    https://www.iefimerida.gr/politiki/zoi-kai-afroditi-giati-kerdizoyn-ta-akra

  92. evamaten's avatar

    evamaten said

    66

    Φοβερό το άρθρο – ευχαριστούμε! Από καιρό ήθελα να διαβάσω για το θέμα ένα κείμενο που να παρέχει πλούσια τεκμηρίωση, ενδελεχή ανάλυση και εποπτεία για το ζήτημα αυτό. Και τα έχει όλα αυτά (η ανάγνωση των συμπερασματων δεν αρκεί – το ζουμί είναι στην πλούσια τεκμηρίωση και τα πάμπολλα παραδείγματα που υποστηρίζουν αυτά τα συμπεράσματα)

    «a paradoxical articulation of libertarian and fascistic discourses» (μου έρχονται στον νου Λατινοπουλου και Μπογδανος να διαρρηγνυουν τα ιμάτιά τους στο όνομα της ελευθερίας του λόγου και να καμώνονται ότι είναι υπερασπιστές του Διαφωτισμού και της δημοκρατίας 😒)

  93. Αγγελος's avatar

    Αγγελος said

    Triant (15), γιατί προφέρονται και διαφορετικά. Έτσι ξεχωρίζουμε και τον συγκοινωνιακό κόμβο από τον κόμπο του σκοινιού, τη φτερούγα του κοτόπουλου από την πτέρυγα του κτιρίου, και άλλα παρόμοια. Δεν ξεχωρίζουμε βέβαια στη γραφή τον δόλιο (=φουκαρά) από τον δόλιο (=κακόβουλο) ή την έννοια (=φροντίδα) από την έννοια (=ιδέα), διότι η ορθογραφία μας δεν μας δίνει τη δυνατότητα· εκεί όμως που μας τη δίνει, όπως στο δίχτυ/δίκτυο, την αξιοποιούμε.

  94. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    22 Ατίθασα νιάτα

  95. aerosol's avatar

    aerosol said

    #84 & 85
    Το πρωτότυπο δεν είναι στο άρθρο του Νίκου, είναι όμως η γνωστότερη εκτέλεση (άρα το «αυθεντικό» για τους περισσότερους), που το έκανε διάσημο. Έχει δίκιο ο Jorge -αλλά και ο Τρούσας, που στο άρθρο του σωστά βάζει το ορίτζιναλ πρώτο πρώτο, πριν από την γνωστότερη εκδοχή. Μάλιστα το έχει σε πολύ καλύτερη ποιότητα από το λινκ που μας δίνει ο Jorge, ο οποίος όμως πιθανότατα να μας δίνει το «αυθεντικό» βιντεοκλιπ. Στην ουσία ένα κλιπ οπτικών εφέ που χρησιμοποιήθηκαν στην οπτικοποίηση του πρωτότυπου κομματιού, καθώς δεν γνώρισε μεγάλη επιτυχία και κανονικό βιντεοκλίπ.

  96. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    94 Όι.

  97. Jorge's avatar

    Jorge said

    Μου απάντησαν για το popcorn (χωρίς παραπομπή) , πως η εκπομπή ήταν η : «Σας μιλούν οι Ελληνίδες».
    https://retrodb.gr/wiki/index.php/Σας_μιλούν_οι_Ελληνίδες.

    Στο αρχείο της ΕΡΤ δεν βρίσκω τίποτα.
    Θα προσπαθήσω να επικοινωνήσω μαζί τους και ο θεός να βάλει τη χέρι του

  98. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Πετούμενα μεζεδάκια με κηδεμόνα.

  99. loukretia50's avatar

    loukretia50 said

    Μαρία

    μήπως ήταν στην εισαγωγή αυτής?

  100. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    99 Μπράβο, είσαι καταπληκτική.

  101. loukretia50's avatar

    loukretia50 said

    101. απλά… μεγαλοκοπέλα!

  102. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    68. Ποπ κορν : Κι εγώ με αθλητικά το έχω συνδυάσει, σαν μουσικό χαλί, που δυνάμωνε, χαμήλωνε και επαναλαμβανόταν και η σκέψη αυτή πριν διαβάσω το σχόλιό σου. Αν έπρεπε να δώσω και τίτλο θα έλεγα «σκορ στα γήπεδα» ή κάτι τέτοιο! Όλα αυτά μέσα σε ένα σύννεφο ομίχλης! 🙂

  103. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Παρουσιάζουν μία απόφαση δικαστηρίου όπου μια μητέρα έχασε την επιμέλεια του παιδιού της, ισχυριζόμενοι ότι η συγκεκριμένη απόφαση αφορά την Μαρία Καρυστιανού. https://www.newsbreak.gr/kurios-maximos/846613/schedio-exontosis-tis-marias-karystianoy-apo-toys-ilektronikoys-machites-toy-maximoy/

    Ο άθλιος τουϊτεράς που το διακινεί δηλώνει μαθηματικός φροντιστής.

  104. Ο Κωστόπουλος λέει: «Η γουόκ ατζέντα ξεκίνησε καλά […]όμως, όπως συμβαίνει, κατέληξε να είναι σαν μαοϊκό κίνημα. Δηλαδή, έγινε ένα πράγμα όπου όποιος διαφωνεί πρέπει να εξοστρακιστεί, και φτάσαμε σε ακρότητες, να λέει έχουμε 110 φύλα η wikipedia, άμα την ανοίξεις τώρα, 110 κοινωνικά φύλα…»

  105. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    103# Αν είναι αυτός που υποψιάζομαι (από τα γράμματα της τουιτερικής του ταυτότητας), πήγαινα στο φροντιστήριό του στα Λιόσια τέλη 70ζ. Έχω δει παλιότερα τουίτια του (τον είχε εξωπετάξει το φβ). Εντελώς χάβγουλο, άνευ ετέρου σχολίου.

  106. ΜΙΚ_ΙΟΣ's avatar

    ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    56.
    Τραγουδούσα (τρόπος του λέγειν, δηλαδή…) στις εγγονές μου – πριν κανένα χρόνο:
    «Έχε τα μάτια σου ανοιχτά βράδυ πρωί
    γιατί μπροστά σου θα απλώνεται ένα δίκτυο» 🙂

    70.
    Είχαμε κι εδώ στην Κρήτη μια παρόμοια αθλιότητα –πιο ξεκαθαρά φασιστικό παραλήρημα– από έναν αρχιμανδρίτη (μετά τον Θεόληπτο):
    https://www.documentonews.gr/article/neo-xydaio-kresento-ierea-kata-karystianoy-na-prosexei-i-xarokammeni-mana-mipos-apo-katigoros-vrethei-katigoroymeni-gia-esxati-prodosia/
    +=+=+
    Διαδικτυακές σχέσεις: https://thumbs.dreamstime.com/z/%CE%BC%CF%80-%CE%B5%CE%B3%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%AF%CF%87%CF%84%CF%85%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1-%CE%AF%CE%B1-39036061.jpg?w=992

  107. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    105 Τώρα μητσοτακικός και αντικομμουνιστής παλαιοτάτης κοπής. Και καρακιτσαριό. Γούγλισε το τουΐ του και δές.

  108. sarant's avatar

    sarant said

    93 Eτσι

    104 Μπράβο Στάζι! Σαν μαοϊκό = μαονικό 🙂

  109. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    103 -> https://sarantakos.wordpress.com/2025/02/21/zeipekikkon/#comment-978357

  110. ΜΙΚ_ΙΟΣ's avatar

    ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Προς… ξέρει αυτός🙂

    Μπράβο 👋 👋! Συγχαρητήρια, απολαυστικός! 😅😂 😅😂 😅😂
    Και του χρόνου! 👹

  111. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    106β Μετά τα μάζεψε κι αυτό το χυδαιόπανο, αλλά ξούρισμα του χρειαζόταν. Φρίκη! Λύσσα κακιά.
    https://parallaximag.gr/epikairotita/greece/akrita-kata-archimandriti-kritis-ki-allos-papas-se-paralirima-vrizei-chydaia-ti-maria-karystianoy

  112. evamaten's avatar

    evamaten said

    Και… αντρίκεια!
    Στην εκπομπή του ο Μπ. ετοιμάζεται να πει τα συνώνυμα της λέξης «ειλικρινά» και στη βάση της οθόνης βλέπω τελευταίο συνώνυμο τη λέξη «αντρίκεια». Μπα, λέω, δεν θα την πει, ή θα πει ότι είναι παρωχημένο ή στη χειρότερη, θα κάνει χιουμοράκι (θα μας μαλωσουν οι φεμινιστριες, π. χ.) Αφέλεια. Ο Μπάμπι καρφώνει με σοβαρό βλέμμα την παρτενέρ του, κάνει μια παύση και προφέρει με έμφαση: και…αντρίκεια! Σαν να λέει «γιατί να το κρυψωμεν άλλωστε»! Η ανοιχτομάτα παρτενέρ το προσπερνά χωρίς να σκάσει ούτε χαμόγελο!

  113. Λέτε να παρακολουθεί τώρα ο Λάμπρος τη φούσκα της τουλίπας;
    https://www.ertflix.gr/vod/vod.317310-to-megalo-phiasko-tes-toulipas

  114. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    111# Αποκαλυπτικός όμως ο τράγος. Όπως και με τη σκευωρία της Νοβάρτις, θα τους πάμε μέχρι τέλους.

    Πάντως, αν ζούσαμε σε επαναστατικούς καιρούς δε θα ήθελα σε καμία περίπτωση διαχωρισμό Κράτους και Εκκλησίας. Καλύτερα να είναι μαζί, κολλητά και αξεδιάλυτα. Θα κάναμε απίστευτη οικονομία στα πυρομαχικά.

  115. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    «Στην κεντημένη σου ποδιά, μωρ’ βλάχα « που λέει και το τραγούδι.

    Τάχα μου, η επίσημη στολή των γυναικών της Πίνδου.
    – Τι να της πάρω, τι να της πάρω;
    – Μια ποδιά. Να την έχει για την κουζίνα.

  116. σε αγροτική περιοχή οικισμού της Καβάλας. …

    Έτσι, ή
    «Σε οικισμό αγροτικής περιοχής της Καβάλας»?
    Σολοικισμός, μήπως?

  117. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    115 Ούτε του τασούρλα παραγγελιά να ήταν.

  118. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    Διακρίνω ΠΑΟΚτζήδικο δάκτυλο στην παρακάτω είδηση που έρχεται από κάποιο παράλληλο σύμπαν:

    ΠΑΟΚ, Europa League: Αυτοί είναι οι δύο πιθανοί αντίπαλοι του Δικεφάλου στη φάση των 16

  119. Costas Papathanasiou's avatar

    Costas Papathanasiou said

    Παπαλούδες πολλές και διάφορες (https://www.youtube.com/watch?v=qTUM8gFyLqo Popcorn in 13 versions (chronological evolution), https://popcorn-song.com/versions.php ) :
    https://www.youtube.com/watch?v=miFU5XZqFwQ Phone House commercial
    https://www.youtube.com/watch?v=r1pMq_kP8js Novipiu chocolate – Popcorn music
    https://www.youtube.com/watch?v=rgLXq20hDZ0 Renault Clio commercial – Restart/Born Again – Popcorn
    https://www.youtube.com/watch?v=OGQ5CL0Qc5Q Bruno Lorenzoni – Popcorn,1972
    Le pop corn, c’est comme l’amour/ On en voudrait tous les jours
    Mais c’est bien plus épatant/ Quand c’est une fois de temps en temps
    C’est sucré ou c’est salé/ Ça fait rire, ça fait pleurer
    C’est si doux dans votre main/ Mais ça craque toujours à la fin
    https://www.youtube.com/watch?v=es4gQQQSlno Antoine – Popcorn,1972 ( https://www.youtube.com/watch?v=S0J-g9yisoQ , https://www.youtube.com/watch?v=E0aY5pFTOuE , https://www.streetdirectory.com/lyricadvisor/song/pcuea/pop_corn/ )
    https://www.youtube.com/watch?v=B7UmUX68KtE Pöpcørn shrimp| Recipes with The Swedish Chef | The Muppets,2010
    https://www.youtube.com/watch?v=jwI1j7sslYI Crazy Frog – Popcorn, 2011
    Και ένας ασυναγώνιστος περφόρμερ:
    https://www.youtube.com/watch?v=vZnlz-b2NnY DONALD TRUMP : The Muppet Show Mashup

  120. sarant's avatar

    sarant said

    112 Tώρα που βγήκε ο Τραμπ αντρειέψανε όλοι

    119 Γεια σου Κώστα!

  121. Δεν είπαμε καθόλου μήπως το ΑΣΜ(ί) και το ΑΦΜ(ί) ταιριάζουν όμορφα σε κάτι σαν «το αρχικό» (= τα αρχικά, το αρκτικόλεξο). Φυσικά δεν ζητούμε ποτέ το …τριγράμματο αλλά τον αντίστοιχο αριθμό (που συμβολίζει αυτό και που είναι αρσενικού γένους).

  122. Πάντως με λίγη ορθογραφική (νεωτεριστική) προσπάθεια μπορούμε να γράψουμε τον δόλιο (=φουκαρά) και τον δόλϊο (=κακόβουλο). Πιο δύσκολο για την έννοια (=φροντίδα) και την έννοια (=ιδέα).

  123. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    33 >> …όπως ο νάπτης. Βλ. και ράφτης αλλά εμπορορράπτης, φτερό αλλά περίπτερο.

