Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Πορτογαλικά μεζεδάκια

Posted by sarant στο 27 Μαΐου, 2017


Δεν θα σας σερβίρω κροκέτες μπακαλιάρου, γαρίδες, γουρουνόπουλο και παστέις ντε νάτα. Τα μεζεδάκια είναι πορτογαλικά απλώς και μόνο επειδή εγώ βρίσκομαι για λίγες μέρες στη Λισαβόνα. Ίσως ανεβάσω και κάποιο ταξιδιωτικό άρθρο από βδομάδα, αλλά δεν το υπόσχομαι. Να επισημάνω επίσης ότι τα σημερινά μεζεδάκια δημοσιεύονται μεν το Σάββατο αλλά κατά βάση έχουν γραφτεί στα μέσα της εβδομάδας, οπότε ίσως δεν έχουν τα πιο φρέσκα δείγματα, αν και μπαγιάτικα δεν τα λες.

* Και ξεκινάω με ακόμα ένα κρούσμα κακομεταφρασμένου κειμένου, που δημοσιεύτηκε απαράλλαχτο σε αρκετούς ιστότοπους προφανώς επειδή η πηγή είναι μία (ή το ΑΠΕ ή το Κέντρο Διανομής Κακών Μεταφράσεων). Εννοώ το άρθρο της Νιου Γιορκ Τάιμς για τους Έλληνες αναρχικούς, όπου ο τίτλος κιόλας έχει ένα καραμπινάτο λάθος που στρεβλώνει το νόημα. Το Anarchists Fill Services Void Left by Faltering Greek Governance αποδόθηκε (στο nooz.gr, στο thetoc.gr και σε άλλους ιστότοπους): «Οι αναρχικοί γεμίζουν το κενό των υπηρεσιών, παραβιάζοντας την ελληνική διακυβέρνηση».

Στην πραγματικότητα, ο τίτλος αποδίδεται «Οι αναρχικοί καλύπτουν το κενό υπηρεσιών που έχει αφήσει η παραπαίουσα ελληνική διακυβέρνηση». Μπορούμε να συζητήσουμε αν το governance θα το αποδώσουμε «διακυβέρνηση» ή «δημοσια διοίκηση» αλλά η παρερμηνεία-αντιστροφή νοήματος βρίσκεται στην απόδοση του faltering, που δεν συναρτάται με τους αναρχικούς αλλά με την governance.

Πιο κάτω, ένα ακόμα σοβαρό λάθος, όταν, εκεί που γίνεται λόγος για τον Ρουβίκωνα, δηλώνεται ότι στόχος της συλλογικότητας είναι ο militant unionism, «ο μαχητικός συνδικαλισμός» θα το απέδιδα εγώ. Ο… μάγος που το μετέφρασε το μεταμόρφωσε σε «σκοπός είναι να γίνει στρατιωτική (!) οργάνωση», προδίδοντας πλήρη άγνοια της λέξης militant, που δεν είναι πάντοτε εύκολο να αποδοθεί.

Αυτά τα δυο λάθη είναι τόσο χοντρά, και σε θέματα ουσίας, που δικαιολογημένα δημιουργούν υποψίες ότι η διαστρέβλωση είναι σκόπιμη, αν και βέβαια ο χρυσός κανόνας στις περιπτώσεις αυτές είναι να μην αποδίδεις σε δόλο ό,τι εύκολα εξηγείται από την ανικανότητα.

Είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν κι άλλα λάθη, αν κοιταξουμε πιο προσεχτικά το ελληνικό κείμενο. Παρεμπιπτόντως, το πρώτο λάθος, την απόδοση του «faltering» ως «παραβιάζοντας» το κάνει και το google translate, που μεταφράζει την επίμαχη φράση: Οι αναρχικοί συμπληρώνουν τις άδειες των υπηρεσιών, παραβιάζοντας την ελληνική διακυβέρνηση.

(Το thetoc.gr έχει κατεβάσει το επίμαχο άρθρο -είναι πιο εύκολο αυτό παρά να διορθώσουν τα λάθη).

* Για να προλάβω ερώτηση ή παρατήρηση, προτιμώ να γράφω «η» Νιου Γιορκ Τάιμς και όχι «οι», όπως και «η» Μοντ ή «η» Γκάρντιαν (και όχι «ο»), αλλά και «το» Εκόνομιστ και όχι «ο». Ο λόγος είναι ότι για να γράψω στα ελληνικά δεν θα καθίσω να δω τι σημαίνει ο τίτλος του κάθε εντύπου, που μπορεί να είναι και σε γλώσσα που δεν ξέρω. Οπότε, για όλες τις εφημερίδες χρησιμοποιώ το θηλυκό (η Τάιμς, η Μοντ, η Γκάρντιαν, η Σαν) και για όλα τα περιοδικά το ουδέτερο (το Εκόνομιστ, το Σάιενς, το Πουάν).

* Η γενικομανία της εβδομάδας, από αθλητικόν, και δη οπαδικόν ιστότοπο. Ο προπονητής της ομάδας μπάσκετ της ΑΕΚ φέρεται να έχει δηλώσει ότι «δεν αντέχει κριτικής το παιχνίδι», εννοώντας την ήττα της ομάδας του από τον Παναθηναϊκό.

Όπως φαίνεται, ένοχος για τη γενικομανία είναι ο δημοσιογράφος και όχι ο προπονητής ο οποίος μάλλον είπε «δεν αντέχει κριτική» -αλλά ο συντάκτης του άρθρου θέλησε να το… ευπρεπίσει. Συνηθισμένη εδώ είναι και η εμπρόθετη σύνταξη, που εγώ συνήθως την προτιμώ: δεν αντέχει σε κριτική.

* Η ακλισιά της εβδομάδας από άρθρο για το κλείσιμο του διάσημου τσίρκου Μπάρνουμ: «Ένα από τα αρχαιότερα και διασημότερα τσίρκο του κόσμου, το Ringling Bros. and Barnum & Bailey Circus, κατέβασε για πάντα ρολά».

Όπως σχολίασε ο φίλος που το εντόπισε: Το κλείνετε, αλλά δεν το κλίνετε.

Διότι βέβαια το τσίρκο του τσίρκου, τα τσίρκα των τσίρκων, όπως και το πιάνο του πιάνου, το παλτό τα παλτά των παλτών, του πόστου, του παραπέτου κτλ.

* Η φονική επίθεση στο Μάντσεστερ αποτέλεσε την αφορμή και για κάμποσα μαργαριτάρια τηλεοπτικών σταθμών, καθώς η τσαπατσουλιά φαίνεται περισσότερο όταν υπάρχει έκτακτη είδηση. Ήδη σχολιάσαμε εδώ το «Μάντσεστερ του Λονδίνου», όπως έγραψε το σουπεράκι στην εκπομπή του Βερύκιου, και γελάσαμε αρκετά -αν και κάποιοι θα έγραφαν στα σοβαρά και χωρίς να το θεωρούν γελοίο «στο Τέτοβο των Σκοπίων».

Για το ίδιο γεγονός, ο Σκάει μας πληροφορεί ότι «Ανάμεσα στους νεκρούς πολλοί αγνοούμενοι».

Ωστόσο, αγνοούμενος είναι κάποιος που δεν ξέρουμε πού βρίσκεται, που δεν είναι γνωστή η τύχη του ή η θέση του ύστερα από ένα δυστύχημα ή σε έναν πόλεμο κτλ. Υποθέτω ότι εδώ υπάρχουν πτώματα («σοροί» κατά την καινούργια ορολογία) που δεν έχουν ταυτοποιηθεί/αναγνωριστεί, που δεν είναι γνωστή η ταυτότητά τους.

* Μια Αγγλίδα, λέει, αγόρασε από ένα παζάρι ένα φο μπιζού και τελικά αποδείχτηκε πως ήταν διαμάντι πολλών καρατίων. Στο σχετικό άρθρο υπάρχει ένας αναχρονισμός: Έναν θησαυρό στο χέρι της, δίχως να το γνωρίζει, είχε για τρεις δεκαετίας μία γυναίκα από τη Μεγάλη Βρετανία, καθώς το «φο μπιζού» το οποίο είχε αγοράσει από παζάρι πριν από 30 χρόνια, αντί 12 ευρώ, αποδείχθηκε πως ήταν τελικά διαμάντι 26,27 καρατίων.

Ο φίλος που το στέλνει, παρατηρεί: Πριν από 30 χρόνια δεν υπήρχε ευρώ και στη Μεγάλη Βρετανία δεν υπήρξε ποτέ. Ας έγραφε «οκτώ λίρες (σημερινά 12 ευρώ)». Ή είναι πολύ αυστηρός;

* Μεγάλη φάμπρικα μάς άνοιξε η είδηση με τη μελέτη των παλαιοντολόγων του πανεπιστημίου της Τυβίγγης (εντάξει, του Τύμπινγκεν) ότι ο διαχωρισμός του κλάδου των προανθρώπων από τους χιμπατζήδες ίσως να μην έγινε στην Αφρική, αλλά στη νοτιοανατολική Μεσόγειο, δηλαδή στα μέρη μας. Μοιραία, μέσα από διάφορα λογικά άλματα, αυτό διατυπώθηκε, στους μεν σοβαρότερους ιστότοπους ως «Ο πρώτος προάνθρωπος έζησε στην Ελλάδα», και στα λιγότερο σοβαρά μέσα ξεφτιλισμένα μέσα ως «ήταν Έλληνας», έστω με την επιφύλαξη «πιθανόν να ήταν Έλληνας».

Το λαθάκι που έκανε Home Sapiens, λες και είναι κανένα σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας, τον Homo Sapiens είναι απλώς το κερασάκι στην τούρτα, το εξωφρενικό είναι αυτό το «ήταν Έλληνας», για κάτι που συνέβη πριν από 7 εκατομμύρια χρόνια. Ούτε το «έζησε στην Ελλάδα» είναι ακριβές: έζησε στη γεωγραφική περιοχή που σήμερα λέγεται Ελλάδα.

Πάντως θα μας μείνει η λέξη «Γκρεκοπίθηκος» που δεν αποκλείω να μπει και στην ψηφοφορία για τη λέξη της χρονιάς. Εκτός αν οι μανιακοί του Χελένικ θελήσουν να την πουν «ελληνοπίθηκο» -υποψιάζομαι πως δεν θα σπεύσουν.

* Την Τρίτη που μας πέρασε, στον τηλεοπτικό Σκάι, ειπώθηκε περίπου το εξής, σχετικά με την ταινία του Λάνθιμου: Oι ταινίες του Λάνθιμου είναι στο ύψος των Κιούμπρικ, Χάνεκε, …., των μεγάλων σκηνοθετών που ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΑΝ την ιστορία του Κινηματογράφου.

Όμως, το «στιγματίζω» έχει μόνο αρνητική σημασία. Μπορείς να πεις «άφησαν το στίγμα τους», αλλά το «στιγμάτισαν» μόνο κακό μπορεί να είναι.

* Πολύ γέλιο έπεσε στο Τουίτερ και στο Φέισμπουκ με τη φωτογραφία αριστερά -που πρέπει να είναι αυθεντική.

Ο Αϊσταϊν δεν ξέρω αν είναι κάποιος Στάιν που άγιασε ή ο Αϊνστάιν που έχασε το νι του, αλλά απορώ πώς σκέφτηκε ο υπεύθυνος που έφτιαξε την ταμπέλα όταν επέλεξε να μεταγράψει το Πλ. (= Πλατεία) σε Pl. (=  Plumber?). Για το Ainstain υπάρχει τουλάχιστον το ελαφρυντικό της πιστής μεταγραφής, αν και κατά τη γνώμη μου το Einstein θα ήταν προτιμότερο.

* Φίλος στέλνει είδηση από λευκαδίτικον ιστότοπο για την εύρεση ενός πτώματος στη θάλασσα έξω από τη Λευκάδα και σημειώνει ότι, από την επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού επιβεβαιώνεται ότι η λέξη «σορός» έχει αλλάξει πια σημασία:

Ενημερώθηκε πρωινές ώρες σήμερα, η Λιμενική Αρχή Λευκάδας, από ιδιώτη για τον εντοπισμό σορού γυναικός να επιπλέει στη θαλάσσια περιοχή Γύρα Λευκάδας και συγκεκριμένα έμπροσθεν δεύτερου Μύλου.

Άμεσα στην περιοχή μετέβη περιπολικό όχημα Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. το πλήρωμα του οποίου ανέσυρε την ανωτέρω σορό, ηλικίας περίπου 55 ετών και φορούσε μαύρο κοντό παντελόνι (α.λ.σ.).

Στη συνέχεια η ανωτέρω σορός μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκάδας όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός της.

Η ανακοίνωση δίνει αρκετές λαβές για σχολιασμό, έτσι όπως αποπνέει υπηρεσιακή καθαρεύουσα, αλλά βέβαια με τις απαραίτητες ασυνταξίες (και φορούσε μαύρο παντελόνι).

Ενδιαφέρον έχει ότι «διαπιστώθηκε ο θάνατος» της σορού, ενώ το εντός παρενθέσεως «(α.λ.σ.)» ομολογώ πως δεν ξέρω τι είναι -κάθε βοήθεια δεκτή.

* Κλείνω με κάτι παλιό, με ένα βαφτιστικό όνομα που δεν θυμάμαι να το έχω ξανακούσει.

Η είδηση είναι από το 1955, για έναν κεραυνό που έπεσε στο χωριό Πύργος της Τήνου, και χτύπησε το σπίτι του κ. Φορμόζη Ξυπολυτίδη και «κατέκαυσε το ράδιον και έθραυσε και τα τζάμια της οικίας» (προσέξτε την αμήχανη καθαρεύουσα).

Φορμόζης, από το formoso = εύμορφος, όνομα που, όπως βλέπω γκουγκλίζοντας, κυρίως ως επώνυμο επιβιώνει, αλλά μάλλον ακούγεται ακόμα και ως μικρό όνομα -στην Τήνο πάντοτε. Το έχουμε ξαναπεί ότι το κάθε νησί είναι ένα ξεχωριστό και πολύτιμο γλωσσικό οικοσύστημα.

* Κι άλλο μεταφραστικό, για το μακελειό στο Μάντσεστερ. Σε άρθρο του Σκάει, που τώρα διορθώθηκε αλλά διατηρείται αναδημοσιευμένο σε πολλούς ιστότοπους, διαβάσαμε ότι «Δύο άστεγοι άνδρες αναγκάστηκαν να βγάλουν ακόμα και νύχια από τα πρόσωπα των μικρών παιδιών, με τα γυμνά τους χέρια για να σώσουν τα θύματα του Manchester Arena»

Νύχια; Μαύρα κοράκια (με νύχια γαμψά) έκαναν την επίθεση;

Όχι βέβαια, αλλά η αγγλική γλώσσα, επειδή…. είναι φτωχή, έχει την ίδια λέξη, nail, και για τα νύχια και για τα καρφιά.

Κι αυτό ήταν το τελευταίο νύχι στο κοφίνι, αν με εννοείτε.

* Και επί του πιεστηρίου, ένα μαργαριτάρι σχετικό με τη δολοφονική απόπειρα κατά του Λουκά Παπαδήμου, όπου ο δαίμων του φωτογραφείου έβαλε την ουρά του κι έτσι το ρεπορτάζ του Βήματος βρέθηκε να κοσμείται από τη φωτογραφία του Πέτρου Δούκα αντί για τον Λουκά Παπαδήμο. Μέσα στη βιασύνη, τέτοια λάθη γίνονται. Δεν ζει πια και ο Παναγιώτης Παπα-δούκας να το σχολιάσει.

Advertisements

189 Σχόλια to “Πορτογαλικά μεζεδάκια”

  1. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Aistains at Sun-city!

  2. Emphyrio said

    α.λ.σ. πρεπει να ειναι το αλς – ε, λαθος, το αρχηγειο λιμενικου σωματος. Εκει που πιανουν οσους ψαρευουν παρανομα τον μπακαλαου.

  3. Πάνος με πεζά said

    Καλημέρα.Ωραία και σήμερα τα μεζεδάκια!
    Α.λ.σ. Λετε να είναι αρχηγείο λιμενικού σώματος; Συνήθως σε τετοιες ειδησεις, στο τέλος υπήρχε κάποια πηγή.Τώρα μη μου πείτε ότι περιμένετε και κεφαλαία!

  4. ap8938 said

    α.λ.σ. = αγνώστων λοιπών στοιχείων.

  5. Πέπε said

    Καλημέρα.

    Πέτυχα ένα ενδιαφέρον μεζεδάκι (όχι μαργαριτάρι όμως, γιατί πρόκειται για ολόσωστα απλά ελληνικά), που είχα κατά νου να το στείλω αλλά δεν ευκαίρησα:

    «Βόμβα κατά Παπαδήμου», έγραφε ο τίτλος μιας εφημερίδας που έπεσε τυχαία το μάτι μου στον δρόμο. Ήταν το απόγευμα ή την επομένη της ημέρας που πρωτοέσκασε η είδηση, οπότε είχα ήδη διαβάσει πολλά σχετικά. Το πρώτο δευτερόλεπτο που είδα τον τίτλο, πριν προλάβω να τον κοσκινίσω, σκέφτηκα: ρε τον φουκαρά, δε φτάνει η βομβιστική ενέργεια, τώρα τον απειλούν και με το παρελθόν του;

    Παρόλο που δεν έχω πρόχειρο παράδειγμα, έχω έντονα την αίσθηση ότι η λέξη βόμβα σε ηχηρούς σύντομους τίτλους ειδήσεων λέγεται τόσο συχνά με μεταφορική έννοια, ως «είδηση-βόμβα», ώστε μόνο επειδή ήξερα την ίδια την είδηση συνειδητοποίησα ότι εδώ είναι κυριολεξία. Έτσι, προς στιγμήν υπέθεσα ότι αποκαλύφθηκε κάποια άγνωστη πληροφορία-βόμβα που ενοχοποιεί/εκθέτει τον Παπαδήμο.

    Είναι λίγο σαν τον ψεύτη βοσκό: λες «λύκος» για πλάκα, κι όταν θες στ’ αλήθεια να πεις ότι ήρθε λύκος δε σου ‘χουν μείνει λέξεις. Λες «βόμβα» για την είδηση, και όταν σκάσει μια αληθινή βόμβα πώς αλλιώς θα την πεις;

    Μπορεί βέβαια να ‘ναι και δικός μου παραλογισμός.

  6. LandS said

    1 Το Sun City είναι δόκιμο, τουλάχιστον για του οπαδούς της τοπικής ποδοσφαιρικής ομάδας.
    Αυτό που δεν χωνεύεται είναι το «Μπάρτσα» για τον Α.Ο. Αγ. Δημητρίου (Μπραχάμι)

  7. spiral architect 🇰🇵 said

    Πάντως, ο Γρεγοπίθηκος είναι αίλοινας:

  8. Πάνος με πεζά said

    Ωραία και η μετάφραση με τα νύχια… Πάλι καλά που το κείμενο δεν είχε κανένα «getting nailed», που σε μια από τις εκδοχές του είναι σεξουαλικό…

  9. Πάνος με πεζά said

    Όσο για την επίθεση κατά Παπαδήμου, νομίζω ότι ένα από τα κέρδη, αν μπορούμε να το πούμε, είναι ότι καθιερώθηκε η ορθή εκφορά «Μάρνη» αντί για «Μάρνης», αφού τα περισσότερα μέσα -με ολίγιστες εξαιρέσεις- την μετέφεραν σωστά.

  10. Το «ανάμεσα στους νεκρούς πολλοί αγνοούμενοι» μπορεί να είναι και σωστό. Οικονομία χώρου, το πλήρες μπορούσε να είναι «ανάμεσα στους νεκρούς πολλοί απ’ τους αγνοούμενους». Θα μου πείτε δεν χώραγε; Χώραγε, αλλά έχουν συνηθίσει να γράφουν ελλειπτικά.

  11. Έζησε στον Ελλαδικό χώρο; Έλληνας. (όπως το Σέσκλο και λοιπά προϊστορικά μέρη).
    Το έχτισε Έλληνας; Ελληνικό.

    Κι ύστερα παραπονιόμαστε όταν με την ίδια λογικοί οι Τούρκοι (π.χ.) παρουσιάζουν για Τούρκικα τα ερείπια που βρίσκονται στη χώρα τους (ας πούμε την Αλικαρνασσό).

  12. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  13. Ριβαλντίνιο said

    @ 6 LandS

    Είναι γιατί ο Π.Α.Ο. αγίου Δημητρίου έχει ίδια χρώματα με την ομάδα της αρχαίας Καλλίπολης, που ο Καρχηδόνιος Βάρκας μετονόμασε σε Βαρκελώνη. 🙂

    ==================================================
    Όταν λέμε Προάνθρωπος δεν σημαίνει άνθρωπος. Όπως το Προέλληνας δεν σημαίνει Έλληνας. Επίσης ο Homo sapiens είναι ηλικίας μόλις 130.000 ετών. Αυτά για τα οποία μιλάμε είναι χειρότερα απ’τους Νεάντερταλ. Ζώα κανονικά. Αν όμως σήμερα αποκαλέσουμε κάποιον Νεάντερταλ είναι από παρεξηγήσιμο έως ρατσιστικό ( ας θυμηθούμε τον Όλιβερ Κάν ). Πώς τώρα λοιπόν κάποιοι χαίρονται να έχουν για προγόνους τέτοια ζώα εμένα με ξεπερνάει ! 🙂 🙂 🙂

  14. Πέπε said

    @13:
    > > Όταν λέμε Προάνθρωπος δεν σημαίνει άνθρωπος. Όπως το Προέλληνας δεν σημαίνει Έλληνας.

    Πολύ σωστά. Κι όταν λέμε προχτές, δεν εννοούμε χτες. Όπως πρόπερσι δε σημαίνει πέρσι, και προηγούμενος δεν είναι ο ηγούμενος.

  15. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>Κι αυτό ήταν το τελευταίο νύχι στο κοφίνι, αν με εννοείτε.
    Σας εννούμε 🙂
    το τελευταίο καρφί στο κοφίνι των Ιταλών

  16. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    15.το τελευταίο καρφί στο κοφίνι των Ιταλών
    https://sarantakos.wordpress.com/2016/08/10/disbudak/

  17. avadista said

    «Στη συνέχεια η ανωτέρω σορός μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκάδας όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός της»

    Ναι, είμαστε υποχρεωμένοι να διαπιστώσουμε το θάνατο μιας σορού διότι μπορεί απλώς να είναι ένας άνθρωπος με το ένα πόδι στο λάκκο
    Από την ΜΕΕ ΔΡΑΝΔΑΚΗ:

    http://imgur.com/a/E1nms

    και την
    ΠΑΠΥΡΟΣ LAROUSSE BRITTANICA:

    http://imgur.com/a/SeTCO

    Κατά τις παραπάνω εγκυκλοπαίδειες, στα νέα ελληνικά, πάντα υπήρχε η σημασία του πτώματος για τη σορό.

  18. sarant said

    Καλημέρα από Ολυσιπώνα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

  19. gpoint said

    # 14

    Κυρίως προπαίδεια δεν σημαίνει παδεία…

  20. Jago said

    Πρέπει να προσέλαβαν καινούριο λογογράφο με φιλοσοφοποιητικές ανησυχίες επιπέδου Ράμφου Κοέλιο.

  21. Πέπε said

    @20:
    Αλλά βιαστικό στη σύνταξη.

    Αν η γιαγιά μου είχε καρούλια, είναι τραμ. Που παναπεί, τι ακριβώς;

  22. Emphyrio said

    Και Isla Formosa η Taiwan προτου ονομαστει επισημα Taiwan. Κατι σαν την Κεϋλανη και την Σρι Λανκα.

  23. Jago said

    @21. Σωστή παρατήρηση!

  24. sarant said

    21 Φιλοσοφικοποιητική αδεία.

    Θα λείψω για μερικές ώρες

  25. Στούμπος said

    Νομίζω ότι στα ελληνικά, μπορεί κανείς σε πολλές περιπτώσεις να αποδώσει λεπτομέρειες χρησιμοποιώντας την κατάλληλη λέξη για κάθε έννοια. Έτσι δεν υπάρχουν μόνο σοροί. Οι φοιτητές της ιατρικής μαθαίνουν ανατομία στο πτώμα. Ενταφιάζεται η σορός του…..Βρέθηκαν τα λείψανα του….Μιλάμε ακόμα και για σκήνωμα ή και για νεκρό σώμα.

    #13 Όπως όταν βρέθηκε στην Neanderthal ο Homo και πήρε το όνομά της, έτσι και στα Πετράλωνα ο Αρχανθρωπος και ας μην υπήρχαν στην προϊστορία του χώρου, ή του όντος, ούτε τα Πετράλωνα ούτε η Neanderthal ή η Σουμάτρα κτλ. Αν ονομαστεί με το όνομα του σημερινού τόπου ή με το όνομα του ερευνητή που τον βρήκε δεν ενδιαφέρει.Κάποιο όνομα θα του δώσουν και συνήθως αυτό αποτελεί τιμή. Φυσικά αν ονομαστεί π.χ. προάνθρωπος ή τελοπήθικος της Τυβιγγης, αυτό δεν είναι τίποτε το κακό για την Τυμπιγκεν.

  26. Γς said

    >«(α.λ.σ.)» ομολογώ πως δεν ξέρω τι είναι

    Κάρυστος απόγευμα και στην παραλία ένα καλαίσθητο κιόσκι με πανέμορφο περιεχόμενο.

    -Τι πουλάτε εσείς;

    -Πληροφορίες.

    -Μισό κιλό πληροφορίες, λοιπόν.

    Γελάκια.

    -Κι εγώ θέλω. Ενα κιλό!

    Γυρίζω να τον δω και είπα να δώσω τόπο στην οργή, που μου την έσπασε.

    -Αλς, ο Ομηρικός γιαλός.

    Του λέω. Και του δείχνω το ξενοδοχείο πίσω του.

    -Αλς!

    -Του Μπαμπινιώτη, μου λέει.

    -Ναι.

    Και την κάνω με ελαφριά πηδηματάκια που πήρε θάρρος, τώρα που με ρούμπωσε.

  27. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @11. Δὲν τὸ κάνουν μόνον οἱ Τοῦρκοι, Γιάννη. Τό ᾿χω δεῖ καὶ στὸ » ἔγκυρο» BBC. Tὴ μιὰ φορὰ ἡ ἐπικεφαλίδα ἔγραφε πὼς οἱ πρῶτοι ἔποικοι τῆς Εὐρώπης ἤταν Τοῦρκοι ἀγρότες. Μέσα στὸ ἄρθρο ἔλεγε πὼς προέρχονταν ἀπὸ τὴν περιοχὴ τῆς Ἀνατολίας, στὴ σημερινὴ Τουρκία, καὶ ἔφεραν τὴν καλλιέργεια τῶν σιτηρῶν στὴν Εὐρώπη.
    Τὴν ἄλλη φορὰ ἔλεγαν στὴν ἐπικεφαλίδα πὼς ὁ Σάντα Κλάους εἶναι Τοῦρκος. Μέσα στὸ κείμενο ἔγραφε γιὰ τὸν Ἅγιο Νικόλαο, τὸν ἐπίσκοπο Μύρων τῆς Λυκίας καὶ τὸ πῶς μεταφέρθηκαν τὰ λείψανά του (καὶ ἡ λατρεία του) στὴ Δύση. Τελείωναν μὲ τὴν τουριστικὴ φάμπρικα ποὺ ἔχουν στήσει οἱ Τοῦρκοι στὴν περιοχὴ μὲ διάφορα σουβενίρ (κακόγουστες ἀμερικανιὲς) ποὺ πουλᾶνε στοὺς τουρίστες.
    Παραπλανητικοὶ τίτλοι γιὰ νὰ τσιμπήσουν κλὶκ στὸν ἱστότοπο.

  28. LandS said

    9 Εδώ καθιερώσαμε τα Γουδή και Βάθη, το Μάρνη θα μας ξέφευγε;

  29. Γς said

    22:

    Από την ίδια ρίζα.

    Και Δημοκρατία της Φορμόζας για πολύ λίγο πριν την πάρουν με συνθήκη οι Ιάπωνες το 1895.

    κι ακόμα ξέρουν γιαπωνέζικα στην Ταϊβάν

    «Ο πρώτος σινοϊαπωνικός πόλεμος έκλεισε με τη συνθήκη του Shimonoseki ξεκάθαρα υπέρ της Ιαπωνίας. Τον Απρίλιο του 1895, η Κίνα παραχώρησε επ’αόριστον στην Ιαπωνία την απόλυτη κυριαρχία της Ταϊβάν και των νήσων Pescadores (Penghu). Έκτοτε και για 50 χρόνια, η Ταϊβάν διατέλεσε Ιαπωνική αποικία. Οι Ιάπωνες διοίκησαν την Ταϊβάν με αναμφίβολη αυστηρότητα, έφτιαξαν όμως στο νησί δρόμους, σιδηρόδρομο και νοσοκομεία, ενώ παράλληλα επέβαλλαν ως επίσημη την ιαπωνική γλώσσα.»

    Ελλ. Βίκη

  30. Πέπε said

    @27:
    Ναι αλλά δεν είναι το ίδιο.
    «Τούρκος» είναι μια εθνολογική έννοια με σχετικά συγκεκριμένο περιεχόμενο. Ή είσαι ή δεν είσαι, έστω και με κάποιο περιθώριο ασάφειας.

    Ενώ «Πετράλωνα» είναι η μεταγενέστερη ονομασία ενός σημείου που, την εποχή που μας ενδιαφέρει, δεν ονομαζόταν ολωσδιόλου, οπότε ο αναχρονισμός είναι αναπόφευκτος. Προφανώς «σπήλαιο των Πετραλώνων» σημαίνει «το σπήλαιο στην περιοχή που σήμερα ονομάζεται Πετράλωνα», και ο αρχάνθρωπος αντίστοιχα.

  31. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @20.
    Καράβια βγῆκαν στὴ στεριὰ, ἐπήρανε τὰ ὄρη
    καὶ στὸ μουράγιο μείνανε ἔρμοι οἱ ψηφοφόροι

  32. Γς said

    Τώρα μόλις:

    Ντριν!

    -Θα μπορούσα να μιλήσω στην κυρία …

    -Δεν είναι εδώ. Τι την θέλετε;

    -Να την ενημερώσουμε για την κρέμα ενυδατώσεως …

    -Δεν γίνεται. Πέθανε.

    -Α, να σας ενημερώσω για μια κρέμα ξυρίσματος…

    -Δεν ξυρίζομαι. Εχω γένια.

    -Εχουμε μια σειρά σαμπουάν που…

    -Ούτε πλένομαι. Γειά σας

  33. LandS said

    20 κλπ

    «Αν τα κόμματα ήταν καράβια, οι μετριοπαθείς πολίτες θα είχαν ξεμείνει στην αποβάθρα»
    Το διόρθωσα σε σωστά ελληνικά ή από εμπάθεια αναποδογύρισα το νόημα;

  34. Ριβαλντίνιο said

    Την Φορμόζα την «εθνοκαθάρισαν» οι λαθρομετανάστες Κινέζοι. 😦 Οι ντόπιοι κάτοικοι της Φορμόζας είναι πλέον μόλις το 2 % και κανονικά είναι συγγενείς των Μαλαισιανών, των Ινδονήσιων, των Φιλιππινέζων, των Μαλγασιανών κ.α. Όμως οι Κινέζοι τους έκαναν μειονότητα στον τόπο τους. 😦 😦

  35. Νέο Kid Al Kuwaiti said

    Τρώνε σκυφτά οι Κούληδες το ρύζι με το κάρυ
    στους στίχους τους καυτή η σοροκάδα
    πώς θα μπουκάρουν οι άριστοι στο αμπάρι;
    στην προκυμαία πίνουν Λουξ πορτοκαλάδα

  36. Γς said

    Καλά ε!

    Χάσατε όσοι δεν πήγατε χτες.

    Μπορείτε όμως ακόμα.

  37. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @30. Τοὺς τό ᾿γραψα, Πέπε. Ἀπ᾿ ὅ,τι θυμᾶμαι τοὺς ἔγραψα πῶς εἶναι δυνατὸν ν’ ἀποκαλοῦν Τοῦρκο ἕναν ἐπίσκοπο τῆς χριστιανικῆς ἐκκλησίας, ποὺ μιλοῦσε ἑλληνικὰ, ἦταν ρωμαῖος πολίτης καὶ ἔζησε 700 χρόνια πρὶν ἐμφανιστοῦν οἱ πρῶτοι Τοῦρκοι στὴν περιοχή.
    Μοῦ ἀπάντησαν μὲ κάποιους φτηνοὺς δικολαβισμοὺς τῆς κακιᾶς ὥρας. Δὲν τοὺς θυμᾶμαι κἂν.

  38. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @35,20. Μιὰ ποιητικὴ αὔρα φύσηξε στὸ νῆμα ἤ εἶναι ἰδέα μου;

  39. Ριβαλντίνιο said

    Για τους Τούρκους ό,τι υπήρχε στην Μ.Ασία πρίν τον 11ο αι. ήταν και αυτό τουρκικό. Οι Χετταίοι, οι Λούβιοι κ.λπ. ήταν Πρωτοτούρκοι. Οι Βυζαντνοί ήταν Τούρκοι μη εξισλαμισμένοι. Αν κάποια στιγμή έχετε χρόνο για σκότωμα διαβάστε το βιβλιαράκι του Καργάκου να σκάσετε στα γέλια, αν ισχύουν έστω και τα μισά από όσα γράφει. ( Έχει και κάποια λαθάκια, αλλά δεν πειράζει ).

  40. Avonidas said

    Καλημέρα

    «Ο πρώτος προάνθρωπος έζησε στην Ελλάδα», και στα λιγότερο σοβαρά μέσα ως «ήταν Έλληνας», έστω με την επιφύλαξη «πιθανόν να ήταν Έλληνας»

    Κύριε, κύριε, Σμυρνιός ήταν ο Ομηρος; 😛

    ο διαχωρισμός του κλάδου των προανθρώπων από τους χιμπατζήδες

    ναι, αλλα αφου ακριβολογουμε πρέπει να πεις «από τους προγόνους των χιμπατζήδων». Οι χιμπατζήδες είναι σύγχρονο είδος, οπως οι άνθρωποι.

  41. Ωωωωω, τιτούπε!!!

  42. δεν είναι ακριβώς το ίδιο. Φορμοζα ήταν το όνομα που έδωσαν στη Μεγαλόνησο οι Πορτογάλοι θαλασσοπόροι• λογικόίναι οι σημερινοί Κινέζοι να ζητούν να την ονομάζει ο υπόλοιπος κόσμος με το κινέζικό της όνομα. Αντιθέτως, Κεϋλάνη είναι εξελληνισμός του αγγλικού Ceylan, που είναι απλώς ακουστική μεταγραφή του ινδικού ονόματος ΣριΛάνκα• η χρήση του λοιπόν στα ελληνικά και περισσότερο σαν να λέγαμε Βαρανάσι τη Μπεναρές ήνΜουμπαϊ τη Βομβάη.εν

  43. Γς said

    Τραμπ: Το Βέλγιο είναι μια πολύ όμορφη πόλη!

    «Ελαβα μία επιστολή από το Βέλγιο γραμμένη στη Βελγική Γλώσσα».

    Ετσι άρχιζε σε κάποια αναφορά εναντίον μου, ένας συνάδελφος που εκτός από πρύτανης το έπαιζε και κουλτουριάρης.

    Και θυμήθηκα μια μεγάλη μας καθηγήτρια που μου έλεγε πολύ παλιότερα για δαύτον:

    -Τι περιμένεις Γιάννη από άνθρωπο που δεν έχει διαβάσει τους Τρεις Σωματοφύλακες;

  44. Το Pl. είναι Place. Après tout, τα γαλλικά είναι η επίσημη γλώσσα της Union Postale Universelle. 🙂
    Αλλά το ζήτημα των αντιστρόφως μεταγραφών είναι μεγάλο καιτο έχουμε ξανακουβεντασει εδώ . Στα Πατήσια υπάρχει ΟΔΟΣ ΝΕΪΓΥ / NEIGY ! Τέρας βέβαια, αλλά αν ήταν οδός Νεύτωνος πώς θα έπρεπε να τη μεταγραψουμε;

  45. cronopiusa said

    https://video.search.yahoo.com/yhs/search;_ylt=A0LEVj5xWylZ214AwBsnnIlQ?p=Lisboa&fr=yhs-mozilla-001&fr2=piv-web&hspart=mozilla&hsimp=yhs-001#id=43&vid=10aa8de1b5149f31955856801f806ac3&action=view

    ΟΙ «ΠΡΩΤΕΣ ΚΥΡΙΕΣ!» ΑΥΤΗ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ θα μείνει στην Ιστορία…

  46. cronopiusa said

  47. ConspiRaki Theologist said

    Απο πού προκύπτει ότι ήταν δολοφονική απόπειρα το ρεζίλεμα με στρακαστρούκες του ρουφιάνου Παπαδήμου ?
    Επειδή το λέει το Βήμα ?

  48. raf said

    Τη βδομάδα που πέρασε ο Μπογδάνος, αφού είπε τη φράση «τα φιάσκο», αμέσως μετά αναρωτήθηκε αν η λέξη κλίνεται, «όπως η Λάουρα, της Λάουρας».

  49. Γς said

    43:

    Τι δεν είναι έτσι;

    Δεν λεγόταν η Ταϊβάν Φορμόζα;

    Republic of Formosa.

    Ημουν 5 χρονών όταν ο Τσιανγκ Κάι Σεκ, μετά την ήτα του από τον Μάο Τσετούνγκ, το 1949 κατέφυγε στην Φορμόζα και έγινε Πρόεδρος της Εθνικιστικής Κίνας.

    Φορμόζα την έλεγαν τότε την Ταϊβάν και για πολλά χρόνια ακούγαμε κάθε μέρα πόσες οβίδες έριξαν οι Κινέζοι κομμουνιστές στην Φορμόζα

  50. 45 Έχω ξαναγράψει νομίζω για την οδό Δεσπεραί στη Σαλονίκη (όπου κατοικούσε ο Δύτης το σωτήριο 1996-1997), γραμμένη στα λατινικά με τρεις διαφορετικούς τρόπους σε απόσταση, ξερωγώ, τριακοσίων μέτρων 🙂

  51. Γς said

    47:

    Κρόνη, ωραία η Λισαβόνα. Δεν λέω.

    Αλλά σαν την Κοίμπρα…

  52. Jago said

    31 & 35. Έξοχες επαναναδιατυπώσεις του κούλικου ραμφουργήματος!

  53. Γς, φυσικά λεγόταν Φορμόζα η Φορμόζα, και Σιάμ το Σιάμ, και Περσία η Περσία… Κι εγώ συχνά τα λέω ακόμα έτσι. Είπα απλώς ότι Φορμόζα ήταν όνομα που έδωσαν οι ξένοι στο νησί, και κάποια στιγμή οι ντόπιοι (που δεν είναι ακριβώς αυτόχθονες, αλλά ας μην πάμε τόσο πίσω) ζήτησαν από τον υπόλοιπο κόσμο να την ονομάζει με το κινέζικό της όνομα. Λίγο σαν να ζητούσαν οι Γερμανοί να μη λέγεται Γερμανία η Γερμανία και να λέγεται… πώς αλήθεια; Θεοτισκία; Ή εμείς να λέγεται διεθνώς Hellas η Ελλάδα…

  54. LandS said

    Από όλη την ιστορία με τους κεραυνούς στο Πύργο της Τήνου, εμένα μου έκανε εντύπωση ότι στο σπίτι, στο Ταχυδρομείο και στον Άη Δημήτρη ο κεραυνός κατάπεσε, ενώ τον Άη Νικόλα τον επισκέφτηκε.

  55. Πέπε said

    Λοιπόν, σχετικά με τον Έλληνα προάνθρωπο:

    Εμείς είμαστε βέβαια πρώτα Έλληνες και μετά άνθρωποι. Αυτό όμως δεν είναι όλο. Έλληνες (και με ακόμη ειδικότερες καταγωγές) ήμασταν πριν καν γίνει ο κόσμος:

    Ως γνωστόν, η μυθολογία παραδίδει δύο διαφορετικά σπήλαια στην Κρήτη όπου έκρυψε τον μικρό Δία η Ρέα από τον πατέρα του τον Κρόνο. Το ένα είναι κοντά στ’ Ανώγεια, το άλλο στο Ψυχρό του Οροπεδίου Λασιθίου. Ήδη από κείνα τα προ-οτιδήποτε χρόνια, στ’ Ανώγεια ήταν κυρίως βοσκοί, ενώ στο Οροπέδιο καλλιεργούσαν την περίφημη πατάτα Οροπεδίου.

    Λένε λοιπόν οι Ανωγειανοί – ο Ψαραντώνης συγκεκριμένα:

    Ο Δίας ήτανε βοσκός στ’ Ανωγειανό τ’ αόρι
    κι είχε και το μιτάτο του πέρα στο Περαχώρι.

    Και απαντούν οι Λασιθιώτες:

    Ο Δίας ήταν στο Ψυχρό και μάζευε πατάτες
    κι ας πάψουν οι Ανωγειανοί να έχουν αυταπάτες.

  56. Σωτήρς said

    39 Οι Τούρκοι κάνουν καλύτερη ρελάνς από εμάς σε σχέση με την προγονομανία. Το βιβλίο εκμάθησης της τουρκικής λέγεται Yeni Hitit, νεοχετταίοι, νεοχιττίτες. Τώρα με τον ελλανιοπίθηκα μπορούμε να πάρουμε κεφάλι. Εμπρός πατριδεμπόροι!

  57. Γς said

    57:

    Και χτες μόλις ο Σουλτάνος απαγόρευσε ττη λέξη «αρένα» στις ονομασίες γηπέδων

    http://www.naftemporiki.gr/story/1240008/o-erntogan-apagoreuei-ti-leksi-arena-stis-onomasies-gipedon

  58. Θρασύμαχος said

    Ομολογώ πως με ανατριχιάζει η παρουσία, ανάμεσά μας, του αποστολέα υπ’ αριθμό 48

  59. Γς said

    59:

    Και δεν έχουμε μηχάνημα X- ray να ελέγχουμε τις αναρτήσεις του.

    Θα μας τινάξει το ιστολόγιο στον αέρα

  60. Spiridione said

  61. ΣΠ said

    46
    Ευτυχώς σήμερα δεν έχουμε τίποτα ομοφοβικά σχόλια γι’ αυτή την φωτογραφία.

  62. 63 Μην βιάζεσαι, αγαπητέ. Προσωπικά την θεωρώ κοσμοϊστορική, ακόμα κι αν οι σύζυγοι των εικονιζομένων δεν συναντήθηκαν με τους αγνότερους σκοπούς.

  63. Μαρία said

    63
    Αν κλικάρεις το λινκ, θα δεις οτι έχουμε και μια …γκούγκαρ σε σχόλιο γραμμένο μάλιστα απο γυναίκα.

  64. Μαρία said

    ΓΡΑΜΜΑΤΈΑΣ Πολυιατρείου υψηλών απαιτήσεων,εμφανίσιμη τόσο σε σώμα όσο και σε πρόσωπο, ψηλή, με ακριβή γκαρταρόμπα και ψηλές γόβες, επικοινωνιακή, με πολύ καλή γνώση – χρήση Η/Υ, προγραμματισμό και διαχείριση επισκέψεων για 8 ωρη μόνιμη απογευματινή εργασία (14. 00 – 22. 00 ). Αμοιβή 1000 Ε+ extra. θα απαντηθούν μόνο οι αιτήσεις που πληρούν όλες τις προύποθέσεις. Αποστολή ερωτήσεων, βιογραφικού και φωτογραφία προσώπου και σώματος στο fdvts@ hotmail. com, τιμή 1.000€, συζητήσιμη
    http://www.xe.gr/jobs/grammateis%7Cad-362622478.html

  65. Καιρό είχα να ακούσω τόσο καλά (και δίκαια) αγγλικά

  66. 46, … και μια γκούγκαρ (από την λεζάντα της φωτογραφίας)

    Παρακαλώ λίγο σέβας: Κούγκαρ! 🙂

  67. Γιάννης Ιατρού said

    47, 52: Κρόνη και Γς
    Εδώ θα βρείτε ωραία Fado, Πορτογαλέζικα, αν σας ενδιαφέρει αυτό το είδος μουσικής (π.χ. το #1 και #10) 🙂
    Τα περισσότερα από αυτά τα έχουν κατεβάσει πιά από το «Μέγαρο Μουσικής των φτωχών», αλλά αν τα θέλετε, υπάρχουν στην προσωπική βιβλιοθήκη…

  68. 46,
    Παρεμπιπτόντως, είχαμε τον πρώτο κύριο της Γερμανίας για σεμινάριο στο UH τις προάλλες.
    Δεν βάζω φωτογραφία γιατί αποφεύγει την εξ αγχιστείας δημοσιότητα, αλλά στέκομαι στο ότι τον αναφέρει η Βίκη ως καταξιωμένο χημικό και πανεπιστημιακό, όπου γράφει (δεν μπόρεσα να αντισταθώ)

    «[Sauer‘s] computational studies have allowed for a better understanding of … acid sites.»

  69. 70 Σωστά, είναι σεμνός άνθρωπος και αξιόλογος επιστήμονας.

    Παρεμπιπτόντως Μιχάλη, μιας και ζεις στο Τέξας. Επειδή παρακολουθώ διάφορα αμερικανικά οπλομπλόγκς (ομπλόγκαβλα), πως βιώνεις την ανοιχτή οπλοφορία στην πολιτεία σου, ως απλός κάτοικος και πολίτης;

  70. 66 Μαρία, για την απαράδεκτη αγγελία έχει πέσει ιδέα στο τουήτα να στέλνουν απανωτές ντικπικς (πεοφωτογραφίες) στο εικονιζόμενο μέιλ.

  71. Γιάννης Ιατρού said

    70: Μιχάλη, εκείνη η ξυνίλα (από το όξινος 🙂 ) δεν είναι τυχαία 🙂

  72. Παναγιώτης Κ. said

    @48. Κανένα πρόβλημα δεν λύνεται μισώντας. Και… δεν θεολογώ… 😦

  73. Γιάννης Ιατρού said

    71: Ε, τι; Πώς …

  74. Μαρία said

    70
    Καταχρηστικά πρώτος κύριος. Η Γερμανία έχει πρώτη κυρία, την κυρία Έλκε.

    72
    Εγώ την διαβίβασα στη γ.γ. ισότητας.

  75. 76 Διότι βλέπω κάτι τέτοιες φωτό http://cbsnews1.cbsistatic.com/hub/i/2014/06/04/51a596ea-d16c-4bcc-8f4f-dcf2a56be15f/bn-db555targetg20140603151325.jpg ή http://cdn.presstv.com/photo/20160101/982d6795-d815-439d-9ae6-a13d6b4315fb.jpg

    και σκιάζομαι http://www.foxnews.com/us/2016/02/08/open-carry-in-texas-much-ado-about-nothing-despite-doomsayers-predictions.html

    κι ας είναι προπαγάνδα της NRA

  76. 77β και πολύ καλά έκανες

  77. 74,
    Γλυκύτατος, πάντως ο Δρ. Sauer διαπροσωπικά! 🙂

  78. Spiridione said

    για το στίγμα και στιγματίζω κάποιες παλιότερες σκέψεις στο άρθρο του Νικοκύρη
    https://sarantakos.wordpress.com/2014/09/10/stigma/#comment-241522

  79. 71,
    Δεν καταλαβαίνεις τίποτα, τα όπλα είναι περισσότερο συλλεκτικά αντικείμενα.
    Το θέμα της οπλοφορίας έρχεται πάντα στην δημοσιότητα μετά από κάποιο μακελιό και μετά ξεχνιέται πάραυτα χωρίς να αλλάξει τίποτα.
    Τελευταία είχε έρθει στο προσκήνιο η οπλοφορία σε πανεπιστήμια, όπου, κατά διαβολική σύμπτωση πήρα αυτήν την φωτογραφία χτες.

  80. ΩχΜπαναΐτσαμ’ Τρυπητή!

  81. Ριβαλντίνιο said

    @ 71 Σκύλος

    Παρεμπιπτόντως Μιχάλη, μιας και ζεις στο Τέξας. Επειδή παρακολουθώ διάφορα αμερικανικά οπλομπλόγκς (ομπλόγκαβλα), πως βιώνεις την ανοιχτή οπλοφορία στην πολιτεία σου, ως απλός κάτοικος και πολίτης;

    Σε αντίθεση με σένα ο Μιχάλης δεν παρακολουθεί απλά. Κατεβαίνει στο deep net και παραγγέλνει ! 😆 Μέχρι και τάνκ έχει στο οπλοστάσιό του. 🙂

  82. Μαρία said

  83. 85 Καλά λες! Δεν τον εγνώρισα που ξυρίστηκε!

  84. Γιάννης Ιατρού said

    83: Μιχάλη, πάντως πρόλαβα και πήρα φωτό, όσο η πόρτα με την ταμπελίτσα ήταν ανοιχτή ακόμα 🙂

  85. 85, … Μέχρι και τάνκ έχει στο οπλοστάσιό του. …

    Λοιπόν, άκουσα προχτές διαφήμιση στο ράδιο για ράντσο (κάπου 4 ώρες οδήγημα από δω) όπου νοικιάζουν, λέει, Σέρμαν να τα οδηγήσεις και να ρίξεις και με το κανόνι τους σε καμμιά βελανιδιά!
    Μετά, μπορείς να ταΐσεις και άγρια ζώα που εκτρέφει το ράντσο.
    Σκέφτομαι να πάω! 🙂
    Ουπς, τώρα είδα την τιμή…

  86. Κι όποιος έχει μικρά παιδιά και θέλει να τους πάρει σάκκα για το Σεπτέμβρη http://www.thefirearmblog.com/blog/2014/03/13/childrens-bulletproof-backpacks-the-reality-of-2014/

  87. 89 ο άλλος αγόρασε (άοπλα) Μιγκ από την πρώην Ανατολική Γερμανία κι από τη Μολδαβία, τα συντήρησε και τα νοικιάζει για τσάρκες

  88. ‘Σαπέρα, στο Τέξας, πάντως, είναι ο καθένας με το μπόνο του.

  89. Το θέμα της οπλοχρησίας είναι εξαιρετικά πολύπλοκο, και δεν λύνεται με νομοθεσία, όπως εξηγούν δημοσιεύσεις και σε λίμπεραλ και σε κονσέρβατιβ τύπο.

    Μια πολύ καλή ανάλυση έχει η Νομική του UCLA, αλλά δεν προλαβαίνω να την βρω τώρα – θα την βάλω αργότερα, γιατί αλλιώς θα χάσω τον τελικό του Κυπέλλου Αγγλίας στο Richmond Arms!

  90. Αιμ said

    Καλησπέρα

    2#. Μπακαλιάου !

  91. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

  92. gpoint said

    # 85

    Πριν 40 χρόνια πάντως στην Βηρυττό που ήμουνα όλοι οπλποφορούσανε ( πλην των αστυφυλάκων που το απαγόρευε ο νόμος !! ) και μια χαρά ήτανε γιατί κανένας δεν τολμούσε να κάνει μαγκιές και κολπάκια για ευνόητους λόγους (κοινώς καλάσνικοφ περασμένο στον ώμο).
    Ο μόνος κίνδυνος ήτανε μη σε περνάγανε για άλλον γιατί πρώτα πυροβολάγανε και μετά εξακριβώνανε. Κι όμως το συνήθιζες σε 2-3 μέρες το πολύ (αν είχες επιβιώσει)

  93. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    86.https://twitter.com/mhdeiasaganaki/status/868146976608722944

  94. Ριβαλντίνιο said

    @ 96 gpoint

    Και εγώ σε έναν γάμο που είχα πάει όλοι είχαν όπλα και πυροβολάγανε. Και ξαφνικά έρχονται ο δήμαρχος, ο παπάς, o διευθυντής του σχολείου και ο διοικητής της αστυνομίας και λέω «Ωραία ! Ήρθαν οι αρχές του τόπου και θα ησυχάσουν τα αυτάκια μας.» Αμ, δε ! Αυτοί ήταν χειρότεροι από τους άλλους και έκαναν μεγαλύτερο σαματά . 🙂

  95. 96 Πριν 40 χρόνια στο Μπερούτι, μύριζε πολύ μπαρούτι. Δύσκολα λες ότι είχε ηρεμία.

    98 Τα ίδια και στο χωριό μου, όπου ο πρόεδρος του συλλόγου είναι τσοςμπά.

  96. Γς said

    98, 98:

    Τώρα όμως που ο Ελληνολιβανέζος Γς-τζούνιορ κάνει τσάρκες Στουτγάρδη-Αθήνα-Βηρυτός τα πράγματα έχουν αλλάξει

  97. dryhammer said

    20,31 κλπ

  98. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    31-35 Ευγε!

    41 !!

    45 Δεν είχα σκεφτεί το Place

    82 Πάει, ξεχνάω….

  99. gpoint said

    # 99

    κι όμως όλα ήρεμα ήτανε… ακόμα και στην πλαζ που είμασταν κι έπεσε μια ριπή πολυβόλου ανάμεσα στους ξαπλωμένους στην άμμο, έβλεπες να πετιέται η άμμος όπωςσε τανίες… μόλις τελείωσε η ριπή αφού δεν κτύπησε κανένας, ούτε καν θέμα συζήτησης δεν ήταν. Αν δεν το ζήσεις δεν το πιστεύεις… άκουγες μπουμ και γύρναγες πλευρό. Το πρωί θα σου λυνότανε η απορία αν ανατίναξαν την Αλφα ή την Πειραιώς, έτσι απλά.
    Για να καταλάβεις ανταλλάσσανε πυρά ο Λυκαβηττός με τα Τουρκοβούνια και από κάτω στην Αλεξάνδρας έπαιρνες τον καφέ σου στην χλιδή. Μόνο από λάθος θα έπεφτε κανένας όλμος εκεί όπως η ριπή στην πλαζ. γι αυτό αι κανένας δεν έφευγε.

  100. gpoint said

    Ημίχρονο και προηγείται η Αρσεναλ. Αν το πάρει θα κάνουν ρεκόρ και η Αρσεναλ και ο Βενγήρος

  101. 103 Παναγίτσαμ’ κι Αγιαβαρβάρα, πούσαι και του πυροβολικού.

  102. Αιμ said

    #. 59. Εγώ πάλι όχι

  103. 106 Συμφωνώ.
    Τελικά, φίλε Μιχάλη, δεν χρειάζονται όπλα για να γίνει το κακό. Αρκεί να υπάρχει μίσος. 😦

    http://www.naftemporiki.gr/story/1240212/ipa-duo-andres-dolofonithikan-epeidi-uperaspistikan-mousoulmanes-mesa-se-treno

  104. gpoint said

    Η Αρσεναλ μπορεί ν πήρε το κύπελλο αλλά ο ΠΑΟΚ πάλι την απέκλεισε !!!!!

    http://www.paok24.com/podosfairo/96031/ston-teliko-ta-pitsirikia-tou-paok

  105. gpoint said

    Και φυσικά είμαι με την Αϊντραχτ στην Γερμανία λογω ασπρόμαυρων χρωμάτων

  106. BLOG_OTI_NANAI said

    Στο Δελτίον της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας της Ελλάδος 4 (1892), σελ. 350 (μαζί με άλλα κουφά βαπτιστικά) λέει για Φορμόζης στην Κρήτη:

  107. Μαρία said

  108. sarant said

    110 Eνδιαφέρον αυτό!

  109. 110 Μ΄αρέσει ο Συριανός Τριήραρχος.

    111 Πόσο μίσος ο κερατάς έχει στο βλέμμα του…

  110. Γιάννης Ιατρού said

    113α: Αμ ο Ροδοκανάκης κλπ.; αλλά αυτός είναι απ΄την Κάσο, χάθηκε η Χίος. Και δεν λέει κι ήταν πρίγκιπας 🙂

  111. Γιάννης Ιατρού said

    111: Ούτε ένα τσιγάρο δρόμος ….

  112. Μαρία said

    Τι να πει κι ο Τοτός απ’ το Αϊβαλί.
    Ρηγάδες έχει πάντως κι η Χαλκιδική στο πρώτο πόδι.

  113. 92,
    Ήταν εδώ (στο Χιούστον) για συναυλία οι U2 προχτές.

  114. sarant said

    Να μας δώσει ο Blog και το πρώτο μισό του καταλόγου

  115. Μαρία said

    Βρήκε τη θέση του. https://pbs.twimg.com/media/DA2YCUSXYAk7wE7.jpg

  116. Μαρία said

    118
    Κατέβασέ το http://pc-3.lib.uoi.gr:8080/jspui/handle/123456789/HASHff5ba02e4c9578d02c92c5

  117. 92,
    Ξέχασα να βάλω και μπόνους 😀 για το μπόνο.

  118. 90, … σάκκα για το Σεπτέμβρη …

    Είναι το μοντέλο tabullet rasa για μαθητές που μόλις ξεκινάνε το σχολείο.

  119. Μαρία said

    Τέτοιο σόλοικο υποθετικό λόγο δεν έχω ματαδεί.

  120. BLOG_OTI_NANAI said

    118,120: Πρόλαβε η Μαρία!

    Για να βρίσκονται σε λίγο καλύτερη μορφή και εδώ:

    σελ. 1 (εξώφυλλο)
    σελ. 2
    σελ. 3
    σελ. 4

  121. PL.AIN STAIN = Απλός λεκές

  122. Γιάννης Ιατρού said

    124: Β_Ο_ΝΑΝΑΙ
    Μιας κι έκανες την καλη πράξη να την στρογγυλέψουμε με τα ανωτέρω + την σελίδα με τις διορθώσεις σε πιντιέφι και σε DIN A4 🙂
    Εδώ

  123. cronopiusa said

    69
    Γιάννη Ιατρού ευχαριστούμε

  124. Γιάννης Ιατρού said

    127: Νά ‘σαι καλά Κρόνη, αν τα θέλεις για την προσωπική βιβλιοθήκη, πάρε το μέιλ μου απ΄τον Νίκο ….

  125. Γιάννης Ιατρού said

    126: Ενημερωτικά: Στο πιντιέφι του #126 προσέθεσα στο τέλος και δύο σελίδες με ονόματα της Χίου, του ιδίου συγγραφέα, από τον τόμο 3.

  126. sarant said

    120-124-126 Α μπράβο!

    Κάποια από αυτά βέβαια είναι χαϊδευτικά γνωστών ονομάτων πχ το Γάκης (Γιώργος)

  127. Μαρία said

    129
    Γλύφτης και λοιποί. Μπορεί βέβαια ο άνθρωπος να ήταν γλύπτης κι όχι γλείφτης.

  128. Γιάννης Ιατρού said

    131: χιχιχι, καλά έχει κι άλλα ωραία, π.χ. Τζιρόκαυλος, 8η γραμμή από το τέλος (τελευταία σελίδα), αυτό το Τζιρο* έχει λοιπόν ιστορία μακράν 🙂

  129. Πέπε said

    129:
    Σκάλωσα λίγο μέχρι να προσέξω ότι αυτά από τα Καρδάμυλα είναι επώνυμα.

    Μου έκανε δε κάποια εντύπωση η καταχώρηση «γυναικεία [βαφτιστικά] αγνώστων μερών > Κωνσταντίνα»!

  130. Μαρία said

    https://left.gr/news/syllipsi-10hronoy-gia-epaiteia-sti-mosha-epeidi-diavaze-poiimata-ston-dromo

  131. Μαρία said

    Μεταξύ άλλων, στην επίμαχη ανάρτηση που προκάλεσε τη σύλληψή του, έγραφε ότι «δεν θα με ενοχλούσε καθόλου άν έσκαγε και μια ακόμα βόμβα στα πόδια του Στουρνάρα», προκαλώντας την έγκληση του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας ο οποίος προσέφυγε στον αρμόδιο υπουργό,τις διωκτικές αρχές και την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
    http://www.documentonews.gr/article/synelhfthh-syndikalisths-ths-eshea-gia-anarthsh-sto-facebook-kata-stoyrnara#.WSoEdqiYk-M.twitter

  132. Γς said

    117:

    Δίπλα στο Astrodome, στο NRG Stadium. Γουστάρω

  133. Γς said

    Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι σε κοινή εκδήλωση με αίτημα την επανένωση της Κύπρου
    Τραγούδησαν μαζί

    http://www.iefimerida.gr/news/302646/ellinokyprioi-kai-toyrkokyprioi-ekanan-ekdilosi-zitontas-epanenosi-tragoydisan-mazi

    Όλοι τραγούδησαν μαζί το τραγούδι «Η δική μου η πατρίδα» της Τουρκοκύπριας ποιήτριας Νεσέ Γιασίν, σε μουσική του αείμνηστου Μάριου Τόκα, και άφησαν λευκά μπαλόνια να πετάξουν στον ουρανό.

  134. Παναγιώτης Κ. said

    Αυτή ώρα στην ΕΤ1 είναι ο καινούργιος διευθυντής Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος όπου μιλάνε για το παιχνίδι «Μπλε Φάλαινα».
    Παράπλευρη δική μου απορία: Η αυξανόμενη διάδοση του διαδικτύου μήπως έχει συντελέσει στη μείωση της διάδοσης των ναρκωτικών; Υπάρχει άραγε κάποια σχετική έρευνα; Τι λέει η συλλογική σοφία του ιστολογίου;

  135. Spiridione said

    Απ’ τη Μύκονο τα πιο ωραία: Λοξή, Ταρώ, Φρασκώ.
    Λισαβώ όχι απ’ τη Λισαβόνα 🙂 αλλά μάλλον απ’ την Ελισάβετ

  136. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    135.Και εννέα άλλοι διώκονται λεέι

  137. Γς said

    140:

    >ελευθερία του λόγου

    ;

  138. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    140.α.Να πω ότι προσωπικά σοκαρίστηκα καθώς μπήκα στο ιστολόγιο και διαβάζω πρώτα για τη δίωξη και μετά θέλοντας να αναρτήσω το 140β, που το είδα χθες βράδυ και μ΄άρεσε(αλλά αφορά τις σαχλαμάρες περί ηθικής αυτουργίας) πέφτω στο τουί ότι διώκονται κι άλλοι εννέα και ότι γνωστοί δημοσιογράφοι υπογράφουν υπέρ της δίωξης κι εκεί ένιωσα απόγνωση.και ανάρτησα το τουί με τα ονόματα των υπογραφόντων χωρίς να προσέξω το σχόλιο- χαρακτηρισμό που αλλιώς δεν θα το μετέφερα. Φαντάζομαι πως θα χιλιοαναρτηθούν τα καθέκαστα και δεν υπάρχει χρεία χαρακτηρισμών για να σκεφτούμε τί παίζει. Tον Φιλιππάκη. δεν τον ξέρω ούτε το eddie.

  139. Bodos said

    Της Ζήνα, της Φαίη κλπ απο την τηλεόραση

  140. sarant said

    139 Λισαβώ από την Ελισάβετ, πράγματι.

    Για τα φιλιππάκεια, ίσως συζητήσουμε αύριο.

  141. spiral architect 🇰🇵 said

    Άκυρος ο συναγερμός, δεν συνελήφθη ο Φιλιππάκης.

  142. spiral architect 🇰🇵 said

  143. Pedis said

    δεν βλέπω να υπάρχει κάνα θέμα χοτ με την επίθεση κατά του πολυαγαπημένου μας και πολυχρονεμένου τέως πρωθυπουργού, ο θεός να μας κόβει είκοσι χρόνων μισθά και να του δίνει θέσεις διοίκησης και εξουσίας (είδες Νικοκύρη πώς θωρακίζω το ιστολόγιο!;)

    δηλ.

    δεν περδεύθη ακόμη η Σώτη να τρέξουμε όλοι να μυρίσουμε;

    (πώς στο διάτανο είναι ο αόριστος του κλάνω στη λόγια μορφή του;)

  144. Γς said

    … υμόρ

  145. Γς said

    μαλοντοράν

  146. ΣΠ said

    147
    Στα αρχαία «έπαρδον».

  147. Pedis said

    # 150 – εξού και παρδόν!
    🙂

  148. Γς said

    ποτέ δεν θα γίνεις κάτι περισσότερο από ένας Φιλιππάκης

    Από το Fb

  149. sarant said

    153 Πού ειναι αυτό;

  150. Παρίσι γράφει κάποιος από κάτω, και κατά διαβολική σύμπτωση έτυχε να περάσω απ’ έξω όταν ήμουν πρόσφατα. Στο Σαιν-Συλπίς αν δεν κάνω λάθος!

  151. 155 Μα τον Άγιο Σουλπίκιο, που θάλεγε κι ο κάπταιν Χάντοκ.

  152. Νεο kid Al Kuwaiti🔪 🇸🇦🔪🌵 said

    63. 65. Πρέπει να κόβει κκελλε..
    Γι αυτό και το κύριε ελέησον 🤓💰🗼

  153. Γς said

    Στο 6ο διαμέρισμα. Στην Carrefour Odéon. Στο Σεν Ζερμέν ντε Πρε

  154. Νεο kid Al Kuwaiti🔪 🇸🇦🔪🌵 said

    66. 😂😂😂

  155. 158 Ε, κοντά έπεσα!

  156. 160

    Phone: +33 1 46 34 26 91

  157. άκλιτο και το αρχιπέλαγο

    15 μαγικές φωτογραφίες απ’ το νορβηγικό Αρχιπέλαγο του Λοφότεν, για το οποίο είχε γράψει και ο Καββαδίας

    http://www.lifo.gr/articles/mikropragmata/145161

  158. sarant said

    Οκ!

    Το πέλαγο πάντως είναι δόκιμη ονομαστική, του πελάγου.

  159. Γιάννης Ιατρού said

    156: Ελάτε ρε σεις, γνωστό μαγαζί, εδώ χρόνια τώρα ψωνίζει κι ο Ριβαλντίνιο απ΄ αυτό 🙂

    15 Carrefour Odéon Saint Germain des Pres, Paris, Paris, France – 75006
    (να βάζεις την πλήρη διεύθυνση Γς, δεν θα ψάχνει ο κόσμος… 🙂 )

  160. Γς said

    158:

    Τον έλεγαν Ιάκωβο Δεληγιάννη, πεντικοστιανό reverend στην ΝΥ.

    Τα παιδιά μου όμως τον έλεγαν Κύριε Ελέησον.

  161. Γιάννης Ιατρού said

    162: Σκύλε,

    αυτό το πρόσεξες που γράφει;
    … οι μετακινήσεις είναι εύκολες ακόμη και με συμβατικό αυτοκίνητο, αφού όλα τα νησάκια επικοινωνούν μεταξύ τους με γέφυρες και τούνελ… !!!

    Και δεν φαίνονται και σαν «γεφυράκια» …

  162. Γς said

    164:

    Ηταν και μια Γαλλιδούλα εκεί, που ήταν Τουρκάλα.
    Αλλά ασ’ το γιατί μερικοί εδώ μέσα ζηλεύουν

    Είναι όμως η Αγία Κλοτίλδη εκεί στο Σεν Ζερμεν ντε πρε, όπου σύμφωνα με ένα γαλλικό περιοδικό εκτελούντο επισκευές.

    Και επειδή, όπως λέει η εφημερίδα, εκεί εκκλησιαζόταν ο Καραμανλής, που ήταν στο Παρίσι καθησύχαζε τους αναγνώστες ότι για απλές στηρίξεις καντηλιών επρόκειτο!

  163. 166 και να σε πιάσει πλάγιος άνεμος εκεί πάνω, έ; θα δεις το Χριστό ανθυπασπιστή

  164. Ριβαλντίνιο said

    @ 164 Γιάννης Ιατρού

    🙂

    Αφού ο Γς λέει ότι είναι Πεντηκοστιανός. Δεν συχνάζουμε σε καταστήματα αιρετικών. 🙂 Είμαστε χριστιανοί ορθόδοξοι.

  165. Γιάννης Ιατρού said

    168: Ναι ρε, αλλά έχει στύλ (και σημαιάκι για να ξέρεις από πού σού ΄ρχεται το μπουγάζι! Με καμπύλες που λένε 🙂
    ΥΓ: Κάνεις και καμιά φιγούρα παίρνοντας φόρα, λέμε τώρα …

    169: Καλό 🙂
    (δεν τό ΄ξερες όμως και πήγαινες…., ο Γς σου άνοιξε τα μάτια, μέχρι και το όνομα ήξερε, και κάτι άλλοι λέγανε στο άλλον νήμα πως δεν ξέρει κλπ. και κάτι για Ιντιάνα Τζόουνς και τέτοια 🙂 )

  166. Γς said

    169:

    >ο Γς λέει ότι είναι Πεντηκοστιανός.

    Οχι εγώ. Αυτός.

    κι έγραφα γι αυτόν εδώ:

    Θυμήθηκα τον Κυριεελέησον [ετσι τον έλεγαν τα παιδιά μου], έναν ευαγγελιστή ιερωμένο στις ΗΠΑ. Είχαμε περάσει και του κάναμε δώρο μιά κούτα Βίβλους της Βιβλικής Εταιρείας και όταν πήγαμε να φύγουμε ήρθε να μας ευλογήσει σε ριμότ φάση στο πάρκιν λοτ.

    Τι να κάνω κι εγώ΄Κάνοντας όπισθεν τον κοίταζα που σταύρωνε τα δάχτυλά του και τέτοια, μέχρι που Μπουμ! [στον από πίσω].

  167. Γς said

    Ούτε ταβέρνα να’ τανε!

  168. cronopiusa said

    128

    Γιάννη Ιατρού σ’ ευχαριστώ πολύ, ελπίζω όταν βρει λίγο χρόνο ο Νικοκύρης είτε να στείλει σ’ εμένα το ημέιλ σου είτε σ’ εσένα το δικό μου

  169. Γς said

    173:

    και μιας κι η Κρόνη λέει για ημέηλ κι εγώ για ΝΥ
    να και τούτο:

    Ηταν μια εποχή που ήταν η εισαγωγή τους περιορισμένη ή απαγορευόταν ή δεν ξέρω τι ακριβώς συνέβαινε κι οι μπανάνες ήταν ακριβές στην Ελλάδα.

    Κι ο μεγάλος μου γιος, πιτσιρικάς τότε, δεν τις χόρταινε σαν πήγαμε στην ΝΥ. Ολο με μια χάρτινη σακούλα ήταν.

    -Πρόσεχε τις φλούδες! Στα σκουπίδια.

    -Ναι μπαμπά.

    Μέχρι που μια μέρα τον βλέπω να πετάει προσεκτικά τα φλούδια σ αυτό που νόμιζε ότι ήταν κάδος σκουπιδιών:

    US MAIL

  170. Πέπε said

    @174:
    > > Ηταν μια εποχή που ήταν η εισαγωγή τους περιορισμένη ή απαγορευόταν ή δεν ξέρω τι ακριβώς συνέβαινε κι οι μπανάνες ήταν ακριβές στην Ελλάδα.

    Νομίζω απαγορεύονταν, για να προωθούνται οι ντόπιες κρητικές.

  171. sarant said

    173 Πες το κι έγινε!

  172. Γιάννης Ιατρού said

    175: (τέλος)
    Πέπε, κι αυτές από το Γαλαξίδι 🙂 🙂 🙂 (Τζί, άκουσες, ε;)

  173. Γιάννης Ιατρού said

    173: Cronopiusa
    Αποστολή εξετελέσθει 🙂

  174. Pedis said

    Αν είσαι φασίστας οι εισαγγελείς έχουν ρεπό

    Μα όχι, τι λέεετε τώρα … υπερβολέεεεες!

  175. Κουτρούφι said

    #104, 108. Έβαλε γκολ ο Ramsey: h**p://www.protothema.gr/greece/article/683488/apeviose-o-konstadinos-mitsotakis/

  176. Γιάννης Ιατρού said

    180: Κουτρούφι
    Μεγάλε, τώρα το είδα, προηγήθηκες, εύγε !!!

  177. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @108. Γιῶργο, τελικὰ τὸ πήραμε τὸ κύπελλο Lennart Johansson (K13). Ἑγὼ θὰ στὰ λέω;

    PAOK FC vs FC Groningen: 4-2

    ΥΓ. Τί θὰ γίνει μ᾿ ἐκείνη τὴν ἐπένδυση τοῦ Ἰβάν στὰ Θερμιὰ; Ἔχω στείλει σῆμα κάτω καὶ τὰ παιδιὰ καθαρίζουν τὰ οἰκόπεδα (βάλανε μέσα τὰ κατσίκια νὰ τὰ βοσκήσουν) κι ἑτοιμάζουν ΣΟΠΑΟΚ ΚουΚουΣε.

  178. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    (Συνέχεια 182). ΣΟΠΑΟΚ ΚουΚουΣε: Σύνδεσμος Ὁπαδῶν ΠΑΟΚ Κέας-Κύθνου-Σερίφου.

  179. Γιάννης Ιατρού said

    182: Δημήτρη,

  180. Μαρία said

    Εξαφανίστηκε κι ο Κουβάτσος.

  181. Εγώ said

    58 Από μία πρόχειρη ματιά στη Wikipedia, έχουν ήδη αλλάξει στα λήμματα τις ονομασίες Arena για διάφορα τουρκικά γήπεδα. Ωστόσο το Arena αντικαταστάθηκε από το ελληνικής καταγωγής Stadium (τουρκικά Stadyum), που ωστόσο έχει περάσει στη γλώσσα, όπως όμως και το Arena.

  182. sarant said

    187 Όχι (ακόμα) την Αρενα της Ούλκερ

    https://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%9Clker_Sports_Arena

  183. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    https://twitter.com/hashtag/bogdanos?lang=el

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: