Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Γενέθλια στην Ασφάλεια (Δημήτρης Σαραντάκος)

Posted by sarant στο 16 Απριλίου, 2013


Συνεχίζω να δημοσιεύω, κάθε δεύτερη Τρίτη, αποσπάσματα από το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του πατέρα μου, του αξέχαστου Δημήτρη Σαραντάκου, ‘Εφτά ευτυχισμένα καλοκαίρια’. Το σημερινό είναι το πέμπτο απόσπασμα από το “ιντερμέτζο”, δηλαδή το ενδιάμεσο κεφάλαιο που περιγράφει τα χρόνια 1945-1952. Το προηγούμενο απόσπασμα βρίσκεται εδώ. Βρισκόμαστε στις αρχές του 1948 και ο πατέρας μου είναι πρωτοετής στην Ιατρική σχολή, αλλά διαπιστώνει ότι δεν είναι φτιαγμένος για αυτό τον κλάδο και αποφασίζει να δώσει εξετάσεις για το Πολυτεχνείο.

mimis_jpeg_χχsmallΠήγαινα ακόμα στο φροντιστήριο του Κανέλλου, όταν ένα μεσημέρι, σημαδιακή μέρα, γιατί ήταν τα γενέθλιά μου, 8 Ιανουαρίου του ΄48, σχολώντας από το φροντιστήριο με τον Μανόλη, απορροφήθηκα από την κουβέντα μας και αντί την κανονική διαδρομή που πάντα ακολουθούσαμε: Αριστοτέλους – Αβέρωφ – Τρίτης Σεπτεμβρίου – Ομόνοια – Πανεπιστημίου, πήραμε την Πατησίων, με αποτέλεσμα να περάσουμε μπροστά από τη Γενική Ασφάλεια, που ήταν τότε γωνία  Πατησίων και Καποδιστρίου. Μέγα λάθος, όπως αποδείχτηκε εν συνεχεία. Κάποιος χαφιές με γνώρισε ή ίσως με παρακολουθούσαν λόγω της δράσης μου στην οικονομική επιτροπή και μ΄άρπαξαν χωρίς να το πάρω σχεδόν είδηση. Ούτε κι ο Μανόλης, που έμεινε να με κοιτάει απορημένος, καθώς απομακρυνόμουν ανάμεσα σε δυο αγνώστους.

Στην Ασφάλεια με πήγαν σ΄ένα γραφείο του 2ου ορόφου κι ο ανακριτής μόλις με είδε μου είπε

“Εσύ λοιπόν είσαι ο Σαραντάκος ο κομμουνιστής”

“Δεν είμαι καθόλου κομμουνιστής” του λέω

“Πολύ καλά τότε” μου λέει μ΄ένα πλατύ χαμόγελο. “Υπόγραψε αυτή τη δήλωση και φεύγεις” και έσπρωξε μπροστά μου ένα χαρτί

Ένοιωσα πολύ άσκημα. Να υπογράψω δήλωση μετανοίας ήταν αδιανόητο. Φοβόμουν όμως πολύ. Δεν ήξερα αν με πιάσανε τυχαίως ή ύστερ΄ από παρακολούθηση. Στη δεύτερη περίπτωση και δήλωση να υπέγραφα δε γλίτωνα. Θα μου ζητούσαν να πω ονόματα, ποιος, πού, πότε και τα ρέστα και θα επακολουθούσε δίκη στο Στρατοδικείο. Ένα μήνα πριν είχε τεθεί εκτός νόμου το ΕΑΜ και το Κόμμα και είχαν επεκταθεί τα έκτακτα μέτρα και στην Αθήνα. Τραγική ειρωνεία: το Έκτακτο Στρατοδικείο λειτουργούσε εκεί που ήταν η Λέσχη μας, Ακαδημίας 15!

Προσπάθησα να αποφύγω  την υπογραφή λέγοντας πως είμαι φοιτητής της ιατρικής, ενδιαφέρομαι μόνο για τις σπουδές μου και δεν ασχολούμαι με τα πολιτικά. Αυτός φυσικά επαναλάμβανε την πρώτη του φράση. Παρίστανε τον καλό και πολιτισμένο συζητητή, που κατανοούσε τα επιχειρήματά μου, μ’ όλο που δε χαμογελούσε πια. Ξαφνικά σηκώθηκε ένας άλλος, (αργότερα έμαθα πως λεγόταν Καραχάλιος), που από τη θέση του τραπεζιού του έδειχνε πως ήταν ο προϊστάμενος και μ΄ έπιασε από το λαιμό

“Δεν τα παρατάς τα σάπια ρε πούστη, που κάθομαι τόσην ώρα και σ΄ ακούω” κι αμέσως μ΄ άρχισε στις μπουνιές. Φύγαν τα γυαλιά μου, άνοιξε η μύτη μου και στ΄ αλήθεια τρομοκρατήθηκα. Δε με χτυπούσε μονάχα αυτός. Οι δυο μυστικοί που με πιάσανε πήραν από ένα χάρακα και άρχισαν να με χτυπούν παντού. Με ρίξαν κάτω και τότε άρχισαν να με κλωτσούν. Θυμήθηκα τα λόγια του Γρηγόρη, που είχε μια παρόμοια εμπειρία

“Όταν σε κλωτσούν να βάζεις τα χέρια σου μπροστά στο πρόσωπό σου και να κουλουριάζεσαι για να μη βρουν την κοιλιά σου”

Ακολούθησα τη συμβουλή του αλλά πρόφτασα να δω τους λοιπούς γραφιάδες, που όλην την ώρα του ξυλοδαρμού μου, μουτζουρώνανε απαθείς τα χαρτιά τους. Δεν ξέρω γιατί, αλλά αυτή η εικόνα με εξόργισε αφάνταστα. Ξέχασα και το μεγάλο τρόμο που ένοιωθα και τον πόνο από τα χτυπήματα. Πρώτη φορά στη ζωή μου θύμωσα τόσο. Τώρα πια, κομμάτια να με κάνανε, δε θα υπέγραφα.

Κάποτε βαρέθηκαν να με βαράνε, εκτός πια αν αυτή ήταν η καθιερωμένη υποδοχή τους και λέγοντας μου

“Θα σε κλείσουμε κάτω, να το σκεφτείς καλύτερα και τα ξαναλέμε”

με πήγαν σηκωτόν και σε άθλια κατάσταση στο υπόγειο του κτιρίου, στα κελιά της απομόνωσης. Το κελί μου είχε πλάτος όσο η πόρτα του, βάθος κάπου τρία μέτρα και ύψος κανονικό. Ευτυχώς ο λαμπτήρας έστω και 40 κηρίων ήταν αναμμένος. Ένοιωθα σα να με είχε πατήσει το τραμ. Άσε πια την ψυχική μου κατάσταση. Κάθε τόσο ένας ασφαλίτης άνοιγε τον “χαφιέ” της πόρτας (τις μικρές θυρίδες στην πόρτα των κελιών) και μού ΄λεγε

“Υπόγραψε ρε κουμμούνι γιατί δε θα βγεις ζωντανός από δω”

Ευτυχώς (;) εκείνη τη μέρα φαίνεται πως γίνανε πολλές συλλήψεις γιατί σε λίγο το κελί μου γέμισε από κρατούμενους. Δεν ήταν νεοσυλληφθέντες σαν κι εμένα αλλά παλαιότεροι, που προφανώς πλεονάζανε στα άλλα κελιά. Κατάλαβα με την πρώτη πως είχα να κάνω με δικούς μου ανθρώπους. Δε με ρώτησαν πώς και γιατί, αλλά ενδιαφέρθηκαν για την κατάστασή μου, αν είχα φάει και μου δώσανε από το δικό τους φαϊ. Ένας, λεγόταν όπως έμαθα Κισκύρας και ήταν γεωλόγος. Το όνομά του μου ήταν γνωστό. Στο βιβλίο του Μπάτση “Η βαριά βιομηχανία στην Ελλάδα” που είχα αγοράσει τον περασμένο χρόνο, αναφέρονταν αρκετές εργασίες του. Του το είπα και πιάσαμε κουβέντα σχετικά με τον ορυκτό πλούτο της Ελλάδας. Η συζήτηση αυτή και η συμπεριφορά των άλλων κρατουμένων  με κάνανε να ξεχάσω την κατάστασή μου. Πέρασαν αρκετές ώρες και μόνο για πέντε λεφτά μας άφησαν να πάμε στην τουαλέτα. Ξαφνικά ακούστηκε απ΄ έξω στο διάδρομο κάποιος που ανοίγοντας προφανώς τους “χαφιέδες” σε κάθε κελί, φώναζε

“Σαραντάκος, βρίσκεται κανείς Σαραντάκος εδώ;”

ο Κισκύρας τότε (που του είχα πει τα πρωινά) μου είπε

“Τώρα παιδί μου να βάλεις όλο το κουράγιο σου, γιατί τα πράματα θα είναι πιο δύσκολα. Καλή τύχη”.

Τρέμανε τα πόδια μου σα βγήκα έξω και ακολούθησα όλο αγωνία τον ασφαλίτη. Περιέργως δεν ήταν άγριος. Με ανέβασε στο ισόγειο και από κει με τον ανελκυστήρα ως το έβδομο πάτωμα. Βγαίνοντας από το ασανσέρ με έμπασε σ΄ ένα γραφείο, που έγραφε απ΄ έξω ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ. Όταν στάθηκα μπροστά του, αυτός με ρώτησε πώς λέγομαι κι όταν του το είπα με ρώτησε αν έχω καμιά συγγένεια με τον Γιάννη και τον Γιώργο τον Σαραντάκο. Του είπα πως είναι αδερφοί του πατέρα μου. Εκείνος τότε σηκώθηκε, ήρθε κοντά μου και μού΄πε

“Άκου παιδί μου, βλέποντας στον κατάλογο των συλληφθέντων το όνομά σου, ήθελα να μάθω ποιος είσαι, γιατί έχω μεγάλη υποχρέωση στους θείους σου. Γι΄ αυτό και θα σε αφήσω να φύγεις με δική μου ευθύνη, χωρίς να σου ζητήσω να υπογράψεις τίποτα. Φρόντισε πάντως να μη σε ξαναφέρουν εδώ. Είσαι πολύ νέος ακόμα. Κοίταξε τις σπουδές σου”.

Δεν πίστευα στ΄ αυτιά μου. Ο διοικητής* υπέγραψε ένα χαρτί, τό΄ δωσε στον ασφαλίτη και μ΄ άφησε να φύγω. Πήγαμε με το ασανσέρ στο ισόγειο και σ΄ ένα γραφείο μου δώσανε τα γυαλιά μου και τον χαρτοφύλακά μου. Τα πήρα, βγήκα αμέσως στο δρόμο, πήρα το πρώτο ταξί που βρήκα και πήγα σπίτι μου, όπου, όπως έμαθα, είχαν συμβεί σκηνές αλλοφροσύνης από τη μάνα μου.

Την άλλη μέρα ο θείος μου ο Γιώργος μου εξήγησε πως στην Κατοχή, όταν ήταν Εθνοσύμβουλος**, είχε γλυτώσει ολόκληρη την οικογένεια του Παπαδόπουλου από την εκτέλεση, ενώ οι σχέσεις του με το θείο μου τον Γιάννη ήταν άλλου τύπου. Πιο φιλικές και κάπως πιπεράτες, μια που κάποιο διάστημα είχαν την ίδια γκόμενα!

Η απρόσμενη αυτή σωτηρία μου, σε συνδυασμό με το παλαιότερο επεισόδιο σε κείνο το μπλόκο στη Νέα Σμύρνη, με έπεισαν πως κατά κάποιον τρόπο το επώνυμό μου είναι τυχερό.


 * Αριστείδης Παπαδόπουλος, αν ζει ας είναι καλά. Αν πέθανε αιωνία του η μνήμη

** Τον Μάρτιο του 1944 έγιναν στις απελευθερωμένες περιοχές της Ελλάδας εκλογές, όπου για πρώτη φορά ψήφισαν οι γυναίκες και οι νέοι από 18 χρονών και πάνω. Το Εθνικό Συμβούλιο, που βγάλαν αυτές οι εκλογές (η Βουλή του Βουνού, όπως επονομάστηκε), συμπληρώθηκε και με βουλευτές της Βουλής του 1936, που είχε διαλύσει ο Μεταξάς.

87 Σχόλια to “Γενέθλια στην Ασφάλεια (Δημήτρης Σαραντάκος)”

  1. Γς said

    Καλημέρα
    Αγρίεψε πάλι η αφήγηση.
    Καραχάλιος. Κάτι μουλέει το όνομα. Ηταν και πολύ αργότερα αρχηγός αστυνομίας;

    >τον “χαφιέ” της πόρτας*

    ξέχασες τον αστερίσκο.

  2. Νέο Kid Στο Block said

    Ωραία ιστορία! Τελικά ,αν δεν έχεις μέσο ,δεν σε σώνει τίποτις! Η Ιξουσία είν αμίλικτους! Όπως τώρα με τους «επίορκους».
    (να μιλάνε για επίορκους αυτοί! of all men! 😆 )
    Nίκο, έχεις σκεφτεί ότι σ’αυτόν τον Αριστείδη,πιθανώς χρωστάς την ύπαρξή σου; 🙂
    Mερσί κι από μάς κυρ-Αριστείδη μας! (αν υπάρχεις.)

  3. sarant said

    Eυχαριστώ για τα πρώτα σχόλια!

    2: Μάλλον δεν είναι πια μαζί μας ο κυρ Αριστείδης, αλλά αιωνία ας είναι η μνήμη του 🙂

    1: Καλά λες, έκανα τη διόρθωση.

  4. Θανάσης said

    Συγνωμη αλλα θα γινω κακος. Γιατι εξυμνουμε τον διοικητη; Ναι, βοηθησε τον Μιμη, τον γλυτωσε, αλλα πως; Με τι κριτηρια; Με τη κλασικη μικρονοη ηθικη… «χρωσταω στην οικογενεια σου». Κανενας ανθρωπισμος, πιθανως και κανενα θαρρος (το ρισκο που επαιρνε για αυτη του την αυθαιρεσια να ηταν μηδαμινο). Εμενα με εξοργιζει η αδικια αυτων που τραβηξε ο Μιμης και οι υπολοιποι ανθρωποι σαν αυτον που παλευαν για ιδεες. Πολλοι ηταν λιγοτερο τυχεροι απο τον Μιμη. Διαβαζω και σκεφτομαι, τουλαχιστον τωρα εχουμε κανει μια (καποια) προοδο.

  5. Τον χαφιέ της πόρτας, θυμάμαι, τον είχα μάθει «Ιούδα» από μια παλιά μετάφραση του Κέστλερ («Το μηδέν και το άπειρο»).

  6. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    Οι φιλικές σχέσεις μεταξύ των ιδεολογικά αντιθέτων δούλευαν (με εξαιρέσεις βέβαια) ερήμην των εκατέρωθεν ηγεσιών. Ανθρώπινο, πάνω απ’ όλα!

    Κάτι μου λέει ο Καραχάλιος, αλλά ο γούγλης προς το παρόν δεν βοηθάει. 🙄

  7. 5 Πρέπει να ήταν αυτή η μετάφραση, του Καζαντζή. Τον κουβεντιάζαμε κι εδώ.

  8. «…Κατάλαβα με την πρώτη πως είχα να κάνω με δικούς μου ανθρώπους. Δε με ρώτησαν πώς και γιατί, αλλά ενδιαφέρθηκαν για την κατάστασή μου, αν είχα φάει και μου δώσανε από το δικό τους φαϊ…»

    Εξαιρετικό!

  9. spiral architect said

    Aμ εδώ ο πατήρ Σαραντάκος γνώρισε στο σουαρέ της Ασφάλειας τον Κισκύρα:

    Ό γεωλόγος – γεωφυσικός Δ. Κίσκυρας: (Βλ. «Ό ορυκτός μας πλούτος και οι δυνατότητες ανάπτυξης βαριάς βιομηχανίας στην Ελλάδα», «’Ανταίος», άριθ. 9, σελ. 210 – 212) υπολογίζει από τις συνθήκες μεταλλογένειας και των ως τώρα παραγωγή που προέρχεται από την εκμετάλλευση μέρους μόνο των γνωστών κοιτασμάτων ότι τα αποθέματα σιδηρομεταλλευμάτων φτάνουν τους 150.000.000 τόνους. Εκτός αυτό στη σιδηρομεταλλουργία χρησιμοποιούνται και υπολείμματα από την καύση του σιδηροπυρίτη (Δεληγιάννης, στο ίδιο), που πρέπει να θεωρούνται έτσι εφεδρική – βοηθητική ύλη της σιδηρομεταλλουργίας.

    Επίσης για το βιβλίο του Δ. Μπάτση:

    Τα ξημερώματα της Κυριακής 30 Μαρτίου 1952, εκτελέστηκαν στο στρατόπεδο του Γουδή ο Νίκος Μπελογιάννης, ο Ηλίας Αργυριάδης, ο Νίκος Καλούμενος και ο Δημήτρης Μπάτσης. Κι αν για τους τρεις πρώτους μπορούμε να πούμε ότι πλήρωσαν με τη ζωή τους το "έγκλημά" τους να είναι μαχητικοί κομμουνιστές, δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ο τέταρτος εκτελέστηκε για ένα…βιβλίο!

    Βρείτε το και διαβάστε το!

  10. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    9: Ναι, στην Ασφάλεια έκανες καλές γνωριμίες 😉

  11. Ε, αφού τον διοικητή τον λέγανε Αριστείδη, λογικό ήτανε να το παίξει τίμιος!
    (έχω αναπτύξει το θέμα στην διαφυσική θεωρία μου)

  12. gbaloglou said

    Αναρωτιέμαι αν ο γεωλόγος Κισκύρας έχει σχέση με τον γνωστό γεωμέτρη Νίκο Κισκύρα:

    Θα ήθελα με αυτό το μήνυμα να ενημερώσω τους φίλους της γεωμετρίας και κυρίως τους νεότερους συναδέλφους ότι υπάρχουν ακόμα στην αγορά ορισμένα τεύχη της Γεωμετρίας του Ν. Κισκύρα .
    Τα βιβλία εκδόθηκαν τη δεκαετία του 1970 και ο συγγραφέας , κυνηγημένος από τη δικτατορία έβγαλε τους τρεις πρώτους τόμους με το ψευδώνυμο » Χ. Τσαρούχης ».
    Μερικά τεύχη διατίθενται από την ΕΜΕ στην Αθήνα. Ζητείστε τα , αν περάσετε από κει !
    Πρόκειται για ανεπανάληπτο έργο και αν κάποια στιγμή επανέλθει η γεωμετρία ως εξεταζόμενο μάθημα(που πρέπει !) για τα πολυτεχνεία και τη φυσικομαθηματική θα είναι πολύτιμο εργαλείο στη βιβλιοθήκη σας !

