Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Στην Καραϊβική με τον Μποστ

Posted by sarant στο 11 Δεκεμβρίου, 2012


Καιρό έχουμε να βάλουμε Μποστ, οπότε το σημερινό άρθρο θα είναι αφιερωμένο σε αυτή τη μεγάλη αγάπη μου. Το σκίτσο που θα σας παρουσιάσω σήμερα το είχα ξεχωρίσει να το δημοσιεύσω στα τέλη Οκτωβρίου, επειδή τότε συμπληρώνονταν τα πενήντα χρόνια από το σημαντικό διεθνές γεγονός που ενέπνευσε τη γελοιογραφία, αλλά με το ένα και με το άλλο το ξέχασα και το ξαναθυμήθηκα πρόσφατα. Οπότε, πρέπει ή να περιμένω άλλα 50 χρόνια για να το παρουσιάσω στην εκατοστή επέτειο ή να το δημοσιεύσω τώρα, ελπίζοντας ότι μεταξύ φίλων ο ενάμισης μήνας δεν θα χαλάσει τη στρογγυλάδα των πενήντα χρόνων. Και διάλεξα το δεύτερο, επειδή φοβήθηκα μήπως, αν το αναβάλω για το 2062 το ξεχάσω και πάλι.

Το γεγονός που συγκλόνισε τον κόσμο πριν από πενήντα χρόνια (και ενάμιση μήνα), και που έδωσε στον Μποστ την έμπνευση για το σκίτσο που θα δούμε, ήταν η κουβανική κρίση ή η κρίση των πυραύλων του 1962. Σε αντίδραση στην πρόθεση των σοβιετικών να εγκαταστήσουν πυραύλους στην Κούβα (ως αντίδραση στην εγκατάσταση αμερικανικών πυραύλων στην Τουρκία), ο πρόεδρος Κένεντι των ΗΠΑ προχώρησε στις 22 Οκτωβρίου σε ναυτικό αποκλεισμό του νησιού και ανάγγειλε ότι θα πραγματοποιούσε νηοψίες σε όλα τα πλοία που προσέγγιζαν την Κούβα. Ο Νικήτας Χρουστσόφ, γραμματέας του ΚΚ της ΕΣΣΔ απάντησε ότι αυτό ήταν παραβίαση του διεθνούς δικαίου που φέρνει την ανθρωπότητα στο χείλος της θερμοπυρηνικής σύρραξης. Ωστόσο, ύστερα από μερικά τεταμένα εικοστετράωρα βρέθηκε συμβιβαστική λύση, με τη βοήθεια του Ου Θαντ, του ΓΓ του ΟΗΕ. Οι σοβιετικοί απέσυραν τους πυραύλους τους από την Κούβα και οι Αμερικανοί υποσχέθηκαν ότι δεν θα έκαναν ποτέ εισβολή στην Κούβα. Υπήρχε ωστόσο κι ένας μυστικός όρος στη συμφωνία, που δεν ανακοινώθηκε: οι Αμερικανοί απέσυραν τους πυραύλους τους από την Τουρκία. Ο συμβιβασμός αυτός χαιρετίστηκε σε όλο τον κόσμο σαν νίκη της ειρήνης. Μια περαιτέρω χειρονομία καλής θέλησης ήταν η εγκατάσταση του «κόκκινου τηλεφώνου» για απευθείας επικοινωνία ανάμεσα σε Ουάσινγκτον και Κρεμλίνο.

Το σκίτσο του Μποστ δημοσιεύτηκε στις 28 Οκτωβρίου 1962 στην Ελευθερία, δηλαδή τη μέρα που ανακοινώθηκε η συμφωνία των δυο υπερδυνάμεων, αλλά φυσικά αναφέρεται στα προηγούμενα γεγονότα:

kouba

Η αντιπαράθεση της μικρής Κούβας με την αμερικανική υπερδύναμη είχε θυμίσει την πρόσφατη τότε ταινία «Το ποντίκι που βρυχάται» (με πρωταγωνιστή τον Πίτερ Σέλερς, όπου ένα μικροσκοπικό ευρωπαϊκό κράτος κηρύσσει πόλεμο στις ΗΠΑ!) και ακριβώς αυτό εκμεταλλεύεται εδώ και ο Μποστ παρομοιάζοντας τον Φιντέλ Κάστρο με ποντικό χωμένο στην τρύπα του.

Φυσικά, τα πρώτα λόγια του Κένεντι παραπέμπουν στο έργο του Καραγκιόζη με τον Μεγαλέξαντρο και το καταραμένο φίδι. Το λογοπαίγνιο «νηοψήνομαι» παραπέμπει στην απειλούμενη πυρηνική σύγκρουση που τελικά αποφεύχθηκε, καθώς πρυτάνευσε η σύνεση και οι δυο υπερδυνάμεις βγήκαν από την κρίση με το γόητρό τους άθικτο. Ομολογώ ότι δεν έκατσα να ξεδιαλύνω τις μπηχτές που ρίχνει ο Μποστ μέσα στην παρένθεση κάτω από τον τίτλο, για τα ταπητουργεία της Β. Ελλάδας και το ραδιόφωνο.

Ένα πρωτοσέλιδο της Αυγής, στις 31 Οκτωβρίου 1962, χαιρετίζει την επίτευξη συμφωνίας

koubabgh

Το κείμενο της μπορντούρας αναφέρεται παρεμπιπτόντως στις πρόσφατες εισαγωγικές εξετάσεις του Πολυτεχνείου, όπου είχαν δοθεί θέματα μαθηματικών που αποδείχτηκαν άλυτα:

Μόνον με πήραβλον θα βγω – Ρίξε τον κε θα δούμε
ποίος θα μείνη νικητής εάν νηοψηθούμε
Το πρόβλημα δεν λύετε με βόμβας κε με πλοίων
καθόσον είνε άλητον σαν των πολιτεχνείων
κι αν φέρης το πηλύκειον κε μιαν στολήν πλοτάρχου
ποίος θα μείνη να σε δη φέρων στολήν ναβάρχου
Εμείς εβασιζόμεθα ωσάν πατήρ που είσαι
να είσε πλέον σοβαρός και όχι να οργείσαι.
Διατί πανικοβάλλεσαι που βλέπεις ποντικόν;
Αφτά τα κάνουν Ζακελίν κε άλλων θηλικών
που τρέχοντες ανέρχοντε επάνω εις καρέκλα
επικαλούντες τον Θεόν και την Αγίαν Θέκλα
συ όμος βλέπων ποντικόν ως φύσις ανδρική
πρέπει να κάνης έκλησιν μόνον στην λογική.

Προσθήκη: Η συνέντευξη του Μπέρτραντ Ράσελ που φαίνεται στο φύλλο της εφ. Αυγή πιο πάνω, βρίσκεται εδώ.

118 Σχόλια to “Στην Καραϊβική με τον Μποστ”

  1. Αντιφασίστας said

    Καλημέρα! Τα σχόλια αργότερα, απλώς θέλω την πρωτιά, γιατί εμείς οι Παναθηναϊκοί, ε, είμαστε κάπως στερημένοι (εντελώς προσωρινά) σ’ αυτόν τον τομέα. 🙂

  2. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    … Αφτά τα κάνουν Ζακελίν κε άλλων θηλικών
    που τρέχοντες ανέρχοντε επάνω εις καρέκλα
    επικαλούντες τον Θεόν και την Αγίαν Θέκλα
    συ όμος βλέπων ποντικόν ως φύσις ανδρική
    πρέπει να κάνης έκλησιν μόνον στην λογική.

    Θεός! :mrgreen:

  3. An-Lu said

    Καλημέρες! Για να μαθαίνουν οι νεότεροι…

  4. Gpoint said

    Εκπληκτικός Μποστ !!!

    τα πλοία νηοψήνοντα, κατάσχουν τα τυρία …

    Την κρίση και τον φόβο της πυρηνικής καταστροφής αποτύπωσε και ο Ντύλαν με το It’s a hard rain’s a’ gonna fall

  5. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια!

    2: Εγώ κι εσύ θεωρούμε ότι όλοι ξέρουν ποια είναι η Ζακελίν 🙂 αλλά είναι έτσι;

  6. spiral architect said

    @5: Για να μαθαίνουν λοιπόν οι νεώτεροι:
    Ζακλίν Μπουβιέ Κένεντι Ωνάση

    Όχι μόνον ο Μποστ, αλλά και οι εφημερίδες και τα περιοδικά της εποχής θαρρώ ότι, την έγραφαν Ζακελίν.

  7. Νέο Kid Στο Block said

    Mου κάνει εντύπωση στο πρωτοσέλιδο της Αυγής (διευθυντές: Μ.Γλέζος, Λ. Κύρκος, παρακαλώ) η αποκλειστική συνέντευξη με τον μεγάλο Ράσελ.
    Σκέφτομαι ποιους συνεντευξιάζουν σήμερα οι εφημερίδες γενικά..
    Σκέφτομαι οτι σήμερα που ο πυρηνικός όλεθρος ενός πολέμου μοιάζει εντελως ασήμαντη στατιστικά πιθανότητα, δεν υπάρχουν, σχεδόν ,αντιπολεμικές φωνές (όχι τώρα βεληνεκούς ενός Ράσελ,αλλά και πολύ μικρότερου), λες και οι άλλοι πόλεμοι είναι μια χαρά…
    Σκέφτομαι ότι ο δηλωμένος Τεϊοποτιστής στο θρήσκευμα Ράσελ και φανατικός ειρηνιστής θα γινόταν τη απουσία του «μία από χόρτα» από τον κάθε γελοίο «πανεπιστήμονα» επηρεαστή κοινής γνώμης…

    Μήπως υπάρχει κάπου αυτή η συνέντευξη Νικοκύρη; Προσωπικά, θα με ενδιέφερε πολύ.

    Καλημέρα σε όλους!

  8. μήτσκος said

    Φαντάζομαι κάποιο Σαραντάκο-τζούνιορ το έτος 2040 να βάζει κουίζ:
    Τι κοινό έχουν ο Μποστ, ο Πίτερ Σέλερς και ο Μπέρτραντ Ράσελ;

  9. ππαν said

    Καλημέρα, ευχαριστώ!

  10. Νέο Kid Στο Block said

    Τα αγαπημένα μου ρητά του Ράσελ:

    If there were a God, I think it very unlikely that he would have such an uneasy vanity as to be offended by those who doubt his existence. (τα πάντα γύρω από τη θρησκεία)

    Shakespeare did not write with a view to boring school-children; he wrote with a view to delighting his audiences. If he does not give you delight, you had better ignore him. (τα πάντα γύρω από τη λογοτεχνία)

    The fundamental defect of fathers is that they want their children to be a credit to them. (τα πάντα γύρω από την παιδαγωγική)

    Let the pantas live! (τα πάντα γύρω από τα Πάντα)

    Mήτσκος, ωραίο το κουίζ! 🙂

  11. Σοβαρά, τώρα, Νεοκίντ, το είπε όντως αυτό για τα Πάντα;

  12. ππαν said

    10: Αν αυτά είναι τα αγαπημένα σου, τα χειρότερα τι λένε; Τα μαλλιά μακραίνουν; 🙂

  13. Καλημέρα σας και από την υποσαχάρια ζώνη. Νίκο μιλ φουά μερσί ε ανκόρ μιλ! 🙂

    @8 Γιατί βρε κάποιος Σαραντάκος τζούνιορ; Και ο Νικοκύρης τι θα κάνει; Σύνταξη θα τον βάλεις να πάρει μόνο σε 27 χρονάκια; 😀

    Ρε παιδιά στην απάντηση του ποντικού ε, του Κάστρο ήθελα να πω, δεν καταλαβαίνω την τελευταία λέξη στον τέταρτο στίχο «ώστε δια να ;;; » Τι λέει;

  14. Νέο Kid Στο Block said

    11. Τον είδα κάποτε όνειρο και τον ρώτησα : Ποιο το νόημα των Πάντων, Μπέρτραντ; και μού απάντησε Let the pantas live!
    Επίσημα ,μάλλον δεν πιάνεται, αλλά εγώ ξέρω ότι είναι δικό του! 😉

  15. ππαν said

    13; «ταούμε», υποθέτω «ταούμαι» ταΐζομαι στην διάλεκτο του Μποστ

  16. @15 Αν και το νόημα βγαίνει, θέλει φαντασία να καταλάβεις το ρήμα.

  17. Νέο Kid Στο Block said

    12. Ω, δεν βρίσκω κάποιο ιδιαίτερο λόγο να εντυπωσιάζομαι από δυσνόητα πράγματα!
    Μπορώ κάλλιστα να πνιγώ και στα «ρηχά» νερά των προφανών. 🙂
    (μακάρι να ήμουν ο μόνος!)

  18. ππαν said

    17: Άλλο απλό άλλο κοινότοπο, όλο τα μπερδεύεις αυτά. Πόσο θα κρατάς αμανάτι τον Λυκιαρδόπουλο;. Υποθέτω πως ο Ράσελ θα έχει γράψει-πει και καλύτερα από το ότι η λογοτεχνία προσφέρει απόλαυση κλπ.

