Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Λερναίο κείμενο, μια σατανική προβοκάτσια;

Posted by sarant στο 24 Αυγούστου, 2012


Καλοκαιριάτικη Παρασκευή, προσφέρεται για κάτι ελαφρό και εύθυμο. Σκεφτόμουν τι να γράψω, αλλά το θέμα μου ήρθε και με βρήκε. Και πάλι θα σας μιλήσω για το Λερναίο κείμενο, για δεύτερη φορά τις τελευταίες μέρες, καθώς πριν από δυο Παρασκευές είχα και πάλι ασχοληθεί με μια από τις πρόσφατες μεταλλάξεις του Λερναίου κειμένου. Λέγοντας «Λερναίο κείμενο» εννοώ ένα μυθούργημα που κυκλοφορεί με μαζικά ηλεμηνύματα τουλάχιστον από το 1998 και υποστηρίζει ότι η Apple διανέμει το πρόγραμμα εκμάθησης ελληνικών Hellenic quest, ότι άγγλοι επιχειρηματίες προτρέπουν τα στελέχη των εταιρειών τους να μάθουν αρχαία ελληνικά, ότι η ελληνική γλώσσα είναι η μόνη “νοηματική” ενώ οι άλλες είναι συμβατικές, και άλλα τέτοια, όλα ανυπόστατα. Η ονομασία “Λερναίο” είναι δική μου έμπνευση, το ονόμασα έτσι επειδή κόβεις ένα κεφάλι και ξεπηδάνε δυο και τρία.

Τις προάλλες, το Λερναίο δημοσιεύτηκε για νιοστή φορά σε κάποιον ιστότοπο, και μάλιστα σε αρχαιολατρικό ιστολόγιο, αλλά αυτή τη φορά είχαμε μιαν απρόοπτη εξέλιξη. Δηλαδή, κάποιος επισκέπτης του ιστολογίου παρέθεσε μερικά άρθρα που αποκαλύπτουν την απάτη του Λερναίου, δικά μου και άλλων, και στη συνέχεια, ο ίδιος, διατύπωσε τις εξής… βαρύτατες υποψίες (μεταφέρω κοπυπαστηδόν, διατηρώντας ορθογραφία και στίξη, αλλά τα βάζω σε πλάγια):

Παντως αμα το ψαξουμε το θεμα, το Hellenic quest ειναι απατη που κατασκευαστηκε απο το υπουργειο ουσιαστικα. Δεν υπαρχει καμια ξενη επιστημονικη ανακοινωση και ο Τζον Καλι εχει παψει να εργαζεται στο CNN απο το 1993.
Aπο το να μη γινεται παντως τιποτα για να προβαλλουν το μεγαλειο της Ελληνικης γλωσσας που κατα τα αλλα ειναι αναμφισβητητο.

Απο την αλλη ομως το οτι ειναι απατη το »Hellenic quest» και δεν αναφερεται σε καμια σχεδον ξενη ιστοσελιδα, μας ανοιγει το παραθυρο για να ερευνησουμε ενα αλλο ζητημα.
Για ποιο λογο με το που δημοσιευτηκε ενα τοσο ανεπισημο και (κατα αυτους) ψευτικο κειμενο ο Σαραντακος, και ολο του το συναφι oι αριστεροι ξεκινησαν αμεσως να spammaroun τις ιδιες και τις ιδιες επικρισεις προσθετοντας παντα στο τελος ενα »ειναι γραφικοι οσοι πιστευουν στην υπεροχη της Ελληνικης γλωσσας η οποια δεν θα γινει ποτε διεθνης». Γιατι με τοσο μενος βρισκουν αυτο αφορμη(εκ γεννεση του) για να κατακρινουν την Ελληνικη γλωσσα;;;

Μηπως εν τελει οι ιδιοι οι επικριτες αυτων των μυθων ειναι οι ιδιοι οι κατασκευαστες;;; Διοτι ακομη και τωρα ασχολουνται ΣΕ ΤΕΡΑΣΤΙΟ βαθμο με το θεμα και postaroun ολοκληρες μελετες μονο και μονο για να αποδειξουν οτι ειναι ανυπαρκτα.
Μηπως τις επικρισεις τις εχουν δημιουργησει πριν τους μυθους;;; Μηπως τελικα αυτος ειναι ενας τροπος να κατακρινουν αυτους που προβαλλουν το μεγαλειο της Ελληνικης γλωσσας και κατακρινουν το πραξικοπημα του 1982;;

Ενας τροπος υπαρχει να το μαθουμε, να ψαξουμε την προελευση του περιβοητου »Hellenic quest». Ποιος το πρωτοδημοσιευσε;;;

Επομένως, ο δαιμόνιος φίλος υπαινίσσεται ότι το Λερναίο (αυτός το αποκαλεί ουδέτερα «Hellenic quest») είναι απάτη κατασκευασμένη από τους… ανθέλληνες για να δυσφημήσουν την ελληνική γλώσσα! Δέχεται ότι είναι μύθος και απάτη, αλλά υπονοεί ότι το χάλκευσε κάποιο «υπουργείο» με σκοπό να γελοιοποιηθούν όσοι διακηρύσσουν την ανωτερότητα της ελληνικής γλώσσας. Και ο δαιμόνιος φίλος σε αυτό το σενάριο επιφυλάσσει στην αφεντιά μου ιδιαιτερη θέση, μια και υπονοεί ότι μπορεί εγώ ή «το σινάφι μου» (να τ0 γράφουμε έτσι, δεν έχει καμιά σχέση με τη συνάφεια) να έχουμε κατασκευάσει το κείμενο, να πρόκειται δηλαδή για σατανική προβοκάτσια, κάτι σαν τον εμπρησμό του Ράιχσταγκ.

Φυσικά, με το Λερναίο (ή το Hellenic quest, αν προτιμάτε) δεν έχω καμιά σχέση. Επειδή όμως το έχω μελετήσει αρκετά, μπορώ να απαντήσω στο καταληκτικό ερώτημα του δαιμόνιου φίλου: Ποιος πρωτοδημοσίευσε το Λερναίο;

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το Λερναίο κείμενο αρχικά είχε τον τίτλο «Ελληνικά –γλώσσα άνευ ορίων» και υπογραφόταν από την κ. Εύα-Χριστίνα Γεωργαλά, πρέπει δε να γράφτηκε περί το 1998. Εγώ προσωπικά το πρωτοείδα τον Μάρτιο του 1999· βέβαια, δεν ξέρουμε αν η κ. Γεωργαλά είναι ο αρχικός συντάκτης ή όχι. Το κείμενο πρωτοδημοσιεύτηκε σε διάφορα μάλλον άγνωστα έντυπα (π.χ. το περιοδικό Κατασκευή), αλλά με τον καιρό έφτασε στην έγκριτη εφημερίδα Μεσόγειο (τη μεγαλύτερη της Κρήτης) στις 25.2.2000, στη δικτυακή πύλη in.gr και αλλού.

Δεν ξέρω επίσης αν η Εύα-Χριστίνα Γεωργαλά είναι συγγενής (π.χ. κόρη) του Γ. Γεωργαλά, που ίσως θα τον θυμάστε από τις εκπομπές του στην τηλεόραση επί δικτατορίας, και με τον οποίο είχαμε μια ανταλλαγή απόψεων στο ιστολόγιο παλιότερα, αλλά φαίνεται πως η απώτερη πηγή του Λερναίου είναι, ακριβώς, ένα έργο του Γ. Γεωργαλά.

Συγκεκριμένα, στο πόνημα «Ινδοευρωπαίοι ή Αιγαίοι» του Γεωργίου Γεωργαλά, στις σελ. 125-127, μπορεί κανείς να βρει αρκετούς από τους μύθους που αναπτύσσονται στο Λερναίο. Το βιβλίο του Γεωργαλά εκδόθηκε το 1994, επομένως χρονολογικά μπορεί θαυμάσια να έχει χρησιμεύσει ως πηγή· και πράγματι, υπάρχουν κάμποσα στοιχεία που μας πείθουν ότι από εκεί άντλησε (πολλά από) τα «στοιχεία» του αυτός που έγραψε το Λερναίο.

Για παράδειγμα, η γελοία ετυμολογία του Λερναίου κειμένου «άνθρωπος = ο αναθρών οπωπάς (= ο αρθρώνων λόγο)»  είναι ξεσηκωμένη από τη σελίδα 127 του πονήματος του Γεωργαλά, όπου διαβάζουμε:

Χαρακτηριστικό το παράδειγμα που παραθέτει ο Πλάτων για τον άνθρωπο (Κρατύλος 399G) = ο αναθρών οπωπάς = ο αναθρώνων φωνήν = ο έχων έναρθρο λόγο.

Επειδή όμως οι αρχαίοι μάς έλεγαν νάφε και μέμνασο απιστείν, δηλαδή μη χάβεις ανεξέταστα όσα σου σερβίρει ο άλλος, ας κοιτάξουμε καταρχάς τι πράγματι λέει στον Κρατύλο ο Πλάτωνας:

Ὧδε· σημαίνει τοῦτο τὸ ὄνομα ὁ ἄνθρωπος ὅτι τὰ μὲν ἄλλα θηρία ὧν ὁρᾷ οὐδὲν ἐπισκοπεῖ οὐδὲ ἀναλογίζεται οὐδὲ ἀναθρεῖ͵ ὁ δὲ ἄνθρωπος ἅμα ἑώρακεντοῦτο δ΄ ἐστὶ [τὸ] ὄπωπε καὶ ἀναθρεῖ καὶ λογίζεται τοῦτο ὃ ὄπωπεν· ἐντεῦθεν δὴ μόνον τῶν θηρίων ὀρθῶς ὁ ἄνθρωπος ἄνθρωπος ὠνομάσθη͵ ἀναθρῶν ἃ ὄπωπε.

Άρα, ούτε να διαβάζει τα αρχαία ούτε να τα αντιγράφει σωστά δεν είναι άξιος ο μέγας διανοούμενος. Στο κείμενο του Πλάτωνα δεν περιλαμβάνεται η φράση «αναθρών οπωπάς» και δεν θα μπορούσε να περιλαμβάνεται επειδή ο Πλάτωνας έγραφε ελληνικά, όχι αλαμπουρνέζικα. Λέξη οπωπάς δεν υπάρχει, και αν υπήρχε δεν θα σήμαινε «λόγος» αλλά «όψη» (πρβλ. όπωπα που είναι παρακείμενος του ορώ = βλέπω). Κι έπειτα ο Γεωργαλάς (λόγιος να σου πετύχει!) μπερδεύει το αναθρώ με το αρθρώνω (τι ψυχή έχει ένα ρο πάνω, ένα ρο κάτω μεταξύ φίλων;) Διότι το πλατωνικό αναθρώ σημαίνει «επισκοπώ, εξετάζω προσεχτικά» και δεν έχει καμιά σχέση ούτε με το αναθρώνω ούτε με το αρθρώνω. Αυτό που λέει ο Πλάτωνας στον Κρατύλο, είναι ότι ο άνθρωπος, σε αντιδιαστολή με τα άλλα ζώα, «εξετάζει προσεχτικά αυτά που βλέπει» δηλαδή τα επεξεργάζεται στο μυαλό του (λογίζεται τούτο ό όπωπεν).

Παρεμπιπτόντως, και αυτή η πλατωνική ετυμολογία για τη λέξη άνθρωπος είναι στην πραγματικότητα παρετυμολογία, παναπεί αβάσιμη. Σύμφωνα με τη γνώμη όλων των σοβαρών μελετητών, η ετυμολογία της λ. άνθρωπος είναι αβέβαιη. Ίσως προέρχεται από *ανδρ-ωπος, δηλ. «αυτός που έχει όψη ανδρός». Έχουν βέβαια, πέρα από την πλατωνική, προταθεί κι άλλες αβάσιμες παρετυμολογίες, όπως η θρυλική από ‘άνω’ + ‘θρώσκω’ που μας έλεγαν οι θεολόγοι όταν πηγαίναμε γυμνάσιο (εμείς οι κάπως αλλά όχι πολύ παλαιότεροι), αλλά η γεωργαλάδικη παρερμηνεία της πλατωνικής (παρ)ετυμολογίας είναι κωμική, και δείχνει πως ο άνθρωπος ούτε να διαβάζει δεν ξέρει αφού κατάφερε σε τρεις λέξεις να παρερμηνέψει τις δύο!

Οπότε είναι αντάξια πηγή του Λερναίου κειμένου!

 

 

115 Σχόλια to “Λερναίο κείμενο, μια σατανική προβοκάτσια;”

  1. Γς said

    Καλημέρα.
    Για όλα σε είχα ικανό Νικοκύρη, αλλά να έχεις κατασκευάσει κι αυτό το κείμενο;
    Τύφλα να έχουν οι συγγραφείς των Протоколы Сионских мудрецов (Των Πρωτοκόλλων των Σοφών της Σιών)

  2. … κι αν κάποιος από το σινάφι του Νικοκύρη έγραψε με ψευδώνυμο Αρίστος Δημητρόπουλος ή κάτι τέτοιο τα σχόλια;
    … κι αν το ιστολόγιο της ΑΕΚ (Απολλώνια Ελληνική Κίνηση) ανήκει στο σινάφι, που επικοινωνεί έτσι και με μη «αριστερούς»;
    … κι αν οι σουφραζέτες αλλοίωσαν την ετυμολογία του άνδρ-ωπος ώστε να συμπεριλαμβάνει και το γυναικείο φύλο;
    … κι αν διώκεται ο Ασάνζ επειδή επρόκειτο να παρουσιάσει το Wikileaks το αρχικό έγγραφο του Hellenic Quest;
    πολλή αβεβαιότητα σήμερα…

  3. ppan said

    μα βρε Νικοκύρη, τώρα θα ασχολείσαι με όποιον σατανικό εγκέφαλο postarei και συχνά spammarei μπούρδες;;;; καλά, θα μου πεις τώρα σε εμπλεξε ΕΣΕΝΑ και το σινάφι σου αλλα και παλι.. (συγνωμη, μου ξεφυγε κι εβαλα μερικους τονους αλλα αναθρών οπωπάς ειμαι κι εγω, και μαλιστα εκ γεννεση μου, και λαθη κανω)

  4. Όσον αφορά το σκέλος της «νοηματικής γλώσσας που εφαρμόζεται στην πληροφορική», Νίκο, είχα πει και άλλοτε (αλλά άντε να το βρεις) ότι το θυμάμαι στην Ελευθεροτυπία (πιθανότατα, σε εφημερίδα πάντως) γύρω στο ’93.

  5. 2 μ’ άρεσε αυτή η ιδέα για τον Ασάνζ 🙂

  6. Γς said

    Δεν ξέρω τίποτα. Πολλές συμπτώσεις. Ψύλοι στα αφτιά μου μπήκανε. Μήπως ήρθε η στιγμή να αρχίσουμε να ψαχνώμαστε;

  7. ppan said

    Ότι ένα από τα πρώτα έντυπα που δημοσίευσε το Λερναίο ονομάζεται Κατασκευή φάινεται βέβαια ύποπτο….

  8. andreas said

    Διάβασα τώρα το πρωί που ήρθα στο γραφείο την ανάρτησή σου. Η πρώτη μου αντίδραση ήταν χαρά στο κουράγιο σου που απαντάς νηφάλια και με λογικά επιχειρήματα. Μετά είπα να σκεφτώ με τον τρόπο της άλλης πλευράς και κατέληξα στο: όλα αυτά γράφονται στο ίντερνετ, που το έφτιαξαν αμερικάνοι, οπότε είναι φανερό ότι το έκαναν για να μπορούν οι πράκτορές τους να διακινούν χαλκευμένα στοιχεία για να πλήξουν τη γλώσσα μας, όπως ήθελε ο Κίσσινγκερ που βέβαια εκτελούσε διαταγές των Σοφών της Σιών.
    Έχω ένα κενό γιατί δεν μπορώ να βάλω στο σενάριο τους μπολσεβίκους και τους εβραίους αλλά πρέπει να διακόψω για να πάω σε μια συνάντηση οπότε αφήνω το πόνημα ημιτελές.
    Στα σοβαρά στον αγώνα μεταξύ λογικής και ανορθολογισμού πιστεύεις ότι το αποτέλεσμα θα είναι άσσος; Πότε έγινε ξανά αυτό;
    ΥΓ. καλά βρε παιδιά πότε προλάβατε να ποστάρετε;

  9. Γς said

    8:

    >ΥΓ. καλά βρε παιδιά πότε προλάβατε να ποστάρετε;
    Καλά τώρα, είχαμε τις πληροφορίες μας από βραδύς. Ξέραμε τι θα αναρτήσει ο μεγάλος.
    Για σήμερα λέμε να ασχοληθούμε με το ενδεχόμενο της καθαίρεσης του και βλέπουμε για την εν καιρώ αποκατάστασή του.

  10. Άρτεμη said

    8: οι εβραίοι και οι μπολσεβίκοι εμπλέκονται πλαγίως: χρηματοδοτούν γλωσσολογικά σεμινάρια οι πρώτοι και επικοινωνούν με εξωγήινους οι δεύτεροι για να την γαλαξιακή διάδοση τής συνωμοσίας 🙂

  11. gpoint said

    Οι …αλχημείες που άκουγα στο Λύκειο για την ετυμολογία των λέξεων άνθρωπος (ανω+θρώσκω) και Περσεφόνη (φέρσε+φάος) με έκαναν να ασχοληθώ με την ετυμολογία μερικών λέξεων, φυσικά για το άνθρωπος το ανδρ+ωπός ήταν το πιο λογικό που βρήκα αδυνατ.ώ όμως να θυμηθώ το άλλο παράδειγμα που είχα βρει μετατροπής του δέλτα σε θήτα.
    Ο Γεωργαλάς ούτε για μεζεδάκι δεν κάνει. Θυμάμαι κάποτε είχε πάει να κάνει διάλογο με τους φοιτητές και έγινε ρεζίλι.
    Αφού έχεις ανοίξει βιβλίο του Γεωργαλά θα σε βλέπω με περισσότερη κατανόηση στο εξής…

  12. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια -και, όπως έλεγε κάποιος, τίποτα δεν είναι τυχαίο!

    2: Πολύ γέλασα!

  13. Γς said

    10: Ασ τα αυτά. Υποπτη μου φαίνεσαι και του λόγου σου…

  14. Δημήτρης said

    3: Και εγώ υπήρξα επικριτικός στο παρελθόν για την επιμονή του να αντικρούει αυτούς τους μύθους, αλλά η πραγματικότητα με διέψευσε ενώ δικαίωσε τον κ. Σαραντάκο. Το τι γίνεται σε διάφορα ιστολόγια, σε βιντεάκια του γιουτιούμπ δεν περιγράφεται. Ειδικά τελευταία γίνεται πανικός και το λυπηρό είναι πως το συντριπτικό ποσοστό του κόσμου τους πιστεύει. Υπάρχουν και μερικοί που ανθίστανται και οι οποίοι παραπέμπουν από όσο βλέπω στον κ. Σαραντάκο. Οπότε, εντέλει, πιστεύω πως καλά κάνει και αφιερώνει ένα σωρό άρθρα για αυτούς τους μύθους. Γεμίσε ο κόσμος Ελληναράδες.

  15. bernardina said

    Έχω πέσει κάτω από τα γέλια. Ούτε να τσαντιστώ πια δεν μπορώ. Δεν παίζονται οι άνθρωποι. Κι επειδή είναι μεγάλες λαγωνίκες, λέω να trollaro trialari trialaro και να τους xariso αυτό.
    Έχει και πιασάρικη μουσική 😉

  16. Δημήτρης Φύσσας said

    Δηλαδή, μονά κερδίζω, γράμματα χάνεις. Ή αλλιώς, τα δικά σου δικά μου και τα δικά μου δικά μου. Σε κάθε περίπτωση, οι λερναιόφρονες βγαίνουν λάδι.
    Γεια σου ωρέ Νίκο με τα ωραία σου. Γεια σου και σένα, φίλε Μανώλη (# 2), σατιρικέ ασανζικέ αεκτζή.

    ;

  17. sarant said

    Ευχαριστώ και για τα νεότερα!

    14: Ευχαριστώ 🙂

  18. Γς said

    12:
    > και, όπως έλεγε κάποιος, τίποτα δεν είναι τυχαίο!
    Σιγά! Όλα βέβαια μπορεί να τα περιμένει κανείς από τέτοιου είδους «κύκλους», αν κατάλαβα που το πας. Δυστυχώς εδώ δεν υπάρχουν οι γνωστές διαφωνίες, διαμάχες, αντιπαραθέσεις επιχειρημάτων κλπ. Οι άνθρωποι αυτοί κινούνται σε άλλα διαγαλαξιακά επίπεδα. Είναι σοβαρά άρρωστοι. Επικίνδυνοι κομπλεξικοί!

  19. ΠΑΝΟΣ said

    τι γλυκειά μεταρσίωση νιώθω με την κατάρριψη ψευδών κειμένων! Ανανεώνει το είναι σου! Γι’ αυτό,κατά βάση,παρακολουθώ το ιστολόγιο.Κάποτε να ρίξουμε και μια ματιά και σε άλλους μύθους,διαφόρων πλευρών.Θα είναι απολύτως λυτρωτικό.Τώρα είναι κάτω από το χαλί τού βαθέος προβληματισμού μας (όσων…).

  20. 5, 12, 16: Ευχαριστώ.

  21. sarant said

    19: Μπορείς να προτείνεις ιδέες

  22. ndmushroom said

    Και ποιος μας λέει δηλαδή πως ο Γεωργαλάς δεν είναι απλά το alter ego σας, κύριε Σαραντάκο; Όσοι έχουν δει το εξαιρετικό ντοκυμαντέρ «Face/off» με τις μαρτυρίες του Κέιτζ και του Τραβόλτα θα ξέρουν σίγουρα πως η αλλαγή προσωπικότητας είναι κάτι που συμβαίνει κατά κόρον. Το ντοκυμαντέρ εξάλλου γυρίστηκε τη δεκαετία του ’90, τότε που ο «Γεωργαλάς» δημοσίευσε το πόνημά του. Τυχαίο; Δε νομίζω…

    Είπα να προλάβω τους εθνικόφρονες συνομωσιολόγους, φρονώντας πως η παράνοια μόνη της είναι καλύτερη από την παράνοια με χριστοπαναγίες. 🙂

  23. spiral architect said

    Για τη λέξη άνθρωπος προσωπικά έχω μείνει στο άνω+θρώσκω, έστω και αν η βικιπαίδεια διαφωνεί ελαφρώς. 🙄
    Κατά τα άλλα, μπήκαμε για τα καλά στην εποχή των θεωριών συνωμοσίας, που στην εποχή του διαδικτύου (πανάθεμά το!) διαδίδονται ταχύτατα. (οι άτιμες!) 😛
    Οσονούπω αναμένεται σχόλια του Λιακό και των συναφών «τηλεβιβλιοπωλών» … 😛 😛 😛 😛

  24. LandS said

    Στα Αρχαία ήμουν και είμαι μεγάλος σκράπας.
    Να φανταστείτε ότι έμαθα τι λέει το παρακάτω Σωκρατικό από τον Κρατύλο από αγγλική μετάφραση.

    οὐδὲ πάνυ νοῦν ἔχοντος ἀνθρώπου ἐπιτρέψαντα ὀνόμασιν αὑτὸν καὶ τὴν αὑτοῦ ψυχὴν θεραπεύειν, πεπιστευκότα ἐκείνοις καὶ τοῖς θεμένοις αὐτά, διισχυρίζεσθαι ὥς τι εἰδότα, καὶ αὑτοῦ τε καὶ τῶν ὄντων καταγιγνώσκειν ὡς οὐδὲν ὑγιὲς οὐδενός, ἀλλὰ πάντα ὥσπερ κεράμια ῥεῖ, καὶ ἀτεχνῶς ὥσπερ οἱ κατάρρῳ νοσοῦντες.

    Όλοι αυτοί οι λερναίοι που τόοοση σημασία δίνουν στην δύναμη των [αρχαίων] λέξεων, δεν έχουν διαβάσει τον Κρατύλο μέχρι το τέλος;

    Και στη Φιλοσοφία σκράπας είμαι, οπότε μπορεί και να τους αδικώ.

  25. Άρτεμη said

    13: Ομολογώ με τη δέουσα ταπεινοφροσύνη ότι έχεις δίκιο: είμαι υιοθετημένη κόρη τού Γεωργαλά

  26. Tιμή μου να ανήκω στο σινάφι του Σαραντάκου 😉

    Για το «άνθρωπος» όλοι οι φιλόλογοι στο σχολείο το «άνω θρώσκω» μας μάθαναν αν και μου φαινόταν ακατανόητο από τότε.

  27. ppan said

    24:Εδω οι Απολλώνιοι που αναδημοσιέυουν το Λερναίο κρατάνε τον αρχικο «΄Ιμυκο…

  28. ppan said

    22: Πες τα!

  29. sarant said

    Ευχαριστώ και για τα νεότερα!

    23: Όλοι, φιλόλογοι και δάσκαλοι -και κοίταγαν και προς τα πάνω!

  30. Mar Pap said

    όλα τα άρθρα είναι ωραία, αλλά όταν πρόκειται περί Hellenic Quest, ο Νικοκύρης δίνει ρέστα. από μένα…10!

  31. 6: Βρε Γς, εσύ το ανέβασες στο γιουτούμπ; Πολύ φρέσκο πράμα (15 Αυγούστου του 2012, 0 μου αρέσει, 0 δεν μου αρέσει, και 0 σχόλια). Αλλά βασικά άλλο ήθελα να πω. Θυμήθηκα ένα ραμόνι δικό μου όταν άκουγα το τραγούδι μικρός, και προσπαθούσα να καταλάβω τι είναι το «αναστικό» λεωφορείο.

  32. ΠΑΝΟΣ said

    21: π.χ. για το Κυπριακό,τον «ελληνο-χριστιανισμό»,το Πολυτεχνείο ’73 και άλλα.Εγώ ομολογώ την αδυναμία μου να ανατρέψω πράγματα.Εννοώ πράγματα που πιθανόν ανατρέπονται,γιατί υπάρχουν και τα αληθή και σταθερά.

  33. Επίσης, με υπερηφάνεια αναφέρω, ότι η ανάμνηση που έχω από το τιμημένο μου σχολείο σχετικά με τον άνθρωπο, είναι ότι η ετυμολογία του είναι αβέβαιη!

  34. spiral architect said

    @29: Έτσι ακριβώς και όταν την ετυμολογούσε ο δάσκαλος, ένας ετοιμόλογος συμμαθητής (και φίλος παιδιόθεν) αντερώτησε το δάσκαλο λέγοντας ότι: «δεν κοιτάζει μόνο ο άνθρωπος προς τα επάνω, αλλά και ο σκύλος, η κότα και η γάτα μου, που όταν τής κάνω ψι-ψι απ’ το μπαλκόνι γυρίζει το κεφαλάκι της προς τα πάνω!». 🙂

    Κόκαλο ο δάσκαλος, γέλια τα παιδιά, «τιμωρία» στη γωνία ο Γιάννης!
    Ακόμα το θυμόμαστε …

  35. ppan said

    Μύθος είναι το Κυπριακό;Από ποια άποψη; Γλωσσική;

  36. Γς said

    14:
    >Το τι γίνεται σε διάφορα ιστολόγια, σε βιντεάκια του γιουτιούμπ δεν περιγράφεται.

    Αυτές τις μέρες διάβασα σε «σοβαρό» ιστολόγιο το εξής:Κάρφωσαν σταυρό στο στόμα Χριστιανής – Ανατριχιαστική φωτό.
    Η «είδηση» και η φωτογραφία έχει σκορπίσει σε όλα τα ιστολόγια του είδους.
    Τρομερή φωτογραφία. Τρομερά συναισθήματα: Φέρτε μου μουσουλμάνο να σφάξω!
    Κι όμως η φωτογραφία είναι από το φιλμ Inner Depravity του 2005. Εχει παρθεί από το σημείο 1:26 του φιλμ.
    Αθλιότητες.

  37. Λυσίμαχος said

    Πάντως το θέμα είναι πολύ σοβαρότερο απ’ ότι θα θέλαμε όλοι, την στιγμή που άρθρο σχετικά με το Hellenic Quest δημοσιεύτηκε στο πλέον έγκριτο Ελληνικό επιστημονικό περιοδικό Εργατικού Δικαίου (Το Δελτίον Εργατικής Νομοθεσίας) και μάλιστα πολύ πρόσφατα, στο τεύχος 1607 της 16 – 31 Ιουλίου 2012, που επιπλέον μπλέκει το θέμα αυτό και με τη γνωστή «φωνιεντιάδα», που τόσο εύστοχα αναλύθηκε στο παρόν ιστολόγιο πολλάκις. Να προσθέσω, ότι το εν λόγω περιοδικό εκδίδεται από το 1945 και είναι η βίβλος των ελλήνων εργατολόγων (δικαστών, δικηγόρων, καθηγητών αλλά ακόμα και δημοσίων αρχών).

  38. NM said

    Ετσι έχουμε πια, μετά τους «ψευδοαριστερούς» και τον «ψευδοΣαραντάκο»
    Το κάστρο του Τακέσι και ο Στέλιος Καζαντζίδης μας διδάσκουν ότι στο σύμπαν και σε όλα τα υποσύνολά του υπάρχουν τουλάχιστον δύο είσοδοι/έξοδοι.
    Διάλεγεις και παίρνεις.
    Όλα είναι ένα ψέμα, μια ανάσα, μια πνοή…

  39. Γς said

    36:
    Κι όμως η φωτογραφία είναι από το φιλμ Inner Depravity του 2005. Εχει παρθεί από το σημείο 1:26 του φιλμ.

    Ξέχασα βνα δώσω το βίντεο:

    http://www.break.com/usercontent/2009/5/inner-depravity-726742

  40. spiral architect said

    @36: Το μπλογκ που πρωτοδημοσίευσε την παραπάνω π@π@ρι@ είναι το Φιλονόη καὶ φίλοι… » Καλλίτερος ἄνθρωπος, καλλίτερες κοινωνίες, ὑγιὴς πλανήτης…. άμα λά-χη δήλα δή.
    (ο Νικοκύρης ξέρει …) 😉

  41. spiral architect said

    @40: … μεταγενέστερα βέβαια ανασκεύασε την ανάρτηση πράττουσα όπως η γάτα με το σκ@τό της.

  42. bernardina said

    Από το λινκ που βάζει ο Σπειραρχιτέκτοντας στο #40 κι ένα Ἐν τελῶς ὅμως! που βγάζει μάτι (και να ‘ταν το μόνο 😆 ).

  43. bernardina said

    Αλλά κι ένα ὑπὲρ τοῦ δέοντος. Κατά τ’ άλλα, τα τριτόκλιτα, ο πολυτονισμός και η μιξοκαθαρεύουσα τους μάραναν, τρομάρα τους.

  44. Γς said

    40: Κι όμως αυτό με τοντάχα καρφωμένο σταυρό στο στόμα της κοπέλας δεν το βλέπω στο λικνο που δίνεις.

  45. Γς said

    40,43: ΟΚ! Ευχαριστώ

  46. spiral architect said

    @44: ΓουΣού, μάς κολά ζεις μεσημεριάτικα!
    Ποιοί εἶναι οἱ φασίστες εἴπαμε; (ἀνανέωσις) και ….ἀφόδευσις. 😛

  47. Γς said

    47: Εγώ σας κολάζω;
    Κολασμένε! Αυτοί μας κολάζουν!

  48. spiral architect said

    Τι «Λερναία κείμενα», η Λερναία Ύδρα αυτοπροσώπως κατοικοεδρεύει κει μέσα!
    Μυαλό καθαρό να έχουμε. 😐

  49. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα!

    34-36: Σωστός!
    37: Σοβαρά; Είναι η νέα μετάλλαξη (μ-Φ την ονομάσαμε) που άρχισε να κυκλοφορεί πρόσφατα -την παρουσιάσαμε εδώ:

    Λερναίες μεταλλάξεις και λεξαριθμικές αγυρτείες

    42: Αυτή η κυρία είναι μανιακή σχιζολέκτρια, η φράου Μένγκελε των λέξεων!

  50. ΠΑΝΟΣ said

    Βρε,καλώς την! Επικρατεί η άποψη ότι το Κυπριακό παραμένει άλυτο λόγω των κακών ξένων (πάντα αυτοί είναι κακοί κι εμείς ΠΑΝΤΑ καλοί) ,κυρίως,βέβαια,πριν την τουρκική εισβολή.Σε άρθρο του στον Οικονομικό Ταχυδρόμο 17-08-1995 ο κύπριος αναλυτής Χριστοφή Οικονομίδης ανατρέπει,νομίζω,τον επικρατούντα μύθο,επιμερίζοντας τις ευθύνες εκεί όπου ανήκουν.Ο εν λόγω δημοσιολόγος έχει εκδόσει και το βιβλίο «Απομυθοποιημένη ιστορία τού Κυπριακού στα τελευταία 50 χρόνια».Άρα,όχι γλωσσικό….

  51. ΣοφίαΟικ said

    Αυτό με την ετυμολογία του ανθρώπου το άκουσα αφού είχα τελείωσει το σχλείο, στο ιντερνε΄τιο. Τόσο τυχερή ήμον; Είχα νορμάλ δασκάλους;
    Αλλά βρε Νίκο, αμάν πια κι εσυ, σε πήρανε χαμπάρι.
    Παρεμπιπτόντως, σε ποιό υπουργέιο αναφέρεται ο διαμαρτυρόμενος;

  52. ppan said

    50: Α δεν είναι γλωσσικο. Και για το Πολυτεχνείο ο Οικονομικός Ταχυδρόμος έγραψε;Ιστορικό είναι αυτό το περιοδικό;;

  53. LandS said

    Μετά το άρθρο του κ. Οικονομίδη Χριστοφή λοιπόν, αφού ( μόνο αυτός; ) απέδωσε ότι έπρεπε να αποδοθεί, εκεί που έπρεπε να αποδοθεί, το Κυπριακό έπαψε να είναι μύθος!
    Ή όχι;

  54. 42, 43: Αυτό που μου αρέσει εμένα είναι η δασεία σε αρχικά ρ- σε λέξεις που έχουν ξένη προέλευση!
    «Τὸ μοναδικόν τους πρόβλημα δὲν εἶναι ἡ ὁποιαδήποτε ῥατσιστικὴ συμπεριφορὰ ἐναντίοντους, …».
    Τελευταία φορα που κοίταξα, π.χ. στα αγγλικά, που είναι και ελληνογενής γλώσσα, είδα rheumatism, rhetoric, αλλά rhacism δεν πήρε το μάτι μου…

  55. spiral architect said

    Μωρ’ σωστά πιστεύω ότι, οι «πρώην» είναι τελικά οι χειρότεροι, άσε που στα ύστερά τους «έχουν κάψει φλάντζα και χάνουν λάδια!»
    (κατά το κοινώς λεγόμενο)

  56. sarant said

    51: Έλα ντε; Υπουργείο Παιδείας μάλλον.

    54: Σωστός!

  57. Θρασύμαχος said

    http://www.tovima.gr/world/article/?aid=471697 «Ρωμαλαία υποστήριξη της ανάπτυξης»

  58. spiral architect said

    @54: Κώστα, μάλλον το’ ψαξε πριν βάλει τη δασεία!

  59. Alfred E. Newman said

    Παράλληλο θέμα.
    Μέσα στην αναταραχή έκανε μια ακόμα βολή ο γνωστός δισκοβόλος
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_22/08/2012_493037

  60. Θρασύμαχος said

    #59
    Ουπςςς: «υπάρχει προσωπική επιστολή διαμαρτυρίας του προέδρου της Aκαδημίας κ. Γ. Kοντόπουλου για το βιβλίο αυτό προς τον υπουργό Παιδείας»!

  61. Γς said

    59:
    Καλά φοβερός επιστήμων. Διαβάζω στο άρθρο του στην Κ.:
    >Oπως δε μου εγνώρισε διεθνούς εμβέλειας καθηγήτρια κλασσικής φιλολογίας (γνωστού ξένου πανεπιστημίου), οι συντάκτες του βιβλίου «έχουν υιοθετήσει εγχειρίδια για την αγγλική γλώσσα χωρίς πολλή σκέψη» και ότι το μόνο που θα καταφέρουν είναι να προκαλέσουν μεγαλύτερη σύγχυση!
    Εμβέλειας ε;
    15 χρονών ήμουνα και περίμενα να πετάξει στους Ολυμπιακούς της Ρώμης κάτι πάρα πάνω στο δίσκο. 18Ος ήρθε.
    Πριν καιρό σε μια εκδήλωση ΜασόνοΛαϊονΑκαδημοΕλληνοΦιλλολο και το κακό συναπάντημα μίλησα μαζί του και έτσι το άρθρο του στην Κ δεν με εξέπληξε. Χα χα.

  62. Melodie Nelson- Serge Gainsbourg said

    ΄΄Κοπυπαστηδόν΄΄!!!
    Σας λατρεύω!

  63. Αν αναφέρεσαι σε αυτή την βερσιόν του Λερναίου κείμενου (http://www.cna.gr/2012/08/11/4988 ) έχει και άλλα καλά.

    Λέει πχ ότι στο Dictionnaire Des Mots Inexistants «προτείνεται να αντικατασταθούν Γαλλικές περιφράσεις με μονολεκτικούς όρους από τα Ελληνικά». Ναι, μόνο που οι συγγραφείς αυτού είναι και οι δυο Έλληνες! κλπ κλπ.

    «Τα Ελληνικά είναι η μόνη γλώσσα στον κόσμο που ομιλείται και γράφεται συνεχώς επί 4.000 τουλάχιστον συναπτά έτη»;??? Κινέζικα δεν παίζουν φαντάζομαι στο μυαλό του άσχετου αρθρογράφου ούτε από Αυστραλία, πχ http://coombs.anu.edu.au/WWWVLPages/AborigPages/LANG/WA/wahbk.htm Το υπόλοιπο άρθρο είναι απλά συλλογή όσων έχουν πει καλά λόγια για την ελληνική γλώσσα και διάφορα ακροβατικά τα οποία βέβαια δεν αποδεικνύουν κάτι. (πχ η δυνατότητα αλλαγής της ρίζας) Ίσα ίσα που αποδυναμώνουν το επιχείρημα γιατί αν είναι να εφαρμόσουμε τα ίδια και σε άλλες γλώσσες θα μας βγούνε και αυτές αρχαίες. (Αφού πάντα κάτι μιλούσαν οι άνθρωποι και πάντα άλλαζε.)

    To να βάζεις σαν «απόδειξη» τα λεγόμενα του Ελληνολάτρη Jacques Lacarrière είναι ανόητο. H αναφορά στους Jean Bouffartigue και Anne-Marie Delrieu είναι επίσης εκτός τόπου αφού οι άνθρωποι απλά λένε ότι ένας γλωσσολόγος πρέπει να ξέρει ελληνικά για να καταλάβει επιστημονικούς όρους. κλπ κλπ. Ακόμα και όταν δεν αναφέρεται σε πράγματα που δεν υπάρχουν, ο αρθρογράφος κάνει πολύ επιλεκτική (σκόπιμα) χρήση πραγμάτων που είπαν. Ίσως επειδή ξέρει ότι οι εθνικιστές δεν το ψάχνουν ποτέ – απλά το αναπαράγουν….

    Κατά μερικούς τα Αλβανικά είναι πιο αρχαία γλώσσα από τα Ελληνικά, απλά δεν ήταν γραπτή μέχρι πρόσφατα. κλπ κλπ.

    Λέει ομοίως ότι «Στην Ελληνική γλώσσα ουσιαστικά δεν υπάρχουν συνώνυμα». Που σημαίνει τι ακριβώς; Σε καμία γλώσσα δεν υπάρχουν συνώνυμα! (Έτσι όπως τα εξηγεί παρακάτω.) Είναι σαν να πω ότι «ο Όλυμπος είναι το πιο ωραίο βουνό του κόσμου». Δεν έχει κάτι διαφορετικό ο Όλυμπος παρά μόνο ότι είναι αυτός που είναι και τον αγαπάω πολύ.

  64. Προσγολίτης said

    16
    > τα δικά σου δικά μου και τα δικά μου δικά μου.

    Δημήτρη, στο… πρωτότυπο έχει ως εξής:
    Όταν έχεις εσύ, έχω κι εγώ. Όταν έχω εγώ… ωχ καημένε τώρα, αυτά έχει ο κόσμος.

  65. Νίκος Μαστρακούλης said

    Ανέτρεξα στην παλιότερη ανταλλαγή απόψεων με τον Γεωργαλά και στάθηκα στη φράση του: «Γιά λόγους πού ἀδυνατῶ νά κατανοήσω, μισεῖ τούς θαυμάζοντες (ἔστω καί ὑπέρμετρα) τήν Ἑλληνικότητα».

    Αισθάνομαι την ανάγκη να επισημάνω ότι πολλούς άνδρες που θαυμάζουν υπέρμετρα τη θηλυκότητα τους ονομάζουμε βιαστές και τους αντιμετωπίζουμε ως κοινωνία (έστω, ενίοτε) με ποινική και ηθική απαξίωση.

    Κατά τα λοιπά, ο άνθρωπος έχει κάνει καριέρα στηριζόμενος στη, χμ, δημιουργική κατασκευή αληθειών. Αν ο λερναίος μύθος πηγάζει από το χαλκείο του, όπως φαντάζει πολύ πιθανό, τότε άξιος μεν ο μισθός του (δηλαδή τα συγγραφικά δικαιώματα των μυθοπλασιών ππου πλασάρει ως «μελέτες»), αλλά ο βιασμός ειδεχθής.

  66. Αλίκη Στούκα said

    Κι όμως έχει δίκαιο.
    Τα κείμενα αυτά που αποκαλείτε λερναία λένε με έναν αρχαίο μυθικό τρόπο , μία αλήθεια .
    Εσείς, ακολουθώντας τους τρόπους των αναδομητών και κατεδαφιστών των πάντων, βαράτε μανιωδώς τον τρόπο για να σβύσετε την αλήθεια.

    Λερναία τα κείμενα, έτσι τα λέτε. Είναι «λερναία» γιατί πολλοί αναγνωρίζουνε την αλήθεια τους. Δεν είναι επιστήμονες, δεν δίνουνε δεκάρα τσακιστή για τις «πηγές» σας. Τα κείμενα αυτά έχουνε πηγή το κοινό αίσθημα, την κοινή γνώση και αυτήν μεταφέρουνε.
    Θέλετε να μάθετε τις πηγές των σύγχρονων «μύθων» για την ελληνική γλώσσα ; Σηκώστε μπροστά σας έναν καθρέφτη.
    Η μόνιμη και συνεχής αποσάθρωση της γλώσσας μας από τους υπηρέτες της παγκοσμιοποίησης γεννά τα λερναία κείμενα και τις δηλώσεις του Κίσιντζερ.

  67. bernardina said

    Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν ένα κοριτσάκι που το λέγανε κοκκινοσκουφίτσα…

    Αναγνωρίζετε την αλήθεια σ’ αυτή την εισαγωγή, έτσι δεν είναι;

  68. spiral architect said

    […] Η μόνιμη και συνεχής αποσάθρωση της γλώσσας μας από τους υπηρέτες της παγκοσμιοποίησης γεννά τα λερναία κείμενα και τις δηλώσεις του Κίσιντζερ.
    Παναϊα’ μ! 😯 😯

  69. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα σχόλια, επειδή έχω αγροτικές ασχολίες δεν μπόρεσα να πάρω μέρος στη συζήτηση, βλέπω όμως ότι είπατε πολλά ωραία -όχι όλοι.

  70. ndmushroom said

    22
    Προσπάθησα, αλλά επειδή για να φτάσω το επίπεδο του 66 χρειάζεται πολλή προσπάθεια (και χημική υποστήριξη) μάλλον δε θα ξανατρολάρω. Το πρωτότυπο είναι πάντα καλύτερο από τις απομιμήσεις!

  71. ο κόμης said

    Καλά εδώ που τα λέμε οι αρχαιόπληκτοι το έχουν παραχέσει με την ανωτερώτητα της ελληνικής όπως το έχουν παραχέσει οι ‘αριστεροί’ με την προστασία των λαθραίων.Δείτε τί φρούτο συνελήφθει.http://www.anexigita.com/2012/08/blog-post_9197.html Zήτω ο πολυπολιτισμός.

  72. @66 «Δεν είναι επιστήμονες, δεν δίνουνε δεκάρα τσακιστή για τις «πηγές» σας»

    Αυτή η φράση από μόνη της είναι για βραβείο Nobel. Άρα μπορεί ο καθένας να ισχυρίζεται ότι θέλει…. καλώς ήρθατε στο Μεσαίωνα.

    Μπορεί να μην το λένε οι επιστήμονες αλλά το λέει η καρδιά μας!

  73. Nicolas said

    Κι όμως υπάρχει! Ο οπωπάς είναι αυτός που χτυπάει παλαμάκια όταν χορεύει το κουκλί. Δεν έψαξες καλά, Νίκο!

    Πόσες φορές θα το πούμε; ΜΗΝ ΤΑΐΖΕΤΕ ΤΑ ΖΑ!

  74. ο κόμης said

    Νάτος πάλι ο Κίσιγκερ.Έχει γίνει κλισέ όπως το ‘αστικό κράτος’ και η ‘μπουρζουαζία’

  75. ο κόμης said

    Για να χαρούν και λίγο οι κόμιζ,για πείτε εσείς οι γνήσιοι,που είναι τα μαθήματα ελληνικής στο σάιτ του CNN;Αν τα βρείτε γράψτε μου.

  76. Alexis said

    #66,

  77. Alexis said

    Εδώ οπωπάς, εκεί οπωπάς, που ‘ν’ οπωπάς;

  78. sarant said

    71: Το βιντεάκι δεν είναι από Καλάβρυτα, μάλλον από Κοσσυφοπέδιο.

  79. ο κόμης said

    Αυτό πώς το ξέρουμε;

  80. LandS said

    Πάλι στούκαρε η Αλίκη!

  81. ο κόμης said

    Όπως και να έχει ,όπου και να τραβήχτηκε το βίντεο,τίποτα δεν αλλάζει.Ο Αλβανός ζει και εργάζεται σε εργοδότη με χοντρό πορτοφόλι στα Καλάβρυτα.Εκεί τον έπιασαν.Τέτοια φρούτα ζουν ανάμεσά μας.

  82. ο κόμης said

    Αυτό κατάλαβες και παρατήρησες από το βίντεο;Το θας γ..με και θα σας σκοτώσουμε όλους ,δεν τα άκουσες;Τα καλάσνικοφ που πυροβολούν τη σημαία δεν τα είδες;Το κάψιμο;Λεπτομέρειες όλα αυτά.

  83. Το αγαπημένο μου Αγγλικό «ρητό» (quote) είναι: «Never argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.«. Δεν είμαι σίγουρος αν το είπε ο Albert Einstein, γιατί πολλές ρήσεις συνδέονται με τον Dr. Albert προσπαθώντας να πείσουν για την «εγκυρότητα» τους, παρόλα αυτά, ως γνωστών: «Οι ηλίθιοι είναι ανίκητοι».

  84. ο κόμης said

    εσύ προφανώς θεωρείς τον εαυτό σου έξυπνο.Μήπως είσαι και αριστερός;Γιατί αυτά πάνε πακέτο.

  85. Νικοκύρη, ακόμη παιδεύεσαι για την ετυμολογία της λέξης άνθρωπος;
    ‘Εχει δίκιο ο κ. Γεωργαλάς. Η λέξη πράγματι προέρχεται από το «αναθρών ο ποπός» και θα σου το αποδείξω αμέσως, μιας και η συζήτηση γίνεται στο δεύτερο 15ήμερο του Αυγούστου, οπότε περάσανε οι δρίμες του πρώτου 15ημέρου. Το δεύτερο 15ήμερο – το οποίο διανύουμε – έχει μεγάλη αφθονία φρούτων και η συχνή κατανάλωσή τους οδηγεί αναπόφευκτα συχνότερα (τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα) στην τουαλέτα. Αυτός λοιπόν είναι ο λόγος που ο λαός μας του έδωσε και το όνομα, με το συμπάθειο, διπλοχέστης..
    Επίσης αυτές τις μέρες «αναθρών ο ποπός» ήτοι αρθρώνει το δικό του λόγο, δηλαδή πέρδεται!

    Είδες που σου έλεγα ότι είναι πολύ εύκολο πράγμα η ετυμολογία; (μούχε πει η Ιμμόρ πως μπαίνουν οι φατσούλες αλλά τα ξέχασα όλα…).

  86. ο κόμης said

    Υπάρχει και ένα άλλο ρητό,δεν θυμάμαι ποιός το είπε,λέει:το κουμούνι και αν το πλένεις το σαπούνι σου χαλάς.

  87. sarant said

    Γιατί να μην υπάρχουν και πέντε αλβανοί με IQ Χρυσαυγίτη; Πάντως σου θυμίζω πως οι δικοί μας αντί να γυρίζουν βίντεο, σκοτώνουν Αλβανούς στ’ αλήθεια (ΜΑΒΗ, πογκρομάκια κτλ.)

  88. ο κόμης said

    78 και το ίδιο είπε και ο δήμαρχος των Καλαβρύτων,για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.Τί πάει να πει αυτή η απάντηση ,τραβήχτηκε στο εξωτερικό άρα δεν τρέχει τίποτα;Αυτό ο γεμάτος μίσος αλβανοφασίστας γείτονας του δημάρχου είναι.Γείτονας ολονών μας,στην ίδια χώρα ζει.Δεν τρέχει τίποτα;

  89. ο κόμης said

    τον δικαιολογείς δηλαδή,ρίχνοντας τη μισή ευθύνη στους δικούς μας.Το μοίρασμα της ευθύνης είναι κλασική μέθοδος ,αλλά αυτό δεν απαλλάσει στην πραγματικότητα από την ευθύνη κανέναν.

  90. ο κόμης said

    Άσχετο , για να ευθυμήσουμε και λίγο,αλλά έπεσα πάνω σε ένα βιντεάκι και πρέπει να το βάλω.Τηλεοπτική κόντρα του μακαρίτη του Ραφαηλίδη με τον Πλεύρη.Θυμίζει ότι ακριβώς συμβαίνει ανάμεσα στους ‘σόφρωνες’ τους αριστερούς με τους φασίστες.Ο Ραφαηλίδης αποκαλεί τον Πλεύρη φασίστα,ηλίθιο, αποβλακωμένο,ναζιστή,ευνούχο και άλλα. Ο Πλεύρης τον Ραφαηλίδη χοντρό,ότι δεν διάβασε το βιβλίο οι συνέπειες του αυνανισμού πέραν ορισμένης ηλικίας.

    Πάντως ο γλοιώδης ο Καψής,ο αμερόληπτος,την δουλειά του την έκανε,τους έβαλε μαζί να βριστούν για να ανέβουν τα νούμερα.

    Πέρα από την πλάκα της συζήτησης,εντύπωση προκαλούν αυτά που λέει στο τέλος ο Ραφαηλίδης,ότι δεν μπορείς να κάνεις ότι θέλεις και υπάρχουν διεθνείς οργανισμοί,το ΝΑΤΟ.Από τότε τα είχαν μιλημένα όλα δηλαδή;Υποτέλεια και υποδούλωση σε ξένους και μετά σου λέει συνωμοσιολογία.Και να που ήρθε η ώρα και ο φίλος μας ο ΓΑΠ αφού μίλησε στη Νέα Υόρκη και είπε ότι χρειαζόμαστε μια παγκόσμια οικονομική κυβέρνηση (We need a global financial government) ,στη συνέχεια έδωσε και τα σώβρακα στη Μέρκελ.

  91. Ευτυχώς, πάντως, κάποιος από το σινάφι κατάφερε με την τρίτη να το ρίξει οριστικά από τον ιστότοπο της πρεσβείας μας στην Ουάσιγκτον. 😎

  92. Κερνάμε κι ανθελληνικό διεθνιστικό Χουδέτσι στους κλεισμένους μέσα.

  93. Αρκεσινεύς said

    69. Νίκο, με πολλή χαρά διάβασα πως εκτός από εργάτης του πνεύματος είσαι και εργάτης της γης. Ελπίζω η παραγωγή να είναι ισάξια.
    ‘Οσο γα τους καλλιεργητές της βλακείας το λυπηρό είναι πως βρίσκουν εύκολους αγοραστές στα υποπροϊόντα τους.
    Οι δημοσιογράφοι της κρατικής τηλεόρασης, όταν έχουν πολιτικές εκπομπές, καλούν της κάθε καρυδιάς καρύδι, στις «πνευματικές» τους μόνο ο «εις και επαΐων» ο ομιλών από καθέδρας στους άλαλους και χωρίς επιχειρήματα συνομιλητές του. Εδώ ξεχνιέται ο πλουραλισμός και η δημοκρατικότητα

  94. Είναι δυνατόν ένα λογισμικό πρόγραμμα
    να το ονομάζεις Hellenic Quest και όχι
    Ελληνική Έρευνα από τη στιγμή
    που αν ταΐσεις αγγλικά τον υπολογιστή
    θα βραχυκυκλώσει γιατί δεν αναγνωρίζει τη μορφολογική ασυμβατότητα μη ελληνικών γλωσσών, όπως λέει ο καθηγητής
    μόρφωση = education
    μεταμόρφωση = reformation
    ανάμορφωση = reconstruction
    νά γιατί φράκαρε το εγχείρημα!
    δόθηκε βάρβαρος τίτλος. Στην επόμενη
    προσπάθεια να προσεχθεί αυτό.

  95. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    Βεβαίως καὶ δὲν πιστεύω ὅτι ὁ Νίκος εἶναι ὁ ἐμπνευστὴς τοῦ μύθου, ὅμως στὸ κείμενο αὐτὸ ὑπάρχει μία μεγάλη ἀλήθεια, ὅσο ἀστεία κι ἂν διατυπώνεται. Ὁ ἐμπνευστὴς ξέρει τὶ λέει. Ὅλοι αὐτοὶ οἱ ἐθνικιστικοὶ μύθοι, ποὺ δὲν εἶναι μόνο ἑλληνικὸ φαινόμενο ἀλλὰ βαλκανικό, δημιουργοῦνται γιὰ πολὺ ὕποπτους λόγους καὶ εἶναι προφανὲς ὅτι ὁ ἐμπνευστὴς τὸ γνωρίζει. Ὑπάρχουν κατ’ἀρχὰς αὐτοὶ ποὺ τοὺς ἐμπνέονται, οἱ ὁποῖοι οὔτε χαζοὶ οὔτε ἀμόρφωτοι εἶναι καὶ οἱ ἀφελεῖς ποὺ τοὺς ἀναπαράγουν. Τὸ ὅτι οἱ ἐμπνευστές τους ἔχουν ὕποπτους στόχους φαίνεται πρῶτον καὶ κύριον ἐκ τοῦ ἀποτελέσματος. Κάνουν καλὸ αυτοὶ οἱ μύθοι στὴ χώρα ἐκτὸς ἀπὸ τὸ νὰ μᾶς γελοιοποιοῦν; Ὄχι. Γιὰ ποιὸν λόγο λοιπὸν κάποιος νὰ τοὺς ἐπινοήση; Πῶς μπορεῖ κάποιος νὰ αἰσθάνεται περήφανος γιὰ κάτι ποὺ ἐκ τῶν προτέρων γνωρίζει ὅτι δὲν ἀληθεύει, ὅταν μάλιστα λόγους γιὰ νὰ εἶμεθα περήφανοι γιὰ τὴν καταγωγή μας ἔχουμε μπόλικους, μὲ ὅ,τι αὐτὸ μπορεῖ νὰ σημαίνη ἢ καὶ νὰ μὴ σημαίνη. Μία περίπτωση εἶναι νὰ εἶναι μυθομανὴς καὶ νὰ θέλη νὰ ἀπολαμβάνη τὰ κείμενά του καθὼς ἀναπαράγονται. Τὄχω κι ἐγὼ λίγο αὐτὸ τὸ βίτσιο καὶ δὲν τὸ ἀρνοῦμαι :-). Ὅμως αὐτοὶ οἱ μύθοι εἶναι τόσο καλοδουλεμένοι ποὺ δύσκολα θὰ ἀποδοθοῦν σὲ μυθομανῆ. Ἂς ἐξετάσουμε κάποια κίνητρα παράλληλα μὲ τὰ ἀποτελέσματα ποὺ προξενοῦν.

    1) Διάφοροι τηλεβιβλιοπῶλες θησαυρίζουν χωρὶς ἰδιαίτερο κόπο.
    2) Ἀποβλακώνουν δυνάμει φιλομαθεῖς νέους, ἐκμεταλλευόμενοι τὰ πατριωτικά τους αἰσθήματα ἢ ἄλλοτε τὰ κατώτερά τους ἔνστικτα καὶ στρέφοντάς τους σὲ σαβουροκουλτούρα, ἀποτρέποντάς τους ἀπὸ τὴν στενὴ πύλη τῆς ἐρευνητικῆς μελέτης ποὺ καὶ καλύτερους πατριῶτες θὰ τοὺς ἔκανε καὶ κυρίως καλύτερους ἀνθρώπους. Ἐκμεταλλεύονται, βεβαίως, τὴν εὐκολοπιστία τῶν βαλκανικῶν λαῶν τὴν ὁποία μὲ τὶς τεχνικές τους ἐπιτείνουν. Εἶναι γνωστὸ ὅτι οἱ ἱστορία ποὺ μαθαίνουν ὅλοι οἱ βαλκανικοὶ λαοὶ εἶναι σὲ μεγάλο βαθμὸ παραλήρημα. Κι αὐτὸ βεβαίως ἐπιδεινώνει τὴν κατάσταση γιατὶ μετὰ καὶ τὴν ἀλήθεια νὰ σοῦ ποῦν ἄντε νὰ τὴν πιστέψης. Καὶ βέβαια ἡ ἀπάντηση στὸ ἐθνικιστικὸ παραλήρημα πολλὲς φορὲς εἶναι βιβλία τύπου Ρεπούση ποὺ δημιουργοῦν ἄλλου εἴδους παραλήρημα. Ὁμολογεῖς σὲ κάποιο ἄρθρο σου Νίκο, ὅτι παρ’ὅλο ποὺ διαφωνοῦσες μὲ τὸ βιβλίο αὐτό, τὸ εἶπες πολὺ μετὰ γιὰ νὰ μὴ σὲ ταυτίσουν μὲ τοὺς ἀκροδεξιούς. Ὅμως αὐτὸ εἶναι ἐπιδιωκόμενο ἀποτέλεσμα, μὲ λίγα λόγια ἔπαιξες ἀφελῶς τὸ παιχνίδι τους. Στόχος εἶναι νὰ μὴ λέμε τὴν ἄποψή μας καὶ νὰ διχάζουν τὸν κόσμο ἀνάμεσα σὲ ἀκραῖες θέσεις, ἐσφαλμένες ἀμφότερες. Νὰ μὴν ἔχουμε κρίση. Τὄπε ὁ τάδε ποὺ δὲν συμπαθοῦμε, ἄρα ἐμεῖς εἴμαστε μὲ τοὺς ἄλλους.
    3) Γελοιοποιοῦν τὴ χώρα, ἀφοῦ οἱ ἀποδέκτες τῶν μηνυμάτων εἶναι συνήθως φανατικοὶ καὶ παρορμητικοὶ καὶ σπεύδουν νὰ τὰ μεταφράσουν καὶ νὰ τὰ διαδώσουν στὸ διαδίκτυο καὶ συχνὰ σὲ ἱστολόγια ποὺ συχνάζουν ἐπίστήμονες μὲ γνώση τῶν πραγμάτων.
    4) Διχάζουν τοὺς καταταλαιπωρημένους βαλκανικοὺς λαοὺς καὶ τοὺς βυθίζουν ἀκόμη περισσότερο στὴν ἄγνοιά τους. Μὴν πᾶτε μακρυά. Ἀρκεῖ νὰ στήσετε ἀφτὶ σὲ μιὰ συζήτηση γιὰ τὸ πολυτεχνεῖο, γιὰ τὴν Κύπρο, γιὰ τὸ ἂν εἶπε ἢ δὲν εἶπε τὸ ὄχι ὁ Μεταξᾶς. Ποῦ νὰ πᾶς μετὰ σὲ μικρασιατικὲς καταστροφές, βαλκανικοὺς πολέμους, 21, τουρκοκρατίες, βυζάντια κλπ. Μὲ τέτοια πλήρη ἄγνοια εἶσαι ἐπιρρεπὴς νὰ πιστέψης ὅτι ταιριάζει σοῦ χαϊδεύει περισσότερο τ’ἀφτιά.
    5) Καὶ βέβαια αὐτοὶ ποὺ παίρνουν τὶς ἐντολές, δὲν θὰ τὶς ἐκτελοῦν τζάμπα.

    Μὲ κάνουν ὅλα αὐτὰ νὰ πιστεύω ὅτι καὶ οἱ ἐθνικιστικοὶ μύθοι τῶν ἄλλων βαλκανικῶν λαῶν, ἔχουν κοινὴ πηγὴ προελεύσεως. Ὑπάρχουν καὶ μύθοι περὶ συνωμοσίας τῶν Ἑβραίων ἐναντίον τῶν Ἑλλήνων κλπ κλπ. Ὑπάρχουν ὅμως καὶ μύθοι τῶν Ἑβραίων ὅτι εἶναι ἀνώτερη φυλὴ καὶ διάφορα ἄλλα καὶ μπορεῖτε ἂν θέλετε νὰ βρεῖτε τέτοια βιβλία στὰ ἑλληνικά. Κυκλοφοροῦν στὰ βιβλιοπωλεῖα τους. Εἶμαι πεπεισμένους πὼς τοὺς μύθους καὶ τῶν μὲν καὶ τῶν δὲ τοὺς κατασκευάζουν οἱ ἴδιοι.

    Θεωρῶ ὅτι σωστὸ εἶναι οἱ μύθοι αὐτοὶ νὰ καταρρίπτονται ἂν καὶ μὲ τὴ βλακεία εἶναι δύσκολο νὰ τὰ βάλης. Ὅμως εἶναι ἐντελῶς λάθος νὰ υἱοθετοῦμε ἀπὸ ἀντίδραση θέσεις ἀντεθνικές. Τὴν πατρίδα μας, τὴ γλῶσσα μας, τὰ ἱερὰ καὶ τὰ ὅσιά μας πρέπει νὰ τὰ ἀγαπᾶμε γιατὶ εἶναι κομμάτι τοῦ ἑαυτοῦ μας. Μᾶς λένε π.χ ὅτι ἂν δὲ σεβόμαστε πρώτα τὸν ἑαυτό μας δὲ θὰ σεβόμαστε τοὺς ἄλλους. Ἰσχύει. Τὸ ἴδιο ἰσχύει καὶ γιὰ τὴν πατρίδα μας κι ὅ,τι τὴν χαρακτηρίζει γιατὶ ἔχει συμβάλλει στὸ νὰ εἴμαστε αὐτοὶ ποὺ εἴμαστε. Ὁ ξένος ποὺ ἔρχεται νὰ μᾶς ἐπισκεφτῆ δὲν ἔρχεται γιὰ νὰ βρῆ ἴδιους μὲ αὐτόν. Ἔρχεται γιὰ νὰ γνωρίση κάτι διαφορετικό. Πόσο βαρετὸς θἆταν ὁ κόσμος ἂν εἴμασταν ὅλοι ἴδιοι. Ἡ ἀγάπη γιὰ τὴν πατρίδα εἶναι προϋπόθεση καὶ γιὰ νὰ τὴν γνωρίσουμε καλύτερα καὶ νὰ ξέρουμε ποιοὶ εἴμαστε καὶ γιὰ νὰ γνωρίσουμε τοὺς ἄλλους καὶ ν’ἀνταλλάξουμε πολιτιστικὰ στοιχεῖα καὶ γιὰ νὰ γίνουμε καλύτεροι. Ὅταν πραγματικὰ ἀγαπᾶς τὴν πατρίδα σου, ἀναγνωρίζεις καὶ στὸν ἄλλο τὸ δικαίωμα νὰ ἀγαπάη τὴ δικιά του κι αὐτὸ εἶναι τὸ πρῶτο βῆμα γιὰ νὰ προσεγγίσουν οἱ λαοὶ ὁ ἕνας στὸν ἄλλον καὶ ἰδιαίτερα στὴ σημερινὴ ἐποχὴ ποὺ ἔχουμε καὶ τὴν εὐκολία τῆς τεχνολογίας.

  96. spiral architect said

    @95: Καλά τα λες Aρχιμήδη, αλλά λίγοι σ’ ακούνε … 😦

  97. cronopiusa said

    Αγέλαστος Πέτρα http://www.youtube.com/watch?v=r9Krzh-fqFM&feature=related Μύθοι Του Βάλτου http://www.youtube.com/watch?v=NXANCtOKVfg

  98. Mindkaiser said

    Το κείμενο είναι πολλά χρόνια μπροστά και είστε όλοι κακοπροαίρετοι και προβοκάτορες. Εδώ αποδεικνύει και πράγματα που δεν ισχύουν!

    «Οι λέξεις ΣΦΑΙΡΙΚΟΣ και ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ έχουν τον ίδιο λεξάριθμο, διότι:
    ΣΦΑΙΡΙΚΟΣ = 200+500+1+10+100+10+20+70+200 = 1111
    ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ = 9+5+40+5+30+10+800+4+8+200 = 1111

    Η ερμηνεία της προηγούμενης λεξαριθμικής ταυτότητος είναι προφανής, διότι ο ΣΦΑΙΡΙΚΟΣ είναι ο ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ μαθηματικός μηχανισμός της δημιουργίας της ύλης, δεδομένου του γεγονότος ότι τα υποατομικά σωματίδια της ύλης είναι σφαιρικά»

    Και μετά βγαίνει ο άλλος και υπερθεματίζει για τα οφέλη της εικονογράφησης…

  99. cronopiusa said

    Jack Benny vs. Groucho 1955 http://www.youtube.com/watch?v=3wNK1Jt4JLg Ωχρά Σπειροχαίτη – Κούφιοι άνθρωποι http://www.youtube.com/watch?v=iHpFKbGyGiM&feature=related

  100. Κόμης: το «αριστερός» και «δεξιός» είναι όροι της περασμένης δεκαετίας. Φυσικά, δεν πρόκειται να διαφωνήσω καθότι είσαι ανίκητος…

  101. Πρώτον: Προειδοποιώ. Έχετε να κάνετε με έναν που διεξήλθε διεξοδικά τα διανεμόμενα στο στρατό πονήματα του Γεωργαλά, Κομμουνισμός και Προπαγάνδα. Και μάλιστα ως γνώστης εκ των έσω (ο Γεωργαλάς, όχι εγώ). Αμφιβάλλετε ότι ο Κομμουνισμός είναι Κομμουνισμός και η Προπαγάνδα, Προπαγάνδα. Είναι φανερό απ΄τον τίτλο των βιβλίων, ότι ο άνθρωπος έχει δίκιο. Λέει μόνο την αλήθεια που είδε από μέσα. Αφού μετεστράφη αυτό γιατί να μη μεταστραφούν και οι υπόλοιποι;

    Αφού εξέθεσα την ταυτότητά μου, γειά σου Μπερνάρντα, δηλώνω ότι τα εν λόγω συγγράμματα κάπου τα έχω καταχωνιασμένα. Θα τα βγάλω και θα γεμίσω το μπλόγκο του Σαραντάκου με περαπομπές και παραθέσεις, για να μορφωθείτε, γειά σου Αρχιτέκτονα των σπειρών (ύποπτο αυτό, δε νομίζεις;)

    Παρεμπιπτόντως, πότισα τις γλάστρες μου για να δροσιστώ, και να μη μας λένε κάποιοι εδώ μέσα ότι ασχολούνται περί τα γεωργικά. Τα Γεωργικά τα έγραψε ο Δημοσθένης, τις Οιήες ο Όμηρος, ενώ τη Θεογονία ο Αρχιμήδης, για να ξεσκάει από τα μαθηματικά.

    Ήδη άρχισα τη συγγραφή της Νέας Ιλιάδας, όπου θα περιγράψω τη νέα έξοδο των Πανελλήνων στο πνευματικό στερέωμα του Ηλιακού μας Συστήματος. Και προχωράω καλά. έχω γράψει ήδη τον 2ο στίχο. Ευχηθητε μου.

    Το συνάφι καλά γράφεται συνάφι, διότι το isnaf προέρχεται από το συνάφιον. Αυτά τα έχουμε ξαναπεί νομίζω όταν λέγαμε για τη σχέση Κωνσταντινούπολης / Ιστάμπουλ. Οι λέξεις ήταν σε χρήση πολύ πριν από την Άλωση.

    Και για τον άνθρωπο τα έχουμε ξαναπεί. Το ‘-πος’ ή ‘-ωπος’ σίγουρα σχετίζεται με τα μάτια. Τον ‘ανδρ-ωπος’ είναι απίθανο, διότι το ‘δ’ είναι ευφωνικό και δεν ανήκει στο θέμα της λέξης που είναι [aner], εκτός αν υποθέσουμε ότι όπως βγήκε ένα ‘δ’ θα μπορούσε να βγει κι ένα ‘θ’. Όντως το ‘δ’ δε γίνεται ‘θ’ εδώ. Δεν έχει λόγο άλλωστε. Πιο πιθανό θα ήταν ένα ‘τ’ όπως έχει γίνει στα νέα ελληνικά ‘άντρας’. Τώρα για το ‘aner’ έχω διατυπώσει μια υποψία, μήπως προέρχεται από το ‘άνω’ και το εφετικό μόρφημα ‘ορ’ που σημαίνει αυτόν που κάνει κάτι. Μήπως δηλαδή σημαίνει ‘αυτός που σηκώνι τα μάτια ψηλα’ σε αντίθεση προς τα ζώα. Και βέβαια ο Κρατύλος ΔΕΝ είναι πηγή ετυμολογίας. Ο καθ’ όλα σεβαστός Πλάτων αναπαρήγαγε αυτά που ήξερε ή μπορούσε να ξέρει η ars temporis του. Δεν μπορούσε να το ξεπεράσει αυτό, όσο μυαλό και να είχε.

    Νικόλα @73 εγώ θα τον έλεγε οπαπά όχι οπωπά, κανείς δε λέει όπω. Το πολύ πολύ να πει πωπωπώ! πωπωπώ! οοοοοο πωπώ! πω!

    Φιλιά σε όλους τους φίλους του Γεωργαλά. Επαναλαμβάνω, Κομμουνισμός και Προπαγάνδα! Ξεφτέρι! Αμ… πώς!

    ΥΓ Το δυσάρεστο είναι ότι αυτά τα Λερναία τα καταπίνουν αμάσητα οι έλληνες του εξωτερικού. Είναι πολύ δύσκολο να κρατήσουν ισορροπίες ανάμεσα στον πόθο για Ελληνικότητα και την νκαθημερινότητά τους. Από αυτή την άποψη, είναι συμπαθές.

    Λέων

  102. bernardina said

    Ένας αλλά Λέων!
    Χαίρε και υγίαινε, νέε μου. 😀

    Και πω πω τι πάθαμε 😆

  103. Nicolas said

    Αυτό εννοούσα: πω πω πω. Όμως η δική μας η φτωχή η γλώσσα έχει μόνο ένα o κι αυτό μια φορά ανοιχτό, μια φορά κλειστό, πουντιάσαμε!

  104. Ὑπάρχει πάντως λέξη «ὀπωπή» (ὄψη, βλέμμα κ.ἄ.). Ὁ Γεωργαλᾶς πιθανότατα θεωρεῖ τὸ «ὀπωπάς» μετοχή – χωρὶς αὐτὸ νὰ τὸν ἐμποδίζει νὰ κάνει ἄσχετη μετάφραση.

  105. Το οπωπάς δεν μπορεί να είναι μετοχή. Είναι οπωπώς, οπωπυία (με περισπωμένη), οπωπός. Η αιτ. πληθ. είναι οπωπυίας

  106. Ένας Χασάπης από τα παλιά said

    (87) Τώρα Νίκο αν σου αρέσει να φοράς τέτοιες παρωπίδες να σου συστήσω ένα ωραίο μαγαζί που τις πουλάει και σε διαφορετικά σχέδια. Ο ιδιάζων επιθετικός εθνικισμός (με καθαρή αναθεωρητική στάση για τα σύνορα στα Βαλκάνια) στους Αλβανούς ειδικά δεν είναι κάτι μεμονωμένο σε 5 άτομα (και αυτό δε θα στο πουν μόνο οι Σέρβοι και οι ακατονόμαστοι γείτονες στα βόρεια) χωρίς αυτό να σημαίνει πως κάθε Αλβανός τον ασπάζεται. Αλλά αν δεν ακολουθήσουμε το παράδειγμα των Σιιτών με τα μαστίγια θα πάθουμε τίποτα. 🙂

    Παρεμπιπτόντως η τρέλλα στυλ Λερναίου έχει πέραση και στους Αλβανούς που δεν την έχουν δει απλώς ως Ιλλυριοί αλλά και ως Πελασγοί και διεκδικούν μεταξύ άλλων και τα Ομηρικά Ελληνικά και στους ακατονόμαστους γείτονες που διεκδικούν την πρώτη γραφή (σε κυριλλικά παρακαλώ) πριν 10χλδ. χρόνια+ και τα Ομηρικά έπη και τις ρίζες των ονομάτων της ελληνικής μυθολογίας. Μιλάμε για κοσμήματα φιλολογικής ανάλυσης. Καλά να είμαστε οι Βαλκάνιοι στην τρέλλα μας.

  107. 105 Μὰ δὲν εἶπα ὄτι εἶναι. Εἶπα ὅτι ὁ Γεωργαλᾶς πιθανὸν τὸ θεωρεῖ μετοχή – δὲν θέλει καὶ πολύ, ἄλλωστε.

  108. ChrisMaGR said

    Ανακάλυψα αυτό, το οποίο έχει όλα τα φόντα για να γίνει λερναίο:
    http://lithosfotos.blogspot.gr/2012/08/blog-post_7251.html

  109. π2 said

    Άλλο ένα κρούσμα (μάλλον ανέμπνευστο), υποτίθεται από σοβαρή δημοσιογράφο.

  110. ππαν said

    Καταπληκτικό βιογραφικό!

  111. π2 said

    110: Φαντάζομαι πως στη σχολή αντιμετώπισης χημικού πολέμου απέκτησε πολύτιμα εφόδια για τα μεσημεριανάδικα του Σταρ.

  112. sarant said

    Και, το χειρότερο, η καθηγήτρια δημοσιογραφίας κοπυπαστώνει ένα κείμενο που κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο και το υπογράφει ανερυθρίαστα!

  113. erwtisis said

    κ. Σαραντάκο θέλω το σχόλιο σας
    http://www.xryshaygh.com/index.php/enimerosi/view/h-ierh-ellhnikh-glwssa

    Μου φαίνεται τελείως ψέμα.

  114. sarant said

    Ευχαριστώ, δεν το είχα δει. Κοιτάξτε, το βασικό ψέμα του άρθρου είναι ότι στο TLG έχουν καταγραφεί 6 εκατ. «πρωτογενείς» λέξεις. Είναι ένα νούμερο που το είχε πρωτοπαρουσιάσει ο Γεωργαλάς σε ένα βιβλίο του και από τότε αναπαράγεται διαρκώς. Τα λήμματα του TLG είναι λίγο πάνω από 200.000 (ο αριθμός ποικίλλει λίγο ανάλογα με το αν θα συνυπολογιστούν τα κύρια ονόματα). Ο ίδιος ο Γεωργαλάς αργότερα παραδέχτηκε την παρανόηση που είχε κάνει:

    Ο Γ. Γεωργαλάς και τα 6 εκατομμύρια λέξεις της αρχαίας ελληνικής

  115. […] και νέα κεφάλια, πολύ σωστά ο Σαραντάκος ονόμασε Λερναίο το γνωστό κείμενο με την Ελληνική γλώσσα.Έτσι με αυτά […]

Σχολιάστε