  13. asparagus said

    Βρήκα αυτό το απόσπασμα σχετικά με τον Αριστείδη Παπαδόπουλο:

    Τα επεισόδια γενικεύτηκαν στο κέντρο της Αθήνας, με τα όργανα της τάξης να ανοίγουν πυρ κατά των διαδηλωτών. Ο αστυνομικός διευθυντής Αριστείδης Παπαδόπουλος απομονώθηκε και κακοποιήθηκε από τους διαδηλωτές. Τραυματίστηκε σοβαρά και περιήλθε σε αφασία.

    Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/articles/442#ixzz2QcMgEfq3

  14. Γς said

    1:
    Καραχάλιος . Ναι ήταν Διοικητής Ασφαλείας τον καιρό της δολοφονίας Λαμπράκη και της επίσκεψης του Ντε Γκωλ στην Αθήνα.
    Ειδικά για τον Ντε Γκωλ θυμάμαι ότι είχαν διορισθεί χιλιάδες άτομα ως ‘Εκτακτοι Αστυνομοκοί’ για την προστασία του στο διήμερο της επίσκεψής του στην Αθήνα.
    Αν θυμάμαι καλά ήταν ο γιός του(;) στο Γυμνάσιο της Γούβας (Αγιος Αρτέμιος) που έδωσε ένα σωρό τέτοιους ‘διορισμούς’ στα φιλαράκια μου και συμμαθητές του.
    Από ότι θυμάμαι έγραφε: Ημείς ο Διοικητής Ασφαλείας Αθηνών (δεν θυμάμαι το όνομά του) Καραχάλιος ορίζουμε τον …… …. ως έκτακτο αστυνομικό υπάλληλο από (σεν θυμάμαι τις ημέρες) του Μαΐου 1963.
    Συμπλήρωνες το όνομά σου και υποτίθεται ότι προστάτευες τον Στρατηγό που ήταν ο στόχος των δολοφόνων του Οργκανιζασιόν ντ αρμ σεκρέτ (OAS) του Σαλάν κλπ.
    Ενας τέτοιος διορισμός έπεσε στα χέρια μου καi τον εκμεταλλεύτηκα καταλλήλως.

  15. Την εποχή που η γεωμετρία εξεταζότανε σαν ένας από τρεις μαθηματικούς κλάδους των εισαγωγικών στα φροντιστήρια κυκλοφορούσε ένας απίθανος τύπος, ο μόνος από τους «ειδικευμένους» γεωμέτρες που καταλάβαινε αυτό που δίδασκε, δεν το «μετέφερε». ΄Δεν ήταν βέβαια καλός στο να μάθει τους μαθητές του, μάλλον αδιαφορούσε, τον έτρωγε η ουσία των γεωμετρικών προβλημάτων, μια διαφορετική από τις τετριμμένες απόδειξη, τέτοιες ομορφιές.
    Δεν θα πω το όνομά του αλλά ένα μοναδικό γνώρισμά του : σκούπιζε πάντα τον πίνακα με το μανίκι απ’ το πουλόβερ του (το φόραγε και το καλοκαίρι) το οποίο κρεμότανε άσπρο και βαρύ από την κιμωλιόσκονη μέχρι το γόνατό του !

  16. Νέο Kid Στο Block said

    15. Tζι. μ’άρεσε αυτό που είπες με το μανίκι! Μου θύμισε το Ραμάνουτζαν που του είπε κάποιος «Ραματζού! Λένε ότι είσαι ιδιοφυία..» κι απάντησε «Ρώτα τον αγκώνα μου! Θα σου πει την ιστορία μου.» Ο αγκώνας του ήταν μαύρος,γιατί τον χρησιμοποιούσε (σφουγγαριού μη υπάρχοντος) για να σβήνει στην μαυρόπλακα που έγραφε τις ενοράσεις της Θεάς Ναμακίρι.

  17. Γς said

    15:
    Δεν ήταν ο Θρουμουλόπουλος; Ηταν;

  18. JOHN VOULPIOTIS said

    Δηλαδή, κύριε Σαραντάκε, με ρουσφέτι δεξιού γλύτωσε το ξύλο ο πατέρας σου. Μιά ζωή εμείς οι μαλάκες οι δεξιοί κάναμε ρουσφέτια σε σάς τα κομμούνια γιατί σάς λυπόμασταν. Γι’ αυτό καταντήσαμε να έχει 45% Αριστερά η Ελλάδα και μάς καθήσατε στο σβέρκο. Κι ήσουνα τυχερός κύριε Νίκο που την σκαπούλαρε ο πατέρας σου, γιατί δεν θ΄ άντεχε το ξύλο, θα υπέγραφε Δήλωση Μετανοίας και σήμερα εσύ θα ήσουνα ο γιός ενός Δηλωσία. Ούτε στην «Αυγή» δεν θα μπορούσες να δουλέψεις. Θα ήσουνα όπως τα παιδιά του Μιμίκη του Θεοδωράκη, που υπέγραψε Δήλωση Μετανοίας και Αποκηρύξεως του Ξενόδουλου Κομμουνισμού τον Απρίλιο του 1949 στην Μακρόνησο. Αλλά γι’ αυτή την ιστορία με την δήλωση μετανοίας του Μίκη δεν έχεις ποτέ ανεβάσει ένα άρθρο να το πληροφορηθούν και οι υπόλοιποι κομμουνισταράδες που σε διαβάζουν. Μιά ζωή λογοκριτές της Αλήθειας εσείς οι Αριστεροί. Ό,τι κάνανε και οι «Μπολσεβίκοι της Αρχαιότητος» οι Πρώτοι Χριστιανοί: Εξαφανίσανε τα Εθνικά Βιβλία και η Ιστορία γράφτηκε μόνο με τις παρλαπίπες τους. Αυτό πάτε να κάνετε κι εσείς τα κομμούνια. Να μήν υπάρχει η άλλη άποψη. Αμφιβάλλω αν επιτρέψεις την δημοσίευση του σχολίου μου
    Τζόν Βουλπιώτης
    (εγγονός του Ιωάννου Βουλπιώτη της Siemens που ίδρυσε τα Τάγματα Ασφαλείας και έσωσε την Ελλάδα από τον Κομμουνισμό)

  19. #16 μωρέ σγουγγάρι υπήρχε αλλά παθιαζότανε τόσο που να σκεφτεί να ψάξει για να το χρησιμοποιήσει, το μανίκι το είχε πρόχειρο

    #17 Οχι, τα αρχικά του ήταν Μ.Γ.

  20. gbaloglou said

    Engineers will go without food and hygiene for days to solve a problem. (Other times just because they forgot.) And when they succeed in solving the problem they will experience an ego rush that is better than sex- and I’m including the kind of sex where other people are involved.

  21. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    18: Τι ανάγκη έχετε εσείς, εδώ η κρατική τηλεόραση ξεπλένει τον γερμανοτσολιά παππού σας.

  22. spiral architect said

    Ωχ! Βάλτε τα κλαρίνα να παίζουν! 😛 😛

  23. Γς said

    18:
    >εγγονός του Ιωάννου Βουλπιώτη της Siemens

    Τι σόι τίτλος (ευγενείας;) είναι τούτος;

  24. IN said

    Ιδιαίτερα συγκινητικό (και) το σημερινό απόσπασμα και, φυσικά, ο αναγνώστης δεν μπορεί να αισθανθεί παρά μόνο συμπάθεια και αγανάκτηση για το νεαρό Μίμη που, στα καλά καθούμενα, βρίσκεται στην Αστυνομία και κακοποιείται με τον άδικο και απαράδεκτο τρόπο που κακοποιήθηκε. Επίσης συγκινητική και η ιστορία του Διοικητή που τον αφήνει να φύγει με δική του ευθύνη, γιατί έχει υποχρέωση στους θείους του. Χωρίς να θέλω ούτε να εξισώσω «τη βία της μιας πλευράς με τη βία της άλλης» (κάτι που φαίνεται να έχει γίνει μόδα τελευταία), ούτε, βέβαια, να υιοθετήσω έστω και στο ελάχιστο τα όσα γράφει στο σχόλιο 18 ο (πραγματικός ή φανταστικός) «εγγονός» του Ι. Βουλπιώτη, αναρωτιέμαι για τους λόγους της ευγνωμοσύνης του κ. διοικητή. Αφήνοντας κατά μέρος τις φιλικές και πιπεράτες σχέσεις του με τον θείο Γιάννη, αναρωτιέμαι γιατί και πώς επρόκειτο να εκτελεστεί, ολόκληρη η οικογένεια μάλιστα, του κ. Διοικητή, αν δεν την είχε σώσει ο εθνοσύμβουλος θείος Γιώργος. Ίσως να μπορεί να μας διαφωτίσει με λεπτομέρειες ο κ. Σαραντάκος, ίσως και όχι, γιατί αυτός που ενδεχομένως να μπορούσε να δώσει λεπτομέρειες δεν είναι, δυστυχώς, πια κοντά μας. Αν υποθέσουμε ότι «δίκαια» επρόκειτο να εκτελεστεί αυτή η οικογένεια, άραγε με βάση τη «μικρόνη ηθική» (σχόλιο 4) την έσωσε ο θείος Γιώργος; Ή μήπως (όπως, συγχωρήστε με, εμένα μου φαίνεται πιθανότερο) κι αυτή η εκτέλεση θα ήταν μια μεγάλη αδικία; Κι αν ναι, είναι η αρχή του κουβαριού της αδικίας που συμπαρέσυρε αργότερα, εντελώς άδικα, τον Μίμη Σαραντάκο που βρέθηκε κακοποιημένος στα καλά καθούμενα χωρίς να φταίει σε τίποτε, και γλύτωσε από τα χειρότερα χάρη, μόνον, στην παρέμβαση του κ. Διοικητή; Ή μήπως προηγήθηκε και κάποια άλλη αδικία της αδικίας που πήγε να γίνει με την εκτέλεση ολόκληρης της οικογένειας του κ. Διοικητή; Τραγικά χρόνια!

