Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Μαργαριτάρια στον Βερύκιο Πορθμό

Posted by sarant στο 13 Αυγούστου, 2010


Ζέστη, δεκαπενταύγουστος, άδειες, αραλίκι, δεν περιμένατε βέβαια κάποιο εμβριθές άρθρο (τέτοια δεν γράφω ούτε καταχείμωνο). Κάτι για να γελάσουμε θα ανεβάσω, και μάλιστα με το περισσότερο υλικό δανεισμένο. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε μπει σ’ αυτό που οι αγγλοσάξονες δημοσιογράφοι ονομάζουν silly season, παναπεί τη χαζή εποχή, επειδή –τάχα- τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις, κάτι που νομίζω πως το πρωτοείπε ο Ουμπέρτο Έκο, και που κάθε χρόνο επαναλαμβάνεται και συνήθως διαψεύδεται από τα πράγματα –δείτε και τους καημένους τους Ρώσους.

Είναι όμως αλήθεια ότι τον μήνα Αύγουστο η τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα ατονεί κι έτσι, στις ελληνικές τουλάχιστον εφημερίδες, αλλά και στα δελτία ειδήσεων, δίνεται χώρος σε ρεπορτάζ και θέματα που άλλην εποχή ίσως δεν θα δημοσιεύονταν. Λογουχάρη, χτες, σε μεγάλη καθημερινή εφημερίδα διάβασα μεγαλούτσικο άρθρο (με φωτογραφία) για μια έκθεση ζωγραφικής που επρόκειτο να γίνει εδώ στην Αίγινα. Πήγα στο Λαογραφικό Μουσείο για να δω, μια μέρα πριν από τα εγκαίνια, την έκθεση, αλλά εκεί είδα ότι ο ζωγράφος την είχε ματαιώσει, προφανώς εξαιτίας της πρόσφατης φασαρίας με τις διακοπές ρεύματος (ίσως οι πίνακες ήταν φρέσκοι και θα χαλούσαν εκτός ψυγείου).

Αλλά –ως συνήθως– πλατειάζω. Λοιπόν τον Αύγουστο, εκτός από τις μύγες, που παροιμιωδώς είναι παχιές, φαίνεται πως και τα δημοσιογραφικά μαργαριτάρια αυξάνονται και πληθύνονται, όπως τουλάχιστον θα φανεί με την πρόσφατη σοδειά που θα σας παρουσιάσω. Μια εξήγηση γι’ αυτό είναι ίσως ότι οι συντάκτες και οι διορθωτές έχουν πάρει άδεια, κι έτσι τις εφημερίδες τις βγάζει προσωπικό ασφαλείας, κάποιοι γράφουν με το μυαλό στις διακοπές ή από τον τόπο των διακοπών τους, τα κείμενα δεν τα ελέγχει κανείς, οπότε εύλογο είναι να βρίσκουμε περισσότερα και μεγαλύτερα μαργαριτάρια.

Μετά τη μακροσκελέστατη αυτή εισαγωγή μπαίνω στο ψητό, επισημαίνοντας και πάλι ότι τα περισσότερα μαργαριτάρια δεν τα ψάρεψα εγώ αλλά τα σαΐνια της Λεξιλογίας, που είναι ικανότατοι στην αλιεία μαργαριταριών, τύφλα να έχει ο Ζούργκα (της όπερας του Μπιζέ).

Λογουχάρη, το μαργαριτάρι του τίτλου, για τον Βερύκιο πορθμό. Δεν το έχω δει με  τα μάτια μου, αλλά μου λένε ότι ψαρεύτηκε την περασμένη Κυριακή, 8 Αυγούστου, στην εφημερίδα Real News. Σε δισέλιδο αφιέρωμα, γίνεται λόγος για το μπαρ της Μυκόνου Nammos που φιλοδωρήθηκε πρόσφατα με πρόστιμο τέσσερα εκατομμύρια ευρώ από το ΣΔΟΕ. Το ρεπορτάζ, εξυμνώντας την ποιότητα της κουζίνας, βεβαιώνει ότι εκλεκτές πρώτες ύλες κατέφθαναν από κάθε σημείο του κόσμου, μέχρι και μεγάλα καβούρια από τον Βερύκιο πορθμό! Διευκρινίζω ότι το άρθρο δεν το υπογράφει ο… Δήμος Βερίγγειος, αλλά η δημοσιογράφος Αθανασία Αγγελοπούλου.

Σε άλλο στιλ, σε άρθρο του Γεωργουσόπουλου στα Νέα, με θέμα τον Αριστοφάνη, διαβάζω ότι: Αυτός [δηλ. ο Αριστοφάνης] δεν λέει πως ο πολύς Περικλής με έναν πορνονόμο που ψήφισε για εμπάργκο των μεγάλων οδήγησε στην καταστροφή; Το αν ήταν πορνονόμος συζητιέται, και το εμπάργκο θυμηθείτε το την άλλη φορά που ο Κ.Γ. θα σκίζει τα ρούχα του για την αλόγιστη χρήση ξένων λέξεων, αλλά βέβαια δεν ήταν «εμπάργκο των μεγάλων» αλλά «των Μεγάρων». Κι επειδή ο Κ.Γ. ασφαλώς έγραψε «Μεγάρων», το αστείο λάθος ίσως δημιουργήθηκε από τον αυτόματο πιλότο του ελέγχου ορθογραφίας.

Είπαμε, είναι η χαζή εποχή. Μέσα στη βδομάδα που πέρασε, διάβασα στην Ελευθεροτυπία ένα ρεπορτάζ για τις μεταγραφικές κινήσεις του Ολυμπιακού, όπου ο Σέρβος επιθετικός Dragan Mrdja γραφόταν Μρντζα στη μια στήλη και Μρντίγια στη διπλανή, και μάλιστα με τέτοια διατύπωση που να μην γίνεται σαφές πως πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο. Τελικά, βέβαια, ο Μρντζα υπέγραψε στην ελβετική Σιόν (για όλα φταίει ο διεθνής σιονισμός!), αλλά οι απογοητευμένοι γαύροι αναγνώστες ίσως παρηγοριούνται με το ενδεχόμενο να υπογράψει στον Ολυμπιακό ο Μρντίγια.

