Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου, για τη γλώσσα, τη λογοτεχνία και… όλα τα άλλα

Το σαββατιανό σταφύλι του Βάρναλη

Posted by sarant στο 10 Αυγούστου, 2015


Το άρθρο που θα διαβάσετε σήμερα, το είχα προγραμματίσει για χτες που θα ήταν ακριβώς η επέτειος -αλλά η θλιβερή επικαιρότητα επέβαλε να μετατεθεί κατά μία ημέρα, καθώς χτες τίμησα τη μνήμη του Μιχάλη Λιαρούτσου που μας άφησε πρόσφατα.

Πρόκειται λοιπόν για ένα χρονογράφημα αφιερωμένο στα σαββατιανά σταφύλια, που το δημοσίευσε ο Κώστας Βάρναλης στην εφημερίδα Πρωία στις αρχές της Κατοχής, δηλαδή πριν ενσκήψει η φονική πείνα -και πιο συγκεκριμένα στις 9 Αυγούστου 1941, πριν από 75 χρόνια και μία μέρα. Ο Βάρναλης δεν τσιγκουνεύεται τους ύμνους και το λυρικό ύφος για μια παρακατιανή, λαϊκή ποικιλία, όπως είναι το σαββατιανό, που μάλιστα το βρίσκει ανώτερο από τα «σταφύλια πολυτελείας».

savatianoΣτο ιστολόγιο έχουμε ανεβάσει πολλά άρθρα για διάφορα οπωρικά, λείπει όμως ένα άρθρο για το σταφύλι γενικώς. Έχουμε όμως δημοσιεύσει άρθρο για τη σταφίδα, καθώς και για τα φρασεολογικά του αμπελιού. Οπότε, ας συμπληρωθεί η τριάδα με το σαββατιανό και με μιαν άλλη ευκαιρία θα δημοσιεύσουμε και το γενικό άρθρο.

Όπως συνήθιζε στα χρονογραφήματά του, ο Βάρναλης και εδώ έχει αναφορές στην αρχαία γραμματεία. Δεν ξέρω αν ήταν όλες οικείες στους αναγνώστες του, πάντως στο τέλος λέω δυο λόγια για τις αναφορές αυτές -κι έχω και μια απορία μου.

Το σαββατιανό σταφύλι

Έκανε προχθές την πρώτη του θριαμβευτική είσοδο στην πρωτεύουσα «επί πώλου όνου» το σαββατιανό: ο βασιλιάς των σταφυλιών –κι ας είναι το λαϊκότερο απ’ όλα τα σταφύλια— καβάλα επάνω στο βασιλιά των τετραπόδων – κι ας είναι το ταπεινότερο απ’ όλα τα τετράποδα!

Αν δεν υποδέχτηκε ο λαός μετά βαΐων και κλάδων τον «ιερό» καρπό των αρχαίων και το «ιερό» ζώο της Γραφής κι αν δε στρώσανε τα προικιά τους οι κοπέλες και τα σακάκια τους οι άντρες για να πατήσουν οι δύο μεγαλειότητες, όμως η αυγή έστρωσε με τριαντάφυλλα το δρόμο τους κι όταν έσκασε ο πρώτος ήλιος, η σκόνη έγινε «ψήγματα χρυσού», η άσφαλτος έβενος και τα ξεράγκαθα εφτάφωτες λυχνίες.

Και πέρασε κάτω από βαθύσκιωτες ελιές και κάτω από μυροβόλα πεύκα κουβαλώντας το πολύτιμο φορτίο του ο κυρ-Μέντιος και η σοβαρή του επισημότητα φανέρωνε πως είχε πλήρη επίγνωση του υπέρτατου αγαθού, που έφερνε στους ανθρώπους από την γην «την θελκτήν». Και είναι φυσικό αυτό. Γιατί ο πρόγονός του, η περίφημη όνος του Βαλαάμ[2], είχε το χάρισμα να βλέπει τον αόρατο «άγγελον θεού» και να μιλεί μαζί του. Και να καταλαβαίνει.

Κι όταν σταμάτησε η πομπή στις έξι το πρωί την πλατεία Κολωνακίου, έτρεξε ο κόσμος να τιμήσει το «πρώτο» σταφύλι. Πρώτο γιατί ωριμάζει πριν απ’ όλα τ’ άλλα (η μαύρη σταφίδα και η σουλτανίνα δεν είναι σταφύλια!) και «πρώτο» γιατί το σαββατιανό είναι το καλύτερο σταφύλι. Γιατί έχει άφθονο χυμό, πολλή ζάχαρη και λεπτό άρωμα, που δεν τα έχουνε τα άλλα σταφύλια πολυτελείας, που τα περισσότερα απ’ αυτά είναι σκάρτα. Ενώ το σαββατιανό δεν είναι ποτές σκάρτο.

Κι ο γάιδαρος σταματημένος σε μιαν άκρη, με την γκρίζα του… πορφύρα, με τα αισθαντικά του αυτιά (είναι οι κεραίες της ψυχής του και της σοφίας του!) εβύθισε την αγαθή του τη μούρη μέσα στο σακί το κρεμασμένο από το λαιμό του κι έτρωγε το μεροκάματό του, τον ιδρώτα του προσώπου του!

Κι ο κόσμος ξαλάφρωνε τα καλάθια. Και μέσα σε μιαν ώρα δεν έμεινε τίποτα. Κάθε τσαμπί και μισή οκά. Κάθε ρώγα με την θαμπή της άχνα και με τη δροσιά της νύχτας απάνω. Παίρνανε ο καθένας στην αγκαλιά του όσα τσαμπιά ήθελε κι ύστερα ξανακαθίζανε στα τραπέζια των καφενείων ολόγυρα στην πλατεία. Βουτούσανε τα σταφύλια τους μέσα στα ποτήρια με το παγωμένο νερό και τρώγανε την αναστάσιμη ευφροσύνη, με τα μάτια αστραφτερά από την ευχαρίστηση, άλλος με ψωμί, άλλος σκέτο, κι ήτανε σωστό πανηγύρι. Κι ακουότανε, θαρρείς, μέσα στον σιωπηλόν αέρα η απόμακρη φωνή του προφήτη: «και διατελώ υμίν εις βρώσιν τον καρπόν της γης και ου μη ασθενήση υμών η άμπελος η εν τω αγρώ». Άμποτε!

Από τώρα και στο εξής ο πρωινός καφές έχασε τη δεσποτεία του επί των ανθρώπων. Ένα τσαμπί σαββατιανό και λιγότερο κοστίζει και περισσότερο «πιάνει τόπο». Είναι ζωτικότατο πρόγευμα και φέρνει μια γενική ευφορία στον οργανισμό και ελαττώνει την ανάγκη του τσιγάρου, επομένως βοηθάει όσο μπορεί στην αποτοξίνωση του οργανισμού από το μαύρο κι από το ξανθό δηλητήριο.

Το σαββατιανό δεν είναι μονάχα το πρώτο σταφύλι που ωριμάζει, αλλά κι από τα τελευταία που τελειώνουν. Έτσι όλο το φθινόπωρο θα έχει να τρώγει η φτωχολογιά –κι όταν αργότερα θ’ αρχίσει ο τρυγητός, τον καλύτερο και αφθονότερο μούστο θα μας τον δώσει το σαββατιανό. Και μέσα στα φρεσκοπλυμένα βαρέλια θα βογκάει και θα δέρνεται όλο δύναμη και σπιρτάδα το λαϊκό σταφύλι, όσο ο θαυματουργός Διόνυσος να το μετουσιώσει σε ρετσινάτο κεχριμπάρι, γεμάτο σπίθες, «όλον άρωμα και… πτήσιν και αφρόν», όπως έλεγε ο Παπαδιαμάντης.

Αν ο τρυγητός σε πολλά μέρη του ελληνισμού γιορτάζεται με τραγούδια, με χορούς και με πίπιζες, θα έπρεπε να γιορτάζεται περισσότερο η κοπή των «πρώτων» σταφυλιών στα Μεσόγεια της Αττικής. Γιατί και το σταφύλι και το κρασί είναι ευλογίες των θεών.

Επί του παρόντος οι δρόμοι και οι πλατείες της Αθήνας σηκωθήκανε νωρίς στο πόδι για να υποδεχτούνε τη Σταφυλή. Ανοίξανε πόρτες και παράθυρα, αδειάσανε τα καφενεία, για να «μεταλάβουν» με τον αθάνατο χυμό. Κι ο γάιδαρος με το αργό του πάτημα κουνώντας την κεφάλα του, άμα βλέπει ανθρώπους στο δρόμο, σταματάει μοναχός του για να τους αφήσει να πάρουνε σταφύλια—δεν ξέρει ότι πουλιούνται. Νομίζει πως χαρίζονται Αν το ήξερε δε θα ήτανε γάιδαρος!

Σημειώσεις

* επί πώλου όνου: Γνωστή φράση από το Ευαγγέλιο για την είσοδο του Ιησού στα Ιεροσόλυμα («ἰδοὺ ὁ βασιλεύς σου ἔρχεται, καθήμενος ἐπὶ πῶλον ὄνου» (Ιωάν. 12.15).

* την γην την θελκτήν: Φαίνεται παραπομπή, αλλά αγνοώ πού. Η λέξη «θελκτός» δεν υπάρχει στον Δημητράκο, ούτε ο τύπος «θελκτή» στο TLG

* Η όνος του Βαλαάμ: Περιστατικό από τη Βίβλο (Αριθμοί 22.28).

* και διατελώ υμίν…: Η παραπομπή είναι: «καὶ διαστελῶ ὑμῖν εἰς βρῶσιν καὶ οὐ μὴ διαφθείρω ὑμῶν τὸν καρπὸν τῆς γῆς, καὶ οὐ μὴ ἀσθενήσῃ ὑμῶν ἡ ἄμπελος ἡ ἐν τῷ ἀγρῷ, λέγει κύριος παντοκράτωρ» (Μαλαχιας, 3.11).