    1: Κι εμένα κάτι μου λέει το όνομα Καραχάλιος και το έχω συνδέσει με βασανιστή της χούντας. Όπως όμως σωστά γράφετε, το google δεν φαίνεται να βοηθάει.

  25. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    24: Όχι, λεπτομέρειες δεν ξέρω και από τους εμπλεκόμενους κανείς δεν ζει πια. Το σκέφτηκα κι εγώ αυτό που σκεφτήκατε.

  26. spyroszer said

    Για έναν Καραχάλιο, Δ/ντη Γενικής Ασφάλειας Αθηνών κάπου μεταξύ 1957 -1967, υπάρχει αναφορά σ’ αυτό το βιβλίο:
    http://books.google.gr/books?id=AKsvAAAAMAAJ&q=%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%87%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%82+%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%B1%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1&dq=%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%87%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%82+%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%B1%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1&hl=el&sa=X&ei=6jVtUdm7JsGFO8vEgegC&ved=0CD0Q6AEwAQ

  27. spiral architect said

    @23: «Τιμής»! 😛 😛
    (με μπόλικα εισαγωγικά)
    Ψάχνοντας θα βρεις πολλά. 😉

  28. sarant said

    Δεν ήξερα ότι ο Βουλπιώτης ήταν γαμπρός του Ζίμενς.

  29. Μαρία said

    7
    Με πρόλαβες στο 5. Η μετάφραση είναι του Αλέξανδρου Κοτζιά σε Γαλαξία.

  30. IN said

    9: Σε αντίθεση με το δημοσίευμα στο οποίο παραπέμπετε, νομίζω ότι ΕΙΝΑΙ υπερβολή να πούμε ότι ο Δ. Μπάτσης εκτελέστηκε για ένα βιβλίο. Όχι, προς Θεού, ότι πρέπει να πούμε «καλώς εκτελέστηκε», αλλά νομίζω ότι εκείνο που του προσήφθη (και ήταν αρκετό για να τον στείλει στο εκτελεστικό απόσπασμα) ήταν ότι ήταν «ταμίας» της παράνομης οργάνωσης του ΚΚΕ με επικεφαλής το Μπελογιάννη. Και δεν νομίζω ότι αυτό ήταν εντελώς κατασκευασμένο. Φαίνεται ότι από ιδεολογική πεποίθηση, ίσως και (με φόβο Θεού το λέω αυτό γιατί δεν θέλω να προσβάλω τη μνήμη ενός ανθρώπου που πήγε έτσι άδικα) από επιπολαιότητα ή άγνοια κινδύνου, «μπλέχτηκε» κι αυτός και το πλήρωσε πολύ ακριβά. Άλλωστε, το δημοσίευμα στο οποίο παραπέμπετε δεν αναφέρει κάτι για να τεκμηριώσει τη θέση ότι ο Μπάτσης εκτελέστηκε για ένα βιβλίο. Γνωστές, είναι, επίσης και οι ιστορίες με την απελπισμένη τελευταία προσπάθειά του να σωθεί, όταν λίγο πριν την εκτέλεσή του ζήτησε να κάνει «αποκαλύψεις», κλήθηκε ο αστυνομικός διευθυντής ο οποίος, όμως, όπως αργότερα δήλωσε, δεν διαπίστωσε ότι επρόκειτο ν’ αποκαλύψει κάτι που δεν ήταν ήδη γνωστό στην Αστυνομία, και ο Μπάτσης οδηγήθηκε, έτσι, στο απόσπασμα. Γνωστή, επίσης, και η ιστορία με τα υπονοούμενα που άφησε η Αγγλίδα σύζυγός του για τον τότε υπουργό Εσωτερικών Κ. Ρέντη (περίπου, ότι της «ρίχτηκε» προτείνοντας της να του «κάτσει» με αντάλλαγμα τη ζωή του συζύγου της) που δημιούργησαν σάλο, διαψεύστηκαν κατηγορηματικά από τον Ρέντη και, λίγο μετά, κάπως ανασκευάστηκαν και από την ίδια την άτυχη χήρα.

  31. Μαρία said

    28
    Απ’ τον πρώτο γάμο. Η κυρία που έβγαλε το βιβλίο είναι απ’ το δεύτερο και …έχει και μπλογκ. Έκανε και τρίτο 🙂

  32. atheofobos said

    Ο Μπάτσης ήταν γόνος πλούσιας μεγαλοαστικής οικογενείας, και ήταν γιος του βασιλόφρονα ναυάρχου Α. Μπάτση,
    Η εκτέλεση του έγινε ουσιαστικά για παραδειγματισμό και όχι γιατί είχε κάποια σχέση με ασυρμάτους και «κατασκόπους». Γιατί στο πρόσωπό του (προέρχονταν από αστική οικογένεια και ήταν γιος ναυάρχου) ήθελαν να χτυπήσουν τους «συνοδοιπόρους», αυτούς που έμπαιναν στο κίνημα από αγνό ιδεαλισμό.
    Στη απολογία του, προκειμένου να αποφύγει τη σχεδόν βέβαιη καταδίκη σε θάνατο απαρνήθηκε
    την μαρξιστική ιδεολογία και τον κομμουνισμό, είναι μάλιστα αμφίβολο αν υπήρξε ποτέ κομμουνιστής με την κομματική σημασία της λέξεως. Ως ένδειξη «μεταμέλειας» ζήτησε να καταταχθεί στο ελληνικό σώμα που επρόκειτο να συμμετάσχει στις επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ στον πόλεμο μεταξύ Βόρειας και Νότιας Κορέας.
    Η απόφαση για τη θανατική του καταδίκη εκδόθηκε με μειοψηφούντα Στρατοδίκη τον τότε ταγματάρχη Γεώργιο Παπαδόπουλο.
    Βιογραφία του στην : http://www.livepedia.gr/index.php/%CE%9C%CF%80%CE%AC%CF%84%CF%83%CE%B7%CF%82_%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82

  33. o palios said

    Ιωάννης Βουλπιώτης
    Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
    Ο Ιωάννης Βουλπιώτης υπήρξε Έλληνας επιχειρηματίας και συνεργάτης των Γερμανών.
    Βιογραφία [Επεξεργασία]

    Γεννήθηκε το 1902 στην Αθήνα και σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός στη Γερμανία. Στα τέλη της δεκαετίας 1920, έπειτα από τον γάμο του με την κόρη του Γερμανού μεγαλοβιομηχάνου Ζήμενς, ανέλαβε διευθυντική θέση στα κεντρικά γραφεία του συγκροτήματος AEG – Siemens – Telefunken. Εκπροσώπησε το συγκρότημα έναντι του Ελληνικού Δημοσίου σε διάφορες συμβάσεις μεγάλων προμηθειών, όπως των τηλεφωνικών κέντρων και των ραδιοφωνικών εγκαταστάσεων. Με την ιδιότητα αυτή συμμετείχε στα Δ.Σ. των ημικρατικών εταιριών ΑΕΤΕ (προκάτοχος του ΟΤΕ) και ΑΕΡΕ (προκάτοχος του ΕΙΡ). Κατά την Κατοχή ανέλαβε γενικός διευθυντής της ελληνικής ραδιοφωνίας και υπήρξε ένας από τους βασικούς πρωτοστάτες για την ίδρυση των Ταγμάτων Ασφαλείας. Πέθανε το 1999 στην Αθήνα.
    Το 2013 η κόρη του, Ιζαμπέλα Παλάσκα, δημοσίευσε το βιβλίο της «Άγγελος ή Δαίμονας: Ο αμφιλεγόμενος πατέρας μου» από τις Εκδόσεις Λιβάνη[1]

  34. Μαρία said

    Καραχάλιος, 21/4/1963 Μαραθώνια πορεία ειρήνης.
    http://tinyurl.com/cyy3q3y

  35. spyroszer said

    Ο Ι. Καραχάλιος, το 1975, επίτιμος τότε αρχηγός αστυνομίας πόλεων, την εποχή που καταθέτει ως μάρτυρας υπεράσπισης στη δίκη των αστυνομικών στη Χαλκίδα. Λέει στην κατάθεσή του όλη την ιστορία της ζωής του: από το 1937 έως το 1960 στη υπηρεσία πληροφοριών της Ασφάλειας Αθηνών. » Η σημερινή δίκη είναι εξόφλησις παλαιών λογαριασμών των κομμουνιστών προς την αστυνομία», » Το 1947 κατόρθωσε και πάλι η υπηρεσία πληροφοριών να διαλύσει κομμουνιστοσυμμορίτες (μεταξύ αυτών και τον πατέρα Σαραντάκο !), » Γνωρίζω όλους τους κατηγορούμενους ήταν μαθηταί μου», » Οχι, δεν μου υπεβλήθη καμία μήνυσις, διότι φερόμουν στους κομμουνιστές με τον καλύτερο τρόπο. Έκανα ωραίο πόλεμο εναντίον τους. Ακόμη μοίραζα και προκηρύξεις με κομμουνιστικό περιεχόμενο».
    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin.asp?c=124&dc=20&db=11&da=1975
    σελ. 5

  36. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Όταν σε κλωτσούν, να βάζεις τα χέρια σου στο πρόσωπό σου, και να κουλουριάζεσαι να μην βρούν την κοιλιά σου, διαχρονική συμβουλή, 1978 σύληψη μετα απο επεισόδια στην πορεία για το πολυτεχνείο, είσαι αναρχικός ρε κουμούνι; όχι, κράκ το μικρό δάχτυλο κλπ. Mια ένσταση έχω μόνο για το αιωνία του η μνήμη απο σένα Νικοκύρη, γνωρίζεις αν έσωσε κι άλλους, η μόνο τον πατέρα σου; γιατι αν του υπόλοιπους τους τσάκισε, τι αιωνία μνήμη;

    Εγγονάκι του γλύφτη των Γερμανών, την Ελλάδα την σώσατε απο τον κομουνισμό, αλλα απο την SIEMENS και τους Γερμανούς όχι, αλλα σε ποιόν μιλάω, εσένα σε μεγάλωσε η SIEMENS.

