Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ο λίκνος του πρωθυπουργού

Posted by sarant στο 6 Μαρτίου, 2010


Το άκουσα με τ’ αυτιά μου, καθώς παρακολουθούσα τις δηλώσεις Παπανδρέου-Μέρκελ σε απευθείας μετάδοση, το άκουσα καθαρά, καθώς το είπε δυο φορές, αλλά και πάλι δεν το πίστευα και γι’ αυτό δεν έγραψα αμέσως αλλά περίμενα να το βρω γραμμένο. Και πράγματι το βρίσκω και μάλιστα στον πιο έγκυρο για το θεμα ιστότοπο, του ίδιου του ΠΑΣΟΚ.

Στο κλείσιμο της ομιλίας του, ο Γ. Παπανδρέου θέλησε να πει δυο λόγια για τις σχέσεις του ελληνικού με τον γερμανικό λαό, είπε λοιπόν για τους Γερμανούς τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα, είπε και για τους Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία:

Αλλά υπάρχουν και οι Έλληνες που ζουν εδώ, στη Γερμανία, και είναι πολλοί, όχι μόνο μια γενιά, και δύο και τρεις γενιές τώρα, και έχουν δουλέψει στα εργοστάσια, έχουν δουλέψει σε εταιρείες, έχουν δουλέψει στα σχολεία, είναι καθηγητές στα Πανεπιστήμια, έχουν ανοίξει επιχειρήσεις, είναι μέρος της γερμανικής κοινωνίας και είναι ένας λίκνος, ένας πολύ σημαντικός λίκνος, μεταξύ του Γερμανικού και του Ελληνικού λαού.


Και σας ρωτάω, τι είναι ο λίκνος; Τέτοια λέξη δεν υπάρχει. Υπάρχει το λίκνο, η κούνια του μωρού, που τη χρησιμοποιούμε κυρίως με τη μεταφορική έννοια, όταν λέμε το κλισεδάκι πως η Ελλάδα είναι το λίκνο της δημοκρατίας (γι’ αυτό την έχουμε ακόμα στα σπάργανα;). Όχι όμως ο λίκνος. Αλλά και πάλι, κι αν υποθέσουμε πως ο πρωθυπουργός έκανε από παραδρομή της γλώσσας λάθος στο γένος, δεν ταιριάζει με τα συμφραζόμενα. Οι Έλληνες μετανάστες δεν μπορεί να είναι λίκνο μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας.

Θα καταλάβατε τώρα πώς έγινε το λάθος. Ο Γ. Παπανδρέου ήθελε να πει ότι οι Έλληνες μετανάστες είναι πολύ σημαντικός σύνδεσμος μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας –και δεν έβρισκε τη λέξη. Στα αγγλικά, είναι link. Ασυναίσθητα λοιπόν (υποθέτω), αυτό το link το έκανε ελληνικό, και ανέσυρε την ελληνική λέξη λίκνο και τα πάντρεψε, και γεννήθηκε ο λίκνος. Νοηματικά, αν το δείτε, το link ταιριάζει μια χαρά. Οι Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία πράγματι είναι σημαντικός σύνδεσμος μεταξύ του γερμανικού και του ελληνικού λαού.

Θα μου πείτε, είσαι βέβαιος; Είμαι σχεδόν βέβαιος –και, εν πάση περιπτώσει, βρείτε εσείς μια καλύτερη εξήγηση. Ή πείτε μου τι στην ευχή είναι αυτός ο λίκνος.

ΥΓ Θα μπορούσε πάντως ο πρωθυπουργικός νεολογισμός να καθιερωθεί (πώς αλλιώς θα φτάσουμε τα 5 εκατομμύρια λέξεις;) Κι έτσι, αντί να λέμε «δώσε μου το λινκ να κατεβάσω το τραγούδι» θα λέτε «δώσε μου τον λίκνο».

Προσθήκη: Μπορεί να πρόκειται για φόρο τιμής στον Εγγονόπουλο και στο ποίημά του «Το λίκνον ο λύχνος»:

ΤΟ ΛΙΚΝΟΝ Ο ΛΥΧΝΟΣ
πάντοτε αγαπούσα
-με πάθος-
κάθε εκδήλωση της ζωής
όμως δεν μ’ένοιαζε
o θάνατος

τώρα που μ’άφισες να ξαποσταίνω
πλάι στο λαμπρό φώς
των ωραίων ματιών σου
τώρα αγαπώ ακόμη περισσότερο τη ζωή
και δε θα’θελα
να πεθάνω πια
ποτέ.

178 Σχόλια to “Ο λίκνος του πρωθυπουργού”

  1. gbaloglou said

    Λύχνο(ς), ίσως?

  2. greekadman said

    Εξαιρετικό… επι τη ευκαιρία σου στέλνω ένα λίκνο μου… http://pandespani.com για να λικνίζεις τα χείλη σου !

  3. sarant said

    Τι ωραίο το μπιριάνι! Σ΄ευχαριστώ.

    Γιώργο Μπ. ναι, είναι κι ο λύχνος -αλλά τι νόημα βγαίνει; Άσε που το άκουσα κι είμαι βέβαιος οτι ήταν κν, όχι χν.

  4. Μέχρι τώρα ήξερα ότι υπήρχε ο λυγξ, και μ’άρεσε. Μήπως να το γυρίσω στο λύχνο; Ωραίο ακούγεται κι αυτό.

  5. greekadman said

    @ sarant

    Είναι αυτό που θα πεί ο πρωθυπουργός την επόμενη φορά σε επίσημο ταξίδι στην Ινδία » Τι είχες μπιργιάννη, τι’ είχα πάντα»…

  6. Μαρία said

    Λίνκος, λίνκι πρέπει να είναι.

  7. gbaloglou said

    #3:

    Ότι οι Έλληνες μετανάστες κρατάνε φανάρι στις Ελληνογερμανικές σχέσεις, δείχνουν τον σωστό δρόμο τέλος πάντων 🙂 [Φανοκράτες και όχι φαλλοκράτες!]

  8. sarant said

    7: Είναι ο φάρος παναπεί, που καταυγάζει. Αμ έτσι πες μου!

  9. Ηλεφούφουτος said

    Κι εγώ πριν να δω την ερμηνεία του Νικοκύρη με το link το ερμήνευσα και το πόσο υποφέρει ο ΓΑΠ κάθε φορά που πρέπει να μεταφράζει από τ Αμερικάνικα στα Ελληνικά.

    Θυμήθηκα και κάτι λύχνους ψάρια, που είχε πάρει κάποτε μια θεία μου ζωντανά και τα κρατούσε στην μπανιέρα πριν τα σφάξει. Νόστιμοι οι άμοιροι!

  10. Η εξήγηση που δώσατε είναι μάλλον η πιθανότερη.
    Αναρωτιέμαι πώς μετέφρασαν το αρσενικό ‘λίκνο’ οι διερμηνείς…και κυρίως πόσοι έλληνες ‘έπιασαν’ το λάθος.

  11. Μπουκανιέρος said

    Ε, ναι, μάλλον λίνκι ήταν.
    Όμως ο Ηλεφού γίνεται κακός (και σπεκουλάρει).

  12. Μαρία said

    Άμα θες να σπεκουλάρεις, υπάρχει κι η γερμανική παροιμιακή έκφραση με λίκνο: von der Wiege bis zur Bahre, Formulare, Formulare
    (απ’ την κούνια ως το φέρετρο …)

  13. Αὐτὸς ὁ ἄνθρωπος ἀπορῶ πῶς ἔγινε πρωθυπουργός.

  14. Δελλαγραμμάτικας said

    Ω, μοίρα δύστηνος, να μην έχωμε πρωθυπουργόν ευφραδή!

    Γλωσσομάχον, γλωσσοφάγον, Ιπποσκυφοχοιροτράγον,
    όστις άρνας να σουβλίζη και να τας καταβροχθίζη,
    είτα δε να μυρηκάζη Αραφήνηθεν προς Γκάζι
    εις ασυμμέτρων πυρκαϊών
    παραδοθείς το χάζι.
    Συν παισί και της αλοχου, της ασπίλου κορασίδος,
    κοκορέτσα να χωνεύη Αττικής και Μεγαρίδος,
    πριν ή νύκτωρ αφεθή
    εις αγκάλας PS3.

  15. Voulagx said

    #13: Να μην απορεις καθολου Κορνηλιε, εδω εγινε ο Κωστακης! Περι αυτου ας ομιλησουν οι Θεσσαλονικεις καλυτερα!!

  16. Κάναμε πρωθυπουργὸ τὸν Κωστίκα, τώρα καὶ τὸν Γιωρίκα. Οἱ φερώνυμοι μετροπόντικες θὰ ἦσαν ἱκανώτεροι!

  17. SophiaΟικ said

    Το μόνο πρόβλημα του ΓΑΠ είναι ότι δε μιλαέι πιο πολύ ώστε να κάνουμε ανθολογία σε μερικούς μήνες, όπως με τον Μπους. Αλλά που θα μας πάει, η ευφράδειά του θα φανεί.

  18. Νέος Τιπούκειτος said

    Νικοκύρη, κι εγώ νομίζω ότι ο λίκνος είναι ο linkος (linkε linkε είσαι εδώ;). Αλλά δεν πειράζει, ρε παιδιά, ας έχουμε και μια φορά πρωθυπουργό άγλωσσο. Με τόσους και τόσους πρωθυπουργούς ευφραδείς που αποδείχτηκαν αφραδείς τι καταλάβαμε δηλαδής; Η καλή γάτα πρέπει να πιάνει τα ποντίκια, όχι να ρητορεύει. Ας δούμε πρώτα τι ποντίκια πιάνει ετούτος, κι έπειτα τον καταχεριάζουμε, αν χρειαστεί.