    Καλή χώνεψη, αλλά,
    έγινε συγχώνευση

  124. Pedis's avatar

    Pedis said

    # 114 – Ναι, ρε, για τόλμα!

  125. Jorge's avatar

    Jorge said

    €124 Ωχ! Ποιος είναι αυτός πάνω από τον Τραμπ;

  126. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    124# H δεξιά του Κυρίου δεν πάει καλά. Στον δείκτη διακρίνω εξοίδηση και φλεγμονή στις δυο πρώτες φάλαγγες, η τρίτη έχει πάρει σασί κανονικά. Δε θυμάμαι πουθενά να λένε πως ήταν αριστερόχειρας. Παίζει να έχουμε καλές πιθανότητες. Εκτός και κάνω λάθος, και είναι απλά η σκιά της σεπτής κεφαλής του Κυρίου του Κυρίου.

  127. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    εκ μεταφοράς

    Υπάρχει περίπτωση το Popcorn να ήταν η μουσική στην εκπομπή Αλάτι και Πιπέρι,(1969-1975) με τον Φρέντυ Γερμανό;
    Είδα να σχολιάζει κάποιος για τη μουσική, ότι νόμιζε πως θα βγει ο Φρέντυ ν΄αρχίσει την εκπομπή αυτή.

  128. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    126
    Ο Μπους, ο Ομπάμα και ο Τραμπ ενώπιον του Κυρίου.
    -Για πες μου κ. Μπους, πώς θεωρείς ότι κυβερνιέται καλύτερα ο κόσμος;
    -Α! με το ελεύθερο επιχειρείν, το έμαθα από τον πατέρα μου, και όποιος πετύχει, πέτυχε.
    – Εσείς κ. Ομπάμα; Τί λέτε;
    -Ναι, ελεύθερο επιχειρείν αλλά και πρόβλεψη κάποιας, έστω ελάχιστης, κοινωνικής φροντίδας στους αδύναμους, το έμαθα από τη μητέρα μου.
    -Εσείς κ. Τραμπ, τί νομίζετε;
    -Εγώ νομίζω ότι κάθεσαι στη θέση μου!

  129. Pedis's avatar

    Pedis said

    # 126 – Άνευ σημασίας αγκύλωση ένεκα dextera dei, αναιδέστατε!

  130. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    Δεν είμαι βέβαιος αν το «των Απόκρεων» του Θεολήπτου είναι λάθος. Η Απόκρεως δεν είναι αττικόκλιτο; Λέμε «της Απόκρεω» αλλά αυτό δεν το κάνει άκλιτο. Απλώς στα αττικόκλιτα όλες οι καταλήξεις μοιάζουν γιατί όλες έχουν είτε ωμέγα είτε ωμέγα με υπογεγραμμένη (που φυσικά στο μονοτονικό ταυτίζονται).

    Μόνο ως ορολογία δεν ξέρω αν είναι σωστό. Κυριακή της Απόκρεω είναι στο θρησκευτικό εορτολόγιο μια συγκεκριμένη (η προτελευταία, δηλαδή η αυριανή). Αποκριά, στη δημοτική, είναι -μεταξύ άλλων- και ολόκληρη η περίοδος των τριών εβδομάδων +1 Κυριακής. Περίοδος των Απόκρεων είναι δόκιμος εκκλησιαστικός όρος, ή είναι απλώς εξαρχαϊσμός του «περίοδος της Αποκριάς»;

  131. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    57

    δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που σκέφτεται πριν γράψει, κι ακόμα λιγότερο πριν μιλήσει αν αυτό που θα γράψει ή θα πει είναι επίθετο ή ουσιαστικό

    Εγώ αντιθέτως νομίζω ότι για τους περισσότερους η επιλογή τονισμού με το συγκεκριμένο κριτήριο γίνεται αυτόματα. Λέμε του αρρώστου, λέμε του άρρωστου παιδιού. Τα δύο αντίστροφα τα λέμε ποτέ;

  132. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    131 συνεχ.

    Πιθανότερο να μπερευτεί κανείς στο γραπτό, όπου πρέπει να κοντοσταθεί να το σκεφτεί, κι εκεί πιθανόν να μην έχει όλη τη θεωρητική πληροφορία. Άσε που ελλοχεύουν και οι ανελλήνιστοι αυτόματοι διορθωτές. Προφορικά όμως, πριν προλάβει κανείς να μπει καν στη διαδικασία να το σκεφτεί, μόνο κατ’ εξαίρεση πιστεύω ότι θ’ ακούσουμε το λάθος – και γι’ αυτό ακριβώς είναι λάθος.

  133. Jorge's avatar

    Jorge said

    Καταλαβαίνω πως η εξαίρεση είναι λάθος και όχι το αντίθετο.

  134. Triant's avatar

    Triant said

    93:

    Άγγελε, ενδιαφέρον έχει το ότι οι κόμβοι με τους οποίους μετράμε την ταχύτητα σκαφών (πλεούμενων τε και πετούμενων) βγαίνουν από τους κόμπους του σκοινιού που περνούσαν σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημσ [πρθ. αγγλικό knot(s)]. Πολύ θα μου άρεσε να ακούσω πιλότο να λέει ‘ταξιδεύουμε με 510 κόμπους στα 28000 πόδια’.

    Άλλωστε νομίζω πως η επίσημη ονομασία του κόμπου είναι κόμβος εξού ίσως και κομβίον (γιατί ρε ψάρακα περιφέρεσαι ακομβίωτος κλπ.).

  135. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    112 Εύα

    Βγαίνει ο γερούλιακας με σταφιδιασμένο φοφίκο να το παίξει κανόνι Ουρβανού. Γελοίοι γέροι, πάρτε δρόμο. Ευχή να μην ξυπνήσω, να μην έχω την κατάντια σας! 🤣🤣🤣

  136. Κυριακάτικη καλημέρα🤡 Και του χρόνου, γεροί και χαρούμενοι❣️

    Χθες δεν σας πρόλαβα🫣.
    Μόλις στην ΕΤ3 παραξενεύτηκα από κάτι που άλλες φορές δεν το πρόσεχα. Και είπα, δεν ρωτάς τι λένε κι άλλοι;

    Την Δευτέρα αγώνας Ελλάδα-Ολλανδία ΑΠΟ την ΕΤ3. Με το -από- περίμενα πόλη ή γήπεδο, και γιαυτό και το εντόπισα. Καλύτερα για(μας) τους άσχετους δεν θα ήταν ΣΤΗΝ ΕΤ3;

    Κυριακάτικες απορίες😇 αντί εκκλησιασμού!

  137. ΚΩΣΤΗΣ ΣΙΜΙΤΣΗΣ's avatar

    ΚΩΣΤΗΣ ΣΙΜΙΤΣΗΣ said

    116

    Το περιστατικό συνέβη σε χωράφι που ανήκει «στην κτηματική περιφέρεια της Νέας Καρβάλης». Σωστή η διατύπωση λοιπόν!