  19. Γς said

    1962, Μάθαινα τότε ρώσικα στον Ελληνο-Σοβιετικό Σύνδεσμο και θυμάμαι την Κούβα (στα ρώσικα Куба) και το ακρωνύμιο Куба (Коммунизм у берегов Америки = κομμουνισμός ανοικτά των ακτών της Αμερικής) . Και χαρούλες οι σύντροφοι…

    Παρόλα αυτά, ήταν μια πολύ ζεστή τάξη και πραγματικά το ευχαριστιόμουν.
    Μέχρι που ένα βράδυ, μόλις τελειώσαμε κει στη Πλατεία Ρηγίλλης στο μέγαρο που σήμερα είναι (ήταν) ο Βαράγκης, με περίμεναν δύο καλοί κύριοι:
    -Γιατί έρχεσαι εδώ; Αφού δεν είσαι κομμουνιστής. –Για τα ρώσσικα, μου αρέσουν.
    –Ωραία. Θα σε βοηθήσουμε να κατέβεις για πρόεδρος στο έτος σου (ήμουν πρωτοετής) με την ΕΔΑ.
    –Τι; Μα δεν είμαι με την ΕΔΑ, απεναντίας και όλοι το ξέρουν!
    –Δεν πειράζει είναι πολλοί που δεν είναι ΕΔΑ στην ΕΔΑ. Θα σε προωθήσουμε.
    –Δεν θέλω.
    Τρεις ώρες με πίεζαν. Θυμάμαι ότι ξαφνικά σταμάτησε το μυαλό μου για αρκετή ώρα. Υπέφερα, ποτέ δεν μου ξανασυνέβη κάτι τέτοιο στα επόμενα 50 χρόνια. Τότε μόνο με παράτησαν.
    Από κείνη την ημέρα όμως είτε ήμουν είτε δεν ήμουν στην τάξη το ίδιο ήταν. Με αγνοούσαν οι πάντες. Σίγουρα με είχαν εκδικηθεί. Ότι είμαι τάχα της ασφάλειας ή ποιος ξέρει τι άλλο.

    Τι καιροί κι εκείνοι.

  20. spiral architect said

    Μιας και αναφέρθηκε η ταινία Το ποντίκι που βρυχάται (η οποία παρεμπιπτόντως γυρίστηκε 3 χρόνια πριν την κρίση των πυραύλων) θυμήθηκα την σαρκαστική αντιπολεμική ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, που ήλθε στην Ελλάδα ως S.O.S Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα γυρισμένη δυο χρόνια μετά την κρίση.
    Χαρακτηριστική σκηνή πάλι με πρωταγωνιστή τον Πίτερ Σέλερς είναι η παρακάτω:

    Τους συνειρμούς σας με περσόνες του παρόντος μπορείτε να τις κάνετε μόνοι σας. 😐

  21. spiral architect said

    @6: Όπως και οι εφημερίδες της εποχής έγραφαν τον Χρουστσόφ – Хрущёв σαν Κρούτσεφ, μάλλον οπτικοποιώντας την κυριλλική γραφή.

  22. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα σχόλια!

    7: Πάρε υπόψη σου ότι ο Ράσελ τα είχε τα χρονάκια του. Θα κοιτάξω να δω αν έχω τη συνέντευξη πρόχειρη, αλλιώς το βράδυ.

    13: Όπως είπε και η Ππαν, «να ταούμαι» = να ταΐζομαι, να τρέφομαι. Δεν το λέτε στην Κρήτη; 🙂

  23. @22 Μόνο ταγή λέμε για το φαΐ των ζώων. Εμείς τρώμε, αποτρώμε αλλά δεν ταούμαστε 🙂

  24. Γς said

    21:
    Χρουσιόφ

  25. ππαν said

    23: Τα μωρά τουλάχιστον τα ταΐζετε; 🙂

  26. Ένστασις κύριε πρόεδρε. Ο Μποστ δεν πήγε στην Καραϊβική, αλλά στην Καραβική!

  27. @25 Τώρα κλέβεις! 🙂

  28. ππαν said

    Ανησυχούσα μην τ΄αφήνατε νηστικά τα κοπέλια! 🙂

    Μπράβο στον ΑΦΜ! να διορθωθεί πάραυτα ο τίτλος!

  29. varsamakos said

    Chomsky:
    http://www.youtube.com/watch?v=Cc0eUtBAWyA

  30. sarant said

    26: Ναι, στη μποστική γεωγραφία (και όχι μόνο) είναι η Καραβική, επειδή για να πας εκεί θέλεις καράβι (η πρωτογένεια της ελληνικής γλώσσας)

  31. Τσούρης Βασίλειος said

    Καλημέρα σας!
    Μήπως στους Αν. Έλληνες » εζήλωσαν δόξαν Μποστ » και δημιούργησαν τη λέξη κορυφαιότητα;

  32. Γς said

    30:
    Πλάκα έχει που καμιά φορά σπεύδουν να το διορθώσουν¨

    -Καραβική; Ωχ, σόρυ Καραβαϊκή!

  33. @28α ‘Οι δα! 😀

  34. Να’σαι καλά Νικοκύρη, υπέροχος για άλλη μια φορά ο Μποστ!

    @18: Ποιος είναι ο Λυκιαρδόπουλος, και γιατί να σου το κρατάει αμανάτι για πάρτη του;

    @26: Όντως, και προφανώς αυτή είναι μια ακόμα απόδειξη ότι οι Αρχαίοι Ημών Πρόγονοι ήταν οι πρώτοι που ταξίδεψαν στην Αμερική, και ονόμασαν την συγκεκριμένη περιοχή «Καραβική», λόγω των πολλών διαθέσιμων λιμανιών για τα καράβια τους!

  35. Γς said

    34 β:
    Πάντως ο Μπόστ μέχρι τις Αζόρες (ή τουλάχιστον στα ανοιχτά τους), έφτασε.

  36. ππαν said

    34: Όχι σε μένα, στον Λυλιαρδόπουλο το κρατάει!

    Η πολιτική ουσία του λαϊκισμού (Γεράσιμος Λυκιαρδόπουλος)

  37. Αντιφασίστας said

    Να μερικά αποφθέγματα του Ράσελ:
    http://www.gnomikologikon.gr/authquotes.php?auth=101
    Μερικά είναι κοινότοπα, κάποια άλλα είναι βαθύτατα φιλοσοφημένα και πολύ δηκτικά π.χ. Λέγεται ότι ο άνθρωπος είναι λογικό ον. Σ’ όλη μου τη ζωή έψαχνα για στοιχεία που να το αποδεικνύουν αυτό. Κλασικός Ράσελ!
    Εντύπωση μου κάνει ο γλωσσικός αχταρμάς καθαρεύουσας και δημοτικής στο πρωτοσέλιδο της Αυγής. Το επέβαλλε κάποιος νόμος ή ακόμα και οι αριστεροί ήταν γλωσσικά συγχυσμένοι τότε;

  38. sarant said

    37: Αυτή ήταν η γλώσσα των εφημερίδων τότε. Όχι ότι υπήρχε κάποιος νόμος, βέβαια.

  39. cronopiusa said

    Καλημέρα, ευχαριστούμε

    La Rabbia – Pier Paolo Pasolini 1963

    Η ΝΗΣΟΣ ΤΩΝ ΑΖΟΡΩΝ

    Ένα πλοίον ταξιδέβων με υπέροχον κερόν,
    εφνιδίως εξοκήλη ανοικτά των Αζορών.
    Φοβηθέντες των κηρίων κε ανήσηχοι κυρίε,
    πίπτουν όλοι εις το κύμα κε τους τρώγουν καρχαρίε.

    Ένας νέος κε μια νέα, ορεότατα πεδιά,
    φθάνουν κολυμβών γενέος εις πλησείον αμουδιά
    νήστις όντες κε διψόντες εις την νήσον αφιχθείς,
    έτρογον καρπούς των δένδρων κε συλάβοντες ιχθείς.

    Ζώντες βίον πρωτογόνου κε ο νέος με την κόρη,
    κύταζαν κε κάπου-κάπου εάν έρχετε βαπόρι
    αλά φθάσαντος χειμόνος κε μη φθάνοντος βαπόρι
    απεβίοσεν ο νέος κε απέθαναιν η κόρη.

    Αργότερα, αργότερα,
    πλησιάσαν δύο κότερα
    κι’ ήρθε κι’ ένα βαπόρη
    ματέος ψάχνων για να βρη
    τον νέον κε την κόρη.

    Κατηραμένη νήσος, νήσος των Αζορών,
    που καταστρέφης νέους και θάπτης των κορών
    να πέση τιμορία από τον ουρανόν,
    να λείψης απ’ τους χάρτας κε τον οκεανόν.

  40. LandS said

    24 Γς υπάρχει μια μικρή ουρίτσα κάτω δεξιά στο τέταρτο γράμμα. Χωρίς την ουρίτσα παχύ σ, με την ουρίτσα παχύ σ με τ. Έτσι δεν είναι;
    Αυτό e με τα διαλυτικά δεν είναι σπαστικό; Στις νοτιοσλαβικές γραφές υπάρχει; Ξέρω ότι δεν υπάρχει στα Βουλγάρικα. Αλλά εκεί το Ε είναι ε και όχι γιε.

    31 Τη νησιωτικότητα από κυβερνητικά χείλη σε εξαγγελία προγραμμάτων ανάπτυξης, τρομάρα τους, για τις Κυκλάδες δεν την πρόσεξες;

  41. spiral architect said

    @40β: Η εποχή της γλωσσοπλαστίας. 😦

  42. agapanthos said

    Κυκλοφορεί μια νόστιμη ιστορία, αλλά δεν ξέρω αν είναι αληθινή. Ραδιοφωνικός παραγωγός, της βαθιάς υποτίθεται κουλτούρας, αποφασίζει να παίξει ένα τραγούδι από τον τότε τελευταίο δίσκο της Σαβίνας Γιαννάτου και συγκεκριμένα αυτό:

    Χαζεύει το εσώφυλλο μονολογώντας: «Από πού να είναι τώρα αυτό; Α, από τη Γουαδελούπη. Και πού σκατά είναι η Γουαδελούπη;»

    «Στην Καραϊβική», απαντά ο φρικαρισμένος ηχολήπτης.

    «Και τι σημαίνει «Α μον ντιε» στα Καραβαϊκά;» τον αφήνει οριστικά άφωνο ο ραδιοφωνατζής.

  43. Αντιφασίστας said

    31,40: Γιατί, παρακαλώ; Καλύτερος είναι ο Ελύτης, που ενησιώτισε τις ιδέες του; 🙂

  44. Γς said

    40:
    >Γς υπάρχει μια μικρή ουρίτσα κάτω δεξιά στο τέταρτο γράμμα. Χωρίς την ουρίτσα παχύ σ, με την ουρίτσα παχύ σ με τ. Έτσι δεν είναι;

    Το щ προφέρεται ‘τσ’ και το ё ‘γιο’.
    Όμως το Хрущёв προφέρεται όπως είπα στο #24: Χρούσιοφ. (το ‘ι’ το βάζω για να δείξω παχυ ‘σ’)

    Αν δεν με πιστεύεις άκουσε το από την Google ή κι από την
    ρώσικη wikimedia .

  45. Τον έγραφαν Κρού(σ)τσεφ παρανοώντας τη λατινική μεταγραφή Khrushchev.
    H ακριβής προφορά του щ είναι μεγάλη ιστορία. Εμείς το ακούμε šč στα ρώσικα και št στα βουλγάρικα (πρβ. και τα πλείστα όσα μακεδονικά τοπωνύμια σε -ιστα), αλλά για να του έχουν φτιάξει ειδικό γράμμα κάτι πιο περίπλοκο θα συμβαίνει.

  46. τυφλόμυγα said

    Όποιος αναρωτιέται πώς γίνεται το Γκουαντάναμο να βρίσκεται στην Κούβα ας ρίξει μια ματιά στην Τροποποίηση Πλατ. http://history.state.gov/milestones/1899-1913/Platt

    Ποτέ δεν συμπάθησα τον Κένεντι ούτε τον Κλίντον συμπαθώ και απορώ με τη δημοφιλία τους.

    Πολύ καλό και το σημερινό άρθρο, όπως όλα του Μποστ.

  47. Γς said

    42:
    >Και τι σημαίνει “Α μον ντιε” στα Καραβαϊκά;

    «Ελαβα μία επιστολή από το Βέλγιο γραμμένη στη Βελγική Γλώσσα».
    Ετσι άρχιζε σε κάποια αναφορά εναντίον μου, ένας συνάδελφος που εκτός από πρύτανης το έπαιζε και κουλτουριάρης.

    Και θυμήθηκα μια μεγάλη μας καθηγήτρια που μου έλεγε πολύ παλιότερα για δαύτον:
    -Τι περιμένεις Γιάννη από άνθρωπο που δεν έχει διαβάσει τους Τρεις Σωματοφύλακες;

  48. Νέο Kid Στο Block said

    Ρε συ Γουσού, με το ζμπάθιο κιόλας, αλλά πώς γίνεται όλοι οι καθηγητάδες/γενετιστάδες/κομπιουτεράδες/πρυταναίοι κλπ με τους οποίους διασταυρώθηκες σε τούτη την πλάση ,-σύμφωνα με τις διηγήσεις σου- να είχαν ακαδημαϊκά προσόντα 2ας άντε 3ης δημοτικού το πολύ; Βρε ,μήπως είστε όλοι του Alpeinische Hochschule? :mrgreen: 😆

  49. Γς said

    Αν είστε όρθιοι, καθήστε.

    Μόλις τώρα ακούω, ότι η ΔΕΗ ζητάει αυξήσεις έως 48% στα οικιακά τιμολόγια!

