Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

  • Κλικάρετε εδώ για να γραφτείτε συνδρομητές και να έχετε ενημέρωση για νέα άρθρα με ηλεμηνύματα (ελληνιστί ημέιλ)

    Προστεθείτε στους 8.778 εγγεγραμμένους.
  • ΟΠΕΚΕΠΕ, η λέξη του 2025!

    Η λέξη της χρονιάς (2025)
  • ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΟΥ ΒΙΒΛΙΟ (2021)

  • ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ (2018)

  • ΤΟ ΠΡΟΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΒΙΒΛΙΟ

  • ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Μεζεδάκια του Μελχισεδέκ

Posted by sarant στο 6 Σεπτεμβρίου, 2025


Δίνω αυτόν τον  τίτλο στο σαββατιάτικο πολυσυλλεκτικό μας άρθρο διότι μέσα στην εβδομάδα που μας  πέρασε κυριάρχησε στην επικαιρότητα το σπάνιο όνομα Μελχισεδέκ, στις συζητήσεις που διέρρευσαν  από  τις τηλεφωνικές υποκλοπές (με  νόμιμες  επισυνδέσεις) της λεγόμενης μαφίας της Κρήτης.

Ο μαφιόζος πήρε τηλέφωνο τον πρώην υπουργό και νυν ιδιώτη Πάνο Καμμένο, ζητώντας του να μεσολαβήσει για να εκλεγεί επίσκοπος Χανίων ο αρχιμανδρίτης Μελχισεδέκ Αμπελικάκης και αυτός τον  διαβεβαίωσε ότι έχει άκρες στην μέλλουσα πρέσβειρα των ΗΠΑ και θα καθαρίσει.

Αυτός που καθάρισε όμως πραγματικά, και χωρίς να το κάνει βούκινο,  ήταν  ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που, όπως γράφτηκε, διέκοψε στις αρχές Μαΐου τη σύνοδο της Εκκλησίας Κρήτης που επρόκειτο να αναδείξει επίσκοπο τον  Αμφιλόχιο, που ήταν το φαβορί για τη θέση, και πέρασε τροπολογία με την οποία εμποδίζεται η εκλογή του.

Στα σόσιαλ έγινε αρκετός θόρυβος γύρω από το όνομα του αρχιμανδρίτη (το εκκλησιαστικό του όνομα βεβαίως, κατά κόσμον θαρρώ πως λέγεται  Παναγιώτης ή κάποιο άλλο εξίσου κοινό  όνομα).

O φίλος μας ο Δύτης ασχολήθηκε στο Τουιτερ να βρει ποιος ήταν ο πατέρας τού Μελχισεδέκ, ένα ερώτημα που θα μείνει αναπάντητο,  αφού στην προς Εβραίους επιστολή (7:3) ο Παύλος δίνει την εξής  περιγραφή: «ἀπάτωρ, ἀμήτωρ, ἀγενεαλόγητος, μήτε ἀρχὴν ἡμερῶν μήτε ζωῆς τέλος ἔχων»

Αλλά το πιο ωραίο που είδα, είναι το ΜΕΛΧΙΣΕΔΕΚ ως ακρώνυμο, όνομα μιας νέας πολιτικής  κίνησης! Μέτωπο Ενότητας για Λαϊκή Χειραφέτηση… και πάει λέγοντας. Πολύ καλό!

* Σε επαρχιακό ιστότοπο διαβάζω άρθρο με «θλιβερές συγκρίσεις» ανάμεσα στην Ελλάδα και σε χώρες του εξωτερικού, μεταξύ άλλων:

 Ένα ακόμη παράδειγμα αυτή την φορά με το θέμα της τεκνοποίησης στην Τσεχία. Εκεί η εργαζόμενη έγκυος διακόπτη με άδεια κύησης και λοχίας την εργασία της για τέσσερα συνεχή χρονιά και το κράτος της χορηγεί γενναία οικονομική ενίσχυση ανά μήνα για τα τέσσερα χρόνια.

Πώς είναι έγκυος σε διακόπτη και ποια σχέση έχει ο Σταμούλης ο λοχίας,  δεν ξέρω. Ούτε ξέρω αν ισχύουν τα στοιχεία για τα επιδόματα κύησης και λοχείας.

* Άρθρο στην Καθημερινή, με εξεζητημένο λεξιλόγιο αλλά και κάκιστη επιμέλεια, αφού κάνει και μια αλλαγή φύλου στον Βλαδίμηρο.

Ο  φίλος που το έστειλε, πήρε οθονιά, μην τυχόν και το διορθώσουν, αλλά πού τέτοια τύχη!

* Πέθανε προχτές ο Τζόρτζιο Αρμάνι, που τον είχαμε  στην Ελλάδα παραλλάξει σε Τζόρτζιο Πανέρι, αν θυμάστε. Στη νεκρολογία του στο  cnn.gr συνέβη ένα θαύμα.

Συγκεκριμένα, στο τέλος του άρθρου, ο νεκρός ζωντανεύει:

Ο Αρμάνι είναι ένας άνθρωπος που κρατάει πολύ τον εαυτό του σε εγρήγορση … Σύμφωνα με την οικογένεια του Αρμάνι, περνάει πολύ χρόνο στο γιοτ του, μήκους άνω των 60 μέτρων, και λατρεύει την ιστιοπλοΐα.

Μιράκολο -ή αλλιώς, η ιστιοπλοΐα και νεκρούς ανασταίνει!

* Υποτιτλιστικά από μια σειρά. Γράφει φίλος:

Είναι μια σειρά σε συνδρομητική πλατφόρμα (Φόνοι στη Βιέννη, 1ο επεισόδιο του 3ου κύκλου), γεμάτη μαργαριτάρια.

Δεν πρόλαβα να πάρω εικόνα το μεγαλύτερο, που επαναλαμβάνεται κιόλας καναδυό φορές: Ενώ η υπόθεση διαδραματίζεται σε οίκο μόδας της εποχής, η λέξη «σαλόν» (στη γαλλική προφορά της) μεταφράζεται κομμωτήριο! Σαλόν ντε κουαφίρ, σαλόν ντε κουτίρ, δε βαριέσαι, καναπέ να έχει…

Kαι αφού αναφέρει καναδυό λάθη σε υποτίτλους, έρχεται το ωραίο, μια προσθήκη στις δέλτους της Νομανσλάνδης, με αυτόν τον πίνακα του περίφημου ζωγράφου Ασενπούτελ!

Νέος κάτοικος της Νομανσλάνδης, ο ζωγράφος Άσενπούτελ…. Ενώ περιγράφει την ιστορία της Σταχτοπούτας, έιναι σημαντικό κομμάτι της σκηνής, ούτε που σκέφτηκε τη σύνδεση.

Διότι βέβαια στα γερμανικά Aschenputtel είναι η Σταχτοπούτα, όχι κάποιος ζωγράφος. (Για τα ονοματολογικά του παραμυθιού, υπάρχει  μνημειώδες  άρθρο του Σπιριδιόνε).

* Πριν από μερικές μέρες  ένας φίλος μού έγραψε στο Τουίτερ:

Όταν βρίσκουμε μαργαριτάρια στην Καθημερινή, φυσικά δεν μπορούμε να έχουμε απαιτήσεις από το Πρώτο Θέμα. Άκου εκεί «κατ’ οίκων έρευνες’, ο συντάκτης θεωρεί ότι οι έρευνες στρέφονται κατά των σπιτιών, δεν δικαιολογείται αλλιώς.

Ο φίλος αναφέρεται σε αυτό εδώ το άρθρο. Στο άρθρο το «κατ’ οίκον» γράφεται σωστά, αλλά υπάρχει και βιντεάκι με υποτίτλους, όπου πράγματι γράφεται «κατ’ οίκων έρευνες».

* Κι ένα ποδοσφαιρικό.

Στα στατιστικά του Ντιόγκο Νασιμέντο βλέπουμε την «ευστοχία πάσεων». Τριτόκλιτο; Οι πάσεις των  πάσεων;

* Και άλλο σχετικό με τα αθλητικά, για μια ιστοσελίδα πειρατικών αθλητικών μεταδόσεων που την έκλεισαν:

Ο Ed McCarthy, διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας αθλητικών μεταδόσεων DAZN Group, χαιρέτισε την κατάργησή της.

«Αυτή η εγκληματική δραστηριότητα απομύζονταν την αξία των αθλημάτων σε όλα τα επίπεδα και έθετε σε κίνδυνο τους οπαδούς σε όλο τον κόσμο», δήλωσε.

Και πώς να είναι το ρήμα; Απομύζομαι; Όχι, απομυζώ. Απομυζούσε λοιπόν.

* Και τρίτο αθλητικό, σχετικό με έμφυλους τύπους.

Ο Ολυμπιακός ανακοίνωσε την απόκτηση της Αμερικανίδας φουνταριστού, Γιοβάνα Σέκουλιτς.

Στο πόλο ανδρών, προφανώς είναι «ο φουνταριστός». Αλλά στων γυναικών, «η φουνταριστός»; Όχι βέβαια. Η φουνταριστή θα έπρεπε.

* Φίλος στέλνει άρθρο που φαίνεται κακομεταφρασμένο, αλλά τελικά δεν είναι και τόσο,  παρόλο που δεν αποφεύγει τα λάθη.

Για παράδειγμα, το: Η τεφροδόχος, που ανήκε σε μέλος (arnθ) της οικογένειας acsi, ξεχωρίζει για την εξαιρετική διακόσμησή της φαίνεται λάθος, αλλά  έτσι είναι και στο πρωτότυπο: The urn, belonging to the individual arnθ of the acsi family, stands out for its exceptional carving. Τα ετρουσκικά είχαν  ένα γράμμα που μεταγράφεται  θ.

Ή στο: Η Μέδουσα απεικονίζεται πλαισιωμένη από χαραγμένο τετράγωνο, με επιγραφές σε ετρούσκικη, χειρόγραφη γραφή, των οποίων οι γραμμές –  ρευστές και γωνιώδεις – τοποθετούν το αντικείμενο στις αρχές του οικογενειακού υπογείου, περίπου τον 3ο αιώνα π.Χ.

το λάθος δεν είναι τόσο πολύ το «οικογενειακό υπόγειο», που δεν ξέρω πώς πρέπει να αποδοθεί, αφού το πρωτότυπο είναι family hypogeum:

Medusa appears framed by an incised square with inscriptions in cursive Etruscan, whose strokes—fluid and angular—place the piece at the beginnings of the family hypogeum, around the 3rd century BC.

Βέβαια, η cursive γραφή δεν είναι χειρόγραφη αλλά θα έλεγα «επισεσυρμένη», και «της οποίας οι γραμμές». Πάντως, δεν είναι εύκολη η απόδοση.

* Aπό άρθρο στο in.gr η επόμενη οθονιά.

Τι έκαναν  οι επιστήμονες; Αισθάνθηκαν έκπληξη. Ναι, αλλά μονολεκτικά; Εκπλαγήκανε; Εξεπλάγησαν; Εκπλήχτηκαν;

Βάλε «έκπληξαν» αφού έκπληξη ένιωσαν, βάζεις και τα εισαγωγικά και αμαρτίαν ουκ έχεις.

* Κι άλλο από το in.gr, σε άρθρο για τα Τέμπη:

Αποκαλυπτική είναι η κατάθεση Παπαδημητρίου για το τι διεμήφθη πριν και μετά το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη που διερευνούσε και το θέμα της πυρόσφαιρας.

Θα μου πεις, το «διημείφθη» (διιμιφθι) παραείναι γιωτακιστικό, το «διαμείφθηκε» μαλλιαρό (όχι του Γιάννη), οπότε…

* Τίτλος στο Κρήτη TV:

Ανακούφιση για ασθενείς: Τα φαρμακεία της γειτονιάς μπαίνουν στη διάθεση των ακριβών σκευασμάτων

Λέει ο φίλος που το στέλνει: Πληρώνοντας κάτι παραπάνω θα αγοράζουμε και ένα φαρμακείο της γειτονιάς

* Σε  άρθρο για ναρκωτικά, διαβάζουμε ότι η συνδυαστική χρήση δύο ουσιών «οδήγησε πολλούς χρήστες σε συμπτώματα εξάρτησης και απόσυρσης».

Το ίδιο δημοσιεύτηκε και στο in.gr. H απόσυρση στο τέλος είναι  κακή μετάφραση. Στο πρωτότυπο είναι «withdrawal», που βέβαια σημαίνει «στέρηση», «σύνδρομο στέρησης», «στερητικό σύνδρομο».

* Μου  γράφει φίλος:

Διαβάζουμε σχετικά με το σοβαρότατο πρόβλημα που προέκυψε στην ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου:

Το «άδειασμα» της Αθήνας και δει του ΥΠΕΞ  από τη Λευκωσία, προκαλεί μία ακόμα εστία έντασης στο εσωτερικό της ΝΔ, με γαλάζιους βουλευτές να παραπονιούνται για τα συνεχιζόμενα «φάουλ» του Γ. Γεραπετρίτη, που όπως λένε, εκθέτουν τη χώρα σε πολλαπλά επίπεδα.

Και δη, βεβαίως. Ο φίλος, πολύ σωστά,  καταλήγει:

Άραγε θα γίνω πολύ κακός αν παραφράσω το γνωστό ρητό και πω «τα μεταξωτά αρχαία θέλουν και επιδέξιες πένες»;

Καθόλου κακός, έτσι είναι.

* Kι άλλο υποτιτλιστικό.

H οθονιά είναι από το νουάρ «Η Μεγάλη Κάψα» στο Έρτφλιξ: ο αστυνομικός υποδέχεται στο δωμάτιό του στο ξενοδοχείο την Γκλόρια Γκράχαμ, αλλά εμφανίζεται ελάχιστα ιπποτικός σύμφωνα με τους ελληνικούς υπότιτλους, αφού της λέει να κοιμηθεί στο πάτωμα! Στρωματσάδα μια κυρία; Επιτρέπεται;

(Στα αγγλικά λέει, πιάνοντας το τηλέφωνο: «I’ll get you a room on this floor», θα σου  κλείσω δωμάτιο σε αυτόν τον  όροφο!!)

* Έχω έναν φίλο που συχνά μου γράφει για την κατάχρηση, όπως βρίσκει, του «που». Κάποιες φορές τον βρίσκω αυστηρό, άλλοτε, όπως τώρα, έχει απόλυτο δίκιο:

Νέα πλήγματα κι ερωτήματα για τα πορίσματα και τα συμπεράσματα της δικαστικής έρευνας για τη σιδηροδρομική τραγωδία. Βρέθηκαν την …τελευταία στιγμή, προϊόντα καύσης σε ηλεκτράμαξες που είχαν εκδώσει πόρισμα ότι «δεν είχε καεί».

