Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ποτέ την Κυριακή – Μποστ και Λαμπράκης

Posted by sarant στο 24 Απρίλιος, 2009


tmpostΓελοιογραφία του Μποστ που δημοσιεύτηκε στην Ελευθερία στις 21 Απριλίου 1963, Κυριακή του Θωμά και ανήμερα της Μαραθώνιας πορείας του 1963. Ο Γρηγόρης Λαμπράκης, επικεφαλής αντιπροσωπείας, επιδίδει στον Καραμανλή υπογραφές και ζητάει να επιτραπεί η Μαραθώνια πορεία. Η πορεία είχε εξαγγελθεί από τον ελληνικό Σύνδεσμο Μπέρτραντ Ράσελ. Από τις αρχές Απριλίου η κυβέρνηση είχε απαγορέψει την πορεία. Οι διοργανωτές επέμεναν ότι η πορεία θα γίνει και μάλιστα έφτασε στην Αθήνα πολυμελής αγγλική αντιπροσωπεία για συμμετοχή στην πορεία. Ο ίδιος ο Μπέρτραντ Ράσελ είχε δηλώσει ότι θα συμμετάσχει («τότε θα συλληφθεί και αυτός», είχε σχολιάσει ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης) αλλά βέβαια στην ηλικία του (ήταν τότε 91 ετών) αυτό δεν ήταν δυνατό· ωστόσο, συμμετείχε ο γραμματέας του.

Η κατάσταση μπερδεύτηκε περισσότερο επειδή τις παραμονές, και συγκεκριμένα στις 20 Απριλίου,  έφτασε στο Λονδίνο η βασίλισσα Φρειδερίκη, συνοδευόμενη από τον διάδοχο (τον Κοκό)  και διάφορους πρίγκιπες και πριγκίπισσες, σε ιδιωτική επίσκεψη, για να παραστεί στους γάμους της Αλεξάνδρας του Κεντ, εξαδέλφης της βασίλισσας Ελισάβετ. Την ίδια μέρα θα γίνει το περίφημο επεισόδιο με το χαστούκι που έδωσε (ίσως) στη Φρειδερίκη η Μπέτυ Αμπατιέλου. Για το επεισόδιο αυτό έχω γράψει αναλυτικά εδώ.

Τα λόγια που λέει ο Λαμπράκης στο σκίτσο ίσως είναι παραλλαγή ενός τραγουδιού που είχε γράψει ο Μίκης για την πορεία (αυτό κάπου το διάβασα, αλλά πού;). Ωστόσο, δεν ξέρω αν αυτό αληθεύει, ούτε αν το τραγούδι έχει ηχογραφηθεί. Στο ίδιο μοτίβο πάντως είναι γραμμένος και ο (φανταστικός) ύμνος της ΕΡΕ στο σκίτσο. Πέρα από τον Λαμπράκη και τον Καραμανλή, οι άλλοι στο σκίτσο είναι τυπικές μπόστειες προσωπογραφίες, όχι υπαρκτά πρόσωπα.

mpost

Την ίδια εποχή ο Γεώργιος Παπανδρέου έκανε περιοδεία στη Θεσσαλία, στο πλαίσιο του ανένδοτου αγώνα. Η περιοδεία αυτή είχε, σύμφωνα με τον αντιπολιτευόμενο τύπο της εποχής, θορυβήσει την κυβέρνηση. Ο Μποστ παίζει μ’ αυτό το θέμα (και για να κολακέψει, βέβαια, το κεντρώο αναγνωστικό κοινό της εφημερίδας) και με τους δυο «γέρους», τον Ράσελ και τον Παπανδρέου. Να σημειωθεί ότι η ΕΚ αν και είχε διαφωνήσει με την απαγόρευση δεν συμμετείχε στην πορεία ειρήνης, την οποία έβρισκε άσκοπη.

Το σκίτσο δεν είναι από τα καλύτερα του Μποστ. Ίσως η συγκυρία να μην ευνοούσε την ευρηματικότητα. Είναι όμως το μοναδικό που έχουμε με τον Λαμπράκη. Ο τίτλος «Ποτέ την Κυριακή» παραπέμπει βέβαια στην πασίγνωστη ταινία του Ζιλ Ντασέν (1960) με τη Μελίνα Μερκούρη. Η Μελίνα, που τότε μεσουρανούσε, είχε έρθει στην Ελλάδα με τον Ντασέν και είχε  δηλώσει ότι θα συμμετάσχει στην πορεία.

Στο κείμενο της μπορντούρας, μιλάει ο Καραμανλής. Με αφορμή τις δηλώσεις της Μελίνας, κάνει το λογοπαίγνιο με τη Φαίδρα, που ήταν η πιο πρόσφατη (1962) ταινία του Ντασέν και της Μελίνας και υπαινίσσεται ότι η συμμετοχή καλλιτεχνών σε πορείες διαμαρτυρίας ενδέχεται να βλάψει την καριέρα τους.

Μελίναν δεν διαθέτομεν μαζί μας δια να δρα
εις Φαίδραν πρωταγωνιστών κε τόρα εις φαιδρά

Φαιδρά πορεία πρόκειται αυτή του Μαραθόνος

με καλιτέχνας ξαπλοθείς εις στρόματα της σκόνος.

Οι καλιτέχνε περπατών συνθέται και ζογράφοι
χάνουν τας συμπαθείας μας κι ο κόσμος τους ξεγράφει
Διάβαζε Τύπον της ΕΡΕ αν θέλης να γνωρίζης
με ποίον κώδιξ εθνικόν οφείλης να βαδίζης

Τα Όσκαρ επιδίδονται συνήθος εις εκείνους
όστις βαδίζουν ατραπούς όχι επικινδύνους
Έχων το βλέμα δυτικώς κε πειθαρχών σ’ εκείνων
ξαπλόνουν με νωχέλειαν στο σβέρκον των Ελήνων.

