Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

  • Κλικάρετε εδώ για να γραφτείτε συνδρομητές και να έχετε ενημέρωση για νέα άρθρα με ηλεμηνύματα (ελληνιστί ημέιλ)

    Προστεθείτε στους 8.778 εγγεγραμμένους.
  • ΟΠΕΚΕΠΕ, η λέξη του 2025!

    Η λέξη της χρονιάς (2025)
  • ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΟΥ ΒΙΒΛΙΟ (2021)

  • ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ (2018)

  • ΤΟ ΠΡΟΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Τα πρώτα μεζεδάκια του 2026

Posted by sarant στο 3 Ιανουαρίου, 2026


Κι αυτή τη βδομάδα ήταν  πολύ ευκολο να βρω τίτλο για το πολυσυλλεκτικό εβδομαδιαίο άρθρο μας, το πρώτο του 2026. Βέβαια, κάποιος ψείρας θα έλεγε ότι ενώ το άρθρο είναι το πρώτο του 2026, τα ίδια τα μεζεδάκια, τουλάχιστον τα περισσότερα, είναι του 2025 -άλλωστε, ακόμα βρισκόμαστε στις 3 του μηνός, τι μεζεδοσυγκομιδή να γίνει μέσα  σε δυο μέρες, και μάλιστα γιορτιάρες; (Τον τύπο αυτό ακούστηκε να χρησιμοποιεί ο πρωθυπουργός πρόσφατα).

* Ξεκινάμε με ένα γεωγραφικό κουίζ  ή έστω ποδοσφαιρογεωγραφικό.

Γίνονται αυτές τις μέρες  οι αγώνες του Κυπέλλου Αφρικής στο ποδόσφαιρο και πολύς κόσμος  μαθαίνει χώρες  που την  ύπαρξή τους ίσως και να αγνοούσε. Ας πούμε, πού βρίσκεται η Αυτοκρατορική Γουινέα;

Σίγουρα βρίσκεται  στη Χώρα των Αγνώριστων. Διότι, Γουινέες υπάρχουν πολλές, όχι  όμως «Αυτοκρατορική». Υπάρχει το νησί Νέα Γουινέα, το δεύτερο πιο μεγάλο στον  κόσμο, που ανήκει το μισό στην Ινδονησία και το άλλο μισό αποτελεί το κράτος Παπούα Νέα Γουινέα, στον  Ειρηνικό. Υπάρχουν και τρία κράτη  στην Αφρική, η σκέτη Γουινέα ή Δημοκρατία της Γουινέας,  κάποτε γαλλική κτήση. Η Γουινέα Μπισάου, κάποτε πορτογαλική κτήση και η  μικρότερη απ’ όλες Ισημερινή Γουινέα, κάποτε  ισπανική κτήση.

Στο Κόπα Άφρικα συμμετέχει μόνο η Ισημερινή Γουινέα, και αυτήν… αναβάθμισε σε Αυτοκρατορική ο μεταφραστής -πώς το Equatorial έγινε Imperial, δεν ξέρω.

* Πριν προχωρήσω, μια προσθήκη επί του πιεστηρίου.  Όπως ανακάλυψε η Ομάδα  Παρακολούθησης Πρωτοσέλιδων Εστίας,  το ιστολόγιό μας έγινε πρωτοσέλιδο! Στην πρώτη  σελίδα της σημερινής Εστίας υπάρχει άρθρο με τίτλο «Παμψηφεί λέξις της χρονιάς  ο ΟΠΕΚΕΠΕ» και αναφορά στην ψηφοφορία μας, φυσικά σε πολυτονικό!

* Και συνεχίζω  τηλεοπτικά, με ένα  μεζεδάκι του 2026, έστω και παρωνυχίδα.

Ο Ηρακλής Πουαρό δεν είναι «Επιθεωρητής», δεν υπηρετεί στο αστυνομικό σώμα, είναι ιδιωτικός  ντετέκτιβ, private investigator. Ντετέκτιβ θα τον πούμε.

* Φίλος στέλνει την  οθονιά που βλέπετε, και ρωτάει αν έχω πάει  στο Φουκέτ.

Xρόνια φολλά, του απάντησα.

* Το επόμενο δεν το άκουσα με τα αυτιά μου, αλλά μου το μετέφεεραν δύο φίλοι, ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλον.

Ο λόγος για τους ορειβάτες στα Βαρδούσια: Μόλις το είπε στην ΕΡΤ. Μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο «οι σορές» των άτυχων ορειβατών. Χριστιάνα Μανιάτη η δημοσιογράφος.

* Κι ένα απόφευγμα διεθνούς κλίμακας. Γράφει φίλος:

Λέει ο φίλος:

Κυκλοφορεί η συνημμένη φωτό/αφίσα. Όμως διάβασα στα μηνύματα κοινότητας στο Τουίτερ πως ο Μαρκ Τουέν ποτέ δεν το είπε, ότι η φράση  αυτή εμφανίστηκε πρώτη φορά το 2011 κατά το κίνημα Occupy Wall Street και ότι  έχει αποδοθεί σε διάφορα πρόσωπα. Το 2016 αποδόθηκε και στον Τουέν.

Ετσι φαίνεται να είναι. Στη σελίδα του Κέντρου Μελετών Τουέν υπάρχει πολύ καλογραμμένη διερεύνηση.

* Ο ανταποκριτής μας από το Ηράκλειο Κρήτης στέλνει τη φωτογραφία.

Διαχείριση βέβαια, ο σφαλερός τύπος *διαχείρΗση είναι έλξη από την επιχείρηση.

Ξεχάστηκε και  ένα γράμμα στην  έκτακτη  ανάγκη, όπως και ο τόνος στην ανάγκη, εκτός αν πρόκειται για «εκτατή ανάγκη», που δεν το θεωρώ πολύ πιθανό!

Παρωνυχίδες; Αλλά και τσαπατσουλιά, κύριε Αντιδήμαρχε.

* Φίλος στέλνει ενδιαφέρον  άρθρο από το in.gr σχετικά με το μέλλον της εργασίας στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης. Εκεί επισημαίνει:

Παρά τη σαρωτική επέλαση των μηχανών, υπάρχουν τομείς που επιδεικνύουν αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα. Αυτοί οι κλάδοι βασίζονται σε τρία στοιχεία που η τεχνολογία αδυνατεί (προς ώρα) να προσομοιώσει πλήρως: την ενσυναίσθηση, τη σύνθετη δημιουργικότητα και τη χειρωνακτική επιδεξιότητα σε μη δομημένο περιβάλλον.

Και επίσης:

Η ρομποτική δυσκολεύεται (πάλι προς ώρα) να κινηθεί με την ίδια ευελιξία σε έναν χώρο που δεν είναι εργαστηριακά ελεγχόμενος.

Προσώρας ειναι το επίρρημα, που σημαίνει «προς το παρόν» και προήλθε εκ συναρπαγής απο τη μεσαιωνική φράση «προς ώραν». Έτσι το εχουν τα λεξικά.

Ο σχιζολέκτης  συντάκτης μάς γυρίζει… πίσω στον Μεσαίωνα.

* Kαι κάτι από την καποδιστριάδα, τον θόρυβο που έχει ξεσπάσει για την ταινία του Γιάννη Σμαραγδή.

Το αν η Ελβετία έγινε «πρώτη  φορά κράτος» το 1815 είναι συζητήσιμο, αλλά  το  βέβαιο είναι ότι η Ελβετία έχει  καντόνια, όχι καντούνια. Καντούνια, στενά σοκάκια, έχει η  Κέρκυρα.

Βεβαια, οι δυο λέξεις έχουν κοινή ρίζα, είναι ξαδέρφια από ετυμολογική άποψη -θα γράψουμε κάποτε.

* Φίλος στέλνει ένα παλιότερο λινκ, όπου γίνεται λόγος για την αγιοκατάταξη του Παπουλάκου:

Nέος Άγιος της Ορθόδοξης Εκκλησίας ο Όσιος Μοναχός Χριστόφορος, επικαλούμενος Παπουλάκος.

Δεν θα μπούμε (τώρα) στην ουσία, δηλαδή στην προσωπικότητα του Παπουλάκου, αλλά θα περιοριστώ στο ερώτημα  του φίλου,  αν  στέκει το «επικαλούμενος».

Όχι, θα έλεγα. Το ρήμα είναι «επικαλούμαι»,  οπότε επικαλούμενος είναι «αυτός  που επικαλείται». Π.χ. Ο υπουργός ακύρωσε  τη συνάντηση, επικαλούμενος ασθένεια.

Αποκαλούμενος, ταιριάζει. Και επονομαζόμενος, αν θέλετε.

Διόρθωση: Όπως υποδείχτηκε, το «επικαλούμενος» μπορεί να έχει και τη σημασία «επονομαζόμενος», ιδίως σε εκκλησιαστικά συμφραζόμενα,  οπότε είναι άστοχα όσα έγραψα.

* Μέρες που είναι, πολλοί αναζήτησαν το Εμβατήριο Ραντέτσκι, που είναι αγαπημένο πρωτοχρονιάτικο άκουσμα.

Θα  θυμάστε, το συζητήσαμε άλλωστε προχτές, ότι στο ρωμαϊκό ημερολόγιο, παλιά, ο πρώτος μήνας ήταν ο Μάρτιος.

Ε, ορίστε λοιπόν και ο Μάρτιος  Radetzky, τι χρείαν έχομεν άλλων  μαρτύρων;

(Radetzky March λέγεται το εμβατήριο, Μάρτιος μεταφράζει το μηχανάκι).

* Και άλλο ένα που δεν το διάβασα (ευτυχώς)  αλλά το μεταφέρει φίλος εγνωσμένης αξιοπιστίας:

«Η εφαρμογή της δεύτερης φάσης του 20-σημείου σχεδίου του προέδρου».

Αυτό ειπώθηκε αντί για «του σχεδίου 20 σημείων». Εντελώς στραμπουληγμένη σύνταξη, πιστή μεταφορά του «President’s 20-point plan».

* To σινεφιλικό της εβδομάδας, από τον Τιτανικό.

Δίνω τον λόγο στον σινεφίλο μας διότι τα λέει ωραία:

Ο εκ Κάπριου Λεονάρδος λέει στην Καίτη Γουϊνσλετ «πολύ σκληρός για βαλές» αναφερόμενος στον υπηρέτη-σωματοφύλακα του μνηστήρα της που τους καταδιώκει. Και βέβαια ούτε  …βαλές είναι, ούτε ρήγας, ούτε άσσος κούπα… την λέξη valet, αγγλικό λεξιδάνειο εκ της γαλλικής, που είναι ο προσωπικός υπηρέτης, ο καμαριέρης, κάποιου. Για αν είμαστε πάντως δίκαιοι στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, του εικοστού, τον απέδιδαν «βαλέ» πχ «Ο βαλές εισήλθε σιωπηλός, εκράτει τον δίσκον με την επιστολήν και εστάθη όπισθεν της πολυθρόνας του κυρίου του, αναμένων διαταγάς.» Honoré de Balzac, Ο πατήρ Γκοριό, μτφρ. ανών., Αθήνα: Βιβλιοθήκη των Κλασσικών, περ. 1915

* Άλλος φίλος στέλνει οθονιά από θρησκευτικό σάιτ:

Σχόλιο του φίλου: Μετά σεβασμού πληροφορώ τον συντάκτη πως ο Μόδεστος στον οποίο απάντησε ο Μέγας Βασίλειος (άνευ …δώρων και ταράνδων -αυτά υπήρξαν …εισαγόμενα) ήταν έπαρχος καθ’ότι η Καισάρεια ήταν -και είναι- πόλη και κέντρο  περιφέρειας, και όχι αντιτορπιλικό για να έχει …ύπαρχο!

* Και  κάτι αλλόκοτο.

Σε άρθρο για τη Μπριζίτ Μπαρντό στο in.gr διαβάζουμε ότι η εκλιπούσα είπε το ανεκδιήγητο:  «σφάζουν γυναίκες, παιδιά, μοναχούς, δημόσιους υπαλλήλους και τουρίστες – μια μέρα θα σφάξουν κι εμάς, και θα το έχουμε αξίξει».

Στην ουσία του αποφθέγματος δεν μπαίνω, αλλά σχολιάζω τον ταιριαστά ανεκδιήγητο ρηματικό τύπο «έχουμε αξίξει».

Το ρήμα «αξίζω» απαντά μόνο σε ενεστώτα και παρατατικό, λένε τα λεξικά, άντε και μέλλοντα διαρκείας. Δεν έχει αόριστο και παρακείμενο, αλλά αν είχε θα λέγαμε «άξισα» και «έχω αξίσει».

Προφανώς  η  Μπαρντό είπε κάτι σαν «on l’aura mérité». Mπορεί να αποδοθεί με ενεστωτα: θα μας σφάξουν  και θα το αξίζουμε, ακόμα καλύτερα: «και θα είμαστε άξιοι της τύχης μας». Υπάρχουν και άλλες ενδεχόμενες αποδόσεις, λιγότερο πιστές.

Αλλά όχι  «θα το έχουμε  αξίξει»!

* Επί του πιεστηρίου,  που λένε,  ένα τραγικό λάθος του  skai.gr:

Πέθανε πράγματι ο λυράρης Μανώλης Σκουλάς. Αλλά ο εικονιζόμενος είναι Σκουλάς, είναι λυράρης, είναι επίσης Ανωγειανός, αλλά είναι ο πολύ γνωστότερος Βασίλης Σκουλάς!

Ο Μανώλης Σκουλάς, όπως βλέπετε εδώ, ήταν άλλος!

* Και κλείνω με μια φωτογραφία από καταστημα στο Σύνταγμα.

Τσάντα χειρώς, βλέπω, αλλά και τσάντα χεριώς, μία φορά.

Και μη  χειρώστερα!

* Ας είναι το 2026 γεμάτο μεζεδάκια!

150 Σχόλια to “Τα πρώτα μεζεδάκια του 2026”

  1. Faltsos's avatar

    Faltsos said

    Καλημέρα!

    «Παμψηφεί λέξις της χρονιάς  ο ΟΠΕΚΕΠΕ» και αναφορά στην ψηφοφορία μας, φυσικά σε πολυτονικό!

    Πώς γράφεται ο ΟΠΕΚΕΠΕ σε πολυτονικό; 🙂

  2. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Σαραντάκος πρωτοσέλιδος στην Εστία για τη Λέξη της Χρονιάς 🧨🧨🧨🧨🎖🎖🎖🎖🎖🏆🏆🏆🏆🏆

  3. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Έγραψα προτού διαβάσω 😪🙂

  4. Βιβη Ζούμπερη's avatar

    Βιβη Ζούμπερη said

    Καλημέρα!! Διασκεδαστικό και σήμερα το περιεχόμενο…ευχαριστώ Νικοκυρη. Το δια Πειραιώς και σιδήρου που είπε μια γνωστή μου επίσης!

  5. Καλημέρα…αυτό με το …Φουκέτ μου θύμισε παλιό «σόκιν» (έτσι τα λέγαμε τότε) ανέκδοτο που κατέληγε ‘Φώς; εμείς στην Φάτρα έτσι το λέμε»!

    # 1 Με ψιλή στο «Ο» φαντάζομαι…

    Ο Τιτανικός μπορεί ευρηματικά να παραφρασθεί σε …»Τσιτσανικός»-ιδέ άσμα «Απόψε κάνεις μπαμ»!!!!

  6. Faltsos's avatar

    Faltsos said

    H «Ομάδα  Παρακολούθησης Πρωτοσέλιδων Εστίας» για σήμερα θα έπρεπε να μετονομαστεί σε κάτι όπως «Ομάδα Παρακολούθησης Έρευνας Και Ελέγχου Πρωτοσέλιδων Εστίας»

  7. ndmushroom's avatar

    ndmushroom said

    Είναι εθνικοί οδοί; Είναι μεγάλοι λεωφόροι; Είναι μικρά δρομάκια;

    (στο 9.40 περίπου)

  8. sarant's avatar

    sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια -και την Εστία για τη ρεκλάμα!

    1: ὦ παῖ καὶ παῖ γράφεται 🙂

    6 Πολύ καλό!

  9. Faltsos's avatar

    Faltsos said

    Στο ίδιο θέμα, της Εστίας: «Παμψηφεί λέξις της χρονιάς  ο ΟΠΕΚΕΠΕ», το «παμψηφεί» είναι ελαφρύ μεζεδάκι.

    Πέρα από τα αστειάκια, είναι μεγάλη επιτυχία να σε παρακολουθούν, να σε σέβονται και να αναφέρονται σε σένα, αυτοί που γράφουν διαφορετικά, οι αντιλήψεις τους απέχουν και αποτελούν συχνό στόχο καυστικών σχολίων σου.

    Συγχαρητήρια!

  10. Theo's avatar

    Theo said

    Καλημέρα,

    Μετά σεβασμού πληροφορώ τον διορθωτή του θρησκευτικού σάιτ ότι μάλλον έπαρχος ήταν ο Μόδεστος· όμως, στα ελληνικά του 4ου μ.Χ. αιώνα ύπαρχος δεν σημαίνει υποδιοικητής αντιτορπιλικού αλλά κάλλιστα μπορεί να αντικαθιστά και τον όρο έπαρχος. Βλ. Lidell-Scott:

    ὕπαρχος: ὁ, ὁ ἄρχων ἢ διοικῶν ὑπὸ τὰς διαταγὰς ἑτέρου, ὑποδιοικητήςὑποστράτηγος, ὕπ. ἄλλων, οὐχ ὅλων στρατηγὸς Σοφ. Αἴ. 1105· ὕπ. ὤν τῷ ἀδελφῷ Λουκ. Νεκρ. Διάλ. 12, 2. τοῖς ἐμοῖς ὑπάρχοις Εὐρ. Ἑλ. 1432. 2) ὁ κυβερνῶν ὡς ἀντιπρόσωπος τοῦ κυβερνήτου, ἀντιβασιλεύς, Ἡρόδ. 3. 70., 4. 166, κ. ἀλλ., Ξενοφ., κλπ.· ἐν μεταγεν. ἐπιγραφαῖς, = praefectus provinciae, ἔπαρχος, Συλλ. Ἐπιγρ. 373b (προσθῆκ.), 1080· praef. pr et rio, τῆς αὐλῆς, αὐτόθι 2592· praefectus urbis, Εὐαγρ. 2473Α. ΙΙ. ὁ ὑποκείμενος εἴς τινα, τινος Πολύβ. 7. 9, 5. – Καθ’ Ἡσύχ.: «ὕπαρχος· οἰκονόμος, πολέμου στρατηγός».

  11. Jorge's avatar

    Jorge said

    Την τέταρτη σελίδα της Ρεστίας, την διάβασε κανείς;

  12. 11 Αν είμαστε τυχεροί, τη Δευτέρα στο σάιτ της.

  13. sarant's avatar

    sarant said

    10 Πιθανώς από λάθος στις επιγραφές, αλλά δεκτό

    11 Προφανώς θα έχει πάρει υλικό από το thefaq.gr

    https://thefaq.gr/istologio-diorganose-psifoforia-gia-ti-lexi-tis-chronias-mantepste-poia-vgike-me-apolyti-pleiopsifia/

  14. Costas X's avatar

    Costas X said

    Καλημέρα, νόστιμα και τα πρώτα μεζεδάκια της χρονιάς !

    «Equatorial Guinea – πώς το Equatorial έγινε Imperial, δεν ξέρω.» : Έλα ντε, πιό πιθανό θα ήταν να γινόταν «Ιππική Γουινέα»! 😉

  15. Κάθε μέρα και ένα χαϊκού!
    Στο θαυμάσιο ημερολόγιο 2026 (εκδόσεις πεδίο) με ποιήματα χαϊκού και εξώφυλλο τον γνωστό πίνακα του Katsushika Hokusai με τίτλο «Το μεγάλο κύμα έξω από την Καναγκάουα».

    Ένα μικρό λαθάκι στο πρωτοχρονιάτικο χαϊκού, μια ασήμαντη ατέλεια στην ελληνική μεταφραστική απόδοση. Βλέπουμε το ποίημα στα ιαπωνικά, πιο κάτω τη μεταγλώττιση και ακολουθεί η ελληνική μετάφραση.
    新しい 日
    古い灯り消え
    生きる 時

    Atarashī hi
    furui akari kie
    ikiru toki

    Νέα μέρα
    Τα παλιά φώτα σβήνουν
    ώρα να ζήσεις.

    Απλά, επειδή καλό είναι να τηρείται ο κανόνας των 5 – 7 – 5 συλλαβών στους τρεις στίχους, αν ο πρώτος στίχος ήταν «Νέα ημέρα» ή «Η νέα ημέρα» θα είχαμε το 5 -7 -5. Και του χρόνου.

  16. Alexis's avatar

    Alexis said

    Εκτός από τσαπατσουλιά και ωραίο «κομπολόι» με γενικές η ταμπέλα του κ. Αντιδήμαρχου,
    Εννιά στη σειρά!
    Για να φτάσουμε στον μαγικό αριθμό 10 θα μπορούσε να τοποθετηθεί έξω από το γραφείο του (που μάλλον εκεί πρέπει να είναι τοποθετημένη) και να λέει: «Γραφείο Αντδημάρχου… κλπ. κλπ.»

  17. Jorge's avatar

    Jorge said

    15. Ασυνήθιστη η χρονιά για τα Νιχόνια.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Fire_Horse

  18. Alexis's avatar

    Alexis said

    Αντιδημάρχου άτιμε Μέφρυ!

  19. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    Καλημέρα όλη μέρα!

    Από το φύλλο της Εστίας, με πολλούς διαλόγους φιλοκυβερνητικών στελεχών:

    Ὁ πρῶτος διάλογος διεξάγεται μεταξύ τοῦ κ. Λευτέρη Ζερβοῦ, πρώην ἀντιπροέδρου τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ μέ τόν ἀγροτοσυνδικαλιστή τῆς ΝΔ στήν Κρήτη, Γρύλλο Παπαδάκη.

    ΖΕΡΒΟΣ: Μέ τόν Κεφαλογιάννη, τόν εἶδες τόν Γιάννη;

    ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Ἔ, βέβαια, τόν εἶδα.

    ΖΕΡΒΟΣ: Τοῦ εἶπες τίποτε μέ τούς ἐλέγχους ἤ δέν βόλεψε;

    ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Ναί, ναί, τό συζητήσαμε καί μέ τόν Τρουλλινό καί μέ τόν Γιάννη. Ἔ, ἐν τάξει ἦταν ἕνα θέμα, λέει, μέ τόν Κώστα τόν Ἀλεξόπουλο (ἐπί κεφαλῆς ΟΠΕΚΕΠΕ στό Ἡράκλειο Κρήτης).

    ΖΕΡΒΟΣ: Ναί.

    ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Ἦταν ἕνα θέμα λέει πού ἐπῆρε κι ἔδωσε μιά κατάθεση. Τοῦ λέω, ἔλα νά σοῦ πῶ, θά ἀνοῖξτε, τακτοποιῆστε τό θέμα, νά κλείσει τοῦ λέω αὐτό τό θέμα, γιατί ἄν μπομείνει, ξανά μανά, θε ν’ ἔχουμε προβλήματα. Λοιπόν, κλείσετέ το, τό θέμα, φέρτε τόν Κώστα τόν Ἀλεξόπουλο νά κάτσουμε νά κουβεντιάσουμε, νά δοῦμε πῶς θά τό κάνουμε καί μέ τόν Ζερβό, τόνε λέω, ἀπό πάνω, μέ τόν ΟΠΕΚΕΠΕ, νά κλείσει αὐτό τό θέμα. Δέν μποροῦμε τόνε λέω, ὅλη τήν ὥρα, ἔχει μπεῖ εἰσαγγελέας μέσα, ἔ, τό θέμα τραγουδεῖ ὁ ἄλλος, ἔεεε κελαηδεῖ ὁ ἄλλος, ὁ κάθε ὑπάλληλος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ, αὐτό λέω τώρα πρέπει νά σταματήσει. Τό χοροστάσιο τσ’ ἀνώνυμης καταγγελίας καί τό θέμα τῶν ἐλέγχων. Πρέπει νά κλείσει.

    ΖΕΡΒΟΣ: Ναί.

    ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Ἐν τάξει, λέει, ἐμεῖς θεωροῦμε’ νε, λέει ὅτι θά κλείσει.

    ΖΕΡΒΟΣ: Ἐν τάξει, ἐν τάξει, θά δοῦμε.

  20. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    19. Το άφησα ασχολίαστο… Τι να σχολιάσεις. Μήπως, όμως, μιλάνε για συγκάλυψη; Που είναι ποινικά διώξιμη;

  21. sarant's avatar

    sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

  22. LandS's avatar

    LandS said

    0, 10 και 13

    Μπλεγμένη υπόθεση. Όταν ο Αυτοκράτορας του Ανατολικού Μέρους Ουάλης κυνηγούσε τον Βασίλειο (και άλλους φαντάζομαι) για να επιβάλει το δόγμα του «ομοιουσίου» η γλώσσα της Αυτοκρατορίας ήταν αποκλειστικά τα Λατινικά. Έτσι οι μόνοι σίγουροι τίτλοι των αξιωμάτων είναι αυτοί που δίνει το Notitia Dignitatum που καταστρώθηκε εκείνη την εποχή (λίγο πρν το 400).

    Είχαμε λοιπόν σε σχέση με τις Καππαδοκίες (την Ι και την ΙΙ) μετά τον Αυτοκράτορα τον Praefectus της Praefectura Praetorii Orientis, Ύπαρχο και Υπαρχία (των Πραιτωρίων) της Ανατολής. Από κάτω είχαμε την Dioecesis Pontica με διοικητή τον Βικάριο του Πόντου και τέλος την Επαρχία της Καππαδοκίας (Ι ή ΙΙ).
    Οι Ύπαρχοι και οι Βικάριοι έδιναν αναφορά μόνο στον Αυτοκράτορα. Μιας και ο Βασίλειος λέει κάπου «ας το ακούσει και Βασιλιάς» μήπως ο Μόδεστος ήταν όντως ανώτερος του Έπαρχου; Μήπως βρισκόταν απέναντι στον Επίσκοπο ως απεσταλμένος του Ουάλη;

    Που να ξέρουμε.

  23. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    Άλλο μεζεδάκι από το thefaq.gr

    Η 15χρονη Αλίκη Καλλέργη (Alice Kallergis) βρισκόταν στο μπαρ που τυλίχθηκε στις φλόγες μαζί με φίλες την παραμονή της Πρωτοχρονιάς. Έχει διπλή υπηκοότητα, ελληνική και ελβετική και είναι μόνιμος κάτοικος Ελβετίας.

    Καλά το κάτοικος, δεν υπάρχει εναλλακτική, αλλά να συμπαρασύρει και το μόνιμη;

  24. Παναγιώτης Κ.'s avatar

    Παναγιώτης Κ. said

    «Ας είναι το 2026 γεμάτο μεζεδάκια!»

    Τι θέλει να πει ο ποιητής; 🙂
    Κάτι ανάλογο με το: » Μεγάλη αναταραχή, υπέροχη κατάσταση;» 🙂

  25. Costas X's avatar

    Costas X said

    «…έχουμε αξίξει…» : Επειδή εδώ λεξιλογούμε, θυμήθηκα μία παλιά μου απορία. Λέμε όλοι άνετα «μένω – έμεινα – έχω μείνει – θα μείνω» , «ξεμένω – ξέμεινα – έχω ξεμείνει – θα ξεμείνω», «παραμένω – παρέμεινα – έχω παραμείνει – θα παραμείνω» κ.λ.π. Με το «περιμένω» τι πρόβλημα έχουμε και κανείς δεν λέει «περίμεινα – έχω περιμείνει – θα περιμείνω»; Έχετε ακούσει ποτέ κανέναν να λέει «Σ’ έχω περιμείνει πολλές φορές», ή «Θα περιμείνω άλλα δέκα λεπτά»; Και μπαϊδιγουέι, σε ποιά περιοχή λέγεται το περίφημο «πιριμίνιτίμι»; 🙂

  26. Νάταναι μόνο η πινακίδα της κ. αντιδημάρχου το θέμα -ασχέτως αν είναι συνταξιούχος φιλόλογος, δεν ελέγχει προσωπικά, φαντάζομαι, τις πινακίδες. Το θέμα είναι ότι η κυρία μας έχει φλομώσει με ψευδοεπιστήμη, λάιφ κόουτσινγκ, κι άλλα φαιδρά, και κανείς δεν μιλάει.

  27. Πουλ-πουλ's avatar

    Πουλ-πουλ said

    Κατά τα άλλα, αν ήταν ορθογραφημένο και συντακτικά σωστό, αυτό το ανοικονόμητο:
    «Αντιδήμαρχος Εθελοντισμού, Νεολαίας, Οργάνωσης και Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Επιπτώσεων Κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης»,
    θα σας φαινόταν εντάξει για τίτλος;

  28. Jorge's avatar

    Jorge said

    26. Παραληρηματική ακούγεται.
    Άστε που λείπει ένα …και Ελέγχου.

  29. phrasaortes's avatar

    phrasaortes said

    Για τον ύπαρχο, η λέξη χρησιμοποιούταν για μικρομεσαία στελέχη της αυτοκρατορικής διοίκησης. Δεν έχω ιδέα για τον Μοδέστο και την ύστερη αρχαιότητα, αλλά, στην περίπτωση της Περσίας, ο ύπαρχος είναι όρος-πασπαρτού (συναντάται και στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία, π.χ. hyparque και hyparch) για αξιωματούχους με θέση χαμηλότερη από αυτήν του σατράπη. Και οι αρχαίες πηγές είναι ελαφρώς φλου, μάλλον η αυτοκρατορική ιεραρχία δεν ήταν τότε τόσο ξεκάθαρη.

    Σε άλλα νέα, από την κύρια σελίδα της αγγλόφωνης Βικιπαίδειας: https://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page

  30. Πουλ-πουλ's avatar

    Πουλ-πουλ said

    Είδα προχτές την ταινία «Goebbels and the Führer», ούτε νοσοκομείο να ήταν, όλο γιατρέ και γιατρέ έγραφε ο υποτιτλιστής, όταν εμφανιζόταν ο Doktor. Μόνο το στηθοσκόπιο του έλειπε.

  31. LandS's avatar

    LandS said

    Φαίνεται ότι ο Τραμπ απήγαγε τον Μαδούρο

    Venezuelan president Maduro captured and flown out of country following ‘large scale’ US attack, Trump says – live

  32. sarant's avatar

    sarant said

    29b Aλλο πάλι και τούτο. Πώς τους ήρθε;

    31 Όπως τον Νοριέγκα το 1989. Διεθνές δίκαιο, σου λέει ο άλλος.

  33. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    31, 32 Το ίδιο λεξιλόγιο και το AFP. Συνέλαβαν αντί απήγαγαν.

  34. Επιτέλους σοβαρέψαμε! Πρωτοσέλιδο στην ΕΣΤΙΑ! Το όνειρο κάθε σοβαρού γραφιά! Το 2026 το έφερε κι αυτό. Καλότυχο και με αναγνώριση, ξημέρωσε για τις Λέξεις!
    ….καλά-καλά μην βαράτε! Λέμε και καμμιά χαζομάρα για το καλό!😉🤓😂

    Αυτή η Αυτοκρατορική Γουινέα είναι από στοιχηματική. Έτσι ήθελε, έτσι την βάφτισε. Δεν είναι μπανάλ αυτή, σαν τις άλλες στοιχηματικές, αφού.
    https://gr.betsapi.com/t/55139/Equatorial-Guinea

    Γενικότερα περί Γουινέων+παλιών
    https://www.dioptra.gr/blog/giati-iparxoun-toses-gouinees-ston-kosmo

    #29β Phrasaortes, …. 🤫οικογένεια και Ιδρυμα κοιμούνται. Να μην γίνω υπερβολική και ξυπνήσω και το επίσημο Ελ.Κράτος.

  35. sarant's avatar

    sarant said

    29b-34 Η πηγή για τον ισχυρισμό της Βικιπαίδειας είναι αυτή:

    Samatas, Minas (1993). «The Populist Phase of an Underdeveloped Surveillance Society: Political Surveillance in Post-Dictatorial Greece»Journal of the Hellenic Diaspora19 (1): 31–70.

  36. sarant's avatar

    sarant said

    35 Το διάβασα στα πεταχτά και αν κατάλαβα καλά η τεκμηρίωση είναι οτι αυτό το είπε ένας ΕΥΠατζής!

  37. Κουνελόγατος's avatar

    Κουνελόγατος said

    Διακοφές στη Φελοφόννησο. Καλημέρα.

  38. Jorge's avatar

    Jorge said

    Το εικοσιέξι μπήκε και κερνά αρμυρό φυστίκι.

  39. dimopal's avatar

    dimopal said

    Αντε ακόμα μια καλή χρονιά και φέτοςνα σας χαίρομαι. Ηκόρη της Αννας Βισση στο Λουσέρνη.

  40. Theo's avatar

    Theo said

    @31, 32, κε:
    Για όσους δεν το έχουν καταλάβει ακόμα, there is a new sheriff in town.

  41. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    «Σε έχω περιμείνει… (π.χ. ένα τέταρτο)»

    Από πολύ παλιά χρησιμοποιώ την προηγούμενη φράση. Τη θεωρώ απόλυτα νόμιμη και γραμματικά σωστή. Η μη χρήση της δημιουργεί πραγματικό πρόβλημα έκφρασης σε πάρα πολλές περιπτώσεις. Και το «περιμείνω» δεν έχει κανένα ψεγάδι απέναντι στα ξαδέρφια του αναμείνω, επιμείνω, διαμείνω, για να το βάλουμε σε καραντίνα!

  42. sarant's avatar

    sarant said

    25-41

    Είναι σπάνιο το «έχω περιμείνει», αλλά λέγεται. Και ο Κοτζιούλας νομίζω το έγραφε

  43. Jorge's avatar

    Jorge said

    Σύλληψη εν ενεργεία αρχηγού κράτους έπειτα από ξένη στρατιωτική επιχείρηση δεν έχει ματαγίνει, τώρα κόντα. Εννοώ τώρα τελευταία.

    Νόμπελ ειρήνης 2026.

  44. xar's avatar

    xar said

    @31
    Σοκ! Το μήνυμα ξεκάθαρο: Στα τέτοια μου τα πάντα, κάνω ό,τι θέλω και αν μπορείτε, σταματήστε με!

    @40
    Το θέμα είναι ότι ο σερίφης κάνει και το εφμπιάι μαζί. Αν το έκανε σερίφης στο αμέρικα, θα του την πέφτανε οι εφμπιάιδες πριν πεις κύμινο. Εδώ η Ούρσουλα χτενίζεται και ο Κούλης στριμώχνεται για μια φωτογραφία.

  45. xar's avatar

    xar said

    «Τσάντα χειρώς»

    Εμ, λυσσάξατε για το η Γωγώ / της Γωγώς, να τ’ αποτελέσματα: η χειρώ της χειρώς 😛

  46. Μαρία's avatar

    Μαρία said

  47. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    46. Μαρία

    Μη σας μπούνε ιδέες για την υγεία του Τραμπ, γιατί ισχύει πάντα το ρητό: Μην θάβεις τον μαλ@@@ που έχεις, γιατί θα σου έρθει άλλος, χειρότερος!

  48. Αλέκα's avatar

    Αλέκα said

    Με πολύ μεγάλη χαρά διαβάζω στο μεζεδάκι από θρησκευτικό σάιτ (με τον ύπαρχο αντί του επάρχου) «… Μετά σεβασμού πληροφορώ τον συντάκτη πως …».

    Πληροφορώ λοιπόν όσους δεν κατάλαβαν σε τι οφείλεται η τόση χαρά ότι οφείλεται στο γεγονός ότι ο φίλος δεν μάς (ο τόνος δεν μού ξέφυγε) ενημερώνει πως/ότι, αλλά μάς πληροφορεί πως/ότι. Η ταπεινή μου γνώμη είναι ότι η διατύπωση «ενημερώνω ότι», που κοντεύει να γίνει νόμος του κράτους, είναι ένας ουρανομήκης σολοικισμός. Υπάρχουν κι άλλες λύσεις, πιο … παραδοσιακές, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά περίπτωση (ανακοινώνω ότι, γνωστοποιώ ότι, κοινοποιώ ότι, σάς γνωρίζω ότι). Θα σκεφθείτε ίσως, ο καθένας με τον πόνο του, εντάξει, δεκτό.

    Η τσάντα χειρώς μού θύμισε το πολύ χειρότερο «μετά Χριστών» που είχε λανσάρει σχετικά πρόσφατα το σάιτ Dnews.

    Καλή μεζεδοχρονιά!

  49. phrasaortes's avatar

    phrasaortes said

    32. Συμπτωματικά και τον Νοριέγκα του Παναμά 3 Ιανουαρίου τον αιχμαλώτισαν.

  50. sarant's avatar

    sarant said

    49 Σοβαρά τώρα;!! Το 1989 αυτό.

  51. 48: Αν είναι λάθος το πληροφορώ ότι, που δεν είναι, τι να πει κανείς για το γνωρίζω=γνωστοποιώ.

  52. Nestanaios's avatar

    Nestanaios said

    Αναρωτιέμαι τι θα είχαν κάνει οι τραπεζίτες με την περίπτωση της Βενεζουέλας αν τα ινία της χωράς δεν τα είχε ο Μαδουρο αλλά ένα σώμα μορφωμένων πολίτων της τάξεως των 70,000 και πλέον.  Τί θα γινόταν με τα πετρέλαια;  Τι θα γίνει τώρα με το πετρέλαιο της Κούβας;  Ποιος θα το πάρει;  Από που θα παίρνει πετρέλαιο τώρα η Κούβα;

    Όλα για τα πετρέλαια.  Αν είχαμε συνεργαστεί με τον Ερντογάν θα παίρναμε Καζάν Καζάν, τώρα θα πάρουν λίγο μερικοί.  

  53. Nestanaios's avatar

    Nestanaios said

    Αναρωτιέμαι τι θα είχαν κάνει οι τραπεζίτες με την περίπτωση της Βενεζουέλας αν τα ινία της χωράς δεν τα είχε ο Μαδουρο αλλά ένα σώμα μορφωμένων πολίτων της τάξεως των 70,000 και πλέον.  Τί θα γινόταν με τα πετρέλαια;  Τι θα γίνει τώρα με το πετρέλαιο της Κούβας;  Ποιος θα το πάρει;  Από που θα παίρνει πετρέλαιο τώρα η Κούβα;

    Όλα για τα πετρέλαια.  Αν είχαμε συνεργαστεί με τον Ερντογάν θα παίρναμε Καζάν Καζάν, τώρα θα πάρουν λίγο μερικοί.  

  54. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    http://efsyn.fr

    ΕφΣυν@ της ύβρεος

  55. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    http://efsyn.gr

  56. Costas X's avatar

    Costas X said

    41. – 42. «Σε έχω περιμείνει…» : Ναι, βέβαια και είναι γραμματικά σωστό, αλλά δεν έτυχε ποτέ να το ακούσω, ή να το διαβάσω. Κάτι συμβαίνει με το «γλωσσικό αισθητήριό» μας, και μας ακούγεται λάθος, ή περίεργο. Το είπα κάποτε επίτηδες στην παρέα, «Εντάξει, άργησα, αλλά κι εγώ πόσες φορές σας έχω περιμείνει;» και προβληματίστηκαν με την περίεργη λέξη που ξεστόμισα. Ενώ αν έλεγα «έχω παραμείνει στη θέση μου», ή «έχω ξεμείνει από λεφτά»…

  57. sarant's avatar

    sarant said

    56 Ετσι που τα λες.

  58. Alexis's avatar

    Alexis said

    Η πόρτα του παγκόσμιου φρενοκομείου έχει ανοίξει πλέον διάπλατα.😳

  59. Αποσπώνδας's avatar

    Αποσπώνδας said

    @34 Κατά καιρούς είχα κι εγώ την ίδια απορία για τις Γουινέες, αλλά δεν μου ‘καιγε τα σωθικά κιόλας ώστε να ψάξω την απάντηση μόνος μου, οπότε βλέποντας στο λίνκι να γράφει «giati-iparxoun-toses-gouinees-ston-kosmo» λέω,

    ω, να η ευκαιρία – θα μάθω την αλήθεια γρήγορα και εύκολα, με ένα μόνο κλικ!

    Ανοίγω λοιπόν τη σελίδα κι αρχίζω με μια κάποια χαρά την ανάγνωση του ανενυπόγραφου άρθρου. Στη δεύτερη πρόταση γράφει Ο κόσμος έχει περισσότερες Γουινέες από όσες μπορεί να διαχειριστεί, όμως εγώ διαβάζω The world has more Guineas than it can handle κι αμέσως το ερώτημα «γιατί υπάρχουν τόσες Γουινέες στον κόσμο» μετατρέπεται σε «από πού το ξεπατίκωσε ο ανεπώνυμος αρθρογράφος». Καταπώς φαίνεται, το άρθρο εκλάπηκε από τον Εκόνομιστ https://www.economist.com/the-economist-explains/2017/09/12/why-the-world-has-so-many-guineas τουλάχιστον όσο δεν καλύπτεται από το πέιγουολ του Εκόνομιστ. Βέβαια, η επίμαχη πρόταση στο πρωτότυπο είναι The world has more Guineas than a pirate’s treasure chest, οπότε καλή η σκέψη να μην μεταφραστεί λέξη προς λέξη, αλλά ρε αδερφέ/ή αποφεύγεις το χαντάκι και πατάς τη μπανανόφλουδα μ’ αυτόν τον θεόρατο αγγλισμό;

    Εσείς όταν βλέπετε αγγλισμούς/γαλλισμούς/αλλογλωσσισμούς που βγάζουν μάτι χαλιέστε; Και αν ναι, πόσο; Εγώ χάνω τον ειρμό και το σύστημα κολλάει για λίγα λεπτά και σκέφτομαι ότι οι Κασσάνδρες που προλέγουν τη διάβρωση της ελληνικής ίσως και να μην έχουν εντελώς τελείως άδικο και μετά σπάζομαι κι από πάνω με τον κάθε πονηρίδη που προσπαθεί να κάνει καριέρα ή να μαζέψει κλικ ή παλαμάκια κάνοντας λαθροχεριές.

    Και μιας και αναφέρθηκα σ’ αυτές, έχει τοποθετηθεί επί εκείνου του θέματος ο ΑΓ;

  60. sarant's avatar

    sarant said

    59 Καλώς ήλθατε, ωραίο εύρημα!

  61. GeoKar's avatar

    GeoKar said

    καλή μεζεδοχρονιά!

  62. Dong-ho Spiros Merimanis's avatar

    Dong-ho Spiros Merimanis said

    xar 45

    η κατάληξη «-ως» είναι αρκετά συνηθισμένη στα τωρινά ελληνικά: Λενιώς, Μαριγώς, Βαγελιώς, …

    ενώ ποτέ δε συναντάς «-ος»

    γι αυτόν ή αυτήν που έγραψε την ταμπέλα η Χειρώ θα είναι κάποια επιδέξια εργάτρια που δημιούργησε το μοντέλο της τσάντας ή κάποιο χωριό όπου κατασκευάζεται

    το πρώτο κράτος Ελβετία έγινε το 1291 κι είχε 3 καντόνια

    το 1815, μετά την ήττα του Ναπολεόν Ι, η Ελβετία απελευθερώθηκε από τη Γαλλία που την είχε κατακτήσει το 1798 και απόκτησε 22 καντόνια

    ο Καποδίστριας ήταν ο πρόεδρος της επιτροπής που έγραψε το σύνταγμα, (δημοκρατία, 3 επίσημες γλώσσες, … ) και ανιπροσώπευε κατά κάποιο τρόπο τη Ρωσία που μαζί με τη Μεγάλη Βρετανία ήταν οι νικήτριες δυνάμεις

  63. phrasaortes's avatar

    phrasaortes said

    62. Και επί γαλλικής κυριαρχίας υπήρχανε καντόνια. Το σύστημα τον καντονιών καταργήθηκε προσωρινά με την ίδρυση της Ελβετικής Δημοκρατίας, αλλά επανασυστάθηκε, όταν επί Ναπολέοντα, επανιδρύθηκε η Ελβετική Συνομοσπονδία. Οι Γάλλοι προσάρτησαν μόνο ορισμένες γαλλόφωνες περιοχές. Η Ελβετική Συνομοσπονδία παρέμεινε ξεχωριστό κράτος υπό γαλλική επιρροή μέχρι την Λειψία και την αντεπίθεση της συντηρητικής παράταξης με την υποστήριξη της Αυστρίας.

  64. xar's avatar

    xar said

    @63
    άι (κ)νόου, βλ. φατσούλα στο #45.

    🙂

  65. Αλέκα's avatar

    Αλέκα said

    51 Το πληροφορώ ότι είναι σωστό, λάθος είναι το ενημερώνω ότι.

  66. 48 – 51 «Σας επικοινωνώ» γατάκια. Εκσυγχρονιστείτε 😀

  67. Triant's avatar

    Triant said

    Netflix.

    Ο ‘ήρωας’ παθαίνει λάστιχο και λέει στο τηλέφωνο ‘I had a flat’ με την γυναίκα του να ρωτάει ‘a flat? where?’
    Ο υποτιτλιστής το τερμάτισε:

    Και να μην βλέπεις, αμέσως πριν έλεγε στον συνοδηγό του ότι δεν έχει γρύλο.

    Για να μην πω ότι πριν λίγο είχε μεταφράσει το ‘copy that’ σε ‘αντίγραψέ το’ και με πείτε ψείρα.

  68. Jorge's avatar

    Jorge said

    59. Μάλιστα. Δεν θα το φανταζόμουν ποτέ!

  69. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    -Φεύγω, φεύγω! Γιατί έχω βάλει τις φακές και βράζουν μόνες τους!

    (Θείτσα που ζμπρώχνει τη σύνταξη στα «φρουτάκια»)

  70. Triant's avatar

    Triant said

    Γκρρρρ. Έκανα ότι λέει η πόρσε αλλά η εικόνα ντράπηκε να εμφανιστεί (και δεν έχει και προεπισκόπηση το ρημάδι). Δοκιμάζω με HTML.

    <img src=»https://imgur.com/R7DUFY3» alt=»I had a flat»>

  71. phrasaortes's avatar

    phrasaortes said

    50. Και μόλις πρόσεξα ότι ο Ντόναλντ είχε δολοφονήσει τον Κασέμ Σολεϊμανί στις 3 Ιανουαρίου. Πολύ σημαδιακή ημερομηνία…

  72. Triant's avatar

    Triant said

    https://i.imgur.com/OjFz9sl.png

  73. Το «επικαλούμαι» είναι βέβαια σήμερα αποθετικό ενεργητικής διαθέσεως, και μάλιστα μεταβατικό, όπως το «δέχομαι», το «επεξεργάζομαι» και άλλα. Όμως «ο επικληθείς Τάδε» είναι, νομίζω, καθιερωμένη έκφραση, ιδίως σε ονομασίες αγίων: «Θαδδαίος ο επικληθείς Λεββαίος» κλπ. Μήπως το «επικαλούμαι» ήταν στα αρχαία αποθετικό μικτό, με ενεργητική σημασία στους μέσους τύπους («πᾶς γὰρ ος ἂν ἐπικαλέσηται τὸ ὄνομα Κυρίου σωθήσεται») αλλά παθητική στους παθητικούς, σαν το «ἰῶμαι» (ἰασάμην = γιάτρεψα, ἰάθην = γιατρεύτηκα);

  74. Nεσταναίε, γίνομαι ίσως σχολαστικός, αλλά τα ηνία (=γκέμια) της εξουσίας γράφονται με η. Ινίο με ι είναι ο σβέρκος, ακριβέστερα το πίσω κάτω μέρος του κρανίου.

  75. @ 25 Costas X 

    Πάντως είναι δύσκολο να προφερθεί «πιριμίνιτίμι» αφού στις τονισμένες συλλαβές δεν παρατηρείται κώφωση του -ε- (και του -ο-, αν υπήρχε). Οπότε μένει «πιριμέντι μι». Τα λέω με αναφορά στα ΒΙ της Πρέβεζας.

  76. Triant's avatar

    Triant said

    Τελευταία προσπάθεια

  77. Εδώ και λίγο καιρό, όταν σχολιάζω εδώ, η WordPress δέχεται μεν το σχόλιό μου, απαντά μάλιστα «Το σχόλιο στάλθηκε με επιτυχία», δεν το δημοσιεύει όμως αμέσως στην οθόνη μου — πρέπει να ανανεώσω τη σελίδα για να το δω — ούτε μου επιτρέπει να κάνω άλλο σχόλιο αν δεν ανανεώσω πρώτα τη σελίδα. Το κάνει και σε άλλους; (Γράφω από υπολογιστή με Windows 11 και Chrome.)

  78. (25) Και «διέπρεψε»λέμε, αλλά όχι «έπρεψε». Μικρός το έλεγα, ώσπου έμαθα να λέω «χρειάστηκε»…

  79. phrasaortes's avatar

    phrasaortes said

    29. Κάπως τα μάζεψε η Βίκυ:

  80. Νικολίερι Μαουνίέρι's avatar

    Νικολίερι Μαουνίέρι said

    Άξιζε το ενάμισο ευρώ!

  81. Α. Σέρτης's avatar

    Α. Σέρτης said

    «Όχι, θα έλεγα. Το ρήμα είναι «επικαλούμαι»,»

    Εεεπς…μας βλέπουνε:

     II. (σπάν.) επονομάζομαι: Mωάμεθ ο B‘ ο επικαλούμενος Πορθητής.

    https://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B1%CE%B9

  82. sarant's avatar

    sarant said

    67-70-72 Και για όποιον δεν κατάλαβε, ο υποτιτλιστής μετέφρασε: Είχα ένα διαμέρισμα!

  83. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    74 Αγγελος

    Δύσκολο ο Νέστα να υπονοεί υψαύχενα εξουσία. Πάντως, η βρομερή αγροταρία του ΟΠΕΚΕΠΕ κρατά τα υνία της εξουσίας.

  84. sarant's avatar

    sarant said

    80 Άψογος, άξιος!

  85. sarant's avatar

    sarant said

    81 Σωστά, το διόρθωσα.

  86. #59 Αποσπώνδας σωστοοοός. Η διαφορά του προσεκτικού αναγνώστη, από την αναγνώστρια της «επιφάνειας».

    #79 Phrasaortes, τώρα μάλιστα!

    Η πόρσε έχει 3-4 μήνες τώρα που αυτονομήθηκε! Άλλοτε θέλει επανεγγραφή, άλλοτε τα ανεβάζει εις διπλούν. Άλλοτε δέχεται μαζί και φωτό, άλλοτε όχι. Κουράστηκα να ψάχνω. Δεν κατέω και πολλά, και γιαυτό πάω με τα νερά της☺️. Έτσι το θέλει, έτσι το κάνω. Κι όταν μου το διαγράφει όλο πριν το δημοσιεύσω, το έχετε γλυτώσει😂. Δεν θα πέσω στα βαριά για χάρη της.

    Απορία. Έβαλα να δω τώρα ERTFLIX την Μεγάλη Χίμαιρα. Γιατί άλλαξε εθνικότητα η Μαρίνα; Γαλλίδα από Ρουέν δεν ήταν στο βιβλίο; Πως έγινε Ιταλίδα; Ξέρει κάποιος κάτι, ή με προδίδει η δική μου μνήμη; Στο πρώτο 15λεπτο απογοητεύτηκα. Το παθαίνω βέβαια με βιβλια που έχω ήδη διαβάσει, πριν τα δω. Άλλες εικόνες πλάθει το μυαλό μου.

  87. Α. Σέρτης's avatar

    Α. Σέρτης said

    «ιδίως σε εκκλησιαστικά συμφραζόμενα»

    Μα και παρ’ Αρχαίοις το παθητικό «επικαλούμαι» σημαίνει «λαμβάνω νέαν επωνυμίαν, μετονομάζομαι» (Λεξικό Αρχαίας Σταματάκου)

  88. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    86 Φαρούλα

    Θυμάσαι καλά. Αλλά μπορεί να πρόκειται για χαϊβανέρτ, αφού η Πελούζο, που την ενσαρκώνει, είναι Ιταλίδα.

  89. Nestanaiοs's avatar

    Nestanaiοs said

    74.

    Έχεις δίκιο. Είμαι ανορθόγραφος.

  90. sarant's avatar

    sarant said

    87 Παρ’ αρχαίοις, άλλη γλώσσα.

  91. Α. Σέρτης's avatar

    Α. Σέρτης said

    Ωχ, ναι…κινέζικα…

  92. Alexis's avatar

    Alexis said

    #79, 86β: Όμως populist σημαίνει λαϊκιστής, σωστά;

  93. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    ΟΣΦΠ-ΟΦΗ 3-0 (παρ.)

  94. Triant και Χαρούλα, σχετικά με τις εικόνες: για να τις δείξει η πόρσε πρέπει να έχουν κατάληξη jpg. Τότε το δείχνει στην οθόνη πριν τη δημοσίευση (και εννοείται και μετά).
    Triant εδώ και αρκετό καιρό (χρόνια) οι γωνιώδεις αγκύλες δεν κάνουν κάτι στα σχόλια. Είναι στιλ WYSIWYG ( What You See Is What You Get»), η όποια διαμόρφωση εμφανίζεται κατευθείαν. Η imgur δίνει κατευθείαν σύνδεσμο στη σελίδα της κι όχι τη διεύθυνση της εικόνας (σ’ αντίθεση με την Postimage). Γι’ αυτό κι οι δυσκολίες σου.

  95. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Απειλές Τρούμπα προς Κολομβία και Κούβα

  96. Costas Papathanasiou's avatar

    Costas Papathanasiou said

    Καλησπέρα!
    Μέρες γιορτιάρες(γκαντεμιάρες) που ‘ναι, ας ‘μεταλάβουμε’ τα συγκεκριμένα αντίδοτα μεζεδάκια και ως ένα ηθοπλαστικό
    “ Κατά Μαρκ απόφευγμα”
    Πιγκουίνοι αυτοκρατορικοί/ τρων γκολ στη Γουινέα,
    γλεντούν στη Σούδα κριτικοί/ με Σουδανές, παρέα.
    Ακούν, χωρίς αντίρρηση,/ Ραντέτσκι μαρς Μαρτίου,
    προς ώρα, διαχείρΗση,/ Τουέν, του20-σημείου.
    Κρατούν όλοι ως, τσάντα, χειρ- ώς/ πού φτάνει και πιο πέρα-
    όποιου με χρήμα είν’ οχυρός/ και έχει ‘κλαπέ’ για αέρα.
    Παίζουν τη λίρα με τουπέ/ Σκουλά- για ευρώ, ίδια βιόλα-
    και τραγουδούν: “ὦ παῖ καὶ παῖ– / παιδιά μου, δώστε τα όλα
    και αν ως Ακρώνυμο θα μπεί/ το έργο σας στην Εστία
    στις δίκη με ματιά θαμπή/ θ’ αναγνωστεί στ’ αστεία,
    και, ώς να τ’ αξίσει ο Πουαρό,/ έτσι ως ντετέκτιβ που ‘ναι,
    για Επιθεώρησης χορό/ τα φάλτσα του θ’ ακούνε”.
    Μηνούν σε Ύπαρχο Μόδεστο/ (μοδός τάλε κουάλε)
    και άγιο βαλέ Ανεμπόδιστο/ (για κάλυψη και βάλε) :
    “Της Ελβετίας ας καούν/ τα σμαραγδιά καντούνια
    μον’ τα κλεμμένα να σωθούν/ στις τράπεζες μιλιούνια.
    Το ίδιο κι όποιος κρατούμενος/ μες σε Κοβέσι λάκκο,
    με θαύμα, επικαλούμενος/ τον… άγιο Παπουλάκο,
    τάχα ότι ο πλούσιος, άλλων βιος,
    παίρνει με θεία χάρη
    και αν του απαντά με βία φτωχός
    ο διάολος να τον πάρει.”

  97. Costas Papathanasiou's avatar

    Costas Papathanasiou said

    96: (στις) Δίκες ή στη (Δίκη) (διόρθωση κατά βούληση)

  98. Costas X's avatar

    Costas X said

    75. dimosioshoros : Σίγουρα το «πιριμίνιτίμι» φαίνεται υπερβολικό και πλακατζίδικο, μάλλον το λέγανε από τότε που λέγανε και το «μουστουκούλουρου» (τη λέξη με τα 5 «ου»!), και όντως δεν ξέρω σε ποιά περιοχή μπορεί να λέγεται, όπως λέω και στο #25. Βέβαια και το «πιριμέντι μι» στη «γλώσσα της Βαβυλωνίας» εμπίπτει, μαζί με κάτι κορφιάτικα που πετάω εγώ πότε-πότε ! 🙂

  99. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    98# Ο λόγος περί του μουστουκούλουρου του κουτσού, κουλού, κουφού, κουτού τούρκου δούλου του Κουμουνδούρου?

  100. 59: https://archive.is/Hq4UD

  101. 75 Δημόσιε συμφωνώ. Το ίδιο και στα μέρη μου. Ή πιριμέντι μι ή και πιριμένιτέ μι. Όπως λέει κι ο Κώστας στο 98 μάλλον πλακατζίδικο είναι.

  102. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    «Λοιπόν, Κυριάκο, σήμερα ξεκίνησα με το γράμμα Μ». (Τραμπ σε meme)

  103. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    101 Το πλακατζίδικο στα μέρη μου ήταν πιριμινίτι μι κι σείς 🙂

  104. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    78 Έπρεψε τύπος υπάρχει στο ιδίωμα αλλά όχι για το απρόσωπο πρέπει αλλά για της καραγκούνας που δεν της πρέπουν τα σεγκούνια 🙂 Για έναν πχ. στολισμό λέγαμε τι ωραία που έπρεψε!

  105. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

     >>Παπουλάκης

    Σε κάποια διάλυση βιβλιοχαρτοπωλείου, προ αμνημονεύτων, πήρα μερικά βιβλία των (πάλαι ποτέ) εκδόσεων Γαλαξίας που βρήκα. Μεταξύ αυτών των βιβλίων-βίπερ στιλ, ήταν και Ο Παπουλάκης, του Μπάμπη Άννινου, μαλακό μικρού σχήματος, χρώματος γκρίζου (καθότι ιστοριογραφικό), κάπου είναι καταχωνιασμένο.
    Θυμάμαι ότι ήταν ένας αγράμματος γουρουνοσφαγέας πριν «βροντηχτεί» κι αρχίσει ένα σύστριγκλο, δε θυμάμαι πώς εξελίχτηκε, κάτι σκοταδιστικό, κι ότι αποστρεφόταν την εγκύκλια παιδεία, πράγμα που ήταν αρκετό για να ξεχάσω οτιδήποτε άλλο για το θέμα του. Τώρα αγιοποιήθηκε, οκ. Η Εκκλησία ξέρει καλύτερα. Ο Κολοκοτρώνης γιατί όχι όμως;
    Α προπο, ο Λάμπρος είναι σίγουρα καλά κι απλώς μας αγνοεί;

  106. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    105# Παπουλάκος.

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%A7%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%82_%CE%A0%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AC%CE%BA%CE%BF%CF%82

  107. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    106, Ωχ, ο Γενναίος εστάλη προς σύλληψή του λέει στο λίνκι σου. Τυχαία/αυθόρμητα αναφέρθηκα στο Κολοκοτρωνέικο.
    Να, βλέπω ότι το βιβλίο του Άννινου το έχει η Ανέμη, διάβαζε κι εσύ ,να δεις ότι εκεί λέει για γουρνοχαρές κλπ εποχής, ότι αρρώστησε βαριά και μετά την είδε κήρυκας κλπ δε θα με βάνεις διαολόχτηνε, μόνο εσύ να διαβάζω τέτχοια. https://anemi.lib.uoc.gr/metadata/a/8/e/metadata-454-0000025.tkl

    Εντωμεταξύ, (εδώ είναι ο παράδεισος κι) η κόλαση είν εδώ:

    https://x.com/LatuffCartoons/status/2007477042795757736/photo/1

  108. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Όπως το γράφεις το έχει ο Ανν. Πρώτη φορά το βλέπω με η. Στο λυγξ μου έχει το πεντέφι.

  109. sarant's avatar

    sarant said

    105-7 Α μπράβο. Έχει γράψει για τον Παπουλάκο και ο Καμπουράκης ένα βιβλίο. Κακό.

  110. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    107 Και ο άγιος είναι ο Παπουλάκης ο Β’.

    Φρέσκος άγιος του 2020 είναι κι ο Καλλίνικος Εδέσσης που πρόσφατα έμαθα οτι ήταν αδερφός της μαμάς των Σαββοπουλαίων Πάνου και Σάββα.

  111. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Και κάποιος άλλος βρίσκω ότι συνέγραψε βιβλίο όπου λέει/γράφει για τον Π. ότι πυρανάλωμα θυσίας και φωτός στα σκοτεινά χρόνια της Βαυαροκρατίας, 

    Αλλά και ο Κωστής Μπαστιάς, έγραψε Παπουλάκο, στην Εκδοτική Αθηνών, ISBN 9602133317 .Ο Χριστόφορος πάντως ήταν ο Παπουλάκης Β΄, είχε προηγηθεί άλλος με αυτό το προσωνύμιο, λέει ο Άννινος.

    Στην Αρκαδία, στα χωριά, από μεγαλύτερους, ακόμη λεγόταν «το προφήτεψε αυτό ο Παπουλάκης», μου είπε νωρίτερα μια φίλη, 65, από κει.

  112. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    111 Άρα ήταν Παπουλάκης αλλά επικράτησε το μανιάτικο.

  113. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    110α, Ωπ, το έγραψες ήδη, ναι, ο Β΄ αγιοποιήθηκε . Αγύρταρος φοβερός ο πρώτος. Τον περιγράφει ο Φραντζής λέει. Αγιοπατέρας επιλεγόμενος, με Αγιοπατέρισσα μια μοναχή να συνδράμει στις μαγγανείες τους, αλλά εκακοτελέψανε κι οι δυο. Αυτόν τον έσφαξαν τα στίφη του Ιμπραήμ κι αυτήν την πούλησαν, σε εσμό Αράβων.

  114. ΓιώργοςΜ's avatar

    ΓιώργοςΜ said

    Αν και αργά για μεζέδες, αφού καταστρατηγήθηκε η δίαιτα αυτές τις μέρες, ας πάει και το παλιάμπελο…

    Το πιριμίνιτίμι θα μπορούσε να είχε ειπωθεί στον Οδυσσεβάχ, στη χώρα που λένε μόνο ι. 😁

  115. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Τον περιποιήθηκε κι ο Νικοκύρης

  116. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Η συζήτηση για τη νομιμότητα της απαγωγής Μαδούρο να περιμένει, θα της κάνουν παρέα τα όπλα μαζικής του Σαντάμ

    https://www.efsyn.gr/politiki/exoteriki-politiki/496274_epikindyni-topothetisi-mitsotaki-gia-ti-benezoyela-kai-diethnes

  117. spyridos's avatar

    spyridos said

    Πριν 55 χρόνια δεν ξέχασαν να δώσουν νόμπελ ειρήνης στον Πινοσέτ.

  118. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Σχετικά με τον Σερίφη του Πλανήτη, και της όπου Γης μπούκες του, εγώ δεν έχω παρά να υμνήσω τη στάση του Προφ Λάου. Στήθος θαρραλέο, εμπεριστατωμένη γνώμη, αντίδραση π’ ανθεί και φέρει κι άλλο. Έτσι οφείλουν να είναι όλοι οι πνευματικοί άνθρωποι.

  119. spyridos's avatar

    spyridos said

    117

    Χωρίς δεν. Το δεν ήταν για αλλού.

  120. Jorge's avatar

    Jorge said

    Τρελές δουλειές για κατασκευαστές σημαιών.

  121. Triant's avatar

    Triant said

    94: Ευχαριστώ Γιάννη, το έμαθα με τον σκληρό δρόμο που δεν λέγανε και στο χωριό μου. Κατέβασα και το GIMP οπότε την επόμενη φορά δεν θα χρειάζομαι και ολόκληρη την οθόνη για πάρτη μου (το παράτυπο Corel που είχα δεν ξεκινάει πλέον).

  122. Nestanaiοs's avatar

    Nestanaiοs said

    Αρχίζω να πιστεύω ο Μαδούρος πιόνι της ολιγαρχίας ήταν, είναι και αυτός.  Είχε την απόλυτη εξουσία και δεν προσπάθησε να θεσπίσει το πολίτευμα της  Δημοκρατίας στη χώρα του.   Δημοκρατία με ανώτατο όργανο την εκκλησία του Δήμου διαδικτυακά.    Ενός ΔΗΜΟΥ από 70 και πλέον χιλιάδων μορφωμένων πολιτών.  Οι 70 χιλιάδες δεν εξαγοράζονται, ούτε απάγονται ούτε αποφασίζουν ιδιοτελώς.

    Πολύ γέλασα με τον Τράμπ να προσπαθεί να διαβάσει αυτά που του είχαν γράψει τα αφεντικά του.  

  123. Alexis's avatar

    Alexis said

    #115: Αν και τίποτα πλέον δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει με αυτούς που μας κυβερνάνε, ομολογώ πως η τοποθέτηση Μητσοτάκη με άφησε άναυδο!

    Στην πολιτική, και δη στην εξωτερική πολιτική, υπάρχουν ένα σωρό «κομψές» και «ανώδυνες» διατυπώσεις με τις οποίες μπορείς να εκφραστείς για ένα θέμα, παίρνοντας αποστάσεις και τηρώντας κάποια προσχήματα.

    Αντί αυτού ο Μητσοτάκης επέλεξε να δείξει ωμά και φόρα παρτίδα αυτό που πραγματικά είναι: ένα πιστό σκυλάκι των αφεντικών του που προσπαθήσει με κάθε ευκαιρία να πλειοδοτήσει σε εκδηλώσεις (και δηλώσεις) δουλικότητας και υποτέλειας.

    Θυμίζει το τσομπανόσκυλο που παρουσία του αφεντικού δείχνει υπερβάλλοντα ζήλο και γαβγίζει όσο πιο δυνατά μπορεί, μην τυχόν και χάσει τα εύσημα για το πόσο πιστό και υπάκουο σκυλί είναι.

    Να του τη λέει κι ο Τούρκος για το διεθνές δίκαιο και να έχει -αλοίμονο- δίκιο;

    Ντροπή, τίποτε άλλο… 😡

  124. sarant's avatar

    sarant said

    123 Eτσι!

  125. Jorge's avatar

    Jorge said

    Καλημέρα.

    https://www.efsyn.gr/kosmos/latiniki-ameriki-karaibiki/496284_oi-protes-eikones-apo-ton-sidirodesmio-madoyro

    … Πλάνα δείχνουν τον Νικολάς Μαδούρο να εισέρχεται στο Κτίριο της DEA, λέγοντας στους παρευρισκόμενους «Καληνύχτα» και εύχοντας τους «Καλή χρονιά»

  126. π2's avatar

    π2 said

    115: Τα περί ανάρτησης του Μητσοτάκη είναι στο σωστό άρθρο, καθώς, όπως επισήμανε ο Στάζυ, ούτε το όνομα του Μαδούρο δεν ήξεραν να γράψουν οι λογογράφοι του αφεντικού.

  127. Michaeltz's avatar

    michaeltz said

    Καλημέρα!

    Άλλαξε ο χρόνος, μπήκαμε στο 2026…
    Εγώ λέω πως άλλαξε ο πλανήτης!
    Ο Μητσοτάκης, σαν ευέλικτος πολιτικός και πρωτοπόρος στις αλλαγές (ΕΥΠ, Ιδιωτικά ανώτατα ιδρύματα, Τέμπη, και κάθε λέξη που βγαίνει από το στόμα του) και, προπαντός ευπροσάρμοστος στους όρους που θέτουν διεθνείς απατεώνες (αφού μπήκε επικεφαλής των ντόπιων) ανοίγει πόρτες στο μέλλον, και εμείς, απροσάρμοστοι στις αλλαγές, γκρινιάζουμε.

    Και έχεις και τον Σαραντάκο να του τα λέει χύμα και τσουβαλάτα!

    Κόψε κάτι, ρε φίλε, σε αγαπάμε και σε θέλουμε στην παρέα που ο ίδιος δημιούργησες! Χωρίς αστεία, έχω αρχίσει να φοβάμαι λίγο…

  128. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    126 Η δήλωση του Μακρόν, που τον έγραψε σωστά και περιποιημένα με τον τόνο στο α (Nicolás), είναι πιο ξεφτιλισμένη. Τρίζουν τα κόκαλα του Ντε Γκόλ.

  129. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    In the slightly less than a hundred years from 1898 to 1994, the U.S. government has intervened successfully to change governments in Latin America a total of at least 41 times. That amounts to once every 28 months for an entire century (see table).

  130. Alexis's avatar

    Alexis said

    #123: …που προσπαθεί με κάθε ευκαιρία…

    ‘Ελεος… δυο φορές το διάβασα και πάλι το έκανα το λάθος!

  131. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Διαπίστωσα από τη συνάντηση που είχα με τον Πρόεδρο ότι η προσέγγιση του στα πράγματα και ο τρόπος με τον οποία αντιμετωπίζει την πολιτική ορισμένες φορές μπορεί να μοιάζει διαβολικός, αλλά γίνεται για καλό. […] Μοιραζόμαστε κοινές αξίες. Μην ξεχνάτε ότι η αξία της ελευθερίας και της δημοκρατίας γεννήθηκε στην Ελλάδα και είναι μια βασική αξία που διατρέχει την αμερικανική κουλτούρα, την αμερικανική παράδοση. Αυτών των αξιών συνεχιστής είναι ο σημερινός πρόεδρος των ΗΠΑ […]

    Το 2026 ξεκινάει με μια πρωτόγνωρη ωμή παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου και την σκληρή υπενθύμιση ότι έχει πια ολοκληρωτικά αντικατασταθεί από το Δίκαιο του ισχυρού. Η στρατιωτική επίθεση των ΗΠΑ στη Βενεζουέλα και η απαγωγή ενός επικεφαλής κυρίαρχου κράτους αποτελεί επικίνδυνο προηγούμενο […] Άλλωστε, ας μη γελιόμαστε, η πραγματική επιδίωξη των ΗΠΑ δεν είναι η ποιότητα της δημοκρατίας στη Βενεζουέλα αλλά ο έλεγχος των πετρελαϊκών κοιτασμάτων.

    Μπερδεύτηκα. Τελικά έγινε για καλό ή για κακό?

  132. Μαρία's avatar

    Μαρία said

  133. 128: Ο τόνος πες συγχωρείται, άμα δεν ξέρεις από πληκτρολόγιο ή αντιγραφή, αλλά το ch μόνο ο δικός μας το έβαλε.

  134. Theo's avatar

    Theo said

    @110:

    Τους Σαββοπουλαίους εδώ τους πρωτακούω. Αν ο πατέρας τους λεγόταν Αλέξανδρος, τότε ναι, ήταν ανίψια του αγίου Καλλινίκου (από τα εφτά αδέλφια του έχω γνωρίσει τον Κωνσταντίνο, πρώην μητροπολίτη Διδυμοτείχου, και τον Αναστάση, αρεοπαγίτη).

  135. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    56 κλπ:

    Ακριβώς έτσι: μερικοί το έχουν πει μερικές φορές, αλλά όχι με απόλυτο αυθορμητισμό, μερικοί άλλοι πήγαν να το πουν αλλά τελικά δεν τους άρεσε, μερικοί το έχουν ακούσει και κάπως δεν τους καλόκατσε.

    Δεν υπάρχει ιδιαίτερη εξήγηση γιατί να ισχύουν άλλα με το περιμένω απ’ ό,τι με το παραμένω, απομένω και λοιπά σύνθετα (που απλώνονται σε κάθε επίπεδο λόγου, από το πιο λαϊκό έως το πιο επίσημο). Απλώς έτσι είναι. Καλό είναι να το αποδεχτούμε χωρίς να υποστηρίζουμε ότι δε θα έπρεπε να είναι έτσι.

    Εγώ θα έλεγα «τόσες φορές έχω κάτσει να σας περιμένω», ή κάποια παρόμοια περίφραση.

    Φυσικά, όπου το πλαίσιο το επιτρέπει, μπορούμε πάντα να λέμε «ανέμεινα, έχω αναμείνει». Αλλά αυτό δεν ταιριάζει παντού.

  136. Αλέκα's avatar

    Αλέκα said

    123 Εγώ πάλι θα είχα μείνει άναυδη αν ο Μητσοτάκης είχε τοποθετηθεί διαφορετικά.

  137. spyridos's avatar

    spyridos said

    123

    Τώρα σοβαρά. Το Τούρκος σε πείραξε;

  138. phrasaortes's avatar

    phrasaortes said

    Αυτός ο Θεοδωρόπουλος πρέπει να είναι τρομακτικά χαζός. Πέρα από την εμπλοκή του στο σκάνδαλο Ασημακοπούλου έχει κάνει αμέτρητες γκάφες.

  139. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    138# Καλά τα λέει. Ο Κούλης έχει το θάρρος να γλείφει τον νικητή. Έχει το θάρρος να μας λέει στα ίσα «στ’ αρχίδια μου η νομιμότητα».

  140. ΜΙΚ_ΙΟΣ's avatar

    ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    49+50.
    3-1-1990 ‘παραδόθηκε’ ο Νοριέγκα. Δεκέμβριο του 1989 έγινε η εισβολή στον Παναμά.

    Αλλά: 3-1-1993, ο Τζορτζ Μπους (πρεσβύτερος) και ο Μπορίς Γιέλτσιν υπογράφουν στη Μόσχα τη 2η Συνθήκη Μείωσης Στρατηγικών Όπλων START.
    ===+===
    «…έχουμε αξίζει»: Και θυμήθηκα που εδώ… είχαμε ‘αξίζει’ (από το 1990):

    Γι’ αυτό και έμεινε γνωστός (μέχρι και σήμερα) ως «ο αξίζης»!

  141. Toν Παπουλάκο (με Ο) τον είχα ακούσει μικρός, από μια παραδουλεύτρα από την Κοντοβάζαινα. Σωζόταν ακόμα η ανάμνησή του στα μέρη της, φαίνεται… — Αν βρείτε καιρό, διαβάστε το άρθρο του Μπ. Άννινου που λινκάρησε η ΕΦΗ² https://anemi.lib.uoc.gr/metadata/a/8/e/metadata-454-0000025.tkl — είναι γραμμένο και με πολύ χιούμορ

  142. ΕΦΗ - ΕΦΗ's avatar

    ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    112, Το ρώτησα πάλι. Εγώ λάθεψα, ο Παπουλάκος, έλεγαν εκεί οι παλιοί.

  143. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    134 Τεό, σίγουρα. Το άκουσα απ’ τον ψυχίατρο Σάββα Σ. σε συνέντευξή του στην οποία έπεσα τυχαία.

    Οργισμένη αντίδραση από τον υπουργό Εξωτερικών της Βενεζουέλας • Συμβουλεύει τον Μητσοτάκη να εμβαθύνει στη μελέτη του διεθνούς δικαίου και των ιστορικών διδαγμάτων που οδήγησαν στη διαμόρφωση της σημερινής διεθνούς έννομης τάξης. https://www.efsyn.gr/kosmos/latiniki-ameriki-karaibiki/496331_apantisi-kolafos-benezoyelas-ston-mitsotaki-oi-nazistes

  144. Μαρία's avatar

    Μαρία said

  145. Nestanaios's avatar

    Nestanaios said

    Τι είναι ο Μητσοτάκης;  Ανδρέας Παπανδρέου;  Τραπεζικός υπάλληλος ήταν και είναι ο πρωθυπουργός της Ελλάδας.  Πως δεν το ξέρουν οι  Βενεζουελαίοι;

  146. spyridos's avatar

    spyridos said

  147. Θρασύμαχος's avatar

    Θρασύμαχος said

    «νομπελίστρια«??? https://www.iefimerida.gr/kosmos/matsado-benezoyela-energeiako-kentro-amerikis

  148. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    UN report chronicles intensification of decades of severe racial discrimination by Israel in occupied West Bank

    https://www.ohchr.org/en/press-releases/2026/01/un-report-chronicles-intensification-decades-severe-racial-discrimination

  149. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    https://tvxs.gr/news/kosmos/apokalypsi-haaretz-empisto-prosopo-toy-israilinoy-proedroy-symmeteiche-stin-proeklogiki-ekstrateia-tis-nd-to-2023/

  150. Μαρία's avatar

    Μαρία said

Σχολιάστε

 
Σχεδίασε έναν Ιστότοπο όπως αυτός με το WordPress.com
Ξεκινήστε