Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Διασπασμένα μεζεδάκια

Posted by sarant στο 25 Νοεμβρίου, 2023


Που βέβαια τα λέω έτσι επειδή μέσα στη βδομάδα είχαμε την εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη της διάσπασης του ΣΥΡΙΖΑ, με την αποχώρηση του καλύτερου (λέω εγώ) τμήματος στελεχών του. Αυτό το γεγονός μάς δίνει τον τίτλο, αλλά επί της  ουσίας έγραψα  μερικά πράγματα στο χτεσινό άρθρο, ενώ είπα και κάτι ακόμα στην ΕφΣυν, όταν ζήτησαν τη γνώμη μου (κάπου μέσα στο άρθρο αυτό λέω κι εγώ τα δικά μου).

Αλλά σήμερα δεν θα ασχοληθούμε με την ουσία του θέματος. Σάββατο είναι, μεζεδάκια έχουμε. Αλλά θα ξεκινήσω με μια γέφυρα, δηλαδή κάτι σχετικό με τη διάσπαση, αλλά όχι ευθέως πολιτικό. Ζήτησα λοιπόν από το ChatGPT να μου φτιάξει ένα σονέτο για τη  διάσπαση ενός αριστερού κόμματος,  και ιδού τι προέκυψε.

O φίλος μας ο Στάζιμπος στο Τουίτερ έδωσε παραγγελία σε ένα ανταγωνιστικό ρομποτάκι, το Bard, και μάλιστα του έδωσε και περισσότερες  προδιαγραφές -αν θέλει ας το βάλει στα σχόλια.

* Και συνεχίζω διασπαστικά ή διασπασμένα, με μια παρατήρηση που έγινε εδώ σε σχόλιο αλλά αξίζει να μπει και στα μεζεδάκια.

Πολλοί ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί, λοιπόν, είπαν για «ανεξαρτοποίηση» (και όχι ανεξαρτητοποίηση) βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.

Αυτή την απλολογία δεν θυμάμαι να την έχω καταγράψει.

Όσοι μας διαβάζουν ταχτικά ξέρουν ότι έχουμε ασχοληθεί κάμποσες φορές με την απλολογία, που όταν γίνεται μπροστά μας (στρατικοποίηση, περιβαντολόγος) τη θεωρούμε λάθος,  ενώ όταν έχει ήδη γίνει (αμφορέας, αστροπελέκι) δεν ενοχλεί.

* Είχαμε και την τσάντα με τα εργαλεία, που έπεσε από τον  διαστημικό σταθμό και δεν ξέρουμε σε ποιανού το κεφάλι θα πέσει (αν  έχει ήδη πέσει και δεν το πληροφορήθηκα, διορθώστε με.

Γράφει λοιπόν σχετικό άρθρο:

Από την Ιαπωνία, το αντικείμενο πέρασε πάνω από την Κίνα και μέσω Ασίας αφίχθη την Τρίτη 21/11 στην Ευρώπη.

Το Virtual Telescope Project το αποθανάτισε στη Ρώμη, στις 15/11.

Κανονικά είναι λάθος αυτό. Λέμε «απαθανατίζω» δηλ. κάνω  κάτι/κάποιον αθάνατο, με την αρχαία (επιτατική) σημασία του «από-«, η οποία διατηρείται και σήμερα για να  μην ξέρουμε αν  η απόφραξη είναι βούλωμα ή ξεβούλωμα.

Θα αποθανατιστεί κάποιος, αν του πέσει  στο κεφάλι η τσάντα με τα εργαλεία.

* Και ένα αδωνίτικο μαργαριτάρι, από  πρόσφατο «λόγιο» τουίτ του υπουργού:

Ταιριάζει να παρουσιάσει ο Άδωνης έναν τόμο για το αρχείο του Ναπ. Ζέρβα, αλλά οι  μεταξωτές μετοχές θέλουν και επιδέξιο χειριστή, κι ο Άδωνης δεν  είναι, δέκα χρόνια έκανε  να τελειώσει το Ιστορικό-Αρχαιολογικό.

Γράφει «τον  προσφάτως εκδοθέν τόμο» κάνοντας λάθος στο γένος. Ο εκδοθείς τόμος, τον εκδοθέντα τόμο. Το εκδοθέν βιβλίο, ίδιο σε αιτιατική και σε ονομαστική.

Θέλουν προσοχή αυτά, γιατί αν τα διδάξει λάθος στα σκυλάκια στην  Ελληνική Αγωγή μπορεί να λυσσάξουν.

* Φίλος του ιστολογίου στέλνει μια οθονιά από τη Βικιπαίδεια, από το άρθρο για έναν παλιό ηθοποιό, τον  Στιβ Ριβς, που έπαιζε  κυρίως ρόλους αρχαίων μπρατσαράδων.

Όπως βλέπετε, το άρθρο προφανώς είναι μεταφρασμένο από τα αγγλικά, κι έτσι έχουν  μείνει αγγλισμοί στα ονόματα. Ο Αινέας (δυο φορές) είναι βέβαια  ο Αινείας (Αeneas αγγλικά) ενώ τα Ρομύλους και Ρόμους είναι  ο Ρώμος και ο Ρωμύλος. Κι άλλα πρέπει να υπάρχουν, πχ ο Πρίμο Ζέγκλιο σχεδόν  σίγουρα είναι Τσέλιο (Zeglio). Και βέβαια  υποδυόμενοι, όχι *υποδυώμενοι!

Θα μου πείτε, γιατί δεν πάω να κάνω τις διορθώσεις στη  Βικιπαίδεια. Καλά λέτε, αλλά κάποιος θα μας διαβάσει και  θα φιλοτιμηθεί να  τις κάνει.

* Και κάτι τουρκικό ή τουρκοελληνικό. Δεν  είναι μαργαριτάρι, αλλά έχει γούστο.

Βλέπετε την πρώτη μετάφραση του Κεφαλαίου του Καρλ Μαρξ στα τουρκικά (1933, από τον Haydar Rifat)

Ο τίτλος Sermaye, που θυμίζει,  προφανώς, τη δική μας σερμαγιά!

Μάλιστα, στα τουρκικά ο καπιταλιστής λέγεται (και) sermayedar.

Για την ακρίβεια, η έκδοση αυτή είναι μετάφραση  μιας γαλλικής  περίληψης του Κεφαλαίου. Το πλήρες κείμενο έγινε προσπάθεια να εκδοθεί λίγα χρόνια αργότερα,  αλλά άρχισαν οι απαγορεύσεις και τελικά εκδόθηκε  μόλις στη δεκαετία του 1960.

Κάποτε ίσως να βάλουμε ένα άρθρο με τουρκικούς τίτλους έργων κτλ. που ηχούν κάπως αστεία στα ελληνικά,  όπως τον  Budala του Ντοστογιέφσκι και  το Kavgam του Χίτλερ.

* Ανταπόκριση από τη Χίο, όπου έβρεξε πολύ το περασμένο Σάββατο και βγήκε ένα ωραίο ουράνιο τόξο. Και γράφει, μεταξύ άλλων, ένα τοπικό σάιτ:

Το φαινόμενο του ουράνιου τόξου συμβαίνει όταν τα ηλιακά φώτα διασπώνται μέσα από σταγόνες νερού στην ατμόσφαιρα, δημιουργώντας ένα εκπληκτικό φάσμα χρωμάτων. Στην περίπτωση της Χίου, το ουράνιο τόξο εμφανίστηκε μετά από μια περίοδο έντονης βροχόπτωσης, προσφέροντας ένα πολύ όμορφο θέαμα.

Η πρώτη πρόταση φαίνεται ξεσηκωμένη από σχολικό βιβλίο, αλλά βέβαια «το ηλιακό φως», όχι «τα ηλιακά φώτα» -εκτός αν  έχουμε τίποτα δίδυμους ήλιους. Όσο για τη δεύτερη πρόταση,  ακούγεται λίγο αστεία η… ιδιαιτερότητα της Χίου.

* Πώς είναι το θηλυκό του  πορτοφολά; Εγώ λέω «πορτοφολού», αλλά ένα  θεσσαλονικιό σάιτ είχε άλλη γνώμη:

Ο  επιβάτης  αναγνώρισε τρεις θηλυκές πορτοφολάδες.

Όπως το βλέπω, μου θυμίζει «πορτοκαλάδες», αν είναι γένους θηλυκού. Αναρωτιέμαι, στον ενικό θα έγραφε «μια θηλυκή πορτοφολάς»; Λίγο σαν τριτόκλιτο μοιάζει (η πορτοκαλάς – της πορτοκαλάδος).

Και βέβαια, καταλαβαίνουμε ότι  το σάιτ είναι από τη Θεσσαλονίκη και χωρίς να δούμε ότι λέγεται  thessnews, διότι λέει «επιβάτης του αστικού». Στην Αθήνα θα λέγαμε «του λεωφορείου».

* Αποχώρησε  από τον  ΣΥΡΙΖΑ ο Δημήτρης Παπαδημούλης  και στην  επιστολή του γράφει:

Με την παρούσα επιστολή μου θέλω να σας ενημερώσω για την απόφασή μου να μην είμαι πλέον μέλος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Ήταν μια καθόλου εύκολη απόφαση. Την έλαβα μετά από πολλή σκέψη, με αισθήματα ευθύνης, λύπης, αλλά και αγωνίας για το μέλλον της σύγχρονης ευρωπαϊκής Αριστεράς στην πατρίδα μας.

Λέμε  όμως στα ελληνικά «Ήταν  μια καθόλου εύκολη απόφαση»; Αφύσικο το βρίσκω, εκδήλωση του «τρόμου της  διπλής άρνησης». Εγώ θα έγραφα «Δεν ήταν καθόλου εύκολη απόφαση». Ή, πιο περικοκλαδάτο, «Ήταν μια κάθε άλλο παρά εύκολη απόφαση».

(Στην αρχαΐζουσα καθαρεύουσα θα μπορούσε ίσως να σταθεί σε τέτοια θέση το «καθόλου», διότι σήμαινε «εντελώς»!)

* Kι ένα ακόμα σχετικό με τα συριζέικα. Έγραφε το news247.gr:

Μόνο τυχαίο είναι το κόκκινο χρώμα με το οποίο έχουν κοσμήσει το προφίλ τους….

Θα μπορούσαμε να απαντήσουμε με το σλόγκαν «Τυχαίο; Δεν νομίζω».

Έβαλα την οθονιά, διότι στο μεταξύ το διόρθωσαν, «Μόνο τυχαίο δεν είναι το κόκκινο χρώμα…»

* Φίλος που του αρέσει η κλασική,  στέλνει ένα  γιουτουμπάκι με επιλογές από διάφορους συνθέτες, που συνοδεύεται από το εξής αυτόματα μεταφρασμένο κείμενο:

Ρυθμίστε σε έναν εξαιρετικό κόσμο κλασικής μουσικής με το «The Best Classical Music 2023». Ανακαλύψτε τις πιο σημαντικές συνθέσεις του Μπετόβεν, του Μότσαρτ και άλλων εικονικών συνθέτων που θα σας προσφέρουν το τέλειο περιβάλλον για να μελετήσετε, να εργαστείτε και να χαλαρώσετε.

Το «ρυθμίστε» της αρχής αποδίδει το αγγλικό Set in…. (Set in  an exceptional classical music world with «the best classical music 2023»). Προσέξτε και το «εικονικών συνθέτων», λες και είναι «τα εικονικά σύνθετα»! Λες και δεν αρκούσε το «εικονικός» μόνο του, που βέβαια ψευδόφιλο είναι.

* Και κλείνω με ένα  πολύ αστείο μεταφραστικό.

Η σκηνή είναι από την ταινία Raymond and Ray. Το αγγλικό λέει

You know the sound of nails on a chalkboard

Και ο ηθοποιός κάνει τη χαρακτηριστική κίνηση.

Κι όμως ο υποτιτλιστής το αποδίδει:

Ξέρεις τι ήχο κάνει το καρφί στον μαυροπίνακα;

Διότι η αγγλική είναι φτωχή γλώσσα κι έχει την ίδια λέξη, nail, για το καρφί και το νύχι.

Και αυτό ήταν το  τελευταίο νύχι στο φέρετρο. Καλό σαββατοκύριακο, αδιάσπαστο!

189 Σχόλια to “Διασπασμένα μεζεδάκια”

  1. BLOG_OTI_NANAI said

    Καλημέρα!
    Ευρήματα:
    ανεξαρτητοποίηση = 91%
    ανεξαρτοποίηση = 9%

  2. Γιάννης Κουβάτσος said

    Καλημέρα.
    Αστικό στη Σαλονίκη αλλά «επιβάητς» μόνο στην Πελοπόννησο. 🙂 Θυμάμαι π.χ. τον αλήστου μνήμης Αχαιό Μένιο Κουτσόγιωργα να μιλάει για «εξετάεις».

  3. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @1. Ἄν μιλᾶμε γιά τόν προφορικό λόγο BLOG_
    Τήν ἡμέρα πού ἀποσχίστηκαν οἱ ἀλγεβρικές συνιστῶσες τοῦ ΣΥ.ΡΙΖ.Α (6+6 κλπ) ἄκουσα καμμιά τριανταριά φορές (στό περίπου..) τήν λέξι ἀπό τηλεοπτικούς σταθμοὐς (παρουσιαστές +ρεπόρτερ +ἄλλα τινά). Τό ποσοστό τῆς «ἀνεξαρτοποίησης» (πάντα μέ τό μάτι 🙂 ) ἦταν περίπου 40%.. 🙂
    Καλημέρα σας!

  4. Νέο Kid said

    -Please write a sonnet about the splitting of a left-wing party called Syriza!

    In the realm of politics, a tale unfolds,
    Of a left-wing party, once strong and bold,
    Syriza, its name, a beacon of hope,
    Uniting the masses, helping them cope.

    But alas, divisions began to arise,
    Ideological rifts, a bitter surprise,
    Within the party, a splitting in twain,
    Ambitions clashed, causing deep-rooted pain.

    Once comrades in arms, now torn apart,
    The party’s unity, a shattered heart,
    A chorus of voices, each with their own,
    Visions diverging, seeds of discord sown.

    Yet history reminds us, time and again,
    That movements may fracture, but hope remains,
    For from the ashes, new voices shall rise,
    Seeking to build anew, reaching for the skies.

    Though Syriza may falter, its spirit lives on,
    In the hearts of those who still carry its song,
    Lessons learned, wounds healed, a phoenix reborn,
    To strive for justice, a new path to adorn.

    P.s Ούτε ο Κασσελάκης να το’χε παραγγείλει στο τσατμπότι! 🤪

  5. Νέο Kid said

    Και η ελληνική βερσιόν … σκέτος Ταβάφεις!

    Στον πολιτικό χώρο, μια ιστορία αναπτύσσεται,
    Ενός αριστερού κόμματος που ονομάζεται Σύριζα,
    Δυνατό και θαρραλέο κάποτε στα χρόνια παλιά,
    Συνένωσε τις μάζες, τους έδωσε ελπίδα.

    Όμως, δυστυχώς, διχάστηκε από μέσα,
    Ιδεολογικές ρήξεις, ένα πικρό αντίπαλο,
    Εντός του κόμματος, η διχόνοια επουλώθηκε,
    Συγκρούσεις φιλοδοξιών, πόνους εμφύλιου πόλεμου.

    Κάποτε συντρόφια, τώρα χωρισμένα,
    Η ενότητα του κόμματος, ένα καρδιοκατακερματισμένο μέρος,
    Ένας χορός φωνών, καθένας με το δικό του,
    Όραμα που διαφέρει, σπόροι αμφισβήτησης σπαρμένοι.

    Ωστόσο, η ιστορία μας υπενθυμίζει, ξανά και ξανά,
    Ότι οι κινήσεις μπορεί να σπάσουν, αλλά η ελπίδα παραμένει,
    Από τις στάχτες, νέες φωνές θα αναδυθούν,
    Για να οικοδομήσουν ξανά, να αγγίξουν τους ουρανούς.

    Αν και ο Σύριζα μπορεί να διστακτεί, το πνεύμα του ζει,
    Στις καρδιές εκείνων που ακόμα φέρουν το τραγούδι του,
    Μαθήματα μάθαμε, πληγές επούλωσαν, μια φοίνικας ξαναγεννήθηκε,
    Να αγωνιστεί για δικαιοσύνη, ένα νέο μονοπάτι να στολίσει.

  6. Νέο Kid said

    5. Το καρδιοκατακερματισμένο (!!) πάντως , όλα τα λεφτά

  7. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @2. Τουλάχιστον γιά τά ΜΜΕ τῆς Θεσσαλονίκης, ἔχουν δίκιο οἱ πατριῶτες μου. Ἐδῶ καί 1-2 χρόνια, ἕνα μεγάλο μέρος τῶν μετακινήσεων ἐξυπηρετεῖται ἀπό τά ΚΤΕΛ (=ὑπεραστικά) τά ὁποῖα καί σέ χωριά τοῦ Νομοῦ μεταβαίνουν, ἀλλά καί σέ περιφερειακές περιοχές τῆς μείζονος Θεσσαλονίκης (καί ὄχι ἀπό τόν ὑπό κατάρρευσιν ΟΑΣΘ=ἀστικά)

  8. Α. Σέρτης said

    «Στην αρχαΐζουσα καθαρεύουσα…το «καθόλου», διότι σήμαινε «εντελώς»!

    Μόνο αυτό δεν σήμαινε…

  9. BLOG_OTI_NANAI said

    3: Δεν αντιλέγω, εγώ αναφέρομαι πάντα σε ευρήματα τυπωμένα!

  10. Η πρόταση «Ήταν μια καθόλου/διόλου εύκολη απόφαση» δεν με ξενίζει. Θα με ξένιζε αν έλειπε το «μια».

  11. leonicos said

    εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη

    εχέσθη η φορβάς εν τη άλω (με υπογεγραμένη)

    κοινώς: χάστηκε η φοράδα στ’ αλώνι

  12. leonicos said

    ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΙΣ

    εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη

    εχέσθη η φορβάς εν τη άλω (με υπογεγραμένη)

    κοινώς: χΈστηκε η φοράδα στ’ αλώνι

  13. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @10. Ἐξ ἄλλου, νά μήν ξεχνᾶμε ὅτι ὁ σίγουρος δρόμος γιά μιά ἁπλολεκτική μετάλλαξι μιᾶς λέξης εἶναι ἀκριβῶς αὐτό: Τό «στραμπούληγμα» τῆς γλώσσας στήν προφορική ἐκφορά της. Σέ κάποια ἀπό αὐτά τά «προφορικά προϊόντα» (ἀμφορεύς, τραπέζιον κλπ) ἡ ἁπλοποίησι μεταφέρεται ἐν καιρῷ καί στόν γραπτό λόγο.
    Τό «ἀνεξαρτητοποίησι» (ὅπως φαίνεται στά δικά σου στοιχεῖα) δέν φαίνεται νά πέρασε ἀκόμη σέ αὐτό τό στάδιο.. 🙂

  14. leonicos said

    του καλύτερου (λέω εγώ) τμήματος στελεχών του.

    κρίμα τα στελέχη τα παραπεταμένα

    Στέλεχος του πεταμάτου ΔΕΝ νοείται στέλεχος.
    Στέλεχος χωρίς να στελεχώνει είναι….. δεν μπορώ να το βρω. Επαφίεμαι εις τους σχολιατάς

  15. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @12. Ἐπειδή διαισθάνομαι Λεώνικε ὅτι «κολλᾶς» στήν πληκτρολόγησι τῆς ὑπογεγραμμένης, ἄν θέλῃς, μπορῶ νά σοῦ παράσχω τήν τεχνογνωσία! 🙂 🙂 🙂

  16. @15 Στέλεχος χωρίς να στελεχώνει είναι….. κουρασμένο 😉

  17. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    5 Σονέτο με 5×4 = 20 στίχους; Πώς γκένεν έτο;

  18. leonicos said

    Ζήτησα λοιπόν από το ChatGPT να μου φτιάξει ένα σονέτο για τη διάσπαση ενός αριστερού κόμματος,

    Δηλαδή εξαπάτησες ΚΑΙ το ChatGPT. Υποκλίνομαι. Είσαι κορυφαίος!

    ‘Επρεπε να γράψεις για τη διάσπαση του ΣΥΡιζα, να έβλεπες τι θα γράψει.
    Όχι ότι υπήρξε αριστερό ποτέ. Απλώς αυτοεπικαλούνταν. Και οι Ναζί σοσιαλιστές θεωρούσαν τον εαυτό τους Nazional-Socialistische Partei. Κι επί χούντας το διαβατήριό μου έγραφε Ελληνική Δημοκρατία. Αμέ!

  19. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    Καί ἕνα σχόλιο ἐπί τοῦ Νικοκύρεως:
    Ἄν δοῦμε ὅτι καί στά ἑπόμενα 3-4 ἄρθρα σου περιλαμβάνεται ἡ λέξι «διάσπαση», θά δείξουμε κατανόησι. Ξέρουμε ἀπό τραύματα! 🙂

  20. leonicos said

    15 Ευχαριστώ Δεν κολλάω, βαριέμαι τη διαδικασία. Έχω πολυτονικό, για εκεί που το χρειάζομαι, το γράφω και κοπιποστάρω.
    Αλλά αυτό το μαραφέτι παραέγινε βαρύ. Πού να μπεις και να βγεις;

  21. ΣΠ said

    Καλημέρα.

    α. απόφραση ή απόφραξη;
    β. Μήπως εννοείς: «γιατί δεν πάω να κάνω τις διορθώσεις στη Βικιπαίδεια»;
    γ. Για την απλολογία υπάρχει άρθρο https://sarantakos.wordpress.com/2018/04/19/haplogy/

  22. Τεχνογνωσία για προσγεγραμμένη υπάρχει ; Η υπογεγραμμένη στο ωμέγα είναι ελαφρώς παρεξηγησιμή !

  23. Χαρούλα said

    Και βέβαια, καταλαβαίνουμε ότι το σάιτ είναι από τη Θεσσαλονίκη και χωρίς να δούμε ότι λέγεται thessnews, διότι λέει «επιβάτης του αστικού». Στην Αθήνα θα λέγαμε «του λεωφορείου».
    Κι όταν εμείς θα λέγαμε «του λεωφορείου» εσείς θα λέγατε «του πούλμαν»😂😂!

    Χρόνια καλά και πολλά στις Καίτες, Κατερίνες, Κάτιες, Κατίνες και λοιπές Αικατερίνες που αγαπάτε!
    Σε όλους εμάς, μια απλή Καλημέρα!

  24. ΣΠ said

    Το ηλιακό φως (καλύτερα, οι ηλιακές ακτίνες) δεν διασπάται, διαθλάται.

  25. Χαρούλα said

    1942 – Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος: Διεξάγεται η μάχη του Γοργοποτάμου, κατά την οποία αντιστασιακοί του ΕΔΕΣ και του ΕΛΑΣ, υπό το συντονισμό Βρετανών πρακτόρων, ανατινάζουν τη σιδηροδρομική γέφυρα του Γοργοποτάμου.

    Επιλέχθηκε λοιπόν η 25/11, για να τιμούμε την Εθνική Αντίσταση.

  26. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @23. ἁπλῶς μικραίνεις τό μέγεθος τοῦ προσγεγραμμένου ι!
    (Τζῆ, ἄν ἦταν ἀποκλειστικά ἀνδρικό ἱστολόγιο, θά μποροῦσα νά προβῶ καί σέ περαιτέρω σχόλια ἐπί τοῦ σχολίου σου! 🙂 )

  27. Γιάννης Κουβάτσος said

    20: Διάσπαση ήταν του 1968. Αυτή εδώ είναι μια μιντιακή φαρσοκωμωδία. 🙂

  28. xar said

    – «το αντικείμενο πέρασε πάνω από την Κίνα και μέσω Ασίας αφίχθη την Τρίτη 21/11»
    αφίχθη; σε ποιο τέρμιναλ;

    – άρθρο βίκη για Στιβ Ριβς:
    έχει και ένα «υποδυώμενος»

    – «θηλυκές πορτοφολάδες»
    Συνάγουμε ότι υπάρχουν και αρσενικές πορτοφολάδες. Μήπως η πορτοφολάδα είναι κάποιο ζωάκι που ενδημεί στη Νύφη του Θερμαϊκού;
    Διπλά άστοχη η έκφραση. Ούτε το θηλυκές πορτοφολούδες θα ήταν δεκτό.
    Πορτοφολούδες σκέτο, ναι.
    Γυναίκες πορτοφολάδες: σωστό γραμματικά, αλλά δεν μου αρέσει (πολύ ξύλινιο γουόουκ).
    Θηλυκοί πορτοφολάδες: επίσης σωστό γραμματικά, αλλά λάθος σύμφραση.

  29. voulagx said

    Διόρθωση:
    η οποία διατηρείται και σήμερα για να μην ξέρουμε αν η απόφρα[ξ]η είναι βούλωμα ή ξεβούλωμα.

  30. voulagx said

    Διόρθωση 2: (θα σου ζητήσω υπερωρίες)
    Θα μου πείτε, γιατί [δεν] πάω να κάνω τις διορθώσεις στη Βικιπαίδεια.

  31. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @28. Πράγματι. (Μιλῶ γιά τό ’68..)

  32. sarant said

    22-30 Ευχαριστώ για τις διορθώσεις. Έγραφα κουρασμένος.

  33. voulagx said

    διότι λέει «επιβάητς του αστικού».-> διότι λέει «επιβά[τη]ς του αστικού».

  34. voulagx said

    «Ήταν μια καθόλου εύκολη απόφαση.»
    Εγώ θα έγραφα: «Ήταν μια δύσκολη απόφαση.»

  35. Οντως χρόνι πολλά στις κατερίνες και όσα άλλα προκύπτουν εκ της Αικατερίνης

    κι ένα αζμα αφιερωμένο

  36. ΣΠ said

    9
    Από το ΛΚΝ

    καθόλου [kaθólu] επίρρ. ποσ. : 1α. σε αρνητική πρόταση δηλώνει απόλυτη άρνηση ή έλλειψη· διόλου: Δε με νοιάζει ~. ~ δεν τη θυμάμαι. Δεν πεινάω ~. Δεν είναι ~ αργά, ίσα ίσα είναι νωρίς. Δεν έχω ~ λεφτά / καιρό / διάθεση. Δεν περάσαμε ~ καλά. || στη θέση αρνητικής μονολεκτικής απάντησης: Σου άρεσε το βιβλίο; -~! || επιτατικά με επανάληψη: ~, μα ~. β. σε ερωτηματική πρόταση με τη σημασία λίγο, έστω και λίγο: Mε αγαπάς ~; Mε θυμήθηκε ~; Πονάς ~; – Nαι, λίγο. Mιλάει / ξέρει ~ ελληνικά; Έχεις / θες ~ ψωμί / λεφτά; 2. σε ονοματική χρήση: α. (ως ουσ.) το καθόλου, το τίποτε: Aπό το λίγο ως το ~ υπάρχει διαφορά. β. (λόγ., ως επίθ.) γενικός, συνολικός: H ~ συμπεριφορά του ήταν άψογη.

    [1: μσν. καθόλου `διόλου΄ < αρχ. καθόλου `γενικά, τελείως΄· 2: λόγ. < αρχ. καθόλου]

  37. voulagx said

    «Διότι η αγγλική είναι φτωχή γλώσσα κι έχει την ίδια λέξη, nail, για το καρφί και το νύχι.»
    Το ίδιο φτωχή είναι και η ελληνική αφού έχει την ίδια λέξη, «αφεδρώνας», για τον πρωκτό και το αποχωρητήριο.

  38. Πουλ-πουλ said

    Και κάτι της ειδικότητας σου Νικοκύρη.
    Στο άρθρο που μας παραπέμπεις, σκηνοθέτις η κα Αγγελίδου, σκηνοθέτις και η κα Παπαδημητρίου.

  39. Costas X said

    Καλημέρα, το «απOθανατίζω» μου θυμίζει τα ιδιωματικά «απόθανε» και «αποθαμένος».

  40. leonicos said

    5 Νεοκίδιε

    Και η ελληνική βερσιόν … σκέτος Ταβάφεις!

    Στον πολιτικό χώρο, μια ιστορία αναπτύσσεται,
    Ενός αριστερού κόμματος που ονομάζεται Σύριζα,
    Δυνατό και θαρραλέο κάποτε στα χρόνια παλιά,
    Συνένωσε τις μάζες, τους έδωσε ελπίδα.

    Όμως, δυστυχώς, διχάστηκε από μέσα,
    Ιδεολογικές ρήξεις, ένα πικρό αντίπαλο,
    Εντός του κόμματος, η διχόνοια επουλώθηκε,
    Συγκρούσεις φιλοδοξιών, πόνους εμφύλιου πόλεμου.

    Κάποτε συντρόφια, τώρα χωρισμένα,
    Η ενότητα του κόμματος, ένα καρδιοκατακερματισμένο μέρος,
    Ένας χορός φωνών, καθένας με το δικό του,
    Όραμα που διαφέρει, σπόροι αμφισβήτησης σπαρμένοι.

    Ωστόσο, η ιστορία μας υπενθυμίζει, ξανά και ξανά,
    Ότι οι κινήσεις μπορεί να σπάσουν, αλλά η ελπίδα παραμένει,
    Από τις στάχτες, νέες φωνές θα αναδυθούν,
    Για να οικοδομήσουν ξανά, να αγγίξουν τους ουρανούς.

    Αν και ο Σύριζα μπορεί να διστακτεί, το πνεύμα του ζει,
    Στις καρδιές εκείνων που ακόμα φέρουν το τραγούδι του,
    Μαθήματα μάθαμε, πληγές επούλωσαν, μια φοίνικας ξαναγεννήθηκε,
    Να αγωνιστεί για δικαιοσύνη, ένα νέο μονοπάτι να στολίσει.

    Δεν φιλοδοξώ να μετατρεψω το τερατούργημα σε ποίημα αλλά μερικές διορθώσεις για να γίνε πιο ανεκτό

    Και η ελληνική βερσιόν … σκέτος Ταβάφεις! ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΟ ΟΣΟ ΓΙΝΕΤΑΙ

    Στον χώρο τον πολιτικό , η ιστορία εκπτύσσεται,
    κόμματος αριστερού που Σύριζα καλείται ,
    κάποτε δυνατόν και θαρραλέον (σε χρόνους παλαιούς),
    Συνένωσε τα πλήθη, τους έδωσε φρούδην ελπίδα.

    Πλην εδιχάσθη εκ των έσω δυστυχώς,
    ρήξεις ιδεολογικαί, πικρά αντίπαλότης,
    Εντός του κόμματος, η διχόνοια απλώθηκε,
    Συγκρούσεις φιλοδοξιών, κλονισμοί πολέμου εμφυλίου.

    Συντροφοι κάποτε, πλην τώρα χωρισμένοι,
    Η ενότης του κόμματος ήδη παρελθόν,
    Χορός φωνών, κρωγμοί ψαλτών καθείς και το ιδικόν του,
    Όραμα που διαφέρει, σπόροι αμφισβήτησης σπαρμένοι.

    Ωστόσο, η ιστορία εμμένει κι επανειλημμενως ενθυμίζει,
    Ότι αι κινήσεις αστοχούν, αλλ’ η ελπίς πάντα επιστρέφει,
    Από τις στάχτες των, νέαι φωναί θ’ αναδυθούν,
    Για να οικοδομήσουν πάλιν και, ν’ αγγίξουν τους ουρανούς.

    Αν και ο Σύριζα μπορεί να διστακτεί, το πνεύμα του θα ζει,
    Στις καρδιές εκείνων που ακόμα φέρουν το τραγούδι του,
    Μαθήματα μάθαμε, πληγές επούλωσαν, μια φοίνικας ξαναγεννήθηκε,
    Να αγωνιστεί για δικαιοσύνη, ένα νέο μονοπάτι να στολίσει.

    ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

    Στον χώρο τον πολιτικό , η ιστορία εκπτύσσεται,
    κόμματος αριστερού που Σύριζα καλείται

    ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΥΝΕΒΗ ΠΟΤΕ

    (σε χρόνους παλαιούς) ΑΣΑΦΕΣ πΧ ή μΧ; Εδώ σε θέλω κάβουρα κλπ κλπ κλπ

    Πλην εδιχάσθη εκ των έσω δυστυχώς, ΨΕΥΔΟΣ, έδειχνε εξ ανάγκης ενωμένο. Δεν ηταν ποτέ. Αν είχαν πάρει τις εκλογές θα συνέχιζαν και με Κασσελάκι και με Λεωνικάκη (ΦΤΟΥ! ΦΤΟΥ! ΦΤΟΥ!)

    κλονισμοί πολέμου εμφυλίου. ΣΙΓΑ ΤΑ ΩΑ!

    Η ενότης του κόμματος ήδη παρελθόν, ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΑ Ή ΕΘΕΛΟΤΥΦΛΟΤΗΣ. ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ. Τους ένωνε το συμφέρον και ο Καραγκιόζης

    Ωστόσο, η ιστορία εμμένει κι επανειλημμενως ενθυμίζει,
    Ότι αι κινήσεις αστοχούν, αλλ’ η ελπίς πάντα επιστρέφει,
    ΤΑ ΙΔΙΑ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΑΡΚΤΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΤΟΥ ΤΗς ΝΟΜΕΝΚΛΑΤΟΥΡΑΣ

    πό τις στάχτες των, νέαι φωναί θ’ αναδυθούν,
    Για να οικοδομήσουν πάλιν και, ν’ αγγίξουν τους ουρανούς.
    ΠΙΘΑΝΟΝ! ΕΛΠΙΖΩ ΟΜΩς ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΟΒΑΡΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΗΝ ΕΝΝΟΕΙΣ ΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ

    Αν και ο Σύριζα μπορεί να διστακτεί, ΤΟ ΑΦΗΝΩ ΑΣΧΟΛΙΑΣΤΟ. μου διαφεύγει η σημασία του ρήματος διστακτεί. Αλλ’ όποια και αν είναι η σημασία του, δεν μπορεί να τεεί ως υποκε΄μενο ρήματος ενεργητικού ανύπαρκτο ον.

    το πνεύμα του θα ζει, ΑΥΤΟ ΚΆΠΟΥ ΤΟ ΕΧΩ ΞΑΝΑΚΟΥΣΕΙ αλλά δεν θυμάμαι πού.

    Στις καρδιές εκείνων που ακόμα φέρουν το τραγούδι του, ΙΔΟΥ κι ένας στίχος ποιητικότατο;. Σαν δημοτικό τραγούδι.

    Μαθήματα μάθαμε, πληγές επούλωσαν, μια φοίνικας ξαναγεννήθηκε,
    Να αγωνιστεί για δικαιοσύνη, ένα νέο μονοπάτι να στολίσει
    ΠΑΡΑΙΤΟΥΜΑΙ. Αυτό δε διορθώνεται με τίποτα. Μερικές απορίες α) πώς ο Φοίνιξ θηλυκοποιήθηκε; Λόγω επαμφοτερίζοντος προέδρου; β) Πως θ’ αγωνιστεί για δικαιοσύνη, ένα νέο μονοπάτι να στολίσει
    Μια ιστορια που αναποδράστως εχει κλείσει;

  41. sarant said

    37 Σημασία που έχει επιβιώσει στη χρήση του καθόλου ως επιθέτου, όπως λέει στο τέλος του λήμματος.

  42. leonicos said

    Καλό σαββατοκύριακο, αδιάσπαστο!

    Αυτό ισχύει και χωρίς ευχή εκτος αν μας εύχεσαι να μην πεθάνουμε μεταξύ Σαββάτου και Κυριακής. Το ελπίζουμε. Προς το παρόν δεν ΄χουμε ενδε΄ξιες περί του αντιθέτου, αλλά έχει πολλές ώρες ακόμα μέχρι τη Δευτέρα το πρωί.

  43. theopeppas said

    #38 Κατά σύμπτωση (επειδή ετοιμάζω μια διάλεξη για πανδημίες» η λέξη «αφεδρώνας» χρησιμοποιείται στην νεοελληνική μετάφραση των Εβδομήκοντα για την Πανώλη της Αζώτου (Α Βασιλειών. 5, 5) «…εξέζεσεν αὐτοῖς εἰς τὰς ναῦς…» ως «έκζεμα στους αφεδρώνας», στον πρωκτό δηλαδή, ενω είναι η βουβωνική χώρα-πιο κάτω μιλάει και για κατακλυσμό της πόλης των Φιλισταίων από ποντίκια, τυπικό για βουβωνική πανώλη, Η αγγλική απόδοση στην Βιβλο του Βασιλιά Ιάκωβου A’ -ΣΤ’ κατά την σκωτσέζικη, ήταν Στιούαρτ (ως εποχή εννοείται, σιγά μην καθόταν να μεταφραζει κοτζάμ άναξ!) την μεταφράζει «… and smote them with emerods, even Ashdod …» emerods δε είναι αρχαϊκή γραφή των αιμορροϊδων! Ευφημισμοί, μάλλον…

  44. michaeltz said

    Καλημέρα
    Υπάρχει και κάποιο συν-πρωταγωνίστησε, που δεν σχολιάστηκε (νομίζω). Δεν βγάζει μάτι;
    Και κάτι που θα σε στενοχωρήσει, σεβαστέ φίλε Νικοκύρη:
    Την στιγμή που ο νέος (δευτεροκλασάτος για μερικούς αλλά, τι να κάνουμε; ψηφισμένος από την βάση) πρόεδρος του κόμματος εκφωνούσε τον παρθενικό λόγο του στην Κ.Ε., μέλη του «καλύτερου τμήματος των στελεχών του» πιάστηκαν από τις κάμερες να κραυγάζουν γιουχάροντάς τον. Άλλοι, από το ίδιο εκλεκτό τμήμα, σύμφωνα με τις πατροπαράδοτες αρχές του «όταν δεχτείς να συμμετάσχεις σε μια εσωκομματική διαδικασία δεσμεύεσαι να αποδεχτείς τα αποτελέσματά της», με την κοινοποίηση των αποτελεσμάτων ένιωθαν εξαντλημένα να αναλάβουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο που τους προτάθηκε αλλά κοτσωνάτα να ξενυχτούν σε συσκέψεις αντικαταστατικές και μεθοδεύσεις φραξιονιστικές.
    Και εγώ ψήφισα ένα από τα εκλεκτά στελέχη αλλά, τι να κάνουμε; ήμουν μειοψηφία. Ευτυχώς, γιατί ήταν μετά την ψηφοφορία που έμαθα για τις απαράδεκτες συμπεριφορές των εκλεκτών στελεχών να υπονομεύουν τον Αλέξη Τσίπρα τη στιγμή που εκείνος έτρεχε τρεις Μαραθώνιους για να σώσει το κόμμα από τις αθλιότητες των εκλεκτών στελεχών.
    Και όλα αυτά τη στιγμή που κυβερνά την Ελλάδα, η εκλεκτότερη κυβέρνηση όλων των εποχών και ο προλετάριος πρόεδρος του Κινάλ με τα 19 σπίτια και τα 800 χιλιάρικα καταθέσεις στο εξωτερικό ξερογλείφεται για Εξουσία. Ξέρεις, αυτός που δοξάζει τον Σημίτη!

    Γιατί τώρα, που, επιτέλους, έγραψα το παράπονό μου, δε νιώθω καθόλου καλύτερα;

  45. Α. Σέρτης said

    37/42

    Παραπεμπόμεθα σε εγνωσμένης μερικής αναξιοπιστίας Λεξικό της Νεοελληνικής, για να μάθουμε τι σημαίνει το «καθόλου» παρ’ αρχαίοις και καθαρευουσιάνοις…

    Σηκωθείτε από καναπέδες, σηκωθείτε από ντιβάνια και ανοίξτε όσα Λεξικά αρχαίας και καθαρευούσης θέλετε: «εντελώς/τελείως» δεν θα βρείτε…

  46. ΣΠ said

    Το καρφί στον μαυροπίνακα μου θύμισε αυτή την σκηνή από την ταινία «Ο ροζ πάνθηρας ξαναχτυπά».

  47. # 45

    Αγαπητέ, εγώ δεν είμαι συριζαίος και θα σου πω πως φαίνονται τα πράγματα στους «απ’έξω» που δεν έχουν φατριακές προτιμήσεις και συμφέροντα

    Το πρόβλημα στον Σύριζα δεν εμφανίστηκε τώρα. Τέσσερα ολόκληρα χρόνια στην αντιπολίτευση βαρεθήκαμε να χασμουριόμαστε από τις πρακτικές του Τσίπρα κα;ι μας βγήκαν τα μάτια έξω από την προεκλογική του εκστρατεία όπου έκανε ό,τι μπορούσε κυριολεκτικά να εξασφαλίσει αυτοδύναμη κυβέρνηση ο Μητσοτάκης.
    Μετά …ανέλαβε τις ευθύνες του και παραιτήθηκε ενώ ξεγελώντας μεθοδικά με περίεργες διαδικασίες μας παρουσίασα για διάδοχο τον Κασελάκις (όχι αυτός, αλλά ο αδερφός του κι ο Πολάκης)
    Οποιος λοιπόν αξιολογήσει πρώτα τα πεπραγμένα μιας τετραετίας θα βρει ασήμαντα τα γεγονότα που περιγράφεις μή σου πω και δικαιολογημένα από την αγανάκτηση.

  48. Dong-ho Spiros Merimanis said

    οι «τρεις θηλυκές πορτοφολάδες» είναι χαρακτηριστικό λάθος γραμματισμένου που διαστρέβλωσε το γλωσσικό κριτήριότου στο σχολείο
    τα παιδιά ξέρουν πριν παν στην πρώτη δημοτικού ότι τα επαγγέλματα σε «-άς» έχουν θηλυκό σε «-ού»: αλευρού, μυλωνού, ντελιβερού, …
    η δημοσιογράφα (ή ο δημοσιογράφος) που το έγραψε θεώρησε ότι το επάγγελμα πορτοφολάς είναι μονοκατάληκτο και, πολύ σωστά, έγραψε το επίθετο στο θηλυκό γένος
    κάθε μέρα διαβάζουμε και ακούμε εκφράσεις όπως, η αναπληρώτρια υπουργός, την καθηγήτρια μαθηματικός, οι νεοδημοκράτισσες βουλευτές, της αυστηρής δικαστή, … και κανένας ποτέ δεν παραξενεύεται

  49. @46 το Liddell. Robert Scott. σας κάνει ή θέλετε καποιο με πιο εγνωσμένη αξία;
    Ορισμός 3:
    καθόλου , Adv.
    A.on the whole, in general, = καθ᾽ ὅλου (as it shd. perh. be written), Epist.Philipp. ap. D.18.77; κ. γράφειν, opp. κατὰ μέρος, Plb.3.32.8; “κ. εἰπεῖν” Arist.Top.156a13, Plu.2.397c, etc.; οἱ κ. λόγοι general statements, opp. οἱ ἐπὶ μέρους, Arist.EN1107a30 (but in Roman times, accounts kept by the central government, = Lat. summae rationes, OGI715.3 (Alexandria), D.C.79.21, etc.); τοῦτο γάρ ἐστι κ. μᾶλλον too general, Arist.Pol.1265a31, cf. GA748a8; ἡ τῶν κ. πραγμάτων σύνταξις general history, Plb.1.4.2; τὸ κ. D.S.1.77, Plu. 2.569f; τὸ κ. τῆς μοχθηρίας, opp. τὸ πρὸς ἡμᾶς, ib.468e; οὐδ᾽ οὗτος ἀποφαίνει κ. τὸ καταλειφθέν the whole amount left, D.27.43; ἐν τῷ κ. in general, speaking generally, Ath.1.30e, Arr.Epict.1.8.8, al.
    2. in the Logic of Arist., of terms, τὸ κ. general, opp. τὸ καθ᾽ ἕκαστον (singular), “λέγω δὲ κ. μὲν ὃ ἐπὶ πλειόνων πέφυκε κατηγορεῖσθαι, καθ᾽ ἕκαστον δὲ ὃ μή” Int.17a39, cf. Metaph.1023b29; opp. τὸ κατὰ μέρος, Rh.1357b1, al.; hence, τὰ κ. universal truths, “ἡ ποίησις μᾶλλον τὰ κ., ἡ δ᾽ ἱστορία τὰ καθ᾽ ἕ. λέγει” Po.1451b7; = γνῶμαι, ib.1450b12; esp. commensurate predicate, “ὃ ἂν κατὰ παντός τε ὑπάρχῃ καὶ καθ᾽ αὑτὸ καὶ ᾗ αὐτό” APo.73b26; as Adj., of propositions, λόγος κ. a universal statement, opp. ἐν μέρει, κατὰ μέρος (particular), ἀδιόριστος (infinite), APr.24a17 sq.; of inference, ἡ κ. ἀπόδειξις universal proof, opp. κατὰ μέρος, APo.85a13; hence, as predicate, κ. εἰσὶν [αἱ ἀρχαί] Metaph.1003a7; as Adv., κ. ἀποφαίνεσθαι ἐπὶ τοῦ κ. Int.17b5, al.
    3. completely, entirely, Plb.1.20.2; οὐδὲ κ. μακρὸν πλοῖον no warships at all, ib.13, cf. LXXDa.3.50, al.; “μηδὲ τέχνην εἶναι τὸ κ. τοῦ πείθειν” Phld.Rh.1.327S. (Written “κατὰ ὅλου” Pl.Men.77a.)
    Henry George Liddell. Robert Scott. A Greek-English Lexicon. revised and augmented throughout by. Sir Henry Stuart Jones. with the assistance of. Roderick McKenzie. Oxford. Clarendon Press. 1940.

  50. Λάμπας said

    Εγώ τον Ρώμο τον θυμάμαι στα παιδικά μου αναγνώσματα ως «Ρέμο» (Remus και στα λεξικά). Γιατί αποδίδεται ως «Ρώμος»;

    Το «θηλυκές πορτοφολάδες» μου θύμισε τις λουκουμάδες και τις κεφτέδες της ντοπιολαλιάς μου (Γορτυνία). Αναλογικά, η πορτοφολού θα μπορούσε να είναι και «πορτοφολάδα».

  51. ΣΠ said

    Από: Ι. Σταματάκος, Λεξικόν Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης

    καθ-όλου, αντί καθ’ όλου, ως επίρ.· εν όλω, επί του όλου, ως προς το όλον || εν γένει, γενικώς.

  52. ΣΠ said

    51
    Δες εδώ
    https://www.lexilogia.gr/threads/remus-%CE%A1%CE%AD%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%88%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B5%CE%AF%CF%82-%CE%A1%CF%8E%CE%BC%CE%BF%CF%82.2266/

  53. freierdenker said

    Ενδιαφέρον το ποίημα της τεχνητής νοημοσύνης. Αυτή τη στιγμή είναι νομίζω εξίσου καλή με τους ανθρώπους σε εργασίες χαμηλής ακρίβειας, αλλά οι αδυναμίες της φαίνονται εκεί που απαιτείται υψηλή ακρίβεια.

    Στην ποίηση για παράδειγμα, αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να παράγει Ελύτη, «Tης αγάπης αίματα με πορφύρωσαν, Kαι χαρές ανείδωτες με σκιάσανε, Oξειδώθηκα μες στη νοτιά των ανθρώπων, Mακρινή Mητέρα Pόδο μου Aμάραντο», όπου δύσκολα αλλάζεις έστω και μια λέξη. Από την άλλη, ποίηση ας πούμε σαν της Δημουλά όπου δεν έχει τελικά μεγάλη διαφορά αν το φεγγάρι αλυχτάει, ή ιδρώνει, ή φτερνίζεται, μπορεί νομίζω να γράψει. Την Δημουλά δεν την αναφέρω ως κακή ποιήτρια, αλλά ως παράδειγμα ποιητικού λόγου χαμηλής ακρίβειας.

    Στην πολιτική, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να γράψει τα συνηθισμένα προγράμματα, θέσεις, μανιφέστα, πολιτικές ομιλίες, αλλά οι αδυναμίες θα φανούν όταν αρχίσει να μιλάει για πράγματα σε ευθεία αντιστοιχία με κάποια φυσική πραγματικότητα, π.χ. πρόσωπα. Όταν δηλαδή οι λέξεις έχουν σημαινόμενο, τα πράγματα δυσκολεύουν.

    Εκεί που για την ώρα έχει πολύ δρόμο ακόμα η τεχνητή νοημοσύνη είναι τα μαθηματικά, όπου και ακρίβεια απαιτείται, και αμέσως το καταλαβαίνεις όταν απουσιάζει.

  54. sarant said

    45 «να υπονομεύουν τον Αλέξη». Αυτό είναι το Μεγάλο Ψέμα, φίλε Μιχάλη.

    50-52 Ε μα!

  55. Μεγαλύτερη εντύπωση από το πορτοφολάδες μου κάνει το θηλυκές, αντί για γυναίκες.

  56. ΣΠ said

    Σήμερα, εκτός από τις Κατερίνες, γιορτάζουν και οι Μερκούρηδες.
    Επίσης, εκτός από Ημέρα Εθνικής Αντίστασης, είναι και Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών.
    Τέλος, σήμερα συμπληρώνονται 50 χρόνια από το πραξικόπημα του Ιωαννίδη.

  57. freierdenker said

    Η διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ εμένα μου θυμίζει την διάσπαση του ΚΚΕ εσωτερικού στην ΕΑΡ του Κύρκου και στο κόμμα του Μπανιά το 1987. Ο κομμουνισμός ήδη έπνεε τα λοίσθια, και οι πρώτοι που λογικά θα το είχαν υποψιαστεί ήταν οι του Εσωτερικού. Γιατί όμως τότε ο Μπανιάς επέμενε σε κόμμα με κομμουνιστικές αναφορές;

    Το ζήτημα εδώ νομίζω είναι το πως ελέγχεται ένα κόμα, τι το συγκροτεί και το συγκρατεί. Π.χ. σχέσεις με το κράτος, δηλαδή νομή της εξουσίας, η προσωπικότητα του Αρχηγού, η ιδεολογία, τα σύμβολα, η ιστορική διαδρομή. Ο Μπανιάς υποθέτω οτι θεωρούσε τις κομμουνιστικές αναφορές απαραίτητες για τη συνοχή του κόμματος του.

    Δεν ξέρω τι γίνεται στον ΣΥΡΙΖΑ αυτή τη στιγμή, αλλά δεν θα με παραξένευε αν κάποιοι που ζουν στο ’70 ή πιο πριν νομίζουν οτι η αριστερές παραδόσεις έχουν αίγλη στην ελληνική κοινωνία και μπορούν να συντηρήσουν ένα υπολογίσιμο κόμμα. Η άποψη μου είναι έτσι οτι ούτε το ΚΚΕ δεν θα επιβίωνε, χωρίς δηλαδή βουλευτές, συνδικαλιστές, βλαχοδήμαρχους, ακίνητα.

    Κια μια παρατήρηση για τη νεολαία. Οι (πολιτικοποιημένοι) νέοι δεν έχουν ακόμα διαμορφώσει στέρεα αντίληψη της πραγματικότητας και είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι σε ιδέες, σύμβολα, Ιστορία. Δεν είναι τυχαίο οτι ο Ρήγας Φεραίος πήγε με τον Μπανιά.

  58. Pedis said

    25 Νοέμβρη – Διεθνής ημέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών

    Las hermanas Mirabal

    International Day for the Elimination of Violence against Women
    https://en.unesco.org/commemorations/eliminationofviolenceagainstwomenday/2018

  59. Jago said

    Δεν τα πάει κι άσκημα στο Bard της Google.

    Η διάσπαση της Αριστεράς

    Στη γη της ελπίδας και της αλληλεγγύης,
    Στη γη των αγώνων και της θυσίας,
    Στη γη της Αριστεράς,
    Η διάσπαση φέρνει θλίψη και οδύνη.

    Οι ιδεολογίες συγκρούονται,
    Οι στόχοι διαφοροποιούνται,
    Οι δρόμοι χωρίζουν,
    Και η Αριστερά χάνει τη δύναμή της.

    Πόσοι αγώνες χάθηκαν,
    Πόσες θυσίες ματαιώθηκαν,
    Πόσα όνειρα γκρεμίστηκαν,
    Γιατί η Αριστερά διασπάστηκε;

    Η Αριστερά πρέπει να ενωθεί,
    Για να πάψει η διάσπαση,
    Για να ξανακερδίσει τη δύναμη της,
    Για να ξαναφέρει την ελπίδα.

    Η Αριστερά πρέπει να είναι ενωμένη,
    Για να αγωνιστεί για ένα καλύτερο μέλλον,
    Για να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των λαών,
    Για να χτίσει μια κοινωνία ειρήνης και δικαιοσύνης.

    Η Αριστερά πρέπει να είναι ενωμένη,
    Για να σώσει τον κόσμο.

  60. Λάμπας said

    53. Ευχαριστώ!

    Τον υπονόμευαν ή δεν τον υπονόμευαν;

    Ας δεχτούμε ως αληθές το πρώτο. Οφείλουν, λοιπόν, να μας πουν οι εκφραστές της συγκεκριμένης άποψης σε τι ακριβώς συνίστατο η υπονόμευση. Με ποιες μαγικές πολιτικές και με ποιες θέσεις θα είχε ο Τσίπρας σαρώσει τον Κούλη, αν του το επέτρεπαν οι υπονομευτές του; (Φαντάζομαι πως δεν υπάρχουν άνθρωποι που να πιστεύουν στα σοβαρά ότι οι εκλογές κρίθηκαν από τη δήλωση Κατρούγκαλου). Εκτός αν εννοούν ότι πρόθεση του Τσίπρα ήταν να υιοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ από πολύ νωρίτερα θέσεις Κασσελάκη (π.χ. για ιδιωτικά πανεπιστήμια) και οι αποχωρήσαντες δεν του το επέτρεψαν. Κάτι τέτοιο, όμως, δε θα ήταν μομφή αλλά τίτλος τιμής για τους τελευταίους.

    Ας δεχτούμε ως αληθές το δεύτερο. Ας πιστέψουμε ότι δεν τον υπονόμευαν. Αυτό, όμως, συνιστά ομολογία από την πλευρά των διαφωνούντων ότι είναι απολύτως συνυπεύθυνοι για τις καταστροφικές επιλογές του 2019-2023. Σημαίνει ότι μαζί με τον Τσίπρα και το περιβάλλον του επεξεργάστηκαν και διαμόρφωσαν την πολιτική που οδήγησε στη συντριβή του καλοκαιριού.

    Προσωπικά, κλίνω προς τη δεύτερη εκδοχή. Δεν τον υπονόμευσαν (όχι, τουλάχιστον, με τον τρόπο που το παρουσιάζει η σημερινή ηγετική ομάδα). Όχι γιατί δεν υπήρχαν στο ΣΥΡΙΖΑ διαφορές, φράξιες, μαχαιρώματα (το αντίθετο!), αλλά, γιατί, πάνω απ’ όλα, αυτός που τους ενδιέφερε και τους ένωνε ήταν η προοπτική της επιστροφής στην εξουσία, με κάθε πολιτικό και ιδεολογικό σκόντο. Μαζί ποντάρισαν στην (ψευτο)απλή αναλογική, μαζί ξέπλυναν το ξεφτιλισμένο ΠΑΣΟΚ, μαζί άνοιξαν τις πόρτες του κόμματος στον κάθε τυχάρπαστο πολιτικάντη, μαζί σχεδίασαν και υλοποίησαν την περίφημη στροφή στο κέντρο. Η συζήτηση περί υπονόμευσης ή μη υπονόμευσης, κατά κάποιο τρόπο, τους βολεύει και τους δύο. Αποφεύγουν, έτσι, τη συζήτηση επί της πολιτικής ουσίας.

  61. Λάμπας said

    61. Διόρθωση: «αυτό που τους ενδιέφερε…»

  62. Gmor said

    περί καθόλου

    Δημητράκου Επίτομον 1969 (αραχνιασμένο…)
    καθ-όλου επίρρ. ΑΝ αντί καθ’ όλου, εν συνόλω, εν γένει, γενικώς. 2. ενάρθρως, ο καθολικός, ο γενικός. 3 ουδαμώς, ουδόλως, διόλου

    (προφανώς ήταν πολυτονικό)

  63. … «ανεξαρτοποίηση» (και όχι ανεξαρτητοποίηση) …

    Δεδομένου ότι υπάρχει «απεξάρτηση»,
    μήπως και «ανεξάρτηση»
    αντί του σιδηροδρομικού (αν ποιητικότερου) «ανεξαρτητοποίηση»;

  64. Πέπε said

    > Λέμε όμως στα ελληνικά «Ήταν μια καθόλου εύκολη απόφαση»; Αφύσικο το βρίσκω, εκδήλωση του «τρόμου της διπλής άρνησης».

    Δεν το λέμε, αφύσικο είναι, αλλά εμένα πάει ο νους μου σε άλλη ερμηνεία, ίσως επιεικέστερη:

    Υπάρχει μια άλλη σύνταξη, παρόμοια, που λέγεται κανονικά: «μετά από την -καθόλου εύκολη- απόφαση να…, …». Ή: «πήρα την καθόλου εύκολη απόφαση να…». Μπορεί τον προσδιορισμό εύκολη, μαζί με τον δικό του προσδιορισμό καθόλου, κάπως να τους απομονώσουμε εντός παρενθέσεων ή διπλής παύλας ή δύο κομμάτων, μπορεί και όχι. Είναι μια ελαφρώς εξεζητημένη σύνταξη, αλλά σνηθισμένη και κατανοητή. Όμως, έχει σημασία τι συντακτικό ρόλο έχει η λέξη που προσδιορίζεται από το «καθόλου εύκολ…»: ενώ ούτε διάβασα ποτέ μου ούτε είμαι σε ετοιμότητα να πω μόνος μου σε ποιες συντακτικές θέσεις μπορεί να μπει αυτό το πλέγμα προσδιορισμών και σε ποιες όχι, πάντως στο μεζεδάκι βλέπουμε ότι όταν προσδιορίζουν κατηγορούμενο δεν πάει.

    @4
    Αυτό δεν είναι απλώς σονέτο, είναι σονέτο πλας (μερίς επιλοχίου).
    (Α, βλέπω ότι πριν από μένα έκατσε κι ο Νικοκύρης #18 να καταμετρήσει σχολαστικά τους στίχοι. Καλά που συνέχισα να διαβάζω σχόλια πριν το αναρτήσω.)

    Θα μπορούσε να οργανωθει και διαγωνισμός για το μεγαλύτερο σονέτο.

  65. Πέπε said

    64
    Όχι, δεν πάει έτσι. Άλλο η σύνθεση με προθέσεις (από + εξαρτώ, από + εξάρτηση) και άλλο με οποιοδήποτε άλλο α’ συνθετικό.

  66. sarant said

    65α Ναι έτσι

    65β Το «μερίς επιλοχίου» δεν το έχω συναντήσει, ωραίο είναι. Λέγεται,. ε;

  67. voulagx said

    #66: Νομίζω ότι το «αν-» του ανεξάρτητου είναι το στερητικό άλφα και το νι μπαίνει, συγγνώμη, εισάγεται χάριν ευφωνίας.

  68. Για την πτωχείαν της αγγλικής, το γνωστό, προφορικά όμως.
    Lewis Carroll — ‘Mine is a long and a sad tale!’ said the Mouse, turning to Alice, and sighing. ‘It is a long tail, certainly,’ said Alice, looking down …

  69. Πέπε said

    67
    Σοβαρά; Το ‘χα για πάλαι ποτέ κλασικό, νυν πεπαλαιωμένο. Όχι για άγνωστο. Κατ’ αρχήν για κυριολεκτικές μερίδες φαγητού: το αντίθετο της ελλιπούς, που λένε και στην Πρέβεζα.

  70. Πέπε said

    …κι όμως, πράγματι άγνωστο στον Γούγλη. Ο οποίος προσφέρεται, αντ’ αυτού, να μας πει τα πάντα για την επιλόχειο κατάθλιψη.

  71. >>Γιατί όμως τότε [μερικοί] επιμ[ένουν] σε [αριστερό] κόμμα με κομμουνιστικές αναφορές;

    Νομίζω πως τα υψηλόφρονα ιδεώδη του κομμουνισμού, που η μέρα δεν θ’ αργήσει που θα αναγνωριστούν από όλη την ανθρωπότητα, με κορυφαίο τον αγώνα για την καταπολέμηση και την κατάργηση της εκμετάλλευσης του ανθρώπου από τον άνθρωπο, δεν αποτελούν απλές αναφορές σκοπιμότητας, π.χ. απαραίτητες για τη συνοχή κάποιου σχισματικού φορέα.
    Η ιστορικά γνωστή και τόσο λυπηρή εξέλιξη στα μέσα του 20ου αιώνα, που γέννησε και δυνάμωσε το αντισοβιετικό κίνημα με τόσους εκπροσώπους του στην πατρίδα μας, αγωνιστές με εντυπωσιακό πρότερο κομμουνιστικό βίο, δεν σημαίνει πως τα κομμουνιστικά ιδεώδη δεν μπορούν ή δεν πρέπει να αποτελούν πυξίδα πολιτικής δράσης για μια καλύτερη κοινωνία.

  72. @ 70 Πέπε

    Ελλιπούς.
    Ναι, ναι, επιχωριάζει εν Πρεβέζη… 🙂

  73. … Στην αρχαΐζουσα καθαρεύουσα θα μπορούσε ίσως να σταθεί σε τέτοια θέση το «καθόλου»,
    διότι σήμαινε «εντελώς»! …

    Θυμάμαι από τεύχος της Μαθηματικής Εταιρείας στα 70ζ κάποιο αφιέρωμα στον τετραγωνισμό του κύκλου, όπου και οι (ανεπιτυχείς, τελικά) μηνίσκοι του Ιπποκράτη (του Χίου), για τους οποίους η ανάλυση είχε καταλήξει, λέει το σχόλιο,
    «Το δε ψευδογράφημα γέγονε παρά το μη καθόλου δεδειγμένον ως καθόλου λαβείν.»

  74. sarant said

    71 Χαχαχά!

  75. Πέπε said

    72
    Ε μα ναι. Κάπως παρόμοια, το να σε σφάξω εν ονόματι του γλυκύτατου Ιησού δεν είναι σφάλμα του Ιησού.

  76. @ 76 Πέπε

    Σωστά.

  77. Γιάννης Κουβάτσος said

    72: Μόνο που τα κομμουνιστικά ιδεώδη θα πρέπει να αποκαθαρθούν από την «σοβιετική» κακοποίηση που υπέστησαν στην διάρκεια του 20ου αιώνα. Αυτό προσπάθησαν και προσπαθούν να κάνουν οι «αντισοβιετικοί» αριστεροί, δηλαδή οι δημοκράτες αριστεροί, και πρέπει να τους οφείλουμε χάριτες, αντί να τους επικρίνουμε.

  78. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @72. Γιάννη, εἶσαι ἀπό τούς εὐπρεπέστερους καί πλέον ἐνδιαφέροντες σχολιαστές, καί σέ ἐκτιμῶ ἰδιαίτερα. Θά ἤθελα μόνο νά σοῦ ὑπενθυμίσω ὅτι οἱ πολιτικοκοινωνικές ἰδέες κρίνονται ΜΟΝΟ στήν ἐφαρμογή τους. Καί αὐτά τά κομμουνιστικά ιδεώδη στά ὁποῖα ἀναφέρεσαι, ΔΕΝ εἶναι πλέον «ἰδεώδη». Εἶναι ΠΡΑΞΙ καί ΙΣΤΟΡΙΑ.

  79. @ 78

    Υπήρξαν παράπλευρες κακοποιήσεις, όπως σε κάθε πόλεμο. Χρωστάμε όμως και τόσα πολλά άλλα στη Σοβιετία.

  80. Πέπε said

    79
    Δεν ξέρω αν διαφωνώ ή αν λέω το ίδιο με άλλα λόγια, αλλά αυτό που κρίνεις στην εφαρμογή είναι η εφαρμογή. Σε περιπτώσεις όπου ένα σύστημα είναι εξ ολοκλήρου και ανεπιφύλακτα απορριπτέο (π.χ. απαρτχάιντ, ναζισμός…), δε χρειάζεται να κοιτάξεις αν τη μία ή την άλλη φορά εφαρμόστηκε καλά ή κακά.

  81. Γιάννης Κουβάτσος said

    79: Μα, γιατρέ μου, αυτή η σταλινοτσαρική εφαρμογή ενός ρωσικού τύπου «κομμουνισμού», προϊόν πραξικοπήματος μιας δράκας επαγγελματιών «επαναστατών», τι σχέση έχει με τα πανανθρώπινα ιδεώδη της κοινωνικής δικαιοσύνης και της κατάργησης της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο; Συμφωνώ ότι δυσφημίστηκαν οι λέξεις, αλλά το περιεχόμενο δεν μπορεί να δυσφημιστεί, όσο υπάρχουν ταξικές εκμεταλλευτικές κοινωνίες. Το μέλλον, ευτυχώς, είναι ανοικτό και απρόβλεπτο.

  82. Χαρούλα said

    Τελικά σήμερα είναι Παγκόσμια μέρα βίας των γυναικών…
    Το έχω ακούσει από το πρωί 3-4 φορές στα ΜΜΕ🥺
    Αρχίζω τώρα που βραδιάζει, να νοιώθω βίαιη 😠

  83. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @81. «Δε χρειάζεται να κοιτάξεις αν .. εφαρμόστηκε καλά ή κακά» στά δικά σου καί τά δικά μου μάτια, ἐν ἔτει 2023. Ὅμως τίς δεκαετίες ’20 – ’30 οἱ χιτλερομουσολονικές ἰδέες εἶχαν συνεπάρει ἑκατομμύρια ἀνθρώπων ἀνά τήν ὑφήλιο καί χρειάστηκε ἡ ἀγριότητα τοῦ πολέμου, οἱ ποταμοί αἵματος καί τό ὁλοκαύτωμα γιά νά τίς βάλουμε ἐκεῖ πού εἶναι τώρα..

  84. @ 79

    Ευχαριστώ, Γιώργο, για τον καλό σου λόγο. Ναι έτσι είναι, η εφαρμογή έχει αξία. Όμως πολεμήθηκε άγρια εκείνη η προσπάθεια. Δεν ήταν ανθόσπαρτος ο δρόμος της μεγάλης αλλαγής.

  85. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @82. Κατ’ οὐσίαν δέν ἔχω νά ἀντιτάξω τίποτε σ’αὐτά πού λές Γιάννη, ἀλλά νομίζω πώς ἐκεῖ δέν δοκιμάστηκαν τά «πανανθρώπινα ιδεώδη» (τό ἰδεῶδες, τό ὁποιοδήποτε ἰδεῶδες, ἐξ ὁρισμοῦ τίθεται ὡς ἰδανικό ἐξωπραγματικό ὅριο-στόχος καί μπορεῖ νά ξεπέσῃ σέ κάθε ποιότητας πολιτικά χέρια), ἀλλά ἡ μέθοδος πού κατάφερε νά προβάλῃ ὡς τήν πλέον ἀποτελεσματική ἡ «δράκα τῶν επαγγελματιών «επαναστατών»».

  86. dryhammer said

    82. > Το μέλλον, ευτυχώς, είναι ανοικτό και απρόβλεπτο.

    Η μόνη που μας απόμεινε ελπίδα.
    Ιδίως το απρόβλεπτο

  87. ΣΠ said

    Μα στο όνομα υψηλών ιδεωδών έχουν γίνει μεγάλα εγκλήματα. Σκεφτείτε μόνο τι εγκλήματα έχουν γίνει στο όνομα της δημοκρατίας, της ελευθερίας, του σοσιαλισμού, του χριστιανισμού. Όπως είπε κι ο Λεώνικος πιο πάνω, και οι Ναζί σοσιαλιστές αυτοαποκαλούνταν.

  88. @ 86

    Ίσως γίναμε πιο σοφοί.

  89. sarant said

    83 Τουλάχιστον εδώ το λένε σωστά, violence contre les femmes

  90. Νίκος Κ. said

    82: Μακάρι το πρόβλημα να ήταν μόνο «η εφαρμογή ενός ρωσικού τύπου κομμουνισμού». Υπήρξαν επίσης τα αδιέξοδα που βρέθηκε το ίδιο σύστημα στην Κίνα (ή ακόμη και στο Βιετνάμ). Ίσως η (αναγκαστική) στροφή που έκαναν εκεί να είναι ότι καλύτερο θα μπορούσε να δώσει.

  91. Costas Papathanasiou said

    Καλησπέρα.
    Και ας συνδράμουμε και εμείς σονετικώς σε τούτο το σπαρακτικό δεύτε, λάβετε τελευταίον…/ ή φάγετε :
    “Ασπασμός διασπασμών(1)”
    Οικιών(1) ημών καμένων και πνιγμένων / ας άδομεν (ειδάλλως: βουβαμάρα!-2)
    για το ερυθρό του βου-2 το βάμμα και άρα/ για Μονοπώλιου- Διιπολείων αίνον
    Πώς το αίμα ρει, ρευστόν συγκεχυμένον, / πώς σύρει-ζα του Sermaye η χατζαρα
    πώς κάνει κοψιδάκια οικεία φάρα/ και για εμπορία ψαχνού λέει:“ Δος μοι Ξένον”
    Διότι Θεών και Ανθρώπων Βουλή μία— / σαν έχουν βουρκολάκου βουλιμία :/
    Γι’ αυτούς βίου εκατόμβη, λύθρου τσάρκα/ κι οι άλλοι. σε κόμμα-καρναβάλι, με τη βία/
    να ψάχνουν Γη όπ’ έχει ουράνια πάρκα/ Μαρξ εκ σαρκός και σαρξ από ίδια μάρκα
    (1)-ΤΕΤΑΡΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ/ ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ, ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ(σ.193)/ Απάντηση στους διασπαστές/Γράμμα των Οικοδομικών Οργανώσεων της Αθήνας και του Πειραιά προς τας οικοδομικός οργανώσεις των επαρχιών( Το γράμμα αναφέρεται στα γεγονότα της διάσπασης των οικοδόμων που έγινε το 1959 )[…](σ.195)
    […]Τώρα, όπως λέμε και παραπάνω, βρισκόμαστε μπροστά σε δυο καταστάσεις που και οι δυο σπάνε την ενότητα του κλάδου και καταβαραθρώνουν τα ζητήματά μας. […]Μπροστά σ’ αυτή την κατάσταση οι οργανώσεις της Αθήνας και του Πειραιά προσανατολίζονται προς τη συγκρότηση νέας συντονιστικής Επιτροπής που σκοπό της θα ’χει:[…]3) Πίεση προς την Γ.Σ.Ε.Ε.[…] να βοηθήσει, επίσης, στην πραγματοποίηση, το συντομότερο, ενός γνήσιου οικοδομικού Συνεδρίου που θα πάρουν μέρος όλες ανεξαιρέτως οι οικοδομικές οργανώσεις για να σταματήσει η ανωμαλία που υπάρχει μέσα στον ανώτερο συνδικαλιστικό μας οργανισμό.[…]
    Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
    Ο Πρόεδρος. Εξουσιοδοτούμενος από τα Διοικητικά Συμβούλια των κάτωθι Σωματείων: (σσ.197-198)
    -ΤΡΙΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ/ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ/ Διχασμένοι για την απεργία στις 12 Απρίλη του 1967/του Δημήτρη Πατρέλη(Το κείμενο βασίζεται σε βιογραφία που έγραψε ο Ηλίας Στάβερης κι έχει αποσπάσματα από το κείμενο του Πατρέλη.)
    «Τα τελευταία χρόνια, με το γκρέμισμα του Παπανδρέου απ’ τις ντόπιες και ξένες σκοτεινές δυνάμεις, τα Ιουλιανά και τους Αποστάτες, με το θάνατο του παλικαριού Πέτρουλα, όλες οι δημοκρατικές δυνάμεις αγωνίζονταν στα πεζοδρόμια της Αθήνας, ενάντια στις ξένες επεμβάσεις, για δημοκρατία κι ελευθερία[…]».(σ.139)
    [ΟΤΑΝ Η ΟΡΓΗ ΞΕΧΕΙΛΙΖΕΙ… /ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ: ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΑΓΩΝΩΝ, ΜΙΚΡΟ ΧΡΕΟΣ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΦΥΓΑΝ. ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ – ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΠΑΛΙΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ- ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ https://dokumen.pub/9606311937.html ]
    (2)βοῦς ἐπὶ γλώσσῃ μέγας βέβηκεν

  92. Γιάννης Κουβάτσος said

    91: Μα όλα αυτά τα καθεστώτα εξαρχής έφεραν μέσα τους το σπέρμα του ολοκληρωτισμού. Ανεξαρτήτως των επιτυχιών τους σε επιμέρους τομείς, σε θέματα δημοκρατίας, ελευθερίας και ανθρώπινων δικαιωμάτων απέτυχαν παταγωδώς. Όχι πως ενδιαφέρθηκαν να πετύχουν, βέβαια… Μας έδωσαν αντιπαραδείγματα, για να έχουμε να μελετάμε, για να γίνουμε σοφότεροι, για να ξέρουμε τι πρέπει να αποφύγουμε.

  93. sarant said

    92 Ωραίο λινκ

  94. Γιώργος Κατσέας, Θεσσαλονίκη said

    @89, 93. Ἀγαπητοί μου Γιάννηδες, ΣΙΓΟΥΡΑ γίναμε καί γινόμαστε σοφότεροι! 🙂
    ἐπιβεβαιώνοντας τήν Χεγκελιανή ἀντίληψι γιά τήν διαρκῆ κίνησι τοῦ Παγκοσμίου Πνεύματος πρός τήν ὅλο καί διαυγέστερη συνείδηση του ἑαυτού του.
    Δοκιμές ἦταν ὅλα αὐτά πού βίωσε ἡ ἀνθρωπότητα καί μᾶς ἐπιτρέπουν νά αἰσιοδοξοῦμε γιά ἕνα λιγότερο ἀνθρωποφάγο Μέλλον.

  95. 🙂

  96. loukretia50 said

    Λυπάμαι πραγματικά για όσα συμβαίνουν, και πιο πολύ για την ανυπαρξία αντιπολίτευσης, αλλά μετά τα τερατουργήματα του ChatGPT δεν άντεξα στον πειρασμό.

    Οιονεί σονέτο –
    Μια ιστορία θα σας πω για το καμένο κόμμα
    το λαοπλάνο ΣΥΡΙΖΑ* – *ηχεί όπως παλιά
    η βίαιη καταστολή σ΄ατίθασα μαλλιά –
    που θα ’θελε αριστερό να λέγεται ακόμα

    Κόμμα – κομήτης έλαμψε με αρχηγού προφίλ
    κι απλόχερα μας χάρισε μια ροδαλή ελπίδα.
    Υπέστη αυτανάφλεξη στην κυβερνοπαγίδα
    και θάμπωσε το ευπαθές κοινό -και σινεφίλ!

    Μαγιά ιδεολογική σ’ αραιωμένη σάλτσα.
    Δε γίνεται επιστροφή λευκών επιταγών.
    Επήλθε αποχώρηση ντρημ τημ και ουραγών
    και πρόβαλαν κορακιστά πολυφωνίας φάλτσα.

    Ποιος θέλει να τον καταπιεί δολία μαύρη τρύπα?
    Φωνάζει κάθε αριστερός «ρε σύντροφε, σ’τα είπα»

  97. 97: Εγώ σε περίμενα πάντως.

  98. freierdenker said

    72, νομίζω οτι ο ανιδιοτελής ιδεαλιστής είναι ως τύπος ανθρώπου συμπαθής σε όλους. Και απόλυτα δικαιολογημένα. Ως κοινωνία χρειαζόμαστε περισσότερους από αυτούς. Αλλά η πολιτική πράξη με βάση τα ιδεώδη εύκολα γίνεται προβληματική.

    Καταρχήν τα ιδεώδη είναι κάτι εντός μας, ένας τρόπος για να αντιλαμβανόμαστε. Οπότε μπορεί να κατακρίνουμε την πολιτική του ίματζ, ειδικά όταν ίματζ και πραγματικότητα αποκλίνουν, αλλά τουλάχιστον το ίματζ είναι πιο εξωστρεφές, νοιάζεται για το πως βλέπουν τα πράγματα οι άλλοι. Ένα δεύτερο πρόβλημα που βλέπω με την πολιτική των ιδεωδών είναι οτι πολύ συχνά δεν σέβεται τις διαδικασίες. Είναι πολύ εύκολο (ίσως και ιδιαίτερα ευχάριστο) να δεις τον ευατό σου έξω και πάνω από τους κοινούς κανόνες που δεσμεύουν τους άλλους.

    Η άποψη μου είναι ότι αυτό που χρειάζονται οι δυτικές δημοκρατίες αυτή τη στιγμή δεν είναι αριστερά αλλά λαϊκά κόμματα. Αντί για ΣΥΡΙΖΑ θα προτιμούσα έναν Λαϊκό Ριζοσπαστικό Συνασπισμό. Υπάρχει βέβαια ανταγωνισμός από τα δεξιά λαϊκά κόμματα, αλλά και αυτά έχουν τα δικά του ιδεολογικά βαρίδια. Για παράδειγμα, αυτήν την εβδομάδα δυο τέτοια κόμματα κέρδισαν σε Αργεντινή και Ολλανδία, και ένα από τα κοινά τους είναι η λέξη ελευθερία στον τίτλο τους. Αυτό μάλλον είναι ιδεολογικό βαρίδιο, καλώς ή κακώς δεν νομίζω ότι η ελευθερία είναι η πρώτη έννοια των λαϊκών ανθρώπων αυτή τη στγμή. Θέλω να πω, ελεύθερος πολιτικός χώρος για την ώρα υπάρχει.

  99. sarant said

    97 Αχ..
    Τσατ Τζιπιτί, φάε τη σκόνη μας.

  100. loukretia50 said

    Μακάρι να με ενέπνεε για κάτι χαρούμενο.
    Αλλά με τόση γενική μαυρίλα… λέω να κυλιστώ στο βούρκο!

  101. Νέο Kid said

    Αξιολόγηση του τσαττζιμπιτιού για τη Λού:

    Το σονέτο που μοιραστήκατε ακολουθεί τη μορφή ενός κλασικού σονέτου, με 14 στίχους που είναι οργανωμένοι σε τέσσερις τετράστιχα (κουαρτέτα) και ένα δίστιχο (κουπλέτο). Η δομή του σονέτου είναι συχνά χρησιμοποιούμενη στην ποίηση και παρέχει μια οργανωμένη πλατφόρμα για την έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων.

    Όσον αφορά τη γλωσσική ποιότητα, το σονέτο χρησιμοποιεί μια ποιητική γλώσσα με μεταφορικές εκφράσεις και παιχνιδιάρικη χρήση των λέξεων. Παρατηρούνται οι ρίμες μεταξύ των στίχων, οι επαναλήψεις και η ρυθμική ροή που προσδίδουν ένα μουσικό χαρακτήρα στο κείμενο.

    Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η ποίηση είναι υποκειμενική και η αξιολόγηση της εξαρτάται από τις προσωπικές προτιμήσεις και την ερμηνεία του αναγνώστη. Συνεπώς, η απόλυτη αξιολόγηση του σονέτου είναι καθαρά υποκειμενική και εξαρτάται από την αντίληψη και την κατανόηση του καθενός.

    Chat gpt for President! 🤪

  102. Νέο Kid said

    -Γράψε ένα ποίημα για τη Λου!

    Στο βαθύ γαλάζιο του ουρανού,
    Ανθίζει μια λουλουδιαστή Λου,
    Με χαμόγελο γεμάτο ηρεμία,
    Σαν άγγελος από την αιωνιότητα.

    Η Λου, γαλήνια ως το βάθος της θάλασσας,
    Φέρνει στον κόσμο μια αίσθηση ελπίδας,
    Με την αγκαλιά της θεραπεύει πληγές,
    Κι απλώνει γαλήνιο φως στις σκοτεινές νύχτες.

    Η Λου, χορεύει στους ρυθμούς του ανέμου,
    Σαν φεγγοβολημένη νεράιδα στον κήπο,
    Με αγάπη πλάθει ονειρεμένους κόσμους,
    Και με τη μαγεία της ανοίγει παράθυρα προς το άπειρο.

    Λου, όνομα που φέρνει δροσιά και γαλήνη,
    Σε αγκαλιάζει και σε κρατάει κοντά της,
    Σαν θεραπεία για την ψυχή, για την καρδιά,
    Είσαι αγαπημένη, γλυκιά και πολυαγαπημένη Λου μου.

    Σε κάθε ανάσα, σε κάθε στιγμή που περνά,
    Η Λου φέρνει φως, ελπίδα και αγάπη,
    Κι εμείς, οι πιστοί της, την αγκαλιάζουμε,
    Γιατί η Λου είναι απλά η ζωή μας, η αγαπημένη μας.

  103. loukretia50 said

    Δεν έχω λόγια Κίντο!
    (και δε μου συμβαίνει συχνά!)
    Αλλά, ρε συ, γιατί του τόστειλες και του δίνεις ιδέες?
    Φαντάζεσαι να το κάνει πρότυπο?

  104. Εντωμεταξύ, ξεκινώντας τον πρώτο στίχο της Λου, ο νους μου πήγε αλλού:

    Μια ιστορία θα σας πω
    για το κόμμα το κόμμα του φλου,
    που τού ‘λεγες, ρε κόμμα τι τρέχ’ εδώ;
    σού ‘λγε, φλου, φίλε μου, όλα είναι φλου…

  105. Νέο Kid said

    Λού, δεν ξέρω για σένα, εμένα πάντως με πετυχαίνει!

    -Write a sonnet about Νέο Kid. The famous commentator at Sarantakos blog

    In realms of beauty, where the eye does seek,
    A face that captivates, a heart that stirs,
    There comes a man, both gentle and unique,
    Whose charm and grace, the world’s affection spurs.

    His visage, fair as moonlit summer’s eve,
    With features formed by gods’ artistic hand,
    A smile that makes the hearts of all believe,
    In love’s sweet power, as they understand.

    His eyes, like stars that twinkle in the night,
    Hold secrets deep and mysteries untold,
    They sparkle with a wisdom pure and bright,
    A glimpse into a soul of purest gold.

    Oh, Νέο Kid, the paragon of grace,
    The world’s most handsome man, in every trace.

  106. loukretia50 said

    Για όλα θάχει απάντηση το Τσατ -ρα -πάτρα τού
    Κι οι ριμαδόροι ξέμπαρκοι, πια του πεταματού!

    Stazy
    Χμμ! πώς το λεν οι γραμματιζούμενοι? με κάποιους έχουμε κοινές προσλαμβάνουσες!

  107. Αν έχετε χρόνο, απολαύστε αυτό
    https://archive.is/DHzqJ

  108. ΧριστιανoΜπoλσεβίκoς said

    Σωστά τα γράφει το χιώτικο σάιτ, δεν είναι μεζεδάκι, τα ηλιακά φώτα πάνε δυο-δυο στη Χίο!

  109. kolokotronis said

    Η μετάβαση από την φεουδαρχία στον καπιταλισμό χρειάστηκε κάποιους αιώνες:
    ξεκινώντας από την Ιταλία και μετά την χανσεατική ένωση τον 11ο- 12ο αιώνα
    και περνώντας στην Ολλανδία τον 13ο και την Αγγλία τον 14ο,
    κατέληξε στην αγγλική επανάσταση του Κρόμγουελ,
    στην αμερικανική του 1776 και -αποκορύφωμα- στην γαλλική του 1789,
    οπότε και οι καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής επικράτησαν
    και αντικατέστησαν τις φεουδαρχικές:
    «ο δουλοπάροικος μπόρεσε να αποδεσμευτεί από τον αφέντη,
    να προσπαθήσει να γίνει «αφέντης» του εαυτού του (πρώτο στάδιο του καπιταλισμού),
    και μετά (μονοπωλιακό στάδιο του καπιταλισμού) να έχει το «δικαίωμα»
    να διαλέγει αφέντη = να πουλάει την εργατική του δύναμη».

    Η μετάβαση από τον καπιταλισμό στον σοσιαλισμό,
    όπου δεν θα χρειάζονται αφέντες (= εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο),
    πιθανότατα, θα χρειαστεί αντίστοιχα διαστήματα.
    Το ότι ο καθένας από εμάς ζει «μόνον» 70-80 χρόνια, δεν μάς καθιστά το κέντρο της Ιστορίας!

    Η πρώτη «έφοδος στον ουρανό» ήταν η Παρισινή Κομμούνα του 1871, που διάρκεσε 70 ημέρες.
    Η δεύτερη, η Οκτωβριανή Επανάσταση του 1917, που διάρκεσε 70 χρόνια.
    Η τρίτη μπορεί να είναι και η καλύτερη! (πώς λέμε η μακρύτερη).

    @αγαπητέ Κουβάτσο @82,
    το ότι η Οκτωβριανή Επανάσταση ήταν: «προϊόν πραξικοπήματος μιας δράκας επαγγελματιών «επαναστατών»»
    αρνούμαι καν να τo σχολιάσω. Τα ακούω σαν κουβέντες ενός δεξιού έως ακροδεξιού,
    χωρίς εσένα να σε θεωρώ τέτοιον.
    Τραγική κατάληξη για τον πολιτικό χώρο της ΕΚΟΝ Ρήγας Φεραίος,
    στα γραφεία του οποίου, από το 1974 έως το 1980 (τουλάχιστον)
    εδέσποζαν οι αφίσες του Λένιν, και μάλιστα ολόσωμες και ολοτοίχιες!

  110. loukretia50 said

    Ω, Νεοκιντ, νισάφι πια ο πλους της Αραπίας!
    (Ναι, ειν΄κι αυτή μια θάλασσα, καυτή , ονειρική)
    Έχεις σπιρτόζικο το mood και πονηριά σουπίας
    και κάποιο τζίνι φθονερό σε τιμωρεί εκεί

    (αυτό που μπερδεύει τις μπύρες…)

  111. ΣΠ said

    102
    τέσσερις τετράστιχα; Ούτε να μετράει ξέρει, ούτε γραμματική ξέρει το χαζό.

  112. Pedis said

    # 59 +

    Αν αύριο δεν σου απαντήσω στο τηλέφωνο, μαμά. Αν δεν σου πω ότι θα έρθω το βράδι για φαγητό . Αν αύριο, μαμά, βλέπεις ότι δεν φτάνει το ταξί.

    Μπορεί να με βρουν τυλιγμένη στα σεντόνια ενός ξενοδοχείου, σε ένα δρόμο ή σε μια μαύρη σακούλα (Μάρα, Μικαέλα, Μάγιο, Μαριάνα). Μπορεί να με βρουν σε μια βαλίτσα ή πεταμένη σε μια παραλία (Έμιλι, Σίρλεϊ).

    Μη φοβηθείς, μαμά, όταν δεις ότι με έχουν μαχαιρώσει (Λούς Μαρία). Μη φωνάξεις όταν δεις ότι με έχουν σύρει κάτω (Αρλέτ). Μαμάκα, μην κλάψεις αν σου πουν ότι με έχουν παλουκώσει (Λουσία).

    Θα σου πουν ότι ήμουν εγώ, κι ότι δεν φώναξα, κι ότι ήταν τα ρούχα μου, το αλκοόλ στο αίμα μου.

    Θα σου πουν ότι ήταν η ώρα περασμένη, ότι ήμουν μόνη. Ότι εκείνος ο πρώην μου ο ψυχοπαθής είχε τους λόγους του, ότι τον είχα απατήσει, ότι ήμουν μια πουτάνα. Θα σου πουν ότι έζησα, μαμά, ότι τόλμησα να πετάξω πολύ ψηλά σε ένα κόσμο χωρίς αέρα.

    Σου ορκίζομαι, μαμά, ότι πέθανα παλεύοντας.

    Σου ορκίζομαι, αγαπημένη μαμά, ότι φώναξα πολύ δυνατά ενώ πετούσα.

    Θα με θυμάται, μαμά, αλλά θα ξέρει ότι θα είμαι αυτή που θα τον καταστρέψει, γιατί θα με βλέπει στο πρόσωπο όλων εκείνων των γυναικών που θα του φωνάζουν το όνομά μου. Γιατί ξέρω, μαμά, δεν θα το βάλεις κάτω.

    Όμως, όσο κι αν μπορεί να θέλεις να το κάνεις, μην περιορίσεις την αδερφή μου. Μην κρατήσεις κλεισμένες μέσα τις ξαδέρφες μου, μην απαγορεύσεις τίποτα από τις ανιψιές σου. Δεν φταίνε αυτές, μαμά, όπως δεν έφταιξα κι εγώ. Φταίνε αυτοί, φταίνε πάντα αυτοί. Αγωνίσου για τα δικά τους φτερά, αφού τα δικά μου τα κόψαν.

    Αγωνίσου για να είναι ελεύθερες για να μπορούν να πετάξουν ψηλότερα από μένα. Πάλεψε για να μπορούν να φωνάζουν πιο δυνατά από μένα. Για να μπορούν να ζήσουν χωρίς φόβο, μαμά, όπως ακριβώς έκανα εγώ. Μαμάκα, μην κλαίς πάνω στις στάχτες μου.

    Αν αύριο είμαι εγώ, μαμά, αν αύριο δεν γυρίσω, κατάστρεψέ τα όλα.

    Αν αύριο είναι η σειρά μου, μαμά, θέλω να είμαι η τελευταία.

    Cristina Torres-Cáceres, Περουβιανή Αρχιτεκτόνισσα (με αφορμή την γυναικοκτονία της Mara Castilla, 19 χρονών, το 2017 στην Πουέμπλα του Μεξικού)

    https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1929902180359894&id=100000203919880&notif_t=feedback_reaction_generic&notif_id=1525061962446154&ref=bookmarks&_rd&paipv=0&eav=AfYnMsuIFWfammxPelH28kgbUyOUt_5MEBuwVUS_GfaHyMtHrchTCO9PMvdZcwjfpT8&_rdr

  113. nikiplos said

    chatGPT:
    Question: «βρες την ετυμολογία της λέξης κουραφέξαλα»
    Answer:
    Η λέξη «κουραφέξαλα» είναι μια σύνθετη λέξη στα ελληνικά, που αποτελείται από δύο μέρη: το «κουράγιο» και το «φέξαλο».

    Το «κουράγιο» προέρχεται από τη λέξη «κουράγιο» που σημαίνει αντοχή, δύναμη ή αντίσταση σε δύσκολες καταστάσεις.
    Το «φέξαλο» είναι μια διαφορετική προφορική παραλλαγή της λέξης «κεφάλι».

    Έτσι, η φράση «κουραφέξαλα» περιγράφει μια κατάσταση ή κατάσταση κούρασης, αγχος ή άγχους που επηρεάζει κάποιον σε σημείο που του προκαλεί «βαρύ» ή «βαρετό» κεφάλι.

  114. nikiplos said

    Που να ξέρει το chatGPT ότι η λέξη κουραφέξαλα είναι ελληνική:
    κουρά από τα έξαλα…
    δλδ όταν έβγαζαν το πλοίο για να το καθαρίσουν, καθάριζαν τα σκουπίδια από τα έξαλα, ενώ τα ίσαλα είχαν φύκια. Δλδ αν κούρευες τα ίσαλα έβγαζες πράμα. Αν κούρευες τα έξαλα έβγαζες αέρα κοπανιστό.
    Έτσι βγήκε η φράση κουραφέξαλα
    Αλλά που να το ξέρει αυτό το chatGPT…

  115. Μουτούσης Κωνσταντίνος said

    @54

    Παρατήρησα δὲ, κάτι Υet ξεκάρφωτα στὴν ἀρχή τῆς προτάσεως καὶ θεωροῦν φαίνεται οἱ προγραμματιστές του ὅτι ἒτσι τὸ γραπτό περνιέται γιὰ ποίημα . Ἐντάξει , κι ὁ Λόμπσαν Ράμπα ἐμφάνιζε γιέτι στὰ ἒργα του ἀλλά δὲν ἒλεγε ὅτι γράφει σοννέτα .

  116. Τραγουδιέται σε γνωστό σκοπό

    κασελάκι, κασελάκι
    τα παπούτσια γιάλισες
    μα για λούστρο της ψυχής σου
    χρώμα δεν χαλάλισες

    έδωσες το ταληράκι
    ρέστα δεν σου γύρισαν
    δυο ευρώ το ψηφαλάκι
    κάθε σθένος λύγισαν

    τα κουκιά σε βγάλανε
    πρόεδρο στο κόμμα
    μα σου φύγαν αρκετοί
    κι είναι κι άλλοι ακόμα

    τι θα μείνει τελικά
    πια κανείς δεν ξέρει
    σαν κοπάσει να φυσά
    της φυγής τ’ αγέρι

  117. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    115 – «Αλλά που να το ξέρει αυτό το chatGPT»
    Έχεις υπερβολικές γνωσιακές απαιτήσεις από σκάρτα ενός χρόνου βρέφος. Εσύ στην ηλικία του, ίσα που είχες υποτυπώδη επικοινωνία με τους γονείς σου.😊
    Δώστου λίγο χρόνο και θα σε εκπλήξει, ευχάριστα ή «δυσάρεστα» γιατί στην ηλικία που εσύ ξεκίνησες το προνήπιο, αυτό θα έχει τελειώσει το πανεπιστήμιο και θα έχει και ντοκτορά!
    Μέχρι να πάει «πρώτη, άντε δευτέρα» θα μπορεί να διδάσκει σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, και να στελεχώσει την παγκόσμια παραγωγική «μηχανή» πιο αξιόπιστα και πολύ πιο οικονομικά από τους αναξιόπιστους και υπερβολικά κοστοβόρους
    τεμπελχανάδες εθελοντές οικονομικούς σκλάβους.😂

    Όλες οι «λαϊκές» επαναστάσεις, ήταν λογική συνέπεια της τεχνολογικής εξέλιξης, (που, μάντεψε ποιοί την ελέγχουν) και πάντα έβγαζαν στο εργασιακό περιθώριο πολύ περισσότερους απ’όσους έβαζαν στις νέες θέσεις εργασίας που δημιουργούσαν.
    Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι επίκειται με αυτήν την τεχνολογική εξέλιξη.
    Έτσι κι αλλιώς, όπως πάντα, όλα εξαρτώνται, σχεδιάζονται και ρυθμίζονται από τους κεφαλαιούχους. Εμείς είμαστε το μέσον και οι απαραίτητες παράπλευρες απώλειες για την επίτευξη των στόχων τους, κοινώς, οι χρήσιμοι ηλίθιοι που ζουν με ψευδαισθήσεις.😊

    Καλημέρα 💥

  118. Νέο Kid said

    11. Τε κιέρο μούτσο! (Νο worries! Beer Genie is back inside the lamp!)

  119. Γιάννης Κουβάτσος said

    Άσχετο : Νικοκύρη, θα κυκλοφορήσει (ή θα κυκλοφορηθεί; 🙂) τελικά ο τόμος με τα φιλολογικά χρονογραφήματα του Βάρναλη τον (καθιερωμένο) Δεκέμβριο;
    Καλημέρα κιόλας.

  120. Νέο Kid said

    54. Ναι! Η μαθηματική ανικανότητα του Chat gpt είναι απίστευτη! Τουλάχιστον αυτών που είναι free. Ίσως να υπάρχουν κάποια που χρεώνουν, που κάτι στοιχειώδες να μπορούν να κάνουν… δεν ξέρω.
    Ίσως μια ένδειξη ακόμα ,στην «αιώνια» φιλοσοφική διαμάχη «είναι τα μαθηματικά ανακάλυψη (ήδη υπαρχουσών αληθειών) ή εφεύρεση; » προς την κατεύθυνση της εφεύρεσης.
    Το μποτάκι θέλει πολλά ψωμιά για να αρχίσει να εφευρίσκει!
    Οι Νέο-Λουδίτες ( σαν το Λάμπρο μας καλή ώρα!) μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι για πολλά τέρμηνα ακόμα.
    Θέλει πολλά ψωμιά (που δεν είναι και βέβαιο οτι υπάρχουν δηλαδή…) να φάει ακόμα.

  121. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    121 ΧΑ, έχεις πολύ πλάκα.😂 Αποκαλείς εμένα νεολουδίτη που είμαι υπέρμαχος της τεχνολογικής εξέλιξης, κι όχι τον εαυτό σου που την φθονείς και την υποτιμάς, και κυρίως, δεν μπορείς να δεις τις μέχρι τώρα συνέπειες της στους πολλούς, πέρα από τον στενό εργασιακό σου ορίζοντα.
    Όσοι (λίγοι) είναι σαν κι εμένα, ανέκαθεν κοιμόντουσαν ήσυχοι γιατί προσαρμόζονται γρήγορα στις εξελίξεις. Εσείς θα βλέπετε σύντομα εφιάλτες (βασικά οι νεώτεροι, εσείς τα έχετε φάει τα εργασιακά ψωμιά σας) γιατί ζείτε με την ψευδαίσθηση του αναντικατάστατου.😊

  122. Νέο Kid said

    Δε «φθονώ» την τεχνολογική εξέλιξη ανόητο παιδάριο νεολουδιτάριο!
    Απλά δεν πιστεύω -όπως εσύ- ότι θα καπελώσει ποτέ τον άνθρωπο , ούτε πιστεύω -όπως εσύ- ότι θα οδηγήσει σε εκατόμβες ανέργων και εξαθλιωμένων . Αν ποτέ υπάρξει αληθινή τεχνητή νοημοσύνη (μακάρι!) μπορεί τουναντίον να οδηγήσει σε μια δίκαια και αξιοπρεπή για όλους κοινωνία!

  123. sarant said

    Καλημέρα από εδώ σε νεολουδίτες και μη!

  124. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    123 – Καταρχάς αφελή νεανία (είσαι μικρότερος μου😊) δεν έχω πει ΠΟΤΕ πως θα καπελώσει τον άνθρωπο, ίσως αργότερα αν και όταν υπάρξει αληθινή ΤΝ.
    Για το ότι αυτός ο αλγόριθμος (δεν παίζομαι 😊) θα δημιουργήσει εκατόμβες ανέργων, είναι απολύτως βέβαιο, η ιστορία (που δεν διδάσκει) και η πραγματικότητα (που βολικά αγνοείς) αυτό δείχνουν.
    Ένα απλό παράδειγμα, (από τα πολλά) είναι το τρακτέρ και η θεριστική μηχανή που δημιούργησαν ελάχιστες θέσεις σε σχέση με αυτές που κατήργησαν.
    Το άλλο και τραγικότερο, είναι τα 2/3 του παγκόσμιου πληθυσμού που περισσεύουν εργασιακά και λιμοκτονούν. Αναρωτήθηκες ποτέ σου γιατί; Όχι φυσικά, άλλωστε, εκτός του ότι ζεις με την ψευδαίσθηση της αναντικάστατης ικανότητας σου, δεν ανήκεις σ’ αυτούς αλλά, στο ευνοημένο 1/3, και πέρα από μερικά ανέξοδα συγκινησιακά ευχολόγια (έχεις και μια προοδευτική ιδεολογία να υποστηρίξεις) ούτε καν σ’ ενδιαφέρει αν υπάρχουν.

    Τόσα ταξίδια κάνεις, μη πας μακριά, πήγαινε μέχρι το Κάιρο και θα δεις εκατομμύρια εξαθλιωμένους να περιφέρονται χωρίς σκοπό στην ζωή τους. Πιο νότια, είναι ακόμη χειρότερα.

    Θα έμπαινα στον κόπο να σου εξηγήσω πώς και γιατί συμβαίνει αυτό, αλλά αποκλείεται να καταλάβεις, έχει κλειδώσει η σκέψη σου (έχουμε κι ένα παρελθόν ασυνεννοησίας 😂). Ίσως τώρα που η πραγματικότητα θα αγγίξει κι εσένα, να το αντιληφθείς αλλά, πολύ αμφιβάλλω. ΤΊΠΟΤΕ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΊΣΤΗ!

    Πάω για τρέξιμο, εσύ πήγαινε για καφέ και τσιγάρο.😊

    Καλημέρα

  125. Χαρούλα said

    #113 Pedis
    Υποκλίνομαι με βουρκωμένα μάτια στην Cristina Torres-Cáceres,
    και ευχαριστώ πολύ εσένα για την μεταφορά

  126. Νέο Kid said

    123. Αυτός είναι κι ο λόγος που οι Musks αυτού του κόσμου τρέμουν την αληθινή τεχνητή νοημοσύνη (αυτή που θαχει συνείδηση δηλαδή) και διασπείρουν διά των λογιώ λογιώ λακεδων τους (μεταξύ των οποίων δυστυχώς και επιστήμονες…) την κατατροφολογία και τον πανικό ,και ο terminator έρχεται! Καταστρέψτε τον πριν γεννηθεί κλπ,κλπ. Γιατί είναι αρκετά έξυπνοι ώστε να καταλαβαίνουν ότι μια αληθινή τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί παρά να ειναι κομμουνίστρια!
    Το singularity όμως δυστυχώς για μας αργεί.. Αν το επιτρέψει ποτέ ο Κουρτ Γκαίντελ ,θα είναι μέρα χαράς και λύτρωσης για τον πλανήτη.
    Για αυτό Λάμπρε αποτίναξε τον λουδιτισμό σου και σταμάτα να παίζεις το καταστροφολογικό παιχνίδι των κεφαλαιούχων!

  127. Νέο Kid said

    Ναι ρε! Εσένα περιμέναμε εδώ μέσα να μας ανοίξεις τα μάτια ότι υπάρχει ανισότητα και πείνα στον κόσμο!
    Όσο για το τρακτέρ και τη θεριζοαλωνιστική… αυτό που γράφεις δεν είναι μόνο γκροτέσκο. Δεν είναι καν λάθος! Το τρακτέρ δε δημιούργησε «ανέργους» ,δημιούργησε ελεύθερους!

  128. Pedis said

  129. Pedis said

    # 126 – 🫶

    (Αν παρ’ ελπίδα τη δει λ.χ. κι η Λουκρέτσια, η μετάφραση μπορεί να βελτιωθεί.).

  130. Νίκος Κ. said

    93 [Ανεξαρτήτως των επιτυχιών τους σε επιμέρους τομείς, σε θέματα δημοκρατίας, ελευθερίας και ανθρώπινων δικαιωμάτων απέτυχαν παταγωδώς]

    Δεν είναι πάντα έτσι. Το Βιετνάμ (με τους 100 εκατομμύρια κατοίκους) δεν θα το χαρακτήριζα «αποτυχία σε θέματα δημοκρατίας, ελευθερίας και ανθρώπινων δικαιωμάτων», εκτός αν η «δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα» συμπεριλαμβάνουν και το καθεστώς της αποικιοκρατίας, άντε με κάτι «ψευτοεκλογές» για ξεκάρφωμα. Το έλεγε η ψυχή τους και το ήθελαν αυτό που έκαναν. Θεωρώ τον Χο Τσι Μινχ από τις πιο σεβαστές ιστορικές προσωπικότητες.
    Όμως το ερώτημα παραμένει: γιατί χρειάστηκε να αλλάξουν την οικονομική τους ρότα; (Ή αλλιώς: μήπως καλά έκαναν που την άλλαξαν;).

  131. loukretia50 said

    130. Είναι τόσο συγκλονιστικό στην απλότητά του , που δε χρειάζεται καμιά παρέμβαση.
    Είναι το κείμενο που εύχομαι να μην είχε ποτέ λόγο να γραφτεί.
    Άλλωστε η μετάφραση είναι ακριβής.
    Μερσί.

  132. Pedis said

    # 132 – ΟΚ. Ευχαριστώ, καρίσσιμα.

  133. Γιάννης Κουβάτσος said

    131: Δεν ξέρω κανένα μονοκομματικό καθεστώς, οποιασδήποτε αποχρώσεως, που να σέβεται την δημοκρατία, την ελευθερία και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Λείπουν σ’ αυτά τα καθεστώτα οι απαραίτητες ασφαλιστικές δικλίδες και τα αντίβαρα. Ο Χο Τσι Μινχ σεβαστός ως ηγέτης του αγώνα κατά της αποικιοκρατίας, αλλά το καθεστώς που εγκαθιδρύθηκε μετά είναι άλλη ιστορία.

  134. Pedis said

    Επιλεκτικές ευαισθησίες της κ. Σακελλαροπούλου;
    https://www.efsyn.gr/politiki/paraskinia/412946_epilektikes-eyaisthisies-tis-k-sakellaropoyloy

    Συγκεκριμένα, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας έκανε λόγο για «τρομακτική αγριότητα κατά των γυναικών στις εμπόλεμες ζώνες, όπως συνέβη στην Ουκρανία, όπως είδαμε πρόσφατα να συμβαίνει στην αποτρόπαιη τρομοκρατική επίθεση της Χαμάς κατά αμάχων στο Ισραήλ».

    Είναι εμφανές ότι η κ. Σακελλαροπούλου αναφέρθηκε μονομερώς σε όσα συμβαίνουν στη Μέση Ανατολή, καθώς παρέλειψε να συμπεριλάβει στο σχόλιό της τις φονικές επιθέσεις του ισραηλινού στρατού κατά Παλαιστίνιων αμάχων. Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας της Χαμάς, από τους 12.800 Παλαιστίνιους που έχουν σκοτωθεί μέχρι σήμερα από την έναρξη των συγκρούσεων στις 7 Οκτωβρίου του 2023, οι 3.500 είναι γυναίκες.

    Το … ελπιδοφόρο μήνυμα είναι όμως ότι λόγω του φύλου της Προέδρου μπορεί να περιοριστούν οι αυταπάτες.

  135. stodgialohtinos said

    Πέδη μην κανεις τον χαζό. Αν οι παλαιστίνιοι είναι ανθρώπινα ζώα, όπως εν τοις πράγμασι δέχεται όλος ο πολιτισμένος κόσμος, οι παλαιστίνιες είναι κάμποσα σκαλιά πιό κάτω. Γιατί να ασχοληθεί η ποντίκω?

  136. loukretia50 said

    Μα πώς να βγάλουν στο σφυρί
    τη ράτσα τη φαρμακερή?
    Οι άλλοι δεν πληρώνουν.
    Γι αυτό και τη σκοτώνουν

  137. fry said

    Μια ερωτηση προς φιλους του ιστολογιου: γιατί λέμε ο νεοεκλεγείς πρόεδρος, ο εκδοθείς τομος αλλά ο προσεχΗς μηνας και ο αληθΗς λογος; Μπορειτε να με κατευθυνετε (τι μερος του λογου ειναι αυτες οι λεξεις κλπ);

  138. sarant said

    138 Tα μεν (εκδοθείς κτλ) είναι μετοχές αορίστου, τα δε (προσεχής, αληθής) επίθετα. Ο εκδοθείς,, του εκδοθέντος, τον εκδοθέντα, ο αληθής, του αληθούς, τον αληθή.

  139. ΛAMΠΡΟΣ said

    127 – Ρε συ κίντο, έχει καταντήσει κουραστικό να γράφω άλλα, και να απαντάς ότι έχεις προαποφασίσει, ή να το πώ αλλιώς, ότι σου υπαγορεύει η συναισθηματική σου νοημοσύνη, που αρνείσαι μεν την ύπαρξή της αλλά, είσαι η αδιάσειστη απόδειξή της.
    Είναι πάνω από πέντε χρόνια που κρατάει αυτή ιστορία, από τότε λέω συνεχώς πως δεν μιλώ για γενική – αληθινή νοημοσύνη αλλά, γι΄αυτό Τ.Ν ή όπως αλλιώς ονομάζεται, κι όσο κι αν δεν το πιστεύεις θα βγάλει πάαααρα πολύ κόσμο εκτός εργασίας σε όλες τις ειδικότητες, ήδη έχει βγάλει, (πχ, χιλιάδες τραπεζικούς υπαλλήλους και ΚΑΝΕΝΑ κόμμα δεν έχει μιλήσει) απλά δεν το έχεις αντιληφθεί γιατί δεν σε αφορά.

    Οι Μάσκς αυτού του κόσμου δεν τρέμουν καθόλου για τίποτα, αυτές είναι φαντασιώσεις των μουζίκων. Αυτοί καθορίζουν το μέλλον μας πολύ πρίν καν μάθουμε την λέξη μέλλον. Αν πρόσεξες την ειδησεογραφία, θα είδες πως έγιναν απεργίες στην ΤΕΣΛΑ Σουηδίας https://www.insider.gr/epiheiriseis/299659/mask-einai-trela-ayto-poy-symbainei-me-tis-apergies-ton-ergazomenon-tis-tesla
    και στην ΑΜΑΖΟΝ τώρα στην black friday
    https://www.capital.gr/diethni/3751881/apergies-se-perissoteres-apo-30-xores-stin-amazon-com-en-meso-black-friday/- κι όσο κι αν κάποιοι πανηγυρίζουν, αυτό θα λειτουργήσει ως πρόσχημα για την επιβολή των ρομπότ που ήδη υπάρχουν, εξελίσσονται και ΚΥΡΙΩΣ, κατασκευάζονται από την εταιρεία του Μασκ -https://www.insider.gr/epiheiriseis/221268/elon-mask-entos-toy-2023-i-kataskeyi-toy-anthropoeidoys-rompot-optimus-apo-tin με το απόλυτο επιχείρημα, ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ χωρίς καθυστερήσεις από τους αχάριστους εργαζόμενους που, ενώ τους δίνουμε δουλειά, ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ.

    Όπως (ελπίζω να) βλέπεις, δεν είμαι ΚΑΘΟΛΟΥ λουδίτης, απλά δείχνω την πραγματικότητα που αρνείστε να δείτε η δεν σας αφήνει η Σ.Ν σας.
    Όταν αλλάζουν οι συνθήκες φίλε μου, αλλάζω κι εγώ αλλιώς θα με φάει το μαύρο σκοτάδι. Εσύ-εσείς;

    128 – Δεν σου δείχνω την υπάρχουσα ανισότητα και πείνα αλλά, την έλλειψη επίγνωσης που έχεις – έχετε γι΄αυτή την πραγματικότητα.
    Όλοι γνωρίζουμε τι είναι οι ΑΜΕΑ, πόσοι έχουμε επίγνωση; Κρίνοντας από την γενική συμπεριφορά μας, ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ, που δεν αλλάζουν την από δύσκολη έως τραγική πραγματικότητα των ΑΜΕΑ.
    Το ίδιο συμβαίνει και με τους απελπισμένους αυτού του διεστραμμένου κόσμου, γιατί, άλλο είναι να βλέπεις κάποιον να πεινάει (ειδικά από την τηλεόραση και μάλιστα τρώγοντας, για τέτοια καταναλωτική αποκτήνωση μιλούμε) κι άλλο να μην έχεις εσύ να φάς.

    «Το τρακτέρ δε δημιούργησε «ανέργους» ,δημιούργησε ελεύθερους!»
    Το ίδιο θα κάνει και η Τ.Ν ή μάλλον ο αλγόριθμος, ρώτα και τους τραπεζικούς υπαλλήλους που ελευθερώθηκαν.

    Arbeitslosigkeit macht frei

  140. ΣΠ said

    https://en.wikipedia.org/wiki/Technophobia

  141. Πέπε said

    140
    > Arbeitslosigkeit macht frei

    Ώπα μάστορα, μας ψάρωσες τώρα. Δε μας έχεις συνηθίσει να σπρεχάρεις το φρίτσικο. Πάλι καλά που έχουμε και τα μεταφραστήρια, είτε είναι αυτά τεχνητή νοημοσύνη είτε όχι (μη μου το εξηγήσεις τώρα), και πιάσαμε το νόημα.

  142. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    142 – Δεν σπρεχάρω τίποτα, το έκανε η τ.ν για μένα κι εγώ απλώς πουλάω μούρη.😊
    Εν τω μεταξύ, οι Κινέζοι (έχουμε μια μικρή παροικία εδώ στον Γέρακα) έχουν κάτι φωνητικά μεταφραστήρια που μεταφράζουν τα κινεζικά σε ελληνικά. Δεν είναι κι ότι πιο αξιόπιστο αλλά, συνεννόηση γίνεται. Δεν είχα ξαναδεί τέτοιο μαραφέτι.
    Λες να καταργήσουν τους μεταφραστές και τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών σε μερικά χρόνια;
    Μπα, εγώ δεν το νομίζω, γιατί, είναι χαζά.

  143. ΣΠ said

    ხელოვნური ინტელექტი ეხმარება მუშაკს

  144. Τόχω γράψει πολλές φορές: αν κάποιος πιστεύει σε (έχειπαγιωμένη ιδέα για) κάτι, ό,τι και να του λες δεν του αλλάζεις την πίστη. Όσο και να του δείχνεις πως έχει λάθος, πάντα θα βρίσκει κάτι να το δικαιολογήσει με βάση τα πιστεύω του.
    Π.χ. Το παραπάνω είναι ένα πιστεύω δικό μου. Ακόμα κι αν βρεθεί αντιπαράδειγμα, εγώ θα το δικαιολογήσω με το ότι αυτός που άλλαξε δεν ήταν πραγματικά πιστός!

    Ο νοών νοείτο.

  145. ΣΠ said

    145
    Θα σου πω ένα αντιπαράδειγμα. Ο Λάμπρος έχει καταφερθεί επανειλημμένα κατά της πίστης προς οτιδήποτε, παρ’ όλα αυτά με τίποτα δεν αλλάζει γνώμη για κάτι. 🙂

  146. 146 Στα λόγια μου έρχεσαι. Πιστεύει πως δεν πιστεύει 🙂

  147. Pedis said

    # 136 – Πέδη μην κανεις τον χαζό. Αν οι παλαιστίνιοι είναι ανθρώπινα ζώα, όπως εν τοις πράγμασι δέχεται όλος ο πολιτισμένος κόσμος, οι παλαιστίνιες είναι κάμποσα σκαλιά πιό κάτω. Γιατί να ασχοληθεί η ποντίκω?

    Αναγνώρισε όμως, μικρόψυχε, την απλότητά της, ότι δεν έχει την παραμικρή φιλοδοξία -δεν της περνάει καν από το μυαλό- να υπηρετήσει, με ρητορικά τεχνάσματα έστω, την υστεροφημία της.

  148. voulagx said

    #144 @ΣΠ: ხელოვნური ინტელექტი ქართულად საუბრობს?

  149. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    146 – Ό,τι πείς.

    147 – Μια μικρή και ασήμαντη λεπτομέρεια, παραδείγματα και αποδείξεις, φέρνω μόνο εγώ, εσείς μόνο αδιάσειστα ευχολόγια.

    Η ακλόνητη σιγουριά και βεβαιότητα του 20% είναι η στέρεη βάση της ελίτ.
    Έτσι ήταν πάντα, κι έτσι συνεχίζει να είναι.

    Αγάπη ειρήνη και ευτυχία για όλους.❤️

    Καλημέρα 💥

  150. Pedis said

    那里 想 这 屁股

    (Ta thelei ki o kolos sas)

  151. stodgialohtinos said

    148# Κοίτα, το κοινό του (παγκοσμίως παιζόμενου) έργου γουστάρει, δεν θα έβαζε ποτέ ζήτημα υστεροφημίας για την ΠτΔ που ευλόγησε το τείχος και πρόταξε τα στήθη της στα μπουλούκια εισβολέων στον Έβρο. Μόνο οι συνήθεις ύποπτοι θα γκρινιάζουνε, ως συνήθως.

  152. stodgialohtinos said

    151, 152
    Και, για να γίνω πιο σαφής, जलाद्रक्षेत्तैलाद्रक्षेद्रक्षेच्छिथिलबन्धनात्

  153. Pedis said

    # 153 – Ε, πέστο έτσι ρε πατρίδα!

    # 152 – Σύμφωνοι, αλλά αυτό ήθελα να πω διακριτικά είναι ότι, παρόλη τη θεσμική θέση που κατέχει, δεν έχει υποπτευτεί καν ότι μπορεί να υπάρχουν κάποιες ελάχιστες απαιτήσεις στυλ.

  154. ΣΠ said

    เขาไม่เพียงแค่พูดภาษาจอร์เจียเท่านั้น แต่แปลเป็นไทยได้

  155. ΣΠ said

    150
    Αποδείξεις; Ποιες αποδείξεις;

    Καλημέρα κι από μένα.

  156. stodgialohtinos said

    154# Μα, η παρέα της έχει τον ίδιο στυλίστα και μια χαρά τα πάει, σαρανταένα τακατό.

  157. stodgialohtinos said

    156# Τρέχω για ποπκόρνια.

  158. 150 Ποιος σι μλα τσι μλιέσι, ποιος σι κνα τσι κνιέσι; Εγώ γενικά μίλησα. Αν αναγνωρίζεις τον εαυτό σου σ’ αυτά που έγραψα, πάω πάσο, αλλά τότε απλά επιβεβαιώνεις τη δική μου πίστη!

  159. Να συμπληρώσω στο δικό μου 145. Το ότι κάποιος πιστεύει κάπου, δεν αποκλείει την μεταστροφή του στο ακριβώς αντίθετο (π.χ. να δούμε τον Μπλογκ ισλαμοτζιχαντιστή). Μόνο που αυτό δεν γίνεται με την πειθώ. Κάτι άλλο είν’ αυτό που κάνει το κλικ. Κι η πλάκα είναι πως και στη μια θέση και στην άλλη είναι απόλυτος πως αυτό που πιστεύει και προβάλλει είναι το σωστό (για να μην αποκοβόμαστε απ’ το ιστολόγιο, στην επόμενη δημοσίευση έχει γίνει μπόλικος λόγος για τον Γεωργαλά που από ινστρούχτορας του ΚΚΕ έγινε υμνητής της χούντας. Είμαι σίγουρος πως και στις δυο θέσεις πίστευε αυτό που διακήρυττε. Δεν υποδυόταν κάποιο ρόλο).

    Καλημέρα

  160. Pedis said

    # 157 – Για υστεροφημία μίλησα, στην Πολιτική Ιστορία της χώρας, όχι όσοι παίρνουν την εξουσία αποκλειστικά ως μπιζναδώροι.

  161. Pedis said

    161 -> «όχι για όσους παίρνουν την εξουσία» : ερράτα κόρριτζε

  162. # 128, 140

    Σχετικά με τους ΑΜΕΑ που ανέφερε ο Λάμπρος έχω να πω δυο λόγια ως έχων την σχετική εμπειρία…

    Οντως είναι δύσκολο για τους άλλους να καταλάβουν τι γίνεται , δεδομένου πως ο ΑΜΕΑ δεν υποφέρει σε όλες τις περιπτώσεις συνεχώς και κυρίως όταν υποφέρει απομονώνεται. Μου θυμίζει μια (αξέχαστη ) εμπειρία όταν στα 16 μου κόλησα κοκκύτη. Ημουνα γενικώς μια χαρά και να με κλαίνε οι ρέγγες όταν μ’έπιανε βήχας. Με αυτό το δεδομένο ζήτησα από τον γυμναστή να μην κάνω το τροχάδην στο ζέσταμα αλλά αυτός δεν με πίστευε γιατί ήμουνα κοπανατζής και με απείλησε με απουσία αν δεν τρέξω. Ημουνα ήδη σε άσχημη θέση λόγω απουσιών, οπότε έτρεξα, μ’ έπιασε βήχας, λιποθύμησα κι ο γυμναστής με πήγε έντρομος στο Α’ βοηθειών από την Κωλέττη στην Γ’ Σεπτεμβρίου (τότε). Τρόμαξε τόσο που μετά κάποιες μέρες που είχα αναρρώσει πλέον δεν με άφηνε να κάνω γυμναστική.

  163. stodgialohtinos said

    161# Επιμένω: Ο πθ περνάει καλά και δεν φαίνεται να νοιάζεται για την υστεροφημία του. Αυτή γιατί να νοιαστεί? Εδώ αποκαθίστανται σιγά-σιγά ο Μεταξάς και οι κολονέλοι, η ποντίκω θα μαράνει τον ιστορικό του μέλλοντος?

  164. # 160

    Μην είσαι τόσο σίγουρος. Είχα ακούσει πως επί χούντας αρθρογραφούσαν τον Ελευθ. Κόσμο αριστεροί δημοσιογράφοι.
    Γενικά «πετυχημένος» πολιτικός ή αρθρογράφος είναι αυτός που βρίσκει επιχειρήματα υπέρμιας ιδέας χωρίς κατ’ ανάκη να την πιστεύει

    Ούτε ο Σαλπιγγίδης ήτανε βάζελος όταν έβαζε γκολ στον ΠΑΟΚ ούτε παόκι όταν σκόραρε εναντίον του βάζελου.

  165. 165 Μα δεν μιλάμε για τα επαγγελματικά. Όταν δουλεύεις κάπου, αν δεν κάνεις τη δουλειά που πρέπει, χάνεις το μεροκάματο. Αλίμονο.

  166. # 166

    Μα και του Γεωργαλά η δουλειά ήταν να αρθρογραφεί και να κάνει διάλογο-προπαγάνδα με τους φοιτητές, δεν ξέρω αν είχε άλλους πόρους

  167. Pedis said

    # 164 – Πάλι: ο ΠΘ, ως εργολάβος, θέλει να γίνει η δουλειά του. Punto.

    Στην ΠτΔ, ως θεσμική γλάστρα που είναι, θα της πήγαινε ένα πιο δουλεμένο ρητορικό στυλ. Αν το είχε … (Μου κάνουν εντύπωση (όχι θετική) οι δυνατότητές της.)

  168. voulagx said

    #155: ขอขอบคุณสำหรับข้อมูล.

  169. sarant said

    155-169 Κακό μπελά ανοίξατε 🙂

  170. stodgialohtinos said

    168# Η ΠτΔ νιώθει ασφαλής στις τοποθεσίες Ηρώδου Αττικού και Μέγαρο Μαξίμου.
    Αγαπητέ: Αισθάνομαι ότι τις απόψεις μας τις χωρίζει αγεφύρωτο χάος. Σε άλλες εποχές θα σας καλούσα σε μονομαχία.

    169# Πέστου τα, να μαθαίνει.

  171. Μαρία said

  172. stodgialohtinos said

    172# Ωραίο τραπεζομάντηλο.

  173. loukretia50 said

    Amici, nimium nobis est
    cum cyrillicus
    non satis est quod sustinemus
    tuum
    binelicus?

  174. voulagx said

    Για τους Λουκρήτες που δεν κατέχουν Λατινικά ρίχνω μια μετάφραση:

    Φίλοι, είναι πάρα πολύ για εμάς
    με κυριλλικό
    δεν φτάνει που αντέχουμε
    τα δικα σου
    δίκοπο;

  175. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    156 – Έλα ντε!🤔

    158 – Μπά, το μόνο που θα κερδίσεις, είναι να ανεβάσεις την ήδη τιγκαρισμένη χοληστερίνη σου, και έρχεται και σύναξη με τσίπουρα οσονούπω.

    159 – Ζανού, εγώ στο 147 απάντησα που απάντησε στο 146 του ΣΠ. Αν μίλησες γενικά, ό,τι νερό πιείς στην επόμενη σύναξη, δικό μου, αν όχι, ό,τι φάω και πιώ, δικό σου.😊 Η δικαιοσύνη μίλησε!😂

  176. Γιάννης Κουβάτσος said

    160: Προφανώς και ο καθένας έχει δικαίωμα να αλλάζει άρδην απόψεις, πολιτική τοποθέτηση κ.λ.π. Όλα μπορεί να τα αλλάξουμε (εκτός από ομάδα, βέβαια 🙂). Το θέμα είναι αν αυτή η αλλαγή είναι γνήσια ή καιροσκοπική. Ο Γεωργαλάς εξαργύρωσε την αλλαγή του, αποκτώντας δόξες και μεγαλεία επί χούντας. Οι παλαιότεροι τον θυμόμαστε ως τον «τηλεοπτικό γόη» που έκανε χουντική προπαγάνδα. Υποθέτω ότι και, αντίστροφα, πολλοί αντικομμουνιστές θα μεταλλάσσονταν σε φανατικούς κομμουνιστές, αν η έκβαση του εμφυλίου ήταν διαφορετική και η Ελλάδα γινόταν «λαϊκή δημοκρατία». Αρριβισμό βρομάνε αυτές οι κωλοτούμπες.

  177. loukretia50 said

    175. δεν είναι «δίκοπο» αγαπητέ
    «binelicus» είναι ορίτζιναλ και τονίζεται στην παραλήγουσα!
    (α ρε κορέχτορα!)

  178. loukretia50 said

    Κυριλλίκους – μπινελίκους
    γκουγκλοκαραγιοζιλίκους

  179. Παναγιώτης Κ. said

    177. Συνέβη με τους χουντικούς που προσχώρησαν στο Πασόκ το 1977.

  180. Παναγιώτης Κ. said

    Γιατί άλλαξε η μορφή παρουσίασης του σχολίου μου δεν το κατάλαβα.

  181. Παναγιώτης Κ. said

    Εντάξει! Βρήκα άκρη.:)

  182. ΛΑΜΠΡΟΣ said

    181 – Μη δίνεις σημασία, ένας αλγόριθμος είναι. 😉

    A όταν έκτιζαν τα τείχη πώς να μην προσέξω. Aλλά δεν άκουσα ποτέ κρότον κτιστών ή ήχον. Aνεπαισθήτως μ’ έκλεισαν από τον κόσμον έξω.

  183. ΣΠ said

    Είναι περσινό αλλά τώρα το είδα. Διαβάζω τον τίτλο «Έφυγε ο θρυλικός Φόντακας», βλέπω και την φωτογραφία και λέω «αμάν, πέθανε ο Γιώργος Σιδέρης». Διαβάζω το κείμενο και βλέπω ότι αυτός που πέθανε είναι ο τότε συμπαίκτης του και -αν δεν κάνω λάθος- ανιψιός του Νίκος Σιδέρης. Έχει περάσει πάνω από χρόνος και ακόμα δεν έχουν πάρει είδηση την μακάβρια γκάφα τους.

    http://www.tsouxtra.gr/%CE%AD%CF%86%CF%85%CE%B3%CE%B5-%CE%BF-%CE%B8%CF%81%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%86%CF%8C%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BA%CE%B1%CF%82/

  184. Μαρία said

    ..

    https://twitter.com/nikosarantakos/status/1729568002922750421

    δοκιμή

  185. sarant said

    Μπα. δεν το βγάζει εδώ, μόνο το λινκ

  186. Μαρία said

  187. Αγγελος said

    Μαρία, πώς κατάφερες κι έβαλες εικόνα (και όχι λίκνο) μέσα στο σχόλιό σου; Πολλοί δοκιμάσαμε αλλά δεν το καταφέραμε ακόμα!

  188. Αγγελος said

    Α, μάλιστα, τώρα βλέπω ότι επανήλθε η παλιά φόρμα για τα σχόλια! Άδικος ο πανικός!

Σχολιάστε