    Υ.Γ. Και για να προλάβω τυχόν κακεντρεχή σχόλια, όχι, ούτε πασόκι είμαι ούτε έχω ψηφίσει ποτέ μου Πασόκ…

  19. sarant said

    Υπάρχει και μια άλλη εκδοχή, που τη σκέφτηκα ενώ είχα κλείσει το μηχάνημα χτες βράδυ και βαριόμουν να το ανοίξω ξανά.
    Ο λίκνος μπορεί να είναι διασταύρωση της λέξης το λίκνο με τον λύχνο, φόρος τιμής στο ποίημα του Εγγονόπουλου Το λίκνον ο λύχνος

    ΤΟ ΛΙΚΝΟΝ Ο ΛΥΧΝΟΣ
    πάντοτε αγαπούσα
    -με πάθος-
    κάθε εκδήλωση της ζωής
    όμως δεν μ’ένοιαζε
    o θάνατος

    τώρα που μ’άφισες να ξαποσταίνω
    πλάι στο λαμπρό φώς
    των ωραίων ματιών σου
    τώρα αγαπώ ακόμη περισσότερο τη ζωή
    και δε θα’θελα
    να πεθάνω πια
    ποτέ.

  20. Νέος Τιπούκειτος said

    τῶ νῦν μνηστήρων μὲν ἔα βουλήν τε νόον τε
    ἀφραδέων, ἐπεὶ οὔ τι νοήμονες οὐδὲ δίκαιοι…

  21. sarant said

    Τιπού (18), δεν θα διαφωνήσω καταρχήν -αν κάποιος τα κάνει μούσκεμα ευφραδώς είναι χειρότερος από τον αφραδή που τα καταφέρνει, ακόμα κι από τον αφραδή που τα κάνει μούσκεμα. Παρέμπ, περιμένω να δω αν κανείς λαθοθήρας θα σχολιάσει το «θετικές επιπτώσεις», που εγώ δεν το θεωρώ λάθος αλλά κάποιοι το κρίνουν ένδειξη αμορφωσιάς.

  22. Αναυδος said

    Η ουσία είναι ότι ένας πνευματικά καθυστερημένος όχι μόνο έγινε πρωθυπουργός αυτής της ταλαίπωρης χώρας αλλά πραγματοποιεί και το ριφιφι του αιώνα στις τσέπες των μισθωτών.
    Θα έλεγα κάτι για το λίκνο και ένα συγκεκριμένο μέρος της ανατομίας του αλλά πολύ φοβάμαι ότι θα κοπεί.

  23. sarant said

    Ενώ αν το ριφιφί του αιώνα το πραγματοποιούσε κάποιος πανέξυπνος, θα το χαιρόμασταν τουλάχιστον, βρε αδερφέ! Θα το καμαρώναμε κιόλας!

  24. Νέος Τιπούκειτος said

    @23: Παρόραμα: ἐν ᾧ. 🙂 🙂 🙂

  25. Μαρία said

    Ευτυχώς που επανήλθε το τελικό ν και δε θα μπερδεύουμε το λίκνο με τον λίκνο.
    Καλή σοδειά, Νικοκύρη, κι απ’ το Παρίσι.

  26. sarant said

    Παρίσι; Τι έγινε στο Παρίσι;
    Α, κατάλαβα -εννοείς που θα δει τον Σαρκοζί.

  27. ΔΗΜΙΔΗΣ Δημήτρης said

    21:»Παρέμπ, περιμένω να δω αν κανείς λαθοθήρας θα σχολιάσει το “θετικές επιπτώσεις”, που εγώ δεν το θεωρώ λάθος αλλά κάποιοι το κρίνουν ένδειξη αμορφωσιάς.»

    Αγαπητέ μου Νίκο, το ότι ορισμένοι χρησιμοποιούν την έκφραση «θετικές επιπτώσεις» δεν σημαίνει ότι, μόνο από αυτό, θα πρέπει να πεταχτούν στον Καιάδα της αμορφωσιάς. Εξακολουθώ ωστόσο να χρησιμοποιώ το «συνέπειες» που είναι γιουνισέξ και τις επιπτώσεις να τις αφήνω μοναχούλες τους.

  28. Ηλεφούφουτος said

    Τιπού σχ. 18 + 20 αντιφάσκεις!
    Οι αντινομίες του συστήματος, που έλεγε κι ένας θείος μου απ’ τα Φάρσαλα.

    Πάντως δείγματα ο ΓΑΠ είχε δώσει αρκετά, τόσα χρόνια υπουργός. Δεν ήρθε δα ουρανοκατέβατος!

  29. δηλαδὴ ὅ Τιπούκειτος ὑπονοεῖ ὅτι ὁ ΓΑΠ δὲν εἶναι «μύθων ῥητὴρ» ἀλλὰ «ἔργων πρηκτήρ»;

  30. Rodia said

    δεν θά’θελα νά’μαι ουτε ψυλλος στον κορφο του μεταφραστη.. 😉

  31. Σίλια said

    Δεν ξέρω αν με ενοχλεί περισσότερο το «παναπεί» ή ο «λίκνος».

  32. sarant said

    Σίλια, καλώς ήρθατε στο ιστολόγιο, αλλά γιατί σας ενοχλεί το «παναπεί»; Εμένα μ’ αρέσει και το χρησιμοποιώ. Και δεν είναι αδόκιμο. Κι ο μέγιστος Δημήτρης Χατζής το χρησιμοποιούσε πολύ. Το χρησιμοποιούν και οι εφτανήσιοι (Θεοτόκης, Ξενόπουλος) αν και με άλλη έννοια, την έννοια του ‘βέβαια, δηλαδή’ (Δε λέω, παναπεί, μα είναι και τση Όστριας -παροιμιόμυθος)

  33. 14 said

    Λικνίσου και παρήγγειλε
    η Μέρκελ τα νησιά σου
    της νήσσας τα καμώματα
    νύχτα θα βρεις μπροστά σου

  34. Νέος Τιπούκειτος said

    @28: Ηλεφού, γιατί αντιφάσκω; Είχα κι εγώ ένα θείο απ’ τα Φάρσαλα, αλλά μας άφησε χρόνους.

    @29: Κορνέιγ, δεν υπονοώ τίποτα. Όσα ήθελα να πω τα είπα.

  35. Νομίζω ότι αυτό που θα έπρεπε να σχολιαστεί πολύ περισσότερο από τους λίκνους είναι η σπουδή και η σοβαρότητα με την οποία ο πρωθυπουργός μας (μην ξεχνιόμαστε, εσάς κι εμάς εκπροσωπεί) απάντησε στο δηλωμένο αστείο της Μπιλντ με την πώληση των νησιών μας. Τσιμπιόμουνα να βεβαιωθώ ότι δεν ονειρευόμουν. Άσε η απάντηση η ίδια με τις πράσινες μπούρδες.

  36. 14 said

    Δεν είν’ κατάλληλη στιγμή
    για τέτοιες συζητήσεις
    Από Δευτέρα πέρασε
    τον Ξέρξη να ζητήσεις

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=137975&page=1

  37. sarant said

    14, προβλέπω κόντρες ποιητικές με τον Κορνήλιο!

    Στάζιμπε, είχα βγει από το δωμάτιο φαίνεται όταν είπε για τα νησιά -αλλά το διάβασα μετά.

  38. Ηλεφούφουτος said

    sx. 34, γιατί κατά το ομηρικό σου παράθεμα όποιος είναι αφραδής (ή μάλλον όποιος είναι αφραδέων), έχει κι άλλα ελαττώματα. Αν λάβουμε μάλιστα υπόψη την τύχη αυτών που χαρακτηρίστηκαν έτσι, είναι και για σφάξιμο. Κατά τ άλλα εγώ είμαι ο κακός !

  39. 14 said

    Έστριψα λίγο δεξιά
    ποιητική αδεία
    μα ήμουν στο δωμάτιο
    και μου ‘φερε ναυτία

    Όσο και να το λίχνισα
    και να στραβοκατάπια
    δεν άντεξα να μην το πω
    να κάνω δις την πάπια

  40. Ἀφ’ οὗ ὁ Ὀδυσσεὺς-ΓΑΠ γύρισε πίσω στὸ Καστρί, ἔσφαξε τοὺς ἀφραδεῖς μνηστῆρες καὶ μετὰ ζήτησε ἐξιλέωσι θυσιάζοντας τὴν ἑλληνικὴ οἰκονομία σὲ ἕνα μέρος ὅπου οἱ ἄνθρωποι δὲν ἤξεραν τὶ εἶναι ὁ λίκνος τὸν ὁποῖον περνοῦσαν γιὰ εἶδος ὁμολογιακοῦ δανείου.

  41. Νέος Τιπούκειτος said

    Αααχ, γεια σου ρε Κορνήλιε με τα «ἀφ’ οὗ» σου! Μας έφτιαξες πάλι!

  42. @26.
    Εννοεί οτι θα σχολιάζει μετά παρισίας.

  43. Mπορεί και νάναι όπως το λίχνισμα στην πρέφα: Το χαρτί που έχουμε μόνο λιχνιστό μπορούμε να το παίξουμε…

  44. Rodia said

    Λίκνο λίκνο τον καημό μου
    τον μετράω και πονώ
    με τα βάρδουλα επ’ώμου
    και στομάχι αδειανό

    Στράτα παίρνω στράτα αφήνω
    τα εμπόδια κομπόστ
    φτάνω μέχρι Γερμανία
    μήπως φάω κάνα τοστ!..

    :)))

  45. Μισιρλού... said

    Λιχνεστάιν το κάνατε !!!

  46. th.alys said

    To έχει κάνει και παλιότερα αυτό το λάθος. Θυμάμαι που το συζητούσα με κάποιον πριν 4 χρόνια περίπου.

  47. Μισιρλού... said

    [σωστότερα Λιχνενστάιν… αλλά δε μου’βγαινε προφορικώς!]
    😆

  48. sarant said

    Th.alys, δεν το ήξερα, ευχαριστώ.

    Μιχάλη, Μισιρλού, Ροδιά, Κορνήλιε: βλέπω μεγάλα κέφια, μπράβο!

  49. Alfred E. Newman said

    @47
    Μια που λύνετε και γεωγραφικές απορίες μπορεί κάποια να μου πει πώς είναι το σωστό:
    ΙραΝ ή ΙραΚ.

  50. Μισιρλού... said

    Alfred E. Newman είπε
    6 Μαρτίου, 2010 στο 20:22

    @47
    Μια που λύνετε και γεωγραφικές απορίες μπορεί κάποια να μου πει πώς είναι το σωστό:
    ΙραΝ ή ΙραΚ.

    Αγαπητέ, με έπιασες αδιάβαστη !
    Μόνο για τον ΙΡΑ γνωρίζω…
    😆

    >>> Νίκο, με το μπιζ (και τους ρούμπους) ανάψανε τα αίματα και οι αθλοπαιδειές!

