Φρεγατομεζεδάκια
Posted by sarant στο 7 Μαρτίου, 2026
Που τα λέω έτσι επειδή τη βδομάδα που μας πέρασε έγινε αρκετή συζήτηση για τις φρεγάτες που στάλθηκαν στην Κύπρο.
Πώς τις έλεγαν τις φρεγάτες; Κύπρος και Ψαρά έγραψε η ΕφΣυν

Θα ήταν πολύ ωραίο αν είχαμε τόσες φρεγάτες ώστε σε κάθε προορισμό να στέλναμε το αντίστοιχο όνομα, π.χ. στην Κύπρο να στέλναμε τη φρεγάτα «Κύπρος» κτλ. Αλλά όχι, εδώ έχουμε παραδρομή λόγω έλξης. Κίμωνα τη λένε τη φρεγάτα και γρήγορα διορθώθηκε.
Πήγε λοιπόν ο Κίμων στην Κύπρο να αντιμετωπίσει τους Πέρσες, όπως είχε πάει το 450 πΧ ο παλιός Κίμων, ο γιος του Μιλτιάδη, να τους πολεμήσει στο Κίτιο. Ο παλιός βέβαια πέθανε εκεί, αλλά νίκησε -και νεκρός ενίκα, έγραψαν.
Αλλά πού έφτασαν οι φρεγάτες;
Στο λιμάνι της Λευκωσίας, λέει το ΕΡΤnews.
Έχει λιμάνι η Λευκωσία; Και η Λεμεσός, κύριε;
* Και στο Τουίτερ έγραψε κάποια δημοσιογράφος για τον «κατάπλου του Κίμωνα και των Ψαρών» και ένας χρήστης την επέκρινε χλευαστικά διότι, λέει, το σωστό είναι «της φρεγάτας ‘Ψαρά’ «. Ανοησίες, μια χαρά κλίνονται τα ονόματα των πλοίων.
* Το 2026 έχει μόλις δυο μήνες και μια βδομάδα που μπήκε, αλλά ως τώρα μάλλον δυσοίωνα εξελίσσεται -σα να’ταν δίσεκτο. Ή μήπως είναι και μας το κρύβουν;

Εδώ πάντως, σε έγκυρο σάιτ, λέει ότι ο Ολυμπιακός έπαιξε με τον Πανσερραϊκό στις 29/2 -άρα, δίσεκτο είναι το 2026!
* Η ακλισιά της εβδομάδας, από τον Σκάι.
Η δυσαρέσκεια του Πεκίνο λοιπόν, διότι «το Πεκίνο είναι ξένη λέξη» υποθέτω, παρόλο που ο τύπος «Πεκίνο» στα ελληνικά υπάρχει. Οι Κινέζοι αλλιώς λένε την πρωτεύουσά τους και αλλιώς λέγεται στα αγγλικά ή στα γαλλικά (αν και στα ιταλικά, Pechino, προφέρεται όπως στα ελληνικά).
* Από επιφυλλίδα στην Καθημερινή:
Το υλικό των Τεμπών παραμένει εύφλεκτο. Και η μνήμη νωπή. Ποια μνήμη, όμως; Στη διάρκεια αυτής της τριετίας επικάθησε πολύ δοξασία και συνωμοσιολογία πάνω στο τραγικό γεγονός, χωρίς κανείς να παραγνωρίζει τους προκλητικούς κυβερνητικούς χειρισμούς. Aρα, ποιος μπορεί να αποκαθάρει τη μνήμη και να την παραδώσει ατόφια χωρίς τον αχό και την πολιτική εκμετάλλευση;
Πολύ δοξασία ή πολλή δοξασία, ρωτάει ο φίλος που το στέλνει.
Πολλή, λέει ο κανόνας -αφού η δοξασία είναι ουσιαστικό, προσδιορίζεται από επίθετο.
Ναι, αλλά έχουμε ρήμα πιο πριν, λέει ο άλλος. Κι αν το «πολύ» πάει στο ρήμα;
Να σκεφτούμε τον συγκριτικό βαθμό. Θα πούμε «επικάθησε περισσότερΗ δοξασία» ή «επικάθησε περισσότερΟ δοξασία;» Αν το πρώτο, πολλή.
* Πάλι πολεμικό πλοίο, αλλά κομμάτι πιο μπαμπάτσικο από φρεγάτα, αεροπλανοφόρο.
Το USS Geralnd Ford γράφει το σουπεράκι του Αντένα.
Και εντάξει, εμείς γράφουμε Τζέραλντ, και όλα όλοι από εμάς τα παίρνουν, οπότε παρασυρθηκε ο χειριστής και έγραψε Geralnd αντί Gerald. Αλλά αν αυτός είναι ο λόγος, γιατί όχι και Fornd;
Ίσως βέβαια να έβαλε το ν για έξτρα οξυγόνωση του εγκεφάλου -αλλά για την οξυγόνωση θα πούμε και παρακάτω.
* Κι ένα απόφευγμα. Φίλος μου λέει ότι πολλαχού στο ιντερνέτι συναντάει κανείς το ρητό «Τοις τολμώσιν η τύχη ξύμφορος» να αποδίδεται στον Θουκυδίδη, ας πούμε στο Γνωμικολογικό, χωρίς βέβαια να δίνεται το ακριβές χωρίο.
Ο φίλος ρώτησε και κάποιο ΑΙμηχανάκι, το οποίο του είπε ότι η φράση είναι του Θουκυδίδη. Σε ποιο χωρίο; ρωτάει ο φίλος. Β87 απαντάει το ΑΙμηχανάκι. Αφού το Β87 λέει το και το, εντελώς άλλο, επανέρχεται ο φίλος. Έχεις απόλυτο δίκιο, επανέρχεται συντετριμμένο το ΑΙμηχανάκι.
Αινειάδα είναι, X.284, Βιργίλιος, Audentes fortuna iuvat, η τύχη βοηθάει τους τολμηρούς. Κάποιος το μετέφρασε αρχαιότροπα και το απέδωσε στον Θουκυδίδη. Είπαμε, όλα από εμάς τα πήρανε.
* Και το σινεφιλικό της εβδομάδας

Γράφει ο σινεφίλος μας:
Τζεημσμποντικό από το Octopussy όπου ο Ρότζερ Μουρ, πράκτωρ ετών 56 σημειώσατε, οδηγώντας ένα μίνι αεροπλάνο ξεμένει από καύσιμα και κατεβαίνει σε βενζινάδικο κοντά στο Μαϊάμι. Όπου λογικά βενζίνη και πετρέλαιο βάζουν στα αυτοκίνητα. Λάδι όπως επέλεξε ο μεταφραστής νομίζω μόνο στα pancakes και στις φριτέζες.
Πάλι καλά που δεν έγραψε «Αέριο / Λάδι», λέω εγώ.
* Άλλος φίλος, που ξέρει ότι αγαπώ τον Μπρασένς, έστειλε το εξής απόσπασμα από ανάρτηση στο Φέισμπουκ

To Dieu, s’il existe, il exagère είναι τίτλος τραγουδιού του Μπρασένς, όπου η φράση ακούγεται σαν επωδός. Είναι από τα τελευταία τραγούδια του Μπρασένς, που τα ηχογράφησε ο φίλος του Ζαν Μπερτολά -δική του είναι η φωνή που ακούγεται.
Ο Θεός, αν υπάρχει, υπερβάλλει είναι η ακριβής μετάφραση. Θα μπορούσαμε ίσως να πούμε «το παρακάνει».
Πάντως, το Brassens δεν μεταφράζεται, αγαπητό μηχανάκι. Κι αν μεταφραζόταν, από πού κι ως πού «ορείχαλκος»;
* Και το αδώνισμα της εβδομάδας, δηλαδή το πιο φρέσκο αδωνικό μαργαριτάρι.

Πλήρους ανακαινισμένου, αντί «πλήρως». Εντάξει, πταίσμα.
* Και μια στιχομυθία από το Χ-Τουίτερ, που με προβλημάτισε:

Ρώτησε κάποιος γιατί το «χίλια» έχει τη σύντμηση Κ. Ο επίσημος λογαριασμός του λεξικού Merriam-Webster έδωσε απάντηση.
Και ο χρήστης ρωτάει το grok, το ΑΙμηχανάκι του Χ-Τουίτερ, αν υπάρχει έγκυρη πηγή γι’ αυτό.
Φαίνεται πως για κάποιους τίποτα δεν είναι έγκυρο αν δεν δώσει το χρίσμα του το ΑΙμηχανάκι!
* Και κλείνω με αυτό που σας είπα πιο πριν για την οξυγόνωση του εγκεφάλου. Τις προάλλες, το ΕΚΠΑ σε μια επίδειξη δουλοπρέπειας αποφάσισε να απονείμει «εύφημο μνεία» στην υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.
Όπως διαβάζω «Η διάκριση απονεμήθηκε ως αναγνώριση της συμβολής της στην προαγωγή της παιδείας και της εκπαιδευτικής πολιτικής, καθώς και της ακαδημαϊκής της πορείας στο ίδιο το Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπου σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στον τομέα της Παιδαγωγικής και της Διοίκησης Εκπαιδευτικών Μονάδων.»
Βέβαια, χιλιάδες και χιλιάδες έχουν σπουδάσει Αγγλική Φιλολογία στο ΕΚΠΑ (κι εγώ, και μάλιστα πήρα πτυχίο με άριστα), αλλά κάτι έπρεπε να βρουν οι ιθύνοντες του ΕΚΠΑ για να εξωραΐσουν τη δουλοπρέπειά τους.
Οπότε, ήταν ταιριαστό που το δίπλωμα που απένειμαν στην υπουργό είχε φάτσα κάρτα ένα χονδροειδές μαργαριτάρι:

Η εύφημος μνεία, όπως βλέπετε, απονέμεται στη «Σοφίαν» (εδώ ο εγκέφαλος αρχίζει να οξυγονώνεται) «ΖαχαράκηΝ» (εδώ από την πολλή οξυγόνωση έκαψε φλάντζα!)
Πώς λέγαμε παλιά «της Αλίκης Βουγιουκλάκης»; Ε, τώρα έχουμε «την Σοφίαν Ζαχαράκην».
Ντροπή στον κύριο Σιάσο, πρύτανη του ΕΚΠΑ, που ποζάρει πανευτυχής με αυτό το ηλίθιο χαμόγελο του Χατζατζάρη!