  50. Γς said

    48:
    >σύμφωνα με τις διηγήσεις σου

    Κι αυτά δεν είναι τίποτε.
    Να ψάξω να την βρώ τη συγκεκριμένη αναφορά για να τη σκανάρω;

  51. @48 Έχεις αδερφάκι μου κάτι απορίες ώρες ώρες…

  52. Γς said

    Γιατί όμως του Κολεγίου Αλπινιστών; Δεν το πιάνω…

  53. Γς said

    51:
    Οπερ μεθερμηνευόμενο:
    Για ρώτα, με τρώει η περιέργεια να μάθω

  54. Ηλεφούφουτος said

    Απ τα καλύτερα μποστικά!
    Είναι επιεικής με τον Κένεντι ή μου φαίνεται; Ο τρόπος που παρουσιάζει τον Κάστρο θυμίζει σε έναν σημερινό το πώς παρουσιάζονταν οι Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν, όταν έλεγε ο Μπους ότι θα τους smoke out απ τις τρύπες τους.

    Να προσθέσω και το σύνθημα που γράφτηκε σε δρόμο της Αβάνας όταν οι Κουβανοί απογοητέυτηκαν με το Χρουσόφ που κιότεψε και πήρα τις πυρηνικούμπες πίσω:
    Nikita, mariquita, lo que se da no se quita = Νικίτα, αδερφή (σα να λέμε, κωλώστρα), αυτό που χαρίζουμε δεν το παίρνουμε πίσω.

    Όλα τα λεφτά το ρητό με τα πάντα και η ανάλυσή του.

    7.Νέο Kid Στο Block είπε
    «Σκέφτομαι ποιους συνεντευξιάζουν σήμερα οι εφημερίδες γενικά..»
    Ε, ο Ζίζεκ δε σου κάνει;

    40.LandS είπε
    «Αυτό το e με τα διαλυτικά δεν είναι σπαστικό;»
    Το σπαστικότερο είναι που συνήθως τα διαλυτικά δεν δηλώνονται.

    Αμάν η λύσσα με το Λυκιαρδόπουλο! Δεν έχετε ξαναδεί διανοούμενο· λυσσάρες, ε λυσσάρες! Αλλά βέβαια, αν έχει όνομα κανονικό και ευπρόφερτο, π.χ. Σεβαστάκης, σας πέφτει λίγος.

  55. gryphon said

    O Ρασελ έχει γράψει και μερικά πραγματα γιά τους αρχαίους Ελληνες και τήν συνεισφορά τους στόν πολιτισμό τήν φιλοσοφία και περισσότερο απο ολα στα μαθηματικα την γεωμετρια κλπ τα οποια θεωρουσε καθαρα και αποκλειστικα ελληνικο επιτευγμα (οχι αιγυπτιοι η ξερω γω τι αλλο και ιστορίες για αγρίους).Εχει μια αναφορα στον Ευκλειδη (τον οποιο πρεπει να εκτιμουσε παρα πολυ) οπου με αφορμη ενα ανεκδοτο για ενα περιστατικο με ενα μαθητη συνοψιζει με ενα μοναδικό τροπο τι ηταν αυτό που χαρακτηριζε τους αρχαιους προγονους μας (μεχρι τουλαχιστον την Ελληνιστικη περίοδο) και τους εκανε τοσο σπουδαιους αλλα δέν παραλειπει να αναφερθει και στα ελαττωματα τους.
    Ασκει και κριτικη στον Σωκρατη και τον Αριστοτελη για καποια πραγματα που ειναι λογικη και ενδιαφερουσα.
    Μονο αυτά που λέει για τήν Σπαρτη δεν μου αρεσουν και καποια αλλα που οφειλονται στο οτι οταν τα εγραψε δέν ειχε αποκρυπτογραφηθει ακομη η γραμμικη β.
    Ολα αυτά στήν «Ιστορια της Δυτικης φιλοσοφίας» (αν δεν κανω λαθος δηλαδη γιατι πανε χρονια που τα ειχα διαβασει και ισως δεν θυμαμαι καλα και ειναι σε αλλο βιβλιο )

  56. sarant said

    40: Ο όρος νησιωτικότητα (insularity, insularité) είναι του κοινοτικού λεξιλογίου και εννοεί όλες τις ιδιομορφίες και τις δυσκολίες που απορρέουν από το ότι βρίσκεσαι σε νησί (ενώ το κράτος σου δεν είναι νησιωτικό, όπως στην Κορσική). Δεν νομίζω πως μπορεί να αποδοθεί (μονολεκτικά) αλλιώς.

    45: Έχω την εντύπωση, αλλά δεν μπορώ να το τσεκάρω τώρα, ότι στην Αυγή τον γράφανε Χρουστσόφ. Ο παππούς μου πάντως που ήξερε ρώσικα έτσι τον έλεγε.

    52: Η κυρία Τζιροπούλου λέει ότι διδάσκει στο Alpine College της Ζυρίχης, απ’ όπου έχει πάρει ντοκτορά (ή κάτι τέτοιο) η κ. Μανωλίδου (του Μπουμπούκου). Αν βρεις το πανεπιστήμιο αυτό, σε κερνάμε σπαμακόπιτα.

  57. ππαν said

    51: Αντί να λέει δόξα τω θεώ που δεν ακολουθεί και ειδύλλιο!

  58. Γς said

    48, 50:
    Άλλη κοτσάνα σε αναφορά του ιδίου, εναντίον μου (για ΕΔΕ).
    «‘Συκοφαντεί (εγώ) το προσωπικό του εργαστηρίου.
    Συγκεκριμένα με επισκέφθη ο παρασκευαστής Τάδε Ταδόπουλος στο γραφείο μου και μου κατήγγειλε ότι τον απεκάλεσε ‘ρουφιάνο’ «

  59. Γς said

    56:
    soon in this thread

  60. Γς said

    59:
    για 57 αντι 56

  61. sarant said

    Το σχόλιο 54 το είχε τσακώσει η σπαμοπαγίδα και το απελευθέρωσα μετά, οπότε όλο και κάποια αρίθμηση θα έχει χαλάσει.

  62. ππαν said

    54: Εμένα λες λυσσαρα ρε:); Τον Σεβαστάκη τον μνημονέψαμε κάπου, αν και δεν καταλαβαίνω γιατί το Λυκιαρδόπουλος είναι πιο δυσκολοπρόφερτος:, μην κοιτάς που τον γράφουμε λάθος καμια φορά 🙂

  63. Γς said

    55:
    Σύμπτωση. Σ’ αυτό που διαβάζω εδώ και μια ώρα

  64. gryphon said

    63
    Γς ευχαριστώ πολυ για το λινκ.Ηθελα πολυ να το ξαναδιαβασω αυτό το βιβλιο να δω και αν θυμομουν καλα.

  65. Alfred E. Newman said

    48 Νεοκίδιε της ρούγας
    Μια που αναζητάς απαντήσεις σε αποφθέγματα πάρε ένα που είναι λιγουλάκι πασπαρτού
    History will be kind to me, for I intend to write it. by Winston Churchil

  66. @58 Ελπίζω τώρα, μετά την καίρια παρέμβαση του Άλφρεντ, να κόψει τις χαζές ερωτήσεις, να γλυτώσουμε κι εμείς απ’ τις τρύπες 😉

  67. Γς said

    τρύπες;

  68. ππαν said

    Ωραίος ο Αλφρέδος! 🙂
    Να έχει και τον νου του γιατί κοντεύουμε τα 150.000 σχόλια 😉

  69. Alfred E. Newman said

    68 Subtil sous-entendu!
    Vraiment!

  70. 56,
    Για το insularity, δεν είναι η απομόνωση η κύρια έννοια, οπότε «απομονωτισμός» ή κάτι τέτοιο;

  71. Γς said

    ΖεΠπανσέΚεΣερτένζΈτέπλιγκράβ

  72. mitsi vrasi said

    Γεια σας, δε γράφω, παρακολουθώ ωστόσο.
    Επειδή πήγαινα στο σύνδεσμο στη Ρηγίλλης, με τους δυο χαφιέδες μόνιμα απ’ έξω. Ήμασταν η τάξη των μικρών τότε, δέκα ως δώδεκα χρονών. Λοιπόν, Χρουστσόφ τον λέγανε και τον λέγαμε κι εμείς. Από το σ-τσ παχύ. Νομίζω ότι είναι ο σκληρός ήχος της δικής μας γλώσσας που το αλλοιώνει. Το σ-τσ παχύ είναι μαλακό, θα μπορούσε και ν’ ακούγεται λίγο και ως -ιοφ-, είναι κάπως… βελουτέ (για να μη βάλω εισαγωγικά, μακριά από μένα!) 🙂

  73. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    70: Εκτός από όλα τα άλλα, ο απομονωτισμός υπονοεί ότι είναι στάση που τη διαλέγεις -σε αντίθεση με τη νησιωτικότητα.

  74. sarant said

    72: Τον ελληνοσοβιετικό, έτσι;

  75. sarant said

    Νεοκίντ, η συνέντευξη Ράσελ:

    Συνέντευξη Μπ Ράσελ Αυγή 31.10.62

  76. τυφλόμυγα said

    Μιλούσε για τον πυρηνικό αφοπλισμό και το κλείσιμο στρατιωτικών βάσεων των ΗΠΑ σε ξένες χώρες πενήντα χρόνια πριν. Εντυπωσιακό.

    Διαφωνώ μαζί του στο ότι οι ΗΠΑ ήθελαν πυρηνικό πόλεμο.

    Μπορούμε να σχολιάσουμε εκεί;

  77. sarant said

    Όχι, εδώ τα σχόλια, εκεί δεν νομίζω πως μπορούμε

  78. Αντιφασίστας said

    75: Διάλυση και των δύο συνασπισμών ήθελε ο Ράσελ. Προ »Ρήγα» Ρηγάς! 🙂

  79. Γς said

    19,44,72:
    >Το σ-τσ παχύ είναι μαλακό, θα μπορούσε και ν’ ακούγεται λίγο και ως -ιοφ-, είναι κάπως… βελουτέ

    Αρα καλά δεν το είπα Χρούσιοφ, Χρουσιόφ ;

    >Επειδή πήγαινα στο σύνδεσμο στη Ρηγίλλης, με τους δυο χαφιέδες μόνιμα απ’ έξω.

    Α, τους θυμάσαι και σεις αυτούς τους δυό κυρίους!
    Μέχρι και με χρήματα προσπάθησαν να με δελεάσουν εκείνο το βράδυ.

  80. Good!

  81. 73,
    Α, τώρα κατάλαβα πώς χρησιμοποιείται. Νόμιζα ότι είχε πιο ευρεία χρήση και μεταφορικά, όπως πχ η νησίδα στο οδόστρωμα που δεν περιβάλλεται από νερό.

  82. Reblogged this on ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ.

  83. Mindkaiser said

    Νικοκύρη, ευχαριστούμε πολύ για τη συνέντευξη του Ράσελ. Από την ώρα που είδα τη σημερινή ανάρτηση, ήθελα κι εγώ να στη ζητήσω.

    Να και ένας ευπρεπισμός του Πασαλάρη:

    Έξω η μιζέρια: Ωραίοι ως Έλληνες

  84. sarant said

    83: Μακάρι να ήταν μόνο του Πασαλάρη…

  85. Μαρία said

    Η Καβάλα της παρένθεσης είναι ευκολάκι. Πριν απ’ τον εορτασμό των πενηντάχρονων απ’ την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης ο Καραμανλής είχε πεταχτεί στην Καβάλα. Εγκαίνια έγιναν πολλά και διάφορα αλλά ταπητουργείων της Βασιλικής Πρόνοιας δεν βρίσκω.
    Βρήκα όμως ένα Μποστ στην Ελευθερία της 21/10/62, επίκαιρο θα έλεγα.
    http://tinyurl.com/cwuu5vh

  86. sarant said

    Συγκεκριμένα, στη σελ. 6 του φύλλου.

  87. Μαρία said

    86 Ωχ, την έκανα την πατάτα.

  88. Γς said

    85:
    Από τον Μποστ του λίκνου της Μαρίας:

    » Ατι μου υπερύφανον
    Όγδοος μπαίνει χρόνος
    Πάρε τα ποδαράκια σου
    Να πάμε στην κλαφθμόνος»

    Κουτσαίνει ελαφρώς ο στίχος στο τέλος.
    Αν όμως υπήρχε από τοτε η ‘παμεπλατειακή’ σύνταξη, θα ήταν ΟΚ:

    «Να πάμε κλαφθμόνος»

  89. Μαρία said

    Δεν κουτσαίνει, 2 δεκαπεντασύλλαβους έχουμε (8σύλλ/7σύλλ)

  90. Γς said

    >Το κείμενο της μπορντούρας αναφέρεται παρεμπιπτόντως στις πρόσφατες εισαγωγικές εξετάσεις του Πολυτεχνείου, όπου είχαν δοθεί θέματα μαθηματικών που αποδείχτηκαν άλυτα:

    Να και αυτό που ζητούσα από το πρωί, που διάβασα τον Νικοκύρη.:
    Από το λίκνο (#85) της Μαρίας, στην πρώτη σελίδα της ‘Ελευθερίας’ της 21-10-62,
    υπάρχει κείμενο του Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου σχετικό με τις εξετάσεις του Πολυτεχνείου, που αναφέρει ο Νικοκύρης.

    Διαβέστε το. Εμεις τα ξέρουμε. Τα ζήσαμε.

    Εξετάσεις του Πολυτεχνείου και θυμήθηκα το επίσης σκάνδαλο (που δεν είχε αποκαλυφθεί ακόμη) με τις εισαγωγικές εξετάσεις της ίδιας χρονιάς. Πρωταγωνίστρια ήταν μια φίλη μου, που έδωσε εξετάσεις και πέρασε.

    Λεπτομέρεια Α: Δεν είχε απολυτήριο. Δεν το είχε πάρει σπό το (τότε) Γυμνάσιο. Την είχανε αφήσει μετεξεταστέα σε κάμποσα μαθήματα.

    Λεπτομέρεια Β: Ο θείος της ήταν καθηγητής του Ιδρύματος.

  91. Γς said

    89:
    Εχεις δίκιο.
    Κοίτα να δεις πως μέ μπέρδεψε αυτό το ‘φθ’
    στην (μποστική) κλαφθμόνος!

    Ασυναίσθητα βάζω μια ακόμη συλλαβή κάτι σαν κλαφθιμόνος. 😦

  92. Gpoint said

    Γουσού, χωλαίνει μόνο ο τελευταίος στίχος στην τελευταία στροφή, κάτι που είναι ανεκτό πταισμα σε μακροσκελή ποιήματα στο τέλος οπότε δεν χαλάει τον ρυθμό της ανάγνωσης !


    Κάνε γκαλόπ προτοφανή
    όλοι να σε θαβμάσουν
    δια να σε δουν πραιτοριανοί
    κι όπλα να παρουσιάσουν

  93. Νέο Kid Στο Block said

    Νικοκύρη, μερσί μπωκού πουρ λε Γασέλ! Ελπίζω να μην μπήκες σε μεγάλο κόπο κι αν σκέφτεσαι να χρεώσεις όβερτάιμ, παρακαλώ να γίνει η χρέωση κατά κεφαλήν, μια και βλέπω ότι ενδιαφερόντουσαν κι άλλοι φίλοι.:-)

    @ Ιμμόρ: 😉

    @Ππαν: Mια φάτσα για σένα 😉 και μια για τον φίλο σου τον Λυκιαρδό :mrgreen:

    @ Ηλεφού: 🙂 Άσε τι έπαθα πρωινιάτικα κουμπάρε..μού κόλλησε αυτό το κουβανέζικο για τον Χρουστσιόφ και σιγοτραγουδαγα
    Νικίτα, Νικίτα, Νικιταμαρικίτα!
    Λό κεσεντά , Νό-σε-κίτα!
    (κατα το ρυθμό του «μισθούς,συντάξεις τα κάνατε κουρέλι..», τί μέτρο είναι αυτό τώρα ,19σύλλαβο; Δεν ξέρω ,ας πει ο Κορνέιγ που ξέρει απ’αυτά!)
    Τό κοψα για λίγο όταν με ρώτησε η μικρή μου κόρη η Σπυρούλα (χρόνια πολλά σε όλες και όλους παρεμπιπ.!) καθώς την πήγαινα σχολείο «Μπαμπά, ποια είν αυτή η Μαρκίταα;;»

  94. mitsi vrasi said

    74. Ναι τον ελληνοσοβιετικό. Εμάς τα μικρά μάς πήγαιναν κάθε Χριστούγεννα και στην πρεσβεία -ήταν Ηρώδου Αττικού τότε- για τσάι και κεκάκια. Μεγάλη πολυτέλεια! Μύριζε κερί απ’ τα ξύλινα πατώματα, ένα τεράστιο δέντρο, φώτα και κεριά παντού. Βρισκόμασταν σε άλλο πλανήτη! Γίνονταν και προβολές, αν θυμάμαι για το σύνδεσμο. Νομίζω είχα δει εκεί το «Όταν περνούν οι γερανοί».

  95. Νέο Kid Στο Block said

    Ξέχασα τη φατσούλα του Αλφρέδου 😳
    -Άλφρέδο! Λάβε παιδί μου και σύ την πρέπουσα φατσούλα! 🙂
    (είσαι για μια κόντρα ποιος θα πιάσει στις 12 και 12 πρώτα λεπτά, το σχόλιο 12/12/12 12.12 ; 😆
    Ξέρω, ξέρω..Ύβρις να σε προκαλώ για τέτοια θέματα. 🙂

  96. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα, χρόνια πολλά στους Σπύρους και τις Σπυρούλες του ιστολογίου και την κόρη του Νεοκίντ,

    Ωραία ανάμνηση με τη μυρωδιά από το κερί στο παρκέ!

  97. τυφλόμυγα said

    Χρόνια πολλά πολλά και καλά καλά να έχει η κορούλα σου Νιόκιντε!

    Ξέχασα να σχολιάσω χτες σχετικά με τις εισαγωγικές εξετάσεις πως δεν έχουν αλλάξει και πολλά από το 1962. Ο Ι.Μ.Παναγιωτόπουλος περίγραφει την πραγματικότητα χωρίς να χαρίζει κάστανα, όπως φαίνεται.

  98. Νέο Kid Στο Block said

    97. Σε ευχαριστώ μέσα απ’την καρδιά μου, Τυφλομυγάκι! 🙂

  99. τυφλόμυγα said

    Να ‘σαι καλά βρε Νιόκιντε.

    Κοίτα όμως τι θα κάνω τώρα. Επειδή είμαι ξεπατοκαλάθα σου ψιθυρίζω πως κι ο Νικοκύρης ευχήθηκε για την κόρη σου στο αποπάνω σχόλιο.

    Χρόνια πολλά και καλά στον ΣπύροΖερ. Έχουμε άλλους;

  100. Νέο Kid Στο Block said

    99.Δεν χρειάζονται πολλές-πολλές ευχαριστίες τω Νικοκύρη, γιατί το παίρνει πάνω του και χαλαρώνει ,και μπορεί καμια μέρα να μας αφήσει πάλι χωρίς ρηφρές στα άρθρα και να γίνει πάλι «Της κακουμοίρας, βρε Ζήκουυυ!» 🙂

  101. Γς said

    94:
    Χρόνια πολλά στο Μωρόν. Να τη χαίρεσαι.
    Κοτζιάκαρην δεν έχεις;

    Κα μια που λέγαμε για τον Χρουσιόφ, πως λέτε τον Χριστόφια στα Τζυπραίικα;
    Α, ρίξε καμιά μούντζα στη Τούρτζικη σημαία στον Πενταδάκτυλον

  102. ππαν said

    Χρόνια πολλά στο Κιντάκι και στους Σπύρους – Σπυρούλες, κάτω οι σπείρες!

  103. Νέο Kid Στο Block said

    Eυχαριστώ όλες και όλους για τις ευχές στη μικρή μου και ευχαριστώ προκαταβολικά και για τυχόν επόμενες! 🙂
    @ Γουσού: Kοτζιάκαρη εν έσιει! Η γυναίκα μου είναι μανουλομάνουλο. Μούντζες γενικά δεν ρίχνω, δεν είναι του χαρακτήρα μου. Ίσως, για κανένα πολιτικό θα έκανα μια εξαίρεση…

  104. Γς said

    Χίλια συγνώμη.
    Ηθελα να σε ρωτήσω αν εκτός από κόρη έχεις και γιό.
    Και μου ‘ρθε στο νου το «Kοτζιακάρη» ως «Κανακάρης».
    Φτού, Κάφκα για παντρεμένους είναι ή ππάμπλικ (που λέτε και σεις με 2 π);
    Το έψαξα. Eδώ για όσους είναι περίεργοι.

    Συγνώμη πάλι.
    Τι τραβάμε κι εμεις οι πολυγκλώτ…

  105. spyroszer said

    Ευχαριστώ για τα χρόνια πολλά, και χρόνια πολλά στη κόρη του ΝεοΚιντ και τους υπόλοιπους Σπύρους/Σπυρίδουλες και στη Κέρκυρα βεβαίως.
    85. Τα ταπητουργεία και η ραδιοφωνία είναι απ’ τα παραπολιτικά της εποχής. Όντως είχε κάνει μια περιοδεία ο Καραμανλής τότε στην Θεσσαλονίκη και την Καβάλα που εγκαινίασε δύο εργαστάσια λιπασμάτων. 27-10-1962 Ελευθερόστομος: «Συνάδελφος επανελθών εκ Καβάλας όπου για λόγους επαγγελματικούς συνώδευσε τον κ. Καραμανλήν, εντυπωσιάσθη διότι, ενώ, καθ’ όλη την από Θεσσαλονίκης εις Καβάλαν διαδρομή υπήρξε έκδηλος η αποχή του αγροτικού κόσμου, στο χωρίον Μουσθένη έστρωσαν τάπητας δια να διέλθει ο κ. Καραμανλής .. Μου είπαν ότι τα χαλιά ήταν της Νομαρχίας Καβάλας».
    Στη περιοδεία του στη Θεσσαλονίκη ακούστηκαν πολλές υπερβολές κατά τη ραδιοφωνική περιγραφή, όπως «τόση ήτο η παλλαική υποδοχή, ώστε το ρεύμα παρέσυρε και αυτούς του συνοδεύοντας τον κ. πρωθυπουργόν υπουργούς».
    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin.asp?c=64&dc=26&db=10&da=1962

  106. sarant said

    Σπύρο χρόνια πολλά!

  107. Γς said

    90:
    Α, βρήκα τη συνέχεια του σκανδάλου που σας ‘ελεγα, στο ίδιο φύλλο της εφημερίδας. Στην τελευταία σελίδα, κάτω αριστερά.

    Εγινε δεκτή η ανηψιά του κυρίου Καθηγητή!!!

    Σιγά μην κωλώνανε

  108. 83,
    Στο «Ωραίοι ως Έλληνες» δυστυχώς έρχεται καπάκι το άσμα «Οι Ωραίοι έχουν χρέη»…

  109. ππαν said

    Αφιέρωμα στον Μποστ:
    http://www.lifo.gr/team/sansimera/34485

  110. sarant said

    Χορταστικό!

  111. Νομίζα ότι ο όρος θερμοπυρηνική έχει σχέση με βόμβες και αντιδραστήρες πυρηνικής σύντηξης. Όταν η διεργασία είναι σχάση ο όρος είναι ατομική βόμβα (ή πυρηνικός αντιδραστήρας). Ισχύει αυτός ο διαχωρισμός;

  112. sarant said

    111: Να πω την αλήθεια δεν ξέρω αν ισχύει αυτή η διάκριση.

  113. @111: Ο όρος «θερμοπυρηνικός», όπως πολύ σωστά λες, αναφέρεται σε αντιδράσεις σύντηξης, και συγκεκριμένα σε ένα είδος αντιδράσεων σύντηξης, το πλέον συνηθισμένο, την λεγόμενη «θερμοπυρηνική σύντηξη», όπου η σύντηξη επιτυγχάνεται με θέρμανση σε εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες μέχρις ότου το πυρηνικό καύσιμο μετατραπεί σε πλάσμα και αρχίσουν να συντήκονται τα σωματίδια του πυρήνα.
    Επομένως ναι, θερμοπυρηνικά όπλα είναι αυτά στα οποία πραγματοποιείται σύντηξη, και θερμοπυρηνικά εργοστάσια παραγωγής ενέργειας θα λέγονταν αν υπήρχαν αυτά που παράγουν ενέργεια με σύντηξη. 🙂
    Το πρόβλημα με την θερμοπυρηνική σύντηξη είναι το πώς να καταφέρεις να παράγεις τις τεράστιες ποσότητες θερμότητας που απαιτούνται, με οικονομικό, ασφαλή και ελεγχόμενο τρόπο.
    Ειδικά για τα όπλα όμως, τέτοιες ανησυχίες δεν υπάρχουν, ούτε να είναι ασφαλής χρειάζεται, ούτε ελεγχόμενος, οπότε την θερμότητα για να ξεκινήσει η αντίδραση σύντηξης, την εξασφαλίζουν με μια πυρηνική αντίδραση σχάσης, δηλαδή η αντίδραση σχάσης είναι το «καψούλι» για την σύντηξης, άρα είναι όπλα δύο σταδίων, και συχνά τριών, με μια ακόμα αντίδραση σχάσης, πολύ μαζικότερη, να πυροδοτείται από την σύντηξης.

    Σχεδόν το σύνολο των πυρηνικών όπλων που υπάρχουν στον κόσμο σήμερα είναι θερμοπυρηνικά, γιατί έχουν την… βέλτιστη απόδοση… Αλίμονό μας δηλαδή! 🙂

  114. skol said

    113: Το λήμμα στο ΛΝΚ είναι τελείως λάθος, σε αντίθεση με το ΛΝΕΓ.
    Μα πού το βρήκε το Θερμοπυρηνικό εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος;

  115. […] Αλλά για τη σύγκρουση Κένεντι και Κάστρο έχουμε παρουσιάσει άλλο σκίτσο του &M…. […]

  116. […] Αλλά για τη σύγκρουση Κένεντι και Κάστρο έχουμε παρουσιάσει άλλο σκίτσο του Μποστ. […]

  117. […] Αλλά για τη σύγκρουση Κένεντι και Κάστρο έχουμε παρουσιάσει άλλο σκίτσο του Μποστ. […]

  118. Γς said

    48:

    Νομίζεις.

    Πιάσε ένα βραβείο Νόμπελ.

    http://caktos.blogspot.gr/2013/09/bacteria-fronteria.html

Σχολιάστε