Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Αποκριάτικα μεζεδάκια και φέτος

Posted by sarant στο 25 Φεβρουαρίου, 2017


Τούτες είναι οι ένατες απόκριες του ιστολογίου μας, οπότε τον σημερινό τίτλο τον έχω χρησιμοποιήσει τρεις-τέσσερις φορές ακόμα στο παρελθόν -αλλά αυτό δεν είναι λόγος για να μην τον χρησιμοποιήσω και για το σημερινό πολυσυλλεκτικό άρθρο μας. Θα μπορούσα βέβαια να βάλω τίτλο «Η γιαννιώτικη καραβίδα και άλλα μεζεδάκια», για λόγους που θα φανούν στη συνέχεια.

* Και ξεκινάω με ένα ορθογραφικό από την Αυγή –τίτλος άρθρου του Δημ. Χρήστου: Το τρεις εξαμαρτείν των Γερμανών. Ο τίτλος είναι λογοπαίγνιο πάνω στο γνωστό αρχαίο ρητό για το «δις εξαμαρτείν», αλλά ο υλατζής ή ο αρθρογράφος μπέρδεψαν τα ομόηχα.

Τρις, βεβαίως, επίρρημα που θα πει τρεις φορές (πρβλ. τρισκατάρατος, τρισμέγιστος, τρισχαριτωμένος), και όχι «τρεις».

* Διαβάζω στο skai.gr, σε είδηση για αυτοκίνητο που έπεσε στη θάλασσα:

Ο 20χρονος συνοδηγός του οχήματος, εξήλθε με ιδίες δυνάμεις, ενώ κατάφερε να απεγκλωβίσει και τον 23χρονο οδηγό…

Χμ, όχι. Το λόγιο επίθετο «ίδιος» με τη σημασία «δικός μου», που προφέρεται τρισύλλαβο και θα μπορούσε να γράφεται «ίδϊος» για να ξεχωρίζει από το κοινό επίθετο ίδιος = όμοιος που προφέρεται με συνίζηση, ίδγιος, κατεβάζει μεν τον τόνο σε κάμποσες πτώσεις π.χ. εξ ιδίων τα αλλότρια, ιδίαις χερσίν, ιδία βουλήσει, κατ’ ιδίαν, αλλά όχι σε όλες. Το θηλυκό κλίνεται ως εξής:

Η ιδία, της ιδίας, την ιδία, οι ίδιες, των ιδίων, τις ίδιες.

universith* Δεν ξέρω αν είναι αυθεντική η επιγραφή της φωτογραφίας: αν όμως είναι δεν ταιριάζει με πανεπιστημιακό ίδρυμα, τρία ολόκληρα λάθη σε πέντε αράδες.

* Φίλος στέλνει μέιλ και με ρωτάει αν έχει πλεονασμό η φράση «προσπάθησε να εμφανίσει κύκλους από πολιτικούς χώρους πως συμπλέουν στην ίδια κατεύθυνση«, που περιέχεται στην ανακοίνωση της ΝΔ κατά του υπουργού κ. Τόσκα. Ή μήπως είμαι ψείρας; αναρωτιέται ο φίλος.

Σαφώς υπάρχει πλεονασμός: αν συμπλέουν, πλέουν προς την ίδια κατεύθυνση. Πλεονασμό με άλλο σύνθετο ρήμα με τον συν-, λίγο περισσότερο αχνό ίσως, έχουμε στο «συγκαταλέγεται μεταξύ των καλύτερων…» -αφού συγκαταλέγεται, το μεταξύ περισσεύει: συγκαταλέγεται στους καλύτερους….

* Καθηγήτρια της αγγλικής ζήλεψε τη δόξα του Ζολώτα, όπως κάνουν κατά καιρούς διάφοροι, και έφτιαξε ένα κείμενο σε υποτιθέμενα αγγλικά, που αποτελείται από λέξεις που υποτίθεται ότι έχουν ελληνική ρίζα: You have sympathy for the kleptomaniacs of the Parthenon thesauri…

Σταμάτησα το διάβασμα στη δεύτερη πρόταση: Europe has been dichotomized into classes…. διότι δείχνει το αδιέξοδο τέτοιων εγχειρημάτων που καταντάνε χαλαρή παράθεση σχεδόν ασύνδετων λέξεων. Επί της ουσίας, η διαίρεση (και όχι βέβαια διχοτόμηση) σε τάξεις δεν είναι κάτι που έγινε πρόσφατα, αλλά υπάρχει από την αυγή της ιστορίας. Και επί της ετυμολογίας, το class έχει λατινική αρχή, όχι ελληνική -το κλασικός είναι δάνειο.

asafes* Πρωτοσέλιδος τίτλος καθημερινής εφημερίδας:

Θετική αλλά ασαφές η συμφωνία.

Σοφόν το σαφές, αλλά άσοφος η… ασαφές.

Μα ούτε τα πρωτοσέλιδα δεν προσέχουν;

* Είπε ο Βασίλης Κικίλιας στον Σκάι: «Ο ιδεαλισμός της κυβέρνησης δεν βοηθά να κλείσει η αξιολόγηση».

Ο ιδεαλισμός, βεβαίως, είναι καλό πράγμα. Ιδεοληψία του είχαν πει να λέει και τα μπέρδεψε.

* Και περνάμε στο μαργαριτάρι της εβδομάδας, τη γιαννιώτικη καραβίδα.

Έγινε τις προάλλες ο εορτασμός της απελευθέρωσης των Ιωαννίνων, και εκπροσωπώντας την κυβέρνηση ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης είπε, ανάμεσα στα άλλα:

«Η σημερινή ημέρα, η απελευθέρωση της πόλης των Ιωαννίνων, συμπίπτει με τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί μετά από πολύ μεγάλη μάχη για τη χώρα. Όπως στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο το ηθικό φρόνημα των Ελλήνων είχε ανέβει και με την απελευθέρωση της πόλης άνοιξε ο δρόμος για την απελευθέρωση της υπόλοιπης Ελλάδας, γιορτάζουμε σήμερα και την έξοδο από την κρίση με τις προσπάθειες που έχουν γίνει και τελεσφορούν να βγει επιτέλους ο ελληνικός λαός από το χάλι που μπήκε τα τελευταία χρόνια. Πιστεύουμε πως τελειώνει αυτός ο κατήφορος, τελειώνει η ύφεση».

Δεν θα σχολιάσω την ουσία της δήλωσης, αν δηλαδή βγαίνουμε από την κρίση, ούτε θα σχολιάσω την παράτολμη σύγκριση: θα περιοριστώ στην καραβίδα. Διευκρινίζω για τους περιστασιακούς αναγνώστες ότι καραβίδα, στην ιδιόλεκτο του ιστολογίου, είναι η συσσώρευση πραγματολογικών και άλλων λαθών σε μια σχετικά σύντομη πρόταση.

Εδώ, βέβαια, το κακό ξεκινάει με τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Αλλά δεν σώζεται το θέμα αν πούμε ότι ο υπουργός ήθελε να πει «Πρώτο Βαλκανικό Πόλεμο» και έκανε σαρδάμ, διότι η απελευθέρωση (αν δεχτούμε δόκιμο τον όρο) των Ιωαννίνων δεν ήταν βέβαια η πρώτη νίκη του πολέμου, αλλά η τελευταία -ήρθε τον Φεβρουάριο του 1913, ενώ η Θεσσαλονίκη και η Δυτική Μακεδονία είχαν καταληφθεί/απελευθερωθεί από τον προηγούμενο χρόνο. Πέρα απ’ αυτό, η όλη διατύπωση της πρότασης του Σπίρτζη υποβάλλει την ιδέα ότι τάχα όλη η Ελλάδα ήταν υποδουλωμένη και τα Γιάννενα ήταν τάχα η πρώτη πόλη που απελευθερώθηκε (κάτι που θα μπορούσαν να πουν οι Σέρβοι ας πούμε για την ανακατάληψη του Μοναστηριού στον πρώτο παγκόσμιο).

* Και μετά τη γιαννιώτικη καραβίδα, ένα τηλεοπτικό καραβιδάκι.

Η Μάρα Ζαχαρέα, αναγγέλλοντας τον θάνατο τού Νίκου Κούνδουρου, είπε ότι ο εκλιπών είχε εξοριστεί στη Μακρόνησο κατά την διάρκεια της χούντας τού 1967. Μόνο που η Μακρόνησος είχε κλείσει οριστικά από το 1958, ενώ ο Κούνδουρος δεν διώχθηκε από τη χούντα. Στη Μακρόνησο τον έστειλαν στα τέλη της δεκαετίας του 1940.

elorag* Αν σας είχαν λείψει τα καλτ πρωτοσέλιδα της Ελεύθερης Ώρας, ιδού ένα φρέσκο αλίευμα.

Σύμφωνα με προφητεία (ποιανού, τάχα; ) οι Τούρκοι θα κανονιοβολήσουν τις μονές του Αγιονόρους. Προς το παρόν, η καλή εφημερίδα κανονιοβολεί την ορθογραφία -ή μήπως την κανονιοβολίζει;

* Χρονογράφημα (ή κάτι τέτοιο) με γλωσσικό ενδιαφέρον, από λαρισινή εφημερίδα. Ενώ η αρχική ιδέα (να μιλήσει αγγλικά στον καταστηματάρχη που είχε ξενόγλωσση επιγραφή στο μαγαζί του) έχει γούστο, στη συνέχεια πέφτει σε κωμικές υπερβολές και παραδοξολογίες.

