Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

59 + 61 = 120

Posted by sarant στο 2 Νοεμβρίου, 2020


Δεν συνηθίζω να βάζω απλές μαθηματικές πράξεις για τίτλους άρθρων του ιστολογίου, αλλά σήμερα θα κάνουμε μια εξαίρεση -άλλωστε η πράξη του τίτλου δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται.

Στο ιστολόγιο αφιερώνουμε άρθρα σε αριθμούς, μια φορά το χρόνο -ξεκινήσαμε στις 9/9/2009 και κάθε χρόνο βάζαμε ένα άρθρο, κι έτσι φέτος, πρόσφατα, στις 20/10/20 αφιερώσαμε άρθρο στον αριθμό 20. Με τη φάμπρικα αυτή θα πάμε, εμείς να ‘μαστε καλά, έως το 31, που θα το δούμε στις 31 κάποιου μηνός του σωτηρίου έτους 2031.

Ωστόσο, τον αριθμό 61 θα τον δούμε σήμερα -για ποιο λόγο; Αφενός διότι ως το 2061 μπορεί να το ξεχάσω. Αφετέρου, επειδή αν κάποιος έτυχε να γεννηθεί στις 2 Νοεμβρίου του 1959 σήμερα θα συμπλήρωνε τα 61 του χρόνια. Ξέρω κάποιον που γεννήθηκε τη μέρα τούτη, δεν τον ξέρετε, είναι απ’ το χωριό. (Για να τα λέμε όλα, αυτό το κόλπο έπιανε καλύτερα πρόπερσι, που ο φίλος μου, γεννημένος το 59, έκλεινε τα 59 του χρόνια, και είχαμε βάλει άρθρο για τον αριθμό 59. Αλλά κανείς δεν είναι τέλειος).

Δεν έχει και πολλά να γράψεις για τον αριθμό 61, ενώ ο προηγούμενος, ο αριθμός 60, έχει τόσα και τόσα να πεις γι’ αυτόν, από μαθηματική, ανθρωπολογική-λαογραφική, πολιτισμική ή λεξικογραφική άποψη. Ενώ ο καημένος ο 61 είναι απλώς 60 συν 1. Τουλάχιστον ο 59, που επίσης ήταν σπάνιος αριθμός, ήταν 60 μείον 1 κι έτσι τον βρίσκουμε σε εκφράσεις χρόνου όπως 23:59:59, ενώ το 61 δεν εμφανίζεται διότι είναι το :01 της επόμενης ώρας ή του επόμενου λεπτού.

Το 61 είναι πρώτος αριθμός, διαιρείται δηλαδή μονάχα από τον εαυτό του και από τον 1. Στην ίδια δεκάδα έχουμε πρώτον αριθμό το 67. Το 59 και το 61 λέγονται δίδυμοι πρώτοι αριθμοί, διότι απέχουν κατά 2. Οι μαθηματικοί του ιστολογίου θα μας πουν αν είναι όντως άπειροι οι δίδυμοι πρώτοι.

Στο αρχαίο ελληνικό σύστημα (το κλασικό, όχι το ακροφωνικό) ο 61 γραφόταν ΞΑ’. Στο αττικό ή ακροφωνικό ήταν ΠΔΙ. Στο ρωμαϊκό (μοιάζουν) ήταν LXI. Ετσι κι αλλιώς, αυτές οι αναπαραστάσεις δεν εμφανίζονται συχνά όπως π.χ. τα ΙΔ’, XIV (του 14) που τα βρίσκουμε σε βασιλιάδες και αρχιερείς -πού να βρεθεί ο 61ος εστεμμένος με το ίδιο μάλιστα όνομα;

Το 61 είναι ο ατομικός αριθμός του προμήθιου (Pm) που είναι σπανιότατο χημικό στοιχείο, ραδιενεργό, και μόνο σε λίγα εργαστήρια βρίσκεται -σχεδόν καθόλου στη φύση, ανήκει στις λανθανίδες.

Ακόμα, το 61 ειναι το τηλεφωνικό πρόθεμα της Αυστραλίας -όσοι έχουν συγγενείς εκεί θα το ξέρουν. Στο γαλλικό σύστημα αρίθμησης των νομών, το 61 αντιστοιχεί στον νομό Orne, που ανήκει μεν στη Νορμανδία αλλά δεν έχει έξοδο στη θάλασσα -έχω περάσει, δεν έχω σταθεί.

H εικόνα που συνοδεύει το άρθρο δείχνει τη γνωστότερη εμφάνιση του αριθμού 61. Πρόκειται για το σήμα του αμερικανικού Highway 61. Ο αυτοκινητόδρομος 61 κόβει κατακόρυφα τις Ηνωμένες Πολιτείες, από το Ουισκόνσιν ίσαμε τη Λουιζιάνα, αλλά δεν είναι γι’ αυτό που έχει γίνει διάσημος.

Τη διασημότητά του την οφείλει στον Μπομπ Ντίλαν, αφού Highway 61 Revisited είναι ένας από τους σημαντικότερους δίσκους της πρώτης περιόδου του μέγιστου (και Νομπελίστα) τραγουδοποιού -ίσως ο σημαντικότερος, θα μας πει ο Τζι. Ας ακούσουμε το ομώνυμο τραγούδι:

Για να μείνουμε σε αμερικανικό έδαφος, 61* είναι και ο τίτλος μιας ταινίας του 2001 με θέμα το μπέιζ μπολ, που αφηγείται την προσπάθεια να καταρριφθεί το ρεκόρ των 60 «γκολ» (home run είναι ο όρος) σε μια σεζόν, που είχε σημειώσει το 1927 ο θρυλικός Μπέιμπ Ρουθ. Κατά σύμπτωση, η προσπάθεια για τα 61 γκολ έγινε το 1961.

Διότι βέβαια όταν λέμε «το 61» εννοούμε επίσης το έτος 1961 (υπάρχει και το 61 μ.Χ. αλλά οι περισσότεροι είμαστε νεότεροι).

Να βάλουμε λοιπόν με ένα ποίημα του Πάνου Θεοδωρίδη που έχει, ακριβώς, τίτλο Το εξηνταένα. Ο Πετεφρής ήταν τότε 13 χρονών.

Το εξηνταένα

το εξηνταένα στα δεκατρία διάβασα Σεφέρη
πορτρέτο σινική ανφάς στην ανθολογία Περάνθη
εξαρχής με τράβηξε το Μυθιστόρημα έπειτα
στον Ταχυδρόμο στις Εποχές διάβασα κι άλλα
το εξηνταδύο πήρα τα Ποιήματα μετά τις Δοκιμές
έμαθα απέξω πολλά μου άρεσε φαινόταν βαρύς
λιγόλογος είχε πολλά να πει δεν πίστευα
πως ήταν μεγάλος σε ηλικία έδειχνε μέλλον
κατόπιν έφτασα να βλέπω τη χώρα μου τραγική
κοτζάμ γενιά του τριάντα φίσκα στη θάλασσα
στα πεύκα στον καυτό ήλιο και σε μελαχρινές
λαϊκή τέχνη λαϊκή παράδοση νησιά αγνοί χωρικοί
που αποστόμωναν συνέχεια διανοούμενους ενώ
στα Γιαννιτσά που ζούσα είχε λάσπη σλαβόφωνους
η Θεσσαλονίκη ένα εμπορείο άσφαλτοι εργοστάσια
πίστεψα λοιπόν πολύ πως φταίγαμε εμείς
ακαλλιέργητοι μίζεροι που δεν μπορούσαμε
μέσω της ποίησης και των εικαστικών τεχνών
να δούμε παραπέρα πως υπάρχει φως κουλτούρα
εντέλει βέβαια άλλαξα κάποτε λόγω συνθηκών
αλλά σήμερα δηλώνω πως με πείραζε πάντοτε
ακόμη και μέσα στα πιο βαθιά μου δάκρυα
ο στίχος τού Σεφέρη «το ζεστό νερό μου θυμίζει
κάθε πρωί»
ζεστό νερό κάθε πρωί! αδύνατο να το πιστέψω
κι ο Σαββίδης δε βάθαινε ποτέ την έρευνα
τόσο πολύ∙ μου ήταν αδιανόητο πως ο Σεφέρης
σηκωνόταν στις έξι άναβε θερμοσίφωνα
για να ζεσταίνει το νερό να το ’χει το πρωί
κι έτσι συμβιβάστηκα πιστεύοντας πως
ζέσταινε όπως ο πατέρας μου νερό για ξύρισμα
σε κασσιτέρινο κουπάκι
δεν ήξερα τίποτε τότε και ντρέπομαι
για πολλά κι είναι αργά ν’ αλλάξω
μα πρέπει να σας πω ότι αντιπάθησα έκτοτε
αυτόν τον ασαφή στίχο γύρευα παραμύθια
κι έπειτα στεναχωρέθηκα πολύ που κάπνιζε
ανάμεσα στα τριαντάφυλλα δεν το περίμενα
να εκδηλώνεται τόσο πολύ στην ποίηση
αλλά ξέχασα
εγώ δεν έχω μυαλό αν είχα θα ήμουν ενταγμένος
σε λάγαρο πεδίο πεντακάθαρος και πιστός
περιμένοντας το σεφέρι.

Συμφωνα με το λεξικό, εξηντάρης είναι κάποιος που «έχει ηλικία εξήντα (περίπου) ετών». Με τον ορισμό αυτό, εξηντάρης θα λέγαμε πως είναι ένα πρόσωπο ηλικίας από 57 έως 63 ή από 58 έως 62.

Τώρα, κάποιος που είναι 61 χρονών, αν θέλουμε να ακριβολογήσουμε, είναι 61χρονος, ή εξηνταενάχρονος. Αυτό το -ενάχρονος, που το ακούμε κάθε τόσο στις ειδήσεις -αλλά συνήθως για 21χρονους- ακούγεται κάπως περίεργα, μπορείς και να το παρακούσεις αντί για το -εννιάχρονος.

Τέλος πάντων, εγώ που έχω σήμερα γενέθλια προτιμώ να με λέτε εξηντάρη παρά εξηνταενάχρονο. Πείτε μου πάντως και χρόνια πολλά.

242 Σχόλια to “59 + 61 = 120”

  1. spyridos said

    Χρόνια Πολλά

  2. ΓιώργοςΜ said

    Χρόνια πολλά και στο αρμόζον άρθρο!

    Νικοκύρη, νομίζω προνοείς, όπως πάντα: Το 2061 θα βάλεις επανάληψη το σημερινό και θα ξεμπερδέψεις, σιγά μην το θυμόμαστε τότε…

  3. Πολλές ευχές, αγαπητέ μας Νίκο !

  4. http://www.imdb.com/title/tt0250934

  5. Μιχάλης Ρουμελιώτης said

    Χρόνια πολλά και καλά. Με πολλή ζωή μέσα τους.

  6. Νέο Kid Al Afrikii said

    Χρόνια πολλά Νικοκύρη!
    Ποια έρευνα δεν βάθαινε ο Σαββίδης του ποιήματος; Αυτή περί πολυιδιοκτησίας της ΠΑΕ Ξάνθη;

    Άμα οι μαθηματικοί του ιστολογίου ήξεραν να σου πουν αν τα ζευγάρια των twin primes είναι infinite ή όχι, δεν θα ασχολούνταν με τον μέτριο τραγουδοποιό και νομπελίστα ( αχαχαχαχααα!) αλλά θα ήταν οι ίδιοι νομπελίστες μαθηματικών. Δηλαδή θα είχαν στην τσέπη τους ένα μεταλιάκι με χαραγμένο πάνω του τον μέγιστο των μεγίστων μαθηματικών , τον Αρτσίμεντε το Σιτσιλίανο μαφιόζο!

  7. ndmushroom said

    Πολύχρονος και παραγωγικός όπως πάντα να πεις στο φίλο σου, Νικοκύρη! 😉

  8. Καλημέρα
    Πολλές ευχές κι από δω Μπαρμπανίκο. Να προσέχετε εσείς οι μεγάλοι 🙂 και να περνάτε όμορφα.

  9. Ενδεκάχρονος στο εξηκονταδικό λοιπόν… 🙂

  10. Κιγκέρι said

    Πολύχρονος Νικοκύρη!

    Να θυμίσω ότι 061 ήταν το τηλεφωνικό πρόθεμα για την Πάτρα μέχρι το 2002.

  11. 10 που τώρα έγινε 261 (και απλά κόλλησε με τον αριθμό)

  12. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια και για τις ευχές!

    10 Καλά λες

    9 Α μπράβο, αυτό το σύστημα μας συμφέρει. Πάω να παίξω μπάλα στην αλάνα!

    2 Ε, θα το επικαιροποιήσω λίγο 🙂

  13. 11 Ζωή νάχουμε μέχρι τότε (τα 261 εννοώ).

  14. Ανδρέας Τ said

    Καλημέρα και καλή εβδομάδα. Χρόνια Πολλά για σένα και για τον ιστότοπο.

  15. Κιγκέρι said

    Και το άρθρο 61 του Συντάγματος:

    Αρθρο 61: (Ανεύθυνο των βουλευτών)

    1. O βουλευτής δεν καταδιώκεται ούτε εξετάζεται με οποιονδήποτε τρόπο για γνώμη ή ψήφο που έδωσε κατά την άσκηση των βουλευτικών καθηκόντων.
    2. O βουλευτής διώκεται μόνο για συκοφαντική δυσφήμηση, κατά το νόμο, ύστερα από άδεια της Bουλής. Aρμόδιο για την εκδίκαση είναι το Eφετείο. H άδεια θεωρείται ότι οριστικά δε δόθηκε, αν η Bουλή δεν αποφανθεί μέσα σε σαράντα πέντε ημέρες αφότου η έγκληση περιήλθε στον Πρόεδρο της Bουλής. Aν η Bουλή αρνηθεί να δώσει την άδεια ή αν περάσει άπρακτη η προθεσμία, η πράξη θεωρείται ανέγκλητη.
    H παράγραφος αυτή έχει εφαρμογή από την προσεχή βουλευτική περίοδο.
    3. O βουλευτής δεν έχει υποχρέωση μαρτυρίας για πληροφορίες που περιήλθαν σ’ αυτόν ή δόθηκαν από αυτόν κατά την άσκηση των καθηκόντων του, ούτε για τα πρόσωπα που του εμπιστεύθηκαν τις πληροφορίες ή στα οποία αυτός τις έδωσε.

  16. ΣτοΔγιαλοΧτηνος said

    Καλημέρα, Νικοκύρη χρόνια πολλά και καλά!

  17. LandS said

    Χρόνια πολλλλλαααααά

  18. Αγγελος said

    Χρόνια πολλά με υγεία, Νίκο! Να σε χαίρονται οι γυναίκες σου!

  19. leonicos said

    Εγώ για το 61 δεν ξέρω τίποτα. Δεν πέρασα ακόμα, Είμαι στο 76 ακόμα

  20. sarant said

    15 Α, ωραία!

    19 Εκεί που είσαι ήμουνα… 🙂

  21. Jimakos said

    Κοίτα, Νικοκύρη. Το 61 αν το δεις ανάποδα, μοιάζει με 19. Ε, τι Λοζάνη τι Κοζάνη…. Χρόνια καλά και ποιοτικά να είναι!

  22. phrasaortes said

    Χρόνια πολλά! Μέρες που είναι, έγραψε και η κυρία Μανωλίδου ένα άρθρο-ποταμό (ΤΜ) για την μάστιγα της ερασμειακής προφοράς!

    https://www.tovima.gr/2020/10/29/opinions/arxaia-ellinika-i-glossa-tou-mellontos/?fbclid=IwAR2-RIxP4OIbajarwnywuokDik_NDCsMZuSNUWB0vf57h1TITDzGlvLT_bw

  23. Pedis said

    Να σε χαίρονται οι δικοί σου άνθρωποι και νάσαι γερός να γράφεις!

  24. leonicos said

    Γι’ αυτό θα πω δυο άσχετα, για να με μαλώσετε

    Το πρώτο

    Λέγονται πολλά για τα αντισώματα εναντίον του κορωνοϊού, και πόσο μένουν σ’εκείνους που νόσησαν και αν ανιχνεύονται σ’ εκείνους που νόσησα ελαφρά. Κυκλοφόρησε και μια εργασία κάποιου ανοητου, υποτίθεται λοιμοξιολόγου, ο οποίος εκτέθηκε δύο φορές, αφού είχε θεραπευθεί από την πρώτη, και κατέληξε ότι τα αντισώματα χάνονται γρήγορα και ο κορωνοϊός ήρθε και θα μείνει.

    Δεν ξέρω αν ήρθε και πόσο θα μείνει, διότι προφήτης δεν είμαι

    Αλλά η φιλολογία περί αντισωμάτων είναι ανόητη. Κανένα αντίσωμα δεν μένει πάνω από 25-26 ημέρες. Όλοι υποθέτω περάσαμε ιλαρά, ή εμβολιαστήκατε, αν είστε πιο νέοι, όλοι έχετε κάνει αντιδιφθεριτιδικό και αντικοκκυτικό εμβόλιο, και πολλοί, οι παλαιότεροι αυλογιάς, και είμαστε όλοι άνοι ΑΛΛΑ ΔΕΝ κυκλοφορούν αντισώματα.

    Η ανοσία δεν οφείλεται σε αντισώματα, αλλά στα λεμφοκύτταρα Β που διατηρούν τη μνήμη (κλώνος λέγεται ως ομάδα) του εκάστοτε αντιγόνου (εισβολέα), και είναι σε ετοιμότητα να παραγάγουν αντισώματα. Εμβολιαζόμαστε για τη γρίππη κάθε χρόνο, όχι επειδή χάνεται η περασμένη ανοσία αλλά επειδή εμφανίζονται νέα στελέχη. Αυτό μπορεί να συμβεί και με τον κορωνοϊό βεβαίως, αλλά στα σταλέχη που θα είμαστε εμβολιασμένοι, θα είμαστε και ασφαλέις.

    Βέβαια και ο κλώνος κάποτε γερνάει αλλά περνάει πολύς καιρός. Γι’ αυτό λέμε ότι το εμβόλιο κατά του πνευμονιοκόκκου πρέπει να γίνεταικάθε 20 χρόνια, και του τετάνου κάθε 5 χρόνια, αν κάποιος εκτίθεται υπερβολικά, διότι δεν υπάρχει εγγύηση ότι κάθε τέτανος είναι τοίδιο ακριβώς στέλεχος με το προηγούμενο. Γι’ αυτο, αν κάποιος αλλάξει τόπο διαμονής, π.χ. πάει στην Αμερική πρέπει να ξανακάνει εμβόλιο κατά του τετάνου στην Αμερική. επίσης έχει παρατηρηθεί ιλαρά σε 90-΄αρηδες, που την είχαν περάσει ως παιδική ασθενεια, είναι μάλιστα και πολύ επικίνδυνη σ’ εκείνη την ηλικία.

    Όταν κάνουμε αντιτετανικό ορό, (έτοιμο αντίσωμα) αυτό μας προστατεύει από την πιθανή τετανική μόλυνση εκείνες τις ημέρες. Κατόπιν δεν κάνει τίποτα, διότι δεν υπάρχει. Ο τετανος δεν εξαπλώνεται, δεν κάνει λοίμωξη, απλώς εγκαθίσταται στο τραύμα και τη ζημιά την κάνει η τοξίνη του. Γι’ αυτό καθαρίζουμε τα τραύματα. Είναι δεν και αναερόφιλος, γι’ αυτό βάζουμε οξυζενέ.

  25. Περνάει και από Τούσον η Ι-19… http://en.wikipedia.org/wiki/Interstate_19#:~:text=Interstate%2019%20(I%2D19),%2C%20Green%20Valley%2C%20and%20Sahuarita.

  26. Αν βγει.

  27. raf said

    Χρόνια πολλά!

  28. gpoint said

    Καλημέρα και εις έτη πολλά

    και γω θεωρούμαι εξηντάρης αφού λέω την ηλικία μου στα γαλλικά, σουασάντονζ !!

    Δεν έχω πάει στην Αμερική αλλά έχω την αίσθηση πως το Highway 61 είναι και κάτι σαν το δικό μας Μοναστηράκι, βρίσκεις τα πάντα εκεί, συνάγεται και εκ των στίχων

    Κατά πολλούς (και μένα) κορυφαίο άλμπουμ του Ντύλαν είναι το Bring it all back home ή Subterranean homesick blues ανάλογα από ποιά πλευρά του Ατλαντικού βρίσκεστε. Τραγούδια όπως τα Mr Tambourine Man, Gates of Eden, It’s Alright,Ma (I’m Only Bleedin) σημάδεψαν γενιές σκεπτόμενων, δεν ήταν για να τα σφυρίζεις στον δρόμο.
    Το Highway 61 Revisited βγήκε την ίδια χρονιά, την χρονιά που ο Ντύλαν καθιέρωσε τον ηλεκτρικό ήχο προκαλώντας τις διαμαρτυρίες των πιστών της μπαλλάντας.
    Από την άλλη μεριά το Highway 61 Revisited περιέχει το πιο διιάσημο τραγούδι του Ντύλαν το Like A Rolling Stone, το πολυαγαπημένο μου Just Like Tom Thumb’s Blues, το αξεπέραστο Desolation Row που αξίζει να προσέξετε τι παίζει κάθε φορά η κιθάρα ενώ νομίζεις πως είναι το ίδιο και τοBallad Of A Thin Man που ενέπνευσε γενιές επιδόξων συγγραφέων…
    Δεν τα λες και λίγα για όσουςτο θεωρούν σαν το καλύτερό του άλμπουμ.
    Η αλήθεια είναι πως μετά και το Desire τα άλμπουμ του έπαψαν να είναι πλήρη, είχαν ένα-δυο μεγάλα τραγούδια και γεμίσματα, γι αυτό και οι επιπόλαιοι πιτσιρικάδες της εποχής (σημερινοί 50ρηδες) μιλάνε για Ντύλαν όπως μιλάω εγώ για την γιαπωνέζικη λογοτεχνία- έχουμε δυο τουλάχιστον δείγματα στο ιστολόγιο. Είναι σαν να κρίνεις τον Σεφέρη από τα πιπεράτα του. Τους συγχωρώ, που έλεγε κι ο Νιόνιος

  29. Πάνος με πεζά said

    Χρόνια πολλά, με δημιουργική αναζήτηση !
    Με το 61 δε μου έρχεται κάτι, αλλά με το διπλανό του το 62, θυμάμαι που μια φορά μου είχαν δώσει μια διεύθυνση στο Ηράκλειο Κρήτης, «62 Μαρτύρων 62», κι έλεγα «Πλάκα μου κάνουν;»

  30. μανιατολεσβιος said

    Χρονια πολλα. Με υγεια. Παντα αειθαλης

  31. leonicos said

    Το δεύτερο

    Περίμορφος διάνοια
    καρδία ευσεβόφρων
    της αρετής υπόδειγμα
    και θύμα ταύτης πρόφρον

    Από ένα επιτάφιο μνημείο ενο΄ς αρχιμανδρίτη Ευγένιου Οικονόμου.

    Χτες, παρά τη θύλλα των ανακατασκευών, βαψιμάτων, επιδιορθώσεων, κορωνοϊού, χιλιάδων επιπέλον εργασιών που πρέπει να γίνουν από το γραφείο, με την παράλληλη απαίτηση της τηλεργασίας του 50%, που σημαίνει ότι ανεβασαμε σπίτι μας (ακριβώς από πάνω) 9 κοπέλες, η Φωτεινή ήθελε βόλτα. Ημερήσια εκδρομή

    Σαν καλό παιδί κι εγώ κάθισα δίπλα της, και φύγαμε. Ο δικό ςμου ρόλος είναι να δίνω την κάρτα μου για τα διόδια, όταν δεν πιάνει το μηχανάκι.

    Πήγαμε γύρω γύρω Λειβαδιά, Δίστομο Αντίκιρρα, Κίρρα, Ιτεα Άμφισσα.

    Φυσικά πήγαμε και στον Όσιο Λουκά.

    Είχα πάει δυο τρεις φορές παλιότερα, αλλά κάθε φορά είναι αλλιώς. Τον είδα με τα σημερινά μου μάτια
    . ο τόπος εχει μεταμορφωθεί. Έχει γίνει άκρως επισκέψιμος, όχι μόνο το Καθολικό αλλά πολλά άλλα κτήρια έχουν ανοίξει και είναι επισκέψιμα.

    Εντελώς τυχαία ανεβήκαμε δεξιά, πριν από την είσοδο του κυρίως χώρου, ένα επίσης καλοστρωμένο δρομάκι και βρεθήκαμε σε ένα άλλο εκκλησάκι που είχε από πίσω έναν μόνο τάφο, μάλλον ούτε τάφο, με αυτό το επίγραμμα

    Βέβαια, πάντα λυπάμαι τους ανθρώπους που πιστεύουν, αλλά δεν στηρίζονται αποκλειστικά στη Γραφή, αλλά αυτό είναι άλλο ζήτημα.

    Η τέχνη και η δουλειά που έχουν γ΄νει στον χώρο αυτό ανά τους αιώνες, είναι κάτι το συγκλονιστικό.

    Υπάρχει κι ένα μουσείο, μικρό αλλά εξ ίσου συγκλονιστικό. Μόλις μπεις και δεις πόσο μικρό είναι, ένας ενιαίος χώρος, ξεγελιέσαι. Δεν βγαίνει ς πριν περάσουν 2 με 2-μιση ώρες. Ένα ένα τα εκθέματα καταπληκτικά και άρτια σχολιασμένα.

    Το σύνολο θέλει τουλάχιστον 4 ώρες, χωρίς να πιεις και να φας. Τουαλέτες υπάρχουν επίσης. Άνθρωποι είμαστε.

    Αυτά

    το 61 τα ξαναλέμε

  32. voulagx said

    Χρόνια Πολλά, νέε μου, μ’ ένα τραγούδι νανουριστικό 🙂

  33. dryhammer said

    Καλημέρα και με τις ευχές μου και στο παρόν νήμα!

    ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΕΝ ΑΣΧΕΤΟ ΔΕ

    Χτες το βράδυ κουτούλησα σ’ ένα ντοκιμαντέρ του History για τις ερασιτεχνικές ταινίες που τραβούσαν οι στρατιώτες του Γ Ράιχ στο μέτωπο κι αλλού.
    Και να διαβάζω στους υπότιτλους για τις «εκατοντάδες τα βίντεο» και «ήταν μοντάζ από βίντεο» και «τα βίντεο τα έβλεπαν» και δώστου βίντεο και βίντεο στο Β’ΠΠ [εξωγήινη τεχνολογία!!] μέχρι που δυνάμωσα τον ήχο και κατάλαβα πως βίντεο ήταν η μετάφραση του footage…

    Μου επιβεβαίωσε τη θεωρία μου πως πολλοί τους (κι όχι μόνο της τηλεόρασης) μπορεί μεν να ξέρουν καλά αγγλικά (εν προκειμένω κι επειδή εκεί μπορώ να κρίνω) αλλά ελληνικά δεν…

  34. Μαγδαληνή said

    Χρόνια πολλά με υγεία! Πάντα γερός Νικοκύρη και δημιουργικός να μαθαίνουμε και μεις από τον πλούτο αυτής της δουλειάς. Ευχαριστούμε.

    Και σχετικό άσχετο (έχει να κάνει με αυτόν τον πλούτο), μπράβο Λεώνικε για το 24. Κατανοητό και χρήσιμο. Ευχαριστούμε.

  35. Babis said

    Χρόνια πολλά στον φίλο σου, να τα κατοστήσει, στο δεκαεξαδικό φυσικά, το δεκαδικό είναι πολύ μπανάλ για να μετράς ηλικίες 🙂

    Με τον φίλο σου έχω ένα κοινό, έχω το ίδιο άθροισμα αν και με διαφορετική ηλικία την οποία και δεν θα πω γιατί η ηλικία δεν είναι σαν το εισόδημα για να κάνεις ακριβή δηλωση 😉

  36. geobartz said

    Ετών 60, 61 κλπ. Υπάρχουν ακόμα τόσο μικρές ηλικίες!!!
    Πάντως, «τον αριθμό 61 ….ως το 2061» εγώ μάλλον δεν θα τον θυμάμαι. Θα έχω γίνει …αμνήμων. Πολλοί «τυχεροί» όμως θα το θυμηθούν πολλοί καλά: Τότε περίπου λήγει το «τρίτο και φαρμακερό» μνημόνιο που υπέγραψε η …μηδέποτε αριστερά. Από κει και πέρα τα εγγόνια μας θα …γεράσουν περιμένοντας να λήξει το …παράρτημα του «αριστερού» μνημονίου: Τα 100 χρόνια (μόνο!!) για τα οποία δέσμευσε η … «μηδέποτε» όλη την περιουσία της ψωροκώσταινας. (Ευτυχώς, τον λόγο θα έχει μια επιτροπή στην οποία συμμετέχουν και …ραγιάδες. Μόνο ένα «ασήμαντο» βέτο θα έχει κάποιος κουτόφραγκος!).

  37. ΓιώργοςΜ said

    35 Αναγκαστικά έχουμε όλοι το ίδιο άθροισμα φετος 🙂

    Όσο για τις δηλώσεις, είναι μάλλον ομοιότητα παρά διαφορά: Δηλώνουμε συνήθως όσα είμαστε αναγκασμένοι, κι αποφεύγουμε όσο γίνεται τα παραπάνω…

  38. Χρόνια πολλά (και από δω 🙂 )

    Αναρωτιέμαι πόσοι θα καταλάβουν γιατί η αναφορά στον βιβλικό Πετεφρή σε συνδυασμό με τον Πάνο Θεοδωρίδη 😉 Σα σχόλιο στο ποίημα, πάντως: ο στίχος του Σεφέρη για το ζεστό νερό γράφτηκε αν θυμάμαι καλά όταν ήταν πρόξενος στην Κορυτσά. Δεν νομίζω να είχε θερμοσίφωνα εκεί, οπότε μάλλον θα εννοούσε όντως το νερό του ξυρίσματος που θα ζέσταινε στο γκαζάκι.

  39. Λεύκιππος said

    Χρόνια πολλά. Καθώς αυτό που γράφουμε εκφράζει και κάνει εμφανή την ψυχική μας διάθεση, απ’ ότι φαίνεται, είσαι σε πολύ καλή κατάσταση. Να συνεχίσεις νάσαι καλά.

  40. ΣΠ said

    Χρόνια Πολλά, Νικοκύρη. Να σε χαίρονται οι δικοί σου και εμείς.

  41. meniek64 said

    Πολύχρονος, λοιπόν ❣

  42. kch2016 said

    Πολύχρονος, γερός και δυνατός!

  43. Aghapi D said

    Χρόνια καλά, πολλά, δημιουργικά (όπως πάντα 🙂 )
    Σε ευχαριστούμε για την ακάματη προσφορά σου 🙂

  44. Babis said

    #37 oops.
    Προφανές είναι, δεν σκέφτηκα πριν γράψω 😦

  45. Χαρούλα said

    Χρόνια πολλά, δημιουργικά, με ανθρώπους που αγαπάς και σ´ αγαπάνε.
    Με σώμα και πνεύμα πάντα δυνατά!🌺🎂🥂
    Άλλους ιούς και πολυώνυμους να μην βρεις στον δρόμο σου!😊

    Και φέτος συμπτωματικά, έχουμε και το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

  46. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα και για τις ευχές!

    21 Αυτό να μου πεις

    22 Ήθελα να γράψω κάτι για το άρθρο αυτό, δεν ξέρω αν θα προκάμω

    28 Nαι, στα γαλλικά οι εξηντάρηδες κρατάνε πολύ!

    Και τι φοβερό το Desolation Row!

    29 Nα το θυμηθώ για του χρόνου!

    31 Βασικά η Φωτεινη΄ήθελε να σε απομακρύνει από τις 9 κοπέλες

    35 Επιδέχεται πολλές λύσεις η εξίσωση

  47. ΚΩΣΤΑΣ said

    Νικοκύρη, χρόνια πολλά, καλά και δημιουργικά.

    Ωραίος και ο Πάνος Θ. ή Πετεφρής με το 61, ταμάμ για σένα τό ‘γραψε! 🙂

  48. atheofobos said

    Χρόνια πολλά και καλά. Υπάρχει και σχετική ταινία για τα 61.

  49. Ἀρχιμήδης Ἀναγνώστου said

    Χρόνια πολλά κι ευτυχισμένα

  50. ΣΠ said

    48
    Την αναφέρει στο άρθρο.

  51. sarant said

    47 Xαχά!

  52. Αγγελος said

    Τις εκλογές βίας και νοθείας του 61 τις θυμάμαι. «ΠΑΜΕ μηδέν, ΠΑΜΕ μηδέν, ΠΑΜΕ μηδέν…» Πρώτη φορά τότε άρχισα κάπως να παρακολουθώ τα πολιτικά…

  53. nikiplos said

    Αγαπητέ Νικοκύρη, σου εύχομαι πολύχρονος καλόχρονος και όπως λεν οι Ρούσοι, να ζήσεις πολλά Καλοκαίρια στη ζωή σου!

  54. Αγγελος said

    (22) «Δεν υπάρχει καμία περίπτωση οι Αρχαίοι Έλληνες να διεχώριζαν τις διφθόγγους. Πρώτ’ απ’ όλα, τις έλεγαν «διφθόγγους» που σημαίνει, δύο φθόγγοι σε μία. Εάν δεν σημαίνει αυτό, τότε δεν θα είχαν κανέναν λόγο να τις ονομάσουν.»
    Μα, κυρία μου, ακριβώς, δύο φθόγγοι σε μία (συλλαβή). Αν το χαῖρε προφερόταν χέρε, γιατί να το πούνε δίφθογγο και όχι π.χ. δίγραμμη λατινική γλώσσα, αδελφή της ελληνικής, διέσωσε μέσα της την προφορά των Αρχαίων Ελληνικών.ο ή δίψηφο;
    Μου θυμίζει κάποια παραθέματα του Πολυώνυμου, που λένε ακριβώς το αντίθετο από αυτό που θέλει να υποστηρίξει και τα επικαλείται…
    Λίγο πιο κάτω, η ίδια κυρία μπερδεύει τα ιταλικά με τα λατινικά, επικαλούμενη την απλουστευμένη ιταλική ορθογραφία για να υποστηρίξει ότι «η λατινική γλώσσα, αδελφή της ελληνικής, διέσωσε μέσα της την προφορά των Αρχαίων Ελληνικών»!
    Με την τελευταία της πάντως παράγραφο θα συμφωνήσω κι εγώ. Όχι τελείως — δεν βλάφτει να εξηγήσουμε στα παιδιά γιατί έλεγαν βη-βη τα πρόβατα στην αρχαία κωμωδία και γιατί λέμε κι εμείς άνdρα, ακριβώς όπως έλεγε ο Όμηρος πριν από τρεις χιλιάδες χρόνια — αλλά μάλλον σημαντικότερο είναι να μεταδώσουμε, αν και όσο μπορούμε, κάτι από το πνεύμα των ΑΗΠ παρά «ένα «παίδες Ελλήνων ίτε», ξερό και μαραμένο»!

  55. Αγγελος said

    Αχ, βαχ, γιατί να μην μπορείς να διορθώσεις το σχόλιο μέσα σε πέντε π.χ. λεπτά αφότου το δημοσίευσες; Φυσικά, στη δεύτερη παραγραφο του (54), οι λέξεις «η λατινική γλώσσα, αδελφή της ελληνικής, διέσωσε μέσα της την προφορά των Αρχαίων Ελληνικών.», που παράπεσαν από την προτελευταία, πρέπει να διαγραφούν.

  56. Theo said

    Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

    Πολύχρονος, Νικοκύρη, και πάντα ευδιάθετος, δημιουργικός και αστείρευτος!

  57. многилетний ! 🙂

  58. Divolos said

    Πολύχρονος και δημιουργικός όπως πάντα!

  59. venios said

    Πολύχρονος και με υγεία και δημιουργικότητα πάντα!

  60. venios said

    Πολύχρονος και με υγεία και δημιουργικότητα πάντα!

  61. 5, 13, 25, 41, 61, 85

  62. leonicos said

    Δεν μου ανοιγει το Σαφαρι του Σεφέρη

  63. leonicos said

    Ούτε με το κόλπο από προηγούμενο

  64. ΣΠ said

    61
    113, 145, 181, 221, 265

  65. leonicos said

    31 Βασικά η Φωτεινη΄ήθελε να σε απομακρύνει από τις 9 κοπέλες

    Για Κυριακή μιλάμε

    Σήμερα απολαμβάνω δυο, στο γραφείο μου ενώ οι υπόλοιπες είναι στο σαλόνι, ακριβώς από πάνω

    Γραφείο – Γραφείο -Σπίτι – Σπίτι είναι όλα τα ένα πάνω στο άλλο

    Δεν ειχε άλλο οικόπεδο και τα στοιβάξαμε

  66. faltsos said

    Αυτό το σάιτ που ‘ρθαμε, ποτέ μη σταματήσει
    κι ο Νικοκύρης του ο καλός, χίλια χρόνια να ζήσει.

  67. faltsos said

    «Σύμφωνα με το λεξικό, εξηντάρης είναι κάποιος που «έχει ηλικία εξήντα (περίπου) ετών». Με τον ορισμό αυτό, εξηντάρης θα λέγαμε πως είναι ένα πρόσωπο ηλικίας από 57 έως 63 ή από 58 έως 62″
    Δεν ξέρω τι λένε τα λεξικά, αλλά μη πείτε σε έναν 57, 58 ακόμη και 59,99 ετών ότι είναι εξηντάρης. Πρέπει να καθίσει κανείς καλά στα εξήντα, να το χωνέψει για να δεχθεί το «εξηντάρης» …

  68. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα!

    62 Είναι το αυριανό άρθρο που κατά λάθος ανέβηκε για ένα δευτερόλεπτο σήμερα

    54-55 Και δεν έβγαζε νόημα πράγματι 🙂

  69. sarant said

    67 Αυτό ακριβώς το έλεγα στο προπέρσινο άρθρο 🙂

  70. Αράουτ said

    Ο λαλίστατος κύριος Λεώνικος αποφεύγει όπως ο Διάβολος το λιβάνι να ενημερώσει τον εορτάζοντα κ. Σαραντάκο (Χρόνια σας Πολλά, κύριε Νίκο) ότι ο αριθμός 61 στην Εβραϊκή Παράδοση ήταν απολύτως συνδεδεμένος με τα γαϊδούρια. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε όλη την Παλαιά Διαθήκη (Μετάφραση Εβδομήκοντα) ο αριθμός 61 εμφανίζεται δύο μόνο φορές. Και τις δύο φορές αφορά γαϊδούρια:

    Στο 31ο Κεφάλαιο των Αριθμών μαθαίνουμε πώς οι Εβραίοι με αρχηγό τον Μωϋσή νίκησαν τους Μαδιανίτες. Υπάρχει λεπτομερής καταγραφή των λαφύρων και στο Αριθμοί 31,34 διαβάζουμε:

    « και όνοι μία και εξήκοντα χιλιάδες» που σημαίνει «και 61.000 γαϊδούρια».

    Λίγο παρακάτω, στο Αριθμοί 31,39 διαβάζουμε:

    «και όνοι τριάκοντα χιλιάδες και πεντακόσιοι, και το τέλος Κυρίω είς και εξήκοντα·»

    που σημαίνει… «και 30.500 ήσαν τα γαϊδούρια και ο φόρος προς τον Κύριο 61»

    Το γιατί ο αριθμός 61 στην Εβραϊκή Παράδοση είναι απολύτως συνδεδεμένος με τα γαϊδούρια, εξηγείται λεπτομερώς στην Καμπαλά. Παρακαλείται ο καμπαλιστής κ. Λεώνικος να βγεί και να μάς εξηγήσει το γιατί. Αν το αγνοεί, ας βγεί ευθαρσώς να το δηλώσει, ώστε να αναλάβουμε εμείς να ξεστραβώσουμε το αδαές κοινό του Σαραντάκειου Ιστολογίου

  71. Κόκκινος Πλανήτης said

    Πολύχρονος, υγιής, με όρεξη και ιδέες για δουλειά, ευχαριστούμε για όλα

  72. gbaloglou said

    64 Πω πω, δεν είχα προσέξει ότι το σχόλιο μου (στο ποίο απαντά το #64) ήταν το #61 — ΤΥΧΑΙΑ έγινε, ορκίζομαι! 🙂 Αλλά, ΝΑΙ, ο επόμενος όρος είναι όντως ο 113: δεν τον συμπεριέλαβα μια και δεν είναι ‘ανθρώπινη’ ηλικία, απειροελάχιστοι την φτάνουν, αλλά εμείς ας ευχηθούμε του νοικοκύρη να τα (υπερ)εκατοστήσει! [Περί αθροισμάτων δύο διαδοχικών τετραγώνων ο λόγος…]

  73. Κιγκέρι said

    Μόλις έμαθα από εδώ https://www.athensvoice.gr/culture/photography/688279_100-hronia-apo-ti-gennisi-toy-fotografoy-taki-tloypa
    ότι σαν σήμερα γεννήθηκε και ο σπουδαίος Λαρισαίος φωτογράφος Τάκης Τλούπας, βάζω λοιπόν μια δική του φωτογραφία για τα γενέθλια του Νικοκύρη.

    Λέγεται «Η Λιτανεία» και απεικονίζει γυναίκες που κουβαλάνε βίκο με δικράνια, στη Γυρτώνη Λάρισας, το 1948.

  74. ΣΠ said

    προτιμώ να με λέτε εξηντάρη παρά εξηνταενάχρονο

    Είσαι σίγουρος;

  75. ΣΠ said

    Η ταινία 61*.

  76. faltsos said

    Ένα δωράκι για τον εορτάζοντα (ελπίζω να ανοίγουν τα λίκνα)

    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin.asp?c=124&dc=2&db=11&da=1961
    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin.asp?c=64&dc=2&db=11&da=1961

  77. Παναγιώτης Κ. said

    Εύχομαι εκατόχρονος.
    (Ευχαριστημένος με τα εκατό;) 🙂

    Πάρε και έναν…Ξηντάρη…για τον…πανηγυρικό της μέρας…

  78. Ωραίο λαρισαϊκό βορειοϊδιωματικό όνομα ΤΛΟΥΠΑΣ.

  79. loukretia50 said

    Μια χαρά είναι να μένει κανείς στα 60 μέχρι ν’ αλλάξει δεκαετία! Τότε μπορεί να επανεξετάσει χαλαρά το θέμα και να καθιερώσει νέα πατέντα.
    Αν τότε ο Νικοκύρης προβληματιστεί με το τυπικόν και δε θέλει να δίνει στόχο σε κρυφοληξίαρχους που σφυροκοπούν ανελέητα με την ηλικία – και ισχυρίζονται αναληθώς ότι μετά από κάποια ηλικία είμαστε και φαινόμαστε συνομήλικοι – ίσως κρίνει σκόπιμο να μην αναφέρεται η ηλικία στις νέες εκδόσεις και επανεκδόσεις των βιβλίων του!
    Τη χρονιά ορόσημο θα την έχουμε όλοι ξεχάσει!
    Άλλωστε πόρρω απέχει από τον υπεραιωνόβιο … έφηβο των Αντικυθήρων!
    Ως τότε και πάλι χρόνια καλά!

  80. 61; Η καλύτερη ηλικία!

    Άλλωστε, ξέρεις πόσοι άνω των 61 ζηλεύουν την ηλικία σου;

    Πολύχρονος και ευτυχής!

  81. faltsos said

    76 Φάλτσο το δωράκι. Μπέρδεψα το 59 με το 61, και είπα να χαρίσω δυο χρονάκια στο Νικοκύρη. Το χρωστάω το δώρο.

  82. ANNA PLAKIDA said

    Χρόνια σας πολλά .

  83. LandS said

    μμμ ωραίο teaser για το Σαφάρι του Σεφέρη. Δεν ξέρουμε αν θα διαβάσουμε για ποιήματα ή για εξορμήσεις και εκστρατείες.

  84. Avonidas said

    Χρόνια πολλά κι ευτυχισμένα, Νικοκύρη!

    Και μην ξεχνάς, στο δεκαεξαδικό είσαι 3D 😉

  85. faltsos said

    Μετά την γκάφα του 76 (ηλικία αντί έτους γέννησης) επανέρχομαι προσπαθώντας να προσφέρω πρωτοσέλιδα εφημερίδων της γενέθλιας μέρας του Νικοκύρη. Μόνο τον Ταχυδρόμο της Αλεξάνδρειας βρήκα:

    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin.asp?c=106&dc=2&db=11&da=1959

    2 Νοεμβρίου 1959 ήταν Δευτέρα και προφανώς στην Ελλάδα τότε, την Δευτέρα δεν κυκλοφορούσαν εφημερίδες. Τα νέα της Δευτέρας τα μαθαίνουμε όμως την Τρίτη. Ορίστε δυο πρωτοσέλιδα της 3ης Νοεμβρίου 1959:

    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin.asp?c=124&dc=3&db=11&da=1959
    http://efimeris.nlg.gr/ns/pdfwin.asp?c=64&dc=3&db=11&da=1959

  86. Γιάννης Ιατρού said

    24: Τι αναερόφιλος ρε Λεώ; Αναερόβιος λέγεται απ΄όσο ξέρω

  87. Γιάννης Ιατρού said

    31: Λέω (πάλι, αφού ένα-‘ενα ξεφυτρώνουν)
    …ανεβασαμε σπίτι μας (ακριβώς από πάνω) 9 κοπέλες..
    Μάααλιστα! Τώρα εγώ φταίω; ε; 🙂 🙂 🙂

  88. GeoKar said

    Χρόνια πολλά, χρόνια καλά, χρόνια δημιουργικά, αγαπητέ συνομήλικε Νικοκυρη!

  89. Aghapi D said

    τί συμβαίνει με τον Σεφέρη και δέν εμφανίζεται;

  90. Κιγκέρι said

    89: Αγάπη,

    Είναι για αύριο, δες και το 68.

  91. BLOG_OTI_NANAI said

    38: Έχει γραφτεί μια ερμηνεία γι’ αυτό, ότι προκύπτει από κάποιο τοπικό έθιμο:

  92. BLOG_OTI_NANAI said

    Θεοδωρίδης:

  93. 87,
    Υπάρχει αμφισημία, πάντως:
    Νέα στην ηλικία, νεαρά,
    ή καινούργια που θα αντικαταστήσουν τα προηγούμενα μοντέλα;

  94. Avonidas said

    Κατά το sweet 16, αν και δε ριμάρει 😉

  95. Πέπε said

    93
    Σωστά. Πολύ πιθανόν να είναι ηλικιωμένα, αλλά καινουργια στο συγκεκριμένο μαγαζί. Αν μάλιστα το μαγαζί προτιμάται από πελάτες που εκτιμούν την ωριμότητα, εξηγείται και το γιατί το διαφημίζουν έτσι: τόσον καιρό περιμένατε τα καινούργια ηλικιωμένα κορίτσιια, και επιτέλους κοντοζυγώνει η ώρα.

    Τα λιγουρεύεστε;

  96. Γερά και να τα διπλασιάσει τα 61 ο Νικοκύρης,
    (για πραγματικό 61 revisited, τότε,
    παραμένοντας στην καθημερινή μας
    έξη κοντά, δικός μας.)

  97. Γιάννης Ιατρού said

    93, 95: Θα μας πει ο Λεώ…. 🙂 Ααααν του το επιτρέψουν!

  98. aerosol said

    Χρόνια πολλά και καλά!
    Για σήμερα, κατ’ εξαίρεση, μπορούμε να σε πούμε και… εξηντάκο.

  99. Νέο Kid Al Afrikii said

    Kαι για να μην ξεχνιόμαστε γατιά… πάρτε κι ένα προβληματάκι Νικοκυρεμένο:

    Έχετε 6 τίμια ζάρια που το καθένα έχει 314 πλευρές 😆
    Ποια ειναι η πιθανότητα σε μια ριξιά να φέρετε την ηλικία του Νικοκύρη, το περίφημο 61 ? (η σούμα και των έξι αριθμών που θα φέρουν τα ζάρια να είναι 61. Π.χ να φέρετε :2,3,4,4,22 και 26)

  100. Κιγκέρι said

    Κι όπως βλέπουμε στο πρωτοσέλιδο της Μακεδονίας που έβαλε ο Φάλτσος στο 85, την ημέρα που γεννήθηκε ο Νικοκύρης, ιδρύθηκε στη Θεσσαλονίκη το Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών (Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη).
    Τυχαίο; Δε νομίζω! 😉🙂

  101. Νίκος Κ. said

    Χρόνια πολλά και δημιουργικά, πάντα με την ίδια ζωντάνια

  102. William T. Riker said

    Χρόνια σας πολλά και καλά, Νικοκύρη!

  103. Νέο Kid Al Afrikii said

    Κι ένα για τα μεζεδάκια…
    https://www.flash.gr/environment/1714138/thessaloniki-paramenei-o-kindynos-neas-katarreysis-tis-limnis-koroneias
    Ήξερα οτι καταρρέουν οι πολυκατοικίες στο Ιζμίρ (αν ήταν ακόμα Σμύρνη, δεν θα κατέρρεαν ποτέ!) . Ότι καταρρέουν και οι λίμνες, δεν το ήξερα!…

  104. Γιάννης Κουβάτσος said

    Πολύχρονος και καλόχρονος, Νικοκύρη!
    Ένα χρήσιμο βιβλίο:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.patakis.gr/product/502347/vivlia-logotexnia-logotexnika-dokimia-kai-meletes/61-mathhmata-kathhmerinhs-zohs-apo-tous-Stoikous/&ved=2ahUKEwjm4Na4lOTsAhXa8OAKHegjCFsQFjAFegQIBxAB&usg=AOvVaw3j6J2yz3y47ZebBebqDELr

  105. ΓΤ said

    Επιλογές Δευτέρας

    Νέα Σαλαμίνα-Εθνικός Άχνας: να σκοράρει το πολύ μία ομάδα (1,98)
    Φούλαμ-Γουέστ Μπρομ: τουλάχιστον 3 γκολ (1,75)
    Βερόνα-Μπενεβέντο: μετά από ισόπαλο ημίχρονο, η Βερόνα καθαρίζει το ματς (5,15)
    Λιντς-Λέστερ: X (3,40)
    Λέτσε-Πεσκάρα: η Λέτσε καθαρίζει από ημίχρονο (2,15)

  106. Avonidas said

    #99. Έχετε 6 τίμια ζάρια που το καθένα έχει 314 πλευρές 

    Κατά προσέγγιση είναι σφαιρικά, άρα δεν θα σταματήσουν ποτέ να κυλάνε, άρα το πρόβλημα δεν έχει λύση 😛

    (Επίσης, δεν υπάρχει κανονικό πολύεδρο με 314 έδρες, άρα τα ζάρια δεν μπορεί πραγματικά να ‘ναι τίμια)

  107. ΓιώργοςΜ said

    103 Κατάρρευση του οικοσυστήματος λέει στο κείμενο, μην είσαι… ισοπεδωτικός 🙂

    99 Αριθμό δεν ξέρω, τη μέθοδο μόνο: Πας σε ένα μπούκη, βλέπεις τα ποσοστά που δίνει, αφαιρείς τη γκανιότα και το βρίσκεις…

  108. Γιάννης Κουβάτσος said

    99: Τα ζάρια είναι κατασκευασμένα στον Πειραιά; 😜

  109. BLOG_OTI_NANAI said

    Χρόνια πολλά Νίκο και πάντα δημιουργικά!

  110. 106

    Μπορούν με έξυπνη κατανομή τους υλικού τους.

  111. Γαλάζιο Ξωτικό said

    0: Χρόνια πολλά!

    92: Τεύχος 111, 2 Νοέμβρη 1978!

  112. BLOG_OTI_NANAI said

    111: Όντως σύμπτωση, τώρα το είδα.

  113. 46 (22): Συνδύασέ το με του άντρα της στην Κ.

  114. ΣΠ said

    99
    Για έναν μηχανικό η πιθανότητα είναι μηδέν.

  115. Eli Ven said

    Χρόνια σας πολλά, κύριε Σαραντάκο.

  116. ΣΠ said

    99
    https://rolladie.net/roll-a-d314-die#!numbers=6&high=314&length=1&sets=&last_roll_only=false&totals_only=true

  117. > Το 59 και το 61 λέγονται δίδυμοι πρώτοι αριθμοί, διότι απέχουν κατά 2. Οι μαθηματικοί του ιστολογίου θα μας πουν αν είναι όντως άπειροι οι δίδυμοι πρώτοι.
    Απάντησε κανείς μαθηματικός; Παραμένει εικασία, εν μέρει αποδεδειγμένη
    https://www.quantamagazine.org/big-question-about-primes-proved-in-small-number-systems-20190926/

  118. Πουλ-πουλ said

    Χρόνια πολλά.
    Καλή αντάμωση στις αλάνες.

  119. Avonidas said

    #114. Πραγματι. Με 6 ζάρια, το μέσο άθροισμα της ζαριάς είναι 945, και η τυπική απόκλιση είναι περίπου 222, σε μια πρακτικά κανονική κατανομή. Άθροισμα 61 σημαίνει ότι είσαι

    (945-61)/222 ~ 4 τυπικές αποκλίσεις (4σ) από τη μέση τιμή, και οι πιθανότητες γι’ αυτό είναι λιγότερες από μία στις 30.000. Λέω «λιγότερες», γιατί αυτές είναι οι πιθανότητες να πάρετε από 61 και κάτω· για να πάρετε ακριβώς 61 θα πρέπει να περιμένετε πολύ… σε 100 εκατομμύρια εικονικές «ζαριές» που έριξα, δεν συνέβη ούτε μία φορά.

  120. Avonidas said

    #119. Τελικά, μάλλον η κανονική κατανομή δεν είναι καλή προσέγγιση τόσο μακριά από το κέντρο της κατανομής, και για 6 μόνον ζάρια. Θα πρέπει να το ξανασκεφτώ.

  121. Avonidas said

    #120. Τελευταία πρόχειρη εκτίμηση: 1 στα 300 εκατομμύρια.

  122. 95,
    …και αν τα ηλικιωμένα κορίτσια
    αντέχουν ακόμα την σκληρή δουλειά,
    δικαίως
    οίκος αντοχής

  123. nwjsj said

    Νικοκύρη,

    Χρόνια πολλά με υγεία, πολλές ευτυχισμένες στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα και πάντα άγριες μυθοκτονικές διαθέσεις!!!

  124. 20β Είσαι σίγουρος; Μάλλον ανάποδα. Εδώ που είσαι (είμαστε) ήτανε, εκεί που είναι (μακάρι) να πάμε!

    68 Για να μην σου φεύγουν και εμφανίζονται κατά λάθος, μια καλή ιδέα είναι να βάζεις πρώτα την ημερομηνία δημοσίευσης και μετά ό,τι άλλο.

  125. …και ενοχής…

  126. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Και από εδώ: Πολλές ευχές για πολλά και καλά χρόνια, Νικοκύρη!

    Μερικά τεύχη με Νο61 μερικών αγαπημένων παιδικών περιοδικών.
    (Για να μη βαρύνει το νήμα, δοκιμάζω με ένα χωρίς εικόνα)

    https://imgur.com/NYRO0MF (Μικρός Ήρως)

  127. Μαρία Καρρα said

    Πολύχρονος δημιουργικός και πολυγραφος να είσαι Νίκο. Και κάτι κλεμμένο από τοίχο (αληθινό όχι ιντερνετικο) η ψυχή δεν γερνά ποτέ.

  128. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Καλώς! Συνέχεια, λοιπόν:

    https://imgur.com/AhSnu7P (Γκαούρ-Ταρζάν)

    https://imgur.com/ODMisye (Υπεράνθρωπος)

    https://imgur.com/qa3JOGe (Μάσκα)

  129. arniarho said

    Χρόνια πολλά & στά 161. Εδώ θά είμαστε.!!!

    ________________________________

  130. Πολύχρονος κι ευτυχισμένος! Πολύ σωστός σχετικά με το «εξηντάρης»! Τα 57, 58, 61 κ.λπ, ακούγονται σαν όροι εξίσωσης, όχι σαν ηλικία. Κι εγώ που σε λίγο γίνομαι 48, από τώρα 50άρης λέω.

  131. δντ said

    Χρόνια πολλά και τυχερά.

    61 είναι τα δευτερόλεπτα που μπορεί να έχει ένα λεπτό.
    Τα εμβόλιμα δευτερόλεπτα μπορούν να προστεθούν στις 30/6 και στις 31/12 κάθε έτους. Ο λόγος είναι ο συγχρονισμός της ώρας με την περιστροφή της γης γύρω από τον ήλιο, που είναι ακανόνιστη.

  132. avn013 said

    Προ Dylan : Route 61 γνωστός και ως Blues Highway (https://en.m.wikipedia.org/wiki/U.S._Route_61)
    Και μιας και ΗΠΑΐζω, ιδού και και μια χρονιαπολλίστικη ευχή από παιδία για (εορτάζον) παιδί :
    «Happy Birthday to you!
    You live in a zoo!
    You look like a monkey,
    And you act like one too!»
    (https://www.mamalisa.com/?t=es&p=4647)

  133. Triant said

    Νίκο, χρόνια πολλά και χαρούμενα.

    Οι ζαριές με άθροισμα 61 είναι 5.461.512 (άμα προκληθώ θα βάλω τον κώδικα).
    Όλες είναι 314^6.
    Με την ακρίβεια του καλκιουλέιτορ του κινητού μου αυτό είναι μία στις 175.495.100,5

  134. ΜΙΚ_ΙΟΣ said

    Εννοώ εξώφυλλα τευχών, βεβαίως-βεβαίως… 🙂

  135. sarant said

    Eυχαριστώ πολύ για τα νεότερα σχόλια και να με συμπαθάτε για την πολύωρη απουσία μου. Είχα να φύσήξω τόσα κεριά, πήρε πολλή ώρα.

    73 Φοβερή φωτογραφία!

    76 Ευχαριστώ πολύ, ανοίγουν. Βέβαια εγώ γεννήθηκα το 1959 (και είμαι 61) και όχι το 1961 (και δεν είμαι πια 59)

    81 Με πρόλαβες

    83 Υπομονή 🙂

    92 Γράφανε κριτικές τότε

    96 🙂

    106 Πολύ γέλασα

    124 Αφού πάει ανάποδα;

    131 Βρε τι μαθαίνει κανείς!

    132 Αυτό το λέγανε οι κόρες μου, με δεύτερο στίχο You belong to the zoo

  136. Όπου κι ου ννκουκύρς μας νά ν καλά.

  137. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

    Χρόνια πολλά πολύχρονος!

  138. ΓΤ said

    135@

    Νικοκύρη, μήπως σήμερα πέρασες σφαιράτος από τη «Σύγχρονη Εποχή»;

  139. Αγγελος said

    To πλήθος των ριξιών 6 ζαριών με 60 και πάνω έδρες που βγάζουν άθροισμα 61, το πλήθος δηλαδή των διατεταγμένων εξάδων φυσικών αριθμών με άθροισμα 61, είναι «συνδυασμοί 60 ανά 5», δηλ. 60*59*58*57*56/5! = 5461512. Το πλήθος όλων των ριξιών 6 ζαριών με 314 έδρες είναι 314^6=958469 δισεκατομμύρια! Οπότε η πιθανότητα το άθροισμα να βγει ακριβώς 61 είναι περίπου 5,7 στο δισεκατομμύριο!

  140. Μακάρι !

  141. Πέπε said

    136

    Τώρα αυτή τη δουλειά θα κάνουμε κάθε τρεις και λίγο; Το νόημα ποιο είναι, να εξοικειωθεί το ευρύτερο κοινό (του ιστολογίου που μας φιλοξενεί) με αυτή τη γραφή;

    Χώρια που τα ονόματα, και ιδίως τα επώνυμα, έχουν μία και μόνη γραφή σε κάθε αλφάβητο. Άμα είσαι Άγγλος και σε λένε Τζωρτζ, οι Γάλλοι δε σε γράφουν Dgeordges, George σε γράφουν κι ο καθένας όπως το διαβάσει.

  142. ΓΤ said

    141@

    Πες τα, μαζί σου, έχω αηδιάσει…

  143. Νέο Kid said

    Αβο, μια χαρά μπορεί να είναι τίμια . Αν ας πούμε είναι σαν κι αυτό:
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dodecagonal_prism
    Στην περίπτωση μας δηλαδή ένα threehundredfourteengonal prism…
    Και τα τσουλάς, όπως τις κύλες στο χωριό μου…😀
    Η απάντηση θα δοθεί αύριο (Insallah…)

  144. Αγγελος said

    Η πιθανότητα του (99) είναι [(60*59*58*57*56)/5!]/6^314, δηλ. λιγότερο από 1/10^236 !
    Ενας υπολογισμός που έγραψα προηγουμένως και που τον έφαγε η μαρμάγκα ήταν λάθος. Ας μην εμφανιστεί, αν γίνεται!

  145. Avonidas said

    #143. Αυτό, ρε Κιντ, δεν είναι ζάρι, είναι νόμισμα!

  146. Avonidas said

    #144. Ναι, ψάχνουμε τις διαμερίσεις του 61 σε 6 ακέραιους, όπου μετράει κι η σειρά των αριθμών.

  147. Δημήτρης Μαρτῖνος said

    Νικοκύρη, χρόνια πολλά, καλὰ καὶ δημιουργικά.

    Χρόνια πολλὰ καὶ σ᾿ ὅσους γιορτάζουν:

    Ἀκίνδυνους, Ἀνεμπόδιστους, Ἀφθόνιους, Ἐλπιδοφόρους καὶ Πηγάσιους.

    Μόνο Ἀκίνδυνους γνώρισα.

    Ἑσεῖς γνωρίσατε κάποιους μὲ ἕνα ἀπὸ τὰ ἄλλα τέσσερα ὀνόματα;

  148. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    «Τέλος πάντων, εγώ που έχω σήμερα γενέθλια προτιμώ να με λέτε εξηντάρη παρά εξηνταενάχρονο.»
    Ναι αλλά δεν διευκρινίζεις αφεντικό, από πότε ξεκινάει η αρίθμηση, από το έτος μηδέν ή από το ένα; 😂

    «Πείτε μου πάντως και χρόνια πολλά.» Εγώ θα σου πώ, χρόνια καλά, δημιουργικά και με υγεία, όσα κι αν είναι αυτά.👍🎂😊

    Πώς να μονιάσω μέσα μου το λιόντα με το λάφι, πώς να ταιριάξω τον σοφό μ’ αυτόν που κάνει λάθη.

    Για σένα Νικόλα.

  149. kpitsonis said

    103 . Να κατέρρεαν θα ήταν καλά . Εγώ άκουσα επανειλημμένα …κατεδαφίστηκαν !

  150. Alexis said

    Χρόνια πολλά και καλά Νίκο, πάντα με υγεία και δημιουργικότητα!

  151. Avonidas said

    #146. Δεν τις ψάχνουμε, δηλαδή, τις βρήκε ο Triant στο #133 🙂

  152. Γιάννης Κουβάτσος said

    Για τη γενέθλια ημέρα του Ελύτη…

    ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ (από τη «Μαρία Νεφέλη»)

    Πρώτη φορά σ’ ενός νησιού τα χώματα
    δύο του Νοεμβρίου ξημερώματα
    βγήκα να δω τον κόσμο και μετάνιωσα
    τα «ζόρικα» που λεν αμέσως τα ‘νιωσα.

    Μήνες εννέα πριν την πρώτη μέρα μου
    δούλευα για το σπέρμα του πατέρα μου
    και πεντακόσιους τρεις κατά συνέχεια
    μετά – για την ψευτιά και την ανέχεια.

    Δύσκολο δύσκολο της γης το πέρασμα
    και να μη βγαίνει καν ένα συμπέρασμα.

    Μέσα στον εαυτό μου τόσο κρύφθηκα
    που μήτε ο ίδιος δεν τον αντελήφθηκα.
    Ώσπου μια μέρα το ‘φερε η περίσταση
    κι αγάπησα χωρίς καμιάν αντίσταση

    αλλά και στην προσπάθεια την ελάσσονα
    πάντοτε βρε παιδιά μου τα θαλάσσωνα
    πρώτον διότι κυνηγούσα το Άπιαστο
    και δεύτερον γιατ’ ήμουν είδος Άμοιαστο.

    Εφ’ ω και αφού την τύχη μου σιχτίρισα
    πίσω στον εαυτό μου ξαναγύρισα.

  153. Γιάννης Κουβάτσος said

    Ακινδύνου, Ελπιδοφόρου, Ανεμποδίστου σήμερα…Αυτόν τον τίτλο έδωσε στο ποίημα που έγραψε «στας δυσμάς του βίου του» στα «Ελεγεία της Οξώπετρας».

    ΑΚΙΝΔΥΝΟΥ, ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΥ, ΑΝΕΜΠΟΔΙΣΤΟΥ

    Τώρα, στη βάρκα οπού κι αν μπεις αδεία θα φτάσει
    Εγώ αποβλέπω· σ’ έναν μακρύ θαλασσινό Κεραμεικό
    Με Κόρες πέτρινες και πού κρατούν λουλούδια. Θα ‘ναι νύχτα και
    Αύγουστος
    Τότε πού αλλάζουν των αστερισμών οι βάρδιες. Και τα βουνά
    ελαφρά
    Γιομάτα σκοτεινόν αέρα στέκουν λίγο πιο πάνω άπ’ τη γραμμή του
    ορίζοντα
    Όσμές εδώ ή εκεί καμένου χόρτου. Και μια λύπη άγνωστης γενεάς
    Πού από ψηλά
    κάνει ρυάκι πάνω στην αποκοιμισμένη θάλασσα
    Λάμπει μέσα μου κείνο πού αγνοώ. Μα ωστόσο λάμπει

    «Αχ ομορφιά κι αν δεν μου παραδόθηκες ολόκληρη ποτέ
    Κάτι κατάφερα να σου ύποκλέψω. Λέω: κείνο το πράσινο κόρης
    οφθαλμού πού πρωτο-
    Είσέρχεται στον ερωτά και τ’άλλο το χρυσό, πού δπου κι αν το
    τοποθετείς ίουλίζει.
    Τραβάτε τα κουπιά οί στα σκληρά εθισμένοι. Να με πάτε κεϊ πού
    οι άλλοι παν
    Δε γίνεται. Δεν έγεννήθηκα ν’ανήκω πουθενά
    Τιμαριώτης τ’ούρανοϋ κει πάλι ζητώ ν’αποκατασταθώ
    Στά δίκαια μου. Το λέει κι ό αέρας
    ^Από μικρό το θαύμα είναι λουλούδι και άμα μεγαλώσει θάνατος

    Αχ ομορφιά συ θα με παραδώσεις καθώς ό Ιούδας
    Θα ‘ναι νύχτα και Αύγουστος. Πελώριες άρπες που και πού
    θ’ ακούγονται και
    Με το λίγο της ψυχής μου κυανό ή Όξω Πέτρα μέσ’άπό τη μαυρίλα
    Θ’αρχίσει ν’αναδύεται. Μικρές θεές, προαιώνια νέες
    Φρύγισσες ή Λυδές με στεφάνι άσημ’ι και με πρασινωπά πτερύγια
    γύρω μου άδοντας θα συναχτούν
    Τότε πού κα’ι του καθενός τα βάσανα θα εξαργυρώνονται
    Χρώματα βότσαλου πικρού: τόσα
    Με περόνες πόνου όλες σου ο! αγάπες: τόσα
    Του βράχου ή τύρφη και του άφραχτου ύ’πνου σου ή φρικαλέα
    ραγισματιά: δυο φορές τόσα

    «Ωσπου κάποτε, ό βυθός μ’ δλο του το πλαγκτόν κατάφωτο
    Θ’αναστραφεί πάνω από το κεφάλι μου. Κι αλλά ως τότε
    άνεκμυστήρευτα
    Σάν μέσ’άπό τη σάρκα μου ιδωμένα θα φανερωθούν
    Ιχθείς του αιθέρος, αίγες με το λιγνό κορμί κατακυμάτων
    κωδωνοκρουσίες του Μυροβλήτη
    Ενώ μακριά στο βάθος θα γυρίζει ακόμα ή γη με μια βάρκα μαύρη
    κι άδεια χαμένη στα πελάγη της.

  154. ΣΠ said

    144
    Άγγελε, ο παρονομαστής είναι 314^6. Στο 139 το έχεις σωστά.

  155. Avonidas said

    #144. Τον ίδιο αριθμό δίνετε με τον Triant, σόρρυ. Χρειαζομαι περισσότερο ύπνο…

  156. Χαρούλα said

    #147 Δον, Ελπιδοφόρος λέγεται ο Αμερικής. Που πρότεινε ατομικά κουταλάκια στην κοινωνία.

    #153 η ημιμαθής δεν το ήξερα το ποίημα. Ευχαριστώ δάσκαλε.

  157. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    147 – Εγώ Δημήτρη, είχα γνωρίσει παλιά στον στρατό έναν Ελπιδοφόρο, περνάγαμε ΠΕΝ μαζί στην Β΄ΜΑΛ στο Χαϊδάρι, κοιμόμασταν σε διπλανά κρεβάτια (τα κάτω). Καλό παιδί, περάσαμε πολλές δύσκολες μέρες (και κυρίως νύχτες) και κάναμε καλή παρέα, μετά την Σ.ΑΛ πήγαμε σε διαφορετικές μοίρες, εγώ στην 1η κι αυτός στην 2η και χαθήκαμε, μιά φορά μόνο συναντηθήκαμε σε μια κοινή άσκηση, την ΖΕΥΣ, είχαμε πέσει κοντά στο Πετρίτσι Σερρών και μετά ανεβήκαμε στο Μπέλες, (είχαμε ξηρά τροφή για τρείς μέρες και μας άφησαν δέκα, επιβιώστε ήταν η διαταγή, τα γαμημένα τα τζιζίκια πολύ άνοστα αδερφέ μου, καμία σχέση με τις ακρίδες που είναι πεντανόστιμες άμα πεινάς 😂) αλλά μας έμειναν οι δυνατές αναμνήσεις.

  158. avn013 said

    @135 «Τα κεριά δεν τα φυσάνε, τα σβήνουν με παλαμακιά ή με παλαμάκιά» (από το κατά πανδημικό ευαγγέλιο)

  159. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @152, 153. Μπράβο σου, Γιάννη, που τα θυμήθηκες. Από τις συγκινητικότερες πινελιές Του.. Κι όσοι Τον αγαπήσαμε δεν έχουμε καμμία αμφιβολία ότι αληθώς αποκαταστάθηκε ο Τιμαριώτης τ’ούρανοϋ..

  160. Πέπε said

    @158

    Σβήσε 61 κεράκια με παλαμάκια, να γεμίσεις εγκαύματα υπέρ υγείας!

    Δηλαδή άμα τα φυσήξουμε και απλώς κάθονται όλοι από την ίδια μεριά; Το πολύ πολύ να γεμίσει κορονοϊούς ο φωτογράφος (θα επιλέγεται με κλήρο).

  161. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @147. Δημήτρη, τρεις Ακίνδυνους γνώρισα, τους δύο ως εξεταζόμενους και τον έναν (Θεός φυλάξοι! 🙂 ) από την σύγχρονη Ιστορία της Θεσσαλονίκης. Άπαντες Αρβανίτες! 🙂

  162. sarant said

    Ευχαριστω για τα νεότερα!

    138 Όχι, έχω άλλοθι 🙂

    147 Πηγάσιο έχω γνωρίσει μόνο στο ποίημα του Καβάφη

  163. Αγγελος said

    Μάλλον κι εγώ χρειάζομαι ύπνο… Φυσικά, το (139) ήταν σωστό. Μ’ αρέσει που έκανα και αυτοκριτική!
    Ότι ο παρονομαστής είναι 314^6 είναι προφανές σε όποιον έχει μάθει και τη στοιχειώδη συνδυαστική που διδάσκεται τώρα στα Λύκεια (άλλο ζήτημα πόσοι από όσους τη διδάσκονται συγκρατούν οτιδήποτε…). Ότι ο αριθμητής είναι συνδυασμοί του 60 ανά 5 δεν είναι προφανές, αλλά γίνεται, αν φανταστούμε 61 στρατιώτες εφ’ενός ζυγού και τους χωρίσουμε σε έξι ομάδες τοποθετώντας πέντε παραβάν σε πέντε διαφορετικά σημεία ανάμεσά τους.

  164. mitsos said

    Νίκο να τα εκατοστήσεις αργά και απολαυστικά.

    Και μην κολλάς στο 61. Προσεγγιστικά προτιμότερο
    Έχω γεννηθεί τρεις μήνες νωρίτερα από εσένα και η τούρτα έκπληξη της οικογένειας είχε τρια κεράκια 5 0 + ( πενήντα συν ) .
    Νομίζω αληθές και με αποδεκτή ακρίβεια – δεν διεκδικούμε δα και βραβείο Νόμπελ -, Δημιουργική στατιστική αυτοί ; Δημιουρηική αριθμητική εμείς .

  165. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @162α. 🙂 🙂 🙂

  166. Avonidas said

    Να δώσω μια εξήγηση για το αποτέλεσμα που δίνει ο Άγγελος στο #139:

    Έχεις 61 πρόβατα* στη σειρά, και θέλεις να τα χωρίσεις σε 6 ομάδες. Μπορείς να το πετύχεις στήνοντας 5 φράχτες. Κάθε φράχτης είναι ανάμεσα στο ν-οστό και στο (ν+1)-οστό πρόβατο, με το ν να πηγαίνει από το 1 ως το 60 (προφανώς δεν έχει νόημα να βάλεις φράχτη μετά το 61ο και τελευταίο πρόβατο).

    Οι δυνατοί τρόποι να τοποθετήσεις τους φράχτες, λοιπόν, είναι όσοι και οι τρόποι να επιλέξεις 5 από τα 60 πρώτα πρόβατα, και κάθε επιλογή θα δώσει διαφορετικές ομάδες. Άρα, συνολικά είναι οι συνδυασμοί του 60 ανά 5, όπως είπε ο Άγγελος.

    * κατά το «έχεις 2 αγελάδες» 😉

  167. Γιάννης Κουβάτσος said

    151: Τον Ακίνδυνο Αλβανό; ☺

  168. Γιάννης Κουβάτσος said

    Το 167 στο 161.

  169. Avonidas said

    #163. Όλο δεύτερος έρχομαι σήμερα :-/

  170. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @167. Προφανώς! 🙂

  171. 147 Εγώ έχω γνωρίσει δυο Ελπιδοφόρους: Έναν συνάδελφο (εκεί στα σχολεία της ξενιτιάς) κι έναν νεαρό, μαθητή. Σ’ έφαγα Λάμπρε (157).
    Ακίνδυνον έναν, στο χωριό.

  172. Γς said

    Επίθεση σε συναγωγή στη Βιέννη

    Νεκροί τραυματίες

    τώρα

  173. sarant said

    171 Είναι «συχνό» (δηλ. όχι σπανιότατο) το όνομα στο νησί;

  174. Γς said

    172:

  175. 173 Μπαααα. Αν ήταν θάξερα κι άλλους 🙂

  176. William T. Riker said

    Πω ρε φίλε, αυτή είναι μία από τις πιο κεντρικές πλατείες της Βιέννης, ούτε δέκα λεπτά με τα πόδια από κει που μένω.

  177. Κουτρούφι said

    Βάλε στις Πενηνταεννιά άλλες Εξηνταμία:
    Εκατόν Είκοσι ευχές για Δύναμη κι Υγεία.
    ———————————————————–

    Το Highway 61 Revisited είναι στην 18η θέση στην αναθεωρημένη το 2020 κατάταξη με τα 500 κορυφαία άλμπουμ «όλων των εποχών» (όπως θα έλεγε ο Γ. Πετρίδης) του περιοδικού Rolling Stone. Στα 50 κορυφαία της κατάταξης, ο Dylan ξαναβρίσκεται στη θέση 9 με το «Blood on the Tracks» και στη θέση 38 με το Blonde on Blonde». Στην πρώτη θέση βρίσκεται ο Marvin Gaye με το «What’s going on» (1971).

    Στην αρχική κατάταξη του Rolling Stone τo 2003 και στα πρώτα 50, το Highway 61 Revisited βρισκόταν στην 4η θέση, το Blonde on Blonde στην 9η και το «Bringing It All Back Home» στην 38η. Πρώτο, τότε, ήταν το «Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band» των Beatles (το οποίο, το 2020, έπεσε στην 24η).

    Αυτά από το Rolling Stone και δεν φταίω εγώ: https://consequenceofsound.net/2020/09/rolling-stone-top-500-albums/ .

  178. Γς said

    164:

    >Δημιουργική στατιστική αυτοί ; Δημιουρηική αριθμητική εμείς

    και διουρητική αριθμητική Lasix εμείς

  179. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Μεσιέ 61 (Μ61)
    Χρόνια πολλά πολλά! με υγεία και απαρτία όσων αγαπάς.

    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B5%CF%83%CE%B9%CE%AD_61

  180. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    171 – Έλα ρε που μ΄ έφαγες, με βοήθεια από το εξωτερικό δεν πιάνεται.😂

  181. aerosol said

    #166
    Αν δεν έχεις κανένα πρόβατο τι κάνεις;

    #177
    Αριστούργημα το What’s going on αλλά αν δεν συνέπιπτε η λίστα με το black lives matter δεν θα έβλεπε πεντάδα, ενώ η συμπαθέστατη Lauryn Hill δεν θα έβλεπε τίποτα. Το ότι το Sgt. Pepper’s έπεσε στο 24 και η Beyoncé είναι πάνω από το Ziggie Stardust -ενώ ο Coltrane εκτός λίστας- ούτε καν το σχολιάζω. Το Rolling Stone κοντεύει να γίνει πρωινό μαγκαζίνο, νομίζω.

  182. ΕΦΗ - ΕΦΗ said

    Το «σύνταγμα» του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας έχει υπογραφεί από 61 χώρες στις 22 Ιουλίου 1946
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%9F%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82_%CE%A5%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%B1%CF%82

    Γενικά «61 χώρες» παίζει σε διάφορα

  183. Avonidas said

    #181. Αν δεν έχεις κανένα πρόβατο τι κάνεις;

    Εύχεσαι να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα.

  184. Γιάννης Ιατρού said

    Εδώ πάμε για πλατινένιο δίσκο … 🙂

  185. Μαρία said

  186. Εδώ λέει για 7 νεκρούς. Αλλά συγκεχυμένα πράματα ακόμα.
    https://www.imerodromos.gr/vienni-epithesi-se-synagogi-anafores-gia-polloys-nekroys/

  187. Γιάννης Ιατρού said

    186: Δύο νεκροί (ο ένας είναι από τους δράστες)
    15 τραυματίες, απ΄αυτούς 8 σοβαρά
    Σχετικά συμβάντα σε 6 σημεία (επομένως και τουλάχιστον 6 δράστες)

    00:37 δική μας ώρα, ειδήσεις από https://www.tagesschau.de/ausland/wien-schiesserei-101.html

  188. ΓΤ said

    @Φωκίωνος, 22:40

    Αμάσκωτος προς τη σύντροφό του:
    -Σαν όλους τους μαλάκες κι εσύ, πιστεύεις αυτά τα ψέματα! Από αύριο, όταν βγαίνουμε μαζί, δεν θα φοράς μάσκα!

    Λεπτομέρεια: o αμάσκωτος είναι Καθηγητής σε AEI μας, Visiting Prof στο ΜΙΤ μεταξύ άλλων, με λαμπρή πορεία στον χώρο των μερικών διαφορικών εξισώσεων, φίλος από τα παλιά. Όχι, δεν του μίλησα…

  189. Κουτρούφι said

    #177. Για λόγους πληρότητας, στην κατάταξη του 2003 το Blood on the Tracks είναι στην 16η θέση.

  190. Μαρία said

    187
    Φλου κατάσταση. 15 τραυματίες, τουλάχιστον 7 βαριά.
    der Sprecher des Gesundheitsverbundes, Christoph Mierau, dass mittlerweile 15 Verletzte im Zusammenhang mit dem Attentat in Kliniken des Wiener Gesundheitsverbundes aufgenommen wurden. Davon seien zumindest sieben Personen schwer verletzt.
    https://www.krone.at/2266750

  191. ΓΤ said

    Γίδια Μαυροβουνίου

    https://www.dw.com/en/montenegrins-mourn-firebrand-bishop-amfilohije/a-55467433

  192. Μαρία said

  193. ΣΠ said

    163, 166
    Πώς προκύπτει ότι κάθε ένας από τους 60 ανά 5 συνδυασμούς 6 αριθμών δίνει άθροισμα 61;

  194. Avonidas said

    #193. Δεν δίνουν άθροισμα 61 οι αριθμοί που θα διαλέξεις. Οι αριθμοί καθορίζουν πού θα τοποθετήσεις τα χωρίσματα. Εκ κατασκευής, όπου και να τοποθετήσεις τα χωρίσματα το άθροισμα είναι 61, αφού ο συνολικός αριθμός των αντικειμένων δεν αλλάζει.

    Ας πάρουμε ένα πιο απλό παράδειγμα, τη διαμέριση 5 αντικειμένων σε 3 ομάδες, με 2 χωρίσματα:

    ο ο ο ο ο

    Υπάρχουν 4 ανά 2 = 6 τρόποι να γίνει αυτό. Το 1ο χώρισμα μπορεί να μπει μετά το 1ο,2ο ή 3ο αντικείμενο. Αντίστοιχα, οι επιλογές για το 2ο χώρισμα είναι:

    (1) μετά το 2ο, 3ο, 4ο

    ο | ο | ο ο ο
    ο | ο ο | ο ο
    ο | ο ο ο | ο

    (2) μετά το 3ο, 4ο

    ο ο | ο | ο ο
    ο ο | ο ο | ο

    (3) μετά το 4ο

    ο ο ο | ο | ο

    Κατανοητό;

  195. 141 Πέπε

    Σωστά. Πάντα μας κυνηγούσε η χωροφυλακή και οι συνεργάτες της. Όλες οι γραφές δεκτές εκτός από τις διεκδικούσες την ισότιμη παρουσία τους.

  196. 142 ΓΤ
    Είπαμε, η χωροφυλακή και οι συνεργάτες της. Τα έχουμε ζήσει.

  197. Γιάννης Κουβάτσος said

    Μην πάει ο νους σας στο κακό στη Βιέννη. Τίποτα προσωπικές διαφορές θα είχανε.Άντε, και στα δικά μας…

  198. BLOG_OTI_NANAI said

    Ο Λιάκος είναι στενοχωρημένος διότι μόλις μίλησε για «ισλαμοφοβία» οι μουσουλμάνοι φρόντισαν να τον διαψεύσουν και να αποδείξουν ότι η «ισλαμοφοβία» δεν έχει καμία σχέση με την φυσιολογική απέχθεια που υπάρχει κατά του Ισλάμ, εξαιτίας του γεγονότος ότι αρκεί μια βλασφημία κατά του Μωάμεθ για να ξεφυτρώσουν αμέτρητοι αιμοσταγείς δολοφόνοι μέσα από τους πιστούς του. Τώρα ο Λιάκουρας περιμένει με αγωνία τη στιγμή που οι χιλιάδες έως σήμερα νεκροί από την ισλαμική τρομοκρατία θα ενεργοποιήσουν εκδικητικά αντανακλαστικά ακροδεξιών δολοφόνων για να ξαναμιλήσει για… «ισλαμοφοβία». Ο γνωστός «προοδευτικός» στρουθοκαμηλισμός, που πλέον έχει διαψευστεί οριστικά. Το Ισλάμ πρέπει να κοιτάξει το σοβαρότατο δομικό πρόβλημα του φονικού φανατισμού του.

  199. Γιάννης Κουβάτσος said

    Και η Ευρώπη πρέπει, επιτέλους, να ξυπνήσει και να πάψει να στρουθοκαμηλίζει σχετικά με τον Ερντογάν και τα επικίνδυνα παιχνίδια του.

  200. Πέπε said

    @195:

    Πλάκα κάνεις; Για κοίτα με, φοράω πιλίκιο;

    -Δεν είμαι η χωροφυλακή, είμαι ένας σαν κι εσένα, δηλαδή επισκέπτης του ιστολογίου.
    -Δε σε κυνηγάω, σου λέω μια γνώμη.
    -Ποτέ κανείς δεν κυνήγησε τη γραφή σου, χωροφύλακας (αν είναι δυνατόν!) ή άλλος, γιατί μόλις εμφανίστηκε. Δε νομίζω να έχετε μάρτυρες, όπως αφήνεις να εννοηθεί.
    -Δεν είναι όλες οι γραφές δεκτές, γιατί δεν υπάρχουν πολλές γραφές, μία υπάρχει. (Υπάρχουν και τα γκρίκλις, αλλά δε θυμάμαι ποτέ κανείς να έγραψε γκρίκλις εδώ ώστε να πω αν γίνεται δεκτή. Και άντε ας πούμε ότι υπάρχει και η πολυτονική, που φυσικά και είναι δεκτή, αλλά δε σε τραβαει από το μανίκι επιδεικνύοντας τη διαφορετικότητά της, ούτε σε ζορίζει να καταλάβεις τι λέει.)
    -Κάνε όπως αγαπάς, είναι δικαίωμά σου όσο ήταν και πριν γράψω το σχόλιο. Απλώς λάβε υπόψη σου και το φίντμπακ.

  201. 198 «η «ισλαμοφοβία» δεν έχει καμία σχέση με την φυσιολογική απέχθεια που υπάρχει κατά του Ισλάμ»

    Αυτό, Μπλογκ, στο χωριό μου το λένε «μολογάει χωρίς ξύλο».

  202. gpoint said

    Τοποθετούμαι (νοερώς) στην επανεκλογή του Τραμπ.
    Για αποδόσεις απευθυνθείτε στους ειδικούς του ιστολογίου.
    Φυσικά και είμαι άσχετος στην πολιτική, τουλάχιστον όσο αρκετοί εδώ μέσα με το ποδόσφαιρο.
    Στηρίζομαι περισσότερο στο ότι οι Ευρωπαίοι δεν καταλαβαίνουν πως σκέφτονται όταν ψηφίζουν οι αμερικανοί ( πρώτο κριτήριο το…ύψος-ο Κούγιας δεν θάχε καμιά τσανς εκεί, δείγμα της αμερικάνικης λαϊκής σοφίας.Μόνο ο Πωλ Νιούμαν τους ξέφυγε )

  203. Γιάννης Ιατρού said

    195/200: Εγώ πιστεύω πως όλες οι γραφές μπορούν να συνυπάρξουν όπως επίσης και να κριθούν. Αφήστε τόσο τους αφορισμούς όσο και τις ευαισθησίες. Εκτός να μένουν προσβολές ζώντων και νεκρών, ρατσιστικά/φυλετικά και χρυσαυγίτικα σχόλια.

    201: 👍🤗👏✔

  204. dryhammer said

    201. Our private pride is people’s drums
    [Έλεγαν οι παλαιοί]

  205. sarant said

    Kαλημέρα από εδώ

    188 Απορώ ποια ακριβώς θεωρεί ψέματα ο καθηγητής

    198 Οι μουσουλμάνοι γενικώς χτύπησαν στη Βιέννη; Ή τα δημιουργήματα των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών; (Τι άλλο είναι το ISIS και η Αλ Κάιντα;)

  206. Γιάννης Ιατρού said

    205β: Τρανή απόδειξη πως καμιά φορά το τζίνι δραπετεύει απ΄ το λυχνάρι κι αυτονομείται…

  207. Νέο Kid Al Afrikii said

    https://www.wolframalpha.com/input/?i=roll+61+with+six+314+sided+dice
    Σαμπάχ ελ χέιρ!

  208. ΓΤ said

    202@

    Μπάιντεν 1,60
    Τραμπ 2,40

  209. Αιμ said

    201. (Κ)λαίει άδαρτους, που λεν και στα Ζαγόρια

  210. spyridos said

    202 , 208

    Πόνταρε Τραμπ και δεν θα πας κουβά

  211. spyridos said

    205β

    Οι μουσουλμάνοι είναι υπεύθυνοι για τους 100-200 νεκρούς της τρομοκρατίας στην Ευρώπη την τελευταία δεκαετία
    όσο και οι χριστιανοί για τους πάνω από 1,5 εκατομμύριο νεκρούς και 5 εκατομμύρια+ πρόσφυγες στην Βόρεια Αφρική και Εγγύς Ανατολή το ίδιο χρονικό διάστημα.

  212. ΓΤ said

    196@

    Απορώ που δεν τολμήσατε να γράψετε σε ΒΙ το ακόλουθο
    https://www.academia.edu/35565785/alahiotis_pdf

  213. Γιάννης Ιατρού said

    Τις ενστάσεις επί του θέματος μπορώ να τις καταλάβω, κάθε κριτική θεμιτή. Την ένταση δεν μπορώ να εξηγήσω.
    Εδώ τόσα και τόσα διαβάζουμε…

  214. ΣΠ said

    194
    Νύσταζα χθες το βράδυ. Μετά σκέφτηκα ότι το πλήθος σε κάθε ένα από τα 6 γκρουπ είναι είναι οι 6 αριθμοί που δίνουν άθροισμα 61.

  215. Αγγελος said

    (214) E, ναι, είναι γνωστό αλλά χαριτωμένο κολπάκι. Εγώ το είχα ξεχάσει χτες και άρχισα να υπολογίζω με πόσους τρόπους γράφεται κάθε φυσικός αριθμός ως άθροισμα δύο προσθετέων, μετά τριών, μετά τεσσάρων… ώσπου αντιλήφθηκα ότι σχημάτιζα το τρίγωνο του Πασκάλ και… έπεσε το τάλιρο 🙂

  216. ΓΤ said

    215
    Άγγελε, δεν κατάλαβα το «τάλιρο».

  217. Αγγελος said

    Γτ (216), το τάλιρο είναι ότι το πλήθος τρόπων έκφρασης του 61 ως αθροίσματος 6 θετικών ακεραίων είναι όσο το πλήθος των συνδυασμών 60 αντικειμένων ανά 5. Το γιατί το εξήγησε ωραία ο Αβονίδας στο (166).

  218. ΣΠ said

    216
    https://www.ldoceonline.com/dictionary/the-penny-has-dropped

  219. Παναγιώτης Κ. said

    @207. Αν σου απαντήσω σαμπάχ ελ νουρ είμαι…εντός θέματος; 🙂
    Κάτι τέτοιο με είχαν μάθει οι φίλοι μου οι Άραβες κατά τη δεκαετία του ΄70 στα φοιτητικά μας χρόνια.
    Τι όμως ακριβώς σημαίνει το ένα και τι το άλλο δεν θυμάμαι.
    Είναι, οπωσδήποτε, χαιρετισμοί.

  220. nwjsj said

    Το πόσο ομοιάζει ο καημός ορισμένων με το παραλήρημα του από κάτω δεν λέγεται…

  221. BLOG_OTI_NANAI said

    211: Αν η επιχειρηματολογία υπέρ των θρησκευτικών εγκλημάτων της ισλαμικής τζιχάντ περιορίζεται στο να βαφτίστει το ΝΑΤΟ ως… «θεοκρατική σέκτα που σκοτώνει στο όνομα του Χριστού΄», μάλλον κάτι δεν πάει καλά.

    201: Το να κόβεις τη συνέχεια της φράσης μου εσένα εκθέτει και σίγουρα όσο κι αν το κάνεις, η απόλυτα θεμιτή ισλαμική διδασκαλία του τζιχάντ θα παραμένει το απεχθές μελανό σημείο για το οποίο θα κρίνεται το Ισλάμ (μαζί φυσικά με την θρησκευτική υποτίμηση της γυναίκας).

    Ο Ιερός πόλεμος και ο πόλεμος κατά των απίστων είναι ένα γνήσιο ισλαμικό θρησκευτικό δόγμα που υποστηρίζεται από δεκάδες εδάφια στο Κοράνι.

  222. BLOG_OTI_NANAI said

    220: Ναι , όντως, το… «παραλήρημα» τους μοιάζει:

  223. 183, … #181. Αν δεν έχεις κανένα πρόβατο τι κάνεις; …

    Βρίσκεις ένα.
    Το λεγόμενο
    μπενπροβάτο

  224. spyridos said

    221

    Στα «εγκλήματα των χριστιανών της Ευρώπης και της Αμερικής» και στην μικρότερη αξία της ζωής των μωαμεθανών (βλέπε «παράπλευρες απώλειες»)
    στηρίζουν την επιχειρηματολογία τους οι τζιχαντιστές της Ευρώπης.
    Με αυτό τον τρόπο κατάφεραν να στρατολογήσουν μερικές χιλιάδες γηγενείς (Ευρωπαίους) και μορφωμένους τρομοκράτες ανάμεσα στα πάνω από 20 εκατομμύρια μωαμεθανών της ηπέιρου.
    Η επιτυχία τους είναι μηδαμινή αλλά πονάει πολύ γιατί για κάθε θύμα των τζιχαντιστών στην Ευρώπη οι Δυτικοί σκοτώνουν μερικές εκ. χιλιάδες παιδάκια στο μουσουλμανικό κόσμο.
    Επομένως αυτή την αντιπαράθεση, όσο παράλογη κι αν φαίνεται, πρέπει να μελετήσουμε για να λύσουμε το πρόβλημα.
    Γιατί κι από τα δικά σου και δικά μου χρήματα πληρώθηκαν τα όπλα για να γεμίσει νεκρούς ο Ισλαμικός κόσμος.

  225. 148, … ξεκινάει η αρίθμηση, από το έτος μηδέν ή από το ένα; 😂 …

    Από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνεις για να προγραμματίζεις arrays σε Python:
    Aριθμεί όπως οι Ευρωπαίοι τους ορόφους: 0, 1, 2,…
    Κανα-δυο άλλες γλώσσες που ξέρω, όπως οι Αμερικάνοι: 1, 2, 3,…
    Η Fortran (όπως ανέδειξαν εις βάθος ανασκαφές της ιστορικής γλώσσας) έπαιρνε και υπόγεια γκαράζ: -1, -2, -3, …

  226. 125,
    Και ενοχής, αν και ο
    διεθνούς φήμης
    Οίκος Εποχής – Σούλα
    επιτελεί και κοινωνικό έργο
    ως αθλητικός χορηγός

  227. gpoint said

    # 219

    νουρ είναι το φως, μπορεις να βάλεις στη θέση του φουλ (φούλι που λέμε κι εμείς, σαν γιασεμί) ουάρντ που είναι το λουλούδι και διάφορα άλλα στον χαιρετισμό σου

  228. Νέο Kid said

    222. Μη πάρει χαμπάρι όμως αυτό το μακρονικό «πρετ α πορτέ σον σουτιέν» ο Λάκης Γαβαλάς …κι έχουμε παρεξηγήσεις με τη φίλη και σύμμαχη Γαλλία … ( για τους αυστριακούς χεστήκαμαν…)

  229. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    225 – 😊😊😊 Γειά σου Μιχάλη με τα ωραία σου! Δηλαδή, αν μετρήσουμε και υπόγεια γκαράζ, πόσο χρονών είναι ο Νικοκύρης; Τελικά με μπέρδεψες περισσότερο, μη μου βάζεις δύσκολα βρε αφού δεν το΄χω.😂

    Πώς τα βλέπεις σήμερα, πορτοκαλί «επανάσταση» ή υποβαστάζουσα δημοκρατία;😂
    Προσωπικά, για πολλούς λόγους με βολεύει το «πουλέν» του βαθέως κράτους αλλά βλέπω να τους την κάνει πάλι ο πορτοκάλιας Ντόναλντ Ντακ.😂
    Βέβαια αν ξαναβγεί, δεν του δίνω πάνω από δυό χρόνια ζωή, είτε έτσι είτε «αλλιώς».

  230. Γιάννης Ιατρού said

    229: σιγά μην σου δώσουμε πληροφορίες για να τοποθετηθείς χρηματιστηριακώς και μείνει στην ψάθα η οικογένεια…. Χιλιοπαρακαλέσει μας έχει η Παπέν να κρατάμε το στόμα μας κλειστό 🙂

  231. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    230 – Καλά μη μου δίνετε πληροφορίες, δέχομαι και ευρώ.😂
    Η οικογένεια, αφού έμεινε ζωντανή και ενωμένή μετά την καταστροφή του 12, αποκλείεται να μείνει στην ψάθα, έχει μάθει από τα λάθη του παρελθόντος (βλέπε, δουλειά για λεφτά) και πλέον το νερό έχει μπεί στο αυλάκι.😁

    Υγεία νάχουμε και το αργότερο από το καλοκαίρι του 22, θα κάνουμε τον γύρο του κόσμου με την Παπέν, με την ευγενική χορηγία όλων σας, φυσικά σε πρώτη θέση και πεντάστερα, αρκεί να μη σταματήσετε να δουλεύετε και να έχετε οποιαδήποτε κατάθεση στις τράπεζες, το τι θα ψηφίζετε, είναι αδιάφορο.😂😂😂

  232. Γιάννης εμίρης said

    Πολύχρονος Νίκο! Να έχεις πάντα υγεία να μας διασκεδάζεις, ενημερώνεις και διδάσκεις. Σ’ ευχαριστούμε πολύ!

  233. BLOG_OTI_NANAI said

    Εκτός της ισλαμικής τρομοκρατίας, έχουμε και την ζωοτρομοκρατία. Η κτηνωδία των σκυλόφιλων σε όλοτ ης το μεγαλείο: τραμπουκισμός, επικίνδυνες και παράνομες συμπεριφορές. Ο αποδεδειγμένα επικίνδυνος «ζωόφιλος» της γειτονιάς σε αποκορύφωμα κτηνωδίας:

  234. Γιάννης Ιατρού said

    233: Μην το περιορίζεις, πες καλύτερα «θρησκευτική τρομοκρατία», δεν την έχει καπαρώσει μόνο μία θρησκεία….

    Όσο για τις αντιδράσεις με τον βασανισμό των ζώων, όσο η πολιτεία αφήνει κάτι τέτοια θέματα στα χέρια της «λαϊκής αγανάκτησης», τι περιμένεις; Γεγονός είναι πως όσοι βασανίζουν ζώα, πολύ πιθανό να βασανίσ[ζ]ουν κι ανθρώπους, αρχίζοντας από την/τον σύντροφο, το παιδί, τους γέρους κλπ. κοντινούς τους, που δεν έχουν την απαιτούμενη σωματική δύναμη να αντιδράσουν αποτρεπτικά/υπερασπιστικά.

  235. BLOG_OTI_NANAI said

    234: Συμφωνώ απόλυτα ότι είναι παντελώς εκτός δικαίωσης οποιαδήποτε αδικαιολόγητη βία κατά των ζώων. Δεν αρμόζει στον άνθρωπο να αντλέι ευχαρίστηση από τη βία αυτή, είναι συναίσθημα απάνθρωπο. Και συμφωνώ ότι ένας άνθρωπος που μπορεί να ασκεί βία σε ένα ζώο για ευχαρίστηση, μπορεί όντως να είναι επικίνδυνος και για ανθρώπους.

    Αλλά:
    Η παραπάνω εικόνα και γνωστά μηνύματα κτηνολατρών, που στέλνουν αρρώστιες, καρκίνους και θανάτους στα αθώα παιδιά κάποιου που κακοποίησε ζώο, αποδεικνύουν ότι οι κτηνολάτρες μπορεί να είναι επικίνδυνοι για τους ανθρώπους. Τέτοιες φασίζουσες αντιδημοκρατικές ενέργειες, πρόδρομοι ναζιστικών λυντσαρισμάτων με ουρλιαχτά και απειλές, δείχνουν ότι κάθε ιδεολογία μετατρέπεται άνετα σε ιδεοληψία και από εκεί σε κοινωνικό καρκίνωμα. Αν δει κανείς εικόνες με συγκεντρώσεις με κόκκινα καπνογόνα χρυσαυγιτών, μπορεί άνετα να ανατριχιάσει. Κατά συνέπεια, χρειάζεται πάταξη της επικίνδυνης κτηνολατρείας με παρέμβαση εισαγγελέα ώστε να αναγνωριστούν αυτοί που απειλούν και ποιοι διέρρευσαν το τηλέφωνο.
    Ο βασανισμός ζώων καλώς έγινε πλημμέλημα, και ο κατά συρροή βασανισμός μπορεί να γίνει και κακούργημα ενδεχομένως, δεν δικαιολογείται ο ανθρώπινος πολιτισμός να κλείνει τα μάτια, αλλά ταυτόχρονα πρ΄πει να γίνουν κρατικές παρεμβάσεις τώρα που οι φασίζουσες αυτές συμπεριφορές είναι ακόμα στην αρχή τους. Ό κάφρος θα μετατρέψει σε φονική ιδεοληψία οποιαδήπτοε σκέψη, βλέπε τους ψεκασμένους και επικίνδυνους αντισπισιστές. Καμία ανοχή σε αντιδημοκρατικές πρακτικές και το κράτος φέρει ευθύνη αν δεν ασκεί αυτεπάγγελτα διώξεις στους επικίνδυνους. Η κτηνολατρεία αυτού του τύπου θα φέρει βία και ακόμα χειρότερα πράγματα αν δεν απαξιωθεί κρατικά και κοινωνικά.

    ΥΓ
    Ισλαμική επειδή έτσι ονομάστηκε πανευρωπαϊκά και δικαίως ισλαμική επειδή όντως δικαιολογείται θρησκευτικά, δογματικά επί αιώνες. Για παράδειγμα (κατ΄ όνομα) ορθόδοξος χριστιανός τρομοκράτης μπορεί να υπάρξει, αλλά θρησκευτικά/δογματικά είναι παντελώς αδικαιολόγητος.

  236. Γιάννης Ιατρού said

    235 (τέλος): καλά, επί αιώνες, ιστορικά μιλώντας πάντα, η Εκκλησία ήταν π.χ. πάντα υπέρ της καύσης. Των ζωντανών, κυρίως.

    Έως και τον 19ο αι. είχαμε auto da fé. Παραδείγματα πολλά, και παλαιότερα, εκτός της περίφημης Ιεράς Εξ΄λετασης, π.χ. και το 1066, στη Γρανάδα, Χριστιανοί πετσόκοψαν τους μωαμεθανούς (Granada massacre), τάαααχα μου για θρησκευτικούς λόγους.

    Λοιπόν, αν αυτά άλλαξαν στην σημερινή εποχή στον χριστιανικό κόσμο, δεν σημαίνει πως οι άλλοι πρέπει να στιγματίζονται μονόπλευρα πως «…επί αιώνες.. κλπ. Και μην αρχίσεις σε παρακαλώ να ξεχωρίζεις κατά το «…ναι, αλλά οι ορθόδοξοι…» κλπ., γιατί κι αυτοί (ή ακόμα και πριν το σχίσμα) έχουν σχετικές περγαμηνές…

    Άντε, ν΄ασχοληθούμε και με τίποτα αγροτικές δουλειές 🙂

  237. dryhammer said

    236. Ωχ! Μόλις πάτησες το play.

  238. Γιάννης Ιατρού said

    237: Ναι, αλλά τό ΄χω βγάλει από την πρίζα και δεν έχει και μπαταρίες μέσα 🙂 🙂

  239. nwjsj said

    Άλλη μια ιδεολογική σούπα με μπόλικη παστή κόκκινη ρέγγα και ολίγη χρυσαυγή για επιπλέον αλατοπίπερο…

  240. sarant said

    232 Να είσαι καλά, αγαπητέ!

  241. BLOG_OTI_NANAI said

    236: «μην αρχίσεις σε παρακαλώ να ξεχωρίζεις»

    Προφανώς κάνεις πλάκα που θα σου κάνω τη χάρη και «δεν θα ξεχωρίσω» τα εδώ και αιώνες ξεχωρισμένα… Ιερά Εξέταση έχουν υποστεί και Ορθόδοξοι επί λατινοκρατίας.

    239: Οι σούπες είναι θολές, και γι’ αυτό το όνομα αυτό παίρνουν οι θολές υπεκφυγές στις οποίες καταφεύγουν όσοι λόγω ιδεοληψίας ξεπλένουν ολοκληρωτισμούς ή φοβούνται να τις κατονομάσουν με διάφορες δικαιολογίες μόνο και μόνο γιατί έχουν ιδεολογική ατζέντα.

    Σούπες αντιθέτως δεν λέγονται ποτέ οι ξεκάθαρες αντιφασιστικές θέσεις που περιλαμβάνουν ψευδοχριστιανούς ακόμα κι αν είναι επίσκοποι, ισλαμικές βόμβες, ακροδεξιά τάνκς, ακροαριστερά καλάσνικοφ έως και κτηνολατρική ή αντισπισιστική βία.

  242. π2 said

    Πολύχρονος με τεράστια καθυστέρηση Νίκο.

Σχολιάστε