(Να σημειωθεί εδώ μια… ανορθογραφία: στη μπόστεια γραμματική, ο πληθυντικός του όστις είναι όστεις).

argymikisΠροφητικό από μια άποψη, καθώς την ώρα που κυκλοφορούσε η εφημερίδα, Κυριακή 21 Απριλίου 1963, η αστυνομία είχε πιάσει στον κλοιό της αρκετούς γνωστούς καλλιτέχνες που επιχειρούσαν να συμμετάσχουν στην πορεία, όπως και πολύ περισσότερους ανώνυμους πολίτες. Διαβάζουμε στην εφημερίδα ότι «Περί την 8ην π.μ. συνελήφθησαν οδηγηθέντες εις την σχολήν Αστυνόμων, όπου και παρέμειναν μέχρι της 8ης μ.μ.ο μουσικοσυνθέτης κ. Μίκης Θεοδωράκης, ο ζωγράφος κ. Μίνως Αργυράκης και η σύζυγός του. Ούτοι συνελήφθησαν ενώ εβάδιζον επί του δεξιού πεζοδρομίου της Λεωφόρου Κηφισίας, έξωθι του κινηματογράφου «Άνεσις». Ολίγον αργότερον συνελήφθησαν εντός ταξί επί της λεωφόρου Κηφισίας ο ηθοποιός κ. Α. Αλεξανδράκης και η σύζυγός του κ. Αλίκη Γεωργούλη». Αριστερά, σκίτσο του Μίνου Αργυράκη που αναπαριστά τη σύλληψη.

Κάποιοι κατάφεραν να σπάσουν τον κλοιό. Ο Γρηγόρης Λαμπράκης ξεκίνησε αξημέρωτα με το αυτοκίνητό του. Μαζί του είναι η γυναίκα του Ρούλα, η Γιούλα Λιναρδάτου και ο Κύπριος ποιητής Τεύκρος Ανθίας, ο οποίος ζούσε τότε στο Λονδίνο και είχε έρθει μαζί με τον Λαμπράκη μετά το τέλος της πορείας του Όλντερμάστον. Για τον Ανθία, που έζησε πολυτάραχη ζωή και έδωσε αξιοπρόσεκτο ποιητικό έργο, χρωστάω να γράψω άλλη φορά. Να πούμε ότι στα νιάτα του, στη δεκαετία του 1920, έζησε στην Αθήνα και δημοσίευσε το 1928 τη συλλογή «Τα σφυρίγματα του αλήτη». Σύμφωνα με τον Νταλούκα (στο «Ελληνικό ροκ»), ο επίλογος στη συλλογή αυτή, ένα ποίημα που μπορείτε να διαβάσετε εδώ, αγαπήθηκε από τη νεολαία που το έμαθε από απαγγελίες του Ανθία σε αυτή την πρώτη απαγορευμένη πορεία.

Φτάνοντας στον Μαραθώνα, ο Λαμπράκης αιφνιδιάζει τους πάντες, ανεβαίνει στον Τύμβο, φωνάζει «Ζήτω η ειρήνη», και ξεδιπλώνει το πανό από το Όλντερμάστον, που το είχε κρυμμένο μέσα στο κουμπωμένο σακάκι του.

tymbos

Και κατεβαίνει τα σκαλιά, τεράστιος!

Και ξεκινάει την πορεία μόνος, ενώ οι αστυνομικοί, αμήχανοι (έχει βουλευτική ασυλία, μην ξεχνάμε) τον αφήνουν και απλώς τον παρακολουθούν.

monos

Μόνος, αλλά όχι για πολύ…

dyo1Ο 16χρονος Ανδρέας Μαμωνάς, που έχει ξεγλιστρήσει μέσα από τα καλάμια και απέφυγε τα μπλόκα, τον πλησιάζει. Ο Λαμπράκης του δίνει να κρατάει τη μιαν άκρη του πανώ.

Σε λίγο, οι δύο γίνονται τρεις. Ο τρίτος είναι ο κρεοπώλης Μπάμπης Παπαδόπουλος.

treis

filiΛίγο πριν από τη στροφή της Ραφήνας βγαίνει μέσα από τα χωράφια ο ηλεκτρολόγος Παντελής Γούτης και δίνει ένα φιλί στον Λαμπράκη, ένδειξη ευγνωμοσύνης γιατί ο γιατρός είχε σώσει τη ζωή της γυναίκας του.

Μετά τη στροφή της Ραφήνας, τα μπλόκα γίνονται πιο επίμονα -του παίρνουν το πανό, συλλαμβάνουν ή απομακρύνουν τους συνοδοιπόρους.

xwrofyl

enmesompatson

anamesa

Τελικά, «κοντά στο Χαρβάτι θα συλληφθεί και ο Λαμπράκης. Στην πραγματικότητα θα απαχθεί, θα επιβιβασθεί βιαίως σε καμιόνι κι αφού τον περιπλανήσουν στα χωριά της Νέας Μάκρης και Μαραθώνα, στο Σούλι, στο Γραμματικό και το Καπανδρίτι, μέσω της οδού Τατοΐου, ύστερα από μια διαδρομή τρεισήμισι ωρών, θα τον εγκαταλείψουν στη Νέα Ιωνία» (από άρθρο του Γ. Πετρόπουλου στον Ριζοσπάστη).