    AΞΙΑ Η ΚΟΥΚΟΥΛΑ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ ΣΟΥ, ΣΕ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΤΗΝ ΦΟΡΕΣΕΙΣ ΚΙ ΕΣΥ ΜΕ ΚΑΜΑΡΙ.

  37. Μαρία said

    Μην ταΐζετε το φασιστοτρόλ που παριστάνει τον εγγονό. Μόνο κόρες είχε ο Βουλπ.

  38. ΠανΚαπ said

    Ναι αλλά η κουκούλα του εγγονού θα είναι ADIDAS.

    Λάμπρο, μην τσιμπάς το δόλωμα του προφανώς ανύπαρκτου και μάλλον αριστερού John.

    Πιστεύω ότι αποπειράται να ξυπνήσει και να τεστάρει τα αριστερά αντανακλαστικά των σχολιαστών, προβοκάροντας με μάλλον χονδρούτσικο χιούμορ.

  39. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    35: Να που βρήκαμε και ντοκουμέντα για τον Καραχάλιο!

    37: Μάλιστα!

  40. spyroszer said

    Εντάξει, και εγώ είμαι εγγονός του Τζων Αυλακιώτη.

  41. Ηλεφούφουτος said

    40 Όχι εγώ ήμουν πρώτος!

  42. IN said

    32: Δεν νομίζω ότι είναι ακριβή αυτά που γράφει η Livepedia, ιδίως αυτό για τον στρατοδίκη Γ. Παπαδόπουλο. Ο Παπαδόπουλος ήτανε, πράγματι, στρατοδίκης στη δίκη Μπελογιάννη κλπ. αλλά όχι σ’ αυτή που οδήγησε στην εκτέλεσή τους (όπου η κατηγορία ήτανε παράβαση του α.ν. 375/1936, δηλαδή κατασκοπία) αλλά σε προγενέστερη δίκη (ο Μπελογιάννης κλπ δικάστηκαν δύο φορές) όπου η κατηγορία ήτανε η «κλασσική» της εποχής για τους κομμουνιστές (ή «κομμουνιστές»), δηλαδή παράβαση του Γ’ Ψηφίσματος του 1946 και του α.ν. 509/1947 (που είναι ο νόμος που έθεσε εκτός νόμου το ΚΚΕ).Στην πρώτη δίκη καταδικάστηκαν σε θάνατο, ωστόσο η κυβέρνηση Πλαστήρα είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν θα εκτελεστούν αλλά θα τους πιάσουν τα «μέτρα επιείκιας» που προωθούσε (και που όντως ψηφίστηκαν), με βάση τα οποία όλες οι μέχρι τότε θανατικές καταδίκες του εμφυλίου μετατράπηκαν σε ισόβια. Για την πρώτη δίκη κυκλοφορεί, άγνωστο σε μένα με βάση ποια πηγή γιατί τότε οι μειοψηφίες στις δικαστικές αποφάσεις δεν δημοσιοποιούνταν, ότι ο Παπαδόπουλος μειοψήφησε στο ζήτημα της θανατικής καταδίκης του Μπελογιάννη (όχι του Μπάτση, που δεν ξέρω αν ήταν καν κατηγορούμενος). Αυτό αναφέρεται κατά κόρον από τους διάφορους νοσταλγούς ή υπερασπιστές της δικτατορίας ως δείγμα της υποτιθέμενης μετριοπάθειας ή μεγαλοθυμίας του Παπαδόπουλου. Επαναλαμβάνω, δεν ξέρω αν έχει κάποια πραγματική βάση ή αν, απλώς, πρόκειται για παρανόηση που ξεκινάει από το γεγονός ότι η δίκη στην οποία συμμετείχε ο Παπαδόπουλος ως στρατοδίκης δεν οδήγησε σε εκτέλεση. Πάντως, αν κάποιος έχει περισσότερα στοιχεία, θα ήταν ενδιαφέρον να τα μάθουμε. Δεν μου φαίνεται, επίσης, ακριβές αυτό που γράφεται ότι «στο πρόσωπό του [Μπάτση] (προέρχονταν από αστική οικογένεια και ήταν γιος ναυάρχου) ήθελαν να χτυπήσουν τους «συνοδοιπόρους», αυτούς που έμπαιναν στο κίνημα από αγνό ιδεαλισμό» (γιατί, δηλαδή οι άλλοι, όπως λ.χ. ο Μπελογιάννης, από τι έμπαιναν στο «κίνημα»;). Πρόκειται, βέβαια, για θέση του Τάκη Λαζαρίδη, όπως προκύπτει και από το απόσπασμα από το βιβλίο του «Ευτυχώς ηττηθήκαμε, σύντροφοι…» που παρατίθεται παρακάτω στο ίδιο άρθρο της Livepedia. Όπως έγραψα και παραπάνω, η εντύπωση που σχημάτισα εγώ απ’ όσα είχα διαβάσει (δεν θυμάμαι, όμως, τώρα, ακριβώς πού, ίσως στις εφημερίδες της εποχής που εύκολα βρίσκει κανείς, πια ψηφιοποιημένες), είναι ότι υπήρχαν πραγματικά στοιχεία για ανάμειξη του Μπάτση στην υπόθεση, δεν ήταν δηλαδή εντελώς κατασκευασμένο το πράγμα. Η «αστική» καταγωγή του μπορεί να έπαιξε όντως αρνητικό ρόλο με την έννοια ότι οι στρατοδίκες κλπ. δεν ήθελαν να δώσουν την εντύπωση ότι «χαρίζονται» σε γόνους αστικών οικογενειών ή της πλουτοκρατίας, ότι δηλαδή ο πέλεκυς της μετεμφυλιακής «δικαιοσύνης» (ε, ναι, χρειάζονται τα εισαγωγικά) πίπτει αμείλικτος επί πάντων. Μάλιστα, λίγο νωρίτερα ή λίγο αργότερα, δεν θυμάμαι ακριβώς, είχε δημιουργηθεί θέμα στον τύπο με τον διευθυντή του γραφείου του βασιλιά Παύλου, τον Αριστείδη (γνωστού ως «Μπούλη» – Αριστείδης κι αυτός, τό ‘χει τ’ όνομα) Μεταξά, που χρησιμοποιώντας το όνομα του Βασιλιά και, υποτίθεται, εν αγνοία του τελευταίου, είχε κατορθώσει «κατ’ υψηλήν βασιλικήν επιταγήν» να σώσει αρχικά από το εκτελεστικό απόσπασμα και, τελικώς, να αποφυλακίσει έναν βιομήχανο ή κάτι τέτοιο, καταδικασμένο για συνεργασία με τους αντάρτες. Η ιστορία αυτή, που οδήγησε τελικά σε παραίτηση του Μεταξά, είχε προκαλέσει ζήτημα στις εφημερίδες, ιδίως της δεξιάς, νομίζω δε ότι από πίσω κρυβόταν ο διαβόητος συνεργάτης του Ιωάννη Μεταξά (της 4ης Αυγούστου και του ΟΧΙ, καμία σχέση με τον άλλο Μεταξά) Ιωάννης Διάκος.

  43. Ηλεφούφουτος said

    42 Δηλαδή η εικόνα που βγαίνει για το ρόλο του Παπαδόπουλου από την (έτσι κι αλλιώς πιασάρικη για την εποχή της) ταινία «Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο», ότι είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στην εκτέλεση του Μπελογιάννη, είναι ανιστόρητη;

    Πάντως σύμφωνα με ένα βιβλίο που είχε κυκλοφορήσει σχετικά πρόσφατα μέσω κάποιας συστημικής εφημερίδας (δεν το έχω μπροστά μου), τον Μπούλη τον απομάκρυνε ο βασιλιάς υποκύπτοντας σε απαίτηση του Παπάγου λόγω προσωπικής έχθρας μεταξύ των δύο.

  44. Μιχαλιός said

    Καραχάλιου έργα και ημέραι:

    Διαβάζουμε στο Έθνος (27.2.1962): «Όλην την ημέραν χθες τα κρατητήρια της Γενικής Ασφαλείας Αθηνών αντηχούσαν από τα κλάματα και τας υστερικάς κραυγάς εψιμμυθιωμένων νέων. Τους κυρίους αυτούς που παρίστανον τας κυρίας, περισυνέλεξεν προχθές την νύκτα η υπό τον αστυνόμον κ. Διακουμήν Υπηρεσία Ηθών και Λεσχών της Γενικής Ασφαλείας, εκτελούσα ρητάς διαταγάς του διοικητού αυτής αστυνομικού διευθυντού κ. Καραχάλιου, επιθυμούντος να περιορίση την δράσιν των γυναικωτών τύπων, οι οποίοι επωφελούμενοι τώρα από την Αποκριάν, κυκλοφορούν και διασκεδάζουν φέροντες και εξωτερικώς γυναικεία ενδύματα»

  45. spiral architect said

    @41: Ο Τζών Τάραμας έχει παιδιά;
    Κρατήστε μου ένα καλό carreau, με γνήσιο αξάν περικαλώ! :mrgreen:

  46. Μιχαλιός said

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_02/04/2011_437936

    1.IV.1962 … «Επεισόδια εσημειώθησαν μεταξύ τών απεργούντων φοιτητών τής Φυσικής Σχολής καί τών αστυνομικών οργάνων κατά τήν χθεσινήν συγκέντρωσιν τών φοιτητών έξωθι τού Πανεπιστημίου… Εγνώσθη ότι εις τήν διαδήλωσιν τών φοιτητών παρευρίσκετο καί εισαγγελεύς, ο οποίος διέταξε τήν διάλυσιν τών συγκεντρωθέντων αλλά δεν συνέστησε τήν χρήσιν κλόμπς. Εξ άλλου, ο διοικητής ασφαλείας κ. Καραχάλιος επανειλημμένως συνέστησε τούτο εις τά αστυνομικά όργανα. Διεπιστώθη εν τούτοις από πολλούς πολίτας ότι η αστυνομία εκακοποίησε φοιτητάς καί εις περιπτώσεις κατά τάς οποίας ουδεμία ανάγκη επεμβάσεως υπήρχεν…»

    Τι ακριβώς συνέστησε ο κ.Καραχάλιος, ανάθεμα κι αν κατάλαβα.

  47. IN said

    43: Ορίστε εδώ το σχετικό απόσπασμα από το βιβλίο του Σπ. Λιναρδάτου «Από τον Εμφύλιο στη Χούντα» για την υπόθεση Μπούλη Μεταξά κλπ: http://asxetos-greekhistoryandherrepetition.blogspot.com/2011_04_07_archive.html

    Όπως βλέπω, είναι όντως του 1951 και άρα, εμμέσως,πρέπει να έπαιξε ένα ρόλο εις βάρος του άτυχου Μπάτση…

    Για τον Παπαδόπουλο, την ταινία “Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο” την είχα δει πολύ παλιά στην τηλεόραση και δεν θυμάμαι λεπτομέρειες, έχετε δίκιο που την λέτε πιασάρικη, δεν νομίζω ότι η ιστορική ακρίβεια ήταν το κύριο μέλημά της, αλλά εγώ δεν θυμάμαι να δίνει και ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο του Παπαδόπουλου. Σε κάθε περίπτωση, ο ρόλος όχι μόνον του Παπαδόπουλου αλλά και των υπολοίπων στρατοδικών δεν ήταν και τόσο σημαντικός, δεδομένων των κατηγοριών και της στάσης των κατηγορουμένων, τουλάχιστον του Μπελογιάννη, η καταδίκη σε θάνατο ήταν αναπόφευκτη, το θέμα ήταν αν θα εκτελούνταν οι καταδίκες αυτές και αυτό εξαρτιόταν από άλλους, δηλ. από το Συμβούλιο Χαρίτων, από το Βασιλιά Παύλο, από την κυβέρνηση και από τις αρμόδιες για την εκτέλεση της ποινής στρατιωτικές αρχές που, εν τέλει, αποφάσισαν και εκτέλεσαν άρον-άρον ημέρα Κυριακή τους καταδικασθέντες, αμέσως μετά την απόρριψη των αιτήσεων χάριτος, μη τυχόν και γίνει τίποτε και αναβληθεί η εκτέλεση…

  48. Αρκεσινεύς said

    46. Συνέστησε ενώπιον δημοσιογράφου (διά να γραφεί) την μη χρήσιν κλομπς, αλλά μετά την απομάκρυνσιν του μάρτυρος διέταξε εις τους υφισταμένους του :»Βαράτε τους στο ψαχνό». Έτσι για ό,τι συνέβη φταίνε τα κλομπς που «επέπεσαν επί των φοιτητών άλλως πως».

  49. gryphon said

    Σήμερα ξέρουν πολλοί γιά τόν Μπατση και τό βιβλίο του και τον επικαλουνται τωρα που αναπτυχθηκε και ολη αυτη η παραφιλολογια με τα πετρελαια και τόν ορυκτό πλουτο τής Ελλαδος.
    Ηταν παντως και αυτος και το βιβλιο του ξεχασμενα και αν θελουμε να ειμαστε δικαιοι ολοι τον εμαθαν απο τις εκπομπες του Σ.Σοφιανοπουλου στο high tv.Αντικομμουνιστής και ‘ελληνοβαρεμενος» (για τα προτυπα του παροντος ιστολογιου τουλαχιστον) αλλα και η Κανελλη και ο Βελοπουλος και οιλοι οι αλλοι εμαθαν για τήν υπαρξη του Μπατση και του βιβλιου του απο αυτον ο οποιος πιστευε μαλιστα οτι ο Μπατσης εκτελεστηκε ακριβως για το βιβλιο που εγραψε.

    Τήν εκπομπη για τον Βουλπιώτη δέν τήν έχω δει αλλα αλλοι που τήν ειδαν μου ειπαν οτι ειπωθηκαν πολυ ενδιαφεροντα πραγματα.
    Οχι μονο γι’αυτον μονο αλλα για τους πολιτικους τής εποχης και τις σχεσεις εξαρτησης που ειχαν .Τσιρακια παντα ολοι των αγγλων των γερμανων της Ζιμενς και τελος παντων στην υπηρεσια οποιουδηποτε εκτος του ελληνικου λαου.Θα ψαξω μηπως την βρω και τήν δω.
    ας πούμε για τον πατερα Ραλλη τον πατερα Εβερτ μαθαμε προσφατα και για τον πατερα του Πικραμενου και του Χριστοφορακου και του Σημιτη και διαφορων αλλων και εγινε πια φανερο οτι διαχρονικα παει σοι το βασιλειο.Τα παιδια των συνεργατών των εκαστοτε κατακτητών εχουν παντα προτεραιοτητα για να λαβουν με τήν σειρα τους καιριες θέσεις εξουσίας.Μαλλον τους βλεπουν οι ξενοι οπως οταν καποιος παει μια δυο φορες σε εναν χασαπη και αφου τον εξυπηρετει και του δινει καλο κρεας γινεται πιστος πελατης.Σου λεει ο αλλος αφου ο πατερας του Σημιτη ηταν καλος και πιστος δοσιλογος και μας εξυπηρετει να προοωθησουμε και τον γιο του για πρωθυπουργο .Γιατι να ψαχνουμε αλλου αφου η οικογενεια βγαζει καλους δοσιλογους..

    36
    Και αν δεν ηταν η Ζιμενς θα ηταν η Τζενεραλ Ελεκτρικ.Δεν υπηρχε αλλος.Αλλο αυτα που γινονταν και γινονται με τους αργυρωνητους ελληνες πολιτικους και αλλο η εταιρια σαν εταιρια.Αν δεν το ξερεις Λαμπρο ενα πολυ μεγαλο μερος του οτιδηποτε εχει ανακαλυφθει τα τελευταια 100 χρονια στον τομεατου ηλεκτρισμου του ηχου της εικονας κλπ οφειλεται στους επιστημονες και τους ερευνητες της Ζιμενς και των θυγατρικων της.
    Προχθες στεκομουν στην αποβαθρα του Προαστιακου και το ματι μου επεσε πανω σε κατι κουτια διπλα στις γραμμες που εγραφαν φαρδια πλατια Ζιμενς.Και σκεφτηκα ωραια και τα τραινα Ζιμενς.Και θυμηθηκα οτι ακομη και τα συστηματα που ελεγχουν τον Σταματη και τον Γρηγορη και αυτα τής Ζιμενς ειναι.Και οι θερμοηλεκτρικοι σταθμοι και τά παντα.Αφου ζεις σε μια χωρα οπου δεν υπαρχει η τεχνογνωσια ουτε για το πως φτιαχνεται μια απλη αντισταση για ενα τυπωμενο κυκλωμα.Η ενας πυκνωτης.Ας ξεραμε να τα φτιαχνουμε ολ’αυτά να μην ειχαμε αναγκη την καθε Ζιμενς.

  50. MelidonisM said

    http://www.ert.gr/webtv/net/item/12385-Izampella-Palaska-12-04-2013#.UW11aqJTArU

    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.tileorasi&id=23696 (Μπίστης)

    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.ellada&id=23730 (Χωμενίδης)

  51. spiral architect said

    Να με συμπαθάς αγαπητέ Γκριφόν, αλλά το βιβλίο του Μπάτση το έχω, το έχω διαβάσει και θεωρώ ότι ο σχωρεμένος μόνο «ελληνοβαρεμένος» δεν ήταν. Ορθολογιστής και με αίσθημα δικαιοσύνης ήταν, κάτοικος μιας χώρας με ικανό ορυκτό πλούτο και δευτερογενή τομέα (βιομηχανία) με λεφτά του σχεδίου Μάρσαλ, θέλοντας να αποτυπώσει της δυνατότητές της και να της δώσει μια σχετική αυτάρκεια σε μια αγορά «τιμίου εμπορίου».
    (αν μου επιτρέπετε να το αποκαλέσω έτσι)

    Κομμουνιστής όπως ο Μπελογιάννης, ο Αργυριάδης και ο Καλούμενος που εκτελέστηκαν μαζί του, σίγουρα δεν ήταν, και – αν θες – αυτό είναι το εξοργιστικότερο:
    Τον σκότωσαν γιατί άνοιγε τα μάτια του λαού με άλλο τρόπο.

  52. IN said

    49: Ειδικά αυτή την αναφορά στον πατέρα Σημίτη δεν την καταλαβαίνω, αν δεν κάνω λάθος δεν ήταν συνεργάτης των Γερμανών, υπουργός στην «κυβέρνηση του Βουνού» (ΠΕΕΑ) ήτανε. Όχι ότι και με τα άλλα που γράφετε συμφωνώ…

  53. Αρκεσινεύς said

    Η Μαρία Ρεζάν γράφει:

    όλες εκείνες τις μέρες μια γυναίκα, ονόματι Μπάτση, σύζυγος ενός από τους καταδικασθέντες εις θάνατον, ανεβοκατέβαινε τις σκάλες της οδού Μάγερ, στο σπίτι μας, ζητούσε να δει το σύζυγό μου, τον έβλεπε και έφευγε το ίδιο ανήσυχη πάντα, όπως ακριβώς ερχόταν. Και όπως την είχα δει και γω να φτάνει στο σπίτι μας. Τι της έλεγε ο Αντρέας ακριβώς δεν ήξερα. Αυτό που ήξερα πως της είπε ήταν πως, αν, ό μη γένοιτο, εκτελεστούν οι θανατικές αποφάσεις, εκείνος θα υπέβαλλε την παραίτησή του αμέσως! Αυτό μπορούσε να κάνει, της είχε πει, και αυτό θα έκανε…

    και παρακάτω:

    Παρακαλώ να μεταδώσετε την εξής δήλωση: Ο υφυπουργός παρα τω πρωθυπουργώ Αντρέας Ιωσήφ υπέβαλε την παραίτησή του σήμερον, 30η Μαρτίου 1952.

  54. gryphon said

    51
    To ελληνοβαρεμενος (που ετσι κι αλλιως δεν το υιοθετω) δεν το λεω για τον Μπατση αλλα για τον Σ.Σοφιανοπουλο που οπως ειπα πρωτος μιλησε για τον Μπατση και το βιβλιο του.

  55. gryphon said

    52
    Συμφωνα με το βιβλιο του Δ.Κουκουνα (δεν ξερω αν υπαρχουν ενστασεις για τήν εγκυροτητα των ισχυρισμων του) ο πατερας Σημιτης ηταν μελος επιτροπης κατα τήν διαρκεια της Κατοχής που συνεδριαζε καθε μερα και καθοριζε τήν τιμη της χρυσης λιρας που ηταν και το μονο συναλλακτικο μεσο που δεχονταν οι διαφοροι μαυραγοριτες κλπ.

  56. Ηλεφούφουτος said

    47 Και από το εκτενές απόσπασμα του Λιναρδάτου προκύπτει ότι πίσω απ τα γεγονότα που οδήγησαν στην απομάκρυνση του Μπούλη ήταν ο Παπάγος. Εκείνο που στην αφήγηση που είχα διαβάσει εγώ αποσιωπάτο τελείως ήταν οι ισχυρές πλάτες που είχε ο Πα΄πάγος έξωθεν. Γενικά αυτό που μου είχε χτυπήσει σε εκείνη την αφήγηση ήταν ότι περιόριζε την Ιστορία της Ελλάδας στις εξελίξεις ενός μικρόκοσμου κομματικών μικροφατριών, λίγο-πολύ αυτό που κάνουν και οι συστημικές εφημερίδες σήμερα -ο συντριπτικός ρόλος των εξωθεσμικών κέντρων αποσιωπάται ή ελαχιστοποιείται και οι διάφοροι Βενιζέλοι, Παπανδρέου κλπ εμφανίζονται σαν μεγάλοι ηγέτες με βαρυσήμαντους ρόλους.

    Στην ταινία “Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο” ο Παπαδόπουλος δρα συνωμοτικά για να πετύχει την εκτέλεση του Μπελογιάννη.

  57. sarant said

    54: Εννοείς ότι αυτός μίλησε πρώτος από τον χώρο της ελληνοβαρεμένης δεξιάς, ίσως. Γιατί η αριστερά πάντοτε μιλούσε για τον Μπάτση και το βιβλίο του.

  58. Μαρία said

    50
    Κι απ’ το μπλογκ της Ιζαμπέλλας, μικρό δείγμα αξιοπιστίας.
    Κούκουνας προς Μπίστη:
    Επισείει ως βαρύ πυροβολικό στα επιχειρήματά του, ότι ο Βουλπιώτης ήταν ο εμπνευστής των Ταγμάτων Ασφαλείας. Μήπως δεν κατάλαβε ότι ο Βουλπιώτης συζητούσε γι’ αυτά με τους πολιτικούς αρχηγούς Γονατά, Σοφούλη, Πάγκαλο, Σοφιανόπουλο και τον Δημήτρη Γληνό;

    52 Κυκλοφορεί άρθρο του Κούκουνα με τίτλο
    O ΠΙΣΤΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΑΡΧΙΝΑΖΙ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΗΜΙΤΗΣ σε μπλογκ που δεν θέλω να λινκάρω.

  59. Α είναι πολύ φρέσκια η φασαρία με τον Βουλπιώτη βλέπω, δεν το είχα πάρει χαμπάρι.

  60. spiral architect said

    @59: Μπας και ξέρεις κάτι που δεν ξέρουμε; 🙄

  61. Τίποτα απολύτως –το λέω με βάση τα λινκ του #50.

  62. spiral architect said

    @50: Αμα είναι να σού τη λέει για τον Βουλπιώτη κι ο (αλλαξο)Μπίστης … ε, πάει χάλασε ο κόσμος! 😆

  63. Μαρία said

    57
    Εννοεί οτι τα φασιστοειδή που έβλεπαν τηλετώρα έμαθαν το Μπάτση απ’ το Σοφ.

  64. Πολύ ενδιαφέρον φαίνεται το βιβλίο, από το οποίο μόλις τώρα πήρα μία πρώτη γεύση.

    Η ιστορία αυτή μου θυμίζει πάρα πολύ -και προφανώς ήταν κάτι συνηθισμένο την εποχή- μία παρόμοια που έζησε ο παππούς μου, και την οποία περιγράφει μαζί με πολλές άλλες στο τελευταίο βιβλίο του, Έγινα Αυτός Που Είμαι. Δεν θέλω να κάνω διαφήμιση αλλά σίγουρα πολλοί θα το βρείτε ενδιαφέρον, καθώς παρουσιάζει ιστορίες της μεταπολεμικής και μετεμφυλιακής Ελλάδας (και Ουγγαρίας, Βουλγαρίας, Πολωνίας) μαζί με κοινωνιολογικές και φιλοσοφικές αναλύσεις, όντας καθηγητής πανεπιστημίου.

    Όσο για το σχόλιο νο. 18, παραείναι σκληρό για να μην είναι νορβηγικό τρολ. Αν και ποτέ δεν ξέρεις.

  65. sarant said

    64: Το βιβλίο αυτό θα εννοείς:
    http://www.biblionet.gr/book/180897/%CE%92%CE%B1%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%8C%CF%82,_%CE%91%CE%B8%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%82/%CE%88%CE%B3%CE%B9%CE%BD%CE%B1_%CE%B1%CF%85%CF%84%CF%8C%CF%82_%CF%80%CE%BF%CF%85_%CE%B5%CE%AF%CE%BC%CE%B1%CE%B9

  66. Άρτεμη said

    18, 33 τίτλος (αμφιλεγόμενου πάντως άρθρου στο ΒΗΜΑ εδώ http://www.tovima.gr/vimagazino/views/article/?aid=508041) «Ιωάννης Βουλπιώτης: Ο Ελληνας που συμπάθησε ο Χίτλερ» σημαντικό παράσημο, άξιο μεγάλης περηφάνειας 😉
    Πάντως καλά κάνει ο «εγγονός» και παρακολουθεί τέτοια ιστολόγια, έχει αντοχές… ειδικά κουβαλώντας υπερήφανα την κληρονομιά του ιδρυτή (;) τών εθνοσωτήριων Σωμάτων Ασφαλείας με το εθνο.. – πώς να το πεις; εθνοφθόρο; εθνοκτόνο; – έργο τους
    Εν παρόδω τον Καραχάλιο τον θυμάμαι κι’ εγώ από τα φοιτητικά μου χρόνια…

  67. Dinos said

    Απολαυστικο
    Μεγάλος Μάστορας ο Πατήρ
    Αιώνια του η Μνήμη…

  68. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    37-38- Έχετε δίκιο, πιάστηκα κορόϊδο.
    Μαρία απο καιρό θέλω να σου εκφράσω τον θαυμασμό μου , είσαι πραγματικό κόσμημα στο ιστολόγιο, πάντα νηφάλια στα σχόλια και στις απαντήσεις σου, με επιχειρήματα και αποδείξεις, ΕΥΓΕ.!

