Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Πριν από 50 χρόνια – Το τελευταίο προδικτατορικό σκίτσο του Μποστ

Posted by sarant στο 29 Ιουλίου, 2016


Ο Μποστ αρέσει στο ιστολόγιο και, ελπίζω, σε αρκετούς αναγνώστες και φίλους. Εδώ και δυο-τρία χρόνια ανεβάζω, πότε-πότε, σκίτσα του Μποστ που σχολιάζουν γεγονότα που συνέβηκαν πριν από 50 χρόνια (εδώ το αμέσως προηγούμενο άρθρο αυτής της σειράς). Με το σημερινό άρθρο η επετειακή αυτή σειρά παίρνει τέλος, αφού ο Μποστ, κουρασμένος από τη δουλειά της εφημερίδας, σταμάτησε τη συνεργασία με την Αυγή στα τέλη Ιουλίου του 1966 και αφιερώθηκε στο μαγαζί του («Λαϊκέ εικόνε», στην οδόν Ομήρου).

Έτσι το σημερινό σκίτσο το χαρακτήρισα «το τελευταίο προδικτατορικό σκίτσο του Μποστ», αν και θα ήταν ίσως ακριβέστερο να κάνω λόγο για «το τελευταίο σκίτσο που δημοσίευσε προδικτατορικά ο Μποστ σε έντυπο με το οποίο συνεργαζόταν τακτικά» -ακριβέστερο ίσως, αφού δεν μπορώ να αποκλείσω κάποια περιστασιακή δημοσίευση στο εννιάμηνο έως τη δικτατορία της 21ης Απριλιου, αλλά μακρινάρι σίγουρα.

Ο Μποστ ξανάρχισε τακτική συνεργασία με τον Ταχυδρόμο το 1973, όταν, στα πλαίσια της «φιλελευθεροποίησης» του δικτατορικού καθεστώτος, η χούντα κατάργησε την προληπτική λογοκρισία και άφησε κάποια περιθώρια κριτικής. Οπότε, το 2023, καλά να είμαστε, θα ξαναπιάσουμε την επετειακή μας σειρά. Ως τότε, θα βάζουμε Μποστ εκτός επετείου.

Δυστυχώς το σημερινό σκίτσο δεν έχει ως θέμα του κάποιο τρανταχτό γεγονός που το θυμόμαστε και σήμερα, αλλά διάφορα μικροσυμβάντα της τρέχουσας επικαιρότητας, που ο Μποστ τα συνθέτει, με τον γνωστό του απαράμιλλο τρόπο, σε ένα ενιαίο σύνολο. Βρισκόμαστε στα τέλη Ιουλίου 1966, έναν χρόνο μετά το παλατιανό πραξικόπημα των Ιουλιανών του 1965, και η κυβέρνηση Στεφανόπουλου, παρά την ισχνή πλειοψηφία της, δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί.

mpost-last

Το σκίτσο δημοσιεύτηκε στην Αυγή την Κυριακή 31 Ιουλίου, πριν από 50 χρόνια παρά δύο μέρες.

apergia lewfΣτα τέλη Ιουλίου 1966 η Αθήνα είχε μείνει χωρίς μέσα συγκοινωνίας, καθώς απεργούσε το προσωπικό της ΑΣΠΑ (λεωφορεία), ενώ η διοίκηση της ΗΕΜ (τρόλεϊ) είχε κηρύξει λοκ-άουτ λόγω απεργιών του προσωπικού της. Έτσι, οι συγκοινωνίες γίνονταν με στρατιωτικά φορτηγά, όπως αυτό του σκίτσου, με αποτέλεσμα συνωστισμό όπως αυτόν της φωτογραφίας (που είναι από εφημερίδα της εποχής).

Στρατιωτικά φορτηγά πρόλαβα κι εγώ να χρησιμοποιούνται αντί για λεωφορεία, στη δεκαετία του 80. Πέρα από τον οδηγό και τον συνοδηγό, υπήρχε κι ένας φαντάρος στην καρότσα, που βοηθούσε τους επιβάτες να σκαρφαλώσουν. Κρατούσε ένα σιδερένιο ραβδί, και, όταν είχαν όλοι επιβιβαστεί και καθίσει στους δυο πάγκους, κοπανούσε το ραβδί στη λαμαρίνα για να ακούσει ο οδηγός και να ξεκινήσει.

Ο Μποστ, όπως συχνά, συνδέει το κύριο γεγονός του σκίτσου με ένα άλλο της επικαιρότητας: πριν από μερικές μέρες, είχε πέσει θύμα ληστείας, ενώ βάδιζε πολύ κοντά στο Ε’ αστυνομικό τμήμα της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, ο γνωστός αρχαιολόγος Νικόλαος Πλάτων, κάτι που είχε κάνει μεγάλη εντύπωση, λόγω και της καθόλου ευκαταφρόνητης λείας που αποκόμισαν οι ληστές (100 χιλ. δραχμές).

Ο Μποστ λοιπόν θεωρεί ότι υπεύθυνη για την κυβερνητική αδιαφορία σχετικά με τις συγκοινωνίες είναι η ληστεία του Πλάτωνος: αν ο αρχαιολόγος είχε πάρει ταξί δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα, οπότε η κυβέρνηση αδιαφορεί για τα λεωφορεία θέλοντας να ωθήσει τους πολίτες να χρησιμοποιούν ταξί!

Δεν λείπουν και άλλες αναφορές στην επικαιρότητα, όπως στη ψήφιση του ενιαίου μισθολογίου των δημοσίων υπαλλήλων ή την σύμβαση Λίττον για την εκτέλεση αναπτυξιακών έργων στη Δυτική Πελοπόννησο και την Κρήτη. Τη σύμβαση αυτή την είχε υπογράψει τον Μάρτιο ο Κ. Μητσοτάκης ως υπουργός Συντονισμού και είχε χαρακτηριστεί αποικιακή, διότι παραχωρούσε στην αμερικανική εταιρεία σημαντικά προνόμια. Καθώς το Κόμμα Προοδευτικών είχε ταχθεί κατά της σύμβασης, όπως και αρκετοί βουλευτές της ΕΡΕ, ήταν μάλλον απίθανο να κυρωθεί από τη Βουλή, και τελικά η αμερικανική εταιρεία αποσύρθηκε στα μέσα Σεπτεμβρίου, για να επιστρέψει –χωρίς αντίσταση πια– επί δικτατορίας, οπότε συνήφθη με τυμπανοκρουσίες η σχετική σύμβαση και μάλιστα, αν δεν κάνω λάθος, σχετική αναφορά είχε μπει και στα σχολικά βιβλία της Γεωγραφίας, ότι τώρα που υπογράφτηκε η σύμβαση το μέλλον της Πελοποννήσου αναμένεται λαμπρό. Αν δεν κάνω λάθος, η… εθνοσωτήρια σύμβαση δεν πρόφτασε να εφαρμοστεί.

Οι παρατηρητές των μποστικών λογοπαιγνίων θα σημειώσουν τη γραφή «πλύστους».

 

127 Σχόλια to “Πριν από 50 χρόνια – Το τελευταίο προδικτατορικό σκίτσο του Μποστ”

  1. Ηλίας said

    Μυτέρα .
    Καλημέρα .
    Απίστευτος ο υπέροχος Μποστ .
    Μπράβο Νικοκύρη . Μου έφτιαξες τη μέρα.

  2. Γς said

    Καλημέρα

    >Οπότε, το 2023, καλά να είμαστε, θα ξαναπιάσουμε την επετειακή μας σειρά.

    καλά να είσαστε…

  3. Στρατιωτικά φορτηγά; Ρέο; δηλαδή έγινε απεργοσπαστική επιστράτευση;

  4. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα κι από μένα

    Νίκο, μόλις βρω λίγο χρόνο (έ, λέμε τώρα ….), θα προσπαθήσω να βάλω όλες τις αναρτήσεις σου για/με τον Μποστ σε ένα πιντιέφι κλπ., για να μας μείνουν συγκεντρωμένες 🙂

  5. Alexis said

    Καλημέρα.

    Πολύ ωραίος όπως πάντα ο Μποστ!

    Κι εγώ θυμάμαι στρατιωτικά φορτηγά ως λεωφορεία τη δεκαετία του ’80, σε απεργίες της ΕΑΣ (εποχή «Σταμουλοκολάδων»), αλλά και σε απεργίες των εργατών καθαριότητας των Δήμων, για την αποκομιδή των σκουπιδιών.

  6. Το ’93 πρέπει να ήταν η τελευταία φορά που χρησιμοποιήθηκαν ΡΕΟ αντί λεωφορείων.

  7. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    3-5: Μάλλον αυτά που θυμάσαι με τους… Σταμουλοκολλάδες ήταν τα τελευταία.

    Όχι επιστράτευση, χρήση στρατιωτικών οχημάτων.

    4: Θα πρέπει να είναι κάμποσες, καμιά πενηνταριά και βαλε.

  8. ΓιώργοςΜ said

    3 Αχ αυτοί οι νέοι… 🙂
    Με συγκίνηση βλέπω πως τα ενιαία μισθολόγια ήταν μόδα από τότε… Πρέπει να έχουν «ενιαιοποιηθεί» ξανά δυο-τρεις φορές τα τελευταία 20 χρόνια.

  9. LandS said

    3 Συνηθισμένο φαινόμενο μέχρι τα τέλη των σέβεντιζ. Επιστράτευση όχι. Πάρα πολλές οι στρατιωτικές μονάδες κοντά (και μέσα) στην Αθήνα εκείνη την εποχή. Επί αποστατών μίσθωναν και πούλμαν. Οι κακές γλώσσες λένε ειδικά από κουμπάρο ή συγγενή του Μητσοτάκη.

  10. LandS said

    8 Όχι μόδα, αίτημα.

  11. ΓιώργοςΜ said

    9 Κακεντρέχειες… Από στατιστική άποψη και μόνο, δικαιολογείται· οι κουμπάροι με τους μη-κουμπάρους του εν λόγω δεν είναι και πολύ διαφορετικοί πληθυσμοί.

  12. Πάνος με πεζά said

    Με τη διαχρονική ήδη από το 1981 «Σύνοψη», με τη φωνή του μεγάλου Μίκη, τους ξυραφένιους στίχους του Κώστα Τριπολίτη και την …περιορισμένη στο απαραίτητο, δοσολογία Γιώργου Νταλάρα, ευχόμαστε χρόνια πολύ περισσότερα από τα 91, στο μεγάλο μας «ψηλό».

    Με κομπίνες και φτηνές βιοτεχνίες
    από το 49 κι ως εδώ
    λογαριάζοντας συνθήκες κι ευκαιρίες
    και πληρώνοντας συντριπτικό δασμό

    Ο τιμάριθμος η μοναξιά κι η βία
    με της φτώχειας σου τη διαλεκτική
    ανατρέπουν τη λεπτή σου ισορροπία
    και γυρεύουνε μια λύση εκρηκτική

    Ξαναπαίζεται στο νου σου η ταινία
    συρματόπλεγμα Α2 υπογραφή
    η προσέγγιση μια κούφια ειρωνεία
    κι ένας χρόνος που δεν κάνει επαφή

    Τα υπάρχοντα σχεδόν κατεσχεμένα
    το δυάρι το παλιό σου Ι.Χ
    είναι σήματα σαν κρυπτογραφημένα
    που σε μπάζουν σε μια αλλιώτικη εποχή

    Κι όμως ξέρω ότι είσαι σαν και μένα
    σε συνάντησα στην άσφαλτο θαρρώ
    περιμένοντας μαζί καινούργια γέννα
    με σημαίες κι ενδοφλέβιο ορό

    Με κομπίνες και φτηνές βιοτεχνίες
    από το 49 κι ως εδώ
    δίχως μελανά σημεία κι απορίες
    ψάχνεις σπίρτο κι υλικό για εμπρησμό.

    Η μέρα θυμίζει και Ρένα Βλαχοπούλου – μάλιστα το 2004, πηγαίνοντας για μια συναυλία του Μίκη στα Εξαμίλια, παρουσία και του ίδιου, ανακοινώθηκε λίγο πριν από την έναρξη ο θάνατός της…

    Από το Μίκη πάμε και στον Μπόστ, με τη λιγότερο γνωστή συνεργασία τους στη «Ρομβία».

  13. LandS said

    11 🙂 Συντοπίτης πάντως. Αν κρίνουμε από την κατάληξη του ονόματος. Οπότε πέφτουμε στο υποσύνολο όπου οι κουμπάροι είναι (όχι και απείρως μωρέ) περισσότεροι από τους μη-κουμπάρους.

  14. Τα στρατιωτικά μετέφεραν τον κόσμο δωρεάν· τα πούλμαν εισέπρατταν κόμιστρο, μεγαλύτερο μάλιστα από των κανονικών λεωφορείων.

  15. Πάνος με πεζά said

    Kαλά, ΡΕΟ αντί για λεωφορεία είχαμε βγάλει κι εμείς στη θητεία μου, το 1994. Με οδηγό και δύο φαντάρους πλήρωμα, ν’ ανεβοκατεβάζουν τον κόσμο από τη σκαλίτσα..

    Ρε τι έχει δει αυτή η χώρα…

  16. cronopiusa said

    Μεγάλος ο Μποστ, πολλοί τόμοι ιστορίας σ’ ένα και μόνο σκίτσο!!

    Ο πατέρας του πολιτικού κρατούμενου
    Κ. Μητσοτάκης στα μακρινά Παρίσια

    Ζήτωσαν οι καρικατούρες!

    Καλή σας μέρα!

  17. Πάνος με πεζά said

    Ή το ’93, που λέει ο Δύτης. Θυμάμαι ότι είχα πάει Ελευσίνα (μέσα Οκτωβρίου), κι επειδή αυτή η φάση κράτησε για πολύ, φαντάστηκα ότι πρέπει να ήταν (και) μέσα στο ’94.
    Δίναμε και τα υπηρεσιακά πουλμανάκια (τότε η μονάδα έβγαζε γύρω στα 18 δρομολόγια προς όλες τις περιχές της Αττικής, και στα οποία επιτρεπόταν να μπαίνουν και οι φαντάροι. Έτσι, παίρνοντας 6 το πρωί το Υπηρεσιακό, πήγαινα φυσέκι από τη Νέα Σμύρνη στη, μακρινή και δύσκολη τότε, Ελευσίνα ! Άσε που το καλοκαίρι, αυτό γινόταν και από τη…Νέα Πεντέλη !).

  18. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    12 ‘Εχει γενέθλια ο Μίκης σήμερα; Δεν το ήξερα.

    16 Ποιανού είναι το τελευταίο σκίτσο;

  19. cronopiusa said

    Ωχ… μ’ έπιασε η σπαμοπαγίδα, έκανα πλάκα με τον επίτιμο…

  20. Πάνος με πεζά said

    @ 18 : Ναι, πέρσι το άρθρο τέτοια μέρα ήταν αφιερωμένο.

  21. Γιάννης Ιατρού said

    15: Πάνο
    εγώ θυμάμαι πόσο εξυπηρετικοί ήσαν (ήταν;;;- συνήθως ο ένας που καθόταν πίσω για να …βοηθάει) με τις όμορφες 🙂 🙂 , ειδικά στα ανεβοκατέβασμα με τα απότομα σκαλοπάτια! Εκεί να δεις τι έχει «δεί» αυτή η χώρα!

  22. Πάνος με πεζά said

    Φυσικά, το 94 δε μιλούσαμε για ΡΕΟ (είχαν μείνει κάτι απολιθώματα, αλλά δεν κυκλοφορούσαν εκτός μονάδων), αλλά για Στάγιερ. Που γενικώς, ήταν και πιο άνετα, και πρέπει να είχαν τη σκαλίτσα στο … βασικό εξοπλισμό.
    Γιατί ως γνωστόν, «το ΡΕΟ είναι ωραίο, μα πάντα ευτυχώς, το Στάγιερ είναι αλλιώς»….
    Το ΡΕΟ, που αν θυμάμαι καλά -γιατί στη ζούλα, οδήγησα λίγο-, πρέπει να ξεκινούσε με μίζα στο πόδι…

  23. cronopiusa said

    18

    Πηγή: gerontakos
    Ο ΧΕΡ ΤΥΡΑΝΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΜΜΟΝΕΣ ΤΟΥ

    και χτες ήταν τα γενέθλια του Τσάβες

  24. cronopiusa said

    Είσαι παιδί ωραίο Κι υπηρετείς στα ΡΕΟ

  25. ΡΕΟ: πατάμε συμπλέκτη – βγάζουμε την ταχύτητα – αφήνουμε το συμπλέκτη – ρίχνουμε ξερογκαζιά για να ανέβουν οι στροφές του κινητήρα – πατάμε συμπλέκτη – επιλέγουμε την επιθυμητή ταχύτητα.
    ή αλλιώς γρου-γρου γρου-ΓΡΟΥ-ΓΡΟΥ-γρου-γρου-γρου

  26. Γς said

    Απεργίες και τέτοια. Και έβαζαν στρατιωτικά αυτοκίνητα στη συγκοινωνία, αλλά και πούλμαν.

    Και σταματάει στη Φιλολάου το πούλμαν του Κέντρου Πυρηνικών Ερευνών που πήγαινε τους υπαλλήλους στο Δημόκριτο της Αγίας Παρασκευής.

    Μαζί με δυό τρεις άλλους μπαίνει κι ένας άγνωστος, ο οποίος στο Γουδί ζήτησε στάση για να κατέβει.

    -Μα δεν είστε του Κέτρου κύριε;
    -Πως, του Κέντρου είμαι. Με τον Παπανδρέου!

  27. Ριβαλντίνιο said

    Όταν είχα πάει διακοπές στην Κέρκυρα την προηγούμενη δεκαετία , είχα δει να χρησιμοποιούν λεωφορεία που στην Αθήνα τα χρησιμοποιούσαμε την δεκαετία του ’90. Ήταν αυτά που έκαναν πολύ θόρυβο και είχαν οριζόντιες αντικρυστές θέσεις .

    Άσχετο.
    Τον Μπόστ επί εμφυλίου τον υποχρέωναν να φτιάχνει αντικομμουνιστικά σκίτσα ;

    Π.χ. αυτό είναι δικό του ή μούφα ;

  28. atheofobos said

    Σχετικά με την Λίτον:
    http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=112165

    Πως έληξε η σύμβαση με την Λίτον:
    Τι έκανε στην ουσία η Litton, αξιοποιώντας την προσφορά της χούντας προς αυτήν; Δεν προσέλκυε επενδυτές, δήλωνε όμως έξοδα και πληρωνόταν από το ελληνικό κράτος! Εμπράκτως η ίδια η χούντα αναγνώρισε το φιάσκο της ανάθεσης, τερματίζοντας την ισχύ της σύμβασης, την Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου 1969 (ΦΕΚ 1969/Α/268). Όμως – όλα κι όλα- η Litton πήρε και το επιπρόσθετο 11% επί των δηλωθέντων εξόδων της!
    Η επίσημη εξήγηση του καθεστώτος για λύση της σύμβασης; «Αι ελληνικαί υπηρεσίαι είναι εις θέσιν να συνεχίσουν άνευ ειδικής βοηθείας τας προσπαθείας δια την ανάπτυξιν»…
    Αυτό που η χούντα ομολόγησε εμπράκτως, νωρίτερα το είχε δηλώσει ευθαρσώς στο περιοδικό «Ramparts» ο Ρόμπερτ Αλαν, υπεύθυνος του γραφείου της εταιρείας στην Αθήνα: «Τα κέρδη μας είναι ασφαλώς μεγάλα, διότι ουσιαστικά δεν κάνουμε εμείς επενδύσεις».
    http://www.iefimerida.gr/news/46961/lamogia-sto-haki-ta-apisteyta-skandala-tis-hoyntas

  29. 27 Ρίβα, δες εδώ

    http://www.iospress.gr/ios1997/ios19970119a.htm

  30. sarant said

    Eυχαριστώ για τα νεότερα!

    27 Απο οικονομική ανάγκη τα έκανε.

  31. Alexis said

    Πάλι το γυρίσατε στο φανταρίστικο…
    Όπως το ανέκδοτο με τον Τοτό και το σκουλήκι… 🙂

  32. #31 Alexis
    Για πές το…

  33. 32

    Πάλευε ο Τοτός να τελειώσει το Γυμνάσιο κι όλο κοβόταν στη Βιολογία.
    Κάθεται διαβάζει όλο το κεφάλαιο για το σκουλήκι και πάει να δώσει.
    Και μπαίνει θέμα η φάλαινα!
    Τι να κάνει, ο έρ’μος ο Τοτός, γράφει:
    «Η φάλαινα είναι ένα μεγάλο ψάρι που ζει στις θάλασσες και δεν έχει καμία σχέση με το σκουλήκι, το οποίο σκουλήκι μπλαμπλαμπλαμπλά…»

  34. Πέπε said

    Κι εγώ μικρός τα θυμάμαι τα ΡΕΟ (ας ήταν και Στάγερ) να κάνουν αστικά δρομολόγια.

    Ήταν μια εμπειρία πολύ έξω από τα καθημερινά. Κάπως μου άφηνε την αίσθηση πως όταν διαταράσσεται η κανονικότητα, τη λύση τη βρίσκουμε όλοι μαζί. Έβλεπα γιαγιάδες (π.χ. τη δική μου) να σκαρφαλώνουν με κινήσεις που δε θα έκαναν ποτέ των ποτών στην «κανονική» ζωή τους, αφού και δύσκολες ήταν αλλά και στην αξιοπρέπειά τους απήδαν. Οι φαντάροι τις βοηθούσαν ευγενικά, αποτελεσματικά, αλλά χωρίς καμία νύξη ότι αυτή η παράξενη, αταίριαστη δοκιμασία θα μπορούσε και να αποφευχθεί, όπως μάλλον εύχονταν εκείνες ενδόμυχα. Για μένα πάλι, αυτός ο τρόπος ήταν, φυσικά, σαν παιχνίδι. Έβλεπα λοιπόν, για πρώτη και μοναδική φορά στη ζωή μου, τις γιαγιάδες -και συνολικά τους μεγάλους- να κάνουν τη δουλειά τους με τον τρόπο του δικού μου παιχνιδιού. Και γενικότερα, τον τρόπο του δικού μου παιχνιδιού να γίνεται ο στάνταρ και μοναδικός τρόπος για τη δουλειά των μεγάλων. Άρα, το παιχνίδι μπορούσε να είναι σοβαρό! Ή και αντίστροφα, η σοβαρότητα μπορούσε να έχει πλάκα!

    Μέχρι τότε, αν είχα δει καμιά φορά τη γιαγιά μου και άλλες παρόμοιες γιαγιάδες να κάνουν πράγματα που δεν ταίριαζαν με την καθημερινή σοβαρή εικόνα τους, θα ήταν στην παραλία: κάθονταν ή ξάπλωναν καταγής, πλατσούριζαν, κλπ.. Αλλά τουλάχιστον φορούσαν μαγιό: η αλλαγή αμφίεσης είναι ένα είδος μεταμόρφωσης, ο άνθρωπος με άλλα ρούχα μπορεί να είναι για λίγο ένας άλλος άνθρωπος (αυτό είναι η διονυσιακή έκσταση του αρχαίου δράματος αλλά και των αρχαίων έως σύγχρονων καρναβαλιών: με άλλα ρούχα εξίσταμαι του εαυτού μου, βγαίνω απέξω και γίνομαι κάποιος άλλος), αλλά ,μόλις ξαναντυθεί κανονικά είναι αυτός που πάντα ήταν. Με τα ΡΕΟ όμως ήταν ντυμένες κανονικά!

  35. Αφήνω εδώ αυτό για το Δύτη

    O επιφανέστερος Έλληνας τουρκολόγος στο LIFO.gr: «Όχι μόνο έχασε ο Ερντογάν αλλά και έσκαψε τον λάκκο του!»

    http://www.lifo.gr/articles/world_articles/109104

    και όποιον άλλον ενδιαφέρεται

  36. Ναι, ναι, το είδα… μας έχει επισκεφτεί κι εδώ ο επιφανέστερος Έλληνας τουρκολόγος (μαζί και κάποιος που τον υποδυόταν… μύλος!): https://sarantakos.wordpress.com/2013/05/14/7kalokairia-34/#comment-175689

  37. Alexis said

    #32-33: Έτσι! 🙂

  38. 36

    Πωπωωω, τόχα ξεχάσει!

  39. Pedis said

    http://www.efsyn.gr/arthro/nees-katalipseis-enantia-stis-viaies-ekkenoseis
    Μετά το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ που εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση κατά της εκκένωσης, και η κίνηση των 53+ τάσσεται στο πλευρό των αλληλέγγυων.

    «Όσοι δικαιολογούν το χτύπημα σε αλληλέγγυους και χώρους φιλοξενίας προσφύγων θα μας βρουν απέναντί τους. Είναι αυτονόητο, δε, ότι οι διώξεις των αλληλέγγυων θα πρέπει να σταματήσουν άμεσα» τονίζουν οι «53+».

    πασοκικά ξινά σταφύλια

  40. Ριβαλντίνιο said

    @ 29 Σκύλος

    Ευχαριστώ

    και

    @ 30 sarant

    ευχαριστώ.

  41. sarant said

    36 Nαι, τότε είχε γίνει μύλος.

  42. spiral architect said

    Στρατιωτική σκουπιδιάρα: Το πλοίο της αγάπης. ❤

  43. Πάνος με πεζά said

    @ 34 : Eκείνες τις εποχές, τα λεωφορεία που κυκλοφορούσαν, τα περίφημα Ikarus ή «Ικάρια», αλλά και τα παλιότερα, δεν ήταν και πολύ πιο διαφορετικά στην πρόσβαση από τα ΡΕΟ… Ψηλά, με τρία «καλά» σκαλιά να ανεβείς, καμία σχέση με τα σημερινά, που είναι χαμηλά και χαμηλώνουν κι άλλο, για να εξυπηρετήσουν καροτσάκια…
    Έτσι λοιπόν οι γιαγιάδες, ήταν και κάπως προγυμνασμένες. Σήμερα βεβαίως, θα ήταν αλλιώς τα πράγματα…

  44. Reblogged στις anastasiakalantzi50.

  45. Πάνος με πεζά said

    Είναι αυτό που παθαίνουν οι κυρίες που πάνε να οδηγήσουν το τζιπ του πετυχημένου συζύγου. Βάζουν ένα σκαμνάκι για ν’ ανέβουν… 🙂

  46. Γιάννης Ιατρού said

    36/38: Άσε που είχε (λετ έχει;;;;) και συνέχειες….

  47. Γιάννης Ιατρού said

    Και για να μην ξεχνιόμαστε, είναι κι άλλη επέτειος σήμερα Sysadmin Day ή Sysmas 🙂
    Και να δείτε, που ο Νικοκύρης αποκρύπτει ότι την δημιούργησε ο Ελληνόψυχος Ted Kekatos, το 2000.
    Έκτοτε γιορτάζεται στης 28/7.

    Κι αφού ο Νίκος κάνει κουμάντο εδώ μέσα, αυτός είναι και ο Symas του παρόντος ιστολογίου. De facto.
    Λογικά θα κερνάει σήμερα ….. 🙂 🙂 🙂 (εκτός από την ωραία ανάρτηση, τέτοιες βάζει σχεδόν κάθε μέρα!)

  48. Γιάννης Ιατρού said

    47: Τι 28/7… έ, εδώ γιορτάζεται σήμερα, στις 29/7, γιατί χθες δεν ευκαιρούσα να σας ειδοποιήξω 🙂 🙂 κι άλλοι ποιούσαν την νήσσαν!

  49. leonicos said

    Πάντως, το ότι η ελληνική επανάσταση ήταν μια λανθασμένη εθνικά κίνηση, δεν είναι πρωτάκουστη.

    Υπήρξαν πολλοί τόττε που ρωτούσαν ‘γιατί ξεσηκώνεστε’ και δεν ήταν προδότες.

    Εντούτοις, δεν μπορούμε να ξέρουμε πού θα βρισκόταν σήμερα ο Ελληνισμός, αν δεν είχε γίνει. Το σενάριο ότι ‘θα είχαμε μια σύνθετη ανεκτική ελληνοτουρκική κοινωνία’ είναι ωραίο αλλά δεν είναι σίγουρο. Ασφαλώς δεν θα είχαν σφαγεί οι αρμένιοι και οι πόντιοι, δεν θα είχε γίνει η πανωλεθρία του 1922, αλλά μπορεί να είχαμε μια ενδιάμεση λίση λιγότερο ελληνική απ’ όσο τη θέλουμε σαν έλληνες.

    και θυμίζω ξανά ότι μιλάω ως εβραίος, απ’ έξω. Αλλά ελληνοτραφής εβραίος που αγαπάω τον Ελληνισμό και την Ελληνικότητα όσο και τα δικά μου, που είναι προσωπικό ζήτημα.

    Αλλά οι εβραίοι ποτέ δεν κινδύνευσαν στην Ελλάδα, γιατί ποτέ δεν ήσαν τόσο πολλοί που να θεωρηθούν κίνδυνος. Κι έπειτα, μη ξεχνάμε ότι το Ισλάμ, ως θρήσκευμα καθ’εαυτό, έχει μια ιδιαίτερη γοητεία, διότι απευθύνεται κατ’ αρχήν στον Θεό και τον φέρνει σ’ επαφή με τον άνθρωπο χωρίς σύμβολα κι ενδιαμέσους. Φυσικά λέω πράγματα γνωστά, το Ισλάμ δεν είναι αυτό που εμφανίζεται τώρα στις ειδήσεις. όσο για τη σουφική διάστασή του, ξεπερνάει πολλά υποτιθέμενα σύγχρονα ρεύματα θεολογικής σκέψης και βίωσης

    Δεν είμαι μουσουλμάνος

  50. Pedis said

    Τον παλιό καλό καιρό, όταν τα λεωφορεία στην πρωτεύουσα τα λειτουργούσαν νοικοκυρέοι και το ιδιωτικό επιχειρηματικό δαιμόνιο, δεν υπήρχε πρόγραμμα δρομολογίων. Το λεωφορείο έφευγε όταν ο εισπράκτορας έκρινε ότι έχει γεμίσει αρκετά. Στις διαμαρτυρίες των επιβατών απαντούσε ο εισπράκτορας: «ένας και φύγαμε!»

    Κι άλλα ωραία από τα ιδιωτικά μαζικά μέσα συγκοινωνίας (όπως καλλιώρα σε πολλές πόλεις της Ελλάδας και σε λίγο και στη πρωτεύουσα, στοίχημα;) του Αθηναικού μεταπολεμικού παραδείσου, εδώ

    Ούτε άπταιστα, ούτε και πολύ αρχαία

  51. 49 Leonicos said Αλλά οι εβραίοι ποτέ δεν κινδύνευσαν στην Ελλάδα, γιατί ποτέ δεν ήσαν τόσο πολλοί που να θεωρηθούν κίνδυνος.

    Μην το λέτε, στη Θεσσαλονίκη χοντροκινδύνευσαν και πριν τους ναζήδες…

  52. 47.


    Άστονα τον καψερό, γιατί όλοι ζημιές του κάνουνε!


  53. Πολλές σκοτούρες για το Νικοκύρη, λέμε!

  54. Γς said

    50:

    >Κι άλλα ωραία από τα ιδιωτικά μαζικά μέσα συγκοινωνίας (όπως καλλιώρα σε πολλές πόλεις της Ελλάδας και σε λίγο και στη πρωτεύουσα, στοίχημα;) του Αθηναικού μεταπολεμικού παραδείσου, εδώ

    Εδώ κολλάει και το κέρατο του Βρανόπουλου

  55. Γς said

    54:

    Να κι ένα άλλο λεωφορείο:

    Λεωφορείο ο Πόθος

  56. Με βοηθάτε να θυμηθώ κάτι;

    Ο Καραμανλής ο Α΄ μοίραζε άδειες και για λεφωρεία ή μόνο για φορτηγά και ταξιά;

  57. Εδώ απέναντι, στα Λομποτινά, τα τιμάνε τα λεφωρεία τους

    http://valiacaldadog.blogspot.gr/2007/09/blog-post_8758.html

  58. Γς said

    55:

    Κι άλλο λεωφορείο:

    Λεωφορείο 9 για τον Παράδεισο

  59. Πάνος με πεζά said

    Kαι ο Κώστας Χατζής, σε ρυθμό bossa nova :

  60. Γς said

    58:

    Κι ένα άλλο λεωφορείο:

    Σε ομηρία

  61. Γς said

    60:

    Κι ένα άλλο λεωφορείο:

    Με εισπράκτορα και μια κυρία χιλίων Μαΐων

  62. Pedis said

    # 56 – Εμ αυτός ήταν υπουργός μεταφορών, από ποιον λες να τις παίρναν όλοι τους;

  63. Ριβαλντίνιο said

    @ 49 leonicos

    αγαπάω τον Ελληνισμό και την Ελληνικότητα όσο και τα δικά μου

    Και εγώ συμπαθώ τους Εβραίους από μικρό παιδάκι. Δεν ξέρω ακριβώς γιατί. Ίσως από τις ιστορίες της Παλαιάς Διαθήκης (προσαρμοσμένες για παιδιά) που μου διάβαζαν μικρός (λατρεμένο : Η ΒΙΒΛΟΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ) . Όταν πήγα σχολείο και αρχίσαμε θρησκευτικά (3η δημοτικού και πέρα), τα πρόσωπα της Βίβλου μου ήταν πολύ οικεία.

    το ότι η ελληνική επανάσταση ήταν μια λανθασμένη εθνικά κίνηση, δεν είναι πρωτάκουστη.

    Βλέπε και εδώ :
    (σχολιαστής Καρυτινός)

    🙂 🙂 🙂

    O μοναχός Γεράσιμος Παπαδόπουλος έδρασε κατά την επανάσταση του 1821. Μετά το θάνατό του οι φίλοι του τύπωσαν ένα βιβλίο το 1897 με τίτλο: «Τα ευρεθέντα Εκκλησιαστικά και λοιπά συγγράμματα του διδασκάλου ιερομονάχου Γεράσιμου Παπαδοπούλου ιδρυτού της εν Καλάμαις Ιεράς των Γυναικών Μονής, βιβλίον ψυχωφελέστατον». Το βιβλίο του ήταν τέτοιο διαμάντι που η Ιερά Σύνοδος μάζεψε όλα τα αντίτυπα και τα κατάστρεψε, εξαφανίζοντάς τα και από τις δημόσιες βιβλιοθήκες, δυο-τρία αντίτυπα σώθηκαν.

    Στον πρόλογο με χρονολογική ένδειξη 15 Ιουλίου 1836 λέει τα ακόλουθα:

    «Εγώ ακούων εξ αρχής της παρά των ονομασθέντων Χριστιανών επαναστάσεως λεγόντων απάντων των κινούντων αυτήν, ότι εκ Θεού εκινήθησαν, και κινούνται, ηγανάκτουν μη υποφέρων τοιαύτην βλασφημίαν κατά του Θεού του μακαρίζοντας τους ειρηνοποιούς (…), όθεν δεν έπαυον επιστομίζειν προς ταύτα λέγοντας, αποδεικνύων ότι εκ του Διαβόλου εκινήθησαν και εκινούντο εις τοιαύτην φρικτήν και αφρονεστάτην μεγάλην επανάστασιν του ανθρωποκτόνου (…), ότι γίνεται εκ συνεργείας του Διαβόλου και ουχί του Θεού αυτή η ελληνική επανάστασις, νυν δε αναγνούς εις τινά συγγράμματα λέγοντα ότι εκ συνεργείας Θεού έγινεν αυτή η επανάστασις και η ελευθερία των ονομασθέντων Ελλήνων, επεχειρίσθην καγώ να αποδείξω εγγράφως, ότι ο Υιός θέλει, και μας προστάζει να έχωμεν πάσαν υποταγή εις τα εξουσίας (…) και να αποδείξω ότι η παρά των ονομασθέντων Ελλήνων γενομένη επανάστασις, έγινεν εκ συνεργείας του Διαβόλου και ουχί του Θεού.»(Σ. Καργάκος, «Ζαχαριάς Μπαρμπιτσιώτης», σελ. 61-65).

    (Σημείωση δική μου : πάντως να ξέρετε ότι η κοινωνική προσφορά αυτού του Γερασίμου ήταν πολύ μεγάλη, ξέχωρα τα υπόλοιπα.)

    @ 51 Σκύλος

    Απ’το ’12 όμως δεν ήταν καλά παιδιά. Μέχρι και αυστριακή παρέμβαση σκέπτονταν να ζητήσουν για να γίνει η Θεσ/νικη ουδέτερη/αυτόνομη πόλη. Ευτυχώς ο Γεώργιος Α τους καθησύχασε ότι δεν έχουν να φοβούνται τίποτα. Μετά τις αδικίες που τους έκαναν οι βενιζελικοί και Τριψελίτες τις ξέρουμε βέβαια.

  64. Γς said

    61:

    Κι ένα άλλο λεωφορείο.

    Την εποχή των Κολλάδων που λέγαμε πάρα πάνω.

  65. Pedis said

    Οι Αστικές Συγκοινωνίες της Αθήνας μέσα στο χρόνο

    […]

    1941

    Ιδρύεται ο Οργανισμός Ελέγχου Αστικών Συγκοινωνιών (Ο.Ε.Α.Σ.) με σκοπό τον έλεγχο και την εποπτεία της παρεχόμενης εξυπηρέτησης από τους ιδιώτες λεωφορειούχους.

    1952

    Εντεκα χρόνια αργότερα, οι ιδιώτες λεωφορειούχοι οργανώνουν έξι Κοινά Ταμεία Εκμετάλλευσης Λεωφορείων (Κ.Τ.Ε.Λ.). Το καθένα απ’ αυτά λειτουργεί σε συγκεκριμένες γραμμές και για λόγους ισότητας ακολουθείται η αρχή της εξίσωσης χιλιομέτρων και εισπράξεων. Ταυτόχρονα δημιουργούνται και έξι χώροι στάθμευσης χωρίς όμως συνεργεία συντήρησης.

    1955

    Η γραμμή του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου φθάνει στην Κηφισιά.

    1956

    Λήγει και δεν ανανεώνεται το παραχωρητήριο για τη λειτουργία τραμ και έκτοτε η Η.Ε.Μ. περιορίζεται στη λειτουργία μόνο των τρόλλεϋ.

    1961

    Ιδρύεται η πρώτη κρατική εταιρεία αστικών συγκοινωνιών με την επωνυμία Αστικές Συγκοινωνίες Περιοχής Αθηνών (Α.Σ.Π.Α.), γνωστή και ως 7ο Κ.Τ.Ε.Λ., στην οποία παραχωρούνται συγκεκριμένες γραμμές εξυπηρέτησης, μεσαίας οικονομικής αποδοτικότητας. Η Α.Σ.Π.Α. δημιούργησε στον Βοτανικό δικό της αποκλειστικό χώρο στάθμευσης και οργανωμένο συνεργείο συντήρησης.

    1968

    Το 1968 ενώνονται τα έξι Κ.Τ.Ε.Λ. και δημιουργείται το Ε.Κ.Τ.Ε.Λ., ενώ τα έξι Κ.Τ.Ε.Λ. εξακολουθούν να διατηρούν την αυτοδυναμία τους και να λειτουργούν συγκεκριμένες γραμμές το καθένα με την ίδια περί εξίσωσης αρχή. Την εποχή αυτή τα Κ.Τ.Ε.Λ. αρχίζουν να παρουσιάζουν μείωση κερδών.

    1970

    Η Η.Ε.Μ. καταργείται και στη θέση της ιδρύεται εταιρεία με την επωνυμία Ηλεκτροκίνητα Λεωφορεία Πειραιώς Αθηνών Περιχώρων (Η.Λ.Π.Α.Π.). Όλες τις μετοχές της εταιρείας αυτής τις κράτησε το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ σκοπός της εταιρείας ήταν η λειτουργία γραμμών τρόλλεϋ και ειδικών θερμικών λεωφορείων. Την ίδια χρονιά τα διογκούμενα οικονομικά και οργανωτικά προβλήματα του συστήματος οδηγούν στην ιδέα της ενοποίησης των αστικών συγκοινωνιών και το τότε Υπουργείο Συγκοινωνιών αναθέτει στο Γραφείο Δοξιάδη την μελέτη για την «Οργάνωση των Αστικών Συγκοινωνιών της περιοχής Πρωτευούσης υπό Ενιαίο Φορέα» κάτω από την επίβλεψη του Ε.Κ.Τ.Ε.Λ. Η μελέτη εκείνη κατέδειξε την ορθότητα του μακροπρόθεσμου στόχου της ενοποίησης και πρότεινε μια εξελικτική πορεία προς την κατεύθυνση αυτή.

    1976

    Το Ελληνικό Κράτος αγοράζει και την Ε.Η.Σ. και ιδρύει μια νέα ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών Πειραιώς (Η.Σ.Α.Π.), η οποία αναλαμβάνει τη λειτουργία του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και των λίγων λεωφορειακών γραμμών που διατηρούσε η προκάτοχός της Ε.Η.Σ. Την ίδια εποχή το τροχαίο υλικό των Ε.Κ.Τ.Ε.Λ. είναι ήδη πεπαλαιωμένο και παρατηρούνται ελλείμματα στα οικονομικά αποτελέσματά του.

    1977

    Αφαιρούνται οι άδειες λειτουργίας Αστικής Συγκοινωνίας από τους μετόχους του Ε.Κ.Τ.Ε.Λ. και στη θέση του με το Νόμο 588/77 δημιουργείται μια ανώνυμη κρατική εταιρεία με την επωνυμία Επιχείρηση Αστικών Συγκοινωνιών (Ε.Α.Σ.). Με τον ίδιο νόμο καταργείται ο Ο.Ε.Α.Σ. και ιδρύεται ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών (Ο.Α.Σ.), ο οποίος έχει ως σκοπό το σχεδιασμό, το συντονισμό και την εποπτεία όλου του συστήματος αστικών συγκοινωνιών της Πρωτεύουσας.

    http://www.oasa.gr/content.php?id=istoria

  66. Γς said

    64:

    Κι ένα άλλο λεωφορείο:

    Γουδί-Ακαδημία

  67. Pedis said

    Ν.Β. … Το καθένα απ’ αυτά (σ.σ. ΚΤΕΛ, 1952) λειτουργεί σε συγκεκριμένες γραμμές και για λόγους ισότητας ακολουθείται η αρχή της εξίσωσης χιλιομέτρων και εισπράξεων. Ταυτόχρονα δημιουργούνται και έξι χώροι στάθμευσης χωρίς όμως συνεργεία συντήρησης.

  68. Γς said

    66:

    Κιι ένα άλλο λεωφορείο.

    Που ήταν τρόλει

  69. Γς said

    68:

    Κι άλλο ένα Λεωφορείο

    Για Παγκράτι

  70. Γς said

    69:

    Κι άλλο ένα λεωφορείο:

    Για Δεινοσαύρους

  71. Γς said

    70:

    Κι άλλο ένα Λεωφορείο.

    Στο Λιντς

  72. Γς said

    71:

    Κι ένα άλλο λεωφορείο:

    Με τα φοιτητικά εισιτήρια

  73. Pedis said

    Γς, καταλαβαίνω ότι στο χωριό σου δεν είχε λεωφορεία κι όταν κατέβηκες στην πόλη και τα δες εκστασιάστηκες , οπότε είναι δικαιολογημένος ο ενθουσιασμός σου. Λάβε υπόψην σου, όμως, ότι … ανεβάζεις τον μέσο όρο ηλικίας στο ιστολόγιο.

  74. Γς said

    72:

    Λεωφορία.

  75. Γς said

    74:

    Τέρμα τα δίφραγκα.

    Κατόπιν συστάσεων του Pedis.

  76. ΣΠ said

    49
    Και ένας άλλος εβραίος που αγαπούσε τον ελληνισμό:
    http://www.huffingtonpost.gr/nikos-agouros/-_6750_b_11199596.html

  77. Γς said

    73:

    >Λάβε υπόψην σου, όμως, ότι … ανεβάζεις τον μέσο όρο ηλικίας στο ιστολόγιο.

    Και του IQ.

    Κι απάνω που …
    πετάγεσαι

  78. Γς said

    76:

    >Και ένας άλλος εβραίος που αγαπούσε τον ελληνισμό

    – Μα Ελληνες είμαστε για!

  79. Γιάννης Ιατρού said

    73: Έχουν γνώση οι φύλακες 🙂 🙂
    Η ηλικία διαιρείται δια του αριθμού των σχολιών εκάστου 🙂 🙂 🙂 οπότε ….

  80. Γιάννης Ιατρού said

    79: Α, ξέχασα, εφαρμόζεται μόνο στα *λυκόπουλα*!

  81. Πέπε said

    78
    Κι εγώ το ίδιο θα έλεγα. Δεν ξέρω γιατί διαχωρίζονται οι Έλληνες Εβραίοι από τους άλλους Έλληνες. Δε θα λέγαμε ποτέ ότι ένας Φραγκοσυριανός/Φραγκοτηνιακός αγαπάει τον ελληνισμό, σαν να του ήταν κάτι το εξωτερικό: το ίδιο δεν είναι; κοινή γλώσσα, κοινός τόπος κατοικίας εδώ και τόσες γενιές όσες αρκούν για να μην ψάξεις παραπίσω (από κάποιο βάθος χρόνου και μετά είναι σκέτη πληροφορία, εγκυκλοπαιδικής πιο πολύ αξίας), κοινή ιστορία επί αντίστοιχο διάστημα, αλλά διαφορετικό θρήσκευμα και εν μέρει διαφορετικά ονοματεπώνυμα.

  82. Γς said

    49 @ Λεώ

    >Αλλά ελληνοτραφής εβραίος που αγαπάω τον Ελληνισμό και την Ελληνικότητα

    Κι Αννούλα, που φιλούσε υπέροχα

    Δεν έχω φωτογραφία της.

  83. Γς said

    79:

    Τώρα τι είπε αυτός;

    Με’ καψες Γιάννη, ε;

  84. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα σχόλια και τις… λεωφορειακές αναμνήσεις.

    65 Χρήσιμη η αναδρομή στην ιστορία
    Το «ΕΚΤΕΛ» το θυμάμαι.

  85. Και στην γείτονα πάνε πια τα καρακόλ τουτού. Αρχίσανε τα καρακόλ αραμπά.

    Τούρκια: Υπό κράτηση πάνω από 18.000 για το αποτυχημένο πραξικόπημα

    http://www.naftemporiki.gr/story/1133056/tourkia-ypo-kratisi-pano-apo-18000-gia-to-apotuximeno-praksikopima

  86. Γιάννης Ιατρού said

    83: Έλα ρε, καίγεσαι εσύ;

  87. 86 αχεμ!

  88. atheofobos said

    66
    Βλέπω πως η παράδοση της φωτογράφησης των φοιτητών με το πτώμα στο Ανατομείο διατηρήθηκε αναλλοίωτη και μετά την εποχή μου!
    Στο ποστ μου ΠΤΩΜΑΤΟΛΕΙΨΑΝΟΛΟΓΙΑ…. οι αντίστοιχες φωτογραφίες Αθεόφοβου πατρός και ιού.
    http://atheofobos2.blogspot.gr/2010/01/blog-post_12.html

  89. Λ said

    Μήπως ξέρατε ότι εδώ έχουμε τη λέξη λεωφοριατζής που μπορεί να σημαίνει οδηγός ή ιδιοκτήτης λεωφορείου;

    Έχω μια πολύ καλή και μία πολύ κακή ανάμνηση από τα ΚΤΕΛ. Πρώτα η κακή. Είχα αεροπορικό εισητήριο από Ιωάννινα για Αθήνα αλλά η πτήση ακυρώθηκε (ήταν τότε που αγόρασε την Ολυμπιακή ο Βγενόπουλος και οι υπάλληλοι της κολισιεργούσαν). Με κάποιες άλλες κυρίες πήραμε ταξί για να προλάβουμε το τελευταίο ΚΤΕΛ για Αθήνα. Πράγματι τα καταφέραμε και ταξιδεύαμε όλο το βράδυ. Κάπου κοντά στην Αμφιλοχία σταμάτησαν οι χώροφύλάκες το λεωφορείο για έλεγχο ταυτότητας. Κάποιο νεαρό παιδί δεν είχε χαρτιά και τον μαζέψανε. Ήταν τέλη Αυγούστου και έξω έκανε κρύο. Αυτός ήταν με ένα λεπτό πουκάμισο. Μετά τον μάζεψαν τόσο άγρια που πρέπει να έφαγε πολύ ξύλο. Στεναχωρέθηκα πολύ.
    Η καλή μου εμπειρία τώρα. Μερικά χρόνια αργότερα έτασα στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης και πήγα με το λεωφορείο στο κτελ για να πάω στα Γιάννενα. Πήρα το εισητήριο αλλά είχα ακόμα λίγα λεπτά έτσι άρχισα να παίζω με το κινητό με αποτέλεσμα να χάσω το κτελ. Έτρεξα έντρομη στη πλατφόρμα του κτελ και άρχισα να ρωτώ. Για πολύ καλή μου τύχη ένα λεωφορείο που δεν εκτελούσε δρομολόγιο έφευγε εκείνη τη στιγμή για Γιάννενα και με πήρε μαζί του με αποτέλεσμα να φτάσω στον προορισμό μου γρηγορότερα και μάλιστα με άφησε στο Καλέντζι που ήταν πολύ πιο κοντά στον τελικό μου προορισμό που ήταν το αλησμόνητο γεφύρι της Πλάκας.

  90. ΓιώργοςΜ said

    72 Αν και πρόλαβα αυτά τα λεωφορεία πιτσιρικάς, δε μπορώ να θυμηθώ, όσο κι αν στίβω το μυαλό μου, τους παλιούς αριθμούς των γραμμών που εξυπηρετούσαν τη γειτονιά μου. Ίσως επειδή όταν τα πρωτοχρησιμοποίησα μόνος μου, μετά το ’80, οι αριθμοί είχαν ήδη γίνει τριψήφιοι.

  91. sarant said

    90 Γιά να δούμε… Εμείς στην Αμφιθέα είχαμε το 32 για Αθήνα και το 26 για Πειραιά. Μετά το 32 έγινε 126 και το 26 έγινε 130. Ο πρώτος αριθμός πολλαπλασιάστηκε σχεδόν επί 4 και ο άλλος ακριβώς επί 5 -δεν μπορει να είναι τυχαίο 🙂

  92. Λ said

    89 Μάλλον άνοιξη ήταν και όχι Αύγουστος αλλά τώρα είμαι στο δρόμο και δεν μπορώ να θυμηθώ. Η Στρογγούλα πάντως ήταν χιονισμένη.

  93. ΓιώργοςΜ said

    91 Κοντογειτονιά είμαστε, από τη δική μου γειτονιά, υπήρχε μία γραμμή (Άνω Νέα Σμύρνη-Ακαδημία), η οποία είχε δύο παραλλαγές («Παλαιό» και «Αιγαίου»), οι οποίες έγιναν 136 και 137, και κάποια από ηλεκτρικό Καλλιθέας προς Αγ. Δημήτριο (τώρα 219). Υπήρχε κι ένα λεωφορείο που έκανε τη γραμμή λίγο-πολύ το τρόλεϊ 10 που με τη σειρά του αντικαταστάθηκε από το τραμ.
    Φαντάζομαι πως πολλές γραμμές είχαν παραλλαγές καθώς η οικιστική ανάπτυξη γινόταν πιο έντονη, όμως μέχρι πολύ πρόσφατα το δίκτυο ήταν σχεδόν αποκλειστικά ακτινωτό (με κέτρο τον Πειραιά και την Αθήνα), με αποτέλεσμα να χρειάζεται να κατέβεις από τη Νέα Σμύρνη στην Αθήνα για να πας στην Ηλιούπολη..

  94. sarant said

    93 Πρέπει να εννοείς το 31/58 το οποίο έκανε τη γραμμή Νέα Φιλαδέλφεια-Νέα Σμύρνη (Βενιζέλου) και είχε ένα μεγάλο προτέρημα, επειδή το τελευταίο δρομολόγιο έφευγε 12 από Φιλαδέλφεια έφτανε στο κέντρο περί τις 12.30 και ήταν το τελευταίο αποκούμπι (πριν από το Πράσινο, που είχε όλη τη νύχτα) στα φοιτητικά μου χρόνια -τότε, το να πάρουμε ταξί ήταν αδιανόητο.

  95. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Κίτρινο φως στην μακρινή τη συνοικία
    Μες στην βροχή κάποιοι εργάτες προχωρούν
    Λάσπη πετούν τα βιαστικά λεωφορεία
    και στον σταθμό δυο μετανάστες καρτερούν.

    Προχθές με τους μετανάστες σκέφτηκα αυτόν το στίχο και σήμερα πάλι με τα Μποστικά λεωφορεία,μα πάντα τον λέω λάθος»λάσπες πετούν τα πρωινά λεωφορεία» μάλλον γιατί πρωινό (και βιαστικό) ήταν αυτό που μου πιτσίλισε τη σχολική ποδιά και μου χάλασε τη μέρα και μου στιγμάτισε τη μνήμη.
    Το τραγούδι, κοντινής με το άρθρο εποχής,τότε περίπου που ήλθα στην Αθήνα (2-3 χρόνια μετά) και η εικόνα που σχημάτιζα πάνω στα λόγια,είναι ο σταθμός Λαρίσης και η λασπουριά των δρόμων εκεί. Οι λεωφορειακές γραμμές, Ακαδημία Πλάτωνος, Λόφος Σκουζέ, Ανθούπολις, Κηπούπολις, Νέα Ζωή, Περιστέρι, Τρεις Γέφυρες(αριθμούς δε θυμάμαι).Εμείς πηγαίναμε σχολείο και τα κορίτσια της εργατιάς στου Κάπα Μαρούση, στου Λαναρά,στο Καπνεργοστάσιο.

    Γιάννης Σπανός/Λευτέρης Παπαδόπουλος/Βίκυ Μοσχολιού.
    «Ξύπνησε η πόλη»/1970.

  96. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Λοιπόν τσεκάρισα: 057 Λόφος Σκουζέ, 051 Ακαδημία Πλάτωνος(και σήμερα,αυτό που σε πάει από το Σταθμό Πελ/νήσου,Κηφισό λέμε συνήθως, μέσω Μεταξουργείου στην Ομόνοια)
    024 Κυνοσάργους-Τρεις Γέφυρες.
    Εδώ βρήκα μερικές πληροφορίες και εικόνες που πολλές θυμόμαστε οι «50 φεύγα» εδώ 🙂
    https://m.facebook.com/149801415032228/photos/a.149816471697389.25352.149801415032228/978180268861001/?type=3

  97. Γς said

    85:

    >καρακόλ τουτού

    Το εκατό ;

    >καρακόλ αραμπά

    ;

  98. Γιολάντα Μ. said

    Αγόρια καλησπέρα. Σήμερα δεν βρήκα κάποια αταξία που κάνατε για να σας μαλώσω. Ημουν πολύ μικρή όταν ζούσε ο κ. Μπόστ και δεν ξέρω πρόσωπα και πράγματα. Σκέφτηκα λοιπόν να επιχειρίσω να σας πείσω γιατί εμείς οι αριστεροί πρέπει να ψηφίσουμε τον κ. Τράμπ για πλανητάρχη. Όπως αποκάλιψαν σήμερα οι Financial Times και μετέφρασε ο αγαπημένος μου ιστότοπος Press Room, ο κ. Τράμπ είναι κατάσκοπος των Ρώσων και μόλις μπεί στο Λευκό Οίκο, θα τον παραδώσει στους κομμουνιστές.

    Μην το κοροϊδέψετε, σάς παρακαλώ, γιατί οι F.Times είναι η πιό έγκυρη εφημερίδα της Βρετανίας και δε θάγραφε μια τέτοια μπούρδα αν δεν ήταν αλήθεια. Δαγκωτο Τράμπ, για να αλωθεί η Αμερική από εμάς τους αριστερούς. Η Χίλαρυ που το παίζει αριστερή, στη πραγματικότητα είναι όργανο των κεφαλαιούχων. Ο κ. Τράμπ είναι πραγματικός αριστερός και πρέπει όλοι να τον στηρίξουμε, για να κάνει πραγματικότητα τα όνειρα 5 γενιών ελλήνων αριστερών, δηλαδή την εκ των ένδων άλωση της πόρνης της Βαβυλώνος.

  99. Γς said

    96:

    >024 Κυνοσάργους-Τρεις Γέφυρες.

    ή

    024 Δεινοσαύρους-Τρεις Γέφυρες.

  100. Γς said

    74:

    Κι άλλ ένα Λεωφορείο:

    Των ΚΤΕΛ της δεκαετίας του 60

  101. Γς said

    100:

    Κι ένα άλλο λεωφορείο.

    Με γάτο. Της Αγάπης Νταϊφά.

    Στο τέλος του Αρχιελεγκτή του ΟΣΕ

  102. Γς said

    101:

    Κ άλλο ένα λεωφορείο!

    Στο Χιούστον, Τέξας

  103. Γς said

    102:

    Κι άλλο ένα Λεωφορείο:

    Στην Ουρουγουάη

  104. Γς said

    103:

    Κι ένα άλλο λεωφορείο:

    Της Πόπης

  105. Γς said

    104:

    Κι άλλο ένα λεωφορείο:

    Με τον Γς που κοίταζε την Ειρήνη

  106. Γς said

    105:

    Κι ένα άλλο Λεωφορείο:

    ΘΩΝ-ΘΗΣΕΙΟ

  107. Γς said

    73:

    >Γς, καταλαβαίνω ότι στο χωριό σου δεν είχε λεωφορεία

    Το χωριό μου

  108. Alexis said

    Συγγνώμη για το άσχετο της ερώτησης, αλλά μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει:
    1) Τι είδους άθλημα είναι τα 100 μ. υποβρύχιο;
    2) Γιατί το 36.35 είναι καλύτερος χρόνος από το 33.44;
    Η σχετική είδηση εδώ:
    Νέο ευρωπαϊκό ρεκόρ στα 100μ. υποβρύχιο σημείωσε η Σοφία Κτενά

  109. sarant said

    Kαλημέρα, ευχαριστώ για τα νυχτερινά, λεωφορειακά και άλλα

    96 Ωραία σελίδα αυτή.

    108 Τεχνική/συγχρονισμένη κολύμβηση; Μήπως ο σκοπός είναι να μείνεις πολλή ώρα κάτω από το νερό; Μήπως είναι τυπογρ. λάθος;

  110. Γς said

    109 β:

    image0011

  111. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    Καλημέρα.
    Εγώ θυμάμαι το 15 του Ν .Ψυχικού, το 24 της Φιλοθέης, τα 132 έως 138 για άγιο Στέφανο και περίχωρα, και φυσικά το μοναδικό Χ, το θυμάται κανείς;

    108 – Αλέξη, είναι τεχνική κολύμβηση, που χρησιμοποιεί τεχνητά μέσα για προώθηση, όπως το μονοπέδιλο ( σαν το δελφίνι, ή σαν γοργόνα☺) και αναπνευστήρα και μπουκάλες ( μικρές) κι απ όσο θυμάμαι, βασίζεται στην άπνοια, δηλαδή είναι υποβρύχιο άθλημα. Η Ελλάδα έχει αρκετές επιτυχίες ακόμα και σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν είναι ολυμπιακό άθλημα, αλλά μετράει για μοριοδότηση στις σχολές (τουλάχιστον μέχρι το 2011 που σταμάτησε κι η μικρή μου κόρη η Δανάη το κολύμπι) και φυσικά, καταλαβαίνεις τι γίνεται με τις ντόπες, όπως και με ΟΛΑ τα αθλήματα σε επίπεδο πρωταθλητισμού, (έστω και για την μοριοδότηση). Βέβαια, χωρίς ΠΟΛΥ σκληρή προπόνηση, η ντόπα δεν φτάνει πουθενά.
    ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΜΑΚΡΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟ, ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΝΤΟΠΑ, ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΑΘΛΗΜΑ.

  112. Alexis said

    Ευχαριστώ για τις απαντήσεις!

  113. Το Χ πήγαινε Κάνιγγος-Χαλάντρι. Γιατί δεν είχε αριθμό, δεν ξέρω. Αν θυμάμαι καλά όμως, υπήρχαν και γραμμές Α και Β (στην Κυψέλη;)
    Πολύ μικρός, από το σπίτι μου στην Πατησίων, χάζευα τα λεωφορεία, κι ακόμα θυμάμαι 54-Περισσός, 55-Νέα Ιωνία, 56-Γαλάτσι, 58-Νέα Φιλαδελφεια, 120-Ηράκλειο, 121-Αμαρούσιον [sic], 122-Καλογρέζα. Πολύ αμυδρά σαν να θυμάμαι κι ένα Κρυονέριον (Μπάφι) — αλλά γιατί να περνούσε από την Πατησίων;
    Αλλη νηπιακή μου ανάμνηση είναι τα κίτρινα λεωφορεία της ΗΕΜ, 6-Αχαρνών και 8-Σεπόλια. Και φυσικά τα τελευταία τραμ, 1-Ακαδημία-Καλλιθέα (επί των ημερών μου δεν έφτανε πια ως το Φάληρο, και είχε δική του λωρίδα στην Αμαλίας, ελαφρώς χαμηλότερη από το οδόστρωμα), 4-Ομόνοια-Ρουφ, 9-Ομόνοια-Πετράλωνα, 10-Ιπποκράτους-Βοτανικός και 11-Ιπποκράτους-Κολοκυθού, πού αναρωτιόμουν πού να βρίσκονται οι προορισμοί τους. Α, και τα πράσινα τραμ του Πειραιά, όπου δεν είχα μπει ποτέ.Το τραμ του Περάματος με τη μονή γραμμή το πήρα μια φορά, από περιέργεια, μεγάλος πια, λίγο πριν καταργηθεί.

  114. Λεώνικε, το λεωφορείο των Κουκουβαούνων ποιο ήταν; Σαν να το θυμάμαι να περνάει κι αυτό απ´ την Πατησίων…

  115. Λ said

    Πάντως ξέρω από τώρα την επαυξημένη λέξη της χρονιάς

  116. Λ said

    Το πιο πάνω σχόλιο προοριζόταν για το προηγούμενο άρθρο.

  117. Γς said

    116:

    Κι αν κυνηγόντας την «επαυξημένη λέξη» σου μπουν κατα λάθος στην πράσσινη γραμμή;

    http://www.ant1iwo.com/news/cyprus/article/245755/gemise-i-lidras-me-spania-pokemon-etrehan-oloi-na-ta-vroun-fotografies/

  118. Γς said

    Νταξει, κυνηγΩντας και πράσινη

  119. Λ said

    Τώρα είμαι σε μια από τις πιο όμορφες παραλίες της Κύπρου στην πιο δροσερή σκιά με τα πιο φρέσκα σμυρνέικα σύκα. Δεν θέλω καν να σκεφτώ την γραμμή των 180 χιλιόμετρων. Τα παπουτσόσυκα θα κόψουμε το απόγευμα.

  120. sarant said

    119 Α γεια σου!

  121. Πέπε said

    @98:
    Αρκετά καλύτερα αυτή τη φορά. Στο ζήτημα των προτάσεων ανάμεσα σε δύο κόμματα που λείπει το ένα, η πρόοδος είναι πολύ εμφανής. Χαίρομαι που βοήθησα σ’ αυτό.

    Το «ανακαλίψει» λίγο άτεχνο: το ύψιλον είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό γράμμα και συνήθως δεν ξεχνάμε την παρουσία του, αν και μπορεί να μπερδέψουμε τη θέση του (εδώ βέβαια δεν παίζει αυτό). Όταν όμως το ξεχάσουμε, και γενικότερα όποτε θέλουμε να βάλουμε ένα τυχαίο λάθος [i], ο κανόνας ζητάει όχι γιώτα αλλά ήτα.

    Βέβαια το «επιχειρίσει» είναι πολύ σωστό λάθος. Εξαιρείται από τον παραπάνω κανόνα, γιατί η κατάληξη «-ίσει» υπάρχει, και άρα είναι πρόσφορη για λάθος χρήση.

    Περίμενα τουλάχιστον ένα «πρώσοπο». Γενικά βλέπω πολύ λιγότερα λάθος λάθη από την προηγούμενη φορά, κι αυτό είναι πολύ καλό, αλλά και λιγότερα λάθη συνολικά, κι αυτό με στεναχωρεί λίγο.

    Συνεχίστε με επιμονή, πάτε πολύ καλά.

  122. Γιάννης Ιατρού said

    121: Πέπε

    ΄Α ψ ο γ ο ς 🙂 🙂

  123. ΣΠ said

    108
    Το 33.44 είναι τυπογραφικό λάθος. Το σωστό είναι 36.44:
    http://www.sport24.gr/Sports/YgrosStivos/eyrwpaiko-rekor-gia-thn-sofia-ktena-kai-alla-pente-panellhnia-rekor.4193919.html

  124. sarant said

    108 Πιο λογικό αυτό!

  125. […] Ο Μποστ αρέσει στο ιστολόγιο και, ελπίζω, σε…  […]

  126. atheofobos said

    Γς 66
    Στο ποστ μου:
    ΤΑ ΠΤΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΑΤΟΜΕΙΟΥ ΚΑΙ Ο ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΤΟΥ ΜΗΤΣΟΥ !
    http://atheofobos2.blogspot.gr/2016/08/blog-post.html
    υπάρχει σχόλιο που σε αφορά!

  127. […] γεγονότα που συνέβηκαν πριν από 50 χρόνια (εδώ το τελευταίο άρθρο αυτής της σειράς). Το καλοκαίρι του 2016 η επετειακή αυτή σειρά πήρε […]

Σχολιάστε