Advertisements

65 Σχόλια to “Ποτέ την Κυριακή – Μποστ και Λαμπράκης”

  1. ppan said

    Πολύ ωραία ανάρτηση! Μήπως μπορεί να μπει και το πλήρες κείμενο του Καραμανλή διότι κόβονται τα πιο δεξιά; 🙂

  2. sarant said

    Ωχ… στη δική μου την οθόνη βλέπω ολόκληρη τη γελοιογραφία. Άλλος με πρόβλημα;

  3. SophiaΟικ said

    και μια διόρθωση: φυσικά, αδερφη είχε η Ελισάβετ, αλλα δεν ήταν η Αλεξάνδρα του Κεντ, η οποία ήταν θεία της. Και για να δούμε και γιατί είχε παεί η ελληνική βασιλική οικογένεια στο γάμο ελάσσονος μέλους της βρετανικής βασιλικής οικογένειας (συνήθως τέτοιοι γάμοι γίνονται σε κλειστο οικογενειακό κύκλο): η μητέρα της Αλεξάνδρας, η Μαρίνα του Κεντ ήταν μέλος της ελληνικής βασιλικής οικογένειας, εγγονή του Γεώργιου του Α’.

  4. SophiaΟικ: Καλά σε είχα κόψει εγώ για κρυφοβασιλόφρονα! 🙂

  5. Μαρία said

    Βρε τι σου είναι οι γάμοι των γαλαζοαίματων.
    Λοιπόν έχουμε και λέμε. Ο Γεώργιος ο Α’ είχε 7 παιδιά. Απο το γιο του Νικόλαο γεννήθηκε η επίμαχη Μαρίνα, απο τον Ανδρέα ο Φίλιππος που παντρεύτηκε την Ελισάβετ. Άρα η Μαρίνα είναι 1η ξαδέρφη του Φίλιππου… άρα και της Ελισάβετ; Χμμ μη βιάζεστε γιατί απ’ την αγγλική πλευρά τα πράγματα εξελίσσονται αλλιώς.
    Ο Γεώργιος Ε΄ της Αγγλίας είχε 4 αγοράκια και ένα κοριτσάκι. Ένα απο τα αγοράκια ήταν ο Γεώργιος ΣΤ΄(πρώην Αλβέρτος), μπαμπάς της Ελισάβετ, το μικρότερο όμως αγοράκι που λεγόταν κι αυτός Γεώργιος το παντρεύτηκε η Μαρίνα. Για την Ελισάβετ λοίπόν η Μαρίνα είναι και γυναίκα του θείου της.

  6. Μαρία said

    Μα τι λες Τιπούκειτε, αγνοείς τον ζωγράφο και κωμωδιογράφο Μάρκο Μαρή, κατά κόσμον πρίγκιπα Νικόλαο;
    Ή τον άλλο πρωτοξάδερφο της Μαρίνας και του Φίλιππου Μισέλ ντε Γκρες, γιο του Χριστόφορου;

  7. Μαρία said

    Τώρα, βλέπω οτι ο νοικοκύρης στο κείμενό του για τη Μπέτυ και το χαστούκι γράφει εξαδέρφη και σωστά. Αν η Λλεξάνδρα είναι κόρη της Μαρίνας τότε Αλεξ. Και Ελισ. είναι εγγονές του Γεώργιου Ε΄και της της γιαγιάς Ελισάβετ.

    Η ίδια Αλεξάνδρα βέβαια είναι και ανεψιά του Φίλιππου.

  8. Εχμ, κύριε 40άκο, 40άρα οθόνη έχουτε; Κι εμένα από το λάπτοπ μόνο η αριστερή μπάντα του σκίτσου φαίνεται…

  9. Εγώ έβλεπα την αριστερή μόνο πλευρά, μέχρι που έκοψα τις φαβορίτες (εε, τα favorites), και τώρα φαίνεται ολόκληρο.

  10. akindynos said

    Για την ιστορία της ιστορίας

    Knock-knock. Who’s there? The Queen of Greece. And much to the surprise of Singer Marti Stevens, 31, daughter of U.S. Movie Magnate Nicholas Schenck, that’s just who it was—frightened Queen Frederika, 46, and daughter Princess Irene, 20, fleeing into residential Three Kings Yard from a mob of Greek leftist demonstrators outside Claridge’s hotel in London. «I offered her cognac,» Marti explained, «but she said she preferred Scotch and soda.» A diplomatic choice, for British officials were red-faced with apologies for the apparent snafu of security measures. But Frederika swiftly regained composure, sent Marti an autographed photo «for your prompt help to two strangers in distress,» then flew home. Awaiting her was news to delight even a beleaguered queen—an announcement from Madrid that Daughter Princess Sophie, married last spring to Prince Juan Carlos of Spain, will make Frederika a grandmother some time next December.

  11. Μαρία (5, 6, 7): Απαναΐαμ, ζαλίστηκα. Εσένα πάλι δεν σε είχα υποψιαστεί για βασιλικιά. Κοίτα να δεις τί μαθαίνουμε στου Σαραντάκου…

  12. gtest said

    Στο MS Explorer φαίνετε όλο το σκίτσο, ενώ αν κάνετε μεγέθυνση στο Firefox, κόβει από την δεξιά μεριά και βλέπει κανείς μόνο την αριστερή μεριά.

  13. π2 said

    Για το πρόβλημα του μεγέθους της γελοιογραφίας, αρκεί να κάνετε σμίκρυνση σελίδας (ctrl + στον firefox και σε λοιπούς σοβαρούς φυλλομετρητές, δηλαδή πλην Internet Explorer).

  14. sarant said

    Για να δούμε… όπως με συμβούλεψε ο γκουρού υπηρεσίας, μίκρυνα την εικόνα, αλλά αν την επικροτήσετε (= κλικάρετε πάνω της στα ελετικά) θα τη δείτε στο μεγαλύτερο μέγεθος.

  15. aris53m said

    Μια τέτοια πορεία ίσως ξαναχρειάζεται αυτές τις μέρες.

    Αλλά όχι για ειρήνη, για δικαιοσύνη που έχει προ πολλού ξεχαστεί στην Ελλάδα, και όλα τα λαμόγια και οι κλέφτες των δύο μεγάλων γυρίζουν ελεύθεροι, ενώ συλλαμβάνονται δεκαεξάρικα γιατί πετούσαν βότσαλα σε στυνομικούς….

  16. Μαρία said

    Τιπούκειτε, για ξεκάρφωμα άκου κι απ΄τα άλλα. Οι φυλακές της Αίγινας,όπου φιλοξενούνταν εκείνη την εποχή(πιο μπροστά δε ξέρω πού ήταν) ο Αμπατιέλος, μπροστά στα κάτεργα της Κέρκυρας, της Λευκάδας και λοιπών νήσων ήταν πεντάστερο ξενοδοχείο. Ο Αμπτ. ήταν στον ίδιο θάλαμο με τον Χαρίλαο και τον κοντοχωριανό σου μπαρμπα-Κώστα Λουλέ και ήταν αυτός που έλεγε το παραμύθι κάθε βράδυ, για να νανουρίσει τους συντρόφους του.
    Το 62 οι πολιτικοί κρατούμενοι έψησαν το διευθυντή των φυλακών να μετατρέψει μια αίθουσα σε αίθουσα σινεμά και με δικά τους λεφτά, δηλαδή του ΚΚΕ, αγοράστηκε μηχανή. Η πρώτη ταινία που παίχτηκε ήταν η «Αμάρτησα για το παιδί μου». Όσοι έκαναν διακοπές στην Αίγινα κατά την διάρκεια της χούντας είχαν την τύχη να ακούσουν και τις αναλύσεις του Παύλου Ζάνα. Εννοείται οτι έβλεπαν τα έργα μαζί με τους ποινικούς.

  17. Μαρία, και ο Χαρίλαος κοντοχωριανός μου ήταν, κατά κάποιον τρόπο…

    Φοβερή η ιστορία με το σινεμά πάντως!

  18. Μαρία said

    Σωστά. Είσαι σε κλοιό. Αν προσθέσουμε και τον Τρικαλινό απ’ τον ίδιο θάλαμο.
    Καλά, για το σινεμά, μου έχουν μεταφέρει φάσεις με τα σχόλια των ποινικών σε ερωτικές σκηνές αλλά δε γράφονται.

  19. Εγω κάθε χρ’ονο πάω στην πορεία Ειρήνης. Ευτυχώς στη Θεσσαλονίκη είναι σαφώς μικρότερη η απόσταση που πρέπει να διανύσουμε, των ΑΘηνών δε νομίζω να μπορούσα να την βγάλω!Αλλά μπράβο σε όσους το καταφέρνουν! Πολύ ωραίο το κείμενο, ανατριχιασα απο συγκίνηση!

  20. ppan said

    Α! Τώρα που το επικρότησα το βέπω ολάκερο!

  21. q said

    Αυτό το επικροτώ για κλικ δεν μου πάει. Επικροτώ, επιδοκιμάζω. Προτιμώ έναν νεολογισμό όπως επικτυπώ, σε συντομία επικτώ.

  22. sarant said

    Αγαπητέ q, συμφωνώ απόλυτα. Κι εγώ βρίσκω απαράδεκτο το «επικροτώ» σαν απόδοση του κλικάρω. Το έγραψα για να φανεί πόσο αχώνευτο είναι και διευκρίνισα πως έτσι λέγεται στα Ελετικά (= τη γλώσσα της ΕΛΕΤΟ). Αλλά γιατί να νεολογίσουμε όταν ήδη έχουμε το «κλικάρω»;

  23. Κύριε ἱστολόγε μιᾶς καὶ εἶσθε μεταφραστὴς ἂν ἔχω κατλαβῃ καλὰ τί θὰ λέγατε γιὰ ἕνα λιγότερο πολιτικὸ θέμα μὲ ἀμετάφραστους ὅρους ὅπως π.χ. κλικάρω ἢ φλαγκάρω ἢ χακεύω ὥστε νὰ συζητήσουμε καὶ νὰ κάνουμε τὶς προτάσεις μας γιὰ ἀντίστοιχους ὀλιγοσύλλαβους ἐλληνικοὺς ὅρους;

  24. SophiaΟικ said

    εμ, εδώ στο Λονδίνβο το χόμπυ μου είναι η γεναλογία, Τιπούκειτε. Βλέπεις άμα δεν ξε΄ρεις τα οικογενειακά του καθενός μπορεί να απρεξηγηθείς. Μίλαγα τις προάλλες με μια κυρία, γόνο αριστοκραιτκής οικογενείας ελληνικής καταγωγής και το οικογενειακό δέντρο με ξαδέρφια και ανήψια και κουμπάρους πήγαινε τόσο μακρυα που ευτυχώς δεν ειπα πολλά για μερικούς 🙂

    Η Μαρίνα του Κεντ πάντως ήταν από τα μέλη της βασιλικής οικογένειας που είχε απήχηση στο ευρύ κοινό. Κάτι γιατι οι Αγγλοι δεν ασχολούνται καθόλου με τους ξενους βασιλιάδες (εκτός ίσως από την Καρολίνα του Μονακό όταν ήταν μικρή κι αυτό γιατι ήταν φωτογενής), κατί γιατι λεέι ήταν η πρώτη αλλοδαπή που συγγένεψε με τη βασιλική τους οικογένεια μετά από αιωνες, κατι γιατί χήρεψε πολύ νεά κι ήταν και ωραία. Γενικά πολύ φοριόταν τότε το στυλ θλιμμένη πριγκίπισσα, μια η χήρα Αμρίνα, μια η Μαργαρίτα που δεν μπορούσε να παντρευτεί τον εκλεκτό της κλπκλπ
    πάντως η Μαρία ξεχασε να αναφερει ότι η Μαρίνα ήταν και εγγονή του δε θυμάμαι ποιου Τσάρου κι ο γιός της ο Μιχαήλ του Κέντ, που τον έχω δει και από κοντά, είναι φτυστός ο τελευταίος τσάρος, μα μιλάμε για εντελώς φτυστός.