* Παπαδιαμάντης: Ο Βάρναλης έχει παραθέσει και αλλού τη γνωστή αυτή παπαδιααντική αποστροφή:«Ήτο ωραίον ρετσινάτο, όλον άρωμα και πτήσις και αφρός», από το διήγημα «Τραγούδια του Θεού».

170 Σχόλια to “Το σαββατιανό σταφύλι του Βάρναλη”

  1. Γς said

    Καλημέρα

  2. spiral architect said

    Θελκτή –> θελκτική (;)

    Καλημέρα και καλή βδομάδα.
    Σαββατιανό καλλιεργείται ακόμα στα Μεσόγεια και είναι το κλασσικό κρασοστάφυλο για τη ρετσίνα. Απ’ όσο ξέρω, έχει πια αντικατασταθεί απ’ τον ροδίτη.
    (πάλι για κρασί)

  3. spiral architect said

    Κεκαρμένος οίνος:

  4. sarant said

    Καλημέρα, ευχαριστώ πολύ για τα πρώτα σχόλια!

    1: Γουσού, είχα ετοιμάσει φωτό. και δεν την είχα βάλει, μερσί που μου το θύμισες.

  5. cronopiusa said

  6. cronopiusa said

  7. Gpoint said

    Στο προσωπικό μου γούστο καλύτερο σταφύλι για φάγωμα κι μούστο είναι η κοκκινάρα, κληματαριά βέβαια

  8. cronopiusa said

    Σταφυλοθεραπεία

    Καλημέρα

  9. cronopiusa said

    7

    εμένα μ’ αρέσουν τα καλημέρια της Κορινθίας

  10. spiral architect said

    […] Τὰ δένδρα καταφορτωμένα ἐλύγιζαν ἀπὸ ὀπωρικά. Περισσότερος ὁ καρπὸς καὶ λιγώτερα τὰ φύλλα. Ὁ θεῖος ἦταν ἐκείνη τὴν ὥρα μὲ τὸν Κοσμᾶ, τὸν μανάβη, ποὺ εἶχεν ἔλθει ν ̓ἀγοράσῃ σταφύλια. Ἐδέχθηκε τοὺς ἀνεψιοὺς μὲ χαρά.
    – Ἐλᾶτε, παιδιά μου. Σκαρφαλῶστε στὰ δένδρα καὶ φᾶτε. Ἀχλάδια, μῆλα, δαμάσκηνα. Ἔχομε ἀπ ̓ ὅλα. Ὅ,τι θέλει ἡ ψυχή σας.
    Ὁ Τάσος ἐτράβηξε σὲ μιὰ φουντωτὴ μηλιά. Ἔτρωγε καὶ δὲν ἐχόρταινε. Εὐωδίαζαν ἐκεῖνοι οἱ καρποί. Τί γλύκα! Τί νοστιμάδα!
    Ὁ Θύμιος ἐπροτίμησε μιὰ δαμασκηνιά. Εἶχε κι ἕνα καλαθάκι καὶ ἐμάζευε. Ἕνα στὸ καλάθι, ἄλλο στὸ στόμα.
    ‘Ο θεῖος ἐχαιρόταν μὲ τὴν ὄρεξι, ποὺ εἶχαν τὰ παιδιά. Ὅταν κατέβηκαν ἀπὸ τὰ δένδρα, τοὺς ἔδωσε ἀπὸ ἕνα καλάθι κι ἀπὸ ἕνα μαχαίρι καὶ τὰ ἐπῆγε στὸ ἀμπέλι. Οἱ κληματόβεργες ἐλυγοῦσαν. Σαββατιανά, ροδῖτες, μοσχᾶτα, ὅλα γλυκύτατα. Οἱ ρῶγες χονδρὲς σὰν κορόμηλα.
    – Εὐλογημένος καρπός, είπεν ὁ θεῖος. Τρία πράγματα εὐλόγησεν ὁ Θεός: τὸν σῖτον, τὸν οἶνον καὶ τὸ ἔλαιον. […]

    Βασιλ. Γ. Οικονομίδου – Αναγνωστικόν Β’ Δημοτικού – 1963

  11. Θαρρώ πρέπει να ψάξουμε την «γην την θελκτήν» στην Παλαιά Διαθήκη (Έξοδος ή Ιησούς του Ναυή), μάλλον είναι ονομασία της γης της Επαγγελίας — εκτός αν είναι ονομασία της από κάποιον μεταγενέστερο ύμνο.

  12. Γς said

    Θελκτή

    Ομηρος, Ευρυπίδης, Αισχύλος κλπ

  13. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Πολύ ζουμερό και ευωδιαστό και νόστιμο και μεθυστικό το νήμα.
    Καλημέρα.
    Να το γλυκό Σαββατιανό, ωραίο και Μοσχάτο
    Που βγάζει η ρόγα το κρασί και τ’ άσπρο ρετσινάτο.

  14. sarant said

    11-12 Δεν υπάρχει στην αρχαία γραμματεία (ή. έστω, στο TLG) η λέξη «θελκτή». Τα ευρήματα του 12 είναι όλα παραναγνώσεις του Οσιάρ, π.χ. είναι θελκτή-ριος

  15. Γς said

    Σταφύλι με φέτα

  16. Γς said

    14:
    Οντως

  17. LandS said

    Πρέπει νάταν αλλιώτικα τα χώματα και τα νερά τότε. Ίσως φταίνε οι σημερινοί τρόποι καλλιέργειας, αλλά, πρέπει να παραδεχτούμε ότι το Σαββατιανό πια δεν αξίζει τους ύμνους που γράφτηκαν για αυτό και τη Ρετσίνα τον προηγούμενο αιώνα.
    Και, εδώ που τα λέμε, δεν ξέρω αν θα γραφόντουσαν αυτοί οι ύμνοι αν η μεταφορά από τη Σαντορίνη, τη Σάμο, τη Κρήτη τη Λήμνο και από αλλού, ήταν εύκολη όπως είναι σήμερα.
    Θυμάμαι τον πατέρα μου που έλεγε ότι στο πλοίο με το οποίο ταξίδευαν από τη Πάτρα στην Αθήνα σερβιριζόταν Κεφαλονίτικη Ρομπόλα που το θεωρούσαν «δεύτερο» μπροστά στους Ροδίτες και τα Μουσκούδια της περιοχής Πατρών (σικ). Την Ρετσίνα όμως την έπινε.

  18. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Το σταφύλι σου,του Βάρναλη, Νικοκύρη και σ΄αυτήν την πιατέλα.Ωραία!(Δεν ξέρω τα ιντερνετικά και βλέπω τώρα ότι και τα προχθεσινά «καλούπια» είναι στα δημοφιλή εκεί.)Ποιοι είναι oι χειριστές του ιστότοπου ipaideia.Έγκυρο φαίνεται
    http://www.ipaideia.gr/to-savatiano-stafili-tou-varnali.htm

  19. spiral architect said

    Να και η Μαλαματίνα που πίναμε φαντάροι γίνεται με σαββατιανό και ροδίτη. 🙂

  20. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Η αλήθεια είναι ότι παρά την ιστορία του, το σαββατιανό είναι μια ποικιλία ανεξερεύνητη, γεγονός που οφείλεται κυρίως στις αρκετές μέχρι πρότινος αδιάφορες επιδόσεις της, που εντελώς άδικα αποκαρδίωσαν μερικούς. Ωστόσο, το νέο και σύγχρονο πρόσωπο της ποικιλίας κερδίζει ακόμα και τον πλέον απαιτητικό οινόφιλο που θα τη δοκιμάσει, αφού διαθέτει διακριτικά αλλά ξεχωριστά αρώματα κίτρινων φρούτων και φρεσκοκομμένων σπαρτών, στρογγυλό στόμα και πολύ ισορροπημένη παρουσία

  21. sarant said

    18 Ο ιστότοπος ipaideia μάς αναδημοσιευει τακτικά, ίσως και καθημερινά.

  22. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Mα να μην έχω φάει ένα σταφύλι ή γενικά φρούτο της προκοπής (πλην χουρμάδων ,βεβαίως!) στην Αραπιά… 😦

    «Θεωρητικά, δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ Θεωρίας και Πράξης. Πρακτικά,υπάρχει!»

  23. spiral architect said

    @20: Αυτά τα οινογευσιγνωστικά, κάτι μπουκέτα, στόματα, φρουτώδη, ισορροπημένες παρουσίες κλπ ποτέ μου δεν μπόρεσα να τα πιάσω. Ίσως να φταίει που είμαι καπνιστής, ίσως να φταίει που ψάχνω για μετρήσιμα μεγέθη … 🙄

  24. sarant said

    22 Τι άλλα οπωρικά έχετε κει κάτου;

    23 Ούτε εγώ, παρόλο που το έχω κόψει. Αν και αρώματα αναγνωρίζω.

  25. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    22.>>ένα σταφύλι ή γενικά φρούτο της προκοπής
    Όμφακές εισίν 🙂

  26. spiral architect said

    @24α: Χουρμάδες!
    (για ατελείωτα ραντεβού με την τουαλέτα) 😀

  27. Γς said

    Και προσπάθησα να γίνω οινοπαραγωγός, αλλά ατύχησα…

  28. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    26. Εξαιρετικοί σε λέω! Και το παράδοξο είναι ότι οι καλύτεροι είναι οι φτηνότεροι! Οι χύμα/με το κιλό. Υπάρχουν και οι ακριβοί σε κουτιά, και ακριβότεροι όλων (6 ώς 7 φορές ακριβότεροι από τους άλλους) οι «αγιασμένοι». 😆
    Δεν κάνω πλάκα. Ρώτησα έναν γνωστό μου Αράπη το λόγο και μου είπε: «Α,αυτοί είναι από την περιοχή της Μέκκας.Είναι διαβασμένοι και ιεροί! Γι’αυτό είναι ακριβοί»

    «Ο Ολυμπιακός και το Αιγάλεω να κερδάνε!»

