Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Ο άνθρωπος που πήγε στην κηδεία του και άλλα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 21 Ιανουαρίου, 2012


Σε μια παλιά ελληνική ταινία, ο Λάμπρος Κωνσταντάρας παίζει το ρόλο του καπετάνιου, που ναυαγεί και τον έχουν για πνιγμένο. Στο νησί του, συγγενείς, επιτήδειοι και προικοθήρες τού τρώνε την περιουσία και του ετοιμάζουν ένα περίλαμπρο μνημόσυνο, έχοντας παραπετάξει την αγαπημένη του και τον πιστό του βοηθό (φυσικά, τον ρόλο παίζει ο Λαυρέντης Διανέλλος). Ξάφνου, στο μνημόσυνο παρουσιάζεται φάντης μπαστούνι ο καπετάνιος, πετάει έξω τους λυμεώνες και αποκαθιστά την τάξη. Αυτά, στις ταινίες. Στην πραγματική ζωή είναι κάπως πιο δύσκολο να παρευρεθεί κάποιος στο μνημόσυνό του ή στην κηδεία του, όμως κάτι τέτοιο έγινε (έστω και προς στιγμή) στις ιστοσελίδες του ηλεΒήματος τις προάλλες, όταν δημοσιεύτηκε το ρεπορτάζ που βλέπετε αριστερά, για την κηδεία του Ραούφ Ντενκτάς.

Προσέξτε καλά τη φωτογραφία -ποιος είναι ο φαλακρός κύριος που προσεύχεται στο αριστερό άκρο της φωτογραφίας; Το βρήκατε, είναι ο Ραούφ Ντενκτάς!

Υπεύθυνος για το θαύμα, βέβαια, είναι ο δαίμων του φωτογραφικού αρχείου, που συνδύασε το ρεπορτάζ της κηδείας του Ντενκτάς με μια φωτογραφία από την κηδεία του Ετσεβίτ -κι αν προσέξετε, πάνω στο φέρετρο γράφει 1921-2006.

Πρέπει βέβαια να πούμε ότι οι υπεύθυνοι της ηλεφημερίδας αμέσως μόλις αντιλήφθηκαν το λάθος το διόρθωσαν, κι έτσι αν επισκεφθείτε τώρα τη σελίδα θα δείτε πως η φωτογραφία έχει αλλάξει. Ωστόσο, ο δαιμόνιος Δρ. Ζίμπενμαλ της Λεξιλογίας είχε προλάβει να αποθηκεύσει την πρώτη μορφή, που τη βλέπετε στη φωτογραφία αριστερά -με τον άνθρωπο που προσεύχεται πλάι στο φέρετρό του.

Βέβαια, οι άνθρωποι του ηλεΒήματος έσπευσαν μεν να διορθώσουν τη λάθος φωτογραφία, αλλά άφησαν απείραχτη, στη δεύτερη αράδα, την «ταφή της σΩρού» να βγάζει μάτι. Είναι αυτό που λέμε «δημοσιογραφία του σωρού»…

Βλέπετε, οι γαζεταζήδες (για να θυμηθώ μια παλιά λέξη) απολύσανε τους διορθωτές και προσλάβανε τον κ. Σπελ Τσέκερ στον οποίο ανέθεσαν τις διορθώσεις -αλλά το μηχανάκι είναι χαζό, δεν ξέρει να ξεχωρίσει τη σορό από τον σωρό….

Αυτό ήταν, ας πούμε, το κύριο πιάτο του σημερινού συμποσίου -τώρα περνάω στα επιδόρπια και μαλλώστε με που δεν σας έβγαλα ορντέβρ στην αρχή.

Ενώ γράφονται αυτές οι γραμμές, ανακοινώνεται ότι κοντεύουν να ολοκληρωθούν οι συνομιλίες για το PSI, την εξέλιξη των οποίων παρακολουθήσαμε όχι με αγωνία αλλά με τη νοσηρή περιέργεια του μελλοθάνατου που παρακολουθεί να στήνουν στο προαύλιο της φυλακής την αγχόνη που θα τον κρεμάσει. Πάντως, ο πρωθυπουργός είχε προειδοποιήσει, σε συνέντευξη στη Νιου Γιορκ Τάιμς ότι οι συνομιλίες «Δεν είναι ευθείς, καθώς έχουν ως στόχο την εθελοντική αναδιάρθρωση του δημοσίου χρέους και την ταυτόχρονη επίτευξη κάποιων στόχων, οι οποίοι περιλαμβάνουν ανταλλάγματα». Προφανώς στην παράφραση της Καθημερινής, διότι από εκεί πήρα το απόσπασμα, χρησιμοποιήθηκε το νέο επίθετο ο, η ευθής, το ευθές. Αλλά και όλη η παράφραση έχει κάποια προβληματάκια -φυσικά, το… ευθείς είναι απόδοση του straightforward, διότι αν πούμε «είναι απλές» θα μας πέσει η μύτη μια και δεν είναι τριτόκλιτο. Για να καταλάβουμε τι ακριβώς ειπώθηκε, ιδού το πρωτότυπο: The talks are not straightforward, because they aim at a voluntary restructuring of public debt, and to achieve a number of objectives simultaneously, objectives that involve trade-offs.

Μου ήρθε με μαζικό ηλεμήνυμα ένα άρθρο που είναι λιγάκι παλιότερο (του Δεκεμβρίου) και που περιλαμβάνει διάφορες προβλέψεις περί οικονομίας. Δεν ξέρω τι ψάρια πιάνει στα οικονομικά, εγώ πρόσεξα, στην πρώτη φράση του κειμένου, μια ακόμα απόδειξη για τα τεχνολογικά θαύματα που είχαν καταφέρει οι αρχαίοι ημών πρόγονοι. Πολλούς αιώνες πριν από τον Υπολογιστή των Αντικυθήρων, οι Έλληνες είχαν εφεύρει το κρεβάτι-ρομπότ. Λέει το κείμενο: Το ευρώ παρομοιάζεται από πολλούς με το «κρεβάτι του Προκρούστη» (Ελληνική Μυθολογία), το οποίο ανάγκαζε όλους τους διερχομένους να ξαπλώνουν επάνω του. Καθώς περνούσε ο ανύποπτος περαστικός από μπροστά του, το κρεβάτι, που τον είχε αντιληφθεί χάρη στους αισθητήρες του, τον άρπαζε (με μαγνητικό πεδίο ασφαλώς) και τον ανάγκαζε να ξαπλώσει πάνω του! Αλλά τι τα θέλετε -ο Προκρούστης ήξερε την ευκτική, γι΄αυτό και έκανε τέτοιες εφευρέσεις‘ εμείς την καταργήσαμε και αποβλακωθήκαμε.

Νέο κρούσμα της ψεύτικης δήλωσης Κίσινγκερ, αυτή τη φορά στο Ποντίκι. Το παρήγορο είναι ότι πολλοί αναγνώστες στα σχόλια αντέδρασαν και παρέθεσαν λίκνους ή επιχειρήματα που τεκμηριώνουν ότι η δήλωση αυτή ουδέποτε έγινε. Για όσους ήρθαν τώρα, σας παραπέμπω σε ένα παλιό άρθρο του ιστολογίου.

Για τον καβγά Π. Τατσόπουλου και Πιτσιρίκου δεν θα γράψω τίποτε, αρκεί όσα λένε οι ίδιοι. Ωστόσο, σε έναν ιστότοπο διάβασα εκτενή συνέντευξη του Τατσόπουλου που είχε κάτι που δεν μου ακούγεται σωστό. Μιλώντας για το άρθρο του Πιτσιρίκου από το οποίο ξεκίνησε ο καβγάς, ο Τατσόπουλος λέει: Αυτή η ιστορία είχε σαν πυροκροτητή ένα κείμενο του pitsirikou το οποίο διαδόθηκε γρήγορα καθώς ήταν ένα καθ’ όλα υβριστικό κείμενο – με την αρχαιοελληνική σημασία της ύβρεως- που λεγόταν «η Ντόρα και τα σκατά», το οποίο αναφερόταν στην επίθεση που δέχθηκε στην Κρήτη από ομάδα κουκουλοφόρων που φώναζαν «σκατά στον τάφο του Μπακογιάννη». Υβριστικό μπορεί να είναι το κείμενο, αλλά με την αρχαιοελληνική σημασία της ύβρεως γιατί; Ύβρις, στην αρχαία Ελλάδα, ήταν η αλαζονική συμπεριφορά, η αυθάδεια που πήγαζε από ένα υπερβολικό πάθος ή από τη συναίσθηση μιας υπερβολικής δύναμης (ο ορισμός από το ΛΚΝ). Αν κρίνω κι από τη συνέχεια του κειμένου, ο Τ. έχει κατά νου την Αντιγόνη του Σοφοκλή, αλλά δεν νομίζω οι αρχαίοι να θεωρούσαν ύβριν τη βεβήλωση νεκρού.

Μου στέλνει ένας φίλος μέιλ γιατί διάβασε ότι «μεσούντων των ερευνών…» Πρόκειται για την κλασική περίπτωση της μετοχής που λέγεται στο αρσενικό αλλά σκοντάφτει στο θηλυκό «λόγω αυτομάτου εξεγέρσεως του ωτίου», που έλεγε ο Ροΐδης πριν από 110 χρόνια, διότι το λάθος ήταν εξίσου συχνό και στην εποχή του, κι ας μιλούσαν με πολυτονικό οι άνθρωποι τότε. Εδώ που τα λέμε, το να πει «μεσουσών των ερευνών» είναι καλύτερο; Τέρας το ένα, τέρας και το άλλο -αλλά χτενισμένο. Άσε που το απεχθές σωστό «μεσουσών των ερευνών» κάπως σαν γαλλικά ακούγεται. Πάντως, να μην χρεώσουμε το λάθος στον εκπρόσωπο της ΝΔ, αυτός είπε κάτι στρωτό (ενώ είχαν προχωρήσει οι έρευνες…). Την ελληνικούρα την επιχείρησε ο υπεύθυνος της ιστοσελίδας.

Τέλος, να πω κανα-δυο περιαυτομπλογκικά: τη Δευτέρα που μας πέρασε, χάρη στο άρθρο για τον Καβάφη, έγινε νέο ρεκόρ επισκέψεων στο ιστολόγιο, 5874 επισκέπτες (που βέβαια δεν είναι «μοναδικοί επισκέπτες», τα έχουμε πει αυτά). Το παλιό ρεκόρ, 5750, κρατούσε από τον Φλεβάρη του 2010.

Να πούμε επίσης ότι αυτή τη στιγμή πλησιάζουμε τα 97.000 σχόλια από καταβολής ιστολογίου (μετράνε όλα τα σχόλια, και όσα είναι σπαμ ή διπλά και σβήνονται). Με τον ρυθμό που πάμε, γύρω στις 10 του Φλεβάρη, δηλαδή κοντά στα τρίτα γενέθλια του ιστολογίου, θα γίνει το σχόλιο αριθ. 100.000 -μάλιστα, το ιστολόγιο θα προσφέρει ένα σπάνιο δώρο στον σχολιαστή αυτόν, και στον αμέσως προηγούμενο και τον αμέσως επόμενο. Και για να μην πάει το μυαλό σας σε ακριβά πράγματα, θα είναι κάτι που στέλνεται με ατάτσμεντ (άρα, όχι σπανακόπιτα).

127 Σχόλια to “Ο άνθρωπος που πήγε στην κηδεία του και άλλα μεζεδάκια”

  1. Χρηστος Κ. said

    Και συνεχιζει η Τζενη να επιμενει. Αποδεικνυοντας για μια ακομη φορα οτι η ανοησια ειναι αητητη. Και ποιον φερνει ως αποδειξη? Τον Μεταλληνο. Να γελασω ή να σκασω στα γελια;
    H απαντηση της, «Τζένη Κ. @ 20 Ιαν 2012 12:13

    Μισό λεπτό αγαπητοί φίλοι. Η παραπάνω δήλωση είναι πράγματι αμφισβητούμενη. Δημοσιοποιήθηκε και καταρρίφθηκε επανειλημμένα στο παρελθόν μέχρι που διαψεύστηκε από τον ίδιο τον Κίσσιντζερ via Γιάννη Μαρίνου. Εδώ που τα λέμε, θα ήταν η απόλυτη έκπληξη να την είχε επιβεβαίωσει ο ίδιος ο Χένρυ… Υπάρχουν ωστόσο άνθρωποι (π.χ. ο π. Γ. Μεταλληνός, εκ των σοβαρών ιερωμένων) που δηλώνουν αυτήκοοι μάρτυρες. Ο πιο αξιόπιστος μάρτυρας όμως είναι η παρουσία και οι επιλογές του πρώην ΥΠΕΞ τον καιρό της ισχύος του.
    Έπειτα, αμφιβάλλει κανείς ότι είμαστε λαός (ήμασταν μάλλον), παρορμητικός και επιρρεπής στις συναισθηματικές αντιδράσεις;Δε δυσκολέψαμε μ’αυτόν τον… αναρχισμό τη ζωή των εκάστοτε δαμαστών μας κόντρα στη λογική;; Και πού πήγε τώρα αυτό το πάθος;Αυτό είναι το θέμα του κειμένου. Ιστορικός, πολιτική επιστημόνισσα και διεθνατζού, δεν είμαι. Ευχαριστώ και συγγνώμη για την ίντριγκα, πρωί -πρωί.»

  2. Πάντως αυτό με τα επίθετα σε -ης-/ης/-ες αποτελεί εθνικό γλωσσικό πρόβλημα, Θυμάμαι το συνεχιστό ηλεκτρικό ρεύμα του Γιαννόπουλου (αντί συνεχές) και άλλες προσπάθειες, Τέτοιες προσπάθειες («βιασμού της γλώσσας») θα έπρεπε να είχαν αναληφθεί με τη διάδοση της δημοτικής, με τη μεταπολίτευση. Ο Joshua Fishman ήταν που υποστήριζε πως το γλωσσικό μας (ως γραμματική εξομάλυνση) θα λυθεί σε 100 χρόνια. Έχουν περάσει τα 40, από όταν το έλεγε.
    Καλημέρες. Γιάννης

  3. Νέο Kid Στο Block said

    Άντε ρε Νικοκύρη…πάνω που σκέπτομαι να περιορίσω τη φαφλατοσύνη μου ,κάνεις κάτι τέτοια κολπάκια μάρκετινγκ (σπανακόπιτα) και γίνομαι δοσισκεψής (το αντίστοιχο του δοσίλογος για σκέψη :-)).
    Το straightforward είναι κομμάτι προβληματικό με τις τόσες έννοιες που μπορεί να πάρει ,νομίζω. Ευθύς, απλός, ντόμπρος ,άμεσος, αυτός που δε μασάει τα λόγια του,..ίσως κι άλλες.
    Στο συγκεκριμένο απόσπασμα το «απλές» ή και το «εύκολες» (σε πιο ελεύθερη απόδοση) θα ήταν όντως η πιο απλή μονολεκτική λύση.
    Αλλά το πιο σωστό (ως προς τη νοηματική απόδοση) θα ήταν ίσως κάτι σαν « Οι συνομιλίες δεν είναι ανεξάρτητες ή ανεπηρέαστες από εξωτερικούς παράγοντες (στην περίπτωση μας δηλαδή το voluntary restructuring), αλλά γενικά, η ακριβής νοηματική απόδοση ξύλινης γλώσσας, είναι ίσως ουτοπία.
    Στην Κύπρο κυκλοφόρησε (δεν ξέρω αν γράφτηκε και στον ελληνικό τύπο) ότι τα τελευταία λόγια του Ντενκτάς ήταν «εδώ υπάρχει ένα ανεξάρτητο κράτος» ή κάπως έτσι.
    Δεν ξέρω ασφαλώς κατά πόσο ισχύει, συνήθως πάντως τα τελευταία λόγια των «μεγάλων ανδρών και γυναικών» είναι κατασκευασμένα –στα πλαίσια προφανών επιδιώξεων, και ίσως πολύ περισσότερο εμπνευσμένα από φανταστικά λογοτεχνικά δημιουργήματα, παρά από την ψυχρή πραγματικότητα. (Είχε πρόσφατα κι ένα ωραίο σχετικό ποστ ,ο Δύτης των Νιπτήρων).

  4. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ για τα πρώτα σχόλια!

    3: Είπαμε, δεν είναι σπανακόπιτα! 🙂

  5. LandS said

    Την ημέρα του θανάτου του Ντενκτάς έτυχε να επισκέπτομαι την Πόλη. Το έμαθα επειδή ρώτησα γιατί οι σημαίες είναι μεσίστιες. Πέθανε ο Πρόεδρος της Κύπρου, απάντησε το παιδί στη ρεσεψιόν.
    Θυμίζω ότι την ίδια ημέρα πέθανε και ο Λεφτέρ Κιουτσούκαντωνιάδης, μεγάλη ποδοσφαιρική δόξα της γείτονος, υπήρξε αρχηγός της Εθνικής Τουρκίας, ηγέτης της Φενέρ Μπαχτσέ, και έπαιξε και δυο χρονιές, τις τελευταίες της καριέρας του, εδώ στην ΑΕΚ.
    Σε όλες τις εφημερίδες, ο θάνατος του Λευτέρη Αντωνιάδη (κατά τους ομογενείς) ήταν πρώτη είδηση και κάλυπτε το μεγαλύτερο μέρος της πρώτης σελίδας, τόσο που η είδηση του θανάτου του Ντενκτάς φάνταζε υποσημείωση. Ακόμα πιο εντυπωσιακά, τα αγγελτήρια (Κυβέρνησης, Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας, της Φενέρ Μπαχτσέ) κάλυπταν τρεις σελίδες, ενώ το μοναδικό αγγελτήριο για τον Ντενκτάς, κάλυπτε λιγότερο από το ένα τρίτο.
    Επαναλαμβάνω ότι αυτό έγινε με όλες τις εφημερίδες.
    Κάτι ανάλογο έγινε και με τα δελτία ειδήσεων της τηλεόρασης.

  6. jdemestick said

    Είναι ωραία που οι άγγλοι έχουν κρατήσει την «πραγματική» ας πούμε έννοια της ύβρεως με το hubris… Είναι χρήσιμη λέξη και δεν μπορώ να σκεφτώ άλλη να σημαίνει το ίδιο, ενώ για τις βρισιές, το βρίσιμο, τη βωμολοχία, αθυροστομία κλπ υπάρχουν πολλές (προφανώς).

  7. LandS said

    Σχετικά με τους αισθητήρες του κρεβατιού του Προκρούστη.

    Νόμιζα ότι οι οικονομολόγοι είχαν βρει στο πρόσωπο του Καζάκη, τον αντίστοιχο Λιακόπουλο των Φυσικών. Νάσου που προέκυψε ο Βιλιάρδος.

    Ξεπερνάει πολλούς, όλων των κλάδων.

  8. Αλλόφιλος said

    @Νέο Kid Στο Block, #3
    «Δεν ξέρω ασφαλώς κατά πόσο ισχύει, συνήθως πάντως τα τελευταία λόγια των «μεγάλων ανδρών και γυναικών» είναι κατασκευασμένα –στα πλαίσια προφανών επιδιώξεων, και ίσως πολύ περισσότερο εμπνευσμένα από φανταστικά λογοτεχνικά δημιουργήματα, παρά από την ψυχρή πραγματικότητα.»

    Σαν τον «Μέγα Κωνσταντίνο», που δήθεν βαφτίστηκε χριστιανός λίγο πριν πεθάνει. Μοναδικός μάρτυρας… ο παπάς που τον βάφτισε. Κάτι ήξερε ο Timothy Leary και μετέδωσε το θάνατό του ζωντανά (μη γελάτε με το συνδυασμό).

  9. bernardina said

    Για μια φωτογραφία κάνεις έτσι βρε Νίκο; Εδώ κοτζάμ Βήμα και… κοτζάμα Καθημερινή είχαν δημοσιεύσει ολόκληρα ρεπορτάζ από την επίσκεψη Ερντογάν που δεν έγινε ποτέ ή την επίσκεψη του Παπανδρέου στην Αίγυπτο που επίσης δεν έγινε ποτέ.

    Κατόπιν τούτου, και εφόσον η ελληνική διαθέτει ευκτική και έτσι γίνονται εφικτά τα ταξίδια στον χωροχρόνο, γιατί να μη μπορεί ο Ντενκτάς να είναι παρών στην κηδεία του; Αμαπιά αυτή η προκατάληψή σου, δεν σε καταλαβαίνω!

  10. Argos said

    Χωρίς βέβαια να είναι δική του ευθύνη, παρατηρώ ότι ο αρθρογράφος είναι ο Νίκος Χασαπόπουλος. Δεν είναι ο ίδιος που είχε «φέρει» τον Ερτογάν στη Αθήνα;

  11. 10
    «Εσείς οι φωτογράφοι φωτογραφίζετε πράγματα που δεν υπάρχουν!», μου είχε διαμαρτυρηθεί πάροικος κυρία στο Λονδίνο (όλα τα μετιέ τα κάναμε ως δημοσιογράφοι φιλόσοφοι στην παροικία). Εννοούσε τα χρόνια που τις «πρόσθεσε» η φωτογραφία, που βεβαίως το πρώτο χέρι διαβεβαίωνε ότι δεν υπήρχαν.
    Κι η άλλη κυρία, βλέποντας την αφελώς μονταρισμένη φωτογραφία στο πρωτοσέλιδο της Παροικιακής, για να αυγατίσει η μεγάλη διαδήλωση, διπλασιάζοντας την φωτογραφία, ηπόρει αφελώς: «Γιέ μου, χωρώ με (θωρώ με) στην φωτογραφίαν, τζιαι εν καλά, αλλά πώς ιγίνεται τζιαι είμαι σε θκυό μερκές;»
    Bilocatio, μανδάμ, σαν τον ΄Αβαρι, και τον πάπα Πίο, οι Καθολικοί θα σε ανεκήρυτταν και αγία!

  12. sarant said

    9-10: Μα, είχαμε γράψει και για την επίσκεψη Ερντογάν.

    Αφού το έγραψε η εφημερίδα!


    (αλλά στο απόσπασμα που σκανάρισα δεν έχει όνομα συντάκτη)

    11: Ο φωτογραφικός διπλασιασμός διαδηλώσεων είναι παλιό κόλπο -κάπου θυμάμαι αμυδρά και μια περίπτωση που είχε συζητηθεί.

  13. bernardina said

    #11 β)
    Θαύμα παιδάκι μου, θαύμα! που θα αναφωνούσε και εκείνη η παλαιά γραία του Ιωάννου. (Ή μπορεί και προπαγάνδα, σαν την μεταμόρφωση του Τίτου σε αγιόπαιδα, το πάλαι ποτέ -προσοχή στον τονισμό- όπως καληώρα σχολιάζεται σε παραδιπλανό ποστάκι 😉 😉 )

  14. bernardina said

    Νίκο #12,
    Αυτή ήταν και η αφορμή για να σταματήσω να αγοράζω τις έντυπες εκδόσεις αυτών των δύο εφημερίδων. Μέχρι πρόσφατα τις παρακολουθούσα στην ηλεκτρονική εκδοχή τους, όχι τόσο για ενημέρωση όσο για να βλέπω κατά πού φυσάει ο άνεμος, ώσπου την έκοψα κι αυτή, αηδιασμένη από το θράσος του Ψυχάρη να κόψει σχόλιό μου (έμεινε αναρτημένο για περίπου σαράντα δευτερόλεπτα και μετά έκανε φτερά) επειδή δεν του άρεσε το περιεχόμενό του, καθώς τον ξεμπρόστιαζε με στοιχεία για τις παπαριές που έγραφε. Τέλος πάντων, χ..ε η Φατμέ στο Χανούμ Τζαμί.

  15. voulagx said

    «…η διαχρονική αξία των νέων ομολόγων (που θα αντικαταστούσαν τα παλαιά) δεν θα ξεπερνούσε το 40% των παλαιών.»
    Απο αρθρο του Βαρουφακη εδω: http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=11731

    Ωραιος ο Βαρουφακης αλλα εδω λεξιλογουμε – οπως λεει ο Νικοκυρης.

  16. Μιχαλιός said

    Μας ψαρώνεις εμάς τους νέους στο μπλογκ σου με τους νεολογισμούς σου!
    Αυτός ο λίκνος με ισοπέδωσε. Αναγκάστηκα να γκουγκλάρω να δω τι στο καλό είναι (η υποψία ότι ήταν link με ανατρίχιαζε).
    Ευτυχώς ήσουν πρώτος πρώτος στα αποτελέσματα και είδα το παλιότερο άρθρο σου.
    Βάζε λίκνους στους λίκνους λοιπόν και σε άλλα παρόμοια λήμματα (το ίδιο είχα πάθει και με το ραμόνι) γιατί θα μας πεθάνεις!

    Και ένα Εύγε! (για το μπλογκ)

  17. Δε συμπληρώνανε τη λεζάντα, καλύτερα;

    Στην κηδεία παραβρέθηκαν και σωσίες του Ντενκτάς, που χρησιμοποιούσε για την προστασία του όσο ζούσε.

  18. gbaloglou said

    5 Άρθρα για τον Λεφτέρ

  19. Ο αληθινός Μιχαλιός said

    16: Εσύ ποιος είσαι πάλι;;;

  20. Νέο Kid Στο Block said

    Τελικά ποιος είναι ο αληθινός και ποιος ο σωσίας ρε παιδια; 🙂 🙂

  21. sarant said

    16: Μιχαλιέ του 16, καλώς όρισες και σ’ ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Είναι αλήθεια ότι το ιστολόγιο, μέσα στα σχεδόν τρία χρόνια που υπάρχει, έχει αναπτύξει δικό του λεξιλόγιο. Μου δίνεις ιδέα, να φτιάξω το λεξικό του ιστολογίου, αλλά θέλει δουλίτσα, οπότε δεν το υπόσχομαι.

    Όμως, άλλαξε αν θες ψευδώνυμο, γιατί το Μιχαλιός το χρησιμοποιεί άλλος. Δεν σου κρύβω μάλιστα ότι παραξενεύτηκα διαβάζοντας το σχόλιό σου, γιατί ο άλλος Μιχαλιός (του σχ. 19) δεν είναι νέος.

  22. bernardina said

    Άλλαξε ο Μιχαλιός κι έβαλε το νικ αλλιώς 😛

  23. 13
    Και ‘μιράκολο, μιράκολο’, που θα ανεφώνει κι η ηγουμένη στην γνωστή ιστορία από το Δεκαήμερο (για το ‘θαύμα του Αγίου… τσοπάνου στην σπηλιά, που έφερνε οπτασίες στις καλόγρηες).
    5
    Κάποτε στον Λονδίνο, περιμένοντας στην στάση του λεωφορείου, είδα ένα νερό τουρκάκι να ψουψουρίζει στην καλή του για την Φενέρ Μπαχτσέ. Καρντάς, του είπα, στις γκιουζελλίμ δεν μιλάμε για Φενέρ Μπαχτσέ, αλλά για Γκιουλ Μπαχτσέ! Η γκιουζέλ χανούμ, έσπευσε να επιδοκιμάσει.
    Κι η Βερναρδίνα έχει λόγον να ευχαριστεί την Φενέρ, με το 8-1, «σεκίσμπιρο» από την Λίβερπουλ μας μετακίνησε εμάς τους Θρύλους της Στέλλας από τον διεθνή πάτο που κοσμούσαμε με το 7-0 της Γιουβέντους. Αγόρασα τότε για να συμπάσχω και το Φως, με τον ιστορικό τίτλο «Φρίκη!». Ξύνω πληγές, Νικοκύρ, σπολλάτη σας!

  24. #20 αυτό θα το αποκαλύψει μελλοντικά ο Τ̶σ̶α̶κ̶ ̶Ν̶ό̶ρ̶ι̶ς̶ Δημοσιογράφος

  25. bernardina said

    #20, 24

    Και για του λόγου το αληθές θα βάλει και φωτογραφίες. Διπλασιασμένες 😉

  26. Νέο Kid Στο Block said

    24. 25. Εγώ βασικά για τους Μιχαλιούς έλεγα, αλλά ταιριάζει και στους Ραούφηδες. 🙂 🙂

  27. bernardina said

    Κι εγώ για τους Μιχαλιούς το είπα 😛

  28. Ο Δημοσιογράφος τα πανθ’ ορά· και τα γελάκια σας…

  29. 20
    Γιατί, σχεδιάζεις να πυροβολήσεις; Κατά Μπωντριγιάρ η διαφορά πρωτότυπου – αντιγράφου έχει χαθεί, είμεθα μέσα σε μια πλημμυρίδα αναπαραγόμενων αντιγράφων που έχουν θάψει στην αδύνατη ΄διαφορά’ το πρωτότυπο.

    Κι όσο για τα επιτελεύτια λόγια, μεγάλη η βιβλιογραφία, μερικά είναι κλασσικά. «Είναι αυτή η ταπετσαρία, ή αυτή φεύγει ή εγώ!’ (ο Όσκαρ Ουάιλντ), κ ιεκείνος ο Αμερικανός λοχαγός στην Εμφυλιο, «μην φοβάστε, από εδώ δεν μπορούν να πετύχουν ούτε ελέφ……»

  30. bernardina said

    #29 β
    Ή όπως είπε αυτή η κυρία, http://en.wikipedia.org/wiki/Lady_Nancy_Astor
    ανοίγοντας τα μάτια και βλέποντάς τους όλους (συμπούρμπουλους που θα ‘λεγαν κι αλλού 😉 ) μαζεμένους γύρω από το κρεβάτι της: is it my birthday or am I dying?

    ΥΓ. Βέβαια η συγκεκριμένη είπε και το άλλο πετυχημένο: I married beneath me. All women do… :mrgreen:

  31. gbaloglou said

    30 «Είσαι οπλισμένος ή απλώς χαίρεσαι που με βλέπεις;» — αυτό δεν θυμάμαι ποια το είπε (και σε ποια ταινία) 🙂

  32. bernardina said

    31 Αποδίδεται στη μεγάλη Μέι Γουέστ, αλλά σύμφωνα με αυτό http://www.filmsite.org/moments0.html δεν ειπώθηκε ποτέ

  33. gmix said

    Πράγματι εντυπωσιακός ο αριθμός των 100.000 μέσα 3 χρόνια. ΟΙ Έλληνες (όχι οι ελληναράδες) αγαπούν την γλώσσα τους.

  34. bernardina said

    Τίτε #20 α

    Μέμνησο Vonnegut: «We are what we pretend to be, so we must be careful about what we pretend to be.» -)

  35. ΣοφίαΟικ said

    Εγώ εχω τεχνικές απορίες. Αυτό το κρεββάτι ρομπότ σε τι χρησίμευε; Σε έβαζε με το ζόρι να ξαπλώσεις για ποιό λόγο; Επειδή ο γιατρος έιπε να κοιμάσαι οχτάωρο; Μήπως φταίει που δεν ξέρω ευκτική που δεν καταλαβαίνω;

  36. Νικοκύρη, όχι ότι έχω καμιά διάθεση να υπερασπιστώ τον Τατσόπουλο, αλλά η προσβολή νεκρού ήταν και παραήταν ύβρις με την αρχαιοελληνική σημασία της λέξης.

  37. Τι βλέπετε όταν πάτε στο γνωστό http://www.megaupload.com;

  38. Τι βλέπετε όταν πάτε στο γνωστό http://www.megaupload.com;

  39. voulagx said

    #38 Ο ΙΕ δεν μπορει να εμφανισει την σελιδα

  40. voulagx said

    http://usdoj.s3-website-us-east-1.amazonaws.com/
    Αυτο βλεπω με τον Firefox! FBI?!

  41. 39: Εμένα με πηγαίνει εδώ: http://usdoj.s3-website-us-east-1.amazonaws.com/

  42. 40: FBI!?!
    Αυτό λένε οι ειδήσεις.

    Σατανικό κόλπο. Αν όλες οι αιτήσεις (requests) για κατέβασμα αρχείων καταλήγουν στο FBI, τότε αυτό μπορεί να καταγράψει τους ιστότοπους που φιλοξενούν τις παραπομπές (links) προς αυτά τα αρχεία!

  43. sarant said

    35: Ίσως το χρησιμοποιούσαν για θεραπευτικούς σκοπούς, ποιος ξέρει!

    36: Είσαι αρμοδιότερος από μένα, οπότε για να το λες κάτι θα ξέρεις. Εγώ ήξερα πως ύβρις ήταν γενικά η υπέρβαση του μέτρου από κάποιον θνητό που ψωνίστηκε για παντοδύναμος και για θεός.

  44. Για τα δεδομένα του ιστού, περσινά ξινά σταφύλια, παναπεί έχει βουίξει ο τόπος….

  45. Για το κρεβάτι-ρομπότ, δεν μπορώ παρά να αναφωνήσω: Ρε τον Προκρούστη, τι σκέφτηκε…

  46. «…θα είναι κάτι που στέλνεται με ατάτσμεντ (άρα, όχι σπανακόπιτα).»

    Αν είναι με ατάτσμεντ σε ημέιλ, ούτε σπαμακόπιτα, ελπίζω – Θεός φυλάξοι!
    (…νά την η ευκτική!)

  47. Μαρία said

    43 Το προκρούειν κάποτε έχει και θεραπευτικούς σκοπούς.

    http://www.perseus.tufts.edu/hopper/text?doc=Perseus%3Atext%3A1999.01.0029%3Acard%3D1010

  48. Kakalake said

    Στην πρώτη-πρώτη γραμμή του ρεπορτάζ, πάνω από τη «σωρό», εμφανίζεται και «η τουρκική […] ηγεσία της Τουρκίας». Βέβαια ωχριά μπροστά στο θρυλικό «πανελλήνιο πρωτάθλημα Τουρκίας» παλαιού αθλητικού ρεπορτάζ.

  49. Νέο Kid Στο Block said

    Στο “The purloined letter” του μεγάλου Πόου (ή Πόε ή όπως αγαπάτε!) γίνεται αναφορά στο κρεβάτι του Προκρούστη (a sort of procrustean bed ) (λίγο κάτω από τη μέση) για τις μεθόδους της γαλλικής αστυνομίας. Μικρή ντεντεκτιβική ιστοριούλα αλλά πολύ σημαντική. Επηρέασε από ψυχαναλυτές μέχρι σύγχρονους μαθηματικούς (Schoneman).

    http://www.yeoldelibrary.com/text/PoeEA/purloined/index.htm

    ΥΓ. Το ρητό του Σενέκα Nil sapientiae odiosius acumine nimio που υπάρχει σαν υπέρτιτλος μπορεί να είναι και παπάς. Απόδειξη ότι ακόμη και ο Πόου …θέλει το Σαραντάκο του!

  50. Χαράλαμπος said

    Καλά, πολύ καλά κάνατε Κύριε Νικοδεσπότα και αρχίσατε την ιστοπεριπλάνησή σας στις 10 Φεβρουαρίου. Τότε που όλοι και όλα λάμπουν από χαρά!!

  51. Χαράλαμπος said

    …εμένα, πάλι, με τρελαίνει εκείνο το
    «ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών»

  52. sarant said

    45-46: Σε φόρμα είμαστε, βλέπω!

    50: Λάμπεις, Χαράλαμπε -αλλά δεν είπα «στις» αλλά εκεί κοντά: συγκεκριμένα στις 16.

    48: Λοιπόν, αυτό το «τουρκική ηγεσία της Τουρκίας» δεν το είχα προσέξει!

  53. Νέο Kid Στο Block said

    47. Το προκρούειν εστί φιλοσοφείν ! (και είναι και πολίτικαλ κορέκτ: σέηφ σεξ, έλεγχος υπερπληθυσμού κλπ.) 🙂

  54. O κ. Σπελ Τσέκερ να καταχωρηθεί στα εξέχοντα μέλη της Νομασλάνσδης (ναι φαντάζομαι είναι αστείο αλλά όλο και κάποιος θα την πατήσει…)

  55. LandS said

    #23
    Μπορεί για την ομάδα Φενέρ Μπαχτσέ να μη πρέπει να μιλάμε στις ομορφούλες, αλλά μια βολτίτσα στο πάρκο δίπλα στον φάρο, που έδωσε το όνομα στη περιοχή (φενέρ μπαχτσέ =κήπος του φαναριού) είναι και πολύ ταμάμ, άμα λάχει να ούμ.

  56. # 14: Γενί τζαμί δεν είναι; 😉
    Πέρασα μια εβδομάδα καθαρή από όλες τις ημερήσιες εφημερίδες, η πρώτη βδομάδα αποτοξίνωσης στη ζωή μου και νομίζω ότι θα αντέξω το σύνδρομο στέρησης. Οπως εγιναν η μόνη τους χρήση είναι.. για σχολιασμό από τον Νικοκύρη! ) άσχετο αλλά θελα να το πω).

  57. Νέο Kid Στο Block said

    Φρέσκο πράμα ιέχωωω, λέγετεεεε!
    ΠΑΝΥΓΥΡΙΚΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ! :
    Προφανώς ο κος Σπελ Τσέκερ-Ντολμέτσερ δεν αναγνωρίζει τον chair umpire σαν « διαιτητή-κριτή» που λέμε στα ελλήνικος στο τένις. (Ούτε μ’αυτό το chair, δεν την ψυλλιάστηκε ντιπ;)
    Έχει κι άλλα ωραία: «..σημειώθηκε μία ακόμη ποινή κι ένα ακόμη περιστατικό εκνευρισμού στο τουρνουά με τα πρόστιμα να συνεχίζονται πανηγυρικά!»
    «..ένα από τα μέλη προσωπικού(;;!!) του τουρνουά» κι άλλα.
    Απολαύστε υπεύθυνα!
    http://www.woop.gr/content/53632/panegurika-prostima

  58. sarant said

    Μέλη προσωπικού = staff members. Πανηγυρικά πρόστιμα, όμως’ τα πληρώνεις και λες κι ένα τραγούδι, ίσως.

  59. Νέο Kid Στο Block said

    58. Ναι,Ναι! Λοιπόν, έβαλα στο αυτόματο Γκουγκλοκαβουρδιστήρι το chair umpire και δίνει «διαιτητής καρέκλα»
    Οπότε, το είδε ο κος Ντολμέτσερ ντερ Σλέχτε Στούντε και σου λέει «διαιτητής καρέκλα; Μπαα! Άστο καλύτερα κι άσε να βγάλουν το φίδι απ την τρύπα μόνοι τους.»
    Αλλά εκείνο το Australian Open με μπερδεύει λίγο. Μια χαρά «Αυστραλιανό Όπεν» το βγάζει το καβουρδιστήρι, γιατί το αφήνει αμετάφραστο; Άβυσσος η ψυχή του «μεταφραστή»! 🙂

  60. Νέο Kid Στο Block said

    Εκτός, αν πρόκειται για φιγούρα του στυλ: chair umpire λέμε εμείς οι ευγενείς στο Γουίμπλετον ρε χωρικοί ! αλλα τότε θα γραφε κατι σαν τσέαρ αμπάιαρ για να δειξει οτι ξερει και πως προφερεται,άρα όχι,μαλλον ισχυει η «θεωρία» μου στο 59. 🙂

  61. @43: Η ύβρις είναι και νοοτροπία («εγώ είμαι κι άλλος κανένας») και πράξη. Το να χαστουκίσεις τον άλλο μες στο δρόμο είναι ύβρις. Το να προσβάλεις ή να βλάψεις τον άλλο, επειδή είναι σε κατώτερη θέση ή πιο αδύναμος από σένα, είναι ύβρις. Με την έννοια αυτή, η προσβολή νεκρού είναι επίσης ύβρις.

  62. @ 43: Για την ύβρη έχει ένα καλό άρθρο η Βίκη: http://en.wikipedia.org/wiki/Hubris (δες και τη βιβλιογραφία, ειδικά το άρθρο του Cairns).

  63. @47: Γεια σου, Μαρία, με τα ωραία σου!

  64. Εντωμεταξύ, εκτός από τον Κωνσταντάρα, και ο Τομ Σώγιερ πήγε στην ίδια του την κηδεία. Φαίνεται μάλιστα ότι ο Μαρκ Τουαίν ήταν αυτός που επινόησε το μοτίβο (http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/AttendingYourOwnFuneral). Τρελά σπέκια!

  65. #64 ὁ Πάσχος Μανδραβέλης στὸ «Λεξικὸ τοῦ Ἔξυπνου λόγου» ἀποδίδει στὸν Τουαίην μία πολὺ εὐφυῶς διατυπωμένη διάψευσι τοῦ περὶ κηδείας του δημοσιεύματος στὸν Τύπο.

  66. andreas said

    #31 Η Μέι Γουέστ.

    http://el.wikiquote.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CE%AF%CE%B7_%CE%93%CE%BF%CF%85%CE%AD%CF%83%CF%84

    http://archive.enet.gr/online/online_text/c=113,dt=08.10.2007

    Τεκμηρίωση, όχι αστεία!

  67. Servitoros said

    Τα είχε πει δημοσίως το 1974 ο Χένρυ Κίσσιντζερ, ο μαυρόψυχος πρώην ΥΠΕΞ των ΗΠΑ που έγινε αυτές τις μέρες πάλι επίκαιρος προβλέποντας με το ένα πόδι στον τάφο το Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
    ====
    Το ακόμα ποιό αστείο με την Τζένη Κ. είναι ότι η πρόσφατη συνέντευξη του Κίσινγκερ στην οποία αναφέρετε (βλ. http://www.dailysquib.co.uk/index.php?news=3089) είναι επίσης ψεύτικη και έχει δημοσιευτεί σε σατυρικό site που παρωδεί τα ειδησειογραφικού στύλ websites. Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε τα έγκαιρα δημοσιογραφικά sites και blogs ιδίως του ακροδεξιού χώρου να διατυμπανίζουν την συνέντευξη ως αληθινή.

  68. 31, 66,
    Πράγματι στην Μέι Γουέστ αποδίδεται συνήθως η φράση στα αγγλικά, αν και ο Αριστοφάνης είχε γράψει κάτι αντίστοιχο πολύ πριν, στην Λυσιστράτη:

    ΠΡΟΒΟΥΛΟΣ

    Και κάτ’ απ’ τη χλαμύδα σου τ’ είν’ κείνο που φουσκώνει;
    από το δρόμο τον πολύ μην έβγαλες βουβώνι;

    ΚΗΡΥΞ
    Συ θα ’σαι, μα τον Κάστορα, γεροξεκουτιασμένος.

    ΠΡΟΒΟΥΛΟΣ
    Βρε σιχαμένε άνθρωπε! φτου! είσαι καυλωμένος!

    ΚΗΡΥΞ
    Όχι μα το θεό! αυτό
    μήτε να πης για χωρατό.

    ΠΡΟΒΟΥΛΟΣ
    Τότε λοιπόν, τι είν’ αυτό, που βλέπω σαν το στύλο;

    ΚΗΡΥΞ
    [Ποιό; τούτο; είνε ξύλο]–
    σκυτάλη σπαρτιατική.

    ΠΡΟΒΟΥΛΟΣ (χειρονομών καταλλήλως)
    Όσο σκυτάλη είν’ αυτό, τόσο και τούτη που ’ν’ εκεί!

  69. Νέο Kid Στο Block said

    Μιας και βρέχει και κάνει κρύο, ας βιώσουμε θερμότερες θερμοκρασίες !
    http://www.nooz.gr/science/i-gi-sunexizei-na-vionei-8ermoteres-8ermokrasies

  70. sarant said

    67: Δεν το ήξερα ότι η πρόσφατη συνέντευξη είναι ψεύτικη!

  71. 70:Our young have been trained well for the last decade or so on combat console games, it was interesting to see the new Call of Duty Modern Warfare 3 game, which mirrors exactly what is to come in the near future with its predictive programming.
    🙂

  72. bernardina said

    Κιντάκο, φταίνε τα συννεφιασμένα σύννεφα που κρατάνε τη θερμή θερμοκρασία πιο κοντά στην επιφανειακή επιφάνεια της Γης. Όλα τ’ άλλα είναι της προπαγάνδας! 😛

  73. sarant said

    71: Ποιους πολεμάνε αυτοί;

  74. bernardina said

    73: Τους Άλλους 😉

  75. 73: those crazy Chins and Russkies

  76. Δημήτρης Μ. said

    μια που ο λόγος για μεζεδάκια: Τ ο κάρμα του κάρματος (από ανακοίνωση του Τροχανά για τη σωτηρία της ΑΕΚ! http://www.aekfc.gr/media/news20012012.pdf (σελ. 2). Δεν το διάβασα προσεκτικά. Θα έχει και άλλα ωραία.

  77. ππ said

    Γιατί όχι το κάρμα – του κάρματος; Προτιμότερο από «τα μπρόκολι» πάντως

  78. sarant said

    76: Κι εμένα δεν με ενοχλεί το «του κάρματος». Έχει στυλ πάντως ο Τροχανάς 🙂

  79. Νέο Kid Στο Block said

    “Also sprach “ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ ΑΕΤΟΣ”:
    CONCEPT: No Godot nor… “sotirakis”
    ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ: “ΘΕΜΕΛΙΟ 21”
    TAKTIKH: “ΕΓΓΥΗΤΡΙΑ ΔΥΝΑΜΗ” ΑΕΚ
    – 50.000 επιλεγμένες Ενωσίτικες Οικογένειες.
    Διάκριση: Οικόσημο ΑΕΚ με θυρεό και slogan επιλογής κάθε οικογένειας. Δικαίωμα κληροδότησης του Οικοσήμου. Αναγραφή των ονομάτων αυτών των Ενωσίτικων Οικογενειών στις στήλες του Νέου Γηπέδου, Ναού της ΑΕΚ. Θεματοφύλακες της πάγιας τακτικής να υπηρετούν οι επιχειρήσεις ΑΕΚ (ΠΑΕ-ΚΑΕ κλπ) την αθάνατη ΙΔΕΑ ΑΕΚ.”

    Τιτανοτεραστιογίγαντα Τροχανά!!
    Ρε ρισπέκτ ρεεε!! (ας βγει τώρα κανας Αεκτζής να μας κάνει καζούρα για τον Τσάκα και τσι Πρίγκιπες…) 🙂

  80. voulagx said

    Ο ανθρωπος δεν παιζεται, δεν υπαρχει λεμε!!! Χαρες ο Δυτης!!!! 🙂

  81. Δημήτρης Μ. said

    77 – 78. Το «κάρματος», δεν είναι κακόηχο, υπό την έννοια ότι, αν ήταν το κάρμα ελληνική λέξη, θα κλινόταν έτσι. Όμως είναι γνωστή άκλιτη ινδική λέξη και, εμένα τουλάχιστον, μου φέρνει στο νου εικόνα σοφολογιότατου με ρεντιγκότα και σαρίκι, ή Ινδού γκουρού με ημίψηλο, γυαλάκια και μουσάκι μπαμ τερλελέ. Διαβάστε όμως και τα υπόλοιπα:
    «Η μη σύγχρονη επιχειρηματική γνώση και “το τραύμα του Αδάμ” σημάδεψαν την ίδρυση της ΠΑΕ και την έπληξαν με τις πρώτες δύο Διοικητικό-Οικονομικές (Δ/Ο) κρίσεις. Την Δ/Ο κρίση της Ίδρυσης καθ’ αυτήν και την επόμενη των 8 πέτρινων χρόνων που την ακολούθησαν. Εκείνη η κατάρα των Δ/Ο κρίσεων συνεχίστηκε δίκην κάρματος, θα έλεγες. Σήμερα ζούμε την 7η χρονολογικά Δ/Ο κρίση στην ΑΕΚ.»

    79. Σε παρακαλώ, New Kid! Μην μπλέκεις τα κέρματα με τα κάρματα! Ο Τσάκας σας και οι Πρίγκιπές σας δεν πιάνουν μία μπροστά στον Τροχανά μας! Ο άνθρωπος είναι πολύ μπροστά!

  82. Δημήτρης Μ. said

    «εμένα τουλάχιστον, μου φέρνει στο νου εικόνα σοφολογιότατου με ρεντιγκότα και σαρίκι, ή Ινδού γκουρού με ημίψηλο, γυαλάκια και μουσάκι μπαμ τερλελέ». Προφανώς αυτές τις εικόνες μου τις φέρνει η κλίση το κάρμα – του κάρματος.

  83. Μπουκανιέρος said

    64 Το μακαρίτη Ματτία Πασκάλ τον θυμήθηκε κανείς;

  84. Immortalité said

    Νίκο γιατί φυσικά, τον ρόλο παίζει ο Λαυρέντης Διανέλλος;

  85. sarant said

    Στο μυαλό μου, ο Διανέλλος όλο τέτοιους ρόλους έπαιζε, του πιστού ακόλουθου, του φτωχού αλλά τίμιου πατέρα, κτλ.

  86. ππ said

    Εγώ θυμάμαι σε τίτλους ταινίας: «Στον΄ρόλο του πατέρα ο Λαυρέντης Διανέλλος» 🙂

  87. 42: http://www.filesonic.com/

    All sharing functionality on FileSonic is now disabled. Our service can only be used to upload and retrieve files that you have uploaded personally.

  88. 87: Filesonic Disabled – FBI Threatened Them Like Megaupload?

  89. Immortalité said

    @85 & 86 Ααααα! 🙂

  90. Για το μεζεδάκι που μας τράταρε η υπουργίνα της Παιδείας μας χθες, το μάθατε, ε;
    «Ευελφάλεια», η νέα όμορφη λέξη που έρχεται να περιγράψει το χάλι μας.

  91. ππ said

    Καταλαβαίνω τι θέλει να πει η ποιήτρια, αλλά έτσι, σαν βουάρ, σε αφαλοκόψιμο παραπέμπει, για να μην γίνω σόκιν.

    Αχ αφέλια με μπόλικο κόλιαντρο πεθύμησα

  92. sarant said

    Η ευελφάλεια δεν είναι καινούργιο φρούτο, έχει ακουστεί εδώ και πεντέξι χρόνια. Συνορεύει και με τη Βεστφαλία.

  93. ππ said

    Α η fléxicurité είναι; Αμάν αδερφάκι μου! Τουλάχιστον ειναι λέξεις που η ομορφιά τους είναι ανάλογη της πραγματικότητας που περιγράφουν.

  94. Α δεν την ήξερα! Σήμερα την έμαθα εγώ. Δεν μπορώ να πω πως μ’άρεσε όμως (και δεν εννοώ μόνο ως λέξη).

  95. ππ said

    Τι να σ΄αρέσει από δαύτη, βρε Στέλιο; Με τι χαρά την λένε εντωμεταξύ, τι αναλγησία…

  96. Μαρία said

    90 κεπ.
    Η λέξη είναι η αγαπημένη του Πιδύου.
    https://sarantakos.wordpress.com/2009/12/16/leksixronias/#comment-19535 και

    Για το επισφαλιστικό νομοσχέδιο

  97. Μπουκανιέρος said

    90 κ.ε.
    Στο λόγο της υπουργίνας βρίσκω πολύ πιο ανατριχιαστικά ενδιαφέροντα σημεία από το συγκριτικά αθώο γλωσσικό μεζεδάκι.
    Μου αρέσει ότι υπήρχαν ανησυχίες για τη συμμετοχή του ΛΑΟΣ στην κυβέρνηση!

    Τουλάχιστον οι αυθεντικοί φασίστες του παλιού-καλού καιρού τα έλεγαν με πιο ωραίες φιοριτούρες (είτε μιλούσαν για τον επικίνδυνο λαϊκισμό των εκλογών είτε για την ανάγκη συνεργασίας μεταξύ εργοδότη και εργαζόμενου). Και μολονότι φημίζονταν για τον κυνισμό τους, και σ’ αυτό το πεδίο έχουν ξεπεραστεί.

  98. bernardina said

    Η Ιστορία μιας Λέξης (ή πώς γεννήθηκε η Ευελφάλεια)

    Μία φορά κι έναν καιρό,
    καρσί απ’ την Ψυτάλλεια,
    τρεις αδελφούλες ζούσανε
    (Εύη, Φούλα, και Θάλεια)

    Μα ο πατέρας άνεργος
    σκούριασαν τα κουτάλεια
    στο αυθαίρετο σπιτάκι τους
    καρσί απ’ την Ψυτάλλεια.

    Φυτοζωούσ’ ο καψερός,
    (τα μαύρα του τα χάλεια)
    Μα το κακό του ριζικό
    τον έκανε κι ασθενικό
    και στις ακρίβειας τον καιρό
    δεν είχε ούτε ασφάλεια.

    κι όλες μαζί τον βρίζανε
    -γυναίκα, κόρες, πεθερά-
    λούσα απαιτούσαν σταθερά
    κι άλλα παραφερνάλια.

    Έφερνε κι η Ψυτάλλεια
    μία οσμή… ενάλια,
    κι αυτός ο δόλιος έβραζε
    μέσα στην ανασφάλεια.

    To cut a longish story short,
    -ένεκα κι η λιτότητα-
    η παρηγόρια του πιοτού
    του ‘γινε αναγκαιότητα.

    Μα πιες, πιες, πιες, τα τρία του
    παιδιά έξι τα έβλεπε.
    Τριπλή η δυστυχία του
    (κι η Τρόικα επέβλεπε).

    Τη μια φορά μπερδεύτηκε,
    στις δυο στεναχωρέθηκε
    την τρίτη έβαλε φωνή
    -ωρ’ που σε σφάζ’ πού σε πονεί!-
    την μοίρα του σιχτίρισε,
    που έτσι εμπατίρησε,
    κι από τη μαύρη πείνα του
    εκόλλησε ο φάλης του
    απάνω στην καρίνα του
    Κι έμεινε πανί με πανί
    ‘τι ‘τανε παρακατιανή
    η θέση στην Ψυτάλλεια
    Ορίστε τώρα χάλεια..

    Και σαν να μην του έφταναν
    τα ζόρια και τα χάλια του,
    οι κόρες του τον έφτυναν
    σπάγαν και τα μπουκάλια του.
    κι αντί να διώχνουν τους καημούς
    τους κάναν αναστεναγμούς

    Κι αυτός μέσα στη σούρα του,
    αφού δεν τις ξεχώριζε
    -ο δύσμοιρος απ’ το πιοτί
    τη μύτη του δε γνώριζε-
    (άκουγε για παράδειγμα τη λέξη φλεξικιούριτι
    και νόμιζε πως λέγανε χέσε τη και κατούρα τη)
    άρχιζε τη μουρμούρα του

    (και έβριζε τη χαμούρα του
    που τρεις φορές γκαστρώθηκε
    και κόρες τρεις φορτώθηκε
    μα γιο δεν αξιώθηκε,
    μ’ αυτή είναι μία εντελώς ξέχωρη ιστορία
    εδώ μας νοιάζει φίλε μου η ονοματολογία)

    Που λες, αυτός στα ονόματα
    είχε μια δυσκολία
    (Που να φωνάζει ο δύσμοιρος
    τόση γυναικαρία.
    Εδώ ούτε την πεθερά
    που τηνε λέγαν Ρία)
    Εμπέρδευε τη γλώσσα του
    το έρμο παλικάρι,
    σύμφωνα και φωνήεντα
    γινόντουσαν κουβάρι
    κι όλες μαζί τις φώναζε
    απάνω στο μεθύσι του
    ωσάν να ήταν μία:

    «Ψ-ψιιτ, που ‘σαι, Ευ-ελφάαα-λεια! (χικ)
    (τα μαύρα μου τα χ-χ-χάλεια)
    πιαάσσ’ τη μπουκ-κ-κάλα, μάθθια μου,
    μη χ-χέσω την Ψυ-υτάλλεια!»

  99. ππ said

    🙂
    Εύγε!

  100. sarant said

    Μπέρνι, εξαιρετικό!

  101. Νέο Kid Στο Block said

    Θαμπς απ στο σχόλιο 97. (και ειδικά θαμπς καραάπ στην τελ. παράγραφο)

  102. Νέο Kid Στο Block said

    Το ευελφάλεια μου θυμίζει και μένα Westphalia άρα είναι πολιτικώς ορθό, μέρες που ζούμε…
    Το fléxicurité τρε σικ (ρε). 🙂

  103. bernardina said

    Ευχαριστώ! 😛

  104. Μπέρνι καταπληκτικό!! Μπράβο!! 😀

  105. bernardina said

    Ευχαριστώ, Στέλιο 😛

  106. Immortalité said

    Μπερναρντίνα ντουζ σαπώ!

  107. Νέο Kid Στο Block said

    http://www.nooz.gr/greece/mpoutaris-oi-ellines-8eloun-pei8arxia-oxi-lefta
    Ρε κοίτα να δεις που γιομίσαμε γερμανοτσολιάδες και κήνσορες της ηθικής…
    Γεια σου ρε Μπουτάρη πειθαρχημένε!
    (Ρε μονο Σατώ Λαφίτ (σικ ρε!)

  108. από το Γραφείο Τύπου του ΛΑΟΣ εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: «Eνας μεγάλος άνθρωπος της Έβδομης Τέχνης, πρωτοπόρος του ποιοτικού κινηματογράφου, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, έφυγε απροσδόκητα από τη ζωή. Ο αδόκητος θάνατός του συγκλονίζει τον καλλιτεχνικό κόσμο και όχι μόνο. Το »μετέωρο βήμα του Πλούτωνα» στη μέση της οδού, μας πήρε έναν άνθρωπο που μας είχε συγκλονίσει, συγκινήσει και προβληματίσει βαθιά».

    Μπέρδεψαν τον πελαργό με τον Πλούτωνα ή κάνουν λόγο για «μετέωρο βήμα του Χάρου»; Γιατί το βήμα του Χάρου να μένει μετέωρο;

  109. sarant said

    Νομίζω το δεύτερο, ταιριάζει στο ηλίθιο τάχα πνευματώδες στιλ των ανακοινώσεων του Λάος.

  110. ππαν said

    Το πόσο δε τους είχε συγκινήσει-συγκλονίσει-προβληματίσει, δεν το συζητώ..

  111. Γιώργος Λυκοτραφίτης said

    Αφ’ ης στιγμής ο ΛΑ.Ο.Σ. έγινε κυβέρνηση, έχει και το δικαίωμα να εκδίδει όποια ανακοίνωση του κάνει κέφι.

  112. Σκαροπούλι said

    Κινηματογραφικό μεζεδάκι;

    Αναρωτιόμαστε, πάντως, γιατί τα μέλη της Ακαδημίας σνόμπαραν την ακριβοθώρητη παραγωγή του Στίβεν Σπίλμπεργκ «Οι περιπέτειες του Τεντέν: Το μυστικό του μονόκερου»
    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22800&subid=2&pubid=63606854

    Για πείτε κι εσείς οι πιο σοφοί, έχω άδικο εγώ που αναρωτιέμαι γιατί είναι «ακριβοθώρητη» η παραγωγή του Σπίλμπεργκ;
    Και τι ήθελε τέλος πάντων να πει ο ποιητής;

  113. sarant said

    Καλώς ήρθες αγαπητέ. Προφανώς ο συντάκτης δεν ξέρει τι θα πει «ακριβοθώρητη» και νομίζει ότι σημαίνει «πανάκριβη» (ή μήπως και λίγο πομπώδης; ) Πολύ ενδιαφέρον μεζεδάκι, με βάζει σε σκέψεις.

  114. Σκαροπούλι said

    Καλώς σας βρήκα!
    (αγαπητή, παρεμπιπτόντως)

    Ναι, μάλλον «πανάκριβη» ή κάτι τέτοιο (πόσο πομπώδης μπορεί να είναι μια ταινία με πρωταγωνιστή τον Τεν-τεν;)

    Να ρωτήσω τι σκέψεις, ή θα τις διαβάσουμε σε μελλοντική ανάρτηση;

  115. ππαν said

    Μήπως τη λέει ακριβοθώρητη γιατί ήταν λίγο ματσολία η ταινία και κατέβηκε σούμπιτη; 🙂

  116. sarant said

    114: Ελπίζω το δεύτερο, αγαπητή, αλλά δεν υπόσχομαι γιατί πολλές υποσχέσεις δεν έχω κρατήσει.

  117. @116: Ναι, όπως π.χ. ένα άρθρο για την λέξη «νταβατζής»… 🙂

  118. sarant said

    Μην τάξεις σ’ άγιο κερί… 😉

  119. 117: Καλή ιδέα. Η τουρκική λέξη πρέπει να μοιράζεται τη δισημία του αγγλικού suitor.

  120. @119: Εύστοχη η παρατήρηση Λύκε, αν και απ’ό,τι ξέρω, στα Τούρκικα σήμερα δεν υπάρχει καμία δισημία. Όταν τους λέω ότι στα ελληνικά σημαίνει «pezevenk» γελάνε, κανείς δε μου ανέφερε κάποια άλλη έννοια. Αλλά ας μην το κουβεντιάσουμε εδώ. Θέλω άρθρο!! 🙂

  121. Immortalité said

    @108 Η βλακεία τους έχει χτυπήσει τιλτ. Δεν έχει παραπάνω…

  122. @121: Πολλές φορές το έχουμε πει αυτό αλλά κάθε φορά μας αποδεικνύουν ότι έχει και παραπάνω! 🙂

  123. Immortalité said

    @122 Με τρομάζεις 🙂

  124. 122: Αυτή κι αν ήταν εύστοχη παρατήρηση… Και για τον Bob Beamon δε λέγανε ότι είχε φτάσει στα όρια του ανθρωπίνως δυνατού κι ότι παραπέρα δεν πάει;

    120: Καλά, τότε θα σου εξηγήσω κάτω απ’ την ανάρτηση τι ακριβώς εννοούσα.

  125. Νέο Kid Στο Block said

    ὦ φίλτατ᾽ ἀνδρῶν προσπόλων, ὥς μοι σαφῆ
    σημεῖα φαίνεις ἐσθλὸς εἰς ἡμᾶς γεγώς.
    ὥσπερ γὰρ ἵππος εὐγενής, κἂν ᾖ γέρων,
    ἐν τοῖσι δεινοῖς θυμὸν οὐκ ἀπώλεσεν,
    ἀλλ᾽ ὀρθὸν οὖς ἵστησιν, ὡσαύτως δὲ σὺ
    ἡμᾶς τ᾽ ὀτρύνεις καὐτὸς ἐν πρώτοις ἕπει.

    Προς τι το άσχετο αρχαίο; Θα απορήσατε δικαιολογημένα.
    Μιας και λέγατε για Σπίλμπεργκ και κινηματογράφο (το καλεί δυστυχώς και η μέρα) τα λόγια του Ορέστη προς τον Παιδαγωγό από την αρχή της «Ηλέκτρας» τα απήγγειλε (κόβοντας νομίζω το ‘’ως μοι σαφη…γεγως’’ )–με άψογη ερασμιακή/αμερικανική/εγγλέζικη(;) προφορά 🙂 , κάποιος συντελεστής της ταινίας(πέτυχα τη συνέντευξη αποσπασματικά προς το τέλος σε κάποιο τηλ. κανάλι) War Horse του Σπίλμπεργκ(βασισμένο στην ομώνυμη νουβέλα του Michael Morpurgo ) και το απέδωσε στ’ αγγλικά κάπως έτσι (τα σε σχέση με τον Ίππο)

    just as a good horse , even when it is old, in the presence of danger,
    does not cave in, but pricks up his ears, …Ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα.
    (αρκεί να μη πάρει τίποτε ιδέες ο –ξέρετε ποιος- κι έχουμε τίποτε κατακρεουργήσεις του Σοφοκλή…ο Πλούτωνας προσγειωσε ποδάρι; η είναι ακόμη μετέωρο;) 🙂

  126. […] βαρβάρους, Αka Satana!, alaturka tuvalet, Himikitu Aleta, HIV, inflection, Jaws, Jeep, Joshua Fishman, Katyń, Κhrushchev – Хрущёв, News, onorevole, pasok-pasok, poléographie, Sauerstoff, […]

  127. […] από το blog του Νίκου Σαραντάκου: […]

Σχολιάστε