    49 – Συγκινήθηκα, τοσο καλή εταιρεία η siemens, κι εγώ την κακολόγησα, χαλάλι οι δεκάδες χιλιάδες νεκροί στα καταναγκαστικά έργα που δούλευαν γι αυτή την καλή εταιρεία, «arbeit macht frei» το κίνητρό της ήταν πάντα το καλό της ανθρωπότητας και όχι το κέρδος με κάθε μέσο.
    Άσε που αμα δεν ήταν αυτή, δεν θα είχαμε τραίνα, ηλεκτρικό, και σηματοδότες, θα μας πάταγαν τα αυτοκίνητα, Σ΄ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ Ω ΕΤΑΙΡΕΙΑ που έλεγε κι ο (μπλιάχ) Σαββόπουλος.
    Αν νομίζεις οτι δεν έχουμε τεχνογνωσία είσαι γελασμένος αγαπητέ, και τεχνογνωσία έχουμε, και λαμπρούς επιστήμονες που ενώ εδώ δεν κάνουν (γιατι άραγε;) έξω γίνονται ανάρπαστοι. Θα σου αναφέρω δυο μόνο, Νανόπουλος, Κριμιζής, (τα vogiager 1-2 βρίσκονται στην ηλιόπαυση, και το όλο progect φέρει την υπογραφή του, αλλα πως φτιάχνεται μια αντίσταση σίγουρα δεν ξέρει, τούβλο κανονικό) απο τα μεγαλύτερα μυαλά στον κόσμο, υπάρχουν χιλιάδες άλλοι μικρότερου βεληνεκούς, αλλα με πολύ αξιόλογες ικανότητες και ιδέες, που με ελάχιστα μέσα χρηματοδότηση, κάνουν κυριολεκτικά θαύματα. Γιατι δεν τα βλέπουμε όμως στην Ελλάδα; την απάντηση την έχεις δώσει μόνος σου στο σχόλιό σου, «παντού βλέπω siemens» ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟΣ ΛΕΓΕΤΑΙ.
    Με λίγα λόγια, ξέρουμε να φτιάχνουμε τα πάντα, αλλα δεν μας αφήνουν οι ιδιοκτήτες της χώρας, (να σου θυμίσω ποιός ήταν κι απο πού ο πρώτος βασιλιάς του νεοσύστατου Ελληνικού κράτους;) γιατι μπορεί να είμαστε ελεύθεροι, αλλα δεν είμαστε ανεξάρτητοι. Μη κοιτάς που μεγαλώνουμε και ζούμε με ψευδαισθήσεις περι ελευθερίας και ανεξαρτησίας (ελευθερία για νά, και όχι από, που λέει και ο Φρόμ στο Φόβος μπροστά στην ελευθερία), αυτός είναι ένας απο τους ρόλους του εκπαιδευτικού συστήματος, κοίτα ποιοί κυβερνούν την Ελλάδα (και τις περισότερες χώρες) τα τελευταία 100 χρόνια.

  69. Για να μη χάσετε κοντά μια ώρα με τον αργόμισθο συμφοιτητή του Στυλιανίδη, αρκεί να πάτε στο 48:55 και να ακούσετε με ποιο τραγούδι του Ρέμου θέλει να κλείσει η συνεντευξιαζόμενη.

  70. Μαρία said

    65
    Δεν ήξερα οτι ο Βακαλιός είναι Ντουβισνός.

    68 Νηφάλια! Μπα. Είναι που δε μπορώ να βρίσω σε ξένο μαγαζί.

    69 Κάτι ξέχασες.

  71. Διαμαντίδης

    Respect

  72. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    Γεια σου Ντίνο!

    70: Ντουβισνός;

  73. 70γ Μα ο λίκνος προς την εκπομπή στο webtv είναι στο 50…

  74. Μαρία said

    72
    Απ’ το Εμμανουήλ Παπά. Αλλά δε βολεύει για το πατριδωνυμικό, οπότε χρησιμοποιούμε την παλιά ονομασία Ντουβίστα.

  75. Μαρία said

    73 Ε μα βάλε κι εσύ ένα 50 🙂

  76. Γς said

    Στον ΣΚΑΪ τώρα. Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Μανιτάκης στους Φακέλους Παπαχελά:

    -Οι τρεις συνιστώσες της κυβέρνησης

  77. Φοβερό! Να μην ξέρεις ποιον να πρωτοφτύσεις. Αυτούς που κυκλοφορούν εδώ μέσα… ή τους έξω; Τολμάει ο απίθανος τύπος και λέει ‘χαίρεται’ με τα σκ… της κοινωνίας στη μούρη.

  78. atheofobos said

    42: Έχεις δίκιο στο ότι στην δεύτερη δίκη του Μπελογιάννη δεν ήταν στρατοδίκης ο Παπαδόπουλος και λανθασμένα στην Livepedia γράφουν για συμμετοχή του σε αυτή την δίκη.
    Ο Μπάτσης δεν ήταν κατηγορούμενος στην πρώτη δίκη του Μπελογιάννη γιατί τον συνέλαβαν στις 23 Οκτωβρίου 1951 μετά την υπόθεση των ασυρμάτων.
    Εκτός δε από τον Μπάτση και την ιστορία με τον Μπούλη και προηγούμενα οι στρατιωτικοί ήθελαν να δώσουν την εικόνα ότι δεν έχουν ιδιαίτερη μεταχείριση τα πλουσιόπαιδα.
    Ήδη το 1948 είχε εκτελεστεί ο γιος του πάμπλουτου καταστηματάρχη Χρυσικόπουλου που είχε προσπαθήσει να αποφύγει την στράτευση στέλνοντας να εξεταστεί από τους γιατρούς στην θέση του ένα φυματικό νέο ώστε να απαλλαγεί.
    Μάλιστα λέγεται πως ο Παπάγος απείλησε με παραίτηση όταν ο Παύλος του πρότεινε να δοθεί χάρις στον Χρυσικόπουλο

  79. tofistiki said

    Καλημέρα!
    Μια φωτογραφία από κείνη την εποχή, μου είχε στείλει ο συμπατριώτης και φίλος του μπαμπά, Βασίλης Αργυρίου και την είχα πρόσφατα δημοσιεύσει

    στο Φιστίκι
    μαζί με ένα ενδιαφέρον κείμενο του ιδίου που τη συνόδευε.
    Γράφει σχετικά: «Η ασπρόμαυρη φωτογραφία που στέλνω, έχει τραβηχτεί από πλανόδιο φωτογράφο της εποχής, στην οδό Πανεπιστημίου, το Νοέμβρη του 1947. Εκτός από μένα δεξιά και το Μίμη στα αριστερά, στη φωτογραφία φαίνεται και ο μακαρίτης ο Μανώλης ο Στάθης (ήταν φιλόλογος και έγινε γυμνασιάρχης στα Κύθηρα). Πηγαίναμε και οι τρεις στο φροντιστήριο του Φιλίππου, στην αρχή της Θεμιστοκλέους.»

    (Tου Φιλίππου ήταν το δεύτερο φροντιστήριο που πήγε όταν έφυγε από του Κανέλλου όπως αναφέρει σε
    προηγούμενο απόσπασμα
    που έχεις βάλει.)

  80. sarant said

    Μπράβο, καλά έκανες και έβαλες τη φωτογραφία, το έλεγα κι εγώ και το ξέχασα (κι ας μη δείχνει όλον τον Μίμη;)

  81. Ό,τι και αν έγινε μετά, οι άνθρωποι αυτοί, έτσι που ζήσανε, φέρανε πραγματικά την άνοιξη. Αν δεν μπόρεσαν να την κρατήσουν ήοι καταστάσεις δεν συνέτειναν, δεν μειώνει το μεγαλείο τους

  82. Γς said

    77: (Λεώ)
    Καταλαβαίνω το δίλημμα σου, αλλά δεν ξέρω σε ποιον τύπο αναφέρεσαι.

  83. Κοίτα ρε που ο ταγματασφαλίτης, από βρισιά και σίχαμα προσπαθεί να περάσει για τίτλος τιμής…

    @37 Μπορεί να είχε και κανά μπάσταρδο, που ξέρεις.

    @40 – 41 Καλά βρε μη μαλώνετε, μπορεί να είστε και οι δύο 😉

  84. dimipo said

    Για τον Βουλπιωτη μιλαει η κορη του στο ντοκυμαντερ Φασισμος ΑΕ που μπορειτε ευκολα να το δειτε πληκτρολογωντας τον τιτλο.Εκει μιλαει για την ιδεα του πατερα της να οργανωσει τα ταγματα ασφαλειας για να γλυτωσει την χωρα απο τον κομουνισμο.Φοβερα εδιαφερον ολο το ντοκυμαντερ.

  85. andreas said

    Νίκος Κισκύρας γεωμέτρης και ενεργό μέλος του ΕΑΜ ήταν αδερφός του Δημήτρη Κισκύρα του γεωλόγου.

  86. sarant said

    65 Α, ευχαριστούμε πολύ! (βλ. και σχόλιο 12)

  87. sarant said

    Και κατά διαβολική σύμπτωση καθώς φυλλομετρώ φύλλα της Αυγής του 1958 πέφτω πάνω σε επιστημονική επιφυλλίδα του Κισκύρα!

Σχολιάστε