  51. Ἰδοῦ καὶ ὁ χρησμὸς τοῦ φὸν Τειρεσίεν:

    Κι ἀφ’ οὗ τὸ βάλῃς ἄμοιρε παντέρημος στὰ πόδια
    χωρὶς κανένα σύντροφο- ὅλοι τους θὰ χαθοῦνε
    γιατὶ τὸ λάθος ἔκαναν τὰ ἱερὰ τὰ βόδια
    τοῦ πράσινου ἥλιου ἀστόχαστα μὲ θράσος νὰ γευτοῦνε-
    θὰ βρῇς ἐχθροὺς στὸ σπίτι σου τὸ βιός σου νὰ σοῦ τρῶνε
    ἀργόμισθους ποὺ δώσανε στὸν κύρη σου τὴν ψῆφο
    καὶ τώρα ἀπεργάζονται κρυφὰ τὸν θανάτό σου
    γι’ αὐτὸ μὲ μῶλυ πρόεδρε μὲ βλέπεις νὰ σ’ ἀλείφω.
    Ἰδοῦ ὁρμήνεια ἀλάθευτη σοῦ δίνω κι ἄκουσέ την:
    σὰν τοὺς σκοτώσῃς κόβοντας μισθούς, συντάξεις, δῶρα
    πάρε στὸν ὦμο σου κουπὶ παλιοῦ ξωμάχου ἐρέτη
    καὶ πήγαινε στὴν μακρυνὴ τῆς Ἑλβετίας χώρα.
    Ἐκεῖ ψηλὰ στὶς δύσβατες καὶ χιονισμένες Ἄλπεις
    ποὺ πέρασε μ’ ἐλἐφαντες ὁ στρατηγὸς Ἁννίβας
    καὶ στήνουνε γιὰ μιναρὲ τὸ πλαστικὸ τῆς κάλπης
    ἔχει λεφτὰ σὲ τράπεζα ὁ ὁμιλῶν ἐκ Θήβας.
    Τὰ εἶχα μπὰς καὶ χρειαστοῦν γιὰ τὰ γεράματά μου
    μὰ τώρα ποὺ ἀπέθανα δὲν ὠφελοῦν σὲ κάτι
    γιὰ νὰ σωθῇ ἡ χώρα μας τὰ δίνω μὲ χαρά μου
    κι ἔπειτα ξέγνοιαστος γυρνᾷς στὸ πατρικὸ παλάτι.
    Μὰ πρῶτα πρέπει ὅταν πᾷς στὴν πόλι τῆς Ζυρίχης
    νἄχῃς ψηλὰ περίοπτο ἀπάνω τὸ κουπί σου
    κι ὅταν διαβάτη ἀλαργινὸ στὸν δρόμο σου πετύχῃς
    νὰ τὸν ῥωτήσῃς τ’ εἶν’ αὐτὸ ποὺ κουβαλᾷς μαζί σου.
    Κι ἅμα σοῦ πῇ πὼς κουβαλᾷς τυὸ λίκνο σου στὴν χεῖρα
    «ὁ λίκνος εἶναι» ῥώτα τον «ἀρσενικὸς στὸ γένος;»
    ἢ μήπως φύλο ἄλλαξε κι αὐτὸς ἀπὸ τὴν Ἥρα
    ὅπως ἐγὼ ποὺ φούντωσα τῆς θέαινας τὸ μένος;
    Κι ἅμα δὲν ξέρῃ ὁ Ἑλβετός, ἔ τὀτε γάμησέ τα,
    πούλα νησία, Ἀκρόπολι, πούλα τὰ πάντα λέμε,
    πούλα τὰ δικαιώματα στὸ οὖζο καὶ τὴν φέτα
    καὶ πούλα καὶ τὴν ψῆφο μας, γι’αὐτὴν ἐξ άλλου φταῖμε.

  52. Κορν, ξεπερνάς τον εαυτό σου! 🙂

  53. Μισιρλού... said

    Αααα… και τι θυμήθηκα τώρα!
    Για να μην μπερδεύω τα κράτη και τις πρωτεύουσές τους, όταν -πάλαι ποτέ- κάναμε γεωγραφία, είχα φτιάξει το συνειρμικό μου «Ν».
    ΙράΝ (πρωτέυουσα η ΤεχαράΝ)
    🙂

  54. Αλλά Κορνήλιε, το μῶλυ τι είναι;

  55. Alfred E. Newman said

    @ 53
    Τι μαθαίνει ο άνθρωπος!

    Εγώ δεν χρειάστηκα τότε μνημοβοήθημα γιατί τη χώρα την έμαθα ως Περσία. Εξού και και το κάθε Πέρσης και καλύτερος κοκ.

    (Συγγνώμη για τα αστειάκια (που λέει ο λόγος) αλλά σήμερα ξύπνησα παραδόξως με κέφι.)

  56. τὸ μῶλυ εἶναι τὸ μαγικὸ βοτάνι ποὺ ἔδωσε ὁ Ἑρμῆς στὸν ὁδυσσέα γιὰ νὰ μὴ τὸν πιάσουν τὰ μαγικὰ τῆς Κίρκης.

  57. sarant said

    Κορνήλιε, το περίμενα ότι με το κλίμα το ποιητικό που επικρατεί στα σχόλια θα έγραφες κάτι, αλλά τούτο δω είναι από τα πολύ καλά σου. Μπράβο-μπράβο!

    Το μώλυ το έχει και σε ένα ποίημα (ελληνικά στο κείμενο, με μια περισπωμένη να) ο Τ.Σ.Έλιοτ, αν θυμάμαι καλά.

  58. Μισιρλού... said

    To μῶλυ, το μαγικό φυτό τής αρκαδικής γης !
    (κάτι σαν μανδραγόρας, ας πούμε)

    Χαίρε Κορνήλιε!!!

  59. Rodia said

    #56.
    κατι σαν εμβολιο στο περιπου! 😀

  60. Μαρία said

    Πες τα, βρε Αλφρέδο. Τι Ιράν και μαλακίες. Μπορεί το κράτος να μετονομάστηκε σε Ιράν το 35 αλλά απ’ το 49 και μετά χρησιμοποιούνταν παράλληλα και οι 2 ονομασίες. Το πρόβλημα με το μπέρδεμα το έχουν ουσιαστικά όσοι κι όσες πήγαν σχολείο μετά το 79.
    Ο σχολικός μου χάρτης γράφει Περσία.

  61. Immortalité said

    @ 51 Κορνήλιε ό,τι και να πω είναι λίγο! και οι ντουζ πουαν λίγοι είναι κάντους εικοσιτεσσερις! 🙂

    @ 55 Αλφρεντ τι ναι παλι τούτο; στο χωριό μου ζητάνε συγγνώμη άμα έχουν τα νεύρα τους όχι αμα κάνουν αστειάκια. 🙂

  62. Immortalité said

    @ 55 & 60. Αφιερωμένο και στις δύο ονομασίες: «ΙΡΑΚ, ΙΡΑΝ, ΠΕΡΣΙΑ ΠΑΚΙΣΤΑΝ ΑΝ ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΑΤΕ ΕΚΔΡΟΜΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΒΙΕΤΝΑΜ!» Τραγουδιέται στο προαύλιο γυμνασίο όταν ο ήλιος λάμπει και οι καθηγητές θέλουν να μας χώσουν για μάθημα. 🙂

  63. Immortalité said

    Στο «γυμνασίο» βάλτε ένα υ

  64. @ 62

    Υπάρχει και το γηπεδικό σύνθημα «Τούμπα, Ιράν, Καμπότζη, Βιετνάμ»!

  65. Immortalité said

    Επί του θέματος τώρα, είχα πάντα την απορία, καλά ο ΓΑΠ έκανε λάθος τώρα αν συγχωρείται ή όχι άλλο καπέλο. Αυτοί οι άχρηστοι που δακτυλογράφησαν τη δήλωση και την ανάρτησαν στην ιστοσελίδα, κι αυτοι μαμά αμερικάνα έχουν;

    @55 Και πάνω που ήμουν έτοιμη να ρωτήσω τι εννοείτε με το «κάθε Πέρσης και καλύτερα», το κατάλαβα! και γελάω ακόμα 🙂

  66. Εγώ πάλι θυμήθηκα ένα μεταπολιτευτικό σύνθημα που για κάποιο λόγο είχε επιζήσει στις πορείες μέχρι και τη δεκαετία του ’90: «Μιρ, Μιρ, Φενταγίν, Τουπαμάρος, Βιετκόνγκ». Οι Φενταγίν ήταν ένοπλη αριστερή οργάνωση στο Ιράν πριν το ’79, νομίζω. Το Μιρ δεν θυμάμαι πού αναφέρεται.

  67. Μαρία said

    Δύτη, οι γνωστοί Φενταγίν είναι οι Παλαιστίνιοι. Το MIR στο Περού.

  68. sarant said

    Μήπως τους μπερδεύεις με τους Μουτζαχεντίν; Οι Φενταγίν Παλαιστίνιοι ήταν θαρρώ.

  69. sarant said

    Συμπέσαμε, Μαρία!

  70. Δύτη (#66) – MIR = Movimiento de Izquierda Revolucionaria
    Δες και τον λίκνο:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Revolutionary_Left_Movement_%28Chile%29

    Μαρία, υπήρχαν αρκετά κόμματα της Λατινικής Αμερικής με το συγκεκριμένο ακρωνύμιο, το σύνθημα από ό,τι ξέρω αναφερόταν σε αυτό της Χιλής. Στο Περού, το 1982 το MIR μετεξελίχθηκε στους Τουπάκ Αμάρου.

  71. Ναι, ναι, γράψτε λάθος. Δεν είναι η μέρα μου σήμερα. Μόλις ανακάλυψα και ένα άσχημο μπέρδεμα που έπαθα με σκάκι από κινητό (πάλι σύνδεση με το άλλο νήμα, ο μαστροχαλαστής γκρέμισε τους τοίχους και μπέρδεψε τα καλώδια).

  72. Alfred E. Newman said

    @61
    Στο δικό μου χωριό λέμε πολλά αστεία και για λόγους οικονομία τα έχουμε αριθμημένα. Έτσι αρκεί να πει κανείς τον αριθμό του αστείου και οι ευγενείς γελάνε. Παρασύρθηκα λοιπόν που δεν έβαλα αρίθμηση στα κρυαστεία μου και γιαυτό η απολογία!

    Αυτό επαναλαμβάνω οφείλεται στο γεγονός ότι σήμερα ξύπνησα με περισσότερη αισιοδοξία.

  73. Βαμβάκος said

    Λοιπόν, μου φαίνεται ότι την βρήκα την ……ετυμολογική αλυσίδα:

    κρίκος > κρίνκος > κλίνκος > λίνκος

    Ρε, μπάς και είπε κρίκος και στην απομαγνητοφώνηση έγινε το κακό;

  74. Βαμβάκος said

    Συγγνώμην: κρίκος > κρίκνος > κλίκνος > λίκνος

  75. Μαρία said

    Head, πιθανότατα, αν κι εγώ είμαι παλιότερη απ’ τους Περουβιάνους τουπαμάρος.

    Όταν πέθανε ο Αραφάτ το Νοέμβρη του 2004, υπήρχε ωραίος τίτλος σε εφημερίδα: «Ορφάνεψαν οι φενταγίν»

  76. apostolosathinaios said

    Απλώς ο άνθρωπος σκέφτεται στ΄αγγλικά και… μεταφράζει. Το λινκ σκεφτόταν θαρρώ. Κατά τον ίδιο τρόπο που σε παλαιότερη ομιλία του είχε ανακαλύψει την λέξη… προπατέρες.

  77. ppan said

    Οχι βρε παιδια, φενταγιν ειναι οι οπαδοί του Ατρόμητου Περιστερίου!

  78. Immortalité said

    @ 72 Αλφρεντ στο χωριό σας μόνο οι ευγενείς γελάνε με τα αστεία; Οι πληβείοι δεν έχουν χιούμορ; 🙂

    Υπάρχει κανείς που να μην ξυπνάει με καλη διάθεση το Σάββατο;

  79. Alfred E. Newman said

    @ 78
    Υποθέτω όλα τα αρνιά το Μεγάλο Σάββατο.

  80. sarant said

    Κύριε Βαμβάκο, για τον κρίκο πιθανώς είναι έτσι που τα λέτε, αλλά άκουσα πολύ καθαρά ότι είπε «λίκνος»

  81. Alfred, σε ρέντα σήμερα!

  82. Immortalité said

    @ 79 Δηλαδή στο χωριό σας τα αρνάκια τα καημένα δεν πάνε «ως αμνοί στη σφαγή» αλλά με συνείδηση του πεπρωμένου τους. Très intéressant. 🙂

  83. Alfred E. Newman said

    @ 82
    Πόσο αυθαίρετο είναι να υποθέσω ότι η φράση «τα αρνάκια τα καημένα» υποδηλώνει ότι είσαι ακρεωφάγος;
    Εγώ πάντως είμαι αν ενδιαφέρεται κανείς.

  84. Immortalité said

    @ 83 τα αρνάκια είναι καημένα επειδή κάποιος τα σφαζει. Αυτός που τα τρώει εφόσον δεν συμμετέχει στη σφαγή δεν φταίει σε τίποτα. Αλλά ξεφύγαμε απο το θέμα της συνειδησιακής υπόστασης των αμνών στο, σε ποιό χωριό είπαμε; 🙂

    Ξεφυγαμε και από το άλλο θέμα που είναι ότι όλοι έχουμε κάθε λόγο να ξυπνάμε καλα το Σάββατο.

    Και κυρίως, ξεφύγαμε απο το κυρίως θέμα που ειναι ο ΓΑΠ δεν μιλάει καλά ελληνικά.

  85. Το κυρίως θέμα αυτή τη στιγμή είναι αν θα ξυπνήσουμε καλά την Κυριακή.

  86. Βαμβάκος said

    #80
    Κε Σαραντάκο, προφανώς σας πιστεύω. Εγώ έκανα ό,τι μπορούσα, στα #73 και #74. Η επιστήμη της γλωσσολογίας (και μάλιστα τα sociolinguistics) καλείται να δώσει εγκυρότερες εξηγήσεις!!!!

  87. Βαμβάκος said

    #75
    Οι Τουπαμάρος ήσαν στην Ουρουγουάη…..τουλάχιστον οι …πρώτοι!

  88. Μαρία said

    87, βεβαίως.Και στο σύνθημα για τους ουραγουανούς πρόκειται.
    Αλλά αναφέρθηκα σ’αυτούς που προέκυψαν απ’ το περουβιάνικο ΜΙΡ.

  89. Immortalité said

    @ 85 Δεν βλέπω κανένα λόγο να μην ξυπνήσουμε καλά Δύτη. Εκτός αν μας πέσει ο ουρανός στο κεφάλι. 🙂 Για το πως θα ξυπνήσουμε πάλι τη Δευτέρα δε σου τάζω.

  90. Εψαχνα χρόνια ναβρω εναν Λυχνο
    για να φωτισω τις σκιες αυτου του κόσμου
    και να πω τωρα ,απροσδοκήτως ,βρισκω Λίκνο
    για να κουρνιασω στο κουκουλι πουν’ εντός μου ….

  91. Alfred E. Newman said

    @ 89
    «Εκτός αν μας πέσει ο ουρανός στο κεφάλι.»
    Α! μη σε ανησυχεί! Αυτό φροντίζουν να αποτρέψουν με κάθε τρόπο ο Νικοκύρης και όλοι οι φανατικοί του Αστερίξ ππου συχνάζουν εδώ. Τόσα χρόνια εκπαιδεύονται.

  92. Μπουκανιέρος said

    Η ιρανική οργάνωση που θυμήθηκε ο Δύτης στο σχ. 66 είναι οι Μουτζαχεντίν Χαλκ. Πολύ μαζική στον καιρό της, μας θυμίζει ότι στην επανάσταση του 1979 υπήρχαν πολλά ρεύματα κι όχι μόνο οι παλαβοί του Χομεϊνί.
    Στα υπόλοιπα λίγο-πολύ βγάλατε άκρη.

    Ιμόρ, μην επιμένεις για το Σάββατο (ούτε για την Κυριακή).

  93. Μπουκάν, για το Ιράν http://dytistonniptiron.wordpress.com/2009/06/29/persikiamyna/ με πολλά λινκ στα σχόλια (θέλω να πω, δεν αυτοδιαφημίζομαι, το ζουμί είναι στα λινκ των σχολίων).

  94. Ὁ λίκνος τοῦ Ἀλλαδίνου καὶ ἄλλα παραμύθια ἀπὸ τὶς περσικὲς νύκτες.

  95. Μπουκανιέρος said

    Δύτη μερσί. Το είχα χάσει το έργο.
    (εκείνες τις μέρες ήμουν μακριά και χωρίς κομπιούτερ και ιντερνέτ – αν και κάπου κει μου βρέθηκε διαθέσιμος ένας Πέρσης)

  96. Πάντως εὐτυχῶς ποὺ ὑπάρχουμε οἱ κρεωφάγοι. Ἀλλιῶς τ’ ἀρνιὰ θὰ εἶχαν σχεδὸν ἐξαφανιστῇ ὡς εἶδος ὅπως τὰ τετράποδα γαϊδούρια.

  97. iconology2009 said

    Το θέμα της κακής χρήσης των ελληνικών από τον ακαταλληλότερο καταλληλότερο που είχε ποτέ η Ελλάδα δεν είναι παρά η μυτούλα του παγόβουνου(ούτε καν η κορυφή του). Παρακολούθησα κι εγώ τη συνέντευξη. Χωρίς να ξέρω γερμανικά διαισθητικά συμπεραίνω-αλλά και λογικά-ότι η μεταφράστρια των γερμανικών έκανε εξαίρετη δουλειά. Έβγαινε ένας λόγος με ειρμό, συνοχή και πυκνότητα. Τί διαπίστωσα λοιπόν όταν έκανα τη σύγκριση με τα οικεία ελληνικά ή αγγλικά του Πρωθυπουργού μας. Ότι ακόμα και σ’αυτό το απλό και τυπικό μιάς μίνι συνέντευξης μετά από μιά συνάντηση, δεν είναι σε θέση να ανακεφαλαιώσει με επάρκεια τα όσα ειπώθηκαν πέντε λεπτά πρίν μεταξύ των δύο αντιπροσωπειών. Από τη μιά έβλεπα ένα συγκροτημένο λόγο εκ μέρους της (αντιπαθούς δε το συζητάμε)γερμανίδας Καγκελλαρίου και από την άλλη τον επίπεδο και ρηχό τρόπο σκέψης και φυσικά τον αδέξιο τρόπο εκφοράς αυτής της όποιας σκέψης του (συμπαθούς δε το συζητάμε) έλληνα Πρωθυπουργού. Δεν ξέρω αν έχει σημασία τελικά αν ένας πρωθυπουργός να είναι συγκροτημένος πνευματικά(εγώ προσωπικά πιστεύω ότι είναι κεφαλαιώδους σημασίας) αλλά αν έχει τότε γιατί να είναι αυτός ο Πρωθυπουργός μας; Και αν δεν έχει τότε γιατί να πηγαίνει αυτός εκεί και να μάς εκθέτει με την ελλιπή του προσωπικότητα;

  98. Βαμβάκος said

    #88
    Μαρία, έχει καλώς!

  99. ἐμένα ἡ Μέρκελ μοῦ φαίνεται συμπαθεστάτη

  100. SophiaΟικ said

    97: δεν κατάλαβα το αν εχει γιατί να ειναι αυτός κλπ
    Κανονικά ΟΛΟΙ πρέπει να έχουμε συγκροτημενη σκέψη. Επομε΄νως κι όλο όσοι επιθυμούν πρωθυπουργία. Εκτός αν εκεί εξαιρείται κανέις.
    Αλλά τότε γιατί ναμην έχουμε κληρονομική αρχή (που ε΄χουε,αλλα δεν εννοώ αυτό); Τελείως τυχαία τα προσόντα.

  101. SophiaΟικ said

    Κι επι τη ευκαιρία, επειδή εχουμε ξαναμιλήσεi για αμάθεια, υπάρχει κανένας που κόλλησε πολύ με το κουίζ εδώ στο τέλος:
    http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=138448
    Ελπίζω όχι..

  102. iconology2009 said

    SophiaOik: δε φαντάζεσαι πόσο συμφωνούμε. Απλά προσπαθώ να το θέσω κομψά το θέμα γιά να μη μας πάρει μπάλα το μένος της βασιλομήτορος και της οικογένειας της. Κάνουν θραύση στο διαδίκτυο οι κυβερνο(με διπλή έννοια η λέξη)γκοτζαμάνηδες γιά όσους γράφουν εναντίον του ανελλήνιστου κανακάρη της νέας (αλλά ταυτόχρονα και τόσο παλιάς!) δυναστείας.

  103. Εντάξει, τους είδαμε και τους ελληνίζοντες των άλλων δυναστειών. Η τροπή της συζήτησης από τις πολιτικές στο ζήτημα των δυναστειών ή των σαρδάμ είναι πιστεύω εντελώς άσχετη και αποπροσανατολιστική. Η ομοφωνία του κυρίαρχου πολιτικοδημοσιογραφικού συστήματος αυτές τις μέρες είναι χαρακτηριστική για αυτό που θέλω να πω.

  104. Δελλαγραμμάτικας said

    Sophia συμπαθεστάτη, ασχολείσθε με την επιφάνειαν. Εδόθη αγών πυγμαχίας με προδιαγεγραμμένον αποτέλεσμα, λόγω τεραστίας διαφοράς σωματικού βάρους των πυγμάχων: ο βαρέων βαρών εξυλοφόρτωσεν τον κατηγορίας πτερού. Αναλύετε τας προς τον Τύπον δηλώσεις των πυγμαχησάντων μετά τον αγώνα και διαπιστούτε ότι ο ηττηθείς φέρει εμφανή τα σημεία της κατά κράτος ήττης, ήτοι μώλωπας, αμυχάς και ζάλην. Τοιουτοτρόπως, ξεύρετε, συμβάινει με τας ήττας. Οι μώλωπες, αι αμυχαί, η ρινορραγία, τα ράμματα και η ζάλη αποτελούσιν επακόλουθόν τι της ήττης, ουχί την αιτίαν αυτής. Η δε ουσία της ήττης επίσης ανιχνεύεται εις την αίτίαν, ουχί εις τα επί της εξωτερικής εμφανίσεως αντιαισθητικά επακόλουθα.

  105. SophiaΟικ said

    Δύτη, η συζήτηση δεν εχει εκτραπεί στα σαρδάμ, η συζήτηση ΕΙΝΑΙ για τα σαρδάμ. Εκτός αν μπερδέυτηκες και νομίζεις ότι απαντάς σε άλλο άρθρο.

  106. Αν θυμάμαι καλά τα λιγοστά μου αρχαία του σχολείου, η ήττα στη γενική κάνει «της ήττας», όχι της «ήττης». Αν όχι, συμπαθάτε με· τουλάχιστον τα κατάφερα με το κουΐζ που αναφέρει η Σοφία στο #101.

  107. iconology2009 said

    Και γιά την ακρίβεια δεν είναι συζήτηση γιά σαρδάμ αλλά γιά στοιχειώδη γνώση της γλώσσας,που είναι και ό μόνος θεμιτά καθιερωμένος τρόπος επικοινωνίας ανάμεσα στον ηγέτη και το λαό του. Ο ΓΑΠ δε κάνει σαρδάμ. Ο ΓΑΠ αγνοεί τη γλώσσα της χώρας που διοικεί. Και την αγνοεί και από αδυναμία αλλά και από επιλογή.

  108. Ετοιμαζόμουν να απαντήσω στη Σοφία #105 ότι αναφερόμουν στην παρέμβαση του Iconology2009 και το τελευταίο σχόλιο μάλλον με επιβεβαιώνει. Ξαναλέω ότι (δεν έχω μεν πρόβλημα να κουβεντιάσω μεταξύ τυρού και αχλαδίου περί σαρδάμ, και μένα με διασκεδάζει ο λίνκος, εε, ο λίκνος, αλλά) η κριτική σε έναν πρωθυπουργό (που δεν είναι πρόσωπο, αλλά ολόκληρη κυβέρνηση, για να μην πω ολόκληρο σύστημα) βάσει της γλωσσικής του επάρκειας μου μοιάζει αποπροσανατολιστική κλπ. για τους λόγους που προανέφερα. Αυτά.

  109. Δελλαγραμμάτικας said

    Πολλοί αγνοείτε ότι ουκ ολίγοι των συνανθρώπων μας πάσχουν εκ διαφόρων συνδρόμων, άτινα εμποδίζουν την ομαλήν εκφοράν του προφορικού λόγου (π.χ. ταχυλαλία, βατταρισμός και πολλά άλλα). Αι διαταραχαί αυταί δεν σπανίζουν και διορθούνται, εν τινι τρόπω, δια λογοθεραπείας. Είναι ανοησία να γίγνονται στόχοι σκωμμάτων όσοι τοιουτοτρόπως πάσχουσιν. Η επιστήμη διδάσκει ότι τοιαύτη αναπηρία δεν συναρτάται με αντίστοιχον νοητικήν υστέρησιν. Κατ’ αντιδιαστολήν, η ιστορία διδάσκει ότι προσόν απαραίτητον του λαοπλάνου και του δημαγωγού οφείλει να είναι η υψιπετής και γοητευτική ρητορεία.

  110. iconology2009 said

    Δεν πρόκειται γιά γλωσσική επάρκεια μόνο-αυτό θάταν το λιγότερο-αλλά γιά γενικότερη συγκρότηση του ανδρός, που σημαίνει γιά ικανότητα εποπτείας κρίσιμων καταστάσεων όπως αυτών που ζούμε. Η ανεπάρκεια του κτυπάει πιά ταβάνι. Και όλη αυτή η θεσμική πρεμούρα προστασίας της πρωθυπουργικής ιδιότητας ακυρώνεται με τον πανηγυρικότερο τρόπο από την προφανή -παρόλη τη φαινομενική υπερδραστηριότητα του που είναι περισσότερο δείγμα πνευματικού horror vacui παρά αποτελεσματική πολιτική δράση- αστοχία του κ. Πρωθυπουργού σε όποιαδήποτε ενέργεια και αν προέβη ως τώρα. Εξάλλου τόπε εκείνος ο παλιός: ο τρόπος που μιλάμε είναι ο τρόπος που σκεφτόμαστε και ο τρόπος που σκεφτόμαστε είναι ο τρόπος που καταλαβαίνουμε-ή δε καταλαβαίνουμε θα προσέθετα-το κόσμο.Δυστυχώς υπάρχει πρόβλημα-ηγετικό εννοώ…

  111. Δεν νομίζω ότι επηρεάζει το σκεπτικό μου το αν θα μιλήσουμε για γλωσσική επάρκεια ή γενικότερη συγκρότηση. Μια χαρά εφαρμόζει την πολιτική του ο ΓΑΠ, όπως θα το έκανε και οποιοσδήποτε Βενιζέλος ή Καραμανλής ή Σαμαράς στη θέση του. Εκτός αν πιστεύετε ότι η κρίση οφείλεται στην καθυστέρηση δύο ή πέντε μηνών ή ξερωγώ στη διασπορά φημών στους Κινέζους. Δυστυχώς ή ευτυχώς, το πρόβλημα δεν είναι ηγετικό, είναι πολιτικό.

  112. iconology2009 said

    111)Είναι απόλυτα συναρτημένα αυτά τα δυό. Την εποχή που βολτάριζε με τον Αθιμπίγιο στις μαρίνες και τα στάδια, ήταν απολύτως προφανές ότι δεν είχε επίγνωση-τα αργά αντανακλαστικά ενός ράθυμου νού-ενώ είχε γνώση ή όφειλε να έχει τουλάχιστον,του τί παραλάμβανε. Νόμιζε-όπως συνεχίζει να νομίζει,γι’αυτό και ταξιδεύει τόσο αδικαιολόγητα πολύ- ότι η υψηλή πολιτική είναι χαιρετούρες και αβρότητες με υψηλά ιστάμενα πρόσωπα. Τυπικός πολιτικός ναϊβισμός…

  113. Δεν θεωρώ ότι επηρεάζεται η επιχειρηματολογία μου. Τέλος πάντων.

  114. Rodia said

    Μα.. βρε παιδια, μιλατε σοβαρα τοσες ωρες; Θυμηθειτε μοναχα το Δημοσθενη.. θυμηθειτε το Δημοκριτο.. θυμηθειτε το Σημιτη, εστω.. Τι σχεση υπαρχει μεταξυ ομιλιας και σκεψης; Ισα ισα, οι ανθρωποι που εκφραζονται με δυσκολια, εχουν νοητικες ικανοτητες συχνοτατα ανωτερες του μεσου ορου. Οι αρετες των δυσλεκτικων ανθρωπων αποκαλυφθηκαν σχετικα προσφατα.. Το κεντρο εκφορας του λογου καμμια σχεση δεν εχει με τη νοητικη λειτουργια. Αλλο τό’να και αλλο τ’άλλο. Ειναι σα να λεμε π.χ. οτι ενας τυφλος (βλαβη οπτικου νευρου) ειναι βλακας. Ντροπη πια ωρε! :)) τι να κανω; να μη.. χαμογελασω με την αναπτυξη τοσης μπουρδολογιας; οχι, πειτε μου!
    Ισως για τουτο αποτυχαίνουμε να εκλεξουμε καταλληλους πολιτικους: επειδη γοητευομστε απο την εκφορα του λογου και οχι απο το περιεχομενο. ΟΥΦΦΦ :))

  115. Μαρία said

    Δύτη, οι άνθρωποι έχουν τις μονομανίες τους. Άλλος με τους δημοσίους υπαλλήλους, άλλος με τους Παπανδρέου… Την ίδια κασέτα ακούσαμε και τότε με το πηλήκιο.

  116. Μαρία, το έχω υπόψη μου, δεν έχω αρχείο αλλά έχω εξαιρετική μνήμη. Ακόμα, τουλάχιστον. 🙂

  117. Δελλαγραμμάτικας said

    Η/Ο Iconology διαπράττει το λογικόν σφάλμα να επιζητή πρωθυπουργόν έχοντα μαγικάς δυνάμεις. Οι πρωθυπουργοί, όπως και οι προπονηταί ποδοσφαίρου, δέον όπως συγκρίνωνται ουχί με ιδεατά πρότυπα υπάρχοντα μόνον εις την φαντασίαν, αλλά με απτά πρότυπα, όπως π.χ. με τους προκατόχους των. Άλλωστε τα πλάσματα της του εκάστου φαντασίας σπανίως κατέχουν την απαραίτητον ιδιότητα ενός πρωθυπουργού, ήτοι την δημοκρατική νομιμοποίησιν. Εάν οι έως τώρα διατελέσαντες πρωθυπουργοί δεν τυγχάνουν της φαντασιακής εγκρίσεως της/του Iconology, τούτο δεν αποτελεί πρόβλημα δια την δημοκρατικήν των νομιμοποίησιν, ούτε κατ’ ελάχιστον περιορίζουν τας εξουσίας των. Η μαγική σκέψις («θέλω, άρα ΠΡΕΠΕΙ») είναι χαρακτηριστική ιδιότης των νηπίων και, ταύτης ματαιουμένης υπό της ατέγκτου πραγματικότητος, τα νήπια εξαντλούνται εις εκρήξεις οργής και αγανακτήσεως.

  118. iconology2009 said

    114)Το εκλαμβάνω σαν πολύ υψηλής ποιότητας χιούμορ και αφού διασκέδασα μ’αυτό θα φροντίσω να το διαβιβάσω και πιό πέρα. Η χαρά του χιούμορ πρέπει να μοιράζεται…/Και γιά την ουσία του σχολίου:ο ΓΑΠ δεν είναι δυσλεκτικός. Κωλύομαι να πώ τί είναι από σεβασμό στη θεσμική του ιδιότητα. Και φυσικά τα λεκτικά του ατοπήματα δεν είναι σαρδάμ αλλά γραμματικά, συντακτικά και νοηματικά σφάλματα. Και όποιος δε χειρίζεται τη γλώσσα καλά δε τη χειρίζεται όχι μόνο με το τρόπο που την εκπέμπει αλλά-και αυτό είναι το ακόμη σημαντικότερο-και με τον τρόπο που την εισπράττει. Το οποίο σημαίνει ότι αν έχει απέναντί του έναν συνομιλητή που διατυπώνει κάποιας σημασίας λόγια, με κάποιες συνέπειες θέλω να πώ, δεν είμαι σίγουρος ότι προσλαμβάνει με την απαραίτητη διαύγεια όση ο συνομιλητής του θέλει (ή -ακόμη πιό επικίνδυνο- δε θέλει) να του επικοινωνήσει.

  119. Voulagx said

    #118: Κρινοντας απο «τον τροπο που εσυ εκπεμπεις τη γλωσσα», μπορω να πω: «ο αναμαρτητος πρωτος τον λιθον βαλλετω»

  120. Δελλαγραμμάτικας said

    Υψηλής ποιότητος χιούμορ είναι μόνον εκείνον, το οποίον ο αποδέκτης δεν αντιλαμβάνεται. Συνεπώς σας ευχαριστώ δια την φιλοφρόνησιν.

  121. iconology2009 said

    117)Η αφέλεια η δική μου-αν υπάρχει και γιά λόγους οικονομίας θα τη δεχτώ-είναι επικίνδυνη όσο απλώνει η σκιά μου. Η αφέλεια όμως ενός υψηλόβαθμου πολιτικού ζημιώνει όχι μόνο εκείνους που τον αντιστρατεύονται αλλά και τους οπαδούς του, που παίρνουν έτσι τη θέση εθελοντών εξιλαστήριων θυμάτων. Τα θέματα νομιμοποίησης είναι ακριβώς αυτά που καθιστούν τον σημερινό πρωθυπουργό υπόλογο αφού υπέκλεψε με επιεικώς άκομψο τρόπο τη κομματική εξουσία με το «πραξικόπημα του δαχτυλιδιού» που οργανώθηκε στον μακρινό πιά(αλλά όχι και τόσο μακρινό) Φλεβάρη του 2004.Αν ενδιαφέρεστε μπρείτε να βρείτε αναρτήσεις μου που εξηγώ το πρόβλημα νομιμοποίησης του ΓΑΠ και που καμιά μετέπειτα εκλογή δε μπορεί να θεραπεύσει. Το «πραξικόπημα του δαχτυλιδιού» δεν ήταν στιγμιαίο αλλά διαρκές και από τότε παράγει μόνο παρανομία, παρανομία που την ενισχύει η προφανέστατη ανεπάρκεια του ΓΑΠ, παρά τα επικοινωνιακώς θρυλούμενα. Μάτια και αυτιά έχουμε. Δε χρειαζόμαστε μεσ’αζοντες γιά να καταλάβουμε πότε κάποιος είναι ικανός γιά κάτι και ππότε δεν είναι. Και τέλος να θυμίσω την ιστορία του γυμνού βασιλιά, που μόνο ένα πιτσιρικάκι(νήπιο γιά να έρθω στα λεγόμενα σας) είχε τη πνευματική διαύγεια να δεί το σθένος να φανερώσει-πεισματάρικα αλλά δυστυχώς-στην αρχή τουλάχιστον όχι πειστικά. Ναι είμαι το νήπιο που βέπω τη γύμνια του βασιλιά. Στο τέλος ξέρω πως θα τη δείτε κι εσείς. Περαστικά μας μέχρι τότε…

  122. Δελλαγραμμάτικας said

    Iconology, μάλλον έχετε ένα μείζον πρόβλημα: την αποδοχήν της πραγματικότητος και δη όταν ταύτη δεν εξελίσεται κατά τας προσδοκίας σας. Συνιστώ να μεταναστεύσετε, κατά προτίμησιν εις τόπον μυθικόν, ένθα ρέει μέλι και γάλα και ένθα οι κύνες χαλιναγωγούνται δια λουκανίκων (π.χ. Φρανκφούρτης). Δεν γνωρίζω κατά πόσον εις παρομοίους τόπους, π.χ. την Χώραν του Οζ, δικαιολογείται η ύπαρξις δημοσίων υπαλλήλων.

  123. Δελλαγραμμάτικας said

    ΕξελίΣΣεται, βεβαίως βεβαίως, διπλούν το σύμφωνον (κατά την γνωστήν ρήσιν των Λούα Λούα και Τζεμπά Τζεμπά).

  124. 14 said

    Άντε, ε μπειάζ.

  125. Ενη Καπαζογλου said

    Θα συμφωνησω μαζι σας οτι αυτος ο «λικνος» βγαζει ματι, μηπως εννοουσε «κοιτις» η εστω «λικνο».
    Εν παση περιπτωσει θα μπορουσε κανεις να υποστηριξει οτι μια ατυχης λεξη ισως δεν αποτελει και το «καθοριστικο παραγοντα» στην πολιτικη,υπαρχουν και αλλοι παραμετροι. π.χ.

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_2_07/03/2010_393400

    Αλλιως ισως ο πιο επιτυχημενος πρωθυπουργος θα μπορουσε να ειναι ο καλυτεροτερος φιλολογος,λεμε τωρα..

  126. Δελλαγραμμάτικας said

    Εδώ δεν έχομεν επαρκή αριθμόν καλών φιλολόγων προς στελέχωσιν των σχολείων, δια να μανθάνωσιν οι μαθηταί ότι η παράμετρος είναι γένους θηλυκού, θα έχωμε και δια πρωθυπουργούς;

  127. iconology2009 said

    Δηλαδή ήταν τόσο κακό(ή και τόσο τυχαίο, γιά να μπορούμε να το απαξιώνουμε τόσο εύκολα) ότι ο Τρικούπης, ο Βενιζέλος, ο Παπανστασίου, ο γερο Παπανδρέου, ο Ηλιού, ο Κύρκος, ο Κανελλόπουλος, ο Φλωράκης, μιλούσαν καλά, στρωτά ελληνικά, τέτοια που να μη μας προκαλούν το γέλιο; Φυσικά και δε ζητά κανείς απ΄το πρωθυπουργό της χώρας νάναι φιλόλογος. Όποιος όμως (παρ)ερμηνεύει το σχολιασμό γιά την γλωσσική ανεπάρκεια με αυτή τη λογική ή το κάνει σκόπιμα ή δε καταλαβαίνει τί ακριβώς σχολίασα.Δε σχολίασα τη γλώσσα του πρωθυπουργού παρά μέσα απ’ο το πρίσμα μιάς εν γένει προβληματικής του πνευματικής συγκρότησης. Συγγνώμη αν δε φοράω κομματικές παρωπίδες αλλά αυτή τη φριχτή αλήθεια μού είναι αδύνατο να μη την δώ. Αυτή κι αν βγάζει μάτι. Αλλά τελικά καταλαβαίνω ότι πιό πολύ μάτι βγάζει η εθελοτυφλία όσων αδέξια(πώς θα μπορούσε νάναι κι αλλιώς;) τον υπερασπίζονται.

  128. iconology2009 said

    Στη λίστα μεγάλων πολιτικών που προανέφερα παρέλειψα από παραδρομή τον σημαντικότερο από όλους, που ο συμπαγώς συγκροτημένος του λόγος είχε γοητεύσει κι εμένα τον ίδιο:εννοώ φυσικά τον Ανδρέα Παπανδρέου!

  129. Voulagx said

    π.χ. μη πολεμος!

  130. iconology2009 said

    Βούλα μίλησα γιά συγκροτημένο λόγο και όχι γιά στενά γλωσσική δεινότητα. Η σύγκριση των λόγων πατέρα και γιού δε δείχνει απλά καλύτερη χρήση της γλώσσας(της αγγλικής συμπεριλαμβανόμενης!) από τον Α.Παπανδρέου αλλά και ένα βάθος σκέψης, έναν ειρμό , μιά δομή λόγου που ήταν πέρα γιά πέρα ιδιότητα ευφυΐας και παιδείας διανοητικής. Αντίθετα η επιπεδότητα κάθε σκέψης αποκαλύπτεται και από τη πιό φιλόδοξη διατύπωση του ΓΑΠ(διατύπωση γιά την οποία εξάλλου δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι είναι καν δική του!Κάτι που δείχνει ότι ακόμα και μιά καλά διατυπωμένη έκφραση-έστω και αν δεν είναι δικιά του-υποφέρει ακόμα και από την απλή εκφορά της απ’το στόμα του, που σημαίνει ότι γίνεται όχι εκφορά λέξεων και εννοιών αλλά κανονικό …ξόδι!)

  131. Δελλαγραμμάτικας said

    Εγοητεύθητε υπό του Ανδρέου Παπανδρέου;;;; Εις την Χώραν του Οζ, τάχιστα! Με τον πρώτον ανεμοστρόβιλον, ει δυνατόν.

  132. Βαμβάκος said

    Προτείνω να αφήσουμε τα περι των επιδόσεων του Πρωθυπουργού στα γλωσσικά και να ανησυχήσουμε λιγάκι με τα φρικτά κλισέ και τις ξύλινες ρήσεις που μας επιδαψιλεύει ο καθημερινός πολιτικός και τηλεοπτικός λόγος. Και κάποιοι μεν προστατεύονται, λόγω κατάρτισης και παιδείας, και σατιρίζουν αλλά κάποιοι άλλοι, οι περισσότεροι, εθίζονται στα ακουόμενα και αυτό είναι το χειρότερο.

  133. Βαμβάκος said

    #112
    Είναι Ασεμπίγιο. Τζουζέπ Ασεμπίγιο (Josep Acebillo)

  134. Βαμβάκος said

    Καταλανιστί, βεβαίως βεβαίως.

  135. Βαμβάκος said

    #103
    Συμφωνώ, Δύτη
    Δέν το είχα δεί εγκαίρως το #103

  136. Βαμβάκος said

    #32
    Συμφωνώ, Κε Σαραντάκο
    Ωραιότατη έκφραση!

  137. Βαμβάκος said

    Αγαπητέ/Αγαπητή Iconology 2009,
    Να δούμε και την αισιόδοξη όψη του νομίσματος;
    Δέν είναι άραγε προσόν το ότι, εφοδιασμένος με άψογα αγγλικά, μπορεί και έχει, ας μην γελιόμαστε, γλωσσικά το «απάνω χέρι» στις απευθείας κουβέντες του με τους όχι και τόσο φαρσί ομιλούντες την αγγλική Μέρκελ, Σαρκοζί, Μπερλουσκόνι (τί τον ήθελα), Θαπατέρο καθώς και αμέτρητους δευτερεύοντες…..Ας το σκεφτούμε το πλεονέκτημα…Μήπως βαραίνει περισσότερο στην πλάστιγγα, για την υπεράσπιση των ελληνικών συμφερόντων, το πλεονέκτημα αυτό σε σύγκριση με κάποια λάθη γλωσσικά καθόλου επικίνδυνα για τον ελληνικό λαό; Φανταστείτε έναν άλλο «βλαχοδήμαρχο» πολιτικό με ανάπηρα αγγλικά (να μην λέω ονόματα)να προσπαθεί να στηρίξει τις υποθέσεις μας. Ας είμαστε λοιπόν κάπως επιεικείς και προσγειωμένοι.Για να μην θυμηθώ και ένα μέλος της προηγούμενης κυβέρνησης που κοιτώντας αρειμανίως έναν βαλκάνιο δημοσιογράφο του απάντησε σε σχετική ερώτηση διατυπωθείσα στα αγγλικά : «Greek, Greek, I speak only Greek».

  138. Βαμβάκος said

    Και άφησα κατά μέρος τις περιπτώσεις με τους ομολόγους του native speakers της αγγλικής. Εκεί να δείς πλεονέκτημα….

  139. sarant said

    Πλάκα-πλάκα, και ανεξάρτητα από την περίπτωση του ΓΑΠ, το να διαπραγματεύεσαι στη μητρική σου γλώσσα και ο συνομιλήτής σου όχι, σε φέρνει σε πλεονεκτική θέση.

  140. Rodia said

    #137, Βαμβάκος +12 points! 😀

  141. iconology2009 said

    137)Οι πολιτικοί που δεν κατέχουν την Αγγλική στις κατ’ιδίαν συζητήσεις χρησιμοποιούν ΠΑΝΤΑ διερμηνέα(το κάνει συστηματικά ο Θαπατέρο και κατά περίπτωση και ο Σαρκοζί) και σ’αυτή τη περίπτωση το πλεονέκτημα σχετικοποιείται ,γιά να μη πώ ότι τελικά γυρίζει μπούμεραγκ, γιατί είναι πιά ο αγγλόφωνος που λούζεται την αγγαρεία της μετάφρασης, αφού ο μεταφραζόμενος μη αγγλόφωνος έχει ήδη ειπράξει το νόημα που εκφράστηκε στα αγγλικά και θα το ξαναμασήσει από τα λόγια του διερμηνέα του και στη μητρική του γλώσσα.Ξέρετε τί σπαστικό είναι αυτό γιά τον αγγλόφωνο; Έτσι αυτά τα περί πλεονεκτήματος είναι πολύ σχετικά./ Η διαφορά είναι ότι συνεχώς τονίζω στα σχόλια μου ότι το γλωσσικό πρόβλημα του ΓΑΠ στη πραγματικότητα δεν είναι παρά μιά από τις εκφάνσεις του γενικότερου προβλήματος συγκρότησης του άνδρα. Φοβάμαι ότι ματαιοπονώ γιά το προφανές. Η εθελοτυφλία είναι δεδομένη./131) Ο καθένας μπορεί να φέρει ένα σωρό αντιρρήσεις και επιφυλάξεις γιά τον Ανδρέα Παπανδρέου αλλά υπάρχουν αντικειμενικά στοιχεία που ζυγιάζουν το πνευματικό «εχει» το κάθε πολιτικού, τη συγκρότηση του. Και τέλος αν σε κάθε επιχείρημα κατά του ΓΑΠ είστε διατεθειμένος να βρίσκετε ελαφρυντικά, θάθελα να ξέρω: ως πού φτάνουν οι αβαρίες σας γιά ένα πολιτικό που κληρονόμησε τη πολιτική του εξουσία; Εν πάση περιπτώσει άλλο ΠΑΣΟΚ άλλο ΓΑΠ.

  142. Rodia said

    #141. iconology2009,
    Ετσι που τα γραφεις, π.χ. «Η διαφορά είναι ότι συνεχώς τονίζω στα σχόλια μου ότι το γλωσσικό πρόβλημα του ΓΑΠ στη πραγματικότητα δεν είναι παρά μιά από τις εκφάνσεις του γενικότερου προβλήματος συγκρότησης του άνδρα», σχηματιζει κανεις την εντυπωση οτι… τον έχεις εξετάσει!!! 😉
    («εξετασει» ως ειδικος εννοω)

  143. iconology2009 said

    142)Η προφάνεια είναι η αληθινά πιό εύγλωττη πλευρά της προσωπικότητας του ΓΑΠ. Δε χρειάζεται ιδιαίτερη σπουδή γιά να καταλάβει κανείς το πρόβλημα του. Εκπέμπει από κάθε ίντσα του και με κάθε αφορμή και σε κάθε στιγμή το άλγος αλλά και το άγος της στενάχωρης και εκτάκτως προβληματικής παρουσίας του!

  144. Rodia said

    #143. iconology2009,
    Ολα ωραια και καλα, αλλα γιατι αυτο το προφανες δεν βγαινει σε μενα; Παρόλο που δηλωνω αταξινομητη και, φυσικα, ουτε πασοκ ειμαι, ουτε συμπαθουσα…
    Ισως, επειδη ο καλυτερος και σοφοτερος δάσκαλός μου ηταν μια απο τα ιδια με το ΓΑΠ, τάλε κουάλε, που λενε. 🙂

  145. iconology2009 said

    Θα σού βγεί. Σ’αλλους βγαίνει νωρίτερα, σ’αλλους βγαίνει αργότερα. Σ’άλλους έρχεται σαν πρόβλεψη και σ’άλλους φτάνει-λίγο αργά βέβαια-σαν απογοήτευση…

  146. Άρχισα να βαριέμαι…

  147. Rodia said

    #146. Δυτη, βρηκες τη μερα.. Σημερα που η Σαχαρα ξαναρθε απο πανω μας; –>> http://4.bp.blogspot.com/_3udORYW4Ulk/S5TCmsKfoyI/AAAAAAAAGCs/bgK-3NF2PeI/s1600-h/2010_8_Mars+002.jpg

  148. Ενη Καπαζογλου said

    @ 126

    Και να σου πω οτι καθως σημερα το πρωι σκεφτομουνα αυτα που εγραψα χθες βραδυ ειπα¨: βρες μπας και εγραψα πολλοι αντι πολλες παραμετροι;
    Και οντως εγινε, οπως ειδα τωρα εκ των υστερων. Mea culpa και οχι των παλαι ποτε δασκαλων μου.
    (ειναι και το μονιμο λαθος μου στη μπλογκοσφαιρα, δεν ελεγχω πριν το κλικ)

  149. Άσε Ροδιά, έχει γεμίσει σκόνη το στόμα μου… (βρίσκομαι και νότια!)

  150. Immortalité said

    @ 147 και 149 Αστε παιδιά να ήταν μόνο η σκόνη παλευόταν. Πώς γίνεται κάθε φορά που φυσάει νοτιάς όλα να πηγαίνουν στραβά; Νεύρα πολλά νεύρα δευτεριάτικα…

  151. #150 εμ ετσά’ναι η νοθιά…

  152. Immortalité said

    @ 151 o Δύτης έχει κέφια! 🙂 Ετσι, να φτιάξει και λίγο το δικό μας.

  153. Μπα μην το λες! τα νεύρα του έχει κι ο Δύτης, απλά δεν το δείχνει. 🙂

  154. Immortalité said

    @ 153 🙂

  155. Βαμβάκος said

    #139
    Κε Σαραντάκο, έστω και έτσι!

  156. Βαμβάκος said

    #141
    Δεν ξέρω πόσο «κατ ‘ ιδίαν» μπορούν να θεωρηθούν οι συζητήσεις με την παρουσία διερμηνέα. Συνήθως τα «μεγάλα παιχνίδια» παίζονται χωρίς την «επικίνδυνη» παρουσία του διερμηνέα…..Τέλος πάντως, όλα καλά…

  157. Βαμβάκος said

    «Τέλος πάντων» ήθελα να πώ

  158. Βαμβάκος said

    #141
    Το 138 δεν σχολιάστηκε αλλά ..δεν πειράζει..

  159. iconology2009 said

    Με τον όρο κατ’ιδίαν εννοώ οι δύο πολιτικοί μεταξύ τους αλλά και όχι εντελώς μόνοι τους. Οι διερμηνείς είναι πάντοτε παρόντες όταν κρίνονται σοβαρά ζητήματα,ανεξάρτητα από την αμοιβαία γνώση μιάς γλώσσας μεταξύ των συνομιλητών. Η ορολογία και ειδικά η διπλωματική(που σε μεγάλο βαθμό είναι νομική δηλ. τεχνική) απαιτεί οπωσδήποτε τη παρουσία απολύτως έμπιστων διερμηνέων που κάλλιστα μπορεί νάναι και σύμβουλοί τους.Μην ακούτε αυτά τα επικοινωνιακά ότι οι δύο ηγέτες συζήτησαν μεταξύ τους κλπ κλπ. Οι διπλωματικές κουστωδίες γιατί τραβολογιούνται τότε; Οι σωστές δουλειές,που σημαίνει κείμενα και υπογραφές, δηλ. δεσμεύσεις, γίνονται ΠΑΝΤΑ με διερμηνείς. Και ακριβώς δεν είναι τυχαίος ο όρος διερμηνέας. Σε αντίθεση με το μεταφραστή ο διερμηνέας διερμηνεύει, που σημαίνει αναλύει, χρωματίζει ή επεξηγεί, στριφνές στιγμές ενός διαλόγου που επιβάλλουν στάθμιση όχι απλώς των λέξεων και των τυχών νοημάτων που απορρέουν από αυτ΄΄ες αλλά ακόμα και τη στίξη ή το τονισμό( η μπακαλίστικη και σίγουρα ανιαρή-καμιά φορά και ευτράπελη-πλευρά της διπλωματίας).

  160. Εντάξει βρε Iconology μας έπεισες, «το παιδί δεν τραβάει» που έλεγε κι ο Μητσοτάκης. Εγώ είπα τη γνώμη μου στα #103 και 111 και βαριέμαι να την ξαναλέω.

  161. Rodia said

    #159
    ok, Διαπιστωνεται διαφωνια. 👿

  162. Ενη Καπαζογλου said

    @ 143 iconology2009

    Σας βεβαιω δεν ηθελα καθολου να συνεχισω την αδεξια (εσεις νομιζω το ειπατε) υποστηριξη μου στον ΓΑΠ, αλλα διαβαζοντας και αυτο σημερα ο «πειρασμος» ηταν , πως να το κανουμε, καπως «ανυπερβλητος»

    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=10&ct=13&artID=4563914
    Υ.Γ.
    κ.Σαραντακο λυπαμαι, δεν θελω επ ουδενι να γινω «προβοκατωρ», αλλα ας πουμε «επροκληθην».Παντως σταματω εδω. Εχουμε και τη σκονη απο τη Σαχαρα, τα δεινα πολλα.

  163. iconology2009 said

    Με τη διαφορά ότι σ’αυτό το σχόλιο δεν είπα ούτε υπεννόησα κάτι γιά το «παιδί»(κι εγώ βαρέθηκα),απλά διευκρίνισα κάτι.Οπότε γιατί αυτή η κεκτημένη ταχύτητα άρνησης;

  164. Ηλεφούφουτος said

    Μου έχουν διηγηθεί και περιστατικά με Πάγκαλο ΥπΕξ όπου ο διπλωμάτης-διερμηνέας αναγκάστηκε να παραλείψει κάποια απ αυτα που έλεγε για να αποφευχθούν τα χειρότερα.

  165. #163, δεν ξέρω, δες #153 🙂
    Ηλεφού, υπάρχει νομίζω και ένα στριπάκι της Μαφάλντας με διερμηνείς που αλλάζουν το νόημα των λόγων και φέρνουν την ειρήνη. Στο πνεύμα του ειρηνισμού του Ψυχρού Πολέμου… Μπορεί και να κάνω λάθος, όμως, και να είναι από κάποιο βιβλίο της εποχής.

  166. iconology2009 said

    162) Αν ήταν να περιμένω το καθε δημοσιογράφο γιά να σχηματίσω γνώμη γιά την επάρκεια του όποιου πολιτικού-κα όχι μόνο…-τότε θα έπινα το νερό του Καματερού ή θα περνούσα από το ΥΠΕΞ γιά να εισπράξω το μερτικό μου από τα μυστικά κονδύλια. Κι΄όποιος κατάλαβε κατάλαβε…

  167. SophiaΟικ said

    Δεν μπορώ, να πω, η εμφάνιση του ΓΑΠ στο BBC τις προάλλες ήταν καλή γιατί έιχε αάνεση στη γλώσσα, αλλά δεν είναι όλες οι επαφές με αγλόφωνους, οπότε αν συνεντευξιαζόταν σε γαλλικό κανάλι δεν θα είχε πλεονεκτημα. Αλλά και ο Μάνος, που τον έιδα στο CNN είχε παρόμοια άνεση και ευφράδεια στα αγγλικά. Τη στιγμή που όλοι πλέον οι πολιτικοί μας έιναι απόφοιτοι αγγλόφωνων σχολείων και αγγλόφωνων πανεπιστημίων, δεν ειναι και τόσο σπάνια η άνεση στην αγγλική γλώσσα.
    Κι επείδή κάποιαο μπερδέυουν την άνεση με την προφορά:
    Δεν ειναι κακό να μιλαέι κανένας τα αγγλικά σαν τον επιθεωρητή Κλουζώ (ο οποίος σημειωτέον δεν κάνει γραμματικά και συντακτικά λάθη).
    Όσο για την προφορά του ΓΑΠ, επειδή με παραξενεψε είπα να ρωτήσω αμερικανό τι σόι προφορά είναι αυτή, και μου έιπε αστειευόμενος «ΓΑΠική», κοινώς απροσδιόριστη. Οπότε να, το παιδί εχασε την προφορά του τόσα χρόνια στην Ελλάδα.
    Το θέμα μας όμως είναι τα ελληνικά, και θα θυμίσω ότι ο Ομπάμα είναι γνωστος για την υπερβολική χρηση οτοκιού, που λένε ότι οφείλεται στο άγχος μην κανει κανένα λαθος σαν τον Μπους και του βγει το όνομα. Που σημαίνει οτι έχιε επίγνωση του ότι μπορεί να κάνει λάθος από το τρακ όταν μιλάει δημόσια. Οι δικοί μας δεν εχουν τέτοιους φοβους.

    α, και κατι για το Δύτη: τελευταία σε βλεπω όλο να γκρινιάζεις ότι βαρέθηκες μια συζήτηση κλπκλπ. Τι στο καλό,ποιός σε υποχρεώνει να διαβαζεις όταν βαριεσαι;

  168. Αν πιστέψω αυτό, τα μυστικά κονδύλια μοιάζει να ξοδεύτηκαν εις Παρισίους… Le monde: Αυτός ο «ξένος», αυτή η «ιδιόμορφη ζέμπρα», ο «τόσο λίγο Βαλκάνιος», αυτό το «μίγμα φιλελεύθερου με αμερικάνικο στιλ και Σουηδού σοσιαλδημοκράτη, υποστηρικτής των ατομικών ελευθεριών, του κράτους πρόνοιας, του περιβάλλοντος και της τεχνολογικής προόδου». «Όλος ο κόσμος τον κοιτά, από αυτόν εξαρτάται το ευρώ». Αλλά και τι «εκλεπτυσμένοι τρόποι και ευγένεια» και τι «κορμοστασιά απαλλαγμένη από κάθε περιττό βάρος».
    Τρελά γέλια, αν έχει κανείς όρεξη!

  169. Έλα βρε Σοφία, μια φορά γκρίνιαξα κι εγώ! Μερικές φορές έχω την αίσθηση ότι γίνεται συζήτηση κουφών, και τότε με πιάνει. Κατά τα άλλα παραπέμπω πάλι στο 153, και στην τρελή νοτιά. 🙂

  170. Βαμβάκος said

    #159
    Aς μείνουμε στις απόψεις μας. Χωρίς πολλά λόγια, η αλήθεια είναι κάπου στην μέση…»Μακάρι» να ήσαν όλα εν γνώσει των ..διερμηνέων…Θα ήσαν, συλλογικά, ένα παγκόσμιο πολιτικό lobby από insiders…

  171. Ένα εξαιρετικό δείγμα υπέροχου διερμηνέα (από τον Ρομπέρτο Μπενίνι) εδώ. Το κείμενο στο ίδιο σάιτ, δεξιά.

  172. Ο λίκνος αλλά και γενική «Ηρούς» (δις) στο σημερινό Κασιμάτη: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_09/03/2010_393494

  173. sarant said

    Αν πω ότι πολλές ομοιότητες βρίσκω ανάμεσα στο σχόλιο του Κασιμάτη και το γραφτό μου θα είμαι κακός; Ίσως, επειδή εδώ που τα λέμε όταν δυο άνθρωποι περιγράφουν ένα συμβάν επόμενο είναι να συμπέσουν κάπως οι περιγραφές.

  174. Δεν ξέρω αν σε διαβάζει, πάντως στη γενική της Ηρώς παραμένει αδιόρθωτος…

  175. Ηλεφούφουτος said

    sx. 168 Επιτομή των «εγκωμίων» είναι το πόσο δεν είναι ο πρωθυπουργός της Ελλάδας σαν Βαλκάνιος.

  176. Μαρία said

    Μιλά τα αγγλικά με την ήρεμη χροιά των μεσοδυτικών Πολιτειών και χρησιμοποιεί άψογα τους αμερικάνικους ιδιωματισμούς. Ως προς τα ελληνικά του, εκεί είναι περισσότερο εγκεφαλικός παρά φλογερός ρήτορας, απορρίπτοντας την διαδεδομένη ιδέα ότι ένας Έλληνας πολιτικός πρέπει να γεμίζει το χώρο με το εκτόπισμα του λόγου του.

    Ο ελληνικός Τύπος μάλιστα πολλές φορές τον κοροϊδεύει για τα γραμματικά του λαθάκια.
    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11378&subid=2&pubid=10956943

  177. Παντελης said

    Μην κανουμε πως δεν καταλαβαινουμε…
    Ετουτος ‘ δω ο ιστοτοπος ειναιο… λικνος του » λικνου». Εδω θεριεψε και καθιερωθηκε το παπάνδρειο σαρδαμ!

  178. sarant said

    Καθιερώθηκε; Εμείς, ναι, το λέμε για πλάκα. Αλλά και παραέξω λέγεται;

Σχολιάστε