Jago said
https://www.facebook.com/photo/?fbid=2381470345700891&set=a.140626633118618
ΓιώργοςΜ said
Καλημέρα!
Κάθε που ακούω Πεκίνο, στο νου έρχεται το ανέκδοτο με τον Κρητικό μπάρμπα που βλέπει έναν κινέζο να περπατάει στην πλατεία του χωριού:
-Ε, παλληκάρι, ‘πο πού ‘σαι μωρε;
-Α-πο την Κί-να
-Από την Τσίνα; Από πού απ’ την Τσίνα;
-Α-πό το Πε-κί-νο
-Από το Πετσίνο; Μέσα απ’ το Πετσίνο;
-Ναι
-Ποιανού ‘σαι μωρέ;!
Παναγιώτης Κ. said
Πεκίνο γράψατε; Πεκίνο θα έχετε. 🙂
sarant said
Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!
1 Δεν ανοίγει, σε μένα τουλάχιστον
ndmushroom said
Τι εννοείς «από πού κι ως πού ορείχαλκος», Νικοκύρη;
Λέξη «Brassens» δεν υπάρχει στα γαλλικά, άρα το μηχανάκι γύρισε στις εργοστασιακές ρυθμίσεις, αποπειράθηκε να το μεταφράσει από τα αγγλικά, και μετέφρασε μέχρι εκεί που έβγαζε νόημα. Brass. Γενικά έχει μεγάλο ενδιαφέρον να μελετήσει κανείς πώς προσεγγίζει η ΤΝ τις άγνωστες λέξεις (άγνωστες είτε επειδή της λείπει η πληροφορία, είτε λόγω ορθογραφικού ή τυπογραφικού λάθους). Βέβαια υπάρχουν πολύ χρησιμότεροι τρόποι να δαπανήσει κανείς ενέργεια, νερό και υπολογιστική ισχύ από το να ψάχνει τα ψεγάδια της ΤΝ (ή να ασχολείται με αυτό που κατ’ ευφημισμό αποκαλείται «ΤΝ» γενικότερα, θα προσέθετε κάποιος κακεντρεχής σαν την αφεντιά μου), αλλά αυτή η μάχη έχει χαθεί προ πολλού.
Jorge said
Kilo : χῑλῐᾰ́δᾰ • (khīlĭắdă) f στο μετρικό.
Το βενζινόλαδο του Octopussy, παραπέμπει σε δίχρονο κινητήρα.
DaPonte said
Καλημέρα.
Δεν ξέρω για το ΕΚΠΑ , αλλά στο ΑΠΘ κατά παράδοση τα πτυχία αναγράφουν τόσο το όνομα όσο και το επώνυμο με τελικό -ν-. Κι επειδή κατά την εγγραφή δηλώνεται ο τόπος γέννησης(που σε αρκετές περιπτώσεις, όπως στη δική μου ως παιδί στρατιωτικού σε μετάθεση , είναι κατά συγκυρία), αναφέρει από κάτω εκ…. ορμώμενος/η. Πχ ένας συμφοιτητής μου ήταν «Εκ Δυτικής Γερμανίας ορμώμενος».
sarant said
5 Touché!
7 Nα βάλουν ν και να οξυγονώσουν τα αρσενικά, που κάποτε έπαιρναν ν, Νικόλαον Σαραντάκον. Σοφίαν Ζαχαράκην από πού κι ως πού;
Jago said
«Συνελήφθη άνδρας που απειλούσε με εκκριτικά στην Αλεξάνδρας».
atheofobos said
Δεν ξέρω αν η Ελευθερία Αρβανιτάκη συνάντησε τον Ζαγοραίο στο Πεκίνο, αλλά σίγουρα έφυγε από την Λευκωσία όπως λέει, χωρίς να μας ξεκαθαρίζει αν έφυγε αεροπορικώς ή με πλοίο από το λιμάνι της!
ΓιώργοςΜ said
Για να δούμε αν θα δουλέψει
https://www.instagram.com/p/DUTFylvDdnm/
Παναγιώτης said
@6 Όχι, Απλά γράφει οτι η αριστερη αντλία έχει βενζίνη Gas και η δεξιά αντλία πετρέλαιο (diesel) oil.
Δεν είναι οι αντλίες για τα μηχανάκιa που ανακάντευαν και λάδι.
ΜΙΚ_ΙΟΣ said
>> Κάποιος το μετέφρασε αρχαιότροπα και το απέδωσε στον Θουκυδίδη.
Ποίαν ιδιότητα/χαρακτηριστικό είχε ο ‘κάποιος’; Διευκρινίστε, παρακαλώ! 🙂
Το τελευταίο μεζεδάκι απαιτεί σχολιασμό από ΓΤ, οπωσδήποτε! 🙂
Και κάτι πιο σοβαρό: Το kilo, ως πρόθεμα μονάδων φυσικών μεγεθών, γράφεται με “k” και όχι με Κ, όπως το συναντάμε σε πολλά βιβλία Μέσης Εκπαίδευσης (του Υπουργείου και φροντιστηριακά). Αλλά και σε μερικά πανεπιστημιακά, δυστυχώς…
DaPonte said
8 Ναι, αυτό δεν το είχα σκεφτεί. Δεν έχω αυτή τη στιγμή πρόχειρο παράδειγμα πτυχίου με γυναικείο όνομα για να δω πώς το έγραφαν.
Jorge said
13. Σωστά ΜΙΚ_ΙΟΣ, το «Κ» είναι καπαρωμένο από τον Κέλβιν.
Αντώνης said
#13 Και για του λόγου το ασφαλές:
https://en.wikipedia.org/wiki/Metric_prefix
Costas X said
Καλημέρα !
LandS said
5
Όντως
brazen(adj.)
Old English bræsen «of brass,» from bræs «brass»
Είπαμε τεχνητή η νοημοσύνη, όχι απαραίτητα νοημοσύνη.
DaPonte said
17 Άψογο!
sarant said
9 Οι εκκρίσεις αυτές είναι επικίνδυνες
Pedis said
Σε πρωτάθλημα ιστιοπλοΐας; 😊
«Ο ΠΑΟΚ πήρε το πρωτάθλημα όταν έφτιαξε ομάδα. Έτσι κι εμείς…», δήλωσε ο πρώην πρωθυπουργός.
Και ποιον πρόεδρο θα έχει η ομάδα να της σπρώχνει χρήμα;
–
Εδώ ο άριστος ακαδημαϊκός
ofakiris said
Καλημέρα!
Δείξε μου τους συμβούλους σου να σου πω ποιος είσαι. Ελπίζω να μην ξεφτιλιστεί τελείως κάνοντας κόμμα.
ΕΦΣΥΝ ΑΠΟΨΕΙΣ 06.03.26 15:57 Χάρης Τζήμητρας* *Καθηγητής Διεθνούς Δικαίου και Διεθνών Σχέσεων, διευθυντής του Κυπριακού Κέντρου του Ερευνητικού Ινστιτούτου του Οσλο για την Ειρήνη, μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Τσίπρα
¨Κανείς μας -σίγουρα όχι εγώ- δεν νομίζω να χύσει ούτε ένα δάκρυ για το πλήγμα στο στυγνό καθεστώς του Ιράν. Ομως θα πρέπει να χύσουμε ποτάμι τα δάκρυα για τον τρόπο με τον οποίο αυτό έγινε και για την επικύρωση του θανάτου της διεθνούς δικαιοταξίας και του διεθνούς δικαίου, τουλάχιστον όπως τα γνωρίζαμε.¨
Κάπου του ξέφυγαν τα 170 νεκρά κορίτσια, του ξεφτίλα.
sarant said
22 Δεν έχεις άδικο
Δύτης των νιπτήρων said
Στη φάση με το Merriam-Webster, έχει επίσης πλάκα ότι το μηχανάκι απαντάει στον εξυπνάκια παραπέμποντας στο… Merriam-Webster.
Χαρούλα said
Καλημέρα(+04😉)!
#11 ΓιώργοςΜ και #14 CostasX υπέροχα!
Χαρούλα said
Γλυκιά μας φρεγάτα…
Αλλά και η φρεγάδα δεν είναι κακή…!
phrasaortes said
22. Η γειτόνισσα μου πάντως στεναχωρέθηκε πολύ και με την σφαγή των χιλιάδων απλών πολιτών από τους Αμερικανοϊσραηλινούς και με την δολοφονία των μελών της κυβέρνησης. Ίσως δεν είχε πάρει χαμπάρι ότι επρόκειτο για στυγνό καθεστώς (ΤΜ). Στην συγκεκριμένη περίπτωση όλα τα χτυπήματα, ακόμα κι αυτά εναντίον στρατιωτικών στόχων, είναι παράνομα, αλλά, ακόμα και αν ο Ντόναλντ είχε κηρύξει νομίμως τον πόλεμο, η στόχευση της πολιτικής ηγεσίας είναι κάτι το εντελώς απαράδεκτο, και ηθικά και νομικά.
Stazybο Hοrn said
Τα λέει μια χαρά ο Corey.
Χαρούλα said
Μόλις ανακάλυψα την μόρφωση των ΕΡΤιανών. Στην Λευκωσία μάλλον έφτασαν με «μέσον» άλλη φρεγάτα.
Αλλά που να το ξέρουμε εμείς οι πτωχοί το κόλπο!!!😂😤
https://el.wikipedia.org/wiki/Φρεγάτα_(πτηνό)
Χαρούλα said
Σύμφωνα με έρευνα της διαΝΕΟσις φαίνεται ότι στην Ελλάδα, όπως σε πολλά άλλα μέρη του κόσμου, οι άνθρωποι υιοθετούν την ΑΙ με πολύ εντυπωσιακό ρυθμό. … Με μια πρώτη ματιά, σχεδόν όλοι, 95%, δηλώνουν εξοικειωμένοι με την ΑΙ, και μάλιστα από αυτούς μόνο 15% λέει ότι απλώς την έχει ακουστά. Συνολικά 65%, μια καθαρή πλειοψηφία του ελληνικού πληθυσμού, απαντά ότι όχι απλώς τη γνωρίζει, αλλά επιπλέον έχει χρησιμοποιήσει την ΑΙ. …
Οι ερωτώμενοι θεωρούν ότι η ΑΙ θα ευνοήσει τις «Επιστήμες» (85% θετικά και μάλλον θετικά), τη «Λειτουργία των επιχειρήσεων» (81%), την «Παραγωγικότητα της εργασίας» (67%), την «Εκπαίδευση» (65%), την «Προστασία του περιβάλλοντος» (64%), την «Άμυνα και ασφάλεια» (57%), καθώς και πολύ πιο οριακά την «Υγεία και ψυχική υγεία» (53%). Αντιθέτως, φαίνεται σημαντική ανησυχία για πεδία που σχετίζονται με θεσμούς και δικαιώματα: τη «Δικαιοσύνη» (47% αρνητικά και μάλλον αρνητικά), τη «Δημοκρατία» (58%) και την «Προστασία προσωπικών δεδομένων» (72%).
Αποσπάσματα από: https://www.gnomionline.gr/techniti-noimosyni-to-65-ton-ellinon-tin-chrisimopoioun-kathimerina/
sarant said
26β Προπολεμικιά!
DaPonte said
Υπάρχει κι αυτή η φρεγάτα:
ΓΤ said
Πέθανε ο Χρήστος Βαλαβανίδης.
DaPonte said
Πέθανε ο Χρήστος Βαλαβανίδης.
Christos said
«Ο Αλί Χαμενεΐ εξέλειπε – Τώρα τι;»
Νόμιζα ότι οι άνθρωποι έχουν μόνο μια ευκαιρία να το κάνουν αυτό, αλλά ο ΣΚΑΪ έχει άλλη γνώμη.
(Δύσκολο να το διορθώσεις, είναι και στη διεύθυνση https://www.skai.gr/news/opinions/o-ali-xamenei-ekseleipe-tora-ti)
sarant said
35 Λίγοι τηρούν το «εξέλιπε»…
ΕΦΗ - ΕΦΗ said
>> αεροπορικές εταιρείες επαναρχίζουν πτήσεις από και προς την Κύπρο
https://24h.com.cy/entharryntiko-oti-aeroporikes-etaireies-epanarchizoun-ptiseis-apo-kai-pros-tin-kypro/
Αποστόλης Παπάζογλου said
Καλημέρα. Αυτά τα Ν στη Σοφίαν Ζαχαράκην θυμίζουν αυτούς που παρωδούν την Κυπριακήν Γλώσσαν 🙂
Και μια ιστορία: Κάποτε, πριν πολλά πολλά χρόνια, είχα ένα παπάκι και πήγα σε μια μάντρα στη Λένορμαν να το ανταλλάξω με κάτι καλύτερο. Ο μαντράς με υποδέχτηκε στο γραφείο του. Φορούσε κουστούμι, καθόταν σε μια δερμάτινη πολυθρόνα και είχε ύφος 40 καρδιναλίων. Πίσω στον τοίχο είχε κορνιζαρισμένο το Lower.
spyridos said
38
– Ζαμπό, Μπέικο.
ΓΤ said
38 Παπάζογλου
Λόουερμαν στη Λένορμαν
ΓΤ said
Πέθανε ο Γιώργος Βότσης.
Stazybο Hοrn said
Κατά σύμπτωση, ο Αλέξανδρος του Luben, είναι κι αυτός απόφοιτος του τμήματος, και λέει διάφορα, από το 24:57 και μετά.
Stazybο Hοrn said
41: Πόσοι τωρινοί 55+ ξεκινούσαμε καθημερινά την Ελευθεροτυπία από τη σελίδα 8-9 -θαρρώ, ή μήπως 6-7. Εποχές πΔ.
heroicf5b41716cc said
Παλιά με Brasso γυαλίζαμε το ρόπτο (χτυπητήρι) στην είσοδο του σπιτιού μας. Το ρόπτρο ήταν ορειχάλκινο.
ΓΤ said
«Σήμερα το Ιράν θα χτυπηθεί πολύ σκληρά». (Δονάλδος Τρούμπας)
Jorge said
38. Στους «Απέναντι», ο Ρέτσος είχε κορνιζάρει το απολυτήριο στρατού το οποίο λιβάνιζε κάθε Κυριακή η αγράμματη μάνα του.
aerosol said
#33 & 34
Και το σχετικό άρθρο της ΕφΣυν φροντίζει να μας πληροφορήσει για το αποτύπωμα που άφησε στον ελληνικό κινηματογράφο, παίζοντας και στο «Ο κόσμος χάνεται και η Μιμή χτενίζεται».
Πέπε said
Το ότι «ο τύπος Πεκίνο στα ελληνικά υπάρχει» δε μας οδηγεί πουθενά. Και άλλοι άκλιτοι τύποι υπάρχουν στα ελληνικά. Θα είχε σημασία αν ο τύπος υπήρχε μόνο στα ελληνικά, αλλά να που υπάρχει και στα ιταλικά. Άρα, πάμε σε άλλο επιχείρημα. Μπορούμε να πούμε ότι ο τύπος «Πεκίνο» δεν υπάρχει στα κινέζικα, αλλά ούτε αυτό είναι λόγος να είναι κλιτό στα ελληνικά: ξένες λέξεις δεν είναι μόνο οι κινέζικες, μπορεί να είναι ξένο αλλά από άλλη γλώσσα. Και όντως είναι: από τα ιταλικά!
…Βλέπουμε ότι, παρόλο που για μερικούς (και για μένα φυσικά) είναι προφανές ότι θα πρέπει να το κλίνουμε, στην πραγματικότητα δεν είναι και τόσο εύκολο να επιχειρηματολογήσουμε υπέρ αυτής της άποψης πείθοντας και τους υπόλοιπους, για τους οποίους το προφανές είναι το αντίθετο, η ακλισιά.
-Έχει επικαθήσει εκεί καθόλου δοξασία;
-Πρέπει να ‘χει επικαθήσει λίγη. Πόση θέλουμε;
-Θέλουμε πολλή δοξασία. Βάλε μπόλικη.
-Έλα να δεις, νομίζω ότι έχει επικαθήσει αρκετή.
-Πόση είναι;
-Είναι κάμποση. Δε θα ‘ναι καμιά σαρανταριά οκάδες Ή μήως πρέπει να τη μετρήσουμε σε φλούιντ άουνσεζ;
«Πολλή» οπωσδήποτε, αλλά είναι κακά ελληνικά. Δοξασία είναι ένα πράγμα το οποίο λέγεται και πιστεύεται χωρίς να ισχύει. Όταν λέγονται δύο τέτοια πράγματα, έχουμε δύο δοξασίες. Είναι μετρήσιμο, δεν υπάρχει πολλή και λίγη δοξασία, υπάρχουν μία ή πολλές.
Πταίσμα αν σκεφτούμε πόσο χειρότερα πράγματα έχουν κάνει οι άνθρωποι στην ιστορία του κόσμου. Σε επίπεδο γλωσσικών μαργαριταριών πάντως (δηλαδή χωρίς να συγκριθεί με εγκλήματα πολέμου κλπ.) είναι ιδιαίτερα χοντρό.
Ένα κλικ ακόμη πιο χοντρό δε, αν σκεφτούμε ότι προέρχεται από επώνυμο πρόσωπο, μέλος της κυβέρνησης, που όποτε μιλάει ή ενεργεί υπό αυτή τη την ιδιότητα εκπροσωπεί όλη την κυβέρνηση απέναντι στον λαό και όλη τη χώρα απέναντι στον υπόλοιπο κόσμο, και άρα οφείλει να μην τις εκθέτει ανεύθυνα.
Το ότι το συγκεκριμένο μέλος της κυβέρνησης επιπλέον παριστάνει τον έμπορα ελληνισμού, και μάλιστα ελληνικής γλώσσας, του χαρίζει μερικούς πόντους μπόνους.
Αν το Μέγαρο ήταν ήδη πλήρες και πριν ανακαινιστεί από την ΚΤΥΠ κλπ., αυτό ας το προσδιόριζε αν υπήρχε ανάγκη.
Παρατηρώ επίσης και κάποια άγνοια σχετικά με τη χρήση των κεφαλαίων αρχικών. Την παρατήρησε και αυτός που αναδημοσίευσε την εικόνα του μηνύματος. Η «Χώρα» με κεφαλαίο είναι τοπωνύμιο που απαντά σε πολλά ελληνικά νησιά, π.χ. Χώρα Νάξου, Χώρα Κύθνου. Κάποια από όλες αυτές τις νησιωτικές Χώρες φαίνεται ότι ευλογήθηκε πραγματικά από το ΤΑΑ. Βοήθειά τους, αλλά δε μας λέει ποια Χώρα είναι. Όσο για την «Τιμή» με κεφαλαίο, αυτή όσο ξέρω δεν είναι ούτε τοπωνύμιο ούτε γενικώς κύριο όνομα, αν και υπάρχουν άλλα κύρια ονόματα -ανθρωπωνύμια συγκεκριμένα- με παρόμοιες σημασίες, όπως Χαρά, Ειρήνη, Γαλήνη, Ελπίδα, Αγάπη. Αν δεν κάνω λάθος, μόνο θηλυκά.
Α, ώστε έτσι ονομάζεται. Τις προάλλες ξαναείδαμε τη φωτογραφία και νόμιζα ότι είναι ο Χάρρυ Κλυνν. Μη μου πείτε ότι δεν είναι ίδιος! Η φάτσα είναι σχεδόν η ίδια, το χαμόγελο απολύτως το ίδιο, το ενδυματολογικό παραπέμπει έντονα σε φωτογραφίες Χ. Κλυνν ντυμένου με γούνες, ράσα, σταυρούς Σαρτζετάκη και άλλα διάφορα που όλοι τα θυμούνται, και το «Σοφίαν Ζαχαράκην» είναι η οριστική επιβεβαίωση που διαλύει κάθε αμφιβολία ότι η φωτογραφία είναι σατιρική.
…Και όμως όχι!
Πέπε said
Κάτσε να προλάβω πριν ενσκήψει ο Κώστας Παπ., γιατί τέτοια ασματάρα δεν έχετε ξανακούσει:
Υπάρχει κι ένα υπέροχο, μάλλον άγνωστο, παιδικό τραγούδι «Βρέχει στο Πεκίνο», αλλά δεν το βρίσκω. Βρίσκω άλλα παιδικά. Μάλλον ο πραγματικός τίτλος είναι κάτι άσχετο που δε θυμάμαι. Αυτό που θυμάμαι είναι ότι είναι γύρω στο ένα λεπτό και κάτι, πολύ μικρό, ότι τραγουδούν διάφοροι μεταξύ των οποίων η Σαββίνα Γιαννάτου, και ότι κάποιον ρόλο (συνθέτης; ενορχηστρωτής; πιάνο;) έχει και ο Θόδωρος Κοτεπάνος.
Stazybο Hοrn said
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
48# Χώρα
Έχω την εντύπωση πως ο Τράμπας αναφερόμενος στην Αμερική γράφει πολύ συχνά στα σόσιαλ Country με κεφαλαίο. Μάλλον από κει.
Από την άλλη, καλύτερα θα ήταν Χώραν, θα είχε πιο οξυγόνο, νεσπά?
Faltsos said
49 Συγχαίρω τον κύριον Πέπεν, ώστις ενεθυμήθη την αξιότιμον κυρίαν Έφην Θώδην
Μιχάλης Νικολάου said
2, … Μέσα απ’ το Πετσίνο; …
– Όχι, από επέκινα
Πέπε said
50 Κοίτα να δεις: αυτό είναι! Το είδα και το προσπέρασα χωρίς να το ακούσω, γιατί ήμουν πολύ βεβαιος για τη διάρκεια ~1 λεπτού. Λάθος θυμόμουν…
Costas Papathanasiou said
Καλησπέρα!
Πολύ νόστιμα τα μεζεδάκια τα οποία, παρά τις πολεμικές ιαχές, δεν ακριβαίνουν, συνεχίζουν δηλαδή, απτόητα, να προσφέρονται στην ίδια, ανά πιάτο, τιμή:
0 Κ (σε μνες1 )
Του Φλεβάρη κι άλλη αν πάρει,/ κουτσή μέρα, το ποδάρι
“ποιος μπορεί να αποκαθάρει”/ βρώμα δίσεκτη από ψάρι;
Όταν, Κεφαλή με λόξα,/ Τζέραλντ Φορντ2 ζηλεύει δόξα,
αμαυρώνει Λευκωσία/ πολύ, πολλή Δοξασία,
πράγμα που ο Βιργίλιος ήδη/ το ‘μαθε απ’ τον Θουκυδίδη,
διότι, εκείνος, του’ πε ‘κείνο/ το ρητό από το Πεκίνο:
“Πόλεμος, δάσκαλος βίας,3/ νύχτα άνευ ευημερίας,
νιξ φαΐ 4 για όποιον τολμάει/ γκαντεμιά να πολεμάει”.
Ενώ αν Σιάσεις, με ΣοφίαΝ/ ΖάχαρηΝ να γλείφεις λίαν,
όπου αέρα πλάνου φόρα,/ λάδι, αέριο, τα ‘χεις δώρα,
και, άξιος ήχων Ορειχάλκου,/ Χατζατζάρης επί πάλκου,
μνᾶς1, λες, άσμα, μνείας και επαίνου,/ πλήρους, ανακαινισμένου:
–Με χτυπάν του Ιράν οι δρόνοι,/ μα το αφτί μου δεν ιδρώνει.
Έχω Πάτριοτ, σε κρύπτη, / που ό,τι αλλαδαπό το εκρίπτει
και βαρά, όποιον μου μουτρώσει,/ πριν τα πάτρια να μου τρώσει,
ώσπου, ως πόντος,
να ΄ρθει “Κίμων”
όπου ο Πόντος
είν’ ακύμων.
1: Μνᾶ : From Aramaic 𐡌𐡍𐡄 (mnh), from Akkadian 𒈠𒉡𒌑 (manû). ( https://en.wiktionary.org/wiki/%CE%BC%CE%BD%E1%BE%B6 ), πρβλ. Λάτινικά: monēta f =1. mint, a place for coining money 2.money, coinage ( for some it’s more likely the earlier Italian goddess’s name came from a form of Ancient Greek μονήρης (monḗrēs, “solitary, alone, unique”) https://en.wiktionary.org/wiki/moneta#Latin ) .
2: Gerald:masc. proper name, introduced into England by the Normans, from Old French Giralt, from Old High German Gerwald, «spear-wielder,» from Proto-Germanic *girald, from *ger «spear» (see gar) + base of waltan «to rule» (cognate with Old English wealdan; from PIE root *wal- «to be strong»). The name often was confused with (Gerard. https://www.etymonline.com/word/Gerald).
ford(n.): Old English ford «shallow place where water can be crossed,» from Proto-Germanic *furdu-, from PIE *prtu- «a going, a passage» (source also of Latin portus «harbor»), from root *per- (2) «to lead, pass over.» ( https://www.etymonline.com/word/ford ).
3: ἐν μὲν γὰρ εἰρήνῃ καὶ ἀγαθοῖς πράγμασιν αἵ τε πόλεις καὶ οἱ ἰδιῶται ἀμείνους τὰς γνώμας ἔχουσι διὰ τὸ μὴ ἐς ἀκουσίους ἀνάγκας πίπτειν· ὁ δὲ πόλεμος ὑφελὼν τὴν εὐπορίαν τοῦ καθ’ ἡμέραν βίαιος διδάσκαλος καὶ πρὸς τὰ παρόντα τὰς ὀργὰς τῶν πολλῶν ὁμοιοῖ. [Θουκ. 3.82.2]
Γιατί σε καιρούς ειρήνης κι όταν υπάρχει σχετική ευημερία, τόσο οι πολιτείες όσο και τα άτομα, είναι πιο καλοπροαίρετοι ο ένας για τον άλλον, επειδή δε φτάνουνε σε απόγνωση από άκρα ανάγκη που δεν τους ήρθε με τη θέλησή τους· ο πόλεμος όμως, που παίρνει ύπουλα κάτω απ’ τα πόδια των ανθρώπων την ευκολία να κερδίζουν το καθημερινό τους, τους διδάσκει την ωμότητα, κ’ εντείνει την αγανάχτηση των πολλών ανάλογα με την κατάσταση όπου τους φέρνει (Μτφρ. Ε. Λαμπρίδη. 1962. Θουκυδίδου Ιστορία. Πρόλογος, μετάφραση, σχόλια. Εισαγωγή: Ι.Θ. Κακριδής. Ι–IV. Αθήνα: Γκοβόστης).
4: https://www.youtube.com/watch?v=a1kWNFK4R6w Τζαβέλλας – Πατάω ένα Κουμπί .
ΓΤ said
@ΑΤΜ
Μπροστά μου, η 25χρονη ξεχνάει να πάρει την απόδειξη συναλλαγής
-Κυρία, η απόδειξή σας.
-Πάρ’ τη και πέτα τη!
ΓΤ said
Μετά από 26 χρόνια η Καλαμάτα στη Σούπερ Λίγκα
aerosol said
O κύριος Σιάσος είναι έτοιμος να τελέσει και βαφτίσια.
Μιχάλης Νικολάου said
… είχε πάει το 450 πΧ ο παλιός Κίμων …
χωρίς την βοήθεια δοκίμων
Πέπε said
48 > Χαρά, Ειρήνη, Γαλήνη, Ελπίδα, Αγάπη…
Ευτυχία, Ευγενία (ευγένεια), Πίστη, Αλήθεια (σπάνιο), Δικαιοσύνη, Αδελφοσύνη, Αλληλεγγύη, Ειλικρίνεια, Ευθύτητα, Γενναιοδωρία, Επιείκεια, Κατανόηση (συνήθως στο υποκοριστικό: Νόη), Καλοσύνη, Ανεμελιά, Ευδαιμονία, Ψυχική Και Συναισθηματική Σταθερότητα, Αυτογνωσία, Αυτοεκτίμηση, Ενσυναίσθηση, Υπομονή, Επιμονή, Στοχοπροσήλωση, Ανεκτικότητα, Αποδοχή Της Διαφορετικότητας, Σοφία, Εξυπνάδα, Ευφυΐα-Ιδιοφυΐα-Μεγαλοφυΐα, Κριτική Ικανότητα, Αφαιρετιή Σκέψη, …γιατί όχι και Τιμή δηλαδή;
Μιχάλης Νικολάου said
… γιατί όχι και Fornd; …
Not affor(n)dable
spyridos said
We all agree this war is asymmetrical.
How could it not be?
On one side you have people like:
Dr. Ali Larijani (Secretary of the Supreme National Security Council of Iran) author of three essays on Immanuel Kant, his writings are studied in Western universities:
• The Mathematical Method in Kant’s Philosophy
• Metaphysics and the Exact Sciences in Kant’s Philosophy
• Intuition and the Synthetic A Priori Judgments in Kant’s Philosophy
And:
Dr. Abbas Araghchi (Minister of Foreign Affairs of Iran) PhD from the University of Kent.
His doctoral thesis: “The Evolution of the Concept of Political Participation in Twentieth-Century Islamic Political Thought.”
And on the other side?
Donald Trump.
A man whose vocabulary barely exceeds 200 words.
Most famous quote: “Grab ’em by the pussy.”
Michel Eléftériadès
Μαρία said
41 Ο τελευταίος απο ένα καρέ ποκαδόρων.
Πέπε said
62
Πράγματι. Εκτός όλων των άλλων, είναι ένας ούγκανος νταής, ένα ΚΔΟΑ που η κτηνώδης δύναμη δεν είναι καν δική του. Μοιάζει να συγκεντρώνει σχεδόν ό,τι ανθρώπινο ελάττωμα υπάρχει. Κατ’ εξαίρεση φαίνεται να μην είναι μέθυσος (τουλάχιστον δεν έχω ακούσει κάτι τέτοιο), αλλά η μόνιμη συμπεριφορά του είναι έτσι κι αλλιώς σαν να είναι και μεθυσμένος, πέρα απ’ όλα τα υπόλοιπα.
Γενικά, αν το καλοξετάσουμε, ταιριάζει ιδανικά με το προφίλ του απεσταλμένου του Ιησού που θα προετοιμάσει τη Β’ Παρουσία. Αυτό στο κεφάλι του που φέγγει σίγουρα είναι μαλλί; Μήπως είναι φωτοστέφανο, ελαφρά καμουφλαρισμένο από τις θείες Δυνάμεις;
sarant said
Ευχαριστώ για τα νεότερα!
41 Διπλό το κακό σήμερα…
48 Νάσαι καλά, γέλασα πολύ
55 Αριστος!
61 🙂
ΓΤ said
65α Ντάκμαν
Δεν τελείωσε η μέρα.
heroicf5b41716cc said
Σήμερα η Εφ.Συν. έχει δύο άρθρα που αξίζει να διαβαστούν: 1. Προκοπίου Παυλοπούλου «Η ελληνική γλώσσα και τα Μαθηματικά», σελ.16 των Νησίδων / 2. ΚΙΜΠΙ «Εσείς με ποια πλευρά είστε;», σελ. 18 της εφημερίδας. Ο Κιμπουρόπουλος (2), αν και με ξένισε, μου άρεσε . για τον Πάκη (1) “κριταὶ ἔστωσαν οἱ περὶ ταῦτα ἐμπειρότεροι”.
ΓΤ said
67 heroic
Και στο σάιτ της Ναυτεμπορικής το άρθρο του Προκοπίου. Ζήτω η Ελένη Προκοπίου.
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
Μη γκάνετε το γκόπο, αυτό δεν είναι της προκοπής Παυλόπουλος. Ελάχιστα τα εισαγωγικά.
ΓΤ said
Βολικές οι παραπομπές του Τσουλούφια, ιδανικό καταφύγιο. Θλίψη: ούτε που θα υπήρχε ο αλ-Χαουαρίσμι αν δεν υπήρχε ο Διόφαντος. Εντάξει, δικέ μου. Ανύπαρκτος θα ήταν κι ο αλεφνούλης Κάντορ εάν δεν υπήρχε ο Ζήνων… Πιες κάνα τίλιο κι άσε μας ήσυχους.
ΓΤ said
Να δίνουμε βάση στον αγκαδημαϊκό 😂
xar said
@48 «Αν δεν κάνω λάθος, μόνο θηλυκά.»
Ου μόνον, αλλά και Ζώης, Αγάπιος, Ελευθέριος, Χάρης, Ειρηναίος, γιατί όχι και Τίμος. Πιο σπάνια, αλλά όχι ανύπαρκτα.
ΓιώργοςΜ said
55 >η μνα
Θυμήθηκα την πρόσφατη επίσκεψή μου στο αρχαιολογικό του Πειραιά, με τον τιμοκατάλογο πατσατζίδικου της εποχής σε μαρμάρινη στήλη, με μονάδες είτε τεμάχιο είτε τη μνα:
ΓΤ said
72 xar
Ζώης Καράμπελας
Αγάπιος Καλταβερίδης
Τίμος Μαλάνος
Λάμπας said
Ίσως κάποιοι θυμούνται τη θεόπικρη, αριστουργηματική ταινία του Αλεξάντερ Πέιν «Σχετικά με το Σμιντ», όπου ο αρραβωνιαστικός της κόρης του κεντρικού ήρωα (Τζακ Νίκολσον) -τυπικός εκπρόσωπος της αστοιχείωτης βαθιάς Αμερικής- επιδεικνύει στο μέλλοντα πεθερό του με καμάρι τα κορνιζαρισμένα διπλώματά του από σεμινάρια διάρκειας δύο εβδομάδων π.χ. στη ναυαγοσωστική.
«Την Σοφίαν Ζαχαράκην»: η αριστεία δεν είναι ρετσινιά.
Stazybο Hοrn said
67: Χάλασε κι ο Πάκης. 3-4 μόνο εντελώς άστοχα εισαγωγικά…
ΓΤ said
Άρης-Ατρόμητος 0-0
ΑΕΚ-ΑΕΛ 1-0
ΓΤ said
Υπερηχητικά βομβαρδιστικά Β-1 μετασταθμεύουν στο Γκλόστερσερ…
Μαρία said
74 Τιμολέων ο Μαλάνος όπως ο Μακρής στην ταινία Έξω οι κλέφτες 🙂
Μιχάλης Νικολάου said
… Brassens …. από πού κι ως πού «ορείχαλκος»; …
Makes no (Bra)sense.
Μιχάλης Νικολάου said
… βενζίνη και πετρέλαιο … Λάδι …
Με τα καύσιμα γίνεται μπέρδεμα, ιδίως αν γίνει τριμερής ΗΠΑ-Βρετανία-Ελλάδα.
Oil, φυσικά, στα ΗΠΑνικά, είναι (και) το πετρέλαιο:
(«My father’s side of the family was in the oil business» σχετική αυτοαναφορά για ελαιοπαραγωγούς, δι’ ελέου και φόβου.)
Petroleum – που μπορεί να έχει μέσα και gas – στις επίσημες αργίες (σκέτο oil τις καθημερινές), όπως σε Petroleum Engineering, Society of Petroleum Engineers, κ.ά.
Petroleum, δηλαδή πετρέλαιο (και αργό, αργίες και καθημερινές) – αλλά «πετρέλαιο» και το ντίζελ, που μπορεί και να μην είναι από πετρέλαιο, ή γενικότερα από προϊόν της βιομηχανίας oil and gas. Όπου gas, φυσικά, το φυσικό αέριο (natural gas) («έχουμε γράψει γι’ αυτό») – εκτός αν είσαι σε ΗΠΑνικό βενζινάδικο, όπου εκεί σημαίνει gasoline (διεθνής όρος, όπως είχε διευκρινίσει και ο βρετανός Ντέιβιντ Μπόουι.) – φουλάρεις, and then you step on the gas.
Ο Δαβίδ, βέβαια, μάλλον θα φουλάριζε αντίστοιχα με petrol, εκτός αν οδηγούσε ντίζελ – το οποίο ντίζελ, θα το ‘βρισκε και στην από ‘δώ μεριά, ως diesel αλλά – αν ήταν ψαγμένος και περιπετιώδης – και ως gasoil, που δεν είναι ούτε natural gas, ούτε gasoline, ούτε oil. Αλλά gas/oil σε βενζινάδικα στη μέση του πουθενά, μπορεί κάλλιστα να σημαίνει και βενζίνη/λάδι (ιδίως παλιότερα που αλλαγή λαδιού ήταν στάνταρ κάθε 3000 μίλια, πριν επικρατήσουν τα συνθετικά ορυκτέλαια, που κρατάνε πολύ περισσότερο).
Εν τω μεταξύ, αν ζητήσεις μπενζίν για βενζίνη σε ΗΠΑνικό βενζινάδικο, θα σε κοιτάξουν περίεργα, καθότι benzene είναι το βενζόλιο – όπως ζαϊλίν/xylene είναι το ξυλόλιο (λέμε τώρα).
Οπότε, είτε μεταφραστικά, είτε ως θέμα εγγείων προσόδων, oil και gas, επιμένουν να ξεγλιστράνε χαοτικά.
sarant said
81 Είχε κρατηθεί. Πολύ διαφωτιστικό.
Πέπε said
72 Στα θηλυκά είναι πιο άμεση η κυριολεξία. Ακριβώς αντίστοιχα αρσενικά θα ήταν όσα σημαίνουν από μόνα τους κάποια καλή κατάσταση, π.χ. Πλούτος (αλλά δεν υπάρχει), Έρωτας (όλο και θα υπάρχει, σε γιους τίποτα ψώνιων), Πόθος (τόσο ψώνια πια δεν πιστεύω), Ίμερος, Οίστρος (Ερωτικός). Αλλά γενικά δεν υπάρχουν πολλές τέτοιες λέξεις, οι θηλυκές είναι πολύ περισσότερες.
Αρσενικές, αντίθετα, είναι πολλές που σημαίνουν κάποια δυσάρεστη κατάσταση: Πόνος, Όλεθρος, Θάνατος, Καημός, Σεβντάς, Μπελάς, Γκαϊλές, Χαμός, Σκοτωμός, Καβγάς, Τσακωμός, Σπαραγμός, Ολοφυρμός, Λυγμός-Ολολυγμός, Κλώτσος, Μπάτσος, Γιακάς (=καρπαζιά). Περιέργως κανένα από αυτά δε συνηθίζεται ως όνομα. Ίσως κανείς Έλληνας των πρωτοχριστιανικών χρόνων με κάποιο από αυτά τα ονόματα δεν άγιασε – διατί άραγε; Μόνο το ωραιότατο Θράσος υπάρχει. Αφού έχει υποστεί αλλαγή γένους από το ουδέτερο προσηγορικό, δίνει το μοντέλο για την παραγωγή κι άλλων κύριων ονομάτων από ουδέτερα σε -ος όπως Μίσος, Πάθος, αλλά και πάλι δεν μπορώ να σκεφτώ κανένα άλλο.
Μιχάλης Νικολάου said
82,
Δράττομαι της ευκαιρίας για *περιπετειώδης
ΓιώργοςΜ said
73 προσπάθεια βου (τι έπαθε το ποστίματζ; Εγώ δεν το βλέπω)
(το λινκ για να δω αν παίζει αλλιώς)
ΓΤ said
83 Πέπε
κλότσος 😜
dimosioshoros said
The correct pronunciation of «Gloucester» is «Gloh-ster», where the «uce» part is silent.
ΓΤ said
87 Δημόσιος
Αυτά είναι πασίγνωστα, δεν είναι, Γιάννη μ’;
Παναγιώτης said
@13, 16 είναι από τα κεφαλαία προθέματα που δείχνουν δυνάμεις του 10 μεγαλύτερες από το 3 (Μ, G, T ….) ενώ τα προθέματα για δυνάμεις μικρότερς από το 0 είνα όλα μικρά (d, c, m, μ…). Δεν ξέρω γιατί οι δυναμεις μέχρι το 10³ δηλώνονται ε μικρά γράμματα (10: da, 10²: h, 10³: k)
ΓΤ said
89 Παναγιώτης
Ήμουν χρόνια συγκλινοσυναγκαλίτσας με μια πολύ νεότερή μου. Άρρωστος με τις math πρεφιξιές, τα προθήματα, την είχα βαφτίσει pico. «Πίκο μου», έλεγα κι έλιωνα. Ζούλαγα το πίκο μου. Αλλά ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί δεν βάθυνα σε φέμτο-, άτο-, ζέπτο-, γιόκτο-.
dryhammer said
90 https://el.glosbe.com/es/el/pico
https://www.spanishdict.com/translate/poco%20pico
https://baoula.blogspot.com/p/blog-page_71.html
https://www.slang.gr/lemma/15768-pokopikos
κι ο κάθε ποκοπίκος που έγινε γίγαντας μόλις προσέλαβε υπάλληλο
sarant said
91 Α! Το σλανγκρ αναστήθηκε; Τις προάλλες λέγαμε ότι έχει αποδημήσει εις Κύριον
Αγγελος said
(89) Υποθέτω — αλλά από το μυαλό μου τα βγάζω, δεν το έχω ελέγξει — πως η Γαλλική Επανάσταση, που καθιέρωσε το μετρικό σύστημα, επινόησε μόνο τα προθήματα deci-, centi-, milli- (για τα υποπολλαπλάσια) και deka-, hecto-, kilo- και myria- (για τα πολλαπλάσια), και ότι τα περαιτέρω (micro-, mega- κλπ.) τα καθιέρωσαν σιγά-σιγά οι επιστήμονες, και δη οι φυσικοί, όταν η ακρίβεια των μετρήσεων έφτασε σημείο που να χρειάζονται τόσο μικρές υποδιαιρέσεις ή όταν η βιομηχανία αναπτύχθηκε σε σημείο να γίνεται λόγος π.χ. για γιγαβάτ. Από τη στιγμή που υπήρχε ήδη το m = milli- = χιλιοστό, το Μ = mega- = εκατομμύριο έπρεπε οπωσδήποτε να διακρίνεται και γι’αυτό αποφασίστηκε να γράφεται με κεφαλαίο — και ακολούθησαν, αμέσως ή εν καιρώ δεν ξέρω, τα G και Τ κατ’ αναλογία. Για τον ίδιο λόγο, προς διάκριση δηλαδή, το micro = εκατομμυριοστό παραστάθηκε με μ ελληνικό, που πολλοί βάρβαροι 🙂 το μπερδεύουν με το λατινικό u.
Μαρία said
Ο Μισέλ Φεέρ έβγαλε καινούριο βιβλίο. Δείχνει οτι ο σιωνισμός ήταν εξαρχής ένα αντισημιτικό κίνημα. Αρκεί κανείς να διαβάσει τα κείμενα του Χέρτζλ, του Μπέν Γκουριόν, του Ζαμποτίνσκι και του Νταβίντ Γκόρντον, του ιδρυτή το 1905 του σοσιαλιστικού κόμματος στην Παλαιστίνη, για να διαπιστώσει την απέχθειά τους για τον ιουδαϊσμό της διασποράς. Η ρητορική τους είναι παρόμοια μ’ αυτή του Μπαρές και του Μάρ, του δημιουργού της λέξης αντισημιτισμός. Το Ισραήλ, υποστηρίζει, οικοδομήθηκε επάνω στον αποϊουδαϊσμό (désenjuivement) των Εβραίων.
Για περισσότερα για γαλλομαθείς εδώ μετά το 54:00.
Αγγελος said
Το «την Σοφίαν Ζαχαράκην» σε επίσημο και προβαλλόμενο έγγραφο του Πανεπιστημίου είναι απίστευτο ρεζιλίκι, αλλά η όλη κουβέντα για τη γλωσσική χρήση των πτυχίων και τιμητικών διπλωμάτων (το «ἐξ Ἀθηνῶν ὁρμωμένη» το θυμάμαι κι εγώ από το πτυχίο της μητέρας μου) μ’έκανε να κοιτάξω ένα «Αντίγραφο πτυχίου» της κόρης μου (Νομική ΑΠΘ, 2023), που έχω σε PDF στον υπολογιστή μου. Ούτε «ὁρμωμένη» ούτε τίποτε, αλλά με κατάπληξη είδα να γράφει κάτω-κάτω «Το παρόν αποτελεί απόδοση του πρωτότυπου πτυχίου στη νεοελληνική γλώσσα»!!! Δηλαδή υπάρχει κάποιος πρωτότυπος πάπυρος συντεταγμένος σε αρχαΐζουσα, που προορίζεται προφανώς μόνο για κορνιζάρισμα, και το ίδιο το Πανεπιστήμιο αναγνωρίζει ότι χρειάζεται «απόδοση στη νεοελληνική»!!! — Δεν έχω σπουδάσει στην Ελλάδα και δεν τα ήξερα αυτά, αλλά ας μου επιτραπεί να προσθέσω ότι στις ΗΠΑ, ή τουλάχιστον στα συγκεκριμένα πανεπιστήμια απ’όπου πέρασα, τα πρωτότυπα πτυχία συντάσσονται στα λατινικά, και δεν συνοδεύονται από «απόδοση στην αγγλική» (αλλά φυσικά, αυτό που υποβάλλει κανείς όπου χρειάζεται είναι το transcript, ο αναλυτικός δηλαδή κατάλογος των μαθημάτων που έχει παρακολουθήσει και των τίτλων σπουδών που του έχουν δοθεί, στα αγγλικά βέβαια. Το λατινικό πτυχίο είναι κι αυτό κυρίως για κορνιζάρισμα…)
Alexis said
#92: Ναι, αναστήθηκε εδώ και κάτι μέρες…
Alexis said
Απίστευτο καραγκιοζιλίκι το «Σοφίαν Ζαχαράκην».
Και απίστευτη κατάντια για το ΕΚΠΑ.
Prince said
Κιμ Γιονγκ Ουν: «Ένας πύραυλος μας φτάνει για να σβήσει το Ισραήλ»
Οι κορεάτικοι πύραυλοι έχουν μπλάνκο;
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
95# Άγγελε, σα να θυμάμαι στον τοίχο του παλιού μας παιδιάτρου το πτυχίο σε βαριά αρχαΐζουσα καθαρεύουσα. Στρατιωτικός, είκοσι χρόνια πριν, τώρα ο άνθρωπος, καλή του ώρα, θα εβδομηνταρίζει.
Μιχάλης Νικολάου said
93,
Συμφωνεί και η Βίκη για τα προθήματα.
Θυμίζω και το millihelen.
Το u αντί για μ το διορθώνω! 🙂
Pedis said
Can Israel & the U.S. Sustain Iran’s Military Power? w/ Alastair Crooke
Πέπε said
99 Αν δεν απατώμαι, και το δικό μου πτυχίο (ΕΚΠΑ) είναι σε βαρύτατα αρχαΐζουσα, και με ορμώμενο. (Δε χρειάστηκα και πολλή φόρα για να ορμήξω εξ Αθηνών Αθήναζε στο Αθήνησι ΕΚΠΑ, αλλά πάντως εκεί έτσι γράφει.)
ΓΤ said
Γκρεμίστηκαν τα πεύκα του Κωλεγίου από τους φυτεμένους κεφαλαιούχους κομμουνιστάς.
Πέπε said
Και έχω ορκιστεί με τήβεννο. Μια διαδικασία εντελώς παρωδία. Είμαστε καμιά πενηνταριά που ορκιζόμασταν μαζί. Υποθέτω οι πιο πολλοί θα ήταν από το ίδιο έτος, αλλά σίγουρα θα είχε και παλιούς. Εγώ ήμουν από τους αρχαιότερους και δεν ήξερα άνθρωπο, πλην ελαχίστων μόνο φατσικά. Μας μοίρασαν τηβέννους να τις βάλουμε πάνω από τα ρούχα μας. Έπρεπε να είναι στοιχειωδώς στα μέτρα μας (αν δεν ήταν, δοκιμάζαμε μέχρι να βρούμε τη σωστή), και δε μοσχοβολούσαν καθόλου φρεσκάδα πράσινου μήλου. Επί χρόνια μάζευαν σκόνη, και μια φορά στα τόσα φοριόντουσαν από κάποιον όπως καληώρα σαν εμάς για λίγη ώρα, ίσως μισή ή μία. Και δεν ήταν μπαγιάτικη μόνο η μυρωδιά τους αλλά και η όψη τους, ασιδέρωτες, χρώματα σαν ξεθυμασμένα. Γενικώς δεν απέπνεαν καμία τελετουργική διάθεση.
Ο πρύτανης, που ήταν ο Μπαμπινιώτης, φορούσε τη δικιά του πρυτανική τήβενο, που μπορεί να ήταν σε καλύτερη κατάσταση, και μπορεί να του έδινε όντως τελετουργική διάθεση, αλλά μπορεί και όχι, και απλώς να έπαιζε τον ρόλο του όπως κι εμείς. Δε θυμάμαι να πω αν ήταν σαν αυτήν που βλέπουμε εδώ στη φτγρ με τον Σιάσο.
Πέπε said
Κατ’ αρχήν μ’ αρέσουν οι τελετές και οι τελετουργίες. Αλλά η συγκερκιμένη ήταν τζούφια. Ακόμη κι αν το αρχαΐζον κείμενο του πτυχίου έχει ρίζες σε κάποια παράδοση του ΕΚΠΑ, η φάση με τις τηβέννους δεν έχει καμία. Κι αυτό δε θα άλλαζε αν οι τήβεννοι ήταν καθαρές, σιδερωμένες ή ακόμη και καινούργιες. Αισθανόμουν σαν να κάνουμε μια κακή (χωρίς προσπάθεια να είναι καλή) μίμηση κάποιας αγγλικής ή αμερικάνικης τελετής. Το ορίτζιναλ μπορεί στον τόπο του να είναι όντως δεμένο με την παράδοση: τουλάχιστον οι Άγγλοι έχουν άλλη σχέση με τις τελετουργικές στολές, μπορεί να κανουν τέτοιες ορκωμοσίες και να μην αισθάνονται γελοίοι αλλά περήφανοι, στα πολύ αρχαιότερα από το δικό μας πανεπιστήμια. Εμείς – ή καλύτερα ας μη γενικεύω: τουλάχιστον εγώ, δεν ήμουν μες στην ψυχή των άλλων να ξέρω τι ένιωθαν, πάντως προσωπικά όχι απλώς δεν ένιωθα καθόλου περήφανος με την τήβεννο αλλά ίσα ίσα που μου χάλαγε την αίσθηση υπερηφάνειας που θα μπορούσα, ενδεχομένως, να έχω για το ίδιο το γεγονός ότι μου απονεμόταν (επιτέλους!) το πτυχίο μου.
heroicf5b41716cc said
ΔΥΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΘΗΜΑΤΩΝ (# 93)
1) πέτα– (σύμβολο: P)= α΄ συνθ. μονάδων μετρήσεως, που πολλαπλασιάζει το β΄ συνθ. επί 1015 (π.χ. 1 Pm= 1015 m) < peta- < penta- < πέντε [επειδή το 1P= 10005= (103)5= 1015].
2) τέρα– (σύμβολο: T)= α΄ συνθ. μονάδων μετρήσεως, που πολλαπλασιάζει το β΄ συνθ. επί 1012 (π.χ. 1ΤB= 1012 B) < tera- < τέρας.
Το tera-, αρχικά ήταν tetra- [επειδή το 1Τ= 10004= (103)4= 1012] < τέτρα-.
ΚΑΙ ΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΤ (# 90)
πίκο– (σύμβολο: p)= α΄ συνθ. μονάδων μετρήσεως, που δηλώνει το ένα τρισεκατομμυριοστό του σημαινομένου από το β΄ συνθ. (π.χ. 1pF= 10-12 F) < pico- < ιταλ. piccolo= μικρός . πρβλ. poco= ολίγος < λατ. paucus,-a,-um= ολίγος, μικρός, βραχύς.
heroicf5b41716cc said
1pF= 10-12 F
ofakiris said
Αυτά τα ζόμπι θέλουν να κυβερνήσουν το Ιράν. Από το 2.58΄
Νίκος Κ. said
93: Πλήρης (σχεδόν) επιτυχία. Η Γαλλική Επανάσταση υιοθέτησε το 1795 οκτώ προθήματα: deca, hecto, kilo, myria, deci, centi, milli και myrio
Αυτά έγιναν αποδεκτά περίπου 100 χρόνια αργότερα(!) το 1889 από την πρώτη Γενική Συνδιάσκεψη για τα Μέτρα και τα Σταθμά.
Και μετά από περίπου άλλα 70 χρόνια(!) το 1960, τα προθήματα myria και myrio «τα έφαγε η μαρμάγκα» και προστέθηκαν τα mega, giga και tera (για τα πολλαπλάσια) και τα micro, nano και pico για τα υποπολλαπλάσια
κλπ.
https://www.nist.gov/pml/owm/metric-si-prefixes
Νίκος Κ. said
109 (συνέχεια):
https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k56377v/f53.highres
sarant said
Καλημέρα από εδώ!
94 Ενδιαφέρον, πολύ ενδιαφέρον
96 Πολύ καλό νέο
104 Μπα; Τήβεννο; Εγώ είχα ορκιστεί στο ΕΚΠΑ περί το 1991, στα Προπύλαια, αλλά με καλά ρούχα απλώς
Γιάννης Μαλλιαρός said
Καλημέρα
81 Μιχάλης Παρόμοια και στο χωριό μου το γκάζ(ι) σήμαινε το πετρέλαιο (το λεγόμενο καθαρό, το ντίζελ τότε δεν υπήρχε). Παίρναμε και γκαζ απ’ τον μπακάλι (που τόχε πάρει απ’ το μονοπώλειο) για γκαζόλαμπες (οι λάμπες πετρελαίου), γκαζιέρες (που μαγείρευες με πετρέλαιο που καιγόταν με φυτίλι) ενώ το χρησιμοποιούσαμε και για εντριβές. Μετά ήρθαν τα άλλα που έβαζες μεν πετρέλαιο μέσα αλλά το τρομπάριζες να εξαερωθει και να καεί (λουξ τα είπαν αυτά για φωτισμό -που ξέφεγγε ο τόπος, καμιά σχέση με τη λάμπα) ή για τις γκαζιέρες (που δεν άλλαξαν όνομα). Και μετά ήρθε το γκάζι σε μπούκαλες. Η Πετρογκάζ ήταν η πρώτη κι έτσι πετρογκάζ το είπαμε και ξεμπερδέψαμε. Κι όταν τα αυτοκίνητα με ντίζελ πλήθυναν, πετρέλαιο βάζανε και πετρέλαιο στις σόμπες και στους καυστήρες (όταν μπήκαν καλοριφέρ). Και αν χρειαζόταν να το ξεχωρίζουμε απ’ το άλλο (που εκτός από γκαζ άρχισε να λέγεται και πετρέλαιο) τοένα ήταν καθαρό το άλλο ακάθαρτο.
Stazybο Hοrn said
Το απόλυτο ρεζιλίκι με την Σοφίαν Ζαχαράκην είναι ότι δεν βρέθηκε ούτε ένας «δημοσιογράφος», και ειδικά από τα «εκπαιδευτικά σάιτ», να το σχολιάσει δημόσια. Για να μην πάω στην απουσία φορέων που θα είχαν λόγο, από ενώσεις φιλολόγων μέχρι φοιτητών και ΔΕΠ… Καλά, από το ΕΚΠΑ με 40% εκλέκτορες μέλη ΔΕΠ από την Ιατρική, δεν περίμενες και πολλά για τον καρδιολόγο πρύτανη.
Γιάννης Μαλλιαρός said
104 Πέπε (και 111 τέλος) Η μόδα για τήβενο έγινε κάπου μετά το μιλένιουμ νομίζω. Σε μια αποθήκη πίσω υπήρχαν κάμποσες. Στην αρχή είχε και καπέλα, αλλά η αδυναμία καθαρισμού τα κατάργησε. Παραβράθηκα σε δυο τέτοιες ορκωμοσίες, η μια της κόρης μου το 2015. Η οποία γράφει πως είναι «εκ Κορίνθου ορμωμένη» γιατί έτυχε να γεννηθεί στο εκεί νοσοκομείο (και φύγαμε την ίδια μέρα που βγήκε, άλλο δεν έζησε εκεί, αλλά στο εκεί ληξιαρχείο γράφτηκε😀). Οι πρυτάνεις, κοσμήτορες κλπ με την δική τους επίσημη τήβενο (που μάλλον είναι προσωπική γιατί την φοράνε και σε άλλες εκδηλώσεις) και με το δικό τους καπέλο.
Το θέμα είναι πως η μόδα εξαπλώνεται. Το 83, όταν πέρασα όλα τα μαθήματα, Δευτέρα πρωί βγήκε το τελευταίο μάθημα, Δευτέρα μεσημέρι έκανα την αίτηση, Τετάρτη ορκίστηκα. Πτυχίο σε περγαμηνή δεν πήρα ποτέ, τότε (στο Ιωαννίνων ήμουν) δεν είχαν αγοράσει περγαμηνές κι έτσι δεν έπαιρνε κανένας πτυχίο για κορνίζα αλλά μόνο μια βεβαίωση που αυτήν δίναμε (και δίνουμε) όπου χρειαζόταν. Αν κάποιος ήθελε, θα μπορούσε κάποια στιγμή να κάνει αίτηση και να πάρει κι απ’ τα άλλα (φαντάζομαι πως όταν άρχισαν να παίρνουν πτυχίο οι της ιατρικής που συνήθως το κορνιζάρουν). Για να ορκιστούμε, μαζευτήκαμε σ’ ένα γραφείο, ήρθε ο πρύτανης, διάβασε κάποιος τον όρκο (των σεπτών και πεφιλημένων διδασκάλων) και τέλειωσε η διαδικασία. Δεν θυμάμαι αν υπήρχει κάποιος συγγενής εκεί. Τον επόμενο χρόνο η γυναίκα μου είχε τον πατέρα της εκεί, αλλά κάπως σύμπτωση, κάπως να το γιορτάσουνε.
Σήμερα οι ορκωμοσίες γίνονται δυο (συνήθως) φορές το χρόνο με επισημότητα. Με καλεσμένους συγγενείς (τόσα άτομα ο καθένας, δηλωμένα εκ των προτέρων). Πάντως, ευτυχώς, εξακολουθεί να μετράει η ημερονία απ’ την «βεβαίωση περάτωσης σπουδών» για όπου μετράει κάτι τέτοιο κι όχι η ημερομηνία ορκωμοσίας (στο πτυχίο αναγράφονται και οι δυο -στην κόρη μου έχουν δυο χρόνια απόσταση).
Γιάννης Μαλλιαρός said
85 για 73 ΓιώργοΜ Δεν παρακολουθείς τις εξελίξεις μου φαίνεται. Στο Μηνολόγιο Μαρτίου σχολιάστηκε για το ποστίματζ και δόθηκαν οδηγίες για εναλλακτικά εικονοανεβαστήρια!
Theo said
@104, κα:
Ορκίστηκα ντυμένος πολύ απλά, μ’ ένα συνάδελφο της Θεολογικής και καμιά 150 πτυχιούχους της Πολυτεχνικής (του ΑΠΘ). Εκ των υστέρων έμαθα πως είχα την υψηλότερη βαθμολογία αλλ’ η γραμματέας της Πολυτεχνικής κατάφερε ο δικός τους καλύτερος να διαβάσει τον όρκο. Το πτυχίο είναι συνταγμένο σε αρχαΐζουσα («ἐξ Ἐδέσσης Πέλλης ὁρμώμενον»), αναφέρει πως μου το «προσένειμαν» το 1978, αλλ’ ἐξεδόθη το 1980. Έτσι, άλλος πρύτανις (sic) και κοσμήτωρ αναφέρονται στην απονομή, κι άλλοι το υπογράφουν.
Είχα πληρώσει για την περγαμηνή, δεν ενδιαφέρθηκα να την παραλάβω ποτέ, κι η γυναίκα ενός φίλου που υπηρετούσε στη γραμματεία της Θεολογικής μου την έδωσε μετά από καμιά δεκαριά χρόνια.
Theo said
@116:
Παρέλειψα να γράψω πως τότε η ορκωμοσία γινόταν κάθε βδομάδα, την πρώτη Τετάρτη μετά την έκδοση της βαθμολογίας του τελευταίου μαθήματος.
Pedis said
Stazybο Hοrn said
114: Έπαιξε και να ανταγωνιστούν σε γκλαμουριά τα ιδιωτικά κολέγια. Τα οποία, παρεμπ., άραγε πληρώνουν τα πολεμικά μουσεία, και τα μέγαρα (Θεσ/νίκης), για να κάνουν τις απονομές τους και τα «συνέδριά» τους;
Γιάννης Μαλλιαρός said
117 Τεό Σε μας στα Γιάννενα, αν οι βαθμολογίες έβγαιναν Τρίτη πήγαινε η ορκωμοσία για την επόμενη Τετάρτη. Μέχρι τη Δευτέρα το μεσημέρι προλάβαινες (γιατί ήθελε αίτηση).
Θρασύμαχος said
Στην Κύπρο ο Μακρόν τη Δευτέρα για να εκφράσει την «αλληλεγγύη» του https://www.iefimerida.gr/kosmos/stin-kypro-o-makron-ti-deytera όπου μηδενίζεται η απόσταση μεταξύ εισαγωγικομανίας και σαρκασμού 🙂
Jorge said
Για πτυχία σε περγαμηνή, εκδόσεις Πάπυρος.
https://papyrus.uoa.gr
Μαρία said
116 Τι ανακάτωμα είν’ αυτό! Θεολόγοι με πολυτεχνίτες. Εμάς μας όρκισε ο κοσμήτορας της σχολής, ο Μουρέλος ήταν τότε, έξω απ’ τη γραμματεία. Τη φωτογραφία που έμπαινε στη Μακεδονία την απέφυγα. Παρόλ’ αυτά κάποιοι ισχυρίζονταν οτι με είδαν, γιατί κάτω απ’ τη φωτό είχαν βάλει όλα τα ονόματα. Τη φωτογραφία όμως με το γραμματέα την ώρα που υπογράφω δεν μπόρεσα να την αποφύγω αλλά δεν πήγα να την πάρω. Πεταμένα λεφτά.
Τα καρναβάλια με την τήβεννο εμφανίστηκαν εδώ, όπως γράφει ο Μαλλιαρός, μετά το 2000.
Stazybο Hοrn said
115: Το χρησιμοποιείς τελικά;
Γιάννης Μαλλιαρός said
124 Ναι, το ξανάβαλα (π.χ. ο χάρτης). Απλά θέλει λίγο μπρος πίσω με τα ποστ, αλλά άμα πρόκειται να φαίνονται οι εικόνες τι να κάνουμε…
Theo said
@123:
Στην αίθουσα τελετών ορκιστήκαμε, αλλά δεν θυμάμαι να μ’ έβγαλαν καμιά φωτογραφία (μήπως δεν πλήρωσα για να πάρω; )
Παναγιώτης said
Δεν ξερω αν οφέιλεται στο Νίκο Κιτσίκη αλλά το ΕΜΠ ούτε βαρια καθαρεύουσα, ούτε ορμώμενους και άλλα. Αλλά δεν έδινε πτυχίο αλλά δίπλωμα και επαγγελματικό τίτλο. Μια και είναι Ημέρα της Γυναίκας το Δίπλωμα της πρώτης Ελληνίδας Τοπογράφου Μηχανικού:
Μαρία said
126 Αν θυμάσαι ακριβή ημερομηνία, η ομαδική θα είναι σίγουρα στη Μακεδονία. Για την ατομική δεν ξέρω.
127 Πώς δηλ. φαντάζεσαι τη βαριά καθαρεύουσα; Με περισσότερες δοτικές;
sarant said
127 Ε, κάτι δοτικές τις έχει 🙂
Μαρία said
Μαρία said
Ο Αλφαχής τι να κάνει άραγε; Είχαν και σεισμό στα πέριξ.
sarant said
131 Από τον Νοέμβριο έχει να γράψει…
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
127# Μπράβον και εύγεν εις την δνίδαν Σοφίαν Ζαραφίδουν.
Theo said
@128α:
Την ημερομηνία τη γράφει στο πτυχίο. Κατέβασα τη «Μακεδονία» της επόμενης και της μεθεπόμενης, αλλά φωτογραφίες γιοκ. Μάλλον θα ‘χε αλλάξει τις συνήθειές της η εφημερίδα.
Μαρία said
Μαρία said
Το μανεκέν.
Παναγιώτης said
@128 Λομίζω ότι είναι η καθαρέυουσα της Διοικησης εκέινςη της εποχής χωρίς βα είναι ιδιαιτερα αρχαΐζουσα. Δεν έχω μνήμες από καθαρεύουσα (πήγμόνο ελάχιστες από πολυτονικό) αλλά νόμιζω είναι η γλώσσα των εφημερίδω της δεκαετάς του 1950. Νομίζω το εκ για αν δείξει ακταγωγή θα το βλέπαμε και σε εφημερίδα της εποχής το ορμώμενος δεν νομίζω
Το δίπλωμα βγήκε σχεδόν μετά τριαντα χρόνια από τότε που εδωσε τα οχτάωρα (φαντάζοπμαι και το 1924 θα εδινα οχτάωρες διπλωματικές εξετάσεις).
Αλήθεια Νικοκύρη το δίπωμα του Πατέρα σου μετά το εκ τι γράφει;
spyridos said
Η νεκρανάσταση του Αλή
Μουσική: Λάμπρος Τσίγγας
ΣτίχοΙ: Ευάγγελος Ζάχος
Ο Αλής, τ’ ασλάνι του Θεού
Προτού πεθάνει
κάλεσε τα παιδιά του στο ντιβάνι
τον Χουσείν μαζί με το Χασάνη
κι είπε το τελευταίο του φιρμάνι
Τη Ζουλφικιάρ προσέχτε το σπαθί μου
να μπει στην κάσα μου και πάρτε την ευχή μου
Κι αφήστε με μονάχο στο πατάρι
που θα ‘ρθει ένας φακίρης να με πάρει
Τ’ αγόρια τον φροντίσαν και κρύφτηκαν
να δούνε ποιος θα ‘ρχότανε σκέφτηκαν
Μα ο ξένος είχε πρόσωπο κρυμμένο
με πέπλο μυστηρίου σκεπασμένο
Τ’ αγόρια τις γκαμήλες πλησιάζουν
που κουβαλούσαν τον Αλή κι αρπάζουν
τον πέπλο του φακίρη. Τότε εφάνη
ο ίδιος ο Αλής, του Θεού τ’ ασλάνι
Κι έφυγε μεσ’ στην έρημο, εκεί πέρα
μα θα ξαναγυρίσει κάποια μέρα
ο Αλής θανάτω θάνατον πατήσας
λιοντάρι του Θεού και της ψυχής σας
Μαρία said
Ξαναφοράει ο Σαρκοζής βραχιολάκι για ένα εξάμηνο.
Πέπε said
128
Με περισσότερες σωστές δοτικές.
nikiplos said
Αδειάζουν οι αμερικανικές βάσεις από στρατιώτες. Οι βάσεις πέριξ του Ιράν. Μιλάμε για μεγάλη μεταφορά πολλών ανδρών, που αναμφισβήτητα ένα μεγάλο υπολογίσιμο κόστος το έχει. Η μόνη λογική εξήγηση που έχω για αυτό είναι μην ρίξουν τίποτε επικίνδυνα όπλα. Κάτι που φυσικά θα έχει συνέπειες όχι μόνο στο Ιράν.
Ξέρω ότι στο Ντουμπάϊ και στο Αμπου Ντάμπι εργάζονται πολλοί συμπατριώτες μας: εστίαση, μηχανικοί σαν τον Κιντ μας άλλοτε, πωλήσεις κλπ. Ακόμη και στην εκπαίδευση. Επίσημα δεν έχουν καμία ενημέρωση από το ελληνικό κράτος. Την αγωνία τους μεταφέρω, γιατί συγγένισσά μου με ρωτάει με αγωνία. Οι Εταιρειάρχες εγγυώνται προσώρας.
Τα νέα που έχω όμως από πολυεθνικούς που γνωρίζω, είναι ότι έχουν ακυρώσει όλα τα events εκεί, συνέδρια, ημερίδες, εκθέσεις, σαλόνια κλπ.
Τι γίνεται, ποιος να γνωρίζει. Και το κακό είναι ότι οι τύχες όλων ημών είναι στα χειρότερα χέρια, που θα μπορούσαν να είναι…
Μιχάλης Νικολάου said
139,
Μάρτη;
ΣτοΔγιαλοΧτηνος said
Νωρίτερα, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ είχε επικρίνει την Αυστραλία, λέγοντας ότι θα έκανε «ένα τρομερό ανθρωπιστικό λάθος» αν δεν δεχόταν τις παίκτριες.
https://tvxs.gr/news/ellada/aystralia-asylo-se-pente-paiktries-tis-ethnikis-gynaikon-toy-iran/
Ρε απαυτέ πωσελένε, μην κάνεις το τρομερό ανθρωπιστικό λάθος να τις στείλεις πίσω να τις πετσοκόψουμε όπως τις μικρές τους αδερφές, ξαδέρφες, γειτόνισσες.
Μαρία said
Αλαλούμ με το υπουργείο Εξωτερικών
Αναστάτωση και έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει το ομαδικό ηλεκτρονικό μήνυμα που απέστειλε σήμερα το υπουργείο Εξωτερικών σε 383 Έλληνες που βρίσκονται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, σχετικά με τη διαδικασία επαναπατρισμού τους στην Ελλάδα.
Το μήνυμα εστάλη από την Κρυπτογραφική Υπηρεσία του υπουργείου Εξωτερικών σε όλους τους ενδιαφερόμενους ταυτόχρονα, χωρίς να χρησιμοποιηθεί η επιλογή απόκρυψης παραληπτών (BCC). Ως αποτέλεσμα, αποκαλύφθηκαν τα ονόματα και οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις όλων των παραληπτών, οι οποίοι είχαν εγγραφεί στις σχετικές πλατφόρμες αιτήσεων επαναπατρισμού.
Αρκετοί από τους αποδέκτες εξέφρασαν την έντονη δυσαρέσκειά τους μέσω απαντήσεων στο ίδιο νήμα αλληλογραφίας, κάνοντας λόγο για προχειρότητα και κατήγγειλαν την διαδικασία ενημέρωσης για τις πτήσεις επαναπατρισμού, και το «παράδοξο» πως η διαχείριση φιάσκο προήλθε από την Κρυπτογραφική Υπηρεσία του υπουργείου Εξωτερικών.
sarant said
144 Δέκα χιλιάρικα αποζημιωση μπορούν να διεκδικήσουν
Μαρία said
Στο μεταξύ …
Μαρία said
sarant said
147 Και ποιοι είναι οι αρμοδιότεροι; Αυτοί έχουν διακινήσει φέικ, ξέρουν τι είναι.
Πέπε said
144
Αμόρφωτοι. Σχολείο δεν πήγανε;
Αν είχαν πάει σχολείο, θα ήξεραν από σωστή σύνταξη μέιλ. Ρωτήστε κι εμάς που τα παίρνουμε δέκα-δέκα την ημέρα κι εκατό την εβδομάδα, κι ούτε ένα δεν είναι γραμμένο με τον φυσιολογικό τρόπο που γράφουν οι άνθρωποι μέιλ όταν θέλουν να μάθεις, διαβάζοντας, κάτι που έχουν να σου κοινοποιήσουν.
spyridos said
147
Η «ειδική» που μίλησε. Οι φάτσες των ταγματαλητών έχουν παραμορφωθεί από την αιμομιξία.
Όχι τυχαίο, από ταγματαλήτικη οικογένεια.
Μαρία said
150
Πέπε said
Alitheia. Το η με i, όπως ακούγεται, το ει με ei, όπως γράφεται. Μισό έτσι μισό αλλιώς, και όλο λάθος. Τι εξυπηρετεί; Τι κακό υπήρχε με το Alithia?
Μαρία said
Pedis said
Μεγάλη έκπληξη…
Israeli military drops charges against soldiers accused of Gaza detainee abuse
Μαρία said
Ρεπορτάζ του 2009
Μαρία said
Theo said
Όταν ένας έντιμος άνθρωπος δεν έχει την αίσθηση της γελοιότητας: