Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

  • Κλικάρετε εδώ για να γραφτείτε συνδρομητές και να έχετε ενημέρωση για νέα άρθρα με ηλεμηνύματα (ελληνιστί ημέιλ)

    Προστεθείτε στους 8.783 εγγεγραμμένους.
  • ΟΠΕΚΕΠΕ, η λέξη του 2025!

    Η λέξη της χρονιάς (2025)
  • ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΟΥ ΒΙΒΛΙΟ (2021)

  • ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ (2018)

  • ΤΟ ΠΡΟΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Ακυρώνονται εκλογές στην ΕΕ; (πάνω σε μια ανάρτηση του Δημήτρη Χριστόπουλου)

Αναρτήθηκε από τον/την: sarant στο 13 Μαρτίου, 2025


Στον πρώτο γύρο των  προεδρικών εκλογών στη Ρουμανία,  στις 24 Νοεμβρίου 2024, ήρθε πρώτος με 23%, αναπάντεχα, ο ακροδεξιός υποψήφιος Καλίν Τζορτζέσκου (νομίζω κάπως έτσι μεταγράφεται το Georgescu), ύστερα από προεκλογική εκστρατεία που έγινε κατά κύριο λόγο μέσα από το Τικ-Τοκ.

Ο Τζορτζέσκου ήταν δημοσκοπικό φαβορί για να νικήσει στον  δεύτερο γύρο, αλλά στις 6 Δεκεμβρίου, δυο μέρες πριν από τις προγραμματισμένες εκλογές, το Συνταγματικό Δικαστήριο της Ρουμανίας ακύρωσε τα αποτελέσματα του πρώτου γύρου, έχοντας διαπιστώσει μαζική παρέμβαση στα σόσιαλ από ξένο παράγοντα.

Προκηρύχτηκαν νέες εκλογές για τον Μάιο. Ο Τζορτζέσκου συγκέντρωνε κάπου 40% στις δημοσκοπήσεις και ήταν το μεγάλο φαβορί. Στις 26 Φεβρουαρίου συνελήφθη για λίγο, του απαγγέλθηκε κατηγορία για υποκίνηση σε ανατροπή της συνταγματικής τάξης και του επιβλήθηκε απαγόρευση εμφάνισης στα μέσα ενημέρωσης επί 60 ημέρες. Στις 9 Μαρτίου η Κεντρική Εκλογική Επιτροπή δεν έκανε δεκτή την υποψηφιότητά του και την επόμενη μέρα απορρίφθηκε και η έφεση που έκανε.

Αυτά είναι πρωτοφανή γεγονότα για χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο κι αν ζούμε σε καιρούς πρωτοφανείς. Θα πείτε, και το κόμμα του Κασιδιάρη (Έλληνες ΓΤΠ) δεν έγινε δεκτό στις εκλογές του 2023, ενώ στη συνέχεια πάρθηκαν διάφορα μέτρα εναντίον του κόμματος Σπαρτιάτες, το οποίο στήριξε ο πρωτόδικα καταδικασμένος πρώην χρυσαυγίτης. Πράγματι, αλλά εκείνα ήταν  περιθωριακά κόμματα του 3% -και βέβαια ποτέ στην Ελλάδα ή σε άλλη χώρα της ΕΕ δεν έχουν  ακυρωθεί εκλογές.

Απ’ όσο καταλαβαίνω, δεν υπάρχει αμφισβήτηση ότι στις εκλογές που έγιναν ο Τζορτζέσκου ήρθε πρώτος -νοθεία δεν έγινε. Οι ψηφοφόροι όντως του έδωσαν προβάδισμα, σε γνήσιες εκλογές. Ίσως να επηρεάστηκαν από τα μποτ του Πούτιν, που, όπως λέγεται, κατέκλυσαν το ρουμανικό τικ-τοκ, αλλά ο ρουμανικός λαός στις κάλπες, έστω παραπλανημένος, εξέφρασε αυτή την προτίμηση. Να αλλάξουμε λαό;

Θυμηθείτε άλλωστε ότι πριν από 2-3 μέρες και στη χώρα μας ο πρόεδρος της Εθνικής  Αρχής Κυβερνοασφάλειας ισχυρίστηκε, χωρίς πάντως να παρουσιάζει αποδείξεις, ότι ρωσικά μποτ πήραν μέρος στην εργαλειοποίηση «της τραγωδίας» των Τεμπών και απέδωσε σε αυτόν τον παράγοντα την τεράστια συμμετοχή στις συγκεντρώσεις. Μήπως δεν απέχει πολύ η μέρα που η αναφορά σε μποτ του Πούτιν (ή όποιου άλλου) θα οδηγεί σε αυτόματη απαγόρευση συγκεντρώσεων ή κομμάτων;

Παραθέτω στη συνέχεια μια χτεσινή ανάρτηση στο Φέισμπουκ, από τον Δημήτρη Χριστόπουλο, καθηγητή στο Πάντειο. Η φωτογραφία του Τζορτζέσκου συνόδευε την ανάρτηση.

Η ΑΚΥΡΩΣΗ ΕΚΛΟΓΩΝ ΕΙΝΑΙ Ο,ΤΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΕΙ.

Η σε πρώτη φάση ακύρωση της εκλογής Γκεοργκιέσκου στις Ρουμάνικες προεδρικές εκλογές του Δεκεμβρίου 2024 και σε δεύτερη φάση η απαγόρευση συμμετοχής του στις επαναληπτικές προεδρικές εκλογές του Μαίου, μόλις προχθές, είναι σκανδαλώδης.

Είναι ό,τι πιο αυτοκτονικό έχω δει να κάνει μια ευρωπαϊκή δημοκρατία, έστω κι «ελαττωματική» όπως διεθνή όργανα έχουν αποκαλέσει τη Ρουμανική Δημοκρατία.

Στο Μόναχο, πριν λίγο καιρό, ο νέος αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Βανς είπε κατάμουτρα στις ευρωπαϊκές ελίτ:
«(…) Σοκαρίστηκα από το γεγονός ότι ένας πρώην Ευρωπαίος Επίτροπος βγήκε εσχάτως στην τηλεόραση και φαινόνταν ενθουσιασμένος διότι η ρουμανική κυβέρνηση είχε μόλις ακυρώσει ολόκληρες εκλογές. Προειδοποίησε ότι αν τα πράγματα δεν πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ακριβώς το ίδιο πράγματα θα μπορούσε να συμβεί και στη Γερμανία, επίσης. Τώρα, όπως το αντιλαμβάνομαι, το επιχείρημα είναι ότι η ρωσική παραπληροφόρηση επηρέασε τις ρουμανικές εκλογές, αλλά θα ρωτούσα τους Ευρωπαίους φίλους μου να δούνε τα πράγματα με άλλη προοπτική. Μπορεί να πιστεύετε ότι είναι κακό η Ρωσία να αγοράζει διαφημίσεις στα social media ώστε να επηρεάσει τις εκλογές σας. Εμείς το πιστεύουμε αυτό. Μπορείτε να το καταδικάσετε και σε διεθνές επίπεδο αν θέλετε. Αλλά αν η δημοκρατία σας μπορεί να καταστραφεί για μερικές εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια από μια ψηφιακή διαφήμιση ξένης χώρας, τότε δεν ήταν αρκούντως ισχυρή, για αρχή-αρχή».

Δε με ενοχλεί καθόλου να πω ότι ο Βανς – όσο αισχρός κι είναι – εδώ έχει δίκιο.

Η ολική ανατροπή της λαϊκής κυριαρχίας στο όνομα μιας «αμυνόμενης δημοκρατίας» είναι το χειρότερο δυνατό μαντάτο που μπορούσαμε να φέρουμε στον εαυτό μας. Η Ευρώπη είναι άξια για το χειρότερο που θα της συμβεί διότι άγγιξε το μοναδικό άβατο που είχε απομείνει: τις εκλογές.

Ο Γκεοργκιέσκου – ή μια χειρότερη εκδοχή φασίστα από τον Γκεοργκιέσκου – είναι προ των ρουμανικών πυλών εφεξής και φυσικά η εικόνα της δημοκρατίας στην Ευρώπαϊκή Ένωση είναι θλιβερή. Αυτοχειρία πραγματική.

Δείτε, αν θέλετε τα αναλυτικά νομικά σε αυτό το έξοχο κείμενο.

H ακύρωση εκλογών είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να κάνει μια δημοκρατία για να σωθεί. Με τον τρόπο αυτό, βυθίζεται περισσότερο στη χλεύη και την απαξίωση.

Και αυτό το κάναμε στην Ευρώπη… Άξιοι των δεινών που έρχονται.

Συμφωνώ σε γενικές γραμμές με την ανάρτηση του Χριστόπουλου, αν και εγώ δεν θα έδινα κεντρική θέση στην τοποθέτηση του Βανς. Ωστόσο, έχει δίκιο ο Χρ. όταν  μιλάει για ανατροπή της λαϊκής  κυριαρχίας. 

Βέβαια, τώρα που το σκέφτομαι κι άλλες φορές η Ευρώπη έχει ανεχθεί την  ακύρωση εκλογών, όχι στο έδαφός της, αλλά στη  γειτονιά της, στο κατώφλι της. Τον Ιανουάριο του 1992 στην Αλγερία το Ισλαμικό Μέτωπο Σωτηρίας  είχε κερδίσει τον πρώτο γύρο των βουλευτικών εκλογών με μεγάλη διαφορά και ήταν  μαθηματικά βέβαιο ότι στον  δεύτερο γύρο θα συγκέντρωνε πάνω από τα 2/3 των εδρών και έτσι θα μπορούσε να αλλάξει το Σύνταγμα. Πέντε μέρες πριν από τον δεύτερο γύρο έγινε στρατιωτικό πραξικόπημα και ματαίωσε τις εκλογές ώστε να μην  εγκαθιδρυθεί ισλαμικό κράτος. H Eυρώπη δεν καταδίκασε το πραξικόπημα. 

Πιο πρόσφατα, στην Αίγυπτο, ο εκλεγμένος ισλαμιστής πρόεδρος Μοχάμεντ Μόρσι ανατράπηκε το 2013 με στρατιωτικό πραξικόπημα και φυλακίστηκε (πέθανε το 2019 κατά τη διάρκεια της δίκης του). Ο επικεφαλής των πραξικοπηματιών,  ο στρατηγός αλ-Σίσι, «εξελέγη» πρόεδρος το 2014 και μετά το 2018 και το 2023, σε εκλογές όπου πολλοί υποψήφιοι αποκλείστηκαν. Όταν αυτά τα κάνει ο Λουκασένκο, η Ευρώπη τον έχει για παρία, αλλά τον Σίσι όχι μόνο δεν τον  αποδοκίμασε η ΕΕ αλλά και τον παρασημοφόρησαν ευρωπαϊκές χώρες, και η Ελλάδα ανάμεσά τους. 

Θα πείτε, αυτοί οι λαοί είναι ανώριμοι για τη  δημοκρατία. Μήπως  όμως έγιναν ανώριμοι και οι λαοί της Ευρώπης; 

157 Σχόλια to “Ακυρώνονται εκλογές στην ΕΕ; (πάνω σε μια ανάρτηση του Δημήτρη Χριστόπουλου)”

  1. Κουνελόγατος's avatar

    Κουνελόγατος said

    Προς το παρόν πρέπει ν’ απαγορευτεί η ψήφος στους ανώριμους νέους (κάτω των 55 ετών) και στις γυναίκες που δεν κάνουν όσα παιδιά πρέπει. Για τους υπόλοιπους θα δούμε. Έτσι δε χρειάζεται ν’ ακυρώνουμε εκλογές και τέτοια αντιδημοκρατικά.

  2. phrasaortes's avatar

    phrasaortes said

    Ο Μουμτζής υποστήριζε τις προάλλες το πραξικόπημα του Σίσι, περιγράφοντας το ως λαϊκή εξέγερση. Βέβαια ο Σίσι έσφαξε μερικές εκατοντάδες που διαμαρτύρονταν για την εν λόγω εξέγερση.

    Στην Ελλάδα μόνο οι ακροδεξιοί ξεπλένουν την χούντα, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και με το καραμπινάτο πραξικόπημα του 1922, για το οποίο έχει επικρατήσει ο όρος επανάσταση. Ήταν όμως ένα καθαρά στρατιωτικό κίνημα με μηδενική λαϊκή συμμετοχή που ανέτρεψε μια δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση και εγκαθίδρυσε δικτατορία. Φαντάζομαι ότι εξηγείται από τον εξωραϊσμό του βενιζελισμού (αν και ο βενιζελισμός ήταν ήσσονος σημασίας παράγοντας στο πραξικόπημα) στην μεταπολιτευτική δημόσια ιστορία.

  3. basmag's avatar

    basmag said

    Εξαιρετικά ενδιαφέρον το θέμα και τα κείμενα!

  4. sarant's avatar

    sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    2 Εκλεγμένη όντως κυβέρνηση ανατράπηκε (αν και είχαν μεσολαβήσει πολλά από τις εκλογές) ύστερα όμως από μια καταστροφή. Θα το συζητήσουμε κάποτε.

  5. Pedis's avatar

    Pedis said

    Έλα ρε, στην ΕΕ συμβαίνουν αυτά;! Να ακυρώνονται εκλογές;

    Να έχουν γίνει οι εθνικοί νομοι και τα συντάγματα παλιόχαρτα, χωρίς καν ένα ψευτοδημοψήφισμα;

    Να μην λαμβάνονται υπόψην δημοψηφίσματα που έφεραν μη επιθυμητά αποτελέσματα;

    Να υπάρχουν καμιά δεκαριά χώρες υπό ομηρία σε καθεστώς λατινοαμερικανοποιημένου προτεκτοράτου;

    Μα τι δουλειά έχετε οι αριστεροί ευρωπαϊσταί; Αυτά τα λένε οι κομμουνισταί!

  6. atheofobos's avatar

    atheofobos said

    Ο Βάνς ήταν επόμενο να λέει όσα είπε, γιατί είναι γνωστό στο που οφείλεται η πρώτη εκλογή του Τραμπ με τις ψευδείς ειδήσεις από την Ρωσία κατά της Χίλαρι.

    Ο επηρεασμός των ψηφοφόρων από ξένα κέντρα μέσω ιντερνέτ είναι πλέον ένας απολύτως νέος τρόπος αλλοίωσης μιας ψηφοφορίας και προβλέπω πως θα αρχίσει να λαμβάνεται σοβαρά υπ΄όψη.

    Η χειραγώγηση της κοινής γνώμης μέσω δημοσιευμάτων στο ιντερνέτ έγινε σαφής και εδώ, με την έντονη  εργαλειοποίηση της τραγωδίας των Τεμπών από τα πολιτικά κόμματα.

    Οι δύο μεγάλες πρόσφατες τραγωδίες στην χώρα μας στο Μάτι με 102 νεκρούς και στα Τέμπη με 57, έγιναν με δύο διαφορετικές κυβερνήσεις με απόλυτη υπευθυνότητα  και των δύο.

    Χάρις όμως στα συνεχή δημοσιεύματα στο  ιντερνέτ τα Τέμπη οδήγησαν στις τεράστιες πρόσφατες συγκεντρώσεις ενώ αντίστοιχα η τραγωδία στο Μάτι, με σχεδόν διπλάσιους νεκρούς και  ενώ ήδη γίνεται η δίκη του, ελάχιστη κάλυψη έχει τόσο στο ιντερνέτ όσο και στα ΜΜΕ.

    Δεν μπορώ βέβαια να ξέρω αν πράγματι υπάρχει ρωσικός δάκτυλος πίσω από αυτά στην Ελλάδα, αλλά η ομόφωνη απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Ρουμανίας είχε βάσιμους λόγους που την οδήγησαν σε αυτήν.

     Ο Georgescu  ήταν κυριολεκτικά «άγνωστος», δεν συμμετείχε στις τηλεμαχίες των υποψηφίων, η προβολή του στα μεγάλα μέσα ενημέρωσης ήταν αμυδρή, ενώ οι δημοσκοπικές του επιδόσεις δεν δημιουργούσαν ελπίδες νίκης (καθώς λάμβανε από 1% μέχρι 10%). Μολαταύτα, λίγες μέρες πριν  τον πρώτο εκλογικό γύρο παρατηρήθηκε μαζική προβολή των δηλώσεών του στην ψηφιακή πλατφόρμα TikTok. Οι εκατομμύρια προβολές αφορούσαν στις θέσεις του Georgescu υπέρ του Βλαντίμιρ Πούτιν, κατά του ΝΑΤΟ και κατά της ΕΕ. Μεταξύ άλλων, ο υποψήφιος φαινόταν να επαινεί εξτρεμιστικά κινήματα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου (όπως τη «Garda de Fier» και τον φασίστα δικτάτορα Antonescu, ο οποίος εξώθησε τους Εβραίους της Ρουμανίας σε εξόντωση). Σ’ άλλες δε δηλώσεις του επιχειρηματολογούσε υπέρ των λεγόμενων «θεωριών συνομωσίας».

    Τι θα λέγαμε αν καμιά 10 μέρες πριν τις εκλογές εμφανιζόντουσαν αντίστοιχες προβολές στο ιντερνέτ εκθειάζοντας τους Σπαρτιάτες ή την Νίκη με αποτέλεσμα την εκλογική τους εκτόξευση;

    Το πρόβλημα είναι νέο και πολύ δύσκολα αντιμετωπίσιμο και μου θύμισε την ατελέσφορη λύση από τον αείμνηστο Μαρούδα, που θα κατέρριπτε τον δορυφόρο που θα χρησιμοποιούσε η ελεύθερη ραδιοφωνία!      

  7. Ναι, ναι, μάλλον τζορτζ– το ρουμανικό Georg-, Έχουμε συμπεθέρους απ’ τα Τίρανα — λάθος, από το Βουκουρέστι ήθελα να πω και (τουλάχιστον) τα βαπτιστικά ονόματά τους με Georg- τα αποδίδουν με τζορτζ. Καλημέρες.

