Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Εκτός από βιβλία, ο Άδωνης πλασάρει και το Λερναίο!

Posted by sarant στο 22 Απρίλιος, 2010


Καιρό είχαμε να μιλήσουμε για το Λερναίο κείμενο, τον μακροβιότερο ελληνικό αστικό μύθο που διαδίδεται στο Διαδίκτυο. (Παρένθεση: Αν ανήκετε στους τυχερούς λίγους που δεν έχουν μάθει τι είναι το Λερναίο, μπορείτε να το διαβάσετε εδώ, και εδώ μπορείτε να διαβάσετε μια συνολική κριτική στους μύθους του κειμένου αυτού). Λοιπόν, έχω να σας ανακοινώσω ότι το Λερναίο έκανε ή πρόκειται να κάνει την εμφάνισή του και στη Βουλή των Ελλήνων, μια και σε πρόσφατη κοινοβουλευτική ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας επαναλαμβάνονται αυτολεξεί μερικές από τις εξωφρενικότερες μπαρούφες του Λερναίου. Και, κατ’ εφαρμογή του ρητού για τον κατάλληλο άνθρωπο στην κατάλληλη θέση, το Λερναίο το φέρνουν στη Βουλή δυο βουλευτές του Λάος, και όχι όποιοι κι όποιοι: ο τηλεβιβλιοπώλης Άδωνης Γεωργιάδης, γνωστός και ως Μπουμπούκος, και ο ιός του Κ. Πλεύρη.

Το κείμενο της ερώτησης το βρήκα σε ένα ελληνοκεντρικό ιστολόγιο αλλά λινκ δεν βάζω γιατί λερώνει. Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ (πρώτη σελίδα, δεύτερη σελίδα), σε αρχείο εικόνας, να χαρείτε και τα πολυτονικά του, αλλά το παραθέτω κι εγώ σε ανθρωπινή ορθογραφία (τα κιμπάρικα κεφαλαία τα αφήνω, διότι το στιλ είναι ο άνθρωπος):

Αθήνα, 13 Απριλίου 2010

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: Την Αξιότιμη Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Άννα Διαμαντοπούλου

Θέμα: Αναγνώριση της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας ως Διεθνούς Γλώσσας

Ο αντιεπιστημονικός τρόπος διδασκαλίας της Ελληνικής γλώσσας, ο οποίος εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες στην εκπαίδευση, απέδειξε δυστυχώς στην πράξη ότι δεν διευκόλυνε καθόλου τους μαθητές στην ευκολότερη εκμάθησή της. Αντίθετα, η πρόχειρη και η εμπειρική διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας στα νεώτερα αυτά χρόνια, εξανάγκασε τα παιδιά να φθάνουν στο σημείο να αποστρέφονται την ανάγνωση κειμένων που είναι γραμμένα στην ακατάληπτη πλέον γι’ αυτά «νεοελληνική» και χρησιμοποιούν ακόμη και greeklish ως προς τη διευκόλυνσή τους απορρίπτοντας έτσι και τους βασικούς κανόνες της γραμματικής. Αυτό λοιπόν έχει ως αποτέλεσμα όχι μόνον να έχουν αποβάλει και να αποστρέφονται το μάθημα των αρχαίων Ελληνικών αλλά να απαξιώνουν και τη νέα Ελληνική. Αξιοσημείωτο είναι ακόμη, ότι πριν από δεκαπέντε (15) έτη Ισπανοί Ευρωβουλευτές επέδειξαν ζήλο για την αρχαία Ελληνική γλώσσα και υπέβαλαν πρόταση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για αναγνώριση της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας ως διεθνούς γλώσσας. Ονόμασαν μάλιστα τη γλώσσα μας «Μητέρα όλων των Ευρωπαϊκών γλωσσών» και τόλμησαν να χαρακτηρίσουν ως «διαλέκτους της Ελληνικής γλώσσας» όλες τις άλλες. Τέλος, απεκάλυψαν ότι τα αρχαία Ελληνικά είναι η μόνη γλώσσα την οποία οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές προχωρημένης τεχνολογίας μπορούν να δεχθούν νοηματικά και όλες τις άλλες τις γλώσσες οι υπολογιστές τις απορρίπτουν ως σημασιολογικές.

Συνεπώς ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1. Θα υπάρξουν κάποιες ενέργειες από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου ώστε η αρχαία Ελληνική Γλώσσα να ενταχθεί στις διεθνείς;
2. Από το παρελθόν και μέχρι σήμερα υπήρξε κινητικότητα για το θέμα αυτό και αν και ποιές ήταν οι ενέργειές μας και ποιές οι απαντήσεις που μας έδωσαν ως κράτος;
3. Αφού τα αρχαία Ελληνικά είναι η μόνη γλώσσα την οποία οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές προχωρημένης τεχνολογίας μπορούν να δεχθούν νοηματικά για ποιο λόγο δεν ενεργούν ανάλογα οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου ως προς την προώθηση;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Γεωργιάδης Σπυρίδων-Άδωνις, Β’ Αθηνών ΛΑΟΣ
Πλεύρης Αθανάσιος, Α’ Αθηνών ΛΑΟΣ

Αν θέλετε τη γνώμη μου, η ερώτηση αυτή αποτελεί μνημείο για τον σύγχρονο κοινοβουλευτικό μας βίο. Μνημείο αμάθειας, ψεύδους και θράσους. Θράσους διότι, για να αρχίσουμε από τα προκαταρκτικά, πάει πολύ να κατηγορείς τα παιδιά ότι απαξιώνουν την ελληνική και απορρίπτουν τη γραμματική και ταυτόχρονα σε ένα επίσημο κείμενό σου να έχεις σολοικισμούς όπως «χρησιμοποιούν greeklish ως προς τη διευκόλυνσή τους». Ή θα γράψεις «προς διευκόλυνσή τους» ή «για διευκόλυνσή τους». Αλλά αυτό είναι παρωνυχίδα μπροστά στα ψέματα ουσίας που περιέχει η ερώτηση.

Αλήθεια είναι, βέβαια, ότι «ισπανοί ευρωβουλευτές» κατέθεσαν πρόταση στο Ευρ.Κοινοβούλιο σχετικά με την ελληνική γλώσσα. Η ασάφεια της διατύπωσης, βέβαια, κρύβει ότι αυτοί ήταν ένας ή δύο κατά περίπτωση, όχι πολλοί, αλλά δεν πειράζει. Αυτή όμως είναι και η μόνη αλήθεια. Μετράτε ψέματα:

α) Ψέμα είναι ότι οι Ισπανοί ευρωβουλευτές ζήτησαν «αναγνώριση της αρχαίας ελληνικής ως διεθνούς γλώσσας». Ζήτησαν από το Συμβούλιο και την Επιτροπή «να προωθήσουν τις αναγκαίες πολιτικές ευαισθητοποίησης όλων των εκπαιδευτικών φορέων, προκειμένου να διορθωθεί η υφιστάμενη κατάσταση και η κλασική ελληνική γλώσσα να ανακτήσει στην Ευρώπη τη θέση που της αναλογεί και να καταστεί η κοινή γλώσσα πνευματικής καλλιέργειας όλων των Ευρωπαίων». Παρεμπιπτόντως, η πρόταση αυτή απορρίφθηκε ήδη στο στάδιο της κοινοβουλευτικής επιτροπής και δεν έφτασε ποτέ στην ολομέλεια του Κοινοβουλίου. Περισσότερα, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

β) Ψέμα είναι ότι οι Ισπανοί βουλευτές ονόμασαν την ελληνική «μητέρα των ευρωπαϊκών γλωσσών». Στο κείμενο της ερώτησής τους υπάρχουν εγκώμια για την ελληνική (π.χ. ότι έχει αποτελέσει την κατ’ εξοχήν επιστημονική γλώσσα στην Ευρώπη) αλλά όχι τέτοιοι εξωφρενισμοί.

γ) Ψέμα είναι ότι χαρακτήρισαν τις άλλες γλώσσες «διαλέκτους της ελληνικής».