  138. Α. Σέρτης's avatar

    Α. Σέρτης said

    «Ο φίλος που το στέλνει σημείωσε μερικά μόνο από τα ιερά μαργαριτάρια:»

    Τρομάρα να του ‘ρθει του «φίλου»: πολύ σωστά είναι γραμμένο»των Απόκρεων»

    Ρε τι τραβάμε με τους ολιγογράμματους που σείουν και τον δάκτυλον…

  139. evamaten's avatar

    evamaten said

    135
    Α ρε Γουτούδι, ο νους σου στα κανόνια εσένα! Έχεις δει τον Κώστα Γαβρά- ένας κούκλος στα 91 του- να μιλάει για τον θάνατο (με αφορμή την τελευταία ταινία του); Τοποθετεί με χάρη και ευαισθησία το κριτήριο της αξιοπρεπούς ζωής στο πάνω κεφάλι 🙂

  140. sarant's avatar

    sarant said

    130-138 Το «των Αποκρεων» είναι σωστό, έχει γράψει και ο Παπαδιαμάντης σχετικά, και ο Βάρναλης (βλ. λινκ)
    Νομίζω όμως ότι τονίζεται Αποκρέων. Και βέβαια, αν βάλεις αιτιατική θα βάλεις «τας/τις Απόκρεως»

    Τα άλλα, όχι.

  141. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    140

    ἡ Ἀπόκρεως
    τῆς Ἀπόκρεω
    τῆ Ἀπόκρεῳ (με υπογεγραμμένη και στο άρθρο, που δεν τη βρίσκω τώρα)
    τὴν Ἀπόκρεων

    αἱ Ἀπόκρεῳ
    τῶν Ἀπόκρεων
    ταῖς Ἀπόκρεῳς
    τὰς Ἀπόκρεως

    Όπου η στάνταρ κλίση έχει ο ή ου, τα αττικόκλιτα έχουν ω. Όπου οι, ω υπογεγραμμένη. Όπου ω, σκέτο ή με υπογεγραμμένη, φυσικά πάλι ω με ή χωρίς αντίστοιχα. Ο νόμος της τρισυλλαβίας (ότι όταν η λήγουσα είναι μακρά η προπαραλήγουσα δεν τονίζεται) παραβιάζεται εξ αρχής, οπότε δεν ισχύει ούτε στη γενική πληθυντικού.

    Μεταφέροντάς το αυτό στα νέα ελληνικά θα πρέπει να πούμε:

    η Απόκρεως
    της Απόκρεω
    την Απόκρεω(ν?)

    οι Απόκρεω
    των Απόκρεων
    τις Απόκρεως (ειδικά αυτό!!!)

    Σε παλιότερη δημοτική είχαμε κάποια τέτοια αττικόκλιτα να διατηρούνται: ο τροπικός του Αιγόκερω.

    -Και βλέπετε συχνά κρικρί σ’ αυτά τα βουνά;
    -Τσι αιγόκερως λες; Ναι, θωρούμε πού κι έναν.
    (#not)

  142. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    122. dimosioshoros

    Υπάρχει μια περίπτωση (του ΔΟΛ) που και ΔΟΛϊος ήταν και ΔΟΛιος κατέληξε…

  143. sarant's avatar

    sarant said

    141 Και ρινόκερως.

    Οι ρινόκερω κινδυνεύουν με εξαφάνιση. Πρέπει να προστατεύουμε τους ρινόκερως.

  144. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    141. Πέπε

    (ότι όταν η λήγουσα είναι μακρά η προπαραλήγουσα δεν τονίζεται)

    Έτσι ήταν ο κανόνας;
    Θυμάμαι τον Ζαμπέτα, τον πιο καλό το μαθητή στην τάξη: Η προπαραλήγουσα ποτέ δεν περισπάται, όταν η λήγουσα είναι μακρά.

    🙂 🙂 🙂

  145. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    Καλημέρα.

    Η προπαραλήγουσα ποτέ δεν περισπάται, όταν η λήγουσα είναι μακρά.

    Είναι του Γιώργου Μουφλουζέλη:

  146. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    143. Sarant

    Δυτικοαφρικανός Μαύρος Ρινόκερος (Diceros bicornis longipesΔίκερως ο δίκερως ο μακρόπους): Αυτό το υποείδος έχει εξαφανιστεί εξαιτίας του εκτεταμένου κυνηγιού. Παλαιότερα ζούσε στο μεγαλύτερο μέρος της σαβάνας στη δυτική Αφρική. Μέχρι πρόσφατα, λίγα ζώα είχαν επιζήσει στο βόρειο Καμερούν αλλά στις 7 Ιουλίου 2006 η Παγκόσμια Ένωση Προστασίας της Φύσης (IUCN) ανακοίνωσε την εξαφάνιση του είδους.

    Υπάρχουν άλλα τρία υποείδη που μετρούν μερικές εκατοντάδες άτομα, είναι ζήτημα αν επιβιώσουν ως είδος…

  147. Pedis's avatar

    Pedis said

    των Αποκρεάτων: σωστότερο, υγειέστερο και περιβαντοΛογικότερο.

    Πού ‘σαι Χτήνε. Σόρρυ που σε αποπήρα χτες, αλλά να κάνεις ιατρική διάγνωση από φωτογραφία, από φωτογραφία! -που σημειωτέον ούτε ένας Σέρλοκ δεν τόλμησε…- και κουτσομπολίστικα, ε, είναι γελοίο, δεν βρίσκεις! 😜

  148. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    145. DaPonte

    Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης ο επιλεγόμενος Τσάντας.

    Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας.

  149. xar's avatar

    xar said

    @143

    Και ο κωλόκερως (αποτυχημένο πείραμα του Πλάστη κατά Αρκά, καμία σχέση με την κακοκαιρία). 🙂

  150. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    148 Μichaeltz

    Βεβαίως, αυτοί είναι οι δημιουργοί του «Ο πιο καλός ο μαθητής».

    Ο συγκεκριμένος στίχος όμως δεν είναι από αυτό το το τραγούδι, είναι από το ρεφραίν του «Εγώ δεν έχω βγάλει το σχολείο» σε στίχους Γιώργου Μουφλουζέλη και μουσική Μπάμπη Μπακάλη.

    ΡΕΦ: Τόσο καιρό μαζί μου και δεν έχεις μάθει
    τα δικά μου χούγια και τα φυσικά
    η προπαραλήγουσα ποτέ δεν περισπάται
    όταν η λήγουσα είναι μακρά
     

  151. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη's avatar

    Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @145. Εἶναι πράγματι τοῦ Μουφλουζέλη, τοῦ ὁποίου τοῦ δόθηκε ἡ εὐκαιρία καί τό ἀποτύπωσε σέ ἐκπομπή πού ἦταν ἀφιερωμένη σέ αὐτόν, στήν ἀπρόμαυρη τηλεόραση

  152. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    Κατάντια, γράφουμε σε δύο ημερών αναρτήσεις συγχρόνως! Άλλες δουλειές δεν έχουμε; 🙂

    Πάντως, έστω και με τους αχρείους αρχιερείς, πάμε καλά! Για δείτε τι βρήκα στο…διαδίχτυ:
    https://parallaximag.gr/epikairotita/diethni/india-13chroni-kakopoiithike-sexoyalika-apo-schedon-60-symmathites-geitones-syggeneis-kai-agnostoys?ref=storyteller

    Φρίκη, 3000 ετών φρίκη!

  153. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    147# Άσχετε, όχι μονο από φωτογραφία αλλά κι από ζωγραφιά, κι από σκέτη διήγηση. Όσο εσύ βυσσοδομείς για να χαλάσεις την τάξη του ντουνιά, άλλοι, σοβαροί άνθρωποι, σπουδάζουνε κύριε, δεν φωνασκούν παρέα με τους κομμουνιστάς.

    149# Μαλακίες του Αρκά. Ρινόκαιρος είναι ο χειμώνας (καταρροή αφού) και γλυκαιρός το ανοιξοκαλόκαιρο.

  154. Pedis's avatar

    Pedis said

    # 153α – Είσαι αδιόρθωτος, αλλά τουλάχιστον παραδέχτηκες εμμέσως, αν και απαίσιος φωταδιστής που είσαι, ότι στο 124 έχουμε να κάνουμε με φωτογραφία. Ντοκουμέντο!

  155. ΛΑΜΠΡΟΣ's avatar

    ΛΑΜΠΡΟΣ said

    152 – Και ποιά η διαφορά με τον Κολωνό; Οι αγανακτισμένοι κυρ Παντελήδες και κυρα Παντελούδες αυτού του κόσμου, αφού γεμίσουν το συγκινησιακό τους κενό με την ειδεχθή είδηση, την ξεχνούν και περιμένουν την επόμενη για να εκτονώσουν ανώδυνα το καταπιεσμένο μένος τους, και τα βρασμένα κοριτσάκια (όπως και οι γυναίκες) μένουν να αντιμετωπίσουν μόνα τα ψυχικά τους τραύματα και την ηθική κατακραυγή της ανήθικης κοινωνίας.

    Κι η πατριαρχία παραμένει κυρίαρχη στον κόσμο στους αιώνες των αιώνων, ΑΜΗΝ!

    Παρ’όλο που τα χιόνια έφτασαν μέχρι τα ΔΙΚΤΥΑ του ψαρά,😂 καλημέρα.💥

    ΥΓ. Αυτούς του ηλίθιους μαθητευόμενους μάγους μετεωρολόγους, δεν μπορεί να τους μαζέψει ο μπόγιας;

  156. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    154# Μην υπεκεφεύγεις, δεν αμφισβήτησα ποτέ το ντοκουμέντο, δεδομένου μάλιστα πως έχω στην κατοχή μου 4 φαξ με αποστολέα τον Κύριο. Τη δική σου έλλειψη κατάρτισης σχολίασα.

  157. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    146

    Οι ρινόκεροι κυνηγήθηκαν συστηματικά επί αιώνες για τις υποτιθέμενες αφροδισιακές ιδιότητες του κέρατου τους.

  158. Pedis's avatar

    Pedis said

    # 156 – Μα τέτοια αντίτυπα έχουν όλοι οι πιστοί! Προσεύχεσαι και σου ‘ρχεται. Θρησκευτική αιτιοκρατία λέγεται. Μόνο όμως Οποιος έχει στην κατοχή Του τα αρνητικά Δικαιούται δια να Ομιλεί όπως εσύ, πτωχέ αλαζόνα!

  159. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    139 Εύα
    Ναι!
    Στις Νησίδες της Εφσυν, 8-9/2/2025

    …η Ακροδεξιά δεν είναι μόνο εγκληματική – φέρει μέσα της κάθε κακό. Αυτό όμως που παρατηρώ είναι πως και οι δικές μας δημοκρατίες πάσχουν: δεν γίνεται να μην υπάρχει δικαιοσύνη. Η δικαιοσύνη είναι η βάση για τη ζωή. Δικαιοσύνη και ειρήνη πάνε μαζί.
    …Ολα είναι πολιτικά – και η δημιουργία. Αυτή μαζί με την κατανόηση του άλλου είναι και πολιτική και επαναστατική πράξη. Και δεν πρέπει να σταματήσουμε να κάνουμε τίποτα από τα δύο.
    Κώστας Γαβράς

    «Αριστερός σημαίνει ανθρωπιστής»
    https://www.efsyn.gr/nisides/462491_aristeros-simainei-anthropistis

  160. evamaten's avatar

    evamaten said

    159
    Τι να πεις για τον άνθρωπο αυτόν – δεν σου δίνει κουράγιο; Λόγος μεστός σε κάθε του φράση (Δεν εννοούσα αυτή τη συνέντευξη – εδώ δεν αναφέρει το όριο αξιοπρέπειας που έλεγα στον ΓΤ – αλλά τι καλά που τη διάβασα τωρα! Βάλσαμο, πάνω που είχα αναγουλιάσει από την πτωμαΐνη κάποιου άλλου, λίγο πριν)

  161. evamaten's avatar

    evamaten said

    160 +
    Και πολύ εύστοχο το σχόλιο για το πένθος (το τελετουργικό που βοηθάει στη διεργασία του πένθους – έτσι είναι ακριβώς, είτε πιστεύεις είτε όχι)

  162. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    158# Γκάτάλαβες, τα πρωτότυπα έχω, με τα δακτυλικά Του αποτυπώματα. Και νομίζω πως είναι τα μόνα σωζόμενα.

    Πες του κι εσύ Εύα που σ’ ακούει ακόμα, εγώ δεν μπορώ να τον μαζέψω πια.

  163. evamaten's avatar

    evamaten said

    162
    Άμα δεν μπορείς εσύ με τόσα πειστήρια, τί να σου κάνω κι εγώ, η άσχετη! Άπιστος Θωμάς, τι να πεις Χτήνε μου! Δηλαδή, τι άλλο θέλει για να πιστέψει;;; (δεν είναι ρητορικό, περιμένω τη συνέχεια – σας κάνω πολύ χάζι 😂)

  164. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    Από τη συνέντευξη του Κώστα Γαβρά: «…ο θάνατος δεν υπάρχει για τους ζωντανούς, δεν υπάρχει ούτε για τους πεθαμένους φυσικά.» 

    Αυτό το είχε πει ο Επίκουρος του οποίου ο βασικός σκοπός της ηθικής διδασκαλίας ήταν να δώσει στους ανθρώπους τη δυνατότητα να κατανοήσουν τα όρια του ανθρώπινου βίου και, μέσα σ’ αυτά, να απολαύσουν τη χαρά της ζωής. Ένα από τα πιο σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση είναι να απαλλαγούν από το φόβο του θανάτου.

  165. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Στο πένθος επίσης εξαιρετική η αναφορά του, μήνας/μέρες των Τεμπών καθώς είναι.
    Των Τεμπώς και τρανταχτών αδικημάτων/αδικιών των εξουσιαστών μας.

    «Ντρέπομαι να πάω να ανάψω κερί στον τάφο των κοριτσιών μου, γιατί ακόμη αισθάνομαι ότι δεν έχω εκπληρώσει το χρέος μου απέναντι τους»

    164 Αυτό που λέμε: Γιατί να φοβόμαστε τον θάνατο; Όταν είναι αυτός παρών, δεν είμαστε εμείς, κι όταν είμαστε εμείς, δεν είναι αυτός.

  166. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Το 165α για το 161 της Εύας (συνέντυξη Κώστα Γαβρά)

  167. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    165 Ακριβώς.

  168. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    159 κεπ.

    Σαν ήμουν μικρός, σε μια κηδεία στο χωριό, ο παππούς μου είχε μείνει δίπλα στο μνήμα.

    Δεν ξέρω αν το έχετε παρατηρήσει αλλά, όταν πεθαίνει η γιαγιά ή ο παππούς, οι γονείς δεν αφήνουν τα εγγόνια, όταν είναι μικρά, να δούνε το νεκρό. Η εμπειρία μου είναι απο Αθήνα και Θεσ/νίκη. Ενηλικιώνονται οι άνθρωποι κι έχουν δεί πεθαμένο μόνο στο σινεμά.

  169. evamaten's avatar

    evamaten said

    168
    Έχεις δίκιο, αλλά αυτή η συνήθεια δεν πρέπει να υπήρχε στα χρόνια που λέει ο Γαβράς. Όσο πλησιάζουμε στο σήμερα μεγαλώνει η ανησυχία των γονιών για το θέμα αυτό – και επινοούνται κάθε είδους ευφημισμοί για τον θάνατο (που βέβαια δεν βοηθούν καθόλου τα μικρά παιδιά, που δεν καταλαβαίνουν από μεταφορές, να κατανοήσουν τον θάνατο και να διαχειριστή το πένθος)

  170. evamaten's avatar

    evamaten said

    169
    διαχειριστούν

  171. 143, … Οι ρινόκερω κινδυνεύουν με εξαφάνιση.

    Λόγω ρινοκερωτικών ιδιοτήτων της ρινός των.
    Καθότι διαβιούν σε διαρκή καλοκαιρινόκαιρο (ιδέ και σχ. 153β)

  172. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    153

    ανοιξοκαλόκαιρο

    Κι όταν μπει το καλοκαίρι αλλά συνεχίζουν τα κρύα και τα συνάχια, μυξοκαλόκαιρο.

  173. Jorge's avatar

    Jorge said

    Σχετικό, θυμάστε τα θέματα που είχαν δημιουργηθεί με τις δύο εκθέσεις «Τα σώματα» ; Ειδικά στη δεύτερη;

  174. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    169 Εννοείται οτι δεν υπήρχε. Ούτε στα χρόνια μου υπήρχε. Τη δεκαετία του ’50 πρόλαβα και μοιρολογίστρες. Τώρα ο νεκρός δεν φεύγει καν απ’ το σπίτι του.

  175. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    171 λόγω υποτιθέμενων ρινοκ-ερωτικών ιδιοτήτων της ρινός των.

  176. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    173 Αν εννοείς αυτή https://www.tanea.gr/2021/09/21/lifearts/body-worlds-i-monadiki-ekthesi-pragmatikon-anthropinon-somaton-stin-athina/ , δεν είναι σχετική.

  177. evamaten's avatar

    evamaten said

    174
    Αχ τι μου θύμισες Μαρία! Αχνοθυμάμαι τη γιαγιά μου να λέει ένα σπαρακτικό μοιρολογι στην κηδεία του γιου της (του νεαρού θείου μου) και οι συγγενείς να της τη πέφτουν γιατί είναι ντροπή να… τραγουδά : Ένα στιγμιότυπο όπου συνυπάρχουν οι δύο εποχές του πένθους – οι δύο οπτικές, δύο φιλοσοφίες και αντίστοιχες πρακτικές για τον θάνατο. (Μακάρι να ήμουν μεγαλύτερη να την υποστηρίξω την καημένη)

  178. 175,

    Έχουν, πράγματι, δημοσιεύσει ενημερωτικές αναλύσεις κερασφόροι χρήστες

  179. Jorge's avatar

    Jorge said

    176 Αυτή είναι η δεύτερη έκθεση.
    Καλά, δεν είναι σχετική με το τι αντίληψη έχουμε (ή θέλουμε να έχουμε) σαν ενήλικες και ειδικά σαν ανήλικοι, για την ιδέα του θανάτου και του σώματος;
    Στο παρελθόν και στο μέλλον;

  180. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    179 Όχι. Γιατί α. διάφοροι ματαιόδοξοι προσφέρουν το σώμα τους για συντήρηση και β. οι συντηρητές είναι υγιεινιστές 🙂

  181. Triant's avatar

    Triant said

    Δεν με απασχολεί ο θάνατός μου (ανεξαρτήτως ηλικίας) αφού εκτός των άλλων δεν θα μάθω ποτέ ότι πέθανα. Το ίδιο λέω και σε άλλους ‘τι σε νοιάζει, σάμπως θα το μάθεις;’
    Άλλωστε η ζωή είναι μια θανατηφόρος ασθένεια σεξουαλικώς μεταδιδόμενη. 🙂

  182. Theo's avatar

    Theo said

    @168, κε:

    Στα χρόνια μου, στην Έδεσσα, υπήρχε μάλλον η συνήθεια. Ήμουν 13 χρονών το 1969, όταν πέθανε η γιαγιά μου με την οποία συγκατοικούσαμε, και δεν με άφησαν να πάω στην κηδεία της.

  183. Pedis's avatar

    Pedis said

    # 163 – Ε, βρε Εύα, με τον Χτηνόνε το ρίχνουμε πού και πού στην πιγκπονιάδα για να ξορκίσουμε το κακό αλλά και το καράφλιασμα μ’ αυτά που βλέπουμε και διαβάζουμε (κι εδώ μέσα).

  184. evamaten's avatar

    evamaten said

    183. Ωραίο σπορ, πολύ ωραίο όμως, Πέδη 🙂

  185. Pedis's avatar

    Pedis said

    Μάρμαγξ, αφεντικό! Μερσί.

  186. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    184# Έτσι πάει, Εύα. Ή μπολιάζεσαι απ’ τον περιρρέοντα κυνισμό ή το ρίχνεις στον σαρκασμό για να γελάσεις τουλάστιχον. Ή και τα δύο 🙂

    Νιώθω την αδιέξοδη, απελπισμένη οργή των φίλων.

  187. Pedis's avatar

    Pedis said

    > 40:00 (Ιλάν Πάπε για το υπό έκδοση νέο του βιβλίο)

    # 184 – 😁 Χαλαρώνουμε λιγάκι, πιστεύω. Ας πει κι ο Χτήνος…🥸

  188. sarant's avatar

    sarant said

    185 –> 187 Συγγνώμη!

  189. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    187# Τι άλλο να πει κι αυτός…Τα είπε στο #186.

  190. Κιγκέρι's avatar

    Κιγκέρι said

    182:

    Εμένα πάλι, στη Λάρισα, 13 ετών το 1982 που πέθανε ο παππούς μου, με βάλανε στο σπίτι δίπλα στον νεκρό να διαβάζω το Ψαλτήρι και την άλλη μέρα πήγαμε κανονικά στην κηδεία όλα τα ξαδέρφια, 13, 12, 10 και 9 χρονών. Μόνο τη νύχτα μας έστειλαν στα σπίτια μας για ύπνο.

  191. Μαρία's avatar

    Μαρία said

  192. Κάδμεια η νίκη των συντηρητικών στη Γερμανία, διότι δεν είμαστε τίποτα πλεμπαίοι να λέμε όλο Πύρρειος.

  193. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    190 Το ίδιο έκανα κι εγώ στη γιαγιά μου εναλλάξ μ’ ένα θείο μου αλλά τη νύχτα. Η γιαγιά μου πέθανε το βραδάκι, μέναμε στο ίδιο σπίτι κι ήμουνα στα δεκάξι.

  194. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    169,174 Και στης γιαγιάς μου, και σε άλλων νεκρών «παραστάθηκα»,μπες βγες, στην ολονυχτία, στα παιδικά μου χρόνια. Όχι μόνο δεν μας εμπόδιζαν αλλά κάναμε το κατά δύναμιν στα διαδικαστικά, αν βέβαια τα ίδια τα παιδιά δεν κρυβόντουσαν/φοβόντουσαν (ο φόβος των πεθαμένων/φαντασμάτων με διάφορες δοξασίες υπήρχε). Έχω κόψει μυρτιές που γέμιζαν κλασικά τα προσκέφαλα, έχω θυμιατίσει στην εκκλησία, ελλείψει μεγάλων, ξένο νεκρό, έναν παππού που τον έφεραν απροειδοποίητα και βιαστικά για ταφή, έλειπαν όλοι στις ελιές, και μας έστειλε ο δάσκαλος, το συμμαθητή μου για τα εξαπτέρυγα κι εμένα στο θυμιατό (έχω πει την ιστορία).
    Μοιρολογούσαν οι περισσότερες γυναίκες, όχι ξένες, οι συγγενένισσες και οι χωριανές. Στιχάκια δυνατά, γόου και θρήνου, που ακόμη μερικά σώζονται (βλ. και Ανωγειανά Μοιρολόγια του Λουδοβίκου) για τη ζωή του ίδιου του νεκρού αλλά και οι λεγόμενες «παραγγελιές» / μηνύματα για τους δικούς τους μεταστάντες, εκεί στον Κάτω Κόσμο που θα πήγαιναν με την ταφή. 20-25 χρόνια από τη μεγάλη σφαγή/ολοκαύτωμα, της Βιάννου από τους Γερμανούς (Σεπτ.1943), όλοι, πέρα από τους υπόλοιπους θανάτους, είχαν κάποιο εκτελεσμένο εκεί. Σειρά οι μαυροφορεμένες. Σπανιότατα μεν, αλλά ιστορούνται και ανδρικά μοιρολόγια.

  195. Κιγκέρι's avatar

    Κιγκέρι said

    Εντωμεταξύ, χτες το βράδυ, κάνοντας ζάπινγκ, πέτυχα στο Σταρ, στην ταινία Μια Ελληνίδα στο Χαρέμι (με υπότιτλους για τους έχοντες προβλήματα ακοής), ένα μεγαλοπρεπέστατο
    Δεύτε τελευταίων ασπασμών!

  196. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    195# Χώρια που με ωμέγα έχει πιο βάθος, καλύτερα είναι πολλοί ασπασμοί παρά ένας 🙂

  197. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    191, (κι έλεγα χθ βράδυ, να το ποστάρω, να μην το ποστάρω – ν΄ασχολούμαστε με τον γνωστό δεξιόστοκο…)
    Ο θείος απ’ την Οξφόρδη κινδυνολογεί για τα Τέμπη

  198. Alexis's avatar

    Alexis said

    #196: Έτσι είναι! Ο πληθυντικός έχει άλλη χάρη!
    (Πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε με τις ζωές μας) 😊

    #197: Το διάβασα σήμερα το πρωί. Είναι εξοργιστικός ο τύπος! 😡

  199. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    197# Να κάνουμε και λίγο μασαζάκι στους νικοκυραίοι για τα χοντρά επεισόδια που προβλέπω στις 28.

  200. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Νοικοκυραίοι, ήμαρτον με τη νικοκύρεια προσφώνηση εδωμέσα 🙂

  201. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    197, 198:

    Ναι, συμφωνώ με Αλέξη, είναι εξαιρετικός!

    😉

  202. spyridos's avatar

    spyridos said

    Χαιρετώ το φωτοδιαγνωστικό ιστολόγιο.

    «Ένα παρολίγον τροχαίο ατύχημα είχε στο Ηράκλειο η κόρη του πραγματογνώμονα των οικογενειών των θυμάτων των Τεμπών, Βασίλη Κοκοτσάκη.

    Η 32χρονη κόρη του Βασίλη Κοκοτσάκη κατήγγειλε ότι οδηγός οχήματος που την ακολουθούσε στο Ηράκλειο τα μεσάνυχτα του Σαββάτου (22.2.25) έκανε επικίνδυνους ελιγμούς και προσπάθησε να την εμβολίσει.

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ, από την έρευνα προέκυψε ότι πρόκειται για τυχαίο γεγονός.

    Όπως αναφέρει σε ανάρτησή του ο Βασίλης Κοκοτσάκης, αυτοκίνητο έκλεισε «τεχνιέντως τον δρόμο» μπροστά από το όχημα της κόρης, ενώ υπήρξε αναστροφή του ΙΧ και καταδίωξη του αυτοκινήτου της κόρης του, με κίνδυνο, όπως επισημαίνει, «εμβολισμού και πτώσης στον γκρεμό».»

  203. Jorge's avatar

    Jorge said

    Το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη.

  204. spyridos's avatar

    spyridos said

  205. BLOG_OTI_NANAI's avatar

    BLOG_OTI_NANAI said

    192: «Κάδμεια νίκη»

    Σπάνια η χρήση. Υπάρχει πάντως στο λεξικό του Πατάκη:
    «Καδμεία νίκη [καδμείος]
    η επικράτηση σε μία αναμέτρηση που είναι όμως ολέθρια και για τον νικητή και για τον νικημένο
    «

    Η αρχαιότερη ίσως χρήση από τον Μελέαγρο πριν 2.100 χρόνια :

  206. evamaten's avatar

    evamaten said

    187β Ακριβώς!

    189
    Κι εγώ, φίλε (το ίδιο σκέφτηκα τις προάλλες με κάποια λόγια του μελισσοκόμου μας)

    194
    Παραγγελιές, ε; Φοβερό!
    Μια και λέμε για τις γιαγιάδες μας, να πω και κάτι ακόμα για τη Θρακιώτισσα γιαγιά μου, που της έκοψαν το μοιρολόι, γιατί τάχα ήταν ντροπή. Αυτή η τόσο παπαδιαμαντική γιαγιά, εξοικειωμένη φουλ με την ιδέα του θανάτου, ξέρετε πώς πέθανε; Στα 98 της, ακμαία, ακόμα βοηθούσε στο νοικοκυριό την οικογένεια του γιου της, αλλά μια μέρα ζητάει να της καλέσουν όλα τα παιδιά, γιατί πρόκειται να πεθάνει. Ετοιμάζει τα ρούχα της, τα αποχαιρετά (αυτά της λένε «τι χαζομάρες ειν’ αυτές ρε μάνα») ξαπλώνει, σταυρώνει τα χέρια και έτσι απλά, πεθαίνει!

    191
    Τι απατεώνας, τι ανεκδιήγητος (μου έρχονται κι άλλα πολλά κοσμητικά…)

  207. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    206 Εύα, με τον ίδιο τρόπο πέθανε κι η γιαγιά μιας φίλης μου επίσης σε βαθιά γεράματα.

  208. sarant's avatar

    sarant said

    199-200 Επηρεάζουμε 🙂

  209. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    https://www.avgi.gr/diethni/501173_kalei-netaniahoy-parakamptontas-diethnes-entalma-syllipsis-ta-prota-deigmata-grafis

    https://www.middleeasteye.net/news/netanyahu-invited-germany-israel-defiance-icc

  210. evamaten's avatar

    evamaten said

    207
    Τι γυναίκες ήταν αυτές, Μαρία! Τι είδαν με τα μάτια τους, τι πέρασαν και με τι αξιοπρέπεια έφυγαν

  211. Στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης προστίθεται η προσωνυμία: «9ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης – Κώστας Βάρναλης», με απόφαση της υφυπουργού Παιδείας Ζ, Μακρή, ύστερα από σχετικές εισηγήσεις τοπικών φορέων.

  212. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    Επιτρέψτε μου μια διαφήμιση.

    Την Τρίτη 4 Μαρτίου, 7μμ στη Γεννάδειο, συμμετέχω με τα δεύτερα βιολιά στην παρακάτω εκδήλωση:

    https://www.ascsa.edu.gr/events/details/crete-music-of-resistance

    Ο Παναγιώτης Λυγκ (League) παρουσιάζει για πρώτη φορά δημόσια μέρος του αρχείου καταγραφών δημοτικής μουσικής που πραγματοποίησε το 1953-1954 ο Τζέιμς (Δημήτρης) Νοτόπουλος σ’ ένα σωρό μέρη της Ελλάδας και της Κύπρου. Η συγκεκριμένη παρουσίαση αφορά τις καταγραφές από Δυτική Κρήτη. Η εκδήλωση συνδιοργανώνεται από το Χάρβαρντ, το Παν/μιο της Φλόριδας και την Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών της Αθήνας.

    Λεπτομέρειες στο παραπάνω λινκ. Κάτω κάτω θα βρείτε και σύνδεσμο για ζωντανή διαδικτυακή μετάδοση.

    Το σύνολο των ηχογραφήσεων του Νοτόπουλου, μαζί με τις βασικές σχετικές πληροφορίες, είναι διαθέσιμα ονλάιν με εντελώς ελεύθερη πρόσβαση εδώ: https://mpc.chs.harvard.edu/notopoulos-collection-1/. Επιγραμματικά, πρόκειται για έναν σημαντικό θησαυρό δημοτικής μουσικής και προφορικής λαϊκής ποίησης που είχε παραμείνει άγνωστος πάνω από μισόν αιώνα. Εντοπίστηκε πρόσφατα από τον Παναγιώτη Λυγκ (τον εισηγητή της παρουσίασης), ο οποίος ψηφιοποίησε τις μπομπίνες (ταινίες μαγνητοφώνου), τις γνωστοποίησε και τις μελετά.

  213. Jorge's avatar

    Jorge said

    # 212 Έχουν το M/d/year, πηγή πολλών παρεξηγήσεων.
    «Crete: Music of Resistance
    3/4/2025 7.00pm (Greece) – 9.00pm (Greece)

  214. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    Πες μου ότι κανόνισα άδεια λάθος μέρα!! 🙂

  215. Jorge's avatar

    Jorge said

    Όχι αλλά αν το μάθαινα μόνο από το σάιτ, θα πήγαινα κουνιστός και λυγιστός την πρώτη Πέμπτη του Απρίλη 🙂

  216. sarant's avatar

    sarant said

    212 Μπορεί να καταφέρω να έρθω

  217. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Palestinian prisoners and detainees are subjected to shocking atrocities in Israeli prisons, where systematic torture surpasses the brutality of the most infamous detention centers in history. https://x.com/RamAbdu/status/1895106391939117211

  218. Στέλιος Κορνές's avatar

    Στέλιος Κορνές said

    ‘Εχουν περασει βεβαια μερικες μερες, αλλά τωρα το μαθαινω κι εγω: συμφωνα με εναν φιλο μου λοιπον, το τραγουδι PopCorn ηταν το μουσικο σημα της εκπομπης «Η χρυσή βολή». Επροκειτο για ενα τηλεπαιχνίδι με τη Μαίρη Χρονοπούλου, γυρω στο 1973. Δεν καταφερα να βρω βιντεο που να το επιβεβαιωνει…

  219. #212 Πέπε με το καλό! Και μπράβο! Δεν κατέω πολλά, αλλά όπως το διάβασα ένοιωσα πως είναι σημαντικό για έναν μουσικό.

    #218 κΚορνέ😲😮😲!!! Δεν θυμάμαι την μουσική. Ως παιδί όμως είχα εντυπωσιαστεί, από ένα τηλέφωνο που κρατούσε η Χρονοπούλου και έπαιζαν. Ήταν όλο, ένα ακουστικό, και στην βάση ήταν το καντράν. Χρώμα δεν γνωρίζω. Ασπρόμαυρη γαρ.

  220. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    218

    Στο 31:50 https://www.youtube.com/watch?v=ZlJ4_gNirMQ Κατανοητό γιατί το σήμα μπορεί να θύμισε στο φίλο σου το ποπκόρν αλλά δεν είναι.

  221. Στέλιος Κορνές's avatar

    Στέλιος Κορνές said

    @219 Δε μπορω να θυμηθω το τηλεφωνο… ημουν πολυ μικρος ή ισως οι γονεις εβλεπαν κατι στην ΥΕΝΕΔ την ιδια παντα ωρα!

    @220 Καταπληκτικη συλλογη, ευχαριστω! Τουλαχιστον βεβαιωσαμε πως δεν ηταν αυτη η εκπομπη, και ξανακουμε ολα αυτα τα παλια τραγουδακια!

Σχολιάστε

 
Σχεδίασε έναν Ιστότοπο όπως αυτός με το WordPress.com
Ξεκινήστε