  25. ῥὲ Σοφία, ὁ Λέων ΣΤ ἦταν ὄντως γιὸς τοῦ Βασιλείου Α τοῦ Μακεδόνος ἢ μπασταρδάκι τοῦ Μιχαὴλ Γ τοῦ οἰνόφλυγος;

  26. sarant said

    Κορνήλιε, σχετικά με την πρόταση σου, έχω αντιπρόταση: ετοίμασε εσύ ένα άρθρο με 10-15 τέτοιους όρους για τους οποίους πιστεύεις ότι υπάρχουν ή χρειάζονται αντίστοιχοι ελληνικοί, και βάλε δίπλα τις προτάσεις σου για τον καθένα, καθώς και τις προτάσεις (αν τις βρεις) της ΕΛΕΤΟ, ας πούμε. Με χαρά να το φιλοξενήσω, άλλωστε το ιστολόγιο εδώ πιστεύει και εις την φιλοξενίαν.

    Μόνο, σε παρακαλώ, στο μονοτονικό.

  27. Κύριε ἱστολόγε,
    ἡ πρότασί σας ἂν καὶ μοῦ δημιουργῇ συνειδησιακὸ πρόβλημα εἶναι δελεαστική. χρειάζεται ὅμως χρόνος νὰ σκεφτῶ. σᾶς εὐχαριστῶ πάντως.

  28. Μαρία said

    Σοφία εγγονή του Αλέξανδρου Β΄, αυτουνού που δολοφονήθηκε απ’ τους αναρχικούς. Κι η μάνα της Ρωσίδα ήταν κι έτσι ήταν εύκολη η προξενιά.
    Αλλά και το άλλο που ξέχασα, 1η ξαδέρφη του Παύλου, άρα θεία του Κοκού. Ωραία φαίνεται.

    Την αδερφή της πάλι την έδωσαν στον Παύλο της Σερβίας.

    Εγώ πάντως κάθισα και έβαλα κάποτε στο χαρτί το γενεαλογικό δέντρο των Γλύξμπουργκ, για να ξεμπλέξω τους Γεώργιους και τους Κωνσταντίνους, εδώ και πολλά χρόνια, όταν διάβαζα ιστορία, και να που μου χρειάστηκε και τώρα.

  29. […] Δημοσιεύθηκε στο Μποστ, Πρόσφατη ιστορία | Με ετικέτα: Λαμπράκης, Μπέτυ Αμπατιέλου, Πορεία ειρήνης | 25 σχόλια » […]

  30. sarant said

    Το παραπάνω pingback έχει ένα λάθος και το λινκ οδηγεί σε κάποια χαραμάδα του κυβερνοχώρου, πάντως στο ιστολόγιο του Σύριζα ΕΥΔΑΠ υπάρχει πράγματι η αναδημοσίευση του άρθρου μου, ευχαριστώ!
    http://syrizaeydap.wordpress.com/

  31. […] Comment! Ποτέ την Κυριακή – Λαμπράκης και Μποστ […]

  32. Μαρία said

    Μήπως κάποιος απ’ την αποχέτευση κάνει πλάκα;

  33. […] Ποτέ την Κυριακή – Μπόστ και Λαμπράκης (Σαραντάκος) […]

  34. […] Τα λόγια που λέει ο Λαμπράκης στο σκίτσο ίσως είναι παραλλαγή ενός τραγουδιού που είχε γράψει ο Μίκης για την πορεία (αυτό κάπου το διάβασα, αλλά πού;). Ωστόσο, δεν ξέρω αν αυτό αληθεύει, ούτε αν το τραγούδι έχει ηχογραφηθεί. Στο ίδιο μοτίβο πάντως είναι γραμμένος και ο (φανταστικός) ύμνος της ΕΡΕ στο σκίτσο. Πέρα από τον Λαμπράκη και τον Καραμανλή, οι άλλοι στο σκίτσο είναι τυπικές μπόστειες προσωπογραφίες, όχι υπαρκτά πρόσωπα. Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου » […]

  35. […] μέσω RSS 2.0 ροή. Μπορείτε αφήστε μια απάντηση, ή trackback από τον δικό σας […]

  36. […] Comment! Ποτέ την Κυριακή–Γρηγόρης Λαμπράκης και Μποστ […]

  37. […] σε αυτή την καταχώριση μέσω RSS 2.0 ροή. Μπορείτε αφήστε μια απάντηση, ή trackback από τον δικό σας […]

  38. Angelos said

    Αγαπητέ Νίκο, σε αυτό εδώ το κείμενο αναφέρεις ότι ο Μπερναρντ Ράσελ δήλωσε μεν ότι ήθελε να συμμετάσχει, αλλά αυτό δεν ήταν δυνατόν λόγω ηλικίας και ήρθε ο γραμματέας του κ.τ.λ.
    Σε σχετικό κείμενο στην ιστοισελίδα σου (http://www.sarantakos.com/asteia/mpost/ampatielou.html) αναφέρεται ότι ο Μπ. Ρ. ήρθε στην Ελλάδα (για να συμμετάσχει), αλλα απελάθηκε (στο τέλος της 7ης παραγράφου).

    Θα μπορούσες, σε παρακαλώ να αποσαφηνίσεις; Προσοχή, δεν ψάχνω για λάθη, με ενδιαφέρει πραγματικά (και θα το ψάξω και αλλού) το θέμα (τρέφω μεγάλο σεβασμό για το Ράσελ).

  39. sarant said

    Άγγελε, το κείμενο της ιστοσελίδας είναι λάθος, απελάθηκε ο γραμματέας του Ράσελ.

  40. Angelos said

    Α, εντάξει, ευχαριστώ.
    (Άραγε θα είχαν απελάσει και τον ίδιο αν είχε μπορεσει να έρθει;)

  41. sarant said

    Άγγελε, ο υπουργός είχε δηλώσει ότι «θα συλληφθεί και αυτός εάν έρθει». Βέβαια, άλλο να το λες.

  42. […] Τα λόγια που λέει ο Λαμπράκης στο σκίτσο ίσως είναι παραλλαγή ενός τραγουδιού που είχε γράψει ο Μίκης για την πορεία (αυτό κάπου το διάβασα, αλλά πού;). Ωστόσο, δεν ξέρω αν αυτό αληθεύει, ούτε αν το τραγούδι έχει ηχογραφηθεί. Στο ίδιο μοτίβο πάντως είναι γραμμένος και ο (φανταστικός) ύμνος της ΕΡΕ στο σκίτσο. Πέρα από τον Λαμπράκη και τον Καραμανλή, οι άλλοι στο σκίτσο είναι τυπικές μπόστειες προσωπογραφίες, όχι υπαρκτά πρόσωπα. Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου » […]

  43. […] μέσω RSS 2.0 ροή. Μπορείτε αφήστε μια απάντηση, ή trackback από τον δικό σας […]

  44. […] Ποτέ την Κυριακή–Γρηγόρης Λαμπράκης και Μποστ […]

  45. […] Τα λόγια που λέει ο Λαμπράκης στο σκίτσο ίσως είναι παραλλαγή ενός τραγουδιού που είχε γράψει ο Μίκης για την πορεία (αυτό κάπου το διάβασα, αλλά πού;). Ωστόσο, δεν ξέρω αν αυτό αληθεύει, ούτε αν το τραγούδι έχει ηχογραφηθεί. Στο ίδιο μοτίβο πάντως είναι γραμμένος και ο (φανταστικός) ύμνος της ΕΡΕ στο σκίτσο. Πέρα από τον Λαμπράκη και τον Καραμανλή, οι άλλοι στο σκίτσο είναι τυπικές μπόστειες προσωπογραφίες, όχι υπαρκτά πρόσωπα. Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου » […]

  46. […] τις αποκρίσεις σε αυτή την καταχώριση μέσω RSS 2.0 ροή. Μπορείτε αφήστε μια απάντηση, ή trackback από τον δικό […]

  47. […] σε αυτή την καταχώριση μέσω RSS 2.0 ροή. Μπορείτε αφήστε μια απάντηση, ή trackback από τον δικό σας […]

  48. […] μέσω RSS 2.0 ροή. Μπορείτε αφήστε μια απάντηση, ή trackback από τον δικό σας […]

  49. grefory690 said

    Άντε και να τα ‘κατοστησουμε!

  50. […] Τα λόγια που λέει ο Λαμπράκης στο σκίτσο ίσως είναι παραλλαγή ενός τραγουδιού που είχε γράψει ο Μίκης για την πορεία (αυτό κάπου το διάβασα, αλλά πού;). Ωστόσο, δεν ξέρω αν αυτό αληθεύει, ούτε αν το τραγούδι έχει ηχογραφηθεί. Στο ίδιο μοτίβο πάντως είναι γραμμένος και ο (φανταστικός) ύμνος της ΕΡΕ στο σκίτσο. Πέρα από τον Λαμπράκη και τον Καραμανλή, οι άλλοι στο σκίτσο είναι τυπικές μπόστειες προσωπογραφίες, όχι υπαρκτά πρόσωπα. Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου » […]

  51. […] Επίσης, φωτογραφίες και άλλο υλικό από τον ιστότοπό μου. Ακόμα, δημοσίευμα του ιστολογίου για τη Μαραθώνια πορεία ειρήνης του 1963. […]

  52. […] ιστότοπό μου. Ακόμα, δημοσίευμα του ιστολογίου για τη  πορεία ειρήνης του 1963.   Τέλος, σημερινό αφιέρωμα από άλλο ιστολόγιο (που […]

  53. […] Τελικά, μόνο ο Λαμπράκης θα καταφέρει να φτάσει στην αφετηρία, καθώς η βουλευτική του ασυλία καθιστά πιο δύσκολη τη σύλληψή του. Θα ξετυλίξει το διάσημο πλέον πανό και θα ξεκινήσει μόνος. Όχι όμως για πολύ, καθώς λίγο αργότερα οι αρχές θα τον «εξαφανίσουν» προσωρινά. «Κοντά στο Χαρβάτι θα συλληφθεί και ο Λαμπράκης. Στην πραγματικότητα θα απαχθεί, θα επιβιβασθεί βιαίως σε καμιόνι κι αφού τον περιπλανήσουν στα χωριά της Νέας Μάκρης και Μαραθώνα, στο Σούλι, στο Γραμματικό και το Καπανδρίτι, μέσω της οδού Τατοΐου, ύστερα από μια διαδρομή τρεισήμισι ωρών, θα τον εγκαταλείψουν στη Νέα Ιωνία».Πηγή: Γ. Πετρόπουλος, 11/5/2003, Ριζοσπάστης μέσω Νίκου Σαραντάκου). […]

  54. […] Τελικά, μόνο ο Λαμπράκης θα καταφέρει να φτάσει στην αφετηρία, καθώς η βουλευτική του ασυλία καθιστά πιο δύσκολη τη σύλληψή του. Θα ξετυλίξει το διάσημο πλέον πανό και θα ξεκινήσει μόνος. Όχι όμως για πολύ, καθώς λίγο αργότερα οι αρχές θα τον «εξαφανίσουν» προσωρινά. «Κοντά στο Χαρβάτι θα συλληφθεί και ο Λαμπράκης. Στην πραγματικότητα θα απαχθεί, θα επιβιβασθεί βιαίως σε καμιόνι κι αφού τον περιπλανήσουν στα χωριά της Νέας Μάκρης και Μαραθώνα, στο Σούλι, στο Γραμματικό και το Καπανδρίτι, μέσω της οδού Τατοΐου, ύστερα από μια διαδρομή τρεισήμισι ωρών, θα τον εγκαταλείψουν στη Νέα Ιωνία».Πηγή: Γ. Πετρόπουλος, 11/5/2003, Ριζοσπάστης μέσω Νίκου Σαραντάκου). […]

  55. […] Τελικά, μόνο ο Λαμπράκης θα καταφέρει να φτάσει στην αφετηρία, καθώς η βουλευτική του ασυλία καθιστά πιο δύσκολη τη σύλληψή του. Θα ξετυλίξει το διάσημο πλέον πανό και θα ξεκινήσει μόνος. Όχι όμως για πολύ, καθώς λίγο αργότερα οι αρχές θα τον «εξαφανίσουν» προσωρινά. «Κοντά στο Χαρβάτι θα συλληφθεί και ο Λαμπράκης. Στην πραγματικότητα θα απαχθεί, θα επιβιβασθεί βιαίως σε καμιόνι κι αφού τον περιπλανήσουν στα χωριά της Νέας Μάκρης και Μαραθώνα, στο Σούλι, στο Γραμματικό και το Καπανδρίτι, μέσω της οδού Τατοΐου, ύστερα από μια διαδρομή τρεισήμισι ωρών, θα τον εγκαταλείψουν στη Νέα Ιωνία». Πηγή: Γ. Πετρόπουλος, 11/5/2003, Ριζοσπάστης μέσω Νίκου Σαραντάκου). […]

  56. […] Τελικά, μόνο ο Λαμπράκης θα καταφέρει να φτάσει στην αφετηρία, καθώς η βουλευτική του ασυλία καθιστά πιο δύσκολη τη σύλληψή του. Θα ξετυλίξει το διάσημο πλέον πανό και θα ξεκινήσει μόνος. Όχι όμως για πολύ, καθώς λίγο αργότερα οι αρχές θα τον «εξαφανίσουν» προσωρινά. «Κοντά στο Χαρβάτι θα συλληφθεί και ο Λαμπράκης. Στην πραγματικότητα θα απαχθεί, θα επιβιβασθεί βιαίως σε καμιόνι κι αφού τον περιπλανήσουν στα χωριά της Νέας Μάκρης και Μαραθώνα, στο Σούλι, στο Γραμματικό και το Καπανδρίτι, μέσω της οδού Τατοΐου, ύστερα από μια διαδρομή τρεισήμισι ωρών, θα τον εγκαταλείψουν στη Νέα Ιωνία». Πηγή: Γ. Πετρόπουλος, 11/5/2003, Ριζοσπάστης μέσω Νίκου Σαραντάκου). […]

  57. […] Τελικά, μόνο ο Λαμπράκης θα καταφέρει να φτάσει στην αφετηρία, καθώς η βουλευτική του ασυλία καθιστά πιο δύσκολη τη σύλληψή του. Θα ξετυλίξει το διάσημο πλέον πανό και θα ξεκινήσει μόνος. Όχι όμως για πολύ, καθώς λίγο αργότερα οι αρχές θα τον «εξαφανίσουν» προσωρινά. «Κοντά στο Χαρβάτι θα συλληφθεί και ο Λαμπράκης. Στην πραγματικότητα θα απαχθεί, θα επιβιβασθεί βιαίως σε καμιόνι κι αφού τον περιπλανήσουν στα χωριά της Νέας Μάκρης και Μαραθώνα, στο Σούλι, στο Γραμματικό και το Καπανδρίτι, μέσω της οδού Τατοΐου, ύστερα από μια διαδρομή τρεισήμισι ωρών, θα τον εγκαταλείψουν στη Νέα Ιωνία».Πηγή: Γ. Πετρόπουλος, 11/5/2003, Ριζοσπάστης μέσω Νίκου Σαραντάκου). […]

  58. […] Τελικά, μόνο ο Λαμπράκης θα καταφέρει να φτάσει στην αφετηρία, καθώς η βουλευτική του ασυλία καθιστά πιο δύσκολη τη σύλληψή του. Θα ξετυλίξει το διάσημο πλέον πανό και θα ξεκινήσει μόνος. Όχι όμως για πολύ, καθώς λίγο αργότερα οι αρχές θα τον «εξαφανίσουν» προσωρινά. «Κοντά στο Χαρβάτι θα συλληφθεί και ο Λαμπράκης. Στην πραγματικότητα θα απαχθεί, θα επιβιβασθεί βιαίως σε καμιόνι κι αφού τον περιπλανήσουν στα χωριά της Νέας Μάκρης και Μαραθώνα, στο Σούλι, στο Γραμματικό και το Καπανδρίτι, μέσω της οδού Τατοΐου, ύστερα από μια διαδρομή τρεισήμισι ωρών, θα τον εγκαταλείψουν στη Νέα Ιωνία».Πηγή: Γ. Πετρόπουλος, 11/5/2003, Ριζοσπάστης μέσω Νίκου Σαραντάκου). […]

  59. […] Τελικά, μόνο ο Λαμπράκης θα καταφέρει να φτάσει στην αφετηρία, καθώς η βουλευτική του ασυλία καθιστά πιο δύσκολη τη σύλληψή του. Θα ξετυλίξει το διάσημο πλέον πανό και θα ξεκινήσει μόνος. Όχι όμως για πολύ, καθώς λίγο αργότερα οι αρχές θα τον «εξαφανίσουν» προσωρινά. «Κοντά στο Χαρβάτι θα συλληφθεί και ο Λαμπράκης. Στην πραγματικότητα θα απαχθεί, θα επιβιβασθεί βιαίως σε καμιόνι κι αφού τον περιπλανήσουν στα χωριά της Νέας Μάκρης και Μαραθώνα, στο Σούλι, στο Γραμματικό και το Καπανδρίτι, μέσω της οδού Τατοΐου, ύστερα από μια διαδρομή τρεισήμισι ωρών, θα τον εγκαταλείψουν στη Νέα Ιωνία».Πηγή: Γ. Πετρόπουλος, 11/5/2003, Ριζοσπάστης μέσω Νίκου Σαραντάκου). […]

  60. […] Τελικά, μόνο ο Λαμπράκης θα καταφέρει να φτάσει στην αφετηρία, καθώς η βουλευτική του ασυλία καθιστά πιο δύσκολη τη σύλληψή του. Θα ξετυλίξει το διάσημο πλέον πανό και θα ξεκινήσει μόνος. Όχι όμως για πολύ, καθώς λίγο αργότερα οι αρχές θα τον «εξαφανίσουν» προσωρινά. «Κοντά στο Χαρβάτι θα συλληφθεί και ο Λαμπράκης. Στην πραγματικότητα θα απαχθεί, θα επιβιβασθεί βιαίως σε καμιόνι κι αφού τον περιπλανήσουν στα χωριά της Νέας Μάκρης και Μαραθώνα, στο Σούλι, στο Γραμματικό και το Καπανδρίτι, μέσω της οδού Τατοΐου, ύστερα από μια διαδρομή τρεισήμισι ωρών, θα τον εγκαταλείψουν στη Νέα Ιωνία». Πηγή: Γ. Πετρόπουλος, 11/5/2003, Ριζοσπάστης μέσω Νίκου Σαραντάκου). […]

  61. […] Τελικά, μόνο ο Λαμπράκης θα καταφέρει να φτάσει στην αφετηρία, καθώς η βουλευτική του ασυλία καθιστά πιο δύσκολη τη σύλληψή του. Θα ξετυλίξει το διάσημο πλέον πανό και θα ξεκινήσει μόνος. Όχι όμως για πολύ, καθώς λίγο αργότερα οι αρχές θα τον «εξαφανίσουν» προσωρινά. «Κοντά στο Χαρβάτι θα συλληφθεί και ο Λαμπράκης. Στην πραγματικότητα θα απαχθεί, θα επιβιβασθεί βιαίως σε καμιόνι κι αφού τον περιπλανήσουν στα χωριά της Νέας Μάκρης και Μαραθώνα, στο Σούλι, στο Γραμματικό και το Καπανδρίτι, μέσω της οδού Τατοΐου, ύστερα από μια διαδρομή τρεισήμισι ωρών, θα τον εγκαταλείψουν στη Νέα Ιωνία». Πηγή: Γ. Πετρόπουλος, 11/5/2003, Ριζοσπάστης μέσω Νίκου Σαραντάκου). […]

  62. […] Τελικά, μόνο ο Λαμπράκης θα καταφέρει να φτάσει στην αφετηρία, καθώς η βουλευτική του ασυλία καθιστά πιο δύσκολη τη σύλληψή του. Θα ξετυλίξει το διάσημο πλέον πανό και θα ξεκινήσει μόνος. Όχι όμως για πολύ, καθώς λίγο αργότερα οι αρχές θα τον «εξαφανίσουν» προσωρινά. «Κοντά στο Χαρβάτι θα συλληφθεί και ο Λαμπράκης. Στην πραγματικότητα θα απαχθεί, θα επιβιβασθεί βιαίως σε καμιόνι κι αφού τον περιπλανήσουν στα χωριά της Νέας Μάκρης και Μαραθώνα, στο Σούλι, στο Γραμματικό και το Καπανδρίτι, μέσω της οδού Τατοΐου, ύστερα από μια διαδρομή τρεισήμισι ωρών, θα τον εγκαταλείψουν στη Νέα Ιωνία». Πηγή : Γ. Πετρόπουλος, 11/5/2003, Ριζοσπάστης μέσω Νίκου Σαραντάκου ). […]

  63. Reblogged this on anastasiakalantzi50.

  64. […] Τελικά, μόνο ο Λαμπράκης θα καταφέρει να φτάσει στην αφετηρία, καθώς η βουλευτική του ασυλία καθιστά πιο δύσκολη τη σύλληψή του. Θα ξετυλίξει το διάσημο πλέον πανό και θα ξεκινήσει μόνος. Όχι όμως για πολύ, καθώς λίγο αργότερα οι αρχές θα τον «εξαφανίσουν» προσωρινά. «Κοντά στο Χαρβάτι θα συλληφθεί και ο Λαμπράκης. Στην πραγματικότητα θα απαχθεί, θα επιβιβασθεί βιαίως σε καμιόνι κι αφού τον περιπλανήσουν στα χωριά της Νέας Μάκρης και Μαραθώνα, στο Σούλι, στο Γραμματικό και το Καπανδρίτι, μέσω της οδού Τατοΐου, ύστερα από μια διαδρομή τρεισήμισι ωρών, θα τον εγκαταλείψουν στη Νέα Ιωνία». Πηγή : Γ. Πετρόπουλος, 11/5/2003, Ριζοσπάστης μέσω Νίκου Σαραντάκου ). […]

  65. […] Τελικά, μόνο ο Λαμπράκης θα καταφέρει να φτάσει στην αφετηρία, καθώς η βουλευτική του ασυλία καθιστά πιο δύσκολη τη σύλληψή του. Θα ξετυλίξει το διάσημο πλέον πανό και θα ξεκινήσει μόνος. Όχι όμως για πολύ, καθώς λίγο αργότερα οι αρχές θα τον «εξαφανίσουν» προσωρινά. «Κοντά στο Χαρβάτι θα συλληφθεί και ο Λαμπράκης. Στην πραγματικότητα θα απαχθεί, θα επιβιβασθεί βιαίως σε καμιόνι κι αφού τον περιπλανήσουν στα χωριά της Νέας Μάκρης και Μαραθώνα, στο Σούλι, στο Γραμματικό και το Καπανδρίτι, μέσω της οδού Τατοΐου, ύστερα από μια διαδρομή τρεισήμισι ωρών, θα τον εγκαταλείψουν στη Νέα Ιωνία». Πηγή : Γ. Πετρόπουλος, 11/5/2003, Ριζοσπάστης μέσω Νίκου Σαραντάκου ). […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: