Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Του ανταποκριτού μας

Posted by sarant στο 22 Μαΐου, 2019


Το σημερινό άρθρο είναι αναδημοσίευση. Όχι όμως αναδημοσίευση παλιότερου άρθρου του ιστολογίου, αλλά αναδημοσίευση μερικών σχετικά πρόσφατων δημοσιεύσεων που έκανα στο Φέισμπουκ. Την αναδημοσίευση αυτή δεν την κάνω για να… λουφάρω άρθρο, αλλά επειδή σκέφτομαι ότι οι περισσότεροι από τους τακτικούς σχολιαστές του ιστολογίου δεν παρακολουθούν το Φέισμπουκ και επίσης επειδή οι δημοσιεύσεις στο Φέισμπουκ, όσες γίνονται σε προσωπικό προφίλ και όχι σε σελίδες, είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθούν όταν περάσει λίγος καιρός και δεν μπαίνουν στην αναζήτηση του Γκουγκλ.

Όχι ότι θα χάσει η Βενετιά βελόνι, αλλά ίσως έχουν κάποιο ενδιαφέρον τα όσα έγραψα -εσείς θα μου το πείτε. Τα κειμενάκια του σημερινού άρθρου γράφτηκαν όλα τις τελευταίες 30 περίπου μέρες και ένα-δυο έχουν κάποια επικαιρότητα. Κοινό χαρακτηριστικό τους έχουν ότι αφορούν πράγματα που έκανα, είδα ή έμαθα εδώ στα ξένα, εξού και ο τίτλος. Εδώ έχω κάνει κάποιες αλλαγές-προσθήκες.

* Εκλογές στο Μεγάλο Δουκάτο

Στις ευρωεκλογές στο Λουξεμβούργο εκλέγονται 6 ευρωβουλευτές, που είναι ο μικρότερος αριθμός εδρών για κράτος μέλος, τον ίδιο έχουν και Κύπρος, Μάλτα και Εσθονία, είναι το κατώτατο όριο.

Δεν πάει ακριβώς αναλογικά με τον πληθυσμό, τα μικρότερα κράτη μέλη είναι ευνοημένα: η Γερμανία έχει 96 ευρωβουλευτές, η Γαλλία 74. Αν γίνει ποτέ το Μπρέξιτ, κάποιες από τις 73 έδρες των Βρετανών θα πάνε σε μεγαλύτερα κράτη για να διορθωθεί κάπως η έλλειψη ισορροπίας, οι άλλες θα καταργηθούν διότι το όριο εδρών που βάζουν οι Συνθήκες είναι 705 και τώρα προσωρινά έχει ξεπεραστεί. (Ίσως βέβαια μετά αυξηθούν ξανά, με Σερβία, Βόρεια Μακεδονία κτλ.).

Τις 6 έδρες του Λουξεμβούργου τις διεκδικούν 10 κόμματα, εκ των οποίων τα 7 έχουν κοινοβουλευτική εκπροσώπηση στη χώρα. Tα 6 κόμματα κατεβάζουν λοιπόν 60 υποψηφίους. Υπάρχει θεσπισμένη ποσόστωση στο 40% για κάθε φύλο. Τα 8 από τα 10 κόμματα έχουν 3-3 άντρες και γυναίκες και 2 μικρά κόμματα έχουν 4 άντρες και 2 γυναίκες.

Στη φωτογραφία οι αφίσες της Αριστεράς (Déi Lénk, αδελφό κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ, 2 έδρες στο εθνικό κοινοβούλιο) και του Κομμουνιστικού Κόμματος (KPL, αδελφό κόμμα του ΚΚΕ, χωρίς κοινοβουλευτική εκπροσώπηση την τελευταία 20ετία). Μια και το Λουξεμβούργο εκλέγει μόνο 6 ευρωβουλευτές, οι ελπίδες των μικρότερων κομμάτων είναι θεωρητικές μόνο: η Αριστερά θα έπρεπε σχεδόν να διπλασιάσει τις δυνάμεις της (είχε 5,76% το 2014).

Ενδιαφέρον είναι ότι το κεντρικό σύνθημα στην αφίσα των κομμουνιστών είναι γραμμένο στα αγγλικά, Change the system! αλλά τα άλλα συνθήματα στα λουξεμβουργιανά -η μεν Αριστερά λέει: Η ζωή μας – όχι τα κέρδη τους, ενώ οι Κομμουνιστές λένε: Για μια Ευρώπη της αλληλεγγύης – ενάντια στην ΕΕ του κεφαλαίου. (Στα λουξεμβουργιανά λέει: Géint dem Kapital seng EU, είναι ο τρόπος της καθομιλουμένης γερμανικής και της λουξεμβουργιανής να εκφράζουν τη γενική μέσω της δοτικής: τω κεφαλαίω η ΕΕ του = η ΕΕ του κεφαλαίου).

* O αναισθησιολόγος της Μπεζανσόν

Συχνά λέμε ότι οι συγγραφείς αστυνομικών μυθιστορημάτων υπερβάλλουν, αλλ’ αμφιβάλλω αν αυτό που θα διηγηθώ έχει παρουσιαστεί σε έργο μυθοπλασίας.

Ανακρίνεται στη Γαλλία ένας αναισθησιολόγος, που εργαζόταν σε νοσοκομείο της Μπεζανσόν (ανατολικά, κοντά στην Ελβετία). Η υπόθεση εργασίας που έχουν οι διωκτικές αρχές είναι ότι ο γιατρός αυτός, ικανότατος στο επάγγελμά του και έμπειρος πολύ, συστηματικά έβαζε προσμίξεις στα σακουλάκια με τα υλικά αναισθησίας (δεν ξέρω πώς τα λένε στην ειδική ορολογία) πριν από εγχειρήσεις στις οποίες συμμετείχαν άλλοι αναισθησιολόγοι. Ο ασθενής έπεφτε σε κώμα, οπότε εμφανιζόταν αυτός ως από μηχανής θεός και τον ξαναζωντάνευε -αν και πολλές φορές δεν τα κατάφερνε. Θεωρείται ότι έδρασε σε 17 περιπτώσεις, σε 7 από τις οποίες ο ασθενής κατέληξε ενώ στις άλλες 10 σώθηκε (τον έσωσε ο ίδιος). Η ιστορία αυτή κράτησε καμιά δεκαριά χρόνια.

Κίνητρό του λένε ότι είναι η έχθρα που είχε με τους άλλους αναισθησιολόγους του νοσοκομείου. Δεν υπάρχει καμιά απόδειξη και ο ίδιος αρνείται τα πάντα, αλλά εις βάρος του στοιχεία είναι ότι τα περιστατικά σταμάτησαν μόλις ο ίδιος πήρε μετάθεση για άλλο νοσοκομείο, και είχαν επίσης σταματήσει επί ένα εξάμηνο που έλειπε με απόσπαση. Επίσης, σε όλα τα περιστατικά, την προηγούμενη μέρα είχε ο ίδιος βραδινή βάρδια (άρα, μπορούσε να πειράξει τα σακουλάκια).

Αν υποθέσουμε ότι αυτός είναι ο δράστης, δεν είναι σιγουρο πως θα καταδικαστεί, διότι σε πολύ λίγες περιπτώσεις έγινε νεκροψία (αφού δεν υποπτεύονταν εγκληματική ενέργεια) ή εκταφή εκ των υστέρων (διότι εδώ τους νεκρούς τους καίνε σε μεγάλο ποσοστό).

* Αγκολέζος Δημοσθένης

Ο ταξιτζής που με έφερε σήμερα στο αεροδρόμιο ήταν μαύρος, από την Αγκόλα -καθώς το Λουξεμβούργο έχει δεκάδες χιλιάδες Πορτογάλους έχει και κόσμο από τις πρώην αποικίες αν και κυρίως Καποβερντιανούς. Αυτό βέβαια δεν μου το είπε αμέσως, προέκυψε από τη συζήτηση.

Βλέποντας ελληνικό όνομα, άρχισε να παινεύει την Ελλάδα που ήταν κοιτίδα του πολιτισμού, και που πρόσφερε στην ανθρωπότητα τη φιλοσοφία, με τον Σωκράτη, τον Αριστοτέλη και τον Πλάτωνα. Ύστερα, με πληροφόρησε, ήρθε ο Μέγας Αλέξανδρος ο οποίος υπέταξε τις ελληνικές πόλεις και τις ενσωμάτωσε στο βασίλειό του. Μιλούσε με ευφράδεια, σε προσεγμένα γαλλικά.

Για να μην υστερήσω του είπα κι εγώ διάφορα για την Αγκόλα και την ανάπτυξη που έχει τώρα, με αποτέλεσμα αρκετοί Πορτογάλοι να αναζητούν δουλειά εκεί. Οπότε κι αυτός μου είπε ότι αν και δεν έχει πάει ποτέ στην Ελλάδα (θέλει πολύ να πάει και να ανεβεί στην Ακρόπολη) ξέρει όμως για τον Παπανδρέου και για τον τωρινό μας αρχηγό (chef), τον Αλέξη Τσίπρα.
«Είναι καλύτερος από τον Παπανδρέου, έτσι;»
«Ασφαλώς», του απάντησα χωρίς να τον ρωτήσω ποιον Παπανδρέου εννοούσε.

Στη συνέχεια μού είπε ότι του αρέσει να διαβάζει τη Βίβλο και καθώς πλησιάζαμε στο αεροδρόμιο με ρώτησε τι σημαίνει «λαμπάνω» και «αϊτέω». Του είπα ότι σημαίνουν recevoir και demander και ότι εμείς στα νέα ελληνικά δεν λέω «αϊτέω» αλλά «αιτώ» ή μάλλον λέμε «ζητώ». Του είπα επίσης ότι αν τον ενδιαφέρουν τα Ευαγγέλια, η προφορά τον καιρό εκείνο ήταν πολύ πιο κοντά στη σημερινή νεοελληνική παρά στην κλασική προφορά.

Στο μεταξύ φτάσαμε στο αεροδρόμιο και η συζήτηση σταμάτησε. Μου ευχήθηκε καλό ταξίδι και του ευχήθηκα να επισκεφτεί κάποτε την Αθήνα και να ανέβει στην Ακρόπολη.

* Στο Μουσείο του Βίκτωρος Ουγκό

Σε αυτή τη γραφική κωμόπολη του Λουξεμβούργου, το Βιάντεν, έζησε για 3 μήνες, το καλοκαίρι του 1871 ο Βίκτωρ Ουγκό, όταν τον απέλασαν από το Βέλγιο επειδή δεν είχε καταδικάσει με τον προσήκοντα αποτροπιασμό την Κομμούνα του Παρισιού (ενώ ήταν επικριτικός, δεν συντάχθηκε με τους λυσσασμένους αντικομμουνάρους, περίπου όπως ο Αλιβιζάτος με τον ΣΥΡΙΖΑ. Επιπλέον πρόσφερε στέγη σε κυνηγημένους Κομμουνάρους μετά την αιματηρή καταστολή της Κομμούνας).

Εδώ ο Ουγκό έγραψε την ποιητική συλλογή L’annee terrible: Η τρομερή χρονιά. Οι ντόπιοι έχουν φτιάξει ένα ενδιαφέρον λογοτεχνικό μουσείο στο σπίτι όπου έζησε ο Ουγκό. Αν κρίνω από τις τρομερά απότομες σκάλες του τρίπατου στενού σπιτιού, ο Ουγκό, 69 χρονών τότε, πρέπει να ήταν γερή κράση. Κι όταν μια νύχτα έπιασε φωτιά ένα παραδιπλανό σπίτι, τύλιξε σ’ ένα μαντήλι το χειρόγραφο της συλλογής του (δεν είχε πάρει μπακάπ), το έχωσε στον κόρφο του κι έτρεξε να βοηθήσει στην κατάσβεση.

* Προς Οφρύνιον

Ο ταξιτζής που μ’ έφερε στο αεροδρόμιο είναι Ρουμάνος, σαράντα χρονών, με δυο παιδιά (αγόρια, 8 και 5). Μένει εδώ (στο Λουξ) από το 2005. Βλέποντας ελληνικό όνομα στην κλήση, για να με καλοκαρδίσει έβαλε Μαζωνάκη, Δύσκολα φεγγάρια. Για εθνικούς λόγους είπα ψέματα ότι μ’ αρέσει.

Κάθε τόσο έλεγε πως περιμένει πώς και πώς τον Αύγουστο που έχει κλείσει μια βδομάδα διακοπές στην Ελλάδα. Τρεις βδομάδες άδεια έχει αλλά πρέπει βέβαια να δει και τους γονείς του και το σόι του και τα προηγούμενα χρόνια περνούσε όλη του την άδεια στο Καλαφάτ (τη γενέθλια πόλη, πάνω στο Δούναβη, στα βουλγαρορουμανικά σύνορα) αλλα μετά είπα, κύριέ μου, πού θα πάει αυτό, ό,τι κάνουμε μέχρι τα σαρανταπέντε μας, μετά θα βαρύνουμε, θα γεράσουν και οι γονείς, οπότε φέτος θα πάμε στην Ελλάδα, με τον καλύτερό μου φίλο, δυο οικογένειες, οχτώ άτομα.

Έχουμε κλείσει ένα ολόκληρο σπίτι, είπε, μέσα στον ελαιώνα και στις πορτοκαλιές, μια βδομάδα, φαντάζεστε πόσο; Μόνο 500 ευρώ με το booking. Θα κάνουμε μπάρμπεκιου, τα παιδιά θα παίζουν όλη μέρα στην παραλία.

Θα πάει διακοπές στην παραλία Οφρυνίου, ανάμεσα Θεσσαλονίκη και Καβάλα, ελπίζω το μέρος ν’ ανταποκριθεί στις προσδοκίες του.

Υπάρχει άλλωστε κι εκείνη η παλιά σειρά, προς Οφρύνιον, βασισμένη στο βιβλίο του Δρακονταειδή.

* Στα σύνορα

Δεν ξέρω αν φαίνεται καθαρά η διαφορά, αλλά αριστερά είναι Γαλλία και δεξιά Λουξεμβούργο.

(Ο χωματόδρομος αυτός είναι ακριβώς στη μεθοριακή γραμμή -πιο πριν, δεν υπάρχει ούτε αυτός, είναι απλώς ένα μονοπάτι μέσα σε χωράφι.)

Advertisements

95 Σχόλια to “Του ανταποκριτού μας”

  1. Λεύκιππος said

    Οφρύνιο. Μπας κλάς (Ελπίζω μην βρω τον μπελλά μου από τίποτε τοπικιστές). Καλημέρα είπα;

  2. Alexis said

    Καλημέρα.
    Ενδιαφέρουσα η …ανταπόκρισή σου.
    Καλά το λαμπάνω αλλά το αϊτέω πώς προκύπτει;

  3. ΓΤ said

    Δεν ξέρω γιατί, αλλά το τιτλάκι «Προς Οφρύνιον» θυμίζει σαφώς το «Προς Amager» του Βύρωνα Λεοντάρη.

  4. Γιάννης Κουβάτσος said

    3: Αιτέω-αιτώ.

  5. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το 4 στο 2. Το αιτέω το διαβάζουν αϊτέω εκεί όξω. 😊

  6. Πέπε said

    Τι ωραίο το σημερινό!

    Δημοσθένης Αγκολέζος στηναρχή νόμισα ότι είναι ονοματεπώνυμο.

    Πολιτική διαφήμιση με αγγλικό σλόγκαν, με ξεπερνά. Change the system, στην Ελλάδα θα περίμενα να είναι διαφήμιση αυτοκινήτου ή ενεργειακού ποτού.

    Περίεργη φάση οι ταξιτζήδες σας!

    Όσο για τον γιατρό, θρίλερ και ανατριχίλα…

  7. Πέπε said

    4
    Ναι αλλά ασυναίρετο αιτέω στην αγία γραφή;

  8. Γιάννης Κουβάτσος said

    Όντως περίεργη φάση οι ταξιτζήδες σας. Καλά, σε δύο κούρσες ούτε μια θεωρία συνωμοσίας; Τόσο πίσω; Μήπως μας κρύβεις κάτι; 😎

  9. Γιάννης Κουβάτσος said

    7: Από πού το ψάρεψε τότε ο ταρίφας; Αν και ο συγκεκριμένος ταξιτζής, με τα προσεγμένα γαλλικά του και τις πνευματικές του ανησυχίες, μπορεί και να το παλεύει με τα αρχαία ελληνικά κείμενα στο πρωτότυπο.

  10. Alexis said

    #5: Ναι βρε Γιάννη, αλλά το αιτέω υπάρχει πουθενά σε γραπτά κείμενα; Παντού αιτώ-αιτείς-αιτεί δεν γράφεται;

  11. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    9-10 Μπορεί να το έχει ασυναίρετο κάποιο σχόλιο στο ελληνικό κείμενο της Βίβλου.
    Δείτε
    https://lexicon.katabiblon.com/index.php?lemma=%CE%B1%CE%B9%CF%84%CE%B5%CF%89&diacritics=off

  12. Έχω τις αναμνήσεις ή μάλλον το ημερολόγιο του Ουγκό από τις μέρες της Κομμούνας, πριν φύγει δηλαδή. Βλέπεις αυτή τη συγκαταβατική αντιπαλότητα, να το πούμε έτσι, καμία σχέση με τον υπαρξιακό τρόμο που μοιάζει να έζησε ο Φλωμπέρ ή (αν θυμάμαι καλά) η Γεωργία Σάνδη.

  13. Πέπε said

    Αιτέω:

    Καθώς ούτε αυτό ούτε το λαμβάνω είναι σπάνιες λέξεις ή με δύσκολη έννοια, για να ρωτάει θα πει ότι δεν είναι και τόσο προχωρημένος στ’ αρχαία. Πιθανόν λοιπόν να είδε «αιτώ», να ξέρει από τη γραμματική ότι είναι συνηρημένο «αιτέω-αιτώ», αλλά να μην έχει εμπεδώσει ότι πλην αρχαιοτάτων εξαιρέσεων αυτά τα ρήματα χρησιμοποιούνται μόνο στη συνηρημένη μορφή τους.

  14. sarant said

    12 Ο Φλωμπέρ έγραφε φοβερά πράγματα στη Σάνδη.

  15. Καλημέρα στον ανταποκριτή και σε όλους

    Μόλις έμαθα πως αντίπαλος του Βαγγέλα στον Δήμο Πειραιά είναι ο Κοσκωτάς (ή ο αδερφός του, δεν θυμάμαι τα μικρά τους ). Λαμπρά ! Μάλιστα ξαναέφερε τον Ντέταρι στην προεκλογική του εκστρατεία !! Μόνο το πουλαίν μου ο Αργυράκος Σαλιαρέλλης-βασιλιάς των ρουμπινιών- λείπει από την μάζωξη. Μεγάλη παράδοση αυτή η ομάδα !!

  16. sarant said

    15 Υπάρχει και ο φίλος μου ο Νίκος Μπελαβιλας του ΣΥΡΙΖΑ

  17. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ουγκό και παρισινή κομμούνα:
    «Ο Ουγκώ, αν κι εξέφρασε τη συμπάθεια του για τους στόχους των κομμουνάρων, δήλωσε αντίθετος στις μεθόδους τους κι αρνήθηκε να αναλάβει ενεργό ρόλο στο πρώτο αυτό πολιτικό πείραμα της εργατικής τάξης. Εγκαταστάθηκε στο Βέλγιο, όπου η ρητορική του τηρούσε ίσες αποστάσεις μεταξύ των αντιμαχόμενων πλευρών. Η αιματηρή καταστολή της Κομμούνας τον ίδιο Μάη οδήγησε τον Ουγκώ σε υπεράσπιστη των κομμουνάρων, παρέχοντας μάλιστα καταφύγιο σε κάποιους από αυτούς στο σπίτι του στο Βέλγιο. Επιστρέφοντας στο Παρίσι (αναδείχθηκε ισόβιος γερουσιαστής το 1876) συνέχισε να στηρίζει τους καταδικασμένους κομμουνάρους, παλεύοντας για τη χορήγηση αμνηστίας, στόχος που επετεύχθη το 1879.»
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.katiousa.gr/logotechnia/viktor-ougko-oi-politikes-palinodies-mias-syngrafikis-idiofyias/&ved=2ahUKEwj7rJLq1K7iAhU7x8QBHR-3BXEQFjABegQIBBAB&usg=AOvVaw1BM02qxXadNTX91e99oMJL&cshid=1558511949893

  18. # 16

    Ειλκρινά αν ήμουν δημότης Πειραιά θα τον ψήφιζα, διάβασα κάτι λίγα από και για αυτόν…άλλη κλάση που λέμε στα αθλητικά

  19. Γιάννης Κουβάτσος said

    16,18:Εγώ όμως ψηφίζω Πειραιά. Τι λες, Τζι; Να απέχω ή να πάω να το ρίξω δαγκωτό εναντίον του Μαρινάκη, συγγνώμη, του Μόραλη ήθελα να πω; 😉

  20. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Νάσος Ηλιόπουλος στο 247 ράδιο τώρα. Και μόνο που από την προηγούμενη θέση του έβαλε πρόστιμα στις επιχειρήσεις (και στις @τράπεζες) για την ασυδοσία τους στην εργατική νομοθεσία (παράνομη απλήρωτη εργασία),αξίζει να τον ακούσετε. Νέος, καθαρός, δυναμικός. Ζει παιδιόθεν κάτω από τις γραμμές.

  21. ΓιώργοςΜ said

    Καλημέρα!
    >Δημοσθένους αρχαιολατρεία
    Πριν από σχεδόν 30 χρόνια, βρέθηκα να συνταξιδεύω σ’ ένα τρένο με κάποιον Γάλλο, που ενθουσιάστηκε όταν άκουσε πως είμαι Έλληνας κι άρχισε να μου λέει πως πάνω από 50% των γαλλικών λέξεων έχει ελληνική ρίζα. Θεώρησα πως υπερβάλλει, ακόμη κι αν τότε δεν ήμουν τόσο υποψιασμένος και είχα περί πολλού την τρισχιλιετή. Επέμεινε· μου είπε πως ήταν γλωσσολόγος και αυτή ήταν η υπόθεση του μεταπτυχιακού του.

    >Ιατρική ανατριχίλα
    Εκτός από το παγκοσμίως γνωστό «τα λάθη των γιατρών τα σκεπάζει το χώμα», το ίδιο ισχύει και για τις σκόπιμες εγκληματικές πράξεις τους. Έχω ακούσει ιστορία για γιατρό που φρόντισε να πεθάνει παιδί στο χειρουργείο για να εκθέσει το διευθυντή του τμήματος, με τον οποίο είχε κόντρα, έχω ακούσει κι άλλες ιστορίες αντίστοιχα τραγικές. Είναι πάρα πολύ δύσκολο ν’ αποδειχτεί η κακόβουλη ενέργεια ενός γιατρού απέναντι σ’ έναν ασθενή, εκτός αν ο γιατρός είναι τελείως ηλίθιος ή απρόσεκτος, όχι μόνο σε δικαστήριο όπου πρέπει να υπάρχουν τεκμήρια, αλλά και σε «εσωτερική» έρευνα.

    >Μουσείο Ουγκό
    Θυμήθηκα τη μανία των Γερμανών να αναδείξουν σε τουριστικό αξιοθέατο κάθε μέρος που πέρασε ο Γκαίτε. Ακόμη κι αν πήγε κάπου για Σαββατοκύριακο, θα υπάρχει μια επιγραφή «Εδώ ξεπέζεψε ο Γκαίτε», «Εδώ κοιμήθηκε ο Γκαίτε», «Εδώ κατούρησε ο Γκαίτε» κλπ.

    >Σύνορα
    Μα είναι προφανές στο παρατηρητικό μάτι. Η αριστερή μεριά έχει μια λακούβα, τα δέντρα είναι απεριποίητα, η ροδιά του τρακτέρ με ασαφές περίγραμμα, ενώ δεξιά τα δέντρα είναι κουρεμένα ίσια και η ροδιά ευθεία και σαφής. Ξεκάθαρη απόδειξη της διαφοράς στην ιδιοσυγκρασία των δύο λαών, του ελεύθερου ταμπεραμέντου και της πειθαρχίας ένθεν και ένθεν 🙂

  22. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Ο Νίκος Μπελαβίλας νομίζω είναι η καλύτερη υποψηφιότητα δεκαετιών. Όσοι δεν τον ξέρετε, αξίζει να βρείτε να διαβάσετε και να τον ακούσετε. Θα νιώσετε περηφάνεια που έχουμε τέτοιους ανθρώπους μεταξύ μας, άσχετα με το πού και ποιον ψηφίζετε.

  23. Γιάννης Κουβάτσος said

    20: Πατριωτάκι μου, απ’ το ίδιο χωριό, τα θρυλικά Κάτω Πατήσια. 💚

  24. sarant said

    23 Από τα Πατήσια ή από τον Πειραιά; Μας μπερδεύεις

  25. Avonidas said

    Καλημέρα.

    άρχισε να παινεύει την Ελλάδα που ήταν κοιτίδα του πολιτισμού, και που πρόσφερε στην ανθρωπότητα τη φιλοσοφία, με τον Σωκράτη, τον Αριστοτέλη και τον Πλάτωνα. Ύστερα, με πληροφόρησε, ήρθε ο Μέγας Αλέξανδρος ο οποίος υπέταξε τις ελληνικές πόλεις και τις ενσωμάτωσε στο βασίλειό του. Μιλούσε με ευφράδεια, σε προσεγμένα γαλλικά.

    Για να μην υστερήσω του είπα κι εγώ διάφορα για την Αγκόλα και την ανάπτυξη που έχει τώρα, με αποτέλεσμα αρκετοί Πορτογάλοι να αναζητούν δουλειά εκεί.

    Η συνέχεια που φαντάστηκα:

    -Με δουλεύετε, κύριε;
    -Εσείς το ξεκινήσατε, κύριε!

    😛

    Ήταν τυχερός ο άνθρωπος που έπεσε στον Νικοκύρη. Εμένα, όταν με ρωτάνε έξω για την πολιτική στην Ελλάδα, τους λέω «δεν πάμε για κάνα ποτό;»

  26. Avonidas said

    Συμπέρασμα: οι Αγκολέζοι ταρίφες λένε ακριβώς τα ίδια για την αρχαία Ελλάδα όπως κι οι Έλληνες ταρίφες. Μόνο που όταν τα λένε οι Έλληνες ταρίφες είναι ακροδεξιά κωθώνια.

  27. Ιωάννα said

    Με συγκίνησε η ιστορία με τον Αγκολέζο ταξιτζή που διαβάζει την Καινή Διαθήκη στο ελληνικό πρωτότυπο. Είναι παράδοξο, αλλά εκατομμύρια άνθρωποι σε όλη τη Γή, προσπαθούν αυτή την στιγμή να μάθουν ελληνικά, μόνο και μόνο για να διαβάσουν την Καινή Διαθήκη στο πρωτότυπο και να δούν πόσο σωστές ή λανθασμένες είναι οι μεταφράσεις στη γλώσσα τους.

    Ελάχιστοι μαθαίνουν ελληνικά για να διαβάσουν Πλάτωνα ή Αριστοτέλη στο πρωτότυπο, οι περισσότεροι το κάνουν για να ανακαλύψουν σφάλματα στη μετάφραση της Κ.Δ. ή για να ακούσουν στο πρωτότυπο τα λόγια του Χριστού. Αυτή είναι και η ειρωνεία της Ιστορίας: Ο Ιησούς και ο Παύλος που κατέστρεψαν με τις διδασκαλίες τους τα Ελληνικά Ιδεώδη, είναι σήμερα οι μακράν μεγαλύτεροι διαφημιστές της Ελληνικής Γλώσσας σε όλο τον Κόσμο

  28. nikiplos said

    Καλημέρα… ενδιαφέροντα όλα τα μικρά ηλέκδοτα που παρουσίασε το άρθρο… Ίσως από εικόνες εκείνη των συνόρων του Λουξεμβούργου και της Γαλλίας να είναι η πιο σκοτεινή, αφού δεν είναι και πολύ μακριά από εκεί το Βερντέν, όπου ακόμη και σήμερα υπάρχουν πάνω από 100.000 σκελετοί στρατιωτών που δεν έχουν ξεθαφτεί…

    Καλά τα λέει ο Ρουμάνος… Μετά τα 50 αρχίζουν οι υποχρεώσεις προς τους γονείς κι αν δεν έχει κανείς τρόπο βρας τα… Εγώ προσωπικά, όπως έχω ξαναπεί, σκότωσα (κυριολεκτικά) το πατρικό της μητρός μου στην Ακαδημία πλάτωνος, και κάτι έχουμε για να κουράρουμε… Ένας ομήλικος φίλος που μιλούσα εχθές το βράδυ, αναγκάστηκε να πάει τη μητέρα του στο γηροκομείο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται καθώς είναι άνεργος ελέω κρίσης και αυτός και ο αδερφός του…

    Δύσκολα φεγγάρια, που θά ‘λεγε κι ο Μαζώ…

  29. nikiplos said

    Η περίπτωση του αναισθησιολόγου της Μπεζανσόν, νομίζω ξεπερνάει κάθε φαντασία, όμως έστω κι έτσι ανακαλύφθηκε και παραπέμπεται σε δίκη… Η μόνη σχετική (αλλά σε τελείως άλλο μήκος κύματος) ταινία είναι το «τσεκούρι» του Γαβρά…

  30. Γιάννης Κουβάτσος said

    24: Ψηφίζω Πειραιά λόγω καταγωγής (Μανιάτικα), αλλά μεγάλωσα στα Πατήσια.

  31. Γιάννης Κουβάτσος said

    25: Ξέρουν το αιτέω οι Έλληνες ταρίφες; 😊

  32. Avonidas said

    #31. Κάτι καταφέρνουν:

  33. ΣΠ said

    29
    Και αυτή η ταινία: Coma (1978)

  34. ΓΤ said

    Ήταν 29.07.1995 όταν είχα φτάσει στο Νέο Δελχί και μπήκα στο ταξί γιατί έπρεπε να αλλάξω αεροδρόμιο, πήγαινα στην Καλκούτα. Απαντώντας στον ευγενέστατο ταξιτζή ότι είμαι Έλληνας, εκείνος απήγγειλε τους πρώτους δέκα στίχους της Οδύσσειας σε πολύ καλά αρχαία ελληνικά. Για ένα κλάσμα δευτερολέπτου, έμεινα παγωτό. Μετά βούρκωσα. Σαν τους δικούς μας λίγδηδες, στρατιωτάκια, ή μη, του βαψομαλλάκια Λυμπερόπουλου, που άλλοτε Δάντη άλλοτε Σαίξπηρ απαγγέλλουν, α, και μια ολίγη από «Beowulf» μην ξεχάσω…

  35. ΓΤ said

    @6 Ασφαλώς νόμισες ότι είναι ονοματεπώνυμο, αφού υποσυνείδητα πήγες στο «Δημήτρης Ουγγαρέζος» 🙂

  36. dryhammer said

    Άσχετο μεν γλωσσικό δε. Πριν από 45 χρόνια, στο δημοτικό (το τέλειωσα το ’76), υπήρχε ένα κείμενο στα αναγνωστικό για τη διαδρομή του οδοντωτού «από το ΔιακοΦτό στα Καλάβρυτα». Τώρα ανακάλυψα πως λέγεται ΔιακοΠτό κι έχει Off.

    https://www.iefimerida.gr/ellada/kleistos-odontotos-pligma-diakopto-kai-kalabryta

  37. dryhammer said

    36 Διόρθωση: κι είναι στο Off.

  38. nikiplos said

    Και η αφορμή για τη σειρά προς οφρύνιο του Φίλιππου Δρακονταειδή…
    http://www.philipdracodaidis.gr/uploads/files/ofrinio.pdf

  39. sarant said

    28 Εχω περπατήσει μερικές φορές στα δάση εκεί στο Βερντέν, έχεις την αίσθηση, που μπορεί να είναι υποβολή βέβαια, ότι ο τόπος πάλλεται.

  40. ΣΠ said

    Υπάρχει θεσπισμένη ποσόστωση στο 40% για κάθε φύλο.
    Ξέρει κανείς πιο είναι στην Ελλάδα το ποσοστό των υποψηφίων στις ευρωεκλογές που είναι γυναίκες; Για τις δημοτικές υπάρχει αυτό το μάλλον κακογραμμένο άρθρο που δίνει απογοητευτικά χαμηλά νούμερα.
    https://www.huffingtonpost.gr/entry/sten-ellada-toe-2019-e-demarchia-den-einai-yenaikeia-epothese_gr_5ce40728e4b0e69c18f24600

  41. Της Μηχανής Ραψίματα said

    Καλημέρα στην ηλεομήγυρη!!
    Ωραίες οι ιστορίες που μας μετέφερες, ζηλεύω (με την καλή έννοια πάντα) αυτού του είδους τις συζητήσεις, είναι τόσο ενδιαφέρον άνθρωποι από άλλες χώρες να έχουν άποψη για κάτι που συμβαίνει στη χώρα μας ακόμη κι αν αυτή η άποψη είναι αρνητική. Επίσης σε συγχαίρω για την εγκρατή στάση σου στις απαντήσεις που έδωσες, όπου ρωτήθηκε η άποψή σου. Η ευγένεια και η εγκράτεια είναι τα μέγιστα χαρίσματα που θα πρέπει να έχει ένα άτομο έλεγε ο παππούς μου, το έλεγε αρκετά συχνά στα εγγόνια του.

    Εύχομαι ο Αγκολέζος Δημοσθένης να μπορέσει να καταφέρει να δει τα αρχαία μας όταν τελικά έρθει, γιατί φέτος απ΄ότι έμαθα εκ των έσω θα πέσουν πολλές στάσεις εργασίας ίσως κι απεργίας😞. Οψόμεθα!!

    Υ.Γ. Σωστά το έγραψα Νικοκύρη το οψόμεθα;;
    Η καθηγήτρια του μεγάλου μου γιου (Α΄Γυμνασίου) συνηθίζει να τους βάζει εργασίες που τις ονομάζει «εξερεύνηση της λέξης» εχθές είχαν θέμα το «θα δούμε». Ο υιός έψαξε μόνος του στο διαδίκτυο και βρήκε σε πλειοψηφία να επικρατεί το οψόμεθα

    είδομεν = είδαμε,
    ίδωμεν = να δούμε
    οψόμεθα = θα δούμε

  42. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Γειά σας κι ἀπὸ τὴν ἀφεντιά μου.

    Ἐντύπωση μοῦ ἔκανε ἡ ἑλληνομάθεια τοῦ Ἀγκολέζου ταξιτζῆ.

    Πιστεύω πὼς ἡ διεθνὴς εἰκόνα τῆς ἀρχαίας Ἑλλάδας καὶ τοῦ Ἑλληνικοῦ Πολιτισμοῦ εἶναι ἕνα ἐθνικὸ κεφάλαιο ἀναξιοποίητο.

    Δυστυχῶς τὸ μόνο ποὺ μᾶς ἐνδιαφέρει εἶναι ἡ κοντόφθαλμη τουριστικὴ ἐκμετάλλευσή του.

  43. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    28 Nikiplos
    Ας πάρω αφορμή από το (άχαρο και πληγωτικό) θέμα να ακουμπάμε τους γονείς σε γηροκομεία ,ιδρύματα (οίκους φροντίδας ηλικιωμένων τα λένε γενικά), όταν δε μπορούμε τίποτα καλύτερο και να το συνδέσω με μια παράσταση που γίνεται στο προαύλιο αντίστοιχου ιδρύματος στην Κυψέλη (και να το κάνω έμμεσα γνωστό) .
    Συνδέεεται και με λογοτεχνικά θέματα που έχει ασχοληθεί το ιστολόγιο (Ροδοκανάκηδες-Περικλής Γιαννόπουλος κ.α.)
    http://www.asylonaniaton.gr/deltio.php?id=54#.XOUoQPZuJOx

  44. sarant said

    40 Πρέπει κάποιος να καθίσει να τους μετρήσει

  45. 3: Προς Οφρύνιο – retroDB

  46. ΣΠ said

    45
    Τα επεισόδια:

  47. Μαρία said

    >Θα πάει διακοπές στην παραλία Οφρυνίου
    Α χα, χα. Στην Τούζλα θα πάει ο Ρουμάνος και το σπίτι, που νοίκιασε, έχει πιθανότατα Βούλγαρο ιδιοκτήτη.

  48. Πέπε said

    @41:
    > > ίδωμεν = να δούμε / οψόμεθα = θα δούμε

    Σωστά μεν, ωστόσο στην πράξη το «ίδωμεν» συνήθως λέγεται (χωρίς βεβαια, στον προφορικό λόγο, να ξεχωρίζει αν έχει -ω- ή -ο-) με την έννοια «θα δούμε».

    Με -ο- δεν υπάρχει βέβαια τύπος, εκτός από το «είδομεν» = είδαμε, ωστόσο μοιάζει με εναδρομικά εξαρχαϊσμένο μέλλοντα: αφού «θα γράψουμε > γράψομεν», άρα και «θα δούμε > ίδομεν»!

    @26:

    > > Συμπέρασμα: οι Αγκολέζοι ταρίφες λένε ακριβώς τα ίδια για την αρχαία Ελλάδα όπως κι οι Έλληνες ταρίφες. Μόνο που όταν τα λένε οι Έλληνες ταρίφες είναι ακροδεξιά κωθώνια.

    Κι άμα κάποιος λέει «μα πόσο ωραίος είμαι» δεν είναι το ίδιο με το να του λένε οι άλλοι «μα πόσο ωραίος είσαι»!

  49. Triant said

    Αυτό είναι αληθινό; Ξεπέρασε τον εαυτό του;

  50. sarant said

    49 Αληθινό είναι!

  51. Γ-Κ said

    Καποβερντιανούς

    Συνεχίζω να αναρωτιέμαι, γιατί το πάμε μέσω Γαλλικής και δεν το παίρνουμε κατευθείαν από το πρωτότυπο: Κάμπο Βέρντε > Καμποβερντινός, Καμποβερντίνος

    Ταξιτζήδες είμαστε και προσπαθούμε να κάνουμε «κουλούρα» για να χρεώσουμε περισσότερα; (Αστειάκι ήταν αυτό… 🙂 )

  52. Γ-Κ said

    21. >Μουσείο Ουγκό
    Θυμήθηκα τη μανία των Γερμανών να αναδείξουν σε τουριστικό αξιοθέατο κάθε μέρος που πέρασε ο Γκαίτε. Ακόμη κι αν πήγε κάπου για Σαββατοκύριακο, θα υπάρχει μια επιγραφή «Εδώ ξεπέζεψε ο Γκαίτε», «Εδώ κοιμήθηκε ο Γκαίτε», «Εδώ κατούρησε ο Γκαίτε» κλπ.

    Και οι Μοαραϊτες με τον Κολοκοτρώνη. Και οι Κρητικοί με… κάμποσους…

  53. Γ-Κ said

    Και το Αγκολέζος δεν μ’ αρέσει. Θα έλεγα Αγκολανός ή Αγκολάνος, μόνο και μόνο για να αποφύγω το γαλλότροπο -εζ-.

    Κατά τα άλλα, μια Τούζλα, μα ποια Τούζλα…
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tuzla,_Constan%C8%9Ba
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tuzla
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tuzla,_Istanbul
    …τσε βάλε…

  54. loukretia50 said

    53. Bαθύς ο προβληματισμός!
    τροφή για σκέψη :
    Αγκολινιός? κατά το Μυτιληνιός?
    Αγκολένιους? έτοιμο για Αστερίξ!
    Αγκολάρης ? νο, νο! Θυμίζει μακελλάρης – το περβολάρης δεν παίζει τόσο
    Αγκολάρας ? νο κόμεντ!
    Αγκολάζος? θα θιχτεί ο Κοντολάζος
    Αγκολέρο ? νον ε βέρο καμπαλέρο, πιστολέρο κλπ

    ΥΓ Να υποθέσω ότι προτείνεις Κόρτο Μαλτάνος, Σενεγαλάνος ?

  55. sarant said

    Βρε παιδιά είναι καθιερωμένο το Αγκολέζος

  56. Γιάννης Κουβάτσος said

    49: Γκαντεμιάζει και τον εαυτό του τώρα ή είναι ευχαριστημένος με ήττα 1-0;😊

  57. Μαρία said

    55
    Μη τσιμπάς. Το ξέρει αλλά δεν του αρέσει. Ο διάβολος δουλειά δεν είχε …

  58. ΚΑΒ said

    Πολύ θα χαρώ, αλλά βιαζόμαστε για το 1-0.

    Νικοκύρη, σε διαβάζω στο Φέισμπουκ. Δε σχολιάζω, αλλά 90% συμφωνώ και τικάρω το «μου αρέσει».

  59. loukretia50 said

    57. … κι έλεγε τα προγνωστικά του…
    έχεις ένα δίκιο!
    anyway,
    απόψε αυτοσχεδιάζουμε!

  60. Γ-Κ said

    57.
    Αν σας ενοχλούν τα γλωσσικά σχόλια να μας το πείτε να το ξέρουμε.

    (Μάλλον σε λάθος μαγαζί μπήκα.)

  61. atheofobos said

    Με το 1-0 απέδειξε ότι έχει τόση σχέση με το ποδόσφαιρο όσο και ο άλλος με τις 360 μοίρες στροφή με τα μαθηματικά!

  62. loukretia50 said

    Λησμόνησα ότι στις εκλογές μιλάνε μόνο σοβαρά!
    Ίσως γιατί γέλασα όταν φαντάστηκα τον ενθουσιασμό του Νικοκύρη όταν άκουσε Μαζωνάκη!
    Δεν είναι ασυνήθιστο να βρεθείς σε ξένη χώρα και με καλή διάθεση κάποιοι να σε …ψυχαγωγήσουν με ντιριντάχτα γνωστού σκυλαηδού.
    Σε μένα συνέβη να υποστώ : «…Όσο δέρμα κι αν πετάξεις, φίδι είσαι δε θ’ αλλάξεις»
    Και μου ζήτησαν τη μετάφραση! Πςςςςς!

    ΥΓ. Για να συμμορφωθώ θα μελετήσω τις βαρύγδουπες δηλώσεις που με τόσο ζήλο αναμεταδίδετε – ούτε καν σκέτο λινκ.

  63. Καλησπέρα,
    Ενδιαφέροντα όλα, τα μικρά, κάποια τα είχα εντοπίσει στο ΦΒ, αλλά μιας και δεν είμαι τακτικός θαμώνας, πολλά μου λείπανε 🙂

    Σχετικά με τον οδοντωτό, είχαμε εξελίξεις!

  64. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Ὑπεμονή, Λοῦ. Τρεῖς καὶ μία μείνανε. 🙂

  65. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Τὸ #64@62.

  66. sarant said

    64 Έχουμε και δεύτερο γύρο βεβαίως 🙂

    58 Και όχι μόνο εσύ, είναι κι άλλοι. Αλλά λίγοι είναι όσοι σχολιάζουν και εδώ και εκεί.

  67. Θρακιώτης said

    Καλησπέρα σας από την πολυπολιτισμική Θράκη. Κι εγώ συγκινήθηκα με τον ελληνολάτρη Αγκολέζο ταξιτζή που διαβάζει στην Ελληνική Κοινή τα Ευαγγέλια. Ωστόσο, άλλο είναι το θέμα μου. ςΣήμερα στις 8.14 το πρωΐ, ο Σκάι έβγαλε κάρτα (στο 1.42.17 του βίντεο) με την ανακοίνωση του Τουρκικού Υπ.Εξ για τις καταστροφές που προξένησαν οι Πόντιοι στον άμαχο τουρκικό πληθυσμό. Σε αυτή την ανακοίνωση, οι φίλοι μας οι Τούρκοι μάς υπενθύμισαν ότι ο Βενιζέλος είχε προτείνει για βραβείο Νόμπελ Ειρήνης τον Κεμάλ Ατατούρκ, ένα θέμα με το οποίο επανειλημμένα έχει ασχοληθεί το ιστολόγιό σας και είναι προς τιμήν σας.

    Όμως, η χρονολογία 1935 που αναφέρεται στην ανακοίνωση, με έβαλε σε σκέψεις: Πρόκειται για λάθος του Σκάι, ή το Τουρκικό Υπ.Εξ. αγνοεί πότε ο «Εθνάρχης» Βενιζέλος πρότεινε για Νόμπελ τον «Πατέρα των Τούρκων»; Για να μην τα πολυλογώ, το έψαξα (εδώ στην Γκιουμουλτζίνα έχουμε και φίλους που γνωρίζουν την τουρκική…) και διεπίστωσα πως το λάθος είναι των Τούρκων, που δεν φρόντισε (και καλά έκανε) να διορθώσει ο Σκάι: Οι Τούρκοι νομίζουν πως η πρόταση του Βενιζέλου για το Νόμπελ Ειρήνης στον Ατατούρκ έγινε το 1935, ενώ έγινε το 1931. Αν αυτό δεν είναι μεζεδάκι ολκής, ελάτε εσείς να μού πείτε τί είναι. Θα ήθελα πολύ να το δώ το Σάββατο στα μεζεδάκια και ελπίζω ο κ. Σαραντάκος να μή θελήσει να καλύψει την τουρκική άγνοια

  68. dryhammer said

    63. Το Διακοπτό στο On, λοιπόν.

  69. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @64α. Νὰ ἐκληφθεῖ ὡς ἀπειλή; 🙂

    Πάντως ἡ μεγάλη φούρια θὰ ἔχει περάσει.

    Ὅταν τελειώνει ἡ Ἄλφα Ἐθνική, ποιὸς ἀσχολεῖται μὲ τὴ Βήτα. Ὅσο γιὰ τὴ Γάμμα… 😉

  70. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Πολύ ωραίες οι ιστορίες-στιγμιότυπα Νικοκύρη!
    Ο Αγκολέζος Δημοσθένης μου θύμισε τον Γουαδελουπιάνο* Κάσσανδρο, συμφοιτητή του γιου μου στη Γαλλία που τον φιλοξενήσαμε ένα καλοκαίρι και κατεβαίνοντας για Αρκαδία τον παλιό δρόμο που περνά από Μυκήνες, έλεγε ενθουσιασμένος κατεβατά για τον ιστορικό τόπο και τα αρχαία πρόσωπα. Στο Άργος περνώντας στη συνέχεια, συσχέτισε πάλι την πόλη με την αρχαιότητα κι άρχισε για τους Αργείους και τις διάφορες αναφορές (από τον τρωικό πόλεμο μέχρι τις Τραγωδίες και την παρακεί Επίδαυρο).
    Να στρίψουμε να πάμε από την εθνική μέσω Τριπόλεως, λέω, καλύτερα. Δεν πιστεύω να ξέρει και για τον Κολοκοτρώνη!
    (Έγινε χαμούλης στα γέλια!)

    σ.σ ήρθα στο νήμα εδώ για πιο … ,τελοσπάντων λιγότερο τηλεοπτικοτουιτερικά και πέφτω σε νέα απορία, τί είναι «Δημήτρης Ουγγαρέζος», σχ.35. Ξανα στη θεία Γκούγκλη και ξανά πιάνομαι αναλφάβητη της τηλεόρασης. Ας είναι. 🙂

    *τί, Γουαδελούπιος;

    Το σχόλιο 39 του Νικοκύρη για το Βερντέν με τάραξε. Ξύπνησε αντιστοιχίες από τον τόπο που εκτέλεσαν μαζικά οι Γερμανοί τους χωριανούς που ήταν λιόφυτο και το θυμάμαι χέρσο και παρατημένο πλέον. Έλεγαν οι παλιοί ότι συνέβαιναν περίεργα στους κληρονόμους-ιδιοκτήτες όταν πήγαν να το καλλιεργήσουν. Κατρακύλαγαν πέτρες και το αλέτρι δεν έμπηγε στη γη.

  71. Ο νυν ΓΓ του Υπ. Παιδείας, έχει επιστημονικούς δεσμούς με την Κίνα, καθώς μελετάει χρόνια τα πολιτικά της. Στο πλαίσιο αυτό, αρκετοί Κινέζοι φοιτητές που κάνουν ελληνικές σπουδές στο Πεκίνο έρχονταν κατά καιρούς στο Πι τσι Κέι, κι έχουν όλοι ένα δεύτερο ελληνικό όνομα που αποκτούν στην Κίνα κατά της σπουδές τους. Τριγυρνούν στο Ρέθυμνο, Γιώργηδες, Μανώληδες και Αριστοτέληδες με κίτρινο χρώμα και σχιστά μάτια.

  72. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    @77.»Γουαδελουπιάνο…Γουαδελούπιο;»

    Γιατί δὲν τὸν λέμε «Γουαδελουπατζῆ», νὰ κάνει ρίμα μὲ τὸν «καλουπατζῆ»; 🙂

    Ἂν μᾶς βλέπει ἡ Λοῦ, μπορεῖ νὰ φτιάξει κανένα ἀπὸ τὰ ὡραῖα της.

  73. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    >>O αναισθησιολόγος της Μπεζανσόν
    και η νοσοκόμα της Πιομπίνο στην Τοσκάνη.
    Μπρρ!
    https://www.lifo.gr/now/world/234506/nosokoma-skotone-astheneis-se-entatiki-nosokomeioy-tis-italias

    67.
    Μουσταφά Κεμάλ: «Έπρεπε να σφαχτείτε όλοι. Κανένας να μη ζήσει»
    Δυο Έλληνες μαραγκοί που έφτιαξαν το σπίτι του Κεμάλ, το διηγούνται σε εκπομπή του Φρέντυ Γερμανού.

  74. sarant said

    67 Κάτι μου θυμίζει το ύφος σας -αλλά η πρόταση του Βενιζέλου έγινε το 1934 νομίζω.

  75. 72 Χάιντε μπρε από κει, που θα μας μπερδέψεις. Γουαδελούπος. Και το θηλ. σε -πω
    🙂

  76. Georgios Bartzoudis said

    (α) «Το όριο εδρών που βάζουν οι Συνθήκες [της ΕΕ] είναι 705 και τώρα προσωρινά έχει ξεπεραστεί. (Ίσως βέβαια μετά αυξηθούν ξανά, με Σερβία, Βόρεια Μακεδονία κτλ.)».
    # Αμ δε! Του Αη Κούκ, που λεει και ένας …τηλεοπτικός Νταρνάκας! Ο ΣΥΡΙΖΑ, με την επαίσχυντη μειοδοσία του, κατάφερε ώστε καμιά ελληνική κυβέρνηση να μην τολμήσει να δεχθεί τη συμμετοχή στην ΕΕ των ΒουλγαροΣοπιανών (συριζιστί τσιπρομακεδόνων). Η μόνη διέξοδος είναι δεύτερη φορά …φασιστερά!

    (β) «Έχουμε κλείσει ένα ολόκληρο σπίτι, είπε [ένας Ρουμάνος], μέσα στον ελαιώνα και στις πορτοκαλιές….Θα πάει διακοπές στην παραλία Οφρυνίου, ανάμεσα Θεσσαλονίκη και Καβάλα»
    # Στο Οφρύνιο, δεν θα βρει πορτοκαλιά ο λεγάμενος, ούτε σε γλάστρα!

  77. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    72 >>Γουαδελουπατζής
    Δεν του πάει ! 🙂

    75 Γουαδελούπας και Γουαδελούπα 🙂

    ………………………..
    Δίασβος στο νήμα 😦 🙂

  78. sarant said

    40 Σταύρο 57,5-42,5 τα ποσοστά

    http://www.kathimerini.gr/1024773/gallery/epikairothta/ellada/eyrwekloges-2019-573–andres-ypoyhfioi-kai-424-gynaikes-pinakes

  79. ΓιώργοςΜ said

    49 Δεν έχετε καταλάβει το σατανικό σχέδιο.
    Σε ποια πρόβλεψη έχει πέσει μέσα; Ελλείψει άλλων μέσων για επικράτηση, βάζει σε λειτουργία το ισχυρότερο όπλο του, την οικογενειακή γκαντεμιά!

  80. Faltsos said

    74
    Τα αρχεία Ελευθερίου Βενιζέλου του Μουσείου Μπενάκη δίνουν 1930 για χρονολογία της επιστολής προς τον πρόεδρο της επιτροπής βραβείου Νόμπελ, αλλά η επιστολή που παραθέτουν δεν έχει ημερομηνία.
    http://www.venizelosarchives.gr/rec.asp?id=31769&lang=en

    Άλλοι αναφέρουν ως ημερομηνία της επιστολής: 12 Ιανουαρίου 1934
    http://www.istorikathemata.com/2010/01/blog-post_26.html

  81. ΣΠ said

    78
    Α, μπράβο. Ευχαριστώ. Ενδιαφέροντα στατιστικά.

  82. ΣΠ said

    74, 80
    Από τα επίσημα αρχεία 1934
    https://www.nobelprize.org/nomination/redirector/?redir=archive/

  83. Faltsos said

    συνέχεια 80 >74

    Μάλλον στα αρχεία Βενιζέλου του μουσείου Μπενάκη παρασύρθηκαν από την καταληκτική πρόταση της επιστολής: «Έχω λοιπόν την τιμή ως αρχηγός της Ελληνικής Κυβέρνησης το 1930, όταν η υπογραφή του Ελληνοτουρκικού συμφώνου σηματοδότησε μια νέα εποχή στην πορεία της Εγγύς Ανατολής προς την ειρήνη, να υποβάλλω την υποψηφιότητα του Μουσταφά Κεμάλ Πασά για την διακεκριμένη τιμή του βραβείου Νόμπελ για την Ειρήνη. » Δεν πρέπει να είναι σωστό το 1930.

  84. sarant said

    82 A μπράβο κι εσύ!

  85. Alexis said

    #69, τέλος: Θα έχει και η δεύτερη Κυριακή το ενδιαφέρον της Δημήτρη.
    Λίγο είναι να δεις αν θα βγει δήμαρχος ο Κίτσουλας από την Άνω Ραχούλα ή ο Φίτσουλας από την Κάτω Τραχανοπλαγιά;
    Για μας εδώ στην επαρχία είναι κάτι σαν τα πλέι οφ του ποδοσφαίρου ένα πράγμα… 🙂

    (Φυσικά, ξαδέρφια, γαμπροί, νύφες, κουμπάροι, κολλητοί και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις θα έχουν «σταυρωθεί» από την πρώτη Κυριακή, αλλά…)

  86. ΣΠ said

    82
    Το περίεργο είναι ότι για το πρόσωπο που τον πρότεινε έχει B K Veniselos, Member of the Greek Parliament. Τι είναι το B K; Και γιατί απλώς μέλος της Βουλής και όχι πρωθυπουργός;

  87. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

    Από την τελευταία φωτογραφία είναι φανερό πως το Λουξεμβούργο δεν λέει για καλοκαίρι, θα μας φάει ο ήλιος. Η Γαλλία φαίνεται πιο σκιερό μέρος!

  88. sarant said

    86 To 1934 δεν ήταν πρωθυπουργός ο Βενιζέλος. Το Β μπορεί να είναι «παλαιογραφικό» λάθος αντι για El. Το K είναι πατρώνυμο.

  89. spiral architect 🇰🇵 said

    Πολύ καλή και χαλαρωτική μέσα στο κλίμα πόλωσης η ανταπόκρισή σου Νοικοκύρη.

  90. spiral architect 🇰🇵 said

    http://www.kp-l.org/
    Τελικά, η διαφορά λουξεμβουργιανών και γερμανικών είναι μόνο στην προφορά; γιατί στην αρχική σελίδα του KPL γερμανικά βλέπω.

  91. sarant said

    90 Όχι, στον γραπτό λόγο έχουν διαφορές και σε πολλές λέξεις και στηνορθογραφια. Απλώς το KPL στη σελίδα του προτίμησε να βάλει τα κείμενά του στα γερμανικά -αυτό παλιότερα ηταν ο κανόνας, τα λουξεμβουργιανά τα είχαν μόνο για προφορική επικοινωνία. Τώρα είναι λίγο περίεργο που δεν έχουν κάτι στα λουξεμβουργιανα. Αν και τα λούξικα τα έχουν κυρίως για συνθήματα και σύντομα κείμενα.

    Υποθέτω ότι μιλάς γι’ αυτή τη σελίδα
    https://herpet.net/

    H Lenk έχει γαλλικά και λίγα λουξεμβουργιανά
    http://www.dei-lenk.lu/

  92. eran said

    Μήπως έχει κάποιος εύκαιρη εκείνη την εικόνα από τον Αστερίξ στους Βέλγους με τα γαλατοβελγικά σύνορα;

  93. Λευκιππος said

    Καλημέρα. Μάλλον κολησε το σύστημα, αποκλείεται το τελευταίο σχόλιο να είναι από χθες το βράδυ.

  94. Γιάννης Ιατρού said

    Καλημέρα

    92: δες εδώ τι σου κάνει

    93: Έχουν μείνει άναυδοι όλοι: 🙂

    https://twitter.com/spir_arch/status/1131409037805989888

  95. Λ said

    Έλα ντε! Τι να πω;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: