Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Πριν από 50 χρόνια: η χιονισμένη προεκλογική περίοδος του 1964 όπως τη σχολίασε ο Μποστ

Posted by sarant στο 23 Ιανουαρίου, 2014


Ο Μποστ αρέσει στο ιστολόγιο και, ελπίζω, σε αρκετούς αναγνώστες και φίλους. Εδώ και λίγο καιρό ανεβάζω, πότε-πότε, σκίτσα του Μποστ που σχολιάζουν σημαντικά γεγονότα που συνέβηκαν πριν από 50 χρόνια. Το προηγούμενο σκίτσο αυτής της σειράς, που σχολίαζε τις διακοινοτικές συγκρούσεις στην Κύπρο, το είχαμε δημοσιεύσει πριν από 20 περίπου μέρες.

Ο Γενάρης του 1964 ήταν κρύος και στις 16-18 του μήνα χιόνισε ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας, όπου, σύμφωνα με μαρτυρίες, το χιόνι έφτασε τους 30 πόντους. (Χιόνισε και στο Φάληρο, όπως και δυο χρόνια μετά, το 1966, που είχαμε έναν ακόμα μεγάλο χιονιά -και μετά χρειάστηκε να περιμένουμε τον… Μάρτη του 1987 για να δούμε χιόνια στο Φάληρο). Ο χιονιάς βρήκε τη χώρα σε προεκλογική περίοδο: μετά τις εκλογές του Νοεμβρίου 1963, που του είχαν δώσει νίκη αλλά όχι αυτοδύναμη πλειοψηφία στη Βουλή, ο Γεώργιος Παπανδρέου, αρχηγός της Ένωσης Κέντρου, παραιτήθηκε με αποτέλεσμα η χώρα να οδηγηθεί σε νέες εκλογές που είχαν οριστεί για τις 16 Φεβρουαρίου.

Η ηττημένη ΕΡΕ βρισκόταν σε κατάσταση αποσύνθεσης με τον Κ. Καραμανλή να έχει αποχωρήσει για το Παρίσι (είδαμε πριν από λίγο καιρό το σχετικό σκίτσο του Μποστ) και τον Παν. Κανελλόπουλο να έχει αναλάβει το άχαρο έργο να οδηγήσει το κόμμα σε μια προδιαγραμμένη ήττα, παρά τη συνεργασία με το μικρό κόμμα των Προοδευτικών του Σπ. Μαρκεζίνη. Η προεκλογική εκστρατεία της ΕΡΕ, που είχε στηριχτεί σε κινδυνολογία για τη σταθερότητα της δραχμής δεν έπειθε και όλοι πρόβλεπαν τη νίκη του Παπανδρέου, όπως και τελικά έγινε.

mpost50

Tο σκίτσο δημοσιεύτηκε στην Αυγή στις 19 Ιανουαρίου 1964. (Το ξέρω πως είναι κάπως αχνό, δεν μπορώ όμως να το φτιάξω καλύτερο).  Μέσα σε ένα χιονισμένο τοπίο, ο Μποστ παρουσιάζει τη μαμα-Ελλάς να τραγουδά στον Π. Κανελλόπουλο, ηγέτη της ΕΡΕ μετά την αποχώρηση Καραμανλή και στον Σπ. Μαρκεζίνη, αρχηγό του Κόμματος Προοδευτικών, που είχαν αποφασίσει να συνεργαστούν στις εκλογές και να προλέγει την αναμενόμενη εκλογική τους συντριβή.

Είναι αφθονότατα τα λογοπαίγνια όπως και οι υπαινιγμοί. Ο Κανελλόπουλος αποκαλείται στρουθείος, που είναι πάντρεμα του «στρουθίου» με τον «θείο» -και τον έλεγαν «θείο»επειδή κατά κάποιο τρόπο ήταν θείος του Κ. Καραμανλή (ακριβέστερα, ήταν θείος της τότε συζύγου του, της Αμαλίας Μεγαπάνου).  Ο Μποστ τον παριστάνει σαν αηδόνι του Μοριά (ήταν γεννημένος στην Πάτρα και είχε φήμη για τη ρητορική του δεινότητα) που τρέφεται με «προοδευτικάς μελίσσας» επειδή το έμβλημα των Προοδευτικών του Μαρκεζίνη ήταν η μέλισσα. Το θηρίο της Σαντορίνης είναι βέβαια ο (εντυπωσιακά άσχημος) Σπύρος Μαρκεζίνης, ο οποίος καταγόταν από το νησί αυτό των Κυκλάδων.

Η ΕΡΕ ενόψει των εκλογών τόνιζε τη δική της χρηστή διοίκηση, και επειδή έτυχε εκείνες τις μέρες η Ιερά Σύνοδος να διατυπώσει επιφυλάξεις για το προγραμματισμένο ανέβασμα του βυζαντινού μυστηρίου «Χριστός Πάσχων» από το Εθνικό Θέατρο, ο Μποστ βρίσκει την αφορμή για το αξεπέραστο λογοπαίγνιο «Χρηστώς πάσχων». Η αναφορά στην «ισοτιμία» στον τελευταίο στίχο αναφέρεται στις κινδυνολογικές φήμες για κίνδυνο υποτίμησης της δραχμής.

Η αναφορά στο «Ζάλογγον των αηδών» (και άντε να πιστέψεις μετά ότι πρόκειται για την αηδόνα και όχι τους αηδείς!) δεν είναι τυχαία. Το 1954 ο Παν. Κανελλόπουλος είχε δηλώσει σχετικά με τις στρατιωτικές δαπάνες που απέρρεαν από τις υποχρεώσεις της Ελλάδας απέναντι στο ΝΑΤΟ:«Δεν αντέχομεν αλλά δεν μειώνομεν τας δαπάνας… Εμείς έχομεν Ζάλογγα εις την ιστορίαν μας», φράση που έγινε παροιμιώδης. Ο Μποστ, όπως και άλλοι ευθυμογράφοι, γελοιογράφοι και επιθεωρησιογράφοι, δεν παρέλειπαν να του θυμίζουν το Ζάλογγο (παράδειγμα, το άφθαστο Ζαλόνγκ ανφάν ντε λα Πατρών, που το είχαμε δει παλιότερα) ακόμα και δέκα χρόνια μετά, όπως εδώ!

ΥΓ Θα λείψω σήμερα όλο το πρωί, αν πιαστούν σχόλια στη σπαμοπαγίδα δεν θα μπορέσω να τα ταχτοποιήσω.

110 Σχόλια to “Πριν από 50 χρόνια: η χιονισμένη προεκλογική περίοδος του 1964 όπως τη σχολίασε ο Μποστ”

  1. Γς said

    Καλημέρα

    >αναφέρεται στις κινδυνολογικές φήμες για κίνδυνο υποτίμησης της δραχμής.

    Και θυμάμαι το πρωτοσέλιδο της ΗΜΕΡΑΣ με τη φωτογραφία μιας δραχμής.

    «Αυτή η δραχμή είναι δική σου. Μην αφήσεις τον Παπανδρέου να την…»

    Δεν θυμάμαι τι θα την έκανε

  2. atheofobos said

    Μιας και από τα πτηνά ο Κανελλόπουλος ήταν ο στρουθείος ο Μαρκεζίνης έγινε Θηρείος μάλλον όχι γιατί ήταν άσχημος, αλλά για να ομοιοκαταληκτεί με το στρουθείος μιας και καταγόταν από την Θήρα αλλά και επειδή ήταν και μικρόσωμος.

  3. LandS said

    Τι δεν έχει γράψει ακόμα ο Γς;
    Δεν πιστεύω να σπαμοπαγιδεύτηκε.

    Το σήμα του κόμματος του Μαρκεζίνη ήταν μέλισσα ή κηφήνας ;

  4. LandS said

    τσσσσσ 2 δεύτερόλεπτα 🙂

  5. Φοβερή έκφραση ο μαδισμός που τον προκαλεί η αφόρητος ψύξις

  6. Γς said

    BBC τώρα.
    Σε συνεχή σύνδεση με την Ουκρανία που κυριολεκτικά και μεταφορικά είναι στις φλόγες.
    Νεκροί, οδοφράγματα, χαμός.

    Και καπάκι (προγραμματισμένη προφανώς) τουριστική διαφήμιση για την Ουκρανία. Που είναι όλα τόσο όμορφα, τόσο ήσυχα.

    Να την βλέπει η Κεφαλογιάννη και να Δενδιάζεται

  7. physicist said

    Ζητώ συγγνώμη για το εμβόλιμο αλλά σάμπως και τώρα προεκλογική περίοδο δεν έχουμε; Αναφέρομαι στα εξής σημερινά:

    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.oikonomia&id=31121

    http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.oikonomia&id=31138

    Και ο ένας αρθρογράφος και ο άλλος είναι, ας πούμε, εμβληματικοί στο χώρο τους και έχουν, ας πούμε, μιαν άλφα σχέση με τα Οικονομικά. Από πότε μιλάμε για «απεχθές χρέος»; Και στο τέλος, αφού αφορμή για τα άρθρα υπήρξαν οι δηλωσεις του κ. Σταθάκη, δεν κοίταξε κανείς τους ότι ο τελευταίος μίλησε για «επαχθές χρέος»;

  8. spiral architect said

    Καλημέρα. 🙂
    Ο υιός του Θηρείου της Σαντορίνης είναι Σερ και παρακαλώ όπως ομιλείτε δια του δέοντος σεβασμού, καθότι φήμαι λέγουν ότι, ο τελευταίος είναι η cross platform πρόταση για την Προεδρία της Δημοκρατίας. 😉

    Για φανταστείτε, ένας σερ Πρόεδρος; Commonwealth θα γίνουμε.
    (για να μην πω το νέο πετράδι του στέμματος) 😛

  9. Φυσικέ, υπάρχει και το απεχθές και το επαχθές χρέος: http://lexilogia.gr/forum/showthread.php?14421-odious-debt-%CE%B1%CF%80%CE%B5%CF%87%CE%B8%CE%AD%CF%82-%CF%87%CF%81%CE%AD%CE%BF%CF%82-(%CE%9F%CE%A7%CE%99-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CF%87%CE%B8%CE%AD%CF%82-%CF%87%CF%81%CE%AD%CE%BF%CF%82)

    (ήθελα να γράψω κάτι για τον θηρείο της Σαντορίνης αλλά με πρόλαβε ο Αθεόφοβος στο #2)

  10. και ξαναδιαβάζοντας το λίκνο που έδωσα, εν τέλει για απεχθές χρέος γίνεται λόγος, όχι;

  11. spiral architect said

    @7, 9, 10: Είναι βαρύ κι ασήκωτο ή μισητό και αποτρόπαιο;

  12. physicist said

    Δύτη, δες ένα μικρό απόσπασμα από τον πρώτο λίκνο που παραθέτω, με δικές μου υπογραμμίσεις:

    Με την πρώτη δήλωσή του έκλεισε το θέμα του απεχθούς χρέους, ελπίζω οριστικά. «Μόνο το 5% του ελληνικού χρέους μπορεί να χαρακτηριστεί επαχθές» δήλωσε ο Σταθάκης.

    Εφόσον η αφορμή είναι οι δηλώσεις Σταθάκη, να μείνει ο αρθρογράφος σ’ αυτά που είπε ο κ. Σ.

  13. spyroszer said

    Τα εξηγεί και ο Ρογήρος. Επαχθές στα νομικά είναι μία ας πούμε ουδέτερη λέξη. Επαχθείς δικαιοπραξίες είναι αυτές, με απλά λόγια, που τα συμβαλλόμενα μέρη αναλαμβάνουν εκατέρωθεν κάποιες υποχρεώσεις (δηλ. σχεδόν όλες οι δικαιοπραξίες), σε αντίθεση με τις χαριστικές (δωρεά).
    Βέβαια η λ. επαχθής στα μη νομικά ελληνικά έχει πάρει και τη σημασία του δυσβάσταχτου. Ο όρος odious debt αντιστοιχεί στο παράνομο χρέος, που δεν πρέπει να πληρωθεί, νομικά δεν είναι ακριβές να το λέμε επαχθές χρέος.

  14. spiral architect said

    @6: Το μάτι σουεσύ στην Ολγα! 😀

  15. physicist said

    #13. — Ο όρος odious debt αντιστοιχεί στο παράνομο χρέος, που δεν πρέπει να πληρωθεί, νομικά δεν είναι ακριβές να το λέμε επαχθές χρέος.

    Εφόσον η σημασία είναι εκείνη του παράνομου χρέους, τότε είναι τουλάχιστον εξίσου άστοχο να το λέμε απεχθές.

  16. Αν καταλαβαίνω καλά λοιπόν, το λάθος είναι του Σταθάκη, ή του δημοσιογράφου που κατέγραψε τις δηλώσεις του, μια και (από νομική άποψη) περί απεχθούς χρέος ο λόγος.

  17. 15 Η σημασία είναι του παράνομου μεν, αλλά odious σημαίνει όντως «απεχθές».

  18. spyroszer said

    Το απεχθές χρέος είναι ακριβής μετάφραση του odious debt που καθιερώθηκε να ονομάζεται έτσι για κάποιους λόγους όπως γράφεται και στη Λεξιλογία.

  19. physicist said

    Είναι όμως στ’ αλήθεια λάθος να το λέμε επαχθές; Πρέπει σώνει και καλά να μεταφράσουμε το odious κατά λέξη; Όλα τα χρέη είναι απεχθή με το νόημα της λέξης στα Ελληνικά, η έκφραση «απεχθές χρέος» είναι κενή, ενώ «επαχθές χρέος» αναφέρεται σε κάτι δυσβάσταχτο, βαρύ, που δεν το σηκώνουμε άλλο. Μια χαρά μου φαίνεται, γιατί πρέπει να σκλαβωθούμε στην τυραννία της προέλευσης;

    (Φοβάμαι ότι υπάρχουν ομοιότητες εδώ με τη συζήτηση περί ορθπ*δικής — Θεός φυλάξοι!)

  20. spyroszer said

    Ε, το απεχθές χρέος όπως και να το κάνουμε είναι πιο παραστατικό 🙂

  21. Γς said

    Αναρτήσεις:

    1 έως 6 Κανονικές.
    7 έως 20 (πλην 14) Επαχθείς ή απεχθείς

  22. spyroszer said

    19. Το επαχθές (με την κοινή σημασια όχι τη νομική) νομίζω ότι σημαίνει περισσότερο ότι δεν μπορουμε να πληρώσουμε το χρέος, αδυνατούμε, ενώ το απεχθές ή παράνομο ότι δεν πρέπει να το πληρώσουμε, είναι ανήθικο να πληρωθεί.

  23. Αυτό που λέει ο Σπύρος στο #22.

    Αλλά, βέβαια, έχει δίκιο και ο Γς στο #21! 🙂

  24. spyroszer said

    Ε ναι, κρίμα για τον Μποστ, την κάναμε απεχθή την ανάρτηση!

  25. Νέο Kid Στο Block said

    Αμάν ρε Νικοκύρη μ’αυτά τα δόκανα…
    Παιδιά, άλλο απλή συνεπαγωγή ,άλλο διπλή. Το δυσβάσταχτο-επαχθές είναι υποχρεωτικά (πάντα) και απεχθές. Το αντίστροφο δεν ισχύει υποχρεωτικά. Άρα, μια χαρά είναι το «επαχθές» καθότι περιλαμβάνει υποχρεωτικά και την έννοια «απεχθές».

  26. Φανταστείτε όμως τι θα έγραφε ο Μποστ για το απεχθές και το επαχθές χρέος αν ζούσε ε;

  27. Τα’χουμε ξαναπεί:
    «Αυτή η δραχμή είναι δική σου. Μην αφήσεις τον Παπανδρέου να σου την πάρει!»
    Προεκλογικό σλόγκαν της ΕΡΕ, που περηφανευόταν — όχι τελείως άδικα — πως είχε κρατήσει σταθερή επί 10 χρόνια την ισοτιμία της δραχμής.
    Είχε κάνει μια αριστουργηματική γελοιογραφία ο Μητρόπουλος, που έδειχνε τον κλασικό του μεγαλοκαρχαρία να κουνάει το δάχτυλο σ’ έναν φουκαρά (όχι ακριβώς κουρελή, μάλλον φοβισμένο απλό πολίτη τον θυμάμαι) και να του λέει:
    «Αυτή η δραχμή είναι δική σου. Μην αφήσεις τον Παπανδρέου να ΜΟΥ την πάρει!»

  28. physicist said

    #22. — Σπύρο, στο αριστερό σκέλος του συλλογισμού σου χρησιμοποιείς την κοινή σημασία και στο δεξιό τη νομική. Λογικό φάουλ! 😉

    #25. — Κιντ, μαζί σου, όμως …

    … λόγω του #23(β) σταματάω. Μην κάνω άλλη κατάχρηση.

  29. spiral architect said

    Αν ζούσε ο Μποστ και τι δε θα’ γραφε και θα ζωγράφιζε για την απέχθεια, το άχθος με επιθέματα τον Πειναλέοντα και την Ανεργίτσα που έγιναν πια κοτζάμ γάιδαροι και ξαναματαζούν τα ίδια. Α, ρε Φυσικέ, παιδί και συ των θετικών επιστημών με τα σπαμαρίσματά σου έρχεσαι να μας πεις για τα χρέη της Ελλάδας που ήταν ιδιωτικά κι έγιναν δημόσια με μπαμπούλα το αγγλικό δίκαιο των κανονιοφόρων, βάρδα μην έρθει κάνας άλλος ορθοπεδικός, να μας σιάξει.
    Για μένα το χρέος δεν είναι ούτε επαχθές, ούτε απεχθές, είναι από χθες και άσε τους Σταθάκηδες και τα ματσαγκάνια να λένε.
    Ε, μα πια! 😈

  30. marulaki said

    Νομίζω ότι ο όρος ‘απεχθές χρέος’ είναι καθιερωμένος όρος στη μακροοικονομία.

  31. Νέο Κid said

    Φυσικέ, μπίστ ντου φερρύκτ Μένσς? !! Σιγά μην αφήσουμε τον γουσού (οf all men!) να βάλει ρεγκουλίρουνγκ για το τι είναι άσχετο ή όχι! Zum Zeus!

  32. spyroszer said

    28. Φυσικέ μόνο την κοινή σημασία χρησιμοποιώ της λ. επαχθές.
    Κιντ, η λ. επαχθές δεν περιέχει τη σημασία του παρανόμου, του ανήθικου, που αφορά η θεωρία του odious debt.
    Δείτε εδώ κάποιες δηλώσεις του Σταθάκη στις οποίες φαίνεται η σύγχυση:
    «Κατά τις σημερινές του δηλώσεις ξεκαθάρισε πως το «κούρεμα» του χρέους επιβάλλεται για λόγους βιωσιμότητας τους χρέους και όχι για λόγους «επάχθειας».
    http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=559893
    Αλλά και εγώ σταματώ για να μην κάνουμε κατάχρηση (όλο σταματάμε και όλο συνεχίζουμε 🙂 )

  33. Υποψιάζομαι ότι πάλι καίμε μελλοντικό άρθρο του Νικοδεσπότη :mrgreen:

  34. physicist said

    #31. — Μυρίζομαι όμως ότι το θέμα είναι επαχθές και σε άλλους, και θέλω ν΄ αποφύγω την απέχθεια από χθές.

    #32. — Αυτό λέω. Για το επαχθές μιλάς με την κοινή έννοια, για το απεχθές με την νομική.

    #33. — Αυτό ξαναπέστο.

  35. spyroszer said

    34. Το απεχθές είναι και ανήθικο.

  36. physicist said

    #35. — Όχι βέβαια. Η ιδέα να πάω να κάνω σκι μου είναι απεχθέστατη αλλά το σπορ δεν είναι ανήθικο.

  37. Γς said

    Ανήθικο, άρα νόμιμο

  38. spyroszer said

    36. Μάλλον έχεις δίκιο σ’ αυτό. Το είπα με την έννοια ότι το απεχθές χρέος μου προκαλεί αποστροφή άρα δεν θέλω να το πληρώσω, άσχετα αν μπορώ ή όχι.
    Πάντως, το απεχθές χρέος δεν ήταν νομική λέξη, έγινε πρώτη φορά για την απόδοση αυτού του όρου, που πιο σωστά νομικά θα ήταν παράνομο χρέος. Το επαχθές χρέος ούτε απόδοση του ξένου όρου είναι, ούτε είναι κοντά στη σημασία του όρου.

  39. physicist said

    #38. — Καταλαβαίνω τι λες, Σπύρο, και σ’ ευχαριστώ για τις χρήσιμες διευκρινίσεις. Για το υπόλοιπο του νήματος θα κρατήσω, πλέον, την υπόσχεση στο #28, την οποία ήδη παραβίασα τρεις φορές. 😉

  40. spyroszer said

    Να κάνω και τον συνήγορο του διαβόλου, ξαναδιαβάζοντας το άρθρο βλέπω ότι ο Σταθάκης εννοεί επαχθές το χρέος που συνήφθη για έναν συγκεκριμένο σκοπό (πχ. κάποιο έργο), αλλά αυτό δεν έγινε, δεν υπήρξε δηλ. αντάλλαγμα για τον λαό επ’ ονόματι του οποίου συνήφθη. Έτσι ίσως θα μπορούσαμε να το πούμε και επαχθές χρέος, όπως λέμε π.χ. επαχθείς όροι μιας συμφωνίας.

  41. gmich said

    Πριν πενήντα χρόνια απειλούσαν ότι κινδυνεύει η δραχμή . Σήμερα απειλούν ότι κινδυνεύει το ευρώ.. Μα τη Χώρα και αυτή. Προτιμούν να κινδυνεύει ο λαός παρά το νόμισμα. . Πως είχε απαντήσει ο Γ. Παπανδρέου σε μια συγκέντρωση στην Πλατεία Κλαυθμώνος απαντώντας στις κινδυνολογίες του Π. Κανελλόπολου ; Ελληνικέ λαέ δεν κινδυνεύει η δραχμή η ΕΡΕ κινδυνεύει

  42. # 29

    Εχεις απόλυτο δίκιο με το «από χθες» κυρίως για τις μ@λ@κίεςπου συνεπάγεται η λογική ανάλυση της «νομικής» γλώσσας.

    Εγώ…από προχθες

  43. leonicos said

    Kai σκοτώθηκα να πιάσω 43-άρι!

  44. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα, τα δεύτερα, τα τρίτα και τα τέταρτα σχόλια! Όπως είχα πει, έλειπα όλο τοπρωί (και το μεσημέρι) κι έτσι τώρα μόνο βλέπω την (αναπάντεχη, πρέπει να πω) τροπή που πήρε η συζήτηση.

    33: Όχι μόνο το κάψατε, αλλά το απανθρακώσατε και χορεύετε και πάνω στις στάχτες του! 😉

    Παρ’ όλ’ αυτά, ίσως το βάλω, τι να πω….

  45. Νέο Kid Στο Block said

    Τα όμορφα άρθρα όμορφα καίγονται! :mrgreen:

  46. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    Πολὺ ὡραία ἡ σημερινὴ δημοσίευση, ὅσο κι ἂν ἔχουμε διαβάσει γιὰ τὰ γεγονότα, οἱ ἐπεξηγήσεις τοῦ Νικοκύρη σὲ φέρνουν πραγματικὰ μέσα στὸ κλίμα τῶν ἡμερῶν. Καὶ βέβαια τὸ χιοῦμορ τοῦ Μπὸστ εἶναι ἀπαράμιλλο. Ἔχω βέβαια μιὰ ἀπορία. Ἡ δική μου γενιὰ ποὺ μυήθηκε στὴ γλῶσσα μὲ πολυτονικό, ποὺ ἂν καὶ δὲ διδάχτηκε τὴν καθαρεύουσα, ἐξοικειώθήκε μὲ αὐτή, εἴτε γιατὶ ἐμεῖς συνυπήρξαμε ἐκ τῶν πραγμάτων γιὰ ἕνα διάστημα, εἴτε γιατὶ ἔπεσαν στὰ χέρια μας βιβλία ἀπὸ τὶς βιβλιοθῆκες τῶν σπιτιῶν μας, εἴτε γιατὶ ἦταν ἡ γλῶσσα τῆς παιδείας τῶν γονέων καὶ τῶν παππούδων μας, εἴτε γιὰ ὅλους τοὺς λόγους αυτοὺς μαζί ἢ καῖ γιὰ πολλοὺς ἄλλους, μποροῦμε νὰ βιώσουμε ἕνα μέρος τοῦ Μποσταντζογλείου χιοῦμορ, διότι οἱ ἀνορθογραφίες τοῦ Μπόστ δὲν εἶναι τυχαῖες. Ὅπως καὶ ἡ καθαρεύουσά του. Δυσκολεύομαι νὰ μπῶ στὴ θέση τῶν σημερινῶν 20χρονων ἢ 30χρονων, ἀλλὰ πολὺ φοβοῦμαι, πὼς παρὰ τὶς ἐπεξηγήσεις δὲ θὰ γελάσουν μὲ τὴν ψυχή τους, ὅπως ἐγὼ ἢ οἱ μεγαλύτεροί μου, διότι δὲν ζοῦν μέσα τους τὴ γλωσσικὴ συνιτστώσα τοῦ σκίτσου. Δὲν εἶναι κρίμα;

  47. Νέο Κid said

    Αρχιμήδη, υπάρχει χιούμορ που να μην είναι -σε μικρό ή μεγάλο βαθμό- παρωχημένο μετά από 50 ή 100 χρόνια; Λέω πως όχι, και θεωρώ πως οι λόγοι δεν είναι κυρίως γλωσσικοί.

  48. ππαν said

    Δηλαδή, ακόμη κι αν ισχύει αυτό -που δεν- θα έπρεπε να διδαχτούν την καθαρεύουσα και το πολυτονικό (!!!) ώστε να καταλάβουν τι ακριβώς διακωμωδεί ο Μποστ όταν βάζει τις ελληνικούρες του;

  49. ππαν said

    Να υποβάλω και μια υποψηφιότητα για το Τσαπατσούλιτζερ του μήνα στις 2.800 θέσεις εργασίας που θα προκηρύξει η Rynair και για τις οποίες έδωσε στον εαυτό του συγχαρητήρια ο Σίμος Κεδίκογλου.

  50. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    48. Ἡ χρησιμοθηρικὴ καὶ τετράγωνη λογικὴ τῆς σύγχρονης ἑλληνικῆς πραγματικότητας δὲν μπορεῖ νὰ ἀσυλλάβη ὅτι μποροῦμε νὰ μάθουμε κάτι μόνο καὶ μόνο γιὰ νὰ ἀπολαύσουμε τὴ ζωή. Γιατί ἐξειδικεύετε τὸ θέμα στὸ παράδειγμα καὶ δὲν τὸ γενικεύετε; Δύσκολο ε;

  51. Νέο Κid said

    Α σιχτίρ με τους λακαμάδες της Ράιαν ,Ππαν μου! Για 2 ψωροκιλάκια «έκοψε πίσω» η ζιβανία του πεθερού μου, και τώρα πρέπει το πάσχα να την κουβαλάω στη ρούμελη. Αυτή η αηδία-αμερικανιά με τους «τρομοκράτες» με τα ούζα και τις μαρμελάδες,πότε επιτέλους θα εκλείψει;

  52. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    50. νὰ συλλάβη

  53. ππαν said

    Ας βρω μερικά άλλα παραδείγματα: γιατί να μην ξαναγίνει δικτατορία ώστε να απολαμβάνουνε καλύτερα τον Δικτάτορα του Τσάπλιν και σχετικά ανέκδοτα; Γιατί να μην μας πάρουν τα σπίτια ώστε αν εκτιμήσουμε τον Ντίκενς; Γιατί να μην δρομολογηθούν τριήρεις προς τις Κυκλάδες ώστε να απολάυσουμε με ολοκληρωμένο τρόπο την Οδύσσεια;
    Πανεύκολο ήταν

  54. sarant said

    Πάντως το χιούμορ του Μποστ ενώ πράγματι βασίζεται πολύ σε ορθογραφικά λογοπαίγνια (μύτηρ κτλ.) χρησιμοποιεί ελάχιστα τα πνεύματα και τον τονισμό και γιαυτό δεν χάνει τίποτα όταν μονοτονιστεί. Είναι όμως αλήθεια ότι χρησιμοποιεί πολύ την παρωδία της καθαρεύουσας και αυτό οι νεότεροι το χάνουν.

  55. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    53. Ἡ γνώση ἑνὸς ἀναπόσπαστου μέρους τῆς γλώσσας μας, ποὺ τὸ παρὸν ἱστολόγιο προσχηματικῶς ἀντιμετωπίζει ἐχθρικά, ἀλλὰ κατὰ τ’ἄλλα τὴν ἀναδεικνύει μέσα ἀπὸ τὴ δημοσίευση ἐνδιαφερόντων κειμένων, ἔστω καὶ σὲ μονοτονικό, δὲν ἔχει καμία σχέση μὲ τὰ παραδείγματά σας. Ἂν μοῦ λέγατε γιὰ τὶς ἀντιπαιδαγωγικὲς μεθόδους τῆς ἐποχῆς θὰ συμφωνοῦσα ἀλλὰ τὸ ἴδιο θὰ ἴσχυε ἂν ἦταν ἡ δημοτικὴ στὴ θέση τῆς καθαρεύουσας.
    Τώρα ἂν χρειάζεστε νὰ σᾶς πάρουν τὸ σπίτι γιὰ νὰ ἐκτιμήσετε τὸν Ντίκενς, ὁ κίνδυνος νὰ συμβῆ σήμερα εἶναι μεγάλος, ἀλλὰ δὲν σᾶς τὸ εὔχομαι 🙂

  56. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    55. Τὸ πάη ἡ καρδιά σου νὰ μονοτονίσης τὸ Μπόστ;

  57. Μαρία said

    40
    http://left.gr/news/g-stathakis-sto-ampe-den-hreiazetai-na-einai-epahthes-hreos-gia-na-arnitheis-na-pliroseis

    Φυσικέ, στο άρθρο του Ματσαγγ. δες το σχόλιο του sine qua non.

  58. physicist said

    #57. — Το διάβασα Μαρία, ευχαριστώ πολύ. Ωραίες κουβέντες από τον σχολιαστή (πέρα από το *π*χθές για το οποίο, υποθέτω, μου επέστησες την προσοχή).

  59. spyroszer said

    Α μάλιστα, υπάρχει δηλαδή και απεχθές και επαχθές δάνειο σύμφωνα με τον Σταθάκη. Αν είναι όντως έτσι και υπάρχει τέτοια ορολογία και σε διεθνές επίπεδο πιάστηκαν αδιάβαστοι οι Βαρουφάκηδες κλπ. Βέβαια αυτό το απεχθές/επαχθές δημιουργεί σύγχυση.

  60. Μαρία said

    58
    Ναι,έβαλα τη συνέντευξη, επειδή σ’ αυτή αναφέρεται κι η παλιά ιστορική σημασία του όρου, που όμως δεν ισχύει πια. Κι απο κει γίνεται το μπέρδεμα.

  61. spyroszer said

    61. Δεν ισχύει για ένα καθεστώς δικτατορικό που δεν έχει νομιμοποίηση; Και επίσης δεν έχει σημασία και η γνώση του δανειστή; Το απεχθές δάνειο δίνεται εν γνώσει της κατάστασης από τον δανειστή, γι’ αυτό είναι απεχθές – αποδοκιμαστέο από κάθε κανόνα νομικό και ηθικό. Στο επαχθές δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι να αποδειχθεί αυτό.

  62. sarant said

    Μαρία και Σπύρο, από το λινκ του 57 εγώ καταλαβαίνω ότι έχει γίνει μπέρδεμα δύο όρων και ότι όταν λένε επαχθές εννοούν odious, ενώ έπρεπε να λένε απεχθές. Νομίζω ότι το ΕΠΑΧΘΕΣ δεν έχει ορισθεί στη συνέντευξη.

    -Κύριε Σταθάκη, ο πρώτος που χρησιμοποίησε τον όρο «επαχθές χρέος» (odious debt) ήταν ο ρώσος διεθνολόγος Αλεξάντερ Σακ στο Παρίσι το 1927.

    -Βεβαίως.

    -Προσδιόρισε ότι ένα χρέος νομικά είναι «απεχθές» όταν: α)Η κυβέρνηση της χώρας προχώρησε στο δανεισμό να χωρίς ο λαός να γνωρίζει και να δώσει την συγκατάθεση του. β)Το δάνειο σπαταλήθηκε σε δραστηριότητες που δεν είναι υπέρ του συμφέροντος του λαού και δεν τον ωφέλησαν και γ)οι πιστωτές ήταν ενήμεροι για όλα αυτά και αδιαφόρησαν και σφύριζαν αδιάφορα. Τα 110 δισεκ. ευρώ του πρώτου μνημονίου δεν εμπίπτουν σε αυτές τις περιπτώσεις;

    -Είναι πολύ διαφορετικό. Γιατί για τα 110 δισεκ. ευρώ του πρώτου μνημονίου γίνεται δικαίως κριτική ότι στόχος ήταν να διασώσει ή να ευνοήσει τις τράπεζες της Γαλλίας και της Γερμανίας. Αλλά το χρέος αυτό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί επαχθές – See more at: http://left.gr/news/g-stathakis-sto-ampe-den-hreiazetai-na-einai-epahthes-hreos-gia-na-arnitheis-na-pliroseis#sthash.aXYVWpdz.dpuf

  63. Μαρία said

    62
    Δίκιο έχεις. Το ορίζει κι αυτό ως διμερές και φέρνοντας το παράδειγμα του Ισημερινού.

  64. spyroszer said

    62. Ναι όντως – και ο δημοσιογράφος χρησιμοποιεί και τις δύο λέξεις αδιάφορα. Εγώ διάβαζα και τα σχόλια του sine qua non που ανέφερε η Μαρία, που κάνει διαχωρισμό επαχθούς/απεχθούς, και μπερδεύτηκα. Επομένως, για να δούμε αν καταλήξουμε κάπου, υπάρχει ένας διεθνής όρος, odious debt, που αποδίδεται ιστορικά στα ελληνικά απεχθές χρέος. Ίσως, λέω εγώ, να το λένε τελευταία επαχθές, γιατί ακούγεται πιο νομική λέξη, ενώ το απεχθές όχι.

  65. Μαρία said

    Μόλις διάβασα στο άρθρο τις επιφυλάξεις της Ιερ. Συνόδου για το Χριστό Πάσχοντα. Έχεις λινκ;
    Με ενδιαφέρει, επειδή ο Χρ. Π. είναι κέντρωνας και τον χρησιμοποιούμε, για να αποκαταστήσουμε στίχους των Βακχών. Έτσι άλλωστε έμαθα και την ύπαρξή του.
    Η Ιερά Σύνοδος το θεωρούσε παγανιστικό;

  66. sarant said

    65: Δες την Ελευθερία από 14/1/64 και μετά, στη 2η σελίδα, π.χ. εδώ (17.1.1964):
    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin_ftr.asp?c=64&pageid=32403&id=-1&s=0&STEMTYPE=0&STEM_WORD_PHONETIC_IDS=ASYASEASbASfAShASV&CropPDF=0

  67. Νέο Kid Στο Block said

    Έμαθα μια καινούργια λέξη σήμερα! Toν κέντρωνα. Μερσί Μαρία!

  68. sarant said

    Τι σου έκανε και τον κέντρωνες τον καημένο; 🙂

  69. Νέο Kid Στο Block said

    68.Α, μα απ’αυτό βγαίνει; Απ΄το μπόλι; Το «κεντρώνω» το ήξερα,ναι. (είπαμε «λεξιπενία» η νεολαία, αλλά μέχρι ενός σημείου.. 🙂 )Τον «κέντρωνα» δεν ήξερα (και δεν τον έχει και το ΛΚΝ). Στα γκουγκλίσματα που έκανα κατάλαβα πως χρησιμοποιείται για τη λογοτεχνική ή γενικά κειμενική «συρραφή». Λάθος; Ή μεταφορικό «μπόλιασμα» κειμένου από άλλα; Μάλλον αυτό, ε;

  70. Μαρία said

    66
    Α μάλιστα. Για τη σκηνοθεσία έχουν επιφυλάξεις κι όχι για το κείμενο. Αφού θεωρούν σίγουρο οτι ,το ‘γραψε ο Γρηγόριος, καλό θα ‘ναι, σου λέει.

    67
    Απ’ το επαχθές στον κέντρωνα 🙂

  71. Να, κάτι έμαθα κι εγώ σήμερα! Όχι τον κέντρωνα, αυτό τον ήξερα. Εσένα Κιντ που είσαι και μπορχεσικός, πώς και σου ξέφυγε;

  72. Νέο Kid Στο Block said

    71. please elaborate about Jorge! 😳

  73. Υστερόγραφο του 1950. Μεταξύ των ερμηνευτικών σχολίων που προκάλεσε η δημοσίευση του πιο πάνω κειμένου, το πιο περίεργο, αν και όχι το πιο ευγενικό, φέρει τον βιβλικό τίτλο A coat of many colours (Μάντσεστερ, 1948) και είναι έργο της ακάματης πένας του Δόκτορος Ναούμ Κορδοβέρο. […] Ο συγγραφέας μιλάει για αρχαιοελληνικούς κέντρωνες, για κέντρωνες των ύστερων λατινικών χρόνων, για τον Μπεν Τζόνσον, που χαρακτήριζε τους συγχρόνους του με αποσπάσματα από τον Σενέκα, για το Virgilius Evangelizans του Αλεξάντερ Ρος, για τα τεχνάσματα του Τζωρτζ Μουρ και του Έλιοτ, και, τέλος, για την «αφήγηση που αποδιδεται στον παλαιοπώλη Ιωσήφ Καρτάφιλο».

    Και, μια και σ’ αρέσουν τα κουΐζ, σου αφήνω να βρεις από ποιο διήγημα είναι η φράση 🙂

  74. Για τον κέντρωνα, έχει και τον Χριστό Πάσχο 😉
    http://lexilogia.gr/forum/showthread.php?12803-cento-%28%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%BB-centon%29-%CE%BA%CE%AD%CE%BD%CF%84%CF%81%CF%89%CE%BD%CE%B1%CF%82

  75. Μαρία said

    69
    Δεινόν προς κέντρα λακτίζειν 🙂
    Συρραφή, κουρελού. Πάτσγουορκ το λένε οι κουμπάροι; Έχει τα σημάδια του κεντρίσματος απο κεντρί όμως 🙂

  76. Και, να μη συγχέεται με το παρόμοιο παστίς: http://lexilogia.gr/forum/showthread.php?13457-pastiche-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%BC%CE%B7%CF%83%CE%B7-%28%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%AD%CF%87%CE%BD%CE%B7-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%8C%CE%B4%CE%BF%CF%85%29-%CF%83%CF%85%CF%81%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE-%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%AF%CE%B2%CF%89%CE%BD-%28%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CF%8C%CF%84%CF%85%CF%80%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1%29-%CF%80%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AF%CF%82

  77. physicist said

    Κι εδώ:

    http://www.fhw.gr/projects/cooperations/byzantine_literature/gr/400/409.html

    Τι λες, Μαρία, τις patchwork families να τις λέμε κεντρωνικές ή έχει ήδη καθιερωθεί άλλος όρος;

  78. Νέο Kid Στο Block said

    Δύτη το βρήκα. Αλλά αυτούς τους «…centones griegos, και τους centones de la baja latinidad» ούτε που τους θυμόμουν (προφανώς τους πέρασα στο ντούκου..) ούτε και θυμαμαι πως είναι στα εγγλέζικα (centones?) διότι το el inmortal το έχω διαβάσει εντός του εγγλέζικου Άλεφος ,…προ αμνημονεύτων .:-)

  79. Νέο Kid Στο Block said

    76. Με το παστίς (με γλυκάνισο) να μην το συγχέσουμε είναι ο φόβος… 🙂

  80. Μαρία said

    77
    Χα, χα πολύ ωραίο. Εμείς απο τότε που ο ανασχηματισμός ονομάστηκε αναδόμηση μεταφράσαμε το γαλλικό ρεκομποζέ και τις λέμε αναδομημένες.

  81. Μαρία said

    76
    Ε όχι και παρόμοιο. Άλλο η απομίμηση κι άλλο η αντιγραφή.

  82. Νέο Kid Στο Block said

    Ρε συ Δύτη! Εσύ χρωστάς κι ένα υπεσχημένο κέρασμα (αν δεν με απατά ο άλτσι μου..:-) ) , έτσι δεν είναι;
    Δε στέλνεις κανα ηλεΜπόρχε en griego ; αν έχεις…που έχεις! λέω τώρα…ρε παιδί μου. Δεν απαιτώ,προς θ-ού! 😆

  83. Αμ δεν έχω! Νομίζεις έκανα κοπιπάστωμα; Δακτυλογράφηση με τυφλό σύστημα ήτανε!

    Θα σου στείλω όμως κάτι άλλο 🙂

  84. Νέο Kid Στο Block said

    83. De antemano muchas gracias ! 🙂

  85. Αν de antemano σημαίνει εκ των προτέρων, έχουν φύγει ήδη τα σχετικά!

  86. antpap56 said

    Εκείνος ο χειμώνας… είχαν κλείσει τα σχολεία για αρκετές μέρες, γλιστρούσαν οι δρόμοι από τον πάγο, μικροί καθώς ήμασταν το διασκεδάζαμε το πράγμα, και αφήναμε άλλους να σκάνε για τον συνασπισμό «ΕΡΕ-Προοδευτικοί» και τις αποστασίες και τα κάθε χρώματος άλογα που κυκλοφορούσαν στη δημόσια ζωή. Αθωότης.

  87. munich said

    Πάντως εγώ που διδάχθηκα τα αρχαία και την καθαρεύουσα και το πολυτονικό εντατικά και σε σε πανεπιστημιακό επίπεδο (μην αφήνετε την ανορθογραφία μου να ξεγελάει) έχω να πως ότι δεν καταλαβαίνω το χιούμορ του Μποστ γιατί….δεν γνωρίζω νεότερη ιστορία της Ελλάδας.

  88. sarant said

    87: Κι εγώ που κάθομαι και τα εξηγώ, δηλαδή;

  89. munich said

    @88
    Βεβαίως, τώρα που μας τα εξηγείτε όλα είναι πιο ξεκάθαρα και σας ευχαριστώ πάρα πολύ, διαβάζω ανελλιπώς ό,τι Μποστ ανεβάζετε μπας και ξεστραβωθώ
    Είναι ακαδημαϊκό το αντικείμενο

  90. Yannis said

    Και μια φωτογραφία συνομήλικη του σκίτσου από ιστοσελίδα που έχει πολλά δεδομένα για τις χιονοπτώσεις στην Αθήνα.

  91. Μαρία said

    Άσχετο αλλά το βάζω εδώ, πού να ψάχνω τώρα, εις ανάμνησιν παλιάς συζήτησης με Βλάχο και Χασάπη.
    http://www.avgi.gr/article/1724099/katoxika-fantasmata-ston-dimo-thessalonikis

  92. Μαρία said

    90
    Απ’ αυτόν λοιπόν το χειμώνα δεν έχω καμιά ανάμνηση. Αντίθετα θυμάμαι πολύ καλά τον προηγούμενο πολύ βαρύ, του ’63, που τα σχολεία έμειναν κλειστά όλο το Γενάρη και λόγω της απεργίας δασκάλων και καθηγητών. Μετά τους επιστράτευσε ο εθνάρχης, οπότε τον μαύρισαν στις εκλογές.

  93. Γς said

    Διαβάζω στο ΦΒ:

    Πάνος Θεοδωρίδης
    8 hours ago
    Φαρμακονήσι.Ποιός Ξηρός και ποιά κρίση. Οι ένστολοι αποχωρίζονται με τρόπο απο το σώμα των πολιτών της χώρας. Οι λιμενικοί μπορεί να έκαναν τη δουλειά τους, αλλά θα ήθελα το πόρισμα απο ανεξάρτητη επιτροπή και όχι απο τον υπουργό τους.

    Και υπάρχουν νεκροί, έτσι; ξαφνικα, ανώτατο δικαστήριο ανακαλύπτει ότι κακώς στέρησαν χρήματα απο τον στρατό. Και τέσσερα εκατομμύρια ευρώ, εάν σε δύο εβδομάδες ή δύο μήνες εντοπίσουν τον εντοπισμένο, θα πάνε ρεγάλο σε άλλους ένστολους. Θέλουν να έχουν τις στολες μαζί τους. Κάτι μου λέει πως δεν θα τις έχουν. Αρκεί αυτοί που ετοιμάζονται να κυβερνήσουν να μη μουσκεύουν το βράδι με δάκρυα αγωνίας το προσκεφαλο και να μη μεθάνε με τσίπουρα γιά να βγει το ανυπόφορο βράδι.

    Το Φαρμακονήσι είναι πραγματικα μιά φοβερή στιγμή στην ζωή της χώρας και μη τα ρίχνετε στον Νάγκο και στους ακτιβιστές. Πέθαναν παρουσία ενστόλων παιδιά. Αν στη θέση των λιμενικών ήταν δελφίνια, μπορεί να έσωζαν και κανένα.Αν ήταν κήτος, θα τα ξερνουσε στην στεριά ,σαν τον Ιωνά. Δεν ήταν. Κάτι άλλο ήταν και με φοβίζει.

  94. Οταν έγινε η απεργία για το 15% στην Αθήνα τουλάχιστον ο χειμώνας δεν ήταν βαρύς. Το ξέρω γιατί πήγαινα κάθε μέρα σχολείο. Πιθανόν σε όλη την Ελλάδα ο μόνος απεργοσπάστης καθηγητής ήταν ο δικός μας που εκτός από όλα τα φιλολογικά μαθήματα μας έκανε και ιστορία. Το αποτέλεσμα ήταν να κάνουμε…φοιτητική ζωή με μάθημα τις δυο πρώτες ώρες και εν συνεχεία την πέμπτη ώρα στο κτίριο της Κωλέττη μια που δεν δεχόταν να συμπτήξει το ωράριό του μαθημένος ίσως στην γερμανική πειθαρχεία από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης όπου είχαμε ακούσει ότι ήταν τρόφιμος την κατοχή..
    Το χειρότερο χιόνι στην Αθήνα πρέπει να ήταν την επόμενη χρονιά και μάλιστα τέλος Μάρτη ή αρχές Απρίλη

  95. spiral architect said

    Άνθρωπος στη θάλασσα! 😦

  96. » Οι ένστολοι αποχωρίζονται με τρόπο απο το σώμα των πολιτών της χώρας. »

    Λογικό ώστε να είναι έτοιμοι προς χρήση όταν γίνουμε κι εδώ Ουκρανία, πιο σύντομα απ’ ότι φανταζόμαστε. μια βόλτα από τις εφορίες θα σας πείσει. Και εκεί ο ζήλος κάποιων υπαλλήλων για δεσμεύσεις και κατασχέσεις μικροπεριουσιών φοβάμαι πως κρύβει κάποια μπόνους παραγωγικότητας ή εναρμονίζεται με νέα κριτήρια προαγωγών.
    Θυμίζει λίγο την εποχή του Μητσοτάκη με την ασυδοσία των εφόρων και την προτροπή του στους αστυφύλακες «εσείς είστε το κράτος» απλά τότε υπήρχαν ακόμα αντιστάσεις και ξεπεράστηκε, δεν βάστηξε πολύ το «πείραμα». Τώρα ;

  97. sarant said

    90: Ωραία σελίδα!

  98. Yannis said

    97: Καλημέρα!
    Κι εδώ μια άλλη με μετεωρολογικά στοιχεία.
    Οπως καλά θυμόσουν, είχε χιόνι και το Μάρτη του 1987 (περισσότερο από το 1964).

  99. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    >>Ο Γενάρης του 1964 ήταν κρύος και στις 16-18 του μήνα χιόνισε ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας,
    Χθες, 23 Γενάρη του 2014, είχε το μεσημέρι 18 βαθμούς στην Αττική. Ηλιόλουστη,υπέρλαμπρη μέρα απ΄ άκρου σ΄ άκρο και στο Αυλάκι κολυμπούσαν όχι μόνο χειμερινοί κολυμβητές μα από ζήλεια βούτηξαν και μερικά ψύχραιμα κρυογάτσουλα ακόμη.Στους γύρω λόφους ανεμώνες και σπαράγγια σα νάναι Μάρτης. Α,στη Βραυρώνα όμως,όπου ένας ορνιθολόγος έψαχνε το ένα Σιβηρικό πουλί που ξέμεινε φέτος στο λειμώνα εκεί*,συνάντησα την πρώτη ανθισμένη,στην ώρα της, αμυγδαλιά.

    *κιτρινόφρυδο φυλλοσκόπο, μας τον είπε

  100. sarant said

    Τι ωραία περιγραφή!

  101. ΕΦΗ ΕΦΗ said

    100. Ευχαριστώ! Ωραία,αλκυονίδα με φούντες, ήταν και η μέρα πράγματι,προχθές.Μα χθες και σήμερα χάλασε ο Θεός τον κόσμο και η μάντρα στην Καισαριανή.
    Βρέχει ασύστολα μονομερώς.Όι,δε βαστώ,θα του τα ψάλλω του καιρού.Κάτω ποτίζουν ακόμη, Γενάρη μήνα, κι εδώ μόνο,στ απάνω μέρη, ανοίξανε οι καταρράχτες τ ουρανού.

  102. 93, Οι ένστολοι αποχωρίζονται με τρόπο απο το σώμα των πολιτών της χώρας.

    Στους υπόλοιπους πολίτες της χώρας οι ένστολοι απευθύνουν την ημι-αθλητική ιαχή
    «Είσαστε πολλοί
    Αλλά χωρίς στολή»

  103. Γς said

    Καλημέρα, με το τιτίβισμα του κιτρινόφρυδου φυλλοσκόπου (Phylloscopus proregulus) της ΕΦΗς ΕΦΗς (#99)

    Μερικές ονομασίες του:
    En-us: Pallas’ Leaf Warbler
    Es: Mosquitero de Pallas
    Fr: Pouillot de Pallas
    It: Luì di Pallas
    Nl: Pallas’ Boszanger
    Pt: Estrelinha de Pallas

    Pallas, το πουλάκι της Παλλάδος Αθηνάς.

    Πλάκα κάνω είναι το πουλάκι του γερμανού ζωοβοτανολόγου Peter Simon Pallas.

    Και μπορεί να το έψαχνε ο ορνιθολόγος της ΕΦΗς ΕΦΗς στη Βραυρώνα, κοντά στο Ναό της Αρτέμιδας, που έκαναν τσακωτό τον Βασίλη Κωστέτσο τότε γιατί τάχα μου φωτογράφιζε τα αρχαία, αλλά στο ΗΒ είναι καθημερινή σχεδόν πρακτική.
    Το ακούνε, το φωτογραφίζουν και το μαγνητοφωνούν.
    Να άλλο ένα πρωινό του τιτίβισμα κάπου στην Ολλανδία.

  104. Γς said

    Κι είναι ένας μικρός παράδεισος ο υγρότοπος της Βραυρώνας με το ποταμάκι του τον Ερασινό (τον λένε και Ερασίνο, αλλα και Εράσινο- Έρασινο όχι ακόμα).

    Εχω μαζέψει χόρτα εγώ προς την πλευρά του όρμου, που απέναντι δεσπόζει (καπελώνει) το πανέμορφο τοπίο το επιβλητικό ξενοδοχείο του Κλαμπ Μεντιτερανέ το Μάρε Νόστρουμ.
    Και ήταν και μια τύπισσα, σχεδόν πιπίνι, ένα καλοκαίρι που κάναμε μπάνιο εκεί.

    -Κ αι που μένεις;
    -Στο ξενοδοχείο απέναντι.
    -Με τη μαμά και το μπαμπά;
    -Όχι. Εχω φέρει ένα γκόμενο.
    -Σ έχει φέρει θες να πεις.
    -Μπα! Εγώ τον ταΐζω τον ποτίζω, τον ..
    -Κατάλαβα, μην συνεχίζεις.

  105. Γς said

    Και γράφοντας το παραπάνω σχόλιο περί Βραυρώνος κλπ. κοίταξα στο γκουγγλ για το ξενοδοχείο Mare Nostrum.

    Και τσαφ μου έρχεται στο ΦΒ το:
    “Υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα δωμάτια στο Aquis Mare Nostrum Hotel Thalasso, Βραυρώνα. Κάντε κράτηση τώρα, πριν είναι αργά!”

    Τυχαίο;

  106. spiral architect said

    Οχι! Καθάρισε τα μπισκοτάκια σου! 😉

  107. Γς said

    Ναί
    Πολλές συμπτώσεις….

  108. sarant said

    105: Όχι, δεν είναι τυχαίο, Κι εγώ είχα αγοράσει κάποτε μια εφεδρική μπαταρία από την Άμαζον και από τότε για μεγάλο διάστημα έβλεπα αγγελίες για μπαταρίες όποτε γκούγκλιζα.

  109. Γς said

    Πολλές συμπτώσεις.
    Θα την πάταγα κι αυτή τη φορά, αλλά ήξερα ότι αυτό το χειμώνα το Μάρε Νόστρουμ είναι κλειστό!

  110. […] sarantakos.wordpress.com […]

Σχολιάστε