Του είπα για πλάκα: Αμφισημία,  έτσι  που το λέει δεν φαίνεται αν το πόρισμα το είχαν εκδώσει τα προϊόντα καύσης ή οι ηλεκτράμαξες ; Έπρεπε να γράφει  «τα οποία» ή «οι οποίες», να ξεκαθαρίζει.

Για πλάκα, βέβαια, διότι το «που» εδώ έπρεπε να  είναι «για τις οποίες». Ή όχι; Ποιο ήταν αυτό που «δεν είχε καεί»;

* Πιο πάνω είδαμε μαργαριτάρια από υποτίτλους μιας σειράς και μιας ταινίας, θα κλείσουμε τώρα με τη συνεισφορά του σινεφίλου μας, από ταινία.

Tου δίνω τον λόγο, τα λέει ωραία:

Από το φιλμ «Ο Σωματοφύλακας της Γυναίκας του Εκτελεστή» (μανία και εκεί με τις γενικές), φιλμ με πολλή δράση και περισσότερη …ανθελληνικότητα -ο Αντόνιο Μπαντέρας υποδύεται Έλληνα μεγιστάνα Αριστοτέλη Παπαδόπουλο που πριν από επικείμενο Γκρέξιτ προσπαθεί να κάνει cyber attack στα ηλεκτρονικά συστήματα όλης της Ευρώπης

Ο πρωταγωνιστής Ryan Reynolds ρωτάει την ψυχαναλύτριά του αν μπορεί μετά τον συσταθέντα …αποχαιρετισμό στα όπλα να κρατήσει το σουγιαδάκι του- pen-knife  και αποδίδεται «στυλό-μαχαίρι»…θα είχε δει κάπου το «…The pen is mightier than the sword…»

Όπως λέει και ο φίλος, pen-knife είναι ο σουγιάς. Τον λένε έτσι οι Βρετανοί, επειδή αρχικά η βασική του χρήση ήταν να ξύνουν την πένα,  τον παλιό καιρό που έγραφαν με πένα και μελάνι.

Σουγιαδάκι, όχι στυλό-μαχαίρι, μα τον  άγιο Μελχισεδέκ!

202 Σχόλια to “Μεζεδάκια του Μελχισεδέκ”

  1. LandS's avatar

    LandS said

    Ωραίος τίτλος!
    Ασεβής.

  2. Καλημέρα!

    Μόνο που στο αφισάκι των Μελχισεδέκ τρύπωσε ένα λαθάκι: δημοκ- ρατία χώρισαν τη λέξη. Μεζεδάκι μέσα σε μεζεδάκια!

    Συνεχίζω την ανάγνωση.

  3. Καλημέρα!

    Μόνο που στο αφισάκι των Μελχισεδέκ τρύπωσε ένα λαθάκι: δημοκ- ρατία χώρισαν τη λέξη. Μεζεδάκι μέσα σε μεζεδάκια!

    Συνεχίζω την ανάγνωση.

  4. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    https://www-news247-gr.cdn.ampproject.org/v/s/www.news247.gr/magazine/reportage/i-mafia-tis-kritis-kai-oi-skies-giro-apo-tin-eklogi-mitropoliti-kidonias/?amp=&_gsa=1&_js_v=a9&usqp=mq331AQIUAKwASCAAgM%3D#amp_tf=%CE%91%CF%80%CF%8C%20%251%24s&aoh=17571429266057&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&share=https%3A%2F%2Fwww.news247.gr%2Fmagazine%2Freportage%2Fi-mafia-tis-kritis-kai-oi-skies-giro-apo-tin-eklogi-mitropoliti-kidonias%2F

  5. Βλέποντας το «πάσεων» αναρωτιέμαι μήπως ήρθε η ώρα να αναδημοσιευτούν εκείνα τα κείμενα από τον παλιό ιστότοπο για τη μανία της νεοκαθαρεύουσας, τις σχιζολεξίες κλπ.

  6. sarant's avatar

    sarant said

    Καλημέρα , ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχολια! Πάω για πρωινό.

  7. Λεύκιππος's avatar

    Λεύκιππος said

    (το εκκλησιαστικό του όνομα βεβαίως, κατά κόσμον θαρρώ πως λέγεται  Παναγιώτης ή κάποιο άλλο εξίσου κοινό  όνομα

    Κατά το κοινώς λεγόμενο, «θα πείτε το Δεσπότη Παναγιώτη».

  8. xar's avatar

    xar said

    πάσεων:

    Σαν να ακούω το γκλουπ στον λαιμό του αρθρογράφου, τη στιγμή που συνειδοτοποίησε ότι είναι υποχρεωμένος από άγραφο μεν, απαράβατο δε, νόμο να βάλει την πάσα στη γενική πληθυντικού.

  9. Αγγελος's avatar

    Αγγελος said

    Ο βιβλικός Μελχισεδέκ είναι πολύ μυστήρια φυσιογνωμία. Αναφέρεται φευγαλέα στη Γένεση ΙΔ’ ως «ἱερεὺς τοῦ Θεοῦ τοῦ ὑψίστου» που ευλόγησε τον Αβραάμ μετά από κάποια μάχη, αλλά και σε ένα στίχο Ψαλμού, στον οποίο στηρίζει ένα θεολογικό επιχείρημα ο συντάκτης της προς Εβραίους επιστολής.

  10. Λεύκιππος's avatar

    Λεύκιππος said

    Εντάξει το πάσεων λανθασμένο, αλλά και πάλι, αυτή η γενική πληθυντικού στα θηλυκά, ακούγεται ιδιαίτερα αφύσικη, αν πούμε οι πάσες των πασών, ή να πω οι πάσες των πάσων;

  11. atheofobos's avatar

    atheofobos said

    Διαβάζω εδώ σχετικά για την  μη εκλογή Αρσένιου !

    Τον περασμένο Μάιο, η Ιερά Σύνοδος της Κρήτης επρόκειτο να προχωρήσει τις διαδικασίες για την εκλογή του Αμφιλόχιου, ωστόσο έπεσε τηλέφωνο από το Μαξίμου να σταματήσει η διαδικασία. Όπως και έγινε, μετά από πεντάωρη συνεδρίαση, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα η θέση του Μητροπολίτη στα Χανιά να “χηρεύει”. Μέσα σε αυτήν την κόντρα, η κυβέρνηση πέρασε τον περασμένο Μάιο τροπολογία με την οποία απαγορευόταν πλέον το “μεταθετό”, η μετακίνηση δηλαδή ενός νυν μητροπολίτη σε άλλη Μητρόπολη. Οι ισχυροί υποστηρικτές του Αμφιλόχιου, αλλά και παράγοντες της Εκκλησίας της Κρήτης, αντέδρασαν έντονα, πετυχαίνοντας μάλιστα να εκδοθεί και ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου. Η κυβέρνηση διά του Παύλου Μαρινάκη απέκρουσε τις αιτιάσεις πως το Μαξίμου μπλέκεται στα εκκλησιαστικά θέματα της Κρήτης, ενώ κυβερνητικά στελέχη έλεγαν πως τη συγκεκριμένη τροπολογία τη ζήτησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το οποίο όχι μόνο δεν το διέψευσε, αλλά προχωρά και σε ετοιμασίες αλλαγής του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας Κρήτης. 

    https://www.neakriti.gr/parapolitika/2136240_i-mafia-toy-nisioy-ta-byzantia-kai-oi-politikes-kantrilies

    Τα παραπάνω αποδεικνύουν έμπρακτα τον θερμό εναγκαλισμό Κράτους και εκκλησίας και μου θύμισαν γιατί ο μακαρίτης Χριστόδουλος ξόρκιζε το  État laïc !

    Τέλος γιατί προτίμησα το μακαρίτης αντί του μακαριστός έχει γίνει συζήτηση παλιότερα στο

  12. Το πέτυχα προχθές στο Χ, και το κράτησα για την πιατέλα μας

    Βρέθηκαν την …τελευταία στιγμή, προϊόντα καύσης σε ηλεκτράμαξες που είχαν εκδώσει πόρισμα ότι «δεν είχε καεί». Εγώ καταλαβαίνω:
    …σε ηλεκτράμαξες ΕΝΩ είχΕ εκδοΘεί πορίσμα ότι ….

  13. sarant's avatar

    sarant said

    10 Υπάρχει βέβαια «πασων των Ρωσιών». Αλλά έχεις δίκιο

  14. …με αφορμή το μεζεδάκι της «απόσυρσης»,
    Πληροφορίες για το φυτικό ρόφημα Feel Free Classic, το οποίο κυκλοφορεί σε χιλιάδες πρατήρια καυσίμων και καταστήματα στις ΗΠΑ και προβάλλεται ως «εναλλακτικό, φυτικό συμπλήρωμα ευεξίας». Το προϊόν περιέχει καβά και κυρίως κράτομ (Mitragyna speciosa), βότανο με ιδιότητες που μιμούνται τα οπιοειδή και γνωστό για τον κίνδυνο εξάρτησης και στερητικών συμπτωμάτων.

    https://www.sigmalive.com/news/dimosia-igeia/1286115/sinaghermos-hpa-ghia-to-rofima-feel-free-h-oysia-poy-odighi-se-ethismo
    και εδώ αλλά πάλι με ένα μεζεδάκι,
    https://www.reddit.com/r/IASIP/comments/14erpyr/guys_please_dont_try_the_feel_free_shots_rob_and/?tl=el

  15. spyridos's avatar

    spyridos said

    5
    Αυτά θα πληθαίνουν όσο άνθρωποι που δεν διδάχτηκαν την τεχνητή αυτή γλώσσα θα προσπαθούν να την αναβιώσουν.
    Περνούσα βιαστικά από το»Ελευθέριος Βενιζέλος» την τελευταία φορά και δεν πρόλαβα να βγάλω φωτογραφίες. Είναι πραγματικά ένας «κήπος» με τις νέες ταμπέλες για οδούς διαφυγής κτλ.
    Γραμμένες σε μια ακαταλαβίστικη νεοκαθαρεύουσα γεμάτη λάθη.

    9
    Είναι ο γκεστ σταρ της Π.Δ. διάβασα κάπου.

  16. Πέθανε ο Γκι Σονιέ.

  17. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    13 Και το σχετικό μαργαριτάρι της Μαρίκας Νέζερ από την ταινία Της Κακομοίρας: «Στην υγεία πάντων και παξών«, στο οποίο ο Χατζηχρήστος προσθέτει το «πασών των Ρωσιών»

  18. xar's avatar

    xar said

    Για το άρθρο με την ετρουσκική λάρνακα:

    – cursive:

    Δεν είμαι σίγουρος αν το επισεσυρμένος είναι η κατάλληλη απόδοση εδώ (ούτε είμαι σίγουρος ότι cursive είναι η σωστή περιγραφή της συγκεκριμένης γραφής στα αγγλικά), αφού δεν μιλάμε για χειρόγραφο, αλλά για σκαλισμένα γράμματα. Αν δεν κάνω λάθος, το χαρακτηριστικό που περιγράφεται είναι ότι τα γράμματα είναι περισσότερο καμπυλωτά και ακανόνιστα από ό,τι σε άλλες εγχάρακτες επιγραφές, και ενδεχομένως ότι χαράχτηκαν με πίεση πάνω στο υλικό της λάρνακας, σαν να γράφουμε με στυλό σε χαρτί ή με σουγιαδάκι σε ξύλο. Οπότε δεν θα ήταν καλύτερη απόδοση κάτι σαν «καμπυλόγραμμη»;

    – «τοποθετούν το αντικείμενο στις αρχές του οικογενειακού υπογείου, περίπου τον 3ο αιώνα π.Χ

    Δεν μου φαίνεται πολύ εντάξει η συγκεκριμένη πρόταση στα ελληνικά: Τι θα πει αυτό το «στις αρχές του οικογενειακού υπογείου», στο έμπα, πρώτη λάρνακα δεξιά;

    Κατά πρώτον, το υπόγειο νομίζω ότι θα ήταν καλύτερο να αποδοθεί ως ταφικός θάλαμος, αφού αυτή είναι η χαρακτηριστική χρήση του χώρου. Αν δεν θέλουμε να χάσουμε τη λεπτομέρεια ότι ο χώρος είναι υπόγειος, μπορούμε να πούμε «υπόγειος ταφικός θάλαμος».

    Δεύτερον, αν καταλαβαίνω καλά, ο ταφικός θάλαμος πρέπει να περιείχε αντικείμενα που χρονολογούνται σε ένα ευρύ χρονικό διάστημα, πιθανότατα καλύπτοντας αρκετές γενιές, με την αρχή της χρήσης του να εκτιμάται περίπου τον 3ο αι. π.Χ. Σε άλλο άρθρο για το ίδιο θέμα (που δεν φαίνεται να είναι η πηγή της μετάφρασης) αυτό είναι πιο ξεκάθαρο, καθώς αναφέρεται: […] whose fluid and angular strokes date the piece to the early phase of the family hypogeum from the 3rd century BC.

    – Όσον αφορά τα arnθ/arnth και acsi, τα βρήκα και τα δύο ως ετρουσκικά ονόματα (γιατί όμως χωρίς κεφαλαίο το πρώτο γράμμα;). Ωστόσο, στην εικόνα που συνοδεύει το άρθρο ο ταφικός θάλαμος αναφέρεται ξεκάθαρα ως «Ipogeo dei Volumni». Τι παίζει εδώ;

    – Τέλος, και μάλλον το σημαντικότερο: Μεταφράζουμε που μεταφράζουμε έτοιμο άρθρο, γιατί δεν παραθέτουμε την πηγή;

  19. Μελχισεδέκ

    Επίσκοπος ντεμέκ

    ο οινος κρυος, demi sec,

    τρενα ΟΣΕ οι τεως ΣΕΚ

    Πετρελαιάδες στον ΟΠΕΚ

    απηγχονισθη ο Μωσαντε΄κ

    κι ηθοποιος; Γκρέγκορυ Πεκ

    (Τιρανα, νομισμα το λεκ)

  20. Georgios Bartzoudis's avatar

    Georgios Bartzoudis said

    (α) Θυμόμουνα από επιστολή του Παύλου τη φράση «Αρχιερεύς εις τον αιώνα κατά την τάξιν Μελχισεδέκ», και όλο έλεγα να το ψάξω. Αλλά βλέπω ότι δεν είναι τόσο εύκολο. Ίσως ο Λεόνικος μπορεί να μας διαφωτίσει περισσότερο.

    (β) «Ο μαφιόζος πήρε τηλέφωνο τον πρώην υπουργό και νυν ιδιώτη Πάνο Καμμένο»

    # Γνωστός και μη εξαιρετέος ως χρήσιμος ηλίθιος, αλλά για κομπιναδόρο δεν τον ήξερα. Ίσως ο σύμμαχός του Τσίπρας μπορεί να μας διαφωτίσει περισσότερο

  21. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    19 , συνεχίζοντας πάνω στο στιχούργημα του κου Πέππα:

    Κι όταν θα πάμε στο Μπεμπέκ

    φέρε να φάμε ένα περέκ

    και για γλυκό χανούμ μπουρέκ

    ή με σταφίδες ένα κεκ.

  22. ΜΙΚ_ΙΟΣ's avatar

    ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Υπήρξε κι αυτός ο Μελχισεδέκ (Τσουδερός), Κρητικός ιερωμένος, επαναστάτης, σημαντική φυσιογνωμία. https://el.m.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B5%CE%BB%CF%87%CE%B9%CF%83%CE%B5%CE%B4%CE%AD%CE%BA_%CE%A4%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%B4%CE%B5%CF%81%CF%8C%CF%82

  23. ΜΙΚ_ΙΟΣ's avatar

    ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Ο, η δημοσιογράφος. Όχι, βέβαια! 😀Πέρυσι το καλοκαίρι είχα πετύχει μια ‘δημοσιογράφα’ σε κάποιο βιβλίο, από τα παλιά του ΓΑΛΑΞΙΑ, και μου εντυπώθηκε…

  24. sarant's avatar

    sarant said

    18 Στα άλλα συμφωνώ, για το cursive περιμένω μην περάσει αρχαιολόγος.

  25. Theo's avatar

    Theo said

    Μαρμάγκα!! 😦

  26. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    […] ο Νεοϋορκέζος Σόλομον Νόρθαπ […] ζει ως ελεύθερος Αμερικανός πολίτης […] ταλαντούχος μουσικός […] απάγεται και πωλείται ως σκλάβος […]καταφέρνει εν τέλι […] να επιζήσει

    Ταιριαστό, νομίζω.

    https://tvxs.gr/politismos/sinema/o-talantoyxos-kyrios-mpenentikt-kampermpats/ 

  27. Jorge's avatar

    Jorge said

    Θυριώδεις οι αυξήσεις, σκύβουν να περάσουν κάτω από την πόρτα.

    https://www.efsyn.gr/politiki/antipoliteysi/483544_ekneyrizei-tin-kybernisi-i-mayri-biblos

    family hypogeum η οικογενειακή κατακόμβη,
    cursive πλαγιογράμματη; 

  28. ΓιώργοςΜ's avatar

    ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!

    Κάπου δε λέει ο παπάς «και πάντων και πασών»; Αν και, βάσιμα πιστεύω, μάλλον δεν εννοεί τις πάσες με την ποδοσφαιρική έννοια….

  29. xar's avatar

    xar said

    @27 «family hypogeum η οικογενειακή κατακόμβη,»

    Μου αρέσει, μπράβο.

  30. Jorge's avatar

    Jorge said

    #29.

    Αν ορθά ανακαλώ, οι εύποροι Ετρούσκοι είχαν το σόι φυτεμένο κάτω από το σπίτι τους.

  31. ΓιώργοςΜ's avatar

    ΓιώργοςΜ said

    cursive

    Καλά τα λέει ο Νικοκύρης

  32. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Mηνυτήρια αναφορά κατά ισραηλινού αξιωματικού που κάνει διακοπές στην Ελλάδα https://www.efsyn.gr/kosmos/mesi-anatoli/483800_minytiria-anafora-kata-israilinoy-axiomatikoy-poy-kanei-diakopes-stin

    https://en.wikipedia.org/wiki/Hind_Rajab_Foundation

  33. Jorge's avatar

    Jorge said

    31. Μονοκοντυλιά.

  34. Λάμπας's avatar

    Λάμπας said

    Η σημερινή ΕφΣυν φιλοξενεί άρθρο του (ουδέτερο) Τζούντιθ Μπάτλερ, που συστήνεται ως Αμερικαν@ μετα-στρουκτουραλιστικ@ φιλοσοφ@.
    Ένα-ένα:
    Αμερικαν@: εντάξει μου φαίνεται. Παραλείπονται δύο ή τρία γράμματα( -ός, ίδα).
    μετα-στρουκτουραλιστικ@: νομίζω πως το παπάκι έπρεπε να είναι δύο γράμματα πιο πίσω (μεταστρουκτουραλιστής, μεταστρουκτουραλίστρια δε θα λέγαμε;)
    φιλοσοφ@: εδώ γιατί μπήκε παπάκι; Φιλόσοφος δε θα λέγαμε σε κάθε περίπτωση;
    Άμα το πάμε έτσι πάντως, σύντομα οι λέξεις θα αποτελούνται από γράμματα, αριθμούς και σύμβολα, όπως τα πάσγουορντ.

  35. xar's avatar

    xar said

    @31

    Δεν διαφωνώ, μια χαρά τα λέει ο Νικοκύρης ότι cursive (script) κανονικά είναι η επισεσυρμένη (γραφή).

    Δεν ξέρω όμως κατά πόσο χρησιμοποιείται ο όρος και για εγχάρακτη γραφή σε σκληρό υλικό, όπως ο ασβεστόλιθος ή ακόμα και σε μαλακότερο όπως ο πηλός. Μπορεί μάλιστα, για τέτοιες περιπτώσεις, να χρησιμοποιείται ο όρος στα αγγλικά αλλά όχι στα ελληνικά (ή τούμπαλιν).

    Όσο το ψιλοέψαξα βρήκα το cursive να χρησιμοποιείται για αναφορά σε κείμενα γραμμένα σε πάπυρο, χαρτί κτλ. Για χαράγματα σε σκληρό υλικό, βρήκα μόνο σύγχρονες αναφορές (π.χ. cursive inscription σε μεταλλικές ταμπέλες, προφανώς με μηχανική χάραξη), αλλά αυτό είναι άλλη περίπτωση.

    Κάπου πέτυχα να αντιπαρατίθενται τo monumental [script used in] stone inscriptions με τo cursive [script] for everyday use, αλλά δεν είναι ξεκάθαρο το υλικό στο οποίο χρησιμοποιούταν η δεύτερη γραφή.

    Όντως κάποιος αρχαιολόγος θα μπορούσε να μας διαφωτίσει καλύτερα για τη σχετική ορολογία.

  36. Jorge's avatar

    Jorge said

    35.
    Επιγραφολόγος, είναι η ειδικότητα που θα διαφώτιζε.

  37. Alexis's avatar

    Alexis said

    #15: Πάντως η πάσα είναι εντελώς λαϊκή λέξη, καμία σχέση με νεοκαθαρεύουσα. Ακριβώς γι αυτό και μας δυσκολεύει η γενική πληθυντικού.

  38. LandS's avatar

    LandS said

    16 τέλος

    Ούτε καν γκεστ σταρ, κάμεο απήρανς

  39. Theo's avatar

    Theo said

    Καλημέρα,

    @18, 24:

    Μια και μιλάμε για γραφή (άρα και Παλαιογραφία), το cursive κι εγώ επισεσυρμένη θα το μετέφραζα. Ίσως ο Π2 να ξέρει αν υπάρχει κι άλλος όρος, της Επιγραφολογίας.

    @20:

    Στα περασμένα μεζεδάκια (https://sarantakos.wordpress.com/2025/08/30/meze-704/#comment-1006019) είχα γράψει:
    «Κατὰ τὴν τάξιν Μελχισεδέκ» υπάρχει στους Ψαλμούς και στην Προς Εβραίους (βλ. https://amoustakis.wordpress.com/2013/04/08/melchizedek/).

    Παραθέτω σήμερα από άλλον ιστότοπο:

    Μελχισεδέκ (το οποίο σημαίνει «βασιλεύς δικαιοσύνης»[1]), είναι το όνομα ενός βιβλικού προσώπου της Παλαιάς Διαθήκης (Γεν. 14,18-20) το οποίο εμφανίζεται ως προστάτης του Αβραάμ, προκάτοχος του Δαβίδ και προεικόνιση του Ιησού[2].

    Μελχισεδέκ ήταν σύγχρονος του Αβραάμ, βασιλιάς της χαναανιτικής πόλης Σαλήμ η οποία αργότερα ονομάστηκε Ιερουσαλήμ[3]. Επειδή Σαλήμ σημαίνει «ειρήνη», ο Μελχισεδέκ ήταν και βασιλιάς ειρήνης αλλά και «ιερεύς Θεού του Υψίστου», του αληθινού δηλαδή θεού, τον οποίο λάτρευε και ο Αβραάμ, και αποτελούσε φωτεινή εξαίρεση μεταξύ των Χαναναίων, οι οποίοι ήταν ειδωλολάτρες. Ο Μελχισεδέκ, ένας μη εβραίος ιερέας, έχει κυρίαρχο ρόλο αφού μπροστά του, ο Αβραάμ, πρόγονος των λευιτών ιερέων, περιορίζεται σε μιά κατώτερη βαθμίδα, κάτι που «η ραβινική ερμηνεία θα προσπαθήσει να το κάνει να ξεχαστεί, ενώ η χριστιανική θα το θυμάται»[4]: παλιοί Εβραίοι σχολιαστές, για να δικαιολογήσουν την υπεροχή του Μελχισεδέκ έναντι του Αβραάμ, επινόησαν, ότι ο βασιλιάς της Σαλήμ ήταν ο Σημ, ο πρωτότοκος γιος του Νώε[5].

    Σύμφωνα με την Προς Εβραίους επιστολή, ο Μελχισεδέκ ήταν «απάτωρ, αμήτωρ, αγενεαλόγητος, μήτε αρχήν ημερών μήτε ζωής τέλος έχων» (Εβρ. 7,3) και πράγματι, η Αγία Γραφή δεν κάνει λόγο για τον πατέρα, τη μητέρα, τη γέννηση, τη γενεαλογία ή το θάνατό του[6]. Αναφέρεται χωρίς προκάτοχο και διάδοχο, ως βασιλιάς και ιερέας ορισμένος από τον Θεό, με αποτέλεσμα τα χαρακτηριστικά αυτά να σκιαγραφούν τον Ιησού και να προτυπώνουν τον Χριστό[7] τον αιώνιο Ιερέα και Βασιλιά «κατά την τάξιν Μελχισεδέκ (Εβρ. 7,11) και όχι κατά την τάξη Ααρών, του ορισμένου από τον Θεό στο Σινά πρώτου αρχιερέα του Ισραήλ[8], ο οποίος ήταν «γνωστού βίου, καταγωγής, θανάτου και διαδοχής»[9]. (https://el.orthodoxwiki.org/%CE%9C%CE%B5%CE%BB%CF%87%CE%B9%CF%83%CE%B5%CE%B4%CE%AD%CE%BA)

  40. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    Inscriptions on monuments

    edit

    Tumulus on a street at Banditaccia, the main necropolis of Caere

    The main material repository of Etruscan civilization, from the modern perspective, is its tombs, all other public and private buildings having been dismantled and the stone reused centuries ago. The tombs are the main source of Etruscan portables, provenance unknown, in collections throughout the world. Their incalculable value has created a brisk black market in Etruscan objets d’art – and equally brisk law enforcement effort, as it is illegal to remove any objects from Etruscan tombs without authorization from the Italian government.

    The magnitude of the task involved in cataloguing them means that the total number of tombs is unknown. They are of many types. Especially plentiful are the hypogeal or «underground» chambers or system of chambers cut into tuff and covered by a tumulus. The interior of these tombs represents a habitation of the living stocked with furniture and favorite objects. The walls may display painted murals, the predecessor of wallpaper. Tombs identified as Etruscan date from the Villanovan period to about 100 BC, when presumably the cemeteries were abandoned in favor of Roman ones.[95] Some of the major cemeteries are as follows:

    • Caere or Cerveteri, a UNESCO site.[96] Three complete necropoleis with streets and squares. Many hypogea are concealed beneath tumuli retained by walls; others are cut into cliffs. The Banditaccia necropolis contains more than 1,000 tumuli. Access is through a door.[97]
    • Tarquinia, Tarquinii or Corneto, a UNESCO site:[96] Approximately 6,000 graves dating from the Villanovan (ninth and eighth centuries BC) distributed in necropoleis, the main one being the Monterozzi hypogea of the sixth–fourth centuries BC. About 200 painted tombs display murals of various scenes with call-outs and descriptions in Etruscan. Elaborately carved sarcophagi of marble, alabaster, and nenfro include identificatory and achievemental inscriptions. The Tomb of Orcus at the Scatolini necropolis depicts scenes of the Spurinna family with call-outs.[98]

    από wikipedia etruscan language

  41. sarant's avatar

    sarant said

    25 –> 39 Συγγνώμη!

    39 και 40 είχαν κρατηθεί.

  42. ΓιώργοςΜ's avatar

    ΓιώργοςΜ said

    34 Το @ χρησιμοποιείται, βλακωδώς κτγμ, για να δηλώσει ουδετερότητα φύλου. Σε μια γλώσσα που έχει γραμματικό ουδέτερο γένος δεν χρειάζονται ακροβασίες τέτοιου είδους. Ακτιβισμός της κακιάς ώρας σε συνδυασμό με ατενσιονχοριλίκι.

  43. …καλλιγραφία στην πέτρα!🤓🤭

  44. π2's avatar

    π2 said

    39 και προηγούμενα:

    Συνήθως δεν λέμε για επιγραφές ότι είναι σε επισεσυρμένη γραφή αλλά ότι ο τύπος γραμμάτων επηρεάζεται από την επισεσυρμένη γραφή. Και αυτό είναι που συμβαίνει και επί της ουσίας. Βρίσκεις, ας πούμε ήδη από τον ύστερο 3ο αι. μ.Χ. «βυζαντινά» (στρογγυλόσχημα) άλφα, όχι γιατί αυτός είναι ο κανόνας στην επιγραφική μόδα της περιόδου, αλλά γιατί ο χαράκτης παρασύρεται από τα γράμματα που βλέπει συχνότερα γραμμένα.

  45.  “Κατά την τάξη Μελχισεδέκ” Σοφίας Κιόρογλου

    Ούτε αρχή ούτε τέλος

    μόνο άρτο και οίνο Παμβασιλέως

    Φάγετε και πιέστε απ” το ποτήρι μου

    στο γιορτινό τραπέζι που ετοίμασα

    Μόνο ζωή αθάνατος

    λίγο σώμα και αίμα

    από το ποτήρι τούτο

    του Υιού μου του Αγαπητού

    Κατά την τάξιν Μελχισεδέκ,

    υιός του Μελχί και εγγονός του Σίδου

    ο Ουρανός ο θρόνος Σου, Γη ταπεινή

    υποπόδιο των ποδιών Σου

    Σε προσκυνούμε μεγάλε Δεσπότη

    μετάληψη από Θεία χέρια να λάβουμε

    σαν άλλοι Αβραάμ ικέτες ευδοκίας

    στο μεγαλείο της Δόξας σου συνδαιτήμονες

    Πολλά και διάφορα για Μελχισεδέκ:
    https://www.matia.gr/pisth/kata-tin-taxi-melchisedek.html

  46. aerosol's avatar

    aerosol said

    #34
    Μ’ αυτές τις ανοησίες οι αριστερές φωνές δείχνουν γιατί έχουν απομακρυνθεί από τις πραγματικές ανάγκες του κόσμου (…πασών των φύλων και προσδιορισμών!).

    Δεν θα μπω καν στο πώς το they/them έχει μακριά ιστορία και σχετική φυσικότητα στα αγγλικά, ενώ τα πάσης φύσης @ είναι αφύσικα εφευρήματα εμποδίζουν την ανάγνωση -δηλαδή εμποδίζουν την επικοινωνία. Θα μείνω στο ότι, αν έκαναν τον κόπο να διαβάσουν για την Μπάτλερ στη wiki, θα έβλεπαν πως δέχεται και το «αυτή» ως αντωνυμία, και δεν θα βασανιζόμασταν με λεκτικούς και (ψευδο-) ιδεολογικούς αυνανισμούς.

  47. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    ecriture_et_inscriptions_etrusques-relu.pdf

    Για τη γραφή των Ετρούσκων και τη γραφή σε αντικείμενα στους τάφους.

    Το #40. μόλις το ξανανέβασα και κρατήθηκε πάλι, οπότε άκυρο, καθώς κάνω ακροβατικά επικόλλησης από το κινητό.

  48. Jorge's avatar

    Jorge said

    #34.
    Τυπικοί ουδετεροφυλόφιλοι.

  49. sarant's avatar

    sarant said

    47 Συγγνώμη για την ταλαιπωρία

  50. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    μπάτλερ της λοατκίλας

  51. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Όταν είχε σκάσει η Μπάτλερ στην Κυψέλη, τον Μάιο, δεν έπεφτε καρφίτσα στη Δημοτική Αγορά, στο πλαίσιο της παρουσίασης του Ποιος φοβάται το φύλο;, ποτ εξέδωσε η Αλεξάνδρεια. Μεταξύ άλλων, είχε συνομιλήσει μαζί της μια κυρία που δήλωνε «συγγραφέας και ερευνητό».

  52. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    που εξέδωσε η «Αλεξάνδρεια»

  53. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Ανακούφιση για ασθενείς: Τα φαρμακεία της γειτονιάς μπαίνουν στη διάθεση των ακριβών σκευασμάτων

    Σιγά μην πα να ψωνίσω από φαρμακείο που μπαίνει αντί να εισέρχεται.

  54. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Πάντως ο Ιάσων Δούσης το έχει καιρό γυρίσει το μπιφτέκι στην κανονική, διατρανώνοντας ότι δεν θέλει πια το «Τζέισον-Αντιγόνη»…

  55. Jorge's avatar

    Jorge said

    Πάει ο Γιωρίκας στο ψυχίατρο και του λέει:
    – Γιατρέ μου, κάθε βράδυ βλέπω τον ίδιο τρομαχτικό εφιάλτη. Κάποιος με κυνηγά να με σκοτώσει.

    Τρέχω, τρέχω, τρέχω και φτάνω μπροστά σε μια μεγάλη πόρτα με

    τεράστια κόκκινη επιγραφή.

    Σπρώχνω για να ανοίξω την πόρτα, σπρώχνω, ξανασπρώχνω αλλά δεν ανοίγει η ρημάδα!

    Ο τύπος που με κυνηγά πλησιάζει συνεχώς με το μαχαίρι στο χέρι.

    Ουρλιάζω στον ύπνο μου και ξυπνώ ιδρωμένος και κατατρομαγμένος.

    – Μμμμ, ενδιαφέρον, και δεν μου λέτε, σας παρακαλώ, μήπως θυμάστε τι γράφει η επιγραφή πάνω στην πόρτα;

    – “ΕΛΞΑΤΕ”…

  56. Αρμάνι, περνάει πολύ χρόνο στο γιοτ του,
    μήκους άνω των 60 μέτρων

    Μετά συγχωρήσεως, ο συχωρεμένος πλέον

  57. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Ψυχραιμία βρε ΓουΤου. Όλοι καταλάβαμε πως το ποτ ήταν λάθος πληκτρολόγησης αντί του ορθού που. Πάρε μια βαθιά ανάσα, χαλάρωσε λίγο. Σε καφενείο είσαι.

  58. Jorge's avatar

    Jorge said

    Το πότ στρίβεται και εκδίδεται από την πονηρή Αλεξάνδρεια. 🙂

  59. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    57 Χτήνερμαν

    Δεν ήταν το μόνο μου σφάλμα.

  60. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Για αυτομαστίγωση στο πλυσταριό, μη γεμίσουμε αίματα το σαλόνι. Λείπει κι ο Νικοκύρης και του υποσχέθηκα προσωπικά πως θα το προσέχουμε το ρημάδι.

  61. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Καταχρηστικά, αλλά χωρίς ιδεολογικές συνδηλώσεις, η «Κ» στη συγκεκριμένη αποκλειστική συνέντευξη χρησιμοποιεί το θηλυκό γένος επιθέτων και αντωνυμιών όταν αναφέρεται στη φιλόσοφο. Η ίδια η Μπάτλερ αντιμετώπισε το λεκτικό «ατόπημα» να ονομαστεί «γυναίκα» με χιούμορ, κατανοώντας ίσως ότι σχετίζεται με τη δυσκολία της γραμματικής προσαρμογής στα ελληνικά, μια γλώσσα έντονα έμφυλη στην οποία το ουδέτερο γένος δεν χρησιμοποιείται –τουλάχιστον όχι ευρέως– για πρόσωπα. Προφανώς, η χρήση του γένους δεν σημαίνει αμφισβήτηση του δικαιώματος του αυτοπροσδιορισμού.https://www.kathimerini.gr/world/563505673/fovaste-gia-ti-woke-koyltoyra-k-mpatler/

  62. sarant's avatar

    sarant said

    Παλι καλά

  63. @ 37 Alexis 

    Νομίζω, αγαπητέ Αλέξη, ότι η γενική μάς δυσκολεύει επειδή δεν διδάσκεται επαρκώς η σύνταξη της δημοτικής (π.χ. λειτουργία του ρήματος, χρήση προθέσεων) οπότε αναδύεται συχνά το σχήμα ουσιαστικό + ουσιαστικό.

  64. … η καβά θεωρείται … μη
    εθιστική …

    Απλώς
    μεθυστική

  65. Costas Papathanasiou's avatar

    Costas Papathanasiou said

    Καλησπέρα!
    Αρκούντως εναλλακτική η γεύση στα σημερινά μεζεδάκια, επιτρέπουσα ως εκ τούτου και ένα ασμάτιο
    “Υπέρ αλλαγής”
    “κάκιστη επιμέλεια, αφού κάνει και μια αλλαγή φύλου στον Βλαδίμηρο”(Ν.Σ.)
    Bloody-μοιραία, φύλ(λ)ου, αλλαγή/ και στραβού κλήματος στη γη
    στη σκια παντός όνου χαρμάνη/ και αρμενιστή με γιοτ Αρμάνι,
    με σύνδρομο Εύας και Ασενπούτελ/ να τρώει όλα τα μήλα ως στρούντελ,
    παράσιτου που απομυζά/ ζωή από ζα και από μη ζα
    και όλα όσα επωμίζονταν/ κάποτε, άπω, Μείζων Ταν1
    Δει δη και το “άδειασμα” του ΥΠΕΞ/ ανεξαρτήτως φίλου ή σεξ
    απ’ όσα στρώνονται άτομα/ σε κάθε ορόφου πάτωμα
    ή στης φαμίλιας την υπόγα/ που ‘χει φουνταριστών πιρόγα
    ή απ’ όποιον είπε “θάμαξα/ Καμμένου ηλεκτράμαξα”,
    όπως βεβαίως και του ΥΠΕΘΑ,/ απ’ όποιον είπε “Θα και Θα”
    άνθρωπο ή θεό ή ντεμέκ/ Διάκονο ή Μελχισεδέκ,
    όπου εργαζόμενη έγκυος λοχίας
    με άδεια κύησης για διακόπτη
    μπορεί να κόβει το φως οικίας
    όποιου δεν δέχεται να ‘χει ένα επόπτη
    ο οποίος κατά δικαίων και αδίκων,/ διεξάγει «έρευνες κατ’ οίκων»
    έχων Αρχή “Είδα Φως και μπήκα”,/ Ένταλμα το «Ἐν τούτῳ νίκα»
    και Πίστιν (ως αυτή “διημείφθη”)/ “Ἐκ ‘γενηθήτω’ δι’ ἐμ’ ἥφθη”,
    ως πάσα φάσις πάσεων2/ με επίπαση επιφάσεων.
    Και απόφαση ειλημμένη: Πάντα/ να ‘ν’ σε Άρχου πάντα, για ένα “Απάντα!”,
    πένητος πένα “παινεμένη”/ μόνο ως γραφή «επισεσυρμένη»
    (άρα σαφώς εξαρτημένη/ διότι αν αποσυρθεί πεθαίνει),
    που έτσι αγνοεί πώς θα χαιρόταν/ κι αυτή, φτερά άμα έκανε, όταν
    πετούν οι χέρες, μ’ άχερα- “με χαρές και πάνε”-
    ψηλά τα πενομάχαιρα/ και για σουγιά σού3 μιλάνε.
    1: Τάν, Τανός κρητικός τύπος του Ζεύς (πρβλ Δωρ. Ζάν, Ζανός) https://el.wiktionary.org/wiki/%CE%96%CE%B5%CF%8D%CF%82 .
    2: πᾶσις: ἡ, (*πάομαι) «κτῆσις» Ἡσύχ. https://lsj.gr/wiki/%CF%80%E1%BE%B6%CF%83%CE%B9%CF%82
    3: και “γεια σου, γεια σου”

  66. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    57 Ο ΓΤ μου θυμίζει τον Βασίλη Φόρη. Φίλες που τον είχαν διευθυντή στο Ίδρυμα Τριανταφυλλίδη μου έλεγαν οτι διόρθωνε μέχρι και τα τυπογραφικά στην εφημερίδα.

  67. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Μια δεκαετία πελάτης στο μαγέρικο ο Χρηστάρας. Δίμετρος, ντουλαπαδερός, παλιός πρωταθλητής στην Ελληνορωμαϊκή, ξηγιέται κάθε μεσημέρι 3-4 μερίδες φαγητό.

    Η επιχείρηση έχει περάσει στην κόρη. Οι γονείς είναι εκεί, στη σύνταξη πια, να ρίχνουν κάνα βλέμμα.

    Κάθονται απέναντί μου οι γονείς σε τραπέζι, έχουν τουμπάρει καλαθάκι ψωμιού, έχουν ακουμπήσει πάνω του το iPhone της συζύγου, και κάτι κάνουν…

    Σκάει ο Χρηστάρας.

    -Γιάννα, βάλε μου σε παρακαλώ την καθιερωμένη σπανακόπιτα, μία αρακά, σουτζουκάκια με κριθαράκι και μία φέτα. Σε παρακαλώ όμως σήμερα τα σουτζουκάκια να είναι δύο και όχι τέσσερα. Για να μη δημιουργήσω πρόβλημα, θα σου πληρώσω κανονική μερίδα.

    -Μα τι λέτε, κύριε Χρήστο; Τόσα χρόνια εδώ! Θα χρεώσω μισή μερίδα!

    -Σ’ ευχαριστώ.

    Ο πατέρας, απορροφημένος, δεν έχει ακούσει τη στιχομυθία. Σε λίγο σηκώνεται.

    -Μπαμπά, βάλε δύο σουτζουκάκια στον κύριο Χρήστο, […], και κόψε χαρτάκι με μισή μερίδα για τα σουτζουκάκια, αρακά, σπανακόπιτα, φέτα.

    -Γιατί μισή μερίδα; Κι αν μας μείνουν τα σουτζουκάκια;

    -Μπαμπά, σε παρακαλώ. Έχω συνεννοηθεί με τον κύριο Χρήστο!

    -Τότε θα βάλω και ΜΙΣΟ ΚΡΙΘΑΡΑΚΙ!

    -Τάσο, όλα καλά, θα φάω μισό κριθαράκι. Απλώς δεν θα ξανάρθω.

    -!

    Εγώ ξύνομαι να δω πού είναι χωμένο στο κινητό το ζεύγος Στοχαστών Λίγδας. Οθόνη δεν βλέπω. Απλό. Η τουαλέτα είναι πίσω τους. Πάω τούα. Στην επιστροφή ποντάρω ότι θα δω την οθόνη.

    Χωμένοι σε φρουτάκια.

    -Τάσο μου, σε καταλαβαίνω. Τόσα που χάνεις στα φρουτάκια, έσωσες τουλάχιστον λίγο κριθαράκι, να ‘χετε να φάτε, άμα χάσετε κι άλλα. Φέρε μου σε παρακαλώ τον λογαριασμό. Ούτε εγώ θα ξανάρθω.

    -!

    Άντε μπράβο με τους λεφταδοπουστόψυχους της εστίασης…

  68. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    63.δημόσιος χώρος

    Αντί να πούμε π.,χ. Η ακρίβεια των πασών του ποδοσφαιριστή είναι κπληκτική, το αντιστρέφουμε: Ο ποδοσφαιριστής έχει εκπληκτική ακρίβεια στις πάσες του. Κάπως έτσι;

    Χρειάζεται, όμως, να αποφεύγουμε συνειδητά τη χρήση της γενικής. Να μην πω, δηλαδή, ‘χρειάζεται προσπάθεια αποφυγής της γενικής’

  69. 67 Κρίμα για την κόρη όμως.

  70. Θρασύμαχος's avatar

    Θρασύμαχος said

    «ένα κρουαζιερόπλοιο σημαίας Μπαχάμες προσέκρουσε κατά τη διαδικασία πρόσδεσης» https://www.hcg.gr/documents/12391/0905671_QRZwaLs.doc

    Εσάς πώς σας φαίνεται το «σημαίας Μπαχάμες», ενοχλεί να συντάσσεται η σημαία με τη χώρα σε ονομαστική ή μήπως οι Μπαχάμες είναι άκλιτες;

  71. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    70 Θράσυ

    Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ενοχλεί η γενική. Έτσι είναι η γλώσσα μας. Με σημαία Μπαχαμών

  72. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    (ISR/GRE)/LIT

  73. spyridos's avatar

    spyridos said

    37

    των πασών

    Δεν με δυσκολεύει καθόλου.
    Η νεοκαθαρεύουσα εμποδίζει εσάς που δυσκολευόσαστε.

  74. rogerios's avatar

    rogerios said

    Η έλλειψη προσαρμοστικότητας και ευελιξίας κάνει τη ζωή πιο δύσκολη. Χρησιμοποιώντας μια γλώσσα της οποίας οι κανόνες λένε στις μισές περιπτώσεις «χωρίς γενική πληθυντικού» τι κάνουμε με τις γ… τις πάσες; Τις αντικαθιστούμε με το συνώνυμο «μεταβιβάσεις» και προχωράμε αγέρωχοι. 😉

  75. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    74# Ώσπου να πεις των μεταβιβάσεων έχει μπει γκολ. Κόβεις τη μπάλα, καλύτερα.

  76. rogerios's avatar

    rogerios said

    @75: Χτήνε, ας διαλέξουμε τότε μιαν άλλη γλώσσα που θα έχει μόνον ή, έστω, κατά πλειονότητα μονοσύλλαβες και δισύλλαβες λέξεις.

  77. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    75

    Κάτι τέτοιο ίσχυε και ώσπου να πει ο εκφωνητής Χριστοδουλόπουλος ή Παπασταθόπουλος. Γι΄ αυτό έκαναν καριέρα ως Λάζαρος και Σωκράτης αντίστοιχα.
    Και, για όποιον θυμάται, τον υπέρβαρο Ερίκ Ραμπεσαντρατανά της ΑΕΚ.(αν κι εκείνος δεν έβαζε γκολ)

  78. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    Κανένας δεν έχει σχολιάσει το ότι στο ακρωνύμιο του κόμματος ΜΕΛΧΙΣΕΔΕΚ δεν υπάρχει στο τέλος Δ που να αντιστοιχεί στο «Δικαιοσύνη».

  79. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    76# Όχι. Λες των πασών και καθαρίζεις. Εγώ βέβαια είμαι εδώ και δεκαετίες της δεύτερης λύσης 🙂

  80. Σ's avatar

    Σ said

    Υπάρχει Κ -Κοινωνική δικαιοσύνη-. Η δικαιοσύνη με μικρό δ.

  81. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    42

    Σε μια γλώσσα που έχει γραμματικό ουδέτερο γένος δεν χρειάζονται ακροβασίες τέτοιου είδους. 

    Δεν είναι αυτό ^, είναι εκείνο:

    61

    κατανοώντας ίσως ότι σχετίζεται με τη δυσκολία της γραμματικής προσαρμογής στα ελληνικά

    Ε φυσικά! Το θέμα δεν είναι ότι δε χρειάζονται ακροβασίες, αλλά ότι δεν είναι δυνατόν να γίνουν ακόμη κι αν χρειάζονται. Δε σκέφτονται όλοι οι άνθρωποι αγγλικά.

    Κατά τη γνώμη μου, το ίδιο το κόνσεπτ ότι ένας άνθρωπος μπορεί να είναι ουδέτερου φύλου προέρχεται από τη δομή της αγγλικής γλώσσας. Δε θα το συνελάμβανε ποτέ κάποιος που μιλάει μια γλώσσα όπως η ελληνική, με όλο το σύστημα γραμματικού γένους που διαθέτει, ούτε όπως η γαλλική / ιταλική / ισπανική, με το δικό τους, διαφορετικό σύστημα γραμματικού γένους.

    Το ουδέτερο φύλο είναι μια γλωσσική κατασκευή. Αν ο πρώτος που συνέλαβε αυτή την ιδέα δε σκεφτόταν αγγλικά, θα το ονόμαζε κάπως αλλιώς, π.χ. «άντρας / γυναίκα ουδέτερου σεξουαλικού προσανατολισμού» ή κάτι τέτοιο, και θα εξακολουθούσε να λέει τους ανθρώπους «ο» και «η».

  82. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    80 Δεν είναι εκεί το θέμα (στο πεζό γράμμα). Είναι δύο διακριτές λέξεις, που δεν αποτελούν αξεχώριστο ζευγάρι και θα έπρεπε να έχει κάθε μία το αρχικό της στο ακρωνύμιο.

    Οι εδώ φιλόλογοι τι άποψη έχουν;

  83. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    Αν δε μιλάγαμε για πάσες, εύστοχες ή μη, αλλά π.χ. για βολές, τι θα σήμαινε «ευστοχία βολών ΧΧ%»; Ότι απ’ όλες τις βολές, οι εύστοχες ήταν το ΧΧ%. Επομένως:

    Πάσες: 55
    Πάσες στην επίθεση: 28
    Εύστοχες πάσες στην επίθεση: 85.7%.

    Άλλη εναλλακτική:

    Πάσες στην επίθεση: 28
    Ευστοχία: 85.7%
    Πάσες (συνολικά): 55

  84. Πέπε's avatar

    Πέπε said

    82

    Ε ναι μωρέ, προφανώς κι έχεις δίκιο. Δεν το πολυψείρισαν, κάναν μια πλάκα. Θα βιάζονταν κιόλας ίσως. Ή μπορεί και να την είδαν σουρεάλ, ότι Κ μπορεί να σημαίνει «Κοινωνική δικαιοσύνη» -γιατί όχι και «Κοινωνική δικαιοσύνη για όλους, ανεξαρτήτως φύλου, καταγωγής, μόρφωσης και εισοδήματος»;- στο πλαίσιο ενός ούτως ή άλλως σουρεάλ αστείου.

    Με δυο λεπτών σκέψη θα έβρισκαν κάποια λέξη από Κ που να ταιριάζει.

  85. DaPonte's avatar

    DaPonte said

    84

    Έτσι θα έγινε, δεν το πολυψείρισαν,

    Από τα φοιτητικά μου χρόνια μία διαφορετική περίπτωση φοιτητικής παράταξης που χαβαλέδες-ξεχαβαλέδες το ταίριαξαν με ακρίβεια το όνομα τους: ΧΕΣΑΜΕ(=Χαβαλέδες Εκπρόσωποι Συνδέσμου Αμετανόητων Μεταφορέων Έκτου) !

  86. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Το ΜΕΛΧΙΣΕΔΕΚ κάλλιστα τρέπεται σε τιμωρητική βραχυγραφία: ΜΕτωπο Λαϊκής Χειραφέτησης ΙΣότητας Εξόντωσης ΔΕΚαστών

  87. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    Στα δικά μου φοιτητικά χρόνια οι ΣΑΤΥΡΟΙ
    Συνδικαλιστικά ΑΤέρμονα Υπερκομματική Ριζοσπαστική Ομάδα Ιδεαλιστών

  88. sarant's avatar

    sarant said

    74 Μάλλον πρέπει να ξαναβάλουμε άρθρο για τις χωργενπληθ λέξεις. Χαιρετισμούς απο τη Βαλενσα ντο Μινιου

  89. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Σ’ εμάς είχε εμφανιστεί η ΤΟΜΑΤΑ. Τα Όνειρα Μπροστά – Αυτονόμηση Του Ατόμου.

    Σάτυρος θα ήταν ο Μίχος αν είχε σφολιατοειδή. Όμως είχε χαρτικά, πάνες κ τέτοια, άρα είναι απλά μουνόπανο.

  90. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    88# Μη γκάνεις το γκόπο. Θα βάλω ένα φίλο να το γράψει, τα ξέρει από μέσα, τριάντα χρόνια καθαριστής πισινών.

  91. Τα παράπονα στον Ανδρουλιδάκη για τις αστοχίες στο ακρώνυμο.

  92. Jorge's avatar

    Jorge said

  93. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    Πτώση και ανάσυρση από το σημείο θέας ‘Μπελόη’ : https://epirusgate.gr/farangi-tou-vikou-oloklirothike-ta-ximeromata-i-epicheirisi-anasyrsis-tis-65chronis-ollandis/ (μπαλκόνι στην άκρη του γκρεμού, αλλά προστατευμένο με τοιχείο). Άλλο ένα θλιβερό νέο.

  94. Alexis's avatar

    Alexis said

    #63: Ναι, εντάξει, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση η γενική, στα δικά μου αυτιά τουλάχιστον, είναι μια χαρά: ευστοχία πασών.

    Αν και όπως λέει κι ο Πέπε στο #83, θα μπορούσαμε εξίσου καλά να πούμε «εύστοχες πάσες»

  95. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Το «τσίρκο» ολοκληρώθηκε, αφού «κόπηκαν» αρκετά αντιπολιτευτικά μέσα, όπως ο Ριζοσπάστης, το «Documento», το «Jacobin Greece», η «Αυγή» και το «Στο Κόκκινο». https://www.efsyn.gr/stiles/ypografoyn/483948_synenteyxi-prothypoyrgoy-deth-heiragogisi-dia-tis-katataxis-ton-mme

    93 Προχωράνε εφ’ ενός ζυγού κι ο άντρας δεν την είδε που γκρεμοτσακίστηκε και την έψαχνε;

  96. aerosol's avatar

    aerosol said

    #81
    Κι όμως, στα αγγλικά είναι αφύσικο να χαρακτηριστεί άνθρωπος με ουδέτερο. Γι αυτό έχει πιάσει ελάχιστα στους αγγλόφωνους ΛΟΑΤΚΙ το it, και μάλιστα πολλοί το θεωρούν προσβλητικό: σαν να τους αφαιρεί την ανθρώπινη ιδιότητα -και πολύ καλά κάνουν! Αυτό που είναι φυσικό στα αγγλικά είναι το they/them, ακόμα και το us αντί για το me (σε κάποιες περιοχές). Υπάρχει ιστορικότητα, μακρύ παρελθόν χρήσης, δεν είναι πρωτάκουστα.

    Στα ελληνικά το ουδέτερο παραπέμπει επίσης σε πράγμα, ζώο ή μεταφέρει έννοια μικρού/ανώριμου/υποτιμητέου. Γι αυτό και κλωτσάει. Είναι μεν θέμα των άμεσα ανδιαφερόμενων αν τους κάνει για αυτοπροσδιορισμός, αλλά δεν αλλάζει το γεγονός πως κλωτσάει και μάλιστα με αρνητικά συνδηλούμενα -συνεπώς εικάζω πως δεν θα μακροημερεύσει. Το @ είναι, απλώς, @@.

  97. dryhammer's avatar

    dryhammer said

    Στους μικρασιάτες όμως, υπήρχε η χρήση του ουδέτερου το μαζί με όνομα, χωρίς υποτιμητικό χαρακτήρα πχ το Μαριό, το Γιωργό κλπ [αλλ’ αυτοί ήσαν εξ ορισμού απορριπτέοι καθότι τουρκόσποροι]

  98. Μουτούσης Κωνσταντίνος's avatar

    Μουτούσης Κωνσταντίνος said

    @ 39

    Theo ,ως συνηθως πολυ διαφωτιστικη η πληροφορηση.
    Μια και ανεφερθη το ΙΔ κεφαλαιο της Γενέσεως , στο τελος του (14:24), σε αλλες εκδοσεις υπαρχουν άλλα ονοματα και σε αλλες άλλα . Γνωριζεις γιατι εχει συμβει αυτο ;

  99. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    95. Μαρία,

    Την άφησε σε ένα σημείο και εκείνος πήγε να βγάλει μια φωτογραφία και όταν γύρισε δεν την βρήκε. Προφανώς, εκείνη κάπου παραπάτησε και έφυγε κάτω. Το σημείο της θέας είναι προφυλαγμένο, αλλά από τα πλάγια και λίγο πριν θέλει προσοχή.

  100. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    99 Το είχαν περπατήσει παλιά φίλες μου άσχετες και είχα σχηματίσει την λανθασμένη απ’ ότι φαίνεται εντύπωση οτι το φαράγγι είναι ακίνδυνο.

    Η καθολική εκκλησία είναι πολύ μπροστά πάντως:
    Μέσα στον τελευταίο χρόνο, πάνω από 1 εκατομμύριο άνθρωποι επισκέφθηκαν την πόλη Ασίζη, όπου το σώμα του Ακουτίς εκτίθεται σε γυάλινη προθήκη, ντυμένος με μπλε φούτερ, τζιν και αθλητικά παπούτσια (η μορφή του καλύπτεται από κέρινο ομοίωμα). Η καρδιά του φυλάσσεται σε χρυσή λειψανοθήκη στον Καθεδρικό Ναό του Σαν Ρουφίνο, ενώ τμήματα του περικαρδίου του έχουν περιοδεύσει σε όλο τον κόσμο πριν από την αγιοποίηση. Μπρούτζινο άγαλμα σε φυσικό μέγεθος του Ακουτίς εκτίθεται επίσης στην πόλη. https://www.efsyn.gr/kosmos/eyropi/483966_agiopoiithike-o-influencer-toy-theoy-karlo-akoytis

  101. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    100 α. Μαρία,

    Δεν περπατούσαν μέσα στο φαράγγι, όπου επίσης έχουν συμβεί ατυχήματα. Αλλά προσέγγισαν σε σημείο θέας από ψηλά ακόμα πιο εύκολο. Η γυναίκα έπεσε 300 μέτρα κάτω από τα ~650 βάθος και την ανασύραν προς τα πάνω. Δεν θέλει πολύ, μια απροσεξία φτάνει.

  102. spyridos's avatar

    spyridos said

    101

    Πριν 20 χρόνια.
    Ανεβήκαμε τη Σκάλα του Βραδέτου και μετά πήγαμε να δούμε τη θέα στο φαράγγι.
    Θυμάμαι που πήγαμε παραπέρα από το προστατευμένο παρατηρητήριο για να βγάλουμε φωτογραφίες.

  103. Theo's avatar

    Theo said

    @98:

    Υπάρχουν αρκετές διαφορές ανάμεσα στο μασοριτικό κείμενο, που χρησιμοποιούν ο ραβινικός ιουδαϊσμός κι οι περισσότεροι Προτεστάντες, και στη μετάφραση των Εβδομήκοντα, που τη δεχόμαστε εξ ολοκλήρου οι Ορθόδοξοι και κατά 80% έως 90% οι Ρωμαιοκαθολικοί. Στον συγκεκριμένο στίχο το πρώτο παραδίδει τα ονόματα Ανέρ, Εσκώλ και Μαμβρή, ενώ η δεύτερη τα Εσχώλ, Αυνάν και Μαμβρή (κατά την κριτική έκδοση του Alfred Rahlfs).
    Η μετάφραση των Εβδομήκοντα είναι του 3ου αιώνα π. Χ., από δίγλωσσους Εβραίους λογίους, ενώ το μασοριτικό κείμενο είναι αποτέλεσμα κριτικής επεξεργασίας του εβραϊκού κειμένου από Ιουδαίους λόγιους από τον 6ο μέχρι τον 10 αιώνα μ.Χ. Το παλαιότερο χειρόγραφο με τμήματα της πρώτης χρονολογείται στον 1ο αιώνα π.Χ. Συμφωνεί με το κείμενο της Πεντατεύχου των Σαμαρειτών και με τα αποσπάσματα των χειρογράφων του Κουμράν (2ος και 1ος αιώνας π.Χ.) περισσότερο απ’ ό,τι το μασοριτικό κείμενο, κάτι που την κάνει περισσότερο αξιόπιστη απ’ αυτό.

    @100:

    Ε, ναι, σε μάρκετινγκ! Οι δικοί μας Άγιοι δρουν υπογείως και δεν χρειάζονται πολλή διαφήμιση 🙂

  104. Theo's avatar

    Theo said

    @102:

    Έψαξα στις φωτογραφίες μου και βρήκα κάποιες από το φαράγγι, όχι και τόσο σπουδαίες, με ημερομηνία 25-10-2009, άρα 16 χρόνια πριν, μάλλον κάπου κοντά στο Καπέσοβο.

  105. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    102.

    Ναι, παλιότερα πηγαίναμε και σε άλλο ένα σημείο αρκετά πιο πριν, αλλά τώρα η σήμανση με πασαλάκια σε οδηγεί ακριβώς στο σημείο θέας. Έχει βράχια και πέτρες που κουνιούνται από τη μια πλευρά και μερικά μέτρα κατηφορικά με βλάστηση από την άλλη που καταλήγουν σε γκρεμό. Ήταν καθημερινή και δεν είδε άλλος τι έγινε.

  106. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    104. Ναι, εκεί κοντά αλλά πιο ψηλά, στο επόμενο χωριό.

  107. Μουτούσης Κωνσταντίνος's avatar

    Μουτούσης Κωνσταντίνος said

    @ Theo (σχ. 103 α)

    Να’σαι καλα και μερσι για την εμπεριστατωμενη απαντηση ,
    καλημερα

  108. Jorge's avatar

    Jorge said

    Βασιλικό μάρκετινγκ. Δεν αφήνει πτωματική σκιά.

  109. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Is there anyone left who would not call this a genocide? Is there anyone left who would not shed a tear in the face of such horror?

    Υπάρχει κάποιος που να μην το αποκαλεί γενοκτονία; Υπάρχει κάποιος αριστερός που δεν θα έχυνε ένα δάκρυ μπροστά σε μια τέτοια φρίκη;

    https://tvxs.gr/news/athlitika/athlitismos-aytoi-poy-miloyn-mono-gia-ti-gaza/

  110. spyridos's avatar

    spyridos said

    Ο Σπανούλης μιλά «μόνο για μπάσκετ» και ο Ισραηλινός προπονητής για τον IDF (της ΕΒ.Κ.)

    Το σημερινό παιχνίδι με την εθνική ομάδα του Ισραήλ, που απαρτίζεται κι από παίκτες που έχουν υπηρετήσει στον IDF, δεν είναι «απλώς μπάσκετ», είναι έγκλημα κατά της ανθρωπότητας.

    «Ερχόμαστε ως αουτσάιντερ, να δαγκώσουμε, να… ξύσουμε. Δεν ξεχνάμε τα αδέρφια μας στην κόλαση, εύχομαι οι στρατιώτες να φροντίσουν τον εαυτό τους…», αυτή ήταν η δήλωση του Ιτάι Σέγκεφ, παίκτη της ισραηλινής ομάδας μπάσκετ.

    «Φαντάζομαι ότι θα χρειαστούμε… M-16 για να τον σταματήσουμε», απάντησε «αστειευόμενος» ο προπονητής του Ισραήλ σε ερώτηση για το πώς θα αντιμετωπίσουν τον Γιάννη Αντετοκούνμπο στον σημερινό αγώνα της χώρας του με την Ελλάδα για τη φάση των «16» στο EuroBasket.

  111. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    110# Έτσι λύνουν τα προβλήματά τους από το 1948, με το Μ-16, ακόμα και πριν εφευρεθεί.

  112. Theo's avatar

    Theo said

    Ζούσμαν: “Θα σφυρίξουν περίπου 25 φάουλ, είτε κάνουμε 15, είτε 45”

  113. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    103 Απροπό πώς εξηγείται οτι σ’ όλες τις γλώσσες και στα εβραϊκά ο Αυνάν είναι Ονάν; Βλέπω οτι στα εβραΙκά της Τιβεριάδας υπάρχει η μεταγραφή ʾÔnān https://es.wikipedia.org/wiki/On%C3%A1n που χρησιμοποιούσαν όμως οι μαζορίτες https://en.wikipedia.org/wiki/Tiberian_Hebrew

  114. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    Μείωση ενφια: Ένας δρόμος χωρίζει το οικοδομικό μας τετράγωνο από τη μείωση. Στη διπλανή γειτονιά που ισχύει η μείωση/απαλλαγή δεσπόζουν και δύο βίλες παλιών οικοπεδούχων όλης της περιοχής. Στη δώθε μεριά παλιά στριμωγμένα σπίτια με κακή πρόσβαση στον κεντρικό δρόμο.

  115. spyridos's avatar

    spyridos said

    Νέος Μπάνκσι φωτογραφημένος από τον Μπάνκσι. Στα δικαστήρια του Λονδίνου.
    Πρόλαβε. Τώρα το έργο καλύφτηκε στα πλαίσια της ελευθερίας της τέχνης.
    Περίεργο δεν γράφουν για τα χρηματιστηριακά εκατομμύρια της «αξίας» των έργων του.
    Παρόμοια κάλυψη με αυτή της Γκρέτας, απ όταν μας βγήκε Λενινίστρια.

  116. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Η δεύτερη από τις τέσσερις άδειες ιδιωτικών πανεπιστημίων δόθηκε στο City College, ιδιοκτησίας Φωτεινής Στρατηγάκη, που… τυγχάνει να είναι η σύζυγος του Κωνσταντίνου Ζούλα, νυν διευθύνοντος συμβούλου του ΣΚΑΪ, πρώην προέδρου της ΕΡΤ, πρώην διευθυντή Γραφείου Τύπου της Ν.Δ. και πρώην διευθυντή του Γραφείου Τύπου του ίδιου του πρωθυπουργού. https://www.efsyn.gr/ellada/ekpaideysi/484015_leshi-filon-tis-kybernisis-kai-anthropoi-toy-proedroy

  117. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    «Παρεμβάσεις Ισραηλινών αλλοιώνουν το τοπίο και την ταυτότητα του Πλωμαρίου»
    Σοβαρή καταγγελία από τον Σύλλογο «Αλκαίος» για αυθαιρεσίες των επενδυτών που καταστρέφουν την περιοχή όπως κλείσιμο διόδων σε παραλία, κοπή δέντρων ακόμη και τελεφερίκ στην Παναγιά Κρυφτή
    https://www.stonisi.gr/post/95303/paremvaseis-israhlinwn-alloiwnoyn-to-topio-kai-thn-taytothta-toy-plwmarioy

  118. ΓΤ's avatar

    ΓΤ said

    116 Μαρία

    Φωτεινή Στρατηγάκη-Ζούλα

    Greece 2.0: Γίνονται δουλειές στη… Ζούλα

  119. Theo's avatar

    Theo said

    @113:

    Όλα σχεδόν τα εβραϊκά μου τα έχω ξεχάσει, κι αυτά τα σημαδάκια αντί φωνηέντων κάτω από τα σύμφωνα που εφηύραν οι Μασορίτες για να ξέρουν οι σύγχρονοί τους πώς να προφέρουν τις εβραϊκές λέξεις. Ο Άγγελος κι ο Λεώνικος τα ξέρουν. Οπότε, θα μπορούν ν’ απαντήσουν. (Αλλά και το Αυνάν στην πρώιμη ελληνιστική περίοδο δεν προφερόταν αβνάν αλλά κάτι σαν αοουνάν που είναι αρκετά κοντά στο Ônān που αναφέρεις.)

  120. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    113# Μαρία, το ζουμί δεν είναι στην προφορά. Ξαναεπισημαίνω την ουσία που σου διαφεύγει: Onán (אוֹנָן «fuerte». Όπως κι αν προφέρεται, το όνομα σημαίνει δυνατός. Η μαλακία είναι απάλευτη.

  121. Jorge's avatar

    Jorge said

    Μωρέ μπράβο.

    Καλλιεργημένες μαζορέτες αυτές.

  122. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    113 κ.ε. Αντιγράψτε τη λέξη, επικόλληση στο translate και πατώντας το ηχείο που έχει ακούγεται η προφορά.

  123. Theo's avatar

    Theo said

    @122:

    Ευχαριστώ. Για το Ônān, οκ. Για το ελληνιστικό Αυνάν όμως δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι, ούτε κι υπάρχει κανένας τρόπος ν’ ακούσουμε πώς προφερόταν.

  124. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    120 Παρεξήγηση. Δεν ήταν μαλάκας, για να αυνανίζεται. Απ’ ότι φαίνεται ήταν της διακεκομμένης συνουσίας 🙂

    Αυτές οι μαλακίες όμως πρέπει να είναι του ΑΠΕ. https://www.efsyn.gr/kosmos/eyropi/484066_gallia-epese-i-kybernisi-mpairoy

    1.Η βουλευτής του κόμματος Together for the Republic

    2.μαζί με το National Rally της Μαρίν Λεπέν

  125. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    124# Η δείνωση σημασίας ελήφθη υπόψη. Μιλάμε επί της ουσίας, όχι μαλακίες 🙂

  126. π2's avatar

    π2 said

    Είδα στην αθλητική ειδησεογραφία το όνομα του προπονητή Ποστέκογλου και αναρωτήθηκα για την ετυμολογία του. Έκανα το λάθος να ρωτήσω το gemini (το είχα εύκαιρο). Παραισθήσεων τεχνητής νοημοσύνης το ανάγνωσμα:

    Στην αρχή το ρώτησα τι μπορεί να σημαίνει ποστέκος. Α, μου λέει, είναι από την αρχαία ελληνική λέξη πόστηξ, που σημαίνει ευκίνητος, επιδέξιος στην κίνηση. Εχμ, δεν υπάρχει τέτοια λέξη, του λέω. Α, ναι, συγγνώμη που σε παραπλάνησα, είναι από νέα ελληνική λέξη πόστεκας που σε βόρειες διαλέκτους σημαίνει αδέξιος. Δεν νομίζω ότι υπάρχει τέτοια λέξη, του λέω. Κοίτα, είναι πολύ δύσκολο να βρεις το νόημα κάποιων επιθέτων, δικαιολογήθηκε.

    Μετά μου ‘κοψε να το ρωτήσω απευθείας για το Ποστέκογλου. Α, είναι από την τουρκική λέξη postacı, λέει, οπότε Ποστέκογλου είναι ο γιος του ταχυδρόμου. Να το πιστέψω;

  127. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    126 Ποστατζίογλου θα ήταν ο γιός του ταχυδρόμου.
    Βλέπω οτι pösteki είναι η προβιά.

  128. π2's avatar

    π2 said

    Άρα «γιος αυτού που φοράει προβιά», δηλαδή Βοσκόπουλος;

  129. Theo's avatar

    Theo said

    @128:

    Μηλωτόπουλος (από το μήλον = πρόβατο-> μηλωτή).

  130. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Οι διαδηλώσεις στη Γαλλία σε συνεχή ροή. https://www.mediapart.fr/journal/economie-et-social/100925/bloquons-tout-la-journee-de-mobilisation-du-10-septembre-en-direct με ελεύθερη πρόσβαση.

  131. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    Το φωτογραφικό υλικό των αδελφών Μανάκια ψηφιοποιήθηκε από τις υπηρεσίες αρχείων της Β. Μακεδονίας και αναρτήθηκε από τα βρετανικά αρχεία με πάνω από 6.000 φωτογραφίες ή σπαράγματα https://eap.bl.uk/archive-file/EAP1470-1-1-1-1

  132. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Ιερά Σύνοψις, εύκολο ευρετήριο, έτσι για να υπάρχει.

    https://thepressproject.gr/otan-i-sygchroni-genoktonia-ton-palaistinion-ek-merous-ton-israilinon-emfanizetai-os-vivliki-entoli/

  133. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    132 Νετανιάχου, Οκτώβριος 2023: Πρέπει να θυμάστε τι σας έκανε ο Αμαλέκ. Ο οποίος Αμαλέκ δίνει και παίρνει στο Χ.
    Η Πεντάτευχος είναι σκληρό βιβλίο.

  134. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Τα προγράμματα σπουδών που έως τώρα έχουν δει τη δημοσιότητα μιλούν από μόνα τους. Μια ματιά να ρίξει κανείς στο ανηρτημένο πρόγραμμα σπουδών της Νομικής του παραρτήματος του πανεπιστημίου Keele θα το διαπιστώσει: 25 μαθήματα για πτυχίο, ενώ ενδεικτικά στη Νομική Αθηνών τα απαιτούμενα μαθήματα για την λήψη πτυχίου είναι 41. Από αυτά απουσιάζουν θεμελιώδη μαθήματα της νομικής επιστήμης, όπως οι Συνθέσεις Αστικού, Δημοσίου και Διεθνούς Δικαίου, οι Δικονομίες, το Εργατικό Δίκαιο, μέχρι και το … Συνταγματικό Δίκαιο.

    https://thepressproject.gr/stin-idiotiki-nomiki-scholi-to-syntagma-den-didasketai-katapatatai/

  135. Pedis's avatar

    Pedis said

    # 134 – Το αφεντικό τρελλάθηκε! Πληρώνεις για 25 και παίρνεις 41!

    Κακά τα ψέματα, παιδιά μου, τα πολλά μαθήματα και το διάβασμα αποσπούν τους φοιτητές από τον κύριο σκοπό τους: να πάρουν το πτυχίο τους. 🥸

  136. Alexis's avatar

    Alexis said

    #134: Πρόκειται για το μεγαλύτερο ξεπούλημα έβερ στον τομέα της γνώσης και της επιστήμης. Όπως ακριβώς αντίστοιχα ξεπουλήματα μεθοδεύονται εδώ και χρόνια στην υγεία, στην ενέργεια, στις μεταφορές κλπ. κλπ.

    Όπου υπάρχει κονόμα μέγιστο μέλημα είναι να στηθούν οι αντίστοιχες μπίζνες.

    Αλλά δεν ιδρώνει το αυτί κανενός. Δύο τακατό μείωση φόρων λέμε ρεεεε…

  137. Pedis's avatar

    Pedis said

    # 136 – Είσαι αρνητικός και τοξικός. Δεν έχεις εποικοδομητικά επιχειρήματα. Άκου μέγιστο μέλημα οι μπίζνες στη σημερινή κυνονία;

  138. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Κακά τα ψέματα, παιδιά μου, τα πολλά μαθήματα και το διάβασμα αποσπούν τους φοιτητές από τον κύριο σκοπό τους: να πάρουν το πτυχίο τους.

    Κακά τα ψέματα, παιδιά μου, τα πολλά μαθήματα και το διάβασμα αποσπούν τους φοιτητές από τον κύριο σκοπό τους: να πάρουν το πτυχίο τους.

    Κακά τα ψέματα, παιδιά μου, τα πολλά μαθήματα και το διάβασμα αποσπούν τους φοιτητές από τον κύριο σκοπό τους: να πάρουν το πτυχίο τους.

    Το αντιγράφω για να το εμπεδώσω 👍

    Πάω τώρα.

  139. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    134 κεπ.
    https://www.avgi.gr/sto-kokkino#archive
    Εκπομπή Νέα κατάσταση … ο Ακρίτας Καϊτατζής για το ίδιο θέμα μετά το 36:35

  140. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Όλα κι όλα, εγώ συμφωνώ με τον μακαρίτη. Για κάτι τέτοια αξίζει να διατηρηθεί η οπλοκατοχή στο Αμέρικα.

    https://www.documentonews.gr/article/tsarli-kerk-o-akrodexios-influencer-tou-maga-me-ekatommyria-akolouthous/

  141. Jorge's avatar

    Jorge said

    Την τελευταία φορά που πυροβόλησαν έπαρμα, δεν υπήρξε ευτυχής κατάληξη.

  142. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    141# Στη συγκεκριμένη πάντως δούλεψε, από έπαρμα έγινε βαθούλωμα, δυο μέτρα.

    Πάντως έχουν όλα τα προσανάμματα και καύσιμα για εμφύλιο. Το σπίρτο λείπει, προς το παρόν.

  143. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Αυτό είναι του Πέδη, το έβαλε σε λάθος νήμα ο ανεπρόκοπος 😜

    Παιδί-διαμάντι αυτός ο Κέρκ. Έλεγε π.χ. ότι Η νομοθεσία περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι ένα λάθος, Οι γυναίκες πρέπει να απαρνηθούν την επαγγελματική καριέρα και να παντρεύονται πριν τα 25 τους, Οι Δημοκρατικοί υποστηρίζουν ό,τι μισεί ο θεός, Οι ΗΠΑ είναι ένα χριστιανικό κράτος, Το Ισλάμ είναι το σπαθί με το οποίο η Αριστερά κόβει τον λαιμό της Αμερικής, Ο εχθρός: Μαρξ- Ισλάμ-Αριστερά-Γουόκ [ο Μάο;], υποστήριζε φανατικά το δικαίωμα στην οπλοκατοχή και ότι αξίζει τον κόπο το κόστος κάποιων σκοτωμένων από όπλα κάθε χρόνο. [Χμμ!]

  144. Jorge's avatar

    Jorge said

    #142. Σκανδάλη, ναι.
    Κεντρομόλος, σκατά.

  145. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    144# Άμα σου πω ότι κατάλαβα, ψέματα θα είναι 🙂

  146. Jorge's avatar

    Jorge said

    145. Πρέπει να υπάρξει σωστή αναλογία καφέ προς μαύρη μπαρούτη.

    ΚΑΙ κοινός στόχος και όραμα, αλλιώς Νεπάλ

  147. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    146# Στην παρούσα φάση το εξετάζω με τον προσήκοντα τρόπο, τον αμερικάνικο. Κάνω τεχνική, όχι ηθική προσέγγιση του ζητήματος.

  148. Pedis's avatar

    Pedis said

    # 143 – Μερσώ σας, σερ!

    Ακροδεξιοί-Σιωνιστές όλα τα καθάρματα δουλέυουνε ναζί!

    https://x.com/netanyahu/status/1965888327938158764

    https://x.com/QudsNen/status/1965911384618840293

  149. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Πέδαρε για βοήθα λίγο, έχω μπερδευτεί. Αυθεντικοί κωλογλείφτες, ρομαντικοί νοσταλγοί του ένδοξου ναζιστικού παρελθόντος ή λίγο απ’ όλα? Πάντως ευσεβείς, όλο σκέψεις και προσευχές υπέρ αναπαύσεως.

    https://thepressproject.gr/dichasmos-sto-evrokoinovoulio-gia-to-an-eprepe-na-tirithei-enos-leptou-sigi-gia-ton-tsarli-kerk/

  150. Pedis's avatar

    Pedis said

    # 149 – «… ή λίγο απ’ όλα?» Γιατί τους μειώνεις; «λίγο»…;!

  151. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    150# Γιατί πρέπει να χωρέσει και το τρίτο μισό: γελοίοι.

  152. Pedis's avatar

    Pedis said

    # 151 – Νόου πρόμπλεμ. Χωράει άνετα: είναι μεγάλα τσογλάνια, γαρ.

  153. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Όχι καλέ, μικρά παιδάκια είναι, το λέει και ο έντυπος Σκατάι.

    https://www.kathimerini.gr/world/563681269/o-royte-synechizei-tis-kolakeies-ston-tramp-o-mpampas-prepei-kamia-fora-na-chrisimopoiisei-skliri-glossa/

  154. Αλφα_Χι's avatar

    Αλφα_Χι said

    Ας πούμε, κουβαλάς μιαν απλώστρα στα χέρια, αλλά στο δρόμο κουράζεσαι. «-Ας τη βάλω για λίγο πάνω στο δέντρο, να πάω να φέρω το αυτοκίνητο». Αλλά μετά το ξεχνάς και την αφήνεις εκεί.

  155. Spiridione's avatar

    Spiridione said

    Νικοκύρη, όταν γυρίσεις με το καλό από το Καμίνο, βγάλε από τη μαρμάγκα και ένα σχόλιο.

  156. Theo's avatar

    Theo said

    @140, κλπ:

    Ένας φίλος Αμερικἀνος που ζει καμιά δεκαετία στην Ελλάδα θεωρεί πως πίσω από τη δολοφονία κρύβεται ο Τραμπ. Έχει στριμωχτεί από τις φήμες για τα κολλιτιλίκια του με τον Επστάιν και θέλει να στρέψει αλλού την προσοχή των οπαδών του.

  157. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    156# Ε, νομίζω το πιο λογικό σενάριο. Ό,τι πρέπει για να σπρώξει την ατζέντα του ο Τράμπας. Και σιγά τα στίφη αιμοχαρών μπολσεβίκων στις ΗΠΑ. Από χριστιανούληδες πάντως καλά πάνε. Για συνταξιούχους δεν ξέρω.

  158. 🤔🤔🤔Μπακογιάννης;;;

  159. Spiridione's avatar

    Spiridione said

    Από το φουμπού του Καμπαγιάννη (όντως κόπι-πέιστ διατύπωση απευθείας από το Μαξίμου σε πολλά σάιτ):

    Καθεστώς Μητσοτάκη: Το αίσχος της κυρίαρχης ενημέρωσης στην Ελλάδα

    Βγαίνει μια δημοσκόπηση της Opinion Poll για τα μέτρα της ΔΕΘ και παρουσιάζεται στο Action24.

    Προκύπτει αναμφίβολα ότι τα μέτρα δεν έπεισαν την κοινή γνώμη.

    Στην ερώτηση “Συνολικά πόσο ικανοποιημένος είστε από τις εξαγγελίες του ΠΘ στη ΔΕΘ”, οι απαντήσεις είναι:

    Καθόλου: 44,5%

    Λίγο: 24,6%

    Αρκετά: 18,8%

    Πολύ: 9,6%

    Δηλαδή, 7 στους 10 είναι λίγο έως καθόλου ικανοποιημένοι.

    Αναδημοσιεύεται η είδηση των πορισμάτων της δημοσκόπησης με κυβερνητικές πηγές να αναφερουν ότι “7 στους 10 θεωρούν σημαντικά τα μέτρα”.

    Πηχυαίοι τίτλοι και αναφορές του κυβερνητικού spin.

    Πώς φτάνουμε στο αποτέλεσμα ότι “7 στους 10 θεωρούν σημαντικά τα μέτρα”;

    Τα φιλοκυβερνητικά μέσα αποσιωπούν το κεντρικό ερώτημα “Συνολικά πόσο ικανοποιημένος είστε από τις εξαγγελίες του ΠΘ στη ΔΕΘ” και καταφεύγουν στο – πολύ πιο συζητήσιμο – ερώτημα “Πόσο σημαντικά θεωρείτε μέτρα όπως…”.

    Και εκεί κάνουν την απίστευτη αλχημεία:

    Αντί να αθροίζουν τα αποτελέσματα “λίγο” και “καθόλου” σε αντιπαράθεση με τα αποτελέσματα “αρκετά” και “πολύ”, βάζουν από τη μια μεριά το “Καθόλου” και από την άλλη αθροίζουν το “Λίγο”, το “Αρκετά” και το “Πολύ”! Μιλάμε για τραγέλαφο!

    Και έτσι γράφουν το εξής αδιανόητο:

    “Το 69,6% θεωρεί από λίγο ως πολύ σημαντικό το μέτρο της μείωσης ΦΠΑ στα ακριτικά νησιά με πληθυσμό μέχρι 20.000 κατοίκους (20,9% πολύ, 25,7% αρκετά και 23% λίγο)”.

    Λίγο ως πολύ σημαντικό! Αδιανόητο εφεύρημα!

    Και στη συνέχεια, απαλείφουν το “λίγο ως πολύ” και προχωράνε:

    “Το 65,1% θεωρεί σημαντικό το μέτρο για μηδενικό φόρο στους νέους μέχρι 25 ετών… Το 66,4% θεωρεί σημαντικό το μέτρο για μείωση στο μισό του ΕΝΦΙΑ στα χωριά μέχρι 1.500 κατοίκους, κοκ”

    Και έτσι, φτάνουμε στο πόρισμα “7 στους 10 θεωρούν σημαντικά τα μέτρα”.

    Τα fake news όχι σε τίποτα δεύτερα σάιτ, αλλά στην Καθημερινή και στην ΕΡΤ.

    Θέση 108 είπατε; Και πολύ τους ειναι!

  160. Pedis's avatar

    Pedis said

    # 157 – Και εξωγήινος να ‘ναι, για ισλαμομαρξιστή των Δημοκρατικών θα τον πουλήσουν.

    # 159 – Όσο το 20% φτάνει και περισσεύει να τους βγάζει κυβέρνηση, τους υπόλοιπους -τι πιστεύουν- τους έχουν χεσμένους.

  161. Alexis's avatar

    Alexis said

    Από το λινκ του #153:

    Στη συνέντευξη Τύπου μετά το πέρας των εργασιών της Συνόδου, ο Μαρκ Ρούτε παρομοίασε τον Τραμπ με «πατέρα που επεμβαίνει για να χωρίσει παιδιά που μαλώνουν στο προαύλιο του σχολείου», σχολιάζοντας με αυτόν τον τρόπο τον ρόλο του Αμερικανού προέδρου στην πρόσφατη κατάπαυση πυρός μεταξύ Ιράν και Ισραήλ.
    Αναφερόμενος στις αθυρόστομες δηλώσεις του Τραμπ –ο οποίος είπε για τα δύο κράτη πως «πολεμούσαν τόσο σκληρά που δεν ήξεραν τι στο διάολο έκαναν»– ο Ρούτε απάντησε γελώντας: «Ο μπαμπάς πρέπει καμιά φορά να χρησιμοποιήσει σκληρή γλώσσα για να τους σταματήσει».

    Τι ζούμε ρε παιδιά!!!;;; Είναι δυνατόν να λέγονται αυτά τα πράγματα;
    I don’t believe my fucking ears! που λένε και οι μεγάλοι μας φίλοι…🤬

    Ε, μετά ήρθε και το #159 και με απόσωσε!!!

    Μην τα λέτε όλα μαζί, είμαστε και μεγάλοι αθρώποι…

  162. Alexis's avatar

    Alexis said

    #159: Θέλει πολύ γερό στομάχι, ούτως ή άλλως, για να παρακολουθείς «ειδήσεις» στο ΕΡΤNews. Αλλά τον τελευταίο καιρό, πριν και μετά τη ΔΕΘ, έχουν ξεπεράσει τον (τρισάθλιο) εαυτό τους.

    Δεν γράφω άλλα γιατί θα με λογοκρίνει ο Νικοκύρης για «απρεπή εκφορά λόγου»☺️

    ΥΓ: Και μέσα σ’ όλα μια μικρή παρωνυχίδα: ο Βρούτσης χαρακτήρισε «εθνικό στόχο» την ανάληψη του φάιναλ φορ 2026 της Ευρωλίγκας από την Αθήνα!

    Τα χάπια μου… 🥵

  163. Πιο εμετικός πάντως παραμένει με διαφορά ο πορδοσάλτε. Κάντε υπομονή και δείτε το όλο. Είναι χτεσινό.

  164. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Το πρωί της 11ης Σεπτεμβρίου 2025, η γαλλική αστυνομία προχώρησε σε έρευνα στο σπίτι του Ντανιέλ Λεβίν, στη Ντινάρ της Βρετάνης. Ο Λεβίν, διευθυντής έκδοσης του ιστοτόπου της Ένωσης Γάλλων Εβραίων για την Ειρήνη (UJFP), απουσίαζε εκείνη την ώρα, καθώς κατευθυνόταν στη Fête de l’Humanité, το ετήσιο φεστιβάλ της γαλλικής αριστεράς. Η αστυνομία κατέσχεσε προσωπικούς φακέλους αλλά και βιβλία από τη βιβλιοθήκη του […] Στο ανακοινωθέν τους, τα μέλη της οργάνωσης σχολίασαν ειρωνικά ότι ίσως οι αστυνομικοί να είχαν στόχο ένα «επικίνδυνο» βιβλίο της βιβλιοθήκης του Λεβίν: το έργο «Ιουδαϊσμός εναντίον σιωνισμού» του πατέρα του, Εμμανουέλ Λεβίν (1928-1989), γνωστού εβραίου διανοούμενου. 

    https://tvxs.gr/news/kosmos/gallia-diokontai-evraioi-antisionistes-os-apologites-tis-tromokratias/

  165. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    164 Το Μάρτιο έθεσαν σε διαθεσιμότητα καθηγήτρια φυσικής και χημείας σε επαρχιακό λύκειο, στη Sens, επειδή ικανοποίησε αίτημα των μαθητών της να κρατήσουν στο τέλος του μαθήματος ενός λεπτού σιγή για τη σφαγή στη Γάζα. Επανήλθε τον Ιούνιο. Παραβίασε λέει την αρχή της ουδετερότητας.

  166. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    165# Της μάνας τους το χάβαρο.

  167. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Yuval Abraham יובל אברהם
    @yuval_abraham
    ·
    9m
    happening now: Israeli army raiding the house of oscar winner Basel Adra after Israeli settlers attacked his village earlier and beat up his family member. Soldiers could try to abduct Basel into one of Israel’s prisons which are effectively torture sites

  168. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Οι ισραηλινές στρατιωτικές δυνάμεις συνεχίζουν ανενόχλητες παρά τις διεθνείς καταδίκες να διαπράττουν εγκλήματα πολέμου

    https://www.efsyn.gr/kosmos/mesi-anatoli/484663_astamatito-israilino-sfyrokopima-stin-poli-tis-gazas-dekades-nekroi-kai

    Μαρία, όπως έλεγα και πρόσφατα δεν ξέρω γραμματική. Το παρά τις διεθνείς καταδίκες είναι συνώνυμο του λόγω έλλειψης έμπρακτης διεθνούς καταδίκης, σωστά?

  169. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Βγήκε λοιπόν σεργιάνι το χαφιεδότσουρμο / αυτοί που αποτελούνε τον εθνικό κορμό.

    https://tvxs.gr/news/kosmos/dolofonia-tsarli-kerk-pogkrom-apolyseon-se-opoion-askei-kritiki-stis-akrodexies-idees/

  170. sarant's avatar

    sarant said

    «Το μίσος γεννά μίσος.ΜΗΔΕΝ συμπόνια».

    Σχόλιο στο ΦΒ της Laura Sosh-Lightsy, αντιπρυτάνισσας του Middle Tennessee State Uni.

    Μια ρεπουμπλικανα πολιτικός απαίτησε από το Πανεπιστήμιο να την απολύσει. Όπερ και εγένετο, το ίδιο βράδυ.

  171. Μαρία's avatar

    Μαρία said

  172. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    168 Όπως λέει το παλικάρι: αναγνωρίζοντας ένα νεκροταφείο δεν σώζεις τους ζωντανούς.
    https://x.com/jsoufi/status/1954780073678057547

  173. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Δημοσίευμα του πρακτορείου Axios αναφέρει ότι ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο, ο οποίος βρίσκεται ήδη στο Ισραήλ για επίσκεψη, αναμένεται να συζητήσει με το Ισραήλ το ενδεχόμενο προσάρτησης κι άλλων εδαφών της Δυτικής Όχθης ως απάντηση στην αναγνώριση παλαιστινιακού κράτους που έκαναν ορισμένες χώρες της Δύσης τον περασμένο μήνα.

    https://www.efsyn.gr/kosmos/mesi-anatoli/484675_i-prosartisi-tis-dytikis-ohthis-sto-menoy-ton-syzitiseon-netaniahoy

  174. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Άρθρο του Αλέν Γκρές https://orientxxi.info/lu-vu-entendu/comment-l-europe-a-couvert-les-assassinats-de-palestiniens-sur-son-sol,8486
    γι’ αυτό το βιβλίο https://www.cambridge.org/core/books/operation-wrath-of-god/FE81AA26DBACD71A53C9F09BCB9B34CB
    που αναφέρεται στις δολοφονίες Παλαιστίνιων απ’ τη Μοσάντ σε ευρωπαϊκό έδαφος απο το ’72 -’73 με τη στενή συνεργασία και των ευρωπαϊκών υπηρεσιών, όπως αποκαλύπτει η ερευνήτρια.
    Μεταξύ των δολοφονημένων αναφέρεται κι ένας στην Ελλάδα Zaïd Mouchassi (Grèce, 11 avril 1973)
    Υπάρχει λυκόπουλο που το θυμάται;

  175. Pedis's avatar

    Pedis said

  176. #174 Μαρία βρήκα αυτό. (Είπαμε λυκόπουλο, αλλά όχι τόσο για να το θυμάμαι.😂)

    In the spring of 1973, Zaid Muchassi, the new PLO representative in Cyprus, travelled to Athens. On 11 April, after a day out, he came back to his hotel room, turned off the lights, and lay down in his bed. A switch flipped, remotely detonating a bomb under his mattress. The explosion killed him within seconds.70 Muchassi was the PLO envoy who had replaced Hussein Khair, who had been killed two months before as the third victim of Operation Wrath of God. Mossad used the same killing method for Khair and Muchassi, a bomb hidden underneath the bed in their hotel rooms. The message, too, was the same in both cases: the life of anyone who held the role of KGB liaison was at risk. In this vein, the aim of Muchassi’s assassination was deterrence, intended to disrupt links between PLO and Soviet intelligence.

    Furthermore, Mossad believed that Muchassi had been involved with Black September and other Palestinian terrorist operations.71 Two days before his death, two Palestinian terrorist attacks were attempted in Cyprus, and it is conceivable that Mossad suspected Muchassi to have been involved in their planning. On 9 April 1973 there was an attempted attack on the Israeli ambassador’s residency in Nicosia. The second attack was directed against an Israeli airplane on the runway at Nicosia airport. Both attacks failed, and the perpetrators were taken into custody.72 The Arab National Youth Organisation for the Liberation of Palestine (ANYOLP), a Libya-backed Palestinian terrorist group, claimed responsibility for these attempted attacks.73

    Given the proximity in time between the ANYOLP attacks and Muchassi’s assassination and considering that he had been based in Nicosia, it is plausible to conclude that Mossad assumed he was involved in the planning of the attacks. At the time, Cyprus and Greece were both excluded from Club de Berne and Kilowatt exchanges. There are unfortunately no Club de Berne records of Muchassi himself nor of his assassination. A month later, MI5 referred to the attacks in Nicosia as part of a general threat assessment.74 The British agency estimated that shipping and aircraft were at high risk, both in the Middle East and in Europe. In particular, transportation hubs that were connected to Israel, Jordan or the US were believed to be likely terrorist targets. MI5 further thought that Cyprus was among the most high-risk countries for an attack for as long as the terrorists responsible for the operations in Nicosia on 9 April 1973 remained in Cypriot custody.75

    https://academic.oup.com/ehr/article/140/604-605/777/8140798

  177. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Προσεχώς αμερικάνικοι βομβαρδισμοί της Σαουδικής Αραβίας για την προστασία της ελευθερίας του λόγου και των δικαιωμάτων των γυναικών.

    White House spokesperson Karoline Leavitt said Tuesday (9) that the Donald Trump administration is willing to use “economic and military might” to “protect free speech around the world,” referring to the ongoing trial of former President Jair Bolsonaro before Brazil’s Supreme Federal Court (STF). Her comments came during a press briefing after she was asked about the potential conviction of Mr. Bolsonaro.

    https://valorinternational.globo.com/foreign-affairs/news/2025/09/10/white-house-says-us-may-use-military-might-to-defend-free-speech.ghtml

  178. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    176 Μπράβο, ρε τσακάλι. Είναι της ίδιας και πιθανότατα να το έχει εμπλουτίσει στο βιβλίο. Καλά που μπήκα για τις πόρσε και σε είδα.

    Δεσμεύονται οι περιβόητες Φεράρι, Πόρσε και άλλα 30 αυτοκίνητα καθώς και 11 ακίνητα https://www.efsyn.gr/politiki/kybernisi/484726_stin-eyropaiki-eisaggelia-porisma-gia-ti-semertzidoy-kai-ton-opekepe

  179. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Πολιτική ανάλυση με βάθος, ανθρακώρυχος λέμε.

    «Το Ισραήλ είναι ένας λαός που περιβάλλεται από άλλους λαούς, που ίσως να μην έχουν τα καλύτερα αισθήματα για εκείνους. Κι αυτό που κάνουν είναι για να προστατεύσουν τον εαυτό τους και το κράτος τους»

    https://tvxs.gr/news/ellada/glykeria-to-israil-den-einai-genoktonos-laos-prostateyoyn-to-kratos-toys/

  180. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    179 Αυτή όμως είναι ανθρακωρύχος.

  181. Μαρία's avatar

    Μαρία said

  182. Μαρία's avatar

    Μαρία said

  183. Theo's avatar

    Theo said

    Εκοιμήθη εν Κυρίω ο π. Βασίλειος Ιβηρίτης (Γοντικάκης), από τις σημαντικότερες θεολογικές μορφές της Ορθοδοξίας και του αγιορείτικου μοναχισμού.

    https://antifono.gr/gontikakis-agion-oros/

    https://alopsis.gr/ekoimithi-o-gerontas-vasileios-gontikakis/

    https://www.vimaorthodoxias.gr/eipan/mitropolitis-dimitriados-i-mitropoli-ofeilei-polla-sti-gnisia-patriki-agapi-toy-makaristoy-archim-vasileioy-gontikaki/

    https://www.romfea.gr/katigories/10-apopseis/71936-eis-mnimosynon-aionion

    https://www.romfea.gr/oikoumeniko-patriarxeio-ts/arxiepiskopi-australias/71935-o-afstralias-makarios-gia-tin-ekdimia-tou-gerontos-vasileiou-gontikaki

    https://www.romfea.gr/oikoumeniko-patriarxeio-ts/arxiepiskopi-kritis/71932-i-ekklisia-kritis-gia-tin-ekdimia-tou-gerontos-vasileiou-gontikaki

    https://antonispapagiannis.blogspot.com/2025/09/blog-post_17.html

  184. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    183 Διάβασα το βιογραφικό του απ’ το 2ο λίνκι. Ενδιαφέρουσα πορεία. Τι σημαίνουν οι διακρίσεις μικρόσχημος/μεγαλόσχημος για τους μοναχούς;

  185. Theo's avatar

    Theo said

    @184:

    Ο μικρόσχημος είναι η πρώτη βαθμίδα του μοναχισμού. Έχει λιγότερες πνευματικές και ασκητικές υποχρεώσεις από τον μεγαλόσχημο.

  186. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    185 Τι μαθαίνω στα γεράματα! Και ποιός αποφασίζει για το πέρασμα στην πιο βαριά καλογερική;

  187. Theo's avatar

    Theo said

    @186:

    Ο ηγούμενος που είναι και πνευματικός (εξομολόγος) των μοναχών.

  188. Theo's avatar

    Theo said

    Αυτό στα μοναστήρια. Στα ασκητήρια και ησυχαστήρια (κελιά και καλύβες, κατά την αγιορείτικη ορολογία), ο γέροντας (καθοδηγός) του μοναχού, που πολλές φορές δεν είναι και πνευματικός του.

  189. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Μερσί, παίδες. Δεν ήξερα οτι υπάρχουν στάδια μετά τον δόκιμο.

  190. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Επειδή η Ισραηλινή Ακαδημία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης στην επίσημη απονομή των βραβείων της επέλεξε ως Καλύτερη Ταινία την αραβόφωνη «Θάλασσα» του Shai Carmeli-Pollak με ήρωα έναν 12χρονο Παλαιστίνιο που ρισκάρει τη ζωή του για να αντικρύσει για πρώτη φορά τη θάλασσα στην παραλία του Τελ Αβίβ, ο Ισραηλινός υπουργός Μίκι Ζοχάρ, ο ίδιος με τον οποίο είχε συναντηθεί τον Μάρτιο η κα Μενδώνη για να υπογράψουν «αναβάθμιση της πολιτιστικής συνεργασίας Ελλάδας – Ισραήλ», ανακοίνωσε ότι διακόπτεται οριστικά η χρηματοδότηση της Ακαδημίας
    Το βραβείο καλύτερης ταινίας στα Ophir, σημαίνει αυτομάτως ότι η επιλεγμένη ταινία αποτελεί και την επίσημη υποψηφιότητα του Ισραήλ στα Όσκαρ. Αυτό ίσχυε μέχρι σήμερα το πρωί τουλάχιστον που παρενέβη ο Ισραηλινός υπουργός Πολιτισμού ανατρέποντας τα πάντα: και την υποψηφιότητα και τη χρηματοδότηση ολόκληρης της Ισραηλινής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης. https://www.efsyn.gr/tehnes/art-nea/485002_israil-exolothreyei-akoma-kai-anilikoys-palaistinioys-kinimatografikoys-iroes

    https://www.imdb.com/title/tt37496640/

  191. sarant's avatar

    sarant said

    190 Oύτε εγώ το ήξερα

  192. Μαρία's avatar

    Μαρία said

  193. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    193 Έβγαλε καινούργιο βιβλίο ο Φασέν. Ελπίζω να μεταφραστεί όπως και το προηγούμενο. Υποθέτω οτι βασίζεται στις 7, αν θυμάμαι καλά, πρόσφατες διαλέξεις του για τη βία.

  194. Μαρία's avatar

    Μαρία said

  195. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    195# Κοινοτοπίες πια, the banality of evil.

    https://www.koutipandoras.gr/article/epeisodio-sto-festival-vivliou-sto-pedion-tou-areos-israilinos-eftyse-kai-epitethike-se-ekdotria-gia-palaistiniaki-simaia/

  196. Μαρία's avatar

    Μαρία said

  197. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Football legend Eric Cantona calls on FIFA and UEFA to suspend Israeli clubs https://x.com/haaretzcom/status/1968665057665142848

  198. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    https://kosmodromio.gr/2025/09/18/%ce%b1%ce%bd%ce%bf%ce%b9%cf%87%cf%84%ce%ae-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bb%ce%ae-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%84%ce%b6%ce%ad%cf%86%cf%81%ce%b9-%cf%83%ce%b1%ce%ba%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bd/

  199. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    The arrest of Israeli conductor, Ilan Volkov, at a demonstration on the border with Gaza against the war
    https://x.com/DanielSeidemann/status/1968992385586610227

    H πόρσε κάνει κόνξες.

  200. Μαρία's avatar

    Μαρία said

    Ο Γάλλος πρωθυπουργός Οκερατάς δήλωνε μέχρι τώρα ψευδώς οτι είχε μάστερ στο δημόσιο δίκαιο. Και δεν είναι ο μόνος.

  201. ΣτοΔγιαλοΧτηνος's avatar

    ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    201# Παθολογικοί ψεύτες, όλοι τους. Να πάνε στον Δ. Ιαματάρη να τους γιατρέψει.

Σχολιάστε

 
Σχεδίασε έναν Ιστότοπο όπως αυτός με το WordPress.com
Ξεκινήστε