Η γλώσσα, μικρέ, δεν εντάσσεται στη μόδα και τη διαφήμιση. Η γλώσσα είναι η ψυχή του λαού μας. Η ελληνική γλώσσα αποτέλεσε τα θεμέλια για όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες. Είναι η ψαρόκολλα που συνδέει τις τρεις μεγάλες αξίες της ζωής: «Πατρίδα, θρησκεία, οικογένεια».

Σ’ αυτή τη γλώσσα έγραψαν οι μεγάλοι φιλόσοφοι. Αυτή τη γλώσσα μίλησε ο πρωτόγονος άνθρωπος όταν βγήκε απ’ τη σπηλιά και έγινε ο Homo Sapient. Σ’ αυτή τη γλώσσα μιλάει και ο Θεός, αν βέβαια έχεις. Τα σύνορα της πατρίδας μας δεν είναι γεωγραφικά. Τα προσδιορίζει η γλώσσα. Αυτός είναι και ο λόγος που διεκδικούμε την Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα.

Η γλώσσα λοιπόν είναι ψαρόκολλα, ο δε Χόμο Σάπιεντ (θα είναι άλλος από τον Σάπιενς) μίλησε ελληνικά.

Να επισημάνω όμως μια φρασούλα στην αρχή του πονήματος, που ίσως την προσπεράσατε: Ένας παράξενος τύπος περιποιείται τον πελάτη και μπαίνει στο κατάστημα. «Good morning. I am the man that you ask for»

Είμαι βέβαιος ότι ο συντάκτης εννοούσε «υποδύεται τον πελάτη» -αλλά κόλλησε στην ψαρόκολλα!

anthrakes* Τέλος, με ρωτάει φίλος τι γνώμη έχω για τα εισαγωγικά στο σουπεράκι του Σκάι:

«Άνθρακες» ο θησαυρός για τις 100.000 θέσεις εργασίας.

Θαρρώ πως δεν χρειάζονται. Η στερεότυπη έκφραση είναι «άνθρακες ο θησαυρός». Θα έλεγα πως αν θέλουμε να βάλουμε εισαγωγικά θα τα βάλουμε σε ολόκληρη την έκφραση -αλλά ακόμα καλύτερα είναι να μη βάλουμε καθόλου.

* Θα ήταν όμως παράλειψη να κλείσουμε το  άρθρο χωρίς να αναφέρουμε το μνημειώδες κάζο με τη φωτογραφία από τη συνάντηση της Πέμυς Ζούνη με τον ταϊβανέζο σκηνοθέτη Ανγκ Λι.

Όπως φαίνεται, η συνάντηση δεν έγινε ποτέ -πιθανώς η συνεργασία να έγινε μέσω Skype, η δε φωτογραφία που διανεμήθηκε και δειχνει μαζί τον Ανγκ Λι με την Πέμυ Ζούνη ήταν απλούστατα φωτοσοπημένη!

* Επί του ηλεπιεστηρίου:

anthropotitaΕίχα ξεχάσει ένα εξαιρετικό εύρημα φίλου, από μια ιστοσελίδα του ΚΠΙΣΝ, ακρώνυμο που βρέθηκε στην επικαιρότητα τη βδομάδα που μας πέρασε.

Λοιπόν, όταν πάτε στην ιστοσελίδα του Κέντρου και συμπληρώσετε αυτή τη φόρμα για να παίρνετε το ενημερωτικό δελτίο, βγαινει αυτη η σελίδα αριστερά, με την οποία ο επισκέπτης καλείται να επιβεβαιώσει ότι δεν ειναι ρομποτάκι.

Τέτοιες σελίδες είναι συχνές στο Διαδίκτυο -αλλά τη φοβερή φράση «Επιβεβαιώστε την ανθρωπότητα» δεν την έχω συναντήσει ξανά. Επιδέχεται βέβαια πολλές αναγνώσεις. Και ευτυχώς που δεν την πήραν είδηση τα παπαγαλάκια, διότι αλλιώς θα είχαμε και άρθρα στα διάφορα πρόταγκον με τίτλους όπως «Θα συνεχίσει να επιβεβαιώνει την ανθρωπότητα το ΚΠΙΣΝ τώρα που πέρασε στα χέρια του δημοσίου;»

* Το ιστολόγιο σας εύχεται καλό τριήμερο. Επειδή τις επόμενες μέρες θα ταξιδεύω, πρώτα στην Καλαμάτα για το τριήμερο και από την Τετάρτη στη Θεσσαλονίκη, δεν αποκλείεται την επόμενη βδομάδα να σερβίρουμε και μερικές κονσέρβες. Μια φορά στο τόσο, δικαιολογούμαι θαρρώ.

176 Σχόλια to “Αποκριάτικα μεζεδάκια και φέτος”

  1. Avonidas said

    Καλημέρα.

    You have sympathy for the kleptomaniacs of the Parthenon thesauri…

    Pathetic, που θα λέγανε κι οι ΑΗΠ…

  2. Νεο kid Al Kuwaiti said

    Ant social sciences… Μυρμήγκιασα από το humanitarian σοκ! ,:-)

  3. Avonidas said

    Προς το παρόν, η καλή εφημερίδα κανονιοβολεί την ορθογραφία

    Εμ, αφού τη γράφουν βλήματα;

  4. Reblogged στις Voronwe Aranwion.

  5. 2 Ναι, αλλά φαντάσου πεδίο δόξης λαμπρόν για τους μυρμηγκοκοινωνιολόγους! Οι δικές μας κοινωνικές επιστήμες θα είναι απλές οδοντόκρεμες.

  6. LandS said

    αφού συγκαταλέγεται, το μεταξύ περισσεύει: συγκαταλέγεται στους καλύτερους….

    Ναι, αλλά έτσι χάνεται η γενική.

  7. Emphyrio said

    Αμ στο Αμερικα που ειχαν φτασει (πριν τον Τραμπ, δεν θα τον κατηγορησουμε για τα παντα) να λενε «ο homo sapien», αφου προφανως ενας ο sapien και πολλοι οι sapiens (Hi y’all!)…

  8. Νεο kid Al Kuwaiti said

    5. Καλά , πλάκα κάνεις; Ξέρεις τι κοινωνία έχουν τα μυρμήγκια; Θαυμαστή! Και παίζει πολύ αυτό το Χαουι .. Πώς το λέτε εσείς οι μελετητές των ωκεάνιων πολιτισμών 😆

  9. spatholouro said

    «συγκαταλέγεται μεταξύ των…»

    ΛΚΝ
    Tον συγκαταλέγουν μεταξύ των σημαντικότερων ποιητών / πολιτικών / προσωπικοτήτων. Tα ελληνικά κρασιά συγκαταλέγονται (ανάμεσα) στα καλύτερα της Ευρώπης.

  10. Θα μπορούσε να βάλει «Europe has been dichotomized into taxes» και να βγάλει έτσι κι ένα ωραίο λογοπαίγνιο!

  11. ΣΠ said

    Καλημέρα.
    περιποιείται τον πελάτη
    Μπέρδεψε το «περιποιείται» με το «προσποιείται».

  12. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!
    Σε λίγο φεύγω, θα τα πούμε το απόγεμα-βράδυ από Καλαμάτα

    11 Σωστά, αυτό μπέρδεψε

    9 Χμ… άρα να το κάνουμε δεκτό;

  13. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    5,8 Δεν έχει διαβάσει κανείς το «Οι πρώτοι άνθρωποι στη Σελήνη» του Ουέλς (ή Γουέλς, αν προτιμάτε); Είναι μια εξαιρετική αλληγορία για τις κοινωνικές δομές, πολύ ενδιαφέρουσα (με έκπληξη βλέπω πως δεν υπάρχει καταχωρημένη ελληνική μετάφραση).
    Έχει γράψει και την «Αυτοκρατορία των μυρμηγκιών», φαντάζομαι αντίστοιχης θεματολογίας, αλλά δεν την έχω διαβάσει.

  14. Avonidas said

    ο δε Χόμο Σάπιεντ (θα είναι άλλος από τον Σάπιενς) μίλησε ελληνικά.

    Λάθος! Πλάνη! Διασπορά ψευδών ειδήσεων!

    Ο Χόμο Σάπιεντ, όπως λέει και τ’ όνομα, μιλούσε λατινικά. Αμ, πώς!

  15. Λεύκιππος said

    Και επί της ετυμολογίας, το class έχει λατινική αρχή, όχι ελληνική -το κλασικός είναι δάνειο.

    Μπα, και ελληνική έχει. Δεν έχεις ακούσει που λένε «έχ’ς κλάσ;»

  16. Γιάννης Κουβάτσος said

    «Εξήλθε με ιδίες δυνάμεις»…Δυστυχώς αυτή η μόδα του νεοκαθαρευουσιανισμού έχει εδραιωθεί, με κωμικά ή εκνευριστικά αποτελέσματα. Και δυστυχώς έχουν τσιμπήσει και πολλοί λογοτέχνες. Στο καλό κατά τ’ άλλα βιβλίο της Ελένης Πριοβόλου «Όπως ήθελα να ζήσω»η συγγραφέας, θέλοντας να αναβιώσει και γλωσσικά την Αθήνα του 19ου αιώνα, πέφτει σε ακυρολεξίες, και όχι λίγες. Τελικά είναι δύσκολο να μιλάμε απλά, επειδή φοβόμαστε μήπως μας κατηγορήσουν για λεξιπενία;

  17. LandS said

    11 Υποδύεται, προσποιείται, παριστάνει. Και διαλέγει το περιποιείται που έχει άλλο νόημα;

    Μπορεί και να τόκανε το αυτόματο διορθωτήρι. Αλλά και πάλι δεν συγχωρείται

  18. Avonidas said

    #15. Δεν έχεις ακούσει που λένε «έχ’ς κλάσ;»

    Δεν έχ’ σχέσ’ !

    (στρατιωτικό ανέκδοτο που έγινε και σκετσάκι των ΑΜΑΝ)

  19. spatholouro said

    Μα ασφαλώς και το πήρε πρέφα το protagon:
    http://www.protagon.gr/apopseis/editorial/eskase-ta-axeili-mas-44341352988

  20. spatholouro said

    Πάντως, «ανθρωπότης» σήμαινε -πολύ παλαιότερα- και την ανθρώπινη φύση, όπως και την αφηρημένη έννοια του ανθρώπου

  21. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>ο Κούνδουρος δεν διώχθηκε από τη χούντα.
    Έφυγε για το Παρίσι*,όπου έμεινε ως το τέλος της χούντας.Επιστρέφει το ΄74 και γυρίζει τα Τραγούδια της Φωτιάς. Σήμερα,σε λίγο, τον αποχαιρετούμε.
    Επιτρέψτε μου:

    *Οταν ενώθηκαν οι εργάτες με τους φοιτητές
    Του ΝΙΚΟΥ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΥ
    Είμαστε εκεί, στα πεζοδρόμια του Παρισιού, μάρτυρες των ξένων πραγμάτων, και χαζεύαμε με έναν κόμπο στην καρδιά τούς οργισμένους Γάλλους να κατεβαίνουν στους δρόμους σαν ατελείωτα ανθρώπινα κύματα, να ξεχειλίζουν παντού σαν φουσκωμένο ποτάμι, να κυριεύουν τα πεζοδρόμια, τις πλατείες, τα πανεπιστήμια, τα σχολεία, τις φάμπρικες. Και καθώς ο ξεσηκωμός θέριευε μέρα με τη μέρα, μπήκαμε και οι Ελληνες στο παιχνίδι.
    Κάνουμε κατάληψη του φοιτητικού σπιτιού στην Πανεπιστημιούπολη, δήλωση συμπαράστασης στους ξεσηκωμένους Γάλλους και, μαζί, πράξη αντιδικτατορική. Ελληνες με Ελληνες ξεκαθαρίζουν τους λογαριασμούς τους. Το Ελληνικό Περίπτερο λογαριαζότανε έδαφος ελληνικό. Κατεβάζουμε την ασπρογάλανη σημαία και σηκώνουμε τις κόκκινες και μαύρες σημαίες της επανάστασης, να μάθει η Ευρώπη και ο κόσμος όλος πως εδώ, στα λίγα μέτρα ελληνικής γης, καταργήθηκε η εξουσία των δικτατόρων.
    Σκαλίζοντας τη μνήμη μου, ζωντανεύουν μέσα στο μυαλό μου εικόνες των φοιτητών αγκαλιασμένων με τους εργάτες, οι θεατρικές παραστάσεις στις αυλές των εργοστασίων, οι ατελείωτες συζητήσεις στις πλατείες, στα πεζοδρόμια, ο Σαρτρ σκαρφαλωμένος σ’ ένα κασόνι να μιλά στον κόσμο κάτω από ένα τεράστιο πανό: «Εργάτες και φοιτητές, ενωθείτε». Λογής λογής Γάλλοι πάνω σε μάντρες και σε καρότσες καμένων αυτοκινήτων έβγαζαν λόγους, άλλοι εισβάλλανε στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση καταγγέλλοντάς τα σαν μέσα εξαπάτησης και μαζικής αποβλάκωσης. Και κάποια στιγμή, σαν μια έκρηξη αυτοκριτικής, φοιτητές αναγνωρίζουν πως σπουδάζοντας προορίζονταν να συνδράμουν την μπουρζουαζία στην εκμετάλλευση των εργαζομένων και αρνούνταν να υποταχτούν στον οργανισμό που παράγει στελέχη και τεχνοκράτες για το μισητό καπιταλιστικό σύστημα. Ονειρεύονται ένα πανεπιστήμιο όπου θα δοξάζεται η κριτική σκέψη. Ομως στους δρόμους έχει αρχίσει το σκληρό παιχνίδι. Πέτρες από τα πεζοδρόμια, ξύλα από οικοδομές, σίδερα από τους φράχτες των πάρκων στήνουν οδοφράγματα σε στρατηγικά σημεία. Μια καινούργια γενιά Γάλλων δείχνει πως η Γαλλία δεν είναι του Ντε Γκολ, μήτε των θωρακισμένων μισθοφόρων. Στη νότια άκρη της Ευρώπης, η Ελλάδα σωπαίνει.
    Αγ. Νικόλαος, Κρήτη, Μάιος ’13
    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=364441

  22. Παναγιώτης Κ. said

    @8.Στη Θεσσαλονίκη παρακολουθήσαμε ένα…θεατρικοποιημένο ντοκιμαντέρ με αρκετά καλλιτεχνικά στοιχεία. Ο τίτλος του, «Άνθρωποι και μυρμήγκια».

  23. Παναγιώτης Κ. said

    @21. Πολύ καλά έκανες που μας το παράθεσες!

  24. 13 Καταχωρημένη δεν ξέρω, πάντως μια ελληνική μετάφραση είχα διαβάσει μικρός στην κατασκήνωση.

  25. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Καλημέρα κι ἀπὸ μένα. Καλὴν Ἀποτύρωση ποὺ λένε καὶ στὸ χωριό μου. Ἕνα μεζεδάκι ποὺ πῆρε τ’ αὐτί μου στὸ χτεσινὸ δελτίο τῆς ΕΡΤ (στ’ ἀθλητικά). Εἶπαν γιὰ τὸν τριάκις πρωταθλητὴ τῆς Φόρμουλα 1. Πάντως κρατάω μιὰ μικρὴν ἐπιφύλαξη, ἐπειδὴ δὲν παρακολουθοῦσα μὲ ἰδιαίτερη προσοχὴ.

  26. Γιάννης Κουβάτσος said

    Εντάξει, γυρεύοντας πήγαιναν για καζούρα οι αρμόδιοι του ΚΠΙΣΝ. Άκου «Δικό σας!» Πώς δεν έγραψαν «Όλα τα μωρά στου Νιάρχου!». Και μακάρι η έλλειψη έμπνευσης και οι αρπακολατζίδικες ευκολίες να είχαν σχέση με τον δημόσιο ή τον ιδιωτικό χαρακτήρα των οργανισμών και των επιχειρήσεων. Θα είχαμε και μια ένδειξη για το «Τις πταίει». Αλλά ο «Λόγος» π.χ. νομίζω πως δεν είναι κρατική επιχείρηση.

  27. spatholouro said

    24
    Καλά θυμάσαι ωρέ Δύτα!

    Ουέλλς, Ε. Τζ. Οι πρώτοι άνθρωποι στη Σελήνη

  28. Μπράβο, Σπαθόλουρο! Ακόμα θυμάμαι την αρχή του καβορίτη (μονωτικό υλικό για τη βαρύτητα…) και την απώλεια του διαστημόπλοιου όταν μπήκε μέσα ένα κακόμοιρο παιδάκι και τράβηξε τον διακόπτη… Ένα άλλο βιβλίο που διάβασα τότε και δεν μπορώ να εντοπίσω είναι το «Ελντοράντο». Το μόνο που θυμάμαι είναι ότι, όταν βρίσκουν τελικά οι κονκισταδόρες τη χρυσή πόλη, καταλήγουν να ψήνονται σε λαμαρίνες. Τι θυμάται ένα παιδί ε;
    (Το τρίτο βιβλίο που είχα διαβάσει τότε ήταν ο Κιμ του Κίπλινγκ. Αυτό βέβαια το ξαναβρήκα).

  29. Γς said

    Ξέρετε τι κωλομυρμήγκια είναι αυτά τα fire ants;

  30. ΣΠ said

    13
    Ήμουν μαθητήςτου δημοτικού όταν είχα δει την ταινία.

  31. ΘΕΜΑ: Ενημέρωση για τα σχολικά εγχειρίδια εκδόσεως Ιδρύματος Ευγενίδου
    Στο πλαίσιο του προγραμματισμού για το σχολικό έτος 2017-18, οι Διευθυντές των Ημερησίων και Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων καλούνται να ενημερώσουν τους μαθητές της Β’ τάξης του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων όπως διατηρήσουν τα βιβλία των εκδόσεων Ιδρύματος Ευγενίδου που τους διανεμήθηκαν κατά το τρέχον σχ. έτος και τα οποία αναφέρονται στον Πίνακα που ακολουθεί, καθώς αυτά δύναται να χρησιμοποιηθούν και στις επόμενες τάξεις και δεν θα αποστέλλονται εκ νέου στις σχολικές μονάδες.

  32. Γς said

    29:

    Και καλά αυτά τα fire ants του Τέχας.

    Αλλά και τι κουφάλες είναι τα δήθεν αθώα Ελληνικά μυρμήγκια.

    Ατιμα μυρμήγκια. Εγώ σήμερα θα ήμουν τραπεζίτης. Θα ήμουν μεγαλοκαταθέτης. Θα είχα λεφτά ρε παιδί μου. Αλλά δυστυχώς με τέτοια παιδικά τραύματα.

    Money-money. Εξ απαλών ονύχων κατανόησα την αξία του γι αυτό και άρχισα να το μαζεύω. Πενταροδεκάρες χάρτινες, από τα ρέστα του μπακάλη. Τα έκρυβα σε διάφορες κρυψώνες, αλλά η μάνα μου πάντα τις έβρισκε.

    Μέχρι που βρήκα ένα τενεκεδοκούτι από γάλα εβαπορέ και τα στρίμωχνα μέσα από δυό τρύπες που είχε. Και ήμουνα σίγουρος ότι η περιουσία μου ήταν ασφαλής στο κουτι που το είχα κρυμμένο μέσα σε κάτι θάμνους απέναντι στο μεγάλο οικόπεδο.

    Και κάποτε στούμπωσε και το άνοιξα..

    Φαίνεται ότι υπήρχαν υπολείμματα από γάλα εβαπορέ που είχαν ποτίσει τα χαρτονομίσματα, που είχαν έρθει τα μερμήγκια, που έφαγαν το βιος μου.
    Κουρέλια.
    Ατιμοι μέρμηγκες με κάνατε τζίτζικα

  33. constant said

    11. Αν πάρουμε το «περί-» από το περιύβριση αρχής και το «-ποίηση» από το αντιποίηση αρχής, και τα ανακατέψουμε καλά-καλά, έχουμε το περιποίηση αρχής. Ε, πόσο μάλλον που ήταν και πελάτης και όλοι γνωρίζουμε ότι ο πελάτης μπορεί να περιποιείται.
    Αυτό πρέπει να σκέφτηκε, λέω γω τώρα…

  34. Σχετικά με το κείμενο της κυρίας Γραμματικού, μια προσεκτική ανάγνωση αποκαλύπτει και άλλες δύο μη ελληνικές λέξεις:

    in accord: from Latin ad + cor ‎(“heart”).

    charity: from Latin cāritās -> From cārus ‎(“dear, expensive”) +‎ -itās.

    Επίσης: «If your economics wasn’t dramatic, it would be comic». Γιατί όχι «comedic»;

    Τέλος, της έχει ξεφύγει κάπου κι ένα «good» που θα μπορούσε να το αποφύγει.

  35. Γς said

    Ακου τι λέει ο άνθρωπος:

    Κάποιος Βιολόγος Χαρητάκης Ππαϊωάννου μιας οργάνωσης προστασίας κλπ κλπ:

    -Την ημέρα που εορταζόταν η απελευθέρωση των Ιωαννίνων και οι αρχές ήταν απασχολημένες με την τήρηση της τάξεως μερικοί λαθροθήρες βρήκαν την ευκαιρία να επιτεθούν στα αγριογίδια της Πίνδου [και να σουφρώσουν πεντέξι από δαύτα].

    Α, είχε και τον τίτλο, «Το έγκλημα της Πίνδου»

    Στο Eco news του Σκάι τώρα.

  36. spatholouro said

    #28
    Μήπως κανένα ΒΙΠΕΡ από το 1981; (Jack Slade , Ελντοράντο, μφρ. Β. Κοχλατζή)
    Το έχει καταχωρισμένο η ΕΒΕ, χωρίς άλλη πληροφόρηση

  37. Τι να σου πω… Βίπερ; Το θυμάμαι με σκληρό μεγάλο εξώφυλλο, όπως και τον Ουέλς.

  38. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα και καλό τριήμερο σε όλους ! Και με ωραία μεζεδάκια !
    «Επιβεβαιώστε την ανθρωπότητά σας» ! Μα για όνομα του θεού, ούτε έστω «την ανθρωπιά σας», που έστω κι από το παράθυρο, ταιριάζει;

  39. LandS said

    38 Μα τι νάγραφαν «ανθρωποσύνη» ; Από τις περιπτώσεις που δεν το βάζεις καν

    Από την άλλη ένα ρομποτ που θα είχε φτιαχτεί να κοροϊδεύει κάπτσα το «ανθρωπότητα» μπορεί και να του προκαλούσε σύγχυση ενώ ο άνθρωπος αποδείχνει ότι είναι άνθρωπος απλά και μόνο που αναφωνεί «μα τι γράφουν οι μαλάκες»

  40. Καραβίδες γιαννώτικες…

    ακόμα τις θυμάμαι , μικρές, κατακόκκινες σωριασμενες στον ταβά, όπως τα κουλούρια, να τις πουλάνε για μεζεδάκι το απόγευμα στον δρόμο στην άκρη της λίμνης πριν ακριβώς 60 χρόνια…

  41. # 18

    – ‘Εχ’ς κλάσ ;

    – Δεν έχ’ σχέσ’ !

    – Ουρίστε ;

  42. vagelford said

    Δυστυχώς έχουν κάνει διάφορα κωμικά με τις σελίδες τους στο Ίδρυμα.

  43. Είναι σαν τις κάρτες επιβίβασης της Ράιαν που στο πεδίο «ημερομηνία» γράφουν «δεδομένα» 🙂 Το «κοντά» όμως σε τι αντιστοιχεί; Έχει σταματήσει το μυαλό μου!

  44. ΣΠ said

    43
    close

  45. LandS said

    43 close

  46. «Ο ιδεαλισμός της κυβέρνησης δεν βοηθά να κλείσει η αξιολόγηση».
    Από αριστερή κυβέρνηση θα περιμέναμε… υλισμό 🙂

    Ο Λαρισινός σαφώς «προσποιείται» ήθελε να πει. Αλλά η γλώσσα ως ψαρόκολλα τα σπάει όλα!

  47. Ωχ, τι βλάκας! Παρακαλώ να σβηστεί η ερώτησή μου, συνήθως είμαι λέει πιο σπίρτο :…: (τώρα ξέχασα και πώς μπαίνει η φατσούλα που κοκκινίζει…)

  48. LandS said

    44 Είπαμε, συμπίπτουν τα αρχικά μας, αλλά τώρα το παράκανες 🙂

  49. ΣΠ said

    48 🙂
    Αν δεν κάνω λάθος συμπίπτουν και τα μικρά ονόματά μας.

  50. Το «επιβεβαιώστε την ανθρωπότητά σας» δεν είναι καν ξενισμός ή παραδρομή. Εννοώ ότι σε καμιά γλώσσα απ’ όσες ξέρω δεν το λένε έτσι, ούτε και στα ελληνικά λέγεται τίποτε παρόμοιο (π.χ. «τον ανθρωπισμό σας») που να μπορεί να το μπερδέψει κανείς. Όχι, αυτός που το ‘γραψε ήθελε και το ‘γραψε…

  51. ΣΠ said

    50
    Θα μπορούσε να γράψει «επιβεβαιώστε την ανθρώπινη υπόστασή σας» ή απλά «επιβεβαιώστε ότι είστε άνθρωπος».

  52. spatholouro said

    θυμάμαι που τραγούδαγα παλιά:

    «Τρεις μέρες και τελείωσε
    η ανθρωπότητά μου
    σύ γέμωσες τα μάτια μου
    κι άδειασες τα όνειρά μου»

  53. LandS said

    49 Όντως.

  54. 50
    Κι όμως, στα Αγγλικά φαίνεται να λέγεται πολύ: 36.400 αποτελέσματα στη Google

  55. Μαρία said

  56. ΣΠ said

    Όταν θες να κάνεις τατουάζ το «never look back, except to see how far you have come» στα ελληνικά και το βάζεις στον μεταφραστή του google:

    Εδώ το σχετικό άρθρο.

  57. π2 said

    Τα λογής λογής «ανεξαρτήτου» με το επίρρημα ανεξαρτήτως να μετατρέπεται σε επίθετο είναι πια ψωμοτύρι. Πρόσφατα άκουσα από Κύπριο αθλητικογράφο «ανεξαίρετου απόδοσης» (με τον τόνο στην προπαραλήγουσα μάλιστα). Δεν ήξερα ότι επεκτείνεται η μετατροπή των επιρρημάτων σε επίθετα. Με το ανεξαιρέτως είναι ακόμη πιο περίεργη η διαδικασία, γιατί ενώ το ανεξάρτητος είναι ένα κοινότατο επίθετο, το ανεξαίρετος είναι σχεδόν ανύπαρκτο.

  58. Μαρία said

    57
    Μπορεί να το συνηθίζουν οι κουμπάροι αθλητικογράφοι. Τι θα πει όμως ανεξαιρέτως απόδοσης;

  59. ΚΩΣΤΑΣ said

    » Ένας παράξενος τύπος περιποιείται τον πελάτη και μπαίνει στο κατάστημα.»

    Ούι τι έπαθάμι οι καημέν. Τ’ μπάτ’σι του πατριωτάκι μ’ κι μας έκανι ριζίλ στου ιστουλόγιου τ’ Σαραντάκου!

    Η «Ελευθερία» πάντως υπήρξε μία από τις σπουδαιότερες επαρχιακές εφημερίδες, έχει διασώσει ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της Λάρισας.
    Κάποτε με ρώτησε ο Βαγγέλης ο Χεκίμογλου να του πω, αν ξέρω, ποιο ήταν το μυστικό που η εφημερίδα αυτή είχε μεγάλη κυκλοφορία ενώ η «Μακεδονία» έπνεε τα … ολίσθοια!

  60. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  61. LandS said

    Διαβάζω στο http://www.topontiki.gr/article/209568/ponokefalos-prin-i-meta-sex-poio-provlima-ygeias-mporei-na-kryvei
    Ο «πατέρας» της σύγχρονης ιατρικής, ο Ιπποκράτης

    Μάλλον το σύγχρονης χρειάζεται τα εισαγωγικά.

  62. π2 said

    58: Όποια απόδοση και να έχει. Βλέπω στο γκουγκλ «ανεξαίρετου θέσης και απόδοσης», πάλι σε κυπριακά αθλητικά συμφραζόμενα, πάλι με την ίδια έννοια, «σε όποια θέση και να βρίσκεται η ομάδα, όποια απόδοση και να έχει». Και βρίσκω κι άλλα τέτοια: ανεξαιρέτου πάχους κλπ.

  63. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    59. Ο λόγος νομίζω είναι απλός. Οι Λαρισαίοι είναι οι πιο τοπικιστές Έλληνες. Με την καλή έννοια του «τοπικιστής». Στηρίζουν τα τοπικά τους προϊόντα και νοιώθουν μια περίεργη -για έλληνες…- «συλλογική υπερηφάνεια», όταν αυτά προοδεύουν και ακούγονται. 🙂

  64. Μαρία said

    62
    Άρα δεν ξέρουν τι σημαίνει ανεξαιρέτως. Διπλή η ελληνικούρα 🙂

  65. π2 said

    64: Μα γι’ αυτό το λέω. Το χρησιμοποιούν αντί του ανεξαρτήτως, αλλά είναι πιο περίεργο, και μάλιστα κλινόμενο, γιατί δεν είναι κοινό το επίθετο ανεξαίρετος.

  66. ΚΩΣΤΑΣ said

    63
    Ισχύει αυτό που λες, όμως κατά τη γνώμη μου δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος. Η «Ελευθερία» κάλυπτε, περιληπτικά μέν, αλλά ταυτόχρονα με τις μεγάλες αθηναϊκές εφημερίδας, τα μεγάλα γεγονότα που αφορούσαν την Ελλάδα και τον κόσμο. Πέραν αυτού είχε πλούσιο ρεπορτάζ που κάλυπτε όλη τη Θεσσαλία. Το μυστικό της για μένα ήταν ότι έβαζε πολλά ονόματα και φωτογραφίες, με αποτέλεσμα πολλοί να την αγοράζουν με την προσδοκία να δουν το ονοματάκι τους κι αν το έβλεπαν έπαιρναν και μερικά ακόμη φύλλα να τα μοιράσουν στον κοινωνικό τους περίγυρο. Ακόμη είχε στήλες με ιστορικά θέματα, χρονογραφήματα, αθλητικά κλπ. Ένας που έπαιρνε την εφημερίδα στα προ διαδικτύου χρόνια, δεν είχε και μεγάλη ανάγκη να προσφύγει σε άλλη μεγαλύτερης κυκλοφορίας εφημερίδα.

  67. Το όπλο μαζικής καταστροφής για πόση μάζα είναι επικίνδυνο;

    Ο Κιμ Γιονγκ Ναμ δολοφονήθηκε με όπλο μαζικής καταστροφής

    http://www.altsantiri.gr/kosmos/o-kim-giongk-nam-dolofonithike-oplo-mazikis-katastrofis/

  68. Γιάννης Κουβάτσος said

    Όχι μόνο Κύπριοι αθλητικογράφοι. Εδώ διαβάζουμε για παιδιά ανεξαιρέτου χρώματος:
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.bestcare.gr/news&ved=0ahUKEwjtp4r3tqvSAhWrF5oKHW9hD1wQFghNMA8&usg=AFQjCNF7nRM84N8YkXyJhoYel9-mgoqYhQ&sig2=LXqR9fJ-wL1nxB74W3E0iA

  69. Γιάννης Κουβάτσος said

    63. Δεν υποστηρίζουν όλοι οι Λαρισινοί τα ντόπια προϊόντα. Υπάρχουν και προδότες:
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.facebook.com/GATE-7-LARISSA-FANS-154575631303025/%3Flocale2%3Del_GR&ved=0ahUKEwjZ8OvSuavSAhUnQJoKHfANCy4QFggYMAA&usg=AFQjCNHZcJph9v-855IdQif-spiyJ6Nb4w&sig2=lBIO5nVto0zof-Lrx_ZULw

  70. spiral architect said

    Τριήμερο στην Καλαμάτα; Σε ζηλεύω.

  71. 32, … Φαίνεται ότι υπήρχαν υπολείμματα από γάλα εβαπορέ που είχαν ποτίσει τα χαρτονομίσματα, που είχαν έρθει τα μερμήγκια, που έφαγαν το βιος μου.
    Κουρέλια. …

    Το λες και
    χαρτοκλασία.

  72. Γς said

    61:

    >Μάλλον το σύγχρονης χρειάζεται τα εισαγωγικά.

    κι ένα τεστ πατρότητας

  73. 7, … Hi y’all! …
    🙂

  74. Μ’ άλλα λογια, υπάρχουν πολλοί που δεν ξέρουν τι θα πει «ανεξαιρέτως» και το μπερδεύουν με το «ανεξαρτήτως», που κι αυτό δεν ξέρουν να το χρησιμοποιήσουν. Κακά τα ψέματα, η αγραμματοσύνη είναι πολύ πιο διαδεδομένη απ´ όσο νομίζουμε εδώ μέσα, όσοι τουλάχιστον δεν είμαστε εκπαιδευτικοί. Οι εκπαιδευτικοί πάλι θα έχουν πολλά να μας πουν για την αγραμματοσύνη κάποιων συναδέλφων τους, άλλο αν από ευγένεια δεν τα λένε…

  75. Γιάννης Κουβάτσος said

    76. 😊

  76. Με έμπνευση από την οργανωμένη πορεία που ακολουθούν ομάδες μυρμηγκιών για βέλτιστη επίτευξη διαφόρων στόχων έχουν προκύψει διάφοροι αλγόριθμοι βελτιστοποίησης, πιθανολογικής φύσης.
    (Αμφιβάλλω, βέβαια, αν αυτό είναι το νόημα του ANT SOCIAL SCIENCES στην πινακίδα.)

  77. Γς said

    71:

  78. 76, … «ανεξαιρέτως» … το μπερδεύουν με το
    «ανεξαρτήτως», …

    Ανυπερθέτως!

  79. Μπετατζής said

    Εντάξει, μη με βάζεις να υπερασπίζω σκάι και κικίλια τώρα, αλλά σε ορισμένα συμφραζόμενα που δεν απαιτούν ακρίβεια στους φιλοσοφικούς ορους,η φράση θα μπορουσε να ήταν οριακή σωστή, π.χ. με τη λέξη ιδεαλισμό θα μπορούσε να εννοεί, ας πούμε, το αντίθετο του πραγματισμού ή του ρεαλισμού. Όχι ;;

  80. Γιάννης Κουβάτσος said

    81: Το πιθανότερο είναι ότι ο Κικίλιας προσπαθώντας να καρφώσει, έκανε βήματα.
    76: Το χειρότερο δεν είναι τα γλωσσικά λάθη. Το χειρότερο είναι πως πολλοί εκπαιδευτικοί δεν έχουν διαβάσει ούτε ένα βιβλίο από τότε που αποφοίτησαν σε ηλικία 20-22 ετών. Ούτε καν βιβλίο ξαπλώστρας.

  81. 1, … Pathetic, που θα λέγανε κι οι ΑΗΠ…

    Κατά σύμπτωση, το pathetic (μαζί με το energetic) χρησιμοποιείται και στο κείμενο, αλλά αποδίδει, νομίζω, έννοια διαφορετικήν από αυτή που ήταν ο στόχος:

    Europe has been dichotomized into classes. The energetic and the pathetic,…
    =
    H Ευρώπη έχει διχοτομηθεί σε τάξεις: Την δραστήρια και την αξιολύπητη.
    (active and passive, ίσως, για ενεργητική και παθητική😉

  82. (82β) Ούτε καν σχολικό; Αναγκασμένοι δεν είναι;

  83. Γς said

    80:

    not sure if regardless

    or irregardless

  84. Corto said

    «Επί της ουσίας, η διαίρεση (και όχι βέβαια διχοτόμηση) σε τάξεις δεν είναι κάτι που έγινε πρόσφατα, αλλά υπάρχει από την αυγή της ιστορίας»

    Το ελληνοαγγλικό (ας πούμε) κείμενο της καθηγήτριας είναι επιπέδου τουριστικού διαφημιστικού φυλλαδίου, ωστόσο αυτό που εν προκειμένω προσπαθεί να πει δεν είναι λάθος:
    Η Ευρώπη λέει, έχει διχοτομηθεί σε δύο κατηγορίες (classes), στους φιλοευρωπαίους και τους σκεπτικιστές (the Europhiles and the Eurosceptics). Δεν αναφέρεται σε οικονομικές ή κοινωνικές τάξεις, όπως τις εννοούν π.χ. οι μαρξιστές. Πρόκειται λοιπόν για μία ιδεολογική διχοτόμηση (ή ένας διχασμός καλύτερα) και όχι για μία γενικότερη διαίρεση. Και βέβαια είναι ένα πολύ πρόσφατο φαινόμενο.

  85. Μαρία said

    82
    Πολλοί! Τους μέτρησες;

    84
    Κάποιοι διαβάζουν μόνο ματσαράγκες, κοινώς λυσάρια, κατ’ ευφημισμόν βοηθήματα.
    Για όλα φταίει η πολιτεία που δεν τους επιμορφώνει 🙂

  86. Αξίζει να σημειωθεί ότι η βόμβα παρουσιάσει προφανώς κάποια βλάβη και δεν εξερράγη και μάλιστα η συνδεσμολογία της ήταν εντελώς πρωτόγνωρη για τα πρότερα ελληνικά δεδομένα, κάτι που κάνει τους Αξιωματικούς της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας να πιστεύουν ότι πρόκειται για τη νέα γενιά τρομοκρατών, που δεν έχει ακόμα εμπειρία και σε αυτή την φάση πειραματίζεται…

    http://news247.gr/eidiseis/koinonia/eglima/prwtofanhs-h-syndesmologia-ths-vomvas-sthn-dafnh.4547047.html

  87. Δεν έχω πάρει χαμπάρι αν μπήκε εδώ, αλλά μια που το είδα στο ΦΒ, το μεταφέρω:
    LSU Foreign Exchange Student From Greece
    Gets Car Towed After Parking In “Greeks Only” Lot

    Και μια που Αγγλικά = Ελληνικά:
    … [a sympathetic] officials claims,
    “I feel for the little dude, I really do, …
    =
    … [συμπαθητικός] επίσημος ανέφερε
    «Τον νοιώθω τον μικρό, ειλικρινά…

  88. # 82 β

    Ούτε οι πιο παλιοί διαβάζανε βιβλία ούτε μαθαίνεις καλύτερα ελληνικά από λογοτεχνία-κάτι ανεξαρτήτου και τέτοια η Δημουλά τα λανσάρισε. Τα εκάστοτε ΜΜΕ διαμόρφωναν το επίπεδο, ίσως σε μικρότερο βαθμό και οι πολιτικοί. Απλά τότε οι δημοσιογράφοι και οι εκφωνητές στα ραδιόφωνα έπρεπε να είναι μορφωμένοι ενω τώρα εμφανίσιμοι και οι πολιτικοί απλα αδίστακτοι και με αυτά τα κριτήρια τα πρότυπα για τον λαό δεν ήταν και τα καλύτερα. Φυσικά (και) γι αυτή την αλλάγή της κοινωνίας η ευθύνη πάει στην χούντα και στην μη αποχουντοποίηση.

  89. 89

    Kostas Chaconas, LSU foreign exchange student from Greece,

    really? ❤

  90. 91, 😀 😀

    Πού τον τσάκωσες;

  91. 92

    Στην Τσακώνα! Με τέτοια μύτη μελιτζάνα πού ΄χε ο σχωρεμένος… ;=)

  92. Νίκος Μαστρακούλης said

    92-93: Εντάξει τώρα, μην Τσακώνεστε! 🙂

  93. nefelh said

    Ο Κικίλιας μπορεί να μην σώζεται από πουθενά. Όμως το να διαβάζουμε ότι ο ιδεαλισμός είναι καλό πράγμα, μάλλον επιβεβαιώνει το νόμο του μπούμερανγκ. Οι περισσότεροι ίσως σήμερα δίνουν στη λέξη «ιδεαλιστής» το περιεχόμενο της λέξης «ιδεολόγος», αλλά μπορεί ένας υλιστής να προσαρμοστεί σε αυτή τη πλειοψηφία; Όχι, δεν είναι καλό πράγμα ο ιδεαλισμός και καλό είναι να το ξεκαθαρίζουμε νωρίς.

  94. Μιλώντας για μεζεδάκια, μην ξεχνάτε για μεθαύριο …

  95. Της έκαψε την καρδιά, τον έκαψε κοινωνικά

    https://twitter.com/denmeleskaikala/status/835413559404298240

  96. ΓιώργοςΜ said

    95
    >Όχι, δεν είναι καλό πράγμα ο ιδεαλισμός και καλό είναι να το ξεκαθαρίζουμε νωρίς.
    ?!?!?
    Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος γιατί;
    Υπάρχει σχετική απαγόρευση από κάπου, είναι ποινικά κολάσιμο, είναι ανήθικο;
    [Kapsis mode off]

  97. ΓιώργοςΜ said

    96 Τα προφανή λες.
    Να μην ξεχαστεί όμως κανείς και μαγειρέψει τη μπριζόλα με βούτυρο, μεγάλη αμαρτία!

  98. 99 απαπαααα! φτουφτουφτου!

    Εν τω μεταξύ

    https://twitter.com/russian_market/status/835216114217013248

  99. Μεταφραστής said

    Στην φωτογραρφία της εφημερίδας Ο ΛΟΓΟΣ βλέπω ότι ο ξενομανής «δημοσιογράφος» πέταξε πάλι την αγγλικούρα EUROGROUP. Η ελληνική λέξη ευρωομάδα δεν του αρέσει. Επειδή τελευταία το παρατραβάνε πολλοί με τις αγγλικούρες, θα έπρεπε να γίνει γενική συζήτηση γι΄ αυτό το θέμα και να παρθούν αποφάσεις.

  100. Μαρία said

    Επίσης, ο βουλευτής Αττικής Αθανάσιος Μπούρας καταλαμβάνει τη θέση του αναπληρωτή τομεάρχη Οικονομίας και Ανάπτυξης, την οποία κατείχε ο εκλιπών βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρώην υπουργός, Ευάγγελος Μπασιάκος.http://www.efsyn.gr/arthro/paytike-o-kasapidis-apo-tomearhis-sti-nd

  101. nikiplos said

    Καλησπέρα…

    Νικοκύρη θα έχεις κάποια εκδήλωση στην Καλαμάτα, ή για προσωπικούς λόγους?

    Καλησπέρα σε όλους!

  102. 97,
    Αναστάσιος; 🙂

  103. Ριβαλντίνιο said

    @ 96 Σκύλος

    Τι λέει το άπιστο σκλί ; 🙂

    Δεν είναι. Και ο καρχαρίας έχει μεγαλύτερη θρεπτική αξία από την αγελάδα, αλλά δεν τον τρώμε. Ψάρι θα ξαναφάτε την 25η Μαρτίου και την Κυριακή των Βαϊων. Κρέας δεν θα ξαναφάτε για 47 μέρες . Αν κυβερνούσα θα σας έλεγχα με καθημερινές εφόδους στα σπίτια σας σαν άλλος Ζβίγγλιος. 🙂

  104. 106 γιατί δεν τον τρώμε τον καρχαρία; Χονδριχθύς είναι, ούτε ψαροκόκκαλα δεν έχει, σαν το γαλέο ένα πράμα. Όχι τον Γαλιλαίο, τον γαλέο σκέτο.

  105. ΓιώργοςΜ said

    106 Σωστά, μόνο περδικαύγα… 😛

  106. Πάνος με πεζά said

    Εγώ πάντως, τη Σαρακοστή, κόβω το κρέας ένα πενηντάρι μέρες μέχρι το Πάσχα… Και συνιστώ να το κάνετε κι εσείς.
    Δεν ξέρω τώρα που η Τρόικα έρχεται αμέσως μετά την είσοδο στη Σαρακοστή, μην τάχα το κάνετε ούτως ή αλλέως…

  107. Γς said

    96:

    Ki oti plenetai eparkos, zενεραλμόν ε αμπσολιμόν

  108. Γς said

    110:

    >Δεν ξέρω τώρα που η Τρόικα έρχεται αμέσως μετά την είσοδο στη Σαρακοστή, μην τάχα το

    κόψετε [και το γλιτώσετε]

  109. Ριβαλντίνιο said

    @ 107 Σκύλος

    Μα τι λές μην σε κόψω φέτες φέτες σαν γαλέο ; 🙂 Και τα βρέφη έχουν χόνδρο. Τα τρώμε ; Δεν τρώς στη νηστεία πράγματα υψηλής διατροφικής αξίας. Γι’αυτό τρώς τις ελιές, αλλά όχι το ελαιόλαδο.

    @ 108 ΓιώργοςΜ

    Τι είναι τα περδικαύγα ; Αυγά πέρδικας ; Ούτε αυγά τρώμε ! 🙂 Άπιστος detected μου φαίνεται ! 🙂

    @ 110 Πάνος με πεζά

    Μπράβο ! Να και ένας σωστός άνθρωπος. Τώρα ήρθε η ώρα να αναβαθμiστείς αδελφέ. Θα τρώς για 45 μέρες μόνο ξηρά τροφή, μία φορά την ημέρα, στις 9-12 π.μ.

  110. ΚΑΒ said

    Υπάρχουν και οι αναγκόσιτοι.

  111. κουτρούφι said

    google translate στα γήπεδα της Πορτογαλίας.
    http://www.sdna.gr/podosfairo/eyropi/article/301372/kalytero-apotyximeno-pano-gia-ton-mitrogloy-pic

  112. Γς said

    113:

    >Θα τρώς για 45 μέρες μόνο ξηρά τροφή

    Κι άκουγα «Ξηρά τροφή τριών ημερών» και τρόμαζα

    Καλό κουράγιο! Πάνο.

  113. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα! Δυστυχώς το πισί για κάποιο λόγο δεν συνδέεται στο γουήφι του ξενοδοχείου και η ταμπλέτα, που συνδέεται, δεν με βολεύει. Οπότε, μέχρι νεοτέρας, η εδώ παρουσία μου θα είναι συμβολική.

    Ωραία η Καλαμάτα. Για τουρισμό έχω έρθει.

  114. ΚΩΣΤΑΣ said

    113 β

    Αγαπητέ εν Χριστώ αδερφέ, καλήν τεσσαρακοστήν και δες το παρακάτω λινκ για τα περδικαύγα, κάτι ξέρει ο Γιώργος Μ 🙂

    http://piotermilonas.blogspot.gr/2013/03/blog-post_2925.html

  115. Ριβαλντίνιο said

    @ 118 ΚΩΣΤΑΣ

    Α, ωραία, ευχαριστώ πολύ !

    Ταπεινή συγνώμη αδελφέ Γεώργιε που σου παρεξήγησα. 🙂

  116. Πάνος με πεζά said

    @ 117 : Tί φρούτα βγάζει η Καλαμάτα, είπαμε; 🙂

  117. κουτρούφι said

    #118. Νομίζω ότι αυτό το διήγημα υπήρχε σε βιβλία του δημοτικού τη δεκαετία του 70. Θυμάμαι χαρακτηριστικά την σπάνια λέξη «περδικαύγα».

  118. ΚΩΣΤΑΣ said

    121

    Ναι, υπήρχε και σε σχολικό βιβλίο, δεν θυμάμαι πότε, νομίζω σε κάποιο ανθολόγιο.

  119. Γιάννης Κουβάτσος said

    84. Αν εννοείς τα βιβλία που έχουν οι μαθητές, ναι. Αν εννοείς βιβλία παιδαγωγικής, παιδοψυχολογίας, ιστορίας, λογοτεχνίας κ.α., όχι. Ούτε βίπερ Νόρα. Δυστυχώς.

  120. Γιάννης Κουβάτσος said

    87. Έχω γνωρίσει πολύ κόσμο τόσα χρόνια στο εκπαιδευτικό κουρμπέτι. Από συναδέλφους που μου προκαλούσαν δέος με την επάρκειά τους και τη μόρφωσή τους μέχρι πραγματικά αχαρακτήριστους. Ισχύει το πολλοί με βάση τις εμπειρίες μου. Πολλοί δεν σημαίνει όλοι, βέβαια, ούτε καν οι περισσότεροι.

  121. ΚΩΣΤΑΣ said

    123

    Γιάννη, μην το γενικεύεις. Καταρχάς υπάρχουν σύγχρονοι μεγάλοι λογοτέχνες δάσκαλοι. Ο Ισίδωρος Ζουργός είναι ήδη καταξιωμένος συγγραφέας και υπόσχεται πολλά για το μέλλον. Πάρε και έναν στο ξεκίνημά του, Παπαναστασίου Τάσος, 14 ημέρες, εκδόσεις Επίκεντρο. Πάρτο και τουλάχιστον τη σκιά της πεταλούδας του Ζουργού, αν δεν τόχεις ήδη διαβάσει.

  122. Πολλοί (κι εγώ μέχρι που βρέθηκε κάποιος να μου το εξηγήσει), παρασυρμένοι από τα ανέκδοτα με τους Φράγκους καλόγερους που βάφτιζαν ψάρι το παπί κλπ., πιστεύουν ότι τα ψάρια είναι νηστίσιμα και στην Ορθοδοξία. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. Τα ασπόνδυλα θαλασσινά (στρείδια, μύδια, καβουράκια…) είναι, αλλά για τα ψάρια προβλέπονται ειδικές ημέρες όπου επιτρέπονται αυτά και όχι τα κρέατα και πουλερικά, οι οποίες επισημαίνονται στο ημερολόγιο με την ένδειξη «ιχθύος κατάλυσις». Τις άλλες μέρες ή απαγορεύονται όλα τα σπονδυλωτά, ή επιτρέπονται όλα μαζί. — Ας με διορθώσουν οι εχόμενοι των παραδόσεων, αν κάνω λάθος, γιατί εγώ μόνο θεωρητικά τα ξέρω αυτά, όσο τα ξέρω.

  123. 106, … Και ο καρχαρίας έχει μεγαλύτερη θρεπτική αξία από την αγελάδα,
    αλλά δεν τον τρώμε. …

    Για την ακρίβεια τον τρώμε, και είναι και νόστιμος.

    Οι Κινέζοι μάλιστα είχαν σακατέψει τους καρχαρίες για να πάρουν το πτερύγιο απ’ τον καθένα και να κάνουν καρχαριόσουπα, η οποία, λέγεται, φέρνει κάθε είδους αποτελέσματα. Υποθέτω είναι και νηστίσιμη. 🙂

  124. Παναγιώτης Κ. said

    Και πώς θα προφέρεται αυτό το ΚΠΙΣΝ;
    Εκτός και αν λέμε σκέτα Σταύρος Νιάρχος οπότε το ζήτημα έχει λήξει.

  125. Γς said

    126:

    >Ας με διορθώσουν οι εχόμενοι των πραδόσεων

    οι ενεχόμενοι;

    μπα, ούτε αυτό ακούγεται καλά.

    οι ενεχόμενες [ενδεχόμενες] παραδόσεις;

  126. Γς said

    127:

    Shark fin soup

    Jaws of shark. Soup;

    Μαλλιά αγγέλου;

    Jews, Orthodox Μπουκλάκια soup;

  127. Γς said

    KLM, από Νέα Υόρκη σε Άμστερνταμ και το μισό αεροπλάνο (ίσως και πάρα πάνω) είναι γεμάτο από Ορθόδοξους Εβραίους Χαρεντί.

    Οταν πάνω από τον Ατλαντικό ξημερώνει δένουν στο κούτελό τους με κορδέλα γύρω από το κεφάλι τους ένα κουτάκι, που συμβολίζει την Κιβωτό της Διαθήκης, ανοίγουν τη Βίβλο ή δεν ξέρω ποιο άλλο ιερό βιβλίο και αρχίζουν να προσεύχονται.

    Να προσεύχονται, αλλά με τον χαρακτηριστικό τους τρόπο. Κουνάμενοι μπρος πίσω, σαν τον Σολωμό στον Καραγκιόζη.
    Βίζο αλα βίζο.

    Και αρχίζω να λέω στον διπλανό μου, που γελούσε για το τι μπορεί να συμβεί έτσι και συντονιστούνε.

    –Θα μας το ρίξουν το αεροπλάνο.

  128. Γς said

    118:

    Χρήστος Χριστοβασίλης. Δεν τον ήξερα. Αλλά μόλις τον διάβασα ο νους μου πήγε στον Χρήστο Χριστογιώργη. Σύγχρονός του και από τα μέρη του. Τα τούρκικα μέρη, τότε

    Ο πατέρας του πρέπει να λεγόταν Γιώργος. Και όντως έτσι βάφτισε το πρώτο του παιδί, που πέθανε όμως.

    Ο δεύτερος του γιος ήταν ο Γιάννης. Πολύ μπαγάσας. Εφυγε για την Σμύρνη. Εκεί στο Ναζλί ασχολήθηκε με τα καπνά.

    Γύρισε πίσω το 22. Αλλά πέθανε από ελονοσία.

    Ηταν ο παππούς μου. Ο πρώτος Γς.

    Αυτός που άλλαξε το επώνυμό του από ΓιαννοΧρίστος του ΧριστοΓιώργη σε κάτι σταθερό.

    Ε, από εκεί μέχρι τον Γς-τζιούνιορ είναι μόλις τέσσερα πηδήματα του ίδιου χρωμοσώματος Υ που κατεβαίνει από την Πίνδο. Γιάννης-Χρήστος-Γιάννης-Χρήστος-Γιάννης

    Τα άλλο DNA έχει ξεπλυθεί πια, Ισως έφτασαν ως εδώ κανα δυο χρωμοσώματα του προ-προπάππου του, μαζί με άλλα ηπειρώτικα, Μανιάτικα και Παριανά.
    Τα άλλα μισά, είπαμε είναι απ τη Φοινίκη.

    ΚΙ όσο σκέφτομαι ότι θα μπορούσε να τον λένε Μωχάμετ Ρασίντ
    [Μαμά μου!]

  129. Alexis said

    Καλημέρα.

    Τα ΜΜΕ βλάπτουν σοβαρά την ελληνική γλώσσα. Ή τον τρόπο που μιλάμε. Ή και τα δύο, δεν ξέρω.

    Με πήρε χτες το απόγευμα φίλος στο τηλέφωνο να μου ανακοινώσει το θάνατο κοινού μας φίλου, πρώην συναδέλφου. «Πήρα να σου πω ότι ο …..(τάδε) έφυγε«. Βαρύ το μαντάτο. Και ξαφνικό…
    Σίγουρα τα γλωσσικά είναι το τελευταίο που σκέφτεσαι τέτοιες στιγμές. Αλλά δεν το είχα ξανακούσει έτσι, σε προφορικό λόγο, και μάλιστα καθημερινό προφορικό λόγο.
    Κι είναι μια βαριά, ασήκωτη συννεφιά εδώ σήμερα. Κάτι σαν Μεγάλη Παρασκευή…
    Δεν θα γράψω άλλα, παρόλο που τα μεζεδάκια ήταν πολύ καλά και έχουν πολλά σημεία για σχολιασμό.
    Το βράδυ ίσως, ή αύριο…
    Τώρα πρέπει να ετοιμαστώ για την κηδεία… 😦

  130. LandS said

    Λερναίο αλέρτ και μάλιστα κακης ποιότητας http://fanpage.gr/plus/enimerosi/ελληνική-γλώσσα-η-ανώτερη-μορφή-γλώσσ-2/

    Το έβαλα επειδή στα σχόλια ένας μαλάκας τους κάνει παρατήρηση που δεν αναφέρουν ως πηγή του κειμένου τηλεοπτική εκπομπή του …Μπαμπινιώτη. Ευτυχώς που ο δάσκαλος ελληνικών του Σίδνεϋ, τσίμπισε ο καημένος, βρήκε τις κανονικές εκπομπές του Μπ. για να τις χρησιμοποιήσει στα μαθήματά του.

  131. Γιάννης Κουβάτσος said

    Κώστα, δεν έχω καμιά όρεξη να συκοφαντήσω τον επαγγελματικό μου χώρο, κοινώς το σινάφι μου. Δεν γενικεύω, είμαι σαφής: πολλοί δεν σημαίνει όλοι, ούτε καν οι περισσότεροι. Ξέρω καλά τι διαμάντια ήθους και παιδείας υπάρχουν ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, έχω γνωρίσει αρκετούς. Ο αγαπημένος μου εν ζωή (καλά να ‘ναι!) λογοτέχνης είναι ο Ανδρέας Μήτσου, φιλόλογος στην τάξη για πολλά χρόνια και κατόπιν σχολικός σύμβουλος στη δευτεροβάθμια.

  132. sarant said

    Kαλημέρα! Βρήκα τρόπο να συνδεθώ

    120 Φραγκόσυκα 🙂

    125 Μπα; Δάσκαλος ο Ζουργός;

    128 Και σκέτο Νιάρχος

  133. ΚΩΣΤΑΣ said

    136 β

    Καλημέρα!
    Ναι! δάσκαλος, αναλώνεται καθημερινά στην τάξη και πέρα από το συγγραφικό του έργο έχει γενικά πολυσχιδή δράση.

  134. Γς said

    136 β:

  135. Γιάννης Κουβάτσος said

    137. Και συμμετείχε στην πολύ σημαντική συλλογική έκδοση «Αναπνέοντας κιμωλία – γραφές εκπαιδευτικών».
    Να συστήσω, αν μου επιτέπεται, και μια ωραία θεματική ανθολογία:
    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.politeianet.gr/books/koukoulomatis-i-dimitris-ellin-o-daskalos-sti-logotechnia-104592&ved=0ahUKEwiK8OfIo63SAhUBthQKHX81BkkQFggYMAA&usg=AFQjCNFRwKl5KPG7AIl55ootBw-5vO6oVw&sig2=mVubEy8h8rC6TUo-JR2PdA

  136. LandS said

    133 Πρώτα από όλα συλλυπητήρια για τον φίλο σου.

    Δεν έχεις δίκιο, στο προφορικό καθημερινό λόγο, όταν επρόκειτο για οικεία πρόσωπα, το έφυγε, το τον/τη χάσαμε και άλλα, ήταν πάντα υποκατάστατα του οδυνηρού πέθανε.
    Οι αυθάδεις ΜΜΕδες το πήραν από μας.

  137. https://twitter.com/kperifanos/status/835646333574873092

  138. Γς said

    Στον Σκάι τώρα:

    -Ενα πυρηνικό καταφύγιο απετέλεσε την καλύτερη βιτρίνα [κρυψώνα ήθελε να πει] για μια φυτεία κάνναβης.

  139. Γιάννης Ιατρού said

    117: Νίκο, άστα αυτά. Για το Κοσμοδρόμιο και την Ελληνική NASA πήγες εκεί 🙂

    (ΥΓ: για την Μαρία: του «νέου» ανταποκριτού μας 🙂 🙂 )

  140. Γς said

    142:

    Στην ίδια εκπομπή [7 ώρες] τώρα:

    Για κάποιο ντρόϊν, που και τα λοιπά …

  141. Γς said

    143:

    Κι όταν ο Γς δεν άφηνε τον Παπαδόπουλο [και όλη τη συμμορία του] να πάει στην Καλαμάτα

    http://caktos.blogspot.gr/2013/04/blog-post_21.html

  142. 143. γνωστό και ως Κέιπ Καννάβεραλ

  143. Γιάννης Ιατρού said

    146: Καρννάβεραλ ρε φίλε, τρως γράμματα 🙂

  144. Γς said

    Ο Νικοκύρης στέλνει φωτό στο Fb από αρχαίο κρεοπωλείο της Μεσσήνης

  145. Ριβαλντίνιο said

    @ 127 Μιχάλης Νικολάου

    Στη νηστεία δεν τρώμε καρχαρία και γενικά δεν τρώμε ψάρι. Κανονικά τρώμε καρχαρία και σαλάχια και απ’όλα.

    @ 126 Αγγελος

    Έτσι ! Έχει κάνει θραύση αυτή η Ουνία. 🙂

    @ 120 Πάνος με πεζά

    Μπουβαλόσυκα ( = τα μεγάλα σύκα). 🙂

  146. https://gfycat.com/ZanyDenseConch

  147. Γιάννης Ιατρού said

    Σκύλε, μιας και το θέμα του νήματος είναι αποκριάτικα μεζεδάκια, βολβιά βγήκες στην εξοχή σαπάνω και μάζεψες εγκαίρως;;;

  148. Ριβαλντίνιο said

    @ 150 Σκύλος

    Έτσι τα κακομαθαίνουν όταν είναι μικρά και μετά πρέπει να τα κουβαλάμε αντί να μας κουβαλάνε !

  149. 151

    Δεν είμαι του σκαψιμάτου. Πήγα στον αρρεβωνιάρη της ανεψιάς μου, πούναι μαναβάκος σένιος, και τα πήρα έτοιμα προς 8 έουρα το βαζάκι του κιλού. Με το ξυδάκι τους κι απ’ όλα.
    Εντωμεταξύ, εδώ χάμου ψιλοβρέχει και έχει χαμηλή νέφωση.

    152

    Καλά τα λες. Θυμάμαι τι είχα τραβήξει στο στρατό.

  150. Συγνώμη, Γς (129), «έχομαι των παραδόσεων» θα πει «μένω πιστά προσκολλημένος στις παραδόσεις». Αλλά μη μου πεις ότι δεν το ήξερες αυτό!

  151. Νίκος Μαστρακούλης said

    154: Αφού το λένε και τα ευαγγέλια: «ευλογημένος ο εχόμενος»! 🙂

  152. Γς said

    148, 111:

    Ολα στο φως!

    Ο Νικοκύρης στο Ανάκτορο στου Νέστωρα.

    Στέλνει ασάμινθους στο Fb

  153. vequinox said

    Reblogged στις Manolis.

  154. Γς said

    156:

    Μπράβο!

    Βάλε όμως και λίγο «Ωσαννά» κι «εν ονόματι Κυρίου»

  155. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα -βλέπω πως ο Γς έκανε και αναμεταδόσεις!

  156. Γς said

    154:

    >θα πει «μένω πιστά προσκολλημένος στις παραδόσεις». Αλλά μη μου πεις ότι δεν το ήξερες αυτό!

    Ναι. Το λέει κι Hê Palaia Diathêkê: kata tous ebdomêkonta

    Αδικαιολόγητος.

    Μένω πιστά προσκολλημένος στις παραδόσεις:

  157. https://twitter.com/ANTIYLH/status/832494523989315584

  158. 151, … βολβιά βγήκες στην εξοχή …

    Για να γυρίσει* από την εξοχή να βάλουμε τότε το
    Βολβέρ-Βολβέρ,
    μεγάλη επιτυχία της μουσικής ranchera των 70ζ
    (από το ράντσο, όχι το ράντζο)
    που παραμένει δημοφιλής σε μπάντες με mariachi.
    (Εδώ Οι Μαριάτσι με τα κίτρινα)

    ______________
    * To Re-volver δεν πιάνει.

  159. (Εδώ Οι Μαριάτσι με τα κίτρινα) I see what you did there

    Αλλά για καταυλακιώτης (έστω και ξενιτεμένος) θάπρεπε να συγκινείσαι στο άκουσμα του βροβού (σικ ρε) και της κάπαρης.

  160. Γλυκάκι του κουταλιού κανείς;

  161. Νέο Kid L'Errance d'Arabie said

    165. Και πώς να το πούνε βρε το γλυκό του κουταλιού; 🙂 Σωστό με φαίνεται για!

  162. 149, Α, μπαρδόν, παρανόησα! 🙂

  163. Γιάννης Ιατρού said

    160β: Νίκο, γι αυτό έγραψα στο 143 (τέλος) ότι έχουμε πλέον νέο ανταποκριτή (τον άλλο τον απολύσαμε ακολουθόντας την συμβουλή της Μαρίας, γιατί δεν είχε έγκυρες πλεροφορίες 🙂 🙂 )

  164. 164,
    Κάπαρη, βέβαια – σνιφ!
    (Και μάραθο, στον Μαραθιά.)

    Βροβός = ;
    Βρούβα και βρουβοβλάσταρα;

  165. Γιάννης Ιατρού said

    170: Ποιό Μαραθιά,; Στον Μαραθώνα βεβαίως-βεβαίως (περνάς προηγουμένως από Hawk City και Γς)! 🙂

  166. Γιάννης Ιατρού said

    171: (συνέχεια)
    170β: όχι, οι βολβοί (οι καλαματιανοί λένε ότι είναι ένα κι ένα … (βλέπεις τώρα γιατί το συνδιάζει ο Νίκος με την επίσκεψη στο Κοσμοντρομ) 🙂

  167. Μαρία said

  168. Θρασύμαχος said

    «Μια Porsche στην οποία επέβαινε ο …, 24 ετών σύμφωνα με πληροφορίες, γιος του …, ισχυρού ανήρ της εταιρίας παιχνιδιών …» http://www.msn.com/el-gr/news/national/%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%AE%CF%84%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-jumbo-%CE%AE%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CF%86%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%80%CF%8C%CF%81%CF%83%CE%B5/ar-AAnu4cX?li=BBqxHCu&ocid=mailsignout

  169. 170β

    βροβός εκ του βολβός

  170. Μαρία said

Σχολιάστε