Βέβαια, στο ίδιο φύλλο της (της Τρίτης 10.8) η ίδια εφημερίδα διέπραξε κι ένα άλλο μαργαριτάρι, όταν δημοσίευσε δηλώσεις του Σ. Κεδίκογλου, βουλευτή Ευβοίας του ΠΑΣΟΚ, αλλά έβαλε φωτογραφία του Σ. Κεδίκογλου, βουλευτή Ευβοίας της ΝΔ, διότι υπάρχουν δύο βουλευτές Ευβοίας (είναι ξαδέρφια θαρρώ) με το ίδιο ονοματεπώνυμο, Συμεών Κεδίκογλου (αλλά αυτό υποτίθεται ότι το ξέρουν και το προσέχουν στην εφημερίδα). Πιο αστεία μού φάνηκε η επανόρθωση την επόμενη μέρα, όπου η δημοσιογράφος που έκανε την πατάτα αποφάνθηκε «Θεωρήσαμε απαραίτητο να επανορθώσουμε» -δηλαδή υπήρχε περίπτωση να το θεωρήσουν περιττό; Θα μου πείτε, μ’ αυτά που συμβαίνουν στην Ελευθεροτυπία, το μπλέξιμο για τον Μρντζα και τον Κεδίκογλου σε μάρανε;

Στο Βήμα της περασμένης Κυριακής, η συνηθισμένη επιφυλλίδα του Γ. Μαρίνου περιέχει ένα τερατώδες μεταφραστικό λάθος, δίκην επεξηγήσεως. Ο Μαρίνος παραθέτει αποσπάσματα από το άρθρο ενός Αμερικανού και επεξηγεί σε παρένθεση τι σημαίνει baby boomers: Η γενιά μου, οι Βaby Βoomers (σσ.: γεννοβολώντες αδηφάγα παιδιά, κατά ελεύθερη απόδοση) εξελίχθηκε σ’ αυτό που ο συγγραφέας Κurt Αndersen αποκάλεσε «Γενιά της Ακρίδας».

Το αγγλικό κείμενο ήταν:
My generation, “The Baby Boomers,” turned out to be what the writer Kurt Andersen called “The Grasshopper Generation.” (We’ve eaten through all that abundance like hungry locusts.)

Όπως πολύ σωστά σχολιάζει ο Νίκος Λίγγρης στη Λεξιλογία: Να πιστέψω ότι ο Γιάννης Μαρίνος δεν έχει ακούσει για baby boom και γενιά των baby boomers και το ερμηνεύει σαν «γεννοβολώντες αδηφάγα παιδιά»; Ήμαρτον!

Και ένας σολοικισμός από τον χώρο της Αριστεράς, εκτός κι αν οφείλεται κι αυτός στη μεσολάβηση της εφημερίδας. Σε δηλώσεις του Π. Λαφαζάνη στην Ελευθεροτυπία διαβάζουμε «Για τους ακατάληπτους δεσμούς και τις αξεδιάλυτες σχέσεις του με το ευρωπαϊκό και διεθνές κεφάλαιο;»

Πρόκειται για πολύ διασκεδαστικό σολοικισμό, όπου αντί για ένα λόγιο κλισέ (ακατάλυτοι δεσμοί) χρησιμοποιείται μια άλλη σχεδόν ομόηχη λέξη· έχει ξανασυμβεί ακόμα και σε ιερά συμφραζόμενα, όπως εδώ, από ρεπορτάζ για την επίσκεψη του Πατριάρχη Μόσχας στην Αλεξάνδρεια: Ο Προκαθήμενος της Ρωσικής Εκκλησίας, στην ομιλία του μεταξύ άλλων τόνισε: «Σήμερα είναι η τρίτη μέρα της επισκέψεως μου στην γη της Αιγύπτου, η οποία είναι περιβεβλημένη από αδελφή αγάπη και εγκάρδια φιλοξενία. Είναι μια ευκαιρία και πάλι να διαπιστώσουμε, ότι οι μακραίωνοι δεσμοί αγάπης με τους οποίους συνδέονται τα Πατριαρχεία μας, παραμένουν σταθεροί και ακατάληπτοι».

Και τελειώνω με δυο μαργαριτάρια σε υποτίτλους που ψάρεψαν οι Λεξιλόγιοι. Σε ντοκιμαντέρ από το κανάλι της Βουλής, όπου η Κοινωνία των Εθνών έγινε Λεγεώνα των Εθνών, τα non-aligned nations (αδέσμευτες χώρες) έγιναν «μη χαρακτηρισμένα έθνη» -αχαρακτήριστο. Ενώ στο Law and order, στον Άλφα, η φράση «Τhe hell we did!» αποδόθηκε «Να πάρει, το κάναμε!» Σας αφήνω να σκεφτείτε τα συμφραζόμενα!

134 Σχόλια to “Μαργαριτάρια στον Βερύκιο Πορθμό”

  1. gbaloglou said

    Κοπεγχάγη, Αύγουστος 1996, Διεθνές Συνέδριο Βυζαντινών Σπουδών… Νεαρός Ρώσσος βυζαντινολόγος, ανερχόμενος αστέρας, σε νεαρή Ελληνίδα βυζαντινολόγο: «είμαι απαίδευτος και ακόλαστος» — τι ακριβώς ήθελε να της πει;

  2. 😀 Εξαρτάται από το τι επακολούθησε…

  3. rogerios said

    🙂 Όλα είναι θεϊκά! Δεν ξέρω ποιό να πρωτοδιαλέξω! Λόγω παραδοσιακών συμπαθειών θα πάρω τα του καναλιού της Βουλής: κι η Λεγεώνα και τα μη χαρακτηρισμένα έθνη είναι υπέροχα.

    ΥΓ: Τί εννοεί ο Γεωργουσό με τον χαρακτηρισμό «πορνονόμος»;

  4. Sky said

    Γιατί Δύτη; Γνωρίζεις τι προηγήθηκε;

  5. #4
    Μα, απ’ ό,τι κατάλαβα, δεν του είπε εκείνη «είσαι απαίδευτος και ακόλαστος», αυτός το είπε εν είδει προαναγγελίας, ας πούμε.

  6. Sky said

    #5
    ή μετάνοιας και σκληρής αυτοκριτικής.

    (πλακίτσα κάνω δε ζητάω να μου εξηγήσεις το αυτονόητο, άσε που κάνει και ζέστη)

  7. Σωστά, δεν το σκέφτηκα αυτό! 🙂

  8. akindynos said

    Τι είπε και τι δεν είπε ο Έκο για τον Αύγουστο και τις ειδήσεις

  9. Να προσθέσω κι εγώ μία εξήγηση γιατί τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις;

  10. marulaki said

    Αυτό με τον πορνονόμο ούτε εγώ το έπιασα… 😦 Έχω όμως αυτό:

    http://www.2810.gr/crete/krhth/akatallhla-trofima-se-2-tabernes-sto-limani-toy-hrakleioy

    «Οι καταστηματάρχες είχαν τοποθετήσεις σε ναύλων σακούλες ψαρικά, κρεατικά, τυριά και αλλαντικά, ενώ τα ψυγεία τους δεν τηρούσαν τις απαραίτητες προδιαγραφές για την σωστή συντήρηση των παραπάνω τροφίμων.»

    Σας πληροφορώ ότι επειδή οι ταβέρνες είναι στο λιμάνι, προσπαθούσα για κανένα δίλεπτο να καταλάβω τι είναι οι σακούλες ναύλων! Άτιμο διορθωτήρι!!! 🙂

  11. sarant said

    Ευχαριστώ την ομήγυρη, μεταξύ άλλων για τα λινκ!

    Για τον πορνονόμο, υποθέτω ότι ο Γεωργουσόπουλος εννοεί ένα απόσπασμα από τους Αχαρνής όπου ο Δικαιόπολης λέει πως ο Πελοποννησιακός Πόλεμος ξεκίνησε από τον αποκλεισμό των Μεγάρων ο οποίος έγινε «για τρεις πουτάνες» (εκ τριών λαικαστριών). Άρα, λέω, το μεγαρικό ψήφισμα το θεωρεί πορνονόμο ο ΚΓ.

  12. Ηλεφούφουτος said

    Αμάν αυτό το κανάλι της Βουλής! Τόσο ωραία προγράμματα έχει και τα καίει όταν τα δίνει σε ανεύθυνους να τα υποτιτλίζουν!

    Για το Γεωργουσό, εντάξει, είπαμε αμολάει συχνά κοτσάνες και ο υπέρμετρος διδακτισμός αλλά δεν θα έκανε και το Μεγάρων μεγάλων, ούτε βέβαια θα καυτηρίαζε τη χρήση ξένων λέξεων τύπου «εμπάργκο». Άλλο Γιωργουσό άλλο μπαρμπά-Γιώ!

    Ζωρζ Μπαλό 1, αν εννοείς αυτόν που υποψιάζομαι, μόνο αστέρας δεν ήταν. Αν δεν θες να αποκαλύψεις το όνομά μου, μπορείς να μου πεις από ποια σχολή προερχόταν;

  13. περὶ πορνονόμου (ἐπειδὴ ἔτυχε νὰ διαβάσω τὸ ἄρθρο) ἀποκόμισα τὴν ἐντύπωσι ὅτι ὁ Γ μιλάει μέσα ἀπὸ τὴν ὀπτικὴ τοῦ Ἀριστοφάνη, δηλαδὴ ἀναφέρεται στὸν κατὰ τὸν Ἀριστοφάνη πορνονόμο. οἱ στίχοι ποὺ τσιτάρει ὁ Πλούταρχος (Περικλῆς, 30,4) καὶ ποὺ λέει πὼς οἱ Μεγαρεῖς χρησιμοποίησαν καὶ ὡς ἐπιχείρημα (ἄρα καὶ κατὰ τοὺς Μεγαρεῖς πορνονόμος) εἶναι:

    πόρνην δὲ Σιμαίθαν ἰόντες Μεγαράδε
    νεανίαι κλέπτουσι μεθυσοκότταβοι
    κἆθ οἱ Μεγαρῆς ὀδύναις πεφυσιγγωμένοι
    ἀντεξέκλεψαν Ἀσπασίας πόρνας δύο (Ἀχαρνῆς 524 κ.ἑ.)

  14. rogerios said

    Ευχαριστώ τον οικοδεσπότη και τον Κορνήλιο! 🙂

    Από την άλλη, επικίνδυνο να ιστοριολογεί κανείς με αποκλειστικό οδηγό τον Αριστοφάνη. Ή μήπως όχι;

  15. Να συνεισφέρω κι εγώ έναν … ιππίατρο, που ψάρεψα στην Καθημερ΄νή;
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_13/08/2010_411347
    Δεν του έφτανε το παλιό-καλό «κτηνίατρος», άιντε και «ειδικευμένος στα ιπποειδή», ήθελε και γαλόνια!

  16. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Είναι πολύ χειρότερο να ιστοριολογεί κανείς με οδηγό τον Γεωργουσόπουλο.

  17. πιστεύω πὼς εἶναι ἄδικη ἡ κριτική. καὶ τὸ θέμα τοῦ ἄρθρου εἶναι τελείως ἄλλο, τὸ θέμα του εἶναι ἂν συμβαδίζῃ μὲ τὸ πνεῦμα τοῦ Ἀριστοφάνους ἡ σάτιρα σημερινῶν γεγονότων τοῦ δημόσιου βίου:

    «Και έρχονται τώρα ακόμα και ακαδημαϊκοί (μάλλον άσχετοι με το κείμενο του Αριστοφάνη) και ζητούν σχεδόν την καταδίκη παραστάσεων που τολμούν να αναλογίζουν το κείμενο του Αριστοφάνη με σύγχρονα πολιτικά συμφραζόμενα. Μα, ευλογοημένοι και αφελείς, αν ζούσε σήμερα ο Αριστοφάνης φαντάζεστε πως στις κωμωδίες του θα αγνοούσε να ξεμπροστιάσει το Βατοπέδι, τη Ζίμενς, τη διαπλοκή, τις μίζες και το παραδικαστικό κύκλωμα; Αν κάποιοι βλέπουν στα κεντρικά επεισόδια των αριστοφανικών κωμωδιών λαϊκισμό, ακόμη και φασισμό δεν φταίνε ούτε οι μεταφραστές ούτε οι σκηνοθέτες. Εχουμε λοιπόν και λέμε: […]

    Αυτός δεν λέει πως ο ίδιος ο πρωθυπουργός (Κλέων) δεν συναινεί στις προτάσεις ειρήνης γιατί δεν τον συμφέρει, αφού ο ίδιος και ιδιώτες είναι ιδιοκτήτες εργοστασίου όπλων!!

    Αυτός δεν λέει πως ο πολύς Περικλής με έναν πορνονόμο που ψήφισε για εμπάργκο των μεγάλων (ὁμολογῶ ὅτι δὲν θυμᾶμαι ἂν στὴν ἔντυπη ἔκδοσι ἔλεγε Μεγάρων ἢ μεγάλων) οδήγησε στην καταστροφή;

    δηλαδὴ ὁ Γ σαφῶς γράφει ὅτι ὁ Ἀριστοφάνης τὸ λέει αὐτό.

  18. sarant said

    15: Για τον συγκεκριμένο δεν ξέρω, αλλά λέξη «ιππίατρος» υπάρχει από παλιά, πολύ πιο παλιά από τη λέξη «κτηνίατρος» (που δεν είναι αρχαία). Για χιλιάδες χρόνια τα άλογα ήταν το βασικό μέσο μετακίνησης, άλλωστε.

    Άχρηστη λεπτομέρεια της ημέρας: το επίθετο Παϊτέρης (όπως και Παϊτάρης) είναι αντιδάνειο από την τουρκική λέξη baytar, που μεσω αραβικών ανάγεται στον ιππίατρο.

  19. Alfred E. Newman said

    Ενώ εσείς κάνετε τους δικούς συνειρμούς, εγώ θυμήθηκα δύο λέξεις εξαιτίας της ανάρτησης: Καίσαρ Κασκαμπέλ.

  20. «ίσως οι πίνακες ήταν φρέσκοι και θα χαλούσαν εκτός ψυγείου»:
    Μπορεί ο ζωγράφος να ειδικευόταν στο fresco.

  21. Βρε, τον καημένο τον ιππίατρο και του στέρησα τα γαλόνια, αδίκως!
    Θα μου πεις, βέβαια, παλιά μόνο για τα άλογα νοιάζονταν. Για τους σκύλους, τις γάτες και τα καναρίνια θα έτρεχαν στους κτηνιάτρους;

  22. …κατά το «Είστε και αναιδής και πράος» της Lady Angie προς ενοχλητικό δημοσιογράφο; 😀

  23. #19 μα ναι, βέβαια. Απόλυτος συγχρονισμός με την πώληση της Αλάσκας στις ΗΠΑ, αν θυμάμαι καλά.
    (αναρωτιέμαι, σοβαρά, πόσοι ξέρουν ή θυμούνται τη συμπαθή οικογένεια, από την οποία θυμάμαι μόνο το όνομα της πιτσιρίκας, της Λίνας -α, και τα δυο σκυλιά, Βάγκραμ και Μαρένγκο)

  24. Δίνει και ο ιππίατρος τον όρκο του Ιπποκράτη;

  25. sarant said

    24: 🙂

    19-23: Καίσαρ Κασκαμπέλ ή μήπως, μια και έχουμε σολοικισμό, Καίσαρ Κλαραμπέλ;

  26. rogerios said

    @16 «Είναι πολύ χειρότερο να ιστοριολογεί κανείς με οδηγό τον Γεωργουσόπουλο».

    Α, ως προς αυτό συμφωνώ και επαυξάνω (και για ένα παράδειγμα:http://rogerios.wordpress.com/2009/10/21/honi-soit-qui-mal-y-pense/).

    Εδώ τώρα κιόλας που έχουμε τον Γεωργουσό να ιστοριολογεί με βάση (;) τον Αριστοφάνη, τα πράγματα ζορίζουν διπλά και τρίδιπλα 😉 !

  27. gbaloglou said

    #1:

    Ο νεαρός Ρώσσος, του οποίου το όνομα δεν θυμάμαι πλέον, ήθελε απλώς να πει, αυτοσυστηνόμενος, «είμαι απαίδευτος και ακόρεστος» — ακόρεστος για μάθηση, εννοείται 🙂 [Αυτό μπροστά σε μια μικρή παρέα 3-5 ατόμων^ η ΄παθούσα’ γέλασε με την ψυχή της, αλλά δεν αντελήφθηκα οποιεσδήποτε άλλες ‘εξελίξεις’ 🙂 ]

  28. ΣοφίαΟικ said

    O νεαρός Ρώσσος με έκανε να γελάσω ακόμα πιο πολύ από τον Βερύκιο Πορθμό, οφείλω να ομολογήσω….

  29. Kanali said

    Ανοικτή πρόσκληση

    Επιτέλους θα γίνει, την 21 Αυγούστου στην Κέρκυρα.

    @Μπουκανιέρος Στο «μικρό καφέ» πότε και πως σε βρίσκω; Έχω πάει ήδη, δύο τρεις φορές.

  30. ΝΜ-Ανεμιστήρας said

    Δ.τ.Ν (23):
    Κορνηλία Βανταράς εκ Προβηγκίας η κυρία Καίσαρος Κασκαμπέλ
    Τα παιδιά, κατά σειρά γέννησης:
    Ο Γιάννης, (προς μνήμη κάποιου συγγενούς, ναύτη εκ Μασσαλίας, που φαγώθηκε από ανθρωποφάγους).
    Ο Αλέξης, προς μνήμη του Μεγάλου Αλεξάνδρου (όνομα επιλεγέν μεταξύ των: Αττίλας, Αννίβας, Πομπήιος)
    Η Ναπολεόνη, προς μνήμη του «μάρτυρος της Αγίας Ελένης» (υποκοριστικό: Λίνα)
    Ο Τηλεγραφόξυλος, που ονομάστηκε έτσι λόγω κορμοστασιάς, όταν υιοθετήθηκε από την οικογένεια, στα 35 του και ανέλαβε υπηρεσία αντικαθιστώντας τον Αγγλο παλιάτσο που απελυθη όταν αποκαλύφθηκε η εθνικότητά του. (Προγενέστερο όνομα: Νεντ Χάρλεϋ).
    Ο παπαγάλος λεγόταν Ζόκο
    Τα δύο άλογα ήταν ο Βερμούτ και ο Μονομάχος
    Τα σκυλιά: Βάγκραμ & Μαρέγκο, προς τιμή των δύο μαχών, που βεβαίως νίκησε ο Βοναπάρτης.
    Ο πίθηκος ονομαζόταν Τζων Μπουλ (εκτός του οικογενειακού τετράχειρου έτσι προσαγορεύονταν συλλήβδην και όλοι οι Αγγλοι)
    Λιάκφωφ, το όνομα των νησιών της παγωμένης θάλασσας.
    Τσου-Τσουκ, ο βασιλιάς των Εσκιμώων.
    Σέργιος Βασίλοβις, ήταν το όνομα που πήρε για να γλυτώσει από την τσαρική αστυνομία ο κόμης Σέργιος Ναρκίν.
    Ο Ροστώφ ήταν ο αρχηγός της συμμορίας των ληστών. Ορτικ και Κίρσεφ, τα πρωτοπαλλήκαρά του.
    Καγέττη, η Εσκιμώα που η παρέμβασή της τους έσωσε όλους (μετέπειτα σύζυγος του Γιάννη)

    Όλα τα παραπάνω από μνήμης αγαπητέ Δύτη. Επειδή αναρωτιέσθε και επειδή λόγω υψηλής θερμοκρασίας του άστεως, την Αλάσκα αναπολώ. Επιλέγω να γράψω λοιπόν αυτές τις ελαφρότητες καθώς μετά βίας συγκρατούμαι να μην αναφωνήσω, ως άλλος εξάδελφος του Δελαπατρίδη: «Ακολουθείστε το άσπρο μου λοφίο ! Θα σας δείχνει πάντα το δρόμο της τιμής και του καθήκοντος !»

    Θυμάμαι επίσης (λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων) τα άσχετα:
    α) Ότι τη μάχη του Μαρεγκό (1803-4?) παραλίγο να τη χάσει ο Ναπολέων από τους Αυστριακούς που διοικούσε ο ελληνικής καταγωγής κύριος Κ.Μελάς (διότι σε όλες τις καμπές της ιστορίας η παρέμβαση ενός έλληνα αποδεικνύεται καταλυτική, τυχαίο; δε νομίζω!)
    β) Ότι στα «100 χρόνια μοναξιάς» ο παππούς διηγούμενος στα εγγόνια του τα θαυμαστά της οικουμένης, τους περιγράφει τα νησιά του Αιγαίου λέγοντας ότι: «βρίσκονται τόσο κοντά το ένα στο άλλο, που ένας εύρωστος άνδρας μπορεί να ταξιδέψει σε όλα τους με δρασκελιές» . (Πράγμα που με κάνει να υποψιάζομαι ότι οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισητηρίων στην ελλάδα έχουν αποτελέσει θρύλλο στα πέρατα της γης εδώ και πολύ περισσότερα χρόνια απ όσα φαντάζομαι.)

    να στε καλά !

  31. NM-Ανεμιστήρα, ευχαριστώ! Πώς ξέχασα τον Τηλεγραφόξυλο…

  32. voulagx said

    #24: Και ο ανθυπίατρος τον όρκο του ανθυποκράτη;

  33. voulagx said

    Μυστακοφόρες στρατιωτίνες: η οπλίτης, της οπλίτου ….. κι αυτη η ζέστα βαράει κατακέφαλα, ουφ!!
    http://www.enet.gr/?i=news.el.kosmos&id=193614

  34. voulagx said

    Απόσπασμα απο την σημερινή «Ε», στηλη «Τέχνη», και η απορία μου είναι: αυτό το «ever» δεν μεταφράζεται στα ελληνικά;

  35. voulagx said

    Μου ‘φαγε το αποσπασμα στο προηγουμενο,ειναι αυτο:

    «Ο Τζον Πιλ, ωστόσο, ο πιο γνωστός ραδιοφωνικός παραγωγός του κόσμου ever, χαρακτήρισε μία από τις ιστορικές συναυλίες των Emerson Lake & Palmer -από τα κορυφαία ονόματα του prog rock- «άσκοπη σπατάλη ηλεκτρικής ενέργειας».»

  36. voulagx αναρωτήθηκε:
    αυτό το “ever” δεν μεταφράζεται στα ελληνικά;

    NEVER!!!!!

  37. voulagx said

    #36 Ευχαριστω, Σκυλε, με τετοια ζεστα αυτη η δροσια ηταν ο,τι επρεπε! 🙂

  38. ενίοτε μεταφράζεται σε εύα 😀

  39. sarant said

    Αυτό το «έβα» παραδέχομαι πως είναι σύντομο, αλλά πάντως δεν νομίζω ότι έχει καθιερωθεί στη νεανική γλώσσα, όπως άλλα αγγλικά.

  40. στον προφορικό τρένντικο λόγο είναι συχνό

  41. voulagx said

    #38 Στάζυμπο φορ εύα!! 😛

  42. Immortalité said

    Να πω και γω; Στο προηγούμενο GK της Καθημερινής σ’ ένα άρθρο που υπόσχομαι όταν πάω σπίτι να δώσω τον τίτλο του, υπάρχει μια φωτό στη λεζάντα της οποίας αναφέρεται (από μνήμης) «εδώ ο Τάδε με το εδώδιμο τζετ σετ» ή κάπως έτσι. Η αλήθεια είναι ότι στη φωτογραφία ήταν μερικά κορίτσια να τα πιεις στο ποτήρι. Η μήπως να τα φας με μαχαίρι και πιρούνι; (θα επανέλθω με ακριβείς πληροφορίες)

    @ 41 Ωστε ο Στάζυ είναι της Εύας… Τί μαθαίνει κανείς… 😉

  43. Ηλεφούφουτος said

    Δε θέλω κάτσε-σήκω, ανέβα και κατέβα
    Γιατί τα ξύνω μόνιμα, δημόσιο forevah!

    Και ένα μαργαριτάρι που αλίευσε ο Στ. Κασσιμάτης και το αποδίδει στο ότι ο δράστης σπούδασε στο εξωτερικό.
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_28_18/08/2010_411744

    Στην πραγματικότητα είναι πολύ συνηθισμένο μαργαριτάρι ανεξαρτήτων σπουδών.

  44. sarant said

    Ιμόρ, προφανώς εδώδιμο εννοώντας εγχώριο (επειδή «είναι από εδώ»).
    Ο διαπράξας έχει καλή παρέα:

    Αυτά τα εδώδιμα είναι από εδώ;

    Ηλεφού, μέχρι και σε διαφήμιση του ΟΤΕ είχε γραφτεί «ανεξαρτήτου διάρκειας» ή κάτι τέτοιο. Αλλά εγώ δεν ερμηνεύω έτσι τη σπόντα του Κασιμάτη, ότι ο Πλ. έκανε το μαργαριτάρι επειδή έχει σπουδάσει στο εξωτερικό, αλλά παρόλο που είναι σπουδαγμένος, και δη στο εξωτερικό (κι ας μην του φαίνεται, λέει).

  45. voulagx said

    Απορω πως διελαθε της προσοχης του Νικοδεσποτου οτι «Είναι, πάντως, απορίας άξιον πώς ένα τέτοιο ολίσθημα διέλαθε της προσοχής της αυστηρής κυρίας Τζότζολα (με το σιέλ, ανδρικού τύπου πουκάμισο, κουμπωμένο σχεδόν ώς τον λαιμό) και έμεινε αδιόρθωτο στο απομαγνητοφωνημένο κείμενο.» (Απο το λινκ του Ηλεφου)
    Ή μηπως λανθανω;

  46. sarant said

    Χμμ… δεν είναι τόσο απλό, αν εννοείς τη γενική του διέλαθε. Πράγματι, στα αρχαία, και το διέλαθε και το διέφυγε συντάσσονται με αιτιατική: διέλαθε/διέφυγε την προσοχή. Ο Μπαμπινιώτης (τουλάχιστο στην έκδοση που έχω μπροστά μου) συστήνει να συντάσσονται επίσης με αιτιατική και στα σημερινά ελληνικά, και το διαφεύγω και το διαλανθάνω. Όμως, ενώ μπορείς να πεις, σε σημερινά ελληνικά, «ο δράστης διαφεύγει την σύλληψη», το βρίσκω… ελαφρώς περσικό να πεις-γράψεις: «το γεγονός διέφυγε την προσοχή μου». Ή θα πω «διέφυγε από» ή θα πω ξέφυγε, ή «μου διέφυγε» -άλλωστε, αν ήταν ζωντανή στα σημερινά ελληνικά η χωρίς πρόθεση χρήση του διαφεύγω δεν θα λέγαμε «μου διέφυγε» αλλά «με διέφυγε».

    Ακόμα περισσότερο αυτά ισχύουν για το «διέλαθε». Η χρήση «διέλαθε την προσοχή» είναι σωστή στα αρχαία. Στα νέα ελληνικά δεν νομίζω να υπάρχει σωστός τρόπος να το πούμε, όσο κι αν αυτό που λέω ακούγεται παραδοξολογία!

  47. voulagx said

    #46 Αυτο ακριβως ηθελα να πω, Σαραντ. νομιζω το ειχαμε συζητησει ξανα σε παλιοτερο αναρτηση.

  48. voulagx said

    #42 Ιμμορ, όλοι της Εύας είμαστε! 🙂

  49. Immortalité said

    οι πληροφορίες για το 42. Λοιπόν: GK τ.34 Αυγ.-Σεπτ. 2010, άρθρο «η καλοκαιρινή, καλή ζωή του Σλιμ ‘Ααρονς», σελ. 61, λεζάντα φωτογραφίας: «(…) Ο Άαρονς υπήρξε λάτρης της Ελλάδας και αγαπητός φίλος του εδώδιμου τζετ -σετ» Γκουρμέ τύπος 😉

    @ 48 🙂

  50. Immortalité said

    Φρέσκο κουλούρι: mass murderer = ομαδικός δολοφόνος Star, NCIS

  51. voulagx said

    Κι ακομα ενα φρεσκότατο, πριν απο λιγο το ακουσα απο τον Αλ. Θεοφιλοπουλο: «Ο Φρις ασφαλώς είναι απο τους διακριθείς» (απο αναμεταδοση ποδοσφαιρικου αγωνα).

  52. μετάδοση ή αναμετάδοση; 🙂

  53. voulagx said

    Ελα ,ντε! Πως μουρθε το «αναμεταδοση» δεν ξερω, νομιζω ετσι το ακουγα απο παλια, μαλλον εχει επικρατησει, οχι;

  54. voulagx said

    #52 Σταζυμπο, με ‘βαλες σε σκεψεις! 🙂
    Αν θυμαμαι καλα, στο ραδιοφωνο ακουγοταν το «αναμεταδοση», στην τηλεοραση ειχε επικρατησει το «απ’ ευθειας τηλεοπτικη μεταδοση» που αργοτερα εξελιχθηκε σε «ζωντανη», κανω λαθος;

  55. broadcasting είναι ο πρωτότυπος όρος και η καλύτερη απόδοσή του είναι εκπομπή. Καταχρηστικά και η μετάδοση μου κάνει εντάξει, αλλά η αναμετάδοση δεν βλέπω να έχει νόημα, ούτε για κονσέρβα. Τώρα το live είναι άλλου παπά ευαγγέλιο· ζωντανή και απευθείας, όπως λες, έχουν χρησιμοποιηθεί. Τι λένε τα λεξικά και οι υπόλοιποι, θα μάθουμε οσονούπω…

  56. Τώρα, Νικοδέσποτα, μπορείς κι εσύ να καταγγείλεις την κα Ραγκούση. Όχι τη συνήθη Μαρία αλλά την συνεπώνυμή της Πέπη, που στα σημερινά Νέα αρχίζει το αρθράκι της για το καλοκαιρινό παρεό με το μνημειώδες «Και τώρα τα κορίτσια, πασών των ηλικιών και πασών των κιλών, θα παίξουν «τις γυναίκες από την Ταϊτή».». Παναΐτσα μ’!

  57. Σκύλε, αν κατάλαβα καλά η συνήθης Μαρία είναι η Ρεπούση, όχι Ραγκούση.
    (ξέρω, βιάζεσαι να φύγεις για τη δεύτερη δόση διακοπών!)

  58. #56-#57 Γιάννης και Μαρία*, τα μπερδεύεις αυτά εύκολα…

    * επανάληψη καθημερινά το απόγευμα στην ΕΤ1. Παναγιώτα στα νιάτα της.

  59. sarant said

    Όλες ίδιες είναι, αφού ομοιοκαταληκτούν!

    Πάντως, μπορεί η αρθρογράφος των Νέων να κάνει χιούμορ, ή τουλάχιστον έτσι να ισχυριστεί.

  60. Πωπωπωωωωωωώ… Τάχω κάψει, όντως!
    Φεύγω αύριο για τις δροσές του Γράμου, να μην είμαι συνωστιζμένος.

  61. Μαρία said

    54 Και πολύ καλά θυμάσαι. Αναμετάδοση του αγώνα ακούγαμε.
    http://tinyurl.com/2vam6n8

  62. π2 said

    Πάλι καλά που δεν είπε πατσών των κιλών.

  63. ΤΑΚ said

    @Voulagx και Μαρία: ΦΥΣΙΚΑ αναμετάδοση ακούγαμε! Ο Stazy ήταν μάλλον πολύ μικρός και δε θυμάται. Η ετυμολογία του ΛΚΝ είναι πειστική, αλλά κανείς γαλλοτραφής να μας πει τίποτε για την ιστορία του retransmission σε σχέση με ραδιοτηλεόραση υπάρχει;

  64. Μαρία said

    ΤΑΚ, και βέβαια υπάρχει
    http://www.cnrtl.fr/definition/retransmission

  65. ΤΑΚ said

    Γεια σου, ρε Μαρία! Πολύ χαίρομαι που γύρισες! 🙂

  66. #63 Φχαριστώ για τα ηλικιακά… Δεν αξίζει το θέμα να μπούμε σε συζήτηση τι ήταν/είναι αυτό που ακούμε/ βλέπουμε; Αυτό που γινόταν broadcasted (που είναι ευρύτερο και εμπεριέχει το retransmission).

  67. ΤΑΚ said

    Φίλε Στάζυ, δεν ξέρω την πραγματική σου ηλικία, υποθέσεις κάνω 🙂
    Φυσικά, το μετάδοση ή εκπομπή είναι σωστότερο από το αναμετάδοση, δε λέω το αντίθετο. Απλώς κι εγώ αναμετάδοση το άκουγα, αναμετάδοση μου εντυπώθηκε (δε λέω και αναμετάδοση το λέω, γιατί πολύ σπάνια χρησιμοποιώ τη λέξη).

  68. Μαρία said

    Μα δε συζητάμε για το «σωστό».
    ΤΑΚ, αν ο Στάζυ δεν είναι πολύ μικρότερος απ’ το Δύτη, είστε μια γενιά. Υποθέτω 🙂

  69. Τελικά όλοι μικροί φαινόμαστε στο δίκτυο… Πιο μεγάλος από μένα είναι ο Στάζυ -τέσσερα-πέντε χρόνια, μου φαίνεται.

  70. Μαρία said

    69! Τι λε, ρε, άρα του ρίχνει και του ΤΑΚ, που παριστάνει το μεγάλο 🙂

  71. ΤΑΚ said

    Ωχ, δηλαδή είναι μεγαλύτερος από μένα ο Στάζυ… Και του είπα ότι ήταν μικρός τότε και δε θυμάται… Τελικά είμαι νιάτο ο άτιμος! 🙂

  72. Μαρία said

    71 Μικρέ, άντε και σιδεροκέφαλος. Μόλις το έμαθα στο …μπακάλικο της γειτονιάς.

    Νίκο, ο γείτονάς μου, που συνάντησα στο μπακάλη, παρακαλεί να του στείλεις ένα μέηλ, για να ανακτήσει τη διεύθυνσή σου, που έπεσε θύμα του φορμάτ.

  73. ΤΑΚ said

    Μαρία, σε ευχαριστώ πολύ! Αλλά να το μάθεις στο… μπακάλικο;! Reuters Grocery? Loool!

  74. Μαρία said

    73 Θα μπορούσα να το μάθω και στο ασανσέρ, καθότι ο Μπ. Καρά. γείτονας.

  75. #71 Πώς δεν το θυμάται; Αλλά δεν είχε λόγο να φέρει αντίρρηση. Όπως συμβαίνει και κάθε φορά που η ηλικία έρχεται ως επιχείρημα στο τραπέζι.

    Δεν έχω κρύψει την ηλικία μου εδώ μέσα, αλλά ως νιάνιαρο γκατζετάκια μου φέρεστε ως τώρα; 🙂

  76. ΤΑΚ said

    Μαρία (74): α, δεν ήταν το μπακάλικο, λοιπόν. Είπα κι εγώ.
    Στάζυ (75): γκατζετάκιας ναι, νιάνιαρο όχι! Εντελώς καλοπροαίρετο ήταν το αρχικό σχόλιο – πραγματικά νόμιζα ότι δεν το είχες ακούσει και το επέκρινες ως άστοχο. Προφανώς, για το πρώτο έκανα λάθος.

  77. Μαρία said

    Μα βρε ΤΑΚ δεν είπα οτι το έμαθα απ’ το μπακάλη αλλά στο μπακάλη!
    Το #52 φταίει για όλα. Και μένα μ’ έκανε να αμφιβάλω, που τον είχα για πιο πουρό.

  78. ΤΑΚ, η δεύτερη παράγραφος ήταν γενικότερη, δεν απευθυνόμουν σε σένα. Και για τα υπόλοιπα, κανένα πρόβλημα. Από τότε με τον δάσκαλό σου σου μικροδείχνω 🙂

  79. Α, ξέχασα. Η πραγματική προσβολή ήταν το «γκατζετάκιας»

  80. Όπου αποδεικνύεται, το ξαναλέω, ότι όλοι μοιάζουμε μικρότεροι. Εγώ θυμάμαι την πάτησα κάποτε με τον Βουλάγξ -εκεί κατέληξα ότι τελικά είμαι από τους βενιαμίν. Η Ιμόρ ίσως είναι μικρότερή μου, και βέβαια ο Κορνήλιος. 😉

  81. sarant said

    Το ιντερνέτι συστέλλει τον χρόνο;

  82. ΛΕΣ;

  83. voulagx said

    Κατι σαν τσουπακαμπρα που βυζαινει υπεροχα τον χρονο;

  84. Μικρέ Βουλάγξ, αν
    τσουπακάμπρα = ιντερνέτι
    γίδα = χρόνος
    αίμα = x
    τότε αναγκαστικά τη θέση του αίματος καταλαμβάνουμε εμείς, και τότε δεν είναι πολύ ευχάριστο. Προτείνω:
    τσουπακάμπρα = εμείς
    γίδα = ιντερνέτι
    αίμα = χρόνος
    Αυτό νομίζω βολεύει περισσότερο.

  85. Μαρία said

    Η τσουπα του Βουλαγξ δε βυζαίνει αίμα αλλά χρόνο.

  86. Αυτό πρότεινα κι εγώ..

  87. sarant said

    Τσουπατιέμπο 🙂

  88. voulagx said

    Μα τοτε, μικρε Δυτη,το ιντερνετι θα ειναι ειδος προς εξαφανιση, ως εσαει συστελλομενο.

  89. έτσι κι αλλιώς σε 10 χρόνια δεν θα έχουμε web (έχετε ηλεμηνύματα)

  90. Όχι, μικρέ Βουλάγξ, διότι η γίδα δεν συστέλλεται, απλά χάνει το αίμα. Κάποια στιγμή βέβαια θα μείνουμε από χρόνο. Το πρόβλημα θα τόχουν οι μελλοντικές γενιές, φοβάμαι.
    Δοκιμάζω μια εναλλακτική:
    γίδα = χρόνος
    αίμα = ιντερνέτι
    τσουπακάμπρα = εμείς (αυτό δεν αλλάζει)
    αλλά μου μοιάζει κάπως μεταμοντέρνα.

  91. Μαρία said

    86 Με τη διαφορά οτι η τσουπατιέμπο είναι το ιντερνέτι που απο μας τις γίδες βυζαίνει χρόνο.

  92. voulagx said

    τσουπακαμπρα = ηλικιοθηλας = ιντερνετ, που ρουφαει τον χρονο( δηλ. το αιμα) των ηλικιων
    Ντοριαν Γκρέι θα γινουμε ολοι μας εδω μεσα !

  93. Α! α! τώρα τόπιασα. Εμείς είμαστε οι γίδες, λέτε -δεν μ’ αρέσει αυτό, εγώ ήθελα να πω ότι στο ίντερνετ γινόμαστε νεότεροι, όχι ότι μας γερνάει!

  94. Στην πραγματικότητα, το δίκιο τόχει η Μαρία. Τι δουλειά έχουμε στο ίντερνετ, μία η ώρα Σαββατιάτικα.

  95. voulagx said

    Μηπως Ηλικιοθηλας δεν ειναι το ιντερνετ, γενικως, αλλα ειδικα ο Σαραντακοχωρος; Πως μπορουμε να το διακριβωσουμε τουτο;

  96. Μαρία said

    94 Ρε συ, για να γίνουμε απο γίδες κατσικάκια.

    Μερσί, Στάζυ.

  97. Μπουκανιέρος said

    94 Σαββατιάτικα; Πάει, ξέφυγε εντελώς ο χρόνος.

  98. Ωπ! συμπληρώνεται το καρέ των ξενύχτηδων.
    Όπου νάναι θα γυρίσει κι ο Βασίλης ο Νικολαΐδης, φαντάζομαι.

  99. Immortalité said

    Καλά έχετε ξεφύγει τελείως όμως! 🙂

    @ 80 Δύτη μήπως τελικά με ξέρεις από κάπου 😉

    Για το τί δουλειά έχουμε στο ιντερνετ μια η ώρα απαντώντας για λογαριασμό μου, μόλις γύρισα από το Inception. Ακόμα να συνέλθω…

  100. voulagx said

    #94: Ο Μικρος Δυτης βιαζεται να μεγαλωσει;

  101. #99 Α όχι, το είπα από αβροφροσύνη 😉
    Αφού μαζευόμαστε όλοι απόψε, άντε να εμφανιστεί και ο Αλφρέδος κι η Μισιρλού, να κάνουμε σαββατιάτικο πάρτι.

  102. #99 Spoiler Alert – Το «Ινσέψιο» δεν είναι για χαζούς, κομπλεξικούς και υπερκουλτουροειδείς. Οι υπόλοιποι, απολαύστε υπεύθυνα!

  103. Μα τι έχουν πάθει όλοι με το Ινσέψιο; (εδώ δεν έχει έρθει ακόμα βέβαια…)

  104. voulagx said

    Για λεγε Ιμμορ για το Inception!
    (γμτ ξεμεινα απο καυσιμα! :P)

  105. #104 θα διαβάζει ακόμα τους λίκνους…

  106. voulagx said

    #105 Ωχ! τη …λικνισαμε! Μηπως ειδε κανεις τον «αορατο συγγραφεα» του Πολανσκι;

  107. voulagx said

    #89 Stazybo γιατι δεν θαχουμε web σε 10 χρονια;

  108. Κώστας Αδαμόπουλος said

    @94 Δηλαδή εγώ που σας διαβάζω ενώ δουλεύω σε μπαρ κερδίζω το βραβείο του πιο καμένου, ε;

  109. Immortalité said

    Λοιπόν σύντομη παρουσίαση γιατί δεν είμαι και κανένα λογοτεχνικό ταλέντο ( βλ. Δύτη)Δεν ξέρω τί ταινίες προτιμάτε, αλλά για δυόμιση ώρες (χωρίς διάλειμμα) δεν κουνήθηκα από τη θέση μου. Πήγα να τη δώ γιατί είχα δει το Memento και με είχε εντυπωσιάσει και γιατί θεωρώ ότι ο Ντι Κάπριο είναι από τους καλύτερους ηθοποιούς σήμερα (και μην ακούσω τίποτα για Τιτανικούς και ότι είναι ωραίος (πράγμα το οποίο δεν είναι αδίκημα)).
    Λοιπόν η ταινία είναι αριστουργηματικά στημένη, με καταπληκτικά εφέ, πολύ καλές ερμηνείες αλλά κυρίως, κυρίως εξαιρετικά ενδιαφέρον σενάριο. Δύσκολα περιγράφεται όπως δύσκολα περιγράφεις ένα ζωντανό όνειρο και φυσικά δύσκολα εξηγείται. Οχι η ταινία, το γιατί σου αρέσει. ‘Οπως σ’ ένα όνειρο τα πάντα είναι λογικά και έχουν μια εξήγηση αλλά έξω από αυτό η αίσθηση δεν μεταφέρεται, έτσι. Θέλει προσοχή εστιασμένη και τα 128 λεπτά της και θέλει και φαντασία ελεύθερη. Οι άνθρωποι που ψάχνουν μια λογική εξήγηση πίσω από όλα δεν θα ενθουσιαστούν. Αν και το παράδοξο είναι ότι υπάρχει μια λογική εξήγηση πίσω από όλα. Απλά πρέπει να διαλέξεις να τη δεις. Συμπέρασμα: 12 points!

  110. Immortalité said

    @105 Οντως. Και με το λίκνο που έδωσες δεν συμφωνώ. Γιατί ενα σενάριο πειράζει να είναι απλό; και ποια ταινία τάχα προσέφερε τις εκ των υστέρων εκρήξεις συνειδητοποίησης όσων είχες παραβλέψει την ώρα της προβολής; Εγώ σου προτείνω να το δεις. Μόνο έτσι θα βγάλεις συμπέρασμα και θα δεις σε πιο κομμάτι του δικού σου μυαλού ακουμπάει.

    @ 106 Εγώ! 😉 Τι θες να μάθεις;

    @ 102 Στάζυ είσαι πιο γρήγορος και από τη σκιά σου!

  111. Χμμμ… νομίζω θα μ’ αρέσει.
    (Βουλάγξ, #106, εγώ το είδα και μ’ άρεσε, αν μη τι άλλο περισσότερο από τις υπόλοιπες ταινίες του της τελευταίας δεκαετίας. Αν θυμάμαι καλά, δεν έπαιζε η Εμανουέλ Σενιέ, τουλάχιστον)

  112. Immortalité said

    @ 108 Μπα σε τρώγω μάλλον. Διότι εγώ ενώ ήμουν για σινεμά και ποτό μετά, μετά γύρισα και από το γραφείο…

  113. Immortalité said

    @ 111 Οχι Δύτη, ευτυχώς δεν έπαιζε, δεν είχε χαπυ εντ, ήταν μια ταινία που αναφερόταν σε ένα κανονικό άνθρωπο που αντιμετώπισε μια ιδιαίτερη κατάσταση, πέραν των δυνατοτήτων του ή μάλλον της καθημερινότητάς του και την αντιμετώπισε ως τέτοιος και όχι ως Τζειμς Μποντ που κρυβόταν πίσω από ένα συγγραφέα. Μ’ άρεσε και ο ρυθμός της. Ηταν σχετικά αργή, αλλά ακολουθούσε το χρόνο συνειδητοποίησης του ήρωα… Να τη δεις 🙂

  114. Μαρία said

    106 Βλέπεται, ειδικά σε θερινό με μπύρες.

  115. Βουλάγξ,

    http://geekandpoke.typepad.com/geekandpoke/2010/05/2040.html
    http://geekandpoke.typepad.com/geekandpoke/2007/01/the_future_of_t.html

    Το πρώτο στάδιο ήταν το hypertext/hypermedia και το web όπως το ξέρουμε.
    Το επόμενο θα είναι web apps, παντού

  116. #109 συμφωνῶ

  117. Immortalité said

    114 Υπάρχουν ταινίες που βλέπονται μόνο στο θερινό;

  118. ἄσε ποὺ ὅλο τὸ θέρος ἄκουγα τὸ non, je ne regrette rien.

  119. #113 με μπέρδεψες, τώρα αναφέρεσαι στο Ινσέψιο ή στον Αόρατο; Το δεύτερο το είδα, το πρώτο όχι.
    Αλλά τώρα που συμπληρώνεται το τιμ, το κρεβάτι με τραβάει απ’ το μανίκι. Ένα τσιγάρο ακόμη και λακανός.

  120. ἐγὼ εἶδα τὸν ἀόρατο (ἀφανῆ θὰ ἦταν τὸ καλύτερο) συγγραφέα. καὶ μοῦ ἄρεσε.

  121. Συμπληρώνω στο #119 τη λύση της εξίσωσης των #83-92:
    τσουπακάμπρα = Σαραντάκος
    γίδα = ο ύπνος μας
    αίμα = ώρες ύπνου

    Καληνύχτα! θα διαβάσω τη συνέχεια αύριο.

  122. Immortalité said

    119 Δύτη μου αναφερόμουν σε σένα σχολιάζοντας ότι δεν έπαιζε η Εμμανουέλ και στον Βουλάγξ προτρέποντάς τον να το δει 🙂 (Δεν φταίω εγώ, φταίνε οι μπύρες)

  123. Immortalité said

    @ 116 Χαίρομαι. Γιατί το τραγουδούσες; έκανες κάτι για το οποίο θεωρητικά θα έπρεπε να είχες μετανοιώσει αλλά εσύ δεν; 😉

    Πάω και γω να ονειρευτώ όσο ακόμα είναι ασφαλές…

  124. voulagx said

    #114: Κι εγω σε θερινο το ειδα, αλλα χωρις μπυρες, λες γι’ αυτο να μην μου αρεσε;

  125. βουλάγξ, έχεις απορίες, ή λεκανός;

  126. Εγώ έχω κάποιες απορίες (τι είναι τα web-apps;) αλλά, λεκανός. Ες αύριον.

  127. Μαρία said

    http://www.youtube.com/watch?v=sSmWHxXeNqU λεκανόστ

    124 Άσε, Βουλάγξ, αυτό είναι το χάσμα των γενεών.

  128. Αυτό, όπως το γράφει, προφέρεται λέκα νοστς, απ’ ό,τι θυμάμαι.
    Και με τούτο, καληνυχτίζω οριστικά.

  129. voulagx said

    #115 Θενκς Σταζυ. Φοβηθηκα οτι σε 10 χρονια θα αρχισω να μεγαλωνω!
    Ελπιζω το web apps να αποδειχθει σουπερ-τσουπατιεμπο! 🙂

  130. Μαρία said

    128 -στ και με παχύ σ, μπορείς και να το ακούσεις. Αλλά υποψιάζομαι οτι σε κάποια ιδιώματα τρώνε το τελικό τ, όχι πάντως οι Βούλγαροι που δούλευαν στη Σαμοθράκη.

  131. 123 δὲν τὸ τραγουδοῦσα, τὸ ἄκουγα. τὸ ἔχω περασμένο στὸ κινητὸ καὶ τὸ ἄκουγα κάτι τέτοιες ὧρες παρὰ θῖν’ἁλός.

  132. voulagx said

    Σταζυ, αποριες εχω, καυσιμα δεν εχω, ανευ τουτων δεν τραβαει η μηχανη!!
    Γι’ αυτο λεκανοστ! Ες αυριον!

  133. #130 έτσι…

  134. sarant said

    Καλημέρα σε όλους!

    Άκου Τσουπακάμπρα ο Σαραντάκος!

    Κωσταδαμόπουλε, χαίρε!

Σχολιάστε