δ) Ψέμα είναι ότι οι Ισπανοί ευρωβουλευτές αποκάλυψαν ότι τα αρχαία ελληνικά είναι η μόνη γλώσσα την οποία μπορούν να δεχτούν οι προχωρημένοι Η/Υ και δεν συμμαζεύεται. Αυτά είναι μπαρούφες του Λερναίου. Το κείμενο των Ισπανών δεν κάνει καμιά αναφορά σε τέτοιες απιθανότητες. Και πάμε στην ουσία αυτού του θέματος:

ε) Ψέμα είναι (όποιος και αν το λέει) ότι υπάρχουν κάποιοι προηγμένοι υπολογιστές που δέχονται μόνο τα ελληνικά και τις άλλες γλώσσες τις απορρίπτουν. Θα το ξαναπώ, παρόλο που έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να το λέμε: η μόνη γλώσσα που καταλαβαίνουν πρωτογενώς οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές είναι ο κώδικας μηχανής (machine code στα αγγλικά), μια σειρά από δυαδικά ψηφία, δηλαδή μόνο 0 και 1, έστω 0010 1000 1100 0010. Για να μπορούν να την καταλαβαίνουν και οι άνθρωποι, έχουν φτιαχτεί οι λεγόμενες γλώσσες προγραμματισμού, που μερικές από αυτές χρησιμοποιούν σύνταξη που μοιάζει με τις φυσικές μας γλώσσες. Υπάρχει τέλος και η γλώσσα διασύνδεσης (ή διεπαφής) του ανθρώπου με το μηχάνημα, που συνήθως είναι τα αγγλικά (αν και όλο και περισσότερα προγράμματα κυκλοφορούν στα ελληνικά), όμως ο υπολογιστής καθαυτός μόνο τα μηδενικά και τους άσους ‘καταλαβαίνει’.

στ) Ψέμα είναι ότι οι γλωσσολόγοι διακρίνουν τις γλώσσες σε νοηματικές (που είναι κατά τους Λερναίους μόνο η αρχαία ελληνική) και σημασιολογικές (που είναι οι απλές οδοντόκρεμες). Μάλιστα, για τους γλωσσολόγους, νοηματική γλώσσα είναι η γλώσσα των κωφών.

ζ) Αλλά, τέλος πάντων, αν ο κ. Άδωνης και ο κ. Πλεύρης έχουν αντίθετη άποψη, γιατί δεν κάνουν κάτι πολύ απλό: να μας πουν ποιοι επιτέλους είναι αυτοί οι περίφημοι προηγμένοι υπολογιστές που μόνο τα αρχαία ελληνικά δέχονται. Μάρκα, μοντέλο βρε  παιδί μου. Σε ποιο πανεπιστήμιο υπάρχουν; Ποιες δημοσιεύσεις έχουν γίνει; Ποια εταιρεία τους πουλάει; Δεν έχει ιστοσελίδα να τους εκθέτει; Ζούμε στην εποχή που οι ειδήσεις (αληθινές και χαλκευμένες) κάνουν το γύρο του πλανήτη με το πάτημα ενός κουμπιού, πώς είναι δυνατόν ένα τόσο συνταραχτικό νέο να μην έχει ακουστεί; Και αν υπάρχουν τέτοιοι υπολογιστές, τι εμποδίζει τον κ. Άδωνη να αγοράσει έναν (με τα χρήματα του κόμματός του) και να μας τον επιδείξει ή έστω να μας πει πού υπάρχουν; Οπότε, δύο είναι τα ενδεχόμενα: ή τους υπολογιστές αυτούς τούς κρύβει ο διεθνής σιωνισμός στη μυστική ραββινική βιβλιοθήκη της Ζυρίχης (μαζί με τα χαμένα συγγράμματα από τη βιβλιοθήκη της Αλεξανδρείας και τους χάρτες της Αμερικής και των νησιών του Ειρηνικού που έφτιαξαν οι προκατακλυσμιαίοι Έλληνες θαλασσοπόροι) ή, απλούστατα, ο Άδωνης αραδιάζει παχιά, καραμπινάτα ψέματα και αντί για Μπουμπούκος θα έπρεπε να λέγεται Πινόκιο. Εγώ κλίνω στη δεύτερη εκδοχή.

 ΥΓ Παρά την παροιμία για τη μυλωνού, ας ασχοληθώ και με την ορθογραφία της ερώτησης του Άδωνη, για να παρατηρήσω ότι γράφει μεν «νεώτερα» αλλά και «ευκολότερη». Όμως, στη μεν καθαρεύουσα πριν από τις μεταρρυθμίσεις του 1976-82, γράφαμε και τα δύο με ωμέγα, νεώτερα, ευκολώτερη, διότι η προηγούμενη συλλαβή είναι βραχεία (κανόνας της αρχαίας που δεν έχει σήμερα καμιά ουσία), στη δε δημοτική σύμφωνα με την τρέχουσα σχολική ορθογραφία γράφονται και τα δύο με όμικρον: νεότερα, ευκολότερη. Για κάποιο λόγο που με ξεπερνάει, όχι μόνο ο Άδωνης αλλά και σοβαροί άνθρωποι διατηρούν το ωμέγα στο «νεότερος», ενώ όλα τα άλλα παραθετικά τα γράφουν με όμικρον. Αλλά το θέμα αξίζει χωριστό σημείωμα.

Advertisements

119 Σχόλια to “Εκτός από βιβλία, ο Άδωνης πλασάρει και το Λερναίο!”

  1. Aντί για Μπουμπούκος θα έπρεπε να λέγεται Πινόκιο :)))

  2. Δημήτρης Δημίδης said

    Μη μου πεις, Νίκο, ότι δεν είμαι διεθνής.
    Θα είναι κρίμα – και το κρίμα στο λαιμό σου (ελπίζω να μην είσαι προληπτικός!)

  3. Alfred E. Newman said

    «Για κάποιο λόγο που με ξεπερνάει, όχι μόνο ο Άδωνης αλλά και σοβαροί άνθρωποι διατηρούν το ωμέγα στο “νεότερος”, ενώ όλα τα άλλα παραθετικά τα γράφουν με όμικρον.»

    Μήπως γιατί εξακολουθούν να τηρουν την παράγραφο 648 της Νεοελληνικής Γραμματικής του Ιδρύματος Τριανταφυλλίδη (Έκδοση του ΟΕΣΒ 1941 -Αντατύπωση με διορθώσεις Θεσσαλονίκη 1978);

  4. sarant said

    Η οποία τι λέει;

  5. Φαίδων said

    Μήπως ο οικοδέσποτης να έστελνε και ένα mail στην αρμόδια Υπουργό, ίσως θα ήταν «ως προς τη διευκόλυνση της» 🙂

  6. Αγγελος said

    Η κρατική γραμματική (του Τριανταφυλλίδη) του 1941 ακολουθούσε τον αρχαίο κανόνα για τα παραθετικά, απλουστεύοντάς τον (νομίζω) με το να θεωρεί βραχέα όλα τα δίχρονα.
    Η σχολική της επιτομή της μεταρρύθμισης του Ράλλη, του 1976, προχωρούσε περισσότερο, άφηνε όμως με ω τα νεώτερος, στερεώτερος, και τα όμοια (πόσα άλλα υπάρχουν άραγε;)
    Μόλις το 1982, με το μονοτονικό, οδηγήθηκε αυτή η απλούστευση στη λογική της κατάληξη, που ισχύει και σήμερα.
    Βλ. ένα ενδιαφέρον άρθρο από την Αυγή εδώ.

  7. Alfred E. Newman said

    648. ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ Τα παραθετικά σε (ότερος), (ότατος) γράφονται με ω στην προπαραλήγουσα όταν η προηγούμενη συλλλαβή έχη ε ή ο και δεν είναι θέση μακρόχρονη. Αλλιώς γράφονται με ο:
    νέώτερος, ξερώτερος, στενώτατος, σοφώτατος, συντομώτατος σεμνότερος, ανοστότερος, ενδοξότατος, ορθότατος ψηλότερος, αθωότερος, σκουρότερος, βεβαιότατος, ομοιότατος, τελειότατος σαχλότερος, ακριβότερος, λιγνότερος, παλιότερος, εγκυρότατος.

    Και ακολουθεί και η επόμενη παράγραφος:

    649 Διασάφηση. Σύμφωνα με τον κανόνα αυτό γράφονται με ο τα παραθετικά όλων των επιθέτων σε -ος με δίχρονο στην παραλήγουσα –αδιάφορο αν αυτό ήταν μακρόχρονο ή βραχύχρονο (ακολουθούν παραδείγματα) και όλα τα επίθετα σε -ικός, -ιος, -ιμος, -ινός, κτλ.

  8. Έχουν στο νου τους τη Νεωτέρα, γι’ αυτό… Κι όμως, εγώ, νικοκύρη, πιστεύω ότι το πιο θλιβερό είναι ότι τα πιστεύουν, οπότε δεν τους λες Πινόκιο, αλλά γκασμάδες (της ακαδημίας).

  9. Vagelford said

    Εγώ λέω, ότι δεν μπορείτε να γνωρίζεται εκ των προτέρων αν είναι εφικτό οι υπολογιστές να καταλάβουν Ελληνικά, οπότε προτείνω να πάμε στο κόμμα, με ένα σχέδιο για την εκμάθηση της Ελληνικής και την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης με βάση την Ελληνική στους Η/Υ και να ζητήσουμε χρηματοδότηση.