  8. sarant's avatar

    sarant said

    6 Χειραγώγηση της κοινής γνώμης από το Ιντερνετ, λες. Γιατί είναι θεμιτά τα τικ τοκ του Μητσοτάκη και όχι του Τζορτζέσκου;

    Προσοχή στο κενό ανάμεσα στο «ιντερνετικά μηνύματα που εκθειάζουν το Χ κόμμα» και στο «με αποτέλεσμα την εκλογική του εκτόξευση».

    Ή να απαγορευτεί (αδύνατο όπως λες κι εσύ) κάθε πολιτική διαφήμιση;

  9. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    Καλημέρα.

    Η χειραγώγηση της κοινής γνώμης είναι μια αρχαία (κυριολεκτικά) πρακτική στα καθεστώτα που ονομάστηκαν δημοκρατίες.

    Στην Αρχαία Αθήνα:

    α) Ο Πεισίστρατος εξαπάτησε τον αθηναϊκό δήμο, ότι δήθεν κινδυνεύει η ζωή του, εξασφάλισε με την ψήφο των πολιτών 50 φρουρούς με ρόπαλα και τους χρησιμοποίησε για να καταλύσει το πολίτευμα και να γίνει τύραννος.

    β) Οι ολιγαρχικοί, μετά τη νικηφόρα ναυμαχία των Αργινουσών, ενορχήστρωσαν εκστρατεία διαβολής κατά των ναυάρχων, κατηγορώντας τους ότι ευθύνονταν για τον πνιγμό στρατιωτών, και πέτυχαν τη θανατική τους καταδίκη από την Εκκλησία του Δήμου.

    Στην Αρχαία Ρώμη:

    α) Ο Πόπλιος Κλώδιος Ωραίος, για να εκλεγεί Δήμαρχος των Πληβείων, υποσχέθηκε διανομή σε όλους τους Ρωμαίους πολίτες ημερήσιου επιδόματος σίτισης(στην πραγματικότητα αυτό το μέτρο εφαρμοζόταν μονάχα σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης).

    β) Η εκλογή των υποψηφίων στα διάφορα αξιώματα στηριζόταν σε μεγάλο βαθμό σε δωροδοκίες, είτε χρηματικές είτε προσλήψεις σε υπαλληλικές κρατικές θέσεις. Ένας εύσχημος τρόπος δωροδοκίας, κυρίως μεταξύ εύπορων, ήταν ένα ωραίο δώρο για τα Σατουρνάλια (σήμερα θα λέγαμε χριστουγεννιάτικο δώρο).

  10. atheofobos's avatar

    atheofobos said

    8-Τα τικ τοκ του Μητσοτάκη είναι επώνυμα και όποιος τα διαβάζει ξέρει πολύ καλά από που προέρχονται. Είναι τελείως διαφορετικά  αυτά που εμφανίζονται  ως οπαδοί που εκθειάζουν τον Τζορτζέσκου ή γράφουν πως συμφωνούν με τις απόψεις του.

    Θυμήσου τι ρόλο έπαιξαν στην  εκτόξευση  της ΧΑ, τα γραφόμενα πως οι Χρυσαβγίτες συνόδευαν τις γριούλες στα ΑΤΜ για να μην τις ληστέψουν!   

    Δεν μιλάω για απαγόρευση των πολιτικών διαφημίσεων, που προσωπικά δεν πιστεύω πως οδηγούν κάποιο στο να ψηφίσει ένα κόμμα. Μιλάω για δημοσιεύσεις που εντέχνως υποβάλλουν στον αναγνώστη να συμφωνήσει. Έχει γράψει σχετικά η  Κατερίνα Παναγοπούλου:

    Φέρ’ ειπείν δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακή η δήλωση κάποιου που έλεγε στην πορεία πως θρηνεί για τις 57 ψυχές, σε σύγκριση με εκείνη που προβλήθηκε πως το τραγικό δυστύχημα «ήταν ένα προμελετημένο έγκλημα που προκάλεσε η κυβέρνηση προκειμένου να εξυπηρετήσει ανώτερα συμφέροντα».

  11. phrasaortes's avatar

    phrasaortes said

    Όλες οι εκλογές επηρεάζονται, άμεσα ή έμμεσα, ηθελημένα ή αθέλητα, από αναρίθμητους παράγοντες, εξωτερικούς και εσωτερικούς, από ξένες κυβερνήσεις μέχρι και απλούς σχολιαστές σε ιστολόγια. Η χειραγώγηση είναι επίσης κάτι το σχετικό. Ουσιαστικά βασίζεται στα υποκειμενικά κριτήρια του καθενός για την αξία των επιχειρημάτων της άλλης πλευράς. Η ταξική πάλη, ο εβραϊκός δάκτυλος και τα έλαια σιλικόνης, όλα αυτά μπορούν να θεωρηθούν χειραγώγηση. Δεν ξέρω αν η απόφαση έχει νομικό έρεισμα στο ρουμανικό Σύνταγμα, αλλά δημοκρατικά πάσχει. Γραφικός ο Τζορτζέσκου, αλλά αποκλείστηκε από το όχι και πολύ ανεξάρτητο Ανώτατο Δικαστήριο για μικροκομματικούς λόγους και η απόφαση αυτή στηρίχτηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση εξαιτίας των θέσεων του στην εξωτερική πολιτική. Οι απόψεις του για την Σελήνη και τους φασίστες λεγεωνάριους δεν έπαιξαν κανέναν ρόλο. Δεν εκπλήσσομαι, πριν μερικές μέρες η Ευρωπαϊκή Ένωση διαστρέβλωσε εντελώς τα γεγονότα στην Συρία, κατηγορώντας την μειονότητα για τις σφαγές και παρουσιάζοντας τους καθεστωτικούς ως θύματα.

  12. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    Συμπληρώνω ένα παράδειγμα, τώρα που το θυμήθηκα, για την πολιτική διαφήμιση στην Αρχαία Ρώμη:

    Στα 70 μΧ ο Μάρκος Κερρίνιος Βατίας ήταν υποψήφιος για την εκλογή στο αξίωμα του αγορανόμου στην πόλη της Πομπήιας. Προσέλαβε επιγραφοποιούς για να φιλοτεχνήσουν στους τοίχους των κτιρίων της πόλης πάνω από 80 αναγγελίες της υποψηφιότητάς του, τόσο με σοβαρές εκκλήσεις για ψήφο όσο και κάποιες όπως η παρακάτω:

    Όλοι οι ξενύχτηδες μπεκρήδες σας ζητούν να εκλέξετε αγορανόμο τον Μάρκο Κερρίνιο Βατία. Αυτό το έγραψαν ο Φλώρος και ο Φρούκτος.”

  13. phrasaortes's avatar

    phrasaortes said

    10. Και στον Τζορτζέσκου επώνυμα έγινε (όχι ότι παίζει κάποιον ρόλο). Υποτίθεται ότι πληρώθηκαν ίνφλουενσερ για να τον προωθήσουν. Αν και το ποιος οργάνωσε την προεκλογική εκστρατεία δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα. Για παράδειγμα, σύμφωνα με την δημοσιογραφική έρευνα, χρηματοδοτήθηκε στην πραγματικότητα από το κεντροδεξιό Εθνικό Φιλελεύθερο Κόμμα.

    https://snoop.ro/anaf-a-descoperit-ca-pnl-a-platit-o-campanie-care-l-a-promovat-masiv-pe-calin-georgescu-pe-tiktok/

    Προσωπικά δεν με πείθει ιδιαίτερα η συνωμοσιολογική αντίληψη τύπου ΟΑΚΚΕ που βλέπει πίσω απ’όλα δάκτυλο των Ρώσων. Μου θυμίζει και λίγο τον μύθο του πισώπλατου μαχαιρώματος. Κρεμλίνο, όλη η αλήθεια;

  14. sarant's avatar

    sarant said

    11 Θα συμφωνήσω μαζί σου

  15. spyridos's avatar

    spyridos said

    Καλημέρα σας.
    Τώρα πια ακυρώθηκαν (καμιά δεκαριά στην ΕΕ) και σε επόμενη φάση καταργήθηκαν (πχ στην Ολλανδία) τα δημοψηφίσματα.
    Καλό είναι να καταργηθούν και οι εκλογές. Οι Μάνος και Τζήμερος είχαν κάνει και έναν υπολογισμό πόσο πολύ κοστίζουν.
    Ας βάλουμε τους τεχνοΚράτες να δίνουν άμεσα τα λεΦΦΦτά στους πελούσιους χωρίς ενδιάμεσα στάδια και χρονοβόρες διαδικασίες.

  16. spyridos's avatar

    spyridos said

    Αφτός ο Γεοργιέσκου είχε προσλάβει κσένους συμβούλοι;
    Σα να λέμε Γκρίνμπεργκ;

    Εγώ ένας ολιγογράμματος είμαι από το χωριό. Απλά ρωτάο.

  17. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    Μήπως θα έπρεπε να σοβαρευτούμε λίγο; Μήπως νομίζει κανείς ότι έχουμε Δημοκρατία;
    Δεν αναφέρομαι στην νόθευση του όρου, αφού, κατά τον Αριστοτέλη, εκλογές=ολιγαρχία, ας πούμε ότι η κλήρωση είναι ανέφικτη μέθοδος, για όποιους λόγους!

    Ας πάμε στην ουσία: Έχουν οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί, που δίνουν και συμβουλές, Δημοκρατία; Πόσα εκατομμύρια δολάρια «προσφέρονται», επίσημα, στους προεδρικούς υποψήφιους; Όλοι αυτοί οι δωρητές το κάνουν χωρίς να αναλάβουν οι δωρολήπτες υποχρεώσεις απέναντί τους; Σύμφωνα με την έννοια Κράτος του Δήμου, στην Αμερική, μένουν χωρίς ασφάλιση μερικές δεκάδες εκατομμύρια αμερικανοί πολίτες; Είναι δημοκρατικό να πληρώνουν οι εργαζόμενοι των 50.000 δολαρίων/έτος περισσότερα για φόρους από κάποιους που κερδίζουν μερικά δισεκατομμύρια κάθε χρόνο; Ας αφήσουν, λοιπόν, τις συμβουλές κι ας κοιτάξουν τα χάλια τους!

    Τα δικά μας, ευρωπαϊκά, χάλια; Τι πολιτικές ακολουθούν τα Συντάγματα των χωρών μας; Από δορυφόροι της ΕΣΣΔ οι μισές και της Αμερικής οι άλλες μισές τον 20 αιώνα, καταλήξανε να χρεοκοπήσουν τον 20ο αι. επειδή μία (ΜΙΑ) Τράπεζα αμερικανική χρεοκόπησε! Ποια δημοκρατία επιτρέπει να κάνουν κουμάντο οι Τράπεζες; Ποια δημοκρατία επιτρέπει σε ιδιωτικές εταιρίες να μηνύουν ολόκληρα κράτη επειδή τα κοινοβούλιά τους ψήφισαν κάτι που τους προκάλεσε ζημίες; Γνωρίζετε ότι η Γερμανία καταδικάστηκε να πληρώσει 10 δισ. σε εταιρίες κατασκευής πυρηνικών εργοστασίων όταν, μετά τη Φουκουσίμα, νομοθέτησαν να καταργήσουν την εγκατάσταση περισσότερων πυρηνικών εργοστασίων στη χώρα τους; Ποια Δημοκρατία επιτρέπει στην Ευρώπη να μετατρέψουν ένα χρέος δημοσιονομικό της Ελλάδας σε χρεοκοπία, γιατί η DB ήταν ήδη χρεοκοπημένη από την συσσώρευση ελληνικών και άλλων ομολόγων; Και να διαγουμίσουν τον ελληνικό πλούτο σαν κουρσάροι πειρατές;

    Τι σόι δημοκρατία είναι αυτή που όλα τα μέσα ενημέρωσης των πολιτών είναι στα χέρια των ολιγαρχών; Που ο πρωθυπουργός παρακολουθεί ακόμα και τους εκλεγμένους υπουργούς του; Τους δημοσιογράφους; Τους επικεφαλής των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας. Το σόι δημοκρατία είναι αυτή, που να μην έσωνε, όταν οι πολίτες της ταξιδεύουν με μέσα μεταφοράς χωρίς συστήματα ελέγχου, σε ράγες μαζί με άλλα τρένα που μεταφέρουν παράνομα λαθραίες ουσίες για να γίνεται νόθευση εμπορευμάτων που τα εμπορεύονται οι ολιγάρχες με την σύμπραξη της Κυβέρνησης; Και, μεγάλο ερώτημα, ποια έννοια δικαίου επιτρέπει στην Αστυνομία να σκοτώνει παιδιά στο δρόμο, να κουφαίνει κόσμο με όπλα κρότου-λάμψης, να σαπίζει στο ξύλο παλικάρια επειδή νομίζει ότι ήταν σε μια συγκέντρωση, όταν τα θύματα μπορούν να αποδείξουν ότι ήταν αλλού;

    Αααα! Αυτά είναι θέματα άποψης! ακούω κάποιους. Είναι θέμα άποψης να αναγγέλλεται κάθε μέρα στο σύστημα του Μετρό ότι ο τάδε και ο δείνα ανελκυστήρας σε τούτον και τον άλλο σταθμό είναι εκτός λειτουργίας και τα άτομα με κινητικές δυσκολίες πρέπει να αποβιβαστούν στον ποηγούμενο σταθμό από αυτόν του προορισμού τους; Και τι θα κάνουν, βρε αλήτες, αυτοί οι άνθρωποι στον προηγούμενο σταθμό; Πώς θα πάνε στον προορισμό τους;;;;

    Αυτά με τη Δημοκρατία! Είναι αυτή που επιτρέπει σε οποιονδήποτε Τούρκο, Εβραίο, Αμερικανό, να εισβάλλει στην Κύπρο, να πετσοκόβει βρέφη Παλαιστινίων, να θέλει να βάλει την Ουκρανία στο ΝΑΤΟ για να τοποθετηθούν όπλα που θα εξουδετερώνουν κάθε δυνατότητα των Ρώσων να πουν ένα οποιοδήποτε όχι σε όποιον εκβιασμό των Αμερικανών! Θα έφευγε ο πύραυλος και θα έσκαγε πάνω από την Μόσχα πριν προφτάσουν οι Ρώσοι να μάθουν ότι ο πύραυλος είχε εκτοξευτεί. Είναι αυτή που έχουν γράψει στα παλιά παπούτσια τους (γα να μην πω και πού αλλού) μια δράκα ολιγαρχών και η κυβερνησή τους, που δεν ελέγχεται από τη Δικαιοσύνη τους και προστατεύεται από την Αστυνομία τους, και καταδικάζουν τον κοσμάκη που δουλεύει τις περισσότερες ώρες εβδομαδιαία στην Ευρώπη, με κατώτατους μισθούς, μερικούς από αυτούς (άκουσον-άκουσον) με υποκατώτατους!!! Είναι το μέγιστο επίτευγμα της κωλοδημοκρατίας τους.

  18. Υπάρχει η ουσία και η διαδικασία, με την πρώτη καλά κάνανε, με την δεύτερη όχι. Με αφήνει παγερά αδιάφορο το θέμα.

  19. spyridos's avatar

    spyridos said

    Die Lösung

    Nach dem Aufstand des 17. Juni
    Ließ der Sekretär des Schriftstellerverbands
    In der Stalinallee Flugblätter verteilen
    Auf denen zu lesen war, daß das Volk
    Das Vertrauen der Regierung verscherzt habe
    Und es nur durch verdoppelte Arbeit
    zurückerobern könne. Wäre es da
    Nicht doch einfacher, die Regierung
    Löste das Volk auf und
    Wählte ein anderes?

    Η Λύση
    Μετά την εξέγερση της 17ης Ιουνίου
    Ο Γραμματέας της Ένωσης Συγγραφέων
    Διένειμε φυλλάδια στην Στάλιναλλεε
    Που δήλωναν ότι ο λαός
    Είχε χάσει την εμπιστοσύνη της κυβέρνησης
    Και μόνο με διπλάσια προσπάθεια
    θα μπορούσε να την ανακτήσει. Δεν θα ήταν ευκολότερο
    Στην περίπτωση αυτή η κυβέρνηση
    Να διαλύσει τον λαό
    Και να εκλέξει άλλον;

  20. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    6. Αtheofobos

    Είσαι πραγματικά αθεόφοβος όταν συγκρίνεις, με τους ίδιους όρους, μια φυσική καταστροφή με ανέμους 11 μποφόρ, με το σχεδόν προσχεδιασμένο έγκλημα ενάντια στην ασφάλεια των συγκοινωνιών. Και, επιπλέον, με την κυβερνητική συμμωρία να θέλουν να το κουκουλώσουν, παραβιάζοντας καμια 20αριά νόμους, πριν το δυστύχημα και μετά από αυτό! Ίσως δεν ήταν κάν αποτέλεσμα τυχαίων παραγόντων.

  21. spyridos's avatar

    spyridos said

    Ύστερ απ την εξέγερση της 17 του Ιούνη,
    ο γραμματέας της Ένωσης Λογοτεχνών
    έβαλε και μοιράσανε στη λεωφόρο Στάλιν προκηρύξεις
    που λέγανε πως ο λαός
    έχασε την εμπιστοσύνη της κυβέρνησης, και δεν μπορεί να την ξανακερδίσει
    παρά μονάχα με διπλή προσπάθεια.
    Δεν θα ταν τότε
    πιο απλό, η κυβέρνηση
    να διαλύσει το λαό
    και να εκλέξει έναν άλλον;

    Μετάφραση από τα Γερμανικά: Μάριος Πλωρίτης
    Πηγή: https://www.sansimera.gr/anthology/513

  22. spyridos's avatar

    spyridos said

    20

    Χωρίς ντροπή, Α-τσίπωτος, Ξε-τσίπωτος

    κάπως έτσι

  23. spyridos's avatar

    spyridos said

    Θυμάμαι αυτό με τα επαναλαμβανόμενα δημοψηφίσματα σε Δανία, Ολλανδία, Γαλλία ,…..
    Και να μην βγαίνει το γαμημένο το καλό αποτέλεσμα.
    Πήγαν Πεμπτιάτικα οι Ολλανδοί και ψήφιζαν αν θα δώσουν βοήθεια στην Ουκρανία και αν την θέλουν μέλος στην ΕΕ.

    ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ

    Πάει ο Ρούτε στο συμβούλιο. ΝΑΙ.

    Αυτό του Χάρρυ Κλύνν με το ποδόσφαιρο στο χωριό.

    » Εμείς εδώ δεν έχουμε ριπλέι. Τους βάζουμε και το ξανακάνουν.»

  24. Jorge's avatar

    Jorge said

    Μαύρο φίδι που μας έφαγε και το χειρότερο είναι πως θα μας αρέσει.

    Άκου ο Βανς να κάνει μαθήματα νωχελικής δημοκρατίας και να έχει και δίκιο.

    Εποχές του ελάχιστου κόπου, μια πηδιά απέχουν από της μηδενικής προσπάθειας.

    #11 

    Αυτό με τη σελήνη, δεν το κατάλαβα.

  25. spyridos's avatar

    spyridos said

    2016 Dutch Ukraine–European Union Association Agreement referendum

    6 April 2016

    «Are you for or against the Approval Act of the Association Agreement between the European Union and Ukraine?»

    For 38.21%

    Against 61.00%

    Blank votes 0.79%

    Πως γένεν αυτό χωρίς Τικτοκ;
    Το Τικτοκ κεξίνησε Ιούλιο του 2018.

    Μετά από αυτό ΚΑΤΑΡΓΗΣΑΝ τα δημοψηφίσματα. Το απόλυτο ξεκωλιαριλίκι της λεγόμενης αστικής δημοκρατίας.

  26. Konstantinos's avatar

    Konstantinos said

    Δεν υπάρχουν χώρες στην Ευρώπη που να γίνονται πραξικοπήματα τα οποία να στηρίζονται από τις δημοκρατικά εκλεγμένες κυβερνήσεις άλλων χωρών. Δεν υπάρχουν χώρες στην Ευρώπη που ακυρώνονται δημοψηφίσματα. Ούτε χώρες που οι μεγάλες διαδηλώσεις δεν εξαναγκάζουν την κυβέρνηση σε παραίτηση, αλλά ένα τηλέφωνακι από Γερμανία και η κυβέρνηση φωνάζει τον κεντρικό τραπεζίτη και παραδίδει τα κλειδιά, παραβιαζοντας κάθε έννοια θεσμικής διαδικασιας.

    (Είμαστε η μοναδική Αφρικανική χώρα με λευκούς κατοίκους.)

    Και δεν είναι η ΕΕ που όταν οι Παλαιστίνιοι ψήφισαν «λάθος» δεν αναγνώρισε την κυβέρνηση και τους έκοψε την οικονομική βοήθεια.

  27. Theo's avatar

    Theo said

    Νικοκύρη, μαρμάγκα 😦

  28. atheofobos's avatar

    atheofobos said

    20,22- Μάλλον  χρειάζεται μεγάλη αντιληπτική ικανότητα για να σκεφτεί κανείς ότι αν ο ηλίθιος σταθμάρχης δεν είχε κάνει το λάθος να βάλει στην ίδια γραμμή τα δύο τρένα το δυστύχημα δεν θα είχε γίνει, ενώ αν στο Μάτι υπήρχε η στοιχειώδης οργάνωση της πολιτείας είναι πιθανό οι νεκροί να ήταν πολύ λιγότεροι.

     Πριν 12 χρόνια σε ανύποπτο χρόνο βέβαια χρόνο είχα γράψει στο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΣΤΗΝ ΣΥΡΙΑ τον προβληματισμό μου σχετικά με εκλογικά αποτελέσματα που οδηγούν σε απαράδεκτες καταστάσεις:

     Ο δεύτερος προβληματισμός μου έχει να κάνει με το ότι μέχρι πριν λίγα χρόνια τα πράγματα ήσαν λίγο πολύ ξεκάθαρα και γνώριζες ποιοι είναι οι «καλοί» και ποιοι οι «κακοί».

    Όλοι όσοι είχαν δημοκρατικά φρονήματα ήσαν αντίθετοι με το καθεστώς του Φράνκο στην Ισπανία ή του Σαλαζάρ στην Πορτογαλία ή το καθεστώς του απαρτχάιντ στην Νοτοαφρικανική Ένωση και ακόμα πιο πρόσφατα με τους διάφορους δικτάτορες της λατινικής  Αμερικής όπως πχ ο Πινοσέτ ή ο Βιντέλα (ίσως εκτός του ΚΚΕ που του είχε ιδιαίτερη συμπάθεια!)

    Έτσι αισθανθήκαμε ιδιαίτερη ικανοποίηση με την κατάρρευση όλων αυτών των δικτατορικών καθεστώτων που για πολλά χρόνια είχαν κάτσει στον σβέρκο των πολιτών τους.

    Με την ίδια ικανοποίηση υποδεχτήκαμε τα τελευταία χρόνια και την «Αραβική Άνοιξη» που έδειχνε πως ο αέρας της δημοκρατίας αρχίζει να φυσά και στις αραβικές χώρες της Μεσογείου στις οποίες διάφορες στρατιωτικές δικτατορίες  είχαν από ετών  καταλάβει την εξουσία.

    Ο ενθουσιασμός μας άρχισε να μετριάζεται όμως όταν οι εξεγέρσεις αυτές κατέληξαν είτε σε εμφύλιες συρράξεις είτε σε  καθεστώτα που δεν διακρίνονται για τις δημοκρατικές τους αρχές.

    Ταυτόχρονα όμως με την «Αραβική ‘Ανοιξη» αρχίσαμε να αντιλαμβανόμαστε ότι έχει εξαφθεί στο έπακρο ο μουσουλμανικός φονταμενταλισμός σε αυτές τις χώρες,  με την επικράτηση ακραίων στοιχείων πολλά από τα οποία συνδέονται  με την Αλ Κάιντα.

    Και έτσι φτάσαμε σήμερα να μην μπορείς πχ να αποφασίσεις  αν ήταν ορθή η ανατροπή του Μόρσι στην Αίγυπτο, που είχε εκλεγεί με δημοκρατικές εκλογές , αλλά ήθελε να την μετατρέψει σε ένα ισλαμικό κράτος στο οποίο η θρησκεία θα καθορίζει τις πολιτικές ελευθερίες των πολιτών και στο οποίο οι Αδελφοί μουσουλμάνοι θα είχαν πιθανώς την δυνατότητα να εξοντώσουν  το 10% του πληθυσμού που είναι χριστιανοί  ή έχουν δίκιο οι αντίπαλοι του που θέλουν ένα κράτος πλησιέστερα στις Ευρωπαϊκές αξιακές αρχές με συζητήσιμη όμως την δημοκρατική του διακυβέρνηση.

    Ο ισλαμικός φονταμενταλισμός έχει ήδη αποδείξει  στο Ιράν ποιος είναι ο τελικός στόχος του και πως αυτός επιτυγχάνεται.

  29. Costas Papathanasiou's avatar

    Costas Papathanasiou said

    Καλημέρα!
    «Μήπως όμως έγιναν ανώριμοι και οι λαοί της Ευρώπης;»
    Υποθέτοντας, και υπεραπλουστεύοντας ίσως, ότι ο ως άνω εν κατακλείδι προβληματισμός προβάλλεται και σα ζήτημα αναθεώρησης της (εν μέρει στερεοτυπικής) εντύπωσης, για την πολιτισμική υπεροχή και πολιτική ωριμότητα των (αθάνατων) Διαφωτισμένων Δημοκρατικών Ευρωπαίων, έναντι άλλων κοινών θνητών σε μακριά νυχτωμένες Ηπείρους (όπως είναι π.χ. τα μέρη με Αμερικανάκια) , μπορούμε εν συντομία να απαντήσουμε «Ναι, έγιναν», συμπληρώνοντας: « Και όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και όπου εν γένει υφιστάμενη Κρίση , εξ ορισμού οφειλόμενη -ως μανιχαϊστικό σχήμα οξύμωρο- στο έλλειμμα κρίσης».
    Το οποίον έλλειμμα κριτικής ικανότητας, ή –έστω- Λόγου ή θείας πνοής, αναδεικνύεται εν γένει (διόλου “αναπάντεχα”) και ως μαζική υπερψήφιση ακραίων, εθνικόφρονων πολιτικάντηδων ή υπερπατριωτών (δήθεν σωτήρων μίας χώρας και ενός μοναδικού λαού), στην άνοδο δηλαδή και της πολυώνυμης «ακροδεξιάς» ή του φασισμού.
    Στα πλαίσια αυτά, ο βανδαλισμός ‘υβριστικών’ έργων ‘ασήμαντων βαρεμένων’ καλλιτεχνών που τολμούν να καταγγέλλουν την συνεχή περιβαλλοντική καταστροφή ως αποτέλεσμα κερδοσκοπικής πολεμοκαπηλίας, τους θανατολάγνους αφύσικους καβαλαραίους στρατόκαυλους (όπως ο τραμπούτινιάχου) ως αιμοδιψή κακέκτυπα “αγίων”, την εξ αυτών κυριολεκτική ή μεταφορική αφαίμαξη των αμάχων, ιδίως δε την ανά τον ‘κόσμο’ έμπρακτη εκμετάλλευση-κακοποίηση γυναικών και παιδιών ακόμη και από ‘πιστούς’ σε θρησκείες που, θεωρητικά, ιεροποιούν τη Μητρότητα και τη Γέννηση‒ μπορεί να θεωρηθεί ως επαληθευτική ακρίτσα κορυφαίας ακρισίας επί παγόβουνου λυμάτων που είναι έτοιμο εν όψει και της κλιματικής μας κρίσης να λειώσει και να μας κατακλύσει.

  30. ΛΑΜΠΡΟΣ's avatar

    ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Από τα 19 μου που λόγω χρηματιστηρίου το εμπέδωσα πλήρως, κι αποφάσισα να ψηφίζω συνειδητό άκυρο, πάντα έλεγα πως αργά ή γρήγορα ο λαός θα καταλάβει πως δεν υπάρχει καμιά δημοκρατία στην χώρα, αλλά και πουθενά στον κόσμο. Το παγκόσμιο σύστημα, ανεξαρτήτως της κατά τόπους ονομασίας, είναι καπιταλισμός, και το πολίτευμα χωρισμένο σε δύο σκέλη, αλλά πλήρως αλληλένδετα, τραπεζική κοινοβουλευτική δικτατορία στις «ελεύθερες» χώρες και σκέτη στυγνή δικτατορία στις υπόλοιπες, για να αισθάνονται ελεύθερες οι άλλες.

    Σαρανταπέντε χρόνια μετά δεν έχει αλλάξει τίποτε επί της ουσίας, αλλά βλέπω τώρα πώς μερικοί πέφτουν από τα σύννεφα, και λέω πως αυτό, είναι κάτι. Θα δείξει!

    «Θα πείτε, αυτοί οι λαοί είναι ανώριμοι για τη  δημοκρατία. Μήπως  όμως έγιναν ανώριμοι και οι λαοί της Ευρώπης;»

    Γιατί, πότε ήταν ώριμοι και δημοκράτες!

    Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι, χρήμα και δημοκρατία, (πόσο μάλλον ελευθερία) είναι ασύμβατες έννοιες.

    Όλα γίνονται για την εξουσία!

  31. ΛΑΜΠΡΟΣ's avatar

    ΛΑΜΠΡΟΣ said

    28 «Ο ισλαμικός φονταμενταλισμός έχει ήδη αποδείξει  στο Ιράν ποιος είναι ο τελικός στόχος του και πως αυτός επιτυγχάνεται.»

    ΟΠΟΤΕ;

  32. Theo's avatar

    Theo said

    Εκοιμήθη ο πρώην Θεσσαλονίκης Άνθιμος.

  33. Jorge's avatar

    Jorge said

    Τη  λέξη «δημοψήφισμα» όχι αψήφιστα παρακαλώ στον οίκο του κρεμασμένου 🙂

    Το ηλίθιο σαμάρι λύθηκε και φόνευσε 57 νομάτους.

  34. ofakiris's avatar

    ofakiris said

    Καλημέρα,

    Οι ολιγάρχες σε ΕΕ και ΗΠΑ δεν έχουν πρόβλημα με τους ακροδεξιούς, τους φασίστες, τους ναζί ή τους ισλαμιστές πολιτικούς αρκεί να κάνουν τη δουλειά τους. Η πρόσφατη ιστορία είναι γεμάτη παραδείγματα. Τελευταία στη Συρία. Μόλις όμως, κάποιοι πολιτικοί, δείξουν σημάδια ανυπακοής τότε είναι πράκτορες του Πούτιν.
    Πόσο δύσκολο είναι να οργανώσεις μια τέτοια κατηγορία;
    Δόξα το Θεό πρόθυμοι και εξαγοράσιμοι Ανώτατοι Δικαστές, αστυνομικοί και δημοσιογράφοι υπάρχουν σε αφθονία στις μέρες μας.
    Σχ. 10.
    Όσο για τη γαλάζια κυρία Παναγοπούλου δεν είχε κανένα ενδοιασμό να γράψει ότι κακώς κατηγορούν την κυβέρνηση ότι »το τραγικό δυστύχημα ήταν ένα προμελετημένο έγκλημα που προκάλεσε η κυβέρνηση προκειμένου να εξυπηρετήσει ανώτερα συμφέροντα», ενώ η κατηγορία για το »προμελετημένο έγκλημα» αναφέρεται στη συγκάληψη και όχι στο δυστύχημα που η κυβέρνηση απλώς άφησε να συμβεί.
    Λαμπερή ξανθιά πουλάει πονηρή δημοσιογραφία.

    -»Αραβική άνοιξη» με Μοσσάντ – ΣΙΑ στο τιμόνι. Γελάει κάθε πικραμένος. Μα γιατί δεν έγινε ποτέ στα Εμιράτα, Ιορδανία και Σαουδική Αραβία που έκαναν μπίζνες με το Ισραήλ;

  35. ΛΑΜΠΡΟΣ's avatar

    ΛΑΜΠΡΟΣ said

    29 – Τέλεια ανάλυση του ανθρωπάκου. 👍

  36. ΛΑΜΠΡΟΣ's avatar

    ΛΑΜΠΡΟΣ said

    34 αρχή – Το ερώτημα είναι, αν και πότε υπήρξε η υπάρχει κάπου, κάποιο σύστημα, πολίτευμα, χωρίς ολιγάρχες.

    Μιλώ για οποιαδήποτε μέρος που έχει εισβάλει η σεξουαλική ηθική, κι όχι για κάποιες απίθανες φυλές σε διάφορες ζούγκλες ή στον β.πόλο.

  37. phrasaortes's avatar

    phrasaortes said

    24. Μεταξύ άλλων, ο Τζορτζέσκου πιστεύει ότι ο άνθρωπος δεν πάτησε ποτέ στο φεγγάρι.

  38. Jorge's avatar

    Jorge said

    37. Μάλιστα, δεν το ήξερα αυτό ! Ευχαριστώ.

  39. spyridos's avatar

    spyridos said

    10 χρόνια προ Τσίπρα

    1 June 2005 Dutch European Constitution referendum

    «Are you For or Against approval by the Netherlands of the treaty establishing a constitution for Europe?»

    Yes 38.46%

    No 61.54%

    Κουίζ. Τι ψήφισε η Ολλανδική κυβέρνηση;

  40. phrasaortes's avatar

    phrasaortes said

    34. Και στην Ιορδανία και στην Σαουδική Αραβία έγινε Αραβική Άνοιξη. Στην δεύτερη μάλιστα εκτελέστηκαν ένα σωρό αντιφρονούντες, συμπεριλαμβανομένου του Νιμρ αλ-Νιμρ, του ηγέτη της καταπιεζόμενης σιιτικής μειονότητας. Βέβαια μπορεί και να ήθελε να επιβάλει θεοκρατικό καθεστώς, άρα καλά έκαναν και τους έσφαξαν, για το γενικότερο καλό.

    Στα σοβαρά τώρα, η Αραβική Άνοιξη ήταν ένα γνήσιο κίνημα που δημιουργήθηκε ως αποτέλεσμα της διαφθοράς, της καταπίεσης και της φτώχειας στα αυταρχικά καθεστώτα της Μ. Ανατολής. Η (προσωρινή) ανατροπή της στρατιωτικής δικτατορίας στην Αίγυπτο, η οποία στην ουσία πληρώνεται για να συνεργάζεται με τις ΗΠΑ και το Ισραήλ, επίσης έβλαψε τα «δυτικά» συμφέροντα. Η διαφορά είναι, ότι σε αντίθεση με την Συρία και την Λιβύη, οι εξεγερθέντες δεν έλαβαν διεθνή υποστήριξη. Στην καλύτερη περίπτωση, η διεθνής κοινότητα απλά τήρησε αυστηρή ουδετερότητα, ενώ στην πράξη ουσιαστικά επέτρεψε την βίαιη καταστολή των εξεγέρσεων. Το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι το Μπαχρέιν, όπου η Σαουδική Αραβία αναγκάστηκε να εισβάλει στρατιωτικά για να κρατήσει στην εξουσία την απόλυτη μοναρχία, αλλά δεν κουνήθηκε φύλλο.

  41. spyridos's avatar

    spyridos said

    Και εκλογές ακυρώνονται και σε καιρούς πρωτοφανείς ΔΕΝ ζούμε.
    Έτσι ήταν πάντα.
    Απλά υπήρχε μια δημοκρατική επίφαση στο στρατόπεδο των λεγόμενων αστικών δημοκρατιών.
    Η κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης και η ακόλουθη αχαλίνωτη πορεία προς το κέρδος και μόνο. έκανε τα προσωπεία να πέσουν.
    Αρχικά σε μια αργή δίνη που επιταχύνθηκε τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω της μείωσης των κλεψιμαίικων πόρων στο στρατόπεδο των λεγόμενων Δυτικών.

    Η αυξανόμενη δυνατότητα της Ασίας αρχικά αλλά τώρα πια και της Αφρικής να κρατούν τους πόρους τους πανικόβαλε τους δυτικούς κλεπτοκράτες αεριτζήδες.
    Το πρόβλημα δεν είναι βέβαια ότι δεν υπάρχουν αρκετοί πόροι για να ζήσουν όλοι σε ένα ικανοποιητικό ως καλό επίπεδο. Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούμε να χορτάσουμε τους άπληστους πλούσιους ώστε να μοιράσουμε δημοκρατικότερα τους πόρους.
    Όλος ο δυτικός κόσμος πρέπει να κάνει τις επιλογές του.
    Καλύτερη αναδιανομή (αριστερά) ή ξεπούλημα στους ασυνείδητους κλεπτοκράτες (δεξιά).
    Προς το παρόν η γενική κατεύθυνση είναι δεξιά.
    Είναι ευκολότερο να επιλέγεις την εύκολη λύση των γρήγορων υποσχέσεων και των θαυμάτων των ακροδεξιών θαυματοποιών, ελπίζοντας και στο λαχείο της απόλυτης πολυτέλειας, που γυαλίζει σαν τις χαντρούλες των αποικιοκρατών .

    Δυσκολότερη η συνειδητή δουλειά με λιγότερη πολυτέλεια για τους λίγους και κάλυψη των αναγκών των πολλών.

  42. spyridos's avatar

    spyridos said

    40

    Η Αραβική Άνοιξη ήταν ένα κίνημα που δημιουργήθηκε από την Κίλλαρυ και τους Νέοκονς.
    Ήταν εξίσου γνήσια με τις χρωματιστές «επαναστάσεις» της ΣΙΑ.
    Ήταν εξίσου λαϊκή με την χούντα στην Ελλάδα και τη Χιλή.

  43. Αυτές οι τακτικές ξεκίνησαν με το Μάαστριχτ και το σχετικό δημοψήφισμα στη Γαλλία. Ξανά μανά μέχρι να βγει το σωστό αποτέλεσμα.

    42 Ήθελαν οι νεοκόνς τους Αδελφούς Μουσουλμάνους στη θέση του Μουμπάρακ; Και γενικά οποιονδήποτε στη θέση του Μουμπάρακ;

  44. spyridos's avatar

    spyridos said

    «έχει ανεχθεί την  ακύρωση εκλογών, όχι στο έδαφός της, αλλά στη  γειτονιά της, στο κατώφλι της.«

    Δεν ήταν στην πράξη ακύρωση των εκλογών στην Ουκρανία η εκδίωξη του εκλεγμένου προέδρου από τα ναζιστικά Φράικορπς της Γερμανίας και των ΕΠΑ;
    Οι μαζικές δολοφονίες των αντιφρονούντων που ακολούθησαν;
    Η επιβράβευση των Φράικορπς με την συμφωνία σύνδεσης με την ΕΕ;

  45. spyridos's avatar

    spyridos said

    43β
    Ποιόν έβαλαν τώρα στη Συρία;

  46. spyridos's avatar

    spyridos said

    «Μα ο Ζελένσκι βήκε σε εκλογές.»
    Ναι με τους φαιοχίτωνες ακόμα και μέσα στα εκλογικά κέντρα και με κρεμασμένους και καμένους στις πλατείες.
    Όπως οι εκλογές του Χίτλερ.

  47. 45 Ποιον έβαλαν τώρα. Στη Συρία.

    Με τον Μουμπάρακ τι πρόβλημα είχανε;

  48. spyridos's avatar

    spyridos said

    47
    Δεν θυμάμαι, ούτε με ενδιαφέρει.
    Η Κίλλαρυ και η κλίκα της ήταν κράτος εν κράτει στην κυβέρνηση Ομπάμα.
    Ο Μπάμια-Θωμάς απλά κοιτούσε τι έλεγαν τα αφεντικά.
    Η ίδια το έχει περιγράψει στο βιβλίο της.
    Λέει ότι συμβούλεψε τον Μουμπάρακ για περισσότερη δημοκρατία και άλλες τέτοιες παπαριές.
    Ποιος ξέρει τον πραγματικό λόγο.
    Κατά πάσα πιθανότητα δεν ήθελε κι αυτός τον εξοβελισμό των Παλαιστίνιων στην Αίγυπτο.
    Που πρότεινε τώρα για πολλοστή φορά ο Τραμπ και πριν από αυτόν προσπάθησε να το οργανώσει η κυβέρνηση Μπάιντεν με την προκάλυψη της ανθρωπιστικής βοήθειας.

  49. Theo's avatar

    Theo said

    @6:

    Αντιγράφω απόσπασμα από την ανάρτηση ενός φίλου στις 9/2:

    Οι βασικές διαφορές ανάμεσα στις δύο πολύνεκρες τραγωδίες (Μάτι-Τέμπη) είναι δύο: 1. Στο Μάτι είχαμε ένα ακραίο φυσικό φαινόμενο ενώ στα Τέμπη είχαμε δυστύχημα. 2. Στο Μάτι υπήρξε ένα κακοστημένο επικοινωνιακό σόου ενώ στα Τέμπη επιχειρήθηκε και επιχειρείται μια πρωτοφανής επιχείρηση συγκάλυψης.

    1. Στο Μάτι:

    α) Είχαν προηγηθεί επίμονα υψηλές θερμοκρασίες. Η θερμοκρασία έφτασε 39 ° C (μέγιστη θερμοκρασία όλο το καλοκαίρι του 2018) και η σχετική υγρασία έπεσε στο 19% πριν από την έναρξη της πυρκαγιάς.

    β) Οι ριπές ανέμου έφτασαν μέχρι και 120 χιλιόμετρα την ώρα 12 μποφόρ εξαπλώνοντας ταχύτατα τη φωτιά ανατολικά.

    γ) Η ρυμοτομία ήταν εντελώς άναρχη. Η ιδιωτικοποίηση των παραλιών κόστισε τη ζωή ανθρώπων. Οι δίοδοι για τις παραλίες ήταν στενές και βρίσκονταν ανάμεσα σε φλεγόμενα υλικά. Αφού η φωτιά δεν σβήστηκε εν τη γενέσει ήταν αδύνατο μετά να περιοριστεί.

    Στα Τέμπη έχουμε ένα δυστύχημα που οφείλεται σε σωρεία κυβερνητικών παραλείψεων (πολλών κυβερνήσεων) που έκαναν κρίσιμο το ανθρώπινο λάθος.
    Ο θάνατος όμως πολλών θυμάτων δεν οφείλεται στην σύγκρουση αλλά στην φωτιά που προκλήθηκε από παράνομο, αδήλωτο, επικίνδυνο και τελικά θανατηφόρο φορτίο πτητικών υδρογονανθράκων που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία (με οδηγό εθελοντή στο γραφείο του Πρωθυπουργού!)

  50. 48 Επειδή όμως εγώ θυμάμαι και μ’ενδιαφέρει, θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω με το τσουβάλι σου.

  51. sarant's avatar

    sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    16 Και αυτούς που είχε προσλάβει, τους πλήρωνε με δανεικά κι αγύριστα;

    27 –> 49 Δεν ξέρω γιατί σε κράτησε.

    37 Βλέπω πάντως ότι ο Τζορτζέσκου κατείχε κάποιες υψηλές διεθνείς θέσεις. Θα μου πεις, και ο άλλος που βανδάλισε τα εκθέματα είναι καρδιοχειρουργός ή κάτι τέτοιο.

    39 Εδώ είσαι άδικος. To Σύνταγμα για την Ευρώπη αποσύρθηκε ακριβώς εξαιτίας του γαλλικού και του ολλανδικού όχι

    44 Κατώφλι είναι κι εκεί

  52. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    49. Theo

    Να προσθέσουμε στο Μάτι και την ύποπτη υπολειτουργία της Πυροσβεστικής; Ο ένας έδειχνε τα αξιοθέατα της Πάρνηθας στην επισκέπτριά του, ο άλλος έπαιρνε τα πυροσβεστικά μέσα και τα έστελνε στην δυτική Αττική υποβαθμίζοντας την δύναμη της πυρόσβεσης στην Α. Αττική, οι εντολές για εκκένωση (πού να τρέχεις τώρα) δεν δόθηκαν ποτέ, πρωτοβάθμια τιμωρήθηκαν αλλά δευτεροβάθμια είναι όλοι ελεύθεροι! Όλοι γνωρίσαμε την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη Και αυτός ο αδέκαστος και αδίκαστος Μητσό τζάμπα ξήλωσε τα πουλέν του ενόψει της δίκης Α’ βαθμού! Τι λες, μήπως σκέφτεται να τους επαναφέρει τώρα;

  53. spyridos's avatar

    spyridos said

    50

    Εντάξει.
    Πάντως θυμάμαι ότι δεν τον ήθελαν. Άρεσε στην Κλιντον η δημοκρατική επίφαση. Πίστευε ότι θα ελέγξει τις επερχόμενες εκλογές.
    Όταν όμως ο ανύποπτος λαός συνέχισε να βγάζει αδελφούς μουσουλμάνους αντί των εκλεκτών της, άρχισε να ονειρεύεται ξανά Μουμπάρακ.
    Ήταν όμως αργά.

    51

    To Σύνταγμα για την Ευρώπη αποσύρθηκε ακριβώς εξαιτίας του γαλλικού και του ολλανδικού όχι¨

    Το οποίο «Σύνταγμα» ξαναμπήκε από το παράθυρο. Με μια απλή αλλαγή της σειράς των άρθρων.
    Στην Ολλανδία δεν ξανάγινε δημοψήφισμα για το «νέο Σύνταγμα».
    Κατευθείαν ΝΑΙ της κυβέρνησης. Δεν τόλμησαν. Τότε δούλευα ακόμα στις έρευνες γνώμης.
    Το ΟΧΙ θα έπαιρνε 75%.
    Όπως μου είπε φίλος (ψηφοφόρος του VVD), ο λαός δεν μπορεί να αποφασίσει για τέτοια περίπλοκα θέματα. Και το εννοούσε.

    Και το Δανικό δημοψήφισμα το 1992, που ήταν κατά της συνθήκης του Μααστρίχτ.
    Τι μαγικά έκαναν τότε.
    Έδωσαν στην Δανία ανήκουστες ελευθερίες. Έτσι εφαρμόζουν (πχ) δική τους πολιτική για το άσυλο που δεν είναι συμβατή με το δίκαιο της ΕΕ.

    Το όνειρο της ευρωπαϊκής ενοποίησης έχει πεθάνει κυρίως λόγω των αντιδημοκρατικών επιλογών.
    Ολλανδία και Γερμανία δεν είχαν συνοριακούς ελέγχους από τη δεκαετία του 80, πολύ πριν το Μααστρίχτ.
    Από το Δεκέμβρη έχω πάει τρεις φορές Γερμανία και πλέον υπάρχουν έλεγχοι. Πρωτόγνωρο.
    Η πραγματικότητα δείχνει περισσότερη απολυταρχία και αποσύνθεση της ΕΕ.
    Περιμένουμε πρώτα η Φον Ντερ Κονόμεν να βάλει στο χέρι το 15% των καταθέσεων για να τα δώσει στη Ραινμέταλ και τη Λόκχιντ.
    Είδα και τη συνέντευξη του Σάλα που του φάνηκε θαυμάσιο σχέδιο και ευφράνθηκε η καρδία μου.

  54. spyridos's avatar

    spyridos said

    Θα παρακαλάνε οι γιδογάμηδες ΜενουμΕβρόπιδες να φύγουμε από την ΕΕ μπας και πάρουν σύνταξη γιατί αλλιώς θα τους δίνουν οι Άριστοι κουπόνια να πάρουν 100 γραμ. αλεύρι και 50 γραμ. ελιές 😂

  55. Nestanaiοs's avatar

    Nestanaiοs said

    Οι ολιγάρχες έχουν καταφέρει να ταυτίσουν τον Δήμο με τον λαό.  Όποιον και να ρωτήσεις σου λέει ότι δήμος είναι ο λαός και λαός είναι ο δήμος.   Δημοκρατία είναι η λαοκρατία και λαοκρατία είναι η δημοκρατία. 

    Εγώ διαφωνώ.  Δεν προκύπτει ετυμολογικά ότι ο δήμος είναι ο λαός.   Δήμος είναι ένα δέμας  (σώμα, δεμάτι) πολιτών εκλεγμένο  από τον λαό.  Κατά τον λαό αυτοί είναι οι άριστοι της κοινωνίας που θα αντικαταστήσουν το σύνταγμα και την προεδρία του πολιτεύματος.  Όλα τα όργανα του πολιτεύματος ελέγχονται από τον δήμο.  Το σύνταγμα σταματάει να είναι έντυπο και γίνεται άτυπο και γίνεται η βούληση του δήμου και δήμος είναι οι εκλεκτοί του λαού, οι άριστοι της κοινωνίας.

    Οι τοπικές κοινωνίες με διεργασίες δικές τους συμφωνούν να αναδείξουν ένα, δυο, τρεις άξιους συμπολίτες για την συγκρότηση του μεγάλου δήμου. Τοπικές κοινωνίες σε επίπεδο εκλογικού τμήματος κινούν διεργασίες όπως αυτοί επιθυμούν και όχι απαραιτήτως με εκλογές για να αναδείξουν μερικούς συμπολίτες τους άξιους να συμμετέχουν στον μεγάλο δήμο αφιλοκερδώς.

    Ο μεγάλο δήμος είναι το ανώτατο όργανο της πολιτείας και ανανεώνεται μέρα με τη μέρα όπως επιθυμούν τα εκλογικά τμήματα.  22.000 εκλογικά τμήματα κινούν διεργασίες όποτε επιθυμούν χωριστά το ένα από το άλλο  και δεν χρειάζονται τα ΜΜΕ για να τους ενημερώσουν για το ποιόν των υποψηφίων.

  56. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Καθηγητής πανεπιστημίου να μην ξέρει να βάζει διαλυτικά με τόνο. Πλήρης διάλυσις.

  57. Spiridione's avatar

    Spiridione said

    6. Ο επηρεασμός των ψηφοφόρων από ξένα κέντρα μέσω ιντερνέτ είναι πλέον ένας απολύτως νέος τρόπος αλλοίωσης μιας ψηφοφορίας και προβλέπω πως θα αρχίσει να λαμβάνεται σοβαρά υπ΄όψη.

    Bots και χειραγώγηση στα ΜΚΔ υπάρχει εδώ και χρόνια στα ΜΚΔ, εύκολα διαπιστώνεται και από έναν άσχετο χρήστη όπως έμενα, όταν ας πούμε ξαφνικά βλέπω σε συγκεκριμένες περιόδους βομβαρδισμό από ομάδες αλήθειας, ελλάδες 24, μανιφέστα, πολίτικαλ κτλ. ενώ δεν ακολουθώ κανέναν από τους λογαριασμούς που τα προωθούν. Δηλαδή, το πρόβλημα είναι τώρα τα κακά ξένα μποτς που ήρθαν να διώξουν τα δικά μας τα καλά;

    https://miir.gr/titivismata-sti-skoteini-pleyra-toy-diadiktyoy/

  58. Pedis's avatar

    Pedis said

    # 49 – Βγάζει λάδι ή μου φαίνεται την τότε κυβέρνηση (ενός προτεκτοράτου της ΕΕ) ο φίλος σου; Και για το Μάτι (πυρόσβεση: πρόληψη, μέσα, σχεδιασμός, οργάνωση) και για τον ΟΣΕ που τον έδωσε δώρο, αλλά ταυτόχρονα χρέωσε το Δημόσιο με το κόστος λειτουργίας των Σιδηροδρόμων.

  59. aerosol's avatar

    aerosol said

    Μπράβο Νίκο που έφερες στο προσκήνιο ένα θέμα που έβλεπα να περνάει στο ντούκου εδώ και καιρό.

    Είναι θλιβερό να έχει δίκιο ο Βανς. Αλλά είναι η πλήρης απόδειξη πως οι πιο απατεώνες, οι πιο στυγνοί, οι πιο παράλογοι, έχουν βγει στην επιφάνεια ακριβώς επειδή καρπώνονται την αντίδραση από τις τραγικές ατασθαλίες ενός συστήματος που προσποιήθηκε το δημοκρατικό και το έγκυρο, χωρίς να είναι. Η «δημοκρατία» τους είναι καλή όταν βγάζει αυτό που θέλουν -το ζήσαμε και στο πετσί μας καλά αυτό. Η ψευδαίσθηση του «τι να κάνουμε μωρέ, όλοι τα ξέραμε αυτά, δε βαριέσαι» μπορεί να σταθεί μόνο όταν το σύστημα είναι σε άνοδο και ταϊζει καλά τους αποκάτω. Εδώ και χρόνια δεν το κάνει. Και οι αποκάτω εκρήγνυνται, ωθούμενοι σε παράδοξες κατευθύνσεις, που όλο και πιο ωμά προσπαθεί να ακυρώνει το θνήσκον σύστημα, με όλο και πιο ανόητες δικαιολογίες. Μέχρι που ο κόσμος φτάνει να προτιμά την πραγματική ολιγαρχία από την κρυμμένη (διότι ανέκαθεν είχε και καλύτερες στολές).
    Ναι, άλλη μια μέγιστη αποτυχία της Ευρώπης αυτό που συνέβει στην Ρουμανία.

    #47
    Είχα την αίσθηση πως ο Μουμπάρακ έκανε τα πάντα για να τα έχει καλά με την Δύση, συνεπώς απόρησα που τον αδειάσανε. Αλλά η πληροφόρησή μου είναι ελλειπής.
    Αν έχεις καλύτερη εικόνα πες μας.

  60. phrasaortes's avatar

    phrasaortes said

    Δεν τον αδειάσανε, απλά δεν κατάφερε να κρατήσει την εξουσία παρά την απουσία εξωτερικής επέμβασης. Γενικά στην Αίγυπτο κάνει κουμάντο, όχι μόνο πολιτικά, αλλά και οικονομικά-συνδικαλιστικά ο στρατός*. Ένας παράγοντας στην πτώση του Μουμπάρακ ήταν και οι διαφωνίες του με το στρατιωτικό κατεστημένο, γιατί ο Μουμπάρακ προσπάθησε να τους παραγκωνίσει με στήριγμα την αστυνομία και στόχο την διαδοχή από τον γιο του.

    Ο στρατός, μέσω και τον ελεγχόμενων συνδικαλιστικών οργανώσεων, κυριαρχεί στην αστυνομία. Έναν Ιταλό υποψήφιο διδάκτορα που προσπάθησε να ερευνήσει το θέμα για την διατριβή του τον δολοφόνησαν επί Σίσι. Που και να μην ήταν και πολίτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

  61. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    Η σε πρώτη φάση ακύρωση της εκλογής Γκεοργκιέσκου στις Ρουμάνικες προεδρικές εκλογές του Δεκεμβρίου 2024 και σε δεύτερη φάση η απαγόρευση συμμετοχής του στις επαναληπτικές προεδρικές εκλογές του Μαίου, μόλις προχθές, είναι σκανδαλώδης.

    Για το πρώτο εντάξει, αλλά το δεύτερο δεν κατάλαβα γιατί είναι σκανδαλώδες. Αν υπάρχουν αδικήματα για τα οποία ο νόμος προβλέπει, μεταξύ των ποινών, τη στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων (όλων ή ορισμένων, για οτιδήποτε διάστημα), είναι ακριβώς για να μη συμμετέχουν στις εκλογές όσοι έχουν καταδικαστεί για τέτοια αδικήματα.

    Ίσα ίσα που απορώ γιατί δε συνέβη το ίδιο με τον Τραμπ και την κατάληψη του Καπιτωλίου από εκείνα τα άτομα με τις αβανγκάρντ ενδυματολογικές απόψεις.

    Η μαγκιά ενός αντιδημοκράτη είναι να τα κάνει όλα εντός του πλαισίου της νομιμότητας. Άμα δεν μπορείς να τον τσακώσεις πουθενά, σ’ έχει τυλίξει σε μια κόλλα χαρτί. Το να ξεφύγει από τη νομιμότητα μπορεί κάποιες φορές να είναι η μόνη νόμιμη σωτηρία. Είναι ένα όπλο της δημοκρατίας. Γιατί να μην το χρησιμοποιήσει;

  62. Θα συμφωνήσω με τον Αθεόφοβο για το δυστύχημα των Τεμπών. Φταίει πρωτίστως ο σταθμάρχης που έβαλε τα δύο τρένα στην ίδια τροχιά. Φυσικά, θα έπρεπε να υπάρχουν μηχανισμοί ασφαλείας που να εμποδίζουν τέτοιες συγκρούσεις — τι διάβολο, ηλεκτρικά ήταν τα συγκεκριμένα τρένα, οπότε δεν θα ήταν πολύ δύσκολο να ξέρουμε ανά πάσα στιγμή πού βρίκονται και να τους κόβουμε αυτόματα το ρεύμα αν βρίσκονται στην ίδια γραμμή με αντίθετη φορά και σε απόσταση κάτω των (π.χ.) 2 χιλιομέτρων! ΟΜΩΣ για την έλλειψη τέτοιων μηχανισμών ευθύνονται, αν θέλετε, πολιτικά οι Υπουργοί Συγκοινωνιών όλων των μεταπολεμικών κυβερνήσεων (όχι μόνο, ούτε καν κυρίως, της σημερινής), αλλά ποινικό ζήτημα δεν υπάρχει. Όσο για το αν μεταφερόταν και ξυλόλη ή άλλο εύφλεκτο υγρό, ε, με τι θέλουμε να μεταφέρονται τα υγρά καύσιμα και γενικότερα οι επικίνδυνες ουσίες; ΑΝ μεταφερόταν λαθραία, χωρίς τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα, έχουμε παράβαση φορολογικής νομοθεσίας, για την οποία βεβαίως να αναζητηθούν και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι — αλλά και όλα τα συνοδευτικά να υπήρχαν, και όλοι οι φόροι να είχαν κανονικά πληρωθεί, πάλι θα είχε γίνει ό,τι έγινε από τη στιγμή που συγκρούστηκαν τα τρένα!

  63. Theo's avatar

    Theo said

    @58:

    Για τον φίλο μου δεν μπορώ να απαντήσω. Εγώ δεν θα έβγαζα λάδι καμιά κυβέρνηση μετά τον ΒΠΠ για την κατάσταση στον ΟΣΕ, την Πυροσβεστική και τον υπόλοιπο κρατικό μηχανισμό.

  64. Θεαματική έκρηξη αυτή τη στιγμή του βουλευτή της Νίκης που εισέβαλε στην Πινακοθήκη, στην εκπομπή του Ευαγγελάτου στο MEGA. Mεταξύ άλλων, μαίνεται εναντίον των εμβολίωνκατά του κορονοΐού — και είναι και καρδιοχειρουργός!!!

  65. Prince's avatar

    Prince said

    59. «…άλλη μια μέγιστη αποτυχία της Ευρώπης αυτό που συνέβει στην Ρουμανία.»

    Αποτυχία θα το’λεγες αν η επιδίωξη ήταν άλλη και δεν πέτυχε. Εδώ μιλάμε για καθαρή επιτυχία: Δε μου κάνεις, εξαφανίζεσαι.
    Το βλέπουμε κι εδώ στον τόπο μας με την ακροδεξιά. Προώθησαν τη Χρυσή Αυγή, δεν κατάφεραν να την προσαρτήσουν / αφομοιώσουν και τη διέλυσαν. Δε βλέπουμε όμως το ίδιο με Καμμένο / Βελόπουλο / Λατινοπούλου κ.ά., γιατί ήσαν εξαρχής «επινοημένοι» ακροδεξιοί, το καλό είδος. Γι’αυτό και προωθούνται ακατάπαυστα με «καταγγελτική» διαφήμιση.

    Ο πουλημένος πάει μπροστά, οι άλλοι εξαφανίζονται. Το κουλό είναι ότι πια δεν κρατάνε ούτε προσχήματα.

    Έχω μια Ρουμάνα φίλη, ζει χρόνια στην Αγγλία και δεν έχει ψηφίσει ποτέ της. Μου έλεγε σοκαρισμένη τα καθέκαστα το Δεκέμβρη (αλλιώς δε θα’χα ιδέα). Άποψή της είναι ότι τώρα δε θα ξαναπάει κανείς να ψηφίσει, αφού ούτως ή άλλως δεν του περνάει.
    Άλλωστε αυτός δεν είναι εδώ και καιρό ο σκοπός τους παντού; Να ψηφίζουν μόνο οι «δικοί»;

  66. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Μάλλια

    Μύκονος-Αιγέας Πλωμαρίου 3-0

  67. 56: Μη σου πω ούτε σκέτα.

  68. sarant's avatar

    sarant said

    57 Πες τα

    61 Μα, και στις δικτατορίες, όσοι φυλακίζονται κάποιους νόμους υποτίθεται πως παραβαίνουν

  69. xar's avatar

    xar said

    Το όλο σκηνικό δείχνει αντιμετώπιση των ψηφοφόρων σαν άμυαλα παιδάκια, που παρασύρονται σαν πρόβατα και δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να κάνουν ό,τι θέλουν. Ειδικά αν οι αποφάσεις τους δεν μας αρέσουν, τις αγνοούμε και κάνουμε αυτό που εμείς ξέρουμε για σωστό και πρέπον. Πηγάζει ίσως από σκεπτικό του τύπου «μα είναι δυνατό να έχει την ίδια βαρύτητα η ψήφος του αγράμματου και του επιστήμονα;».

    Δεν θεωρώ ότι ο «λαός» έχει κάποια ιδιαίτερη σοφία και πολύ συχνά όντως φέρεται ως όχλος, αλλά στα δυτικά πολιτεύματα αυτός είναι που δίνει πολιτική νομιμοποίηση στην κυβερνητική εξουσία. Αν αμφισβητηθεί ο λαός ως πηγή της αυτής της νομιμοποίησης, στην ουσία έχει αλλάξει το πολίτευμα.

    Οκ, αν θέλουμε να αλλάξουμε πολίτευμα, αλλά όσο δεν έχει συμφωνηθεί/επιβληθεί κάτι τέτοιο και δεν το έχουμε αλλάξει και επίσημα, φοβάμαι ότι τέτοιου είδους πρακτικές θα έχουν ως αποτέλεσμα την εκτροπή σε επικίνδυνες ατραπούς.

  70. xar's avatar

    xar said

    Νικοκύρη, με δάγκωσε η μαρμάγκα!

  71. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    49 & 62

    Δεν είμαι νομικός όμως, από τα λίγα που ξέρω, θαρρώ ότι όταν οι παραλείψεις των αρμοδίων κυβερνώντων, τωρινών και παλαιότερων (σε σχεδιασμό και υλοποίηση ζωτικής σημασίας έργων για την ασφάλεια και την εύρυθμη λειτουργία δομών και μηχανισμών), σε κάθε περίπτωση, έχουν ως συνέπεια θανάτους ανθρώπων, παύουν να είναι απλώς παραλείψεις και γίνονται εγκληματική αμέλεια ή/και παράβαση καθήκοντος και είναι ποινικά κολάσιμες. Αν στη διερεύνηση της υπόθεσης αποδειχθεί ότι υπήρχε και δόλος (συμβαίνει κι αυτό) τόσο το χειρότερο φυσικά για τους κατηγορούμενους. Γι αυτό οι μηνύσεις συνήθως στρέφονται «κατά παντός υπευθύνου» και μένει να αποσαφηνιστεί ποιοι ήταν οι υπεύθυνοι και το ποσοστό ευθύνης που τους αναλογεί.

  72. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    49 & 62

    Δεν είμαι νομικός όμως, από τα λίγα που ξέρω, θαρρώ ότι όταν οι παραλείψεις των αρμοδίων κυβερνώντων, τωρινών και παλαιότερων (σε σχεδιασμό και υλοποίηση ζωτικής σημασίας έργων για την ασφάλεια και την εύρυθμη λειτουργία δομών και μηχανισμών), σε κάθε περίπτωση, έχουν ως συνέπεια θανάτους ανθρώπων, παύουν να είναι απλώς παραλείψεις και γίνονται εγκληματική αμέλεια ή/και παράβαση καθήκοντος και είναι ποινικά κολάσιμες. Αν στη διερεύνηση της υπόθεσης αποδειχθεί ότι υπήρχε και δόλος (συμβαίνει κι αυτό) τόσο το χειρότερο φυσικά για τους κατηγορούμενους. Γι αυτό οι μηνύσεις συνήθως στρέφονται «κατά παντός υπευθύνου» και μένει να αποσαφηνιστεί ποιοι ήταν οι υπεύθυνοι και το ποσοστό ευθύνης που τους αναλογεί.

  73. Μια επιπλέον ανάγνωση του θέματος.

    https://www.efsyn.gr/stiles/apopseis/465673_i-roymania-se-peridinisi

  74. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    Τα σχετικά με την αμέλεια ισχύουν και όπου υπάρχουν σωματικές κακώσεις ή βλάβες στην υγεία των θυμάτων.

  75. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    Ας το καταγράψουμε στο ιστολόγιο, είναι ιστορικό γεγονός: Ο κύριος υπεύθυνος της προσβολής της μνήμης των θυμάτων των Τεμπών, σήμερα απότισε φόρο τιμής στα …ονόματα των νεκρών των καταγραμμένων στο χώρο μπροστά στο κοινοβούλιο.
    Συγκινήθηκα! Αυτό φτάνει στην αλλαγή προσωπικότητας πχια!

    Πάντως κομμάτια από το σώμα τους ακόμα λείπουν, πεταμένα στα χωράφια ή θαμμένα κάτω από τόνους μπετού στο σημείο του δυστυχήματος…

  76. Spiridione's avatar

    Spiridione said

    61. Από τα ρεπορτάζ διαβάζουμε ότι δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα η αιτιολογία του δικαστηρίου για την απαγόρευση, αλλά ότι πάντως δεν συνδέεται με ποινικά αδικήματα – άλλωστε δεν έχει καταδικαστεί ακόμα για κάτι, του ασκήθηκαν διώξεις για διάφορα αδικήματα τον προηγούμενο μήνα.

    Πριν τις τελευταίες εκλογές στη Ρουμανία απαγορεύτηκε και άλλος υποψήφιος – μια ακροδεξιά. Στο σκεπτικό της απαγόρευσης πάλι απ’ ό,τι διαβάζω δεν ήταν ποινικές καταδίκες, αλλά διάφορες δημόσιες δηλώσεις της

    (από το λινκ που υπάρχει στο ποστ του Χριστόπουλου):

    Η υιοθέτηση της θεωρίας της «αμυνόμενης Δημοκρατίας» δεν προέκυψε το πρώτον στην υπόθεση Georgescu. Είχε προηγηθεί η δικαστική ακύρωση της προεδρικής υποψηφιότητας της ακροδεξιάς Diana-Iovanovici Șoșoacă (05.10.2024). Η τελευταία περιφρονούσε «συστηματικά» τα θεμέλια της συνταγματικής τάξης, προωθώντας αντιδημοκρατικό λόγο και πράξεις (λ.χ. η δήλωσή της  πως η Ρουμανία είναι μια δικτατορία, πως το ΝΑΤΟ είναι «η πιο επιθετική, επικίνδυνη και δυνητικά καταστροφική στρατιωτική συμμαχία», η καθύβριση δημοσιογράφων, η εκδήλωση συγγνώμης για αντι-ρωσικές διαμαρτυρίες στη ρωσική πρεσβεία κ.ά.)[106]. Ειδικότερα, κρίθηκε ότι η ρητορική της Șoșoacă κατά της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ, όπως και η εν γένει φιλορωσική της στάση απέκλιναν από τον σεβασμό του «δυτικού τύπου δημοκρατικού μοντέλου» της Ρουμανίας. Κατ’ αυτόν τον λόγο, υπογραμμίστηκε ότι οι υποψήφιοι για το προεδρικό αξίωμα όφειλαν να είναι προσηλωμένοι στις αρχές και τις αξίες του δημοκρατικού πολιτεύματος, περιλαμβανομένης της ιδιότητας κράτους-μέλους της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Και τούτο, διότι οι εν λόγω διεθνείς οργανισμοί αποτελούν, σύμφωνα με το Δικαστήριο, «εγγύηση για τη δημοκρατική ανάπτυξη του ρουμανικού κράτους»[107]

  77. Σ's avatar

    Σ said

    Μα οι κατηγορίες δεν αφορούν τόσο το δυστύχημα αυτό καθ’ αυτό, όσο τη μετέπειτα διαχείριση (το μπάζωμα).

  78. Pedis's avatar

    Pedis said

    # 63 – Αυτά είναι θεωρητικά μπλα-μπλά για άλλη στιγμή. Το πρακτικό ζήτημα είναι να τεθούν προ των ευθυνών τους όσοι είναι εν ζωή.

    # 62 – Να μη σου πω ότι ποινικές ευθύνες ειδικά έχουν όσοι πήραν επίτηδες το δημόσιο μέσο μεταφοράς και πήγαν και σκοτώθηκαν για να βλάψουν την κυβέρνηση και τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τόσα έξοδα, διαφυγόντα κέρδη, δυσφήμηση, πολιτική αναταραχή.

  79. spyridos's avatar

    spyridos said

    77
    Μάλλον όχι. Οι κύριες κατηγορίες την μη λειτουργία του αυτόματου συστήματος ειδοποίησης που ως το καλοκαίρι του 2019 λειτουργούσε.

    78 β
    Ε μα.

    ______________________
    Ο Άγγελος που ζει στις Βρυξέλλες.

    Θα έμπαινες Άγγελε το 1983 (40 χρόνια νωρίτερα) σε τρένο χωρίς αυτόματο σύστημα ειδοποίησης στις Βρυξέλλες;
    Εγώ όχι.
    Το 2023 τα στάνταρ για τους Ελλαδιστανούς είναι χαμηλότερα, θέλεις να μας πεις.

  80. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    59# Και οι αποκάτω εκρήγνυνται, ωθούμενοι σε παράδοξες κατευθύνσεις

    Δημιουργούμε κύμα προσφύγων ακολουθώντας διαχρονικά το μεγάλο αφεντικό, μπας και γλείψουμε κάνα κοκαλάκι από τα αποφάγια του. Επειδή οι πρόσφυγες είναι φτούκακα αραπάδες μουσλμ και δεν τους θέλουμε (άλλο καπέλο αν παραγωγικά τους χρειαζόμαστε), φουσκώνουμε όπως μπορούμε την ακροδεξιά και μιλάμε για σύγκρουση πολιτισμών, χαϊδεύοντας όσο μπορούμε τα φυσικότερα (=φασιστικότερα) ένστικτα του πλήθους ενώ του αδειάζουμε το πορτοφόλι από χίλιες μεριές. Υιοθετούμε την ακροδεξιά ατζέντα να την κάνουμε κανονικότητα. Υπουργοποιούμε και μερικούς ακροδεξιούς (να υπάρξουν νεκροί στα σύνορα, η ζωή τους εδώ να γίνει κόλαση κλπ) γτ πολλά τα ψηφαλάκια από την αναλόγου ποιού βάση. Οι ακροδεξιές αντιλήψεις αποκτούν φανερά ισχυρό λαϊκό έρεισμα που αποτυπώνεται στις κάλπες. Σαν τη μαζική, παγιωμένη αποκτήνωση των ισραηλινών ένα πράμα.

    Άμα η ακροδεξιά παραγίνει φόρα παρτίδα μπρουτάλ (παρά τα χειροφιλήματα στην υπουργό) τη ζορίζουμε και λίγο, εξασφαλίζοντας όμως όσα προνόμια μπορούμε στα φυλακισμένα στελέχη της για όσο καιρό παραμείνουν μέσα. Είναι καλοί για πορτιέρηδες αλλά δε θα τους βάλουμε και στο σαλόνι, χαλάνε τη μόστρα του μαγαζιού. Εννοείται πως δεν θίγουμε το βαθύ ακροδεξιό ρατσιστικό παρα/κράτος, δεν είμαστε δα και ντιπ μαλάκες να απαρνηθούμε την ιστορία μας των πεντέξη τελευταίων αιώνων.

    Το ότι το πλήθος πάει όλο και ακροδεξιότερα δεν είναι πρόβλημα, αφού κι εμείς ίδιοι είμαστε. Αρκεί να μπορούμε να το μανιπουλάρουμε, με ακόμα ακροδεξιότερες πρακτικές απαγόρευσης. Και πόλεμος να γίνει (επιχειρούμε να σπρώξουμε και κάνα πυρηνικό μπροστά στη μύτη της αρκούδας, τριάντα χρόνια το παλεύουμε) εμείς πάλι μάγκες θα ‘μαστε, πάλι δημοκρατία θα πουλάμε.

    Τα ανωτέρω χιλιοειπωμένα, βαρετά και μπανάλ δεν ισχύουν μόνο για εδώ, εννοείται.

  81. Αυτή η ακύρωση των εκλογών σωστά προκαλεί συζητήσεις που αφορούν θεσμικές ρυθμίσεις, για την προστασία της δημοκρατίας,από τη συμμετοχή συγκεκριμένων προσώπων ή πολιτικών δυνάμεων στην εκλογική διαδικασία.
    Γιατί πραγματικά οι κίνδυνοι της δημοκρατίας βρίσκονται σήμερα στο προσκήνιο του εθνικού και του διεθνούς προβληματισμού.
    Ομως, ο πιο σημαντικός τρόπος να προστατευτεί η δημοκρατία είναι να μη χρειάζεται προστασία, να μη φτάνει δηλαδή στην ανάγκη να αναζητά σωτηρία σε πρόσωπα ή σε ειδικές ρυθμίσεις. Η προστασία της δημοκρατίας εξαρτάται από τον σεβασμό στη λειτουργία της, στους θεσμούς της, και τα αποτελέσματα που παράγει η πολιτική και οι συμπεριφορές φορέων, θεσμών, ατόμων. Αν τα αποτελέσματα αυτά βρίσκονται σε μεγάλο βαθμό σε αντίθεση με τις προσδοκίες που έχει μια κοινωνία από το πολιτικό της σύστημα, καμία απαγόρευση δεν θα προστατέψει το πολίτευμα. Αξίες και αρχές κινδυνεύουν να παραμεριστούν, όταν δύσκολες καταστάσεις, λανθασμένες πολιτικές, συμπαρασύρουν προς τα κάτω κοινωνική δικαιοσύνη, εισόδημα, κράτος δικαίου, αίσθηση ασφάλειας κ.ά.. Που αν και κυριαρχούσαν στα λόγια, προδόθηκαν από την πραγματικότητα.
    Όταν στην ιστορία διαμορφώθηκαν τέτοια ισχυρά ρεύματα αμφισβήτησης, δυστυχώς, καμιά θεσμική παρέμβαση δεν εμπόδισε την ανατροπή ή τη μετάλλαξη της δημοκρατίας και την άνοδο στην εξουσία κάθε μορφής δικτατορικών ή αυταρχικών καθεστώτων.

    Είμαστε σε τέτοια χρονική περίοδο. Απλά τα σόσιαλ μίντια προσφέρουν την ταχύτητα στις διεργασίες της δημαγωγίας.

  82. Ευχόμαστε σήμερα στον Λεώνικο, ή όχι; Μας έχει μπερδέψει…

  83. 67 Μα τόχω πει ξανά. Λεφτά δεν υπάρχουν και το να παίζεις περαδώθε σ’ όλη (έστω στη μισή) Ελλάδα θέλει πολλά λεφτά -ειδικά αν είσαι από νησί. Πέρα απ’ τον επιπλέον χρόνο που πρέπει να διαθέσουν οι παίκτες -και σιγά τα λεφτά που παίρνουν για να παρατάνε τις δουλειές τους. Καλή η άνοδος στη Γ’ αλλά…
    Οπότε πιθανότατα πουλάνε. Κι ο συγκεκριμένος είναι α.α. Έτσι κι αλλιώς τελευταίος είναι. Να κι αν το τιμωρήσουνε να κι αν δεν το τιμωρήσουν.

    Ο Αιγέας δεν θα ταξιδέψει για την αυριανή εξ’ αναβολής αναμέτρηση στο νησί των ανέμων και έτσι το γηπεδούχο σωματείο αναμένεται να πάρει ξεκούραστα 3-0 α.α τους τρεις βαθμούς.

    Τα πολλά αγωνιστικά προβλήματα δεν επέτρεψαν στην ομάδα της Λέσβου να ταξιδέψει στη Μύκονο για τον εξ’ αναβολής αγώνα της 20ης αγωνιστικής του 3ου ομίλου της Γ Εθνικής. Ο Αιγέας δεν κατάφερε να συμπληρώσει το απαιτούμενο αριθμό παικτών για να μπορέσει να αγωνιστεί λόγω των πολλών τραυματισμών ξανά αλλά και τιμωριών λόγω καρτών, με αποτέλεσμα να ληφθεί η απόφαση για την παραίτηση του από τον αυριανό αγώνα. Μάλιστα η ομάδα ενημέρωσε χθες εγγράφως την ΕΠΟ για την παραίτηση της από τον συγκεκριμένο αγώνα. Σύμφωνα με τον ΚΑΠ, πέρα από την απώλεια του αγώνα με τη Μύκονο, αναμένεται να επιβληθεί στον Αιγέα αφαίρεση τριών βαθμών αλλά και χρηματικό πρόστιμο.

  84. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    62# Άγγελε, τις πολιτικές ευθύνες του Καραμανλή του τις έτριψαν στα μούτρα τόσο ο πθ που τον ξανακατέβασε υποψήφιο, όσο και οι ψηφοφόροι που τον ξαναψήφισαν. Καλά να πάθει ο άθλιος, να δούμε, θα τολμήσει τώρα να ξανακατέβει? Ποινικές φαίνεται πως δεν υπάρχουν. Η κακιά η ώρα ήτανε.

    Καμία σχέση με τον Καραμηνά που στούκαρε τύφλα, σκοτώθηκε η συνεπιβάτιδα και αυτός αρνήθηκε να κάνει αλκοτέστ λόγω ασυλίας. Εκεί αποδόθηκε δικαιοσύνη. Δεν ξανακατέβηκε βουλευτής. Μόνο δήμαρχος ξαναβγήκε, από τους ίδιους ψηφοφόρους. Για να μάθει άλλη φορά να μεθοκοπάει.

  85. spyridos's avatar

    spyridos said

    62

    «παράβαση φορολογικής νομοθεσίας,»

    Μόνο αυτό βλέπεις;

    Στη Μπενελούξ μεταφορά καυσίμων και χημικών θυμάμαι να γινόταν από τις 2 ως τις 5 τη νύχτα.
    Όταν δεν κινούνται καθόλου ή σχεδόν καθόλου επιβατικά.
    Θυμάμαι πολύ συγκεκριμένα στη γραμμή Ουτρέχτη – Άμστερνταμ που η ταχύτητα των επιβατικών ήταν ήδη 130 χλμ την ώρα το 1990.

    Τα τρένα με επικίνδυνα φορτία κινιόντουσαν με 50 χλμ την ώρα και με τρένο ασφαλείας μπροστά.

    Η πληροφόρησή μου είναι παλιά αλλά δεν νομίζω να έχουν αλλάξει πολύ τώρα.
    Παράλληλα υπάρχουν αυτόματα συστήματα πέδησης.
    Στην Ελλάδα δεν γνωρίζω. Ίσως να επιτρέπονται στις θέσεις χειραποσκευών, τώρα με τον Κούλη.

  86. 82 Γιατί; Ξέρεις κάτι; Έχει γενέθλια;

  87. 85 Ρε φίλε, στην Ολλανδία (και στη Γερμανία και αλλού) έχουν τρένα που πάνε περαδώθε συνέχεια. Στην Ελλάδα βάζουμε κάποια για να λέμε πως έχουμε. Σιγά μην καθυστερούμε και τα ελαχιστότατα εμπορικά. Σιγά πια. Απαιτήσεις…

  88. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    Πολύ μιλάμε για την Δημοκρατία και λίγα κάνουμε! Οι ΑΗΠ έχουν γράψει για τα πάντα, εκτός από μελέτες για την Δημοκρατία. Λέγανε ότι για τη Δημοκρατία δεν χρειάζεται να γράψεις, δεν υπάρχει χρόνος και λόγος, γιατί η Δημοκρατία σού επιβάλλει να τρέχεις συνεχώς για να την στηρίζεις ενάντια στους πολλούς (και ισχυρούς) εχθρούς της!

  89. #82 νομίζω πως έχει γράψει(για την Φωτεινή) ότι δεν γιορτάζουν γιορτές και γενέθλια. Πέρα από αυτό όμως, δεν είναι του αγΛεώνικου σήμερα, αλλά του αγΛέανδρου.

  90. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    89 Οπότε ταιριάζει σήμερα κάτι από Βίκυ Λέανδρος:

  91. Jorge's avatar

    Jorge said

    Δηλαδή 26/10 γιορτάζει ο Μητσοτάκης;

  92. Είναι και το διεθνές αναρχικό σύνθημα
    «Αν οι εκλογές μπορούσαν ν’ αλλάξουν κάτι, θα είχαν κηρυχθεί παράνομες».

    Αμφίβολης προέλευσης, λέει.

  93. Παναγιώτης Κ.'s avatar

    Παναγιώτης Κ. said

    Η λέξη λαός όταν βρίσκεται στο στόμα πολιτικών τότε η λογική…στενάζει.
    Το ίδιο συμβαίνει και με το ρήμα επηρεάζω. Γενικώς όταν χρησιμοποιούμε λέξεις που δεν επιδέχονται ποσοτικό προσδιορισμό τότε το υποκειμενικό στοιχείο υπερισχύει της λογικής.

    Το ChatGPT είπε:

    Λέξεις όπως λαός και επηρεάζω συχνά χρησιμοποιούνται με τρόπο που θολώνει τη λογική και την ακρίβεια.

    Ο λαός στον πολιτικό λόγο παρουσιάζεται συχνά ως ενιαία, ομοιογενής οντότητα, ενώ στην πραγματικότητα αποτελείται από άτομα με διαφορετικές απόψεις, εμπειρίες και συμφέροντα. Η γενίκευση αυτή επιτρέπει στους πολιτικούς να μιλούν εξ ονόματος όλων, χωρίς να χρειάζεται να αποδείξουν ότι εκπροσωπούν πραγματικά τη συλλογική βούληση.

    Το ίδιο συμβαίνει και με το επηρεάζω. Χωρίς ποσοτικό προσδιορισμό (πόσο επηρεάζω, ποιους επηρεάζω, με ποιο τρόπο), η λέξη γίνεται εργαλείο για αυθαίρετες ερμηνείες και συναισθηματική φόρτιση αντί για λογική ανάλυση.

    Γενικά, η ασάφεια στις λέξεις που δεν επιδέχονται ποσοτικό προσδιορισμό επιτρέπει στο υποκειμενικό να υπερισχύει της λογικής. Γι’ αυτό η κριτική σκέψη και η ακριβής χρήση της γλώσσας είναι τόσο σημαντικές.

  94. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    83 Μάλλια

    Ευχαριστώ, Γιάννη, για την ορθή ενημέρωση. Μου ήρθε αυτόματη ειδοποίηση στο Sofa και δεν το έψαξα περαιτέρω.

  95. Πισμάνης's avatar

    Πισμάνης said

    Νικοκύρη πές αλεύρι, ο Κασελάκης σέ γυρεύει!

  96. Nestanaios's avatar

    Nestanaios said

    81.

    Είδα αυτό « ο πιο σημαντικός τρόπος να προστατευτεί η Δημοκρατία είναι να μη χρειάζεται προστασία» και είπα εδώ είμαστε.  Στη συνέχεια διάβασα άλλα αντί άλλων.  Πήγε το μυαλό μου στον «οστρακισμό» της αθηναϊκής Δημοκρατίας.  Ήταν καλό μέτρο αλλά ήταν λίγο.

  97. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    0# κι άλλες φορές η Ευρώπη έχει ανεχθεί την  ακύρωση εκλογών

    Κι άλλες φορές την έχει ζητήσει. Βενεζουέλα.

  98. 82: Είναι σήμερα αυτό: https://en.wikipedia.org/wiki/Purim

  99. ofakiris's avatar

    ofakiris said

    Οι κρατικοί υπάλληλοι – χρυσαυγίτες σε δράση. Τι περισσότερο κακό θα μπορούσε να κάνει ο Τζορτζέσκου που δεν το κάνει ο Μητσοτάκης; Μια χούντα ίσως; Καλά είπε και ο συνδικαλιστής αστυνομικός »γιατι διαμαρτύρονται, δακρυγόνα φάγανε όχι σφαίρες».

  100. Jorge's avatar

    Jorge said

    Δώδεκα Απριλίου. Νισάν 14

  101. ΜΙΚ_ΙΟΣ's avatar

    ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    81.

    >>Αν τα αποτελέσματα αυτά βρίσκονται σε μεγάλο βαθμό σε αντίθεση με τις προσδοκίες που έχει μια κοινωνία από το πολιτικό της σύστημα, καμία απαγόρευση δεν θα προστατέψει το πολίτευμα.

    Και ακριβώς, το θέμα και η αιτία αυτών των στραβοπατημάτων είναι ότι η ευρωπαϊκή οικονομικο-πολιτικο-τραπεζική ελίτ βαδίζει -εδώ και δεκαετίες- αυτόν τον δρόμο, δηλ. της παραγωγής αποτελεσμάτων που ικανοποιούν αυτήν την ίδια και όχι τους πολίτες, όχι την κοινωνία.
    Και έτσι στρώνεται [ανεπαισθήτως (;)] η λεωφόρος για την έλευση των ακροδεξιών και φασιστικών μορφωμάτων, με αξιώσεις εξουσίας. Μπορεί να βοηθάνε και τα κατευθυνόμενα σόσιαλ κ.λπ., αλλά αν δεν υπάρχει «θρεπτικό υπόστρωμα», η ανάπτυξή τους θα ήταν αναιμική.
    Με προβληματίζει (=αγχώνει) η κατάσταση που περιμένει –ίσως όχι στο μακρινό μέλλον- τα παιδιά και τα εγγόνια μας, κι αν δεν θα βρεθούν στην δίνη κάποιας σύρραξης.

    62.
    Στο ειδικό θέμα της ασφάλειας στις μεταφορές -αλλά και γενικότερα- θα συμφωνήσω με το Spyridos (#85) – πράγμα σπάνιο 🙂.
    Οι προδιαγραφές υπάρχουν, στις περισσότερες περιπτώσεις σωστές επιστημονικά και πλήρεις, αλλά δεν τηρούνται, γιατί κοστίζουν! Η συντριπτική πλειονότητα (πλειοψηφία;) των εργατικών ατυχημάτων θα είχε αποφευχθεί αν τηρούνταν σχολαστικά τα αντίστοιχα μέτρα ασφάλειας. (Νομίζω ότι αυτό, σε σημαντικό βαθμό, ισχύει και για το Μάτι –τουλάχιστον όσον αφορά την έκταση της καταστροφής και τον αριθμό των θυμάτων…)

  102. Costas Papathanasiou's avatar

    Costas Papathanasiou said

    “Καλλίνικου” Γεωργίσκου γεωπονική, αγρονομική, καλλιεργητική ετυμότητα :
    Călin [kəˈli:n] is a Romanian masculine given name and surname of probable Slavic origin meaning guelder rose ( https://en.wikipedia.org/wiki/Viburnum_opulus ). It is similar to the Bulgarian masculine given name Kalin and the Bulgarian, Ukrainian and Russian feminine given name Kalyna. But it may be related to the Greek name Kalinikos meaning fair or beautiful victor ( https://en.wikipedia.org/wiki/C%C4%83lin ).
    Εκ του οποίου ρωσομπότ’άσμα:
    https://www.youtube.com/watch?v=oCc7ySI9YMw Kalinka –The Red Army Choir Alexandrov (Soloist : Vadim Ananiev aka «Mr Kalinka», https://en.wikipedia.org/wiki/Kalinka_(1860_song) , https://en.wiktionary.org/wiki/%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0 ).

  103. xar's avatar

    xar said

    @58
    Νομίζω ότι σχόλια σαν αυτό που παραθέτει ο Τεό έχουν γίνει αρκετές φορές, οπότε δεν ξέρω αν εννοεί δικό μου σχόλιο στις 28/2/2024 (στα άρθρα της 9/2/2025, της 2/9/2024 και της 2/9/2024 δεν μπόρεσα να βρω παρόμοιου τύπου σχόλιο). Αν όντως εννοεί το δικό μου, να επαναλάβω ένα κομμάτι από αυτό που είχα γράψει τότε:

    […] στο Μάτι (όπου ένα από τα καμένα σπίτια ανήκε στα πεθερικά μου και από τύχη δεν είχαμε δικό μας νεκρό), είχαμε μια πρωτοφανή φυσική καταστροφή, κατά την αντιμετώπιση της οποίας υπήρξαν λανθασμένες εκτιμήσεις που έφεραν τραγικά και θανατηφόρα λάθη σε επιχειρησιακό επίπεδο (π.χ. ανακατεύθυνση αυτοκινήτων προς Μάτι), ολιγωρία και αναποφασιστικότητα (π.χ. θα μπορούσαν να είχαν σωθεί ζωές αν στέλνονταν πλοιάρια να μαζέψουν κόσμο από τις παραλίες), μαζί με μια άθλια έως απάνθρωπη επικοινωνιακή διαχείριση. Η ευθύνη της κυβέρνησης όμως ήταν έμμεση, του τύπου «ποιον έβαλες υπεύθυνο στην τάδε θέση», «τι θέατρο έπαιζες ενώ ήξερες για θύματα» και το γενικότερο «τι πολιτική αντιμετώπισης των πυρκαγιών έχεις». Αλλά δεν έγινε προσπάθεια συγκάλυψης, η υπόθεση έφτασε στη δικαιοσύνη μετά από πλήρη διερεύνηση των συνθηκών και των ευθυνών.

    Παρακάτω λέω για τα Τέμπη, είναι αλήθεια ότι δεν ανέφερα για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ από τον Σύριζα.

  104. sarant's avatar

    sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    70 –> 103 Συγγνώμη!

    76 Χμμμ…. Όχι και πολύ δημοκρατικά όλα αυτά

    92 Δεν ήξερα ότι αποδίδεται στον Τουέν

    95 Αυτοπροσώπως; Για πες;

  105. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    55. Nestanaiοs

    Ενδιαφέρουσα η άποψή σου! Μόνο την σημασία του Δήμου πρέπει να την ξανασκεφτούμε, γιατί Δήμος στην αρχαιότητα ήταν όχι ο λαός, παρά ο οργανωμένος λαός. Επίσης, θεωρώ δύσκολο να συμφωνήσουν σε οποιαδήποτε περιοχή να στείλουν στην πρωτεύουσα τους αντιπροσώπους τους χωρίς εκλογές! Μήπως θα έπρεπε να επιλέγονται οι κατά τεκμήριο άριστοι, σε κάποιο μεγαλύτερο αριθμό από τους απαραίτητο να σταλούν, και σε αυτούς να γίνεται κλήρωση, για να μην υπάρχουν καβγάδες;

    81. Χαρούλα

    Πολύ καίριος ο προβληματισμός σου, αλλά δύσκολο να ταιριάξει σε μια Βουλή που οι εκλεγμένοι δεν είναι εντολοδόχοι για πολιτικές εθνικές, αλλά κουβαλητές προσωπικών και στενά τοπικών συμφερόντων, όχι απαραίτητα νόμιμων. Δεν κολλάμε εδώ, τα κάνουμε νόμιμα! Νά η αιτία διασάλευσης των ισορροπιών! Και δεν μπορεί να πάει μακριά η βαλίτσα ότι οι μόνοι που αξίζει να ζήσουν με αξιοπρέπεια είναι οι πλούσιοι επιχειρηματίες και τα σόγια τους.

    Η Δημοκρατία, όμως, κατοχυρώνεται με την καθημερινότητα του τρόπου άσκησης της εξουσίας από την πλειοψηφία, όταν η άσκηση της εξουσίας είναι ιταμή, προκλητική, δεν γίνεται χωριό. Μέγα παράδειγμα βίωσα στη Σουηδία των ’70. Οι σοσιαλδημοκράτες ετοίμαζαν για δεκαετίες, όσο κυβερνούσαν, έναν νόμο, τον νόμο των «Μετοχών των μισθωτών». Σύμφωνα με αυτόν, οι μισθωτοί θα έπαιρναν ένα μισθό εν μέρει σε χρήμα και εν μέρει σε μετοχές των εταιριών στις οποίες εργάζονταν. Στη διάρκεια του εργασιακού τους βίου θα γίνονταν, βαθμιαία, αυτοί και τα παιδιά τους, ιδιοκτήτες της εταιρίας! Τεράστια έξοδα και κόπος! Αλλά σχεδιασμός που θα άλλαζε τον χαραχτήρα του Πολιτεύματος!
    Την ημέρα που ήταν από πολύ καιρό προγραμματισμένη η ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή, είχαν αλλάξει οι συσχετισμοί. Ήταν 150 Δεξιοί, Λαϊκοί και Κεντρώοι και 149 Σοσιαλδημοκράτες. Δύο από τους πλειοψηφούντες βρίσκονταν στο εξωτερικό για εθνικά θέματα. Τότε ο Πάλμε έδοσε εντολή σε δύο από το κόμμα του να απουσιάσουν από την ψηφοφορία, για να μην ανατραπεί η βούληση του λαού!

    Το φαντάζεται κανείς να γίνεται εδώ κάτι τέτοιο;

  106. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    96. Νεσταναίος

    Πήγε το μυαλό μου στον «οστρακισμό» της αθηναϊκής Δημοκρατίας. Ήταν καλό μέτρο αλλά ήταν λίγο.

    Λάθος! Δεν ήταν το μόνο μέτρο! Είχαν και το κώνειο!

  107. #98 Στάζυ, γιου φάουλ😉😂. Δεν το ήξερα, οπότε παρανόησα…

  108. 100: Εγώ βλέπω σήμερα να εύχονται.

  109. Νίκος Κ.'s avatar

    Νίκος Κ. said

    Ας πούμε και για το Ευρωκοινοβούλιο, με την ανύπαρκτη πολιτική δύναμη. Γίνονται εκλογές, ψηφίζουμε ευρωβουλευτές οι οποίοι από ότι φαίνεται δεν έχουν αρμοδιότητα ούτε για να σταματήσουν την αλλαγή της ώρας (θερινή-χειμερινή).

    Ο μόνος απαράβατος νόμος με βάση τον οποίο κινείται η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ο νεοφιλελευθερισμός. Αυτός είναι το πραγματικό «Σύνταγμα».

    Έτσι όπως το πάει η Ευρωπαϊκή Ένωση θα καταλήξει και αυτή μία φυλακή λαών. Οι μεγάλες χώρες (ΗΠΑ, Κίνα, Ρωσία και σε λίγο και Ινδία) το έχουν ήδη καταλάβει και ίσως ετοιμάζονται για τη μοιρασιά. Δυστυχώς!

    Άραγε το «νόμιμο» λόμπινγκ της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν είναι άλλη μια «σκαστή» περίπτωση παραποίησης της βούλησης των λαών;

  110. sarant's avatar

    sarant said

    109 Εμ….

  111. Λάμπας's avatar

    Λάμπας said

    Από τη στιγμή που οι εκλογές δεν αποτελούν πια ταμπού για τις ευρωπαϊκές αστικές ελίτ, είναι ώρα να μιλήσουμε και εμείς (ξέρετε ποιοι) για το είδος της δημοκρατίας που θέλουμε. Αυτή είναι και η διαφωνία μου με το κατά τα άλλα αξιολογότατο κείμενο του Δ. Χριστόπουλου. Η αντίσταση στο στραγγαλισμό των δημοκρατικών ελευθεριών του λαού δεν περνάει μέσα από την υπεράσπιση μιας δημοκρατίας που έχει φάει το ψωμί της. Αυτοκτονεί λέει ο Χριστόπουλος. Αυτοκτονεί ή την αυτοκτονούν, επειδή δε διασφαλίζει πια τα συμεφέροντά τους σε ικανοποιητικό βαθμό; Εγώ λέω το δεύτερο. Αν αυτοί δικαιούνται να ονειρεύονται μια άλλη μορφή διακυβέρνησης που θα ανταποκρίνεται καλύτερα στις νέες συνθήκες, εμείς (ξέρετε ποιοι) γιατί όχι;

  112. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    ΟΣΦΠ-Μπούντε Γκλιμτ 2-1

    Τέλος ο ΟΣΦΠ από την Ευρώπη

  113. #100,108, γίνεται στην ζωή να μπορούν να έχουν δίκιο, περισσότεροι από έναν

  114. 113: Δηλαδή δεν έχουμε μόνο 2025 φέτος;

  115. Πισμάνης's avatar

    Πισμάνης said

    @95 @104

    Στό σπίτι τού κρεμασμένου δέν μιλάνε γιά σχοινί

  116. sarant's avatar

    sarant said

    115 Λες για τον αποκλεισμό του Κασσελάκη από τις εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ; Πέρα από το ότι είναι τελείως διαφορετικές οι εσωτερικές λειτουργίες ενός κόμματος από τις εκλογές σε ένα κράτος, τι το λες σε μένα; Εγώ από τον ΣΥΡΙΖΑ έχω φύγει ένα χρόνο πριν, τότε που με έβριζαν και οι κασσελαίοι και εκείνοι που τους έδιωξαν.

  117. ΛΑΜΠΡΟΣ's avatar

    ΛΑΜΠΡΟΣ said

    64 – Κι ο γιατρός στο Ντινάν (ξέρεις ποιός) ήταν κατά των εμβολίων.

    Εξειδικευμένοι ευφυείς βλάκες, η μεγάλη εφεύρεση της ελίτ που πλέον φτάνει στο τέλος της η χρησιμότητά τους, σύντομα θα τους αντικαταστήσει η τεχνολογία. Το μεγάλο όφελος για την ελίτ προφανές, για μάς θα δείξει.

  118. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    108 https://www.jw.org/el/%CE%BC%CE%AC%CF%81%CF%84%CF%85%CF%81%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B9%CE%B5%CF%87%CF%89%CE%B2%CE%AC/%CF%83%CF%85%CF%87%CE%BD%CE%AD%CF%82-%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%BC%CE%AC%CF%81%CF%84%CF%85%CF%81%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B9%CE%B5%CF%87%CF%89%CE%B2%CE%AC-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AC%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AD%CF%82/

    https://www.jw.org/el/%CE%BC%CE%AC%CF%81%CF%84%CF%85%CF%81%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B9%CE%B5%CF%87%CF%89%CE%B2%CE%AC/%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%BC%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7/

  119. 119: Γι’ αυτό αναρωτήθηκα το 82, Μαρία.

  120. *στο

  121. Jorge's avatar

    Jorge said

    #113 σκορδοκαΐλα για το δίκιο, αφού 🙂
    https://www.jw.org/en/jehovahs-witnesses/memorial/Memorial-of-Jesus-Death/?utm_source=chatgpt.com

  122. ΛΑΜΠΡΟΣ's avatar

    ΛΑΜΠΡΟΣ said

    65 τέλος – Οι ψευδαισθήσεις δεν τελειώνουν ποτέ σε ένα κόσμο ψευδαισθήσεων. Οι εκλογές χρησιμεύουν για να απενοχοποιούνται οι ένοχοι και να ενοχοποιούνται τα θύματα που τους ψηφίζουν. Εσύ τι λες, είναι ένοχα τα θύματα;

    69 αρχή – Μα η συμπεριφορά τους, τέτοια αντιμετώπιση υποδεικνύει. Το γιατί, (θεωρητικά) ώριμοι άνθρωποι συμπεριφέρονται έτσι, είναι άλλο θέμα, πάντως δεν είναι για να τους εμπιστεύεται κανείς.

    96 – Ο σημαντικός τρόπος για να προστατευθεί η δημοκρατία, είναι οι ατομικά υπεύθυνοι συνειδητοί πολίτες, τότε δεν θα χρειάζεται καμία προστασία. Μέχρι να δημιουργηθούν, δεν θα υπάρχει δημοκρατία.

    109 τέλος – Ποιά είναι αυτή η περίφημη βούληση των λαών και πού βασίζεται;

  123. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    104 (για 76):

    Κι όμως, εγώ εξακολουθώ να τα βρίσκω δημοκρατικά. Δεν ξέρω βέβαια πόσο ισχύουν οι κατηγορίες. Αν όμως ισχύουν, να το να εκφέρεις δημόσια αντιδημοκρατικό λόγο δεν είναι κάτι από το οποίο δικαιούται να προστατευτεί η δημοκρατία, αν έχει προβλέψει νόμιμο τρόπο προστασίας;

    (Το 2012, με αφορμή το περιστατικό βίαιης επίθεσης του Κασιδιάρη κατά της Κανέλη σε μια ζωντανή εκπομπή, είχα γράψει κάποιες σκέψεις που κατέληγαν, μεταξύ άλλων, και σε μια προτεινόμενη απάντηση στο «πόση ελευθερία απόψεων χωράει στη δημοκρατία; δεν είναι φασισμός ο αποκλεισμός των φασιστών;»)

  124. Jorge's avatar

    Jorge said

    Επειδή θίχτηκε το θέμα και κρατάει μούτρα, το ρεύμα στα τραίνα έχει πάνω κάτω ως εξής:
    Πάνω, συνεχές μέσης τάσης, (μετασχηματιστές μακρινοί, με τα κυάλια) τροφοδοσία σημάτων φωτοσημάτων και ασυρμάτων, άμα του περισσεύουν 🙂 δίνει στους κάτω σε ηλεκτρομηχανές 

    Κάτω οι ηλεκτράμαξες του συρμού, το ρουφούν με παντογράφους και το ντροπιάζουν σε εναλλασσόμενο να γυρίσει τα μοτόρια.

    Με δυό λόγια , δεν μπορείς να το διακόψεις έτσι απλά. (Και να μπορούσες δεν σταματάμε εύκολα τέτοιες μάζες)

  125. Nestanaiοs's avatar

    Nestanaiοs said

    105.

    Τα πράγματα είναι απλά. 2,3,4 από κάθε εκλογικό τμήμα μας δίνει περίπου 70,000 μορφωμένους ανθρώπους  που έχουν τον χρόνο και την διάθεση να ασχοληθούν με τα δημοσιονομικά.  Δεν είναι δημοκρατικό να ασχολούμαστε όλοι με πράγματα που δεν γνωρίζουμε επειδή στο τέλος μόνο το δικό μας δεν περνάει.  Είμαι σίγουρος καταλαβαίνεις.

    Στην πρωτεύουσα δεν πάει κανένας.  Μένουν εκεί που είναι.  Δεν είναι βουλευτές.  Ο καθένας από αυτούς είναι αντιπρόσωπος των ανθρώπων του εκλογικού του τμήματος και υπερασπίζεται τον λαό από τους κακόβουλος «ηγέτες».  Έχει το δικαίωμα να καθορίζει το σύνταγμα και αν οι νόμοι είναι συνταγματικοί.  Συνταγματικό είναι ότι πιστεύει αυτός.

  126. Nestanaios's avatar

    Nestanaios said

    106.

    Το μέτρο προηγείται.  Το μέτρο θα μπορούσε να οδηγήσει στο κώνειο και θα έπρεπε αν επρόκειτο για προσπάθεια κατάλυσης της Δημοκρατίας.

  127. Nestanaiοs's avatar

    Nestanaiοs said

    109.

    «Ο μόνος απαράβατος νόμος με βάση τον οποίο κινείται η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ο νεοφιλελευθερισμός. Αυτός είναι το πραγματικό «Σύνταγμα».»

    ο νεοφιλελευθερισμός είναι οικονομικό σύστημα.  Εδώ το ζητούμενο είναι το πολιτειακό… Ποιος θα αποφασίζει για το οικονομικό σύστημα και να μη το θεωρούμε δεδομένο.  Θέλουμε Δημοκρατία;  Δεν νομίζω αλλά αν θέλουμε πρέπει να σταματήσουμε να μιλάμε για τα οικονομικά.  Προέχει το πολιτειακό.

  128. Νίκος Κ.'s avatar

    Νίκος Κ. said

    122(τέλος) της υποτιθέμενης, που βασίζεται στις εκλογές

  129. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Φιορεντίνα-ΠΑΟ 3-1

    Τέλος ο ΠΑΟ από Ευρώπη

  130. Nestanaios's avatar

    Nestanaios said

    111.

    Δεν υπάρχουν πολλές δημοκρατίες.  Η Δημοκρατία είναι μία και χωρίς καμμία γαρνιτούρα.  Το Κράτος του Δήμου όπου Δήμος είναι ένα δέμας πολιτών εκλεγμένων με διάφορους τρόπους από τους γείτονές τους.  Όχι από πιο πέρα.  Από την γειτονιά για να γνωριζόμαστε.

  131. sarant's avatar

    sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  132. Nestanaiοs's avatar

    Nestanaiοs said

    122. 

    Τα μέτρα για την προστασία της Δημοκρατίας θα τα αποφασίσει ο μεγάλος Δήμος στις πρώτες του διαδικτυακές συνεδριάσεις.

  133. ΛΑΜΠΡΟΣ's avatar

    ΛΑΜΠΡΟΣ said

    128 – Αυτή είναι άβουλη, δεν έχει λογική κρίση, το λές ξεκάθαρα στην αρχή του 109. Σωστά δεν την λαμβάνουν υπόψιν.

  134. Pedis's avatar

    Pedis said

    # 124 – Θα έχουν φαίνεται το σύνδρομο του « τρένου της μεγάλης φυγής» και δεν σταματάνε με άμα ξεκινήσουν… Κάποια, όμως, συμβαίνει και να φρενάρουν και να επιβραδύνουν και να σταματάνε αν κάτι δεν πάει σύμφωνα με το πρόγραμμα (λ.χ. σύστημα -έξτρα ελέγχου- εικοσαετίας το βρετανικό TPWS(+). Το τοποθέτησαν μετά από μερικά δυστυχήματα που έγιναν, για τα οποία ουσιαστικά ευθυνόταν η απόφαση των βρετανικών σιδηροδρόμων να μην τοποθετηθεί ένα σύστημα ATP στις αρχές του ’90, το οποίο είχε κριθεί ακριβό, επειδή είχε εκτιμηθεί ότι θα κόστιζε 9-10 εκ. λίρες για κάθε θάνατο που θα μπορούσε να αποτρέψει, ενώ τότε στα 90’s η ανθρώπινη ζωή είχε εκτιμηθεί στις 700 χιλ. λίρες.)

    Παράλληλα, από την Πέμπτη (13/3), βρίσκεται στο Κουλούρι ειδικό κλιμάκιο της Πυροσβεστικής και ένας μεταλλουργός καθηγητής του ΕΜΠ, ο οποίος ορκίστηκε νωρίς το πρωί ως ειδικός δικαστικός πραγματογνώμονας.

    https://tvxs.gr/news/ellada/tempi-vrethike-to-mayro-koyti-tis-emporikis-amaxostoichias-itan-apenergopoiimeno-apo-to-2018/

    Αφού λέμε ότι δεν υπάρχουν ποινικές ευθύνες είναι περιττό, θα μπορούσαν κάλλιστα να περιμένουν καμιά πενηνταριά χρόνια ακόμη πριν αποφασίσουν να ρίξουν μια ματιά στα συντρίμια…

  135. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Θα (ξανα)σχολίαζα ,όπως γράφτηκε και στο 109, τί να περιμένεις από μια Ευρώπη που δεν μπορεί να αποφασίσει μια σταθερή ώρα. Κάθε που αλλάζει, ακούγεται «για τελευταία φορά» και πάλι τα ίδια.
    Για τη χώρα, αν η εναλλακτική της κοινοβουλευτικής μας δημοκρατίας, είναι η δικτατορία, ε, δεν μπαίνει θέμα. Στραβή, κουτσή, εξαναδραποδισμένη, με δεκανίκια, βιασμένη, φενάκη και πάλι, έστω αυτό το κουρέλι-δημοκρατία θα διαλέξουμε.
    Στη Χούντα, δεν θα του είχε επιτραπεί, όχι να εκθέσει, αλλά θα ήταν φυλακή ο καλλιτέχνης της πινακοθήκης.

  136. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Έγκριση δανείου 25.500.000€ στον πατέρα της Σάκκαρη

  137. Jorge's avatar

    Jorge said

    # 136 ΓΤ
    Αίσχος, ντροπή, καλημέρα.
    Να μείνει δηλαδή το κορίτσι ορφανό;

  138. Nestanaios's avatar

    Nestanaios said

    135.

    Χούντα από χούντα διαφέρει.  Η πόλεμος  που έχει υποστεί ο καλλιτέχνης από όργανα μιας χούντας προέρχεται.

  139. ofakiris's avatar

    ofakiris said

    136. ΓΤ
    Χοντρές δουλειές ο Σάκκαρης παράλληλα με τη σχέση της κόρης με το γιό του Μ.
    Από τα Τουρκικά σήριαλ της πλάκας σε μεγάλα έργα ΕΣΠΑ μέσω «DBC Διαδικασία», Bright Business Solutions και Digitech High Technology.
    «Η εκτόξευση των εργασιών Bright Business Solutionκαι Digitech High Technology επιτεύχθηκε, χάρη σε έργα Δημοσίου, σύμφωνα με τον ανταγωνισμό. Έργα που οι «κακές γλώσσες» λένε ότι τα πήραν σε συνεργασία με τη Διαδικασία ή ως υπεργολάβοι της. Πρόεδρος της Bright Business Solutions ήταν ως τον περασμένο Ιούνιο ο Κωνσταντίνος Σάκκαρης του Ιωάννη, πατήρ της γνωστής τενίστριας. Ο Ιωάννης Σάκκαρης του Κωνσταντίνου φέρεται, σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, να συμμετέχει στο σχήμα αγοραστών του 51% της DBS Διαδικασία.»
    https://www.morningview.gr/article/h-pwlisi-nova-kai-i-dg-comp-ksekinoun-oi-paroysiaseis-cenergy-h-ekpliksi-admhe-kai-oi-thaumatopoii-aghorastes-tis-diadikasia

  140. Alexis's avatar

    Alexis said

    Νίκο συγχαρητήρια για τη σημερινή (ήδη χθεσινή) ανάρτηση που αναδεικνύει ένα θέμα που πέρασε στα «ψιλά» αν και ιδιαιτέρως σοβαρό και ανησυχητικό.
    Η δημοκρατία, οι δημοκρατικοί θεσμοί και οι δημοκρατικές-ατομικές ελευθερίες υποχωρούν με ρυθμό ανησυχητικό σε παγκόσμια κλίμακα.
    Τις αιτίες θεωρώ ότι συμπύκνωσα εύστοχα οι Μιχάλης Τζιώτης και Aerosol στα #17 και #59 αντίστοιχα. Δεν πρόλαβα να διαβάσω όλα τα σχόλια και ας με συμπαθάνε κάποιοι άλλοι σχολιαστές…
    Η ολοένα αυξανόμενη συσσώρευση πλούτου σε λίγους και ισχυρούς και η επιταχυνόμενη φτωχοποίηση των λαϊκών μαζών, σε συνδυασμό με τα όσα φρικτά συμβαίνουν ανά τον κόσμο, και στα οποία η «ευρωπαϊκή» δημοκρατία σφυρίζει αδιάφορα (αν δεν ευθύνεται κιόλας για κάποια από αυτά) έχουν δημιουργήσει ένα εκρηκτικό κοκτέιλ λαϊκής δυσαρέσκειας με απρόβλεπτες συνέπειες.
    Είναι όλο και περισσότεροι οι πολίτες σε όλες της χώρες της λεγόμενης «Δύσης» που βροντοφωνάζουν πλέον με διάφορους τρόπους «όχι, δεν θέλουμε άλλη δημοκρατία σαν κι αυτή, φτάνει πιά!». Μοιραία αυτό οδηγεί στο να αναδεικνύονται παντού πάσης φύσεως «Μεσσίες» που τάζουν λαγούς με πετραχήλια σε όλους.

    Πολύ εύστοχη η επισήμανση-κατακλείδα στο κείμενο του Χριστόπουλου:
    H ακύρωση εκλογών είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να κάνει μια δημοκρατία για να σωθεί. Με τον τρόπο αυτό, βυθίζεται περισσότερο στη χλεύη και την απαξίωση.

  141. Alexis's avatar

    Alexis said

    συμπύκνωσα εύστοχα > συμπύκνωσαν εύστοχα

    σε όλες της χώρες > σε όλες τις χώρες

    Πάω για καφέ… επειγόντως… ☺️

  142. Alexis's avatar

    Alexis said

    Επανάληψη δημοψηφισμάτων…

    Μου θύμισε το «αστείο» που λεγόταν επί Κόκκαλη (νόμος είναι το δίκιο του Σωκράτη) και ερυθρόλευκης «παράγκας» στο ποδόσφαιρο: «Θα παίζουμε μέχρι να βάλει γκολ ο Ολυμπιακός»

  143. ofakiris's avatar

    ofakiris said

    Για να υπάρχει Δημοκρατία πρέπει να υπάρχει Δημόσιος χώρος. Οι δήθεν ευαίσθητοι δημοκράτες της ΕΕ ιδιωτικοποιούν κάθε τι Δημόσιο.
    «Καταιγιστικός και εύστοχος ο δικηγόρος Θανάσης Καμπαγιάννης στην κατάμεστη αίθουσα του Παντείου στην εκδήλωση για τα Τέμπη. Μπορεί δικαίως τα φώτα της δημοσιότητας να πέφτουν στους συγγενείς των θυμάτων, αλλά υπάρχει μια παράμετρος πολύ σημαντική που δεν τονίστηκε. Η προχθεσινή συζήτηση οφείλεται ξεκάθαρα στο ίδιο το δημόσιο Πανεπιστήμιο.
    «Γιατί αν το Πάντειο ήταν ένα ιδιωτικό κολέγιο, η αίθουσα αυτή δεν θα ήταν διαθέσιμη προκειμένου να γίνει η παρούσα εκδήλωση. Δεν είναι μόνο ότι το Πανεπιστήμιο δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά των φτωχών και λαϊκών οικογενειών να πάρουν τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι το δημόσιο Πανεπιστήμιο που δίνει στη δημοκρατία μας τη δυνατότητα να διοργανώνονται τέτοιες εκδηλώσεις», είπε ο Καμπαγιάννης. Αυτό είναι το πραγματικό άσυλο και αυτό φοβούνται.

  144. ofakiris's avatar

    ofakiris said

    Από την

    https://www.efsyn.gr/politiki/paraskinia/465936_asylo

  145. Nestanaiοs's avatar

    Nestanaiοs said

    «Η ολοένα αυξανόμενη συσσώρευση πλούτου σε λίγους και ισχυρούς και η επιταχυνόμενη φτωχοποίηση των λαϊκών μαζών» οφείλεται στην έλλειψη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.

  146. Alexis's avatar

    Alexis said

    #143: Πολύ σωστό.

    #145: Προφανώς. Η διανομή του παραγόμενου πλούτου προς όφελος των αδυνάτων (θα πρέπει να) αποτελεί θεμέλιο λίθο της δημοκρατίας.

  147. Nestanaios's avatar

    Nestanaios said

    143.

    Μια  διαδικτυακή εκκλησιά ενός μεγάλου Δήμου θα βρει τον δημόσιο χώρο και μεθόδους περιορισμού των ιδιωτικοποιήσεων θα βρει και περιορισμού της λειτουργίας των καζίνο και του ΟΠΑΠ θα βρει και τρόπο να αποβάλει δια παντός τα καρκινώματα της κοινωνίας θα βρει.

    Δεν χρειάζεται να προτρέχουμε με οικονομικές ιδέες.  Πρέπει να περιοριστούμε στην εγκαθίδρυση του μεγάλου Δήμου ως το ανώτατο όργανο της Δημοκρατίας.

  148. Pedis's avatar

    Pedis said

    # 142 – Μπορεί να έδινε κάτι παραπάνω. Οι Βαρδινονόνηδες αγόραζαν μόνο τα ενενήντα λεπτά.

  149. Spiridione's avatar

    Spiridione said

    123. Το πρόβλημα είναι ότι είναι δύσκολο να ορίσεις ακριβώς τις «αντιδημοκρατικές συμπεριφορές» ή «αντιδημοκρατικό λόγο», και μετά είναι δύσκολο να διασφαλίσεις ότι δεν θα γίνει κακή χρήση του τιμωρητικού πλαισίου κατά την εφαρμογή του. Δεν μιλάμε εδώ για περιπτώσεις κραυγαλέων ποινικών αδικημάτων όπως της Χρυσής Αυγής, αλλά για δηλώσεις ή και διάφορες ακτιβιστικές ενέργειες που σηκώνει πολλή συζήτηση τι είναι αντιδημοκρατικό και τι όχι, και μάλιστα που να οδηγεί στο σημείο όχι να τιμωρεί την πράξη αλλά να αποκλείει τον δράστη από την πολιτική. Υπάρχει το λεγόμενο παράδοξο της δημοκρατίας, δηλ. ότι θεμέλιος λίθος, πυρήνας της δημοκρατίας είναι η ελευθερία της έκφρασης των πολιτών, αλλά αυτή η ελευθερία μπορεί να οδηγήσει τους πολίτες ή ένα σημαντικό μέρος αυτών να θέλουν να στραφούν κατά της δημοκρατίας και των δημοκρατικών αρχών. Ένα δημοκρατικό καθεστώς, αν θέλει να λέγεται έτσι, πρέπει αναπόφευκτα να είναι έτοιμο να πάρει κάποια ρίσκα που προκύπτουν από την άσκηση των δημοκρατικών δικαιωμάτων. Και επίσης, στη ρουμανική περίπτωση παραπάνω, βλέπουμε ότι το ρουμανικό δικαστήριο τη συμμετοχή στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ θεωρεί ότι ανήκει στον πυρήνα του δημοκρατικού πολιτεύματος, κάτι που οδηγεί σε επικίνδυνα μονοπάτια.

  150. ΛΑΜΠΡΟΣ's avatar

    ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Ήμουνα νιός και γέρασα και τίποτε δεν έχει αλλάξει, δεν φταίω εγώ φταίει το σύστημα. Η κακιά κυβέρνηση, το κακό κράτος, η κακιά πλουτοκρατία, ο λαός έτσι κι ο λαός γιουβέτσι.

    Και ποιά είναι η λαϊκή βούληση (που λέει κι ένας φίλος πιο πάνω) σαρανταέναταεκατό, και πάνω από 10% ακροδεξιά, κι οι άλλοι σκορποχώρι, να μιλάνε στο όνομα του λαού.

    Τελικά την λαμβάνουμε υπόψιν την βούληση του λαού ή όχι αν δεν μας βολεύει, και ποιά η διαφορά από την Ε.Ε που κάνει το ίδιο.

    Αυτό που έχω καταλάβει εγώ με το λιγοστό μυαλό μου, είναι πως σε πρωτο πλάνο, όλα γίνονται για την εξουσία, σε δεύτερο να περνάνε καλά τα κομματικά λαμόγια, και σε τρίτο η πελατειακή σχέση των ψηφοφόρων με τα κόμματα (μαζί τα φάγαμε). Με λίγα λόγια, ΚΑΝΕΙΣ δεν ενδιαφέρεται για την δημοκρατία, ούτε καν γνωρίζουν τι είναι, ότι έχουν ακούσει από δω κι από κεί, εξ ου και η ατομική ασυνειδησία και ανευθυνότητα, γιατί η δημοκρατία χρειάζεται και στηρίζεται σε υπεύθυνους συνειδητούς πολίτες, χωρίς αυτούς απλά δεν μπορεί να υπάρξει.

    Και το κλάμα συνεχίζεται.

  151. Spyrido (79), ποτέ δεν ασχολήθηκα να μάθω τι συστήματα ασφαλείας είχαν τα βελγικά τρένα το 1983 — και τα έπαιρνα τακτικότατα. Ομοίως ποτέ δεν ασχολήθηκα να μάθω αν συντηρούνται σωστά τα αεροπλάνα (που τα παίρνω επίσης πολλές φορές το χρόνο) ή πώς λειτουργούν τα συστήματα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας. Επαφίεμαι στους αρμόδιους οργανισμούς γι’αυτό. Και βεβαίως και σιδηροδρομικά και αεροπορικά δυστυχήματα συμβαίνουν — ευτυχώς όχι συχνά! (Στην Ελλάδα, που έχει βέβαια συγκριτικά ελάχιστα τρένα, πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα είχε πάνω από 50 χρόνια να γίνει!) Μήπως κοιτάζουμε, πριν μπούμε σε λεωφορείο ή σε ταξί, αν έχει συντηρηθεί σωστά ή αν είναι καλά ο οδηγός;

  152. Jorge's avatar

    Jorge said

    Μερικά δυστυχήματα μαζεμένα.
    https://mixanikosose.blogspot.com/p/blog-page_59.html

  153. Jorge (124), κάθε άλλο παρά ειδικός είμαι και μπορεί να είπα ανοησίες λέγοντας «να κόβεται αυτόματα το ρεύμα». Πάντως αυτόματος μηχανισμός που να ανάβει όλα τα δυνατά λαμπάκια και κουδουνάκια και να φρενάρει αυτόματα τα τρένα όταν βρίσκονται σε τροχιά σύγκρουσης είμαι βέβαιος ότι μπορεί και πρέπει να υπάρχει. Ο Pedis (134) φαίνεται να ξέρει και ποιος είναι.

  154. Jorge's avatar

    Jorge said

    # 153 Άγγελος, κάθε άλλο! το έθιξα γιατί πολλά ακούγονται για ρεύματα.
    Για το δεύτερο, και βέβαια υπάρχει όπως και το μανιτάρι του «νεκρού» (αν δεν πιεστεί περιοδικά, φρενάρει αυτόματα)

  155. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    151# Άγγελε, ως επιβάτης δεν οφείλεις να ξέρεις αν τα τεχνικά των μέσων είναι σωστά. Όμως, όπως το λες, το κράτος οφείλει να εξασφαλίσει πως είναι σωστά. Όταν προκύπτει αναμφισβήτητη συγκάλυψη από την πρώτη στιγμή και μάλιστα δια στόματος πθ ως μη όφειλε, τα συμπεράσματα είναι εύλογα.

  156. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    136 ΓΤ >>Έγκριση δανείου 25.500.000€ στον πατέρα της Σάκκαρη

    Για ποια εταιρεία;
    πέρυσι αγόραζε https://www.mononews.gr/business/giorgos-nikas-kostas-sakkaris-exoplay-pii-ine-i-epichirimaties-pou-benoun-sto-diadiktiako-tzogo
    φέτος πούλαγε https://www.fpress.gr/paraskinio/story/108833/poleitai-i-stoiximatiki-exoplay-ton-k-sakkari-g-nika-prin-kan-leitoyrgisei

    αλλά (από το β΄λινκ) «προχώρησαν στην εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου της εταιρίας συμβούλων «ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ» έναντι του ποσού των 30 εκατομμυρίων ευρώ πριν λίγες εβδομάδες. «

  157. Spiridione's avatar

    Spiridione said

    Ένα ωραίο παράδειγμα επαγγελματικής παραγωγής φέικ νιουζ. Πώς σπινάρεται ένα δημοσίευμα κάποιου ξένου άγνωστου δημοσιογράφου άγνωστου σάιτ από εγχώρια τρολ και παπαγαλάκια στην αρχή, μετά από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, με γαρνιτούρα από διεύθυνση ηλεκτρ. εγκλήματος και αρχή κυβερνοασφάλειας.

    https://insidestory.gr/article/xeroyme-tin-alitheia-gia-ta-rosika-bots?token=KyrWZWb3NL

Σχολιάστε

 
Σχεδίασε έναν Ιστότοπο όπως αυτός με το WordPress.com
Ξεκινήστε