  29. spiral architect said

    @24β: Έχω την κρασοκανάτα την κόρη μου, που στο σαββατοκυριακάτικο τραπέζι πίνοντας κι αυτή ένα ποτηράκι μαζί μας λέει για ελλειπή σώματα (εμφιαλωμένων κρασιών από το SM) και μου κάνει παρατηρήσεις για τη σωστή θερμοκρασία σερβιρίσματος.
    Πού τα’ χει μάθει, ιδέα δεν έχω.
    (μπορεί και να κάνει πλάκα στο γέρο της)

  30. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    24. Απ’όλα έχει. Και πιπόνια και παττίχες και πόμελα και χρυσόμηλα και…
    Αλλά παττίχα και σταφύλια (που τρώω εγώ) της προκοπής, δεν έφαγα ακόμα.

    «Εν οίδα,ουδέν οίδα!»

  31. spiral architect said

    @28: Καλά, τι σ’ έπιασε με τα τσιτάτα;

  32. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    31. Ti πειράζει να χαρίζω λίγη συμπυκνωμένη αλήθεια και σοφία στο λαό;

    «Το 52,74% των στατιστικών που κυκλοφοράνε στο Ίντερνετ,είναι φτιαγμένες στο ποδάρι»

  33. sarant said

    Πολύ πλάκα έχουν τα τσιτάτα!

    29: Μας βάζουν τα γυαλιά οι νέοι 😉

  34. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    23 🙂 ένα φεγγάρι,στο απόγειο της φούσκας,που εκπομπές και έντυπα αφιέρωναν πλήθος μπλα μπλα για γεύσεις ,πρώτο νοιάξιμο του καθενού νεοέλληνα(!), με είχε πιάσει η περιέργεια και διάβαζα ό,τι έβρισκα από οινο-γευσιγνωστικά για να δω τί άλλο θα βρουν να πουν για μια καταπ’σά κρασού ωρέ παιδί μ! Τι μελωδίες, τί λειμώνες,τί πινελιές, τί καμβάδες, πολλή λογοτεχνία! Ακόμη διαβάζω τα διαφημιστικά ετικετών,κτημάτων κλπ,να δω τη φαντασία…
    «laimoi boukalion» και «patoi potirion» που λέγαμε στα πρώτα γαλλικά 🙂

  35. Γς said

    «Πίνετε παγωμένο»

    Εγραφε στο μπουκάλι ένα κρασί μεγάλης εταιρείας για πολλά χρόνια.

  36. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    29>>ελλειπή σώματα
    Ερυθρός Ξηρός, εκρηκτικό σώμα!

    Καλά,τα πατήσαμε τα (πρώην επιτραπέζια από το κοφίνι σε τσαμπιά στα δροσερά νεροπότηρα στο Κολωνάκι) σαββατιανά του Βάρναλη.Και θυμήθηκα, πώς έλεγε κάποιος που δεν έτρωε σταφύλια; -Δε θέλω το κρασί μου σε χάπια!

  37. Πριν από κάποιες …δεκαετίες, το Σαββατιανό ήταν άγνωστο στην περιοχή Νιγρίτας και …Σερρών απασών! Δέσποζε η ποικιλία ΛΗΜΝΙΟΣ, πολύ παραγωγική, αποδοτική σε κρασί, καλή και σαν επιτραπέζια, ανθεκτική σε αρρώστειες και ολιγαρκής σε εδαφική υγρασία κλπ. Η ποικιλία «ΣΩΧ’ΝΟ» ήταν πολύ καλή ως επιτραπέζια αλλά και για γλυκό κρασί. Το ίδιο και οι ΚΑΤΡΟΥΛΙΑΔΕΣ. Άριστα σταφύλια για κρασί θεωρούνταν οι ΚΟΪΝΙΑΡΟΙ όπως και τα χοντρόφλουδα ΕΝΤΟΠΙΑ. Ελάχιστα κούρβουλα υπήρχαν από την κατεξοχήν επιτραπέζια ποικιλία ΚΑΡΥΔΑΤΑ.
    Από τη δεκαετία του ’60 ξηλώθηκαν όλα σχεδόν τα αμπέλια προς …τέρψιν της καπνοκαλλιέργειας για να …ξηλωθεί και αυτή με τη σειρά της …προς τέρψιν της μετανάστευσης. Από το 1980 και μετά η ελιά άρχισε να παίρνει τη θέση του καπνού και του αμπελιού. Το τελευταίο άρχισε να ξαναεμφανίζεται από το 1990, με καινούργες όμως ποικιλίες, ξένες και ελληνικές, μεταξύ των οποίων και το Σαββατιανό (βέβαια, στις χρονολογίες που βάζω μην αναζητείτε την πάσαν ακρίβειαν).

  38. Γς said

    Και σ ένα γάμο πρόσφατα μας δώσανε μαζί με τις μπομπονιέρες κτλ κι ένα μικρό φιαλίδιο τσίπουρο ή ούζο [δεν το δοκίμασα].

    Κι όταν το έπιασα στα χέρια μου άρχισα να κουνάω το κεφάλι μου.

    -Γιατί κάνεις έτσι; μου λέει κάποιος απ το τραπέζι.

    -Χάθηκε ο κόσμος μωρέ να βάλουν μια νταμιτζάνα…

  39. Γς said

    37:

    >Η ποικιλία «ΣΩΧ’ΝΟ» ήταν πολύ καλή ως επιτραπέζια αλλά και για γλυκό κρασί. Το ίδιο και οι ΚΑΤΡΟΥΛΙΑΔΕΣ.

    Ασ’ το! Πιάσε μια σακούλα, που μ έπιασε αναγούλα…

  40. spiral architect said

    Μιας και είπε ο Κιντ για την Αραπιά και τα φρούτα της, χρόνια πριν είχα βρεθεί για τουρισμό στην Τυνησία, όπου καθ’ οδόν από το αεροδρόμιο της Τζέρμπα προς το ξενοδοχείο (κάπου στις παρυφές της ερήμου) είδα λιόφυτα, πολλά λιόφυτα. Στο εστιατόριο του ξενοδοχείου έβαζαν στις σαλάτες ελαιόλαδο που «ακουγόταν» καλό. Ρωτώντας τον σερβιτόρο αν το λάδι ήταν τυνησιακό , μου είπε ότι το φέρνουν απ’ την Ελλάδα καθότι το τυνησιακό -αν και τα λιόφυτά τους ήταν στο εύκρατο κομμάτι της χώρας- ήταν σαν νερό και δεν άρεσε σε κανένα τουρίστα.
    Εποχές χωρίς ISηδες, αραβικές άνοιξες κλπ … 😦

  41. sarant said

    38 Πρωτότυπη μπομπονιέρα

    40 Εγώ δεν πρόλαβα να πάω, μόνο Συρία πριν την βουλιάξουν.

  42. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Ώρα για ένα τραγουδάκι, που μ΄άρεσε από πάντα και που τώρα είδα ότι δε λέει «πλάι στα κάρα,στα κουδούνια» 🙂
    Ο τρύγος
    να κι η Παναγιά στη δημοσιά
    πλάι στα κάρα στα βουδούνια στα σταμνιά
    και στα κλαδωτά μαντήλια
    νά `τη η Παναγιά
    να κρατά στην ασημένια της ποδιά
    πέντε οκάδες κόκκινα σταφύλια

  43. Γιάννης Ιατρού said

    @32β Kid (τσιτάτο): Σαν Γονατουργήματα, αν θυμάμαι καλά, έχουν χαρακτηριστεί σ’ αυτές τις σελίδες. Δεν θα το είχε η embedded db 🙂 ==> updates κάνεις;;; 🙂

    @36 Συμφωνώ! Κι έχω βρεί μια καλή και προσιτή πηγή, στην Νεμέα, εδώ κοντά στο ερημητήριο. Ξηρό, Αγιωργίτικο, χύμα, από βαρέλι ξύλινο.

  44. spiral architect said

    Σταφύλια περίεργα (όχι ντόπια δηλαδή) με τη ζητούμενη βελτίωση της ποιότητας των ελληνικών κρασιών ήρθαν και με εισαγωγή. Χαρακτηριστικό είδος είναι η αμερικάνικη (;) ζαμπέλας, που -τουλάχιστον εξ όσων γνωρίζω- βγαίνει το ομώνυμο ηπειρώτικο τσίπουρο, ή το γαλλικό σταφύλι καμπερνέ για το ομώνυμο κόκκινο κρασί.

  45. Γιάννης Ιατρού said

    Δεν θυμάμαι, αν ήταν κάποιο διήγημα του Ξενόπουλου ή κάποιου άλλο (πάνε κι 40-50 χρόνια από τότε). Το άκουγα το βράδυ, σε κάποια εκπομπή της τότε ΕΡΤ (λογοτεχνικές σελίδες νομίζω τη λέγανε). Εκείνο που μου έχει μείνει, είναι η περιγραφή του τρύγου, με όλες τις ωραίες, λαογραφικές θα έλεγα, και πικάντικες λεπτομέρειες.

  46. spiral architect said

    Ενδιαφέρον σάιτ btw: Αμπελουργός
    (και αν συμπεράνει κανείς από τα τελευταία σχόλια, τους έχει κάψει η απαγόρευση του σπιτικού ρακοκάζανου) 😦

  47. Γιάννης Ιατρού said

    @46 Spiral Πράγματι, ενδιαφέρον site. Πάντως, σχετικά με αυτό που γράφεις, δηλαδή με τα παράπονα που εκφράζονται εκεί μέσα, αναρωτιέμαι, πώς χώρες με παράδοση (και ποιότητα και ποσότητα) στην αμπελουργία, πές Γαλλία, Ιταλία αλλά και Γερμανία (Νότια και περιοχές Ρήνου) κλπ., καταφέρνουν να έχουν ρυθμίσει από χρόνια αυτά τα θέματα κι εμείς, και κάθε τόσο εφευρίσκουμε εκ νέου τον τροχό και παραπονεμένοι είναι όλοι. Να μου πείς, όσο πιο διεφθαρμένη είναι μια πολιτεία, τόσους περισσότερους νόμους έχει ….

  48. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    43β.Δεν το ‘ πιασες το υπονοούμενο 🙂
    46.Σύμπτωση,κοίτα τί είχα ετοιμο να βάλω,
    Ωδή (ωδές μάλλον) στη ρετσίνα.Έχει και μεζεδάκι,πες πως πάει με το κρασί.
    Η ρετσίνα λοιπόν, ας αποτελέσει μια άλλη «εκζήτηση και αναζήτηση», στο λευκό ελληνικό κρασί και στους γευστικούς δρόμους που υπόσχεται η ποικιλία του σαββατιανού. Η ρετσίνα, καίτοι δεν απολαμβάνει μεγάλης εκτίμησης στους κύκλους των «ειδικών», αφού το ρετσίνι θεωρείται «βάρβαρη» γευστική παρέμβαση, είναι εξαιρετικά δημοφιλής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
    Ας αναζητήσουμε λοιπόν που και που, τη «δροσερή σπιρτάδα» της, συνοδεύοντας ελληνικά πιάτα, και, αν επιχειρήσουμε να την φτιάξουμε, ας ακολουθήσουμε τις οινολογικές προσταγές και να μην το παρακάνουμε: ρετσίνι σε συγκεκριμένη δοσολογία, «τυλιγμένο» σε τουλπάνι και τοποθέτηση από την δεύτερη ή τρίτη ημέρα που αρχίζει η έντονη ζύμωση του μούστου και αφαίρεση συνιστούν πολλοί, όταν σταματήσει η έντονη βράση μετά από 8-12 μέρες, το κρασί έχει πάρει πλέον αυτό που «πρέπει» και η περαιτέρω παραμονή ρετσινιού δεν βοηθά σε κάτι συγκεκριμένο.

  49. Γιάννης Ιατρού said

    @48 ΑΑΑΑΑΑ! Οκ, ου γαρ έρχεται μονον :). Ξηραcία

  50. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Κάπου στο διαδίκτυο βρήκα (αλλά δε μου γέμισε το μάτι) ότι λέγεται σαββατιανό επειδή κάπου στα Μεσόγεια ,σε περιοχή που έχει εκκλησάκι του Αγίου Σάββα,του Καππαδόκη λέει,είχαν φυτώρια και πουλούσαν κλήματα αυτής της ποικιλίας,που οι αγοραστές καλλιεργητές τα ονομάτιζαν σαββατιανά επειδή προέρχονταν από κει.

  51. marulaki said

    Βιαστικά γιατί εργαζόμαστε:
    http://www.winesofcrete.gr/cretewines/el/home.html
    Πρόκειται για μια ένωση των Κρητικών αμπελουργών-οινοποιών για ενίσχυση του Brand ‘Κρητικό κρασί’, που αναβιώνει και ξεχασμένες ή παραγκωνισμένες κρητικές ποικιλίες κρασοστάφυλων, με εξαιρετικά αποτελέσματα.
    Η ισχύς εν τη ενώσει στο Κρητικό Κρασί. Ακολούθησαν τα Wines of Athens κλπ.

  52. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    50.Χμ, περί σαββατιανού κι εδώ 🙂
    Σχόλια 75 και 78(Κιντ και Μιχάλης)

  53. spiral architect said

    @47: Απλά Γιάννη μαζί με την ΕΕ και τα (οθντκ) «καλά» της έρχονται και οι επιβαλλόμενες τυποποιήσεις που απαγορεύουν διάφορες εργασίες που κάποτε θεωρούνταν δεδομένες, όπως εδώ η σπιτική απόσταξη σταφυλιών ή στέμφυλων. Τώρα με το πρόσχημα της φορολόγησης του σπιτικού τσίπουρου (που, κακά τα ψώματα, αδιευκρίνιστες ποσότητες και ποιότητες φεύγουν από κάποιον «παραγωγό» και φτάνουν σε πλαστικά μπουκάλια του νερού 😮 από τα τσιπουράδικα ως και το χασάπη της γειτονιάς μου με την ένδειξη «Σπιτικό Τσίπουρο» χωρίς ένδειξη οινοπνευματικού βαθμού, διπλής ή μη απόσταξης, ή δεν ξέρω εγώ τι σκατά μεθυλικές αλκοόλες έχει μέσα) κάποιοι που έφτιαχναν τσίπουρο για πάρτη τους και για φίλους (σαν το συνάδελφο απ’ το Ξηρόμερο) έχουν αγανακτήσει γιατί θα χρειαστεί να δηλώνουν κέρδη απο την οικιακή τους εργασία.
    Τελικά ο μόνος κερδισμένος θα είναι ο Τσιλιλής και οι λοιποί βιομηχανικοί οινοποιοί-αποσταγματοποιοί και χαμένος ο Θανάσης απ’ το Ξηρόμερο και ο παππούς απ’ την Κρήτη. :/

  54. spiral architect said

    @51: Μαρουλάκι, σίγουρα αν δεν παινέψωμε το σπίτι μας θα πέσει να μας πλακώσει, αλλά τα Κρητικά κρασιά μέχρι το ’80 ήταν επιεικώς ξύδια! 😛

  55. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    54. Ε μέχρι το ΄80! τώρα έχει κάτι θεϊκά κοτσιφάλια κλπ, μα το Μίνωα και τον κρηταγενή Δία! 🙂

  56. Γιάννης Ιατρού said

    @53 Σωστά, αλλά η σπιτική απόσταξη από αγρότες αμπελουργούς κλπ. δεν απαγορεύεται γενικά στην ΕΕ (Regulation EC 110/2008). Στην Γερμανία επιτρέπεται, αλλά σε μικρές ποσότητες, προς ιδίαν χρήση (αυστηρώς). Αν διατίθεται πρός τα έξω, γίνεται όπως λες, με την γενική διαδικασία (δηλ. όπως οι βιομηχανικοί κλπ.). Έχω γνωστούς και απ΄τις δύο πλευρές, δηλ. μικρο-παραγωγούς που πουλούν και έξω και άλλους που το πίνουν μόνοι τους με τους φίλους τους (Schnaps, Klarer κλπ. KEIN Fusel 🙂 )

    Εδώ, περισσότερο θυμώνουν μάλλον γιατί χάνουν ένα (τις περισσότερες φορές) αφορολόγητο έσοδο κλπ. Η συνήθεια βλέπεις!

    Εκτός όμως από αυτό, υπάρχουν και άλλα θέματα που είναι όντως ακατανόητα, π.χ. οι περιορισμοί στην πώληση/διαχείρηση της σοδειάς τους κλπ. Κυρίως υπάρχουν, γιατί οι υπηρεσίες δεν μπορούν να ελέγξουν ουσιαστικά, κι έτσι δημιουργούνται στεγανά πρός διευκόλυνσή τους αλλά και πρός διευκόλυνση ορισμένων άλλων συμφερόντων …..

  57. spiral architect said

    Άσε που κάνει ο Σύλλογος Κρητών καζανέματα κάθε φθινόπωρο, με πιλάφι με στακοβούτυρο και γίδα. Θαρρώ ότι, θα περάσει η Ντέλια να μας κόψει πρoστίματα. 😛

  58. Γιάννης Ιατρού said

    @55 Κρηταγενής: Ναι αλλά που ακριβώς; Εμφύλιος πόλεμος γίνεται στην Κρήτη, μεταξύ του Οροπεδίου Λασιθίου και των Ανωγείων….

  59. spiral architect said

    @56: […] γιατί χάνουν ένα (τις περισσότερες φορές) αφορολόγητο έσοδο […]

    Από μια μεριά ελάχιστα ως καθόλου με αφορά η μη φορολόγησή τους. Άλλωστε πια οι φόροι μας πάνε να εξυπηρετήσουν το «χρέος» (αφήστε τα εισαγωγικά στη θέση τους!) ουσιαστικά σε γερμανικά χέρια. Κοινώς, ξεζουμίζουν τον τυροπιτά ως το κόκκαλο, αφήνοντας ελεύθερες τις τριγωνικές συναλλαγες του μεγάλου κεφαλαίου και γι’ αυτό πια δεν κόβει κανένας απόδειξη, όπου τον παίρνει.

    Αυτό που μ’ αφορά και πρέπει να αφορά όλους είναι η ποιότητα του παραγόμενου σπιτικού προϊόντος. Αν π.χ. ο παππούς ή ο επίδοξος αντικαταστάτης εγγονός του έχει κάνει ανεξέλεγκτη διπλή απόσταξη, το παραγόμενο απόσταγμα είναι σκέτο δηλητήριο. Προσωπικά, αποφεύγω να πίνω τσίπουρο χύμα σε τσιπουράδικα και προτιμώ Τσιλιλή (που έχει και HACCP) ή αν δεν έχει καλό εμφιαλωμένο, μπύρα.
    Τα ματάκια μας τα θέλουμε. 😉

  60. spiral architect said

    @58: Ιδαίον Άντρον και ο Δίας.
    (για τους Κρητικούς του ιστολογίου)

  61. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    57.>>με πιλάφι με στακοβούτυρο και γίδα.
    γαμοπίλαφο με μια λέξη 🙂
    σσσους μην ακούσει η κερά Ντέλια.
    58.Εσύ με ποιους είσαι; 🙂

    σ.σ. πα΄ να πάρω σταφύλια

  62. spiral architect said

    … αλλά και στο Γιούχτα λένε ότι κοιμάται ο Δίας. 🙂

  63. spiral architect said

    … απογοητευμένος απ’ τη σημερινή κατάντια του Ηράκλειου. 😦

  64. sarant said

    Ευχαριστώ για τα νεότερα, μου ανοίξατε την όρεξη!

  65. Bon appetit! http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03403/potd-pig_3403004k.jpg

  66. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    65. Το μηχανικό από κάτω τον ξέρω. Ο από πάνω με το μούσι,ποιος είναι; 😆

    «Για κάθε σκύλο, το αφεντικό του είναι ο Ναπολέων! Γι’αυτό και τα σκυλιά είναι τόσο δημοφιλή…»

  67. Γιάννης Ιατρού said

    @65 Ο καθένας μπορεί να παλέψει με ένα γουρούνι μέσα στη λάσπη. Το πρόβλημα είναι ότι του γουρουνιού του αρέσει… 🙂

  68. Κίντο, πάλι ανάποδα τα βλέπεις ΄σα κατ΄΄http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03403/potd-gun_3403009k.jpg

    67 Μα δεν βλέπεις πόσο χαίρεται ο σύντροφος χοίρος;

    Διάβασα στο ίντερνετς (και μακάρι νάταν κι αλήθεια) πως κάποτε κάποιοι αληταρίες αμόλυσαν σε μεγάλο αμερικάνικο μώλλ τέσσερα γουρουνάκια, αλειμμένα με γράσσο και αριθμημένα με 1,2,3 και 5! Κάποιοι ακόμα θα ψάχνουν το #4 χοιρίδιο.

  69. Γιάννης Ιατρού said

    @65 Βλέπω, πάλι γράφεις σεντόνια!

  70. Αφού μια φωτογραφία=1.000 λέξεις :mrgreen:

  71. Εντωμεταξύ στην Κω, μπάτσος διατάζει στα ελληνικά τους νεοφερμένους μετανάστες πού να σταθούν, κι όταν αυτοί δεν καταλαβαίνουν τους αρχίζει στα χαστούκια, κραδαίνοντας μαχαίρι. https://twitter.com/DDaltonBennett/status/630680417759313920

  72. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Όπως θα κατάλαβες εξυπνάκια Γιάννη 🙂 (από το ρητό στο 66. που ήταν ταμάμ για Σκύλο , αλλά κι από αυτό που θ’ακολουθήσει), δεν υπάρχει database που να προσαρμόζεται έτσι εύκολα στις απιτήσεις της στιγμής…πλην της embedded! 😉

    «Mία μόνο η Θρησκεία! ΠΑΟ και Θύρα 13»

  73. sarant said

    Εμένα πάντως μ’ αρέσει η ρητόρροια.

  74. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    73. Xαίρομαι και Τιμή μου! (αν και…)

    «Όσα ξέρει ο Νικοκύρης,δεν τα ξέρει ο μπλογκοκόσμος όλος! (αλλά το Cast ΔΕΝ σημαίνει καλούπι!) » 😆

  75. cronopiusa said

    Τα σταφύλια της οργής (1940)

  76. Γιάννης Ιατρού said

    @ 72 🙂 Data Dog – Training your Data

  77. Pedis said

    # 71 – https://www.youtube.com/watch?v=Dgkod1_KG6s#t=14

  78. leonicos said

    Ρε σεις! Μια βδομάδα έλειψα, εβδομάδα ραστώνης υποτίθεται, κι εσείς του βγ’αλατε τα μάτια εδώ μέσα!

  79. leonicos said

    Ιστολόγιο είναι αυτό ή κατακλυσμός;

  80. leonicos said

    Άσε που κόντεψα να συμπαθήσω τον Γς!

    Φτου! Φτού!

  81. Γιάννης Ιατρού said

    @71 Επειδή κάποιος αμφισβήτησε έμμεσα την αυθεντικότητα της φωτογρφίας/συμβάντος, εδώ το σχετικό βίντεο του Associated Press και τα σχόλια http://www.aparchive.com/metadata/-Greece-Migrants-2/a223f7a8d7d157c1fe99c02c0830320e?query=Greece+migrants&current=1&orderBy=NewestFirst&hits=284&referrer=search&search=/search%3Fquery%3DGreece%2Bmigrants%26startd%3D%26endd%3D%26orderBy%3DNewestfirst%26from%3D1%26allFilters%3D%26g2ItemId%3D&allFilters=&productType=IncludedProducts&page=1&b=30320e

    Άστα, αν δεν κατορθώσουν να ξεπεράσουν το θέμα της γρήγορης καταγραφής, θα υπάρξουν κι άλλα. Αυτό όμως δεν είναι δικαιολογία για τους τσαμπουκάδες….

  82. Γιάννης Ιατρού said

    @77 Pedis, δεν το είδα, φαίνεται μαζί γράφαμε! Ίδιο βίντεο, από άλλη πηγή

  83. Όσο την επιτόπια καταγραφή την κάνουν αστυνομικοί της περιοχής, μαθημένοι από δεκαετίες να βγάζουν από την προσφυγική μύγα το τελευταίο ξύγκι που της απέμεινε, βελτίωση δεν θα δούμε.

  84. Pedis said

    # 81 – «Αυτό όμως δεν είναι δικαιολογία για τους τσαμπουκάδες….» Τσαμπουκάδες του .ώλου. Να λέγε και καμιά λέξη στα αγγλικά … αλλά ούτε στα ελληνικά γίνεται κατανοητός, ούτε ακόμη κι όταν το ζωγραφίζει στο έδαφος. Αμ δεν φταίει αυτός αλλά εκείνοι που θα του δώσουν κάλυψη και που είναι χειρότερα τομάρια …

  85. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    «Χίλια καλωσορίσετε και σύκα και σταφύλια»,προσφιλής υποδοχή απ΄ τη γιαγιά και τη μάνα μου
    75.Τα σταφύλια της οργής,όπως και το μήνα των παγωμένων σταφυλιών, το κράταγα να «κουμπώσει» με κάτι ανάλογο καθώς δεν απολείπουν τα θλιβερά.Και πράγματι. 😦

  86. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Οινοποιούμεν κλπ, μετά φιλολογίας 🙂
    Ο ώριμος Μειλίχιος δεν βιάστηκε να βγει στο φως του ήλιου, η ιεροτελεστία της γέννησής του ολοκληρώθηκε αργά, γι’ αυτό και τον χαρακτηρίζει η υπεροχή της φυσικής αρτιότητας…
    Είναι δώρο των σαββατιανών αμπελιών του Κιθαιρώνα -ηλικίας 50 ετών-

  87. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    86.Ε μα ξέχασα το λεξιλογικό που εμπεριέχεται και που με παρακίνησε:
    «Το Ειδύλλι είναι το νερό του σταφυλιού που αφαιρέθηκε σε χαμηλή θερμοκρασία.»
    Αυτό δεν το ήξερα.Υπάρχει τέτοιο πράμα ή το έφτιαξαν για τις ανάγκες της διαφήμισης;

  88. 52,
    Έφη, όπως έχουμε πει, «Εν αρχή οινολόγος!» 🙂

  89. sarant said

    78 Δεν μας πτοεί η ραστώνη εμάς

    81 Συμφωνώ με την κατακλείδα. Πάντως ότι τους απειλεί με το μαχαίρι (σαν ξιφολόγχη είναι) δεν προκύπτει.

  90. Γς said

    61:

    >σ.σ. πα΄ να πάρω σταφύλια

    κι εμεις αγαπησαμε, ουπς πήγαμε και πήραμε σταφύλια εξαιτίας της ανάρτησης αλλα δεν καναμε ετσι, ουπς δεν το κάναμε βούκινο.

  91. Corto Maltese said

    «Να το γλυκό σαββατιανό, ωραίο και μοσχάτο
    που βγάζει η ρώγα το κρασί και τ’ άσπρο ρετσινάτο»

    Στίχοι και θεατρικό κείμενο: Τίμος Μωραϊτίνης
    Μουσική: Ιωάννης Οικονομάκης
    Ερμηνεία: Γιώργος Βιδάλης
    Άλλη ερμηνείες: Γιαννάκης Ιωαννίδης & Λίζα Κουρούκλη,
    Τέτος Δημητριάδης και Τασία Δημητριάδου κλπ

  92. Pedis said

    # 89 – «81 Συμφωνώ με την κατακλείδα. Πάντως ότι τους απειλεί με το μαχαίρι (σαν ξιφολόγχη είναι) δεν προκύπτει.»

    δεν προκύπτει μεν αλλά τι το θέλει έξω από το θηκάρι, να παρασταίνει τον Αρχιμήδη σχεδιάζοντας στο χώμα, ή το ετοίμαζε να πάει να κόψει χόρτα ή όπως θα γραφτεί (στοίχημα;) σε φασιστικά σάιτ ότι το απέσπασε από μετανάστη που τον απείλησε ;

  93. sarant said

    90 Παιρνω ποσοστά από την Ένωση Σταφυλοπαραγωγών

    92 Υποθέτω το πρώτο, ταιριάζει με τη μαγκιά και την κλανιά του.

  94. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    30.«Εν οίδα,ουδέν οίδα!»
    Χρόνια εργάτης/ στης ζωής την πυραμίδα/ ένα έμαθα/ ότι τίποτα δεν είδα
    73.Ρητόρροια
    Ωραίο!αλλά πούν΄τος.Πρωινά …ξινά σταφύλια 🙂 (έφτιαξα την πάσα για να το πω!)
    88. 🙂
    67>>»ο καθένας μπορεί να παλέψει μ ένα γουρούνι στη λάσπη»
    Μπα,εγώ π.χ. δεν. Κάπως λέει, αν τα βάλεις μ ένα γουρούνι θα λερωθείς…κλπ
    69. 🙂 Α! Η μεγάλη των …σκύλων σχολή

    Μες στ΄ αμπέλι
    χίλιες δυο μικρές γροθιές
    το βαθύ μαβί σταφύλι.
    Έτσι το κρασί κι έτσι το μέλι
    για να γίνει θέλει
    πάλεμα κι οργή,μαθές
    να γλυκάνουνε τα χείλη.
    Γιάννης Ρίτσος «Παιχνίδια τ’ ουρανού και του νερού»

  95. Γς said

    93:
    Με τη φόρα που έχεις πάρει δεν θα εκπλαγω αν σε δώ σε καμιά λαϊκή πίσω απ τον πάγκο.
    «Ν. Σαραντάκος – Παραγωγός»

  96. Στο μεταξύ στη Μύκονο κάποιοι (συμπαθούντες της Χ.Α. και του Χ.Α.Α.) διαμαρτύρονται με τις τιμές της σαμπάνιας https://twitter.com/bankingnewsgr/status/630403312718880768 άκουσον-άκουσον! Λες και η σαμπάνια δεν βγαίνει από σταφύλι. Κάτω τα χέρια από σαμπάνια-του-λαού, ρε!

  97. 95

    Υπάρχει Νίκος Σαράντος, παραγωγός, και είναι και πολύ καλός μάλιστα!

    https://www.youtube.com/user/MyCarChevyCruze

  98. Γιάννης Ιατρού said

    @92 Pedis
    Μ΄αυτά που διαβάζω τώρα (προ μερικών ωρών, επεισόδια με μετανάστες στην Κάλυμνο, «έπεσαν» και δυναμίτες!), αν δεν υπάρξει σύντομα αποσυμφόρεση, θα έχουμε κι άλλα. Και οι μετανάστες έχουν φτάσει στα όριά τους (για εβδομάδες εγκλωβισμένοι με άσχημες συνθήκες) αλλά και οι κάτοικοι, που αισθάνονται από κάθε άποψη απειλούμενοι.

    Φίλοι μου Ιταλοί μου είπαν, ότι κι εκεί δεν είναι καλύτερα. Με εννούσαν την νότιο Ιταλία, Σικελία, Λαμπεντούζα κλπ. Στην τελευταία μάλιστα επικρατεί χάος. Έτσι μου το περιγράψανε: σαν τσαμπιά (να κι η τραγική σύνδεση με το σημερινό θέμα) είναι στιβαγμένοι. Συνωστισμός, όπως είχε λεχθεί …

  99. Γιάννης Ιατρού said

    @96 Ρε σκύλε αποκαλύφθηκες, τα banking news παρακολουθείς, ε; Να δείς τι γίνεται με τσι κάσες με τσι λίρες πού τσ’ έχεις στις θυρίδες!

  100. spiral architect said

    Ξιφολόγχη δεν είναι αυτή που κρατάει ο κάγκουρας, παρ’ εκτός και είναι κάποια ιδιοκατασκευή. Ο δημοσιογράφος Dalton Bennett που την ανέβασε στο τουίτερ καθώς και τα βίντεο στο AP συνεχίζει να λοιδορείται από ελληνάρες.
    Ήθελα να’ ξερα, …. αλλά άστο, δεν έχει νόημα. 😦

  101. 99

    😳

    100

    μαχαίρι, από τα λεγόμενα ράμπο, είναι
    επιβίωσης-και-καλά

  102. Gpoint said

    Ενα θέμα που δεν σχολιάσθηκε είναι η διαφορά μεταξύ βαρελίσιου και εμφιαλωμένου κρασιού. Το βαρελίσιο πρέπει να είναι ελαφρύ και να πίνεται σε ικανές πσοτητες ενώ ο σκοπός του εμφιαλωμένου είναι διαφορετικός, να προετοιμάζει τον ουρανίσκο για το φαγητό που θα επακολουθήσει άρα θα πρέπει μια γουλιά του να είναι αρκετή και χορταστική. Αν κρίνω από την γειτονιά μου, ένας μόνο έχει μείνει από τους τόσους που είχαν βαρέλια (και κάρβουνα για την οξύτητα), το χύμα που δίνουν οι κάβες δεν λέει.
    Αυτά βέβαια στη θεωρία γιατί κακά τα ψέμματα το καλό φαγητό πηγαίνει με όλα τα κρασιά !

  103. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Η συγκεκριμένη σκηνή με το Ράμπο πουτ δε κότ ντάουν σλόλυ να σπρώχνει και να βρίζει, παίζει δυστυχώς κάθε 10 λεπτά στο Euronews…

    » Πάταξον μεν, άκουσον δε!»

  104. Γιάννης Ιατρού said

    @102 Τζί, εννοείς χύμα βαρελίσο, έ; Γιατί υπάρχει και εμφιαλωμένο βαρελίσιο, τουλάχιστον κατά τας γραφάς επί των φιαλών.
    Πάντως, βαρελίσιο υπάρχει αρκετό και σήμερα, ιδιωτικά. Θα βάζουν σίγουρα αρκετοί από τους συνδρομητές του ιστολογίου τούτου. Στο σπίτι τους, σε κανένα ωραίο, περιποιημένο βαρελάκι, π.χ. 100λιτρο. Με διαλεγμένο μούστο και πολύ φροντίδα. Πίνιτ’ σαν βιλούδου!

  105. 104

    Πάντως, απ΄τα δ΄κά μας, τα κρασά, εδώχάμου, δεν έχω παράπονο. Μόνο που δεν πάνε με όλα τα φαγιά, μόνο με την αγγουροσαλάτα, τις ξυδολιές και την παστή σαρδέλλα πάνε. Ως ξύδγια, i mean.
    Και ας μην μιλήσουμε για το επόμενο πρωί… 😎

  106. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Σε διαθεσιμότητα ο ανεβάσταγος ράμπο
    http://www.902.gr/eidisi/koinonia/73167/kos-se-diathesimotita-o-astynomikos-poy-hastoykise-metanasti

    105. 🙂 >>ξύδγια
    Η κλασική ατάκα των ερασιτεχνών κρασάδων «είναι σαν κονιάκ»,άμα το χρώμα βγει θολό κατρουλί,ομοίως και η γεύση υπόξινη…

  107. Γιάννης Ιατρού said

    Ναι ρε Σκύλε, αλλά έχετε άλλα καλούδια, µέλι, καρύδια, κτηνοτροφικά προϊόντα και το πιο νόστιµο µικρόσπερµο φασόλι της Ελλάδας, τις βανίλιες, που πάνε με όλα. Ελληνικότατο. Φάσηλος έγραφε ο Αριστοφάνης, φασίολος ο ∆ιοσκουρίδης κι αργότερα φασήολος ο Γαληνός. Μάλλον από εκέι είχαν περάσει…. Και κρασάκι να πέρνεις από λίγο πιό ανατολικά από δά πού ‘σαι 🙂

  108. 106β

    ακριβώς! θολό κατρουλί και η γεύση υπόξινη

    107

    και γίδα βραστή και πορνότυρο με προδιαγραφές εκτός Ε.Ε. (50% λιπαρά) και άλλα, δεν παραπονιέμαι.
    Τσίπ'ρο έφερα απ΄την Αθήνα, τσιγάρα με τις κούτες και ίντερνετ μια χαρούλα. 😉

  109. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Εγώ κυνηγάω το σαββατιανό. Ψιλοδιαφημίζονται και οι κάβες αλλά χαλάλι.Τα παίρνουμε,είπαμε,από τους αμπελάδες 🙂
    «…Οι Φωκιανοί πρόσφυγες, από την περιοχή της Σμύρνης, ήταν άνθρωποι με αμπελουργική παράδοση. Μόλις κατάφεραν να εξασφαλίσουν στοιχειώδεις όρους διαμονής και επιβίωσης, στράφηκαν ξανά προς την αμπελοκαλλιέργεια. Έως τότε τα κτήματα που υπήρχαν στην περιοχή ανήκαν στους Καλυβιώτες, στην Αρετή Μαλτέζου και σε παλιούς γαιοκτήμονες, με αμπέλια
    της ποικιλίας Σαββατιανό κυρίως, και εν μέρει με Ροδίτη και Μαυρούδια (κυρίως μανδηλαριές σαν βαφική ποικιλία).Οι Καλυβιώτες είδαν με καχυποψία τους πρόσφυγες και αρνήθηκαν να παραχωρήσουν τις αντίστοιχες βέργες για φυτεύσεις, κάτι που έκανε η Αρετή Μαλτέζου και έτσι φυτεύτηκαν τα πρώτα αμπέλια με Σαββατιανό και Φιλέρι….»

  110. sarant said

    Ευχαριστώ πολύ για τα νεότερα σχόλια!

    107 Να θυμίσουμε και το σχετικό φασολοάρθρο -όπου λέγεται ότι παρόλο που η λέξη φασίολος κτλ. είναι αρχαία, μόνο τα μαυρομάτικα φασόλια ήξεραν οι αρχαίοι, τα άλλα είναι του Νέου Κόσμου.

  111. Εντωμεταξύ στο Διεθνή Διαστημικό Σταθιμό φάγανε το πρώτο λαχανικό καλλιεργημένο στο διάστημα.

    https://twitter.com/hashtag/NASAVEGGIE

    Οι δύο αμερ΄κάνοι αστροναύται είχαν φέρει και λαδόξυδο από τη Γη!

  112. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Δε κόβουμε λίγο την κουβέντα για τα κρασιά…λίγος σεβασμός πια!

    «Πουθενά στο Κοράνι δεν γράφει ότι απαγορεύεται το αλκοόλ. Το χοιρινό ,ναι. Απαγορεύεται ρητά!»

  113. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    111. Αν είναι και το δικό μας αστροναυτάκι (μόνο αυτός κι εσύ είδατε την Ελλάδα με την πρώτη,αητομάτηδες! 🙂 ) παίζει να είναι και εκλεκτό Καλαμών ή Μυτιλήνης το λιόλαδο! 😆

    «Φάε λάδι, κι έλα βράδυ!»

  114. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    108.Μιλάω εκ πείρας.
    Μια χρονιά, ο θείος μου,που γύρισε στο χωργιό συνταξιούχος, έκανε, το σύνηθες,όλα όσα ο κακομοίρης,(ο μακαρίτης ως είναι πια),είχε στην ακριβή μνήμη,τη γλυκειά πατρίδα των παιδικάτων στο πατρικό σπίτι. Αγόρασε σταφύλια κι έβγαλε κρασί, πήρε μια κλωσσομηχανή(εκμοντέρνισε την κλωσσού-δεν ήταν εύκολο να βρει και κότα και πυρωμένη) και ξεπούλιαζε ό,τι αυγό μπόρουνε να βρει, φύτεψε καθε λογής δεντρουλάκια κλπ,κλπ.Τη πρώτη χρονιά,του ατζαμή που λένε,το κρασί βγήκε καλό,μας χάρισε σ΄όλους,ήπιαμε εκεί,πήραμε και στην Αθήνα.Περήφανος ο θείος.Την άλλη χρονιά που ξίδιασε,δεν το παραδεχότανε και μούτρωνε κι άμα του το λέγανε.Ε το ήπιε σχεδόν όλο μόνος του ,ισχυριζόμενος ότι ήταν λίγο αψύ,αλλά όχι ξινισμένο,σαν κονιάκ! Σιγοντάριζε κι έπινε λιγάκι κι ο πατέρας μου που δεν ήθελε να τον κακοκαρδίζει αλλά εμείς χαχανίζαμε στην πλάτη του και το βάζαμε, εκείνο τοκ καλοκαίρι σε κάτι σαλάτες με γλιστρίδα ή αγγουροντομάτα ή πλέναμε τις χούφτες μας άμα καθαρίζαμε ψάρια 🙂

  115. Γιάννης Ιατρού said

    @110 Ευχαριστώ Νίκο, ναι εδώ https://sarantakos.wordpress.com/tag/φασόλια/ 🙂

  116. 114
    κι εγώ εκ πείρας μιλάω καλή μου, ακριβώς πάνω από ένα βαρέλι ξύδι, που ο πατέρας μου ισχυρίζεται πως είναι διαμάντι. Κι όχι μόνο αυτός, όλο το χωριό. Είμαι ο τρελλός του χωργιού, εν ολίγοις. 😮 o_O 😕

  117. Παναγιώτης Κ. said

    @22,66,77. (Kid)
    -Δεν υπάρχει κάτι πιο πρακτικό από μια καλή θεωρία.
    -Ο κάθε σκύλος έχει την ευφυΐα του αφεντικού του.
    -Preterea censeo Carthago delenda est 🙂

  118. 117β, τον φουκαρά τον δικό μου, τον έλεγα Τρόμπα. Σκέψου!

  119. Παναγιώτης Κ. said

    @116. Έχουν διάφορα τέτοια κολλήματα οι ερασιτέχνες παραγωγοί !

  120. Παναγιώτης Κ. said

    @118. 🙂

  121. 117 Αν όμως αποφασίσει να βάλει υποχρεωτικά ρητά ο Νικοκύρης (αντί για πλαφόν στον αριθμό σχολίων!) μόλις έκαψες τρία σχόλιά σου 🙂

  122. sarant said

    121 Μπα, δεν υπάρχει τέτοιος φόβος. Μου αρέσει η ρητόρροια αλλά όχι και ο ρητοκατακλυσμός -κι έπειτα, με το ζόρι παντρειά;

    117 Θραύση κάνει ο Έμμενταλ, είχα ξεχάσει τον λίκνο

    Το εθνικό μας φαγητό

  123. Παναγιώτης Κ. said

    @35 (Γς). Ο,τι ο Αβέρωφ υπήρξε οινοποιός (και τυροκόμος και συγγραφέας και ωραία πινακοθήκη έχει στήσει στο Μέτσοβο) είναι γνωστό. Όντας λοιπόν ειδικός στα κρασιά, έβγαζε…σπυριά με την ασχετοσύνη του Σερραίου αρχηγού του που έβαζε το κόκκινο κρασί στο ψυγείο πριν το πιει…για να είναι κρύο.

  124. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    116.>>διαμάντι,
    επίσης αυτό! 🙂

    113β.«Φάε λάδι, κι έλα βράδυ!»
    Από την Έμπαρο κρασί κι από τη Βιάννο λάδι
    κι από το Μυλοπόταμο,ελιές και παξιμάδι.
    υ.γ. Ό,τι κατέει κάθα εις, λέει.

    Είναι η πιο διαδεδομένη ποικιλία οινοποιίας στη χώρα μας. Απαντάται και με τα ονόματα Κουντούρα άσπρη, Δουμπραίνα άσπρη,Σακέικο, Σαββαθιανό, Σταματιανό,Λοϊσιμα.

    Πιο δυτικά,΄πο κει που ναι ο Σκύλος μας,κολυμπούν κάτι πέστροφες,παχουλές και νόστιμες μες τα πλατάνια του Αροάνιου που αυτές κι αν πηγαίνουν θεσπέσια μ΄ένα σαββατιανό, ξηρό ή ρετσινάτο. (πέφτει όμως μακριά μάλλον)

  125. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    121, Xα! Είσαι φυσικό μαθηματικό ταλέντο τελικά…Δύτη 🙂 (και σπήκιν οφ…)

    «Ή άνωση ισούται με το βάρος τού υπό του σώματος εκτοπιζομένου υγρού»

  126. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Παιδιά, άμα ενοχλούν τα ρητά ,τα κόβω! Δεν υπάρχει πρόβλημα ,άλλωστε εσείς θα χάσετε.
    Αν είναι ειδοποιάτε μόνο!

    «Όποιος χαμογελάει όταν τα πράγματα πάνε στραβά, ξέρει ποιον να κατηγορήσει.»

  127. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    125/«Ή άνωση
    Κιντ, εκεί που είσαι,αν προκύψει εγδρομή(λέμε τώρα) κατά τη Νεκρά Θάλασσα,ξέρε ότι σπάει καρύδια το μη βουλιάζειν

  128. Κι όχι τίποτε άλλο αλλά αν αρχίσομε τα ρητά, μοιραία θα καταλήξομε εδώ https://sarantakos.wordpress.com/2015/08/08/meze-179/#comment-304863

  129. Θα μ’ άρεσε να ακολουθήσω την ιδέα του Κιντ αλλά φοβάμαι μη μείνω από έμπνευση και μετά δεν έχω μούτρα να αφήσω σχόλιο.

    «Όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα, τον τρώνε οι κότες».

  130. Παναγιώτης Κ. said

    @123. Ότι..

  131. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    128. OK. Mύνημα ελήφθη! Θα φορέσω μαντεμένια βατραχοπέδιλα… 🙂
    Nα σου πώ , με την έλλειψη υλικών που υπάρχει στην αγορά (και οι τιμαί στα ύψη!) μια βόλτα για άσφαλτο στη Ν.Θάλασσα,δεν κακή ιδέα! Έχει πολλή άσφαλτο η dead sea ,χωρίςς πλάκα!

    «Είμαστε οι άνθρωποι ,για τους οποίους οι γονιοί μας κάποτε μάς προειδοποιούσαν»

  132. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    Ώρα για ύπνο τώρα, να φορτίσω και με υπνοπαιδεία το ρητοκούτι. 🙂
    Kι ο άτιμος ο χρόνος είναι τόσο βιαστικός…

    «Σε μόλις δύο μέρες,το αύριο θα είναι χθές»

  133. 132 http://s2.quickmeme.com/img/37/37d2712d2f9aa844687997043b601f6ea5df143ba7aef1471acaa033de93176d.jpg

    Α, κι άμα είναι να πας από τις ΔυόΘάλασσες στην ΨόφιαΘάλασσα φρόντισε ναλλάξεις διαβατήριο. Ιζραήλ γαρ… 😉

  134. Καληνύχτα, Κιντ!

    «Μια νύχτα εδώ, είναι μια μέρα στους αντίποδες»

  135. sarant said

    A, είναι μεταδοτικό! 🙂

  136. Γς said

    128:

    Βαρκούλες καρυδότσουφλα, στα κύματα αρμενίζουν

  137. Pedis said

    – Είναι μία γενοκτονία
    – Σιγά με τις λεξεις. Πρέπει να εξετασθεί πλοιάριο με πλοιάριο.

  138. 136 Ποιο; Δεν καταλαβαίνω τι λες 🙂

    «Η διαφορά με τις μεταδοτικές ασθένειες, είναι ότι δεν πιάνει το antivirus»

  139. Pedis said

  140. sarant said

    139: 🙂

  141. Μα τι σημαίνει αυτό το γελάκι; Δεν καθιερώθηκε ο κανόνας;

    «Όποιος έχει κέφια, δεν έχει πάρει ακόμα το λογαριασμό»

  142. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Αύγουστος

    Σκορπά το κλήμα γύρω τους χυμούς του
    Τρυγούν μέσα στ’ αμπέλι τα σταφύλια.
    Κι’ απ’ τη γυρτή του μπαλκονιού μας γρύλλια,
    Μέσα στ΄ απομεσήμερο τ’ Αυγούστου,

    Η μυρουδιά του πατημένου μούστου
    Στην κάμαρά μας μπαίνει την ανήλια,
    Κ’ ηδονικά χαϊδεύει μου τα χείλια
    Το κλήμα με τους ώριμους καρπούς του.

    Τριγύρω μας απλώνει πονηρά
    Τη μέθη με τα φλόγινα φτερά.
    Δε φταίμε μεις αν μέσα στις καρδιές μας
    Ξυπνούν αμαρτωλές οι επιθυμιές μας…

    Ζεστό τ’ απομεσήμερο τ’ Αυγούστου,
    Μεθυστικιά κ’ η μυρουδιά του μούστου.
    Χανιά 1917 Δώρα Μοάτσου (1895-1979)

  143. sarant said

    142 Κάτι ανάλογο είχε πει ο Κιντ πιο πάνω.

    143 Α, αγγλικό σονέτο!

  144. 144α
    Α δεν το πρόσεξα.

    «Repetitio est mater studiorum».

  145. sarant said

    Και tediorum βεβαίως

  146. NM said

    Ερώτηση προς Τυλιακούς:
    Αληθεύει ότι οι γαρίδες της Κόκκινης θάλασσας είναι οι νοστιμότερες του κόσμου?

  147. NM said

    Ουπς..! λάθος. Της Αραβικής

  148. Gpoint said

    Ε, μια οιυ το ρίξαμε στις σοδίες ας γραφεί και η αποστοματικά κορυφαία :

    Quando il culo della donna traballa, se non e putana, il proverbio sbaglia

  149. Gpoint said

    # !49

    σοφίες ρε γμτ

  150. Γς said

    149:

    >Quando il culo della donna traballa,

  151. Γς said

    Ο Μπερλουσκόνι πουλά τη βίλα των «μπούνγκα-μπούνγκα» για 500 εκ. ευρώ

  152. cronopiusa said

    GRECIA: ¿Quién es culpable y de qué?

    «Ενδιαφέρομαι περισσότερο για την κατάχρηση της αστυνομικής και κρατικής εξουσίας κι όχι του χρήματος. Σήμερα το κράτος είναι πολύ πιο δυνατό απ’ το χρήμα. Ψάχνω λοιπόν μια δυνατότητα να το εκφράσω. Είναι καλύτερα να κυκλοφορεί ελεύθερος ένας δολοφόνος, παρά να δίνουμε στην αστυνομία την ευκαιρία να καταχραστεί την εξουσία της. Αν είχαμε την εκλογή ανάμεσα στην κατάχρηση της αστυνομικής εξουσίας απ’ τη μια και το ατιμώρητο έγκλημα απ’ την άλλη, θα ‘πρεπε να διαλέξουμε το δεύτερο. Αυτή είναι η άποψή μου.»

    “Touch of Evil” Όρσον Γουέλς

  153. sarant said

    Να δούμε, θα δουν οι Τυλιακοί την ερώτηση του 147;

  154. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    Γιάννης Πανούσης: Κυβέρνηση με στοχαστές χωρίς πείρα διοικητική
    http://www.kathimerini.gr/826688/article/proswpa/geyma-me-thn-k/g-panoyshs-kyvernhsh-me-stoxastes-xwris-peira-dioikhtikh

  155. cronopiusa said

    Γιάννης Πανούσης: Ένας πιο νεοφιλελεύθερος Παναγιώταρος-Του Κώστα Λιανίδη

  156. ΕΦΗ-ΕΦΗ said

    92. Pedis >>(στοίχημα;)
    Τώρα ακούω ότι ισχυρίστηκε πως το μαχαίρι ήταν από άλλον μετανάστη που του έπεσε.

  157. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    147. Δεν έχω φάει απ’όλες τις γαρίδες του κόσμου, αλλά οι τοπικές είναι νόστιμες όντως.

    «Απέσβετο και λάλον ύδωρ» (όχι τίποτα άλλο. αλλά για να μην έχουν πάτημα εξυπνακισμού οι πανηλίθιοι κομπλεξικοί)

  158. Pedis said

    # 157 – «92. Pedis >>(στοίχημα;)
    Τώρα ακούω ότι ισχυρίστηκε πως το μαχαίρι ήταν από άλλον μετανάστη που του έπεσε.»

    Έεεεελα!

  159. Κιντ, ελπίζω δεν εννοείς τον όψιμο μιμητή σου!

    «Όποιος δεν θέλει να τσακώνεται, παρεξηγείται»

  160. Νέο Kid L'errance d'Arabie said

    160. Έλα ρε τώρα; Είναι δυνατόν ακόμα και να σκέφτεσαι τέτοια πράγματα;; Τους γνωστούς ξερόλες μπαρμπάδες εννοώ.
    Ποιος τους @έζει θα μου πεις…ναι.

  161. Ωχ! όντως απέσβετο το λάλον! Χωρίς συναγωνισμό θα πέσει και το δικό μου επίπεδο.

    «Σκυτάλη είναι αυτό που παίρνεις όταν ο άλλος δεν το θέλει πια»

  162. Ριβαλντίνιο said

    @ 147, 148 NM

    Αν θυμάμαι καλά (μπορεί και όχι), στα πολύ παλιά τα χρόνια, ο Περσικός Κόλπος λεγόταν Ερυθρά Θάλασα και η σημερινή Ερυθρά λεγόταν Αραβικός Κόλπος. Αίγυπτος ήταν μόνο η κοιλάδα του Νείλου, δυτικά αυτής ήταν όλα Λιβύη και ανατολικά αυτής όλα Αραβία.

    «Η ζωή είναι η πορεία προς τον θάνατο. Άσε που ενδιάμεσα μπορεί να πεθάνεις κιόλας.»

  163. cronopiusa said

    Κως: Με πυροσβεστήρες και γκλομπ, κυνηγούν τους μετανάστες!… – Εικόνες ντροπής που σοκάρουν και προκαλούν… Χθες, ήταν ο νταής αστυνομικός – που χαστούκισε έναν μετανάστη, κρατώντας στο άλλο του χέρι ένα μαχαίρι. Σήμερα, οι νέες εικόνες που φτάνουν από την Κω, προκαλούν μεγαλύτερη ντροπή και αγανάκτηση.
    Όλα άρχισαν με την απόφαση των αρχών να μεταφερθούν οι μετανάστες στο στάδιο του νησιού, «Ανταγόρας», πράγμα που τους βρήκε αντίθετους, καθώς διαμαρτύρονται για την μεγάλη καθυστέρηση των αρχών….

  164. Διμοιρίες των ΜΑΤ μεταφέρονται στην Κω με C-130 για να αποκατασταθεί η τάξη στο νησί 😦

    news247.gr/eidiseis/koinonia/dimoiries-twn-mat-metaferontai-sthn-kw-me-c-130-gia-na-apokatastathei-h-taksh-sto-nhsi.3612539.html

  165. Γς said

    164:

    Αυτές τις μαλακίες κάνουμε αγαπητή Κρόνη και θα χάσουμε την εκλεκτή πελατρία μας.

    Ακουγα μια κομψά ενδεδυμένη από τη Συρία να διαμαρτήρεται και να μας αδειάζει.

    -Δεν μου αρέσει η Ελλάδα. Θέλω να πάω σε ευρωπαική χώρα.

    Τι λάθος κάναμε θεέ μου; Που τους κοροϊδέψαμε;

    Τι τους τάξαμε;

    Και ήρθα στη θέση της που είχαμε πληρώσει για 4 αστέρων και βρήκαμε κοτέτσι.
    Ασε που είχαμε ταξειδέψει από Πατράσσο Μπρίντιζι κι από κεί Λέτσε, Καλλίπολη και βάλε.

    Ενώ αυτή ούτε 500 μέτρα από το Μπουντρούμ στην Κω.

    Και στο κάτω κάτω δεν είμασταν μπροστά όταν έκανε το ντιλ με τους δουλέμπορους.

    Θα τους χάσουμε από πελάτες σας λέω….

  166. Η εθνοφυλακή -κατά τα φαινόμενα- έχει βγάλει τα όπλα στην Κω… https://pbs.twimg.com/media/CMIheWKVEAAhKmc.jpg

  167. cronopiusa said

  168. Παντελής Καρέλλος said

    Η λέξη θελκτός υπάρχει στην ελλ. γραμματεία – απαντάται στον Όμηρο, Αισχύλο, Μελέαγρο Γαδαρηνό (Παλατ. Ανθολογία) και Νικήτα Χωνιάτη – Το Λεξικό των Liddell-Scott αναφέρει παραδόξως μόνο το λήμμα «άθελκτος». Εδώ σας παραθέτω κάτι από τον Μελέαγρο, τον οποίο είχα τυχαίως ανά χείρας…: » ἐν δ᾽ ἀναμὶξ μυρόπνεον εὐάνθεμον ἶριν / Νοσσίδος. ἧς θελκτὸς κηρὸν ἔτηξεν ἔρως.»

  169. sarant said

    169 Καλησπέρα! Περίεργο, δεν βρίσκω τίποτα στο TLG από αυτά που λέτε, μόνο από τον Αίλιο Ηρωδιανό:

    Τὰ εἰς τος ῥηματικὰ μὴ ὄντα ἀριθμητικά, πρὸ τοῦ τ τὸ κ ἢ τὸ
    π ἔχοντα ὀξύνεται, πλεκτός, ἑλκτός, πνικτός, θελκτός. τὸ δὲ
    οἶκτος βαρύνεται. οὐ γὰρ ῥηματικόν.

    Εχετε παραπομπή για Όμηρο;

    Ο Αισχύλος, βρίσκω, έχει άθελκτο και δυσπαράθελκτο

Σχολιάστε