  10. Εγώ γράφω «νεώτερος» και «νεωτερικότητα» όταν αναφέρομαι στην ιστορική σημασία της λέξης, «νεότερος» αλλού. Σαφώς κατακριτέα δύναμη της συνήθειας, βέβαια.

    Είμαι πολύ, μα πολύ περίεργος να διαβάσω την απάντηση της υπουργού!

  11. Μήτσος said

    Τα ίδια εθνικιστικά παπαρολογήματα τα βρίσκει κανείς (προφανώς) και στην εκπομπή:

    «Τα μυστικά της Ελληνικής Γλώσσας («Πύλες του Ανεξήγητου», Χαρδαβέλλας…»
    στο URL: http://video.google.com/videoplay?docid=-732138858247647153#

    Εδώ ένας πυροβολημένος “επιστήμονας” μαθηματικός με διδακτορικό θεολογικής σχολής μας λέει για το λερναίο “η Αμερική για μία ψήφο του κογκρέσου θα μιλούσε Ελληνικά” και για το “νοηματική γλώσσα” και όλοι συμφωνούν και τον συμπληρώνουν. Θέλει καλά νεύρα για να το δει κανείς γιατί είναι 2 ώρες και 10 λεπτά. Έχουν την εντύπωση όλοι τους εκεί μέσα ότι η σοφία “ρέει εντός”…

  12. Lucretius said

    Έτσι είναι. Οι παλιές αγάπες δεν πεθαίνουν, απλά μετενσαρκώνονται. Τι και αν χάσαμε τον Βύρωνα, (ένας είναι ο Βύρωνας!) υπάρχουν άξιοι συνεχιστές.

    Την καλησπέρα μου.

  13. Μήτσος said

    @Γατούλη του Σραίντιγκερ

    «Μπουμπουνάκος» θα έπρεπε να λέγεται…

  14. Φαίδων said

    Μήτσε, όχι και μπουμπουνάκος. Μπουμπούνας ή μπουμπουνάρας παίζεται, αν και πάλι παραείναι ελαφρύ.

  15. Ουτε γλωσσολόγος είμαι ούτε φιλόλογος είμαι αλλά ξέρω οτι υπάρχει ήδη ένα βιβλίο (Αρχαιολατρια και γλώσσα) το οποίο ασχολείται με τις ψευτιές του κ.Μπουμπούκου.
    Επίσης θυμάμαι έναν πρώην Υπουργό Παιδείας !! να προπαγανδίζει τις κουταμάρες του κειμένου αυτού.
    Το θέμα με τους υπολογιστές είναι απλά γελοίο. Οι υπολογιστές γνωρίζουν μονο 0 και 1, on&οff. Τίποτα άλλο.
    Πραγματικά περιμένω και εγώ να διαβάσω την απάντηση της κ.Υπουργού. Πόσο ακόμα μπορούν εθνικιστικοί μύθοι να πιέζουν τις κυβερνήσεις;
    Θα μου πείτε πάνω σε εθνικιστικούς (και θρησκευτικούς) μύθους έχει χτιστεί το ελληνικό έθνος.

  16. sarant said

    Ευχαριστώ για τις απόψεις, συμφωνούμε σε γενικές γραμμές.

    Αλφρέδο, αυτό που λες στο σχ. 7 λέω κι εγώ. Αν τηρείς την παρ. 648 της γραμματικής του Τριανταφυλλίδη (η οποία δεν ισχύει πια, διότι είναι του πολυτονικού) θα γράψεις «ευκολΩτερος» και «νεΩτερος». Αν τηρείς την ισχύουσα σχολική γραμματική, θα γράψεις ευκολΟτερος αλλά και νεΟτερος. Γι’ αυτό δεν μπορώ να εξηγήσω για ποιο λόγο μόνο το νεΩτερος παρουσιάζει τόσο επίμονη αντίσταση του Ω, ενώ όλα τα άλλα πρώην βραχέα γράφονται με όμικρον συνήθως.

  17. Μαρία said

    15
    https://sarantakos.wordpress.com/2009/03/25/arxaiolatr/

    Νίκο, μάλλον ψυχολογικοί λόγοι. Κάτι δεν τους αρέσει στην ακολουθία εο.

  18. Immortalité said

    Προσπαθώ τόση ώρα να κλείσω το στόμα μου αλλά μάλλον η κάτω γνάθος έπαθε μόνιμη βλάβη…

  19. Σταύρος Παπαγιαννόπουλος said

    Οι Η/Υ ούτε τα «0» και «1» καταλαβαίνουν. Αυτά δεν είναι τίποτα άλλο από τα ονόματα που έχουμε δώσει στις δύο δυνατές καταστάσεις κάποιων διατάξεων ημιαγωγών.
    Και επειδή η κατάσταση «0» ή «1» είναι το «ελάχιστο ποσό πληροφορίας» η «γλώσσα που καταλαβαίνουν καλύτερα οι υπολογιστές», ακόμα και αν οι γλωσσολόγοι είχαν κατηγοριοποιήσει τις γλώσσες σε «νοηματικές» και «σημασιολογικές», δεν θα μπορούσε να χωρέσει σε καμιά από τις δύο.
    Δεν λέει το λερναίο ότι με την ελληνική εκφράζονται νοήματα (και τα υψηλά, μόνο με την ελληνική) και όχι απλές πληροφορίες;

    Αλλά με το λερναίο χάνουν και η σημασία το νόημά της, και τα νοήματα την σημασία τους.

  20. Alfred E. Newman said

    @16
    Νίκο θα έπρεπε να εία τσιτάρει και τη γραμματική του Στεφ. Φίλου {Μεθοδική νεοελληνική γραμματική -Εκδόσεις Παπαδήμα 1981) Γραμμένη σύμφωνα με τις απλουστεύσεις του ΚΕΜΕ στη γραμματική Τριανταφυλλίδη.

    Στη σελ. 142:
    Τα παραθετικά σε ότερος, -ότατος γράφονται όλα με ο εκτός από τα επίθετα νέος που γράφεται με ω: νεώτερος νεώτατος, γιατί υπάρχει το ελληνικό ρήμα νεωτερίζω και όσα παράγονται από επιρρήματα: άνω-ανώτερος, κάτω-κατώτερος.

  21. sarant said

    Αλφρέδο, τη γραμματική αυτή δεν την ήξερα, σ’ ευχαριστώ. Πάντως δεν είναι η ισχύουσα. Λογικότερο βρίσκω να γράφεται το νεωτερίζω με όμικρον.

  22. Σταύρος Παπαγιαννόπουλος said

    Πάντως οι «Ισπανοί Ευρωβουλευτές» εντάσσονται στο (ή συντάσσονται με; )το πνεύμα του λερναίου:

    «Β. λαμβάνοντας υπόψη ότι η κλασική ελληνική γλώσσα αποτελεί στοιχείο διαμόρφωσης της ανθρώπινης σκέψης και δοκιμασμένο μέσον για την ανάπτυξη του κριτικού στοχασμού στον άνθρωπο»

    δοκιμασμένο μέσον indeed! Για αυτό έχουν περάσει πάνω από δεκαπέντε αιώνες για να να γραφεί πρωτότυπο φιλοσοφικό έργο στα ελληνικά.

    «Γ. λαμβάνοντας υπόψη ότι η κλασική ελληνική γλώσσα έχει αποτελέσει την κατ’ εξοχήν επιστημονική γλώσσα στην Ευρώπη»

    Να δεχτούμε ότι το λεξιλόγιο της (και όχι η ίδια η γλώσσα)αποτελεί «δεξαμενή» ορολογίας, και ότι αυτό είναι πολύ σημαντικό, αλλά όχι και να τρελαινόμαστε;

  23. π2 said

    Αλφρέδο, υπερβολικό μου φαίνεται το επιχείρημα με το νεωτερίζω. Καταλαβαίνω (και ακολουθώ) αντιθέτως μια προέκταση: να γράψει κανείς νεωτερικός και νεωτερισμός κατά το νεωτερίζω, παρότι γράφει νεότερος. Αλλά νεότερος και νεωτερικότητα δεν είναι λέξεις της ίδιας κατηγορίας για να τσουβαλιάσει κανείς ακόμη και το νεότερος στις λέξεις με ωμέγα.

  24. π2 said

    Πω πω, δεν βγάζω νόημα καθόλου. Πρέπει να σταματήσω να γράφω κατάκοπος. Ες αύριον.

  25. cyrus said

    Το πρόβλημα είναι μεγάλο, και παραμένει: από τη μία έχουμε ένα μικρό αριθμό ανθρώπων που διαβάζουν το ιστολόγιο του Σαραντάκου (και τα υπόλοιπα που έχουν αναφερθεί κατά καιρούς στο θέμα), και από την άλλη έχουμε δεκάδες (τουλάχιστον) χιλιάδες που έρχονται σε επαφή με τις λερναίες ανοησίες μέσα από τηλεοράσεις, ραδιόφωνα και παπαγαλάκια. Μακάρι η υπουργός να απαντήσει με τρόπο που να δώσει διαστάσεις στο θέμα, κατακεραυνώνοντας αυτούς τους κρετίνους, που προσπαθούν να το παίξουν και μορφωμένοι — αλλά δεν θα κρατήσω και την αναπνοή μου…

  26. Alfred E. Newman said

    Νίκο,
    Με τις παραπομπές μου στις διάφορες γραμματικές είναι ελπίζω προφανές ότι προσπάθησα να κάνω δύο πράγματα. Το ένα άμεσα και το άλλο έμμεσα.
    Το άμεσο να δώσω μια πιθανοφανή εξήγηση γιατί το «νεώτερος» φαίνεται να έχει μεγαλύτερη αντοχή από άλλα παραθετικά. Νομίζω ότι αυτό έγινε κατανοητό.
    Το έμμεσο να δείξω ποια ήταν η κατάσταση με τις μεταβολές από το 1974 και για δέκα περίπου χρόνια οπότε όσοι γράφαμε δημόσια ή επιμελούμαστε κείμενα έπρεπε να συμμορφωνόμαστε με τις εκάστοτε νέες κατευθύνσεις ορθογραφίας και τονισμού.
    Το κάκο είναι ότι ακόμα και σήμερα κάποια σημεία δεν φαίνεται να έχουν ξεκαθαρίθσει οριστικά. Περιττό να μπω σε λεπτομέρειες. Άλλωστε δεν είναι καν το κύριο ενδιαφέρον μου.

  27. Alfred E. Newman said

    @23 Πιδύε
    Δεν είναι δικό μου το επιχείρημα αλλά της Γραμματικής και αν δεν κάνω λάθος είχε ενταχθεί τότε και στις σχολικές γραμματικές.
    Γενικότερα δες την ανάρτησή μου 26.

  28. doctor said

    Δεν φαντάζομαι να προκαλεί έκπληξη το νέο ατόπημα των δύο βουλευτών του ΛΑΟΣ. Όλο αυτό το κόμμα αποτελεί την επιτομή του λαϊκισμού και της πολιτικής ευήθειας και τον χορό σέρνει ο ίδιος ο αρχηγός του: «Τις μεγαλύτερες εισαγωγές αστικών μύθων στον δημόσιο διάλογο πρέπει να έχει ο κ. Γιώργος Καρατζαφέρης και τα στελέχη του. Να υπενθυμίσουμε ότι ο εν λόγω αρχηγός είχε καταθέσει επίσημη ερώτηση στο ελληνικό Κοινοβούλιο ρωτώντας τον υπουργό Εξωτερικών αν είχε μάθει γιατί «οι Εβραίοι δεν πήγαν την 11η Σεπτεμβρίου 2001 στις δουλειές τους, στους Δίδυμους Πύργους». Βεβαίως, ήταν γνωστό από την πρώτη μέρα ότι μεταξύ των θυμάτων ήταν χιλιάδες Εβραίοι, αλλά ο μετέπειτα αρχηγός του ΛΑΟΣ έκανε επικοινωνιακό ταρατατζούμ με αυτή τη διεθνή μπαρούφα».
    http://www.medium.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3278:2009-07-03-05-43-27&catid=72:2008-09-01-08-37-56&Itemid=94

    Το ΛΑΟΣ προσβλέπει σε συγκεκριμένο ακροατήριο: στον μέσο ανυποψίαστο Έλληνα που έχει ανατραφεί εξ απαλών ονύχων με του κόσμου τα ιδεολογήματα περί προγονικού κλέους και αρχαίων ημών προγόνων. Νομίζετε ότι ο πατήρ Πλεύρης διάβαζε την κοκκινοσκουφίτσα στον μικρό Θάνο; Με τις Θερμοπύλες τον ξύπναγε, με τον Μαραθώνα τον τάιζε, με τις Πλαταιές τον κοίμιζε…
    Για τους αδερφούς Γεωργιάδη δεν έχω να πω τίποτα. Ο συμπαθής Λιακόπουλος είναι απείρως σοβαρότερους από αυτούς…

  29. Μαρία said

    Αλφρέδο, 27, για τις σχολικές γραμματικές ισχύει ότι γράφει ο Άγγελος,6.
    Απ’ το 76 μέχρι το 82 με ω γράφονταν όσα σχηματίζονται απο επίθετα σε -έος και -όος.

  30. doctor said

    Θα συμφωνήσω με τον cyrus (χαθήκαμε ρε φίλε!). Ο κ.Γεωργιάδης, νυχθημερόν βρίσκεται στα τηλεπαράθυρα και ο κόσμος βομβαρδίζεται συνεχώς με τις μπαρούφες του τηλεμητροπολίτη πατερ Άνθιμου, του τηλενομάρχη Ψωμιάδη, τις εμβριθείς και βαθυστόχαστες τοποθετήσεις του κ.Καρατζαφέρη (ειδικά ο Αυτιάς έχει εξελιχθεί σε μόνιμο κομματικό οικοδεσπότη του ΛΑΟΣ). Από την άλλη, υπάρχει μια ισχνή μειοψηφία, που μέσα από το διαδίκτυο προσπαθεί να ξεσκεπάσει όλη αυτή την απάτη. Κάτι είναι κι αυτό, έστω και μέσω της αναζήτησης, πολλοί άνθρωποι, και ειδικά νέα παιδιά, φτάνουν και διαβάζουν αυτές τις γραμμές. Φανταστείτε να μην υπήρχε το διαδίκτυο. Θα πιστεύαμε ακόμη στο κρυφό σχολειό…

    Σταύρο (Παπαγιαννόπουλε), έναν προγραμματιστή δεν μπορούσαν να ρωτήσουν οι βουλευτές του ΛΑΟΣ πριν εκτεθούν (όχι ότι έχουν πρόβλημα) για άλλη μια φορά;

  31. Alfred E. Newman said

    @28
    Doctor γράφετε: «Νομίζετε ότι ο πατήρ Πλεύρης διάβαζε την κοκκινοσκουφίτσα στον μικρό Θάνο; Με τις Θερμοπύλες τον ξύπναγε, με τον Μαραθώνα τον τάιζε, με τις Πλαταιές τον κοίμιζε…
    Για τους αδερφούς Γεωργιάδη δεν έχω να πω τίποτα. Ο συμπαθής Λιακόπουλος είναι απείρως σοβαρότερους από αυτούς…»

    Μακάρι ο πατήρ Πλεύρης να διάβαζε για Θερμοπύλες κλπ. Φοβούμαι ότι μάλλον θα του διάβαζε περί «kristalnacht και χαμένες ευκαιρίες οριστικών λύσεων». Τώρα -και είμαι έτοιμος για επιθέσεις- δεν υπάρχει η παραμικρή σχέση ανάμεσα στα βιβλία των Εκδόσεων Γεωργιάδη (που ξεκίνησε ο πατέρας και η μητέρα των παιδιών) και τα φαντασιογραφήματα του Λιακόπουλου. Μπορεί να μην είναι οι καλύτερες εκδόσεις αρχαίων της αγοράς, αλλά δεν είναι και οι χειρότερες.

  32. cyrus said

    Τους θερμούς μου χαιρετισμούς, Δόκτωρ.

    Αλφρέδε, ο Δόκτωρ μίλησε για τους ίδιους (και γι’ αυτά που λένε, υποθέτω), και όχι για τα βιβλία τους. Ρίξε όμως μια ματιά στο ηλεκτρονικό τους βιβλιοπωλείο — πέρα από τους αρχαίους συγγραφείς, έχουν βγάλει κι αυτοί κάτι μπουμπούκια…

    (Ο Λιακό, εντάξει, είναι εκτός συναγωνισμού…)

  33. #30 ακριβώς· έχουν

  34. Νέος Τιπούκειτος said

    @20-21: Τις απλουστεύσεις του ΚΕΜΕ στη Γραμματική Τριανταφυλλίδη (όπου και η εξαίρεση «νεώτερος», για χάρη των νεωτερίζω, νεωτερισμός, νεωτερικός) μπορεί κανείς να τις βρει αναδημοσιευμένες και στη Νέα Παιδεία εκείνης της εποχής (σε τεύχος του 1980 ή του 1981, αν θυμάμαι καλά — δυστυχώς δεν έχω τώρα πρόχειρο το περιοδικό).

  35. Μαρία said

    33 Πω πω! Βαράτε καραμούζες!

  36. Alfred E. Newman said

    @33
    Στάζυ ωραίο το αλφαβητικό «περιβόλι». Η σύνδεση του Ωμέγα μου άρεζε πολύ και μου θύμισε εκείνον που όταν του ζητήθηκε να πει ένα όνομα ανδρικό από ωμέγα ανεφώνησε: Ομεγαλέξαντρος.

  37. Εδώ αξίζει να θυμηθούμε τον Θ. Πάγκαλο που διερωτάται (14/11/2004): «Δεν υπάρχει ένα όριο ξεφτίλας κάτω από το οποίο ένας δημόσιος άντρας δεν μπορεί να κατέβει;». Και βέβαια την απάντηση (την καταφατική!) αν δεν την είχε δώσει κατ’ επανάληψη εμπράκτως ο ίδιος ο διερωτώμενος, θα την είχαμε ασφαλώς από τα μπουμπούκια του ΛΑΟΣ…

  38. 33, τι αριστούργημα! Της μήτρας η κοιλότητα, η πλήττουσα αρχή. Διότι εν τέλει, η συμβατική γλωσσολογία είναι μία ανοησία. Ο Κορτάσαρ θα ήταν ενθουσιασμένος.

  39. Μαρία said

    Τιπού, λες δηλαδή οτι μας ήρθε οδηγία σύμφωνα με την οποία θα γράφαμε στερεότερος αλλά νεώτερος;
    Πάντως στο βιβλίο δε πέρασε. Εγώ απο το 77 μέχρι την καθιέρωση του μονοτονικού δεν άλλαξα γραμματική.

  40. Ε, χμ! Τώρα που το διαβάζω, αυτό το καταφατική μάλλον δεν είναι σωστό. Τέλος πάντων, όντως ΔΕΝ υπάρχει τέτοιο όριο… Η ξεφτίλα δεν έχει όρια.

  41. Νέος Τιπούκειτος said

    @33: Στάζυ, στο εξαίσιο πόνημα του Καραμούζη βρήκα και έναν στίχο που θα τον ζήλευε κι ο Εμπειρίκος: «Ο γδούπος κατρακυλούντων βράχων (είναι) η πλήττουσα αρχή».

  42. Νέος Τιπούκειτος said

    @39: Μαρία, δεν αμφιβάλλω ότι έχεις δίκιο. Κι εγώ είχα την απορία, τι να έγιναν εκείνες οι αναθεωρήσεις του ΚΕΜΕ. Πέρασαν ή δεν πέρασαν στη σχολική γραμματική; Απ’ ό,τι λες εσύ, δεν πέρασαν. Πάντως, την εξαίρεση του «νεώτερος» τη θυμάμαι ολοκάθαρα — αν βρω το τεύχος της Νέας Παιδείας, θα ειδοποιήσω.

  43. Εμένα πάντως μούχαν μάθει «Ιστορία της Νεότερης Ελλάδας», αλλά «Ιστορία της Νεωτέρας Ελλάδας». Και τον κανόνα του νι με τ’ αρσενικό και το θηλυκό σήμερα πρώτη φορά τον άκουσα.

  44. …Νεωτέρας Ελλάδος

  45. Immortalité said

    @ Σταζυ σχετικά με το υπ’αριθμόν 33 και με χρονοσφραγίδα 22 Απριλίου, 2010 στο 21:28 σχόλιό του: 😉

    Εννοείς ότι αυτό το βιβλίο έχει εκδοθεί;;;

    Διαβάζοντας την εξήγηση του ΝΥ,Νινίον εντός κοιλότητας (μήτρας) ένοιωσα να με διαπερνάει ένα ΨΙ Ψύχους ισχύς. Μπρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρρ!

  46. Μαρία said

    Τιπού, τι να σου πω, δε θυμάμαι πια τίποτα και τα λίγα τεύχη Ν. Παιδείας που έχω δεν είναι αυτά που χρειαζόμαστε. Πρέπει να δω αν έχω κανένα φυλλάδιο του ΚΕΜΕ.

    43, αυτός είναι φρέσκος.

  47. #45 http://goo.gl/Dr6u

  48. Immortalité said

    @ 47, Καλά· μπορούσες και να μη με αποτελειώσεις…

  49. doctor said

    To επισυναπτόμενο του Stazy στο υπ’αρ.33 σχόλιο είναι όλα τα λεφτά. Γέλιο μέχρι δακρύων…

    ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ:

    Γ = γραφή
    Α = αρχή
    Μ = μήτηρ
    Μ = μανθάνω
    Α = άνθρωπος

    Ω, Δία για ποιους κρατάς τους κεραυνούς σου;

  50. doctor said

    Alfred, όπως γράφει ο cyrus στο 32, και για να γίνω πιο σαφής: θεωρώ τον Λιακόπουλο πιο αληθινό από τους αδερφούς Γεωργιάδη. Και φυσικά πιο σοβαρό κυρίως διότι ο Λιακόπουλος ΔΕΝ είναι βουλευτής, όπως είναι οι πρώην …συνάδελφοί του κ.κ.Γεωργιάδης και Βελόπουλος.
    Όταν τους έβλεπα πριν χρόνια και γελούσα, σε καμία περίπτωση δεν μπορούσα να φανταστώ ότι μια μέρα αυτοί οι άνθρωποι θα ήταν βουλευτές…
    Θα τα ζήσουμε όλα σε αυτή τη χώρα. Εύχομαι η επόμενη κοινοβουλευτική σύνθεση του ΛΑΟΣ να έχει και τον Ψινάκη με τη Σαρρή για να έχουμε το τέλειο ΔΗΠΕΘΕ…

  51. Μαρία said

    Τώρα καταλαβαίνω γιατί όσοι γράφουμε γάμα δεν έχουμε μάθει τίποτα.

  52. Alfred E. Newman said

    @50
    Doctor Η μοναδική δική μου σύγκριση αφορούσε στα αρχαία κείμενα των Εκδόσεων Γεωργιάδη και ΟΛΑ τα βιβλία του Λιακόπουλου.
    Δεν θεωρώ ότι διαθέτω την ικανότητα να διακρίνω διαφορές μεταξύ Γεωργιάδηδων, Λιακόπουλου και Βελόπουλου.

  53. (45) Μα και το σπαρταριστό βιβλίο που μας φιλοδώρησε προ μηνών ο Κορνήλιος (βλ. https://sarantakos.wordpress.com/2009/11/07/elora2/, ποστ 79 και 154), έκδοση Γεωργιάδη ήταν!

  54. Silent_Bob said

    Χαζή ερώτηση:Το «ο ιός του Κ. Πλεύρη» είναι λογοπαίγνιο ή σας ξέφυγε;

  55. Μαρία said

    λογοπαίγνιο

  56. 36
    🙂

  57. Κώστας Αδαμόπουλος said

    Πάντως ο κύριος Καραμούζης έχει απασχολήσει πρόσφατα τον ελληνικό τύπο:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_53_18/02/2010_391145

    Και φυσικά η παρουσία του στα ΜΜΕ έχει σχολιαστεί δεόντως…

    http://www.gurforum.org/2010/02/18/%CF%80%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CE%BA-regis-university-%CE%B4%CE%BF%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%80/comment-page-2/

  58. και 33 🙂 ^ n

  59. Δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο.

  60. Voulagx said

    Ομολογω οτι το ιδιο ανικανος με τον Αλφρεντ (#50) ειμαι κι εγω.
    Δεν ειμαι σιγουρος αν το ολο θεμα ειναι για γελια ή για κλαματα. Εχω ακουσει αυτες τις θεωριες (περι νοηματικης γλωσσας, κλπ) απο πτυχιουχους, και μαλιστα κι απο φιλολογους καθηγητες λυκειου. Κι αυτο το τελευταιο νομιζω ειναι το ανησυχητικο.

  61. Κώστας Αδαμόπουλος said

    Μάλλον δεν πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο, αν ο συγγραφέας του θείου αλφαβήτου δούλευε σε αμερικάνικο πανεπιστήμιο θα το έγραφε φάτσα κάρτα στο βιογραφικό του.

  62. sarant said

    Κώστα Αδαμόπουλε, μάλλον δεν είναι ο ίδιος όσο κι αν το ονοματεπώνυμο είναι μάλλον σπάνιο.

    Βουλάγξ, αυτό είναι το κακό, ότι πολλοί φιλόλογοι πλασάρουν τέτοιους μύθους (όμως, σκέφτομαι, ίσως το κάνουν από επαγγελματική αυτοσυντήρηση)

  63. ΣοφιαΟικ said

    Εγώ θα διαφωνήσω και με τον Δόχτορα και με τον Κύρο, γιαίτ θα πρέπει να σκεφτουμε ότι υπαρχουν εκατομμύρια έλληνες που σκοτίστηκαν τι λέει ένα μπλόγκ (το παρόν) κι ένας τηλεοπτικός σταθμός με ακροαματικότητα 0.001% (του Άδωνη).
    Επιπλέον θεωρώ πολύ σνομπ το ότι θεωρουμε δεδομένο ότι ο πολύς κόσμος άμα ακούσει κάτι τέτοιο θα το πιστέψει. Εμείς που είμαστε ο πολύς κόσμος γιατί δεν το πιστεύουμε; Τι παραπανω έχουμε από τον πολύ κόσμο; (απαντηση: τίποτα, αλλά μας αρέσει να νομίζουμε ότι εχουμε πολλά παραπανω).

  64. Sky said

    Μα γιατί σας φαίνεται παράξενο, που ο Άδωνης πλασάρει Λερναία (ειδικά μέσα σε κείμενο κοινοβουλευτικής ερώτησης) Εδώ το έχει πει πως το αγαπημένο του βιβλίο (εκείνο που «δεν έδειξε στην τηλεόραση» είναι το «μνημειώδες» του Πλεύρη που ισχυρίζεται πως δίνει «όλη την αλήθεια» το οποίο (συν-)εκδίδει κιόλας.

  65. sarant said

    Το συνεκδίδει όντως;

  66. nikos10 said

    Ο Sky προφανώς αναφέρεται σε αυτό.

    Τυπικά δεν μπορούμε, βέβαια, να μιλήσουμε για συνέκδοση, αλλά μπορούμε, νομίζω, να μιλήσουμε για σχέση των δύο εκδοτικών οίκων.

  67. sarant said

    Πράγματι, από το κείμενο αυτό, που φαίνεται τεκμηριωμένο, προκύπτει σαφής συνεργασία των δύο εκδοτικών οίκων, εφόσον η διαχειρίστρια και εταίρος της Ελληνικής Αγωγής ΕΠΕ φαίνεται να είναι και εταίρος στην Ήλεκτρον ΕΠΕ που εκδίδει τα βιβλία του Πλεύρη.

    Ο Άδωνης άλλωστε δεν είχε τσιγκουνευτεί τους επαίνους για το συγκεκριμένο βιβλίο του Πλεύρη.

  68. Νέος Τιπούκειτος said

    @63: Ρε Σοφία, τόσους μήνες έχουμε δει ότι την παραμύθα την αναπαράγουν πτυχιούχοι, φιλόλογοι, βουλευτές, υπουργοί, τηλεοπτικοί σταθμοί, εφημερίδες, ακαδημαϊκοί, ο ένας, ο άλλος, ο παράλλος… Δηλαδή τι άλλο θέλεις για να πειστείς ότι υπάρχει μια σεβαστή μερίδα του πληθυσμού που τη χάφτει;

  69. ΣοφιαΟικ said

    Ρε Τιπού, πες ότι είμαι ρομαντικιά και πιστεύω ότι η κοινή λογική επικρατεί.
    Δεν πιστεύω ότι και τα δέκα εκατομμύρια Έλληνες έπαθαν ομαδική παράκρουση. Το κυριότερο είναι ότι δεν πιστεύω ότι δίνουν και μεγάλη σημασία σε αυτά τα ζητήματα.
    Ένα πράγμα που έχω μάθει από το ιντερνέτιο είναι ότι είναι πολύ ευκολο να μείνεις με την εντύπωση ότι το Χ ζήτημα ειναι μείζον επειδή σε κάποιο φόρουμ/ μπλογκ/ γουατέβερ το συζητάνε πολύ.

  70. Ο σχιζοφρενής Γούγλης με τον αυτόματο ορθογράφο.

    νεωτερισμός 119.000
    νεοτερισμός 3.630 (αλλά ζητά διόρθωση στο νεωτερισμός)

    νεώτερος 63.100 (αλλά ζητά διόρθωση στο νεότερος)
    νεότερος 87.900

  71. cyrus said

    Σοφία, δεν έχουμε τίποτε παραπάνω από τον πολύ κόσμο (εκτός ίσως από το ότι δείχνουμε μια προτίμηση στο να χρησιμοποιούμε συχνότερα το όργανο που έχουμε ανάμεσα στα αυτιά μας). Το πρόβλημα είναι αριθμητικό. Αν εσύ δεν συναντάς συνεχώς ανθρώπους που πιστεύουν αυτές τις ανοησίες, τότε πραγματικά σε ζηλεύω.

    Και όταν μιλάω για τηλεοράσεις δεν αναφέρομαι μόνο στο αστείο τηλεάστυ — και ο χαρδαβέλλας τέτοια αναπαράγει, όπως και ο πρώην υπουργός παιδείας. Γενικότερα, ό,τι χαϊδεύει τα αυτιά του κόσμου προβάλλεται υπέρμετρα, είτε είναι αλήθεια είτε όχι…

  72. Τὸν Ἄδωνι τὸν συμπαθῶ καὶ ἦταν φάουλ μεγάλο ἡ ἔλευσι τοῦ Λερναίου στὴν βουλή. καὶ πράγματι τὰ περὶ λερναίου εἶναι μιὰ δίκαιη πολιτικὴ κριτικὴ μὲ ἐπιχειρήματα σὲ ἀντίθεσι μὲ τὰ κατινουλίστικα «μπουμποῦκος» καὶ «ἰός» ποὺ μόνο ἀδυναμία γιὰ οὐσιαστικώτερη κριτικὴ δείχννουν.

  73. #68 ὁπότε ἄλλο ἕνα ἐπιχείρημα ὑπὲρ τῆς βάσεως τοῦ 10; 🙂

  74. Immortalité said

    @72 Τι εννοείς όταν λες ότι τον συμπαθείς Κορνήλιε;

  75. #73 Κορνήλιε, το παράκανες. Μα το παράκανες.

    Χρόνια πολλά σε όλους τους Γιώργηδες που συχνάζουν στου Νικοκύρη.

  76. #74 Ἰμμορταλιτέ, μὴ φοβοῦ! Εἶμαι ἑτεροφυλόφιλος! 😛

  77. ἢ τὸ ὀρθότερον κατ’ἐμὲ φιλετερόφυλος

  78. Immortalité said

    @76 Πίστεψε με δεν ανησύχησα καθόλου γι αυτό. Η άλλη συμπάθεια με ανησυχεί πολύ περισσότερο…

    Χρόνια πολλά και από μένα…

  79. 376 Ἔ τί νὰ κάνουμε, καθένας ἔχει καὶ τὶς συμπάθειές του. C’ est la vie!

  80. παρόραμα:3—>#

    (μετὰ τὰ τῆς οἰκονομίας μήπως ἡ δίεσι πρέπει ν’ ἀντικατασταθῇ μὲ ὕφεσι;)

  81. Immortalité said

    Ca c’est vrai. Για τα κριτήρια της συμπάθειας αναρωτιέμαι…

  82. Ἀθανασία, ἴσως νὰ εἶσαι ἡ ἀφορμὴ μετὰ τὰ περὶ τῶν εἰσαγωγικῶν νὰ γράψῃ ὁ Τιποὺ τὰ περὶ τῶν ἀποσιωπητικῶν. Ὁπότε θὰ ἔχουμε τὰ ἀριστοτελικὰ «Μετὰ τὰ Φυσικὰ» καὶ τὰ Τιπουκίτεια «Μετὰ τὰ Εἰσαγωγικά».

  83. Immortalité said

    Douze points! 🙂

    Αντε, να γίνω η αφορμή και για κάτι καλό…

  84. Νέος Τιπούκειτος said

    @81: Ιμμόρ, μη μου πεις ότι τώρα κατάλαβες τις πολιτικές συμπάθειες του Κορνηλίου!

    @82: Κορνήλιε, τα αποσιωπητικά ήταν κάποτε πολύ της μόδας, και γινότανε κατάχρηση ίδια και μεγαλύτερη με των εισαγωγικών. Έχω όμως την εντύπωση ότι το φαινόμενο έχει πλέον περιοριστεί πολύ. Οπότε μάλλον δεν χρειάζεται κι άλλη σταυροφορία…

  85. doctor said

    Κορνήλιε, συμπαθείς τον Άδωνι;
    Εγώ πάλι έχω άλλα βίτσια (μπορούμε να εκθέσουμε ο καθένας τα βίτσια του σε κάποιο ειδικό ποστ).

    Σεβαστό το δικό σου πάντως…

  86. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Γαια σε όλους, χρόνια πολλά στους Γιωργάδες!
    ΑΝ ο Καραμούζας σας φαίνεται καλός, θα λατρέψετε τον Θεολόγο Σημαιοφόρο και τα βιβλία του στο http://www.ramafa.gr/. Είχε κάνει και κάτι εκπομπές-κονσέρβα που περιφέρονταν από κανάλι σε κανάλι (ναι το παραδέχομαι, έχω κάτσει και έχω παρακολουθήσει ολόκληρη εκπομπή του!) 🙂

  87. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Γεια, όχι γαία και σίγουρα όχι ελαφρά! 🙂

  88. Μαρία said

    86, Παλιός γνώριμος
    https://sarantakos.wordpress.com/2009/03/19/adocheat-2/#comment-2750

  89. Immortalité said

    @ 84 Τιπούκειτε η αλήθεια είναι ότι σε πολλά θέματα δεν παίρνω εύκολα στροφές. Πρέπει να τα δω γραμμένα noir sur blanc. Ετσι τον είχα κατατάξει στους ρομαντικούς συντηρητικούς. Τωρα ο Αδωνις, που κατά τη γνώμη μου είναι γραφικός, είναι άλλο καπέλο…

  90. #89 Ἀθανασία, αὐτὰ τὰ λέει ὁ Τιπούκειτος γιὰ νὰ μὲ ῥίξῃ στὰ μάτια σου, ἐγὼ ἀνὰ πᾶσα στιγμὴ μπορῶ νὰ σοῦ ἀποδείξω πόσο ῥωμαντικὸς εἶμαι… 🙂

  91. Νέος Τιπούκειτος said

    @89: η αλήθεια είναι ότι σε πολλά θέματα δεν παίρνω εύκολα στροφές

    Εεεπ, μη μου βάζεις λόγια που δεν είπα! 🙂 Άμα πω εγώ ποτές τέτοιο πράμα για την αγαπητή μου Ιμμόρ, τότε ν’ αρχίσω να βάζω ψιλές στα ύψιλον και περισπωμένες στις προπαραλήγουσες.

  92. Ένας Χασάπης από τα Παλιά said

    Αχάριστοι, αντί να ευγνωμονείτε το Θεό (ή την τύχη για τους άθεους) που η ακροδεξιά στην Ελλάδα έχει στην ηγεσία της τέτοια νούμερα παραπονιέστε κι από πάνω. Σκεφτείτε αντί για τον Μπουμπούκο και τον Γιό του Διδάκτορα του Πανεπιστημίου της Γκουανταλαχάρας να υπήρχε κανένας σοβαρός εθνικιστής που αντί να ασχολείται με τα λερναία να συντηρούσε στη δημοσιότητα το κάθετι που να πόλωνε την αντίθεση ανάμεσα σε πατριώτες (κατά Μπουκάν) και μη. Δόξα σοι το γιαραμπή υλικό υπάρχει άφθονο.

    Αντ’ αυτού ευτυχώς υπάρχει ο Τσεκούρας συν τους λοιπούς του Ελληνικού Μετώπου (που γλύφουν εκεί που κάποτε έφτυναν), οι Γεωργιάδηδες, οι Γιαννακένες, οι Πλεύρηδες και ένα σωρό άλλοι που βρωμάνε αρκετά πολύ ώστε και παροδικά να ξεγελάσουνε και να τραβήξουνε πάνω από 5% του πληθυσμού (σε καιρούς που ευνοούν τέτοια κόμματα) μετά από λίγο χάνουν τα κέρδη τους. Το βλέπω σε συγγενείς μου που εκεί που κάποτε έλεγαν «λοιπόν αυτός ο Καρατζαφέρης κάμποσα πράγματα σωστά τα λέει τελευταία» και τώρα τον πήραν είδηση.

  93. Πάντως δεν είναι μόνο τα μπουμπούκια του Λάος που μας ντροπιάζουν με την εισαγωγή περιαστικών μύθων στο κοινοβούλιο. Υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις να τραβάς τα μαλλιά σου, όπως αυτή εδώ:

    Η βουλευτής του ΣΥΝ Ασημίνα Ξηροτύρη την 2006/11/20 κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή λαμβάνοντας στα σοβαρά τη θεωρία συνωμοσίας «chemtrails». Ιδού σχετικό άρθρο της ελευθεροτυπίας: http://archive.enet.gr/online/online_text/c=112,id=89977132

    Επίσης ο βουλευτής Φώτης Κουβέλης είχε κάνει παρόμοια ερώτηση δυο μήνες αργότερα, την 2007/02/05. Η ερώτηση ήταν αναρτημένη στον προσωπικό του ιστότοπο, http://www.kouvelis.gr/ASP_Erotiseis/Erotisi_Template.asp?ID=789 ο οποίος όμως αυτή τη στιγμή φαίνεται να αντιμετωπίζει τεχνικές δυσκολίες, αλλά μπορείτε να τη βρείτε και εδώ: Διαγόρας ο Μήλιος – Ένα ιστολόγιο… πραγματικό εύρημα

  94. ο Μήτσος said

    @63 Πες μας σε ποιο μέρος της Ελλάδας ζεις Σοφία για να μεταναστεύσουμε οικογενειακώς; Θα φέρουμε και τον παπού.

  95. sarant said

    Διαγόρα (93) χωρίς να θέλω να κάνω τον δικηγόρο της κ. Ξηροτύρη, σε άλλο ύφος είναι διατυπωμένη η δική της ερώτηση και (κυρίως) δεν θεωρεί δεδομένη αλήθεια τον μύθο όπως ο Άδωνης αλλά ζητάει διευκρινίσεις. Δεν λέει δηλαδή «αφού γίνονται ψεκασμοί με βάριο, τι κάνει η κυβέρνηση». Επομένως, η σύγκριση είναι άστοχη.

    Όμως, διαβάζοντας και μερικά ακόμα ποστ στο ίδιο νήμα είδα μια πολύ ωραία ιδέα, το Πτυελοδοχείο, όπου πηγαίνουν όλα τα απαράδεκτα σχόλια (όχι τα καθαρά σπαμ, αλλά τα υβριστικά). Μπορεί να σε αντιγράψω, αν και εγώ δεν έχω τόσο πολλά κι έπειτα διστάζω να βάλω το Πτυελοδοχείο στην πρόσοψη του μαγαζιού, είναι αντιαισθητικό.

  96. ο Μήτσος said

    Εδώ ο φωτεινός παντογνώστης Adonis εξηγεί τι είναι “το Κανάκη”:

    «Κανάκη» από troktiko

    Πέραν του γελοίου μην ξεχνάμε ότι οι συνοδοιπόροι του έβαλαν γκαζάκια στο αυτοκίνητο του Κανάκη. Λόγω της ανεργίας, της ανέχειας, της τηλεοράσεως κλπ. έχουν μαζευτεί κάμποσοι αλητάμπουρες του Λάος, με ιστοσελίδες, εκκλησίες και συμπάθειες.

  97. sarant said

    Εμ, όταν όλα τα κανάλια κανακεύουν και προβάλλουν τον Άδωνη…

  98. Υπάρχει τρόπος να ρυθμίσεις ποιες σελίδες θα εμφανίζονται στο μενού και ποιες όχι. Έτσι, το πτυελοδοχείο δεν είναι ανάγκη να είναι μια από τις επιλογές του μενού.

    Μπορείς επίσης να μην το ονομάσεις «πτυελοδοχείο», παρά κάτι άλλο, λιγότερο αντιαισθητικό. Στην κορυφή του δικού μου πτυελοδοχείου έχω λίστα με άλλους ιστολόγους που έχουν κάτι ανάλογο, και εκεί μπορείς να δεις πως το ονομάζει ο καθένας για να πάρεις ιδέες.

  99. #89 από τους ρομαντικούς που αμφισβητούν τους νεκρούς του Πολυτεχνείου, π.χ….

  100. sarant said

    Σ’ευχαριστώ. Έχεις δίκιο, δεν είναι ανάγκη να το βάλω στην πρόσοψη, αν και δεν πρέπει να είναι εντελώς «τυφλή» σελίδα. Ίσως κάτω δεξιά, χαμηλά.

  101. #92 Χασάπακλα, δὲν ἤξερα ὅτι ὁ Βορίδης εἶναι καὶ γλύπτης! ἐκτὸς ἂν ἐννοῇς «γλείφει».
    Στάσυβε, ὅρα 82.

    ἐν πάσῃ περιπτώσει, ὁ πατέρας μου ψηφίζει ΚΚΕ ὁπότε εἶμαι συνηθισμένος στὸ νὰ τὰ ἀκούω γιὰ τὰ πολιτικά μου φρονήματα καὶ βεβαίως στὸ νὰ μὴ ψαρώνω.

    χωρὶς βέβαια νὰ θέλω νὰ δικαιολογήσω τὰ γκαζάκια ἢ ὅτιδήποτε ἄλλο νὰ θυμίσω στοὺς ὄψιμους ἢ καὶ μὴ ὄψιμους εὐαίσθητους ἀντιγκαζάκηδες πὼς ὁ Κανάκης εἶχε κάνει τὴν ἀμίμητη ἐκείνη δήλωσι «καλὰ ἔκαναν καὶ τοῦ ἔκαψαν τὸ βιβλιοπωλεῖο τοῦ Ἄδωνι». καὶ βέβαια γιὰ τοὺς ἀλητἀμπουρες τοῦ Λάος κάτι πρέπει νὰ γίνῃ. ὅπως καὶ γι’ αὐτοὺς τῆς Καμπότζης!

  102. X said

    «Ποια εταιρεία τους πουλάει; Δεν έχει ιστοσελίδα να τους εκθέτει;»

    Τα βιβλία έχουν σελίδες. Οι ιστότοποι έχουν ιστοσελίδες. Οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις και τα ονόματα χώρου δεν είναι ιστότοποι, ούτε ιστοσελίδες.

    Παραδείγματα:

    1) «Μάθετε τα τελευταία νέα στην ιστοσελίδα μας τριαντάμπλιγιου.μμες.gr.»

    Δεν είναι ιστοσελίδα το τριαντάμπλιγιου.μμες.gr. Κάθε είδηση έχει τη δικιά της ιστοσελίδα στον ιστότοπο.

    2) «Δείτε τα προϊόντα μας στην ιστοσελίδα κομπγιουτερίδης.com.»

    Κατά 99.99% τα προϊόντα θα βρίσκονται σε δύο ή περισσότερες ιστοσελίδες του ιστότοπου με όνομα χώρου κομπγιουτερίδης.com.

    3) «Διάβασε για τις ιδιωματικές εκφράσεις στην ιστοσελίδα μου sarantakos.com.»

    Στη διεύθυνση sarantakos.com, που αντιστοιχεί στο αντίστοιχο όνομα χώρου (2ου επιπέδου), βρίσκεται μία ιστοσελίδα, τυπικά γνωστή και ως «αρχική» (ή «οικοσελίδα» για κάποιους). Αυτή η ιστοσελίδα δεν περιέχει τις ιδιωματικές εκφράσεις. Βρίσκονται σε άλλη ιστοσελίδα του ιστότοπου (http://www.sarantakos.com/paroimies.html).

  103. X said

    @#$%@#$ Το edit μου μέσα. Όξω αντίστοιχο.

  104. ΣοφιαΟικ said

    Καθυστερημένη απάντηση σε όσους απορούν γιατί δεν βλέπω πολλούς λερναιόπιστους: Ξέρω να διαλέγω τις συναναστροφές μου. Αν μου πει κανεις καμια λερναιοβλακεία, θα τον ενημερώσω για το λάθος του ψύχραιμα. Αλλά και να μην τον πείσω, δε βλέπω σε τι βλάπτει το να υπάρχουν και χαζοί άνθρωποι. Έχω μια γνωστη που μου έχει στείλει το λερναίο εκατό φορές, όποτε το παίρνει στο ημέιλ της το προωθεί. Ε, και; Εγώ το σβύνω.

  105. […] […]

  106. Immortalité said

    @ 90 Το πρόβλημα είναι ότι δεν τα λέει ο Τιπούκειτος. Μόνος σου τα λες…

    @ 91 Αγαπητέ μου Τιπουκειτε μπορεί εσύ να μην το είπες, το λεω εγώ που με ξέρω καλύτερα…

    @ 99 Ούτε αυτό Στάζυ είχε πέσει στην αντιληψή μου. Προς επίρρωση της προήγουμενης παραγράφου…

  107. Ἄ ἔτσι; ὁ Τιπούκειτος «ἀγαπητὸς» κι ἐγὼ ἀποσιωπητικά… 😦

    τώρα νιώθω παρείσακτος μέσα στὸν ἐρωτικὸ σοσιαλιστικό σας παράδεισο…

  108. Immortalité said

    @ 108 Κορνήλιε τι συμπεράσματα είναι πάλι αυτά; Από πότε η προσφώνηση «αγαπητέ» έγινε επιλήψιμη; Και από ποτε οποιος δεν είναι με τον Αδωνη είναι σοσιαλιστής; Εκτός αν θεωρείς τον Αδωνη εκπρόσωπο της βαρβαρότητας και μας κατατάσσεις στο άλλο σκέλος του γνωστού διλήμματος…

    Παρεπιπτόντως, έχει δίκιο ο Στάζυ στο 99;

  109. Μαρία said

    >Παρεπιπτόντως, έχει δίκιο ο Στάζυ στο 99

    Μπορείς να γουγλίσεις «Κορνήλιε είσαι μεγάλο κωλόπαιδο» ή εναλλακτικά «ρε βλήμα βάλε και στον κώλο σου λινκ» 🙂

  110. Νέος Τιπούκειτος said

    @109: Αχ, ωραίες εποχές εκείνες…

  111. Immortalité said

    @ 109 Διάβασα τη συνομιλία και έμεινα με το στόμα ορθάνοιχτο! Κορνήλιε δεν μας τα λες καλά…

  112. #63 Σοφία Οικ. : «Επιπλέον θεωρώ πολύ σνομπ το ότι θεωρουμε δεδομένο ότι ο πολύς κόσμος άμα ακούσει κάτι τέτοιο θα το πιστέψει.»

    Εγώ δεν είμαι σνομπ, όταν όμως λαμβάνω το λερναίο επανειλημμένα στο mail μου από ανθρώπους που έχουν πανεπιστημιακή μόρφωση ή/και από ανθρώπους τους οποίους θεωρώ σκεπτόμενους και εκτιμώ την κρίση τους σε πολλά θέματα, και όταν βλέπω μέσα στο κείμενο εκατοντάδες ηλεκτρονικές διευθύνσεις των προηγούμενων παραληπτών, τότε αρχίζω να σκέφτομαι ότι έχει πάρει διαστάσεις πανδημίας.

    Θα μου πεις πάλι, μπορεί να το πιστεύουν μόνο οι πανεπιστημιακής μόρφωσης άνθρωποι που εγώ εκτιμώ, και ο «πολύς κόσμος» να μην το πιστεύει. Παρά την πλύση εγκεφάλου που υφίσταται από το σχολείο και άλλες πηγές για το απαράμιλλο μεγαλείο της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού.

  113. […] μέχρι και ο Σπυρίδων – Αδωνης Γεωργιάδης, που οφείλουμε να ομολογήσουμε οτι δεν είναι άτρωτος στ…, θεωρεί την διάδοση της φήμης ως πράξη ηλιθιότητας […]

  114. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Το σάββατο το το απόγευμα άκουσα, κυριολεκτικά, κήρυγμα για το λερναίο από τον τελευταίο άνθρωπο που θα περίμενα, τον πατριάρχη Κων/πόλεως, έντος του πατριαρχικού ναού. Λυπηρό. Δεν ήξερα που να το βάλω και το βάζω εδώ.

  115. sarant said

    Δηλαδή; Τι ακριβώς είπε;

  116. Γρηγόρης Κοτορτσινός said

    Τα περί νοηματικής γλώσσας, τους λεκτικούς τύπους, ότι του ήρθε από το διαδίκτυο, cnn, apple, πρόγραμμα εκμάθησης κλπ (να πω την αλήθεια στενοχωρήθηκα αρκετά και σταμάτησα να προσέχω). Μόλις έστειλα ένα ηλεμήνυμα σε όσες διευθύνσεις του πατριαρχείου βρήκα, όπου τους δίνω τους δύο πρώτους λίκνους αυτής της ανάρτησης.

  117. […] μέχρι και ο Σπυρίδων – Αδωνης Γεωργιάδης, που οφείλουμε να ομολογήσουμε οτι δεν είναι άτρωτος στ…, θεωρεί την διάδοση της φήμης ως πράξη ηλιθιότητας […]

  118. Ριβαλντίνιο said

    Μάλλον τώρα το πέτυχα ! ( Αν όχι είναι το δεύτερο βίντεο μετά από αυτό ).

    Λοιπόν στο 9.10-10.00 λέει για την προφητεία δωρική εισβολή : λοιμός-λιμός ( Θουκυδίδης ) και λέει πως από αυτό προκύπτει ότι δεν υπήρχε ερασμι(α)κή προφορά.
    Ισχύει το επιχείρημα του ?

  119. Ριβαλντίνιο said

    Είμαι χάλιας !!! Τι να πώ ?

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: