Άσυλο, λέξη ελληνική (από την Εφημερίδα των Συντακτών)
Posted by sarant στο 18 Ιουλίου, 2025
Θα αναδημοσιεύσω σήμερα, όπως κάνω τελευταία τις περισσότερες Παρασκευές, το προχτεσινό άρθρο που δημοσίευσα στην Εφημερίδα των Συντακτών, στην εβδομαδιαία στήλη μου «Μέσα από τις λέξεις». Εδώ προσέθεσα τα περί ασυλίας, που δεν είχαν χωρέσει στο άρθρο στην εφημερίδα.
Η εικόνα είναι από την ηλέκδοση της ΕφΣυν

Άσυλο, λέξη ελληνική
Ψηφίστηκε από την κυβερνητική πλειοψηφία (και από τους ακροδεξιούς της γαλάζιας πολυκατοικίας) η ντροπολογία του ιού Πλεύρη για την τρίμηνη αναστολή υποβολής αιτήσεων χορήγησης ασύλου σε μετανάστες που εισέρχονται στη χώρα από τη Βόρεια Αφρική, παρά τις ενστάσεις για αντισυνταγματικότητα.
Το άσυλο, που τόσο ενοχλεί την κυβέρνηση, είναι λέξη ελληνική, αρχαία μάλιστα. Προέρχεται από το ρήμα «συλώ», που είναι ομηρικό και σήμαινε αρχικά «αφαιρώ τα όπλα από σκοτωμένον εχθρό, λαφυραγωγώ»· για παράδειγμα, στη ραψωδία Ο της «Ιλιάδας» ο Εκτορας καλεί τους άλλους Τρώες να τρέξουν κοντά σε έναν σκοτωμένο «μή μιν Ἀχαιοὶ τεύχεα συλήσωσι», για να προλάβουν μην του πάρουν οι Αχαιοί τα όπλα, ενώ στη συνέχεια πήρε και τη γενικότερη σημασία «αφαιρώ, αρπάζω». Το ρήμα διατηρείται ακόμα, ιδίως για αρχαίους τάφους, όπου μεγάλη τύχη θα είναι να βρεθεί κανείς ασύλητος, ενώ βέβαια επιβιώνει και ο ιερόσυλος, λέξη της κλασικής αρχαιότητας.
Ασυλος στα αρχαία ήταν ο τόπος ο ιερός και απαραβίαστος ή ο άνθρωπος ο προστατευμένος και ασφαλής· υπήρχαν ορισμένοι ναοί που έδιναν ασυλία σε όποιον ικέτη κατέφευγε εκεί, όπως ήταν στην Αθήνα ο ναός της Πολιάδος Αθηνάς στην Ακρόπολη – και ξέρουμε ότι όταν οι Αλκμεωνίδες παραβίασαν το άσυλο και σκότωσαν τους (πραξικοπηματίες) οπαδούς του Κύλωνα, αυτό θεωρήθηκε άγος.
Από τα αρχαία ελληνικά η λέξη πέρασε στα λατινικά και από εκεί στις ευρωπαϊκές γλώσσες (γαλλ. asile, αγγλ. asylum), όπου και πήρε νεότερες ιδιαίτερες σημασίες, που επανέκαμψαν και στα ελληνικά ως είδος σημασιακού αντιδανείου. Ετσι, άσυλο είναι ο χώρος στον οποίο η πολιτεία δεν δικαιούται να επέμβει χωρίς ειδική άδεια (το άσυλο της κατοικίας, το πανεπιστημιακό άσυλο), αλλά και η προστασία που παρέχεται σε κάποιον που διώκεται (π.χ. πολιτικό άσυλο). Κατ’ επέκταση, άσυλο ονομάζεται και φιλανθρωπικό ίδρυμα που έχει σκοπό την περίθαλψη ατόμων που είναι ανίκανα να συντηρήσουν τον εαυτό τους – π.χ. άσυλο ανιάτων. Και αυτή η έννοια μας ήρθε από τα γαλλικά.
Η ασυλία είναι επίσης λέξη της κλασικής αρχαιότητας. Στα αρχαία, προκειμένου για πρόσωπα, ας πούμε για ικέτες, σήμαινε την προσωπική ασφάλεια, όπως στις Ικέτιδες του Αισχυλου, όπου ο Δαναός ανακοινώνει με χαρά στις κόρες του πως ο λαός του Άργους ψήφισε ἡμᾶς μετοικεῖν τῆσδε γῆς ἐλευθέρους κἀρρυσιάστους ξύν τ᾽ ἀσυλίᾳ βροτῶν, δηλαδή «μέτοικοι σε τούτη
τη χώρα να καθόμαστε, λεύτεροι, μ᾽ όλα της ασυλίας τα προνόμια ασφαλισμένοι απ᾽ εχθρού επιβουλή» στη μετάφραση του Γρυπάρη. Ήταν και προνόμιο η ασυλία, που το βρίσκουμε σε επιγραφές, όταν π.χ. η πόλη των Μεγάρων πρόσφερε «ἀτέλειαν καὶ ἀσυλίαν καὶ κατὰ γᾶν καὶ κατὰ θάλασσαν» σε κάποιον που την ευεργέτησε.
Σήμερα ασυλία είναι προνόμιο που ισχύει για συγκεκριμένα αξιώματα ή περιστάσεις, κατά τις οποίες τα εμπλεκόμενα πρόσωπα δεν υφίστανται διώξεις (ορισμός από το Χρηστικό Λεξικό). Πολύ συχνά ακούμε για τη βουλευτική (ή κοινοβουλευτική) ασυλία, βάσει της οποίας ο βουλευτής δεν διώκεται ποινικά, δεν συλλαμβάνεται, δεν φυλακίζεται ούτε περιορίζεται με άλλο τρόπο, χωρίς τη συγκατάθεση της ολομέλειας της Βουλής -με εξαίρεση τα αυτόφωρα κακουργήματα. Γνωστή είναι και η διπλωματική ασυλία, βάσει της οποίας οι διπλωμάτες δεν υπάγονται στην έννομη τάξη του κράτους στο οποίο είναι διαπιστευμένοι.
Οταν οι Σπαρτιάτες καταδίκασαν σε θάνατο τον στρατηγό Παυσανία, τον νικητή των Πλαταιών, επειδή υποψιάζονταν ότι είχε συνεννοήσεις με τους Πέρσες και ετοιμαζόταν να προδώσει, εκείνος κατέφυγε στον ναό της Χαλκιοίκου Αθηνάς, που εθεωρείτο άσυλο. Για να μην το παραβιάσουν, οι Σπαρτιάτες χτίσανε την πόρτα του ναού και άνοιξαν τη στέγη του, αφήνοντας τον έγκλειστο να πεθάνει απ’ το κρύο και την πείνα. Λέγεται μάλιστα ότι την πρώτη πέτρα την έβαλε η μητέρα του Παυσανία, η Θεανώ. Ωστόσο, η θεά Αθηνά εξοργίστηκε από την παραβίαση του ασύλου της ή τουλάχιστον έτσι γνωμάτευσε το Μαντείο των Δελφών.
Η σημερινή κυβέρνηση, που ήδη κατάργησε το πανεπιστημιακό άσυλο, δεν έχει τέτοιους ενδοιασμούς. Αλλά οι απελπισμένοι, οι κυνηγημένοι, που φεύγουν από μέρη που σπαράσσονται από πολέμους και από την πείνα, δεν θα σταματήσουν να έρχονται· μόνο κέρδος του υπουργού, τα ψηφαλάκια από τους ξενόφοβους.







ΓΤ said
Δεν συνηθίζεται πια το «ανιάτων». Έχουμε περάσει σε «χρονίως πασχόντων».
spyridos said
1
Προχθές είδα σε αστυνομικό ρεπορτάζ (news247 😉 έτη γεννήσεως των ληστών που είχαν κλειστεί στο χρηματοκιβώτιο.
1.982 , 1.964, δεν θυμάμαι ημερομηνίες.
Σε σκέφτηκα.
Jorge said
Καλημέρα.
Σε μιά σελίδα το υιικό χρέος.
Διαβάστε, μόνο την ακολουθία των τίτλων.
Η παρούσα μαγάρα :
https://www.rethemnosnews.gr/kriti/714248_kriti-metanasteytiko-agonia-sto-limeniko-gia-nees-afixeis-triimero-poy-erhetai
Φθηνό σάντουϊτς μεταξύ :
https://www.rethemnosnews.gr/kriti/714247_toyristiko-horio-4700-atomon-sta-hania
και:
https://www.rethemnosnews.gr/kriti/714254_poio-meros-tis-kritis-ypodehetai-kathimerina-4000-episkeptes-tin-imera.
ΓΤ said
2 Σπύρι
🙂🙂🙂
ΓΤ said
3 Χόρχε
Ωραίος τίτλος: καθημερινά 4.000 επισκέπτες την ημέρα
Ρεθεμνούγκανα…
Pedis said
Μαζεμένο και καλό άρθρο. Άχρηστη πληροφορία: Asilo (Αζίλο) nido ( -> «άσυλο φωλιά») ο αλλού ονομαζόμενος «παιδόκηπος» είναι ο ιταλικός όρος για τον βρεφονηπιακό σταθμό.
Η γγραφία ανέβηκε και προχτές αλλά θυμίζω: η μάθηση μία έχει μητέρα…🤓
ΓιώργοςΜ said
5 Μερικοί μπορεί να έρχονται νύχτα 😛 Μερικοί (όχι απ’ αυτούς, κάποιοι από την άλλη μεριά τση Κρήτης) ελπίζω να φύγουν νύχτα, αλλά φευ….
sarant said
Καλημερα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!
1 Λογικό, εδώ που τα λέμε
6 Ώστε asilo nido, μάλιστα
sarant said
Φίλος από το ΦΒ θυμήθηκε τους Soul Asylum
https://www.youtube.com/watch?v=NRtvqT_wMeY
ΛΑΜΠΡΟΣ said
Άντε πάλι ανέξοδος και κοντόφθαλμος «αριστερός» ανθρωπισμός, χωρίς φυσικά πρόταση εφικτής και βιώσιμης λύσης. Μια χαρά βολεμμένοι στο μοιρολόι στους ξορκισμούς και τις κατάρες κατά της επάρατης δεξιάς, ειδικά μετά την ταφόπλακα που έβαλε στην αριστερή ελπίδα ο καπετάν Ξευτίλας. Και μετά αναρωτίεστε γιατί ο Μητσοτάκης δεν έχει αντίπαλο.
Τουλάχιστον το ΚΚΕ έχει ξεκάθαρη θέση, περιμένει να ωριμάσουν οι συνθήκες. Σαν την εκκλησία ένα πράμα με την μετά θάνατον δικαιοσύνη.😂
Καλημερα 💥
Stazybο Hοrn said
Ε, ας θυμηθούμε και την Asylum Records
Χαρούλα said
Τι είναι το άσυλο σύμφωνα με unhcr
https://help.unhcr.org/greece/el/applying-for-asylum/what-is-asylum/
Έτσι σήμερα έχουμε:
Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου
https://help.unhcr.org/greece/el/applying-for-asylum/what-is-asylum/
Παλαιότερα(ίσως και σήμερα) λέγαμε Ψυχιατρικό Άσυλο, αλλά είχαμε και Άσυλα φρενοβλαβών(1914 Μοσχάτο/1917 Θεσσαλονίκη).
Χαρούλα said
Το Πανεπιστημιακό άσυλο, το ξεχάσαμε κιόλας🥲😖;
https://www.syntagmawatch.gr/trending-issues/i-anaptyxi-tou-panepistimiakou-asylou-os-thesmou-i-nomothetiki-katochyrosi/
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
Ε πώς δεν τους δίνουμε άσυλο. Σε κάποιους κιόλας, παντοτινό.
https://www.efsyn.gr/ellada/dikaiosyni/479156_o-synehis-basanismos-sta-astynomika-tmimata-skotose-ton-mohament
Χαρούλα said
Ταβέρνα το Άσυλο : Μία όμορφη ιστορία
Ένας γέρος δραπέτης, ένα δέντρο, μερικοί χωροφυλάκοι, και μια απίθανη ιστορία για το πως πήρε το όνομα του το ιστορικό ταβερνάκι!
https://www.lifo.gr/arxeio/taberna-asylo-mia-omorfi-istoria-0
https://www.tripadvisor.com.gr/Restaurant_Review-g2357749-d7238717-Reviews-Asylo-Agios_Pavlos_Thessaloniki_Region_Central_Macedonia.html
Stazybο Hοrn said
13: Να ξαναδιαβάσεις το άρθρο.
leonicos said
Πανίσχυρο συγκολλητικό, και μπήκα
leonicos said
Χαρούλα, όμορφος ο μύθος σου. Αλλά πώς ξέρεις τι έκανε ο τυ΄πος;
Georgios Bartzoudis said
Υπάρχουν πολλά άσυλα, όπως π.χ το άσυλο στην (ψευδο)αριστερή λήθη όσων έχουν δολοφονήσει αστυνομικούς. Τέτοιες μνήμες… προσβάλλουν τον ρατσισμό μας εναντίον των εργαζομένων στην Ελληνική Αστυνομία. Όσο για το άσυλο των λαθρομεταναστών (πω, πω, τί μου ξέφυγε!) έχω ξαναδιατυπώσει τη λύση για όλους εμάς τους καθιαυτού συντρόφους: Να πάρουμε στα σπίτια μας ο καθένας από 5-6 Σουδανούς και 2-3 Μπαγκλαντεσιανούς. Ας πάρει καμιά 20/ριά και η ΕφΣυν μας στα Γραφεία της. Και όσοι περισσέψουν να απαιτήσουμε ώστε να προωθηθούν αμέσως σε ελεύθερες δομές (μπάτε σκύλοι κι αλέστε) και ότι προκύψει. Τα σπασμένα να τα πληρώσουν όλα οι κουτόφραγκοι!!!
sarant said
12 Aπό τον τίτλο του υπουργειου ξεχάστηκε η λέξη «Άρνησης» πριν από το «Ασύλου»
leonicos said
Από οκτώ ενήλικες δύο οικογενειών, δεν έχει προκύψει κανένα παιδί. Αν συνεχίσουν να γεννάνε έτσι, θα αδειάσει ο τόπος, οπότε δε θα υπαρχει κανείς να τυς εμπδίσει. Μας σωσανε οι αλβανοί. Αλλά πόσοι είναι κιαυτοί;
leonicos said
Θα έρθουν προσεχως και μερικοί εβραίοι, που ήδη σχηματιζουν περιουσίες. Αλλ’ αυτοί είναι πιο λίγοι. Σε λίγ θα έχουμε χωριά που δε θ μιλάνε ελληνικά, αλλά δε γίνεται αλλιώς
ΓιώργοςΜ said
21 Σιγά μην κάτσουν εδώ. Ξέρω οικογένεια που η γιαγιά ήρθε πρώτη, δουλεύει ακόμα στα 70+ της, ο γιος της, ελαιοχρωματιστής νοικοκυρεύτηκε, ο εγγονός διδακτορικό στη Γερμανία και σιγά μην γυρίσει. Όποιος οικονομηθεί και ζοριστεί, θα γυρίσει στην Αλβανία, κορόιδο είναι να μείνει εδώ;
Όποιος μπορεί να φύγει, φεύγει. Μένουμε πίσω τα γερόντια, οι τεμπέληδες και οι άτολμοι.
Και τα παράσιτα, όσο υπάρχει κάτι στο οποίο να παρασιτήσουν.
leonicos said
19 κ. Μπαρτζούδη
Μπορείς να μου πεις πόσα άτομα ήσαν συνολικά οι οικογένειες του παππού σου, και της γυναίκας σου, πόσα παιδιά κάνανε εκείνοι, πόσα έκανε η επόμενη γεννιά και πόσα η τρέχουσα; Αν κάνεις το λογαριασμο, ότι και να πεις, θα έρθουν
ΓιώργοςΜ said
22 Προσεχώς; Έχουν αγοράσει τη μισή Αθήνα και Θεσσαλονίκη! Αν θα μετακομίσουν κιόλας είναι δευτερεύον, έτσι κι αλλιώς ως εισοδηματίες θα έρθουν.
leonicos said
Η μάνα μου είχε τέσσερεις αδελφές που έκαναν συνολικά επτά παιδιά. Ο ένας έκανε ένα και απέκτησε ένα εγγόνι. Ο άλλος κανένα. Ο άλλος δύο αλλά κανένα εγγόνι, Ο άλλος δύο αλλά κανένα εγγόνι. Η άλλη ένα κι ένα αγγόνι, εγώ δύο αλλά κανένα εγγόνι, ο αδεφός μου ένα. Δεν ξέρω αν θα κάνει παιδιά, παντρευτηκε η κόρη του σχετικά πρόσφατα. Οι οκτώ γίνανε τέσσερεις τι θέλεις; Από τη φωτεινή, Τρλια παιδιά, ο ένας δύο και κανέν εγγόνι, ο άλλος ουτ πιδί, η Φωτεινή δύο κι κανένα εγγόνι. Αυτά
Αλφα_Χι said
«άσυλο ανιάτων»
«Με το Βασιλικό Διάταγμα 141/15-9-1958 ιδρύθηκε στα Ιωάννινα το Ίδρυμα Κοινωνικής Πρόνοιας «Νεομάρτυς Γεώργιος«.»
Από όλους ήταν γνωστό ως Άσυλο ανιάτων ή το «Ανιάτων», που αποτελούσε και προσδιορισμό για τη συγκεκριμένη γειτονιά. Κάποιοι από τους τρόφιμους κυκλοφορούσαν και έξω από αυτό σε κοντινή απόσταση με τα αμαξίδιά τους, έχοντας κοινωνικές επαφές και με τους περίοικους.
Από το 2008, «μεταφέρθηκε και λειτουργεί πλέον στις νέες κτιριακές εγκαταστάσεις στο συνοικισμό Πεντέλης, Νεομάρτυρος Γεωργίου 1.«
Δηλ. σε μια εντελώς απομονωμένη περιοχή. Κάνουν, όμως, μικρές επισκέψεις και περιπάτους, συνήθως για άθληση, μαζί με τους συνοδούς τους.
Κάποια φορά, υπάλληλος εταιρείας που είχε προμηθεύσει το Ίδρυμα με εξοπλισμό, ενημέρωνε τον τοπικό αντιπρόσωπό της σχετικά με το υπόλοιπο τού λογαριασμού που είχε ο «πελάτης», λέγοντας: «-Ο κ. Νεομάρτυς Γεώργιος* οφείλει τόσα«.
(* που τυχαίνει να είναι και πολιούχος των Ιωαννίνων)
ΓιώργοςΜ said
19 Χαμένος χρόνος, αλλά ας μην πέσει κάτω: Ας βάλουμε τους δολοφονημένους αστυνομικούς από τη μία και τους αντίστοιχους δολοφονημένους ή σακατεμένους ή στοχοποιημένους και κατεστραμμένους που είναι θύματα του φασισμού που διατρέχει την αστυνομία από την άλλη, να δούμε πού θα κάτσει η ζυγαριά…
Κατά τα λοιπά, όπως λέει κι ο Λεώνικος παραπάνω, ίσως να μην το ζήσεις, αλλά σε λίγο δεν θα υπάρχει κανείς να τους εμποδίσει. Στη λαϊκή οι παραγωγοί λένε πως είναι οι τελευταίοι σαραντάρηδες στο χωριό, μαζί με αυτούς τελειώνει η ντόπια παραγωγή σε 15-20 χρόνια.
Ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα. Αλλά να μην κλειδώσει, κρίμα είναι, να μπουν εύκολα οι επόμενοι χωρίς ζημιές.
michaeltz said
19. Μπαρζούδης
Δεν έχεις ξαναγράψει πιο ανόητο κείμενο. Δεν κρίνω εσένα, το κείμενό σου. Μερικές φορές θέλεις να κάνεις πλάκα, και την προσαρμόζεις, νομίζεις, στο χαμηλό επίπεδο, νομίζεις, των σχολιαστών. Και προκύπτουν κείμενα που σε εκθέτουν! Μπορείς και καλύτερα! Για το καλό σου το λέω, υποβαθμίζεις το επίπεδο των άλλων απόψεών σου, που δεν είναι όλες για πέταμα…
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
29# Όχι, δεν είναι όλες για πέταμα. Πολλές είναι για χέσιμο.
Δύτης των νιπτήρων said
15 Υπάρχει λοιπόν ακόμα το Άσυλο στην Ευαγγελίστρια!
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
(δραματική ρόλα στο ταμπούρο, στο τέλος της θα σκάσει πανηγυρικό πιατίνι: αναμένουμε έκρηξη καθχιαφτού χιούμορ)
aerosol said
Η καρδιά μου συγκλονίζεται από την θλίψη για τους χιλιάδες νεκρούς αστυνομικούς των τελευταίων ετών στην πατρίδα μας! Έχει γίνει παγκόσμιο όνειδος η ρατσιστική συμπεριφορά μας απέναντι στις αστυνομικές δυνάμεις, που ανήμπορες αντιμετωπίζουν τα πάνδεινα στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν ένα καλύτερο μέλλον.
[Πρέπει να έχουν κάποια ζόρικα μανιτάρια στον εξωτικό βορρά. Μην είσαι μοναχοφάης, στείλε κι εδώ!]
atheofobos said
Διάβασα για την «ντροπολογία του ιού Πλεύρη» όπως την χαρακτήρισε ο Νικοκύρης και μου θύμισε την συλλογική ευθύνη που εφάρμοζαν οι Γερμανοί στην κατοχή. Να επισημάνω ότι πατήρ και ιός μου είναι άκρως αντιπαθείς αμφότεροι, αλλά αν ήταν γιός της Παπαρήγα θα είχε επισημανθεί αυτό άραγε;
Στην συνέχεια περίμενα μέχρι τώρα να δω τι θα μπορούσε να γίνει για να αποφευχθεί η τροπολογία αυτή, αλλά κανένας δεν πρότεινε κάτι άλλο και η συζήτηση κατέληξε στο δημογραφικό πρόβλημα.
Βέβαια κανείς δεν πρότεινε ευθέως να αναπληρώσουμε τα παιδιά που δεν κάνουμε με παιδιά από τους μετανάστες από την Αφρική , Μπαγκλαντές κτλ.
Προσωπικά όλα τα παιδιά του κόσμου μου είναι αξιαγάπητα και μόνο άμα μεγαλώσουν γίνονται δυστυχώς Πούτιν, Τραμπ, Νετανιάχου ή Κωνσταντοπούλου.
Τελικά το μόνο σχόλιο που βασίζεται στην κοινή λογική και αφορά την σημερινή ανάρτηση είναι το 10 του Λάμπρου.
Jorge said
Η αγροτική παραγωγή, είναι γνωστό ότι εκτός από λειψυδρία πάσχει και από λειψανδρία.
spyridos said
33
Δεν χρειάζονται χιλιάδες. Εκείνος ο έρμος που αναβοσβήνει εδώ και χρόνια σαν καντήλι, φτάνει για να γεμίσει την καρδιά μου χλίψη.
xar said
Fascismovirus Pleuriensis, ιός που ευθύνεται για την ομώνυμη κληρονομική πάθηση.
aerosol said
#34
α. Φυσικά θα είχε επισημανθεί. αλλά με έκπληξη. Κανείς δεν εκπλήσσεται στ’ αλήθεια που το μήλο έπεσε κάτω απ’ τη μηλιά -το οποίο δεν μπορούμε να μην σκεφτούμε, εφόσον η συγκεκριμένη μηλιά είναι δηλητηριώδης. Αλλά δεν είναι σύμπτωση που δεν είναι γιος της Παπαρήγα: δεν έχουν βρεθεί στην εξουσία πολλοί γιοί ηγετών κομμουνιστικού κόμματος στα μέρη μας, σε αντίθεση με γιους χουντοσπερμάτων… Παράξενο, ε; Ίσως φταίει το ανθρώπινο μυαλό που αναγνωρίζει μοτίβα.
β. Δεν ξέρω τι «θα περίμενες να δεις». Μιλάμε για το άσυλο, για το Σύνταγμα, για διεθνείς αξίες όπως τις αναγνωρίζει ο ΟΗΕ. Για να αποφευχθεί η τροπολογία αυτή θα έπρεπε να μην γραφτεί και να μην ψηφιστεί. Δεν χρειάζεται πλήρης λύση του μεταναστευτικού για να μην ξεφτιλιστούμε πλήρως, αρκούν τα στοιχειώδη. Οπότε η απορημένη αναμονή σου μου φαίνεται εκ του πονηρού.
γ. Δεν χρειάζεται να το προτείνει κανείς. Βλέπω να συμβαίνει de facto. Δεν προτείνει κανείς τη λιακάδα για να βγει ή την βροχή για να πέσει.
δ. «Πούτιν, Τραμπ, Νετανιάχου ή Κωνσταντοπούλου». Ένα απ’ αυτά δεν είναι σαν τα άλλα τρία… Βρίσκω ενδιαφέρον που συναθροίζεις μαζί με δικτάτορες, καταδικασμένους απατεώνες, γενοκτόνους, βιαστές, και έναν άνθρωπο που απλά βρίσκεις αχώνευτο. Κάπως παράδοξα κριτήρια.
ε. Ως εκ τούτου δεν βλέπω κοινή λογική στο σχόλιό σου. Όσο για του Λάμπρου… δεν είδα να διαπρέπει στις «εφικτές και βιώσιμες λύσεις» που τόσο του λείπουν από τον ανέξοδο ανθρωπισμό που βρίσκει εδώ μέσα. Μια χαρά βολεμένο τον βρίσκω στα δικά του. Σαν το ΚΚΕ ένα πράμα, με κάμποσο σεξ παραπάνω -το οποίον ευχάριστο είναι, δε λέω!
DaPonte said
Καλό μεσημέρι σε όλους.
15 Χαρούλα: Το Άσυλο συνεχίζει να υπάρχει, αλλά έχει χάσει μεγάλο μέρος από την παλιά καλτ λαϊκότητα του.
Με αφορμή την αναφορά του Νικοκύρη στον Παυσανία θα σας πω μια άλλη, σχετική με άσυλο, ιστορία από την αρχαία Αθήνα: ο ευπατρίδης Κύλων, δοξασμένος Ολυμπιονίκης και γαμπρός του τυράννου των Μεγάρων Θεαγένη σχεδίασε να γίνει τύραννος κι ο ίδιος και κατέλαβε με τους οπαδούς του την Ακρόπολη. Όταν ο επώνυμος άρχων Μεγακλής (του γένους των Αλκμεωνιδών) αντέδρασε δυναμικά και τους περικύκλωσε, ο μεν Κύλων μαζί με τον αδελφό του κατόρθωσαν να διαφύγουν στα Μέγαρα, οι δε οπαδοί τους που είχαν καταφύγει ως ικέτες στο βωμό της Πολιάδας Αθηνάς, ενώ είχαν λάβει εγγυήσεις ότι δε θα τους σκοτώσουν αν παραδοθούν, σφαγιάστηκαν ομαδικά μετά την έξοδο τους από τον Ιερό Βράχο.
Το έγκλημα αυτό των ικετών προκάλεσε τη φρίκη των Αθηναίων και τη γενική κατακραυγή και εκτός της Αθήνας, και οι δε Αλκμεωνιδες θεωρήθηκαν «εναγείς», ενώ αντίθετα οι συμπάθειες στράφηκαν προς τον Κύλωνα. Η όλη σειρά από δεινοπαθήματα και θεομηνίες που έπληξαν έκτοτε την Αθήνα και που αποδόθηκαν στην οργή των θεών για τη σφαγή των οπαδών του Κύλωνα ονομάστηκε Κυλώνειο άγος.
Του γεγονότος αυτού επακολούθησε σειρά στάσεων και ταραχών μέχρι το 597 π.Χ. που ανέλαβε ο Σόλωνας να συμβιβάσει τα αντιμαχόμενα μέρη παρακαλώντας τους εναγείς να υποβληθούν οικειοθελώς στην κρίση τριακοσιομελούς δικαστηρίου που θα αποφασίσει σχετικά. Οι Αλκμεωνίδες προ αυτής της κατακραυγής δέχτηκαν και το δικαστήριο εκείνο με κατήγορο τον Μύρωνα τον Φλυέα τους καταδίκασε σε εξορία. Αποφάσισε μάλιστα να εκταφούν όσοι εν τω μεταξύ είχαν πεθάνει και να ταφούν έξω από την πόλη.
Jorge said
39.
Θαρρώ το είχα ξαναβάλει
Τακτοποιημένοι σαν κουταλάκια στο συρτάρι.
https://www.sia.gr/el/articles.php?tid=521
Elias said
Το σημερινό Άσυλο στην Ευαγγελίστρια είναι πιο… ευπρεπές κ κυριλέ από το παλιό Άσυλο (με σπεσιαλιτέ το τσιγγάνικο). Υπάρχει ακόμα κ η Δόξα, διαφορετική απ’ την παλιά Δόξα. Υπάρχει ακόμα η Τομπουρλίκα
(τελευταίο update: πριν 4 χρόνια)
Βιβη Ζούμπερη said
Καλησπέρα σας. Το μήλο κάτω από τη μηλιά πέφτει…αν και κάποιες φορές από αγκάθι βγαίνει ροδο. Δυστυχώς όσο δεν υπάρχει αντιπολίτευση σοβαρή αυτή η κυβέρνηση θα κάνει ότι θέλει!!Δυστυχώς επίσης υπάρχει υπογεννητικοτητα γιατί τα νέα παιδιά δεν έχουν ούτε το κίνητρο ούτε και την θέληση να γεννήσουν παιδιά….
DaPonte said
41 Elias
Να αναφέρουμε και την ιστορική Δόμνα στα Κάστρα την οποία ξέρουν καλά οι ΑΠΘίτες πανεπιστημιακοί άνω των 70.
Elias said
Το Άσυλο στο Βόλο (τυπικά Άσυλο Παιδιού Βόλου) με ιστορία 7+3 δεκαετιών βοήθησε, έσωσε, πάρα πολύ κόσμο με διαφορετικούς τρόπος. Είναι μνημείο, όπως λέει κ αρχαιολόγος στο βίντεο, κτίριο που έχει καρδιά
Αναρωτιόμουν γιατί το μέρος ονομάστηκε Άσυλο, πώς καθιερώθηκε αυτή η λέξη στην πόλη; Ποιος πρωτοείπε Άσυλο κ για ποιο λόγο;
Δύτης των νιπτήρων said
41 Για πες, πώς είναι (ήταν) διαφορετική η νέα Δόξα;
Το τσιγγάνικο του Ασύλου, μου έκανε και μένα εντύπωση που απουσιάζει από τις σπεσιαλιτέ των τωρινών λινκ.
Spiridione said
Πολύ πετυχημένο το λογοπαίγνιο με τον «ιό Πλεύρη»!
sarant said
39 Μπράβο, το γράφω και στο άρθρο, αλλά εσύ δίνεις περισσότερες λεπτομέρειες
Αν θυμάμαι καλά, στις διαπραγματεύσεις πριν από τον Πελοπ. πόλεμο οι αντίπαλοι των Αθηναίων είχαν θέσει θέμα Κυλωνείου άγους -ή όχι;
44 Αφού ήταν καθιερωμένη ονομασία για ιδρύματα που περιέθαλπαν παιδιά.
Από ένα Άσυλο του Παιδιού έχει ονομαστεί «Άνωθεν Ασύλου» μια περιοχή της Θεσσαλονίκης
https://sarantakos.wordpress.com/2020/06/07/asylou/
Μαρία said
43 Την άνοιγε μέχρι σχετικά πρόσφατα – για φέτος δεν ξέρω – κάθε Τρίτη ο μεγάλος γιός του Τάκη για τους πολύ άνω των 70.
Spiridione said
Να πούμε ότι στο Λεξικό Κριαρά λημματογραφείται το επίρρημα ‘άσυλα’ που υπάρχει σε ένα κρητικό έργο του 17ου αιώνα (Βίος του αγίου και μεγάλου Νικολάου. Ποίημα ευλαβέστατον και ωραίον διά στίχου του Μοσχολέου Θεολογίτη):
Ο λογισμός μου του πτωχού άσυλα επρομήνα
Να απολέσω την ψυχήν αντάμα μετά κείνα
Στην αναλυτική έκδοση του Λεξικού αναφερόταν «εσφαλμ. γρ. αντί άσφαλα η άσφαλτα».
Στην μεταγενέστερη Επιτομή: «άσυλα, επίρρ.: Mε βεβαιότητα, σίγουρα [<αρχ. επίθ. άσυλος. Πβ. παλαιότ. επίρρ. ασύλως (LBG). H λ. και σήμ. κρητ. (Πάγκ. B´ 183)]».
Αλλά η λέξη, που λέγεται ή λεγόταν στην Κύπρο και στην Κρήτη, είναι τουρκικής προέλευσης, είτε από το asla (=ουδέποτε), είτε μάλλον από το asil (= κυρίως, ακριβώς), άρα πρέπει να γραφτεί ‘άσιλα’ (βλ. και Β. Ορφανού τουρκικά δάνεια στα ελληνικά της Κρήτης).
Αλφα_Χι said
44. Elias
β. Από ό,τι βλέπω και άλλα αντίστοιχα ιδρύματα αναφέρονταν και επίσημα με αυτήν την ονομασία, που εκείνη την εποχή ήταν απενοχοποιημένη. Και εξακολουθούν να αποκαλούνται έτσι όχι μόνο σε ατομικές συζητήσεις αλλά και στον δημόσιο λόγο.
Κάτω : Παλιά φωτογραφία του Ασύλου Ανιάτων Μεσσηνίας (1957)
Από τα πιο παλιά ή το πιο παλιό είναι το «Άσυλο Ανιάτων» της Κυψέλης, που ιδρύθηκε με αυτήν την ονομασία το 1893.
atheofobos said
38
Α –δεν έχουν βρεθεί στην εξουσία πολλοί γιοί ηγετών κομμουνιστικού κόμματος στα μέρη μας..
Και δεν σε προβληματίζει αυτό; Γιατί τα παιδιά αυτά δεν θέλησαν να μοιάσουν και να ξεπεράσουν τους γονείς τους; Μήπως αντίθετα απέκτησαν απέχθεια για τις πολιτικές απόψεις των γονιών τους όπως ακριβώς και η κόρη του «πατερούλη» που φρόντισε να φύγει τρέχοντας μακριά του;
Β-όταν αντιτίθεσαι σε ένα μέτρο που έγινε για κάποιο συγκεκριμένο επείγοντα σκοπό δεν πρέπει να προτείνεις κάτι άλλο στην θέση του, ή θεωρείς ότι δεν θα έπρεπε να γίνει τίποτα, γιατί δεν υπάρχει πρόβλημα;
Γ Καμία χώρα δεν επιτρέπει να μπαίνει σε αυτήν παρανόμως όποιος θέλει και βέβαια καμία δεν φροντίζει να βελτιώσει την υπογεννητικότητα της με παιδιά από άλλες χώρες.
Δ Δεν είναι για όλους αχώνευτοι οι 4 που ανέφερα. Πχ στην Ελλάδα στο 55% αρέσει ο Πούτιν, για δε την Ζωή, ο Δημήτρης Ψυχογιός έχει πει χαρακτηριστικά πως : κάθε πατέρας θα ήθελε να ήταν κόρη του!
Ε Τα του Λάμπρου τω Λάμπρω!
ΓΤ said
50 ΑΧ
Πάνε πολλά χρόνια από τότε που έχει αλλάξει την πινακίδα του (στην Αγίας Ζώνης) σε «Άσυλο Χρονίως Πασχόντων».
ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΝΙΚΟΙΩΝ (Λέλας Καραγιάννη 89)
Αλφα_Χι said
Μία ακόμα κατηγορία ασύλων ήταν τα «Άσυλα φρενοβλαβών» όπως πχ. το αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης από το 1917.
Πιο γνωστό ήταν το ψυχιατρικό άσυλο στη Λέρο. Το νησί φιλοξενούσε παράλληλα και παιδόπολη της Φρειδερίκης, για αναμόρφωση παιδιών των ανταρτών.
ΓΤ said
Συνελήφθησαν μπάτσοι για εμπόριο ναρκωτικών. Έπαιρναν ουσίες που είχαν κατασχεθεί και τις πουλούσαν σε χρήστες. Κονόμα παρέας: 5.000.000€
Αλφα_Χι said
52. ΓΤ
[…] σε «Άσυλο Χρονίως Πασχόντων».
το οποίο δημιουργήθηκε το 1972, από το «Άσυλο Ανιάτων». Το τελευταίο, όμως, εξακολουθεί να αυτοπροβάλλεται ως Α.Α., όπως φαίνεται και στο λινκ, μάλλον για διαδικαστικούς/νομικούς ή άλλους λόγους που δεν γνωρίζω.
DaPonte said
47 Πράγματι οι Λακεδαιμόνιοι κατηγόρησαν τους Αθηναίους ως συλλογικά «μολυσμένους» από το Κυλώνειο άγος, εφόσον είχαν επιτρέψει στους Αλκμεωνίδες να επιστρέψουν και να πρωταγωνιστήσουν στα πολιτικά δρώμενα (Μεγακλής, Κλεισθένης, Περικλής, Αλκιβιάδης οι πιο ονομαστοί). Και οι Αθηναίοι βεβαίως ανταπάντησαν με την απαίτηση να διώξουν οι Σπαρτιάτες τους «μολυσμένους» από «του Ταινάρου άγος«, δηλαδή τη θανάτωση του Παυσανία!
sarant said
49 Έχεις απόλυτο δίκιο! Γκάφα του λεξικού!
Πέπε said
54
Ρατσιστικά σχόλια παρακαλούμε εφεξής να διαγράφονται.
DaPonte said
54 & 58
Το σλόγκαν «Οι μπάτσοι πουλάνε την ηρωίνη» τώρα δικαιώνεται…
DaPonte said
Στην ταινία πρωταγωνιστούν πατέρας και γιος Καραγεωργίου.
aerosol said
#51
Α. Με προβληματίζει βαθύτατα και στοχάζομαι νυχθημερόν επ’ αυτού, αλλά δεν αφορά καθόλου το θέμα μας, ούτε ανατρέπει το μοτίβο που ανάφερα.
Β. Ένα μέτρο ντροπιαστικό κακώς προτάθηκε εξ αρχής, για όποιο σκοπό κι αν προτάθηκε -και δεν πιστεύω πως έγινε για επείγοντα σκοπό, καθώς ο Πλεύρης και οι πολιτικές απόψεις που στηρίζει ζητούν τέτοια και χειρότερα εδώ και πολλά χρόνια. Τις δικές μου ιδέες (έχω κάποιες) δεν τις ακούει καμία εξουσία, κι εδώ δεν νομοθετούμε για να επιβάλλεται να τις καταθέσουμε. Επίσης, δεν διεκδίκησα θέσεις εξουσίας για να αναλάβω την ευθύνη της υλοποίησής τους -ο Πλεύρης το έκανε και την πήρε την θέση. Δεν οφείλω να είμαι τεχνοκράτης σε όλα τα θέματα: αν κάποιος γιατρός με σφάξει, δεν πρέπει να έχω γίνει γιατρός για να τον πω χασάπη.
Γ. Το φροντίζουν οι καταστάσεις που δεν ρωτούν τις χώρες.
Δ. Εσύ τους έβαλες, όχι κάποιοι» όλοι». Με παραξένεψαν τα δικά σου κριτήρια.
Ε. Απλώς αναρωτήθηκα τι θεωρείς κοινή λογική.
#54
Είδες τι ρατσιστής είσαι; Τι ρητορική μίσους είναι αυτή;!
Jorge said
Το άσυλο του αρχιεπιθεωρητή Τσαρλς Ντρέυφους.
Spiridione said
34. 51. Διάβασε και λίγο τον δεξιό φιλελεύθερο Μανδραβέλη που λέει για τον ακροδεξιό μεταναστευτικό λαϊκισμό
https://www.kathimerini.gr/opinion/563711845/ta-anoita-minymata/
ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜΑΚΗΣ said
Μιά παρατηρησούλα γιά τόν όρο «τα εμπλεκόμενα πρόσωπα». Αν και προφανώς εδώ σημαίνουν αυτούς που ζητάνε ή έχουν άσυλο, στην πραγματικότητα έχουμε πάντα δύο μέρη σε κάθε υπόθεση ασύλου: αυτόν που το χορηγεί κι αυτόν που το καρπούται. Η δεύτερη πλευρά είναι πάντα φυσικό πρόσωπο ενώ η πρώτη μπορεί και να μην είναι – με τη στενή έννοια, πχ όταν ένας νόμος προβλέπει την υποχρεωτική και άνευ δυνατότητας άρνησης χορηγία ασύλου σε άτομα που καλύπτιυν συγκεκριμένες προδιαγραφές.
«Στενή» διότι ο ανθρώπινος παράγοντας παντού μπορεί να υπεισέλθει και να επηρεάσει καταστάσεις, όπως εμφανώς βλέπουμε σήμερα στην Αμερική τού Τράμπ όπου αγνοούνται (τσαλαπατιώνται) διατάξεις συντάγματος και ομοσπονδιακών νόμων από τούς ίδιους τούς αξιωματούχους που έχουν ορκιστεί να τις υπερασπίζουν. Και επειδή ακριβώς ζούμε σε εποχή που δεν γράφονται συμπτωματικά άρθρα περί ασύλου από τον Σαραντάκο, θεωρώ ότι καλό είναι να συνδέουμε, λεκτικά, γιά αρχή, στα περί ασύλου τούς έχοντες τα κλειδιά τής χορήγησής ή άρνησής του. Καθιστάται έτσι ευκολώτερη κι η τυχόν παραίτησή τους, βεβαίως βεβαίως.
Costas Papathanasiou said
Δείγματα ασύλων και ασυλιών ( : συνέχεια από… χτες) :
https://www.youtube.com/watch?v=7RCV_lX4yQ8 Κάποιοι τους δίνουν Ασυλία… Εσύ?| ΟΝΝΕΔ Μοσχάτου-Ταύρου
Ένα πρωί τους συγκεντρώσαν στη πλατεία γιατ’ ήταν λέει σ τ ο ι χ ε ί α α ν α τ ρ ε π τ ι κ ά
μα εγώ είχα εγγυημένη κ’ ισόβια ασυλία και τα φρονήματα μου υ π ε ρ ε θ ν ι κ ά …
Ένα πρωί τους συγκεντρώσαν στη πλατεία γιατί πιστεύαν σε α λ λ ό τ ρ ι ο Θ ε ό
μα εγώ είχα εγγυημένη κ’ ισόβια ασυλία και οι δικοί μου με βαπτίσαν Χ ρ ι σ τ ι α ν ό …
Ένα πρωί τους συγκεντρώσαν στη πλατεία γιατί ανήκαν σε κ α τ ώ τ ε ρ η φ υ λ ή
μα εγώ είχα εγγυημένη κ’ ισόβια ασυλία και η δική μου α ν ώ τ ε ρ η ή τ α ν κ α ι λ ε υ κ ή .
Ένα πρωί πήραν και μένα στη πλατεία «αυτό το έργο κάπου το ‘χω ξαναδεί»
δεν είχα εγγυημένη κ’ ισόβια ασυλία κ’ ήταν μοιραίο η σειρά μου κάποτε να ‘ρθεί
https://www.youtube.com/watch?v=Dqu_6kTzvDo&list=RDDqu_6kTzvDo&start_radio=1 Η ΠΛΑΤΕΙΑ: Στιχοι/Μουσικη – ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΑÏTΟΠΟΥΛΟΣ
https://www.youtube.com/watch?v=ORyoYxbobOI Diplomatic Immunity – Lethal Weapon 2
https://www.youtube.com/watch?v=ePFdMtW3cSM ΑΣΥΛΟ ΔΩΣ’ ΜΟΥ – ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ
https://www.youtube.com/watch?v=wtpkeZS-dXE ΑΣΥΛΟ ΔΩΣ ΜΟΥ – ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΕΝΙΔΙΑΤΗΣ, Σοφία Διαμάντη
https://www.youtube.com/watch?v=4tlkRPuQNK4 Κουασιμοδος- Άσυλο
Ό,τι έχει μείνει από σένα θα το σβήσω/ Τις αποφάσεις που ορίζω θα κρατήσω
Το ρίσκο πάλι θα ποτίσω με κρασί/ Και μες στα λάθη μου/ Ασυλία θα ζητήσω
https://http://www.youtube.com/watch?v=rIRSY0qf9F4 Αντώνης Ρέμος – Το Ρίσκο
https://www.youtube.com/watch?v=V3456TC1T_s Ασυλία – Ανδρέας Έκτορας
https://www.youtube.com/watch?v=Mmue-CYxlUc Ζήτησες άσυλο καρδιά μου – Γιάννης Πετρόπουλος και Σωτηρία Μπέλλου
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=pIZJB6QcLWU Βουλευτική Ασυλία- Αβραάμ Φετινίδης
https://www.youtube.com/watch?v=cX1gavQd9Jk Καρέζη Μπάρκουλης: Βουλευτική ασυλία
https://www.youtube.com/watch?v=q92KPuxzcoQ ΤΟ ΑΣΥΛΟ ΤΟΥ ΤΙΠΟΤΑ Στίχοι,Ερμηνεία : 542 & SOULNEK / Μουσική: 542
https://www.youtube.com/watch?v=DiH6uW8-YXk&list=PLy2r-wyqntsB9zaMP-_Rz-tKj8uF2Fvz5&index=9 ΑΣΥΛΟ ΤΗΣ ΑΥΤΑΠΑΤΗΣ-GreekH1phopMusic [feat.Marileta]
https://www.youtube.com/watch?v=32m5ayFgwmY ΑΣΥΝΔΕΤΟΣΧΗΜΑ – ΑΣΥΛΟ
https://www.youtube.com/watch?v=R4Yxv2FMDFA ΑΣΥΛΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ Dritan Hasbiu
Είπαν ότι σύντομα θα βγούμε απ’ τη φορμόλη Μα παγώσανε τα πέλαγα και κάηκαν οι πόλοι
Φόρτωσαν οι ορίζοντες ατσάλι με αναρτήσεις και χαράζουν έα σύνορα του τρόμου οι επενδύσεις
Δώσε μου άσυλο, φόρα με στο άρωμά σου Δώσε μου άσυλο, κάτω απ’ το μακό
Δώσε μου άσυλο, κρύψε με στα κύτταρά σου Δώσε μου άσυλο κι όταν πεις θα βγω
https://www.youtube.com/watch?v=yIQ-q7ALuaM Παπακωνσταντίνου, Κιμούλης, Μεσημέρης – Άσυλο (Στίχοι/Μουσική: Σταμάτης Μεσημέρης
https://www.youtube.com/watch?v=DYqHbCIrZo8 Στο άσυλο- Hatemost & V!
https://www.youtube.com/watch?v=hCgOm5KfE50 Ασυλία – Taburo Bota
https://www.youtube.com/watch?v=qUwsourh-3M Παιδική Ασυλία-Σπείρα
Στα Τέμπη επίμονα ζητάει η κοιλάδα/ Τη δικαίωση πενήντα επτά ψυχών
Μα οποίος έψαξε το δίκιο στην Ελλάδα/ Θα χαθεί στην ασυλία των βουλευτών
https://www.youtube.com/watch?v=5y5K55EHjVc Συλλογική Ερμηνεία Καλλιτεχνών – Στην Eλλάδα των Tεμπών (στίχοι – μουσική : Κωνσταντίνος Γερμανός, Παντελής Κυραμαργιός / Συμμετέχουν αλφαβητικά: Φωτεινή Βελεσιώτου, Κωνσταντίνος Γερμανός, Πάνος Ζώης, Πολυξένη Καράκογλου, Παντελής Κυραμαργιός, Κατερίνα Κυρμιζή, Χάρης Μακρής, Θοδωρής Νικολάου, Σοφία Παπάζογλου)
Άσυλο φίλε μου όχι στα πολυτεχνεία/ όχι στο σπίτι σου … όχι … ούτε καν στα σχολεία
Άσυλο θά χουνε μόνο οι ρουφιάνοι του κράτους/ μ’ android και κάμερες πάμε σ’ υπέροχους πάτους
Άσυλα για όσους κοιτάξουν μακριά απ’ την οθόνη/ αυτήν που θα δείχνει το πώς κελαηδάει τ αηδόνι
Άσυλα για όσους θα βγούνε να δουν τη σελήνη/ στους λύκους αν κλάψουν σ αυτούς που ζητάν τη γαλήνη
https://www.youtube.com/watch?v=lZkgWOv8JAU ΑΣΥΛΟ – Στίχοι/Μουσική/Εκτέλεση: Κωστής Λελεδάκης
https://www.youtube.com/watch?v=qYksSdnS9kE Panx Romana – Άσυλο Ονείρων (Album: Κράτος Κλειστόν)
rogerios said
@56: Το «του Ταινάρου άγος» ή «κακόν» δεν έχει σχέση με τη θανάτωση του Παυσανία. Αφορά τη σφαγή των ειλώτων που είχαν καταφύγει ως ικέτες στο ιερό του Ποσειδώνα στο Ταίναρο. Οι αρχαίοι (τέσπα, κάποιοι από αυτούς) πίστευαν ότι αιτία του μεγάλου σεισμού που έπληξε τη Σπάρτη το -464 ήταν ακριβώς αυτή η ενέργεια των Σπαρτιατών.
DaPonte said
65 Rogerios Ναι, δίκιο έχεις.
ΓΤ said
65 Ρογήρ
Η γραφή -464 είναι προβληματική, στη θέση του 464 π.Χ. Αυτό διότι, μαθηματικά, η ύπαρξη αρνητικού αριθμού έχει στα θεμέλιά της τον αριθμό 0, ως ποσότητα μικρότερη αυτού. Ωστόσο, η ανθρωπότητα ουδέποτε διένυσε έτος 0.
sarant said
64 Kαλά λέτε
65 Ωραίος!
66 και πριν: Ναι, υπήρξε και αυτή η παραβίαση. Σωστά.
Πέπε said
68
Το έτος μηδέν, όπως αρμόζει σε έτος με τέτοιο όνομα, ήταν η μηδενικής διάρκειας στιγμή ανάμεσα στο 1πΧ και το 1μΧ.
59, 60
Πωλείται πρέζα. Τηλέφωνο 100.
Jorge said
Η γιαγιά μου η καλή
Έχει ραπτομηχανή
Και γαζώνει και μπαλώνει
Του παππού το παντελόνι
.. …… ……. την ηρωίνη
Δεν ριμάρει-δεν ισχύει!
ΓΤ said
70 Πέπε
Όσο βαθαίνουμε στον χρόνο μοιάζουν τα έτη να βιώνονται στιγμές. Αλλά καμία στιγμή δεν αποτελεί έτος. Από το ψύχος των -16⁰C στη ζέστη των 38⁰C η απόσταση είναι 54 βαθμοί, αλλά αυτός που γεννήθηκε το 32 π.Χ. και πέθανε το 50 μ.Χ. έζησε 81 έτη.
Πέπε said
72
Γιατί;
Αν του μετρήσουμε ως ακέραιο κάθε έτος στη διάρκεια του οποίου εζησε έστω και μια στιγμή (σαν δηλαδή να είχε γεννηθεί Πρωτοχρονιά και να είχε πεθάνει 31 Δεκεμβρίου), από το 1 π.Χ. μέχρι το 1 μ.Χ. είναι δύο χρόνια. Δηλαδή 1 (η αρνητική χρονολογία) + 1 (η θετική) + 0 (το έτος μηδέν).
Αντίστοιχα, από το 32 π.Χ. μέχρι το 50 μ.Χ. είναι 82, όχι 81.
Πού κάνω λάθος;
ΓΤ said
72
Συμπληρώνουμε, αλγεβρικά και για τους φιλομαθείς, ότι στον χώρο της Αστρονομίας, όπου σαφώς δεν έχει καμία θέση ο Χριστούλης, το έτος α π.Χ. είναι πάντα το αστρονομικό έτος 1-α.
Spiridione said
Το άσυλο ανιάτων εμένα μου φέρνει στο νου την Αλίκη του Τριπολίτη.
ΓΤ said
72
Συμπληρώνουμε, αλγεβρικά και για τους φιλομαθείς, ότι στον χώρο της Αστρονομίας, όπου σαφώς δεν έχει καμία θέση ο Χριστούλης, το έτος α π.Χ. είναι πάντα το αστρονομικό έτος 1-α.
Jorge said
Αν ζούσε Κορέα 83.
Costas Papathanasiou said
73: Αν γεννήθηκε αρχές 32πΧ και πέθανε αρχές 50μΧ έζησε 81 έτη (το 50μΧ αφαιρείται), αλλά αν πέθανε στα τέλη του 50μΧ, έζησε 82 (ομοίως: «από το 1 π.Χ. μέχρι (την αρχή από) το 1 μ.Χ.»=1 έτος, «από το 1 π.Χ. μέχρι (το τέλος από) το 1 μ.Χ.»= 2 έτη).
xar said
@73 κτλ.
Ή αλλιώς, κάποιος που έζησε 81 χρόνια και γεννήθηκε το 1 μ.Χ., καταλαβαίνουμε ότι πέθανε το 82 μ.Χ., όχι το 81 μ.Χ. (όπως προκύπτει με τον υπολογισμό που κάνεις). Για να βγάλουμε στρογγυλά χρόνια, πρέπει να πάρουμε ίδια ημερομηνία γέννησης και θανάτου, οτιδήποτε άλλο είναι προσέγγιση και όσο περισσότερο απέχουν οι ημερομηνίες, τόσο μεγαλύτερη η απόκλιση της προσέγγισης, με όριο το 1 έτος πλην μια μέρα.
sarant said
Το έτος μηδέν ξαναχτυπά!
Costas Papathanasiou said
ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ ΑΣΥΛΟ [Die Nachtlager]
Ακούω πως στη Νέα Υόρκη
στη γωνιά του 26ου Δρόμου και του Μπροντουαίη
ένας άνθρωπος στέκει κάθε βράδυ τους μήνες του χειμώνα
και στους άστεγους ,που συνάζονται κει πέρα,
άσυλο για τη νύχτα βρίσκει παρακαλώντας τους διαβάτες./
Μ’ αυτό, ο κόσμος δε θ` αλλάξει
οι σχέσεις των ανθρώπων δε θα καλυτερέψουν
η εποχή της εκμετάλλευσης δε θα συντομευτεί.
Ωστόσο, μερικοί άνθρωποι έχουνε άσυλο για μια νύχτα
δε θα τους δέρνει για μια νύχτα ο άνεμος
το χιόνι που γι αυτούς προοριζόταν, στο δρόμο θε να πέσει./
Μην αφήσεις ακόμα το βιβλίο που διαβάζεις, άνθρωπε./
Μερικοί άνθρωποι έχουνε άσυλο για μια νύχτα
δε θα τους δέρνει για μια νύχτα ο άνεμος
το χιόνι που γι αυτούς προοριζόταν, στο δρόμο θε να πέσει.
Αλλά μ` αυτό, ο κόσμος δε θ` αλλάξει
οι σχέσεις των ανθρώπων δε θα καλυτερέψουν
η εποχή της εκμετάλλευσης δε θα συντομευτεί. (1931)
(Bertolt Brecht, Ποιήματα, μετάφραση: Μάριος Πλωρίτης, εκδ. Θεμέλιο 1982, σ. 39)
Pedis said
«Ο ορθοπ*δικός του έτους 0 ξαναχτυπά στο κρυφο σχολειό»! Θρίλερ. Εφιάλτης. Πόσο κάρβουνο ακόμη?!
Πολύ καλά κάνει ο Ρογήρος. Κι έτσι γράφεται η ημερομηνία «Π.Χ.» -> «Παλαιά Χρονολογία».
–
Ξεχνάτε, ελληνοκεντρικοί, το Άσυλο του Ρωμύλου στο Καπιτώλιο. Πώς νομίζετε ότι αυξήθηκε ο πληθυσμός της Ρώμης; (Μόνο με την αρπαγή των Σαβίνων, χωρίς άνδρες, δεν γινόταν!)
Χαρούλα said
#16 Στάζυ, να σκεφτείς πως το ξαναδιάβασα για σιγουριά! 🫣😤 Ήμουν που ήμουν, η ζέστη με αποχάζεψε…😪🤯
#18 Λεώ, εκεί ήμουν😉! Ταβέρνα είναι όχι γυμναστήριο!😂 Ξέρεις. Μην μάθω για φαΐ… πρώτο τραπέζι😋
Costas Papathanasiou said
ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΣΥΛΟ
Κοιμηθήκαμε παιδιά
ξυπνήσαμε μεγάλοι
και δεν χωράμε πια
στα παιδικά μας όνειρα/
Ο κόσμος αλλάζει
και δεν υπάρχει χώρος
για παλιμπαιδίζοντες ποιητές/
Στοιβάζουμε τα ποιήματά μας
σε μια βαλίτσα
δραπετεύουμε και αναζητούμε άσυλο
σε κόσμους μυθικούς
( Νίκος Σουβατζής : https://diastixo.gr/logotexnikakeimena/poihsh/12761-asylo-sthn-poihsh )
atheofobos said
61
Αν διαβάσεις προσεκτικά τα σχόλια μου θα διαπιστώσεις ότι δεν εκφέρω γνώμη για το αν το μέτρο είναι σωστό ή όχι, όχι γιατί φοβάμαι να πάρω θέση αλλά γιατί δεν ξέρω αν θα είναι στην πράξη αποτελεσματικό και γι αυτό ρωτάω με ποιο άλλο αποτελεσματικό μέτρο μπορεί να αντικατασταθεί.
Ο φράκτης όπως ξέρουμε πια, παρά τις ανόητες αντιδράσεις τότε μερικών, αποδείχτηκε αποτελεσματικός, το ίδιο όπως φαίνεται και η αδρά χρηματοδότηση της Τουρκίας για τα νησιά μας.
Οπότε για την σημερινή κατάσταση στην Κρήτη μένει να δούμε αν η αλλαγή στην χορήγηση ασύλου θα είναι αποτελεσματική.
Δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί σήμερα που να μιλάνε βέβαια για ανοικτά σύνορα με την Λιβύη και την Αφρική στους οικονομικούς μετανάστες από εκεί που προσπαθούν να έρθουν στην Ευρώπη για καλύτερες συνθήκες εργασίας από την χώρα τους.
Μόνο η Αφρική σήμερα έχει 1,52 ΔΙΣ κατοίκους οπότε λιγότερο από το 10% να θέλει να μεταναστεύσει εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς το αποτέλεσμα!
Σήμερα 3-4 εκατομμύρια περιμένουν ήδη στα παράλια της Λιβύης.
Επίσης είναι φρούδες οι ελπίδες όσων πιστεύουν ότι θα βελτιωθεί με τους μετανάστες η υπογεννητικότητα της χώρας, όταν το 95% αυτών που έρχονται είναι άνδρες ηλικίας 17-35 ετών.
63
Δυστυχώς για να το διαβάσω θέλει να πληρώσω συνδρομή.
Jorge said
Οι εμβρυϊκές μέρες στο απυρόβλητο.
Costas Papathanasiou said
Dylan Thomas, Έρωτας στο άσυλο*
Posted by Το κόσκινο on February 16, 2016
Ήρθε ένας ξένος στο
τρελόσπιτο να μοιραστεί το φτωχικό μου
ένα κορίτσι σαν τρελό πουλί
σφάλισε τη νυχτιά της θύρας με φτερά τα χέρια
μανδύας το ζουρλό κρεβάτι
πλανεύει τα ουρανοστεγή, εισάγεται το σύννεφό μου
εξαπατά με βήματα το εφιαλτικό παλάτι
απλώνει νεκρικό φιλί
καβάλα πάει στις φρένες νοσοκόμων ωκεανών
δαιμονισμένη δέχεται
τ’ απατηλό το φως μέσ’ από τοίχους ουρανών
δαίμονας, άτι,
κοιμάται στο στενό παχνί, αιθεροβατεί,
λυσσάει αιθέρια
στου παλαβόσπιτου σανίδια εφθαρμένα από βήματα
δακρύων μου, φως μέσ’ τα στήθια αγκαλιάς, επί -αγάπη!-
τέλους! όχι αναβολή!
την κρίση ας πάθω π’ άναψε την πυρκαϊά στ’ αστέρια!
*Μετάφραση: Κώστας Ταχτσής. Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Πάλι”, τεύχος 2-3.
( https://tokoskino.me/2016/02/16/dylan-thomas-%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%AC%CF%83%CF%85%CE%BB%CE%BF/ )
sarant said
85 Και στις ΗΠΑ οι πρώτοι Έλληνες μετανάστες ήταν 95% άντρες.
Χαρούλα said
#81,84,87 και πάλι ευχαριστώ για ότι βρίσκεις και για μας.
Να πάρω ξηροκάρπια🥜; Θα συνεχίσουμε; Ή 0 εις το πηλίκον☺️ για απόψε;
Georgios Bartzoudis said
24, leonicos said: «Μπορείς να μου πεις πόσα άτομα ήσαν συνολικά οι οικογένειες του παππού σου, και της γυναίκας σου, πόσα παιδιά κάνανε εκείνοι, πόσα έκανε η επόμενη γεννιά και πόσα η τρέχουσα; Αν κάνεις το λογαριασμο, ότι και να πεις, θα έρθουν.
# Πάρα πολλά ήταν τα άτομα των οικογενειών των προγόνων μου. Πολύ περισσότερα απ’ όσα αναφέρεις για τη δικιά σου σε άλλη ανάρτηση. Και διετέλεσαν πρόσφυγες 2 φορές. Την μία 3 μέρες και την άλλη 3 χρόνια. Σε ότι αφορά την υπογεννητικότητα στη Χώρα μας, η νόμιμη υποδοχή μεταναστών μπορεί να είναι ένας από τους τρόπους επίλυσης. Δεν θέλω να επεκταθώ σε άλλα μέτρα επίλυσης, που είτε ελήφθησαν είτε δεν ελήφθησαν. Δεν συμφωνώ με την κατακλείδα σου («ότι και να πεις, θα έρθουν»). Ισοδυναμεί με το «μπάτε σκύλοι κι αλέστε», ενώ υπάρχει και η οδός της νόμιμης μετανάστευσης, όπως και η άλλη οδός της έξωθεν και δολίως κατευθυνόμενης «μετανάστευσης».
28, ΓιώργοςΜ said: «19 Χαμένος χρόνος, αλλά ας μην πέσει κάτω: Ας βάλουμε τους δολοφονημένους αστυνομικούς από τη μία και τους αντίστοιχους δολοφονημένους ή σακατεμένους ή στοχοποιημένους και κατεστραμμένους που είναι θύματα του φασισμού που διατρέχει την αστυνομία από την άλλη, να δούμε πού θα κάτσει η ζυγαριά…».
# Οι δολοφονημένοι δεν μπαίνουν σε ζυγαριά, ακόμα και όταν ανήκουν σε διαφορετική ράτσα!
29, michaeltz said: ….
# Εύστοχος στην ανοητολογία. Συνέχισε και…θα προκόψεις!
30 ΣτοΔγιαλοΧτηνος said: …
# Χέσ’κι φουράδα μεσ’ τ’ αλών(ι), λέει μια Μακεδονική παροιμία.
33, aerosol said:….
# Τα ξέρεις καλά τα ρατσιστικά. Φαίνεται ότι τα έχεις στο πετσί σου!
Elias said
50 Άλφα_Χι
Καταλαβαίνω ότι σε άλλες εποχές κ καταστάσεις η λέξη άσυλο σήμαινε απρόσμενο καταφύγιο
Ένα μέρος που μπορώ να έχω στέγαση, περίθαλψη, ασφάλεια, φαγητό, πρώτα κ καλύτερα κόσμο που με νοιάζεται
Δες τη φώτο του Κώστα Ζημέρη, δεκαετία ‘30: «αυτοί οι άνθρωποι πεινούν, υποφέρουν, εξαντλούνται και κάθε μέρα φθείρονται και δεκατίζονται… χωρίς καμία ελπίδα ούτε από το κράτος ούτε από το Δήμο ούτε από την καλή λεγόμενη κοινωνία μας»
Χαρούλα said
freierdenker said
Θεωρώ τη μετανάστευση πολύ σημαντικό, πολύπλοκο, και ευαίσθητο ζήτημα για γρήγορο σχολιασμό.
Εκείνο που μπορώ να πω είναι ότι η προσέγγιση του άρθρου, τόσο του αρχικού στην Εφσυν όσο και αυτού εδώ, μέσα δηλαδή από το πρίσμα της σύγκρουσης Αριστεράς και Δεξιάς, λειτουργεί νομίζω παραμορφωτικά.
Για παράδειγμα, κατά πόσο ισχύει ο χαρακτηρισμός των μεταναστών ως «οι απελπισμένοι, οι κυνηγημένοι, που φεύγουν από μέρη που σπαράσσονται από πολέμους και από την πείνα«. Γιατί να μην είναι η ελπίδα κυρίως που τους φέρνει εδώ. Ο βασικός δηλαδή λόγος που έστειλε και τους περισσότερους Έλληνες στην Αμερική.
Ο σκεπτικισμός μου ξεκινάει από το ότι αυτό που γράφει το άρθρο βοηθάει στην κατάληψη ευνοϊκών θέσεων στην αντιπαράθεση απέναντι στην Δεξιά στο πεδίο της ηθικής. Υπάρχει δηλαδή κίνητρο. Το τίμημα μπορεί να είναι η αλλοίωση του προφίλ του μετανάστη, αλλά τι έγινε, στο κάτω κάτω είναι αόρατοι.
Jorge said
Η λόρδα τους έστειλε Αμερική.
https://www.raco.cat/index.php/Dynamis/article/download/106118/165458
spyridos said
94
Λόρδεν μπόλικεν μιλόρδ.
Αυτός ο εκρομαντισμός της ελληνικής μετανάστευσης έχει παραγίνει τελευταία.
Η δεξιά πολυκατοικία φόρεσε τα ροζ γυαλιά της και ξεχνάει ότι διακόσια χρόνια κλοπής του δημόσιου πλούτου κατακρεούργησαν τις φτωχότερες τάξεις.
ΓΤ said
Τρώω. Πλησιάζει.
-Φιλαράκι, να σε ρωτήσω κάτι;
-Ό,τι γουστάρεις!
-Μήπως σου περισσεύει κάνα τσιγαράκι;
-Τελευταία φούμα Γ’ Λυκείου. 39 χρόνια μαχαίρι!
-Αλλά με καταλαβαίνεις.
-Ε, βέβαια, να ‘χεις μείνει στη στέγνα…
-Οπότε, μήπως έχεις κάνα ευράκι να μου δώσεις να συμπληρώσεις για πακέτο;
-Έχω ένα ευρώ, αλλά δεν θα σου δώσω.
-Γιατί;
-Γιατί παίζεις τα κέρατά σου στο ΚΙΝΟ, άρα υπάρχουν λεφτά για τσιγάρα.
-Φιλαράκι, με μπερδεύεις!
-Επιμένεις ότι σε μπερδεύω;
-Ναι!
-Πηγαίνεις στο [τάδε] προπό, παίζεις αβέρτα τάλιρα επαναλήψεις για πολλή ώρα.
-Σου είπα ότι με μπερδεύεις!
-Θες να σου μιλήσω για τη ζωή σου;
-Πόσα θες να με τρελάνεις; Γιά πες!
-Ονομάζεσαι …, είσαι … ετών. Από το 2000 μέχρι το 2010 ήσουν σερβιτόρος σε Μύκονο και Σαντορίνη. Έχεις σερβίρει πολιτικά γουρούνια και λοιπά χρηματοκάθοικα. Έπαιρνες τρελά πουρμπούρια. Αλλά στην κωλότσεπη είχες το «Γκανιάν». Τηλεφωνούσες στον … στην Αθήνα και έπαιζες άλογα.
Κέρωσε. Έφυγε τρέχοντας.
Άι στο διάολο που βρίσκεστε κάτι τέτοιοι στον δρόμο μου!
ΛΑΜΠΡΟΣ said
Eπειδή αναφέρθηκε το όνομα μου από τους φίλους σχολιαστές Αθεόφοβο και Αεροζόλ, ας ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα.
α) Η κριτική μου στο 10, νομίζω είναι σαφές πως αφορά το άρθρο της εφ.συν και τον πολιτικό χώρο που εκφράζει κι όχι τους εδώ σχολιαστές οποιουδήποτε χώρου.
Την ντροπολογία (κατά τον αρθρογράφο) δεν την έχω διαβάσει, και μόνο που είναι από τον σκατοφασίστα, ακόμη και σωστή να είναι, είναι λάθος γιατί θα έχει κάποιο δόλο. Αυτό που στηλιτεύω, είναι η αριστερή ανυπαρξία.
Εντάξει ντροπολογία, αλλά σε σχέση με τι, ποιά είναι η πρόταση της αριστεράς και της προόδου;………..ΚΑΜΙΑ! Μόνο κατάρες και αναθέματα στην δεξιά ακροδεξιά φασιστική κυβέρνηση του βλαΚούλη. Δηλαδή πολύ κο κο κο κι από αυγό τίποτα. Για μένα αυτή είναι η ΜΕΓΑΛΗ ντροπή. Γι αυτό και το κόμμα της ΠΦΑ έχει γίνει αποκόματα, κι ο πρώην αρχηγός του και πρωθυπουργός, έφυγε νύχτα αφού ξεπούλησε τις ιδέες του την αξιοπρέπεια του και τον λαό που τον ψήφισε, και τώρα ξύνει τα παπάρια του εις υγείαν των κορόιδων (σαν τον Γιωργάκη, τον θυμάται κανείς; Από αλάθητο κριτήριο άλλο τίποτε ο λαός 😂) και το ένα κόμμα, ζεί στον δικό του παλαιολιθικό κόσμο του 5-6% και πανηγυρίζει μιλώντας αυθαίρετα εξ ονόματος της εργατικής λαϊκής τάξης που του έχει γυρίσει την πλάτη εδώ και 40 χρόνια.
Αν δεν ήξερα πως είναι στημένο από την ελίτ, θα έλεγα πως γι’ αυτό κάνει πάρτι ο βλαΚούλης κι όλα τα αποβράσματα που έχει μαζέψει (βασικά του τα έχουν επιβάλει).
β) Ο Αεροζόλ ενώ έχει απαίτηση από μένα να προτείνω εφικτές και βιώσιμες λύσεις (ως τι, με ποιά ιδιότητα;) ο ίδιος την κάνει αλά γαλλικά με ελαφρά πηδηματάκια🐇 λέγοντας πως δεν διεκδικεί κάποιο αξίωμα (ούτε εγώ) και δεν τις ακούει καμία εξουσία (ενώ για τις δικές μου, είναι όλο αυτιά😂).
Παρ’ όλα αυτά, επειδή από μικρός είχα το θάρρος της γνώμης, (με το ανάλογο κόστος) θα πω την πρότασή μου, που είναι περίπου ίδια με εκείνη που είχα κάνει το 1992 στο συνδικάτο οικοδόμων και φυσικά πήγε άψαλτη, αφού ακόμη τις ίδιες μαλακίες με τότε περί αδελφοσύνης των εργατών εξακολουθούν να λένε.
α) Ελεγχόμενη μετανάστευση μέχρι 10% του πληθυσμού, γιατί έχει αποδειχθεί πως πάνω από αυτό το όριο δημιουργούνται μεγάλες κοινωνικές ανισορροπίες και κατ επέκταση κοινωνικά προβλήματα.
β) Όλοι θα πρέπει να καλύπτουν εργασιακές ανάγκες της χώρας, όλων των ειδικοτήτων, και του δημοσίου.
γ) Όλοι θα εχουν αφμ, κανείς δεν θα αμοίβεται με κατώτερη αμοιβή από αυτή που ισχύει για τους Έλληνες σε όλα τα επίπεδα, και θα κάνουν φορολογική δήλωση.
δ) Όλοι θα ζουν σε ανθρώπινες συνθήκες, το δε κατάλυμμά τους θα επιδοτείται για ένα χρόνο από το κράτος και μετά το κόστος θα παρακρατείται από τον μισθό τους.
ε) Οι παραβάτες πέραν του πλημμελήματος, (αυτό θέλει καλύτερη διευκρίνιση ως προς την ανοχή, ας πούν οι νομικοί) θα απελαύνονται άμεσα.
Αυτά σε γενικές γραμμές αυεναν μέσο πολίτη χωρίς καμία νομική γνώση. Διορθώσεις και βελτιώσεις, δεκτές.😊
Περιμένω να δω τις δικές σας προτάσεις, εννοώ όσων διαφωνούν με την ντροπολογία του φασισταριού.
ΥΓ. Για το άσυλο, πέραν του ότι πρέπει να δίνεται σε όσους το έχουν ανάγκη, δεν μπορώ να πώ κάτι, έχω πλήρη άγνοια. Αυτό που γνωρίζω από πρώτο χέρι, είναι πως απ’όλους αυτούς τους απελπισμένους, ελάχιστοι (συγκριτικά) πληρούν τα βασικά κριτήρια, εμπόλεμη κατάσταση και κίνδυνος της ζωής τους από το καθεστώς της χώρας τους. Οι Αιγύπτιοι πχ που έχουν κατακλύσει την χώρα, (όπως και Γεωργιανοί) δεν ανήκουν σ’ αυτούς, και δεν έχετε ιδέα σε τι εκμετάλλευση υπόκεινται από τους εδώ Αιγυπτίους «νταβατζήδες» (που έχουν διασυνδέσεις με τους διακινητές) και σε τι συνθήκες τους υποχρεώνουν να ζουν (8 άτομα σε ένα δωμάτιο και 150 ευρώ νοίκι ο καθένας) ενώ τους κρατάνε το 20% από το ημερομίσθιο τους. Επαναλαμβάνω, αυτά από τους Αιγυπτίους κι όχι από τους Έλληνες.
Elias said
Καμία «ελεγχόμενη μετανάστευση»
Γκρέμισμα κρατών, κυβερνήσεων, συνόρων, αστυνομιών, διαβατηρίων κ.λπ. «αλλήλων τα βάρη βαστάζετε» (αγ. Παύλος)
Τίποτα λιγότερο δε μας είναι αρκετό
ΓΤ said
Τροχαία Ηρακλείου: μπάτσος βεβαίωσε παράβαση για μη χρήση κράνους σε οδηγό ΙΧ.
Οπεκεπεδοκέφαλοι Κρητόβλακες…
Jorge said
Ιμπρέζα εξ-βι. Αγρότης.
Αυτά θέλουν γερμανικό.
ΓΤ said
Πατησίων και Πιπίνου. Κάηκε ένα από τα σπίτια του Πέτρου Φιλιππίδη. Θρηνεί το πανελλήνιο.
ΓΤ said
Έχει τον Ζαμεκορωπή
αφού στα φράγκα έχει ροπή
sarant said
96 !
Alexis said
Πω, πω, βλέπω ότι ξαναχτύπησαν οι γνωστοί άγνωστοι. Ας βάλω ένα κάργα ρατσιστικό τραγούδάκι να στανιάρω:
Spiridione said
85.
Τα ανόητα μηνύματα
Δεν είναι εύκολη η δουλειά της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά τα νέα κύματα προσφύγων και μεταναστών. Οσο υπάρχουν οι τρομακτικές ανισορροπίες πλούτου μεταξύ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων χωρών, όσο στη Δύση έχουμε έλλειψη εργατικών χεριών· όσο η τεχνολογία κάνει τα ταξίδια πιο φθηνά, το πρόβλημα της παράτυπης μετανάστευσης θα επιδεινώνεται. Παντού, όχι μόνο εδώ.
Ενα επιπλέον πρόβλημα για την κυβέρνηση είναι ότι αγριεύουν οι φωνές ακροδεξιών που θέλουν να σταματήσει η μετανάστευση με ένα νόμο κι ένα άρθρο. Γι’ αυτό άρχισε να απαντά με τα συνήθη μεγάλα λόγια. «Η ελληνική κυβέρνηση στέλνει ένα μήνυμα αποφασιστικότητας ότι η δίοδος προς την Ελλάδα κλείνει», είπε ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή (9.7.2025) καταχειροκροτούμενος από τους βουλευτές του. Δεν εξήγησε την πολυπλοκότητα του προβλήματος· ίσως επειδή το ακροδεξιό ακροατήριο που στοχεύει αδυνατεί να το κατανοήσει. Δεν αναφέρθηκε στο πώς έφαγαν τα μούτρα τους γνήσιοι ακροδεξιοί. Το 2021, πριν από την Τζόρτζια Μελόνι, πήγαν στην Ιταλία 67.000 μετανάστες. Επί της διακυβέρνησής της το 2023, πήγαν 158.000. Το 2024 ήταν μειωμένες, λόγω συμφωνίας με την Τυνησία, σαν αυτήν που δεν καταφέραμε στη Λιβύη.
Ετσι, η κυβέρνηση άρχισε να ρίχνει πυροτεχνήματα. Εστειλε φρεγάτες στο Λιβυκό Πέλαγος, παρ’ όλο που όλοι δηλώνουν ότι αυτά τα σκάφη δεν μπορούν να ανακόψουν τα σαπιοκάραβα. Τσάμπα έξοδα, δηλαδή, αλλά όπως δήλωσε ο πρόεδρος της «Νίκης» Δημήτρης Νατσιός, «η στρατιωτικοποίηση των συνόρων σε καιρό απειλής δεν είναι ούτε υπερβολή ούτε κλιμάκωση» (24.6.2025).
Κατόπιν η κυβέρνηση άρχισε να πιπιλάει την καραμέλα της «αυστηροποίησης». Ακούσαμε γελοιότητες για το… μενού των μεταναστών. Αποφάσισε την «αναστολή εξέτασης αιτήσεων ασύλου, αρχικά για τρεις μήνες, για όσους καταφθάνουν στην Ελλάδα από τη βόρεια Αφρική με πλωτά μέσα». Ο πρωθυπουργός είπε ότι «η ελληνική κυβέρνηση στέλνει ένα μήνυμα προς όλους τους διακινητές και προς όλους τους δυνητικούς πελάτες τους ότι τα χρήματα τα οποία δαπανούν ενδεχομένως να είναι παντελώς χαμένα» (Βουλή, 9.7.2025).
Εχει ένα θέμα με τα μηνύματα και γενικώς με την επικοινωνία η κυβέρνηση, αλλά τσάμπα πάει το «μήνυμα προς όλους τους διακινητές και προς όλους τους δυνητικούς πελάτες τους», διότι: 1) Οι διακινητές δεν προσφέρουν «εγγύηση μετά την πώληση». Εδώ δεν εγγυώνται καν αν θα ζήσουν όσοι ανεβαίνουν στα σαπιοκάραβά τους, θα κάτσουν να προβληματιστούν για το τι θα κάνουν μετά την αποβίβασή τους στις ελληνικές ακτές; 2) Οι οικονομικοί μετανάστες δεν ενδιαφέρονται για το άσυλο, γιατί ξέρουν ότι δεν θα το πάρουν. Το μόνο που θέλουν είναι να βρεθούν σε ευρωπαϊκό έδαφος και μετά θα δουν τι θα κάνουν· αυτό έκαναν πριν από την «αυστηροποίηση», αυτό θα κάνουν κι έπειτα. 3) Οι μόνοι που πλήττονται είναι όσοι πραγματικώς χρειάζονται άσυλο, αφού πέρα από τη συνήθη ελληνική γραφειοκρατία, θα έχουν επιπλέον ένα τρίμηνο χασομέρι. Πόσοι είναι αυτοί; Ολοι συνομολογούν ότι αποτελούν ελάχιστο ποσοστό όσων φτάνουν στις ακτές μας. Δεν ξέρουμε αν αυτό τους αποτρέψει να μπουν στις βάρκες, αλλά θα κρατήσουμε τους πολλούς παράτυπους μετανάστες τρεις μήνες περισσότερο στη χώρα, για να μην πάρουν άσυλο οι ελάχιστοι που το δικαιούνται. Σατανική ιδέα!
Κακά τα ψέματα! Δεδομένων των παγκοσμίων συνθηκών, η Ελλάδα δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα της μετανάστευσης. Μπορεί να το απαλύνει μόνο η Ε.Ε. διά των συμφωνιών με τρίτες χώρες. Τα επικοινωνιακά μέτρα της κυβέρνησης όχι μόνο δεν προσφέρουν, αλλά μπορούν να αποβούν και επιζήμια. Δημιουργούν φρούδες ελπίδες, που εκδικούνται τους εμπνευστές τους όταν διαψεύδονται· ας ρωτήσουν τον ΣΥΡΙΖΑ σχετικώς. Απλώς φτιάχνουν καριέρες σε δικηγόρους σαν τον Αθανάσιο Πλεύρη, που δεν μπορούν να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ μετανάστευσης και εισβολής.
atheofobos said
88
Η διαφορά είναι ότι οι μετανάστες στις ΗΠΑ ήταν στην πλειονότητα τους νόμιμοι, οπότε όταν μπορούσαν να σταθούν πλέον οικονομικά έφερναν και τις γυναίκες τους στην Αμερική, ή παντρεύονταν Ελληνίδες που πήγαιναν ως Νύφες όπως είδαμε και στην ομώνυμη ταινία του Βούλγαρη.
atheofobos said
105
Στην αρχή νομίζοντας ότι το έχεις γράψει εσύ, εντυπωσιάστηκα από το συγκροτημένο αυτό κείμενο, μετά βέβαια κατάλαβα ότι είναι από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ!
aerosol said
#90
Δεν σ’ ακούω καλά, κάνει παράσιτα -είναι και η διαφορά γλώσσας. Για πάρε το μηδέν…!
# 97
Αν μου βρεις στο σχόλιό μου «απαίτηση να προτείνεις εφικτές και βιώσιμες λύσεις» θα έρθω να με φτύσεις.
Όμως κατάκρινες το κείμενο πως δεν στις έδωσε, οπότε είχες εσύ απαίτηση να δώσει τέτοιες λύσεις για να μην το κακοκρίνεις.
Σχολίασα πως ούτε κι εσύ έχεις δώσει -και δεν είχα καθόλου άδικο. Συνεπώς η κριτική σου ήταν παράλογη, μάλλον υποκριτική, αλλά και αγενής: από πού κι ως πού κρίνεις το βάθος ή την ειλικρίνεια του ανθρωπισμού ή των όποιων αισθημάτων κάποιου άλλου;
Αφού ούτε ο συγγραφέας ζήτησε την ψήφο μας ή έταξε τίποτα, τότε με την δική σου λογική: αν το όφειλε ο Σαρ, τότε το όφειλες κι εσύ. Κι αν ο ανθρωπισμός του ήταν κοντόφθαλμος και ανέξοδος (πράγμα προσβλητικό για τον συγγραφέα) κι ο δικός σου ήταν το ίδιο κοντόφθαλμος και ανέξοδος.
[Εγώ προσωπικά δεν θεωρώ πως μου το χρωστάει κανένας σας, ούτε και το περιμένω στα σχόλια ενός μπλογκ, ούτε τάζω πράγματα που δεν επιθυμώ να δώσω. 😀 ]
Όμως, μια που έκανες τον κόπο και έγραψες κάποιες, είναι ντροπή να μην σχολιάσω:
Σε γενικές γραμμές μου φαίνονται χρήσιμες και ενδιαφέρουσες. Τώρα αν είναι εφικτές και πόσο βιώσιμες μπορούν να είναι… έχω και επιφυλάξεις. Δεν αποκλείω η μόνη πραγματικά βιώσιμη να είναι η 98 του Elias, που δυστυχώς δεν την βρίσκω εφικτή για κάμποσες γενιές τουλάχιστον.
michaeltz said
90. Μπαρτζούδης
Εύστοχος στην ανοητολογία. Συνέχισε και…θα προκόψεις!
Ξέρεις κύριε Γιώργο, όταν το μυαλό σου δεν αλλάζει καθόλου απόψεις δεν είναι πεισμένο… Είναι νεκρό! Κρίμα!
ΓΤ said
τερμαδιασμένος αβελτερακανές
Elias said
Όσοι έρθετε Βόλο, Μαγνησία, για επίσκεψη ή τουρισμό, αφιερώστε λίγο χρόνο στο κτίριο του Ασύλου, αξίζει. Έσωσε, βοήθησε αμέτρητο κόσμο 100 χρόνια, είναι ζωντανό
Κ αν ακούσετε προσεκτικά, το κτίριο θα σας μιλήσει
Jorge said
Καλό ξημέρωμα, το θεματάκι με τα άσυλα είναι και να μπεις μα και να βγεις.
sarant said
Καλημέρα από εδώ
105 Μπράβο. Δεν ήξερα ότι άρχισε και η Καθημερινή να εμποδίζει μη συνδρομητές
Spiridione said
113. Εγώ που δεν είμαι συνδρομητής το βλέπω κανονικά. Μήπως έχουν βάλει όριο πόσα μπορείς να βλέπεις κάθε μήνα;
spyridos said
111
Ηλία έχω περπατήσει συχνά εκεί γύρω και θυμάμαι το κτίριο.
Αυτά τα κτίρια τα χρησιμοποιούσαν οι Σκανδιναβοί για γρήγορη κατασκευή κατοικιών.
Είναι τα γνωστά Svenskehusene.
Πολύ γνωστά τα Svenskehusene στο Rønne του Μπόρνχολμ που δόθηκαν στους άλλοτε εχθρούς Μπορνχολμίτες από τους Σουηδούς το 1945 σαν προσωρινές κατοικίες.
Στέκονται ακόμα εκεί, πανέμορφες οικογενειακές κατοικίες.
Επίσης το 1953 μετά τη μεγάλη καταιγίδα της Βόρειας θάλασσας με τους χιλιάδες νεκρούς στην Ολλανδία. Εκατοντάδες από αυτά τα σπίτια δόθηκαν σαν προσωρινές κατοικίες στη Ζηλανδία και στη Βραβάνδη. Δωρεά Νορβηγίας. Περιζήτητες οικογενειακές κατοικίες σήμερα, δεν γκρεμίστηκαν ευτυχώς.
Και τα επόμενα εκατό χρόνια εκεί θα στέκουν.
Μακάρι να χτίζαμε και στην Ελλάδα τέτοιες κατοικίες.
Θέλω να σου κάνω μια ερώτηση.
Πως λεγόταν εκείνο το παιδικό χωριό με πέτρινα σπιτάκια που ήταν επίσης ένα είδος ασύλου για αγόρια;
Προς την Αγριά;
Δεν με βοηθάει η μνήμη μου.
Έχει συζητηθεί παλιότερα στο ιστολόγιο με αφορμή κάποιο λογοτεχνικό και είχα γράψει ότι πέρασα εκεί κάποια αξέχαστα Χριστούγεννα.
Μαρία said
105 Με αφορμή άρθρο για το ίδιο θέμα στο γαλλικό mediapart έμαθα τον νεολογισμό στα αραβικά: Harraga.
https://en.wikipedia.org/wiki/Harraga
Georgios Bartzoudis said
109- MIchaeltz, 110-ΓΤ….
# Μπερδεύτηκαν οι ανοητολογίες και κριματολογίες με τη…. σκυλοσκατολογία του στρουθοκαμηλοειδούς
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
Καλά, έτσι και τον παίρνανε στον ελλν στρατό με ειδικότητα χειριστής καθρεφτακίου μιλάμε θα τους γύρναγε τους τούρκοι στην Κόκκινη Μηλιά σούμπιτους και πανικόβλητους.
Jorge said
115. Τέλος
Φτούνο πρέπει να εννοείς.
https://anolehonia.blogspot.com/2011/11/blog-post.html
MA said
Καλημέρα,
115, Spyridos
Παιδόπολη Αγριάς, εγκαταλειμμένη: https://www.taxydromos.gr/magnesia/volos/1055299/egkataleleimmeni-i-paidopoli-stin-agria/
Δύτης των νιπτήρων said
46 Καψοκαλύβες!
Δύτης των νιπτήρων said
116, όχι 46 βέβαια
π2 said
49: Εντυπωσιακό λάθος. Αλλά διδακτικό για τη νοοτροπία των παλαιοτέρων γενιών, κατά μία έννοια.
spyridos said
120
Αυτά είναι. Να σαι καλά.
Έχει αναφερθεί μου φαίνεται σε λογοτεχνικό εδώ και τα θυμήθηκα.
Έμεινα εκεί δεύτερη μέρα των Χριστουγέννων του 1980 ως λίγο πριν την πρωτοχρονιά με έναν παιδικό θίασο.
Η παιδόπολη στέγαζε τότε καμιά δεκαπενταριά παιδιά. Τα μισά ορφανά και τα άλλα παιδιά από χωριά του Πηλείου που παρακολουθούσαν σχολείο στο Βόλο.
spyridos said
Το βρήκα. ΜΑ σε ευχαριστώ ξανά.
spyridos said
Για να δω αν ξέρω να λινκάρω σχόλια. Σχόλιο 65.
aerosol said
#118
Μην παρασύρεσαι από τους καλοθελητές: (ψευδο)Κόκκινη είναι η Μηλιά!
Γιάννης Μαλλιαρός said
126 Για να λινκάρεις σχόλιο αντιγράφεις το λινκ από την ημερομηνία και ώρα https://sarantakos.wordpress.com/2025/07/18/efsyn-42/#comment-1000156
Και βλέπω περάσαμε το κατομμύριο…
MA said
Spyridos, Στο Γάλα Μαγνησίας του Κ. Ακρίβου αναφέρεται η παιδόπολη της Αγριάς
Γιάννης Μαλλιαρός said
128 Δεν ξέρω ποιος και πού έκανε το εκατομμυριοστό σχόλιο. Έγινε 18/07/20025 λίγο πρι τις 12:30. Ο Μπαρτζούδης έκανε σεφτέ στην νέα εκατομμυριάδα 🙂 https://sarantakos.wordpress.com/2025/07/18/efsyn-42/#comment-1000001
aerosol said
#130
Ε, τότε μπήκαμε με το δεξί. Με το πολύ δεξί.
Jorge said
#130.
https://sarantakos.wordpress.com/about/#comment-1000000
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
131# Πρόσεχε τι λες όταν μιλάς για το σ. Μπαρτζούδοφ. Κούντος. Πολύτιμη η συμβολή του στο ξεσκέπασμα των ψευτοαριστερών. Και πού να δεις τη σφαγή του Δραμάλεως που έχει να γίνει όταν ασχοληθεί με τους καθχιαφτού αριστερούς.
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
132# Νταξ το σώσαμε ξυστά.
Γιάννης Μαλλιαρός said
132 Δεν αμφέβαλα για το ποιος περίμενε με το δάχτυλο στο έντερ. Το πού δεν ήξερα 🙂
Elias said
Spyridos
Όπως παρατήρησε ο/η ΜΑ, σίγουρα εννοείς την Παιδόπολη της Αγριάς. Μείνε με τις αναμνήσεις, βρήκα ένα πρόσφατο τηλεοπτικό ρεπορτάζ στο you tube, δε βάζω λινκ, μαυρίζει τη καρδιά
Βρήκα ότι η Παιδόπολη φιλεξένησε κ προσφυγόπουλα απ’ την Κύπρο
Όπως λέει ο/η ΜΑ, σίγουρα ο Ακρίβος στο βιβλίο του θα γράφει περισσότερα. Πάντως σε άλλες εποχές, τα παιδιά του Πηλίου που θέλαν να περάσουν πανεπιστήμιο, ή απλά να βγάλουν το σχολείο, ήταν πρακτικά απαραίτητο να μαθητεύσουν Βόλο. Αλλιώς καμένα (και σήμερα όμως πλέον όλοι οι Πηλιορείτες έχουν θείο, θεία, ξάδερφο στο Βόλο να φιλοξενήσει το παιδί μέχρι να δώσει τις εξετάσεις του). Η Παιδόπολη έπαιξε και αυτόν τον ρόλο, σύνδεση του βουνού με την πόλη
Μ’ άρεσε το σχόλιό σου με την επίσκεψη στην Παιδόπολη του ’80, το απόλαυσα
ΛΑΜΠΡΟΣ said
108 – Α ρε Αεροζόλ, αν και ξέρεις πόσο πολύ σε εκτιμώ, το σκέφτηκα πολύ αν πρέπει να σου απαντήσω, γιατί όπως (ξανά) βλέπεις, δεν το έχουμε με τον εποικοδομητικό διάλογο, όπως με τον Alexis ένα πράμα😊. Μετά από 3,4; χρόνια, μια από τα ίδια, σα να μη πέρασε μια μέρα.😊 Δεν θέλω να νομίσεις ότι σε γράφω, οπότε ας προσπαθήσω πάλι μπάς και γίνω κατανοητός.
α) Ξαναδιάβασε το σχόλιό σου, βάλε εισαγωγικά στην «απαίτηση» στο δικό μου, κι έλα να σε φτύσω, όχι για τιμωρία (δεν τιμωρούμε ΠΟΤΕ τα παιδιά 😊) αλλά για να μη βασκαθείς.😂
β) Σοβαρά τώρα ρε φίλε, το σκέφτηκες πολύ αυτό για να το γράψεις; Κι άντε στο 10 δεν κατάλαβες πως δεν αναφέρομαι στο ιστολόγιο, μετά την διευκρίνιση στο 97 γιατί επιμένεις; Κι άντε ν’ αποδείξω πάλι πως δεν είμαι ελέφαντας (ή μήπως είμαι; πες πες θα το πιστέψω τελικά😂).
Λοιπόν, ο Σαραντάκος αρθρογραφεί σε ένα ΜΜΑ που στόχος του είναι το εμπορικό κέρδος, αλλά και ο επηρεασμός και η διαμόρφωση της κοινής γνώμης αναλόγως των συμφερόντων που εξυπηρετεί. Όπως βλέπουμε, ο αρθρογράφος δεν μένει στο καθ’ ύλην θέμα του που είναι – μέσα από τις λέξεις – αλλά εκμεταλλευόμενος την θέση του, εκφράζει και πολιτική άποψη, κατηγορώντας τον αρμόδιο υπουργό και γενικώς την κυβέρνηση που εκπροσωπεί το 41% των ψηφισάντων. Δηλαδή ξεκάθαρα θέλει να επηρεάσει την κοινή γνώμη, κι εγώ που δεν διαφωνώ επί της αρχής, λέω το αυτονόητο, ναι ωραία, κατακρίνει η αριστερά (γιατί αυτόν τον χώρο εκπροσωπούν και εκφράζουν η εφημερίδα κι ο αρθρογράφος) την ντροπολογία του φασίστα και της ακροδεξιάς κυβέρνησης, αλλά ποιά είναι η δική της πρόταση για το πρόβλημα; Με τι θα κάνουν την σύγκριση οι αναγνώστες;
Αυτή είναι η απλή κοινή λογική που είδε ο Αθεόφοβος και δεν είδες εσύ. Τα άλλα τα απίθανα που λές για δική μου υποκρισία παραλογισμό αγένεια και προσβολή του αρθρογράφου, θεωρώ πως είναι προϊόν συγκινησιακής φόρτισης που επικάλυψε την λογική σου, και δεν τα σχολιάζω, το επίπεδο σου είναι πολύ υψηλότερο, γι’αυτό σε διαβάζω τόσα χρόνια.
Σκέψου μόνο αυτό, ούτε ο Πορδοσάλτε ζητάει την ψήφο μας, άρα;😂
ΥΓ. Όπως βλέπεις μόνο εγώ έκανα πρόταση για το πρόβλημα (κι ας λέει ο Πέπε 😊) κανείς άλλος απ’όσους κατακρίνουν την τροπολογία και την κυβέρνηση, κι είναι βέβαιο πως όλοι διάβασαν το σχόλιο μου. Ξέρεις ποιός είναι ο λόγος; Όπως και η ανύπαρκτη αριστερά, δεν έχουν ΤΙΠΟΤΕ να πούν, γι’αυτό βολεύονται στην γενική ανέξοδη κατηγορία της κυβέρνησης, εξυπηρετώντας την αφάνταστα.
Πάω να βουτήξω στα βαθιά στην αλήθεια της θάλασσας.
Καλημέρα💥
Γιάννης Μαλλιαρός said
137 «Όπως βλέπεις μόνο εγώ έκανα πρόταση … κανείς άλλος απ’όσους κατακρίνουν την τροπολογία και την κυβέρνηση … δεν έχουν ΤΙΠΟΤΕ να πούν» Η περίπτωση να μην καταθέτουν πρόταση εδώ γιατί απλά θα τη γράψουν όλοι (κι αυτός που θα την καταθέσει κι αυτός που θα τη διαβάσει) αφού δεν περνάει απ’ το χέρι κανενός δεν υπάρχει;
aerosol said
#137
Ο Πορδοσάλτε κάνει δημοσιογραφία (του κώλου μεν, αλλά…) με πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό περιεχόμενο -καθημερινά, ως καριέρα. Η δική μας κριτική αφορά μια επιφυλλίδα με πολύ περιορισμένο όριο λέξεων, με γλωσσικό επίκεντρο, και μια μικρή δυνατότητα για έμμεσο σχολιασμό κοινωνικοπολιτικής φύσης. Δεν αντιλαμβάνεσαι την διαφορά, και κρίνεις την δεύτερη περίπτωση με κριτήρια που αφορούν την πρώτη.
[Το ότι γνωρίζουμε τον γράφοντα και το ποιόν του, και σχολιάζουμε και οι δυο κάτω από το προσωπικό του μπλογκ, είναι λιγότερο σχετικό αλλά εντείνει το παράδοξο του να ασκείται αρνητική κριτική και για το βάθος αυτών που νιώθει.]
Όσο για την ερώτησή σου, ξέρω αρκετούς λόγους. Και για πολλούς ανθρώπους δεν είναι αυτός που νομίζεις. Απλά αυθαίρετα επιλέγεις ένα λόγο που σε ανυψώνει και μειώνει όλους τους άλλους. Οπότε, πριν ή μετά το μπανάκι, τσέκαρε τον καθρέφτη, μπας και είσαι όντως και λίγο ελέφαντας. 😀
Nestanaiοs said
Ένας Πακιστανός για να έλθει στην Ελλάδα θα πληρώσει τους δουλεμπόρους 7, 8 ίσως και 9 χιλιάδες ευρώ. Υπάρχει περίπτωση αυτός ο άνθρωπος να μη πάρει άσυλο;
Γιατί το άσυλο δεν του δίδεται στην πατρίδα του από τις ελληνικές αρχές και να μη χρειαστεί να πληρώσει τους δουλεμπόρους; Εγώ ξέρω αλλά ποιός θα με πιστέψει;
Nestanaios said
Ο φίλος μου ο Διονύσης ράπτης στο επάγγελμα το 1966 αποφασίζει να πάει Γερμανία για εργασία. Μετά από πολλές επισκέψεις σε γραφείο στο κέντρο της Αθήνας, υπογράφει «συμβόλαιο» εργασίας για εργασία στο Μόναχο. Μετά από έναν μήνα εργασίας βλέπει ότι οι υποσχέσεις των δουλεμπόρων δεν τηρήθηκαν. Ζητάει να επιστρέψει Ελλάδα και του λένε ότι θα χάσει τα δεδουλευμένα.
Γλώσσα δεν ήξερε και αποφασίζει μόνος του να πάει στον σταθμό του Μονάχου. Βλέπει έναν Έλληνα (Τον γνώρισε από το ντύσιμό του) και τον ρωτάει από πού φεύγει τραίνο για Αθήνα. Ο Έλληνας ισχυρίζεται πως δεν καταλαβαίνει αλλά ευτυχώς πλησίον ήταν ένας Τούρκος και με σπαστά Ελληνικά εξηγεί στον Διονύση που βρίσκεται το τραίνο για Αθήνα.
Έξι μήνες μετά λαμβάνει στο ταχυδρομείο ο Διονύσης 500 μάρκα για την εργασία που προσέφερε στο Μόναχο.
Η δουλεμπορία είναι αρχαίο επάγγελμα.
ΛΑΜΠΡΟΣ said
138 – Όλα είναι πιθανά σ’αυτό τον κόσμο.😊
139 – α) Δεν βγάζει νόημα αυτή η «συζήτηση» φίλε μου, ό,τι και να πω, εσύ το προσπερνάς και λές αυτό που εξαρχής έχεις προαποφασισμένο, το πρόβλημα είμαι εγώ.😊
Στο ξαναλέω , δεν κάνω καμία κριτική ούτε στην επιφυλλίδα ούτε στον αρθρογράφο της, κάτι που είναι σαφέστατο στο 10 (αφήνω τις μετέπειτα διευκρινίσεις που δεν έλαβες καν υπόψιν). Με αφορμή την έκφραση πολιτικής άποψης εναντίον της τροπολογίας και της κυβέρνησης από τον αριστερό κατά δήλωση του αρθρογράφο σε έντυπο που εκφράζει ευρύτερα αυτόν τον χώρο, η κριτική μου εστιάζεται στην απουσία αντίστοιχης αριστερής πρότασης και στην γενική ανυπαρξία της αριστεράς. Με λίγα λόγια, έχουν βολευτεί όλοι στην ανέξοδη και στείρα κριτική στην ακροδεξιά κυβέρνηση, και περιμένουν να πέσει μόνη της (βασικά τρέμουν σ’ αυτή την ιδέα, γιατί θα πρέπει να κυβερνήσουν, κι είδαμε (πλην πιστών) τα χαΐρια τους, καραδεξιά διακυβέρνηση του κερατά).
Λέω λοιπόν πως η δεξιά γενικώς, είναι αυτή που ξέρουμε όσοι δεν ανήκουμε σ’ αυτήν. Το μεγάλο ερώτημα είναι, όχι ποιά είναι η αριστερά αλλά, πού είναι. ΠΟΥΘΕΝΑ!
β) Με κατηγόρησες πως απαίτησα πρόταση από τον αρθρογράφο χωρίς να κάνω δική ως ώφειλα. Κάνω πρόταση και ζητώ να κάνετε κι εσείς (όσοι συμφωνείτε με τον αρθρογράφο) την δική σας. Δεν κάνει κανείς και με κατηγορείς πως διάλεξα ένα λόγο που με εξυψώνει από τους άλλους. Δηλαδή και κερατάς και δαρμένος. Έτσι είναι αν έτσι νομίζεις.😊
τέλος – Σήμερα κοιτάχτηκα στον καθρέφτη, αρχικά δεν είδα κάτι, η μύτη είναι μικρή, αλλά όταν κοίταξα πιο εμπεριστατωμένα, είδα πως έχω προβοσκίδα. Έχεις δίκιο, τελικά είμαι ελέφαντας 🐘. Αυτό εξηγεί γιατί δεν μπορώ να επικοινωνήσω με τους ανθρώπους, είμαι διαφορετικό είδος.
Θα περιμένω κάποιον βιολόγο να με ανακαλύψει.😊
140 τέλος – Εγώ σε πιστεύω, είδα κι έμαθα όλη την κλίμακα της εκμετάλλευσης πέρυσι στην Τήνο. Ο Φαραών (παντρεμένος με Ελληνίδα) εμπορευόταν και έλεγχε κάθε δραστηριότητα τους, ενώ εκείνοι δεν είχαν κανένα λόγο στα οικονομικά, κι ούτε έλεγαν το παραμικρό. Όταν ρωτούσα πόσα παίρνεις, ρώτα τον Φαραών μου έλεγαν. Με κάποια παιδιά που τα κράταγα υπερωρία και τα πλήρωνα παραπάνω από τα συμφωνηθέντα με τον Φαραών, έπιασα φιλία και μου είπαν διάφορα φρικτά που δεν βγαίνουν στις ειδήσεις γιατί είναι πολλοί Έλληνες μπλεγμένοι στο κύκλωμα διακίνησης. Κάτι σαν τον ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά σε πολύ μεγαλύτερη οικονομική κλίμακα.
Είναι πεδίο δόξης λαμπρό για την αριστερά, αλλά κάνει τζίζ και δεν το αγκίζει, όπως οτιδήποτε σημαντικό που μπορεί να ρίξει μια (οποιαδήποτε) κυβέρνηση.
Είναι γνωστό από παλιά πως, αν το πάρεις όλο αριστερά, θα βρεθείς δεξιά.😊
Ας χαλαρώσουμε λίγο .😊
Missing Ink said
@33
Aerosol, μ’ αυτά τα Μανιτάρια από Β. Ελλάδα σε καλύπτω; (όχι, δεν είναι λωλομάν’ταρα, απόλαυσέ τα άφοβα)
Jorge said
143.
Club mushroom, πάνω από το ΦΙΞ, που τους θυμήθηκες!
Missing Ink said
Α, μα δεν τους ξέχασα & ποτέ! Mushrooms αγάπη παντοτινή…
Aν έχεις όρεξη μπορείς να διαβάσεις μια συνέντευξη που ’χα κάνει με τον Ασκληπιό προ αμνημονεύτων, στα παρακάτω λινκ:
http://www.mic.gr/synenteyxi/the-mushrooms-synenteyxi-me-ton-asklipio-zampeta
http://www.mic.gr/synenteyxi/mushrooms-synenteyxi-me-ton-asklipio-zampeta-2
Ψηεερσ!
Jorge said
Σαπόρτ σε προ-τρύπες, σε συναυλία του ράδιο-Χαλκίδα.
Σε ερειπιώνα τσιμενταδικό. 1985 ή 86.
Τι να την κάνω την συνέντευξη;
Missing Ink said
Ε, για ανακεφαλαίωση 🙂
Όντως, άμα πρόλαβες τέτοια σκηνικά, τι να την κάνεις τη συνέντευξη…
Εγώ μια φορά τους είδα –από σπόντα εδώ που τα λέμε– στο Καπάνι το ’95 (;)
Βέβαια, πάλι από σπόντα, τους ακούγαμε και στο προβάδικό μας στα Λουλουδάδικα, γύρω στο ’97-98 (εμείς στον τρίτο, εκείνοι στον δεύτερο ή κάπως έτσι)
aerosol said
#143
Νοστιμότατα, ευχαριστώ! 🙂